Sreda, 29.06.2016.

20:29

Škotsku čeka sudbina Danske? Španija se žestoko protivi

Predsednik Evropske komisije Žan Klod Junker saslušaće zvaničnike Škotske i njihovu želju da ostanu deo EU uprkos rezultatima referenduma u Britaniji.

Izvor: B92

Škotsku èeka sudbina Danske? Španija se žestoko protivi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

sir oliver

pre 7 godina

@st, to je sve tacno sto kazes, ali skotska ima 6, a ostatak UK 60 miliona stanovnika! po glavi stanovnika, veci bdp ima skotska! po tom kriterijumu, skotska je u prednosti! nema tu komunizma, samo ljudi koriste znanje, tradiciju i prirodne resurse!

Mufljuz

pre 7 godina

"o ideji da Škotska ostane u EU, kakav plan je bio razrađen na slučaju Danske (kontinentalni deo Danske je deo EU, ali Farska ostrva i Grenland nisu). "
Nije to ni priblizno isto. U pogledu Danske, glavna drzava je clanica a delovi nisu. U pogledu Velike Britanije, glavna drzava NIJE a de(l)o(vi) hoce.

Bejzbol palica

pre 7 godina

@Bejzbol palica, kad si čuo da članica federacije ima veću moć nego federacija? Da je tako kao što ti kažeš, London ne bi bio taj koji odobrava referendum o nezavisnosti. Škotska jeste pristupila kao nezavisna, ali to više, već 300 godina, nije.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (politikologapsolvent, 30. jun 2016 10:26)

Dragi apsolvente politikologije, pogledaj šta piše u dotičnom Aktu o uniji. To je ustanovljena procedura. Da je kojim slučajem Engleska htela da istupi iz UK, parlament u Edinburgu bi takođe morao da se saglasi s tim. Jeste da je formalnost, ali je takva kakva je.
I gde si video da sam pomenuo federalne jedinice i federaciju, pogotovo da prve imaju veću moć od ovih drugih, kad ni Srbija, ni Španija ni UK nisu ni de jure ni de facto Federacije.
Jedno je kada neka država pristupi uniji kao nezavisna i posle traži obnavljanje svoje državnosti prema važećim propisima i dogovorima. (Bregzit iz EU, Obnavljanje državnosti Crne Gore, eventualno ponovno osamostaljivanje Škotske) A nešto sasvim drugo je kad jedna teritorija želi da postane nezavisna država po prvi put u istoriji, suprotno važećim aktima države od koje se odvaja, kao što bi to bio slučaj sa Katalonijom i Kosovom.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Bejzbol palica, kad si čuo da članica federacije ima veću moć nego federacija? Da je tako kao što ti kažeš, London ne bi bio taj koji odobrava referendum o nezavisnosti. Škotska jeste pristupila kao nezavisna, ali to više, već 300 godina, nije.

Avanti prevaranti!

pre 7 godina

U Nemackoj (EU) zivi bas mnogo Srba. Mnogi su zatrazili nemacko drzavljanstvo. Kada su to uradili Nemci su zahtevali od njih da se odreknu srpskog, jer se kod njih na dve stolice ne moze sedeti. Takav im je zakon. Mnogi i dalje napustaju Srbiju. Oni koji su u Nemacku stigli pre 5 godina dolaze na red za njihov pasos. Mnogi moji drugovi zive tamo godinama. I ne znam nikoga da se pokajao sto je bacio nas pasos. Niti znam bilo koga da se sada premislja da li je pametno odreci se srpskog drzavljanstvs u ovim maglovitim vremenima. Svi i dalje visr vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.
(Mrki, 30. jun 2016 08:35)

To su stvari Nemaca, bilo da su stari i novopečeni. Ne kapiram čemu potreba da se ti, kao šta? Hvališ što poznaješ nekog s nemačkim pasošem? Kakva je tvoja zasluga u tome ili bilo čemu drugom? Nema mesta likovanju, već ako ti se ide, idi i ne drži banalne prodike kojih bi se stido svaki pučkoškolac. Meni se eto više sviđa moaj zemlja, a BMW vozim, pošto sam ga kupio za SVOJ novac. To što ti nemaš ni kinte, psoledica je nerada i ničeg drugog.

Twitter antifašista

pre 7 godina

@EU citizen, godinama solis pamet po komentarima, a nemas pojma! BDP skotske je veci nego ostatka UK, tako da jedino oni mogu da finansiraju engleze, a ne obratno! u slucaju otcepljenja bili bi dvadeseta ekonomija sveta, sa 6 miliona stanovnika!
(sir oliver, 30. jun 2016 09:10)

OK to, ali zar im tako skoro, pre referenduma o nezavisnoist, nisu iz Londona, a još više iz Brisela poručivali/predviđali ekonomsku katastrofu ako se odvoje? Šta, lagali su? Ništa se nije izmenilo, jer lažu i sad.

Lik

pre 7 godina

...Svi i dalje vise vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.
(Mrki, 30. jun 2016 08:35)

Ne, vise vole nemacka vozila nego svoju zemlju, budi bar precizan.
Puno je ljudi koji bi prodali svoju majku za smart telefon (da parafraziram Kostunicu) a takvi ce sutra i svoje dete prodati za bolju penziju, kako li će pogledati svojim precima u oči kada za to dođe vreme...a doći će, svakom dođe.

sir oliver

pre 7 godina

@EU citizen, godinama solis pamet po komentarima, a nemas pojma! BDP skotske je veci nego ostatka UK, tako da jedino oni mogu da finansiraju engleze, a ne obratno! u slucaju otcepljenja bili bi dvadeseta ekonomija sveta, sa 6 miliona stanovnika!

Bejzbol palica

pre 7 godina

Ne mešajte babe i žabe. Škotska je kao potpuno nezavisna država Aktom o uniji (koji je prošao kroz oba parlamenta) 1. maja 1707. pristupila Ujedinjenom Kraljevstvu i istim takvim aktom može iz njega da istupi.
S druge strane, Katalonija, kao i Kosovo, nikada nije bila nezavisna država, niti po važećem Ustavu države čiji je sastavni deo može na takav način iz nje istupiti.

vakat dosao

pre 7 godina

Izlazak GB je sve samo ne slucajan, i nedeljnik SUN pod kontrolom magnata i americkog milijardera Murdocka gazde FOXa je forsirao Bregzit.Daj boze da se ovo raspolucivanje EU ne zavrsi u velikim potresima i krvi.

EU Citizen

pre 7 godina

U suštini,odlazak Škotske bi bio odlična stvar za Englesku, jer engleski poreski obveznici već decenijama dotiraju Škotsku sa po nekoliko milijardi godišnje, i nema nekog velikog razloga, osim tradicije i nacionalizma, da se iko iz Engleske bori da Škotska ostane. Drugi dobar razlog da se Škotskoj što pre dozvoli da ode, to jest, i da se u tome na svaki način ohrabri, jeste činjenica da je škotsko biračko telo tradicionalno izrazito levičarski nastrojeno, pa tamošnji glasači već decenijama u velikoj meri blokiraju i usporavaju sve razumne predloge za ukidanje nemoralnih socijalsitičkih privilegija i liberalizaciju britanske ekonomije, odnosno, kada takav kamen oko vrata ode, levica dugo neće doći na vlast u Engleskoj, a zemlja ima sve šanse da poukida sve privilegije za parazite, vrati sonovne ekonomske slobode normalnim i odgvornim ljudima, drastično redukuje birokratiju i postane ekonomska raketa i jedna od najprosperitetnijih i najbogatijih država sveta. Dakle, Škoti, samo napred, za Junkerom, Šulcom i evrokomunjarama, zaslužujete jedni druge stoprocentno, i svakako ćete jedni druge usrećiti, za petnaestak godina slutim da će neki novi Maršalov plan morati da opet vadu kontinentalnu Evropu iz crne sirotinje :))

Antisha

pre 7 godina

90-e ce opet biti u modi. Samo na drugom kraju evrope, a mi cemo da gledamo.
(podgoricanin, 30. jun 2016 01:32

Brate donesi kokice, neka neka dosta su se nasladjivali na naš račun

Mrki

pre 7 godina

@retki komentator:

U Nemackoj (EU) zivi bas mnogo Srba. Mnogi su zatrazili nemacko drzavljanstvo. Kada su to uradili Nemci su zahtevali od njih da se odreknu srpskog, jer se kod njih na dve stolice ne moze sedeti. Takav im je zakon. Mnogi i dalje napustaju Srbiju. Oni koji su u Nemacku stigli pre 5 godina dolaze na red za njihov pasos. Mnogi moji drugovi zive tamo godinama. I ne znam nikoga da se pokajao sto je bacio nas pasos. Niti znam bilo koga da se sada premislja da li je pametno odreci se srpskog drzavljanstvs u ovim maglovitim vremenima. Svi i dalje visr vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.

Bibanč

pre 7 godina

Kroz istoriju se pokazalo da unije kad tad propadaju! Evropa je kontinent sa puno različitih naroda i država, i ne može nikad biti kao USA koju su stvorili doseljenici!

šetač

pre 7 godina

Ja jesam za Eu samo sumnjam da AV mega trend kadrovi/poltroni mogu tamo da nas dovedu. Nemamo iskrene prijatelje i saveznike, USA ovde rovari preko NVO i još kojekakvih institucija. Porušen nam je sistem vrednosti a slabo smo i nejaki da bi se odupreli velikim silama. Rusima ne verujem i samo nam kinezi fale.

Jabučilo

pre 7 godina

Ja bi ukinuo da svaka EU zemlja ima pravo veta na sve i da se svaka odluka mora donositi jednoglasno, može eventualno da imaju pravo veta ne neke pojedine stvari. 
Ima EU parlament u kojem se glasa ko u svakom drugom parlamentu na svijetu i odluke se donose natpolovičnom većinom ili neke bitnije odluke 2/3 većinom, i to je to!
(Lukas aus Agram, 29. jun 2016 21:17)

Ne ide ni da Francuska i Luksemburg imaju isti glas. Kada bi mogao da se uvede neki sistem "elektorskih" glasova, to bi bilo najbolje.

Vlada M

pre 7 godina

A što niko ne piše da li je za nas bolja ili lošija EU kojom dominira Nemačka bez uravnotežavajuće snage? Šta bi ta naš izvoz (koji prvo treba da se pojavi) značilo obavezno uvođenje evra?

Retki komentator hoće komentar

pre 7 godina

Kakvi smo mi "kompletni idiot" od naroda, pa imamo Vođu koji "ne da referendum o ulasku u EU, dok je on na vlasti".

Hoćemo da uđemo u Evropsku Uniju koja neće da nas primi 16 godina, koja nam je postavila milion preduslova i ucena, i koja ima toliko problema da je pitanje kad će se raspasti. Uostalom, izlazak Velike Britanije je početak kraja. Jedna od najvećih ekonomskih sila, država od 65 miliona stanovnika.

To je kao da čitavu utakmicu stojiš pored terena, nadajući se da ćeš ući, a onda ekipa polako završava basket, a ti hoćeš da igraš.

anonimnik

pre 7 godina

Kako vama nije jasno da je EU najznacajniji spoljnotrgovinski partner Srbije i da bi se svaka ekonomska nestabilnost unutar EU prenela i na nas. Kao nam nije dosta nase krize vec nam treba i evropska

Nije bitno ko sam

pre 7 godina

@s ne Kosovo, vec Jugoslavija. Sreca pa nema ko da naoruzava narod po Evropi. Ipak, EU i dalje pravi slicne greske. Razbija prirodne federalne drzave zarad jacanja svoje konfederacije. Engleska je danas pomalo nalik Srbiji u Jugoslaviji iz 80tih i 90tih.

Che Guevara

pre 7 godina

Ne, Španija neće blokirati nezavisnu Škotsku, ali hoće blokirati autonomnu pokrajinu Škotsku i to je skroz u redu.
(politikologapsolvent, 29. jun 2016 20:49)

Ne slazem se sa tobom ... sa kojim argumentima ce Spanci da brane Kataloniji onda... da raspise referdum i da na tom referdumu izglasaju Katalonci nezavisnost i da se Katalonija prikljuci EU...
Skotska izlasa nezavisnost , aplicira da zeli u EU i sa argumentom Katalonije dobiju veto od Spanje ... to vrlo dobro znaju svi u EU a ima i jos 5 clanica koje ce biti protiv ...
Zato imate da nisu svi u EU za nezavisnost Kosova a najjaci su u tome bas Spanci!

C i n i k

pre 7 godina

?
Sta je Skotska? El to drzava? Nisam vise siguran. Kakva sad nezavisnost Skotske? Da li su oni nezavisni inace? Ako je Skotska drzava ok,ali ako je bila samo deo neceg veceg (GB), kako sada da "ostane" u Eu? Ako je VB glasala OUT,to bi zncilo cela VB valjda ?
Redoaled poteza je da Skotska dobije nezavisnost,da bude priznata,da potom zakljuci SSP itd i krene u brze pregovore kako bi usla u Eu ako budu imali srece da ih Hr (ta 'stara i velika drzava Eu') ne blokira...

???

pre 7 godina

I i II WW je poceo kada su imperije htele da revidiraju raspodelu kolonija.i naravno Eng i Nem,glavni akteri u tome.Koicidencija za III?Koliko vidim Nemci jedva docekase sansu za IV Rajh,Englezi u defanzivi bez velikih saveznika u Evropi(osim SAD),ali Rusija je jedva docekala raspad sistema,ali ovog puta je pre za Nemce i Francuze.Bice cirkus...spremite se polecemo,Cirkus Kolorado veceras zadnji krug....E da,a s kime mi idemo???

SchweizSuisseSvizzera

pre 7 godina

@Milane

Katalonija je na severnoj granici Spanije sa Francuskom... pa sad ako po tebi nije na severu onda nemam pojma sta bi ti rekao...

STOP Parazitima

pre 7 godina

A jel mozemo mi vojvodjani da se ocepimo od beograda? Neide vise, pocrkasmo gladni...
(marko ch, 29. jun 2016 22:17)

Imate moju podrsku!

Centralna Srbija.

Frostwolf011

pre 7 godina

@marko ch i @STOP Parazitima
Vas dvojica shvatate da su centralana srbija i vojvodina glasali najvise za SNS i da su bivsi radikali tu skoro svuda na vlasti u lokalu? I Beograd se gradi od svojih para(Beograd na hlebu i vodi ne racunam). Ako iko krade, kradu lokalne vlasti i republicka vlast. Beograd kao grad nema veze sa vama.

PS Ako vam se odcepljuje samo napred, ali cim se odvojite pare ce da odu u Novi Sad/Kragujevac i idemo jovo nanovo dok se ne odvoji svaka opstina za sebe...

Dušan

pre 7 godina

Škoti su, po meni, najveći licemeri. Imali su referendum i nisu se otcepili, zbog ekonomskih razloga ! A non -stop pričaju o viševekovnoj borbi za oslobodjenje od Engleza. Čak je i Mel Gibson snimio onaj film"Hrabro srce" gde su prestavljeni kao supermeni. Uzgred, taj film je proglašen kao nagori u konkurenciji ostvarenja koja su dobila Oskara !

s

pre 7 godina

Definitivno ce Kosovo biti razlog posle kojeg je kad tad sve puklo bez obzira sto zapad to krije ko zmija noge,Djavo ipak dolazi po svoje a Srbi ce ovog puta biti u publici i navijati verovatno u prvom redu!

Bob Rock

pre 7 godina

marko ch, 29. jun 2016 22:17) 
Kada bi Srbi znali bar malo o matematici bilo bi dobro.U pitanju je 50 posto od izaslih biraca a ne 50 posto ukupnog glasackog tela. A brinem se za tebe Marko jer sa skolom koju si valjda zavrsio i ne bi mogao da se pohvalis.

DDD

pre 7 godina

Katalonija je na krajnjem istoku Španije, ili se može reći severo-istoku Španije, ali nikako severu!
(Milan, 29. jun 2016 21:22)

Ako je nesto na krajnjem severoistoku, samim tim je na severu. Imas dve ose, mozes obe uzeti u obzir, ali i ne moras; u zavisnosti od onog sta ti je relevantno. Sigurno je da nije na jugu.

lauda

pre 7 godina

Sta ce se desiti ako VB glasa za izlazak iz EU, a Skotska, Vels, Engleska i Irska glasaju pojedinacno za ostanak?
(Lav, 29. jun 2016 21:21)

Kako ti je ovo uspelo? Sta ti mislis, da se VB sastoji od tridesetak delova, ili samo ova 4 sto si nabrojao, plus Gilbartar?

Alexander

pre 7 godina

Instant tvorevina koja nema buducnost u kojoj su bogati postali jos bogatiji i u kojoj je obican covjek-radnik doveden u veoma los polozaj!RASPAD!!!

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Ja bi ukinuo da svaka EU zemlja ima pravo veta na sve i da se svaka odluka mora donositi jednoglasno, može eventualno da imaju pravo veta ne neke pojedine stvari.
Ima EU parlament u kojem se glasa ko u svakom drugom parlamentu na svijetu i odluke se donose natpolovičnom većinom ili neke bitnije odluke 2/3 većinom, i to je to!

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Битно је изабрати победничку страну, и зато сад будимо паметни и станимо уз Енглезе и Амере, јер они су увек 2 корака испред свих и увек из свега изађу као победници.

ИБАРСКИ МРМОТ

pre 7 godina

Референдум може на западу, а референдум на истоку на може.......нпр република српска

politikologapsolvent

pre 7 godina

@lav, ništa - to su autonomne pokrajine UK i kao takve ne mogu doneti odluku o osamostaljenju bez dozvole Londona. Kada se organizovao referendum u Škotskoj 2014., London je odobrio održavanje tog referenduma.

Mudroser

pre 7 godina

Da zakljucimo, veliko vrzino kolo, ovo ce biti mnogo tesko razresiti bez nekog prljavog rata, dok se sve ne vrati na nivo nacionalnih drzava sa pocetka 20. veka. Neka svako sredi prvo svoje dvoriste pa cemo da razmisljamo o savezima i unijama na partnerskim osnovama. EU je cista kolonijalna sila u kojoj su ovi novi sa istoka robovi zapadnih drzava. Dosta!

Tomy

pre 7 godina

Sta ce se desiti ako VB glasa za izlazak iz EU, a Skotska, Vels, Engleska i Irska glasaju pojedinacno za ostanak?
(Lav, 29. jun 2016 21:21)
Prvo moraju da se odcepe od Britanije pa da apliciraju za članstvo u EU i to nakon izlaska Britanije iz EU,sve drugo je muljavina.

ИБАРСКИ МРМОТ

pre 7 godina

Референдум може на западу, а референдум на истоку на може.......нпр република српска

s

pre 7 godina

Definitivno ce Kosovo biti razlog posle kojeg je kad tad sve puklo bez obzira sto zapad to krije ko zmija noge,Djavo ipak dolazi po svoje a Srbi ce ovog puta biti u publici i navijati verovatno u prvom redu!

Tomy

pre 7 godina

Sta ce se desiti ako VB glasa za izlazak iz EU, a Skotska, Vels, Engleska i Irska glasaju pojedinacno za ostanak?
(Lav, 29. jun 2016 21:21)
Prvo moraju da se odcepe od Britanije pa da apliciraju za članstvo u EU i to nakon izlaska Britanije iz EU,sve drugo je muljavina.

Mudroser

pre 7 godina

Da zakljucimo, veliko vrzino kolo, ovo ce biti mnogo tesko razresiti bez nekog prljavog rata, dok se sve ne vrati na nivo nacionalnih drzava sa pocetka 20. veka. Neka svako sredi prvo svoje dvoriste pa cemo da razmisljamo o savezima i unijama na partnerskim osnovama. EU je cista kolonijalna sila u kojoj su ovi novi sa istoka robovi zapadnih drzava. Dosta!

???

pre 7 godina

I i II WW je poceo kada su imperije htele da revidiraju raspodelu kolonija.i naravno Eng i Nem,glavni akteri u tome.Koicidencija za III?Koliko vidim Nemci jedva docekase sansu za IV Rajh,Englezi u defanzivi bez velikih saveznika u Evropi(osim SAD),ali Rusija je jedva docekala raspad sistema,ali ovog puta je pre za Nemce i Francuze.Bice cirkus...spremite se polecemo,Cirkus Kolorado veceras zadnji krug....E da,a s kime mi idemo???

STOP Parazitima

pre 7 godina

A jel mozemo mi vojvodjani da se ocepimo od beograda? Neide vise, pocrkasmo gladni...
(marko ch, 29. jun 2016 22:17)

Imate moju podrsku!

Centralna Srbija.

Alexander

pre 7 godina

Instant tvorevina koja nema buducnost u kojoj su bogati postali jos bogatiji i u kojoj je obican covjek-radnik doveden u veoma los polozaj!RASPAD!!!

DDD

pre 7 godina

Katalonija je na krajnjem istoku Španije, ili se može reći severo-istoku Španije, ali nikako severu!
(Milan, 29. jun 2016 21:22)

Ako je nesto na krajnjem severoistoku, samim tim je na severu. Imas dve ose, mozes obe uzeti u obzir, ali i ne moras; u zavisnosti od onog sta ti je relevantno. Sigurno je da nije na jugu.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Битно је изабрати победничку страну, и зато сад будимо паметни и станимо уз Енглезе и Амере, јер они су увек 2 корака испред свих и увек из свега изађу као победници.

Frostwolf011

pre 7 godina

@marko ch i @STOP Parazitima
Vas dvojica shvatate da su centralana srbija i vojvodina glasali najvise za SNS i da su bivsi radikali tu skoro svuda na vlasti u lokalu? I Beograd se gradi od svojih para(Beograd na hlebu i vodi ne racunam). Ako iko krade, kradu lokalne vlasti i republicka vlast. Beograd kao grad nema veze sa vama.

PS Ako vam se odcepljuje samo napred, ali cim se odvojite pare ce da odu u Novi Sad/Kragujevac i idemo jovo nanovo dok se ne odvoji svaka opstina za sebe...

lauda

pre 7 godina

Sta ce se desiti ako VB glasa za izlazak iz EU, a Skotska, Vels, Engleska i Irska glasaju pojedinacno za ostanak?
(Lav, 29. jun 2016 21:21)

Kako ti je ovo uspelo? Sta ti mislis, da se VB sastoji od tridesetak delova, ili samo ova 4 sto si nabrojao, plus Gilbartar?

Retki komentator hoće komentar

pre 7 godina

Kakvi smo mi "kompletni idiot" od naroda, pa imamo Vođu koji "ne da referendum o ulasku u EU, dok je on na vlasti".

Hoćemo da uđemo u Evropsku Uniju koja neće da nas primi 16 godina, koja nam je postavila milion preduslova i ucena, i koja ima toliko problema da je pitanje kad će se raspasti. Uostalom, izlazak Velike Britanije je početak kraja. Jedna od najvećih ekonomskih sila, država od 65 miliona stanovnika.

To je kao da čitavu utakmicu stojiš pored terena, nadajući se da ćeš ući, a onda ekipa polako završava basket, a ti hoćeš da igraš.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@lav, ništa - to su autonomne pokrajine UK i kao takve ne mogu doneti odluku o osamostaljenju bez dozvole Londona. Kada se organizovao referendum u Škotskoj 2014., London je odobrio održavanje tog referenduma.

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Ja bi ukinuo da svaka EU zemlja ima pravo veta na sve i da se svaka odluka mora donositi jednoglasno, može eventualno da imaju pravo veta ne neke pojedine stvari.
Ima EU parlament u kojem se glasa ko u svakom drugom parlamentu na svijetu i odluke se donose natpolovičnom većinom ili neke bitnije odluke 2/3 većinom, i to je to!

C i n i k

pre 7 godina

?
Sta je Skotska? El to drzava? Nisam vise siguran. Kakva sad nezavisnost Skotske? Da li su oni nezavisni inace? Ako je Skotska drzava ok,ali ako je bila samo deo neceg veceg (GB), kako sada da "ostane" u Eu? Ako je VB glasala OUT,to bi zncilo cela VB valjda ?
Redoaled poteza je da Skotska dobije nezavisnost,da bude priznata,da potom zakljuci SSP itd i krene u brze pregovore kako bi usla u Eu ako budu imali srece da ih Hr (ta 'stara i velika drzava Eu') ne blokira...

anonimnik

pre 7 godina

Kako vama nije jasno da je EU najznacajniji spoljnotrgovinski partner Srbije i da bi se svaka ekonomska nestabilnost unutar EU prenela i na nas. Kao nam nije dosta nase krize vec nam treba i evropska

SchweizSuisseSvizzera

pre 7 godina

@Milane

Katalonija je na severnoj granici Spanije sa Francuskom... pa sad ako po tebi nije na severu onda nemam pojma sta bi ti rekao...

Dušan

pre 7 godina

Škoti su, po meni, najveći licemeri. Imali su referendum i nisu se otcepili, zbog ekonomskih razloga ! A non -stop pričaju o viševekovnoj borbi za oslobodjenje od Engleza. Čak je i Mel Gibson snimio onaj film"Hrabro srce" gde su prestavljeni kao supermeni. Uzgred, taj film je proglašen kao nagori u konkurenciji ostvarenja koja su dobila Oskara !

Che Guevara

pre 7 godina

Ne, Španija neće blokirati nezavisnu Škotsku, ali hoće blokirati autonomnu pokrajinu Škotsku i to je skroz u redu.
(politikologapsolvent, 29. jun 2016 20:49)

Ne slazem se sa tobom ... sa kojim argumentima ce Spanci da brane Kataloniji onda... da raspise referdum i da na tom referdumu izglasaju Katalonci nezavisnost i da se Katalonija prikljuci EU...
Skotska izlasa nezavisnost , aplicira da zeli u EU i sa argumentom Katalonije dobiju veto od Spanje ... to vrlo dobro znaju svi u EU a ima i jos 5 clanica koje ce biti protiv ...
Zato imate da nisu svi u EU za nezavisnost Kosova a najjaci su u tome bas Spanci!

Antisha

pre 7 godina

90-e ce opet biti u modi. Samo na drugom kraju evrope, a mi cemo da gledamo.
(podgoricanin, 30. jun 2016 01:32

Brate donesi kokice, neka neka dosta su se nasladjivali na naš račun

Mrki

pre 7 godina

@retki komentator:

U Nemackoj (EU) zivi bas mnogo Srba. Mnogi su zatrazili nemacko drzavljanstvo. Kada su to uradili Nemci su zahtevali od njih da se odreknu srpskog, jer se kod njih na dve stolice ne moze sedeti. Takav im je zakon. Mnogi i dalje napustaju Srbiju. Oni koji su u Nemacku stigli pre 5 godina dolaze na red za njihov pasos. Mnogi moji drugovi zive tamo godinama. I ne znam nikoga da se pokajao sto je bacio nas pasos. Niti znam bilo koga da se sada premislja da li je pametno odreci se srpskog drzavljanstvs u ovim maglovitim vremenima. Svi i dalje visr vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.

Bob Rock

pre 7 godina

marko ch, 29. jun 2016 22:17) 
Kada bi Srbi znali bar malo o matematici bilo bi dobro.U pitanju je 50 posto od izaslih biraca a ne 50 posto ukupnog glasackog tela. A brinem se za tebe Marko jer sa skolom koju si valjda zavrsio i ne bi mogao da se pohvalis.

šetač

pre 7 godina

Ja jesam za Eu samo sumnjam da AV mega trend kadrovi/poltroni mogu tamo da nas dovedu. Nemamo iskrene prijatelje i saveznike, USA ovde rovari preko NVO i još kojekakvih institucija. Porušen nam je sistem vrednosti a slabo smo i nejaki da bi se odupreli velikim silama. Rusima ne verujem i samo nam kinezi fale.

vakat dosao

pre 7 godina

Izlazak GB je sve samo ne slucajan, i nedeljnik SUN pod kontrolom magnata i americkog milijardera Murdocka gazde FOXa je forsirao Bregzit.Daj boze da se ovo raspolucivanje EU ne zavrsi u velikim potresima i krvi.

Nije bitno ko sam

pre 7 godina

@s ne Kosovo, vec Jugoslavija. Sreca pa nema ko da naoruzava narod po Evropi. Ipak, EU i dalje pravi slicne greske. Razbija prirodne federalne drzave zarad jacanja svoje konfederacije. Engleska je danas pomalo nalik Srbiji u Jugoslaviji iz 80tih i 90tih.

Bibanč

pre 7 godina

Kroz istoriju se pokazalo da unije kad tad propadaju! Evropa je kontinent sa puno različitih naroda i država, i ne može nikad biti kao USA koju su stvorili doseljenici!

Jabučilo

pre 7 godina

Ja bi ukinuo da svaka EU zemlja ima pravo veta na sve i da se svaka odluka mora donositi jednoglasno, može eventualno da imaju pravo veta ne neke pojedine stvari. 
Ima EU parlament u kojem se glasa ko u svakom drugom parlamentu na svijetu i odluke se donose natpolovičnom većinom ili neke bitnije odluke 2/3 većinom, i to je to!
(Lukas aus Agram, 29. jun 2016 21:17)

Ne ide ni da Francuska i Luksemburg imaju isti glas. Kada bi mogao da se uvede neki sistem "elektorskih" glasova, to bi bilo najbolje.

Vlada M

pre 7 godina

A što niko ne piše da li je za nas bolja ili lošija EU kojom dominira Nemačka bez uravnotežavajuće snage? Šta bi ta naš izvoz (koji prvo treba da se pojavi) značilo obavezno uvođenje evra?

Bejzbol palica

pre 7 godina

Ne mešajte babe i žabe. Škotska je kao potpuno nezavisna država Aktom o uniji (koji je prošao kroz oba parlamenta) 1. maja 1707. pristupila Ujedinjenom Kraljevstvu i istim takvim aktom može iz njega da istupi.
S druge strane, Katalonija, kao i Kosovo, nikada nije bila nezavisna država, niti po važećem Ustavu države čiji je sastavni deo može na takav način iz nje istupiti.

Lik

pre 7 godina

...Svi i dalje vise vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.
(Mrki, 30. jun 2016 08:35)

Ne, vise vole nemacka vozila nego svoju zemlju, budi bar precizan.
Puno je ljudi koji bi prodali svoju majku za smart telefon (da parafraziram Kostunicu) a takvi ce sutra i svoje dete prodati za bolju penziju, kako li će pogledati svojim precima u oči kada za to dođe vreme...a doći će, svakom dođe.

EU Citizen

pre 7 godina

U suštini,odlazak Škotske bi bio odlična stvar za Englesku, jer engleski poreski obveznici već decenijama dotiraju Škotsku sa po nekoliko milijardi godišnje, i nema nekog velikog razloga, osim tradicije i nacionalizma, da se iko iz Engleske bori da Škotska ostane. Drugi dobar razlog da se Škotskoj što pre dozvoli da ode, to jest, i da se u tome na svaki način ohrabri, jeste činjenica da je škotsko biračko telo tradicionalno izrazito levičarski nastrojeno, pa tamošnji glasači već decenijama u velikoj meri blokiraju i usporavaju sve razumne predloge za ukidanje nemoralnih socijalsitičkih privilegija i liberalizaciju britanske ekonomije, odnosno, kada takav kamen oko vrata ode, levica dugo neće doći na vlast u Engleskoj, a zemlja ima sve šanse da poukida sve privilegije za parazite, vrati sonovne ekonomske slobode normalnim i odgvornim ljudima, drastično redukuje birokratiju i postane ekonomska raketa i jedna od najprosperitetnijih i najbogatijih država sveta. Dakle, Škoti, samo napred, za Junkerom, Šulcom i evrokomunjarama, zaslužujete jedni druge stoprocentno, i svakako ćete jedni druge usrećiti, za petnaestak godina slutim da će neki novi Maršalov plan morati da opet vadu kontinentalnu Evropu iz crne sirotinje :))

Avanti prevaranti!

pre 7 godina

U Nemackoj (EU) zivi bas mnogo Srba. Mnogi su zatrazili nemacko drzavljanstvo. Kada su to uradili Nemci su zahtevali od njih da se odreknu srpskog, jer se kod njih na dve stolice ne moze sedeti. Takav im je zakon. Mnogi i dalje napustaju Srbiju. Oni koji su u Nemacku stigli pre 5 godina dolaze na red za njihov pasos. Mnogi moji drugovi zive tamo godinama. I ne znam nikoga da se pokajao sto je bacio nas pasos. Niti znam bilo koga da se sada premislja da li je pametno odreci se srpskog drzavljanstvs u ovim maglovitim vremenima. Svi i dalje visr vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.
(Mrki, 30. jun 2016 08:35)

To su stvari Nemaca, bilo da su stari i novopečeni. Ne kapiram čemu potreba da se ti, kao šta? Hvališ što poznaješ nekog s nemačkim pasošem? Kakva je tvoja zasluga u tome ili bilo čemu drugom? Nema mesta likovanju, već ako ti se ide, idi i ne drži banalne prodike kojih bi se stido svaki pučkoškolac. Meni se eto više sviđa moaj zemlja, a BMW vozim, pošto sam ga kupio za SVOJ novac. To što ti nemaš ni kinte, psoledica je nerada i ničeg drugog.

sir oliver

pre 7 godina

@EU citizen, godinama solis pamet po komentarima, a nemas pojma! BDP skotske je veci nego ostatka UK, tako da jedino oni mogu da finansiraju engleze, a ne obratno! u slucaju otcepljenja bili bi dvadeseta ekonomija sveta, sa 6 miliona stanovnika!

Twitter antifašista

pre 7 godina

@EU citizen, godinama solis pamet po komentarima, a nemas pojma! BDP skotske je veci nego ostatka UK, tako da jedino oni mogu da finansiraju engleze, a ne obratno! u slucaju otcepljenja bili bi dvadeseta ekonomija sveta, sa 6 miliona stanovnika!
(sir oliver, 30. jun 2016 09:10)

OK to, ali zar im tako skoro, pre referenduma o nezavisnoist, nisu iz Londona, a još više iz Brisela poručivali/predviđali ekonomsku katastrofu ako se odvoje? Šta, lagali su? Ništa se nije izmenilo, jer lažu i sad.

Bejzbol palica

pre 7 godina

@Bejzbol palica, kad si čuo da članica federacije ima veću moć nego federacija? Da je tako kao što ti kažeš, London ne bi bio taj koji odobrava referendum o nezavisnosti. Škotska jeste pristupila kao nezavisna, ali to više, već 300 godina, nije.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (politikologapsolvent, 30. jun 2016 10:26)

Dragi apsolvente politikologije, pogledaj šta piše u dotičnom Aktu o uniji. To je ustanovljena procedura. Da je kojim slučajem Engleska htela da istupi iz UK, parlament u Edinburgu bi takođe morao da se saglasi s tim. Jeste da je formalnost, ali je takva kakva je.
I gde si video da sam pomenuo federalne jedinice i federaciju, pogotovo da prve imaju veću moć od ovih drugih, kad ni Srbija, ni Španija ni UK nisu ni de jure ni de facto Federacije.
Jedno je kada neka država pristupi uniji kao nezavisna i posle traži obnavljanje svoje državnosti prema važećim propisima i dogovorima. (Bregzit iz EU, Obnavljanje državnosti Crne Gore, eventualno ponovno osamostaljivanje Škotske) A nešto sasvim drugo je kad jedna teritorija želi da postane nezavisna država po prvi put u istoriji, suprotno važećim aktima države od koje se odvaja, kao što bi to bio slučaj sa Katalonijom i Kosovom.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Bejzbol palica, kad si čuo da članica federacije ima veću moć nego federacija? Da je tako kao što ti kažeš, London ne bi bio taj koji odobrava referendum o nezavisnosti. Škotska jeste pristupila kao nezavisna, ali to više, već 300 godina, nije.

Mufljuz

pre 7 godina

"o ideji da Škotska ostane u EU, kakav plan je bio razrađen na slučaju Danske (kontinentalni deo Danske je deo EU, ali Farska ostrva i Grenland nisu). "
Nije to ni priblizno isto. U pogledu Danske, glavna drzava je clanica a delovi nisu. U pogledu Velike Britanije, glavna drzava NIJE a de(l)o(vi) hoce.

sir oliver

pre 7 godina

@st, to je sve tacno sto kazes, ali skotska ima 6, a ostatak UK 60 miliona stanovnika! po glavi stanovnika, veci bdp ima skotska! po tom kriterijumu, skotska je u prednosti! nema tu komunizma, samo ljudi koriste znanje, tradiciju i prirodne resurse!

Dušan

pre 7 godina

Škoti su, po meni, najveći licemeri. Imali su referendum i nisu se otcepili, zbog ekonomskih razloga ! A non -stop pričaju o viševekovnoj borbi za oslobodjenje od Engleza. Čak je i Mel Gibson snimio onaj film"Hrabro srce" gde su prestavljeni kao supermeni. Uzgred, taj film je proglašen kao nagori u konkurenciji ostvarenja koja su dobila Oskara !

Mudroser

pre 7 godina

Da zakljucimo, veliko vrzino kolo, ovo ce biti mnogo tesko razresiti bez nekog prljavog rata, dok se sve ne vrati na nivo nacionalnih drzava sa pocetka 20. veka. Neka svako sredi prvo svoje dvoriste pa cemo da razmisljamo o savezima i unijama na partnerskim osnovama. EU je cista kolonijalna sila u kojoj su ovi novi sa istoka robovi zapadnih drzava. Dosta!

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Битно је изабрати победничку страну, и зато сад будимо паметни и станимо уз Енглезе и Амере, јер они су увек 2 корака испред свих и увек из свега изађу као победници.

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Ja bi ukinuo da svaka EU zemlja ima pravo veta na sve i da se svaka odluka mora donositi jednoglasno, može eventualno da imaju pravo veta ne neke pojedine stvari.
Ima EU parlament u kojem se glasa ko u svakom drugom parlamentu na svijetu i odluke se donose natpolovičnom većinom ili neke bitnije odluke 2/3 većinom, i to je to!

ИБАРСКИ МРМОТ

pre 7 godina

Референдум може на западу, а референдум на истоку на може.......нпр република српска

STOP Parazitima

pre 7 godina

A jel mozemo mi vojvodjani da se ocepimo od beograda? Neide vise, pocrkasmo gladni...
(marko ch, 29. jun 2016 22:17)

Imate moju podrsku!

Centralna Srbija.

Bob Rock

pre 7 godina

marko ch, 29. jun 2016 22:17) 
Kada bi Srbi znali bar malo o matematici bilo bi dobro.U pitanju je 50 posto od izaslih biraca a ne 50 posto ukupnog glasackog tela. A brinem se za tebe Marko jer sa skolom koju si valjda zavrsio i ne bi mogao da se pohvalis.

Alexander

pre 7 godina

Instant tvorevina koja nema buducnost u kojoj su bogati postali jos bogatiji i u kojoj je obican covjek-radnik doveden u veoma los polozaj!RASPAD!!!

s

pre 7 godina

Definitivno ce Kosovo biti razlog posle kojeg je kad tad sve puklo bez obzira sto zapad to krije ko zmija noge,Djavo ipak dolazi po svoje a Srbi ce ovog puta biti u publici i navijati verovatno u prvom redu!

EU Citizen

pre 7 godina

U suštini,odlazak Škotske bi bio odlična stvar za Englesku, jer engleski poreski obveznici već decenijama dotiraju Škotsku sa po nekoliko milijardi godišnje, i nema nekog velikog razloga, osim tradicije i nacionalizma, da se iko iz Engleske bori da Škotska ostane. Drugi dobar razlog da se Škotskoj što pre dozvoli da ode, to jest, i da se u tome na svaki način ohrabri, jeste činjenica da je škotsko biračko telo tradicionalno izrazito levičarski nastrojeno, pa tamošnji glasači već decenijama u velikoj meri blokiraju i usporavaju sve razumne predloge za ukidanje nemoralnih socijalsitičkih privilegija i liberalizaciju britanske ekonomije, odnosno, kada takav kamen oko vrata ode, levica dugo neće doći na vlast u Engleskoj, a zemlja ima sve šanse da poukida sve privilegije za parazite, vrati sonovne ekonomske slobode normalnim i odgvornim ljudima, drastično redukuje birokratiju i postane ekonomska raketa i jedna od najprosperitetnijih i najbogatijih država sveta. Dakle, Škoti, samo napred, za Junkerom, Šulcom i evrokomunjarama, zaslužujete jedni druge stoprocentno, i svakako ćete jedni druge usrećiti, za petnaestak godina slutim da će neki novi Maršalov plan morati da opet vadu kontinentalnu Evropu iz crne sirotinje :))

politikologapsolvent

pre 7 godina

@lav, ništa - to su autonomne pokrajine UK i kao takve ne mogu doneti odluku o osamostaljenju bez dozvole Londona. Kada se organizovao referendum u Škotskoj 2014., London je odobrio održavanje tog referenduma.

Retki komentator hoće komentar

pre 7 godina

Kakvi smo mi "kompletni idiot" od naroda, pa imamo Vođu koji "ne da referendum o ulasku u EU, dok je on na vlasti".

Hoćemo da uđemo u Evropsku Uniju koja neće da nas primi 16 godina, koja nam je postavila milion preduslova i ucena, i koja ima toliko problema da je pitanje kad će se raspasti. Uostalom, izlazak Velike Britanije je početak kraja. Jedna od najvećih ekonomskih sila, država od 65 miliona stanovnika.

To je kao da čitavu utakmicu stojiš pored terena, nadajući se da ćeš ući, a onda ekipa polako završava basket, a ti hoćeš da igraš.

Frostwolf011

pre 7 godina

@marko ch i @STOP Parazitima
Vas dvojica shvatate da su centralana srbija i vojvodina glasali najvise za SNS i da su bivsi radikali tu skoro svuda na vlasti u lokalu? I Beograd se gradi od svojih para(Beograd na hlebu i vodi ne racunam). Ako iko krade, kradu lokalne vlasti i republicka vlast. Beograd kao grad nema veze sa vama.

PS Ako vam se odcepljuje samo napred, ali cim se odvojite pare ce da odu u Novi Sad/Kragujevac i idemo jovo nanovo dok se ne odvoji svaka opstina za sebe...

anonimnik

pre 7 godina

Kako vama nije jasno da je EU najznacajniji spoljnotrgovinski partner Srbije i da bi se svaka ekonomska nestabilnost unutar EU prenela i na nas. Kao nam nije dosta nase krize vec nam treba i evropska

Mrki

pre 7 godina

@retki komentator:

U Nemackoj (EU) zivi bas mnogo Srba. Mnogi su zatrazili nemacko drzavljanstvo. Kada su to uradili Nemci su zahtevali od njih da se odreknu srpskog, jer se kod njih na dve stolice ne moze sedeti. Takav im je zakon. Mnogi i dalje napustaju Srbiju. Oni koji su u Nemacku stigli pre 5 godina dolaze na red za njihov pasos. Mnogi moji drugovi zive tamo godinama. I ne znam nikoga da se pokajao sto je bacio nas pasos. Niti znam bilo koga da se sada premislja da li je pametno odreci se srpskog drzavljanstvs u ovim maglovitim vremenima. Svi i dalje visr vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.

???

pre 7 godina

I i II WW je poceo kada su imperije htele da revidiraju raspodelu kolonija.i naravno Eng i Nem,glavni akteri u tome.Koicidencija za III?Koliko vidim Nemci jedva docekase sansu za IV Rajh,Englezi u defanzivi bez velikih saveznika u Evropi(osim SAD),ali Rusija je jedva docekala raspad sistema,ali ovog puta je pre za Nemce i Francuze.Bice cirkus...spremite se polecemo,Cirkus Kolorado veceras zadnji krug....E da,a s kime mi idemo???

DDD

pre 7 godina

Katalonija je na krajnjem istoku Španije, ili se može reći severo-istoku Španije, ali nikako severu!
(Milan, 29. jun 2016 21:22)

Ako je nesto na krajnjem severoistoku, samim tim je na severu. Imas dve ose, mozes obe uzeti u obzir, ali i ne moras; u zavisnosti od onog sta ti je relevantno. Sigurno je da nije na jugu.

C i n i k

pre 7 godina

?
Sta je Skotska? El to drzava? Nisam vise siguran. Kakva sad nezavisnost Skotske? Da li su oni nezavisni inace? Ako je Skotska drzava ok,ali ako je bila samo deo neceg veceg (GB), kako sada da "ostane" u Eu? Ako je VB glasala OUT,to bi zncilo cela VB valjda ?
Redoaled poteza je da Skotska dobije nezavisnost,da bude priznata,da potom zakljuci SSP itd i krene u brze pregovore kako bi usla u Eu ako budu imali srece da ih Hr (ta 'stara i velika drzava Eu') ne blokira...

šetač

pre 7 godina

Ja jesam za Eu samo sumnjam da AV mega trend kadrovi/poltroni mogu tamo da nas dovedu. Nemamo iskrene prijatelje i saveznike, USA ovde rovari preko NVO i još kojekakvih institucija. Porušen nam je sistem vrednosti a slabo smo i nejaki da bi se odupreli velikim silama. Rusima ne verujem i samo nam kinezi fale.

Nije bitno ko sam

pre 7 godina

@s ne Kosovo, vec Jugoslavija. Sreca pa nema ko da naoruzava narod po Evropi. Ipak, EU i dalje pravi slicne greske. Razbija prirodne federalne drzave zarad jacanja svoje konfederacije. Engleska je danas pomalo nalik Srbiji u Jugoslaviji iz 80tih i 90tih.

sir oliver

pre 7 godina

@EU citizen, godinama solis pamet po komentarima, a nemas pojma! BDP skotske je veci nego ostatka UK, tako da jedino oni mogu da finansiraju engleze, a ne obratno! u slucaju otcepljenja bili bi dvadeseta ekonomija sveta, sa 6 miliona stanovnika!

lauda

pre 7 godina

Sta ce se desiti ako VB glasa za izlazak iz EU, a Skotska, Vels, Engleska i Irska glasaju pojedinacno za ostanak?
(Lav, 29. jun 2016 21:21)

Kako ti je ovo uspelo? Sta ti mislis, da se VB sastoji od tridesetak delova, ili samo ova 4 sto si nabrojao, plus Gilbartar?

Tomy

pre 7 godina

Sta ce se desiti ako VB glasa za izlazak iz EU, a Skotska, Vels, Engleska i Irska glasaju pojedinacno za ostanak?
(Lav, 29. jun 2016 21:21)
Prvo moraju da se odcepe od Britanije pa da apliciraju za članstvo u EU i to nakon izlaska Britanije iz EU,sve drugo je muljavina.

SchweizSuisseSvizzera

pre 7 godina

@Milane

Katalonija je na severnoj granici Spanije sa Francuskom... pa sad ako po tebi nije na severu onda nemam pojma sta bi ti rekao...

vakat dosao

pre 7 godina

Izlazak GB je sve samo ne slucajan, i nedeljnik SUN pod kontrolom magnata i americkog milijardera Murdocka gazde FOXa je forsirao Bregzit.Daj boze da se ovo raspolucivanje EU ne zavrsi u velikim potresima i krvi.

Jabučilo

pre 7 godina

Ja bi ukinuo da svaka EU zemlja ima pravo veta na sve i da se svaka odluka mora donositi jednoglasno, može eventualno da imaju pravo veta ne neke pojedine stvari. 
Ima EU parlament u kojem se glasa ko u svakom drugom parlamentu na svijetu i odluke se donose natpolovičnom većinom ili neke bitnije odluke 2/3 većinom, i to je to!
(Lukas aus Agram, 29. jun 2016 21:17)

Ne ide ni da Francuska i Luksemburg imaju isti glas. Kada bi mogao da se uvede neki sistem "elektorskih" glasova, to bi bilo najbolje.

Avanti prevaranti!

pre 7 godina

U Nemackoj (EU) zivi bas mnogo Srba. Mnogi su zatrazili nemacko drzavljanstvo. Kada su to uradili Nemci su zahtevali od njih da se odreknu srpskog, jer se kod njih na dve stolice ne moze sedeti. Takav im je zakon. Mnogi i dalje napustaju Srbiju. Oni koji su u Nemacku stigli pre 5 godina dolaze na red za njihov pasos. Mnogi moji drugovi zive tamo godinama. I ne znam nikoga da se pokajao sto je bacio nas pasos. Niti znam bilo koga da se sada premislja da li je pametno odreci se srpskog drzavljanstvs u ovim maglovitim vremenima. Svi i dalje visr vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.
(Mrki, 30. jun 2016 08:35)

To su stvari Nemaca, bilo da su stari i novopečeni. Ne kapiram čemu potreba da se ti, kao šta? Hvališ što poznaješ nekog s nemačkim pasošem? Kakva je tvoja zasluga u tome ili bilo čemu drugom? Nema mesta likovanju, već ako ti se ide, idi i ne drži banalne prodike kojih bi se stido svaki pučkoškolac. Meni se eto više sviđa moaj zemlja, a BMW vozim, pošto sam ga kupio za SVOJ novac. To što ti nemaš ni kinte, psoledica je nerada i ničeg drugog.

Antisha

pre 7 godina

90-e ce opet biti u modi. Samo na drugom kraju evrope, a mi cemo da gledamo.
(podgoricanin, 30. jun 2016 01:32

Brate donesi kokice, neka neka dosta su se nasladjivali na naš račun

Bibanč

pre 7 godina

Kroz istoriju se pokazalo da unije kad tad propadaju! Evropa je kontinent sa puno različitih naroda i država, i ne može nikad biti kao USA koju su stvorili doseljenici!

Che Guevara

pre 7 godina

Ne, Španija neće blokirati nezavisnu Škotsku, ali hoće blokirati autonomnu pokrajinu Škotsku i to je skroz u redu.
(politikologapsolvent, 29. jun 2016 20:49)

Ne slazem se sa tobom ... sa kojim argumentima ce Spanci da brane Kataloniji onda... da raspise referdum i da na tom referdumu izglasaju Katalonci nezavisnost i da se Katalonija prikljuci EU...
Skotska izlasa nezavisnost , aplicira da zeli u EU i sa argumentom Katalonije dobiju veto od Spanje ... to vrlo dobro znaju svi u EU a ima i jos 5 clanica koje ce biti protiv ...
Zato imate da nisu svi u EU za nezavisnost Kosova a najjaci su u tome bas Spanci!

Vlada M

pre 7 godina

A što niko ne piše da li je za nas bolja ili lošija EU kojom dominira Nemačka bez uravnotežavajuće snage? Šta bi ta naš izvoz (koji prvo treba da se pojavi) značilo obavezno uvođenje evra?

Lik

pre 7 godina

...Svi i dalje vise vole nemacke pasose bas kao sto vise vole opela, audija, mercedesa itd nego kragujevacke kopije fiata. Pametnom dosta.
(Mrki, 30. jun 2016 08:35)

Ne, vise vole nemacka vozila nego svoju zemlju, budi bar precizan.
Puno je ljudi koji bi prodali svoju majku za smart telefon (da parafraziram Kostunicu) a takvi ce sutra i svoje dete prodati za bolju penziju, kako li će pogledati svojim precima u oči kada za to dođe vreme...a doći će, svakom dođe.

Bejzbol palica

pre 7 godina

@Bejzbol palica, kad si čuo da članica federacije ima veću moć nego federacija? Da je tako kao što ti kažeš, London ne bi bio taj koji odobrava referendum o nezavisnosti. Škotska jeste pristupila kao nezavisna, ali to više, već 300 godina, nije.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (politikologapsolvent, 30. jun 2016 10:26)

Dragi apsolvente politikologije, pogledaj šta piše u dotičnom Aktu o uniji. To je ustanovljena procedura. Da je kojim slučajem Engleska htela da istupi iz UK, parlament u Edinburgu bi takođe morao da se saglasi s tim. Jeste da je formalnost, ali je takva kakva je.
I gde si video da sam pomenuo federalne jedinice i federaciju, pogotovo da prve imaju veću moć od ovih drugih, kad ni Srbija, ni Španija ni UK nisu ni de jure ni de facto Federacije.
Jedno je kada neka država pristupi uniji kao nezavisna i posle traži obnavljanje svoje državnosti prema važećim propisima i dogovorima. (Bregzit iz EU, Obnavljanje državnosti Crne Gore, eventualno ponovno osamostaljivanje Škotske) A nešto sasvim drugo je kad jedna teritorija želi da postane nezavisna država po prvi put u istoriji, suprotno važećim aktima države od koje se odvaja, kao što bi to bio slučaj sa Katalonijom i Kosovom.

Bejzbol palica

pre 7 godina

Ne mešajte babe i žabe. Škotska je kao potpuno nezavisna država Aktom o uniji (koji je prošao kroz oba parlamenta) 1. maja 1707. pristupila Ujedinjenom Kraljevstvu i istim takvim aktom može iz njega da istupi.
S druge strane, Katalonija, kao i Kosovo, nikada nije bila nezavisna država, niti po važećem Ustavu države čiji je sastavni deo može na takav način iz nje istupiti.

sir oliver

pre 7 godina

@st, to je sve tacno sto kazes, ali skotska ima 6, a ostatak UK 60 miliona stanovnika! po glavi stanovnika, veci bdp ima skotska! po tom kriterijumu, skotska je u prednosti! nema tu komunizma, samo ljudi koriste znanje, tradiciju i prirodne resurse!

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Bejzbol palica, kad si čuo da članica federacije ima veću moć nego federacija? Da je tako kao što ti kažeš, London ne bi bio taj koji odobrava referendum o nezavisnosti. Škotska jeste pristupila kao nezavisna, ali to više, već 300 godina, nije.

Twitter antifašista

pre 7 godina

@EU citizen, godinama solis pamet po komentarima, a nemas pojma! BDP skotske je veci nego ostatka UK, tako da jedino oni mogu da finansiraju engleze, a ne obratno! u slucaju otcepljenja bili bi dvadeseta ekonomija sveta, sa 6 miliona stanovnika!
(sir oliver, 30. jun 2016 09:10)

OK to, ali zar im tako skoro, pre referenduma o nezavisnoist, nisu iz Londona, a još više iz Brisela poručivali/predviđali ekonomsku katastrofu ako se odvoje? Šta, lagali su? Ništa se nije izmenilo, jer lažu i sad.

Mufljuz

pre 7 godina

"o ideji da Škotska ostane u EU, kakav plan je bio razrađen na slučaju Danske (kontinentalni deo Danske je deo EU, ali Farska ostrva i Grenland nisu). "
Nije to ni priblizno isto. U pogledu Danske, glavna drzava je clanica a delovi nisu. U pogledu Velike Britanije, glavna drzava NIJE a de(l)o(vi) hoce.