1. nije mi bas jasna rasprava. Neko nekoga tuce, nanosi mu fizicke i/ili psihicke povrede - znaci, neko mora da odgovara. Mislim krivicno - sud, zatvor. Jedino moze da se raspravlja da li zatvor za te skotove sto tuku ili njihove roditelje. Ako zakon to ne dozvoljava - zasto ne dozvoljava? To nije moj/nas problem. Menjaj zakon da stiti gradjane, to je bar prosto. Ili to ili ce neko od te maltretirane dece doneti poluautomatsko oruzje u skolu, pa cemo imati iste probleme kao u SAD.
    (djuro, 10. novembar 2017 20:23)

    # Link komentara

  2. Problematicna deca poticu od problematicnih roditelja! Nema odgoja dece u porodici,deca su prepustena sama sebi,ulici, jer roditelji nemaju vremena za svoju decu ili ne umeju da je vaspitaju posto mozda ni oni nisu vaspitani da postuju ljudske norme ponasanja! Problem je kucno vaspitanje!
     (dana, 10. novembar 2017 19:42)

    # Link komentara

  3. Jao, sad ces jos i pedijatru koji dnevno ima ko zna koliko pacijenata natovariti da se bavi vrsnjackim nasiljem. Pa on dete vidi na 10 minuta, sigurno nece tad ispoljavati bes.
     (lola, 10. novembar 2017 19:20)

    # Link komentara

  4. Zatvorena u Ministarstvu koliko je skolskih casova odrzala u zivotu. Tesko je iz kancelarije voditi prosvetu.
     (dragi, 10. novembar 2017 19:03)

    # Link komentara

  5. odgovor: (Protoss, 10. novembar 2017 14:34)

    Prijatelju, zakazala je porodica. Nije na vaspitačici, ni učiteljici, ni razrednom starešini da vaspita dete. Vaspitanje ide iz kuće, a škola nadograđuje ako postoji saradnja sa roditeljem. Nije ih dovoljno samo oblačiti i hraniti, potrebno ih je izvesti na put.
    (školski primer, 10. novembar 2017 15:45)

    Prijatelju, a sta mislis ZBOG CEGA I ZASTO je zakazala porodica??Naravno da sve nesvesne i lose roditelje treba osuditi, ima ih, a ja verujem i da ima dosta i normalnih, sjajnih roditelja, koji verovatno ne znaju gde udaraju glavom, iako su dobro vaspitali dete.Sutra to dete kada poraste, u jednom trenutku zbog razocarenja, loseg zivota i nepravde napasce roditelje ni krive ni duzne sto mu nisu obezbedili zivot koji svaki boziji dan gleda preko tabloidne, beskrupolosne elite, televizije ovog sistema.On voli i postuje svoje roditelje, ali u jednom trenutku razvijanja i odrastanja puci ce mu film, jer je sve radio normalno i posteno kako su ga roditelji vaspitali, ali prosto ogroman pritisak zbog zivota, stvari i nepravde koje mu nisu jasne kada izadje na ulicu ili pogleda televiziju i pita se, odakle i kako, a ja i moji roditelji koji smo se ceo zivot vodili pravim normama i vrednostima, od srednje klase postali smo gubitnici, e to ti je moj prijatelju Srbija i ne zavaravaj se da ce boljitak ovoj zemlji ni porodicama doneti ni politicari, liberali, nacionalisti, ovi oni, estrada, poznati, sportisti i tako dalje.
    (Protoss, 10. novembar 2017 17:26)

    # Link komentara

  6. @lola
    Tačno je to za "dosije" iz osnovne.Mnoga deca vuku u osnovnoj probleme iz prvih par godina školovanja.Nekako se još u najranijem dobu "izdvoje" njih par problematičnih koji vremenom postanu "dežurni krivci".I što je najludje,kao da su potrebni društvu (odeljenju) da bi se ukazivalo ostalima kakvi ne bi trebalo da budu.Kasnije se dešava da u nekim nestašlucima kao krivci budu označeni samo oni iako ih na primer prave u društvu sa primernom decom.
    Kad sam ja išao u OŠ bilo ih je 4-5 i od njih jr možda jedan ostao problematičan do sedmog razreda (premešten).
    Kod mog starijeg sina ih je bilo par - mislim da u tim sotuacijama drugi roditelji ne bi trebalo da uče decu da takve drugove izbegavaju nego da utiču na njih u pozotivnom smislu pa čak i da ih "brane"/ zastupaju kada se dogodi da budu nepravedno optuženi (što se dešava i veoma je štetno jer onda izvuku pouku - kriv ću biti svakako,pa zašto da se lepo ponašam).
    Nekom izolacijom te dece se ona guraju u problem a normalnim ophodjem najkasnije do srednje ona se skroz uklope.Zato ti "dosijei" iz osnovne nisu dobra ideja.
    Srednja je druga priča.Mislim da školski psiholog može da pomogne u početku - mogućnosti su mu ograničene,ali u situaciji kada roditelji ne saradjiju može da ih "prosledi" Centru ,pa preventivni nadzor,obilsci,razgovori - natera se rodotelj da se bavi detetom.Tek onda sankcije.
    (Komša, 10. novembar 2017 17:06)

    # Link komentara

  7. primer kako se zataskava. imate dete i koje trpi torturu i u tom teenutku drugo dete koje trazi nekoga da intervenise i ne nalazi nikoga. sve ostalo je opsti zakljucak. znaci imamo zrtvu, imamo materijalne dokaze, poznate krivce, imamo odgovorne koji ne rade posao. jedino nemamo nomalan zavrsetak...
     (sve jasno, 10. novembar 2017 16:50)

    # Link komentara

  8. "
    Prijatelju, zakazala je porodica. Nije na vaspitačici, ni učiteljici, ni razrednom starešini da vaspita dete. Vaspitanje ide iz kuće, a škola nadograđuje ako postoji saradnja sa roditeljem. Nije ih dovoljno samo oblačiti i hraniti, potrebno ih je izvesti na put.
    (školski primer, 10. novembar 2017 15:45)"
    Samo delimično tačno, naime porodica je očigledno zakazala ali da se sada ne frljamo procentima ,mislim da je ipak većina normalna a bilo bi jos vise normalnih kada bi skola identifikovala problematične I tretirala ih na odgovarajući način. Potrebno je u školi obezbediti optimalne uslove za S V E a ne da vlada zakon jačeg .To mora sistemski da se uredi ,džaba apeli na nečiju savest, svest i sl.
     (zlopamtilo, 10. novembar 2017 16:11)

    # Link komentara

  9. odgovor: (Protoss, 10. novembar 2017 14:34)

    Prijatelju, zakazala je porodica. Nije na vaspitačici, ni učiteljici, ni razrednom starešini da vaspita dete. Vaspitanje ide iz kuće, a škola nadograđuje ako postoji saradnja sa roditeljem. Nije ih dovoljno samo oblačiti i hraniti, potrebno ih je izvesti na put.
    (školski primer, 10. novembar 2017 15:45)

    # Link komentara

  10. Prosvetni radnici nemaju ama bas skoro nikakva niti ovlascenja, a i sami su cesto meta nasilnika. Da bi uticali na vaspitanje trebaju im se vratiti ovlascenja. Drugim recima: nastavnici trebaju da budu nastavnici, a ucenici - ucenici. Jedino sto mogu je da prijave nasilje cim za njega saznaju.

    Vecina roditelja nije zainteresovana i nema vremena ili nece da nadje vremena za vaspitanje svoje dece. Tek kad saznaju da se desava ovako nesto reaguju, jer se plase da njihovu decu ne maltretira nasilnik.

    Bez promene zakona i ostrog sankcionisanja nasilnika i njihovih roditelja, drugi ucenici nisu i nece biti bezbedni u skoli. Bice jos mnogo trauma,
    tuca a, ne daj Boze, i gorih stvari. Sve drugo su prazne price.

    Mozda je ovo prekretnica na kojoj cemo se kao drustvo pogledati u oci i reci da smo svi zatajili. I krenuti u nekom boljem i pozitivnijem smeru.
     (Kontras, 10. novembar 2017 15:39)

    # Link komentara

  11. Toliko praznih prica i naravno formiranje jos jedne komisije ,u kojoj ce sedeti nepismeni verni clanovi ,primati nadoknade ,a posao ce biti prebacen profesorima ,socijalnim radnicima i svim drugima koji jedini rade i za koje jos uvek vazi zabrana zaposljavanja .
     (vrabac, 10. novembar 2017 14:54)

    # Link komentara

  12. Potrpajte roditelje u zatvor, ako mislite da je to resenje.A onda neka sistem preuzme obavezu, hrani ih, oblaci, vaspitava, pruzi im dom, pa ce te svi biti presrecni i konacno srecni jer ste postali kao zapad.Ali s obzirom da ne mozete ni zebru za pesacki prelaz da oznacite kako treba, mislim da bi ste bili u velikom velikom problemu.Srbiju na zapadu samo vidimo na malim ekranima, nocnom zivotu, Beogradu i katastrofalnim sistemom vrednosti.Srbija i srbi sve rade naopacke, to vam je surova istina.Prepucavate se i svi ste zakazali.Pedagozi, psiholozi, ustanove, sistem gde ste???
    (Protoss, 10. novembar 2017 14:34)

    # Link komentara

  13. A d se nastavnicima vrati status vaspitača i školi pored obrazovne uloge i vaspitna?
     (Marija, 10. novembar 2017 14:23)

    # Link komentara

  14. @Prosvetnik
    Potpisujem svaku rec.
     (teacher, 10. novembar 2017 14:15)

    # Link komentara

  15. Gde je kazna za decu nasilnike i njihove roditelje? Opet ce biti pojeo vuk magarca?
     (heroj, 10. novembar 2017 13:03)

    # Link komentara

  16. Još početkom 2000-te god ( verujem i ranije - 90-ih, ali smo bili sluđeni drugim stvarima, pa nismo obraćali paznju),bilo mi je mučno da odlazim na roditeljske sastanke i sa slušam pojedine roditeljske gluposti. Nastavnici su uglavnom bili ok. To je nastavilo tako i na dalje, pa se procenat onih roditelja koji razumno razmišljaju i prihvataju odgovornost i za svoju decu, svake god smanjivao. Prevladala je nekultura, ne vaspitanje i siledžijstvo. Kao i svugde u društvu. A šta ćemo i kako ćemo dalje, sam Bog zna. Nek nam je na pomoći, jer od nad više nema ništa. Živi bili, pa videli.
    (Samo razmisljam, 10. novembar 2017 12:59)

    # Link komentara

  17. Mnoge su zablude o ulozi skole iz cega slede samo nerealna ocekivanja. Vaspitna uloga srednje skole je jos komplikovanija jer u nju stizu vec formirane osobe, manje ili vise zrele, ali sa ozbiljno usadjenim stavovima i vrednostima. Strasne su osude ovih komentatora koji o temi malo znaju a ipak na osnovu tog oskudnog znanja donose svoj sud. Deca su razlicita, i njihove porodice, i menjaju se iz dana u dan, na nase oci. Zasto da obelezimo jedan njihov trenutak, na pr, eksces iz osnovne, i da ga kroz nekakav dosije vucemo kao robijasku kuglu?
    Roditelji, i samo roditelji, mogu da postave pravi temelj. Ako toga nema i dete gleda majku koja trpi uvrede i udarce alkoholisanog oca, ili majku koja trpi verbalne napade svekrve, ili oca koji posrce pod teretom bede, ili majku kaciperku koja ga zanemaruje, ili oca nasilnika koji urla na nastavnika...primera je bezbroj...sta od njega moze ispasti nego pogresno orijentisana osoba?
    Ja kao nastavnik mogu da nadogradjujem temelj, da ga ucvrscujem pozitivnim primerom, da ga oblikujem dobrim ukusom, da ga ojacam znanjem i otvorim vidike.
    Ali ako su temelji pogresni, cesto je sve uzalud.
     (lola, 10. novembar 2017 12:54)

    # Link komentara

  18. OK, sto se tice nasilja, jasno je da treba preduzeti mere, i sam dozivljavam traume sa mojim detetom kojeg su maltretirali i jos uvek ima sporadicnih slucajeva, ali pozitivno je sto nam mali sve prenosi i mozemo da reagujemo na vreme. Mada postoji i nedodorljivih ucenika...

    Ali, sta je Ministarstvo obrazovanja ucinilo da bi skola postala interesantna ucenicima? Medju ucenicima vlada apatija, nezainteresovanost, nacin rada je kao iz srednjeg veka - neko kaze "usvojili smo zakone iz EU, zato je kod nas stanje uzasno#. Ne, usvojili smo samo nesto, ali ne i drugo sto bi trebalo uz to. Deca nam nepotrebno nose po 5-6 kg knjiga i svesaka svakog dana (samo iz srpskog su obavezne tri knjige), materijal koji uce je totalno van pameti, ima puno toga nepotrebnog, knjige su pisane na nivou akademika (pricam za osnosvnu skolu, do 8. razreda), jos uvek se sprovode isti nacini ocenjivanja, predavanja...
    Dakle, kako cete deci pribliziti skolu? Kad bi njima bilo interesantno, ne bi razmisljali da li je neko corav, copav ili kakav vec, jer kad je atmosfera drugacija, to deluje pozitivno i na psiholoskom planu.
    (Laufer, 10. novembar 2017 12:49)

    # Link komentara

  19. Patrijarhalstina ... u kojoj je izmedju ostalog u redu i povisiti ton, i udariti, "da se zna ko je glavni". I ta deca to gledaju kod kuce i usvajaju takve obrasce pobasanja kao prihvatljive. I tako se to prenosi sa kolena na koleno.
    Resenje? Minimalan prag tolerancije i visoke kazne (zatvorske i novcane) za nasilje svake vrste. Kad bi deca u svojoj kuci naucila da nije u redu povisiti ton i nije u redu udariti, zastrasivati, tada bi i ove pojave bile sve redje.
     (Ja, 10. novembar 2017 12:44)

    # Link komentara

  20. otac mi je pricao kad je isao u skolu 60ih vozom da su se oni i drugari glupirali da ne kazem bahatili u vozu,i jedan supovac ih uhvatio i zapreti im popravnim domom i da ce reci roditeljima ozbiljnim tonom. nikad vise nisu pravili gluposti...ostalo mu u secanju do dan danas.mora tako i danas sa bahatom decom.
    (ica, 10. novembar 2017 12:43)

    # Link komentara

  21. Sva nastojanja da se teret nevaspitane omladine prebaci na školu su propala i propadaće i dalje...jednostavno, shvateite, škola NE vaspitava decu, već UKAZUJE na vaspitne propuste staratelja i pokušava da utiče savetima neprekidno(!) da se situacija popravi...to je sve i to bi trebalo da je dovoljno da postoje OSTALE institucije koje rade svoj posao. Razumite da učitelji i nastavnici u školi NEMAJU ni PRAVA ni INGERENCIJE da se duboko upliću i uzorpiraju i prava i obaveze koje ima jedino staratelj...i to je potpuno i tačno i ispravno. Nemojte praviti decu ako ne želite da ih vaspitavate, sejete ih ko krompire i onda posao podizanja treba da vam obavlja neko drugi, kako da ne? Ovaj problem se neće pomeriti s mesta sve dok zakon ne počne da kažnjava "jadne i umorne roditelje" za zlodela njihovih "nestašnih mališana" do 14 godina u potpunosti, od 14 do 18 godina sa podeljenom krivičnom odgovornošću - dete će krivično da odgovara. Kazna, kazna, kazna!!! Zatim edikacija, edukacija, edukacija i pritisak sa svih strana na realizaciju ispravnog ponašanja. Šta imamo danas? Ministra koji "osuđuje" i Predsednika koji javno kaže da "ne može da se bori protiv kriminala, jer to nije lako". Pa ko je ovde lud a ko zbunjen, jer normalnih NEMA!!!!
    (Prosvetnik, 10. novembar 2017 12:35)

    # Link komentara

  22. Неопходна је промена кривичног закона у смислу да се уведе строго кажњавање малолетника, јер уколико изостане адекватна казна, такви ће се развити у злочинце и психопате који уживају у наношењу патње жртви. Мало пацке које добију од родитеља и школе њима није ништа наспрам популарности које после тога уживају на улици! И обавезно сваки дан после школе да чисте школско двориште (за такве нема веће казне од "блама" пред осталим потенцијалним деликвентима па да помажу у азилу за животиње, у дому за незбринуту децу итд., да се мало науче саосећајности ако није касно.Не могу бити закони исти данас као што су били у социјализму,ми смо некада били нормално и сигурно друштво. Наравно било је и тада оних који су малтретирали друге, али то није био модел понашања.Жртве насиља носе ожиљке цео живот.
    (natalija, 10. novembar 2017 12:35)

    # Link komentara

  23. "To je jako kratak period da bi ste upoznali sve faktore rizika koji neko nosi sa sobom kad dođe neko iz osnovne škole", rekla je Lajović dodajući da ne postoji obaveza da osnovne škole prenesu informacije srednjim školama ukoliko je reč o problematičnoj deci jer te škole nemaju tačnu info gde se deca upišu."

    Da li je moguće da neko iz Ministarstva može da ovoliko masno laže, kao pas! Iz mog prosvetnog iskustva, a na poziciji razrednog starešine, znam tačno koju školu mi je koji učenik po završetku osmog razreda upisao, jer meni predaju listu želja, i mi imamo povratnu informaciju koja želja je sa te liste ispunjena, na osnovu čega se radi i statistika uspešnosti. Dakle,nije reč o nedostatku informacija od strane škole, već o nedostatku volje da se problemi rešavaju, sa najvišeg nivoa.
    Slažem se da škola uradi sve što je u njenoj moći, i to je najčešće ništa. Tačnije, efekat je ništa. Može da anketira i upozorava usmeno, može da šalje plave koverte, na koje se roditelji ili odazovu ili ne, uglavnom odbiju saradnju ili da prihvate ponudjeno rešenje, i na kraju se vrati na početne pozicije. Najgore što možete da uradite, kada je osnovna škola u pitanju je da smanjite ocenu iz vladanja, koja se na poslednjoj sednici popravi, da bi se nagruvao prosek. I tako na kraju sva deca, sasvim oprana i čista odlaze u novo okruženje, bez mrlje na sebi. Posle ovi krive one iz osnovne, oni prebacuju krivicu na neke treće, i non stop začaran krug.
    (Analitika, 10. novembar 2017 12:09)

    # Link komentara

  24. Pricamo da je rešenje kažnjavanje roditelja i šta imamo od toga ako sutra bude pola zatvora ispunjeno roditeljima onih koji nemaju ili neće da plate.Ovom je dete pokidalo rajsfešlus na torbi njegovog deteta i odmah sastanci, ludila,a šta ako neko hoće da naplati a nije u pravu?
     (hjeronimus, 10. novembar 2017 12:02)

    # Link komentara

  25. Osnov vaspitanja se stiče u porodici do 5, 6.godine života, sve ostalo je samo nadogradnja kroz obrazovno-vaspitni sistem. Ako kažemo da je porodica ćelija društva, a svesni smo i vidimo da nam je društvo jako,jako nezdravo, onda je saminm tim jasno da je i porodica nezdrava. Koliko puta je društvo poslalo poruku da je nasilje društveno prihvatljiv oblik ponašanja, jer to nasilje nije kažnjeno. Na televizijama sa nac.frekvencijom imamo rijaliti programe 24 sata. Tu ne možemo govoriti da treba neka cenzura, jer bi onda te i takve programe trebalo zabraniti u potpunosti. Veoma često se škola proziva kao odgovorna kada se dogodi nasilje, proveravaju se koojekavi zapisnici, saslušavaju direktori, stručni saradnici,nastavnici,a oni su u svemu tome najmanje krivi. Kaznena politika je veoma loša i veoma teško se pojedine zakonske odredbe sprovode u praksi, a još nisam čuo da je neki roditelj novčano ili i novčano i zatvorski kažnjen jer mu dete ispoljava nasilje u školi i van nje. Uopšte, nezaštićeni smo od nasilja i nasilnika, a ako i pokušamo da se sami zaštitimo, u tom slučaju ćemo mi završiti u zatvoru ili biti novčano kažnjeni. Na kraju, radim u školi više od 15 godina i sve što sam ovde rekao, rekao sam na osnovu iskustva i na žalost to je naša tužna istina.
    (profesor, 10. novembar 2017 12:01)

    # Link komentara

  26. @(Igor, 10. novembar 2017 10:15)
    potpuno si promasio poentu.
    dete ne treba ni pred kim da se trese. ni pre kim! ni pred roditeljima, ni pred profesorima, ni pred policijom, a ponajmanje pred drugom decom.
    dete treba druge da postuje a ne da ih se plasi.

    to sto ne pravimo razliku izmedju postovanja i strahopostovanja nas je (izmedju ostalog) i dovelo dovde gde smo.
    (mrmlj, 10. novembar 2017 11:16)

    # Link komentara

  27. Presipanje iz supljeg u prazno
     (martianm, 10. novembar 2017 11:10)

    # Link komentara

  28. Tranzicija nas je upropastila. Nismo prihvatili taj zapdno-evropski model gde institucije i propisi rešavaju probleme, napustili smo komunistički strog režim obrazovanja a patrijahalni tradicionalni mehanizmi više nepostoje , postoje samo njihovi negativni repovi. Drugim rečima haos i anarhija.
     (Maka@, 10. novembar 2017 11:01)

    # Link komentara

  29. Sramno je za citavu naciju to ko su nasi zvanicnici koji se bave ovim pitanjima. "Osnovna skola ne zna kome treba da javi da je ucenik problematican, a srednja ne zna koga upisuje". I onda je resenje sacekati 31 dan pa videti da li ima nasilja?? Da li ovde iko ima imalo mozga. Tuga..
     (Darko, 10. novembar 2017 10:55)

    # Link komentara

  30. Škola i roditelji su da vaspitavaju decu. Policija, tužilaštvo, sudstvo, mediji, političke stranke, parlament, vlada, državna uprava, lokalna samouprava, kultura i umetnost, itd. su da vaspitavaju odrasle. Ne mogu jedni da se vaspitavaju a da se drugi ne vaspitavaju.
    (Holizam, 10. novembar 2017 10:54)

    # Link komentara

  31. Samo dobar sistem popravnih domova (uz krivicno gonjenje) i drustveno koristan rad za materijalnu stetu. Zatvoris jednog, drugog, treceg, ostali tisina. Sve to, samo da sudskim organima ne padne novac u sake, sto je danas tesko da se ne dogodi. Naravno, to se zove KORUPCIJA i resava se drakonskim zatvorski kaznama! Jako je prosto za reci i svi to znamo, ali je tesko za uraditi, ne zato sto je generalno tesko, nego smo mi lenj i tezak narod. Borba, od kolevke pa do groba!
    (Vuk, 10. novembar 2017 10:52)

    # Link komentara

  32. Svaki psiholog I pedagog kazu da ce biti preduzete mere ukori itd itd.
    Svako ko je imao problema sa nasilnicima zna da je samoodbrana tj nasilje jedino resenje. Nece te ostaviti na miru dok ne pokazes zube I tacka. Ako ti mama dodje u skolu bice ti samo gore. Bar iz mog iskustva
     (vozdra, 10. novembar 2017 10:31)

    # Link komentara

  33. U situaciji u kojoj se Srbija nalazi (odnosi se na sve sfere drustva) neophodne su dve grupe mera. Preventivne mere su daleko vaznije ali i zahtevnije. Kurativne mere su instant - usmerene na obeshrabrivanje negativnih pojava. Plasim se da ove druge slabo deluju u svim sferama drustva jer pre svega ne postoji iskrena volja nosilaca vlasti da te mere sprovedu. Dakle ostaje samo preventiva.
    Situacija u drustvu je jadna. Uzori su izvitopereni. Zemlja u kojoj doslovno svi tabloidi dobijaju novac od drzave a najjace stanice su Hepi i Pink na kojima se pojavljuje Predsednik sa svojim saopstenjima a ostatak vremena prenose rijaliti jasno ukazuje na cinjenicu da ne postoji nikakva volja establismenta da gradi normalnu drzavu i uvede nase drustvo u red civilizovanih drustava EU.
    Jedina snaga koja stvari moze da poboljsa su roditelji. Oni su ti koji moraju da preuzmu stvar u svoje ruke i uloze sav svoj trud u sopstvenu decu. Niko drugi to uraditi nece. Dakle roditeljima savet da sve sto znaju prenesu svojoj deci, a ono sto ne znaju da nauce i ponove isto. Ja sam to ucinio sa sinom a sad cinim sa kceri. Sin zivi srecnim zivotom u SAD a za koju godinu nadam se njegovim stopama krene i kci. Zao mi je veoma sto je meni zapala gorka casa da zbog macehinskog odnosa Srbije ucinim sve da moja deca grade zivot nazalost "tamo gde svoga nema i gde brata nije". Gorka je to casa i za nas koji ostajemo ali i za 1,5 milion njih koji su morali otici.
    (Dr., 10. novembar 2017 10:24)

    # Link komentara

  34. Ma sta vise filozofirate,kazite jasno i glasno uveli smo besmislene i nepotrebene evropske zakone koji stite nasilnike,i stvar resena.A ne samo, te nevalja ovo te navalja ono te ovo treba uvezati te ono, dosta vise zamajavanja,stvar jednostavna, nasilnike na par godina u popravni dom pa nastavaka skole.A roditeljima kazne od vise stotina hiljada dinara,mislim na roditelje dece nasilnika.Ovako kako stvari stoje sa nemoralnim advokatima i nezainteresovanim sudijama samo ce sve vise i vise biti nasilja.
    (vj, 10. novembar 2017 10:23)

    # Link komentara

  35. Gledao sam gostovanje jutros u Jutarnjem programu. Uglavnom ponavljanje fraza, apeli, analize i slicno. Nazalost novinarka je odlicno zamisljeno pitanje lose postavila; "Da li je obaveza osnovnih skola da obaveste srednje o problematicnim ucenicima". Gosca je naravno odmah ovo odbacila uz komentar (ispravan) da ne zna osnovna skola gde se upisao ucenik.

    Pitanje je trebalo biti obrnuto - da li je obaveza srednjih skola da traze dosije ucenika kojeg su upisali?

    Jer moja supruga je vaspitac i mora da vodi detaljan dosije svakog deteta, gde upisuje sva opazanja o njemu. Trebalo bi osnovna skola da trazi taj dosije da vidi kakvo dete dolazi. Istim putem i srednja da trazi od osnovne. Pa i odbiti upis ako je dete problematicno.

    Onda bi otpali argumenti - nismo znali, radimo analizu i sl.
    (MisterNo, 10. novembar 2017 10:20)

    # Link komentara

  36. savetnici,pedagozi,psiholozi,strucna lica...koliko vas ima i ne znate ko vam dolazi iz osnovne skole,i da ima problematicno ponasanje...ta ajte molim vas...kad se ovako nesto desi,a nazalost sve su cesce te pojave,odrzavaju se tribine,seminari,ima vas na tv...i sta ste postigli...nista...kad neko izgubi dete,dzaba mu ceo svet,a vi cete opet da apelujete bla,bla...dajte vise da se donese ostra kaznena politika i za maloletne pocinioce i za roditelje uvesti materijalnu odgovornost...ako tvoje dete lomi i unistava inventar,napada djake,profesore...plati kaznu,ako nemas da platis,idi u zatvor...pa ces da gledas kako ti se dete ponasa
     (dokle vise, 10. novembar 2017 10:19)

    # Link komentara

  37. Kada iz svih uglova pogledate nase obrazovanje, ono lici na lakrdiju. Cast izuzecima. Ja to mogu da sagledam i kroz moje iskustvo u osnovnoj skoli. Mene je razredni staresina pokusao da izbaci iz skole jer sam imao nesto vise izostanaka nego sto je smelo u 6om razredu osnovne skole. Iako sam uredno doneo opravdanje za izostanke, on je video da se ja druzim sa nekim losim drustvom i da sam potencijalno problematican pa je hteo brze bolje da se resi potencijalnog loseg ucenika. Oni inace dobijaju bonuse ukoliko im odeljenje ima dobre proseke. Naravno, na intervenciju mojih roditelja, nije uspeo u nameri posto nije ispostovao ni jednu zakonsku proceduru za tako nesto, ali mu je ranije to prolazilo jer roditelji nisu znali kako da se bore sa takvim "pedagozima". Na kraju je molio da ga moj otac ne tuzi i da ne ostane bez posla. Ali to sada nije bitno. Ja znam kako bih zavrsio da se moji roditelji nisu posvetili maksimalno toj situaciji i bukvalno ceo zimski raspust proveli samnom i kod kuce i u skoli gde su pokusavali da shvate kako je moguce da im sin ne ide u skolu mesec dana, a da oni to ne znaju. Sistem koji je nakaradan ne moze represijom da zaustavi nesto lose vec prevencijom. Inace, taj nastavnik tehnickog je sada, posle 22 godine, direktor te osnovne skole. Meni je to dovoljan pokazatelj kakvi ljudi se nagradjuju u Srbiji
     (Pufne za frezenkovanje, 10. novembar 2017 10:18)

    # Link komentara

  38. Klinac mi ide u drugi razred osnovne, u prvom smo imali problema sa jednim djetetom, manje vise zadirkivao je sve. Kad je postalo ozbiljnije kontaktirali smo mu mamu preko vibera, lijepo kulturno napisali poruku sa jasnom naznakom da su to samo klinci ali da treba razgovarati jer ce poslije biti sve teze, poruku je vidjela ni odgovorila nije. Nedugo nakon toga strgao je mom malom patent na torbi, sjeo u auto, kod direktora skole, rekao da hocu sastanak u roku dva dana inace ide tuzba, torba placena 900 kuna. Tuzba samo dodje 1000, stvar principa. Dosli su u skolu roditelji i objasnio im da sto se mene tice ne moraju razgovarat sa djetetom ali za svaku glupost ide tuzba pa ovrha, placas i torbu i sudske troskove a bilo kakvo nasilje odmah i na policiju plus sve moguce institucije zovem, tata se nesto prijetio, rekao sam mu samo da mi opali samar a onda ce mi kredit otplatit, sad je to mirni razred, samo tuzba i novac sve ostalo je uzalud.
     (edi, 10. novembar 2017 10:17)

    # Link komentara

  39. Ne kapiram clanak...

    Deca kad dodju u skolu bi trebala da se tresu pred nastavnikom/profesorom a ne obrnuto, da im se ugadja, da se "shvataju".. kako bre osoba od 15 god nije socijalizovana pa da to bude problem u prvom razredu srednje skole, pa gde su proteklih 8 godina bili...

    Povecati kazne, ukinuti zastitu maloletnika od krivicnog gonjenja, izbacivati takve iz skola i kompletno iz celog drzavnog obrazovnog sistema pa ce biti vajde.. ovako neduzni cekaju da se nasilnici smiluju da se promene, zasto bi iko trebao to da trpi!?
    (Igor, 10. novembar 2017 10:15)

    # Link komentara

  40. Vise ovlascenja profesorima u svakom smislu.
     (Elien, 10. novembar 2017 10:11)

    # Link komentara

  41. Vaspitanje deteta pocinje njegovim zacecem,rodjenjem,odrastanjem,polaskom u vrtic,osnovnu, srednju skolu na fakultet i dalje kroz zivot.Najvise obaveza u celokupnom odgoju dece imaju roditelji.Oni su najodgovorniji za svoje dete.Tu im kasnije pomazu vaspitacice,ucitelji,nastavnici,profesori itd...odnosno drustvo u celini.Ako bilo ko od roditelja prepusti da za vaspitanje njegovog deteta bude odgovoran neko drugi onda...
    (mil.jov, 10. novembar 2017 10:10)

    # Link komentara

  42. Kad su ucitelji i uciteljice imali pravo da tuku djecu sve je bilo zdravije.

    Neka djeca jednostavno moraju biti prebijena. I to moraju biti prebijena od nezavisnog i nepristrasnog vaspitaca koji je za to skolovan. Isto kao sto se revizija u firmi i drzavi mora raditi od strane nezavisnog revizora da bi sve bilo transparentno i posteno.
    (Vito, 10. novembar 2017 10:08)

    # Link komentara

  43. Nista se nece promeniti. Svi pricaju nesto uopsteno bez konkretnih akcija. Npr. za pocetak odmah otvoriti SOS broj za svu decu koja trpe zlostavjanje. Kada bi svako radio svoj posao savesno bilo bi mnogo bolje. Cast izuzecima, ali 99% ljudi u skolstvu to ne radi.
     (Minja, 10. novembar 2017 10:05)

    # Link komentara

  44. Postoji li termin " obavezno lečenje" ili "obavezna terapija" za nasilnike? Primena nasilja u rešavanje spora može se svrstati u psihološke poremećaje, pa zar u tom slučaju nije najbolje takve osobe uputiti na terapiju?
    (Pitam se..., 10. novembar 2017 10:04)

    # Link komentara

  45. Mala izmena paradigme mogla bi da nasilje svede na minimum
    Prilikom svakog nasilnog cina, kada postoji vise ucesnika, oni se mogu svrstati u sledece grupe.
    Zrtva
    Siledzija
    Posmatrac
    Svaka od ovih grupa moze imati vise clanova. Uobicajen nacin delovanja autoriteta nakon nasilja je kaznjavanje siledzije/a . Ovaj pristup vise nije optimalan, a resenje se nalazi u odnosu prema POSMATRACIMA. Da bi suzbijanje nasilja bilo efikasno, potrebno je promenit paradigmu i "posmatrace" prema akciji koju preduzimaju u trenutku nasilja svrstati u dve nove grupe "saucesnik" i "zastitnik". Sledeci korak je da svi kontinuirano prolaze obuku kako se ispravno reaguje u slucaju nasilja (kao sto postoji obuka za protivpozarnu zastitu). Za skole to znaci da na pocetku svakog polugodista svi ucenici prodju obuku. Skola koja ne sprovodi ove mere biva sankcionisana. Nakon obuke smatra se da je svima jasno na kojin nacin autoritet (drzava) identifikuje ove grupe (zrtva, zastitnik, saucesnik i siledzija) i na koji nacin se odnisi prema svakoj od njih. Sva ova pravila odnose se kako na ucenike tako i na zaposlene u istoj.
    (Dejan, 10. novembar 2017 10:03)

    # Link komentara

  46. za svakog ko upisuje srednju skolu.Srednja salje upit osnovnoj.Pravi se baza podataka u racunaru.i automatski prosledi i odgovori na upit.To je bar lako I srednja odmah zna ko se upisao,tj da ki ce se upisati sa takvim cv...
     (laki, 10. novembar 2017 10:03)

    # Link komentara

  47. Daleko od toga da branim doticnu iz ministarstva ili drzavu. Ali za vaspitanje i ucenje pravim vrednostima je najvise odgovorna porodica. Po meni je neverovatno da roditelji te nasilne dece ne znaju kakva su im deca i cime se bave, a to znaci da je takav obrazac ponasanja odobravan (i podstican) u porodici. A ako zaista ne znaju onda se radi o zanemarivanju dece. Bahatost se uglavnom uci od roditelja, skola moze vrlo malo da utice na to.
     (Cekaj bre, 10. novembar 2017 10:03)

    # Link komentara

  48. Пребацивање одговорности,класичан спин Шта се приказује на националним фреквенцијама,добро је да још увек фнкционишемо...
    (Панчевац, 10. novembar 2017 09:27

    Pančevac suštinski potrefio srž problema!

    A haos svakako da ide u korist nekome ko je stalno u rijalitiju koji se zove "performans permanentne predizborne kampanje", organizacije izbora, kompletne šizofrene atmosfere koja sve to prati, postizborna navodna natezanja kao i sve što još ide uz to a što sve MI plaćamo.
    (Zoran, 10. novembar 2017 09:59)

    # Link komentara

  49. Jedini lek je ostro kaznjavanje i tacka.
    (miki, 10. novembar 2017 09:54)

    # Link komentara

  50. Impusilnost je uvek postojala kao posledica viška energije i rada hormona i tuče među decom je uvek bilo, ali ovde se ne radi o impulsivnosti. Ovo je svesno, organizovano maltretiranje jednog deteta od strane grupe vršnjaka. To se mora žestoko kažnjavati. Za to su najpodesnije visoke novčane kazne od minimum 1000 evra, pa na više. Tada će i roditelji maloletnih prestupnika i delikvenata reagovati!
    Obične tuče među vršnjacima su bezazlene i uvek će ih biti. Tu treba reagovati, u smislu pomirenja dece, savetovanjem. Ako se ponovi više puta, to već prelazi u maltretiranje, ako se radi o batinama koje dobija isto dete i tada treba uključiti disciplinske sankcije prema staraocu(roditelju). Naravno, o svakoj tuči među decom treba obavestiti roditelje učesnika tuče.
     (čika Boki, 10. novembar 2017 09:52)

    # Link komentara

  51. “ne postoji obaveza da osnovne škole prenesu informacije srednjim školama ukoliko je reč o problematičnoj deci jer te škole nemaju tačnu info gde se deca upišu. ”
    I to vam je izgovor? A da recimo BUDE obaveza škola GDE se upisuju da traže te podatke od prethodne škole? Ili još bolje, da postoji centralni registar svih đaka.
    Zalažete se za digitalizaciju a informacije vam se prenose kao u kamenom dobu te je dovoljno da neko promeni školu/prebivalište i da mu se resetuje biografija. Posle imamo hiljade likova sa isto toliko paralelnih sudskih procesa.
    I to je sve tako normalno.
    (Građanin, 10. novembar 2017 09:51)

    # Link komentara

  52. Ima na You Tube ruski klip kako se rešava situacija. Maltretiranje profesora,đaka nebitno dve godine u kazneno popravnoj ustanovi,pa izvoli. Imaš izbor. Pa divljaj koliko hoćeš.
     (totocalco, 10. novembar 2017 09:51)

    # Link komentara

  53. evo koje je rešenje. kad se ovo desi vašem detetu, batinu u ruku i put škole i prevaspitavanje svih koji ne žele da prihvate da njihovo ponašanje nije normalno. ili to ili da škole i ministrsvo reše ove probleme. pa vi vidite šta je bolje... a batina je zakon ja da vam kažem za ovakve i njihove roditelje
     (bole, 10. novembar 2017 09:50)

    # Link komentara

  54. Deci na ultra bogatom Zapadu, školama je Ministarstvo Obrazovanja PREPORUČILO (obavezujuće, jer ako se desi nešto minis. je "ugasilo") da, pazi sad ovo O2, domaći posle školske nastave BUDE MAKS. 45minuta! Obrazloženje: koncentracija, uzrast (jer oni su još deca), vikend MORA da bude socijalizacija sa roditeljima i poslednje, stresogena situacija!!! E sada, komunističko obrazovanje u Srbiji: domaći 7/24 sa roditeljima, 20h uveče dolazak kući, kompleksi roditelja da ide na plivanje, jezike, tertetana, smenski odlazak u školu.... Najveća sramota Srbije: školstvo i pravosudje!!!!
    (Made in Serbia, 10. novembar 2017 09:46)

    # Link komentara

  55. Ne postoji jedan lek. Potrebno je da postoji kucno vaspitanje, rad sa decom u skoli, saradnja i podrska policije i centra itd. Ali pre svega bitno je da mi kao celina prestanemo da smatramo nasilje. korupciju, obmanu prihvatljivim.
     (Zavisnik, 10. novembar 2017 09:45)

    # Link komentara

  56. Tipicna reakcija predstavnika vlasti,t.j.direktno odgovornog ministarstva...umesto preuzimanja barem dela odgovornosti,oni pozivaju na "zajednicku akciju" i pritom pronalaze raznorazne izgovore,tipa-situacija u drustvu,premalo vremena da se djaci i profesori i djaci medjusobno upoznaju...zaista strasan bezobrazluk!
     (donkihot, 10. novembar 2017 09:44)

    # Link komentara

  57. Kaznjavanje roditelja!!!
     (utorak, 10. novembar 2017 09:42)

    # Link komentara

  58. Ova se pere samo...dete mi je 2.razred,a skola vazi za bezbednije...svacega sam se nagledao,upozoravao direktora i nastavnicu,ali oni samo slezu ramenima;kao nemamo finasije za bolju bezbednost.nema podrske...sramota..
    (Ica, 10. novembar 2017 09:41)

    # Link komentara

  59. svuda nas okruzuje nasilje i vizuelno( tetovaze ,grafiti )i verbalno (da ne nabrajam) i fakticko(na televizijama stadionima skupstini...
    jedino mesto gde se uci kultura komunikacije je skola...a skola nam je postala trosak, prosvetni radnici socijala.
    tako nam se vraca!
     (dusan, 10. novembar 2017 09:41)

    # Link komentara

  60. Skole su smesne, djaci ne mogu da padnu godinu (u teoriji mozda da ali u realnom zivotu ne),ne mozete da ih izbacite sa casa a kamoli iz skole. Deca su to osetila i sada se ponasaju kao divljaci. Znam nekoliko primera gde se iz jedne skole ispisalo 4 ucenika zbog jednog nasilnika kojeg niko ne moze da zaustavi, u pitanju je 5. razred osnovne skole. Da su odmah njega izbacili, ostala deca bi bila mirna.
    (Srdjan, 10. novembar 2017 09:41)

    # Link komentara

  61. Kaznena politika neće biti sprovedena a ovakvih slučajeva će i dalje biti. Jednostavno, nekome ko je faktor bitniji od svih takva situacija odgovara. Roditelji su sami u skoro nemogućoj misiji vaspitavanja zdrave i normalne dece. Prosvetar, bio čak i najbolji, ide do određene granice i povlači se ili prebacuje odgovornost.
    (Papageno, 10. novembar 2017 09:38)

    # Link komentara

  62. Ja sam za klasiku... Nasilnici su uglavnom maloumnici koji jedino razumeju primitivne fizičke relacije... Tako da brzim uočavanjem i adekvatnim pravovremenim konkretnim individualnim kažnjavanjem, dolazi se do rezultata, sasecanjem stvari u korenu... Posle je sve gašenje požara. Disciplinskim merama udaljavanjem od zdrave grupe, ako se nasilnik ne dozove pameti, izopštavanjem i automatskom klasifikacijom usmeravati ih na najteža buduća fizička zanimanja, a znamo koja su. Za svako dalje agresivno ponašanje vaspitno popravne mere, u popravnim domovima, sa zanatskim radionicama, i poljoprivrednim dobrima. Jednostavno dati im do znanja da društvo ne prašta osionost, primitivnost, glupost. Što je dobra osnova za budućnist te dece, koja jedino ovakvim merama imaju šanse.
     (Potencijalac, 10. novembar 2017 09:38)

    # Link komentara

  63. G. Lajović, rekao bih da vi ništa ne znate o stanju na terenu.
    (Aleksandar, 10. novembar 2017 09:36)

    # Link komentara

  64. Vrsnjackog nasilja je uvek bilo i bice, samo sto se sad sve to snima pa se zgrazavate. Molim komentatore moraliste da mi kazu da li bas nikad nisu prisustvovali ovakvim scenama dok su isli u skolu. I sta je tad uradjeno da bi se nasilje sprecilo. Reci cu vam ja, nije uradjeno nista. U skoli te maltretira neko jaci, na poslu te maltretira gazda, pa ili si dovoljno jak i nastavis da plivas, ili potones.
    (NbgDeki, 10. novembar 2017 09:36)

    # Link komentara

  65. Ove demagogije i uopstavanja problema, ovo dto govore odgovorni za to da se propisi sprovedu je samo trućanje. Dakle, ministarstvo da trazi da se ovako oglase propisi po svim skolama i da se skolski psiholozi ukljuce aktivno u sprovodjenje tih propisa na KREATIVAN nacin. Jos jedan primer bi bio da deca koja su pocinila nasilje budu "kaznjena" tako sto ce MORATI da pomazu drugima. Svako od njih da napise jedan esej o tome sta je naucio na toj kaznenoj radionici i da se prati njegovo ponasanje u narednom periodu. Dakle konkretizujte mere!!!!
     (Rale, 10. novembar 2017 09:32)

    # Link komentara

  66. Majke ti, a kako pedijatri da se bore s nasiljem u školama?!
    Evo moja kuma je pedijatar, kaže jedino da agresivnim klincima prepiše neke malo jače sedative!
    I sad u doba interneta se je to nasilje odjednom "otkrilo", a situacija što se toga tiče nije bitno drukčija nego prije skoro 40 godina dok sam ja išao u školu, uvijek bi bilo nekoliko siledžija koji bi si na osnovu raznih kriterija probrali žrtve i onda ih svakodnevno psihički i fizički maltretirali, dal je to dijete imalo problema s kilama, nosilo naočale, imalo krive zube, ili šta već, nešto bi našli!
    (Meister Jakob, 10. novembar 2017 09:31)

    # Link komentara

  67. Šta nam je tako davno kazao jedan od osnivača sociologije Dirkem: „Vaspitanje je samo slika i odraz društva; ono imitira društvo i reprodukuje ga u sažetom obliku, ali ga ne stvara. Vaspitanje je zdravo kada je nacija zdrava. Ako je duhovna sredina poročna, onda su i sami učitelji koji u njoj žive neizbežno njome prožeti; kako onda oni mogu da usade u svoje vaspitanike shvatanja drugačija od onih kojoja su sami primili? Vrtimo se u krugu. Nesumljivo, sviđa nam se da verujemo da jedan rečit glas može biti dovoljan da, kao čarolija, preobrati društvenu strukturu; ali ni ovde, kao ni u drugim oblastima, nešto ne nastaje ni iz čega“. U Srbiji su postradali primarni elemnti kulture a od njih zavisi kako mislimo i zaključujemo, kako se ponašamo, ti primerni elemti su: pogled na svet, moralne i pravne norme, religijske i običajne predstave, empatija...
    (zoran stokic, 10. novembar 2017 09:31)

    # Link komentara

  68. Dete nece biti ni impulsivno ni bezobrazno ako:
    - roditelj daje primer tako se normalno i uljudno ophodi s drugim roditeljem, decom, komsijama, rodbinom itd. Insistiram na "normano i uljudno", a ne lazni osmesi i ogovaranje iza ledja
    - roditelj ne udara decu i konflikte resava verbalno i odmah, a ne tri dana posle
    - roditelj podrzava skolu i nastavnike, ne pljuje po njima kako stigne
    - NAJVAZNIJE: roditelj podrzava sopstveno dete, interesuje se za njega, za ono sto uci, za ono sto radi izvan skole, posmatra ga, primecuje kad je tuzno i neraspolozeno i ne vice na njega u tom slucaju vec mu uliva poverenje
    Nemojmo verovati da je vrsnjacko nasilje sudba kleta naseg drustva, toga ima svuda. Ali u Srbiji ima tako malo dece, da bi zaista bilo steta da se i to malo poubija medju sobom ili postane nesigurno u sebe itd.
    (Zena drugog sistema, 10. novembar 2017 09:31)

    # Link komentara

  69. Škole moraju biti ostrvo, o tome se radi. Školski pedagog mora da RADI, psiholog mora da RADI, sistem treba da kažnjava prestupnike bez obzira na to ko su im roditelji i kog su imovinskog stanja. Ako država ne može da zaštiti decu u školi, ko to treba da uradi. I zašto se ne uvede video nadzor i zabrane mobilni telefoni? Gde živimo mi.
     (Prevarena čeljad!, 10. novembar 2017 09:29)

    # Link komentara

  70. Пребацивање одговорности,класичан спин Шта се приказује на националним фреквенцијама,добро је да још увек фнкционишемо...
     (Панчевац, 10. novembar 2017 09:27)

    # Link komentara

  71. Pratim ovu temu od kada sam procitao ovu vest, citam i komentare, uglavnom roditelja i zaposlenih u prosveti. Postoji samo jedno resenje. Strogi propisi svim skolama. Istaknuti vidno na zidovima skole, takodje propisi procitani i ponovlje i roditeljima na sastancima, kao i putem medija. Trebalo bi da zvuce ovako:
    1. Ucenik koji vredja, fizicki ili psihicki maltretira i na druge nacine ugrozava druge ucenike bice kaznjen tako sto ce mesec dana svaki dan ostajati sa psihologom 3 sata skolskog korisnog rada. Npr. pomagati cistacicama, profesorima da popunjava dnevnike, itd itd. Ovo sprovoditi bez izuzetka u svakoj skoli i vrticu.
     (Rale, 10. novembar 2017 09:25)

    # Link komentara

  72. Neverovatno, savetnica poziva medije da se ukljuce u borbu tako sto ce izvestavati vise o pozitivnim primerima. Drugim recima, nemojte da pisete o vrsnjackom nasilju. A sta ce ministarstvo da radi?
    (Gde mi zivimo,, 10. novembar 2017 09:24)

    # Link komentara

  73. "Ne možemo da kažemo da je društvo bezbedno, škole su refleksija društva..."

    a ko je zadužen za bezbednost u društvu? čuvari galaksije?
     (Primus, 10. novembar 2017 09:22)

    # Link komentara

  74. Pojačajte kaznenu politiku.
    (Pera, 10. novembar 2017 09:12)

    # Link komentara