Subota, 30.04.2016.

19:29

Šapić: Novi Beograd bi bio kao Ženeva kad bi...

Predsednik Novog Beograda Aleksandar Šapić kaže je da Srbiji treba decentralizacija i da opštine imaju manja ovlašćenja nego mesne zajednice pre 30 godina.

Izvor: Beta

Šapiæ: Novi Beograd bi bio kao Ženeva kad bi... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Jim Beam

pre 7 godina

@radnik

Ja radim u jednoj IT firmi na Nbgdu koja ima 350 zaposlenih i gde je prosecna plata cca 1000e. Sve sto radimo, tacnije 99,5% namenjeno je izvozu odnosno oko 65 miliona eura na godisnjem nivou. Pri tome, niko nikad nije provukao nasu firmu kroz medije niti nam to treba jer zivimo od svog rada i ne zavisimo od drzave. Gazda nije previse pohlepan i deo vraca drustvu kroz drustvenu odgovornost sto i niko ne mora da zna jer bi u suprotnom bio marketing sto on ne zeli kada se o tome radi. I znam jos par takvih firmi na NBGDu, cak i vecih. Ne radi se o tome da podrzavam ovog coveka, samo kazem da se manete tih predrasuda o necemu o cemu pojma nemate jer jer 21.vek odavno poceo.

Ljiljana

pre 7 godina

Sa Vama se slazem, ja sam to vec odavno ocekivala da se okrene Titov sistem, sve je islo u Beograd, pa se republikama delilo.
Zivim u Svajcarskoj, ona ima Opstinski, kantonali i drzavni porez. Svaki stanovnik opüstien dobije godisnji bilans i moze da ide na skup godisnji gde se on razjasni i gde se prave predlozi za sledecu godinu. Opstina moze tako i da uzme kredit od banke, kada joj treba za nesto vece a nema momentalno. U Svajcarskoj ima cak i ta solidarnost, da kantoni koji su finanski jaki, da moraju nekim procentom da pomazu slabije razvijene, to je sistem koji funkcionise i ne treba da Srbija izmislja neki novi. A ovo u Srbiji je vise nego haos, ljudi dolaze u Beograd cekaju i mole za svoj novac, verovatno je Palma imao dobre veze pa je novac dobijao na vreme i koliko mu treba da gradi po Jagodini, pa se sada pravi da pametan.
Kazete svi obecavaju a posle izbora po starom, bez konstruktivne i dobre ekonomije nema napredka, samo neznam kako ljudima to objasniti, da shvate da moraju sami da se organizuju i rade drugacije, a ne da cekaju da im Evropa ili Rusija daju, kao skolovani su Srbi, ali kako zar neznaju da niko nikome ne da bez neke naknade, koja je uvek skupa. 99% politicara se u Srbiji bori za stari sistem, a narod ceka neko cudo, zar mu se nije u svojoj istoriji desavala cuda, ali ne dobra. Da je Srbija sredjena drzava, Institucije, pravo da ima koncept u ekonomiji, Evropa bi je molila da udje, kao sto mole Svajcarsku, Norvesku da udje

jiljana

pre 7 godina

Citam komentare i vidim da ljudi ne mogu decentralizaciju da shvate, drze se sta ce biti sa nerazvijenim opstinama, pa brate mili, dali Stvajcarska ima samo razvijene opstine, nema naravno. Takozvane super razvijeni kantoni, moraju po ustavu da daju neki procenat za nerazvijene kantone, tako im pomazu, ta pomoc ne dolazi samo tako, politicari u tim opstinama mora da upotrebe glavu kako da dodju do boljih primanja, a ne spavaju i da samo trose. Nezaboravimo, da bas u tim opstinama ima i malo stnovnika, zato treba da svoje opstine naprave atraktive da dodju do stanovnika, nema tu velike matematike, sve je vec reseno, Srbi samo treba da upotrebe sistem, ako ne kazu sto cesto rade, mi moramo da imamo svoj sistem, koji je srpskom narodu prilagodjen, videli smo sta njima treba, vodja, lopovluk, nemoral i cekanje da dodje Tito, kao da im je on nesto dao, dao im svoju dedovinu

Djole

pre 7 godina

Pa što Đilas i ti niste decentralizovali kada si bio njegov pomoćnik nego ste dodatno centralizovali grad i uzeli gradskim opštinama i ono malo nadleznosti koje su imale? Sada kada si ti predsednik gradske opštine odjednom ti smeta. Neprincipijelno Gangula, nepricipijelno! (Nisam bot).

Milos

pre 7 godina

Nebuloza je uopste da jedan grad bude podeljen na opstine. To su svojevremeno komunisti uradili da bi bolje kontrolosali upravu, a sada se neguje da bi bilo vise funkcija. Za beograd se crta jedan jedinstven urbanisticki plan na kome se prema topografskim odlikama terens kaze: ovde ce biti fabrike, ovde stanovi, ovde parkovi. Taj se raspored vrsi prema celini grada i besmisleno je da se onda kaue: opstina sa parkovims nek nema para, a novi beograd neka bude mala zeneva. Jer veliki broj kompanija na Novom Beogradu je posledica opsteg gradskog konsenzusa o koriscenju prostora.

Grunf

pre 7 godina

Slažem se.Decentralizacije je veoma važna.Ipak da bi došli do decentralizacije opština toliko tog atreba promeniti.Mi glasamo za odbornike Opština tj. glsamo za stranke.Da li mi znamo ko je odbornik zadužen za Mesnu zajednicu u kojoj živimo.Da li iko zna da je neki odbornik došao u Mesnu zajednicu i saslušao,samo saslušao probleme s kojim se ta teritorija suočava.Kada budemo tačno znali ime odbornika za M.Z. u kojoj živimo,kada taj odbornik bude morao da prima gradjane bar dva puta nedeljno i bio u kontaktu sa predstavnicima kućnih saveta pa nadlje do svih ovlašćenja opštine nešto će biti bolje.Ovako Opština je samo mesto gde se neko uvali na koju godinu,otvara otvorene česme,zaboravljene puteve,kreču škole gde zidovi ne mogu više ni da prime boju koliko su puta prekrečeni.Pravi parkove gde su već parkovi gde nema ko da zalije travu ili biljke,a da o čišćenju ne govorim.Toliko toga treba promeniti da bi bar malo ličili na uredjeni haos.

Sasa

pre 7 godina

Ja ne znam zasto, ali nas svet decentralizaciju gleda iskljucivo kroz kontrolu novca ali ne i kroz priliv novca, a niti kroz ljude. Sta hocu da kazem, prava decentralizacija Srbije bi bila kad bi se neka ministranstva preselila iz Beograd u Novi Sad, Nis, Kraljevo... Potom se rukovodstva nekih velikih javnih preduzeca preselila iz Beograda, pa bi onda definitvno deo novca ostajao tamo, ako nista drugo kroz plate...

Aleksandar grozni

pre 7 godina

Tvrdokorna komunisticka centralizacija je svojevremeno rasturila Jugoslaviju,pa sam ubedjen da ce rasturiti i Srbiju,pre ili kasnije.Zivi bili pa videli.Da se ne zavaravamo,bratstvo i jedinstvo je funcionisalo odlicno do momementa kada se pocelo zavlaciti ruka u tudji dzep,gde su ljudi shvatili od cega se konkretno zivi a ne od lepih prica.

nesh

pre 7 godina

Nije to ok.. na NBG su predstavnista svih velikih kompanija na stotine hiljada ljudi radi na NBG i nije fer reci e ajde da sve pare ostanu nama. Zamsli samo da si predsedni opstine na istoku Srbije, gde niko ne radi i da je retkost da posluje neka ozbiljna firma, da li bi to isto rekao ?! Predsednik opstine je marginalna figura ali ipak se svi kandiduju. ;)

Иван Чоловић

pre 7 godina

најбоље би било кад би се држави плаћао "дестак", тада би сви видели где су. каква би то навала била назад на села, а сигурно би и број тајкуна драстично пао, пропорционално са криминалом наравно. али неће браћо, србија је то, ми причамо једно а радимо друго.

slucajni prolaznik

pre 7 godina

Za one koji ne znaju, na Novom Beogadu se nalaze predstavnista mnogo kompanija, koja ne samo da zaposljavaju veliki broj radnika vec placaju uredno ogroman porez. Takodje na periferiji Novog Beograda se nalaze i pogoni nekih od tih stranih predstavnista, necu imenovati. Raspitajte se malo. Covek je u pravu, veliki deo tog novca ide drugim opstinama, ne ostaje tu gde je i sakupljen, sto i jeste problem a i moze se reci greska. Logika je dobra, ako neka opstina prihoduje vecu svotu novca, treba joj i dati jedan deo toga da se dalje razvija i uredjuje, ljudi koji tu zive i taj novac stvaraju, su to i zasluzili.

inzenjer

pre 7 godina

@radnik ajde ne lozi se, 90% it firmi i banaka ima centralu na nbg. nije normalno da fabrika bude tu, a sasvim je normalno da firme i poslovni prostor budu. i tasna-masna firme i kompanije u zemlji u kojoj nista nema oznaku made in srbija i tebi, radnice, od poreza isplacuju platu (dal direktno dal kroz "subvencije")
molim b92 da ne objavljuje komentare svakome, nema smisla vise sta sve moze da se procita

Kosarah

pre 7 godina

Aleksandre, dala sam ti glas jer verujem u tebe. Na kraju krajeva i zaslužio si. Ali nemoj guja da te ujede da praviš koaliciju sa neprednima. Narod je glasao za tebe nadajući se da ćeš nam pružiti nešto novo. Distanciraj se sa SNS-om.

Djordje Cvarkov

pre 7 godina

Hvala Bogu da ste i vi srbijanci shvatili sta znaci rec decentralizacija.Pa vise od 20 godina to trazimo a vi nama da smo mi separatisti.

Alex Debeli

pre 7 godina

Ako jednog dana novi beograd i Zeneva budu slicni ja cu svog oca tuziti zato sto je imigrirao u jos uvijek jaku, perspektivnu, cistu, lijepu, sigurnu....Zenevu!!! Pozdrav novom bg

Realan

pre 7 godina

@ http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1126289#k20214325

Genijalno, dakle posto su hidroelektrane u toj oblasti onda sve treba da ode natrag toj oblasti? :D A ko je ulozio u te hidroelektrane? Ko ih odrzava? Koliko ljudi zivi na istoku a koliko u Beogradu itd itd.... Prvo se ulaze gde je bitnije a bitnije je tamo gde ima vise naroda! Komunizam je umro, sam od sebe i to je to sto se tih bajki tice, sto se ranije osvetite to bolje za vas.

Bez Populizma

pre 7 godina

sta bi bilo kad nebi obrenovac kopovi kolubare bili pod beogradom mnogo je pametan ovaj sapic
(darko, 30. april 2016 22:21)

Termoelektrane ne spadaju pod nadležnosti opština. Ne može Šapić da naređuje šta će na primer na Novom Beogradu toplana, vodovod i ostale energetske stvari da rade. Ne može da zatvori ministarstva na Novom Beogradu ili Savezno izvršno veće. Opština čak ne može da zakrpi rupu na putu. Jer su za to zaduženi Putevi Srbije. Zato je Šapić dobio, jer nije obećavao kule i gradove, već male stvari koja opština može da poboljša. Savetovalište za osnivanje malog biznisa, lakše vađenje papira, sređeniju administraciju, besplatni pregledi, časovi plesa, obnavljanje parkova, košarkaških terena.

Miloš

pre 7 godina

batali da bacas prasinu u oci sa lokalnim problemima jedne opstine....gledaj celu Srbiju....van okvira voljenog ti grada
(realan, 30. april 2016 22:02)

Pa čovek vam priča da je decentralizacija potrebna, da svako za svoje pare rešava svoje probleme koje najbolje poznaje u gradu / selu / opštini koju najviše voli. Ne treba iz Beograda da se upravlja popravljanjem ulica u Braničevu, kao što ne treba ni poslanik iz Negotina da glasa za rekonstrukciju vodovoda na Novom Beogradu.

Da gleda probleme van voljenog mu grada, onda cela priča o decentralizaciji ne bi imala puno smisla. Nije se kandidovao za predsednika Srbije, nego opštine Novi Beograd. Samo to i treba da gleda.

Lombardia

pre 7 godina

Realno Tito je napravio urbanisticki sredjenu sredinu sa sirokim bulevarima, koja je sada zazivela malo, ali koja se unistava od strane gradske vlasti sa nekakvim socijalnim studentskim domovima i zgradama, cije parcele su mogle po trzisnim cenama da odu boljoj poslovnoj klijanteli.

rudar

pre 7 godina

Greška, Aco. Da je, recimo Lazarevac, postao Bohum ili Esen, umesto što je sada poslednja rupa bez puteva i sa poluistrebljenim selima, Novi beograd bi ostao samo smrdljiva močvara.

Nikola

pre 7 godina

Čovek radi posao na našoj opštini kako se radi i sa srcem, mi smo zadovoljni, ima punu podršku Novobeograđana jer je zaista jedan fin čovek na koga bih mnogi trebali da se ugledaju.

Uzice

pre 7 godina

Da ti ja zborim nesto Sapicu. Pa kad bi doslo do decentralizacije, Beograd bi propao. A sa njim i Novi Beograd.
U Uzicu fabrika Prvi Partizan godisnje ostvari profit oko 30 miliona dolara. Mozda i vise. Impol je prosle godine izveo robu u vrednosti od 81 milion evra a valjaonica bakra oko 4 miliona evra. Ja se slazem sa tobom da dodje do centralizacije samo nemoj posle da juris da budes gradonacelnik u Uzicu.

djuro

pre 7 godina

@(Dr, 30. april 2016 21:34)

baš inteligentan i divan primjer kako se voli i brani zemlja.. divni li su svi ti ljudi koji bježe iz zemlje i pozivaju na tako nešto! Ne daj bože rata ili nepogode, a da računaš da ti je komšija i racunas da ti pomogne, ili pritekne u pomoć. pih!

Branko

pre 7 godina

@radnik
"Daj mi jednu proizvodnju molim te koja ide sa NBG"
Srbija najvise dobija para iz USLUZNE industrije, iz proizvodne neretko GUBIMO novac, a o "proizvodnji" vise dole.

"Gomila banki"
Banke placaju porez uredno.

"fantomskih firmi, konsaltinga, tasna-masna kompanija koje rade na grbaci ostalih gradjana"

NBG je opstina sa najvecim brojem programerskih/IT firmi na Balkanu, gde ljudi posteno rade za leba (usluzna industrija). Ogromna kolicina novca se sliva od upravo ovih firmi, sto kroz poreze, sto kroz finansijske transakcije, sto kroz kupovnu moc zaposlenih, jer gle cuda ove firme zaradjuju iz inostranstva, a ne od lokalnog stanovnistva. Malo ko ovde ima para da plati nekoj firmi 6 hiljada evra mesecno za programera srednjeg nivoa.

Par primera ko je na NBG:
Microsoft
Telekomi
SunGard
Nordeus
SBG (uzeli 45 mil $ na zapadu investiciju)
Endava
Gtech
itd.

"Ajde da sve sto se iskopa sa rudarskog basena kolubara i svu struju koju dobijete od toga nek ostane u Obrenovcu"

Aj prvo pocisti korupciju iz tih mesta. Ja licno znam ljude koji "rade" tamo, daju deo para coveku koji im je nabacio posao, a zapravo obradjuju svoje njive. Spominjes kako NBG nema proizvodnju i ljude koji rade na grbaci gradjana, a onda za primer das preduzeca koja "proizvode" ali nista ne izvoze, kapiras da oni pare jedino uzimaju od gradjana Srbije, ergo, rade na grbaci gradjana? I razumes da recimo ovakav zahtev prodje, to bi se odnosilo na SVE opstine, znaci i Obrenovac?

DzoBlow

pre 7 godina

A Bre ljudi dal vi to sami sebe zaludjujete ili mi se to samo cini. Da li ste toliko naivni pa Ne Mozete da shvatite da se taj vas voljeni New Belgrade napravio od para iz drzavne tj. Republicke kase .Halooooo Malooooo a sada ono kao mi mozemo sami. Joj majko sto me rodi . ŠAPICU NE TALASAJ

realan

pre 7 godina

Alo bre Sapicu, pa istocna Srbija (u koju spadaju Branicevski, Timocki i Borski okrug) bi bila uzor Svajcarakoj kad bi nam samo nas porez koji doprinosimo ostajao...i kad se ne bi forsiralo da samo auto-put oko BG ima buducnost za proizvodnju i trgovinu....to je decentralizacija i boljitak...batali da bacas prasinu u oci sa lokalnim problemima jedne opstine....gledaj celu Srbiju....van okvira voljenog ti grada

radnik

pre 7 godina

Kakvo poredjenje? Daj mi jednu proizvodnju molim te koja ide sa NBG. Koji to proizvod u Srbiji nosi naziv: made in Nbg... pa nista! Gomila banki, fantomskih firmi, konsaltinga, tasna-masna kompanija koje rade na grbaci ostalih gradjana. I sad kao ajde da nam sve pare ostanu. Sefe, vrati se u bazen molim te. Ajde da sve sto se iskopa sa rudarskog basena kolubara i svu struju koju dobijete od toga nek ostane u Obrenovcu. Koja Zeneva... Las Vegas bi bio.

Dr

pre 7 godina

Rodjen sam na raskrscu Vracara i Starog grada. Danas zivim na Novom Beogradu. Ponosan sam sto su to jedine 3 opstine u gradu na kojima ovaj nije osvojio vlast. A razocaran sam sto najkasnije za pola godine napustam zemlju. Ali vise se ovde ne moze ziveti. Iskren savet svima, ne razmisljajte i nemojte se plasiti. Pasos u ruke i napolje! Gde god.

CH

pre 7 godina

Živim u jednom gradiću od 4.500 stanovnika, najveći deo ide u kasu gradića mnogo manje kantonu a federaciji oko 2-3 %. Svaki franak zna se gde ide

Guverner Pensilvanije

pre 7 godina

ali kada je Republika ulagala u Novi Beograd kao i u ostale opstine Sapica nigde nije bilo, a sada kada je izgradjena celokupna infrastruktura onda idemo na decentralizaciju. Ne ide to tako Sapke majstore...

Silver Surfer

pre 7 godina

Sapic je pogodio srz problema. Jer, neko moze da bude ne znam ni ja koliko sposoban kad kljuceve od kasice drzi neko drugi. A to obicno znaci da novcana sredstva mogu da se raspodeljuju na nacin na koji se prohte onima koji te kljuceve drze. Recimo, ova gradska vlast je prisvojila sva finansijska sredstva od predskolskih ustanova i sada grad moze da plasira ta sredstva za asfaltiranje ulica u Surcinu. S druge strane, predskolske ustanove ce da cekaju milost nekoga iz grada koji ce prema sopstvenoj proceni da odredi sta je kojoj predskolskoj ustanovi potrebno ili sta joj nije potrebno.
Ovo o cemu govori Sapic znacilo bi, ukoliko bi doslo do prave decentralizacije, da se gradjani na lokalu ne bi opredeljivali za politicke stranke a jos manje za njihove lidere vec za one ljude koji bi svojim idejama mogli da unaprede opstinu koju bi vodili. A do toga ne dolazi jer bi se tako politicarima izbile poluge moci i sprecila takozvana trgovina uticajem. Bez toga, politicari bi morali stvarno nesto da rade.

тхе кинг

pre 7 godina

Подршка за Шапића, доста је урадио за Нови Београд. Чини мале ствари које су битне грађанима и директно утичу на квалитет живота. Не обећава куле и градове.

Momir

pre 7 godina

Tačno.
Međutim malo osvrtanja na blisku istoriju i socijalnu pravdu
bi dovelo do nekih drugačijih zaključaka.

Jedna parabola:

Crna Gora, zemljotres...20 godina izdvajanja od dohotka....

Vampirski liberalni kapitalizam oličen u stranci koja
istura ovog glumca, sportistu, političara (iz razloga što su dovoljno
pametni da znaju da se od njihovih likova čoveku povraća)
se najeo što se najeo na narodnoj naivnoisti i jadu u trajanju od 10 godina.
Daleko je Ženeva.....

Ivan

pre 7 godina

Istočna Srbija bi bila kao 5 Ženeva, da se u nju vraća više para, a odavde se izvlačilo zlata, srebra i bakra 100 godina i struje iz obe Đerdapske hidroelektrane zadnjih 30-40 godina, a putevi su nam najgori u zemlji i među najgorima u Evropi. Tako da....

vozdovac

pre 7 godina

E Sapiću tek sada nista nećes dobiti. Dobiće opstine gde je SNS na vlasti. Tako je i Đilas bio izglasan sa 35%pa AV postavio svog"sposobnijeg" po njegovoj proceni. Dzabe smo glasali....

ten yard penalty

pre 7 godina

"Ne želim da dajem prazna obećanja. Investitore ne mogu da dovedem jer su Grad i Republika vlasnici svake parcele u opštini"...


....opusti se,Shapke..za dovodjenje("investitora") je zaduzzen iskljuchivo Veliki Gazda!...bar do nekih novih izbora...

Dr

pre 7 godina

Rodjen sam na raskrscu Vracara i Starog grada. Danas zivim na Novom Beogradu. Ponosan sam sto su to jedine 3 opstine u gradu na kojima ovaj nije osvojio vlast. A razocaran sam sto najkasnije za pola godine napustam zemlju. Ali vise se ovde ne moze ziveti. Iskren savet svima, ne razmisljajte i nemojte se plasiti. Pasos u ruke i napolje! Gde god.

ten yard penalty

pre 7 godina

"Ne želim da dajem prazna obećanja. Investitore ne mogu da dovedem jer su Grad i Republika vlasnici svake parcele u opštini"...


....opusti se,Shapke..za dovodjenje("investitora") je zaduzzen iskljuchivo Veliki Gazda!...bar do nekih novih izbora...

Ivan

pre 7 godina

Istočna Srbija bi bila kao 5 Ženeva, da se u nju vraća više para, a odavde se izvlačilo zlata, srebra i bakra 100 godina i struje iz obe Đerdapske hidroelektrane zadnjih 30-40 godina, a putevi su nam najgori u zemlji i među najgorima u Evropi. Tako da....

vozdovac

pre 7 godina

E Sapiću tek sada nista nećes dobiti. Dobiće opstine gde je SNS na vlasti. Tako je i Đilas bio izglasan sa 35%pa AV postavio svog"sposobnijeg" po njegovoj proceni. Dzabe smo glasali....

Silver Surfer

pre 7 godina

Sapic je pogodio srz problema. Jer, neko moze da bude ne znam ni ja koliko sposoban kad kljuceve od kasice drzi neko drugi. A to obicno znaci da novcana sredstva mogu da se raspodeljuju na nacin na koji se prohte onima koji te kljuceve drze. Recimo, ova gradska vlast je prisvojila sva finansijska sredstva od predskolskih ustanova i sada grad moze da plasira ta sredstva za asfaltiranje ulica u Surcinu. S druge strane, predskolske ustanove ce da cekaju milost nekoga iz grada koji ce prema sopstvenoj proceni da odredi sta je kojoj predskolskoj ustanovi potrebno ili sta joj nije potrebno.
Ovo o cemu govori Sapic znacilo bi, ukoliko bi doslo do prave decentralizacije, da se gradjani na lokalu ne bi opredeljivali za politicke stranke a jos manje za njihove lidere vec za one ljude koji bi svojim idejama mogli da unaprede opstinu koju bi vodili. A do toga ne dolazi jer bi se tako politicarima izbile poluge moci i sprecila takozvana trgovina uticajem. Bez toga, politicari bi morali stvarno nesto da rade.

тхе кинг

pre 7 godina

Подршка за Шапића, доста је урадио за Нови Београд. Чини мале ствари које су битне грађанима и директно утичу на квалитет живота. Не обећава куле и градове.

CH

pre 7 godina

Živim u jednom gradiću od 4.500 stanovnika, najveći deo ide u kasu gradića mnogo manje kantonu a federaciji oko 2-3 %. Svaki franak zna se gde ide

radnik

pre 7 godina

Kakvo poredjenje? Daj mi jednu proizvodnju molim te koja ide sa NBG. Koji to proizvod u Srbiji nosi naziv: made in Nbg... pa nista! Gomila banki, fantomskih firmi, konsaltinga, tasna-masna kompanija koje rade na grbaci ostalih gradjana. I sad kao ajde da nam sve pare ostanu. Sefe, vrati se u bazen molim te. Ajde da sve sto se iskopa sa rudarskog basena kolubara i svu struju koju dobijete od toga nek ostane u Obrenovcu. Koja Zeneva... Las Vegas bi bio.

Guverner Pensilvanije

pre 7 godina

ali kada je Republika ulagala u Novi Beograd kao i u ostale opstine Sapica nigde nije bilo, a sada kada je izgradjena celokupna infrastruktura onda idemo na decentralizaciju. Ne ide to tako Sapke majstore...

realan

pre 7 godina

Alo bre Sapicu, pa istocna Srbija (u koju spadaju Branicevski, Timocki i Borski okrug) bi bila uzor Svajcarakoj kad bi nam samo nas porez koji doprinosimo ostajao...i kad se ne bi forsiralo da samo auto-put oko BG ima buducnost za proizvodnju i trgovinu....to je decentralizacija i boljitak...batali da bacas prasinu u oci sa lokalnim problemima jedne opstine....gledaj celu Srbiju....van okvira voljenog ti grada

Momir

pre 7 godina

Tačno.
Međutim malo osvrtanja na blisku istoriju i socijalnu pravdu
bi dovelo do nekih drugačijih zaključaka.

Jedna parabola:

Crna Gora, zemljotres...20 godina izdvajanja od dohotka....

Vampirski liberalni kapitalizam oličen u stranci koja
istura ovog glumca, sportistu, političara (iz razloga što su dovoljno
pametni da znaju da se od njihovih likova čoveku povraća)
se najeo što se najeo na narodnoj naivnoisti i jadu u trajanju od 10 godina.
Daleko je Ženeva.....

Kosarah

pre 7 godina

Aleksandre, dala sam ti glas jer verujem u tebe. Na kraju krajeva i zaslužio si. Ali nemoj guja da te ujede da praviš koaliciju sa neprednima. Narod je glasao za tebe nadajući se da ćeš nam pružiti nešto novo. Distanciraj se sa SNS-om.

Bez Populizma

pre 7 godina

sta bi bilo kad nebi obrenovac kopovi kolubare bili pod beogradom mnogo je pametan ovaj sapic
(darko, 30. april 2016 22:21)

Termoelektrane ne spadaju pod nadležnosti opština. Ne može Šapić da naređuje šta će na primer na Novom Beogradu toplana, vodovod i ostale energetske stvari da rade. Ne može da zatvori ministarstva na Novom Beogradu ili Savezno izvršno veće. Opština čak ne može da zakrpi rupu na putu. Jer su za to zaduženi Putevi Srbije. Zato je Šapić dobio, jer nije obećavao kule i gradove, već male stvari koja opština može da poboljša. Savetovalište za osnivanje malog biznisa, lakše vađenje papira, sređeniju administraciju, besplatni pregledi, časovi plesa, obnavljanje parkova, košarkaških terena.

Miloš

pre 7 godina

batali da bacas prasinu u oci sa lokalnim problemima jedne opstine....gledaj celu Srbiju....van okvira voljenog ti grada
(realan, 30. april 2016 22:02)

Pa čovek vam priča da je decentralizacija potrebna, da svako za svoje pare rešava svoje probleme koje najbolje poznaje u gradu / selu / opštini koju najviše voli. Ne treba iz Beograda da se upravlja popravljanjem ulica u Braničevu, kao što ne treba ni poslanik iz Negotina da glasa za rekonstrukciju vodovoda na Novom Beogradu.

Da gleda probleme van voljenog mu grada, onda cela priča o decentralizaciji ne bi imala puno smisla. Nije se kandidovao za predsednika Srbije, nego opštine Novi Beograd. Samo to i treba da gleda.

Alex Debeli

pre 7 godina

Ako jednog dana novi beograd i Zeneva budu slicni ja cu svog oca tuziti zato sto je imigrirao u jos uvijek jaku, perspektivnu, cistu, lijepu, sigurnu....Zenevu!!! Pozdrav novom bg

Branko

pre 7 godina

@radnik
"Daj mi jednu proizvodnju molim te koja ide sa NBG"
Srbija najvise dobija para iz USLUZNE industrije, iz proizvodne neretko GUBIMO novac, a o "proizvodnji" vise dole.

"Gomila banki"
Banke placaju porez uredno.

"fantomskih firmi, konsaltinga, tasna-masna kompanija koje rade na grbaci ostalih gradjana"

NBG je opstina sa najvecim brojem programerskih/IT firmi na Balkanu, gde ljudi posteno rade za leba (usluzna industrija). Ogromna kolicina novca se sliva od upravo ovih firmi, sto kroz poreze, sto kroz finansijske transakcije, sto kroz kupovnu moc zaposlenih, jer gle cuda ove firme zaradjuju iz inostranstva, a ne od lokalnog stanovnistva. Malo ko ovde ima para da plati nekoj firmi 6 hiljada evra mesecno za programera srednjeg nivoa.

Par primera ko je na NBG:
Microsoft
Telekomi
SunGard
Nordeus
SBG (uzeli 45 mil $ na zapadu investiciju)
Endava
Gtech
itd.

"Ajde da sve sto se iskopa sa rudarskog basena kolubara i svu struju koju dobijete od toga nek ostane u Obrenovcu"

Aj prvo pocisti korupciju iz tih mesta. Ja licno znam ljude koji "rade" tamo, daju deo para coveku koji im je nabacio posao, a zapravo obradjuju svoje njive. Spominjes kako NBG nema proizvodnju i ljude koji rade na grbaci gradjana, a onda za primer das preduzeca koja "proizvode" ali nista ne izvoze, kapiras da oni pare jedino uzimaju od gradjana Srbije, ergo, rade na grbaci gradjana? I razumes da recimo ovakav zahtev prodje, to bi se odnosilo na SVE opstine, znaci i Obrenovac?

Nikola

pre 7 godina

Čovek radi posao na našoj opštini kako se radi i sa srcem, mi smo zadovoljni, ima punu podršku Novobeograđana jer je zaista jedan fin čovek na koga bih mnogi trebali da se ugledaju.

inzenjer

pre 7 godina

@radnik ajde ne lozi se, 90% it firmi i banaka ima centralu na nbg. nije normalno da fabrika bude tu, a sasvim je normalno da firme i poslovni prostor budu. i tasna-masna firme i kompanije u zemlji u kojoj nista nema oznaku made in srbija i tebi, radnice, od poreza isplacuju platu (dal direktno dal kroz "subvencije")
molim b92 da ne objavljuje komentare svakome, nema smisla vise sta sve moze da se procita

Sasa

pre 7 godina

Ja ne znam zasto, ali nas svet decentralizaciju gleda iskljucivo kroz kontrolu novca ali ne i kroz priliv novca, a niti kroz ljude. Sta hocu da kazem, prava decentralizacija Srbije bi bila kad bi se neka ministranstva preselila iz Beograd u Novi Sad, Nis, Kraljevo... Potom se rukovodstva nekih velikih javnih preduzeca preselila iz Beograda, pa bi onda definitvno deo novca ostajao tamo, ako nista drugo kroz plate...

nesh

pre 7 godina

Nije to ok.. na NBG su predstavnista svih velikih kompanija na stotine hiljada ljudi radi na NBG i nije fer reci e ajde da sve pare ostanu nama. Zamsli samo da si predsedni opstine na istoku Srbije, gde niko ne radi i da je retkost da posluje neka ozbiljna firma, da li bi to isto rekao ?! Predsednik opstine je marginalna figura ali ipak se svi kandiduju. ;)

Aleksandar grozni

pre 7 godina

Tvrdokorna komunisticka centralizacija je svojevremeno rasturila Jugoslaviju,pa sam ubedjen da ce rasturiti i Srbiju,pre ili kasnije.Zivi bili pa videli.Da se ne zavaravamo,bratstvo i jedinstvo je funcionisalo odlicno do momementa kada se pocelo zavlaciti ruka u tudji dzep,gde su ljudi shvatili od cega se konkretno zivi a ne od lepih prica.

rudar

pre 7 godina

Greška, Aco. Da je, recimo Lazarevac, postao Bohum ili Esen, umesto što je sada poslednja rupa bez puteva i sa poluistrebljenim selima, Novi beograd bi ostao samo smrdljiva močvara.

Uzice

pre 7 godina

Da ti ja zborim nesto Sapicu. Pa kad bi doslo do decentralizacije, Beograd bi propao. A sa njim i Novi Beograd.
U Uzicu fabrika Prvi Partizan godisnje ostvari profit oko 30 miliona dolara. Mozda i vise. Impol je prosle godine izveo robu u vrednosti od 81 milion evra a valjaonica bakra oko 4 miliona evra. Ja se slazem sa tobom da dodje do centralizacije samo nemoj posle da juris da budes gradonacelnik u Uzicu.

Lombardia

pre 7 godina

Realno Tito je napravio urbanisticki sredjenu sredinu sa sirokim bulevarima, koja je sada zazivela malo, ali koja se unistava od strane gradske vlasti sa nekakvim socijalnim studentskim domovima i zgradama, cije parcele su mogle po trzisnim cenama da odu boljoj poslovnoj klijanteli.

DzoBlow

pre 7 godina

A Bre ljudi dal vi to sami sebe zaludjujete ili mi se to samo cini. Da li ste toliko naivni pa Ne Mozete da shvatite da se taj vas voljeni New Belgrade napravio od para iz drzavne tj. Republicke kase .Halooooo Malooooo a sada ono kao mi mozemo sami. Joj majko sto me rodi . ŠAPICU NE TALASAJ

Djordje Cvarkov

pre 7 godina

Hvala Bogu da ste i vi srbijanci shvatili sta znaci rec decentralizacija.Pa vise od 20 godina to trazimo a vi nama da smo mi separatisti.

slucajni prolaznik

pre 7 godina

Za one koji ne znaju, na Novom Beogadu se nalaze predstavnista mnogo kompanija, koja ne samo da zaposljavaju veliki broj radnika vec placaju uredno ogroman porez. Takodje na periferiji Novog Beograda se nalaze i pogoni nekih od tih stranih predstavnista, necu imenovati. Raspitajte se malo. Covek je u pravu, veliki deo tog novca ide drugim opstinama, ne ostaje tu gde je i sakupljen, sto i jeste problem a i moze se reci greska. Logika je dobra, ako neka opstina prihoduje vecu svotu novca, treba joj i dati jedan deo toga da se dalje razvija i uredjuje, ljudi koji tu zive i taj novac stvaraju, su to i zasluzili.

Иван Чоловић

pre 7 godina

најбоље би било кад би се држави плаћао "дестак", тада би сви видели где су. каква би то навала била назад на села, а сигурно би и број тајкуна драстично пао, пропорционално са криминалом наравно. али неће браћо, србија је то, ми причамо једно а радимо друго.

Djole

pre 7 godina

Pa što Đilas i ti niste decentralizovali kada si bio njegov pomoćnik nego ste dodatno centralizovali grad i uzeli gradskim opštinama i ono malo nadleznosti koje su imale? Sada kada si ti predsednik gradske opštine odjednom ti smeta. Neprincipijelno Gangula, nepricipijelno! (Nisam bot).

Ljiljana

pre 7 godina

Sa Vama se slazem, ja sam to vec odavno ocekivala da se okrene Titov sistem, sve je islo u Beograd, pa se republikama delilo.
Zivim u Svajcarskoj, ona ima Opstinski, kantonali i drzavni porez. Svaki stanovnik opüstien dobije godisnji bilans i moze da ide na skup godisnji gde se on razjasni i gde se prave predlozi za sledecu godinu. Opstina moze tako i da uzme kredit od banke, kada joj treba za nesto vece a nema momentalno. U Svajcarskoj ima cak i ta solidarnost, da kantoni koji su finanski jaki, da moraju nekim procentom da pomazu slabije razvijene, to je sistem koji funkcionise i ne treba da Srbija izmislja neki novi. A ovo u Srbiji je vise nego haos, ljudi dolaze u Beograd cekaju i mole za svoj novac, verovatno je Palma imao dobre veze pa je novac dobijao na vreme i koliko mu treba da gradi po Jagodini, pa se sada pravi da pametan.
Kazete svi obecavaju a posle izbora po starom, bez konstruktivne i dobre ekonomije nema napredka, samo neznam kako ljudima to objasniti, da shvate da moraju sami da se organizuju i rade drugacije, a ne da cekaju da im Evropa ili Rusija daju, kao skolovani su Srbi, ali kako zar neznaju da niko nikome ne da bez neke naknade, koja je uvek skupa. 99% politicara se u Srbiji bori za stari sistem, a narod ceka neko cudo, zar mu se nije u svojoj istoriji desavala cuda, ali ne dobra. Da je Srbija sredjena drzava, Institucije, pravo da ima koncept u ekonomiji, Evropa bi je molila da udje, kao sto mole Svajcarsku, Norvesku da udje

Milos

pre 7 godina

Nebuloza je uopste da jedan grad bude podeljen na opstine. To su svojevremeno komunisti uradili da bi bolje kontrolosali upravu, a sada se neguje da bi bilo vise funkcija. Za beograd se crta jedan jedinstven urbanisticki plan na kome se prema topografskim odlikama terens kaze: ovde ce biti fabrike, ovde stanovi, ovde parkovi. Taj se raspored vrsi prema celini grada i besmisleno je da se onda kaue: opstina sa parkovims nek nema para, a novi beograd neka bude mala zeneva. Jer veliki broj kompanija na Novom Beogradu je posledica opsteg gradskog konsenzusa o koriscenju prostora.

djuro

pre 7 godina

@(Dr, 30. april 2016 21:34)

baš inteligentan i divan primjer kako se voli i brani zemlja.. divni li su svi ti ljudi koji bježe iz zemlje i pozivaju na tako nešto! Ne daj bože rata ili nepogode, a da računaš da ti je komšija i racunas da ti pomogne, ili pritekne u pomoć. pih!

Realan

pre 7 godina

@ http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1126289#k20214325

Genijalno, dakle posto su hidroelektrane u toj oblasti onda sve treba da ode natrag toj oblasti? :D A ko je ulozio u te hidroelektrane? Ko ih odrzava? Koliko ljudi zivi na istoku a koliko u Beogradu itd itd.... Prvo se ulaze gde je bitnije a bitnije je tamo gde ima vise naroda! Komunizam je umro, sam od sebe i to je to sto se tih bajki tice, sto se ranije osvetite to bolje za vas.

Grunf

pre 7 godina

Slažem se.Decentralizacije je veoma važna.Ipak da bi došli do decentralizacije opština toliko tog atreba promeniti.Mi glasamo za odbornike Opština tj. glsamo za stranke.Da li mi znamo ko je odbornik zadužen za Mesnu zajednicu u kojoj živimo.Da li iko zna da je neki odbornik došao u Mesnu zajednicu i saslušao,samo saslušao probleme s kojim se ta teritorija suočava.Kada budemo tačno znali ime odbornika za M.Z. u kojoj živimo,kada taj odbornik bude morao da prima gradjane bar dva puta nedeljno i bio u kontaktu sa predstavnicima kućnih saveta pa nadlje do svih ovlašćenja opštine nešto će biti bolje.Ovako Opština je samo mesto gde se neko uvali na koju godinu,otvara otvorene česme,zaboravljene puteve,kreču škole gde zidovi ne mogu više ni da prime boju koliko su puta prekrečeni.Pravi parkove gde su već parkovi gde nema ko da zalije travu ili biljke,a da o čišćenju ne govorim.Toliko toga treba promeniti da bi bar malo ličili na uredjeni haos.

jiljana

pre 7 godina

Citam komentare i vidim da ljudi ne mogu decentralizaciju da shvate, drze se sta ce biti sa nerazvijenim opstinama, pa brate mili, dali Stvajcarska ima samo razvijene opstine, nema naravno. Takozvane super razvijeni kantoni, moraju po ustavu da daju neki procenat za nerazvijene kantone, tako im pomazu, ta pomoc ne dolazi samo tako, politicari u tim opstinama mora da upotrebe glavu kako da dodju do boljih primanja, a ne spavaju i da samo trose. Nezaboravimo, da bas u tim opstinama ima i malo stnovnika, zato treba da svoje opstine naprave atraktive da dodju do stanovnika, nema tu velike matematike, sve je vec reseno, Srbi samo treba da upotrebe sistem, ako ne kazu sto cesto rade, mi moramo da imamo svoj sistem, koji je srpskom narodu prilagodjen, videli smo sta njima treba, vodja, lopovluk, nemoral i cekanje da dodje Tito, kao da im je on nesto dao, dao im svoju dedovinu

Jim Beam

pre 7 godina

@radnik

Ja radim u jednoj IT firmi na Nbgdu koja ima 350 zaposlenih i gde je prosecna plata cca 1000e. Sve sto radimo, tacnije 99,5% namenjeno je izvozu odnosno oko 65 miliona eura na godisnjem nivou. Pri tome, niko nikad nije provukao nasu firmu kroz medije niti nam to treba jer zivimo od svog rada i ne zavisimo od drzave. Gazda nije previse pohlepan i deo vraca drustvu kroz drustvenu odgovornost sto i niko ne mora da zna jer bi u suprotnom bio marketing sto on ne zeli kada se o tome radi. I znam jos par takvih firmi na NBGDu, cak i vecih. Ne radi se o tome da podrzavam ovog coveka, samo kazem da se manete tih predrasuda o necemu o cemu pojma nemate jer jer 21.vek odavno poceo.

radnik

pre 7 godina

Kakvo poredjenje? Daj mi jednu proizvodnju molim te koja ide sa NBG. Koji to proizvod u Srbiji nosi naziv: made in Nbg... pa nista! Gomila banki, fantomskih firmi, konsaltinga, tasna-masna kompanija koje rade na grbaci ostalih gradjana. I sad kao ajde da nam sve pare ostanu. Sefe, vrati se u bazen molim te. Ajde da sve sto se iskopa sa rudarskog basena kolubara i svu struju koju dobijete od toga nek ostane u Obrenovcu. Koja Zeneva... Las Vegas bi bio.

Guverner Pensilvanije

pre 7 godina

ali kada je Republika ulagala u Novi Beograd kao i u ostale opstine Sapica nigde nije bilo, a sada kada je izgradjena celokupna infrastruktura onda idemo na decentralizaciju. Ne ide to tako Sapke majstore...

Dr

pre 7 godina

Rodjen sam na raskrscu Vracara i Starog grada. Danas zivim na Novom Beogradu. Ponosan sam sto su to jedine 3 opstine u gradu na kojima ovaj nije osvojio vlast. A razocaran sam sto najkasnije za pola godine napustam zemlju. Ali vise se ovde ne moze ziveti. Iskren savet svima, ne razmisljajte i nemojte se plasiti. Pasos u ruke i napolje! Gde god.

Momir

pre 7 godina

Tačno.
Međutim malo osvrtanja na blisku istoriju i socijalnu pravdu
bi dovelo do nekih drugačijih zaključaka.

Jedna parabola:

Crna Gora, zemljotres...20 godina izdvajanja od dohotka....

Vampirski liberalni kapitalizam oličen u stranci koja
istura ovog glumca, sportistu, političara (iz razloga što su dovoljno
pametni da znaju da se od njihovih likova čoveku povraća)
se najeo što se najeo na narodnoj naivnoisti i jadu u trajanju od 10 godina.
Daleko je Ženeva.....

realan

pre 7 godina

Alo bre Sapicu, pa istocna Srbija (u koju spadaju Branicevski, Timocki i Borski okrug) bi bila uzor Svajcarakoj kad bi nam samo nas porez koji doprinosimo ostajao...i kad se ne bi forsiralo da samo auto-put oko BG ima buducnost za proizvodnju i trgovinu....to je decentralizacija i boljitak...batali da bacas prasinu u oci sa lokalnim problemima jedne opstine....gledaj celu Srbiju....van okvira voljenog ti grada

тхе кинг

pre 7 godina

Подршка за Шапића, доста је урадио за Нови Београд. Чини мале ствари које су битне грађанима и директно утичу на квалитет живота. Не обећава куле и градове.

Silver Surfer

pre 7 godina

Sapic je pogodio srz problema. Jer, neko moze da bude ne znam ni ja koliko sposoban kad kljuceve od kasice drzi neko drugi. A to obicno znaci da novcana sredstva mogu da se raspodeljuju na nacin na koji se prohte onima koji te kljuceve drze. Recimo, ova gradska vlast je prisvojila sva finansijska sredstva od predskolskih ustanova i sada grad moze da plasira ta sredstva za asfaltiranje ulica u Surcinu. S druge strane, predskolske ustanove ce da cekaju milost nekoga iz grada koji ce prema sopstvenoj proceni da odredi sta je kojoj predskolskoj ustanovi potrebno ili sta joj nije potrebno.
Ovo o cemu govori Sapic znacilo bi, ukoliko bi doslo do prave decentralizacije, da se gradjani na lokalu ne bi opredeljivali za politicke stranke a jos manje za njihove lidere vec za one ljude koji bi svojim idejama mogli da unaprede opstinu koju bi vodili. A do toga ne dolazi jer bi se tako politicarima izbile poluge moci i sprecila takozvana trgovina uticajem. Bez toga, politicari bi morali stvarno nesto da rade.

vozdovac

pre 7 godina

E Sapiću tek sada nista nećes dobiti. Dobiće opstine gde je SNS na vlasti. Tako je i Đilas bio izglasan sa 35%pa AV postavio svog"sposobnijeg" po njegovoj proceni. Dzabe smo glasali....

ten yard penalty

pre 7 godina

"Ne želim da dajem prazna obećanja. Investitore ne mogu da dovedem jer su Grad i Republika vlasnici svake parcele u opštini"...


....opusti se,Shapke..za dovodjenje("investitora") je zaduzzen iskljuchivo Veliki Gazda!...bar do nekih novih izbora...

Ivan

pre 7 godina

Istočna Srbija bi bila kao 5 Ženeva, da se u nju vraća više para, a odavde se izvlačilo zlata, srebra i bakra 100 godina i struje iz obe Đerdapske hidroelektrane zadnjih 30-40 godina, a putevi su nam najgori u zemlji i među najgorima u Evropi. Tako da....

DzoBlow

pre 7 godina

A Bre ljudi dal vi to sami sebe zaludjujete ili mi se to samo cini. Da li ste toliko naivni pa Ne Mozete da shvatite da se taj vas voljeni New Belgrade napravio od para iz drzavne tj. Republicke kase .Halooooo Malooooo a sada ono kao mi mozemo sami. Joj majko sto me rodi . ŠAPICU NE TALASAJ

Uzice

pre 7 godina

Da ti ja zborim nesto Sapicu. Pa kad bi doslo do decentralizacije, Beograd bi propao. A sa njim i Novi Beograd.
U Uzicu fabrika Prvi Partizan godisnje ostvari profit oko 30 miliona dolara. Mozda i vise. Impol je prosle godine izveo robu u vrednosti od 81 milion evra a valjaonica bakra oko 4 miliona evra. Ja se slazem sa tobom da dodje do centralizacije samo nemoj posle da juris da budes gradonacelnik u Uzicu.

CH

pre 7 godina

Živim u jednom gradiću od 4.500 stanovnika, najveći deo ide u kasu gradića mnogo manje kantonu a federaciji oko 2-3 %. Svaki franak zna se gde ide

Kosarah

pre 7 godina

Aleksandre, dala sam ti glas jer verujem u tebe. Na kraju krajeva i zaslužio si. Ali nemoj guja da te ujede da praviš koaliciju sa neprednima. Narod je glasao za tebe nadajući se da ćeš nam pružiti nešto novo. Distanciraj se sa SNS-om.

Alex Debeli

pre 7 godina

Ako jednog dana novi beograd i Zeneva budu slicni ja cu svog oca tuziti zato sto je imigrirao u jos uvijek jaku, perspektivnu, cistu, lijepu, sigurnu....Zenevu!!! Pozdrav novom bg

rudar

pre 7 godina

Greška, Aco. Da je, recimo Lazarevac, postao Bohum ili Esen, umesto što je sada poslednja rupa bez puteva i sa poluistrebljenim selima, Novi beograd bi ostao samo smrdljiva močvara.

Bez Populizma

pre 7 godina

sta bi bilo kad nebi obrenovac kopovi kolubare bili pod beogradom mnogo je pametan ovaj sapic
(darko, 30. april 2016 22:21)

Termoelektrane ne spadaju pod nadležnosti opština. Ne može Šapić da naređuje šta će na primer na Novom Beogradu toplana, vodovod i ostale energetske stvari da rade. Ne može da zatvori ministarstva na Novom Beogradu ili Savezno izvršno veće. Opština čak ne može da zakrpi rupu na putu. Jer su za to zaduženi Putevi Srbije. Zato je Šapić dobio, jer nije obećavao kule i gradove, već male stvari koja opština može da poboljša. Savetovalište za osnivanje malog biznisa, lakše vađenje papira, sređeniju administraciju, besplatni pregledi, časovi plesa, obnavljanje parkova, košarkaških terena.

Nikola

pre 7 godina

Čovek radi posao na našoj opštini kako se radi i sa srcem, mi smo zadovoljni, ima punu podršku Novobeograđana jer je zaista jedan fin čovek na koga bih mnogi trebali da se ugledaju.

Realan

pre 7 godina

@ http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1126289#k20214325

Genijalno, dakle posto su hidroelektrane u toj oblasti onda sve treba da ode natrag toj oblasti? :D A ko je ulozio u te hidroelektrane? Ko ih odrzava? Koliko ljudi zivi na istoku a koliko u Beogradu itd itd.... Prvo se ulaze gde je bitnije a bitnije je tamo gde ima vise naroda! Komunizam je umro, sam od sebe i to je to sto se tih bajki tice, sto se ranije osvetite to bolje za vas.

djuro

pre 7 godina

@(Dr, 30. april 2016 21:34)

baš inteligentan i divan primjer kako se voli i brani zemlja.. divni li su svi ti ljudi koji bježe iz zemlje i pozivaju na tako nešto! Ne daj bože rata ili nepogode, a da računaš da ti je komšija i racunas da ti pomogne, ili pritekne u pomoć. pih!

nesh

pre 7 godina

Nije to ok.. na NBG su predstavnista svih velikih kompanija na stotine hiljada ljudi radi na NBG i nije fer reci e ajde da sve pare ostanu nama. Zamsli samo da si predsedni opstine na istoku Srbije, gde niko ne radi i da je retkost da posluje neka ozbiljna firma, da li bi to isto rekao ?! Predsednik opstine je marginalna figura ali ipak se svi kandiduju. ;)

Sasa

pre 7 godina

Ja ne znam zasto, ali nas svet decentralizaciju gleda iskljucivo kroz kontrolu novca ali ne i kroz priliv novca, a niti kroz ljude. Sta hocu da kazem, prava decentralizacija Srbije bi bila kad bi se neka ministranstva preselila iz Beograd u Novi Sad, Nis, Kraljevo... Potom se rukovodstva nekih velikih javnih preduzeca preselila iz Beograda, pa bi onda definitvno deo novca ostajao tamo, ako nista drugo kroz plate...

Miloš

pre 7 godina

batali da bacas prasinu u oci sa lokalnim problemima jedne opstine....gledaj celu Srbiju....van okvira voljenog ti grada
(realan, 30. april 2016 22:02)

Pa čovek vam priča da je decentralizacija potrebna, da svako za svoje pare rešava svoje probleme koje najbolje poznaje u gradu / selu / opštini koju najviše voli. Ne treba iz Beograda da se upravlja popravljanjem ulica u Braničevu, kao što ne treba ni poslanik iz Negotina da glasa za rekonstrukciju vodovoda na Novom Beogradu.

Da gleda probleme van voljenog mu grada, onda cela priča o decentralizaciji ne bi imala puno smisla. Nije se kandidovao za predsednika Srbije, nego opštine Novi Beograd. Samo to i treba da gleda.

Branko

pre 7 godina

@radnik
"Daj mi jednu proizvodnju molim te koja ide sa NBG"
Srbija najvise dobija para iz USLUZNE industrije, iz proizvodne neretko GUBIMO novac, a o "proizvodnji" vise dole.

"Gomila banki"
Banke placaju porez uredno.

"fantomskih firmi, konsaltinga, tasna-masna kompanija koje rade na grbaci ostalih gradjana"

NBG je opstina sa najvecim brojem programerskih/IT firmi na Balkanu, gde ljudi posteno rade za leba (usluzna industrija). Ogromna kolicina novca se sliva od upravo ovih firmi, sto kroz poreze, sto kroz finansijske transakcije, sto kroz kupovnu moc zaposlenih, jer gle cuda ove firme zaradjuju iz inostranstva, a ne od lokalnog stanovnistva. Malo ko ovde ima para da plati nekoj firmi 6 hiljada evra mesecno za programera srednjeg nivoa.

Par primera ko je na NBG:
Microsoft
Telekomi
SunGard
Nordeus
SBG (uzeli 45 mil $ na zapadu investiciju)
Endava
Gtech
itd.

"Ajde da sve sto se iskopa sa rudarskog basena kolubara i svu struju koju dobijete od toga nek ostane u Obrenovcu"

Aj prvo pocisti korupciju iz tih mesta. Ja licno znam ljude koji "rade" tamo, daju deo para coveku koji im je nabacio posao, a zapravo obradjuju svoje njive. Spominjes kako NBG nema proizvodnju i ljude koji rade na grbaci gradjana, a onda za primer das preduzeca koja "proizvode" ali nista ne izvoze, kapiras da oni pare jedino uzimaju od gradjana Srbije, ergo, rade na grbaci gradjana? I razumes da recimo ovakav zahtev prodje, to bi se odnosilo na SVE opstine, znaci i Obrenovac?

slucajni prolaznik

pre 7 godina

Za one koji ne znaju, na Novom Beogadu se nalaze predstavnista mnogo kompanija, koja ne samo da zaposljavaju veliki broj radnika vec placaju uredno ogroman porez. Takodje na periferiji Novog Beograda se nalaze i pogoni nekih od tih stranih predstavnista, necu imenovati. Raspitajte se malo. Covek je u pravu, veliki deo tog novca ide drugim opstinama, ne ostaje tu gde je i sakupljen, sto i jeste problem a i moze se reci greska. Logika je dobra, ako neka opstina prihoduje vecu svotu novca, treba joj i dati jedan deo toga da se dalje razvija i uredjuje, ljudi koji tu zive i taj novac stvaraju, su to i zasluzili.

inzenjer

pre 7 godina

@radnik ajde ne lozi se, 90% it firmi i banaka ima centralu na nbg. nije normalno da fabrika bude tu, a sasvim je normalno da firme i poslovni prostor budu. i tasna-masna firme i kompanije u zemlji u kojoj nista nema oznaku made in srbija i tebi, radnice, od poreza isplacuju platu (dal direktno dal kroz "subvencije")
molim b92 da ne objavljuje komentare svakome, nema smisla vise sta sve moze da se procita

Djordje Cvarkov

pre 7 godina

Hvala Bogu da ste i vi srbijanci shvatili sta znaci rec decentralizacija.Pa vise od 20 godina to trazimo a vi nama da smo mi separatisti.

Aleksandar grozni

pre 7 godina

Tvrdokorna komunisticka centralizacija je svojevremeno rasturila Jugoslaviju,pa sam ubedjen da ce rasturiti i Srbiju,pre ili kasnije.Zivi bili pa videli.Da se ne zavaravamo,bratstvo i jedinstvo je funcionisalo odlicno do momementa kada se pocelo zavlaciti ruka u tudji dzep,gde su ljudi shvatili od cega se konkretno zivi a ne od lepih prica.

Milos

pre 7 godina

Nebuloza je uopste da jedan grad bude podeljen na opstine. To su svojevremeno komunisti uradili da bi bolje kontrolosali upravu, a sada se neguje da bi bilo vise funkcija. Za beograd se crta jedan jedinstven urbanisticki plan na kome se prema topografskim odlikama terens kaze: ovde ce biti fabrike, ovde stanovi, ovde parkovi. Taj se raspored vrsi prema celini grada i besmisleno je da se onda kaue: opstina sa parkovims nek nema para, a novi beograd neka bude mala zeneva. Jer veliki broj kompanija na Novom Beogradu je posledica opsteg gradskog konsenzusa o koriscenju prostora.

Lombardia

pre 7 godina

Realno Tito je napravio urbanisticki sredjenu sredinu sa sirokim bulevarima, koja je sada zazivela malo, ali koja se unistava od strane gradske vlasti sa nekakvim socijalnim studentskim domovima i zgradama, cije parcele su mogle po trzisnim cenama da odu boljoj poslovnoj klijanteli.

Djole

pre 7 godina

Pa što Đilas i ti niste decentralizovali kada si bio njegov pomoćnik nego ste dodatno centralizovali grad i uzeli gradskim opštinama i ono malo nadleznosti koje su imale? Sada kada si ti predsednik gradske opštine odjednom ti smeta. Neprincipijelno Gangula, nepricipijelno! (Nisam bot).

jiljana

pre 7 godina

Citam komentare i vidim da ljudi ne mogu decentralizaciju da shvate, drze se sta ce biti sa nerazvijenim opstinama, pa brate mili, dali Stvajcarska ima samo razvijene opstine, nema naravno. Takozvane super razvijeni kantoni, moraju po ustavu da daju neki procenat za nerazvijene kantone, tako im pomazu, ta pomoc ne dolazi samo tako, politicari u tim opstinama mora da upotrebe glavu kako da dodju do boljih primanja, a ne spavaju i da samo trose. Nezaboravimo, da bas u tim opstinama ima i malo stnovnika, zato treba da svoje opstine naprave atraktive da dodju do stanovnika, nema tu velike matematike, sve je vec reseno, Srbi samo treba da upotrebe sistem, ako ne kazu sto cesto rade, mi moramo da imamo svoj sistem, koji je srpskom narodu prilagodjen, videli smo sta njima treba, vodja, lopovluk, nemoral i cekanje da dodje Tito, kao da im je on nesto dao, dao im svoju dedovinu

Jim Beam

pre 7 godina

@radnik

Ja radim u jednoj IT firmi na Nbgdu koja ima 350 zaposlenih i gde je prosecna plata cca 1000e. Sve sto radimo, tacnije 99,5% namenjeno je izvozu odnosno oko 65 miliona eura na godisnjem nivou. Pri tome, niko nikad nije provukao nasu firmu kroz medije niti nam to treba jer zivimo od svog rada i ne zavisimo od drzave. Gazda nije previse pohlepan i deo vraca drustvu kroz drustvenu odgovornost sto i niko ne mora da zna jer bi u suprotnom bio marketing sto on ne zeli kada se o tome radi. I znam jos par takvih firmi na NBGDu, cak i vecih. Ne radi se o tome da podrzavam ovog coveka, samo kazem da se manete tih predrasuda o necemu o cemu pojma nemate jer jer 21.vek odavno poceo.

Иван Чоловић

pre 7 godina

најбоље би било кад би се држави плаћао "дестак", тада би сви видели где су. каква би то навала била назад на села, а сигурно би и број тајкуна драстично пао, пропорционално са криминалом наравно. али неће браћо, србија је то, ми причамо једно а радимо друго.

Ljiljana

pre 7 godina

Sa Vama se slazem, ja sam to vec odavno ocekivala da se okrene Titov sistem, sve je islo u Beograd, pa se republikama delilo.
Zivim u Svajcarskoj, ona ima Opstinski, kantonali i drzavni porez. Svaki stanovnik opüstien dobije godisnji bilans i moze da ide na skup godisnji gde se on razjasni i gde se prave predlozi za sledecu godinu. Opstina moze tako i da uzme kredit od banke, kada joj treba za nesto vece a nema momentalno. U Svajcarskoj ima cak i ta solidarnost, da kantoni koji su finanski jaki, da moraju nekim procentom da pomazu slabije razvijene, to je sistem koji funkcionise i ne treba da Srbija izmislja neki novi. A ovo u Srbiji je vise nego haos, ljudi dolaze u Beograd cekaju i mole za svoj novac, verovatno je Palma imao dobre veze pa je novac dobijao na vreme i koliko mu treba da gradi po Jagodini, pa se sada pravi da pametan.
Kazete svi obecavaju a posle izbora po starom, bez konstruktivne i dobre ekonomije nema napredka, samo neznam kako ljudima to objasniti, da shvate da moraju sami da se organizuju i rade drugacije, a ne da cekaju da im Evropa ili Rusija daju, kao skolovani su Srbi, ali kako zar neznaju da niko nikome ne da bez neke naknade, koja je uvek skupa. 99% politicara se u Srbiji bori za stari sistem, a narod ceka neko cudo, zar mu se nije u svojoj istoriji desavala cuda, ali ne dobra. Da je Srbija sredjena drzava, Institucije, pravo da ima koncept u ekonomiji, Evropa bi je molila da udje, kao sto mole Svajcarsku, Norvesku da udje

Grunf

pre 7 godina

Slažem se.Decentralizacije je veoma važna.Ipak da bi došli do decentralizacije opština toliko tog atreba promeniti.Mi glasamo za odbornike Opština tj. glsamo za stranke.Da li mi znamo ko je odbornik zadužen za Mesnu zajednicu u kojoj živimo.Da li iko zna da je neki odbornik došao u Mesnu zajednicu i saslušao,samo saslušao probleme s kojim se ta teritorija suočava.Kada budemo tačno znali ime odbornika za M.Z. u kojoj živimo,kada taj odbornik bude morao da prima gradjane bar dva puta nedeljno i bio u kontaktu sa predstavnicima kućnih saveta pa nadlje do svih ovlašćenja opštine nešto će biti bolje.Ovako Opština je samo mesto gde se neko uvali na koju godinu,otvara otvorene česme,zaboravljene puteve,kreču škole gde zidovi ne mogu više ni da prime boju koliko su puta prekrečeni.Pravi parkove gde su već parkovi gde nema ko da zalije travu ili biljke,a da o čišćenju ne govorim.Toliko toga treba promeniti da bi bar malo ličili na uredjeni haos.