Četvrtak, 22.03.2018.

16:56

Stižu strože kazne, evo šta čeka vozače

Maksimalna količina alkohola u krvi za vozače smanjena je sa 0,3 na 0,2 promila, uz veće kazne za prekoračenje brzine, kazne za nevezivanje pojasa udvostručene.

Izvor: Beta

Stižu strože kazne, evo šta èeka vozaèe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Čmurda

pre 6 godina

Saobraćajni znakovi su posejani duž puteva u ogromnom broju a nelogični su i služe samo tome da radar hvata i naplaćuje kazne. TO bi trebalo izmeniti. Dok vozim osećam se frustrirano i ugnjeteno od strane onih što zabadaju znakove gde god stignu i bez ikakve logike. Inače nemam problema sa kaznama ali ovolike ogromne kazne samo daju šansu saobraćajcima da traže veći mito od vozača.

Mrki

pre 6 godina

A što bi se skrnduo ako čovek vozi normalno. To što neki drugi vozi ko manijak neznači da si upravu. Inače baš čitamo o saobraćajnim nesrećama i kako su svi preživeli.
(Bane, 22. mart 2018 23:14)

Nesreće se inače baš dešavaju planski, pa uvek pre toga možeš lepo da se privežeš. Ne može da naleti na led na putu, ili da ga neko drugi udari pa sve i da vozi po propisima.

Kakvih sve bisera nema.

смена страже

pre 6 godina

Све то лепо,а ко ће да буде кажњен за несређене саобраћајнице и путну инфраструктуру.Ко ће бити кажњен и колико за неочишћене друмове,рупе лоша решења и слично?

Mirko

pre 6 godina

Totalno pogresno,pa u Nemackoj je 30€ kazna za pojas a u Svajcarskoj mislim 50fr.U Nemackoj ima skoro 85000 kamera.Ljudi svi voze po zakonu i postuju ogranicenja.
(Miroslav, 22. mart 2018 17:55)

Nije bas da voze po zakonu. Dva skorasnja primera. Vozim gradom 50kmh, po ogranicenju, prometna ulica, stize me stariji Nemac, vidi se po izgledu, 50+ u Fiesti ST, turira vidim da je nervozan sto ide 50kmh iza mene. Stizemo do semafora, gde postoji prosirenje, odnosno, traka za skretanje u levo, zeleno svetlo, on me tu pretice i nastavlja pravo. Regionalni put, vozim 100kmh, po ogranicenju, pored mene prolece Honda Accord, sa najmanje 150kmh. Ni u Nemackoj ne postuju svi propise, ali je bolje nego kod nas. Kazne su inace manje nego kod nas. Recimo, sada je kazna za prekoracenje od 10kmh u naselju 42e, odnosno 5.000 dinara, a u Nemackoj je 10e. Prekoracenje do 15kmh je tamo 20e, a kod nas 11-20kmh 10.000, tj. skoro 80e.

Vladimir

pre 6 godina

U načelu, slažem se sa dosta elemenata zakona. Na primer, ovo za alkohol je sasvim na mestu pogotovo sudeći po komentarima. Moguće je kombinovati izlazak i alkohol do neke mere ali to podrazumeva minimalno jedan sat od poslednjeg gutljaja piva i neće biti problema ni promila. Što se tiče pojasa takodje mi nije jasno šta je tu problem. Da je u riziku samo onaj koji nije vezan razumeo bih protivljenje. Medjutim, problem su stvari koje su ovde istaknute i za koje očigledno ove što su doneli zakon nije briga. Pre svega stanje puteva, signalizacija, SELEKTIVNA primena zakona, rodjak-prijatelj-kum koji pocepa kaznu itd. itd. Evo primera: Batajnički put koji spaja Zemun i (naravno) Batajnicu ima ograničenje od 60 km. S druge strane, Pupinov most ima ograničenje od 50 km. Pa ko je tu lud? Takodje nije mi jasno zašto se ne postave kamere na svim pešačkim prelazima? Kao primer navešću pešački prelaz u Karadjordjevoj ulici kod Beton hale. Svaki dan tu prelazim i, bez preterivanja, sigurno ima više desetina ili stotina slučajeva gde se nestaje pešacima na zeleno. Tako da nije oroblem u zakonu i visini kazni. Problem je u svemu ostalom. Ali, kao što neko reče, tako su u mogućnosti i tako većina želi.

nebitan srbin

pre 6 godina

ja sam vec jednom ostavio komentar danas povodom svajnija mladjeg koji je oduvao tinejdzerku u nemackoj. isto to vazi i za ove reforme. ocel u ovoj zemlji ikada da vaze zakoni za sve??? ocel ikada da se kaznjavaju pijane pevacice ministri i ostala bolumenta ili ce oni da nas gaze a vi da na nasoj deci trenirate evropske modele. sem sto ste postigli da nam deca za mnogo vise para polazu vozacki ispit sada treba da im kupujem auto po zakonskoj kubikazi. zaboravili ste da dodate da je obavezna lopata od pola kubika i to ona koju proizvede ili preprodaje firma "izgubio sam licnu kartu" sto ne uvedete recimo dva rezervna tocka. ili recimo obavezno nosenje koznih rukаvicа. nа zаlost svаkа novа vlаst ce još više dа bogаlji i nаs i nаsа pokoljenjа ko nije pobegаo sаd ce.

dumpster diving championship

pre 6 godina

Najjace je ovo za mobilne telefone... Posto, jel, odrasli ljudi nikad ne koriste mobilne telefeone kad voze... Polovini bre zalepljen za ruku sve vreme!! Dokle god kazna za telefoniranje ne bude izjednacena sa kaznom za umerenu alkoholisanost, ZA SVE VOZACE, dzaba ste krecili!

Bane

pre 6 godina

(veterinarBG, 22. mart 2018 17:55)

A što bi se skrnduo ako čovek vozi normalno. To što neki drugi vozi ko manijak neznači da si upravu. Inače baš čitamo o saobraćajnim nesrećama i kako su svi preživeli.

zoran

pre 6 godina

Interesuje me da li ima izmena u zakonu koje se tiču onih čija je osnovna delatnost ODRZAVANJE puteva, koje finansiramo i iz budžeta i dažbinama za registraciju.

donkihot

pre 6 godina

Povećavaju kazne svakih godinu dana, a broj nesreća i dalje isti... Pametnom bi to bilo dovoljno da izvuče zaključak da broj nesreća treba smanjivati na druge načine...
(Žuti patak, 22. mart 2018 20:02)

Pa njima i nije cilj bezbednost i manji broj nesreca,vec punjenje budzeta!!!

golub

pre 6 godina

A zasto narod prica o nekoj pobuni, o nekim protestima i o tome da je Srbija bure baruta kad ste za izbore, i ove i prosle pokazali da se vecina vas slaze sa svime sto vam gospoda servira. Mozda pojedinci koji komentrisu nisu ali takvi i ne prave pobunu nego gledaju kako da prezive jos jedan dan i da se psihicki spreme za sledeci. To je realnost sugradjani moji, ne pricajte ono sto niste spremni da uradite, isto kao ni ja.

fica

pre 6 godina

vi ste stvarno neverovatni. Zar je toliko tesko vezati pojas? Zasto se uopste postavlja pitanje zbog cega je smanjen dozvoljen nivo alkohola? Ej bre, pa trebalo bi da bude 0. Ako vozis pod dejstvom alkohola trebalo bi kaznjavati minimum 50 000din i svaki sledeci out oduzimanjem dozvole na mesec dana. Zalimo se na visine kazni a sam si kriv ako si kaznjen.
Nemojte se zezati ljudi, shvatite da vozite auto koji je u proseku tezak 1000kila, i vise, jedna greskica moze nekoga da kosta zivota a sve stvari mogu da se izbegnu ako se malo ukljuci mozak.
Kakva crna voznja ppd alkoholom, to bte treba zabraniti u potpunosti

cx

pre 6 godina

Alkohol je znaci skroz zabranjen, jer je minimalno ocitavanje 0.22 promila ako ste ista popili. Sad dal ce da ocita 0.19 ako je pivo bilo 0.33l i vi imate 100 kg, mozda se i provucete. Srecno...

Vojkan

pre 6 godina

Ajmo iskreno da se pitamo da li verujemo znakovima ograničenja brzine po putevima koje je "struka" tu postavila. Nepotrebno usporavanje saobraćaja, toliko prisutno i nelogično, nije zbog nas i naše bezbednosti. Od saobraćajaca koje volim da vidim kad su gužve recimo, ta "struka" je napravila drumske razbojnike, hajduke koji iz zasede iskaču na nas i pljačkaju u ime nepostojeće zaštite bezbednosti. Više se gleda na kilometar sat nego na put. Dali utiče na bezbednost taj osećaj sputanosti i besa zbog gušenja gradjanske slobode primoravanjem na realno apsurdno ponašanje u saobraćaju?
Treba izvršiti reviziju svih saobraćajnih znakova.
Ovo ne pišem kao stručnjak neki, prosto tako osećam nakon nekoliko miliona kilometara bezbedne vožnje za 44 godine vozačkog staža sa svim kategorijama.

Aleksa

pre 6 godina

"To sto imas 28 godina i zenu i dete je divno, i bravo, ali isto tako ni malo ne utice na tvoju sposobnost upravljanja vozilom"


Ne utice na sposobnost ali utice na rasudivanje i zrelost jer covek sa porodicom i detetom nece rizicno voziti. Na zapadu osiguravajuca kuca daje drugaciji rejting osiguranja navršenom tinejdžeru i lekaru sa porodicom jer procena rizika uvek govori da je rizicnijoj vožnji sklonija mlada osoba.


"Ti propisi su uvedeni od strane struke, kakve takve kod nas, slozicu se, ali ipak struke"


Svuda na zapadu gde se nocna vožnja može zapoceti odmah po dobijanju dozvole je zapravo proizvod struke koja rizikuje živote položenika?


"i namena im je da novopeceni i neiskusni vozaci steknu rutinu"


Pa je i normalno da se prvo iskustvo nocne vožnje desi tek godinu dana nakon dobijanja vozacke dozvole jer? Koja je to studija uredena kod nas koja radi komparaciju performansa vozaca koji prvu nocnu vožnju u primera radi zimskim uslovima slabe vidljivosti i velikih padavina odmah po dobijanju dozvole i godinu dana kasnije? I koji su rezultati?


"a to nema nikakve veze sa nacinom na koji zaradjuju ili godinama zivota"


Ima veze zato što moja majka od 67 godina koja prelazi ulicu opreznije nego što neki vozaci voze nema pretenzije nocnog divljanja i ima pravo da svojim vozilom koje je nasledila upravlja u vecernjim casovima ukoliko to poželi.

Стефан

pre 6 godina

Kazne za brzinu su vece u Srbiji nego u Nemackoj, pritom se kod njih zna gde su kamere i koje se zone snimaju. Jos jedan u nizu zakona koji gura gradjanstvo na izlazna vrata iz ove tzv. drzave.
(sinisa, 22. mart 2018 20:31)

Upravo tako, evo bas danas mi stigla kazna.. Uštekali se iza nekog ćoška i fotografišu, dozvoljeno 60, tolerišu do 63 a ja vozio 65km.. jbg mora da se napuni budzet, to svi znamo.

Kibo

pre 6 godina

Neznam u kojoj drzavi se placa nevezivanje pojasa pola plate ili penzije?
(misko, 22. mart 2018 18:57)

Ne_znam zašto ti samo ne bi vezivao pojas i apsolutno nikada nećeš platiti kazne. Ja pojas i ne oseća, nekad toliko da sw uplašim da li sam ga stavio uopšte. Vežite pojas i ne pijte za volanom, ne divljajte i nikada nećete platiti kažnu....

Slovenac 1952

pre 6 godina

Predviđene su i strože kazne za nasilničku vožnju, pa je tako za , vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi - predviđen obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.
Nemojte da idete u EU, sve ovo bi vas koštalo...Jao!:( "preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta?" Pa koji ste vi ***** od države?:(

veljko

pre 6 godina

@marko@samodovoljan.
Drzite se propisa i onda necete puniti budzete, niti ce vam neko oguliti kozu sa ledja. Hajde sad svi zajedno da se drzimo zakona i da mislimo, kako smo prevarili drzavu, jer ne mogu da nam naplate kaznu.

wer

pre 6 godina

ma nemojte slucajno da kaznjavate balkance, zato sto voze kao podivljali manijaci...

sirotinja je to, od cega ce posle da bleje po kafanama, pazare pljuge, vinjak i tikete za kladzu?? ua despoti, ua pljackasi, ua bre!

Pera

pre 6 godina

Kazne nisu tu da bi "otimali pare od naroda", nego da bi se opametili ljudi! Vozite kao debili! Ne postujete pravila, pesake, ogranicenja, semafore, buku... Poenta je da se odvratite od prekrsaja

tok

pre 6 godina

kad moja ćerka dobije dozvolu ne može da vozi našu petočlanu porodicu uz moj i suprugin nadzor... ne kontam otkud nađoše to ograničenje od baš tri saputnika za nove vozače ?!

Djordje

pre 6 godina

Sta vam vrede kazne kad nema onih sto kaznjavaju?
Koliko god da ih podignete ne vredi ! Grad je pun onih koji mogu da plate! Skoro svaki cetvrti vozac drzi telefon u ruci dok vozi? Broj pijanih za volanom se ne smanjuje uprkos vasim” “drakonskim” kaznama!? A na crveno se prolazi kad god se ukaze prilika! Ovo lupetanje po novinama “ prevencija” pa ljudi moji, smesno! izvucite policiju iz kafica i stavite ih na svaku veliku raskrsnicu kao nekada i problem resen.

MilanNS

pre 6 godina

ovi sto se bune da ce od jednog piva naduvati 0.21 su urnebesni. da imaju grama sive mase u glavi ne bi im trebao zakon da im kaze da se ne vozi i pije alkohol. Jos kada kazu ja pijan bolje vozim onda shvatim da kazne treba da budu 10 puta vece!

Žuti patak

pre 6 godina

Povećavaju kazne svakih godinu dana, a broj nesreća i dalje isti... Pametnom bi to bilo dovoljno da izvuče zaključak da broj nesreća treba smanjivati na druge načine...

sinisa

pre 6 godina

Kazne za brzinu su vece u Srbiji nego u Nemackoj, pritom se kod njih zna gde su kamere i koje se zone snimaju. Jos jedan u nizu zakona koji gura gradjanstvo na izlazna vrata iz ove tzv. drzave.

Thilmo

pre 6 godina

Pa vladajuća garnitura je lepo uzela prosečan broj kazni godišnje, ono gde se najviše kažnjava je duplirala, gde nema toliko prekršaja smanjila kazne i voala, evo vam novi zakon.

Naravno, nema veze sa bezbednošću vozača, čist biznis države.

Aleksa

pre 6 godina

(Milan, 22. mart 2018 18:26)
Poštovani Milane, u istom sam problemu kao i Vi. Naime, svi vozači nezavisno od starosti će prvo iskustvo noćne vožnje doživeti tek nakon godinu dana posedovanja "dečije" vozačke dozvole, odnosno nakon sticanja prava na punokrvnu vozačku dozvolu. Samim tim se postavlja pitanje za šta tačno auto škole obučavaju polaznike kada nakon položenog vozačkog ispita novi vozač nije u stanju da vozilo vozi u periodu od 23 uveče do 05 ujutru.
Zakon je tako zaštićen da vi takođe ne možete da odete u neku susednu državu i da tamo položite vozački ispit a da ovde koristite tamo izdatu međunarodnu vozačku dozvolu jer država Srbija priznaje takve dozvole samo ukoliko ste u stranoj zemlji boravili 6 meseci i duže. Ostaje dakle da se povinujete apsolutno apsurdnim pravilima ZOBS-a države Srbije ili da se, još bolje, iselite u neku državu u kojoj je pravo na vožnju ličnog vozila u bilo kojem periodu dana najnormalnije i zakonom garantovano pravo.

ls

pre 6 godina

@Milan
E pa doktore, ajde da skupimo takve kao ti, i one koji se lese od alkohola vikendom i radnim danima, pa da vidimo ko je u vecini. Samnom radi 20 momaka od 22 do 29 godina, to samo ceka vikend da se ode odvaliti ko kanta, a kad ne moze docekati, onda obavezno neko druzenje preko nedelje na vikendici, paprikas, rostilj ili samo da vatra gori, a pored je 2l radze i gajba piva, pa kad takvi sednu u kola njih sestorica, pa odvale Baju ili Perisica, najjaci su na putu. Tako ih je ovde izginulo za 1 Maj preko 20.

.....

pre 6 godina

Vidi srbende sto se nadigle da komentarisu kako im smeta zakon.

Vozim 20+ godina i do sada sam 5x platio kaznu zbog licno mojuh gresaka.

Svih ostalih godina kada me zaustave nikada nemam problema sa njima.
Auto tehnicki ispravan,svi uvek vezani u kolima ukljucujuci i zadnja sedista,vozim po propisima

A vi sto hocete da divljate i vozite vase krseve TDI (sa crvenim I) pa vam smeta zakon slobodno u Ugandu pa tamo se izivljavajte.

Treba jos rigoroznije kazne da budu jer srbi samo novcane kazne razumeju

inzenjer

pre 6 godina

@Milan to sto si lekar ne znaci apsolutno nista. Evo ja sam inzenjer i radim sa jos 300 inzenjera raznih uzrasta i apsolutno ti garantujem da ima i normalnih i divljaka. To sto imas 28 godina i zenu i dete je divno, i bravo, ali isto tako ni malo ne utice na tvoju sposobnost upravljanja vozilom. Jer, verovao ili ne, ima ljudi bez skole i sa 20god koji su sad bolji vozaci nego sto ces ti ikada biti, kao i ljudi od 45god od kojih si x puta bolji. Ti propisi su uvedeni od strane struke, kakve takve kod nas, slozicu se, ali ipak struke, i namena im je da novopeceni i neiskusni vozaci steknu rutinu, a to nema nikakve veze sa nacinom na koji zaradjuju ili godinama zivota.

milosp

pre 6 godina

Evo pre dva dana odvalih prednji levi trap u Mirijevskom bul. A skoro sam sredjivao trap I rekoh zeni ovi samo poostravaju a putevi sve gori. Pa gospodo ako trazite morate nesto I da date ne samo da lesite narod.

bananaman

pre 6 godina

Sjajne vesti za nevozače! I one koji žele političke promene. Jer su ovakve mere blagodarne za socijalne proteste. Pod uslovom da se striktno poštuju. Uz revnosne izvrsitelje, pohlepne banke, naopaku raspodelu, državnu korupciju i kradju i još par sitnica, ovo bure baruta od države će uskoro da eksplodira...
Vrhunac bezobrazluka i licemerja je smanjenje alkohola sa 0,3 na 0,2. Zašto jednostavno zabraniti ikakvu količinu alkohola? To je iskrenije i pravednije od navlakuse od 0,2. Opet ništa o drugim psihoaktivnim supstancama... Nema kazni ni za slušanje muzike, razgovor u autu, pušenje i ostalim stvarima koje ometaju vozače spejsšatla... Nista o pojasevima u autobusima, ukidanju stajanja u gradskom prevozu... Ništa o UDARNIM RUPAMA (čuj udarnim...)... O zaboravljenim znakovima pored puta (e Andricu gde li si...)... Ništa o policijsko radarskim zasedama gde im mesto nije... Ništa o neobelezenim kamerama.. Ništa o putevima za koje da ne znaš da su tu odavno ne bi ni znao da je put, jer nema ni srednje ni ivicne linije, ma nema ni asfalta ili ga ne vidiš od rupa koje slalomskom vožnjom bezuspešno pokušavaš da izbegnes...
Dakle ništa o putevima, policiji, agenciji, svima drugima koji nisu vozači...
U stvari, zapravo vrhunac bezobrazluka je što ovde vidimo da kao subjekti saobraćaja postoje samo vozači što je netačno. Nema operatora i odrzavalaca puta, nema agencije, nema nikog drugog do vozača.
No svi uredno stoje u redu kada treba deliti NAŠE PARE od kazni, akciza i poreza za gorivo, poreza, taksi i naknada za registraciju, pa poreza na upotrebu, pa carina na uvoz, pa ekoloških taksi... Tu su onda SVI OSIM VOZAČA. A vozači su svi mi ostali, ili skoro svi ostali. I poneki pešak, koji zadovoljno trlja ruke što će komšiji, pardon vozaču, crći još jedna krava...

Ognjen

pre 6 godina

Nekome su napravili dobar biznis ko prodaje opremu za video nadzor. A da smanje neki porez, taksu npr. to se nisu setili. Kad će neke povoljnosti sa manje zagađivače poput vozila na metan, TNG, električni pogon? Da smanje porez i registraciju na veće kubikaže? Nego - samo deri kožu narodu.

EU Citizen

pre 6 godina

Pratimo zapad samo u najglupljim trendovima, i to uglavnom tamo gde nešto može da se globi. Zašto normalan čovek ne bi mogao da popije čašu vina ili malo pivo uz ručak i s kojim pravom uopšte to zabranjujete ljudima, to sa bezbednošću nema nikakve veze niti su takve drastične mere imale igde bilo kakav merljiv pozitivan efekat. Slobodno trpajte u zatvore kada nekog, recimo uhvatite sa dva promila, ali nemojte da maltretirate ljude da oni ne bi uzeli izvesnu motku pa krenuli da mnogo gore maltretiraju vas da vam se naplate za sve pljačke i sitna poniženja ovpg tipa.

gorski

pre 6 godina

Znate ljudi šta je najgore ovi će otići ,a njihovi besmisleni zakoni će ostati jer ovde svaka vlast samo donosi nove zakone ,a starih se ne odriče!!!

C i n i k

pre 6 godina

Strahota.
Da li rezim ima pojma kako se polaze vozacki u americi koji imaju vise vozila-vozaca nego Kina?
Da li znaju koliko kosta kazna za pojas u DE?
Sad je to kod nas 80 e, a u DE je 30 e.
Sta sem represije prema vozacima, rezim nudi? Dobre i sigurne puteve? Povoljno gorivo? Odlicnu slep sluzbu, profesionalne tehnicke preglede i jeftinu i efikasnu proceduru registracije?
Strasno je kakvoj smo represiji izlozeni.

Simke

pre 6 godina

A ko ce da zakrpi rupe na putevima? Zasto nema sekundare na svim semaforima? Ko ce da nauci poliäjce da vezu pojas,upale svetlo,da ne telefoniraju dok voze... Samo nas obicne gradjane cekate da napravimo propust! Pa svakom se desi da pogresi!

Gordana B.

pre 6 godina

Slazem se da treba uvesti red svuda pa i u saobracaj jer se zaista mnogo gine i gube se zivoti.Opet ce se zakon selektivno primenjivati a teziste svega je da se napuni kasa a tek onda mozda sigurnost i "briga" za vozace.Kada vec vlast menja zakon zasto ne promeni zakon o trgovini nekretninama tj.ne pohapsi otera na robiju ljude koji jedan stan prodaju po pet sest puta a ne odgovaraju za tezak kriminal.

Milan

pre 6 godina

Imam 28 godina. Po zanimanju sam lekar, imam suprugu i dete. Nažalost do sada nisam imao prilike da polažem vozački ispit što zbog nedostatka novca, što zbog studija koje su bile duge i skupe, recimo da sam vozački ispit ostavio za kraj. Naravno, došao je red da i to obavim jer je auto potreba, a ne luksuz u 21. veku. Pitam gospodu zaduženu za bezbednost saobraćaja da li sam i ja "mlad" vozač? Da li očekuju da ću divljati od 23h-06h ujutru, da li ću voziti 100 km/h tamo gde je ograničenje 50 i da li da vodim sa sobom nekog starijeg na mesto suvozača kada krenem ujutro na posao? Hvala

nfs

pre 6 godina

A zasto su smanjene kazne za voznju zaustavnom???
Da bi punisici (koje ionako niko nece zaustaviti i kazniti) sad mogli najopustenije da stignu na odrediste cak i da se neko u teoriji usudi da ih zaustavi? Ili da bi i oni koji to nisu, ali misle da su face, vozili zaustavnom pa da imamo kolaps u tri trake, umesto u dve? Da hitna pomoc nema kuda da prodje??
A normalni vozaci neka mile ili stoje u koloni na putu do posla...

Bojan

pre 6 godina

Za ove kojima nije jasno zašto državu zanima da li ste vezali pojas ili ne: Šta ako, ne daj Bože, imate saobraćajnu nezgodu i zbog nevezanog pojasa vas povredi vazdušni jastuk ili proletite kroz vetrobran i postanete invalidi, šta mislite na čiji će teret da padnete ako više niste sposobni za rad? Veži taj pojas i ćuti, ne košta te ništa.

Drugo, šta znači ova stavka o "proceni" sposobnosti vozača početnika? Da neće gosn Okanović lično da odlučuje ko je podoban za vozača, a ko nije? Zakon treba da bude jasno definisan i nedvosmislen, sa činjenicama i tačnim normama koje treba ispuniti. Car Dušan je umeo da napravi zakonik pre osamsto godina, zašto ne možete i vi? Ako već ne znate, prepišite od npr. Nemaca.

Treće, zašto početnicima ne date da voze više od tri lica? Četiri putnika su ok, ali ne daj bože pet (na koliko se tipičan automobil i registruje), može auto da eksplodira. Idiotizam.

Drago mi je što sam položio pre 12 godina, verovatno nikada ne bih seo u automobil pored ovakvih nakaradnih propisa.

Zelezni

pre 6 godina

Alkolisani vozaci ucestvuju u nesrecama sa manje od 5%...Vezivanje i nosenje kape kad je hladno vam je isto - samo za kape ne mogu da se uzmu pare - licemerje - oni zabrinuti za nas....Hahahahaahah.
Kucno vaspitanje i voznja su tesno povezani! U nekim zemljama se radi to i to pa onda mi to preuzmemo i dalje se zna. Prosle nedelje kada je u celoj Evropi bila nedelja vezivanja pojasa, za nevezani pojas se opominjalo - kod nas kaznjavalo... Zbogom pameti.

nesa

pre 6 godina

a kad ce kazne sto su ulice prepune rupa, vise gledam da ne uletim u rupu nego napred sto gledam...
mogli bi saobracajci jedno sedam dana da se razlete sa lopatama i da sve to okrpe...

Balkan

pre 6 godina

Voleo bih da vidim statistiku nesreca zbog kojih je smanjen dozvoljeni procenat alkohola u krvi sa 0,5 na 0,3 i sada na 0,2%. Ili su u pitanju (nezasite) kase osiguravajucih kuca i policije?!!!

dino

pre 6 godina

Sve mi se čini da je to najvažniji zakon u Srbiji. Menjamo ga i pooštravamo na svakih šest meseci. Izgleda da nas ostalo ne zanima: korupcija, zdravstvo, skolstvo itd, ili smo sve to rešili pa nam ostaje samo saobracaj

Mladen

pre 6 godina

I šta sad, neko ko ima 25 godina i 4 dece ne sme sve da ih vozi, kao ni da ide na posao pre 6, niti da se vraća posle 11, ako je tek položio?
Takođe, dok ne odredi komisija, ne može da ima punu dozvolu, niti da polaže za ostale kategorije.

Znam dečka kome su oba roditelja poginula. Od 16. godine je po celu godinu na traktoru i radi. Izdržava porodicu.

A snaga od 80 kW je takođe glupost.
Moderna Ford Fiesta 1.0 ecoboost ima motor od 120 ks (86kW). Auto ima 2 ključa, jedan namenjen za početnike koji ograničava obrtaje motora, ujedno i snagu i max brzinu.

Vozila mase preko 2T su neupotrebljivo spora i nebezbedna sa manje od 100Kw.

Sa druge strane, VW Up GTI ima oko 80kW i svega 900 Kg. To je dosta brz auto. Stari predlog od oko 60kW po toni je mnogo razumniji.

maxim

pre 6 godina

za alkohol i brzinu bi kazne trebale biti maximalne.. to je ono gde najvise ljudi strada.... i naravno za mlade vozace... ostalo su je vise nego pretrano, mnogo je vec ljudi ostalo bez posla zbog oduzimanja vozackih dozvola.. ali zakon obicno pisu oni na koje se nece odnositi nikada i koji mogu da rade sta hoce...

veterinarBG

pre 6 godina

A sta drzavu briga jel ja nosim pojas ili ne? Takodje pojas u pojedinim situacijama je veoma opasan.
(Djuro, 22. mart 2018 17:22)

Boli drzavu, a i sve nas, uvo za tvoj pojas, nego za novac koji cemo da potrosimo na tvoje lecenje kad se skrndas, i na tvoje bolovanje, invalidske penzije itd...Al tesko da ti to mozes da shvatis, komplikovano je za tebe to...

Zli

pre 6 godina

Nisu problem kazne već što nema ko da ih primenjuje. Ako bi mogli da sede u stanici i da pare same kaplju to bi im bilo idealno. Ne pamtim da sam skoro pročitao da je nešto pojeftinilo ili neka kazna ublažena... Pametnom dosta.

Igor

pre 6 godina

Kazne za prekrsaje su i dalje previse male, treba ih povecati jos 2-3 puta i nemilosrdno sprovoditi.

Kod naseg naroda u glavu ulazi samo preko dzepa ili preko batina.

vampirbg

pre 6 godina

"...Izmenama Zakona su pooštreni uslovi za dobijanje vozačkih dozvola, a mladi vozači će moći da upravljau vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. "

A ko su strucnjaci i kako ce oni to da procene? Hoce li svakom mladom vozacu dodeliti po jednog pratioca koji stalno ide s njim?

Zakon za sve

pre 6 godina

I dalje će biti pojedinaca za koje zakoni ne važe. To je osnovni problem a ne visina kazni. Kada to shvatite smanjiće se broj saobraćajnih nesreća na putevima.

Sremac iz Inđije

pre 6 godina

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, predvijeno je obavezno uspostavljanje video nadzora prilikom vršenja tehničkog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om.

Ovo nagoveštava nova zaposlenja u MUP-u. Pitam se pitak ko ?

Krajisnik

pre 6 godina

Slazem se sa svim izmenama,ali isto tako treba i kvalitet puteva,saobracajne znakove i jos puno toga prilagoditi vozacima,za bezbedniju voznju svih ucesnika u saobracaju!

Kaboom

pre 6 godina

Znači moje dete neće moći da vozi moj "superbrzi sportski" karavan jer ima 81kw (nije bitno što je težak preko tone ipo i što je realna max brzina oko 170 i ubrzava oko 15sec do 100)... al može neki mali autić od 800kg koji može preko 200 sa 80ks.

A kazne.... pa za suficit budžeta služe naravno, patrole samo u zasedama gde hvataju na otvorenom putu sa tri trake po smeru manijake koji jure 65.... a po gradu može i preko 100 jer tu ih nikada nema... tu se teško navuče norma

lister

pre 6 godina

 A ko su strucnjaci i kako ce oni to da procene? Hoce li svakom mladom vozacu dodeliti po jednog pratioca koji stalno ide s njim?
(vampirbg, 22. mart 2018 17:05)


Verovatno ce se kad dođe vozač da izvadi profesionalnu vozačku prvo gledati njegov dosije, tj da li ima nekih prekršaja i prekoračenja, ako ima neki prestup verovatno će mu se produžiti probna dozvola, a ako je čist dobiće profesionalnu...

Slobodan-Bg

pre 6 godina

Ove izmene su planirane da bi se podigo nivo bezbednosti i da bi se nadomestio gubitak u budžetu umanjenjem cene registracija starijih vozila od 2000 kubika pa naviše. Pa zašto nisu onda doneli odluku o smanjenju poreza ??

да да

pre 6 godina

Нити пијем, нити дивљам за воланом а од када сам одааавно први пут сео за волан везујем се, као и сви у мојој породици. Не видим никакав проблем да буду и 50Х веће казне. Зашто да не ? Нису на западу тако љубазни и поштују законе зато што су културни него зато што знају колико би их то коштало !!!!

Miroslav

pre 6 godina

Totalno pogresno,pa u Nemackoj je 30€ kazna za pojas a u Svajcarskoj mislim 50fr.U Nemackoj ima skoro 85000 kamera.Ljudi svi voze po zakonu i postuju ogranicenja.

da li

pre 6 godina

"...mladi vozači će moći da upravljaju vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. "

Kakvoj proceni? Čijoj proceni? Kojih stručnjaka? Zar je ovo tekst ozbiljno napisanog zakona?

Problem je što će nečija deca moći da voze odmah i jače automobile, a nečija ne - mislim da je ovo diskriminacija.

C i n i k

pre 6 godina

Strahota.
Da li rezim ima pojma kako se polaze vozacki u americi koji imaju vise vozila-vozaca nego Kina?
Da li znaju koliko kosta kazna za pojas u DE?
Sad je to kod nas 80 e, a u DE je 30 e.
Sta sem represije prema vozacima, rezim nudi? Dobre i sigurne puteve? Povoljno gorivo? Odlicnu slep sluzbu, profesionalne tehnicke preglede i jeftinu i efikasnu proceduru registracije?
Strasno je kakvoj smo represiji izlozeni.

Balkan

pre 6 godina

Voleo bih da vidim statistiku nesreca zbog kojih je smanjen dozvoljeni procenat alkohola u krvi sa 0,5 na 0,3 i sada na 0,2%. Ili su u pitanju (nezasite) kase osiguravajucih kuca i policije?!!!

dino

pre 6 godina

Sve mi se čini da je to najvažniji zakon u Srbiji. Menjamo ga i pooštravamo na svakih šest meseci. Izgleda da nas ostalo ne zanima: korupcija, zdravstvo, skolstvo itd, ili smo sve to rešili pa nam ostaje samo saobracaj

vampirbg

pre 6 godina

"...Izmenama Zakona su pooštreni uslovi za dobijanje vozačkih dozvola, a mladi vozači će moći da upravljau vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. "

A ko su strucnjaci i kako ce oni to da procene? Hoce li svakom mladom vozacu dodeliti po jednog pratioca koji stalno ide s njim?

Simke

pre 6 godina

A ko ce da zakrpi rupe na putevima? Zasto nema sekundare na svim semaforima? Ko ce da nauci poliäjce da vezu pojas,upale svetlo,da ne telefoniraju dok voze... Samo nas obicne gradjane cekate da napravimo propust! Pa svakom se desi da pogresi!

bananaman

pre 6 godina

Sjajne vesti za nevozače! I one koji žele političke promene. Jer su ovakve mere blagodarne za socijalne proteste. Pod uslovom da se striktno poštuju. Uz revnosne izvrsitelje, pohlepne banke, naopaku raspodelu, državnu korupciju i kradju i još par sitnica, ovo bure baruta od države će uskoro da eksplodira...
Vrhunac bezobrazluka i licemerja je smanjenje alkohola sa 0,3 na 0,2. Zašto jednostavno zabraniti ikakvu količinu alkohola? To je iskrenije i pravednije od navlakuse od 0,2. Opet ništa o drugim psihoaktivnim supstancama... Nema kazni ni za slušanje muzike, razgovor u autu, pušenje i ostalim stvarima koje ometaju vozače spejsšatla... Nista o pojasevima u autobusima, ukidanju stajanja u gradskom prevozu... Ništa o UDARNIM RUPAMA (čuj udarnim...)... O zaboravljenim znakovima pored puta (e Andricu gde li si...)... Ništa o policijsko radarskim zasedama gde im mesto nije... Ništa o neobelezenim kamerama.. Ništa o putevima za koje da ne znaš da su tu odavno ne bi ni znao da je put, jer nema ni srednje ni ivicne linije, ma nema ni asfalta ili ga ne vidiš od rupa koje slalomskom vožnjom bezuspešno pokušavaš da izbegnes...
Dakle ništa o putevima, policiji, agenciji, svima drugima koji nisu vozači...
U stvari, zapravo vrhunac bezobrazluka je što ovde vidimo da kao subjekti saobraćaja postoje samo vozači što je netačno. Nema operatora i odrzavalaca puta, nema agencije, nema nikog drugog do vozača.
No svi uredno stoje u redu kada treba deliti NAŠE PARE od kazni, akciza i poreza za gorivo, poreza, taksi i naknada za registraciju, pa poreza na upotrebu, pa carina na uvoz, pa ekoloških taksi... Tu su onda SVI OSIM VOZAČA. A vozači su svi mi ostali, ili skoro svi ostali. I poneki pešak, koji zadovoljno trlja ruke što će komšiji, pardon vozaču, crći još jedna krava...

nesa

pre 6 godina

a kad ce kazne sto su ulice prepune rupa, vise gledam da ne uletim u rupu nego napred sto gledam...
mogli bi saobracajci jedno sedam dana da se razlete sa lopatama i da sve to okrpe...

Kaboom

pre 6 godina

Znači moje dete neće moći da vozi moj "superbrzi sportski" karavan jer ima 81kw (nije bitno što je težak preko tone ipo i što je realna max brzina oko 170 i ubrzava oko 15sec do 100)... al može neki mali autić od 800kg koji može preko 200 sa 80ks.

A kazne.... pa za suficit budžeta služe naravno, patrole samo u zasedama gde hvataju na otvorenom putu sa tri trake po smeru manijake koji jure 65.... a po gradu može i preko 100 jer tu ih nikada nema... tu se teško navuče norma

milosp

pre 6 godina

Evo pre dva dana odvalih prednji levi trap u Mirijevskom bul. A skoro sam sredjivao trap I rekoh zeni ovi samo poostravaju a putevi sve gori. Pa gospodo ako trazite morate nesto I da date ne samo da lesite narod.

Milan

pre 6 godina

Imam 28 godina. Po zanimanju sam lekar, imam suprugu i dete. Nažalost do sada nisam imao prilike da polažem vozački ispit što zbog nedostatka novca, što zbog studija koje su bile duge i skupe, recimo da sam vozački ispit ostavio za kraj. Naravno, došao je red da i to obavim jer je auto potreba, a ne luksuz u 21. veku. Pitam gospodu zaduženu za bezbednost saobraćaja da li sam i ja "mlad" vozač? Da li očekuju da ću divljati od 23h-06h ujutru, da li ću voziti 100 km/h tamo gde je ograničenje 50 i da li da vodim sa sobom nekog starijeg na mesto suvozača kada krenem ujutro na posao? Hvala

Krajisnik

pre 6 godina

Slazem se sa svim izmenama,ali isto tako treba i kvalitet puteva,saobracajne znakove i jos puno toga prilagoditi vozacima,za bezbedniju voznju svih ucesnika u saobracaju!

Ognjen

pre 6 godina

Nekome su napravili dobar biznis ko prodaje opremu za video nadzor. A da smanje neki porez, taksu npr. to se nisu setili. Kad će neke povoljnosti sa manje zagađivače poput vozila na metan, TNG, električni pogon? Da smanje porez i registraciju na veće kubikaže? Nego - samo deri kožu narodu.

nfs

pre 6 godina

A zasto su smanjene kazne za voznju zaustavnom???
Da bi punisici (koje ionako niko nece zaustaviti i kazniti) sad mogli najopustenije da stignu na odrediste cak i da se neko u teoriji usudi da ih zaustavi? Ili da bi i oni koji to nisu, ali misle da su face, vozili zaustavnom pa da imamo kolaps u tri trake, umesto u dve? Da hitna pomoc nema kuda da prodje??
A normalni vozaci neka mile ili stoje u koloni na putu do posla...

da li

pre 6 godina

"...mladi vozači će moći da upravljaju vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. "

Kakvoj proceni? Čijoj proceni? Kojih stručnjaka? Zar je ovo tekst ozbiljno napisanog zakona?

Problem je što će nečija deca moći da voze odmah i jače automobile, a nečija ne - mislim da je ovo diskriminacija.

veterinarBG

pre 6 godina

A sta drzavu briga jel ja nosim pojas ili ne? Takodje pojas u pojedinim situacijama je veoma opasan.
(Djuro, 22. mart 2018 17:22)

Boli drzavu, a i sve nas, uvo za tvoj pojas, nego za novac koji cemo da potrosimo na tvoje lecenje kad se skrndas, i na tvoje bolovanje, invalidske penzije itd...Al tesko da ti to mozes da shvatis, komplikovano je za tebe to...

Zakon za sve

pre 6 godina

I dalje će biti pojedinaca za koje zakoni ne važe. To je osnovni problem a ne visina kazni. Kada to shvatite smanjiće se broj saobraćajnih nesreća na putevima.

gorski

pre 6 godina

Znate ljudi šta je najgore ovi će otići ,a njihovi besmisleni zakoni će ostati jer ovde svaka vlast samo donosi nove zakone ,a starih se ne odriče!!!

EU Citizen

pre 6 godina

Pratimo zapad samo u najglupljim trendovima, i to uglavnom tamo gde nešto može da se globi. Zašto normalan čovek ne bi mogao da popije čašu vina ili malo pivo uz ručak i s kojim pravom uopšte to zabranjujete ljudima, to sa bezbednošću nema nikakve veze niti su takve drastične mere imale igde bilo kakav merljiv pozitivan efekat. Slobodno trpajte u zatvore kada nekog, recimo uhvatite sa dva promila, ali nemojte da maltretirate ljude da oni ne bi uzeli izvesnu motku pa krenuli da mnogo gore maltretiraju vas da vam se naplate za sve pljačke i sitna poniženja ovpg tipa.

Bojan

pre 6 godina

Za ove kojima nije jasno zašto državu zanima da li ste vezali pojas ili ne: Šta ako, ne daj Bože, imate saobraćajnu nezgodu i zbog nevezanog pojasa vas povredi vazdušni jastuk ili proletite kroz vetrobran i postanete invalidi, šta mislite na čiji će teret da padnete ako više niste sposobni za rad? Veži taj pojas i ćuti, ne košta te ništa.

Drugo, šta znači ova stavka o "proceni" sposobnosti vozača početnika? Da neće gosn Okanović lično da odlučuje ko je podoban za vozača, a ko nije? Zakon treba da bude jasno definisan i nedvosmislen, sa činjenicama i tačnim normama koje treba ispuniti. Car Dušan je umeo da napravi zakonik pre osamsto godina, zašto ne možete i vi? Ako već ne znate, prepišite od npr. Nemaca.

Treće, zašto početnicima ne date da voze više od tri lica? Četiri putnika su ok, ali ne daj bože pet (na koliko se tipičan automobil i registruje), može auto da eksplodira. Idiotizam.

Drago mi je što sam položio pre 12 godina, verovatno nikada ne bih seo u automobil pored ovakvih nakaradnih propisa.

Žuti patak

pre 6 godina

Povećavaju kazne svakih godinu dana, a broj nesreća i dalje isti... Pametnom bi to bilo dovoljno da izvuče zaključak da broj nesreća treba smanjivati na druge načine...

Mladen

pre 6 godina

I šta sad, neko ko ima 25 godina i 4 dece ne sme sve da ih vozi, kao ni da ide na posao pre 6, niti da se vraća posle 11, ako je tek položio?
Takođe, dok ne odredi komisija, ne može da ima punu dozvolu, niti da polaže za ostale kategorije.

Znam dečka kome su oba roditelja poginula. Od 16. godine je po celu godinu na traktoru i radi. Izdržava porodicu.

A snaga od 80 kW je takođe glupost.
Moderna Ford Fiesta 1.0 ecoboost ima motor od 120 ks (86kW). Auto ima 2 ključa, jedan namenjen za početnike koji ograničava obrtaje motora, ujedno i snagu i max brzinu.

Vozila mase preko 2T su neupotrebljivo spora i nebezbedna sa manje od 100Kw.

Sa druge strane, VW Up GTI ima oko 80kW i svega 900 Kg. To je dosta brz auto. Stari predlog od oko 60kW po toni je mnogo razumniji.

.....

pre 6 godina

Vidi srbende sto se nadigle da komentarisu kako im smeta zakon.

Vozim 20+ godina i do sada sam 5x platio kaznu zbog licno mojuh gresaka.

Svih ostalih godina kada me zaustave nikada nemam problema sa njima.
Auto tehnicki ispravan,svi uvek vezani u kolima ukljucujuci i zadnja sedista,vozim po propisima

A vi sto hocete da divljate i vozite vase krseve TDI (sa crvenim I) pa vam smeta zakon slobodno u Ugandu pa tamo se izivljavajte.

Treba jos rigoroznije kazne da budu jer srbi samo novcane kazne razumeju

Zelezni

pre 6 godina

Alkolisani vozaci ucestvuju u nesrecama sa manje od 5%...Vezivanje i nosenje kape kad je hladno vam je isto - samo za kape ne mogu da se uzmu pare - licemerje - oni zabrinuti za nas....Hahahahaahah.
Kucno vaspitanje i voznja su tesno povezani! U nekim zemljama se radi to i to pa onda mi to preuzmemo i dalje se zna. Prosle nedelje kada je u celoj Evropi bila nedelja vezivanja pojasa, za nevezani pojas se opominjalo - kod nas kaznjavalo... Zbogom pameti.

maxim

pre 6 godina

za alkohol i brzinu bi kazne trebale biti maximalne.. to je ono gde najvise ljudi strada.... i naravno za mlade vozace... ostalo su je vise nego pretrano, mnogo je vec ljudi ostalo bez posla zbog oduzimanja vozackih dozvola.. ali zakon obicno pisu oni na koje se nece odnositi nikada i koji mogu da rade sta hoce...

zoran

pre 6 godina

Interesuje me da li ima izmena u zakonu koje se tiču onih čija je osnovna delatnost ODRZAVANJE puteva, koje finansiramo i iz budžeta i dažbinama za registraciju.

Zli

pre 6 godina

Nisu problem kazne već što nema ko da ih primenjuje. Ako bi mogli da sede u stanici i da pare same kaplju to bi im bilo idealno. Ne pamtim da sam skoro pročitao da je nešto pojeftinilo ili neka kazna ublažena... Pametnom dosta.

donkihot

pre 6 godina

Povećavaju kazne svakih godinu dana, a broj nesreća i dalje isti... Pametnom bi to bilo dovoljno da izvuče zaključak da broj nesreća treba smanjivati na druge načine...
(Žuti patak, 22. mart 2018 20:02)

Pa njima i nije cilj bezbednost i manji broj nesreca,vec punjenje budzeta!!!

nebitan srbin

pre 6 godina

ja sam vec jednom ostavio komentar danas povodom svajnija mladjeg koji je oduvao tinejdzerku u nemackoj. isto to vazi i za ove reforme. ocel u ovoj zemlji ikada da vaze zakoni za sve??? ocel ikada da se kaznjavaju pijane pevacice ministri i ostala bolumenta ili ce oni da nas gaze a vi da na nasoj deci trenirate evropske modele. sem sto ste postigli da nam deca za mnogo vise para polazu vozacki ispit sada treba da im kupujem auto po zakonskoj kubikazi. zaboravili ste da dodate da je obavezna lopata od pola kubika i to ona koju proizvede ili preprodaje firma "izgubio sam licnu kartu" sto ne uvedete recimo dva rezervna tocka. ili recimo obavezno nosenje koznih rukаvicа. nа zаlost svаkа novа vlаst ce još više dа bogаlji i nаs i nаsа pokoljenjа ko nije pobegаo sаd ce.

Vojkan

pre 6 godina

Ajmo iskreno da se pitamo da li verujemo znakovima ograničenja brzine po putevima koje je "struka" tu postavila. Nepotrebno usporavanje saobraćaja, toliko prisutno i nelogično, nije zbog nas i naše bezbednosti. Od saobraćajaca koje volim da vidim kad su gužve recimo, ta "struka" je napravila drumske razbojnike, hajduke koji iz zasede iskaču na nas i pljačkaju u ime nepostojeće zaštite bezbednosti. Više se gleda na kilometar sat nego na put. Dali utiče na bezbednost taj osećaj sputanosti i besa zbog gušenja gradjanske slobode primoravanjem na realno apsurdno ponašanje u saobraćaju?
Treba izvršiti reviziju svih saobraćajnih znakova.
Ovo ne pišem kao stručnjak neki, prosto tako osećam nakon nekoliko miliona kilometara bezbedne vožnje za 44 godine vozačkog staža sa svim kategorijama.

Sremac iz Inđije

pre 6 godina

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, predvijeno je obavezno uspostavljanje video nadzora prilikom vršenja tehničkog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om.

Ovo nagoveštava nova zaposlenja u MUP-u. Pitam se pitak ko ?

inzenjer

pre 6 godina

@Milan to sto si lekar ne znaci apsolutno nista. Evo ja sam inzenjer i radim sa jos 300 inzenjera raznih uzrasta i apsolutno ti garantujem da ima i normalnih i divljaka. To sto imas 28 godina i zenu i dete je divno, i bravo, ali isto tako ni malo ne utice na tvoju sposobnost upravljanja vozilom. Jer, verovao ili ne, ima ljudi bez skole i sa 20god koji su sad bolji vozaci nego sto ces ti ikada biti, kao i ljudi od 45god od kojih si x puta bolji. Ti propisi su uvedeni od strane struke, kakve takve kod nas, slozicu se, ali ipak struke, i namena im je da novopeceni i neiskusni vozaci steknu rutinu, a to nema nikakve veze sa nacinom na koji zaradjuju ili godinama zivota.

Стефан

pre 6 godina

Kazne za brzinu su vece u Srbiji nego u Nemackoj, pritom se kod njih zna gde su kamere i koje se zone snimaju. Jos jedan u nizu zakona koji gura gradjanstvo na izlazna vrata iz ove tzv. drzave.
(sinisa, 22. mart 2018 20:31)

Upravo tako, evo bas danas mi stigla kazna.. Uštekali se iza nekog ćoška i fotografišu, dozvoljeno 60, tolerišu do 63 a ja vozio 65km.. jbg mora da se napuni budzet, to svi znamo.

Slobodan-Bg

pre 6 godina

Ove izmene su planirane da bi se podigo nivo bezbednosti i da bi se nadomestio gubitak u budžetu umanjenjem cene registracija starijih vozila od 2000 kubika pa naviše. Pa zašto nisu onda doneli odluku o smanjenju poreza ??

Miroslav

pre 6 godina

Totalno pogresno,pa u Nemackoj je 30€ kazna za pojas a u Svajcarskoj mislim 50fr.U Nemackoj ima skoro 85000 kamera.Ljudi svi voze po zakonu i postuju ogranicenja.

Gordana B.

pre 6 godina

Slazem se da treba uvesti red svuda pa i u saobracaj jer se zaista mnogo gine i gube se zivoti.Opet ce se zakon selektivno primenjivati a teziste svega je da se napuni kasa a tek onda mozda sigurnost i "briga" za vozace.Kada vec vlast menja zakon zasto ne promeni zakon o trgovini nekretninama tj.ne pohapsi otera na robiju ljude koji jedan stan prodaju po pet sest puta a ne odgovaraju za tezak kriminal.

dumpster diving championship

pre 6 godina

Najjace je ovo za mobilne telefone... Posto, jel, odrasli ljudi nikad ne koriste mobilne telefeone kad voze... Polovini bre zalepljen za ruku sve vreme!! Dokle god kazna za telefoniranje ne bude izjednacena sa kaznom za umerenu alkoholisanost, ZA SVE VOZACE, dzaba ste krecili!

да да

pre 6 godina

Нити пијем, нити дивљам за воланом а од када сам одааавно први пут сео за волан везујем се, као и сви у мојој породици. Не видим никакав проблем да буду и 50Х веће казне. Зашто да не ? Нису на западу тако љубазни и поштују законе зато што су културни него зато што знају колико би их то коштало !!!!

ls

pre 6 godina

@Milan
E pa doktore, ajde da skupimo takve kao ti, i one koji se lese od alkohola vikendom i radnim danima, pa da vidimo ko je u vecini. Samnom radi 20 momaka od 22 do 29 godina, to samo ceka vikend da se ode odvaliti ko kanta, a kad ne moze docekati, onda obavezno neko druzenje preko nedelje na vikendici, paprikas, rostilj ili samo da vatra gori, a pored je 2l radze i gajba piva, pa kad takvi sednu u kola njih sestorica, pa odvale Baju ili Perisica, najjaci su na putu. Tako ih je ovde izginulo za 1 Maj preko 20.

Thilmo

pre 6 godina

Pa vladajuća garnitura je lepo uzela prosečan broj kazni godišnje, ono gde se najviše kažnjava je duplirala, gde nema toliko prekršaja smanjila kazne i voala, evo vam novi zakon.

Naravno, nema veze sa bezbednošću vozača, čist biznis države.

Aleksa

pre 6 godina

(Milan, 22. mart 2018 18:26)
Poštovani Milane, u istom sam problemu kao i Vi. Naime, svi vozači nezavisno od starosti će prvo iskustvo noćne vožnje doživeti tek nakon godinu dana posedovanja "dečije" vozačke dozvole, odnosno nakon sticanja prava na punokrvnu vozačku dozvolu. Samim tim se postavlja pitanje za šta tačno auto škole obučavaju polaznike kada nakon položenog vozačkog ispita novi vozač nije u stanju da vozilo vozi u periodu od 23 uveče do 05 ujutru.
Zakon je tako zaštićen da vi takođe ne možete da odete u neku susednu državu i da tamo položite vozački ispit a da ovde koristite tamo izdatu međunarodnu vozačku dozvolu jer država Srbija priznaje takve dozvole samo ukoliko ste u stranoj zemlji boravili 6 meseci i duže. Ostaje dakle da se povinujete apsolutno apsurdnim pravilima ZOBS-a države Srbije ili da se, još bolje, iselite u neku državu u kojoj je pravo na vožnju ličnog vozila u bilo kojem periodu dana najnormalnije i zakonom garantovano pravo.

tok

pre 6 godina

kad moja ćerka dobije dozvolu ne može da vozi našu petočlanu porodicu uz moj i suprugin nadzor... ne kontam otkud nađoše to ograničenje od baš tri saputnika za nove vozače ?!

golub

pre 6 godina

A zasto narod prica o nekoj pobuni, o nekim protestima i o tome da je Srbija bure baruta kad ste za izbore, i ove i prosle pokazali da se vecina vas slaze sa svime sto vam gospoda servira. Mozda pojedinci koji komentrisu nisu ali takvi i ne prave pobunu nego gledaju kako da prezive jos jedan dan i da se psihicki spreme za sledeci. To je realnost sugradjani moji, ne pricajte ono sto niste spremni da uradite, isto kao ni ja.

sinisa

pre 6 godina

Kazne za brzinu su vece u Srbiji nego u Nemackoj, pritom se kod njih zna gde su kamere i koje se zone snimaju. Jos jedan u nizu zakona koji gura gradjanstvo na izlazna vrata iz ove tzv. drzave.

Djordje

pre 6 godina

Sta vam vrede kazne kad nema onih sto kaznjavaju?
Koliko god da ih podignete ne vredi ! Grad je pun onih koji mogu da plate! Skoro svaki cetvrti vozac drzi telefon u ruci dok vozi? Broj pijanih za volanom se ne smanjuje uprkos vasim” “drakonskim” kaznama!? A na crveno se prolazi kad god se ukaze prilika! Ovo lupetanje po novinama “ prevencija” pa ljudi moji, smesno! izvucite policiju iz kafica i stavite ih na svaku veliku raskrsnicu kao nekada i problem resen.

fica

pre 6 godina

vi ste stvarno neverovatni. Zar je toliko tesko vezati pojas? Zasto se uopste postavlja pitanje zbog cega je smanjen dozvoljen nivo alkohola? Ej bre, pa trebalo bi da bude 0. Ako vozis pod dejstvom alkohola trebalo bi kaznjavati minimum 50 000din i svaki sledeci out oduzimanjem dozvole na mesec dana. Zalimo se na visine kazni a sam si kriv ako si kaznjen.
Nemojte se zezati ljudi, shvatite da vozite auto koji je u proseku tezak 1000kila, i vise, jedna greskica moze nekoga da kosta zivota a sve stvari mogu da se izbegnu ako se malo ukljuci mozak.
Kakva crna voznja ppd alkoholom, to bte treba zabraniti u potpunosti

cx

pre 6 godina

Alkohol je znaci skroz zabranjen, jer je minimalno ocitavanje 0.22 promila ako ste ista popili. Sad dal ce da ocita 0.19 ako je pivo bilo 0.33l i vi imate 100 kg, mozda se i provucete. Srecno...

Igor

pre 6 godina

Kazne za prekrsaje su i dalje previse male, treba ih povecati jos 2-3 puta i nemilosrdno sprovoditi.

Kod naseg naroda u glavu ulazi samo preko dzepa ili preko batina.

MilanNS

pre 6 godina

ovi sto se bune da ce od jednog piva naduvati 0.21 su urnebesni. da imaju grama sive mase u glavi ne bi im trebao zakon da im kaze da se ne vozi i pije alkohol. Jos kada kazu ja pijan bolje vozim onda shvatim da kazne treba da budu 10 puta vece!

Kibo

pre 6 godina

Neznam u kojoj drzavi se placa nevezivanje pojasa pola plate ili penzije?
(misko, 22. mart 2018 18:57)

Ne_znam zašto ti samo ne bi vezivao pojas i apsolutno nikada nećeš platiti kazne. Ja pojas i ne oseća, nekad toliko da sw uplašim da li sam ga stavio uopšte. Vežite pojas i ne pijte za volanom, ne divljajte i nikada nećete platiti kažnu....

Pera

pre 6 godina

Kazne nisu tu da bi "otimali pare od naroda", nego da bi se opametili ljudi! Vozite kao debili! Ne postujete pravila, pesake, ogranicenja, semafore, buku... Poenta je da se odvratite od prekrsaja

Aleksa

pre 6 godina

"To sto imas 28 godina i zenu i dete je divno, i bravo, ali isto tako ni malo ne utice na tvoju sposobnost upravljanja vozilom"


Ne utice na sposobnost ali utice na rasudivanje i zrelost jer covek sa porodicom i detetom nece rizicno voziti. Na zapadu osiguravajuca kuca daje drugaciji rejting osiguranja navršenom tinejdžeru i lekaru sa porodicom jer procena rizika uvek govori da je rizicnijoj vožnji sklonija mlada osoba.


"Ti propisi su uvedeni od strane struke, kakve takve kod nas, slozicu se, ali ipak struke"


Svuda na zapadu gde se nocna vožnja može zapoceti odmah po dobijanju dozvole je zapravo proizvod struke koja rizikuje živote položenika?


"i namena im je da novopeceni i neiskusni vozaci steknu rutinu"


Pa je i normalno da se prvo iskustvo nocne vožnje desi tek godinu dana nakon dobijanja vozacke dozvole jer? Koja je to studija uredena kod nas koja radi komparaciju performansa vozaca koji prvu nocnu vožnju u primera radi zimskim uslovima slabe vidljivosti i velikih padavina odmah po dobijanju dozvole i godinu dana kasnije? I koji su rezultati?


"a to nema nikakve veze sa nacinom na koji zaradjuju ili godinama zivota"


Ima veze zato što moja majka od 67 godina koja prelazi ulicu opreznije nego što neki vozaci voze nema pretenzije nocnog divljanja i ima pravo da svojim vozilom koje je nasledila upravlja u vecernjim casovima ukoliko to poželi.

wer

pre 6 godina

ma nemojte slucajno da kaznjavate balkance, zato sto voze kao podivljali manijaci...

sirotinja je to, od cega ce posle da bleje po kafanama, pazare pljuge, vinjak i tikete za kladzu?? ua despoti, ua pljackasi, ua bre!

Vladimir

pre 6 godina

U načelu, slažem se sa dosta elemenata zakona. Na primer, ovo za alkohol je sasvim na mestu pogotovo sudeći po komentarima. Moguće je kombinovati izlazak i alkohol do neke mere ali to podrazumeva minimalno jedan sat od poslednjeg gutljaja piva i neće biti problema ni promila. Što se tiče pojasa takodje mi nije jasno šta je tu problem. Da je u riziku samo onaj koji nije vezan razumeo bih protivljenje. Medjutim, problem su stvari koje su ovde istaknute i za koje očigledno ove što su doneli zakon nije briga. Pre svega stanje puteva, signalizacija, SELEKTIVNA primena zakona, rodjak-prijatelj-kum koji pocepa kaznu itd. itd. Evo primera: Batajnički put koji spaja Zemun i (naravno) Batajnicu ima ograničenje od 60 km. S druge strane, Pupinov most ima ograničenje od 50 km. Pa ko je tu lud? Takodje nije mi jasno zašto se ne postave kamere na svim pešačkim prelazima? Kao primer navešću pešački prelaz u Karadjordjevoj ulici kod Beton hale. Svaki dan tu prelazim i, bez preterivanja, sigurno ima više desetina ili stotina slučajeva gde se nestaje pešacima na zeleno. Tako da nije oroblem u zakonu i visini kazni. Problem je u svemu ostalom. Ali, kao što neko reče, tako su u mogućnosti i tako većina želi.

Mirko

pre 6 godina

Totalno pogresno,pa u Nemackoj je 30€ kazna za pojas a u Svajcarskoj mislim 50fr.U Nemackoj ima skoro 85000 kamera.Ljudi svi voze po zakonu i postuju ogranicenja.
(Miroslav, 22. mart 2018 17:55)

Nije bas da voze po zakonu. Dva skorasnja primera. Vozim gradom 50kmh, po ogranicenju, prometna ulica, stize me stariji Nemac, vidi se po izgledu, 50+ u Fiesti ST, turira vidim da je nervozan sto ide 50kmh iza mene. Stizemo do semafora, gde postoji prosirenje, odnosno, traka za skretanje u levo, zeleno svetlo, on me tu pretice i nastavlja pravo. Regionalni put, vozim 100kmh, po ogranicenju, pored mene prolece Honda Accord, sa najmanje 150kmh. Ni u Nemackoj ne postuju svi propise, ali je bolje nego kod nas. Kazne su inace manje nego kod nas. Recimo, sada je kazna za prekoracenje od 10kmh u naselju 42e, odnosno 5.000 dinara, a u Nemackoj je 10e. Prekoracenje do 15kmh je tamo 20e, a kod nas 11-20kmh 10.000, tj. skoro 80e.

veljko

pre 6 godina

@marko@samodovoljan.
Drzite se propisa i onda necete puniti budzete, niti ce vam neko oguliti kozu sa ledja. Hajde sad svi zajedno da se drzimo zakona i da mislimo, kako smo prevarili drzavu, jer ne mogu da nam naplate kaznu.

Slovenac 1952

pre 6 godina

Predviđene su i strože kazne za nasilničku vožnju, pa je tako za , vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi - predviđen obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.
Nemojte da idete u EU, sve ovo bi vas koštalo...Jao!:( "preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta?" Pa koji ste vi ***** od države?:(

lister

pre 6 godina

 A ko su strucnjaci i kako ce oni to da procene? Hoce li svakom mladom vozacu dodeliti po jednog pratioca koji stalno ide s njim?
(vampirbg, 22. mart 2018 17:05)


Verovatno ce se kad dođe vozač da izvadi profesionalnu vozačku prvo gledati njegov dosije, tj da li ima nekih prekršaja i prekoračenja, ako ima neki prestup verovatno će mu se produžiti probna dozvola, a ako je čist dobiće profesionalnu...

Bane

pre 6 godina

(veterinarBG, 22. mart 2018 17:55)

A što bi se skrnduo ako čovek vozi normalno. To što neki drugi vozi ko manijak neznači da si upravu. Inače baš čitamo o saobraćajnim nesrećama i kako su svi preživeli.

смена страже

pre 6 godina

Све то лепо,а ко ће да буде кажњен за несређене саобраћајнице и путну инфраструктуру.Ко ће бити кажњен и колико за неочишћене друмове,рупе лоша решења и слично?

Mrki

pre 6 godina

A što bi se skrnduo ako čovek vozi normalno. To što neki drugi vozi ko manijak neznači da si upravu. Inače baš čitamo o saobraćajnim nesrećama i kako su svi preživeli.
(Bane, 22. mart 2018 23:14)

Nesreće se inače baš dešavaju planski, pa uvek pre toga možeš lepo da se privežeš. Ne može da naleti na led na putu, ili da ga neko drugi udari pa sve i da vozi po propisima.

Kakvih sve bisera nema.

Čmurda

pre 6 godina

Saobraćajni znakovi su posejani duž puteva u ogromnom broju a nelogični su i služe samo tome da radar hvata i naplaćuje kazne. TO bi trebalo izmeniti. Dok vozim osećam se frustrirano i ugnjeteno od strane onih što zabadaju znakove gde god stignu i bez ikakve logike. Inače nemam problema sa kaznama ali ovolike ogromne kazne samo daju šansu saobraćajcima da traže veći mito od vozača.

да да

pre 6 godina

Нити пијем, нити дивљам за воланом а од када сам одааавно први пут сео за волан везујем се, као и сви у мојој породици. Не видим никакав проблем да буду и 50Х веће казне. Зашто да не ? Нису на западу тако љубазни и поштују законе зато што су културни него зато што знају колико би их то коштало !!!!

Igor

pre 6 godina

Kazne za prekrsaje su i dalje previse male, treba ih povecati jos 2-3 puta i nemilosrdno sprovoditi.

Kod naseg naroda u glavu ulazi samo preko dzepa ili preko batina.

.....

pre 6 godina

Vidi srbende sto se nadigle da komentarisu kako im smeta zakon.

Vozim 20+ godina i do sada sam 5x platio kaznu zbog licno mojuh gresaka.

Svih ostalih godina kada me zaustave nikada nemam problema sa njima.
Auto tehnicki ispravan,svi uvek vezani u kolima ukljucujuci i zadnja sedista,vozim po propisima

A vi sto hocete da divljate i vozite vase krseve TDI (sa crvenim I) pa vam smeta zakon slobodno u Ugandu pa tamo se izivljavajte.

Treba jos rigoroznije kazne da budu jer srbi samo novcane kazne razumeju

Pera

pre 6 godina

Kazne nisu tu da bi "otimali pare od naroda", nego da bi se opametili ljudi! Vozite kao debili! Ne postujete pravila, pesake, ogranicenja, semafore, buku... Poenta je da se odvratite od prekrsaja

Milan

pre 6 godina

Imam 28 godina. Po zanimanju sam lekar, imam suprugu i dete. Nažalost do sada nisam imao prilike da polažem vozački ispit što zbog nedostatka novca, što zbog studija koje su bile duge i skupe, recimo da sam vozački ispit ostavio za kraj. Naravno, došao je red da i to obavim jer je auto potreba, a ne luksuz u 21. veku. Pitam gospodu zaduženu za bezbednost saobraćaja da li sam i ja "mlad" vozač? Da li očekuju da ću divljati od 23h-06h ujutru, da li ću voziti 100 km/h tamo gde je ograničenje 50 i da li da vodim sa sobom nekog starijeg na mesto suvozača kada krenem ujutro na posao? Hvala

veterinarBG

pre 6 godina

A sta drzavu briga jel ja nosim pojas ili ne? Takodje pojas u pojedinim situacijama je veoma opasan.
(Djuro, 22. mart 2018 17:22)

Boli drzavu, a i sve nas, uvo za tvoj pojas, nego za novac koji cemo da potrosimo na tvoje lecenje kad se skrndas, i na tvoje bolovanje, invalidske penzije itd...Al tesko da ti to mozes da shvatis, komplikovano je za tebe to...

inzenjer

pre 6 godina

@Milan to sto si lekar ne znaci apsolutno nista. Evo ja sam inzenjer i radim sa jos 300 inzenjera raznih uzrasta i apsolutno ti garantujem da ima i normalnih i divljaka. To sto imas 28 godina i zenu i dete je divno, i bravo, ali isto tako ni malo ne utice na tvoju sposobnost upravljanja vozilom. Jer, verovao ili ne, ima ljudi bez skole i sa 20god koji su sad bolji vozaci nego sto ces ti ikada biti, kao i ljudi od 45god od kojih si x puta bolji. Ti propisi su uvedeni od strane struke, kakve takve kod nas, slozicu se, ali ipak struke, i namena im je da novopeceni i neiskusni vozaci steknu rutinu, a to nema nikakve veze sa nacinom na koji zaradjuju ili godinama zivota.

lister

pre 6 godina

 A ko su strucnjaci i kako ce oni to da procene? Hoce li svakom mladom vozacu dodeliti po jednog pratioca koji stalno ide s njim?
(vampirbg, 22. mart 2018 17:05)


Verovatno ce se kad dođe vozač da izvadi profesionalnu vozačku prvo gledati njegov dosije, tj da li ima nekih prekršaja i prekoračenja, ako ima neki prestup verovatno će mu se produžiti probna dozvola, a ako je čist dobiće profesionalnu...

EU Citizen

pre 6 godina

Pratimo zapad samo u najglupljim trendovima, i to uglavnom tamo gde nešto može da se globi. Zašto normalan čovek ne bi mogao da popije čašu vina ili malo pivo uz ručak i s kojim pravom uopšte to zabranjujete ljudima, to sa bezbednošću nema nikakve veze niti su takve drastične mere imale igde bilo kakav merljiv pozitivan efekat. Slobodno trpajte u zatvore kada nekog, recimo uhvatite sa dva promila, ali nemojte da maltretirate ljude da oni ne bi uzeli izvesnu motku pa krenuli da mnogo gore maltretiraju vas da vam se naplate za sve pljačke i sitna poniženja ovpg tipa.

Kibo

pre 6 godina

Neznam u kojoj drzavi se placa nevezivanje pojasa pola plate ili penzije?
(misko, 22. mart 2018 18:57)

Ne_znam zašto ti samo ne bi vezivao pojas i apsolutno nikada nećeš platiti kazne. Ja pojas i ne oseća, nekad toliko da sw uplašim da li sam ga stavio uopšte. Vežite pojas i ne pijte za volanom, ne divljajte i nikada nećete platiti kažnu....

wer

pre 6 godina

ma nemojte slucajno da kaznjavate balkance, zato sto voze kao podivljali manijaci...

sirotinja je to, od cega ce posle da bleje po kafanama, pazare pljuge, vinjak i tikete za kladzu?? ua despoti, ua pljackasi, ua bre!

MilanNS

pre 6 godina

ovi sto se bune da ce od jednog piva naduvati 0.21 su urnebesni. da imaju grama sive mase u glavi ne bi im trebao zakon da im kaze da se ne vozi i pije alkohol. Jos kada kazu ja pijan bolje vozim onda shvatim da kazne treba da budu 10 puta vece!

veljko

pre 6 godina

@marko@samodovoljan.
Drzite se propisa i onda necete puniti budzete, niti ce vam neko oguliti kozu sa ledja. Hajde sad svi zajedno da se drzimo zakona i da mislimo, kako smo prevarili drzavu, jer ne mogu da nam naplate kaznu.

fica

pre 6 godina

vi ste stvarno neverovatni. Zar je toliko tesko vezati pojas? Zasto se uopste postavlja pitanje zbog cega je smanjen dozvoljen nivo alkohola? Ej bre, pa trebalo bi da bude 0. Ako vozis pod dejstvom alkohola trebalo bi kaznjavati minimum 50 000din i svaki sledeci out oduzimanjem dozvole na mesec dana. Zalimo se na visine kazni a sam si kriv ako si kaznjen.
Nemojte se zezati ljudi, shvatite da vozite auto koji je u proseku tezak 1000kila, i vise, jedna greskica moze nekoga da kosta zivota a sve stvari mogu da se izbegnu ako se malo ukljuci mozak.
Kakva crna voznja ppd alkoholom, to bte treba zabraniti u potpunosti

Balkan

pre 6 godina

Voleo bih da vidim statistiku nesreca zbog kojih je smanjen dozvoljeni procenat alkohola u krvi sa 0,5 na 0,3 i sada na 0,2%. Ili su u pitanju (nezasite) kase osiguravajucih kuca i policije?!!!

C i n i k

pre 6 godina

Strahota.
Da li rezim ima pojma kako se polaze vozacki u americi koji imaju vise vozila-vozaca nego Kina?
Da li znaju koliko kosta kazna za pojas u DE?
Sad je to kod nas 80 e, a u DE je 30 e.
Sta sem represije prema vozacima, rezim nudi? Dobre i sigurne puteve? Povoljno gorivo? Odlicnu slep sluzbu, profesionalne tehnicke preglede i jeftinu i efikasnu proceduru registracije?
Strasno je kakvoj smo represiji izlozeni.

maxim

pre 6 godina

za alkohol i brzinu bi kazne trebale biti maximalne.. to je ono gde najvise ljudi strada.... i naravno za mlade vozace... ostalo su je vise nego pretrano, mnogo je vec ljudi ostalo bez posla zbog oduzimanja vozackih dozvola.. ali zakon obicno pisu oni na koje se nece odnositi nikada i koji mogu da rade sta hoce...

vampirbg

pre 6 godina

"...Izmenama Zakona su pooštreni uslovi za dobijanje vozačkih dozvola, a mladi vozači će moći da upravljau vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. "

A ko su strucnjaci i kako ce oni to da procene? Hoce li svakom mladom vozacu dodeliti po jednog pratioca koji stalno ide s njim?

Zelezni

pre 6 godina

Alkolisani vozaci ucestvuju u nesrecama sa manje od 5%...Vezivanje i nosenje kape kad je hladno vam je isto - samo za kape ne mogu da se uzmu pare - licemerje - oni zabrinuti za nas....Hahahahaahah.
Kucno vaspitanje i voznja su tesno povezani! U nekim zemljama se radi to i to pa onda mi to preuzmemo i dalje se zna. Prosle nedelje kada je u celoj Evropi bila nedelja vezivanja pojasa, za nevezani pojas se opominjalo - kod nas kaznjavalo... Zbogom pameti.

Bojan

pre 6 godina

Za ove kojima nije jasno zašto državu zanima da li ste vezali pojas ili ne: Šta ako, ne daj Bože, imate saobraćajnu nezgodu i zbog nevezanog pojasa vas povredi vazdušni jastuk ili proletite kroz vetrobran i postanete invalidi, šta mislite na čiji će teret da padnete ako više niste sposobni za rad? Veži taj pojas i ćuti, ne košta te ništa.

Drugo, šta znači ova stavka o "proceni" sposobnosti vozača početnika? Da neće gosn Okanović lično da odlučuje ko je podoban za vozača, a ko nije? Zakon treba da bude jasno definisan i nedvosmislen, sa činjenicama i tačnim normama koje treba ispuniti. Car Dušan je umeo da napravi zakonik pre osamsto godina, zašto ne možete i vi? Ako već ne znate, prepišite od npr. Nemaca.

Treće, zašto početnicima ne date da voze više od tri lica? Četiri putnika su ok, ali ne daj bože pet (na koliko se tipičan automobil i registruje), može auto da eksplodira. Idiotizam.

Drago mi je što sam položio pre 12 godina, verovatno nikada ne bih seo u automobil pored ovakvih nakaradnih propisa.

ls

pre 6 godina

@Milan
E pa doktore, ajde da skupimo takve kao ti, i one koji se lese od alkohola vikendom i radnim danima, pa da vidimo ko je u vecini. Samnom radi 20 momaka od 22 do 29 godina, to samo ceka vikend da se ode odvaliti ko kanta, a kad ne moze docekati, onda obavezno neko druzenje preko nedelje na vikendici, paprikas, rostilj ili samo da vatra gori, a pored je 2l radze i gajba piva, pa kad takvi sednu u kola njih sestorica, pa odvale Baju ili Perisica, najjaci su na putu. Tako ih je ovde izginulo za 1 Maj preko 20.

Krajisnik

pre 6 godina

Slazem se sa svim izmenama,ali isto tako treba i kvalitet puteva,saobracajne znakove i jos puno toga prilagoditi vozacima,za bezbedniju voznju svih ucesnika u saobracaju!

Kaboom

pre 6 godina

Znači moje dete neće moći da vozi moj "superbrzi sportski" karavan jer ima 81kw (nije bitno što je težak preko tone ipo i što je realna max brzina oko 170 i ubrzava oko 15sec do 100)... al može neki mali autić od 800kg koji može preko 200 sa 80ks.

A kazne.... pa za suficit budžeta služe naravno, patrole samo u zasedama gde hvataju na otvorenom putu sa tri trake po smeru manijake koji jure 65.... a po gradu može i preko 100 jer tu ih nikada nema... tu se teško navuče norma

bananaman

pre 6 godina

Sjajne vesti za nevozače! I one koji žele političke promene. Jer su ovakve mere blagodarne za socijalne proteste. Pod uslovom da se striktno poštuju. Uz revnosne izvrsitelje, pohlepne banke, naopaku raspodelu, državnu korupciju i kradju i još par sitnica, ovo bure baruta od države će uskoro da eksplodira...
Vrhunac bezobrazluka i licemerja je smanjenje alkohola sa 0,3 na 0,2. Zašto jednostavno zabraniti ikakvu količinu alkohola? To je iskrenije i pravednije od navlakuse od 0,2. Opet ništa o drugim psihoaktivnim supstancama... Nema kazni ni za slušanje muzike, razgovor u autu, pušenje i ostalim stvarima koje ometaju vozače spejsšatla... Nista o pojasevima u autobusima, ukidanju stajanja u gradskom prevozu... Ništa o UDARNIM RUPAMA (čuj udarnim...)... O zaboravljenim znakovima pored puta (e Andricu gde li si...)... Ništa o policijsko radarskim zasedama gde im mesto nije... Ništa o neobelezenim kamerama.. Ništa o putevima za koje da ne znaš da su tu odavno ne bi ni znao da je put, jer nema ni srednje ni ivicne linije, ma nema ni asfalta ili ga ne vidiš od rupa koje slalomskom vožnjom bezuspešno pokušavaš da izbegnes...
Dakle ništa o putevima, policiji, agenciji, svima drugima koji nisu vozači...
U stvari, zapravo vrhunac bezobrazluka je što ovde vidimo da kao subjekti saobraćaja postoje samo vozači što je netačno. Nema operatora i odrzavalaca puta, nema agencije, nema nikog drugog do vozača.
No svi uredno stoje u redu kada treba deliti NAŠE PARE od kazni, akciza i poreza za gorivo, poreza, taksi i naknada za registraciju, pa poreza na upotrebu, pa carina na uvoz, pa ekoloških taksi... Tu su onda SVI OSIM VOZAČA. A vozači su svi mi ostali, ili skoro svi ostali. I poneki pešak, koji zadovoljno trlja ruke što će komšiji, pardon vozaču, crći još jedna krava...

Simke

pre 6 godina

A ko ce da zakrpi rupe na putevima? Zasto nema sekundare na svim semaforima? Ko ce da nauci poliäjce da vezu pojas,upale svetlo,da ne telefoniraju dok voze... Samo nas obicne gradjane cekate da napravimo propust! Pa svakom se desi da pogresi!

dino

pre 6 godina

Sve mi se čini da je to najvažniji zakon u Srbiji. Menjamo ga i pooštravamo na svakih šest meseci. Izgleda da nas ostalo ne zanima: korupcija, zdravstvo, skolstvo itd, ili smo sve to rešili pa nam ostaje samo saobracaj

Mladen

pre 6 godina

I šta sad, neko ko ima 25 godina i 4 dece ne sme sve da ih vozi, kao ni da ide na posao pre 6, niti da se vraća posle 11, ako je tek položio?
Takođe, dok ne odredi komisija, ne može da ima punu dozvolu, niti da polaže za ostale kategorije.

Znam dečka kome su oba roditelja poginula. Od 16. godine je po celu godinu na traktoru i radi. Izdržava porodicu.

A snaga od 80 kW je takođe glupost.
Moderna Ford Fiesta 1.0 ecoboost ima motor od 120 ks (86kW). Auto ima 2 ključa, jedan namenjen za početnike koji ograničava obrtaje motora, ujedno i snagu i max brzinu.

Vozila mase preko 2T su neupotrebljivo spora i nebezbedna sa manje od 100Kw.

Sa druge strane, VW Up GTI ima oko 80kW i svega 900 Kg. To je dosta brz auto. Stari predlog od oko 60kW po toni je mnogo razumniji.

gorski

pre 6 godina

Znate ljudi šta je najgore ovi će otići ,a njihovi besmisleni zakoni će ostati jer ovde svaka vlast samo donosi nove zakone ,a starih se ne odriče!!!

Aleksa

pre 6 godina

(Milan, 22. mart 2018 18:26)
Poštovani Milane, u istom sam problemu kao i Vi. Naime, svi vozači nezavisno od starosti će prvo iskustvo noćne vožnje doživeti tek nakon godinu dana posedovanja "dečije" vozačke dozvole, odnosno nakon sticanja prava na punokrvnu vozačku dozvolu. Samim tim se postavlja pitanje za šta tačno auto škole obučavaju polaznike kada nakon položenog vozačkog ispita novi vozač nije u stanju da vozilo vozi u periodu od 23 uveče do 05 ujutru.
Zakon je tako zaštićen da vi takođe ne možete da odete u neku susednu državu i da tamo položite vozački ispit a da ovde koristite tamo izdatu međunarodnu vozačku dozvolu jer država Srbija priznaje takve dozvole samo ukoliko ste u stranoj zemlji boravili 6 meseci i duže. Ostaje dakle da se povinujete apsolutno apsurdnim pravilima ZOBS-a države Srbije ili da se, još bolje, iselite u neku državu u kojoj je pravo na vožnju ličnog vozila u bilo kojem periodu dana najnormalnije i zakonom garantovano pravo.

sinisa

pre 6 godina

Kazne za brzinu su vece u Srbiji nego u Nemackoj, pritom se kod njih zna gde su kamere i koje se zone snimaju. Jos jedan u nizu zakona koji gura gradjanstvo na izlazna vrata iz ove tzv. drzave.

Стефан

pre 6 godina

Kazne za brzinu su vece u Srbiji nego u Nemackoj, pritom se kod njih zna gde su kamere i koje se zone snimaju. Jos jedan u nizu zakona koji gura gradjanstvo na izlazna vrata iz ove tzv. drzave.
(sinisa, 22. mart 2018 20:31)

Upravo tako, evo bas danas mi stigla kazna.. Uštekali se iza nekog ćoška i fotografišu, dozvoljeno 60, tolerišu do 63 a ja vozio 65km.. jbg mora da se napuni budzet, to svi znamo.

Miroslav

pre 6 godina

Totalno pogresno,pa u Nemackoj je 30€ kazna za pojas a u Svajcarskoj mislim 50fr.U Nemackoj ima skoro 85000 kamera.Ljudi svi voze po zakonu i postuju ogranicenja.

Žuti patak

pre 6 godina

Povećavaju kazne svakih godinu dana, a broj nesreća i dalje isti... Pametnom bi to bilo dovoljno da izvuče zaključak da broj nesreća treba smanjivati na druge načine...

Bane

pre 6 godina

(veterinarBG, 22. mart 2018 17:55)

A što bi se skrnduo ako čovek vozi normalno. To što neki drugi vozi ko manijak neznači da si upravu. Inače baš čitamo o saobraćajnim nesrećama i kako su svi preživeli.

Zli

pre 6 godina

Nisu problem kazne već što nema ko da ih primenjuje. Ako bi mogli da sede u stanici i da pare same kaplju to bi im bilo idealno. Ne pamtim da sam skoro pročitao da je nešto pojeftinilo ili neka kazna ublažena... Pametnom dosta.

nesa

pre 6 godina

a kad ce kazne sto su ulice prepune rupa, vise gledam da ne uletim u rupu nego napred sto gledam...
mogli bi saobracajci jedno sedam dana da se razlete sa lopatama i da sve to okrpe...

dumpster diving championship

pre 6 godina

Najjace je ovo za mobilne telefone... Posto, jel, odrasli ljudi nikad ne koriste mobilne telefeone kad voze... Polovini bre zalepljen za ruku sve vreme!! Dokle god kazna za telefoniranje ne bude izjednacena sa kaznom za umerenu alkoholisanost, ZA SVE VOZACE, dzaba ste krecili!

Sremac iz Inđije

pre 6 godina

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, predvijeno je obavezno uspostavljanje video nadzora prilikom vršenja tehničkog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om.

Ovo nagoveštava nova zaposlenja u MUP-u. Pitam se pitak ko ?

Slovenac 1952

pre 6 godina

Predviđene su i strože kazne za nasilničku vožnju, pa je tako za , vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi - predviđen obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.
Nemojte da idete u EU, sve ovo bi vas koštalo...Jao!:( "preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta?" Pa koji ste vi ***** od države?:(

Aleksa

pre 6 godina

"To sto imas 28 godina i zenu i dete je divno, i bravo, ali isto tako ni malo ne utice na tvoju sposobnost upravljanja vozilom"


Ne utice na sposobnost ali utice na rasudivanje i zrelost jer covek sa porodicom i detetom nece rizicno voziti. Na zapadu osiguravajuca kuca daje drugaciji rejting osiguranja navršenom tinejdžeru i lekaru sa porodicom jer procena rizika uvek govori da je rizicnijoj vožnji sklonija mlada osoba.


"Ti propisi su uvedeni od strane struke, kakve takve kod nas, slozicu se, ali ipak struke"


Svuda na zapadu gde se nocna vožnja može zapoceti odmah po dobijanju dozvole je zapravo proizvod struke koja rizikuje živote položenika?


"i namena im je da novopeceni i neiskusni vozaci steknu rutinu"


Pa je i normalno da se prvo iskustvo nocne vožnje desi tek godinu dana nakon dobijanja vozacke dozvole jer? Koja je to studija uredena kod nas koja radi komparaciju performansa vozaca koji prvu nocnu vožnju u primera radi zimskim uslovima slabe vidljivosti i velikih padavina odmah po dobijanju dozvole i godinu dana kasnije? I koji su rezultati?


"a to nema nikakve veze sa nacinom na koji zaradjuju ili godinama zivota"


Ima veze zato što moja majka od 67 godina koja prelazi ulicu opreznije nego što neki vozaci voze nema pretenzije nocnog divljanja i ima pravo da svojim vozilom koje je nasledila upravlja u vecernjim casovima ukoliko to poželi.

nfs

pre 6 godina

A zasto su smanjene kazne za voznju zaustavnom???
Da bi punisici (koje ionako niko nece zaustaviti i kazniti) sad mogli najopustenije da stignu na odrediste cak i da se neko u teoriji usudi da ih zaustavi? Ili da bi i oni koji to nisu, ali misle da su face, vozili zaustavnom pa da imamo kolaps u tri trake, umesto u dve? Da hitna pomoc nema kuda da prodje??
A normalni vozaci neka mile ili stoje u koloni na putu do posla...

donkihot

pre 6 godina

Povećavaju kazne svakih godinu dana, a broj nesreća i dalje isti... Pametnom bi to bilo dovoljno da izvuče zaključak da broj nesreća treba smanjivati na druge načine...
(Žuti patak, 22. mart 2018 20:02)

Pa njima i nije cilj bezbednost i manji broj nesreca,vec punjenje budzeta!!!

Vojkan

pre 6 godina

Ajmo iskreno da se pitamo da li verujemo znakovima ograničenja brzine po putevima koje je "struka" tu postavila. Nepotrebno usporavanje saobraćaja, toliko prisutno i nelogično, nije zbog nas i naše bezbednosti. Od saobraćajaca koje volim da vidim kad su gužve recimo, ta "struka" je napravila drumske razbojnike, hajduke koji iz zasede iskaču na nas i pljačkaju u ime nepostojeće zaštite bezbednosti. Više se gleda na kilometar sat nego na put. Dali utiče na bezbednost taj osećaj sputanosti i besa zbog gušenja gradjanske slobode primoravanjem na realno apsurdno ponašanje u saobraćaju?
Treba izvršiti reviziju svih saobraćajnih znakova.
Ovo ne pišem kao stručnjak neki, prosto tako osećam nakon nekoliko miliona kilometara bezbedne vožnje za 44 godine vozačkog staža sa svim kategorijama.

da li

pre 6 godina

"...mladi vozači će moći da upravljaju vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. "

Kakvoj proceni? Čijoj proceni? Kojih stručnjaka? Zar je ovo tekst ozbiljno napisanog zakona?

Problem je što će nečija deca moći da voze odmah i jače automobile, a nečija ne - mislim da je ovo diskriminacija.

Ognjen

pre 6 godina

Nekome su napravili dobar biznis ko prodaje opremu za video nadzor. A da smanje neki porez, taksu npr. to se nisu setili. Kad će neke povoljnosti sa manje zagađivače poput vozila na metan, TNG, električni pogon? Da smanje porez i registraciju na veće kubikaže? Nego - samo deri kožu narodu.

cx

pre 6 godina

Alkohol je znaci skroz zabranjen, jer je minimalno ocitavanje 0.22 promila ako ste ista popili. Sad dal ce da ocita 0.19 ako je pivo bilo 0.33l i vi imate 100 kg, mozda se i provucete. Srecno...

Vladimir

pre 6 godina

U načelu, slažem se sa dosta elemenata zakona. Na primer, ovo za alkohol je sasvim na mestu pogotovo sudeći po komentarima. Moguće je kombinovati izlazak i alkohol do neke mere ali to podrazumeva minimalno jedan sat od poslednjeg gutljaja piva i neće biti problema ni promila. Što se tiče pojasa takodje mi nije jasno šta je tu problem. Da je u riziku samo onaj koji nije vezan razumeo bih protivljenje. Medjutim, problem su stvari koje su ovde istaknute i za koje očigledno ove što su doneli zakon nije briga. Pre svega stanje puteva, signalizacija, SELEKTIVNA primena zakona, rodjak-prijatelj-kum koji pocepa kaznu itd. itd. Evo primera: Batajnički put koji spaja Zemun i (naravno) Batajnicu ima ograničenje od 60 km. S druge strane, Pupinov most ima ograničenje od 50 km. Pa ko je tu lud? Takodje nije mi jasno zašto se ne postave kamere na svim pešačkim prelazima? Kao primer navešću pešački prelaz u Karadjordjevoj ulici kod Beton hale. Svaki dan tu prelazim i, bez preterivanja, sigurno ima više desetina ili stotina slučajeva gde se nestaje pešacima na zeleno. Tako da nije oroblem u zakonu i visini kazni. Problem je u svemu ostalom. Ali, kao što neko reče, tako su u mogućnosti i tako većina želi.

Mirko

pre 6 godina

Totalno pogresno,pa u Nemackoj je 30€ kazna za pojas a u Svajcarskoj mislim 50fr.U Nemackoj ima skoro 85000 kamera.Ljudi svi voze po zakonu i postuju ogranicenja.
(Miroslav, 22. mart 2018 17:55)

Nije bas da voze po zakonu. Dva skorasnja primera. Vozim gradom 50kmh, po ogranicenju, prometna ulica, stize me stariji Nemac, vidi se po izgledu, 50+ u Fiesti ST, turira vidim da je nervozan sto ide 50kmh iza mene. Stizemo do semafora, gde postoji prosirenje, odnosno, traka za skretanje u levo, zeleno svetlo, on me tu pretice i nastavlja pravo. Regionalni put, vozim 100kmh, po ogranicenju, pored mene prolece Honda Accord, sa najmanje 150kmh. Ni u Nemackoj ne postuju svi propise, ali je bolje nego kod nas. Kazne su inace manje nego kod nas. Recimo, sada je kazna za prekoracenje od 10kmh u naselju 42e, odnosno 5.000 dinara, a u Nemackoj je 10e. Prekoracenje do 15kmh je tamo 20e, a kod nas 11-20kmh 10.000, tj. skoro 80e.

Slobodan-Bg

pre 6 godina

Ove izmene su planirane da bi se podigo nivo bezbednosti i da bi se nadomestio gubitak u budžetu umanjenjem cene registracija starijih vozila od 2000 kubika pa naviše. Pa zašto nisu onda doneli odluku o smanjenju poreza ??

tok

pre 6 godina

kad moja ćerka dobije dozvolu ne može da vozi našu petočlanu porodicu uz moj i suprugin nadzor... ne kontam otkud nađoše to ograničenje od baš tri saputnika za nove vozače ?!

Zakon za sve

pre 6 godina

I dalje će biti pojedinaca za koje zakoni ne važe. To je osnovni problem a ne visina kazni. Kada to shvatite smanjiće se broj saobraćajnih nesreća na putevima.

Thilmo

pre 6 godina

Pa vladajuća garnitura je lepo uzela prosečan broj kazni godišnje, ono gde se najviše kažnjava je duplirala, gde nema toliko prekršaja smanjila kazne i voala, evo vam novi zakon.

Naravno, nema veze sa bezbednošću vozača, čist biznis države.

Djordje

pre 6 godina

Sta vam vrede kazne kad nema onih sto kaznjavaju?
Koliko god da ih podignete ne vredi ! Grad je pun onih koji mogu da plate! Skoro svaki cetvrti vozac drzi telefon u ruci dok vozi? Broj pijanih za volanom se ne smanjuje uprkos vasim” “drakonskim” kaznama!? A na crveno se prolazi kad god se ukaze prilika! Ovo lupetanje po novinama “ prevencija” pa ljudi moji, smesno! izvucite policiju iz kafica i stavite ih na svaku veliku raskrsnicu kao nekada i problem resen.

golub

pre 6 godina

A zasto narod prica o nekoj pobuni, o nekim protestima i o tome da je Srbija bure baruta kad ste za izbore, i ove i prosle pokazali da se vecina vas slaze sa svime sto vam gospoda servira. Mozda pojedinci koji komentrisu nisu ali takvi i ne prave pobunu nego gledaju kako da prezive jos jedan dan i da se psihicki spreme za sledeci. To je realnost sugradjani moji, ne pricajte ono sto niste spremni da uradite, isto kao ni ja.

nebitan srbin

pre 6 godina

ja sam vec jednom ostavio komentar danas povodom svajnija mladjeg koji je oduvao tinejdzerku u nemackoj. isto to vazi i za ove reforme. ocel u ovoj zemlji ikada da vaze zakoni za sve??? ocel ikada da se kaznjavaju pijane pevacice ministri i ostala bolumenta ili ce oni da nas gaze a vi da na nasoj deci trenirate evropske modele. sem sto ste postigli da nam deca za mnogo vise para polazu vozacki ispit sada treba da im kupujem auto po zakonskoj kubikazi. zaboravili ste da dodate da je obavezna lopata od pola kubika i to ona koju proizvede ili preprodaje firma "izgubio sam licnu kartu" sto ne uvedete recimo dva rezervna tocka. ili recimo obavezno nosenje koznih rukаvicа. nа zаlost svаkа novа vlаst ce još više dа bogаlji i nаs i nаsа pokoljenjа ko nije pobegаo sаd ce.

milosp

pre 6 godina

Evo pre dva dana odvalih prednji levi trap u Mirijevskom bul. A skoro sam sredjivao trap I rekoh zeni ovi samo poostravaju a putevi sve gori. Pa gospodo ako trazite morate nesto I da date ne samo da lesite narod.

Gordana B.

pre 6 godina

Slazem se da treba uvesti red svuda pa i u saobracaj jer se zaista mnogo gine i gube se zivoti.Opet ce se zakon selektivno primenjivati a teziste svega je da se napuni kasa a tek onda mozda sigurnost i "briga" za vozace.Kada vec vlast menja zakon zasto ne promeni zakon o trgovini nekretninama tj.ne pohapsi otera na robiju ljude koji jedan stan prodaju po pet sest puta a ne odgovaraju za tezak kriminal.

zoran

pre 6 godina

Interesuje me da li ima izmena u zakonu koje se tiču onih čija je osnovna delatnost ODRZAVANJE puteva, koje finansiramo i iz budžeta i dažbinama za registraciju.

смена страже

pre 6 godina

Све то лепо,а ко ће да буде кажњен за несређене саобраћајнице и путну инфраструктуру.Ко ће бити кажњен и колико за неочишћене друмове,рупе лоша решења и слично?

Čmurda

pre 6 godina

Saobraćajni znakovi su posejani duž puteva u ogromnom broju a nelogični su i služe samo tome da radar hvata i naplaćuje kazne. TO bi trebalo izmeniti. Dok vozim osećam se frustrirano i ugnjeteno od strane onih što zabadaju znakove gde god stignu i bez ikakve logike. Inače nemam problema sa kaznama ali ovolike ogromne kazne samo daju šansu saobraćajcima da traže veći mito od vozača.

Mrki

pre 6 godina

A što bi se skrnduo ako čovek vozi normalno. To što neki drugi vozi ko manijak neznači da si upravu. Inače baš čitamo o saobraćajnim nesrećama i kako su svi preživeli.
(Bane, 22. mart 2018 23:14)

Nesreće se inače baš dešavaju planski, pa uvek pre toga možeš lepo da se privežeš. Ne može da naleti na led na putu, ili da ga neko drugi udari pa sve i da vozi po propisima.

Kakvih sve bisera nema.