Petak, 21.10.2016.

11:17

Ruski patrijarh "pozvao na sveti rat"

Ruski patrijarh Kiril pozvao je na kraju svoje posete Velikoj Britaniji na ujedinjenje u "borbi protiv zla" terorizma i rekao da smatra da je to "sveti rat".

Izvor: B92

Ruski patrijarh "pozvao na sveti rat" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

VB

pre 7 godina

Ne znam čemu čuđenje,svaki rat za oslobođenje je sveti rat.Srpski monasi i verski poglavari ne samo da su podržavali već su i pomagali u novcu i oružiju oslobađanje Srbije od turskog ropstva.Kako je Srbima bilo pre dva veka,tako je sada narodima pod kontrolom IS.Naravno da ruski patrijarh ne misli na neki religijski rat,već rat protiv terorista,u kome učestvuju različite religije i narodi.

muddy

pre 7 godina

Obavestite se malo o ruskom pravoslavlju pre nego sto komentarisete.Ruska crkva ima istoriju ekspanzije na centralnoazijske prostore kao i tesnu vezu sa ruskim carizmom.Bila i ostala imperijalna crkva.(Sa strane, 21. oktobar 2016 15:49)Ako za rusku crkvu koristiš taj termin,koju reč koristiti za širenje hrišćanstva po Americi,Africi i Aziji od strane rimokatoličke crkve.Vekovim muslimani i pripadnici drugih religija su živeli u Rusiji,dok u ostalom delu Evrope skoro da nije bilo drugih religija osim hrišćanske.Zato danas u Rusiji ima nekoliko miliona muslimana,ima budusta i drugih religija.Rusko crkva,kao i država nisu naslino pokrštavale i prisiljavale narode da promene etničko poreklo,kulturu,običaje,jezik...Danas u Rusiji,pre svega u Sibiru,postoje brojna azijska plemena,koja nikada nisu bila u sukobu sa ruskom državom i neguju svoju religiju i običaje,dok su njihovi rođaci u Americi(južnoj i severnoj),ono malo što ih je ostalo,pokršteni,bili prisiljeni da promene naciju,kulturu,zaborave običaje,dok u SAD-u domoroci žive u rezervatima.Jedino su komunisti,nešto poput današnjih terorista IS,u Rusiji i ostalim Sovjetskim republikama zabranjivali religije,uništavali verske objekte,ubijali i proganjali sveštenike.

wow

pre 7 godina

@Religija je kult smrti: Izgleda da previse lako potpadate pod novokomponovane PR floskule koje su danas u trendu (a valjda vam je jasno ko danas vlada sredstvima koji sire trendove i ko su ti trendseteri). Da li je po vama religija razlog zbog koga danas zapad u raznim oblicima napada zemlje poput Libije, Sirije, Iraka, Ukrajine, S. Koreje ili ranije Jugoslavije?
Da mozda nije u pitanju prosto novac i moc? Religija je (barem ranije bila) sredstvo za organizovanje i mobilizaciju naroda, a danas tome nekim zemljama sluze price o demokratiji i ljudskim pravima.
Sto se tice same izjave, ona je u redu u smislu da je potrebno zaustaviti dalje sirenje terorizma i pratece ideologije na druge zemlje. Izuzetno je glupo stajati sa strane i cekati da dodje u vas komsiluk - tada ce biti mnogo teze, a mozda i nemoguce, da se zaustavi.

Jovica

pre 7 godina

To sto pravoslavnim crkvama upravljaju provereni ljudi jos od komunizma do dan danas, i kod nas normalno, i sto i Putin radi za iste kao i Klinton, i namestaju ratove i sukobe, ne znaci da treba od vere bezati.

Pravi svestenik se odlikuje svojim delima i recima, a ovaj to sigurno nije. Sto vise bezis od istine , videces sta ce ti biti.

Sa strane

pre 7 godina

@Sofija T. Obavestite se malo o ruskom pravoslavlju pre nego sto komentarisete. Ruska crkva ima istoriju ekspanzije na centralnoazijske prostore kao i tesnu vezu sa ruskim carizmom. Bila i ostala imperijalna crkva.

lila

pre 7 godina

@Monarhista
slazem se da se protiv terorizma treba boriti u svakom smislu bili komunisti vernici ateisti...ja sam u svom komentaru rekla da mi je zao sto pripadnik moje vere poziva na sveti rat i osvrnula sam se na Jugoslaviju gde smo imali Boga Tita i bili komunisti a kad smo verski udarili jedni po drugima sta nam je to donelo?

sofija tabakovic

pre 7 godina

Razlika izmedju pravoslavlja i Dzihadista je ogromna.Vise nego ogromna.Dzihadisti ubijaju sve za prevlast svoje vere.Pravoslavci su miroljubivi,nikada nisu vodili ratove i pozivali na ubistva. Nikada nisu govoili protiv tudje vere,niti je zabranjivali.Ostalo nas je malo.Nisam vernik,ali kada treba d se odbrani nesto sto je mir i prosperitet,kultura i tradicija,uvek sam za.

Milan

pre 7 godina

U ovom tekstu ne pise da je patrijarh pozvao na nasilje, niti je naveo kako zeli da vodi borbu protiv zla i terorizma da li puskom ili drukcije. Zato nemojte odmah osudu i presudu.

Dragance

pre 7 godina

Vidi patrijarhe, da ti nesto kazem - ja ne bi bas da ratujem, tako da mene izistavi iz kombinacije, a ti ... ako bas hoces ... mozda idi sam.

Bojan

pre 7 godina

Poziv na agresiju nije u duhu hriscanstva... Samim tim, patrijarh Kiril cini neizmerni greh... Rat nije resenje, vec izvor novih problema...

Black Eagle

pre 7 godina

Neobrazovanost i poluobrazovanost je zlo. Religija je psihoterapija ali je njeno nerazumevanje i povrsna interpretacija uzrok besmislenih tvrdnji.

Monarhista

pre 7 godina

Znaci po komunistickim tumacima religije ovde....protiv terorizma se ne treba boriti...pre su i protiv Patrijarha nego protiv ovih sto se opasuju eksplozivom ....

Stojko

pre 7 godina

Ne ne verujem Britancima. Ne verujem da je rekao Patrijarh Kiril rekao "Sveti rat". Pre ce biti da su to izmislili da bi oblatili Ruse i Patrijarha Kirila. U strahu su velike oci

bacvanin

pre 7 godina

Sve te koji pozivaju na bilo kakve sukobe i ratove poslati na jedno ostrvo, bez oruzja, i neka medjusobno vode "svete ratove". Pa da vidis kako bi za veoma kratko vreme posle nekoliko razmenjenih medjusobnih samara postigli primirje i zavladao bi mir u svetu. :)

Zasto

pre 7 godina

Samo neka se moli Bogu. Znamo mi kako izgleda kad crkva ratuje - ubijaju hrišćane, ubijaju muslimane, ubijaju koga stignu. Sve u što veću slavu Božiju!

Samo razmisljam

pre 7 godina

Kao pravoslavni patrijarh, Kiril bi morao da zna Hristove ucenje. "Moja je osveta, kaze Bog. Takidje bi trebao da zna ucenje prvihvsledbenikavHrista, Apostola.stoji zapisano :" Basa borba nije protivvtela i krvi ( ljudi i nacija ), vec protivvDuhova TAME. ta birba se vodi MOLITVOM I UCENJEM, PROKLAMACIJOM JEVANDJELJA LJUBAVI. Na zalost SVE religije se bore oruzjem od trenutka stvaranja OPSTE institucije zvane Opsta, Katolicka, Istocna i Zapadna crkva.

Boki

pre 7 godina

A zašto vi idete na noge Engleskim nadbuskupima, a mrzite susret sa novim papom koji je mnogo smerniji i iskreniji hrišćanin od svih vas iz audija i zlatnih stolica! Pravoslavac sam inače, verujem u Boga a ne u popove!

Psi brada, pis!

pre 7 godina

Pa kreni onda sam, šta druge teraš da ratuju u tvoje ime, ili u ime tvog božanstva. Neki ćete da izginete, a neki ćemo da preživimo, jer nećemo da idemo.

Samo kažem...

pre 7 godina

Ne odgovarati nasiljem na nasilje je jedan od osnovnih principa hrišćanstva. Jedan od glavnih vođa bi to trebalo da zna. Problem je u tome što verski predstavnici predstavljaju sve osim postulata vera.

lila

pre 7 godina

ja poštujem svoju veru ,crkva me neinteresuje ni popovi ...to je sve ljudska ruka.Nisam verovala da cu videti da pripadnik moje vere poziva na sveti rat zar ništa nismo naucili kroz istoriju...ratovi verski samo donose smrt i mrznju i sami smo zrtve toga i ako su svi ovde (ironija) pre toga bili komunisti ...cast izuzetcima.

istina

pre 7 godina

(((Pravoslavna džamahirija... Eto na koga se mi ugledamo!!!!
(fuj, 21. oktobar 2016 12:10))
Ti prijatelju neznas sta znaci dzamahirija.
Džamahirija je arapska reč i u prevodu znaći Republika.

Religija je kult smrti

pre 7 godina

Patrijarh poziva na sveti rat protiv likova koji takođe vode sveti rat pod nazivom "džihad".
I jedni i drugi svoj rat nazivaju svetim i provode ga u ime Boga. Treba li veći dokaz da je religija zlo?

Istoricar

pre 7 godina

Velike crkve su uvek bile sredstvo za ostvarivanje politickih ciljeva. Tako je i Car Konstantin "primio" hriscantvo, kobojagi uz "viziju krsta i recima, u ovom znaku ces pobediti", a zapravo samo da bi oko nove religije ujedinio carstvo koje je pocelao da propada i da se rasipa, jer je kult obozavanja cezara izumro, i velikom carstvu je nedostajao jedan faktor koji ce ga ujediniti. Taj faktor je postalo hriscantvo, ali se ubrzo pokazalo da su ljudi samo promenili formu, a da su u sustini i dalje ostali pagani. Slike i kipovi iz paganskih hramova su sada predstavljali likove iz hriscanstva, a starim paganskim ritualima dato je novo, "hriscansko" znacenje. Nista se sustinski nije promenilo, cak je i sam car Konstantin izdavao novcice na cijoj je jednoj strni bio "lik Isusa Hrista", a na drugoj lik Janusa, paganskog bozanstva. Jedino sto je bilo novo je da je Rimsko carstvo produzilo svoj zivot za jos 200 godina.

Маре

pre 7 godina

Једно зло рађа друго, ратови ништа не решавају. Тако ја схватам Христово учење, али опет, патријарси и хоџе боље знају...

Aqua Viva

pre 7 godina

Treba zabraniti taj izraz "sveti rat". Nijedan rat nije sveti, tako ga samo zovu elite koje jedva čekaju da pošalju raju da gine za njih.

Lacerta

pre 7 godina

Sveti rat?!!! Još jedan?!!

E, stvarno nije mogao da izabere pogrešniju i nesrećniju formulaciju! Znači da vodimo sveti rat protiv psihopata ipatoloških ubica koji rade to što rade opavdavajući ga "svetim ratom"!! Jedan "sveti rat" protiv drugog "svetog rata"?!!

Ne, hvala. Ja bih radije da to bude u ime pravde i zaštite ljudskih bića, a "svete ratove", koji god bili, prepuštam bolesnicima i verskim zilotima svih boja!

Dejan

pre 7 godina

Ruski " Sveti patrijarh" neka uzme krst i pušku i neka se nosi u njegov sveti rat. Pa ja ne mogu da verujem kakvo je vreme doslo za pravoslavlje, Kačavenda, indijanski rituali, Irinej se pogubi dok govori, Kiril zida rezidencije i kupuje skupe satove...dok papa Franja poziva na mir i zivi u domu svete Marte i uopste zivotom prosijaka odricuci se svih letnjih rezidencija cak i Kastel Gandolfa, tera raskalasenog biskupa u najsiromasniji manastir Nemačke itd.

Lacerta

pre 7 godina

Sveti rat?!!! Još jedan?!!

E, stvarno nije mogao da izabere pogrešniju i nesrećniju formulaciju! Znači da vodimo sveti rat protiv psihopata ipatoloških ubica koji rade to što rade opavdavajući ga "svetim ratom"!! Jedan "sveti rat" protiv drugog "svetog rata"?!!

Ne, hvala. Ja bih radije da to bude u ime pravde i zaštite ljudskih bića, a "svete ratove", koji god bili, prepuštam bolesnicima i verskim zilotima svih boja!

Aqua Viva

pre 7 godina

Treba zabraniti taj izraz "sveti rat". Nijedan rat nije sveti, tako ga samo zovu elite koje jedva čekaju da pošalju raju da gine za njih.

Маре

pre 7 godina

Једно зло рађа друго, ратови ништа не решавају. Тако ја схватам Христово учење, али опет, патријарси и хоџе боље знају...

Dejan

pre 7 godina

Ruski " Sveti patrijarh" neka uzme krst i pušku i neka se nosi u njegov sveti rat. Pa ja ne mogu da verujem kakvo je vreme doslo za pravoslavlje, Kačavenda, indijanski rituali, Irinej se pogubi dok govori, Kiril zida rezidencije i kupuje skupe satove...dok papa Franja poziva na mir i zivi u domu svete Marte i uopste zivotom prosijaka odricuci se svih letnjih rezidencija cak i Kastel Gandolfa, tera raskalasenog biskupa u najsiromasniji manastir Nemačke itd.

Istoricar

pre 7 godina

Velike crkve su uvek bile sredstvo za ostvarivanje politickih ciljeva. Tako je i Car Konstantin "primio" hriscantvo, kobojagi uz "viziju krsta i recima, u ovom znaku ces pobediti", a zapravo samo da bi oko nove religije ujedinio carstvo koje je pocelao da propada i da se rasipa, jer je kult obozavanja cezara izumro, i velikom carstvu je nedostajao jedan faktor koji ce ga ujediniti. Taj faktor je postalo hriscantvo, ali se ubrzo pokazalo da su ljudi samo promenili formu, a da su u sustini i dalje ostali pagani. Slike i kipovi iz paganskih hramova su sada predstavljali likove iz hriscanstva, a starim paganskim ritualima dato je novo, "hriscansko" znacenje. Nista se sustinski nije promenilo, cak je i sam car Konstantin izdavao novcice na cijoj je jednoj strni bio "lik Isusa Hrista", a na drugoj lik Janusa, paganskog bozanstva. Jedino sto je bilo novo je da je Rimsko carstvo produzilo svoj zivot za jos 200 godina.

Psi brada, pis!

pre 7 godina

Pa kreni onda sam, šta druge teraš da ratuju u tvoje ime, ili u ime tvog božanstva. Neki ćete da izginete, a neki ćemo da preživimo, jer nećemo da idemo.

Religija je kult smrti

pre 7 godina

Patrijarh poziva na sveti rat protiv likova koji takođe vode sveti rat pod nazivom "džihad".
I jedni i drugi svoj rat nazivaju svetim i provode ga u ime Boga. Treba li veći dokaz da je religija zlo?

Zasto

pre 7 godina

Samo neka se moli Bogu. Znamo mi kako izgleda kad crkva ratuje - ubijaju hrišćane, ubijaju muslimane, ubijaju koga stignu. Sve u što veću slavu Božiju!

Boki

pre 7 godina

A zašto vi idete na noge Engleskim nadbuskupima, a mrzite susret sa novim papom koji je mnogo smerniji i iskreniji hrišćanin od svih vas iz audija i zlatnih stolica! Pravoslavac sam inače, verujem u Boga a ne u popove!

Samo kažem...

pre 7 godina

Ne odgovarati nasiljem na nasilje je jedan od osnovnih principa hrišćanstva. Jedan od glavnih vođa bi to trebalo da zna. Problem je u tome što verski predstavnici predstavljaju sve osim postulata vera.

istina

pre 7 godina

(((Pravoslavna džamahirija... Eto na koga se mi ugledamo!!!!
(fuj, 21. oktobar 2016 12:10))
Ti prijatelju neznas sta znaci dzamahirija.
Džamahirija je arapska reč i u prevodu znaći Republika.

Samo razmisljam

pre 7 godina

Kao pravoslavni patrijarh, Kiril bi morao da zna Hristove ucenje. "Moja je osveta, kaze Bog. Takidje bi trebao da zna ucenje prvihvsledbenikavHrista, Apostola.stoji zapisano :" Basa borba nije protivvtela i krvi ( ljudi i nacija ), vec protivvDuhova TAME. ta birba se vodi MOLITVOM I UCENJEM, PROKLAMACIJOM JEVANDJELJA LJUBAVI. Na zalost SVE religije se bore oruzjem od trenutka stvaranja OPSTE institucije zvane Opsta, Katolicka, Istocna i Zapadna crkva.

lila

pre 7 godina

ja poštujem svoju veru ,crkva me neinteresuje ni popovi ...to je sve ljudska ruka.Nisam verovala da cu videti da pripadnik moje vere poziva na sveti rat zar ništa nismo naucili kroz istoriju...ratovi verski samo donose smrt i mrznju i sami smo zrtve toga i ako su svi ovde (ironija) pre toga bili komunisti ...cast izuzetcima.

bacvanin

pre 7 godina

Sve te koji pozivaju na bilo kakve sukobe i ratove poslati na jedno ostrvo, bez oruzja, i neka medjusobno vode "svete ratove". Pa da vidis kako bi za veoma kratko vreme posle nekoliko razmenjenih medjusobnih samara postigli primirje i zavladao bi mir u svetu. :)

Dragance

pre 7 godina

Vidi patrijarhe, da ti nesto kazem - ja ne bi bas da ratujem, tako da mene izistavi iz kombinacije, a ti ... ako bas hoces ... mozda idi sam.

Black Eagle

pre 7 godina

Neobrazovanost i poluobrazovanost je zlo. Religija je psihoterapija ali je njeno nerazumevanje i povrsna interpretacija uzrok besmislenih tvrdnji.

Monarhista

pre 7 godina

Znaci po komunistickim tumacima religije ovde....protiv terorizma se ne treba boriti...pre su i protiv Patrijarha nego protiv ovih sto se opasuju eksplozivom ....

Bojan

pre 7 godina

Poziv na agresiju nije u duhu hriscanstva... Samim tim, patrijarh Kiril cini neizmerni greh... Rat nije resenje, vec izvor novih problema...

Stojko

pre 7 godina

Ne ne verujem Britancima. Ne verujem da je rekao Patrijarh Kiril rekao "Sveti rat". Pre ce biti da su to izmislili da bi oblatili Ruse i Patrijarha Kirila. U strahu su velike oci

sofija tabakovic

pre 7 godina

Razlika izmedju pravoslavlja i Dzihadista je ogromna.Vise nego ogromna.Dzihadisti ubijaju sve za prevlast svoje vere.Pravoslavci su miroljubivi,nikada nisu vodili ratove i pozivali na ubistva. Nikada nisu govoili protiv tudje vere,niti je zabranjivali.Ostalo nas je malo.Nisam vernik,ali kada treba d se odbrani nesto sto je mir i prosperitet,kultura i tradicija,uvek sam za.

Milan

pre 7 godina

U ovom tekstu ne pise da je patrijarh pozvao na nasilje, niti je naveo kako zeli da vodi borbu protiv zla i terorizma da li puskom ili drukcije. Zato nemojte odmah osudu i presudu.

lila

pre 7 godina

@Monarhista
slazem se da se protiv terorizma treba boriti u svakom smislu bili komunisti vernici ateisti...ja sam u svom komentaru rekla da mi je zao sto pripadnik moje vere poziva na sveti rat i osvrnula sam se na Jugoslaviju gde smo imali Boga Tita i bili komunisti a kad smo verski udarili jedni po drugima sta nam je to donelo?

Sa strane

pre 7 godina

@Sofija T. Obavestite se malo o ruskom pravoslavlju pre nego sto komentarisete. Ruska crkva ima istoriju ekspanzije na centralnoazijske prostore kao i tesnu vezu sa ruskim carizmom. Bila i ostala imperijalna crkva.

VB

pre 7 godina

Ne znam čemu čuđenje,svaki rat za oslobođenje je sveti rat.Srpski monasi i verski poglavari ne samo da su podržavali već su i pomagali u novcu i oružiju oslobađanje Srbije od turskog ropstva.Kako je Srbima bilo pre dva veka,tako je sada narodima pod kontrolom IS.Naravno da ruski patrijarh ne misli na neki religijski rat,već rat protiv terorista,u kome učestvuju različite religije i narodi.

Jovica

pre 7 godina

To sto pravoslavnim crkvama upravljaju provereni ljudi jos od komunizma do dan danas, i kod nas normalno, i sto i Putin radi za iste kao i Klinton, i namestaju ratove i sukobe, ne znaci da treba od vere bezati.

Pravi svestenik se odlikuje svojim delima i recima, a ovaj to sigurno nije. Sto vise bezis od istine , videces sta ce ti biti.

muddy

pre 7 godina

Obavestite se malo o ruskom pravoslavlju pre nego sto komentarisete.Ruska crkva ima istoriju ekspanzije na centralnoazijske prostore kao i tesnu vezu sa ruskim carizmom.Bila i ostala imperijalna crkva.(Sa strane, 21. oktobar 2016 15:49)Ako za rusku crkvu koristiš taj termin,koju reč koristiti za širenje hrišćanstva po Americi,Africi i Aziji od strane rimokatoličke crkve.Vekovim muslimani i pripadnici drugih religija su živeli u Rusiji,dok u ostalom delu Evrope skoro da nije bilo drugih religija osim hrišćanske.Zato danas u Rusiji ima nekoliko miliona muslimana,ima budusta i drugih religija.Rusko crkva,kao i država nisu naslino pokrštavale i prisiljavale narode da promene etničko poreklo,kulturu,običaje,jezik...Danas u Rusiji,pre svega u Sibiru,postoje brojna azijska plemena,koja nikada nisu bila u sukobu sa ruskom državom i neguju svoju religiju i običaje,dok su njihovi rođaci u Americi(južnoj i severnoj),ono malo što ih je ostalo,pokršteni,bili prisiljeni da promene naciju,kulturu,zaborave običaje,dok u SAD-u domoroci žive u rezervatima.Jedino su komunisti,nešto poput današnjih terorista IS,u Rusiji i ostalim Sovjetskim republikama zabranjivali religije,uništavali verske objekte,ubijali i proganjali sveštenike.

wow

pre 7 godina

@Religija je kult smrti: Izgleda da previse lako potpadate pod novokomponovane PR floskule koje su danas u trendu (a valjda vam je jasno ko danas vlada sredstvima koji sire trendove i ko su ti trendseteri). Da li je po vama religija razlog zbog koga danas zapad u raznim oblicima napada zemlje poput Libije, Sirije, Iraka, Ukrajine, S. Koreje ili ranije Jugoslavije?
Da mozda nije u pitanju prosto novac i moc? Religija je (barem ranije bila) sredstvo za organizovanje i mobilizaciju naroda, a danas tome nekim zemljama sluze price o demokratiji i ljudskim pravima.
Sto se tice same izjave, ona je u redu u smislu da je potrebno zaustaviti dalje sirenje terorizma i pratece ideologije na druge zemlje. Izuzetno je glupo stajati sa strane i cekati da dodje u vas komsiluk - tada ce biti mnogo teze, a mozda i nemoguce, da se zaustavi.

Lacerta

pre 7 godina

Sveti rat?!!! Još jedan?!!

E, stvarno nije mogao da izabere pogrešniju i nesrećniju formulaciju! Znači da vodimo sveti rat protiv psihopata ipatoloških ubica koji rade to što rade opavdavajući ga "svetim ratom"!! Jedan "sveti rat" protiv drugog "svetog rata"?!!

Ne, hvala. Ja bih radije da to bude u ime pravde i zaštite ljudskih bića, a "svete ratove", koji god bili, prepuštam bolesnicima i verskim zilotima svih boja!

Dejan

pre 7 godina

Ruski " Sveti patrijarh" neka uzme krst i pušku i neka se nosi u njegov sveti rat. Pa ja ne mogu da verujem kakvo je vreme doslo za pravoslavlje, Kačavenda, indijanski rituali, Irinej se pogubi dok govori, Kiril zida rezidencije i kupuje skupe satove...dok papa Franja poziva na mir i zivi u domu svete Marte i uopste zivotom prosijaka odricuci se svih letnjih rezidencija cak i Kastel Gandolfa, tera raskalasenog biskupa u najsiromasniji manastir Nemačke itd.

Stojko

pre 7 godina

Ne ne verujem Britancima. Ne verujem da je rekao Patrijarh Kiril rekao "Sveti rat". Pre ce biti da su to izmislili da bi oblatili Ruse i Patrijarha Kirila. U strahu su velike oci

sofija tabakovic

pre 7 godina

Razlika izmedju pravoslavlja i Dzihadista je ogromna.Vise nego ogromna.Dzihadisti ubijaju sve za prevlast svoje vere.Pravoslavci su miroljubivi,nikada nisu vodili ratove i pozivali na ubistva. Nikada nisu govoili protiv tudje vere,niti je zabranjivali.Ostalo nas je malo.Nisam vernik,ali kada treba d se odbrani nesto sto je mir i prosperitet,kultura i tradicija,uvek sam za.

Religija je kult smrti

pre 7 godina

Patrijarh poziva na sveti rat protiv likova koji takođe vode sveti rat pod nazivom "džihad".
I jedni i drugi svoj rat nazivaju svetim i provode ga u ime Boga. Treba li veći dokaz da je religija zlo?

Monarhista

pre 7 godina

Znaci po komunistickim tumacima religije ovde....protiv terorizma se ne treba boriti...pre su i protiv Patrijarha nego protiv ovih sto se opasuju eksplozivom ....

lila

pre 7 godina

ja poštujem svoju veru ,crkva me neinteresuje ni popovi ...to je sve ljudska ruka.Nisam verovala da cu videti da pripadnik moje vere poziva na sveti rat zar ništa nismo naucili kroz istoriju...ratovi verski samo donose smrt i mrznju i sami smo zrtve toga i ako su svi ovde (ironija) pre toga bili komunisti ...cast izuzetcima.

Aqua Viva

pre 7 godina

Treba zabraniti taj izraz "sveti rat". Nijedan rat nije sveti, tako ga samo zovu elite koje jedva čekaju da pošalju raju da gine za njih.

Boki

pre 7 godina

A zašto vi idete na noge Engleskim nadbuskupima, a mrzite susret sa novim papom koji je mnogo smerniji i iskreniji hrišćanin od svih vas iz audija i zlatnih stolica! Pravoslavac sam inače, verujem u Boga a ne u popove!

Маре

pre 7 godina

Једно зло рађа друго, ратови ништа не решавају. Тако ја схватам Христово учење, али опет, патријарси и хоџе боље знају...

Istoricar

pre 7 godina

Velike crkve su uvek bile sredstvo za ostvarivanje politickih ciljeva. Tako je i Car Konstantin "primio" hriscantvo, kobojagi uz "viziju krsta i recima, u ovom znaku ces pobediti", a zapravo samo da bi oko nove religije ujedinio carstvo koje je pocelao da propada i da se rasipa, jer je kult obozavanja cezara izumro, i velikom carstvu je nedostajao jedan faktor koji ce ga ujediniti. Taj faktor je postalo hriscantvo, ali se ubrzo pokazalo da su ljudi samo promenili formu, a da su u sustini i dalje ostali pagani. Slike i kipovi iz paganskih hramova su sada predstavljali likove iz hriscanstva, a starim paganskim ritualima dato je novo, "hriscansko" znacenje. Nista se sustinski nije promenilo, cak je i sam car Konstantin izdavao novcice na cijoj je jednoj strni bio "lik Isusa Hrista", a na drugoj lik Janusa, paganskog bozanstva. Jedino sto je bilo novo je da je Rimsko carstvo produzilo svoj zivot za jos 200 godina.

Psi brada, pis!

pre 7 godina

Pa kreni onda sam, šta druge teraš da ratuju u tvoje ime, ili u ime tvog božanstva. Neki ćete da izginete, a neki ćemo da preživimo, jer nećemo da idemo.

istina

pre 7 godina

(((Pravoslavna džamahirija... Eto na koga se mi ugledamo!!!!
(fuj, 21. oktobar 2016 12:10))
Ti prijatelju neznas sta znaci dzamahirija.
Džamahirija je arapska reč i u prevodu znaći Republika.

bacvanin

pre 7 godina

Sve te koji pozivaju na bilo kakve sukobe i ratove poslati na jedno ostrvo, bez oruzja, i neka medjusobno vode "svete ratove". Pa da vidis kako bi za veoma kratko vreme posle nekoliko razmenjenih medjusobnih samara postigli primirje i zavladao bi mir u svetu. :)

Bojan

pre 7 godina

Poziv na agresiju nije u duhu hriscanstva... Samim tim, patrijarh Kiril cini neizmerni greh... Rat nije resenje, vec izvor novih problema...

Zasto

pre 7 godina

Samo neka se moli Bogu. Znamo mi kako izgleda kad crkva ratuje - ubijaju hrišćane, ubijaju muslimane, ubijaju koga stignu. Sve u što veću slavu Božiju!

Samo razmisljam

pre 7 godina

Kao pravoslavni patrijarh, Kiril bi morao da zna Hristove ucenje. "Moja je osveta, kaze Bog. Takidje bi trebao da zna ucenje prvihvsledbenikavHrista, Apostola.stoji zapisano :" Basa borba nije protivvtela i krvi ( ljudi i nacija ), vec protivvDuhova TAME. ta birba se vodi MOLITVOM I UCENJEM, PROKLAMACIJOM JEVANDJELJA LJUBAVI. Na zalost SVE religije se bore oruzjem od trenutka stvaranja OPSTE institucije zvane Opsta, Katolicka, Istocna i Zapadna crkva.

Dragance

pre 7 godina

Vidi patrijarhe, da ti nesto kazem - ja ne bi bas da ratujem, tako da mene izistavi iz kombinacije, a ti ... ako bas hoces ... mozda idi sam.

Samo kažem...

pre 7 godina

Ne odgovarati nasiljem na nasilje je jedan od osnovnih principa hrišćanstva. Jedan od glavnih vođa bi to trebalo da zna. Problem je u tome što verski predstavnici predstavljaju sve osim postulata vera.

lila

pre 7 godina

@Monarhista
slazem se da se protiv terorizma treba boriti u svakom smislu bili komunisti vernici ateisti...ja sam u svom komentaru rekla da mi je zao sto pripadnik moje vere poziva na sveti rat i osvrnula sam se na Jugoslaviju gde smo imali Boga Tita i bili komunisti a kad smo verski udarili jedni po drugima sta nam je to donelo?

Milan

pre 7 godina

U ovom tekstu ne pise da je patrijarh pozvao na nasilje, niti je naveo kako zeli da vodi borbu protiv zla i terorizma da li puskom ili drukcije. Zato nemojte odmah osudu i presudu.

Black Eagle

pre 7 godina

Neobrazovanost i poluobrazovanost je zlo. Religija je psihoterapija ali je njeno nerazumevanje i povrsna interpretacija uzrok besmislenih tvrdnji.

Jovica

pre 7 godina

To sto pravoslavnim crkvama upravljaju provereni ljudi jos od komunizma do dan danas, i kod nas normalno, i sto i Putin radi za iste kao i Klinton, i namestaju ratove i sukobe, ne znaci da treba od vere bezati.

Pravi svestenik se odlikuje svojim delima i recima, a ovaj to sigurno nije. Sto vise bezis od istine , videces sta ce ti biti.

Sa strane

pre 7 godina

@Sofija T. Obavestite se malo o ruskom pravoslavlju pre nego sto komentarisete. Ruska crkva ima istoriju ekspanzije na centralnoazijske prostore kao i tesnu vezu sa ruskim carizmom. Bila i ostala imperijalna crkva.

wow

pre 7 godina

@Religija je kult smrti: Izgleda da previse lako potpadate pod novokomponovane PR floskule koje su danas u trendu (a valjda vam je jasno ko danas vlada sredstvima koji sire trendove i ko su ti trendseteri). Da li je po vama religija razlog zbog koga danas zapad u raznim oblicima napada zemlje poput Libije, Sirije, Iraka, Ukrajine, S. Koreje ili ranije Jugoslavije?
Da mozda nije u pitanju prosto novac i moc? Religija je (barem ranije bila) sredstvo za organizovanje i mobilizaciju naroda, a danas tome nekim zemljama sluze price o demokratiji i ljudskim pravima.
Sto se tice same izjave, ona je u redu u smislu da je potrebno zaustaviti dalje sirenje terorizma i pratece ideologije na druge zemlje. Izuzetno je glupo stajati sa strane i cekati da dodje u vas komsiluk - tada ce biti mnogo teze, a mozda i nemoguce, da se zaustavi.

muddy

pre 7 godina

Obavestite se malo o ruskom pravoslavlju pre nego sto komentarisete.Ruska crkva ima istoriju ekspanzije na centralnoazijske prostore kao i tesnu vezu sa ruskim carizmom.Bila i ostala imperijalna crkva.(Sa strane, 21. oktobar 2016 15:49)Ako za rusku crkvu koristiš taj termin,koju reč koristiti za širenje hrišćanstva po Americi,Africi i Aziji od strane rimokatoličke crkve.Vekovim muslimani i pripadnici drugih religija su živeli u Rusiji,dok u ostalom delu Evrope skoro da nije bilo drugih religija osim hrišćanske.Zato danas u Rusiji ima nekoliko miliona muslimana,ima budusta i drugih religija.Rusko crkva,kao i država nisu naslino pokrštavale i prisiljavale narode da promene etničko poreklo,kulturu,običaje,jezik...Danas u Rusiji,pre svega u Sibiru,postoje brojna azijska plemena,koja nikada nisu bila u sukobu sa ruskom državom i neguju svoju religiju i običaje,dok su njihovi rođaci u Americi(južnoj i severnoj),ono malo što ih je ostalo,pokršteni,bili prisiljeni da promene naciju,kulturu,zaborave običaje,dok u SAD-u domoroci žive u rezervatima.Jedino su komunisti,nešto poput današnjih terorista IS,u Rusiji i ostalim Sovjetskim republikama zabranjivali religije,uništavali verske objekte,ubijali i proganjali sveštenike.

VB

pre 7 godina

Ne znam čemu čuđenje,svaki rat za oslobođenje je sveti rat.Srpski monasi i verski poglavari ne samo da su podržavali već su i pomagali u novcu i oružiju oslobađanje Srbije od turskog ropstva.Kako je Srbima bilo pre dva veka,tako je sada narodima pod kontrolom IS.Naravno da ruski patrijarh ne misli na neki religijski rat,već rat protiv terorista,u kome učestvuju različite religije i narodi.