1. Da li je dete u pratnji 2 odrasle osobe uopste moglo predstavljati opasnost?Tesko,kako god se ponasao.
     (EnaE, 13. avgust 2017 16:03)

    # Link komentara

  2. Prosle godine u decembru, dolazim sa sinom od 5 god. na cekiranje na aerodromu Tegel u Berlinu, na vreme. Karte su kupljene par meseci ranije, let je za Beograd, Er Srbijom. Radnica na salteru mi kaze da imamo problem jer je avion popunjen-nema vise mesta. Ja u cudu, pa nije to autobus gradski pa ko prvi udje ima mesto!? Utom nailazi jos 10-ak putnika iz Amerike, koji su leteli do Amsterdama gde se nisu ukrcali za let za Bgd pa su ih poslali za Berlin da budu na nasem letu. Medju njima je i bracni par sa bebom od 2 meseca. Iz Bosne su, mlada zena je vec u panici jer im put traje predugo i ima mleka za jos 1 obrok. Zbunjeni, premoreni, stoje u redu... izvucem ih kod mene na salter i krece sou.Dolazi predstavnica Er Srbije koja objasnjava da nema mesta na letu?. Dolazi sef nemac, koordinator, jos nekoliko ljudi i pocinje zucna rasprava. Elem, ja toj nasoj nadobudnoj gospodji iz ES kazem da ce nas i tu porodicu sa bebom ubaciti kako zna i ume i da prestane da mi nudi smestaj i slicno jer mi svi moramo veceras putovati. Problem je bio u tome sto se tog dana zavrsilo kosarkasko takmicenje u Berlinu i avion je bio popunjen igracima i glavesinama iz reprezentacije. 4 glavnih jos nije stiglo i za njih su cuvali nasa mesta. Pomracila sam! Na insistiranje nemaca koji su stali na nasu stranu i moje burno negodovanje ipak smo usli u avion, biznis klasa nas je cekala. predstavnica ES nije imala trunku razumevanja za decu! Istrajte u borbi! Ne dajte da vas prave budalom zbog svog neznanja!
    (Mama, 11. avgust 2017 16:31)

    # Link komentara

  3. Primitivizam. Zatucanost. Neznanje. Nestrucnost. Diskriminacija. Bahatost. Na svim nivoima drustva. Ko to ne moze da podnese, taj je otisao u neke normalnije drzave. Pricamo o stotinama hiljada iseljenika. Ko uspeva da podnese, taj cuti i trpi. Pricamo takodje o stotinama hiljada smorenih gradjana. Ovi ostali vise nisu nicega svesni. Navikli su na ovakav sistem i nista ih vise ne dodiruje. Vegetiraju i zivotare. Pricamo o milionima nekakvih poluzombija. Recite da nisam u pravu.
    (Boba, 11. avgust 2017 04:22)

    # Link komentara

  4. Veliki propust Air Serbia je sto nije obezbedjen prioritetni check in i mirno mesto do poletanja za decaka, a potom i prioritetno ukrcavanje. Decak u pratnji dve odrasle osobe nije mogao predstavljati nikakvu opasnost za ostale putnike, kao ni za bezbednost letelice tako da nije bilo osnova da mu bude uskraceno pravo da se ukrca.

    Dosta cesto letim, vise puta mi se desavalo da mala deca vriste tokom 2-3 sata leta konstantno. Nikom nije prijatno, ali budimo realni, takvse stvari prosto moramo da trpimo jer za njih niko nije kriv i ne mogu se kontrolisati. Najzalije mi je u tim situacijama bilo roditelja koji su sve vreme osecali nemoc i krivicu sto im se beba dere a putnici prevrcu ocima.

    Ko je jako osetljiv na buku, taj ne putuje bez kvalitetnih cepica za usi i gotovo.
    (Lana, 10. avgust 2017 15:25)

    # Link komentara

  5. Za sve one koji misle da su im povredjena zagarantovana (?) prava koja su stekli kupovinom karte: ECAC.CEAC DOC 30 (part 1) govori da su osobe sa invaliditetom ili SKRIVENIM invaliditetom jednake i imaju ista prava kao i ostali putnici. Imaju pravo kretanja, slobode i putovanja kao svi ostali gradjani. Zabranjena je diskriminacija ovakvih putnika. Dokument pociva na ICAO anexu 9, stav 8 (ICAO DOC 9984) koga je potpisnik i nasa zemlja.
    Ukratko, izdaje se preporuka aerodromu da ovakvim putnicima obezbedi "mirni put" kroz pasosku i carinsku kontrolu i boravak u "tihoj sobi" pred ulazak u avion. Siguran sam da lider u regionu, aerodrom NT o ovome nije razmisljao kada je renovirao pristanisnu zgradu.
    Osoblje koje radi na prijemu putnika i kontroli bi trebalo da je zavrsilo kurs ophodjenja, komunikacije i kontakta sa ovakvim putnicima. Garantujem da niko od njih nije cuo za Annex 5-E, F , i da nije dobio adekvatan trening (5-G).
    Roditelji nisu bili duzni da kompaniju obaveste o ovakvom stanju putnika.
    Cela prica dobija ruzan tok onog momenta kada Er Srbija igra na kartu "unruly passengera", objasnjavajuci da je 11to godisnje dete u pratnji tri osobe bilo agresivno. U tom slucaju imaju pravo da ne odobre ukrcavanje putnika.
    Medjutim, pocnimo od prvih redova - aerodrom bez uslova za kretanje osoba sa ovom vrstom invaliditeta i osobljem koje ne zna kako da se ophodi.
    To je tretman koji se dobija u ovoj zemlji.
    (zuzazu, 10. avgust 2017 09:57)

    # Link komentara

  6. Svašta se ovde moglo pročitati, i u samoj vesti, a još više u komentarima. Pa da krenemo redom:
    1) neko reče da je avio-kompanija bila dužna da privatnim letom preveze dete sa posebnim potrebama. Tu glupost ne treba komentarisati, samo je ponavljam da bismo videli koliko smo ostrašćeni.
    2) novinari su napravili propust kad nisu do kraja razjasnili da li je dete samo plakalo, ili histerično plakalo, da li je plakalo zato što nije htelo da se ukrca u avion i najvažnije da li je još pre ukrcavanja bilo agresivno. Naime, nije isto kad mala beba plače ili kad 11-godišnji dečak agresivno odbija sa sedi u avionu, da se veže, itd. Zato je pozvana stručna komisija predvođena lekarom da odluči da li bi putovanje bilo ugroženo trenutnim stanjem bolesnika, te da li postoji mogućnost dodatne eskalacije u vidu njegove agresivnosti. Lekar je doneo odluku iza koje stoji (verujem da ni njemu nije lako). Avio-kompanija im je ponudila neki naredni let nadajući se da će napad (bilo čega: paranoje, plača, agresivnosti...) do tada proći. To nije nikakva diskriminacija. Uviđavni roditelji bi trebalo da sami predlože slično u trenucima kad takvo dete ima napad, pa da se sačeka dok napad prođe. Zamislite da je uskraćeno ukrcavanje bolesnom od ebole? Šta je sa njegovim ljudskim pravima i diskriminacijom?
    Ukrcavanje se uskraćuje SVIMA koji mogu biti pretnja ostalim putnicima (bili bolesni ili zdravi (teroristi, pijanci, ljudi sa prevelikim strahom od letenja, itd))...
    (Milan_PT, 10. avgust 2017 08:46)

    # Link komentara

  7. @Oliver: sva sreca te si se ti rodio odrastao i nikad nisi bio dete,nikad nisi plakao. Tipican predstavnik danasnjice: samo JA sam bitan, moje d*pe i moj konfor. Kad odrasli prave buku, takvi podviju rep i cute jer se plase (opravdano) da ce dobiti batine. Lako je siliti se na decu i njihove roditelje kojima je s jedne strane neprijatno sto smetaju, a s druge strane su ocajni sto ne mogu da smire svoje dete.
    (DBZ, 10. avgust 2017 07:12)

    # Link komentara

  8. Mi smo toliko zatucan narod! Sećam se situacije u vrtićkoj grupi, kada su roditelji "zdrave" dece izrazili nezadovoljstvo zbog prisutnosti deteta sa posebnim potrebama! Izgovor im je bio "naša deca će početi da se ponašaju kao on!" Šta mi dalje da pričamo? Državu nam vode nepismeni, roditelji su nepismeni i needukovani! Sramota me je gde živimo, sramota me ove države!
     (vaspitacica, 9. avgust 2017 23:46)

    # Link komentara

  9. Vecina ovde ne zna ni sta je autizam ni sta su bezbedonosne procedure.
    Raspitao sam se o slucaju kod prijatelja koji radi u AirSrbiji.
    Dete je bilo izrazito agresivno, vristalo, urlalo, nije htelo da sedne.
    Takva osoba, koja ima dovoljno godina, jeste pretnja za bezbednost.
    Dakle nije rec o plakanju, niti da ce nekom smetati deciji plac - da ima 3 godine bi letelo dete jer ne predstavlja opasnost po let - ne moze da gurne stjardesu, da je udari, da gadja druge putnike.
    Al dete od 11 godina je vec problem.
    Nema ovo veze sa humanoscu, altruizmom, ljudskim pravima, manjinama.
    Sa leta se skidaju sve osobe koje mogu da predstavljaju potencijalnu opasnost, bile one "zdrave" ili "vecinske" bilo one neka manjina (lgbt, romi, invalidi, lica sa posebnim potrebama, jehovini svedoci, albino osobe, levoruki, kovrdzavi...).
     (Kim Tramp Sun, 9. avgust 2017 23:32)

    # Link komentara

  10. Radim na jednim od najvećih aerodroma u evropi. I iskreno nevidim nista sporno. Ne radi se o tome koju bolest dete ima. Radi se o tome sto je bilo agresivno. Zamislite dete vezano 40 minuta. Počne da se trese da udara. Sebi stvori veće povrede. Avion mora da se vrati ili da sleti na drugi aerodrom. Zašto risikovati? Dobili su ponudu za drugi let. Maximalno se izaslo u susret. Jer to inače nije praksa! Kad putujete sa malim detetom, na aerodromu u Srbiji sam imao licno najbolje iskustvo. Od čekiranja prtljaga do bezbednosne kontrole od ukrcavanja pa do sletanja. Ovde se očigledno samo radi jer je dete nekog poznatog.
    (Randy, 9. avgust 2017 23:18)

    # Link komentara

  11. @Mladen Mladenovic
    "Kao što Vi imate pravo na mir i tišinu i deca imaju prava na plakanje?!"
    Vi ste pobrkali loncice. Mir i tisina nikoga ne ugrozavaju(bar ja ne znam za takav slucaj) dok plakanje ugrozava i iritira mnoge ljude. Ne mozete porediti tisinu i plakanje,to je maliciozno i bezobrazno.Ja nikoga ne ugrozavam mirom i tisinom,dok drugi ugrozavaju mene plakanjem.Nisam duzan da trpim plakanje,bilo koga,bilo gde,iz bilo kog razloga.Ne interesuje me kakav sam covek,nego samo zakonske odredbe.Je l' to imate pravo u avionu ili nemate pravo? Nemate. Kraj price.
    (Oliver, 9. avgust 2017 23:14)

    # Link komentara

  12. Sramota!
    Šta je sa ljudima koji vode tek rođene bebe na daleko duže destinacije? Dva puta mi se desilo da 2-2.5h do odredišta putujem sa bebama koje su bukvalno vrištale u glas, ne zbog turbulencija, nego što je to bebama "posao" i nije im mesto u avionu za more. Zašto se autističnom detetu oduzima pravo da putuje, čak i kada bi bilo glasno i nemirno? Pa šta? Ako može beba da vrišti i da se uneredi i da mu se menjaju pelene u sred leta... ne vidim zašto ne može bilo ko. Ili bučni putnici. "Brižne" mame koje urlaju na decu koja ih ne fermaju dva posto. Nemoj ovo, nemoj ono, a dete teroriše avion.
    Ovo je sramota. Autistično dete nije terorista, nije ono biralo, a i daleko su mirniji nego ogroman procenat "normalne" dece.
    Puna podrška Gospodinu Antiću, ovo je za sud!!
     (čvarci i kavurma, 9. avgust 2017 22:35)

    # Link komentara

  13. 95% коментатора потпуно не умеју да анализирају ситуацију из иве вести. Не чуди ме лош резултат на "PISA" тестирању. Треба увести у школовање предмет "Логика, аргументација и чисто размишљање" или чак "Филозофија" , коју немојте мешати са историјом филозофије што се стандардно предаје у гимназијама.
    (Комшија, 9. avgust 2017 22:22)

    # Link komentara

  14. Svetski Mega Car @
    Da,deca u Nemackoj dobiju 192 € decjeg dodatka,trece dete 198€,cetvrto 223€ i u svom detinjstvu dobiju (sa skolovanjem)oko 150 000 € dok za svog radnog veka plate razno-raznih poreza odprilike izmedju pola do jednog miliona euro .Drzavi se isplati,male pcelice med prave .
     (cobo, 9. avgust 2017 22:20)

    # Link komentara

  15. Menadzer(ka) treba da ume da resi problem, koren reci je "manage"... pozabavite se time kod sledeceg odabira kadra, Air Serbia

    @mile, aviokompanija je duzna da te preveze za cenu karte koju si platio, a ne da te ljubi u dupe. Nisu ti prodali dusu nego avio kartu
    @oliver, upadljiva je samo tvoja potreba da drsko stavis do znanja kako se ne libis da glumis okrutnost, pretpostavljam da za to postoji dubok razlog, verovatno neka teska nesigurnost u sebe
     (JoAnn, 9. avgust 2017 22:19)

    # Link komentara

  16. @Raca: Gresis, takvo netolerantno drustvo je Srbija!
     (jeca, 9. avgust 2017 22:15)

    # Link komentara

  17. Imam 44 godina, i bolujem od depresije praćene anksioznošću i napadima panike, pijem sedative kao terapiju. Putuvao sam autobusom do mesta udaljenog pola sata, kad sam ušao u autobus imao sam tako jak napad panike da sam želeo da zaustavim autobus i siđem, u međuvremenu sam žvakao sedative koje sam poneo sa sobom. Padalo mi je na pamet da iskočim kroz zatvorena vrata. Bila je vrućina i bilo je tiho u autobusu, da je kojim slučajem neki psihički bolesnik počeo da plače i vrišti mislim da bih imao srčani udar ili bih jurnuo kroz zatvorena vrata. Nemojte da pričate o stvarima koje ne razumete. Taj let bi bio pakao i za to dete...
    (Neko Tamo, 9. avgust 2017 21:30)

    # Link komentara

  18. cinjenica jeste da je srbija jedna primitivna sredina, gde je sramota biti bolestan.

    ali! kako me zivciraju komentari tipa ako ne uzivate kada se vase ili bilo cije dete dere kao konj, onda ne volite decu! gluposti!

    drugo, taj lekar na aerodromu ima nekoliko minuta da odluci da li je dete ili bilo ko drugi sposoban da izdrzi let. niti taj lekar ima mogucnosti niti vremena da elaborira dijagnozu i napravi plan lecenja. vi morate da donesete odluku kojom ce da se obezbedi sigurnost ne samo putnika nego i citavog leta. drugi je problem sto mi jos uvek zaziremo od psihijatrijskih bolesti.

    Tako da dragi moje, opste obrazovanje, kultura i empatija a ne zvona i praporci!
    (lela, 9. avgust 2017 21:21)

    # Link komentara

  19. "Lekar je ipak odlučio da ne pusti dete u avion, a kako kaže Antić, u izveštaju stoji da je "pacijent skinut sa leta od strane supervizora", kao i konstatacija da su "lekaru rekli da dete ima autizam".

    "Doktor ovim praktično potvrđuje da dete nije pregledao", kaže Čedomir Antić."

    Ne moze se jednim pregledom i veoma ogranicenim vremenom i resursima na aerodromu utvrditi autizam. Ovo je cist Cedomira Antica senzacionalizam kojem je cilj nesto drugo.
     (milutin stojkov, 9. avgust 2017 21:19)

    # Link komentara

  20. Svi se ovde hvataju za naslov nasih (ne)strucnih novinara, nije dete pusteno u avion zbog autizma vec zato sto je bilo agresivno, nije malo slucajeva da su piloti prinudjeni da se prinudno prizemljuju radi agresivnih putnika bilo radi pijanstva, bolesti i raznoraznih uzroka, u avio saobracaju kao i svuda postoje pravila koja treba da se postuju svidelo se to nekome ili ne. U svakom slucaju roditelji su trebali da pripreme dete za let a ne da se oslanjaju na banalnim objasnenjima da do sada nikad nisu imali problema sa detetom prilikom putovanja avionom.
    (MK, 9. avgust 2017 21:12)

    # Link komentara

  21. @Hirurg
    E care, u SAD su po zakonu duzni da se prilagode putnicima sa posebnim potrebama, cak ne mora ni ranije da se informisu. E care, zato i jesmo vuko****na.
    (bla bla, 9. avgust 2017 21:05)

    # Link komentara

  22. @ Oliver:
    @(Mladen Mladenovic,
    Da,moj komoditet i moj "hedonizam" su mi vazniji od tudje dece,priznajem.Je l' to krivicno delo mozda? Je l' ja imam pravo na mir i tisinu u avionu koje sam platio kartom? Imam.Inace ne mislim da je normalno da dete od 11 godina place zbog leta od Enkoridza do Amsterdama.11 godina je 4. razred osnovne skole,ja tada nisam plakao ni zbog cega,a kamoli zbog avionskog leta.Toplo preporucujem nekog dobrog decjeg psihijatra.
    ---…--
    Pa nije krivično delo ni da jedanaestogodišnji dečak plače? Kao što Vi imate pravo na mir i tišinu i deca imaju prava na plakanje?! Vaša logika se odnosi i na ono protiv čega se upravo zalažete?! Ko će da odluči da li je važniji vaš hedonizam ili pravo deteta da plakanjem izrazi svoj strah ili neko neslaganje?! Vi niste plakali jer ste verovatno bili neko jako hrabro dete ali, eto, ima i plašljivaca poput ovog dečaka?! Psihijatar je možda potreban ovom detetu ali je, očito, potreban i onima koji, kao odrasli ljudi, nisu sposobni da shvate probleme jednog jedanaestogodišnjeg dečaka?!
    (Mladen Mladenović, 9. avgust 2017 20:55)

    # Link komentara

  23. Air Srbija je uradila ono sto je najbolje za dete, ponudjen je drugi let. Preplasenom detetu, detetu u panici, sa histericnim napadom je odlozen put i predlozen je drugi let. E sad, sto se Antic inati i sto je nepripremljeno dete po svaku cenu, sto je lose po dete, hteo da na silu ugura na let, to je druga prica i pitanje kakav je zapravo Antic ...
    (Branko, 9. avgust 2017 20:50)

    # Link komentara

  24. Komentari ljudi da ne bi trpeli plač deteta sa autizmom na letu koji traje čitavih 40 minuta, govori samo koliko smo samoživi postali. Tužno i tragično.

    Da li bi mi smetalo i nerviralo me da mi neko plače 40 minuta iza leđa - DA, da li bih zbog toga nekome uskratio da leti avionom na letovanje - NE. Zato što sam, bar mislim, još uvek ljudsko biće koje poštuje druge i njihove probleme.

    Ovi koji bi i koji su zabranili malom da leti dobro nek se zapitaju kakvi su ljudi.

    Inače možda još tragičnije je da ovo verovatno niko ne bi ni objavio da se u ovom slučaju ne radi o detetu javne ličnosti. Poštovanje za Antića što malo diže svest po ovom pitanju, ali teško da će promeniti sistem.
    (Vd, 9. avgust 2017 20:43)

    # Link komentara

  25. (Oliver, 9. avgust 2017 17:57)

    Zaboravljas da u avionu pored bucne dece postoje i bucni putnici, i zato su ljudi smislili slusalice ako nisi znao da tako nesto postoji, potrazi na guglu ima da se zapanjis kako koristan uredjaj :D
    (elektro pionir, 9. avgust 2017 20:27)

    # Link komentara

  26. Te stvari se resavaju tako sto se ukljuci kamera sve snimi i lepo na youtube, pa kad avio kompaniju negativni publicitet kosta vise nego da iznajme poseban avion samo za tog putnika koga su maltretirali (u ovom slucaju 11-godisnje autisticno dete) onda ce promeniti politiku firme.
     (Peca, 9. avgust 2017 20:25)

    # Link komentara

  27. Ne verujem da normalnom čoveku može da smeta plač deteta.Takodje ne verujem da ima toliko samoživih koliko to po komentarima izgleda.
    Botovi brane neodbranjivo.Najverovatnije zaposleni.Sve za dinar...
    (Komša, 9. avgust 2017 20:19)

    # Link komentara

  28. Nije u pitanju plač bebe, već napad 11-godišnjeg dečaka koji ni roditelji nisu bili u stanju da kontrolišu. Onda se kod lekara ispostavlja da je autističan, dakle nepredvidljivog ponašanja, da nije na medikamentima, i da ih neće od roditelja ni dobiti. I sam Antić u svom autorskom tekstu više puta kaže koliko je teško bilo živeti uz bolest njegovog sina, koliko zna da bude zahtevan i naporan. Uz svu empatiju prema detetu i roditeljima, potpuno razumem aerodromsko osoblje i osoblje kompanije. I pored ove medijske hajke, Air Serbia će ih na sudu glatko dobiti. Posle će se Antić žaliti na pristrasno sudstvo. Čista manipulacija.
    (Zoro, 9. avgust 2017 20:17)

    # Link komentara

  29. Mi nismo human narod, da jesmo, uznemireno dete sa pratiocima bi pustili preko reda da se čekira ili uđe u avion, neko bi mu pomogao, ili pomogao tim ljudima. Pre svega osoblje te kompanije. Samo su besprizorni i zli ljudi u stanju da prirede ovom detetu i njegovoj porodici ovo što se dogodilo.
    (Sale, 9. avgust 2017 20:03)

    # Link komentara

  30. Ja to gledam ovako: platio sam ne male pare za let,da bih otisao na jedini godisnji odmor koji imam i koji sam takodje platio. Avio kompanija isto kao i hotel su DUZNI da meni i svima ostalima obezbede adekvatne uslove i za let i za smestaj jer sam to PLATIO. Duzni su i da tom detetu obezbede let al u propisanim uslovima ako je to moguce pa i ako to podrazumeva odredjene lekove. Dakle ne vidim sta je tu sporno i zasto bi iko sa strane trpeo bilo sta i bilo kog!
     (mile, 9. avgust 2017 19:31)

    # Link komentara

  31. Nemate pojma, pojedini.

    Imam sina, 19 godina, autizam. Inače je lutka, pametnica, pravi bombon. Ali kad dobije ničim izazvan napad urlanja i agresije, spasavaj se ko može. Ne pomažu ni tablete, ni razgovor ni bilo šta na ovom svijetu.

    Kao klinac je bio još gori, prava napast.

    Letjeli smo par puta, sve ok, čista sreća. Ali jednom prilikom je preurlao cijelu noć u autobusu. Niko nije reagovao, ali niko nije ni spavao. Užas!

    Izbjegavati nepotreban stres, putovati na neki drugi način, koji neće uznemiravati okolinu. Iz ličnog iskustva.
    (Blagoje, 9. avgust 2017 19:27)

    # Link komentara

  32. [link]

    E care medicina rada je specijalnost, jako kompleksa jer pokriva mnogo oblasti, u razvijenim drzavama jedna od najbitnijih specijalnosti. Kod nas je izgubila na znacaju gasenjem mnogobrojnih fabrika odnosno unistavanjem ekonomije a izmedju ostalog se bavi i evaluacijom radne sposobnosti, preventivom i jos mnogo cim tako da po zakonu taj lekar specijalista ima apsolutno pravo da odluci da li je dete sposobno ili ne. A racunaj da je ta odluka doneta sigurno u konsultacijama sa advokatom tako da je tu prica pecatirana.
    A svi vi koji bi da glumite junake o tudjem trosku video bih vas kako bi izdrzali let iza tog deteta, skoro sat vremena "betovena", uzivancija.
    (Hirurg, 9. avgust 2017 19:13)

    # Link komentara

  33. Hocu svoj mir. Zasluzio sam.
    (Paja, 9. avgust 2017 19:13)

    # Link komentara

  34. Mi jesmo human narod, ali je neinformisanost i neobrazovanost svela posadu Er-Serbija i “zabrinute” putnike na nivo divljaka.
    (elalmadia, 9. avgust 2017 18:12)

    Ja bih rekao da ovde nište ne bi bilo da nije bilo "zabrinutih" putnika, to jest da stoka (nazovimo stvari pravim imenom) nije počela da se žali i otvoreno negoduje. A pre toga je svakako bilo podgurkivanja, pogleda ispod oka i slično jer, zaboga, "neće oni da se voze sa "takvima"".
    Da stoka nije počela da kuka, supervizor se svakako ne bi "umešao" sam od sebe.
    Dakle, nije (samo) do Er Srbije, i do ljudi je. Mada su, naravno, mogli da ih ignorišu...

    U svakom slučaju Čeda treba da ih odere na sudu. Ne toliko zbog para (sumnjam da mu je i stalo do bilo kakvih para) već iz principa i zbog svih onih koji će ubuduće putovati Er Srbijom.
    (John, 9. avgust 2017 19:13)

    # Link komentara

  35. (Oliver, 9. avgust 2017 17:48)

    Onda je i naše "zakonsko i ljudsko" pravo da ne volimo tebe i, uopšte, ljude sa takvim stavovima. I ne želim da me akustički, vizuelno ili bilo kako ugrožava neko poput tebe.

    još je i bio pregledan od strane stručnog lica...
    (plazoje, 9. avgust 2017 17:47)

    Baš je lekar medicine rada stručan da pregleda dete sa autizmom...
    A pošto je sam napisao "Rekli su mi da dete ima autizam", najverovatnije ne bi ni primetio da ga dete ima sve i da ga je pregledao...
    (John, 9. avgust 2017 18:23)

    # Link komentara

  36. Zao mi je zbog ove diskriminacije deteta. Ali eto, reče Antić, putovao je drugim komapnijama I nije imao bilo kakvih problema. Na kraju, mu naša kompanija Air Srbija, brani da uvede sina u avion. Neka se zamisli I sam Antić, koji ima izražene patrijotske stavove, ko vise poštuje njegovog sina I njegovo zdravlje, srpska kompanija ili ozloglašene zapadne komapnije. Njegov bolesni sin bi imao mnogo veća prava generalno, u jednoj Nemačkoj nego u Srbiji. Ovaj incident je samo slika našeg društva. Još jednom žao mi je I osudjujem ovakav bahati potez I brace Srba putnika I aviokompanije!!A Antić neka se zamisli kakve stavove ima o svojoj voljenoj zemlji.
    (igor, 09. avgust 2017 16:28)

    Ne razumem zašto si dobio toliko minusa, kad si 100% u pravu. Narod u Srbiji je očigledno glup i zatucan. Evo na primer, brat od moje devojke živi u Nemačkoj sa srpskim državljanstvom, i ima troje dece. Dobija dečji dodatak 200 evra mesečno po detetu, dakle ukupno 600 evra, bez obzira što je strani državljanin. A u Srbiji je dobijao 0 dinara za tu istu decu. Jedno veliko ništa. Sličnih primera ima milion. Ja se u Srbiji osećam kao gradjanin drugog reda, tako se osećaju i svi normalni ljudi u Srbiji. A Er Srbiju treba da je sramota, ja iz inata ne letim sa njima, jer su tamo sve zaposleni neki SNS botovi (izuzev pilota). Ne želim njima da dajem pare, dovoljno je što deo para kojima plaćam poreze i druge namete idu toj avio kompaniji koja je u većinskom državnom (Vučićevom) vlasništvu.
     (Svetski Mega Car, 9. avgust 2017 18:17)

    # Link komentara

  37. Radim posao koji volim, u skoli sa djecom sa posebnim potrebama, u Kaliforniji.

    Jako me dirnuo ovaj clanak. Mi jesmo human narod, ali je neinformisanost i neobrazovanost svela posadu Er-Serbija i “zabrinute” putnike na nivo divljaka.
    (elalmadia, 9. avgust 2017 18:12)

    # Link komentara

  38. komfor putnika nije dozvoljeno.Istoricar bi to trebalo da zna.(Oliver, 9. avgust 2017 14:28) A ako se rasplaču tokom leta, treba ih izbacivati iz aviona a sve radi vašeg komfora. Uostalom zašto prave decu, zašto je su i vas roditelji napravili. Ostale reči mi neće objaviti jer su vulgarne.
    (Zoran, 9. avgust 2017 18:11)

    # Link komentara

  39. @(Mladen Mladenovic,
    Da,moj komoditet i moj "hedonizam" su mi vazniji od tudje dece,priznajem.Je l' to krivicno delo mozda? Je l' ja imam pravo na mir i tisinu u avionu koje sam platio kartom? Imam.Inace ne mislim da je normalno da dete od 11 godina place zbog leta od Enkoridza do Amsterdama.11 godina je 4. razred osnovne skole,ja tada nisam plakao ni zbog cega,a kamoli zbog avionskog leta.Toplo preporucujem nekog dobrog decjeg psihijatra.
    (Oliver, 9. avgust 2017 17:57)

    # Link komentara

  40. Za sve koji me kritikuju imam samo jedan odgovor: moje je ljudsko i zakonsko pravo da ne volim decu i da ne zelim da me ugrozavaju akusticki ili na bilo koji drugi nacin.Nema vise politicke korektnosti da "moramo" da volimo decu.LJudi koji imaju decu su poceli da sprovode teror nad drugima koji nemaju decu,umislili su da,samo zbog toga sto imaju decu,mogu da rade sta hoce,da imaju svako pravo.Na primer da prave buku u stanovima,da voze bicikle po krovu zgrade iznad komsijskih glava(sto se meni desilo) ili da histericno vriste u avionu 40 minuta.Pa guess what: nemate to pravo.Necu to da trpim i imam pravo to da ne trpim.Moja puna podrska Air Serbia-i.Odusevili ste me ovom reakcijom i letecu s vama uvek.
    (Oliver, 9. avgust 2017 17:48)

    # Link komentara

  41. pretpostavljam da je dečko bio poprilično uznemiren,inače ne verujem da ga ne bi pustili na let...još je i bio pregledan od strane stručnog lica...
    ove stvari treba komentarisati bez emocija,jer su deca sa posebnim potrebama osetljiva tema svakom normalnom čoveku...
    (plazoje, 9. avgust 2017 17:47)

    # Link komentara

  42. @Oliver:
    ---…--
    Ja sam sa tek rodjenim detetom starosti dva meseca putovao iz Japana preko Enkoridza i Amsterdama za Srbiju. Dete je preplakalo jedan deo puta. Da li su trebali da me izbace zato sto je dete "kvarilo atmosferu" guzatim turistima iz bogatih drzava? Decak ima samo 11 godina, normalno je da place, cak i da nije autistican. Zar je nas komoditet, nas hedonizam vazniji od dece?
     (Mladen Mladenovic, 9. avgust 2017 17:34)

    # Link komentara

  43. ali ova carica koja je napisala da roditelji treba da odaberu neki opusteniji prevoz???!!! da se dete vozi 15h kolima do cg,sta?! ili jos bolje zeleznicom 72h?!

    Cesto je i zdravu decu tesko smiriti u avionu, to kazem kao majka, posebno pri uzletanju. i ja se unervozim a kamoli dete ili bolesno dete.
    dajte ljudi budite malo tolerntniji i imajte vise razumevanja za druge,posebno u slucaju bolesti, bice vama zivot lepsi!
    pozdrav i svima sve najbolje
     (Maja, 9. avgust 2017 17:27)

    # Link komentara

  44. Ako se vec drze procedura zasto ne opominju pijane putnike koji znaju da budu veoma agresivni tokom leta. Na letu Beogra-Moskva-Beograd 20.07.-04.08. na oba leta bili su pijani putnici,agresivni i bezobrazni muskarci i niko od osoblja nije reagovao. Kada je u pitanju copor jakih muskaraca,mlado kabinsko osoblje i kapetan ne smeju nista da urade.Na moj zahtev da smiri pijane putnike i konstataciju kako su smeli da prime na let ovako pijane muskarce, stjuardesa je prokomentarisala da budem tolerantniji bez obzira sto rep aviona nema mira od probelamticnih putnika.
    Secam se Jatovih letova iz Tripolija na kojima sam leteo svakog meseca. To su bili letovi puni radnika koji su pili bez prestanka od Tripolija do Bg. Pun avion pijanih muskaraca. Kakve god da su bile Jatove stjuardese, na ovim letovima znale su i da oduzimaju flase pijanim putnicima koji prave probleme, da se svadjaju sa njima, da se proderu, svasta im kazu. Mozda su bile neljubazne ali mi ostali smo imali mira.
    Sto vreme vise odmice vidim da je Jatovo osoblje bilo klasa za ovo sto sada ima.Ovi novi su daleko ljubazniji,nasmejani ali kao rastimovani. One Jatovke jesu bile nadrndane,spremne i na svaju sa putnikom ali su znale da kontrolisu pijane i agresivne putnike,znale su da smire malu i histericnu decu .Secam se leta iz Kaira kada je mali decak plakao zbog temperature. Kada sam zatrazio casu vode, bez problema mi je rekla idi na kraj aviona pa uzmi vidis da smo pored deteta.Dete je dobilo svu paznju i negu.
    (Tripoli, 9. avgust 2017 17:22)

    # Link komentara

  45. (Oliver, 09. avgust 2017 14:28)

    Mislim da ti nemas decu kad nesto ovako mozes da napises. A uzimajuci u obzir to sto si napisao mislim i da ne zasluzujes da ih imas. Sram te bilo.
     (stosone, 9. avgust 2017 17:06)

    # Link komentara

  46. Uvek sam na strani bolesnih posebno ako se jos radi o bolesnoj deci. Neko za ovo treba da odgovara. Nikakva bezbednost ovde nije bila ugrozena ako je dete bilo u pratnji dvoje odraslih ljudi. Putnici se skidaju sa leta ako su namerno agresivni ili agresivni zato sto su pod uticajem droge ili alkohola. Uloga lekara je upravo trebala da bude da proba da smiri dete. Ako nije moglo nista da se uradi, trebalo je objasniti putnicima o cemu se radi i verujem da bi svi imali razumevanja. Time bi se takodje narusila privatnost deteta ali birajuci izmedju dva problema, svakako da je bilo bolje da se obaveste putnici nego sto sada cela Srbija to zna.
    (Goran, 9. avgust 2017 17:06)

    # Link komentara

  47. A kako ce da ostvare "SVOJA PRAVA U OVOJ STRVINARSKOJ ZEMLJI" ostali "obični "gradjani koji nemaju mogucnost da ostvare svoja kvazi prava i da zvrcnu novine i izadju u javnost i tako zaplaše političare da mrdnu b... iz stolice da reše stvar kako se uvek i radi u ovoj STVINARSKOJ KALJUZI...
     (Karlo Koluči, 9. avgust 2017 16:56)

    # Link komentara

  48. Air Srbija se uplasila 11 god. deteta na letu od 45 min.
    Kad sam leteo za Sidney deca su pretabala avion dvadeset puta uzduz i popreko
    Toliko sam ogorcen da cu debelo razmisliti da li cu igde sa njima da putujem.
    Sto se mene tice dok se ne izvine porodici i decaku oni za mene ne postoje
    (Marko, 9. avgust 2017 16:55)

    # Link komentara

  49. i posle se neko čudi što ljudi koji imaju psihičke smetnje ne žele da traže pomoć , jer znaju da bi umjesto empatije i podrške društva dobili stigmatizaciju i progon. Inače kad ovako odnose prema djetetu kako bi tek prema odrasloj osobi
     (nn, 9. avgust 2017 16:55)

    # Link komentara

  50. Ne dati autističnoj osobi sedativ pred let je isto što i ne dati analgetik kad ima bolove. Niko ne treba da trpi toliki stres, pogotovo dete...
    (farmaceut, 9. avgust 2017 16:47)

    # Link komentara

  51. Lekar is osoblje avio kompanije su odlučili da dete nije u datom momentu sposobno da leti. Priča njegovog oca nema nikakvu težinu, to je njegovo lično mišljenje. A s obzirom da se poziva na ljudska prava, jasno je da mu je jedini cilj da podigne što veću buku kako bi, pretpostavljam, dobio neku odštetu od avio kompanije.

    Ne postoji ljudsko pravo koje garantuje nekome da će ući na let ili dobiti bilo kakvu drugu uslugu koju je platio. U ovom slučaju to se reguliše pravilima na koje je putnik pristao prilikom kupovine karte, ili u krajnjoj liniji Zakonom o obligacionim odnosima.

    I na kraju, pilot ima diskreciono pravo da bilo koga odstrani sa leta ukoliko smatra da ta osoba može na bilo koji način da ugrozi bezbednost leta ili na drugi način doprinese komplikacijama tokom leta (npr. ako pilot proceni da osoba u avionu može izazvati incident zbog kojeg će avion morati da sleti na neki aerodrom pre odredišta, da može zahtevati medicinsku intervenciju, itd). Ako je neko nekada pokušavao da leti sa visokom temperaturom ili vidno bolestan, verovatno mu se desilo ili da ga ne puste u avion ili ako se već ukrcate, onda pilot odluči da li ćete leteti ili ne. Meni, odnosno mojoj supruzi, se to dogodilo, i pilot je odlučio da nas pusti da letimo posle kraćeg razgovora.
    (London, 9. avgust 2017 16:30)

    # Link komentara

  52. Zao mi je zbog ove diskriminacije deteta. Ali eto, reče Antić, putovao je drugim komapnijama I nije imao bilo kakvih problema. Na kraju, mu naša kompanija Air Srbija, brani da uvede sina u avion. Neka se zamisli I sam Antić, koji ima izražene patrijotske stavove, ko vise poštuje njegovog sina I njegovo zdravlje, srpska kompanija ili ozloglašene zapadne komapnije. Njegov bolesni sin bi imao mnogo veća prava generalno, u jednoj Nemačkoj nego u Srbiji. Ovaj incident je samo slika našeg društva. Još jednom žao mi je I osudjujem ovakav bahati potez I brace Srba putnika I aviokompanije!!A Antić neka se zamisli kakve stavove ima o svojoj voljenoj zemlji.
    (igor, 9. avgust 2017 16:28)

    # Link komentara

  53. Људи се мере према свом опхођењу према старима, трудницама, невољнима и болеснима. Примитивизам до бескраја, не дао им Бог да пролазе кроз шта ово дете и његови родитељи пролазе, али нажалост примитивни и глупи људи морају сами да искусе невољу да би разумели. Мисаони људи се саживљвају са патњама других људи кроз књиге и искуства других људи и тако стичу емпатију/саосећајност. Нажалост све мање и мање људи чита, а за проживљавање туђих мука више нико нема времена од својих мука. Добродошли у АВинизам.
    (само јако!, 9. avgust 2017 16:18)

    # Link komentara

  54. Za citavih 30 min leta???
     (Da se zna..., 9. avgust 2017 16:18)

    # Link komentara

  55. Ja nisam ni na čijoj strani. Međutim imam dovoljno godina da mogu da kažem da je ovde svako iz svog ugla upravu ali i da neko mora da trpi. Kompanija je izabrala opciju da ne uznemirava ionako nervozne putnike na šta ima pravo jer od njih živi.
    (Branko, 9. avgust 2017 16:05)

    # Link komentara

  56. Pre nego što komentarišete, raspitajte se. Bila sam na letu gde je devojka sa autizmom napravila haos pa je avion iznad okeana vraćen u Irsku da bi je zbog bezbednosti izveli iz aviona. Nažalost, ni sedativi nisu pomogli da se smiri a snaga kojom je napadala osoblje i druge putnike je neverovatna. Razumem ogorčenost ali zbog ovog iskustva razumem i zaposlene.
     (andrea, 9. avgust 2017 16:03)

    # Link komentara

  57. Ne razumem zšto je važno čiji je sin, mislim da je dovoljno reći, da jedanaestogodišnji dečak nije pušten u avion.
    Lično mi je žao, ali ne znam propise i ne mogu reći ništa u vezi odluke posade aviona.
    (mirko, 9. avgust 2017 14:39)

    Važno je čiji je sin, jer da je neko anonimno dete, slučaj ne bi dospeo u medije. Ovako slučaj ima dodatnu težinu što je na korist svim ostalim roditeljima dece sa razvojnim poremećajima, da se malo podigne prašina i da se poštuju ljudska prava. I ne radi se samo o njima, svaka manjina je ugrožena u ovoj zemlji - ništa nije prilagođeno invalidima, dečijim kolicima i slično, ... Javne ustanove nemaju sve brojeve za čekanje i stolice da stari i bolesni ne moraju da stoje u redu, ... SIrotinja kopa po kontejnerima, ne postoji socijalna pomoć, ...
    (Mandrak, 9. avgust 2017 15:57)

    # Link komentara

  58. Moj sin je autistican ima deset godina ranije sam putovao sa er Srbijom sad sam dosao wizarom do Skoplja malo se uznemiri posle jednog sata ali se brzo smiri imalo je male dece koja su plakala i vristela ceo let i niko od putnika se nije bunio.
    (senad, 9. avgust 2017 15:54)

    # Link komentara

  59. Srbijo, teska li si za zivot. Sramota
     (Stariji maloletnik, 9. avgust 2017 15:53)

    # Link komentara

  60. Spustite loptu, moliću fino!

    Zet mi je pilot, (relief captain na B-787). Leti u jednoj Evropskoj kompaniji koja je "malo" jača od ove naše nabildovane. Nije naš, stranac je. Upravo mi je poslao tumačenje: MOŽE se detetu-čoveku sa znacima autizma zabraniti let. Retki su slučajevi i to kad dete-osoba prilikom ukrcavanja, odnosno pred poletanje pokazuje vidne znake uznemirenosti. Inače, nikakvih problema ne bi trebalo da bude da te osobe najnormalnije lete i lete i to često. Takođe i vidno pijanom putniku(dešava se redovno), putniku koji pokazuje izuzetan strah pre poletanja, itd. može da se ne dozvoli ukrcavanje ili da se pred poletanje odstrani sa leta.

    Šta se zaista desilo u Air Serbia za Tivat ne znamo zato što smo čuli samo jednu stranu. U svakom slučaju, situacije mora da je bila neprijatna za sve prisutne a za oca i najbližu rodbinu istovremeno i veoma bolna.
    (Zoran, 9. avgust 2017 15:51)

    # Link komentara

  61. pre neki dan smo leteli iz Dohe do Saigona (oko 8h). Avion je bio PUN, četvrtina deca. Ispred nas je bio francuski par s bebom starom oko mesec dana koja ponekad, kao i druga deca, plakala. U gate su takodje plakali. Nikome od zemaljskog ili letačkog osoblja ne pada ni na pamet ni da popreko pogledaju - smesak. Na kraju puta sve stjurdese su zamolile roditelje da se s bebom slikaju!
     (putnik, 9. avgust 2017 15:50)

    # Link komentara

  62. Mnogi u komentarima govore o bezbednosti i kriju se iza nje,naravno da je bezbednost prioritet ali....
    "da li je decak od 11god. potencijalna opasnost po okolinu"je osnova za procenu.
    Lekar jeste ovlasceno lice za procenu da li je neko zdravstveno sposoban da putuje ili ne, ali on nije lice da se bavi procenom o bezbednosti.
    Ovde se radi o pogresnim procenama i diskriminaciji.
    Svuda u EU ili ostatku sveta ova zabrana letenja naisla bi na svaku osudu a onda bi sledila odsteta u milionskim ciframa.
    (pera, 9. avgust 2017 15:37)

    # Link komentara

  63. Trebalo je malo vise takta ovde. sa decom sa autizmom se posebno postupa. on je bio uznemiren, sve je bilo prenaglaseno, mozda pretoplo i puno ljudi, oni su jako jako osetljivi na sve to. Mogli su da prilagode situaciju nekako. Ili da on sa mamom i bakom udje prvi u avion ili poslednji, kako bi se sto manje uznemiravao i kako bi se smanjile senzorni stimulansi koji su ocito bili jako, jos i putna nervoza i td, dakle vise takta je trebalo. Sa druge strane, mozda su i roditelji mogli da daju decku nesto malo vise za smirenje pred put.
    (Nikola, 9. avgust 2017 15:29)

    # Link komentara

  64. Zgrozena sam ovim cinom Air Srbije .
    Kako moze dete od 11 godina da ugrozi bezbednost leta ?
    Da li znate sta je autizam ?

    Radila sam u avio kompaniji vise od 30 godina , ali za slican slucaj nisam cula .

    Umesto da su detetu pomogli da
    mu bude prijatno na letu , koji traje manje od 60 minuta ( zavisi od tipa aviona ), odbili da ga prime na let.

    Da li znate da su deca sa autizmom veoma inteligentna deca i da li se pitate kako ce to da se odrazi na detetovu dusu ? Kako je njegovoj porodici ?

    Podrska porodici ovog decaka .
    (Laura, 9. avgust 2017 15:24)

    # Link komentara

  65. Ja imam dete sa autizmom, znam kako je tom detetu i njegovim roditeljima, ali kao srbin koji živi u holandiji sramota me je da se to desilo u mojoj srbiji. Taj supervisior bi u holandiji dobio otkaz ili bi sam uzeo otkaz pošto ovde postoji i moralna odgovornost.
     (Zoran, 9. avgust 2017 15:20)

    # Link komentara

  66. Autisticno dete sa pratnjom 2 osobe bezbednosna pretnja?!
    Putovao sam na letu od 6h gde je beba nekih indijaca vristala skoro svih 6 sati (sa malim pauzama) Etihadom, i niko im ni rec nije rekao cak smo mi putnici koji smo bili blizu pokusavali da pomognemo i zabavimo dete.
    Pa nisu ti ljudi krivi a najmanje to dete.
    Uzas i skandal koji bi u Americi Engleskoj Nemackoj zavrsio milionskom odstetom i bojkotom kompanije!!!
    Napred Cedomire.
     (DonnieDarko, 9. avgust 2017 15:18)

    # Link komentara

  67. @Milan S. Milutinović
    E vidiš, za tu situaciju koju si napisao nije krivo kabinsko osoblje Air Serbia već isključivo ground agent kompanija na polaznom aerodromu koja radi check-in, prtljag, load i turnaround aviona. Sticajem okolnosti radio sam na jednom od najvećih svjetskih aerodroma i imao milion ovakvih situacija gdje sam sa kolegama bio primoran uraditi off-load (skidanje sa leta) putnika za koje smo procjenili da bi iole mogao ugroziti rutinu i bezbjednost leta, pa sve do situacija pritiskanja silent alarma gdje policija po automatizmu hapsila ljude koji su bili nasilni, pijani i slično. Neki dan sam leti preko beogradske Tesle sa Air Serbiom i zaista, kao profi (ali zaista ne kažem ovo pretenciozno) ima samo riječi hvale za procedure i osoblje. Vjerujem da su i sada postupili profesionalno i uz poštivanje svih pravila sigurnosti zračnog prevoza.
    (pluton, 9. avgust 2017 15:14)

    # Link komentara

  68. Ne razumem to što nisu hteli da mu daju neki barem blagi sedativ, pa i ja ga uzmem pred let, nije to toliko štetno pogotovo kad se koristi samo u izuzetnim situacijama. Bilo bi lakše njemu, roditeljima i ne bi došlo do incidenta.
    (Tijana, 9. avgust 2017 15:12)

    # Link komentara

  69. E sad ih lepo oderi na sudu i provuci kroz medije, pa neka budu bahati i sledeći put!
     (mc, 9. avgust 2017 15:04)

    # Link komentara

  70. teska je ova srbija i za zdrave ljude a tek koliko je teska za ljude koji su bolesni u bilo kom vidu bolesti.
    (heavy, 9. avgust 2017 15:03)

    # Link komentara

  71. Stvarno je sramota sto nisu pustili dete na let, medjutim ipak mi nije jasno zasto su ga vodili u guzvu i vrucinu da se uznemirava, svakako da treba da ide na letovanje ali mozda nekim drugim opustenijim prevozom..
    (NSdjanka, 9. avgust 2017 15:01)

    # Link komentara

  72. Malo imamo informacija da bi donosili sud konkretnog slučaja. Ne znamo kolikog obima je to bilo, da li su pokušali nešto da ga smire, pa i lek ako treba ili su odbili, koliko je bilo vremena do leta da bi se stiglo pomoći, a verovatno je bilo, čim je bio kod lekara, itd. Meni je žao tog dečaka i porodice i svih u sličnoj situaciji. Da sam bio tamo pomogao bih koliko bi umeo, makar lepa reč i podrška. Zato me nerviraju i oni koji su prijavljivali mogući problem, neki koji su bez osećaja i humanosti prema slabijem dobijali na važnosti glumeći da su "svesni-savesni", a na poslu, kući, državi ne smeju da pisnu, jer tu su oni inferiorniji.
    (realno, 9. avgust 2017 14:58)

    # Link komentara

  73. @(Oliver, 9. avgust 2017 14:28)

    Izbacivanje autisticnih osoba (i dece koja placu) uopste nije praksa kod aviokompanija. Ako nista drugo, carteri preko leta bi bili poluprazni. Kao i avioni Air Serbia-e iz Beograda ka zapadnoj Evropi i obratno.
    (P, 9. avgust 2017 14:57)

    # Link komentara

  74. Dogadjaj je stvarno prava sramota i nemam reci kojima bih negativno opisao ponasanje i znanje doticnog aerodromskog lekara kao i osoblja Air Serbia.

    Takodje je katastrofalan komentar pojedinaca u ovoj kolumni koji se odnosi na decu koja placu. Uzas !

    Pozdrav i iskrena podrska porodici Antic !
    (Branislav, 9. avgust 2017 14:57)

    # Link komentara

  75. У тој истој авио компанији, ја сам 23. маја 2017. године на лету из Санкт Петерсбурга (док сам се враћао са брачног путовања) доживео сцену да група од десетак наших грађевинских радника, очигледно у припитом стању, терорише остале путнике својом галамом, надвикивањем и вербалним провоцирањем једне жене средњих година која je седела испред њих и покушала да замоли да се утишају, јер од њих није могла да чита књигу. Ругали су јој се, омаловажавали, урлали из ината, гласно пуштали коло са мобилних телефона, а у једном тренутку сам јасно видео како из кесе испод седишта ваде флашу од литар или 0,75 литара жестоког пића (вероватно купљеног у фри шопу) и из ње наизменично пију, додајући један другоме. Обратио сам се стјуардеси са марамом црвене боје која нам се на почетку лета представила као руководилац кабинског особља и ништа није смела да предузме, јер их је очигледно било превише и нико их не би могао смирити без ризика да сукоб постане физички. А када смо слетели у Београд, нико их није зауставио, легитимисао, претресао нити им затражио да дају изјаве.
    (Milan S. Milutinović, 9. avgust 2017 14:56)

    # Link komentara

  76. Kakva klasicna bahatost - umesto da daju hitno izvinjenje, vaucer i besplatan let za decaka oni se jos raspravljaju preko medija. Tipicno za sektor trgovine i usluga u Srbiji ciji zaposleni jos mnogo trebaju da uce sta je customer service.
    (Pintrest, 9. avgust 2017 14:55)

    # Link komentara

  77. Zao mi je,ali to je praksa svuda u svetu u avionskim kompanijama.Bilo sta sto ugrozava sigurnost,bezbednost i komfor putnika nije dozvoljeno.Istoricar bi to trebalo da zna.
    (Oliver, 9. avgust 2017 14:28)

    Ocigledno je da nikada nisi leteo avionom, u suprotnom bi znao da je plac dece uobicajen pogotovu na dugim letovima i da je to sastavni deo letenja. Putnicima obicno nije svejedno, posada se trudi da smiri dete i pomogne roditeljima da ga smire.
    Izbaciti autisticno dete sa leta moze da se desi samo u zaostaloj Srbiji gde se pojedinci kao ti i i tebi slicni "groze" osoba sa autizmom, osoba u invalidskim kolicim, slepima i gluvima. Znas, ja sam bre platio kartu do Tivta i necu da mi neko autisticno deriste pokvari odmor.
    Jadna je Srbija sa tobom i takvima kao sto si ti.
    (Milosav, 9. avgust 2017 14:51)

    # Link komentara

  78. Sigurnost leta je AMIN! Nema tu altruizma, niti empatije. Sve i svako ko može ugroziti let neće biti primljen na njega. Prema ICAO instrukcijama gate manager ima pravo da ne primi na let svakog putnika za kojeg procjeni da bi mogao utjecati na bezbjednost leta u bilo kojem segemntu. Tada je propisan off-load takvog putnika i nema sile da se on primi nazad. Nema tu advokata, niti sličnih stvari, sigurnosna pravila su jasna. Žao mi je klinca, ali avioni su ozbiljna stvar.
    (pluton, 9. avgust 2017 14:49)

    # Link komentara

  79. Ne razumem zšto je važno čiji je sin, mislim da je dovoljno reći, da jedanaestogodišnji dečak nije pušten u avion.
    Lično mi je žao, ali ne znam propise i ne mogu reći ništa u vezi odluke posade aviona.
    (mirko, 9. avgust 2017 14:39)

    # Link komentara

  80. Podrška porodici Antić.
    Teško je danas u razvijenom i demokratskom svetu naći društvo koje je u toj meri netolerantno,bezosećajno i diskriminatorski nastrojeno prema osobama sa smetnjama u razvoju, invaliditetom,transrodnim i gej osobama.
    To je jedna velika sramota za društvo u celini.
    Ponašanje,odnos i sveopšte prihvaćena kultura koja određene osobe i cele porodice izopštava iz normalnih društvenih i socijalnih aktivnosti umesto da ih prihvata,pomaže i olakšava.
    Sramota !!!
     (Raca, 9. avgust 2017 14:31)

    # Link komentara

  81. "pitao da li izbacuju i drugu decu koja tokom leta plaču" Da,niko od putnika nije duzan da slusa plac deteta 40 minuta,bez obzira da li dete ima autizam ili nema.Ako roditelji ne mogu da smire dete,onda neka idu kolima u Cg ili privatnim avionom.Ima avionskih taksija u ovoj zemlji.Niko nije duzan da trpi plac deteta ni iz susednog stana,a kamoli u avionu.Zao mi je,ali to je praksa svuda u svetu u avionskim kompanijama.Bilo sta sto ugrozava sigurnost,bezbednost i komfor putnika nije dozvoljeno.Istoricar bi to trebalo da zna.
    (Oliver, 9. avgust 2017 14:28)

    # Link komentara

  82. Jednom prilikom se na linij za Minhen vozio sa jednom nasom pevaljlkom (sama ne zna da peva, ali zna da deli savete i nosi flas garderobu) i njim drugarima koji su se ponasali tako kao da ce je ceo avion njihov. Toliko su galamili i izgovarali ruzne reci, da je to bilo nepodnosljivo.

    Mislite da je stjuardesama to semtalo? Naravno da ne iako je bilo ocigledno da putnicima, makar u zadnjem dellu aviona (posto doticna nije imala love za biznis klasu) bilo jako neprijatno.

    E sad, u sulovoma letenja pise generalno da se putnicima koji uznemiravaju druge putnilke nece dozvoliti da putuju, i da ih "osoblje Air Serbie" moze izbaciti iz aviona.

    Sta to znaci, da svaki [putnik moze da bude izbacen pod izgovorom da nekome smeta?

    Nije mi jasna uloga lekara. U Uslovoma letenja AS, nigde ne pise da je potrebno odobrenje lekara da bi putnik leteo.

    Ovde se najverovatnije radi o tome da je avion bio prebukiran, da je neko preko veze pokusao i ocigledno uspeo da udje na let, po cenu da se autistican decak i njegova pratnja izbace sa liste putnika.

    Ja se nadam da Cedomir ima dobrog advokata. U normlanoj zemlji bi im odrali kozu s ledja, oako u Srbiji u najboljem slucaju dobice 1000 evra.

    AS da porazmisli o svom ponasanju, da edukujke svoje osoblje, da spreci ubacivanje u avion "preko veze" i da prestane da se krije iza "bezbednosti" putnika u ovom slucaju, uplakano dete sa pratnjom, nikome ne moze da bude bebednosna pretnja.
    (diskriminacija, 9. avgust 2017 14:24)

    # Link komentara

  83. Ne znam kakvi su ovo ljudi sto su negodovali! Da li bi isto tako negodovali da je beba u avionu ili neka starija osoba koja se boji pa histerise?? Milion puta sam se vozila u avionu sa bar 4 bebe po letu koje su neprestano plakale, niko rec nije rekao. Jednostavno shvatite da nismo svi isti, majka bi verovatno smirila decaka po ulasku u avion ili bi on sam prestao sa placom kad avion uzleti. Ne bi vas ubilo malo empatije, shvatite da je decko bolestan i olaksajte mu umesto da brinete za svoje d*pe tih 40 minuta leta. Zgrozena sam s kim zivim.
    (Zivka, 9. avgust 2017 14:20)

    # Link komentara

  84. @(roadrunner, 9. avgust 2017 14:09)

    Ako nemas nikog autisticnog (bilo sta od celog spektra) u familiji, siroj i uzoj, ne pisi ovakve stvari.
    (PNR1A, 9. avgust 2017 14:20)

    # Link komentara

  85. onako realno @
    Nije "onako realno" nego stvarno, osoblje aviona moze po svojoj proceni da ne primi osobe koje bi mogle da ugroze let ili druge putnike (bilo to radi sigurnosnih,zdravstvenih ili etickih razloga)to je njihovo pravo pa cak i da pogrese.
    Ne razumem tolike minuse koje si dobio.Gore nema humanitaraca,gore je opasno :(
     (cobo, 9. avgust 2017 14:16)

    # Link komentara

  86. Podrska zaposlenima u AIR Srbija. Iako jako uvazavam gospodina Antica,ovaj put nije u pravu.Napadi histerije kod autisticne dece mogu biti jako neprijatni i prerasti u agresiju. Takav putnik moze ugroziti bezbednost na letu i druge putnike. Ovima sto se sablaznjavaju bih porucio da li bi isto mislili kada bi im, na primer, u toku leta ,bacilo neki predmet na glavu? Btw, ako zna da se dete odredjenim lekovima priprema za put,zasto to nije uradio?
    (Velja, 9. avgust 2017 14:12)

    # Link komentara

  87. Srbija je jedna tragicna zemlja u kojoj nema vise nikakvih vrednosti, ni morala ni etike. Samo mrak
    (phlp, 9. avgust 2017 14:10)

    # Link komentara

  88. "Podrška" a kako ga to podržavate? Dajete pare za ustanove za zbrinjavanje autistične dece, ili za istraživanja u toj oblasti ili ono otkucate "podržavam"?

    Inače, autistična deca mogu biti veoma "nezgodna" i to je jednostavno tako. 11 godina nije malo dete i može da pravi ozbiljne probleme u avionu osim plakanja ( i sumnjam da je bilo samo obilno plakananje) Ako nisu mogli da ga smire na "kopnu", pre ulaska u avion, skoro pa neverovatno je da bi ga smirili unutra aviona gde još prenatrpanije.

    Stjuardesa, lekar i celo osoblje sigurno ne bi reagovali tako, rizikovali PR i legalne probleme, kao za kompaniju, tako i za sebe, naročito znajući da je to dete poznate ličnosti. Procena je bila da je manji rizik da ga ne puste nego da ga puste u avion
    (roadrunner, 9. avgust 2017 14:09)

    # Link komentara

  89. Ne mogu da verujem,sta sam procitala :( Ima li iko normalan da reaguje po ovom slucaju?Ovo je sramota koja se verovatno nigde nikom nije desila Sta trebaju roditelji dece sa "smetnjom u razvoju",da placaju privatne letove?Nadam se da ce gospodin Antic smoci snage i ovu sramotu izganjati do kraja.Kad kazem to , ne mislim na materijalnu,vec moralnu pravdu.Zelim da sa svojom porodicom dozivi satisfakciju a pomenuti "strucnjaci"zavrse svoju radnu karijeru na tom poslu,ne u nasem sudu vec tamo gde je takva presuda moguca.
     (edit, 9. avgust 2017 14:07)

    # Link komentara

  90. Због таквих људи који су жалили особљу нам је оваква држава. Зрна људскости и емпатије у њима нема, само себичност генерисана џиберлуком и неком ситном кинтом која је у нашем сиромаштву мало богатство, а у озбиљним земљама штек просечног ђубретара. Подршка детету и породици. Како им је, то зна свако ко се на своју несрећу нашао у сличној ситуацији.
    (МС, 9. avgust 2017 14:05)

    # Link komentara

  91. Ovo je stvarno skandalozno.
     (josip broz, 9. avgust 2017 13:57)

    # Link komentara

  92. Diskriminacija-tužba protiv avio kompanije da se ne bi ponavljale ovakve stvari
     (Alex, 9. avgust 2017 13:56)

    # Link komentara

  93. Bez obzira na sve humanitarne poglede i ljudska prava mora se uzeti u obzir i sigurnost i ugodnost ostalih putnika.
    (onako realno, 9. avgust 2017 13:55)

    # Link komentara

  94. sramota!!! Svaka čast B92 za puštanje filma "Lazar" preksinoć, podrška bolesnoj deci. Preuzmite odgovornost Air Serbia!
     (o m k (dib), 9. avgust 2017 13:50)

    # Link komentara

  95. Zemlja Srbija, ne znaju oni na aerodromu ni sta je autizam, je l' se na hleb maze?! Sramota.
     (NSNS, 9. avgust 2017 13:49)

    # Link komentara

  96. Dečak je bio u pranji majke, bake i sestre, a list piše da je procenjeno da "njegovo dugotrajno plakanje može da uznemiri ostale putnike".

    Molim vas, recite da je ovo šala!?
    Bože me sačuvaj!!!

    Podrska porodici decaka, najiskrenije se nadam da ce tuziti avio kompaniju.
     (postovalac, 9. avgust 2017 13:48)

    # Link komentara

  97. Tugo moja, kao da im nije dovoljno tesko, kakvi smo postali.
    (bbb, 9. avgust 2017 13:47)

    # Link komentara