1. Realno, Jugoslavija Kralja Alekssandra i maršala Tita nije mogla da opstane jer nije obuhvatala najveći Južnoslovenski naroid - pravoslavne Bugare !?
    Jedini pravi "jugosloven" je bio Car Dušan koji je hteo Carstvo više naroda i vera, od Crnog mora do Jadranskog i Egejskog !!
    Zato su svi iz Zapadne Evrope imali strah od velike države na Balkanu !!
    (Carevina, 12. novembar 2017 22:02)

    # Link komentara

  2. (djedmedjed, 12. novembar 2017 18:45)
    Tacno tako, Kraljevina Jugoslavija 1918-1941 je imala preko 60 nacija u toj drzavi sa preko 550,000 Nemaca oko 460,000 Talijana, da ne spominjemo Madjare, Rusine, Slovake, Cehe, Vlahe, Rumune, Bugare...sve moguce religije, cak je prvi budisticki hram u celoj Evropi izgradjen na Vracaru u Beogradu u toj YU 1929 god. Da bi takva zemlja uopste mogla opstati moras imati nekog jakog vodju kao sto je bio Kralj Aleksandar ili Tito, drugacije to ne moze opstati. Inace, ideja svih juznih Slovena u jednoj drzavi nije srpska vec hrvatska, i ideolog je bio Josip Juraj Stossmayer, gde su Hrvati preko Ante Trumbica uspeli da ubede Nikolu Pasica 1917. To su bila druga vremena, gde je pan-slavenizam bio jak i medju Hrvatima, Slovencima, Cesima, Slovacima, Srbima….i svima onima koji su se osecali ugnjeteni kao Austro-Ugarski drzvaljani, pre svega jer nisu mogli koristiti svoj maternji jezik.
    (Goran, 12. novembar 2017 21:03)

    # Link komentara

  3. Da je bilo istinsko bratstvo i jedinstvo, ne bi se raspala Jugoslavija pogotovo ne ratom . Medju narodima nema ljubavi već samo interes . PROTIV SAM BILO KAKVE NOVE JUGOSLAVIJE jer i zbog svih prošlih smo puno krvarili, pogotovo mi Srbi .
     (ВЕЧИТИ ДЕЛИЈА, 12. novembar 2017 19:28)

    # Link komentara

  4. tesko je ovakvu temu sazeti u dva-tri retka. Jugoslavija je bila jedna plemenita ideja koja nije zazivjela zbog prevelikih razlika u interesima dvaju najvecih naroda. netko u komentaru usporedjuje uspjesni nastanak talijanske i neuspjesni nastanak jugoslavenske nacije. Zaboravlja se da je cijela Italija ( uz doduse, velike regionalne razlike ) ipak imala zajednicku pripadnost zapadnoj civilizaciji i kulturi, te da je stanovnistvo tada u preko 99 % slucajeva pripadalo rimokatolickoj vjeri.
    U vrijeme nastanka Jugoslavije smo na njezinom podrucju imali nesto preko 40 % pravoslavaca, preko 30 % katolika i preko 20 % muslimana ( uz nesto protestanata i Zidova ). Imali smo upliv nekoliko kultura : alpsko- njemacke, mletacko- mediteranske, panonsko-madjarske, rusko-bizantinske i tursko-otomanske. Pa onda imas nekoliko slavenskih naroda izlozenih tim utjecajima i sa njihovim slavenskim posebnostima.
    Pa onda Albance. Pa onda Vlahe i njihovu inkorporaciju u srpski i hrvatski korpus. Sto problema - pa ti to pomiri...Ekonomske posebnosti nisam ni spomenuo. Jedini kohezioni faktor je bila slicnost jezika.Nazalost
    (djedmedjed, 12. novembar 2017 18:45)

    # Link komentara

  5. @kontroverzni penzioner
    Mislim da grešiš.Muslimani su bili pod velikim pritiskom Beča još od aneksije Bosne.Car je poslao Benjamina Kalaja (dotadašnjeg velikog srpskog prijatelja koji je čak napisao sasvim korektnu knjigu "Istorija Srba" ) sa zadatkom da odvoji muslimane od pravoslavaca i od njih stvori "stub Bosanske nacije" koji će biti odan Beču i smanjiti srpski uticaj.Kalaj je tada počeo sa pričom o bogumilskom poreklu muslimana i sličnim idejama.Pridobio je mali broj muslimana (Kapetanović...).Nije uspeo.
    Ne znam da li znaš ime i prezime Neznanog junaka na Avali - grob dečaka vojnika koji je u toku borbenih dejstava tu poginuo i sahranjen sa topovskom čaurom kao uzglavljem? Pogodi šta je bio po veroispovesti?
    Muslimani su bili u haosu možda i više nego pravoslavci,rastrzani,i neorganizovani ali sigurno možemo tvrditi da je bilo onih (i to ne mali broj) koji su se smatrali Srbima (i kod Vojcode Vuka pa i u drugom ratu).
    (Komša, 12. novembar 2017 16:56)

    # Link komentara

  6. Ovde dosta ljudi komentarisu emocija a ne glavom. Prva Jugoslavija bi opstala da se Srbi nisu poceli baviti svetskom politikom i da nisu izasli na ulice i vicu ''bolje grob....'' 27 marta. Ta drzava i krajevina bi bila danas na nivou Danske, Holandije , Belgije....propustena prilika. Problem druge Jugoslavije je samo urednjenje, ti mozes imati komuniste na vlasti, ali sa padom komunista i Berlinskog zida '89 po zemljama istocne Evrope, pada i taj jedno-partijski komunisticki sistem, sto Milosevicevi komunsti niti do dan -danas nisu u stanju da shvate, oni i dalje vode Titovu politiku koja se ne vodi posle '89. Nazalost, Hrvati prvenstveno su tezili za svojom drzavom i posto su dva puta u dva svetska rata bili na pogresnoj strani, sve im je oprosteno, opet od strane Srba. Srbi su svi trebali da izadju na ulice jula '45 i NIKAD da ne dozvole da se napravi 6 DRZAVA u DRAZVU po AVNOJSKIM Granicama, gde svo more je dato HRVATKOJ. To je greska gde opet sami Srbi su za to krivi sto su to dozvolili posle postojanje NDH '41-'45. Ustav iz '74 i stvaranje dve drzave unutar same Srbije je samo odugovlacanje problema za kasnije, sto se i dogdilo. Da je 1945 tadansja zemlja bila parlamentarna monarhija clanica NATO-a i EEZ/EU, ta drzava bi dalje postojala. Srbo-Crnogorski komunisti u Beogradu nisu shvatali politicku realnost posle pada Berlinskog zida.
    (Analiticar, 12. novembar 2017 16:19)

    # Link komentara

  7. kontroverzni penzioner, 12. novembar 2017 11:43 ispravka. BiH regimente u Austrougarskoj vojsci nisu ratovale u Srbiji jer su između ostaloh popunjavane i pravoslavnim stanovništvom. Tako da je vaše pisanje o sjemenu hrvatskog cvijeca blago rečeno zlonamjerno. BIH regimente su ratovale u Galiciji i na frontu prema Italiji gdje su isprasile Italijane.
    (Zoki, 12. novembar 2017 15:27)

    # Link komentara

  8. Ušli smo u brak bez predbračnog ugovora.Kraj.Prva i osnovna greška iz koje nastaju sve ostale.
    Ako velike sile nisu htele da pristanu da "mali Rusi" ojačaju pa su im dodelile Hrvate u kuću naše je bilo da svoj deo odmah obeležimo i obezbedimo svoje interese unutar granice.
    Svaki ulazak,bilo u zajednicu država (savez) ili u zajedničku državu mora da se pravi sa svešću da pisroji mogućnost da neće sve krenuti po dobru.
    Braća kad se dele zovu geometra i prave ufocor da im se sutra deca ne ubijaju oko medje.
    Kad ortaci prave formu zna se ko je koliko uneo i ko koliko ima pravo da iznese.
    Čis' pos'o duga ljubav.
    Nismo to uradili.Mišić je opominjao i mnogi pametni ljudi.
    Poslednji momenat za konfederaciju je bio atentat u skupštini.Nažalost,Kralj je umesto da razgraniči narod pojačao dozu Jugoslovenstva.
    (Komša, 12. novembar 2017 15:06)

    # Link komentara

  9. Zašto je propala Jugoslavija? Hmmm...svako vidim ovdje ima svoje misljenje, a ona su medusobno dijametralno suprotna sto je posve legitimno. Mnogi koji zale, zale iz sentimentalnih razloga, jer bilo je to kao sigurnije doba, dobis posao nakon faksa, stan od firme itd. Danas nema nista od toga. S jednom stvari u tekstu se mogu sloziti, a to je da su Slovenci i Hrvati nekako vise uvijek naginjali srednjoeuropskom krugu. Rat koji je izbio 90tih je izbio zbog velikosrpskih ideja Slobodana Milosevica, no treba reci da ga mozda ne bi ni bilo da je Srbija 80tih odabrala nekog drugog, a ne Slobu. E sad da li bi do samog raspada doslo ne znam, jer je EU vec tada pripremala Jugoslaviju za potencijalni ulazak u EU. Naime Europi nakon svega sto je prosla u 20. stoljecu nije bilo u interesu imati jos jedno bure baruta. No izgleda da joj nije bilo previse ni stalo, jer moglo se to sprijeciti. Da je Juga lezala npr. na nafti, rat bi trajao maksimalno tjedan dana, vec bi Ameri i Rusi bili tu. Danas nikome nije nesto bolje, osim onima koji su profitirali, znamo kako. Nacionalizam je naglo porastao tada, probudili su se duhovi proslosti, vidim u mnogima jos tinjaju, ali to je tako. Krajem 80tih je Juga tonula ekonomski gledano. Kada narod nije zadovoljan, kada nema posla, kad je skupo biti bolestan, kada mladi s diplomama ne mogu do posla, kada senzacionalizam u medijima diktira puls nacije, onda se ljudi krenu hvatat za nesto za što mozda ne bi inace.
    (rony, 12. novembar 2017 13:55)

    # Link komentara

  10. Сукоби од деведесетих наовамо:
    Словенија : Југославија
    Хрватска : Срби, Србија и Црна Гора
    Хрвати : Бошњаци
    Бошњаци : Бошњаци
    Бошњаци : Срби
    Албанци : Србија
    НАТО : Српска, Србија и Црна Гора
    Албанци : Македонци
     (Јабучило, 12. novembar 2017 12:50)

    # Link komentara

  11. Stavis u dvoriste kera i mačku i onda od njih tražiš da se izjasne da su oni u stvari kenguri.
    Evolucija društvene zajednice zahteva vreme i prirodan tok, sve ostalo je osuđeno na konflikt.
    (Zlobica, 12. novembar 2017 12:38)

    # Link komentara

  12. Криви смо ми Срби. Што нисмо гледали себе и своје!
    (Стеф, 12. novembar 2017 12:35)

    # Link komentara

  13. Je li Srbija porušila pola Hrvatske ili je Hrvatska išla ratovati u Srbiju?!
    Sve kao zbog zaštite Jugoslavije i ugroženih Srba, da se ne bi desila nova NDH i Jasenovac, što je notorna glupost, jer to je bilo apsolutno nemoguće i neizvedivo, da smo tako što pokušali satrali bi nas u roku keks, prvo Jugoslavija i JNA a i onda cijeli svijet, to je bio samo izgovor da se započne rat za Veliku Srbiju koji je kako sam već napisao Sloba najavio dok Franjo još nije postojao, ni Franjo ni Alija, smisao tog rata niste uopće skrivali, to i danas Šešelj kaže da niste od toga odustali, a možeš biti siguran da tako misli i vaš Vladara Aleksandar II!
    A to šta konstantno s 2/3 birate jednog od najgorih širitelja mržnje i ratnih huškača puno govori o vama, pa ja bi prije izabrao Stranku slučajnih prolaznika nego ove. Osim one od sto Muslimana za jednog Srbina Vučić je za vrijeme Sarajeva, najdulje opsade svih vremena sa Nikolićem i Šešeljom kojem su se svi obraćali s vojvodo obilazi srpske položaje na brdima oko Sarajeva s kojeg su Srbi godinama nemilosrdno rokali po Šešeljevom rodnom gradu.I vas je ministar informisanja uvjerio da je to velika masonsko-iluminatska antisrpska zavjera gdje se Srbi osuđuju a Hrvati i Bošnjaci uglavnom oslobađaju, to je s razlogom, svakome prema zasluzi, nismo svi podjednako krivi, i ko nas bre zavadi, da je živ Goebbels bi od njega imao šta da nauči!
    (Meister Jakob, 12. novembar 2017 12:34)

    # Link komentara

  14. Pribičević ~
    "Srbi trebaju uvidjeti i shvatiti da oni nemaju nikakvog,
    ni moralnog, ni političkog, ni nacionalnog, ni historijskog
    prava vladati nad Hrvatima i silom ih (diktaturom) držati
    u zajednici sa sobom. Historijsko je iskustvo pokazalo da
    će se prije Velebit srušiti u more i isušiti Dunav, Sava
    i Drava, nego što će se hrvatski narod odreći svog imena
    i svoje narodne individualnosti. Pa kad Srbi to znaju –
    a to je jasno svima njima bez izuzetka – onda ima samo
    jedan stav, koji je dostojan njihove prošlosti i koji
    može odgovarati njihovom osjećaju pravednosti, pa i
    njihovoj političkoj mudrosti – a to je, da priznaju
    Hrvatima pravo da se sami slobodno opredijele prema
    ideji državne zajednice sa Srbima i da odluče o svojoj
    budućnosti.
    (Mantis, 12. novembar 2017 01:18)

    Ali zato Hrvati imaji svako pravo trecinu Srba iz Hrvatske, proterati, trecinu pokrstiti, a trecinu pobiti. Hrvati imaju zapravo pravo sve Srbe u Hrvatskoj ubiti. Hrvati imaju pravo osnivati i logore za decu. (Jastrebarsko) Hrvati imaju pravo napraviti i vesala za decu. Mala vesala, na kojima se njisu mala tela srpske dece.

    Alo Hrvati niko vama nije zeleo vladati Napali ste Srbe iz Hrvatske 1991. Srbija je morala odlucnije stati u njihovu odbranu. Sloba je vas najbolji agent u Srbiji
    (Ovoi naravno necete objaviti, 12. novembar 2017 12:20)

    # Link komentara

  15. Ovde se iznose neki lični stavovi bez pravog utemeljenja u realnosti. Evo recimo jedan primer. Kada je krenulo veliko budjenje nacija bio sam u osnovnoj školi. U odeljenju od 31. učenika, 29. nas je bilo Jugoslovena. Te devedesete godine je odjednom ostalo 8 Jugoslovena, a ostali su odjednom postali Srbi i Crnogorci, deca. Sećam se čak kako su neke devojčice koje su bile Hrvatice postale Srpkinje, a kako su i odredjeni Crnogorci prozivani od ostale dece da nikako ne mogu biti Srbi ako su Crnogorci. Znači Jugosloveni su itekako postojali, ali je ratna propaganda toliko zatrovala sve slojeve društva, pa i decu. Mogu za sebe i dalje da kažem da sam jugoslovenaki nacionalista, a da ove sve narode smatram izdajnicima najveće ideje i države koju je ovo podneblje izrodilo.
    Druga ogromna greška kaže da su Slovenija i Hrvatska gravitirale ka centralnoj Evropi a ostatak ka Balkanu, pogrešno. Deo Jugoslavije koji može da se izdvoji kao pravi mitteleuropski deo je Vojvodina. Slovenija nije bila toliko izmešana kao Vojvodina. U Vojvodini su Novi Sad osnovali Nemci i Srbi. Slovaci, Madjari, Nemci, Rusini itd svi su bili narodi u tadašnjoj Austrougarskoj... taj nivo obrazovanja i srednjeevropske integracoje nikada nije imala jedna Hrvatska, eventualno Slavonija.
    Vojvodina je trn u oku svakom navionalisti u bivšoj Jugoslaviji, i od pominjanja nje beže kao djavo od krsta, jer je paradoks njihovog poimanja nemogućnosti suživota ovih nacija.
    (tocka, 12. novembar 2017 12:20)

    # Link komentara

  16. @ KOSIGNAS
    "Više od 99% Slovenaca bi radije da se graniče sa Srbijom nego sa Hrvatskom"....pa bi umjesto U Hrvatsku (Istru i Dalmaciju) godišnje više od milijun Slovenaca hitalo u Srbiju na more...koješta!
    (komentatorski biser, 12. novembar 2017 12:17)

    # Link komentara

  17. U kom se to svetu pobednici i gubitnici, ubice i ubijani guraju u istu drzavu? Zasto nije uspelo? Zato.
    (moje ime, 12. novembar 2017 12:05)

    # Link komentara

  18. Jugoslavija se raspala baš onako kako je bilo zapisano u Rezoluciji Informbiroa 1948. A to što je izdaja proglašena najvećim političkim potezom to je problem jugoslovenskih naroda. Učesnici u ovoj diskusiji su samo dokaz koliko je negativna selekcija prodrla u društvo.
    Materijalistički gledano SFRJ je bila država u kojoj se najbolje živelo jer je bio najbolji odnos između poljoprivredne proizvodnje, industrijske proizvodnja i birokratije. Sela su cvetala, hrana je bila jeftina, fabrike su proizvodile sve neophodno za potrebe države (uvozila se samo luksuzna i nepotrebna roba) a birokratija je bila u najmanjoj meri zastupljena, onoliko koliko je bilo potrebno. Danas, prve dve kategorije gotovo da ne postoje, a treća se namnožila i živi od stranih kredita i pljačkanja naroda. Zato se nekada u SFRJ najbolje živelo. Pozdrav!
    (Rokatanski, 12. novembar 2017 11:59)

    # Link komentara

  19. Војвода Живојин Мишић о Хрватима: То је најодвратнија фукара на свету!

    „Из свега што сам чуо и видео ја сам дубоко зажалио што смо се ми на силу Бога обмањивали некаквом идејом братства и заједнице… Сви они једнако мисле, то је свет за себе, ма са каквим предлогом да се појавиш….. ствар је пропала…..

    То је најодвратнија фукара на свету, која се не може зајазити ничим што би јој се понудило.

    Ја сам са тим начисто. Двоје нам као неминовно предстоји: потпуно се отцепити од њих, дати им државу, независну самоуправну, па нека ломе главу како знају, а друго је, управо прво, да у земљи заведемо војну управу за двадесет година и да се земља сва баци на привредно и економско подизање, далеко од свих политицких утицаја. Ако то не може, онда се отцепити, дати им њихову државу.
    Границе ће бити где их ми повучемо, а ми ћемо их повуци не онде где наше амбиције избијају на површину, него онде где историја и етнографија кажу; где каже језик и обичаји, традиција и најзад где се сам народ по слободној вољи определи, па ће бити и право и Богу драго.
    А Италијани? Нека им је са срећом. Нека се они Хрватима усреће. Ја сам дубоко уверен да се ми њима нећемо усрећити… Ти су људи сви одреда, прозирни као чаша, незајажљиви и у толико мери лажни и дволични да сумњам да на кугли земаљској има већих подлаца, превараната и саможивих људи.

    Не заборавите Височанство, моје речи. Ако овако не поступите сигуран сам да ћете се љуто кајати.”

    Потом су дошли прогони у Славонији 1940.-те, Јасеновац 1941.-ве, Хрватско пролеће 1991.-ве, покољи по Загребу, Сиску и Госпићу 1991.-ве, Бљесак и Олуја, односно нестанак Срба 1995.-те, навијање за НАТО тровање 1999.-те.

    Докле бре мазохисти и ЕУ шовинисти да нас залуђују?!
     (Перица, 12. novembar 2017 11:59)

    # Link komentara

  20. Interesantno, citam knjigu "London for immigrant suckers; So long Yugoslavia" i ima jedan dio gdje glavnom junaku nista nije bilo jasno poslije popisa: "Peter wasn’t worried, but he also couldn’t understand, once the results came out, how can he, as a Yugoslav, be a member of a minority group in Yugoslavia? Something didn’t add up!"
    (tony, 12. novembar 2017 00:29)

    Potpisujem. Ili su svi trebali biti Jugosloveni ili je nije ni trebalo biti.
    (pero, 12. novembar 2017 11:55)

    # Link komentara

  21. ma kakve su ovo gluposti. dokumentovano je da je amerika unajmila ekonomske ubice kako bi osiromasili jugoslaviju i zavadili narode. plus se zna da je amerika dala ultimatum hrvatskoj bosni i sloveniji da ako hoce pare od njih da moraju da se odcepe. tako da nemojte da lazete mnogo narod nego recite kako je bilo. ovo je stvaranje lazne istorije na delu!
     (neko tamo, 12. novembar 2017 11:50)

    # Link komentara

  22. Filozof sumnjam za tvoje zvanje ako nije laz,pa valjda za tvoje godine si prelistao malo istoriju,i da znas koja teritorija u odredjeno vreme pripala,pa kolko srba je bilo u Vojvodini i Kosovu pre 1912,onda Paracin,jagodina,nis,majdanpek,leskovac,krusevac kojom populacijom je bilo naseljeno do 1878 god,nije korektno lupati komentare bez pokrica,i dan danas po okolici Nisa cujes srbe da im je trece ili cetvrto koleno albansko poreklo,da ne pricam za Vojvodinu,ako nemozes da kazes istinu,nemoj barem da iznosis laz.
    (prizrenac, 12. novembar 2017 11:43)

    # Link komentara

  23. Koliko znam, a možda grešim, Bošnjaci nisu ratovali u Austro-Ugarskoj vojsci, tako da nisu mogli da razruše Srbiju u Prvom svetskom ratu.
    (Marko, 12. novembar 2017 00:07)

    Pa, grešiš zato što ne znaš. A da su orgijali po Srbiji, orgijali su jednako kao i Hrvati. Od tada su posuli svoje seme iz kojeg je izniklo "hrvatsko cveće".
     (kontroverzni penzioner, 12. novembar 2017 11:43)

    # Link komentara

  24. @Bruder Jakob

    Ovaj komentar je ili provokacija ili sramno nepoznavanje istorije. Hrvati su mnogo pre 1928. bili antijugosloveni,spomenucu samo Hrvatsku seljacku stranku i njihove aktivnosti jos od Ustavotvorne skupstine.
    Reci koje si mu stavio u usta,Draza Mihailovic nije izgovorio. Svako poredjenje izmedju Nediceve Srbije i NDH je u najmanju ruku neukusno,hrvatsko fasisticko "rukovodstvo" koje sa ponosom nosilo svastiku i cvecem docekalo naciate,sprovelo je jedan od najgorih genocida ikada,a procene samo jasenovackih zrtava se penju i do 700000 ljudi.U Nedicevoj Srbiji broj zrtava je bio stostruko manji,a realna moc te vlade je bila veoma mala,logore i progone Jevreja vrsili su iskljucivo Nemci(Gestapo).
    A, ti "bruder" nastavi da gledas partizanske filmove,ali zapamti da hrvatski gresi nisu nista manji samo zato sto ih je Tito oprostio!
     (Meroni, 12. novembar 2017 11:18)

    # Link komentara

  25. Господин је Мухарем Баздуљ, а не Мухамед. Мало професионалности није на одмет.
     (Косанчић БГ, 12. novembar 2017 11:07)

    # Link komentara

  26. Jugosloveni postoje i danas, samo što još nije došlo do nacionalnog osvještenja. Jugosloveni smo svi, ali smo pod zabludom da smo nešto drugo, nešto objektivno manje. Hrvati i Srbi su plemena, Jugosloven je nacija. Treba se uzdignuti iznad plemenskog poimanja stvari, i sve će stvari doći na svoje mjesto. Kod nas nema takvog shvatanja da je Jugoslovenstvo (sa ili bez postojanja konkretne države Jugoslavije) od apsolutnog značaja za mir, budućnost i prosperitet jugoslovenskog naroda na Balkanu. To je toliko logičan i prirodan koncept. Danas živimo u vremenu apsurda, u svim mogućim sferama života, upravo zbog činjenice da je ovakvo uređenje stvari neprirodno i vještačko, zatrovano nesporazumima i osvetama, sitnim svađicama koje se onda kroz zločine naplaćuju desetostruko, a sve je to odlika nepismenih plemena čobana kojima kroz vene teku ovčice. Glupog čovjeka kažu ne treba iskorištavati, jer se njime lako manipuliše, a nama manipulišu sa takvom lakoćom da je to mučno i gledati. Pa se zapitajte, i sretna vam nezavisnost, zaslužili ste je.
     (lebovitz, 12. novembar 2017 11:02)

    # Link komentara

  27. KO god je napravio i iz bilo kojih pobuda Jugoslaviju,napravio je jednu veliku, u svetu priznatu državu, dovoljno jaku da obezbedi sigurnost svakom stanovniku.Sa četvrtom armijom u Evropi,koju ni Staljin nije smeo da napadne.Državu sposobnu da sama napravi svog nadzvučnog lovca, svoj tenk,raketne sisteme.Da su je svi narodi osećali kao svoju i razmišljali krajnje racionalno,pa da smo ušli u EZ kada su nas zvali sedamdesetih,sada bismo svi bili odavno u EU i mnogo bogatiji.Naravno, državu u kojoj je svako mogao da slavi svoje slave,kači svoje svece i provodi svoje običaje.Ali da na poslu bude jednako konkurentan sa bilo kim.Da nacionalnost i ključevi po tom osnovu ne zamene konkururenciju najsposobnijih, nevažno koje su krvi.Sada imamo svoje male tamne vilajete,koje vode redom pljačkaške političke grupe,i mafije izrasle na sukobima devedesetih, špekulacijama preko novih granica koje su postale moćnije od države i koje nas i danas pljačkaju.A dimne zavese su:krivice istorijske onih druhih preko plota,kao dasmo svi otimali i krali i švercovli devedesetih.Da to sve ne vidomo,zatvorili su nas u kaveze svojih nacionalizam,podmetnuli nam lažne neprijatelje umesto sebe lično.Pa ko sada krade i otima državnu imovinu po našim malim plemenskim vilajetima?Građanin od drugog građanina?Ili naše mafije često udružene od svih nas?A crkve su isto tako formirale svoja stada od kojih će da uzimaju svoje poreze.ZAboravljajući obavezu da propovedaju ljubav prema čoveku.Zavadi pa vladaj.Prosto.
    (Pera, 12. novembar 2017 10:59)

    # Link komentara

  28. nek se i raspala ali rata nije trebalo biti
     (vjeran, 12. novembar 2017 10:59)

    # Link komentara

  29. Ako ćemo da gledamo krivicu to je široko polje. Jer svako snosi deo krivice. Jedni zbog pohlepe i izdajd drugi zbog gluposti i ludosti. Ili što niko nije hteo da isprlja ruke poput Staljina i sačuva Jugoslaviju. Jedno je sigurno demokratija, kapitalizam i liberalizam su krivi za raspad Jugoslavije. Nema i ne sme doći do treće Jugoslavije. Ako hoće neka je prave. Ali bez Srbije i naših teritorija. Možda ćemo biti slabi ekonomski od od te treće Jugoslavije. Ali barem ćemo biti na svome i nećemo se plašiti da će nam hrvati, slovenci i muslimani zabosti opet nož u ledja. I samo da znate KiM pripadaju Srbiji kao i vojvodina i raška. Za bosnu pazite šta radite srbima jer ako je Milošević bio demokratska budala ja sigurno neću,vi stariji ljudi.
    (Filozof, 12. novembar 2017 10:56)

    # Link komentara

  30. Jugoslaviju su razbili losi politicari i primitivni narodi...A klicu razdora je posadio Slobodan Milosevic sa odustajanjem podrske Anti Markovicu,podizanjem Srpskog nacionalizma...
    (Sajo, 12. novembar 2017 10:55)

    # Link komentara

  31. verovali ili ne,nisam ni znao tu za neke srbe,hrvate,ove ili one,sve dok nisam otisao u jna,ne,nisam odrastao u nekoj zaostaloj sredini,naprotiv, za ona vremena veoma otvorenoj i naprednoj,hm,verovatno je to i razlog;)
    (mene budale, 12. novembar 2017 10:45)

    # Link komentara

  32. SFRJ je bila jedna od jačih zemalja u Evropi. Bili smo ispred svih zemalja istočne Evrope. Još se sećam zimovanja u Češkoj, ili kupovine u Mađarskoj, gde nam je sve bilo džabe... Sada je sve obrnuto...
    (samo da kazem..., 11. novembar 2017 23:40)
    Sfrj je bila jaka kolko su bile jake hr i slo.
    Mi u hr nikakvih simpatija nismo i ne gajimo za tom nakaradnom tvorevinom
     (ZgHrEu, 12. novembar 2017 10:17)

    # Link komentara

  33. Opet kažem ja sam još Jugosloven i SFRJ su uništile velikodržavne ideje Srbije i Hrvatske. Najveći broj Jugoslovena bio je među Bošnjacima kao i tzv mješanih brakova. Ljudi čak i u uđbeniku islamske vjeronauke Ilmihal na početku stoji kako je SFRJ domovina Muslimana (veliko M). Ali Milošević je o bezvrijedno pojam SFRJ i uništio kao ideju. Ja sam tvrdoglav i još se izjašnjavam kao Jugosloven premda su svi moji Bošnjaci pa čak i rodjeni mi sin.
    (Zoki, 12. novembar 2017 10:17)

    # Link komentara

  34. (Trampo, 12. --- Netacno, osim Istre i Dubrovnika i delova Dalmacije ostatak danasnje Hrvatske su bile takodje skoro 250 godina pod Otomanima. Zato si Istrani i Dubrovcani tako drugaciji od ostataka sizofrenicne i nacoinalisticke pro-desnicarske Hrvatske.
    (Goran, 12. novembar 2017 10:15)

    # Link komentara

  35. Svi ovi koji komentarišu kako nije istina da su Hrvati i Muslimani razorili Srbiju te da su za raspad JU najviše krivi Srbi nisu ni pročitali tekst.
    Jer da jesu znali bi da se ta konstatacija odnosi na prvi svetski rat i odnose posle istog.

    Ali eto, komšije i autošovinisti, samo traže razlog da ispljuju Srbiju i svakog ko pokrene bilo kakvu diskusiju o bivšoj državi.
    (adaadasd, 12. novembar 2017 10:14)

    # Link komentara

  36. U komentarima pojedini potenciraju da sa Srbima niko ne želi da živi, da je problem u njima,pa su se zato jelte otcepili.Ajde da vidimo ovako, šta Slovenci misle o Hrvatima?Više od 99% Slovenaca bi radije da se graniče sa Srbijom nego sa Hrvatskom, lako je proveriti.Koju od zemalja (i naroda), sa kojom se graniči, Hrvatska iskreno poštuje i nema baš nikakve nesuglasice ili pretenzije prema njoj?Pogađate, takva država i narod ne postoje,niti će verovatno ikada postojati.Šta o Muslimanima, Bošnjacima ili kako već, misle ostali, koji su imali priliku da žive u njihovoj blizini ili tamo gde su onu većina?Ništa pozitivno.Slovenci ih ne mogu smisliti, Hrvatima su Srbi mnogo draži od Bošnjaka, primer hrvatski deo federacije BiH,šta Crnogorci o njima misle oni to najbolje znaju,isto što i veliki P. P. Njegoš.Kakav odnos prema Crnogorcima imaju ostali i šta o njima misle,svima u bivšoj SFRJ je takoreći opšte poznato.Da pitamo kakvo mišljenje o Albancima ima Slovenac, Hrvat, Bošnjak, Makedonac, Grk, Austrijanac, Nemac, Švajcarac, ili bilo ko ko je imao sreću da živi blizu njih.Odgovor svi znate, svi bi ih što dalje od sebe, po mogućnosti i sa kontinenta. Prema tome,ne s..... više o tome kako sa Srbima niko nije mogao.Svako od vas bi Srbina radije za zeta, od bilo kog od ovih gore pobrojanih,kada bi morao da bira.
     (KOSIGNAS, 12. novembar 2017 10:12)

    # Link komentara

  37. Прво, наслов и текст су по систему "нигде везе", ваљда је сврха мало испровоцирати реакцију малоумних читалаца који само наслове читају.

    Па, онда се такви билмези (@slavko, @333, и још њих 20ак) јаве, прочитају наслов, па онако "дубокоумно" одговоре, и што је посебно поражавајуће такви коментари добију подоста лајкова, што нам ипак говори да имамо доста таквих које мрзи да читају текст, и да имамо све више умова обликованих по ибрасцу ријалити садржаја, где је употреба сложених или више реченица непожељана.

    Таква времена, добра за властодршце и оне који ће хушкати и манипулисати светином. Ту разум баш и ема шансе.
    (Divos, 12. novembar 2017 10:11)

    # Link komentara

  38. Nije jedini, ali glavni i NAJVECI krivac je Milosevic! Hrvati su na prijelomnom, zadnjem, 14. Kongresu SKJ, molili Milosevica da propusti barem jedan Slovenski amandman, a ne da brutalno iskazuje dominaciju i odbija sve. Racan mu je rekao: "Slobo, ako se ovo nastavi, mi necemo sudjelovati u tome, otici cemo s Slovencima, a znas gdje ce to sve otici". I kazu ocevici, Sloba se prvi put uozbiljio, ali nije popustio. I tad je sve krenulo, samo domino efekt. Zadnja sansa, vec dezave u raspadu, je prijedlog Tudmjana, da se Jugoslavija formira kao Konfederacija, ili Hrvatska proglasava neovisnost, usprskos tome sto EU i SAD podrzavaju Yu. I SVI su prihvatili, cak i Crna Gora (sto je jako naljutilo Slobu), samo je Srbija odbila, Slobo je rekao, "sta znaci konfederacija, ne razumem". Kucan mu je rekao: "U tome i jeste problem, sto ti ne razumes".
    Hrvatska i Hrvati nisu bas takvi krivci za raspad kako vi mislite.. naprotiv.. Hrvatska je realno bila zahvalna Srbiji sto.su zaustavili Talijane, ali ne sto je kralj odmah uveo represiju.. sto je oprostila NDH, ali ne i sto su uvijek pokusavali biti dominatni u drustvu koje je dogovorilo jednakost, itd..
    Svi smo krivi, svi smo go..a.
    (Ante, 12. novembar 2017 10:06)

    # Link komentara

  39. (Bruder Jakob, 12. novembar 2017 09:08)

    A sta cemo sa ideologijom Ante Starcevica ili recimo antisrpskim demonstracijama u Zagrebu 1902. kada je i pala krv?
    Jugoslovenstvo je projekat nekih krugova u hrvatskoj inteligenciji (Ante Trumbic & co.) a u narodu nikad nije zazivela. Secam se kad sam u JNA pricao o jugoslovenstvu sa Hrvatima i Slovencima. Svi su se oni izjasnjavali prvo kao Hrvati i Slovenci, pa onda Jugosloveni, i preko toga se prelazilo, jedino kad bi Srbin rekao da je pre svega Srbin, onda bi mu bio nalepljen epitet "velikosrpski" ili cak "cetnicki".
     (preki sud, 12. novembar 2017 10:04)

    # Link komentara

  40. Upravo oni koji su rasturali bivsu YU sada bi napravili od blata jednu takvu, ili novu...Nisu toliko nastologicni za bivsu YU ali njima nedostaju toliko privilegije(drzavne, privredne, vojne, policijske...) koju su imali na bivsu YU.
    Hteli su previse od one stare YU, ali izgubili puno od toga.
    Sta sada? Kako do jednu novu YU? Do nove privilegije...?
    Lako je rasturati drzavu e tesko je napraviti novu! Ali ipak treba pokusati!
    Najpre treba optuziti drugoga(a ne sebe) za rasturanje bivse YU! Onda polako dolazi pomirenje i posle toga treba da dolazi ono "Jovo na novo"!
    Ali zato treba vreme, ako ima vreme za to! Mozda vreme za bilo kakvu novu YU je vec proslo?
    (Mujo11, 12. novembar 2017 10:01)

    # Link komentara

  41. Raspala se, jer ni Slovenci, ni Hrvati, ni Crnogorci... nisu hteli da zive pod beogradskom hegemonijom. Ukratko, ako imas problema sa svakim zivim susedom, pogledaj u sebe i pocni da razmisljas.
    (M.Cs, 12. novembar 2017 09:01)
    Iako sam Srbin moram da se složim. Dok je Srbija cepkana na pokrajine i bila nadglasavana sistem je koliko toliko funkcionisao. Hrvati i Slivenci su gušeni u otcepljenju, a Srbija u pokušaju dominacije. Idan danas mnogi stariji Srbi pljuju slovence i hrvate kako su im rasturili drzavu. Na stranu moje mišljenje o bivšim zemljacima, ne možeš nikoga na silu zadržati pored sebe i nije na Jugoslaviju niko imao tapiju.
    Ziveo sam i u Titovo vreme, mogu da tvrdim da su jedino Srbi više voleli jugoslaviju nego svoju zemlju. Italijani kao nacija nisu postojali, vremenom su ujedinjene drzavice razvile patriotizam ka novoj drzavi, u Jugoslaviji se to nikada nije desilo, bar ne u njenom vecem delu, posebno zbog činjenice da su u jugoslaviji bile 3 religije, a italijani samo jednu značajno dominantnu. Jugoslavija nikada nije imala šansu dugoročno da uspe, ali smo svi zajedno bili glupi sto nismo iskoistili šansu da se mirno raziđemo i izvučemo brojne benefite od sveta i evrope. Ovako smo svi nadrljali, cak i hvaljeni slovenci, jer iako su im plate visoke, cene u prodavnicama su kao u srpskim kafanama, npr češko pivo je u kranjskom merkatorju 1,43 eur, u mom kafiću je 180 dinara. I tako jadna država kao jugoslavija (sećate se stariji redova za gorivo, par nepar, nestašice praška, kafe...) je neuporedivo jača od bilo koje ex republike. Prvi sam bio za razlaz, gadi mi se glupost kojoj smo svi podlegli.
     (komšinicin prijatelj, 12. novembar 2017 10:00)

    # Link komentara

  42. Kakve jadne komentare čitam!? Pa naravno da su Srbi najmanje krivi. Kao prvo kao pobednici iz I sv rata bez njih se nije ni mogla napraviti, da ne pričam o žrtvama koje niko nikada nije podneo, naravno da ne zaboravim milu Crnu Goru. U II sv ratu opet najviše žrtava Srbi, ubedljivo. Dakle 2 puta smo poražene primili u zajdničku državu u koju su ušli iz koristi, odnosno oba puta smo se prevarili. Zašto je to problem reći...
    (iskreno, 12. novembar 2017 09:55)

    # Link komentara

  43. @Bruder Jakob,"i nedjeljom gledali partizanske filmove".

    WOW.ovo poslednje sto si napisao mi je definitivno pomoglo da shvatim sve prethodno navedene nebuloze,minus onaj deo koji govori o objektivnim "srpskim gresima" iz 90-ih.
    (ketiS, 12. novembar 2017 09:51)

    # Link komentara

  44. Ono kad 99% komentatora pročita samo naslov, i uzme da komentariše.
    Neprocenjivo!
     (Pedu, 12. novembar 2017 09:51)

    # Link komentara

  45. Sta ste navalili na Jugoslaviju. Nama su uvek drugi krivi.
     (Mickey Mouse, 12. novembar 2017 09:45)

    # Link komentara

  46. e kad se samo setim JUGOSLAVIJA:. … pričajte vi šta hoćete tako treba da izgleda svaka država samo što neko reče skupa igračka koju su budale razbile
     (sasa, 12. novembar 2017 09:40)

    # Link komentara

  47. Za raspad Jugoslavije je kriva srpska majorizacija nad ostalim narodima...
    (Bosanac, 12. novembar 2017 09:37)

    # Link komentara

  48. Jugoslavija je rasturena od strane komunista koji su jos na svom 4-om Kongresu u Drezdenu 1928-e godine postavili teoriju da je to bila "vestacka,versajska tvorevina",te da treba da nestane. Stoga je sve pocelo sa "cuvenim" Avnojem 1943-e,nastavilo se sa kojekakvim ustavnim reformama 50-ih i 60-ih godina proslog veka,da bi sve konacno vrhunilo sa nacionalisticko-separatistickim ustavom iz 1974-e. Tim pravnim aktom je postavljen pravni osnov raspada drzave(republike i narodi imaju pravo na samopredeljenje do otcepljenja) Uporedite to sa ustavom Spanije,u kome se tako nesto jasno zabranjuje i zakljucak se namece sam po sebi. Mislim da bi sudbina Jugoslavije bila bitno drugacija da je iz WWII izasla kao demokratska,ustavno-parlamentarna kraljevina. Dakle u trenutku pojave Milosevica i Tudjmana pocetkom 90-ih "konjic separatizma je vec bio uveliko osedlan". Shodno tome,vise je nego smesno sto srpski "titoisti" Broza i njegove "pajtose" dozivljavju kao projugoslovenski opredeljene,a oni su zapravo pravi grobari,te nazalost neuspele drzavne tvorevine. Jos su smesniji hrvatski nacionalisti koji tamosnje "titoiste" dozivljavaju kao nekakve Projugoslovene,a hrvatski komunisti nisu nista manji nacionalisti od "klasicnih" hrvatskih starcevicevsko-frankovsih ustasoida.
    (ketiS, 12. novembar 2017 09:36)

    # Link komentara

  49. Bruder Jakob@druze cenim svaki iskren post tako i ovaj.vidim gde trazis uporiste za svoje misljenje i ima puno istine u nekim izlaganjima,ali....pogledajte se u ogledalo za promenu videces mnogo ruznog i zlog.ne bih sad isao od kulina bana pa na ovamo ali ajde ovako,stavi sve civilne hrvatske zrtve stradale od srpske ruke u zadnjih 100 godina i obrnuto i bice ti sve jasno.ako je to tesko za razumeti onda jbg.
    (jambolija, 12. novembar 2017 09:34)

    # Link komentara

  50. Jugoslavija se ratom raspala jer srpski komunisti nisu prihvatili neminovne promene prouzrokovane padom Berlinskog zida. Slobodan Milosevic je hteo da bude drugi Tito i vlada Jugoslavijom po sistemu ,,jedan covek jedan glas". Zbog toga je odbio sve predloge medjunarodne zajednice za mirno resenje Jugoslovenske krize, koje su svi drugi prihvatili. Odbio je tako konfederaciju, labavu federaciju i na kraju savez suverenih drzava. To je dovelo do priznanja nezavisnosti republika od strane tadasnje Evropske Zajednice. Sva pomenuta resenja bila su u interesu srpskog naroda, ali ne i njegovih ambicija. Jugoslaviji je nudjeno 5 milijardi dolara za program Ante Markovica i ekspresno clanstvo u EU.
    Milosevic je potom sa arsenalom JNA pokusao da spreci nezavisnost republika pravdajuci ratna dejstva najpre ocuvanjem SFRJ, a potom odbranom srpskog naroda u tim republikama. Naravno da je za rat odgovoran i rezim Tudjmana, koji se lose odnosio prema Srbima u Hrvatskoj i tako dao povod za Milosevicevu ratnu avanturu. Da mu je odbrana rezima i komunisticke ideologije, a ne Srba, bila prioritet pokazuje krajiski egzodus, kojeg je skrivio jer je svoje namesnike u Kninu podrzao u odbijanju plana Z4. Istu sudbinu namenio je i kosmetskim Srbima koji su mu bili instrument za opstanak na vlasti. Izmedju opstanka Kosova sa sirokom autonomijom i sukoba sa Zapadom, izabrao je ovo drugo, jer mu je ideologija bila preca od nacije i drzave. Za deceniju vlasti okrenuo je protiv svog naroda citav svet.
    (Zemun grad SPO, 12. novembar 2017 09:34)

    # Link komentara

  51. Bivšu nam zajedničku domovinu su rasturili političari a ne narod... samo je političarima bilo sve jedno hoćemo li u EU danas ili za 10, 20 ili 25... treva svi da se stidimo onog što smo uradili!!!
     (ja, 12. novembar 2017 09:23)

    # Link komentara

  52. Naslov treba da je obrnut
     (Pricaju neistinu, 12. novembar 2017 09:23)

    # Link komentara

  53. Titova Jugoslavija se raspala zato što budalast svet kakav živi vekovima na ovim prostorima Balkana nije imao ni pameti ni duha da razume poruke inžinjera Ante Markovića: da se država transformiše od partijske u ekonomsku, da se politički napravi konfederalni model za početak i da težište ne bude na nacionalnim granicama, već na očuvanje teritorijalnog, ekonomskog i radnog prostora velike zemlje...firmi, preduzeća, radnih mesta...jednom rečju realnog života. Za to vam ne treba Jugoslovenski identitet već RAZUM. Rat su napravile komunističke elite, nebitno koje nacionalnosti, radi ličnog bogaćenja i ko to danas ne vidi, budala bio, budala ostao. Sve ostalo: nacionalizam, religija, istorijski duhovi prošlosti - jame, klanja, mržnja, sve je to bio folklor u službi jednostavnog cilja. Danas vidimo rezultate koji ovo potvrđuju: narodi su od "proleterske gospode" postali "gospoda prosjaci", a alite su pune novca naotimanog u ratnim uslovima prekog suda za one koji su hteli da to tako ne bude. Šta reći o nekom koji proćerda kuću, stan... a šta o nekom koji proćerda čitavu jednu veliku zemlju za koju su krvarili i radili naši očevi i dedovi? Zato, nemojte govoriti o kvazirazlozima iz psihologije, pedagogije, kulture, pa čak i istorije... Kratka epizoda sa čovekom zvanim Tito koji je od posleratnog bunjišta naroda načinio respektibilnu zemlju se neće ponoviti, a vi uživajte u svojim nacionalnim ludilima...bolesni i polugladni, naravno. Ni to se tako skoro neće promeniti.
    (Sve je bitno osim istine, 12. novembar 2017 09:22)

    # Link komentara

  54. Ја сам рођена и одрасла у Југославији; ја сам имала пријатеље у свих шест република и Војводини (на Косову никада нисам била, нити сам упознала некога из тих крајева). Све је било у АПСОЛУТНОМ реду док је Тито био жив, а онда су се јавиле тежње за одцепљивањем.

    И шта је ту чудно? Ако неко неће самном, па нећу га ваљда силом задржавати? Срби су чачкали мечку, и сада деценијама плаћамо реконвалесценцију.
    То је то; нема ни мање ни више. Осим што је мало тужно је да нико неће са Србијом и Србима; да ли сте се икада упитали зашто?? Какава више уједињења, заједнице и бакрачи...!
    (Vanja Petrović, 12. novembar 2017 09:20)

    # Link komentara

  55. Svi su krivi samo ste vi bili dobri
     (Junior, 12. novembar 2017 09:17)

    # Link komentara

  56. Nije jugoslavenstvo počelo 1918. nego puno prije.
    Proguglajet male gdje i kad je osnovana Jugoslavenska akademija znanosti i umjetnosti i ko joj je osnivač.
    Jugoslavensko bratstvo i jedinstvo je hravtski patent i do 1928. kad je radikal Puniša Račić u parlamentu vičući "Živela Velika Srbija" NEKAŽNJENO ubio tih 3-4 hrvatska poslanika nije bilo većih Jugoslavena od Hrvata.
    Onda kralj Aleksandar uvodi tzv. Šestojanuarsku dikaturu kad četnici počinju masovno tamaniti Hrvate, "rehabilitovani Draža, tada je bio mislim samo pukovnik izjavio da je cilj četničkog pokreta "očistiti" Jugoslaviju od Hrvata i Muslimana i stvoriti Veliku Srbiju, i na tome je predano radio i za vrijeme 2. svjetskog rata. Umišljate si da ste bili "na pravoj strani" ili "na strani slobode" a Nedićeva Srbija nije bila puno bolja od NDH, čak štaviše, procentualno gledano Nedić je bio puno efikasniji u rješavanju "konačnog pitanja" nego Pavelić.
    Isto tako je bilo i s ovim ratom, dok je Sloba najavljivao na Gazimestanu "oružane bitke" svud je bio mir, u Hrvatskoj niko nije ni čuo za tamo nekog Franju Tuđmana.
    Mi smo normalno živjeli sa Srbima i išli skupa u školu da pojma nismo imali da su Srbi, niti je to koga bilo briga.
    Ja do 8. razreda '90. pojma nisam imao da je Jovanka srpsko ime, imali smo jednu jako lijepu Jovanku na koju su se svi dečki palili. I tada smo još uvijek čitali srpske Zagora i Bleka Stenu i nedjeljom gledali partizanske filmove.
    Nemojte mi svi smo krivi, nismo!
    (Bruder Jakob, 12. novembar 2017 09:08)

    # Link komentara

  57. Vi jugosloveni ste najprepotentniji narod. I dan danas postoje ljudi koji stvarno veruju da se neko uplasio Jugoslavije pa je zbog toga srusio. I onda se postavlja pitanje, kako je taj dozvolio Norveskoj, Singapuru, Kini, Turskoj...da se razvije. Ceo jeb.eni svet se razvio samo se neko uplasio Jugoslavije i Kube. Inace industrijska proizvodnja po stanovniku je bila za 20% niza od proseka. Nismo imali ni prosecnu industriju.

    Inace jugoslavija je pukla 1982. godine kada je usled eksplozije duga bankrotirala. Da, Jugoslavija je BANKROTIRALA samo to nisu hteli da vam saopste.

    Takodje, ako ste primetili mi se ovde uporedjujemo sa Rumunijom, Cehoslovackom, Madjarskom...sa ex socijalistickom drzavama. E to vam govori koliko je kapitalizam ispao superiorniji od socijalizma
    (Goblin, 12. novembar 2017 09:04)

    # Link komentara

  58. Raspala se, jer ni Slovenci, ni Hrvati, ni Crnogorci... nisu hteli da zive pod beogradskom hegemonijom. Ukratko, ako imas problema sa svakim zivim susedom, pogledaj u sebe i pocni da razmisljas.
     (M.Cs, 12. novembar 2017 09:01)

    # Link komentara

  59. Biva, dešava se da nestašna deca razbiju skupu igračku.
    (kašimbo, 12. novembar 2017 09:01)

    # Link komentara

  60. Ko ovo uopšte organizuje i ko plaća ova prazna blebetanja.?To što je bilo bilo je ,ispali smo ovce zbog onih koje su nam nametnuli da nas vode.
     (nikola, 12. novembar 2017 08:56)

    # Link komentara

  61. Ko drugome jamu kopa sam u nju upadne.Stara narodna poslovica koja i dan danas vazi.
    (Norvezanin sa Kosova, 12. novembar 2017 08:55)

    # Link komentara

  62. Nisu krivi oni koji su je razorili već oni koji su je stvorili i to je greh prošlosti. Da toga nije bilo nebi bilo potrebno da stalno tražimo krivca u drugome. Priznajmo sebi već jednom da se naša nesreća nalazi u našoj prevelikoj dobroti.Prestanimo da svojatamo lažnu braću okrenimo se sebi . Da svega toga nije danas ne bismo raspravljali o krivoj "Drini" .
     (Zana, 12. novembar 2017 08:48)

    # Link komentara

  63. Ako je iko imao koristi od Jugoslavije onda su to muslimani.Zasto bi oni rasturali drzavu koja im je u svakom pogledu prijala.Najveci krivci za raspad i rat su srbi i hrvati?
    (putin voli gimnasticarke, 12. novembar 2017 08:37)

    # Link komentara

  64. Problem je sto su Slovenija i Hrvatska predugo bili po Austro-Ugarskom a ovi ostali pod Turskom i sto je veliki deo ljudi preuzeo tursku veru a u ono nepismeno doba vera je znacila mnogo,cak pravoslavna i katolicka su bili na velikom rasponu a da ovu trecu ne spominjem. Slovencima je naziv Jugoslavija bio skoro pa uvredljiv a nas zu nazivali juznjaci.Da je Jugoslavija dozivela stotu nikad se ne bi raspala,njen otrov su bili oni zadnji stari "antielementi" koji su pred smrt izvrsili svoj poslednji zadatak,samounistenje :(
    Ostalo je ono zadnje sto nas veze,jezik,pesma,i ljubav.Nikad nemojte ljubav podceniti,ona se ne vidi,ona visi u vazduhu,ona je svuda oko nas !
     (Trampo, 12. novembar 2017 08:37)

    # Link komentara

  65. Blago vama što komentarišete naslov koji je totalno izvučen iz konteksta, a da niste pročitali tekst. Tako i glasate 52% na izborima.
     (Pero, 12. novembar 2017 08:36)

    # Link komentara

  66. Zvezdaš
    bosanac?
     (Arch Enemy, 12. novembar 2017 08:31)

    # Link komentara

  67. Ko o čemu Srbi o poštenju.
     (nike, 12. novembar 2017 08:28)

    # Link komentara

  68. Interesantno da za Jugoslavijom i KSHS kukaju iskljucivo Srbi. Tu nesto ne stima ocigledno i niko me ne moze ubediti u suprotno. Svima ostalima je cilj bio samostalnost, jedino Srbima nekakva zajednica, u kojoj je Srbija ocigledno zelela da vodi glavnu rec.
     (Sremac, 12. novembar 2017 07:28)

    # Link komentara

  69. Zasto nas vise smarate?
     (Dragan, 12. novembar 2017 07:11)

    # Link komentara

  70. Vidim da je nekim komentatorima razumevanje teksta ozbiljan problem. @Slavko ne razumete da se prica o stradanju Srba, i to epskih razmera, od muslimana i Hrvata u Velikom ratu, pre nego sto je formirana Jugoslavija (a malo razmislite i zasto je to bila kraljevina i ko joj je bio kralj).
    @Crvena zvezda opet nabroja od stvaranja te drzave stradanja u dva krvava gradjanska rata, a ja izgleda ne znam da brojim ratove. Bice da je u tom periodu istorije valjda stradalo jos nekih naroda po Evropi? Nije lepo stradanje, ali ga je bas bilo u Evropi i svetu u proslom veku.
    (Las, 12. novembar 2017 06:13)

    # Link komentara

  71. Raspala se jer je kapatalizam prepoznao veliku mogućnost zarade i profita pa je finansirajući najgore među nama došao do onoga šta želi!
     (Siniša, 12. novembar 2017 06:02)

    # Link komentara

  72. Odrastao sam u toj Jugoslaviji i uvjek sam se osjecao da sam Jugosloven, sasvim slucajno sam Bosanac i musliman. Vidim neke komentare da su srbi bili naivni , a hrvati i muslimani uvjek znali sta hoce. Zacudo, sada posle rata skoro svaki musliman Bosanac kaze da su muslimani bili naivni a da su ovi drugi znali sta hoce..
    I i hrvati misle da su oni bili naivni itd..
    Populizam i demagogizam je unistio Yu a i dalje unistava balkanske banana drzave.
    Pozdrav
    (Bosnjak, 12. novembar 2017 05:22)

    # Link komentara

  73. (S S, 11. novembar 2017 23:17)
    Dejstvovale su jednom, u jesen 1918. Srpska vojska je tada na opsti hrvatski vapaj, da nas "srpska slavenska braca" spasi(tad su nas poslednji put tako nazvali) jer ce u protivnom italijanska vojska umarsirati u Zagreb, bila prvi i poslednji put u Hrvatskoj (tada jos delu Austrougarske). I uspela je da zaustavi italijansku vojsku koja je stigla da zauzme samo Istru. A tvoj komentar samo pokazuje kako su nam za to Hrvsti danas za to zahvalni.
    (Leksa, 12. novembar 2017 03:09)

    # Link komentara

  74. Nekima je smetalo sto bi ljudi koji govore istim jezikom bili u istoj drzavi. Ali njima ne smeta sto sada I zbog njih ogromna masa ljudi bezi u inostranstvo gde za sakicu para mora da se muce i da uce i govore tudjim jezikom. Takvim patriotama je sada fino sto imaju svoje drzavice, ali koje su u bankrotstvu, u koje dodju iz tudjine da pokupuju ono malo sto je ostalo vredno i u kojima stranci sada zapovedaju kako mora da bude.
     (make yugoslavia great again!, 12. novembar 2017 02:58)

    # Link komentara

  75. Svaki sistem ima svoje dobre i lose strane kao i sve sto postoji... jugoslavija je barem bila sistem...danasnje takozvane drzave su. mozda sistemi ali sistemi za legalno otimanje.. u Jugi je barem bilo transparentno otimanje al si mogao da zivis... vrtice se juga sigurno, mozda vecina nas nece to doziveti al barem dragi sugradjanj radite na potomcima da oni to dozive...
     (igor, 12. novembar 2017 02:53)

    # Link komentara

  76. Dve stvari su fascinantne kad god se bilo sta organizuje vezano za bivsu zemlju: ucesnici, koji debelo naplate pricu o necemu sto ne postoji vec vise od dvadeset godina, i, Srbija kao Srbija, koja u svemu trazi druge krivce a krivci smo iskljucivo mi sami. Naime, odlaskom sa vlasti dinastije Obrenovic, sa vlasti a i iz svesti naroda odlazi ideja Srbije kao same sebi dovoljne drzave, one domacinske ali i izrazito autokrativne pa pomalo i zaostale drzave. Na vlast dolazi megalomanski projekat u vidu dinastije Karadjordjevic, koji svojom pricom o velicini i izuzetnosti deluje mnogo privlacnije od Obrenovica obicnom narodu. Pobede u dva balkanska rata postaju dodatni vetar u ledja takvoj ideji, pa u sred rata propustamo najbolju ponudu koju je ova zemlja ikada dobila u medjunarodnim odnosima, ponudu Velike Britanije o velikoj Srbiji iz 1917 godine. Sve sto se desilo posle toga,, uzrokovalo je katastrofu koja nas je stigla krajem dvadesetog veka, a, slobodno se moze reci da ni sto godina kasnije, nismo naucili lekciju, i dalje bi mi da ujedinjavamo region, kroz ovaj ili onaj oblik. Zemlja i dalje nema domacina na vlasti, i dalje ce biti podlozna daljem komadanju, ko to ne vidi slep je kraj ociju. Medjutim, onog dana kada saznamo ko smo, sta hocemo, i gde hocemo, vraticemo sve sto je oduzeto, jednostavno, kakvi god da smo, a ne valjamo nista trenutno, jesmo drzava sa najvecim kapacitetom na Balkanu.
     (nevski, 12. novembar 2017 02:46)

    # Link komentara

  77. Za sve ove što kažu da je Jugoslavija bila vještačka tvorevina reći ću da nemaju pojma.Jugoslavija je bila itekako logična i rezonska tvorevina za narode koji su srodni jedni drugima i koji pričaju istim jezikom.Sve velike države (Španija,Francuska,Njemačka,Italija) su zapravo na neki način vještački stvorile svoje nacije koja su sastavljene od zajednica regionalnih cjelina koje su istorijski utemeljene i imaju svoju posebnost i individualnost, pa čak i izrazito različite dijalekte do totalno različite jezike od standardnog.Istina je,kao što je naglasio jedan od učesnika, da se u Jugoslaviji nedovoljno i neiskreno gradila jugoslovenska nacionalna svijest i identitet i da su prevladali umjesto zdravog jugoslovenskog kohezionog nacionalizma,oni regionalni primitivni,vulgarni,plemenski nacionalizmi,kako hrvatski,tako i srpski,a potom i najtragikomičniji bošnjački.Samo su se kroz jak jugoslovenski identitet i nacionalnost mogle neutralisati kulturološko-religiozne razlike između osovine Zagreb-Sarajevo-Beograd.Na žalost jugoslovenstvo je postojalo samo kao mrtvo slovo na papiru i prema tome uživajte u svojim banana republjik!
    (PeruN, 12. novembar 2017 02:26)

    # Link komentara

  78. Čehoslovacka se raspala za jedan dan. SSSR se urusavao mesec dana. Jugoslaviju su razbijali, pri tom se sredstva nisu birala, spolja i iznutra punih 15 godina. Zar nesto sto je vestacko kako to mnogi komentatori tvrde da bi bilo unisteno treba toliko sile i vremena. Bila je Jugoslavija veoma i vrlo autenticna tvorevina. Najiskreniji Jugosloveni su bili Kralj Aleksandar i Tito. Jedan Srbin i jedan Hrvat. Usput, dogadjaji su potvrdili koliko je Tito bio u pravu kad je Tudjmana, Aliju, Seselja stavljao u zatvor, ili, sto je Dobricu Ćosica sklonio sa politicke scene.
    (milorad, 12. novembar 2017 02:16)

    # Link komentara

  79. I nemoj da pričate o četnicima i partizanima.... partizani su država
     (Nikola, 12. novembar 2017 01:50)

    # Link komentara

  80. U toj Jugoslaviji se lagodno zivelo jer su strni doneri davali sakom i kapom da drze SSSR sto dalje a mi smo se igrali samoupravljanja jeli tople obroke i pomalo radili u hladovini. Naravno prvo smo popili kaficu u drustvu i obavili neki svoj poslic u radno vreme.
    Da je takvog donatora bilo duze i Jugoslavija bi potrajala. Ovako kada smo ostali sa praznom kasom i dugovima procvetali nacionalizmi i poceli smo podkradati jedni druge i presipati iz supljeg u prazno.
    Sta je bilo posle svaka stran gusla svoje i izmislja mitologiju. Mi kao najpoznatiji guslari u tome prednjacimo i zato smo na zacelju.
    (bivsi drzavljan Jugoslavije, 12. novembar 2017 01:49)

    # Link komentara

  81. Joj...kako vam se da!?!?Ajde prestanite vise s tom Jugoslavijom.Bilo pa proslo.Bolje bi bilo da svi kod sebe radite,da se borite za napredak nego da cmizdrite za pokojnikom
    (Loli, 12. novembar 2017 01:49)

    # Link komentara

  82. Подсетник:

    [link]

    У Србији је у Првом светском рату страдало 26% становништва, а у деловима Србије пре Балканских ратова 45%.
     (Перица, 12. novembar 2017 01:46)

    # Link komentara

  83. Danko, nisi informisan ratovalo se i u Srbiji.
     (Republika Srpska, 12. novembar 2017 01:34)

    # Link komentara

  84. srbijanako rukovodstvo : Miloševic , Jovic itd ..rasturili su jugoslaviju
    Jednim delom i Hrvati ali oni su i bili za meku konfederaciju ..
     (feder, 12. novembar 2017 01:28)

    # Link komentara

  85. Za Jugoslavijom moze zalit samo netko tko je iz mjesanog braka pa je raspadom iste izgubio svoj identitet ili onaj tko je bio poslusan clan partije pa je zivio ko bubreg u loju bez previse rada.
    (Goran, 12. novembar 2017 01:28)

    # Link komentara

  86. Ovakve debate su besmislene... Juga je krepala kad je Tito umro! I kad se pojavio Sloba, njegova jogurt revolucija, Dobrica Čosić sa Velikosrpskim memorandumom u SANU, Gazimestan... Juga je bila klinički mrtva! Držala se po Markovićem na aparatima. Što su Hrvati trebali? Prihvatiti Slobinu i Šešeljevu Veliku Srbiju? Pa sve bi nas Hrvate ili poklali ili protjerali! A taj Muhamed Kaduz mi je bio simpa i bio je kod Kesića no malo mi je muka od takvih Jugoslavenčuga koji nemaju filtere za zločine koji su se dogodili prije samo 20 i nešto godina. Baš kao u RH Jergović, Ante Tomić i slična smeća.
    (sinek, 12. novembar 2017 01:23)

    # Link komentara

  87. Ne bih se složio da se u Srbiji nije ratovalo. Ne zaboravimo da je počelo tenkovima u Beogradu, a završilo se, bar za nas, bombardovanjem Jugoslavije i okupacijom dela njene teritorije, dok je oružanih sukoba bilo i kasnije, u Makedoniji. Problem ostaje neujednačeno tretiranje nacionalizma, separatizma, represije i diktature, u zavisnosti od političkih potreba i strateških interesa. Taj problem, izgleda, postaje sve veći problem Evrope u celini, a ne samo naša propast.
    (Bratislav, 12. novembar 2017 01:23)

    # Link komentara

  88. Стварно шта су све пре свега Хрвати требали да ураде,да већина Срба схвати да они не желе никакву Југу,него незавосну државу Хрватску,колико да убијју службеника,војника,официра СФРЈ,колико бомби да поставе у авионе ,биоскопе,станице,гробља...да убаце терористичких група...како су само погрешну визију имали и Пашић и Карађорђевићи....
     (Миодраг, 12. novembar 2017 01:23)

    # Link komentara

  89. "Srbija razorena, krivci Hrvati i Bošnjaci - u SFRJ braća"

    Pravi naslov je: Razoren deo Hrvatske i razorena cela BiH - krivci su Srbija i Srbi iz Srbije, Hrvatske i BiH a za razarenje BiH su vrlo malo krivci Hrvatska i bosanski Hrvati
    PS: Jugoslavija i jugoslovenstvo su bili i zauvek će biti u mom srcu, ali sam protiv bilo kakvog zvaničnog stvaranja bilo kakve Jugoslavije.
    (Samosvesna gradjanka, 12. novembar 2017 01:19)

    # Link komentara

  90. Pribičević ~
    "Srbi trebaju uvidjeti i shvatiti da oni nemaju nikakvog,
    ni moralnog, ni političkog, ni nacionalnog, ni historijskog
    prava vladati nad Hrvatima i silom ih (diktaturom) držati
    u zajednici sa sobom. Historijsko je iskustvo pokazalo da
    će se prije Velebit srušiti u more i isušiti Dunav, Sava
    i Drava, nego što će se hrvatski narod odreći svog imena
    i svoje narodne individualnosti. Pa kad Srbi to znaju –
    a to je jasno svima njima bez izuzetka – onda ima samo
    jedan stav, koji je dostojan njihove prošlosti i koji
    može odgovarati njihovom osjećaju pravednosti, pa i
    njihovoj političkoj mudrosti – a to je, da priznaju
    Hrvatima pravo da se sami slobodno opredijele prema
    ideji državne zajednice sa Srbima i da odluče o svojoj
    budućnosti.
    (Mantis, 12. novembar 2017 01:18)

    # Link komentara

  91. Da se Jugoslavija kojim slučajem nakon WWII priklonila zapadu kao demokratska federacija, verovatno bi i danas postojala, a standard bi bio barem u rangu Španije.
     (Filip, 12. novembar 2017 01:09)

    # Link komentara

  92. Nije se 1991. raspala Kraljevina, vec komunisticka Jugoslavija. Ta tvorevina je mozda za nacionalne interese svih naroda bila pravednija od kraljevine, ali je za univerzalnu pravdu ona stvorena nepravdom.
    (Zemun grad SPO, 11. novembar 2017 23:55

    Nema univerzalne pravde
    (Kragujevac crveni grad, 12. novembar 2017 01:08)

    # Link komentara

  93. Zemun grad SPO

    Ali to nije želja ogromnog broja stanovništva u ex-yu.Kako ,između 1918 i 1991 tako i 2010-ih,ili vam treba još 20 ratova da to shvatite?I najbitnije lakše je kontrolisati manje-više uništene države,nego jednu ogromnu delimično jaku državu.Kako spolja tako i iznutra.
    PS neka vrste ekonomske saradnje uvek postoji,makar između odredjenih delova populacije.
    (Vuk91, 12. novembar 2017 01:06)

    # Link komentara

  94. Posle 1 Svetskog rata Srbiji je nudjena Crna gora, Bosna i dobar deo Hrvatske, nas kralj Aleksandar je to odbio, valjda mu je bila mala teritorija, pa je covek stvorio Kraljevinu SHS.
    Ta ga je kraljevina na kraju i pojela.
    A onda je nastala Jugoslavija.
    U celoj toj prici najgore su prosli Srbi, samo iz razloga sto nisu gledali sopstvene interese.
     (Srbin, 12. novembar 2017 00:59)

    # Link komentara

  95. Jugosloven to je dijagnoza.

    I jos nesto,ne moze se uporedjivati ujedinjenje Nemacke ili Italije sa ujedinjem Srba sa Hrvatima,Slovencima i ostalima kasnije,jer to nije isto. Nemacke i italijanske pokrajne su bile drzavice,knezevine,drzave-gradovi i sl. koje su vekovima priznavale vlast najjaceg monarha u odredjenom trenutku od Karla Velikog,preko spanske krune,Habzburga do Napoleona. Oblasti,drzavice bez neke posebne istorije,politickog znacaja i uticaja koje je poljski kralj Sobjeski spasao sigurnog poturcenja. Sve suprotno od Srbije,koja je bila kompaktna nezavisna drzava,sa istorijom,narodom,jezikom,politikom,religijom,tradicijom,valutom,dinastijom i svime sto cini drzavu i narod. I u srednjem veku i od 1804. godine tj. od Berlinskog kongresa.
    Da smo se mi kao Srbi ujedinili sa Srbima (oni koji su tada sebe smatrali Srbima) u CG,Makedoniji,Bosni,Krajni to bi moglo da se uporedi sa ujedinjenjem Nemacke ili Italije. A,ne ujedinjenje tri razlicita naroda kojima ni jezik (Slovenci) nije isti,ni religija (bonus muslimani),ni istorija,ni tradicija,ni pismo,ama bas nista osim sto se Srbi,Hrvati i Bosnjaci (tada Srbi muslimani) jezicki razumeju i od kojih su samo Srbi imali ozbiljnu drzavu sa tradicijom za razliku od svih ostalih koji ili nisu imali drzave ili su ih imali tako davno i tako kratko da se samo visemesecnim kopanjem po arhivama Vatikana moze naci neki pomen o tome.
    (Slobodni Klikeri, 12. novembar 2017 00:49)

    # Link komentara

  96. A vi bas nikako da primetite da je Jugoslavija stvorena da bi se Srbima, kao najvecem uticaju na Balkanu, dala lokalna igracka, kojom bi se udaljili od ostalih Slovena (kojih se Latini, Katolici i zapad inace plase kao da smo svi panteri)?
    Kao sto su Poljake pokatolicili da bi razdvojili jedne Slovene od drugih, tako su Srbe sargarepom Jugoslavije vukli na jug i zapad - i kad je Jugoslavija odbila (verovatno zbog Srba i ruskog uticaja u vojsci) da se pridruzi EU jos osamdesetih ili i ranije, vecito prepadnutim Amerima i zapadu je delovalo da je zemlju onda bolje raskomadati - da ne postane slucajno ne daj boze a joj tragedije - eto slovenska.
    Sad sto se oni nas toliko plase - to verovatno ide u Vizantiju koja je carstvo dok je zapadni Rim propao i tako ostao u maracnom dobu hiljadu godina - pa misle to im je mozda bilo jer je Vizantija sve zauzela (mada ne znaju ni sami, ali se te gladi koju mi nismo tada imali - vec viljusku - zapadna Evropa i Amerika plase i te kako).
    (Pele, 12. novembar 2017 00:42)

    # Link komentara

  97. svima nedostaju dobre stvari iz SFRJ a bilo ih je puno dobrih.losih je bilo takodje ali i sad ima toliko losih stvari da necemo dostici nivo SFRJ jos mnpgp godina.Ne treba nam SFRJ ali treba nam slobodno trziiste bivse zemlje, sloboda kretanja bez predrasuda, prijateljski odnosi i niko vise nece ni pominjati Jugoslaviju
    (brainstorm, 11. novembar 2017 22:57)

    Problem je što vremenom sve više deluje kao da je ili ovo stanje sada ili Juga jedino moguće, zbog našeg mentaliteta..
     (bgd, 12. novembar 2017 00:33)

    # Link komentara

  98. Interesantno, citam knjigu "London for immigrant suckers; So long Yugoslavia" i ima jedan dio gdje glavnom junaku nista nije bilo jasno poslije popisa: "Peter wasn’t worried, but he also couldn’t understand, once the results came out, how can he, as a Yugoslav, be a member of a minority group in Yugoslavia? Something didn’t add up!"
    (tony, 12. novembar 2017 00:29)

    # Link komentara

  99. SFRJ je bila jedna od jačih zemalja u Evropi. Bili smo ispred svih zemalja istočne Evrope. Još se sećam zimovanja u Češkoj, ili kupovine u Mađarskoj, gde nam je sve bilo džabe... Sada je sve obrnuto...
    (samo da kazem..., 11. novembar 2017 23:40)

    Loše poređenje....
    Te zemlje su bile zemlje komunizma kojima je upravljala komunistička pesnica SSSR-a,živeli su ispod civilizaciskog minimuma za taj vremenski period!Trebalo bi da nas uporediš sa Italijom,Austrijom,Švajcarskom,Nemačkom...tu smo odlazili kao radna snaga ili šverceri i to je činjenica koja nas dovodi do suštine-bilo je mnogo gorih ali i mnogo,mnogo boljih od nas,a danas su svi bolji!!!!
     (Crvena Zvezda 1913, 12. novembar 2017 00:15)

    # Link komentara

  100. Nekoliko činjenica:
    Srbi nisu pokušavali izaći iz Jugoslavije.
    Srbi su uvek bili za, a hrvati uvek protiv YU.
    Procentualno najviše se srba izjašnjavalo kao Jugosloveni.
    Hrvati sad pričaju protiv Tita, kako je bio strašan režim, nedemokratski, ali isti taj režim je nacrtao granice koje hrvati isključivo priznaju.
    Samoopredeljenje nije isto što i nezavisnost.
    Mnogo više srba je pisalo latinicu nego hrvata ćirilicu.
     (stručnjak, 12. novembar 2017 00:09)

    # Link komentara

  101. Ljudi ideja Jugoslavije je nastala u Zagrebu i tamo je i osmisljena i nije uopce tocno da u Slo i Hrv i Bih nije bilo zaljubljenika u tu ideju i da je bila na ravnopravnoj osnovi svih njenih dijelova ona bi i danas postojala ali istina da su u tim dijelovima nastala i prva razočarenja istom i bojim se dokle god najbrojniji narod vjeruje u svoju nepogresivost slijede mu iste greske , steta ali slijedeci put sami u nove poraze, šteta
     (slucajno ili ne, 12. novembar 2017 00:09)

    # Link komentara

  102. U naslovu piše u SFRJ braća dok u odgovoru ne, a pitanje se odnosi na period posle Prvog svetskog rata. Takođe sam odgovor mi je čudan, potencira se 91, a preskače se 41. Braća u SFRJ su bili jer je postojao zajednički otpor u vidu partizana kasnije NOVJ u NOBu, tako da je jedan deo stanovništva u trenutku uspeo da prevaziđe zločine koji su počinjeni nad njim. Jugoslovenstvo se ne može nametati, za mene lično je pozitivna pojava i nije ništa pogrešno biti Srbin i Jugosloven ili Hrvat i Jugosloven itd. Te dve stvari ne treba stavljati kao nešto što je u suprotnosti jedno sa drugim. Koliko god da je Jugoslavija, kako se u tekstu navodi, potencirala svoju nacionalnu raznolikost, uvek je postojalo potreba da se još više pokaže ta nacionalna pripadnost i to je na kraju verovatno i dovelo do katastrofe jer i sami političari nisu znali da kontrolišu tu pojavu, šta već bili su predvodioci. Mislim da se u Sloveniji danas to branjenje slovenstva antijugoslovenstvom prvenstveno propagira zbog branjenja kapitalizma i zap. vrednosti od socijalizma. U Hrvatskoj je najviše zbog sukoba Hrvata i Srba počevši od početka 20. veka.
    Koliko znam, a možda grešim, Bošnjaci nisu ratovali u Austro-Ugarskoj vojsci, tako da nisu mogli da razruše Srbiju u Prvom svetskom ratu.
    (Marko, 12. novembar 2017 00:07)

    # Link komentara

  103. @
    Neznam da su Hrvatske ili neke druge vojne jedinice dejstvovale u Srbiji kao Srpske u tim zemljama
    (S S, 11. novembar 2017 23:17)

    Mačva, podrinje i šire (sa kraćim prekidima) 1914-1918, Srem sa Zemunom 1941-1945 neviđena zverstva upravo tih jedinica. Jugoslavija je inače bila krpenjača koja je postojala samo zbog čvrste ruke dva diktatora - Aleksandra i Tita. Ubrzo posle njihovih smrti slede krvavi građanski ratovi. Srbi su najviše platili ali Srbi su je svojom glupošću u oba navrata i pravili - tako da - tačno je Srbi su sami sebi najveći neprijatelji. I sad kada bi nam je ponudili opet bismo uleteli u neku sličnu avanturu.
    (Sale, 12. novembar 2017 00:07)

    # Link komentara

  104. Ajd manite se vise vestacke tvorevine koja je bila zasnovana na diktaturi,zastrasivanju, otimanju, mucenju i ubistvima neistomisljenika.... ...(Sistem te laze, 11. novembar 2017 22:52)

    A koja ozbiljna drzava nema barem pocetke u tome? Kako je nastalo Ujedinjeno Kraljevstvo? A SAD? Kako je ujedinjena Nemacka? A Spanija?
     (objavite i moj, 12. novembar 2017 00:06)

    # Link komentara

  105. Jugoslavija moja domovina!!!
    (Maximus, 11. novembar 2017 23:58)

    # Link komentara

  106. Nije se 1991. raspala Kraljevina, vec komunisticka Jugoslavija. Ta tvorevina je mozda za nacionalne interese svih naroda bila pravednija od kraljevine, ali je za univerzalnu pravdu ona stvorena nepravdom. Samo u Srbiji oslobodioci su bez sudjenja streljali, prema zvanicnim podatcima, 60 hiljada ljudi. Masovnih egzekucija je bilo i u drugim republikama. Oduzimani su imovina i gradjanska prava ljudima samo zato sto su bili protivnici komunizma. Kroz logore su prosli i proterani svi Nemci iz Vojvodine.Kasnije je Broz i svoje komuniste slao na golootocko prevaspitavanje, kako bi im objasnio da ono sto im je govorio kada je zapocinjao gradjanski rat, vise ne vazi. Na kakvim je temeljima stvarana komunisticka Jugoslavija, tako se i na nesrecu svih nas raspala devedesetih.
    Jugoslavija je bila plemeniti san Srba, Hrvata, Slovenaca i ostalih naroda. Svi smo mi ljudi isteg porekla, jezika i kulture. S vremena na vreme nas zavade primitivci sa dna kace koji isplivaju na nacionalne i verske vrhove. Taj podrum intelegencije, eto vec tri decenije, vedri i oblaci nad nacionalnim jugoslovenskim bantustanima. Sistem vrednosti je izokrenut, pa se laz plasira kao istina, a glupost kao pamet. Svi branimo primitivce i zlocince iz sopstvenih redova, stvarajuci tako od nase dece taoce njihovih nedela. Jugoslavija ce se opet spojiti, ovoga puta zbog ekonomskih interesa njenih naroda. Sto pre dodje do iskrenog pomirenja, to cemo brze izaci iz decenijskog kosmara.
    (Zemun grad SPO, 11. novembar 2017 23:55)

    # Link komentara

  107. Jugoslavija nije opstala zato jer je šest nacija imalo šest nacionalnih država! Kad je stvorena Jugoslavija, normalno je i istorijski bilo za očekivanje da će se formirati južnoslovenska nacija (zato mislim da je bolji naziv za zajedničku državu bio Južna Slavija, jer Jugoslavija je i jezički kalambur), ne bi danas ni Amerike bilo da se posle građanskog rata nije desilo "Rađanje jedne nacije" (čuveni Grifitov film), a da li je realno bilo stvaranje južnoslovenske nacije, mislim da jeste, ali kako kad je inženjer Pašić govorio da su Srbi, Hrvati i Slovenci tri plemena jednog naroda. Nacionalna svest kod Srba već je bila jasna početkom 19. veka, a to se uveliko dešavalo i sa Slovencima i Hrvatima, početak zajedničke države nije počeo nacionalističkom mržnjom, naprotiv. Mislim da srbijanski režim nije tada shvatao značaj formiranja državotvorne nacije na južnoslovenskoj pripadnosti tri naroda, od naroda nastaje nacija a ne nastaju plemena, nego su rbi očekivali da im južna braća budu zahvalna što su ih oslobodili. Pa su onda južna braća ipak pobegla iz tog zagrljaja zahvalnosti. Svaka čast ovom skupu, ali malo je tu bilo naučnog pogleda na našu "jugoslovensku tragediju". Jugoslaviju su razbili nacionalizmi njenih nacija, i svaki je savremeni naučnik toga svestan, osim nacionalnih romantičara. Neću o srpskom hegemonizmu, i ovako ću proći loše na glasanju.
    (Srbin, ali ne po rođenju, veri i ćirilici, posebno ne po volji neba, 11. novembar 2017 23:43)

    # Link komentara

  108. Da je valjala ne bi se raspala!
    Svi oni koji žale za Yu su ljudi koji,jednostavno,nisu u stanju da razumno i racionalno rezonuju šta je ta država dala a šta uzela svim narodima!
    Kada se podvuče crta ispod 73 godine postojanja dobijamo sledeći rezultat-dva krvava građanska rata,milione pobijenih,obogaljenih i proteranih,popaljeno i porušeno više nego što možemo,radom,zaraditi i izgraditi za bar 100 godina,dobijamo vlasti koje je izrodila borba,nasilne,neuke i grabežljive,pametni i učeni nemaju mesto i odlaze.
    Oni koji pričaju o lepom životu neka to ne pripisuju Yu,živeli bi valjda i kao samostalne države,pod uslovom da nismo pali pod SSSR,što je možda jedina svetla tačka jugoslovenske države.
    Krvavi sukobi između naroda na tlu Yu morali bi biti jasan putokaz da svaka ideja o nekoj novoj Yu mora biti u korenu sasečena.Ono što je neophodno za prosperitet ovih država je,pre svega,mir i uzajamno poštovanje!
     (Crvena Zvezda 1913, 11. novembar 2017 23:41)

    # Link komentara

  109. SFRJ je bila jedna od jačih zemalja u Evropi. Bili smo ispred svih zemalja istočne Evrope. Još se sećam zimovanja u Češkoj, ili kupovine u Mađarskoj, gde nam je sve bilo džabe... Sada je sve obrnuto...
    (samo da kazem..., 11. novembar 2017 23:40)

    # Link komentara

  110. Drugim rečima, svi su krivi osim Srba, a svugde se ratovalo osim u Srbiji! Zanimljiva slučajnost...
     (Danko, 11. novembar 2017 23:39)

    # Link komentara

  111. Tako je Hrvati i Bosnjaci su to uradili , mi smo bili andjeli.
    333, 11. novembar 2017 22:58)

    Нисмо били анђели већ смо били и остали најглупљи од 1919. до данас.
    Муслимани и Хрвати су знали шта хоће и за то су се борили и за време Тита а и после. Више Хрвати него муслимани.
    А ми смо овце покондирене и пре 100 година па и сад још много више.
     (Ђенерал, 11. novembar 2017 23:36)

    # Link komentara

  112. у србији нестанује југоманија........никад се непоновила
     (ИБАРСКА ЗУМЗАРА, 11. novembar 2017 23:28)

    # Link komentara

  113. Nije istina da su religijske razlike male. Velike su. Trebalo je bar 2 konfesije od 3 da se stope u jednu pa da Yu ima sansu. Ali time sto SPC zeli biti ekskluzivna ovi drugi ae razbezali a mi nazalost olai sami sa njom.
    (DUSHAN, 11. novembar 2017 23:26)

    # Link komentara

  114. Neću više YU nikada. Što se raspalo nije važno. Svako svojim putem. Bolje da radimo sa Bugarima i Rumunima nego sa ovima...
    (Dexini, 11. novembar 2017 23:19)

    # Link komentara

  115. Zasto se ovo organizuje ovde i imaju li ovi ljudi pametnija posla.
    (Stefan, 11. novembar 2017 23:18)

    # Link komentara

  116. Neznam da su Hrvatske ili neke druge vojne jedinice dejstvovale u Srbiji kao Srpske u tim zemljama
    (S S, 11. novembar 2017 23:17)

    # Link komentara

  117. Srbi su najveći neprijatelji samima sebi. Opšte poznata stvar.
    (DrMr, 11. novembar 2017 23:12)

    # Link komentara

  118. Ja sam uvijek bio za SFRJugoslaviju, odgojen sam u multietnickoj porodici.. uvijek cu biti za Jugoslaviju. Mislim za jos koje vrijeme ljudima nece biti jasno zasto je uopste i bio rat i raspad.
    (Danijel, 11. novembar 2017 23:02)

    # Link komentara

  119. Eh sad ostaje da citamo ove sto se raduju da je vise nema, a nikada nisu ni ziveli u toj zemlji. Mogu oni do sutra da filozofiraju, takva zemlje sa posle toliko krvi i znoja da se napravi ne predaje kao sto smo je predali i prodali, tu mislim na sve narode te zemlje. Ljudi kao Andric su bili u zatvoru za tu ideju Jugoslavije, Prvi svetski rat je prakticno poceo zbog te ideje i okrenuli smo celu Evropu u pravcu globalizacije, a onda dozvolili da nas rasparcaju, zbog pohlepe i gramzivosti domacih lidera i malo pameti naroda koji ih je slusao. Sta smo danas, opet svi kolonije, prosek po 30% stanovnistva odseljeno na zapad iz svake zemlje, od preostalih pola gleda kako ce da ode, prezaduzeni svi prema njihovim bankama i fondovima, svi nosimo njihova 3,4 brenda odece, rafovi samo milka i nivea, svuda mcdonaldsi i lidl i ikea, vade pare odavde kao ludi, nista od njihovih proizvoda nije ni malo bolje od onoga sto smo mi pravili, a dosta je skuplje, itd itd.
     (who cares, 11. novembar 2017 23:01)

    # Link komentara

  120. Ovo je istina! Jugosloveni postoje svako ko je pripadnik južnoslovenskog naroda (Srbin, hrvat, bosanac, crnogorac..) je jugosloven ali to neki ljudi nisu nažalost razumeli i odvajali se umesto da su se složili!
     (Zvezdaš, 11. novembar 2017 23:00)

    # Link komentara

  121. Tako je Hrvati i Bosnjaci su to uradili , mi smo bili andjeli.
    (333, 11. novembar 2017 22:58)

    # Link komentara

  122. svima nedostaju dobre stvari iz SFRJ a bilo ih je puno dobrih.losih je bilo takodje ali i sad ima toliko losih stvari da necemo dostici nivo SFRJ jos mnpgp godina.Ne treba nam SFRJ ali treba nam slobodno trziiste bivse zemlje, sloboda kretanja bez predrasuda, prijateljski odnosi i niko vise nece ni pominjati Jugoslaviju
     (brainstorm, 11. novembar 2017 22:57)

    # Link komentara

  123. Ajd manite se vise vestacke tvorevine koja je bila zasnovana na diktaturi,zastrasivanju, otimanju, mucenju i ubistvima neistomisljenika....
    ...
     (Sistem te laze, 11. novembar 2017 22:52)

    # Link komentara

  124. Gotovo je sada, nje više nema. Svi smo je rasturali, neko manje, neko više.
    (Radovan VI, 11. novembar 2017 22:47)

    # Link komentara

  125. Ma da! Hrvatske i Bošnjačke horde su harale Srbijom i razorile je... Nije ni čudo što je sve pobeglo od Srbije!
    (slavko, 11. novembar 2017 22:47)

    # Link komentara