1. @(@Oliver, 6. novembar 2017 22:17)

    Sami sebi kontrirate - u jednoj rečenici tvrdite da autizam nije bolest da biste već u sledećoj govorili o procentu obolelih od autizma. Procenat dijagnostikovanih autizmom je porastao u odnosu na pre 50 godina zato što se mnoge stvari danas vode pod 'autizam' koje se nisu vodile pre 50 godina i zato što je dijagnostika napredovala. Sve i da dijagnostičke metode ne mogu u potpunosti da opravdaju porast, korelacija nije isto što i uzrok - po vašoj logici možemo reći i da WiFi radio signal izaziva autizam...
    (Aleksandar, 7. novembar 2017 16:27)

    # Link komentara

  2. @(Tina, 6. novembar 2017 22:12)

    Anegdotalni 'dokazi' se prihvataju samo u religiji, korelacija nije i uzrok, kod većine dece se prvi znaci autizma javljaju baš u dobu kada je predviđeno primanje MMR vakcine, svi naučni radovi (tačnije samo jedan objavljeni) koji su pokušali da povežu autizam i MMR vakcinu su povučeni a autor je besčasno najuren iz 'naučne zajednice' zbog lažiranja rezultata, u Japanu se MMR vakcina ne daje deci još od 1991. godine (iz potpuno drugih razloga) i procenat dece kojima se dijagnostikuje autizam ne odskače od svetskog proseka i proseka zemalja u kojima je visok (>90%) odziv na MMR vakcinaciju, poput zapadne Evrope... Je l' treba još?
    (Aleksandar, 7. novembar 2017 16:22)

    # Link komentara

  3. Jako puno zagovornika prisilne vakcinacije je ovde iznelo tvrdju kako su u svim evropskim zemljama procenti vakcinisanih veći nego u Srbiji. Hajde ipak da vidimo kako stoje činjenice koje se uzgred lako daju proveriti na sajtu SZO-a. Samo što ovi zagovornici nasilja izgleda ne vole da čitaju. Podaci su za 2014. godinu, poslednju za koju su podaci manje-više kompletni i odnose se na procenat vakcinisanih drugom dozom vakcine protiv malih boginja. Srbija 91, Velika Britanija 89, Švajcarska 87, Austrija 87, Luksemburg 86, Danska 84, Italija 83, Francuska 74... Ima naravno i dosta onih gde je procenat vakcinisanih veći ali reći da su u svim razvijenim zemljama procenti vakcinisanih veći nego u Srbiji prosto nije istina. Još jedna stvar je jako zanimljiva – u svim istočnim zemljama (bivše članice Varšavskog pakta) sem u Ukraini procenat vakcinisanih je znatno veći nego procenat vakcinisanih u zapadnim, razvijenim zemljama.
    (Dejan Milinković, 7. novembar 2017 15:15)

    # Link komentara

  4. Ljudi, juce sam gledao emisiju o Katarini Velikoj na ViaSat- History. Ona je trazila da se u tajnosti vakcinise tada eksperimentalnim postupkom protiv nekih boginja (nisam zapamtio). Vakcinisam je i Orlov i njen sin Pavle. Postupak se vrsio struganjem koze obolelog i zatim struganjem koze osobe i nanosenjem koze obolelog (neka neko strucan kaze kako se zove ta metoda).

    Kada je sve proslo kako treba, naredila je masovnu vaknicaciju Moskve.

    To je bilo u 19. veku!!!
    (Posmatrac, 6. novembar 2017 22:21)


    Mala ispravka, bilo je to u 18. veku.
    (pukovnik Bjelajac, 7. novembar 2017 15:06)

    # Link komentara

  5. Ne vakcinisanje je primitivizam sa zdravstvenim posledicama!
    (Miki, 7. novembar 2017 14:22)

    # Link komentara

  6. Cemu tribina?
    Srbin se nece nauciti pameti dok ga ne udaris po dzepu.
    Krivicna prijava protiv roditelja cije dete oboli i nikako drugacije.
    Ne mora vakcina da bude obavezna, ali nevakcinisano dete ne moze u obicnu skolu i ne moze u obican vrtic.Ali ako oboli, tj kada oboli, krvicna prijava za zanemarivanje deteta i dovodjenje deteta u opasnost po zivot nesavesnim ponasanjem. Pa kada stotinak glupaca i glupandera koji sebe zovu roditeljima osete na svojoj kozi bolest i kaznu, dvaput ce razmisliti..I resen problem.

    Čestitam na komentaru..problem je što glupače i glupanderi neće biti pametniji ali ih ipak treba oštro kažnjavati..btw vakcinisao svoju decu MMR vakcinom, deca su zdrava i nadam se da ih glupače i glupanderi neće ugroziti svojom glupošću..ignorantio nocet ignorantio non excusat
    (nesss, 7. novembar 2017 11:20)

    # Link komentara

  7. Pozdrav svima. Zelio bih da kazem nesto na ovu temu, ja sam u toku rata u BIH, primio MMR vakcinu ali medjutim dobio sam u 18. i 20.godini, zauske i morbile(male bogije), rubeole nisam. Moje iskustvo je sljedece :
    60% grada je dobilo rubeole, ja nisam ni temperaturu.
    70% i vise je dobilo zauske proglasena epidemija, ja sam dobio otekline i drzalo me jedno 6 dana sa visokom temperaturom.
    90% grada je dobilo morbile, takodje i ja sam dobio i bas sam se napatio, najgore iskustvo u mom zivotu definitivno.

    Obracam se ovim neukim i zaostalim roditeljima, da li zelite da vase dijete bude sterilno zbog zauski, ili ne dao Bog da padne u komu zbog morbila(navodim slucajeve koji su se desavali u mom gradu)?

    VAKSINISITE DJECU, ZBOG NJIH, ZBOG DRUGE DJECE I ZBOG SVIH OSTALIH. Niko nije zasticen ako se proglasi EPIDEMIJA.

    HVALA NA PAZNJI!
    (SRPSKA, 7. novembar 2017 11:06)

    # Link komentara

  8. Велики број еврпских земаља, Енглеска, Ирска, Немачка, Аустрија, Швајцарска, Холандија и Шпанија, одбациле су закон о обавезној вакцинацији, па владе не приморавају родитеље да вакцинишу децу.
    (K, 6. novembar 2017 21:19)
    Kod nas vlada primorava na vakcinaciju? Odakle vam to? Pa upravo je to poenta priče, da će prema najboljem scenariju u Beogradu do kraja godine biti vakcinisano svega 53% dece. U navedenim zemljama, imale ili nemale zakon, vakcinisano je preko 90% dece. Izvolite proverite - Španija 97%, Holandija 94%, VB 92%, Austrija 95%, Nemačka 97%, Švajcarska 94% ([link]). Ali naše "treće oko", baba Stamene i teta Rajke, nadrilekari, u sprezi sa blatoidima i stručnjacima opšte prakse znaju bolje. Sretno nam bilo u Sirbistanu.
    (Mr No, 7. novembar 2017 10:57)

    # Link komentara

  9. Jos nesto: Ako vakcine izazivaju Autizam, zasto ga ne dobije svako dete? Zasto nismo svi autisti?
    (D10S, 7. novembar 2017 10:41)

    # Link komentara

  10. Kao laik pitam:
    - obzirom da je ovo trokomponentna vakcina - sadrži tri komponente (podvakcine) i to protiv: Morbila (malih boginja), Mumpsa (zaušaka)i Rubeole - da li su se deca pre nje vakcinisala od ovih oboljenja?
    - Da li postoji pojedinacna vakcina za svako od ovih oboljenja i ako ne postoji - zasto je to tako?
    - Da li se pojava autizma kao bolesti pratila pre i nakon pojave MMR vakcine i sta kazu statisticki podaci?
    (Vuk, 7. novembar 2017 10:40)

    # Link komentara

  11. Autizam je jos prilicno neistrazen. Pre 30 godina neki danas blazi oblici autizma uopste se nisu klasifikovali kao autizam. Osobe koje danas imaju blazi oblik autizma pre 30 godina su smatrane posve zdravim. Jednostavno danas se o ovom stanju zna ipak vise i zato je porast broja onih koji imaju autizam u porastu.
    (Dali, 7. novembar 2017 10:40)

    # Link komentara

  12. U teretani sam bio ali kao košarkaš na kondicionom treningu i nisam gutao " To" u šta se ti očigledno razumeš a ni supruga mi nije dizala tegove a još manje gutala " To" protiv beba ali smo zato uredno vakcinisali i i i i i dete prestade da govori i eto F84! Šta sad hoćeš!? Da i drugog vakcinišem!? Sram te bilo!
    (Za genijalku, 7. novembar 2017 10:39)

    # Link komentara

  13. Ja samo znam da moja deca nisu mogla da oporave svoj imunitet do polaska u skolu. Primili su sve te vakcine ali su zato svake godine imala upalu pluca zbog koje su zavrsavala u bolnici. Cak smo i ja i muz oboljevali pored njih. Nakon polaska u skolu hvala Bogu sve je stalo. Ne secam se da je iko u mojoj generaciji bio toliko bolestan. Evo proces se nastavlja sa dvakom novom generacijom beba. Kako napune godinu dana krece haos. Znaci nismo pojedinacno slucaj ni izuzetak. Kada bi obavili i objavili statisticka istrazivanja obolele dece od upale pluca do 6 godine pa uporedili sa generacijom od pre 20-tak i vise godina bilo bi intetesantno videti te podatke.
     (Lll, 7. novembar 2017 10:29)

    # Link komentara

  14. Pa gde je tu mozak? Pa autistična deca bi bila autistična i bez vakcine. Šta, dobiju vakcinu i od sutra su autistična? E, bože
     (Danica, 7. novembar 2017 10:28)

    # Link komentara

  15. DARVINOVU NAGRADU dodeliti protivnicima vakcinacije
    (hadžija, 7. novembar 2017 10:03)

    # Link komentara

  16. pa recimo da ti, u stvari i ne znas o kojim se boginjama radi, da to9 nisu "male boginje" koje smo svi prelezali! srbija-zemlja srednjeg veka!
    (ja, 06. novembar 2017 23:46)

    Da, to su te male boginje - morbille...
     (I ja, 7. novembar 2017 08:26)

    # Link komentara

  17. jeste i zemlja je ravna ploca i lezi na ledjima cetiri slona,otisli smo u tri lepe...
     (vlada, 7. novembar 2017 07:19)

    # Link komentara

  18. Kako ja da verujem nekom Geci Konu koji je danima penio kako svi moramo da se vakcinisemo protiv svinjskog gripa, pa protiv pticijeg, pa ce sutra da peni i protiv pcelinjeg ako se i takav pojavi. 
    (Kim Tramp Sun, 6. novembar 2017 23:20) 

    Da da, to je ta dilema, narocito kod onih kojima je sve isto: lek u apoteci i saliveno gvozdje, ziv Predrag ili mrtav Geca. To je ta svestranost, tako karakteristicna za razne Velkov i drustvo. Evo, gosposjo iz ... inicijative, ja cu da potpisem da necu da se vi lecite iz drzavnog zdravstvenog fonda niti da nevakcinisani mogu da koriste drzavne predskolske i skolske ustanove, samo javite gde da dodjem.
     (#&$#!, 7. novembar 2017 06:48)

    # Link komentara

  19. "Understanding Risk Factors and Causes

    We do not know all of the causes of ASD. However, we have learned that there are likely many causes for multiple types of ASD. There may be many different factors that make a child more likely to have an ASD, including environmental and genetic factors.

    Most scientists agree that genes are one of the risk factors that can make a person more likely to develop ASD.1Children who have a sibling with ASD are at a higher risk of also having ASD. 2-7ASD tends to occur more often in people who have certain genetic or chromosomal conditions, such as fragile X syndrome  or tuberous sclerosis.8-15When taken during pregnancy, the prescription drugs valproic acid and thalidomide have been linked with a higher risk of ASD.12-13There is some evidence that the critical period for developing ASD occurs before, during, and immediately after birth. 14Children born to older parents are at greater risk for having ASD.15"
    "Vaccine Safety

    Many studies have looked at whether there is a relationship between vaccines and autism spectrum disorder (ASD). To date, the studies continue to show that vaccines are not associated with ASD."

    Toliko o povrsnosti ljudi koji vide samo ono sto zele. Ovo je ,inace sa sajta CDC na cije se" misljenje " mnogi pozivaju a rec je zapravo o statistickim podacima za koje MORATE znati metodologiju koja je iza tih podataka a ne uzimati bez razmisljanja razne brojke zdravo za gotovo samo zato sto su besplatno dostupni podaci.
     (aaa, 7. novembar 2017 06:41)

    # Link komentara

  20. Zapitajte se zašto više ne postoje monovalentne vakcine
    (Sale, 6. novembar 2017 22:44)

    Jesi li ikada pomislio da objašnjenje može da bude najprostije moguće?
    Zar nije bolje samo jednom bosti dete i tako ga vakcinisati protiv 5 bolesti nego mu davati 5 vakcina odvojeno za svaku od tih bolesti?

    A ima i finansijski momenat - jeftinije je nabavljanje, transport i čuvanje jedne doze petovalentne vakcine, nego 5 doza monovalentnih (100.000 prema 500.000 je realniji broj - i to svake godine tako)
    (John, 7. novembar 2017 04:24)

    # Link komentara

  21. Ljudi, ne igrajte se nego vakcinišete decu. Vakcinacija treba da bude obavezna i tačka.
     (MareNiš, 7. novembar 2017 02:49)

    # Link komentara

  22. @ Neko onako,

    Hepatitis B je narodski receno zutica. A to o cemu ti govoris je Hepatitis C.
    (rtw, 7. novembar 2017 02:44)

    # Link komentara

  23. Molio bih da se u ovu raspravu ukljuce i roditelji dece koja su obolela od autizma a da ta ista deca nisu primila MMR vakcinu (zbog medicinskih kontraindikacija). Zbog posla kojim se bavim znam da takvih ima .
    (dreuro, 7. novembar 2017 02:33)

    # Link komentara

  24. Rekla bih da zaista jedne druge ne slusamo i ne postujemo. Da su nam mozgovi poprilicno isprani dobrom propagandom sto se vidi po sablonu komentara.
    Takodje mislim da protivnici vakcinacije uglavnom kao metu imaju MMR vakcinu, a ne sve obavezne. A takodje, dusebriznici koji propagiraju da su u EU obavezne vakcine, na ovaj ili onaj nacin, jesu u pravu delimicno. Obavezne su mahom sve osim MMR.
    Sve u svemu, bolje je ne ukljucivati se u debatu na tako laickom i pausalnom nivou.
    (ana, 7. novembar 2017 02:25)

    # Link komentara

  25. Ali koliko me iritiraju ove budale što su zapele sa MMR vakcinom i autizmom! I još misle da su izrazito pametni kada iznose takve gluposti. Dobro, "genijalci", ajde da mi odgovorite na dva pitanja (pa i tu nađite uzročnoposledičnu vezu) - ako MMR vakcina izaziva autizam, zašto je u Srbiji nikad veći broj autistične dece, iako je procenat dece koja su primila MMR najniži u poslednjih par decenija? I drugo, ako se kod nas (gde je uništen Torlak i gde nema nikakve kontrole vakcina) deci daju loše vakcine, zašto je procenat dece sa autizmom višestruko niži od zemalja razvijenog sveta, gde postoji ozbiljna kontrola lekova i medicinskih sredstava?
     (ja, 7. novembar 2017 00:40)

    # Link komentara

  26. Kako ja da verujem nekom Geci Konu koji je danima penio kako svi moramo da se vakcinisemo protiv svinjskog gripa, pa protiv pticijeg, pa ce sutra da peni i protiv pcelinjeg ako se i takav pojavi.
    (Kim Tramp Sun, 6. novembar 2017 23:20)

    Mislim, ako uopšte znaš o kome se radi, pređi bolje na slušanje Leonarda Kona (Leonard Cohen). Mnogo lepo peva i smiruje, veruj mi. Mani se priče o vakcinama. Ne leži ti nikako...
    (Voo Doo Instalater, 7. novembar 2017 00:38)

    # Link komentara

  27. Marija, pre 50 godina ljudi su pravili decu sa 20, a ne sa 40 godina. Ne moze da se radja u 35 sa partnerom od 40, to su po definiciji rizicne trudnoce cak I kod potpuno zdravih osoba. Mozda zato ima vise problematicnih rezultata? Pa mi nismo znali sta je ADHD, sad u svakom odeljenju ima bar jedan.... najlakse je reci vakcina je kriva.
     (sreten, 7. novembar 2017 00:21)

    # Link komentara

  28. Kako ja da verujem nekom Geci Konu koji je danima penio kako svi moramo da se vakcinisemo protiv svinjskog gripa, pa protiv pticijeg, pa ce sutra da peni i protiv pcelinjeg ako se i takav pojavi.
    (Kim Tramp Sun, 6. novembar 2017 23:20)

    ono kad ne razlikuješ gecu od predraga kona a hteo bi da se praviš pametan na ozbiljne teme...
    (vesna, 6. novembar 2017 23:52)

    # Link komentara

  29. Zasto Niko ne pita majke autisticne dece, da li su koristile anti bebi pilule pre trudnoce? da li su im muzevi bili na jacim lekovima ili "preparatima" u teretanama. Ne mislim kako je MMR nevina u svemu, ali svasta I mi doprinosimo.
    (utorak, 06. novembar 2017 22:22)

    Poz svim kao otac koji ima sina i kcerku nazalost sin mi je do mmr-a imao savrsene rezultate takodje napominjem pricao i ponasao se kao i sva deca tog uzrasta posto je tehnologija trenutno dostupna mogu da javno dostavim svakodnevne slike kao i snimke gde se sve to vidi i cuje posle vakcinisanja dete se menja za 100% i to toliko da se svakodnevno videlo njegovo nazadovanje i to se sve dokumetovalo sto slikama sto snimcima od doktora i pedijatara koi su ga znali do vakcine su posle samo hodali spustene glave pored nas u hodnicima naravno zelim da objasnim ovakvi komentari i primeri su iz suplje glave pogotovo kometar koi sam kopirao jel kao roditelj i ja i supruga ziveli smo normalnim zivotima bez iceg pomenutog iz gore navedenog teksta ..
    kao otac autisticnog deteta nemoraju pojedinci da staju na muku koja pistoi niko ko to ne dozivi nece prihvatiti drugaciju sliku lako je komentar lupati a ne imati dete sa tim problemom ....
     (Drazen, 6. novembar 2017 23:48)

    # Link komentara

  30. (Kim Tramp Sun, 06. novembar 2017 23:20)

    jel mislis da ta farmaceutska mafija ne bi vise para zgrnula da danas haraju vakcinama iskorenjene bolesti poput tuberkloze, malih boginja i sl, nego li od samih vakcina?
     (mali, 6. novembar 2017 23:47)

    # Link komentara

  31. Pa recimo da sam ih prelezala kao dete, niceg dramaticnog se ne secam dok ovcije boginje žestoko pamtim i temperature i neverovagnog osipa i svraba. Zato se pitam u cemu caka inace jedino sto je dramaticno u vezi tih boginja jeste ako oboli trudnica za plod je pogubno.
    (Lll, 06. novembar 2017 22:40)

    pa recimo da ti, u stvari i ne znas o kojim se boginjama radi, da to nisu "male boginje" koje smo svi prelezali! srbija-zemlja srednjeg veka!
     (ja, 6. novembar 2017 23:46)

    # Link komentara

  32. Ali zanima me
    odgovor lekara na pitanje zbog cega se kod neke dece autizam razvio odmah posle mmr vakcine? Dakle,mislim na izjave roditelja dece koja su se bukvalno ugasila dan nakon vakcinacije.
    (Tina, 6. novembar 2017 22:12)
    Ako si gledala seriju Dr. House,onda znas da je univerzalno pravilo da svi lazu!

    Da ,tako je.roditelji lazu,jer zele da okrive nekoga za stanje svoga deteta,iako su za to sami krivi,istina,njihova genetika,a ne cinjenje ili necinjenje.
    Tsko je kada ti dete ima problem,ali svi uvek zele krivca za to,cak i ako krivac ne postoji.

    Povecanje slucajeva autizma,ne znaci da je on uslovljen vakcinama,vec da je promenjena klasifikacija tog poremecaja,kao i da je znatno prosirena.Nisu svi slucajevi autizmakriticni,vec ima jako puno funkcionalne dece koja imaju neki od oblika,koji je veoma blago izrazen.Takvi slucajevi se ranije nisu racunali.Takodje,ni Asperger dugo nije smatran autizmom,a njega je imao npr. Alan Tjuring,koji je ucinio vise za ovaj svet nego svi antivakseri zajedno,koji prosipaju gluposti i neistine .

    Roditelji nisu merodavni da pricaju o vakcinama,a ostaje i nejasno kako utvrdjuju autizam sa godinu dana,kada se prima MMR,kada je autizam izuzetno tesko dokazati pre druge ili trece godine?
    Takodje je interesantno da mnogi pricaju o kvalitetu vakcina,ali je nepoznato na osnovu cega su oni merodavni da ga procenjuju.
    Na sajtovima proivodjaca postoji sastav vakcina,pa i MMR,ali meni kao laiku,to ne znaci bas nista.
    (Mirko Pantic, 6. novembar 2017 23:45)

    # Link komentara

  33. Do sedamdesetih godina,svaka javna ustanova u bivsoj Jugoslaviji je zakonski bila obavezna da ima pljuvaonicu. Da,PLJUVAONICU.

    Sad vise ne postoji potreba za tim.

    Tako ce biti i sa obaveznom vakcinacijom. Nece biti obavezna kad ljudi budu uvideli da je to jedna od najvecih civilizacijskih tekovina i da ne mora niko da ih tera da se vakcinisu ili da vakcinisu svoje dete.

    Nasi roditelji i bake i deke su to davno uvideli,ali danas u doba interneta,sve se izvetopirilo i svi sve znaju.

    Pola stanovnistva nam je nepismeno i sa osnovnom,a ova druga polovina uglavnom srednja i zanati kojekakvi.
    Ali oni znaju bolje od lekara i naucnika !

    A i ako neko ima fakultet i ,recimo,najveci je svetski strucnjak za fiziku ili geologiju ili arhitekturu,ne mora da znaci da se iole razume u medicinu !

    A ako je lekar opste prakse i protiv je vakcinacije,opet nije dovoljno kompetentan da ospori celu jednu granu medicine.

    A ako je bas strucnjak za tu oblast (imunolog,epidemiolog) i protiv je vakcinacije,treba pogledati kompletnu karijeru,naucne radove koje je izdao,knjige koje je napisao,seminare,predavanja,kako se kotira u naucnom svetu,u svojoj oblasti,da li ima mozda neke skrivene motive da zastupa takvo stanoviste, zeljan je publiciteta,da li je to poceo da propagira kad je vec postao mator,senilan,zaboravljen....
     (Burazi jaci od cele kafane, 6. novembar 2017 23:44)

    # Link komentara

  34. Šta očekivati od roditelja koji svojoj deci natovare kriminalce na vrat i unište im budućnost zarad sopstvenog inata i suludih ubeđenja.Situacija me podseća na onu kada su svi redom kačili kompakt disk o retrovizor da prevare policijske radare ili bežali u podrume da izbegnu smak sveta zbog pomračenja sunca.
    (što te biju ovi dobri ljudi, 6. novembar 2017 23:42)

    # Link komentara

  35. (Tina, 6. novembar 2017 22:12)

    Prvo, nemoguće je da se deca "ugase" za dan. Svaki roditelj koji kaže da mu je u ponedeljak dete bilo potpuno normalno, a u utorak ujutru potpuno autistično ili se samozavarava ili namerno laže.
    A u čemu je zapravo stvar? U tome da se period u kome se otkriva autizam kod dece gotovo u potpunosti poklapa sa uzrastom u kojem se daje MMR vakcina.
    Zameni MMR vakcinu sa tamo nekom LLP vakcinom, videćeš kako će odjednom tu LLP vakcinu (koja ni ne postoji, lupio sam 3 slova napamet) da počnu da krive za autizam.
    A što se tiče veze MMR-a i autizma, tri stvari:
    1 - Studija u kojoj je dokazana veza je lažirana, što je i dokazano.
    2 - Onaj slučaj u Italiji, što je navodno sud utvrdio povezanost... Više sudske instance, pa i najviša u Italiji (Kasacioni sud) su utvrdile suprotno i odbacile presudu.
    3 - Najprostije od svega - Je l' ima dece da autizmom koja nisu primila MMR? Ima. Je l' ima dece koja su primila MMR, a da nemaju autizam? Ima. Toliko o vezi.
    (John, 6. novembar 2017 23:40)

    # Link komentara

  36. Svaki lekar koga drzava placa a radi i roditeljima govori ono sto je protiv struke, nauke i zakona treba da ostane bez posla i licence. Polupismene roditelje i mogu da razumem ali ne i kolege lekare.
     (tt, 6. novembar 2017 23:40)

    # Link komentara

  37. Neobrazovan i glup narod zahvaljujuci paranoji i internetu ugrozava zivot svoje dece!
    (D10S, 6. novembar 2017 23:39)

    # Link komentara

  38. Kako to da se samo o MMR vakcini vodi rasprava?
     (branimir, 6. novembar 2017 23:38)

    # Link komentara

  39. Potpiši da si rodio ispravno dete, pa ću da potpišem da mu vakcina neće naškoditi... A?
    (Lekar, 6. novembar 2017 23:37)

    # Link komentara

  40. Radim u maloj zemlji u centralnoj Africi u okviru medjunarodnog projekta unapredjenja obrazovanja, koji istovremeno obuhvata i humanitarni centar za smestaj i brigu o deci i odraslima obolelim od poliomijelitisa (polio), u kome trenutno imamo 24 sticenika. Polio je zahvaljujuci vakcinaciji iskorenjen u severnoj Americi osamdesetih godina proslog veka, u Aziji zvanicno 1994., a u Evropi 2002. Nazalost, u Africi je masovna vakcinacija kasnila, te i danas imamo slucajeve obolelih u prethodnih deset godina, koji dolaze u kamp. Radi se o osobama sa teskim oblicima invaliditeta, prakticno onemogucenim za samostalan zivot. Radeci taj posao, i gledajuci ljude koji vape za vakcinom za decu (sad je besplatna, zahvaljujuci humanitarnim organizacijama), ne mogu da shvatim da u mojoj zemlji postoje ljudi koji zagovaraju nevakcinaciju. Sve zainteresovane, pogotovo protivnike vakcinacije, pozivam da posete sajt kampa i uvere se (ne znam smem li ovde javno objaviti sajt), mogu priloziti i dokumentaciju i fotografije.
    (Dejan, 6. novembar 2017 23:36)

    # Link komentara

  41. Zasto u zemljama EU nije obavezno? Zato sto su tamo ljudi normalni, izasli su iz srednjeg veka i misle na buducnost svoje dece kako treba.
     (SAMO BAHATO, 6. novembar 2017 23:36)

    # Link komentara

  42. Cemu tribina?
    Srbin se nece nauciti pameti dok ga ne udaris po dzepu.
    Krivicna prijava protiv roditelja cije dete oboli i nikako drugacije.
    Ne mora vakcina da bude obavezna, ali nevakcinisano dete ne moze u obicnu skolu i ne moze u obican vrtic.Ali ako oboli, tj kada oboli, krvicna prijava za zanemarivanje deteta i dovodjenje deteta u opasnost po zivot nesavesnim ponasanjem. Pa kada stotinak glupaca i glupandera koji sebe zovu roditeljima osete na svojoj kozi bolest i kaznu, dvaput ce razmisliti..I resen problem.
     (Che, 6. novembar 2017 23:36)

    # Link komentara

  43. bicu iskren. procitao sam samo naslov i dalje nisam hteo. taman sa ravnom zemljom pomislim da nema dalje i onda ponovo "zablistaju".

    kao laik, mislim da su vakcina i otkrice antibiotika nesto najvaznije sto se dogodilo u medicini. naravno da ima masa spektakularnih stvari u medicini ali imam utisak da su ove dve stvari spasile ubedljivo najveci broj zivota.
    (Jegulja, 6. novembar 2017 23:35)

    # Link komentara

  44. Ne povezujem autizam sa MMR vakcinom. Ipak se pitam zasto je obavezno vakcinisati decu od obicnih normalnih decijih bolesti koje smo mahom svi prelezali. Imam decu od 17 I 7 godina. Starije dete nije dobilo MMR jer se tada nije ni davao. Zasto je toliki pritisak da se MMR uvede u redovnu vakcinaciju kada znamo da zastita nije 100% i kada se vreme obolevanja moze odloziti za duzi period te od istih bolesti razboleti, ali kao odrasla osoba. Koliko je meni poznato samo prirodno steceni imunitet je trajan.
     (analitika, 6. novembar 2017 23:33)

    # Link komentara

  45. Nažalost, neuki protivnici vakcinacije diskredituju i one sa validnim razlozima. Otac sam nevakcinisanog deteta. Nisam protivnik ni vakcinacije ni konkretne MMR vakcine. Kao problem se predstavio naš zdravstveni sistem. Dete mi ima izražene alergije, između ostalog i na jaja (poslednji put je na malu količinu greškom uzetu u vrtiću oteklo oko tako da je izdeformisano "iskočilo" iz duplje. Na uputstvu za samu vakcinu piše da alergična deca ne treba da uzimaju konkretnu vakcinu pošto se razvija na jajima. Po našem državnom pravilniku piše da ta alergija nije razlog za neprimanje vakcine! Kada tražih da se vakcinacija barem odradi u bolnici, a ne ambulanti kako bi se u slučaju reakcije moglo brzo reagovati... Od "doktorke" dobih odgovor: Ne može! Imala sam takvih slučajeva i prepisivala sam vakcinaciju u dečijoj bolnici. Ali to samo za decu koju sam ja pratila. Vaše dete nisam (naš prethodni pedijatar se penzionisao mesec dana pre vakcinacije) i ta opcija ne dolazi u obzir. Mora u ambulanti!!?!
    Ko je ovde LUD? Jedva čekam da me Sud pozove i da izložim šta mislim od dotičnoj, taman i u Strazburu!
    Uzimajući porast alergija imam utisak da nisam jedini čije dete nije vakcinisano zbog BAHATOSTI LEKARA, a ne zbog roditelja...
     (CooLeR, 6. novembar 2017 23:32)

    # Link komentara

  46. @u Kanadi su vakcine cak i besplatne.

    Nista nije besplatno. Ako nisu placene iz dzepa placene su iz budzeta a to je isto novac gradjana. Nema te farmaceutske firme koja ce dati lekove za dzaba.

    A da vakcinacija treba, treba.
    Nisam lekar al nisam ni pilot pa verujem onome koji upravlja avionom iako ga prvi put vidim u zivotu. Verujem u inzenjere koji prave i proveravaju avion. Ja moram verovati da mi se nista lose nece desiti ako sednem u avion. To se zove verovati u sistem.
    (Polio, 6. novembar 2017 23:32)

    # Link komentara

  47. (Posmatrac, 6. novembar 2017 22:21)

    Protiv velikih boginja (Variola Vera).
    Postupak se zove inokulacija: [link].
    I sve to nekih 30 godina pre Edvarda Dženera.
    (Arhivator, 6. novembar 2017 23:30)

    # Link komentara

  48. Ja razumem očaj kod osoba koje traže krivca za mnoge bolesti svoje dece i zaista mi je žao ali....
     (Science insider, 6. novembar 2017 23:27)

    # Link komentara

  49. Bolest deteta je nešto najgore što može da se dogodi roditeljima ali mislim da vakcina nije uzrok autizmu. Recimo celebrala se jasno vidi zbog fizickih nedostataka tj u vecini slučaja je prepoznamo zbog loše motorike deteta ili starije osobe i za tu bolest ne krivimo vakcinu jer se vidi odmah po rodjenju. Nisam stručan ali mislim da je i autizam urodjen samo se ne može odmah prepoznati.
     (maremare, 6. novembar 2017 23:27)

    # Link komentara

  50. Za 900 godina će neki ljudi rodjeni u koloniji na Marsu tvrditi da je Mars ravna ploča.
    (Supergenije, 6. novembar 2017 23:22)

    # Link komentara

  51. A pre MMR vakcina nije bilo autistične dece?
    Neće biti.
    Hajde doktori,
    nadjite podatke i prekinite ovu agoniju.
    (marija, 6. novembar 2017 21:57)

    Naravno da je bilo - ali pre 30 godina 1 na 5.000 a danas 1 na 50 - zvanični podaci američkog CDC-a.

    Da, samo što pre 30 ili 50 godina nismo hranu, vodu i piće pakovali u plastiku već u staklo i porcelan, drvo.
    (marija, 6. novembar 2017 23:22)

    # Link komentara

  52. Када неко каже да мале богиње као вирус не постоје и да су доктори измислили, морао би да будеш баш глуп да би и даље подржавао страну као дотични који је ово изјавио. Престаните већ једном да слушате разне теоретичаре завере по интернету! Играте се са туђим животима, а не само са животом свога детета!
     (Живчан_неки_лик, 6. novembar 2017 23:20)

    # Link komentara

  53. Ovde se izvrcu teze - niko nije protiv vakcinacije kao civilizacijske tekovine, vec je tema da li su vakcine koje se daju deci stetne, odnosno da li mogu da imaju negativne posledice.
    Valjda je svima jasno da postoji sprega brojnih doktora i farmaceutskih kompanija, a sustina svake kompanije i farmaceutske je da se ostvari sto veca dobit, dakle da se proda sto vise lekova ili vakcina.
    I onda te farmaceutske kompanije rade istrazivanja i provere tih svojih vakcina i kazu da je sve u redu.
    Moje pitanje je:
    Da li bi Svetska zdravstvena organizacija, pristala da se 20-tak najugledinij naucnika, doktora iz celog sveta, farmaceuta, mirkobiologa okupi, ali oni koji ne rade u sistemu, odnosno za famraceutske kompanije, i da takva ekipa nezavisnih stucnjaka odradi jednu merodavnu studiju o stetnosti vakcine koju bi svi morali da priznaju?
    Kako ja da verujem nekom Geci Konu koji je danima penio kako svi moramo da se vakcinisemo protiv svinjskog gripa, pa protiv pticijeg, pa ce sutra da peni i protiv pcelinjeg ako se i takav pojavi.

    Dakle, zemlja nije ravna, evolucija postoji, ali postoji i realna mogucnost da neke vakcine imaju stetna dejstva, e ja to hocu da se proveri - od strane nezavisnih strucnjaka.
    (Kim Tramp Sun, 6. novembar 2017 23:20)

    # Link komentara

  54. (K, 6. novembar 2017 21:19)

    Zato što su tamo roditelji dovoljno pametni i dovoljno odgovorni pa znaju šta je dobro za njihovu decu, pa će samu vakcinisati decu bez da ih država primorava na to.
    A u Srbiji roditelji (OK, ne svi, naravno, ali prilično glasan i histeričan deo) misli da je najpametniji (pametniji čak i od lekara koji se čeo život bave imunizacijom). E, zato onda ovde država Srbija mora da ih tera na vakcine. Nije problem što tako ugrožavaju svoju decu (OK, jeste, ali nije to poenta), već što ugrožavaju i tuđu decu koji bi roditelji drage volje vakcinisali, ali ne mogu zbog medicinskih kontraindikacija.
    (John, 6. novembar 2017 23:15)

    # Link komentara

  55. Kako to da se povecao broj autisticne djece? Pa mozda npr. zato sto je dijagnostika bolja. Ili skinut tabu. Sto se tice toga kako "odmah poslije vakcine" da se javlja autizam - ta vakcina se prima oko 1 godine.. sto je ujedno i period kad se pocnu inace primjecivati simptomi. Ne mozete sigurno primijetiti na bebi od 5 mjeseci autizam.
    Citala sam da postoje jake indicije da bi izduvni gazovi (dizel) mogao biti odgovoran.
    (qsdf, 6. novembar 2017 23:15)

    # Link komentara

  56. Rasprava doktora sa polupismenim svetom se ne moze dozvoliti.Tvrdnje da je vakcina uzrok autizma je smesna.Mogu da kazem da su im deca autisticna zbog toga sto se oni drogiraju,piju ,puse, koriste raznorazne nelegalne supstance,neuredno zive?
    (prvi put sa ocem u kafanu, 6. novembar 2017 23:13)

    # Link komentara

  57. Ja bih samo volela da se javi neko ko je primio vakcinu protiv hepatitisa B, a samim tim i da mi objasni kako je novorodjence ugrozeno od tog virusa. Koji se , usput budi receno, prenosi sexualnim putem i krvlju???
    (Neko onako, 6. novembar 2017 23:13)

    # Link komentara

  58. Eksplozija autizma je pre svega zbog znatno boljeg znanja o toj bolesti, ranije bi se autisticnim postavljala pogresna dijagnoza zato je pre par decenija bilo znatno manje autisticne dece.

    Sto se tice protivnika vakcine mene samo zanima da li bi ste vi prihvatili krivicnu odgovornost ako vase dete se zarazi zato sto nije primilo vakcinu?
    (Miloš, 6. novembar 2017 23:13)

    # Link komentara

  59. Moja deca su vakcinisana. Ali zanima me 
    odgovor lekara na pitanje zbog cega se kod neke dece autizam razvio odmah posle mmr vakcine? Dakle,mislim na izjave roditelja dece koja su se bukvalno ugasila dan nakon vakcinacije.
    (Tina, 06. novembar 2017 22:12)

    Da proverim da li sam dobro razumeo, dakle roditelji tvrde da deca danas budu vakcinisana, a sutradan eto autizma?! Još jednom, recimo u ponedeljak dobiju vakcinu, u utorak dijagnostikovan autizam? Moram još jednom, dan nakon vakcinisanja, deca obole od autizma?!
     (Marx, 6. novembar 2017 23:06)

    # Link komentara

  60. Nisam kvalifikovan za strucnu rspravu na ovu temu mene zanima samo zasto je kod nas vakcinacija obavezna a u zemljama zapadne Evrope nije.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Vec vidjeno, 6. novembar 2017 21:32)

    Evo da objasnim. Zato sto je svest o vakcinaciji u tim zemljama na daleko visem nivou i ljudi su bolje informisani. Nije potrebno zakonom terati ljude da se vakcinisu jer oni to uveliko vec rade, ne vakcinisu se jedino oni koji su alergicni ili imaju zdravstveno stanje koje ih sprecava.A osim toga, nevakcinisana deca ne mogu u vrtic ili skolu, a to je obavezno, tako da ti dodje na isto.
    Kod nas su, nazalost, morali da uvedu obaveznu vakcinaciju kako bi naterali google strucnjake da vakcinisu decu, kako ona neduzna ne bi ispastala zbog neukosti (da ne kazem gluposti) svojih roditelja.

    Takodje, naucni clanak (jedan jedini) koji je govorio o tome da vakcine izazivaju autizam je odavno povucen jer je dokazano da je prevara, sam autor je priznao, a i dokazano je u mnogim drugim istrazivanjima da nema korelacije izmedju vakcinacije i autizma.

    Bukvalno me je bilo sramota citajuci izjave ljudi iz ovog clanka, od neutralnog stava stigoh do toga da po prvi put podrzim odluku ove vlade, odnosno odluku o obaveznoj vakcinaciji. E, moja Srbijo...
    (razocarani student, 6. novembar 2017 23:01)

    # Link komentara

  61. Ne možete dobiti boravišnu francusku vizu (do godinu dana) bez priloženog kartona o vakcinaciji.
     (ja, 6. novembar 2017 22:58)

    # Link komentara

  62. Pade mi na pamet onaj avgust 1999. godine , ono pomracenje Sunca kada je vise od pola Srbije sedelo u zatvorenom sa spustenim roletnama ,plaseci se da izadje na ulicu. To su ti isti ili njihova deca.
    (promaja ubiVa, 6. novembar 2017 22:55)

    # Link komentara

  63. @ "...u takvoj situaciji je lakše tvrditi da su dobili zdravo dijete, pa kriviti spoljni faktor što je pošlo po zlu.

    Gledao sam to bezbroj puta, i prije ove priče o vakcini, ljudi su upirali prstom u drugog roditelja i neki njegov propust, u razne spoljne faktore, jer je teško pomiriti se da je to prosto tako, da niko nije kriv, i da život prosto nekad nije fer. "

    U takvim situacijama se u stara vremena koristila fraza "Neko ga je urocio" pa se onda to dete vodilo kod raznoraznih vestica i vracara da mu skinu vradzbinu.
    (Igor, 6. novembar 2017 22:51)

    # Link komentara

  64. Taj doktor koji je povezao autizam i vakcinu je priznao da je lazirao rezultate. Ko hoce da sazna, hoce, ko nece dzaba. Ja bih samo predlozio da nevakcinisani idu u svoj vrtic. Pa da vidis spektakl.
     (sreten, 6. novembar 2017 22:50)

    # Link komentara

  65. A pre MMR vakcina nije bilo autistične dece? Neće biti. Hajde doktori, 
    nadjite podatke i prekinite ovu agoniju.(marija, 06. novembar 2017 21:57)S'obzirom da se vakcine primaju više od pola veka teško da se mogu naći pravi podaci o tome.Ne verujem da roditelji lažu kada kažu da je dete nakon vakcinacije postalo autistično,a da je pre toga bilo potpuno zdravo.Takvih slučajeva je veoma malo,ali niko ne garantuje da se neće ponoviti.
     (V.B, 6. novembar 2017 22:45)

    # Link komentara

  66. @
    A pre MMR vakcina nije bilo autistične dece?
    Neće biti.
    Hajde doktori,
    nadjite podatke i prekinite ovu agoniju.
    (marija, 6. novembar 2017 21:57)

    Naravno da je bilo - ali pre 30 godina 1 na 5.000 a danas 1 na 50 - zvanični podaci američkog CDC-a.
    Zapitajte se zašto više ne postoje monovalentne vakcine i zašto su ispitivanja vakcina pre puštanja na tržište neuporedivo manje rigorozna nego kod ostalih lekova. Ja verujem da je zemlja okrugla ali ne mogu da verujem da ljudi veruju samo u dobre namere privatne farmaceutske industrije.
    (Sale, 6. novembar 2017 22:44)

    # Link komentara

  67. @k, @bojan
    Nemojte da sirite NEISTINE!
    U Nemačkoj ne možeš nevakcinisano dete da uvedeš u vrtić. Tačka.
     (mils, 6. novembar 2017 22:41)

    # Link komentara

  68. Pa recimo da sam ih prelezala kao dete, niceg dramaticnog se ne secam dok ovcije boginje žestoko pamtim i temperature i neverovagnog osipa i svraba. Zato se pitam u cemu caka inace jedino sto je dramaticno u vezi tih boginja jeste ako oboli trudnica za plod je pogubno.
     (Lll, 6. novembar 2017 22:40)

    # Link komentara

  69. Ja sam diplomirani inženjer elektrotehnike. U životu ne bih prihvatio da odem na tribinu gde ljudi tvrde da ne postoje elektroni ili da je elektromagnetni talas moguće ukloniti biljkom posebne vrste (postoje ljudi koji to tvrde). Ovo je bila bruka za organizatore da jednako daju značaja stručnjacima i totalnim šarlatanima.
    (T, 6. novembar 2017 22:36)

    # Link komentara

  70. Koliko primitivizma u Srbiji u XXI veku, Zemlja je ravna ploca, Darvin je u zabludi, boginje nisu bolest... i onda se ljutimo zasto Srbiju ne pustaju u EU. Za "obavestene" Srbe, vakcinacija u vecem broju EU drzava nije obvezna ali ne mozes upisati dete u vrtic ili skolu ako nije vakcinisano, u USA i Kanadi je obavezna, u Kanadi su vakcine cak i besplatne.
    (dijasporac, 6. novembar 2017 22:23)

    # Link komentara

  71. Zasto Niko ne pita majke autisticne dece, da li su koristile anti bebi pilule pre trudnoce? da li su im muzevi bili na jacim lekovima ili "preparatima" u teretanama. Ne mislim kako je MMR nevina u svemu, ali svasta I mi doprinosimo.
     (utorak, 6. novembar 2017 22:22)

    # Link komentara

  72. Ljudi, juce sam gledao emisiju o Katarini Velikoj na ViaSat- History. Ona je trazila da se u tajnosti vakcinise tada eksperimentalnim postupkom protiv nekih boginja (nisam zapamtio). Vakcinisam je i Orlov i njen sin Pavle. Postupak se vrsio struganjem koze obolelog i zatim struganjem koze osobe i nanosenjem koze obolelog (neka neko strucan kaze kako se zove ta metoda).

    Kada je sve proslo kako treba, naredila je masovnu vaknicaciju Moskve.

    To je bilo u 19. veku!!!
    (Posmatrac, 6. novembar 2017 22:21)

    # Link komentara

  73. (Neko123, 06. novembar 2017 21:28)
    Narod nije nista umislio,nego cuo sta pojedini doktori kazu. Zasto doktori koji kazu da vakcina steti nisu kaznjeni?
     (Gavro, 6. novembar 2017 22:18)

    # Link komentara

  74. Žao mi je što moram da vam kažem da niste u pravu. Autizam je stanje a ne psihicka bolest. Zaista ste svojom izjavomj povredili mnogo, mnogo roditelja.
    Cinjenica je da je pre 50 godina procenat obolelih od autizma bio desetostruko niži nego danas. A geni se ne gube za 50 godina.
    (@Oliver, 6. novembar 2017 22:17)

    # Link komentara

  75. Велики број еврпских земаља, Енглеска, Ирска, Немачка, Аустрија, Швајцарска, Холандија и Шпанија, одбациле су закон о обавезној вакцинацији, па владе не приморавају родитеље да вакцинишу децу.
    (K, 06. novembar 2017 21:19)

    Zeleo bih da te obavestim da to nije tacno.Ja zivim u Austriji i ovde postoji obavezna vakcinacija za odredjene bolesti.Dete dobija knjizicu za vakcinaciju koju traze sve skole ili vrtici i svake godine kada dete upise skolsku godinu,mora da se navede u formularu kad je dete primilo zadnju vakcinu.Kad kazem za odredjene bolesti,postoje vakcine za meningitis koje su jako skupe i koje nisu obavezne ali vakcine za boginje,difteriju,tbc i slicne bolesti su obavezne.Razlog je jedan sto npr ako trudnice dobiju boginje to mize da ostavi posledice na dete.To se proverava svaki put kad zena zatrudni dobije posebnu knjizicu za preglede i odmah se gleda da li je dobila vakcinu za boginje i ako nije odmah po porodjaju joj se daje termin da primi vakcinu-moja supruga je tokom prve trudnoce upozorena da nije imala vakcinu za rubeole(rodjeni smo u Srbiji) i odmah po porodjaju je dobila jos pre izlaska iz bolnice tu istu da ne bi bilo problema tokom narednih trudnoca.
     (miki, 6. novembar 2017 22:16)

    # Link komentara

  76. Moja deca su vakcinisana. Ali zanima me
    odgovor lekara na pitanje zbog cega se kod neke dece autizam razvio odmah posle mmr vakcine? Dakle,mislim na izjave roditelja dece koja su se bukvalno ugasila dan nakon vakcinacije.
     (Tina, 6. novembar 2017 22:12)

    # Link komentara

  77. Ovde se ne radi o tome da su roditelji apriori protiv vakcinacije, vec o tome da NE VERUJU DRZAVI! Nepoverenje vec poprima epidemijske rszmere, vakcina je samo jedan primer. Holandjani veruju svojoj drzavi, sta vise vode racuna, stalo im je. A mi?
     (Vasilije, 6. novembar 2017 22:09)

    # Link komentara

  78. @peki
    U Francuskoj su samo 3 vakcine obavezne: difterija, tetanos i polio, bez njih dete ne može da se upiše u vrtić. Mada iako su samo 3 obavezne, nigde ne mogu da se nađu te tri solo, već isključivo kokteli od 5, 6 vakcina. Ja sam odlučila da detetu dam te 3 + za veliki kašalj, nista drugo, i morala sam specijalno da naručujem, niko od apoteka je nije imao u zalihama.
     (mikro, 6. novembar 2017 22:03)

    # Link komentara

  79. @vec vidjeno
    Zbog visokog procenta vakcinisanih u tim zemljama.Kada (ako) procenat vakcinisanih padne ispod zeljene visine pokrece se prvo kampanja za vakcinaciju, a onda i zakonska resenja. Kada je nesto obavezno drzava je duzna da obezbedi i plati, kada nije stvar je dogovora sa osiguranjem. Ako 90+% ljudi dobrovoljno prihvata, zasto uvoditi zakonsku obavezu?
     (jasdf, 6. novembar 2017 22:03)

    # Link komentara

  80. Za sve koji se pitaju zašto vakcine nisu obavezne u državama zapadne Evrope - zato što su u tim državama nivou vakcinisane dece između 90% i 93% što je sasvim dovoljno za efekat "imuniteta krda", što i jeste poenta svake vakcinacije. Kada bi procenat vakcinisane dece opao oko 80% ili do 80%, vakcine bi bile zakonski obavezne vrlo brzo.

    Uostalom, u većini ovih država je nemoguće upisati decu u vrtić ili školu ako nisu vakcinisana. To se zove "meka" zakonska obaveza, bez definitivno donesenog zakona.
    (Sumnjičavi, 6. novembar 2017 22:03)

    # Link komentara

  81. Imam samo jedno pitanje za zdravstvene radnike, a to je KO JE i ZAŠTO uništio TORLAK?
    Nemam poverenja u ove uvozne
    vakcine!
    Kad je radio TORLAK ovakvih dilema nije bilo.
     (beogradjanka, 6. novembar 2017 22:01)

    # Link komentara

  82. Potpuno sam za preispitivanje svih naucnih dogmi, ucenja, teorija i stavova koje nam je omogucio intwrnet. Nazalost, nisam ocekivao da ce se desiti da u 21 veku neki ljudi veruju da je zemlja ravna. Ima i pokret, a sve je krenulo putem drustvenih mreza i sad imamo ljude koje nikako ne mozes ubediti da zemlja nije ravna, cak ni argumentima. Na slican, gotovo identican nacin je nastao i ovaj antivakcinalni pokret. Cak im se i sledbenici odlikuju slicnim ponasanjem. Neko je izvalio na osnovu nekog nepotpunog i sumnjivog istrazivanja da vakcine izazivaju autizam i sad gomila se slepo drzi toga ignorisuci argumente i savete struke. Sto je najgore dovode sebe i svoje najblize u opasnost. Ovi ravnozemljasi se bar ne igraju sa zdravljem i zivotima.
    (Ledolomac, 6. novembar 2017 22:01)

    # Link komentara

  83. Најгори су ови вакцинисани који не вакцинишу своју децу и још другима намећу своје мишљење...
     (Ilija Čvorović, 6. novembar 2017 22:01)

    # Link komentara

  84. Kakve budalaštine. Vakcine su spasile milione života. Nema više velikih boginja, velikog kašlja, difterije i da ne nabrajam. Da su ovi sveznajući ikada imali priliku ne da vide već da pročitaju opis kako deca umiru od recimo difterije ili bilo ko od tetanusa ne bi se javljali. Ali primitivna zemlja kao što je Srbija u kojoj svi sve znaju i umeju, a najčešće ništa ne znaju da rade kako treba ima ovakve vrste raspava. Svaka ljudska aktivnost ima komplikacije, neželjena dejstva i kada se proceduralno besprekorno sprovede.Ne kažem da su či njenja zdravstvenog osoblja uvek besprekorna, svakako nisu. Ali i kad jesu imate iskustvenim istraživanjima definisan procenat komplikacija, neželjenih dejstava. Naravno da je kome se nešto tako dogodi za njega to 100 %. Niko to ne želi ali se dešava i dešavaće se. Ali je taj broj u odnosu na zaštitni efekat koji vakcine imaju zanemariv u odnosu na sve loše što bi se dogodilo da vakcina nema. Ili da se deca ne vakcinišu. Ne želim da umanjim patnju ljudi koji su imali probleme zbog vakcine, ali je činjenica da bi broj mrtvih, oštećenih i sa velikom zdravstvenim problemima bio neuporedivo veći da vakcina nema.
    (Dr, 6. novembar 2017 22:00)

    # Link komentara

  85. Vazno je napomenuti, kad se prica o vakcinaciji u zemljama Zapadne Evrope, da vakcine nisu obavezne, ali da je broj vakcinisanih izuzetno visok... I jos nesto: tamo dete ne moze u vrtic, ako nije uredno vakcinisano... A sasvim sigurno znam da Francuska skola trazi kod upisa u prvi razred uredan vakcinalni karton... Tako da, nista ne moea, ali nadju nacin da se to uradi...
     (Comi, 6. novembar 2017 21:58)

    # Link komentara

  86. A pre MMR vakcina nije bilo autistične dece?
    Neće biti.
    Hajde doktori,
    nadjite podatke i prekinite ovu agoniju.
    (marija, 6. novembar 2017 21:57)

    # Link komentara

  87. Za ove što se bune protiv vakcinisanja, pitanje da li ćete Vi materijalno i etički odgovarati za posledice koje će nastupiti ako nastane epidemija. Vi zamenjujete teze. Niste svesni ( ili jeste ) šta radite. Koji je Vaš interes u svemu ovome ( samo mi nemojte o zdravlju dece ) jer nije ovaj bojkot nastao niodkuda.
     (asd, 6. novembar 2017 21:56)

    # Link komentara

  88. @ (peki, 06. novembar 2017 21:04)

    Da. U većini su vakcine propisane kao obavezne, a u ostalim nisu obavezne vakcine, ali ne možete da upišete dete u školu ako nije vakcinisano. A škola je obavezna.

    Lepo otiđite na sajt WHO, pa vidite i sami. Možete i na Wikipediju, pošto ona ne referencira samo WHO, već i zakone konkretnih zemalja...
     (ja, 6. novembar 2017 21:53)

    # Link komentara

  89. (K, 06. novembar 2017 21:19) Jesu, jesu... a onda su neki od njih rekli, ako si izabrao da se tvoja deca ne vakcinišu, onda ne mogu u kolektiv, vrtić ili školu. Francuska uvodi obaveznu vakcinaciju od 2018. a u Nemačkoj, SAD i Australiji je obavezna. U Velikoj Britaniji, vakcinacija nije obavezna, ali 90% roditelja vakciniše svoju decu, jer veruju njihovoj službi NHS. Pravo pitanje je ono KVALITETA I SADRŽAJA VAKCINA tj. da li sadrže ono što moraju i bez štetnih dodataka. Ali, u tu debatu se uvek uključe priučeni ljudi sa doktoratima sa Jutjuba, ili oni koji u vakcinama traže objašnjenje zašto je neka teška ali nepovezana bolest zadesila njihovo dete.
     (Sloba, 6. novembar 2017 21:53)

    # Link komentara

  90. Tacno je da u Zapadnoj Evropi vakcincija nije obavezna,ali je svest stanovnistva na visokom nivou,tako da je obuhvat svim vakcinama pa i MMR vakcinom preko 90%.
    Gde ima svesti,nema potrebe za prinudom...to je odgovor zasto u Srbiji vakcinacija mora biti prinudna,inace bi svako peto dete imalo difteriju i deciju paralizu a svaki deseti decak bi ostao sterilan zbog zauski.
    Lupajte minuse slobodno!!!
     (Milan, 6. novembar 2017 21:47)

    # Link komentara

  91. Da je neko ljudima pre 50 godina rekao da ce u buducnosti biti sve vise onih koji veruju da je zemlja ravna ploca i da decu ne treba vakcinisati... Toliko smo tehnoloski i naucno napredovali a toliko ima ljudi koji postoje totalno izvan tog napretka. Nista od toga ne bi bilo moguce bez drustvenih mreza koje prostor daju svakome. A stara kineska poslovica kaze da budala uvek nadje jos vecu budalu koja ce da joj se divi.
     (Spearman, 6. novembar 2017 21:47)

    # Link komentara

  92. Da li stvarno želite obogaljenu decu?
    Da, male boginje i ostale bolesti koje mmr pokriva su u velikoj većini slučajeva blage. Ali to su bolesti koje bi bez vakcinacije preležalo skoro svako dete. Tako da jako mali procenat teških slučajeva sa trajnim i teškim posledicama znači hiljade obogaljene dece svake godige. I desetine smrtnih ishoda.

    Ali hajde, ako smatrate da su vakcine štetne i da virusi ne postoje, hajde da ukinemo sve vakcine. I za dečiju paralizu, i BSG i hepatitis. Da se vratimo u srećno vreme pre vakcina gde je prosečan životni vek bio 40 godina, zbog ogromnog procenta dece koja nisu doživljavala punoletstvo.
     (radnaskela, 6. novembar 2017 21:46)

    # Link komentara

  93. Ja psiholoski razumem roditelje.Autizam spada u decje psihoze,a sve psihoze su genetski poremecaji,dakle nasledjuju se od majcinih i ocevih gena.Nemoguce je dobiti psihozu samo dejstvom nekog spoljnog faktora,to je nemoguce.Posto je tesko psiholoski prihvatiti da su vasi geni krivi za nesrecu vaseg deteta,mnogo je lakse i po psihicki aparat prihvatljivije optuziti neki spoljni cinilac poput vakcine.Time roditelji odstranjuju tezak osecaj krivice koji bi ih sprzio,jer je lakse mrzeti vakcinu,lekare,medicinu,Boga,koga god.Ja to razumem,ali ne opravdavam.
    (Oliver, 6. novembar 2017 21:45)

    # Link komentara

  94. Neki ljudi bez obzira na sve dokaze i dalje tvrde da je zemlja ravna.
     (Aleksa, 6. novembar 2017 21:44)

    # Link komentara

  95. Једна од најбољих тековина цивилизације је вакцинација!
     (Terma, 6. novembar 2017 21:40)

    # Link komentara

  96. Vakcine nisu obavezne u vecini zemalja, ali je broj vakcinisanih u tim zemljama velika vecina. Sto se tice vakcina, ja verujem da su kod pojedine dece izazvale ogromne probleme (iz ko zna kojih razloga) i zaista mi je zao, jer i sam sam roditelj. Samo pitam, ako na ovom vecinskom broju vakcinisanih imam jedan x broj onih kojima je vakcina napravila problem, sta bi bilo da se situacija okrene i da vecina bude ne vakcinisana?
    (Bojan, 6. novembar 2017 21:36)

    # Link komentara

  97. Da li su protivnici vakcinacije protiv svih vakcina?
    Da li svaki roditelj treba da odredi koju vakcinu će njihovo dete da primi?
    Da li su roditelji vlasnici života svoje dece?
    (peedja, 6. novembar 2017 21:34)

    # Link komentara

  98. "Za reč se iz publike javila i žena koja je rekla da je majka autističnog deteta, a koja duboko veruje da vakcina izaziva autizam.

    “Niko ne proverava kvalitet vakcine, nemamo referentne ustanove za tu proveru. Ništa ne radi Agencija za lekove, samo potpiše ako je politički dobro."

    Uz dužno poštovanje gospođo, ovo ste izrekli na pogrešnom mestu i pogrešnom čoveku! Ako sumnjate u rad državnih ustanova zna se kod koga treba da se iskazuje protest!
    (Zoran, 6. novembar 2017 21:33)

    # Link komentara

  99. Neko mora da prihvati materijalnu i krivičnu odgovornost. Ako ne ministri, onda država. Neko mora u zatvor zbog neispravnih vakcina. Igrate se sa dečijim zdravljem i životima.
     (Stevica Kurcubic, 6. novembar 2017 21:33)

    # Link komentara

  100. Nisam kvalifikovan za strucnu rspravu na ovu temu mene zanima samo zasto je kod nas vakcinacija obavezna a u zemljama zapadne Evrope nije.
     (Vec vidjeno, 6. novembar 2017 21:32)

    # Link komentara

  101. Ne znam odakle tim ljudima tako snažno uverenje da su te vakcine štetne. Sad svako može svašta da trabunja preko interneta i sad treba tome verovati.
     (miki, 6. novembar 2017 21:30)

    # Link komentara

  102. Doktor Kon je na to rekao da će potpisati da na njegovu etičku i moralnu odgovornost roditelji vakcinišu decu, a što se materijalne tiče da nije u mogućnosti. 

    I sta sada roditelji da misle?Ako nije u mogucnosti,da li to znaci da ipak postoji sansa da vakcine stete? Spali smo na to da narod nema poverenje u drzavu pa samim tim ni u vakcine...
    (Gavro, 06. novembar 2017 21:07)

    Ne ne i ne:

    1) Već je ustanovljeno da vakcinacija nema nikakve veze sa autizmom. Pošto ova druga strana nikako ne želi da sluša naučne dokaze, onda bi značilo u suštini da bi želeli da doktor plati ako se desi da dete ima autizam i da je primilo vakcinu - što se naravno dešava. Kao kad bih rekao da jabuka izaziva autizam i zahtevam da uzgajači jabuka plate ako se desi da dete postane autistično a u neko doba je pojelo jabuku.

    2) Navedi mi bilo kojeg lekara koji će da potpiše da je materijalno odgovoran za bilo koju intervenciju. U redu je ako je nesavesno obavio posao, ali nijedan lekar neće odgovarati ako se desi neka komplikacija a on je obavio posao kako treba - što je naravno moguće. Pa da odgovaraju za takve stvari, niko normalan ne bi postao lekar. Ali s obzirom šta danas sve ljudi umišljaju, pitam se ko normalan bi želeo da postane lekar..
     (Neko123, 6. novembar 2017 21:28)

    # Link komentara

  103. @peki

    Nisu ali sve te evropske zemlje imaju visok procenat vakcinacije.

    Mena kao roditelja brine samo kvalitet tih vakcina, odakle su da li se neko talio da se nabave i kakvog su kvaliteta. To mene brine, to je najrealnija opasnost u ovoj zemlji, da se uzmu pare bez brige sta se uzima i daje nasoj deci.
    A ovi sto trabunjaju da male boginje nisu bolest nek kazu to domicilnom stanovnistvu juzne amerike.
     (Pertinaks, 6. novembar 2017 21:26)

    # Link komentara

  104. Peki, da..jesu. U vrtic se ne moze dete upisati ako nije primilo sve vakcine. Mada, u zemljama EU su vakcine rigorozno proverene i mnogo kvalitetnije nego ove koje dolaze u Srbiju. Ne govorim ni ZA a ni PROTIV vakcinacije jer nista nije zvanicno potvrdjeno a ni opovrgnuto. Pozdrav
    (yamakagashi, 6. novembar 2017 21:24)

    # Link komentara

  105. Ja se prekrstila i povela obojicu na vakcinisanje kao hipnotisana, mada se tada o tome nije toliko pricalo, ali jeza me podidhe kad pomislim sa je nesto moglo da im se desi.
    Ja sam inace prelezala kao mala i morbile i rubeolu i zauske, od toga niko nije pravio dramu.
     (asdf, 6. novembar 2017 21:24)

    # Link komentara

  106. @peki Konkretno u Nemačkoj nisu, ali dete ne može u vrtić ako nije vakcinisano. Mom detetu su pre polaska u vrtić tražili karton vakcinisanja iz Srbije da provere. Da nisam imao karton i da dete nije primilo sve propisane vakcine ne bi ga pustili da ide.
     (Dule, 6. novembar 2017 21:24)

    # Link komentara

  107. Nažalost, ovde se radi o ljudima svojstvenoj potrebi da za svoju nesreću nađu krivca, upru prstom u nešto. Autizam je teška nevolja za svaku porodicu, i nema veće muke za roditelja nego kad mu sa djetetom nešto nije u redu - u takvoj situaciji je lakše tvrditi da su dobili zdravo dijete, pa kriviti spoljni faktor što je pošlo po zlu.

    Gledao sam to bezbroj puta, i prije ove priče o vakcini, ljudi su upirali prstom u drugog roditelja i neki njegov propust, u razne spoljne faktore, jer je teško pomiriti se da je to prosto tako, da niko nije kriv, i da život prosto nekad nije fer.

    Stvar je u emotivnoj ravni, i nema tog istraživanja koje će sad te nesrećne roditelje da razuvjeri... Ne možeš argumentima odgovoriti nekoga od ideje u koju se ubijedio na osnovu emocija.
    (Milos, 6. novembar 2017 21:22)

    # Link komentara

  108. када дете добије рубеоле, резултат је блага болест са мало проблема. Међутим, ако трудница оболи током прва три месеца трудноће, може родити дете са урођеним манама. С тога је очигледно опасно вакцинисати девојчицу против рубеоле.
    (човек, 6. novembar 2017 21:21)

    # Link komentara

  109. Najopasniji su neuki.
    (Siniša brejnstormer!, 6. novembar 2017 21:19)

    # Link komentara

  110. Велики број еврпских земаља, Енглеска, Ирска, Немачка, Аустрија, Швајцарска, Холандија и Шпанија, одбациле су закон о обавезној вакцинацији, па владе не приморавају родитеље да вакцинишу децу.
    (K, 6. novembar 2017 21:19)

    # Link komentara

  111. Sramota.Srbija u srednjem veku.
    (Pera, 6. novembar 2017 21:15)

    # Link komentara

  112. Doktor Kon je na to rekao da će potpisati da na njegovu etičku i moralnu odgovornost roditelji vakcinišu decu, a što se materijalne tiče da nije u mogućnosti.

    I sta sada roditelji da misle?Ako nije u mogucnosti,da li to znaci da ipak postoji sansa da vakcine stete? Spali smo na to da narod nema poverenje u drzavu pa samim tim ni u vakcine...
     (Gavro, 6. novembar 2017 21:07)

    # Link komentara

  113. Jesu li te vakcine obavezne u vecini evropskih zemalja ?
    (peki, 6. novembar 2017 21:04)

    # Link komentara