Nedelja, 02.08.2015.

16:40

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića?

Viši sud u Beogradu ponovo je naložio započinjanje procesa rehabilitacije Milana Nedića, saopštio je njegov praunuk Aleksandar Nedić.

Izvor: B92

Da li treba rehabilitovati Milana Nediæa? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

132 Komentari

Sortiraj po:

Čisto razmatram

pre 8 godina

Posle svega što se dogodilo 1990ih i medijske hajke, u očima Evrope i zapadnog sveta već slovimo za zle momke i genocidan narod.
Samo još fali da rehabilitujemo Nedića i Ljotića, pa da slovimo i za fašisoidan narod i da nas za zle drže ne samo na Zapadu, već i u Rusiji...
Kao i obično, sečemo granu na kojoj sedimo. Živimo u jednom od najgorih perioda srpske istorije.

Aleksandar

pre 8 godina

Neverovatna su podmetanja i svi koji podmeću, vrlo duboko strateški razmišljaju.
Svaka stvar koja se pravno razmatra u periodu 1941-1945 ne može u sebi nositi ništa o komunistima, komunizmu i bilo čega što je kasnije doneo. Pa kome šta zapadne. A ideološki, moralni i svaki drugi pristupi su mnogo interesantniji onima koji poturaju svoje interese, kakvi god da su.
Kad se dovoljno odmaklo, ni narodne epske pesme nisu bile ni malo stroge prema turskim vazalima.
Bilo bi interesantno raspisati konkursd za ideje šta je Nedić, ili neko drugi na njegovom mestu trebalo da radi. Verujem da bi neviđeni cirkus nastao.

godine koje su pojeli skakavci

pre 8 godina

Evropske vrednosti, citaj antikomunisticke. U NATO-u bi morali da rusimo spomenike partizanima, kao sto se vec uveliko radi po istocnoj evropi. Ali sta ces, Jugoslavija je pala 1991. ovo sada pobednici dolaze po svoje.

Duci0167

pre 8 godina

Sad ce da se jave NASI,Zavetnici i Obrazovci sa svojim istorijskim kilometarskim pisanijima i verzijama istorije koje mi nismo znali. Izgleda da je nama mnogo dobro kad se hvatamo ovih nacoške proslosti. Kome god da padaju ovakve stvari na pamet,prestanite vise jer imate i PREVISE POSLA od kojih zavise zivoti gradjana.

dragan

pre 8 godina

Moj deda Milos je bio pripadnik partizanskog pokreta od '41 do kraja rata. Ucestvovao je na Sremskom frontu, kasnije je gonio ustase sve do Slovenije. Bio je vise puta ranjavan od strane ustasa.
Uzivao sam kao klinac da slusam njegove price o ratu, iako je njemu bilo mucno da se priseca svega toga.
On, kao ucesnik tog rata, i kao covek koji je savremenik tih nesrecnih zbivanja mi je vise puta rekao da je Milan Nedic spasavao nas Srbe, koliko je mogao.
Kaze da su njegovi zandari, za razliku od cetnika i partizana, bili prava vojska, koja nije mucila narod, vec gledala da saradnjom sa nemcima, spase sta se spasti moze.
Za one koji ne znaju, Milanu Nedicu je poginuo sin i trudna snajka u Smederevu, explozijom koju su izazvali komunisti.
Tad je Nedic prelomio da stane na celo Vlade, jer je pre toga odbijao, znajuci sta ga ceka.

Jelena

pre 8 godina

Milan Nedić je bio kvisling koji je pružao utočište Srbima koji su bežali iz NDH od pokolja, a istovremeno nije sprečavao masovna streljanja Srba, Roma i Jevreja koje su Nemci sprovodili širom Srbije u znak odmazde za ubijene i/ili ranjene nemačke vojnike.
Nedićevci su čak lovili i isporučivali pripadnike Mihajlovićevog pokreta Nemcima.
Nemačka vojna uprava je na Nedićevu vladu prenela pravo trgovine otetom jevrejskom imovinom. Niko nije smeo da kupi od Jevrejina ništa, čak ni kašičicu za šećer. Kazna je bila smrt.
Kako je moguće tražiti rehabilitaciju Draže Mihajlovića i Milana Nedića u isto vreme, kada se jedan borio protiv Nemaca,a drugi sprovodio nacističke zakone u okupiranoj Srbiji?
Zapanjena sam i zgadjena količinom nepoznavanja nacionalne istorije.

Jasmina

pre 8 godina

@gile:
Verujem da ste mislili na maršala Petena, predsednika kvinslinške vlade u Višiju od 1940 - 1944. Iako je osuđen na smrt zbog veleizdaje, De Gol, tadašnji predsednik Francuske kaznu je preinačio na doživotnu robiju. Učinio je to iz dva razloga: zbog duboke starosti osuđenika i zbog Petenovog doprinosa pobedi francuske vojske u bici kod Verdena u 1. svetskom ratu. U Peten je i danas simbol izdaje u Francuskoj. Le Pen, koga Vi pominjete u komentaru, bio je jedan od uticajnijih političara ultradesnice u Evropi i umro je pre nekoliko godina. Nikad nisam poredila Petena i Nedića, iako im je uloga u 2.svetskom ratu bila ista. Peten je ipak tokom 1.svetskog rata ostavio i pozitivan trag u istoriji Francuske, Nedić je s druge strane od početka do kraja velika nula i kao čovek i kao "đeneral".

максимилијан

pre 8 godina

Најбоље да сад рехабилитујемо свакога, "пуј пик" ништа не важи. Два сведока и борачка пензија, а још увек не знамо где су покопани сви они побијени и од немаца, и од комуниста, и од четника, и од разне багре и фукаре која је убијала и пљачкала по Србији. Битно је да се врате станови и виле, а за друго кога брига.

sale

pre 8 godina

Neki Srbi ce reci da je on navodno spasavao Srbe. Ljudi izgleda misle da ako neko voli svoj narod da ne moze da bude fasista?
Jedno je istina, zasluzan je za likvidiranje velikog broja Jevreja u Srbiji. Samim tim je fasista kao i svi koji ga podrzavaju.

milkimile

pre 8 godina

draža nije rehabilitovan već je samo poništen sudski proces jerg nije imao pravedno suđenje i.jeste vi gledali na tv izjavu sudije i šta je rekao

Filip

pre 8 godina

Njegova odluka je, ma koliko dobra bila po veliki broj srba, stavila zig kolaboracioniste na njega samog i celokupnu tadasnju srpsku Vladu. Veliki broj zrtava okupacije pod njegovom, marionetskom, Vladom je nesto sto niko ne moze da ospori. Samo ako se manemo svih predrasuda i prepustimo objektivnim istoriografima pravo da izvedu zakljucke, bicemo u prilici da sagledamo sebe i sve svoje istine i zablude na osnovu kojih, i danas, neuki i ostrasceni jos uvek vode svoje licne ratove. Samo egzaktna istina sa podacima i cinjenicama moze da doprinese kraju raznim zabludama i mistifikacijma.

nehuman tip

pre 8 godina

Šta sve ovde može da se pročita.
Moja porodica je preživela rat jer je heroj prvog svetskog rata Milan Nedić žrtvovao svoje ime i čast da bi nekakva Srbija opstala i da narod ne bi bio uništen i raseljen. On nije potpisao separatni mir, on nije predao oružje, on nije spasavao svoju porodicu ili svoje bogatstvo.
On nije izvršio samoubistvo, već je ubijen.
On je heroj i da on je kvisling — to je njegova krajnja žrtva i zahvaljujući tom činu ja danas živim kao i dobar deo Srba.
Porediti ga sa Pavelićem koji je učestvovao u sklopu nacizma sa ciljem da istrebi drugu naciju i ostvari tisućletnji san je morbidno.
Čitam ovde i da Nemci nisu ubijali of Srbiji — pa ko je streljao po Kragujevcu, Užicu, ko je ubijao po Bačkoj, Sremu — da nisu Nedićevi žandarmi? Ispade to jedna turistička poseta, Nemaca, Mađara, Hrvata.
Na kraju treba pokazati koliko ljudi je stradalo od Nedićevih žandarma a koliko od partizana, četnika, Nemaca, Madjara, Hrvata.
Sve uključujući deportacije Jevreja, komunista, Srba.

Dzeger

pre 8 godina

Ne ,nikako,to je bio kvisling i ne moze se uporedjivati sa Jug.vojskom u otadzbini.Znaci on i komunisticki pokret su bili najvece zlo za Srbiju..

Jovan

pre 8 godina

Pomenuti gospodin, takozvana "Srpska majka", imao je uredne diplomatske veze sa takozvanom NDH, tako da je od 1941. do 1944. godine uredno u Beogradu radio konzulat takozvane NDH. Za mene svako ko ga brani može slobodno da se deklariše kao nacista ili fašista.

svarog

pre 8 godina

Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!
(Goran, 2. avgust 2015 16:43)

Vas fasiste izgleda boli uvo za jevreje i rome?
Pa po toj logici je Tudjman zaista najveci heroj Hrvatske. On samo nas nije voleo, svoj narod jeste.

@KaraDjordje

pre 8 godina

Evo ja pitao svoju kevu...njenu tetku (u to vreme devojčicu) iz Dvora na Uni su Nedićevci zlatom otkupili od ustaša kao i još neke Srbe. I šta sad?

milkimile

pre 8 godina

draža NIJE rehabilitovan već je samo ponisten sudski postupak jer nije imao pravedni suđenje.jeste vi uopšte gledali na tv šta je sudija pročitao i rekao

Buba

pre 8 godina

Fascinantna je cinjenica da se Nedicu spocitava da je Hitleru javio da je Beograd ociscen od Jevreja, sto je na zalost, i bio, i to prvi u Evropi, jer su Nemci bili vrlo detaljni, a Srbi se bas nisu istakli u spasavanju Jevreja (Ne samo Nedic, vec gradjanstvo uopste) jer su dozvolili, da izgube 14.500 svojih Jevrejskih sunarodnika od 16.000 ljudi koliko ih je bilo, dok je recimo u Albaniji,broj izgubljenih zivota bio manji od 600. I ti isti Srbi danas, mirno gledaju dok u Beogradu, na mestu logora Sajmiste, u jednoj od paviljona smesten restoran "so i biber", idu i rostiljaju na mestu masovnog streljanja u Jajincima, bez elementarnog poznavanja svoje istorije i pijeteta prema zrtvama, a Nedicu spocitavaju krivicu naucenu iz komunistickih udzbenika. Nije samo Nedic kriv, radio je najbolje sto je znao, u teska vremena, znajuci da ce zauvek ostati obelezen, stavio je glavu na panj.

Vlada komunista

pre 8 godina

Izdajnik srpskog naroda, palio i ubijao sopstveni narod da bi se dodvorio nemcima. A njegovi naslednici nek ih je sramota, nek izadju na Banjicu nek pogledaju šta je uradio njihov predak. Ulogoru na Banjici su ubijani jevreji, romi i i srbi.

ajte, molim vas

pre 8 godina

Nedic ne moze da se (od)brani. Ti argumenti koji se potezu u njegovu odbranu su isti oni kojima neki brane Stepinca. Kao spasavali su... ali eto, nisu mogli bas sve da spasu....

Melenci

pre 8 godina

Realno,a gde se to borio?Pregovarajuci koga da streljaju,a koga ne?Onaj ko seta u odelu,zivi raskosno i bezbrizno jer ima zastitu okupatora je izdajnik!Sramota bi bila takve ljude oslobadjati krivice i proglasavati ih patriotama,a bili su najcrnji djavoli.Gori su i od okupatora,jer kad ti svoj zabode noz vise boli.

Nefer

pre 8 godina

Nikako,verovatno je činio i dobre stvari za Srbiju.Nisu fašisti radili najprljavije poslove u Srbiji.kao predsednik kvinsliške vlade za vreme rata u zemlji u kojoj je izgubilo živote stotine hiljada građana njegova rehabilitacija bila bi poraz za sve žrtve i njihove porodice.Saradnik okupatora i organizovanje logora na Banjici i progona Jevreja i komunista.
To bi bilo pljuvanje na narodnooslobodilačku borbu na sve žrtve i na istoriju Srbije u drugom svetskom ratu.

my way

pre 8 godina

Naravno da ga ne treb rehabilitovati ! Pa on je bio najveći fašistički saradnik ! Kako smo počeli da menjamo istoriju još će nas do kraja osloboditi četnici i ustaše, od fašista !
(nada, 02. avgust 2015 19:09)
Nedica ne treba rehabilitovati, ali kad neko stavlja u isti kos cetnike i ustase i govori o laziranju istorije povraca mi se. Drazi Mihailovicu samo na cast moze da sluzi sto su ga najvise ustase, kao i Nemci, nedicevci, ljoticevci, komunisticki monopolisti na antifasizam... bukvalno svako zlo izniklo u Drugom svetskom ratu smatralo za neprijatelja. O odbijanju kapitulacije, presudi suda u Njujorku, ucenjenoj glavi, gerili u sumama koja nigde, ni na jednom frontu nije bila deo nacistickih snaga, najvisim saveznickim ordenjima da ne govorim...

my way

pre 8 godina

Ne. Nedic i Draza su potpuno suprotna prica. Rehabilitacija djenerala Mihajlovica je rehabilitacija antifasisticke borbe celog srpskog naroda zbog koje je pretrpeo apokalipticne zrtve, izraz postovanja najvise prema njima, jer se od sacice upravo nedicevaca i ljoticevaca nije mogao stvoriti nikakav satelit. Zato su srpski prostori podeljeni izmedju okolnih fasistickih satelita i direktne nemacke okupacije ciji je Nedic bio sluzbenicic. Ne moze se rehabilitovati neko ko je bio saradnik Hilterove Nemacke, tacka. Imamo casnu i pravednicku istoriju kojom mozemo da se ponosimo i nemamo potrebu da pravimo takve brljotine. O falsifikovanju proslosti i izokretanju uloga u istoj cime se sluze neki drugi, zna se i ko, da ne govorim, zato nemojmo to da radimo!

nada

pre 8 godina

Naravno da ga ne treb rehabilitovati ! Pa on je bio najveći fašistički saradnik ! Kako smo počeli da menjamo istoriju još će nas do kraja osloboditi četnici i ustaše, od fašista !

drekavac

pre 8 godina

Milana Nedica pravno nije moguce rehabilitovati jer nikada i nije osudjen niti je lisen zivota bez odluke. Izvrsio je samoubistvo, tako da po zakonu o rehabilitaciji ne postoji pravni osnov za tako nesto. Cini se da novinari i dalje ne razumeju razliku izmedju rehabilitacije, koja je pravni akt, i revizije istorije, koja predstavlja naucno pitanje pa o tome odgovor treba da daju istoricari.

opasni presedan

pre 8 godina

Milana Nedica treba posmatrati kao nekog ko je morao da saradjuje sa okupatorom kako bi sacuvao narod u okupiranoj Srbiji. Sve drugo sto bi mu se pripisalo ne bi imalo nikakvog smisla. (Dejan, 2. avgust 2015 16:56)

Da, trebalo bi ga posmrtno odlikovati sto je toliko udarnicki saradjivao (ne bi li sacuvao narod u okupiranoj Srbiji, razume se), da se mogao pohvaliti kako je Beograd prvi Juden frei grad u Evropi.

Zoran

pre 8 godina

vrlo je zanimljiva teza iz partizanskih udžbenika gdje se nabrajaju ... i domaći izdajnici .... kod nas spomenika u svakom selu i gradu ... petokraka zvijezda , žrtve fašističkog terora ... ostaje enigma ko je to provodio fašistički teror . Za to moram da pitam starce koji naravno umiru i sve ih je manje da svjedoče ... nijedan , gotovo nijedan neće pomenuti Nijemca , a posebno ne Talijana . Svako srpsko selo . Evo i danas je godišnjica zločina nad 5500 Srba u jednom mjestu . Nema Nijemaca međ fašističkim teroristima .

stručnjak

pre 8 godina

Naučiti nešto od Nedića i njegove sudbine kako bismo u sledećoj nevolji pametnije postupali - svakako. Rehabilitovati ga - nikako. Možda je ovakav stav licemeran, ali politika je takva, i treba biti uspešan i u tome.

KaraDjordje

pre 8 godina

Zasto uopste pisete o njemu!?Moj deda je oslobodioc Beograda,pradedu su ubili Nedicevi ljudi.Mozda je on svojim naslednicima fin ali u Srbiji ga ne znaju kao finog coveka.Koliko je samo Beogradjana izgubilo zivote zbog njegove dobrote.

KaraDjordje

pre 8 godina

Ovi klinci iistoricari koji pricaju da je Nedic spasavao Srbe za vreme rata neka pitaju svoje prabave i pradede.A mogu i da zadju po Beogradu i okolnim mestima ecebtualno u Sumadiji da pitaju za "dobricinstva"koja su cinili Nedicevci.Ali bitno je biti u trendu,biti anarhisra,buntivnik .

Pantagruel

pre 8 godina

Мој деда је највећи део окупације проживео у Београду, да би се у јесен 1944. као добровољац, пријавио за Сремски фронт као једини Сремац у Петој крајишкој. У Срему је рођен, па је било природно да се бори за ослобођење свог родног места (Илока) и поравнање рачуна са усташама које су тамо побиле и срушиле све српско у годинама постојања НДХ. Остао је војник до 1949. године. Тек тада је демобилисан на лични захтев, у чину водника. Као борац који се истицао и био рањен на Сремском фронту, примљен је у партију (у то време се још увек ниси могао пријавити сам, него је неко од чланова морао да те запази и предложи, да би се примали само они који вреде). Имао је признат статус ратног војног инвалида и до краја живота примао неку симболичну накнаду за то коју је у целини препуштао баби, за допуну буџета домаћинства. Њему лично није требала, јер је био мајстор (занатлија) и имао приватну успешну тапетарску радњу од 1965. Радио је намештај и декорације за државни протокол и маршала лично. Између осталог, сашио му је и одар за сахрану, оне црвене јастучиће на којима је било изложено Титово ордење, као и оне завесе од тешког црвеног плиша којима је била украшена скупштина у току сахране. Зашто ово говорим? Зато што је он такав, као очевидац догађаја, мени увек говорио да Недић није био издајник него жртва. Да је спасавао колико се могло спасти, да би нам без њега Немци начисто истребили омладину и питање је да ли бисмо опстали као нација. Да су његови жандари често грађанима дојављивали да се склоне, када би дознали да Немци спремају неку рацију или масовно интернирање. Између осталих и мој деда се тако у једном тренутку сакрио са Дорћола у Лапово, да би избегао депортацију у радни логор. Замало да заборавим, а важно је. Мој деда никада није био симпатизер нациста, јер се као београдски шегрт још пре рата дружио са СКОЈ-евцима и шпанским борцима и читао литературу коју су му они давали. Учествовао је и у демонстрацијама од 27. марта 1941. године.

Rock

pre 8 godina

Da nam bar neki nepristrasni i profesionalni istoricar objasni ko je bio i sta je radio ovaj covek za vreme 2. sv. rata. Ovako ne mogu doneti nikakav zakljucak kad ne znam,aman. Da li na tasovima pravde pretežu njegova dobra ili rdjava dela? Koja?

Padre

pre 8 godina

Pa po pojedinim komentarima on je bio Šindler za Srbe, samo bez one famozne liste!A da, one sa te liste slao je na Banjicu i Sajmište, a ako jim je bilo bliže, smestio jih je na Crveni krst!

Kvisling

pre 8 godina

"Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!"

Najviše ih je "sačuvao" po Kraljevu i Kragujevcu. U njegovo vreme Srbi nisu ginuli i umirali nego zverski ubijani.

Očigledno se zaboravlja da je bio deo sistema za istrebljenje Srba zajedno sa svojim partnerima Hitlerom i Pavelićem.

Анархиста

pre 8 godina

?Казнићемо издајнике,
ослибодит' народ свој…?

Па ћемо да их све рехабилитујемо…

Petar

pre 8 godina

I Francuzi su Marsala Petena, heroja sa Verdena i najslavnijeg generala Prvog Svetskog rata osudili na smrt streljanjem zbog formiranja marionetske Vlade, slicne Vladi Milana Nedica. Samo sto su oni odlucili da da umre prirodnom smrcu, te je De Gol formalno zamenio kaznu dozivotim zatvorom.

Realno

pre 8 godina

Hocu bre da radim, da osnujem porodicu,hocu da planiram odmor...sta je vama vise poBogu...ima li u ovoj drzavi neko ko razmislja o buducnosti ovog naroda...!!!!

klio

pre 8 godina

Za razliku od Mihailovića, čiji je slučaj pipav i prilično nejasan, Nedić je bio "klasičan" kvisling i izdajnik. Ma ko šta mislio o njegovim "teškim odlukama", on je služio okupatoru, i bio je saučesnik u mnogim zločinima. To što je mislio da su nemačka okupacija trajno stanje i novi svetski poredak i to što i nije imao faktičku vlast ga ne opravdava. Šta vise, to ga čini mizernijim i ljigavijim. Ljotić je još gori.

Milutin

pre 8 godina

Draža je bio urdu, čovek je bio gerila i glavom i bradom. Ali Nedića nipošto. On je bio kolaboracionista u pravom smislu te reči. Doduše ne progresivni (nije forsirao naciz) ali ipak je stavljao potpis na zločine, nametnut taj potpis bio ili ne.

Saldzo

pre 8 godina

NI ZA ZIVU GLAVU! Rehabilitovati coveka koji je saradjivao sa nacistima? Jesu li Norvezani rehabilitovali Kvislinga? Slovaci Tisoa? Francuzi Petena? Jeste li vi ljudi normalni?

Na sta cemo kao narod liciti celom svetu? Ionako nas losa propaganda bije vec 25 godina, sad im dajte jos malo vetra u jedra.

mz

pre 8 godina

Jesmo li mi normalni da rehabilitujemo nacističkog kolaboratora? Očito nismo. I otkud Viši sud ima toliku motivaciju za revizijom prošlosti, kao da nema pametnija posla. Je l' u ovoj zemlji postoje i živi građani, ili Viši sud voli da raspravlja samo o mrtvim?

Dejan Stojanovic

pre 8 godina

Sta se ganjamo ovde po portalima? Naravno treba ga rehabilovati. On je od dva zla izabrao najpragmaticniju opciju za Srbiju: odbraniti sta se moze. A tu je se podruzemavalo i da se istrebe one licnosti kao sto je Broz (koji je skriveno pregovarao sa Pavelicom)i kog nije bilo briga za jednog ili 1000 Srba manje ili vise radi licne slave.

Uz rehabilitaciju i odstete da im se svima isplate,pa bankrot

pre 8 godina

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića? ....I ne samo njega nego pored Draze i sve one koji su pocinili krivicno delo ubistva od tri pa navise osobe posle I sv.rata pa na ovamojer nisu oni krivi sto su zbog psihickih problema i rastrojsva drzave morali da ubijaju i nevini leze u zatvorima i sto nisu vidoviti pa da znaju da ce kroz koju deceniju biti nevini i rehabilitovani.

Mima

pre 8 godina

Da li nam treba Srbija u kojoj bi Nedić bio rehabilitovan. Lično ja bih se stidela takve Srbije i bojala kakvu to Srbiju stvaramo našoj deci i unucima.

Bucko razmišljam

pre 8 godina

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića?

Svako ko ima oci u glavi vidi da je to RUGLO OD DRZAVE vec toliko RUZNO da ga vise nikakva rehabilitacija ne moze PORUZNETI vise nego sto ono to vec jeste tako da je sasvim svejedno hoce li ili nece rehabilitovati Milana Nedića !

mn

pre 8 godina

Apsolutno ne.
I pre 1941. je bio simpatizer nacizma.
Po preuzimanju 'vlade narednog jedinstva' ponosno je izjavio da su Beograd i Srbija medju prvima 'ocicsceni od Jevreja'.
Po meni, izdajnik najgore vrste.

Hrvat a ne 'Rvatina

pre 8 godina

Evo, nakon Draže, vi još Nedića pa ćemo mi Hrvati Pavelića i Stepinca rehabilitirat i onda smo svi do kraja spremni za treću rundu balkanskih pokolja... to šta na djeca,žene i roditelji nemaju šta jest nego skupljaju plastične boce nije bitno... bitno je da imamo mrtvace koji su samo bili neshvaćeni u svojim "dobrim djelima" i da smo to ispravili i onda se idemo klat... opet... jao, a samo hoću plažu, playstation, psa i ženu ženu koja će me trpit... XD

Pavle

pre 8 godina

Lakrdija i sramota... Ispada da nam je svaka srpska fasisticka prodana dusa bitnija od onoliko postenih ljudi koji prolise krv za to bi danas njihovi potomci osvedocene saradnike okupatora rehabilitovali. Ovakva kolicina ludila ce nam se obiti o glavu i to ne moze lepo da se zavrsi.

Milojica

pre 8 godina

Rehabilitovan ili ne, istorijska činjenica je da je spasao više života od pojedinih koji sebe nazivaju oslobodiocima. Ovaj čovek je bio svestan težine situacije u kojoj se našao, pobedio Draža ili tito znao je svoju sudbinu. Da nije bilo njega porobljena Srbija bi postraadala mnogo, mnogo više. Hvala mu za svaki spašen život i svi koji ga osuđuju trbalo bi da se zapitaju da li je baš on možda spasao nekog od njihovih predaka.

ssss

pre 8 godina

smrt fasizmu.
nedic je bio fasista. to gospodin antic ne moze da promeni. koliko god mu to tesko bilo da prizna, nedic, draza i cela ta ekipa su bil fasisti. i tacka.
jos jednom, SMRT FASIZMU.

Alex

pre 8 godina

General Mihajlovic je zasluzeno rehabilitovan, u celom svetu dobitnik je najvisih odlikovanja SAD i Francuske. Sa druge strane Nedic je ipak bio sardnik okupatora iako teskom mukom i odlukom da spase sto se spasti moze. Njega ipak ne treba rehabilitovati.

joca

pre 8 godina

Ne znam kako to uopste moze nekom sa i malo mozga da padne na pamet,da se rehabilituje neko ko je OTVORENO saradjivao sa fasistima i bio protiv svog naroda i drzave.Odakle dolaze uopste takve sulude ideje,ko to naredjuje,o cemu se bre tu radi !? Luda zemlja potpuno.

Alex

pre 8 godina

Naciste i fašiste je u svetu još uvek dozvoljeno tamaniti. Mi rehabilitujemo kvislinge, zato nijedna rezolucija protiv zločina nad Srbima neće biti doneta. Sami sebi pravimo kolektivnu krivicu.

KG

pre 8 godina

Rodjenog brata moje babe koji tad imao nepunih 17 godina na streljanje 21 .oktobra 1941 odvela su dva SRPSKA ZANDARA ciji je sef bio naravno milan nedic..da ne pricam sto je i u samom BGu imao dva logora gde su slani ljudi na ubijanje ..nije ni cudo sto smo sve vece dno jer volimo izdajnike a one prave koji su se borili za svoju pljujemo

drug streljnikov

pre 8 godina

Rehabilitacija domaćih izdajnika i saradnika okupatora je postala veoma moderna. Medjutim, oni koji ucestvuju u tim postupcima postaju saucesnici i lako im se moze dogoditi da odgovaraju!

Garbage collector

pre 8 godina

Pljujemo na našoj antifašističkoj istoriji. On je još pre rata izbačen iz kraljeve vojske, zbog svojih fašističkih stavova i saradnje sa Dimitrijem Ljotićem i ZBOR-om.
Za vreme rata imao je delimičnu kontrolu nad logorom Sajmište i potpunu kontrolu nad logorom Banjica. Samo to je dovoljno da nikada ne bude rehabilitovan.
Uostalom i da poverujemo našim neonacistima da je zbog njega ubijeno "manje" srba, on je iz sve snage ubijao rome, jevreje, partizane...

Goran

pre 8 godina

Izvinite, a ko je ovaj Radanović? Mislim, zbog čega je njegovo mišljenje relevantno? Šta ima iza sebe od rezultata, šta uopšte znači "samostalni istraživač"? A mogli ste kao drugu stranu da izaberete nekog ozbiljnog istoričara, a ne ovog pajaca Antića.

vladimir-cika Vlada

pre 8 godina

Izbegli smo u avgustu 1941, nasa Majka i nas tri brata.Ja sam najmladji tada sa 7 godina starosti.Odmah sam primljen u osnovnu skolu Vuk Karadzic.Nista nismo imali. Stanovali kod Bake koja je mesec dana ranije pobegla.Imala je nesto stvari. Secam se dobro da nam je general M.Nedic, podelio nove zimzke kapute u hotelu BRISTOL. Kaput je bio od cudne tkanine ali ipak , kaput, Majka je dobijala iskrojene delove odece, sastavljala ih je na masini SINGER koju smo dobili od rodjaka stanovnika u Beogradu inace iz Hercegovine. Spasili smo se, nismobili mnogo gladni, cak je Majka uspevala da salje paket hrane Tati u Nirnberg u oficirski lager,U paketu je obavezno bila ZAPRSKA , izgledalo je kao salama, To je Tati trebalo. Nedic je imao Komeserijat za izbegle Srbe. To, ne mogu zaboraviti. nikad.

kukulele

pre 8 godina

@Goran

Ne poturajte te gadne teze velmatr-jankovicke o hrabrosti i lepoti ropstva a ni lazi o broju srba koji su spaseni. on je najbestidnija i najsramnija epizoda srpske istorije

Miloš

pre 8 godina

Ne! Posle aprilske kapitulacije narod nije izvrsio kolektivno samoubistvo, nastavio je da zivi. Samim tim je morala da postoji neka organizacija koja bi omogucila da se taj zivot ucini sto normalnijim. Dakle trebalo je da nastave da funkcionisu poste, zeleznica, sudovi, trgovina, policija tj neka "vlada" je morala da se formira naravno marionetska jer drugacije i ne moze u okupiranoj zemlji.
To je argument onih koji ga brane i to zvuci u redu. Ali kriju nesto drugo: Ne moze se rehabilitovati Nedic zato sto je ta vlada prepisala Nirnberske zakone (rasisticke i antisemitske) tako da bi Nedica trebalo preimenovati u rasistu i antisemitu koji je pomagao u holokaustu, dobro okrvavisi ruke a ne to prikrivati nekakvom izdajom. Zato sto bi tu izdaju prisili svakom ko bi bio "premijer" u to vreme a ne znaci da bi svako bio rasistički zločinac. Mogao je da podnese ostavku kad su mu (ako su mu) trazili da ozakoni rasizam.

mugur

pre 8 godina

Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!
(Goran, 2. avgust 2015 16:43)

I manje Jevreja i Roma.

neutralno

pre 8 godina

Dobro, na stranu ideološke podele u Srbiji, ali šta je npr. sa sprovođenjem holokausta nad Jevrejima u čemu je Nedić imao aktivnu ulogu. Taj čovek nije nevin. Njega je i kralj ražalovao 1941. zbog služenja okupatoru.

vladimir

pre 8 godina

Mi se kao nešto bunimo oko Stepinca pa šta je onda ovo???
Na kraju će sva bagra biti rehabilitovana,a partizani će biti saradnici okupatora.
Sramota,takvo brutalno prekrajanje istorije je opet zločin.

mick

pre 8 godina

ne razumem ove potomke sto smaraju za ove rehabilitacije. idi bre zivi svoj zivot i cao... dokle god zivimo u proslosti, rehabilitujemo i obelazavamo ratne zlocine ne mozemo da idemo napred. ne samo mi vec ceo region. doduse slovence to ne interesuje, hrvati se snasli a mi ostali se samo zamlacujemo ovim glupostima... dok je tako predsednici, premijeri i ministri ce nam biti ti koji su i jedva cemo sastavljati kraj s krajem a stoka ima da se bogati i bahati...

Hoću 158 pluseva botova

pre 8 godina

Nedić je tokom rata redovno primao delegacije NDH, postoje i foto-dokazi. Ali tada nije bilo interneta, pa Nedić nije znao šta se dešava Srbima u Hrvatskoj ...

Nikola

pre 8 godina

Prvo, nije trebalo ni Dražu.
Ali, ako je Draža još i imao tu i tamo neke izlete ka antifašizmu, Nedić nije imao nikakve. Čovek je bio predsednik vlade koju je formirao nemački komandant Srbije.
Toliko o tome.

joca

pre 8 godina

za mene je milan nedić heroj balkanskih ratova i prvog svetskog, za drugi svetski ga ne treba rehabilitovati ali treba da se uvrsti u udzbenike i njegov pozitivan doprinos a ne da o tome jurimo po nekim prašnjavim knjigama i na internetu, čovek je hteo da pomogne srbiji u to sam siguran ali je morao da odustane posle godinu dve okupacije kada je video šta rade nemci...

Никола

pre 8 godina

Треба га рехабилитовати.
Милан Недић је спасао стотине хиљада избеглица из НДХ као и протеране словенце. Није га народ без разлога звао "Српска мајка". Милан Недић је водио политику могућег и колико толико је спасао Србију. Не заборавите да је звреме његове власти у Србији страдало вишеструко мање људи него у прве три године "ослобођења". Требало би испитати и начин на који је ђенерал Недић страдао... Званична верзија је више него "шупља"... Старац од 70 година, тежак преко 100кг се отрже двојици младих удбаша и скаче кроз прозор!!!! Смешно.

zorge

pre 8 godina

zasto rehabilitovati coveka koji je punio logore sa srbima njega ljotica drazu ostali su zadnji izdajnici srpskog rod st su ljoticevci radili u kragujevcu prilikom streljanja gradjana I dece

Mile

pre 8 godina

On je covek svesno prihvatio tu neslavnu ulogu kvislinga . Toliko ljudi je zivo zahvaljujuci njemu pogotovo Srba iz NDH ali svakako ga ne treba rehabilitovati . Ima ona poslovica nijedno zlo koje ucinis ne moze da ponisti dobro koje si ucinio a ni obrnuto.Ne smemo ga rehabilitovati zbog beogradskih Jevreja.

kontra

pre 8 godina

Sve sami strucnjaci... Kako rehabilitovati nekoga ko nije pravosnazno osudjen? General Milan Nedic je jedan od najodlikovanijih srpskih oficira svog vremena, za svoj narod je ucinio mnogo u periodu okupacije! Zna se ko je donosio kljucne odluke, kako u Evropi, tako i kod nas. Tragicar veliki jeste, zlocinac, po mom misljenju, ni blizu.

Simke

pre 8 godina

Nedic i Draza isto??? Kakvo lupetanje! Jedan je ratovao protiv okupatora (Nemaca, Ustasa, Bugara) a drugi je saradjivao sa okupatorom i trpao ljude u logore. Mozda one jeste imao neke plemenite namere ali mu logori nisu trebali.

Stefan

pre 8 godina

Naravno da ne treba.Nije trebalo ni Drazu,ali sta cemo,sto rece prof.Dubravka Stojanovic ''Nama je proslost neizvesnija od buducnosti''...ipak nam je predsednik drzave cetnicki vojvoda.

Dejan

pre 8 godina

Milana Nedica treba posmatrati kao nekog ko je morao da saradjuje sa okupatorom kako bi sacuvao narod u okupiranoj Srbiji. Sve drugo sto bi mu se pripisalo ne bi imalo nikakv
og smisla.

Velibor

pre 8 godina

Licima koja su bez odluke suda lišena nekih prava treba neizostavno VRATITI PRAVO DA IM BUDE SUĐENO I PRESUĐENO. Šta to znači da je suđenje Mihailoviću bilo formalno manjkavo?
Znači da treba ponovo uzeti u obzir sva svedočenja i sva dokumenta, svedočenje preklane žene, kolevku izbušenu mecima vojnika pod njegovom komandom, spiskove poubijanih u Vraniću, Foči, Boleču...Ništa se ne sme izostaviti. A za Nedića obavezno izneti ono pismo kojim od komandanta Osnabrika traži slanje Jevreja i komunista u drugi logor (Aušvic) da ne kvare srpske oficire...

Stefan

pre 8 godina

Naravno da ne treba.Nije trebalo ni Drazu,ali sta cemo,sto rece prof.Dubravka Stojanovic ''Nama je proslost neizvesnija od buducnosti''...ipak nam je predsednik drzave cetnicki vojvoda.

Garbage collector

pre 8 godina

Pljujemo na našoj antifašističkoj istoriji. On je još pre rata izbačen iz kraljeve vojske, zbog svojih fašističkih stavova i saradnje sa Dimitrijem Ljotićem i ZBOR-om.
Za vreme rata imao je delimičnu kontrolu nad logorom Sajmište i potpunu kontrolu nad logorom Banjica. Samo to je dovoljno da nikada ne bude rehabilitovan.
Uostalom i da poverujemo našim neonacistima da je zbog njega ubijeno "manje" srba, on je iz sve snage ubijao rome, jevreje, partizane...

mn

pre 8 godina

Apsolutno ne.
I pre 1941. je bio simpatizer nacizma.
Po preuzimanju 'vlade narednog jedinstva' ponosno je izjavio da su Beograd i Srbija medju prvima 'ocicsceni od Jevreja'.
Po meni, izdajnik najgore vrste.

Hrvat a ne 'Rvatina

pre 8 godina

Evo, nakon Draže, vi još Nedića pa ćemo mi Hrvati Pavelića i Stepinca rehabilitirat i onda smo svi do kraja spremni za treću rundu balkanskih pokolja... to šta na djeca,žene i roditelji nemaju šta jest nego skupljaju plastične boce nije bitno... bitno je da imamo mrtvace koji su samo bili neshvaćeni u svojim "dobrim djelima" i da smo to ispravili i onda se idemo klat... opet... jao, a samo hoću plažu, playstation, psa i ženu ženu koja će me trpit... XD

joca

pre 8 godina

Ne znam kako to uopste moze nekom sa i malo mozga da padne na pamet,da se rehabilituje neko ko je OTVORENO saradjivao sa fasistima i bio protiv svog naroda i drzave.Odakle dolaze uopste takve sulude ideje,ko to naredjuje,o cemu se bre tu radi !? Luda zemlja potpuno.

Pantagruel

pre 8 godina

Мој деда је највећи део окупације проживео у Београду, да би се у јесен 1944. као добровољац, пријавио за Сремски фронт као једини Сремац у Петој крајишкој. У Срему је рођен, па је било природно да се бори за ослобођење свог родног места (Илока) и поравнање рачуна са усташама које су тамо побиле и срушиле све српско у годинама постојања НДХ. Остао је војник до 1949. године. Тек тада је демобилисан на лични захтев, у чину водника. Као борац који се истицао и био рањен на Сремском фронту, примљен је у партију (у то време се још увек ниси могао пријавити сам, него је неко од чланова морао да те запази и предложи, да би се примали само они који вреде). Имао је признат статус ратног војног инвалида и до краја живота примао неку симболичну накнаду за то коју је у целини препуштао баби, за допуну буџета домаћинства. Њему лично није требала, јер је био мајстор (занатлија) и имао приватну успешну тапетарску радњу од 1965. Радио је намештај и декорације за државни протокол и маршала лично. Између осталог, сашио му је и одар за сахрану, оне црвене јастучиће на којима је било изложено Титово ордење, као и оне завесе од тешког црвеног плиша којима је била украшена скупштина у току сахране. Зашто ово говорим? Зато што је он такав, као очевидац догађаја, мени увек говорио да Недић није био издајник него жртва. Да је спасавао колико се могло спасти, да би нам без њега Немци начисто истребили омладину и питање је да ли бисмо опстали као нација. Да су његови жандари често грађанима дојављивали да се склоне, када би дознали да Немци спремају неку рацију или масовно интернирање. Између осталих и мој деда се тако у једном тренутку сакрио са Дорћола у Лапово, да би избегао депортацију у радни логор. Замало да заборавим, а важно је. Мој деда никада није био симпатизер нациста, јер се као београдски шегрт још пре рата дружио са СКОЈ-евцима и шпанским борцима и читао литературу коју су му они давали. Учествовао је и у демонстрацијама од 27. марта 1941. године.

klio

pre 8 godina

Za razliku od Mihailovića, čiji je slučaj pipav i prilično nejasan, Nedić je bio "klasičan" kvisling i izdajnik. Ma ko šta mislio o njegovim "teškim odlukama", on je služio okupatoru, i bio je saučesnik u mnogim zločinima. To što je mislio da su nemačka okupacija trajno stanje i novi svetski poredak i to što i nije imao faktičku vlast ga ne opravdava. Šta vise, to ga čini mizernijim i ljigavijim. Ljotić je još gori.

Никола

pre 8 godina

Треба га рехабилитовати.
Милан Недић је спасао стотине хиљада избеглица из НДХ као и протеране словенце. Није га народ без разлога звао "Српска мајка". Милан Недић је водио политику могућег и колико толико је спасао Србију. Не заборавите да је звреме његове власти у Србији страдало вишеструко мање људи него у прве три године "ослобођења". Требало би испитати и начин на који је ђенерал Недић страдао... Званична верзија је више него "шупља"... Старац од 70 година, тежак преко 100кг се отрже двојици младих удбаша и скаче кроз прозор!!!! Смешно.

KG

pre 8 godina

Rodjenog brata moje babe koji tad imao nepunih 17 godina na streljanje 21 .oktobra 1941 odvela su dva SRPSKA ZANDARA ciji je sef bio naravno milan nedic..da ne pricam sto je i u samom BGu imao dva logora gde su slani ljudi na ubijanje ..nije ni cudo sto smo sve vece dno jer volimo izdajnike a one prave koji su se borili za svoju pljujemo

Mima

pre 8 godina

Da li nam treba Srbija u kojoj bi Nedić bio rehabilitovan. Lično ja bih se stidela takve Srbije i bojala kakvu to Srbiju stvaramo našoj deci i unucima.

Saldzo

pre 8 godina

NI ZA ZIVU GLAVU! Rehabilitovati coveka koji je saradjivao sa nacistima? Jesu li Norvezani rehabilitovali Kvislinga? Slovaci Tisoa? Francuzi Petena? Jeste li vi ljudi normalni?

Na sta cemo kao narod liciti celom svetu? Ionako nas losa propaganda bije vec 25 godina, sad im dajte jos malo vetra u jedra.

ssss

pre 8 godina

smrt fasizmu.
nedic je bio fasista. to gospodin antic ne moze da promeni. koliko god mu to tesko bilo da prizna, nedic, draza i cela ta ekipa su bil fasisti. i tacka.
jos jednom, SMRT FASIZMU.

drekavac

pre 8 godina

Milana Nedica pravno nije moguce rehabilitovati jer nikada i nije osudjen niti je lisen zivota bez odluke. Izvrsio je samoubistvo, tako da po zakonu o rehabilitaciji ne postoji pravni osnov za tako nesto. Cini se da novinari i dalje ne razumeju razliku izmedju rehabilitacije, koja je pravni akt, i revizije istorije, koja predstavlja naucno pitanje pa o tome odgovor treba da daju istoricari.

opasni presedan

pre 8 godina

Milana Nedica treba posmatrati kao nekog ko je morao da saradjuje sa okupatorom kako bi sacuvao narod u okupiranoj Srbiji. Sve drugo sto bi mu se pripisalo ne bi imalo nikakvog smisla. (Dejan, 2. avgust 2015 16:56)

Da, trebalo bi ga posmrtno odlikovati sto je toliko udarnicki saradjivao (ne bi li sacuvao narod u okupiranoj Srbiji, razume se), da se mogao pohvaliti kako je Beograd prvi Juden frei grad u Evropi.

vladimir

pre 8 godina

Mi se kao nešto bunimo oko Stepinca pa šta je onda ovo???
Na kraju će sva bagra biti rehabilitovana,a partizani će biti saradnici okupatora.
Sramota,takvo brutalno prekrajanje istorije je opet zločin.

Realno

pre 8 godina

Hocu bre da radim, da osnujem porodicu,hocu da planiram odmor...sta je vama vise poBogu...ima li u ovoj drzavi neko ko razmislja o buducnosti ovog naroda...!!!!

Nikola

pre 8 godina

Prvo, nije trebalo ni Dražu.
Ali, ako je Draža još i imao tu i tamo neke izlete ka antifašizmu, Nedić nije imao nikakve. Čovek je bio predsednik vlade koju je formirao nemački komandant Srbije.
Toliko o tome.

kukulele

pre 8 godina

@Goran

Ne poturajte te gadne teze velmatr-jankovicke o hrabrosti i lepoti ropstva a ni lazi o broju srba koji su spaseni. on je najbestidnija i najsramnija epizoda srpske istorije

KaraDjordje

pre 8 godina

Zasto uopste pisete o njemu!?Moj deda je oslobodioc Beograda,pradedu su ubili Nedicevi ljudi.Mozda je on svojim naslednicima fin ali u Srbiji ga ne znaju kao finog coveka.Koliko je samo Beogradjana izgubilo zivote zbog njegove dobrote.

Pavle

pre 8 godina

Lakrdija i sramota... Ispada da nam je svaka srpska fasisticka prodana dusa bitnija od onoliko postenih ljudi koji prolise krv za to bi danas njihovi potomci osvedocene saradnike okupatora rehabilitovali. Ovakva kolicina ludila ce nam se obiti o glavu i to ne moze lepo da se zavrsi.

Kvisling

pre 8 godina

"Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!"

Najviše ih je "sačuvao" po Kraljevu i Kragujevcu. U njegovo vreme Srbi nisu ginuli i umirali nego zverski ubijani.

Očigledno se zaboravlja da je bio deo sistema za istrebljenje Srba zajedno sa svojim partnerima Hitlerom i Pavelićem.

mz

pre 8 godina

Jesmo li mi normalni da rehabilitujemo nacističkog kolaboratora? Očito nismo. I otkud Viši sud ima toliku motivaciju za revizijom prošlosti, kao da nema pametnija posla. Je l' u ovoj zemlji postoje i živi građani, ili Viši sud voli da raspravlja samo o mrtvim?

KaraDjordje

pre 8 godina

Ovi klinci iistoricari koji pricaju da je Nedic spasavao Srbe za vreme rata neka pitaju svoje prabave i pradede.A mogu i da zadju po Beogradu i okolnim mestima ecebtualno u Sumadiji da pitaju za "dobricinstva"koja su cinili Nedicevci.Ali bitno je biti u trendu,biti anarhisra,buntivnik .

Petar

pre 8 godina

I Francuzi su Marsala Petena, heroja sa Verdena i najslavnijeg generala Prvog Svetskog rata osudili na smrt streljanjem zbog formiranja marionetske Vlade, slicne Vladi Milana Nedica. Samo sto su oni odlucili da da umre prirodnom smrcu, te je De Gol formalno zamenio kaznu dozivotim zatvorom.

Vlada komunista

pre 8 godina

Izdajnik srpskog naroda, palio i ubijao sopstveni narod da bi se dodvorio nemcima. A njegovi naslednici nek ih je sramota, nek izadju na Banjicu nek pogledaju šta je uradio njihov predak. Ulogoru na Banjici su ubijani jevreji, romi i i srbi.

Velibor

pre 8 godina

Licima koja su bez odluke suda lišena nekih prava treba neizostavno VRATITI PRAVO DA IM BUDE SUĐENO I PRESUĐENO. Šta to znači da je suđenje Mihailoviću bilo formalno manjkavo?
Znači da treba ponovo uzeti u obzir sva svedočenja i sva dokumenta, svedočenje preklane žene, kolevku izbušenu mecima vojnika pod njegovom komandom, spiskove poubijanih u Vraniću, Foči, Boleču...Ništa se ne sme izostaviti. A za Nedića obavezno izneti ono pismo kojim od komandanta Osnabrika traži slanje Jevreja i komunista u drugi logor (Aušvic) da ne kvare srpske oficire...

svarog

pre 8 godina

Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!
(Goran, 2. avgust 2015 16:43)

Vas fasiste izgleda boli uvo za jevreje i rome?
Pa po toj logici je Tudjman zaista najveci heroj Hrvatske. On samo nas nije voleo, svoj narod jeste.

neutralno

pre 8 godina

Dobro, na stranu ideološke podele u Srbiji, ali šta je npr. sa sprovođenjem holokausta nad Jevrejima u čemu je Nedić imao aktivnu ulogu. Taj čovek nije nevin. Njega je i kralj ražalovao 1941. zbog služenja okupatoru.

nada

pre 8 godina

Naravno da ga ne treb rehabilitovati ! Pa on je bio najveći fašistički saradnik ! Kako smo počeli da menjamo istoriju još će nas do kraja osloboditi četnici i ustaše, od fašista !

mugur

pre 8 godina

Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!
(Goran, 2. avgust 2015 16:43)

I manje Jevreja i Roma.

Goran

pre 8 godina

Izvinite, a ko je ovaj Radanović? Mislim, zbog čega je njegovo mišljenje relevantno? Šta ima iza sebe od rezultata, šta uopšte znači "samostalni istraživač"? A mogli ste kao drugu stranu da izaberete nekog ozbiljnog istoričara, a ne ovog pajaca Antića.

Alex

pre 8 godina

Naciste i fašiste je u svetu još uvek dozvoljeno tamaniti. Mi rehabilitujemo kvislinge, zato nijedna rezolucija protiv zločina nad Srbima neće biti doneta. Sami sebi pravimo kolektivnu krivicu.

Padre

pre 8 godina

Pa po pojedinim komentarima on je bio Šindler za Srbe, samo bez one famozne liste!A da, one sa te liste slao je na Banjicu i Sajmište, a ako jim je bilo bliže, smestio jih je na Crveni krst!

vladimir-cika Vlada

pre 8 godina

Izbegli smo u avgustu 1941, nasa Majka i nas tri brata.Ja sam najmladji tada sa 7 godina starosti.Odmah sam primljen u osnovnu skolu Vuk Karadzic.Nista nismo imali. Stanovali kod Bake koja je mesec dana ranije pobegla.Imala je nesto stvari. Secam se dobro da nam je general M.Nedic, podelio nove zimzke kapute u hotelu BRISTOL. Kaput je bio od cudne tkanine ali ipak , kaput, Majka je dobijala iskrojene delove odece, sastavljala ih je na masini SINGER koju smo dobili od rodjaka stanovnika u Beogradu inace iz Hercegovine. Spasili smo se, nismobili mnogo gladni, cak je Majka uspevala da salje paket hrane Tati u Nirnberg u oficirski lager,U paketu je obavezno bila ZAPRSKA , izgledalo je kao salama, To je Tati trebalo. Nedic je imao Komeserijat za izbegle Srbe. To, ne mogu zaboraviti. nikad.

Hoću 158 pluseva botova

pre 8 godina

Nedić je tokom rata redovno primao delegacije NDH, postoje i foto-dokazi. Ali tada nije bilo interneta, pa Nedić nije znao šta se dešava Srbima u Hrvatskoj ...

Miloš

pre 8 godina

Ne! Posle aprilske kapitulacije narod nije izvrsio kolektivno samoubistvo, nastavio je da zivi. Samim tim je morala da postoji neka organizacija koja bi omogucila da se taj zivot ucini sto normalnijim. Dakle trebalo je da nastave da funkcionisu poste, zeleznica, sudovi, trgovina, policija tj neka "vlada" je morala da se formira naravno marionetska jer drugacije i ne moze u okupiranoj zemlji.
To je argument onih koji ga brane i to zvuci u redu. Ali kriju nesto drugo: Ne moze se rehabilitovati Nedic zato sto je ta vlada prepisala Nirnberske zakone (rasisticke i antisemitske) tako da bi Nedica trebalo preimenovati u rasistu i antisemitu koji je pomagao u holokaustu, dobro okrvavisi ruke a ne to prikrivati nekakvom izdajom. Zato sto bi tu izdaju prisili svakom ko bi bio "premijer" u to vreme a ne znaci da bi svako bio rasistički zločinac. Mogao je da podnese ostavku kad su mu (ako su mu) trazili da ozakoni rasizam.

drug streljnikov

pre 8 godina

Rehabilitacija domaćih izdajnika i saradnika okupatora je postala veoma moderna. Medjutim, oni koji ucestvuju u tim postupcima postaju saucesnici i lako im se moze dogoditi da odgovaraju!

Bucko razmišljam

pre 8 godina

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića?

Svako ko ima oci u glavi vidi da je to RUGLO OD DRZAVE vec toliko RUZNO da ga vise nikakva rehabilitacija ne moze PORUZNETI vise nego sto ono to vec jeste tako da je sasvim svejedno hoce li ili nece rehabilitovati Milana Nedića !

Rock

pre 8 godina

Da nam bar neki nepristrasni i profesionalni istoricar objasni ko je bio i sta je radio ovaj covek za vreme 2. sv. rata. Ovako ne mogu doneti nikakav zakljucak kad ne znam,aman. Da li na tasovima pravde pretežu njegova dobra ili rdjava dela? Koja?

Jovan

pre 8 godina

Pomenuti gospodin, takozvana "Srpska majka", imao je uredne diplomatske veze sa takozvanom NDH, tako da je od 1941. do 1944. godine uredno u Beogradu radio konzulat takozvane NDH. Za mene svako ko ga brani može slobodno da se deklariše kao nacista ili fašista.

mick

pre 8 godina

ne razumem ove potomke sto smaraju za ove rehabilitacije. idi bre zivi svoj zivot i cao... dokle god zivimo u proslosti, rehabilitujemo i obelazavamo ratne zlocine ne mozemo da idemo napred. ne samo mi vec ceo region. doduse slovence to ne interesuje, hrvati se snasli a mi ostali se samo zamlacujemo ovim glupostima... dok je tako predsednici, premijeri i ministri ce nam biti ti koji su i jedva cemo sastavljati kraj s krajem a stoka ima da se bogati i bahati...

zorge

pre 8 godina

zasto rehabilitovati coveka koji je punio logore sa srbima njega ljotica drazu ostali su zadnji izdajnici srpskog rod st su ljoticevci radili u kragujevcu prilikom streljanja gradjana I dece

Анархиста

pre 8 godina

?Казнићемо издајнике,
ослибодит' народ свој…?

Па ћемо да их све рехабилитујемо…

stručnjak

pre 8 godina

Naučiti nešto od Nedića i njegove sudbine kako bismo u sledećoj nevolji pametnije postupali - svakako. Rehabilitovati ga - nikako. Možda je ovakav stav licemeran, ali politika je takva, i treba biti uspešan i u tome.

Dejan

pre 8 godina

Milana Nedica treba posmatrati kao nekog ko je morao da saradjuje sa okupatorom kako bi sacuvao narod u okupiranoj Srbiji. Sve drugo sto bi mu se pripisalo ne bi imalo nikakv
og smisla.

joca

pre 8 godina

za mene je milan nedić heroj balkanskih ratova i prvog svetskog, za drugi svetski ga ne treba rehabilitovati ali treba da se uvrsti u udzbenike i njegov pozitivan doprinos a ne da o tome jurimo po nekim prašnjavim knjigama i na internetu, čovek je hteo da pomogne srbiji u to sam siguran ali je morao da odustane posle godinu dve okupacije kada je video šta rade nemci...

sale

pre 8 godina

Neki Srbi ce reci da je on navodno spasavao Srbe. Ljudi izgleda misle da ako neko voli svoj narod da ne moze da bude fasista?
Jedno je istina, zasluzan je za likvidiranje velikog broja Jevreja u Srbiji. Samim tim je fasista kao i svi koji ga podrzavaju.

Mile

pre 8 godina

On je covek svesno prihvatio tu neslavnu ulogu kvislinga . Toliko ljudi je zivo zahvaljujuci njemu pogotovo Srba iz NDH ali svakako ga ne treba rehabilitovati . Ima ona poslovica nijedno zlo koje ucinis ne moze da ponisti dobro koje si ucinio a ni obrnuto.Ne smemo ga rehabilitovati zbog beogradskih Jevreja.

kontra

pre 8 godina

Sve sami strucnjaci... Kako rehabilitovati nekoga ko nije pravosnazno osudjen? General Milan Nedic je jedan od najodlikovanijih srpskih oficira svog vremena, za svoj narod je ucinio mnogo u periodu okupacije! Zna se ko je donosio kljucne odluke, kako u Evropi, tako i kod nas. Tragicar veliki jeste, zlocinac, po mom misljenju, ni blizu.

Dejan Stojanovic

pre 8 godina

Sta se ganjamo ovde po portalima? Naravno treba ga rehabilovati. On je od dva zla izabrao najpragmaticniju opciju za Srbiju: odbraniti sta se moze. A tu je se podruzemavalo i da se istrebe one licnosti kao sto je Broz (koji je skriveno pregovarao sa Pavelicom)i kog nije bilo briga za jednog ili 1000 Srba manje ili vise radi licne slave.

Melenci

pre 8 godina

Realno,a gde se to borio?Pregovarajuci koga da streljaju,a koga ne?Onaj ko seta u odelu,zivi raskosno i bezbrizno jer ima zastitu okupatora je izdajnik!Sramota bi bila takve ljude oslobadjati krivice i proglasavati ih patriotama,a bili su najcrnji djavoli.Gori su i od okupatora,jer kad ti svoj zabode noz vise boli.

Buba

pre 8 godina

Fascinantna je cinjenica da se Nedicu spocitava da je Hitleru javio da je Beograd ociscen od Jevreja, sto je na zalost, i bio, i to prvi u Evropi, jer su Nemci bili vrlo detaljni, a Srbi se bas nisu istakli u spasavanju Jevreja (Ne samo Nedic, vec gradjanstvo uopste) jer su dozvolili, da izgube 14.500 svojih Jevrejskih sunarodnika od 16.000 ljudi koliko ih je bilo, dok je recimo u Albaniji,broj izgubljenih zivota bio manji od 600. I ti isti Srbi danas, mirno gledaju dok u Beogradu, na mestu logora Sajmiste, u jednoj od paviljona smesten restoran "so i biber", idu i rostiljaju na mestu masovnog streljanja u Jajincima, bez elementarnog poznavanja svoje istorije i pijeteta prema zrtvama, a Nedicu spocitavaju krivicu naucenu iz komunistickih udzbenika. Nije samo Nedic kriv, radio je najbolje sto je znao, u teska vremena, znajuci da ce zauvek ostati obelezen, stavio je glavu na panj.

максимилијан

pre 8 godina

Најбоље да сад рехабилитујемо свакога, "пуј пик" ништа не важи. Два сведока и борачка пензија, а још увек не знамо где су покопани сви они побијени и од немаца, и од комуниста, и од четника, и од разне багре и фукаре која је убијала и пљачкала по Србији. Битно је да се врате станови и виле, а за друго кога брига.

Jelena

pre 8 godina

Milan Nedić je bio kvisling koji je pružao utočište Srbima koji su bežali iz NDH od pokolja, a istovremeno nije sprečavao masovna streljanja Srba, Roma i Jevreja koje su Nemci sprovodili širom Srbije u znak odmazde za ubijene i/ili ranjene nemačke vojnike.
Nedićevci su čak lovili i isporučivali pripadnike Mihajlovićevog pokreta Nemcima.
Nemačka vojna uprava je na Nedićevu vladu prenela pravo trgovine otetom jevrejskom imovinom. Niko nije smeo da kupi od Jevrejina ništa, čak ni kašičicu za šećer. Kazna je bila smrt.
Kako je moguće tražiti rehabilitaciju Draže Mihajlovića i Milana Nedića u isto vreme, kada se jedan borio protiv Nemaca,a drugi sprovodio nacističke zakone u okupiranoj Srbiji?
Zapanjena sam i zgadjena količinom nepoznavanja nacionalne istorije.

Jasmina

pre 8 godina

@gile:
Verujem da ste mislili na maršala Petena, predsednika kvinslinške vlade u Višiju od 1940 - 1944. Iako je osuđen na smrt zbog veleizdaje, De Gol, tadašnji predsednik Francuske kaznu je preinačio na doživotnu robiju. Učinio je to iz dva razloga: zbog duboke starosti osuđenika i zbog Petenovog doprinosa pobedi francuske vojske u bici kod Verdena u 1. svetskom ratu. U Peten je i danas simbol izdaje u Francuskoj. Le Pen, koga Vi pominjete u komentaru, bio je jedan od uticajnijih političara ultradesnice u Evropi i umro je pre nekoliko godina. Nikad nisam poredila Petena i Nedića, iako im je uloga u 2.svetskom ratu bila ista. Peten je ipak tokom 1.svetskog rata ostavio i pozitivan trag u istoriji Francuske, Nedić je s druge strane od početka do kraja velika nula i kao čovek i kao "đeneral".

Zoran

pre 8 godina

vrlo je zanimljiva teza iz partizanskih udžbenika gdje se nabrajaju ... i domaći izdajnici .... kod nas spomenika u svakom selu i gradu ... petokraka zvijezda , žrtve fašističkog terora ... ostaje enigma ko je to provodio fašistički teror . Za to moram da pitam starce koji naravno umiru i sve ih je manje da svjedoče ... nijedan , gotovo nijedan neće pomenuti Nijemca , a posebno ne Talijana . Svako srpsko selo . Evo i danas je godišnjica zločina nad 5500 Srba u jednom mjestu . Nema Nijemaca međ fašističkim teroristima .

Milojica

pre 8 godina

Rehabilitovan ili ne, istorijska činjenica je da je spasao više života od pojedinih koji sebe nazivaju oslobodiocima. Ovaj čovek je bio svestan težine situacije u kojoj se našao, pobedio Draža ili tito znao je svoju sudbinu. Da nije bilo njega porobljena Srbija bi postraadala mnogo, mnogo više. Hvala mu za svaki spašen život i svi koji ga osuđuju trbalo bi da se zapitaju da li je baš on možda spasao nekog od njihovih predaka.

Nefer

pre 8 godina

Nikako,verovatno je činio i dobre stvari za Srbiju.Nisu fašisti radili najprljavije poslove u Srbiji.kao predsednik kvinsliške vlade za vreme rata u zemlji u kojoj je izgubilo živote stotine hiljada građana njegova rehabilitacija bila bi poraz za sve žrtve i njihove porodice.Saradnik okupatora i organizovanje logora na Banjici i progona Jevreja i komunista.
To bi bilo pljuvanje na narodnooslobodilačku borbu na sve žrtve i na istoriju Srbije u drugom svetskom ratu.

ajte, molim vas

pre 8 godina

Nedic ne moze da se (od)brani. Ti argumenti koji se potezu u njegovu odbranu su isti oni kojima neki brane Stepinca. Kao spasavali su... ali eto, nisu mogli bas sve da spasu....

my way

pre 8 godina

Naravno da ga ne treb rehabilitovati ! Pa on je bio najveći fašistički saradnik ! Kako smo počeli da menjamo istoriju još će nas do kraja osloboditi četnici i ustaše, od fašista !
(nada, 02. avgust 2015 19:09)
Nedica ne treba rehabilitovati, ali kad neko stavlja u isti kos cetnike i ustase i govori o laziranju istorije povraca mi se. Drazi Mihailovicu samo na cast moze da sluzi sto su ga najvise ustase, kao i Nemci, nedicevci, ljoticevci, komunisticki monopolisti na antifasizam... bukvalno svako zlo izniklo u Drugom svetskom ratu smatralo za neprijatelja. O odbijanju kapitulacije, presudi suda u Njujorku, ucenjenoj glavi, gerili u sumama koja nigde, ni na jednom frontu nije bila deo nacistickih snaga, najvisim saveznickim ordenjima da ne govorim...

Simke

pre 8 godina

Nedic i Draza isto??? Kakvo lupetanje! Jedan je ratovao protiv okupatora (Nemaca, Ustasa, Bugara) a drugi je saradjivao sa okupatorom i trpao ljude u logore. Mozda one jeste imao neke plemenite namere ali mu logori nisu trebali.

milkimile

pre 8 godina

draža nije rehabilitovan već je samo poništen sudski proces jerg nije imao pravedno suđenje i.jeste vi gledali na tv izjavu sudije i šta je rekao

Uz rehabilitaciju i odstete da im se svima isplate,pa bankrot

pre 8 godina

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića? ....I ne samo njega nego pored Draze i sve one koji su pocinili krivicno delo ubistva od tri pa navise osobe posle I sv.rata pa na ovamojer nisu oni krivi sto su zbog psihickih problema i rastrojsva drzave morali da ubijaju i nevini leze u zatvorima i sto nisu vidoviti pa da znaju da ce kroz koju deceniju biti nevini i rehabilitovani.

nehuman tip

pre 8 godina

Šta sve ovde može da se pročita.
Moja porodica je preživela rat jer je heroj prvog svetskog rata Milan Nedić žrtvovao svoje ime i čast da bi nekakva Srbija opstala i da narod ne bi bio uništen i raseljen. On nije potpisao separatni mir, on nije predao oružje, on nije spasavao svoju porodicu ili svoje bogatstvo.
On nije izvršio samoubistvo, već je ubijen.
On je heroj i da on je kvisling — to je njegova krajnja žrtva i zahvaljujući tom činu ja danas živim kao i dobar deo Srba.
Porediti ga sa Pavelićem koji je učestvovao u sklopu nacizma sa ciljem da istrebi drugu naciju i ostvari tisućletnji san je morbidno.
Čitam ovde i da Nemci nisu ubijali of Srbiji — pa ko je streljao po Kragujevcu, Užicu, ko je ubijao po Bačkoj, Sremu — da nisu Nedićevi žandarmi? Ispade to jedna turistička poseta, Nemaca, Mađara, Hrvata.
Na kraju treba pokazati koliko ljudi je stradalo od Nedićevih žandarma a koliko od partizana, četnika, Nemaca, Madjara, Hrvata.
Sve uključujući deportacije Jevreja, komunista, Srba.

Filip

pre 8 godina

Njegova odluka je, ma koliko dobra bila po veliki broj srba, stavila zig kolaboracioniste na njega samog i celokupnu tadasnju srpsku Vladu. Veliki broj zrtava okupacije pod njegovom, marionetskom, Vladom je nesto sto niko ne moze da ospori. Samo ako se manemo svih predrasuda i prepustimo objektivnim istoriografima pravo da izvedu zakljucke, bicemo u prilici da sagledamo sebe i sve svoje istine i zablude na osnovu kojih, i danas, neuki i ostrasceni jos uvek vode svoje licne ratove. Samo egzaktna istina sa podacima i cinjenicama moze da doprinese kraju raznim zabludama i mistifikacijma.

Alex

pre 8 godina

General Mihajlovic je zasluzeno rehabilitovan, u celom svetu dobitnik je najvisih odlikovanja SAD i Francuske. Sa druge strane Nedic je ipak bio sardnik okupatora iako teskom mukom i odlukom da spase sto se spasti moze. Njega ipak ne treba rehabilitovati.

@KaraDjordje

pre 8 godina

Evo ja pitao svoju kevu...njenu tetku (u to vreme devojčicu) iz Dvora na Uni su Nedićevci zlatom otkupili od ustaša kao i još neke Srbe. I šta sad?

Milutin

pre 8 godina

Draža je bio urdu, čovek je bio gerila i glavom i bradom. Ali Nedića nipošto. On je bio kolaboracionista u pravom smislu te reči. Doduše ne progresivni (nije forsirao naciz) ali ipak je stavljao potpis na zločine, nametnut taj potpis bio ili ne.

milkimile

pre 8 godina

draža NIJE rehabilitovan već je samo ponisten sudski postupak jer nije imao pravedni suđenje.jeste vi uopšte gledali na tv šta je sudija pročitao i rekao

Dzeger

pre 8 godina

Ne ,nikako,to je bio kvisling i ne moze se uporedjivati sa Jug.vojskom u otadzbini.Znaci on i komunisticki pokret su bili najvece zlo za Srbiju..

dragan

pre 8 godina

Moj deda Milos je bio pripadnik partizanskog pokreta od '41 do kraja rata. Ucestvovao je na Sremskom frontu, kasnije je gonio ustase sve do Slovenije. Bio je vise puta ranjavan od strane ustasa.
Uzivao sam kao klinac da slusam njegove price o ratu, iako je njemu bilo mucno da se priseca svega toga.
On, kao ucesnik tog rata, i kao covek koji je savremenik tih nesrecnih zbivanja mi je vise puta rekao da je Milan Nedic spasavao nas Srbe, koliko je mogao.
Kaze da su njegovi zandari, za razliku od cetnika i partizana, bili prava vojska, koja nije mucila narod, vec gledala da saradnjom sa nemcima, spase sta se spasti moze.
Za one koji ne znaju, Milanu Nedicu je poginuo sin i trudna snajka u Smederevu, explozijom koju su izazvali komunisti.
Tad je Nedic prelomio da stane na celo Vlade, jer je pre toga odbijao, znajuci sta ga ceka.

my way

pre 8 godina

Ne. Nedic i Draza su potpuno suprotna prica. Rehabilitacija djenerala Mihajlovica je rehabilitacija antifasisticke borbe celog srpskog naroda zbog koje je pretrpeo apokalipticne zrtve, izraz postovanja najvise prema njima, jer se od sacice upravo nedicevaca i ljoticevaca nije mogao stvoriti nikakav satelit. Zato su srpski prostori podeljeni izmedju okolnih fasistickih satelita i direktne nemacke okupacije ciji je Nedic bio sluzbenicic. Ne moze se rehabilitovati neko ko je bio saradnik Hilterove Nemacke, tacka. Imamo casnu i pravednicku istoriju kojom mozemo da se ponosimo i nemamo potrebu da pravimo takve brljotine. O falsifikovanju proslosti i izokretanju uloga u istoj cime se sluze neki drugi, zna se i ko, da ne govorim, zato nemojmo to da radimo!

Čisto razmatram

pre 8 godina

Posle svega što se dogodilo 1990ih i medijske hajke, u očima Evrope i zapadnog sveta već slovimo za zle momke i genocidan narod.
Samo još fali da rehabilitujemo Nedića i Ljotića, pa da slovimo i za fašisoidan narod i da nas za zle drže ne samo na Zapadu, već i u Rusiji...
Kao i obično, sečemo granu na kojoj sedimo. Živimo u jednom od najgorih perioda srpske istorije.

Duci0167

pre 8 godina

Sad ce da se jave NASI,Zavetnici i Obrazovci sa svojim istorijskim kilometarskim pisanijima i verzijama istorije koje mi nismo znali. Izgleda da je nama mnogo dobro kad se hvatamo ovih nacoške proslosti. Kome god da padaju ovakve stvari na pamet,prestanite vise jer imate i PREVISE POSLA od kojih zavise zivoti gradjana.

godine koje su pojeli skakavci

pre 8 godina

Evropske vrednosti, citaj antikomunisticke. U NATO-u bi morali da rusimo spomenike partizanima, kao sto se vec uveliko radi po istocnoj evropi. Ali sta ces, Jugoslavija je pala 1991. ovo sada pobednici dolaze po svoje.

Aleksandar

pre 8 godina

Neverovatna su podmetanja i svi koji podmeću, vrlo duboko strateški razmišljaju.
Svaka stvar koja se pravno razmatra u periodu 1941-1945 ne može u sebi nositi ništa o komunistima, komunizmu i bilo čega što je kasnije doneo. Pa kome šta zapadne. A ideološki, moralni i svaki drugi pristupi su mnogo interesantniji onima koji poturaju svoje interese, kakvi god da su.
Kad se dovoljno odmaklo, ni narodne epske pesme nisu bile ni malo stroge prema turskim vazalima.
Bilo bi interesantno raspisati konkursd za ideje šta je Nedić, ili neko drugi na njegovom mestu trebalo da radi. Verujem da bi neviđeni cirkus nastao.

Stefan

pre 8 godina

Naravno da ne treba.Nije trebalo ni Drazu,ali sta cemo,sto rece prof.Dubravka Stojanovic ''Nama je proslost neizvesnija od buducnosti''...ipak nam je predsednik drzave cetnicki vojvoda.

Никола

pre 8 godina

Треба га рехабилитовати.
Милан Недић је спасао стотине хиљада избеглица из НДХ као и протеране словенце. Није га народ без разлога звао "Српска мајка". Милан Недић је водио политику могућег и колико толико је спасао Србију. Не заборавите да је звреме његове власти у Србији страдало вишеструко мање људи него у прве три године "ослобођења". Требало би испитати и начин на који је ђенерал Недић страдао... Званична верзија је више него "шупља"... Старац од 70 година, тежак преко 100кг се отрже двојици младих удбаша и скаче кроз прозор!!!! Смешно.

Dejan Stojanovic

pre 8 godina

Sta se ganjamo ovde po portalima? Naravno treba ga rehabilovati. On je od dva zla izabrao najpragmaticniju opciju za Srbiju: odbraniti sta se moze. A tu je se podruzemavalo i da se istrebe one licnosti kao sto je Broz (koji je skriveno pregovarao sa Pavelicom)i kog nije bilo briga za jednog ili 1000 Srba manje ili vise radi licne slave.

Milojica

pre 8 godina

Rehabilitovan ili ne, istorijska činjenica je da je spasao više života od pojedinih koji sebe nazivaju oslobodiocima. Ovaj čovek je bio svestan težine situacije u kojoj se našao, pobedio Draža ili tito znao je svoju sudbinu. Da nije bilo njega porobljena Srbija bi postraadala mnogo, mnogo više. Hvala mu za svaki spašen život i svi koji ga osuđuju trbalo bi da se zapitaju da li je baš on možda spasao nekog od njihovih predaka.

joca

pre 8 godina

za mene je milan nedić heroj balkanskih ratova i prvog svetskog, za drugi svetski ga ne treba rehabilitovati ali treba da se uvrsti u udzbenike i njegov pozitivan doprinos a ne da o tome jurimo po nekim prašnjavim knjigama i na internetu, čovek je hteo da pomogne srbiji u to sam siguran ali je morao da odustane posle godinu dve okupacije kada je video šta rade nemci...

kontra

pre 8 godina

Sve sami strucnjaci... Kako rehabilitovati nekoga ko nije pravosnazno osudjen? General Milan Nedic je jedan od najodlikovanijih srpskih oficira svog vremena, za svoj narod je ucinio mnogo u periodu okupacije! Zna se ko je donosio kljucne odluke, kako u Evropi, tako i kod nas. Tragicar veliki jeste, zlocinac, po mom misljenju, ni blizu.

Dejan

pre 8 godina

Milana Nedica treba posmatrati kao nekog ko je morao da saradjuje sa okupatorom kako bi sacuvao narod u okupiranoj Srbiji. Sve drugo sto bi mu se pripisalo ne bi imalo nikakv
og smisla.

Pantagruel

pre 8 godina

Мој деда је највећи део окупације проживео у Београду, да би се у јесен 1944. као добровољац, пријавио за Сремски фронт као једини Сремац у Петој крајишкој. У Срему је рођен, па је било природно да се бори за ослобођење свог родног места (Илока) и поравнање рачуна са усташама које су тамо побиле и срушиле све српско у годинама постојања НДХ. Остао је војник до 1949. године. Тек тада је демобилисан на лични захтев, у чину водника. Као борац који се истицао и био рањен на Сремском фронту, примљен је у партију (у то време се још увек ниси могао пријавити сам, него је неко од чланова морао да те запази и предложи, да би се примали само они који вреде). Имао је признат статус ратног војног инвалида и до краја живота примао неку симболичну накнаду за то коју је у целини препуштао баби, за допуну буџета домаћинства. Њему лично није требала, јер је био мајстор (занатлија) и имао приватну успешну тапетарску радњу од 1965. Радио је намештај и декорације за државни протокол и маршала лично. Између осталог, сашио му је и одар за сахрану, оне црвене јастучиће на којима је било изложено Титово ордење, као и оне завесе од тешког црвеног плиша којима је била украшена скупштина у току сахране. Зашто ово говорим? Зато што је он такав, као очевидац догађаја, мени увек говорио да Недић није био издајник него жртва. Да је спасавао колико се могло спасти, да би нам без њега Немци начисто истребили омладину и питање је да ли бисмо опстали као нација. Да су његови жандари често грађанима дојављивали да се склоне, када би дознали да Немци спремају неку рацију или масовно интернирање. Између осталих и мој деда се тако у једном тренутку сакрио са Дорћола у Лапово, да би избегао депортацију у радни логор. Замало да заборавим, а важно је. Мој деда никада није био симпатизер нациста, јер се као београдски шегрт још пре рата дружио са СКОЈ-евцима и шпанским борцима и читао литературу коју су му они давали. Учествовао је и у демонстрацијама од 27. марта 1941. године.

vladimir-cika Vlada

pre 8 godina

Izbegli smo u avgustu 1941, nasa Majka i nas tri brata.Ja sam najmladji tada sa 7 godina starosti.Odmah sam primljen u osnovnu skolu Vuk Karadzic.Nista nismo imali. Stanovali kod Bake koja je mesec dana ranije pobegla.Imala je nesto stvari. Secam se dobro da nam je general M.Nedic, podelio nove zimzke kapute u hotelu BRISTOL. Kaput je bio od cudne tkanine ali ipak , kaput, Majka je dobijala iskrojene delove odece, sastavljala ih je na masini SINGER koju smo dobili od rodjaka stanovnika u Beogradu inace iz Hercegovine. Spasili smo se, nismobili mnogo gladni, cak je Majka uspevala da salje paket hrane Tati u Nirnberg u oficirski lager,U paketu je obavezno bila ZAPRSKA , izgledalo je kao salama, To je Tati trebalo. Nedic je imao Komeserijat za izbegle Srbe. To, ne mogu zaboraviti. nikad.

Alex

pre 8 godina

General Mihajlovic je zasluzeno rehabilitovan, u celom svetu dobitnik je najvisih odlikovanja SAD i Francuske. Sa druge strane Nedic je ipak bio sardnik okupatora iako teskom mukom i odlukom da spase sto se spasti moze. Njega ipak ne treba rehabilitovati.

joca

pre 8 godina

Ne znam kako to uopste moze nekom sa i malo mozga da padne na pamet,da se rehabilituje neko ko je OTVORENO saradjivao sa fasistima i bio protiv svog naroda i drzave.Odakle dolaze uopste takve sulude ideje,ko to naredjuje,o cemu se bre tu radi !? Luda zemlja potpuno.

my way

pre 8 godina

Naravno da ga ne treb rehabilitovati ! Pa on je bio najveći fašistički saradnik ! Kako smo počeli da menjamo istoriju još će nas do kraja osloboditi četnici i ustaše, od fašista !
(nada, 02. avgust 2015 19:09)
Nedica ne treba rehabilitovati, ali kad neko stavlja u isti kos cetnike i ustase i govori o laziranju istorije povraca mi se. Drazi Mihailovicu samo na cast moze da sluzi sto su ga najvise ustase, kao i Nemci, nedicevci, ljoticevci, komunisticki monopolisti na antifasizam... bukvalno svako zlo izniklo u Drugom svetskom ratu smatralo za neprijatelja. O odbijanju kapitulacije, presudi suda u Njujorku, ucenjenoj glavi, gerili u sumama koja nigde, ni na jednom frontu nije bila deo nacistickih snaga, najvisim saveznickim ordenjima da ne govorim...

mn

pre 8 godina

Apsolutno ne.
I pre 1941. je bio simpatizer nacizma.
Po preuzimanju 'vlade narednog jedinstva' ponosno je izjavio da su Beograd i Srbija medju prvima 'ocicsceni od Jevreja'.
Po meni, izdajnik najgore vrste.

Mima

pre 8 godina

Da li nam treba Srbija u kojoj bi Nedić bio rehabilitovan. Lično ja bih se stidela takve Srbije i bojala kakvu to Srbiju stvaramo našoj deci i unucima.

KaraDjordje

pre 8 godina

Ovi klinci iistoricari koji pricaju da je Nedic spasavao Srbe za vreme rata neka pitaju svoje prabave i pradede.A mogu i da zadju po Beogradu i okolnim mestima ecebtualno u Sumadiji da pitaju za "dobricinstva"koja su cinili Nedicevci.Ali bitno je biti u trendu,biti anarhisra,buntivnik .

opasni presedan

pre 8 godina

Milana Nedica treba posmatrati kao nekog ko je morao da saradjuje sa okupatorom kako bi sacuvao narod u okupiranoj Srbiji. Sve drugo sto bi mu se pripisalo ne bi imalo nikakvog smisla. (Dejan, 2. avgust 2015 16:56)

Da, trebalo bi ga posmrtno odlikovati sto je toliko udarnicki saradjivao (ne bi li sacuvao narod u okupiranoj Srbiji, razume se), da se mogao pohvaliti kako je Beograd prvi Juden frei grad u Evropi.

nehuman tip

pre 8 godina

Šta sve ovde može da se pročita.
Moja porodica je preživela rat jer je heroj prvog svetskog rata Milan Nedić žrtvovao svoje ime i čast da bi nekakva Srbija opstala i da narod ne bi bio uništen i raseljen. On nije potpisao separatni mir, on nije predao oružje, on nije spasavao svoju porodicu ili svoje bogatstvo.
On nije izvršio samoubistvo, već je ubijen.
On je heroj i da on je kvisling — to je njegova krajnja žrtva i zahvaljujući tom činu ja danas živim kao i dobar deo Srba.
Porediti ga sa Pavelićem koji je učestvovao u sklopu nacizma sa ciljem da istrebi drugu naciju i ostvari tisućletnji san je morbidno.
Čitam ovde i da Nemci nisu ubijali of Srbiji — pa ko je streljao po Kragujevcu, Užicu, ko je ubijao po Bačkoj, Sremu — da nisu Nedićevi žandarmi? Ispade to jedna turistička poseta, Nemaca, Mađara, Hrvata.
Na kraju treba pokazati koliko ljudi je stradalo od Nedićevih žandarma a koliko od partizana, četnika, Nemaca, Madjara, Hrvata.
Sve uključujući deportacije Jevreja, komunista, Srba.

Hoću 158 pluseva botova

pre 8 godina

Nedić je tokom rata redovno primao delegacije NDH, postoje i foto-dokazi. Ali tada nije bilo interneta, pa Nedić nije znao šta se dešava Srbima u Hrvatskoj ...

Hrvat a ne 'Rvatina

pre 8 godina

Evo, nakon Draže, vi još Nedića pa ćemo mi Hrvati Pavelića i Stepinca rehabilitirat i onda smo svi do kraja spremni za treću rundu balkanskih pokolja... to šta na djeca,žene i roditelji nemaju šta jest nego skupljaju plastične boce nije bitno... bitno je da imamo mrtvace koji su samo bili neshvaćeni u svojim "dobrim djelima" i da smo to ispravili i onda se idemo klat... opet... jao, a samo hoću plažu, playstation, psa i ženu ženu koja će me trpit... XD

Vlada komunista

pre 8 godina

Izdajnik srpskog naroda, palio i ubijao sopstveni narod da bi se dodvorio nemcima. A njegovi naslednici nek ih je sramota, nek izadju na Banjicu nek pogledaju šta je uradio njihov predak. Ulogoru na Banjici su ubijani jevreji, romi i i srbi.

Simke

pre 8 godina

Nedic i Draza isto??? Kakvo lupetanje! Jedan je ratovao protiv okupatora (Nemaca, Ustasa, Bugara) a drugi je saradjivao sa okupatorom i trpao ljude u logore. Mozda one jeste imao neke plemenite namere ali mu logori nisu trebali.

Garbage collector

pre 8 godina

Pljujemo na našoj antifašističkoj istoriji. On je još pre rata izbačen iz kraljeve vojske, zbog svojih fašističkih stavova i saradnje sa Dimitrijem Ljotićem i ZBOR-om.
Za vreme rata imao je delimičnu kontrolu nad logorom Sajmište i potpunu kontrolu nad logorom Banjica. Samo to je dovoljno da nikada ne bude rehabilitovan.
Uostalom i da poverujemo našim neonacistima da je zbog njega ubijeno "manje" srba, on je iz sve snage ubijao rome, jevreje, partizane...

klio

pre 8 godina

Za razliku od Mihailovića, čiji je slučaj pipav i prilično nejasan, Nedić je bio "klasičan" kvisling i izdajnik. Ma ko šta mislio o njegovim "teškim odlukama", on je služio okupatoru, i bio je saučesnik u mnogim zločinima. To što je mislio da su nemačka okupacija trajno stanje i novi svetski poredak i to što i nije imao faktičku vlast ga ne opravdava. Šta vise, to ga čini mizernijim i ljigavijim. Ljotić je još gori.

Dzeger

pre 8 godina

Ne ,nikako,to je bio kvisling i ne moze se uporedjivati sa Jug.vojskom u otadzbini.Znaci on i komunisticki pokret su bili najvece zlo za Srbiju..

Nikola

pre 8 godina

Prvo, nije trebalo ni Dražu.
Ali, ako je Draža još i imao tu i tamo neke izlete ka antifašizmu, Nedić nije imao nikakve. Čovek je bio predsednik vlade koju je formirao nemački komandant Srbije.
Toliko o tome.

my way

pre 8 godina

Ne. Nedic i Draza su potpuno suprotna prica. Rehabilitacija djenerala Mihajlovica je rehabilitacija antifasisticke borbe celog srpskog naroda zbog koje je pretrpeo apokalipticne zrtve, izraz postovanja najvise prema njima, jer se od sacice upravo nedicevaca i ljoticevaca nije mogao stvoriti nikakav satelit. Zato su srpski prostori podeljeni izmedju okolnih fasistickih satelita i direktne nemacke okupacije ciji je Nedic bio sluzbenicic. Ne moze se rehabilitovati neko ko je bio saradnik Hilterove Nemacke, tacka. Imamo casnu i pravednicku istoriju kojom mozemo da se ponosimo i nemamo potrebu da pravimo takve brljotine. O falsifikovanju proslosti i izokretanju uloga u istoj cime se sluze neki drugi, zna se i ko, da ne govorim, zato nemojmo to da radimo!

Mile

pre 8 godina

On je covek svesno prihvatio tu neslavnu ulogu kvislinga . Toliko ljudi je zivo zahvaljujuci njemu pogotovo Srba iz NDH ali svakako ga ne treba rehabilitovati . Ima ona poslovica nijedno zlo koje ucinis ne moze da ponisti dobro koje si ucinio a ni obrnuto.Ne smemo ga rehabilitovati zbog beogradskih Jevreja.

ssss

pre 8 godina

smrt fasizmu.
nedic je bio fasista. to gospodin antic ne moze da promeni. koliko god mu to tesko bilo da prizna, nedic, draza i cela ta ekipa su bil fasisti. i tacka.
jos jednom, SMRT FASIZMU.

nada

pre 8 godina

Naravno da ga ne treb rehabilitovati ! Pa on je bio najveći fašistički saradnik ! Kako smo počeli da menjamo istoriju još će nas do kraja osloboditi četnici i ustaše, od fašista !

mugur

pre 8 godina

Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!
(Goran, 2. avgust 2015 16:43)

I manje Jevreja i Roma.

KaraDjordje

pre 8 godina

Zasto uopste pisete o njemu!?Moj deda je oslobodioc Beograda,pradedu su ubili Nedicevi ljudi.Mozda je on svojim naslednicima fin ali u Srbiji ga ne znaju kao finog coveka.Koliko je samo Beogradjana izgubilo zivote zbog njegove dobrote.

Buba

pre 8 godina

Fascinantna je cinjenica da se Nedicu spocitava da je Hitleru javio da je Beograd ociscen od Jevreja, sto je na zalost, i bio, i to prvi u Evropi, jer su Nemci bili vrlo detaljni, a Srbi se bas nisu istakli u spasavanju Jevreja (Ne samo Nedic, vec gradjanstvo uopste) jer su dozvolili, da izgube 14.500 svojih Jevrejskih sunarodnika od 16.000 ljudi koliko ih je bilo, dok je recimo u Albaniji,broj izgubljenih zivota bio manji od 600. I ti isti Srbi danas, mirno gledaju dok u Beogradu, na mestu logora Sajmiste, u jednoj od paviljona smesten restoran "so i biber", idu i rostiljaju na mestu masovnog streljanja u Jajincima, bez elementarnog poznavanja svoje istorije i pijeteta prema zrtvama, a Nedicu spocitavaju krivicu naucenu iz komunistickih udzbenika. Nije samo Nedic kriv, radio je najbolje sto je znao, u teska vremena, znajuci da ce zauvek ostati obelezen, stavio je glavu na panj.

Milutin

pre 8 godina

Draža je bio urdu, čovek je bio gerila i glavom i bradom. Ali Nedića nipošto. On je bio kolaboracionista u pravom smislu te reči. Doduše ne progresivni (nije forsirao naciz) ali ipak je stavljao potpis na zločine, nametnut taj potpis bio ili ne.

Jelena

pre 8 godina

Milan Nedić je bio kvisling koji je pružao utočište Srbima koji su bežali iz NDH od pokolja, a istovremeno nije sprečavao masovna streljanja Srba, Roma i Jevreja koje su Nemci sprovodili širom Srbije u znak odmazde za ubijene i/ili ranjene nemačke vojnike.
Nedićevci su čak lovili i isporučivali pripadnike Mihajlovićevog pokreta Nemcima.
Nemačka vojna uprava je na Nedićevu vladu prenela pravo trgovine otetom jevrejskom imovinom. Niko nije smeo da kupi od Jevrejina ništa, čak ni kašičicu za šećer. Kazna je bila smrt.
Kako je moguće tražiti rehabilitaciju Draže Mihajlovića i Milana Nedića u isto vreme, kada se jedan borio protiv Nemaca,a drugi sprovodio nacističke zakone u okupiranoj Srbiji?
Zapanjena sam i zgadjena količinom nepoznavanja nacionalne istorije.

Jasmina

pre 8 godina

@gile:
Verujem da ste mislili na maršala Petena, predsednika kvinslinške vlade u Višiju od 1940 - 1944. Iako je osuđen na smrt zbog veleizdaje, De Gol, tadašnji predsednik Francuske kaznu je preinačio na doživotnu robiju. Učinio je to iz dva razloga: zbog duboke starosti osuđenika i zbog Petenovog doprinosa pobedi francuske vojske u bici kod Verdena u 1. svetskom ratu. U Peten je i danas simbol izdaje u Francuskoj. Le Pen, koga Vi pominjete u komentaru, bio je jedan od uticajnijih političara ultradesnice u Evropi i umro je pre nekoliko godina. Nikad nisam poredila Petena i Nedića, iako im je uloga u 2.svetskom ratu bila ista. Peten je ipak tokom 1.svetskog rata ostavio i pozitivan trag u istoriji Francuske, Nedić je s druge strane od početka do kraja velika nula i kao čovek i kao "đeneral".

Kvisling

pre 8 godina

"Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!"

Najviše ih je "sačuvao" po Kraljevu i Kragujevcu. U njegovo vreme Srbi nisu ginuli i umirali nego zverski ubijani.

Očigledno se zaboravlja da je bio deo sistema za istrebljenje Srba zajedno sa svojim partnerima Hitlerom i Pavelićem.

kukulele

pre 8 godina

@Goran

Ne poturajte te gadne teze velmatr-jankovicke o hrabrosti i lepoti ropstva a ni lazi o broju srba koji su spaseni. on je najbestidnija i najsramnija epizoda srpske istorije

Saldzo

pre 8 godina

NI ZA ZIVU GLAVU! Rehabilitovati coveka koji je saradjivao sa nacistima? Jesu li Norvezani rehabilitovali Kvislinga? Slovaci Tisoa? Francuzi Petena? Jeste li vi ljudi normalni?

Na sta cemo kao narod liciti celom svetu? Ionako nas losa propaganda bije vec 25 godina, sad im dajte jos malo vetra u jedra.

svarog

pre 8 godina

Zahvaljujuci ovom coveku vise Srba je prezivelo rat nego sto je poginulo i umrlo. Neka mu je vecna slava i hvala!
(Goran, 2. avgust 2015 16:43)

Vas fasiste izgleda boli uvo za jevreje i rome?
Pa po toj logici je Tudjman zaista najveci heroj Hrvatske. On samo nas nije voleo, svoj narod jeste.

zorge

pre 8 godina

zasto rehabilitovati coveka koji je punio logore sa srbima njega ljotica drazu ostali su zadnji izdajnici srpskog rod st su ljoticevci radili u kragujevcu prilikom streljanja gradjana I dece

KG

pre 8 godina

Rodjenog brata moje babe koji tad imao nepunih 17 godina na streljanje 21 .oktobra 1941 odvela su dva SRPSKA ZANDARA ciji je sef bio naravno milan nedic..da ne pricam sto je i u samom BGu imao dva logora gde su slani ljudi na ubijanje ..nije ni cudo sto smo sve vece dno jer volimo izdajnike a one prave koji su se borili za svoju pljujemo

Nefer

pre 8 godina

Nikako,verovatno je činio i dobre stvari za Srbiju.Nisu fašisti radili najprljavije poslove u Srbiji.kao predsednik kvinsliške vlade za vreme rata u zemlji u kojoj je izgubilo živote stotine hiljada građana njegova rehabilitacija bila bi poraz za sve žrtve i njihove porodice.Saradnik okupatora i organizovanje logora na Banjici i progona Jevreja i komunista.
To bi bilo pljuvanje na narodnooslobodilačku borbu na sve žrtve i na istoriju Srbije u drugom svetskom ratu.

Padre

pre 8 godina

Pa po pojedinim komentarima on je bio Šindler za Srbe, samo bez one famozne liste!A da, one sa te liste slao je na Banjicu i Sajmište, a ako jim je bilo bliže, smestio jih je na Crveni krst!

Velibor

pre 8 godina

Licima koja su bez odluke suda lišena nekih prava treba neizostavno VRATITI PRAVO DA IM BUDE SUĐENO I PRESUĐENO. Šta to znači da je suđenje Mihailoviću bilo formalno manjkavo?
Znači da treba ponovo uzeti u obzir sva svedočenja i sva dokumenta, svedočenje preklane žene, kolevku izbušenu mecima vojnika pod njegovom komandom, spiskove poubijanih u Vraniću, Foči, Boleču...Ništa se ne sme izostaviti. A za Nedića obavezno izneti ono pismo kojim od komandanta Osnabrika traži slanje Jevreja i komunista u drugi logor (Aušvic) da ne kvare srpske oficire...

vladimir

pre 8 godina

Mi se kao nešto bunimo oko Stepinca pa šta je onda ovo???
Na kraju će sva bagra biti rehabilitovana,a partizani će biti saradnici okupatora.
Sramota,takvo brutalno prekrajanje istorije je opet zločin.

mz

pre 8 godina

Jesmo li mi normalni da rehabilitujemo nacističkog kolaboratora? Očito nismo. I otkud Viši sud ima toliku motivaciju za revizijom prošlosti, kao da nema pametnija posla. Je l' u ovoj zemlji postoje i živi građani, ili Viši sud voli da raspravlja samo o mrtvim?

Alex

pre 8 godina

Naciste i fašiste je u svetu još uvek dozvoljeno tamaniti. Mi rehabilitujemo kvislinge, zato nijedna rezolucija protiv zločina nad Srbima neće biti doneta. Sami sebi pravimo kolektivnu krivicu.

neutralno

pre 8 godina

Dobro, na stranu ideološke podele u Srbiji, ali šta je npr. sa sprovođenjem holokausta nad Jevrejima u čemu je Nedić imao aktivnu ulogu. Taj čovek nije nevin. Njega je i kralj ražalovao 1941. zbog služenja okupatoru.

drug streljnikov

pre 8 godina

Rehabilitacija domaćih izdajnika i saradnika okupatora je postala veoma moderna. Medjutim, oni koji ucestvuju u tim postupcima postaju saucesnici i lako im se moze dogoditi da odgovaraju!

stručnjak

pre 8 godina

Naučiti nešto od Nedića i njegove sudbine kako bismo u sledećoj nevolji pametnije postupali - svakako. Rehabilitovati ga - nikako. Možda je ovakav stav licemeran, ali politika je takva, i treba biti uspešan i u tome.

Pavle

pre 8 godina

Lakrdija i sramota... Ispada da nam je svaka srpska fasisticka prodana dusa bitnija od onoliko postenih ljudi koji prolise krv za to bi danas njihovi potomci osvedocene saradnike okupatora rehabilitovali. Ovakva kolicina ludila ce nam se obiti o glavu i to ne moze lepo da se zavrsi.

Bucko razmišljam

pre 8 godina

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića?

Svako ko ima oci u glavi vidi da je to RUGLO OD DRZAVE vec toliko RUZNO da ga vise nikakva rehabilitacija ne moze PORUZNETI vise nego sto ono to vec jeste tako da je sasvim svejedno hoce li ili nece rehabilitovati Milana Nedića !

sale

pre 8 godina

Neki Srbi ce reci da je on navodno spasavao Srbe. Ljudi izgleda misle da ako neko voli svoj narod da ne moze da bude fasista?
Jedno je istina, zasluzan je za likvidiranje velikog broja Jevreja u Srbiji. Samim tim je fasista kao i svi koji ga podrzavaju.

Uz rehabilitaciju i odstete da im se svima isplate,pa bankrot

pre 8 godina

Da li treba rehabilitovati Milana Nedića? ....I ne samo njega nego pored Draze i sve one koji su pocinili krivicno delo ubistva od tri pa navise osobe posle I sv.rata pa na ovamojer nisu oni krivi sto su zbog psihickih problema i rastrojsva drzave morali da ubijaju i nevini leze u zatvorima i sto nisu vidoviti pa da znaju da ce kroz koju deceniju biti nevini i rehabilitovani.

Анархиста

pre 8 godina

?Казнићемо издајнике,
ослибодит' народ свој…?

Па ћемо да их све рехабилитујемо…

Rock

pre 8 godina

Da nam bar neki nepristrasni i profesionalni istoricar objasni ko je bio i sta je radio ovaj covek za vreme 2. sv. rata. Ovako ne mogu doneti nikakav zakljucak kad ne znam,aman. Da li na tasovima pravde pretežu njegova dobra ili rdjava dela? Koja?

Miloš

pre 8 godina

Ne! Posle aprilske kapitulacije narod nije izvrsio kolektivno samoubistvo, nastavio je da zivi. Samim tim je morala da postoji neka organizacija koja bi omogucila da se taj zivot ucini sto normalnijim. Dakle trebalo je da nastave da funkcionisu poste, zeleznica, sudovi, trgovina, policija tj neka "vlada" je morala da se formira naravno marionetska jer drugacije i ne moze u okupiranoj zemlji.
To je argument onih koji ga brane i to zvuci u redu. Ali kriju nesto drugo: Ne moze se rehabilitovati Nedic zato sto je ta vlada prepisala Nirnberske zakone (rasisticke i antisemitske) tako da bi Nedica trebalo preimenovati u rasistu i antisemitu koji je pomagao u holokaustu, dobro okrvavisi ruke a ne to prikrivati nekakvom izdajom. Zato sto bi tu izdaju prisili svakom ko bi bio "premijer" u to vreme a ne znaci da bi svako bio rasistički zločinac. Mogao je da podnese ostavku kad su mu (ako su mu) trazili da ozakoni rasizam.

Zoran

pre 8 godina

vrlo je zanimljiva teza iz partizanskih udžbenika gdje se nabrajaju ... i domaći izdajnici .... kod nas spomenika u svakom selu i gradu ... petokraka zvijezda , žrtve fašističkog terora ... ostaje enigma ko je to provodio fašistički teror . Za to moram da pitam starce koji naravno umiru i sve ih je manje da svjedoče ... nijedan , gotovo nijedan neće pomenuti Nijemca , a posebno ne Talijana . Svako srpsko selo . Evo i danas je godišnjica zločina nad 5500 Srba u jednom mjestu . Nema Nijemaca međ fašističkim teroristima .

Melenci

pre 8 godina

Realno,a gde se to borio?Pregovarajuci koga da streljaju,a koga ne?Onaj ko seta u odelu,zivi raskosno i bezbrizno jer ima zastitu okupatora je izdajnik!Sramota bi bila takve ljude oslobadjati krivice i proglasavati ih patriotama,a bili su najcrnji djavoli.Gori su i od okupatora,jer kad ti svoj zabode noz vise boli.

ajte, molim vas

pre 8 godina

Nedic ne moze da se (od)brani. Ti argumenti koji se potezu u njegovu odbranu su isti oni kojima neki brane Stepinca. Kao spasavali su... ali eto, nisu mogli bas sve da spasu....

@KaraDjordje

pre 8 godina

Evo ja pitao svoju kevu...njenu tetku (u to vreme devojčicu) iz Dvora na Uni su Nedićevci zlatom otkupili od ustaša kao i još neke Srbe. I šta sad?

Jovan

pre 8 godina

Pomenuti gospodin, takozvana "Srpska majka", imao je uredne diplomatske veze sa takozvanom NDH, tako da je od 1941. do 1944. godine uredno u Beogradu radio konzulat takozvane NDH. Za mene svako ko ga brani može slobodno da se deklariše kao nacista ili fašista.

dragan

pre 8 godina

Moj deda Milos je bio pripadnik partizanskog pokreta od '41 do kraja rata. Ucestvovao je na Sremskom frontu, kasnije je gonio ustase sve do Slovenije. Bio je vise puta ranjavan od strane ustasa.
Uzivao sam kao klinac da slusam njegove price o ratu, iako je njemu bilo mucno da se priseca svega toga.
On, kao ucesnik tog rata, i kao covek koji je savremenik tih nesrecnih zbivanja mi je vise puta rekao da je Milan Nedic spasavao nas Srbe, koliko je mogao.
Kaze da su njegovi zandari, za razliku od cetnika i partizana, bili prava vojska, koja nije mucila narod, vec gledala da saradnjom sa nemcima, spase sta se spasti moze.
Za one koji ne znaju, Milanu Nedicu je poginuo sin i trudna snajka u Smederevu, explozijom koju su izazvali komunisti.
Tad je Nedic prelomio da stane na celo Vlade, jer je pre toga odbijao, znajuci sta ga ceka.

Goran

pre 8 godina

Izvinite, a ko je ovaj Radanović? Mislim, zbog čega je njegovo mišljenje relevantno? Šta ima iza sebe od rezultata, šta uopšte znači "samostalni istraživač"? A mogli ste kao drugu stranu da izaberete nekog ozbiljnog istoričara, a ne ovog pajaca Antića.

максимилијан

pre 8 godina

Најбоље да сад рехабилитујемо свакога, "пуј пик" ништа не важи. Два сведока и борачка пензија, а још увек не знамо где су покопани сви они побијени и од немаца, и од комуниста, и од четника, и од разне багре и фукаре која је убијала и пљачкала по Србији. Битно је да се врате станови и виле, а за друго кога брига.

Realno

pre 8 godina

Hocu bre da radim, da osnujem porodicu,hocu da planiram odmor...sta je vama vise poBogu...ima li u ovoj drzavi neko ko razmislja o buducnosti ovog naroda...!!!!

mick

pre 8 godina

ne razumem ove potomke sto smaraju za ove rehabilitacije. idi bre zivi svoj zivot i cao... dokle god zivimo u proslosti, rehabilitujemo i obelazavamo ratne zlocine ne mozemo da idemo napred. ne samo mi vec ceo region. doduse slovence to ne interesuje, hrvati se snasli a mi ostali se samo zamlacujemo ovim glupostima... dok je tako predsednici, premijeri i ministri ce nam biti ti koji su i jedva cemo sastavljati kraj s krajem a stoka ima da se bogati i bahati...

Čisto razmatram

pre 8 godina

Posle svega što se dogodilo 1990ih i medijske hajke, u očima Evrope i zapadnog sveta već slovimo za zle momke i genocidan narod.
Samo još fali da rehabilitujemo Nedića i Ljotića, pa da slovimo i za fašisoidan narod i da nas za zle drže ne samo na Zapadu, već i u Rusiji...
Kao i obično, sečemo granu na kojoj sedimo. Živimo u jednom od najgorih perioda srpske istorije.

Petar

pre 8 godina

I Francuzi su Marsala Petena, heroja sa Verdena i najslavnijeg generala Prvog Svetskog rata osudili na smrt streljanjem zbog formiranja marionetske Vlade, slicne Vladi Milana Nedica. Samo sto su oni odlucili da da umre prirodnom smrcu, te je De Gol formalno zamenio kaznu dozivotim zatvorom.

godine koje su pojeli skakavci

pre 8 godina

Evropske vrednosti, citaj antikomunisticke. U NATO-u bi morali da rusimo spomenike partizanima, kao sto se vec uveliko radi po istocnoj evropi. Ali sta ces, Jugoslavija je pala 1991. ovo sada pobednici dolaze po svoje.

milkimile

pre 8 godina

draža nije rehabilitovan već je samo poništen sudski proces jerg nije imao pravedno suđenje i.jeste vi gledali na tv izjavu sudije i šta je rekao

Duci0167

pre 8 godina

Sad ce da se jave NASI,Zavetnici i Obrazovci sa svojim istorijskim kilometarskim pisanijima i verzijama istorije koje mi nismo znali. Izgleda da je nama mnogo dobro kad se hvatamo ovih nacoške proslosti. Kome god da padaju ovakve stvari na pamet,prestanite vise jer imate i PREVISE POSLA od kojih zavise zivoti gradjana.

Filip

pre 8 godina

Njegova odluka je, ma koliko dobra bila po veliki broj srba, stavila zig kolaboracioniste na njega samog i celokupnu tadasnju srpsku Vladu. Veliki broj zrtava okupacije pod njegovom, marionetskom, Vladom je nesto sto niko ne moze da ospori. Samo ako se manemo svih predrasuda i prepustimo objektivnim istoriografima pravo da izvedu zakljucke, bicemo u prilici da sagledamo sebe i sve svoje istine i zablude na osnovu kojih, i danas, neuki i ostrasceni jos uvek vode svoje licne ratove. Samo egzaktna istina sa podacima i cinjenicama moze da doprinese kraju raznim zabludama i mistifikacijma.

milkimile

pre 8 godina

draža NIJE rehabilitovan već je samo ponisten sudski postupak jer nije imao pravedni suđenje.jeste vi uopšte gledali na tv šta je sudija pročitao i rekao

Aleksandar

pre 8 godina

Neverovatna su podmetanja i svi koji podmeću, vrlo duboko strateški razmišljaju.
Svaka stvar koja se pravno razmatra u periodu 1941-1945 ne može u sebi nositi ništa o komunistima, komunizmu i bilo čega što je kasnije doneo. Pa kome šta zapadne. A ideološki, moralni i svaki drugi pristupi su mnogo interesantniji onima koji poturaju svoje interese, kakvi god da su.
Kad se dovoljno odmaklo, ni narodne epske pesme nisu bile ni malo stroge prema turskim vazalima.
Bilo bi interesantno raspisati konkursd za ideje šta je Nedić, ili neko drugi na njegovom mestu trebalo da radi. Verujem da bi neviđeni cirkus nastao.

drekavac

pre 8 godina

Milana Nedica pravno nije moguce rehabilitovati jer nikada i nije osudjen niti je lisen zivota bez odluke. Izvrsio je samoubistvo, tako da po zakonu o rehabilitaciji ne postoji pravni osnov za tako nesto. Cini se da novinari i dalje ne razumeju razliku izmedju rehabilitacije, koja je pravni akt, i revizije istorije, koja predstavlja naucno pitanje pa o tome odgovor treba da daju istoricari.