Četvrtak, 21.09.2017.

19:02

Policija ubila gluvog muškarca jer je "ignorisao naredbe"

Američki policajci usmrtili su gluvog muškarca u Oklahomi dok im je prilazio noseći u rukama metalnu cev, javlja BBC.

Izvor: B92

Policija ubila gluvog muškarca jer je "ignorisao naredbe" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

belgrado

pre 6 godina

mnogo policajaca gine u americi,zaustave auto,pridju kolima i dobiju metak u glavu.
zato su mnogo brzi na obaracu i stalno menjaju pravila u ophodjenju na ulici.
poljak u cikagu je udario kamionom u most,izasao i poceo da vice na poljskom,ovi mu rekli da stane,on nastavio,nije razumeo i dobio metak u 3 popodne...?!

zato,ako se zateknete bilo gde u us,
nikada ne izlazite iz kola,
obe ruke na volan,
.....i prezivecete rutinsko zaustavljanje :d

Saul Goodman

pre 6 godina

U vojsci kada sam bio na straži u dužnostima i pravilima stražara pisalo je da se posle tri poziva "Stoj", "Stoj Pucaću", "Stoj pucaću", stavlja zatvarač na pušci u zadnji položaj i da se otvara vatra u najširi deo tela (grudi) osobe koja se oglušila na upozorenja... Nije da poredim vojsku i policiju, ali tako se radi u većini slučajeva...

kiza

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao
(Petar, 21. septembar 2017 20:10)

Rece covek iz zemlje gde je vojska bila sastavni deo svakodnevice, kao i policija, tajne sluzbe, i gde je predsednik ujedno bio i Marsal, a vecina ostalih celnika takodje imala cinove.
I jos dobije 500 pluseva - da li cemo mi kao narod ikada progledati ili cemo i dalje misliti da smo najpametniji iako nam rezultati uporno govore drugacije?

Mobile Developer

pre 6 godina

Koliko znam, panduri u Americi su opremljeni omamljivačima. Kladim se da je bilo drugih načina za zaustavljanje ovog čoveka umesto da se ispali metak u njega. Policija je tamo poznata po svojoj brutalnosti, a imaju i baš velika ovlašćenja. Ko bude tamo išao neka to ima na umu.

neutralni felsh

pre 6 godina

Amerika,zemlja obecana....
(srbija1389, 21. septembar 2017 19:26)


vala jeste. odes, odsljakas 3-4 meseca i vratis se sa 10.000 baksa cisto.

neutralni felsh

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao
(Petar, 21. septembar 2017 20:10)


mnogo gledas njihove akcione filmove. jeste, ima pojedinih kvartova koje treba zaobilaziti, i to je to. narod je mnogo mirniji i ljubazniji nego ovde.
a nevernim tomama predlazem da obidju npr. i moskvu i njujork pa da sami prosude gde je mirnije i manje agresivno.
kapitalizam nam onespokojio zivote? mi ni k od kapitalizma nismo videli. zemlju su nam uneredili lumpen proleteri sa pravom glasa devedesetih, a ne kapitalizam.

todor

pre 6 godina

Nije ni obuka losa, nije nista od toga sto pisete. U Americi ne vaze isti zakoni i procedure kao u Evropi. Tamo policajca na obuci uce da puca da ubije a ne da onesposobi kao ovde. Dakle njemu je procedura da ako vec upotrebljava oruzije gleda da ubije.

Nema tamo kao ovde kod nas da li sme da puca, ne sme, da li hoce ili nece. Upozori jednom, drugi put, treci put puca u celo.

Policijska drzava, kad bi tako bilo kod nas bio bi pokolj.

Dragan

pre 6 godina

Oni sto misle da su tejzeri resenje: U Vankuveru je aerodromska policija iztejzerovala jednog Poljaka na smrt, nisu dobili jedan dan suspenzije. Momak dosao da poseti majku, nije znao jezik i nije mogao da zapali cigaru 20-tak sati pa se unervozio i srusio par stolica. Nije bio naoruzan i nije nikog napao. Tri policajca su ga tejzerovali iznova i iznova dok mu srce nije stalo od elektro-sokova.
Znate kada psihopate preuzmu sluzbu, normalima nema mesta, to se izbacuje i sluzba je takva kakva je.

Petar

pre 6 godina

Citam i pitam se kako je moguce da toliki broj ljudi se ovome cudi i to u danasnje vreme sa pristupom internetu. Par stvari treba da budu jasne vezano za USA. U policiju ne ide niko preterano pametan jer provesti zivot u subordinaciji i unistiti svoj mozak kroz sumnju i svakodnevno nasilje je najgora moguca stvar.USA je zemlja velikih ekonmoskih sloboda,ali katastrofalnih prava za civilizovanog coveka. Internet je pun brutalnih egzekucija ljudi koji nisu nikome pretnja. Pogledajte kako se u Evropi obracunavjau,niko ne strelja na ulicama. Kao sto je neki od policajaca gore rekao, ganjali su se 15 minuta sa covekom koji ih je jurio sa motkom.Ovi u usa su kao besni psi, ulazak u policiju sluzi za legalizovanje njihovih bolesnih sadistickih nagona a to se vidi na ovakvim primerima. Postoji jos jedan momenat (koji ih ne opravdava),a to je stalno stanje straha. ono proizilazi iz slobode posedovanja oruzja i njegove lake dostupnosti.To je takodje odlika bolesnog i necivilizovanog drustva. Zamilite da vam policajac prilazi sa rukom na revolveru kada vas zaustavi u saobracjnoj kontroli? Koje je to stanje svesti? Nazalost, neki i ovde prizeljkuju slobodu nosenja oruzja, vrlo cesto citam ,bez poimanja gde to zapravo vodi. A vodi upravo ovome sto mozete da procitate.Preduslov kvalitetnog zivota je postovanje zakona i odsudstvo oruzja. Kada se neko ogusi i to,velika zatvorska kazna koja mu upropastava zivot.Ali zakon mora da vazi za sve,a to kod nas ne razume dovoljan broj gradjana.

Ivica Toronto

pre 6 godina

Nadjite na facebook grupu "Police the Police",
cisto da vidite sta US policija radi ljudima tamo...
Ubiju bre preko 1000 ljudi godisnje, biju decu, maltretiraju zene, oduzmu oko 5 milijardi imovine bez osnova ljudima, podmecu drogu, lazu, prete...

Druga stvar, kad je "suspendovan" on i dalje prima platu tako da je u stvari dobio placeni odmor.
Ako dodje do istrage o incidentu, istragu vrse drugi policajci (naravno, not guilty!) a tuzilac obicno ne dize tuzbu jer je u dilu sa svima njima....
Cak i da policijac bude osudjen i da mora da se plati odsteta, taj novac placaju poreski obveznici a ne prestupnik iz svog dzepa...

Evo ko meni ne veruje taman moze da pita Peru Antica sad kad se vratio u Zvezdu, nek vam isprica sta mu se desilo u New Yorku pre par godina i koliko para mu je isplacena odsteta...

Pandora

pre 6 godina

Ju gde ja zivim. Na vest da su gluvog coveka upucali nasi zemljaci reaguju ,, osim sto je gluv ovaj je i glup,, pa ,, imao je i znakovni jezik,, pa,, trebali su u noge da mu pucaju,, itd ... ako je vec jedan pucao iz elektrosokera mogli su da ga onesposobe i uhapse. Inace da li neko razume da gluv covek ne moze da zivi normalan zivot i da mu obrazovanje i razumevanje sveta pada vrlo tesko... Kad procitam komentare na ovim portalima koji otprilike prikazuju kako gradjani Srbije razmisljaju gubim svaki optimizam za ovu zemlju i ljude. Korumpirani politicari i kriminalci su nam najmanji problem cim jedan nestane ima vas u redu koliko hoces da popunite njihova mesta. Olosa sve vise medju ljudima

Goran

pre 6 godina

"ako upere pistolj u tebe dizes ruke, ne kreces sa cevi ka ikome. to je prvo. a drugo. robija za ove jer nisu prvo pucali u noge"

Kao prvo, neki ljudi nisu potpuno razumni i za ocekivati je da ne rade sve kako bismo ti i ja uradili - sto ne znaci da treba da umru zbog toga. Drugo, nigde gde se koristi oruzje u pravilima sluzbe nema pucanja "u noge". To mozda na filmu, ali uvek su pravila takva da kada se oruzje upotrebi, puca se u centar mase i da se neko sigurno zaustavi.

Niko_Ill

pre 6 godina

Neko je pitao "zar se u ovom slucaju ne puca u noge"? Policajci u Americi uce tokom treninga da u slucaju u kome bi koristili oruzje protiv neke osobe uvek gadjaju u regiju od stomaka do grudi, jer je to najveca povrsina na coveku i u slucaju "tunel vision" (gde vam procenat preciznosti drasticno opada) bi imali vecu sansu da ne promase.

derion

pre 6 godina

Pucanje u noge,ili ti pucanje da ranis, je apsolutno jednostavna stvar,pogotovo sa ovih blizina od 4-5 metara,nije tacno da je to `fora` iz filmova,veoma cesto se koristi u praksi,kod mnogih da kazemo bezbednosnih procedura,gde se proceni da ne mora doci i do oduzimanja zivota nasiliniku,setimo se samo u Sarajevu pre par godina,onaj sto je pretio sa kalasom na ulici pa cak i ispalio nekoliko hitaca.Dakle te price o video igricama,filmovima...padaju u vodu,sto se tice pucanja da se rani,to ume u dosta slucajeva da bude delotvorno,kada se tako proceni.A sto se konkretnog slucaja tice,ako je tacno ovo sto mozemo procitati,onda dolazim do zakljucka da procena regruta pri pristupanju policiji u SAD,nije nista bolja nego ovde,sto me iskreno cudi,i ovakve stvari se u SAD, mozemo slobodno reci ne retko desavaju,toliko je detalja u samom tekstu koje je suvisno komentarisati,jer se stice utisak da je policajac zapravo zeleo da ubije coveka,ako nije to u pitanju,onda iz ovoga sto smo procitali mogu samo da zakljucim,da je neko debelo pogresio u proceni ovog americkog polismena.Sad da ne ulazim u dublje analize njegove licnosti i psihosocijalnih karakteristika i navika,sto bi mi oduzelo dosta vremena,a sem sto bi mozda bilo zanimljivo nekolicini citalaca i mozda nekome iz redakcije,bilo bi i suvisno u ovom trenutku,hvala.

dusan

pre 6 godina

Policajcima su tamo isprani mozgovi,mislim obuka je takva, a drze je se kao pijan plota, nevezano od situacije... koliko snimaka moze da se vidi gde petorica policajaca drze cevi u nenaoruzanog coveka i svi se deru u glas i to traje...drze se procedure i ako onaj jadnik,koji je potpuno izbezumljen od silne vike i cevi uperenih u njega slucajno napravi neki pokret, odmah se puca

jasdf

pre 6 godina

Ako je gluv nije slep. Takodje postoji i znakovni jezik, mogao je uz pomoc njega obavestiti policajce da je gluvonem. Kada ka tebi, bez ikakvih znakova ide osoba koja mlatara sipkom reagujes.

Remember the golden rule

pre 6 godina

Dokaz da su glupi i da protokol tih glupaka u uniformi nema veze sa logikom. Čemu sva ta oprema i tejzeri, kad je neko sociopata? Gde su sad ostale sociopate koji stalno relativizuju ubistva od strane policije sa "nije slušao naređenja"?

Vladan R

pre 6 godina

Jeste tragicno, ali ako je nesrecnik bio gluv nije bio slep, da ne vidi da su policajci uperili oruzje na njega. U tekstu sam procitao da je otac ubijenog ucestvovao u nesreci. Ako je on bio taj koji je pobegao sa mesta nesrece, ne treba mu veca kazna.

Bojan

pre 6 godina

Boze sacuvaj!!!Zar se u takvim situacijama ne puca u noge da bi se onesposobio "napadac"?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije(Kap, 21. septembar 2017 19:33)
Ne. Uce ih da pucaju u telo, veca je meta i veca verovatnoca da ce pogoditi.

Petar

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao

Aleksandar

pre 6 godina

@(Kap, 21. septembar 2017 19:33)

Nevezano za ovaj slučaj i moguće loše procene da je ovaj čovek bio pretnja, u noge se puca samo u filmovima zato što:

- su noge jako mala a vrlo pokretljiva meta pa su velike šanse da omašiš koliko god da si dobar strelac
- pucanje ka zemlji stvara rizik rikošeta pa možeš nenadano ubiti nekog drugog

Zato se ni u jednoj policiji ili vojsci ne uči "pucanje u noge" jer ako omašiš ne samo što možeš ubiti nekoga već može "pretnja" doći i do tebe pa te, u ovom slučaju, umlatiti šipkom i oteti ti oružje pa samim tim postati daleko opasnija nego što je bila.

Bobb

pre 6 godina

@Kap
Na žalost, pucanje u nogu ili ruku se ne smatra prihvatljivom taktikom u policiji, bar ne američkoj.
Prvo, nije lako pogoditi bilo koji ekstremitet, a svaki promašaj znači još veću opasnost jer je nemoguće predvideti reakciju 'osumnjičenog'.
Drugo, pretnja i dalje postoji čak i nakon uspešnog ranjavanja u ruku ili nogu, jer je opet, nemoguće predvideti reakciju ranjenog 'osumnjičrniog' ukoliko i dalje drži oružje. Adrenalin je čudo od droge.
Daleko od toga da branim postupak, samo iznosim razmišljanje policije. Uostalom, zato i postoje teaseri, u slučajevima kad je vatrenim oružjem nemoguće neutralizovati pretnju bez gubitka života.

sloba

pre 6 godina

Mole se regrutske sluzbe da primaju ljude koji razumno rasudjuju i razmisljaju svojom glavom. Mene i kolegu 15 minuta ganjao sa sipkom jedan alkoholicar oko patrolnog vozila, na kraju ga nekako oborili na zemlju. Nismo ni pomisljali da potezemo naoruzanje.

rajka

pre 6 godina

Ја не могу да верујем колико је распрострањена та глупост о "пуцању у ноге"...не знам како да објасним људима да не постоји таква ствар. По нашим, домаћим условима за употребу ватреног оружја (прилично сам сигуран да је тако и у свету), ватрено оружје се користи или да усмртиш или за хитац упозорења. Не знам у ком филму сте то гледали али ја то чак ни на филму нисам видео (осим када кримоси муче/малтретирају жртву)...дакле да утврдимо градиво: када овлашћено службено лице користи ватрено оружје, то је или за хитац упозорења или да УБИЈЕ. То је само што се услова употребе тиче, да не причамо о томе да неко ко употребљава оружје гледа првенствено да ПОГОДИ оног кога гађа те рефлексно увек нишани тамо где су најмање шансе да промаши односно у највећи део тела (торзо). А да поменемо и да се све то дешава у делићу секунде, 90% употребе ватреног оружја од стране САД полиције је на раздаљини ДО 5 метара (још једном, заборавите филмове), а 90% тих употреба до 5 метара је ИСПОД 3 метра. У преводу, употребљава се у крајњој нужди и када је већ касно за било шта друго а време за реакцију је минимално. Жао ми је што морам да вас разочарам али живот није видео игра.

miki

pre 6 godina

Ako je covek gluv onda nije slep i kada vidi da policajci bade oduzje i nesto pokusavaju da kazu onda stanes ili legnes a ne da ides dalje sa cevkom.

Petar

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao

sloba

pre 6 godina

Mole se regrutske sluzbe da primaju ljude koji razumno rasudjuju i razmisljaju svojom glavom. Mene i kolegu 15 minuta ganjao sa sipkom jedan alkoholicar oko patrolnog vozila, na kraju ga nekako oborili na zemlju. Nismo ni pomisljali da potezemo naoruzanje.

Bojan

pre 6 godina

Boze sacuvaj!!!Zar se u takvim situacijama ne puca u noge da bi se onesposobio "napadac"?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije(Kap, 21. septembar 2017 19:33)
Ne. Uce ih da pucaju u telo, veca je meta i veca verovatnoca da ce pogoditi.

dusan

pre 6 godina

Policajcima su tamo isprani mozgovi,mislim obuka je takva, a drze je se kao pijan plota, nevezano od situacije... koliko snimaka moze da se vidi gde petorica policajaca drze cevi u nenaoruzanog coveka i svi se deru u glas i to traje...drze se procedure i ako onaj jadnik,koji je potpuno izbezumljen od silne vike i cevi uperenih u njega slucajno napravi neki pokret, odmah se puca

Remember the golden rule

pre 6 godina

Dokaz da su glupi i da protokol tih glupaka u uniformi nema veze sa logikom. Čemu sva ta oprema i tejzeri, kad je neko sociopata? Gde su sad ostale sociopate koji stalno relativizuju ubistva od strane policije sa "nije slušao naređenja"?

rajka

pre 6 godina

Ја не могу да верујем колико је распрострањена та глупост о "пуцању у ноге"...не знам како да објасним људима да не постоји таква ствар. По нашим, домаћим условима за употребу ватреног оружја (прилично сам сигуран да је тако и у свету), ватрено оружје се користи или да усмртиш или за хитац упозорења. Не знам у ком филму сте то гледали али ја то чак ни на филму нисам видео (осим када кримоси муче/малтретирају жртву)...дакле да утврдимо градиво: када овлашћено службено лице користи ватрено оружје, то је или за хитац упозорења или да УБИЈЕ. То је само што се услова употребе тиче, да не причамо о томе да неко ко употребљава оружје гледа првенствено да ПОГОДИ оног кога гађа те рефлексно увек нишани тамо где су најмање шансе да промаши односно у највећи део тела (торзо). А да поменемо и да се све то дешава у делићу секунде, 90% употребе ватреног оружја од стране САД полиције је на раздаљини ДО 5 метара (још једном, заборавите филмове), а 90% тих употреба до 5 метара је ИСПОД 3 метра. У преводу, употребљава се у крајњој нужди и када је већ касно за било шта друго а време за реакцију је минимално. Жао ми је што морам да вас разочарам али живот није видео игра.

miki

pre 6 godina

Ako je covek gluv onda nije slep i kada vidi da policajci bade oduzje i nesto pokusavaju da kazu onda stanes ili legnes a ne da ides dalje sa cevkom.

Bobb

pre 6 godina

@Kap
Na žalost, pucanje u nogu ili ruku se ne smatra prihvatljivom taktikom u policiji, bar ne američkoj.
Prvo, nije lako pogoditi bilo koji ekstremitet, a svaki promašaj znači još veću opasnost jer je nemoguće predvideti reakciju 'osumnjičenog'.
Drugo, pretnja i dalje postoji čak i nakon uspešnog ranjavanja u ruku ili nogu, jer je opet, nemoguće predvideti reakciju ranjenog 'osumnjičrniog' ukoliko i dalje drži oružje. Adrenalin je čudo od droge.
Daleko od toga da branim postupak, samo iznosim razmišljanje policije. Uostalom, zato i postoje teaseri, u slučajevima kad je vatrenim oružjem nemoguće neutralizovati pretnju bez gubitka života.

Goran

pre 6 godina

"ako upere pistolj u tebe dizes ruke, ne kreces sa cevi ka ikome. to je prvo. a drugo. robija za ove jer nisu prvo pucali u noge"

Kao prvo, neki ljudi nisu potpuno razumni i za ocekivati je da ne rade sve kako bismo ti i ja uradili - sto ne znaci da treba da umru zbog toga. Drugo, nigde gde se koristi oruzje u pravilima sluzbe nema pucanja "u noge". To mozda na filmu, ali uvek su pravila takva da kada se oruzje upotrebi, puca se u centar mase i da se neko sigurno zaustavi.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Kap, 21. septembar 2017 19:33)

Nevezano za ovaj slučaj i moguće loše procene da je ovaj čovek bio pretnja, u noge se puca samo u filmovima zato što:

- su noge jako mala a vrlo pokretljiva meta pa su velike šanse da omašiš koliko god da si dobar strelac
- pucanje ka zemlji stvara rizik rikošeta pa možeš nenadano ubiti nekog drugog

Zato se ni u jednoj policiji ili vojsci ne uči "pucanje u noge" jer ako omašiš ne samo što možeš ubiti nekoga već može "pretnja" doći i do tebe pa te, u ovom slučaju, umlatiti šipkom i oteti ti oružje pa samim tim postati daleko opasnija nego što je bila.

Niko_Ill

pre 6 godina

Neko je pitao "zar se u ovom slucaju ne puca u noge"? Policajci u Americi uce tokom treninga da u slucaju u kome bi koristili oruzje protiv neke osobe uvek gadjaju u regiju od stomaka do grudi, jer je to najveca povrsina na coveku i u slucaju "tunel vision" (gde vam procenat preciznosti drasticno opada) bi imali vecu sansu da ne promase.

derion

pre 6 godina

Pucanje u noge,ili ti pucanje da ranis, je apsolutno jednostavna stvar,pogotovo sa ovih blizina od 4-5 metara,nije tacno da je to `fora` iz filmova,veoma cesto se koristi u praksi,kod mnogih da kazemo bezbednosnih procedura,gde se proceni da ne mora doci i do oduzimanja zivota nasiliniku,setimo se samo u Sarajevu pre par godina,onaj sto je pretio sa kalasom na ulici pa cak i ispalio nekoliko hitaca.Dakle te price o video igricama,filmovima...padaju u vodu,sto se tice pucanja da se rani,to ume u dosta slucajeva da bude delotvorno,kada se tako proceni.A sto se konkretnog slucaja tice,ako je tacno ovo sto mozemo procitati,onda dolazim do zakljucka da procena regruta pri pristupanju policiji u SAD,nije nista bolja nego ovde,sto me iskreno cudi,i ovakve stvari se u SAD, mozemo slobodno reci ne retko desavaju,toliko je detalja u samom tekstu koje je suvisno komentarisati,jer se stice utisak da je policajac zapravo zeleo da ubije coveka,ako nije to u pitanju,onda iz ovoga sto smo procitali mogu samo da zakljucim,da je neko debelo pogresio u proceni ovog americkog polismena.Sad da ne ulazim u dublje analize njegove licnosti i psihosocijalnih karakteristika i navika,sto bi mi oduzelo dosta vremena,a sem sto bi mozda bilo zanimljivo nekolicini citalaca i mozda nekome iz redakcije,bilo bi i suvisno u ovom trenutku,hvala.

jasdf

pre 6 godina

Ako je gluv nije slep. Takodje postoji i znakovni jezik, mogao je uz pomoc njega obavestiti policajce da je gluvonem. Kada ka tebi, bez ikakvih znakova ide osoba koja mlatara sipkom reagujes.

Vladan R

pre 6 godina

Jeste tragicno, ali ako je nesrecnik bio gluv nije bio slep, da ne vidi da su policajci uperili oruzje na njega. U tekstu sam procitao da je otac ubijenog ucestvovao u nesreci. Ako je on bio taj koji je pobegao sa mesta nesrece, ne treba mu veca kazna.

neutralni felsh

pre 6 godina

Amerika,zemlja obecana....
(srbija1389, 21. septembar 2017 19:26)


vala jeste. odes, odsljakas 3-4 meseca i vratis se sa 10.000 baksa cisto.

kiza

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao
(Petar, 21. septembar 2017 20:10)

Rece covek iz zemlje gde je vojska bila sastavni deo svakodnevice, kao i policija, tajne sluzbe, i gde je predsednik ujedno bio i Marsal, a vecina ostalih celnika takodje imala cinove.
I jos dobije 500 pluseva - da li cemo mi kao narod ikada progledati ili cemo i dalje misliti da smo najpametniji iako nam rezultati uporno govore drugacije?

belgrado

pre 6 godina

mnogo policajaca gine u americi,zaustave auto,pridju kolima i dobiju metak u glavu.
zato su mnogo brzi na obaracu i stalno menjaju pravila u ophodjenju na ulici.
poljak u cikagu je udario kamionom u most,izasao i poceo da vice na poljskom,ovi mu rekli da stane,on nastavio,nije razumeo i dobio metak u 3 popodne...?!

zato,ako se zateknete bilo gde u us,
nikada ne izlazite iz kola,
obe ruke na volan,
.....i prezivecete rutinsko zaustavljanje :d

Mobile Developer

pre 6 godina

Koliko znam, panduri u Americi su opremljeni omamljivačima. Kladim se da je bilo drugih načina za zaustavljanje ovog čoveka umesto da se ispali metak u njega. Policija je tamo poznata po svojoj brutalnosti, a imaju i baš velika ovlašćenja. Ko bude tamo išao neka to ima na umu.

neutralni felsh

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao
(Petar, 21. septembar 2017 20:10)


mnogo gledas njihove akcione filmove. jeste, ima pojedinih kvartova koje treba zaobilaziti, i to je to. narod je mnogo mirniji i ljubazniji nego ovde.
a nevernim tomama predlazem da obidju npr. i moskvu i njujork pa da sami prosude gde je mirnije i manje agresivno.
kapitalizam nam onespokojio zivote? mi ni k od kapitalizma nismo videli. zemlju su nam uneredili lumpen proleteri sa pravom glasa devedesetih, a ne kapitalizam.

todor

pre 6 godina

Nije ni obuka losa, nije nista od toga sto pisete. U Americi ne vaze isti zakoni i procedure kao u Evropi. Tamo policajca na obuci uce da puca da ubije a ne da onesposobi kao ovde. Dakle njemu je procedura da ako vec upotrebljava oruzije gleda da ubije.

Nema tamo kao ovde kod nas da li sme da puca, ne sme, da li hoce ili nece. Upozori jednom, drugi put, treci put puca u celo.

Policijska drzava, kad bi tako bilo kod nas bio bi pokolj.

Petar

pre 6 godina

Citam i pitam se kako je moguce da toliki broj ljudi se ovome cudi i to u danasnje vreme sa pristupom internetu. Par stvari treba da budu jasne vezano za USA. U policiju ne ide niko preterano pametan jer provesti zivot u subordinaciji i unistiti svoj mozak kroz sumnju i svakodnevno nasilje je najgora moguca stvar.USA je zemlja velikih ekonmoskih sloboda,ali katastrofalnih prava za civilizovanog coveka. Internet je pun brutalnih egzekucija ljudi koji nisu nikome pretnja. Pogledajte kako se u Evropi obracunavjau,niko ne strelja na ulicama. Kao sto je neki od policajaca gore rekao, ganjali su se 15 minuta sa covekom koji ih je jurio sa motkom.Ovi u usa su kao besni psi, ulazak u policiju sluzi za legalizovanje njihovih bolesnih sadistickih nagona a to se vidi na ovakvim primerima. Postoji jos jedan momenat (koji ih ne opravdava),a to je stalno stanje straha. ono proizilazi iz slobode posedovanja oruzja i njegove lake dostupnosti.To je takodje odlika bolesnog i necivilizovanog drustva. Zamilite da vam policajac prilazi sa rukom na revolveru kada vas zaustavi u saobracjnoj kontroli? Koje je to stanje svesti? Nazalost, neki i ovde prizeljkuju slobodu nosenja oruzja, vrlo cesto citam ,bez poimanja gde to zapravo vodi. A vodi upravo ovome sto mozete da procitate.Preduslov kvalitetnog zivota je postovanje zakona i odsudstvo oruzja. Kada se neko ogusi i to,velika zatvorska kazna koja mu upropastava zivot.Ali zakon mora da vazi za sve,a to kod nas ne razume dovoljan broj gradjana.

Pandora

pre 6 godina

Ju gde ja zivim. Na vest da su gluvog coveka upucali nasi zemljaci reaguju ,, osim sto je gluv ovaj je i glup,, pa ,, imao je i znakovni jezik,, pa,, trebali su u noge da mu pucaju,, itd ... ako je vec jedan pucao iz elektrosokera mogli su da ga onesposobe i uhapse. Inace da li neko razume da gluv covek ne moze da zivi normalan zivot i da mu obrazovanje i razumevanje sveta pada vrlo tesko... Kad procitam komentare na ovim portalima koji otprilike prikazuju kako gradjani Srbije razmisljaju gubim svaki optimizam za ovu zemlju i ljude. Korumpirani politicari i kriminalci su nam najmanji problem cim jedan nestane ima vas u redu koliko hoces da popunite njihova mesta. Olosa sve vise medju ljudima

Dragan

pre 6 godina

Oni sto misle da su tejzeri resenje: U Vankuveru je aerodromska policija iztejzerovala jednog Poljaka na smrt, nisu dobili jedan dan suspenzije. Momak dosao da poseti majku, nije znao jezik i nije mogao da zapali cigaru 20-tak sati pa se unervozio i srusio par stolica. Nije bio naoruzan i nije nikog napao. Tri policajca su ga tejzerovali iznova i iznova dok mu srce nije stalo od elektro-sokova.
Znate kada psihopate preuzmu sluzbu, normalima nema mesta, to se izbacuje i sluzba je takva kakva je.

Saul Goodman

pre 6 godina

U vojsci kada sam bio na straži u dužnostima i pravilima stražara pisalo je da se posle tri poziva "Stoj", "Stoj Pucaću", "Stoj pucaću", stavlja zatvarač na pušci u zadnji položaj i da se otvara vatra u najširi deo tela (grudi) osobe koja se oglušila na upozorenja... Nije da poredim vojsku i policiju, ali tako se radi u većini slučajeva...

Ivica Toronto

pre 6 godina

Nadjite na facebook grupu "Police the Police",
cisto da vidite sta US policija radi ljudima tamo...
Ubiju bre preko 1000 ljudi godisnje, biju decu, maltretiraju zene, oduzmu oko 5 milijardi imovine bez osnova ljudima, podmecu drogu, lazu, prete...

Druga stvar, kad je "suspendovan" on i dalje prima platu tako da je u stvari dobio placeni odmor.
Ako dodje do istrage o incidentu, istragu vrse drugi policajci (naravno, not guilty!) a tuzilac obicno ne dize tuzbu jer je u dilu sa svima njima....
Cak i da policijac bude osudjen i da mora da se plati odsteta, taj novac placaju poreski obveznici a ne prestupnik iz svog dzepa...

Evo ko meni ne veruje taman moze da pita Peru Antica sad kad se vratio u Zvezdu, nek vam isprica sta mu se desilo u New Yorku pre par godina i koliko para mu je isplacena odsteta...

Vladan R

pre 6 godina

Jeste tragicno, ali ako je nesrecnik bio gluv nije bio slep, da ne vidi da su policajci uperili oruzje na njega. U tekstu sam procitao da je otac ubijenog ucestvovao u nesreci. Ako je on bio taj koji je pobegao sa mesta nesrece, ne treba mu veca kazna.

rajka

pre 6 godina

Ја не могу да верујем колико је распрострањена та глупост о "пуцању у ноге"...не знам како да објасним људима да не постоји таква ствар. По нашим, домаћим условима за употребу ватреног оружја (прилично сам сигуран да је тако и у свету), ватрено оружје се користи или да усмртиш или за хитац упозорења. Не знам у ком филму сте то гледали али ја то чак ни на филму нисам видео (осим када кримоси муче/малтретирају жртву)...дакле да утврдимо градиво: када овлашћено службено лице користи ватрено оружје, то је или за хитац упозорења или да УБИЈЕ. То је само што се услова употребе тиче, да не причамо о томе да неко ко употребљава оружје гледа првенствено да ПОГОДИ оног кога гађа те рефлексно увек нишани тамо где су најмање шансе да промаши односно у највећи део тела (торзо). А да поменемо и да се све то дешава у делићу секунде, 90% употребе ватреног оружја од стране САД полиције је на раздаљини ДО 5 метара (још једном, заборавите филмове), а 90% тих употреба до 5 метара је ИСПОД 3 метра. У преводу, употребљава се у крајњој нужди и када је већ касно за било шта друго а време за реакцију је минимално. Жао ми је што морам да вас разочарам али живот није видео игра.

miki

pre 6 godina

Ako je covek gluv onda nije slep i kada vidi da policajci bade oduzje i nesto pokusavaju da kazu onda stanes ili legnes a ne da ides dalje sa cevkom.

jasdf

pre 6 godina

Ako je gluv nije slep. Takodje postoji i znakovni jezik, mogao je uz pomoc njega obavestiti policajce da je gluvonem. Kada ka tebi, bez ikakvih znakova ide osoba koja mlatara sipkom reagujes.

Petar

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao

Aleksandar

pre 6 godina

@(Kap, 21. septembar 2017 19:33)

Nevezano za ovaj slučaj i moguće loše procene da je ovaj čovek bio pretnja, u noge se puca samo u filmovima zato što:

- su noge jako mala a vrlo pokretljiva meta pa su velike šanse da omašiš koliko god da si dobar strelac
- pucanje ka zemlji stvara rizik rikošeta pa možeš nenadano ubiti nekog drugog

Zato se ni u jednoj policiji ili vojsci ne uči "pucanje u noge" jer ako omašiš ne samo što možeš ubiti nekoga već može "pretnja" doći i do tebe pa te, u ovom slučaju, umlatiti šipkom i oteti ti oružje pa samim tim postati daleko opasnija nego što je bila.

derion

pre 6 godina

Pucanje u noge,ili ti pucanje da ranis, je apsolutno jednostavna stvar,pogotovo sa ovih blizina od 4-5 metara,nije tacno da je to `fora` iz filmova,veoma cesto se koristi u praksi,kod mnogih da kazemo bezbednosnih procedura,gde se proceni da ne mora doci i do oduzimanja zivota nasiliniku,setimo se samo u Sarajevu pre par godina,onaj sto je pretio sa kalasom na ulici pa cak i ispalio nekoliko hitaca.Dakle te price o video igricama,filmovima...padaju u vodu,sto se tice pucanja da se rani,to ume u dosta slucajeva da bude delotvorno,kada se tako proceni.A sto se konkretnog slucaja tice,ako je tacno ovo sto mozemo procitati,onda dolazim do zakljucka da procena regruta pri pristupanju policiji u SAD,nije nista bolja nego ovde,sto me iskreno cudi,i ovakve stvari se u SAD, mozemo slobodno reci ne retko desavaju,toliko je detalja u samom tekstu koje je suvisno komentarisati,jer se stice utisak da je policajac zapravo zeleo da ubije coveka,ako nije to u pitanju,onda iz ovoga sto smo procitali mogu samo da zakljucim,da je neko debelo pogresio u proceni ovog americkog polismena.Sad da ne ulazim u dublje analize njegove licnosti i psihosocijalnih karakteristika i navika,sto bi mi oduzelo dosta vremena,a sem sto bi mozda bilo zanimljivo nekolicini citalaca i mozda nekome iz redakcije,bilo bi i suvisno u ovom trenutku,hvala.

Bobb

pre 6 godina

@Kap
Na žalost, pucanje u nogu ili ruku se ne smatra prihvatljivom taktikom u policiji, bar ne američkoj.
Prvo, nije lako pogoditi bilo koji ekstremitet, a svaki promašaj znači još veću opasnost jer je nemoguće predvideti reakciju 'osumnjičenog'.
Drugo, pretnja i dalje postoji čak i nakon uspešnog ranjavanja u ruku ili nogu, jer je opet, nemoguće predvideti reakciju ranjenog 'osumnjičrniog' ukoliko i dalje drži oružje. Adrenalin je čudo od droge.
Daleko od toga da branim postupak, samo iznosim razmišljanje policije. Uostalom, zato i postoje teaseri, u slučajevima kad je vatrenim oružjem nemoguće neutralizovati pretnju bez gubitka života.

Bojan

pre 6 godina

Boze sacuvaj!!!Zar se u takvim situacijama ne puca u noge da bi se onesposobio "napadac"?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije(Kap, 21. septembar 2017 19:33)
Ne. Uce ih da pucaju u telo, veca je meta i veca verovatnoca da ce pogoditi.

dusan

pre 6 godina

Policajcima su tamo isprani mozgovi,mislim obuka je takva, a drze je se kao pijan plota, nevezano od situacije... koliko snimaka moze da se vidi gde petorica policajaca drze cevi u nenaoruzanog coveka i svi se deru u glas i to traje...drze se procedure i ako onaj jadnik,koji je potpuno izbezumljen od silne vike i cevi uperenih u njega slucajno napravi neki pokret, odmah se puca

sloba

pre 6 godina

Mole se regrutske sluzbe da primaju ljude koji razumno rasudjuju i razmisljaju svojom glavom. Mene i kolegu 15 minuta ganjao sa sipkom jedan alkoholicar oko patrolnog vozila, na kraju ga nekako oborili na zemlju. Nismo ni pomisljali da potezemo naoruzanje.

Remember the golden rule

pre 6 godina

Dokaz da su glupi i da protokol tih glupaka u uniformi nema veze sa logikom. Čemu sva ta oprema i tejzeri, kad je neko sociopata? Gde su sad ostale sociopate koji stalno relativizuju ubistva od strane policije sa "nije slušao naređenja"?

Niko_Ill

pre 6 godina

Neko je pitao "zar se u ovom slucaju ne puca u noge"? Policajci u Americi uce tokom treninga da u slucaju u kome bi koristili oruzje protiv neke osobe uvek gadjaju u regiju od stomaka do grudi, jer je to najveca povrsina na coveku i u slucaju "tunel vision" (gde vam procenat preciznosti drasticno opada) bi imali vecu sansu da ne promase.

Goran

pre 6 godina

"ako upere pistolj u tebe dizes ruke, ne kreces sa cevi ka ikome. to je prvo. a drugo. robija za ove jer nisu prvo pucali u noge"

Kao prvo, neki ljudi nisu potpuno razumni i za ocekivati je da ne rade sve kako bismo ti i ja uradili - sto ne znaci da treba da umru zbog toga. Drugo, nigde gde se koristi oruzje u pravilima sluzbe nema pucanja "u noge". To mozda na filmu, ali uvek su pravila takva da kada se oruzje upotrebi, puca se u centar mase i da se neko sigurno zaustavi.

kiza

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao
(Petar, 21. septembar 2017 20:10)

Rece covek iz zemlje gde je vojska bila sastavni deo svakodnevice, kao i policija, tajne sluzbe, i gde je predsednik ujedno bio i Marsal, a vecina ostalih celnika takodje imala cinove.
I jos dobije 500 pluseva - da li cemo mi kao narod ikada progledati ili cemo i dalje misliti da smo najpametniji iako nam rezultati uporno govore drugacije?

neutralni felsh

pre 6 godina

Amerika,zemlja obecana....
(srbija1389, 21. septembar 2017 19:26)


vala jeste. odes, odsljakas 3-4 meseca i vratis se sa 10.000 baksa cisto.

Saul Goodman

pre 6 godina

U vojsci kada sam bio na straži u dužnostima i pravilima stražara pisalo je da se posle tri poziva "Stoj", "Stoj Pucaću", "Stoj pucaću", stavlja zatvarač na pušci u zadnji položaj i da se otvara vatra u najširi deo tela (grudi) osobe koja se oglušila na upozorenja... Nije da poredim vojsku i policiju, ali tako se radi u većini slučajeva...

Petar

pre 6 godina

Citam i pitam se kako je moguce da toliki broj ljudi se ovome cudi i to u danasnje vreme sa pristupom internetu. Par stvari treba da budu jasne vezano za USA. U policiju ne ide niko preterano pametan jer provesti zivot u subordinaciji i unistiti svoj mozak kroz sumnju i svakodnevno nasilje je najgora moguca stvar.USA je zemlja velikih ekonmoskih sloboda,ali katastrofalnih prava za civilizovanog coveka. Internet je pun brutalnih egzekucija ljudi koji nisu nikome pretnja. Pogledajte kako se u Evropi obracunavjau,niko ne strelja na ulicama. Kao sto je neki od policajaca gore rekao, ganjali su se 15 minuta sa covekom koji ih je jurio sa motkom.Ovi u usa su kao besni psi, ulazak u policiju sluzi za legalizovanje njihovih bolesnih sadistickih nagona a to se vidi na ovakvim primerima. Postoji jos jedan momenat (koji ih ne opravdava),a to je stalno stanje straha. ono proizilazi iz slobode posedovanja oruzja i njegove lake dostupnosti.To je takodje odlika bolesnog i necivilizovanog drustva. Zamilite da vam policajac prilazi sa rukom na revolveru kada vas zaustavi u saobracjnoj kontroli? Koje je to stanje svesti? Nazalost, neki i ovde prizeljkuju slobodu nosenja oruzja, vrlo cesto citam ,bez poimanja gde to zapravo vodi. A vodi upravo ovome sto mozete da procitate.Preduslov kvalitetnog zivota je postovanje zakona i odsudstvo oruzja. Kada se neko ogusi i to,velika zatvorska kazna koja mu upropastava zivot.Ali zakon mora da vazi za sve,a to kod nas ne razume dovoljan broj gradjana.

Ivica Toronto

pre 6 godina

Nadjite na facebook grupu "Police the Police",
cisto da vidite sta US policija radi ljudima tamo...
Ubiju bre preko 1000 ljudi godisnje, biju decu, maltretiraju zene, oduzmu oko 5 milijardi imovine bez osnova ljudima, podmecu drogu, lazu, prete...

Druga stvar, kad je "suspendovan" on i dalje prima platu tako da je u stvari dobio placeni odmor.
Ako dodje do istrage o incidentu, istragu vrse drugi policajci (naravno, not guilty!) a tuzilac obicno ne dize tuzbu jer je u dilu sa svima njima....
Cak i da policijac bude osudjen i da mora da se plati odsteta, taj novac placaju poreski obveznici a ne prestupnik iz svog dzepa...

Evo ko meni ne veruje taman moze da pita Peru Antica sad kad se vratio u Zvezdu, nek vam isprica sta mu se desilo u New Yorku pre par godina i koliko para mu je isplacena odsteta...

neutralni felsh

pre 6 godina

Ono sot vecina populacije ovde ne shvata,a svakako ce vremenom shvatiti, jeste da je USA zemlja straha i paranoje. Oruzje ,agresija su sastavni deo zivota. Bez brige, mi smo vec blizu njih,setite se smao kako ste nekada ziveli mirno i spokjono a kako sada. To su cari kapitalizma za koje vam niko nije rekao
(Petar, 21. septembar 2017 20:10)


mnogo gledas njihove akcione filmove. jeste, ima pojedinih kvartova koje treba zaobilaziti, i to je to. narod je mnogo mirniji i ljubazniji nego ovde.
a nevernim tomama predlazem da obidju npr. i moskvu i njujork pa da sami prosude gde je mirnije i manje agresivno.
kapitalizam nam onespokojio zivote? mi ni k od kapitalizma nismo videli. zemlju su nam uneredili lumpen proleteri sa pravom glasa devedesetih, a ne kapitalizam.

belgrado

pre 6 godina

mnogo policajaca gine u americi,zaustave auto,pridju kolima i dobiju metak u glavu.
zato su mnogo brzi na obaracu i stalno menjaju pravila u ophodjenju na ulici.
poljak u cikagu je udario kamionom u most,izasao i poceo da vice na poljskom,ovi mu rekli da stane,on nastavio,nije razumeo i dobio metak u 3 popodne...?!

zato,ako se zateknete bilo gde u us,
nikada ne izlazite iz kola,
obe ruke na volan,
.....i prezivecete rutinsko zaustavljanje :d

Pandora

pre 6 godina

Ju gde ja zivim. Na vest da su gluvog coveka upucali nasi zemljaci reaguju ,, osim sto je gluv ovaj je i glup,, pa ,, imao je i znakovni jezik,, pa,, trebali su u noge da mu pucaju,, itd ... ako je vec jedan pucao iz elektrosokera mogli su da ga onesposobe i uhapse. Inace da li neko razume da gluv covek ne moze da zivi normalan zivot i da mu obrazovanje i razumevanje sveta pada vrlo tesko... Kad procitam komentare na ovim portalima koji otprilike prikazuju kako gradjani Srbije razmisljaju gubim svaki optimizam za ovu zemlju i ljude. Korumpirani politicari i kriminalci su nam najmanji problem cim jedan nestane ima vas u redu koliko hoces da popunite njihova mesta. Olosa sve vise medju ljudima

Dragan

pre 6 godina

Oni sto misle da su tejzeri resenje: U Vankuveru je aerodromska policija iztejzerovala jednog Poljaka na smrt, nisu dobili jedan dan suspenzije. Momak dosao da poseti majku, nije znao jezik i nije mogao da zapali cigaru 20-tak sati pa se unervozio i srusio par stolica. Nije bio naoruzan i nije nikog napao. Tri policajca su ga tejzerovali iznova i iznova dok mu srce nije stalo od elektro-sokova.
Znate kada psihopate preuzmu sluzbu, normalima nema mesta, to se izbacuje i sluzba je takva kakva je.

todor

pre 6 godina

Nije ni obuka losa, nije nista od toga sto pisete. U Americi ne vaze isti zakoni i procedure kao u Evropi. Tamo policajca na obuci uce da puca da ubije a ne da onesposobi kao ovde. Dakle njemu je procedura da ako vec upotrebljava oruzije gleda da ubije.

Nema tamo kao ovde kod nas da li sme da puca, ne sme, da li hoce ili nece. Upozori jednom, drugi put, treci put puca u celo.

Policijska drzava, kad bi tako bilo kod nas bio bi pokolj.

Mobile Developer

pre 6 godina

Koliko znam, panduri u Americi su opremljeni omamljivačima. Kladim se da je bilo drugih načina za zaustavljanje ovog čoveka umesto da se ispali metak u njega. Policija je tamo poznata po svojoj brutalnosti, a imaju i baš velika ovlašćenja. Ko bude tamo išao neka to ima na umu.