Utorak, 05.01.2016.

12:29

"Isus i Muhamed su bili komunisti"

Izvor: Senka Miloš, Sputnjik

"Isus i Muhamed su bili komunisti" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

156 Komentari

Sortiraj po:

dragan

pre 8 godina

ovakvog coveka koji poziva na miran suzivot i covekoljublje mi saljemo sto dalje odavde da ima sto manji uticaj na nase gradjane islamske veroispovesti. a na njegovo mesto dolazi Zukorlic cije ideje i ciji recnik je vise nepotrebno i komentarisati

Lovac Luka

pre 8 godina

To tvrde i svjedoci koji su vidjeli Isusa sa crvenom petokrakom na čelu a Muhameda sa srpom u lijevoj i čekićem u desnoj ruci.

sir Oliver

pre 8 godina

Komunizam kakav je bio nikad nije bio pravi komunizam osim u kibucima u Izraelu. Sve ostalo je bilo otimačina jačih nad slabijima i usput neverovatno ispiranje mozgova sa likom i delima pojedinih ljudi.

Предраг Стојановић

pre 8 godina

Срећан пут поштованом муфтији желим и нека достојанствено представља,нашу државу и грађане. Хвала. Аферим...

miro split

pre 8 godina

Isus,Muhamed,Lenjin,Tito i ja!Legendarna prva petorka komunizma.Koja smo mi bili ekipa.
Eto još se jedino ja aktivno bavin sportom.

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

P.s.Uvaženi muftijo..molim vas..vratite nam se u Beograd!!..Molim vas da ne ide te u Saudi Arabiju..ovde ste nam više potrebniji nego tamo! verujem da se velika većina slaže sa mojom tvrdnjom..!
(Moravsky, 05. januar 2016 15:52)

Niko iz Srbije ne može bolje da predstavi Srbiju u S.Arabiji od njega, a on je zaslužio da bude tamo gde je najveće muslimansko svetilište.

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

Ajde nebeski narode komentariši. Hejtuj, kritikuj, iznosi teorije zavere i bogato znanje o veri i istoriji.
(Liman, 05. januar 2016 16:33)

Ja sam pravoslavac i vernik SPC. Nisam tradicionalista koji ide na Vaskrs, Božić i svoju slavu u crkvu, već stalno. Skoro svakodnevno i trudim se da zivim onako kako to Gospod od nas zahteva. Muhamed Jusufspahić je izuzetan čovek i vernik. On je po meni, za naše muslimane neko kao što je za nas srbe bio patrijarh Pavle i takve ljude treba da slušamo svi! I srbi i muslimani! Verom manipulišu nevernici kod neukih ljudi. Ovde isti ljudi, koji kada spomenete muslimane, pljuvaće po njima i njohovoj veri, a veličati našu pravoslavnu crkvu. Kada se objavi tekst o našoj crkvi, ti isti će pljuvati po crkvi i popovima. Takvi, ni sami sebi ne valjaju..

Питам само

pre 8 godina

У ком се то делу Јеванђеља Христос залаже за "диктатуру пролетаријата" или државу која ће свима једнако све расподелити према потребама?
Знамо да Мухамед јесте и политички лидер, војсковођа, трговац, судија итд. осим што га Муслимани сматрају за пророка, тако да се то све више на њега може да се односи.

Ivan Novković

pre 8 godina

Gospodin Jusufspahić je odličan filozof. Kako god on živeo privatno, a postoje razne priče, njegova propoved je na mestu. Ima veliki respekt od mene kao pravoslavca.

Flash

pre 8 godina

Isus je bio hipik i anarho-komunista, a Muhamed bogati demagog koji je iskoristio narod da dodje na vlast i vlada dozivotno, sa mnogo zena i mnogo moci u rukama.

iskustvo uci

pre 8 godina

Ja sam davno ostavljao komentar da je sudeci po delima Isus prvi i pravi komunista. Zato je razapet. Za Muhameda se izvinjavam ali nisam upucen.

objektivan

pre 8 godina

Ljidi ubijaji jedni druge zbog različite vere... Pritom ni jedan ni drugi nikada nisu niti poznaju ikoga ko je svog Boga video. Da zlo bude veće bi jedan Bog nikada nije "rekao" ubi onoga ko u mene ne veruje... Sta ti je marketing

protestant

pre 8 godina

Ja mogu samo reci da upravo ovakvi ljudi ovakvi muslimani u nasoj miloj Srbiji mogu da me umire i privuku da razmisljam o islamu i o njegovoj vezi sa Srbijom na jedan miran spokojan nacin pun raumevanja i spokojnosti. Muftija zelim vam svu srecu ovoga sveta.

Moravsky

pre 8 godina

Zašto ste nam uvaženog muftiju,našeg beograđanina..uzeli od nas?!

Zašto neko drugi nije poslat kao ambasador u Saudi Arabiju?

Ja kao hrišćanin..odgovorno tvrdim..da su svi ljudi ovog sveta kao naš muftija ovaj svet bi bio mnogo,mnogo,premnogo lepše mesto za življenje..puno osmeha,radosti,razumevanja,jednostavnosti..jednom rečju Ljubavi!

P.s.Uvaženi muftijo..molim vas..vratite nam se u Beograd!!..Molim vas da ne ide te u Saudi Arabiju..ovde ste nam više potrebniji nego tamo! verujem da se velika većina slaže sa mojom tvrdnjom..!

Pravoslavni hrišćanin

pre 8 godina

Uvek je uživanje slušati ovog mudrog i iskreno pobožnog čoveka, veliko prijatelja Srba, čoveka koji poštuje zemlju u kojoj živi, kao i sve njene građane bez obzira koje vere bili.

edi

pre 8 godina

Išao tamo i predstavlja boga i kaže da su Isus i Muhamed komunisti kad budeš muftija otišao u Saudijska Arabiju javi se verskoj policiji sa svojim izjavama ,da li ovo novinar lupeta ili muftija pijan ovo izjavljuje.

Slob a in Haga

pre 8 godina

Kakve gluposti. To je Toma-diploma smislio da posalje ovakvog za ambasadora. Umesto nekog obrazovanog ko zaista moze da privuce investicije mi saljemo coveka koji drobi religiju.

Neka vam je sa srecom.

Dusan Petrov

pre 8 godina

Moj diplomski rad je glasio: Isus Hristus kAo prvi komunista i moralen vrednosti koje je postavio u hrišćanstvu.
Religija propagira jednakost ali na onom svetu, dok komunisti to propagiraju na ovom!
Komunisti nisu nikada imali negativno mišljenje na religiju kao takvu ali su protiv dogmi!

Islam je otišao korak dalje od hrišćanstva i zatražio Džihad to jest borbu na svim poljima kako protiv neznanja tako i protiv ugnjetavsnja!
Nije svet tako jednostavan kao što ga mnogi žele predstaviti!

Objektivan

pre 8 godina

Po Bibliji, Isus je lose govorio o bogatim trgovcima, pa se moze reci da je bio blizak komunistickom shvatanju socijalne pravde. Medjutim, posle 2000 godina, svetom upravljaju bogati pojedinci, a koji se listom deklarisu kao vernici. Kako te cinjenice ne bi bile kontradiktorne, svi se oni bave i humanitarnim radom osnivajuci razne fondove. Tako su uspeli da pomire Bibliju sa surovom stvarnoscu.

Black hawk down

pre 8 godina

Tumacenje religije na ispravan nacin pomaze coveku da zivi zdravo i lakse prevazilazi nedace u zivotu. Cilj svakog pojedinca je dostizanje mira u dusi i harmonije sa prirodom.

Surovi

pre 8 godina

Puno puta sam slusao Jusufspahica i prilicno uzivao u njegovim recima.
Kako nisam musliman,cak ni vernik bilo koje od konfesija,tesko da bih zbog bilo cijih reci to i postao,ali ovog lika postujem pre svega zato sto govori ispravno,zato sto je veliki patriota i generalno veliki covek.
Kada gledam Jusufspahica,ja ne vidim muslimana,vec vidim coveka i veoma mi je zao sto to veoma retko vidim medju nasim popovima,koji su ogrezli u kriminal.Normalno ne znaci da su i drugi muslimanski velikodostojnici ispravni i bolji od ovih nasih,vec da je ovaj covek neko na koga se treba ugledati i biti ponosan sto je gradjanin nase zemlje.
Ono cemu se najvise divim to je odmerenost u izjavama,pomirljivost i prihvatanje zajednicke istorije,poznavanje istorije religija i to sto je veoma inteligentan i obrazovan covek.
Sto se tice izjave o Isusu i Muhamedu da su bili komunisti,ona je sasvim na mestu,jer su delili slicne vrednosti kao i komunisticki pokret,koji nazalost nije uspeo zbog toga sto ljudi jos uvek nisu na tom nivou svesti na kome bi on mogao da funkcionise bez prisile,kao sto ni religije ne mogu da fukncionisu bez prisile.
Ljudi grese ako misle da imaju mogucnost izbora!
Sve pocinje sa rodjenjem,detinstvom i kasnijim zivotom u odredjenoj sredini u kojoj vladaju odredjene vrednosti,koje prihvatamo ili bivamo odbacivani od drustva.Izbor ne postoji,osim u u slucajevima kada iz te sredine odemo....

tata mata

pre 8 godina

1. javno i otvoreno kaze da sava nije svetac!
2. muhammed i isus bili komunisti! ;)
3. kada prica o muftiji kurtu (sefket). ne radi se o doboju vec o tuzli.

razocaran sam od ovog koliko je polupao loncice.
taman je sazreo za da bude politicar u srbiji.

Никола

pre 8 godina

Како овај може да упоређује ненасилност и насиље? Чак ни кроз идеологију.

Musliman

pre 8 godina

Muhamed i Isus su bili Božiji Poslanici, niti komunisti niti kapitalisti. Vjerovanje u Boga i u buduci svijet bilo je svrh njihove misije, dok komunisti i kapitalisti su cisti materialisti. komunisti nazivaju vjeru "opijum za mase", tako da izjava ovog jadnika koji ste vi stavili kao naslov nema uopste veze sa realnost Poslanikove Misije, da Boži mir i blagoslov bud nad njima.

Барон, али црвени

pre 8 godina

"Isus i Muhamed su bili komunisti"
Beograđanin, muftija, sada i diplomata Muhamed Jusufspahić, pred odlazak u Saudijsku Arabiju, govori za Sputnjik

Дакле "хаџија" је опасно угрозио репутацију вулина, дрецуна, ђурића, и тако даље демагога и разних минхаузена, који ће након ове "премудре" беседе за штампу узјахати ђуле испаљено из чувеног "трешњевог топа" и на њему одјахати пут С.А., одакле ће га експресно наглавачке и са ногом у туру експедитовати натраг у отаџбину лимбургију, у којој УДБА штанцује овакве ликове у таквим количинама да грађанство, а и сама УДБа нису у стању да их конзумирају довољно и адекватно.

Bane89

pre 8 godina

Isus i Muhadem zasigurno danas ne bi bili desnicari i kleronacionalisti vec levicari, socijalisti i humanisti. Na ustrb svih zadrtih lokalpatriota ovde.

Igor

pre 8 godina

Ovom neko treba da objasni da je ambasador Srbije u SA, a ne ambasador muslimana iz Srbije.

Takodje ambasador ima politicku funkciju, ne religijsku, tako da ne bi bilo na odmet da malo oladi s bogom i bajkama dok nas tamo bude predstavljao.

marenjak

pre 8 godina

Slazem se sa velikim delom onoga sto veli ovaj covek medjutim on je samo svetla kap u crnom moru neljudi koji pripadaju nekim verskim zajednicama. Iskustvo nas uci koliko su mocni oni koji su u religijskim institucijama. Vesti su manipulatori i najpreci im je sopstveni interes. Posebno se to odnosi na one u vrhu takvih institucija. Oni nisu ni kapitalisti ni komunisti, oni su zlo.

Zoran

pre 8 godina

Srecno u Vasoj diplomatskoj misiji g. Jusufspahicu! Pametan i mudar covek koji ce nasu zemlju sigurno predstavljati na najbolji moguci nacin u tom delu sveta.

Salebre

pre 8 godina

Ovaj mi lici kao pravi vernik,kada god o njemu citam.
Veru u Boga bez nacionalizam...opet kao ono sto i jeste:srbin i pravi muslim!!!
Pozdrav od mene za njega

buki

pre 8 godina

Odavno nesto pametnije i odmjerenije nisam procitao. Na stranu je li neko ateista ili vjernik sa ovim se mora sloziti svaki razuman covjek. Ovaj covjek bar poziva na mir, istice dobre primjere vjerske medjutolerancije za razliku od nekih nasih u SPC. I impresivna je njegova tvrdnja o vezi izmedju kapitalizma, socijalizma i religije.
Svaka cast na izjavi!

seljadin

pre 8 godina

Posto sam jedno vreme ziveo u Pittsburgu, postojala je jedna nasa stara zajednica iseljenika, to su ljudi koji su rodjeni 20tih godina proslog veka, u USA potomci tamosnjih rudara i radnika u zelezari, redovno su isli u crkvu.

Pop je dosao iz BiH iz RS, (pre par decenija) i svi su ogovarali popa kako dok je bio rat 90tih je slao novac svojoj braci u stari kraj, obicno bi takve ljude proglasavali komunistom i gledali da ga se otarase.
Ne mozete zamisliti kolika je razlika u mentalitetu, i zato je jedno vreme bilo pokusaja da se otcepe, da to bude americka crkva, i da ne finansiraju nista u starom kraju odakle su jos njihovi ocevi, dedovi dosli...

Vladislav

pre 8 godina

100% je u pravu. Ko je čitao Bibliju zna da je prva komunistička zajednica napravljena baš u vreme apostola, samo što je Sveti Petar na vreme shvatio da ljudska svest još uvek nije na tom nivou. Na žalost bio je u pravu i do danas se ništa nije promenilo.

digitalna tvrdjava

pre 8 godina

Isus i Muhamed su 2 najbolja proizvoda ikada proizvedena na svetu. Koliko sama para je Crkva uzela na tim proizvodima, ne zna im se broj... I koliko ce jos uzimati... Vernici koji koriste i veruju u ove proizvode ce naravno da negoduju ovu konstataciju, ali... Nije vama mozak samo time opran, sta da se radi... Nauka ce vec jednom ove tvrdnje dokazati... Nicija nije gorela vecno...

stefan

pre 8 godina

Nisu. Isus kaze: ,,Dajte dakle caru carevo a Bogu Božije".
– Evanđelje po Mateju, 22:15-22
Posto znamo da je tada u Rimu vladao robovlasnicki sistem a ne neki proklamovani komunizam, Isus nije bio komunista. Eventualno bi svi, po njemu, mogli biti jednaki, ali pred Bogom, naravno, posle ovog jedinog zivota.
A sto se tice Muhameda, covek je bio vladar Meke, primenjujuci iste metode vladanja kao mnogi pre i posle njega. Takodje, ni traga od komunizma.

Molim da mi se objavi komentar.

petar

pre 8 godina

Nije Hristos radio za jednakost među ljudima, nego za jedno u Hristu. Da svi ljudi budu jedno u Hristu. Zato je i osnovao crkvu u kojoj je On glava, a mi svi koji smo kršteni, telo. Bog je postao čovek, da bi mi postali bogovi (po blagodati).

Goran

pre 8 godina

Ja sam Pravoslavac,da razjasnimo neke stvari.Ne stavljamo mi ni jednog Sveca ispred BOGA,mi slavimo jednoga Boga Tvorca neba i zemlje i svega vidljivog i nevidljivog.Sveca zamolimo da moli Boga za nas,kao kad bi neko posao u Crkvu a ja nemogu iz nekog razloga pa ga zamolim da zapali svecu za moje zdravlje.Ikone postujemo ne obozavamo,sve sto je sveto postujemo samo Zivoga Boga obozavamo,ikone ljubimo jer Volimo Boga,npr:Nisi video svoju majku, ili oca dugo a volis ih,pa dodje li ti nekad da uzmes njihovu sliku i poljubis.Ljudi pogotovo sektasi koji misle da sluze Bogu svasta pricaju i obmanjuju maloverne koji nisu dovoljno jaki duhovno.Kratko i jasno.Svece,ikone,casni Krst itd postujemo,samo Boga obozavamo njemu sluzimo,njemu se klanjamo i nikom drugom.Slava Bogu.

Bruka

pre 8 godina

Ovaj nema blage veze, da nije tužno, bilo bi smešno ...

Izraz politika dolazi od grčkih riječi polis, politeia, poliktike i tako dalje, a ne od "tu bi polajt" :)))) Bolje mu je da ode u stendap komičare!

Mihailo Knežević 88

pre 8 godina

Ovog čoveka toliko cenim da mogu samo da kažem da bi svet bio daleko lepše mesto za život kada bi na čelu verskih zajednica ali i država bili takvi ljudi. On govori pravedno, na način da miri i toliko je u tome poučnog a da pri tome ne zvuči nadmeno. Za svako poštovanje.

Vuk Mujović

pre 8 godina

Izbor ovog čoveka za ambasadora je jedan od retko pametnih poteza ovog režima. Svestan sam da dosta ljudi ne voli Jusufspahića, što jer je Musliman, što jer je Beograđanin, ali iz onoga šta sam ja video mogu samo da pohvalim njegovo zalaganje za istinu i za interese Srbije. Mada sam ateista i ove priče o bogu su mi smešne, znam da u Saudi Arabiji neće biti smešne već delotvorne, a ipak interes države treba da nam bude preči od navijanja za omiljenu fikciju.

Smile

pre 8 godina

Ako bi mogli gledati na Sina Božijeg kroz spektar političkih ideja, onda je hrišćanstvu bliži socijalizam. Status "izabranog" jevrejskog naroda prenet je na hrišćane, tako da, pogrešno interpretiran kao nacionalizam, od strane Jevreja, biva zamenjen hrišćanskim kosmopolitizmom ("U Bogu nema ni Jevreja ni Jelina"...). Etatizam je izražen u preporuci: "Podaj caru carevo, a Bogu božije", itd. U principu, demokratija je dobila baš u samom hrišćanstvu, kao religiji ljubavi, pun smisao! Što se tiče proroka Muhameda, vidimo da su se, pored toga što su neke njegove ideje možda bliske komunizmu, ipak, u rukama sledbenika, kao i kod Jevreja, pretvorile u ekstremno-nacionalističke ili(i) religiozno-fanatične!

Gari

pre 8 godina

Ovaj lik je zastrasujuce mudar. Kad ukrstis Zukurlica i Nikolica, dobijes ovog lika - muslimanski rusofil. Deluje kao miroljubiv lik, ali ce prvi da okrene protiv Zapada, Amerike, EU, Izraela, "jevrejske zavere" itd. Treba pazljivo pratiti ovog lika, nije uopste mutav i naivan.

Goran

pre 8 godina

Brate mili, rec "politika" nije of engleskog "polite" (ljubazan), nego od grckog "polis" (grad). Na kom si bio fakultetu? Verovatno na istom kao i nas preCednik.

THC

pre 8 godina

Prvo hodza laz je da je u SFRJ bio komunizam,drugo ja se ne sjecam da je milicija odvela nekog u zatvor iz dzamije ili crkve a da nisu radili protiv drzave!

Фрушкогорац

pre 8 godina

Скандалозна одлука да поставе Јусуфспахића као амбасадора! Овај наслов нећу ни коментарисати. Дакле, катастрофална држава показује све веће знаке самоуништавања.

Brkajlo

pre 8 godina

Iako zbog danasnjeg "mejnstrim" tumacenja religije imam sklonost da sebe svrstam u ateiste, ovaj intervju, posebno nekoliko izrecenih sustinskih istina upucuje na to da pre svega je bitno ko je ko a ne koje je grupe pripadnik. Ako vec moram, voleo bih biti pripadnik grupe dobrih ljudi kao gospodin Jusufspahic, a ne grupe fanatika, za sta god se oni deklaratorno borili. I jos jedan dokaz kako biti pobozan i biti religiozan nikako nije isto. Svaka cast!

Filip

pre 8 godina

Bla, bla, truć, truć... Ne znam zašto toliko ljudi gaji simpatije prema ovom čoveku, valjda zato što je na neki način lojalan ovoj zemlji i u poređenju sa Zukorlićem ipak pristojan čovek.

Ali, ova opšta mesta kroz čitav govor, upoređivanje ateizma sa đavoljom rabotom (?!) su malo degutantni...

Luigi

pre 8 godina

jer je đavolja rabota da kapitalizmu pripišemo teizam, a komunizmu ateizam. Isus i Muhamed nisu bili kapitalisti nego komunisti, socijalisti, voleli su i radili za jednakost među ljudima u svakom pogledu. Istorijska je činjenica da smo zajedno prošli, i oni tamo u SSSR-u i mi ovde u Jugoslaviji, kroz taj ateizam. Nema se vise sto dodati ovaj covek je genijalac.
Ogromno akumuliranje profita u kapitalizmu unistava i samog kapitalistu jer ga pretvara u bezdusno hladno bice koje samo gomila novac. Zlatno tele je i sam Mojsije razbio...

perkele

pre 8 godina

ima smisla, ovo za Isusa i Muhameda, taj deo izjave je ispravan, samo sto je Veber direktno povezao posotjanje protestantizma sa zacetkom modernog kapitalizma, a Marks je uvideo isto, samo sa aspekta indoktrinacije, tj. cuvene fraze "opijum za mase"

bbr

pre 8 godina

da su sve verske vodje poput ovog coveka,sadasnjeg pape ili patrijarha Pavla ljudi bi se manje zaglupljivali verom,mrznjom nego bi im vera koristila za to za sta je i izmisljena,da spaja ljude i da im kaze sta ne valja a sta valja(samo sto je izmisljena tako davno da mnoge stvari nisu iste a i naravno da ima mnogo gluposti koje ljudi shvataju bukvalno).Ljudi danas umesto da budu pametniji sve su gluplji,zatucaniji,sve vise lice na ljude iz kamenog doba,veruju i ceo svoj i zivot svoje dece podredjuju necemu za sta ne postoji ni jedan dokaz da postoji!

Petar

pre 8 godina

Jednostavan, pametan čovek. Istina je uvek jednostavna i što je veća to je jednostavnija. Paradoksalno, što je jednostavnija i neskrivana, to je teže uočiti, još teže shvatiti, a najteže prihvatiti i po njoj živeti...

Antibot

pre 8 godina

Ovom coveku svaka cast! Pravoslavac sam i postujem sve druge vere,tako i svi ostali treba da razmisljaju. Voleo bi da vise ovaj covek bude u javnosti i zblizava nase vere,kao i da neko od nasih poglavara cesce istupa u javnost sa ovakvim misljenjem. Samo zajedno udruzeni mozemo da podignemo ovu zemlju na noge,da se ne delimo vise po rasi,religiji,dubini dzepa i svemu ostalom.

bogoljub

pre 8 godina

Veliki čovek, veliki sin velikog oca.

Veliki bogoljub, rodoljub, veliki Srbin i veliki musliman.

Dubok naklon, muftija, alejkum selam i predstavi svoju zemlju onakav kakav jesi, na ponos svog oca i nas tvojih sunarodnika kojima je čast da te imamo.

rejnald

pre 8 godina

Od ovog coveka cete uvijek cuti nesto pametno...Nadam se da ce raditi dobre stvari za Srbiju tamo kuda ide.Steta za ovdasnje muslimane sto najmudriji i najstalozeniji od njih ide daleko...

neko

pre 8 godina

Muftija Jusufspahic je jedan od najmudrijih ljudi u srbiji, uzivam dok citam njegove izjave,samo njegove izjave trebaju pazljivo da se citaju, jer nepazljivo citanje moze da dovede do pogresnog tumacenja. Ja kao hriscanin stvarno postujem ovog coveka i ne mogu da verujem da muslimani iz Pazara i ostalih gradova u Raski se dele izmedju Zukorlicevih i Jusufspahicevih postovalaca.

Nisam iz politike

pre 8 godina

Mislim da je dobro odabran ovaj covek da nas zastupa, predstavlja u Saudijskoj Arabiji
Ima on stila i takta, a mislim da voli SRBIJU
SRETNO

ja

pre 8 godina

Potpuno tačno. Izvorna religija nema ništa sa današnjom religijom i mnogo je bliža komunizmu nego kapitalizmu. Sam Isus se borio za jednakost ljudi a ne za podelu na bogate i siromašne i vladavinu bogatih. Prosto mi je neverovatno da neki istinski vernik može da bude antikomunista i pobornik kapitalističkog društvenog uređenja. Komunizam je najhumanije društveno uređenje, a to što su pojedini komunistički lideri imali krvave ruke ne znači da je ceo komunistički poredak loš.

NIKITA je zakon!

pre 8 godina

Koliko mi je muka od ovoga svega vise... Pa AMAN ZAMAN, NECU DA SE UGLEDAM NI NA KOGA! Necu nikoga za uzor! Vazda svi nesto pricaju da mi ovde treba da ucimo nesto, od Svedjana, Finaca, Turaka, Nemaca... Sad jos da mi Rusi budu uzor? E necu uzor nijedan i tacka.

Stefanopulos

pre 8 godina

Više cenim ovog coveka od našeg patrijarha Irineja. Sve na mestu, sve savršeno, pravi ambasador našeg naroda, pravi Srbin musliman. Živeo nam muftija još 100 godina!

da

pre 8 godina

Srbin sam pravoslavac (kazem namerno to jer poznajem mnogo muslimana koji se izjasnjavaju kao srbi muslimanske veroispovesti) i moram da kazem da je ovaj covek bar iz njegovih izjava izuzetno iteligentan i pametan, pre svega ima tu neku smirenost i duhovnost u govoru...

Antigona

pre 8 godina

Pa ne, Jusufspahiću, nije smisleno da dužnost ambasadora obavlja muftija, hodža ili bilo kakav predstavnik bilo koje religije. Jer, znate, u normalnom svetu proces odvajanja religije od države nastupio je još pre dosta godina, od Francuske građanske revolucije.

kukulelekojikonji

pre 8 godina

Svaka cast muftiji,retkost je takvo razmisljanje danas.Nadam se da cemo se svi pribliziti Bogu,a samim tim i miru i na taj nacin pripremati za sebe i bliznje put ka Carstvu Nebeskom..Jer samo tolerancija i medjusobno postovanje uz postojanost i zdravu posvecenost svojoj religiji su nacin prevazilazenja nametnutih nam problema

Konstantin

pre 8 godina

Pa šta su na kraju bili, socijalisti ili komunisti? Komunizam jeste po definicji ateistički, socijalizam ne. I ne vidim nikakavu vezu između propagiranja skromnosti, skrušenosti, pokajanja s jedne i komunizma s druge strane. Krajnje povšrno gledanje.

Henk mudi

pre 8 godina

Politika je od "tu bi pulajt" hahah....jaooo ...evo da ti objasnim muftija: Politika potice od grcke reci i znaci "umetnost laganja".

poz

pre 8 godina

isus i muhamed nisi bili predstavljeni kao komunisti u knjigama
Ono sto povezuje ta dva lika se moze razumeti u onome sto dolazi posle ta dva lika, oni najavljuju isto, to je 'drugi dolazak hrista' i lik imama mahdija, tu se spajaju hriscanstvo i islam u pravdu, pravicnost, jednakost, blagost medju ljudima kao jedini moguci put coveka.
Islam i hriscanstvo se dopunjuju i objasnjavaju uvodeci coveka u "novu tvar" otkrivaju mu istinu i pravi put.
Takodje razotkrivaju one najgore od ljudskog roda koji su sakrili znanje i istinu od ljudi i tako od njih nacinili robove.

poz

pre 8 godina

zakon jednoga i sile je takav da on pomaze coveku da bude sila, da bude on a on jeste ljubav, on je ceo i savrsen. Covek pati jer se opire da bude JEDAN da bude ceo, a zakoni jednoga mu "govore" jezikom koji covek odbacuje da slusa.
Mocne vladarske porodice znaju to pa su okrenule coveka u suprotnom smeru od onoga koji vodi coveka do njegove "celovitosti".
Kada bi ljudi saznali preveru i tajnu koju su sakrili ti mocnici od njih raskidali bi ih zive.
Ljudi ne znaju da te mocne porodice okoristavaju kroz njihovu patnju da navode ljude da namerno grese.
To su zveri

Vojvodina

pre 8 godina

Klasicna demagogija. Samo je ponovio ono sto vecina naroda misli, koliko god bilo pogresno. Potenciranje teorija zavere, deluzivna rusofilija itd. A osim toga, Isus i Muhamed su mozda bili socijalisti, ali komunisti nikako.

Stefanopulos

pre 8 godina

Više cenim ovog coveka od našeg patrijarha Irineja. Sve na mestu, sve savršeno, pravi ambasador našeg naroda, pravi Srbin musliman. Živeo nam muftija još 100 godina!

bogoljub

pre 8 godina

Veliki čovek, veliki sin velikog oca.

Veliki bogoljub, rodoljub, veliki Srbin i veliki musliman.

Dubok naklon, muftija, alejkum selam i predstavi svoju zemlju onakav kakav jesi, na ponos svog oca i nas tvojih sunarodnika kojima je čast da te imamo.

protestant

pre 8 godina

Ja mogu samo reci da upravo ovakvi ljudi ovakvi muslimani u nasoj miloj Srbiji mogu da me umire i privuku da razmisljam o islamu i o njegovoj vezi sa Srbijom na jedan miran spokojan nacin pun raumevanja i spokojnosti. Muftija zelim vam svu srecu ovoga sveta.

iskustvo uci

pre 8 godina

Ja sam davno ostavljao komentar da je sudeci po delima Isus prvi i pravi komunista. Zato je razapet. Za Muhameda se izvinjavam ali nisam upucen.

da

pre 8 godina

Srbin sam pravoslavac (kazem namerno to jer poznajem mnogo muslimana koji se izjasnjavaju kao srbi muslimanske veroispovesti) i moram da kazem da je ovaj covek bar iz njegovih izjava izuzetno iteligentan i pametan, pre svega ima tu neku smirenost i duhovnost u govoru...

Pravoslavni hrišćanin

pre 8 godina

Uvek je uživanje slušati ovog mudrog i iskreno pobožnog čoveka, veliko prijatelja Srba, čoveka koji poštuje zemlju u kojoj živi, kao i sve njene građane bez obzira koje vere bili.

Ivan Novković

pre 8 godina

Gospodin Jusufspahić je odličan filozof. Kako god on živeo privatno, a postoje razne priče, njegova propoved je na mestu. Ima veliki respekt od mene kao pravoslavca.

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

Ajde nebeski narode komentariši. Hejtuj, kritikuj, iznosi teorije zavere i bogato znanje o veri i istoriji.
(Liman, 05. januar 2016 16:33)

Ja sam pravoslavac i vernik SPC. Nisam tradicionalista koji ide na Vaskrs, Božić i svoju slavu u crkvu, već stalno. Skoro svakodnevno i trudim se da zivim onako kako to Gospod od nas zahteva. Muhamed Jusufspahić je izuzetan čovek i vernik. On je po meni, za naše muslimane neko kao što je za nas srbe bio patrijarh Pavle i takve ljude treba da slušamo svi! I srbi i muslimani! Verom manipulišu nevernici kod neukih ljudi. Ovde isti ljudi, koji kada spomenete muslimane, pljuvaće po njima i njohovoj veri, a veličati našu pravoslavnu crkvu. Kada se objavi tekst o našoj crkvi, ti isti će pljuvati po crkvi i popovima. Takvi, ni sami sebi ne valjaju..

Moravsky

pre 8 godina

Zašto ste nam uvaženog muftiju,našeg beograđanina..uzeli od nas?!

Zašto neko drugi nije poslat kao ambasador u Saudi Arabiju?

Ja kao hrišćanin..odgovorno tvrdim..da su svi ljudi ovog sveta kao naš muftija ovaj svet bi bio mnogo,mnogo,premnogo lepše mesto za življenje..puno osmeha,radosti,razumevanja,jednostavnosti..jednom rečju Ljubavi!

P.s.Uvaženi muftijo..molim vas..vratite nam se u Beograd!!..Molim vas da ne ide te u Saudi Arabiju..ovde ste nam više potrebniji nego tamo! verujem da se velika većina slaže sa mojom tvrdnjom..!

miro split

pre 8 godina

Isus,Muhamed,Lenjin,Tito i ja!Legendarna prva petorka komunizma.Koja smo mi bili ekipa.
Eto još se jedino ja aktivno bavin sportom.

Surovi

pre 8 godina

Puno puta sam slusao Jusufspahica i prilicno uzivao u njegovim recima.
Kako nisam musliman,cak ni vernik bilo koje od konfesija,tesko da bih zbog bilo cijih reci to i postao,ali ovog lika postujem pre svega zato sto govori ispravno,zato sto je veliki patriota i generalno veliki covek.
Kada gledam Jusufspahica,ja ne vidim muslimana,vec vidim coveka i veoma mi je zao sto to veoma retko vidim medju nasim popovima,koji su ogrezli u kriminal.Normalno ne znaci da su i drugi muslimanski velikodostojnici ispravni i bolji od ovih nasih,vec da je ovaj covek neko na koga se treba ugledati i biti ponosan sto je gradjanin nase zemlje.
Ono cemu se najvise divim to je odmerenost u izjavama,pomirljivost i prihvatanje zajednicke istorije,poznavanje istorije religija i to sto je veoma inteligentan i obrazovan covek.
Sto se tice izjave o Isusu i Muhamedu da su bili komunisti,ona je sasvim na mestu,jer su delili slicne vrednosti kao i komunisticki pokret,koji nazalost nije uspeo zbog toga sto ljudi jos uvek nisu na tom nivou svesti na kome bi on mogao da funkcionise bez prisile,kao sto ni religije ne mogu da fukncionisu bez prisile.
Ljudi grese ako misle da imaju mogucnost izbora!
Sve pocinje sa rodjenjem,detinstvom i kasnijim zivotom u odredjenoj sredini u kojoj vladaju odredjene vrednosti,koje prihvatamo ili bivamo odbacivani od drustva.Izbor ne postoji,osim u u slucajevima kada iz te sredine odemo....

Предраг Стојановић

pre 8 godina

Срећан пут поштованом муфтији желим и нека достојанствено представља,нашу државу и грађане. Хвала. Аферим...

sir Oliver

pre 8 godina

Komunizam kakav je bio nikad nije bio pravi komunizam osim u kibucima u Izraelu. Sve ostalo je bilo otimačina jačih nad slabijima i usput neverovatno ispiranje mozgova sa likom i delima pojedinih ljudi.

Antibot

pre 8 godina

Ovom coveku svaka cast! Pravoslavac sam i postujem sve druge vere,tako i svi ostali treba da razmisljaju. Voleo bi da vise ovaj covek bude u javnosti i zblizava nase vere,kao i da neko od nasih poglavara cesce istupa u javnost sa ovakvim misljenjem. Samo zajedno udruzeni mozemo da podignemo ovu zemlju na noge,da se ne delimo vise po rasi,religiji,dubini dzepa i svemu ostalom.

buki

pre 8 godina

Odavno nesto pametnije i odmjerenije nisam procitao. Na stranu je li neko ateista ili vjernik sa ovim se mora sloziti svaki razuman covjek. Ovaj covjek bar poziva na mir, istice dobre primjere vjerske medjutolerancije za razliku od nekih nasih u SPC. I impresivna je njegova tvrdnja o vezi izmedju kapitalizma, socijalizma i religije.
Svaka cast na izjavi!

objektivan

pre 8 godina

Ljidi ubijaji jedni druge zbog različite vere... Pritom ni jedan ni drugi nikada nisu niti poznaju ikoga ko je svog Boga video. Da zlo bude veće bi jedan Bog nikada nije "rekao" ubi onoga ko u mene ne veruje... Sta ti je marketing

neko

pre 8 godina

Muftija Jusufspahic je jedan od najmudrijih ljudi u srbiji, uzivam dok citam njegove izjave,samo njegove izjave trebaju pazljivo da se citaju, jer nepazljivo citanje moze da dovede do pogresnog tumacenja. Ja kao hriscanin stvarno postujem ovog coveka i ne mogu da verujem da muslimani iz Pazara i ostalih gradova u Raski se dele izmedju Zukorlicevih i Jusufspahicevih postovalaca.

ja

pre 8 godina

Potpuno tačno. Izvorna religija nema ništa sa današnjom religijom i mnogo je bliža komunizmu nego kapitalizmu. Sam Isus se borio za jednakost ljudi a ne za podelu na bogate i siromašne i vladavinu bogatih. Prosto mi je neverovatno da neki istinski vernik može da bude antikomunista i pobornik kapitalističkog društvenog uređenja. Komunizam je najhumanije društveno uređenje, a to što su pojedini komunistički lideri imali krvave ruke ne znači da je ceo komunistički poredak loš.

NIKITA je zakon!

pre 8 godina

Koliko mi je muka od ovoga svega vise... Pa AMAN ZAMAN, NECU DA SE UGLEDAM NI NA KOGA! Necu nikoga za uzor! Vazda svi nesto pricaju da mi ovde treba da ucimo nesto, od Svedjana, Finaca, Turaka, Nemaca... Sad jos da mi Rusi budu uzor? E necu uzor nijedan i tacka.

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

P.s.Uvaženi muftijo..molim vas..vratite nam se u Beograd!!..Molim vas da ne ide te u Saudi Arabiju..ovde ste nam više potrebniji nego tamo! verujem da se velika većina slaže sa mojom tvrdnjom..!
(Moravsky, 05. januar 2016 15:52)

Niko iz Srbije ne može bolje da predstavi Srbiju u S.Arabiji od njega, a on je zaslužio da bude tamo gde je najveće muslimansko svetilište.

Vladislav

pre 8 godina

100% je u pravu. Ko je čitao Bibliju zna da je prva komunistička zajednica napravljena baš u vreme apostola, samo što je Sveti Petar na vreme shvatio da ljudska svest još uvek nije na tom nivou. Na žalost bio je u pravu i do danas se ništa nije promenilo.

Musliman

pre 8 godina

Muhamed i Isus su bili Božiji Poslanici, niti komunisti niti kapitalisti. Vjerovanje u Boga i u buduci svijet bilo je svrh njihove misije, dok komunisti i kapitalisti su cisti materialisti. komunisti nazivaju vjeru "opijum za mase", tako da izjava ovog jadnika koji ste vi stavili kao naslov nema uopste veze sa realnost Poslanikove Misije, da Boži mir i blagoslov bud nad njima.

Dusan Petrov

pre 8 godina

Moj diplomski rad je glasio: Isus Hristus kAo prvi komunista i moralen vrednosti koje je postavio u hrišćanstvu.
Religija propagira jednakost ali na onom svetu, dok komunisti to propagiraju na ovom!
Komunisti nisu nikada imali negativno mišljenje na religiju kao takvu ali su protiv dogmi!

Islam je otišao korak dalje od hrišćanstva i zatražio Džihad to jest borbu na svim poljima kako protiv neznanja tako i protiv ugnjetavsnja!
Nije svet tako jednostavan kao što ga mnogi žele predstaviti!

Objektivan

pre 8 godina

Po Bibliji, Isus je lose govorio o bogatim trgovcima, pa se moze reci da je bio blizak komunistickom shvatanju socijalne pravde. Medjutim, posle 2000 godina, svetom upravljaju bogati pojedinci, a koji se listom deklarisu kao vernici. Kako te cinjenice ne bi bile kontradiktorne, svi se oni bave i humanitarnim radom osnivajuci razne fondove. Tako su uspeli da pomire Bibliju sa surovom stvarnoscu.

Flash

pre 8 godina

Isus je bio hipik i anarho-komunista, a Muhamed bogati demagog koji je iskoristio narod da dodje na vlast i vlada dozivotno, sa mnogo zena i mnogo moci u rukama.

Bane89

pre 8 godina

Isus i Muhadem zasigurno danas ne bi bili desnicari i kleronacionalisti vec levicari, socijalisti i humanisti. Na ustrb svih zadrtih lokalpatriota ovde.

bbr

pre 8 godina

da su sve verske vodje poput ovog coveka,sadasnjeg pape ili patrijarha Pavla ljudi bi se manje zaglupljivali verom,mrznjom nego bi im vera koristila za to za sta je i izmisljena,da spaja ljude i da im kaze sta ne valja a sta valja(samo sto je izmisljena tako davno da mnoge stvari nisu iste a i naravno da ima mnogo gluposti koje ljudi shvataju bukvalno).Ljudi danas umesto da budu pametniji sve su gluplji,zatucaniji,sve vise lice na ljude iz kamenog doba,veruju i ceo svoj i zivot svoje dece podredjuju necemu za sta ne postoji ni jedan dokaz da postoji!

Mihailo Knežević 88

pre 8 godina

Ovog čoveka toliko cenim da mogu samo da kažem da bi svet bio daleko lepše mesto za život kada bi na čelu verskih zajednica ali i država bili takvi ljudi. On govori pravedno, na način da miri i toliko je u tome poučnog a da pri tome ne zvuči nadmeno. Za svako poštovanje.

Gari

pre 8 godina

Ovaj lik je zastrasujuce mudar. Kad ukrstis Zukurlica i Nikolica, dobijes ovog lika - muslimanski rusofil. Deluje kao miroljubiv lik, ali ce prvi da okrene protiv Zapada, Amerike, EU, Izraela, "jevrejske zavere" itd. Treba pazljivo pratiti ovog lika, nije uopste mutav i naivan.

Nisam iz politike

pre 8 godina

Mislim da je dobro odabran ovaj covek da nas zastupa, predstavlja u Saudijskoj Arabiji
Ima on stila i takta, a mislim da voli SRBIJU
SRETNO

Brkajlo

pre 8 godina

Iako zbog danasnjeg "mejnstrim" tumacenja religije imam sklonost da sebe svrstam u ateiste, ovaj intervju, posebno nekoliko izrecenih sustinskih istina upucuje na to da pre svega je bitno ko je ko a ne koje je grupe pripadnik. Ako vec moram, voleo bih biti pripadnik grupe dobrih ljudi kao gospodin Jusufspahic, a ne grupe fanatika, za sta god se oni deklaratorno borili. I jos jedan dokaz kako biti pobozan i biti religiozan nikako nije isto. Svaka cast!

rejnald

pre 8 godina

Od ovog coveka cete uvijek cuti nesto pametno...Nadam se da ce raditi dobre stvari za Srbiju tamo kuda ide.Steta za ovdasnje muslimane sto najmudriji i najstalozeniji od njih ide daleko...

Filip

pre 8 godina

Bla, bla, truć, truć... Ne znam zašto toliko ljudi gaji simpatije prema ovom čoveku, valjda zato što je na neki način lojalan ovoj zemlji i u poređenju sa Zukorlićem ipak pristojan čovek.

Ali, ova opšta mesta kroz čitav govor, upoređivanje ateizma sa đavoljom rabotom (?!) su malo degutantni...

tata mata

pre 8 godina

1. javno i otvoreno kaze da sava nije svetac!
2. muhammed i isus bili komunisti! ;)
3. kada prica o muftiji kurtu (sefket). ne radi se o doboju vec o tuzli.

razocaran sam od ovog koliko je polupao loncice.
taman je sazreo za da bude politicar u srbiji.

Vojvodina

pre 8 godina

Klasicna demagogija. Samo je ponovio ono sto vecina naroda misli, koliko god bilo pogresno. Potenciranje teorija zavere, deluzivna rusofilija itd. A osim toga, Isus i Muhamed su mozda bili socijalisti, ali komunisti nikako.

Luigi

pre 8 godina

jer je đavolja rabota da kapitalizmu pripišemo teizam, a komunizmu ateizam. Isus i Muhamed nisu bili kapitalisti nego komunisti, socijalisti, voleli su i radili za jednakost među ljudima u svakom pogledu. Istorijska je činjenica da smo zajedno prošli, i oni tamo u SSSR-u i mi ovde u Jugoslaviji, kroz taj ateizam. Nema se vise sto dodati ovaj covek je genijalac.
Ogromno akumuliranje profita u kapitalizmu unistava i samog kapitalistu jer ga pretvara u bezdusno hladno bice koje samo gomila novac. Zlatno tele je i sam Mojsije razbio...

edi

pre 8 godina

Išao tamo i predstavlja boga i kaže da su Isus i Muhamed komunisti kad budeš muftija otišao u Saudijska Arabiju javi se verskoj policiji sa svojim izjavama ,da li ovo novinar lupeta ili muftija pijan ovo izjavljuje.

Slob a in Haga

pre 8 godina

Kakve gluposti. To je Toma-diploma smislio da posalje ovakvog za ambasadora. Umesto nekog obrazovanog ko zaista moze da privuce investicije mi saljemo coveka koji drobi religiju.

Neka vam je sa srecom.

Питам само

pre 8 godina

У ком се то делу Јеванђеља Христос залаже за "диктатуру пролетаријата" или државу која ће свима једнако све расподелити према потребама?
Знамо да Мухамед јесте и политички лидер, војсковођа, трговац, судија итд. осим што га Муслимани сматрају за пророка, тако да се то све више на њега може да се односи.

Goran

pre 8 godina

Brate mili, rec "politika" nije of engleskog "polite" (ljubazan), nego od grckog "polis" (grad). Na kom si bio fakultetu? Verovatno na istom kao i nas preCednik.

Black hawk down

pre 8 godina

Tumacenje religije na ispravan nacin pomaze coveku da zivi zdravo i lakse prevazilazi nedace u zivotu. Cilj svakog pojedinca je dostizanje mira u dusi i harmonije sa prirodom.

THC

pre 8 godina

Prvo hodza laz je da je u SFRJ bio komunizam,drugo ja se ne sjecam da je milicija odvela nekog u zatvor iz dzamije ili crkve a da nisu radili protiv drzave!

Bruka

pre 8 godina

Ovaj nema blage veze, da nije tužno, bilo bi smešno ...

Izraz politika dolazi od grčkih riječi polis, politeia, poliktike i tako dalje, a ne od "tu bi polajt" :)))) Bolje mu je da ode u stendap komičare!

Vuk Mujović

pre 8 godina

Izbor ovog čoveka za ambasadora je jedan od retko pametnih poteza ovog režima. Svestan sam da dosta ljudi ne voli Jusufspahića, što jer je Musliman, što jer je Beograđanin, ali iz onoga šta sam ja video mogu samo da pohvalim njegovo zalaganje za istinu i za interese Srbije. Mada sam ateista i ove priče o bogu su mi smešne, znam da u Saudi Arabiji neće biti smešne već delotvorne, a ipak interes države treba da nam bude preči od navijanja za omiljenu fikciju.

digitalna tvrdjava

pre 8 godina

Isus i Muhamed su 2 najbolja proizvoda ikada proizvedena na svetu. Koliko sama para je Crkva uzela na tim proizvodima, ne zna im se broj... I koliko ce jos uzimati... Vernici koji koriste i veruju u ove proizvode ce naravno da negoduju ovu konstataciju, ali... Nije vama mozak samo time opran, sta da se radi... Nauka ce vec jednom ove tvrdnje dokazati... Nicija nije gorela vecno...

Goran

pre 8 godina

Ja sam Pravoslavac,da razjasnimo neke stvari.Ne stavljamo mi ni jednog Sveca ispred BOGA,mi slavimo jednoga Boga Tvorca neba i zemlje i svega vidljivog i nevidljivog.Sveca zamolimo da moli Boga za nas,kao kad bi neko posao u Crkvu a ja nemogu iz nekog razloga pa ga zamolim da zapali svecu za moje zdravlje.Ikone postujemo ne obozavamo,sve sto je sveto postujemo samo Zivoga Boga obozavamo,ikone ljubimo jer Volimo Boga,npr:Nisi video svoju majku, ili oca dugo a volis ih,pa dodje li ti nekad da uzmes njihovu sliku i poljubis.Ljudi pogotovo sektasi koji misle da sluze Bogu svasta pricaju i obmanjuju maloverne koji nisu dovoljno jaki duhovno.Kratko i jasno.Svece,ikone,casni Krst itd postujemo,samo Boga obozavamo njemu sluzimo,njemu se klanjamo i nikom drugom.Slava Bogu.

Antigona

pre 8 godina

Pa ne, Jusufspahiću, nije smisleno da dužnost ambasadora obavlja muftija, hodža ili bilo kakav predstavnik bilo koje religije. Jer, znate, u normalnom svetu proces odvajanja religije od države nastupio je još pre dosta godina, od Francuske građanske revolucije.

Igor

pre 8 godina

Ovom neko treba da objasni da je ambasador Srbije u SA, a ne ambasador muslimana iz Srbije.

Takodje ambasador ima politicku funkciju, ne religijsku, tako da ne bi bilo na odmet da malo oladi s bogom i bajkama dok nas tamo bude predstavljao.

Henk mudi

pre 8 godina

Politika je od "tu bi pulajt" hahah....jaooo ...evo da ti objasnim muftija: Politika potice od grcke reci i znaci "umetnost laganja".

Petar

pre 8 godina

Jednostavan, pametan čovek. Istina je uvek jednostavna i što je veća to je jednostavnija. Paradoksalno, što je jednostavnija i neskrivana, to je teže uočiti, još teže shvatiti, a najteže prihvatiti i po njoj živeti...

marenjak

pre 8 godina

Slazem se sa velikim delom onoga sto veli ovaj covek medjutim on je samo svetla kap u crnom moru neljudi koji pripadaju nekim verskim zajednicama. Iskustvo nas uci koliko su mocni oni koji su u religijskim institucijama. Vesti su manipulatori i najpreci im je sopstveni interes. Posebno se to odnosi na one u vrhu takvih institucija. Oni nisu ni kapitalisti ni komunisti, oni su zlo.

Zoran

pre 8 godina

Srecno u Vasoj diplomatskoj misiji g. Jusufspahicu! Pametan i mudar covek koji ce nasu zemlju sigurno predstavljati na najbolji moguci nacin u tom delu sveta.

Salebre

pre 8 godina

Ovaj mi lici kao pravi vernik,kada god o njemu citam.
Veru u Boga bez nacionalizam...opet kao ono sto i jeste:srbin i pravi muslim!!!
Pozdrav od mene za njega

Фрушкогорац

pre 8 godina

Скандалозна одлука да поставе Јусуфспахића као амбасадора! Овај наслов нећу ни коментарисати. Дакле, катастрофална држава показује све веће знаке самоуништавања.

seljadin

pre 8 godina

Posto sam jedno vreme ziveo u Pittsburgu, postojala je jedna nasa stara zajednica iseljenika, to su ljudi koji su rodjeni 20tih godina proslog veka, u USA potomci tamosnjih rudara i radnika u zelezari, redovno su isli u crkvu.

Pop je dosao iz BiH iz RS, (pre par decenija) i svi su ogovarali popa kako dok je bio rat 90tih je slao novac svojoj braci u stari kraj, obicno bi takve ljude proglasavali komunistom i gledali da ga se otarase.
Ne mozete zamisliti kolika je razlika u mentalitetu, i zato je jedno vreme bilo pokusaja da se otcepe, da to bude americka crkva, i da ne finansiraju nista u starom kraju odakle su jos njihovi ocevi, dedovi dosli...

Барон, али црвени

pre 8 godina

"Isus i Muhamed su bili komunisti"
Beograđanin, muftija, sada i diplomata Muhamed Jusufspahić, pred odlazak u Saudijsku Arabiju, govori za Sputnjik

Дакле "хаџија" је опасно угрозио репутацију вулина, дрецуна, ђурића, и тако даље демагога и разних минхаузена, који ће након ове "премудре" беседе за штампу узјахати ђуле испаљено из чувеног "трешњевог топа" и на њему одјахати пут С.А., одакле ће га експресно наглавачке и са ногом у туру експедитовати натраг у отаџбину лимбургију, у којој УДБА штанцује овакве ликове у таквим количинама да грађанство, а и сама УДБа нису у стању да их конзумирају довољно и адекватно.

stefan

pre 8 godina

Nisu. Isus kaze: ,,Dajte dakle caru carevo a Bogu Božije".
– Evanđelje po Mateju, 22:15-22
Posto znamo da je tada u Rimu vladao robovlasnicki sistem a ne neki proklamovani komunizam, Isus nije bio komunista. Eventualno bi svi, po njemu, mogli biti jednaki, ali pred Bogom, naravno, posle ovog jedinog zivota.
A sto se tice Muhameda, covek je bio vladar Meke, primenjujuci iste metode vladanja kao mnogi pre i posle njega. Takodje, ni traga od komunizma.

Molim da mi se objavi komentar.

dragan

pre 8 godina

ovakvog coveka koji poziva na miran suzivot i covekoljublje mi saljemo sto dalje odavde da ima sto manji uticaj na nase gradjane islamske veroispovesti. a na njegovo mesto dolazi Zukorlic cije ideje i ciji recnik je vise nepotrebno i komentarisati

kukulelekojikonji

pre 8 godina

Svaka cast muftiji,retkost je takvo razmisljanje danas.Nadam se da cemo se svi pribliziti Bogu,a samim tim i miru i na taj nacin pripremati za sebe i bliznje put ka Carstvu Nebeskom..Jer samo tolerancija i medjusobno postovanje uz postojanost i zdravu posvecenost svojoj religiji su nacin prevazilazenja nametnutih nam problema

petar

pre 8 godina

Nije Hristos radio za jednakost među ljudima, nego za jedno u Hristu. Da svi ljudi budu jedno u Hristu. Zato je i osnovao crkvu u kojoj je On glava, a mi svi koji smo kršteni, telo. Bog je postao čovek, da bi mi postali bogovi (po blagodati).

poz

pre 8 godina

isus i muhamed nisi bili predstavljeni kao komunisti u knjigama
Ono sto povezuje ta dva lika se moze razumeti u onome sto dolazi posle ta dva lika, oni najavljuju isto, to je 'drugi dolazak hrista' i lik imama mahdija, tu se spajaju hriscanstvo i islam u pravdu, pravicnost, jednakost, blagost medju ljudima kao jedini moguci put coveka.
Islam i hriscanstvo se dopunjuju i objasnjavaju uvodeci coveka u "novu tvar" otkrivaju mu istinu i pravi put.
Takodje razotkrivaju one najgore od ljudskog roda koji su sakrili znanje i istinu od ljudi i tako od njih nacinili robove.

Никола

pre 8 godina

Како овај може да упоређује ненасилност и насиље? Чак ни кроз идеологију.

perkele

pre 8 godina

ima smisla, ovo za Isusa i Muhameda, taj deo izjave je ispravan, samo sto je Veber direktno povezao posotjanje protestantizma sa zacetkom modernog kapitalizma, a Marks je uvideo isto, samo sa aspekta indoktrinacije, tj. cuvene fraze "opijum za mase"

Smile

pre 8 godina

Ako bi mogli gledati na Sina Božijeg kroz spektar političkih ideja, onda je hrišćanstvu bliži socijalizam. Status "izabranog" jevrejskog naroda prenet je na hrišćane, tako da, pogrešno interpretiran kao nacionalizam, od strane Jevreja, biva zamenjen hrišćanskim kosmopolitizmom ("U Bogu nema ni Jevreja ni Jelina"...). Etatizam je izražen u preporuci: "Podaj caru carevo, a Bogu božije", itd. U principu, demokratija je dobila baš u samom hrišćanstvu, kao religiji ljubavi, pun smisao! Što se tiče proroka Muhameda, vidimo da su se, pored toga što su neke njegove ideje možda bliske komunizmu, ipak, u rukama sledbenika, kao i kod Jevreja, pretvorile u ekstremno-nacionalističke ili(i) religiozno-fanatične!

poz

pre 8 godina

zakon jednoga i sile je takav da on pomaze coveku da bude sila, da bude on a on jeste ljubav, on je ceo i savrsen. Covek pati jer se opire da bude JEDAN da bude ceo, a zakoni jednoga mu "govore" jezikom koji covek odbacuje da slusa.
Mocne vladarske porodice znaju to pa su okrenule coveka u suprotnom smeru od onoga koji vodi coveka do njegove "celovitosti".
Kada bi ljudi saznali preveru i tajnu koju su sakrili ti mocnici od njih raskidali bi ih zive.
Ljudi ne znaju da te mocne porodice okoristavaju kroz njihovu patnju da navode ljude da namerno grese.
To su zveri

Konstantin

pre 8 godina

Pa šta su na kraju bili, socijalisti ili komunisti? Komunizam jeste po definicji ateistički, socijalizam ne. I ne vidim nikakavu vezu između propagiranja skromnosti, skrušenosti, pokajanja s jedne i komunizma s druge strane. Krajnje povšrno gledanje.

Lovac Luka

pre 8 godina

To tvrde i svjedoci koji su vidjeli Isusa sa crvenom petokrakom na čelu a Muhameda sa srpom u lijevoj i čekićem u desnoj ruci.

Flash

pre 8 godina

Isus je bio hipik i anarho-komunista, a Muhamed bogati demagog koji je iskoristio narod da dodje na vlast i vlada dozivotno, sa mnogo zena i mnogo moci u rukama.

Slob a in Haga

pre 8 godina

Kakve gluposti. To je Toma-diploma smislio da posalje ovakvog za ambasadora. Umesto nekog obrazovanog ko zaista moze da privuce investicije mi saljemo coveka koji drobi religiju.

Neka vam je sa srecom.

Vojvodina

pre 8 godina

Klasicna demagogija. Samo je ponovio ono sto vecina naroda misli, koliko god bilo pogresno. Potenciranje teorija zavere, deluzivna rusofilija itd. A osim toga, Isus i Muhamed su mozda bili socijalisti, ali komunisti nikako.

Musliman

pre 8 godina

Muhamed i Isus su bili Božiji Poslanici, niti komunisti niti kapitalisti. Vjerovanje u Boga i u buduci svijet bilo je svrh njihove misije, dok komunisti i kapitalisti su cisti materialisti. komunisti nazivaju vjeru "opijum za mase", tako da izjava ovog jadnika koji ste vi stavili kao naslov nema uopste veze sa realnost Poslanikove Misije, da Boži mir i blagoslov bud nad njima.

NIKITA je zakon!

pre 8 godina

Koliko mi je muka od ovoga svega vise... Pa AMAN ZAMAN, NECU DA SE UGLEDAM NI NA KOGA! Necu nikoga za uzor! Vazda svi nesto pricaju da mi ovde treba da ucimo nesto, od Svedjana, Finaca, Turaka, Nemaca... Sad jos da mi Rusi budu uzor? E necu uzor nijedan i tacka.

Питам само

pre 8 godina

У ком се то делу Јеванђеља Христос залаже за "диктатуру пролетаријата" или државу која ће свима једнако све расподелити према потребама?
Знамо да Мухамед јесте и политички лидер, војсковођа, трговац, судија итд. осим што га Муслимани сматрају за пророка, тако да се то све више на њега може да се односи.

Stefanopulos

pre 8 godina

Više cenim ovog coveka od našeg patrijarha Irineja. Sve na mestu, sve savršeno, pravi ambasador našeg naroda, pravi Srbin musliman. Živeo nam muftija još 100 godina!

Igor

pre 8 godina

Ovom neko treba da objasni da je ambasador Srbije u SA, a ne ambasador muslimana iz Srbije.

Takodje ambasador ima politicku funkciju, ne religijsku, tako da ne bi bilo na odmet da malo oladi s bogom i bajkama dok nas tamo bude predstavljao.

Фрушкогорац

pre 8 godina

Скандалозна одлука да поставе Јусуфспахића као амбасадора! Овај наслов нећу ни коментарисати. Дакле, катастрофална држава показује све веће знаке самоуништавања.

tata mata

pre 8 godina

1. javno i otvoreno kaze da sava nije svetac!
2. muhammed i isus bili komunisti! ;)
3. kada prica o muftiji kurtu (sefket). ne radi se o doboju vec o tuzli.

razocaran sam od ovog koliko je polupao loncice.
taman je sazreo za da bude politicar u srbiji.

petar

pre 8 godina

Nije Hristos radio za jednakost među ljudima, nego za jedno u Hristu. Da svi ljudi budu jedno u Hristu. Zato je i osnovao crkvu u kojoj je On glava, a mi svi koji smo kršteni, telo. Bog je postao čovek, da bi mi postali bogovi (po blagodati).

Никола

pre 8 godina

Како овај може да упоређује ненасилност и насиље? Чак ни кроз идеологију.

protestant

pre 8 godina

Ja mogu samo reci da upravo ovakvi ljudi ovakvi muslimani u nasoj miloj Srbiji mogu da me umire i privuku da razmisljam o islamu i o njegovoj vezi sa Srbijom na jedan miran spokojan nacin pun raumevanja i spokojnosti. Muftija zelim vam svu srecu ovoga sveta.

edi

pre 8 godina

Išao tamo i predstavlja boga i kaže da su Isus i Muhamed komunisti kad budeš muftija otišao u Saudijska Arabiju javi se verskoj policiji sa svojim izjavama ,da li ovo novinar lupeta ili muftija pijan ovo izjavljuje.

Ivan Novković

pre 8 godina

Gospodin Jusufspahić je odličan filozof. Kako god on živeo privatno, a postoje razne priče, njegova propoved je na mestu. Ima veliki respekt od mene kao pravoslavca.

stefan

pre 8 godina

Nisu. Isus kaze: ,,Dajte dakle caru carevo a Bogu Božije".
– Evanđelje po Mateju, 22:15-22
Posto znamo da je tada u Rimu vladao robovlasnicki sistem a ne neki proklamovani komunizam, Isus nije bio komunista. Eventualno bi svi, po njemu, mogli biti jednaki, ali pred Bogom, naravno, posle ovog jedinog zivota.
A sto se tice Muhameda, covek je bio vladar Meke, primenjujuci iste metode vladanja kao mnogi pre i posle njega. Takodje, ni traga od komunizma.

Molim da mi se objavi komentar.

Барон, али црвени

pre 8 godina

"Isus i Muhamed su bili komunisti"
Beograđanin, muftija, sada i diplomata Muhamed Jusufspahić, pred odlazak u Saudijsku Arabiju, govori za Sputnjik

Дакле "хаџија" је опасно угрозио репутацију вулина, дрецуна, ђурића, и тако даље демагога и разних минхаузена, који ће након ове "премудре" беседе за штампу узјахати ђуле испаљено из чувеног "трешњевог топа" и на њему одјахати пут С.А., одакле ће га експресно наглавачке и са ногом у туру експедитовати натраг у отаџбину лимбургију, у којој УДБА штанцује овакве ликове у таквим количинама да грађанство, а и сама УДБа нису у стању да их конзумирају довољно и адекватно.

Dusan Petrov

pre 8 godina

Moj diplomski rad je glasio: Isus Hristus kAo prvi komunista i moralen vrednosti koje je postavio u hrišćanstvu.
Religija propagira jednakost ali na onom svetu, dok komunisti to propagiraju na ovom!
Komunisti nisu nikada imali negativno mišljenje na religiju kao takvu ali su protiv dogmi!

Islam je otišao korak dalje od hrišćanstva i zatražio Džihad to jest borbu na svim poljima kako protiv neznanja tako i protiv ugnjetavsnja!
Nije svet tako jednostavan kao što ga mnogi žele predstaviti!

Moravsky

pre 8 godina

Zašto ste nam uvaženog muftiju,našeg beograđanina..uzeli od nas?!

Zašto neko drugi nije poslat kao ambasador u Saudi Arabiju?

Ja kao hrišćanin..odgovorno tvrdim..da su svi ljudi ovog sveta kao naš muftija ovaj svet bi bio mnogo,mnogo,premnogo lepše mesto za življenje..puno osmeha,radosti,razumevanja,jednostavnosti..jednom rečju Ljubavi!

P.s.Uvaženi muftijo..molim vas..vratite nam se u Beograd!!..Molim vas da ne ide te u Saudi Arabiju..ovde ste nam više potrebniji nego tamo! verujem da se velika većina slaže sa mojom tvrdnjom..!

Henk mudi

pre 8 godina

Politika je od "tu bi pulajt" hahah....jaooo ...evo da ti objasnim muftija: Politika potice od grcke reci i znaci "umetnost laganja".

da

pre 8 godina

Srbin sam pravoslavac (kazem namerno to jer poznajem mnogo muslimana koji se izjasnjavaju kao srbi muslimanske veroispovesti) i moram da kazem da je ovaj covek bar iz njegovih izjava izuzetno iteligentan i pametan, pre svega ima tu neku smirenost i duhovnost u govoru...

Filip

pre 8 godina

Bla, bla, truć, truć... Ne znam zašto toliko ljudi gaji simpatije prema ovom čoveku, valjda zato što je na neki način lojalan ovoj zemlji i u poređenju sa Zukorlićem ipak pristojan čovek.

Ali, ova opšta mesta kroz čitav govor, upoređivanje ateizma sa đavoljom rabotom (?!) su malo degutantni...

Antigona

pre 8 godina

Pa ne, Jusufspahiću, nije smisleno da dužnost ambasadora obavlja muftija, hodža ili bilo kakav predstavnik bilo koje religije. Jer, znate, u normalnom svetu proces odvajanja religije od države nastupio je još pre dosta godina, od Francuske građanske revolucije.

bogoljub

pre 8 godina

Veliki čovek, veliki sin velikog oca.

Veliki bogoljub, rodoljub, veliki Srbin i veliki musliman.

Dubok naklon, muftija, alejkum selam i predstavi svoju zemlju onakav kakav jesi, na ponos svog oca i nas tvojih sunarodnika kojima je čast da te imamo.

Konstantin

pre 8 godina

Pa šta su na kraju bili, socijalisti ili komunisti? Komunizam jeste po definicji ateistički, socijalizam ne. I ne vidim nikakavu vezu između propagiranja skromnosti, skrušenosti, pokajanja s jedne i komunizma s druge strane. Krajnje povšrno gledanje.

Goran

pre 8 godina

Ja sam Pravoslavac,da razjasnimo neke stvari.Ne stavljamo mi ni jednog Sveca ispred BOGA,mi slavimo jednoga Boga Tvorca neba i zemlje i svega vidljivog i nevidljivog.Sveca zamolimo da moli Boga za nas,kao kad bi neko posao u Crkvu a ja nemogu iz nekog razloga pa ga zamolim da zapali svecu za moje zdravlje.Ikone postujemo ne obozavamo,sve sto je sveto postujemo samo Zivoga Boga obozavamo,ikone ljubimo jer Volimo Boga,npr:Nisi video svoju majku, ili oca dugo a volis ih,pa dodje li ti nekad da uzmes njihovu sliku i poljubis.Ljudi pogotovo sektasi koji misle da sluze Bogu svasta pricaju i obmanjuju maloverne koji nisu dovoljno jaki duhovno.Kratko i jasno.Svece,ikone,casni Krst itd postujemo,samo Boga obozavamo njemu sluzimo,njemu se klanjamo i nikom drugom.Slava Bogu.

Surovi

pre 8 godina

Puno puta sam slusao Jusufspahica i prilicno uzivao u njegovim recima.
Kako nisam musliman,cak ni vernik bilo koje od konfesija,tesko da bih zbog bilo cijih reci to i postao,ali ovog lika postujem pre svega zato sto govori ispravno,zato sto je veliki patriota i generalno veliki covek.
Kada gledam Jusufspahica,ja ne vidim muslimana,vec vidim coveka i veoma mi je zao sto to veoma retko vidim medju nasim popovima,koji su ogrezli u kriminal.Normalno ne znaci da su i drugi muslimanski velikodostojnici ispravni i bolji od ovih nasih,vec da je ovaj covek neko na koga se treba ugledati i biti ponosan sto je gradjanin nase zemlje.
Ono cemu se najvise divim to je odmerenost u izjavama,pomirljivost i prihvatanje zajednicke istorije,poznavanje istorije religija i to sto je veoma inteligentan i obrazovan covek.
Sto se tice izjave o Isusu i Muhamedu da su bili komunisti,ona je sasvim na mestu,jer su delili slicne vrednosti kao i komunisticki pokret,koji nazalost nije uspeo zbog toga sto ljudi jos uvek nisu na tom nivou svesti na kome bi on mogao da funkcionise bez prisile,kao sto ni religije ne mogu da fukncionisu bez prisile.
Ljudi grese ako misle da imaju mogucnost izbora!
Sve pocinje sa rodjenjem,detinstvom i kasnijim zivotom u odredjenoj sredini u kojoj vladaju odredjene vrednosti,koje prihvatamo ili bivamo odbacivani od drustva.Izbor ne postoji,osim u u slucajevima kada iz te sredine odemo....

Pravoslavni hrišćanin

pre 8 godina

Uvek je uživanje slušati ovog mudrog i iskreno pobožnog čoveka, veliko prijatelja Srba, čoveka koji poštuje zemlju u kojoj živi, kao i sve njene građane bez obzira koje vere bili.

sir Oliver

pre 8 godina

Komunizam kakav je bio nikad nije bio pravi komunizam osim u kibucima u Izraelu. Sve ostalo je bilo otimačina jačih nad slabijima i usput neverovatno ispiranje mozgova sa likom i delima pojedinih ljudi.

digitalna tvrdjava

pre 8 godina

Isus i Muhamed su 2 najbolja proizvoda ikada proizvedena na svetu. Koliko sama para je Crkva uzela na tim proizvodima, ne zna im se broj... I koliko ce jos uzimati... Vernici koji koriste i veruju u ove proizvode ce naravno da negoduju ovu konstataciju, ali... Nije vama mozak samo time opran, sta da se radi... Nauka ce vec jednom ove tvrdnje dokazati... Nicija nije gorela vecno...

THC

pre 8 godina

Prvo hodza laz je da je u SFRJ bio komunizam,drugo ja se ne sjecam da je milicija odvela nekog u zatvor iz dzamije ili crkve a da nisu radili protiv drzave!

buki

pre 8 godina

Odavno nesto pametnije i odmjerenije nisam procitao. Na stranu je li neko ateista ili vjernik sa ovim se mora sloziti svaki razuman covjek. Ovaj covjek bar poziva na mir, istice dobre primjere vjerske medjutolerancije za razliku od nekih nasih u SPC. I impresivna je njegova tvrdnja o vezi izmedju kapitalizma, socijalizma i religije.
Svaka cast na izjavi!

Objektivan

pre 8 godina

Po Bibliji, Isus je lose govorio o bogatim trgovcima, pa se moze reci da je bio blizak komunistickom shvatanju socijalne pravde. Medjutim, posle 2000 godina, svetom upravljaju bogati pojedinci, a koji se listom deklarisu kao vernici. Kako te cinjenice ne bi bile kontradiktorne, svi se oni bave i humanitarnim radom osnivajuci razne fondove. Tako su uspeli da pomire Bibliju sa surovom stvarnoscu.

iskustvo uci

pre 8 godina

Ja sam davno ostavljao komentar da je sudeci po delima Isus prvi i pravi komunista. Zato je razapet. Za Muhameda se izvinjavam ali nisam upucen.

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

Ajde nebeski narode komentariši. Hejtuj, kritikuj, iznosi teorije zavere i bogato znanje o veri i istoriji.
(Liman, 05. januar 2016 16:33)

Ja sam pravoslavac i vernik SPC. Nisam tradicionalista koji ide na Vaskrs, Božić i svoju slavu u crkvu, već stalno. Skoro svakodnevno i trudim se da zivim onako kako to Gospod od nas zahteva. Muhamed Jusufspahić je izuzetan čovek i vernik. On je po meni, za naše muslimane neko kao što je za nas srbe bio patrijarh Pavle i takve ljude treba da slušamo svi! I srbi i muslimani! Verom manipulišu nevernici kod neukih ljudi. Ovde isti ljudi, koji kada spomenete muslimane, pljuvaće po njima i njohovoj veri, a veličati našu pravoslavnu crkvu. Kada se objavi tekst o našoj crkvi, ti isti će pljuvati po crkvi i popovima. Takvi, ni sami sebi ne valjaju..

Tata spalio Đenku

pre 8 godina

P.s.Uvaženi muftijo..molim vas..vratite nam se u Beograd!!..Molim vas da ne ide te u Saudi Arabiju..ovde ste nam više potrebniji nego tamo! verujem da se velika većina slaže sa mojom tvrdnjom..!
(Moravsky, 05. januar 2016 15:52)

Niko iz Srbije ne može bolje da predstavi Srbiju u S.Arabiji od njega, a on je zaslužio da bude tamo gde je najveće muslimansko svetilište.

Предраг Стојановић

pre 8 godina

Срећан пут поштованом муфтији желим и нека достојанствено представља,нашу државу и грађане. Хвала. Аферим...

Bruka

pre 8 godina

Ovaj nema blage veze, da nije tužno, bilo bi smešno ...

Izraz politika dolazi od grčkih riječi polis, politeia, poliktike i tako dalje, a ne od "tu bi polajt" :)))) Bolje mu je da ode u stendap komičare!

Gari

pre 8 godina

Ovaj lik je zastrasujuce mudar. Kad ukrstis Zukurlica i Nikolica, dobijes ovog lika - muslimanski rusofil. Deluje kao miroljubiv lik, ali ce prvi da okrene protiv Zapada, Amerike, EU, Izraela, "jevrejske zavere" itd. Treba pazljivo pratiti ovog lika, nije uopste mutav i naivan.

neko

pre 8 godina

Muftija Jusufspahic je jedan od najmudrijih ljudi u srbiji, uzivam dok citam njegove izjave,samo njegove izjave trebaju pazljivo da se citaju, jer nepazljivo citanje moze da dovede do pogresnog tumacenja. Ja kao hriscanin stvarno postujem ovog coveka i ne mogu da verujem da muslimani iz Pazara i ostalih gradova u Raski se dele izmedju Zukorlicevih i Jusufspahicevih postovalaca.

Zoran

pre 8 godina

Srecno u Vasoj diplomatskoj misiji g. Jusufspahicu! Pametan i mudar covek koji ce nasu zemlju sigurno predstavljati na najbolji moguci nacin u tom delu sveta.

Salebre

pre 8 godina

Ovaj mi lici kao pravi vernik,kada god o njemu citam.
Veru u Boga bez nacionalizam...opet kao ono sto i jeste:srbin i pravi muslim!!!
Pozdrav od mene za njega

Smile

pre 8 godina

Ako bi mogli gledati na Sina Božijeg kroz spektar političkih ideja, onda je hrišćanstvu bliži socijalizam. Status "izabranog" jevrejskog naroda prenet je na hrišćane, tako da, pogrešno interpretiran kao nacionalizam, od strane Jevreja, biva zamenjen hrišćanskim kosmopolitizmom ("U Bogu nema ni Jevreja ni Jelina"...). Etatizam je izražen u preporuci: "Podaj caru carevo, a Bogu božije", itd. U principu, demokratija je dobila baš u samom hrišćanstvu, kao religiji ljubavi, pun smisao! Što se tiče proroka Muhameda, vidimo da su se, pored toga što su neke njegove ideje možda bliske komunizmu, ipak, u rukama sledbenika, kao i kod Jevreja, pretvorile u ekstremno-nacionalističke ili(i) religiozno-fanatične!

Vladislav

pre 8 godina

100% je u pravu. Ko je čitao Bibliju zna da je prva komunistička zajednica napravljena baš u vreme apostola, samo što je Sveti Petar na vreme shvatio da ljudska svest još uvek nije na tom nivou. Na žalost bio je u pravu i do danas se ništa nije promenilo.

miro split

pre 8 godina

Isus,Muhamed,Lenjin,Tito i ja!Legendarna prva petorka komunizma.Koja smo mi bili ekipa.
Eto još se jedino ja aktivno bavin sportom.

perkele

pre 8 godina

ima smisla, ovo za Isusa i Muhameda, taj deo izjave je ispravan, samo sto je Veber direktno povezao posotjanje protestantizma sa zacetkom modernog kapitalizma, a Marks je uvideo isto, samo sa aspekta indoktrinacije, tj. cuvene fraze "opijum za mase"

ja

pre 8 godina

Potpuno tačno. Izvorna religija nema ništa sa današnjom religijom i mnogo je bliža komunizmu nego kapitalizmu. Sam Isus se borio za jednakost ljudi a ne za podelu na bogate i siromašne i vladavinu bogatih. Prosto mi je neverovatno da neki istinski vernik može da bude antikomunista i pobornik kapitalističkog društvenog uređenja. Komunizam je najhumanije društveno uređenje, a to što su pojedini komunistički lideri imali krvave ruke ne znači da je ceo komunistički poredak loš.

Vuk Mujović

pre 8 godina

Izbor ovog čoveka za ambasadora je jedan od retko pametnih poteza ovog režima. Svestan sam da dosta ljudi ne voli Jusufspahića, što jer je Musliman, što jer je Beograđanin, ali iz onoga šta sam ja video mogu samo da pohvalim njegovo zalaganje za istinu i za interese Srbije. Mada sam ateista i ove priče o bogu su mi smešne, znam da u Saudi Arabiji neće biti smešne već delotvorne, a ipak interes države treba da nam bude preči od navijanja za omiljenu fikciju.

Goran

pre 8 godina

Brate mili, rec "politika" nije of engleskog "polite" (ljubazan), nego od grckog "polis" (grad). Na kom si bio fakultetu? Verovatno na istom kao i nas preCednik.

objektivan

pre 8 godina

Ljidi ubijaji jedni druge zbog različite vere... Pritom ni jedan ni drugi nikada nisu niti poznaju ikoga ko je svog Boga video. Da zlo bude veće bi jedan Bog nikada nije "rekao" ubi onoga ko u mene ne veruje... Sta ti je marketing

Antibot

pre 8 godina

Ovom coveku svaka cast! Pravoslavac sam i postujem sve druge vere,tako i svi ostali treba da razmisljaju. Voleo bi da vise ovaj covek bude u javnosti i zblizava nase vere,kao i da neko od nasih poglavara cesce istupa u javnost sa ovakvim misljenjem. Samo zajedno udruzeni mozemo da podignemo ovu zemlju na noge,da se ne delimo vise po rasi,religiji,dubini dzepa i svemu ostalom.

Nisam iz politike

pre 8 godina

Mislim da je dobro odabran ovaj covek da nas zastupa, predstavlja u Saudijskoj Arabiji
Ima on stila i takta, a mislim da voli SRBIJU
SRETNO

Lovac Luka

pre 8 godina

To tvrde i svjedoci koji su vidjeli Isusa sa crvenom petokrakom na čelu a Muhameda sa srpom u lijevoj i čekićem u desnoj ruci.

poz

pre 8 godina

zakon jednoga i sile je takav da on pomaze coveku da bude sila, da bude on a on jeste ljubav, on je ceo i savrsen. Covek pati jer se opire da bude JEDAN da bude ceo, a zakoni jednoga mu "govore" jezikom koji covek odbacuje da slusa.
Mocne vladarske porodice znaju to pa su okrenule coveka u suprotnom smeru od onoga koji vodi coveka do njegove "celovitosti".
Kada bi ljudi saznali preveru i tajnu koju su sakrili ti mocnici od njih raskidali bi ih zive.
Ljudi ne znaju da te mocne porodice okoristavaju kroz njihovu patnju da navode ljude da namerno grese.
To su zveri

Petar

pre 8 godina

Jednostavan, pametan čovek. Istina je uvek jednostavna i što je veća to je jednostavnija. Paradoksalno, što je jednostavnija i neskrivana, to je teže uočiti, još teže shvatiti, a najteže prihvatiti i po njoj živeti...

kukulelekojikonji

pre 8 godina

Svaka cast muftiji,retkost je takvo razmisljanje danas.Nadam se da cemo se svi pribliziti Bogu,a samim tim i miru i na taj nacin pripremati za sebe i bliznje put ka Carstvu Nebeskom..Jer samo tolerancija i medjusobno postovanje uz postojanost i zdravu posvecenost svojoj religiji su nacin prevazilazenja nametnutih nam problema

rejnald

pre 8 godina

Od ovog coveka cete uvijek cuti nesto pametno...Nadam se da ce raditi dobre stvari za Srbiju tamo kuda ide.Steta za ovdasnje muslimane sto najmudriji i najstalozeniji od njih ide daleko...

Brkajlo

pre 8 godina

Iako zbog danasnjeg "mejnstrim" tumacenja religije imam sklonost da sebe svrstam u ateiste, ovaj intervju, posebno nekoliko izrecenih sustinskih istina upucuje na to da pre svega je bitno ko je ko a ne koje je grupe pripadnik. Ako vec moram, voleo bih biti pripadnik grupe dobrih ljudi kao gospodin Jusufspahic, a ne grupe fanatika, za sta god se oni deklaratorno borili. I jos jedan dokaz kako biti pobozan i biti religiozan nikako nije isto. Svaka cast!

Mihailo Knežević 88

pre 8 godina

Ovog čoveka toliko cenim da mogu samo da kažem da bi svet bio daleko lepše mesto za život kada bi na čelu verskih zajednica ali i država bili takvi ljudi. On govori pravedno, na način da miri i toliko je u tome poučnog a da pri tome ne zvuči nadmeno. Za svako poštovanje.

Bane89

pre 8 godina

Isus i Muhadem zasigurno danas ne bi bili desnicari i kleronacionalisti vec levicari, socijalisti i humanisti. Na ustrb svih zadrtih lokalpatriota ovde.

poz

pre 8 godina

isus i muhamed nisi bili predstavljeni kao komunisti u knjigama
Ono sto povezuje ta dva lika se moze razumeti u onome sto dolazi posle ta dva lika, oni najavljuju isto, to je 'drugi dolazak hrista' i lik imama mahdija, tu se spajaju hriscanstvo i islam u pravdu, pravicnost, jednakost, blagost medju ljudima kao jedini moguci put coveka.
Islam i hriscanstvo se dopunjuju i objasnjavaju uvodeci coveka u "novu tvar" otkrivaju mu istinu i pravi put.
Takodje razotkrivaju one najgore od ljudskog roda koji su sakrili znanje i istinu od ljudi i tako od njih nacinili robove.

bbr

pre 8 godina

da su sve verske vodje poput ovog coveka,sadasnjeg pape ili patrijarha Pavla ljudi bi se manje zaglupljivali verom,mrznjom nego bi im vera koristila za to za sta je i izmisljena,da spaja ljude i da im kaze sta ne valja a sta valja(samo sto je izmisljena tako davno da mnoge stvari nisu iste a i naravno da ima mnogo gluposti koje ljudi shvataju bukvalno).Ljudi danas umesto da budu pametniji sve su gluplji,zatucaniji,sve vise lice na ljude iz kamenog doba,veruju i ceo svoj i zivot svoje dece podredjuju necemu za sta ne postoji ni jedan dokaz da postoji!

Luigi

pre 8 godina

jer je đavolja rabota da kapitalizmu pripišemo teizam, a komunizmu ateizam. Isus i Muhamed nisu bili kapitalisti nego komunisti, socijalisti, voleli su i radili za jednakost među ljudima u svakom pogledu. Istorijska je činjenica da smo zajedno prošli, i oni tamo u SSSR-u i mi ovde u Jugoslaviji, kroz taj ateizam. Nema se vise sto dodati ovaj covek je genijalac.
Ogromno akumuliranje profita u kapitalizmu unistava i samog kapitalistu jer ga pretvara u bezdusno hladno bice koje samo gomila novac. Zlatno tele je i sam Mojsije razbio...

Black hawk down

pre 8 godina

Tumacenje religije na ispravan nacin pomaze coveku da zivi zdravo i lakse prevazilazi nedace u zivotu. Cilj svakog pojedinca je dostizanje mira u dusi i harmonije sa prirodom.

marenjak

pre 8 godina

Slazem se sa velikim delom onoga sto veli ovaj covek medjutim on je samo svetla kap u crnom moru neljudi koji pripadaju nekim verskim zajednicama. Iskustvo nas uci koliko su mocni oni koji su u religijskim institucijama. Vesti su manipulatori i najpreci im je sopstveni interes. Posebno se to odnosi na one u vrhu takvih institucija. Oni nisu ni kapitalisti ni komunisti, oni su zlo.

seljadin

pre 8 godina

Posto sam jedno vreme ziveo u Pittsburgu, postojala je jedna nasa stara zajednica iseljenika, to su ljudi koji su rodjeni 20tih godina proslog veka, u USA potomci tamosnjih rudara i radnika u zelezari, redovno su isli u crkvu.

Pop je dosao iz BiH iz RS, (pre par decenija) i svi su ogovarali popa kako dok je bio rat 90tih je slao novac svojoj braci u stari kraj, obicno bi takve ljude proglasavali komunistom i gledali da ga se otarase.
Ne mozete zamisliti kolika je razlika u mentalitetu, i zato je jedno vreme bilo pokusaja da se otcepe, da to bude americka crkva, i da ne finansiraju nista u starom kraju odakle su jos njihovi ocevi, dedovi dosli...

dragan

pre 8 godina

ovakvog coveka koji poziva na miran suzivot i covekoljublje mi saljemo sto dalje odavde da ima sto manji uticaj na nase gradjane islamske veroispovesti. a na njegovo mesto dolazi Zukorlic cije ideje i ciji recnik je vise nepotrebno i komentarisati