Utorak, 28.06.2016.

12:16

Faraž Briselu: Za života niste pravi posao radili

Lider UKIP-a Najdžel Faraž dočekao je svojih pet minuta u Evropskom parlamentu, pa je u trijumfalnom obraćanju kolege parlamentarce pitao "ko se sada smeje".

Izvor: B92

Faraž Briselu: Za života niste pravi posao radili IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

kraja

pre 7 godina

...bio i ostao prevarant i obican lazov...!!!
...MLADI velike britanije su glasali ZA OSTANAK u zajednici...
...a on neka objasni sada britancima gde ce ici 350 mil funti nedeljno koje je britanija slala u brisel...
...pre referenduma je govorio drugacije...
...LAZOV koji i sam sedi i pilicari u briselu 17 godina...

...jedini dobar nastup je imao kada su doveli hermana rompeja, to mu priznajem - "You have the charisma of a damp rag"...

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 7 godina

Četiri slobode EU (slobodan protok ljudi,roba,usluga i kapitala) uz frapantne razlike u razvijenosti pojedinih zemalja, u svojim posledicama može se porediti sa stanjem u Zoološkom vrtu u kojem bi otklonili sve unutrašnje ograde i kaveze i još ojačali spoljne zidove i ograde.

City Girl

pre 7 godina

Korbin nema kvalitete vodje i zameraju mu da je kampanju za ostanak vodio mlako, nezainteresovano i bez ikakvog zara. Taj covek, kao krajnji levicar, je u sustini uvek bio protiv EU, sto je opšte poznato. Laburisti se sada brinu da ne izgube glasače (sto im se desilo u Škotskoj) i zato zele da ga zamene.

Q

pre 7 godina

Lider britanske Laburističke partije Džeremi Korbin izgubio je danas na glasanju o poverenju među poslanicima te stranke.Stradao je covek koji apsolutno nije kriv za sve ovo sto se desava...

ili ili

pre 7 godina

Nezadovoljstvo u Eu ionako veliko.Ne boje se birokrate iz Brisela izlaska Britanije,sarađivaće oni ako bude interesa.Boje se domino efekta,jer se već uveliko klima u Češkoj,Poljskoj,Mađarskoj,Španiji itd.
Nego je jeftini kliše o "evropskim vrednostima" propao.Nije nikad ni valjao.
Ima li nekih drugih vrednosti osim tih?
I na kraju balade...niko nikada nije objasnio zašto Norveška i Švajcarska nisu bile u toj ekonomsko- političkoj zajednici...kada je tamo tako dobro.
Nemci dižu plate,zamisli.Mislite li da Nemačka ima toliko novca za socijalna izdavanja,kao niko u svetu?
Nema...dok negde ne uzmu.
A i malo sam se razočarao ovim poslanicima..kikotanje kao u jeftinim parlamentima...imamo mi takav.

Q

pre 7 godina

@артиљерац, @joca Fundamentalna regulativa je i dalje u rukama država članica EU – budžet, poreska politika, socijalna politika, deo politike imigracije, itd. itd.. Iako se regulativa EU primenjuje na sve države, drastična je razlika u unutrašnjem ekonomskom i političkom ustrojstvu. Iako i briselska birokratija donosi regulativu, ona to radi u skladu sa interesima članica iz kojih visoke birokrate dolaze. Dakle, ponovo lokalne elite, međusobnim dogovaranjem upravljaju u EU… a lokalne elite su demokratski izabrane. Savet EU (premijeri i poneki predsednik) su neuporedivo jači od Evropske komisije (vlade EU). Npr. sudbinu Grčke nisu odredile birokrate EU ili Komisija EU, već Nemačka koju su podržali ostali premijeri.

Što se parlamenta EU tiče slazem se, reč je o besmislenoj, preskupoj sinekuri koja služi samo tome da veliki broj ljudi lepo živi o trošku građana Evrope fingiranjem tobožnje demokratije. Ne samo da građani nemaju pojma ko su poslanici iz drugih država, već nemaju pojma ni ko su njihovi predstavnici. Naivno je verovati da bi npr. francuski parlamentarac u EU parlamentu glasao protiv fundamentalnog interesa Francuske, i da bi se onda veselo za vikend vratio kući.

Milos

pre 7 godina

Britanci su izasli iz EU zbog nemaca ko i dalje nije skapirao zasto nek pregleda izvoz Nemaca ka SAD.Sve sto dolazi iz EU pitaju se nemci.Evropska banka je u Nemackoj.Samim tim nemci imaju monopol na kompletno trziste evrope .Britanci su dobili po nosu koliko rudnika i celicana je ugaseno u UK zadnjih 10 godina ,pa nisu ludi da ostanu i da ih ucenjuju nemci ......Mogu da se svide ili ne svide nekima ali cinjenica je da su najaci na svetu zadnjih 700 godina.Nece se nista desiti britancima malo se tvrdi pazar ali procvetace kad napuste EU .Male zemlje kao sto smo mi nemaju nikakve sanse u EU dobicemo zakone i propise kao u EU ali cemo za njih uvek biti jefina radna snaga.njihove plate necemo imati nikada

eu

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu...."

Reče Farage koji 17 godina prima platu u evropskom parlamentu....

Petar

pre 7 godina

Ja ne kapiram zasto neke birokrate iz Brisela odredjuju koliko moze neka zemlja da proizvede npr.vina?
U Sloveniji su mi rekli da su smanjili polja vinove loze za 2/3 jer im je takva kvota.
Razumem da se donese neki propis o zastiti invalida ili dozvoljenom zagadjenju ali da mi neko odredjuje velicinu ili kolicinu krastavca to ne razumem.
Jedna zena iz UK je rekla da glasa za Brexit jer hoce da kupuje sijalice od 100wati. Ok je da postoje stedljive sijalice, ali ako imam para da placam struju, sta ima neko da mi brani klasicne sijalice u svojoj kuci?

артиљерац

pre 7 godina

@ posmatrac,NL Уз дужно поштовање,нисте у праву.Сви ти закони,норме,
правила понашања су постојала и пре ЕУ.Ако нешто и није могло се
преговарати,договарати,ДОГОВОРИТИ и усвојити,а није морала да се
прави НАДДРЖАВА.Ја сам написао да је ЕУ бирократа 60 000.Јесте ли
свесни колико је то људи који мало или ништа не раде.А притом имају
ОГРОМНА(и за европске прилике)примања.Европски парламент иначе зову
"парлаторијум",причаоница,и он то заиста јесте.Одлуке се доносе на неком другом месту,потпуно недемократски,па се проследе европској
комисији(влади ЕУ)на реализацију.Што се тиче привреде,економије то
је функционисало и у Европској економској заједници,без икаквих
проблема.Пр."лисабонски споразум"(Устав ЕУ)има преко 7000 страна.
Ја сам га ишчитао,требало ми је 2 месеца.Много је ствари у њему које
нису ни најмање пријатне и добре,сем за неке "једнакије" чланице.
И правни експерти кажу да је тако срочен да људе мрзи да га читају.

n.

pre 7 godina

Meni je najzanimljivije što su Britanci posle pola milenijuma odlučili da budu idu sami. Britanije je postala to što jeste zahvaljujući velikim otkrićima i kolonizacijom pola planete. Kad je kolonializam ukinut ostali su na labavom Komonveltu i ušli u zajedničko tržište EZ, kasnije pretvoreno i dodatno integrisano kroz EU projekat. Nakon svih tih iskustava zahvaljujući kojima je VB danas to što jeste, i u sred globalne recesije kojoj se ne vidi kraj, oni su odlučili da napuste tržište od 500 miliona ljudi?! OK, razumem da misle da će da se snađu, da će doći do dogovora sa ostatkom EU kroz koji će zadržati ili unprediti obim ekonomske odnosno trgovinske razmene; nadam se da to iskreno misli makar ekipa koja je narodu prodala priču o izlasku iz EU. Biće im potreban pakleno dobar plan, što da ne, hajde da vidimo...

zg232

pre 7 godina

Znate li ljudi, vi što hvalite evropski projekat, kolika je administracija u EU i kolike su im plate?! Naravno da ne znate.
Tu birokratiju ne može nijedan normalan sistem da istrpi.
I svi su tu zbog nekog finansijskog interesa.
(joca, 28. jun 2016 14:14)

Vidim da ne znate kako funkcionira administracija EU. Zastupnike u EU parlamentu (EUP) biraju građani svake zemlje članice javnim izborima i između odabranih, izabire se koji će biti povjerenik za neko područje. Svaka država ima 1 povjerenika. Od povjerenika, političkom odlukom svih premijera (predsjenika) država članica dogovara se predsjednik (Junker) i njegovi zamjenici. Znači, oni su u svojoj zemlji morali biti izabrani. HR ima 11 zastupnika u EUP-u, s plaćom, bez dodataka od oko 8.000 eura mjesečno.Vi biste imali oko 20 zastupnika, jer imate više stanovnika. Zadatak im je da se bore za dobrobit svoje zemlje.
Što se tiče zaposlenika, oni se biraju na javnom natječaju, koji i vi možete pratiti, a kandidate bira agencija EU Komisije (EUC) tzv. EPSO nakon teških ispita i kandidati se sami javljaju, odnosno njih ne određuju zemlje članice. EUC ima oko 20.000 VSS stručnjaka i oko 40.000 SSS djelatnika. Od tih 60.000 ljudi, 10.000 su iz VB. Njih plaća EUC i rade za EU. Prosječna plaća, bez drugih beneficija je ovisno o radnom iskustvu i položaju na kojem rade od 4.500-10.000 eura mjesečno. Prosječna zarada SSS-a je od 1.500 - 3.000 eura mjesečno. Treba podržati EU projekt.

Vlada

pre 7 godina

Kao sto je i sve ostalo sto Faraz govori laz, tako i cena EU parlametnaraca koji mnogi komentatori ovde pominju. Post znate sve o Britaniji i EU, saljem sledeci citat na engleskom:
"The total cost of the European Parliament is approximately €1.756 billion euros per year according to its 2014 budget, about €2.3 million per member of parliament.[9] As this cost is shared by over 500 million citizens of 28 countries, the cost per taxpayer is considerably smaller than that of national parliaments. However it is sometimes characterized as expensive, because for example of the costs of translating all documents and interpreting debates in 24 languages."
U isto vreme, plate parlamentaraca u Britaniji:
"The basic annual salary for an MP was increased from £67,060 to £74,000 on 31 July 2015, backdated to 8 May 2015.[1] In addition, MPs are able claim allowances to cover the costs of running an office and employing staff, and maintaining a constituency residence and a residence in London.[2] Additional salary is paid for appointments or additional duties, such as ministerial appointments, being a whip, chairing a select committee or chairing a Public Bill committee. Even for an MP with no additional duties, who stays for a single term of five years, the MP's severance package will raise the taxable salary at least £12,000 per annum (see Allowances below), giving an effective annual salary of £86,000."

Max

pre 7 godina

Motivi brexitovih glasača nisu sporni, kao što nije sporno da velika masa Britanaca sve teže živi. Sporno je što su glasali za pogrešne ljude koji će ih voditi ka kapitalizmu američkog tipa. Saznali smo da se Faraž šalio kada je rekao da će uplate u budžet EU preusmeriti u državno zdravstvo koje je u sve težoj situaciji. B. Džonson je objasnio da on zapravo nije protiv imigracije itd.. Ukratko, nezavisna Britanija (ili Engleska) će klizati udesno, a u takvom kretanju najviše stradaju najugroženiji.

Arapske, ruske i danas kineske tajkune nije u Britaniju dovela EU, već poreska politika koju forsira vlada Britanije kroz tzv. non-domiciled status čije sam blagodati i sam uživao.

Zanimljivo je i da će prva žrtva brexita biti verovatno Korbin, čovek koji je pokušao da Britaniju vrati socijaldemokratiji. Na kraju, ponovo će doći blerovska struja i biće savršeno svejedno za koga se glasa.

Što se paralela koje povlačite sa Ukrajinom tiče, možda je bolje „držati se kraja“. Bivše jugoslovenske republike, sada oslobođene tutorstva Beograda, postale su raj na zemlji, već kako im je i obećano devedesetih.

Q

pre 7 godina

Svojom veličinom a i umećem, UK je za sebe izborila najbolji mogući sporazum od svih zemalja u EU. Sve moguce primedbe koje ste izneli stoje, ali ne i kada je UK u pitanju, a oni su glasali za izlazak.

rabo

pre 7 godina

Jedna ideja se stalno provlači kroz to "ZA" ili "PROTIV", kod nas isto, mislim na to "da zemlja ostane u nasim rukama". Meni, kao malom, obicnom coveku, potpuno je svejedno da li cu biti rob domacem ili stranom tajkunu. Ja ne zelim da budem ROB nikome. Zato sam politicki indiferentan, sve ovo vodi porobljavanju.

milan

pre 7 godina

On je 17 godina u EU parlamentu i čitavo vreme je podrivao njegov rad da je čitavo vreme bio protiv svog "poslodavca". Engleska se nikada nije pomirila sa tim da je EU demokratska tvorevina i da su zajednički donesene odluke bez posebnog uticaja pojedinih članica rezultat toga i ako nekada ne odgovara svakom.

Urbini

pre 7 godina

Samo za ove koji pljuju po Eu da kazem par sitnica, evo mi iz Hrvatske smo konacno poceli povlaciti milione iz EU fondova, grade se razne stvari, mali i srednji privrednici dobijaju nepovratna sredstva, otpocelo se sa energetskom obnovom, modernizira se zeljeznica, gradit se i Peljeski most, nije bas da nemate koristi, samo je stvar vasih elita i programa koje su sposebne pripremiti i koje bi EU fnancirala. Steta sto Srbija vec nije u EU da i sama obnovi infrastrukturu i smanji zaostajanje za susjedstvom.

Debeli

pre 7 godina

Cela kampanja se vrtela oko priče da će izlaskom iz EU zdravstvo imati priliv od 350 miliona funti nedeljno. Dan nakon izbora Faraž je priznao da je to bila laž.

dragan davidovic

pre 7 godina

Nudim okladu svakom evrofanatiku - da ce evro propasti pre funte. Mnogo pre. Ko sme i ko veruje da buducnost pripada evru i da je to bolja valuta, taj veruje u bajke da ce Britanija propasti, a ovaj konglomerat birokratije u EU koji donosu zakone o usisivacima ali nema resenja za migranstki val - napredovati. Smesni ste.

Aldebaran

pre 7 godina

Nisu ništa uradili, a?

OK, sad ti imaš priliku da nešto uradiš. Videćemo šta će to biti. Nije teško napaliti prost i glup svet (dakle, većinu) pričom kako drugi ne valjaju.

Najteži deo dolazi posle, kad treba da pokažeš i dokažeš da si ti bolji od onih za koje pričaš da "ne valjaju". Nažalost, bukači i klovnovi kao ti po pravilu samo dokazuju da su višestruko gori od onih koji "ne valjaju". Samo što to ljudi shvataju prekasno.

Mi na nesrećnom Balkanu smo za poslednjih 25 godina imeli više puta priliku da se iz prve ruke uverimo u to (i nismo ništa naučili), a sad će izgleda i glupi Englezi imati tu istu takvu "priliku". Želim im mnogo sreće, trebaće im!

Na primeru Engleza, počinjem da verujem da ima istine u onome "koga Bog hoće da kazni, samo mu uzme pamet". Posle toga sve ide svojim tokom. S lošeg na gore.

Ni ja ne mislim a je EU besprekoran model demokratije, ali ako mi ne valja kuća u kojoj živim, ja je ne rušim, nego pokušavam da je osposobim za život kako meni odgovara. Ako u tome ne uspem i procenim da mi je najbolje da se iselim, onda pre toga obavezno nađem gde ću da se uselim i ne istrčavam napolje kao guska u maglu.

Čudoljub

pre 7 godina

Smatram da će Dejvid Kameron u istoriji ostati upamćen kao čovek koji je rasturio Veliku Britaniju kakvu poznajemo. Prvo će izaći Škotska, a za desetak godina će se ujediniti Severna Irska i Republika Irska. Mislim, meni je svejedno, njihov izbor je njihova stvar.

BoKi

pre 7 godina

Faražov "običan narod" na žalost ne ume da vodi državu. Kao ni on. I on i "običan narod" funkcionisanje države (i međudržavnih poslova) poznaje samo površno. Prema onome što može (ili ume) da vidi, na površini. I, naravno, prema stanju svog novčanika i trbuha. Dalje od toga ne ume da sagleda. Nije to njegova krivica i to je sasvim OK, nismo svi isti, ali baš zato je pogubno pitati "običan narod" šta bi valjalo uraditi sa državom! To je Kameronova greška, vrlo diletantska.

Tijana

pre 7 godina

Svaka cast!!! Tuzni ljudi iz Srbije koji ceznu za ulaskom u orvelovsku eu, koji ocekuju pocetak raja...nesvesni da je Britanija sila koja propasti nece nikada...a mi ako i ikada udjemo ...ne shvatamo da cemo uvek biti jeftina radna snaga, mesto otpada i sl. Drago mi je zbog onih koji slepo veruju i onih koji na potencijalnom ulasku zive i zaradjuju sto se britanci drznuli da njihov raj odbace...britanci kojima ne mogu reci kako su neuki, kako ne znaju...koje bolno budjenje

tja

pre 7 godina

Gledao sam njegov govor u celosti i mogu reci da je izvrstan. Prilicno je pogodio eu parlamentarce, samo zato sto je istinit i bez ikakvog preterivanja.

Filip

pre 7 godina

Samo vi ne mislite da je VB jedna banana drzava. To je jedna sposobna nacija, koja zna i razume. Steta za Eu, da jedna tako snazna drzava izlazi van.

Sw

pre 7 godina

Socijalni mir se čuva ponajviše kroz medijsku kontrolu populusa i izmišljanje neprijatelja. Krivi su imigranti, Rusi, Kinezi, teroristi (koje smo sami napravili). Uvek je kriv neko drugi(EU) i jedino nisu krive lokalne poslovne i političke elite(Britanske). Kada se i pokrene pitanje krivice elita, tada se ubacuju nekompetentne alternative za jednokratnu upotrebu. Posle njih, stare elite makar izgledaju kompetentno. Otuda nije potrebno popravljati živote ljudi jer je to skupo. Treba samo ubacivati teme svađalice, širiti strah, unositi zabunu. Za slučaj veće nevolje, tu su pretorijanci da uguše proteste.

neboj se

pre 7 godina

bilo nekom pravo ili ne,ovoje gola istina;)

- zapitajmo se,koliko njih danas dobro zivi na grbaci jednog radnika cekajuci penziju,dok se takvo radno mesto prenosi sa kolena na koleno kao junacke pesme
- zapitajmo se,kako je moguce da i pored najnovije tehnologije takvih radnih mesta ima sve vise i vise a u proizvodnji sve manje i manje
- zapitajmo se,zasto i pored mukotrpnog rada strepimo za nasu i buducnost nase dece
- zapitajmo se,mnogo toga dok jos nije kasno

oni su bez nas niko i nista!

Posmatrac, NL

pre 7 godina

Jedan komentar, ne toliko na vest, koliko na druge komentare, iz kojih se vidi da mnogo ljudi uopste ne razume koji je cilj EU, i smatraju da se bregzit desio zbog birokratije EU, ogromnih plata funkcionera itd. Jeste, plate cinovnika EU su ogromne, da li je to opravdano ili ne to je drugo pitanje, ali sustina EU je da se donese sistem zakona, normi, pravila ponasanja itd. koji ce vaziti za ceo prostor EU. Na taj nacin se upravo postize efikasnost u ekonomskom i politickom funkcionisanju. Time sto placate jednog svog sluzbenika/birokratu u EU, ne placate 20 takvih kod kuce, ciji bi zadatak bio da uskladjuju i tumace domace propise i dokumente sa propisima X drugih zemalja u Y raznih oblasti i da predstavljaju interfejs i svaki put to rade iznova. Na kraju balade, cilj je upravo efikasnost i usteda. Jel sada jasnije?

НБ

pre 7 godina

Човек је сасвим добро дијагностификовао ситуацију. Нормалним људима је одвратна еврокартија, глобализовани медији, ултракоропрације... и читаво то зло које нам је одузело нормалне животе.
И лепо је рекао, то је власт ужасне бирократије која нема никакве везе са стварним животом, чији готово ниједан представник никада није радио некакав нормалан посао у ма каквој привреди.
Ово је само наговештај шта просечни људи мисле о оваквој глобализацији, али никако неће бити последњи ако се нешто не промени.
Тезе о распаду Британије су смешне и наивне, Уједињено Краљевство ће из свега овог у крајњем изаћи још јаче.

Misljenje

pre 7 godina

Ovom njegovom likovanju uopste nema mesta, steta sto on to ne shvata. Niko ne kuka u EU zbog izlaska Britanije, najveca kuknjava se cuje iz same Britanije. EU im porucuje da idu sto pre od prvog dana, oni odugovlace, potpisuju peticije. Niko do sada u EU nije izgubio nista, izgubili su samo Britanci, njihovi kapitalisti, banke i funta. Da ne pominjemo rezultat koji je bio gotovo izjednacen...dakle Britansko drustvo je duboko podeljeno, Skotska i Irska na putu da izadju iz Kraljevstva i to treba da ga brine vise od toga ko se smeje u Evropskom Parlamentu.

Antifa

pre 7 godina

Gospodin čovek! Legenda! Šteta što mi nemamo jednog ovakvog, umesto klovnova različitih boja (žutih, plavih, crvenih) kojima trula EU nema alternativu.

артиљерац

pre 7 godina

@ posmatrac,NL Циркузант или демагог,или не,човек је рекао истину.
У администрацији ЕУ ради 60 000 људи(толико становника има Ужице)
од којих 10 000 има плату 190 000 евра годишње или већу.И на ту
плату добијају 300 евра дневнице за сваки радни дан+трошкови стана+
неограничен број авионски карата до куће и назад.И рекао је у свом говору и ово(није споменуто у чланку):"Преварили сте 2005 грађане
Француске и Холандије који су на референдуму одбили овакав облик ЕУ.
На мала врата сте увели Лисабонски споразум(Устав ЕУ)и тиме бацили
демократију под ноге."Вацлав Клаус,бивши Преседник Чешке,је рекао
за медије да је 5 пута званично тражио од чешке владе објашњење ко,
на који начин и по којим критеријумима бира чешке држављане који раде у ЕУ.НИКАД није добио задовољавајући одговор,према његовим речима.Не зна се ко их шаље,још мање се зна коме одговарају за свој рад.А изгледа,ником.И ту је квака.Људи то више неће да трпе.

goran

pre 7 godina

Faraž jeste običan klovn i ništa mu ne može pomoći da bude nešto drugo.
On i Boris Džonsonm su samo zahvuljujući manipulacijama i lažima uspeli da postignu ovakav referendusmki rezultat. Faraž je odmah nakon refernduma javno izjavio da nije moguće da se sav novac koji Engleska da je EU usmeriti na zdrasvstvo i bezočno lagao da to nije izjavio u vreme kampanje (a jeste), Džonson odjednom ne vidi razlog zbog kog bi se žurilio sa izlaskom iz EU. Dve su koristi za nas od svega ovoga, prva je u stvari slaba uteha da ne lažu samo naši političari u kampanjama nego i ovi tuđi, a druga je da imamo očigledan primer kakvu na to budućnost nude ovi koji su protiv svega što nosi predznak evropskog. Ista prevara je bio i Cipras, ako smo pametni shvatićemo. Ali....

REMA

pre 7 godina

U Britaniji je sve na internacionalnoj skali, ekonomija, drustvo, obrazovanje! Rast Londona od 20% je takav je stizu uvek novi talenti...
Mozda najbolji primer jeste Premijer liga, kako li ce fudbal izgledati bez stranaca i bez svih miliona koji stizu iz Evrope z TV prava?

joca

pre 7 godina

Znate li ljudi, vi što hvalite evropski projekat, kolika je administracija u EU i kolike su im plate?! Naravno da ne znate.
Tu birokratiju ne može nijedan normalan sistem da istrpi.
I svi su tu zbog nekog finansijskog interesa.

slicnosti i razlike

pre 7 godina

Plata Martina Sulca, predsednika Evropskog parlamenta, je 23 000 evra mesecno.

Sta mislite ko to placa? Poreski obveznici, radnici koji se bune u Francuskoj i celoj Evropi. Radnicima stezanje kaisa i bolne reforme, stednja, a bahatoj evrobirokratiji plate od 23 000 evra mesecno, da ne rade nista i da pricaju sirotinji kako treba da stedi.
(tacno, 28. jun 2016 13:59)

I to je verovatno neto plata, obzirom da vecina medjunarodnih institucija ne placa porez, verovatno je to slucaj i sa EP. Na to idu fantasticna zdravstevan osiguranja koja ukljucuju nevidjene stvari, dnevnice itt. Strasno. U isto vreme, radnici ili imaju malu platu, ili placaju 50% porez na bilo koju pristojnu platu. A zdravstvena osiguranja su i u onim bogatijim zemljama sve losija, svake godine se ukida po nekoliko stavki koje su ranije bile ukljucene. O penzijama i da ne govorim, u Holandiji je u 10 godina vremenska granica za odlazak podignuta za 5 godina (na 67), a mozda ce biti i visa.
Sve slicnosti sa SFRJ i republickim institucijama sa svima beneficijama i onda povrh toga istim tim saveznim institucijama je vise nego indikativna. Britanci su se poneli kao Slovenci. Da vidimo sta ce dalje biti...

Majstor Mile

pre 7 godina

Čitam komentare osude poteza Britanaca (Engleza) i shvatam koliko još ima ljudi u ovoj zemlji koji ne shvataju razliku izmedju mentaliteta nas i Engleza. I ne,samo mentaliteta, već i istorije! Englezi su stvorili svet kakav je danas, na civilizacijskim temeljima Stare Grčke i Rima i uvek su izlazili kao pobednici . Držali su ceo svet u svojim rukama, osnovali SAD, Kanadu , uspostavili svetsku trgovinu, industrijsku revoluciju... i da ne nabrajam... i sad im neki srpski "znalci" predvidjaju skoru propast ! Kao da kroz celu istoriju nisu dokazali da znaju da štite svoje interese. Itekako! A mi Srbi, evo, 25 godina od raspada Juge , ni iole pristojnu državu ne možemo da napravimo... Nisam britanofil , daleko od toga, ali ovo što čitam ovde je stvarno previše. U odnosu na njih , mi smo obično pleme u magli istorije...

zimzeleni

pre 7 godina

Mali ljudi, da povrate zemlju... gomila floskula jednog populiste koja, kao sto znamo, i ovde u Srbiji a i drugde (Amerika, Rusija...) ima vernu publiku. Djavo nacionalizma i fasizma cuci tu negde, u tim "uvredjenim". I ovaj pajac koji ne vidi da mu se zemlja raspada dok se on smeje drugima. Tuzno.

dule

pre 7 godina

Tako se bori za slobodu i otadžbinu!
(David, 28. jun 2016 14:20)

Tako se bori za sebe. Ako sam dobro shvatio on tu već 17 godina prima platu. Za šta?

Posmatrac, NL

pre 7 godina

Politicki cirkuzant i demagog, koji je nazalost uspeo da nezadovoljstvo zbog unutrasnje politicke situacije jednog dela naroda, uglavnom slabije obrazovanih i siromasnijih, kanalise ka EU, ne nudeci pri tome nikakva resenja. Primera radi, mnogo ljudi je nezadovoljno zbog talasa imigranata. Kakve veze imaju izbeglice iz Sirije sa EU, bregzitom i statusom VB u EU? Kako on misli da resi taj problem time sto ce VB izaci iz EU? Ti ljudi ne dolaze u Evropu sa pasosima, vizama, zdravstvenim osiguranjem i vakcinacionim kartonom, njih ne zanima pravni i regulatorni status zemlje X, oni samo zele da se dokopaju VB, Nemacke, Svedske ili neke druge bogatije zemlje, na bilo koji moguci i nemoguci nacin, preko brda, mora i bodljikave zice, rizikujuci pri tome sopstveni zivot. Mnogo njih briga za bregzit, samo da se dokopaju britanskog tla. Ceo ovaj govor mu je, kao i kod svakog politickog cirkuzanta, tragikomican, narocito ovaj detalj sa pecanjem. Nisam znao da je EU gusila britanske pecarose. Sad ce da grize riba kao luda! :)
A kao odgovor na njegovo pitanje, pa niko se i ne smeje, sem njega i nekih njegovih pristalica, ne svih, jer su se pojedini uplasili i pokajali svog izbora na referendumu nepunih 24 h kasnije. To dovoljno govori o tome koliko je situacija sizofrena. Ali dobro, posto je projekat EU po Farazu "propao", videcemo gde ce njegov "projekat" odvesti VB za jedno 5 godina. Mozda se tada niko nece smejati, ukljucujuci Faraza.

cure

pre 7 godina

Ja sam slušala njegov govor, i bio je grozan. Klasična populistička retorika. Zašto se ne prenosi drugi deo njegove govorancije? Ona gde apeluje na "razum" i "interese" i traži da se zadrže delovi sporazuma sa EU koji Britaniji omogućavaju pristup tzv. "zajedničkom tržištu EU". Pročitah jedan baš fin komentar koji odlično opisuje situaciju: "Britanija me veoma podseća na bivšu ženu mog brata. Želela je razvod jer su je brak i obaveze prema porodici previše gušile. Ali kad je stvar urađena, ona je i dalje želela da koristi vikendicu, da zadrži kola i da se vrati kući kadgod joj ponestane para.
Britanija je sada bivša žena Evropske Unije. Dok smo bili u braku, mi smo trpeli njeno insistiranje da sve bude po njenom u ime mira u kući. Popuštali smo njenim smicalicama i samoživosti i pustili smo je da zadrži svoju valutu. Ujedali smo se za jezik dok su njeni građani masovno dolazili po našu hranu i bolju klimu, sve se žaleći na naše običaje i odbijajući da nauče naše jezike.
Ali s tim je sada gotovo. Želela si razvod i sad ga imaš. Možeš da se izvinjavaš, moliš, plačeš, kažeš da nisi tako mislila, ali stvar je urađena. Prosuto mleko ne možeš vratiti u frižider. Zato prihvati ono što si učinila, spakuj svoje igračke i živi sa posledicama. Jer mi nikada više nećemo dozvoliti našim političkim vođama da vam dozvole da se ponovo uvučete, osim pod našim uslovima, koji će biti tako oštri da to nećete ni želeti

Au revoir, Angleterre."

Pera

pre 7 godina

Englezima bi sada najviše odgovaralo da se sve raspadne i popuca po šavovima. Izolovani na ostrvu, puni para i oružija, radili bi isto ono što i vekovima unazad - potpirivali ratove, svađali narode i štekali bogatstvo.

u sred srede

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu. Znam da niko nije radio u nekoj firmi, u trgovini i nije stvorio nijedno radno mesto...."

Fric

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu. Znam da niko nije radio u nekoj firmi, u trgovini i nije stvorio nijedno radno mesto...."
(u sred srede, 28. jun 2016 13:20)

Kako ovo zvuči blisko i poznato. Koliko li samo kod nas o ekonomiji vole se pitaju ljudi koji jedan sekund radnog iskustva van politike nemaju.

Botko

pre 7 godina

Biće smešno za dve-tri godine kada iz te njegove Britanije odu škoti, severni irci i Gibraltar, a možda čak i London. Onda ćemo ga mi evropljani pitati da li mu je i dalje do podsmevanja.

tacno

pre 7 godina

Plata Martina Sulca, predsednika Evropskog parlamenta, je 23 000 evra mesecno.

Sta mislite ko to placa? Poreski obveznici, radnici koji se bune u Francuskoj i celoj Evropi. Radnicima stezanje kaisa i bolne reforme, stednja, a bahatoj evrobirokratiji plate od 23 000 evra mesecno, da ne rade nista i da pricaju sirotinji kako treba da stedi.

I onda se neko cudi zasto se to raspada.
EU se raspada zato sto je zasnovana na nepravdi i na lazima.

Marko

pre 7 godina

Sve sto je rekao za njihove gradjane vazi i za nas mi isto hocemo svoju zemlju i svoju ekonomiju u svojim rukama.EU integracija je iluzija i mantra koju politicari koriste za ostanak na vlasti i to je sve.Ako je ovo pocetak kraja mu takodje treba da se zamislimo i na vreme prestrojimo..

Dosta vise Bre

pre 7 godina

Sada kada si svima ocitao lekciju, o svojoj pameti i velicini, e sada sopstvenim ocima gledaj kako si unistio svoju zemlju i Englesko carstvo! Nista ne boli tako kao kada zemlja koju si voleo nestane iz nutra zbog sopstvene gluposti! Bio si i ostao "glupi avgust" u politici, a Englezi koji su te podrzali su dobili s tobom i tvojom politikom sve ono sto su i zasluzili!

Q

pre 7 godina

Pokusava sa britanske vlasti i elite da prebaci odgovornost na EU...Jadno i bedno...Kada bih svoje stavove reducirao na samo jedan i poslao ga kao poruku glasačima za brexit, on bi glasio ovako – za vaš loš život je kriva vaša elita, a ne EU. Svoj gnev ste iskazali na pogrešan način, pogrešnim povodom, pucajući u pogrešnu metu. Kada se dim slegne, kada se pokupe čaure, neće vam biti bolje. Raspodelu novostvorenog kolača je odredila vaša elita, a ne Brisel. To znamo jer se kolač u Skandinaviji npr. drugačije deli, iako je EU regulativa ista. Čak se ni imigracija neće bitno smanjiti, jer ona je pre svega produkt odluke vaše elite da kontroliše cenu radne snage i da potkopava sve oblike radnog organizovanja. Ta odluka nije doneta juče, već pre mnogo decenija.

u sred srede

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu. Znam da niko nije radio u nekoj firmi, u trgovini i nije stvorio nijedno radno mesto...."

Q

pre 7 godina

Pokusava sa britanske vlasti i elite da prebaci odgovornost na EU...Jadno i bedno...Kada bih svoje stavove reducirao na samo jedan i poslao ga kao poruku glasačima za brexit, on bi glasio ovako – za vaš loš život je kriva vaša elita, a ne EU. Svoj gnev ste iskazali na pogrešan način, pogrešnim povodom, pucajući u pogrešnu metu. Kada se dim slegne, kada se pokupe čaure, neće vam biti bolje. Raspodelu novostvorenog kolača je odredila vaša elita, a ne Brisel. To znamo jer se kolač u Skandinaviji npr. drugačije deli, iako je EU regulativa ista. Čak se ni imigracija neće bitno smanjiti, jer ona je pre svega produkt odluke vaše elite da kontroliše cenu radne snage i da potkopava sve oblike radnog organizovanja. Ta odluka nije doneta juče, već pre mnogo decenija.

Fric

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu. Znam da niko nije radio u nekoj firmi, u trgovini i nije stvorio nijedno radno mesto...."
(u sred srede, 28. jun 2016 13:20)

Kako ovo zvuči blisko i poznato. Koliko li samo kod nas o ekonomiji vole se pitaju ljudi koji jedan sekund radnog iskustva van politike nemaju.

tacno

pre 7 godina

Plata Martina Sulca, predsednika Evropskog parlamenta, je 23 000 evra mesecno.

Sta mislite ko to placa? Poreski obveznici, radnici koji se bune u Francuskoj i celoj Evropi. Radnicima stezanje kaisa i bolne reforme, stednja, a bahatoj evrobirokratiji plate od 23 000 evra mesecno, da ne rade nista i da pricaju sirotinji kako treba da stedi.

I onda se neko cudi zasto se to raspada.
EU se raspada zato sto je zasnovana na nepravdi i na lazima.

Majstor Mile

pre 7 godina

Čitam komentare osude poteza Britanaca (Engleza) i shvatam koliko još ima ljudi u ovoj zemlji koji ne shvataju razliku izmedju mentaliteta nas i Engleza. I ne,samo mentaliteta, već i istorije! Englezi su stvorili svet kakav je danas, na civilizacijskim temeljima Stare Grčke i Rima i uvek su izlazili kao pobednici . Držali su ceo svet u svojim rukama, osnovali SAD, Kanadu , uspostavili svetsku trgovinu, industrijsku revoluciju... i da ne nabrajam... i sad im neki srpski "znalci" predvidjaju skoru propast ! Kao da kroz celu istoriju nisu dokazali da znaju da štite svoje interese. Itekako! A mi Srbi, evo, 25 godina od raspada Juge , ni iole pristojnu državu ne možemo da napravimo... Nisam britanofil , daleko od toga, ali ovo što čitam ovde je stvarno previše. U odnosu na njih , mi smo obično pleme u magli istorije...

Pera

pre 7 godina

Englezima bi sada najviše odgovaralo da se sve raspadne i popuca po šavovima. Izolovani na ostrvu, puni para i oružija, radili bi isto ono što i vekovima unazad - potpirivali ratove, svađali narode i štekali bogatstvo.

cure

pre 7 godina

Ja sam slušala njegov govor, i bio je grozan. Klasična populistička retorika. Zašto se ne prenosi drugi deo njegove govorancije? Ona gde apeluje na "razum" i "interese" i traži da se zadrže delovi sporazuma sa EU koji Britaniji omogućavaju pristup tzv. "zajedničkom tržištu EU". Pročitah jedan baš fin komentar koji odlično opisuje situaciju: "Britanija me veoma podseća na bivšu ženu mog brata. Želela je razvod jer su je brak i obaveze prema porodici previše gušile. Ali kad je stvar urađena, ona je i dalje želela da koristi vikendicu, da zadrži kola i da se vrati kući kadgod joj ponestane para.
Britanija je sada bivša žena Evropske Unije. Dok smo bili u braku, mi smo trpeli njeno insistiranje da sve bude po njenom u ime mira u kući. Popuštali smo njenim smicalicama i samoživosti i pustili smo je da zadrži svoju valutu. Ujedali smo se za jezik dok su njeni građani masovno dolazili po našu hranu i bolju klimu, sve se žaleći na naše običaje i odbijajući da nauče naše jezike.
Ali s tim je sada gotovo. Želela si razvod i sad ga imaš. Možeš da se izvinjavaš, moliš, plačeš, kažeš da nisi tako mislila, ali stvar je urađena. Prosuto mleko ne možeš vratiti u frižider. Zato prihvati ono što si učinila, spakuj svoje igračke i živi sa posledicama. Jer mi nikada više nećemo dozvoliti našim političkim vođama da vam dozvole da se ponovo uvučete, osim pod našim uslovima, koji će biti tako oštri da to nećete ni želeti

Au revoir, Angleterre."

Marko

pre 7 godina

Sve sto je rekao za njihove gradjane vazi i za nas mi isto hocemo svoju zemlju i svoju ekonomiju u svojim rukama.EU integracija je iluzija i mantra koju politicari koriste za ostanak na vlasti i to je sve.Ako je ovo pocetak kraja mu takodje treba da se zamislimo i na vreme prestrojimo..

joca

pre 7 godina

Znate li ljudi, vi što hvalite evropski projekat, kolika je administracija u EU i kolike su im plate?! Naravno da ne znate.
Tu birokratiju ne može nijedan normalan sistem da istrpi.
I svi su tu zbog nekog finansijskog interesa.

Botko

pre 7 godina

Biće smešno za dve-tri godine kada iz te njegove Britanije odu škoti, severni irci i Gibraltar, a možda čak i London. Onda ćemo ga mi evropljani pitati da li mu je i dalje do podsmevanja.

Dosta vise Bre

pre 7 godina

Sada kada si svima ocitao lekciju, o svojoj pameti i velicini, e sada sopstvenim ocima gledaj kako si unistio svoju zemlju i Englesko carstvo! Nista ne boli tako kao kada zemlja koju si voleo nestane iz nutra zbog sopstvene gluposti! Bio si i ostao "glupi avgust" u politici, a Englezi koji su te podrzali su dobili s tobom i tvojom politikom sve ono sto su i zasluzili!

артиљерац

pre 7 godina

@ posmatrac,NL Циркузант или демагог,или не,човек је рекао истину.
У администрацији ЕУ ради 60 000 људи(толико становника има Ужице)
од којих 10 000 има плату 190 000 евра годишње или већу.И на ту
плату добијају 300 евра дневнице за сваки радни дан+трошкови стана+
неограничен број авионски карата до куће и назад.И рекао је у свом говору и ово(није споменуто у чланку):"Преварили сте 2005 грађане
Француске и Холандије који су на референдуму одбили овакав облик ЕУ.
На мала врата сте увели Лисабонски споразум(Устав ЕУ)и тиме бацили
демократију под ноге."Вацлав Клаус,бивши Преседник Чешке,је рекао
за медије да је 5 пута званично тражио од чешке владе објашњење ко,
на који начин и по којим критеријумима бира чешке држављане који раде у ЕУ.НИКАД није добио задовољавајући одговор,према његовим речима.Не зна се ко их шаље,још мање се зна коме одговарају за свој рад.А изгледа,ником.И ту је квака.Људи то више неће да трпе.

НБ

pre 7 godina

Човек је сасвим добро дијагностификовао ситуацију. Нормалним људима је одвратна еврокартија, глобализовани медији, ултракоропрације... и читаво то зло које нам је одузело нормалне животе.
И лепо је рекао, то је власт ужасне бирократије која нема никакве везе са стварним животом, чији готово ниједан представник никада није радио некакав нормалан посао у ма каквој привреди.
Ово је само наговештај шта просечни људи мисле о оваквој глобализацији, али никако неће бити последњи ако се нешто не промени.
Тезе о распаду Британије су смешне и наивне, Уједињено Краљевство ће из свега овог у крајњем изаћи још јаче.

neboj se

pre 7 godina

bilo nekom pravo ili ne,ovoje gola istina;)

- zapitajmo se,koliko njih danas dobro zivi na grbaci jednog radnika cekajuci penziju,dok se takvo radno mesto prenosi sa kolena na koleno kao junacke pesme
- zapitajmo se,kako je moguce da i pored najnovije tehnologije takvih radnih mesta ima sve vise i vise a u proizvodnji sve manje i manje
- zapitajmo se,zasto i pored mukotrpnog rada strepimo za nasu i buducnost nase dece
- zapitajmo se,mnogo toga dok jos nije kasno

oni su bez nas niko i nista!

Urbini

pre 7 godina

Samo za ove koji pljuju po Eu da kazem par sitnica, evo mi iz Hrvatske smo konacno poceli povlaciti milione iz EU fondova, grade se razne stvari, mali i srednji privrednici dobijaju nepovratna sredstva, otpocelo se sa energetskom obnovom, modernizira se zeljeznica, gradit se i Peljeski most, nije bas da nemate koristi, samo je stvar vasih elita i programa koje su sposebne pripremiti i koje bi EU fnancirala. Steta sto Srbija vec nije u EU da i sama obnovi infrastrukturu i smanji zaostajanje za susjedstvom.

Antifa

pre 7 godina

Gospodin čovek! Legenda! Šteta što mi nemamo jednog ovakvog, umesto klovnova različitih boja (žutih, plavih, crvenih) kojima trula EU nema alternativu.

slicnosti i razlike

pre 7 godina

Plata Martina Sulca, predsednika Evropskog parlamenta, je 23 000 evra mesecno.

Sta mislite ko to placa? Poreski obveznici, radnici koji se bune u Francuskoj i celoj Evropi. Radnicima stezanje kaisa i bolne reforme, stednja, a bahatoj evrobirokratiji plate od 23 000 evra mesecno, da ne rade nista i da pricaju sirotinji kako treba da stedi.
(tacno, 28. jun 2016 13:59)

I to je verovatno neto plata, obzirom da vecina medjunarodnih institucija ne placa porez, verovatno je to slucaj i sa EP. Na to idu fantasticna zdravstevan osiguranja koja ukljucuju nevidjene stvari, dnevnice itt. Strasno. U isto vreme, radnici ili imaju malu platu, ili placaju 50% porez na bilo koju pristojnu platu. A zdravstvena osiguranja su i u onim bogatijim zemljama sve losija, svake godine se ukida po nekoliko stavki koje su ranije bile ukljucene. O penzijama i da ne govorim, u Holandiji je u 10 godina vremenska granica za odlazak podignuta za 5 godina (na 67), a mozda ce biti i visa.
Sve slicnosti sa SFRJ i republickim institucijama sa svima beneficijama i onda povrh toga istim tim saveznim institucijama je vise nego indikativna. Britanci su se poneli kao Slovenci. Da vidimo sta ce dalje biti...

dragan davidovic

pre 7 godina

Nudim okladu svakom evrofanatiku - da ce evro propasti pre funte. Mnogo pre. Ko sme i ko veruje da buducnost pripada evru i da je to bolja valuta, taj veruje u bajke da ce Britanija propasti, a ovaj konglomerat birokratije u EU koji donosu zakone o usisivacima ali nema resenja za migranstki val - napredovati. Smesni ste.

dule

pre 7 godina

Tako se bori za slobodu i otadžbinu!
(David, 28. jun 2016 14:20)

Tako se bori za sebe. Ako sam dobro shvatio on tu već 17 godina prima platu. Za šta?

tja

pre 7 godina

Gledao sam njegov govor u celosti i mogu reci da je izvrstan. Prilicno je pogodio eu parlamentarce, samo zato sto je istinit i bez ikakvog preterivanja.

Filip

pre 7 godina

Samo vi ne mislite da je VB jedna banana drzava. To je jedna sposobna nacija, koja zna i razume. Steta za Eu, da jedna tako snazna drzava izlazi van.

Tijana

pre 7 godina

Svaka cast!!! Tuzni ljudi iz Srbije koji ceznu za ulaskom u orvelovsku eu, koji ocekuju pocetak raja...nesvesni da je Britanija sila koja propasti nece nikada...a mi ako i ikada udjemo ...ne shvatamo da cemo uvek biti jeftina radna snaga, mesto otpada i sl. Drago mi je zbog onih koji slepo veruju i onih koji na potencijalnom ulasku zive i zaradjuju sto se britanci drznuli da njihov raj odbace...britanci kojima ne mogu reci kako su neuki, kako ne znaju...koje bolno budjenje

goran

pre 7 godina

Faraž jeste običan klovn i ništa mu ne može pomoći da bude nešto drugo.
On i Boris Džonsonm su samo zahvuljujući manipulacijama i lažima uspeli da postignu ovakav referendusmki rezultat. Faraž je odmah nakon refernduma javno izjavio da nije moguće da se sav novac koji Engleska da je EU usmeriti na zdrasvstvo i bezočno lagao da to nije izjavio u vreme kampanje (a jeste), Džonson odjednom ne vidi razlog zbog kog bi se žurilio sa izlaskom iz EU. Dve su koristi za nas od svega ovoga, prva je u stvari slaba uteha da ne lažu samo naši političari u kampanjama nego i ovi tuđi, a druga je da imamo očigledan primer kakvu na to budućnost nude ovi koji su protiv svega što nosi predznak evropskog. Ista prevara je bio i Cipras, ako smo pametni shvatićemo. Ali....

Aldebaran

pre 7 godina

Nisu ništa uradili, a?

OK, sad ti imaš priliku da nešto uradiš. Videćemo šta će to biti. Nije teško napaliti prost i glup svet (dakle, većinu) pričom kako drugi ne valjaju.

Najteži deo dolazi posle, kad treba da pokažeš i dokažeš da si ti bolji od onih za koje pričaš da "ne valjaju". Nažalost, bukači i klovnovi kao ti po pravilu samo dokazuju da su višestruko gori od onih koji "ne valjaju". Samo što to ljudi shvataju prekasno.

Mi na nesrećnom Balkanu smo za poslednjih 25 godina imeli više puta priliku da se iz prve ruke uverimo u to (i nismo ništa naučili), a sad će izgleda i glupi Englezi imati tu istu takvu "priliku". Želim im mnogo sreće, trebaće im!

Na primeru Engleza, počinjem da verujem da ima istine u onome "koga Bog hoće da kazni, samo mu uzme pamet". Posle toga sve ide svojim tokom. S lošeg na gore.

Ni ja ne mislim a je EU besprekoran model demokratije, ali ako mi ne valja kuća u kojoj živim, ja je ne rušim, nego pokušavam da je osposobim za život kako meni odgovara. Ako u tome ne uspem i procenim da mi je najbolje da se iselim, onda pre toga obavezno nađem gde ću da se uselim i ne istrčavam napolje kao guska u maglu.

Max

pre 7 godina

Motivi brexitovih glasača nisu sporni, kao što nije sporno da velika masa Britanaca sve teže živi. Sporno je što su glasali za pogrešne ljude koji će ih voditi ka kapitalizmu američkog tipa. Saznali smo da se Faraž šalio kada je rekao da će uplate u budžet EU preusmeriti u državno zdravstvo koje je u sve težoj situaciji. B. Džonson je objasnio da on zapravo nije protiv imigracije itd.. Ukratko, nezavisna Britanija (ili Engleska) će klizati udesno, a u takvom kretanju najviše stradaju najugroženiji.

Arapske, ruske i danas kineske tajkune nije u Britaniju dovela EU, već poreska politika koju forsira vlada Britanije kroz tzv. non-domiciled status čije sam blagodati i sam uživao.

Zanimljivo je i da će prva žrtva brexita biti verovatno Korbin, čovek koji je pokušao da Britaniju vrati socijaldemokratiji. Na kraju, ponovo će doći blerovska struja i biće savršeno svejedno za koga se glasa.

Što se paralela koje povlačite sa Ukrajinom tiče, možda je bolje „držati se kraja“. Bivše jugoslovenske republike, sada oslobođene tutorstva Beograda, postale su raj na zemlji, već kako im je i obećano devedesetih.

zimzeleni

pre 7 godina

Mali ljudi, da povrate zemlju... gomila floskula jednog populiste koja, kao sto znamo, i ovde u Srbiji a i drugde (Amerika, Rusija...) ima vernu publiku. Djavo nacionalizma i fasizma cuci tu negde, u tim "uvredjenim". I ovaj pajac koji ne vidi da mu se zemlja raspada dok se on smeje drugima. Tuzno.

Misljenje

pre 7 godina

Ovom njegovom likovanju uopste nema mesta, steta sto on to ne shvata. Niko ne kuka u EU zbog izlaska Britanije, najveca kuknjava se cuje iz same Britanije. EU im porucuje da idu sto pre od prvog dana, oni odugovlace, potpisuju peticije. Niko do sada u EU nije izgubio nista, izgubili su samo Britanci, njihovi kapitalisti, banke i funta. Da ne pominjemo rezultat koji je bio gotovo izjednacen...dakle Britansko drustvo je duboko podeljeno, Skotska i Irska na putu da izadju iz Kraljevstva i to treba da ga brine vise od toga ko se smeje u Evropskom Parlamentu.

Debeli

pre 7 godina

Cela kampanja se vrtela oko priče da će izlaskom iz EU zdravstvo imati priliv od 350 miliona funti nedeljno. Dan nakon izbora Faraž je priznao da je to bila laž.

Posmatrac, NL

pre 7 godina

Politicki cirkuzant i demagog, koji je nazalost uspeo da nezadovoljstvo zbog unutrasnje politicke situacije jednog dela naroda, uglavnom slabije obrazovanih i siromasnijih, kanalise ka EU, ne nudeci pri tome nikakva resenja. Primera radi, mnogo ljudi je nezadovoljno zbog talasa imigranata. Kakve veze imaju izbeglice iz Sirije sa EU, bregzitom i statusom VB u EU? Kako on misli da resi taj problem time sto ce VB izaci iz EU? Ti ljudi ne dolaze u Evropu sa pasosima, vizama, zdravstvenim osiguranjem i vakcinacionim kartonom, njih ne zanima pravni i regulatorni status zemlje X, oni samo zele da se dokopaju VB, Nemacke, Svedske ili neke druge bogatije zemlje, na bilo koji moguci i nemoguci nacin, preko brda, mora i bodljikave zice, rizikujuci pri tome sopstveni zivot. Mnogo njih briga za bregzit, samo da se dokopaju britanskog tla. Ceo ovaj govor mu je, kao i kod svakog politickog cirkuzanta, tragikomican, narocito ovaj detalj sa pecanjem. Nisam znao da je EU gusila britanske pecarose. Sad ce da grize riba kao luda! :)
A kao odgovor na njegovo pitanje, pa niko se i ne smeje, sem njega i nekih njegovih pristalica, ne svih, jer su se pojedini uplasili i pokajali svog izbora na referendumu nepunih 24 h kasnije. To dovoljno govori o tome koliko je situacija sizofrena. Ali dobro, posto je projekat EU po Farazu "propao", videcemo gde ce njegov "projekat" odvesti VB za jedno 5 godina. Mozda se tada niko nece smejati, ukljucujuci Faraza.

rabo

pre 7 godina

Jedna ideja se stalno provlači kroz to "ZA" ili "PROTIV", kod nas isto, mislim na to "da zemlja ostane u nasim rukama". Meni, kao malom, obicnom coveku, potpuno je svejedno da li cu biti rob domacem ili stranom tajkunu. Ja ne zelim da budem ROB nikome. Zato sam politicki indiferentan, sve ovo vodi porobljavanju.

BoKi

pre 7 godina

Faražov "običan narod" na žalost ne ume da vodi državu. Kao ni on. I on i "običan narod" funkcionisanje države (i međudržavnih poslova) poznaje samo površno. Prema onome što može (ili ume) da vidi, na površini. I, naravno, prema stanju svog novčanika i trbuha. Dalje od toga ne ume da sagleda. Nije to njegova krivica i to je sasvim OK, nismo svi isti, ali baš zato je pogubno pitati "običan narod" šta bi valjalo uraditi sa državom! To je Kameronova greška, vrlo diletantska.

Posmatrac, NL

pre 7 godina

Jedan komentar, ne toliko na vest, koliko na druge komentare, iz kojih se vidi da mnogo ljudi uopste ne razume koji je cilj EU, i smatraju da se bregzit desio zbog birokratije EU, ogromnih plata funkcionera itd. Jeste, plate cinovnika EU su ogromne, da li je to opravdano ili ne to je drugo pitanje, ali sustina EU je da se donese sistem zakona, normi, pravila ponasanja itd. koji ce vaziti za ceo prostor EU. Na taj nacin se upravo postize efikasnost u ekonomskom i politickom funkcionisanju. Time sto placate jednog svog sluzbenika/birokratu u EU, ne placate 20 takvih kod kuce, ciji bi zadatak bio da uskladjuju i tumace domace propise i dokumente sa propisima X drugih zemalja u Y raznih oblasti i da predstavljaju interfejs i svaki put to rade iznova. Na kraju balade, cilj je upravo efikasnost i usteda. Jel sada jasnije?

Čudoljub

pre 7 godina

Smatram da će Dejvid Kameron u istoriji ostati upamćen kao čovek koji je rasturio Veliku Britaniju kakvu poznajemo. Prvo će izaći Škotska, a za desetak godina će se ujediniti Severna Irska i Republika Irska. Mislim, meni je svejedno, njihov izbor je njihova stvar.

Sw

pre 7 godina

Socijalni mir se čuva ponajviše kroz medijsku kontrolu populusa i izmišljanje neprijatelja. Krivi su imigranti, Rusi, Kinezi, teroristi (koje smo sami napravili). Uvek je kriv neko drugi(EU) i jedino nisu krive lokalne poslovne i političke elite(Britanske). Kada se i pokrene pitanje krivice elita, tada se ubacuju nekompetentne alternative za jednokratnu upotrebu. Posle njih, stare elite makar izgledaju kompetentno. Otuda nije potrebno popravljati živote ljudi jer je to skupo. Treba samo ubacivati teme svađalice, širiti strah, unositi zabunu. Za slučaj veće nevolje, tu su pretorijanci da uguše proteste.

milan

pre 7 godina

On je 17 godina u EU parlamentu i čitavo vreme je podrivao njegov rad da je čitavo vreme bio protiv svog "poslodavca". Engleska se nikada nije pomirila sa tim da je EU demokratska tvorevina i da su zajednički donesene odluke bez posebnog uticaja pojedinih članica rezultat toga i ako nekada ne odgovara svakom.

Q

pre 7 godina

Svojom veličinom a i umećem, UK je za sebe izborila najbolji mogući sporazum od svih zemalja u EU. Sve moguce primedbe koje ste izneli stoje, ali ne i kada je UK u pitanju, a oni su glasali za izlazak.

REMA

pre 7 godina

U Britaniji je sve na internacionalnoj skali, ekonomija, drustvo, obrazovanje! Rast Londona od 20% je takav je stizu uvek novi talenti...
Mozda najbolji primer jeste Premijer liga, kako li ce fudbal izgledati bez stranaca i bez svih miliona koji stizu iz Evrope z TV prava?

Petar

pre 7 godina

Ja ne kapiram zasto neke birokrate iz Brisela odredjuju koliko moze neka zemlja da proizvede npr.vina?
U Sloveniji su mi rekli da su smanjili polja vinove loze za 2/3 jer im je takva kvota.
Razumem da se donese neki propis o zastiti invalida ili dozvoljenom zagadjenju ali da mi neko odredjuje velicinu ili kolicinu krastavca to ne razumem.
Jedna zena iz UK je rekla da glasa za Brexit jer hoce da kupuje sijalice od 100wati. Ok je da postoje stedljive sijalice, ali ako imam para da placam struju, sta ima neko da mi brani klasicne sijalice u svojoj kuci?

Vlada

pre 7 godina

Kao sto je i sve ostalo sto Faraz govori laz, tako i cena EU parlametnaraca koji mnogi komentatori ovde pominju. Post znate sve o Britaniji i EU, saljem sledeci citat na engleskom:
"The total cost of the European Parliament is approximately €1.756 billion euros per year according to its 2014 budget, about €2.3 million per member of parliament.[9] As this cost is shared by over 500 million citizens of 28 countries, the cost per taxpayer is considerably smaller than that of national parliaments. However it is sometimes characterized as expensive, because for example of the costs of translating all documents and interpreting debates in 24 languages."
U isto vreme, plate parlamentaraca u Britaniji:
"The basic annual salary for an MP was increased from £67,060 to £74,000 on 31 July 2015, backdated to 8 May 2015.[1] In addition, MPs are able claim allowances to cover the costs of running an office and employing staff, and maintaining a constituency residence and a residence in London.[2] Additional salary is paid for appointments or additional duties, such as ministerial appointments, being a whip, chairing a select committee or chairing a Public Bill committee. Even for an MP with no additional duties, who stays for a single term of five years, the MP's severance package will raise the taxable salary at least £12,000 per annum (see Allowances below), giving an effective annual salary of £86,000."

zg232

pre 7 godina

Znate li ljudi, vi što hvalite evropski projekat, kolika je administracija u EU i kolike su im plate?! Naravno da ne znate.
Tu birokratiju ne može nijedan normalan sistem da istrpi.
I svi su tu zbog nekog finansijskog interesa.
(joca, 28. jun 2016 14:14)

Vidim da ne znate kako funkcionira administracija EU. Zastupnike u EU parlamentu (EUP) biraju građani svake zemlje članice javnim izborima i između odabranih, izabire se koji će biti povjerenik za neko područje. Svaka država ima 1 povjerenika. Od povjerenika, političkom odlukom svih premijera (predsjenika) država članica dogovara se predsjednik (Junker) i njegovi zamjenici. Znači, oni su u svojoj zemlji morali biti izabrani. HR ima 11 zastupnika u EUP-u, s plaćom, bez dodataka od oko 8.000 eura mjesečno.Vi biste imali oko 20 zastupnika, jer imate više stanovnika. Zadatak im je da se bore za dobrobit svoje zemlje.
Što se tiče zaposlenika, oni se biraju na javnom natječaju, koji i vi možete pratiti, a kandidate bira agencija EU Komisije (EUC) tzv. EPSO nakon teških ispita i kandidati se sami javljaju, odnosno njih ne određuju zemlje članice. EUC ima oko 20.000 VSS stručnjaka i oko 40.000 SSS djelatnika. Od tih 60.000 ljudi, 10.000 su iz VB. Njih plaća EUC i rade za EU. Prosječna plaća, bez drugih beneficija je ovisno o radnom iskustvu i položaju na kojem rade od 4.500-10.000 eura mjesečno. Prosječna zarada SSS-a je od 1.500 - 3.000 eura mjesečno. Treba podržati EU projekt.

артиљерац

pre 7 godina

@ posmatrac,NL Уз дужно поштовање,нисте у праву.Сви ти закони,норме,
правила понашања су постојала и пре ЕУ.Ако нешто и није могло се
преговарати,договарати,ДОГОВОРИТИ и усвојити,а није морала да се
прави НАДДРЖАВА.Ја сам написао да је ЕУ бирократа 60 000.Јесте ли
свесни колико је то људи који мало или ништа не раде.А притом имају
ОГРОМНА(и за европске прилике)примања.Европски парламент иначе зову
"парлаторијум",причаоница,и он то заиста јесте.Одлуке се доносе на неком другом месту,потпуно недемократски,па се проследе европској
комисији(влади ЕУ)на реализацију.Што се тиче привреде,економије то
је функционисало и у Европској економској заједници,без икаквих
проблема.Пр."лисабонски споразум"(Устав ЕУ)има преко 7000 страна.
Ја сам га ишчитао,требало ми је 2 месеца.Много је ствари у њему које
нису ни најмање пријатне и добре,сем за неке "једнакије" чланице.
И правни експерти кажу да је тако срочен да људе мрзи да га читају.

Milos

pre 7 godina

Britanci su izasli iz EU zbog nemaca ko i dalje nije skapirao zasto nek pregleda izvoz Nemaca ka SAD.Sve sto dolazi iz EU pitaju se nemci.Evropska banka je u Nemackoj.Samim tim nemci imaju monopol na kompletno trziste evrope .Britanci su dobili po nosu koliko rudnika i celicana je ugaseno u UK zadnjih 10 godina ,pa nisu ludi da ostanu i da ih ucenjuju nemci ......Mogu da se svide ili ne svide nekima ali cinjenica je da su najaci na svetu zadnjih 700 godina.Nece se nista desiti britancima malo se tvrdi pazar ali procvetace kad napuste EU .Male zemlje kao sto smo mi nemaju nikakve sanse u EU dobicemo zakone i propise kao u EU ali cemo za njih uvek biti jefina radna snaga.njihove plate necemo imati nikada

eu

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu...."

Reče Farage koji 17 godina prima platu u evropskom parlamentu....

Q

pre 7 godina

@артиљерац, @joca Fundamentalna regulativa je i dalje u rukama država članica EU – budžet, poreska politika, socijalna politika, deo politike imigracije, itd. itd.. Iako se regulativa EU primenjuje na sve države, drastična je razlika u unutrašnjem ekonomskom i političkom ustrojstvu. Iako i briselska birokratija donosi regulativu, ona to radi u skladu sa interesima članica iz kojih visoke birokrate dolaze. Dakle, ponovo lokalne elite, međusobnim dogovaranjem upravljaju u EU… a lokalne elite su demokratski izabrane. Savet EU (premijeri i poneki predsednik) su neuporedivo jači od Evropske komisije (vlade EU). Npr. sudbinu Grčke nisu odredile birokrate EU ili Komisija EU, već Nemačka koju su podržali ostali premijeri.

Što se parlamenta EU tiče slazem se, reč je o besmislenoj, preskupoj sinekuri koja služi samo tome da veliki broj ljudi lepo živi o trošku građana Evrope fingiranjem tobožnje demokratije. Ne samo da građani nemaju pojma ko su poslanici iz drugih država, već nemaju pojma ni ko su njihovi predstavnici. Naivno je verovati da bi npr. francuski parlamentarac u EU parlamentu glasao protiv fundamentalnog interesa Francuske, i da bi se onda veselo za vikend vratio kući.

ili ili

pre 7 godina

Nezadovoljstvo u Eu ionako veliko.Ne boje se birokrate iz Brisela izlaska Britanije,sarađivaće oni ako bude interesa.Boje se domino efekta,jer se već uveliko klima u Češkoj,Poljskoj,Mađarskoj,Španiji itd.
Nego je jeftini kliše o "evropskim vrednostima" propao.Nije nikad ni valjao.
Ima li nekih drugih vrednosti osim tih?
I na kraju balade...niko nikada nije objasnio zašto Norveška i Švajcarska nisu bile u toj ekonomsko- političkoj zajednici...kada je tamo tako dobro.
Nemci dižu plate,zamisli.Mislite li da Nemačka ima toliko novca za socijalna izdavanja,kao niko u svetu?
Nema...dok negde ne uzmu.
A i malo sam se razočarao ovim poslanicima..kikotanje kao u jeftinim parlamentima...imamo mi takav.

n.

pre 7 godina

Meni je najzanimljivije što su Britanci posle pola milenijuma odlučili da budu idu sami. Britanije je postala to što jeste zahvaljujući velikim otkrićima i kolonizacijom pola planete. Kad je kolonializam ukinut ostali su na labavom Komonveltu i ušli u zajedničko tržište EZ, kasnije pretvoreno i dodatno integrisano kroz EU projekat. Nakon svih tih iskustava zahvaljujući kojima je VB danas to što jeste, i u sred globalne recesije kojoj se ne vidi kraj, oni su odlučili da napuste tržište od 500 miliona ljudi?! OK, razumem da misle da će da se snađu, da će doći do dogovora sa ostatkom EU kroz koji će zadržati ili unprediti obim ekonomske odnosno trgovinske razmene; nadam se da to iskreno misli makar ekipa koja je narodu prodala priču o izlasku iz EU. Biće im potreban pakleno dobar plan, što da ne, hajde da vidimo...

Q

pre 7 godina

Lider britanske Laburističke partije Džeremi Korbin izgubio je danas na glasanju o poverenju među poslanicima te stranke.Stradao je covek koji apsolutno nije kriv za sve ovo sto se desava...

City Girl

pre 7 godina

Korbin nema kvalitete vodje i zameraju mu da je kampanju za ostanak vodio mlako, nezainteresovano i bez ikakvog zara. Taj covek, kao krajnji levicar, je u sustini uvek bio protiv EU, sto je opšte poznato. Laburisti se sada brinu da ne izgube glasače (sto im se desilo u Škotskoj) i zato zele da ga zamene.

kraja

pre 7 godina

...bio i ostao prevarant i obican lazov...!!!
...MLADI velike britanije su glasali ZA OSTANAK u zajednici...
...a on neka objasni sada britancima gde ce ici 350 mil funti nedeljno koje je britanija slala u brisel...
...pre referenduma je govorio drugacije...
...LAZOV koji i sam sedi i pilicari u briselu 17 godina...

...jedini dobar nastup je imao kada su doveli hermana rompeja, to mu priznajem - "You have the charisma of a damp rag"...

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 7 godina

Četiri slobode EU (slobodan protok ljudi,roba,usluga i kapitala) uz frapantne razlike u razvijenosti pojedinih zemalja, u svojim posledicama može se porediti sa stanjem u Zoološkom vrtu u kojem bi otklonili sve unutrašnje ograde i kaveze i još ojačali spoljne zidove i ograde.

Q

pre 7 godina

Pokusava sa britanske vlasti i elite da prebaci odgovornost na EU...Jadno i bedno...Kada bih svoje stavove reducirao na samo jedan i poslao ga kao poruku glasačima za brexit, on bi glasio ovako – za vaš loš život je kriva vaša elita, a ne EU. Svoj gnev ste iskazali na pogrešan način, pogrešnim povodom, pucajući u pogrešnu metu. Kada se dim slegne, kada se pokupe čaure, neće vam biti bolje. Raspodelu novostvorenog kolača je odredila vaša elita, a ne Brisel. To znamo jer se kolač u Skandinaviji npr. drugačije deli, iako je EU regulativa ista. Čak se ni imigracija neće bitno smanjiti, jer ona je pre svega produkt odluke vaše elite da kontroliše cenu radne snage i da potkopava sve oblike radnog organizovanja. Ta odluka nije doneta juče, već pre mnogo decenija.

Botko

pre 7 godina

Biće smešno za dve-tri godine kada iz te njegove Britanije odu škoti, severni irci i Gibraltar, a možda čak i London. Onda ćemo ga mi evropljani pitati da li mu je i dalje do podsmevanja.

Posmatrac, NL

pre 7 godina

Politicki cirkuzant i demagog, koji je nazalost uspeo da nezadovoljstvo zbog unutrasnje politicke situacije jednog dela naroda, uglavnom slabije obrazovanih i siromasnijih, kanalise ka EU, ne nudeci pri tome nikakva resenja. Primera radi, mnogo ljudi je nezadovoljno zbog talasa imigranata. Kakve veze imaju izbeglice iz Sirije sa EU, bregzitom i statusom VB u EU? Kako on misli da resi taj problem time sto ce VB izaci iz EU? Ti ljudi ne dolaze u Evropu sa pasosima, vizama, zdravstvenim osiguranjem i vakcinacionim kartonom, njih ne zanima pravni i regulatorni status zemlje X, oni samo zele da se dokopaju VB, Nemacke, Svedske ili neke druge bogatije zemlje, na bilo koji moguci i nemoguci nacin, preko brda, mora i bodljikave zice, rizikujuci pri tome sopstveni zivot. Mnogo njih briga za bregzit, samo da se dokopaju britanskog tla. Ceo ovaj govor mu je, kao i kod svakog politickog cirkuzanta, tragikomican, narocito ovaj detalj sa pecanjem. Nisam znao da je EU gusila britanske pecarose. Sad ce da grize riba kao luda! :)
A kao odgovor na njegovo pitanje, pa niko se i ne smeje, sem njega i nekih njegovih pristalica, ne svih, jer su se pojedini uplasili i pokajali svog izbora na referendumu nepunih 24 h kasnije. To dovoljno govori o tome koliko je situacija sizofrena. Ali dobro, posto je projekat EU po Farazu "propao", videcemo gde ce njegov "projekat" odvesti VB za jedno 5 godina. Mozda se tada niko nece smejati, ukljucujuci Faraza.

Dosta vise Bre

pre 7 godina

Sada kada si svima ocitao lekciju, o svojoj pameti i velicini, e sada sopstvenim ocima gledaj kako si unistio svoju zemlju i Englesko carstvo! Nista ne boli tako kao kada zemlja koju si voleo nestane iz nutra zbog sopstvene gluposti! Bio si i ostao "glupi avgust" u politici, a Englezi koji su te podrzali su dobili s tobom i tvojom politikom sve ono sto su i zasluzili!

BoKi

pre 7 godina

Faražov "običan narod" na žalost ne ume da vodi državu. Kao ni on. I on i "običan narod" funkcionisanje države (i međudržavnih poslova) poznaje samo površno. Prema onome što može (ili ume) da vidi, na površini. I, naravno, prema stanju svog novčanika i trbuha. Dalje od toga ne ume da sagleda. Nije to njegova krivica i to je sasvim OK, nismo svi isti, ali baš zato je pogubno pitati "običan narod" šta bi valjalo uraditi sa državom! To je Kameronova greška, vrlo diletantska.

zimzeleni

pre 7 godina

Mali ljudi, da povrate zemlju... gomila floskula jednog populiste koja, kao sto znamo, i ovde u Srbiji a i drugde (Amerika, Rusija...) ima vernu publiku. Djavo nacionalizma i fasizma cuci tu negde, u tim "uvredjenim". I ovaj pajac koji ne vidi da mu se zemlja raspada dok se on smeje drugima. Tuzno.

goran

pre 7 godina

Faraž jeste običan klovn i ništa mu ne može pomoći da bude nešto drugo.
On i Boris Džonsonm su samo zahvuljujući manipulacijama i lažima uspeli da postignu ovakav referendusmki rezultat. Faraž je odmah nakon refernduma javno izjavio da nije moguće da se sav novac koji Engleska da je EU usmeriti na zdrasvstvo i bezočno lagao da to nije izjavio u vreme kampanje (a jeste), Džonson odjednom ne vidi razlog zbog kog bi se žurilio sa izlaskom iz EU. Dve su koristi za nas od svega ovoga, prva je u stvari slaba uteha da ne lažu samo naši političari u kampanjama nego i ovi tuđi, a druga je da imamo očigledan primer kakvu na to budućnost nude ovi koji su protiv svega što nosi predznak evropskog. Ista prevara je bio i Cipras, ako smo pametni shvatićemo. Ali....

cure

pre 7 godina

Ja sam slušala njegov govor, i bio je grozan. Klasična populistička retorika. Zašto se ne prenosi drugi deo njegove govorancije? Ona gde apeluje na "razum" i "interese" i traži da se zadrže delovi sporazuma sa EU koji Britaniji omogućavaju pristup tzv. "zajedničkom tržištu EU". Pročitah jedan baš fin komentar koji odlično opisuje situaciju: "Britanija me veoma podseća na bivšu ženu mog brata. Želela je razvod jer su je brak i obaveze prema porodici previše gušile. Ali kad je stvar urađena, ona je i dalje želela da koristi vikendicu, da zadrži kola i da se vrati kući kadgod joj ponestane para.
Britanija je sada bivša žena Evropske Unije. Dok smo bili u braku, mi smo trpeli njeno insistiranje da sve bude po njenom u ime mira u kući. Popuštali smo njenim smicalicama i samoživosti i pustili smo je da zadrži svoju valutu. Ujedali smo se za jezik dok su njeni građani masovno dolazili po našu hranu i bolju klimu, sve se žaleći na naše običaje i odbijajući da nauče naše jezike.
Ali s tim je sada gotovo. Želela si razvod i sad ga imaš. Možeš da se izvinjavaš, moliš, plačeš, kažeš da nisi tako mislila, ali stvar je urađena. Prosuto mleko ne možeš vratiti u frižider. Zato prihvati ono što si učinila, spakuj svoje igračke i živi sa posledicama. Jer mi nikada više nećemo dozvoliti našim političkim vođama da vam dozvole da se ponovo uvučete, osim pod našim uslovima, koji će biti tako oštri da to nećete ni želeti

Au revoir, Angleterre."

Marko

pre 7 godina

Sve sto je rekao za njihove gradjane vazi i za nas mi isto hocemo svoju zemlju i svoju ekonomiju u svojim rukama.EU integracija je iluzija i mantra koju politicari koriste za ostanak na vlasti i to je sve.Ako je ovo pocetak kraja mu takodje treba da se zamislimo i na vreme prestrojimo..

Posmatrac, NL

pre 7 godina

Jedan komentar, ne toliko na vest, koliko na druge komentare, iz kojih se vidi da mnogo ljudi uopste ne razume koji je cilj EU, i smatraju da se bregzit desio zbog birokratije EU, ogromnih plata funkcionera itd. Jeste, plate cinovnika EU su ogromne, da li je to opravdano ili ne to je drugo pitanje, ali sustina EU je da se donese sistem zakona, normi, pravila ponasanja itd. koji ce vaziti za ceo prostor EU. Na taj nacin se upravo postize efikasnost u ekonomskom i politickom funkcionisanju. Time sto placate jednog svog sluzbenika/birokratu u EU, ne placate 20 takvih kod kuce, ciji bi zadatak bio da uskladjuju i tumace domace propise i dokumente sa propisima X drugih zemalja u Y raznih oblasti i da predstavljaju interfejs i svaki put to rade iznova. Na kraju balade, cilj je upravo efikasnost i usteda. Jel sada jasnije?

Urbini

pre 7 godina

Samo za ove koji pljuju po Eu da kazem par sitnica, evo mi iz Hrvatske smo konacno poceli povlaciti milione iz EU fondova, grade se razne stvari, mali i srednji privrednici dobijaju nepovratna sredstva, otpocelo se sa energetskom obnovom, modernizira se zeljeznica, gradit se i Peljeski most, nije bas da nemate koristi, samo je stvar vasih elita i programa koje su sposebne pripremiti i koje bi EU fnancirala. Steta sto Srbija vec nije u EU da i sama obnovi infrastrukturu i smanji zaostajanje za susjedstvom.

Misljenje

pre 7 godina

Ovom njegovom likovanju uopste nema mesta, steta sto on to ne shvata. Niko ne kuka u EU zbog izlaska Britanije, najveca kuknjava se cuje iz same Britanije. EU im porucuje da idu sto pre od prvog dana, oni odugovlace, potpisuju peticije. Niko do sada u EU nije izgubio nista, izgubili su samo Britanci, njihovi kapitalisti, banke i funta. Da ne pominjemo rezultat koji je bio gotovo izjednacen...dakle Britansko drustvo je duboko podeljeno, Skotska i Irska na putu da izadju iz Kraljevstva i to treba da ga brine vise od toga ko se smeje u Evropskom Parlamentu.

milan

pre 7 godina

On je 17 godina u EU parlamentu i čitavo vreme je podrivao njegov rad da je čitavo vreme bio protiv svog "poslodavca". Engleska se nikada nije pomirila sa tim da je EU demokratska tvorevina i da su zajednički donesene odluke bez posebnog uticaja pojedinih članica rezultat toga i ako nekada ne odgovara svakom.

tacno

pre 7 godina

Plata Martina Sulca, predsednika Evropskog parlamenta, je 23 000 evra mesecno.

Sta mislite ko to placa? Poreski obveznici, radnici koji se bune u Francuskoj i celoj Evropi. Radnicima stezanje kaisa i bolne reforme, stednja, a bahatoj evrobirokratiji plate od 23 000 evra mesecno, da ne rade nista i da pricaju sirotinji kako treba da stedi.

I onda se neko cudi zasto se to raspada.
EU se raspada zato sto je zasnovana na nepravdi i na lazima.

Aldebaran

pre 7 godina

Nisu ništa uradili, a?

OK, sad ti imaš priliku da nešto uradiš. Videćemo šta će to biti. Nije teško napaliti prost i glup svet (dakle, većinu) pričom kako drugi ne valjaju.

Najteži deo dolazi posle, kad treba da pokažeš i dokažeš da si ti bolji od onih za koje pričaš da "ne valjaju". Nažalost, bukači i klovnovi kao ti po pravilu samo dokazuju da su višestruko gori od onih koji "ne valjaju". Samo što to ljudi shvataju prekasno.

Mi na nesrećnom Balkanu smo za poslednjih 25 godina imeli više puta priliku da se iz prve ruke uverimo u to (i nismo ništa naučili), a sad će izgleda i glupi Englezi imati tu istu takvu "priliku". Želim im mnogo sreće, trebaće im!

Na primeru Engleza, počinjem da verujem da ima istine u onome "koga Bog hoće da kazni, samo mu uzme pamet". Posle toga sve ide svojim tokom. S lošeg na gore.

Ni ja ne mislim a je EU besprekoran model demokratije, ali ako mi ne valja kuća u kojoj živim, ja je ne rušim, nego pokušavam da je osposobim za život kako meni odgovara. Ako u tome ne uspem i procenim da mi je najbolje da se iselim, onda pre toga obavezno nađem gde ću da se uselim i ne istrčavam napolje kao guska u maglu.

dule

pre 7 godina

Tako se bori za slobodu i otadžbinu!
(David, 28. jun 2016 14:20)

Tako se bori za sebe. Ako sam dobro shvatio on tu već 17 godina prima platu. Za šta?

Antifa

pre 7 godina

Gospodin čovek! Legenda! Šteta što mi nemamo jednog ovakvog, umesto klovnova različitih boja (žutih, plavih, crvenih) kojima trula EU nema alternativu.

u sred srede

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu. Znam da niko nije radio u nekoj firmi, u trgovini i nije stvorio nijedno radno mesto...."

REMA

pre 7 godina

U Britaniji je sve na internacionalnoj skali, ekonomija, drustvo, obrazovanje! Rast Londona od 20% je takav je stizu uvek novi talenti...
Mozda najbolji primer jeste Premijer liga, kako li ce fudbal izgledati bez stranaca i bez svih miliona koji stizu iz Evrope z TV prava?

dragan davidovic

pre 7 godina

Nudim okladu svakom evrofanatiku - da ce evro propasti pre funte. Mnogo pre. Ko sme i ko veruje da buducnost pripada evru i da je to bolja valuta, taj veruje u bajke da ce Britanija propasti, a ovaj konglomerat birokratije u EU koji donosu zakone o usisivacima ali nema resenja za migranstki val - napredovati. Smesni ste.

tja

pre 7 godina

Gledao sam njegov govor u celosti i mogu reci da je izvrstan. Prilicno je pogodio eu parlamentarce, samo zato sto je istinit i bez ikakvog preterivanja.

Debeli

pre 7 godina

Cela kampanja se vrtela oko priče da će izlaskom iz EU zdravstvo imati priliv od 350 miliona funti nedeljno. Dan nakon izbora Faraž je priznao da je to bila laž.

Pera

pre 7 godina

Englezima bi sada najviše odgovaralo da se sve raspadne i popuca po šavovima. Izolovani na ostrvu, puni para i oružija, radili bi isto ono što i vekovima unazad - potpirivali ratove, svađali narode i štekali bogatstvo.

Vlada

pre 7 godina

Kao sto je i sve ostalo sto Faraz govori laz, tako i cena EU parlametnaraca koji mnogi komentatori ovde pominju. Post znate sve o Britaniji i EU, saljem sledeci citat na engleskom:
"The total cost of the European Parliament is approximately €1.756 billion euros per year according to its 2014 budget, about €2.3 million per member of parliament.[9] As this cost is shared by over 500 million citizens of 28 countries, the cost per taxpayer is considerably smaller than that of national parliaments. However it is sometimes characterized as expensive, because for example of the costs of translating all documents and interpreting debates in 24 languages."
U isto vreme, plate parlamentaraca u Britaniji:
"The basic annual salary for an MP was increased from £67,060 to £74,000 on 31 July 2015, backdated to 8 May 2015.[1] In addition, MPs are able claim allowances to cover the costs of running an office and employing staff, and maintaining a constituency residence and a residence in London.[2] Additional salary is paid for appointments or additional duties, such as ministerial appointments, being a whip, chairing a select committee or chairing a Public Bill committee. Even for an MP with no additional duties, who stays for a single term of five years, the MP's severance package will raise the taxable salary at least £12,000 per annum (see Allowances below), giving an effective annual salary of £86,000."

Filip

pre 7 godina

Samo vi ne mislite da je VB jedna banana drzava. To je jedna sposobna nacija, koja zna i razume. Steta za Eu, da jedna tako snazna drzava izlazi van.

Tijana

pre 7 godina

Svaka cast!!! Tuzni ljudi iz Srbije koji ceznu za ulaskom u orvelovsku eu, koji ocekuju pocetak raja...nesvesni da je Britanija sila koja propasti nece nikada...a mi ako i ikada udjemo ...ne shvatamo da cemo uvek biti jeftina radna snaga, mesto otpada i sl. Drago mi je zbog onih koji slepo veruju i onih koji na potencijalnom ulasku zive i zaradjuju sto se britanci drznuli da njihov raj odbace...britanci kojima ne mogu reci kako su neuki, kako ne znaju...koje bolno budjenje

НБ

pre 7 godina

Човек је сасвим добро дијагностификовао ситуацију. Нормалним људима је одвратна еврокартија, глобализовани медији, ултракоропрације... и читаво то зло које нам је одузело нормалне животе.
И лепо је рекао, то је власт ужасне бирократије која нема никакве везе са стварним животом, чији готово ниједан представник никада није радио некакав нормалан посао у ма каквој привреди.
Ово је само наговештај шта просечни људи мисле о оваквој глобализацији, али никако неће бити последњи ако се нешто не промени.
Тезе о распаду Британије су смешне и наивне, Уједињено Краљевство ће из свега овог у крајњем изаћи још јаче.

joca

pre 7 godina

Znate li ljudi, vi što hvalite evropski projekat, kolika je administracija u EU i kolike su im plate?! Naravno da ne znate.
Tu birokratiju ne može nijedan normalan sistem da istrpi.
I svi su tu zbog nekog finansijskog interesa.

Max

pre 7 godina

Motivi brexitovih glasača nisu sporni, kao što nije sporno da velika masa Britanaca sve teže živi. Sporno je što su glasali za pogrešne ljude koji će ih voditi ka kapitalizmu američkog tipa. Saznali smo da se Faraž šalio kada je rekao da će uplate u budžet EU preusmeriti u državno zdravstvo koje je u sve težoj situaciji. B. Džonson je objasnio da on zapravo nije protiv imigracije itd.. Ukratko, nezavisna Britanija (ili Engleska) će klizati udesno, a u takvom kretanju najviše stradaju najugroženiji.

Arapske, ruske i danas kineske tajkune nije u Britaniju dovela EU, već poreska politika koju forsira vlada Britanije kroz tzv. non-domiciled status čije sam blagodati i sam uživao.

Zanimljivo je i da će prva žrtva brexita biti verovatno Korbin, čovek koji je pokušao da Britaniju vrati socijaldemokratiji. Na kraju, ponovo će doći blerovska struja i biće savršeno svejedno za koga se glasa.

Što se paralela koje povlačite sa Ukrajinom tiče, možda je bolje „držati se kraja“. Bivše jugoslovenske republike, sada oslobođene tutorstva Beograda, postale su raj na zemlji, već kako im je i obećano devedesetih.

Majstor Mile

pre 7 godina

Čitam komentare osude poteza Britanaca (Engleza) i shvatam koliko još ima ljudi u ovoj zemlji koji ne shvataju razliku izmedju mentaliteta nas i Engleza. I ne,samo mentaliteta, već i istorije! Englezi su stvorili svet kakav je danas, na civilizacijskim temeljima Stare Grčke i Rima i uvek su izlazili kao pobednici . Držali su ceo svet u svojim rukama, osnovali SAD, Kanadu , uspostavili svetsku trgovinu, industrijsku revoluciju... i da ne nabrajam... i sad im neki srpski "znalci" predvidjaju skoru propast ! Kao da kroz celu istoriju nisu dokazali da znaju da štite svoje interese. Itekako! A mi Srbi, evo, 25 godina od raspada Juge , ni iole pristojnu državu ne možemo da napravimo... Nisam britanofil , daleko od toga, ali ovo što čitam ovde je stvarno previše. U odnosu na njih , mi smo obično pleme u magli istorije...

Sw

pre 7 godina

Socijalni mir se čuva ponajviše kroz medijsku kontrolu populusa i izmišljanje neprijatelja. Krivi su imigranti, Rusi, Kinezi, teroristi (koje smo sami napravili). Uvek je kriv neko drugi(EU) i jedino nisu krive lokalne poslovne i političke elite(Britanske). Kada se i pokrene pitanje krivice elita, tada se ubacuju nekompetentne alternative za jednokratnu upotrebu. Posle njih, stare elite makar izgledaju kompetentno. Otuda nije potrebno popravljati živote ljudi jer je to skupo. Treba samo ubacivati teme svađalice, širiti strah, unositi zabunu. Za slučaj veće nevolje, tu su pretorijanci da uguše proteste.

neboj se

pre 7 godina

bilo nekom pravo ili ne,ovoje gola istina;)

- zapitajmo se,koliko njih danas dobro zivi na grbaci jednog radnika cekajuci penziju,dok se takvo radno mesto prenosi sa kolena na koleno kao junacke pesme
- zapitajmo se,kako je moguce da i pored najnovije tehnologije takvih radnih mesta ima sve vise i vise a u proizvodnji sve manje i manje
- zapitajmo se,zasto i pored mukotrpnog rada strepimo za nasu i buducnost nase dece
- zapitajmo se,mnogo toga dok jos nije kasno

oni su bez nas niko i nista!

артиљерац

pre 7 godina

@ posmatrac,NL Циркузант или демагог,или не,човек је рекао истину.
У администрацији ЕУ ради 60 000 људи(толико становника има Ужице)
од којих 10 000 има плату 190 000 евра годишње или већу.И на ту
плату добијају 300 евра дневнице за сваки радни дан+трошкови стана+
неограничен број авионски карата до куће и назад.И рекао је у свом говору и ово(није споменуто у чланку):"Преварили сте 2005 грађане
Француске и Холандије који су на референдуму одбили овакав облик ЕУ.
На мала врата сте увели Лисабонски споразум(Устав ЕУ)и тиме бацили
демократију под ноге."Вацлав Клаус,бивши Преседник Чешке,је рекао
за медије да је 5 пута званично тражио од чешке владе објашњење ко,
на који начин и по којим критеријумима бира чешке држављане који раде у ЕУ.НИКАД није добио задовољавајући одговор,према његовим речима.Не зна се ко их шаље,још мање се зна коме одговарају за свој рад.А изгледа,ником.И ту је квака.Људи то више неће да трпе.

zg232

pre 7 godina

Znate li ljudi, vi što hvalite evropski projekat, kolika je administracija u EU i kolike su im plate?! Naravno da ne znate.
Tu birokratiju ne može nijedan normalan sistem da istrpi.
I svi su tu zbog nekog finansijskog interesa.
(joca, 28. jun 2016 14:14)

Vidim da ne znate kako funkcionira administracija EU. Zastupnike u EU parlamentu (EUP) biraju građani svake zemlje članice javnim izborima i između odabranih, izabire se koji će biti povjerenik za neko područje. Svaka država ima 1 povjerenika. Od povjerenika, političkom odlukom svih premijera (predsjenika) država članica dogovara se predsjednik (Junker) i njegovi zamjenici. Znači, oni su u svojoj zemlji morali biti izabrani. HR ima 11 zastupnika u EUP-u, s plaćom, bez dodataka od oko 8.000 eura mjesečno.Vi biste imali oko 20 zastupnika, jer imate više stanovnika. Zadatak im je da se bore za dobrobit svoje zemlje.
Što se tiče zaposlenika, oni se biraju na javnom natječaju, koji i vi možete pratiti, a kandidate bira agencija EU Komisije (EUC) tzv. EPSO nakon teških ispita i kandidati se sami javljaju, odnosno njih ne određuju zemlje članice. EUC ima oko 20.000 VSS stručnjaka i oko 40.000 SSS djelatnika. Od tih 60.000 ljudi, 10.000 su iz VB. Njih plaća EUC i rade za EU. Prosječna plaća, bez drugih beneficija je ovisno o radnom iskustvu i položaju na kojem rade od 4.500-10.000 eura mjesečno. Prosječna zarada SSS-a je od 1.500 - 3.000 eura mjesečno. Treba podržati EU projekt.

Čudoljub

pre 7 godina

Smatram da će Dejvid Kameron u istoriji ostati upamćen kao čovek koji je rasturio Veliku Britaniju kakvu poznajemo. Prvo će izaći Škotska, a za desetak godina će se ujediniti Severna Irska i Republika Irska. Mislim, meni je svejedno, njihov izbor je njihova stvar.

slicnosti i razlike

pre 7 godina

Plata Martina Sulca, predsednika Evropskog parlamenta, je 23 000 evra mesecno.

Sta mislite ko to placa? Poreski obveznici, radnici koji se bune u Francuskoj i celoj Evropi. Radnicima stezanje kaisa i bolne reforme, stednja, a bahatoj evrobirokratiji plate od 23 000 evra mesecno, da ne rade nista i da pricaju sirotinji kako treba da stedi.
(tacno, 28. jun 2016 13:59)

I to je verovatno neto plata, obzirom da vecina medjunarodnih institucija ne placa porez, verovatno je to slucaj i sa EP. Na to idu fantasticna zdravstevan osiguranja koja ukljucuju nevidjene stvari, dnevnice itt. Strasno. U isto vreme, radnici ili imaju malu platu, ili placaju 50% porez na bilo koju pristojnu platu. A zdravstvena osiguranja su i u onim bogatijim zemljama sve losija, svake godine se ukida po nekoliko stavki koje su ranije bile ukljucene. O penzijama i da ne govorim, u Holandiji je u 10 godina vremenska granica za odlazak podignuta za 5 godina (na 67), a mozda ce biti i visa.
Sve slicnosti sa SFRJ i republickim institucijama sa svima beneficijama i onda povrh toga istim tim saveznim institucijama je vise nego indikativna. Britanci su se poneli kao Slovenci. Da vidimo sta ce dalje biti...

rabo

pre 7 godina

Jedna ideja se stalno provlači kroz to "ZA" ili "PROTIV", kod nas isto, mislim na to "da zemlja ostane u nasim rukama". Meni, kao malom, obicnom coveku, potpuno je svejedno da li cu biti rob domacem ili stranom tajkunu. Ja ne zelim da budem ROB nikome. Zato sam politicki indiferentan, sve ovo vodi porobljavanju.

Milos

pre 7 godina

Britanci su izasli iz EU zbog nemaca ko i dalje nije skapirao zasto nek pregleda izvoz Nemaca ka SAD.Sve sto dolazi iz EU pitaju se nemci.Evropska banka je u Nemackoj.Samim tim nemci imaju monopol na kompletno trziste evrope .Britanci su dobili po nosu koliko rudnika i celicana je ugaseno u UK zadnjih 10 godina ,pa nisu ludi da ostanu i da ih ucenjuju nemci ......Mogu da se svide ili ne svide nekima ali cinjenica je da su najaci na svetu zadnjih 700 godina.Nece se nista desiti britancima malo se tvrdi pazar ali procvetace kad napuste EU .Male zemlje kao sto smo mi nemaju nikakve sanse u EU dobicemo zakone i propise kao u EU ali cemo za njih uvek biti jefina radna snaga.njihove plate necemo imati nikada

Fric

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu. Znam da niko nije radio u nekoj firmi, u trgovini i nije stvorio nijedno radno mesto...."
(u sred srede, 28. jun 2016 13:20)

Kako ovo zvuči blisko i poznato. Koliko li samo kod nas o ekonomiji vole se pitaju ljudi koji jedan sekund radnog iskustva van politike nemaju.

eu

pre 7 godina

"Znam da skoro niko od vas nije radio pravi posao u svom životu...."

Reče Farage koji 17 godina prima platu u evropskom parlamentu....

ili ili

pre 7 godina

Nezadovoljstvo u Eu ionako veliko.Ne boje se birokrate iz Brisela izlaska Britanije,sarađivaće oni ako bude interesa.Boje se domino efekta,jer se već uveliko klima u Češkoj,Poljskoj,Mađarskoj,Španiji itd.
Nego je jeftini kliše o "evropskim vrednostima" propao.Nije nikad ni valjao.
Ima li nekih drugih vrednosti osim tih?
I na kraju balade...niko nikada nije objasnio zašto Norveška i Švajcarska nisu bile u toj ekonomsko- političkoj zajednici...kada je tamo tako dobro.
Nemci dižu plate,zamisli.Mislite li da Nemačka ima toliko novca za socijalna izdavanja,kao niko u svetu?
Nema...dok negde ne uzmu.
A i malo sam se razočarao ovim poslanicima..kikotanje kao u jeftinim parlamentima...imamo mi takav.

Petar

pre 7 godina

Ja ne kapiram zasto neke birokrate iz Brisela odredjuju koliko moze neka zemlja da proizvede npr.vina?
U Sloveniji su mi rekli da su smanjili polja vinove loze za 2/3 jer im je takva kvota.
Razumem da se donese neki propis o zastiti invalida ili dozvoljenom zagadjenju ali da mi neko odredjuje velicinu ili kolicinu krastavca to ne razumem.
Jedna zena iz UK je rekla da glasa za Brexit jer hoce da kupuje sijalice od 100wati. Ok je da postoje stedljive sijalice, ali ako imam para da placam struju, sta ima neko da mi brani klasicne sijalice u svojoj kuci?

Q

pre 7 godina

Svojom veličinom a i umećem, UK je za sebe izborila najbolji mogući sporazum od svih zemalja u EU. Sve moguce primedbe koje ste izneli stoje, ali ne i kada je UK u pitanju, a oni su glasali za izlazak.

артиљерац

pre 7 godina

@ posmatrac,NL Уз дужно поштовање,нисте у праву.Сви ти закони,норме,
правила понашања су постојала и пре ЕУ.Ако нешто и није могло се
преговарати,договарати,ДОГОВОРИТИ и усвојити,а није морала да се
прави НАДДРЖАВА.Ја сам написао да је ЕУ бирократа 60 000.Јесте ли
свесни колико је то људи који мало или ништа не раде.А притом имају
ОГРОМНА(и за европске прилике)примања.Европски парламент иначе зову
"парлаторијум",причаоница,и он то заиста јесте.Одлуке се доносе на неком другом месту,потпуно недемократски,па се проследе европској
комисији(влади ЕУ)на реализацију.Што се тиче привреде,економије то
је функционисало и у Европској економској заједници,без икаквих
проблема.Пр."лисабонски споразум"(Устав ЕУ)има преко 7000 страна.
Ја сам га ишчитао,требало ми је 2 месеца.Много је ствари у њему које
нису ни најмање пријатне и добре,сем за неке "једнакије" чланице.
И правни експерти кажу да је тако срочен да људе мрзи да га читају.

n.

pre 7 godina

Meni je najzanimljivije što su Britanci posle pola milenijuma odlučili da budu idu sami. Britanije je postala to što jeste zahvaljujući velikim otkrićima i kolonizacijom pola planete. Kad je kolonializam ukinut ostali su na labavom Komonveltu i ušli u zajedničko tržište EZ, kasnije pretvoreno i dodatno integrisano kroz EU projekat. Nakon svih tih iskustava zahvaljujući kojima je VB danas to što jeste, i u sred globalne recesije kojoj se ne vidi kraj, oni su odlučili da napuste tržište od 500 miliona ljudi?! OK, razumem da misle da će da se snađu, da će doći do dogovora sa ostatkom EU kroz koji će zadržati ili unprediti obim ekonomske odnosno trgovinske razmene; nadam se da to iskreno misli makar ekipa koja je narodu prodala priču o izlasku iz EU. Biće im potreban pakleno dobar plan, što da ne, hajde da vidimo...

City Girl

pre 7 godina

Korbin nema kvalitete vodje i zameraju mu da je kampanju za ostanak vodio mlako, nezainteresovano i bez ikakvog zara. Taj covek, kao krajnji levicar, je u sustini uvek bio protiv EU, sto je opšte poznato. Laburisti se sada brinu da ne izgube glasače (sto im se desilo u Škotskoj) i zato zele da ga zamene.

Q

pre 7 godina

Lider britanske Laburističke partije Džeremi Korbin izgubio je danas na glasanju o poverenju među poslanicima te stranke.Stradao je covek koji apsolutno nije kriv za sve ovo sto se desava...

Q

pre 7 godina

@артиљерац, @joca Fundamentalna regulativa je i dalje u rukama država članica EU – budžet, poreska politika, socijalna politika, deo politike imigracije, itd. itd.. Iako se regulativa EU primenjuje na sve države, drastična je razlika u unutrašnjem ekonomskom i političkom ustrojstvu. Iako i briselska birokratija donosi regulativu, ona to radi u skladu sa interesima članica iz kojih visoke birokrate dolaze. Dakle, ponovo lokalne elite, međusobnim dogovaranjem upravljaju u EU… a lokalne elite su demokratski izabrane. Savet EU (premijeri i poneki predsednik) su neuporedivo jači od Evropske komisije (vlade EU). Npr. sudbinu Grčke nisu odredile birokrate EU ili Komisija EU, već Nemačka koju su podržali ostali premijeri.

Što se parlamenta EU tiče slazem se, reč je o besmislenoj, preskupoj sinekuri koja služi samo tome da veliki broj ljudi lepo živi o trošku građana Evrope fingiranjem tobožnje demokratije. Ne samo da građani nemaju pojma ko su poslanici iz drugih država, već nemaju pojma ni ko su njihovi predstavnici. Naivno je verovati da bi npr. francuski parlamentarac u EU parlamentu glasao protiv fundamentalnog interesa Francuske, i da bi se onda veselo za vikend vratio kući.

kraja

pre 7 godina

...bio i ostao prevarant i obican lazov...!!!
...MLADI velike britanije su glasali ZA OSTANAK u zajednici...
...a on neka objasni sada britancima gde ce ici 350 mil funti nedeljno koje je britanija slala u brisel...
...pre referenduma je govorio drugacije...
...LAZOV koji i sam sedi i pilicari u briselu 17 godina...

...jedini dobar nastup je imao kada su doveli hermana rompeja, to mu priznajem - "You have the charisma of a damp rag"...

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 7 godina

Četiri slobode EU (slobodan protok ljudi,roba,usluga i kapitala) uz frapantne razlike u razvijenosti pojedinih zemalja, u svojim posledicama može se porediti sa stanjem u Zoološkom vrtu u kojem bi otklonili sve unutrašnje ograde i kaveze i još ojačali spoljne zidove i ograde.