Utorak, 23.08.2016.

10:37

"Srbija i Hrvatska – sijamski blizanci koji se ne podnose"

Bečki dnevnik "Prese" se bavio odnosima Srbije i Hrvatske, nazvao ih je "škakljivim" i opterećenim bilateralnim problemima i predizbornim kampanjama.

Izvor: B92

"Srbija i Hrvatska – sijamski blizanci koji se ne podnose" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

bez_cenzure

pre 7 godina

@Jurica Hr

Ima smisla to o čemu govoriš jer je nakon svih ratova nacionalizam u Hrvatskoj mnogo veći u odnosu na Bosnu i Hercegovinu gdje su se ratna razaranja, etničko čišćenje i ubistva civila dogododila u mnogo većoj mjeri. Čak su i Hrvati u Hercegovini evoluirali u odnosu na njihove sunarodnike u dalmatinskoj Zagori, Zadru, Šibeniku, Bibinju. To odgovorno tvrdim jer mediji u Hrvatskoj i dalje potpiruju vatru i nastoje da se mržnja održava što nije slučaj u Bosni i Hercegovini a pogotovo ne u Srbiji. Hrvatska je u rangu sa Kosovom što se tiče otvorene mržnje!

Anonymous

pre 7 godina

Jedan od najboljih opisa odnosa Srbije i Hrvatske koji sam video do sada. Srbi i Hrvati su dva najveća južnoslovenska plemena i normalno je da se najviše svađaju. Ali, definitivno su jedan narod, što se lako da videti po svim osobinama koje delimo, počevši od istog jezika, iste genetike, iste kulture (nevezano za raskol u hrišćanstvu), i, najgore, istog mentaliteta. To je i najveći problem, isti smo, što je, posle svega što se dešavalo između nas, teško prihvatiti. Zato se i ne "podnosimo", jednostavno je. Ja, naravno, nikada Hrvate, niti bilo koje druge jugoslovenske "narode" nisam smatrao strancima, niti ću ikada to moći. Kad odem u Hrvatsku, Sloveniju, Makedoniju uvek se osećam kao kod kuće, i to vaša politika ne može da promeni.

ko lud ko zbunjen

pre 7 godina

meni ovo sa srbima i hrvatima liči na staru balkansku igru dva dripca-alkosa ispred lokalne radnjice sa pivom kojima je dosadno u vrelom letnjem danu pa da razbiju monotoniju oni se lepo klade koji ce klinac da pobedi onog drugog klinca i čiji je klinac jači pa ih onda puste da se biju ko psi a oni lepo sede i gledaju a posle oni klici odu kući krvavi i izubijani a da im i nije jasno što su se tukli a ona dva dripca će već naći neke nove klince za istu zabavu...

Kano klisurine

pre 7 godina

Nije dobar naslov.

Treba da glasi: "Srpski i Hrvatski političari – sijamski blizanci koji se ne podnose".

Narod, koliko vidim, i tamo i ovde je uglavnom normalan.

Inače, dobar članak a Basari naklon.

Deda Nemanja

pre 7 godina

Pa ne bi Srbija za dz branila Jugoslaviju devedesetih. Jedni traže ljubav i da ih neko voli a drugi traži budalu da ga dere za sopstvene interese.

Hrvat

pre 7 godina

Evo jos jednog hrvata ovdje.
Citam i ne vjerujem. Molio bi ovdje dezurne budale sa jedne i druge strane da ne govore tu sto ja mislim, radim i koga mrzim. Niti slusam nase politicare, koji su hrpa budala, niti mrzim srbe, niti imam ikakve veze sa onim sto se desavalo prije moga rodenja a sa tim mislim na toliko spominjani Jasenovac. Trudite se vi koliko god zelite da generalizirate sve hrvate ali nemam ja volje da se puno objasnjavam. Vjerujte svojim medijima koliko god zelite ali ja svojima ne vjerujem kao ni politicarima, ni nasim ni vasim. Ljudi gladni i bez posla ali glavno da se mase zabavi sa necim samo da se ne misli o bitnim stvarima.
Pozdrav

Gru

pre 7 godina

Kako jednaki ?!? Ko je kome prvo u austrougarskim, a onda ustaškim, a onda zng-ovskim uniformama tokom samo jednog veka ubijao i proterivao narod, i to sa kakvim metodama ubijanja i mučenja ?! O kakvoj se srpskoj agresiji radi kad je Jugoslavija bila država a Hrvati secesionisti ? Da slažem se i ZNAM da su nam sve te pokolje režirali stranci tokom veka, ali Hrvate i ostale koji su kao hijene kidali komade srpskog naroda i zemlje to ni malo ne abolira.

Veljko

pre 7 godina

Zar vas ne nervira konstantno povlacenje paralela izmedju Hrvatske i Srbije i ponavljanjem stavova da su obe strane krive. Uvek je jedna strana krivlja od druge a u ovom slucaju je to Hrvatska ali EU to nikad nece reci jer je Hrvatska njena clanica. Hrvati sad da pobiju 10.000 Srba, EU bi opet nasla nacin da pozove na "smirivanje strasti na obe strane". Na svaku hrvatsku provokaciju, EU osudi obe strane umesto da jasno i glasno kaze ko je tu mucak. Pa ne povamiruje se u Srbiji fasizam vec u Hrvatskoj. Nije Srbija pobila sve te ljude u Jasenovcu i proterala preko 150.000 ljudi iz Krajine. ne organizuje Srbija feste sa crnokosuljasima i fasistickim pesmama. Ali ne, kada treba da se osudi, medjunarodna zajednica gurne uvek u kos i Srbiju zajedno sa Hrvatskom umesto da jasno kaze ko je tu kriv. E to je glavni uzrok svih problema i dok se jasno Hrvatska ne okarakterise kao fasisticka zemlja, ne mozemo da idemo napred. Ni mi ni oni.

trebam dalje?

pre 7 godina

Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba,...
(ako treba još.., 23. avgust 2016 13:12)

Ma 500 hiljada milijardi posto. Dalje nisam ni čitao. Vidiš, i ovakvi komentari su dio problema. Ako ćete vi u Srbiji zaista vjerojvati propagandi o milijun žrtava Jasenovca, o nevinosti Srba u Hrvatskoj i Srbije, za vrijeme rata, ako ćete vjerovati da su Hrvati danas ustaše i da vas mrze, ili da naši tajkuni mogu tu a vaši ne mogu amo jer smo... ustaše, onda nikad neće ni biti napretka. Neće, jer vjerujete u mitove i onda si opravdavate mržnju.

гокс

pre 7 godina

Е мој народе зар не видите да политичари обе државе скрећу пажњу са битнијих ствари? Кад треба да се прича о расту беде и сиротиње они одма крећу са препуцавањем и то гурају у први план у медијима. Па колко већ слушамо Србију и Хрватску како се свађају као две шипарице, а народ у све већој беди. Сваке године десетине хиљада људи оде из ове две државе, а они ништа не раде по том питању. Време је народе за велики ресет или одосмо у понор.

Trovach

pre 7 godina

Ujutro, hrvatska polovina u meni namlati moju srpsku polovinu, ali oko podne Srbin dodje sebi, pa pocne da mlati Hrvata. Do uvece ja budem sav u modricama, a sutra Jovo nanovo.

Jurica Hr

pre 7 godina

Mladji ne pamte, ali i 90.-ih su politicari i mediji napravili sukobe.Do tada nismo ni znali, ko je Srbin, a ko Hrvat.
I sto je najgore ti isti su i tamo i ovde ponovo na vlasti, opet zahvaljujuci medijima.

@ (malo po malo

Ja sam star 40 godina i kod mene se u Hrvatskoj, još u vrijeme SFRJ, uvijek znalo tko je što po nacionalnosti; znalo se uvijek tko je hrvat, tko talijan, tko srbin, ponavljam, uvijek.

Nama je u Hrvatskoj i u društvu u kojem sam živi to nije bilo toliko važno, ali ZNALO SE.

Bez lažne skromnosti ili zluradosti, ali u tomu se vidi sva razlika između tadašnjih republika; u Bosni ili u Srbiji to nije bilo važno, ali je Hrvatska uvijek bila specifična po tomu što je težila samostalnosti i htjela biti svoj na svome.

Od malih nogu su me učili (i u školi) kako se pravilno piše hrvatskim jezikom i pazilo se da se ne miješa sa srpskim riječima, jednostavno sam tako učen.

Kada bih s ocem kao dijete išao u Bosnu u vrijeme SFRJ (a živio sam oko 25 km od granice) - otac mi je uvijek naglašavao gdje je granica i da smo "sada ušli u Bosnu".

Druge republike sam doživljavao kao druge zemlje (osim Slovenije, bila nam je bliska valjda zbog Katoličke crkve) i tako je razmišljalo cijelo društvo u kojem sam živio.

Dakle, sve se znalo i bilo je važno, kod mene u Hrvatskoj sigurno da.

Eto

pre 7 godina

Za Slobu ne narod glasao 4 puta
Za Franju tri puta
Dakle, narod je imao prilike birati
Ali, svaki narod glasa za onoga koji pobedjuje
I za Franju bi opet glasali da nije umro
I za Slobu bi olet glasali da je u ratovima pobedio
Zakljucak?
Nase go*no manje smrdi od tudjeg

Fulano

pre 7 godina

Nesnosno mi je kada samo mi ne shvatamo koliko je nedorasla nasa lopovsko-kriminalna politicka elita koja nije u stanju da uspostavi kredibilnu drzavu. Muka mi je od ovih koji ovde komentarusu pozivajuci se na nekakvu istoriju kao da smo mi srbi uvek bili nekakve cvecke.

Fiuman

pre 7 godina

Gluposti. Ne znam tko je imao neugodnosti u Srbiji ili Hrvatskoj nakon što su devedesete završile. Ljudi se posjećuju, putuju, svugdje su lijepo primljeni. Ja tu mržnju ne vidim. To što su političari počeli lajati, njihov problem.

Madhva (Hare Krišna)

pre 7 godina

Jedva čekam da za desetak dana s porodicom otputujem u Zageb kod kuma Hrvata, pa da svi zajedno odemo kod njega na more.
Bavljenje tuđim greškama i slabostima je poput rektoskopije. Uglavnom ništa lepo se ne krije ni u čijem turu. Gledajmo ljude u oči i komunicirajmo zdravo iskreno i prijateljski, pa će pitanje nacije biti na šesnaestom mestu (gde i treba da bude).
PS. Nikako ne mislim da prošlost treba zaboraviti i ignorisati. Upravo da se ne bi ponovila, ona tragična, odnose treba zasnivati na zdravim osnovama. Ne dozvoliti da naš tur komunicira sa njihovim. Ne, nego glava sa glavom.

Nevena

pre 7 godina

Nijedan politicar od onih koje Srbija ima u poslednjih 26 godina nije kompetentan da vodi svoju porodicu a kamoli drzavu. Jako je opasno po drzavu i gradjane kad ih vode nestrucni i nezreli ljudi. Svi ovi politicari koji se bore za buducnost sebe i svoje porodice da iole imaju osecaj prema, kako cesto vole da kazu, drzavi i svom narodu, podneli bi ostavke i da na celu drzave dodju nestranacki ljudi da ako ikako mogu vrate ovaj narod sa slepog puta. Tuga, jad i beznadje.

vigo

pre 7 godina

Odnosi su jasni: Mi njih ne volimo, oni nas mrze. Nije isto.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Gajus Bonus, 23. avgust 2016 12:54)

Zanimljivo, vi nas ne mrzite, a ipak ste na nas poslali tenkove posute cvjecem i da ste nas mogli sve bi nas pobili, a mi vas mrzimo jer ruzno mislimo o vama.

Rene

pre 7 godina

Bice bolje kada politicari i svestenici na obe strane pocnu raditi u interesu naroda. Ako zelis dobro svom narodu, zelis dobro i svom susedu. Ko moze danas u Hrvatskoj i Srbiji reci da mu se 100% svidja ono sta rade njegovi politicari i svestenici?

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

ИЗУЗЕТНО друштво, нема шта (мислим на Немце, Аустријанце и ХРВАТЕ и све остале који се праве блесави,и који ,,као,, не знају шта је било у историји)...

А блесави су и ови БЕОГРАЂАНИ који мисле да цвета љубав, и који не виде даље од свог носа, и не виде праву ситуацију Срба на Косову и подручију Хрватске које је некад било КРАЈИНА.

Doktor

pre 7 godina

Od reci do reci je sve istina jer , i u Hrvatskoj i u Srbiji rukovodstva ne mogu da rese goruca pitanja pa da se to nebi videlo svadjaju gradjane .A ako cemo da govorimo istinu ,prakticni raspad je poceo Osmom sednicom i mitinzima istine , proslavom 600 godina (ako ne znamo da radimo , znamo da se bijemo...)sto je najsramnija recenica u istoriji Srba od doseljenja na Balkansko polusostrvo do danas...Pa i rukovodstvo Hrvatske i Srbije ispilelo se iz istog UDBAskog sinjela...Ne vrede izbori ni u Hrvatskoj ni u Srbiji , pa makar se odrzavali svakih pola godine , nista novoga ne mogu da donesu jer , polusvet ostaje polusvet.

moje ime

pre 7 godina

Ljudi, tako je prosto!

1. Treba se okrenuti iskljucivo ekonomskom razvoju i drustvenom razvoju.
2. Treba saradjivati sa celim svetom u sto vecoj meri.
3. Istorijom se baviti samo za izvlacenje pouka, a ne kako bi se potpirivala nova mrznja.
4. Ne dozvoliti gradjenje neke nove Jugoslavije, jer to moze biti samo seme novog zla.

Eto, ovako treba da se ponasaju gradjani Srbije i za 20 godina bicemo uredjena zemlja.

Sve politicare koji seju seme zla (trenutno Dacic i Vulin prednjace) poslati na smetliste istorije. Ako do sada to vec nisu zasluzili. Dakle, neka Dacic samo nastavi i imace mozda veci broj glasova, ali ja se iskreno nadam, manji procenat. Jer ce izaci vise nas normalnih da mu objasni da civilizacija, ipak, postoji i u ovoj zemlji.

Dejan

pre 7 godina

@ako jos treba: "Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba..." To uopste nije tacno. Nikada u Hrvatskoj nije bilo 50% Srba, ne znam odakle ti te informacije i kojim nebulozama srpskih nacionalista si to naseo. Svako u Srbiji zna da to nije tacno. Da je za vreme NDH veliki broj Srba ubijeno je cinjenica, ali, molim te, koristi brojeve, koji su adekvatni i dokazani i ne ponavljav ono sto lupetaju neki Über-Srbi.

From South

pre 7 godina

Ne znam po cemu smo to mi sijamski blizanci. Do 1918' nikada nismo imali problema sa srbijom i sa srbima. Tek nakon ' ujedinjenja ' koje je skrojeno u Londonu i Parizu, i pod dinastijom Karadjordjevic, mi dolazimo u medjusobne sukobe. Tu dinastiju nitko nije u HR birao, ona nam je dobrim dijelom nametnuta, ali su i takve okolnosti bile u Europi toga vremena. Nakon toga dolazi 6. sijecanska diktatura Kralja Aleksandra, gdje se Hrvati potcinjavaju i ugnjetavaju, i u tim okolnostima nakon nekog vremena, a pogotovo zbog tadasnjih interesnih sfera prije svega Italije gdje nastupa fasizam i Musulinijeva diktatura, dolazi do pojave Ustasa i njihovog pokreta, koja je ne samo zlocinacki, vec i izdajnicki po sami narod Hrvatske, koja je izgubila veliki dio svog teritorija, tj. Jadranske obale. Nakon toga dolazi do stvaranja FNRJ, te nesto poslije i SFRJ. Na izdahu komunisticke ideologije prije svega u SSSR, i istocnoj Njemackoj, dolazi do bujanja prije svega srpskog nacionalizma, koji dovodi do nemira, te naposlijetku krvavog raspada SFRJ. Srbi nisu jedini i iskljucivi krivac za taj rat, ali su svakako daleko najveci krivac kod koga je bilo i oruzje i stanovnistvo naseljeno na tim podrucjima gdje se vodio rat. Na kraju su izgubili svi, ali najvise sami Srbi, jer Srbija nije ostvarila svoje ciljeve, vec je na koncu ostala odsjecena dobrim dijelom od modernih tokova s kraja 20. i pocetka 21. st. Srbija nije priznala poraz vlastitog nacionalizma, i to vam je najveci problem kojeg imate.

Zigzag

pre 7 godina

sad dijele lekcije ,a sve su austrijanci poceli pripajanjem bosne,prakticki priznavanjem iste kao zasebne regije/drzave.....a moglo je sve da bude bolje,slazete se?

malo po malo

pre 7 godina

Mladji ne pamte, ali i 90.-ih su politicari i mediji napravili sukobe.Do tada nismo ni znali, ko je Srbin, a ko Hrvat.
I sto je najgore ti isti su i tamo i ovde ponovo na vlasti, opet zahvaljujuci medijima.

ako treba još..

pre 7 godina

(Pozdrav iz Hrvatske, 23. avgust 2016 11:25)
Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba,danas je taj broj sveden na mizeriju,nikakvu agresiju nije mogla izvršiti Država Srbija,nego su se Hrvati konstantno obračunavali(neviđenim surovostima) sa svojim sugrađanima Srbima,dok ih nisu sveli na statističku grešku.Hrvatska je 70km oko Zagreba,sve ostalo ste oteli drugim narodima primenjujući najgore i najponiznije metode koje je čovek ikada video,a od takvog ponašanja ne može
ostati zdravo društvo.

Patriota

pre 7 godina

Nikada ne trebamo mrzeti narod. Govorimo istim jezikom...aman!
Kubanskim i korejskim političarima je to devijantni fenomen jednak onome da dva brata iz iste kuće ne govore.
Problem je taj što smo prevareni jedni drugima naneli žrtve i time zatrovali buduća pokolenja.
Samo se ne primajmo više,već volimo se sve više.

Istoricar

pre 7 godina

sad dijele lekcije ,a sve su austrijanci poceli pripajanjem bosne,prakticki priznavanjem iste kao zasebne regije/drzave.....a moglo je sve da bude bolje,slazete se?
(Zigzag)

A sta je BiH bila pre toga. Mozda deo Srbije, a pa pre-pre toga? Srbija? ne nego je bla drzava pre Srbije i imala svoje kraljeve monetu pismo ...koji su se zvali Bosanski a kada su se sirili dodavali kruni i druge kao Tvrtko a gde su se krunili nije ni vazno. Nauci istoriju.

Ma, volimo se, bre!

pre 7 godina

U moje vreme, kod Beogradjanki su bili "na ceni" decki iz Zagreba, a Zagrepcanke su se "palilie" na Beogradjane. Bas smo lepo "saradjivali" na liniji Beograd-Zagreb ili obrnuto. AZsto politicarui ne umeju, ne znam. Doduse onomad Toma navalio na Kolindicu pa je ne pusta:-)

bb

pre 7 godina

Da nemci nisu ložili sukob isporukama oružja i otvorenoj podršci "jugoslovenskim separtistima", "jugoslovenskih separatista" ne bi ni bilo. Da nisu stali na jednu stranu u sukobu, ne bi bilo toliko zla. Opet, da nisu potpirivali sukob, sukoba ne bi ni bilo.
Ušli su u ekonomski iscrpljenu zemlju obaveštajnim službama i novcem, našli dovoljno budala na obe strane, potpomagali da se sukob rasplamsa i rasparčali zemlju.

Umesto da ekonomski pomognu zemlju i podrže ono što u toj zemlji vredi, potpomogli su one najgore sa idejom da se zemlja rasturi.

Licemerno, jako licemerno.

HAUS

pre 7 godina

Ne sumnjam da bi eminentni Basara voleo da su Srbi i Hrvati blizanci i cetnici i ustase isto, medjutim,proslost,sadasnjost i buducnost ga demantuju. O tome da su takva poredjenja uvredljiva nema svrhe ni govoriti, suvise je on pametan za neku argumentaciju.

орах

pre 7 godina

није да их не подносимо. пре смо равнодушни, а они то не могу баш најбоље да поднесу.

Slavonac

pre 7 godina

Nemoje previse vjerovat medijima,jer rade senzacije od apslutno nebitnih stvari za zivot obicnog covjeka..Idiota je uvijek bilo svagdje,samo je zalostno sto ih ova ovdasnja vlast u odlasku podrzava.

Maxzsa

pre 7 godina

bb, 23. avgust 2016 12:17
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1168577#k21266119

U sadasnjosti zivimo a besomucno ocekujemo drugaciju proslost .
Eh da nije nemacka oruzje Hrvatskoj prodavala, da nije Srbija hegemoniju nad Jugoslavijom instruirala, da crkve se nisu u politiku mesale i da nije , da nije , da nije..........

Sada su nam svi krivi osim nas samih,lepsa buducnost nam ne treba jer, da nije.....

ilija

pre 7 godina

Ovo lepo pokazuje zašto evropska unija i ne reaguje, ona i želi da vidi svadju, jača joj uverenje o neophidnosti nadziranja a i jača nimalo zanemrljiv optuživačko ucenjivački kapacitet. Mislim da nisu dobili šta su želeli da vide, ma koliko se neke članice EU trudile oko toga. Ni ova igrica nije prošla prema Srbiji, ali svakako da žele nekoga da pojedu, tako da će hrvatska morati da trči u brisel da se žali i vajka i da poziva na jednakost članica i šta već tu ima na repertoaru. Ne znam koliko je Hrvatska upotrebljiva za pitanje Italije u EU, ali Francuzi su kreativni, naplatiće oni ovo.

Marijan

pre 7 godina

Ekipa koja je u Kninu šetala u crnoj uniformi i pjevala ustaške pjesme je koliko mi je poznato iz Hercegovine. Na žalost radi se o budaletinama koje su jako dobro surađivale/trgovale s bosanskim srbima, a glavni neprijatelji su im bili muslimani. Je.. lud zbunjenog. Žalosno je što je policija taj cirkus samo promatrala. Trebali su ih potrpati u kombije i u zatvor na triježnjenje.

Milan

pre 7 godina

Dobar vam je alibi, kao u Beču ne znaju šta se 100+ godina dešava i glume ludilo? Pa što se ih pokatoličili i nahuškali da prave genocid?
Sad kao ne znate, pa vi bi isto trebali za to da odgovarate kao inicijatori i inspiratori genocida.

Neno

pre 7 godina

Neverovatno koliko se mi u Srbiji palimo na ovakve tekstove i koliko lazemo sebe. Nadjite mi jednu hrvatsku javnu licnost da zali srpske zrtve, pa mozda promenim misljenje. To su samo politicari, bla bla...Pa jel Tompson rasproda koncert politicarima? Relativizujemo ocigledne stvari.

Deks

pre 7 godina

Ja sam srbin i protiv hrvata nemam nista. Ovo je opet manipulacija naroda od strane bankara da zaratujemo. Ali nazalost ima maloumnih ljudi sa obe strane dovoljno da zapocnu rat!!!

Salonski levičar

pre 7 godina

Ne podnosi se cca. 20-30% stanovništva sa obe strane i to uglavnom iz pasivnih zaostalih krajeva, sa niskim stepenom obrazovanja i izvorima informacija koji se svode na TV. Njima realno nema pomoći, jer su indoktrinisani iako rade za 200 ili 400 evra.

Branko

pre 7 godina

Bio sam u Hrvatskoj 20 dana, mogu vam reću da je mnogo veća frka u medijima nego u stvarnom životu. Nikakvu neprijatnost nisam doživeo niti me je bilo ko pogledao popreko. Bio sam u Zadru nekoliko puta, ljudi normalno idu na posao, bore se sa problemima kao i svi. 10 budala je vest, a pametni ljudi nisu, ni tamo ni kod nas. Na moru isto, velika većina su normalni ljudi, nažalost političari nisu u toj grupi, to nam je valjda zaostavština komunizma. Sportski rivalitet je ok, malo da zezamo jedni druge u tom fazonu ajde ali ovo što se radi već 25 god je samo gubljenje vremena, a život je kratak i treba uživati u njemu dok se može. One love!

Baxuz

pre 7 godina

Ma najveci problem je sto govorimo isti jezik. Da nam se jezik razlikuje kao Ceski i Slovacki bili bi kao Cesi i Slovaci. Pogledajte samo koliko mrznje se poseje u internet komentarima.

12

pre 7 godina

„Srbija i Hrvatska su kao sijamski blizanci koji se ne podnose“, prenosi „Prese“ analizu Svetislava Basare


Presse je samo prenio ovu ocjenu Svetislava. Još jedna analiza u stilu "ko nas bre zavadi".

TotemAmajlija

pre 7 godina

Srbija i Hrvatska. Balkanska plemena. Lopovski politicari na obe strane. Puno slicnosti, malo razlika. Lakomislenost. Mrznja po principu ogledala. Jung je to lepo objasnio.

(Vlast)a

pre 7 godina

Kako stvari stoje,samo mizantropi i nesposobni politicari zele da odrzavaju stanje zavade i iracionalne mrznje.
Danas delujemo anahrono i smesno kad isticemo veroispovest kao jabuku razdora,verovatno zato sto niko od nas nije istinski vernik,nego se nadgornjavamo kao deca:ko je u ovoj igri bolji.Valjda ce doci vreme kada cemo-i pored postojecih granica-sabirati dobra a odbacivati zla za oba naroda,na korist nas i nase dece.
Sta god govorili,Hrvati su nam blizi od Crnogoraca i Bosanaca.

Lo Fat

pre 7 godina

Ja se recimo podnosim, za mene je to jedan isti narod, Jugosloveni. Samo Puno budala u tom narodu. Podjite od toga da su Petrovic Aca I Drazen, rodjaci sa Bodirogom...

advocatus diaboli

pre 7 godina

srbija i hrvatska su države i one se nemaju šta podnosit i ne podnosit. naslov treba da se odnosi na političare s obije strane koji tako nastoje ušićariti još pokoji glas. što se tiče naroda mislim da se itekako podnosimo, dapače mislim i da se dobro slažemo kad nas politika pusti namiru. uostalom pogledajte naše sportaše koji se bodre i podržavaju...

Paćenik

pre 7 godina

Uz zdušnu "pomoć" zapada, koji je gledao samo svoje interese, potonuli smo u glib gde najbolje privaju glodari i gnjide koji se sada čvrsto drže vlasti.

Iako su Nemci u pravu, lepo bi bilo da nam ne sole pamet, nego da okrenu leđa kojekakvim Vučićima i Tačićima koji nas "vode" i da pruže pravu šansu zdravom domaćinskom rezonu u ovoj našoj balkanskoj vuko.ebini.

Bane

pre 7 godina

Dosta vise jugopatetike. Hteli su da se odvoje, i to u granicama koje nikad nisu imali (ne samo Hrvati), i bazirali su svoj identitet na negaciji srpskog. Sad slave genocid i poricu Jasenovac. Hvala ali takvo "bratstvo" odgovara samo onima koji bi da profitiraju od jugo-trzista, uvaljujuci svima nama svoju robu. A medju njima je i Basara, koji je prilicno profititao od jugonostalgije.

Nama je vise muka od toga. Pozz!

Pozdrav iz Hrvatske

pre 7 godina

@ Dnevnik navodi kao primer marševe ratnih veterana u ustaškim uniformama ili skandiranje ustaškog pozdrava „Za dom spremni“ na stadionima.

Ovo je tipična srpska retorika, a kako je Beč pun Srba, vjerojatno je jedan dobio mjesto u redakciji ovog lista.

Zanimljivo je kako deset vojnika u crnim košuljama korača Kninom i onda je to znak da je u Hrvatskoj na snazi "revitalizacija ustaštva", a kada mjesec dana prije toga u Kumrovcu deset hiljada ljudi plače za Titom i pjeva "od Vardara pa do Triglava" - onda nitko ne pište o revitalizaciji komunizma u Hrvatskoj.... kao i hiljade drugih stvari - od najljepšeg zagrebačkog trga - Trga Maršala Tita, trga na kojem je središnjica HDZ-a - Trg žrtava Fašizma, itd. itd.

Nekome je debelo stalo ocrniti Hrvatsku izvlačeći stvari iz konteksta i nemajući pojma što se tu događa, a jedino što je jasno kao dan - to su još porušene kuće i vidljivi znakovi brutalne agresije na Hrvatsku, za koju Srbija ne samo da se nije izvinila, nego na sve moguće načine poušava opravdati.... pa zato plasira priče o "ustaštvu" i nečemu što s nama zapravo nema prevelike veze!

ST čitaoc

pre 7 godina

Osovina Zagreb Beograd je jedini garant mira i stabilnosti regije kao sto je odnos Njemacke i Francuske temelj mira i opstanka EU. Sve drugo je iluzija. Ni Rusija ni SAD ni Europa ne mogu ovoj regiji nametnuti pomirenje. Ostavimo se proslosti i slijepog nacionalizma i zivimo u miru.

Hajduk Veljko

pre 7 godina

Zapadni licemeri.Samo ste zaboravili da priznate jos jednu stvar,da ste vi direktni krivac,dok gradjanima Hrvatske pumpate sovinizam i klero fasizam(ustastvo)u medjuvremenu otimate i kupujete im sva dobra i pretvarate u ekonomsku koloniju,pa kad zavrsite skoro posao kod Hrvata eto nama vase zapadne srece u nasem dvoristu.Daleko vam lepa kuca!

yappy ns

pre 7 godina

Bojim se, ali zaista bojim i iz najiskrenijih mogucih pobuda, da bi ovi vanredni izbori u bratskoj i bivsoj republici i nas hrvatskih srba, mogli da budu veliki i bolan zaokret unazad u crnu i tesku fasisticku proslost. Zivi bili pa videli. Mislim da se civilizovani i zaista demokratski opredeljeni stanovnici i drzavljani Hrvatske jos nisu dozvali pameti i svesti i da nece u dovoljnom broju izaci na izbore i na takav nacin suprotstaviti se povampirenoj ustasiji i svim drugim elementima kriminala i zloupotrebe teskom i bolnom mukom ostvarene samostalnosti. Srecno (bivsa) braco! (pod braco mislim na sve divne i dobre hrvate)

Laloš

pre 7 godina

Ova "dijagnoza" je toliko tačna da boli, direkt među oči. Ja bih dodao samo da je jedan od blizanaca pragmatičniji prema zapadu i da ga zapad više "voli" i oprašta mu gluposti, dok drugi voli da pametuje i da uz dlaku tako da mnoge nervira pa mu ne oprašta "gluposti" i nestašlike koje napravi.

Bata

pre 7 godina

A najveći cinizam, ali i pouka ako ima pameti da je uvidi, je da to piše neko iz Austrije koja je istorijski među najodgovornijima za instaliranu mržnju među genetski istim istojezičnim narodima. Lako li je bilo Austrougarskim državnim i crkvenim operativcima tokom 18. i 19. veka da nepismenim brđanima na terenu Balkana kažu "vi u selu A ste ovi/ vi u selu B ste oni" i da za navek onemoguće nacionalno jedinstvo.

Nik

pre 7 godina

Ne podnose se ovi sa deficitom sive moždane mase i opšteg obrazovanja, a političari se foliraju i sukobi u spoljnim poslovima služe isključivo za zamajavanje gore navedenih.. Ima nas i koji se služimo zdravim razumom

Dragan

pre 7 godina

Alo ljudi !!!! Pa prestanite već jednom sa tim " politički korektnim " uporedjivanjem tipa , jeste ali ima i kod nas budala , jeste ali ima i kod nas nacionalizma , jeste alo to je zbog predizborne kampanje ....
Jeste i tačka . Prestanite već jednom da nas uporedjujete sa Hrvatima !!!! Neću da me uporedjujete sa njima . Oni su imali ustasku i fasisticku državu , oni su imali jedini na svetu logore za decu , oni su klali , proterivali i prekrstavali oni se sa time dice i ponose i dan danas i bas nista ne cine da bi pokazali kako im je zao ili da se ne daj boze kaju zbog toga ...
Zato vas sve još jednom lepo molim , prestanite , ja neću da se uporedjujem sa takvima ....

Rodoljub

pre 7 godina

Pa nije bas tacno da smi isti.Kod nas niko sistematski ne siri fobiju od Hrvata niti mrzi sve sto dolazi odatle.Naprotuv mnogi Hrvati sire biznis u Srbiji bez problema...Hrvatska manjina u Srbiji nije proterana iz svojih kuca sa gubitkom vlasnistva itd..

Petar

pre 7 godina

E bas tako - isti narod, ista narav - ali jedni pod Austrijom a drugi pod Turcima - pa udri tucu.
Samo svabe to znaju, pa ih je i blam - pa sad smiruju brdjane sa balkana.
Plus za Austriju za ovo.

Branko

pre 7 godina

Bio sam u Hrvatskoj 20 dana, mogu vam reću da je mnogo veća frka u medijima nego u stvarnom životu. Nikakvu neprijatnost nisam doživeo niti me je bilo ko pogledao popreko. Bio sam u Zadru nekoliko puta, ljudi normalno idu na posao, bore se sa problemima kao i svi. 10 budala je vest, a pametni ljudi nisu, ni tamo ni kod nas. Na moru isto, velika većina su normalni ljudi, nažalost političari nisu u toj grupi, to nam je valjda zaostavština komunizma. Sportski rivalitet je ok, malo da zezamo jedni druge u tom fazonu ajde ali ovo što se radi već 25 god je samo gubljenje vremena, a život je kratak i treba uživati u njemu dok se može. One love!

Salonski levičar

pre 7 godina

Ne podnosi se cca. 20-30% stanovništva sa obe strane i to uglavnom iz pasivnih zaostalih krajeva, sa niskim stepenom obrazovanja i izvorima informacija koji se svode na TV. Njima realno nema pomoći, jer su indoktrinisani iako rade za 200 ili 400 evra.

Deks

pre 7 godina

Ja sam srbin i protiv hrvata nemam nista. Ovo je opet manipulacija naroda od strane bankara da zaratujemo. Ali nazalost ima maloumnih ljudi sa obe strane dovoljno da zapocnu rat!!!

advocatus diaboli

pre 7 godina

srbija i hrvatska su države i one se nemaju šta podnosit i ne podnosit. naslov treba da se odnosi na političare s obije strane koji tako nastoje ušićariti još pokoji glas. što se tiče naroda mislim da se itekako podnosimo, dapače mislim i da se dobro slažemo kad nas politika pusti namiru. uostalom pogledajte naše sportaše koji se bodre i podržavaju...

Marijan

pre 7 godina

Ekipa koja je u Kninu šetala u crnoj uniformi i pjevala ustaške pjesme je koliko mi je poznato iz Hercegovine. Na žalost radi se o budaletinama koje su jako dobro surađivale/trgovale s bosanskim srbima, a glavni neprijatelji su im bili muslimani. Je.. lud zbunjenog. Žalosno je što je policija taj cirkus samo promatrala. Trebali su ih potrpati u kombije i u zatvor na triježnjenje.

Rodoljub

pre 7 godina

Pa nije bas tacno da smi isti.Kod nas niko sistematski ne siri fobiju od Hrvata niti mrzi sve sto dolazi odatle.Naprotuv mnogi Hrvati sire biznis u Srbiji bez problema...Hrvatska manjina u Srbiji nije proterana iz svojih kuca sa gubitkom vlasnistva itd..

bb

pre 7 godina

Da nemci nisu ložili sukob isporukama oružja i otvorenoj podršci "jugoslovenskim separtistima", "jugoslovenskih separatista" ne bi ni bilo. Da nisu stali na jednu stranu u sukobu, ne bi bilo toliko zla. Opet, da nisu potpirivali sukob, sukoba ne bi ni bilo.
Ušli su u ekonomski iscrpljenu zemlju obaveštajnim službama i novcem, našli dovoljno budala na obe strane, potpomagali da se sukob rasplamsa i rasparčali zemlju.

Umesto da ekonomski pomognu zemlju i podrže ono što u toj zemlji vredi, potpomogli su one najgore sa idejom da se zemlja rasturi.

Licemerno, jako licemerno.

Pozdrav iz Hrvatske

pre 7 godina

@ Dnevnik navodi kao primer marševe ratnih veterana u ustaškim uniformama ili skandiranje ustaškog pozdrava „Za dom spremni“ na stadionima.

Ovo je tipična srpska retorika, a kako je Beč pun Srba, vjerojatno je jedan dobio mjesto u redakciji ovog lista.

Zanimljivo je kako deset vojnika u crnim košuljama korača Kninom i onda je to znak da je u Hrvatskoj na snazi "revitalizacija ustaštva", a kada mjesec dana prije toga u Kumrovcu deset hiljada ljudi plače za Titom i pjeva "od Vardara pa do Triglava" - onda nitko ne pište o revitalizaciji komunizma u Hrvatskoj.... kao i hiljade drugih stvari - od najljepšeg zagrebačkog trga - Trga Maršala Tita, trga na kojem je središnjica HDZ-a - Trg žrtava Fašizma, itd. itd.

Nekome je debelo stalo ocrniti Hrvatsku izvlačeći stvari iz konteksta i nemajući pojma što se tu događa, a jedino što je jasno kao dan - to su još porušene kuće i vidljivi znakovi brutalne agresije na Hrvatsku, za koju Srbija ne samo da se nije izvinila, nego na sve moguće načine poušava opravdati.... pa zato plasira priče o "ustaštvu" i nečemu što s nama zapravo nema prevelike veze!

Bata

pre 7 godina

A najveći cinizam, ali i pouka ako ima pameti da je uvidi, je da to piše neko iz Austrije koja je istorijski među najodgovornijima za instaliranu mržnju među genetski istim istojezičnim narodima. Lako li je bilo Austrougarskim državnim i crkvenim operativcima tokom 18. i 19. veka da nepismenim brđanima na terenu Balkana kažu "vi u selu A ste ovi/ vi u selu B ste oni" i da za navek onemoguće nacionalno jedinstvo.

ST čitaoc

pre 7 godina

Osovina Zagreb Beograd je jedini garant mira i stabilnosti regije kao sto je odnos Njemacke i Francuske temelj mira i opstanka EU. Sve drugo je iluzija. Ni Rusija ni SAD ni Europa ne mogu ovoj regiji nametnuti pomirenje. Ostavimo se proslosti i slijepog nacionalizma i zivimo u miru.

From South

pre 7 godina

Ne znam po cemu smo to mi sijamski blizanci. Do 1918' nikada nismo imali problema sa srbijom i sa srbima. Tek nakon ' ujedinjenja ' koje je skrojeno u Londonu i Parizu, i pod dinastijom Karadjordjevic, mi dolazimo u medjusobne sukobe. Tu dinastiju nitko nije u HR birao, ona nam je dobrim dijelom nametnuta, ali su i takve okolnosti bile u Europi toga vremena. Nakon toga dolazi 6. sijecanska diktatura Kralja Aleksandra, gdje se Hrvati potcinjavaju i ugnjetavaju, i u tim okolnostima nakon nekog vremena, a pogotovo zbog tadasnjih interesnih sfera prije svega Italije gdje nastupa fasizam i Musulinijeva diktatura, dolazi do pojave Ustasa i njihovog pokreta, koja je ne samo zlocinacki, vec i izdajnicki po sami narod Hrvatske, koja je izgubila veliki dio svog teritorija, tj. Jadranske obale. Nakon toga dolazi do stvaranja FNRJ, te nesto poslije i SFRJ. Na izdahu komunisticke ideologije prije svega u SSSR, i istocnoj Njemackoj, dolazi do bujanja prije svega srpskog nacionalizma, koji dovodi do nemira, te naposlijetku krvavog raspada SFRJ. Srbi nisu jedini i iskljucivi krivac za taj rat, ali su svakako daleko najveci krivac kod koga je bilo i oruzje i stanovnistvo naseljeno na tim podrucjima gdje se vodio rat. Na kraju su izgubili svi, ali najvise sami Srbi, jer Srbija nije ostvarila svoje ciljeve, vec je na koncu ostala odsjecena dobrim dijelom od modernih tokova s kraja 20. i pocetka 21. st. Srbija nije priznala poraz vlastitog nacionalizma, i to vam je najveci problem kojeg imate.

TotemAmajlija

pre 7 godina

Srbija i Hrvatska. Balkanska plemena. Lopovski politicari na obe strane. Puno slicnosti, malo razlika. Lakomislenost. Mrznja po principu ogledala. Jung je to lepo objasnio.

Milan

pre 7 godina

Dobar vam je alibi, kao u Beču ne znaju šta se 100+ godina dešava i glume ludilo? Pa što se ih pokatoličili i nahuškali da prave genocid?
Sad kao ne znate, pa vi bi isto trebali za to da odgovarate kao inicijatori i inspiratori genocida.

Hajduk Veljko

pre 7 godina

Zapadni licemeri.Samo ste zaboravili da priznate jos jednu stvar,da ste vi direktni krivac,dok gradjanima Hrvatske pumpate sovinizam i klero fasizam(ustastvo)u medjuvremenu otimate i kupujete im sva dobra i pretvarate u ekonomsku koloniju,pa kad zavrsite skoro posao kod Hrvata eto nama vase zapadne srece u nasem dvoristu.Daleko vam lepa kuca!

Dragan

pre 7 godina

Alo ljudi !!!! Pa prestanite već jednom sa tim " politički korektnim " uporedjivanjem tipa , jeste ali ima i kod nas budala , jeste ali ima i kod nas nacionalizma , jeste alo to je zbog predizborne kampanje ....
Jeste i tačka . Prestanite već jednom da nas uporedjujete sa Hrvatima !!!! Neću da me uporedjujete sa njima . Oni su imali ustasku i fasisticku državu , oni su imali jedini na svetu logore za decu , oni su klali , proterivali i prekrstavali oni se sa time dice i ponose i dan danas i bas nista ne cine da bi pokazali kako im je zao ili da se ne daj boze kaju zbog toga ...
Zato vas sve još jednom lepo molim , prestanite , ja neću da se uporedjujem sa takvima ....

Bane

pre 7 godina

Dosta vise jugopatetike. Hteli su da se odvoje, i to u granicama koje nikad nisu imali (ne samo Hrvati), i bazirali su svoj identitet na negaciji srpskog. Sad slave genocid i poricu Jasenovac. Hvala ali takvo "bratstvo" odgovara samo onima koji bi da profitiraju od jugo-trzista, uvaljujuci svima nama svoju robu. A medju njima je i Basara, koji je prilicno profititao od jugonostalgije.

Nama je vise muka od toga. Pozz!

Petar

pre 7 godina

E bas tako - isti narod, ista narav - ali jedni pod Austrijom a drugi pod Turcima - pa udri tucu.
Samo svabe to znaju, pa ih je i blam - pa sad smiruju brdjane sa balkana.
Plus za Austriju za ovo.

Baxuz

pre 7 godina

Ma najveci problem je sto govorimo isti jezik. Da nam se jezik razlikuje kao Ceski i Slovacki bili bi kao Cesi i Slovaci. Pogledajte samo koliko mrznje se poseje u internet komentarima.

Hrvat

pre 7 godina

Evo jos jednog hrvata ovdje.
Citam i ne vjerujem. Molio bi ovdje dezurne budale sa jedne i druge strane da ne govore tu sto ja mislim, radim i koga mrzim. Niti slusam nase politicare, koji su hrpa budala, niti mrzim srbe, niti imam ikakve veze sa onim sto se desavalo prije moga rodenja a sa tim mislim na toliko spominjani Jasenovac. Trudite se vi koliko god zelite da generalizirate sve hrvate ali nemam ja volje da se puno objasnjavam. Vjerujte svojim medijima koliko god zelite ali ja svojima ne vjerujem kao ni politicarima, ni nasim ni vasim. Ljudi gladni i bez posla ali glavno da se mase zabavi sa necim samo da se ne misli o bitnim stvarima.
Pozdrav

Slavonac

pre 7 godina

Nemoje previse vjerovat medijima,jer rade senzacije od apslutno nebitnih stvari za zivot obicnog covjeka..Idiota je uvijek bilo svagdje,samo je zalostno sto ih ova ovdasnja vlast u odlasku podrzava.

Ma, volimo se, bre!

pre 7 godina

U moje vreme, kod Beogradjanki su bili "na ceni" decki iz Zagreba, a Zagrepcanke su se "palilie" na Beogradjane. Bas smo lepo "saradjivali" na liniji Beograd-Zagreb ili obrnuto. AZsto politicarui ne umeju, ne znam. Doduse onomad Toma navalio na Kolindicu pa je ne pusta:-)

trebam dalje?

pre 7 godina

Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba,...
(ako treba još.., 23. avgust 2016 13:12)

Ma 500 hiljada milijardi posto. Dalje nisam ni čitao. Vidiš, i ovakvi komentari su dio problema. Ako ćete vi u Srbiji zaista vjerojvati propagandi o milijun žrtava Jasenovca, o nevinosti Srba u Hrvatskoj i Srbije, za vrijeme rata, ako ćete vjerovati da su Hrvati danas ustaše i da vas mrze, ili da naši tajkuni mogu tu a vaši ne mogu amo jer smo... ustaše, onda nikad neće ni biti napretka. Neće, jer vjerujete u mitove i onda si opravdavate mržnju.

Jurica Hr

pre 7 godina

Mladji ne pamte, ali i 90.-ih su politicari i mediji napravili sukobe.Do tada nismo ni znali, ko je Srbin, a ko Hrvat.
I sto je najgore ti isti su i tamo i ovde ponovo na vlasti, opet zahvaljujuci medijima.

@ (malo po malo

Ja sam star 40 godina i kod mene se u Hrvatskoj, još u vrijeme SFRJ, uvijek znalo tko je što po nacionalnosti; znalo se uvijek tko je hrvat, tko talijan, tko srbin, ponavljam, uvijek.

Nama je u Hrvatskoj i u društvu u kojem sam živi to nije bilo toliko važno, ali ZNALO SE.

Bez lažne skromnosti ili zluradosti, ali u tomu se vidi sva razlika između tadašnjih republika; u Bosni ili u Srbiji to nije bilo važno, ali je Hrvatska uvijek bila specifična po tomu što je težila samostalnosti i htjela biti svoj na svome.

Od malih nogu su me učili (i u školi) kako se pravilno piše hrvatskim jezikom i pazilo se da se ne miješa sa srpskim riječima, jednostavno sam tako učen.

Kada bih s ocem kao dijete išao u Bosnu u vrijeme SFRJ (a živio sam oko 25 km od granice) - otac mi je uvijek naglašavao gdje je granica i da smo "sada ušli u Bosnu".

Druge republike sam doživljavao kao druge zemlje (osim Slovenije, bila nam je bliska valjda zbog Katoličke crkve) i tako je razmišljalo cijelo društvo u kojem sam živio.

Dakle, sve se znalo i bilo je važno, kod mene u Hrvatskoj sigurno da.

ako treba još..

pre 7 godina

(Pozdrav iz Hrvatske, 23. avgust 2016 11:25)
Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba,danas je taj broj sveden na mizeriju,nikakvu agresiju nije mogla izvršiti Država Srbija,nego su se Hrvati konstantno obračunavali(neviđenim surovostima) sa svojim sugrađanima Srbima,dok ih nisu sveli na statističku grešku.Hrvatska je 70km oko Zagreba,sve ostalo ste oteli drugim narodima primenjujući najgore i najponiznije metode koje je čovek ikada video,a od takvog ponašanja ne može
ostati zdravo društvo.

орах

pre 7 godina

није да их не подносимо. пре смо равнодушни, а они то не могу баш најбоље да поднесу.

Lo Fat

pre 7 godina

Ja se recimo podnosim, za mene je to jedan isti narod, Jugosloveni. Samo Puno budala u tom narodu. Podjite od toga da su Petrovic Aca I Drazen, rodjaci sa Bodirogom...

Neno

pre 7 godina

Neverovatno koliko se mi u Srbiji palimo na ovakve tekstove i koliko lazemo sebe. Nadjite mi jednu hrvatsku javnu licnost da zali srpske zrtve, pa mozda promenim misljenje. To su samo politicari, bla bla...Pa jel Tompson rasproda koncert politicarima? Relativizujemo ocigledne stvari.

Paćenik

pre 7 godina

Uz zdušnu "pomoć" zapada, koji je gledao samo svoje interese, potonuli smo u glib gde najbolje privaju glodari i gnjide koji se sada čvrsto drže vlasti.

Iako su Nemci u pravu, lepo bi bilo da nam ne sole pamet, nego da okrenu leđa kojekakvim Vučićima i Tačićima koji nas "vode" i da pruže pravu šansu zdravom domaćinskom rezonu u ovoj našoj balkanskoj vuko.ebini.

Veljko

pre 7 godina

Zar vas ne nervira konstantno povlacenje paralela izmedju Hrvatske i Srbije i ponavljanjem stavova da su obe strane krive. Uvek je jedna strana krivlja od druge a u ovom slucaju je to Hrvatska ali EU to nikad nece reci jer je Hrvatska njena clanica. Hrvati sad da pobiju 10.000 Srba, EU bi opet nasla nacin da pozove na "smirivanje strasti na obe strane". Na svaku hrvatsku provokaciju, EU osudi obe strane umesto da jasno i glasno kaze ko je tu mucak. Pa ne povamiruje se u Srbiji fasizam vec u Hrvatskoj. Nije Srbija pobila sve te ljude u Jasenovcu i proterala preko 150.000 ljudi iz Krajine. ne organizuje Srbija feste sa crnokosuljasima i fasistickim pesmama. Ali ne, kada treba da se osudi, medjunarodna zajednica gurne uvek u kos i Srbiju zajedno sa Hrvatskom umesto da jasno kaze ko je tu kriv. E to je glavni uzrok svih problema i dok se jasno Hrvatska ne okarakterise kao fasisticka zemlja, ne mozemo da idemo napred. Ni mi ni oni.

HAUS

pre 7 godina

Ne sumnjam da bi eminentni Basara voleo da su Srbi i Hrvati blizanci i cetnici i ustase isto, medjutim,proslost,sadasnjost i buducnost ga demantuju. O tome da su takva poredjenja uvredljiva nema svrhe ni govoriti, suvise je on pametan za neku argumentaciju.

Nik

pre 7 godina

Ne podnose se ovi sa deficitom sive moždane mase i opšteg obrazovanja, a političari se foliraju i sukobi u spoljnim poslovima služe isključivo za zamajavanje gore navedenih.. Ima nas i koji se služimo zdravim razumom

Patriota

pre 7 godina

Nikada ne trebamo mrzeti narod. Govorimo istim jezikom...aman!
Kubanskim i korejskim političarima je to devijantni fenomen jednak onome da dva brata iz iste kuće ne govore.
Problem je taj što smo prevareni jedni drugima naneli žrtve i time zatrovali buduća pokolenja.
Samo se ne primajmo više,već volimo se sve više.

12

pre 7 godina

„Srbija i Hrvatska su kao sijamski blizanci koji se ne podnose“, prenosi „Prese“ analizu Svetislava Basare


Presse je samo prenio ovu ocjenu Svetislava. Još jedna analiza u stilu "ko nas bre zavadi".

Eto

pre 7 godina

Za Slobu ne narod glasao 4 puta
Za Franju tri puta
Dakle, narod je imao prilike birati
Ali, svaki narod glasa za onoga koji pobedjuje
I za Franju bi opet glasali da nije umro
I za Slobu bi olet glasali da je u ratovima pobedio
Zakljucak?
Nase go*no manje smrdi od tudjeg

malo po malo

pre 7 godina

Mladji ne pamte, ali i 90.-ih su politicari i mediji napravili sukobe.Do tada nismo ni znali, ko je Srbin, a ko Hrvat.
I sto je najgore ti isti su i tamo i ovde ponovo na vlasti, opet zahvaljujuci medijima.

Laloš

pre 7 godina

Ova "dijagnoza" je toliko tačna da boli, direkt među oči. Ja bih dodao samo da je jedan od blizanaca pragmatičniji prema zapadu i da ga zapad više "voli" i oprašta mu gluposti, dok drugi voli da pametuje i da uz dlaku tako da mnoge nervira pa mu ne oprašta "gluposti" i nestašlike koje napravi.

moje ime

pre 7 godina

Ljudi, tako je prosto!

1. Treba se okrenuti iskljucivo ekonomskom razvoju i drustvenom razvoju.
2. Treba saradjivati sa celim svetom u sto vecoj meri.
3. Istorijom se baviti samo za izvlacenje pouka, a ne kako bi se potpirivala nova mrznja.
4. Ne dozvoliti gradjenje neke nove Jugoslavije, jer to moze biti samo seme novog zla.

Eto, ovako treba da se ponasaju gradjani Srbije i za 20 godina bicemo uredjena zemlja.

Sve politicare koji seju seme zla (trenutno Dacic i Vulin prednjace) poslati na smetliste istorije. Ako do sada to vec nisu zasluzili. Dakle, neka Dacic samo nastavi i imace mozda veci broj glasova, ali ja se iskreno nadam, manji procenat. Jer ce izaci vise nas normalnih da mu objasni da civilizacija, ipak, postoji i u ovoj zemlji.

vigo

pre 7 godina

Odnosi su jasni: Mi njih ne volimo, oni nas mrze. Nije isto.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Gajus Bonus, 23. avgust 2016 12:54)

Zanimljivo, vi nas ne mrzite, a ipak ste na nas poslali tenkove posute cvjecem i da ste nas mogli sve bi nas pobili, a mi vas mrzimo jer ruzno mislimo o vama.

Trovach

pre 7 godina

Ujutro, hrvatska polovina u meni namlati moju srpsku polovinu, ali oko podne Srbin dodje sebi, pa pocne da mlati Hrvata. Do uvece ja budem sav u modricama, a sutra Jovo nanovo.

Doktor

pre 7 godina

Od reci do reci je sve istina jer , i u Hrvatskoj i u Srbiji rukovodstva ne mogu da rese goruca pitanja pa da se to nebi videlo svadjaju gradjane .A ako cemo da govorimo istinu ,prakticni raspad je poceo Osmom sednicom i mitinzima istine , proslavom 600 godina (ako ne znamo da radimo , znamo da se bijemo...)sto je najsramnija recenica u istoriji Srba od doseljenja na Balkansko polusostrvo do danas...Pa i rukovodstvo Hrvatske i Srbije ispilelo se iz istog UDBAskog sinjela...Ne vrede izbori ni u Hrvatskoj ni u Srbiji , pa makar se odrzavali svakih pola godine , nista novoga ne mogu da donesu jer , polusvet ostaje polusvet.

Dejan

pre 7 godina

@ako jos treba: "Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba..." To uopste nije tacno. Nikada u Hrvatskoj nije bilo 50% Srba, ne znam odakle ti te informacije i kojim nebulozama srpskih nacionalista si to naseo. Svako u Srbiji zna da to nije tacno. Da je za vreme NDH veliki broj Srba ubijeno je cinjenica, ali, molim te, koristi brojeve, koji su adekvatni i dokazani i ne ponavljav ono sto lupetaju neki Über-Srbi.

Zigzag

pre 7 godina

sad dijele lekcije ,a sve su austrijanci poceli pripajanjem bosne,prakticki priznavanjem iste kao zasebne regije/drzave.....a moglo je sve da bude bolje,slazete se?

yappy ns

pre 7 godina

Bojim se, ali zaista bojim i iz najiskrenijih mogucih pobuda, da bi ovi vanredni izbori u bratskoj i bivsoj republici i nas hrvatskih srba, mogli da budu veliki i bolan zaokret unazad u crnu i tesku fasisticku proslost. Zivi bili pa videli. Mislim da se civilizovani i zaista demokratski opredeljeni stanovnici i drzavljani Hrvatske jos nisu dozvali pameti i svesti i da nece u dovoljnom broju izaci na izbore i na takav nacin suprotstaviti se povampirenoj ustasiji i svim drugim elementima kriminala i zloupotrebe teskom i bolnom mukom ostvarene samostalnosti. Srecno (bivsa) braco! (pod braco mislim na sve divne i dobre hrvate)

Madhva (Hare Krišna)

pre 7 godina

Jedva čekam da za desetak dana s porodicom otputujem u Zageb kod kuma Hrvata, pa da svi zajedno odemo kod njega na more.
Bavljenje tuđim greškama i slabostima je poput rektoskopije. Uglavnom ništa lepo se ne krije ni u čijem turu. Gledajmo ljude u oči i komunicirajmo zdravo iskreno i prijateljski, pa će pitanje nacije biti na šesnaestom mestu (gde i treba da bude).
PS. Nikako ne mislim da prošlost treba zaboraviti i ignorisati. Upravo da se ne bi ponovila, ona tragična, odnose treba zasnivati na zdravim osnovama. Ne dozvoliti da naš tur komunicira sa njihovim. Ne, nego glava sa glavom.

Gru

pre 7 godina

Kako jednaki ?!? Ko je kome prvo u austrougarskim, a onda ustaškim, a onda zng-ovskim uniformama tokom samo jednog veka ubijao i proterivao narod, i to sa kakvim metodama ubijanja i mučenja ?! O kakvoj se srpskoj agresiji radi kad je Jugoslavija bila država a Hrvati secesionisti ? Da slažem se i ZNAM da su nam sve te pokolje režirali stranci tokom veka, ali Hrvate i ostale koji su kao hijene kidali komade srpskog naroda i zemlje to ni malo ne abolira.

Nevena

pre 7 godina

Nijedan politicar od onih koje Srbija ima u poslednjih 26 godina nije kompetentan da vodi svoju porodicu a kamoli drzavu. Jako je opasno po drzavu i gradjane kad ih vode nestrucni i nezreli ljudi. Svi ovi politicari koji se bore za buducnost sebe i svoje porodice da iole imaju osecaj prema, kako cesto vole da kazu, drzavi i svom narodu, podneli bi ostavke i da na celu drzave dodju nestranacki ljudi da ako ikako mogu vrate ovaj narod sa slepog puta. Tuga, jad i beznadje.

гокс

pre 7 godina

Е мој народе зар не видите да политичари обе државе скрећу пажњу са битнијих ствари? Кад треба да се прича о расту беде и сиротиње они одма крећу са препуцавањем и то гурају у први план у медијима. Па колко већ слушамо Србију и Хрватску како се свађају као две шипарице, а народ у све већој беди. Сваке године десетине хиљада људи оде из ове две државе, а они ништа не раде по том питању. Време је народе за велики ресет или одосмо у понор.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

ИЗУЗЕТНО друштво, нема шта (мислим на Немце, Аустријанце и ХРВАТЕ и све остале који се праве блесави,и који ,,као,, не знају шта је било у историји)...

А блесави су и ови БЕОГРАЂАНИ који мисле да цвета љубав, и који не виде даље од свог носа, и не виде праву ситуацију Срба на Косову и подручију Хрватске које је некад било КРАЈИНА.

Rene

pre 7 godina

Bice bolje kada politicari i svestenici na obe strane pocnu raditi u interesu naroda. Ako zelis dobro svom narodu, zelis dobro i svom susedu. Ko moze danas u Hrvatskoj i Srbiji reci da mu se 100% svidja ono sta rade njegovi politicari i svestenici?

(Vlast)a

pre 7 godina

Kako stvari stoje,samo mizantropi i nesposobni politicari zele da odrzavaju stanje zavade i iracionalne mrznje.
Danas delujemo anahrono i smesno kad isticemo veroispovest kao jabuku razdora,verovatno zato sto niko od nas nije istinski vernik,nego se nadgornjavamo kao deca:ko je u ovoj igri bolji.Valjda ce doci vreme kada cemo-i pored postojecih granica-sabirati dobra a odbacivati zla za oba naroda,na korist nas i nase dece.
Sta god govorili,Hrvati su nam blizi od Crnogoraca i Bosanaca.

Fulano

pre 7 godina

Nesnosno mi je kada samo mi ne shvatamo koliko je nedorasla nasa lopovsko-kriminalna politicka elita koja nije u stanju da uspostavi kredibilnu drzavu. Muka mi je od ovih koji ovde komentarusu pozivajuci se na nekakvu istoriju kao da smo mi srbi uvek bili nekakve cvecke.

Kano klisurine

pre 7 godina

Nije dobar naslov.

Treba da glasi: "Srpski i Hrvatski političari – sijamski blizanci koji se ne podnose".

Narod, koliko vidim, i tamo i ovde je uglavnom normalan.

Inače, dobar članak a Basari naklon.

Maxzsa

pre 7 godina

bb, 23. avgust 2016 12:17
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1168577#k21266119

U sadasnjosti zivimo a besomucno ocekujemo drugaciju proslost .
Eh da nije nemacka oruzje Hrvatskoj prodavala, da nije Srbija hegemoniju nad Jugoslavijom instruirala, da crkve se nisu u politiku mesale i da nije , da nije , da nije..........

Sada su nam svi krivi osim nas samih,lepsa buducnost nam ne treba jer, da nije.....

Fiuman

pre 7 godina

Gluposti. Ne znam tko je imao neugodnosti u Srbiji ili Hrvatskoj nakon što su devedesete završile. Ljudi se posjećuju, putuju, svugdje su lijepo primljeni. Ja tu mržnju ne vidim. To što su političari počeli lajati, njihov problem.

Istoricar

pre 7 godina

sad dijele lekcije ,a sve su austrijanci poceli pripajanjem bosne,prakticki priznavanjem iste kao zasebne regije/drzave.....a moglo je sve da bude bolje,slazete se?
(Zigzag)

A sta je BiH bila pre toga. Mozda deo Srbije, a pa pre-pre toga? Srbija? ne nego je bla drzava pre Srbije i imala svoje kraljeve monetu pismo ...koji su se zvali Bosanski a kada su se sirili dodavali kruni i druge kao Tvrtko a gde su se krunili nije ni vazno. Nauci istoriju.

Deda Nemanja

pre 7 godina

Pa ne bi Srbija za dz branila Jugoslaviju devedesetih. Jedni traže ljubav i da ih neko voli a drugi traži budalu da ga dere za sopstvene interese.

ilija

pre 7 godina

Ovo lepo pokazuje zašto evropska unija i ne reaguje, ona i želi da vidi svadju, jača joj uverenje o neophidnosti nadziranja a i jača nimalo zanemrljiv optuživačko ucenjivački kapacitet. Mislim da nisu dobili šta su želeli da vide, ma koliko se neke članice EU trudile oko toga. Ni ova igrica nije prošla prema Srbiji, ali svakako da žele nekoga da pojedu, tako da će hrvatska morati da trči u brisel da se žali i vajka i da poziva na jednakost članica i šta već tu ima na repertoaru. Ne znam koliko je Hrvatska upotrebljiva za pitanje Italije u EU, ali Francuzi su kreativni, naplatiće oni ovo.

ko lud ko zbunjen

pre 7 godina

meni ovo sa srbima i hrvatima liči na staru balkansku igru dva dripca-alkosa ispred lokalne radnjice sa pivom kojima je dosadno u vrelom letnjem danu pa da razbiju monotoniju oni se lepo klade koji ce klinac da pobedi onog drugog klinca i čiji je klinac jači pa ih onda puste da se biju ko psi a oni lepo sede i gledaju a posle oni klici odu kući krvavi i izubijani a da im i nije jasno što su se tukli a ona dva dripca će već naći neke nove klince za istu zabavu...

Anonymous

pre 7 godina

Jedan od najboljih opisa odnosa Srbije i Hrvatske koji sam video do sada. Srbi i Hrvati su dva najveća južnoslovenska plemena i normalno je da se najviše svađaju. Ali, definitivno su jedan narod, što se lako da videti po svim osobinama koje delimo, počevši od istog jezika, iste genetike, iste kulture (nevezano za raskol u hrišćanstvu), i, najgore, istog mentaliteta. To je i najveći problem, isti smo, što je, posle svega što se dešavalo između nas, teško prihvatiti. Zato se i ne "podnosimo", jednostavno je. Ja, naravno, nikada Hrvate, niti bilo koje druge jugoslovenske "narode" nisam smatrao strancima, niti ću ikada to moći. Kad odem u Hrvatsku, Sloveniju, Makedoniju uvek se osećam kao kod kuće, i to vaša politika ne može da promeni.

bez_cenzure

pre 7 godina

@Jurica Hr

Ima smisla to o čemu govoriš jer je nakon svih ratova nacionalizam u Hrvatskoj mnogo veći u odnosu na Bosnu i Hercegovinu gdje su se ratna razaranja, etničko čišćenje i ubistva civila dogododila u mnogo većoj mjeri. Čak su i Hrvati u Hercegovini evoluirali u odnosu na njihove sunarodnike u dalmatinskoj Zagori, Zadru, Šibeniku, Bibinju. To odgovorno tvrdim jer mediji u Hrvatskoj i dalje potpiruju vatru i nastoje da se mržnja održava što nije slučaj u Bosni i Hercegovini a pogotovo ne u Srbiji. Hrvatska je u rangu sa Kosovom što se tiče otvorene mržnje!

Pozdrav iz Hrvatske

pre 7 godina

@ Dnevnik navodi kao primer marševe ratnih veterana u ustaškim uniformama ili skandiranje ustaškog pozdrava „Za dom spremni“ na stadionima.

Ovo je tipična srpska retorika, a kako je Beč pun Srba, vjerojatno je jedan dobio mjesto u redakciji ovog lista.

Zanimljivo je kako deset vojnika u crnim košuljama korača Kninom i onda je to znak da je u Hrvatskoj na snazi "revitalizacija ustaštva", a kada mjesec dana prije toga u Kumrovcu deset hiljada ljudi plače za Titom i pjeva "od Vardara pa do Triglava" - onda nitko ne pište o revitalizaciji komunizma u Hrvatskoj.... kao i hiljade drugih stvari - od najljepšeg zagrebačkog trga - Trga Maršala Tita, trga na kojem je središnjica HDZ-a - Trg žrtava Fašizma, itd. itd.

Nekome je debelo stalo ocrniti Hrvatsku izvlačeći stvari iz konteksta i nemajući pojma što se tu događa, a jedino što je jasno kao dan - to su još porušene kuće i vidljivi znakovi brutalne agresije na Hrvatsku, za koju Srbija ne samo da se nije izvinila, nego na sve moguće načine poušava opravdati.... pa zato plasira priče o "ustaštvu" i nečemu što s nama zapravo nema prevelike veze!

Rodoljub

pre 7 godina

Pa nije bas tacno da smi isti.Kod nas niko sistematski ne siri fobiju od Hrvata niti mrzi sve sto dolazi odatle.Naprotuv mnogi Hrvati sire biznis u Srbiji bez problema...Hrvatska manjina u Srbiji nije proterana iz svojih kuca sa gubitkom vlasnistva itd..

ako treba još..

pre 7 godina

(Pozdrav iz Hrvatske, 23. avgust 2016 11:25)
Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba,danas je taj broj sveden na mizeriju,nikakvu agresiju nije mogla izvršiti Država Srbija,nego su se Hrvati konstantno obračunavali(neviđenim surovostima) sa svojim sugrađanima Srbima,dok ih nisu sveli na statističku grešku.Hrvatska je 70km oko Zagreba,sve ostalo ste oteli drugim narodima primenjujući najgore i najponiznije metode koje je čovek ikada video,a od takvog ponašanja ne može
ostati zdravo društvo.

Dragan

pre 7 godina

Alo ljudi !!!! Pa prestanite već jednom sa tim " politički korektnim " uporedjivanjem tipa , jeste ali ima i kod nas budala , jeste ali ima i kod nas nacionalizma , jeste alo to je zbog predizborne kampanje ....
Jeste i tačka . Prestanite već jednom da nas uporedjujete sa Hrvatima !!!! Neću da me uporedjujete sa njima . Oni su imali ustasku i fasisticku državu , oni su imali jedini na svetu logore za decu , oni su klali , proterivali i prekrstavali oni se sa time dice i ponose i dan danas i bas nista ne cine da bi pokazali kako im je zao ili da se ne daj boze kaju zbog toga ...
Zato vas sve još jednom lepo molim , prestanite , ja neću da se uporedjujem sa takvima ....

Veljko

pre 7 godina

Zar vas ne nervira konstantno povlacenje paralela izmedju Hrvatske i Srbije i ponavljanjem stavova da su obe strane krive. Uvek je jedna strana krivlja od druge a u ovom slucaju je to Hrvatska ali EU to nikad nece reci jer je Hrvatska njena clanica. Hrvati sad da pobiju 10.000 Srba, EU bi opet nasla nacin da pozove na "smirivanje strasti na obe strane". Na svaku hrvatsku provokaciju, EU osudi obe strane umesto da jasno i glasno kaze ko je tu mucak. Pa ne povamiruje se u Srbiji fasizam vec u Hrvatskoj. Nije Srbija pobila sve te ljude u Jasenovcu i proterala preko 150.000 ljudi iz Krajine. ne organizuje Srbija feste sa crnokosuljasima i fasistickim pesmama. Ali ne, kada treba da se osudi, medjunarodna zajednica gurne uvek u kos i Srbiju zajedno sa Hrvatskom umesto da jasno kaze ko je tu kriv. E to je glavni uzrok svih problema i dok se jasno Hrvatska ne okarakterise kao fasisticka zemlja, ne mozemo da idemo napred. Ni mi ni oni.

From South

pre 7 godina

Ne znam po cemu smo to mi sijamski blizanci. Do 1918' nikada nismo imali problema sa srbijom i sa srbima. Tek nakon ' ujedinjenja ' koje je skrojeno u Londonu i Parizu, i pod dinastijom Karadjordjevic, mi dolazimo u medjusobne sukobe. Tu dinastiju nitko nije u HR birao, ona nam je dobrim dijelom nametnuta, ali su i takve okolnosti bile u Europi toga vremena. Nakon toga dolazi 6. sijecanska diktatura Kralja Aleksandra, gdje se Hrvati potcinjavaju i ugnjetavaju, i u tim okolnostima nakon nekog vremena, a pogotovo zbog tadasnjih interesnih sfera prije svega Italije gdje nastupa fasizam i Musulinijeva diktatura, dolazi do pojave Ustasa i njihovog pokreta, koja je ne samo zlocinacki, vec i izdajnicki po sami narod Hrvatske, koja je izgubila veliki dio svog teritorija, tj. Jadranske obale. Nakon toga dolazi do stvaranja FNRJ, te nesto poslije i SFRJ. Na izdahu komunisticke ideologije prije svega u SSSR, i istocnoj Njemackoj, dolazi do bujanja prije svega srpskog nacionalizma, koji dovodi do nemira, te naposlijetku krvavog raspada SFRJ. Srbi nisu jedini i iskljucivi krivac za taj rat, ali su svakako daleko najveci krivac kod koga je bilo i oruzje i stanovnistvo naseljeno na tim podrucjima gdje se vodio rat. Na kraju su izgubili svi, ali najvise sami Srbi, jer Srbija nije ostvarila svoje ciljeve, vec je na koncu ostala odsjecena dobrim dijelom od modernih tokova s kraja 20. i pocetka 21. st. Srbija nije priznala poraz vlastitog nacionalizma, i to vam je najveci problem kojeg imate.

Bane

pre 7 godina

Dosta vise jugopatetike. Hteli su da se odvoje, i to u granicama koje nikad nisu imali (ne samo Hrvati), i bazirali su svoj identitet na negaciji srpskog. Sad slave genocid i poricu Jasenovac. Hvala ali takvo "bratstvo" odgovara samo onima koji bi da profitiraju od jugo-trzista, uvaljujuci svima nama svoju robu. A medju njima je i Basara, koji je prilicno profititao od jugonostalgije.

Nama je vise muka od toga. Pozz!

Branko

pre 7 godina

Bio sam u Hrvatskoj 20 dana, mogu vam reću da je mnogo veća frka u medijima nego u stvarnom životu. Nikakvu neprijatnost nisam doživeo niti me je bilo ko pogledao popreko. Bio sam u Zadru nekoliko puta, ljudi normalno idu na posao, bore se sa problemima kao i svi. 10 budala je vest, a pametni ljudi nisu, ni tamo ni kod nas. Na moru isto, velika većina su normalni ljudi, nažalost političari nisu u toj grupi, to nam je valjda zaostavština komunizma. Sportski rivalitet je ok, malo da zezamo jedni druge u tom fazonu ajde ali ovo što se radi već 25 god je samo gubljenje vremena, a život je kratak i treba uživati u njemu dok se može. One love!

Salonski levičar

pre 7 godina

Ne podnosi se cca. 20-30% stanovništva sa obe strane i to uglavnom iz pasivnih zaostalih krajeva, sa niskim stepenom obrazovanja i izvorima informacija koji se svode na TV. Njima realno nema pomoći, jer su indoktrinisani iako rade za 200 ili 400 evra.

trebam dalje?

pre 7 godina

Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba,...
(ako treba još.., 23. avgust 2016 13:12)

Ma 500 hiljada milijardi posto. Dalje nisam ni čitao. Vidiš, i ovakvi komentari su dio problema. Ako ćete vi u Srbiji zaista vjerojvati propagandi o milijun žrtava Jasenovca, o nevinosti Srba u Hrvatskoj i Srbije, za vrijeme rata, ako ćete vjerovati da su Hrvati danas ustaše i da vas mrze, ili da naši tajkuni mogu tu a vaši ne mogu amo jer smo... ustaše, onda nikad neće ni biti napretka. Neće, jer vjerujete u mitove i onda si opravdavate mržnju.

bb

pre 7 godina

Da nemci nisu ložili sukob isporukama oružja i otvorenoj podršci "jugoslovenskim separtistima", "jugoslovenskih separatista" ne bi ni bilo. Da nisu stali na jednu stranu u sukobu, ne bi bilo toliko zla. Opet, da nisu potpirivali sukob, sukoba ne bi ni bilo.
Ušli su u ekonomski iscrpljenu zemlju obaveštajnim službama i novcem, našli dovoljno budala na obe strane, potpomagali da se sukob rasplamsa i rasparčali zemlju.

Umesto da ekonomski pomognu zemlju i podrže ono što u toj zemlji vredi, potpomogli su one najgore sa idejom da se zemlja rasturi.

Licemerno, jako licemerno.

Gru

pre 7 godina

Kako jednaki ?!? Ko je kome prvo u austrougarskim, a onda ustaškim, a onda zng-ovskim uniformama tokom samo jednog veka ubijao i proterivao narod, i to sa kakvim metodama ubijanja i mučenja ?! O kakvoj se srpskoj agresiji radi kad je Jugoslavija bila država a Hrvati secesionisti ? Da slažem se i ZNAM da su nam sve te pokolje režirali stranci tokom veka, ali Hrvate i ostale koji su kao hijene kidali komade srpskog naroda i zemlje to ni malo ne abolira.

Lo Fat

pre 7 godina

Ja se recimo podnosim, za mene je to jedan isti narod, Jugosloveni. Samo Puno budala u tom narodu. Podjite od toga da su Petrovic Aca I Drazen, rodjaci sa Bodirogom...

Milan

pre 7 godina

Dobar vam je alibi, kao u Beču ne znaju šta se 100+ godina dešava i glume ludilo? Pa što se ih pokatoličili i nahuškali da prave genocid?
Sad kao ne znate, pa vi bi isto trebali za to da odgovarate kao inicijatori i inspiratori genocida.

yappy ns

pre 7 godina

Bojim se, ali zaista bojim i iz najiskrenijih mogucih pobuda, da bi ovi vanredni izbori u bratskoj i bivsoj republici i nas hrvatskih srba, mogli da budu veliki i bolan zaokret unazad u crnu i tesku fasisticku proslost. Zivi bili pa videli. Mislim da se civilizovani i zaista demokratski opredeljeni stanovnici i drzavljani Hrvatske jos nisu dozvali pameti i svesti i da nece u dovoljnom broju izaci na izbore i na takav nacin suprotstaviti se povampirenoj ustasiji i svim drugim elementima kriminala i zloupotrebe teskom i bolnom mukom ostvarene samostalnosti. Srecno (bivsa) braco! (pod braco mislim na sve divne i dobre hrvate)

Hajduk Veljko

pre 7 godina

Zapadni licemeri.Samo ste zaboravili da priznate jos jednu stvar,da ste vi direktni krivac,dok gradjanima Hrvatske pumpate sovinizam i klero fasizam(ustastvo)u medjuvremenu otimate i kupujete im sva dobra i pretvarate u ekonomsku koloniju,pa kad zavrsite skoro posao kod Hrvata eto nama vase zapadne srece u nasem dvoristu.Daleko vam lepa kuca!

vigo

pre 7 godina

Odnosi su jasni: Mi njih ne volimo, oni nas mrze. Nije isto.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Gajus Bonus, 23. avgust 2016 12:54)

Zanimljivo, vi nas ne mrzite, a ipak ste na nas poslali tenkove posute cvjecem i da ste nas mogli sve bi nas pobili, a mi vas mrzimo jer ruzno mislimo o vama.

орах

pre 7 godina

није да их не подносимо. пре смо равнодушни, а они то не могу баш најбоље да поднесу.

(Vlast)a

pre 7 godina

Kako stvari stoje,samo mizantropi i nesposobni politicari zele da odrzavaju stanje zavade i iracionalne mrznje.
Danas delujemo anahrono i smesno kad isticemo veroispovest kao jabuku razdora,verovatno zato sto niko od nas nije istinski vernik,nego se nadgornjavamo kao deca:ko je u ovoj igri bolji.Valjda ce doci vreme kada cemo-i pored postojecih granica-sabirati dobra a odbacivati zla za oba naroda,na korist nas i nase dece.
Sta god govorili,Hrvati su nam blizi od Crnogoraca i Bosanaca.

Neno

pre 7 godina

Neverovatno koliko se mi u Srbiji palimo na ovakve tekstove i koliko lazemo sebe. Nadjite mi jednu hrvatsku javnu licnost da zali srpske zrtve, pa mozda promenim misljenje. To su samo politicari, bla bla...Pa jel Tompson rasproda koncert politicarima? Relativizujemo ocigledne stvari.

Deks

pre 7 godina

Ja sam srbin i protiv hrvata nemam nista. Ovo je opet manipulacija naroda od strane bankara da zaratujemo. Ali nazalost ima maloumnih ljudi sa obe strane dovoljno da zapocnu rat!!!

HAUS

pre 7 godina

Ne sumnjam da bi eminentni Basara voleo da su Srbi i Hrvati blizanci i cetnici i ustase isto, medjutim,proslost,sadasnjost i buducnost ga demantuju. O tome da su takva poredjenja uvredljiva nema svrhe ni govoriti, suvise je on pametan za neku argumentaciju.

Istoricar

pre 7 godina

sad dijele lekcije ,a sve su austrijanci poceli pripajanjem bosne,prakticki priznavanjem iste kao zasebne regije/drzave.....a moglo je sve da bude bolje,slazete se?
(Zigzag)

A sta je BiH bila pre toga. Mozda deo Srbije, a pa pre-pre toga? Srbija? ne nego je bla drzava pre Srbije i imala svoje kraljeve monetu pismo ...koji su se zvali Bosanski a kada su se sirili dodavali kruni i druge kao Tvrtko a gde su se krunili nije ni vazno. Nauci istoriju.

Laloš

pre 7 godina

Ova "dijagnoza" je toliko tačna da boli, direkt među oči. Ja bih dodao samo da je jedan od blizanaca pragmatičniji prema zapadu i da ga zapad više "voli" i oprašta mu gluposti, dok drugi voli da pametuje i da uz dlaku tako da mnoge nervira pa mu ne oprašta "gluposti" i nestašlike koje napravi.

Petar

pre 7 godina

E bas tako - isti narod, ista narav - ali jedni pod Austrijom a drugi pod Turcima - pa udri tucu.
Samo svabe to znaju, pa ih je i blam - pa sad smiruju brdjane sa balkana.
Plus za Austriju za ovo.

ilija

pre 7 godina

Ovo lepo pokazuje zašto evropska unija i ne reaguje, ona i želi da vidi svadju, jača joj uverenje o neophidnosti nadziranja a i jača nimalo zanemrljiv optuživačko ucenjivački kapacitet. Mislim da nisu dobili šta su želeli da vide, ma koliko se neke članice EU trudile oko toga. Ni ova igrica nije prošla prema Srbiji, ali svakako da žele nekoga da pojedu, tako da će hrvatska morati da trči u brisel da se žali i vajka i da poziva na jednakost članica i šta već tu ima na repertoaru. Ne znam koliko je Hrvatska upotrebljiva za pitanje Italije u EU, ali Francuzi su kreativni, naplatiće oni ovo.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

ИЗУЗЕТНО друштво, нема шта (мислим на Немце, Аустријанце и ХРВАТЕ и све остале који се праве блесави,и који ,,као,, не знају шта је било у историји)...

А блесави су и ови БЕОГРАЂАНИ који мисле да цвета љубав, и који не виде даље од свог носа, и не виде праву ситуацију Срба на Косову и подручију Хрватске које је некад било КРАЈИНА.

Zigzag

pre 7 godina

sad dijele lekcije ,a sve su austrijanci poceli pripajanjem bosne,prakticki priznavanjem iste kao zasebne regije/drzave.....a moglo je sve da bude bolje,slazete se?

Bata

pre 7 godina

A najveći cinizam, ali i pouka ako ima pameti da je uvidi, je da to piše neko iz Austrije koja je istorijski među najodgovornijima za instaliranu mržnju među genetski istim istojezičnim narodima. Lako li je bilo Austrougarskim državnim i crkvenim operativcima tokom 18. i 19. veka da nepismenim brđanima na terenu Balkana kažu "vi u selu A ste ovi/ vi u selu B ste oni" i da za navek onemoguće nacionalno jedinstvo.

malo po malo

pre 7 godina

Mladji ne pamte, ali i 90.-ih su politicari i mediji napravili sukobe.Do tada nismo ni znali, ko je Srbin, a ko Hrvat.
I sto je najgore ti isti su i tamo i ovde ponovo na vlasti, opet zahvaljujuci medijima.

Madhva (Hare Krišna)

pre 7 godina

Jedva čekam da za desetak dana s porodicom otputujem u Zageb kod kuma Hrvata, pa da svi zajedno odemo kod njega na more.
Bavljenje tuđim greškama i slabostima je poput rektoskopije. Uglavnom ništa lepo se ne krije ni u čijem turu. Gledajmo ljude u oči i komunicirajmo zdravo iskreno i prijateljski, pa će pitanje nacije biti na šesnaestom mestu (gde i treba da bude).
PS. Nikako ne mislim da prošlost treba zaboraviti i ignorisati. Upravo da se ne bi ponovila, ona tragična, odnose treba zasnivati na zdravim osnovama. Ne dozvoliti da naš tur komunicira sa njihovim. Ne, nego glava sa glavom.

ST čitaoc

pre 7 godina

Osovina Zagreb Beograd je jedini garant mira i stabilnosti regije kao sto je odnos Njemacke i Francuske temelj mira i opstanka EU. Sve drugo je iluzija. Ni Rusija ni SAD ni Europa ne mogu ovoj regiji nametnuti pomirenje. Ostavimo se proslosti i slijepog nacionalizma i zivimo u miru.

Dejan

pre 7 godina

@ako jos treba: "Do 2. svetskog rata u Hrvatskoj je živelo 50% Srba..." To uopste nije tacno. Nikada u Hrvatskoj nije bilo 50% Srba, ne znam odakle ti te informacije i kojim nebulozama srpskih nacionalista si to naseo. Svako u Srbiji zna da to nije tacno. Da je za vreme NDH veliki broj Srba ubijeno je cinjenica, ali, molim te, koristi brojeve, koji su adekvatni i dokazani i ne ponavljav ono sto lupetaju neki Über-Srbi.

Paćenik

pre 7 godina

Uz zdušnu "pomoć" zapada, koji je gledao samo svoje interese, potonuli smo u glib gde najbolje privaju glodari i gnjide koji se sada čvrsto drže vlasti.

Iako su Nemci u pravu, lepo bi bilo da nam ne sole pamet, nego da okrenu leđa kojekakvim Vučićima i Tačićima koji nas "vode" i da pruže pravu šansu zdravom domaćinskom rezonu u ovoj našoj balkanskoj vuko.ebini.

Marijan

pre 7 godina

Ekipa koja je u Kninu šetala u crnoj uniformi i pjevala ustaške pjesme je koliko mi je poznato iz Hercegovine. Na žalost radi se o budaletinama koje su jako dobro surađivale/trgovale s bosanskim srbima, a glavni neprijatelji su im bili muslimani. Je.. lud zbunjenog. Žalosno je što je policija taj cirkus samo promatrala. Trebali su ih potrpati u kombije i u zatvor na triježnjenje.

Ma, volimo se, bre!

pre 7 godina

U moje vreme, kod Beogradjanki su bili "na ceni" decki iz Zagreba, a Zagrepcanke su se "palilie" na Beogradjane. Bas smo lepo "saradjivali" na liniji Beograd-Zagreb ili obrnuto. AZsto politicarui ne umeju, ne znam. Doduse onomad Toma navalio na Kolindicu pa je ne pusta:-)

advocatus diaboli

pre 7 godina

srbija i hrvatska su države i one se nemaju šta podnosit i ne podnosit. naslov treba da se odnosi na političare s obije strane koji tako nastoje ušićariti još pokoji glas. što se tiče naroda mislim da se itekako podnosimo, dapače mislim i da se dobro slažemo kad nas politika pusti namiru. uostalom pogledajte naše sportaše koji se bodre i podržavaju...

Nik

pre 7 godina

Ne podnose se ovi sa deficitom sive moždane mase i opšteg obrazovanja, a političari se foliraju i sukobi u spoljnim poslovima služe isključivo za zamajavanje gore navedenih.. Ima nas i koji se služimo zdravim razumom

TotemAmajlija

pre 7 godina

Srbija i Hrvatska. Balkanska plemena. Lopovski politicari na obe strane. Puno slicnosti, malo razlika. Lakomislenost. Mrznja po principu ogledala. Jung je to lepo objasnio.

Patriota

pre 7 godina

Nikada ne trebamo mrzeti narod. Govorimo istim jezikom...aman!
Kubanskim i korejskim političarima je to devijantni fenomen jednak onome da dva brata iz iste kuće ne govore.
Problem je taj što smo prevareni jedni drugima naneli žrtve i time zatrovali buduća pokolenja.
Samo se ne primajmo više,već volimo se sve više.

Jurica Hr

pre 7 godina

Mladji ne pamte, ali i 90.-ih su politicari i mediji napravili sukobe.Do tada nismo ni znali, ko je Srbin, a ko Hrvat.
I sto je najgore ti isti su i tamo i ovde ponovo na vlasti, opet zahvaljujuci medijima.

@ (malo po malo

Ja sam star 40 godina i kod mene se u Hrvatskoj, još u vrijeme SFRJ, uvijek znalo tko je što po nacionalnosti; znalo se uvijek tko je hrvat, tko talijan, tko srbin, ponavljam, uvijek.

Nama je u Hrvatskoj i u društvu u kojem sam živi to nije bilo toliko važno, ali ZNALO SE.

Bez lažne skromnosti ili zluradosti, ali u tomu se vidi sva razlika između tadašnjih republika; u Bosni ili u Srbiji to nije bilo važno, ali je Hrvatska uvijek bila specifična po tomu što je težila samostalnosti i htjela biti svoj na svome.

Od malih nogu su me učili (i u školi) kako se pravilno piše hrvatskim jezikom i pazilo se da se ne miješa sa srpskim riječima, jednostavno sam tako učen.

Kada bih s ocem kao dijete išao u Bosnu u vrijeme SFRJ (a živio sam oko 25 km od granice) - otac mi je uvijek naglašavao gdje je granica i da smo "sada ušli u Bosnu".

Druge republike sam doživljavao kao druge zemlje (osim Slovenije, bila nam je bliska valjda zbog Katoličke crkve) i tako je razmišljalo cijelo društvo u kojem sam živio.

Dakle, sve se znalo i bilo je važno, kod mene u Hrvatskoj sigurno da.

Kano klisurine

pre 7 godina

Nije dobar naslov.

Treba da glasi: "Srpski i Hrvatski političari – sijamski blizanci koji se ne podnose".

Narod, koliko vidim, i tamo i ovde je uglavnom normalan.

Inače, dobar članak a Basari naklon.

12

pre 7 godina

„Srbija i Hrvatska su kao sijamski blizanci koji se ne podnose“, prenosi „Prese“ analizu Svetislava Basare


Presse je samo prenio ovu ocjenu Svetislava. Još jedna analiza u stilu "ko nas bre zavadi".

Baxuz

pre 7 godina

Ma najveci problem je sto govorimo isti jezik. Da nam se jezik razlikuje kao Ceski i Slovacki bili bi kao Cesi i Slovaci. Pogledajte samo koliko mrznje se poseje u internet komentarima.

Doktor

pre 7 godina

Od reci do reci je sve istina jer , i u Hrvatskoj i u Srbiji rukovodstva ne mogu da rese goruca pitanja pa da se to nebi videlo svadjaju gradjane .A ako cemo da govorimo istinu ,prakticni raspad je poceo Osmom sednicom i mitinzima istine , proslavom 600 godina (ako ne znamo da radimo , znamo da se bijemo...)sto je najsramnija recenica u istoriji Srba od doseljenja na Balkansko polusostrvo do danas...Pa i rukovodstvo Hrvatske i Srbije ispilelo se iz istog UDBAskog sinjela...Ne vrede izbori ni u Hrvatskoj ni u Srbiji , pa makar se odrzavali svakih pola godine , nista novoga ne mogu da donesu jer , polusvet ostaje polusvet.

Slavonac

pre 7 godina

Nemoje previse vjerovat medijima,jer rade senzacije od apslutno nebitnih stvari za zivot obicnog covjeka..Idiota je uvijek bilo svagdje,samo je zalostno sto ih ova ovdasnja vlast u odlasku podrzava.

Fiuman

pre 7 godina

Gluposti. Ne znam tko je imao neugodnosti u Srbiji ili Hrvatskoj nakon što su devedesete završile. Ljudi se posjećuju, putuju, svugdje su lijepo primljeni. Ja tu mržnju ne vidim. To što su političari počeli lajati, njihov problem.

Hrvat

pre 7 godina

Evo jos jednog hrvata ovdje.
Citam i ne vjerujem. Molio bi ovdje dezurne budale sa jedne i druge strane da ne govore tu sto ja mislim, radim i koga mrzim. Niti slusam nase politicare, koji su hrpa budala, niti mrzim srbe, niti imam ikakve veze sa onim sto se desavalo prije moga rodenja a sa tim mislim na toliko spominjani Jasenovac. Trudite se vi koliko god zelite da generalizirate sve hrvate ali nemam ja volje da se puno objasnjavam. Vjerujte svojim medijima koliko god zelite ali ja svojima ne vjerujem kao ni politicarima, ni nasim ni vasim. Ljudi gladni i bez posla ali glavno da se mase zabavi sa necim samo da se ne misli o bitnim stvarima.
Pozdrav

Eto

pre 7 godina

Za Slobu ne narod glasao 4 puta
Za Franju tri puta
Dakle, narod je imao prilike birati
Ali, svaki narod glasa za onoga koji pobedjuje
I za Franju bi opet glasali da nije umro
I za Slobu bi olet glasali da je u ratovima pobedio
Zakljucak?
Nase go*no manje smrdi od tudjeg

Trovach

pre 7 godina

Ujutro, hrvatska polovina u meni namlati moju srpsku polovinu, ali oko podne Srbin dodje sebi, pa pocne da mlati Hrvata. Do uvece ja budem sav u modricama, a sutra Jovo nanovo.

Rene

pre 7 godina

Bice bolje kada politicari i svestenici na obe strane pocnu raditi u interesu naroda. Ako zelis dobro svom narodu, zelis dobro i svom susedu. Ko moze danas u Hrvatskoj i Srbiji reci da mu se 100% svidja ono sta rade njegovi politicari i svestenici?

Deda Nemanja

pre 7 godina

Pa ne bi Srbija za dz branila Jugoslaviju devedesetih. Jedni traže ljubav i da ih neko voli a drugi traži budalu da ga dere za sopstvene interese.

Maxzsa

pre 7 godina

bb, 23. avgust 2016 12:17
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1168577#k21266119

U sadasnjosti zivimo a besomucno ocekujemo drugaciju proslost .
Eh da nije nemacka oruzje Hrvatskoj prodavala, da nije Srbija hegemoniju nad Jugoslavijom instruirala, da crkve se nisu u politiku mesale i da nije , da nije , da nije..........

Sada su nam svi krivi osim nas samih,lepsa buducnost nam ne treba jer, da nije.....

moje ime

pre 7 godina

Ljudi, tako je prosto!

1. Treba se okrenuti iskljucivo ekonomskom razvoju i drustvenom razvoju.
2. Treba saradjivati sa celim svetom u sto vecoj meri.
3. Istorijom se baviti samo za izvlacenje pouka, a ne kako bi se potpirivala nova mrznja.
4. Ne dozvoliti gradjenje neke nove Jugoslavije, jer to moze biti samo seme novog zla.

Eto, ovako treba da se ponasaju gradjani Srbije i za 20 godina bicemo uredjena zemlja.

Sve politicare koji seju seme zla (trenutno Dacic i Vulin prednjace) poslati na smetliste istorije. Ako do sada to vec nisu zasluzili. Dakle, neka Dacic samo nastavi i imace mozda veci broj glasova, ali ja se iskreno nadam, manji procenat. Jer ce izaci vise nas normalnih da mu objasni da civilizacija, ipak, postoji i u ovoj zemlji.

Nevena

pre 7 godina

Nijedan politicar od onih koje Srbija ima u poslednjih 26 godina nije kompetentan da vodi svoju porodicu a kamoli drzavu. Jako je opasno po drzavu i gradjane kad ih vode nestrucni i nezreli ljudi. Svi ovi politicari koji se bore za buducnost sebe i svoje porodice da iole imaju osecaj prema, kako cesto vole da kazu, drzavi i svom narodu, podneli bi ostavke i da na celu drzave dodju nestranacki ljudi da ako ikako mogu vrate ovaj narod sa slepog puta. Tuga, jad i beznadje.

Anonymous

pre 7 godina

Jedan od najboljih opisa odnosa Srbije i Hrvatske koji sam video do sada. Srbi i Hrvati su dva najveća južnoslovenska plemena i normalno je da se najviše svađaju. Ali, definitivno su jedan narod, što se lako da videti po svim osobinama koje delimo, počevši od istog jezika, iste genetike, iste kulture (nevezano za raskol u hrišćanstvu), i, najgore, istog mentaliteta. To je i najveći problem, isti smo, što je, posle svega što se dešavalo između nas, teško prihvatiti. Zato se i ne "podnosimo", jednostavno je. Ja, naravno, nikada Hrvate, niti bilo koje druge jugoslovenske "narode" nisam smatrao strancima, niti ću ikada to moći. Kad odem u Hrvatsku, Sloveniju, Makedoniju uvek se osećam kao kod kuće, i to vaša politika ne može da promeni.

bez_cenzure

pre 7 godina

@Jurica Hr

Ima smisla to o čemu govoriš jer je nakon svih ratova nacionalizam u Hrvatskoj mnogo veći u odnosu na Bosnu i Hercegovinu gdje su se ratna razaranja, etničko čišćenje i ubistva civila dogododila u mnogo većoj mjeri. Čak su i Hrvati u Hercegovini evoluirali u odnosu na njihove sunarodnike u dalmatinskoj Zagori, Zadru, Šibeniku, Bibinju. To odgovorno tvrdim jer mediji u Hrvatskoj i dalje potpiruju vatru i nastoje da se mržnja održava što nije slučaj u Bosni i Hercegovini a pogotovo ne u Srbiji. Hrvatska je u rangu sa Kosovom što se tiče otvorene mržnje!

ko lud ko zbunjen

pre 7 godina

meni ovo sa srbima i hrvatima liči na staru balkansku igru dva dripca-alkosa ispred lokalne radnjice sa pivom kojima je dosadno u vrelom letnjem danu pa da razbiju monotoniju oni se lepo klade koji ce klinac da pobedi onog drugog klinca i čiji je klinac jači pa ih onda puste da se biju ko psi a oni lepo sede i gledaju a posle oni klici odu kući krvavi i izubijani a da im i nije jasno što su se tukli a ona dva dripca će već naći neke nove klince za istu zabavu...

гокс

pre 7 godina

Е мој народе зар не видите да политичари обе државе скрећу пажњу са битнијих ствари? Кад треба да се прича о расту беде и сиротиње они одма крећу са препуцавањем и то гурају у први план у медијима. Па колко већ слушамо Србију и Хрватску како се свађају као две шипарице, а народ у све већој беди. Сваке године десетине хиљада људи оде из ове две државе, а они ништа не раде по том питању. Време је народе за велики ресет или одосмо у понор.

Fulano

pre 7 godina

Nesnosno mi je kada samo mi ne shvatamo koliko je nedorasla nasa lopovsko-kriminalna politicka elita koja nije u stanju da uspostavi kredibilnu drzavu. Muka mi je od ovih koji ovde komentarusu pozivajuci se na nekakvu istoriju kao da smo mi srbi uvek bili nekakve cvecke.