Ponedeljak, 18.06.2018.

19:37

Ko je za ponovno uvođenje redovnog vojnog roka u Srbiji?

Tri četvrtine građana Srbije podržava ponovno uvođenje redovnog vojnog roka, pokazalo je istraživanje Istraživačkog centra za odbranu i bezbednost (ICOB).

Izvor: Tanjug

Ko je za ponovno uvoðenje redovnog vojnog roka u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

Voša

pre 5 godina

I ja sam ali da ne mora da nas šišaju. Imam dugu kosu 10 godina. I odem tamo da oni urade šta hoće sa njom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lune, 18. jun 2018 21:22)

Lik koji je sa mnom bio u vojsci u inostranstvu osigurao kosu i lepo pokazao komandantu kasarne da su ga ošišali država bi mu platila ogromne novce jer bi osiguranje to dobilo na sudu ...lepo čupo odslužio vojsku ...

Ivana Knezevic

pre 5 godina

Iako sam zensko, ja sam za da se vrati obavezno sluzenje vojnog roka za muskarce, a da ostane dobrovoljno za zene... Jer bi danasnja deca nesto i naucila tamo, a ne samo za kompijterom, mobilnim i u kucu da se uvuku...

Okram "Sejn" Idul

pre 5 godina

Jeste, medju komentatorima svi znaju ko je za redovno a ko protiv. I nemojte da mesate sluzenje vojske sa Vulinom, Vucicem ili kojim god politicarom. Sluzenje vojnog roka je je generalno dobro zivotno iskustvo za vecinu muske populacije. Da se otrezne malo blejaci, klinci od 20-21 koji bleje po ceo dan ispred kompa, dragstora, na klupici u parku i kradu bogu dane. Da, i ja sam bio jedan od njih, gotovo sam iz igraonice otisao u kasarnu (doduse bio sam u stalnom radnom odnosu). A kod mene u kasarni su lose iskustvo imali samo umisljeni, nabedjeni likovi, mamini i tatini sinovi i profi blejaci koji su mislili da su suvise dobri za sluzenje vojske, tj bolji od drugih i da za njih pravila ne vaze. A ako ste sluzili i nista pozitivno niste odatle poneli, nista niste naucili, to je iskljucivo vasa krivica. Sutra, ako se nedaj boze zapuca, bicete apsolutno beskorisni da doprinesete zastiti svoje porodice, zene, dece.

Jeremija

pre 5 godina

Za su oni koji više i nisu za vojske. Protiv su oni koji imaju djecu u godinama za vojsku, a i sami su još tu, kao drugopozivci.

Malo prosvećenosti molim

pre 5 godina

Jedina obaveza koju građani treba da imaju prema državi je plaćanje poreza. Vojna služba kao i svaka druga eventualna obaveza anticivilizacijski su i neadekvatni savremenim tokovima. Kao i u drugim delatnostima, poslovima odbrane i bezbednosti treba da se bave profesionalci, a ne priučeni pojedinci. Naravno, korisno bi bilo da ljudi budu upoznati sa načinom postupanja u vanrednim situacijama, poput različitih prirodnih katastrofa. Ali takve informacije bi morali da dobiju kroz redovno školovanje. Osnovna i srednja škola traju dvanaest (eventualno jedanaest) godina i za to vreme moguće je steći zavidno znanje i u ovoj oblasti, naravno u jednom kvalitetnom sistemu. Posle toga niko ne bi smeo da ima pravo da oduzima ljudima njihovo vreme. Onima koji žude za amaterskim vojnim angažovanjem treba obezbediti da ostvare svoje želje. A ostale treba ostaviti da na miru žive svoje živote. Svako drugo rešenje je u najmanju ruku necivilizovano. Od opšte vojne obaveze niko ne bi imao koristi. Brojnost vojske ne znači i njenu moć. SAD imaju manje vojnog personala nego neke druge države, pa su opet daleko najmoćnija vojna sila. Umesto na brojnost, treba se usmeriti na kvalitet i na poboljšanje položaja profesionalnih vojnika. I, da, čudi me kako ljudi lako pristaju da im se degradira nivo sloboda, uključujući i ovo pitanje. Neka samo pomisle koliko je duga i teška bila borba za osvajanje slobode i ostvarivanje ljudskih prava i neka se onda zapitaju zašto tako lako od njih odustaju.

Nečoveštvo

pre 5 godina

Ja sam za ponovno uvodjenje obaveznog vojnog roka s tim da se to vreme poše kao radni staž. Vojska koliko god izgledala beskorisna kada nema frke vrlo je bitna kada nastane problem. Pokazalo se prilikom poplave u Obrenovcu. Na žalost inzenjerijska jedinica u Obrenovcu je koju godinu pre toga ukinuta. A ta jedinica je pravila nasipe pored reka, puteve po ne pristupačnim selima, ucestvovala u gašenju požara po vrletima ... Moja jedinica (nije vezana za ovu obrenovacku) za dan je rucno iskopala kanal za postavljanje vodovoda u Paragovu kod Novog sada besplatno. Niko, ali niko od vojnika se nije pozalio što smo to radili. A meštani su nas dočekli kao rod rodjeni, kao da smo im u goste došli. Danas kopanje kanala rade privatne firme za debele pare, puteve po selima ili prave za debele pare ili ih, što je češće, ne prave uopšte. Narod voli vojsku jer vojska je korisna i u miru, najviše u miru. Zato je i uništena od strane političara i dovedena na nivo njihovog privatnog servisa.

Бата Стојковић

pre 5 godina

Да шаљемо децу у војску на чијем је челу човек који није за војску и чији "врховни командант" није провео дан у војсци као војник!??? Толике будале баш нисмо.

Zoki

pre 5 godina

Puno zavisi od metodologije koja je primenjivana, kao i formulacije pitanja. Ne sumnjam da u Srbiji ima onih koji su za vraćanje obaveznog vojnog roka, jedino je pitanje koliko su brojni. Mislim da je svima više-manje jasno da su u slučaju rata svi građani vojni obveznici. Tako je u svim državama koje imaju profesionalnu vojsku. Što se tiče popune aktivnog sastava, mislim da je bolje stimulisati dobrovoljno služenje vojnog roka.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Ne moze cas ovako,cas onako. Pa neka generacija mora,a neka ne mora. Ne moze tako.
Sluzio sam redovnu vojsku sa cizmom i puskom. Sam sam se prijavio. I mislim da treba da se ide dobrovoljno,ali ta dobrovoljnost mora da se podstice odredjenim beneficijama. Dosta sam se zlopatio,ali i dosta naucio. Najvaznije sto sam naucio u vojsci,kao mlad,je kakva gov.. ljudi mogu da budu. Vojska je prepuna cinkarosa i ljudi koji su spremni da te prodaji za jedan izlazak u grad u trajanju od 4-6 sati. Ujedno vojska je najvece zmijisko leglo veza i vezica i najveca laz je kada vam prvi dan kazu da ste tu svi jednaki. Ne da niste jednaki,nego ni blizu.
Dobre stvari koje sam naucio su uglavnom korisne stvari u vezi sa raznim vrstama naoruzanja,tehnike ratovanja,zasede,upadi,prepadi,tereni dnevni i nocni,kako da se sacuvas itd. Sve to je mnogo zanimljivije ako nema klasicne vojnicke svakodnevne torture raznim glupostima kao sto su besomucno "kockanje" kasete,kreveta i sl.
Nisam za vracanje standardnog vojnog roka kakav je nekada bio,ali mislim da se mnoge stvari mogu uvesti u skolu kao odbrana i zastita,da deca nauce osnove koriscenja naoruzanja,prve pomoci i ostalo za slucaj elementarnih nepogoda,teroristickih napada,zemljotresa itd. I sluzenje 3-6 meseci u mestu stanovanja od 9-17h,ali i to ko hoce. Uz odredjene beneficije npr. da se to racuna kao godinu dana radnog staza,da se prima plata i 10% veca penzija kasnije. Postoje razne korisniie i bolje varijante od klasicnog sluzenja vojske koje je 50-70% gubljenje vremena.

Boris

pre 5 godina

Uvesti obavezno 3-4 meseca osnovne obuke, kao u SVAJCARSKOJ, posle srednje skole. Svi bi hteli da Srbija bude kao Svajcarska. Sutra da bude nesto, ne zna ni da puca iz puske, ne zna nista. Nisu Svajcarci budale.

Илија

pre 5 godina

Служио сам војску! Завршио сам ШРО и официр сам Војске Србије у резерви и на то сам одувек био и остао ПОНОСАН! Ипак морам да кажем да ће моји синови служити војску чим је одслужи актуелни ресорни министар, сви они који су "служили цивилно" и сви они који су је избегли док се још војска служила. Поштено.

Pupin

pre 5 godina

Vidim glavni argument onih koji su za obavezno sluzenje vojnog roka je to da du klinci bahati I nevadpitani. Pa to se uci kod kuce. To je posao roditelja da uci decu vaspitanju. Vecina oceva je odsluzilo vojni rok, pa kako to da su im deca nevaspitana? A I vidim matorci sve pucaju od vaspitanja. Da ste bili bolji ne biste doveli zemlju u ovakvo stanje. Kakva bre vojska, dajte ljudima radna mesta, pristojne plate. O cemu mi pricamo? Zar se nije ministar hvalio redovno kako nam je vojska mocna? Sta ce onda vojsci klinci koji ne zele uniformu. Sredite skole, sredite sudstvo pa cete videti vecu kulturu na ulicama. A vojska je vec jaka, zar ne Vuline?

Унук

pre 5 godina

Мој деда је за време другог светског рата био у заробљеничком логору. Ја сам четрдесет година касније био у ЈНА. Приликом размене искустава обојица смо закључили да је деда неупоредиво боље прошао од мене.

Gorstak.

pre 5 godina

Sluzio sam dobrovljno vojsku iz licnih razloga. I smatram da samo tako i treba da bude. Da samo ide ona osoba koja to zeli . Smatram da ljudi i nemaju toliko odbojnost prema vojsci koliko prema kredibilitetu same drzave i nasih vodja. I potpuno ih razumem. Posle svih ratova i beda koje su nas zadesile tesko je gajiti simpatije prema bilo kakvim drzavnim institucijama.

Pedja

pre 5 godina

Predajem cetvrtoj godini srednje skole i kada pogledam ucenike, njihovo ponasanje i nedisciplinu, mogu samo podrzati ponovno uvodjenje vojnog roka, barem na 3 meseca.
(Mile, 18. jun 2018 20:24)
Profesore, na sluzenje vojnog roka se islo posle srednje skole. Prosto sam odusevljen ponasanjem i disciplinom onih koji su odsluzili vojni rok. I ja sam ga odsluzio, a i sada radim u vojsci.

Henry Chinasky

pre 5 godina

Stajaća vojska može, ako će se hrana nositi od kuće, odeću da kupuju roditelji ili babe i dede vojnika, a oružje da se iznajmljuje od mafije. Ako je ovo ozbiljno razmišljanje vlasti, onda je to iz jednog jedinog razloga. Uzimanje novih kredita, jer ništa pametnije ne mogu da smisle.

333

pre 5 godina

Vojska DA! Zasto? Da nauci ovu razmazenu, neradnicku omladinu sta je obaveza ustajanja, sta znaci kad nema mame, nema tate, sta znaci imati obavezu, sta znaci trpeti posledice neposlusnosti, sta znaci ziveti u zajednici i postovati drugog, sta znaci imati bezuslovni autoritet iznad sebe pre svega... Vojska te nauci da cenis slobodu, da ocvrsnes, da vidis da mozes da uradis stvari koje su ti nezamislive, da vidis da su ti granice izdrzljosti mnogo vece nego sto si ikada mislio, da vidis da mozes i bez kafe, bez Nuttele, bez pljeskavice, bez punjene bele, bez televizora i telefona, bez parfema, pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....
(JNA, 18. jun 2018 20:52)

Ja sam bio u vojsci i ne mogu prezaliti tih izgubljenih godinu dana.
Nista me nisu naucili , u kasarnama droga i pusenje , uvlace se ljudi komandujucima i tako to... dno dna.

Mirko

pre 5 godina

Prvo neka Vulin i kompanija kusaju pasulj godinu dana, pa onda svi oni koji su civilno sluzili pa tek onda ovi redovno...
Pozz za klasu mart ‘ 90, JNA Beograd. E to je bilo sluzenje vojske!

445

pre 5 godina

Наравно да треба. Сви у восјску, па у бој, дасе вратимо на Космет, да Србин опет буде Србин, пун Србства, јунаштва и части!
(Православни Србин, 18. jun 2018 20:53)

Dobro si krenuo ali zaustavi se kod "da se vratimo na kosmet" tu gubimo rat.

vojkan

pre 5 godina

Sluzenje vojske je potpuno gubljenje vremena. Ko je neradnik bice jos veci posle vojske. Ko je alkos il narkoman vratice se jos gori. Ko je nesposoban vojska ga nece nauciti da bude snalazljiv.
Ovde smo sada gde jesmo ne zbog nepostojanja vojnog roka, a ni uvodjenje istog ne bi popravilo stanje.

Mile idiot 83%

pre 5 godina

Znam da moje sinove neću dati ovoj nakaradnoj državi, dosta je moja generacija '74.g služila 90-ih onom kasapinu SM, radikalčinama Šešelju, Tomi i Vučiću u njihovim velikosrpskim ratovima. More ..., voleo bih opet da mi date pušku, pa da mi u smotru dođu Vulin i veliki vođa. Bataljon veze BK.

marija

pre 5 godina

...pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....
(JNA, 18. jun 2018 20:52)

Da, tako je četa moj muža bila naterana da leži u bari celu noć u sred zime.
Neki sumanuti komandovao.
Čisto iživljavanje.
Svi su se razboleli.

z87

pre 5 godina

Ja sam ona generacija koja je na srecu izbegla sluzenje vojnog roka. Diplomirao sam u dec. 2010 a vojni rok ukinut jan. 2011.EXTRA! E sad ove fore kao svi smo rezervisti, ili neko slucajno da me posalje u neku kasarnu momentalno bezim iz Srbije ako treba I u Moldaviju.

M

pre 5 godina

Molim generacije koje su sluzile vojsku i koje su nas dovele do ovog stanja u zemlji kakvo je danas, da ne namecu nama rodjenim 90ih neku pricu o disciplini i sta ti ja znam jos cemu. Ocigledno da i pored tih par meseci u vojsci niste ni blizu toliko savrseni kao sto vam se cini. Samo pogledajte dokle ste doveli ovu zemlju, i bice vam jasno da mi kao nacija imamo barem 100 precih problema, od kojih se niti jedan potencijalno ne moze resiti uvodjenjem obaveznog vojnog roka. Vojska treba da bude profesionalna, da se njom bave ljudi koji to vole i zele, a ne da mene gomila zanemocalih calaca tera da gubim mesece svog zivota na gluposti kao sto su ustajanje u 5 ujutro i kupanje jednom nedeljno

Pera

pre 5 godina

Odslužio. Nisam za ponovno uvođenje vojnog roka. Mladi bolje nek' završavaju škole ili nek rade nešto a najbolje da rade u inostranstvu, nego da gube vreme u vojsci jer od toga ionako nema velike vajde što vidimo iz primera raspada JNA, kao i vojske Kraljevine Jugoslavije 1941. a i ranije.

nece moci

pre 5 godina

Ukrali ste mi godinu dana zivota uz izgovor da trebamo da se branimo od napada spolja.
1991 pobili smo se medjusobno , niko nas nije napao.
Isao sam u vojsku da bih ratovao sa onima sa kojima sam sluzio 80tih.

Moju decu neces Vuline.

Hanibal

pre 5 godina

Onda penzionere nek salju u vojsku, dokle ce neko ko je na zalasku zivota 'odlucivati' o mladjim generacijama. Ovo deluje smesno 3/4 za a od toga vecina penzioneri, dajte molim vas.

УЗР

pre 5 godina

A у анкетама само маторци... С обзиром на то каква нам је структура становништва и ко уопште учествује у анкетама

laki78

pre 5 godina

Pa gde su vam onda ti silni dobrovoljci?Imaju i sad mogucnost da odu dobrovoljno i sluze vojni rok nesto ne vidim da su se polomili da odu.Inace sad smo u liberalnom kapitalizmu za vasu informaciju,drzava ne brine za nas a svaki rad mora da se plati.

Rodoljublje

pre 5 godina

Koje 3/4? Ja sam nesto mladji, par ljudi iz moje familije, koji su zaposleni u vojsci, kazu da ni ne razmisljam o vojsci. Takodje, dosta mojih drugova su isli na dobrovoljno sluzenje vojnog roka, isto su mi rekli.

Demba Ba

pre 5 godina

Manite se narucenih i namestenih anketa..mladima treba perspektiva, a ne jos nesto da bude obavezno, da se prica kako ne zele da rade itd..mogucnost, izbor i sloboda, a ne moranje, nesigurnost i strah (ne za zivot zbog neke opasnosti, vec strah od toga kako da se prezivi sledeci mesec)..to treba mladima..I ono cuveno nase ,, Cuti, moze i gore. "

Mile

pre 5 godina

Vulinovi snovi:
on dezerter, sada ministar vojni, a iza njega armija mladih golobradih mladića koji nose M48 i kliču "Vučiću Srbine"...
Taj film gledati neće, bar ne u ovom životu. Osim ako se on, Marko Đurić i njima slični ne kloniraju u potrebnom broju. Ali i za to trebaju muda, tako da ni od toga nema ništa.

Xli

pre 5 godina

Nikako zato sto nam je drzavni vrh u poslednju deceniju slao mlade u smrt nizasta. Zapravo ne nizasta nego su pomogli vlastima da opljackaju ostatak naroda i da upropaste ovo malo nase drzave sto je ostalo. I svako ko misli da dete posalje u vojsku neka se prvo zapita ko mu je komandant. I onda iskoci slika Vulina. Neka hvala, dok komplet ne ocistimo i sredimo drzavu ne podrzavam uvodjenje obaveznog vojnog roka.

Jimi

pre 5 godina

Ja bih pre uveo obavezne preventivne odlaske kod lekara za sve stanovnike Srbije. Pa pogledajte koliko imamo problema sa rakom dojke jer nam se zene ne kontrolisu redovno a to je samo jedan primer. To su nase majke, bake, zene a mi nista povodom toga... Uveo bih i obaveznu fizicku aktivnost u firme, npr, setnja. Uveo bih obavezno efikasnije sudstvo, zdravstvo, skokstvo itd....Kapirate sugradjani?

miki

pre 5 godina

Plata minimalac , jedva za racune i hranu i decije stvari.
Nemam zdravstveno.
Ne zivimo nego prezivljavamo.
I oni razmatraju da mi oruzije daju i jos godinu dana da izgubim ?

Andrej

pre 5 godina

Onaj ko zeli lose svom detetu neka je za ponovno uvodjenje. S obzirom da sam bio punu godinu kad je bilo najteze, mogu da kazem samo da je to najuzaludnija godina u mom zivotu. Onaj koji ne moze da vaspita svoje dete, nece ga ni vojska vaspitati. Moj sin sigurno nece Vulinu i slicnima sluziti vojsku.

rt

pre 5 godina

Naravno da trebaju da sluze vojsku! Sest meseci ali da se malo nauce redu i da ima ko da brani ovu zemlju!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Etika, 18. jun 2018 19:58)

Ako tebi treba vojska i oruzije da bi imao disciplinu i da se naucis redu onda si promasio u zivotu.

JNA

pre 5 godina

Vojska DA! Zasto? Da nauci ovu razmazenu, neradnicku omladinu sta je obaveza ustajanja, sta znaci kad nema mame, nema tate, sta znaci imati obavezu, sta znaci trpeti posledice neposlusnosti, sta znaci ziveti u zajednici i postovati drugog, sta znaci imati bezuslovni autoritet iznad sebe pre svega... Vojska te nauci da cenis slobodu, da ocvrsnes, da vidis da mozes da uradis stvari koje su ti nezamislive, da vidis da su ti granice izdrzljosti mnogo vece nego sto si ikada mislio, da vidis da mozes i bez kafe, bez Nuttele, bez pljeskavice, bez punjene bele, bez televizora i telefona, bez parfema, pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....

profesionalni gurač

pre 5 godina

I sad ce svi da krenu da pljuju drzavu, Vulina, vojsku i da pisu kako nam je to nepotrebno, a 90% mladih muskaraca se ponasaju VEOMA problematicno. Vokabular im je na nivou pubertetlije, nemaju interesovanja, samo zgodne cice (koje nikad nece imati) kladionice, i brza zarada uz sto manje truda. Izgubljeni u prostoru i vremenu, bez postovanja prema svima, svemu jer se ne plase NICEG.
Vojska im mozda dosta toga nece dati, mozda ce neko reci da su to meseci ptrotracenog zivota, ali tu se stice postovanje prema ljudima koji ga zasluzuju, izlazi se iz ucmalosti u koju zu zapali, nauce da nisu najjaci na svetu i da moraju da slusaju i da se staraju o sebi, tamo nema roditelja i nema sigurnosti na koju su navikli.
Ponavljam, vojska je vazna zarad razvoja momka koji postaje covek.

Pedja

pre 5 godina

Imate i sada mogucnost da dobrovoljno odsluzite vojni rok ako zelite. Zasto nekoga terati na to? Zasto se o tome pitaju ljudi koji ga nebi sluzili ili koji su ga odsluzili odavno? Anketirajte populaciju momaka i devojaka koju bi "kacilo" obavezno sluzenje vojnog roka pa onda kazite da li Srbin ide rado u vojnike. Ovako se o njihovoj sudbini pored njih samih pitaju i oni koji ga nikada nisu sluzili (95% zena) ali vole da gurnu druge u to i oni koji su sluzili zato sto su morali pa ako je njima "crkla krava" onda neka crkne i drugima. Nikoga vojska nije vaspitala niti napravila coveka jer ako to nisi postao do 21g neces ni posle.

Jovana

pre 5 godina

Tim gradjanima što imaju 60+ godina omogucite da sluze vojsku kad toliko vole. To ce biti jedini vasi gradjani za godinu-dve, jer mi mladi vec pakujemo kofere da se pridruzimo onim milionima sto su vec otisli.

Mile

pre 5 godina

Predajem cetvrtoj godini srednje skole i kada pogledam ucenike, njihovo ponasanje i nedisciplinu, mogu samo podrzati ponovno uvodjenje vojnog roka, barem na 3 meseca.

45togodisnjak

pre 5 godina

Koji spin. 74% od 1117 ispitanika NIJE 74% Srbije. Pitanje je u kojim je opstinama radjena anketa, za pocetak.
Drugo, normalno je da ljudi izmedju 40 i 49 ne podrzavaju obavezno sluzenje, jer smo preziveli ratove i imamo decu koja upravo stasavaju. Niko normalan ne zeli da mu deca prolaze ono sto smo mi prezivljavali.

Dragan

pre 5 godina

Evo ja imam drugaciji predlog:
Da se zadrzi profesionalna vojska (VJ) kao okosnica odbrane.
Da se formira teritorijalna odbrana na dobrovoljnoj osnovi ciji bi pripadnici posle inicijalne obuke od 3 do 6 meseci sluzili mesec-dva svake godine.
Da se formira rezervni sastav Zandarmerije za vanredne situacije, slican TO ali za druge namene.
Da se povuku sve dozvole za posedovanje i nosenje vatrenog oruzja osim za pripadnike, VJ, Zandarmerije i TO.

Meni zvuci razumno i racionalno.

Nebojša

pre 5 godina

Da su ljudi za vojni rok išli bi sami nebi trebala država da ih tera zato ne razumem ove koji su za prisilno služenje ko vas drži idite a u to ubrajam i ove kokoške što bi glasale za pitam se da li bi bile za i kada bi i njih to obavezalo a ne samo muškarce.

politicka klima

pre 5 godina

Nek ide ko hoce! Ja sto manjeg kontakta sa bilo kojim oblikom, organom cinovnikom drzave imam to bolje. I da se batale price "danasnje generacije ovakve onakve treba im disciplina" itd koje generacije su stvorile ovakvu drzavu?! Koje je vode?!

Православни Србин

pre 5 godina

Наравно да треба. Сви у восјску, па у бој, дасе вратимо на Космет, да Србин опет буде Србин, пун Србства, јунаштва и части!

popi

pre 5 godina

Nesto sumnjam u ovo istrazivanje...
Ko zeli da ide u vojsku, ima mogucnost da to uradi. Zasto terati nekoga na silu? A da ne pominjem koliko bi to kostalo drzavu

Sch4One

pre 5 godina

Nek uvode ovi iz vlade svojoj deci mene i moju mogu da zaborave , izbije li nesto ublizinu Nisa . Prodajem kucu siptarima ili kojima vec i palim odavde i nemoj te mi reci da ne bi ste isto uradili da vam siptar pokuca na vrata i kaze ili 5 puta veca cena za kucu ili spalicemo i tebe i tvoje familiju. Znam negativno je razmisljanje nadam se da do toga nece doci ali ako bude do toga doslo samo mogu reci Ciao Amore !

312

pre 5 godina

Koja laz covece , barem 80 % ljudi je protiv vojnog roka.
Cak i da ga vrate , cime ? Kojim parama ? Dok ja izdrzavam porodicu sa 28.000 din da mi jos bojevu municiju guraju u ruke ? E necete vala...

Steiner

pre 5 godina

ako se penzosima od 60+ ide u vojsku nek slobodno idu.

Ljudi 40-49 koji su bili mladi za vreme 90ih znaju da je to glupost.

dobrovoljno,pa ko hoce nek ide,
ko nece nek zavrsava fakultet / otvara firmu / trazi posao.

Izrael

pre 5 godina

Istrazivanje u kome je ucestvovalo nesto vise od 1000 ljudi je bas merodavno.
Pogotovo kada su njemu ucestvovale generacije koje danas imaju vise od 60god, koje nisu ratovale, vec mirno gledale svoju decu kako idu da ginu, to se vidi po ovim sto danas imaju 40-49 koji su protiv jer su isli na front 90ih.
Na kraju u anketi su ucestvovale zene, koje jelte ne sluze vojni rok, bar ne obavezno. Izvinite dame, ali ja sam za izraelski model, gde zene idu u vojsku kao i muskarci...hocete da donosite odluke, moze, ali onda i vojsku da sluzite...

Joja Puškomitraljezac

pre 5 godina

Veoma zanimljivo, što se tiče muške populacije, najviše je onih za obavezno služenje vojnog roka, koji su prevalili šezdeset godina, dakle, ratujete mladići, matorci će da zakuvavaju, uostalom, tako je bilo oduvek...

Izrael

pre 5 godina

Istrazivanje u kome je ucestvovalo nesto vise od 1000 ljudi je bas merodavno.
Pogotovo kada su njemu ucestvovale generacije koje danas imaju vise od 60god, koje nisu ratovale, vec mirno gledale svoju decu kako idu da ginu, to se vidi po ovim sto danas imaju 40-49 koji su protiv jer su isli na front 90ih.
Na kraju u anketi su ucestvovale zene, koje jelte ne sluze vojni rok, bar ne obavezno. Izvinite dame, ali ja sam za izraelski model, gde zene idu u vojsku kao i muskarci...hocete da donosite odluke, moze, ali onda i vojsku da sluzite...

rt

pre 5 godina

Naravno da trebaju da sluze vojsku! Sest meseci ali da se malo nauce redu i da ima ko da brani ovu zemlju!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Etika, 18. jun 2018 19:58)

Ako tebi treba vojska i oruzije da bi imao disciplinu i da se naucis redu onda si promasio u zivotu.

nece moci

pre 5 godina

Ukrali ste mi godinu dana zivota uz izgovor da trebamo da se branimo od napada spolja.
1991 pobili smo se medjusobno , niko nas nije napao.
Isao sam u vojsku da bih ratovao sa onima sa kojima sam sluzio 80tih.

Moju decu neces Vuline.

312

pre 5 godina

Koja laz covece , barem 80 % ljudi je protiv vojnog roka.
Cak i da ga vrate , cime ? Kojim parama ? Dok ja izdrzavam porodicu sa 28.000 din da mi jos bojevu municiju guraju u ruke ? E necete vala...

politicka klima

pre 5 godina

Nek ide ko hoce! Ja sto manjeg kontakta sa bilo kojim oblikom, organom cinovnikom drzave imam to bolje. I da se batale price "danasnje generacije ovakve onakve treba im disciplina" itd koje generacije su stvorile ovakvu drzavu?! Koje je vode?!

45togodisnjak

pre 5 godina

Koji spin. 74% od 1117 ispitanika NIJE 74% Srbije. Pitanje je u kojim je opstinama radjena anketa, za pocetak.
Drugo, normalno je da ljudi izmedju 40 i 49 ne podrzavaju obavezno sluzenje, jer smo preziveli ratove i imamo decu koja upravo stasavaju. Niko normalan ne zeli da mu deca prolaze ono sto smo mi prezivljavali.

Joja Puškomitraljezac

pre 5 godina

Veoma zanimljivo, što se tiče muške populacije, najviše je onih za obavezno služenje vojnog roka, koji su prevalili šezdeset godina, dakle, ratujete mladići, matorci će da zakuvavaju, uostalom, tako je bilo oduvek...

Steiner

pre 5 godina

ako se penzosima od 60+ ide u vojsku nek slobodno idu.

Ljudi 40-49 koji su bili mladi za vreme 90ih znaju da je to glupost.

dobrovoljno,pa ko hoce nek ide,
ko nece nek zavrsava fakultet / otvara firmu / trazi posao.

Mile

pre 5 godina

Vulinovi snovi:
on dezerter, sada ministar vojni, a iza njega armija mladih golobradih mladića koji nose M48 i kliču "Vučiću Srbine"...
Taj film gledati neće, bar ne u ovom životu. Osim ako se on, Marko Đurić i njima slični ne kloniraju u potrebnom broju. Ali i za to trebaju muda, tako da ni od toga nema ništa.

Jimi

pre 5 godina

Ja bih pre uveo obavezne preventivne odlaske kod lekara za sve stanovnike Srbije. Pa pogledajte koliko imamo problema sa rakom dojke jer nam se zene ne kontrolisu redovno a to je samo jedan primer. To su nase majke, bake, zene a mi nista povodom toga... Uveo bih i obaveznu fizicku aktivnost u firme, npr, setnja. Uveo bih obavezno efikasnije sudstvo, zdravstvo, skokstvo itd....Kapirate sugradjani?

Sch4One

pre 5 godina

Nek uvode ovi iz vlade svojoj deci mene i moju mogu da zaborave , izbije li nesto ublizinu Nisa . Prodajem kucu siptarima ili kojima vec i palim odavde i nemoj te mi reci da ne bi ste isto uradili da vam siptar pokuca na vrata i kaze ili 5 puta veca cena za kucu ili spalicemo i tebe i tvoje familiju. Znam negativno je razmisljanje nadam se da do toga nece doci ali ako bude do toga doslo samo mogu reci Ciao Amore !

miki

pre 5 godina

Plata minimalac , jedva za racune i hranu i decije stvari.
Nemam zdravstveno.
Ne zivimo nego prezivljavamo.
I oni razmatraju da mi oruzije daju i jos godinu dana da izgubim ?

popi

pre 5 godina

Nesto sumnjam u ovo istrazivanje...
Ko zeli da ide u vojsku, ima mogucnost da to uradi. Zasto terati nekoga na silu? A da ne pominjem koliko bi to kostalo drzavu

Rodoljublje

pre 5 godina

Koje 3/4? Ja sam nesto mladji, par ljudi iz moje familije, koji su zaposleni u vojsci, kazu da ni ne razmisljam o vojsci. Takodje, dosta mojih drugova su isli na dobrovoljno sluzenje vojnog roka, isto su mi rekli.

УЗР

pre 5 godina

A у анкетама само маторци... С обзиром на то каква нам је структура становништва и ко уопште учествује у анкетама

Jovana

pre 5 godina

Tim gradjanima što imaju 60+ godina omogucite da sluze vojsku kad toliko vole. To ce biti jedini vasi gradjani za godinu-dve, jer mi mladi vec pakujemo kofere da se pridruzimo onim milionima sto su vec otisli.

Hanibal

pre 5 godina

Onda penzionere nek salju u vojsku, dokle ce neko ko je na zalasku zivota 'odlucivati' o mladjim generacijama. Ovo deluje smesno 3/4 za a od toga vecina penzioneri, dajte molim vas.

Andrej

pre 5 godina

Onaj ko zeli lose svom detetu neka je za ponovno uvodjenje. S obzirom da sam bio punu godinu kad je bilo najteze, mogu da kazem samo da je to najuzaludnija godina u mom zivotu. Onaj koji ne moze da vaspita svoje dete, nece ga ni vojska vaspitati. Moj sin sigurno nece Vulinu i slicnima sluziti vojsku.

Demba Ba

pre 5 godina

Manite se narucenih i namestenih anketa..mladima treba perspektiva, a ne jos nesto da bude obavezno, da se prica kako ne zele da rade itd..mogucnost, izbor i sloboda, a ne moranje, nesigurnost i strah (ne za zivot zbog neke opasnosti, vec strah od toga kako da se prezivi sledeci mesec)..to treba mladima..I ono cuveno nase ,, Cuti, moze i gore. "

Илија

pre 5 godina

Служио сам војску! Завршио сам ШРО и официр сам Војске Србије у резерви и на то сам одувек био и остао ПОНОСАН! Ипак морам да кажем да ће моји синови служити војску чим је одслужи актуелни ресорни министар, сви они који су "служили цивилно" и сви они који су је избегли док се још војска служила. Поштено.

Pupin

pre 5 godina

Vidim glavni argument onih koji su za obavezno sluzenje vojnog roka je to da du klinci bahati I nevadpitani. Pa to se uci kod kuce. To je posao roditelja da uci decu vaspitanju. Vecina oceva je odsluzilo vojni rok, pa kako to da su im deca nevaspitana? A I vidim matorci sve pucaju od vaspitanja. Da ste bili bolji ne biste doveli zemlju u ovakvo stanje. Kakva bre vojska, dajte ljudima radna mesta, pristojne plate. O cemu mi pricamo? Zar se nije ministar hvalio redovno kako nam je vojska mocna? Sta ce onda vojsci klinci koji ne zele uniformu. Sredite skole, sredite sudstvo pa cete videti vecu kulturu na ulicama. A vojska je vec jaka, zar ne Vuline?

333

pre 5 godina

Vojska DA! Zasto? Da nauci ovu razmazenu, neradnicku omladinu sta je obaveza ustajanja, sta znaci kad nema mame, nema tate, sta znaci imati obavezu, sta znaci trpeti posledice neposlusnosti, sta znaci ziveti u zajednici i postovati drugog, sta znaci imati bezuslovni autoritet iznad sebe pre svega... Vojska te nauci da cenis slobodu, da ocvrsnes, da vidis da mozes da uradis stvari koje su ti nezamislive, da vidis da su ti granice izdrzljosti mnogo vece nego sto si ikada mislio, da vidis da mozes i bez kafe, bez Nuttele, bez pljeskavice, bez punjene bele, bez televizora i telefona, bez parfema, pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....
(JNA, 18. jun 2018 20:52)

Ja sam bio u vojsci i ne mogu prezaliti tih izgubljenih godinu dana.
Nista me nisu naucili , u kasarnama droga i pusenje , uvlace se ljudi komandujucima i tako to... dno dna.

Nebojša

pre 5 godina

Da su ljudi za vojni rok išli bi sami nebi trebala država da ih tera zato ne razumem ove koji su za prisilno služenje ko vas drži idite a u to ubrajam i ove kokoške što bi glasale za pitam se da li bi bile za i kada bi i njih to obavezalo a ne samo muškarce.

Xli

pre 5 godina

Nikako zato sto nam je drzavni vrh u poslednju deceniju slao mlade u smrt nizasta. Zapravo ne nizasta nego su pomogli vlastima da opljackaju ostatak naroda i da upropaste ovo malo nase drzave sto je ostalo. I svako ko misli da dete posalje u vojsku neka se prvo zapita ko mu je komandant. I onda iskoci slika Vulina. Neka hvala, dok komplet ne ocistimo i sredimo drzavu ne podrzavam uvodjenje obaveznog vojnog roka.

Унук

pre 5 godina

Мој деда је за време другог светског рата био у заробљеничком логору. Ја сам четрдесет година касније био у ЈНА. Приликом размене искустава обојица смо закључили да је деда неупоредиво боље прошао од мене.

laki78

pre 5 godina

Pa gde su vam onda ti silni dobrovoljci?Imaju i sad mogucnost da odu dobrovoljno i sluze vojni rok nesto ne vidim da su se polomili da odu.Inace sad smo u liberalnom kapitalizmu za vasu informaciju,drzava ne brine za nas a svaki rad mora da se plati.

M

pre 5 godina

Molim generacije koje su sluzile vojsku i koje su nas dovele do ovog stanja u zemlji kakvo je danas, da ne namecu nama rodjenim 90ih neku pricu o disciplini i sta ti ja znam jos cemu. Ocigledno da i pored tih par meseci u vojsci niste ni blizu toliko savrseni kao sto vam se cini. Samo pogledajte dokle ste doveli ovu zemlju, i bice vam jasno da mi kao nacija imamo barem 100 precih problema, od kojih se niti jedan potencijalno ne moze resiti uvodjenjem obaveznog vojnog roka. Vojska treba da bude profesionalna, da se njom bave ljudi koji to vole i zele, a ne da mene gomila zanemocalih calaca tera da gubim mesece svog zivota na gluposti kao sto su ustajanje u 5 ujutro i kupanje jednom nedeljno

Pedja

pre 5 godina

Imate i sada mogucnost da dobrovoljno odsluzite vojni rok ako zelite. Zasto nekoga terati na to? Zasto se o tome pitaju ljudi koji ga nebi sluzili ili koji su ga odsluzili odavno? Anketirajte populaciju momaka i devojaka koju bi "kacilo" obavezno sluzenje vojnog roka pa onda kazite da li Srbin ide rado u vojnike. Ovako se o njihovoj sudbini pored njih samih pitaju i oni koji ga nikada nisu sluzili (95% zena) ali vole da gurnu druge u to i oni koji su sluzili zato sto su morali pa ako je njima "crkla krava" onda neka crkne i drugima. Nikoga vojska nije vaspitala niti napravila coveka jer ako to nisi postao do 21g neces ni posle.

vojkan

pre 5 godina

Sluzenje vojske je potpuno gubljenje vremena. Ko je neradnik bice jos veci posle vojske. Ko je alkos il narkoman vratice se jos gori. Ko je nesposoban vojska ga nece nauciti da bude snalazljiv.
Ovde smo sada gde jesmo ne zbog nepostojanja vojnog roka, a ni uvodjenje istog ne bi popravilo stanje.

marija

pre 5 godina

...pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....
(JNA, 18. jun 2018 20:52)

Da, tako je četa moj muža bila naterana da leži u bari celu noć u sred zime.
Neki sumanuti komandovao.
Čisto iživljavanje.
Svi su se razboleli.

Mile idiot 83%

pre 5 godina

Znam da moje sinove neću dati ovoj nakaradnoj državi, dosta je moja generacija '74.g služila 90-ih onom kasapinu SM, radikalčinama Šešelju, Tomi i Vučiću u njihovim velikosrpskim ratovima. More ..., voleo bih opet da mi date pušku, pa da mi u smotru dođu Vulin i veliki vođa. Bataljon veze BK.

Gorstak.

pre 5 godina

Sluzio sam dobrovljno vojsku iz licnih razloga. I smatram da samo tako i treba da bude. Da samo ide ona osoba koja to zeli . Smatram da ljudi i nemaju toliko odbojnost prema vojsci koliko prema kredibilitetu same drzave i nasih vodja. I potpuno ih razumem. Posle svih ratova i beda koje su nas zadesile tesko je gajiti simpatije prema bilo kakvim drzavnim institucijama.

Mile

pre 5 godina

Predajem cetvrtoj godini srednje skole i kada pogledam ucenike, njihovo ponasanje i nedisciplinu, mogu samo podrzati ponovno uvodjenje vojnog roka, barem na 3 meseca.

Бата Стојковић

pre 5 godina

Да шаљемо децу у војску на чијем је челу човек који није за војску и чији "врховни командант" није провео дан у војсци као војник!??? Толике будале баш нисмо.

Pera

pre 5 godina

Odslužio. Nisam za ponovno uvođenje vojnog roka. Mladi bolje nek' završavaju škole ili nek rade nešto a najbolje da rade u inostranstvu, nego da gube vreme u vojsci jer od toga ionako nema velike vajde što vidimo iz primera raspada JNA, kao i vojske Kraljevine Jugoslavije 1941. a i ranije.

z87

pre 5 godina

Ja sam ona generacija koja je na srecu izbegla sluzenje vojnog roka. Diplomirao sam u dec. 2010 a vojni rok ukinut jan. 2011.EXTRA! E sad ove fore kao svi smo rezervisti, ili neko slucajno da me posalje u neku kasarnu momentalno bezim iz Srbije ako treba I u Moldaviju.

445

pre 5 godina

Наравно да треба. Сви у восјску, па у бој, дасе вратимо на Космет, да Србин опет буде Србин, пун Србства, јунаштва и части!
(Православни Србин, 18. jun 2018 20:53)

Dobro si krenuo ali zaustavi se kod "da se vratimo na kosmet" tu gubimo rat.

Henry Chinasky

pre 5 godina

Stajaća vojska može, ako će se hrana nositi od kuće, odeću da kupuju roditelji ili babe i dede vojnika, a oružje da se iznajmljuje od mafije. Ako je ovo ozbiljno razmišljanje vlasti, onda je to iz jednog jedinog razloga. Uzimanje novih kredita, jer ništa pametnije ne mogu da smisle.

Dragan

pre 5 godina

Evo ja imam drugaciji predlog:
Da se zadrzi profesionalna vojska (VJ) kao okosnica odbrane.
Da se formira teritorijalna odbrana na dobrovoljnoj osnovi ciji bi pripadnici posle inicijalne obuke od 3 do 6 meseci sluzili mesec-dva svake godine.
Da se formira rezervni sastav Zandarmerije za vanredne situacije, slican TO ali za druge namene.
Da se povuku sve dozvole za posedovanje i nosenje vatrenog oruzja osim za pripadnike, VJ, Zandarmerije i TO.

Meni zvuci razumno i racionalno.

Mirko

pre 5 godina

Prvo neka Vulin i kompanija kusaju pasulj godinu dana, pa onda svi oni koji su civilno sluzili pa tek onda ovi redovno...
Pozz za klasu mart ‘ 90, JNA Beograd. E to je bilo sluzenje vojske!

profesionalni gurač

pre 5 godina

I sad ce svi da krenu da pljuju drzavu, Vulina, vojsku i da pisu kako nam je to nepotrebno, a 90% mladih muskaraca se ponasaju VEOMA problematicno. Vokabular im je na nivou pubertetlije, nemaju interesovanja, samo zgodne cice (koje nikad nece imati) kladionice, i brza zarada uz sto manje truda. Izgubljeni u prostoru i vremenu, bez postovanja prema svima, svemu jer se ne plase NICEG.
Vojska im mozda dosta toga nece dati, mozda ce neko reci da su to meseci ptrotracenog zivota, ali tu se stice postovanje prema ljudima koji ga zasluzuju, izlazi se iz ucmalosti u koju zu zapali, nauce da nisu najjaci na svetu i da moraju da slusaju i da se staraju o sebi, tamo nema roditelja i nema sigurnosti na koju su navikli.
Ponavljam, vojska je vazna zarad razvoja momka koji postaje covek.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Ne moze cas ovako,cas onako. Pa neka generacija mora,a neka ne mora. Ne moze tako.
Sluzio sam redovnu vojsku sa cizmom i puskom. Sam sam se prijavio. I mislim da treba da se ide dobrovoljno,ali ta dobrovoljnost mora da se podstice odredjenim beneficijama. Dosta sam se zlopatio,ali i dosta naucio. Najvaznije sto sam naucio u vojsci,kao mlad,je kakva gov.. ljudi mogu da budu. Vojska je prepuna cinkarosa i ljudi koji su spremni da te prodaji za jedan izlazak u grad u trajanju od 4-6 sati. Ujedno vojska je najvece zmijisko leglo veza i vezica i najveca laz je kada vam prvi dan kazu da ste tu svi jednaki. Ne da niste jednaki,nego ni blizu.
Dobre stvari koje sam naucio su uglavnom korisne stvari u vezi sa raznim vrstama naoruzanja,tehnike ratovanja,zasede,upadi,prepadi,tereni dnevni i nocni,kako da se sacuvas itd. Sve to je mnogo zanimljivije ako nema klasicne vojnicke svakodnevne torture raznim glupostima kao sto su besomucno "kockanje" kasete,kreveta i sl.
Nisam za vracanje standardnog vojnog roka kakav je nekada bio,ali mislim da se mnoge stvari mogu uvesti u skolu kao odbrana i zastita,da deca nauce osnove koriscenja naoruzanja,prve pomoci i ostalo za slucaj elementarnih nepogoda,teroristickih napada,zemljotresa itd. I sluzenje 3-6 meseci u mestu stanovanja od 9-17h,ali i to ko hoce. Uz odredjene beneficije npr. da se to racuna kao godinu dana radnog staza,da se prima plata i 10% veca penzija kasnije. Postoje razne korisniie i bolje varijante od klasicnog sluzenja vojske koje je 50-70% gubljenje vremena.

Pedja

pre 5 godina

Predajem cetvrtoj godini srednje skole i kada pogledam ucenike, njihovo ponasanje i nedisciplinu, mogu samo podrzati ponovno uvodjenje vojnog roka, barem na 3 meseca.
(Mile, 18. jun 2018 20:24)
Profesore, na sluzenje vojnog roka se islo posle srednje skole. Prosto sam odusevljen ponasanjem i disciplinom onih koji su odsluzili vojni rok. I ja sam ga odsluzio, a i sada radim u vojsci.

JNA

pre 5 godina

Vojska DA! Zasto? Da nauci ovu razmazenu, neradnicku omladinu sta je obaveza ustajanja, sta znaci kad nema mame, nema tate, sta znaci imati obavezu, sta znaci trpeti posledice neposlusnosti, sta znaci ziveti u zajednici i postovati drugog, sta znaci imati bezuslovni autoritet iznad sebe pre svega... Vojska te nauci da cenis slobodu, da ocvrsnes, da vidis da mozes da uradis stvari koje su ti nezamislive, da vidis da su ti granice izdrzljosti mnogo vece nego sto si ikada mislio, da vidis da mozes i bez kafe, bez Nuttele, bez pljeskavice, bez punjene bele, bez televizora i telefona, bez parfema, pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....

Zoki

pre 5 godina

Puno zavisi od metodologije koja je primenjivana, kao i formulacije pitanja. Ne sumnjam da u Srbiji ima onih koji su za vraćanje obaveznog vojnog roka, jedino je pitanje koliko su brojni. Mislim da je svima više-manje jasno da su u slučaju rata svi građani vojni obveznici. Tako je u svim državama koje imaju profesionalnu vojsku. Što se tiče popune aktivnog sastava, mislim da je bolje stimulisati dobrovoljno služenje vojnog roka.

Boris

pre 5 godina

Uvesti obavezno 3-4 meseca osnovne obuke, kao u SVAJCARSKOJ, posle srednje skole. Svi bi hteli da Srbija bude kao Svajcarska. Sutra da bude nesto, ne zna ni da puca iz puske, ne zna nista. Nisu Svajcarci budale.

Malo prosvećenosti molim

pre 5 godina

Jedina obaveza koju građani treba da imaju prema državi je plaćanje poreza. Vojna služba kao i svaka druga eventualna obaveza anticivilizacijski su i neadekvatni savremenim tokovima. Kao i u drugim delatnostima, poslovima odbrane i bezbednosti treba da se bave profesionalci, a ne priučeni pojedinci. Naravno, korisno bi bilo da ljudi budu upoznati sa načinom postupanja u vanrednim situacijama, poput različitih prirodnih katastrofa. Ali takve informacije bi morali da dobiju kroz redovno školovanje. Osnovna i srednja škola traju dvanaest (eventualno jedanaest) godina i za to vreme moguće je steći zavidno znanje i u ovoj oblasti, naravno u jednom kvalitetnom sistemu. Posle toga niko ne bi smeo da ima pravo da oduzima ljudima njihovo vreme. Onima koji žude za amaterskim vojnim angažovanjem treba obezbediti da ostvare svoje želje. A ostale treba ostaviti da na miru žive svoje živote. Svako drugo rešenje je u najmanju ruku necivilizovano. Od opšte vojne obaveze niko ne bi imao koristi. Brojnost vojske ne znači i njenu moć. SAD imaju manje vojnog personala nego neke druge države, pa su opet daleko najmoćnija vojna sila. Umesto na brojnost, treba se usmeriti na kvalitet i na poboljšanje položaja profesionalnih vojnika. I, da, čudi me kako ljudi lako pristaju da im se degradira nivo sloboda, uključujući i ovo pitanje. Neka samo pomisle koliko je duga i teška bila borba za osvajanje slobode i ostvarivanje ljudskih prava i neka se onda zapitaju zašto tako lako od njih odustaju.

Nečoveštvo

pre 5 godina

Ja sam za ponovno uvodjenje obaveznog vojnog roka s tim da se to vreme poše kao radni staž. Vojska koliko god izgledala beskorisna kada nema frke vrlo je bitna kada nastane problem. Pokazalo se prilikom poplave u Obrenovcu. Na žalost inzenjerijska jedinica u Obrenovcu je koju godinu pre toga ukinuta. A ta jedinica je pravila nasipe pored reka, puteve po ne pristupačnim selima, ucestvovala u gašenju požara po vrletima ... Moja jedinica (nije vezana za ovu obrenovacku) za dan je rucno iskopala kanal za postavljanje vodovoda u Paragovu kod Novog sada besplatno. Niko, ali niko od vojnika se nije pozalio što smo to radili. A meštani su nas dočekli kao rod rodjeni, kao da smo im u goste došli. Danas kopanje kanala rade privatne firme za debele pare, puteve po selima ili prave za debele pare ili ih, što je češće, ne prave uopšte. Narod voli vojsku jer vojska je korisna i u miru, najviše u miru. Zato je i uništena od strane političara i dovedena na nivo njihovog privatnog servisa.

Jeremija

pre 5 godina

Za su oni koji više i nisu za vojske. Protiv su oni koji imaju djecu u godinama za vojsku, a i sami su još tu, kao drugopozivci.

Православни Србин

pre 5 godina

Наравно да треба. Сви у восјску, па у бој, дасе вратимо на Космет, да Србин опет буде Србин, пун Србства, јунаштва и части!

Okram "Sejn" Idul

pre 5 godina

Jeste, medju komentatorima svi znaju ko je za redovno a ko protiv. I nemojte da mesate sluzenje vojske sa Vulinom, Vucicem ili kojim god politicarom. Sluzenje vojnog roka je je generalno dobro zivotno iskustvo za vecinu muske populacije. Da se otrezne malo blejaci, klinci od 20-21 koji bleje po ceo dan ispred kompa, dragstora, na klupici u parku i kradu bogu dane. Da, i ja sam bio jedan od njih, gotovo sam iz igraonice otisao u kasarnu (doduse bio sam u stalnom radnom odnosu). A kod mene u kasarni su lose iskustvo imali samo umisljeni, nabedjeni likovi, mamini i tatini sinovi i profi blejaci koji su mislili da su suvise dobri za sluzenje vojske, tj bolji od drugih i da za njih pravila ne vaze. A ako ste sluzili i nista pozitivno niste odatle poneli, nista niste naucili, to je iskljucivo vasa krivica. Sutra, ako se nedaj boze zapuca, bicete apsolutno beskorisni da doprinesete zastiti svoje porodice, zene, dece.

Voša

pre 5 godina

I ja sam ali da ne mora da nas šišaju. Imam dugu kosu 10 godina. I odem tamo da oni urade šta hoće sa njom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lune, 18. jun 2018 21:22)

Lik koji je sa mnom bio u vojsci u inostranstvu osigurao kosu i lepo pokazao komandantu kasarne da su ga ošišali država bi mu platila ogromne novce jer bi osiguranje to dobilo na sudu ...lepo čupo odslužio vojsku ...

Ivana Knezevic

pre 5 godina

Iako sam zensko, ja sam za da se vrati obavezno sluzenje vojnog roka za muskarce, a da ostane dobrovoljno za zene... Jer bi danasnja deca nesto i naucila tamo, a ne samo za kompijterom, mobilnim i u kucu da se uvuku...

Mile

pre 5 godina

Predajem cetvrtoj godini srednje skole i kada pogledam ucenike, njihovo ponasanje i nedisciplinu, mogu samo podrzati ponovno uvodjenje vojnog roka, barem na 3 meseca.

profesionalni gurač

pre 5 godina

I sad ce svi da krenu da pljuju drzavu, Vulina, vojsku i da pisu kako nam je to nepotrebno, a 90% mladih muskaraca se ponasaju VEOMA problematicno. Vokabular im je na nivou pubertetlije, nemaju interesovanja, samo zgodne cice (koje nikad nece imati) kladionice, i brza zarada uz sto manje truda. Izgubljeni u prostoru i vremenu, bez postovanja prema svima, svemu jer se ne plase NICEG.
Vojska im mozda dosta toga nece dati, mozda ce neko reci da su to meseci ptrotracenog zivota, ali tu se stice postovanje prema ljudima koji ga zasluzuju, izlazi se iz ucmalosti u koju zu zapali, nauce da nisu najjaci na svetu i da moraju da slusaju i da se staraju o sebi, tamo nema roditelja i nema sigurnosti na koju su navikli.
Ponavljam, vojska je vazna zarad razvoja momka koji postaje covek.

Православни Србин

pre 5 godina

Наравно да треба. Сви у восјску, па у бој, дасе вратимо на Космет, да Србин опет буде Србин, пун Србства, јунаштва и части!

JNA

pre 5 godina

Vojska DA! Zasto? Da nauci ovu razmazenu, neradnicku omladinu sta je obaveza ustajanja, sta znaci kad nema mame, nema tate, sta znaci imati obavezu, sta znaci trpeti posledice neposlusnosti, sta znaci ziveti u zajednici i postovati drugog, sta znaci imati bezuslovni autoritet iznad sebe pre svega... Vojska te nauci da cenis slobodu, da ocvrsnes, da vidis da mozes da uradis stvari koje su ti nezamislive, da vidis da su ti granice izdrzljosti mnogo vece nego sto si ikada mislio, da vidis da mozes i bez kafe, bez Nuttele, bez pljeskavice, bez punjene bele, bez televizora i telefona, bez parfema, pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....

rt

pre 5 godina

Naravno da trebaju da sluze vojsku! Sest meseci ali da se malo nauce redu i da ima ko da brani ovu zemlju!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Etika, 18. jun 2018 19:58)

Ako tebi treba vojska i oruzije da bi imao disciplinu i da se naucis redu onda si promasio u zivotu.

Boris

pre 5 godina

Uvesti obavezno 3-4 meseca osnovne obuke, kao u SVAJCARSKOJ, posle srednje skole. Svi bi hteli da Srbija bude kao Svajcarska. Sutra da bude nesto, ne zna ni da puca iz puske, ne zna nista. Nisu Svajcarci budale.

politicka klima

pre 5 godina

Nek ide ko hoce! Ja sto manjeg kontakta sa bilo kojim oblikom, organom cinovnikom drzave imam to bolje. I da se batale price "danasnje generacije ovakve onakve treba im disciplina" itd koje generacije su stvorile ovakvu drzavu?! Koje je vode?!

Dragan

pre 5 godina

Evo ja imam drugaciji predlog:
Da se zadrzi profesionalna vojska (VJ) kao okosnica odbrane.
Da se formira teritorijalna odbrana na dobrovoljnoj osnovi ciji bi pripadnici posle inicijalne obuke od 3 do 6 meseci sluzili mesec-dva svake godine.
Da se formira rezervni sastav Zandarmerije za vanredne situacije, slican TO ali za druge namene.
Da se povuku sve dozvole za posedovanje i nosenje vatrenog oruzja osim za pripadnike, VJ, Zandarmerije i TO.

Meni zvuci razumno i racionalno.

Nečoveštvo

pre 5 godina

Ja sam za ponovno uvodjenje obaveznog vojnog roka s tim da se to vreme poše kao radni staž. Vojska koliko god izgledala beskorisna kada nema frke vrlo je bitna kada nastane problem. Pokazalo se prilikom poplave u Obrenovcu. Na žalost inzenjerijska jedinica u Obrenovcu je koju godinu pre toga ukinuta. A ta jedinica je pravila nasipe pored reka, puteve po ne pristupačnim selima, ucestvovala u gašenju požara po vrletima ... Moja jedinica (nije vezana za ovu obrenovacku) za dan je rucno iskopala kanal za postavljanje vodovoda u Paragovu kod Novog sada besplatno. Niko, ali niko od vojnika se nije pozalio što smo to radili. A meštani su nas dočekli kao rod rodjeni, kao da smo im u goste došli. Danas kopanje kanala rade privatne firme za debele pare, puteve po selima ili prave za debele pare ili ih, što je češće, ne prave uopšte. Narod voli vojsku jer vojska je korisna i u miru, najviše u miru. Zato je i uništena od strane političara i dovedena na nivo njihovog privatnog servisa.

Izrael

pre 5 godina

Istrazivanje u kome je ucestvovalo nesto vise od 1000 ljudi je bas merodavno.
Pogotovo kada su njemu ucestvovale generacije koje danas imaju vise od 60god, koje nisu ratovale, vec mirno gledale svoju decu kako idu da ginu, to se vidi po ovim sto danas imaju 40-49 koji su protiv jer su isli na front 90ih.
Na kraju u anketi su ucestvovale zene, koje jelte ne sluze vojni rok, bar ne obavezno. Izvinite dame, ali ja sam za izraelski model, gde zene idu u vojsku kao i muskarci...hocete da donosite odluke, moze, ali onda i vojsku da sluzite...

Okram "Sejn" Idul

pre 5 godina

Jeste, medju komentatorima svi znaju ko je za redovno a ko protiv. I nemojte da mesate sluzenje vojske sa Vulinom, Vucicem ili kojim god politicarom. Sluzenje vojnog roka je je generalno dobro zivotno iskustvo za vecinu muske populacije. Da se otrezne malo blejaci, klinci od 20-21 koji bleje po ceo dan ispred kompa, dragstora, na klupici u parku i kradu bogu dane. Da, i ja sam bio jedan od njih, gotovo sam iz igraonice otisao u kasarnu (doduse bio sam u stalnom radnom odnosu). A kod mene u kasarni su lose iskustvo imali samo umisljeni, nabedjeni likovi, mamini i tatini sinovi i profi blejaci koji su mislili da su suvise dobri za sluzenje vojske, tj bolji od drugih i da za njih pravila ne vaze. A ako ste sluzili i nista pozitivno niste odatle poneli, nista niste naucili, to je iskljucivo vasa krivica. Sutra, ako se nedaj boze zapuca, bicete apsolutno beskorisni da doprinesete zastiti svoje porodice, zene, dece.

45togodisnjak

pre 5 godina

Koji spin. 74% od 1117 ispitanika NIJE 74% Srbije. Pitanje je u kojim je opstinama radjena anketa, za pocetak.
Drugo, normalno je da ljudi izmedju 40 i 49 ne podrzavaju obavezno sluzenje, jer smo preziveli ratove i imamo decu koja upravo stasavaju. Niko normalan ne zeli da mu deca prolaze ono sto smo mi prezivljavali.

Sch4One

pre 5 godina

Nek uvode ovi iz vlade svojoj deci mene i moju mogu da zaborave , izbije li nesto ublizinu Nisa . Prodajem kucu siptarima ili kojima vec i palim odavde i nemoj te mi reci da ne bi ste isto uradili da vam siptar pokuca na vrata i kaze ili 5 puta veca cena za kucu ili spalicemo i tebe i tvoje familiju. Znam negativno je razmisljanje nadam se da do toga nece doci ali ako bude do toga doslo samo mogu reci Ciao Amore !

312

pre 5 godina

Koja laz covece , barem 80 % ljudi je protiv vojnog roka.
Cak i da ga vrate , cime ? Kojim parama ? Dok ja izdrzavam porodicu sa 28.000 din da mi jos bojevu municiju guraju u ruke ? E necete vala...

Jovana

pre 5 godina

Tim gradjanima što imaju 60+ godina omogucite da sluze vojsku kad toliko vole. To ce biti jedini vasi gradjani za godinu-dve, jer mi mladi vec pakujemo kofere da se pridruzimo onim milionima sto su vec otisli.

nece moci

pre 5 godina

Ukrali ste mi godinu dana zivota uz izgovor da trebamo da se branimo od napada spolja.
1991 pobili smo se medjusobno , niko nas nije napao.
Isao sam u vojsku da bih ratovao sa onima sa kojima sam sluzio 80tih.

Moju decu neces Vuline.

Andrej

pre 5 godina

Onaj ko zeli lose svom detetu neka je za ponovno uvodjenje. S obzirom da sam bio punu godinu kad je bilo najteze, mogu da kazem samo da je to najuzaludnija godina u mom zivotu. Onaj koji ne moze da vaspita svoje dete, nece ga ni vojska vaspitati. Moj sin sigurno nece Vulinu i slicnima sluziti vojsku.

z87

pre 5 godina

Ja sam ona generacija koja je na srecu izbegla sluzenje vojnog roka. Diplomirao sam u dec. 2010 a vojni rok ukinut jan. 2011.EXTRA! E sad ove fore kao svi smo rezervisti, ili neko slucajno da me posalje u neku kasarnu momentalno bezim iz Srbije ako treba I u Moldaviju.

Ivana Knezevic

pre 5 godina

Iako sam zensko, ja sam za da se vrati obavezno sluzenje vojnog roka za muskarce, a da ostane dobrovoljno za zene... Jer bi danasnja deca nesto i naucila tamo, a ne samo za kompijterom, mobilnim i u kucu da se uvuku...

popi

pre 5 godina

Nesto sumnjam u ovo istrazivanje...
Ko zeli da ide u vojsku, ima mogucnost da to uradi. Zasto terati nekoga na silu? A da ne pominjem koliko bi to kostalo drzavu

Rodoljublje

pre 5 godina

Koje 3/4? Ja sam nesto mladji, par ljudi iz moje familije, koji su zaposleni u vojsci, kazu da ni ne razmisljam o vojsci. Takodje, dosta mojih drugova su isli na dobrovoljno sluzenje vojnog roka, isto su mi rekli.

333

pre 5 godina

Vojska DA! Zasto? Da nauci ovu razmazenu, neradnicku omladinu sta je obaveza ustajanja, sta znaci kad nema mame, nema tate, sta znaci imati obavezu, sta znaci trpeti posledice neposlusnosti, sta znaci ziveti u zajednici i postovati drugog, sta znaci imati bezuslovni autoritet iznad sebe pre svega... Vojska te nauci da cenis slobodu, da ocvrsnes, da vidis da mozes da uradis stvari koje su ti nezamislive, da vidis da su ti granice izdrzljosti mnogo vece nego sto si ikada mislio, da vidis da mozes i bez kafe, bez Nuttele, bez pljeskavice, bez punjene bele, bez televizora i telefona, bez parfema, pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....
(JNA, 18. jun 2018 20:52)

Ja sam bio u vojsci i ne mogu prezaliti tih izgubljenih godinu dana.
Nista me nisu naucili , u kasarnama droga i pusenje , uvlace se ljudi komandujucima i tako to... dno dna.

Steiner

pre 5 godina

ako se penzosima od 60+ ide u vojsku nek slobodno idu.

Ljudi 40-49 koji su bili mladi za vreme 90ih znaju da je to glupost.

dobrovoljno,pa ko hoce nek ide,
ko nece nek zavrsava fakultet / otvara firmu / trazi posao.

Pedja

pre 5 godina

Predajem cetvrtoj godini srednje skole i kada pogledam ucenike, njihovo ponasanje i nedisciplinu, mogu samo podrzati ponovno uvodjenje vojnog roka, barem na 3 meseca.
(Mile, 18. jun 2018 20:24)
Profesore, na sluzenje vojnog roka se islo posle srednje skole. Prosto sam odusevljen ponasanjem i disciplinom onih koji su odsluzili vojni rok. I ja sam ga odsluzio, a i sada radim u vojsci.

УЗР

pre 5 godina

A у анкетама само маторци... С обзиром на то каква нам је структура становништва и ко уопште учествује у анкетама

M

pre 5 godina

Molim generacije koje su sluzile vojsku i koje su nas dovele do ovog stanja u zemlji kakvo je danas, da ne namecu nama rodjenim 90ih neku pricu o disciplini i sta ti ja znam jos cemu. Ocigledno da i pored tih par meseci u vojsci niste ni blizu toliko savrseni kao sto vam se cini. Samo pogledajte dokle ste doveli ovu zemlju, i bice vam jasno da mi kao nacija imamo barem 100 precih problema, od kojih se niti jedan potencijalno ne moze resiti uvodjenjem obaveznog vojnog roka. Vojska treba da bude profesionalna, da se njom bave ljudi koji to vole i zele, a ne da mene gomila zanemocalih calaca tera da gubim mesece svog zivota na gluposti kao sto su ustajanje u 5 ujutro i kupanje jednom nedeljno

Mile

pre 5 godina

Vulinovi snovi:
on dezerter, sada ministar vojni, a iza njega armija mladih golobradih mladića koji nose M48 i kliču "Vučiću Srbine"...
Taj film gledati neće, bar ne u ovom životu. Osim ako se on, Marko Đurić i njima slični ne kloniraju u potrebnom broju. Ali i za to trebaju muda, tako da ni od toga nema ništa.

Pupin

pre 5 godina

Vidim glavni argument onih koji su za obavezno sluzenje vojnog roka je to da du klinci bahati I nevadpitani. Pa to se uci kod kuce. To je posao roditelja da uci decu vaspitanju. Vecina oceva je odsluzilo vojni rok, pa kako to da su im deca nevaspitana? A I vidim matorci sve pucaju od vaspitanja. Da ste bili bolji ne biste doveli zemlju u ovakvo stanje. Kakva bre vojska, dajte ljudima radna mesta, pristojne plate. O cemu mi pricamo? Zar se nije ministar hvalio redovno kako nam je vojska mocna? Sta ce onda vojsci klinci koji ne zele uniformu. Sredite skole, sredite sudstvo pa cete videti vecu kulturu na ulicama. A vojska je vec jaka, zar ne Vuline?

marija

pre 5 godina

...pokazace ti kako je biti cele noci napolju na -15... I naucicete jos hiljadu drugih stvari koje ce ti pomoci da postanes bolji covek....
(JNA, 18. jun 2018 20:52)

Da, tako je četa moj muža bila naterana da leži u bari celu noć u sred zime.
Neki sumanuti komandovao.
Čisto iživljavanje.
Svi su se razboleli.

Joja Puškomitraljezac

pre 5 godina

Veoma zanimljivo, što se tiče muške populacije, najviše je onih za obavezno služenje vojnog roka, koji su prevalili šezdeset godina, dakle, ratujete mladići, matorci će da zakuvavaju, uostalom, tako je bilo oduvek...

Demba Ba

pre 5 godina

Manite se narucenih i namestenih anketa..mladima treba perspektiva, a ne jos nesto da bude obavezno, da se prica kako ne zele da rade itd..mogucnost, izbor i sloboda, a ne moranje, nesigurnost i strah (ne za zivot zbog neke opasnosti, vec strah od toga kako da se prezivi sledeci mesec)..to treba mladima..I ono cuveno nase ,, Cuti, moze i gore. "

Илија

pre 5 godina

Служио сам војску! Завршио сам ШРО и официр сам Војске Србије у резерви и на то сам одувек био и остао ПОНОСАН! Ипак морам да кажем да ће моји синови служити војску чим је одслужи актуелни ресорни министар, сви они који су "служили цивилно" и сви они који су је избегли док се још војска служила. Поштено.

Pera

pre 5 godina

Odslužio. Nisam za ponovno uvođenje vojnog roka. Mladi bolje nek' završavaju škole ili nek rade nešto a najbolje da rade u inostranstvu, nego da gube vreme u vojsci jer od toga ionako nema velike vajde što vidimo iz primera raspada JNA, kao i vojske Kraljevine Jugoslavije 1941. a i ranije.

miki

pre 5 godina

Plata minimalac , jedva za racune i hranu i decije stvari.
Nemam zdravstveno.
Ne zivimo nego prezivljavamo.
I oni razmatraju da mi oruzije daju i jos godinu dana da izgubim ?

Pedja

pre 5 godina

Imate i sada mogucnost da dobrovoljno odsluzite vojni rok ako zelite. Zasto nekoga terati na to? Zasto se o tome pitaju ljudi koji ga nebi sluzili ili koji su ga odsluzili odavno? Anketirajte populaciju momaka i devojaka koju bi "kacilo" obavezno sluzenje vojnog roka pa onda kazite da li Srbin ide rado u vojnike. Ovako se o njihovoj sudbini pored njih samih pitaju i oni koji ga nikada nisu sluzili (95% zena) ali vole da gurnu druge u to i oni koji su sluzili zato sto su morali pa ako je njima "crkla krava" onda neka crkne i drugima. Nikoga vojska nije vaspitala niti napravila coveka jer ako to nisi postao do 21g neces ni posle.

Hanibal

pre 5 godina

Onda penzionere nek salju u vojsku, dokle ce neko ko je na zalasku zivota 'odlucivati' o mladjim generacijama. Ovo deluje smesno 3/4 za a od toga vecina penzioneri, dajte molim vas.

445

pre 5 godina

Наравно да треба. Сви у восјску, па у бој, дасе вратимо на Космет, да Србин опет буде Србин, пун Србства, јунаштва и части!
(Православни Србин, 18. jun 2018 20:53)

Dobro si krenuo ali zaustavi se kod "da se vratimo na kosmet" tu gubimo rat.

vojkan

pre 5 godina

Sluzenje vojske je potpuno gubljenje vremena. Ko je neradnik bice jos veci posle vojske. Ko je alkos il narkoman vratice se jos gori. Ko je nesposoban vojska ga nece nauciti da bude snalazljiv.
Ovde smo sada gde jesmo ne zbog nepostojanja vojnog roka, a ni uvodjenje istog ne bi popravilo stanje.

Бата Стојковић

pre 5 godina

Да шаљемо децу у војску на чијем је челу човек који није за војску и чији "врховни командант" није провео дан у војсци као војник!??? Толике будале баш нисмо.

Mile idiot 83%

pre 5 godina

Znam da moje sinove neću dati ovoj nakaradnoj državi, dosta je moja generacija '74.g služila 90-ih onom kasapinu SM, radikalčinama Šešelju, Tomi i Vučiću u njihovim velikosrpskim ratovima. More ..., voleo bih opet da mi date pušku, pa da mi u smotru dođu Vulin i veliki vođa. Bataljon veze BK.

Mirko

pre 5 godina

Prvo neka Vulin i kompanija kusaju pasulj godinu dana, pa onda svi oni koji su civilno sluzili pa tek onda ovi redovno...
Pozz za klasu mart ‘ 90, JNA Beograd. E to je bilo sluzenje vojske!

Xli

pre 5 godina

Nikako zato sto nam je drzavni vrh u poslednju deceniju slao mlade u smrt nizasta. Zapravo ne nizasta nego su pomogli vlastima da opljackaju ostatak naroda i da upropaste ovo malo nase drzave sto je ostalo. I svako ko misli da dete posalje u vojsku neka se prvo zapita ko mu je komandant. I onda iskoci slika Vulina. Neka hvala, dok komplet ne ocistimo i sredimo drzavu ne podrzavam uvodjenje obaveznog vojnog roka.

Nebojša

pre 5 godina

Da su ljudi za vojni rok išli bi sami nebi trebala država da ih tera zato ne razumem ove koji su za prisilno služenje ko vas drži idite a u to ubrajam i ove kokoške što bi glasale za pitam se da li bi bile za i kada bi i njih to obavezalo a ne samo muškarce.

laki78

pre 5 godina

Pa gde su vam onda ti silni dobrovoljci?Imaju i sad mogucnost da odu dobrovoljno i sluze vojni rok nesto ne vidim da su se polomili da odu.Inace sad smo u liberalnom kapitalizmu za vasu informaciju,drzava ne brine za nas a svaki rad mora da se plati.

Malo prosvećenosti molim

pre 5 godina

Jedina obaveza koju građani treba da imaju prema državi je plaćanje poreza. Vojna služba kao i svaka druga eventualna obaveza anticivilizacijski su i neadekvatni savremenim tokovima. Kao i u drugim delatnostima, poslovima odbrane i bezbednosti treba da se bave profesionalci, a ne priučeni pojedinci. Naravno, korisno bi bilo da ljudi budu upoznati sa načinom postupanja u vanrednim situacijama, poput različitih prirodnih katastrofa. Ali takve informacije bi morali da dobiju kroz redovno školovanje. Osnovna i srednja škola traju dvanaest (eventualno jedanaest) godina i za to vreme moguće je steći zavidno znanje i u ovoj oblasti, naravno u jednom kvalitetnom sistemu. Posle toga niko ne bi smeo da ima pravo da oduzima ljudima njihovo vreme. Onima koji žude za amaterskim vojnim angažovanjem treba obezbediti da ostvare svoje želje. A ostale treba ostaviti da na miru žive svoje živote. Svako drugo rešenje je u najmanju ruku necivilizovano. Od opšte vojne obaveze niko ne bi imao koristi. Brojnost vojske ne znači i njenu moć. SAD imaju manje vojnog personala nego neke druge države, pa su opet daleko najmoćnija vojna sila. Umesto na brojnost, treba se usmeriti na kvalitet i na poboljšanje položaja profesionalnih vojnika. I, da, čudi me kako ljudi lako pristaju da im se degradira nivo sloboda, uključujući i ovo pitanje. Neka samo pomisle koliko je duga i teška bila borba za osvajanje slobode i ostvarivanje ljudskih prava i neka se onda zapitaju zašto tako lako od njih odustaju.

Jimi

pre 5 godina

Ja bih pre uveo obavezne preventivne odlaske kod lekara za sve stanovnike Srbije. Pa pogledajte koliko imamo problema sa rakom dojke jer nam se zene ne kontrolisu redovno a to je samo jedan primer. To su nase majke, bake, zene a mi nista povodom toga... Uveo bih i obaveznu fizicku aktivnost u firme, npr, setnja. Uveo bih obavezno efikasnije sudstvo, zdravstvo, skokstvo itd....Kapirate sugradjani?

Унук

pre 5 godina

Мој деда је за време другог светског рата био у заробљеничком логору. Ја сам четрдесет година касније био у ЈНА. Приликом размене искустава обојица смо закључили да је деда неупоредиво боље прошао од мене.

Henry Chinasky

pre 5 godina

Stajaća vojska može, ako će se hrana nositi od kuće, odeću da kupuju roditelji ili babe i dede vojnika, a oružje da se iznajmljuje od mafije. Ako je ovo ozbiljno razmišljanje vlasti, onda je to iz jednog jedinog razloga. Uzimanje novih kredita, jer ništa pametnije ne mogu da smisle.

Zoki

pre 5 godina

Puno zavisi od metodologije koja je primenjivana, kao i formulacije pitanja. Ne sumnjam da u Srbiji ima onih koji su za vraćanje obaveznog vojnog roka, jedino je pitanje koliko su brojni. Mislim da je svima više-manje jasno da su u slučaju rata svi građani vojni obveznici. Tako je u svim državama koje imaju profesionalnu vojsku. Što se tiče popune aktivnog sastava, mislim da je bolje stimulisati dobrovoljno služenje vojnog roka.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Ne moze cas ovako,cas onako. Pa neka generacija mora,a neka ne mora. Ne moze tako.
Sluzio sam redovnu vojsku sa cizmom i puskom. Sam sam se prijavio. I mislim da treba da se ide dobrovoljno,ali ta dobrovoljnost mora da se podstice odredjenim beneficijama. Dosta sam se zlopatio,ali i dosta naucio. Najvaznije sto sam naucio u vojsci,kao mlad,je kakva gov.. ljudi mogu da budu. Vojska je prepuna cinkarosa i ljudi koji su spremni da te prodaji za jedan izlazak u grad u trajanju od 4-6 sati. Ujedno vojska je najvece zmijisko leglo veza i vezica i najveca laz je kada vam prvi dan kazu da ste tu svi jednaki. Ne da niste jednaki,nego ni blizu.
Dobre stvari koje sam naucio su uglavnom korisne stvari u vezi sa raznim vrstama naoruzanja,tehnike ratovanja,zasede,upadi,prepadi,tereni dnevni i nocni,kako da se sacuvas itd. Sve to je mnogo zanimljivije ako nema klasicne vojnicke svakodnevne torture raznim glupostima kao sto su besomucno "kockanje" kasete,kreveta i sl.
Nisam za vracanje standardnog vojnog roka kakav je nekada bio,ali mislim da se mnoge stvari mogu uvesti u skolu kao odbrana i zastita,da deca nauce osnove koriscenja naoruzanja,prve pomoci i ostalo za slucaj elementarnih nepogoda,teroristickih napada,zemljotresa itd. I sluzenje 3-6 meseci u mestu stanovanja od 9-17h,ali i to ko hoce. Uz odredjene beneficije npr. da se to racuna kao godinu dana radnog staza,da se prima plata i 10% veca penzija kasnije. Postoje razne korisniie i bolje varijante od klasicnog sluzenja vojske koje je 50-70% gubljenje vremena.

Gorstak.

pre 5 godina

Sluzio sam dobrovljno vojsku iz licnih razloga. I smatram da samo tako i treba da bude. Da samo ide ona osoba koja to zeli . Smatram da ljudi i nemaju toliko odbojnost prema vojsci koliko prema kredibilitetu same drzave i nasih vodja. I potpuno ih razumem. Posle svih ratova i beda koje su nas zadesile tesko je gajiti simpatije prema bilo kakvim drzavnim institucijama.

Jeremija

pre 5 godina

Za su oni koji više i nisu za vojske. Protiv su oni koji imaju djecu u godinama za vojsku, a i sami su još tu, kao drugopozivci.

Voša

pre 5 godina

I ja sam ali da ne mora da nas šišaju. Imam dugu kosu 10 godina. I odem tamo da oni urade šta hoće sa njom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lune, 18. jun 2018 21:22)

Lik koji je sa mnom bio u vojsci u inostranstvu osigurao kosu i lepo pokazao komandantu kasarne da su ga ošišali država bi mu platila ogromne novce jer bi osiguranje to dobilo na sudu ...lepo čupo odslužio vojsku ...