Sreda, 20.09.2017.

12:33

"Nije med i mleko u EU, ali kako Bugarska pre Srbije?"

Srbija će ući u EU za četiri godine, 2021. ili 2022, a zaslužuje da već bude članica te zajednice, rekao je gradonačelnik Ljubljane Zoran Janković.

Izvor: Beta

"Nije med i mleko u EU, ali kako Bugarska pre Srbije?" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

glavom o zid

pre 6 godina

@Djura
Svaka cast na komentaru. E gde bi bili sada da je vecina Srba to shvatila jos krajem 80-tih. Svi, ama bas svi su ispali pametniji od nas. Nekada smo ismejavali Poljake, Cehe, Rumune, a evo sada smo mi predmet viceva. Zadnja rupa u Evropi. I ko sto rece, niko, ama bas niko nam nije za to kriv osim nas samih. Pametni narodi realno procene situaciju i naprave strategiju kako da izvuku maksimum. Oni malo manje pametni bez ikakvog plana suludo teraju inat, udaraju glavom o zid, da bi na kraju sasvim logicno skidali gace. Nije bilo potrebno biti prorok da bi se videlo gde to vodi.

Đura

pre 6 godina

Ne znam šta to nije jasno dotičnom gospodinu?Bugarska je uvek bila po ekonomskim pokazateljima približno ista kao Srbija.Sada je po ekonomskim pokazateljima prilično ispred.Daleko veći izvoz,nezaposlenost 6%,BDP za trideset posto veći od Srbije,infrastruktura bolja naročito železnička,veći broj zaposlenih,zaduženost svega 24%,inflacija mala,8 miliona stranih turista godišnje...Oni su rešili svoje sporove sa susedima tj.nisu ih ni imali i ušli u NATO...što mi nismo uradili.Žalosno je što su nas prestigli ali za to ne treba kriviti nikog već samog sebe tj.nas.Dok smo se mi busali u junačka prsa,posvađali sa skoro svim susedima,zaratili sa pola sveta,terali inat najmoćnijima,dok je naš državnički cvrčak išao sa mitinga na miting da bi zadržao svoje privilegije i popio jogurt i pojeo dva sendviča,dok smo pričali bajke o nebeskom narodu druge nacije su realnije shvatale svoju poziciju,vodile racionalniju politiku i samim tim napredovale.Prizemljenje sa neba na zemlju zna da zaboli naročito ako se visoko leti.

ajmo realno

pre 6 godina

ovi sto pricaju da stalno dobijamo nove uslove lazu sami se svesno ili nesvesno.... uslov da udjes u EU je da imas jasno definisane granice i minimalno uskladjen sistem sa EU. Srbija nema definisane granice , na kosovu albanci nezele da zive u srbiji ...kako resiti to gospodo? a i kada bi zeleli oni , njih je 2 miliona , znaci 30% njih MORA biti u drzavnoj skupstini ako smo demokratska drzava , tim cinom bi srbija bila spremna za EU. Nikada ih Srbija nije prihvatila kao svoje gradjane niti pokusala da ih integrise jos od 1912. Samim tim resiti granice ( priznati kosovo) i odmah EU , ili nastaviti sa istom politikom vekovima i dobijati iste retultate - nista. To nije do EU , to je do nas draga gospodo

mihajlo

pre 6 godina

@Bruder Jakob
Samo da te obavestim, da doticna restavracija jos postoji i radi ;). Kad bude prilika probacu tu cvibel sup ako je to to :).

famous eccles

pre 6 godina

posebno rumunija koja opasno stiže mađarsku. ko bi to rekao pre 25 godina?
(Saša, 20. septembar 2017 17:42)

pa, svako ko je svestan postojanja rumunskih zaliha nafte...

vidikovac

pre 6 godina

Ako vam je zivot u Makedoniji ili Crnoj Gori u redu, onda nesto sa vama nije u redu.Ni po kom osnovu ih ne mozete porediti sa Srbijom.Bugarska i Rumunija su,takodje,preko noci "upale u kolo".Naravno,ne svojom zaslugom vec kao delovi slagalice u glavama mocnika,da ne duzim...
Zamislite samo, kako bi izgledale navedene drzave da su prezivele "Srpski scenario" ?!Sankcije,ratovanje,bombardovanje pa iz pocetka...A tek njihovo stanovnistvo.I danas su protektorat,industrija vegetira,pozajmljuju milijarde na godisnjem nivou (MMF) itd.

Iks

pre 6 godina

Najvise volim kad se na ovom portalu pojave Hrvati, pa pricaju o Kosovu! Ne shvataju da Srbe boli uvo za Kosovo, da 99% njih tamo nikada u zivotu nije krocilo i da vrlo dobro znaju da je Kosovo, nazalost, davna proslost i de fakto, oteta teritorija, koje su se odrekli i politicari, koji to maltene i ne kriju. To je tragedija za jednu zemlju, ali ko nam je kriv. Tako da, Kosovo nije nikakva prepreka za ulazak u EU, kako god da okrenes, i ako traze nase priznavanje i ako ne traze. Jer,ovi na vlasti ce ga priznati dok trepnes. Zao mi je nasih ljudi dole i one grandiozne kulturno-istorijske bastine...na njih se treba fokusirati i zastititi sta se i ko zastititi da.

Saša

pre 6 godina

slovenci niti nas vole niti mrze.pametno. ekonomski, srbija je na dnu balkana,a bar od crne gore i makedonije smo nekada bili mnogo bolji.više ne.rumunija i bugarska nas sada šišaju žestoko.posebno rumunija koja opasno stiže mađarsku. ko bi to rekao pre 25 godina?

matematika

pre 6 godina

Vrlo prosto. Najvazniji faktor za prijem su politicka stabilnost i resena sva pitanja sa susedima. Srbija NIKADA nece biti primljena u EU ako ne prizna Kosovo. Za prijem je potreban apsolutni konzensus svih clanica EU, a ogromna vecina njih (a medju njima su kljucne clanice Francuska i Nemacka)je priznalo Kosovo. Prosta matematika.

Spectator

pre 6 godina

BNP (brutto-nacionalni proizvod) u 2016 godini. Slovačka, nešto više od 5 mio. stanovnika: 90,263 milrd. €. Hrvatska, 4,3 mio. stanovnika : 49,855 milrd. €, Srbija : 37.778 milrd. €, Slovenija, 2,1 mio. stanovnika: 44,122 milrd. €. Evo i link: http://statisticstimes.com/economy/european-countries-by-gdp.php I sad recite, žašto EU nebi bila dobra. Posebno za one, koji umjesto filozofiranja i življenja na staroj slavi, jednostavno zasuču rukave i prionu poslu.

Proko, kiša burazere.

pre 6 godina

Kvislinški 'hot-line'. On --> gradonačelnik Ljubljane; oni --> ožalošćeni Nedićevci na pravom mestu, ali u potpuno pogrešnom vremenu. I njemu i Srbima, kvislinzi moji, poljunuti pod prozor je sve što možete. Makar u cyber-svetu, jer se u onom pravom to ni u ludilu ne bi usudili. Vaša zloba to i odaje, jer ovako sikće samo onaj ko zapravo nema hrabrosti pisnuti.

Bosanac

pre 6 godina

Pa recimo to da se EU zasniva na dobrosusjedakim odnosima. A Bugarska nije zapalila i porusila pola Ruminije, nije masovno protjerivala i ubijala Rumune.. Nije bombardovala Srbiju itd..
Dok je Srbija zakuhala sa malte ne svim susjedima, popalila, porusila, pobila... radila sve da prosiri svoj uticaj i unisti susjedne drzave. Eto, cisto onako ako ste to zaboravili da vas napomenem. Sitnica jel'da. Lako se zaboravi..

Bruder Jakob

pre 6 godina

Ne teče med i mlijeko, a gdje teče?
Ja sam skoro 18 godina živio vani, najdulje u Beču, i taman mi ušli u EU, ljudi se počeli iseljavati a ja se vratio.
Možete se nabacivati svakakvim pozitivnim i negativnim podacima, ovakve i onakve procente, meni je tu super i ne mrdam nikud, ako se zaželim Beča eno ga na 350km, nikakav problem sjesti u auto i otići se do Beča, možda malo skoknem do Kremsa, Salzburga ili Innsbrucka, po putu stanem u Steyru, restoran Tex Mex ako još postoji, najbolja juha od luka na svijetu, ali živim u Zagrebu!

DPolitika

pre 6 godina

@natalija


Da samo zavrsim tvoje pisanije o istoriji Bugarske- jedan od mnogih delova koji si izostavila...

Nisu gubili populaciju mnogo u I sv ratu nisu u II sv ratu a onda udjose u EU i Bugarska ostade bez populacije...

Najveca grobnica Bugarske je EU, najvise populacije je iz Bugarske nestalo otkada je u EU, brojka se meri milionima...

A projekcija Bugarske je da ce u narednih 20-tak godina izgubiti jos milion ljudi, sve to dok su u EU. U narednih 50 godina izgubice 2 miliona.

http://www.nsi.bg/en/content/6727/population-projections-sex-and-age

Ono sto ne uradise dva SVETSKA rata uradi EU u Bugarskoj.

Sa EU mogu da budu zaslepljeni samo oni koji za drugo ili bolje ne znaju.

Kako ce se ziveti u Srbiji? Zavisi od gradjana Srbije, njihove pameti a ne od SAD, EU ili Rusije.

Ako bude mnogo onih koji se brinu sta Marija Zaharova kaze a ne brinu se sta se i kako postupa u Srbiji niti imaju ideje kako u njoj nesto da promene ostacemo i mi bez par miliona cim udjemo u EU.

Videsmo juce kako se sa najviseg mesta u Srbiji a ne u Rusiji protekcionira strana fabrika Skoda u Srbiji pri nabavci za MUP Srbije a kao brinemo se syta kaze Rusija ili Nemacka i navodno smo zabrinuti kako cemo da dostignemo Cesku ili Nemacku tj. njihov standard.

Taj standard se dostize tako sto se manje tupi o bajci zvanoj EU, vise se radi ili omogucava da se radi, nalaze se bolja resenja od drugih i stiti po svaku cenu sve svoje a ne promovise tudje.

marija

pre 6 godina

Nismo komšije sa Rusijom da nam NATO instalira rakete okrenute na Moskvu.
Teško bi to prošlo u Srbiji, nikako.

A imamo Kosmet gde Ameri i EU hoće da se peru pred muslimanskim svetom preko Srbije za sve zločine.
Mada im nešto ne ide.

a meni je jasno

pre 6 godina

Nas problem nije sto nas EU ne prima u sebe, nego to sto mi nju necemo da primimo u sebe, i ako izuzmemo famozni "standard" mi u vecini uglavnom preziremo sve ostalo sto ona predstavlja. A uz to cak ni ne krijemo da bismo rado odigrali ulogu ruskog trojanskog konja u njoj. Da smo pet puta bogatiji nego sto jesmo, zasto bi nas primili sa takvim stavovima i sistemom vrednosti. Azerbejdzan je vec sada bogatiji od nas, a ima vise nafte i gasa nego sve EU zemlje zajedno, u losim su odnosima sa Rusima jer su oni direktno podrzali Jermene u Nagorno Karabahu, a uz to bi EU zahvaljujuci njima izasla na kaspijski basen. Ali dzaba im sva ta prirodna bogastva i geografski polozaj za kojim Evropa place, kada civilizacijski, kulturoloski i politicki jedno takvo korumpirano i autoritarno drustvo sa ex-KGBovskom dinastijom Alijev nema sta da trazi u EU...

Ili npr Crna Gora, vec sada ekonomski ispred nas iako je oduvek jako zaostajala, a uz to je vec u NATO, priznala je Kosovo iako je veliki deo Metohije dugo bio u njenom sastavu, zavela je sankcije Rusiji zbog agresije na Ukrajinu... pa i dalje nije u EU iako je potencijalno jedina ruska sansa za izlaz na evropsko sredozemlje (na Crno more imaju izlaz i bez Rumuna i Bugara). Mnogo su napredovali, ali imaju previsok nivo kriminala i korupcije, vlast koja se decenijama ne menja i znacajan deo opozicije koja je protiv EU, pa zasto bi ih EU, zamisljena kao porodica evropskih nacija sa zajednickim bazicnim vrednostima, takve primila?

sveznalica

pre 6 godina

E sada Jankovicu i ti da malo lazes ovaj narod u Srbiji.Srbiju nece nikada primiti u toj famoznoj EU.Daj malo citaj i ti među redovima iskaze prestavnika EU.Ovakva Srbija u jwdnom delu sa ovim granicama njima nije dobrodosla.Kada bi mogli da nas rascepkaju na jedno pet sest delova,prihvatili bi nas jos veceras pod hitno,ovakvu nikada.

neutralni felsh

pre 6 godina

I jos nesto: Rusija preko Marije Zaharove i ostalih stalno nam porucuje da Rusiji nikako ne odgovara da udjemo u NATO, istovremeno imaju mnogo bolje odnose sa Bugarima koji su im uveli sankcije i vec su u NATO-u....
(natalija...., 20. septembar 2017 15:39)


svaka cast! uzgred, Marija Zaharova je ruska Mila Stula. ko se seca, sve mu je jasno.

mhm

pre 6 godina

Balkanske države koje su ušle u EU su rešile svoje nacionalno pitanje. Da ilustrujem, to je kad umesto Televizije Srbije imaš Srpsku televiziju.

neutralni felsh

pre 6 godina

O cemu ovaj covek prica? Ako nista drugo, Bugarska nema teret dva rata u poslednjih cetvrt veka kao i defakto nereseno pitanje teritorije.
(Moca, 20. septembar 2017 12:55)


a ko je napravio te ratove? vikalo se "velika srbija" na svakom cosku a sad ispada kao da su ti ratovi pali sa neba. sami smo ih prizvali, birajuci tvrdoglave i nesposobne budale koji su propagirali ratove da bi opstali na vlasti. i sad se svi cude zasto lose zive? zive lose zato sto ne znaju uzrok svog loseg zivota.

rade

pre 6 godina

"NATO je na Crnom moru jos otkako je Turska usla u NATO 1952."
ispravite me ako gresim.1952 zavrsen rat u Grckoj.1953 sklopljen Balkanski savez.Pocetkom 1954. Balkanski savez (i mi)usao u SE pakt (NATO).Mi sluzili vojsku na kamionima,avionima,dzipovima,naruzanju (NATO).

prognoza

pre 6 godina

he, he... do pre koju godinu nasi eufobi su znali da kazu "otkud Rumunija i Bugarska u EU?".
danas im je ostala samo Bugarska, Rumunija vec koju svetlosnu godinu ispred nas.
za koju godinu, nece vise moci ni za Bugarsku da se uhvate, i oni ce nas preteci, ako vec i nisu.

lidija....

pre 6 godina

@cobo 20.septembar 2017. 13:07

Nemam pojma sta Neske 86@ misli, ....ja mislim da Slovenci imaju puno dobrih, korisjih,pametnih osobina koje mi Srbi nazalost nemamo....a koje bi nam dobro-dosle.....

A i dugo smo bili u jednoj drzavi, tako da smo neka vrsta rodbine....

I u ovom poslednjem finalu navijala sam za nas,ali nije mi zao sto su Slovenci odneli zlato...

PARBG

pre 6 godina

@
Naravno da u EU ne teku med i mleko,moze se videti i po masovnom povratku nasih mladih i manje mladih iz Evrope u Srbiju.
(Stari, 20. septembar 2017 13:44)

Zdravo Stari,
nadam se da si ovo rekao u šali i da su oni što su dali pluseve shvatili šalu.

natalija....

pre 6 godina

Stara prica: kako Bugarska pre Srbije....?

Tako sto pametnije bira sta ce i kako ce:

Pocetkom XIX veka Rusi nisu mogli da nagovore Bugare da dignu ustanak protiv Turske,,,,,Bez stradanja su docekali slobodu....

Krajem XIX veka su od Rusije dobili na poklon 30% tadasnje teritorije Srbije, celu danasnju Makedoniju, dobar komad Grcke..... (Sanstefanskim mirom kojim je zavrsen rat izmedju Rusije i Turske...)

U oba sv, rata ucestvovala je na strani Nemacke, niko ih nije napadao,a oni probali da ratujuci vrate Veliku,tj Sanstefansku Bugarsku....

Bili su clan Varsavskog pakta,ali nisu stradali kao Madjarska i Cehoslovacka,koje su probale da umaknu iz ruskog zagrljaja....
Mirno su sacekali da taj zagrljaj popusti....

Evo ih sad u EU i NATO savezu pre nas!!!!

Ne vidim sta je tu cudno, svaki put smo birali suprotno od njih i prolazili tako kako smo prolazili.....

Sad glumimo neku vojnu neutralnost, vezbamo i sa Rusijom i sa NATO-om misleci kako smo jako pametni....

I jos nesto: Rusija preko Marije Zaharove i ostalih stalno nam porucuje da Rusiji nikako ne odgovara da udjemo u NATO, istovremeno imaju mnogo bolje odnose sa Bugarima koji su im uveli sankcije i vec su u NATO-u....

Nenad86

pre 6 godina

@ Eks Ljubljancan

Covece, sestra mi zivi u Rogaskoj Slatini, svake godine sam par puta tamo. I da, vole Srbe, vole da dodju ovde, vole da preda mnom pricaju srpsko(hrvatski), prate nase sportiste, muziku... Vole sto smo drugaciji od njih.

Ante

pre 6 godina

Kako Bugarska moze a Srbija ne?
1. Bugarska, iako mnogo bliza Rusiji nego Srbija, mnogo vise "Rusofilska", ipak jasno artikulira gdje pripada, i sto osudjuje, i ponasa su u skladu zajednicke EU politike prava.
2. Bugarska nije bila pod sankcijama, bombardirana, optuzena za izazivanje nekoliko ratova
3. Srbija ima tinjajuci sukob s Kosovom, i to je ogromna prepreka, to se mora rijesiti.
4.kulturno, ekonomski, Srbija bi trebala u EU prije Bugarske. Ali previse otvorenih pitanja, sjedenje na dvije stolice.
5. Bugarska je rijesila pitanja s susjedima u EU, Srbija nije.

Eks Ljubljančan

pre 6 godina

Generalno, Slovenci vole Srbe. Zelim da verujem da su i Srbi naklonjeni Slovencima. Ako se na nekoga treba ugledati, to su Slovenci. Marljivi, disciplinovani, pragmaticni, i veliki rodoljubi. Jedino mi slovenacka narodna muzika nikako nije jasna, ali dobro ;)
(Neske86, 20. septembar 2017 12:47)

Je li, kad si ti poslednji put video živog Slovenca?

Da je to bilo u ovom životu, znao bi da se Slovencima kraljevski j**e za Srbe i da ih - generalno - niti vole, niti mrze. Jednostavno gledaju svoja posla i ne zamaraju se Srbima. Naročito oni malo mlađi, koji su odrasli posle osamostaljivanja Slovenije.

I to ti kaže i garantuje iz prve ruke neko ko je proveo u Ljubljani 12 godina i vratio se dobrovoljno u Srbiju (i ubrzo se žestoko pokajao) samo par meseci pre nego što je puklo i Juga otišla u 3LPM.

U pravu si da su marljivi, disciplinovani, pragmatični i veliki rodoljubi. Ali to nije ništa novo, takvi su oduvek bili. Baš zato se i Srbima prosto ne bave i ne razmišljaju u kategorijama "volim/ne volim" jer zarazliku od Srba, znaju da se može voleti/mrzeti samo konkretna osoba, a ne ceo jedan narod/nacija. To je prosto idiotluk, ali veoma omiljen u Srbiji!

Zato je i moguće da jedan Zoran Janković postane gradonačelnik Ljubljane. Iako mnogima nije po volji samo zato što nije Slovenac, ipak je više njih koji su mu poverovali da bio on bio dobar gradonačelnik Ljubljane. Da li jeste ili nije, ne znam, ja sam otišao iz Ljubljane pre njegovog mandata.

Onako uz put

pre 6 godina

Srbija ce uci u EU kad bude normalna, pravna drzava, a ne korumpirana partokratija. Znaci nikad.

Jutro@

Bugarska i Rumunija su daleko od normalnih, pravnih i ne korumpiranih drzava i sada, a kamoli pre ulaska. Nema to vise veze sa tim, ko je bio kod njih skoro zna o cemu pricam. Druga stvar je u pitanju, politicke naklonjenosti, zato mi necemo uci skoro, a mozda i nikad. Turska je za sve nas velesila u svakom pogledu pa isto nece nikada uci, ali njih bas briga po tom pitanju.

One night in May

pre 6 godina

Populističko podilaženje. I sam zna da je Bugarska završila pregovore a Srbija nije. Što se onda ne doseli u Srbiju?
(Englez, 20. septembar 2017 13:40)

Iz istog razloga iz kog se nije odselio u Bugarsku...

Posteno i haos je bolji

pre 6 godina

Jadni vi kojima nije jasno. Bugarska i Rumunija su primljene na brzinu da NATO izadje na Crno more, koristeci "milosrdno" bombardovanje Jugoslavije kao izgovor da se Rusima vezu ruke. Bili su dovoljno pametni i iskoristili su sansu. Objasnjenje je dato i novoj vlasti na sastanku u Morovicu uz primedbu da Jugoslavija vise nije interesantna i da moze da bira sta ce i kako ce. Tako mi biramo evo vec sedamnaest godna, a ko nas i kako vodi tesko da ce mo i 2025. uci u EU. Nego nesto su i Slovenci kad im je trebalo podrzali bombardovanje, a sad se pitaju sta to bi?

Ne znam kako

pre 6 godina

Mi ako ne moramo , ne bismo , saradnja sa svima a vezivanje ni za koga , dokle god je to moguce a jos uvek jeste treba ići u tom pravcu.. Inace ta hvaljena EU bugarskoj npr nije mnogo toga dobrog donela , ko posecuje Bugarsku zna kako se tamo živi , Bansko kao ski centar živi mnogo gore od obicnog srpskog grada a da ne pominjemo standard koji he npr na kopu ili u opstini cajetina .. Surov je to kapitalizam gde se veliki pitaju za sve a mali moze samo obican radnik da bude

cobo

pre 6 godina

Neske 86 @
Jel mislis da treba voleti Slovence radi Zorana Jankovica gradonacelnika Ljubljane,Srbina....ili onako,zato sto su dobri kao on :)

Gale

pre 6 godina

Da bi bio clan EU moras da postujes sve norme i pravila koja vaze u EU. Mi ne postujemo ni nase norme, zakone, Ustav, a ne njihove. Jesam za EU, ali nas ne bi pustio dok ne postujemo sva pravila igre.

Vecito u minusu

pre 6 godina

(Paul Kersey)Da su samo Rusi problem davno bi mi usli u EU.Ulazak u EU vise nije samo ispunjavanje standarda vec politicko i interesno pitanje.Pre pet godina grupa strucnjaka iz raznih oblasti u EU proveravala je koliko je koja od novoprimljenih zemlja u EU ispunila standard.Pri vrhu su bili balticke republike i Slovenija.U sredini Poljska,Slovacka..pri dnu ocekivano Bugarska,Rumunija.Ali tada interes EU i NATO-a je da iskoristi slabost Rusije i pomeri granice Zapad-Rusija iz Evrope na granici sa Rusijom gde je i danas.Mi i ostali koji su ostali van EU da bi usli moramo da ispunimo standarde plus dodatni uslovi za svaku zemlju posebno.Ako ikada bude vise prosirenja.

Neske86

pre 6 godina

Generalno, Slovenci vole Srbe. Zelim da verujem da su i Srbi naklonjeni Slovencima. Ako se na nekoga treba ugledati, to su Slovenci. Marljivi, disciplinovani, pragmaticni, i veliki rodoljubi. Jedino mi slovenacka narodna muzika nikako nije jasna, ali dobro ;)

Paul Kersey

pre 6 godina

Srbi su u jednoj vrlo bitnoj stvari lošiji. Bugari su mnogo brže shvatili da su Rusi loše društvo. Iako ih Rusija ceni daleko više nego Srbiju, na ličnom primeru su videli da je bolje što pre im videti leđa. Kada i Srbi to shvate, počeće i Srbija da napreduje. Do tada, tako nam je kako nam je.

Deks

pre 6 godina

Kako Bugarska pre Srbije - pa možda zato što je Srbija početkom 90-ih izazvala krvav rat u Hrvatskoj i BiH (Vukovar, Škabrnja, Dubrovnik, Sarajevo, Slavonski Brod, Srebrenica...), zbog čega su joj bile uvedene ekonomske, kulturne i sportske sankcije Ujedinjenih Nacija, koje su ukinute tek po implementaciji Dejtonskog sporazuma. To nije trajalo kratko i Srbija je tada izgubila mnogo vremena, godina i društvenog bogatstva. Isto se ponovilo 1999. Nato bombardovanjem i kasnije ubistvom Zorana Đinđića...

Neske86

pre 6 godina

Generalno, Slovenci vole Srbe. Zelim da verujem da su i Srbi naklonjeni Slovencima. Ako se na nekoga treba ugledati, to su Slovenci. Marljivi, disciplinovani, pragmaticni, i veliki rodoljubi. Jedino mi slovenacka narodna muzika nikako nije jasna, ali dobro ;)

Paul Kersey

pre 6 godina

Srbi su u jednoj vrlo bitnoj stvari lošiji. Bugari su mnogo brže shvatili da su Rusi loše društvo. Iako ih Rusija ceni daleko više nego Srbiju, na ličnom primeru su videli da je bolje što pre im videti leđa. Kada i Srbi to shvate, počeće i Srbija da napreduje. Do tada, tako nam je kako nam je.

Deks

pre 6 godina

Kako Bugarska pre Srbije - pa možda zato što je Srbija početkom 90-ih izazvala krvav rat u Hrvatskoj i BiH (Vukovar, Škabrnja, Dubrovnik, Sarajevo, Slavonski Brod, Srebrenica...), zbog čega su joj bile uvedene ekonomske, kulturne i sportske sankcije Ujedinjenih Nacija, koje su ukinute tek po implementaciji Dejtonskog sporazuma. To nije trajalo kratko i Srbija je tada izgubila mnogo vremena, godina i društvenog bogatstva. Isto se ponovilo 1999. Nato bombardovanjem i kasnije ubistvom Zorana Đinđića...

Posteno i haos je bolji

pre 6 godina

Jadni vi kojima nije jasno. Bugarska i Rumunija su primljene na brzinu da NATO izadje na Crno more, koristeci "milosrdno" bombardovanje Jugoslavije kao izgovor da se Rusima vezu ruke. Bili su dovoljno pametni i iskoristili su sansu. Objasnjenje je dato i novoj vlasti na sastanku u Morovicu uz primedbu da Jugoslavija vise nije interesantna i da moze da bira sta ce i kako ce. Tako mi biramo evo vec sedamnaest godna, a ko nas i kako vodi tesko da ce mo i 2025. uci u EU. Nego nesto su i Slovenci kad im je trebalo podrzali bombardovanje, a sad se pitaju sta to bi?

Gale

pre 6 godina

Da bi bio clan EU moras da postujes sve norme i pravila koja vaze u EU. Mi ne postujemo ni nase norme, zakone, Ustav, a ne njihove. Jesam za EU, ali nas ne bi pustio dok ne postujemo sva pravila igre.

Eks Ljubljančan

pre 6 godina

Generalno, Slovenci vole Srbe. Zelim da verujem da su i Srbi naklonjeni Slovencima. Ako se na nekoga treba ugledati, to su Slovenci. Marljivi, disciplinovani, pragmaticni, i veliki rodoljubi. Jedino mi slovenacka narodna muzika nikako nije jasna, ali dobro ;)
(Neske86, 20. septembar 2017 12:47)

Je li, kad si ti poslednji put video živog Slovenca?

Da je to bilo u ovom životu, znao bi da se Slovencima kraljevski j**e za Srbe i da ih - generalno - niti vole, niti mrze. Jednostavno gledaju svoja posla i ne zamaraju se Srbima. Naročito oni malo mlađi, koji su odrasli posle osamostaljivanja Slovenije.

I to ti kaže i garantuje iz prve ruke neko ko je proveo u Ljubljani 12 godina i vratio se dobrovoljno u Srbiju (i ubrzo se žestoko pokajao) samo par meseci pre nego što je puklo i Juga otišla u 3LPM.

U pravu si da su marljivi, disciplinovani, pragmatični i veliki rodoljubi. Ali to nije ništa novo, takvi su oduvek bili. Baš zato se i Srbima prosto ne bave i ne razmišljaju u kategorijama "volim/ne volim" jer zarazliku od Srba, znaju da se može voleti/mrzeti samo konkretna osoba, a ne ceo jedan narod/nacija. To je prosto idiotluk, ali veoma omiljen u Srbiji!

Zato je i moguće da jedan Zoran Janković postane gradonačelnik Ljubljane. Iako mnogima nije po volji samo zato što nije Slovenac, ipak je više njih koji su mu poverovali da bio on bio dobar gradonačelnik Ljubljane. Da li jeste ili nije, ne znam, ja sam otišao iz Ljubljane pre njegovog mandata.

Vecito u minusu

pre 6 godina

(Paul Kersey)Da su samo Rusi problem davno bi mi usli u EU.Ulazak u EU vise nije samo ispunjavanje standarda vec politicko i interesno pitanje.Pre pet godina grupa strucnjaka iz raznih oblasti u EU proveravala je koliko je koja od novoprimljenih zemlja u EU ispunila standard.Pri vrhu su bili balticke republike i Slovenija.U sredini Poljska,Slovacka..pri dnu ocekivano Bugarska,Rumunija.Ali tada interes EU i NATO-a je da iskoristi slabost Rusije i pomeri granice Zapad-Rusija iz Evrope na granici sa Rusijom gde je i danas.Mi i ostali koji su ostali van EU da bi usli moramo da ispunimo standarde plus dodatni uslovi za svaku zemlju posebno.Ako ikada bude vise prosirenja.

Ante

pre 6 godina

Kako Bugarska moze a Srbija ne?
1. Bugarska, iako mnogo bliza Rusiji nego Srbija, mnogo vise "Rusofilska", ipak jasno artikulira gdje pripada, i sto osudjuje, i ponasa su u skladu zajednicke EU politike prava.
2. Bugarska nije bila pod sankcijama, bombardirana, optuzena za izazivanje nekoliko ratova
3. Srbija ima tinjajuci sukob s Kosovom, i to je ogromna prepreka, to se mora rijesiti.
4.kulturno, ekonomski, Srbija bi trebala u EU prije Bugarske. Ali previse otvorenih pitanja, sjedenje na dvije stolice.
5. Bugarska je rijesila pitanja s susjedima u EU, Srbija nije.

Onako uz put

pre 6 godina

Srbija ce uci u EU kad bude normalna, pravna drzava, a ne korumpirana partokratija. Znaci nikad.

Jutro@

Bugarska i Rumunija su daleko od normalnih, pravnih i ne korumpiranih drzava i sada, a kamoli pre ulaska. Nema to vise veze sa tim, ko je bio kod njih skoro zna o cemu pricam. Druga stvar je u pitanju, politicke naklonjenosti, zato mi necemo uci skoro, a mozda i nikad. Turska je za sve nas velesila u svakom pogledu pa isto nece nikada uci, ali njih bas briga po tom pitanju.

natalija....

pre 6 godina

Stara prica: kako Bugarska pre Srbije....?

Tako sto pametnije bira sta ce i kako ce:

Pocetkom XIX veka Rusi nisu mogli da nagovore Bugare da dignu ustanak protiv Turske,,,,,Bez stradanja su docekali slobodu....

Krajem XIX veka su od Rusije dobili na poklon 30% tadasnje teritorije Srbije, celu danasnju Makedoniju, dobar komad Grcke..... (Sanstefanskim mirom kojim je zavrsen rat izmedju Rusije i Turske...)

U oba sv, rata ucestvovala je na strani Nemacke, niko ih nije napadao,a oni probali da ratujuci vrate Veliku,tj Sanstefansku Bugarsku....

Bili su clan Varsavskog pakta,ali nisu stradali kao Madjarska i Cehoslovacka,koje su probale da umaknu iz ruskog zagrljaja....
Mirno su sacekali da taj zagrljaj popusti....

Evo ih sad u EU i NATO savezu pre nas!!!!

Ne vidim sta je tu cudno, svaki put smo birali suprotno od njih i prolazili tako kako smo prolazili.....

Sad glumimo neku vojnu neutralnost, vezbamo i sa Rusijom i sa NATO-om misleci kako smo jako pametni....

I jos nesto: Rusija preko Marije Zaharove i ostalih stalno nam porucuje da Rusiji nikako ne odgovara da udjemo u NATO, istovremeno imaju mnogo bolje odnose sa Bugarima koji su im uveli sankcije i vec su u NATO-u....

cobo

pre 6 godina

Neske 86 @
Jel mislis da treba voleti Slovence radi Zorana Jankovica gradonacelnika Ljubljane,Srbina....ili onako,zato sto su dobri kao on :)

One night in May

pre 6 godina

Populističko podilaženje. I sam zna da je Bugarska završila pregovore a Srbija nije. Što se onda ne doseli u Srbiju?
(Englez, 20. septembar 2017 13:40)

Iz istog razloga iz kog se nije odselio u Bugarsku...

neutralni felsh

pre 6 godina

O cemu ovaj covek prica? Ako nista drugo, Bugarska nema teret dva rata u poslednjih cetvrt veka kao i defakto nereseno pitanje teritorije.
(Moca, 20. septembar 2017 12:55)


a ko je napravio te ratove? vikalo se "velika srbija" na svakom cosku a sad ispada kao da su ti ratovi pali sa neba. sami smo ih prizvali, birajuci tvrdoglave i nesposobne budale koji su propagirali ratove da bi opstali na vlasti. i sad se svi cude zasto lose zive? zive lose zato sto ne znaju uzrok svog loseg zivota.

PARBG

pre 6 godina

@
Naravno da u EU ne teku med i mleko,moze se videti i po masovnom povratku nasih mladih i manje mladih iz Evrope u Srbiju.
(Stari, 20. septembar 2017 13:44)

Zdravo Stari,
nadam se da si ovo rekao u šali i da su oni što su dali pluseve shvatili šalu.

Bosanac

pre 6 godina

Pa recimo to da se EU zasniva na dobrosusjedakim odnosima. A Bugarska nije zapalila i porusila pola Ruminije, nije masovno protjerivala i ubijala Rumune.. Nije bombardovala Srbiju itd..
Dok je Srbija zakuhala sa malte ne svim susjedima, popalila, porusila, pobila... radila sve da prosiri svoj uticaj i unisti susjedne drzave. Eto, cisto onako ako ste to zaboravili da vas napomenem. Sitnica jel'da. Lako se zaboravi..

prognoza

pre 6 godina

he, he... do pre koju godinu nasi eufobi su znali da kazu "otkud Rumunija i Bugarska u EU?".
danas im je ostala samo Bugarska, Rumunija vec koju svetlosnu godinu ispred nas.
za koju godinu, nece vise moci ni za Bugarsku da se uhvate, i oni ce nas preteci, ako vec i nisu.

Bruder Jakob

pre 6 godina

Ne teče med i mlijeko, a gdje teče?
Ja sam skoro 18 godina živio vani, najdulje u Beču, i taman mi ušli u EU, ljudi se počeli iseljavati a ja se vratio.
Možete se nabacivati svakakvim pozitivnim i negativnim podacima, ovakve i onakve procente, meni je tu super i ne mrdam nikud, ako se zaželim Beča eno ga na 350km, nikakav problem sjesti u auto i otići se do Beča, možda malo skoknem do Kremsa, Salzburga ili Innsbrucka, po putu stanem u Steyru, restoran Tex Mex ako još postoji, najbolja juha od luka na svijetu, ali živim u Zagrebu!

Ne znam kako

pre 6 godina

Mi ako ne moramo , ne bismo , saradnja sa svima a vezivanje ni za koga , dokle god je to moguce a jos uvek jeste treba ići u tom pravcu.. Inace ta hvaljena EU bugarskoj npr nije mnogo toga dobrog donela , ko posecuje Bugarsku zna kako se tamo živi , Bansko kao ski centar živi mnogo gore od obicnog srpskog grada a da ne pominjemo standard koji he npr na kopu ili u opstini cajetina .. Surov je to kapitalizam gde se veliki pitaju za sve a mali moze samo obican radnik da bude

Nenad86

pre 6 godina

@ Eks Ljubljancan

Covece, sestra mi zivi u Rogaskoj Slatini, svake godine sam par puta tamo. I da, vole Srbe, vole da dodju ovde, vole da preda mnom pricaju srpsko(hrvatski), prate nase sportiste, muziku... Vole sto smo drugaciji od njih.

neutralni felsh

pre 6 godina

I jos nesto: Rusija preko Marije Zaharove i ostalih stalno nam porucuje da Rusiji nikako ne odgovara da udjemo u NATO, istovremeno imaju mnogo bolje odnose sa Bugarima koji su im uveli sankcije i vec su u NATO-u....
(natalija...., 20. septembar 2017 15:39)


svaka cast! uzgred, Marija Zaharova je ruska Mila Stula. ko se seca, sve mu je jasno.

DPolitika

pre 6 godina

@natalija


Da samo zavrsim tvoje pisanije o istoriji Bugarske- jedan od mnogih delova koji si izostavila...

Nisu gubili populaciju mnogo u I sv ratu nisu u II sv ratu a onda udjose u EU i Bugarska ostade bez populacije...

Najveca grobnica Bugarske je EU, najvise populacije je iz Bugarske nestalo otkada je u EU, brojka se meri milionima...

A projekcija Bugarske je da ce u narednih 20-tak godina izgubiti jos milion ljudi, sve to dok su u EU. U narednih 50 godina izgubice 2 miliona.

http://www.nsi.bg/en/content/6727/population-projections-sex-and-age

Ono sto ne uradise dva SVETSKA rata uradi EU u Bugarskoj.

Sa EU mogu da budu zaslepljeni samo oni koji za drugo ili bolje ne znaju.

Kako ce se ziveti u Srbiji? Zavisi od gradjana Srbije, njihove pameti a ne od SAD, EU ili Rusije.

Ako bude mnogo onih koji se brinu sta Marija Zaharova kaze a ne brinu se sta se i kako postupa u Srbiji niti imaju ideje kako u njoj nesto da promene ostacemo i mi bez par miliona cim udjemo u EU.

Videsmo juce kako se sa najviseg mesta u Srbiji a ne u Rusiji protekcionira strana fabrika Skoda u Srbiji pri nabavci za MUP Srbije a kao brinemo se syta kaze Rusija ili Nemacka i navodno smo zabrinuti kako cemo da dostignemo Cesku ili Nemacku tj. njihov standard.

Taj standard se dostize tako sto se manje tupi o bajci zvanoj EU, vise se radi ili omogucava da se radi, nalaze se bolja resenja od drugih i stiti po svaku cenu sve svoje a ne promovise tudje.

Saša

pre 6 godina

slovenci niti nas vole niti mrze.pametno. ekonomski, srbija je na dnu balkana,a bar od crne gore i makedonije smo nekada bili mnogo bolji.više ne.rumunija i bugarska nas sada šišaju žestoko.posebno rumunija koja opasno stiže mađarsku. ko bi to rekao pre 25 godina?

marija

pre 6 godina

Nismo komšije sa Rusijom da nam NATO instalira rakete okrenute na Moskvu.
Teško bi to prošlo u Srbiji, nikako.

A imamo Kosmet gde Ameri i EU hoće da se peru pred muslimanskim svetom preko Srbije za sve zločine.
Mada im nešto ne ide.

a meni je jasno

pre 6 godina

Nas problem nije sto nas EU ne prima u sebe, nego to sto mi nju necemo da primimo u sebe, i ako izuzmemo famozni "standard" mi u vecini uglavnom preziremo sve ostalo sto ona predstavlja. A uz to cak ni ne krijemo da bismo rado odigrali ulogu ruskog trojanskog konja u njoj. Da smo pet puta bogatiji nego sto jesmo, zasto bi nas primili sa takvim stavovima i sistemom vrednosti. Azerbejdzan je vec sada bogatiji od nas, a ima vise nafte i gasa nego sve EU zemlje zajedno, u losim su odnosima sa Rusima jer su oni direktno podrzali Jermene u Nagorno Karabahu, a uz to bi EU zahvaljujuci njima izasla na kaspijski basen. Ali dzaba im sva ta prirodna bogastva i geografski polozaj za kojim Evropa place, kada civilizacijski, kulturoloski i politicki jedno takvo korumpirano i autoritarno drustvo sa ex-KGBovskom dinastijom Alijev nema sta da trazi u EU...

Ili npr Crna Gora, vec sada ekonomski ispred nas iako je oduvek jako zaostajala, a uz to je vec u NATO, priznala je Kosovo iako je veliki deo Metohije dugo bio u njenom sastavu, zavela je sankcije Rusiji zbog agresije na Ukrajinu... pa i dalje nije u EU iako je potencijalno jedina ruska sansa za izlaz na evropsko sredozemlje (na Crno more imaju izlaz i bez Rumuna i Bugara). Mnogo su napredovali, ali imaju previsok nivo kriminala i korupcije, vlast koja se decenijama ne menja i znacajan deo opozicije koja je protiv EU, pa zasto bi ih EU, zamisljena kao porodica evropskih nacija sa zajednickim bazicnim vrednostima, takve primila?

matematika

pre 6 godina

Vrlo prosto. Najvazniji faktor za prijem su politicka stabilnost i resena sva pitanja sa susedima. Srbija NIKADA nece biti primljena u EU ako ne prizna Kosovo. Za prijem je potreban apsolutni konzensus svih clanica EU, a ogromna vecina njih (a medju njima su kljucne clanice Francuska i Nemacka)je priznalo Kosovo. Prosta matematika.

lidija....

pre 6 godina

@cobo 20.septembar 2017. 13:07

Nemam pojma sta Neske 86@ misli, ....ja mislim da Slovenci imaju puno dobrih, korisjih,pametnih osobina koje mi Srbi nazalost nemamo....a koje bi nam dobro-dosle.....

A i dugo smo bili u jednoj drzavi, tako da smo neka vrsta rodbine....

I u ovom poslednjem finalu navijala sam za nas,ali nije mi zao sto su Slovenci odneli zlato...

rade

pre 6 godina

"NATO je na Crnom moru jos otkako je Turska usla u NATO 1952."
ispravite me ako gresim.1952 zavrsen rat u Grckoj.1953 sklopljen Balkanski savez.Pocetkom 1954. Balkanski savez (i mi)usao u SE pakt (NATO).Mi sluzili vojsku na kamionima,avionima,dzipovima,naruzanju (NATO).

Đura

pre 6 godina

Ne znam šta to nije jasno dotičnom gospodinu?Bugarska je uvek bila po ekonomskim pokazateljima približno ista kao Srbija.Sada je po ekonomskim pokazateljima prilično ispred.Daleko veći izvoz,nezaposlenost 6%,BDP za trideset posto veći od Srbije,infrastruktura bolja naročito železnička,veći broj zaposlenih,zaduženost svega 24%,inflacija mala,8 miliona stranih turista godišnje...Oni su rešili svoje sporove sa susedima tj.nisu ih ni imali i ušli u NATO...što mi nismo uradili.Žalosno je što su nas prestigli ali za to ne treba kriviti nikog već samog sebe tj.nas.Dok smo se mi busali u junačka prsa,posvađali sa skoro svim susedima,zaratili sa pola sveta,terali inat najmoćnijima,dok je naš državnički cvrčak išao sa mitinga na miting da bi zadržao svoje privilegije i popio jogurt i pojeo dva sendviča,dok smo pričali bajke o nebeskom narodu druge nacije su realnije shvatale svoju poziciju,vodile racionalniju politiku i samim tim napredovale.Prizemljenje sa neba na zemlju zna da zaboli naročito ako se visoko leti.

mhm

pre 6 godina

Balkanske države koje su ušle u EU su rešile svoje nacionalno pitanje. Da ilustrujem, to je kad umesto Televizije Srbije imaš Srpsku televiziju.

Spectator

pre 6 godina

BNP (brutto-nacionalni proizvod) u 2016 godini. Slovačka, nešto više od 5 mio. stanovnika: 90,263 milrd. €. Hrvatska, 4,3 mio. stanovnika : 49,855 milrd. €, Srbija : 37.778 milrd. €, Slovenija, 2,1 mio. stanovnika: 44,122 milrd. €. Evo i link: http://statisticstimes.com/economy/european-countries-by-gdp.php I sad recite, žašto EU nebi bila dobra. Posebno za one, koji umjesto filozofiranja i življenja na staroj slavi, jednostavno zasuču rukave i prionu poslu.

Iks

pre 6 godina

Najvise volim kad se na ovom portalu pojave Hrvati, pa pricaju o Kosovu! Ne shvataju da Srbe boli uvo za Kosovo, da 99% njih tamo nikada u zivotu nije krocilo i da vrlo dobro znaju da je Kosovo, nazalost, davna proslost i de fakto, oteta teritorija, koje su se odrekli i politicari, koji to maltene i ne kriju. To je tragedija za jednu zemlju, ali ko nam je kriv. Tako da, Kosovo nije nikakva prepreka za ulazak u EU, kako god da okrenes, i ako traze nase priznavanje i ako ne traze. Jer,ovi na vlasti ce ga priznati dok trepnes. Zao mi je nasih ljudi dole i one grandiozne kulturno-istorijske bastine...na njih se treba fokusirati i zastititi sta se i ko zastititi da.

glavom o zid

pre 6 godina

@Djura
Svaka cast na komentaru. E gde bi bili sada da je vecina Srba to shvatila jos krajem 80-tih. Svi, ama bas svi su ispali pametniji od nas. Nekada smo ismejavali Poljake, Cehe, Rumune, a evo sada smo mi predmet viceva. Zadnja rupa u Evropi. I ko sto rece, niko, ama bas niko nam nije za to kriv osim nas samih. Pametni narodi realno procene situaciju i naprave strategiju kako da izvuku maksimum. Oni malo manje pametni bez ikakvog plana suludo teraju inat, udaraju glavom o zid, da bi na kraju sasvim logicno skidali gace. Nije bilo potrebno biti prorok da bi se videlo gde to vodi.

sveznalica

pre 6 godina

E sada Jankovicu i ti da malo lazes ovaj narod u Srbiji.Srbiju nece nikada primiti u toj famoznoj EU.Daj malo citaj i ti među redovima iskaze prestavnika EU.Ovakva Srbija u jwdnom delu sa ovim granicama njima nije dobrodosla.Kada bi mogli da nas rascepkaju na jedno pet sest delova,prihvatili bi nas jos veceras pod hitno,ovakvu nikada.

ajmo realno

pre 6 godina

ovi sto pricaju da stalno dobijamo nove uslove lazu sami se svesno ili nesvesno.... uslov da udjes u EU je da imas jasno definisane granice i minimalno uskladjen sistem sa EU. Srbija nema definisane granice , na kosovu albanci nezele da zive u srbiji ...kako resiti to gospodo? a i kada bi zeleli oni , njih je 2 miliona , znaci 30% njih MORA biti u drzavnoj skupstini ako smo demokratska drzava , tim cinom bi srbija bila spremna za EU. Nikada ih Srbija nije prihvatila kao svoje gradjane niti pokusala da ih integrise jos od 1912. Samim tim resiti granice ( priznati kosovo) i odmah EU , ili nastaviti sa istom politikom vekovima i dobijati iste retultate - nista. To nije do EU , to je do nas draga gospodo

famous eccles

pre 6 godina

posebno rumunija koja opasno stiže mađarsku. ko bi to rekao pre 25 godina?
(Saša, 20. septembar 2017 17:42)

pa, svako ko je svestan postojanja rumunskih zaliha nafte...

vidikovac

pre 6 godina

Ako vam je zivot u Makedoniji ili Crnoj Gori u redu, onda nesto sa vama nije u redu.Ni po kom osnovu ih ne mozete porediti sa Srbijom.Bugarska i Rumunija su,takodje,preko noci "upale u kolo".Naravno,ne svojom zaslugom vec kao delovi slagalice u glavama mocnika,da ne duzim...
Zamislite samo, kako bi izgledale navedene drzave da su prezivele "Srpski scenario" ?!Sankcije,ratovanje,bombardovanje pa iz pocetka...A tek njihovo stanovnistvo.I danas su protektorat,industrija vegetira,pozajmljuju milijarde na godisnjem nivou (MMF) itd.

Proko, kiša burazere.

pre 6 godina

Kvislinški 'hot-line'. On --> gradonačelnik Ljubljane; oni --> ožalošćeni Nedićevci na pravom mestu, ali u potpuno pogrešnom vremenu. I njemu i Srbima, kvislinzi moji, poljunuti pod prozor je sve što možete. Makar u cyber-svetu, jer se u onom pravom to ni u ludilu ne bi usudili. Vaša zloba to i odaje, jer ovako sikće samo onaj ko zapravo nema hrabrosti pisnuti.

mihajlo

pre 6 godina

@Bruder Jakob
Samo da te obavestim, da doticna restavracija jos postoji i radi ;). Kad bude prilika probacu tu cvibel sup ako je to to :).

Deks

pre 6 godina

Kako Bugarska pre Srbije - pa možda zato što je Srbija početkom 90-ih izazvala krvav rat u Hrvatskoj i BiH (Vukovar, Škabrnja, Dubrovnik, Sarajevo, Slavonski Brod, Srebrenica...), zbog čega su joj bile uvedene ekonomske, kulturne i sportske sankcije Ujedinjenih Nacija, koje su ukinute tek po implementaciji Dejtonskog sporazuma. To nije trajalo kratko i Srbija je tada izgubila mnogo vremena, godina i društvenog bogatstva. Isto se ponovilo 1999. Nato bombardovanjem i kasnije ubistvom Zorana Đinđića...

Paul Kersey

pre 6 godina

Srbi su u jednoj vrlo bitnoj stvari lošiji. Bugari su mnogo brže shvatili da su Rusi loše društvo. Iako ih Rusija ceni daleko više nego Srbiju, na ličnom primeru su videli da je bolje što pre im videti leđa. Kada i Srbi to shvate, počeće i Srbija da napreduje. Do tada, tako nam je kako nam je.

Posteno i haos je bolji

pre 6 godina

Jadni vi kojima nije jasno. Bugarska i Rumunija su primljene na brzinu da NATO izadje na Crno more, koristeci "milosrdno" bombardovanje Jugoslavije kao izgovor da se Rusima vezu ruke. Bili su dovoljno pametni i iskoristili su sansu. Objasnjenje je dato i novoj vlasti na sastanku u Morovicu uz primedbu da Jugoslavija vise nije interesantna i da moze da bira sta ce i kako ce. Tako mi biramo evo vec sedamnaest godna, a ko nas i kako vodi tesko da ce mo i 2025. uci u EU. Nego nesto su i Slovenci kad im je trebalo podrzali bombardovanje, a sad se pitaju sta to bi?

Neske86

pre 6 godina

Generalno, Slovenci vole Srbe. Zelim da verujem da su i Srbi naklonjeni Slovencima. Ako se na nekoga treba ugledati, to su Slovenci. Marljivi, disciplinovani, pragmaticni, i veliki rodoljubi. Jedino mi slovenacka narodna muzika nikako nije jasna, ali dobro ;)

Ne znam kako

pre 6 godina

Mi ako ne moramo , ne bismo , saradnja sa svima a vezivanje ni za koga , dokle god je to moguce a jos uvek jeste treba ići u tom pravcu.. Inace ta hvaljena EU bugarskoj npr nije mnogo toga dobrog donela , ko posecuje Bugarsku zna kako se tamo živi , Bansko kao ski centar živi mnogo gore od obicnog srpskog grada a da ne pominjemo standard koji he npr na kopu ili u opstini cajetina .. Surov je to kapitalizam gde se veliki pitaju za sve a mali moze samo obican radnik da bude

Bosanac

pre 6 godina

Pa recimo to da se EU zasniva na dobrosusjedakim odnosima. A Bugarska nije zapalila i porusila pola Ruminije, nije masovno protjerivala i ubijala Rumune.. Nije bombardovala Srbiju itd..
Dok je Srbija zakuhala sa malte ne svim susjedima, popalila, porusila, pobila... radila sve da prosiri svoj uticaj i unisti susjedne drzave. Eto, cisto onako ako ste to zaboravili da vas napomenem. Sitnica jel'da. Lako se zaboravi..

Ante

pre 6 godina

Kako Bugarska moze a Srbija ne?
1. Bugarska, iako mnogo bliza Rusiji nego Srbija, mnogo vise "Rusofilska", ipak jasno artikulira gdje pripada, i sto osudjuje, i ponasa su u skladu zajednicke EU politike prava.
2. Bugarska nije bila pod sankcijama, bombardirana, optuzena za izazivanje nekoliko ratova
3. Srbija ima tinjajuci sukob s Kosovom, i to je ogromna prepreka, to se mora rijesiti.
4.kulturno, ekonomski, Srbija bi trebala u EU prije Bugarske. Ali previse otvorenih pitanja, sjedenje na dvije stolice.
5. Bugarska je rijesila pitanja s susjedima u EU, Srbija nije.

neutralni felsh

pre 6 godina

O cemu ovaj covek prica? Ako nista drugo, Bugarska nema teret dva rata u poslednjih cetvrt veka kao i defakto nereseno pitanje teritorije.
(Moca, 20. septembar 2017 12:55)


a ko je napravio te ratove? vikalo se "velika srbija" na svakom cosku a sad ispada kao da su ti ratovi pali sa neba. sami smo ih prizvali, birajuci tvrdoglave i nesposobne budale koji su propagirali ratove da bi opstali na vlasti. i sad se svi cude zasto lose zive? zive lose zato sto ne znaju uzrok svog loseg zivota.

cobo

pre 6 godina

Neske 86 @
Jel mislis da treba voleti Slovence radi Zorana Jankovica gradonacelnika Ljubljane,Srbina....ili onako,zato sto su dobri kao on :)

Gale

pre 6 godina

Da bi bio clan EU moras da postujes sve norme i pravila koja vaze u EU. Mi ne postujemo ni nase norme, zakone, Ustav, a ne njihove. Jesam za EU, ali nas ne bi pustio dok ne postujemo sva pravila igre.

DPolitika

pre 6 godina

@natalija


Da samo zavrsim tvoje pisanije o istoriji Bugarske- jedan od mnogih delova koji si izostavila...

Nisu gubili populaciju mnogo u I sv ratu nisu u II sv ratu a onda udjose u EU i Bugarska ostade bez populacije...

Najveca grobnica Bugarske je EU, najvise populacije je iz Bugarske nestalo otkada je u EU, brojka se meri milionima...

A projekcija Bugarske je da ce u narednih 20-tak godina izgubiti jos milion ljudi, sve to dok su u EU. U narednih 50 godina izgubice 2 miliona.

http://www.nsi.bg/en/content/6727/population-projections-sex-and-age

Ono sto ne uradise dva SVETSKA rata uradi EU u Bugarskoj.

Sa EU mogu da budu zaslepljeni samo oni koji za drugo ili bolje ne znaju.

Kako ce se ziveti u Srbiji? Zavisi od gradjana Srbije, njihove pameti a ne od SAD, EU ili Rusije.

Ako bude mnogo onih koji se brinu sta Marija Zaharova kaze a ne brinu se sta se i kako postupa u Srbiji niti imaju ideje kako u njoj nesto da promene ostacemo i mi bez par miliona cim udjemo u EU.

Videsmo juce kako se sa najviseg mesta u Srbiji a ne u Rusiji protekcionira strana fabrika Skoda u Srbiji pri nabavci za MUP Srbije a kao brinemo se syta kaze Rusija ili Nemacka i navodno smo zabrinuti kako cemo da dostignemo Cesku ili Nemacku tj. njihov standard.

Taj standard se dostize tako sto se manje tupi o bajci zvanoj EU, vise se radi ili omogucava da se radi, nalaze se bolja resenja od drugih i stiti po svaku cenu sve svoje a ne promovise tudje.

marija

pre 6 godina

Nismo komšije sa Rusijom da nam NATO instalira rakete okrenute na Moskvu.
Teško bi to prošlo u Srbiji, nikako.

A imamo Kosmet gde Ameri i EU hoće da se peru pred muslimanskim svetom preko Srbije za sve zločine.
Mada im nešto ne ide.

prognoza

pre 6 godina

he, he... do pre koju godinu nasi eufobi su znali da kazu "otkud Rumunija i Bugarska u EU?".
danas im je ostala samo Bugarska, Rumunija vec koju svetlosnu godinu ispred nas.
za koju godinu, nece vise moci ni za Bugarsku da se uhvate, i oni ce nas preteci, ako vec i nisu.

natalija....

pre 6 godina

Stara prica: kako Bugarska pre Srbije....?

Tako sto pametnije bira sta ce i kako ce:

Pocetkom XIX veka Rusi nisu mogli da nagovore Bugare da dignu ustanak protiv Turske,,,,,Bez stradanja su docekali slobodu....

Krajem XIX veka su od Rusije dobili na poklon 30% tadasnje teritorije Srbije, celu danasnju Makedoniju, dobar komad Grcke..... (Sanstefanskim mirom kojim je zavrsen rat izmedju Rusije i Turske...)

U oba sv, rata ucestvovala je na strani Nemacke, niko ih nije napadao,a oni probali da ratujuci vrate Veliku,tj Sanstefansku Bugarsku....

Bili su clan Varsavskog pakta,ali nisu stradali kao Madjarska i Cehoslovacka,koje su probale da umaknu iz ruskog zagrljaja....
Mirno su sacekali da taj zagrljaj popusti....

Evo ih sad u EU i NATO savezu pre nas!!!!

Ne vidim sta je tu cudno, svaki put smo birali suprotno od njih i prolazili tako kako smo prolazili.....

Sad glumimo neku vojnu neutralnost, vezbamo i sa Rusijom i sa NATO-om misleci kako smo jako pametni....

I jos nesto: Rusija preko Marije Zaharove i ostalih stalno nam porucuje da Rusiji nikako ne odgovara da udjemo u NATO, istovremeno imaju mnogo bolje odnose sa Bugarima koji su im uveli sankcije i vec su u NATO-u....

Nenad86

pre 6 godina

@ Eks Ljubljancan

Covece, sestra mi zivi u Rogaskoj Slatini, svake godine sam par puta tamo. I da, vole Srbe, vole da dodju ovde, vole da preda mnom pricaju srpsko(hrvatski), prate nase sportiste, muziku... Vole sto smo drugaciji od njih.

Vecito u minusu

pre 6 godina

(Paul Kersey)Da su samo Rusi problem davno bi mi usli u EU.Ulazak u EU vise nije samo ispunjavanje standarda vec politicko i interesno pitanje.Pre pet godina grupa strucnjaka iz raznih oblasti u EU proveravala je koliko je koja od novoprimljenih zemlja u EU ispunila standard.Pri vrhu su bili balticke republike i Slovenija.U sredini Poljska,Slovacka..pri dnu ocekivano Bugarska,Rumunija.Ali tada interes EU i NATO-a je da iskoristi slabost Rusije i pomeri granice Zapad-Rusija iz Evrope na granici sa Rusijom gde je i danas.Mi i ostali koji su ostali van EU da bi usli moramo da ispunimo standarde plus dodatni uslovi za svaku zemlju posebno.Ako ikada bude vise prosirenja.

sveznalica

pre 6 godina

E sada Jankovicu i ti da malo lazes ovaj narod u Srbiji.Srbiju nece nikada primiti u toj famoznoj EU.Daj malo citaj i ti među redovima iskaze prestavnika EU.Ovakva Srbija u jwdnom delu sa ovim granicama njima nije dobrodosla.Kada bi mogli da nas rascepkaju na jedno pet sest delova,prihvatili bi nas jos veceras pod hitno,ovakvu nikada.

Iks

pre 6 godina

Najvise volim kad se na ovom portalu pojave Hrvati, pa pricaju o Kosovu! Ne shvataju da Srbe boli uvo za Kosovo, da 99% njih tamo nikada u zivotu nije krocilo i da vrlo dobro znaju da je Kosovo, nazalost, davna proslost i de fakto, oteta teritorija, koje su se odrekli i politicari, koji to maltene i ne kriju. To je tragedija za jednu zemlju, ali ko nam je kriv. Tako da, Kosovo nije nikakva prepreka za ulazak u EU, kako god da okrenes, i ako traze nase priznavanje i ako ne traze. Jer,ovi na vlasti ce ga priznati dok trepnes. Zao mi je nasih ljudi dole i one grandiozne kulturno-istorijske bastine...na njih se treba fokusirati i zastititi sta se i ko zastititi da.

Onako uz put

pre 6 godina

Srbija ce uci u EU kad bude normalna, pravna drzava, a ne korumpirana partokratija. Znaci nikad.

Jutro@

Bugarska i Rumunija su daleko od normalnih, pravnih i ne korumpiranih drzava i sada, a kamoli pre ulaska. Nema to vise veze sa tim, ko je bio kod njih skoro zna o cemu pricam. Druga stvar je u pitanju, politicke naklonjenosti, zato mi necemo uci skoro, a mozda i nikad. Turska je za sve nas velesila u svakom pogledu pa isto nece nikada uci, ali njih bas briga po tom pitanju.

Bruder Jakob

pre 6 godina

Ne teče med i mlijeko, a gdje teče?
Ja sam skoro 18 godina živio vani, najdulje u Beču, i taman mi ušli u EU, ljudi se počeli iseljavati a ja se vratio.
Možete se nabacivati svakakvim pozitivnim i negativnim podacima, ovakve i onakve procente, meni je tu super i ne mrdam nikud, ako se zaželim Beča eno ga na 350km, nikakav problem sjesti u auto i otići se do Beča, možda malo skoknem do Kremsa, Salzburga ili Innsbrucka, po putu stanem u Steyru, restoran Tex Mex ako još postoji, najbolja juha od luka na svijetu, ali živim u Zagrebu!

mhm

pre 6 godina

Balkanske države koje su ušle u EU su rešile svoje nacionalno pitanje. Da ilustrujem, to je kad umesto Televizije Srbije imaš Srpsku televiziju.

neutralni felsh

pre 6 godina

I jos nesto: Rusija preko Marije Zaharove i ostalih stalno nam porucuje da Rusiji nikako ne odgovara da udjemo u NATO, istovremeno imaju mnogo bolje odnose sa Bugarima koji su im uveli sankcije i vec su u NATO-u....
(natalija...., 20. septembar 2017 15:39)


svaka cast! uzgred, Marija Zaharova je ruska Mila Stula. ko se seca, sve mu je jasno.

Spectator

pre 6 godina

BNP (brutto-nacionalni proizvod) u 2016 godini. Slovačka, nešto više od 5 mio. stanovnika: 90,263 milrd. €. Hrvatska, 4,3 mio. stanovnika : 49,855 milrd. €, Srbija : 37.778 milrd. €, Slovenija, 2,1 mio. stanovnika: 44,122 milrd. €. Evo i link: http://statisticstimes.com/economy/european-countries-by-gdp.php I sad recite, žašto EU nebi bila dobra. Posebno za one, koji umjesto filozofiranja i življenja na staroj slavi, jednostavno zasuču rukave i prionu poslu.

matematika

pre 6 godina

Vrlo prosto. Najvazniji faktor za prijem su politicka stabilnost i resena sva pitanja sa susedima. Srbija NIKADA nece biti primljena u EU ako ne prizna Kosovo. Za prijem je potreban apsolutni konzensus svih clanica EU, a ogromna vecina njih (a medju njima su kljucne clanice Francuska i Nemacka)je priznalo Kosovo. Prosta matematika.

One night in May

pre 6 godina

Populističko podilaženje. I sam zna da je Bugarska završila pregovore a Srbija nije. Što se onda ne doseli u Srbiju?
(Englez, 20. septembar 2017 13:40)

Iz istog razloga iz kog se nije odselio u Bugarsku...

a meni je jasno

pre 6 godina

Nas problem nije sto nas EU ne prima u sebe, nego to sto mi nju necemo da primimo u sebe, i ako izuzmemo famozni "standard" mi u vecini uglavnom preziremo sve ostalo sto ona predstavlja. A uz to cak ni ne krijemo da bismo rado odigrali ulogu ruskog trojanskog konja u njoj. Da smo pet puta bogatiji nego sto jesmo, zasto bi nas primili sa takvim stavovima i sistemom vrednosti. Azerbejdzan je vec sada bogatiji od nas, a ima vise nafte i gasa nego sve EU zemlje zajedno, u losim su odnosima sa Rusima jer su oni direktno podrzali Jermene u Nagorno Karabahu, a uz to bi EU zahvaljujuci njima izasla na kaspijski basen. Ali dzaba im sva ta prirodna bogastva i geografski polozaj za kojim Evropa place, kada civilizacijski, kulturoloski i politicki jedno takvo korumpirano i autoritarno drustvo sa ex-KGBovskom dinastijom Alijev nema sta da trazi u EU...

Ili npr Crna Gora, vec sada ekonomski ispred nas iako je oduvek jako zaostajala, a uz to je vec u NATO, priznala je Kosovo iako je veliki deo Metohije dugo bio u njenom sastavu, zavela je sankcije Rusiji zbog agresije na Ukrajinu... pa i dalje nije u EU iako je potencijalno jedina ruska sansa za izlaz na evropsko sredozemlje (na Crno more imaju izlaz i bez Rumuna i Bugara). Mnogo su napredovali, ali imaju previsok nivo kriminala i korupcije, vlast koja se decenijama ne menja i znacajan deo opozicije koja je protiv EU, pa zasto bi ih EU, zamisljena kao porodica evropskih nacija sa zajednickim bazicnim vrednostima, takve primila?

ajmo realno

pre 6 godina

ovi sto pricaju da stalno dobijamo nove uslove lazu sami se svesno ili nesvesno.... uslov da udjes u EU je da imas jasno definisane granice i minimalno uskladjen sistem sa EU. Srbija nema definisane granice , na kosovu albanci nezele da zive u srbiji ...kako resiti to gospodo? a i kada bi zeleli oni , njih je 2 miliona , znaci 30% njih MORA biti u drzavnoj skupstini ako smo demokratska drzava , tim cinom bi srbija bila spremna za EU. Nikada ih Srbija nije prihvatila kao svoje gradjane niti pokusala da ih integrise jos od 1912. Samim tim resiti granice ( priznati kosovo) i odmah EU , ili nastaviti sa istom politikom vekovima i dobijati iste retultate - nista. To nije do EU , to je do nas draga gospodo

Eks Ljubljančan

pre 6 godina

Generalno, Slovenci vole Srbe. Zelim da verujem da su i Srbi naklonjeni Slovencima. Ako se na nekoga treba ugledati, to su Slovenci. Marljivi, disciplinovani, pragmaticni, i veliki rodoljubi. Jedino mi slovenacka narodna muzika nikako nije jasna, ali dobro ;)
(Neske86, 20. septembar 2017 12:47)

Je li, kad si ti poslednji put video živog Slovenca?

Da je to bilo u ovom životu, znao bi da se Slovencima kraljevski j**e za Srbe i da ih - generalno - niti vole, niti mrze. Jednostavno gledaju svoja posla i ne zamaraju se Srbima. Naročito oni malo mlađi, koji su odrasli posle osamostaljivanja Slovenije.

I to ti kaže i garantuje iz prve ruke neko ko je proveo u Ljubljani 12 godina i vratio se dobrovoljno u Srbiju (i ubrzo se žestoko pokajao) samo par meseci pre nego što je puklo i Juga otišla u 3LPM.

U pravu si da su marljivi, disciplinovani, pragmatični i veliki rodoljubi. Ali to nije ništa novo, takvi su oduvek bili. Baš zato se i Srbima prosto ne bave i ne razmišljaju u kategorijama "volim/ne volim" jer zarazliku od Srba, znaju da se može voleti/mrzeti samo konkretna osoba, a ne ceo jedan narod/nacija. To je prosto idiotluk, ali veoma omiljen u Srbiji!

Zato je i moguće da jedan Zoran Janković postane gradonačelnik Ljubljane. Iako mnogima nije po volji samo zato što nije Slovenac, ipak je više njih koji su mu poverovali da bio on bio dobar gradonačelnik Ljubljane. Da li jeste ili nije, ne znam, ja sam otišao iz Ljubljane pre njegovog mandata.

vidikovac

pre 6 godina

Ako vam je zivot u Makedoniji ili Crnoj Gori u redu, onda nesto sa vama nije u redu.Ni po kom osnovu ih ne mozete porediti sa Srbijom.Bugarska i Rumunija su,takodje,preko noci "upale u kolo".Naravno,ne svojom zaslugom vec kao delovi slagalice u glavama mocnika,da ne duzim...
Zamislite samo, kako bi izgledale navedene drzave da su prezivele "Srpski scenario" ?!Sankcije,ratovanje,bombardovanje pa iz pocetka...A tek njihovo stanovnistvo.I danas su protektorat,industrija vegetira,pozajmljuju milijarde na godisnjem nivou (MMF) itd.

lidija....

pre 6 godina

@cobo 20.septembar 2017. 13:07

Nemam pojma sta Neske 86@ misli, ....ja mislim da Slovenci imaju puno dobrih, korisjih,pametnih osobina koje mi Srbi nazalost nemamo....a koje bi nam dobro-dosle.....

A i dugo smo bili u jednoj drzavi, tako da smo neka vrsta rodbine....

I u ovom poslednjem finalu navijala sam za nas,ali nije mi zao sto su Slovenci odneli zlato...

rade

pre 6 godina

"NATO je na Crnom moru jos otkako je Turska usla u NATO 1952."
ispravite me ako gresim.1952 zavrsen rat u Grckoj.1953 sklopljen Balkanski savez.Pocetkom 1954. Balkanski savez (i mi)usao u SE pakt (NATO).Mi sluzili vojsku na kamionima,avionima,dzipovima,naruzanju (NATO).

Đura

pre 6 godina

Ne znam šta to nije jasno dotičnom gospodinu?Bugarska je uvek bila po ekonomskim pokazateljima približno ista kao Srbija.Sada je po ekonomskim pokazateljima prilično ispred.Daleko veći izvoz,nezaposlenost 6%,BDP za trideset posto veći od Srbije,infrastruktura bolja naročito železnička,veći broj zaposlenih,zaduženost svega 24%,inflacija mala,8 miliona stranih turista godišnje...Oni su rešili svoje sporove sa susedima tj.nisu ih ni imali i ušli u NATO...što mi nismo uradili.Žalosno je što su nas prestigli ali za to ne treba kriviti nikog već samog sebe tj.nas.Dok smo se mi busali u junačka prsa,posvađali sa skoro svim susedima,zaratili sa pola sveta,terali inat najmoćnijima,dok je naš državnički cvrčak išao sa mitinga na miting da bi zadržao svoje privilegije i popio jogurt i pojeo dva sendviča,dok smo pričali bajke o nebeskom narodu druge nacije su realnije shvatale svoju poziciju,vodile racionalniju politiku i samim tim napredovale.Prizemljenje sa neba na zemlju zna da zaboli naročito ako se visoko leti.

PARBG

pre 6 godina

@
Naravno da u EU ne teku med i mleko,moze se videti i po masovnom povratku nasih mladih i manje mladih iz Evrope u Srbiju.
(Stari, 20. septembar 2017 13:44)

Zdravo Stari,
nadam se da si ovo rekao u šali i da su oni što su dali pluseve shvatili šalu.

Saša

pre 6 godina

slovenci niti nas vole niti mrze.pametno. ekonomski, srbija je na dnu balkana,a bar od crne gore i makedonije smo nekada bili mnogo bolji.više ne.rumunija i bugarska nas sada šišaju žestoko.posebno rumunija koja opasno stiže mađarsku. ko bi to rekao pre 25 godina?

glavom o zid

pre 6 godina

@Djura
Svaka cast na komentaru. E gde bi bili sada da je vecina Srba to shvatila jos krajem 80-tih. Svi, ama bas svi su ispali pametniji od nas. Nekada smo ismejavali Poljake, Cehe, Rumune, a evo sada smo mi predmet viceva. Zadnja rupa u Evropi. I ko sto rece, niko, ama bas niko nam nije za to kriv osim nas samih. Pametni narodi realno procene situaciju i naprave strategiju kako da izvuku maksimum. Oni malo manje pametni bez ikakvog plana suludo teraju inat, udaraju glavom o zid, da bi na kraju sasvim logicno skidali gace. Nije bilo potrebno biti prorok da bi se videlo gde to vodi.

Proko, kiša burazere.

pre 6 godina

Kvislinški 'hot-line'. On --> gradonačelnik Ljubljane; oni --> ožalošćeni Nedićevci na pravom mestu, ali u potpuno pogrešnom vremenu. I njemu i Srbima, kvislinzi moji, poljunuti pod prozor je sve što možete. Makar u cyber-svetu, jer se u onom pravom to ni u ludilu ne bi usudili. Vaša zloba to i odaje, jer ovako sikće samo onaj ko zapravo nema hrabrosti pisnuti.

famous eccles

pre 6 godina

posebno rumunija koja opasno stiže mađarsku. ko bi to rekao pre 25 godina?
(Saša, 20. septembar 2017 17:42)

pa, svako ko je svestan postojanja rumunskih zaliha nafte...

mihajlo

pre 6 godina

@Bruder Jakob
Samo da te obavestim, da doticna restavracija jos postoji i radi ;). Kad bude prilika probacu tu cvibel sup ako je to to :).