Četvrtak, 19.04.2018.

07:18

Igor Jurić uputio pismo Vučiću, Brnabićevoj i Gojkovićevoj

Otac ubijene Tijane Jurić uputio je otvoreno pismo predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, premijerki Ani Brnabić i predsednici Skupštine Maji Gojković.

Izvor: B92

Igor Juriæ uputio pismo Vuèiæu, Brnabiæevoj i Gojkoviæevoj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Bravo za Igora, UA DRŽAVA!

pre 6 godina

Ovom čoveku treba dati orden.

Svoju ličnu tragediju preokrenuo je u borbu za dobro svih nas. Može li iko bolje?

Ajmo SPC, gde je Sv. Sava?
Ajmo državo, gde je podrška?
Šta je, nije pretnja po vlast pa ko ga šiša?

E, pa jeste pretnja po vašu vladavinu. Ja sam jedan od sto i kusur hiljada potpisnika ove inicijative. Što nas ignorišete?

'...snagom autoriteta možete učiniti ono što je 158.560 ljudi svojim potpisom zatražilo pre šest meseci putem građanske inicijative...'

Jel to demokratija, Vučiću? Pu, pa kakvi ste vi to ljudi?!

Trovach

pre 6 godina

Ne samo za ubice dece, vec za svako ubistvo sa predumisljajem. Svako ko je u stanju da oduzme zivot drugom ljudskom bicu mora biti udaljen iz drustva na bezbedno (po drustvo) mesto. Nisam za smrtnu kaznu samo zbog mogucnosti greske da se ubije nevino optuzeni.

Vlada

pre 6 godina

@Fu

Mozda u normalnoj zemlji. Ja znam ubicu koji je uz pomoc para osudjen na 15 godina, preinaceno u 12 pa u 9. Dve godine u istraznom pa su promuvali da sluzi kaznu u Cupriji sto bi trebao da bude zatvor za nenasilne zlocine do 2 godine trajanja kazne ako se ne varam. Tamo je navodno radio za JKP i cistio smece sto znaci da je celo jutro do poslepodne bio slobodan vani a i svaki drugi vikend je bio slobodan jer ponavljam to je ustanova za nenasilne zlocine(finansijske malverzacije, kradje itd). Posle 5 godina je pusten uslovno jer je odsluzio 7 godina. Sad ti meni reci kakav je to zakon i drzava kada ubica odsluzi 7 godina od toga 2 u istraznom i 5 u zatvoru polu otvorenog tipa gde je bio slobodan radnim danima po 6-8 sati i svaki drugi vikend isao kuci. Kako sam cuo iznajmio covek stan dosla mu zena sa decom, cesce ih vidjao nego neko ko ide da radi preko dana jer je on preko dana bio sa zenom i decom a u zatvor isao na veceru malo da "odmori" i odspava.

Branka

pre 6 godina

Razumem čovekovu borbu da nešto što je bitno sprovede u delo. Po meni ovo pismo je trebalo da bude upućeno predsedniku odborničke grupe najveće stranke a ne predsedniku države,jer inicijativu ne pokreće predsednik države već lice koje sedi u Skupštini.
(dana, 19. april 2018 09:26) # Link komentara
da, tako bi trebalo da bude u nekoj normalnoj državi, ali pošto Srbija po mnogim stvarima nije normalna, onda je ipak Jurić poslao pismo na pravu adresu. Svi znamo ko odlučuje SVE u Srbiji u ovom trenutku i ko može nešto da pokrene! Kod nas predsednik Vučić se za sve pita, pa ako može da određuje koliko će fontana imati Beograd onda može i da se pozabavi ovim bitnijim pitanjem.

Ja

pre 6 godina

bot na kvadrat

Nije tacno! Trudnice i deca su posebno zasticena ustavna kategorija i ustav NALAZE da se to nacelo sprovodi u svim pravnim oblastima, pa i u krivicnom pravu! Ne znam odakle vam ideja da pisete to sto pisete! Prvo sto je pravno neutmeljeno, drugo sto je neutemeljenio u zdravom razumu! Naravno da nije isto kad je zrtva ubistva dete, trudnica i starac od recimo 80 godina, koji je imao priliku da prozivi ceo svoj vek!

Svedok vremena

pre 6 godina

Nesreća gospodina Jurića potresla je celu zemlju. Pored 158.560 potpisnika peticije, kojom se traži doživotni pritvor za monstrume, valja pridružiti i onaj višemilionski auditorij koji bi presudio smrtnu kaznu. Vapaj ovog roditelja za pravdom za malu Tijanu, trebao bi da ostavi odjek na sve one koji odlučuju. Slepo kopiranje Evropskog zakonodavstva je jedina prepreka kojom se naše zakonodavstvo pokušava uskladiti sa Evropom. Pravda bi u ovakvim slučajevima trebala da pošalje jasnu poruku, a humani principi njenog provođenja su stvar olakšavajućih i otežavajućih okolnosti.

DPolitika

pre 6 godina

Nase zakonodavstvo treba da u nekoliko oblasti pojaca sankcije a u nekima da uvede nove...

-Korupcija
-Prodja teskih opijata
-Bilo koji zlodelo nad maloletnicima
-Teski zlocini pocinjeni od strane maloletnika
-Zlocini potcinjeni nad starijim licima

Sto se pitanja povecanja kazni u slucaju napada na trudnice tu se otvara dva pitanja koja se moraju resiti javnom raspravom i usvajanjem drugih zakona koji bi definisali ta otvorena pitanja pre nego sto se bilo sta uradi da se neki nivo sankcionisanja promeni. Ostavljam citaocima da razmisljaju koje su te dve oblasti jer obe trenutno onemogucavaju bilo kakva pravni upluv u tu materiju a svode se na poslovicu tipa: ne moze i jare i pare.

Micika

pre 6 godina

Ne postoji adekvatna kazna za ubicu dece, ali dozivotna robija je bar sigurnost da takav monstrum nikada više neće biti u prilici da ponovi svoj zločin.

podrska

pre 6 godina

Ako premijer i predsednik ne znaju bas najbolje kako se vodi borba za natalitet ovaj covek im je objasnio. Nije sve u je...nju. Ima i nesto u ne-PDV za potrepstine za bebe, dozivotna za ugrozavanje i oduzimanje zivota deci i trudnicama cak i indirektno, namernim nesprecavanjem kao u mrskom americkom zakonu, kazne za nezakljucana dvorista vrtica itd. Lista je dugacka, borba je teska ali sve se moze kad se hoce. Kad se nece, deca postanu potrosna roba i sve ih je manje i manje.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Postoji razlog zašto je maksimalna kazna 40 godina i zašto je smrtna kazna ukinuta. Krivični zakon se donosi i menja pažljivo i racionalno a ne emotivno. Zakon ne sme da diskriminiše, sva brutalna ubistva se moraju kažnjavati isto, bilo da je u pitanju trudnica, dete muškarac ili starac. Kada istekne KAZNENO-POPRAVNA mera onda se radi procena da li je osuđeni i dalje pretnja po sebe i okolinu i produžava mu se kazna ili ne. Pooštrenje kazne ili uvođenje smrtne kazne ne mora nužno da smanji broj ovako ekstremnog nasilja koje je kategorija sama za sebe.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Fu, 19. april 2018 12:00)
Gomila gluposti,kada nekom istekne 40 godina kazne nema nikakvog pravnog mehanizma da se slucaj razmatra pa da se osudjenom produzi kazna,vec se pusta na slobodu,neka se uvede u Krivicni zakonik ogucnost dozivotne robije,pa neka ostane na sudskom vecu da odluce da li neko zasluzuje dozivotnu kaznu zatvora.

Fu

pre 6 godina

Postoji razlog zašto je maksimalna kazna 40 godina i zašto je smrtna kazna ukinuta. Krivični zakon se donosi i menja pažljivo i racionalno a ne emotivno. Zakon ne sme da diskriminiše, sva brutalna ubistva se moraju kažnjavati isto, bilo da je u pitanju trudnica, dete muškarac ili starac. Kada istekne KAZNENO-POPRAVNA mera onda se radi procena da li je osuđeni i dalje pretnja po sebe i okolinu i produžava mu se kazna ili ne. Pooštrenje kazne ili uvođenje smrtne kazne ne mora nužno da smanji broj ovako ekstremnog nasilja koje je kategorija sama za sebe.

Gojko

pre 6 godina

Uvođenje smrtne kazne nije realna opcija, ali recimo maksimalna kazna od 40 godina i strogi uslovi u izdržavanju kazne, kao ležanje u samnici mogu biti dobar pravac daljeg razmišljanja.

Jelena

pre 6 godina

Necete smrtnu kaznu?

Ima i drugih nacina. Zasto ne uvedete dozivotnu. Pa visestruku dozvotnu kako bi bili sigurni da neko nece nikada izaci.

Zasto ne uvedete obaveznu kastraciju za svakog osudjenog pedofila i silovatelja?

Koga vi uopste stitite i zasto? Ubice, pedofile, manijake, lopove?!?

Olja

pre 6 godina

Izmena krivičnog zakonika podrazumeva dublju analizu i aspekte pooštravanja kaznene politike, a svakako da svirepe ubice dece i žena zaslužuju najstrožiju kaznu. Pošto je smrtna kazna ukinuta i nema je u evropskim zakonodavstvima, doživotni zatvor bi predstavljao najtežu kaznu i ako bi se to usvojilo, trebalo bi razgraničiti za koja dela bi bila izrečena kazna od 40 godina zatvora, a za koja krivična dela doživotni zatvor.

andjela

pre 6 godina

Moramo preduzeti sve sto je u nasoj moci da bismo zastitili decu od nasilnika. Potpuna podrska za Igora i nadam se najboljim rezultatima!

Masa

pre 6 godina

Ne postoji kazna koja bi bila adekvatna za ubicu dece, ali dozivotna je bar sigurnost da takav monstrum nece imati priliku da ponovi svoj zlocin.

Idemo dalje, praavac EU

pre 6 godina

A za kradju secenje ruke, za nelegalnu gradnju rusenje svega onoga sto investitor vec poseduje, za saobracajnu nesrecu sa povredjenima paljenje automobila onog ko je kriv na licu mesta, a za laganje, na pr. politicara, secenje jezika !

robinhude84

pre 6 godina

Razumem u potpunosti Igora jer sam i ja roditelj dvoje dece! Iz dana u dan sve je veca biga da li ce doci zivi i zdravi iz skole, da li ce im se nesto desiti, vrsnjacko nasilje je povecano, voze kao ludi bez obzira na upozorenje da je skola u blizini, kradu i otimaju desu...strasno mora se tome stati na put! Verujem u naseg predsednika i njegovu pomoc!

Anita

pre 6 godina

Podrska Igoru Juricu, treba da se naprave izmene KZ-a po pitanju odredbi kazni za ovakva krivicna dela. Nadam se da ce predsednik Vucic opomenuti poslanike da rade posao za koji su izabrani, umesto prepirki i vredjanja, da se stavi na spisak zasedanja skupstine menjanje odredbi KZ-a.

ahm...

pre 6 godina

Ekstrema i bolesnika neće ni smrtna kazna sprečiti, plus što ova inicijativa zahteva promenu ustava.
(Mirko, 19. april 2018 10:08)

Pa sta ako treba malo izmeniti Ustav?! Kada je potrebno menjati ga da se mafiji omoguci pljacka Drzave, onda nema problema?! I sta znaci ovo vase: "nece ni smrtna kazna spreciti?" Cilj je da taj monstrum vise ne vidi svetlost sunca, a to je veca kazna od smrti. A ne da odlezi polovinu kazne i da posle ima prava na uslovnu slobodu!

dana

pre 6 godina

Razumem čovekovu borbu da nešto što je bitno sprovede u delo. Po meni ovo pismo je trebalo da bude upućeno predsedniku odborničke grupe najveće stranke a ne predsedniku države,jer inicijativu ne pokreće predsednik države već lice koje sedi u Skupštini.

Svi su ljudi jednaki

pre 6 godina

"...pokrenuo inicijativu za uvođenje kazne doživotnog zatvora za počinioce najtežih oblika teških krivičnih dela koja su za posledicu imala smrt deteta, maloletnika ili trudne žene."

Može da se uvede kazna doživotnog zatvora za najteža krivična dela, ali ne mogu kao žrtve tih najtežih krivičnih dela da se razlikuju deca od odraslih, trudne žene od ne-trudnih, maloletnici i penzioneri. Svi građani su jednaki, u skladu sa Ustavom.

PS: Može da se u težinu krivičnog dela uračuna to što je ubica počinio zločin nad detetom ili trudnicom, ali ne može najteže krivično delo izuzetno surovog ubistva da se meri prema starosti i polu žrtve, odnosno žrtava.

Mia

pre 6 godina

Podrzavam inicijativu gospodina Jurica da se ubice dece osude na dozivotnu robiju!Situacija je kriticna mnogo dece strada na ovaj nacin i potrebne su ove kaznene mere.Verujem da ce aktuelna vlast prihvatiti ovu inicijativu!

Nikola

pre 6 godina

Ne postoji adekvatna kazna za ovako nedelo, ali bi doživotna kazna bila potvrda da taj isti zločinac neće ponoviti isto ili slično!

keppa011

pre 6 godina

e moj Igore,svaka cast tebi i tvojoj borbi.
na zalost adrese na koje si poslao ova pisma ce ostati neme.
oni su zainteresovani za neke druge kombinacije.

debela.hladovina

pre 6 godina

Tužno je reći, ali pošto oni tu ne mogu da se ugrade čisto sumnjam da će se mnogo uzbuđivati zbog neke tamo građanske inicijative...

Maja

pre 6 godina

Bojim se samo, da se ništa neće promeniti u svesti ubice, nasilnika, ali ako ništa drugo, bar bi društvo bilo zaštićenije i mirnije!

Coyote Nervosius

pre 6 godina

Alternativa postoji i protiv sam diskriminacije koju predlaže Igor Jurić.

Alternativa je da za sva ubistva kazna zatvora bude doživotni zatvor. Jer inače po Igorovoj priči, nečiji život manje vredi a nečiji život više vredi.

Izvini, ali ja svoje dete od 25 godina jednako volim kao i kada je bilo malo. A isto tako, volim i svoje roditelje koji imaju dobrano godina.

Jer po njegovoj logici, ako se uzme bilo koja starosna granica, recimo nek je 18 godina, ubica deteta ispod 18g će dobiti doživotni zatvor, a ubica deteta 18g + 1 dan dobiće 40 godina ili manje ...

I tu onda dolazimo do toga da nečiji život vredi više, a nečiji život vredi manje. Cena je razlika u jednom danu. A to onda objasnite tom roditelju ko je ostao bez deteta.

Slažem se sa njim za doživotni zatvor, ali za sva ubistva da kazna bude doživotna kazna zatvora.

Za sva ubistva !!!

Fu

pre 6 godina

Postoji razlog zašto je maksimalna kazna 40 godina i zašto je smrtna kazna ukinuta. Krivični zakon se donosi i menja pažljivo i racionalno a ne emotivno. Zakon ne sme da diskriminiše, sva brutalna ubistva se moraju kažnjavati isto, bilo da je u pitanju trudnica, dete muškarac ili starac. Kada istekne KAZNENO-POPRAVNA mera onda se radi procena da li je osuđeni i dalje pretnja po sebe i okolinu i produžava mu se kazna ili ne. Pooštrenje kazne ili uvođenje smrtne kazne ne mora nužno da smanji broj ovako ekstremnog nasilja koje je kategorija sama za sebe.

Masa

pre 6 godina

Ne postoji kazna koja bi bila adekvatna za ubicu dece, ali dozivotna je bar sigurnost da takav monstrum nece imati priliku da ponovi svoj zlocin.

Olja

pre 6 godina

Izmena krivičnog zakonika podrazumeva dublju analizu i aspekte pooštravanja kaznene politike, a svakako da svirepe ubice dece i žena zaslužuju najstrožiju kaznu. Pošto je smrtna kazna ukinuta i nema je u evropskim zakonodavstvima, doživotni zatvor bi predstavljao najtežu kaznu i ako bi se to usvojilo, trebalo bi razgraničiti za koja dela bi bila izrečena kazna od 40 godina zatvora, a za koja krivična dela doživotni zatvor.

Micika

pre 6 godina

Ne postoji adekvatna kazna za ubicu dece, ali dozivotna robija je bar sigurnost da takav monstrum nikada više neće biti u prilici da ponovi svoj zločin.

Trovach

pre 6 godina

Ne samo za ubice dece, vec za svako ubistvo sa predumisljajem. Svako ko je u stanju da oduzme zivot drugom ljudskom bicu mora biti udaljen iz drustva na bezbedno (po drustvo) mesto. Nisam za smrtnu kaznu samo zbog mogucnosti greske da se ubije nevino optuzeni.

Gojko

pre 6 godina

Uvođenje smrtne kazne nije realna opcija, ali recimo maksimalna kazna od 40 godina i strogi uslovi u izdržavanju kazne, kao ležanje u samnici mogu biti dobar pravac daljeg razmišljanja.

Svi su ljudi jednaki

pre 6 godina

"...pokrenuo inicijativu za uvođenje kazne doživotnog zatvora za počinioce najtežih oblika teških krivičnih dela koja su za posledicu imala smrt deteta, maloletnika ili trudne žene."

Može da se uvede kazna doživotnog zatvora za najteža krivična dela, ali ne mogu kao žrtve tih najtežih krivičnih dela da se razlikuju deca od odraslih, trudne žene od ne-trudnih, maloletnici i penzioneri. Svi građani su jednaki, u skladu sa Ustavom.

PS: Može da se u težinu krivičnog dela uračuna to što je ubica počinio zločin nad detetom ili trudnicom, ali ne može najteže krivično delo izuzetno surovog ubistva da se meri prema starosti i polu žrtve, odnosno žrtava.

robinhude84

pre 6 godina

Razumem u potpunosti Igora jer sam i ja roditelj dvoje dece! Iz dana u dan sve je veca biga da li ce doci zivi i zdravi iz skole, da li ce im se nesto desiti, vrsnjacko nasilje je povecano, voze kao ludi bez obzira na upozorenje da je skola u blizini, kradu i otimaju desu...strasno mora se tome stati na put! Verujem u naseg predsednika i njegovu pomoc!

dana

pre 6 godina

Razumem čovekovu borbu da nešto što je bitno sprovede u delo. Po meni ovo pismo je trebalo da bude upućeno predsedniku odborničke grupe najveće stranke a ne predsedniku države,jer inicijativu ne pokreće predsednik države već lice koje sedi u Skupštini.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Postoji razlog zašto je maksimalna kazna 40 godina i zašto je smrtna kazna ukinuta. Krivični zakon se donosi i menja pažljivo i racionalno a ne emotivno. Zakon ne sme da diskriminiše, sva brutalna ubistva se moraju kažnjavati isto, bilo da je u pitanju trudnica, dete muškarac ili starac. Kada istekne KAZNENO-POPRAVNA mera onda se radi procena da li je osuđeni i dalje pretnja po sebe i okolinu i produžava mu se kazna ili ne. Pooštrenje kazne ili uvođenje smrtne kazne ne mora nužno da smanji broj ovako ekstremnog nasilja koje je kategorija sama za sebe.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Fu, 19. april 2018 12:00)
Gomila gluposti,kada nekom istekne 40 godina kazne nema nikakvog pravnog mehanizma da se slucaj razmatra pa da se osudjenom produzi kazna,vec se pusta na slobodu,neka se uvede u Krivicni zakonik ogucnost dozivotne robije,pa neka ostane na sudskom vecu da odluce da li neko zasluzuje dozivotnu kaznu zatvora.

andjela

pre 6 godina

Moramo preduzeti sve sto je u nasoj moci da bismo zastitili decu od nasilnika. Potpuna podrska za Igora i nadam se najboljim rezultatima!

Maja

pre 6 godina

Bojim se samo, da se ništa neće promeniti u svesti ubice, nasilnika, ali ako ništa drugo, bar bi društvo bilo zaštićenije i mirnije!

Anita

pre 6 godina

Podrska Igoru Juricu, treba da se naprave izmene KZ-a po pitanju odredbi kazni za ovakva krivicna dela. Nadam se da ce predsednik Vucic opomenuti poslanike da rade posao za koji su izabrani, umesto prepirki i vredjanja, da se stavi na spisak zasedanja skupstine menjanje odredbi KZ-a.

Mia

pre 6 godina

Podrzavam inicijativu gospodina Jurica da se ubice dece osude na dozivotnu robiju!Situacija je kriticna mnogo dece strada na ovaj nacin i potrebne su ove kaznene mere.Verujem da ce aktuelna vlast prihvatiti ovu inicijativu!

keppa011

pre 6 godina

e moj Igore,svaka cast tebi i tvojoj borbi.
na zalost adrese na koje si poslao ova pisma ce ostati neme.
oni su zainteresovani za neke druge kombinacije.

ahm...

pre 6 godina

Ekstrema i bolesnika neće ni smrtna kazna sprečiti, plus što ova inicijativa zahteva promenu ustava.
(Mirko, 19. april 2018 10:08)

Pa sta ako treba malo izmeniti Ustav?! Kada je potrebno menjati ga da se mafiji omoguci pljacka Drzave, onda nema problema?! I sta znaci ovo vase: "nece ni smrtna kazna spreciti?" Cilj je da taj monstrum vise ne vidi svetlost sunca, a to je veca kazna od smrti. A ne da odlezi polovinu kazne i da posle ima prava na uslovnu slobodu!

Coyote Nervosius

pre 6 godina

Alternativa postoji i protiv sam diskriminacije koju predlaže Igor Jurić.

Alternativa je da za sva ubistva kazna zatvora bude doživotni zatvor. Jer inače po Igorovoj priči, nečiji život manje vredi a nečiji život više vredi.

Izvini, ali ja svoje dete od 25 godina jednako volim kao i kada je bilo malo. A isto tako, volim i svoje roditelje koji imaju dobrano godina.

Jer po njegovoj logici, ako se uzme bilo koja starosna granica, recimo nek je 18 godina, ubica deteta ispod 18g će dobiti doživotni zatvor, a ubica deteta 18g + 1 dan dobiće 40 godina ili manje ...

I tu onda dolazimo do toga da nečiji život vredi više, a nečiji život vredi manje. Cena je razlika u jednom danu. A to onda objasnite tom roditelju ko je ostao bez deteta.

Slažem se sa njim za doživotni zatvor, ali za sva ubistva da kazna bude doživotna kazna zatvora.

Za sva ubistva !!!

Nikola

pre 6 godina

Ne postoji adekvatna kazna za ovako nedelo, ali bi doživotna kazna bila potvrda da taj isti zločinac neće ponoviti isto ili slično!

debela.hladovina

pre 6 godina

Tužno je reći, ali pošto oni tu ne mogu da se ugrade čisto sumnjam da će se mnogo uzbuđivati zbog neke tamo građanske inicijative...

Idemo dalje, praavac EU

pre 6 godina

A za kradju secenje ruke, za nelegalnu gradnju rusenje svega onoga sto investitor vec poseduje, za saobracajnu nesrecu sa povredjenima paljenje automobila onog ko je kriv na licu mesta, a za laganje, na pr. politicara, secenje jezika !

Jelena

pre 6 godina

Necete smrtnu kaznu?

Ima i drugih nacina. Zasto ne uvedete dozivotnu. Pa visestruku dozvotnu kako bi bili sigurni da neko nece nikada izaci.

Zasto ne uvedete obaveznu kastraciju za svakog osudjenog pedofila i silovatelja?

Koga vi uopste stitite i zasto? Ubice, pedofile, manijake, lopove?!?

podrska

pre 6 godina

Ako premijer i predsednik ne znaju bas najbolje kako se vodi borba za natalitet ovaj covek im je objasnio. Nije sve u je...nju. Ima i nesto u ne-PDV za potrepstine za bebe, dozivotna za ugrozavanje i oduzimanje zivota deci i trudnicama cak i indirektno, namernim nesprecavanjem kao u mrskom americkom zakonu, kazne za nezakljucana dvorista vrtica itd. Lista je dugacka, borba je teska ali sve se moze kad se hoce. Kad se nece, deca postanu potrosna roba i sve ih je manje i manje.

Branka

pre 6 godina

Razumem čovekovu borbu da nešto što je bitno sprovede u delo. Po meni ovo pismo je trebalo da bude upućeno predsedniku odborničke grupe najveće stranke a ne predsedniku države,jer inicijativu ne pokreće predsednik države već lice koje sedi u Skupštini.
(dana, 19. april 2018 09:26) # Link komentara
da, tako bi trebalo da bude u nekoj normalnoj državi, ali pošto Srbija po mnogim stvarima nije normalna, onda je ipak Jurić poslao pismo na pravu adresu. Svi znamo ko odlučuje SVE u Srbiji u ovom trenutku i ko može nešto da pokrene! Kod nas predsednik Vučić se za sve pita, pa ako može da određuje koliko će fontana imati Beograd onda može i da se pozabavi ovim bitnijim pitanjem.

Svedok vremena

pre 6 godina

Nesreća gospodina Jurića potresla je celu zemlju. Pored 158.560 potpisnika peticije, kojom se traži doživotni pritvor za monstrume, valja pridružiti i onaj višemilionski auditorij koji bi presudio smrtnu kaznu. Vapaj ovog roditelja za pravdom za malu Tijanu, trebao bi da ostavi odjek na sve one koji odlučuju. Slepo kopiranje Evropskog zakonodavstva je jedina prepreka kojom se naše zakonodavstvo pokušava uskladiti sa Evropom. Pravda bi u ovakvim slučajevima trebala da pošalje jasnu poruku, a humani principi njenog provođenja su stvar olakšavajućih i otežavajućih okolnosti.

DPolitika

pre 6 godina

Nase zakonodavstvo treba da u nekoliko oblasti pojaca sankcije a u nekima da uvede nove...

-Korupcija
-Prodja teskih opijata
-Bilo koji zlodelo nad maloletnicima
-Teski zlocini pocinjeni od strane maloletnika
-Zlocini potcinjeni nad starijim licima

Sto se pitanja povecanja kazni u slucaju napada na trudnice tu se otvara dva pitanja koja se moraju resiti javnom raspravom i usvajanjem drugih zakona koji bi definisali ta otvorena pitanja pre nego sto se bilo sta uradi da se neki nivo sankcionisanja promeni. Ostavljam citaocima da razmisljaju koje su te dve oblasti jer obe trenutno onemogucavaju bilo kakva pravni upluv u tu materiju a svode se na poslovicu tipa: ne moze i jare i pare.

Vlada

pre 6 godina

@Fu

Mozda u normalnoj zemlji. Ja znam ubicu koji je uz pomoc para osudjen na 15 godina, preinaceno u 12 pa u 9. Dve godine u istraznom pa su promuvali da sluzi kaznu u Cupriji sto bi trebao da bude zatvor za nenasilne zlocine do 2 godine trajanja kazne ako se ne varam. Tamo je navodno radio za JKP i cistio smece sto znaci da je celo jutro do poslepodne bio slobodan vani a i svaki drugi vikend je bio slobodan jer ponavljam to je ustanova za nenasilne zlocine(finansijske malverzacije, kradje itd). Posle 5 godina je pusten uslovno jer je odsluzio 7 godina. Sad ti meni reci kakav je to zakon i drzava kada ubica odsluzi 7 godina od toga 2 u istraznom i 5 u zatvoru polu otvorenog tipa gde je bio slobodan radnim danima po 6-8 sati i svaki drugi vikend isao kuci. Kako sam cuo iznajmio covek stan dosla mu zena sa decom, cesce ih vidjao nego neko ko ide da radi preko dana jer je on preko dana bio sa zenom i decom a u zatvor isao na veceru malo da "odmori" i odspava.

Ja

pre 6 godina

bot na kvadrat

Nije tacno! Trudnice i deca su posebno zasticena ustavna kategorija i ustav NALAZE da se to nacelo sprovodi u svim pravnim oblastima, pa i u krivicnom pravu! Ne znam odakle vam ideja da pisete to sto pisete! Prvo sto je pravno neutmeljeno, drugo sto je neutemeljenio u zdravom razumu! Naravno da nije isto kad je zrtva ubistva dete, trudnica i starac od recimo 80 godina, koji je imao priliku da prozivi ceo svoj vek!

Bravo za Igora, UA DRŽAVA!

pre 6 godina

Ovom čoveku treba dati orden.

Svoju ličnu tragediju preokrenuo je u borbu za dobro svih nas. Može li iko bolje?

Ajmo SPC, gde je Sv. Sava?
Ajmo državo, gde je podrška?
Šta je, nije pretnja po vlast pa ko ga šiša?

E, pa jeste pretnja po vašu vladavinu. Ja sam jedan od sto i kusur hiljada potpisnika ove inicijative. Što nas ignorišete?

'...snagom autoriteta možete učiniti ono što je 158.560 ljudi svojim potpisom zatražilo pre šest meseci putem građanske inicijative...'

Jel to demokratija, Vučiću? Pu, pa kakvi ste vi to ljudi?!

keppa011

pre 6 godina

e moj Igore,svaka cast tebi i tvojoj borbi.
na zalost adrese na koje si poslao ova pisma ce ostati neme.
oni su zainteresovani za neke druge kombinacije.

debela.hladovina

pre 6 godina

Tužno je reći, ali pošto oni tu ne mogu da se ugrade čisto sumnjam da će se mnogo uzbuđivati zbog neke tamo građanske inicijative...

podrska

pre 6 godina

Ako premijer i predsednik ne znaju bas najbolje kako se vodi borba za natalitet ovaj covek im je objasnio. Nije sve u je...nju. Ima i nesto u ne-PDV za potrepstine za bebe, dozivotna za ugrozavanje i oduzimanje zivota deci i trudnicama cak i indirektno, namernim nesprecavanjem kao u mrskom americkom zakonu, kazne za nezakljucana dvorista vrtica itd. Lista je dugacka, borba je teska ali sve se moze kad se hoce. Kad se nece, deca postanu potrosna roba i sve ih je manje i manje.

ahm...

pre 6 godina

Ekstrema i bolesnika neće ni smrtna kazna sprečiti, plus što ova inicijativa zahteva promenu ustava.
(Mirko, 19. april 2018 10:08)

Pa sta ako treba malo izmeniti Ustav?! Kada je potrebno menjati ga da se mafiji omoguci pljacka Drzave, onda nema problema?! I sta znaci ovo vase: "nece ni smrtna kazna spreciti?" Cilj je da taj monstrum vise ne vidi svetlost sunca, a to je veca kazna od smrti. A ne da odlezi polovinu kazne i da posle ima prava na uslovnu slobodu!

Vlada

pre 6 godina

@Fu

Mozda u normalnoj zemlji. Ja znam ubicu koji je uz pomoc para osudjen na 15 godina, preinaceno u 12 pa u 9. Dve godine u istraznom pa su promuvali da sluzi kaznu u Cupriji sto bi trebao da bude zatvor za nenasilne zlocine do 2 godine trajanja kazne ako se ne varam. Tamo je navodno radio za JKP i cistio smece sto znaci da je celo jutro do poslepodne bio slobodan vani a i svaki drugi vikend je bio slobodan jer ponavljam to je ustanova za nenasilne zlocine(finansijske malverzacije, kradje itd). Posle 5 godina je pusten uslovno jer je odsluzio 7 godina. Sad ti meni reci kakav je to zakon i drzava kada ubica odsluzi 7 godina od toga 2 u istraznom i 5 u zatvoru polu otvorenog tipa gde je bio slobodan radnim danima po 6-8 sati i svaki drugi vikend isao kuci. Kako sam cuo iznajmio covek stan dosla mu zena sa decom, cesce ih vidjao nego neko ko ide da radi preko dana jer je on preko dana bio sa zenom i decom a u zatvor isao na veceru malo da "odmori" i odspava.

Jelena

pre 6 godina

Necete smrtnu kaznu?

Ima i drugih nacina. Zasto ne uvedete dozivotnu. Pa visestruku dozvotnu kako bi bili sigurni da neko nece nikada izaci.

Zasto ne uvedete obaveznu kastraciju za svakog osudjenog pedofila i silovatelja?

Koga vi uopste stitite i zasto? Ubice, pedofile, manijake, lopove?!?

Idemo dalje, praavac EU

pre 6 godina

A za kradju secenje ruke, za nelegalnu gradnju rusenje svega onoga sto investitor vec poseduje, za saobracajnu nesrecu sa povredjenima paljenje automobila onog ko je kriv na licu mesta, a za laganje, na pr. politicara, secenje jezika !

Ja

pre 6 godina

bot na kvadrat

Nije tacno! Trudnice i deca su posebno zasticena ustavna kategorija i ustav NALAZE da se to nacelo sprovodi u svim pravnim oblastima, pa i u krivicnom pravu! Ne znam odakle vam ideja da pisete to sto pisete! Prvo sto je pravno neutmeljeno, drugo sto je neutemeljenio u zdravom razumu! Naravno da nije isto kad je zrtva ubistva dete, trudnica i starac od recimo 80 godina, koji je imao priliku da prozivi ceo svoj vek!

robinhude84

pre 6 godina

Razumem u potpunosti Igora jer sam i ja roditelj dvoje dece! Iz dana u dan sve je veca biga da li ce doci zivi i zdravi iz skole, da li ce im se nesto desiti, vrsnjacko nasilje je povecano, voze kao ludi bez obzira na upozorenje da je skola u blizini, kradu i otimaju desu...strasno mora se tome stati na put! Verujem u naseg predsednika i njegovu pomoc!

Svedok vremena

pre 6 godina

Nesreća gospodina Jurića potresla je celu zemlju. Pored 158.560 potpisnika peticije, kojom se traži doživotni pritvor za monstrume, valja pridružiti i onaj višemilionski auditorij koji bi presudio smrtnu kaznu. Vapaj ovog roditelja za pravdom za malu Tijanu, trebao bi da ostavi odjek na sve one koji odlučuju. Slepo kopiranje Evropskog zakonodavstva je jedina prepreka kojom se naše zakonodavstvo pokušava uskladiti sa Evropom. Pravda bi u ovakvim slučajevima trebala da pošalje jasnu poruku, a humani principi njenog provođenja su stvar olakšavajućih i otežavajućih okolnosti.

Fu

pre 6 godina

Postoji razlog zašto je maksimalna kazna 40 godina i zašto je smrtna kazna ukinuta. Krivični zakon se donosi i menja pažljivo i racionalno a ne emotivno. Zakon ne sme da diskriminiše, sva brutalna ubistva se moraju kažnjavati isto, bilo da je u pitanju trudnica, dete muškarac ili starac. Kada istekne KAZNENO-POPRAVNA mera onda se radi procena da li je osuđeni i dalje pretnja po sebe i okolinu i produžava mu se kazna ili ne. Pooštrenje kazne ili uvođenje smrtne kazne ne mora nužno da smanji broj ovako ekstremnog nasilja koje je kategorija sama za sebe.

Mia

pre 6 godina

Podrzavam inicijativu gospodina Jurica da se ubice dece osude na dozivotnu robiju!Situacija je kriticna mnogo dece strada na ovaj nacin i potrebne su ove kaznene mere.Verujem da ce aktuelna vlast prihvatiti ovu inicijativu!

Coyote Nervosius

pre 6 godina

Alternativa postoji i protiv sam diskriminacije koju predlaže Igor Jurić.

Alternativa je da za sva ubistva kazna zatvora bude doživotni zatvor. Jer inače po Igorovoj priči, nečiji život manje vredi a nečiji život više vredi.

Izvini, ali ja svoje dete od 25 godina jednako volim kao i kada je bilo malo. A isto tako, volim i svoje roditelje koji imaju dobrano godina.

Jer po njegovoj logici, ako se uzme bilo koja starosna granica, recimo nek je 18 godina, ubica deteta ispod 18g će dobiti doživotni zatvor, a ubica deteta 18g + 1 dan dobiće 40 godina ili manje ...

I tu onda dolazimo do toga da nečiji život vredi više, a nečiji život vredi manje. Cena je razlika u jednom danu. A to onda objasnite tom roditelju ko je ostao bez deteta.

Slažem se sa njim za doživotni zatvor, ali za sva ubistva da kazna bude doživotna kazna zatvora.

Za sva ubistva !!!

DPolitika

pre 6 godina

Nase zakonodavstvo treba da u nekoliko oblasti pojaca sankcije a u nekima da uvede nove...

-Korupcija
-Prodja teskih opijata
-Bilo koji zlodelo nad maloletnicima
-Teski zlocini pocinjeni od strane maloletnika
-Zlocini potcinjeni nad starijim licima

Sto se pitanja povecanja kazni u slucaju napada na trudnice tu se otvara dva pitanja koja se moraju resiti javnom raspravom i usvajanjem drugih zakona koji bi definisali ta otvorena pitanja pre nego sto se bilo sta uradi da se neki nivo sankcionisanja promeni. Ostavljam citaocima da razmisljaju koje su te dve oblasti jer obe trenutno onemogucavaju bilo kakva pravni upluv u tu materiju a svode se na poslovicu tipa: ne moze i jare i pare.

dana

pre 6 godina

Razumem čovekovu borbu da nešto što je bitno sprovede u delo. Po meni ovo pismo je trebalo da bude upućeno predsedniku odborničke grupe najveće stranke a ne predsedniku države,jer inicijativu ne pokreće predsednik države već lice koje sedi u Skupštini.

Anita

pre 6 godina

Podrska Igoru Juricu, treba da se naprave izmene KZ-a po pitanju odredbi kazni za ovakva krivicna dela. Nadam se da ce predsednik Vucic opomenuti poslanike da rade posao za koji su izabrani, umesto prepirki i vredjanja, da se stavi na spisak zasedanja skupstine menjanje odredbi KZ-a.

Svi su ljudi jednaki

pre 6 godina

"...pokrenuo inicijativu za uvođenje kazne doživotnog zatvora za počinioce najtežih oblika teških krivičnih dela koja su za posledicu imala smrt deteta, maloletnika ili trudne žene."

Može da se uvede kazna doživotnog zatvora za najteža krivična dela, ali ne mogu kao žrtve tih najtežih krivičnih dela da se razlikuju deca od odraslih, trudne žene od ne-trudnih, maloletnici i penzioneri. Svi građani su jednaki, u skladu sa Ustavom.

PS: Može da se u težinu krivičnog dela uračuna to što je ubica počinio zločin nad detetom ili trudnicom, ali ne može najteže krivično delo izuzetno surovog ubistva da se meri prema starosti i polu žrtve, odnosno žrtava.

Masa

pre 6 godina

Ne postoji kazna koja bi bila adekvatna za ubicu dece, ali dozivotna je bar sigurnost da takav monstrum nece imati priliku da ponovi svoj zlocin.

andjela

pre 6 godina

Moramo preduzeti sve sto je u nasoj moci da bismo zastitili decu od nasilnika. Potpuna podrska za Igora i nadam se najboljim rezultatima!

Branka

pre 6 godina

Razumem čovekovu borbu da nešto što je bitno sprovede u delo. Po meni ovo pismo je trebalo da bude upućeno predsedniku odborničke grupe najveće stranke a ne predsedniku države,jer inicijativu ne pokreće predsednik države već lice koje sedi u Skupštini.
(dana, 19. april 2018 09:26) # Link komentara
da, tako bi trebalo da bude u nekoj normalnoj državi, ali pošto Srbija po mnogim stvarima nije normalna, onda je ipak Jurić poslao pismo na pravu adresu. Svi znamo ko odlučuje SVE u Srbiji u ovom trenutku i ko može nešto da pokrene! Kod nas predsednik Vučić se za sve pita, pa ako može da određuje koliko će fontana imati Beograd onda može i da se pozabavi ovim bitnijim pitanjem.

Olja

pre 6 godina

Izmena krivičnog zakonika podrazumeva dublju analizu i aspekte pooštravanja kaznene politike, a svakako da svirepe ubice dece i žena zaslužuju najstrožiju kaznu. Pošto je smrtna kazna ukinuta i nema je u evropskim zakonodavstvima, doživotni zatvor bi predstavljao najtežu kaznu i ako bi se to usvojilo, trebalo bi razgraničiti za koja dela bi bila izrečena kazna od 40 godina zatvora, a za koja krivična dela doživotni zatvor.

Nikola

pre 6 godina

Ne postoji adekvatna kazna za ovako nedelo, ali bi doživotna kazna bila potvrda da taj isti zločinac neće ponoviti isto ili slično!

Maja

pre 6 godina

Bojim se samo, da se ništa neće promeniti u svesti ubice, nasilnika, ali ako ništa drugo, bar bi društvo bilo zaštićenije i mirnije!

Gojko

pre 6 godina

Uvođenje smrtne kazne nije realna opcija, ali recimo maksimalna kazna od 40 godina i strogi uslovi u izdržavanju kazne, kao ležanje u samnici mogu biti dobar pravac daljeg razmišljanja.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Postoji razlog zašto je maksimalna kazna 40 godina i zašto je smrtna kazna ukinuta. Krivični zakon se donosi i menja pažljivo i racionalno a ne emotivno. Zakon ne sme da diskriminiše, sva brutalna ubistva se moraju kažnjavati isto, bilo da je u pitanju trudnica, dete muškarac ili starac. Kada istekne KAZNENO-POPRAVNA mera onda se radi procena da li je osuđeni i dalje pretnja po sebe i okolinu i produžava mu se kazna ili ne. Pooštrenje kazne ili uvođenje smrtne kazne ne mora nužno da smanji broj ovako ekstremnog nasilja koje je kategorija sama za sebe.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Fu, 19. april 2018 12:00)
Gomila gluposti,kada nekom istekne 40 godina kazne nema nikakvog pravnog mehanizma da se slucaj razmatra pa da se osudjenom produzi kazna,vec se pusta na slobodu,neka se uvede u Krivicni zakonik ogucnost dozivotne robije,pa neka ostane na sudskom vecu da odluce da li neko zasluzuje dozivotnu kaznu zatvora.

Micika

pre 6 godina

Ne postoji adekvatna kazna za ubicu dece, ali dozivotna robija je bar sigurnost da takav monstrum nikada više neće biti u prilici da ponovi svoj zločin.

Bravo za Igora, UA DRŽAVA!

pre 6 godina

Ovom čoveku treba dati orden.

Svoju ličnu tragediju preokrenuo je u borbu za dobro svih nas. Može li iko bolje?

Ajmo SPC, gde je Sv. Sava?
Ajmo državo, gde je podrška?
Šta je, nije pretnja po vlast pa ko ga šiša?

E, pa jeste pretnja po vašu vladavinu. Ja sam jedan od sto i kusur hiljada potpisnika ove inicijative. Što nas ignorišete?

'...snagom autoriteta možete učiniti ono što je 158.560 ljudi svojim potpisom zatražilo pre šest meseci putem građanske inicijative...'

Jel to demokratija, Vučiću? Pu, pa kakvi ste vi to ljudi?!

Trovach

pre 6 godina

Ne samo za ubice dece, vec za svako ubistvo sa predumisljajem. Svako ko je u stanju da oduzme zivot drugom ljudskom bicu mora biti udaljen iz drustva na bezbedno (po drustvo) mesto. Nisam za smrtnu kaznu samo zbog mogucnosti greske da se ubije nevino optuzeni.