Nedelja, 26.06.2016.

13:25

Stardžon: Škotska bi mogla da pokuša da blokira Bregzit

Predsednica Vlade Škotske Nikola Sterdžon izjavila je da bi škotski parlament mogao da pokuša da blokira izlazak Ujedinjenog kraljevstva iz Evropske unije.

Izvor: Tanjug

Stardžon: Škotska bi mogla da pokuša da blokira Bregzit IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

DEDA CVETKO

pre 7 godina

Velika Britanija i njena slicnost sa SFRJ, jedan narod sa istim poreklom (...)(#am@Net., 26. jun 2016 14:39)

--

Naprotiv! Etnicka i genetska konfiguracija britanskih ostrva nije NI PRIBLIZNO tako monolitna i homogena kao u Juznih Slovena.

Prvobitni zivalj britanskih ostrva bili su pleme Pikti, koji su se asimilirali u Kelte pocetkom nase ere, i Druidi, verovatno galskog porekla. Slede brojne invazije Kelta sa zapada (Irska) i juga (Vels) koje dramaticno menjaju etnicki sastav ostrva negde u vreme pada zapadne Rimske imperije. Pocetkom 5. veka upadima Vikinga (odn. Anglo-Saksonaca) iz danasnje Danske i Severne Nemacke zapocinje uporna, visevekovna germanizacija ostrva, koja potiskuje prethodni keltski zivalj. Invazijom Galskog (odn. Franackog) plemstva na ostrvo 1066. godine, sledi 500 godina etnickog ciscenja Anglosaksonaca i frankizacija ostrva. Konacno, sa okoncanjem sukoba izmedju protestantske reformacije i katolicke kontrareformacije, sledi Bremensko-Britanska konfederacija i jos jedan masovni talas germanske migracije na ostvo, koji se zavrsava osnivanjem germanske dinastije (koja je jos uvek na vlasti). A o talasima vanevropske emigracije i etnickog mesanja iz bivsih kolonija: Indije, Amerike, Kariba, Afrike, Arapskog poluostrva i Poljske da i ne govorim.

Jedino sto vezuje Britance u nekakvu koheretnu nacionalnu celinu je to sto su nekada bili mocna imperija i sto su dobili dva svetska rata. Mimo toga, britanski etnicki identitet jednostavno ne postoji.

BM

pre 7 godina

Један народ са истим пореклом?
Енглези су англосаксонци, немачка припадност , помешани са французима.
Шкоти, Ирци,Велшани су келтског порекла. Велшани говоре свој језик (ко жели) који нема везе са енглеским. ББЦ има програм на "шкотском" језику (gaelic) који нема никакве додирне тачке са енглеским.

ja

pre 7 godina

@ (Pravnik, 26. jun 2016 16:36)

E pa, kolega, ako baš hoćeš da budemo precizni, ni to što ti kažeš nije tačno, izuzev za neki apstraktni Common Law sistem. Škotsko pravo je "hibrid hibrida" - u građanskom pravu je klasični Civil Law sistem (izvor prava je gotovo isključivo zakon, a osnova svemu je rimsko pravo, naravno, uz anglosaksonski uticaj), dok se krivično pravo zasniva na Common Law-u, i to, u škotskoj izvedbi - izvor prava su prastare odluke škotskih sudova, a pravne praznine se popunjavaju tekućim delovanjem škotskih sudova. Izmena je moguća samo kroz preko odluke Vrhovnog suda UK (dakle, ne bilo kog višeg suda) i to samo ukoliko se odluka odnosi na postupak koji je započeo na teritoriji Škotske - u svakom drugom slučaju nema obavezujuće dejstvo...

Filozof

pre 7 godina

Zar je to demokratija i postovanje izborne volje?
(Goran)

Kao na primjer u BIH i Hrvatskoj...volja vecine naroda se ispostovala samo tako!!!

Amater

pre 7 godina

Skoti kukaju zbog izvoza viskija koji iznosi 36 flasa u sekundi i drugog strateskog posla a to je prerada nafte.Zamislite koliko je to milijardi dolara.

BIG BANG ben

pre 7 godina

I nama je Britanija predstavljana kao vrhunac demokratije, civilizacije i zakona???
Ubise politicarku. Izmisljaju koje kakve peticije peticija. Sada traze iglicu u plastu sena kako bi ipak izbegli vecinu koja je glasala za suprotno. Ovo je losiji teatar od Sekspira. Tuzno ih je gledati kako se kobeljaju da naprave smisao od problema kome su i sami kumovali. Pokazuju, ne da nemaju demokratiju, nego su i razmazeni, jer ne mogu da prihvate nikakvu novu promenu. Doprineli su razdoru Jugoslavije, izolovali nas, ali je Srbija ipak pokazala karakter i odolela iskusenju, ustali smo, primamili Kineze, omogucili Air Serbia da ponovo leti, gradimo… Sve se moze kad se hoce. Ne kmecite, vec budite istrajni i kreativni. Oslonite se na svoj trud i umece, a ne da idete okolo i da prisvajate ono sto nije vase i da posle prodajete takve EU vrednosti. To sto je do sada radjeno, nisu vrednosti, vec otimacina i oduzimanje slobode i individualnosti. Kada krenete da sledujete principe, mozda vam i krene.

Voodoo

pre 7 godina

Na kraju ce Bregzit zavrsiti kao i Grck referendum za kredite, glasali ljudi protiv ali dzaba. Toliko o demokratiji sirom sveta, a posebno u srcu demokratske Unije.

R,Zivkovic,R-dam

pre 7 godina

Svi oni sto iscekuju sta ce biti sa V.Britanijom pod odlukom da izade iz EU, se vrlo najivno varate dace se V.Britanija raspasti Shkotska,S.Irska Weels, nema od toga nista.V.Britanija ostaje ujedinjena i ona ide svojim putem i nebrinite za nju.V.Britanija sve sto radi i sto ce raditi ona se usaglasava sa USA i ima iza sebe istu.Tako da posle izlaska iz Eu ona ce biti jos jaca uz americku pomoc ne zaboravite za to.Nemoze Skotska da se odvoji, jr je pre dve dogine pokusla i nije uspelo zahvaljujuci Americi, a ne Skotima. Ne zaboravite da Amerika niti moze bez V. Britanije ni obrnuto kada su u pitanju globalni svetski in teresi.Zato Amerika cuva V.Britaniju kao zenicu svoga oka ako niste znali.A pogotovu kada je u pitanju Eu jer Eu ne odgovara amerima jer seplase da Evropa ne postane totalono ujedinjena i onda ameri nece moci njom da upravljaju preko svojig podlizica kao sada.

Pravnik

pre 7 godina

Škotska imaju potpune različite pravne sisteme. engleski Common Law pripada anglosaksonskom pravu, dok je škotski Civil Law deo evropsko-kontinentalnog sistema...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ja)

netacno, odluke visih sudova su obavezujuce za nize sudove i kada se tumaci zakon i u odsustvu zakona to je glavna odlika common law sa tim sto ima i neke jace elemente civil law.

samo da primetim

pre 7 godina

Škotska se mora prvo otcepiti da bi ostala u EU
(poz, 26. jun 2016 13:37)

Ne, moraju da se otcepe, pa studija izvodljivosti, SSP, datum, otvaranje poglavlja..., a na kraju moze da im se desi da neka od drzava EU stavi veto na njihovo uclanjenje. Neka od drzava pod britanskim uticajem, npr Danska, Svedska, Kipar, Malta...

ja

pre 7 godina

@ (Лајави, 26. jun 2016 14:33)

Lajavi, proveri činjenice pre nego što počneš da soliš pamet. Škotski referendum nije raspisao britanski, već škotski parlament - 27. juna 2013. Inače, Škotska je, serijom devolutivnih zakona u poslednjih 20-tak godina, praktično došla nadomak nezavisnosti - jedino nema samostalnost u pogledu odbrane, spoljne politike i valute. Te tri oblasti su jedine gde britanski parlament ima uticaja u Škotskoj - za sve ostalo, ne da nije jedini parlament, nego nema nikakvih ingerencija na teritoriji Škotske. Čak i u vreme najvećih represija prema Škotima, postojao je neki vid predstavničke legislative Škota koji je imao nezavisnost od strane engleskog/britanskog parlamenta, čisto zbog praktičnih razloga - naime, Engleska i Škotska imaju potpune različite pravne sisteme. engleski Common Law pripada anglosaksonskom pravu, dok je škotski Civil Law deo evropsko-kontinentalnog sistema...

Pedja

pre 7 godina

Oni bi odmah mogli da promene ime u RAZJEDINJENO kraljevstvo. Ovo je mnogo gore nego izlazak iz eu, razjedinjena, podeljena, podrivena engleska. Dovoljna je jedan iskra pa da i kod njih krene pobuna i mozda neki manji oruani sukob. Ko li ce baciti sibicu da zapali bure baruta na kome sada trenutno sede britanci? Cija je zasluga za ovakvo stanje u engleskoj. Svi znamo da se unitrasnje stvari svake drzave pokrecu spolja.

Лајави

pre 7 godina

Ај што су се мејнстрим медији налупетали свега и свачега поводом референдума, али сад су почели да лупетају и политичари у самој Великој Британији. Шкотски парламент нема никакве надлежности по овом питању, а ова политичарка као да је ударена мокром чарапом бунца о неком вету шкотског парламента. Да би читаоци били свесни њеног лупетања, треба навести да је шкотски референдум 2014. расписао парламент у Лондону, јер само тај парламент ПОСТОЈИ У БРИТАНИЈИ, сви остали су по надлежностима на нивоу наше Скупштине града Београда.

Coco

pre 7 godina

Škotska nema medunarodni subjektivitet, a unutarnje stvari Britanije ne vjerujem da su posložene tako da manjina može poništiti volju većine.

Katzenjager

pre 7 godina

(Лајави, 26. jun 2016 14:33) - Ne bih rekao. Svaki od delova UK ima lokalni parlament, osim Engleske koja se svog lokalnog parlamenta odrekla kako bi mogla da ima 'federalni' parlament. Svaki od delova UK ima pravo da organizuje referendum o nezavisnosti. Mislim da su, poput onog u Skotskoj, bili organizovani referendumi na Gibraltaru i Foklandima, gde je preko 80% ljudi glasalo za ostanak u UK.

realno

pre 7 godina

Pa koji je onda smisao referenduma...i 17 mil.glasova za izlazak....malo ste se zeznuli u proceni ...sad plaćajte ceh
(Trn u oku Bolt from Jamaica)

Pa bilo je i u Hrvatskoj i BIH vecina gradjana ali Srbi nisu priznali odluke vecine jer je doneta bez saglasnosti Srba. I dan danas se u BiH odlucuje uz saglasnost svih naroda i to ne samo o vaznim pitanjima nego i o boji toalet papira. Ovo je jos drasticnije.

Лајави

pre 7 godina

1. Шкотска није независна држава, већ има у Великој Британији положај много мањи него нпр. САП Војводина или СР Хрватска у време СФРЈ.
2. Шкотска да би се отцепила прво парламент у Лондону мора да донесе одлуку о референдуму, парламент у Шкотској има надлежност као скупштина Града Београда.
3. Британија није ФЕДЕРАЛНА, ВЕЋ УНИТАРНА ДРЖАВА.
4. Ако се неким теоретским случајем Шкотска одвоји од Британије, сва права и обавезе остају на Британији, а не на Шкотској. То значи не да Шкотска не постаје одмах члан ЕУ, већ прво мора свет да јој призна НЕЗАВИСНОСТ у УН, да би уопште могла да се сматра државом,а затим да се кандидује за чланство у ЕУ.
5. Британија има ПРАВО ВЕТА у УН, а и такав утицај у свету да ако хоће Шкотска никада неће постати држава, те Шкотска има да буде изгубљена у простору и времену дуги низ година, светлосним годинама далеко од ЕУ.
Према томе ЕВРОФАНАТИЦИ, тишина тамо!!!

Mita

pre 7 godina

@cinjenice
Tu sve znas i znas bolje i od Skota iako si 4000 km dalje.Pricas o pravu,a zivis u drzavi gde ubice dobijaju nanogicu?!Pusti Skote i gledaj svoju kucu i ne mrzi komsinu kravu.Ako Skoti jedini imaju mozga i hoce da cuvaju EU,tako ce i biti,svidjalo se to tebi ili ne,a komsina krava ipak nece crci,na tvoju veliku zalost.

s 1000

pre 7 godina

Rusofili likuju, a u Rusiji i dalje minimalac 90e, pardon, veliki vodja im povecao na 100e. U EU ili van nje zivece mnogo bolje nego mi, Rusija, Belorusija, i ostale zemlje na koje se palite.

#am@Net.

pre 7 godina

Velika Britanija i njena slicnost sa SFRJ, jedan narod sa istim poreklom, velika zajednica sa razlicitim nacionalnom drzavama i svojim vladama, jedan jezik, razlicitie veroispovesti, unutrasnjim nacionalnim netrpeljivostima, i zajednickim interesom medjusobnog zajednistva i opstanka petokrake tj. krune. Padom Berlinskog zida i komunizma nastao je novi svetski poredak i domino efekat u rascepljavanju drzava pod sovjetskim uticajem do 2000ih, a onda je krenuo novi "val" evropom i svetom jacanjem istoka i Kosovskim presedanom, jacanje nacionalne svesti naroda u samoj evropi te nastaje ovo vreme gde od skotske do katalonije preko ukrajine i sirije duvaju neki novi vetrovi, hocu reci jedna era je definitivno zavrsena, zivimo u novom svetu, probudite se, vreme je, da opet ne shvatimo kasno!

reka

pre 7 godina

Hitno sazvati sednicu saveta bezbednosti zbog eskalacije krize u VB. Hitno organizovati prvi demokratski referendum u Skotskoj o buducnosti u okviru VB. Poslati posmatrace iz stalnih clanica SB Rusije,Kine i USA da bi kontrolisari regularnost izbora i sprecili pritiske Engleske i njeno gusenja osnovnih demokratskih principa u Skotskoj.

cinjenice

pre 7 godina

Demokratski je izglasano i gotovo sad. Skotska je posebna drzava i ne mogu njeni glasovi da budu vazniji od glasova gradjana Engleske. Engleska ima vise od 45 miliona ljudi a Skotska jedva 5 mil a manje od 3 mil je za ostanak a to je 4,5% od ukupno 64 miliona koliko ima uk. Zbog 5% da se menja regularno izglasana odluka??? Ne... Mozete da trazite jedino referendum za izlaz iz UK...

cinjenice

pre 7 godina

Demokratski je izglasano i gotovo sad. Skotska je posebna drzava i ne mogu njeni glasovi da budu vazniji od glasova gradjana Engleske. Engleska ima vise od 45 miliona ljudi a Skotska jedva 5 mil a manje od 3 mil je za ostanak a to je 4,5% od ukupno 64 miliona koliko ima uk. Zbog 5% da se menja regularno izglasana odluka??? Ne... Mozete da trazite jedino referendum za izlaz iz UK...

Лајави

pre 7 godina

Ај што су се мејнстрим медији налупетали свега и свачега поводом референдума, али сад су почели да лупетају и политичари у самој Великој Британији. Шкотски парламент нема никакве надлежности по овом питању, а ова политичарка као да је ударена мокром чарапом бунца о неком вету шкотског парламента. Да би читаоци били свесни њеног лупетања, треба навести да је шкотски референдум 2014. расписао парламент у Лондону, јер само тај парламент ПОСТОЈИ У БРИТАНИЈИ, сви остали су по надлежностима на нивоу наше Скупштине града Београда.

Лајави

pre 7 godina

1. Шкотска није независна држава, већ има у Великој Британији положај много мањи него нпр. САП Војводина или СР Хрватска у време СФРЈ.
2. Шкотска да би се отцепила прво парламент у Лондону мора да донесе одлуку о референдуму, парламент у Шкотској има надлежност као скупштина Града Београда.
3. Британија није ФЕДЕРАЛНА, ВЕЋ УНИТАРНА ДРЖАВА.
4. Ако се неким теоретским случајем Шкотска одвоји од Британије, сва права и обавезе остају на Британији, а не на Шкотској. То значи не да Шкотска не постаје одмах члан ЕУ, већ прво мора свет да јој призна НЕЗАВИСНОСТ у УН, да би уопште могла да се сматра државом,а затим да се кандидује за чланство у ЕУ.
5. Британија има ПРАВО ВЕТА у УН, а и такав утицај у свету да ако хоће Шкотска никада неће постати држава, те Шкотска има да буде изгубљена у простору и времену дуги низ година, светлосним годинама далеко од ЕУ.
Према томе ЕВРОФАНАТИЦИ, тишина тамо!!!

ja

pre 7 godina

@ (Лајави, 26. jun 2016 14:33)

Lajavi, proveri činjenice pre nego što počneš da soliš pamet. Škotski referendum nije raspisao britanski, već škotski parlament - 27. juna 2013. Inače, Škotska je, serijom devolutivnih zakona u poslednjih 20-tak godina, praktično došla nadomak nezavisnosti - jedino nema samostalnost u pogledu odbrane, spoljne politike i valute. Te tri oblasti su jedine gde britanski parlament ima uticaja u Škotskoj - za sve ostalo, ne da nije jedini parlament, nego nema nikakvih ingerencija na teritoriji Škotske. Čak i u vreme najvećih represija prema Škotima, postojao je neki vid predstavničke legislative Škota koji je imao nezavisnost od strane engleskog/britanskog parlamenta, čisto zbog praktičnih razloga - naime, Engleska i Škotska imaju potpune različite pravne sisteme. engleski Common Law pripada anglosaksonskom pravu, dok je škotski Civil Law deo evropsko-kontinentalnog sistema...

s 1000

pre 7 godina

Rusofili likuju, a u Rusiji i dalje minimalac 90e, pardon, veliki vodja im povecao na 100e. U EU ili van nje zivece mnogo bolje nego mi, Rusija, Belorusija, i ostale zemlje na koje se palite.

Katzenjager

pre 7 godina

(Лајави, 26. jun 2016 14:33) - Ne bih rekao. Svaki od delova UK ima lokalni parlament, osim Engleske koja se svog lokalnog parlamenta odrekla kako bi mogla da ima 'federalni' parlament. Svaki od delova UK ima pravo da organizuje referendum o nezavisnosti. Mislim da su, poput onog u Skotskoj, bili organizovani referendumi na Gibraltaru i Foklandima, gde je preko 80% ljudi glasalo za ostanak u UK.

reka

pre 7 godina

Hitno sazvati sednicu saveta bezbednosti zbog eskalacije krize u VB. Hitno organizovati prvi demokratski referendum u Skotskoj o buducnosti u okviru VB. Poslati posmatrace iz stalnih clanica SB Rusije,Kine i USA da bi kontrolisari regularnost izbora i sprecili pritiske Engleske i njeno gusenja osnovnih demokratskih principa u Skotskoj.

Voodoo

pre 7 godina

Na kraju ce Bregzit zavrsiti kao i Grck referendum za kredite, glasali ljudi protiv ali dzaba. Toliko o demokratiji sirom sveta, a posebno u srcu demokratske Unije.

Mita

pre 7 godina

@cinjenice
Tu sve znas i znas bolje i od Skota iako si 4000 km dalje.Pricas o pravu,a zivis u drzavi gde ubice dobijaju nanogicu?!Pusti Skote i gledaj svoju kucu i ne mrzi komsinu kravu.Ako Skoti jedini imaju mozga i hoce da cuvaju EU,tako ce i biti,svidjalo se to tebi ili ne,a komsina krava ipak nece crci,na tvoju veliku zalost.

#am@Net.

pre 7 godina

Velika Britanija i njena slicnost sa SFRJ, jedan narod sa istim poreklom, velika zajednica sa razlicitim nacionalnom drzavama i svojim vladama, jedan jezik, razlicitie veroispovesti, unutrasnjim nacionalnim netrpeljivostima, i zajednickim interesom medjusobnog zajednistva i opstanka petokrake tj. krune. Padom Berlinskog zida i komunizma nastao je novi svetski poredak i domino efekat u rascepljavanju drzava pod sovjetskim uticajem do 2000ih, a onda je krenuo novi "val" evropom i svetom jacanjem istoka i Kosovskim presedanom, jacanje nacionalne svesti naroda u samoj evropi te nastaje ovo vreme gde od skotske do katalonije preko ukrajine i sirije duvaju neki novi vetrovi, hocu reci jedna era je definitivno zavrsena, zivimo u novom svetu, probudite se, vreme je, da opet ne shvatimo kasno!

samo da primetim

pre 7 godina

Škotska se mora prvo otcepiti da bi ostala u EU
(poz, 26. jun 2016 13:37)

Ne, moraju da se otcepe, pa studija izvodljivosti, SSP, datum, otvaranje poglavlja..., a na kraju moze da im se desi da neka od drzava EU stavi veto na njihovo uclanjenje. Neka od drzava pod britanskim uticajem, npr Danska, Svedska, Kipar, Malta...

BIG BANG ben

pre 7 godina

I nama je Britanija predstavljana kao vrhunac demokratije, civilizacije i zakona???
Ubise politicarku. Izmisljaju koje kakve peticije peticija. Sada traze iglicu u plastu sena kako bi ipak izbegli vecinu koja je glasala za suprotno. Ovo je losiji teatar od Sekspira. Tuzno ih je gledati kako se kobeljaju da naprave smisao od problema kome su i sami kumovali. Pokazuju, ne da nemaju demokratiju, nego su i razmazeni, jer ne mogu da prihvate nikakvu novu promenu. Doprineli su razdoru Jugoslavije, izolovali nas, ali je Srbija ipak pokazala karakter i odolela iskusenju, ustali smo, primamili Kineze, omogucili Air Serbia da ponovo leti, gradimo… Sve se moze kad se hoce. Ne kmecite, vec budite istrajni i kreativni. Oslonite se na svoj trud i umece, a ne da idete okolo i da prisvajate ono sto nije vase i da posle prodajete takve EU vrednosti. To sto je do sada radjeno, nisu vrednosti, vec otimacina i oduzimanje slobode i individualnosti. Kada krenete da sledujete principe, mozda vam i krene.

BM

pre 7 godina

Један народ са истим пореклом?
Енглези су англосаксонци, немачка припадност , помешани са французима.
Шкоти, Ирци,Велшани су келтског порекла. Велшани говоре свој језик (ко жели) који нема везе са енглеским. ББЦ има програм на "шкотском" језику (gaelic) који нема никакве додирне тачке са енглеским.

Coco

pre 7 godina

Škotska nema medunarodni subjektivitet, a unutarnje stvari Britanije ne vjerujem da su posložene tako da manjina može poništiti volju većine.

DEDA CVETKO

pre 7 godina

Velika Britanija i njena slicnost sa SFRJ, jedan narod sa istim poreklom (...)(#am@Net., 26. jun 2016 14:39)

--

Naprotiv! Etnicka i genetska konfiguracija britanskih ostrva nije NI PRIBLIZNO tako monolitna i homogena kao u Juznih Slovena.

Prvobitni zivalj britanskih ostrva bili su pleme Pikti, koji su se asimilirali u Kelte pocetkom nase ere, i Druidi, verovatno galskog porekla. Slede brojne invazije Kelta sa zapada (Irska) i juga (Vels) koje dramaticno menjaju etnicki sastav ostrva negde u vreme pada zapadne Rimske imperije. Pocetkom 5. veka upadima Vikinga (odn. Anglo-Saksonaca) iz danasnje Danske i Severne Nemacke zapocinje uporna, visevekovna germanizacija ostrva, koja potiskuje prethodni keltski zivalj. Invazijom Galskog (odn. Franackog) plemstva na ostrvo 1066. godine, sledi 500 godina etnickog ciscenja Anglosaksonaca i frankizacija ostrva. Konacno, sa okoncanjem sukoba izmedju protestantske reformacije i katolicke kontrareformacije, sledi Bremensko-Britanska konfederacija i jos jedan masovni talas germanske migracije na ostvo, koji se zavrsava osnivanjem germanske dinastije (koja je jos uvek na vlasti). A o talasima vanevropske emigracije i etnickog mesanja iz bivsih kolonija: Indije, Amerike, Kariba, Afrike, Arapskog poluostrva i Poljske da i ne govorim.

Jedino sto vezuje Britance u nekakvu koheretnu nacionalnu celinu je to sto su nekada bili mocna imperija i sto su dobili dva svetska rata. Mimo toga, britanski etnicki identitet jednostavno ne postoji.

Pedja

pre 7 godina

Oni bi odmah mogli da promene ime u RAZJEDINJENO kraljevstvo. Ovo je mnogo gore nego izlazak iz eu, razjedinjena, podeljena, podrivena engleska. Dovoljna je jedan iskra pa da i kod njih krene pobuna i mozda neki manji oruani sukob. Ko li ce baciti sibicu da zapali bure baruta na kome sada trenutno sede britanci? Cija je zasluga za ovakvo stanje u engleskoj. Svi znamo da se unitrasnje stvari svake drzave pokrecu spolja.

Filozof

pre 7 godina

Zar je to demokratija i postovanje izborne volje?
(Goran)

Kao na primjer u BIH i Hrvatskoj...volja vecine naroda se ispostovala samo tako!!!

Amater

pre 7 godina

Skoti kukaju zbog izvoza viskija koji iznosi 36 flasa u sekundi i drugog strateskog posla a to je prerada nafte.Zamislite koliko je to milijardi dolara.

realno

pre 7 godina

Pa koji je onda smisao referenduma...i 17 mil.glasova za izlazak....malo ste se zeznuli u proceni ...sad plaćajte ceh
(Trn u oku Bolt from Jamaica)

Pa bilo je i u Hrvatskoj i BIH vecina gradjana ali Srbi nisu priznali odluke vecine jer je doneta bez saglasnosti Srba. I dan danas se u BiH odlucuje uz saglasnost svih naroda i to ne samo o vaznim pitanjima nego i o boji toalet papira. Ovo je jos drasticnije.

Pravnik

pre 7 godina

Škotska imaju potpune različite pravne sisteme. engleski Common Law pripada anglosaksonskom pravu, dok je škotski Civil Law deo evropsko-kontinentalnog sistema...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ja)

netacno, odluke visih sudova su obavezujuce za nize sudove i kada se tumaci zakon i u odsustvu zakona to je glavna odlika common law sa tim sto ima i neke jace elemente civil law.

ja

pre 7 godina

@ (Pravnik, 26. jun 2016 16:36)

E pa, kolega, ako baš hoćeš da budemo precizni, ni to što ti kažeš nije tačno, izuzev za neki apstraktni Common Law sistem. Škotsko pravo je "hibrid hibrida" - u građanskom pravu je klasični Civil Law sistem (izvor prava je gotovo isključivo zakon, a osnova svemu je rimsko pravo, naravno, uz anglosaksonski uticaj), dok se krivično pravo zasniva na Common Law-u, i to, u škotskoj izvedbi - izvor prava su prastare odluke škotskih sudova, a pravne praznine se popunjavaju tekućim delovanjem škotskih sudova. Izmena je moguća samo kroz preko odluke Vrhovnog suda UK (dakle, ne bilo kog višeg suda) i to samo ukoliko se odluka odnosi na postupak koji je započeo na teritoriji Škotske - u svakom drugom slučaju nema obavezujuće dejstvo...

R,Zivkovic,R-dam

pre 7 godina

Svi oni sto iscekuju sta ce biti sa V.Britanijom pod odlukom da izade iz EU, se vrlo najivno varate dace se V.Britanija raspasti Shkotska,S.Irska Weels, nema od toga nista.V.Britanija ostaje ujedinjena i ona ide svojim putem i nebrinite za nju.V.Britanija sve sto radi i sto ce raditi ona se usaglasava sa USA i ima iza sebe istu.Tako da posle izlaska iz Eu ona ce biti jos jaca uz americku pomoc ne zaboravite za to.Nemoze Skotska da se odvoji, jr je pre dve dogine pokusla i nije uspelo zahvaljujuci Americi, a ne Skotima. Ne zaboravite da Amerika niti moze bez V. Britanije ni obrnuto kada su u pitanju globalni svetski in teresi.Zato Amerika cuva V.Britaniju kao zenicu svoga oka ako niste znali.A pogotovu kada je u pitanju Eu jer Eu ne odgovara amerima jer seplase da Evropa ne postane totalono ujedinjena i onda ameri nece moci njom da upravljaju preko svojig podlizica kao sada.

cinjenice

pre 7 godina

Demokratski je izglasano i gotovo sad. Skotska je posebna drzava i ne mogu njeni glasovi da budu vazniji od glasova gradjana Engleske. Engleska ima vise od 45 miliona ljudi a Skotska jedva 5 mil a manje od 3 mil je za ostanak a to je 4,5% od ukupno 64 miliona koliko ima uk. Zbog 5% da se menja regularno izglasana odluka??? Ne... Mozete da trazite jedino referendum za izlaz iz UK...

s 1000

pre 7 godina

Rusofili likuju, a u Rusiji i dalje minimalac 90e, pardon, veliki vodja im povecao na 100e. U EU ili van nje zivece mnogo bolje nego mi, Rusija, Belorusija, i ostale zemlje na koje se palite.

Лајави

pre 7 godina

Ај што су се мејнстрим медији налупетали свега и свачега поводом референдума, али сад су почели да лупетају и политичари у самој Великој Британији. Шкотски парламент нема никакве надлежности по овом питању, а ова политичарка као да је ударена мокром чарапом бунца о неком вету шкотског парламента. Да би читаоци били свесни њеног лупетања, треба навести да је шкотски референдум 2014. расписао парламент у Лондону, јер само тај парламент ПОСТОЈИ У БРИТАНИЈИ, сви остали су по надлежностима на нивоу наше Скупштине града Београда.

Лајави

pre 7 godina

1. Шкотска није независна држава, већ има у Великој Британији положај много мањи него нпр. САП Војводина или СР Хрватска у време СФРЈ.
2. Шкотска да би се отцепила прво парламент у Лондону мора да донесе одлуку о референдуму, парламент у Шкотској има надлежност као скупштина Града Београда.
3. Британија није ФЕДЕРАЛНА, ВЕЋ УНИТАРНА ДРЖАВА.
4. Ако се неким теоретским случајем Шкотска одвоји од Британије, сва права и обавезе остају на Британији, а не на Шкотској. То значи не да Шкотска не постаје одмах члан ЕУ, већ прво мора свет да јој призна НЕЗАВИСНОСТ у УН, да би уопште могла да се сматра државом,а затим да се кандидује за чланство у ЕУ.
5. Британија има ПРАВО ВЕТА у УН, а и такав утицај у свету да ако хоће Шкотска никада неће постати држава, те Шкотска има да буде изгубљена у простору и времену дуги низ година, светлосним годинама далеко од ЕУ.
Према томе ЕВРОФАНАТИЦИ, тишина тамо!!!

Mita

pre 7 godina

@cinjenice
Tu sve znas i znas bolje i od Skota iako si 4000 km dalje.Pricas o pravu,a zivis u drzavi gde ubice dobijaju nanogicu?!Pusti Skote i gledaj svoju kucu i ne mrzi komsinu kravu.Ako Skoti jedini imaju mozga i hoce da cuvaju EU,tako ce i biti,svidjalo se to tebi ili ne,a komsina krava ipak nece crci,na tvoju veliku zalost.

realno

pre 7 godina

Pa koji je onda smisao referenduma...i 17 mil.glasova za izlazak....malo ste se zeznuli u proceni ...sad plaćajte ceh
(Trn u oku Bolt from Jamaica)

Pa bilo je i u Hrvatskoj i BIH vecina gradjana ali Srbi nisu priznali odluke vecine jer je doneta bez saglasnosti Srba. I dan danas se u BiH odlucuje uz saglasnost svih naroda i to ne samo o vaznim pitanjima nego i o boji toalet papira. Ovo je jos drasticnije.

BIG BANG ben

pre 7 godina

I nama je Britanija predstavljana kao vrhunac demokratije, civilizacije i zakona???
Ubise politicarku. Izmisljaju koje kakve peticije peticija. Sada traze iglicu u plastu sena kako bi ipak izbegli vecinu koja je glasala za suprotno. Ovo je losiji teatar od Sekspira. Tuzno ih je gledati kako se kobeljaju da naprave smisao od problema kome su i sami kumovali. Pokazuju, ne da nemaju demokratiju, nego su i razmazeni, jer ne mogu da prihvate nikakvu novu promenu. Doprineli su razdoru Jugoslavije, izolovali nas, ali je Srbija ipak pokazala karakter i odolela iskusenju, ustali smo, primamili Kineze, omogucili Air Serbia da ponovo leti, gradimo… Sve se moze kad se hoce. Ne kmecite, vec budite istrajni i kreativni. Oslonite se na svoj trud i umece, a ne da idete okolo i da prisvajate ono sto nije vase i da posle prodajete takve EU vrednosti. To sto je do sada radjeno, nisu vrednosti, vec otimacina i oduzimanje slobode i individualnosti. Kada krenete da sledujete principe, mozda vam i krene.

samo da primetim

pre 7 godina

Škotska se mora prvo otcepiti da bi ostala u EU
(poz, 26. jun 2016 13:37)

Ne, moraju da se otcepe, pa studija izvodljivosti, SSP, datum, otvaranje poglavlja..., a na kraju moze da im se desi da neka od drzava EU stavi veto na njihovo uclanjenje. Neka od drzava pod britanskim uticajem, npr Danska, Svedska, Kipar, Malta...

Filozof

pre 7 godina

Zar je to demokratija i postovanje izborne volje?
(Goran)

Kao na primjer u BIH i Hrvatskoj...volja vecine naroda se ispostovala samo tako!!!

Pedja

pre 7 godina

Oni bi odmah mogli da promene ime u RAZJEDINJENO kraljevstvo. Ovo je mnogo gore nego izlazak iz eu, razjedinjena, podeljena, podrivena engleska. Dovoljna je jedan iskra pa da i kod njih krene pobuna i mozda neki manji oruani sukob. Ko li ce baciti sibicu da zapali bure baruta na kome sada trenutno sede britanci? Cija je zasluga za ovakvo stanje u engleskoj. Svi znamo da se unitrasnje stvari svake drzave pokrecu spolja.

Coco

pre 7 godina

Škotska nema medunarodni subjektivitet, a unutarnje stvari Britanije ne vjerujem da su posložene tako da manjina može poništiti volju većine.

#am@Net.

pre 7 godina

Velika Britanija i njena slicnost sa SFRJ, jedan narod sa istim poreklom, velika zajednica sa razlicitim nacionalnom drzavama i svojim vladama, jedan jezik, razlicitie veroispovesti, unutrasnjim nacionalnim netrpeljivostima, i zajednickim interesom medjusobnog zajednistva i opstanka petokrake tj. krune. Padom Berlinskog zida i komunizma nastao je novi svetski poredak i domino efekat u rascepljavanju drzava pod sovjetskim uticajem do 2000ih, a onda je krenuo novi "val" evropom i svetom jacanjem istoka i Kosovskim presedanom, jacanje nacionalne svesti naroda u samoj evropi te nastaje ovo vreme gde od skotske do katalonije preko ukrajine i sirije duvaju neki novi vetrovi, hocu reci jedna era je definitivno zavrsena, zivimo u novom svetu, probudite se, vreme je, da opet ne shvatimo kasno!

reka

pre 7 godina

Hitno sazvati sednicu saveta bezbednosti zbog eskalacije krize u VB. Hitno organizovati prvi demokratski referendum u Skotskoj o buducnosti u okviru VB. Poslati posmatrace iz stalnih clanica SB Rusije,Kine i USA da bi kontrolisari regularnost izbora i sprecili pritiske Engleske i njeno gusenja osnovnih demokratskih principa u Skotskoj.

R,Zivkovic,R-dam

pre 7 godina

Svi oni sto iscekuju sta ce biti sa V.Britanijom pod odlukom da izade iz EU, se vrlo najivno varate dace se V.Britanija raspasti Shkotska,S.Irska Weels, nema od toga nista.V.Britanija ostaje ujedinjena i ona ide svojim putem i nebrinite za nju.V.Britanija sve sto radi i sto ce raditi ona se usaglasava sa USA i ima iza sebe istu.Tako da posle izlaska iz Eu ona ce biti jos jaca uz americku pomoc ne zaboravite za to.Nemoze Skotska da se odvoji, jr je pre dve dogine pokusla i nije uspelo zahvaljujuci Americi, a ne Skotima. Ne zaboravite da Amerika niti moze bez V. Britanije ni obrnuto kada su u pitanju globalni svetski in teresi.Zato Amerika cuva V.Britaniju kao zenicu svoga oka ako niste znali.A pogotovu kada je u pitanju Eu jer Eu ne odgovara amerima jer seplase da Evropa ne postane totalono ujedinjena i onda ameri nece moci njom da upravljaju preko svojig podlizica kao sada.

Voodoo

pre 7 godina

Na kraju ce Bregzit zavrsiti kao i Grck referendum za kredite, glasali ljudi protiv ali dzaba. Toliko o demokratiji sirom sveta, a posebno u srcu demokratske Unije.

Pravnik

pre 7 godina

Škotska imaju potpune različite pravne sisteme. engleski Common Law pripada anglosaksonskom pravu, dok je škotski Civil Law deo evropsko-kontinentalnog sistema...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ja)

netacno, odluke visih sudova su obavezujuce za nize sudove i kada se tumaci zakon i u odsustvu zakona to je glavna odlika common law sa tim sto ima i neke jace elemente civil law.

Katzenjager

pre 7 godina

(Лајави, 26. jun 2016 14:33) - Ne bih rekao. Svaki od delova UK ima lokalni parlament, osim Engleske koja se svog lokalnog parlamenta odrekla kako bi mogla da ima 'federalni' parlament. Svaki od delova UK ima pravo da organizuje referendum o nezavisnosti. Mislim da su, poput onog u Skotskoj, bili organizovani referendumi na Gibraltaru i Foklandima, gde je preko 80% ljudi glasalo za ostanak u UK.

ja

pre 7 godina

@ (Лајави, 26. jun 2016 14:33)

Lajavi, proveri činjenice pre nego što počneš da soliš pamet. Škotski referendum nije raspisao britanski, već škotski parlament - 27. juna 2013. Inače, Škotska je, serijom devolutivnih zakona u poslednjih 20-tak godina, praktično došla nadomak nezavisnosti - jedino nema samostalnost u pogledu odbrane, spoljne politike i valute. Te tri oblasti su jedine gde britanski parlament ima uticaja u Škotskoj - za sve ostalo, ne da nije jedini parlament, nego nema nikakvih ingerencija na teritoriji Škotske. Čak i u vreme najvećih represija prema Škotima, postojao je neki vid predstavničke legislative Škota koji je imao nezavisnost od strane engleskog/britanskog parlamenta, čisto zbog praktičnih razloga - naime, Engleska i Škotska imaju potpune različite pravne sisteme. engleski Common Law pripada anglosaksonskom pravu, dok je škotski Civil Law deo evropsko-kontinentalnog sistema...

Amater

pre 7 godina

Skoti kukaju zbog izvoza viskija koji iznosi 36 flasa u sekundi i drugog strateskog posla a to je prerada nafte.Zamislite koliko je to milijardi dolara.

ja

pre 7 godina

@ (Pravnik, 26. jun 2016 16:36)

E pa, kolega, ako baš hoćeš da budemo precizni, ni to što ti kažeš nije tačno, izuzev za neki apstraktni Common Law sistem. Škotsko pravo je "hibrid hibrida" - u građanskom pravu je klasični Civil Law sistem (izvor prava je gotovo isključivo zakon, a osnova svemu je rimsko pravo, naravno, uz anglosaksonski uticaj), dok se krivično pravo zasniva na Common Law-u, i to, u škotskoj izvedbi - izvor prava su prastare odluke škotskih sudova, a pravne praznine se popunjavaju tekućim delovanjem škotskih sudova. Izmena je moguća samo kroz preko odluke Vrhovnog suda UK (dakle, ne bilo kog višeg suda) i to samo ukoliko se odluka odnosi na postupak koji je započeo na teritoriji Škotske - u svakom drugom slučaju nema obavezujuće dejstvo...

BM

pre 7 godina

Један народ са истим пореклом?
Енглези су англосаксонци, немачка припадност , помешани са французима.
Шкоти, Ирци,Велшани су келтског порекла. Велшани говоре свој језик (ко жели) који нема везе са енглеским. ББЦ има програм на "шкотском" језику (gaelic) који нема никакве додирне тачке са енглеским.

DEDA CVETKO

pre 7 godina

Velika Britanija i njena slicnost sa SFRJ, jedan narod sa istim poreklom (...)(#am@Net., 26. jun 2016 14:39)

--

Naprotiv! Etnicka i genetska konfiguracija britanskih ostrva nije NI PRIBLIZNO tako monolitna i homogena kao u Juznih Slovena.

Prvobitni zivalj britanskih ostrva bili su pleme Pikti, koji su se asimilirali u Kelte pocetkom nase ere, i Druidi, verovatno galskog porekla. Slede brojne invazije Kelta sa zapada (Irska) i juga (Vels) koje dramaticno menjaju etnicki sastav ostrva negde u vreme pada zapadne Rimske imperije. Pocetkom 5. veka upadima Vikinga (odn. Anglo-Saksonaca) iz danasnje Danske i Severne Nemacke zapocinje uporna, visevekovna germanizacija ostrva, koja potiskuje prethodni keltski zivalj. Invazijom Galskog (odn. Franackog) plemstva na ostrvo 1066. godine, sledi 500 godina etnickog ciscenja Anglosaksonaca i frankizacija ostrva. Konacno, sa okoncanjem sukoba izmedju protestantske reformacije i katolicke kontrareformacije, sledi Bremensko-Britanska konfederacija i jos jedan masovni talas germanske migracije na ostvo, koji se zavrsava osnivanjem germanske dinastije (koja je jos uvek na vlasti). A o talasima vanevropske emigracije i etnickog mesanja iz bivsih kolonija: Indije, Amerike, Kariba, Afrike, Arapskog poluostrva i Poljske da i ne govorim.

Jedino sto vezuje Britance u nekakvu koheretnu nacionalnu celinu je to sto su nekada bili mocna imperija i sto su dobili dva svetska rata. Mimo toga, britanski etnicki identitet jednostavno ne postoji.