Četvrtak, 23.11.2017.

13:32

Evropska vojska: "Samo tako može, ovo više nije san"

Šefica evropske diplomatije Federika Mogerini rekla je da ideja o "zajedničkoj bezbednosnoj strukturi i saradnji EU" više nije plan ili san, već realnost.

Izvor: B92

Evropska vojska: "Samo tako može, ovo više nije san" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

gulag

pre 6 godina

Stvar je itekako jasna i logična. Sada svaka i najmanja država može kontrirati u NATO-u jer je ravnopravan član. Ovako će se stvoriti linija SAD - EU koja će imati jedinstveno zapovjedništvo. Lakše je i brže pregovarati i planirati s 2 strane nego nagovarati i ispunjavati želje 30 država. Na ovaj način glasovi manjih država neće biti važni kad se radi o vojnim pitanjima, ratovima, akcijama, kretanjima vojske. Slično kao i dioničko društvo gdje hrpu malih dioničara predstavlja jedna osoba.

zaboravili 45-u

pre 6 godina

A desnicari kao curice vriste za novim Rajhom. Britanci lepo odose od EU, a Faraz im je pricao o tom EU vojsci, da ako bude krenula na Ruse da ce popiti takvu disciplinsku da im se usi pusiti sledecih 50 godina :)

A to sto evropljani prave....je porculanski krs u odnosu na americku tehnologiju. ZAto niko ni ne kupuje od Francuza oruzje, a jos manje od Spanaca l ili Italijana. BAE sistem je jedini validan evropski proizvodjac, a on je britanski, zato pisite propalo.

Vlada

pre 6 godina

"Podsetimo, o "evropskoj vojsci" se govori već nekoliko godina, a šef EK Žan Klod-Junker je pre godinu dana rekao da je stvaranje evropske armije neizbežno, jer je "malo verovatno da će SAD u budućnosti brinuti o bezbednosti Evrope". "
Pa da li je normalno da ti državu brani druga zemlja, i to decenijama. Čak i da hoće to ne bi trebalo da ti je u interesu (a Americi je to itekako u interesu jer im je to jedan od dva mehanizma manipulacije, zajedno sa ekonomskim).

kalulator i ishodi

pre 6 godina

Realnost je izgleda i mnogo promenila značenje u EU od osnivanja. Zakon o finansiranju zajedničkih projekata (kojih još i nema, jer šta može da bude zajedničko kada nema istih potreba ni uslova) nije isto što i formiranje vojske, ja se bar nadam da im je to jasno, a poteba da se ovako nešto izhavi, više svedoči o tome koliko im gori pod nogama. EU je jasno da će SAD da je vide kao oponenta i da je ovo suprostavljanje istoku možda samo EPP a svakako razumno da to samo i ostane. Svi se guraju tamo i kod Kineza i kod Japanaca i kod Indijaca, poslednje dvoje čak prave i saveze kao alternativu Kineskom putu svile i Nemačka intenzivno radi i sa Indijom i sa Japanom, sve ovo zahteva i vojsku EU da bi bilo bezbedno, a kako nje u relanosti nema, a Rus (pa ni Turska) nije neko koga možeš da zaobidješ tako što ćeš da ga ignorišeš. Na istok se bez Rusije baš i ne može ako nemaš vojsku, ili ne planiraš da budeš protiv Rusije, e u tom kontekstu izjava o stvaranju vojske postaje jasnija. Vosjak postoji, čak spremma da deluje, koja je to samostalno i radila i radi od afrike do južne amerike. To je Francuska. Njeni zahtevi ii idu ka velikim projektima a traži i socijalnu ulogu EU (naravno na Francuski način što se Nemačkoj ne svidja). Izgleda dobiće Francuska novac za još vojske, ali i obavezu da je koristi (što je dokazano nikakav problem za nju).

Leontije

pre 6 godina

Kapitalizmu je, ocigledno, potrebno sve vise oruzanih snaga za ocuvanje mira, citaj poretka. SAD nece biti odusevljene ovom idejom ako njihovi generali ne budu komandovali tom novom organizacijom za "odbranu".

popers

pre 6 godina

Vojni savez može opstati samo ako ima jednog gazdu.Kao što je SAD gazda u Nato paktu ili kao što je to bio SSSR u Varšavskom ugovoru.U slučaju formiranja nekog EU vojnog saveza,to bi značilo Nemačka pored ekonomske i političke preuzima i bezbednosnu kontrolu nad EU.A znamo iz istorije šta to znači za Evropu i svet.Jeste da ova Nemačka nije nacistička i Merkelova nije Hitler,ali ipak postoji određeni kontinuitet za dominaciju nad Evropom,koji traje vekovima.I druge sile(V.B,Francuska,Rusija...)su imale iste ili slične namere,ali cenu,koju je Evropa platila u težnjama Berlina je najveća.

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 6 godina

@Aca

Plašim se za svetsku bezbednost ako im se mi priključimo. Sad smo mi “vazduplohovna” sila sa ovim polovštinama iz Rusije

Zeljko

pre 6 godina

Nema od toga nista. Mozda na papiru ali u praksi je ceka sudbina vojske bivse SFRJ. Njena jedina svrha ce biti odbrana Evrope od nekog spoljnog izmisljenog neprijatelja, recimo Rusije. I na osnovu toga ce izvlaciti pare iz budzeta Eu. A Rusiji ne pada na pamet da bilo koga napada, samo da zastiti svoje granice. A u slucaju konflikta unutar EU bi doslo do pucanja.
I valjda su svi na svetu shvatili da se drzave u danasnje vreme ruse iznutra a ne napadom spolja.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pisi propalo, 23. novembar 2017 14:03)

Meni nije jasno kako nismo nojbogatija i najrazvijenija drzava sveta. Pa mi na svakom koraku imamo strucnjake koji sve o svemu znaju. Sta zna Mogerini,Merkel,Makron... Mislim sta se zaludjuju i trose pare kad ti i takvi kao ti mozete za cas da im objasnite kako stvari stoje.

realista

pre 6 godina

niste u pravu evropska vojska je garant da se eu odvoji od americke okupacije!evropa sem ruske i turske vojske nema nezavisnu armiju koja moze da donosi samostalne odluke!amerika kad je osvojila berlin prvo je osvojila pariz i jos nije izasla odatle oni glume saveznike ali se zna cija se slusa

Djole

pre 6 godina

HAhahahahaha da nije smešno bilo bi tužno, a ko bi to vojno predvodio takvu armiju vojnih patuljaka? Osim Amerike i Britanije sa vojnog stanovišta ostale članice NATO su tragikomedija

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 6 godina

@Aca

Plašim se za svetsku bezbednost ako im se mi priključimo. Sad smo mi “vazduplohovna” sila sa ovim polovštinama iz Rusije

dc

pre 6 godina

@dušan: jednostavno nije tačno. Ozbiljne evropske države kao recimo Nemačka ili Francuska kupuju vrlo malo toga od Amera. Tenkovi, transporteri, lako naoružanje, avioni, helikopteri itd, sve je to evropske proizvodnje.

mihajlo

pre 6 godina

@Pisi propalo
Pa nece bas tako da bude, ako pazljivo procitas radi se dosta o zajednickom razvoju i kupovini sredstava, znaci razvijaj svoje, kupuj svoje, prodaj svetu svoje, nesto nalik nase namenske ind. i nasa vojska ali daleko daleko na visem nivoju. Zasto da se primer sada bace pare amerima za njihove avione, pvo disteme itd. kad moze znanje da se udruzi unutar EU i razvija svoje naurozanje, e tad ce piti vodu 2% bdp koji ce se gledati da ostanu unutar EU a ne da se da recimo amerima ili kome drugome. Uz istrazivanje za vojne svrhe kasnije znanje moze da bude primenjivo i na civilni sektor. O zasto EU da bude podlozna amerima kao fol ovi bas moraju jos uvek da vise i imaju bazu u EU, zato i pibuna nato-a tj. deo amera i engleza.

Pisi propalo

pre 6 godina

Nema od toga nista. Mozda na papiru ali u praksi je ceka sudbina vojske bivse SFRJ. Njena jedina svrha ce biti odbrana Evrope od nekog spoljnog izmisljenog neprijatelja, recimo Rusije. I na osnovu toga ce izvlaciti pare iz budzeta Eu. A Rusiji ne pada na pamet da bilo koga napada, samo da zastiti svoje granice. A u slucaju konflikta unutar EU bi doslo do pucanja.
I valjda su svi na svetu shvatili da se drzave u danasnje vreme ruse iznutra a ne napadom spolja.

aleksa

pre 6 godina

pa da po belom svetu umesto nemaca i francuza saljete bugare, rumune, hrvate i sl... da ratuju za vas...
menjam misljenje i postajem protivnik ako je to eu kojoj tezimo...

student psih

pre 6 godina

jedino ako se potpise da ta vojska ne odgovara Natou. u suprotnom, samo iz supljeg u prazno.
ne mogu drzave koje imaju vojne baze u kojima komanduju amerikanci da se nazivaju suverenim.

Moskovski Majdan 2018

pre 6 godina

Najveća noćna mora Putina.
On planirao da napadne naš kontinent Evropu, a bolji i pametniji od njega prave jaču armiju.

456

pre 6 godina

Vidi ove nesrecnike sto samo prizeljkuju raspad EU , a ovi i zajednicku vojsku prave. Nisu skandinavci i zapadna evropa balkanci da se bez razloga pobiju.

tudum

pre 6 godina

Izgleda da je kriza u zapadnoj vojnoj industriji pa evo prilike da se stane na noge. Ako i nije kriza u pitanju svejedno će dobro doći…

m

pre 6 godina

kad imate siledziju amere sa jedne i siledziju ruse sa druge strane ovo je jedino logicno resenje..evropski stil zivota je njima svima jos nedostizan zato i hoce da uniste evropu

frajke nije hums

pre 6 godina

eto ideje kako ce na kosovu da formiraju vojsku dovoljno je da kažu mi težimo demokraskoj evropi I natou I imacemo evropsku vojsku na našem tlu od naših vojnika da nas brane od rusije koja preko srbije hoce da nas ugrozi zarad nemira na balkanu koje rusija stalno od pada gvozdene zavese I rasturanjem sfrj preko srbije uspeva da srbiju nemoralno iskorišcava za nove tenzije na balkanu

pina kolada

pre 6 godina

Kosmar zapravo...
Orvel je bio u pravu!
Od koga branite tu evropsku uniju i kome je potrebna tolika vojska?
Normalnim gradjanima svakako da su potrebnije neke druge stvari u zivotu!

ivan

pre 6 godina

Vojne Trening Misije Evropske Unije u Africi (Somalija, Mali i CAR) su klica buduće Vojske Evrope. Ukoliko se EU naravno prethodno ne raspadne...

lord

pre 6 godina

koji je ovo put da neko prica o ovome... tako je gabrijel jednom prilikom rekao da amerikanci treba da uklone nuklearni arsenal iz nemacke, pa sutradan niko nit je komentarisao nit se ikad vise ovo pojavilo u vestima... manite se corava posla

Pisi propalo

pre 6 godina

Nema od toga nista. Mozda na papiru ali u praksi je ceka sudbina vojske bivse SFRJ. Njena jedina svrha ce biti odbrana Evrope od nekog spoljnog izmisljenog neprijatelja, recimo Rusije. I na osnovu toga ce izvlaciti pare iz budzeta Eu. A Rusiji ne pada na pamet da bilo koga napada, samo da zastiti svoje granice. A u slucaju konflikta unutar EU bi doslo do pucanja.
I valjda su svi na svetu shvatili da se drzave u danasnje vreme ruse iznutra a ne napadom spolja.

lord

pre 6 godina

koji je ovo put da neko prica o ovome... tako je gabrijel jednom prilikom rekao da amerikanci treba da uklone nuklearni arsenal iz nemacke, pa sutradan niko nit je komentarisao nit se ikad vise ovo pojavilo u vestima... manite se corava posla

456

pre 6 godina

Vidi ove nesrecnike sto samo prizeljkuju raspad EU , a ovi i zajednicku vojsku prave. Nisu skandinavci i zapadna evropa balkanci da se bez razloga pobiju.

dc

pre 6 godina

@dušan: jednostavno nije tačno. Ozbiljne evropske države kao recimo Nemačka ili Francuska kupuju vrlo malo toga od Amera. Tenkovi, transporteri, lako naoružanje, avioni, helikopteri itd, sve je to evropske proizvodnje.

m

pre 6 godina

kad imate siledziju amere sa jedne i siledziju ruse sa druge strane ovo je jedino logicno resenje..evropski stil zivota je njima svima jos nedostizan zato i hoce da uniste evropu

student psih

pre 6 godina

jedino ako se potpise da ta vojska ne odgovara Natou. u suprotnom, samo iz supljeg u prazno.
ne mogu drzave koje imaju vojne baze u kojima komanduju amerikanci da se nazivaju suverenim.

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 6 godina

@Aca

Plašim se za svetsku bezbednost ako im se mi priključimo. Sad smo mi “vazduplohovna” sila sa ovim polovštinama iz Rusije

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 6 godina

@Aca

Plašim se za svetsku bezbednost ako im se mi priključimo. Sad smo mi “vazduplohovna” sila sa ovim polovštinama iz Rusije

mihajlo

pre 6 godina

@Pisi propalo
Pa nece bas tako da bude, ako pazljivo procitas radi se dosta o zajednickom razvoju i kupovini sredstava, znaci razvijaj svoje, kupuj svoje, prodaj svetu svoje, nesto nalik nase namenske ind. i nasa vojska ali daleko daleko na visem nivoju. Zasto da se primer sada bace pare amerima za njihove avione, pvo disteme itd. kad moze znanje da se udruzi unutar EU i razvija svoje naurozanje, e tad ce piti vodu 2% bdp koji ce se gledati da ostanu unutar EU a ne da se da recimo amerima ili kome drugome. Uz istrazivanje za vojne svrhe kasnije znanje moze da bude primenjivo i na civilni sektor. O zasto EU da bude podlozna amerima kao fol ovi bas moraju jos uvek da vise i imaju bazu u EU, zato i pibuna nato-a tj. deo amera i engleza.

Moskovski Majdan 2018

pre 6 godina

Najveća noćna mora Putina.
On planirao da napadne naš kontinent Evropu, a bolji i pametniji od njega prave jaču armiju.

aleksa

pre 6 godina

pa da po belom svetu umesto nemaca i francuza saljete bugare, rumune, hrvate i sl... da ratuju za vas...
menjam misljenje i postajem protivnik ako je to eu kojoj tezimo...

Djole

pre 6 godina

HAhahahahaha da nije smešno bilo bi tužno, a ko bi to vojno predvodio takvu armiju vojnih patuljaka? Osim Amerike i Britanije sa vojnog stanovišta ostale članice NATO su tragikomedija

frajke nije hums

pre 6 godina

eto ideje kako ce na kosovu da formiraju vojsku dovoljno je da kažu mi težimo demokraskoj evropi I natou I imacemo evropsku vojsku na našem tlu od naših vojnika da nas brane od rusije koja preko srbije hoce da nas ugrozi zarad nemira na balkanu koje rusija stalno od pada gvozdene zavese I rasturanjem sfrj preko srbije uspeva da srbiju nemoralno iskorišcava za nove tenzije na balkanu

pina kolada

pre 6 godina

Kosmar zapravo...
Orvel je bio u pravu!
Od koga branite tu evropsku uniju i kome je potrebna tolika vojska?
Normalnim gradjanima svakako da su potrebnije neke druge stvari u zivotu!

Zeljko

pre 6 godina

Nema od toga nista. Mozda na papiru ali u praksi je ceka sudbina vojske bivse SFRJ. Njena jedina svrha ce biti odbrana Evrope od nekog spoljnog izmisljenog neprijatelja, recimo Rusije. I na osnovu toga ce izvlaciti pare iz budzeta Eu. A Rusiji ne pada na pamet da bilo koga napada, samo da zastiti svoje granice. A u slucaju konflikta unutar EU bi doslo do pucanja.
I valjda su svi na svetu shvatili da se drzave u danasnje vreme ruse iznutra a ne napadom spolja.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pisi propalo, 23. novembar 2017 14:03)

Meni nije jasno kako nismo nojbogatija i najrazvijenija drzava sveta. Pa mi na svakom koraku imamo strucnjake koji sve o svemu znaju. Sta zna Mogerini,Merkel,Makron... Mislim sta se zaludjuju i trose pare kad ti i takvi kao ti mozete za cas da im objasnite kako stvari stoje.

popers

pre 6 godina

Vojni savez može opstati samo ako ima jednog gazdu.Kao što je SAD gazda u Nato paktu ili kao što je to bio SSSR u Varšavskom ugovoru.U slučaju formiranja nekog EU vojnog saveza,to bi značilo Nemačka pored ekonomske i političke preuzima i bezbednosnu kontrolu nad EU.A znamo iz istorije šta to znači za Evropu i svet.Jeste da ova Nemačka nije nacistička i Merkelova nije Hitler,ali ipak postoji određeni kontinuitet za dominaciju nad Evropom,koji traje vekovima.I druge sile(V.B,Francuska,Rusija...)su imale iste ili slične namere,ali cenu,koju je Evropa platila u težnjama Berlina je najveća.

ivan

pre 6 godina

Vojne Trening Misije Evropske Unije u Africi (Somalija, Mali i CAR) su klica buduće Vojske Evrope. Ukoliko se EU naravno prethodno ne raspadne...

tudum

pre 6 godina

Izgleda da je kriza u zapadnoj vojnoj industriji pa evo prilike da se stane na noge. Ako i nije kriza u pitanju svejedno će dobro doći…

realista

pre 6 godina

niste u pravu evropska vojska je garant da se eu odvoji od americke okupacije!evropa sem ruske i turske vojske nema nezavisnu armiju koja moze da donosi samostalne odluke!amerika kad je osvojila berlin prvo je osvojila pariz i jos nije izasla odatle oni glume saveznike ali se zna cija se slusa

Leontije

pre 6 godina

Kapitalizmu je, ocigledno, potrebno sve vise oruzanih snaga za ocuvanje mira, citaj poretka. SAD nece biti odusevljene ovom idejom ako njihovi generali ne budu komandovali tom novom organizacijom za "odbranu".

kalulator i ishodi

pre 6 godina

Realnost je izgleda i mnogo promenila značenje u EU od osnivanja. Zakon o finansiranju zajedničkih projekata (kojih još i nema, jer šta može da bude zajedničko kada nema istih potreba ni uslova) nije isto što i formiranje vojske, ja se bar nadam da im je to jasno, a poteba da se ovako nešto izhavi, više svedoči o tome koliko im gori pod nogama. EU je jasno da će SAD da je vide kao oponenta i da je ovo suprostavljanje istoku možda samo EPP a svakako razumno da to samo i ostane. Svi se guraju tamo i kod Kineza i kod Japanaca i kod Indijaca, poslednje dvoje čak prave i saveze kao alternativu Kineskom putu svile i Nemačka intenzivno radi i sa Indijom i sa Japanom, sve ovo zahteva i vojsku EU da bi bilo bezbedno, a kako nje u relanosti nema, a Rus (pa ni Turska) nije neko koga možeš da zaobidješ tako što ćeš da ga ignorišeš. Na istok se bez Rusije baš i ne može ako nemaš vojsku, ili ne planiraš da budeš protiv Rusije, e u tom kontekstu izjava o stvaranju vojske postaje jasnija. Vosjak postoji, čak spremma da deluje, koja je to samostalno i radila i radi od afrike do južne amerike. To je Francuska. Njeni zahtevi ii idu ka velikim projektima a traži i socijalnu ulogu EU (naravno na Francuski način što se Nemačkoj ne svidja). Izgleda dobiće Francuska novac za još vojske, ali i obavezu da je koristi (što je dokazano nikakav problem za nju).

Vlada

pre 6 godina

"Podsetimo, o "evropskoj vojsci" se govori već nekoliko godina, a šef EK Žan Klod-Junker je pre godinu dana rekao da je stvaranje evropske armije neizbežno, jer je "malo verovatno da će SAD u budućnosti brinuti o bezbednosti Evrope". "
Pa da li je normalno da ti državu brani druga zemlja, i to decenijama. Čak i da hoće to ne bi trebalo da ti je u interesu (a Americi je to itekako u interesu jer im je to jedan od dva mehanizma manipulacije, zajedno sa ekonomskim).

zaboravili 45-u

pre 6 godina

A desnicari kao curice vriste za novim Rajhom. Britanci lepo odose od EU, a Faraz im je pricao o tom EU vojsci, da ako bude krenula na Ruse da ce popiti takvu disciplinsku da im se usi pusiti sledecih 50 godina :)

A to sto evropljani prave....je porculanski krs u odnosu na americku tehnologiju. ZAto niko ni ne kupuje od Francuza oruzje, a jos manje od Spanaca l ili Italijana. BAE sistem je jedini validan evropski proizvodjac, a on je britanski, zato pisite propalo.

gulag

pre 6 godina

Stvar je itekako jasna i logična. Sada svaka i najmanja država može kontrirati u NATO-u jer je ravnopravan član. Ovako će se stvoriti linija SAD - EU koja će imati jedinstveno zapovjedništvo. Lakše je i brže pregovarati i planirati s 2 strane nego nagovarati i ispunjavati želje 30 država. Na ovaj način glasovi manjih država neće biti važni kad se radi o vojnim pitanjima, ratovima, akcijama, kretanjima vojske. Slično kao i dioničko društvo gdje hrpu malih dioničara predstavlja jedna osoba.

Pisi propalo

pre 6 godina

Nema od toga nista. Mozda na papiru ali u praksi je ceka sudbina vojske bivse SFRJ. Njena jedina svrha ce biti odbrana Evrope od nekog spoljnog izmisljenog neprijatelja, recimo Rusije. I na osnovu toga ce izvlaciti pare iz budzeta Eu. A Rusiji ne pada na pamet da bilo koga napada, samo da zastiti svoje granice. A u slucaju konflikta unutar EU bi doslo do pucanja.
I valjda su svi na svetu shvatili da se drzave u danasnje vreme ruse iznutra a ne napadom spolja.

Djole

pre 6 godina

HAhahahahaha da nije smešno bilo bi tužno, a ko bi to vojno predvodio takvu armiju vojnih patuljaka? Osim Amerike i Britanije sa vojnog stanovišta ostale članice NATO su tragikomedija

Moskovski Majdan 2018

pre 6 godina

Najveća noćna mora Putina.
On planirao da napadne naš kontinent Evropu, a bolji i pametniji od njega prave jaču armiju.

lord

pre 6 godina

koji je ovo put da neko prica o ovome... tako je gabrijel jednom prilikom rekao da amerikanci treba da uklone nuklearni arsenal iz nemacke, pa sutradan niko nit je komentarisao nit se ikad vise ovo pojavilo u vestima... manite se corava posla

pina kolada

pre 6 godina

Kosmar zapravo...
Orvel je bio u pravu!
Od koga branite tu evropsku uniju i kome je potrebna tolika vojska?
Normalnim gradjanima svakako da su potrebnije neke druge stvari u zivotu!

aleksa

pre 6 godina

pa da po belom svetu umesto nemaca i francuza saljete bugare, rumune, hrvate i sl... da ratuju za vas...
menjam misljenje i postajem protivnik ako je to eu kojoj tezimo...

456

pre 6 godina

Vidi ove nesrecnike sto samo prizeljkuju raspad EU , a ovi i zajednicku vojsku prave. Nisu skandinavci i zapadna evropa balkanci da se bez razloga pobiju.

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 6 godina

@Aca

Plašim se za svetsku bezbednost ako im se mi priključimo. Sad smo mi “vazduplohovna” sila sa ovim polovštinama iz Rusije

m

pre 6 godina

kad imate siledziju amere sa jedne i siledziju ruse sa druge strane ovo je jedino logicno resenje..evropski stil zivota je njima svima jos nedostizan zato i hoce da uniste evropu

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 6 godina

@Aca

Plašim se za svetsku bezbednost ako im se mi priključimo. Sad smo mi “vazduplohovna” sila sa ovim polovštinama iz Rusije

frajke nije hums

pre 6 godina

eto ideje kako ce na kosovu da formiraju vojsku dovoljno je da kažu mi težimo demokraskoj evropi I natou I imacemo evropsku vojsku na našem tlu od naših vojnika da nas brane od rusije koja preko srbije hoce da nas ugrozi zarad nemira na balkanu koje rusija stalno od pada gvozdene zavese I rasturanjem sfrj preko srbije uspeva da srbiju nemoralno iskorišcava za nove tenzije na balkanu

tudum

pre 6 godina

Izgleda da je kriza u zapadnoj vojnoj industriji pa evo prilike da se stane na noge. Ako i nije kriza u pitanju svejedno će dobro doći…

Zeljko

pre 6 godina

Nema od toga nista. Mozda na papiru ali u praksi je ceka sudbina vojske bivse SFRJ. Njena jedina svrha ce biti odbrana Evrope od nekog spoljnog izmisljenog neprijatelja, recimo Rusije. I na osnovu toga ce izvlaciti pare iz budzeta Eu. A Rusiji ne pada na pamet da bilo koga napada, samo da zastiti svoje granice. A u slucaju konflikta unutar EU bi doslo do pucanja.
I valjda su svi na svetu shvatili da se drzave u danasnje vreme ruse iznutra a ne napadom spolja.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pisi propalo, 23. novembar 2017 14:03)

Meni nije jasno kako nismo nojbogatija i najrazvijenija drzava sveta. Pa mi na svakom koraku imamo strucnjake koji sve o svemu znaju. Sta zna Mogerini,Merkel,Makron... Mislim sta se zaludjuju i trose pare kad ti i takvi kao ti mozete za cas da im objasnite kako stvari stoje.

popers

pre 6 godina

Vojni savez može opstati samo ako ima jednog gazdu.Kao što je SAD gazda u Nato paktu ili kao što je to bio SSSR u Varšavskom ugovoru.U slučaju formiranja nekog EU vojnog saveza,to bi značilo Nemačka pored ekonomske i političke preuzima i bezbednosnu kontrolu nad EU.A znamo iz istorije šta to znači za Evropu i svet.Jeste da ova Nemačka nije nacistička i Merkelova nije Hitler,ali ipak postoji određeni kontinuitet za dominaciju nad Evropom,koji traje vekovima.I druge sile(V.B,Francuska,Rusija...)su imale iste ili slične namere,ali cenu,koju je Evropa platila u težnjama Berlina je najveća.

zaboravili 45-u

pre 6 godina

A desnicari kao curice vriste za novim Rajhom. Britanci lepo odose od EU, a Faraz im je pricao o tom EU vojsci, da ako bude krenula na Ruse da ce popiti takvu disciplinsku da im se usi pusiti sledecih 50 godina :)

A to sto evropljani prave....je porculanski krs u odnosu na americku tehnologiju. ZAto niko ni ne kupuje od Francuza oruzje, a jos manje od Spanaca l ili Italijana. BAE sistem je jedini validan evropski proizvodjac, a on je britanski, zato pisite propalo.

student psih

pre 6 godina

jedino ako se potpise da ta vojska ne odgovara Natou. u suprotnom, samo iz supljeg u prazno.
ne mogu drzave koje imaju vojne baze u kojima komanduju amerikanci da se nazivaju suverenim.

ivan

pre 6 godina

Vojne Trening Misije Evropske Unije u Africi (Somalija, Mali i CAR) su klica buduće Vojske Evrope. Ukoliko se EU naravno prethodno ne raspadne...

mihajlo

pre 6 godina

@Pisi propalo
Pa nece bas tako da bude, ako pazljivo procitas radi se dosta o zajednickom razvoju i kupovini sredstava, znaci razvijaj svoje, kupuj svoje, prodaj svetu svoje, nesto nalik nase namenske ind. i nasa vojska ali daleko daleko na visem nivoju. Zasto da se primer sada bace pare amerima za njihove avione, pvo disteme itd. kad moze znanje da se udruzi unutar EU i razvija svoje naurozanje, e tad ce piti vodu 2% bdp koji ce se gledati da ostanu unutar EU a ne da se da recimo amerima ili kome drugome. Uz istrazivanje za vojne svrhe kasnije znanje moze da bude primenjivo i na civilni sektor. O zasto EU da bude podlozna amerima kao fol ovi bas moraju jos uvek da vise i imaju bazu u EU, zato i pibuna nato-a tj. deo amera i engleza.

realista

pre 6 godina

niste u pravu evropska vojska je garant da se eu odvoji od americke okupacije!evropa sem ruske i turske vojske nema nezavisnu armiju koja moze da donosi samostalne odluke!amerika kad je osvojila berlin prvo je osvojila pariz i jos nije izasla odatle oni glume saveznike ali se zna cija se slusa

Leontije

pre 6 godina

Kapitalizmu je, ocigledno, potrebno sve vise oruzanih snaga za ocuvanje mira, citaj poretka. SAD nece biti odusevljene ovom idejom ako njihovi generali ne budu komandovali tom novom organizacijom za "odbranu".

dc

pre 6 godina

@dušan: jednostavno nije tačno. Ozbiljne evropske države kao recimo Nemačka ili Francuska kupuju vrlo malo toga od Amera. Tenkovi, transporteri, lako naoružanje, avioni, helikopteri itd, sve je to evropske proizvodnje.

kalulator i ishodi

pre 6 godina

Realnost je izgleda i mnogo promenila značenje u EU od osnivanja. Zakon o finansiranju zajedničkih projekata (kojih još i nema, jer šta može da bude zajedničko kada nema istih potreba ni uslova) nije isto što i formiranje vojske, ja se bar nadam da im je to jasno, a poteba da se ovako nešto izhavi, više svedoči o tome koliko im gori pod nogama. EU je jasno da će SAD da je vide kao oponenta i da je ovo suprostavljanje istoku možda samo EPP a svakako razumno da to samo i ostane. Svi se guraju tamo i kod Kineza i kod Japanaca i kod Indijaca, poslednje dvoje čak prave i saveze kao alternativu Kineskom putu svile i Nemačka intenzivno radi i sa Indijom i sa Japanom, sve ovo zahteva i vojsku EU da bi bilo bezbedno, a kako nje u relanosti nema, a Rus (pa ni Turska) nije neko koga možeš da zaobidješ tako što ćeš da ga ignorišeš. Na istok se bez Rusije baš i ne može ako nemaš vojsku, ili ne planiraš da budeš protiv Rusije, e u tom kontekstu izjava o stvaranju vojske postaje jasnija. Vosjak postoji, čak spremma da deluje, koja je to samostalno i radila i radi od afrike do južne amerike. To je Francuska. Njeni zahtevi ii idu ka velikim projektima a traži i socijalnu ulogu EU (naravno na Francuski način što se Nemačkoj ne svidja). Izgleda dobiće Francuska novac za još vojske, ali i obavezu da je koristi (što je dokazano nikakav problem za nju).

Vlada

pre 6 godina

"Podsetimo, o "evropskoj vojsci" se govori već nekoliko godina, a šef EK Žan Klod-Junker je pre godinu dana rekao da je stvaranje evropske armije neizbežno, jer je "malo verovatno da će SAD u budućnosti brinuti o bezbednosti Evrope". "
Pa da li je normalno da ti državu brani druga zemlja, i to decenijama. Čak i da hoće to ne bi trebalo da ti je u interesu (a Americi je to itekako u interesu jer im je to jedan od dva mehanizma manipulacije, zajedno sa ekonomskim).

gulag

pre 6 godina

Stvar je itekako jasna i logična. Sada svaka i najmanja država može kontrirati u NATO-u jer je ravnopravan član. Ovako će se stvoriti linija SAD - EU koja će imati jedinstveno zapovjedništvo. Lakše je i brže pregovarati i planirati s 2 strane nego nagovarati i ispunjavati želje 30 država. Na ovaj način glasovi manjih država neće biti važni kad se radi o vojnim pitanjima, ratovima, akcijama, kretanjima vojske. Slično kao i dioničko društvo gdje hrpu malih dioničara predstavlja jedna osoba.