Četvrtak, 25.05.2017.

13:50

Generacija bez ekskurzije, kraj bez mature, Vuk bez znanja

Đaci Palanačke gimnazije prvi put u 75-godišnjoj istoriji te škole neće imati matursko veče, a ta generacija za četiri godine nije imala nijednu ekskurziju.

Izvor: B92

Generacija bez ekskurzije, kraj bez mature, Vuk bez znanja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

EnaE

pre 6 godina

@Nikki
Kad bi kriterijum bio takav ne bismo imali ni jednog vukovca!Pa bukvalno je nemoguce da neko rastura matematiku i fiziku,da je podjednako dobar i iz drustvenih nauka,a na sve to ume da slika,ima dobar sluh i fizicke predispozicije da izved sve zadate vezbe iz fizickog.Nije poetna da budes Supermen da bi imao sve petice.Fizicko je kao predmet ionako vise prisutno da bi se deca malo aktivirala i podstakla na sport nego da bi se testirale i ocenjivale sposobnosti zato sto osnovna i srednja skola nisu nikakve ustanove za talente vec je program takav da svako ko je prosecne inteligencije moze da ima solidne ocene.

Bata Ivča

pre 6 godina

U ovoj zemlji ne odlučuju oni koji znaju,umeju i mogu već ono koji čuju,kukaju i ne mrdaju .Njima je uvek neko drugi kriv. Neko drugi je trebao,a nije. Sramota za Palanku

drfr

pre 6 godina

@ someone else - Ne slazem se sa misljenjem da su samo gradska deca za fakultete. To je nebuloza. Po tome, devojka koja je skoro osvojila prvo mesto na republickom takmicenju iz racunovodstva nema sta da trazi na fakultetu? Kriterijumi republickog takmicenja su isti za sve.

Da li ste vi nekad bili deca!

pre 6 godina

Naravno da treba da idu na ekskurzije i matursko vece! I to ne zbog sentimentalnih secanja nego zato sto je to deo skolovanja i odrastanja! Omogucite svojoj deci da odu dalje, vide vise, dozive svet oko sebe! Ucaureni i ukalupljeni smo i dosli tu gde smo sada!

izadji na izbore, ali ne za 20e

pre 6 godina

Kao prvo moj cale nije ni znao gde cemo slaviti maturu niti kad niti ko organizue niti je bilo potrebno da se u to petlja, koji bre savet roditelja pa to je po obicaju skup roditelja koji su besposlicari, jer inace ne bi imali vreme za te aktivnosti, i onda oni na skolskom savetu lece frustracije, razredne staresine nemaju motivaciju da se zaloze oko bilo cega i dolazi do ovoga, moj razredni kada se nesto dogovori sa nama on to izgura pred bilo kim i bude tako, pametan obrazovan pravedan, odsecan , takvi ljudi trebaju nasem skolstvu.
Ranije se znalo pravis gluposti u skoli profesor ti opali dve tri roditeljake ti se pozalis kuci, a cale te izlupa jos preko toga pa bolje cutis i ne pravis gluposti i postujes peofesore i sistem skolstva, a to dal je sistem skolstva dobar ili nije ne odlucuje se na skolskom savetu i na savetu roditelja vec u drugim institucijama

Tyson

pre 6 godina

Zavrsio sam srednju skolu 1993. (tad nije bilo mature) na ekskurziji nismo bili ni jednom, a matursko vece je bilo organizovano u hotely Hyatt Regency. Matursko vece je precenjen dogadjaj koji je bitan samo tad i nikad vise. Brzina zaboravljanja maturske veceri se moze meriti sa brzinom zaboravljanja proslave Nove Godine

Excapt

pre 6 godina

Školstvo nam je potpuno propalo. Možda je nekad vredelo nečemu, sada je samo ostatak sistema koji se nikako ne uklapa u sadašnjost.

Celokupan nadtavni kadar nezadovoljan, otaljavaju posao(čast izuzecima), nedovoljno plaćeni.

U celoj priči su gubitnici deca. Najmanje 15 generacija je upropašteno,ako ne i više

someone else

pre 6 godina

Slazem se sa gospodinom da bi trebalo svi da ulazemo u buducnost i obrazovanje nase dece.
Samo, jos jedan detalj u tekstu mi je zapao za oko. Naime, gospodin pominje vecinu dece sa vukovim diplomama, a mene je upravo taj deo malo iznervirao. Naravno da u unutrasnjosti postoji veliki broj nadarenih djaka koji sigurno zasluzuju i vise od vukove diplome, ali isto tako smatram da svi ti toliki"vukovci" iz manjih gradova mnogo manje ulazu u znanje i samim tim manje znaju od dece iz vecih gradova. A posle, kad dodje vreme za upis na fakultet, pogotovo fakultet drustvenog usmerenja, gradska deca cije je opste obrazovanje u vecini slucajeva daleko opseznije ne mogu da se upisu na fakultet ili moraju da placaju samofinansiranje jer su im mesta zauzeta od strane djaka iz unutrasnjosti sa vukovim diplomama ili odlicnim ocenama. Mislim da onda kriterijumi ne bi trebalo da budu isti prilikom upisa, ili bi uravo trebalo da budu isti (tokom pohadjanja gimnazije ili srednje skole), kao i da nije normalno da VECINA dece u bilo kom odeljenju i bilo kom mestu poseduje vukovu diplomu.

Srbistanka

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (diskretni heroj, 25. maj 2017 15:06)
O situaciji u skolstvu necu da govorim i sama sam deo ovih nesrecnih generacija koje su rodjene, odrastale, skolovale se za vreme rata, agresija, tranzicija, drzavnih udara itd. Zavrsila sam fakultet, nema posla za mene, roditelji nemaju da potplate, nisu bliski politickim krugovima i gde god da krenem naidjem na zid! I ja se lepo okrenem i odem u inostranstvo (trenutno sam u Srbiji, ali uskoro opet idem preko), i znas sta, pocnem da zivim kao COVEK!!!!! Nisu problem u ovoj drzavi politicari, vec oni koji glasaju za njih, nisu problem razni Parovi, Farme, vec oni koji ih gledaju. A ti sto gledaju i glasaju su najcesce oni koji zive lose, i koji ce uvek ziveti lose i koji se bune kada se neko otrgne iz tog blata!!!! Kada sam od SVOJIH, tesko zaradjenih para uplatila sebi prvo letovanje u zivotu, drug mi je rekao, da neki nemaju sta da jedu, a ja idem da se kupam (iako on na svim drustvenim mrezama prati Staniju, Soraju i divi im se i ne pita odakle njima pare!) Dok se razni politicari, starlete, ratni profiteri (i njihova deca) bahate po Maldivima, ja sa fakultetom da savijam kablove za 25.000, e pa nece moci! Zivim od svog rada, nisam nista ukrala, idem i na letovanje i na zimovanje,i svima zelim sve najbolje u zivotu.

ikac klisa

pre 6 godina

Ako je 90% roditelja bilo za tu opciju sta ima ovih 10% posto da bojkotuje?! Valjda oni treba da se prilagode apsolutnoj vecini a ne obratno. Tu je i razredni trebao da zakljuci pricu. Ko nece ne mora zavanicna opcija je tu i kraj price.

Milossp

pre 6 godina

Maturirao sam 1982. baš u toj Smederevskoj Palanci. Tada je Palanka bila GRAD, a ne varošica kao sada. Sve cetiri godine, a u dve srednje škole u koje sam išao zbog usmerenog obrazovanja tadašnjeg, sam išao na ekskurziju, imao matursko veče, a da ni jedan učenik nije odsustvovao. To se tada podrazumevalo kao i odlazak u školu..

Dunny On The World

pre 6 godina

@Nikki
Slažem se sa tobom da je kriterijum jako opao i ne može se više ni smatrati kriterijumom. Ocene se dele i šakom i kapom...danas više nego ikad.
Ali neke stvari jednostavno nisu baš fer. Kažeš "ne peskočiš kozlić nema petice iz fizičkog". Konkretno...debeli Nemanja nije mogao da preskoči kozlić (jednom ga je srušio u pokušaju da ga preskoči, sa sve nastavnikom fizičkog koji je pokušao da spreči katastrofu) ali je zato kidao matu, fiziku, hemiju.
Fizičke predispozicije ili talenat za muziku ili slikanje ne bi trebalo ocenjivati. Trebalo bi da budu obavezni predmeti ali ne da budu dodatno opterećenje za decu već neki vid relaksacije...
Ali ovo je Srbija...reforma školstva je uništila školu kao instituciju i proizvela generacije koje po ocenama ne zaostaju za prethodnim ali po realnom znanji nisi ni za poređenje. Naravno ima izuzetaka ali ja sam naleteo na daleko više tzv vukovaca koji u moje vreme ne bi bili ni vrlodobri

korazumeshvatiće

pre 6 godina

Odgov na pitanje u tekstu..
-Zato što smo i Narod i Država SNOB!
svi bi da budemo nešto..Lepše,Bolje,Vrednije...a to nismo i tada na scenu stupa naša "snalažljivost"...Da prepravljamo,krademo,varamo,prepisujemo ,a sve sa nadom da izokola stignemo Tamonegde .

Mailman

pre 6 godina

Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce. Iz svih predmeta kriterijumi moraju biti mnogo, mnogo tezi. Npr. ne mozes da uradis salto i okret u vazduhu na kozlicu? Nema petice iz fizickog. I tako za sve predmete. The end. Nije ni cudo sto su deca takva kad ih niko ne gura.
(Nikki, 25. maj 2017 14:07)
Slazem se sa tobom da je nemoguce da 50% budu Vukovci, ali ne da fizicko (pa i muzicko i likovno) budu predmeti na kojima ce se to lomiti posto je to stvar talenta i sposobnosti i ne moze se nauciti i samo bi povecalo problem i stvaralo komplekse kod dece. Cak sta vise te predmete ne bi ni ocenjivao ocenom vec opisno. Ono sto treba uraditi je insistirati na znanju koje je sad bitno i koje ce biti bitno za 15 godina kad ta deca budu trebala da rade.
Ja prvi nisam bio Vukovac, ali sam ucio ono sto je imalo smisla i osnovnoj i u srednjoj i na fakultetu i prosao sam mnogo bolje od vecine ljudi koji su bili bolji djaci i bolji studenti od mene. Trudim se da tako usmeravam svoju decu. Ne kazem da je jednostavno, ali bolje nego da uce sve i da "znaju sve", a u stvari ne znaju nista

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Bilo nekad, sad nista. Mi smo, a oni nisu. Roditelji, kada cete razumeti da ste vi vasu mladost proziveli. Dopustite svojoj deci da I ona prozive svoju. Ne pokusavajte ziveti je umesto njih, to je sebicno.
Nekada je sistem nametao resenja, pa je sve funkcionisalo, I navodno je svima bilo lepo...u stilu "sto manje znam to bolje". Danas sa novim tehnologijama ljudima se nudi mnogo veci izbor, a samim tim I vise razlicitih zelja, I misljenja.
Samo opusteno, ostavite decu na miru, I bice svima OK.

S

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...
(diskretni heroj, 25. maj 2017 15:06)
Moji roditelji, penzioneri uplatili su deset dana Grcku apartman plus prevoz 170 evra.

MitchSrbija

pre 6 godina

Ja sam pre 2 godine zavrsio srednju, imali smo samo jednu ekskurziju, do Ohrida 3 dana u 3. godini. U 4. godini nismo isli jer su bili bitniji 18. rodjendani.

onako

pre 6 godina

"Drugo, naravno da su vasoj deci poklonjene vukove diplome. Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce."

Nekad bilo, više nije tako. Da bi neko bio vukovac, mora da ima neku od nagrada na takmičenjima određenog ranga, mislim od okružnog (gradskog) pa naviše.

Da kazem

pre 6 godina

Sta ce nam obrazovani? Dajte pare crkvi da kupi audije i izbacite vec tu nauku iz skole. Samo smeta, deca nesto nauce pa odu. Dajte vise Pinka i bahatih politicara, pevaljki u ministarstvima, nepismenih sto vode drzavu... To je bitnije.

diskretni heroj

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...

Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville

pre 6 godina

Maturirao sam 1984. godine, u kragujevačkoj gimnaziji. Imao sam jedno noćenje na ekskurzijama za 4 godine srednje škole, na Vlasinskom jezeru. Iako ovo i ono vreme nisu za poređenje, ipak treba znati da se i nekad odustajalo od ekskurzija. Tada je razlog bio - štednja.

Sinisa

pre 6 godina

Ja sam bio maturant Zrenjaninske gimnazije u zlatno doba - 1978. Za cetiri godine, ni jednom nismo isli na ekskurziju, a umesto maturske veceri imali smo kratak prijem u sali Centralnog Komiteta. Tada su nam urucili diplome a bili smo i skromno pocasceni. Nije se imalo para za vise. Umesto puta u Veneciju ili Pariz, mi smo leti isli na radne akcije ili "Putevima Banatskih Partizana". Poneko je isao na more sa roditeljima, a vecina u radnicko odmaraliste u Dobroti ili Makarskoj.

Nikki

pre 6 godina

Slazem se sa vecinom sto je napisano i ova pitanja treba da postavi svaki roditelj. Kao neko ko je proveo dosta vremena u inostranstvu mogu da kazem da se najvise kod nas pati o tome kako smo bogati a zapravo smo najsiromasniji. Zasto je to tako? Drugo, naravno da su vasoj deci poklonjene vokove diplome. Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce. Iz svih predmeta kriterijumi moraju biti mnogo, mnogo tezi. Npr. ne mozes da uradis salto i okret u vazduhu na kozlicu? Nema petice iz fizickog. I tako za sve predmete. The end. Nije ni cudo sto su deca takva kad ih niko ne gura.

Stefan

pre 6 godina

Mislim da je gospodin odlutao. Ne vidim problem organizacije maturske večeri ukoliko ima 90% prijavljenih. Matursko veče nije bilo obavezno nikada. Uvek se ostavlja sloboda odluke da li će neko biti prisutan ili ne. Dalje, maturske večeri i ekskurzije su zaista pljačka! Ovajde se i agencije i direktori i hoteli-restorani i svi koji imaju organizacijsku ulogu pomenutih događaja, to je javna tajna. Nego roditelji da ne bi pravili probleme ni sebi ni deci prećutno daju novac a tu najbolje prolaze gore spomenuti. Takođe, ne vidim problem da se đaci/studenti samostalno organizuju, takođe, dobrovoljno. Kada smo pred apsolventsko veče videli neku basnoslovnu cifru organizovali smo se sami i za 5x manje novca se odlično proveli, još uvek prepričavamo. U opuštenoj atmosferi, bez kompleksa i obaveze da potrošimo stotine evra na odevne kombinacije.

Nikki

pre 6 godina

Slazem se sa vecinom sto je napisano i ova pitanja treba da postavi svaki roditelj. Kao neko ko je proveo dosta vremena u inostranstvu mogu da kazem da se najvise kod nas pati o tome kako smo bogati a zapravo smo najsiromasniji. Zasto je to tako? Drugo, naravno da su vasoj deci poklonjene vokove diplome. Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce. Iz svih predmeta kriterijumi moraju biti mnogo, mnogo tezi. Npr. ne mozes da uradis salto i okret u vazduhu na kozlicu? Nema petice iz fizickog. I tako za sve predmete. The end. Nije ni cudo sto su deca takva kad ih niko ne gura.

Da kazem

pre 6 godina

Sta ce nam obrazovani? Dajte pare crkvi da kupi audije i izbacite vec tu nauku iz skole. Samo smeta, deca nesto nauce pa odu. Dajte vise Pinka i bahatih politicara, pevaljki u ministarstvima, nepismenih sto vode drzavu... To je bitnije.

Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville

pre 6 godina

Maturirao sam 1984. godine, u kragujevačkoj gimnaziji. Imao sam jedno noćenje na ekskurzijama za 4 godine srednje škole, na Vlasinskom jezeru. Iako ovo i ono vreme nisu za poređenje, ipak treba znati da se i nekad odustajalo od ekskurzija. Tada je razlog bio - štednja.

Sinisa

pre 6 godina

Ja sam bio maturant Zrenjaninske gimnazije u zlatno doba - 1978. Za cetiri godine, ni jednom nismo isli na ekskurziju, a umesto maturske veceri imali smo kratak prijem u sali Centralnog Komiteta. Tada su nam urucili diplome a bili smo i skromno pocasceni. Nije se imalo para za vise. Umesto puta u Veneciju ili Pariz, mi smo leti isli na radne akcije ili "Putevima Banatskih Partizana". Poneko je isao na more sa roditeljima, a vecina u radnicko odmaraliste u Dobroti ili Makarskoj.

Srbistanka

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (diskretni heroj, 25. maj 2017 15:06)
O situaciji u skolstvu necu da govorim i sama sam deo ovih nesrecnih generacija koje su rodjene, odrastale, skolovale se za vreme rata, agresija, tranzicija, drzavnih udara itd. Zavrsila sam fakultet, nema posla za mene, roditelji nemaju da potplate, nisu bliski politickim krugovima i gde god da krenem naidjem na zid! I ja se lepo okrenem i odem u inostranstvo (trenutno sam u Srbiji, ali uskoro opet idem preko), i znas sta, pocnem da zivim kao COVEK!!!!! Nisu problem u ovoj drzavi politicari, vec oni koji glasaju za njih, nisu problem razni Parovi, Farme, vec oni koji ih gledaju. A ti sto gledaju i glasaju su najcesce oni koji zive lose, i koji ce uvek ziveti lose i koji se bune kada se neko otrgne iz tog blata!!!! Kada sam od SVOJIH, tesko zaradjenih para uplatila sebi prvo letovanje u zivotu, drug mi je rekao, da neki nemaju sta da jedu, a ja idem da se kupam (iako on na svim drustvenim mrezama prati Staniju, Soraju i divi im se i ne pita odakle njima pare!) Dok se razni politicari, starlete, ratni profiteri (i njihova deca) bahate po Maldivima, ja sa fakultetom da savijam kablove za 25.000, e pa nece moci! Zivim od svog rada, nisam nista ukrala, idem i na letovanje i na zimovanje,i svima zelim sve najbolje u zivotu.

Stefan

pre 6 godina

Mislim da je gospodin odlutao. Ne vidim problem organizacije maturske večeri ukoliko ima 90% prijavljenih. Matursko veče nije bilo obavezno nikada. Uvek se ostavlja sloboda odluke da li će neko biti prisutan ili ne. Dalje, maturske večeri i ekskurzije su zaista pljačka! Ovajde se i agencije i direktori i hoteli-restorani i svi koji imaju organizacijsku ulogu pomenutih događaja, to je javna tajna. Nego roditelji da ne bi pravili probleme ni sebi ni deci prećutno daju novac a tu najbolje prolaze gore spomenuti. Takođe, ne vidim problem da se đaci/studenti samostalno organizuju, takođe, dobrovoljno. Kada smo pred apsolventsko veče videli neku basnoslovnu cifru organizovali smo se sami i za 5x manje novca se odlično proveli, još uvek prepričavamo. U opuštenoj atmosferi, bez kompleksa i obaveze da potrošimo stotine evra na odevne kombinacije.

diskretni heroj

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...

izadji na izbore, ali ne za 20e

pre 6 godina

Kao prvo moj cale nije ni znao gde cemo slaviti maturu niti kad niti ko organizue niti je bilo potrebno da se u to petlja, koji bre savet roditelja pa to je po obicaju skup roditelja koji su besposlicari, jer inace ne bi imali vreme za te aktivnosti, i onda oni na skolskom savetu lece frustracije, razredne staresine nemaju motivaciju da se zaloze oko bilo cega i dolazi do ovoga, moj razredni kada se nesto dogovori sa nama on to izgura pred bilo kim i bude tako, pametan obrazovan pravedan, odsecan , takvi ljudi trebaju nasem skolstvu.
Ranije se znalo pravis gluposti u skoli profesor ti opali dve tri roditeljake ti se pozalis kuci, a cale te izlupa jos preko toga pa bolje cutis i ne pravis gluposti i postujes peofesore i sistem skolstva, a to dal je sistem skolstva dobar ili nije ne odlucuje se na skolskom savetu i na savetu roditelja vec u drugim institucijama

S

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...
(diskretni heroj, 25. maj 2017 15:06)
Moji roditelji, penzioneri uplatili su deset dana Grcku apartman plus prevoz 170 evra.

Tyson

pre 6 godina

Zavrsio sam srednju skolu 1993. (tad nije bilo mature) na ekskurziji nismo bili ni jednom, a matursko vece je bilo organizovano u hotely Hyatt Regency. Matursko vece je precenjen dogadjaj koji je bitan samo tad i nikad vise. Brzina zaboravljanja maturske veceri se moze meriti sa brzinom zaboravljanja proslave Nove Godine

Milossp

pre 6 godina

Maturirao sam 1982. baš u toj Smederevskoj Palanci. Tada je Palanka bila GRAD, a ne varošica kao sada. Sve cetiri godine, a u dve srednje škole u koje sam išao zbog usmerenog obrazovanja tadašnjeg, sam išao na ekskurziju, imao matursko veče, a da ni jedan učenik nije odsustvovao. To se tada podrazumevalo kao i odlazak u školu..

Mailman

pre 6 godina

Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce. Iz svih predmeta kriterijumi moraju biti mnogo, mnogo tezi. Npr. ne mozes da uradis salto i okret u vazduhu na kozlicu? Nema petice iz fizickog. I tako za sve predmete. The end. Nije ni cudo sto su deca takva kad ih niko ne gura.
(Nikki, 25. maj 2017 14:07)
Slazem se sa tobom da je nemoguce da 50% budu Vukovci, ali ne da fizicko (pa i muzicko i likovno) budu predmeti na kojima ce se to lomiti posto je to stvar talenta i sposobnosti i ne moze se nauciti i samo bi povecalo problem i stvaralo komplekse kod dece. Cak sta vise te predmete ne bi ni ocenjivao ocenom vec opisno. Ono sto treba uraditi je insistirati na znanju koje je sad bitno i koje ce biti bitno za 15 godina kad ta deca budu trebala da rade.
Ja prvi nisam bio Vukovac, ali sam ucio ono sto je imalo smisla i osnovnoj i u srednjoj i na fakultetu i prosao sam mnogo bolje od vecine ljudi koji su bili bolji djaci i bolji studenti od mene. Trudim se da tako usmeravam svoju decu. Ne kazem da je jednostavno, ali bolje nego da uce sve i da "znaju sve", a u stvari ne znaju nista

Dunny On The World

pre 6 godina

@Nikki
Slažem se sa tobom da je kriterijum jako opao i ne može se više ni smatrati kriterijumom. Ocene se dele i šakom i kapom...danas više nego ikad.
Ali neke stvari jednostavno nisu baš fer. Kažeš "ne peskočiš kozlić nema petice iz fizičkog". Konkretno...debeli Nemanja nije mogao da preskoči kozlić (jednom ga je srušio u pokušaju da ga preskoči, sa sve nastavnikom fizičkog koji je pokušao da spreči katastrofu) ali je zato kidao matu, fiziku, hemiju.
Fizičke predispozicije ili talenat za muziku ili slikanje ne bi trebalo ocenjivati. Trebalo bi da budu obavezni predmeti ali ne da budu dodatno opterećenje za decu već neki vid relaksacije...
Ali ovo je Srbija...reforma školstva je uništila školu kao instituciju i proizvela generacije koje po ocenama ne zaostaju za prethodnim ali po realnom znanji nisi ni za poređenje. Naravno ima izuzetaka ali ja sam naleteo na daleko više tzv vukovaca koji u moje vreme ne bi bili ni vrlodobri

MitchSrbija

pre 6 godina

Ja sam pre 2 godine zavrsio srednju, imali smo samo jednu ekskurziju, do Ohrida 3 dana u 3. godini. U 4. godini nismo isli jer su bili bitniji 18. rodjendani.

korazumeshvatiće

pre 6 godina

Odgov na pitanje u tekstu..
-Zato što smo i Narod i Država SNOB!
svi bi da budemo nešto..Lepše,Bolje,Vrednije...a to nismo i tada na scenu stupa naša "snalažljivost"...Da prepravljamo,krademo,varamo,prepisujemo ,a sve sa nadom da izokola stignemo Tamonegde .

onako

pre 6 godina

"Drugo, naravno da su vasoj deci poklonjene vukove diplome. Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce."

Nekad bilo, više nije tako. Da bi neko bio vukovac, mora da ima neku od nagrada na takmičenjima određenog ranga, mislim od okružnog (gradskog) pa naviše.

Excapt

pre 6 godina

Školstvo nam je potpuno propalo. Možda je nekad vredelo nečemu, sada je samo ostatak sistema koji se nikako ne uklapa u sadašnjost.

Celokupan nadtavni kadar nezadovoljan, otaljavaju posao(čast izuzecima), nedovoljno plaćeni.

U celoj priči su gubitnici deca. Najmanje 15 generacija je upropašteno,ako ne i više

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Bilo nekad, sad nista. Mi smo, a oni nisu. Roditelji, kada cete razumeti da ste vi vasu mladost proziveli. Dopustite svojoj deci da I ona prozive svoju. Ne pokusavajte ziveti je umesto njih, to je sebicno.
Nekada je sistem nametao resenja, pa je sve funkcionisalo, I navodno je svima bilo lepo...u stilu "sto manje znam to bolje". Danas sa novim tehnologijama ljudima se nudi mnogo veci izbor, a samim tim I vise razlicitih zelja, I misljenja.
Samo opusteno, ostavite decu na miru, I bice svima OK.

ikac klisa

pre 6 godina

Ako je 90% roditelja bilo za tu opciju sta ima ovih 10% posto da bojkotuje?! Valjda oni treba da se prilagode apsolutnoj vecini a ne obratno. Tu je i razredni trebao da zakljuci pricu. Ko nece ne mora zavanicna opcija je tu i kraj price.

someone else

pre 6 godina

Slazem se sa gospodinom da bi trebalo svi da ulazemo u buducnost i obrazovanje nase dece.
Samo, jos jedan detalj u tekstu mi je zapao za oko. Naime, gospodin pominje vecinu dece sa vukovim diplomama, a mene je upravo taj deo malo iznervirao. Naravno da u unutrasnjosti postoji veliki broj nadarenih djaka koji sigurno zasluzuju i vise od vukove diplome, ali isto tako smatram da svi ti toliki"vukovci" iz manjih gradova mnogo manje ulazu u znanje i samim tim manje znaju od dece iz vecih gradova. A posle, kad dodje vreme za upis na fakultet, pogotovo fakultet drustvenog usmerenja, gradska deca cije je opste obrazovanje u vecini slucajeva daleko opseznije ne mogu da se upisu na fakultet ili moraju da placaju samofinansiranje jer su im mesta zauzeta od strane djaka iz unutrasnjosti sa vukovim diplomama ili odlicnim ocenama. Mislim da onda kriterijumi ne bi trebalo da budu isti prilikom upisa, ili bi uravo trebalo da budu isti (tokom pohadjanja gimnazije ili srednje skole), kao i da nije normalno da VECINA dece u bilo kom odeljenju i bilo kom mestu poseduje vukovu diplomu.

Da li ste vi nekad bili deca!

pre 6 godina

Naravno da treba da idu na ekskurzije i matursko vece! I to ne zbog sentimentalnih secanja nego zato sto je to deo skolovanja i odrastanja! Omogucite svojoj deci da odu dalje, vide vise, dozive svet oko sebe! Ucaureni i ukalupljeni smo i dosli tu gde smo sada!

drfr

pre 6 godina

@ someone else - Ne slazem se sa misljenjem da su samo gradska deca za fakultete. To je nebuloza. Po tome, devojka koja je skoro osvojila prvo mesto na republickom takmicenju iz racunovodstva nema sta da trazi na fakultetu? Kriterijumi republickog takmicenja su isti za sve.

Bata Ivča

pre 6 godina

U ovoj zemlji ne odlučuju oni koji znaju,umeju i mogu već ono koji čuju,kukaju i ne mrdaju .Njima je uvek neko drugi kriv. Neko drugi je trebao,a nije. Sramota za Palanku

EnaE

pre 6 godina

@Nikki
Kad bi kriterijum bio takav ne bismo imali ni jednog vukovca!Pa bukvalno je nemoguce da neko rastura matematiku i fiziku,da je podjednako dobar i iz drustvenih nauka,a na sve to ume da slika,ima dobar sluh i fizicke predispozicije da izved sve zadate vezbe iz fizickog.Nije poetna da budes Supermen da bi imao sve petice.Fizicko je kao predmet ionako vise prisutno da bi se deca malo aktivirala i podstakla na sport nego da bi se testirale i ocenjivale sposobnosti zato sto osnovna i srednja skola nisu nikakve ustanove za talente vec je program takav da svako ko je prosecne inteligencije moze da ima solidne ocene.

Stefan

pre 6 godina

Mislim da je gospodin odlutao. Ne vidim problem organizacije maturske večeri ukoliko ima 90% prijavljenih. Matursko veče nije bilo obavezno nikada. Uvek se ostavlja sloboda odluke da li će neko biti prisutan ili ne. Dalje, maturske večeri i ekskurzije su zaista pljačka! Ovajde se i agencije i direktori i hoteli-restorani i svi koji imaju organizacijsku ulogu pomenutih događaja, to je javna tajna. Nego roditelji da ne bi pravili probleme ni sebi ni deci prećutno daju novac a tu najbolje prolaze gore spomenuti. Takođe, ne vidim problem da se đaci/studenti samostalno organizuju, takođe, dobrovoljno. Kada smo pred apsolventsko veče videli neku basnoslovnu cifru organizovali smo se sami i za 5x manje novca se odlično proveli, još uvek prepričavamo. U opuštenoj atmosferi, bez kompleksa i obaveze da potrošimo stotine evra na odevne kombinacije.

diskretni heroj

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...

someone else

pre 6 godina

Slazem se sa gospodinom da bi trebalo svi da ulazemo u buducnost i obrazovanje nase dece.
Samo, jos jedan detalj u tekstu mi je zapao za oko. Naime, gospodin pominje vecinu dece sa vukovim diplomama, a mene je upravo taj deo malo iznervirao. Naravno da u unutrasnjosti postoji veliki broj nadarenih djaka koji sigurno zasluzuju i vise od vukove diplome, ali isto tako smatram da svi ti toliki"vukovci" iz manjih gradova mnogo manje ulazu u znanje i samim tim manje znaju od dece iz vecih gradova. A posle, kad dodje vreme za upis na fakultet, pogotovo fakultet drustvenog usmerenja, gradska deca cije je opste obrazovanje u vecini slucajeva daleko opseznije ne mogu da se upisu na fakultet ili moraju da placaju samofinansiranje jer su im mesta zauzeta od strane djaka iz unutrasnjosti sa vukovim diplomama ili odlicnim ocenama. Mislim da onda kriterijumi ne bi trebalo da budu isti prilikom upisa, ili bi uravo trebalo da budu isti (tokom pohadjanja gimnazije ili srednje skole), kao i da nije normalno da VECINA dece u bilo kom odeljenju i bilo kom mestu poseduje vukovu diplomu.

Nikki

pre 6 godina

Slazem se sa vecinom sto je napisano i ova pitanja treba da postavi svaki roditelj. Kao neko ko je proveo dosta vremena u inostranstvu mogu da kazem da se najvise kod nas pati o tome kako smo bogati a zapravo smo najsiromasniji. Zasto je to tako? Drugo, naravno da su vasoj deci poklonjene vokove diplome. Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce. Iz svih predmeta kriterijumi moraju biti mnogo, mnogo tezi. Npr. ne mozes da uradis salto i okret u vazduhu na kozlicu? Nema petice iz fizickog. I tako za sve predmete. The end. Nije ni cudo sto su deca takva kad ih niko ne gura.

Tyson

pre 6 godina

Zavrsio sam srednju skolu 1993. (tad nije bilo mature) na ekskurziji nismo bili ni jednom, a matursko vece je bilo organizovano u hotely Hyatt Regency. Matursko vece je precenjen dogadjaj koji je bitan samo tad i nikad vise. Brzina zaboravljanja maturske veceri se moze meriti sa brzinom zaboravljanja proslave Nove Godine

Da kazem

pre 6 godina

Sta ce nam obrazovani? Dajte pare crkvi da kupi audije i izbacite vec tu nauku iz skole. Samo smeta, deca nesto nauce pa odu. Dajte vise Pinka i bahatih politicara, pevaljki u ministarstvima, nepismenih sto vode drzavu... To je bitnije.

Sinisa

pre 6 godina

Ja sam bio maturant Zrenjaninske gimnazije u zlatno doba - 1978. Za cetiri godine, ni jednom nismo isli na ekskurziju, a umesto maturske veceri imali smo kratak prijem u sali Centralnog Komiteta. Tada su nam urucili diplome a bili smo i skromno pocasceni. Nije se imalo para za vise. Umesto puta u Veneciju ili Pariz, mi smo leti isli na radne akcije ili "Putevima Banatskih Partizana". Poneko je isao na more sa roditeljima, a vecina u radnicko odmaraliste u Dobroti ili Makarskoj.

Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville

pre 6 godina

Maturirao sam 1984. godine, u kragujevačkoj gimnaziji. Imao sam jedno noćenje na ekskurzijama za 4 godine srednje škole, na Vlasinskom jezeru. Iako ovo i ono vreme nisu za poređenje, ipak treba znati da se i nekad odustajalo od ekskurzija. Tada je razlog bio - štednja.

onako

pre 6 godina

"Drugo, naravno da su vasoj deci poklonjene vukove diplome. Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce."

Nekad bilo, više nije tako. Da bi neko bio vukovac, mora da ima neku od nagrada na takmičenjima određenog ranga, mislim od okružnog (gradskog) pa naviše.

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Bilo nekad, sad nista. Mi smo, a oni nisu. Roditelji, kada cete razumeti da ste vi vasu mladost proziveli. Dopustite svojoj deci da I ona prozive svoju. Ne pokusavajte ziveti je umesto njih, to je sebicno.
Nekada je sistem nametao resenja, pa je sve funkcionisalo, I navodno je svima bilo lepo...u stilu "sto manje znam to bolje". Danas sa novim tehnologijama ljudima se nudi mnogo veci izbor, a samim tim I vise razlicitih zelja, I misljenja.
Samo opusteno, ostavite decu na miru, I bice svima OK.

Mailman

pre 6 godina

Bar 50% svakog razreda danas su vukovci a sistem treba da je takav da je to gotovo nemoguce. Iz svih predmeta kriterijumi moraju biti mnogo, mnogo tezi. Npr. ne mozes da uradis salto i okret u vazduhu na kozlicu? Nema petice iz fizickog. I tako za sve predmete. The end. Nije ni cudo sto su deca takva kad ih niko ne gura.
(Nikki, 25. maj 2017 14:07)
Slazem se sa tobom da je nemoguce da 50% budu Vukovci, ali ne da fizicko (pa i muzicko i likovno) budu predmeti na kojima ce se to lomiti posto je to stvar talenta i sposobnosti i ne moze se nauciti i samo bi povecalo problem i stvaralo komplekse kod dece. Cak sta vise te predmete ne bi ni ocenjivao ocenom vec opisno. Ono sto treba uraditi je insistirati na znanju koje je sad bitno i koje ce biti bitno za 15 godina kad ta deca budu trebala da rade.
Ja prvi nisam bio Vukovac, ali sam ucio ono sto je imalo smisla i osnovnoj i u srednjoj i na fakultetu i prosao sam mnogo bolje od vecine ljudi koji su bili bolji djaci i bolji studenti od mene. Trudim se da tako usmeravam svoju decu. Ne kazem da je jednostavno, ali bolje nego da uce sve i da "znaju sve", a u stvari ne znaju nista

S

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...
(diskretni heroj, 25. maj 2017 15:06)
Moji roditelji, penzioneri uplatili su deset dana Grcku apartman plus prevoz 170 evra.

izadji na izbore, ali ne za 20e

pre 6 godina

Kao prvo moj cale nije ni znao gde cemo slaviti maturu niti kad niti ko organizue niti je bilo potrebno da se u to petlja, koji bre savet roditelja pa to je po obicaju skup roditelja koji su besposlicari, jer inace ne bi imali vreme za te aktivnosti, i onda oni na skolskom savetu lece frustracije, razredne staresine nemaju motivaciju da se zaloze oko bilo cega i dolazi do ovoga, moj razredni kada se nesto dogovori sa nama on to izgura pred bilo kim i bude tako, pametan obrazovan pravedan, odsecan , takvi ljudi trebaju nasem skolstvu.
Ranije se znalo pravis gluposti u skoli profesor ti opali dve tri roditeljake ti se pozalis kuci, a cale te izlupa jos preko toga pa bolje cutis i ne pravis gluposti i postujes peofesore i sistem skolstva, a to dal je sistem skolstva dobar ili nije ne odlucuje se na skolskom savetu i na savetu roditelja vec u drugim institucijama

Dunny On The World

pre 6 godina

@Nikki
Slažem se sa tobom da je kriterijum jako opao i ne može se više ni smatrati kriterijumom. Ocene se dele i šakom i kapom...danas više nego ikad.
Ali neke stvari jednostavno nisu baš fer. Kažeš "ne peskočiš kozlić nema petice iz fizičkog". Konkretno...debeli Nemanja nije mogao da preskoči kozlić (jednom ga je srušio u pokušaju da ga preskoči, sa sve nastavnikom fizičkog koji je pokušao da spreči katastrofu) ali je zato kidao matu, fiziku, hemiju.
Fizičke predispozicije ili talenat za muziku ili slikanje ne bi trebalo ocenjivati. Trebalo bi da budu obavezni predmeti ali ne da budu dodatno opterećenje za decu već neki vid relaksacije...
Ali ovo je Srbija...reforma školstva je uništila školu kao instituciju i proizvela generacije koje po ocenama ne zaostaju za prethodnim ali po realnom znanji nisi ni za poređenje. Naravno ima izuzetaka ali ja sam naleteo na daleko više tzv vukovaca koji u moje vreme ne bi bili ni vrlodobri

Srbistanka

pre 6 godina

Nema se 300-400€ a nova kola se kupuju,ide se na Zlatibor koji je skuplji od Monte Karla,ide se na more u Grcku svake godine itd itd...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (diskretni heroj, 25. maj 2017 15:06)
O situaciji u skolstvu necu da govorim i sama sam deo ovih nesrecnih generacija koje su rodjene, odrastale, skolovale se za vreme rata, agresija, tranzicija, drzavnih udara itd. Zavrsila sam fakultet, nema posla za mene, roditelji nemaju da potplate, nisu bliski politickim krugovima i gde god da krenem naidjem na zid! I ja se lepo okrenem i odem u inostranstvo (trenutno sam u Srbiji, ali uskoro opet idem preko), i znas sta, pocnem da zivim kao COVEK!!!!! Nisu problem u ovoj drzavi politicari, vec oni koji glasaju za njih, nisu problem razni Parovi, Farme, vec oni koji ih gledaju. A ti sto gledaju i glasaju su najcesce oni koji zive lose, i koji ce uvek ziveti lose i koji se bune kada se neko otrgne iz tog blata!!!! Kada sam od SVOJIH, tesko zaradjenih para uplatila sebi prvo letovanje u zivotu, drug mi je rekao, da neki nemaju sta da jedu, a ja idem da se kupam (iako on na svim drustvenim mrezama prati Staniju, Soraju i divi im se i ne pita odakle njima pare!) Dok se razni politicari, starlete, ratni profiteri (i njihova deca) bahate po Maldivima, ja sa fakultetom da savijam kablove za 25.000, e pa nece moci! Zivim od svog rada, nisam nista ukrala, idem i na letovanje i na zimovanje,i svima zelim sve najbolje u zivotu.

Excapt

pre 6 godina

Školstvo nam je potpuno propalo. Možda je nekad vredelo nečemu, sada je samo ostatak sistema koji se nikako ne uklapa u sadašnjost.

Celokupan nadtavni kadar nezadovoljan, otaljavaju posao(čast izuzecima), nedovoljno plaćeni.

U celoj priči su gubitnici deca. Najmanje 15 generacija je upropašteno,ako ne i više

korazumeshvatiće

pre 6 godina

Odgov na pitanje u tekstu..
-Zato što smo i Narod i Država SNOB!
svi bi da budemo nešto..Lepše,Bolje,Vrednije...a to nismo i tada na scenu stupa naša "snalažljivost"...Da prepravljamo,krademo,varamo,prepisujemo ,a sve sa nadom da izokola stignemo Tamonegde .

Da li ste vi nekad bili deca!

pre 6 godina

Naravno da treba da idu na ekskurzije i matursko vece! I to ne zbog sentimentalnih secanja nego zato sto je to deo skolovanja i odrastanja! Omogucite svojoj deci da odu dalje, vide vise, dozive svet oko sebe! Ucaureni i ukalupljeni smo i dosli tu gde smo sada!

drfr

pre 6 godina

@ someone else - Ne slazem se sa misljenjem da su samo gradska deca za fakultete. To je nebuloza. Po tome, devojka koja je skoro osvojila prvo mesto na republickom takmicenju iz racunovodstva nema sta da trazi na fakultetu? Kriterijumi republickog takmicenja su isti za sve.

ikac klisa

pre 6 godina

Ako je 90% roditelja bilo za tu opciju sta ima ovih 10% posto da bojkotuje?! Valjda oni treba da se prilagode apsolutnoj vecini a ne obratno. Tu je i razredni trebao da zakljuci pricu. Ko nece ne mora zavanicna opcija je tu i kraj price.

Milossp

pre 6 godina

Maturirao sam 1982. baš u toj Smederevskoj Palanci. Tada je Palanka bila GRAD, a ne varošica kao sada. Sve cetiri godine, a u dve srednje škole u koje sam išao zbog usmerenog obrazovanja tadašnjeg, sam išao na ekskurziju, imao matursko veče, a da ni jedan učenik nije odsustvovao. To se tada podrazumevalo kao i odlazak u školu..

EnaE

pre 6 godina

@Nikki
Kad bi kriterijum bio takav ne bismo imali ni jednog vukovca!Pa bukvalno je nemoguce da neko rastura matematiku i fiziku,da je podjednako dobar i iz drustvenih nauka,a na sve to ume da slika,ima dobar sluh i fizicke predispozicije da izved sve zadate vezbe iz fizickog.Nije poetna da budes Supermen da bi imao sve petice.Fizicko je kao predmet ionako vise prisutno da bi se deca malo aktivirala i podstakla na sport nego da bi se testirale i ocenjivale sposobnosti zato sto osnovna i srednja skola nisu nikakve ustanove za talente vec je program takav da svako ko je prosecne inteligencije moze da ima solidne ocene.

MitchSrbija

pre 6 godina

Ja sam pre 2 godine zavrsio srednju, imali smo samo jednu ekskurziju, do Ohrida 3 dana u 3. godini. U 4. godini nismo isli jer su bili bitniji 18. rodjendani.

Bata Ivča

pre 6 godina

U ovoj zemlji ne odlučuju oni koji znaju,umeju i mogu već ono koji čuju,kukaju i ne mrdaju .Njima je uvek neko drugi kriv. Neko drugi je trebao,a nije. Sramota za Palanku