Sreda, 15.11.2017.

17:35

"Najverniji vazal Rusa na Balkanu je Srbija"

Nemački mediji pišu o odnosu Rusije prema stranim medijskim kućama koje rade na njenom tlu, a tu je i analiza uticaja Rusije na istočnoevropske zemlje.

Izvor: Dojèe vele

"Najverniji vazal Rusa na Balkanu je Srbija" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Zemun grad SPO

pre 6 godina

Ovde se u komentarima pominje nekakvo vazalstvo Nemacke prema SAD. Da li je neko cuo da se Angela Merkel, posle svojih negativnih ocena o predsedniku SAD, pravda americkom ambasadoru u Berlinu?
Zanimljivi su nasi rusofili. Stede u evrima, voze zapadne automobile, tetke im sa zlog zapada salju dolare, vode decu i unuke na casove engleskog, francuskog i nemackog jezika, salju svoje CVjeve zapadnim kompanijama... Sa druge strane bi od Srbije da prave rusku guberniju okruzenu sa svih strana drzavama EU i NATO. Na primeru Enver Hodzine Albanije smo videli na sta lici takva tvorevina. Dok mi postajemo adut Moskve, Srbiju nam svake godine trajno napusta, odlazeci u drzave demokratskog zapada, nekoliko desetina hiljada mladih i obrazovanih ljudi.

oklop

pre 6 godina

„Ova saradnja čudi utoliko više što je Srbija, kad god bi se oslanjala na Rusiju, uvek gubila...Razumeo bih je ovo objavljeno u američkim ili britanskim medijima,ali kada to učine nemački onda je to skandal bez presedana.Ovo je klasična revizija istorije.Ne verujem da ne znaju da je 2,5 miliona Srba stradalo upravo zbog nemačkog ekspansionizma u 20-om veku?U oba slučaja su nam Rusi(Sovjeti)pomogli da se oslobodimo nemačke okupacije.Ruski uticaj na Balkan je prisutan već tri veka i uvek je bio pozitivan.Od pomoći balkanskim narodima u borbi za oslobođenje od Turaka,preko Prvog i Drugog svetskog rata,pa do danas.Jedan od retkih period,kada Moskva nije imala uticaj na ovo područije su bile 90-e godine 20-og veka,kada je bila u rasulu,najtežoj političkoj i ekonomskoj krizi u istoriji,ako ne računamo ratove.Baš tada su se desili ratovi u bivšoj SFRJ,u kojima je Nemačka bila među glavnim stranim akterima.Aktivno je podržavala secesionističke republike,pomagala hrvatske paravojne formacije i prva priznala otcepljene države.Pa nije hrvatska zahvalnost bila preterivanje,već realnost onoga što se desilo na terenu.Tek kada je bilo jasno da se rat zahuktava uključuju se Ameri,koji po običaju požare gase benzinom.Balkan,kao i centralna i istočna Evropa su pod nemačkom kontrolom(čizmom),koja je svoju ekonomsku moć koristi i za politička ucenjivanja.Videli smo zadnjih meseci povećanu" zabrinutost"nemačkih medija za sudbinu Balkana.A u stvari se brinu da im se neko ne umeša u svoju interesnu zonu.Najviše ih brine Rusija,ali bilo je i sličnih tekstova vezano za investicije i saradnju sa Kinom i Turskom.

milly....

pre 6 godina

@seljadin

seljadine, zato Srbi odose u SAD,Nemacku,Francusku,Englesku, Svedsku, Norvesku,Svajcarsku,..itd,...a od skoro i u Slovacku, Sloveniju, Madjarsku,....Da je u Srbiji bolje,ostali bi ovde....

Milo

pre 6 godina

Koga Nemci mogu da zovu vazalom. Oni su od 1945 izgubili svaki suverenitet na svojoj teritoriji. Okupacioni vojnik nekad i Ruski a danas samo Američki. Mogu da zgaze čoveka na ulici i nemci mu nemogu ništa. Doduše naše vlasti su bez odobrenja naroda pristali na isti status pod NATO pre par godina. Što se tiče Rusa oni nisu mogli da privire ovde još od 1946.

mitovi i legende

pre 6 godina

Tito koji je dobro znao Rusiju i Ruse 1948 pokušaj vazalstva je sprečio silom. I uspeo je u tome sve do pojave Miloševića i njegove klike. Biti vazal bilo kome nije dostojno coveka.
(emilica06, 15. novembar 2017 20:09)

ko jos veruje u te bajke o Titu?! sprecio dolazak Rusa prebacivanjem fabrika iz Srbije u Sloveniju i Hrvatsku.

leptirica

pre 6 godina

Bolje da taj list analizira samostalnost nemacke politike u odnosu na americku, pa ce doci do zakljucka da je Nemacka americki rob i da je daleko i od vazala.
(Douglas Bader, 15. novembar 2017 19:56)

Istina , svi smo mi nekome vazali, a po tome kako žive Američki vazali , a kako Ruski vidimo tko ja kakav gospodar.

Misko

pre 6 godina

Ako je Srbija ruski vazal,a mislim da nije,kako nazvati odnos Nemacke,Hrvatske,Crne Gore,Poljske,Baltickih zemalja i sve ostale zapadne Evrope prema USA. To nije ni vazalstvo,vec nesto mnogo gore,zar ne?

Odium

pre 6 godina

Gomila ostrašćenih gluposti,bivši SSSR nije današnja Rusija,nekad je SSSR izvozio ideale ,a zapad novac i kapital pa je SSSR pukao. Danas je suprotno,EU i ameri stalno nameću tzv. "demokratiju i ljudska prava", a Rusi kapital.SSSR je imao nacionalno mešovito rukovodstvo gde su najvažnije funkcije držali Ukrajinci i Gruzini,a Rusi nisu imali odlučujuću reč.

slaviša

pre 6 godina

Elementarno nepoznavanje srpske istorije može se oprostiti nemačkim novinarima, ali ne i našim "poznavaocima" iste. Srbija nikad nije, i prilično sam uveren, neće ni biti ruski vazal, jer bi to značilo da je izgubila svoj suverenitet i mora da ratuje za interes stranog suverena. Za razliku od svih tih demokratskih, zapadnih zemalja, a naročito Nemačke, Srbija nikada nije bila bombardovana, napadnuta, izmasakrirana od strane Rusije, a za zaboravne, da podsetim, bez Rusije, ne bi bilo ni Prvog, a ni Drugog srpskog ustanka. Rusi su nas "izdali" kad su 1812. napadnuti od Napoleona, a drugi put kad su boljševici podigli revoluciju i sklopili mir s Centralnim silama. Nažalost po rusofile, mi Srbi im nismo baš najomiljenija nacija, a to potvrdjuju i mnoge ankete po Rusiji, jer su oduvek više davali i pomagali Bugare. pa su umalo stvorili Veliku Bugarsku, i možda bi, da nije bilo zapadnih zemalja, granica između nas i Bugara bila negde kod Južne Morave

Kursula

pre 6 godina

To je vise pitanje za zapad zasto je tako nego za napomenute zemlje.
Kad stavljas samo i iskljucivo svoje interese iznad svih ostalih, a i kad si americki vazal, jbg.

Šćećinac

pre 6 godina

@Meister Jakob
Koji to ''mi'' se držimo Rusa? Ako misliš na srpsku vlast i političare ok, a ako misliš na celokupan srpski narod, onda si u zabludi, ima nas dosta koji nismo slepo zaljubljeni u Ruse...
Ja cenim Ruse kao narod, poštujem njihovu kulturu i doprinos u umetnosti i nauci, a što se tiče njihove politike prema Srbiji, mora se reći da ona nije uvek bila iskrena, tj. često je kroz istoriju bila dvolična.
Što se tiče Hrvata, nemaju vam oni šta zameriti kad ste vi već u EU i u NATO-u... Putin je isto tako blizak i sa Nikolićem i sa Vučićem, kao i sa Kolindom, međusobna srdačnost prilikom službenih poseta nema veze sa pravim stanjem na terenu.
A odlikovanje Tuđmana i Mesića za borbu protiv fašizma je verovatno bio pokušaj tadašnje ruske vlasti da pridobiju tek osamostaljenu Hrvatsku, a možda i zbog neznanja da su nosioci antifašističke borbe u Hrvatskoj bili Srbi.
Srbima su mnogo bliži narod Poljaci nego Rusi, jer Poljska i Srbija imaju sličan geografski položaj, raskrsnice istoka i zapada i zbog stradanja u prošlosti. Zapadni Sloveni - Poljaci, Slovaci i Česi su uvek bili iskreni prijatelji Srba!
Love from Poland!

seljadin

pre 6 godina

mi imamo jednu rusku humanitarnu polu-bazu u Nisu, sa 10-15 ljudi, i jednu americku na Kosovu sa par hiljada ljudi, ali nemamo kao Nemacka 60.000 americke okupacione snage koje nikako da se povuku jos od 1945te godine.
Prema tome, Zbignjev Bzezinski je napisao u sahovskoj tabli da se nacije dele na :
gospodara - USA
sluge - Nemacka, Francuska, Italija
robove - Rumunija, Poljska, Hrvatska, Albanija

milica06

pre 6 godina

Tito koji je dobro znao Rusiju i Ruse 1948 pokušaj vazalstva je sprečio silom.
I uspeo je u tome sve do pojave Miloševića i njegove klike.
Biti vazal bilo kome nije dostojno coveka.

Душан

pre 6 godina

Ja ne znam šta se vi držite tih Rusa ko pijan plota. (Meister Jakob)

Ма то је тако комплексно и сложено питање и ја не знам шта треба да се догоди па да се ми Срби опаметимо и дођемо себи. То је понајвише питање за психологе. И то ће се јако тешко решити. По мојим суморним проценама Срби ће заљубљено гледати у Русе све до Судњег Дана. Јако тужно и жалосно. Могли бисмо по људству и природном богатству да будемо један од јачих играча у југоисточној Европи (ако не и најјачи), а овако седимо у магарећој клупи као ижђикљали клипан који по трећи пут понавља разред.

dusanmal

pre 6 godina

Budalastina. Vazalstvo se ne definise time ko kome i kako pomaze/odmaze/finansira/prijateljuje... Vazalstvo je kontrakt. Srbija trenutno nema kontrakt takvog tipa. Srbija trenutno nije na putu stvaranja takvog kontrakta sa Rusijom. No, pritisci su veliki i mnogi uslovi za takav kontrakt sa EU su napravljeni. Trenutna vlast otvoreno drzi cilj da se eventualno udje u takav, vazalski kontrakt sa EU. A bacaju slicne koske i o vazalstvu sa NATO.
Opet da podvucem: nismo u vazalskom vojnom paktu sa Rusijom, nismo u vazalskom ekonomskom paktu sa Rusijom, nismo u vazalnom spoljno-plitickom paktu sa Rusijom, nismo u vazalskom unutrasnje-politickom vazalstvu sa Rusijom. Mi smo zadovoljili EU unutrasnje-politicke uslove za vazalstvo sa EU, mi smo pritisnuti da to ucinimo i po ostalim pitanjima sa ciljem da se nas suverenitet preda EU pre ili kasnije.
Dobrovoljno saradjivanje sa bilo kime po bilo kojim od ovih pitanja sa mogucnoscu da promenimo smer bez pitanja u bilo kom trenutku NIJE vazalstvo.

CarloNS

pre 6 godina

Može li mi netko molim vas objasniti što je to Istočna Europa? Dal je to politički ili geografski pojam? Dal se pod tim podrazumjeva i europski dio Rusije ili ne? (ako on uopće postoji) Jer ako pogledate kartu Europe,vidjet ćete da ako podijelite Europu bez Rusije, u Istočnu Europu spada i veći dio Austrije, pa čak i Švedska i Finska. Nije mi jasno zašto se termin Istočna podrazumijeva samo za Jug, a nikad za Sjever. Jeste ikad čuli da je neki političar rekao da je npr.Finska u sjeveroistočnoj Europi? Ako pak uzmemo i europski dio Rusije, situacija je takva da se Zapad proteže sve do Srbije i Madjarske, ili je u najmanju ruku Srednja Europa sve do Rumunjske..Hvala
(samo pitam, 15. novembar 2017 18:22)

Geografski, granica Istočne Evrope je Ukrajina, Belorusija, baltičke zemlje. Mađarska, Češka, Slovačka, Austrija, Nemačka i još nekoliko država spadaju u Centralnu Evropu.

Ako se gleda politički, onda se gleda zona uticaja (Rusija-Istočna Evropa, SAD-Zapadna Evropa). Nekad je ceo Varšavski pakt bio Istočna Evropa, sada se ta granica pomera na istok. SFRJ je bila negde na granici.

Douglas Bader

pre 6 godina

Bolje da taj list analizira samostalnost nemacke politike u odnosu na americku, pa ce doci do zakljucka da je Nemacka americki rob i da je daleko i od vazala.

MK

pre 6 godina

Srbija se uvek oslanjala na Rusiju, ali najbole je prosla posle drugog svetskog rata dok se nije oslanjala na Rusiju, a onda dodje Sloba i poce da se oslanja na Rusiju.

Huligan

pre 6 godina

Plače mi se kad vidim gde smo. Od onakve Jugoslavije, de-facto člana NATO i sa ponudom da odmah pristupi evropskoj uniji, do ovakve Srbije.
(Pozdrav iz Toronta, 15. novembar 2017 18:15)

A dok je Sloba na Gazimestanu najavljivao "oružane bitke" milion ljudi mu vikalo da ga vole, Franjo i Alija još tada nisu bili izumljeni!

Faruk Hadžibegić

pre 6 godina

Srbija kada ju je Rusija podržavala NIKADA nije izgubila. Toliko o ovom tekstu. Izgubila je samo kada ju je zapad razorio, sa bezbjedne visine...

C i n i k

pre 6 godina

Na zalost, tacno je iako stvarno ne razumem sta smo mi rujama duzni i zasto uvek ispadnemo budale? Kako da nijedna od ex Yu republika ne napravi takvu istorijsku gresku, nego uvek samo mi?
Kako je uopste moguce da je jedino ova zemlja opredeljena za istok,iako ja odbijam da verujem u to,a svi ostali prozapadni? I to sve kod cinjenice da imamo oko 5 miliona Srba i potomaka koji danas zive na zapadu?

Sa vama botovima uvek smehotres

pre 6 godina

Za zaboravne u oba svetska rata Srbija je bila oslonjena na zapadne savexnike i Ruse.S tim sto su Rusi separatnim mirom u Velikom ratu ostavili Srbiju i zapadne saveznike na cedilu.Za jos zaboravnije, u vreme kada nas je komunisticko-radikalski rezim zavadio sa zapadnim saveznicima i kads smo bombardovani, drug Putin je bio desna ruka Jeljcina.Nemacka konstatacija je tacna 100%.
(vasa, 15. novembar 2017 18:15)
Da li smo upravo u istom komentaru procitali: "oba svetska rata", "Rusi ostavili na cedilu" i punchline "Nemci su u pravu"?!? 100 maraka za gospodina.

Pozdrav iz Toronta

pre 6 godina

Plače mi se kad vidim gde smo. Od onakve Jugoslavije, de-facto člana NATO i sa ponudom da odmah pristupi evropskoj uniji, do ovakve Srbije.

vasa

pre 6 godina

Za zaboravne u oba svetska rata Srbija je bila oslonjena na zapadne savexnike i Ruse.S tim sto su Rusi separatnim mirom u Velikom ratu ostavili Srbiju i zapadne saveznike na cedilu.Za jos zaboravnije, u vreme kada nas je komunisticko-radikalski rezim zavadio sa zapadnim saveznicima i kads smo bombardovani, drug Putin je bio desna ruka Jeljcina.Nemacka konstatacija je tacna 100%.

samo pitam

pre 6 godina

Može li mi netko molim vas objasniti što je to Istočna Europa? Dal je to politički ili geografski pojam? Dal se pod tim podrazumjeva i europski dio Rusije ili ne? (ako on uopće postoji) Jer ako pogledate kartu Europe,vidjet ćete da ako podijelite Europu bez Rusije, u Istočnu Europu spada i veći dio Austrije, pa čak i Švedska i Finska. Nije mi jasno zašto se termin Istočna podrazumijeva samo za Jug, a nikad za Sjever. Jeste ikad čuli da je neki političar rekao da je npr.Finska u sjeveroistočnoj Europi? Ako pak uzmemo i europski dio Rusije, situacija je takva da se Zapad proteže sve do Srbije i Madjarske, ili je u najmanju ruku Srednja Europa sve do Rumunjske..Hvala

gradinar

pre 6 godina

Па сви су нечији вазали...
Док су сви постајали амерички вазали, то се звало "ширење демократије". Ко није хтео био је жестоко кажњен. Униполарни свет је донео бахаћење и осионо понашање једине силе. Амери, уместо да искористе шансу и направе стварни свет мира и сарадње, они обновили колонијализам, а сад покушавају да уведу и једноумље на међународном плану. Једноумље никад добро није донело.
Русија је несрећна земља, народ је несрећан, власт је диктаторска, али просто не дозвољава инсталирање топова на својим границама.

И тако смо се вратили у биполарни свет.

Зато сада неки покушавају да балансирају.

Sasa

pre 6 godina

Svaka cast za tekst a vi sto pisete da Srbija nije nikada izgubila zbog Rusije procitajte nekad neku od knjiga iz istorije pre nego da luate ovde...

Kiki

pre 6 godina

Ako je Nemacka njveci Americki vazal, dali se pitate kakav je standard zivota tamo a kakav standard je ovde? I zasto ljudi trce da idu da zive i rade kod njveceg Americkog vazala.

MiloS

pre 6 godina

Tacno je da je Srbija Ruski vazal ali je isto tako i Nemačka Američki vazal...
(šanga langa zum, 15. novembar 2017 17:46)

Nešto mi se čini da su oni bolje prošli u toj igri vazalstva. Ajde oni, Nemačka je neuporediva sa Srbijom. Ali, bolje prođoše svi, od Poljske, Češke, Slovačke, Letonije, Estonije..

Nešto nam ne valja u strategiji..

Helios

pre 6 godina

Najjači je završetak. Kada su Rusi - POSLE onoga što su uradili Amerikanci prema RT - uradili isto što su uradili Amerikanci - e onda je to atak na slobodu medija.
Oni ni ne pokušavaju da sakriju svoju kako glupost tako i dvoličnost. Ili su toliko osioni ili su iskreno tolko glupi i zaslepljeni.

p.s za ljubitelje logike ovo ili nije exclusive, tkzv. illi, već je inclusive ili.

Heh

pre 6 godina

To se na engleskom zove "propaganda piece".

A sto se tice vazalstva, na tom istom engleskom - "it takes one to know one". Americki vazali nekoga prokazuju kao vazala, smehotres...

Mikac

pre 6 godina

Srbija se oslonila na Rusiju u 1. pa cak i 2. Sv. ratu i nije izgubila. Bilo je trenutaka kada je Srbija zaista izgubila zbog saradnje sa Rusima ali ne bih rekao da je to bilo tako uvek, cak sam siguran da nato ne bi bombardovao Srbiju da je tada Putinova ekipa bila na vlasti u Moskvi. Nisam preterani rusofil, smatram da i na zapadu dosta dobrih stvari mozemo nauciti.

steva

pre 6 godina

" Vazal Rusije,vazal USA ili vazal Nemacke... mrtva trka. Bili sta da odaberemo smo vazal.
(skeptik, "
PA zar nam to nije u genima i u samom nazivu nacije,jer prema analizi jednog srpskog političara reč srbin dolazi od reči servien, što znači služiti.Pa ako je tako čemu panika i čuđenje, jer od gena i sudbine se ne može pobeći..

Meister Jakob

pre 6 godina

Ja ne znam šta se vi držite tih Rusa ko pijan plota.
Iz nekog razloga su s nama puno srdačniji i prijateljskiji, Tuđman i Mesić odlikovani za borbu protiv fašizma, evo sad je carski primio Kolindu, vidlo se da se zezaju i dobro provode, kružile su čak i neke anegdote.
A Vučić s liderima ima samo "namještene" slike ko da je slavnog glumca zaustavio na ulici i pitao da se slika s njim.
I nama ne zamjeraju šta smo u EU i NATO-u i šta smo u prijateljskim odnosima s Ukrajinom.
I BTW, vaša "pravoslavna braća" su neformalno priznali Kosovo, priznaju im pasoše, jednako kao i Grci, a koliko mi je poznato samo prave, nezavisne i međunarodno priznate države imaju pasoše.

vaze

pre 6 godina

A najverniji američki vazal u Evropi je Nemačka. Ipak je to malo veći blam.
 (Nikola, 15. novembar 2017 18:04)
pa da, samo sto taj veci blam ima i veci standard, MNOGO veci...

Vuk

pre 6 godina

Sve tačno , osim ovoga o finansijskoj pomoći. Rusija ovde finansijski pomaže SPC i pojedine nacionalističke organizavije i medije.. Sama država nema nikakve koristi od toga.. Političku štetu koju Srbija ima od toga ne treba ni pominjati. Tu je autor ispravno primetio da je služeći Rusiji ova zemlja uvek gubila, a posebno u zadnjih 30 godina.

Mikac

pre 6 godina

Srbija se oslonila na Rusiju u 1. pa cak i 2. Sv. ratu i nije izgubila. Bilo je trenutaka kada je Srbija zaista izgubila zbog saradnje sa Rusima ali ne bih rekao da je to bilo tako uvek, cak sam siguran da nato ne bi bombardovao Srbiju da je tada Putinova ekipa bila na vlasti u Moskvi. Nisam preterani rusofil, smatram da i na zapadu dosta dobrih stvari mozemo nauciti.

Faruk Hadžibegić

pre 6 godina

Srbija kada ju je Rusija podržavala NIKADA nije izgubila. Toliko o ovom tekstu. Izgubila je samo kada ju je zapad razorio, sa bezbjedne visine...

Zemun grad SPO

pre 6 godina

Ovde se u komentarima pominje nekakvo vazalstvo Nemacke prema SAD. Da li je neko cuo da se Angela Merkel, posle svojih negativnih ocena o predsedniku SAD, pravda americkom ambasadoru u Berlinu?
Zanimljivi su nasi rusofili. Stede u evrima, voze zapadne automobile, tetke im sa zlog zapada salju dolare, vode decu i unuke na casove engleskog, francuskog i nemackog jezika, salju svoje CVjeve zapadnim kompanijama... Sa druge strane bi od Srbije da prave rusku guberniju okruzenu sa svih strana drzavama EU i NATO. Na primeru Enver Hodzine Albanije smo videli na sta lici takva tvorevina. Dok mi postajemo adut Moskve, Srbiju nam svake godine trajno napusta, odlazeci u drzave demokratskog zapada, nekoliko desetina hiljada mladih i obrazovanih ljudi.

Heh

pre 6 godina

To se na engleskom zove "propaganda piece".

A sto se tice vazalstva, na tom istom engleskom - "it takes one to know one". Americki vazali nekoga prokazuju kao vazala, smehotres...

Pozdrav iz Toronta

pre 6 godina

Plače mi se kad vidim gde smo. Od onakve Jugoslavije, de-facto člana NATO i sa ponudom da odmah pristupi evropskoj uniji, do ovakve Srbije.

Misko

pre 6 godina

Ako je Srbija ruski vazal,a mislim da nije,kako nazvati odnos Nemacke,Hrvatske,Crne Gore,Poljske,Baltickih zemalja i sve ostale zapadne Evrope prema USA. To nije ni vazalstvo,vec nesto mnogo gore,zar ne?

oklop

pre 6 godina

„Ova saradnja čudi utoliko više što je Srbija, kad god bi se oslanjala na Rusiju, uvek gubila...Razumeo bih je ovo objavljeno u američkim ili britanskim medijima,ali kada to učine nemački onda je to skandal bez presedana.Ovo je klasična revizija istorije.Ne verujem da ne znaju da je 2,5 miliona Srba stradalo upravo zbog nemačkog ekspansionizma u 20-om veku?U oba slučaja su nam Rusi(Sovjeti)pomogli da se oslobodimo nemačke okupacije.Ruski uticaj na Balkan je prisutan već tri veka i uvek je bio pozitivan.Od pomoći balkanskim narodima u borbi za oslobođenje od Turaka,preko Prvog i Drugog svetskog rata,pa do danas.Jedan od retkih period,kada Moskva nije imala uticaj na ovo područije su bile 90-e godine 20-og veka,kada je bila u rasulu,najtežoj političkoj i ekonomskoj krizi u istoriji,ako ne računamo ratove.Baš tada su se desili ratovi u bivšoj SFRJ,u kojima je Nemačka bila među glavnim stranim akterima.Aktivno je podržavala secesionističke republike,pomagala hrvatske paravojne formacije i prva priznala otcepljene države.Pa nije hrvatska zahvalnost bila preterivanje,već realnost onoga što se desilo na terenu.Tek kada je bilo jasno da se rat zahuktava uključuju se Ameri,koji po običaju požare gase benzinom.Balkan,kao i centralna i istočna Evropa su pod nemačkom kontrolom(čizmom),koja je svoju ekonomsku moć koristi i za politička ucenjivanja.Videli smo zadnjih meseci povećanu" zabrinutost"nemačkih medija za sudbinu Balkana.A u stvari se brinu da im se neko ne umeša u svoju interesnu zonu.Najviše ih brine Rusija,ali bilo je i sličnih tekstova vezano za investicije i saradnju sa Kinom i Turskom.

Vuk

pre 6 godina

Sve tačno , osim ovoga o finansijskoj pomoći. Rusija ovde finansijski pomaže SPC i pojedine nacionalističke organizavije i medije.. Sama država nema nikakve koristi od toga.. Političku štetu koju Srbija ima od toga ne treba ni pominjati. Tu je autor ispravno primetio da je služeći Rusiji ova zemlja uvek gubila, a posebno u zadnjih 30 godina.

Douglas Bader

pre 6 godina

Bolje da taj list analizira samostalnost nemacke politike u odnosu na americku, pa ce doci do zakljucka da je Nemacka americki rob i da je daleko i od vazala.

vasa

pre 6 godina

Za zaboravne u oba svetska rata Srbija je bila oslonjena na zapadne savexnike i Ruse.S tim sto su Rusi separatnim mirom u Velikom ratu ostavili Srbiju i zapadne saveznike na cedilu.Za jos zaboravnije, u vreme kada nas je komunisticko-radikalski rezim zavadio sa zapadnim saveznicima i kads smo bombardovani, drug Putin je bio desna ruka Jeljcina.Nemacka konstatacija je tacna 100%.

Huligan

pre 6 godina

Plače mi se kad vidim gde smo. Od onakve Jugoslavije, de-facto člana NATO i sa ponudom da odmah pristupi evropskoj uniji, do ovakve Srbije.
(Pozdrav iz Toronta, 15. novembar 2017 18:15)

A dok je Sloba na Gazimestanu najavljivao "oružane bitke" milion ljudi mu vikalo da ga vole, Franjo i Alija još tada nisu bili izumljeni!

milica06

pre 6 godina

Tito koji je dobro znao Rusiju i Ruse 1948 pokušaj vazalstva je sprečio silom.
I uspeo je u tome sve do pojave Miloševića i njegove klike.
Biti vazal bilo kome nije dostojno coveka.

MiloS

pre 6 godina

Tacno je da je Srbija Ruski vazal ali je isto tako i Nemačka Američki vazal...
(šanga langa zum, 15. novembar 2017 17:46)

Nešto mi se čini da su oni bolje prošli u toj igri vazalstva. Ajde oni, Nemačka je neuporediva sa Srbijom. Ali, bolje prođoše svi, od Poljske, Češke, Slovačke, Letonije, Estonije..

Nešto nam ne valja u strategiji..

MK

pre 6 godina

Srbija se uvek oslanjala na Rusiju, ali najbole je prosla posle drugog svetskog rata dok se nije oslanjala na Rusiju, a onda dodje Sloba i poce da se oslanja na Rusiju.

Odium

pre 6 godina

Gomila ostrašćenih gluposti,bivši SSSR nije današnja Rusija,nekad je SSSR izvozio ideale ,a zapad novac i kapital pa je SSSR pukao. Danas je suprotno,EU i ameri stalno nameću tzv. "demokratiju i ljudska prava", a Rusi kapital.SSSR je imao nacionalno mešovito rukovodstvo gde su najvažnije funkcije držali Ukrajinci i Gruzini,a Rusi nisu imali odlučujuću reč.

mitovi i legende

pre 6 godina

Tito koji je dobro znao Rusiju i Ruse 1948 pokušaj vazalstva je sprečio silom. I uspeo je u tome sve do pojave Miloševića i njegove klike. Biti vazal bilo kome nije dostojno coveka.
(emilica06, 15. novembar 2017 20:09)

ko jos veruje u te bajke o Titu?! sprecio dolazak Rusa prebacivanjem fabrika iz Srbije u Sloveniju i Hrvatsku.

Kiki

pre 6 godina

Ako je Nemacka njveci Americki vazal, dali se pitate kakav je standard zivota tamo a kakav standard je ovde? I zasto ljudi trce da idu da zive i rade kod njveceg Americkog vazala.

Душан

pre 6 godina

Ja ne znam šta se vi držite tih Rusa ko pijan plota. (Meister Jakob)

Ма то је тако комплексно и сложено питање и ја не знам шта треба да се догоди па да се ми Срби опаметимо и дођемо себи. То је понајвише питање за психологе. И то ће се јако тешко решити. По мојим суморним проценама Срби ће заљубљено гледати у Русе све до Судњег Дана. Јако тужно и жалосно. Могли бисмо по људству и природном богатству да будемо један од јачих играча у југоисточној Европи (ако не и најјачи), а овако седимо у магарећој клупи као ижђикљали клипан који по трећи пут понавља разред.

seljadin

pre 6 godina

mi imamo jednu rusku humanitarnu polu-bazu u Nisu, sa 10-15 ljudi, i jednu americku na Kosovu sa par hiljada ljudi, ali nemamo kao Nemacka 60.000 americke okupacione snage koje nikako da se povuku jos od 1945te godine.
Prema tome, Zbignjev Bzezinski je napisao u sahovskoj tabli da se nacije dele na :
gospodara - USA
sluge - Nemacka, Francuska, Italija
robove - Rumunija, Poljska, Hrvatska, Albanija

leptirica

pre 6 godina

Bolje da taj list analizira samostalnost nemacke politike u odnosu na americku, pa ce doci do zakljucka da je Nemacka americki rob i da je daleko i od vazala.
(Douglas Bader, 15. novembar 2017 19:56)

Istina , svi smo mi nekome vazali, a po tome kako žive Američki vazali , a kako Ruski vidimo tko ja kakav gospodar.

milly....

pre 6 godina

@seljadin

seljadine, zato Srbi odose u SAD,Nemacku,Francusku,Englesku, Svedsku, Norvesku,Svajcarsku,..itd,...a od skoro i u Slovacku, Sloveniju, Madjarsku,....Da je u Srbiji bolje,ostali bi ovde....

Meister Jakob

pre 6 godina

Ja ne znam šta se vi držite tih Rusa ko pijan plota.
Iz nekog razloga su s nama puno srdačniji i prijateljskiji, Tuđman i Mesić odlikovani za borbu protiv fašizma, evo sad je carski primio Kolindu, vidlo se da se zezaju i dobro provode, kružile su čak i neke anegdote.
A Vučić s liderima ima samo "namještene" slike ko da je slavnog glumca zaustavio na ulici i pitao da se slika s njim.
I nama ne zamjeraju šta smo u EU i NATO-u i šta smo u prijateljskim odnosima s Ukrajinom.
I BTW, vaša "pravoslavna braća" su neformalno priznali Kosovo, priznaju im pasoše, jednako kao i Grci, a koliko mi je poznato samo prave, nezavisne i međunarodno priznate države imaju pasoše.

Helios

pre 6 godina

Najjači je završetak. Kada su Rusi - POSLE onoga što su uradili Amerikanci prema RT - uradili isto što su uradili Amerikanci - e onda je to atak na slobodu medija.
Oni ni ne pokušavaju da sakriju svoju kako glupost tako i dvoličnost. Ili su toliko osioni ili su iskreno tolko glupi i zaslepljeni.

p.s za ljubitelje logike ovo ili nije exclusive, tkzv. illi, već je inclusive ili.

C i n i k

pre 6 godina

Na zalost, tacno je iako stvarno ne razumem sta smo mi rujama duzni i zasto uvek ispadnemo budale? Kako da nijedna od ex Yu republika ne napravi takvu istorijsku gresku, nego uvek samo mi?
Kako je uopste moguce da je jedino ova zemlja opredeljena za istok,iako ja odbijam da verujem u to,a svi ostali prozapadni? I to sve kod cinjenice da imamo oko 5 miliona Srba i potomaka koji danas zive na zapadu?

vaze

pre 6 godina

A najverniji američki vazal u Evropi je Nemačka. Ipak je to malo veći blam.
 (Nikola, 15. novembar 2017 18:04)
pa da, samo sto taj veci blam ima i veci standard, MNOGO veci...

Milo

pre 6 godina

Koga Nemci mogu da zovu vazalom. Oni su od 1945 izgubili svaki suverenitet na svojoj teritoriji. Okupacioni vojnik nekad i Ruski a danas samo Američki. Mogu da zgaze čoveka na ulici i nemci mu nemogu ništa. Doduše naše vlasti su bez odobrenja naroda pristali na isti status pod NATO pre par godina. Što se tiče Rusa oni nisu mogli da privire ovde još od 1946.

slaviša

pre 6 godina

Elementarno nepoznavanje srpske istorije može se oprostiti nemačkim novinarima, ali ne i našim "poznavaocima" iste. Srbija nikad nije, i prilično sam uveren, neće ni biti ruski vazal, jer bi to značilo da je izgubila svoj suverenitet i mora da ratuje za interes stranog suverena. Za razliku od svih tih demokratskih, zapadnih zemalja, a naročito Nemačke, Srbija nikada nije bila bombardovana, napadnuta, izmasakrirana od strane Rusije, a za zaboravne, da podsetim, bez Rusije, ne bi bilo ni Prvog, a ni Drugog srpskog ustanka. Rusi su nas "izdali" kad su 1812. napadnuti od Napoleona, a drugi put kad su boljševici podigli revoluciju i sklopili mir s Centralnim silama. Nažalost po rusofile, mi Srbi im nismo baš najomiljenija nacija, a to potvrdjuju i mnoge ankete po Rusiji, jer su oduvek više davali i pomagali Bugare. pa su umalo stvorili Veliku Bugarsku, i možda bi, da nije bilo zapadnih zemalja, granica između nas i Bugara bila negde kod Južne Morave

Sa vama botovima uvek smehotres

pre 6 godina

Za zaboravne u oba svetska rata Srbija je bila oslonjena na zapadne savexnike i Ruse.S tim sto su Rusi separatnim mirom u Velikom ratu ostavili Srbiju i zapadne saveznike na cedilu.Za jos zaboravnije, u vreme kada nas je komunisticko-radikalski rezim zavadio sa zapadnim saveznicima i kads smo bombardovani, drug Putin je bio desna ruka Jeljcina.Nemacka konstatacija je tacna 100%.
(vasa, 15. novembar 2017 18:15)
Da li smo upravo u istom komentaru procitali: "oba svetska rata", "Rusi ostavili na cedilu" i punchline "Nemci su u pravu"?!? 100 maraka za gospodina.

Sasa

pre 6 godina

Svaka cast za tekst a vi sto pisete da Srbija nije nikada izgubila zbog Rusije procitajte nekad neku od knjiga iz istorije pre nego da luate ovde...

Šćećinac

pre 6 godina

@Meister Jakob
Koji to ''mi'' se držimo Rusa? Ako misliš na srpsku vlast i političare ok, a ako misliš na celokupan srpski narod, onda si u zabludi, ima nas dosta koji nismo slepo zaljubljeni u Ruse...
Ja cenim Ruse kao narod, poštujem njihovu kulturu i doprinos u umetnosti i nauci, a što se tiče njihove politike prema Srbiji, mora se reći da ona nije uvek bila iskrena, tj. često je kroz istoriju bila dvolična.
Što se tiče Hrvata, nemaju vam oni šta zameriti kad ste vi već u EU i u NATO-u... Putin je isto tako blizak i sa Nikolićem i sa Vučićem, kao i sa Kolindom, međusobna srdačnost prilikom službenih poseta nema veze sa pravim stanjem na terenu.
A odlikovanje Tuđmana i Mesića za borbu protiv fašizma je verovatno bio pokušaj tadašnje ruske vlasti da pridobiju tek osamostaljenu Hrvatsku, a možda i zbog neznanja da su nosioci antifašističke borbe u Hrvatskoj bili Srbi.
Srbima su mnogo bliži narod Poljaci nego Rusi, jer Poljska i Srbija imaju sličan geografski položaj, raskrsnice istoka i zapada i zbog stradanja u prošlosti. Zapadni Sloveni - Poljaci, Slovaci i Česi su uvek bili iskreni prijatelji Srba!
Love from Poland!

dusanmal

pre 6 godina

Budalastina. Vazalstvo se ne definise time ko kome i kako pomaze/odmaze/finansira/prijateljuje... Vazalstvo je kontrakt. Srbija trenutno nema kontrakt takvog tipa. Srbija trenutno nije na putu stvaranja takvog kontrakta sa Rusijom. No, pritisci su veliki i mnogi uslovi za takav kontrakt sa EU su napravljeni. Trenutna vlast otvoreno drzi cilj da se eventualno udje u takav, vazalski kontrakt sa EU. A bacaju slicne koske i o vazalstvu sa NATO.
Opet da podvucem: nismo u vazalskom vojnom paktu sa Rusijom, nismo u vazalskom ekonomskom paktu sa Rusijom, nismo u vazalnom spoljno-plitickom paktu sa Rusijom, nismo u vazalskom unutrasnje-politickom vazalstvu sa Rusijom. Mi smo zadovoljili EU unutrasnje-politicke uslove za vazalstvo sa EU, mi smo pritisnuti da to ucinimo i po ostalim pitanjima sa ciljem da se nas suverenitet preda EU pre ili kasnije.
Dobrovoljno saradjivanje sa bilo kime po bilo kojim od ovih pitanja sa mogucnoscu da promenimo smer bez pitanja u bilo kom trenutku NIJE vazalstvo.

steva

pre 6 godina

" Vazal Rusije,vazal USA ili vazal Nemacke... mrtva trka. Bili sta da odaberemo smo vazal.
(skeptik, "
PA zar nam to nije u genima i u samom nazivu nacije,jer prema analizi jednog srpskog političara reč srbin dolazi od reči servien, što znači služiti.Pa ako je tako čemu panika i čuđenje, jer od gena i sudbine se ne može pobeći..

gradinar

pre 6 godina

Па сви су нечији вазали...
Док су сви постајали амерички вазали, то се звало "ширење демократије". Ко није хтео био је жестоко кажњен. Униполарни свет је донео бахаћење и осионо понашање једине силе. Амери, уместо да искористе шансу и направе стварни свет мира и сарадње, они обновили колонијализам, а сад покушавају да уведу и једноумље на међународном плану. Једноумље никад добро није донело.
Русија је несрећна земља, народ је несрећан, власт је диктаторска, али просто не дозвољава инсталирање топова на својим границама.

И тако смо се вратили у биполарни свет.

Зато сада неки покушавају да балансирају.

samo pitam

pre 6 godina

Može li mi netko molim vas objasniti što je to Istočna Europa? Dal je to politički ili geografski pojam? Dal se pod tim podrazumjeva i europski dio Rusije ili ne? (ako on uopće postoji) Jer ako pogledate kartu Europe,vidjet ćete da ako podijelite Europu bez Rusije, u Istočnu Europu spada i veći dio Austrije, pa čak i Švedska i Finska. Nije mi jasno zašto se termin Istočna podrazumijeva samo za Jug, a nikad za Sjever. Jeste ikad čuli da je neki političar rekao da je npr.Finska u sjeveroistočnoj Europi? Ako pak uzmemo i europski dio Rusije, situacija je takva da se Zapad proteže sve do Srbije i Madjarske, ili je u najmanju ruku Srednja Europa sve do Rumunjske..Hvala

CarloNS

pre 6 godina

Može li mi netko molim vas objasniti što je to Istočna Europa? Dal je to politički ili geografski pojam? Dal se pod tim podrazumjeva i europski dio Rusije ili ne? (ako on uopće postoji) Jer ako pogledate kartu Europe,vidjet ćete da ako podijelite Europu bez Rusije, u Istočnu Europu spada i veći dio Austrije, pa čak i Švedska i Finska. Nije mi jasno zašto se termin Istočna podrazumijeva samo za Jug, a nikad za Sjever. Jeste ikad čuli da je neki političar rekao da je npr.Finska u sjeveroistočnoj Europi? Ako pak uzmemo i europski dio Rusije, situacija je takva da se Zapad proteže sve do Srbije i Madjarske, ili je u najmanju ruku Srednja Europa sve do Rumunjske..Hvala
(samo pitam, 15. novembar 2017 18:22)

Geografski, granica Istočne Evrope je Ukrajina, Belorusija, baltičke zemlje. Mađarska, Češka, Slovačka, Austrija, Nemačka i još nekoliko država spadaju u Centralnu Evropu.

Ako se gleda politički, onda se gleda zona uticaja (Rusija-Istočna Evropa, SAD-Zapadna Evropa). Nekad je ceo Varšavski pakt bio Istočna Evropa, sada se ta granica pomera na istok. SFRJ je bila negde na granici.

Kursula

pre 6 godina

To je vise pitanje za zapad zasto je tako nego za napomenute zemlje.
Kad stavljas samo i iskljucivo svoje interese iznad svih ostalih, a i kad si americki vazal, jbg.

Vuk

pre 6 godina

Sve tačno , osim ovoga o finansijskoj pomoći. Rusija ovde finansijski pomaže SPC i pojedine nacionalističke organizavije i medije.. Sama država nema nikakve koristi od toga.. Političku štetu koju Srbija ima od toga ne treba ni pominjati. Tu je autor ispravno primetio da je služeći Rusiji ova zemlja uvek gubila, a posebno u zadnjih 30 godina.

vasa

pre 6 godina

Za zaboravne u oba svetska rata Srbija je bila oslonjena na zapadne savexnike i Ruse.S tim sto su Rusi separatnim mirom u Velikom ratu ostavili Srbiju i zapadne saveznike na cedilu.Za jos zaboravnije, u vreme kada nas je komunisticko-radikalski rezim zavadio sa zapadnim saveznicima i kads smo bombardovani, drug Putin je bio desna ruka Jeljcina.Nemacka konstatacija je tacna 100%.

Faruk Hadžibegić

pre 6 godina

Srbija kada ju je Rusija podržavala NIKADA nije izgubila. Toliko o ovom tekstu. Izgubila je samo kada ju je zapad razorio, sa bezbjedne visine...

Zemun grad SPO

pre 6 godina

Ovde se u komentarima pominje nekakvo vazalstvo Nemacke prema SAD. Da li je neko cuo da se Angela Merkel, posle svojih negativnih ocena o predsedniku SAD, pravda americkom ambasadoru u Berlinu?
Zanimljivi su nasi rusofili. Stede u evrima, voze zapadne automobile, tetke im sa zlog zapada salju dolare, vode decu i unuke na casove engleskog, francuskog i nemackog jezika, salju svoje CVjeve zapadnim kompanijama... Sa druge strane bi od Srbije da prave rusku guberniju okruzenu sa svih strana drzavama EU i NATO. Na primeru Enver Hodzine Albanije smo videli na sta lici takva tvorevina. Dok mi postajemo adut Moskve, Srbiju nam svake godine trajno napusta, odlazeci u drzave demokratskog zapada, nekoliko desetina hiljada mladih i obrazovanih ljudi.

Pozdrav iz Toronta

pre 6 godina

Plače mi se kad vidim gde smo. Od onakve Jugoslavije, de-facto člana NATO i sa ponudom da odmah pristupi evropskoj uniji, do ovakve Srbije.

Mikac

pre 6 godina

Srbija se oslonila na Rusiju u 1. pa cak i 2. Sv. ratu i nije izgubila. Bilo je trenutaka kada je Srbija zaista izgubila zbog saradnje sa Rusima ali ne bih rekao da je to bilo tako uvek, cak sam siguran da nato ne bi bombardovao Srbiju da je tada Putinova ekipa bila na vlasti u Moskvi. Nisam preterani rusofil, smatram da i na zapadu dosta dobrih stvari mozemo nauciti.

mitovi i legende

pre 6 godina

Tito koji je dobro znao Rusiju i Ruse 1948 pokušaj vazalstva je sprečio silom. I uspeo je u tome sve do pojave Miloševića i njegove klike. Biti vazal bilo kome nije dostojno coveka.
(emilica06, 15. novembar 2017 20:09)

ko jos veruje u te bajke o Titu?! sprecio dolazak Rusa prebacivanjem fabrika iz Srbije u Sloveniju i Hrvatsku.

steva

pre 6 godina

" Vazal Rusije,vazal USA ili vazal Nemacke... mrtva trka. Bili sta da odaberemo smo vazal.
(skeptik, "
PA zar nam to nije u genima i u samom nazivu nacije,jer prema analizi jednog srpskog političara reč srbin dolazi od reči servien, što znači služiti.Pa ako je tako čemu panika i čuđenje, jer od gena i sudbine se ne može pobeći..

Душан

pre 6 godina

Ja ne znam šta se vi držite tih Rusa ko pijan plota. (Meister Jakob)

Ма то је тако комплексно и сложено питање и ја не знам шта треба да се догоди па да се ми Срби опаметимо и дођемо себи. То је понајвише питање за психологе. И то ће се јако тешко решити. По мојим суморним проценама Срби ће заљубљено гледати у Русе све до Судњег Дана. Јако тужно и жалосно. Могли бисмо по људству и природном богатству да будемо један од јачих играча у југоисточној Европи (ако не и најјачи), а овако седимо у магарећој клупи као ижђикљали клипан који по трећи пут понавља разред.

Misko

pre 6 godina

Ako je Srbija ruski vazal,a mislim da nije,kako nazvati odnos Nemacke,Hrvatske,Crne Gore,Poljske,Baltickih zemalja i sve ostale zapadne Evrope prema USA. To nije ni vazalstvo,vec nesto mnogo gore,zar ne?

milica06

pre 6 godina

Tito koji je dobro znao Rusiju i Ruse 1948 pokušaj vazalstva je sprečio silom.
I uspeo je u tome sve do pojave Miloševića i njegove klike.
Biti vazal bilo kome nije dostojno coveka.

oklop

pre 6 godina

„Ova saradnja čudi utoliko više što je Srbija, kad god bi se oslanjala na Rusiju, uvek gubila...Razumeo bih je ovo objavljeno u američkim ili britanskim medijima,ali kada to učine nemački onda je to skandal bez presedana.Ovo je klasična revizija istorije.Ne verujem da ne znaju da je 2,5 miliona Srba stradalo upravo zbog nemačkog ekspansionizma u 20-om veku?U oba slučaja su nam Rusi(Sovjeti)pomogli da se oslobodimo nemačke okupacije.Ruski uticaj na Balkan je prisutan već tri veka i uvek je bio pozitivan.Od pomoći balkanskim narodima u borbi za oslobođenje od Turaka,preko Prvog i Drugog svetskog rata,pa do danas.Jedan od retkih period,kada Moskva nije imala uticaj na ovo područije su bile 90-e godine 20-og veka,kada je bila u rasulu,najtežoj političkoj i ekonomskoj krizi u istoriji,ako ne računamo ratove.Baš tada su se desili ratovi u bivšoj SFRJ,u kojima je Nemačka bila među glavnim stranim akterima.Aktivno je podržavala secesionističke republike,pomagala hrvatske paravojne formacije i prva priznala otcepljene države.Pa nije hrvatska zahvalnost bila preterivanje,već realnost onoga što se desilo na terenu.Tek kada je bilo jasno da se rat zahuktava uključuju se Ameri,koji po običaju požare gase benzinom.Balkan,kao i centralna i istočna Evropa su pod nemačkom kontrolom(čizmom),koja je svoju ekonomsku moć koristi i za politička ucenjivanja.Videli smo zadnjih meseci povećanu" zabrinutost"nemačkih medija za sudbinu Balkana.A u stvari se brinu da im se neko ne umeša u svoju interesnu zonu.Najviše ih brine Rusija,ali bilo je i sličnih tekstova vezano za investicije i saradnju sa Kinom i Turskom.

Kiki

pre 6 godina

Ako je Nemacka njveci Americki vazal, dali se pitate kakav je standard zivota tamo a kakav standard je ovde? I zasto ljudi trce da idu da zive i rade kod njveceg Americkog vazala.

MK

pre 6 godina

Srbija se uvek oslanjala na Rusiju, ali najbole je prosla posle drugog svetskog rata dok se nije oslanjala na Rusiju, a onda dodje Sloba i poce da se oslanja na Rusiju.

Odium

pre 6 godina

Gomila ostrašćenih gluposti,bivši SSSR nije današnja Rusija,nekad je SSSR izvozio ideale ,a zapad novac i kapital pa je SSSR pukao. Danas je suprotno,EU i ameri stalno nameću tzv. "demokratiju i ljudska prava", a Rusi kapital.SSSR je imao nacionalno mešovito rukovodstvo gde su najvažnije funkcije držali Ukrajinci i Gruzini,a Rusi nisu imali odlučujuću reč.

Meister Jakob

pre 6 godina

Ja ne znam šta se vi držite tih Rusa ko pijan plota.
Iz nekog razloga su s nama puno srdačniji i prijateljskiji, Tuđman i Mesić odlikovani za borbu protiv fašizma, evo sad je carski primio Kolindu, vidlo se da se zezaju i dobro provode, kružile su čak i neke anegdote.
A Vučić s liderima ima samo "namještene" slike ko da je slavnog glumca zaustavio na ulici i pitao da se slika s njim.
I nama ne zamjeraju šta smo u EU i NATO-u i šta smo u prijateljskim odnosima s Ukrajinom.
I BTW, vaša "pravoslavna braća" su neformalno priznali Kosovo, priznaju im pasoše, jednako kao i Grci, a koliko mi je poznato samo prave, nezavisne i međunarodno priznate države imaju pasoše.

C i n i k

pre 6 godina

Na zalost, tacno je iako stvarno ne razumem sta smo mi rujama duzni i zasto uvek ispadnemo budale? Kako da nijedna od ex Yu republika ne napravi takvu istorijsku gresku, nego uvek samo mi?
Kako je uopste moguce da je jedino ova zemlja opredeljena za istok,iako ja odbijam da verujem u to,a svi ostali prozapadni? I to sve kod cinjenice da imamo oko 5 miliona Srba i potomaka koji danas zive na zapadu?

leptirica

pre 6 godina

Bolje da taj list analizira samostalnost nemacke politike u odnosu na americku, pa ce doci do zakljucka da je Nemacka americki rob i da je daleko i od vazala.
(Douglas Bader, 15. novembar 2017 19:56)

Istina , svi smo mi nekome vazali, a po tome kako žive Američki vazali , a kako Ruski vidimo tko ja kakav gospodar.

Huligan

pre 6 godina

Plače mi se kad vidim gde smo. Od onakve Jugoslavije, de-facto člana NATO i sa ponudom da odmah pristupi evropskoj uniji, do ovakve Srbije.
(Pozdrav iz Toronta, 15. novembar 2017 18:15)

A dok je Sloba na Gazimestanu najavljivao "oružane bitke" milion ljudi mu vikalo da ga vole, Franjo i Alija još tada nisu bili izumljeni!

Sasa

pre 6 godina

Svaka cast za tekst a vi sto pisete da Srbija nije nikada izgubila zbog Rusije procitajte nekad neku od knjiga iz istorije pre nego da luate ovde...

Heh

pre 6 godina

To se na engleskom zove "propaganda piece".

A sto se tice vazalstva, na tom istom engleskom - "it takes one to know one". Americki vazali nekoga prokazuju kao vazala, smehotres...

Douglas Bader

pre 6 godina

Bolje da taj list analizira samostalnost nemacke politike u odnosu na americku, pa ce doci do zakljucka da je Nemacka americki rob i da je daleko i od vazala.

Milo

pre 6 godina

Koga Nemci mogu da zovu vazalom. Oni su od 1945 izgubili svaki suverenitet na svojoj teritoriji. Okupacioni vojnik nekad i Ruski a danas samo Američki. Mogu da zgaze čoveka na ulici i nemci mu nemogu ništa. Doduše naše vlasti su bez odobrenja naroda pristali na isti status pod NATO pre par godina. Što se tiče Rusa oni nisu mogli da privire ovde još od 1946.

seljadin

pre 6 godina

mi imamo jednu rusku humanitarnu polu-bazu u Nisu, sa 10-15 ljudi, i jednu americku na Kosovu sa par hiljada ljudi, ali nemamo kao Nemacka 60.000 americke okupacione snage koje nikako da se povuku jos od 1945te godine.
Prema tome, Zbignjev Bzezinski je napisao u sahovskoj tabli da se nacije dele na :
gospodara - USA
sluge - Nemacka, Francuska, Italija
robove - Rumunija, Poljska, Hrvatska, Albanija

Sa vama botovima uvek smehotres

pre 6 godina

Za zaboravne u oba svetska rata Srbija je bila oslonjena na zapadne savexnike i Ruse.S tim sto su Rusi separatnim mirom u Velikom ratu ostavili Srbiju i zapadne saveznike na cedilu.Za jos zaboravnije, u vreme kada nas je komunisticko-radikalski rezim zavadio sa zapadnim saveznicima i kads smo bombardovani, drug Putin je bio desna ruka Jeljcina.Nemacka konstatacija je tacna 100%.
(vasa, 15. novembar 2017 18:15)
Da li smo upravo u istom komentaru procitali: "oba svetska rata", "Rusi ostavili na cedilu" i punchline "Nemci su u pravu"?!? 100 maraka za gospodina.

vaze

pre 6 godina

A najverniji američki vazal u Evropi je Nemačka. Ipak je to malo veći blam.
 (Nikola, 15. novembar 2017 18:04)
pa da, samo sto taj veci blam ima i veci standard, MNOGO veci...

slaviša

pre 6 godina

Elementarno nepoznavanje srpske istorije može se oprostiti nemačkim novinarima, ali ne i našim "poznavaocima" iste. Srbija nikad nije, i prilično sam uveren, neće ni biti ruski vazal, jer bi to značilo da je izgubila svoj suverenitet i mora da ratuje za interes stranog suverena. Za razliku od svih tih demokratskih, zapadnih zemalja, a naročito Nemačke, Srbija nikada nije bila bombardovana, napadnuta, izmasakrirana od strane Rusije, a za zaboravne, da podsetim, bez Rusije, ne bi bilo ni Prvog, a ni Drugog srpskog ustanka. Rusi su nas "izdali" kad su 1812. napadnuti od Napoleona, a drugi put kad su boljševici podigli revoluciju i sklopili mir s Centralnim silama. Nažalost po rusofile, mi Srbi im nismo baš najomiljenija nacija, a to potvrdjuju i mnoge ankete po Rusiji, jer su oduvek više davali i pomagali Bugare. pa su umalo stvorili Veliku Bugarsku, i možda bi, da nije bilo zapadnih zemalja, granica između nas i Bugara bila negde kod Južne Morave

MiloS

pre 6 godina

Tacno je da je Srbija Ruski vazal ali je isto tako i Nemačka Američki vazal...
(šanga langa zum, 15. novembar 2017 17:46)

Nešto mi se čini da su oni bolje prošli u toj igri vazalstva. Ajde oni, Nemačka je neuporediva sa Srbijom. Ali, bolje prođoše svi, od Poljske, Češke, Slovačke, Letonije, Estonije..

Nešto nam ne valja u strategiji..

dusanmal

pre 6 godina

Budalastina. Vazalstvo se ne definise time ko kome i kako pomaze/odmaze/finansira/prijateljuje... Vazalstvo je kontrakt. Srbija trenutno nema kontrakt takvog tipa. Srbija trenutno nije na putu stvaranja takvog kontrakta sa Rusijom. No, pritisci su veliki i mnogi uslovi za takav kontrakt sa EU su napravljeni. Trenutna vlast otvoreno drzi cilj da se eventualno udje u takav, vazalski kontrakt sa EU. A bacaju slicne koske i o vazalstvu sa NATO.
Opet da podvucem: nismo u vazalskom vojnom paktu sa Rusijom, nismo u vazalskom ekonomskom paktu sa Rusijom, nismo u vazalnom spoljno-plitickom paktu sa Rusijom, nismo u vazalskom unutrasnje-politickom vazalstvu sa Rusijom. Mi smo zadovoljili EU unutrasnje-politicke uslove za vazalstvo sa EU, mi smo pritisnuti da to ucinimo i po ostalim pitanjima sa ciljem da se nas suverenitet preda EU pre ili kasnije.
Dobrovoljno saradjivanje sa bilo kime po bilo kojim od ovih pitanja sa mogucnoscu da promenimo smer bez pitanja u bilo kom trenutku NIJE vazalstvo.

milly....

pre 6 godina

@seljadin

seljadine, zato Srbi odose u SAD,Nemacku,Francusku,Englesku, Svedsku, Norvesku,Svajcarsku,..itd,...a od skoro i u Slovacku, Sloveniju, Madjarsku,....Da je u Srbiji bolje,ostali bi ovde....

Šćećinac

pre 6 godina

@Meister Jakob
Koji to ''mi'' se držimo Rusa? Ako misliš na srpsku vlast i političare ok, a ako misliš na celokupan srpski narod, onda si u zabludi, ima nas dosta koji nismo slepo zaljubljeni u Ruse...
Ja cenim Ruse kao narod, poštujem njihovu kulturu i doprinos u umetnosti i nauci, a što se tiče njihove politike prema Srbiji, mora se reći da ona nije uvek bila iskrena, tj. često je kroz istoriju bila dvolična.
Što se tiče Hrvata, nemaju vam oni šta zameriti kad ste vi već u EU i u NATO-u... Putin je isto tako blizak i sa Nikolićem i sa Vučićem, kao i sa Kolindom, međusobna srdačnost prilikom službenih poseta nema veze sa pravim stanjem na terenu.
A odlikovanje Tuđmana i Mesića za borbu protiv fašizma je verovatno bio pokušaj tadašnje ruske vlasti da pridobiju tek osamostaljenu Hrvatsku, a možda i zbog neznanja da su nosioci antifašističke borbe u Hrvatskoj bili Srbi.
Srbima su mnogo bliži narod Poljaci nego Rusi, jer Poljska i Srbija imaju sličan geografski položaj, raskrsnice istoka i zapada i zbog stradanja u prošlosti. Zapadni Sloveni - Poljaci, Slovaci i Česi su uvek bili iskreni prijatelji Srba!
Love from Poland!

Helios

pre 6 godina

Najjači je završetak. Kada su Rusi - POSLE onoga što su uradili Amerikanci prema RT - uradili isto što su uradili Amerikanci - e onda je to atak na slobodu medija.
Oni ni ne pokušavaju da sakriju svoju kako glupost tako i dvoličnost. Ili su toliko osioni ili su iskreno tolko glupi i zaslepljeni.

p.s za ljubitelje logike ovo ili nije exclusive, tkzv. illi, već je inclusive ili.

samo pitam

pre 6 godina

Može li mi netko molim vas objasniti što je to Istočna Europa? Dal je to politički ili geografski pojam? Dal se pod tim podrazumjeva i europski dio Rusije ili ne? (ako on uopće postoji) Jer ako pogledate kartu Europe,vidjet ćete da ako podijelite Europu bez Rusije, u Istočnu Europu spada i veći dio Austrije, pa čak i Švedska i Finska. Nije mi jasno zašto se termin Istočna podrazumijeva samo za Jug, a nikad za Sjever. Jeste ikad čuli da je neki političar rekao da je npr.Finska u sjeveroistočnoj Europi? Ako pak uzmemo i europski dio Rusije, situacija je takva da se Zapad proteže sve do Srbije i Madjarske, ili je u najmanju ruku Srednja Europa sve do Rumunjske..Hvala

gradinar

pre 6 godina

Па сви су нечији вазали...
Док су сви постајали амерички вазали, то се звало "ширење демократије". Ко није хтео био је жестоко кажњен. Униполарни свет је донео бахаћење и осионо понашање једине силе. Амери, уместо да искористе шансу и направе стварни свет мира и сарадње, они обновили колонијализам, а сад покушавају да уведу и једноумље на међународном плану. Једноумље никад добро није донело.
Русија је несрећна земља, народ је несрећан, власт је диктаторска, али просто не дозвољава инсталирање топова на својим границама.

И тако смо се вратили у биполарни свет.

Зато сада неки покушавају да балансирају.

Kursula

pre 6 godina

To je vise pitanje za zapad zasto je tako nego za napomenute zemlje.
Kad stavljas samo i iskljucivo svoje interese iznad svih ostalih, a i kad si americki vazal, jbg.

CarloNS

pre 6 godina

Može li mi netko molim vas objasniti što je to Istočna Europa? Dal je to politički ili geografski pojam? Dal se pod tim podrazumjeva i europski dio Rusije ili ne? (ako on uopće postoji) Jer ako pogledate kartu Europe,vidjet ćete da ako podijelite Europu bez Rusije, u Istočnu Europu spada i veći dio Austrije, pa čak i Švedska i Finska. Nije mi jasno zašto se termin Istočna podrazumijeva samo za Jug, a nikad za Sjever. Jeste ikad čuli da je neki političar rekao da je npr.Finska u sjeveroistočnoj Europi? Ako pak uzmemo i europski dio Rusije, situacija je takva da se Zapad proteže sve do Srbije i Madjarske, ili je u najmanju ruku Srednja Europa sve do Rumunjske..Hvala
(samo pitam, 15. novembar 2017 18:22)

Geografski, granica Istočne Evrope je Ukrajina, Belorusija, baltičke zemlje. Mađarska, Češka, Slovačka, Austrija, Nemačka i još nekoliko država spadaju u Centralnu Evropu.

Ako se gleda politički, onda se gleda zona uticaja (Rusija-Istočna Evropa, SAD-Zapadna Evropa). Nekad je ceo Varšavski pakt bio Istočna Evropa, sada se ta granica pomera na istok. SFRJ je bila negde na granici.