Subota, 27.05.2017.

20:18

"Predsedniče, koliko je koštala crkva?" Nikolić: Aha

Nakon četiri godine bajčetinska crkva posvećena Svetom velikomučeniku Dimitriju ugledala je svetlost dana. Ktitori su Tomislav i Dragica Nikolić.

Izvor: B92

"Predsednièe, koliko je koštala crkva?" Nikoliæ: Aha IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Gastarbajter

pre 6 godina

Čitam i ne verujem. Ponekad mi je žao što ne živim u parodiji, ali na kraju samo uzdahnem, presrećan što sam se preselio u sredinu u kojoj predsednik ne ktitoriše crkve i gde parlament ne služi da vlada, već da uređuje državu.

GreenTooth

pre 6 godina

Narod ne pita nekog privatnika odakle mu novac ili neku privatnu firmu nego predsednika koji je bio na toj duznosti pet godina. S druge strane taj isti predsednik primao je platu iz drzavnog a ne privatnog budzeta. Da je ovo pravna drzava on bi narodu sam rekao odakle mu toliki novac jer se radi o novcu naroda koji uplacuje u budzet??? Ipak radi se o velikoj sumi novca koji jedan predsednik razvijenije drzave sa mnogo vecim primanjima ne moze da odvoji da gradi crkvu i zato je pravo svakog gradjanina da pita Tomu odakle mu novac za crtkvu, odakle Dragici za fond itd.???
(paor, 28. maj 2017 08:01)

Prijatelju moj, na istoj smo mi strani. Mozda nisi primetio sarkazam u mom komentaru. Hteo sam samo reci koliko nam se drzava nalazi u kanalu, kada predsednik drzave moze da izvodi ovakve finansijske mahinacije, i da pri tome nikome ne mora nista da odgovara. Po meni nije normalno da neko u Srbiji, koja je izrazito siromasna drzava, moze da izdovji ovoliki novac za gradjenje bilo kakvog objekta, pa makar to bio i predsednik drzave. Ne osudjujem unapred, mozda je covek sakupio taj novac od priloga, raznih izvora sa strane, ali ne vidim onda razlog zasto se sa tim ne izadje transparetno u javnost i odagnaju sve sumnje. Ali vise se bojim da je ipak ono drugo, zloupotreba na svim mogucim nivoima.

Aldebaran

pre 6 godina

(Stefan, 27. maj 2017 22:59)

Potpisujem svaku reč vašeg komentara.

Dodao bih samo da je tragičo da je i posle toliko vremena u Srbiji više nego ikad aktuelna ona Dositejeva konstatacija:

"Knjige, braćo, knjige nam trebaju, a ne zvona i praporci!"

Ništa Srbi nisu naučili, a izgleda i da nikad neće...


Imam nekoliko pitanja za sve ove što padaju na teme jer "Toma sagradio crkvu svom narodu":

- Gde je dosad išao taj tzv."narod" da se moli?

- Po čemu je Toma znao da je tzv."narod" rešio sve svoje bitne probleme u životu i da mu fali samo još jedna crkva?

- Koji je stvaran problem Toma rešio tzv."narodu" s tom svojom preskupom crkvom?

- Nije li to moglo baš nimalo skromnije i da li je baš morao da spuca milion (pokradenih) evra na mermer i mozaike od više hiljada evra po kvadratu i da li će zbog toga molitve izgovorene ispred njih imati prednost i VIP tretman pri obradi kod onog gore?!

Vladimir

pre 6 godina

Hvala Gospodu što se dotakao srca našeg predsednika naše vlade Republike Srbije da podigne ovu svetinju. Neka blagosolovi gospod njegovog ktitora, njegovu porodicu", rekao je patrijarh Irinej.
Postovani patrijarse Irineju, ja se kao obican, mali covjek iskreno nadam da ce moje srce dotaknuti nas Gospod Isus Hrist. Ne po zasluzi, jer zasluge nemam, ali se nadam. Znam postovani da oni cije srce zaista dotakne i obasje ljubav i dobrota Gospoda ni na jedan nacin nisu nalik gospodinu Nikolicu. Ti ljudi su njegova suprotnost. Skromni i ponizni, godovo nevidljivi bez imalo zelje za samoreklamiranjem i puni su ljubavi, njeznosti i dobrote prema svakome. Rijec im je blaga i pogled mio. Molim vas objavite mi komentar.

Aha

pre 6 godina

Tako vam je to kad neko skromnih kapaciteta, maksimalnog dometa blagajnik mesne zajednice ili npr. pogrebnog preduzeća, dogura preko balkanske partijske muljavine do visoko, pa još više, pa onda i stvarno previše, postane predsednik, druži se sa svetskim liderima, govori za govornicom UN, a onda da se oduži starom kraju od izmuljanih para podiže crkvu za opustelo selo, sa sve blagoslovima crkvenog vrha, jer na kraju krajeva deo su iste ekipe.

Sad mu je još ostalo samo da nauči da svira klavir, ako se razumemo.

marko, nis

pre 6 godina

"Nisam religiozan, ali se zbog tradicije izjašnjavam kao pravoslavac". A onda SPC za sve što radi nađe opravdanje u tome da zastupa 84% ljudi u Srbiji koji su se izjasnili kao pravoslavci. Pa i Nikolić sada može da kaže "Ali ja sam ovo uradio zbog duhovnih potreba ogromnog dela naroda koji pripada pravoslavlju." Pa vi onda nastavite da im dijete legitimitet, tako što ćete zbog nekakve tradicije da budete pravoslavci, iako ovde u ono što piše u bibliji ne veruje više od 5% ljudi.

Saša Drmić

pre 6 godina

Recimo da je sve ovo koštalo 1.000.000 evra (122.733.216 dinara). Ako je njemu godišnja predsednička plata 130.000din * 12 = 1.560.000. To znači da bi on milion evra mogao da zaradi za 78 godina predsednikovanja.

drne

pre 6 godina

Jedana molba... Ako mislite na Isusa Hrista,nemojte govoriti ili pisati "onaj gore". Druga stvar,sasvim je legitimno da se ktitori crkve oslikaju kao sveci,samo bez oreola koliko se secam... Trece i najvaznije je...ako su to zidali svojim parama treba ih pohapsiti i ispitati odakle im. Ako su pare od fondacije,opet pohapsiti. A i onda oni nisu ktitori...

Mira

pre 6 godina

u toj Bajcetini zivi jedva 20-tak seljana, a u okolnim mestima mozda jos dva puta toliko. Teska zabit.I onda, jima tolikima treba crkva?
Hahahahaha

miki

pre 6 godina

то што је дао паре да сагради цркву у родном месту, свака част, само би ваљда било поштено да објасни како је успео да од посланичке и председничке плате заради ту велику цифру новца?!

Gordana

pre 6 godina

Ja bih zelela da mom rodnom Beogradu kao zadužbinu ostavim zgradu opere. Molila bih porodicu Nikolic da me posavetuje kako da to uradim. Imam sve predispozicije za to: muz mi je nezaposlen, kao i gospodja Dragica, a ja Cu naci Jos dva dodatna posla i dostici predsednikovu platu od 130.000 i gradnja moze da počne. Ipak, savet Nikolica, koji su kroz to već prosli, bi mi bio dragocen.

draginja

pre 6 godina

Al se potresao, a i ovi sto treba da ispitaju poreklo imovine,kad su mu postavili pitanje koliko kosta izgradnja crkve i odakle mu pare.
Kakvo bre ispitivanje porekla imovine,u Srbiji ni jedna institucija nije samostalna,bas bih volela da vidim ko bi pokrenuo to pitanje.
O tome ce se pricati par dana,a onda sve pokriva zaborav.

paor

pre 6 godina

Vidim lepo se povela rasprava o ovoj temi. Ne ulazim u to da li je trebala da se sagradi crkva, bolnica, skola...ili nesto cetvrto. Svako ima pravo da radi sa svojim novcem sta zeli. Ali mi nisu jasni ljudi koji ovde pitaju odakle mu. Upravo zbog toga ce Srbija jos uvek ostati ono sto mozemo videti danas...ili ce se mozda nesto promeniti za dve-tri godine. Do tada, uzdravlju mi svi budite. Objavite komentar!!
(GreenTooth, 27. maj 2017 22:20)

Narod ne pita nekog privatnika odakle mu novac ili neku privatnu firmu nego predsednika koji je bio na toj duznosti pet godina. S druge strane taj isti predsednik primao je platu iz drzavnog a ne privatnog budzeta. Da je ovo pravna drzava on bi narodu sam rekao odakle mu toliki novac jer se radi o novcu naroda koji uplacuje u budzet??? Ipak radi se o velikoj sumi novca koji jedan predsednik razvijenije drzave sa mnogo vecim primanjima ne moze da odvoji da gradi crkvu i zato je pravo svakog gradjanina da pita Tomu odakle mu novac za crtkvu, odakle Dragici za fond itd.???

Grunf

pre 6 godina

Crkva bi uskoro, kako kanon nalaže, trebalo da dobije i ikonu sa likom Tomislava Nikolića.Koliko mi je poznato ikona slika na drvetu,platnu,kamenu sa likom Isusa Hrista,Bogorodice,drugih svetitelja,anđela ili drugih događaja vezanih za istoriju crkve i Sveto pismo.Gde je tu g-din Tomislav Nikolić.Šta radi naša crkva?Ismeva sopstvenu veru kao i sa g-dinom Batom.Zidajući crkvu od kako kažu,a niko tačno ne zna od mil.evra oni su radili na sebi.Pre bih rekao zaradili na sebi.Da li ova crkva ima dozvolu za gradnju,upotrebnu dozvolu?Da li Bajčetini treba nešto drugo?Pojmanemam ali da li iko te ljude pitao šta im treba.Nemam ništa protiv da neko sagradi crkvu.OK.Sigurno gradjanima Bajčetine treba toliko toga pre crkve.Naši političari su korak ispred svog vremena.Sebe vide kao svetce, andjele, nedoirljive za običan narod."Svaka Vam čast.Odličnu poruku šaljete gradjanima".Neka Vam bog oprosti-narod teško.E samo da u ovoj zemlji ima ko da sprovede zakon kakav god da je.Čuda bi se desila.

sauron

pre 6 godina

sad je postalo pomodarstvo da ovi novopečeni skorojevići koje je rat i poratni period izbacio na povrsinu a za koje se nebi ni znalo da nije politike kriminala i sumnjivog biznisa ( cesto pomesano sve zajedno) , prave bogomolje i svoje zaduzbine koje su cesto i oslikane njihovim likovima. Valjda kupuju savest i mir za sebe i svoje potomke. Neka ne zaborave da onaj gore vidi i zna sve...

nikola

pre 6 godina

Od uvek je u Srbiji da ne pricamo o ostalom svetu bilo sirotinje. Bilo nemastine bilo gladi. A nazalost bice i ubuduce. Svi ovi cinici koji to pomonju u negativnom kontekstu povodom izgradnje ovog hrama trebalo bi da znaju da svi mi danas nebi imali sve ove predivne hramove crkve i manastire sirom nase Srbije da su nasi imucni ljudi dobrotbori ktitori dali sav svoj novac sirotinji. Narod bi to pojeo popio spiskao i napravio jos vise sirotinje. Za nemastinu postoje posebne institicije koje su nadlezne a ovi dusebriznici ako im je toliko stalo da pomognu neka odrese svoju kesu pa uplate koji dinar. I tako dobijamo svakog meseca blanko uplatnice za pomoc. Pistite da oni koji imaju raspolazu sa svojim imetkom kako hoce i zele. Negledajte u tudji dzep vec u svoj. A svako sa svojim imetkom neka radi sta zeli. Ima ko je placen da kontrolise poreklo tih srestava.

milos

pre 6 godina

crkve se grade dok su bolnice stale pune bubasvaba sa starudijom od aparata. uzas nad uzasima!
ps. ako se ne varam ktitor si ako finansiras svojim novcem, a ne tudjim. milion evra sigurno nije mogao da ustedi od plate, da se ne lazemo.
eeeh, kakava zemlja!!

ja sam

pre 6 godina

gospodine stefane i svi vi koji glavom svojom razmišljate, sve što ste rekli na mestu je. i sve je tačno, samo što srbina ne može da opasulji niko, pa ni gospod kome se klanjamo na pravedan ili pogrešan način.

Gradimir

pre 6 godina

Svake četvrte godine, a ponekad i u manjim razmacima, pokazujemo da nismo pravoslavci već praznoglavci. Niko nam nije kriv što živimo u vučko**bini osim nas samih. A i Toma nas potkači kad stigne.

Mile Pravdoljubić

pre 6 godina

Graditi crkvu nije ništa loše a može da bude i korisno ako neki mladi ljudi u njoj dobiju inspiraciju i postani bolji ljudi i
pridju u srcu Bogu .Jeduno je problem što je za navedene novce moglo da se napravi deset istog kapaciteta ali manje našaranih.A i pitanje je odakle toj porodici para za finansiranje gradnje koja je mogla da bude i skuplja da nisu imali i volomntere.

djordje

pre 6 godina

u 20 h gledam vesti na b92 prilog o samohranom ocu kome je žena umrla a koji ne moze da prehrani 6 gladnih mališana.U medveđi u toj perspektivnoj varošici su uspeli da mu kao nezaposljenom licu bez ikakvih primanja uskrate i socijalnu pomoć.E sad vidiš Tomu koji sav naš novac tacnije 124.000.000 dinara ulozi u svoju kapelu za pokajanje a sa druge strane vidiš 6 male i gladne dece kojima je potrebna pomoć pa i makar 1% ovog našeg novca koji je toma izmuljao dodje mi da plačem iz sveg glasa.Ovaj gore vidi sve tomo ali baš sve zamisli svoje unučiće kao ovu decu kad udjes da se ispovedis.

GreenTooth

pre 6 godina

Vidim lepo se povela rasprava o ovoj temi. Ne ulazim u to da li je trebala da se sagradi crkva, bolnica, skola...ili nesto cetvrto. Svako ima pravo da radi sa svojim novcem sta zeli. Ali mi nisu jasni ljudi koji ovde pitaju odakle mu. Upravo zbog toga ce Srbija jos uvek ostati ono sto mozemo videti danas...ili ce se mozda nesto promeniti za dve-tri godine. Do tada, uzdravlju mi svi budite. Objavite komentar!!

dek

pre 6 godina

Stvarno smo bedan narod, kad nam smeta izgadjena crkva! nije Toma moji favorit, al bolje crkva nego diskoteka ili privatna kuca.pored bolnica i radnih mesta, treba nam i crkva da ljudi nadju mir,ljubav i ostale duhovne stvari koji
ljudima znace. kada bude vise boljih ljudi,bice i boljih porodica bice i bolja drzava. i nije to od njegovih para nego iz fondacija. verovatno nije mogao od tih para celu drzavu da oporavi al bar je neko dobro uradio. I Djindjic je onomad dovrsio "Svetog Savu".

Bojan

pre 6 godina

Svi ste pametni sta treba da se radi sa tudjim parama. Za pocetak napravite kucicu za pse pa posle kritijujte crkvu. Strasno kad mram da branim tomu diplomu!

Reformator

pre 6 godina

Ova drzava je medju najsiromašnijim u Evropi upravo zbog toga sto politicari zadnjih 27 godina kradu, i samo mi nije jasno odakle vise!!!! A ocito gospodin Nikolic ima neke velike grehe na dusi, cim gradi crkvu. Nekada su vladari gradili crkve i manastire jer su to bila prosvetiteljska mesta, tamo se narod ucio i opismenjivao kako tako, tamo su bile knjige, itd. A danas, pored toliko skola i bolnica koje su u stanju raspada, da se ulozi i jedan jedini dinar u crkvu, sa mozaicima koji nemaju veze sa zivotom, je cista ludost!!!!! A na kraju krajeva, odakle gospodinu Nikolicu, sa platom predsednika od oko 150 hiljada dinara, posle 5 godina vladavine 123 miliona dinara za izgradnju bilo cega???? Zasto ja sa nesto manjom platom od njegove posle 10 godina rada za stranu korporaciju nemam milion eura sa strane na racunu????

Bojan

pre 6 godina

(GreenTooth, 27. maj 2017 22:20)

U pravu si skroz. Dokle god se ne dovodi u pitanje odakle jednom politicaru milion evra da ih slupa u crkvu (od plate nije sigurno), do tada će nam i biti mrak.

Stefan

pre 6 godina

Uđite u najbližu školu. Bolnicu. Dom zdravlja. Porodilište. Vrtić. Starački dom. Fakultet. Ma gde god, samo da je državno. Da li ijedno od tih mesta, ijedno, ma makar i jedno jedino, izgleda upola sređeno kao ova besmislica? Dok se sve ove zgrade, od kojih doslovno zavise životi ljudi (u ovom ili onom kontekstu), raspadaju - "naš" predsednik gradi monumentalnu crkvu u svom rodnom selu od par stotina ljudi. Dok se deca leče SMS-om, "naš" predsednik skuplja pare za šarenu betonsku zgradu koja ne služi - ničemu. Apsolutno ničemu. A SPC mu kliče. Svaka čast i jednima i drugima.
Pitate se zašto je Srbija (a i Bajčetina s njom) iz godine u godinu sve manja? Zato što: (1) ljudi više umiru jer ne mogu da se leče; (2) ljudi ne žele da imaju decu, jer ne mogu da ih izdržavaju i (3) svako ko može, beži odavde jer nikakvu perspektivu nema. Znate kako će s tim da pomogne crkva od 1mil€? NIKAKO!

Ucite nemacki deco i bezite odavde na vreme

pre 6 godina

Ne razumem koja je svrha placanja bilo kakvog poreza i doprinosa drzavi
nakon ovog clanka ako ta drzava koja treba da radi svoj posao ne radi ni 1% za ono sto je placena parama poreskih obveznika?

Zasto bi onda u tom slucaju poreski obveznik bilo sta uplacivao takvoj drzavi ukljucujuci i svoje doprinose,racune i ostalo?

Prelepa ali cemu?

pre 6 godina

Crkva je PRELEPA zaista ko je radio bio je bas mastovit,iznutra mi se vise zvidja nego spolja jer spolja nije u Vizantijskom stilu ali opet,cemu i to u selu koje nema vise ljudi?Da je bar u nekom gradu gde crkve nema pa da kazes hajde,ok ali ovo...

ime

pre 6 godina

Omg, a na sve strane pljušte objave u kojima mahom roditelji mole za pomoć, kako bi uspeli da plate lečenje detetu. Cifre koje su potrebne su mizerne u odnosu na ovo.
Svaki kvadrat prokletog mozaika je mogao nekom detetu da pruži šansu da odraste.
Bolnice se raspadaju. Liste čekanja za preglede i lekove od kojih život zavisi predugačke...
Plus, pare pokradene od istog tog naroda koji crkava u bedi i nikom ništa.
Užas.

Veliki brat

pre 6 godina

I nekad davno su vlastelini bili ktitori i crkava i manastira.

Ali, u to vreme feudalizma, vlastelini su i po tadašnjim zakonima bili VLASNICI velikih teritorija, npr. knezovima su svi plaćali porez kao što danas plaćaju državi, a knezovi su to trošili na sebe i svoju vojsku, nije bilo policije, prosvete, zdravstva, ministarstava, ambasada...
Plus naplaćivali karavanima putarinu, pa su od svega toga i mogli da priušte da budu ktitori, i sve po tadašnjim zakonima.


Danas, koliko znam, ne živimo u feudalizmu, i postavlja se pitanje odakle pojedincima novac da budu ktitori, posebno ako su na državnim funkcijama i nisu vlasnici privatne firme?

hm?

pre 6 godina

Crkva pokajnica za otkup greha.... Izdaja kumstva, saboraca iz stranke, diploma stecena preko noci.... ko zna sta jos? Naravno, sve uz blagoslov SPC...

pera kojot

pre 6 godina

glasao sam za belog preletacevica, ne volim tomu ni vucica,za zute mislim da su najgori od svih,sloba je zlo...eto da znate ci sam. ali kazite mi ko od vas ne bi uzeo neki dinar sa strane da je na vlasti??? sloba pravio bambilend,marko se vozio ferarijem...koliko to kosta? tadic se sminkao,putovao,trosio pare u nebo,stavio na svoj privatni racun... a to kosta.toma napravio CRKVU u HRISCANSKOJ zemlji!!!! i vama to smeta????sram ga bilo. stavio je on pare u dzep,sigurno....i za to treba da odgovara,ali da odgovara jer je napravio crkvu u srbiji??? ma dajte ljudi,razmislite malo.

Dipl.ecc.

pre 6 godina

"svaka cast"@; covek smatra, da zemljacima treba da ostavi crkvu, po meni bi bilo mnogo bolje, da je poklonio skolu, stipendirao mlade talente, napravi dom za stare, ali, zeleo je crkvu.
Pitanje na koje nema odgovora, je: ODAKLE NOVCI, u zemlji koja je medju najbednijim...
To je pitanje.
A, sto se crkve tice, neka mu...

Dex

pre 6 godina

Pa valjda covek moze sa svojim parama da radi sta hoce, on je mislio da je ovo ispravno i uradio je to.
Ostavio je svojim zemljacima crkvu.
(Svaka cast, 27. maj 2017 21:26)

Da. Medjutim, ovde nije pitanje njegovih para, jer njih zvanicno gotovo da nema. Samim tim, pitanje je prosto - od cijih para je sagradio tu crkvu?

Miloš

pre 6 godina

Da je kojim slučajem investirao u nešto korisno (renoviranje nekog dečijeg odeljenja u bolnici, škola...) stvarno ne bih razmišljao o tome da je ovo što je učinio samo prostačko pranje novca uz ličnu bogougudnu promociju.
Ali ovako, mislim da je sve sprovedeno kao operacija pranja novca, po prostom sistemu 1,4. Predimenzionirane isplate iz fonda DN izvođačima radova za 40%, koji su potom u obavezi da tih 40% vrate u kešu.

Uros

pre 6 godina

Da li je to sve sto je predsednik jedne drzave uradio za svoje siromasne gradjane? Po isteku mandata da nam se pohvali sta je stvorio za pet godina.

Aleksa

pre 6 godina

Barak Obama je imao $206k per annum. Za 8 godina predsednikovanja™, imao je ukupno $1648000 USD, odnosno oko 1473000 EUR.
Postavlja se pitanje odakle Tomi i Dragici Nikolić milion evra za dotiranje crkvi, kada takav projekat ne može da finansira ni bivši predsednik u duplom mandatu najmoćnije države na planeti?

dmx

pre 6 godina

mogao je da napravi novu bolnicu, ili par domova zdravlja,ili dati nekoj deci za lecenje, ili neke vrtice , ili neke autobuse da su kupili .. e moja Srbijo , kupuj crkve a narod nek ti umire od gladi , necu ni da spominjem na sta lice bolnice kod nas .. uzas

Gradjanin Z

pre 6 godina

Ne razumem ovu pomanu za izgradnjom jedne crkve od milion evra. Nisam, niti cu biti glasac investitora ali bih voleo da pitam koliko smo dali para (bez naseg odobravanja) za momka iz Kule koji je u Americi poslao momka u sok sobu?

Mix

pre 6 godina

@svaka cast
Da vi probate sa 'svojim' novcem da uradite ovako nesto,sutra bi vam poreska zakucala na vrata,ali pre toga bi vam gradjevinska inspekcija srusila,jer nema sile da za tako kratko vreme dobijete dozvolu,e tu je razlika.
Posebno je pitabhe ODAKLE Nikolicima toliki novac i koliko je poreza placeno na isti.

Samo vas gledam

pre 6 godina

Dragi sugrađani, ranih dvehiljaditih gledao sam vraćanje popova na velika vrata u Srbiju, i nekako sam očekivao ovakav epilog. Jedino nisam očekivao da će to biti tako brzo, ali to definitivno nije zato što smo mnogo pametni, već zato što je bahatost i licemerje nosilaca pravoslavnog osvešćivanja prejako i za inače istrenirani želudac vernika pokornog.

Juče se vozim gradom, a pored mene na semaforu pop u nekom belom Mercedesu visoke klase, ne starijem od godinu dana. Procena je da je cena vozila reda veličine 80,000 E. Na licu sveštenog lica osmeh uspeha. U zemlji u kojoj onaj momak dve godine prodaje krofne ispred škole da bi ostvario svoj san da se školuje dok roditelji ne mogu da nađu posao kojim će da obezbede sebi i svojoj deci minimum ljudske egzistencije.

E sad, verniče, nije problem u tom popu, nije problem ni u pravoslavlju, nije problem ni u nakaradnom sistemu. Problem je u tebi koji večito, pa i u 21. veku, tražiš autoritet da te vodi kroz život i da ti određuje pravila ponašanja do kojih sopstvenim integritetom, razmišljanjem, obrazovanjem, vaspitanjem i ljudskošću ne možeš doći sam.

I zato će ti se dešavati i Tito i Sloba i Koštunica i Boris i Vučić i pop u belom mercedesu na semaforu, sve dok ne odlučiš da promenu napraviš u svojoj glavi, i zahtevaš i izboriš se svojim sposobnostima i kvalitetima za bolje društvo.

Milos

pre 6 godina

A u Dragiša Mišović izvršitelji plene opremu jer država nema da plati milion za zemljište. Nakaradna zemljo, nakaradnih ljudi, koji biraju nakaradnu vlast.

Mićun

pre 6 godina

A odakle milion? Sto ne kazes bahati Nikolicu koliko kosta crkva? Bolje porodiliste da si izgradio, a ne jos jednu crkvu de ce prebogati popovi da ubiraju jos para!!! Samo bahato...

pojj

pre 6 godina

У насељу Бајчетина живи 29 пунолетних становника, а просечна старост становништва износи 68,1 година (65,5 код мушкараца и 70,0 код жена). У насељу има 21 домаћинство, а просечан број чланова по домаћинству је 1,38. Природни прираштај општине -13 промила. Не мора даље. Потпуни инвестицони промашај!

Boban nbg

pre 6 godina

Ovom primitivnom narodu i trebaju ovakvi likovi, i na zidovima crkava i na javim funkcijama. Ovaj narod i voli ovakve, a mi što se cudimo, mi smo manjina i taoci u svojoj državi i društvu... Svojevrsni je maler biti iznad proseka...

+SAVO

pre 6 godina

Leba nemamo da jedemo, a pravimo čaprazdivan lupežima u mantijama. Ne zna se ko je više zakinuo državu za porez - ovi što uzmu 50 evra za 15 minuta mrmljanja, ili ovaj što je od plate nakupio milion evra...

covek

pre 6 godina

srbi su jadni. ali u pravom smislu te reci. jadni, sprzeni, namuceni lazima, farsama i igrama (polu)ljudi poput ovog koji ce se naci na fresci, kao i onog koji se vec nasao u bliskoj nam proslosti. ja licno zalim ovu zemlju. tuga, neznanje, lazi, bedni licni interesi. a ovi mucenici jos kao srecni. tuga. jad. ova zemlja ima tamnu buducnost. svet treba da nas zali. ali nije tako jer ne znaju koliko nam je sa nama samima tesko.

tamni vilajet

pre 6 godina

Inače, stručnjaci kažu da kvadratni metar dragocenog mozaika vredi hiljadu evra.

Da pojasnim, MATERIJAL KOSTA HILJADU EVRA, ruke verovatno jos duplo toliko, sto mu dodje oko 2500-3000 Evra po m2!

Nije ovde spuckan milion, vec najmanje duplo vise, a ako se uzme u obzir da PreCednik po imovinskoj karti nema ustedjevinu, a plata mu je 130000 dinara, mislim da bi agencija protiv korupcije trebaloa da bude prva na otvaranju crkve, sa tuzbom u ruci!

Naravno, to se nece dogoditi, jer su naprednjaci lepo porazmestali svoje ljude na sve funkcije koje bi trebale da ih kontrolisu i sprece u kriminalu i korupciji!

Svaka cast

pre 6 godina

Pa valjda covek moze sa svojim parama da radi sta hoce, on je mislio da je ovo ispravno i uradio je to.
Ostavio je svojim zemljacima crkvu.

Phoenix

pre 6 godina

(ASOT, 27. maj 2017 20:58)
Upravo to je sustina. Svako ima pravo da trosi sopstveni novac kako hoce. Pametno ili glupo, nije ni vazno. Ono sto jeste vazno jeste da je kolicina novca u velikoj disproporciji sa primanjima ovde pomenutih osoba. Oni prosto treba da objasne odakle?

nebitno

pre 6 godina

a zasto je to SADA bitno? nece u grob da nosi crkvu, ostavio je narodu, to vise nije njegovo! ako je nesto i ukradeno, vraceno je narodu. nekoliko godina cekam da se neko osmeli da pita za Dragicin fond, ali niko nista nije pitao. sad ovo vase pitanje odakle pare nema smisla! zna se odakle, dali ljudi!

Istraga

pre 6 godina

Pa nista ako necete nama onda cete istraznim organima posto se sprema privatna krivicna tuzba protiv Vas zbog utaje poreza posto niste prijavili tolike prihode.

Takodje i crkveni velikodostojnici ce biti ispitani jer ce morati da predaju uredne papire za sve nabavke a ako nemaju zna se ... robija.

Niko nije iznad zakona pa cak ni bozji cinovnici.

ASOT

pre 6 godina

I da je sagradio,bolnicu,sirotiste,narodnu kuhinju,crkvu,nema veze. Namena objekta ne umanjuje znacaj pitanja,odakle mu novac za to? Kao predsednik sugurno nije mogao od svoje plate da je sagradi. Stvarno nam se smeju u lice, ne kriju novac koji su nalatili na funkciji ko zna kako. Tako je to kod nas. Sad da mi neko kaze da li je normalno da jedan predsednik drzave stvori bogatsvo preko funkcije,verovatno nelegalno.
Jeste mozda u diktaturama,al zar ne stremimo boljem uredjenju.

ASOT

pre 6 godina

I da je sagradio,bolnicu,sirotiste,narodnu kuhinju,crkvu,nema veze. Namena objekta ne umanjuje znacaj pitanja,odakle mu novac za to? Kao predsednik sugurno nije mogao od svoje plate da je sagradi. Stvarno nam se smeju u lice, ne kriju novac koji su nalatili na funkciji ko zna kako. Tako je to kod nas. Sad da mi neko kaze da li je normalno da jedan predsednik drzave stvori bogatsvo preko funkcije,verovatno nelegalno.
Jeste mozda u diktaturama,al zar ne stremimo boljem uredjenju.

Aleksa

pre 6 godina

Barak Obama je imao $206k per annum. Za 8 godina predsednikovanja™, imao je ukupno $1648000 USD, odnosno oko 1473000 EUR.
Postavlja se pitanje odakle Tomi i Dragici Nikolić milion evra za dotiranje crkvi, kada takav projekat ne može da finansira ni bivši predsednik u duplom mandatu najmoćnije države na planeti?

Mićun

pre 6 godina

A odakle milion? Sto ne kazes bahati Nikolicu koliko kosta crkva? Bolje porodiliste da si izgradio, a ne jos jednu crkvu de ce prebogati popovi da ubiraju jos para!!! Samo bahato...

Stefan

pre 6 godina

Uđite u najbližu školu. Bolnicu. Dom zdravlja. Porodilište. Vrtić. Starački dom. Fakultet. Ma gde god, samo da je državno. Da li ijedno od tih mesta, ijedno, ma makar i jedno jedino, izgleda upola sređeno kao ova besmislica? Dok se sve ove zgrade, od kojih doslovno zavise životi ljudi (u ovom ili onom kontekstu), raspadaju - "naš" predsednik gradi monumentalnu crkvu u svom rodnom selu od par stotina ljudi. Dok se deca leče SMS-om, "naš" predsednik skuplja pare za šarenu betonsku zgradu koja ne služi - ničemu. Apsolutno ničemu. A SPC mu kliče. Svaka čast i jednima i drugima.
Pitate se zašto je Srbija (a i Bajčetina s njom) iz godine u godinu sve manja? Zato što: (1) ljudi više umiru jer ne mogu da se leče; (2) ljudi ne žele da imaju decu, jer ne mogu da ih izdržavaju i (3) svako ko može, beži odavde jer nikakvu perspektivu nema. Znate kako će s tim da pomogne crkva od 1mil€? NIKAKO!

tamni vilajet

pre 6 godina

Inače, stručnjaci kažu da kvadratni metar dragocenog mozaika vredi hiljadu evra.

Da pojasnim, MATERIJAL KOSTA HILJADU EVRA, ruke verovatno jos duplo toliko, sto mu dodje oko 2500-3000 Evra po m2!

Nije ovde spuckan milion, vec najmanje duplo vise, a ako se uzme u obzir da PreCednik po imovinskoj karti nema ustedjevinu, a plata mu je 130000 dinara, mislim da bi agencija protiv korupcije trebaloa da bude prva na otvaranju crkve, sa tuzbom u ruci!

Naravno, to se nece dogoditi, jer su naprednjaci lepo porazmestali svoje ljude na sve funkcije koje bi trebale da ih kontrolisu i sprece u kriminalu i korupciji!

Istraga

pre 6 godina

Pa nista ako necete nama onda cete istraznim organima posto se sprema privatna krivicna tuzba protiv Vas zbog utaje poreza posto niste prijavili tolike prihode.

Takodje i crkveni velikodostojnici ce biti ispitani jer ce morati da predaju uredne papire za sve nabavke a ako nemaju zna se ... robija.

Niko nije iznad zakona pa cak ni bozji cinovnici.

djordje

pre 6 godina

u 20 h gledam vesti na b92 prilog o samohranom ocu kome je žena umrla a koji ne moze da prehrani 6 gladnih mališana.U medveđi u toj perspektivnoj varošici su uspeli da mu kao nezaposljenom licu bez ikakvih primanja uskrate i socijalnu pomoć.E sad vidiš Tomu koji sav naš novac tacnije 124.000.000 dinara ulozi u svoju kapelu za pokajanje a sa druge strane vidiš 6 male i gladne dece kojima je potrebna pomoć pa i makar 1% ovog našeg novca koji je toma izmuljao dodje mi da plačem iz sveg glasa.Ovaj gore vidi sve tomo ali baš sve zamisli svoje unučiće kao ovu decu kad udjes da se ispovedis.

Dex

pre 6 godina

Pa valjda covek moze sa svojim parama da radi sta hoce, on je mislio da je ovo ispravno i uradio je to.
Ostavio je svojim zemljacima crkvu.
(Svaka cast, 27. maj 2017 21:26)

Da. Medjutim, ovde nije pitanje njegovih para, jer njih zvanicno gotovo da nema. Samim tim, pitanje je prosto - od cijih para je sagradio tu crkvu?

Phoenix

pre 6 godina

(ASOT, 27. maj 2017 20:58)
Upravo to je sustina. Svako ima pravo da trosi sopstveni novac kako hoce. Pametno ili glupo, nije ni vazno. Ono sto jeste vazno jeste da je kolicina novca u velikoj disproporciji sa primanjima ovde pomenutih osoba. Oni prosto treba da objasne odakle?

Gradimir

pre 6 godina

Svake četvrte godine, a ponekad i u manjim razmacima, pokazujemo da nismo pravoslavci već praznoglavci. Niko nam nije kriv što živimo u vučko**bini osim nas samih. A i Toma nas potkači kad stigne.

Reformator

pre 6 godina

Ova drzava je medju najsiromašnijim u Evropi upravo zbog toga sto politicari zadnjih 27 godina kradu, i samo mi nije jasno odakle vise!!!! A ocito gospodin Nikolic ima neke velike grehe na dusi, cim gradi crkvu. Nekada su vladari gradili crkve i manastire jer su to bila prosvetiteljska mesta, tamo se narod ucio i opismenjivao kako tako, tamo su bile knjige, itd. A danas, pored toliko skola i bolnica koje su u stanju raspada, da se ulozi i jedan jedini dinar u crkvu, sa mozaicima koji nemaju veze sa zivotom, je cista ludost!!!!! A na kraju krajeva, odakle gospodinu Nikolicu, sa platom predsednika od oko 150 hiljada dinara, posle 5 godina vladavine 123 miliona dinara za izgradnju bilo cega???? Zasto ja sa nesto manjom platom od njegove posle 10 godina rada za stranu korporaciju nemam milion eura sa strane na racunu????

Mix

pre 6 godina

@svaka cast
Da vi probate sa 'svojim' novcem da uradite ovako nesto,sutra bi vam poreska zakucala na vrata,ali pre toga bi vam gradjevinska inspekcija srusila,jer nema sile da za tako kratko vreme dobijete dozvolu,e tu je razlika.
Posebno je pitabhe ODAKLE Nikolicima toliki novac i koliko je poreza placeno na isti.

Ucite nemacki deco i bezite odavde na vreme

pre 6 godina

Ne razumem koja je svrha placanja bilo kakvog poreza i doprinosa drzavi
nakon ovog clanka ako ta drzava koja treba da radi svoj posao ne radi ni 1% za ono sto je placena parama poreskih obveznika?

Zasto bi onda u tom slucaju poreski obveznik bilo sta uplacivao takvoj drzavi ukljucujuci i svoje doprinose,racune i ostalo?

Veliki brat

pre 6 godina

I nekad davno su vlastelini bili ktitori i crkava i manastira.

Ali, u to vreme feudalizma, vlastelini su i po tadašnjim zakonima bili VLASNICI velikih teritorija, npr. knezovima su svi plaćali porez kao što danas plaćaju državi, a knezovi su to trošili na sebe i svoju vojsku, nije bilo policije, prosvete, zdravstva, ministarstava, ambasada...
Plus naplaćivali karavanima putarinu, pa su od svega toga i mogli da priušte da budu ktitori, i sve po tadašnjim zakonima.


Danas, koliko znam, ne živimo u feudalizmu, i postavlja se pitanje odakle pojedincima novac da budu ktitori, posebno ako su na državnim funkcijama i nisu vlasnici privatne firme?

dmx

pre 6 godina

mogao je da napravi novu bolnicu, ili par domova zdravlja,ili dati nekoj deci za lecenje, ili neke vrtice , ili neke autobuse da su kupili .. e moja Srbijo , kupuj crkve a narod nek ti umire od gladi , necu ni da spominjem na sta lice bolnice kod nas .. uzas

Uros

pre 6 godina

Da li je to sve sto je predsednik jedne drzave uradio za svoje siromasne gradjane? Po isteku mandata da nam se pohvali sta je stvorio za pet godina.

Samo vas gledam

pre 6 godina

Dragi sugrađani, ranih dvehiljaditih gledao sam vraćanje popova na velika vrata u Srbiju, i nekako sam očekivao ovakav epilog. Jedino nisam očekivao da će to biti tako brzo, ali to definitivno nije zato što smo mnogo pametni, već zato što je bahatost i licemerje nosilaca pravoslavnog osvešćivanja prejako i za inače istrenirani želudac vernika pokornog.

Juče se vozim gradom, a pored mene na semaforu pop u nekom belom Mercedesu visoke klase, ne starijem od godinu dana. Procena je da je cena vozila reda veličine 80,000 E. Na licu sveštenog lica osmeh uspeha. U zemlji u kojoj onaj momak dve godine prodaje krofne ispred škole da bi ostvario svoj san da se školuje dok roditelji ne mogu da nađu posao kojim će da obezbede sebi i svojoj deci minimum ljudske egzistencije.

E sad, verniče, nije problem u tom popu, nije problem ni u pravoslavlju, nije problem ni u nakaradnom sistemu. Problem je u tebi koji večito, pa i u 21. veku, tražiš autoritet da te vodi kroz život i da ti određuje pravila ponašanja do kojih sopstvenim integritetom, razmišljanjem, obrazovanjem, vaspitanjem i ljudskošću ne možeš doći sam.

I zato će ti se dešavati i Tito i Sloba i Koštunica i Boris i Vučić i pop u belom mercedesu na semaforu, sve dok ne odlučiš da promenu napraviš u svojoj glavi, i zahtevaš i izboriš se svojim sposobnostima i kvalitetima za bolje društvo.

ime

pre 6 godina

Omg, a na sve strane pljušte objave u kojima mahom roditelji mole za pomoć, kako bi uspeli da plate lečenje detetu. Cifre koje su potrebne su mizerne u odnosu na ovo.
Svaki kvadrat prokletog mozaika je mogao nekom detetu da pruži šansu da odraste.
Bolnice se raspadaju. Liste čekanja za preglede i lekove od kojih život zavisi predugačke...
Plus, pare pokradene od istog tog naroda koji crkava u bedi i nikom ništa.
Užas.

pojj

pre 6 godina

У насељу Бајчетина живи 29 пунолетних становника, а просечна старост становништва износи 68,1 година (65,5 код мушкараца и 70,0 код жена). У насељу има 21 домаћинство, а просечан број чланова по домаћинству је 1,38. Природни прираштај општине -13 промила. Не мора даље. Потпуни инвестицони промашај!

Bojan

pre 6 godina

(GreenTooth, 27. maj 2017 22:20)

U pravu si skroz. Dokle god se ne dovodi u pitanje odakle jednom politicaru milion evra da ih slupa u crkvu (od plate nije sigurno), do tada će nam i biti mrak.

Milos

pre 6 godina

A u Dragiša Mišović izvršitelji plene opremu jer država nema da plati milion za zemljište. Nakaradna zemljo, nakaradnih ljudi, koji biraju nakaradnu vlast.

Dipl.ecc.

pre 6 godina

"svaka cast"@; covek smatra, da zemljacima treba da ostavi crkvu, po meni bi bilo mnogo bolje, da je poklonio skolu, stipendirao mlade talente, napravi dom za stare, ali, zeleo je crkvu.
Pitanje na koje nema odgovora, je: ODAKLE NOVCI, u zemlji koja je medju najbednijim...
To je pitanje.
A, sto se crkve tice, neka mu...

hm?

pre 6 godina

Crkva pokajnica za otkup greha.... Izdaja kumstva, saboraca iz stranke, diploma stecena preko noci.... ko zna sta jos? Naravno, sve uz blagoslov SPC...

Mile Pravdoljubić

pre 6 godina

Graditi crkvu nije ništa loše a može da bude i korisno ako neki mladi ljudi u njoj dobiju inspiraciju i postani bolji ljudi i
pridju u srcu Bogu .Jeduno je problem što je za navedene novce moglo da se napravi deset istog kapaciteta ali manje našaranih.A i pitanje je odakle toj porodici para za finansiranje gradnje koja je mogla da bude i skuplja da nisu imali i volomntere.

Gradjanin Z

pre 6 godina

Ne razumem ovu pomanu za izgradnjom jedne crkve od milion evra. Nisam, niti cu biti glasac investitora ali bih voleo da pitam koliko smo dali para (bez naseg odobravanja) za momka iz Kule koji je u Americi poslao momka u sok sobu?

+SAVO

pre 6 godina

Leba nemamo da jedemo, a pravimo čaprazdivan lupežima u mantijama. Ne zna se ko je više zakinuo državu za porez - ovi što uzmu 50 evra za 15 minuta mrmljanja, ili ovaj što je od plate nakupio milion evra...

Boban nbg

pre 6 godina

Ovom primitivnom narodu i trebaju ovakvi likovi, i na zidovima crkava i na javim funkcijama. Ovaj narod i voli ovakve, a mi što se cudimo, mi smo manjina i taoci u svojoj državi i društvu... Svojevrsni je maler biti iznad proseka...

covek

pre 6 godina

srbi su jadni. ali u pravom smislu te reci. jadni, sprzeni, namuceni lazima, farsama i igrama (polu)ljudi poput ovog koji ce se naci na fresci, kao i onog koji se vec nasao u bliskoj nam proslosti. ja licno zalim ovu zemlju. tuga, neznanje, lazi, bedni licni interesi. a ovi mucenici jos kao srecni. tuga. jad. ova zemlja ima tamnu buducnost. svet treba da nas zali. ali nije tako jer ne znaju koliko nam je sa nama samima tesko.

milos

pre 6 godina

crkve se grade dok su bolnice stale pune bubasvaba sa starudijom od aparata. uzas nad uzasima!
ps. ako se ne varam ktitor si ako finansiras svojim novcem, a ne tudjim. milion evra sigurno nije mogao da ustedi od plate, da se ne lazemo.
eeeh, kakava zemlja!!

Gordana

pre 6 godina

Ja bih zelela da mom rodnom Beogradu kao zadužbinu ostavim zgradu opere. Molila bih porodicu Nikolic da me posavetuje kako da to uradim. Imam sve predispozicije za to: muz mi je nezaposlen, kao i gospodja Dragica, a ja Cu naci Jos dva dodatna posla i dostici predsednikovu platu od 130.000 i gradnja moze da počne. Ipak, savet Nikolica, koji su kroz to već prosli, bi mi bio dragocen.

Miloš

pre 6 godina

Da je kojim slučajem investirao u nešto korisno (renoviranje nekog dečijeg odeljenja u bolnici, škola...) stvarno ne bih razmišljao o tome da je ovo što je učinio samo prostačko pranje novca uz ličnu bogougudnu promociju.
Ali ovako, mislim da je sve sprovedeno kao operacija pranja novca, po prostom sistemu 1,4. Predimenzionirane isplate iz fonda DN izvođačima radova za 40%, koji su potom u obavezi da tih 40% vrate u kešu.

ja sam

pre 6 godina

gospodine stefane i svi vi koji glavom svojom razmišljate, sve što ste rekli na mestu je. i sve je tačno, samo što srbina ne može da opasulji niko, pa ni gospod kome se klanjamo na pravedan ili pogrešan način.

paor

pre 6 godina

Vidim lepo se povela rasprava o ovoj temi. Ne ulazim u to da li je trebala da se sagradi crkva, bolnica, skola...ili nesto cetvrto. Svako ima pravo da radi sa svojim novcem sta zeli. Ali mi nisu jasni ljudi koji ovde pitaju odakle mu. Upravo zbog toga ce Srbija jos uvek ostati ono sto mozemo videti danas...ili ce se mozda nesto promeniti za dve-tri godine. Do tada, uzdravlju mi svi budite. Objavite komentar!!
(GreenTooth, 27. maj 2017 22:20)

Narod ne pita nekog privatnika odakle mu novac ili neku privatnu firmu nego predsednika koji je bio na toj duznosti pet godina. S druge strane taj isti predsednik primao je platu iz drzavnog a ne privatnog budzeta. Da je ovo pravna drzava on bi narodu sam rekao odakle mu toliki novac jer se radi o novcu naroda koji uplacuje u budzet??? Ipak radi se o velikoj sumi novca koji jedan predsednik razvijenije drzave sa mnogo vecim primanjima ne moze da odvoji da gradi crkvu i zato je pravo svakog gradjanina da pita Tomu odakle mu novac za crtkvu, odakle Dragici za fond itd.???

drne

pre 6 godina

Jedana molba... Ako mislite na Isusa Hrista,nemojte govoriti ili pisati "onaj gore". Druga stvar,sasvim je legitimno da se ktitori crkve oslikaju kao sveci,samo bez oreola koliko se secam... Trece i najvaznije je...ako su to zidali svojim parama treba ih pohapsiti i ispitati odakle im. Ako su pare od fondacije,opet pohapsiti. A i onda oni nisu ktitori...

Grunf

pre 6 godina

Crkva bi uskoro, kako kanon nalaže, trebalo da dobije i ikonu sa likom Tomislava Nikolića.Koliko mi je poznato ikona slika na drvetu,platnu,kamenu sa likom Isusa Hrista,Bogorodice,drugih svetitelja,anđela ili drugih događaja vezanih za istoriju crkve i Sveto pismo.Gde je tu g-din Tomislav Nikolić.Šta radi naša crkva?Ismeva sopstvenu veru kao i sa g-dinom Batom.Zidajući crkvu od kako kažu,a niko tačno ne zna od mil.evra oni su radili na sebi.Pre bih rekao zaradili na sebi.Da li ova crkva ima dozvolu za gradnju,upotrebnu dozvolu?Da li Bajčetini treba nešto drugo?Pojmanemam ali da li iko te ljude pitao šta im treba.Nemam ništa protiv da neko sagradi crkvu.OK.Sigurno gradjanima Bajčetine treba toliko toga pre crkve.Naši političari su korak ispred svog vremena.Sebe vide kao svetce, andjele, nedoirljive za običan narod."Svaka Vam čast.Odličnu poruku šaljete gradjanima".Neka Vam bog oprosti-narod teško.E samo da u ovoj zemlji ima ko da sprovede zakon kakav god da je.Čuda bi se desila.

sauron

pre 6 godina

sad je postalo pomodarstvo da ovi novopečeni skorojevići koje je rat i poratni period izbacio na povrsinu a za koje se nebi ni znalo da nije politike kriminala i sumnjivog biznisa ( cesto pomesano sve zajedno) , prave bogomolje i svoje zaduzbine koje su cesto i oslikane njihovim likovima. Valjda kupuju savest i mir za sebe i svoje potomke. Neka ne zaborave da onaj gore vidi i zna sve...

Saša Drmić

pre 6 godina

Recimo da je sve ovo koštalo 1.000.000 evra (122.733.216 dinara). Ako je njemu godišnja predsednička plata 130.000din * 12 = 1.560.000. To znači da bi on milion evra mogao da zaradi za 78 godina predsednikovanja.

Mira

pre 6 godina

u toj Bajcetini zivi jedva 20-tak seljana, a u okolnim mestima mozda jos dva puta toliko. Teska zabit.I onda, jima tolikima treba crkva?
Hahahahaha

draginja

pre 6 godina

Al se potresao, a i ovi sto treba da ispitaju poreklo imovine,kad su mu postavili pitanje koliko kosta izgradnja crkve i odakle mu pare.
Kakvo bre ispitivanje porekla imovine,u Srbiji ni jedna institucija nije samostalna,bas bih volela da vidim ko bi pokrenuo to pitanje.
O tome ce se pricati par dana,a onda sve pokriva zaborav.

Aha

pre 6 godina

Tako vam je to kad neko skromnih kapaciteta, maksimalnog dometa blagajnik mesne zajednice ili npr. pogrebnog preduzeća, dogura preko balkanske partijske muljavine do visoko, pa još više, pa onda i stvarno previše, postane predsednik, druži se sa svetskim liderima, govori za govornicom UN, a onda da se oduži starom kraju od izmuljanih para podiže crkvu za opustelo selo, sa sve blagoslovima crkvenog vrha, jer na kraju krajeva deo su iste ekipe.

Sad mu je još ostalo samo da nauči da svira klavir, ako se razumemo.

miki

pre 6 godina

то што је дао паре да сагради цркву у родном месту, свака част, само би ваљда било поштено да објасни како је успео да од посланичке и председничке плате заради ту велику цифру новца?!

nebitno

pre 6 godina

a zasto je to SADA bitno? nece u grob da nosi crkvu, ostavio je narodu, to vise nije njegovo! ako je nesto i ukradeno, vraceno je narodu. nekoliko godina cekam da se neko osmeli da pita za Dragicin fond, ali niko nista nije pitao. sad ovo vase pitanje odakle pare nema smisla! zna se odakle, dali ljudi!

marko, nis

pre 6 godina

"Nisam religiozan, ali se zbog tradicije izjašnjavam kao pravoslavac". A onda SPC za sve što radi nađe opravdanje u tome da zastupa 84% ljudi u Srbiji koji su se izjasnili kao pravoslavci. Pa i Nikolić sada može da kaže "Ali ja sam ovo uradio zbog duhovnih potreba ogromnog dela naroda koji pripada pravoslavlju." Pa vi onda nastavite da im dijete legitimitet, tako što ćete zbog nekakve tradicije da budete pravoslavci, iako ovde u ono što piše u bibliji ne veruje više od 5% ljudi.

Vladimir

pre 6 godina

Hvala Gospodu što se dotakao srca našeg predsednika naše vlade Republike Srbije da podigne ovu svetinju. Neka blagosolovi gospod njegovog ktitora, njegovu porodicu", rekao je patrijarh Irinej.
Postovani patrijarse Irineju, ja se kao obican, mali covjek iskreno nadam da ce moje srce dotaknuti nas Gospod Isus Hrist. Ne po zasluzi, jer zasluge nemam, ali se nadam. Znam postovani da oni cije srce zaista dotakne i obasje ljubav i dobrota Gospoda ni na jedan nacin nisu nalik gospodinu Nikolicu. Ti ljudi su njegova suprotnost. Skromni i ponizni, godovo nevidljivi bez imalo zelje za samoreklamiranjem i puni su ljubavi, njeznosti i dobrote prema svakome. Rijec im je blaga i pogled mio. Molim vas objavite mi komentar.

Prelepa ali cemu?

pre 6 godina

Crkva je PRELEPA zaista ko je radio bio je bas mastovit,iznutra mi se vise zvidja nego spolja jer spolja nije u Vizantijskom stilu ali opet,cemu i to u selu koje nema vise ljudi?Da je bar u nekom gradu gde crkve nema pa da kazes hajde,ok ali ovo...

Svaka cast

pre 6 godina

Pa valjda covek moze sa svojim parama da radi sta hoce, on je mislio da je ovo ispravno i uradio je to.
Ostavio je svojim zemljacima crkvu.

Aldebaran

pre 6 godina

(Stefan, 27. maj 2017 22:59)

Potpisujem svaku reč vašeg komentara.

Dodao bih samo da je tragičo da je i posle toliko vremena u Srbiji više nego ikad aktuelna ona Dositejeva konstatacija:

"Knjige, braćo, knjige nam trebaju, a ne zvona i praporci!"

Ništa Srbi nisu naučili, a izgleda i da nikad neće...


Imam nekoliko pitanja za sve ove što padaju na teme jer "Toma sagradio crkvu svom narodu":

- Gde je dosad išao taj tzv."narod" da se moli?

- Po čemu je Toma znao da je tzv."narod" rešio sve svoje bitne probleme u životu i da mu fali samo još jedna crkva?

- Koji je stvaran problem Toma rešio tzv."narodu" s tom svojom preskupom crkvom?

- Nije li to moglo baš nimalo skromnije i da li je baš morao da spuca milion (pokradenih) evra na mermer i mozaike od više hiljada evra po kvadratu i da li će zbog toga molitve izgovorene ispred njih imati prednost i VIP tretman pri obradi kod onog gore?!

Bojan

pre 6 godina

Svi ste pametni sta treba da se radi sa tudjim parama. Za pocetak napravite kucicu za pse pa posle kritijujte crkvu. Strasno kad mram da branim tomu diplomu!

GreenTooth

pre 6 godina

Vidim lepo se povela rasprava o ovoj temi. Ne ulazim u to da li je trebala da se sagradi crkva, bolnica, skola...ili nesto cetvrto. Svako ima pravo da radi sa svojim novcem sta zeli. Ali mi nisu jasni ljudi koji ovde pitaju odakle mu. Upravo zbog toga ce Srbija jos uvek ostati ono sto mozemo videti danas...ili ce se mozda nesto promeniti za dve-tri godine. Do tada, uzdravlju mi svi budite. Objavite komentar!!

dek

pre 6 godina

Stvarno smo bedan narod, kad nam smeta izgadjena crkva! nije Toma moji favorit, al bolje crkva nego diskoteka ili privatna kuca.pored bolnica i radnih mesta, treba nam i crkva da ljudi nadju mir,ljubav i ostale duhovne stvari koji
ljudima znace. kada bude vise boljih ljudi,bice i boljih porodica bice i bolja drzava. i nije to od njegovih para nego iz fondacija. verovatno nije mogao od tih para celu drzavu da oporavi al bar je neko dobro uradio. I Djindjic je onomad dovrsio "Svetog Savu".

pera kojot

pre 6 godina

glasao sam za belog preletacevica, ne volim tomu ni vucica,za zute mislim da su najgori od svih,sloba je zlo...eto da znate ci sam. ali kazite mi ko od vas ne bi uzeo neki dinar sa strane da je na vlasti??? sloba pravio bambilend,marko se vozio ferarijem...koliko to kosta? tadic se sminkao,putovao,trosio pare u nebo,stavio na svoj privatni racun... a to kosta.toma napravio CRKVU u HRISCANSKOJ zemlji!!!! i vama to smeta????sram ga bilo. stavio je on pare u dzep,sigurno....i za to treba da odgovara,ali da odgovara jer je napravio crkvu u srbiji??? ma dajte ljudi,razmislite malo.

Gastarbajter

pre 6 godina

Čitam i ne verujem. Ponekad mi je žao što ne živim u parodiji, ali na kraju samo uzdahnem, presrećan što sam se preselio u sredinu u kojoj predsednik ne ktitoriše crkve i gde parlament ne služi da vlada, već da uređuje državu.

nikola

pre 6 godina

Od uvek je u Srbiji da ne pricamo o ostalom svetu bilo sirotinje. Bilo nemastine bilo gladi. A nazalost bice i ubuduce. Svi ovi cinici koji to pomonju u negativnom kontekstu povodom izgradnje ovog hrama trebalo bi da znaju da svi mi danas nebi imali sve ove predivne hramove crkve i manastire sirom nase Srbije da su nasi imucni ljudi dobrotbori ktitori dali sav svoj novac sirotinji. Narod bi to pojeo popio spiskao i napravio jos vise sirotinje. Za nemastinu postoje posebne institicije koje su nadlezne a ovi dusebriznici ako im je toliko stalo da pomognu neka odrese svoju kesu pa uplate koji dinar. I tako dobijamo svakog meseca blanko uplatnice za pomoc. Pistite da oni koji imaju raspolazu sa svojim imetkom kako hoce i zele. Negledajte u tudji dzep vec u svoj. A svako sa svojim imetkom neka radi sta zeli. Ima ko je placen da kontrolise poreklo tih srestava.

GreenTooth

pre 6 godina

Narod ne pita nekog privatnika odakle mu novac ili neku privatnu firmu nego predsednika koji je bio na toj duznosti pet godina. S druge strane taj isti predsednik primao je platu iz drzavnog a ne privatnog budzeta. Da je ovo pravna drzava on bi narodu sam rekao odakle mu toliki novac jer se radi o novcu naroda koji uplacuje u budzet??? Ipak radi se o velikoj sumi novca koji jedan predsednik razvijenije drzave sa mnogo vecim primanjima ne moze da odvoji da gradi crkvu i zato je pravo svakog gradjanina da pita Tomu odakle mu novac za crtkvu, odakle Dragici za fond itd.???
(paor, 28. maj 2017 08:01)

Prijatelju moj, na istoj smo mi strani. Mozda nisi primetio sarkazam u mom komentaru. Hteo sam samo reci koliko nam se drzava nalazi u kanalu, kada predsednik drzave moze da izvodi ovakve finansijske mahinacije, i da pri tome nikome ne mora nista da odgovara. Po meni nije normalno da neko u Srbiji, koja je izrazito siromasna drzava, moze da izdovji ovoliki novac za gradjenje bilo kakvog objekta, pa makar to bio i predsednik drzave. Ne osudjujem unapred, mozda je covek sakupio taj novac od priloga, raznih izvora sa strane, ali ne vidim onda razlog zasto se sa tim ne izadje transparetno u javnost i odagnaju sve sumnje. Ali vise se bojim da je ipak ono drugo, zloupotreba na svim mogucim nivoima.

nebitno

pre 6 godina

a zasto je to SADA bitno? nece u grob da nosi crkvu, ostavio je narodu, to vise nije njegovo! ako je nesto i ukradeno, vraceno je narodu. nekoliko godina cekam da se neko osmeli da pita za Dragicin fond, ali niko nista nije pitao. sad ovo vase pitanje odakle pare nema smisla! zna se odakle, dali ljudi!

Svaka cast

pre 6 godina

Pa valjda covek moze sa svojim parama da radi sta hoce, on je mislio da je ovo ispravno i uradio je to.
Ostavio je svojim zemljacima crkvu.

dek

pre 6 godina

Stvarno smo bedan narod, kad nam smeta izgadjena crkva! nije Toma moji favorit, al bolje crkva nego diskoteka ili privatna kuca.pored bolnica i radnih mesta, treba nam i crkva da ljudi nadju mir,ljubav i ostale duhovne stvari koji
ljudima znace. kada bude vise boljih ljudi,bice i boljih porodica bice i bolja drzava. i nije to od njegovih para nego iz fondacija. verovatno nije mogao od tih para celu drzavu da oporavi al bar je neko dobro uradio. I Djindjic je onomad dovrsio "Svetog Savu".

Bojan

pre 6 godina

Svi ste pametni sta treba da se radi sa tudjim parama. Za pocetak napravite kucicu za pse pa posle kritijujte crkvu. Strasno kad mram da branim tomu diplomu!

pera kojot

pre 6 godina

glasao sam za belog preletacevica, ne volim tomu ni vucica,za zute mislim da su najgori od svih,sloba je zlo...eto da znate ci sam. ali kazite mi ko od vas ne bi uzeo neki dinar sa strane da je na vlasti??? sloba pravio bambilend,marko se vozio ferarijem...koliko to kosta? tadic se sminkao,putovao,trosio pare u nebo,stavio na svoj privatni racun... a to kosta.toma napravio CRKVU u HRISCANSKOJ zemlji!!!! i vama to smeta????sram ga bilo. stavio je on pare u dzep,sigurno....i za to treba da odgovara,ali da odgovara jer je napravio crkvu u srbiji??? ma dajte ljudi,razmislite malo.

GreenTooth

pre 6 godina

Vidim lepo se povela rasprava o ovoj temi. Ne ulazim u to da li je trebala da se sagradi crkva, bolnica, skola...ili nesto cetvrto. Svako ima pravo da radi sa svojim novcem sta zeli. Ali mi nisu jasni ljudi koji ovde pitaju odakle mu. Upravo zbog toga ce Srbija jos uvek ostati ono sto mozemo videti danas...ili ce se mozda nesto promeniti za dve-tri godine. Do tada, uzdravlju mi svi budite. Objavite komentar!!

Prelepa ali cemu?

pre 6 godina

Crkva je PRELEPA zaista ko je radio bio je bas mastovit,iznutra mi se vise zvidja nego spolja jer spolja nije u Vizantijskom stilu ali opet,cemu i to u selu koje nema vise ljudi?Da je bar u nekom gradu gde crkve nema pa da kazes hajde,ok ali ovo...

nikola

pre 6 godina

Od uvek je u Srbiji da ne pricamo o ostalom svetu bilo sirotinje. Bilo nemastine bilo gladi. A nazalost bice i ubuduce. Svi ovi cinici koji to pomonju u negativnom kontekstu povodom izgradnje ovog hrama trebalo bi da znaju da svi mi danas nebi imali sve ove predivne hramove crkve i manastire sirom nase Srbije da su nasi imucni ljudi dobrotbori ktitori dali sav svoj novac sirotinji. Narod bi to pojeo popio spiskao i napravio jos vise sirotinje. Za nemastinu postoje posebne institicije koje su nadlezne a ovi dusebriznici ako im je toliko stalo da pomognu neka odrese svoju kesu pa uplate koji dinar. I tako dobijamo svakog meseca blanko uplatnice za pomoc. Pistite da oni koji imaju raspolazu sa svojim imetkom kako hoce i zele. Negledajte u tudji dzep vec u svoj. A svako sa svojim imetkom neka radi sta zeli. Ima ko je placen da kontrolise poreklo tih srestava.

Gradjanin Z

pre 6 godina

Ne razumem ovu pomanu za izgradnjom jedne crkve od milion evra. Nisam, niti cu biti glasac investitora ali bih voleo da pitam koliko smo dali para (bez naseg odobravanja) za momka iz Kule koji je u Americi poslao momka u sok sobu?

Mile Pravdoljubić

pre 6 godina

Graditi crkvu nije ništa loše a može da bude i korisno ako neki mladi ljudi u njoj dobiju inspiraciju i postani bolji ljudi i
pridju u srcu Bogu .Jeduno je problem što je za navedene novce moglo da se napravi deset istog kapaciteta ali manje našaranih.A i pitanje je odakle toj porodici para za finansiranje gradnje koja je mogla da bude i skuplja da nisu imali i volomntere.

Mićun

pre 6 godina

A odakle milion? Sto ne kazes bahati Nikolicu koliko kosta crkva? Bolje porodiliste da si izgradio, a ne jos jednu crkvu de ce prebogati popovi da ubiraju jos para!!! Samo bahato...

dmx

pre 6 godina

mogao je da napravi novu bolnicu, ili par domova zdravlja,ili dati nekoj deci za lecenje, ili neke vrtice , ili neke autobuse da su kupili .. e moja Srbijo , kupuj crkve a narod nek ti umire od gladi , necu ni da spominjem na sta lice bolnice kod nas .. uzas

Stefan

pre 6 godina

Uđite u najbližu školu. Bolnicu. Dom zdravlja. Porodilište. Vrtić. Starački dom. Fakultet. Ma gde god, samo da je državno. Da li ijedno od tih mesta, ijedno, ma makar i jedno jedino, izgleda upola sređeno kao ova besmislica? Dok se sve ove zgrade, od kojih doslovno zavise životi ljudi (u ovom ili onom kontekstu), raspadaju - "naš" predsednik gradi monumentalnu crkvu u svom rodnom selu od par stotina ljudi. Dok se deca leče SMS-om, "naš" predsednik skuplja pare za šarenu betonsku zgradu koja ne služi - ničemu. Apsolutno ničemu. A SPC mu kliče. Svaka čast i jednima i drugima.
Pitate se zašto je Srbija (a i Bajčetina s njom) iz godine u godinu sve manja? Zato što: (1) ljudi više umiru jer ne mogu da se leče; (2) ljudi ne žele da imaju decu, jer ne mogu da ih izdržavaju i (3) svako ko može, beži odavde jer nikakvu perspektivu nema. Znate kako će s tim da pomogne crkva od 1mil€? NIKAKO!

Istraga

pre 6 godina

Pa nista ako necete nama onda cete istraznim organima posto se sprema privatna krivicna tuzba protiv Vas zbog utaje poreza posto niste prijavili tolike prihode.

Takodje i crkveni velikodostojnici ce biti ispitani jer ce morati da predaju uredne papire za sve nabavke a ako nemaju zna se ... robija.

Niko nije iznad zakona pa cak ni bozji cinovnici.

Aleksa

pre 6 godina

Barak Obama je imao $206k per annum. Za 8 godina predsednikovanja™, imao je ukupno $1648000 USD, odnosno oko 1473000 EUR.
Postavlja se pitanje odakle Tomi i Dragici Nikolić milion evra za dotiranje crkvi, kada takav projekat ne može da finansira ni bivši predsednik u duplom mandatu najmoćnije države na planeti?

ASOT

pre 6 godina

I da je sagradio,bolnicu,sirotiste,narodnu kuhinju,crkvu,nema veze. Namena objekta ne umanjuje znacaj pitanja,odakle mu novac za to? Kao predsednik sugurno nije mogao od svoje plate da je sagradi. Stvarno nam se smeju u lice, ne kriju novac koji su nalatili na funkciji ko zna kako. Tako je to kod nas. Sad da mi neko kaze da li je normalno da jedan predsednik drzave stvori bogatsvo preko funkcije,verovatno nelegalno.
Jeste mozda u diktaturama,al zar ne stremimo boljem uredjenju.

djordje

pre 6 godina

u 20 h gledam vesti na b92 prilog o samohranom ocu kome je žena umrla a koji ne moze da prehrani 6 gladnih mališana.U medveđi u toj perspektivnoj varošici su uspeli da mu kao nezaposljenom licu bez ikakvih primanja uskrate i socijalnu pomoć.E sad vidiš Tomu koji sav naš novac tacnije 124.000.000 dinara ulozi u svoju kapelu za pokajanje a sa druge strane vidiš 6 male i gladne dece kojima je potrebna pomoć pa i makar 1% ovog našeg novca koji je toma izmuljao dodje mi da plačem iz sveg glasa.Ovaj gore vidi sve tomo ali baš sve zamisli svoje unučiće kao ovu decu kad udjes da se ispovedis.

Ucite nemacki deco i bezite odavde na vreme

pre 6 godina

Ne razumem koja je svrha placanja bilo kakvog poreza i doprinosa drzavi
nakon ovog clanka ako ta drzava koja treba da radi svoj posao ne radi ni 1% za ono sto je placena parama poreskih obveznika?

Zasto bi onda u tom slucaju poreski obveznik bilo sta uplacivao takvoj drzavi ukljucujuci i svoje doprinose,racune i ostalo?

Dipl.ecc.

pre 6 godina

"svaka cast"@; covek smatra, da zemljacima treba da ostavi crkvu, po meni bi bilo mnogo bolje, da je poklonio skolu, stipendirao mlade talente, napravi dom za stare, ali, zeleo je crkvu.
Pitanje na koje nema odgovora, je: ODAKLE NOVCI, u zemlji koja je medju najbednijim...
To je pitanje.
A, sto se crkve tice, neka mu...

tamni vilajet

pre 6 godina

Inače, stručnjaci kažu da kvadratni metar dragocenog mozaika vredi hiljadu evra.

Da pojasnim, MATERIJAL KOSTA HILJADU EVRA, ruke verovatno jos duplo toliko, sto mu dodje oko 2500-3000 Evra po m2!

Nije ovde spuckan milion, vec najmanje duplo vise, a ako se uzme u obzir da PreCednik po imovinskoj karti nema ustedjevinu, a plata mu je 130000 dinara, mislim da bi agencija protiv korupcije trebaloa da bude prva na otvaranju crkve, sa tuzbom u ruci!

Naravno, to se nece dogoditi, jer su naprednjaci lepo porazmestali svoje ljude na sve funkcije koje bi trebale da ih kontrolisu i sprece u kriminalu i korupciji!

Mix

pre 6 godina

@svaka cast
Da vi probate sa 'svojim' novcem da uradite ovako nesto,sutra bi vam poreska zakucala na vrata,ali pre toga bi vam gradjevinska inspekcija srusila,jer nema sile da za tako kratko vreme dobijete dozvolu,e tu je razlika.
Posebno je pitabhe ODAKLE Nikolicima toliki novac i koliko je poreza placeno na isti.

Phoenix

pre 6 godina

(ASOT, 27. maj 2017 20:58)
Upravo to je sustina. Svako ima pravo da trosi sopstveni novac kako hoce. Pametno ili glupo, nije ni vazno. Ono sto jeste vazno jeste da je kolicina novca u velikoj disproporciji sa primanjima ovde pomenutih osoba. Oni prosto treba da objasne odakle?

Dex

pre 6 godina

Pa valjda covek moze sa svojim parama da radi sta hoce, on je mislio da je ovo ispravno i uradio je to.
Ostavio je svojim zemljacima crkvu.
(Svaka cast, 27. maj 2017 21:26)

Da. Medjutim, ovde nije pitanje njegovih para, jer njih zvanicno gotovo da nema. Samim tim, pitanje je prosto - od cijih para je sagradio tu crkvu?

ja sam

pre 6 godina

gospodine stefane i svi vi koji glavom svojom razmišljate, sve što ste rekli na mestu je. i sve je tačno, samo što srbina ne može da opasulji niko, pa ni gospod kome se klanjamo na pravedan ili pogrešan način.

Samo vas gledam

pre 6 godina

Dragi sugrađani, ranih dvehiljaditih gledao sam vraćanje popova na velika vrata u Srbiju, i nekako sam očekivao ovakav epilog. Jedino nisam očekivao da će to biti tako brzo, ali to definitivno nije zato što smo mnogo pametni, već zato što je bahatost i licemerje nosilaca pravoslavnog osvešćivanja prejako i za inače istrenirani želudac vernika pokornog.

Juče se vozim gradom, a pored mene na semaforu pop u nekom belom Mercedesu visoke klase, ne starijem od godinu dana. Procena je da je cena vozila reda veličine 80,000 E. Na licu sveštenog lica osmeh uspeha. U zemlji u kojoj onaj momak dve godine prodaje krofne ispred škole da bi ostvario svoj san da se školuje dok roditelji ne mogu da nađu posao kojim će da obezbede sebi i svojoj deci minimum ljudske egzistencije.

E sad, verniče, nije problem u tom popu, nije problem ni u pravoslavlju, nije problem ni u nakaradnom sistemu. Problem je u tebi koji večito, pa i u 21. veku, tražiš autoritet da te vodi kroz život i da ti određuje pravila ponašanja do kojih sopstvenim integritetom, razmišljanjem, obrazovanjem, vaspitanjem i ljudskošću ne možeš doći sam.

I zato će ti se dešavati i Tito i Sloba i Koštunica i Boris i Vučić i pop u belom mercedesu na semaforu, sve dok ne odlučiš da promenu napraviš u svojoj glavi, i zahtevaš i izboriš se svojim sposobnostima i kvalitetima za bolje društvo.

+SAVO

pre 6 godina

Leba nemamo da jedemo, a pravimo čaprazdivan lupežima u mantijama. Ne zna se ko je više zakinuo državu za porez - ovi što uzmu 50 evra za 15 minuta mrmljanja, ili ovaj što je od plate nakupio milion evra...

ime

pre 6 godina

Omg, a na sve strane pljušte objave u kojima mahom roditelji mole za pomoć, kako bi uspeli da plate lečenje detetu. Cifre koje su potrebne su mizerne u odnosu na ovo.
Svaki kvadrat prokletog mozaika je mogao nekom detetu da pruži šansu da odraste.
Bolnice se raspadaju. Liste čekanja za preglede i lekove od kojih život zavisi predugačke...
Plus, pare pokradene od istog tog naroda koji crkava u bedi i nikom ništa.
Užas.

Gradimir

pre 6 godina

Svake četvrte godine, a ponekad i u manjim razmacima, pokazujemo da nismo pravoslavci već praznoglavci. Niko nam nije kriv što živimo u vučko**bini osim nas samih. A i Toma nas potkači kad stigne.

Uros

pre 6 godina

Da li je to sve sto je predsednik jedne drzave uradio za svoje siromasne gradjane? Po isteku mandata da nam se pohvali sta je stvorio za pet godina.

Reformator

pre 6 godina

Ova drzava je medju najsiromašnijim u Evropi upravo zbog toga sto politicari zadnjih 27 godina kradu, i samo mi nije jasno odakle vise!!!! A ocito gospodin Nikolic ima neke velike grehe na dusi, cim gradi crkvu. Nekada su vladari gradili crkve i manastire jer su to bila prosvetiteljska mesta, tamo se narod ucio i opismenjivao kako tako, tamo su bile knjige, itd. A danas, pored toliko skola i bolnica koje su u stanju raspada, da se ulozi i jedan jedini dinar u crkvu, sa mozaicima koji nemaju veze sa zivotom, je cista ludost!!!!! A na kraju krajeva, odakle gospodinu Nikolicu, sa platom predsednika od oko 150 hiljada dinara, posle 5 godina vladavine 123 miliona dinara za izgradnju bilo cega???? Zasto ja sa nesto manjom platom od njegove posle 10 godina rada za stranu korporaciju nemam milion eura sa strane na racunu????

Miloš

pre 6 godina

Da je kojim slučajem investirao u nešto korisno (renoviranje nekog dečijeg odeljenja u bolnici, škola...) stvarno ne bih razmišljao o tome da je ovo što je učinio samo prostačko pranje novca uz ličnu bogougudnu promociju.
Ali ovako, mislim da je sve sprovedeno kao operacija pranja novca, po prostom sistemu 1,4. Predimenzionirane isplate iz fonda DN izvođačima radova za 40%, koji su potom u obavezi da tih 40% vrate u kešu.

drne

pre 6 godina

Jedana molba... Ako mislite na Isusa Hrista,nemojte govoriti ili pisati "onaj gore". Druga stvar,sasvim je legitimno da se ktitori crkve oslikaju kao sveci,samo bez oreola koliko se secam... Trece i najvaznije je...ako su to zidali svojim parama treba ih pohapsiti i ispitati odakle im. Ako su pare od fondacije,opet pohapsiti. A i onda oni nisu ktitori...

Veliki brat

pre 6 godina

I nekad davno su vlastelini bili ktitori i crkava i manastira.

Ali, u to vreme feudalizma, vlastelini su i po tadašnjim zakonima bili VLASNICI velikih teritorija, npr. knezovima su svi plaćali porez kao što danas plaćaju državi, a knezovi su to trošili na sebe i svoju vojsku, nije bilo policije, prosvete, zdravstva, ministarstava, ambasada...
Plus naplaćivali karavanima putarinu, pa su od svega toga i mogli da priušte da budu ktitori, i sve po tadašnjim zakonima.


Danas, koliko znam, ne živimo u feudalizmu, i postavlja se pitanje odakle pojedincima novac da budu ktitori, posebno ako su na državnim funkcijama i nisu vlasnici privatne firme?

Mira

pre 6 godina

u toj Bajcetini zivi jedva 20-tak seljana, a u okolnim mestima mozda jos dva puta toliko. Teska zabit.I onda, jima tolikima treba crkva?
Hahahahaha

covek

pre 6 godina

srbi su jadni. ali u pravom smislu te reci. jadni, sprzeni, namuceni lazima, farsama i igrama (polu)ljudi poput ovog koji ce se naci na fresci, kao i onog koji se vec nasao u bliskoj nam proslosti. ja licno zalim ovu zemlju. tuga, neznanje, lazi, bedni licni interesi. a ovi mucenici jos kao srecni. tuga. jad. ova zemlja ima tamnu buducnost. svet treba da nas zali. ali nije tako jer ne znaju koliko nam je sa nama samima tesko.

pojj

pre 6 godina

У насељу Бајчетина живи 29 пунолетних становника, а просечна старост становништва износи 68,1 година (65,5 код мушкараца и 70,0 код жена). У насељу има 21 домаћинство, а просечан број чланова по домаћинству је 1,38. Природни прираштај општине -13 промила. Не мора даље. Потпуни инвестицони промашај!

Milos

pre 6 godina

A u Dragiša Mišović izvršitelji plene opremu jer država nema da plati milion za zemljište. Nakaradna zemljo, nakaradnih ljudi, koji biraju nakaradnu vlast.

Boban nbg

pre 6 godina

Ovom primitivnom narodu i trebaju ovakvi likovi, i na zidovima crkava i na javim funkcijama. Ovaj narod i voli ovakve, a mi što se cudimo, mi smo manjina i taoci u svojoj državi i društvu... Svojevrsni je maler biti iznad proseka...

Grunf

pre 6 godina

Crkva bi uskoro, kako kanon nalaže, trebalo da dobije i ikonu sa likom Tomislava Nikolića.Koliko mi je poznato ikona slika na drvetu,platnu,kamenu sa likom Isusa Hrista,Bogorodice,drugih svetitelja,anđela ili drugih događaja vezanih za istoriju crkve i Sveto pismo.Gde je tu g-din Tomislav Nikolić.Šta radi naša crkva?Ismeva sopstvenu veru kao i sa g-dinom Batom.Zidajući crkvu od kako kažu,a niko tačno ne zna od mil.evra oni su radili na sebi.Pre bih rekao zaradili na sebi.Da li ova crkva ima dozvolu za gradnju,upotrebnu dozvolu?Da li Bajčetini treba nešto drugo?Pojmanemam ali da li iko te ljude pitao šta im treba.Nemam ništa protiv da neko sagradi crkvu.OK.Sigurno gradjanima Bajčetine treba toliko toga pre crkve.Naši političari su korak ispred svog vremena.Sebe vide kao svetce, andjele, nedoirljive za običan narod."Svaka Vam čast.Odličnu poruku šaljete gradjanima".Neka Vam bog oprosti-narod teško.E samo da u ovoj zemlji ima ko da sprovede zakon kakav god da je.Čuda bi se desila.

Gordana

pre 6 godina

Ja bih zelela da mom rodnom Beogradu kao zadužbinu ostavim zgradu opere. Molila bih porodicu Nikolic da me posavetuje kako da to uradim. Imam sve predispozicije za to: muz mi je nezaposlen, kao i gospodja Dragica, a ja Cu naci Jos dva dodatna posla i dostici predsednikovu platu od 130.000 i gradnja moze da počne. Ipak, savet Nikolica, koji su kroz to već prosli, bi mi bio dragocen.

Saša Drmić

pre 6 godina

Recimo da je sve ovo koštalo 1.000.000 evra (122.733.216 dinara). Ako je njemu godišnja predsednička plata 130.000din * 12 = 1.560.000. To znači da bi on milion evra mogao da zaradi za 78 godina predsednikovanja.

marko, nis

pre 6 godina

"Nisam religiozan, ali se zbog tradicije izjašnjavam kao pravoslavac". A onda SPC za sve što radi nađe opravdanje u tome da zastupa 84% ljudi u Srbiji koji su se izjasnili kao pravoslavci. Pa i Nikolić sada može da kaže "Ali ja sam ovo uradio zbog duhovnih potreba ogromnog dela naroda koji pripada pravoslavlju." Pa vi onda nastavite da im dijete legitimitet, tako što ćete zbog nekakve tradicije da budete pravoslavci, iako ovde u ono što piše u bibliji ne veruje više od 5% ljudi.

hm?

pre 6 godina

Crkva pokajnica za otkup greha.... Izdaja kumstva, saboraca iz stranke, diploma stecena preko noci.... ko zna sta jos? Naravno, sve uz blagoslov SPC...

paor

pre 6 godina

Vidim lepo se povela rasprava o ovoj temi. Ne ulazim u to da li je trebala da se sagradi crkva, bolnica, skola...ili nesto cetvrto. Svako ima pravo da radi sa svojim novcem sta zeli. Ali mi nisu jasni ljudi koji ovde pitaju odakle mu. Upravo zbog toga ce Srbija jos uvek ostati ono sto mozemo videti danas...ili ce se mozda nesto promeniti za dve-tri godine. Do tada, uzdravlju mi svi budite. Objavite komentar!!
(GreenTooth, 27. maj 2017 22:20)

Narod ne pita nekog privatnika odakle mu novac ili neku privatnu firmu nego predsednika koji je bio na toj duznosti pet godina. S druge strane taj isti predsednik primao je platu iz drzavnog a ne privatnog budzeta. Da je ovo pravna drzava on bi narodu sam rekao odakle mu toliki novac jer se radi o novcu naroda koji uplacuje u budzet??? Ipak radi se o velikoj sumi novca koji jedan predsednik razvijenije drzave sa mnogo vecim primanjima ne moze da odvoji da gradi crkvu i zato je pravo svakog gradjanina da pita Tomu odakle mu novac za crtkvu, odakle Dragici za fond itd.???

milos

pre 6 godina

crkve se grade dok su bolnice stale pune bubasvaba sa starudijom od aparata. uzas nad uzasima!
ps. ako se ne varam ktitor si ako finansiras svojim novcem, a ne tudjim. milion evra sigurno nije mogao da ustedi od plate, da se ne lazemo.
eeeh, kakava zemlja!!

miki

pre 6 godina

то што је дао паре да сагради цркву у родном месту, свака част, само би ваљда било поштено да објасни како је успео да од посланичке и председничке плате заради ту велику цифру новца?!

Aha

pre 6 godina

Tako vam je to kad neko skromnih kapaciteta, maksimalnog dometa blagajnik mesne zajednice ili npr. pogrebnog preduzeća, dogura preko balkanske partijske muljavine do visoko, pa još više, pa onda i stvarno previše, postane predsednik, druži se sa svetskim liderima, govori za govornicom UN, a onda da se oduži starom kraju od izmuljanih para podiže crkvu za opustelo selo, sa sve blagoslovima crkvenog vrha, jer na kraju krajeva deo su iste ekipe.

Sad mu je još ostalo samo da nauči da svira klavir, ako se razumemo.

Bojan

pre 6 godina

(GreenTooth, 27. maj 2017 22:20)

U pravu si skroz. Dokle god se ne dovodi u pitanje odakle jednom politicaru milion evra da ih slupa u crkvu (od plate nije sigurno), do tada će nam i biti mrak.

sauron

pre 6 godina

sad je postalo pomodarstvo da ovi novopečeni skorojevići koje je rat i poratni period izbacio na povrsinu a za koje se nebi ni znalo da nije politike kriminala i sumnjivog biznisa ( cesto pomesano sve zajedno) , prave bogomolje i svoje zaduzbine koje su cesto i oslikane njihovim likovima. Valjda kupuju savest i mir za sebe i svoje potomke. Neka ne zaborave da onaj gore vidi i zna sve...

draginja

pre 6 godina

Al se potresao, a i ovi sto treba da ispitaju poreklo imovine,kad su mu postavili pitanje koliko kosta izgradnja crkve i odakle mu pare.
Kakvo bre ispitivanje porekla imovine,u Srbiji ni jedna institucija nije samostalna,bas bih volela da vidim ko bi pokrenuo to pitanje.
O tome ce se pricati par dana,a onda sve pokriva zaborav.

Vladimir

pre 6 godina

Hvala Gospodu što se dotakao srca našeg predsednika naše vlade Republike Srbije da podigne ovu svetinju. Neka blagosolovi gospod njegovog ktitora, njegovu porodicu", rekao je patrijarh Irinej.
Postovani patrijarse Irineju, ja se kao obican, mali covjek iskreno nadam da ce moje srce dotaknuti nas Gospod Isus Hrist. Ne po zasluzi, jer zasluge nemam, ali se nadam. Znam postovani da oni cije srce zaista dotakne i obasje ljubav i dobrota Gospoda ni na jedan nacin nisu nalik gospodinu Nikolicu. Ti ljudi su njegova suprotnost. Skromni i ponizni, godovo nevidljivi bez imalo zelje za samoreklamiranjem i puni su ljubavi, njeznosti i dobrote prema svakome. Rijec im je blaga i pogled mio. Molim vas objavite mi komentar.

Aldebaran

pre 6 godina

(Stefan, 27. maj 2017 22:59)

Potpisujem svaku reč vašeg komentara.

Dodao bih samo da je tragičo da je i posle toliko vremena u Srbiji više nego ikad aktuelna ona Dositejeva konstatacija:

"Knjige, braćo, knjige nam trebaju, a ne zvona i praporci!"

Ništa Srbi nisu naučili, a izgleda i da nikad neće...


Imam nekoliko pitanja za sve ove što padaju na teme jer "Toma sagradio crkvu svom narodu":

- Gde je dosad išao taj tzv."narod" da se moli?

- Po čemu je Toma znao da je tzv."narod" rešio sve svoje bitne probleme u životu i da mu fali samo još jedna crkva?

- Koji je stvaran problem Toma rešio tzv."narodu" s tom svojom preskupom crkvom?

- Nije li to moglo baš nimalo skromnije i da li je baš morao da spuca milion (pokradenih) evra na mermer i mozaike od više hiljada evra po kvadratu i da li će zbog toga molitve izgovorene ispred njih imati prednost i VIP tretman pri obradi kod onog gore?!

Gastarbajter

pre 6 godina

Čitam i ne verujem. Ponekad mi je žao što ne živim u parodiji, ali na kraju samo uzdahnem, presrećan što sam se preselio u sredinu u kojoj predsednik ne ktitoriše crkve i gde parlament ne služi da vlada, već da uređuje državu.

GreenTooth

pre 6 godina

Narod ne pita nekog privatnika odakle mu novac ili neku privatnu firmu nego predsednika koji je bio na toj duznosti pet godina. S druge strane taj isti predsednik primao je platu iz drzavnog a ne privatnog budzeta. Da je ovo pravna drzava on bi narodu sam rekao odakle mu toliki novac jer se radi o novcu naroda koji uplacuje u budzet??? Ipak radi se o velikoj sumi novca koji jedan predsednik razvijenije drzave sa mnogo vecim primanjima ne moze da odvoji da gradi crkvu i zato je pravo svakog gradjanina da pita Tomu odakle mu novac za crtkvu, odakle Dragici za fond itd.???
(paor, 28. maj 2017 08:01)

Prijatelju moj, na istoj smo mi strani. Mozda nisi primetio sarkazam u mom komentaru. Hteo sam samo reci koliko nam se drzava nalazi u kanalu, kada predsednik drzave moze da izvodi ovakve finansijske mahinacije, i da pri tome nikome ne mora nista da odgovara. Po meni nije normalno da neko u Srbiji, koja je izrazito siromasna drzava, moze da izdovji ovoliki novac za gradjenje bilo kakvog objekta, pa makar to bio i predsednik drzave. Ne osudjujem unapred, mozda je covek sakupio taj novac od priloga, raznih izvora sa strane, ali ne vidim onda razlog zasto se sa tim ne izadje transparetno u javnost i odagnaju sve sumnje. Ali vise se bojim da je ipak ono drugo, zloupotreba na svim mogucim nivoima.