Četvrtak, 25.08.2016.

14:22

Uz specijalce rušen spomenik vladici Nikolaju Velimiroviću

Spomenik vladici Srpske pravoslavne crkve Nikolaju Velimiroviću srušen je bagerima uz policijsko obezbeđenje.

Izvor: Beta

Uz specijalce rušen spomenik vladici Nikolaju Velimiroviæu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Joc@

pre 7 godina

@ (Dddd, 09:16)

Da, da, kako da ne. Tamo su ga ljubazno pozvali kako bi ga ugostili, pa sve jeduci pecenje i pijuci rujno vino, s pogledom kroz prozor na cvetnu bastu, dosetio se Nikolaj saljivdzija da ga nazove tamnicki prozor... Ja, ja, kako da ne.

Dddd

pre 7 godina

"Fasizam je razvijao u Dahauu (u kom je napisao Kroz tamnicki prozor)... da kako da ne."

On je u Dahau proveo tri meseca, jeduci pored SS oficira i imajuci pristup medicinskoj nezi koju su oficiri imali. Pusten je da bi ujedinio kolaboracioniste u Srbiji protiv partizana i Sovjeta. Pisao memoar na toalet papiru, izmedju ostalog i najpogrdnije antisemitske poruke. Govorio na Ljoticevoj sahrani 1945. Fasista, da veci fasista ne moze biti.

Joc@

pre 7 godina

Nije lepo kako se Srbi oduzuju Nikolaju. Sav svoj zivot je posvetio rodu i narodu. Njegovi pesnicki i prozni tekstovi su jedni od najlepsih u Pravoslavlju. (Procitajte Carev zavet npr. ili Biblija i rat, pisan 1927. u Americi, ili Ohridski prolog.) Fasizam je razvijao u Dahauu (u kom je napisao Kroz tamnicki prozor)... da kako da ne.

Kolarac

pre 7 godina

To oko ubedjenja N.Velimirovica nije komplikovano.Treba procitati govor u Kolarcu iz 1935.god.(cini mi se).Neko je ovde citirao kljucnu recenicu , i govor nad odrom Dimitrija Ljotica.Vidi se,potpuno jasno,ideolosko opredeljenje.

blatnjavi

pre 7 godina

Nikolaj jeste kontaverzna licnost, i tu nema zbora!
Zanimljivo je nesto drugo, ko i zasto, po svaku cenu, preko SPC i njegovog proglasenja za sveca, gura Nikolaja u vidjene ljude srpskog naroda. Na stranu antisemitizam, fasizam i realni polozaj koji je imao u SPC, ljudi .. Nikolaj se nije kupao od kada se zamonasio i neizdrzivo je bilo boraviti u njegovoj blizini. To nije normalno, to nije kulturni obrazac ovog naroda!
To je sramota.
Drugo, ako SPC vec gura Nikolaja, zasto u bilo kojoj lokaknoj samoupravi ne zatrazi zahtev za podizanje spomenika Nikolaju, sa potpisima 50%+ stanovnika te sredine .. i dobice dozvolu. Srecom, potpise nece dobiti!

Nikodije IV

pre 7 godina

Brzo krojimo, a jos brze secemo (narocito komentatori). Skoro da pomislim da to ima neke veze sa situacijom u kojoj se Srbija nalazi.

Sir Giles

pre 7 godina

@bora

Ja sam čitao taj tekst o Hitleru u Timeovoj arhivi. Da, ličnost godine, ali je tekst ironičan, sarkastičan, nešto kao kad bi Njuz.net napisao hvalospev o Vučiću. Dakle, za pametne, kritika mekuštva zapadnih lidera koji su savijali kičmu pred Hitlerovom bahatošću i besprincipijelnosti. A vladika Nikolaj ostaje srpski klerofašista i ideolog Zbora. Danas mu se klanjati a jritikovati Hrvate kad svoje zle popove proglašavaju svecima je krajnje licemerno.

vladimir

pre 7 godina

Njemu je kao i mom peradedi zivot spaslo tecno govorenje nemackog jezika u krucijalnim momentima 41-45 ... moj pradeda je bio upravnik carina u kraljevini SHS i zvao se Marko ... medjy prvima bivan odveden u logor i ubryo i vracen .. i jos jednom uhapsen i pusten na licnu molbu ya razgovor sa nemackim oficirima ... svako se snalazio kako je znao i umeo a to ne
da je bio antisemita ili nacista ili nedicevac ilio bilo sta drugo

razuma bez

pre 7 godina

Inače Hitler je 1938 proglašen za svetsku ličnost godine u anketi,tada najuglednijeg časopisa Tajm!
A 1939 godine,bio je jedan od najozbiljnijih kandidata za Nobelovu nagradu za mir!! …
Čisto da se zna,u kom su se vremenu i kontekstu ljudi o njemu pozitivno izjašnjavali.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 25. avgust 2016 18:00) # Link komentara

Licnost godine TIME magazina nema kontekst, moze da bude pozitivna ili negativna, dok je "nobelova nagrada" 1939 najobicnija laz koje treba sramota da te bude...

Dalje, nikolaj jeste bio u logoru, ali je tamo bio poslat greskom, iz logora je pusten uz izvinjenje nemacke vrhovne komande i u pratnji milana nedica, avionom vermahta je vracen u sloveniju iz koje je po zavrsetku rata otisao u ameriku...

I jos dalje, od hitlera je dobio orden zbog svog stava o jevrejima...

Toliko..

m

pre 7 godina

Nezgodna tema, kako god da iskomentarises dobices gomilu i pluseva i minusa... ( btw, slazem se da sve sto je nelegalno urađeno treba da se sankcionise, ali izgleda da u ovoj drzavi zakona nema, ili ga ima ali se ne postuje... Prem tome - sankcije! )

pavle

pre 7 godina

Svi objekti koji se izgrade bez verifikovane projektne dokumentacije, shodno Zakonu, trba da se uklone po proceduri o uklanjanja " divlje" gradnje.

bora

pre 7 godina

Inače Hitler je 1938 proglašen za svetsku ličnost godine u anketi,tada najuglednijeg časopisa Tajm!
A 1939 godine,bio je jedan od najozbiljnijih kandidata za Nobelovu nagradu za mir!!
Čisto da se zna,u kom su se vremenu i kontekstu ljudi o njemu pozitivno izjašnjavali.

sibke

pre 7 godina

ispravno je sto je srusen, ako smo rusili nelegalni spomenik.u presevu rusi se ne. legalan spomenik i ovde,ni po babu ni po stricevima vec po zakonu

Кривокапић

pre 7 godina

Нећу да улазим у живот овог владике, али ми није јасно да неко може да подигне споменик без дозволе. Још више ми не иде у главу да је за рушење потребно 30 специјалаца. Ужас од државе.

Jurist

pre 7 godina

Kao pravnik mogu da kažem samo jedno:Da je spomenik podignut u saglasnost zakonu ne bi bio srušen.Da li treba ili ne treba da se sruši,o tome odlučuje vlast.Diskreciono pravo je vlasti da o tome odlučuje.Mislim da je ovo dovoljno od mene.Hvala

recka

pre 7 godina

vest je od simanovaca putovala od proslog petka. a danas je cetvrtak. umesto rasprave za koju vecina nije uopste strucna i pozivanja na "pouzdane" izvore, sto se ne zapitaste zbog cega je srusen, zasto nije podignut u skladu sa zakonskom procedurom, a narocito zbog cega je to objavljeno tek danas

marija

pre 7 godina

Ne postoji gradacija nacizma i fasizma, pa da je po toj gradaciji Stepinac gori, jer je bio veci fasista. Cak i da je bio u pitanju samo kratak vremenski interval kada su Nikolaju nacisticke ideje bile simpaticne i ispravne, pa da se posle predosmislio, ipak ostaje to uz njega. Mi imamo mnogo "cistih" ljudi, koji su zasluzili spomenike. Kontroverzne licnosti treba izbegavati.
P.S. Ja opet o Stepincu, ali ako citate hrvatske medije i komentare, i on je za njih cist i ispravan, antifasista u dusi...bla, bla... Isto kao i ovde o Nikolaju. Svako brani i pravda svoje, umesto da iskreno krivi, na prvom mestu svoje, a onda i tudje, kada i koliko su krivi. I ne, ne mora spomenik Nikolaju, licno neka ga pozitivno dozivljava ko kako hoce, ne moze se on nameti drustvu kao iskrena i pozitivna osoba, jer ne misle svi tako. I stoga on nije za spomenik i nametnuto divljenje svim gradjanima.

istorijom protiv predrasuda

pre 7 godina

uh, opet kao na tesktu o majoru gavrilovicu mnogo urbanih i neistinitih legendi! evo dve cinjenice istorijske dokazane, koje potiru mnoga naklapanja ovde.
prvo, vladika nikolaj jeste dobio orden id nemacke, ne od hitlera. znate zasto? zato sto je kao vladika ohridski obnovio nemacko ratnicko groblje u okolini ohrida. kao sto je obnovio i srpsko i podigao sirotiste. smatrao je da je casno odati poslednju postu makar i neprijatelju. secatem se kosutnjaka u 1. sv ratui kad su nemci srpskim braniocima i srbi nemackim vojnicima podigli spoemnike. inace, taj orden mu je spasao glavu da ga ne ubiju gestapovci u krusevcu 1941!
drugo, neko ovde rece da je mrzeo francusku jer tamo nije polozio ispit?! potpuni nosens vladika nikolaj se nikad nije skolovao u francuskoj!! imao je dva doktorata, jedan na protestantskom univerzitewtu u zenevi odbranjen na francuskom jeziku i drugi na pravoslavnom bogoslovskom fakultetu u petrogradu odbranjen na ruskom jeziku! a znate li gde mu nije priznat ispit, tj. razred? u srbiji! nakon ova dva doktorata, vratio se u otadzbinu, da bi neki zavidni rekli da mora da polaze vanredno 6. razred gimnazije, jer ga nije do kraja zavrsio posto je otisao na skolovanje u inostranstvo. i to posle dva doktorata u insotranstvu. toliko od mene,. hvala!

Fakat

pre 7 godina

@istorijom protiv predrasuda: Treba se drzati cinjenica. A cinjenica je da je taj "svetac" bio zagriženi antisemita u da je njegov glas u vreme proganjanja Jevreja u Srbiji zagorčao život i sudbine tih naših komšija (podsećam na numerus clausus). I činjenica je da je bio konzervativac i nazadnjak, koji se protivio bilo čemu što je značilo progres nauke i čovečanstva. Ništa čudno - kakva crkva, takvi i njeni sveci (važi i za Pavelića).

Ddddd

pre 7 godina

"Vladika Nikolaj je bio u nemackom logoru za vreme 2WW"

Da, u kampu rezervisanom za OFICIRE I ostalo svestenstvo. Mnogo bolji uslovi. Ovo me podseca na argument onih koji negiraju Holokaust: "A, u Ausvicu je postojao bazen." Da, zato sto je u Ausvicu bilo 7000 SS cuvara. Sigurno se nijedan Jevrejin nije kupao u tom bazenu. Tako da ne postoji izjednacavanje boravka tog malog plagijatora u nemackom logoru sa onim sto je vecina Jevreja iskusila u logorima, a protiv kojih je on pisao, ili svakako, vecini Slovena, ukljucujuci i Srbe.

V

pre 7 godina

@marija. Zbog par ruznih reci o Jevrejima da onog ko ih je u praksi cuvao poredimo sa onim ko je blagosiljao njihov pogrom? Da poredimo onog ko je lezao u Dahauu sa onim ko je zagovarao logore? Zato sto je pricao o nekakvoj dinarskoj rasi da ga poredimo sa onim ko svima drugima zeli zlo i nestanak? Nisu nikolaj i Stepinac isto i ne mogu da budu. To oni porede da ubede sebe da nisu jedini.

Zigmund

pre 7 godina

To što je bio u logoru i završio u SAD ne znači ništa, jer toliko Hitlerovih simpatizera je imalo istu sudbinu - pogledajte samo koliko nacističkih naučnika je nastavilo karijeru u SAD. U SAD nisu mogli da završe samo komunisti, svi ostali nisu smetali ondašnjoj vlasti.

Podržavam rušenje, ali sam takođe siguran da će mu pre ili kasnije taj spomenik biti podignut, jer ovde narod svesti nema.

Alexa

pre 7 godina

Nikolaj Velimirović koga mnogi ovde brkaju sa svetiteljem je bio veoma prizeman čovek, pun mržnje i zagovornik fašizma, sve do trenutka kada je i sam osetio "čari" istog. Hitler ga je lično odlikovao, a godinama je vodio antisemitsku kampanju u Srbiji i bio pristalica "rešavanja jevrejskog pitanja" na poznati način. Čak se borio i protiv "pomodarstva dnevnog održavanja higijene" i sličnih vetrenjača :-) Nikolaj je bio sve samo ne sveti čovek i po mnogo čemu je prevazišao Stepinca koga toliko mrzimo u Srbiji. Samo za informaciju mnogih "istoričara", isti Stepinac je izabran i guran kao odgovarajući kardinal od Kralja Aleksandra...

Bane

pre 7 godina

Neka se drzava u ovom slucaju samo ne vadi na pricu bezpravne izgradnje. Sta je na primer sa vikendicama politickih velikodostojnika koji su gradili svoja zdanja gde im je bilo milo? Nisam do sad cuo da su dosli specijalci sa bagerima da im ruse njihove kuce. Lako je pokazivati silu nad nemocnima. I pitam se zbog cega tolika brutalnost prilikom uklanjanja spomenika istaknutog srpskog svetitelja? Secam se koliko je bilo zavlacenja oko onog spomenika ovk teroristima u bujanovcu. Samo sto ga u vati nisu spakovali ne bi li ga ogrebali prilikom transporta. Sto njega nisu rusili bagerima?

Dejan

pre 7 godina

Ja kao prvo i ne znam kako jedan seljak moze na javnom mestu da digne bilo koji spomenik bez dozvole. A to sto je Velimirovic bio antisemita sa fasistoidnim idejama je druga prica. Mogu sutra Hrvati Ante Starcevicu, koja je isto bio antisemita fasistoidnih ideja i pored tog veliki protivnik Srba, da dignu spomenik, a mi bi kukali i besnili. Ne mozemo da osudjujemo tudji fasizam, a da odobravamo svoj. Kad bi ljudi samo malo mislili glavom.

Milos

pre 7 godina

Ne spadam u obozavaoca ovoga vladike , ali tvrdnja da je fasista , obozavalac Hitlera ili antisemita je zaista toliko glupa da je jedino mogu podrzavati komunisti .Jos samo da nam objasne kako su Hitlerovi obozavaoci zatvarani u logore a protivnici uzivali privilegije ili da je covek koji je bez ikakve patetike stavljao glavu u torbu spasavajuci jevrejsku decu zapravo antisemita(on sam to nikada nije ni pomenuo ne smatrajuci to herojstvom vec hriscanskom obavezom).Jedini njegov pravi greh je antikomunizam i to mu ne mogu oprostiti naslednici komunisticke burzoazije kako god sebe sada nazivali.Sto se tice pohvale od Hitlera ona se odnosila na civilizovano uredjenje groblja poginulih nemackih vojnika , sto je takodje hriscanska obaveza.Ako vec citirate Velimirovicevu izjavu o Hitleru iz 1932. evo da se podsetite sta o Hitletu kaze Cercil 1936.god "pojava Adolfa Hitlera je sunce koje je obasjalo evropu..."Pa sada ako verujete da je Cercil bio fasista mozete verovati i da su pripadnici komunisticke oligarhije demokrate , liberali ili kako vec sebe nazivaju.

džontra

pre 7 godina

Pordžavao Ljotića i bunite se zbog rušenja... Čitajte istoriju malo, bar svoju. Ne treba nam veličanje srpskog Stepinca. Draža da, Nedić, Ljotić i ovaj tzv. svetac ne.

vladika zatocenik dahaua, a ne nacista

pre 7 godina

za ove koji pisu da je nikolaj velimirovic bio nacista i simpatizwer hitlera : kako je onda moguce da je 1941. bio u kucnom pritvoru u manastiru ljubostinja i u krusevcakom zatvoru gestapoa? zasto je kao nacista bio interniran i bio naztvoeren u manastiru vojlovica dve i po godine, strazarno cuvan sa sat setnje dnevno od vojnika vermahta?? i na kraju, ako je bio simpatizer hitlera, zasto je skoro godinu dana bio zatvoren u koncentracionom logoru dahau, zajedno s patrijarhom gavrilom dozicem? hvala!!

onako

pre 7 godina

@(studentska psihopatologija, 25. avgust 2016 14:38)

Prijatelju, imam odgovor na sva tvoja pitanja!

# zasto neko samoinicijativno dize spomenik? - Srbija
# zasto ga ruse? - Srbija
# zbog cega na dan seoske slave? - Srbija
# sta ce im specijalci? - Srbija
# zasto se tek danas objavljuje ako se desilo proslog petka? - Srbija

Zemlja paradoksa i polupismenih, ali potpuno iracionalnih odluka.

Nenad Popović

pre 7 godina

Nikolaj je, uz Patrijarha Gavrila, imao svoj udeo i u obaranju antinarodnog pakta vlade Cvetković-Maček, zbog čega je od naroda bio pozdravlјen, a od okupatora Nemaca posebno omražen, Velimirović je stavlјen u kućni pritvor i na kraju odveden u logor Dahau, trebalo je i ovo da napišete Vi što ga kritikujete, zla su to vremena bila, ljudi su grešili pa tako i Nikolaj.Srbiju su uništili komunisti a to rade i danas samo pod drugim imenom.

azuri

pre 7 godina

Da neće na tom mestu da bude nešto "pametnije"? Tržni cenar, kockarnica, preko potrebni kafići itd?
(Janko, 25. avgust 2016 14:29)
Sve to navedeno je daleko bolje od spomenika dokazanom nacisti

Pera NS

pre 7 godina

Koliko se sećam, pre par godina takozvani spomenik iz Preševa su ti isti specijalci samo premestili u privatno dvorište.

Ko je ovde lud ?!?!?!?!?!?

Negativni

pre 7 godina

Odličan potez. Taj čovek je jedna od najvećih sramota ove zemlje.
Sva njegova mržnja prema Evropi počela je onog trenutka kada je pao ispit u Francuskoj (loš djak). Pre toga je obožavao Evropu i njene vrednosti. Čim je oboren na ispitu, u duhu prosečnog Srbina počeo je da krivi ceo svet i Jevreje. Dakle, obična lična sramota jednog čoveka, sticajem okolnosti i nepismenošću naroda ovdašnjeg, postala je sramota za celu jednu zemlju i taj isti narod. Sve tadašnje vladike bili su i pametniji i pismeniji ljudi od njega. Sami smo krivi za negativnu selekciju koju hranimo bezmalo dva veka i onda kukamo kad nastradamo. Kako smo sejali, tako ćemo i proći.

Dddd

pre 7 godina

"Vladika Velimorovic je drugi deo zivota proveo u SAD, u Hitlerovoj Nemackoj je bio persona non-grata. Toliko o njegovoj podrsci Hitleru, NEZNALICE!!!
(Mare, 25. avgust 2016 15:35)"

A evo ih i revizionisti, tj. negatori istorije. Njegova podrska Hitleru je bila opste poznata, ovekovecena u knjigama malog nacionaliste i antisemite. Najznacajniji filozof svetosavskog nacionalizma, zajedno sa Ljoticem fasistom. U dobrom je drustvu taj "svetac".

Mare

pre 7 godina

Vladika Velimorovic je drugi deo zivota proveo u SAD, u Hitlerovoj Nemackoj je bio persona non-grata. Toliko o njegovoj podrsci Hitleru, NEZNALICE!!!

Filip

pre 7 godina

Strašno je kako se nekolicina vas odmah uhvatila za citat "o Hitleru" Sv. Nikolaja Velimiriovića, potpuno izvučenu iz konteksta, te se jasno može videti da od njega ništa niste ni pročitali, već ste isti citat kopirali sa wikipedije.

Sve načitan do načitanog.

Ako vas već mrzi da čitate, onda odgledajte film o njemu, pa će vam biti malo jasniji njegov život, a posebno delo njegovo i svetost.

A što se tiče ovog spomenika: ako je čovek digao spomenik bez ičijeg pitanja, bez ikakve dozvole, bez ičije saglasnosti, pa normalno da će biti srušen.

Jedino je tužno u ovoj našoj zemlji što čovek očigledno nije dobio saglasnost građana da se Sv. Vladici Nikolaju Velimiroviću digne spomenik, a u Žitištu stoji (uz svu saglasnost građana i države) spomenik "Rokiju". Razumeo bih (mada, ne bih ni to razumeo) da su digli spomenik Staloneu, ali Rokiju...

marija

pre 7 godina

Ali zašto je srušen i zašto nije premešten? Da li će neko napisati opširniju informaciju oko ovog slučaja? I zašto na dan seoske slave?
(Nikolaj, 25. avgust 2016 14:53)

Ne znam da li je uzrok rusenja nelegalno postavljanje ili sama licnost Nikolajeva, u svakom slucaju sam ZA rusenje. Vecina gradjana i ne zna za orden koji je Nikolaj primio od Hitlera, kao i za njegove kontroverzne izjave o Jevrejima, Hitleru i nacizmu. Hitlerovu nameru je poistovecivao sa misijom Sv.Save...

DrugMarko

pre 7 godina

@marijaVladika Nikolaj je bio u nemackom logoru za vreme 2WW a Stepinac ? Znam na sta aludiras, ali neki stavovi napisani negde se ne mogu izjednacavati sa aktivnim ucestvovanjem i podrzavanjem zlocina kao sto je slucaj kod Stepinca, jer po tvom bi i Sigmund Frojd bio danas prognan kao teski antisemita.

Markobg

pre 7 godina

Šta je razlog rušenju?
Ako je nelegalno podignut na inicijativu mestana zar nisu mogli da ga uklone i bez da ga ruše dok ne obezbede potrebne dozvole i lokaciju?

Djordje Cvarkov

pre 7 godina

Neko bi rekao da nije sagradjen po propisima,nema gradjevinsku dozvolu,ne moze svako da gradi gde hoce,sta hoce a pola Beograda sagradjeno na divljaka. I sada nekome smeta spomenik i jos ga ruse na dan seoske slave,strasno.Drzava nam funkcionise,svaka cast.

Vasojevic

pre 7 godina

I treba da ruse nelegalno postavljen spomenik, a Vladika Nikolaj je vec od pre II sv rata poznat gradjnima Srbije sa svojim stavovim o Hitleru:

„Ipak se mora odati priznanje sadašnjem nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u 20-om veku on je došao na ideju Svetoga Save, i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju.“ Nikolaj Velimirović

ili o Jevrejima:
„Sva moderna gesla evropska sastavili su Židi, koji su Hrista raspeli: i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, i pacifizam, i sveopštu revoluciju, i kapitalizam, i komunizam. Sve su to izumi Židova, odnosno oca njihova đavola.“ Nikolaj Velimirović

Sramota za SPC koga je proglasila za sveca.

То, милицијо моја!

pre 7 godina

Е, тако се то ради! Дођеш на дан сеоске славе да багерима рушиш споменик светитељу. Тако се то ради! Не требају нама ни Албанци, ни Хрвати ни Турци. Ми смо сами себи довољни.

Nikolaj

pre 7 godina

Ali zašto je srušen i zašto nije premešten? Da li će neko napisati opširniju informaciju oko ovog slučaja? I zašto na dan seoske slave?

studentska psihopatologija

pre 7 godina

ne kapiram?
zasto neko samoinicijativno dize spomenik?
zasto ga ruse?
zbog cega na dan seoske slave?
sta ce im specijalci?
zasto se tek danas objavljuje ako se desilo proslog petka?

Milos

pre 7 godina

Kazu da je srpska vojska imala 3 armije u Prvom svetskom ratu, treca je bio Vladika. Koji Srbin bi danas svojim govorom na ulice Londona privukao 50 000 ljudi i kraljicu UK-a? Ako ga ne priznaju za sveca, bar neka nauce malo istorije i saznaju sta je sve uradio za nasu zemlju i kakve je sve nepravde trpeo i danas trpi od ''nebeskog naroda,,.

Mare

pre 7 godina

Nešto pametno i od ove vlasti. Spomenik Hitlerovog simpatizera Nikolaja Velimirovića ne bi smeo da postoji nigde u ovoj zemlji koja je mnogo propatila od fašizma.

То, милицијо моја!

pre 7 godina

Е, тако се то ради! Дођеш на дан сеоске славе да багерима рушиш споменик светитељу. Тако се то ради! Не требају нама ни Албанци, ни Хрвати ни Турци. Ми смо сами себи довољни.

studentska psihopatologija

pre 7 godina

ne kapiram?
zasto neko samoinicijativno dize spomenik?
zasto ga ruse?
zbog cega na dan seoske slave?
sta ce im specijalci?
zasto se tek danas objavljuje ako se desilo proslog petka?

Milos

pre 7 godina

Kazu da je srpska vojska imala 3 armije u Prvom svetskom ratu, treca je bio Vladika. Koji Srbin bi danas svojim govorom na ulice Londona privukao 50 000 ljudi i kraljicu UK-a? Ako ga ne priznaju za sveca, bar neka nauce malo istorije i saznaju sta je sve uradio za nasu zemlju i kakve je sve nepravde trpeo i danas trpi od ''nebeskog naroda,,.

istorijom protiv predrasuda

pre 7 godina

uh, opet kao na tesktu o majoru gavrilovicu mnogo urbanih i neistinitih legendi! evo dve cinjenice istorijske dokazane, koje potiru mnoga naklapanja ovde.
prvo, vladika nikolaj jeste dobio orden id nemacke, ne od hitlera. znate zasto? zato sto je kao vladika ohridski obnovio nemacko ratnicko groblje u okolini ohrida. kao sto je obnovio i srpsko i podigao sirotiste. smatrao je da je casno odati poslednju postu makar i neprijatelju. secatem se kosutnjaka u 1. sv ratui kad su nemci srpskim braniocima i srbi nemackim vojnicima podigli spoemnike. inace, taj orden mu je spasao glavu da ga ne ubiju gestapovci u krusevcu 1941!
drugo, neko ovde rece da je mrzeo francusku jer tamo nije polozio ispit?! potpuni nosens vladika nikolaj se nikad nije skolovao u francuskoj!! imao je dva doktorata, jedan na protestantskom univerzitewtu u zenevi odbranjen na francuskom jeziku i drugi na pravoslavnom bogoslovskom fakultetu u petrogradu odbranjen na ruskom jeziku! a znate li gde mu nije priznat ispit, tj. razred? u srbiji! nakon ova dva doktorata, vratio se u otadzbinu, da bi neki zavidni rekli da mora da polaze vanredno 6. razred gimnazije, jer ga nije do kraja zavrsio posto je otisao na skolovanje u inostranstvo. i to posle dva doktorata u insotranstvu. toliko od mene,. hvala!

Nenad Popović

pre 7 godina

Nikolaj je, uz Patrijarha Gavrila, imao svoj udeo i u obaranju antinarodnog pakta vlade Cvetković-Maček, zbog čega je od naroda bio pozdravlјen, a od okupatora Nemaca posebno omražen, Velimirović je stavlјen u kućni pritvor i na kraju odveden u logor Dahau, trebalo je i ovo da napišete Vi što ga kritikujete, zla su to vremena bila, ljudi su grešili pa tako i Nikolaj.Srbiju su uništili komunisti a to rade i danas samo pod drugim imenom.

vladika zatocenik dahaua, a ne nacista

pre 7 godina

za ove koji pisu da je nikolaj velimirovic bio nacista i simpatizwer hitlera : kako je onda moguce da je 1941. bio u kucnom pritvoru u manastiru ljubostinja i u krusevcakom zatvoru gestapoa? zasto je kao nacista bio interniran i bio naztvoeren u manastiru vojlovica dve i po godine, strazarno cuvan sa sat setnje dnevno od vojnika vermahta?? i na kraju, ako je bio simpatizer hitlera, zasto je skoro godinu dana bio zatvoren u koncentracionom logoru dahau, zajedno s patrijarhom gavrilom dozicem? hvala!!

Vasojevic

pre 7 godina

I treba da ruse nelegalno postavljen spomenik, a Vladika Nikolaj je vec od pre II sv rata poznat gradjnima Srbije sa svojim stavovim o Hitleru:

„Ipak se mora odati priznanje sadašnjem nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u 20-om veku on je došao na ideju Svetoga Save, i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju.“ Nikolaj Velimirović

ili o Jevrejima:
„Sva moderna gesla evropska sastavili su Židi, koji su Hrista raspeli: i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, i pacifizam, i sveopštu revoluciju, i kapitalizam, i komunizam. Sve su to izumi Židova, odnosno oca njihova đavola.“ Nikolaj Velimirović

Sramota za SPC koga je proglasila za sveca.

Milos

pre 7 godina

Ne spadam u obozavaoca ovoga vladike , ali tvrdnja da je fasista , obozavalac Hitlera ili antisemita je zaista toliko glupa da je jedino mogu podrzavati komunisti .Jos samo da nam objasne kako su Hitlerovi obozavaoci zatvarani u logore a protivnici uzivali privilegije ili da je covek koji je bez ikakve patetike stavljao glavu u torbu spasavajuci jevrejsku decu zapravo antisemita(on sam to nikada nije ni pomenuo ne smatrajuci to herojstvom vec hriscanskom obavezom).Jedini njegov pravi greh je antikomunizam i to mu ne mogu oprostiti naslednici komunisticke burzoazije kako god sebe sada nazivali.Sto se tice pohvale od Hitlera ona se odnosila na civilizovano uredjenje groblja poginulih nemackih vojnika , sto je takodje hriscanska obaveza.Ako vec citirate Velimirovicevu izjavu o Hitleru iz 1932. evo da se podsetite sta o Hitletu kaze Cercil 1936.god "pojava Adolfa Hitlera je sunce koje je obasjalo evropu..."Pa sada ako verujete da je Cercil bio fasista mozete verovati i da su pripadnici komunisticke oligarhije demokrate , liberali ili kako vec sebe nazivaju.

onako

pre 7 godina

@(studentska psihopatologija, 25. avgust 2016 14:38)

Prijatelju, imam odgovor na sva tvoja pitanja!

# zasto neko samoinicijativno dize spomenik? - Srbija
# zasto ga ruse? - Srbija
# zbog cega na dan seoske slave? - Srbija
# sta ce im specijalci? - Srbija
# zasto se tek danas objavljuje ako se desilo proslog petka? - Srbija

Zemlja paradoksa i polupismenih, ali potpuno iracionalnih odluka.

Markobg

pre 7 godina

Šta je razlog rušenju?
Ako je nelegalno podignut na inicijativu mestana zar nisu mogli da ga uklone i bez da ga ruše dok ne obezbede potrebne dozvole i lokaciju?

Pera NS

pre 7 godina

Koliko se sećam, pre par godina takozvani spomenik iz Preševa su ti isti specijalci samo premestili u privatno dvorište.

Ko je ovde lud ?!?!?!?!?!?

Djordje Cvarkov

pre 7 godina

Neko bi rekao da nije sagradjen po propisima,nema gradjevinsku dozvolu,ne moze svako da gradi gde hoce,sta hoce a pola Beograda sagradjeno na divljaka. I sada nekome smeta spomenik i jos ga ruse na dan seoske slave,strasno.Drzava nam funkcionise,svaka cast.

Кривокапић

pre 7 godina

Нећу да улазим у живот овог владике, али ми није јасно да неко може да подигне споменик без дозволе. Још више ми не иде у главу да је за рушење потребно 30 специјалаца. Ужас од државе.

V

pre 7 godina

@marija. Zbog par ruznih reci o Jevrejima da onog ko ih je u praksi cuvao poredimo sa onim ko je blagosiljao njihov pogrom? Da poredimo onog ko je lezao u Dahauu sa onim ko je zagovarao logore? Zato sto je pricao o nekakvoj dinarskoj rasi da ga poredimo sa onim ko svima drugima zeli zlo i nestanak? Nisu nikolaj i Stepinac isto i ne mogu da budu. To oni porede da ubede sebe da nisu jedini.

Mare

pre 7 godina

Vladika Velimorovic je drugi deo zivota proveo u SAD, u Hitlerovoj Nemackoj je bio persona non-grata. Toliko o njegovoj podrsci Hitleru, NEZNALICE!!!

Nikolaj

pre 7 godina

Ali zašto je srušen i zašto nije premešten? Da li će neko napisati opširniju informaciju oko ovog slučaja? I zašto na dan seoske slave?

Filip

pre 7 godina

Strašno je kako se nekolicina vas odmah uhvatila za citat "o Hitleru" Sv. Nikolaja Velimiriovića, potpuno izvučenu iz konteksta, te se jasno može videti da od njega ništa niste ni pročitali, već ste isti citat kopirali sa wikipedije.

Sve načitan do načitanog.

Ako vas već mrzi da čitate, onda odgledajte film o njemu, pa će vam biti malo jasniji njegov život, a posebno delo njegovo i svetost.

A što se tiče ovog spomenika: ako je čovek digao spomenik bez ičijeg pitanja, bez ikakve dozvole, bez ičije saglasnosti, pa normalno da će biti srušen.

Jedino je tužno u ovoj našoj zemlji što čovek očigledno nije dobio saglasnost građana da se Sv. Vladici Nikolaju Velimiroviću digne spomenik, a u Žitištu stoji (uz svu saglasnost građana i države) spomenik "Rokiju". Razumeo bih (mada, ne bih ni to razumeo) da su digli spomenik Staloneu, ali Rokiju...

bora

pre 7 godina

Inače Hitler je 1938 proglašen za svetsku ličnost godine u anketi,tada najuglednijeg časopisa Tajm!
A 1939 godine,bio je jedan od najozbiljnijih kandidata za Nobelovu nagradu za mir!!
Čisto da se zna,u kom su se vremenu i kontekstu ljudi o njemu pozitivno izjašnjavali.

Mare

pre 7 godina

Nešto pametno i od ove vlasti. Spomenik Hitlerovog simpatizera Nikolaja Velimirovića ne bi smeo da postoji nigde u ovoj zemlji koja je mnogo propatila od fašizma.

Bane

pre 7 godina

Neka se drzava u ovom slucaju samo ne vadi na pricu bezpravne izgradnje. Sta je na primer sa vikendicama politickih velikodostojnika koji su gradili svoja zdanja gde im je bilo milo? Nisam do sad cuo da su dosli specijalci sa bagerima da im ruse njihove kuce. Lako je pokazivati silu nad nemocnima. I pitam se zbog cega tolika brutalnost prilikom uklanjanja spomenika istaknutog srpskog svetitelja? Secam se koliko je bilo zavlacenja oko onog spomenika ovk teroristima u bujanovcu. Samo sto ga u vati nisu spakovali ne bi li ga ogrebali prilikom transporta. Sto njega nisu rusili bagerima?

recka

pre 7 godina

vest je od simanovaca putovala od proslog petka. a danas je cetvrtak. umesto rasprave za koju vecina nije uopste strucna i pozivanja na "pouzdane" izvore, sto se ne zapitaste zbog cega je srusen, zasto nije podignut u skladu sa zakonskom procedurom, a narocito zbog cega je to objavljeno tek danas

DrugMarko

pre 7 godina

@marijaVladika Nikolaj je bio u nemackom logoru za vreme 2WW a Stepinac ? Znam na sta aludiras, ali neki stavovi napisani negde se ne mogu izjednacavati sa aktivnim ucestvovanjem i podrzavanjem zlocina kao sto je slucaj kod Stepinca, jer po tvom bi i Sigmund Frojd bio danas prognan kao teski antisemita.

Dddd

pre 7 godina

"Vladika Velimorovic je drugi deo zivota proveo u SAD, u Hitlerovoj Nemackoj je bio persona non-grata. Toliko o njegovoj podrsci Hitleru, NEZNALICE!!!
(Mare, 25. avgust 2016 15:35)"

A evo ih i revizionisti, tj. negatori istorije. Njegova podrska Hitleru je bila opste poznata, ovekovecena u knjigama malog nacionaliste i antisemite. Najznacajniji filozof svetosavskog nacionalizma, zajedno sa Ljoticem fasistom. U dobrom je drustvu taj "svetac".

Fakat

pre 7 godina

@istorijom protiv predrasuda: Treba se drzati cinjenica. A cinjenica je da je taj "svetac" bio zagriženi antisemita u da je njegov glas u vreme proganjanja Jevreja u Srbiji zagorčao život i sudbine tih naših komšija (podsećam na numerus clausus). I činjenica je da je bio konzervativac i nazadnjak, koji se protivio bilo čemu što je značilo progres nauke i čovečanstva. Ništa čudno - kakva crkva, takvi i njeni sveci (važi i za Pavelića).

Dejan

pre 7 godina

Ja kao prvo i ne znam kako jedan seljak moze na javnom mestu da digne bilo koji spomenik bez dozvole. A to sto je Velimirovic bio antisemita sa fasistoidnim idejama je druga prica. Mogu sutra Hrvati Ante Starcevicu, koja je isto bio antisemita fasistoidnih ideja i pored tog veliki protivnik Srba, da dignu spomenik, a mi bi kukali i besnili. Ne mozemo da osudjujemo tudji fasizam, a da odobravamo svoj. Kad bi ljudi samo malo mislili glavom.

azuri

pre 7 godina

Da neće na tom mestu da bude nešto "pametnije"? Tržni cenar, kockarnica, preko potrebni kafići itd?
(Janko, 25. avgust 2016 14:29)
Sve to navedeno je daleko bolje od spomenika dokazanom nacisti

Negativni

pre 7 godina

Odličan potez. Taj čovek je jedna od najvećih sramota ove zemlje.
Sva njegova mržnja prema Evropi počela je onog trenutka kada je pao ispit u Francuskoj (loš djak). Pre toga je obožavao Evropu i njene vrednosti. Čim je oboren na ispitu, u duhu prosečnog Srbina počeo je da krivi ceo svet i Jevreje. Dakle, obična lična sramota jednog čoveka, sticajem okolnosti i nepismenošću naroda ovdašnjeg, postala je sramota za celu jednu zemlju i taj isti narod. Sve tadašnje vladike bili su i pametniji i pismeniji ljudi od njega. Sami smo krivi za negativnu selekciju koju hranimo bezmalo dva veka i onda kukamo kad nastradamo. Kako smo sejali, tako ćemo i proći.

džontra

pre 7 godina

Pordžavao Ljotića i bunite se zbog rušenja... Čitajte istoriju malo, bar svoju. Ne treba nam veličanje srpskog Stepinca. Draža da, Nedić, Ljotić i ovaj tzv. svetac ne.

marija

pre 7 godina

Ne postoji gradacija nacizma i fasizma, pa da je po toj gradaciji Stepinac gori, jer je bio veci fasista. Cak i da je bio u pitanju samo kratak vremenski interval kada su Nikolaju nacisticke ideje bile simpaticne i ispravne, pa da se posle predosmislio, ipak ostaje to uz njega. Mi imamo mnogo "cistih" ljudi, koji su zasluzili spomenike. Kontroverzne licnosti treba izbegavati.
P.S. Ja opet o Stepincu, ali ako citate hrvatske medije i komentare, i on je za njih cist i ispravan, antifasista u dusi...bla, bla... Isto kao i ovde o Nikolaju. Svako brani i pravda svoje, umesto da iskreno krivi, na prvom mestu svoje, a onda i tudje, kada i koliko su krivi. I ne, ne mora spomenik Nikolaju, licno neka ga pozitivno dozivljava ko kako hoce, ne moze se on nameti drustvu kao iskrena i pozitivna osoba, jer ne misle svi tako. I stoga on nije za spomenik i nametnuto divljenje svim gradjanima.

Ddddd

pre 7 godina

"Vladika Nikolaj je bio u nemackom logoru za vreme 2WW"

Da, u kampu rezervisanom za OFICIRE I ostalo svestenstvo. Mnogo bolji uslovi. Ovo me podseca na argument onih koji negiraju Holokaust: "A, u Ausvicu je postojao bazen." Da, zato sto je u Ausvicu bilo 7000 SS cuvara. Sigurno se nijedan Jevrejin nije kupao u tom bazenu. Tako da ne postoji izjednacavanje boravka tog malog plagijatora u nemackom logoru sa onim sto je vecina Jevreja iskusila u logorima, a protiv kojih je on pisao, ili svakako, vecini Slovena, ukljucujuci i Srbe.

Zigmund

pre 7 godina

To što je bio u logoru i završio u SAD ne znači ništa, jer toliko Hitlerovih simpatizera je imalo istu sudbinu - pogledajte samo koliko nacističkih naučnika je nastavilo karijeru u SAD. U SAD nisu mogli da završe samo komunisti, svi ostali nisu smetali ondašnjoj vlasti.

Podržavam rušenje, ali sam takođe siguran da će mu pre ili kasnije taj spomenik biti podignut, jer ovde narod svesti nema.

Alexa

pre 7 godina

Nikolaj Velimirović koga mnogi ovde brkaju sa svetiteljem je bio veoma prizeman čovek, pun mržnje i zagovornik fašizma, sve do trenutka kada je i sam osetio "čari" istog. Hitler ga je lično odlikovao, a godinama je vodio antisemitsku kampanju u Srbiji i bio pristalica "rešavanja jevrejskog pitanja" na poznati način. Čak se borio i protiv "pomodarstva dnevnog održavanja higijene" i sličnih vetrenjača :-) Nikolaj je bio sve samo ne sveti čovek i po mnogo čemu je prevazišao Stepinca koga toliko mrzimo u Srbiji. Samo za informaciju mnogih "istoričara", isti Stepinac je izabran i guran kao odgovarajući kardinal od Kralja Aleksandra...

sibke

pre 7 godina

ispravno je sto je srusen, ako smo rusili nelegalni spomenik.u presevu rusi se ne. legalan spomenik i ovde,ni po babu ni po stricevima vec po zakonu

marija

pre 7 godina

Ali zašto je srušen i zašto nije premešten? Da li će neko napisati opširniju informaciju oko ovog slučaja? I zašto na dan seoske slave?
(Nikolaj, 25. avgust 2016 14:53)

Ne znam da li je uzrok rusenja nelegalno postavljanje ili sama licnost Nikolajeva, u svakom slucaju sam ZA rusenje. Vecina gradjana i ne zna za orden koji je Nikolaj primio od Hitlera, kao i za njegove kontroverzne izjave o Jevrejima, Hitleru i nacizmu. Hitlerovu nameru je poistovecivao sa misijom Sv.Save...

Jurist

pre 7 godina

Kao pravnik mogu da kažem samo jedno:Da je spomenik podignut u saglasnost zakonu ne bi bio srušen.Da li treba ili ne treba da se sruši,o tome odlučuje vlast.Diskreciono pravo je vlasti da o tome odlučuje.Mislim da je ovo dovoljno od mene.Hvala

Sir Giles

pre 7 godina

@bora

Ja sam čitao taj tekst o Hitleru u Timeovoj arhivi. Da, ličnost godine, ali je tekst ironičan, sarkastičan, nešto kao kad bi Njuz.net napisao hvalospev o Vučiću. Dakle, za pametne, kritika mekuštva zapadnih lidera koji su savijali kičmu pred Hitlerovom bahatošću i besprincipijelnosti. A vladika Nikolaj ostaje srpski klerofašista i ideolog Zbora. Danas mu se klanjati a jritikovati Hrvate kad svoje zle popove proglašavaju svecima je krajnje licemerno.

razuma bez

pre 7 godina

Inače Hitler je 1938 proglašen za svetsku ličnost godine u anketi,tada najuglednijeg časopisa Tajm!
A 1939 godine,bio je jedan od najozbiljnijih kandidata za Nobelovu nagradu za mir!! …
Čisto da se zna,u kom su se vremenu i kontekstu ljudi o njemu pozitivno izjašnjavali.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 25. avgust 2016 18:00) # Link komentara

Licnost godine TIME magazina nema kontekst, moze da bude pozitivna ili negativna, dok je "nobelova nagrada" 1939 najobicnija laz koje treba sramota da te bude...

Dalje, nikolaj jeste bio u logoru, ali je tamo bio poslat greskom, iz logora je pusten uz izvinjenje nemacke vrhovne komande i u pratnji milana nedica, avionom vermahta je vracen u sloveniju iz koje je po zavrsetku rata otisao u ameriku...

I jos dalje, od hitlera je dobio orden zbog svog stava o jevrejima...

Toliko..

vladimir

pre 7 godina

Njemu je kao i mom peradedi zivot spaslo tecno govorenje nemackog jezika u krucijalnim momentima 41-45 ... moj pradeda je bio upravnik carina u kraljevini SHS i zvao se Marko ... medjy prvima bivan odveden u logor i ubryo i vracen .. i jos jednom uhapsen i pusten na licnu molbu ya razgovor sa nemackim oficirima ... svako se snalazio kako je znao i umeo a to ne
da je bio antisemita ili nacista ili nedicevac ilio bilo sta drugo

pavle

pre 7 godina

Svi objekti koji se izgrade bez verifikovane projektne dokumentacije, shodno Zakonu, trba da se uklone po proceduri o uklanjanja " divlje" gradnje.

Nikodije IV

pre 7 godina

Brzo krojimo, a jos brze secemo (narocito komentatori). Skoro da pomislim da to ima neke veze sa situacijom u kojoj se Srbija nalazi.

blatnjavi

pre 7 godina

Nikolaj jeste kontaverzna licnost, i tu nema zbora!
Zanimljivo je nesto drugo, ko i zasto, po svaku cenu, preko SPC i njegovog proglasenja za sveca, gura Nikolaja u vidjene ljude srpskog naroda. Na stranu antisemitizam, fasizam i realni polozaj koji je imao u SPC, ljudi .. Nikolaj se nije kupao od kada se zamonasio i neizdrzivo je bilo boraviti u njegovoj blizini. To nije normalno, to nije kulturni obrazac ovog naroda!
To je sramota.
Drugo, ako SPC vec gura Nikolaja, zasto u bilo kojoj lokaknoj samoupravi ne zatrazi zahtev za podizanje spomenika Nikolaju, sa potpisima 50%+ stanovnika te sredine .. i dobice dozvolu. Srecom, potpise nece dobiti!

Kolarac

pre 7 godina

To oko ubedjenja N.Velimirovica nije komplikovano.Treba procitati govor u Kolarcu iz 1935.god.(cini mi se).Neko je ovde citirao kljucnu recenicu , i govor nad odrom Dimitrija Ljotica.Vidi se,potpuno jasno,ideolosko opredeljenje.

m

pre 7 godina

Nezgodna tema, kako god da iskomentarises dobices gomilu i pluseva i minusa... ( btw, slazem se da sve sto je nelegalno urađeno treba da se sankcionise, ali izgleda da u ovoj drzavi zakona nema, ili ga ima ali se ne postuje... Prem tome - sankcije! )

Joc@

pre 7 godina

Nije lepo kako se Srbi oduzuju Nikolaju. Sav svoj zivot je posvetio rodu i narodu. Njegovi pesnicki i prozni tekstovi su jedni od najlepsih u Pravoslavlju. (Procitajte Carev zavet npr. ili Biblija i rat, pisan 1927. u Americi, ili Ohridski prolog.) Fasizam je razvijao u Dahauu (u kom je napisao Kroz tamnicki prozor)... da kako da ne.

Dddd

pre 7 godina

"Fasizam je razvijao u Dahauu (u kom je napisao Kroz tamnicki prozor)... da kako da ne."

On je u Dahau proveo tri meseca, jeduci pored SS oficira i imajuci pristup medicinskoj nezi koju su oficiri imali. Pusten je da bi ujedinio kolaboracioniste u Srbiji protiv partizana i Sovjeta. Pisao memoar na toalet papiru, izmedju ostalog i najpogrdnije antisemitske poruke. Govorio na Ljoticevoj sahrani 1945. Fasista, da veci fasista ne moze biti.

Joc@

pre 7 godina

@ (Dddd, 09:16)

Da, da, kako da ne. Tamo su ga ljubazno pozvali kako bi ga ugostili, pa sve jeduci pecenje i pijuci rujno vino, s pogledom kroz prozor na cvetnu bastu, dosetio se Nikolaj saljivdzija da ga nazove tamnicki prozor... Ja, ja, kako da ne.

Vasojevic

pre 7 godina

I treba da ruse nelegalno postavljen spomenik, a Vladika Nikolaj je vec od pre II sv rata poznat gradjnima Srbije sa svojim stavovim o Hitleru:

„Ipak se mora odati priznanje sadašnjem nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u 20-om veku on je došao na ideju Svetoga Save, i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju.“ Nikolaj Velimirović

ili o Jevrejima:
„Sva moderna gesla evropska sastavili su Židi, koji su Hrista raspeli: i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, i pacifizam, i sveopštu revoluciju, i kapitalizam, i komunizam. Sve su to izumi Židova, odnosno oca njihova đavola.“ Nikolaj Velimirović

Sramota za SPC koga je proglasila za sveca.

Negativni

pre 7 godina

Odličan potez. Taj čovek je jedna od najvećih sramota ove zemlje.
Sva njegova mržnja prema Evropi počela je onog trenutka kada je pao ispit u Francuskoj (loš djak). Pre toga je obožavao Evropu i njene vrednosti. Čim je oboren na ispitu, u duhu prosečnog Srbina počeo je da krivi ceo svet i Jevreje. Dakle, obična lična sramota jednog čoveka, sticajem okolnosti i nepismenošću naroda ovdašnjeg, postala je sramota za celu jednu zemlju i taj isti narod. Sve tadašnje vladike bili su i pametniji i pismeniji ljudi od njega. Sami smo krivi za negativnu selekciju koju hranimo bezmalo dva veka i onda kukamo kad nastradamo. Kako smo sejali, tako ćemo i proći.

Mare

pre 7 godina

Nešto pametno i od ove vlasti. Spomenik Hitlerovog simpatizera Nikolaja Velimirovića ne bi smeo da postoji nigde u ovoj zemlji koja je mnogo propatila od fašizma.

Dddd

pre 7 godina

"Vladika Velimorovic je drugi deo zivota proveo u SAD, u Hitlerovoj Nemackoj je bio persona non-grata. Toliko o njegovoj podrsci Hitleru, NEZNALICE!!!
(Mare, 25. avgust 2016 15:35)"

A evo ih i revizionisti, tj. negatori istorije. Njegova podrska Hitleru je bila opste poznata, ovekovecena u knjigama malog nacionaliste i antisemite. Najznacajniji filozof svetosavskog nacionalizma, zajedno sa Ljoticem fasistom. U dobrom je drustvu taj "svetac".

Zigmund

pre 7 godina

To što je bio u logoru i završio u SAD ne znači ništa, jer toliko Hitlerovih simpatizera je imalo istu sudbinu - pogledajte samo koliko nacističkih naučnika je nastavilo karijeru u SAD. U SAD nisu mogli da završe samo komunisti, svi ostali nisu smetali ondašnjoj vlasti.

Podržavam rušenje, ali sam takođe siguran da će mu pre ili kasnije taj spomenik biti podignut, jer ovde narod svesti nema.

Alexa

pre 7 godina

Nikolaj Velimirović koga mnogi ovde brkaju sa svetiteljem je bio veoma prizeman čovek, pun mržnje i zagovornik fašizma, sve do trenutka kada je i sam osetio "čari" istog. Hitler ga je lično odlikovao, a godinama je vodio antisemitsku kampanju u Srbiji i bio pristalica "rešavanja jevrejskog pitanja" na poznati način. Čak se borio i protiv "pomodarstva dnevnog održavanja higijene" i sličnih vetrenjača :-) Nikolaj je bio sve samo ne sveti čovek i po mnogo čemu je prevazišao Stepinca koga toliko mrzimo u Srbiji. Samo za informaciju mnogih "istoričara", isti Stepinac je izabran i guran kao odgovarajući kardinal od Kralja Aleksandra...

džontra

pre 7 godina

Pordžavao Ljotića i bunite se zbog rušenja... Čitajte istoriju malo, bar svoju. Ne treba nam veličanje srpskog Stepinca. Draža da, Nedić, Ljotić i ovaj tzv. svetac ne.

azuri

pre 7 godina

Da neće na tom mestu da bude nešto "pametnije"? Tržni cenar, kockarnica, preko potrebni kafići itd?
(Janko, 25. avgust 2016 14:29)
Sve to navedeno je daleko bolje od spomenika dokazanom nacisti

То, милицијо моја!

pre 7 godina

Е, тако се то ради! Дођеш на дан сеоске славе да багерима рушиш споменик светитељу. Тако се то ради! Не требају нама ни Албанци, ни Хрвати ни Турци. Ми смо сами себи довољни.

marija

pre 7 godina

Ali zašto je srušen i zašto nije premešten? Da li će neko napisati opširniju informaciju oko ovog slučaja? I zašto na dan seoske slave?
(Nikolaj, 25. avgust 2016 14:53)

Ne znam da li je uzrok rusenja nelegalno postavljanje ili sama licnost Nikolajeva, u svakom slucaju sam ZA rusenje. Vecina gradjana i ne zna za orden koji je Nikolaj primio od Hitlera, kao i za njegove kontroverzne izjave o Jevrejima, Hitleru i nacizmu. Hitlerovu nameru je poistovecivao sa misijom Sv.Save...

Dejan

pre 7 godina

Ja kao prvo i ne znam kako jedan seljak moze na javnom mestu da digne bilo koji spomenik bez dozvole. A to sto je Velimirovic bio antisemita sa fasistoidnim idejama je druga prica. Mogu sutra Hrvati Ante Starcevicu, koja je isto bio antisemita fasistoidnih ideja i pored tog veliki protivnik Srba, da dignu spomenik, a mi bi kukali i besnili. Ne mozemo da osudjujemo tudji fasizam, a da odobravamo svoj. Kad bi ljudi samo malo mislili glavom.

Ddddd

pre 7 godina

"Vladika Nikolaj je bio u nemackom logoru za vreme 2WW"

Da, u kampu rezervisanom za OFICIRE I ostalo svestenstvo. Mnogo bolji uslovi. Ovo me podseca na argument onih koji negiraju Holokaust: "A, u Ausvicu je postojao bazen." Da, zato sto je u Ausvicu bilo 7000 SS cuvara. Sigurno se nijedan Jevrejin nije kupao u tom bazenu. Tako da ne postoji izjednacavanje boravka tog malog plagijatora u nemackom logoru sa onim sto je vecina Jevreja iskusila u logorima, a protiv kojih je on pisao, ili svakako, vecini Slovena, ukljucujuci i Srbe.

Fakat

pre 7 godina

@istorijom protiv predrasuda: Treba se drzati cinjenica. A cinjenica je da je taj "svetac" bio zagriženi antisemita u da je njegov glas u vreme proganjanja Jevreja u Srbiji zagorčao život i sudbine tih naših komšija (podsećam na numerus clausus). I činjenica je da je bio konzervativac i nazadnjak, koji se protivio bilo čemu što je značilo progres nauke i čovečanstva. Ništa čudno - kakva crkva, takvi i njeni sveci (važi i za Pavelića).

sibke

pre 7 godina

ispravno je sto je srusen, ako smo rusili nelegalni spomenik.u presevu rusi se ne. legalan spomenik i ovde,ni po babu ni po stricevima vec po zakonu

Milos

pre 7 godina

Kazu da je srpska vojska imala 3 armije u Prvom svetskom ratu, treca je bio Vladika. Koji Srbin bi danas svojim govorom na ulice Londona privukao 50 000 ljudi i kraljicu UK-a? Ako ga ne priznaju za sveca, bar neka nauce malo istorije i saznaju sta je sve uradio za nasu zemlju i kakve je sve nepravde trpeo i danas trpi od ''nebeskog naroda,,.

pavle

pre 7 godina

Svi objekti koji se izgrade bez verifikovane projektne dokumentacije, shodno Zakonu, trba da se uklone po proceduri o uklanjanja " divlje" gradnje.

Jurist

pre 7 godina

Kao pravnik mogu da kažem samo jedno:Da je spomenik podignut u saglasnost zakonu ne bi bio srušen.Da li treba ili ne treba da se sruši,o tome odlučuje vlast.Diskreciono pravo je vlasti da o tome odlučuje.Mislim da je ovo dovoljno od mene.Hvala

marija

pre 7 godina

Ne postoji gradacija nacizma i fasizma, pa da je po toj gradaciji Stepinac gori, jer je bio veci fasista. Cak i da je bio u pitanju samo kratak vremenski interval kada su Nikolaju nacisticke ideje bile simpaticne i ispravne, pa da se posle predosmislio, ipak ostaje to uz njega. Mi imamo mnogo "cistih" ljudi, koji su zasluzili spomenike. Kontroverzne licnosti treba izbegavati.
P.S. Ja opet o Stepincu, ali ako citate hrvatske medije i komentare, i on je za njih cist i ispravan, antifasista u dusi...bla, bla... Isto kao i ovde o Nikolaju. Svako brani i pravda svoje, umesto da iskreno krivi, na prvom mestu svoje, a onda i tudje, kada i koliko su krivi. I ne, ne mora spomenik Nikolaju, licno neka ga pozitivno dozivljava ko kako hoce, ne moze se on nameti drustvu kao iskrena i pozitivna osoba, jer ne misle svi tako. I stoga on nije za spomenik i nametnuto divljenje svim gradjanima.

Nenad Popović

pre 7 godina

Nikolaj je, uz Patrijarha Gavrila, imao svoj udeo i u obaranju antinarodnog pakta vlade Cvetković-Maček, zbog čega je od naroda bio pozdravlјen, a od okupatora Nemaca posebno omražen, Velimirović je stavlјen u kućni pritvor i na kraju odveden u logor Dahau, trebalo je i ovo da napišete Vi što ga kritikujete, zla su to vremena bila, ljudi su grešili pa tako i Nikolaj.Srbiju su uništili komunisti a to rade i danas samo pod drugim imenom.

Mare

pre 7 godina

Vladika Velimorovic je drugi deo zivota proveo u SAD, u Hitlerovoj Nemackoj je bio persona non-grata. Toliko o njegovoj podrsci Hitleru, NEZNALICE!!!

Sir Giles

pre 7 godina

@bora

Ja sam čitao taj tekst o Hitleru u Timeovoj arhivi. Da, ličnost godine, ali je tekst ironičan, sarkastičan, nešto kao kad bi Njuz.net napisao hvalospev o Vučiću. Dakle, za pametne, kritika mekuštva zapadnih lidera koji su savijali kičmu pred Hitlerovom bahatošću i besprincipijelnosti. A vladika Nikolaj ostaje srpski klerofašista i ideolog Zbora. Danas mu se klanjati a jritikovati Hrvate kad svoje zle popove proglašavaju svecima je krajnje licemerno.

razuma bez

pre 7 godina

Inače Hitler je 1938 proglašen za svetsku ličnost godine u anketi,tada najuglednijeg časopisa Tajm!
A 1939 godine,bio je jedan od najozbiljnijih kandidata za Nobelovu nagradu za mir!! …
Čisto da se zna,u kom su se vremenu i kontekstu ljudi o njemu pozitivno izjašnjavali.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 25. avgust 2016 18:00) # Link komentara

Licnost godine TIME magazina nema kontekst, moze da bude pozitivna ili negativna, dok je "nobelova nagrada" 1939 najobicnija laz koje treba sramota da te bude...

Dalje, nikolaj jeste bio u logoru, ali je tamo bio poslat greskom, iz logora je pusten uz izvinjenje nemacke vrhovne komande i u pratnji milana nedica, avionom vermahta je vracen u sloveniju iz koje je po zavrsetku rata otisao u ameriku...

I jos dalje, od hitlera je dobio orden zbog svog stava o jevrejima...

Toliko..

V

pre 7 godina

@marija. Zbog par ruznih reci o Jevrejima da onog ko ih je u praksi cuvao poredimo sa onim ko je blagosiljao njihov pogrom? Da poredimo onog ko je lezao u Dahauu sa onim ko je zagovarao logore? Zato sto je pricao o nekakvoj dinarskoj rasi da ga poredimo sa onim ko svima drugima zeli zlo i nestanak? Nisu nikolaj i Stepinac isto i ne mogu da budu. To oni porede da ubede sebe da nisu jedini.

vladika zatocenik dahaua, a ne nacista

pre 7 godina

za ove koji pisu da je nikolaj velimirovic bio nacista i simpatizwer hitlera : kako je onda moguce da je 1941. bio u kucnom pritvoru u manastiru ljubostinja i u krusevcakom zatvoru gestapoa? zasto je kao nacista bio interniran i bio naztvoeren u manastiru vojlovica dve i po godine, strazarno cuvan sa sat setnje dnevno od vojnika vermahta?? i na kraju, ako je bio simpatizer hitlera, zasto je skoro godinu dana bio zatvoren u koncentracionom logoru dahau, zajedno s patrijarhom gavrilom dozicem? hvala!!

Milos

pre 7 godina

Ne spadam u obozavaoca ovoga vladike , ali tvrdnja da je fasista , obozavalac Hitlera ili antisemita je zaista toliko glupa da je jedino mogu podrzavati komunisti .Jos samo da nam objasne kako su Hitlerovi obozavaoci zatvarani u logore a protivnici uzivali privilegije ili da je covek koji je bez ikakve patetike stavljao glavu u torbu spasavajuci jevrejsku decu zapravo antisemita(on sam to nikada nije ni pomenuo ne smatrajuci to herojstvom vec hriscanskom obavezom).Jedini njegov pravi greh je antikomunizam i to mu ne mogu oprostiti naslednici komunisticke burzoazije kako god sebe sada nazivali.Sto se tice pohvale od Hitlera ona se odnosila na civilizovano uredjenje groblja poginulih nemackih vojnika , sto je takodje hriscanska obaveza.Ako vec citirate Velimirovicevu izjavu o Hitleru iz 1932. evo da se podsetite sta o Hitletu kaze Cercil 1936.god "pojava Adolfa Hitlera je sunce koje je obasjalo evropu..."Pa sada ako verujete da je Cercil bio fasista mozete verovati i da su pripadnici komunisticke oligarhije demokrate , liberali ili kako vec sebe nazivaju.

istorijom protiv predrasuda

pre 7 godina

uh, opet kao na tesktu o majoru gavrilovicu mnogo urbanih i neistinitih legendi! evo dve cinjenice istorijske dokazane, koje potiru mnoga naklapanja ovde.
prvo, vladika nikolaj jeste dobio orden id nemacke, ne od hitlera. znate zasto? zato sto je kao vladika ohridski obnovio nemacko ratnicko groblje u okolini ohrida. kao sto je obnovio i srpsko i podigao sirotiste. smatrao je da je casno odati poslednju postu makar i neprijatelju. secatem se kosutnjaka u 1. sv ratui kad su nemci srpskim braniocima i srbi nemackim vojnicima podigli spoemnike. inace, taj orden mu je spasao glavu da ga ne ubiju gestapovci u krusevcu 1941!
drugo, neko ovde rece da je mrzeo francusku jer tamo nije polozio ispit?! potpuni nosens vladika nikolaj se nikad nije skolovao u francuskoj!! imao je dva doktorata, jedan na protestantskom univerzitewtu u zenevi odbranjen na francuskom jeziku i drugi na pravoslavnom bogoslovskom fakultetu u petrogradu odbranjen na ruskom jeziku! a znate li gde mu nije priznat ispit, tj. razred? u srbiji! nakon ova dva doktorata, vratio se u otadzbinu, da bi neki zavidni rekli da mora da polaze vanredno 6. razred gimnazije, jer ga nije do kraja zavrsio posto je otisao na skolovanje u inostranstvo. i to posle dva doktorata u insotranstvu. toliko od mene,. hvala!

bora

pre 7 godina

Inače Hitler je 1938 proglašen za svetsku ličnost godine u anketi,tada najuglednijeg časopisa Tajm!
A 1939 godine,bio je jedan od najozbiljnijih kandidata za Nobelovu nagradu za mir!!
Čisto da se zna,u kom su se vremenu i kontekstu ljudi o njemu pozitivno izjašnjavali.

Filip

pre 7 godina

Strašno je kako se nekolicina vas odmah uhvatila za citat "o Hitleru" Sv. Nikolaja Velimiriovića, potpuno izvučenu iz konteksta, te se jasno može videti da od njega ništa niste ni pročitali, već ste isti citat kopirali sa wikipedije.

Sve načitan do načitanog.

Ako vas već mrzi da čitate, onda odgledajte film o njemu, pa će vam biti malo jasniji njegov život, a posebno delo njegovo i svetost.

A što se tiče ovog spomenika: ako je čovek digao spomenik bez ičijeg pitanja, bez ikakve dozvole, bez ičije saglasnosti, pa normalno da će biti srušen.

Jedino je tužno u ovoj našoj zemlji što čovek očigledno nije dobio saglasnost građana da se Sv. Vladici Nikolaju Velimiroviću digne spomenik, a u Žitištu stoji (uz svu saglasnost građana i države) spomenik "Rokiju". Razumeo bih (mada, ne bih ni to razumeo) da su digli spomenik Staloneu, ali Rokiju...

blatnjavi

pre 7 godina

Nikolaj jeste kontaverzna licnost, i tu nema zbora!
Zanimljivo je nesto drugo, ko i zasto, po svaku cenu, preko SPC i njegovog proglasenja za sveca, gura Nikolaja u vidjene ljude srpskog naroda. Na stranu antisemitizam, fasizam i realni polozaj koji je imao u SPC, ljudi .. Nikolaj se nije kupao od kada se zamonasio i neizdrzivo je bilo boraviti u njegovoj blizini. To nije normalno, to nije kulturni obrazac ovog naroda!
To je sramota.
Drugo, ako SPC vec gura Nikolaja, zasto u bilo kojoj lokaknoj samoupravi ne zatrazi zahtev za podizanje spomenika Nikolaju, sa potpisima 50%+ stanovnika te sredine .. i dobice dozvolu. Srecom, potpise nece dobiti!

Markobg

pre 7 godina

Šta je razlog rušenju?
Ako je nelegalno podignut na inicijativu mestana zar nisu mogli da ga uklone i bez da ga ruše dok ne obezbede potrebne dozvole i lokaciju?

Nikolaj

pre 7 godina

Ali zašto je srušen i zašto nije premešten? Da li će neko napisati opširniju informaciju oko ovog slučaja? I zašto na dan seoske slave?

Кривокапић

pre 7 godina

Нећу да улазим у живот овог владике, али ми није јасно да неко може да подигне споменик без дозволе. Још више ми не иде у главу да је за рушење потребно 30 специјалаца. Ужас од државе.

Djordje Cvarkov

pre 7 godina

Neko bi rekao da nije sagradjen po propisima,nema gradjevinsku dozvolu,ne moze svako da gradi gde hoce,sta hoce a pola Beograda sagradjeno na divljaka. I sada nekome smeta spomenik i jos ga ruse na dan seoske slave,strasno.Drzava nam funkcionise,svaka cast.

Kolarac

pre 7 godina

To oko ubedjenja N.Velimirovica nije komplikovano.Treba procitati govor u Kolarcu iz 1935.god.(cini mi se).Neko je ovde citirao kljucnu recenicu , i govor nad odrom Dimitrija Ljotica.Vidi se,potpuno jasno,ideolosko opredeljenje.

DrugMarko

pre 7 godina

@marijaVladika Nikolaj je bio u nemackom logoru za vreme 2WW a Stepinac ? Znam na sta aludiras, ali neki stavovi napisani negde se ne mogu izjednacavati sa aktivnim ucestvovanjem i podrzavanjem zlocina kao sto je slucaj kod Stepinca, jer po tvom bi i Sigmund Frojd bio danas prognan kao teski antisemita.

recka

pre 7 godina

vest je od simanovaca putovala od proslog petka. a danas je cetvrtak. umesto rasprave za koju vecina nije uopste strucna i pozivanja na "pouzdane" izvore, sto se ne zapitaste zbog cega je srusen, zasto nije podignut u skladu sa zakonskom procedurom, a narocito zbog cega je to objavljeno tek danas

Dddd

pre 7 godina

"Fasizam je razvijao u Dahauu (u kom je napisao Kroz tamnicki prozor)... da kako da ne."

On je u Dahau proveo tri meseca, jeduci pored SS oficira i imajuci pristup medicinskoj nezi koju su oficiri imali. Pusten je da bi ujedinio kolaboracioniste u Srbiji protiv partizana i Sovjeta. Pisao memoar na toalet papiru, izmedju ostalog i najpogrdnije antisemitske poruke. Govorio na Ljoticevoj sahrani 1945. Fasista, da veci fasista ne moze biti.

studentska psihopatologija

pre 7 godina

ne kapiram?
zasto neko samoinicijativno dize spomenik?
zasto ga ruse?
zbog cega na dan seoske slave?
sta ce im specijalci?
zasto se tek danas objavljuje ako se desilo proslog petka?

Bane

pre 7 godina

Neka se drzava u ovom slucaju samo ne vadi na pricu bezpravne izgradnje. Sta je na primer sa vikendicama politickih velikodostojnika koji su gradili svoja zdanja gde im je bilo milo? Nisam do sad cuo da su dosli specijalci sa bagerima da im ruse njihove kuce. Lako je pokazivati silu nad nemocnima. I pitam se zbog cega tolika brutalnost prilikom uklanjanja spomenika istaknutog srpskog svetitelja? Secam se koliko je bilo zavlacenja oko onog spomenika ovk teroristima u bujanovcu. Samo sto ga u vati nisu spakovali ne bi li ga ogrebali prilikom transporta. Sto njega nisu rusili bagerima?

onako

pre 7 godina

@(studentska psihopatologija, 25. avgust 2016 14:38)

Prijatelju, imam odgovor na sva tvoja pitanja!

# zasto neko samoinicijativno dize spomenik? - Srbija
# zasto ga ruse? - Srbija
# zbog cega na dan seoske slave? - Srbija
# sta ce im specijalci? - Srbija
# zasto se tek danas objavljuje ako se desilo proslog petka? - Srbija

Zemlja paradoksa i polupismenih, ali potpuno iracionalnih odluka.

Pera NS

pre 7 godina

Koliko se sećam, pre par godina takozvani spomenik iz Preševa su ti isti specijalci samo premestili u privatno dvorište.

Ko je ovde lud ?!?!?!?!?!?

vladimir

pre 7 godina

Njemu je kao i mom peradedi zivot spaslo tecno govorenje nemackog jezika u krucijalnim momentima 41-45 ... moj pradeda je bio upravnik carina u kraljevini SHS i zvao se Marko ... medjy prvima bivan odveden u logor i ubryo i vracen .. i jos jednom uhapsen i pusten na licnu molbu ya razgovor sa nemackim oficirima ... svako se snalazio kako je znao i umeo a to ne
da je bio antisemita ili nacista ili nedicevac ilio bilo sta drugo

Joc@

pre 7 godina

Nije lepo kako se Srbi oduzuju Nikolaju. Sav svoj zivot je posvetio rodu i narodu. Njegovi pesnicki i prozni tekstovi su jedni od najlepsih u Pravoslavlju. (Procitajte Carev zavet npr. ili Biblija i rat, pisan 1927. u Americi, ili Ohridski prolog.) Fasizam je razvijao u Dahauu (u kom je napisao Kroz tamnicki prozor)... da kako da ne.

m

pre 7 godina

Nezgodna tema, kako god da iskomentarises dobices gomilu i pluseva i minusa... ( btw, slazem se da sve sto je nelegalno urađeno treba da se sankcionise, ali izgleda da u ovoj drzavi zakona nema, ili ga ima ali se ne postuje... Prem tome - sankcije! )

Joc@

pre 7 godina

@ (Dddd, 09:16)

Da, da, kako da ne. Tamo su ga ljubazno pozvali kako bi ga ugostili, pa sve jeduci pecenje i pijuci rujno vino, s pogledom kroz prozor na cvetnu bastu, dosetio se Nikolaj saljivdzija da ga nazove tamnicki prozor... Ja, ja, kako da ne.

Nikodije IV

pre 7 godina

Brzo krojimo, a jos brze secemo (narocito komentatori). Skoro da pomislim da to ima neke veze sa situacijom u kojoj se Srbija nalazi.