Ponedeljak, 12.10.2015.

23:56

Članicama EU preporučeno otvaranje poglavlja 35

Evropska komisija i Evropski savet za spolje poslove dostavili su Savetu ministara i članicama EU preporuku za otvaranje poglavlja 35 u pregovorima sa Srbijom.

Izvor: Tanjug

Èlanicama EU preporuèeno otvaranje poglavlja 35 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Laza

pre 8 godina

Meni se ovo svidja, jer je sada tacno napisano sta treba da se radi bez glupiranja koje svako tumaci na svoj nacin u vidu "normalizacije odnosa". Ovakve uslove niko kome je stalo do politicke karijere u Srbiji nece hteti da prihvati. Tako da smo konacno zavrsili pricu o integracijama u EU. Mislim na jednoj strani imamo odricanje od 15% teritorije i svega na toj teritoriji sto su nasi preci stvorili, a na drugoj da cemo mozda jednog dana uci u nekakvu ekonsmaku zajednicu i biti rumunija 2.

pil

pre 8 godina

@(NB, 13. oktobar 2015 09:41)

Slazem se. Samo uzmite ove vase tajkuncice i odvedite ih u Lijepu Vasu, a vi se bavite i dalje onim sto najbolje znate - kelnerisanjem po Jadranu.

Sami u tami...

pre 8 godina

@ (Marko (Dorcol), 13. oktobar 2015 06:49)


A, inace, do sada je taj deo teritorije tvoje, pod tvojom kontrolom? a? Mislim, nase je to zar ne? Eno nase vlasti su dole, vojska ,granicna policija na albanskoj granici, policija, komunalna policija, lovacka drustva, pokrajinska SRPSKA VLADA, Ustav Srbije i zakoni se postuju, deca uce skole po SRPSKOM obrazovnom sistemu? Srbi su vecinski narod, eno setaju u sred Pristine, zastave Srbije vijore se na vetru? Tablice SRB? I tako dalje i tako blize.... Zanimljiv rezon, zaboravimo mi EU, kad ono , sledece jutro se probudimo i ? Albanci kazu: Eto Vam Kosovo kad necete u tu EU !

Aleksandar

pre 8 godina

@(ana-list, 13. oktobar 2015 00:55)

Zašto bi se evropski političari brinuli više od onih u Srbiji za živote naših građana? Ne zaboravite da je Evropska Unija pre svega ekonomska unija pa joj je interes da proširi tržište na tlo cele Evrope dok je Srbiji interes da dobije tržište od 500+ mil. stanovnika. Što će reći, postoji obostrani interes za priključivanje Srbije EU.

No, EU je izvesna vrsta kluba koji ima svoja pravila i zahteva usaglašenje tih pravila između svih svojih članica i onih koji bi da se priključe klubu. Srbija ta pravila nije u stanju ni u ludilu da ispuni jer se za sve ove silne godine 'prilaženja EU' nije radilo ništa na tome (prvenstveno jer političarima u Srbiji to nije u interesu) tako da po svim praktičnim merilima Srbija jedva da je i mrdnula na 'putu ka EU.' (što je i razlog zašto se projektovane godine priključenja sve više udaljavaju)

To je dovelo do pat pozicije birokratiju i u EU i u Srbiji jer je očigledno da se Srbija nije ni za pedalj pomerila pa postaje upitno postojanje onih koji 'rade' na tom putu. Da bi se nastavio privid kretanja po tom 'evropskom putu' mora s vremena na vreme nešto i da se uradi i eto otkud ovog specijalnog, a esencijalno nevažnog poglavlja. Srbija je odavno ostala bez Kosova ali naša birokratija može 'na kašičicu' da priznaje nezavisnost, evropska birokratija da nas za to tapše po ramenu, ima se privid kretanja a to što tapkamo u mestu - koga pa briga za to?

Zmaj

pre 8 godina

"Na pitanje kako komentariše izjave srpskih zvaničnika da se poglavljen 35 od Srbije traži da prizna nezavisnost Kosova, Kocijančičeva kaže da je na državama članicama da razmotre učinak Srbije i odluče o otvaranju poglavlja."

Kakve veze ima njen odgovor na ovo pitanje? Uopste je nisu pitali to sto je odgovorila. Ako te neko jasno pita kakav je komentar na izjave srpskih zvanicnika da se poglavljem 35 trazi od Srbije da prizna nezavisno Kosovo onda odgovori sta mislis, a ne da prosipas diplomatska *****.

ASKURĐEL

pre 8 godina

Evo zašto najpre ide poglavlje 35.

Po bivšem Mastrihtu a sada Lisabonskom sporazumu, prvi i osnovni uslovi za prijem kandidata su sledeći:
-Koliko ta buduća članica/kandidat ima stanovnika?
-Kolika joj je teritorijalna površina?
-Ko su joj susedi ?
- TAČKA!

NB

pre 8 godina

Postovani gradjani Srbije,

referendum u Srbiji po pitanju EU-integracija nije potreban. Cak i da vecina ljudi u Srbiji glasa u prilog EU-integracijama, odlucujuci su referendumi u drzavama clanicama, a oni bi trenutno bez iznimke bili negativni.

Niko u EU ne zeli zemlju kao sto je Srbija u svojim redovima - ruskog poltrona ogrezlog u korupciji i diktaturi. Licno ce mi biti cast da dam svoj doprinos negativnim glasom po pitanju ulaska Srbije u EU, tako da mozete biti spokojni: u EU kao drzava uci necete.

I ja to postujem: postujem vecinsku pro-rusku volju ljudi u Srbiji i zelim svima mnogo srece u ruskom medbvédjem zagrljaju. EU je probala da sa Srbijom ide put integracija i nije uspelo. Molim lepo. Isprobajte se u ljubavnoj vezi sa kremaljskim kepecom, EU sa time nema problem, kao ni sa cinjenicom da ce na EU-tepihu imati tu pompeznu "Nikolicevu rupu". EU Srbija nije ni strateski ni politicki bitna - jednostavno, probajte sa savezom sa ruskim bratom na jedno 30-50 godina, mozda vam se vise usreci od bivsih istocnih clanica Varsavskog Pakla.

Samo nemojte vise kukati na EU zbog svoje nesposobnosti: EU vas nije ni primoravala da se integrisete, sami ste hteli. Isto tako, sami donesite odluku o prekidu EU-integracija i ostanite ta crna rektalna rupa Evrope, nama ovde u EU je to nebitno. Zbogom Srbijo.

Marko (Dorcol)

pre 8 godina

Zaboravimo propali projekat gde se od nas trazi da se odreknemo dela svoje teritorije. I sta dobijamo kao nagradu: uclanjnje za 7 do 10 godina. A vidim novim clanicama je bas krenulo: evo svi beze u blagostanje Rumunije i Bugarske koje su u EU vec 8 godinama. EU je imala smisla kao klub 12, ili najvise 15 drzava. Danas je ona podeljena u nekoliko koncentricnih krugova gde korist od EU imaju samo zemlje u centralnom krugu. Ostali imaju nesto bolji status of nekadasnjih kolonija. U sustini, intreresujemo ih samo kao izvor sirovina i trziste za njihove proizvode.

dragan

pre 8 godina

joj Vucko ne bih ti bio u kozi sad! Tvoji veliki prijatelji iz Eu i Amerike te namestili,
makar su Toma I Dacic od samog pocetka govorili da je uslov priznavanje Kosova.
Nego da cujemo sad Gospodu političare sta cemo i kako cemo!

Slovenac, dugogodišnji čitalac

pre 8 godina

"Sada je na državama članicama da razmotre učinak Srbije i odluže o otvaranju novog poglavlja", istakla je portparolka Federike Mogerini.
Bilo je dogovoreno več davno, da se poglavje 35 otvori kao prvo i zatvori kao poslednje. Tako, da su ga otvorili juće, ne znači ništa i ne razumem zašto neki srpski politikanti skakutajo naokolo ko opareni! Đurić kao primer!?

Slavica

pre 8 godina

Samo referendum pa da vidite koliko je EU nepopularna u srpskom narodu. Pa sta mislite ko ste vi iz EU?? Dokle mislite da mozete da idete sa tim sramnim ucenama? E pa DOSTA vise!!! Jedno veliko NE EU!!!!

Srbin

pre 8 godina

Nasi samo da drze do sebe i da se ne prizna nikada nezavisnost, a ulazak u EU je neminovan.Uci cemo da li priznali ili ne Kosovo.EU odgovara da Sbija udje u EU,imaju oni koristi od toga inace ne bi se sirila EU...

Duci0167

pre 8 godina

Ma da ... sto bi se bavili vladavinom prava u SRB,obrazovanjem ili slobodi govora i generalno slobodama gradjana? Sibicaremje klasicno sa obe strane a u EU necemo uci. Ovakvi i ne treba.

roll me further BITCH

pre 8 godina

kuda vodi politika: hocemo u eu a nedamo kosovo. ja ne znam vise da li su ljudi glupi ili vlast misli da smo svi glupi...
politika brisela i vasingtona je jasna - kosovo je republika.
cemu vise ovo o eu? kuda ovo vodi???
svi preporucuju da se razmatra o kosovu u unesco-u osim kine, rusije, arg...
pa palili su nam crkve pre pre par godina!!!
muka mi je vise od zapada i pljuvanja srba i ponizavanja srbije. ovakav tretman retko koja drzava dobija.

zalim sudbinu ove drzave, zalim i drzve koje su bile jake- libije, sirije, iraka... kauboji su im dosli glave...
nadam se da ce uzdizanne istoka- rusije, pre svega, dobro doneti svetu.

Goran

pre 8 godina

Cim se otvara od poglavlja 35 a ne od brojnih drugih kao sto je vladavina prava a koje sama EU cesto istice kao najvažnije, jasno je da za EU nije najvažnije postizanje standarda vec nesto drugo sto nema mnogo veze sa EU integracijama. Gotovo kao da ne zele da se odmakne od poglavlja 35.

Borkkel

pre 8 godina

Oh tako lepo od njih, otvoriti poglavlje za koje ide najviše cimanja i koje ne može da se zatovori godinama. Jer nama zapade "Kosovo", a drugim zemljama 35 su bile trivijalne stvari poput kako će da izgledaju registarske tablice i sl.

yappy ns

pre 8 godina

Kako nas ponizavaju...a ovi nasi politicki teletabisi nemaju ono medju nogama da im kontra merom/pitanjem odgovore i postave uslov - "ako SVE clanice EU priznaju tzv R.Kosovo onda ce mo se i mi odrediti prema EU, da li stvarno zelimo ili ne prijem u tu zajednicu drzava"!!! E ziiiivo me interesuje odgovor od npr. Spanije...

branko

pre 8 godina

Ako bi Srbija 'zaboravila' Kosovo i dobrovoljno postala glavni centar za izbeglice onda bi vas primili u EU i to sutra. I tako konacno bi ste mogli reci da ste deo blagodarne EU, da ste kulturni, civilni... ali necemo pominjati to da bi se EU (Madjarska, Hrvatska...) 'ogradila' od vas sa jos boljim ogradama i zidovima a mozda i minskim poljima.

Demokrata

pre 8 godina

Dzabe gubite vreme ako cete to da spakujete kako ste pocetno napisali. Morate menjati dokumenat i postovati Srbiju ili nikad necete imati mirnu juznu Evropu i imacete ruski problem u srcu Evrope.
Oni su drzavu dobili. Mi smo im to priznali na mnogo nacina. Pravo priznanje nece dobiti nikad, bar ne dok ste vi zivi ili kao sto rekoh, osim u slucaju da zelite da vam Putin gospodari ovim delom Evrope.
Nemojte posle da bude kasno. Poreski obveznici bi trebali da vas podsete na to da u Evropi nije pozeljan taj gospodin.

Nislija

pre 8 godina

Dajte nam referendum..Ja nezelim u EU.Postovacu EU jedino ako je narod izabere na referendumu,a u tom slucaju cu se odreci drzavljanstva Srbije i zatrazicu Rusko.Ne odlucuje samo Beograd sta ce cela Srbija da radi.

Ivan

pre 8 godina

Колико знам, председник владе и бивши председник државе су нам безброј пута поновили да "косово није услов".

Бивши председник је данас небитан политички фактор али је садашњи владар, који се прво опробао у великосрпској политици, па затим у проевропској и даље актуеалн. Ако је први пут погрешио у избору политике, па сада опет по други пут, искрено се надам да нас неће трећи пут "обрадовати" са неком својом новом идеологијом сакривеном иза фразе "поносан сам на себе што се мењам".

Ако пред Србију ставе услов признавања Косова, сви који су тврдили да се то неће десити треба заувек да се повуку из јавног живота. Не зато што је забрањено грешити, него зато што смо сви од самог почетка знали како стоје ствари.

vitez koja

pre 8 godina

Meni nije jasno, na primer ako se neka zemlja clanice EU nadje u istoj situaciji kao mi, da jedna pokrajina proglasi nezavisnost a to je vrlo moguce da ce biti npr. Katalonija u Spaniji. Kako ce onda Unija reagovati? Ovi se doslovno sprdaju sa nama.

ana-list

pre 8 godina

Pa bolje bi bilo da prvo otvorimo poglavlja 36, 37, i 38.

36. Ima li zivota posle smrti.
37. Pronadjite lek protiv raka.
38. Da li Bog postoji.

Tek nakon davanja odgovarajucih odgovora i/ili pronalazenja resenja, da se otvore poglavlja koja se odnose na:

1. Sloboda kretanja roba.
2. Sloboda kretanja radnika.
4. Sloboda kretanja kapitala.
8. Trzisna konkurencija.
9. Finansijske usluge.
10. Informaciono drustvo i mediji.
11. Poljoprovreda i ruralni razvoj.
14. Saobracajna politika.
15. Energetika.
16. Porezi.
17. Ekonomska i monetarna politika.
18. Statistika.
19. Socijalna politika i zaposljavanje.
23. Pravosudje i osnovna prava (!!).
24. Pravda, sloboda, bezbednost (!!).
25. Nauka i istrazivanje (!!).
26. Obrazovanje i kultura (!!).
27. Zivotna sredina (!!).
28. Zastita potrosaca i zdravlja (!!).

I tako dalje ...

Ali ne, njima je pitanje Kosova na prvom mestu. Eto koliko im je stalo da boljitka zivota nasih gradjana, nase dece. Sve je jasno - daleko je ta Evropa (bez zezanja!).

portos

pre 8 godina

Ako tzv. R. Kosovo udje u UNESCO treba prekinuti Briselski dijalog i ne otvarati poglavlja. I dalje je na snazi 1244, na osnovu koje UN vrse privremeno upravljanje na KiM, dok se ne nadje pol.resenje. Nadlezan za nalazenje pol.resenja je EU, koja i vodi pregovore izmedju Beograda i Pristine. Pol.resenje podrazumeva resenja prihvatljiva za obe strane, posle kojih dolazi do pune saradnje obe strane. time bi se stvorili uslovi za pomirenje i zajednicku buducnost. E, sad, sta se desava, ustvari? Vasington, london, Berlin i brisel ne zanima pomirenje. oni hoce da se srbija izvini sto su je tukli. da ponižena, sa otetom zemljom, proteranim ljudima, unistenim grobljima i crkvama, silovana, sa iščupanom dušom, kaze - e bas vam hvala, sve ovo vredi članstva u eu. A i zasluzili smo...". Ako imamo jos malo ljudskosti u sebi, ako uvedu tzv O sovo u UNESCO treba zamrznuti sve na neko vreme. Kosovo i Metohija nece biti Albansko, sem ako to mi priznamo. Bitka je izgubljena, rat jos nije. Jos nas ima....

ana-list

pre 8 godina

Pa bolje bi bilo da prvo otvorimo poglavlja 36, 37, i 38.

36. Ima li zivota posle smrti.
37. Pronadjite lek protiv raka.
38. Da li Bog postoji.

Tek nakon davanja odgovarajucih odgovora i/ili pronalazenja resenja, da se otvore poglavlja koja se odnose na:

1. Sloboda kretanja roba.
2. Sloboda kretanja radnika.
4. Sloboda kretanja kapitala.
8. Trzisna konkurencija.
9. Finansijske usluge.
10. Informaciono drustvo i mediji.
11. Poljoprovreda i ruralni razvoj.
14. Saobracajna politika.
15. Energetika.
16. Porezi.
17. Ekonomska i monetarna politika.
18. Statistika.
19. Socijalna politika i zaposljavanje.
23. Pravosudje i osnovna prava (!!).
24. Pravda, sloboda, bezbednost (!!).
25. Nauka i istrazivanje (!!).
26. Obrazovanje i kultura (!!).
27. Zivotna sredina (!!).
28. Zastita potrosaca i zdravlja (!!).

I tako dalje ...

Ali ne, njima je pitanje Kosova na prvom mestu. Eto koliko im je stalo da boljitka zivota nasih gradjana, nase dece. Sve je jasno - daleko je ta Evropa (bez zezanja!).

Marko (Dorcol)

pre 8 godina

Zaboravimo propali projekat gde se od nas trazi da se odreknemo dela svoje teritorije. I sta dobijamo kao nagradu: uclanjnje za 7 do 10 godina. A vidim novim clanicama je bas krenulo: evo svi beze u blagostanje Rumunije i Bugarske koje su u EU vec 8 godinama. EU je imala smisla kao klub 12, ili najvise 15 drzava. Danas je ona podeljena u nekoliko koncentricnih krugova gde korist od EU imaju samo zemlje u centralnom krugu. Ostali imaju nesto bolji status of nekadasnjih kolonija. U sustini, intreresujemo ih samo kao izvor sirovina i trziste za njihove proizvode.

dragan

pre 8 godina

joj Vucko ne bih ti bio u kozi sad! Tvoji veliki prijatelji iz Eu i Amerike te namestili,
makar su Toma I Dacic od samog pocetka govorili da je uslov priznavanje Kosova.
Nego da cujemo sad Gospodu političare sta cemo i kako cemo!

roll me further BITCH

pre 8 godina

kuda vodi politika: hocemo u eu a nedamo kosovo. ja ne znam vise da li su ljudi glupi ili vlast misli da smo svi glupi...
politika brisela i vasingtona je jasna - kosovo je republika.
cemu vise ovo o eu? kuda ovo vodi???
svi preporucuju da se razmatra o kosovu u unesco-u osim kine, rusije, arg...
pa palili su nam crkve pre pre par godina!!!
muka mi je vise od zapada i pljuvanja srba i ponizavanja srbije. ovakav tretman retko koja drzava dobija.

zalim sudbinu ove drzave, zalim i drzve koje su bile jake- libije, sirije, iraka... kauboji su im dosli glave...
nadam se da ce uzdizanne istoka- rusije, pre svega, dobro doneti svetu.

Goran

pre 8 godina

Cim se otvara od poglavlja 35 a ne od brojnih drugih kao sto je vladavina prava a koje sama EU cesto istice kao najvažnije, jasno je da za EU nije najvažnije postizanje standarda vec nesto drugo sto nema mnogo veze sa EU integracijama. Gotovo kao da ne zele da se odmakne od poglavlja 35.

ASKURĐEL

pre 8 godina

Evo zašto najpre ide poglavlje 35.

Po bivšem Mastrihtu a sada Lisabonskom sporazumu, prvi i osnovni uslovi za prijem kandidata su sledeći:
-Koliko ta buduća članica/kandidat ima stanovnika?
-Kolika joj je teritorijalna površina?
-Ko su joj susedi ?
- TAČKA!

Ivan

pre 8 godina

Колико знам, председник владе и бивши председник државе су нам безброј пута поновили да "косово није услов".

Бивши председник је данас небитан политички фактор али је садашњи владар, који се прво опробао у великосрпској политици, па затим у проевропској и даље актуеалн. Ако је први пут погрешио у избору политике, па сада опет по други пут, искрено се надам да нас неће трећи пут "обрадовати" са неком својом новом идеологијом сакривеном иза фразе "поносан сам на себе што се мењам".

Ако пред Србију ставе услов признавања Косова, сви који су тврдили да се то неће десити треба заувек да се повуку из јавног живота. Не зато што је забрањено грешити, него зато што смо сви од самог почетка знали како стоје ствари.

Slavica

pre 8 godina

Samo referendum pa da vidite koliko je EU nepopularna u srpskom narodu. Pa sta mislite ko ste vi iz EU?? Dokle mislite da mozete da idete sa tim sramnim ucenama? E pa DOSTA vise!!! Jedno veliko NE EU!!!!

Nislija

pre 8 godina

Dajte nam referendum..Ja nezelim u EU.Postovacu EU jedino ako je narod izabere na referendumu,a u tom slucaju cu se odreci drzavljanstva Srbije i zatrazicu Rusko.Ne odlucuje samo Beograd sta ce cela Srbija da radi.

NB

pre 8 godina

Postovani gradjani Srbije,

referendum u Srbiji po pitanju EU-integracija nije potreban. Cak i da vecina ljudi u Srbiji glasa u prilog EU-integracijama, odlucujuci su referendumi u drzavama clanicama, a oni bi trenutno bez iznimke bili negativni.

Niko u EU ne zeli zemlju kao sto je Srbija u svojim redovima - ruskog poltrona ogrezlog u korupciji i diktaturi. Licno ce mi biti cast da dam svoj doprinos negativnim glasom po pitanju ulaska Srbije u EU, tako da mozete biti spokojni: u EU kao drzava uci necete.

I ja to postujem: postujem vecinsku pro-rusku volju ljudi u Srbiji i zelim svima mnogo srece u ruskom medbvédjem zagrljaju. EU je probala da sa Srbijom ide put integracija i nije uspelo. Molim lepo. Isprobajte se u ljubavnoj vezi sa kremaljskim kepecom, EU sa time nema problem, kao ni sa cinjenicom da ce na EU-tepihu imati tu pompeznu "Nikolicevu rupu". EU Srbija nije ni strateski ni politicki bitna - jednostavno, probajte sa savezom sa ruskim bratom na jedno 30-50 godina, mozda vam se vise usreci od bivsih istocnih clanica Varsavskog Pakla.

Samo nemojte vise kukati na EU zbog svoje nesposobnosti: EU vas nije ni primoravala da se integrisete, sami ste hteli. Isto tako, sami donesite odluku o prekidu EU-integracija i ostanite ta crna rektalna rupa Evrope, nama ovde u EU je to nebitno. Zbogom Srbijo.

portos

pre 8 godina

Ako tzv. R. Kosovo udje u UNESCO treba prekinuti Briselski dijalog i ne otvarati poglavlja. I dalje je na snazi 1244, na osnovu koje UN vrse privremeno upravljanje na KiM, dok se ne nadje pol.resenje. Nadlezan za nalazenje pol.resenja je EU, koja i vodi pregovore izmedju Beograda i Pristine. Pol.resenje podrazumeva resenja prihvatljiva za obe strane, posle kojih dolazi do pune saradnje obe strane. time bi se stvorili uslovi za pomirenje i zajednicku buducnost. E, sad, sta se desava, ustvari? Vasington, london, Berlin i brisel ne zanima pomirenje. oni hoce da se srbija izvini sto su je tukli. da ponižena, sa otetom zemljom, proteranim ljudima, unistenim grobljima i crkvama, silovana, sa iščupanom dušom, kaze - e bas vam hvala, sve ovo vredi članstva u eu. A i zasluzili smo...". Ako imamo jos malo ljudskosti u sebi, ako uvedu tzv O sovo u UNESCO treba zamrznuti sve na neko vreme. Kosovo i Metohija nece biti Albansko, sem ako to mi priznamo. Bitka je izgubljena, rat jos nije. Jos nas ima....

branko

pre 8 godina

Ako bi Srbija 'zaboravila' Kosovo i dobrovoljno postala glavni centar za izbeglice onda bi vas primili u EU i to sutra. I tako konacno bi ste mogli reci da ste deo blagodarne EU, da ste kulturni, civilni... ali necemo pominjati to da bi se EU (Madjarska, Hrvatska...) 'ogradila' od vas sa jos boljim ogradama i zidovima a mozda i minskim poljima.

yappy ns

pre 8 godina

Kako nas ponizavaju...a ovi nasi politicki teletabisi nemaju ono medju nogama da im kontra merom/pitanjem odgovore i postave uslov - "ako SVE clanice EU priznaju tzv R.Kosovo onda ce mo se i mi odrediti prema EU, da li stvarno zelimo ili ne prijem u tu zajednicu drzava"!!! E ziiiivo me interesuje odgovor od npr. Spanije...

vitez koja

pre 8 godina

Meni nije jasno, na primer ako se neka zemlja clanice EU nadje u istoj situaciji kao mi, da jedna pokrajina proglasi nezavisnost a to je vrlo moguce da ce biti npr. Katalonija u Spaniji. Kako ce onda Unija reagovati? Ovi se doslovno sprdaju sa nama.

Borkkel

pre 8 godina

Oh tako lepo od njih, otvoriti poglavlje za koje ide najviše cimanja i koje ne može da se zatovori godinama. Jer nama zapade "Kosovo", a drugim zemljama 35 su bile trivijalne stvari poput kako će da izgledaju registarske tablice i sl.

Duci0167

pre 8 godina

Ma da ... sto bi se bavili vladavinom prava u SRB,obrazovanjem ili slobodi govora i generalno slobodama gradjana? Sibicaremje klasicno sa obe strane a u EU necemo uci. Ovakvi i ne treba.

Slovenac, dugogodišnji čitalac

pre 8 godina

"Sada je na državama članicama da razmotre učinak Srbije i odluže o otvaranju novog poglavlja", istakla je portparolka Federike Mogerini.
Bilo je dogovoreno več davno, da se poglavje 35 otvori kao prvo i zatvori kao poslednje. Tako, da su ga otvorili juće, ne znači ništa i ne razumem zašto neki srpski politikanti skakutajo naokolo ko opareni! Đurić kao primer!?

Zmaj

pre 8 godina

"Na pitanje kako komentariše izjave srpskih zvaničnika da se poglavljen 35 od Srbije traži da prizna nezavisnost Kosova, Kocijančičeva kaže da je na državama članicama da razmotre učinak Srbije i odluče o otvaranju poglavlja."

Kakve veze ima njen odgovor na ovo pitanje? Uopste je nisu pitali to sto je odgovorila. Ako te neko jasno pita kakav je komentar na izjave srpskih zvanicnika da se poglavljem 35 trazi od Srbije da prizna nezavisno Kosovo onda odgovori sta mislis, a ne da prosipas diplomatska *****.

Aleksandar

pre 8 godina

@(ana-list, 13. oktobar 2015 00:55)

Zašto bi se evropski političari brinuli više od onih u Srbiji za živote naših građana? Ne zaboravite da je Evropska Unija pre svega ekonomska unija pa joj je interes da proširi tržište na tlo cele Evrope dok je Srbiji interes da dobije tržište od 500+ mil. stanovnika. Što će reći, postoji obostrani interes za priključivanje Srbije EU.

No, EU je izvesna vrsta kluba koji ima svoja pravila i zahteva usaglašenje tih pravila između svih svojih članica i onih koji bi da se priključe klubu. Srbija ta pravila nije u stanju ni u ludilu da ispuni jer se za sve ove silne godine 'prilaženja EU' nije radilo ništa na tome (prvenstveno jer političarima u Srbiji to nije u interesu) tako da po svim praktičnim merilima Srbija jedva da je i mrdnula na 'putu ka EU.' (što je i razlog zašto se projektovane godine priključenja sve više udaljavaju)

To je dovelo do pat pozicije birokratiju i u EU i u Srbiji jer je očigledno da se Srbija nije ni za pedalj pomerila pa postaje upitno postojanje onih koji 'rade' na tom putu. Da bi se nastavio privid kretanja po tom 'evropskom putu' mora s vremena na vreme nešto i da se uradi i eto otkud ovog specijalnog, a esencijalno nevažnog poglavlja. Srbija je odavno ostala bez Kosova ali naša birokratija može 'na kašičicu' da priznaje nezavisnost, evropska birokratija da nas za to tapše po ramenu, ima se privid kretanja a to što tapkamo u mestu - koga pa briga za to?

Sami u tami...

pre 8 godina

@ (Marko (Dorcol), 13. oktobar 2015 06:49)


A, inace, do sada je taj deo teritorije tvoje, pod tvojom kontrolom? a? Mislim, nase je to zar ne? Eno nase vlasti su dole, vojska ,granicna policija na albanskoj granici, policija, komunalna policija, lovacka drustva, pokrajinska SRPSKA VLADA, Ustav Srbije i zakoni se postuju, deca uce skole po SRPSKOM obrazovnom sistemu? Srbi su vecinski narod, eno setaju u sred Pristine, zastave Srbije vijore se na vetru? Tablice SRB? I tako dalje i tako blize.... Zanimljiv rezon, zaboravimo mi EU, kad ono , sledece jutro se probudimo i ? Albanci kazu: Eto Vam Kosovo kad necete u tu EU !

Demokrata

pre 8 godina

Dzabe gubite vreme ako cete to da spakujete kako ste pocetno napisali. Morate menjati dokumenat i postovati Srbiju ili nikad necete imati mirnu juznu Evropu i imacete ruski problem u srcu Evrope.
Oni su drzavu dobili. Mi smo im to priznali na mnogo nacina. Pravo priznanje nece dobiti nikad, bar ne dok ste vi zivi ili kao sto rekoh, osim u slucaju da zelite da vam Putin gospodari ovim delom Evrope.
Nemojte posle da bude kasno. Poreski obveznici bi trebali da vas podsete na to da u Evropi nije pozeljan taj gospodin.

pil

pre 8 godina

@(NB, 13. oktobar 2015 09:41)

Slazem se. Samo uzmite ove vase tajkuncice i odvedite ih u Lijepu Vasu, a vi se bavite i dalje onim sto najbolje znate - kelnerisanjem po Jadranu.

Srbin

pre 8 godina

Nasi samo da drze do sebe i da se ne prizna nikada nezavisnost, a ulazak u EU je neminovan.Uci cemo da li priznali ili ne Kosovo.EU odgovara da Sbija udje u EU,imaju oni koristi od toga inace ne bi se sirila EU...

Laza

pre 8 godina

Meni se ovo svidja, jer je sada tacno napisano sta treba da se radi bez glupiranja koje svako tumaci na svoj nacin u vidu "normalizacije odnosa". Ovakve uslove niko kome je stalo do politicke karijere u Srbiji nece hteti da prihvati. Tako da smo konacno zavrsili pricu o integracijama u EU. Mislim na jednoj strani imamo odricanje od 15% teritorije i svega na toj teritoriji sto su nasi preci stvorili, a na drugoj da cemo mozda jednog dana uci u nekakvu ekonsmaku zajednicu i biti rumunija 2.

Srbin

pre 8 godina

Nasi samo da drze do sebe i da se ne prizna nikada nezavisnost, a ulazak u EU je neminovan.Uci cemo da li priznali ili ne Kosovo.EU odgovara da Sbija udje u EU,imaju oni koristi od toga inace ne bi se sirila EU...

Slavica

pre 8 godina

Samo referendum pa da vidite koliko je EU nepopularna u srpskom narodu. Pa sta mislite ko ste vi iz EU?? Dokle mislite da mozete da idete sa tim sramnim ucenama? E pa DOSTA vise!!! Jedno veliko NE EU!!!!

Demokrata

pre 8 godina

Dzabe gubite vreme ako cete to da spakujete kako ste pocetno napisali. Morate menjati dokumenat i postovati Srbiju ili nikad necete imati mirnu juznu Evropu i imacete ruski problem u srcu Evrope.
Oni su drzavu dobili. Mi smo im to priznali na mnogo nacina. Pravo priznanje nece dobiti nikad, bar ne dok ste vi zivi ili kao sto rekoh, osim u slucaju da zelite da vam Putin gospodari ovim delom Evrope.
Nemojte posle da bude kasno. Poreski obveznici bi trebali da vas podsete na to da u Evropi nije pozeljan taj gospodin.

NB

pre 8 godina

Postovani gradjani Srbije,

referendum u Srbiji po pitanju EU-integracija nije potreban. Cak i da vecina ljudi u Srbiji glasa u prilog EU-integracijama, odlucujuci su referendumi u drzavama clanicama, a oni bi trenutno bez iznimke bili negativni.

Niko u EU ne zeli zemlju kao sto je Srbija u svojim redovima - ruskog poltrona ogrezlog u korupciji i diktaturi. Licno ce mi biti cast da dam svoj doprinos negativnim glasom po pitanju ulaska Srbije u EU, tako da mozete biti spokojni: u EU kao drzava uci necete.

I ja to postujem: postujem vecinsku pro-rusku volju ljudi u Srbiji i zelim svima mnogo srece u ruskom medbvédjem zagrljaju. EU je probala da sa Srbijom ide put integracija i nije uspelo. Molim lepo. Isprobajte se u ljubavnoj vezi sa kremaljskim kepecom, EU sa time nema problem, kao ni sa cinjenicom da ce na EU-tepihu imati tu pompeznu "Nikolicevu rupu". EU Srbija nije ni strateski ni politicki bitna - jednostavno, probajte sa savezom sa ruskim bratom na jedno 30-50 godina, mozda vam se vise usreci od bivsih istocnih clanica Varsavskog Pakla.

Samo nemojte vise kukati na EU zbog svoje nesposobnosti: EU vas nije ni primoravala da se integrisete, sami ste hteli. Isto tako, sami donesite odluku o prekidu EU-integracija i ostanite ta crna rektalna rupa Evrope, nama ovde u EU je to nebitno. Zbogom Srbijo.

Nislija

pre 8 godina

Dajte nam referendum..Ja nezelim u EU.Postovacu EU jedino ako je narod izabere na referendumu,a u tom slucaju cu se odreci drzavljanstva Srbije i zatrazicu Rusko.Ne odlucuje samo Beograd sta ce cela Srbija da radi.

portos

pre 8 godina

Ako tzv. R. Kosovo udje u UNESCO treba prekinuti Briselski dijalog i ne otvarati poglavlja. I dalje je na snazi 1244, na osnovu koje UN vrse privremeno upravljanje na KiM, dok se ne nadje pol.resenje. Nadlezan za nalazenje pol.resenja je EU, koja i vodi pregovore izmedju Beograda i Pristine. Pol.resenje podrazumeva resenja prihvatljiva za obe strane, posle kojih dolazi do pune saradnje obe strane. time bi se stvorili uslovi za pomirenje i zajednicku buducnost. E, sad, sta se desava, ustvari? Vasington, london, Berlin i brisel ne zanima pomirenje. oni hoce da se srbija izvini sto su je tukli. da ponižena, sa otetom zemljom, proteranim ljudima, unistenim grobljima i crkvama, silovana, sa iščupanom dušom, kaze - e bas vam hvala, sve ovo vredi članstva u eu. A i zasluzili smo...". Ako imamo jos malo ljudskosti u sebi, ako uvedu tzv O sovo u UNESCO treba zamrznuti sve na neko vreme. Kosovo i Metohija nece biti Albansko, sem ako to mi priznamo. Bitka je izgubljena, rat jos nije. Jos nas ima....

roll me further BITCH

pre 8 godina

kuda vodi politika: hocemo u eu a nedamo kosovo. ja ne znam vise da li su ljudi glupi ili vlast misli da smo svi glupi...
politika brisela i vasingtona je jasna - kosovo je republika.
cemu vise ovo o eu? kuda ovo vodi???
svi preporucuju da se razmatra o kosovu u unesco-u osim kine, rusije, arg...
pa palili su nam crkve pre pre par godina!!!
muka mi je vise od zapada i pljuvanja srba i ponizavanja srbije. ovakav tretman retko koja drzava dobija.

zalim sudbinu ove drzave, zalim i drzve koje su bile jake- libije, sirije, iraka... kauboji su im dosli glave...
nadam se da ce uzdizanne istoka- rusije, pre svega, dobro doneti svetu.

Marko (Dorcol)

pre 8 godina

Zaboravimo propali projekat gde se od nas trazi da se odreknemo dela svoje teritorije. I sta dobijamo kao nagradu: uclanjnje za 7 do 10 godina. A vidim novim clanicama je bas krenulo: evo svi beze u blagostanje Rumunije i Bugarske koje su u EU vec 8 godinama. EU je imala smisla kao klub 12, ili najvise 15 drzava. Danas je ona podeljena u nekoliko koncentricnih krugova gde korist od EU imaju samo zemlje u centralnom krugu. Ostali imaju nesto bolji status of nekadasnjih kolonija. U sustini, intreresujemo ih samo kao izvor sirovina i trziste za njihove proizvode.

vitez koja

pre 8 godina

Meni nije jasno, na primer ako se neka zemlja clanice EU nadje u istoj situaciji kao mi, da jedna pokrajina proglasi nezavisnost a to je vrlo moguce da ce biti npr. Katalonija u Spaniji. Kako ce onda Unija reagovati? Ovi se doslovno sprdaju sa nama.

ana-list

pre 8 godina

Pa bolje bi bilo da prvo otvorimo poglavlja 36, 37, i 38.

36. Ima li zivota posle smrti.
37. Pronadjite lek protiv raka.
38. Da li Bog postoji.

Tek nakon davanja odgovarajucih odgovora i/ili pronalazenja resenja, da se otvore poglavlja koja se odnose na:

1. Sloboda kretanja roba.
2. Sloboda kretanja radnika.
4. Sloboda kretanja kapitala.
8. Trzisna konkurencija.
9. Finansijske usluge.
10. Informaciono drustvo i mediji.
11. Poljoprovreda i ruralni razvoj.
14. Saobracajna politika.
15. Energetika.
16. Porezi.
17. Ekonomska i monetarna politika.
18. Statistika.
19. Socijalna politika i zaposljavanje.
23. Pravosudje i osnovna prava (!!).
24. Pravda, sloboda, bezbednost (!!).
25. Nauka i istrazivanje (!!).
26. Obrazovanje i kultura (!!).
27. Zivotna sredina (!!).
28. Zastita potrosaca i zdravlja (!!).

I tako dalje ...

Ali ne, njima je pitanje Kosova na prvom mestu. Eto koliko im je stalo da boljitka zivota nasih gradjana, nase dece. Sve je jasno - daleko je ta Evropa (bez zezanja!).

yappy ns

pre 8 godina

Kako nas ponizavaju...a ovi nasi politicki teletabisi nemaju ono medju nogama da im kontra merom/pitanjem odgovore i postave uslov - "ako SVE clanice EU priznaju tzv R.Kosovo onda ce mo se i mi odrediti prema EU, da li stvarno zelimo ili ne prijem u tu zajednicu drzava"!!! E ziiiivo me interesuje odgovor od npr. Spanije...

branko

pre 8 godina

Ako bi Srbija 'zaboravila' Kosovo i dobrovoljno postala glavni centar za izbeglice onda bi vas primili u EU i to sutra. I tako konacno bi ste mogli reci da ste deo blagodarne EU, da ste kulturni, civilni... ali necemo pominjati to da bi se EU (Madjarska, Hrvatska...) 'ogradila' od vas sa jos boljim ogradama i zidovima a mozda i minskim poljima.

Goran

pre 8 godina

Cim se otvara od poglavlja 35 a ne od brojnih drugih kao sto je vladavina prava a koje sama EU cesto istice kao najvažnije, jasno je da za EU nije najvažnije postizanje standarda vec nesto drugo sto nema mnogo veze sa EU integracijama. Gotovo kao da ne zele da se odmakne od poglavlja 35.

Duci0167

pre 8 godina

Ma da ... sto bi se bavili vladavinom prava u SRB,obrazovanjem ili slobodi govora i generalno slobodama gradjana? Sibicaremje klasicno sa obe strane a u EU necemo uci. Ovakvi i ne treba.

Zmaj

pre 8 godina

"Na pitanje kako komentariše izjave srpskih zvaničnika da se poglavljen 35 od Srbije traži da prizna nezavisnost Kosova, Kocijančičeva kaže da je na državama članicama da razmotre učinak Srbije i odluče o otvaranju poglavlja."

Kakve veze ima njen odgovor na ovo pitanje? Uopste je nisu pitali to sto je odgovorila. Ako te neko jasno pita kakav je komentar na izjave srpskih zvanicnika da se poglavljem 35 trazi od Srbije da prizna nezavisno Kosovo onda odgovori sta mislis, a ne da prosipas diplomatska *****.

Sami u tami...

pre 8 godina

@ (Marko (Dorcol), 13. oktobar 2015 06:49)


A, inace, do sada je taj deo teritorije tvoje, pod tvojom kontrolom? a? Mislim, nase je to zar ne? Eno nase vlasti su dole, vojska ,granicna policija na albanskoj granici, policija, komunalna policija, lovacka drustva, pokrajinska SRPSKA VLADA, Ustav Srbije i zakoni se postuju, deca uce skole po SRPSKOM obrazovnom sistemu? Srbi su vecinski narod, eno setaju u sred Pristine, zastave Srbije vijore se na vetru? Tablice SRB? I tako dalje i tako blize.... Zanimljiv rezon, zaboravimo mi EU, kad ono , sledece jutro se probudimo i ? Albanci kazu: Eto Vam Kosovo kad necete u tu EU !

pil

pre 8 godina

@(NB, 13. oktobar 2015 09:41)

Slazem se. Samo uzmite ove vase tajkuncice i odvedite ih u Lijepu Vasu, a vi se bavite i dalje onim sto najbolje znate - kelnerisanjem po Jadranu.

Slovenac, dugogodišnji čitalac

pre 8 godina

"Sada je na državama članicama da razmotre učinak Srbije i odluže o otvaranju novog poglavlja", istakla je portparolka Federike Mogerini.
Bilo je dogovoreno več davno, da se poglavje 35 otvori kao prvo i zatvori kao poslednje. Tako, da su ga otvorili juće, ne znači ništa i ne razumem zašto neki srpski politikanti skakutajo naokolo ko opareni! Đurić kao primer!?

ASKURĐEL

pre 8 godina

Evo zašto najpre ide poglavlje 35.

Po bivšem Mastrihtu a sada Lisabonskom sporazumu, prvi i osnovni uslovi za prijem kandidata su sledeći:
-Koliko ta buduća članica/kandidat ima stanovnika?
-Kolika joj je teritorijalna površina?
-Ko su joj susedi ?
- TAČKA!

Laza

pre 8 godina

Meni se ovo svidja, jer je sada tacno napisano sta treba da se radi bez glupiranja koje svako tumaci na svoj nacin u vidu "normalizacije odnosa". Ovakve uslove niko kome je stalo do politicke karijere u Srbiji nece hteti da prihvati. Tako da smo konacno zavrsili pricu o integracijama u EU. Mislim na jednoj strani imamo odricanje od 15% teritorije i svega na toj teritoriji sto su nasi preci stvorili, a na drugoj da cemo mozda jednog dana uci u nekakvu ekonsmaku zajednicu i biti rumunija 2.

Borkkel

pre 8 godina

Oh tako lepo od njih, otvoriti poglavlje za koje ide najviše cimanja i koje ne može da se zatovori godinama. Jer nama zapade "Kosovo", a drugim zemljama 35 su bile trivijalne stvari poput kako će da izgledaju registarske tablice i sl.

Aleksandar

pre 8 godina

@(ana-list, 13. oktobar 2015 00:55)

Zašto bi se evropski političari brinuli više od onih u Srbiji za živote naših građana? Ne zaboravite da je Evropska Unija pre svega ekonomska unija pa joj je interes da proširi tržište na tlo cele Evrope dok je Srbiji interes da dobije tržište od 500+ mil. stanovnika. Što će reći, postoji obostrani interes za priključivanje Srbije EU.

No, EU je izvesna vrsta kluba koji ima svoja pravila i zahteva usaglašenje tih pravila između svih svojih članica i onih koji bi da se priključe klubu. Srbija ta pravila nije u stanju ni u ludilu da ispuni jer se za sve ove silne godine 'prilaženja EU' nije radilo ništa na tome (prvenstveno jer političarima u Srbiji to nije u interesu) tako da po svim praktičnim merilima Srbija jedva da je i mrdnula na 'putu ka EU.' (što je i razlog zašto se projektovane godine priključenja sve više udaljavaju)

To je dovelo do pat pozicije birokratiju i u EU i u Srbiji jer je očigledno da se Srbija nije ni za pedalj pomerila pa postaje upitno postojanje onih koji 'rade' na tom putu. Da bi se nastavio privid kretanja po tom 'evropskom putu' mora s vremena na vreme nešto i da se uradi i eto otkud ovog specijalnog, a esencijalno nevažnog poglavlja. Srbija je odavno ostala bez Kosova ali naša birokratija može 'na kašičicu' da priznaje nezavisnost, evropska birokratija da nas za to tapše po ramenu, ima se privid kretanja a to što tapkamo u mestu - koga pa briga za to?

Ivan

pre 8 godina

Колико знам, председник владе и бивши председник државе су нам безброј пута поновили да "косово није услов".

Бивши председник је данас небитан политички фактор али је садашњи владар, који се прво опробао у великосрпској политици, па затим у проевропској и даље актуеалн. Ако је први пут погрешио у избору политике, па сада опет по други пут, искрено се надам да нас неће трећи пут "обрадовати" са неком својом новом идеологијом сакривеном иза фразе "поносан сам на себе што се мењам".

Ако пред Србију ставе услов признавања Косова, сви који су тврдили да се то неће десити треба заувек да се повуку из јавног живота. Не зато што је забрањено грешити, него зато што смо сви од самог почетка знали како стоје ствари.

dragan

pre 8 godina

joj Vucko ne bih ti bio u kozi sad! Tvoji veliki prijatelji iz Eu i Amerike te namestili,
makar su Toma I Dacic od samog pocetka govorili da je uslov priznavanje Kosova.
Nego da cujemo sad Gospodu političare sta cemo i kako cemo!