Nedelja, 24.07.2016.

09:38

"Nema produženja roka za "stare studente", sve po zakonu"

Pomoćnik ministra prosvete kazao je, povodom peticije kojom "stari studenti" traže da im se produži zakonski rok za završetak studija, da rok neće biti produžen

Izvor: Tanjug

"Nema produženja roka za "stare studente", sve po zakonu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Demlan

pre 7 godina

Ko će na kraju pobediti, Ničeov Nadčovek ili Svečovek Dostojevskog? Kako god stradaće čovek... Srbijo majko, gde će ti duša...?

Aleksandra

pre 7 godina

Ako je sve po zakonu, zbog cega senovi zakon primenjuje retroaktivno? Ministarstvo postuje sta njima odgovara u datom momentu, a propise koje su postojali u vreme kada su stari studenti upisivali...

Aleksandra

pre 7 godina

1. problem: Šta se plaća školarinom na državnim fakultetima? Niko ne zna. Nema besplatne literature, profesora i asistenata nema na fakultetu u terminima za konsultacije, nema besplatnih prijava ispita, itd. Dakle, šta se plaća?!
2. problem: Fakulteti nisu pomogli "večitim studentima" ni na koji način. Da je postojala volja, fakulteti bi im omogućili polaganje ispita u delovima, jer se uglavnom radi o studentima koji rade, tako da im je takva pomoć mogla biti korisna, ali te pomoći nije bilo. Tačno je da su upisali studije po starom programu i u skladu sa njim su odslušali ispite, ali to ne znači da profesori nisu mogli da koriguju način polaganja ispita u korist tih studenta. S te strane gledano, odgovornost je i na fakultetima, koji su pokazali nebrigu za studente.
3. problem: Zašto "stari studenti" treba da polažu ponovo prijemni ispit? Zar nije jednostavnije primiti ih odmah na samofinansiranje, na odgovarajuću godinu studiju, i to je to. U čemu je suština upisa 1. godine, ako "stari student" ima položene sve ispite sa te godine? To je još jedna izgubljena studijska godina za tog studenta.

Milos

pre 7 godina

Milos, 24. jul 2016 19:4
Ako necete da zaposlite predbolonjca onda njegova diploma nema nikakav smisao.Zasto ga onda sprecavate da dobije tu diplomu ako ima znanja da polozi ispite? Ionako ga necete zaposliti,sta vam onda on smeta?
(reforme na gore, 24. jul 2016 22:52)

Ne, ne, niste čitali do kraja. Pročitajte poslednju rečenicu. Ja ne želim da zaposlim OVOG predbolonjca, a ne bilo koga ko (još uvek) nije završio fakultet. Moj savet dotičnom je da ćuti da ne bi drugima kvario posao. Takođe, to što ja ne smatram da je poštovanje postojećeg roka nekakvo kršenje zakona, prava, ustava i slično, ne znači da ne cenim ljude koji su iz nekog razloga stali u toku svojih studija.

Vrlo dobro, na sopstvenom primeru, znam šta znači praviti različite (pa i pogrešne) izbore, kad ti se desi nešto nad čime nemaš kontrolu... Isto tako, znam kada čovek mora da preuzme odgovornost za sopstvene postupke i izbore koje je u životu napravio, a to je nešto čega ovde dosta fali u argumentaciji. Budite pošteni prema sebi i prema drugima. Ko nije za četiri godine završio fakultet - ko zna zašto je to tako. Ko ga nije završio za 20 - nije hteo da ga završi, nemojte izmišljati svašta.

A priznajem, takav sam, smetaju mi budalaštine koje me se lično ne dotiču. Manje bih se u životu nervirao da nije tako, ali šta sad da radim, kasno je za promene.

losi izgovori

pre 7 godina

"ne radi o oduzimanju prava na studiranje, već o prestanku zastarelih studijskih programa, koji nisu akreditovani i ne rade po standardima."
Sta je to zastarelo, kad se svaki ispit polaze po najnovijoj knjizi? Na PF stari studenti su polagali po istim knjigama kao i bolonjci kod istih profesora.Kad god da je neko upisao uvek se trazilo da odgovara po najnovijoj knjizi.Ovo su samo izgovori da se po svaku cenu stari studenti nateraju da plate i na mostu i na cupriji.

Predbolonjac

pre 7 godina

@Milos
O cemu Vi pricate,taj Suvakov je na osnovnim studijama proveo 7-8 godina,i sad on valja,i veliki je naucnik,a zeli da negira i ponistava ove studente koji su eto upisali 2006-07,posto nije Bolonja usvojena na svim fakultetima 2006-te god.Dakle,slicno vreme su proveli kao i on..I hajmo sad sve retroaktivno,hajmo sad da se pitamo koliko su zastarele diplome koji su ljudi dobili 80tih godina.I naravno da svako radno mesto zahteva stalnu dopunu znanja,ali svi stari studenti uce iz novih knjiga!!,a polazu samo drugaciji naziv predmeta.Mnogima je Bolonja samo prepolovila ispite,dakle,oni koji su bili iz 4 semestra-sad ima vise ispita,ali sve se to uci iz novih knjiga!Tako je na svakom faxu.Profesori traze da se kupe nova izdanja knjiga.Suvakov ne poznaje elementarno stanje "na terenu".Takodje je naveo primer nekog studenta koji je upisao medicinu 1985-te god i sad on ne valja i zastareo mu je program,a eto da je diplomirao ove godine ili prosle tad bi sve bilo ok.Znaci sad je problem u nekoliko meseci-sad valja,a posle nekoliko meseci nece valjati?! Stvar je sto zele da uzmu novac!!Prelazak na Bolonju kosta nekoliko hiljada evra, imao ili ne neki student i 2 ispita do kraja!I neki nemaju te pare.I sad zbog ta dva ispita i neimanja para ce ostati bez diplome.U Crnoj Gori i BiH je produzen rok do 2018-te godine,nijedna drzava nece da se odrekne diplomaca,a mi hocemo?!Tu je samo vece pitanje koji je veci strucnjak Verbic ili ovaj Suvakov,sve znaju samo ne pravo stanje stvari.

sramotni komentari

pre 7 godina

Treba poslusati komentatore i tih 15 000 ljudi osuditi i kazniti.Maksimalno im treba zagorcati zivot.Nek budu prosjaci.Mozda ce tad komentatori biti zadovoljni.Posebno treba biti nemilosrdan prema onima koji su za vreme studija paralelno radili, ili su dobili decu ili su se razboleli.Ili jos gore, i radili i dobili decu i razboleli se. Kako se samo usudjuju da jos traze i fakultet da zavrse i da se bore da im bude bolje.Kad njih kaznimo i nateramo ih da pro. majcino mleko konacno ce zavladati blagostanje u ovom drustvu pravde,drustvu koje kvare samo ti studenti.Samo njih da se resimo i svi ce osetiti bolji zivot.

reforme na gore

pre 7 godina

Milos, 24. jul 2016 19:4
Ako necete da zaposlite predbolonjca onda njegova diploma nema nikakav smisao.Zasto ga onda sprecavate da dobije tu diplomu ako ima znanja da polozi ispite? Ionako ga necete zaposliti,sta vam onda on smeta?Pa nek tu diplomu okaci na klin,nek je urami,nek je spali,nek radi sta hoce.Zasto je vama toliko stalo da ga sprecite da zavrsi fakultet ako je njemu stalo da ga zavrsi?Uz diplomu nece dobiti i posao gratis.Onaj ko nije zavrsio na vreme posao u struci ce ionako dobiti vrlo tesko ili ce raditi u svojoj reziji.Zasto je vama stalo da to sto je njemu tesko ucinite nemogucim?Sta cete vi dobiti od toga i sta ce ovo drustvo dobiti ako kaznite te ljude?Hocete da zatvorimo fabrike,da otpustimo radnike,da smanjimo penzije i plate,povecamo poreze i akcize,da zabranimo studije onom ko nema para,da nagradimo one koji su kupili diplome a kaznimo one koji hoce samo sansu da polazu posteno?Samo napred.

Milos

pre 7 godina

Разним душебрижнима желим да у своју фирму запосле неког са дипломом инстант -приватног факултета где лакше пада плафон него студент на испиту или још боље неког ко је одмах пазарио диплому ђутуре, јер су они паментији, кад се секирају "ко ће њих да запосли". Поздрав за ботове г.Шувакова и све душебрижнике и да их разочарам продужења ће бити на жалост њих и разних других задушних баба... I SUIS PREDBOLONJAC
(No 2., 24. jul 2016 17:57)

Vidite, kada pročitam ovako nešto, radije bih zaposlio nekoga ko nema završenu ni osnovnu školu nego "predbolonjca" poput Vas. Neko takav barem ima radne navike i etiku, kao i svest o tome šta zna, a šta ne zna.

Vi, recimo, smatrate da je Vaše "predbolonjsko" znanje koje nije rezultiralo diplomom očigledno nemerljivo veće od nekoga ko je studirao i diplomirao na privatnom univerzitetu. Pritom, niti dajete objašnjenje zašto je Vaš nezavršeni fakultet tako značajan, niti objašnjavate sa kojim se to privatnim fakultetima poredite i po čemu. Sve u jednu korpu, kao da je isto da li ste završili DIF, ETF, Pravni, Ekonomski ili FON. To može da bude tako samo nekome ko nema nikakav kriterijum.

Konačno, čoveka koji je u nauci postigao nešto o čemu Vi nemate nikakvog pojma nazivate zadušnom babom, a one koji slučajno dele mišljenje vrhunskog naučnika - botovima.

Moj savet - bolje ćutite, ovako samo štetite ostalima koji makar argumentovano zastupaju stav da treba produžiti rok.

Markovic

pre 7 godina

Postoje prava ali i obaveze. Francuska studentima omogucava leti rad od tuluza pa do polinezije. A nasa drzava. Sve trazi a nista ne organizuje, da. Ko maceha. Hoce "svajcarski standard" u obrazovanju a to je nemoguce bez jedinstva standarda svajcarske u svim sverama. Studira se u odredjenom drustvu odredjene klime i ambijenta. Izlazi se u susret i drzavnoj upravi koja guta milione i firmama gubitasima koji stete milijardu a ne studentima koji placaju sve obaveze na fakultetu i nikom ne prave stetu osim necijoj sujeti. Da su ispunjesi standardi ostali klima mj bila bolja za studiranje a time i rezultati studenata. Da su nam roditelji bili sverceri do sad bi zavrsili. Treba omoguciti uslove u drustvu i oda se moze studentima prigovarati i stavljati uslov. A ne obrnuto.

Markovic

pre 7 godina

Srbija treba da ispuni pravosudne standarde a kako ce kada gazi ugovorni odnos s.studenti-fakultet, bez naknade stete. Kakav je to ugovor-saglasnost dveju volja gde jedna odlucuje sama.Ugovorni odnos s.studenti i bolonjci je odvojen proces.dva ugovora gde su uslovi unapred poznati.Jel vazi pravna sigurnost za stare ili su gradjani drugog reda.Bolonja se odvija nevezano za s.s. Zasto se pominje Ustavno pravo koje ima svoju materiji-istorijat,licna i politicka pravo,drustveni,politicki(polupredsednicki sistem nas-francuska...usa predsednicki)i izborni sistem, Salemander(prekrajanje izbornih jedinica-usa), dzepni veto-usa. Svi modeli i sistemi se uce nevezano za nas. Tako i da se nas promeni poznat je. Sa druge strane znanje je kapital. Ko ima info ima sve. Kod nas ima 6%visokoobrazovanih. U slucaju velikih investicija ko ce upravljati sistemima
. Bicemo kolonija gde ce stranci upravljati nasom radnom snagom.najveci problem srbije a mi se rasipamo resursima znanja. Nemackoj treba 450000inzenjera da bi povecala bdp 5%. Oni koji su upisali za vreme sverca fakultet danas su ih sverceri pregazili

b

pre 7 godina

Imam jedan ispit do kraja,drugarica samo diplomski...placam dva puta godisnje po 12000 obnovu.Svaki put platim ispit 2000.Kome ja smetam?Nismo svi stari studenti isti.Oni koji,kako kazete,nisu krocili na fak. deset godina,oni ocito ne planiraju da zavrse,ali sto mi da nastradamo?Usput vec radim...nije meni bitan status akademskog gradjanina,bitno mi je da zavrsim nesto sto sam zapocela.Da ne govorim o polozenim sestosemestr. ispitima,koji bolonjci ni ne znaju sta je to...

No 2.

pre 7 godina

Није ми јасно зашто се у дискусују укључују људи који не знају скоро ништа о овој теми? Као прво када су тзв. стари или како неки посебно воле да кажу вечити студенти а у ствари предболоњци, јер ако постоје болоњци ваљда по ср о се и предболоњци, јер историја не почиње сваком "реформом" просвете; су уписали студијске програме који НЕ ОГРАНИЧАВАЈУ ДУЖИНУ СТУДИРАЊА те свако накнадно ограничење представља ускраћивање стечених права или ако више волите мењање правила у току саме "игре" што довољно говори колико постоји правне државе у нас. Као друго а можда још важније, ови људи цену своје "глупости, лењости, незаинтересованости" сносе сами заједно са онима који их помажу а ДРЖАВУ И ФАКУЛТЕТЕ НЕ КОШТАЈУ НИ ЦВОЊКА јер свако полагање испита плаћају као и обнове године али то није доста па би неко да им додатно завуче руку у џеп, наплаћујући им прелазак на "БОЛОЊУ" што је и поента целе приче. Разним душебрижнима желим да у своју фирму запосле неког са дипломом инстант -приватног факултета где лакше пада плафон него студент на испиту или још боље неког ко је одмах пазарио диплому ђутуре, јер су они паментији, кад се секирају "ко ће њих да запосли". Поздрав за ботове г.Шувакова и све душебрижнике и да их разочарам продужења ће бити на жалост њих и разних других задушних баба или ће бити колективна тужба против државе па ће цену да плате они који су најмање криви тј.порески обвезници, у осталом читајте за познати случај са студентом права из Загреба. I SUIS PREDBOLONJAC

lajtmotiv

pre 7 godina

5000 puta najmanje 1000 evra dodatnih troskova zbog ovoga je 5 miliona evra.
Kad se na srpski prevede tih 2% to je vise od 5 miliona evra.
2%+rok=5 miliona evra.

Dosta je bilo studiranja, sad da pocnete malo da radite

pre 7 godina

Jel to ovi sto kupuju diplome pricaju o vecitim studentima i kvalitetu skolovanja? Gospodo, na Zapadu se ceni rad i znanje, tamo ljudi koji od posla ne stignu, zavrse fakultet u 60-tim godinama, kad odu u penziju. Ali, Boze moj, daleko smo mi od normalne zemlje, kod nas se ceni taj papir, a to sto nemate nista u glavi, nema veze.
(Kirito, 24. jul 2016 14:49)

Moze malo konkretnije, o kom to Zapadu pricas? Ja zivim na tom Zapadu i znam da oni koji ovde ne zavrse fakultet u roku voze taksi ili upisu neki drugi fakultet. Vecito zavrsavati fakultet koji si nekada davno upisao ovde ne postoji. Znaci, Ili u roku, ili letis. U Srbiji mnogo ljudi glorifikuje Zapad, kao na Zapadu je sve OK, sve je moguce, pri cemu su cinjenice suprotne onome sto prosecni Srbin za koga inostranstvo pocinje vec prilikom napustanja sopstvenog dvorista misli. To sto je Srbija dozvoljavala kad je studiranje u pitanju, toga nema nigde na svetu. E zbog toga je Srbija banana republika, a ne zbog onoga sto prosecni Srbin misli.

samo udri po najslabijima

pre 7 godina

Svi blistavi reformski zakoni u kojima su zacrtavani rokovi su menjani i rokovi bezbroj puta produzavani.
To je zato sto su ti zakoni pisani bezveze a resenja koja su tamo zapisana su stetna i nemaju veze sa realnim zivotom.
Svi ti zakoni su menjani u pet do 12.Tako ce biti i sa ovim zakonom.Nece on biti promenjen zato sto valja vec zato sto ne valja i jer pravi stetu velikom broju ljudi a nikome ne donosi korist,a najmanje dokonim botkomentatorima ovde.
Mogu oni i da ga ne promene, i da insistiraju da kazne 15ak hiljada ljudi, ni to ne bi bilo cudno.Mogu da im naprave stetu,samo ne znam ko ce da ima korist od njihove stete.

samo udri

pre 7 godina

@Dosta je bilo 24. jul 2016 16:01
Ne lete ovde studenti,mogu i dalje da studiraju, samo se prebace na Bolonju.
Ako imate zelju da zabranite studiranje posle roka onda to i uradite.Nemojte ovo predstavljati kao zabranu,ovo je formalnost smisljena da se uzmu evri od onoga ko hoce da zavrsi.
Niko od studenata ne zivi od studiranja,niti zivi od vazduha.Sto znaci da radi jer od necega moraju da se plate racuni.Kad polaze ispit taj student to placa.Sto znaci da mora da zaradi, ne pada mu s neba.
Hocete da im zabranite da zavrse.
Zabranite.Posaljite ih na Goli otok ako hocete.
Kaznite ih, oduzmite im sansu da napreduju i naterajte ih da rade u pelenama za 200 evra.
kakve vi koristi imate od toga niko ne zna, ali samo udrite.

pare su razlog

pre 7 godina

Ovim rokom se ne zabranjuje studiranje, vec se samo namece da se plati jos dodatnih par hiljada evra.

Ako je nekome cilj da zabrani sticanje diplome posle odredjenog roka, onda treba to da zabrane.
Da je to njima cilj to bi i uradili.
Cilj je da uzmu pare, sve ostalo ostaje isto.

Naravno uvek mozes kupiti diplomu,i zaposliti se preko stranke, to niko ne kaznjava, kaznjavaju se oni koji bi da diplomu steknu posteno i legalno.

Ispit se ne polaze na lepe oci, da bi polozio moras da znas.
Zasto bi nekoga sprecavali da pokaze da li zna. Ako zna polozice,a ko ne zna nece.

Kakvu stetu ima narod u Srbiji sto ce neko dobiti sansu da polaze ispite koje je odslusao? Ako ne zna nece poloziti. Ko ima stetu od toga? Niko.
Sto im se onda brani da zavrse sto su zapoceli?

Student iz Minhena

pre 7 godina

Na zapadu mozete da zavrsavate fakultet kad god zelite, vecernje skole su vam na raspolaganju za zaposlene i strucno usavrsavanje je obavezno i kada ga zavrsite.
(Uci se stalno, 24. jul 2016 11:32)

To nije tacno. Ja studiram na tom Zapadu, u Nemackoj, u Minhenu, i ovde je situacija sledeca: Za 'Bachelor' je predvidjeno 6 semestara (3 godine), ali imas jos dva semestra fore u slucaju da ne zavrsisu u roku od predvidjenih 6 semestara. Znaci imas ukupno 8 semestara (4 godine) da zavrsis fakultet. Ako u tom roku ne zavrsis, letis sa fakulteta kao da nikad nisi studirao. Znaci, institucija vecitog studiranja ovde ne postoji.

manje pakosti

pre 7 godina

Ti studenti nisu problem nikome a najmanje komentatorima ovde.
Ne placaju komentatori nista tim studentima, sve svoje troskove ti studenti sami moraju da placaju i sami da polazu ispite, nisu oni na budzetu, niko im nista ne poklanja,niti ce dobiti posao na poklon ako zavrse.I ono sto su do sad polozili sami su platili i sami polozili.Ako su nekome problem, ti studenti su problem jedino sebi,vec su u teskoj situaciji zasto neko ima zelju da im njihovu tesku situaciju jos vise oteza?

otimacina para

pre 7 godina

Nije sustina u roku, sustina je u parama.U pitanju su milioni evra.

I sa rokom i bez roka sve je isto, jedina razlika je ako ostane rok mora se platiti mnogo vise ovima koji na tom roku toliko insistiraju.

Nije njih briga ni za kakav kvalitet obrazovanja, ni za kakav rok, ni za kakvu pravdu, oni hoce pare.

Nisu oni ni Bolonjom ni rokovima podigli kvalitet obrazovanja uopste.
Njih to i ne interesuje, interesuje ih da uzmu jos vise para.

nbt

pre 7 godina

Општи интереси морају бити изнад појединачних. Циркус са вечитим студентима и "статусом студента" из времена комунизма треба што окончати. Сада је право време. Студент је онај који студира, а не онај који има тај статус стечен тако што је некада (случајно) ушетао на факултет. Баш као и ученик средње школе. Број рокова који је до јуче био главна "важна" тема, министарство просвете је елегантно решило и о томе се више не прича. Не сумњам да ће и "вечити студенти" постати "историја". Држава треба да се бави квалитетом, а не хировима појединаца. Све похвале за министарство овај пут!
(Стари свршени студент, 24. jul 2016 12:10)

Bravo brate Bote! Hoćemo li još da trpimo bahatost ovih koji nas vode na dno? Pa naravno da hoćemo, jaki smo na rečima ovde u komentarima, zar je to malo?

Kirito

pre 7 godina

Jel to ovi sto kupuju diplome pricaju o vecitim studentima i kvalitetu skolovanja? Gospodo, na Zapadu se ceni rad i znanje, tamo ljudi koji od posla ne stignu, zavrse fakultet u 60-tim godinama, kad odu u penziju. Ali, Boze moj, daleko smo mi od normalne zemlje, kod nas se ceni taj papir, a to sto nemate nista u glavi, nema veze.

Shumadinac

pre 7 godina

Svi bi u fotelje a niko da radi. Komoleks vecitog studenta nikako da se ugasi. Dosta je bilo... nije svako za doktora ili inzinjera shvati marvo.

Someone

pre 7 godina

U EU ako padneš tri puta ispit - letiš. Žao mi je, ali smatram da ako neko nije završio fakultet 20 godina, nema šta da se vodi kao student. Bilo bi bolje da te pare za ispite i školarinu iskoristite za nešto pametnije, a ne da se i dalje zamlacuju sa diplomom.

Mare

pre 7 godina

Šta košta državu da produži rok, ništa, ali ako ne produži rok, stari studenti se prebacuju na privatni da bi sačuvalli koliko toliko ispite i lakše završili i tu dolazimo do razloga. Lobi privatnih fakulteta stoji iza ovog Šuvakova, koji nadam se još nekoliko dana će biti u ministarstvu.

I još nešto večiti studenti, nisu loši studenti, imaju prosek ocena veći od prosečnog studenta, i to dobro zna Šuvakov.

Џедај

pre 7 godina

Овде се заборављају студенти који су у фази израде доктората по старом закону. По старом закону, највиши степен образовања (где су се полагали испити) је био магистеријум. Докторат је био титула, тј. за добијање титуле доктора наука није се ишло у неку школу, већ је било потребно истраживање које је обавезно морало да има исказан научни допринос. По новом закону за звање доктора наука иде се у школу, слично као раније за магистарске студије. Ако смо изједначили ранију диплому са садашњим називом мастера, тада је претходни магистеријум био веома близак садашњим докторским студијама. Поредећи неке системе образовања у свету може се закључити да се наша претходна титула "др" више вреднује од титуле "PhD".
Треба мислити и на оне који су у некој фази израде доктората по старом закону (пријављена тема, усвојен извештај комисије за оцену подобности, предат рад, усвојен извештај комисије о оцени рада итд.). Ружно је, да се не спомиње било шта што има и законске основе, да се овим студентима практично онемогући да свој рад доведу до краја. Уписивање на докторске студије по новом закону, осим што доводи до додатног трошка, у нашим условима значи да ће им бити наметнуто и полагање још неких испита (фамозна еквиваленција која још само код нас постоји) и да ће израда доктората, која је код неких у завршној фази, бити одложена на дуже време.

buci89

pre 7 godina

Vecina ovih vjecitih studenata studira u kafanama i klubovima i sprema ispite iz skripte 3 dana pred ispit! znam to zato sto sam sve prosao i vidio! (cast onima sto ih je muka natjerala da rade dok studiraju) i ne kazem da je sistem idealan ali ako hoces da zavrsis skolu onda lijepo zagrij stolicu!

drax

pre 7 godina

Zato sam ja upisao Megatrend zavrsavao sam dvogodisnju 6 godina od toga 3-4 nisam se ni pojavio tamo a kada sam na kraju dosao po zadnja 3 ispita dao sam im 1 apsolvenski i nastavio tamo gde je i ostalo uzeo diplomu i dovidjenja.Ako placam za te ispite knjige skolarine i apsolventske ima da polazem ispite kad ja hocu i kada meni odgovara.Tako treba i na drzavnim da bude ali cim je nesto drzavno onda neki sljam dodje i glumi ludilo i neku veliku pamet pa menja svaki cas pravila.A da ne pominjem profesore koji su blago receno psihopate i koji kao da zovu da ih neko premlati za odvratno ponasanje.Da znam ovo sto znam ne bih ni upisivao srednju skolu a kamo li fakultete i vise.Sta cemi to u zivotu kada se sve zavrsava preko veza i partije.

wodowodikanalizacija

pre 7 godina

Nase velike vodje su rekle svoje,nema potrebe za skolovanim ljudia,vec nisko obrazovani "radnicki" narod koji je spreman i srecan da radi za minimalac od 20.000, sa pelenama na radnom mestu u proizvodnoj robovlasnickoj drzavi....kraj

Стари свршени студент

pre 7 godina

Општи интереси морају бити изнад појединачних. Циркус са вечитим студентима и "статусом студента" из времена комунизма треба што окончати. Сада је право време. Студент је онај који студира, а не онај који има тај статус стечен тако што је некада (случајно) ушетао на факултет. Баш као и ученик средње школе. Број рокова који је до јуче био главна "важна" тема, министарство просвете је елегантно решило и о томе се више не прича. Не сумњам да ће и "вечити студенти" постати "историја". Држава треба да се бави квалитетом, а не хировима појединаца. Све похвале за министарство овај пут!

naucnik

pre 7 godina

Anja, konkretno ovaj "indijanac" koga komentarises je bio mnogo bolji student od tebe na vrhunskom fakultetu (izguglaj na kom kad se do sada nisi potrudila). Takodje, osvajao je olimpijske medalje, i napisao je radove za najbolje svetske naucne casopise, i mozemo samo biti srecni sto je i dalje u zemlji.
Mozes da se pravdas time da svi drugi nisu na tako dobrom fakultetu kao ti ili slicno, a mozes u da preispitas svoja opravdanja (moze ti pomoci).

11

pre 7 godina

@uci se stalno

Druze kad kazes na zapadu postoje fakulteti i izjednacis ih s vecernjim skolama tamo, pravis takvu netacnu generalizaciju da je to nenormalno. U Nemackoj npr. ne mozes sa vecernjom skolom da upises master nikako, iz prostog razloga sto se ne tretira kao fakultet ili bachelor, vec kao kod nas visa ili tip doskolovavanja. Same vecernje skole imaju razlicite formate i trajanja, i sustina je da su napravljene za ljude koji vec rade sa odredjenim stepenom, a zele da napreduju par pozicija u usko specijalizovanoj oblasti ili da promene zanimanje. A tacno je da 'na zapadu' mozes da upises fakultet bilo kada, samo moras da polazes ispite, iako zavisi od fakulteta do fakulteta prisustvo na predavanjima nije obavezno.
Sto se tice teme, mislim da je svako studiranje preko 8 godina zrelo za neko zivotno preispitivanje. Vidim u komentarima da ima ljudi koji studiraju godinama i imaju dobar prosek, ali takve tokom studija licno nisam upoznao. Ljude koji znam da studiraju 'vecito' blago receno ne znanima fakultet vec su samo zaglavljeni u zivotu, bez uvrede prema bilo kome, a fakultet koriste kao izgovor za to. Imao sam kolege i drugare, kojima su roditelji ostajali bez posla, umirali, bili bolesni, koji su morali da skoluju bracu i sestre tokom studija i opet su posle pet ili sedam godina uspesno zavrsili fakultet.

Jabučilo

pre 7 godina

Otkad znam za sebe (i sam sam studirao i završio državni fakultet za 4 i po godine) studenti se uvek bune za rokove i uslove. Ni ovo sad nije ništa novo. Možda rešenje koje je usvojila Vlada nije najelegantnije, ali nije ni nepošteno. Uostalom, studenti koji "greju stolicu" uvek su se ponajmanje bunili za uslove studiranja.

Dej@n

pre 7 godina

Jeste veliki problem, ali.... Svaki student kada se upisuje "prihvata" samim svojim upisom činjenicu da su studije koje je upisao mora završiti u roku od 8 godina, odnosno dva ciklusa (4+4) ili mora usklađivati svoje studije sa novim planom i programom koji važi posle tih 8 godina za koje vreme nije završio studije. Zašto nije, to je njegov problem (ako je student bolestan status miruje). Imate puno razloga koji ne piju vodu. Tom logikom, mi koji smo u roku završili, treba da tražimo veću platu za istu stručnu spremu jer smo završili u roku?!

nn

pre 7 godina

Ovako su na predlog produzenja prosle god. u BiH, zemlji "sa losijim kvalitetom obrazovanja" gdje je rok produzen na sept. 2018.g reagovali oni koji se studentima stvarno bave:

"Ukoliko se njima ne produži rok oni će se susresti s mnogim problemima. Mnogi predmeti koji se sad slušaju oni nisu imali, i obrnuto. Osim toga, student koji je peta godina po starom sistemu bio bi treća ukoliko bude morao ići po bolonji. Zato je taj prijedlog koji će se naći u Skupštini opravdan i dobar – kaže Fejzić.(dekan Veterinarskog fakulteta )

Prijedlog odluke koji će se naći pred poslanicima Skupštine, pohvalio je i dekan Mašinskog fakulteta Ejub Džaferović.
"Nas ništa ne košta da im se produži rok a njima će mnogo značiti" – ističe Džaferović.

I poslanici...
"Ukoliko se ne produži zakonski rok za okončanje studija po starom sistemu studija veliki broj studenata će biti u situaciji da pri kraju svog studija, u postupku ekvivalencije, budu upisani, zbog razlike u nastavnim planovima i programima), na neku od već završenih godina studija...
Istakao je da bi studenti bili izloženi dodatnim finansijskim opterećenjima, jer bi bili obavezni platiti godinu studija koju su "u principu" već bili položili.
- Osim za studente, ovo bi predstavljalo opterećenje i za fakultete, zbog obaveze da osiguraju dodatne infrastrukturne kapacitete za realizaciju nastavnog procesa."

itd.

pseudo_slucajno

pre 7 godina

Na magistarskim studijama imam prosek 10.00. Ne mogu da se uskladim sa mentorom jer sam kasno shvatio da on trazi jos nesto pored znanja a ja para nemam. Jedva imam para da platim odbranu teze. Ja cekam da mentor umre ili odustane da radi, jer iako je odavno trebalo da prepusti katedru drugima on radi.
Sad meni ce sve to sto sam radio da se izbrise gumicom sa vrha olovke nekog tamo.

Dusan

pre 7 godina

Mnogi od ovih "studenata" imaju decu. Ja bih za svako dete dao po jos jednu godinu fore. Mislim da bi to bilo odgovorno prema buducnosti ove drzave.

zdravko

pre 7 godina

Sve ce sada da ih puste fakulteti vec uveliko rade na tome.Dobicemo inzenjere neznalice profesore neznalice i doktore neznalice koji su studirali dvadeset godina.

ne uce vas etiku na fakultetu?

pre 7 godina

Nije resenje proterivati profesore koji nam neodgovaraju, nego naci sistem u kome ima manje zloupotreba. Postoje zalbe, komisije i mozete da trazite drugog mentora a ne da cekate nesto lose da im se desi.

Anja

pre 7 godina

Tzv. sam "večiti student". Stojim iza svakog svog ispita, prosek mi je 9.2, za razliku od ovih indijanaca, političara, ministara, predsednika koji samo protrce kroz fakultete. Svi smo mi mogli odavno da pređemo na privatni ali ne želimo diplomu kaubojskog fakulteta. Stalo nam je do znanja kako god se drugima činilo. A sada ti isti sumnjivog morala i diploma sebi daju za pravo da kroje nečiju sudbinu. Sramota!

3258

pre 7 godina

Važno je da su ti koji odlučuju i krše ljudska prava,završili studije na grbači ovog naroda.država nema krivice i udela u tome što je narod bez posla i mladi morali da se zaposle ili čak da rade više poslova da bi izdržavali porodice i pomagali roditelje.SRAMOTA

naselje

pre 7 godina

Nije mi ovo jasno. Tzv. veciti nikome nista ne kradu, nikome ne smetaju i nista im se ne poklanja. Obnove se, bas kao i izlasci na ispite, posebno placaju. Pride su mnogi od njih, kroz su i samofinansiranje svoje studije davno "kupili". U normalnoj zemlji niko nema pravo da ti to oduzme.
Ali mi smo ocito i dalje komunisticka zemlja u kojoj drzavni sluzbenici imaju moc da se igraju ljudima kao da su lutke na koncu. Nekom tamo partijskom birokrati suvakovu se ukazala prilika da se mesa u tudje zivote i on je ne propusta

mile

pre 7 godina

Ovaj lik je odlazeci,kao i sam ministar,ne vidim u cemu je potreba sa se na kraju mandata glumi sprovodjenje zakona i argumentacija koja ne pije vodu.Ti ljudi nista ne kostaju ni drzavu ni fakultete,i sad zbog hira dva coveka ne mogu da ostvare zapoceto,nadam se da do septembra ako onaj konacno formira Vladu da ce novo ministarstvo imati malo zdravog razuma i oko ovog i oko niz drugih pitanja za koje su ovi ljudi pokazali da su nedorasli.

Uci se stalno

pre 7 godina

Na zapadu mozete da zavrsavate fakultet kad god zelite, vecernje skole su vam na raspolaganju za zaposlene i strucno usavrsavanje je obavezno i kada ga zavrsite.

OK

pre 7 godina

U celoj ovoj priči oko definitivnog prelaska sa starog programa na novi, nije mi jasna sledeća situacija, pa ću zamoliti da mi neko pojasni. Seldi opis hipotetičkog slučaja.

Napustila je faks pre 20. godina, nakon odslušane III godine (Srbija, sakncije, tri rata, bolesti, uopšte nije hipotetički slučaj). U medjuvremenu joj se 'dogodio život', nije gubila vreme, ima uspešnu karijeru, porodicu itd ( što verujem da je nebitno, ali upotpunjuje sliku i govori o tome da nije baš 'bila nigde' prethodno vreme, čučala u žbunju i da joj vijuge i dalje savršeno rade). Sada se vraća a faks i želi da ga završi po bilo kojem važećem programu. Studijska grupa na kojoj je bila i dalje postoji, dvosemestralni predmeti su podeljeni na dva jednosemestralna, i ceo program se razlikuje za još dva predmeta koji su dodati. Mogući odgovori su :

1 - Da, ti možeš da upišeš fakultet. Upisuješ III godinu, studiraćeš po novom programu i snosićeš troškove svog studiranja.

2 - Da, ti možeš da upišeš fakultet. Polažeš prijemni ispit za upis u I godinu.

Hvala,

OK

Ariel

pre 7 godina

Uskoro su svi oni bivši tako da dzukci laju karavani prolaze. E a nije vas sramota pored svih sega mega predsednika i ministara a dotični pomoćnik je bivši večiti student.

Вечити

pre 7 godina

Дакле, студирам већ 15 година,тј апсолвент сам последњих 7. Из стручних предмета имам високе оцене а студије не завршавам јер сам стално на терену. У свом послу сам достигао висок ниво, шта сам онда ја? Мање квалитетан? Вучем један испит 7 година јер професор има неизлечиве комплексе. Да напустим студије, да останем без дипломе? Кад је почела Болоња одмах су ме пребацили, нико ме ништа није питао, преко ноћи дуплирани испити, колоквијуми са оценама обрисани јер се прешло на систем бодовања. А при том кад се скупи одређен број бодова ослобађаш се испита? Никад није тако било у пракси. И на крају, обори вас на усменом и врати вас да полажете писмени и ако нису везани једно за друго. Откуд некоме право да вам брише и одузима положено? Дилетанти!!!!

lala

pre 7 godina

"Mislim da je vreme da se posvetimo više onim dobrim studentima i njihovim problemima"... dobar student je dobar i za njega nema problema, a veciti je u problemu! Treba pomoci losim studentima da budu bolji, vecitima da zavrse, sta ima da pomazes studentu koji redja desetke?? I tako je ovde oduvek, motivisu motivisane, a lose zapostavljaju, samo gledaju da ih se ratosiljaju. To je los sistem rada, zato ovde i imas vecite studente, a u EU ni ne znaju sta to znaci.

bts

pre 7 godina

Fakultet i nije neki vrh obrazovanja i znanja. Ti veciti koji bi ga i sad zavrsili nista se ne bi unapredili. Verovatno im zvanje treba radi bodova za plate ili ono cisto kad su se trudili toliko da nije besciljno bilo. Al jbg, treba se pomiriti da covek nije za nesto kad vec ne moze normalno sa tim da svrsi, i da nastavi dalje... Boli kontam, ali jbg. Ako vec bude uporan nek krene tu bolonju, nije smak sveta.

Kibox

pre 7 godina

Vrhunski studentima nista nije problem, i da ociste godinu sa prosekom preko 9 za budzet. Ali nisu svi takvi. Ima sposobnih i inteligentnih ljudi koji zavrsavaju i na samofinansiranju i na budžetu sa manjim prosekom. Ali poenta je uprave fakulteta dodatno maltretiraju studente, sa zastarelim programima, raznim nametima, neosnovanim placanjima itd, to su problemi svih studenata.

Anja

pre 7 godina

Tzv. sam "večiti student". Stojim iza svakog svog ispita, prosek mi je 9.2, za razliku od ovih indijanaca, političara, ministara, predsednika koji samo protrce kroz fakultete. Svi smo mi mogli odavno da pređemo na privatni ali ne želimo diplomu kaubojskog fakulteta. Stalo nam je do znanja kako god se drugima činilo. A sada ti isti sumnjivog morala i diploma sebi daju za pravo da kroje nečiju sudbinu. Sramota!

lala

pre 7 godina

"Mislim da je vreme da se posvetimo više onim dobrim studentima i njihovim problemima"... dobar student je dobar i za njega nema problema, a veciti je u problemu! Treba pomoci losim studentima da budu bolji, vecitima da zavrse, sta ima da pomazes studentu koji redja desetke?? I tako je ovde oduvek, motivisu motivisane, a lose zapostavljaju, samo gledaju da ih se ratosiljaju. To je los sistem rada, zato ovde i imas vecite studente, a u EU ni ne znaju sta to znaci.

Вечити

pre 7 godina

Дакле, студирам већ 15 година,тј апсолвент сам последњих 7. Из стручних предмета имам високе оцене а студије не завршавам јер сам стално на терену. У свом послу сам достигао висок ниво, шта сам онда ја? Мање квалитетан? Вучем један испит 7 година јер професор има неизлечиве комплексе. Да напустим студије, да останем без дипломе? Кад је почела Болоња одмах су ме пребацили, нико ме ништа није питао, преко ноћи дуплирани испити, колоквијуми са оценама обрисани јер се прешло на систем бодовања. А при том кад се скупи одређен број бодова ослобађаш се испита? Никад није тако било у пракси. И на крају, обори вас на усменом и врати вас да полажете писмени и ако нису везани једно за друго. Откуд некоме право да вам брише и одузима положено? Дилетанти!!!!

Kibox

pre 7 godina

Vrhunski studentima nista nije problem, i da ociste godinu sa prosekom preko 9 za budzet. Ali nisu svi takvi. Ima sposobnih i inteligentnih ljudi koji zavrsavaju i na samofinansiranju i na budžetu sa manjim prosekom. Ali poenta je uprave fakulteta dodatno maltretiraju studente, sa zastarelim programima, raznim nametima, neosnovanim placanjima itd, to su problemi svih studenata.

Ariel

pre 7 godina

Uskoro su svi oni bivši tako da dzukci laju karavani prolaze. E a nije vas sramota pored svih sega mega predsednika i ministara a dotični pomoćnik je bivši večiti student.

naselje

pre 7 godina

Nije mi ovo jasno. Tzv. veciti nikome nista ne kradu, nikome ne smetaju i nista im se ne poklanja. Obnove se, bas kao i izlasci na ispite, posebno placaju. Pride su mnogi od njih, kroz su i samofinansiranje svoje studije davno "kupili". U normalnoj zemlji niko nema pravo da ti to oduzme.
Ali mi smo ocito i dalje komunisticka zemlja u kojoj drzavni sluzbenici imaju moc da se igraju ljudima kao da su lutke na koncu. Nekom tamo partijskom birokrati suvakovu se ukazala prilika da se mesa u tudje zivote i on je ne propusta

mile

pre 7 godina

Ovaj lik je odlazeci,kao i sam ministar,ne vidim u cemu je potreba sa se na kraju mandata glumi sprovodjenje zakona i argumentacija koja ne pije vodu.Ti ljudi nista ne kostaju ni drzavu ni fakultete,i sad zbog hira dva coveka ne mogu da ostvare zapoceto,nadam se da do septembra ako onaj konacno formira Vladu da ce novo ministarstvo imati malo zdravog razuma i oko ovog i oko niz drugih pitanja za koje su ovi ljudi pokazali da su nedorasli.

3258

pre 7 godina

Važno je da su ti koji odlučuju i krše ljudska prava,završili studije na grbači ovog naroda.država nema krivice i udela u tome što je narod bez posla i mladi morali da se zaposle ili čak da rade više poslova da bi izdržavali porodice i pomagali roditelje.SRAMOTA

Uci se stalno

pre 7 godina

Na zapadu mozete da zavrsavate fakultet kad god zelite, vecernje skole su vam na raspolaganju za zaposlene i strucno usavrsavanje je obavezno i kada ga zavrsite.

pseudo_slucajno

pre 7 godina

Na magistarskim studijama imam prosek 10.00. Ne mogu da se uskladim sa mentorom jer sam kasno shvatio da on trazi jos nesto pored znanja a ja para nemam. Jedva imam para da platim odbranu teze. Ja cekam da mentor umre ili odustane da radi, jer iako je odavno trebalo da prepusti katedru drugima on radi.
Sad meni ce sve to sto sam radio da se izbrise gumicom sa vrha olovke nekog tamo.

wodowodikanalizacija

pre 7 godina

Nase velike vodje su rekle svoje,nema potrebe za skolovanim ljudia,vec nisko obrazovani "radnicki" narod koji je spreman i srecan da radi za minimalac od 20.000, sa pelenama na radnom mestu u proizvodnoj robovlasnickoj drzavi....kraj

nn

pre 7 godina

Ovako su na predlog produzenja prosle god. u BiH, zemlji "sa losijim kvalitetom obrazovanja" gdje je rok produzen na sept. 2018.g reagovali oni koji se studentima stvarno bave:

"Ukoliko se njima ne produži rok oni će se susresti s mnogim problemima. Mnogi predmeti koji se sad slušaju oni nisu imali, i obrnuto. Osim toga, student koji je peta godina po starom sistemu bio bi treća ukoliko bude morao ići po bolonji. Zato je taj prijedlog koji će se naći u Skupštini opravdan i dobar – kaže Fejzić.(dekan Veterinarskog fakulteta )

Prijedlog odluke koji će se naći pred poslanicima Skupštine, pohvalio je i dekan Mašinskog fakulteta Ejub Džaferović.
"Nas ništa ne košta da im se produži rok a njima će mnogo značiti" – ističe Džaferović.

I poslanici...
"Ukoliko se ne produži zakonski rok za okončanje studija po starom sistemu studija veliki broj studenata će biti u situaciji da pri kraju svog studija, u postupku ekvivalencije, budu upisani, zbog razlike u nastavnim planovima i programima), na neku od već završenih godina studija...
Istakao je da bi studenti bili izloženi dodatnim finansijskim opterećenjima, jer bi bili obavezni platiti godinu studija koju su "u principu" već bili položili.
- Osim za studente, ovo bi predstavljalo opterećenje i za fakultete, zbog obaveze da osiguraju dodatne infrastrukturne kapacitete za realizaciju nastavnog procesa."

itd.

Dusan

pre 7 godina

Mnogi od ovih "studenata" imaju decu. Ja bih za svako dete dao po jos jednu godinu fore. Mislim da bi to bilo odgovorno prema buducnosti ove drzave.

Џедај

pre 7 godina

Овде се заборављају студенти који су у фази израде доктората по старом закону. По старом закону, највиши степен образовања (где су се полагали испити) је био магистеријум. Докторат је био титула, тј. за добијање титуле доктора наука није се ишло у неку школу, већ је било потребно истраживање које је обавезно морало да има исказан научни допринос. По новом закону за звање доктора наука иде се у школу, слично као раније за магистарске студије. Ако смо изједначили ранију диплому са садашњим називом мастера, тада је претходни магистеријум био веома близак садашњим докторским студијама. Поредећи неке системе образовања у свету може се закључити да се наша претходна титула "др" више вреднује од титуле "PhD".
Треба мислити и на оне који су у некој фази израде доктората по старом закону (пријављена тема, усвојен извештај комисије за оцену подобности, предат рад, усвојен извештај комисије о оцени рада итд.). Ружно је, да се не спомиње било шта што има и законске основе, да се овим студентима практично онемогући да свој рад доведу до краја. Уписивање на докторске студије по новом закону, осим што доводи до додатног трошка, у нашим условима значи да ће им бити наметнуто и полагање још неких испита (фамозна еквиваленција која још само код нас постоји) и да ће израда доктората, која је код неких у завршној фази, бити одложена на дуже време.

Mare

pre 7 godina

Šta košta državu da produži rok, ništa, ali ako ne produži rok, stari studenti se prebacuju na privatni da bi sačuvalli koliko toliko ispite i lakše završili i tu dolazimo do razloga. Lobi privatnih fakulteta stoji iza ovog Šuvakova, koji nadam se još nekoliko dana će biti u ministarstvu.

I još nešto večiti studenti, nisu loši studenti, imaju prosek ocena veći od prosečnog studenta, i to dobro zna Šuvakov.

OK

pre 7 godina

U celoj ovoj priči oko definitivnog prelaska sa starog programa na novi, nije mi jasna sledeća situacija, pa ću zamoliti da mi neko pojasni. Seldi opis hipotetičkog slučaja.

Napustila je faks pre 20. godina, nakon odslušane III godine (Srbija, sakncije, tri rata, bolesti, uopšte nije hipotetički slučaj). U medjuvremenu joj se 'dogodio život', nije gubila vreme, ima uspešnu karijeru, porodicu itd ( što verujem da je nebitno, ali upotpunjuje sliku i govori o tome da nije baš 'bila nigde' prethodno vreme, čučala u žbunju i da joj vijuge i dalje savršeno rade). Sada se vraća a faks i želi da ga završi po bilo kojem važećem programu. Studijska grupa na kojoj je bila i dalje postoji, dvosemestralni predmeti su podeljeni na dva jednosemestralna, i ceo program se razlikuje za još dva predmeta koji su dodati. Mogući odgovori su :

1 - Da, ti možeš da upišeš fakultet. Upisuješ III godinu, studiraćeš po novom programu i snosićeš troškove svog studiranja.

2 - Da, ti možeš da upišeš fakultet. Polažeš prijemni ispit za upis u I godinu.

Hvala,

OK

bts

pre 7 godina

Fakultet i nije neki vrh obrazovanja i znanja. Ti veciti koji bi ga i sad zavrsili nista se ne bi unapredili. Verovatno im zvanje treba radi bodova za plate ili ono cisto kad su se trudili toliko da nije besciljno bilo. Al jbg, treba se pomiriti da covek nije za nesto kad vec ne moze normalno sa tim da svrsi, i da nastavi dalje... Boli kontam, ali jbg. Ako vec bude uporan nek krene tu bolonju, nije smak sveta.

Kirito

pre 7 godina

Jel to ovi sto kupuju diplome pricaju o vecitim studentima i kvalitetu skolovanja? Gospodo, na Zapadu se ceni rad i znanje, tamo ljudi koji od posla ne stignu, zavrse fakultet u 60-tim godinama, kad odu u penziju. Ali, Boze moj, daleko smo mi od normalne zemlje, kod nas se ceni taj papir, a to sto nemate nista u glavi, nema veze.

manje pakosti

pre 7 godina

Ti studenti nisu problem nikome a najmanje komentatorima ovde.
Ne placaju komentatori nista tim studentima, sve svoje troskove ti studenti sami moraju da placaju i sami da polazu ispite, nisu oni na budzetu, niko im nista ne poklanja,niti ce dobiti posao na poklon ako zavrse.I ono sto su do sad polozili sami su platili i sami polozili.Ako su nekome problem, ti studenti su problem jedino sebi,vec su u teskoj situaciji zasto neko ima zelju da im njihovu tesku situaciju jos vise oteza?

samo udri

pre 7 godina

@Dosta je bilo 24. jul 2016 16:01
Ne lete ovde studenti,mogu i dalje da studiraju, samo se prebace na Bolonju.
Ako imate zelju da zabranite studiranje posle roka onda to i uradite.Nemojte ovo predstavljati kao zabranu,ovo je formalnost smisljena da se uzmu evri od onoga ko hoce da zavrsi.
Niko od studenata ne zivi od studiranja,niti zivi od vazduha.Sto znaci da radi jer od necega moraju da se plate racuni.Kad polaze ispit taj student to placa.Sto znaci da mora da zaradi, ne pada mu s neba.
Hocete da im zabranite da zavrse.
Zabranite.Posaljite ih na Goli otok ako hocete.
Kaznite ih, oduzmite im sansu da napreduju i naterajte ih da rade u pelenama za 200 evra.
kakve vi koristi imate od toga niko ne zna, ali samo udrite.

b

pre 7 godina

Imam jedan ispit do kraja,drugarica samo diplomski...placam dva puta godisnje po 12000 obnovu.Svaki put platim ispit 2000.Kome ja smetam?Nismo svi stari studenti isti.Oni koji,kako kazete,nisu krocili na fak. deset godina,oni ocito ne planiraju da zavrse,ali sto mi da nastradamo?Usput vec radim...nije meni bitan status akademskog gradjanina,bitno mi je da zavrsim nesto sto sam zapocela.Da ne govorim o polozenim sestosemestr. ispitima,koji bolonjci ni ne znaju sta je to...

pare su razlog

pre 7 godina

Ovim rokom se ne zabranjuje studiranje, vec se samo namece da se plati jos dodatnih par hiljada evra.

Ako je nekome cilj da zabrani sticanje diplome posle odredjenog roka, onda treba to da zabrane.
Da je to njima cilj to bi i uradili.
Cilj je da uzmu pare, sve ostalo ostaje isto.

Naravno uvek mozes kupiti diplomu,i zaposliti se preko stranke, to niko ne kaznjava, kaznjavaju se oni koji bi da diplomu steknu posteno i legalno.

Ispit se ne polaze na lepe oci, da bi polozio moras da znas.
Zasto bi nekoga sprecavali da pokaze da li zna. Ako zna polozice,a ko ne zna nece.

Kakvu stetu ima narod u Srbiji sto ce neko dobiti sansu da polaze ispite koje je odslusao? Ako ne zna nece poloziti. Ko ima stetu od toga? Niko.
Sto im se onda brani da zavrse sto su zapoceli?

No 2.

pre 7 godina

Није ми јасно зашто се у дискусују укључују људи који не знају скоро ништа о овој теми? Као прво када су тзв. стари или како неки посебно воле да кажу вечити студенти а у ствари предболоњци, јер ако постоје болоњци ваљда по ср о се и предболоњци, јер историја не почиње сваком "реформом" просвете; су уписали студијске програме који НЕ ОГРАНИЧАВАЈУ ДУЖИНУ СТУДИРАЊА те свако накнадно ограничење представља ускраћивање стечених права или ако више волите мењање правила у току саме "игре" што довољно говори колико постоји правне државе у нас. Као друго а можда још важније, ови људи цену своје "глупости, лењости, незаинтересованости" сносе сами заједно са онима који их помажу а ДРЖАВУ И ФАКУЛТЕТЕ НЕ КОШТАЈУ НИ ЦВОЊКА јер свако полагање испита плаћају као и обнове године али то није доста па би неко да им додатно завуче руку у џеп, наплаћујући им прелазак на "БОЛОЊУ" што је и поента целе приче. Разним душебрижнима желим да у своју фирму запосле неког са дипломом инстант -приватног факултета где лакше пада плафон него студент на испиту или још боље неког ко је одмах пазарио диплому ђутуре, јер су они паментији, кад се секирају "ко ће њих да запосли". Поздрав за ботове г.Шувакова и све душебрижнике и да их разочарам продужења ће бити на жалост њих и разних других задушних баба или ће бити колективна тужба против државе па ће цену да плате они који су најмање криви тј.порески обвезници, у осталом читајте за познати случај са студентом права из Загреба. I SUIS PREDBOLONJAC

otimacina para

pre 7 godina

Nije sustina u roku, sustina je u parama.U pitanju su milioni evra.

I sa rokom i bez roka sve je isto, jedina razlika je ako ostane rok mora se platiti mnogo vise ovima koji na tom roku toliko insistiraju.

Nije njih briga ni za kakav kvalitet obrazovanja, ni za kakav rok, ni za kakvu pravdu, oni hoce pare.

Nisu oni ni Bolonjom ni rokovima podigli kvalitet obrazovanja uopste.
Njih to i ne interesuje, interesuje ih da uzmu jos vise para.

samo udri po najslabijima

pre 7 godina

Svi blistavi reformski zakoni u kojima su zacrtavani rokovi su menjani i rokovi bezbroj puta produzavani.
To je zato sto su ti zakoni pisani bezveze a resenja koja su tamo zapisana su stetna i nemaju veze sa realnim zivotom.
Svi ti zakoni su menjani u pet do 12.Tako ce biti i sa ovim zakonom.Nece on biti promenjen zato sto valja vec zato sto ne valja i jer pravi stetu velikom broju ljudi a nikome ne donosi korist,a najmanje dokonim botkomentatorima ovde.
Mogu oni i da ga ne promene, i da insistiraju da kazne 15ak hiljada ljudi, ni to ne bi bilo cudno.Mogu da im naprave stetu,samo ne znam ko ce da ima korist od njihove stete.

Dej@n

pre 7 godina

Jeste veliki problem, ali.... Svaki student kada se upisuje "prihvata" samim svojim upisom činjenicu da su studije koje je upisao mora završiti u roku od 8 godina, odnosno dva ciklusa (4+4) ili mora usklađivati svoje studije sa novim planom i programom koji važi posle tih 8 godina za koje vreme nije završio studije. Zašto nije, to je njegov problem (ako je student bolestan status miruje). Imate puno razloga koji ne piju vodu. Tom logikom, mi koji smo u roku završili, treba da tražimo veću platu za istu stručnu spremu jer smo završili u roku?!

Стари свршени студент

pre 7 godina

Општи интереси морају бити изнад појединачних. Циркус са вечитим студентима и "статусом студента" из времена комунизма треба што окончати. Сада је право време. Студент је онај који студира, а не онај који има тај статус стечен тако што је некада (случајно) ушетао на факултет. Баш као и ученик средње школе. Број рокова који је до јуче био главна "важна" тема, министарство просвете је елегантно решило и о томе се више не прича. Не сумњам да ће и "вечити студенти" постати "историја". Држава треба да се бави квалитетом, а не хировима појединаца. Све похвале за министарство овај пут!

11

pre 7 godina

@uci se stalno

Druze kad kazes na zapadu postoje fakulteti i izjednacis ih s vecernjim skolama tamo, pravis takvu netacnu generalizaciju da je to nenormalno. U Nemackoj npr. ne mozes sa vecernjom skolom da upises master nikako, iz prostog razloga sto se ne tretira kao fakultet ili bachelor, vec kao kod nas visa ili tip doskolovavanja. Same vecernje skole imaju razlicite formate i trajanja, i sustina je da su napravljene za ljude koji vec rade sa odredjenim stepenom, a zele da napreduju par pozicija u usko specijalizovanoj oblasti ili da promene zanimanje. A tacno je da 'na zapadu' mozes da upises fakultet bilo kada, samo moras da polazes ispite, iako zavisi od fakulteta do fakulteta prisustvo na predavanjima nije obavezno.
Sto se tice teme, mislim da je svako studiranje preko 8 godina zrelo za neko zivotno preispitivanje. Vidim u komentarima da ima ljudi koji studiraju godinama i imaju dobar prosek, ali takve tokom studija licno nisam upoznao. Ljude koji znam da studiraju 'vecito' blago receno ne znanima fakultet vec su samo zaglavljeni u zivotu, bez uvrede prema bilo kome, a fakultet koriste kao izgovor za to. Imao sam kolege i drugare, kojima su roditelji ostajali bez posla, umirali, bili bolesni, koji su morali da skoluju bracu i sestre tokom studija i opet su posle pet ili sedam godina uspesno zavrsili fakultet.

sramotni komentari

pre 7 godina

Treba poslusati komentatore i tih 15 000 ljudi osuditi i kazniti.Maksimalno im treba zagorcati zivot.Nek budu prosjaci.Mozda ce tad komentatori biti zadovoljni.Posebno treba biti nemilosrdan prema onima koji su za vreme studija paralelno radili, ili su dobili decu ili su se razboleli.Ili jos gore, i radili i dobili decu i razboleli se. Kako se samo usudjuju da jos traze i fakultet da zavrse i da se bore da im bude bolje.Kad njih kaznimo i nateramo ih da pro. majcino mleko konacno ce zavladati blagostanje u ovom drustvu pravde,drustvu koje kvare samo ti studenti.Samo njih da se resimo i svi ce osetiti bolji zivot.

drax

pre 7 godina

Zato sam ja upisao Megatrend zavrsavao sam dvogodisnju 6 godina od toga 3-4 nisam se ni pojavio tamo a kada sam na kraju dosao po zadnja 3 ispita dao sam im 1 apsolvenski i nastavio tamo gde je i ostalo uzeo diplomu i dovidjenja.Ako placam za te ispite knjige skolarine i apsolventske ima da polazem ispite kad ja hocu i kada meni odgovara.Tako treba i na drzavnim da bude ali cim je nesto drzavno onda neki sljam dodje i glumi ludilo i neku veliku pamet pa menja svaki cas pravila.A da ne pominjem profesore koji su blago receno psihopate i koji kao da zovu da ih neko premlati za odvratno ponasanje.Da znam ovo sto znam ne bih ni upisivao srednju skolu a kamo li fakultete i vise.Sta cemi to u zivotu kada se sve zavrsava preko veza i partije.

Markovic

pre 7 godina

Srbija treba da ispuni pravosudne standarde a kako ce kada gazi ugovorni odnos s.studenti-fakultet, bez naknade stete. Kakav je to ugovor-saglasnost dveju volja gde jedna odlucuje sama.Ugovorni odnos s.studenti i bolonjci je odvojen proces.dva ugovora gde su uslovi unapred poznati.Jel vazi pravna sigurnost za stare ili su gradjani drugog reda.Bolonja se odvija nevezano za s.s. Zasto se pominje Ustavno pravo koje ima svoju materiji-istorijat,licna i politicka pravo,drustveni,politicki(polupredsednicki sistem nas-francuska...usa predsednicki)i izborni sistem, Salemander(prekrajanje izbornih jedinica-usa), dzepni veto-usa. Svi modeli i sistemi se uce nevezano za nas. Tako i da se nas promeni poznat je. Sa druge strane znanje je kapital. Ko ima info ima sve. Kod nas ima 6%visokoobrazovanih. U slucaju velikih investicija ko ce upravljati sistemima
. Bicemo kolonija gde ce stranci upravljati nasom radnom snagom.najveci problem srbije a mi se rasipamo resursima znanja. Nemackoj treba 450000inzenjera da bi povecala bdp 5%. Oni koji su upisali za vreme sverca fakultet danas su ih sverceri pregazili

Jabučilo

pre 7 godina

Otkad znam za sebe (i sam sam studirao i završio državni fakultet za 4 i po godine) studenti se uvek bune za rokove i uslove. Ni ovo sad nije ništa novo. Možda rešenje koje je usvojila Vlada nije najelegantnije, ali nije ni nepošteno. Uostalom, studenti koji "greju stolicu" uvek su se ponajmanje bunili za uslove studiranja.

ne uce vas etiku na fakultetu?

pre 7 godina

Nije resenje proterivati profesore koji nam neodgovaraju, nego naci sistem u kome ima manje zloupotreba. Postoje zalbe, komisije i mozete da trazite drugog mentora a ne da cekate nesto lose da im se desi.

Predbolonjac

pre 7 godina

@Milos
O cemu Vi pricate,taj Suvakov je na osnovnim studijama proveo 7-8 godina,i sad on valja,i veliki je naucnik,a zeli da negira i ponistava ove studente koji su eto upisali 2006-07,posto nije Bolonja usvojena na svim fakultetima 2006-te god.Dakle,slicno vreme su proveli kao i on..I hajmo sad sve retroaktivno,hajmo sad da se pitamo koliko su zastarele diplome koji su ljudi dobili 80tih godina.I naravno da svako radno mesto zahteva stalnu dopunu znanja,ali svi stari studenti uce iz novih knjiga!!,a polazu samo drugaciji naziv predmeta.Mnogima je Bolonja samo prepolovila ispite,dakle,oni koji su bili iz 4 semestra-sad ima vise ispita,ali sve se to uci iz novih knjiga!Tako je na svakom faxu.Profesori traze da se kupe nova izdanja knjiga.Suvakov ne poznaje elementarno stanje "na terenu".Takodje je naveo primer nekog studenta koji je upisao medicinu 1985-te god i sad on ne valja i zastareo mu je program,a eto da je diplomirao ove godine ili prosle tad bi sve bilo ok.Znaci sad je problem u nekoliko meseci-sad valja,a posle nekoliko meseci nece valjati?! Stvar je sto zele da uzmu novac!!Prelazak na Bolonju kosta nekoliko hiljada evra, imao ili ne neki student i 2 ispita do kraja!I neki nemaju te pare.I sad zbog ta dva ispita i neimanja para ce ostati bez diplome.U Crnoj Gori i BiH je produzen rok do 2018-te godine,nijedna drzava nece da se odrekne diplomaca,a mi hocemo?!Tu je samo vece pitanje koji je veci strucnjak Verbic ili ovaj Suvakov,sve znaju samo ne pravo stanje stvari.

Someone

pre 7 godina

U EU ako padneš tri puta ispit - letiš. Žao mi je, ali smatram da ako neko nije završio fakultet 20 godina, nema šta da se vodi kao student. Bilo bi bolje da te pare za ispite i školarinu iskoristite za nešto pametnije, a ne da se i dalje zamlacuju sa diplomom.

buci89

pre 7 godina

Vecina ovih vjecitih studenata studira u kafanama i klubovima i sprema ispite iz skripte 3 dana pred ispit! znam to zato sto sam sve prosao i vidio! (cast onima sto ih je muka natjerala da rade dok studiraju) i ne kazem da je sistem idealan ali ako hoces da zavrsis skolu onda lijepo zagrij stolicu!

Markovic

pre 7 godina

Postoje prava ali i obaveze. Francuska studentima omogucava leti rad od tuluza pa do polinezije. A nasa drzava. Sve trazi a nista ne organizuje, da. Ko maceha. Hoce "svajcarski standard" u obrazovanju a to je nemoguce bez jedinstva standarda svajcarske u svim sverama. Studira se u odredjenom drustvu odredjene klime i ambijenta. Izlazi se u susret i drzavnoj upravi koja guta milione i firmama gubitasima koji stete milijardu a ne studentima koji placaju sve obaveze na fakultetu i nikom ne prave stetu osim necijoj sujeti. Da su ispunjesi standardi ostali klima mj bila bolja za studiranje a time i rezultati studenata. Da su nam roditelji bili sverceri do sad bi zavrsili. Treba omoguciti uslove u drustvu i oda se moze studentima prigovarati i stavljati uslov. A ne obrnuto.

lajtmotiv

pre 7 godina

5000 puta najmanje 1000 evra dodatnih troskova zbog ovoga je 5 miliona evra.
Kad se na srpski prevede tih 2% to je vise od 5 miliona evra.
2%+rok=5 miliona evra.

reforme na gore

pre 7 godina

Milos, 24. jul 2016 19:4
Ako necete da zaposlite predbolonjca onda njegova diploma nema nikakav smisao.Zasto ga onda sprecavate da dobije tu diplomu ako ima znanja da polozi ispite? Ionako ga necete zaposliti,sta vam onda on smeta?Pa nek tu diplomu okaci na klin,nek je urami,nek je spali,nek radi sta hoce.Zasto je vama toliko stalo da ga sprecite da zavrsi fakultet ako je njemu stalo da ga zavrsi?Uz diplomu nece dobiti i posao gratis.Onaj ko nije zavrsio na vreme posao u struci ce ionako dobiti vrlo tesko ili ce raditi u svojoj reziji.Zasto je vama stalo da to sto je njemu tesko ucinite nemogucim?Sta cete vi dobiti od toga i sta ce ovo drustvo dobiti ako kaznite te ljude?Hocete da zatvorimo fabrike,da otpustimo radnike,da smanjimo penzije i plate,povecamo poreze i akcize,da zabranimo studije onom ko nema para,da nagradimo one koji su kupili diplome a kaznimo one koji hoce samo sansu da polazu posteno?Samo napred.

naucnik

pre 7 godina

Anja, konkretno ovaj "indijanac" koga komentarises je bio mnogo bolji student od tebe na vrhunskom fakultetu (izguglaj na kom kad se do sada nisi potrudila). Takodje, osvajao je olimpijske medalje, i napisao je radove za najbolje svetske naucne casopise, i mozemo samo biti srecni sto je i dalje u zemlji.
Mozes da se pravdas time da svi drugi nisu na tako dobrom fakultetu kao ti ili slicno, a mozes u da preispitas svoja opravdanja (moze ti pomoci).

Shumadinac

pre 7 godina

Svi bi u fotelje a niko da radi. Komoleks vecitog studenta nikako da se ugasi. Dosta je bilo... nije svako za doktora ili inzinjera shvati marvo.

zdravko

pre 7 godina

Sve ce sada da ih puste fakulteti vec uveliko rade na tome.Dobicemo inzenjere neznalice profesore neznalice i doktore neznalice koji su studirali dvadeset godina.

losi izgovori

pre 7 godina

"ne radi o oduzimanju prava na studiranje, već o prestanku zastarelih studijskih programa, koji nisu akreditovani i ne rade po standardima."
Sta je to zastarelo, kad se svaki ispit polaze po najnovijoj knjizi? Na PF stari studenti su polagali po istim knjigama kao i bolonjci kod istih profesora.Kad god da je neko upisao uvek se trazilo da odgovara po najnovijoj knjizi.Ovo su samo izgovori da se po svaku cenu stari studenti nateraju da plate i na mostu i na cupriji.

Aleksandra

pre 7 godina

1. problem: Šta se plaća školarinom na državnim fakultetima? Niko ne zna. Nema besplatne literature, profesora i asistenata nema na fakultetu u terminima za konsultacije, nema besplatnih prijava ispita, itd. Dakle, šta se plaća?!
2. problem: Fakulteti nisu pomogli "večitim studentima" ni na koji način. Da je postojala volja, fakulteti bi im omogućili polaganje ispita u delovima, jer se uglavnom radi o studentima koji rade, tako da im je takva pomoć mogla biti korisna, ali te pomoći nije bilo. Tačno je da su upisali studije po starom programu i u skladu sa njim su odslušali ispite, ali to ne znači da profesori nisu mogli da koriguju način polaganja ispita u korist tih studenta. S te strane gledano, odgovornost je i na fakultetima, koji su pokazali nebrigu za studente.
3. problem: Zašto "stari studenti" treba da polažu ponovo prijemni ispit? Zar nije jednostavnije primiti ih odmah na samofinansiranje, na odgovarajuću godinu studiju, i to je to. U čemu je suština upisa 1. godine, ako "stari student" ima položene sve ispite sa te godine? To je još jedna izgubljena studijska godina za tog studenta.

nbt

pre 7 godina

Општи интереси морају бити изнад појединачних. Циркус са вечитим студентима и "статусом студента" из времена комунизма треба што окончати. Сада је право време. Студент је онај који студира, а не онај који има тај статус стечен тако што је некада (случајно) ушетао на факултет. Баш као и ученик средње школе. Број рокова који је до јуче био главна "важна" тема, министарство просвете је елегантно решило и о томе се више не прича. Не сумњам да ће и "вечити студенти" постати "историја". Држава треба да се бави квалитетом, а не хировима појединаца. Све похвале за министарство овај пут!
(Стари свршени студент, 24. jul 2016 12:10)

Bravo brate Bote! Hoćemo li još da trpimo bahatost ovih koji nas vode na dno? Pa naravno da hoćemo, jaki smo na rečima ovde u komentarima, zar je to malo?

Student iz Minhena

pre 7 godina

Na zapadu mozete da zavrsavate fakultet kad god zelite, vecernje skole su vam na raspolaganju za zaposlene i strucno usavrsavanje je obavezno i kada ga zavrsite.
(Uci se stalno, 24. jul 2016 11:32)

To nije tacno. Ja studiram na tom Zapadu, u Nemackoj, u Minhenu, i ovde je situacija sledeca: Za 'Bachelor' je predvidjeno 6 semestara (3 godine), ali imas jos dva semestra fore u slucaju da ne zavrsisu u roku od predvidjenih 6 semestara. Znaci imas ukupno 8 semestara (4 godine) da zavrsis fakultet. Ako u tom roku ne zavrsis, letis sa fakulteta kao da nikad nisi studirao. Znaci, institucija vecitog studiranja ovde ne postoji.

Dosta je bilo studiranja, sad da pocnete malo da radite

pre 7 godina

Jel to ovi sto kupuju diplome pricaju o vecitim studentima i kvalitetu skolovanja? Gospodo, na Zapadu se ceni rad i znanje, tamo ljudi koji od posla ne stignu, zavrse fakultet u 60-tim godinama, kad odu u penziju. Ali, Boze moj, daleko smo mi od normalne zemlje, kod nas se ceni taj papir, a to sto nemate nista u glavi, nema veze.
(Kirito, 24. jul 2016 14:49)

Moze malo konkretnije, o kom to Zapadu pricas? Ja zivim na tom Zapadu i znam da oni koji ovde ne zavrse fakultet u roku voze taksi ili upisu neki drugi fakultet. Vecito zavrsavati fakultet koji si nekada davno upisao ovde ne postoji. Znaci, Ili u roku, ili letis. U Srbiji mnogo ljudi glorifikuje Zapad, kao na Zapadu je sve OK, sve je moguce, pri cemu su cinjenice suprotne onome sto prosecni Srbin za koga inostranstvo pocinje vec prilikom napustanja sopstvenog dvorista misli. To sto je Srbija dozvoljavala kad je studiranje u pitanju, toga nema nigde na svetu. E zbog toga je Srbija banana republika, a ne zbog onoga sto prosecni Srbin misli.

Milos

pre 7 godina

Разним душебрижнима желим да у своју фирму запосле неког са дипломом инстант -приватног факултета где лакше пада плафон него студент на испиту или још боље неког ко је одмах пазарио диплому ђутуре, јер су они паментији, кад се секирају "ко ће њих да запосли". Поздрав за ботове г.Шувакова и све душебрижнике и да их разочарам продужења ће бити на жалост њих и разних других задушних баба... I SUIS PREDBOLONJAC
(No 2., 24. jul 2016 17:57)

Vidite, kada pročitam ovako nešto, radije bih zaposlio nekoga ko nema završenu ni osnovnu školu nego "predbolonjca" poput Vas. Neko takav barem ima radne navike i etiku, kao i svest o tome šta zna, a šta ne zna.

Vi, recimo, smatrate da je Vaše "predbolonjsko" znanje koje nije rezultiralo diplomom očigledno nemerljivo veće od nekoga ko je studirao i diplomirao na privatnom univerzitetu. Pritom, niti dajete objašnjenje zašto je Vaš nezavršeni fakultet tako značajan, niti objašnjavate sa kojim se to privatnim fakultetima poredite i po čemu. Sve u jednu korpu, kao da je isto da li ste završili DIF, ETF, Pravni, Ekonomski ili FON. To može da bude tako samo nekome ko nema nikakav kriterijum.

Konačno, čoveka koji je u nauci postigao nešto o čemu Vi nemate nikakvog pojma nazivate zadušnom babom, a one koji slučajno dele mišljenje vrhunskog naučnika - botovima.

Moj savet - bolje ćutite, ovako samo štetite ostalima koji makar argumentovano zastupaju stav da treba produžiti rok.

Aleksandra

pre 7 godina

Ako je sve po zakonu, zbog cega senovi zakon primenjuje retroaktivno? Ministarstvo postuje sta njima odgovara u datom momentu, a propise koje su postojali u vreme kada su stari studenti upisivali...

Milos

pre 7 godina

Milos, 24. jul 2016 19:4
Ako necete da zaposlite predbolonjca onda njegova diploma nema nikakav smisao.Zasto ga onda sprecavate da dobije tu diplomu ako ima znanja da polozi ispite? Ionako ga necete zaposliti,sta vam onda on smeta?
(reforme na gore, 24. jul 2016 22:52)

Ne, ne, niste čitali do kraja. Pročitajte poslednju rečenicu. Ja ne želim da zaposlim OVOG predbolonjca, a ne bilo koga ko (još uvek) nije završio fakultet. Moj savet dotičnom je da ćuti da ne bi drugima kvario posao. Takođe, to što ja ne smatram da je poštovanje postojećeg roka nekakvo kršenje zakona, prava, ustava i slično, ne znači da ne cenim ljude koji su iz nekog razloga stali u toku svojih studija.

Vrlo dobro, na sopstvenom primeru, znam šta znači praviti različite (pa i pogrešne) izbore, kad ti se desi nešto nad čime nemaš kontrolu... Isto tako, znam kada čovek mora da preuzme odgovornost za sopstvene postupke i izbore koje je u životu napravio, a to je nešto čega ovde dosta fali u argumentaciji. Budite pošteni prema sebi i prema drugima. Ko nije za četiri godine završio fakultet - ko zna zašto je to tako. Ko ga nije završio za 20 - nije hteo da ga završi, nemojte izmišljati svašta.

A priznajem, takav sam, smetaju mi budalaštine koje me se lično ne dotiču. Manje bih se u životu nervirao da nije tako, ali šta sad da radim, kasno je za promene.

Demlan

pre 7 godina

Ko će na kraju pobediti, Ničeov Nadčovek ili Svečovek Dostojevskog? Kako god stradaće čovek... Srbijo majko, gde će ti duša...?

Стари свршени студент

pre 7 godina

Општи интереси морају бити изнад појединачних. Циркус са вечитим студентима и "статусом студента" из времена комунизма треба што окончати. Сада је право време. Студент је онај који студира, а не онај који има тај статус стечен тако што је некада (случајно) ушетао на факултет. Баш као и ученик средње школе. Број рокова који је до јуче био главна "важна" тема, министарство просвете је елегантно решило и о томе се више не прича. Не сумњам да ће и "вечити студенти" постати "историја". Држава треба да се бави квалитетом, а не хировима појединаца. Све похвале за министарство овај пут!

lala

pre 7 godina

"Mislim da je vreme da se posvetimo više onim dobrim studentima i njihovim problemima"... dobar student je dobar i za njega nema problema, a veciti je u problemu! Treba pomoci losim studentima da budu bolji, vecitima da zavrse, sta ima da pomazes studentu koji redja desetke?? I tako je ovde oduvek, motivisu motivisane, a lose zapostavljaju, samo gledaju da ih se ratosiljaju. To je los sistem rada, zato ovde i imas vecite studente, a u EU ni ne znaju sta to znaci.

zdravko

pre 7 godina

Sve ce sada da ih puste fakulteti vec uveliko rade na tome.Dobicemo inzenjere neznalice profesore neznalice i doktore neznalice koji su studirali dvadeset godina.

bts

pre 7 godina

Fakultet i nije neki vrh obrazovanja i znanja. Ti veciti koji bi ga i sad zavrsili nista se ne bi unapredili. Verovatno im zvanje treba radi bodova za plate ili ono cisto kad su se trudili toliko da nije besciljno bilo. Al jbg, treba se pomiriti da covek nije za nesto kad vec ne moze normalno sa tim da svrsi, i da nastavi dalje... Boli kontam, ali jbg. Ako vec bude uporan nek krene tu bolonju, nije smak sveta.

Dej@n

pre 7 godina

Jeste veliki problem, ali.... Svaki student kada se upisuje "prihvata" samim svojim upisom činjenicu da su studije koje je upisao mora završiti u roku od 8 godina, odnosno dva ciklusa (4+4) ili mora usklađivati svoje studije sa novim planom i programom koji važi posle tih 8 godina za koje vreme nije završio studije. Zašto nije, to je njegov problem (ako je student bolestan status miruje). Imate puno razloga koji ne piju vodu. Tom logikom, mi koji smo u roku završili, treba da tražimo veću platu za istu stručnu spremu jer smo završili u roku?!

buci89

pre 7 godina

Vecina ovih vjecitih studenata studira u kafanama i klubovima i sprema ispite iz skripte 3 dana pred ispit! znam to zato sto sam sve prosao i vidio! (cast onima sto ih je muka natjerala da rade dok studiraju) i ne kazem da je sistem idealan ali ako hoces da zavrsis skolu onda lijepo zagrij stolicu!

Someone

pre 7 godina

U EU ako padneš tri puta ispit - letiš. Žao mi je, ali smatram da ako neko nije završio fakultet 20 godina, nema šta da se vodi kao student. Bilo bi bolje da te pare za ispite i školarinu iskoristite za nešto pametnije, a ne da se i dalje zamlacuju sa diplomom.

Shumadinac

pre 7 godina

Svi bi u fotelje a niko da radi. Komoleks vecitog studenta nikako da se ugasi. Dosta je bilo... nije svako za doktora ili inzinjera shvati marvo.

Anja

pre 7 godina

Tzv. sam "večiti student". Stojim iza svakog svog ispita, prosek mi je 9.2, za razliku od ovih indijanaca, političara, ministara, predsednika koji samo protrce kroz fakultete. Svi smo mi mogli odavno da pređemo na privatni ali ne želimo diplomu kaubojskog fakulteta. Stalo nam je do znanja kako god se drugima činilo. A sada ti isti sumnjivog morala i diploma sebi daju za pravo da kroje nečiju sudbinu. Sramota!

Jabučilo

pre 7 godina

Otkad znam za sebe (i sam sam studirao i završio državni fakultet za 4 i po godine) studenti se uvek bune za rokove i uslove. Ni ovo sad nije ništa novo. Možda rešenje koje je usvojila Vlada nije najelegantnije, ali nije ni nepošteno. Uostalom, studenti koji "greju stolicu" uvek su se ponajmanje bunili za uslove studiranja.

naucnik

pre 7 godina

Anja, konkretno ovaj "indijanac" koga komentarises je bio mnogo bolji student od tebe na vrhunskom fakultetu (izguglaj na kom kad se do sada nisi potrudila). Takodje, osvajao je olimpijske medalje, i napisao je radove za najbolje svetske naucne casopise, i mozemo samo biti srecni sto je i dalje u zemlji.
Mozes da se pravdas time da svi drugi nisu na tako dobrom fakultetu kao ti ili slicno, a mozes u da preispitas svoja opravdanja (moze ti pomoci).

Dosta je bilo studiranja, sad da pocnete malo da radite

pre 7 godina

Jel to ovi sto kupuju diplome pricaju o vecitim studentima i kvalitetu skolovanja? Gospodo, na Zapadu se ceni rad i znanje, tamo ljudi koji od posla ne stignu, zavrse fakultet u 60-tim godinama, kad odu u penziju. Ali, Boze moj, daleko smo mi od normalne zemlje, kod nas se ceni taj papir, a to sto nemate nista u glavi, nema veze.
(Kirito, 24. jul 2016 14:49)

Moze malo konkretnije, o kom to Zapadu pricas? Ja zivim na tom Zapadu i znam da oni koji ovde ne zavrse fakultet u roku voze taksi ili upisu neki drugi fakultet. Vecito zavrsavati fakultet koji si nekada davno upisao ovde ne postoji. Znaci, Ili u roku, ili letis. U Srbiji mnogo ljudi glorifikuje Zapad, kao na Zapadu je sve OK, sve je moguce, pri cemu su cinjenice suprotne onome sto prosecni Srbin za koga inostranstvo pocinje vec prilikom napustanja sopstvenog dvorista misli. To sto je Srbija dozvoljavala kad je studiranje u pitanju, toga nema nigde na svetu. E zbog toga je Srbija banana republika, a ne zbog onoga sto prosecni Srbin misli.

naselje

pre 7 godina

Nije mi ovo jasno. Tzv. veciti nikome nista ne kradu, nikome ne smetaju i nista im se ne poklanja. Obnove se, bas kao i izlasci na ispite, posebno placaju. Pride su mnogi od njih, kroz su i samofinansiranje svoje studije davno "kupili". U normalnoj zemlji niko nema pravo da ti to oduzme.
Ali mi smo ocito i dalje komunisticka zemlja u kojoj drzavni sluzbenici imaju moc da se igraju ljudima kao da su lutke na koncu. Nekom tamo partijskom birokrati suvakovu se ukazala prilika da se mesa u tudje zivote i on je ne propusta

drax

pre 7 godina

Zato sam ja upisao Megatrend zavrsavao sam dvogodisnju 6 godina od toga 3-4 nisam se ni pojavio tamo a kada sam na kraju dosao po zadnja 3 ispita dao sam im 1 apsolvenski i nastavio tamo gde je i ostalo uzeo diplomu i dovidjenja.Ako placam za te ispite knjige skolarine i apsolventske ima da polazem ispite kad ja hocu i kada meni odgovara.Tako treba i na drzavnim da bude ali cim je nesto drzavno onda neki sljam dodje i glumi ludilo i neku veliku pamet pa menja svaki cas pravila.A da ne pominjem profesore koji su blago receno psihopate i koji kao da zovu da ih neko premlati za odvratno ponasanje.Da znam ovo sto znam ne bih ni upisivao srednju skolu a kamo li fakultete i vise.Sta cemi to u zivotu kada se sve zavrsava preko veza i partije.

Milos

pre 7 godina

Разним душебрижнима желим да у своју фирму запосле неког са дипломом инстант -приватног факултета где лакше пада плафон него студент на испиту или још боље неког ко је одмах пазарио диплому ђутуре, јер су они паментији, кад се секирају "ко ће њих да запосли". Поздрав за ботове г.Шувакова и све душебрижнике и да их разочарам продужења ће бити на жалост њих и разних других задушних баба... I SUIS PREDBOLONJAC
(No 2., 24. jul 2016 17:57)

Vidite, kada pročitam ovako nešto, radije bih zaposlio nekoga ko nema završenu ni osnovnu školu nego "predbolonjca" poput Vas. Neko takav barem ima radne navike i etiku, kao i svest o tome šta zna, a šta ne zna.

Vi, recimo, smatrate da je Vaše "predbolonjsko" znanje koje nije rezultiralo diplomom očigledno nemerljivo veće od nekoga ko je studirao i diplomirao na privatnom univerzitetu. Pritom, niti dajete objašnjenje zašto je Vaš nezavršeni fakultet tako značajan, niti objašnjavate sa kojim se to privatnim fakultetima poredite i po čemu. Sve u jednu korpu, kao da je isto da li ste završili DIF, ETF, Pravni, Ekonomski ili FON. To može da bude tako samo nekome ko nema nikakav kriterijum.

Konačno, čoveka koji je u nauci postigao nešto o čemu Vi nemate nikakvog pojma nazivate zadušnom babom, a one koji slučajno dele mišljenje vrhunskog naučnika - botovima.

Moj savet - bolje ćutite, ovako samo štetite ostalima koji makar argumentovano zastupaju stav da treba produžiti rok.

Вечити

pre 7 godina

Дакле, студирам већ 15 година,тј апсолвент сам последњих 7. Из стручних предмета имам високе оцене а студије не завршавам јер сам стално на терену. У свом послу сам достигао висок ниво, шта сам онда ја? Мање квалитетан? Вучем један испит 7 година јер професор има неизлечиве комплексе. Да напустим студије, да останем без дипломе? Кад је почела Болоња одмах су ме пребацили, нико ме ништа није питао, преко ноћи дуплирани испити, колоквијуми са оценама обрисани јер се прешло на систем бодовања. А при том кад се скупи одређен број бодова ослобађаш се испита? Никад није тако било у пракси. И на крају, обори вас на усменом и врати вас да полажете писмени и ако нису везани једно за друго. Откуд некоме право да вам брише и одузима положено? Дилетанти!!!!

11

pre 7 godina

@uci se stalno

Druze kad kazes na zapadu postoje fakulteti i izjednacis ih s vecernjim skolama tamo, pravis takvu netacnu generalizaciju da je to nenormalno. U Nemackoj npr. ne mozes sa vecernjom skolom da upises master nikako, iz prostog razloga sto se ne tretira kao fakultet ili bachelor, vec kao kod nas visa ili tip doskolovavanja. Same vecernje skole imaju razlicite formate i trajanja, i sustina je da su napravljene za ljude koji vec rade sa odredjenim stepenom, a zele da napreduju par pozicija u usko specijalizovanoj oblasti ili da promene zanimanje. A tacno je da 'na zapadu' mozes da upises fakultet bilo kada, samo moras da polazes ispite, iako zavisi od fakulteta do fakulteta prisustvo na predavanjima nije obavezno.
Sto se tice teme, mislim da je svako studiranje preko 8 godina zrelo za neko zivotno preispitivanje. Vidim u komentarima da ima ljudi koji studiraju godinama i imaju dobar prosek, ali takve tokom studija licno nisam upoznao. Ljude koji znam da studiraju 'vecito' blago receno ne znanima fakultet vec su samo zaglavljeni u zivotu, bez uvrede prema bilo kome, a fakultet koriste kao izgovor za to. Imao sam kolege i drugare, kojima su roditelji ostajali bez posla, umirali, bili bolesni, koji su morali da skoluju bracu i sestre tokom studija i opet su posle pet ili sedam godina uspesno zavrsili fakultet.

Student iz Minhena

pre 7 godina

Na zapadu mozete da zavrsavate fakultet kad god zelite, vecernje skole su vam na raspolaganju za zaposlene i strucno usavrsavanje je obavezno i kada ga zavrsite.
(Uci se stalno, 24. jul 2016 11:32)

To nije tacno. Ja studiram na tom Zapadu, u Nemackoj, u Minhenu, i ovde je situacija sledeca: Za 'Bachelor' je predvidjeno 6 semestara (3 godine), ali imas jos dva semestra fore u slucaju da ne zavrsisu u roku od predvidjenih 6 semestara. Znaci imas ukupno 8 semestara (4 godine) da zavrsis fakultet. Ako u tom roku ne zavrsis, letis sa fakulteta kao da nikad nisi studirao. Znaci, institucija vecitog studiranja ovde ne postoji.

mile

pre 7 godina

Ovaj lik je odlazeci,kao i sam ministar,ne vidim u cemu je potreba sa se na kraju mandata glumi sprovodjenje zakona i argumentacija koja ne pije vodu.Ti ljudi nista ne kostaju ni drzavu ni fakultete,i sad zbog hira dva coveka ne mogu da ostvare zapoceto,nadam se da do septembra ako onaj konacno formira Vladu da ce novo ministarstvo imati malo zdravog razuma i oko ovog i oko niz drugih pitanja za koje su ovi ljudi pokazali da su nedorasli.

Kibox

pre 7 godina

Vrhunski studentima nista nije problem, i da ociste godinu sa prosekom preko 9 za budzet. Ali nisu svi takvi. Ima sposobnih i inteligentnih ljudi koji zavrsavaju i na samofinansiranju i na budžetu sa manjim prosekom. Ali poenta je uprave fakulteta dodatno maltretiraju studente, sa zastarelim programima, raznim nametima, neosnovanim placanjima itd, to su problemi svih studenata.

Dusan

pre 7 godina

Mnogi od ovih "studenata" imaju decu. Ja bih za svako dete dao po jos jednu godinu fore. Mislim da bi to bilo odgovorno prema buducnosti ove drzave.

OK

pre 7 godina

U celoj ovoj priči oko definitivnog prelaska sa starog programa na novi, nije mi jasna sledeća situacija, pa ću zamoliti da mi neko pojasni. Seldi opis hipotetičkog slučaja.

Napustila je faks pre 20. godina, nakon odslušane III godine (Srbija, sakncije, tri rata, bolesti, uopšte nije hipotetički slučaj). U medjuvremenu joj se 'dogodio život', nije gubila vreme, ima uspešnu karijeru, porodicu itd ( što verujem da je nebitno, ali upotpunjuje sliku i govori o tome da nije baš 'bila nigde' prethodno vreme, čučala u žbunju i da joj vijuge i dalje savršeno rade). Sada se vraća a faks i želi da ga završi po bilo kojem važećem programu. Studijska grupa na kojoj je bila i dalje postoji, dvosemestralni predmeti su podeljeni na dva jednosemestralna, i ceo program se razlikuje za još dva predmeta koji su dodati. Mogući odgovori su :

1 - Da, ti možeš da upišeš fakultet. Upisuješ III godinu, studiraćeš po novom programu i snosićeš troškove svog studiranja.

2 - Da, ti možeš da upišeš fakultet. Polažeš prijemni ispit za upis u I godinu.

Hvala,

OK

Milos

pre 7 godina

Milos, 24. jul 2016 19:4
Ako necete da zaposlite predbolonjca onda njegova diploma nema nikakav smisao.Zasto ga onda sprecavate da dobije tu diplomu ako ima znanja da polozi ispite? Ionako ga necete zaposliti,sta vam onda on smeta?
(reforme na gore, 24. jul 2016 22:52)

Ne, ne, niste čitali do kraja. Pročitajte poslednju rečenicu. Ja ne želim da zaposlim OVOG predbolonjca, a ne bilo koga ko (još uvek) nije završio fakultet. Moj savet dotičnom je da ćuti da ne bi drugima kvario posao. Takođe, to što ja ne smatram da je poštovanje postojećeg roka nekakvo kršenje zakona, prava, ustava i slično, ne znači da ne cenim ljude koji su iz nekog razloga stali u toku svojih studija.

Vrlo dobro, na sopstvenom primeru, znam šta znači praviti različite (pa i pogrešne) izbore, kad ti se desi nešto nad čime nemaš kontrolu... Isto tako, znam kada čovek mora da preuzme odgovornost za sopstvene postupke i izbore koje je u životu napravio, a to je nešto čega ovde dosta fali u argumentaciji. Budite pošteni prema sebi i prema drugima. Ko nije za četiri godine završio fakultet - ko zna zašto je to tako. Ko ga nije završio za 20 - nije hteo da ga završi, nemojte izmišljati svašta.

A priznajem, takav sam, smetaju mi budalaštine koje me se lično ne dotiču. Manje bih se u životu nervirao da nije tako, ali šta sad da radim, kasno je za promene.

Mare

pre 7 godina

Šta košta državu da produži rok, ništa, ali ako ne produži rok, stari studenti se prebacuju na privatni da bi sačuvalli koliko toliko ispite i lakše završili i tu dolazimo do razloga. Lobi privatnih fakulteta stoji iza ovog Šuvakova, koji nadam se još nekoliko dana će biti u ministarstvu.

I još nešto večiti studenti, nisu loši studenti, imaju prosek ocena veći od prosečnog studenta, i to dobro zna Šuvakov.

3258

pre 7 godina

Važno je da su ti koji odlučuju i krše ljudska prava,završili studije na grbači ovog naroda.država nema krivice i udela u tome što je narod bez posla i mladi morali da se zaposle ili čak da rade više poslova da bi izdržavali porodice i pomagali roditelje.SRAMOTA

pseudo_slucajno

pre 7 godina

Na magistarskim studijama imam prosek 10.00. Ne mogu da se uskladim sa mentorom jer sam kasno shvatio da on trazi jos nesto pored znanja a ja para nemam. Jedva imam para da platim odbranu teze. Ja cekam da mentor umre ili odustane da radi, jer iako je odavno trebalo da prepusti katedru drugima on radi.
Sad meni ce sve to sto sam radio da se izbrise gumicom sa vrha olovke nekog tamo.

wodowodikanalizacija

pre 7 godina

Nase velike vodje su rekle svoje,nema potrebe za skolovanim ljudia,vec nisko obrazovani "radnicki" narod koji je spreman i srecan da radi za minimalac od 20.000, sa pelenama na radnom mestu u proizvodnoj robovlasnickoj drzavi....kraj

Ariel

pre 7 godina

Uskoro su svi oni bivši tako da dzukci laju karavani prolaze. E a nije vas sramota pored svih sega mega predsednika i ministara a dotični pomoćnik je bivši večiti student.

ne uce vas etiku na fakultetu?

pre 7 godina

Nije resenje proterivati profesore koji nam neodgovaraju, nego naci sistem u kome ima manje zloupotreba. Postoje zalbe, komisije i mozete da trazite drugog mentora a ne da cekate nesto lose da im se desi.

nn

pre 7 godina

Ovako su na predlog produzenja prosle god. u BiH, zemlji "sa losijim kvalitetom obrazovanja" gdje je rok produzen na sept. 2018.g reagovali oni koji se studentima stvarno bave:

"Ukoliko se njima ne produži rok oni će se susresti s mnogim problemima. Mnogi predmeti koji se sad slušaju oni nisu imali, i obrnuto. Osim toga, student koji je peta godina po starom sistemu bio bi treća ukoliko bude morao ići po bolonji. Zato je taj prijedlog koji će se naći u Skupštini opravdan i dobar – kaže Fejzić.(dekan Veterinarskog fakulteta )

Prijedlog odluke koji će se naći pred poslanicima Skupštine, pohvalio je i dekan Mašinskog fakulteta Ejub Džaferović.
"Nas ništa ne košta da im se produži rok a njima će mnogo značiti" – ističe Džaferović.

I poslanici...
"Ukoliko se ne produži zakonski rok za okončanje studija po starom sistemu studija veliki broj studenata će biti u situaciji da pri kraju svog studija, u postupku ekvivalencije, budu upisani, zbog razlike u nastavnim planovima i programima), na neku od već završenih godina studija...
Istakao je da bi studenti bili izloženi dodatnim finansijskim opterećenjima, jer bi bili obavezni platiti godinu studija koju su "u principu" već bili položili.
- Osim za studente, ovo bi predstavljalo opterećenje i za fakultete, zbog obaveze da osiguraju dodatne infrastrukturne kapacitete za realizaciju nastavnog procesa."

itd.

Џедај

pre 7 godina

Овде се заборављају студенти који су у фази израде доктората по старом закону. По старом закону, највиши степен образовања (где су се полагали испити) је био магистеријум. Докторат је био титула, тј. за добијање титуле доктора наука није се ишло у неку школу, већ је било потребно истраживање које је обавезно морало да има исказан научни допринос. По новом закону за звање доктора наука иде се у школу, слично као раније за магистарске студије. Ако смо изједначили ранију диплому са садашњим називом мастера, тада је претходни магистеријум био веома близак садашњим докторским студијама. Поредећи неке системе образовања у свету може се закључити да се наша претходна титула "др" више вреднује од титуле "PhD".
Треба мислити и на оне који су у некој фази израде доктората по старом закону (пријављена тема, усвојен извештај комисије за оцену подобности, предат рад, усвојен извештај комисије о оцени рада итд.). Ружно је, да се не спомиње било шта што има и законске основе, да се овим студентима практично онемогући да свој рад доведу до краја. Уписивање на докторске студије по новом закону, осим што доводи до додатног трошка, у нашим условима значи да ће им бити наметнуто и полагање још неких испита (фамозна еквиваленција која још само код нас постоји) и да ће израда доктората, која је код неких у завршној фази, бити одложена на дуже време.

Uci se stalno

pre 7 godina

Na zapadu mozete da zavrsavate fakultet kad god zelite, vecernje skole su vam na raspolaganju za zaposlene i strucno usavrsavanje je obavezno i kada ga zavrsite.

Kirito

pre 7 godina

Jel to ovi sto kupuju diplome pricaju o vecitim studentima i kvalitetu skolovanja? Gospodo, na Zapadu se ceni rad i znanje, tamo ljudi koji od posla ne stignu, zavrse fakultet u 60-tim godinama, kad odu u penziju. Ali, Boze moj, daleko smo mi od normalne zemlje, kod nas se ceni taj papir, a to sto nemate nista u glavi, nema veze.

b

pre 7 godina

Imam jedan ispit do kraja,drugarica samo diplomski...placam dva puta godisnje po 12000 obnovu.Svaki put platim ispit 2000.Kome ja smetam?Nismo svi stari studenti isti.Oni koji,kako kazete,nisu krocili na fak. deset godina,oni ocito ne planiraju da zavrse,ali sto mi da nastradamo?Usput vec radim...nije meni bitan status akademskog gradjanina,bitno mi je da zavrsim nesto sto sam zapocela.Da ne govorim o polozenim sestosemestr. ispitima,koji bolonjci ni ne znaju sta je to...

sramotni komentari

pre 7 godina

Treba poslusati komentatore i tih 15 000 ljudi osuditi i kazniti.Maksimalno im treba zagorcati zivot.Nek budu prosjaci.Mozda ce tad komentatori biti zadovoljni.Posebno treba biti nemilosrdan prema onima koji su za vreme studija paralelno radili, ili su dobili decu ili su se razboleli.Ili jos gore, i radili i dobili decu i razboleli se. Kako se samo usudjuju da jos traze i fakultet da zavrse i da se bore da im bude bolje.Kad njih kaznimo i nateramo ih da pro. majcino mleko konacno ce zavladati blagostanje u ovom drustvu pravde,drustvu koje kvare samo ti studenti.Samo njih da se resimo i svi ce osetiti bolji zivot.

manje pakosti

pre 7 godina

Ti studenti nisu problem nikome a najmanje komentatorima ovde.
Ne placaju komentatori nista tim studentima, sve svoje troskove ti studenti sami moraju da placaju i sami da polazu ispite, nisu oni na budzetu, niko im nista ne poklanja,niti ce dobiti posao na poklon ako zavrse.I ono sto su do sad polozili sami su platili i sami polozili.Ako su nekome problem, ti studenti su problem jedino sebi,vec su u teskoj situaciji zasto neko ima zelju da im njihovu tesku situaciju jos vise oteza?

nbt

pre 7 godina

Општи интереси морају бити изнад појединачних. Циркус са вечитим студентима и "статусом студента" из времена комунизма треба што окончати. Сада је право време. Студент је онај који студира, а не онај који има тај статус стечен тако што је некада (случајно) ушетао на факултет. Баш као и ученик средње школе. Број рокова који је до јуче био главна "важна" тема, министарство просвете је елегантно решило и о томе се више не прича. Не сумњам да ће и "вечити студенти" постати "историја". Држава треба да се бави квалитетом, а не хировима појединаца. Све похвале за министарство овај пут!
(Стари свршени студент, 24. jul 2016 12:10)

Bravo brate Bote! Hoćemo li još da trpimo bahatost ovih koji nas vode na dno? Pa naravno da hoćemo, jaki smo na rečima ovde u komentarima, zar je to malo?

otimacina para

pre 7 godina

Nije sustina u roku, sustina je u parama.U pitanju su milioni evra.

I sa rokom i bez roka sve je isto, jedina razlika je ako ostane rok mora se platiti mnogo vise ovima koji na tom roku toliko insistiraju.

Nije njih briga ni za kakav kvalitet obrazovanja, ni za kakav rok, ni za kakvu pravdu, oni hoce pare.

Nisu oni ni Bolonjom ni rokovima podigli kvalitet obrazovanja uopste.
Njih to i ne interesuje, interesuje ih da uzmu jos vise para.

pare su razlog

pre 7 godina

Ovim rokom se ne zabranjuje studiranje, vec se samo namece da se plati jos dodatnih par hiljada evra.

Ako je nekome cilj da zabrani sticanje diplome posle odredjenog roka, onda treba to da zabrane.
Da je to njima cilj to bi i uradili.
Cilj je da uzmu pare, sve ostalo ostaje isto.

Naravno uvek mozes kupiti diplomu,i zaposliti se preko stranke, to niko ne kaznjava, kaznjavaju se oni koji bi da diplomu steknu posteno i legalno.

Ispit se ne polaze na lepe oci, da bi polozio moras da znas.
Zasto bi nekoga sprecavali da pokaze da li zna. Ako zna polozice,a ko ne zna nece.

Kakvu stetu ima narod u Srbiji sto ce neko dobiti sansu da polaze ispite koje je odslusao? Ako ne zna nece poloziti. Ko ima stetu od toga? Niko.
Sto im se onda brani da zavrse sto su zapoceli?

samo udri po najslabijima

pre 7 godina

Svi blistavi reformski zakoni u kojima su zacrtavani rokovi su menjani i rokovi bezbroj puta produzavani.
To je zato sto su ti zakoni pisani bezveze a resenja koja su tamo zapisana su stetna i nemaju veze sa realnim zivotom.
Svi ti zakoni su menjani u pet do 12.Tako ce biti i sa ovim zakonom.Nece on biti promenjen zato sto valja vec zato sto ne valja i jer pravi stetu velikom broju ljudi a nikome ne donosi korist,a najmanje dokonim botkomentatorima ovde.
Mogu oni i da ga ne promene, i da insistiraju da kazne 15ak hiljada ljudi, ni to ne bi bilo cudno.Mogu da im naprave stetu,samo ne znam ko ce da ima korist od njihove stete.

samo udri

pre 7 godina

@Dosta je bilo 24. jul 2016 16:01
Ne lete ovde studenti,mogu i dalje da studiraju, samo se prebace na Bolonju.
Ako imate zelju da zabranite studiranje posle roka onda to i uradite.Nemojte ovo predstavljati kao zabranu,ovo je formalnost smisljena da se uzmu evri od onoga ko hoce da zavrsi.
Niko od studenata ne zivi od studiranja,niti zivi od vazduha.Sto znaci da radi jer od necega moraju da se plate racuni.Kad polaze ispit taj student to placa.Sto znaci da mora da zaradi, ne pada mu s neba.
Hocete da im zabranite da zavrse.
Zabranite.Posaljite ih na Goli otok ako hocete.
Kaznite ih, oduzmite im sansu da napreduju i naterajte ih da rade u pelenama za 200 evra.
kakve vi koristi imate od toga niko ne zna, ali samo udrite.

No 2.

pre 7 godina

Није ми јасно зашто се у дискусују укључују људи који не знају скоро ништа о овој теми? Као прво када су тзв. стари или како неки посебно воле да кажу вечити студенти а у ствари предболоњци, јер ако постоје болоњци ваљда по ср о се и предболоњци, јер историја не почиње сваком "реформом" просвете; су уписали студијске програме који НЕ ОГРАНИЧАВАЈУ ДУЖИНУ СТУДИРАЊА те свако накнадно ограничење представља ускраћивање стечених права или ако више волите мењање правила у току саме "игре" што довољно говори колико постоји правне државе у нас. Као друго а можда још важније, ови људи цену своје "глупости, лењости, незаинтересованости" сносе сами заједно са онима који их помажу а ДРЖАВУ И ФАКУЛТЕТЕ НЕ КОШТАЈУ НИ ЦВОЊКА јер свако полагање испита плаћају као и обнове године али то није доста па би неко да им додатно завуче руку у џеп, наплаћујући им прелазак на "БОЛОЊУ" што је и поента целе приче. Разним душебрижнима желим да у своју фирму запосле неког са дипломом инстант -приватног факултета где лакше пада плафон него студент на испиту или још боље неког ко је одмах пазарио диплому ђутуре, јер су они паментији, кад се секирају "ко ће њих да запосли". Поздрав за ботове г.Шувакова и све душебрижнике и да их разочарам продужења ће бити на жалост њих и разних других задушних баба или ће бити колективна тужба против државе па ће цену да плате они који су најмање криви тј.порески обвезници, у осталом читајте за познати случај са студентом права из Загреба. I SUIS PREDBOLONJAC

losi izgovori

pre 7 godina

"ne radi o oduzimanju prava na studiranje, već o prestanku zastarelih studijskih programa, koji nisu akreditovani i ne rade po standardima."
Sta je to zastarelo, kad se svaki ispit polaze po najnovijoj knjizi? Na PF stari studenti su polagali po istim knjigama kao i bolonjci kod istih profesora.Kad god da je neko upisao uvek se trazilo da odgovara po najnovijoj knjizi.Ovo su samo izgovori da se po svaku cenu stari studenti nateraju da plate i na mostu i na cupriji.

lajtmotiv

pre 7 godina

5000 puta najmanje 1000 evra dodatnih troskova zbog ovoga je 5 miliona evra.
Kad se na srpski prevede tih 2% to je vise od 5 miliona evra.
2%+rok=5 miliona evra.

Markovic

pre 7 godina

Srbija treba da ispuni pravosudne standarde a kako ce kada gazi ugovorni odnos s.studenti-fakultet, bez naknade stete. Kakav je to ugovor-saglasnost dveju volja gde jedna odlucuje sama.Ugovorni odnos s.studenti i bolonjci je odvojen proces.dva ugovora gde su uslovi unapred poznati.Jel vazi pravna sigurnost za stare ili su gradjani drugog reda.Bolonja se odvija nevezano za s.s. Zasto se pominje Ustavno pravo koje ima svoju materiji-istorijat,licna i politicka pravo,drustveni,politicki(polupredsednicki sistem nas-francuska...usa predsednicki)i izborni sistem, Salemander(prekrajanje izbornih jedinica-usa), dzepni veto-usa. Svi modeli i sistemi se uce nevezano za nas. Tako i da se nas promeni poznat je. Sa druge strane znanje je kapital. Ko ima info ima sve. Kod nas ima 6%visokoobrazovanih. U slucaju velikih investicija ko ce upravljati sistemima
. Bicemo kolonija gde ce stranci upravljati nasom radnom snagom.najveci problem srbije a mi se rasipamo resursima znanja. Nemackoj treba 450000inzenjera da bi povecala bdp 5%. Oni koji su upisali za vreme sverca fakultet danas su ih sverceri pregazili

Markovic

pre 7 godina

Postoje prava ali i obaveze. Francuska studentima omogucava leti rad od tuluza pa do polinezije. A nasa drzava. Sve trazi a nista ne organizuje, da. Ko maceha. Hoce "svajcarski standard" u obrazovanju a to je nemoguce bez jedinstva standarda svajcarske u svim sverama. Studira se u odredjenom drustvu odredjene klime i ambijenta. Izlazi se u susret i drzavnoj upravi koja guta milione i firmama gubitasima koji stete milijardu a ne studentima koji placaju sve obaveze na fakultetu i nikom ne prave stetu osim necijoj sujeti. Da su ispunjesi standardi ostali klima mj bila bolja za studiranje a time i rezultati studenata. Da su nam roditelji bili sverceri do sad bi zavrsili. Treba omoguciti uslove u drustvu i oda se moze studentima prigovarati i stavljati uslov. A ne obrnuto.

reforme na gore

pre 7 godina

Milos, 24. jul 2016 19:4
Ako necete da zaposlite predbolonjca onda njegova diploma nema nikakav smisao.Zasto ga onda sprecavate da dobije tu diplomu ako ima znanja da polozi ispite? Ionako ga necete zaposliti,sta vam onda on smeta?Pa nek tu diplomu okaci na klin,nek je urami,nek je spali,nek radi sta hoce.Zasto je vama toliko stalo da ga sprecite da zavrsi fakultet ako je njemu stalo da ga zavrsi?Uz diplomu nece dobiti i posao gratis.Onaj ko nije zavrsio na vreme posao u struci ce ionako dobiti vrlo tesko ili ce raditi u svojoj reziji.Zasto je vama stalo da to sto je njemu tesko ucinite nemogucim?Sta cete vi dobiti od toga i sta ce ovo drustvo dobiti ako kaznite te ljude?Hocete da zatvorimo fabrike,da otpustimo radnike,da smanjimo penzije i plate,povecamo poreze i akcize,da zabranimo studije onom ko nema para,da nagradimo one koji su kupili diplome a kaznimo one koji hoce samo sansu da polazu posteno?Samo napred.

Predbolonjac

pre 7 godina

@Milos
O cemu Vi pricate,taj Suvakov je na osnovnim studijama proveo 7-8 godina,i sad on valja,i veliki je naucnik,a zeli da negira i ponistava ove studente koji su eto upisali 2006-07,posto nije Bolonja usvojena na svim fakultetima 2006-te god.Dakle,slicno vreme su proveli kao i on..I hajmo sad sve retroaktivno,hajmo sad da se pitamo koliko su zastarele diplome koji su ljudi dobili 80tih godina.I naravno da svako radno mesto zahteva stalnu dopunu znanja,ali svi stari studenti uce iz novih knjiga!!,a polazu samo drugaciji naziv predmeta.Mnogima je Bolonja samo prepolovila ispite,dakle,oni koji su bili iz 4 semestra-sad ima vise ispita,ali sve se to uci iz novih knjiga!Tako je na svakom faxu.Profesori traze da se kupe nova izdanja knjiga.Suvakov ne poznaje elementarno stanje "na terenu".Takodje je naveo primer nekog studenta koji je upisao medicinu 1985-te god i sad on ne valja i zastareo mu je program,a eto da je diplomirao ove godine ili prosle tad bi sve bilo ok.Znaci sad je problem u nekoliko meseci-sad valja,a posle nekoliko meseci nece valjati?! Stvar je sto zele da uzmu novac!!Prelazak na Bolonju kosta nekoliko hiljada evra, imao ili ne neki student i 2 ispita do kraja!I neki nemaju te pare.I sad zbog ta dva ispita i neimanja para ce ostati bez diplome.U Crnoj Gori i BiH je produzen rok do 2018-te godine,nijedna drzava nece da se odrekne diplomaca,a mi hocemo?!Tu je samo vece pitanje koji je veci strucnjak Verbic ili ovaj Suvakov,sve znaju samo ne pravo stanje stvari.

Aleksandra

pre 7 godina

1. problem: Šta se plaća školarinom na državnim fakultetima? Niko ne zna. Nema besplatne literature, profesora i asistenata nema na fakultetu u terminima za konsultacije, nema besplatnih prijava ispita, itd. Dakle, šta se plaća?!
2. problem: Fakulteti nisu pomogli "večitim studentima" ni na koji način. Da je postojala volja, fakulteti bi im omogućili polaganje ispita u delovima, jer se uglavnom radi o studentima koji rade, tako da im je takva pomoć mogla biti korisna, ali te pomoći nije bilo. Tačno je da su upisali studije po starom programu i u skladu sa njim su odslušali ispite, ali to ne znači da profesori nisu mogli da koriguju način polaganja ispita u korist tih studenta. S te strane gledano, odgovornost je i na fakultetima, koji su pokazali nebrigu za studente.
3. problem: Zašto "stari studenti" treba da polažu ponovo prijemni ispit? Zar nije jednostavnije primiti ih odmah na samofinansiranje, na odgovarajuću godinu studiju, i to je to. U čemu je suština upisa 1. godine, ako "stari student" ima položene sve ispite sa te godine? To je još jedna izgubljena studijska godina za tog studenta.

Aleksandra

pre 7 godina

Ako je sve po zakonu, zbog cega senovi zakon primenjuje retroaktivno? Ministarstvo postuje sta njima odgovara u datom momentu, a propise koje su postojali u vreme kada su stari studenti upisivali...

Demlan

pre 7 godina

Ko će na kraju pobediti, Ničeov Nadčovek ili Svečovek Dostojevskog? Kako god stradaće čovek... Srbijo majko, gde će ti duša...?