Petak, 06.05.2016.

14:41

Nemački novinar: Čudesna srpska izborna matematika

Izvor: Dojèe vele

Nemaèki novinar: Èudesna srpska izborna matematika IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Zoran

pre 7 godina

"1. Već je i spisak sa 6,7 miliona birača – pri 7,1 miliona stanovnika – sumnjiv. Prema tom spisku, samo 400.000 ljudi je mlađe od 18 godina. "

To se zove zapadna demokratija i pravda. Svi priznali izbore jer im pobedio poslusnik.

ajde....

pre 7 godina

@(Mitar bacje, 6. maj 2016 21:06)

Ne pisi gluposti. Ja zivim van Srbije i Nisam u mogucnosti da putujem stotine kilometara da bih glasao. Hajde neka se jave oni koji to mogu i kojih ima u evidenciji biraca u inostranstvu.

Mitar bacje

pre 7 godina

Nisam bot i ne vol Vucica. Ali ovaj clanak vec u tacki jedan ima ozbiljan nedostatak - oduzima od broja stanovnika srbije broj biraca. Ne racuna dijasporu. Brkanje baba i zaba i nepoznavanje situacije..

neko

pre 7 godina

Poplave - to se desava zbog hiljadugodisnjih kisa.
Kradja izbora - to se desava jednom u hiljadu godina.

Ljudi,radujte se.Zivite u vreme kada se desavaju stvari koje ce se desiti za hiljadu godina.Ili mozda vec sada,u maju.Godine lete!

Cxevu

pre 7 godina

Nije mi jasno zasto se svi hvataju za to da ima 7 000 000 biraca,a da je samo 400 000 dece.Ne,u Srbiji mozda ima oko 5 miliona biraca+2 miliona u inostranstvu.Niko ne razmislja o tome da se i oni racunaju.

huhu

pre 7 godina

Pravo pitanje je zašto je Vučić uopšte odlučio da ide na republičke izbore. Meni je to enigma još od marta meseca. I sad posle ovog njihovog relativno lošijeg rezultata nego što je bio 2014.g. još mi je manje jasno u čemu je caka. Imao je apsolutnu većinu u parlamentu, mogao je da izglasa da je noć dan, a dan noć, što reče jednom Đorđe Vukadinović. Jedino logično objašnjenje je da je bio nateran od strane zapada koji se plaši da Srbija opet posle Miloševića ima jakog autoritarnog lidera, pa je hteo brže bolj novim izborima da ojača opozicioni blok i ograniči Vučićevu moć.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dragan, 6. maj 2016 18:25)

Da, mogao je da vlada i dalje, ali samo jos dve godine jer bi onda izgubio izbore. Ovako ih je ispisao na vreme dok jos ima kakvo takvo poverenje naroda pa sad moze da vlada jos 4 god. eto zato. Sad ce da izglasa da je noc dan, i da je crno = belo

Web Design

pre 7 godina

(Miloš, 6. maj 2016 16:46)
Nesto ipak ukazuje na SUMNJU u tvoj komentar. Izborni stabovi stranaka dobijaju telefonskim putem rezultate glasanja, a RIK zapisnike postom. Tako stranke mogu ranije da objave rezultate, ali oni nisu zvanicni.

Dragan

pre 7 godina

Pravo pitanje je zašto je Vučić uopšte odlučio da ide na republičke izbore. Meni je to enigma još od marta meseca. I sad posle ovog njihovog relativno lošijeg rezultata nego što je bio 2014.g. još mi je manje jasno u čemu je caka. Imao je apsolutnu većinu u parlamentu, mogao je da izglasa da je noć dan, a dan noć, što reče jednom Đorđe Vukadinović. Jedino logično objašnjenje je da je bio nateran od strane zapada koji se plaši da Srbija opet posle Miloševića ima jakog autoritarnog lidera, pa je hteo brže bolj novim izborima da ojača opozicioni blok i ograniči Vučićevu moć.

Džoni

pre 7 godina

Vučić je rekao da je sve regularno i mi mu verujemo gospodine Nemče! Kada mu verujemo da u nikada gorim uslovima za život mi živimo bolje (do duše za dve godine) onda mu verujemo i sve ostalo!

Strog ali pravedan

pre 7 godina

Maloletnih i ima oko 18%.Svake godine se oko 70.000 dece upiše u prvi
razred.To je 18 generacija po 70.000.Od ukupnog broja popisanih ostaje oko 6 miliona punoletnih tj. glasača.

Bgd

pre 7 godina

Sve više sam sklon da poverujem da nije u pitanju nikakvo muljanje već isključivo javašluk i nesposobnost jer mi ništa ne znamo da dovršimo kako treba. Večito nešto fali, nedovršeno, površno, aljkavo...

kvazi diplomata

pre 7 godina

@napredni bot:
1.Biracki spisak je spisak punoletnih lica, drzavljana Srbije, koja imaju pravo da glasaju bilo gde u svetu. Ako nije upisan u biracki spisak NEMA pravo da glasa i NIJE ipisan u biracki spisak. Ljudi u inostranstvu su upisani u biracki spisak u Srbiji i imaju mogucnost da glasaju u inostranstvu. To vazi i za turiste ukoliko se prijave na vreme.
2. Matematika je jasna nauka. Celina je 100%. Nemoguce je da regularno glasa preko 100 %, a da izbori budu priznati i legitimni.
3. Brojanje glasova najduze moze da traje sat vremena. Stranackim posmatracima treba dva minuta da jave rezultat, a RIK ceka zapisnike. Pisanje zapisnika i pakovanja poste traje duze. Nekad i mnogo duuuuuugo.

HanSolo

pre 7 godina

I posle se pitamo zašto nam niko ne veruje i zašto nas niko ne ceni. Sami mi sebe pravimo gubernija internacionalno .. Pa i prosto biranje mora biti korumpirano kod nas.. Žalosno..

Pera Budimirovic

pre 7 godina

400 hiljda maloletnih na 7,1 milion građana je oko 5,5% što sigurno ne može da bude tačno. Taj broj je u najgorem slučaju 15% maloletnih a uvidom u podatke zavoda za statistiku to bi moglo preciznije da se izračuna (oko 1,3 miliona maloletnih lica). Znači da je samo po tom osnovu problematično oko 900 hiljada potencijalnih glasova, ili u procentima skoro 13-14% glasača ne postoji. Glavni problem i potencijalna sumnja je spadaju li tih 13% nepostojećih u neizašle ili u izašle glasače ili su tu samo da bi se povećavao cenzus za ulazak u skupštinu? U svakom slučaju to nije normalno ali je napredno.

Vlada komunista

pre 7 godina

@dule
Da se nešto razumemo. Zaposleni u RIK-u i CESID-u koji petljaju po statistici nisu sa megadensa, nemojte sad lopticu da prebacujete. To su upravo kadrovi sa Matematičkog i Ekonomskog fakulteta Beogradskog Univerziteta, tu je privatnim fakultetima zabranjen ulaz. Sad će ispasti da je privatan fakultet kriv zato jer je RIK i CESID izvršio izbornu neregularnost a u njima svi zaposleni sa državnog.

25 godina obmanjuju javnost i bacaju im prašinu u oči i optužuju druge za njihove podvale. Nemam fakultet ni državni ni privatni al što jeste jeste a što nije nije. A novinar špigla je u pravu 100%.

soldoni

pre 7 godina

Baš lepo što nam opet drže lekcije . Najbolje bi bilo da se ugledamo na američke izbore iz 2000 godine kada je Buš pobedio odlukom suda koji je prekinuo prebrojavanje i odredio pobednika . Možda recimo , na ovogodišnje unutarstranačke izbore u americi kada je , primera radi, Hilari Klinton na izborima u Ajovi na 6 mesta pobedila bacanjem novčića . Da pojasnim , jedino na tih 6 mesta bacali su novčić i u svih 6 pobedila Hilari !? Napomenimo zabranu mladjima od 18 da glasaju u jednoj od država iako imaju federalni zakon koji daje za pravo mladjima od 18 da glasaju ako će do opštih izbora u novembru napuniti 18 . O pritiscima bi mogli danima da pričamo ,ali setite se gospodine kakve su pretnje preživljavali stanovnici škotske na referendumu , svakog dana pojavljivao se neki biznismen koji je pretio otkazima ukoliko škoti izaberu nezavisnost . Dakle , nije ovo naše ništa posebno , što se tiče samog demokratskog procesa , koji je svima vama postao fetiš dok o rezultatima vlasti koje su birane niko ne piše . Ideologija je - izbori da budu besprekorni , a ako novoizabrana vlast uništi kompletno društvo , to nije naš problem

Mare

pre 7 godina

Jasno, logično i precizno. Ali u Srbiji ni očigledno nije očigledno, a ako je neko kriv za nešto - to su svi osim potpuno nesposobne autokratske vlasti. Trebalo je da pita Vučićeve "eksperte za legitimitet izbora". Oni bolje znaju.

Miloš

pre 7 godina

(Napredni Bot, 6. maj 2016 15:33)

Sve sto si napisao je donekle okej samo si zaboravio da prokomentarises Vucicevu izjavu u vezi rezulatata na 77% obradjenih mesta, izasao tehnicki premijer i opusteno saopsti rezulatate kakve on zeli i jos kaze da je SNS sposobniji i od RIK-a.

Pa samo to je dovoljno da se izbori dovedu u sumlju, napredni botu ;)

rema

pre 7 godina

Prva tacka, nije sumnjiva, jer prema starosnoj piramidi, imamo manje od 8% mldjih od 18... Tako da se taj podatak uklapa. Ne znam odakle im pravo da lupetaju takve gluposti a da prvo ne provere...

Aster Blistok

pre 7 godina

I onda kako da nas ne uslovljavaju za EU kada sami sebe, otvoreno, potkradamo? Cak i onda kada se to obelodani onda muljamo sa "jednom u hiljadu godina" pricom, zaboravivsi da je Sloba upravo radi kradje glasova nagrabusio. Nismo mi za EU, mi smo za srednji vek.

Milan Nis

pre 7 godina

Ma nije to nista,mnogo je vece cudo da ljudima smanjis plate i penzije,poskupis energente i osnovne zivotne namirnice,a narod veruje da zivi bolje i tako i glasa.

Neša

pre 7 godina

Čudesna napredna matematika. Čudesan napredan život. Čudesne napredne reforme. Čudesna napredna borba protiv korupcije. Čudesan napredan bolji život.Ma mi srbi smo jedan jako napredan narod....

ViscoSalejo

pre 7 godina

Najbolja je matematika u Sapcu!

Vladajuca koalicija ima 38, SNS koalicija 28, a SPS-JS ima 4 - dakle, ukupno 70, dok Skupstina ima 69 poslanika. Ugurase Sapcani najkomotnije jos jednog na drzavni budzet.
U Sapcu uvek ima mesta za jos jednog...

Maksimilian

pre 7 godina

A ti znaš kakva su bila komunistička vremena? Bar smo imali da jedemo, da se školujemo, da se lečimo, da putujemo, sad imamo zagarantovano pravo da glasamo za koga hoćemo?

Bane

pre 7 godina

Samo u "naprednoj" matematici moguce je da je broj mladjih od 18 godina oko 8%. Prema RZS (podaci iz 2014.), broj mladjih od 18 godina iznosi oko 18% odnosno oko million I dvesta hiljada.
Svaki dalji komentar je suvisan ...

dule

pre 7 godina

Prva tacka, nije sumnjiva, jer prema starosnoj piramidi, imamo manje od 8% mldjih od 18... Tako da se taj podatak uklapa. Ne znam odakle im pravo da lupetaju takve gluposti a da prvo ne provere...
(rema, 6. maj 2016 15:00)

Odlična primedba, ali samo dok se ne pogleda popis stanovništva. A po njemu u Srbiji ima oko 17% stanovništva koje je mlađe od 18 godina (što je i dalje strašno). E sad, kako se 17% pretvorilo u 6% to jedino mogu da objasne stručnjaci sa Megadens diplomama.

Pa te zbog toga molim za objašnjenje.

Napredni Bot

pre 7 godina

Ne znam zasto se divite tekstu. Sve je netacno i tendenciozno.

1. Mi imamo toliko biraca jer je osta ljudi u inostranstvu i imaju pravo da glasaju, ali po pravilima EU ne mogu da se popisu. Zato ta nesrazmera.
2. Neprecizni rezultati koji se pominju poticu od toga sto su svi pozurili da objave rezultate jos u 20.30. Tako da smo dobili presek sa malih birackih mesta. Kako su pristizali podaci iz gradova polako su rasli glasovi opozicije. Nista cudno. Naravno ni vodje opozicije nisu narocito pametni da ovo razumeju pa su odmah krenuli u RIK.
3. Komunisticki izbori su bili pre bar 30 godina i nikada nije bilo preko 100%. Bice da nas je (namerno?) pomesao sa nekim.
4. Da pomenem samo glasanje u SAD 2000, kad je odlucivalo par stotina glasova i kad se nedeljama nije znao rezultat.

Mogu sve tacke da pobijem, ali bio bih dosadan. Tekst ne govori o nama nego kako neki zele da nas vide.
Izbori su bili regularni i tacka.

Meister Jakob

pre 7 godina

Ali zato u Hrvatskoj toga nema jer oduvijek izbore nadziru nezavisne nevladine organizacije i pojedinci, svako ima pravo doći na bilo koje biračko mjesto, sjediti tamo i nadzirati situaciju tako da su ovakvi cirkusi bili nemogući, pa čak i za vrijeme Tuđmanove diktature, a kamo li da predsjednik države i predsjednik i članovi izborne komisije javno podržavaju neku stranku, u ovom slučaju SNS!

Neša

pre 7 godina

Čudesna napredna matematika. Čudesan napredan život. Čudesne napredne reforme. Čudesna napredna borba protiv korupcije. Čudesan napredan bolji život.Ma mi srbi smo jedan jako napredan narod....

dule

pre 7 godina

Prva tacka, nije sumnjiva, jer prema starosnoj piramidi, imamo manje od 8% mldjih od 18... Tako da se taj podatak uklapa. Ne znam odakle im pravo da lupetaju takve gluposti a da prvo ne provere...
(rema, 6. maj 2016 15:00)

Odlična primedba, ali samo dok se ne pogleda popis stanovništva. A po njemu u Srbiji ima oko 17% stanovništva koje je mlađe od 18 godina (što je i dalje strašno). E sad, kako se 17% pretvorilo u 6% to jedino mogu da objasne stručnjaci sa Megadens diplomama.

Pa te zbog toga molim za objašnjenje.

Bane

pre 7 godina

Samo u "naprednoj" matematici moguce je da je broj mladjih od 18 godina oko 8%. Prema RZS (podaci iz 2014.), broj mladjih od 18 godina iznosi oko 18% odnosno oko million I dvesta hiljada.
Svaki dalji komentar je suvisan ...

Milan Nis

pre 7 godina

Ma nije to nista,mnogo je vece cudo da ljudima smanjis plate i penzije,poskupis energente i osnovne zivotne namirnice,a narod veruje da zivi bolje i tako i glasa.

ViscoSalejo

pre 7 godina

Najbolja je matematika u Sapcu!

Vladajuca koalicija ima 38, SNS koalicija 28, a SPS-JS ima 4 - dakle, ukupno 70, dok Skupstina ima 69 poslanika. Ugurase Sapcani najkomotnije jos jednog na drzavni budzet.
U Sapcu uvek ima mesta za jos jednog...

Aster Blistok

pre 7 godina

I onda kako da nas ne uslovljavaju za EU kada sami sebe, otvoreno, potkradamo? Cak i onda kada se to obelodani onda muljamo sa "jednom u hiljadu godina" pricom, zaboravivsi da je Sloba upravo radi kradje glasova nagrabusio. Nismo mi za EU, mi smo za srednji vek.

Mare

pre 7 godina

Jasno, logično i precizno. Ali u Srbiji ni očigledno nije očigledno, a ako je neko kriv za nešto - to su svi osim potpuno nesposobne autokratske vlasti. Trebalo je da pita Vučićeve "eksperte za legitimitet izbora". Oni bolje znaju.

Meister Jakob

pre 7 godina

Ali zato u Hrvatskoj toga nema jer oduvijek izbore nadziru nezavisne nevladine organizacije i pojedinci, svako ima pravo doći na bilo koje biračko mjesto, sjediti tamo i nadzirati situaciju tako da su ovakvi cirkusi bili nemogući, pa čak i za vrijeme Tuđmanove diktature, a kamo li da predsjednik države i predsjednik i članovi izborne komisije javno podržavaju neku stranku, u ovom slučaju SNS!

Maksimilian

pre 7 godina

A ti znaš kakva su bila komunistička vremena? Bar smo imali da jedemo, da se školujemo, da se lečimo, da putujemo, sad imamo zagarantovano pravo da glasamo za koga hoćemo?

Džoni

pre 7 godina

Vučić je rekao da je sve regularno i mi mu verujemo gospodine Nemče! Kada mu verujemo da u nikada gorim uslovima za život mi živimo bolje (do duše za dve godine) onda mu verujemo i sve ostalo!

Miloš

pre 7 godina

(Napredni Bot, 6. maj 2016 15:33)

Sve sto si napisao je donekle okej samo si zaboravio da prokomentarises Vucicevu izjavu u vezi rezulatata na 77% obradjenih mesta, izasao tehnicki premijer i opusteno saopsti rezulatate kakve on zeli i jos kaze da je SNS sposobniji i od RIK-a.

Pa samo to je dovoljno da se izbori dovedu u sumlju, napredni botu ;)

Bgd

pre 7 godina

Sve više sam sklon da poverujem da nije u pitanju nikakvo muljanje već isključivo javašluk i nesposobnost jer mi ništa ne znamo da dovršimo kako treba. Večito nešto fali, nedovršeno, površno, aljkavo...

HanSolo

pre 7 godina

I posle se pitamo zašto nam niko ne veruje i zašto nas niko ne ceni. Sami mi sebe pravimo gubernija internacionalno .. Pa i prosto biranje mora biti korumpirano kod nas.. Žalosno..

Vlada komunista

pre 7 godina

@dule
Da se nešto razumemo. Zaposleni u RIK-u i CESID-u koji petljaju po statistici nisu sa megadensa, nemojte sad lopticu da prebacujete. To su upravo kadrovi sa Matematičkog i Ekonomskog fakulteta Beogradskog Univerziteta, tu je privatnim fakultetima zabranjen ulaz. Sad će ispasti da je privatan fakultet kriv zato jer je RIK i CESID izvršio izbornu neregularnost a u njima svi zaposleni sa državnog.

25 godina obmanjuju javnost i bacaju im prašinu u oči i optužuju druge za njihove podvale. Nemam fakultet ni državni ni privatni al što jeste jeste a što nije nije. A novinar špigla je u pravu 100%.

Pera Budimirovic

pre 7 godina

400 hiljda maloletnih na 7,1 milion građana je oko 5,5% što sigurno ne može da bude tačno. Taj broj je u najgorem slučaju 15% maloletnih a uvidom u podatke zavoda za statistiku to bi moglo preciznije da se izračuna (oko 1,3 miliona maloletnih lica). Znači da je samo po tom osnovu problematično oko 900 hiljada potencijalnih glasova, ili u procentima skoro 13-14% glasača ne postoji. Glavni problem i potencijalna sumnja je spadaju li tih 13% nepostojećih u neizašle ili u izašle glasače ili su tu samo da bi se povećavao cenzus za ulazak u skupštinu? U svakom slučaju to nije normalno ali je napredno.

Napredni Bot

pre 7 godina

Ne znam zasto se divite tekstu. Sve je netacno i tendenciozno.

1. Mi imamo toliko biraca jer je osta ljudi u inostranstvu i imaju pravo da glasaju, ali po pravilima EU ne mogu da se popisu. Zato ta nesrazmera.
2. Neprecizni rezultati koji se pominju poticu od toga sto su svi pozurili da objave rezultate jos u 20.30. Tako da smo dobili presek sa malih birackih mesta. Kako su pristizali podaci iz gradova polako su rasli glasovi opozicije. Nista cudno. Naravno ni vodje opozicije nisu narocito pametni da ovo razumeju pa su odmah krenuli u RIK.
3. Komunisticki izbori su bili pre bar 30 godina i nikada nije bilo preko 100%. Bice da nas je (namerno?) pomesao sa nekim.
4. Da pomenem samo glasanje u SAD 2000, kad je odlucivalo par stotina glasova i kad se nedeljama nije znao rezultat.

Mogu sve tacke da pobijem, ali bio bih dosadan. Tekst ne govori o nama nego kako neki zele da nas vide.
Izbori su bili regularni i tacka.

kvazi diplomata

pre 7 godina

@napredni bot:
1.Biracki spisak je spisak punoletnih lica, drzavljana Srbije, koja imaju pravo da glasaju bilo gde u svetu. Ako nije upisan u biracki spisak NEMA pravo da glasa i NIJE ipisan u biracki spisak. Ljudi u inostranstvu su upisani u biracki spisak u Srbiji i imaju mogucnost da glasaju u inostranstvu. To vazi i za turiste ukoliko se prijave na vreme.
2. Matematika je jasna nauka. Celina je 100%. Nemoguce je da regularno glasa preko 100 %, a da izbori budu priznati i legitimni.
3. Brojanje glasova najduze moze da traje sat vremena. Stranackim posmatracima treba dva minuta da jave rezultat, a RIK ceka zapisnike. Pisanje zapisnika i pakovanja poste traje duze. Nekad i mnogo duuuuuugo.

huhu

pre 7 godina

Pravo pitanje je zašto je Vučić uopšte odlučio da ide na republičke izbore. Meni je to enigma još od marta meseca. I sad posle ovog njihovog relativno lošijeg rezultata nego što je bio 2014.g. još mi je manje jasno u čemu je caka. Imao je apsolutnu većinu u parlamentu, mogao je da izglasa da je noć dan, a dan noć, što reče jednom Đorđe Vukadinović. Jedino logično objašnjenje je da je bio nateran od strane zapada koji se plaši da Srbija opet posle Miloševića ima jakog autoritarnog lidera, pa je hteo brže bolj novim izborima da ojača opozicioni blok i ograniči Vučićevu moć.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dragan, 6. maj 2016 18:25)

Da, mogao je da vlada i dalje, ali samo jos dve godine jer bi onda izgubio izbore. Ovako ih je ispisao na vreme dok jos ima kakvo takvo poverenje naroda pa sad moze da vlada jos 4 god. eto zato. Sad ce da izglasa da je noc dan, i da je crno = belo

neko

pre 7 godina

Poplave - to se desava zbog hiljadugodisnjih kisa.
Kradja izbora - to se desava jednom u hiljadu godina.

Ljudi,radujte se.Zivite u vreme kada se desavaju stvari koje ce se desiti za hiljadu godina.Ili mozda vec sada,u maju.Godine lete!

Strog ali pravedan

pre 7 godina

Maloletnih i ima oko 18%.Svake godine se oko 70.000 dece upiše u prvi
razred.To je 18 generacija po 70.000.Od ukupnog broja popisanih ostaje oko 6 miliona punoletnih tj. glasača.

Dragan

pre 7 godina

Pravo pitanje je zašto je Vučić uopšte odlučio da ide na republičke izbore. Meni je to enigma još od marta meseca. I sad posle ovog njihovog relativno lošijeg rezultata nego što je bio 2014.g. još mi je manje jasno u čemu je caka. Imao je apsolutnu većinu u parlamentu, mogao je da izglasa da je noć dan, a dan noć, što reče jednom Đorđe Vukadinović. Jedino logično objašnjenje je da je bio nateran od strane zapada koji se plaši da Srbija opet posle Miloševića ima jakog autoritarnog lidera, pa je hteo brže bolj novim izborima da ojača opozicioni blok i ograniči Vučićevu moć.

rema

pre 7 godina

Prva tacka, nije sumnjiva, jer prema starosnoj piramidi, imamo manje od 8% mldjih od 18... Tako da se taj podatak uklapa. Ne znam odakle im pravo da lupetaju takve gluposti a da prvo ne provere...

ajde....

pre 7 godina

@(Mitar bacje, 6. maj 2016 21:06)

Ne pisi gluposti. Ja zivim van Srbije i Nisam u mogucnosti da putujem stotine kilometara da bih glasao. Hajde neka se jave oni koji to mogu i kojih ima u evidenciji biraca u inostranstvu.

soldoni

pre 7 godina

Baš lepo što nam opet drže lekcije . Najbolje bi bilo da se ugledamo na američke izbore iz 2000 godine kada je Buš pobedio odlukom suda koji je prekinuo prebrojavanje i odredio pobednika . Možda recimo , na ovogodišnje unutarstranačke izbore u americi kada je , primera radi, Hilari Klinton na izborima u Ajovi na 6 mesta pobedila bacanjem novčića . Da pojasnim , jedino na tih 6 mesta bacali su novčić i u svih 6 pobedila Hilari !? Napomenimo zabranu mladjima od 18 da glasaju u jednoj od država iako imaju federalni zakon koji daje za pravo mladjima od 18 da glasaju ako će do opštih izbora u novembru napuniti 18 . O pritiscima bi mogli danima da pričamo ,ali setite se gospodine kakve su pretnje preživljavali stanovnici škotske na referendumu , svakog dana pojavljivao se neki biznismen koji je pretio otkazima ukoliko škoti izaberu nezavisnost . Dakle , nije ovo naše ništa posebno , što se tiče samog demokratskog procesa , koji je svima vama postao fetiš dok o rezultatima vlasti koje su birane niko ne piše . Ideologija je - izbori da budu besprekorni , a ako novoizabrana vlast uništi kompletno društvo , to nije naš problem

Mitar bacje

pre 7 godina

Nisam bot i ne vol Vucica. Ali ovaj clanak vec u tacki jedan ima ozbiljan nedostatak - oduzima od broja stanovnika srbije broj biraca. Ne racuna dijasporu. Brkanje baba i zaba i nepoznavanje situacije..

Cxevu

pre 7 godina

Nije mi jasno zasto se svi hvataju za to da ima 7 000 000 biraca,a da je samo 400 000 dece.Ne,u Srbiji mozda ima oko 5 miliona biraca+2 miliona u inostranstvu.Niko ne razmislja o tome da se i oni racunaju.

Web Design

pre 7 godina

(Miloš, 6. maj 2016 16:46)
Nesto ipak ukazuje na SUMNJU u tvoj komentar. Izborni stabovi stranaka dobijaju telefonskim putem rezultate glasanja, a RIK zapisnike postom. Tako stranke mogu ranije da objave rezultate, ali oni nisu zvanicni.

Zoran

pre 7 godina

"1. Već je i spisak sa 6,7 miliona birača – pri 7,1 miliona stanovnika – sumnjiv. Prema tom spisku, samo 400.000 ljudi je mlađe od 18 godina. "

To se zove zapadna demokratija i pravda. Svi priznali izbore jer im pobedio poslusnik.

Napredni Bot

pre 7 godina

Ne znam zasto se divite tekstu. Sve je netacno i tendenciozno.

1. Mi imamo toliko biraca jer je osta ljudi u inostranstvu i imaju pravo da glasaju, ali po pravilima EU ne mogu da se popisu. Zato ta nesrazmera.
2. Neprecizni rezultati koji se pominju poticu od toga sto su svi pozurili da objave rezultate jos u 20.30. Tako da smo dobili presek sa malih birackih mesta. Kako su pristizali podaci iz gradova polako su rasli glasovi opozicije. Nista cudno. Naravno ni vodje opozicije nisu narocito pametni da ovo razumeju pa su odmah krenuli u RIK.
3. Komunisticki izbori su bili pre bar 30 godina i nikada nije bilo preko 100%. Bice da nas je (namerno?) pomesao sa nekim.
4. Da pomenem samo glasanje u SAD 2000, kad je odlucivalo par stotina glasova i kad se nedeljama nije znao rezultat.

Mogu sve tacke da pobijem, ali bio bih dosadan. Tekst ne govori o nama nego kako neki zele da nas vide.
Izbori su bili regularni i tacka.

rema

pre 7 godina

Prva tacka, nije sumnjiva, jer prema starosnoj piramidi, imamo manje od 8% mldjih od 18... Tako da se taj podatak uklapa. Ne znam odakle im pravo da lupetaju takve gluposti a da prvo ne provere...

Maksimilian

pre 7 godina

A ti znaš kakva su bila komunistička vremena? Bar smo imali da jedemo, da se školujemo, da se lečimo, da putujemo, sad imamo zagarantovano pravo da glasamo za koga hoćemo?

Meister Jakob

pre 7 godina

Ali zato u Hrvatskoj toga nema jer oduvijek izbore nadziru nezavisne nevladine organizacije i pojedinci, svako ima pravo doći na bilo koje biračko mjesto, sjediti tamo i nadzirati situaciju tako da su ovakvi cirkusi bili nemogući, pa čak i za vrijeme Tuđmanove diktature, a kamo li da predsjednik države i predsjednik i članovi izborne komisije javno podržavaju neku stranku, u ovom slučaju SNS!

Mitar bacje

pre 7 godina

Nisam bot i ne vol Vucica. Ali ovaj clanak vec u tacki jedan ima ozbiljan nedostatak - oduzima od broja stanovnika srbije broj biraca. Ne racuna dijasporu. Brkanje baba i zaba i nepoznavanje situacije..

soldoni

pre 7 godina

Baš lepo što nam opet drže lekcije . Najbolje bi bilo da se ugledamo na američke izbore iz 2000 godine kada je Buš pobedio odlukom suda koji je prekinuo prebrojavanje i odredio pobednika . Možda recimo , na ovogodišnje unutarstranačke izbore u americi kada je , primera radi, Hilari Klinton na izborima u Ajovi na 6 mesta pobedila bacanjem novčića . Da pojasnim , jedino na tih 6 mesta bacali su novčić i u svih 6 pobedila Hilari !? Napomenimo zabranu mladjima od 18 da glasaju u jednoj od država iako imaju federalni zakon koji daje za pravo mladjima od 18 da glasaju ako će do opštih izbora u novembru napuniti 18 . O pritiscima bi mogli danima da pričamo ,ali setite se gospodine kakve su pretnje preživljavali stanovnici škotske na referendumu , svakog dana pojavljivao se neki biznismen koji je pretio otkazima ukoliko škoti izaberu nezavisnost . Dakle , nije ovo naše ništa posebno , što se tiče samog demokratskog procesa , koji je svima vama postao fetiš dok o rezultatima vlasti koje su birane niko ne piše . Ideologija je - izbori da budu besprekorni , a ako novoizabrana vlast uništi kompletno društvo , to nije naš problem

Dragan

pre 7 godina

Pravo pitanje je zašto je Vučić uopšte odlučio da ide na republičke izbore. Meni je to enigma još od marta meseca. I sad posle ovog njihovog relativno lošijeg rezultata nego što je bio 2014.g. još mi je manje jasno u čemu je caka. Imao je apsolutnu većinu u parlamentu, mogao je da izglasa da je noć dan, a dan noć, što reče jednom Đorđe Vukadinović. Jedino logično objašnjenje je da je bio nateran od strane zapada koji se plaši da Srbija opet posle Miloševića ima jakog autoritarnog lidera, pa je hteo brže bolj novim izborima da ojača opozicioni blok i ograniči Vučićevu moć.

Cxevu

pre 7 godina

Nije mi jasno zasto se svi hvataju za to da ima 7 000 000 biraca,a da je samo 400 000 dece.Ne,u Srbiji mozda ima oko 5 miliona biraca+2 miliona u inostranstvu.Niko ne razmislja o tome da se i oni racunaju.

Bgd

pre 7 godina

Sve više sam sklon da poverujem da nije u pitanju nikakvo muljanje već isključivo javašluk i nesposobnost jer mi ništa ne znamo da dovršimo kako treba. Večito nešto fali, nedovršeno, površno, aljkavo...

dule

pre 7 godina

Prva tacka, nije sumnjiva, jer prema starosnoj piramidi, imamo manje od 8% mldjih od 18... Tako da se taj podatak uklapa. Ne znam odakle im pravo da lupetaju takve gluposti a da prvo ne provere...
(rema, 6. maj 2016 15:00)

Odlična primedba, ali samo dok se ne pogleda popis stanovništva. A po njemu u Srbiji ima oko 17% stanovništva koje je mlađe od 18 godina (što je i dalje strašno). E sad, kako se 17% pretvorilo u 6% to jedino mogu da objasne stručnjaci sa Megadens diplomama.

Pa te zbog toga molim za objašnjenje.

Mare

pre 7 godina

Jasno, logično i precizno. Ali u Srbiji ni očigledno nije očigledno, a ako je neko kriv za nešto - to su svi osim potpuno nesposobne autokratske vlasti. Trebalo je da pita Vučićeve "eksperte za legitimitet izbora". Oni bolje znaju.

Bane

pre 7 godina

Samo u "naprednoj" matematici moguce je da je broj mladjih od 18 godina oko 8%. Prema RZS (podaci iz 2014.), broj mladjih od 18 godina iznosi oko 18% odnosno oko million I dvesta hiljada.
Svaki dalji komentar je suvisan ...

Neša

pre 7 godina

Čudesna napredna matematika. Čudesan napredan život. Čudesne napredne reforme. Čudesna napredna borba protiv korupcije. Čudesan napredan bolji život.Ma mi srbi smo jedan jako napredan narod....

Strog ali pravedan

pre 7 godina

Maloletnih i ima oko 18%.Svake godine se oko 70.000 dece upiše u prvi
razred.To je 18 generacija po 70.000.Od ukupnog broja popisanih ostaje oko 6 miliona punoletnih tj. glasača.

Džoni

pre 7 godina

Vučić je rekao da je sve regularno i mi mu verujemo gospodine Nemče! Kada mu verujemo da u nikada gorim uslovima za život mi živimo bolje (do duše za dve godine) onda mu verujemo i sve ostalo!

Aster Blistok

pre 7 godina

I onda kako da nas ne uslovljavaju za EU kada sami sebe, otvoreno, potkradamo? Cak i onda kada se to obelodani onda muljamo sa "jednom u hiljadu godina" pricom, zaboravivsi da je Sloba upravo radi kradje glasova nagrabusio. Nismo mi za EU, mi smo za srednji vek.

ViscoSalejo

pre 7 godina

Najbolja je matematika u Sapcu!

Vladajuca koalicija ima 38, SNS koalicija 28, a SPS-JS ima 4 - dakle, ukupno 70, dok Skupstina ima 69 poslanika. Ugurase Sapcani najkomotnije jos jednog na drzavni budzet.
U Sapcu uvek ima mesta za jos jednog...

Milan Nis

pre 7 godina

Ma nije to nista,mnogo je vece cudo da ljudima smanjis plate i penzije,poskupis energente i osnovne zivotne namirnice,a narod veruje da zivi bolje i tako i glasa.

Web Design

pre 7 godina

(Miloš, 6. maj 2016 16:46)
Nesto ipak ukazuje na SUMNJU u tvoj komentar. Izborni stabovi stranaka dobijaju telefonskim putem rezultate glasanja, a RIK zapisnike postom. Tako stranke mogu ranije da objave rezultate, ali oni nisu zvanicni.

Miloš

pre 7 godina

(Napredni Bot, 6. maj 2016 15:33)

Sve sto si napisao je donekle okej samo si zaboravio da prokomentarises Vucicevu izjavu u vezi rezulatata na 77% obradjenih mesta, izasao tehnicki premijer i opusteno saopsti rezulatate kakve on zeli i jos kaze da je SNS sposobniji i od RIK-a.

Pa samo to je dovoljno da se izbori dovedu u sumlju, napredni botu ;)

Vlada komunista

pre 7 godina

@dule
Da se nešto razumemo. Zaposleni u RIK-u i CESID-u koji petljaju po statistici nisu sa megadensa, nemojte sad lopticu da prebacujete. To su upravo kadrovi sa Matematičkog i Ekonomskog fakulteta Beogradskog Univerziteta, tu je privatnim fakultetima zabranjen ulaz. Sad će ispasti da je privatan fakultet kriv zato jer je RIK i CESID izvršio izbornu neregularnost a u njima svi zaposleni sa državnog.

25 godina obmanjuju javnost i bacaju im prašinu u oči i optužuju druge za njihove podvale. Nemam fakultet ni državni ni privatni al što jeste jeste a što nije nije. A novinar špigla je u pravu 100%.

kvazi diplomata

pre 7 godina

@napredni bot:
1.Biracki spisak je spisak punoletnih lica, drzavljana Srbije, koja imaju pravo da glasaju bilo gde u svetu. Ako nije upisan u biracki spisak NEMA pravo da glasa i NIJE ipisan u biracki spisak. Ljudi u inostranstvu su upisani u biracki spisak u Srbiji i imaju mogucnost da glasaju u inostranstvu. To vazi i za turiste ukoliko se prijave na vreme.
2. Matematika je jasna nauka. Celina je 100%. Nemoguce je da regularno glasa preko 100 %, a da izbori budu priznati i legitimni.
3. Brojanje glasova najduze moze da traje sat vremena. Stranackim posmatracima treba dva minuta da jave rezultat, a RIK ceka zapisnike. Pisanje zapisnika i pakovanja poste traje duze. Nekad i mnogo duuuuuugo.

ajde....

pre 7 godina

@(Mitar bacje, 6. maj 2016 21:06)

Ne pisi gluposti. Ja zivim van Srbije i Nisam u mogucnosti da putujem stotine kilometara da bih glasao. Hajde neka se jave oni koji to mogu i kojih ima u evidenciji biraca u inostranstvu.

HanSolo

pre 7 godina

I posle se pitamo zašto nam niko ne veruje i zašto nas niko ne ceni. Sami mi sebe pravimo gubernija internacionalno .. Pa i prosto biranje mora biti korumpirano kod nas.. Žalosno..

Pera Budimirovic

pre 7 godina

400 hiljda maloletnih na 7,1 milion građana je oko 5,5% što sigurno ne može da bude tačno. Taj broj je u najgorem slučaju 15% maloletnih a uvidom u podatke zavoda za statistiku to bi moglo preciznije da se izračuna (oko 1,3 miliona maloletnih lica). Znači da je samo po tom osnovu problematično oko 900 hiljada potencijalnih glasova, ili u procentima skoro 13-14% glasača ne postoji. Glavni problem i potencijalna sumnja je spadaju li tih 13% nepostojećih u neizašle ili u izašle glasače ili su tu samo da bi se povećavao cenzus za ulazak u skupštinu? U svakom slučaju to nije normalno ali je napredno.

neko

pre 7 godina

Poplave - to se desava zbog hiljadugodisnjih kisa.
Kradja izbora - to se desava jednom u hiljadu godina.

Ljudi,radujte se.Zivite u vreme kada se desavaju stvari koje ce se desiti za hiljadu godina.Ili mozda vec sada,u maju.Godine lete!

huhu

pre 7 godina

Pravo pitanje je zašto je Vučić uopšte odlučio da ide na republičke izbore. Meni je to enigma još od marta meseca. I sad posle ovog njihovog relativno lošijeg rezultata nego što je bio 2014.g. još mi je manje jasno u čemu je caka. Imao je apsolutnu većinu u parlamentu, mogao je da izglasa da je noć dan, a dan noć, što reče jednom Đorđe Vukadinović. Jedino logično objašnjenje je da je bio nateran od strane zapada koji se plaši da Srbija opet posle Miloševića ima jakog autoritarnog lidera, pa je hteo brže bolj novim izborima da ojača opozicioni blok i ograniči Vučićevu moć.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dragan, 6. maj 2016 18:25)

Da, mogao je da vlada i dalje, ali samo jos dve godine jer bi onda izgubio izbore. Ovako ih je ispisao na vreme dok jos ima kakvo takvo poverenje naroda pa sad moze da vlada jos 4 god. eto zato. Sad ce da izglasa da je noc dan, i da je crno = belo

Zoran

pre 7 godina

"1. Već je i spisak sa 6,7 miliona birača – pri 7,1 miliona stanovnika – sumnjiv. Prema tom spisku, samo 400.000 ljudi je mlađe od 18 godina. "

To se zove zapadna demokratija i pravda. Svi priznali izbore jer im pobedio poslusnik.