Subota, 29.04.2017.

13:52

Lekcija Briselu iz Atine: Trpite Orbana, a rampa za Srbiju

Docent Odeljenja za međunarodne studije Univerziteta Pandion iz Atine Marijaeleni Kopa kaže da Brisel stalno postavlja Srbiji nove zadatke i produžava rokove.

Izvor: Tanjug

Lekcija Briselu iz Atine: Trpite Orbana, a rampa za Srbiju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

hm hm

pre 6 godina

bgd@ eu nije samo klub bogatih odkad su pustili bugarsku rumuniju pa i hrvatsku to je sve pre zbog geopolitike i natoa. a ni grcka, italija, spanija nisu nesto bogate toliki dugovi uodnosu na druge u eu. engleska je bogatija od njih a evo nije vise u eu.

d

pre 6 godina

holivudski frizer@ slazem se da treba da se uvedu rigorozne kazne za otpad i reke koje su prljave zbog ljudi koji nemaju svest. a u eu ima i takvih zemalja gde je djubre problem i bacaju kao i mi eto primer italije skoro gledah na njihovim novinama i tv. izgleda da severniji narodi imaju vise sluha za to i bez eu svedska i danska su bile i nekad jedne od najcistijih i najuredjenijih zemalja.

Ivan

pre 6 godina

Ne nego bi trebali da lupimo kontru svima. Da kazemo da smo siti svih i da zelimo da budemo nezavisni.

Radicemo i trgovati sa svima ali necemo biti clan nikakve zejadnice.

Tako nam najvise odgovara.

Legalizovati marihuanu, napraviti gomilu festivala za mlade i podici ovu zemlju na noge. Kada njihovi mladi iz cele Evrope i sveta budu dolazili i ostavljali nama pare onda ce se pitati gde im je bila pamet.

I ovako nas svi gotive i kazu da smo super narod a narocito mladi koji vole da se provode u Srbiji. Ako uvedemo samo jos nekoliko izmena i sredimo zakonodavtsvo i vlast da nas vise ne kradu imacemo solidno uredjenu drzavu sa jakom ekonomijom i necemo morati ni od koga da zavisimo.

Svi koji kazu drugacije su izdajice Srbije i treba ih pod hitno pohapsiti. Svako kome smeta da budemo nezavisna i slobodna drzava je fasista i treba ga odmah uhapsiti.

Samo tako i nikako drugacije. Uskoro ce se stvari ovde drasticno izmeniti i to budite sigurni. Milom ili silom !
Svi koji sada glume neku bitnost i pitaju se za sve u zemlji bice ili u zatvorima ili pokojni a narod ce biti srecan kao nekada u Jugoslaviji !

Marko Boltužić

pre 6 godina

Niko nikada nije uradio otbiljnu analizu koliko nas košta i koliko ćemo da platimo ako uđemo u EU.
I to nije urađeno ne samo za EU već i za bilo koju trugu opciju koja eventualno postoji.

Ja nikada neću glasati o ulasku u EU jer su svojim ponašanjem do sada pokazali da imaju duple standarde a ovamo su im puna usta vrednosti.

Veteran

pre 6 godina

Kao Hrvat smatram kako je geo-politički Srbiji mjesto u EU,samo malo više realnosti i manje mitova.Gospodin iz grčke dijeli lekcije,a zbog njihove politike Makedonija se nalazi pred građ.ratom.

zimzeleni

pre 6 godina

Sve je to lepo i krasno, i ovo za Orbana je istina, ali razmislite: da li biste pripojili EU zemlju koja direktno sluzi ruskim interesima, koja u tom cilju cak i destabilizuje drugu drzavu (CG) i koja nije otvorila arhive tajne sluzbe iz perioda komunizma 2017? Ima jos stvari, ali evo samo te dve da pomenem...

Јабучило

pre 6 godina

Oni od nas koji su sposobni su vec u EU, ili negde drugde, samo ne u Srbiji. Ostali su penzioneri i oni nesposobni (ili nemaju gde) da nekud odu.
(za EU, 29. april 2017 15:13)

Нити сам пензионер, нити сам неспособан, нити немам где да одем. Нисам ни члан странке. А нисам ни за ЕУ.

Gde mi živimo

pre 6 godina

@Neutralni građanin
Vaša sugestija je potpuno tačna i predstavlja nešto o čemu ja govorim stalno, ali pošto sam bio u žurbi napisao sam nešto drugo što nije sasvim tačno, ali mi je prvo palo na pamet. Ako samo mogu da dopunim, naša nezainteresovanost se pre svega ogleda u našoj opčinjenosti nama samima. Naime, ako pitate jedan deo građana mi Srbi sve znamo, od poljoprivrede do kvantne mehanike, a jedini razlog zašto nismo zasenili sve i svakoga je zato što nas svet mrzi. I kada tako postavite stvari, logično pitanje bi bilo: Pa zašto mi onda uopšte idemo tamo, kada nemaju da nam ponude ništa novo? Ok, postoji mnogo stvari koje i ja zameram birokratama u EU, stvari koje nisu baš onakve kakvim ih propagiraju, ali hajde da vidimo da li postoji još nešto. Nisam nikakav ekolog fanatik, ali lično bih bio zadovoljan kada bismo makar bili čisti kao Evropa. E sad što se same EU tiče, tu se ne bih složio sa nekim komentarima koji pominju vladavinu prava. Naravno da jeste važno, ali kao što vidimo nakon izbora, može i jedan čovek na 20 mesta samo dok radi ono što nama odgovara. Ili npr. Poglavlje o nauci je otvoreno i zatvoreno za jedan dan (ili tako nešto). Pa ljudi, da li to znači da je nauka u Srbiji bolja od japanske ili američke. Ne nego se na takve stvari ne obraća pažnja, već isključivo na političke manifetluke što je po meni velika greška.

Dakle još jednom ja bih voleo, čistu, uređenu Srbiju, a za Brisel ćemo lako.

gpro

pre 6 godina

Ne bi Putin podrzao Vucka da mi zaista naginjemo Evropi...pogotovo ne sa ovim naoruzanjem i slicno. Sve mislim da se tu igraju takve igre, za koje ljudi nemaju pojma, a da je Vucic samo igrac za Putina pred EU

e

pre 6 godina

EU završila je integracije na balkanu. Sve države bivšeg sovjetskog bloka najpre su ušle u NATO čiji ulazak je bio karta za EU. To je urađeno ekspresno i kraj priče. Balkanske države koje su tavorile 500 god. pod osmanlijama nisu ni svesne koliko su pokupile njihovih osobina.Ako gledate uporedite osobine ljudi sa Balkana i zapadne evrope videćete milion razlika. Ono čime se balkanci (ali i Turci) dive evropljani se zgrožavaju. Svemu ovome zapršku je dodao komunizam sa krilaticom: "Laži, kradi ali nediraj sistem i druga tita" i tme je sve rečeno. Još pogubnije i nepromišljivije bi bilo ako bi se sada ponudili u evroazijsku grupaciju bili bi izbrisani kao narod.

turak

pre 6 godina

Bogdan, 29. april 2017, Poštovani, pa i Bugari su bili 500. godina pod Turcima, Mađari 150. godina, pa su u EU! Niko nam nije kriv...

Skywalker

pre 6 godina

"Vec sam po stoti put ponovio. Srbija je bila 500 godina pod Turskom okupacijom i kao takva nikad, ali nikad nece biti clan EU isto kao i Turska. Kad je Berlinski zid pao i kad je doslo do novog pregrupisavanja snaga jasno je receno, od velikih sila, da deo Balkana (misli se na Srbiju i Makedoniju) treba prepustiti osmanlijama, a deo integrisati u EU. Dalje. Koliko me secanje sluzi i u skoli su nas ucili da je "Srbiji uvek bilo onako kako su odlucivale velike sile". Prema tome jasna stvar. Nego... ko zna zasto je to dobro, a mozda i nije. Videcemo."

Koliko non-senseva. Nas sa Osmajlijama sa kojima ni ne granicimo, a Bugarsku, Grcku pa mozda i CG, ce uzeti Europa pod svoje? A, to poslije pada zida nikad niko nije izgovorio, ne fabriciraj neke gluposti. Nista sto je napisano nema veze sa logikom.
Nadam se da cete biti ljubazni pa objaviti taj komentar.
Ja ne mogu da verujem, cak i kad nam neko nesto nadje dobro u nama, vi to odmah negirate, pljujejete. Ja mislim, da mi imamo o koliko dobroga sto nosimo, ali ako se vi smatrate najgorim,nto je do vas.

holivudski frizer

pre 6 godina

Srbija ce uci u EU onda kada gradjani dobrovoljno prestanu da bacaju stare frizidere u potok umesto uredno u sluzbu opstinsku za skupljanje elektro otpada .

Žika

pre 6 godina

Srbija ni jednom nije rekla NE! To je glavni problem svega! Kada si ponizan, a jedina oštra retorika je "mi smo faktor stabilnosti" ili "mi ćemo ostati uzdržani" onda će i čistačica da briše noge o Srbiju. Pa i onog ludaka iz Severne Koreje se delimično pribojavaju. A tek kad Erdogan preti, ili Orban...
Kada ne poštuješ sebe, ne poštuju te ni drugi!
Ja da sam u Briselu postavio bi uslov da svi moraju da dube na glavi nedeljom ako Srbija želi u Uniju. I garantovano bi Vučić, uz "oštar" odgovor doneo zakon da svi dube na glavi radi ubrzanog procesa zbližavanja EU! MILION ODSTO!

Bgd

pre 6 godina

Bilo bi dobro da je gospođa navela makar jednu oblast u kojoj Srbija zaslužuje da bude članica EU. Ja ne znam ni jednu. Formalno smo usvojili dosta pravila ali ne primenjujemo skoro ništa. O onim ključnim kao što su vladavina prava, nezavisno sudstvo, borba protiv korupcije ne vredi ni govoriti. S druge strane, EU je klub bogatih i nije osnovana sa ciljem da bude nama bolje već onima koji su je osnovali, naša uloga je da im to omogućimo. Sve drugo je iluzija i zavaravanje.

netko

pre 6 godina

EU je najveci projekat mira od 2.sv rata.
Ali jedina greska, koja je ispostavice se,nepopravljiva, je zajednicka moneta,Evro.
(C i n i k, 29. april 2017 14:45)

nije evro greska.
jedna greska je sam brisel, birokrate i parlamentarci tipa tusk (koga recimo ni svoja zemlja ne podrzava), junker i sl koje ne bira direkno narod nego se biraju izmedju sebe, pa ih niko ziv ne kontrolise a oni prave gluposti i za to dobijaju ogromni novac.
a druga greska je ponasanje nemaca... imam pare, pokupujem svugde sve sto valja pa posle se pravim vazan i svima namecem svoju volju...
orban ma kakav bio radi bas ono sto u briselu zele, samo traze povod ga pljuju zato sto je dobar sa putinom.
a mi smo propali, i ekonomski i kao drustvo. uz to niko nece politicare koje sve obecavaju za malo para a kad dodje do toga da to i ispune onda de dure ko deca i povlace jos gluplje poteze.

Sanja

pre 6 godina

EU na papiru ima savrsene demokratske ideje,a u praksi opstaje samo uz pomoc kontrole krupnim kapitalom.Sutra da ekonomija popusti u EU ode i ona.Madjari,Poljaci,Bugari,Rumuni korumpirani bogati sever indiferentan,bogatasi dekadentni.Sve unije koje nisu bazirane na zajednickom jeziku na planeti zemlji su se raspale,pa ce i EU.Ne mesaju se babe i zabe,osnovica je pogresna,nacionalnost i jezik ce uvek isplivati prilikom sukoba.Zivi bili pa videli.

Bogdan

pre 6 godina

Vec sam po stoti put ponovio. Srbija je bila 500 godina pod Turskom okupacijom i kao takva nikad, ali nikad nece biti clan EU isto kao i Turska. Kad je Berlinski zid pao i kad je doslo do novog pregrupisavanja snaga jasno je receno, od velikih sila, da deo Balkana (misli se na Srbiju i Makedoniju) treba prepustiti osmanlijama, a deo integrisati u EU. Dalje. Koliko me secanje sluzi i u skoli su nas ucili da je "Srbiji uvek bilo onako kako su odlucivale velike sile". Prema tome jasna stvar. Nego... ko zna zasto je to dobro, a mozda i nije. Videcemo.

Nemanja

pre 6 godina

O kakvom kočenju ova priča? Čitajući ovaj politički pamflet, pomislio bi čovek da je Srbija kao Švajcarska i da nas jedino zle duše u Briselu koče. Čekaj malo, pa kakva je ta Srbija, kandidat za EU? Vladavina prava ne postoji, kao ni sloboda medija. Korupcija i nepotizam divljaju. Hej bre, nismo usvojili završni račun već punih 14 godina! Ekonomski smo patuljak. Institucije se svode na jednog čoveka (već 30 godina, ne lažimo se da je postojao neki pluralizam pod Tadićem, Koštunicom ili Miloševićem). Imamo konflikte sa svima u komšiluku. Psihički smo bolesna nacija, i to mislim i u bukvalnom kliničkom smislu previsoke učestanosti psihičkih smetnji i u metaforičkom smislu - kada bi Srbija bio čovek odnosno žena i o njenom mentalnom sklopu sudilo na osnovu ponašanja. Dokazano nemamo, ni najmanju želju da usvojimo išta od Evropskih vrednosti, samo hoćemo otvorene granice, pristup EU tržištu rada i EU fondovima ali samo za projekte gde će neko da se ugradi. Samo gledamo kako pro forme da zadovoljimo uslove, ili da slažemo da smo ih zadovoljili. Pa da sam Nemac ili Francuz ni u ludilu ne bih dozvolio da takva država uđe u uniju. Doduše, ne bih pustio ni HR, PL, RO, BG, HU a i za mnoge druge na Istoku i Jugu bih razmislio. Za nas je batina bre a ne unija.

Ferdinand

pre 6 godina

Možeš isterati momka iz sela ali ne možeš isterati selo iz momka. EU (to jest zemlje koje stvarno čine njenu silu) naravno bavi sobom i isključivo sobom (kao što bivšim imperijama, ako je moguće biti bivša imperija, svakako priliči-sebe na prvo mesto), a bivši istočni blok, pa iz njega kao da progovara Lenjin, definitivno je tako što se tiče liberalnog (kako je Lenjin u stvari Zimermanova zamisao, i ovi onda istorisjki pripadaju EU tako da može da se kaže da su preuzeli odgovornost za posledice takvog delovanja, samo ne žele da rade ništa) i tu je pravoslavni svet gde je posebno problem Srbija jer njihove dinastije nikada niesu upravljale njome, a sve što su uspeli da poseju jesu nove nacije o kojima se eto staraju kao što neko gai pečurke u podrumu. Sve u svemu sve je na svom mestu u EU. Srbija je svoja, ali joj ne daju da miriše cveće. (Ovo jeste nekonvencionalno, ali je dobro za razmišljanje).

NN Lice

pre 6 godina

Ja zivim u Norveskoj, koja nije clanica EU i ne zeli da bude, ali su prihvatili odredjena EU pravila koja njima odgovaraju. Srbija, u kojoj sam ziveo 27 godina, sa trenutnim partijskim aparatom i korupcijom koja vlada u svim sferama zivota, jednostavno ne moze biti clanica unije. Politicarima u Srbiji odgovara ovaj mulj, jer da se pravila postuju, vecina njih bi bila u zatvoru, od predsednika i premijera, njihove rodbine, kumova itd, pa do najsitnijih politicara na lokalnom nivou. Tek kad sam otisao iz Srbije, video sam u kakvom mulju mi zivimo... Daleko je Srbija od civilizovane Evrope.

Neko iz mase

pre 6 godina

Nisam ni dr nauka niti ću ikada da budem ali znam da Srbija neće da bude primljena u EU sve dok ne prizna nezavisnost Kosova i udje u NATO. Sve ostalo je političarenje obe strane u pregovorima.

ivan.ng

pre 6 godina

Aha, a Srbija je ono, jako uredna zemlja, sa davno otvorenim DB arhivama, nezavisnim sudstvom, jakom ekonomijom, pravna sigurnost je uredjena, sloboda medija i licne slobode zagarantovane..ma sve cakum pakum, al eto zla EU nece da nas primi.
Ovakvu Srbiju ni ja ne bi primio u eu, rusko kukavicje jaje, ruska gubernija, gde je vise od pola gradjana opcinjeno istom.
Upamtite dragi sugradjani jednom za svagda, od dobrog nikada niko nije bezao.

za EU

pre 6 godina

2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.
(Gde mi živimo, 29. april 2017 14:45)

Oni od nas koji su sposobni su vec u EU, ili negde drugde, samo ne u Srbiji. Ostali su penzioneri i oni nesposobni (ili nemaju gde) da nekud odu.

potemkin veliki grof

pre 6 godina

Da, uz sve probleme koje imaju bas im treba zemlja kao sto je Srbija. Nazalost, od 'integracija' raspalih korumpiranih drzava nema nista zadugo. Taj voz smo propustili 90ih i sada je jedino do gradjana Srbije da urede sopstvenu drzavu. Sanse za to su, gledajuci zadnjih 30g, 0,00001%. Tako da sledi ono sto je konstanta od 8e sednice SK Srbije , iseljavanje svih sa vise od jednog grama mozdane mase .....

Svirac na mandolini

pre 6 godina

Kad bi postojao vremeplov da se Madjari i Poljaci samo na 30 dana vrate u period oko 89.godine...
(C i n i k, 29. april 2017 14:45)

mi smo imali Milosevica a oni nisu. Ta cinjenica pravi razliku izmedju njih i nas od 20 godina.

Neutralni gradjanin

pre 6 godina

Što se tiče same EU, ja sam veći poštovalac one ideje da je "lepota u putovanju, a ne u cilju". Mnogo je važnije da postanemo uređena zemlja, nego sam ulazak u njihovu birokratiju. Naravno, našim političkim "elitama" je mnogo lepši cilj (ako može na mufte) jer je mnogo lakše. Međutim, kada pogledate kakvi se već nalaze u Evropi, nameću se 2 stvari.

1. EU ne vredi piš...a boba jer da vredi ovi ne bi bili u njoj;
2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.
(Gde mi živimo, 29. april 2017 14:45)

Bravo.
Samo bih malo promenio ono "nesposobni" u "umereno lenji i nezainteresovani"

jasdf

pre 6 godina

Koliko je gospodja informisana o stanju u Srbiji? Ne znam da li zna, ali Srbija nije donela zakon o besplatnoj pravnoj pomoci. Toliko o tome da se bilo sta radi kod nas.

vlasta74

pre 6 godina

Realno Evropa nas neće jer smo država bezvlašća, kriminala, mita i korupcije. To što se onaj AV predstavlja kao svetac, može da prođe kod našeg, na žalost, zatupljenog naroda i onih koji se svesrdno koriste od toga. Ali zna se tačno ko je ko i ko je kakav, nema ništa od nas i EU. Nisu oni, ko mi, sisali vesla. Zamislite koliko bi malverzacija i krivina i iskorišćavanja sistema smislili podobni odmah kad bi pristupili Eu. Za to smo maheri i zbog toga propadamo. Nisam mrzitelj Srba, ali razvili smo se u prevarantsku naciju. Biće kako Amerika kaže.

Konkretno

pre 6 godina

Uvek smo bili zadnja rupa na svirali i to cemo o biti.Kad smo mi toj Evropi trebali?Ne racunam ratove.Imamo 5500 dolara po glavi stanovnika i medju 5 najsiromasnijih smo zemalja.Jel se seca neko kad je SRS podrzavalo 50 posto Srbije?Razmislite svojom glavom,pa cete videti da ce pre Makedonija uci u EU nego mi,ako i bude postojala.

besmisao

pre 6 godina

Ne zeli EU Srbiju unutar sebe, zasto da joj donira silne milione evra za razvoj, radi cega?! Jeftinu radnu snagu je pokupila iz Rumunije i Bugarske, a ovde je ima za 200€. Otuda Vucicevo flertovanje sa Rusijom.

renta

pre 6 godina

Srbija je americka kolonija i nikada nece uci u EU, to je i Sreder rekao.
Kome treba zemlja iz koje je izvucen onoliki kapital, radna snaga i znanje?
Unistili su nam infrastrukturu i sad ce EU da nam pomogne? EU ciji je neoliberalni koncept propao, neka me neko razuveri ko se razume u ekonomiju.

Gde mi živimo

pre 6 godina

Što se tiče same EU, ja sam veći poštovalac one ideje da je "lepota u putovanju, a ne u cilju". Mnogo je važnije da postanemo uređena zemlja, nego sam ulazak u njihovu birokratiju. Naravno, našim političkim "elitama" je mnogo lepši cilj (ako može na mufte) jer je mnogo lakše. Međutim, kada pogledate kakvi se već nalaze u Evropi, nameću se 2 stvari.

1. EU ne vredi piš...a boba jer da vredi ovi ne bi bili u njoj;
2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.

C i n i k

pre 6 godina

EU je najveci projekat mira od 2.sv rata.
Ali jedina greska, koja je ispostavice se,nepopravljiva, je zajednicka moneta,Evro.
EU ne zuri sa Srbijom ali su primili hrvate? To je takodje nonsens kao i to sto Eu nema mehanizam za sankcionisanje autokrata. Zato imamo Poljsku i Madjarsku koje soliraju uglavnom. A bez te Eu, te 2 drzave bile bi danas kao Srbija.
Kad bi postojao vremeplov da se Madjari i Poljaci samo na 30 dana vrate u period oko 89.godine...

Zbunjen

pre 6 godina

Pa mi i kod nas je na vlasti Orbanov super drugar, naravno da im ne trebamo dok je on tu.
Oni ce da hvale sa daljine a zapravo pustaju da nas Vodja sustinski odalji sto vise od evropskih vrednosti i demokratije.

to je to

pre 6 godina

Poljska i Madjarska su u EU, mi nismo. Kakav prijem odlazu, kad smo svetlosna godina od ulaska u EU. I na kraju, nasi nista ne rade da se prilagodimo standardima EU, samo se prica, zato se i sve ovako traljavo radi i odlaze

Gde mi živimo

pre 6 godina

Što se tiče same EU, ja sam veći poštovalac one ideje da je "lepota u putovanju, a ne u cilju". Mnogo je važnije da postanemo uređena zemlja, nego sam ulazak u njihovu birokratiju. Naravno, našim političkim "elitama" je mnogo lepši cilj (ako može na mufte) jer je mnogo lakše. Međutim, kada pogledate kakvi se već nalaze u Evropi, nameću se 2 stvari.

1. EU ne vredi piš...a boba jer da vredi ovi ne bi bili u njoj;
2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.

renta

pre 6 godina

Srbija je americka kolonija i nikada nece uci u EU, to je i Sreder rekao.
Kome treba zemlja iz koje je izvucen onoliki kapital, radna snaga i znanje?
Unistili su nam infrastrukturu i sad ce EU da nam pomogne? EU ciji je neoliberalni koncept propao, neka me neko razuveri ko se razume u ekonomiju.

vlasta74

pre 6 godina

Realno Evropa nas neće jer smo država bezvlašća, kriminala, mita i korupcije. To što se onaj AV predstavlja kao svetac, može da prođe kod našeg, na žalost, zatupljenog naroda i onih koji se svesrdno koriste od toga. Ali zna se tačno ko je ko i ko je kakav, nema ništa od nas i EU. Nisu oni, ko mi, sisali vesla. Zamislite koliko bi malverzacija i krivina i iskorišćavanja sistema smislili podobni odmah kad bi pristupili Eu. Za to smo maheri i zbog toga propadamo. Nisam mrzitelj Srba, ali razvili smo se u prevarantsku naciju. Biće kako Amerika kaže.

NN Lice

pre 6 godina

Ja zivim u Norveskoj, koja nije clanica EU i ne zeli da bude, ali su prihvatili odredjena EU pravila koja njima odgovaraju. Srbija, u kojoj sam ziveo 27 godina, sa trenutnim partijskim aparatom i korupcijom koja vlada u svim sferama zivota, jednostavno ne moze biti clanica unije. Politicarima u Srbiji odgovara ovaj mulj, jer da se pravila postuju, vecina njih bi bila u zatvoru, od predsednika i premijera, njihove rodbine, kumova itd, pa do najsitnijih politicara na lokalnom nivou. Tek kad sam otisao iz Srbije, video sam u kakvom mulju mi zivimo... Daleko je Srbija od civilizovane Evrope.

ivan.ng

pre 6 godina

Aha, a Srbija je ono, jako uredna zemlja, sa davno otvorenim DB arhivama, nezavisnim sudstvom, jakom ekonomijom, pravna sigurnost je uredjena, sloboda medija i licne slobode zagarantovane..ma sve cakum pakum, al eto zla EU nece da nas primi.
Ovakvu Srbiju ni ja ne bi primio u eu, rusko kukavicje jaje, ruska gubernija, gde je vise od pola gradjana opcinjeno istom.
Upamtite dragi sugradjani jednom za svagda, od dobrog nikada niko nije bezao.

Bgd

pre 6 godina

Bilo bi dobro da je gospođa navela makar jednu oblast u kojoj Srbija zaslužuje da bude članica EU. Ja ne znam ni jednu. Formalno smo usvojili dosta pravila ali ne primenjujemo skoro ništa. O onim ključnim kao što su vladavina prava, nezavisno sudstvo, borba protiv korupcije ne vredi ni govoriti. S druge strane, EU je klub bogatih i nije osnovana sa ciljem da bude nama bolje već onima koji su je osnovali, naša uloga je da im to omogućimo. Sve drugo je iluzija i zavaravanje.

Konkretno

pre 6 godina

Uvek smo bili zadnja rupa na svirali i to cemo o biti.Kad smo mi toj Evropi trebali?Ne racunam ratove.Imamo 5500 dolara po glavi stanovnika i medju 5 najsiromasnijih smo zemalja.Jel se seca neko kad je SRS podrzavalo 50 posto Srbije?Razmislite svojom glavom,pa cete videti da ce pre Makedonija uci u EU nego mi,ako i bude postojala.

Nemanja

pre 6 godina

O kakvom kočenju ova priča? Čitajući ovaj politički pamflet, pomislio bi čovek da je Srbija kao Švajcarska i da nas jedino zle duše u Briselu koče. Čekaj malo, pa kakva je ta Srbija, kandidat za EU? Vladavina prava ne postoji, kao ni sloboda medija. Korupcija i nepotizam divljaju. Hej bre, nismo usvojili završni račun već punih 14 godina! Ekonomski smo patuljak. Institucije se svode na jednog čoveka (već 30 godina, ne lažimo se da je postojao neki pluralizam pod Tadićem, Koštunicom ili Miloševićem). Imamo konflikte sa svima u komšiluku. Psihički smo bolesna nacija, i to mislim i u bukvalnom kliničkom smislu previsoke učestanosti psihičkih smetnji i u metaforičkom smislu - kada bi Srbija bio čovek odnosno žena i o njenom mentalnom sklopu sudilo na osnovu ponašanja. Dokazano nemamo, ni najmanju želju da usvojimo išta od Evropskih vrednosti, samo hoćemo otvorene granice, pristup EU tržištu rada i EU fondovima ali samo za projekte gde će neko da se ugradi. Samo gledamo kako pro forme da zadovoljimo uslove, ili da slažemo da smo ih zadovoljili. Pa da sam Nemac ili Francuz ni u ludilu ne bih dozvolio da takva država uđe u uniju. Doduše, ne bih pustio ni HR, PL, RO, BG, HU a i za mnoge druge na Istoku i Jugu bih razmislio. Za nas je batina bre a ne unija.

C i n i k

pre 6 godina

EU je najveci projekat mira od 2.sv rata.
Ali jedina greska, koja je ispostavice se,nepopravljiva, je zajednicka moneta,Evro.
EU ne zuri sa Srbijom ali su primili hrvate? To je takodje nonsens kao i to sto Eu nema mehanizam za sankcionisanje autokrata. Zato imamo Poljsku i Madjarsku koje soliraju uglavnom. A bez te Eu, te 2 drzave bile bi danas kao Srbija.
Kad bi postojao vremeplov da se Madjari i Poljaci samo na 30 dana vrate u period oko 89.godine...

Neko iz mase

pre 6 godina

Nisam ni dr nauka niti ću ikada da budem ali znam da Srbija neće da bude primljena u EU sve dok ne prizna nezavisnost Kosova i udje u NATO. Sve ostalo je političarenje obe strane u pregovorima.

to je to

pre 6 godina

Poljska i Madjarska su u EU, mi nismo. Kakav prijem odlazu, kad smo svetlosna godina od ulaska u EU. I na kraju, nasi nista ne rade da se prilagodimo standardima EU, samo se prica, zato se i sve ovako traljavo radi i odlaze

Svirac na mandolini

pre 6 godina

Kad bi postojao vremeplov da se Madjari i Poljaci samo na 30 dana vrate u period oko 89.godine...
(C i n i k, 29. april 2017 14:45)

mi smo imali Milosevica a oni nisu. Ta cinjenica pravi razliku izmedju njih i nas od 20 godina.

jasdf

pre 6 godina

Koliko je gospodja informisana o stanju u Srbiji? Ne znam da li zna, ali Srbija nije donela zakon o besplatnoj pravnoj pomoci. Toliko o tome da se bilo sta radi kod nas.

potemkin veliki grof

pre 6 godina

Da, uz sve probleme koje imaju bas im treba zemlja kao sto je Srbija. Nazalost, od 'integracija' raspalih korumpiranih drzava nema nista zadugo. Taj voz smo propustili 90ih i sada je jedino do gradjana Srbije da urede sopstvenu drzavu. Sanse za to su, gledajuci zadnjih 30g, 0,00001%. Tako da sledi ono sto je konstanta od 8e sednice SK Srbije , iseljavanje svih sa vise od jednog grama mozdane mase .....

besmisao

pre 6 godina

Ne zeli EU Srbiju unutar sebe, zasto da joj donira silne milione evra za razvoj, radi cega?! Jeftinu radnu snagu je pokupila iz Rumunije i Bugarske, a ovde je ima za 200€. Otuda Vucicevo flertovanje sa Rusijom.

za EU

pre 6 godina

2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.
(Gde mi živimo, 29. april 2017 14:45)

Oni od nas koji su sposobni su vec u EU, ili negde drugde, samo ne u Srbiji. Ostali su penzioneri i oni nesposobni (ili nemaju gde) da nekud odu.

Neutralni gradjanin

pre 6 godina

Što se tiče same EU, ja sam veći poštovalac one ideje da je "lepota u putovanju, a ne u cilju". Mnogo je važnije da postanemo uređena zemlja, nego sam ulazak u njihovu birokratiju. Naravno, našim političkim "elitama" je mnogo lepši cilj (ako može na mufte) jer je mnogo lakše. Međutim, kada pogledate kakvi se već nalaze u Evropi, nameću se 2 stvari.

1. EU ne vredi piš...a boba jer da vredi ovi ne bi bili u njoj;
2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.
(Gde mi živimo, 29. april 2017 14:45)

Bravo.
Samo bih malo promenio ono "nesposobni" u "umereno lenji i nezainteresovani"

Zbunjen

pre 6 godina

Pa mi i kod nas je na vlasti Orbanov super drugar, naravno da im ne trebamo dok je on tu.
Oni ce da hvale sa daljine a zapravo pustaju da nas Vodja sustinski odalji sto vise od evropskih vrednosti i demokratije.

Žika

pre 6 godina

Srbija ni jednom nije rekla NE! To je glavni problem svega! Kada si ponizan, a jedina oštra retorika je "mi smo faktor stabilnosti" ili "mi ćemo ostati uzdržani" onda će i čistačica da briše noge o Srbiju. Pa i onog ludaka iz Severne Koreje se delimično pribojavaju. A tek kad Erdogan preti, ili Orban...
Kada ne poštuješ sebe, ne poštuju te ni drugi!
Ja da sam u Briselu postavio bi uslov da svi moraju da dube na glavi nedeljom ako Srbija želi u Uniju. I garantovano bi Vučić, uz "oštar" odgovor doneo zakon da svi dube na glavi radi ubrzanog procesa zbližavanja EU! MILION ODSTO!

holivudski frizer

pre 6 godina

Srbija ce uci u EU onda kada gradjani dobrovoljno prestanu da bacaju stare frizidere u potok umesto uredno u sluzbu opstinsku za skupljanje elektro otpada .

Јабучило

pre 6 godina

Oni od nas koji su sposobni su vec u EU, ili negde drugde, samo ne u Srbiji. Ostali su penzioneri i oni nesposobni (ili nemaju gde) da nekud odu.
(za EU, 29. april 2017 15:13)

Нити сам пензионер, нити сам неспособан, нити немам где да одем. Нисам ни члан странке. А нисам ни за ЕУ.

netko

pre 6 godina

EU je najveci projekat mira od 2.sv rata.
Ali jedina greska, koja je ispostavice se,nepopravljiva, je zajednicka moneta,Evro.
(C i n i k, 29. april 2017 14:45)

nije evro greska.
jedna greska je sam brisel, birokrate i parlamentarci tipa tusk (koga recimo ni svoja zemlja ne podrzava), junker i sl koje ne bira direkno narod nego se biraju izmedju sebe, pa ih niko ziv ne kontrolise a oni prave gluposti i za to dobijaju ogromni novac.
a druga greska je ponasanje nemaca... imam pare, pokupujem svugde sve sto valja pa posle se pravim vazan i svima namecem svoju volju...
orban ma kakav bio radi bas ono sto u briselu zele, samo traze povod ga pljuju zato sto je dobar sa putinom.
a mi smo propali, i ekonomski i kao drustvo. uz to niko nece politicare koje sve obecavaju za malo para a kad dodje do toga da to i ispune onda de dure ko deca i povlace jos gluplje poteze.

Sanja

pre 6 godina

EU na papiru ima savrsene demokratske ideje,a u praksi opstaje samo uz pomoc kontrole krupnim kapitalom.Sutra da ekonomija popusti u EU ode i ona.Madjari,Poljaci,Bugari,Rumuni korumpirani bogati sever indiferentan,bogatasi dekadentni.Sve unije koje nisu bazirane na zajednickom jeziku na planeti zemlji su se raspale,pa ce i EU.Ne mesaju se babe i zabe,osnovica je pogresna,nacionalnost i jezik ce uvek isplivati prilikom sukoba.Zivi bili pa videli.

Gde mi živimo

pre 6 godina

@Neutralni građanin
Vaša sugestija je potpuno tačna i predstavlja nešto o čemu ja govorim stalno, ali pošto sam bio u žurbi napisao sam nešto drugo što nije sasvim tačno, ali mi je prvo palo na pamet. Ako samo mogu da dopunim, naša nezainteresovanost se pre svega ogleda u našoj opčinjenosti nama samima. Naime, ako pitate jedan deo građana mi Srbi sve znamo, od poljoprivrede do kvantne mehanike, a jedini razlog zašto nismo zasenili sve i svakoga je zato što nas svet mrzi. I kada tako postavite stvari, logično pitanje bi bilo: Pa zašto mi onda uopšte idemo tamo, kada nemaju da nam ponude ništa novo? Ok, postoji mnogo stvari koje i ja zameram birokratama u EU, stvari koje nisu baš onakve kakvim ih propagiraju, ali hajde da vidimo da li postoji još nešto. Nisam nikakav ekolog fanatik, ali lično bih bio zadovoljan kada bismo makar bili čisti kao Evropa. E sad što se same EU tiče, tu se ne bih složio sa nekim komentarima koji pominju vladavinu prava. Naravno da jeste važno, ali kao što vidimo nakon izbora, može i jedan čovek na 20 mesta samo dok radi ono što nama odgovara. Ili npr. Poglavlje o nauci je otvoreno i zatvoreno za jedan dan (ili tako nešto). Pa ljudi, da li to znači da je nauka u Srbiji bolja od japanske ili američke. Ne nego se na takve stvari ne obraća pažnja, već isključivo na političke manifetluke što je po meni velika greška.

Dakle još jednom ja bih voleo, čistu, uređenu Srbiju, a za Brisel ćemo lako.

Bogdan

pre 6 godina

Vec sam po stoti put ponovio. Srbija je bila 500 godina pod Turskom okupacijom i kao takva nikad, ali nikad nece biti clan EU isto kao i Turska. Kad je Berlinski zid pao i kad je doslo do novog pregrupisavanja snaga jasno je receno, od velikih sila, da deo Balkana (misli se na Srbiju i Makedoniju) treba prepustiti osmanlijama, a deo integrisati u EU. Dalje. Koliko me secanje sluzi i u skoli su nas ucili da je "Srbiji uvek bilo onako kako su odlucivale velike sile". Prema tome jasna stvar. Nego... ko zna zasto je to dobro, a mozda i nije. Videcemo.

turak

pre 6 godina

Bogdan, 29. april 2017, Poštovani, pa i Bugari su bili 500. godina pod Turcima, Mađari 150. godina, pa su u EU! Niko nam nije kriv...

Ferdinand

pre 6 godina

Možeš isterati momka iz sela ali ne možeš isterati selo iz momka. EU (to jest zemlje koje stvarno čine njenu silu) naravno bavi sobom i isključivo sobom (kao što bivšim imperijama, ako je moguće biti bivša imperija, svakako priliči-sebe na prvo mesto), a bivši istočni blok, pa iz njega kao da progovara Lenjin, definitivno je tako što se tiče liberalnog (kako je Lenjin u stvari Zimermanova zamisao, i ovi onda istorisjki pripadaju EU tako da može da se kaže da su preuzeli odgovornost za posledice takvog delovanja, samo ne žele da rade ništa) i tu je pravoslavni svet gde je posebno problem Srbija jer njihove dinastije nikada niesu upravljale njome, a sve što su uspeli da poseju jesu nove nacije o kojima se eto staraju kao što neko gai pečurke u podrumu. Sve u svemu sve je na svom mestu u EU. Srbija je svoja, ali joj ne daju da miriše cveće. (Ovo jeste nekonvencionalno, ali je dobro za razmišljanje).

gpro

pre 6 godina

Ne bi Putin podrzao Vucka da mi zaista naginjemo Evropi...pogotovo ne sa ovim naoruzanjem i slicno. Sve mislim da se tu igraju takve igre, za koje ljudi nemaju pojma, a da je Vucic samo igrac za Putina pred EU

Skywalker

pre 6 godina

"Vec sam po stoti put ponovio. Srbija je bila 500 godina pod Turskom okupacijom i kao takva nikad, ali nikad nece biti clan EU isto kao i Turska. Kad je Berlinski zid pao i kad je doslo do novog pregrupisavanja snaga jasno je receno, od velikih sila, da deo Balkana (misli se na Srbiju i Makedoniju) treba prepustiti osmanlijama, a deo integrisati u EU. Dalje. Koliko me secanje sluzi i u skoli su nas ucili da je "Srbiji uvek bilo onako kako su odlucivale velike sile". Prema tome jasna stvar. Nego... ko zna zasto je to dobro, a mozda i nije. Videcemo."

Koliko non-senseva. Nas sa Osmajlijama sa kojima ni ne granicimo, a Bugarsku, Grcku pa mozda i CG, ce uzeti Europa pod svoje? A, to poslije pada zida nikad niko nije izgovorio, ne fabriciraj neke gluposti. Nista sto je napisano nema veze sa logikom.
Nadam se da cete biti ljubazni pa objaviti taj komentar.
Ja ne mogu da verujem, cak i kad nam neko nesto nadje dobro u nama, vi to odmah negirate, pljujejete. Ja mislim, da mi imamo o koliko dobroga sto nosimo, ali ako se vi smatrate najgorim,nto je do vas.

Marko Boltužić

pre 6 godina

Niko nikada nije uradio otbiljnu analizu koliko nas košta i koliko ćemo da platimo ako uđemo u EU.
I to nije urađeno ne samo za EU već i za bilo koju trugu opciju koja eventualno postoji.

Ja nikada neću glasati o ulasku u EU jer su svojim ponašanjem do sada pokazali da imaju duple standarde a ovamo su im puna usta vrednosti.

e

pre 6 godina

EU završila je integracije na balkanu. Sve države bivšeg sovjetskog bloka najpre su ušle u NATO čiji ulazak je bio karta za EU. To je urađeno ekspresno i kraj priče. Balkanske države koje su tavorile 500 god. pod osmanlijama nisu ni svesne koliko su pokupile njihovih osobina.Ako gledate uporedite osobine ljudi sa Balkana i zapadne evrope videćete milion razlika. Ono čime se balkanci (ali i Turci) dive evropljani se zgrožavaju. Svemu ovome zapršku je dodao komunizam sa krilaticom: "Laži, kradi ali nediraj sistem i druga tita" i tme je sve rečeno. Još pogubnije i nepromišljivije bi bilo ako bi se sada ponudili u evroazijsku grupaciju bili bi izbrisani kao narod.

zimzeleni

pre 6 godina

Sve je to lepo i krasno, i ovo za Orbana je istina, ali razmislite: da li biste pripojili EU zemlju koja direktno sluzi ruskim interesima, koja u tom cilju cak i destabilizuje drugu drzavu (CG) i koja nije otvorila arhive tajne sluzbe iz perioda komunizma 2017? Ima jos stvari, ali evo samo te dve da pomenem...

Veteran

pre 6 godina

Kao Hrvat smatram kako je geo-politički Srbiji mjesto u EU,samo malo više realnosti i manje mitova.Gospodin iz grčke dijeli lekcije,a zbog njihove politike Makedonija se nalazi pred građ.ratom.

Ivan

pre 6 godina

Ne nego bi trebali da lupimo kontru svima. Da kazemo da smo siti svih i da zelimo da budemo nezavisni.

Radicemo i trgovati sa svima ali necemo biti clan nikakve zejadnice.

Tako nam najvise odgovara.

Legalizovati marihuanu, napraviti gomilu festivala za mlade i podici ovu zemlju na noge. Kada njihovi mladi iz cele Evrope i sveta budu dolazili i ostavljali nama pare onda ce se pitati gde im je bila pamet.

I ovako nas svi gotive i kazu da smo super narod a narocito mladi koji vole da se provode u Srbiji. Ako uvedemo samo jos nekoliko izmena i sredimo zakonodavtsvo i vlast da nas vise ne kradu imacemo solidno uredjenu drzavu sa jakom ekonomijom i necemo morati ni od koga da zavisimo.

Svi koji kazu drugacije su izdajice Srbije i treba ih pod hitno pohapsiti. Svako kome smeta da budemo nezavisna i slobodna drzava je fasista i treba ga odmah uhapsiti.

Samo tako i nikako drugacije. Uskoro ce se stvari ovde drasticno izmeniti i to budite sigurni. Milom ili silom !
Svi koji sada glume neku bitnost i pitaju se za sve u zemlji bice ili u zatvorima ili pokojni a narod ce biti srecan kao nekada u Jugoslaviji !

d

pre 6 godina

holivudski frizer@ slazem se da treba da se uvedu rigorozne kazne za otpad i reke koje su prljave zbog ljudi koji nemaju svest. a u eu ima i takvih zemalja gde je djubre problem i bacaju kao i mi eto primer italije skoro gledah na njihovim novinama i tv. izgleda da severniji narodi imaju vise sluha za to i bez eu svedska i danska su bile i nekad jedne od najcistijih i najuredjenijih zemalja.

hm hm

pre 6 godina

bgd@ eu nije samo klub bogatih odkad su pustili bugarsku rumuniju pa i hrvatsku to je sve pre zbog geopolitike i natoa. a ni grcka, italija, spanija nisu nesto bogate toliki dugovi uodnosu na druge u eu. engleska je bogatija od njih a evo nije vise u eu.

Bogdan

pre 6 godina

Vec sam po stoti put ponovio. Srbija je bila 500 godina pod Turskom okupacijom i kao takva nikad, ali nikad nece biti clan EU isto kao i Turska. Kad je Berlinski zid pao i kad je doslo do novog pregrupisavanja snaga jasno je receno, od velikih sila, da deo Balkana (misli se na Srbiju i Makedoniju) treba prepustiti osmanlijama, a deo integrisati u EU. Dalje. Koliko me secanje sluzi i u skoli su nas ucili da je "Srbiji uvek bilo onako kako su odlucivale velike sile". Prema tome jasna stvar. Nego... ko zna zasto je to dobro, a mozda i nije. Videcemo.

renta

pre 6 godina

Srbija je americka kolonija i nikada nece uci u EU, to je i Sreder rekao.
Kome treba zemlja iz koje je izvucen onoliki kapital, radna snaga i znanje?
Unistili su nam infrastrukturu i sad ce EU da nam pomogne? EU ciji je neoliberalni koncept propao, neka me neko razuveri ko se razume u ekonomiju.

C i n i k

pre 6 godina

EU je najveci projekat mira od 2.sv rata.
Ali jedina greska, koja je ispostavice se,nepopravljiva, je zajednicka moneta,Evro.
EU ne zuri sa Srbijom ali su primili hrvate? To je takodje nonsens kao i to sto Eu nema mehanizam za sankcionisanje autokrata. Zato imamo Poljsku i Madjarsku koje soliraju uglavnom. A bez te Eu, te 2 drzave bile bi danas kao Srbija.
Kad bi postojao vremeplov da se Madjari i Poljaci samo na 30 dana vrate u period oko 89.godine...

Nemanja

pre 6 godina

O kakvom kočenju ova priča? Čitajući ovaj politički pamflet, pomislio bi čovek da je Srbija kao Švajcarska i da nas jedino zle duše u Briselu koče. Čekaj malo, pa kakva je ta Srbija, kandidat za EU? Vladavina prava ne postoji, kao ni sloboda medija. Korupcija i nepotizam divljaju. Hej bre, nismo usvojili završni račun već punih 14 godina! Ekonomski smo patuljak. Institucije se svode na jednog čoveka (već 30 godina, ne lažimo se da je postojao neki pluralizam pod Tadićem, Koštunicom ili Miloševićem). Imamo konflikte sa svima u komšiluku. Psihički smo bolesna nacija, i to mislim i u bukvalnom kliničkom smislu previsoke učestanosti psihičkih smetnji i u metaforičkom smislu - kada bi Srbija bio čovek odnosno žena i o njenom mentalnom sklopu sudilo na osnovu ponašanja. Dokazano nemamo, ni najmanju želju da usvojimo išta od Evropskih vrednosti, samo hoćemo otvorene granice, pristup EU tržištu rada i EU fondovima ali samo za projekte gde će neko da se ugradi. Samo gledamo kako pro forme da zadovoljimo uslove, ili da slažemo da smo ih zadovoljili. Pa da sam Nemac ili Francuz ni u ludilu ne bih dozvolio da takva država uđe u uniju. Doduše, ne bih pustio ni HR, PL, RO, BG, HU a i za mnoge druge na Istoku i Jugu bih razmislio. Za nas je batina bre a ne unija.

vlasta74

pre 6 godina

Realno Evropa nas neće jer smo država bezvlašća, kriminala, mita i korupcije. To što se onaj AV predstavlja kao svetac, može da prođe kod našeg, na žalost, zatupljenog naroda i onih koji se svesrdno koriste od toga. Ali zna se tačno ko je ko i ko je kakav, nema ništa od nas i EU. Nisu oni, ko mi, sisali vesla. Zamislite koliko bi malverzacija i krivina i iskorišćavanja sistema smislili podobni odmah kad bi pristupili Eu. Za to smo maheri i zbog toga propadamo. Nisam mrzitelj Srba, ali razvili smo se u prevarantsku naciju. Biće kako Amerika kaže.

Gde mi živimo

pre 6 godina

Što se tiče same EU, ja sam veći poštovalac one ideje da je "lepota u putovanju, a ne u cilju". Mnogo je važnije da postanemo uređena zemlja, nego sam ulazak u njihovu birokratiju. Naravno, našim političkim "elitama" je mnogo lepši cilj (ako može na mufte) jer je mnogo lakše. Međutim, kada pogledate kakvi se već nalaze u Evropi, nameću se 2 stvari.

1. EU ne vredi piš...a boba jer da vredi ovi ne bi bili u njoj;
2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.

Svirac na mandolini

pre 6 godina

Kad bi postojao vremeplov da se Madjari i Poljaci samo na 30 dana vrate u period oko 89.godine...
(C i n i k, 29. april 2017 14:45)

mi smo imali Milosevica a oni nisu. Ta cinjenica pravi razliku izmedju njih i nas od 20 godina.

ivan.ng

pre 6 godina

Aha, a Srbija je ono, jako uredna zemlja, sa davno otvorenim DB arhivama, nezavisnim sudstvom, jakom ekonomijom, pravna sigurnost je uredjena, sloboda medija i licne slobode zagarantovane..ma sve cakum pakum, al eto zla EU nece da nas primi.
Ovakvu Srbiju ni ja ne bi primio u eu, rusko kukavicje jaje, ruska gubernija, gde je vise od pola gradjana opcinjeno istom.
Upamtite dragi sugradjani jednom za svagda, od dobrog nikada niko nije bezao.

Konkretno

pre 6 godina

Uvek smo bili zadnja rupa na svirali i to cemo o biti.Kad smo mi toj Evropi trebali?Ne racunam ratove.Imamo 5500 dolara po glavi stanovnika i medju 5 najsiromasnijih smo zemalja.Jel se seca neko kad je SRS podrzavalo 50 posto Srbije?Razmislite svojom glavom,pa cete videti da ce pre Makedonija uci u EU nego mi,ako i bude postojala.

Bgd

pre 6 godina

Bilo bi dobro da je gospođa navela makar jednu oblast u kojoj Srbija zaslužuje da bude članica EU. Ja ne znam ni jednu. Formalno smo usvojili dosta pravila ali ne primenjujemo skoro ništa. O onim ključnim kao što su vladavina prava, nezavisno sudstvo, borba protiv korupcije ne vredi ni govoriti. S druge strane, EU je klub bogatih i nije osnovana sa ciljem da bude nama bolje već onima koji su je osnovali, naša uloga je da im to omogućimo. Sve drugo je iluzija i zavaravanje.

za EU

pre 6 godina

2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.
(Gde mi živimo, 29. april 2017 14:45)

Oni od nas koji su sposobni su vec u EU, ili negde drugde, samo ne u Srbiji. Ostali su penzioneri i oni nesposobni (ili nemaju gde) da nekud odu.

Sanja

pre 6 godina

EU na papiru ima savrsene demokratske ideje,a u praksi opstaje samo uz pomoc kontrole krupnim kapitalom.Sutra da ekonomija popusti u EU ode i ona.Madjari,Poljaci,Bugari,Rumuni korumpirani bogati sever indiferentan,bogatasi dekadentni.Sve unije koje nisu bazirane na zajednickom jeziku na planeti zemlji su se raspale,pa ce i EU.Ne mesaju se babe i zabe,osnovica je pogresna,nacionalnost i jezik ce uvek isplivati prilikom sukoba.Zivi bili pa videli.

to je to

pre 6 godina

Poljska i Madjarska su u EU, mi nismo. Kakav prijem odlazu, kad smo svetlosna godina od ulaska u EU. I na kraju, nasi nista ne rade da se prilagodimo standardima EU, samo se prica, zato se i sve ovako traljavo radi i odlaze

Јабучило

pre 6 godina

Oni od nas koji su sposobni su vec u EU, ili negde drugde, samo ne u Srbiji. Ostali su penzioneri i oni nesposobni (ili nemaju gde) da nekud odu.
(za EU, 29. april 2017 15:13)

Нити сам пензионер, нити сам неспособан, нити немам где да одем. Нисам ни члан странке. А нисам ни за ЕУ.

e

pre 6 godina

EU završila je integracije na balkanu. Sve države bivšeg sovjetskog bloka najpre su ušle u NATO čiji ulazak je bio karta za EU. To je urađeno ekspresno i kraj priče. Balkanske države koje su tavorile 500 god. pod osmanlijama nisu ni svesne koliko su pokupile njihovih osobina.Ako gledate uporedite osobine ljudi sa Balkana i zapadne evrope videćete milion razlika. Ono čime se balkanci (ali i Turci) dive evropljani se zgrožavaju. Svemu ovome zapršku je dodao komunizam sa krilaticom: "Laži, kradi ali nediraj sistem i druga tita" i tme je sve rečeno. Još pogubnije i nepromišljivije bi bilo ako bi se sada ponudili u evroazijsku grupaciju bili bi izbrisani kao narod.

besmisao

pre 6 godina

Ne zeli EU Srbiju unutar sebe, zasto da joj donira silne milione evra za razvoj, radi cega?! Jeftinu radnu snagu je pokupila iz Rumunije i Bugarske, a ovde je ima za 200€. Otuda Vucicevo flertovanje sa Rusijom.

NN Lice

pre 6 godina

Ja zivim u Norveskoj, koja nije clanica EU i ne zeli da bude, ali su prihvatili odredjena EU pravila koja njima odgovaraju. Srbija, u kojoj sam ziveo 27 godina, sa trenutnim partijskim aparatom i korupcijom koja vlada u svim sferama zivota, jednostavno ne moze biti clanica unije. Politicarima u Srbiji odgovara ovaj mulj, jer da se pravila postuju, vecina njih bi bila u zatvoru, od predsednika i premijera, njihove rodbine, kumova itd, pa do najsitnijih politicara na lokalnom nivou. Tek kad sam otisao iz Srbije, video sam u kakvom mulju mi zivimo... Daleko je Srbija od civilizovane Evrope.

jasdf

pre 6 godina

Koliko je gospodja informisana o stanju u Srbiji? Ne znam da li zna, ali Srbija nije donela zakon o besplatnoj pravnoj pomoci. Toliko o tome da se bilo sta radi kod nas.

Zbunjen

pre 6 godina

Pa mi i kod nas je na vlasti Orbanov super drugar, naravno da im ne trebamo dok je on tu.
Oni ce da hvale sa daljine a zapravo pustaju da nas Vodja sustinski odalji sto vise od evropskih vrednosti i demokratije.

Ferdinand

pre 6 godina

Možeš isterati momka iz sela ali ne možeš isterati selo iz momka. EU (to jest zemlje koje stvarno čine njenu silu) naravno bavi sobom i isključivo sobom (kao što bivšim imperijama, ako je moguće biti bivša imperija, svakako priliči-sebe na prvo mesto), a bivši istočni blok, pa iz njega kao da progovara Lenjin, definitivno je tako što se tiče liberalnog (kako je Lenjin u stvari Zimermanova zamisao, i ovi onda istorisjki pripadaju EU tako da može da se kaže da su preuzeli odgovornost za posledice takvog delovanja, samo ne žele da rade ništa) i tu je pravoslavni svet gde je posebno problem Srbija jer njihove dinastije nikada niesu upravljale njome, a sve što su uspeli da poseju jesu nove nacije o kojima se eto staraju kao što neko gai pečurke u podrumu. Sve u svemu sve je na svom mestu u EU. Srbija je svoja, ali joj ne daju da miriše cveće. (Ovo jeste nekonvencionalno, ali je dobro za razmišljanje).

Neko iz mase

pre 6 godina

Nisam ni dr nauka niti ću ikada da budem ali znam da Srbija neće da bude primljena u EU sve dok ne prizna nezavisnost Kosova i udje u NATO. Sve ostalo je političarenje obe strane u pregovorima.

Žika

pre 6 godina

Srbija ni jednom nije rekla NE! To je glavni problem svega! Kada si ponizan, a jedina oštra retorika je "mi smo faktor stabilnosti" ili "mi ćemo ostati uzdržani" onda će i čistačica da briše noge o Srbiju. Pa i onog ludaka iz Severne Koreje se delimično pribojavaju. A tek kad Erdogan preti, ili Orban...
Kada ne poštuješ sebe, ne poštuju te ni drugi!
Ja da sam u Briselu postavio bi uslov da svi moraju da dube na glavi nedeljom ako Srbija želi u Uniju. I garantovano bi Vučić, uz "oštar" odgovor doneo zakon da svi dube na glavi radi ubrzanog procesa zbližavanja EU! MILION ODSTO!

zimzeleni

pre 6 godina

Sve je to lepo i krasno, i ovo za Orbana je istina, ali razmislite: da li biste pripojili EU zemlju koja direktno sluzi ruskim interesima, koja u tom cilju cak i destabilizuje drugu drzavu (CG) i koja nije otvorila arhive tajne sluzbe iz perioda komunizma 2017? Ima jos stvari, ali evo samo te dve da pomenem...

gpro

pre 6 godina

Ne bi Putin podrzao Vucka da mi zaista naginjemo Evropi...pogotovo ne sa ovim naoruzanjem i slicno. Sve mislim da se tu igraju takve igre, za koje ljudi nemaju pojma, a da je Vucic samo igrac za Putina pred EU

potemkin veliki grof

pre 6 godina

Da, uz sve probleme koje imaju bas im treba zemlja kao sto je Srbija. Nazalost, od 'integracija' raspalih korumpiranih drzava nema nista zadugo. Taj voz smo propustili 90ih i sada je jedino do gradjana Srbije da urede sopstvenu drzavu. Sanse za to su, gledajuci zadnjih 30g, 0,00001%. Tako da sledi ono sto je konstanta od 8e sednice SK Srbije , iseljavanje svih sa vise od jednog grama mozdane mase .....

Neutralni gradjanin

pre 6 godina

Što se tiče same EU, ja sam veći poštovalac one ideje da je "lepota u putovanju, a ne u cilju". Mnogo je važnije da postanemo uređena zemlja, nego sam ulazak u njihovu birokratiju. Naravno, našim političkim "elitama" je mnogo lepši cilj (ako može na mufte) jer je mnogo lakše. Međutim, kada pogledate kakvi se već nalaze u Evropi, nameću se 2 stvari.

1. EU ne vredi piš...a boba jer da vredi ovi ne bi bili u njoj;
2. Nismo mi mnogo loši, jedino smo nesposobni.

To su moji zaključci.
(Gde mi živimo, 29. april 2017 14:45)

Bravo.
Samo bih malo promenio ono "nesposobni" u "umereno lenji i nezainteresovani"

Ivan

pre 6 godina

Ne nego bi trebali da lupimo kontru svima. Da kazemo da smo siti svih i da zelimo da budemo nezavisni.

Radicemo i trgovati sa svima ali necemo biti clan nikakve zejadnice.

Tako nam najvise odgovara.

Legalizovati marihuanu, napraviti gomilu festivala za mlade i podici ovu zemlju na noge. Kada njihovi mladi iz cele Evrope i sveta budu dolazili i ostavljali nama pare onda ce se pitati gde im je bila pamet.

I ovako nas svi gotive i kazu da smo super narod a narocito mladi koji vole da se provode u Srbiji. Ako uvedemo samo jos nekoliko izmena i sredimo zakonodavtsvo i vlast da nas vise ne kradu imacemo solidno uredjenu drzavu sa jakom ekonomijom i necemo morati ni od koga da zavisimo.

Svi koji kazu drugacije su izdajice Srbije i treba ih pod hitno pohapsiti. Svako kome smeta da budemo nezavisna i slobodna drzava je fasista i treba ga odmah uhapsiti.

Samo tako i nikako drugacije. Uskoro ce se stvari ovde drasticno izmeniti i to budite sigurni. Milom ili silom !
Svi koji sada glume neku bitnost i pitaju se za sve u zemlji bice ili u zatvorima ili pokojni a narod ce biti srecan kao nekada u Jugoslaviji !

netko

pre 6 godina

EU je najveci projekat mira od 2.sv rata.
Ali jedina greska, koja je ispostavice se,nepopravljiva, je zajednicka moneta,Evro.
(C i n i k, 29. april 2017 14:45)

nije evro greska.
jedna greska je sam brisel, birokrate i parlamentarci tipa tusk (koga recimo ni svoja zemlja ne podrzava), junker i sl koje ne bira direkno narod nego se biraju izmedju sebe, pa ih niko ziv ne kontrolise a oni prave gluposti i za to dobijaju ogromni novac.
a druga greska je ponasanje nemaca... imam pare, pokupujem svugde sve sto valja pa posle se pravim vazan i svima namecem svoju volju...
orban ma kakav bio radi bas ono sto u briselu zele, samo traze povod ga pljuju zato sto je dobar sa putinom.
a mi smo propali, i ekonomski i kao drustvo. uz to niko nece politicare koje sve obecavaju za malo para a kad dodje do toga da to i ispune onda de dure ko deca i povlace jos gluplje poteze.

Skywalker

pre 6 godina

"Vec sam po stoti put ponovio. Srbija je bila 500 godina pod Turskom okupacijom i kao takva nikad, ali nikad nece biti clan EU isto kao i Turska. Kad je Berlinski zid pao i kad je doslo do novog pregrupisavanja snaga jasno je receno, od velikih sila, da deo Balkana (misli se na Srbiju i Makedoniju) treba prepustiti osmanlijama, a deo integrisati u EU. Dalje. Koliko me secanje sluzi i u skoli su nas ucili da je "Srbiji uvek bilo onako kako su odlucivale velike sile". Prema tome jasna stvar. Nego... ko zna zasto je to dobro, a mozda i nije. Videcemo."

Koliko non-senseva. Nas sa Osmajlijama sa kojima ni ne granicimo, a Bugarsku, Grcku pa mozda i CG, ce uzeti Europa pod svoje? A, to poslije pada zida nikad niko nije izgovorio, ne fabriciraj neke gluposti. Nista sto je napisano nema veze sa logikom.
Nadam se da cete biti ljubazni pa objaviti taj komentar.
Ja ne mogu da verujem, cak i kad nam neko nesto nadje dobro u nama, vi to odmah negirate, pljujejete. Ja mislim, da mi imamo o koliko dobroga sto nosimo, ali ako se vi smatrate najgorim,nto je do vas.

Veteran

pre 6 godina

Kao Hrvat smatram kako je geo-politički Srbiji mjesto u EU,samo malo više realnosti i manje mitova.Gospodin iz grčke dijeli lekcije,a zbog njihove politike Makedonija se nalazi pred građ.ratom.

Marko Boltužić

pre 6 godina

Niko nikada nije uradio otbiljnu analizu koliko nas košta i koliko ćemo da platimo ako uđemo u EU.
I to nije urađeno ne samo za EU već i za bilo koju trugu opciju koja eventualno postoji.

Ja nikada neću glasati o ulasku u EU jer su svojim ponašanjem do sada pokazali da imaju duple standarde a ovamo su im puna usta vrednosti.

holivudski frizer

pre 6 godina

Srbija ce uci u EU onda kada gradjani dobrovoljno prestanu da bacaju stare frizidere u potok umesto uredno u sluzbu opstinsku za skupljanje elektro otpada .

turak

pre 6 godina

Bogdan, 29. april 2017, Poštovani, pa i Bugari su bili 500. godina pod Turcima, Mađari 150. godina, pa su u EU! Niko nam nije kriv...

Gde mi živimo

pre 6 godina

@Neutralni građanin
Vaša sugestija je potpuno tačna i predstavlja nešto o čemu ja govorim stalno, ali pošto sam bio u žurbi napisao sam nešto drugo što nije sasvim tačno, ali mi je prvo palo na pamet. Ako samo mogu da dopunim, naša nezainteresovanost se pre svega ogleda u našoj opčinjenosti nama samima. Naime, ako pitate jedan deo građana mi Srbi sve znamo, od poljoprivrede do kvantne mehanike, a jedini razlog zašto nismo zasenili sve i svakoga je zato što nas svet mrzi. I kada tako postavite stvari, logično pitanje bi bilo: Pa zašto mi onda uopšte idemo tamo, kada nemaju da nam ponude ništa novo? Ok, postoji mnogo stvari koje i ja zameram birokratama u EU, stvari koje nisu baš onakve kakvim ih propagiraju, ali hajde da vidimo da li postoji još nešto. Nisam nikakav ekolog fanatik, ali lično bih bio zadovoljan kada bismo makar bili čisti kao Evropa. E sad što se same EU tiče, tu se ne bih složio sa nekim komentarima koji pominju vladavinu prava. Naravno da jeste važno, ali kao što vidimo nakon izbora, može i jedan čovek na 20 mesta samo dok radi ono što nama odgovara. Ili npr. Poglavlje o nauci je otvoreno i zatvoreno za jedan dan (ili tako nešto). Pa ljudi, da li to znači da je nauka u Srbiji bolja od japanske ili američke. Ne nego se na takve stvari ne obraća pažnja, već isključivo na političke manifetluke što je po meni velika greška.

Dakle još jednom ja bih voleo, čistu, uređenu Srbiju, a za Brisel ćemo lako.

hm hm

pre 6 godina

bgd@ eu nije samo klub bogatih odkad su pustili bugarsku rumuniju pa i hrvatsku to je sve pre zbog geopolitike i natoa. a ni grcka, italija, spanija nisu nesto bogate toliki dugovi uodnosu na druge u eu. engleska je bogatija od njih a evo nije vise u eu.

d

pre 6 godina

holivudski frizer@ slazem se da treba da se uvedu rigorozne kazne za otpad i reke koje su prljave zbog ljudi koji nemaju svest. a u eu ima i takvih zemalja gde je djubre problem i bacaju kao i mi eto primer italije skoro gledah na njihovim novinama i tv. izgleda da severniji narodi imaju vise sluha za to i bez eu svedska i danska su bile i nekad jedne od najcistijih i najuredjenijih zemalja.