Sreda, 29.07.2015.

22:06

Frljić u Rijeci organizuje kontra-Oluju

Reditelj Oliver Frljić, u saradnji sa Srpskim narodnim većem Milorada Pupovca i udruženjem "Documenta", priprema u Rijeci kontra-Oluju, piše Slobodna Dalmacija.

Izvor: Slobodna Dalmacija

Frljiæ u Rijeci organizuje kontra-Oluju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

Srbi i Hravti jesu braća, jedan narod, starosedeoci Balkana, narod koji je tu od pamtiveka.

Nezgoda je što su se na nama sukobili tadašnji centri moći, Rim i Carigrad. Carigrad je cak vekovima bio bitniji od Rima za Hriscanstvo. Kroz izmisljanje naziva Hrvata, Rim cini vekovima sve da spreci prodor uticaja Carigradskog "tipa hriscanstva".

Rimljani su SVE koji su ziveli na Balkanu nazivali "servi", sto ce reci sluge i tvrdiki da pricaju jednim jezikom jos pre Hrista

Prestani istoriju da uchish sa sumnjivih internet kvazisajtova,i uchlani se u Univerzitetsku biblioteku,pa prochitaj recimo Vladimira Ccorovicca ili Konstantina Jirecheka!....mnoge stvari cce ti se razbistriti u tim tvojim "konfuznim" novokomponovanim saznanjima o istoriji naroda!...

djura022

pre 8 godina

Strasti treba smirivati i uciti ljude istini i da svi treba da zive i puate druge da zive. Akciju s tom namerom ljudski je podrzati, ali stotine hiljada koje slusaju Thompsona su nepopravljivi, nazalost izgubljeni slucajevi.

Леонардо

pre 8 godina

Иако Фрљићу одговарају овакве ( покушаћу да ублажим) " шкакљиве " ситуцаије, по систему "види што сам храбар", " сам против свих" и "опет п... уз ветар", вршећи на тај начин личну промоцију и хранећи свој увек гладан его, морам признати да је овај пут показао да има кохонес и да га у потпуности подржавам. Организовати овакав догађај у јединој етнички очишћеној земљи у Европи, где су Срби сведени на статистичку грешку, и где им је ускраћено темељно право да се служе сопственим писмом!?!, покушај је вредан пажње. Свестан сам да ово неће тамошњим Србима поправити положај ( напротив), али бар представља мали гласић да постоји и друга истина ( осим званичне Хрватске), која полако, али сигурно крчи свој пут и излази на видело.

Rijeka

pre 8 godina

Frljića će uskoro maknuti, politički je štetan za SDP. Probao je on i napraviti na riječkom Korzu parodiju braniteljskog šatora iz Savske 66 u Zagrebu, neslavno je propao taj projekt, ljudi ga uopće nisu doživljavali :) Na nedavnom performansu ispred kazališta nije se skupilo 50 ljudi, toliko o tome koliko Riječani podržavaju Frljića. Ja živim u Rijeci i toga tipa nitko ne doživljava, najobičniji provokator iz niskih pobuda, nema on poštovanje za žrtve, one mu služe kao sredstvo promocije, najobičniji lažni humanist.

marija

pre 8 godina

Pa evo sada mogu mirno pecati na moru bez da čujem granate koje padaju po gradu koje ispaljuju ti protjerani ljudi. Ili barem uz njihovu podršku. Ja čak i ne slavim, samo i dalje pecam.
(place your bet, 30. jul 2015 12:18)

Kakva ljudska pokvarenost.
Da, ona mrsava baka ti je ispaljivala granate na nekakve gradove, neka si je se resio da bi ti mirno pecao.
Nekad je bolje cutati.

FRANK

pre 8 godina

Sta mi radimo u XXI i oko cega se zamajavamo!!!? Ceo svet ode u buducnost,salju sonde na Pluton,Mars i daleki svemir a mi kao homosapiensi. Neka slave sta me briga. Mi smo ti koji smo slali vojsku i svoju omladinu na tudje teritorije da ratuju! Tada ste cutali,svi! Davili se u medijima koje nam servirao SPS i JUL... Kad se propusti sansa za lustraciju,stari se vrate. Srecno ali ja idem negde gde su ljudi u XXI veku.

place your bet

pre 8 godina

Neka mi odgovore komentatori iz Hrvatske: šta se slavi povodom " Oluje"? Da li slave vojnu pobjedu( 250 000 vojnika napalo 250 000 svojih stanovnika- i nije neka čast), da li slave hiljade praznih sela, desetine praznih gradića, da li slave čišćenje države od DOMICILNOG stanovništva, da li slave naseljavanje Hrvata iz Bosne u Srpske etničke prostore, da li slave progon ili nemogućnost povratka Srba? Da li je sve to razlog za slavlje? Mada, mislim da mi to treba i da oplakujemo ali i slavimo, prvi put u modernoj istoriji nismo izginuli već sačuvali glave od Hrvatskog terora, nije bilo jama i logira, sačuvali smo živote, a to valjda vredi najviše!
(Uskok, 30. jul 2015 07:54)

Pa evo sada mogu mirno pecati na moru bez da čujem granate koje padaju po gradu koje ispaljuju ti protjerani ljudi. Ili barem uz njihovu podršku. Ja čak i ne slavim, samo i dalje pecam.

Duci0167

pre 8 godina

Da ne filozofiram za doticni dogadjaj i desavanje ali da nije bilo Milosevica,Seselja,Nikolica,Vucica itd. na jednoj strani i istih zadrtih nacionalista na drugoj, nikakvog RATA NE BI BILO. Sad bi da se zabiju glave u pesak. Tesko,vrlo tesko jer ne ide to tako. 20+ god su isti blokirali Srbiju i Srbe koji su hteli mir,dogovor i komunikaciju sa celim svetom. Posle 20+ godina nacionalisticke politike pricaju mi o pomirenju. Znate li vi gospodo uopste kako se mire zaraceni narodi? Naravno da ne znate.

Bojan Ilić

pre 8 godina

Krtica,
da nije tuzno, bilo bi smesno sta si napisao/la!
Lepo rece gospodja Rudan "ko nije isao u koloni , obezglavljen je i bačen u bunar"....

lejla

pre 8 godina

Nije bitno ko je više ubijao, klao i silovao. Radile su TO i jedne i druga strana. Bili smo i 500 godina pod Turcima, pa opet gledamo turske serije, idemo u Tursku na more. A nekada smo živeli sa Hrvatima u istoj zemlji i bili SFRJ. Ja nisam nacionalista, niti ću ikada biti. Imam prijatelej i Hrvate i Muslimane. I drago mi je zbog toga!!!!

Dusan

pre 8 godina

Realno da su srbi ostali posle oluje bili bi ubijeni. Kuce su paljene da se ne vrate. To je realnost, ali treba da gledamo u buducnost ljudi jer od mrznje nema nista.

Krtica

pre 8 godina

@komsijina krava
uporedjujes isteravanje nemacke vojske iz francuske i srpskih baba iz krajine (gde su i rodjene). wow.
treba te prijaviti drustvu za zastitu zivotinja - vredjas krave time sto sebe tako nazivas
(Shamu, 30. jul 2015 08:04)



Činjenica je da su Srbi Krajinu napustili po naredbi vodstva tkz. Republike Srpske Krajine a sve to po naređenju iz Beograda.
Isto tako je činjenica da su otišli prije same akcije Oluja,znači nisu protjerani nego su dobrovoljno napustili svoja ognjišta vjerujući srbijanskim vlastima...

nekad bilo

pre 8 godina

najsmješnije je kad srbi počnu pričati o hrvatskom nacionalizmu. a kod vas na čelu države Vučić i Nikolić , znamo tko su oni i šta su radili u prošlosti,, pa ko njih izabra, daj se malo pogledajte u ogledalo

Shamu

pre 8 godina

@komsijina krava
uporedjujes isteravanje nemacke vojske iz francuske i srpskih baba iz krajine (gde su i rodjene). wow.
treba te prijaviti drustvu za zastitu zivotinja - vredjas krave time sto sebe tako nazivas

raja babeja

pre 8 godina

Jel tko organizira proslavu kontra desanta na Normandiju ? ...
(Komsijina Krava, 29. jul 2015 23:08)
Pazi, molim te, megalomana; poređenje "Oluje" čak sa Normandijom?! Pa zar su Srbi neki novi nacisti, zar nisu bili svoji na svome i zar nisu oterani odatle? Ako se ovako nastavi prekrajati istorija, još će i ustaše postati najveći antifašisti u lijepj njihovoj.

ko vas ne zna

pre 8 godina

(hogahhh, 29. jul 2015 23:36)

Ne radi se ovde o tome ko je levo, a ko desno. Radi se o stotinama hiljada ljudi, zena i dece iz II svetskog rata koje ste poklali i pobili maljevima, i strahu prezivelih i potomaka prezivelih prilikom dolaska HDZ-a na vlast. Ova prica pokazuje da je strah bio opravdan i da je pobuna Srba protiv neoustaske vlasti bila legitimna.

Takodje radi se o tome koji se narod borio protiv Hitlera, a koji za njega. Da ne pominjem I sv. rat, ko je oslobodio Hrvatsku od Austrougara, te da je Dalmacija bila posebna oblast pre prisajedinjenja Kraljevini Srbiji

Uskok

pre 8 godina

Neka mi odgovore komentatori iz Hrvatske: šta se slavi povodom " Oluje"? Da li slave vojnu pobjedu( 250 000 vojnika napalo 250 000 svojih stanovnika- i nije neka čast), da li slave hiljade praznih sela, desetine praznih gradića, da li slave čišćenje države od DOMICILNOG stanovništva, da li slave naseljavanje Hrvata iz Bosne u Srpske etničke prostore, da li slave progon ili nemogućnost povratka Srba? Da li je sve to razlog za slavlje? Mada, mislim da mi to treba i da oplakujemo ali i slavimo, prvi put u modernoj istoriji nismo izginuli već sačuvali glave od Hrvatskog terora, nije bilo jama i logira, sačuvali smo živote, a to valjda vredi najviše!

dejan

pre 8 godina

Lepo da to rade u Rijeci, a bilo bi lepo da povremeno u Srbiji spomenu i zlocine koje je pocinila srpska strana u Hrvatskoj

Naime iz popisa samog RSK se vidi da su pre toga srpske vlasti proterale 90% Hrvata iz Krajine, to jest stotina hiljada ljudi.

A mnoge od tih koje nisu proterali ili koji nisu sami pobegli, su pobili u zlocinima koje je presudio Hag. Dakle i srpska strana je pobila na stotine hrvatskih civila, takodje vecinom staraca i starica, u Skrabnji, Saborskom, Dalju, Lovasu , Bacinu, Tovarniku i na drugim mestima o kojima si svako moze procitati na wikipediji

Ajde da budemo ljudi i da se poklonimo svim nevinim zrtvama na sve strane, a ne samo da oplakujemo zrtve na nasoj strani, dok sve zlocine koje prouzrokovala nasa strana ignoriramo il negiramo

Ant

pre 8 godina

Sve dok je ovih hrvata koji su zaljubljeni u svoje hrvatstvo iz kog iznedrise klero fasizam i ndh, zatim oluju itd...nece biti prijateljstva i mira medju nama. Oni ni danas ne misle da je ndh nesto lose a kamo li oluja. Zao mi je jer imam puno dobrih poznanika a i prijatelja u RH koji su zaista odlicni ljudi. Medjutim neko im je tu nacionalnu problematiku uzdigao na nivo dijagnoze. Srbi nemaju to, mi smo narod siguran u sebe, star, dokazan i podvizima i pojedincima, ne radimo sumanuto na svojoj promociji i ne mrzimo nikoga. Uzasno se zapad ogresio od nas 90 tih jer bili smo nosioci YU ideje koja znaci i nezavisnost, mir, proizvodnju, standard. A nakon toga se patimo sa budalama na vlasti sve vreme a standard i ostalo i kod nas a i kod njih sve vise je nula. Mi trebamo kao srbi biti svesni svoga ja jer kod nas je moguce gradjansko drustvo sa nama vecinskim narodom i raditi na pravnoj drzavi, vredno i mudro, pozitivna selekcija opet ce nas staviti na noge. Hrvati ne bi bili sto jesu da ne prave agresivan otklon od srba, nema potrebe svojatati ih, njima necemo nista dobiti. Ja cu se uvek tog njihovog primitivizma gnusati a cast pojedincima koji jesu i sve vise ce biti normalni i dobrobamerni ljudi. Ali zbog svega sto su uradili vecina hrvata u 20 veku uvek cu ih smatrati primitivnim srbima i nikada necu imati nameru da se povezujem ideoloski i nacionalno sa njima. I u ovim najtezim vremenima za nas mi smo za njih istorijski i kao narod na visoj civilizacijskoj lestvici.

Evropo ....... te gluvu!

pre 8 godina

(Komsijina Krava, 29. jul 2015 23:08)
Nikome to još nije palo na pamet.
Ali zato jeste novo-ustašama da organizuju skup protiv proslave godišnjice ustanka u Hrvatskoj! Sa sve blagoslovom crkve i policije!
Nije sve crno-belo...
JEDNO POLUOSTRVO... DVA UNIVERZUMA...
NISMO ISTI!!!

Deda Pera

pre 8 godina

Srbi i Hravti jesu braća, jedan narod, starosedeoci Balkana, narod koji je tu od pamtiveka.

Nezgoda je što su se na nama sukobili tadašnji centri moći, Rim i Carigrad. Carigrad je cak vekovima bio bitniji od Rima za Hriscanstvo. Kroz izmisljanje naziva Hrvata, Rim cini vekovima sve da spreci prodor uticaja Carigradskog "tipa hriscanstva".

Rimljani su SVE koji su ziveli na Balkanu nazivali "servi", sto ce reci sluge i tvrdiki da pricaju jednim jezikom jos pre Hrista.

Vrlo verovatno da je od tog Servi, nastalo Serbi pa ga Srbi prekrstili u "Srbi".

Dakle, isti princip koji se koristi vekovima: izaberes grupu ljudi koji zive npr. u Zagrebu. Pocnes da ih trujes, menjas reci jezika, izgovor, ajo treba promenis im veru i sta vec. I posle nekog vremena, eto, vise nisu Hrvati nego "Zagrepcani". To se dogodilo sa Srbima i Hrvatima (mogli bi svi komotno da se zovemo i Hrvati). Skorije se to dogodilo sa Crnogorcima i Bošnjacima. A sada se radi na tome da se to uradi sa "Vojvodjanima", "Kosovarima" (da, da bi ih odvojili od Albanije), a sve je to po principu "Zavadi pa vladaj". Samo su ljudi neobrazovani i ne vide dalje od svog dvorista pa ih je lako izmanipulisati. Kako kazu sveštenici: to je naše stado, naše ovčice a mi smo njihovi pastiri. I ti neobrazovani najradije i idu u rat.

Dokoni kum

pre 8 godina

Hrvati i Srbi nisu braca. Mi idemo desno, vi lijevo.
Nikad se nismo voljeli. Nikad ni necemo.
Ne valja gurati i forsirati neko lazno bratstvo. Svatko na svoju stranu, tak ce biti mira za sve...

Gledajuvi od gore iz perspektive Boga ili Google Eartha , meni se cini da svi vatate levo ka Njemackoj a Srbi vise desno ka Rusiji.
Drugo, Oliver je provokator ? Pa to je koncpet. To je nacin kako se izrazava. Ovo je kao da kazes Barsa je jaka u fudbalu jer igra extra igrace i igra brz fudbal. Da samo to.

MareBGD

pre 8 godina

Godina, 1990g Tudđman dolazi na vlast ukida Srbima konstitutivnost, srpski odgovor je bio RSK država u državi.RSK je presecala Hrvatsku na dva dela. Posle Banovine Hrvatske pre komunista, pa u Brozovoj Jugoslaviji komunistička Hrvatska je imala svoje definisane granice. Srbi u Hr u takvoj situaciji nisu mogli da dobiju ništa, nisu imali ni autonomnu pokrajinuh(AP), a uvek su kao maticu gledali Beograd , a ne Zagreb, većina Krajišnika je navijala za Crvenu zvezdu- logično. U takvoj poziciji našli su se u 'nebrabom grožđu', rat je morao da se desi. Ne žele da prihvate Hrvatsku državu posle raspada Jugoslavije, i ne prihvataju je kao svoju, žele državu u državi, svoju državu. Normalno, da 99% Hrvata ne podržava RSK. A iz RSK su proterani svi malobrojni Hrvati koji su tu živeli svi do jednog, to je bilo isto etničko čišćenje u ratu u Hrvatskoj ali manjeg inteziteta. Ide se u rat, svako za svoju stvar, na kraju smo mi izgubili. I srpski cilj opstanka na vekovnim teritorijama je bio donekle legitiman, kao što je bio i legitiman hrvatski stav da neće da dozvole državu u državi. Stvari treba gedati realno. I sad ne treba očekivati empatiju sa hrvatske strane za srpske žrtve, za njih je RSK bila neprijsteljska i ćao zdravo. Mi možemo da kukamo ali džabe nam. Svako ima svoje gledanje na istoriju i to se ne menja, i to se neće promeniti. Samo ne treba forsirati bratstvo i jedinstvo kad je to samo iluzija, i govoriti kako smo mi 'braća', isti narod, kad to ne pije vodu. Na kraju: dobro je što smo se razišli.

Krotiteljka tigrova

pre 8 godina

@ Južni Sloven

Ne zaluđuj se. Imamo isto poreklo, ali nismo nikakva braća i krajnje je vreme da se prestane s tim infantilnim, pojednostavljenim i naivnim pokušajima predstavljanja ex-yu naroda koja nemaju nikakvo pokriće. Kao što ni Zapadni Sloveni, Česi i Poljaci, nisu jedan narod, a oni čak pripadaju istoj konfesiji i kao što ni Francuzi i frankofoni Švajcarci nisu jedan narod. Primera je bezbroj.

Marki

pre 8 godina

Ovo je moguce samo u Rijeci. Rijeka je mala Jugoslavija. Ovdje ima srba, albanaca, makedonaca, bosanaca itd ko u prici. Ja zivim u Rijeci, hrvat sam i nesmeta mi sta je tako.

Juzni Sloven

pre 8 godina

"Neke od njih svedoče i o epizodama ratne humanosti i hrabrosti koje takođe odudaraju od nacionalnih stereotipa i koje se ne prepričava ni na pravoslavnim opelima ni na katoličkim misama za domovinu. Jedan od primera goovri o tome kako su pojedini drniški Srbi i Hrvati, kad je bilo najgore, jedni drugima spasavali živote"

Jako lepo opazanje. Ovde se radi o onome sto svi dobro znamo, a niko ne sme javno da kaze, a to je:

Da na Balkanu postoji samo jedan narod-Juzni Sloveni, kome skoro svi mi iz "regiona" pripadamo. Zar ste zaboravili onu cuvenu pesmu, bila je veliki svetski hit!? Zove se "Hej Sloveni".

To sto su nam kroz istoriju nametnute razlicite religije, ne znaci da smo postali pripadnici razlicitih naroda. Pored Hrvata i Srba, tu mislim i na Bosance, Crnogorce i ne znam koga sve jos.

Koliko god se svi mi iz petnih zila upinjali da imamo nacionalne drzavice mesne zajednice, te popove, hodze i zupnike, zauvek cemo ostati pripadnici jednog slovenskog naroda, koji govori isti jezik. Ako nas filolozi ne mogu u to ubediti, ubedice nas trenutno najegzaktnija nauka-genetika.


Sve mi se nesto cini da smo imali, ne cak ni gradjanski, vec pravi bratoubilacki rat inspirisan i podstican prvenstveno religijskom komponentom i nasom nesposobnoscu da realno percipiramo svet oko nas. Mnogo smo jadni.

hogahhh

pre 8 godina

Hrvati i Srbi nisu braca. Mi idemo desno, vi lijevo.
Nikad se nismo voljeli. Nikad ni necemo.
Ne valja gurati i forsirati neko lazno bratstvo. Svatko na svoju stranu, tak ce biti mira za sve...

Frljic je jedan veliki provokator. Ne radi on nista ak nece imati veliku paznju u medijima. Takve su mu sve predstave. Onda se danima samo o njemu prica. To je njegova "hrana".
Svugdje gdje ide, sam provocira, Poljaci su ga otjerali, kod vas je imao neku predstavu o Djindjicu i Srebrenici, u Bosni je provocirao, U RH konstantno nest s njim...
Uostalom on je jugoslaven, on govori kako ne priznaje Hrvatsku (al priznaje hrvatsku kunu), ni Srbiju, ni Bosnu... Jugo-nostalgicari ga obozavaju.
Da se netko drugi sjetio ovo napraviti, ne bih nista rekla, ali Frljic... Nekak ne vjerujem da to radi iz pravih razloga. A ako se to neradi iz pravih razloga...
Shvacam tugu s vase strane.
Uvazavam i tudju patnju.

Tex

pre 8 godina

@mario Eto u tome je Vas problem, pa nisu svi poreski obveznici RH Hrvati ... ima i Srba i muslimana i ostalih nacija. Kako nikako to da razumete vec 60 godina ... Covek Vam cini uslugu.

CZRS

pre 8 godina

Stvarno mi je nevjerovatno kako Hrvati slave progon 200 hiljada Srba i posle daju sebi za pravo komentarisati Srebrenicu i sl. Svaka čast Oliveru, Istrani i jesu druga priča.

nex

pre 8 godina

Nisam sujeveran,nisam ni preveliki vernik,ali nekoga ko je onako nesto ucinio stotinama hiljada ljudi,zena,beba,dece,bespomocnim stsrcima,mora stici neka kazna. Spora,ali ce stici. Kad se setim samo dece koja voze traktore i kola. Ljude sa ugasenim pogledima i jedino sto ziv covek treba da ima,nadu,oni ni to nisu imali! Voleo bih da ovaj pokusaj da neki doprinos.

Dusan

pre 8 godina

Podrska za divan grad i ljude u Rijeci. Hrvatska treba da slavi svoju drzavnost ali treba da pogleda istini u oci da je proterano vise od 200.000 ljudi iz svojih kuca. To je etnicko ciscenje, priznali to ili ne.

mmmmm

pre 8 godina

Mislim da je MNOGO bitno što rade ovi ljudi. Da se ne zaboravi. Al opet mi smo izgubili, drugi su bolje izlobirali, povezali se i to je to. Bez dece i boljih plata izgubicemo i ostalo. Moramo dalje.

veerghoen

pre 8 godina

Хрватско друштво је жешстоко затровано клеро-фашизмом у спрези са Католичком црквом која добија подршку Ватикана. Ипак, то није разлог да мрзимо нормалне људе који желе само мир. Слава свим жртватама на свих страна.

antikontra

pre 8 godina

@mario
momak, a da malo bolje proučiš povjest. Da nije bilo ExYu sasvim sigurno ne bi bilo Hrvatske. Osim toga i u ExYu je Hrvatska bila jedna od ravnopravnih republika, dakle postojala je a dodao bih, verovatno imala više dostojanstva i nezavisnosti nego što je danas ima.

mario

pre 8 godina

(well done, 29. jul 2015 22:20)
A onda ga vi plačajte,a ne poreski obveznici RH.
Čemu se to on odupire?Baš ničemu jer da se njega pita Hrvatske ne bi ni bilo jer ne može prežaliti ExYu.
Bolje da napravi kontra balvan pobunu,ali to mu valjda nije sporno.

well done

pre 8 godina

Svaka cast, covek ce, u ovom trenutku napraviti ovako nesto i odupreti se hrvatskom klero-fashistickom drustvu, treba hrabrosti. Jos jednom, svaka cast!

gledajte

pre 8 godina

Minoran pokušaj koji nažalost predstavlja 0,000001 Hrvata. Ako ne prođe već neopaženo u Hrvatskoj dobiće po glavi u nekom incidentu, u sred EU.

well done

pre 8 godina

Svaka cast, covek ce, u ovom trenutku napraviti ovako nesto i odupreti se hrvatskom klero-fashistickom drustvu, treba hrabrosti. Jos jednom, svaka cast!

Marki

pre 8 godina

Ovo je moguce samo u Rijeci. Rijeka je mala Jugoslavija. Ovdje ima srba, albanaca, makedonaca, bosanaca itd ko u prici. Ja zivim u Rijeci, hrvat sam i nesmeta mi sta je tako.

Dusan

pre 8 godina

Podrska za divan grad i ljude u Rijeci. Hrvatska treba da slavi svoju drzavnost ali treba da pogleda istini u oci da je proterano vise od 200.000 ljudi iz svojih kuca. To je etnicko ciscenje, priznali to ili ne.

nex

pre 8 godina

Nisam sujeveran,nisam ni preveliki vernik,ali nekoga ko je onako nesto ucinio stotinama hiljada ljudi,zena,beba,dece,bespomocnim stsrcima,mora stici neka kazna. Spora,ali ce stici. Kad se setim samo dece koja voze traktore i kola. Ljude sa ugasenim pogledima i jedino sto ziv covek treba da ima,nadu,oni ni to nisu imali! Voleo bih da ovaj pokusaj da neki doprinos.

gledajte

pre 8 godina

Minoran pokušaj koji nažalost predstavlja 0,000001 Hrvata. Ako ne prođe već neopaženo u Hrvatskoj dobiće po glavi u nekom incidentu, u sred EU.

Juzni Sloven

pre 8 godina

"Neke od njih svedoče i o epizodama ratne humanosti i hrabrosti koje takođe odudaraju od nacionalnih stereotipa i koje se ne prepričava ni na pravoslavnim opelima ni na katoličkim misama za domovinu. Jedan od primera goovri o tome kako su pojedini drniški Srbi i Hrvati, kad je bilo najgore, jedni drugima spasavali živote"

Jako lepo opazanje. Ovde se radi o onome sto svi dobro znamo, a niko ne sme javno da kaze, a to je:

Da na Balkanu postoji samo jedan narod-Juzni Sloveni, kome skoro svi mi iz "regiona" pripadamo. Zar ste zaboravili onu cuvenu pesmu, bila je veliki svetski hit!? Zove se "Hej Sloveni".

To sto su nam kroz istoriju nametnute razlicite religije, ne znaci da smo postali pripadnici razlicitih naroda. Pored Hrvata i Srba, tu mislim i na Bosance, Crnogorce i ne znam koga sve jos.

Koliko god se svi mi iz petnih zila upinjali da imamo nacionalne drzavice mesne zajednice, te popove, hodze i zupnike, zauvek cemo ostati pripadnici jednog slovenskog naroda, koji govori isti jezik. Ako nas filolozi ne mogu u to ubediti, ubedice nas trenutno najegzaktnija nauka-genetika.


Sve mi se nesto cini da smo imali, ne cak ni gradjanski, vec pravi bratoubilacki rat inspirisan i podstican prvenstveno religijskom komponentom i nasom nesposobnoscu da realno percipiramo svet oko nas. Mnogo smo jadni.

antikontra

pre 8 godina

@mario
momak, a da malo bolje proučiš povjest. Da nije bilo ExYu sasvim sigurno ne bi bilo Hrvatske. Osim toga i u ExYu je Hrvatska bila jedna od ravnopravnih republika, dakle postojala je a dodao bih, verovatno imala više dostojanstva i nezavisnosti nego što je danas ima.

veerghoen

pre 8 godina

Хрватско друштво је жешстоко затровано клеро-фашизмом у спрези са Католичком црквом која добија подршку Ватикана. Ипак, то није разлог да мрзимо нормалне људе који желе само мир. Слава свим жртватама на свих страна.

CZRS

pre 8 godina

Stvarno mi je nevjerovatno kako Hrvati slave progon 200 hiljada Srba i posle daju sebi za pravo komentarisati Srebrenicu i sl. Svaka čast Oliveru, Istrani i jesu druga priča.

Tex

pre 8 godina

@mario Eto u tome je Vas problem, pa nisu svi poreski obveznici RH Hrvati ... ima i Srba i muslimana i ostalih nacija. Kako nikako to da razumete vec 60 godina ... Covek Vam cini uslugu.

Uskok

pre 8 godina

Neka mi odgovore komentatori iz Hrvatske: šta se slavi povodom " Oluje"? Da li slave vojnu pobjedu( 250 000 vojnika napalo 250 000 svojih stanovnika- i nije neka čast), da li slave hiljade praznih sela, desetine praznih gradića, da li slave čišćenje države od DOMICILNOG stanovništva, da li slave naseljavanje Hrvata iz Bosne u Srpske etničke prostore, da li slave progon ili nemogućnost povratka Srba? Da li je sve to razlog za slavlje? Mada, mislim da mi to treba i da oplakujemo ali i slavimo, prvi put u modernoj istoriji nismo izginuli već sačuvali glave od Hrvatskog terora, nije bilo jama i logira, sačuvali smo živote, a to valjda vredi najviše!

Krotiteljka tigrova

pre 8 godina

@ Južni Sloven

Ne zaluđuj se. Imamo isto poreklo, ali nismo nikakva braća i krajnje je vreme da se prestane s tim infantilnim, pojednostavljenim i naivnim pokušajima predstavljanja ex-yu naroda koja nemaju nikakvo pokriće. Kao što ni Zapadni Sloveni, Česi i Poljaci, nisu jedan narod, a oni čak pripadaju istoj konfesiji i kao što ni Francuzi i frankofoni Švajcarci nisu jedan narod. Primera je bezbroj.

hogahhh

pre 8 godina

Hrvati i Srbi nisu braca. Mi idemo desno, vi lijevo.
Nikad se nismo voljeli. Nikad ni necemo.
Ne valja gurati i forsirati neko lazno bratstvo. Svatko na svoju stranu, tak ce biti mira za sve...

Frljic je jedan veliki provokator. Ne radi on nista ak nece imati veliku paznju u medijima. Takve su mu sve predstave. Onda se danima samo o njemu prica. To je njegova "hrana".
Svugdje gdje ide, sam provocira, Poljaci su ga otjerali, kod vas je imao neku predstavu o Djindjicu i Srebrenici, u Bosni je provocirao, U RH konstantno nest s njim...
Uostalom on je jugoslaven, on govori kako ne priznaje Hrvatsku (al priznaje hrvatsku kunu), ni Srbiju, ni Bosnu... Jugo-nostalgicari ga obozavaju.
Da se netko drugi sjetio ovo napraviti, ne bih nista rekla, ali Frljic... Nekak ne vjerujem da to radi iz pravih razloga. A ako se to neradi iz pravih razloga...
Shvacam tugu s vase strane.
Uvazavam i tudju patnju.

mmmmm

pre 8 godina

Mislim da je MNOGO bitno što rade ovi ljudi. Da se ne zaboravi. Al opet mi smo izgubili, drugi su bolje izlobirali, povezali se i to je to. Bez dece i boljih plata izgubicemo i ostalo. Moramo dalje.

raja babeja

pre 8 godina

Jel tko organizira proslavu kontra desanta na Normandiju ? ...
(Komsijina Krava, 29. jul 2015 23:08)
Pazi, molim te, megalomana; poređenje "Oluje" čak sa Normandijom?! Pa zar su Srbi neki novi nacisti, zar nisu bili svoji na svome i zar nisu oterani odatle? Ako se ovako nastavi prekrajati istorija, još će i ustaše postati najveći antifašisti u lijepj njihovoj.

dejan

pre 8 godina

Lepo da to rade u Rijeci, a bilo bi lepo da povremeno u Srbiji spomenu i zlocine koje je pocinila srpska strana u Hrvatskoj

Naime iz popisa samog RSK se vidi da su pre toga srpske vlasti proterale 90% Hrvata iz Krajine, to jest stotina hiljada ljudi.

A mnoge od tih koje nisu proterali ili koji nisu sami pobegli, su pobili u zlocinima koje je presudio Hag. Dakle i srpska strana je pobila na stotine hrvatskih civila, takodje vecinom staraca i starica, u Skrabnji, Saborskom, Dalju, Lovasu , Bacinu, Tovarniku i na drugim mestima o kojima si svako moze procitati na wikipediji

Ajde da budemo ljudi i da se poklonimo svim nevinim zrtvama na sve strane, a ne samo da oplakujemo zrtve na nasoj strani, dok sve zlocine koje prouzrokovala nasa strana ignoriramo il negiramo

Shamu

pre 8 godina

@komsijina krava
uporedjujes isteravanje nemacke vojske iz francuske i srpskih baba iz krajine (gde su i rodjene). wow.
treba te prijaviti drustvu za zastitu zivotinja - vredjas krave time sto sebe tako nazivas

Ant

pre 8 godina

Sve dok je ovih hrvata koji su zaljubljeni u svoje hrvatstvo iz kog iznedrise klero fasizam i ndh, zatim oluju itd...nece biti prijateljstva i mira medju nama. Oni ni danas ne misle da je ndh nesto lose a kamo li oluja. Zao mi je jer imam puno dobrih poznanika a i prijatelja u RH koji su zaista odlicni ljudi. Medjutim neko im je tu nacionalnu problematiku uzdigao na nivo dijagnoze. Srbi nemaju to, mi smo narod siguran u sebe, star, dokazan i podvizima i pojedincima, ne radimo sumanuto na svojoj promociji i ne mrzimo nikoga. Uzasno se zapad ogresio od nas 90 tih jer bili smo nosioci YU ideje koja znaci i nezavisnost, mir, proizvodnju, standard. A nakon toga se patimo sa budalama na vlasti sve vreme a standard i ostalo i kod nas a i kod njih sve vise je nula. Mi trebamo kao srbi biti svesni svoga ja jer kod nas je moguce gradjansko drustvo sa nama vecinskim narodom i raditi na pravnoj drzavi, vredno i mudro, pozitivna selekcija opet ce nas staviti na noge. Hrvati ne bi bili sto jesu da ne prave agresivan otklon od srba, nema potrebe svojatati ih, njima necemo nista dobiti. Ja cu se uvek tog njihovog primitivizma gnusati a cast pojedincima koji jesu i sve vise ce biti normalni i dobrobamerni ljudi. Ali zbog svega sto su uradili vecina hrvata u 20 veku uvek cu ih smatrati primitivnim srbima i nikada necu imati nameru da se povezujem ideoloski i nacionalno sa njima. I u ovim najtezim vremenima za nas mi smo za njih istorijski i kao narod na visoj civilizacijskoj lestvici.

ko vas ne zna

pre 8 godina

(hogahhh, 29. jul 2015 23:36)

Ne radi se ovde o tome ko je levo, a ko desno. Radi se o stotinama hiljada ljudi, zena i dece iz II svetskog rata koje ste poklali i pobili maljevima, i strahu prezivelih i potomaka prezivelih prilikom dolaska HDZ-a na vlast. Ova prica pokazuje da je strah bio opravdan i da je pobuna Srba protiv neoustaske vlasti bila legitimna.

Takodje radi se o tome koji se narod borio protiv Hitlera, a koji za njega. Da ne pominjem I sv. rat, ko je oslobodio Hrvatsku od Austrougara, te da je Dalmacija bila posebna oblast pre prisajedinjenja Kraljevini Srbiji

mario

pre 8 godina

(well done, 29. jul 2015 22:20)
A onda ga vi plačajte,a ne poreski obveznici RH.
Čemu se to on odupire?Baš ničemu jer da se njega pita Hrvatske ne bi ni bilo jer ne može prežaliti ExYu.
Bolje da napravi kontra balvan pobunu,ali to mu valjda nije sporno.

MareBGD

pre 8 godina

Godina, 1990g Tudđman dolazi na vlast ukida Srbima konstitutivnost, srpski odgovor je bio RSK država u državi.RSK je presecala Hrvatsku na dva dela. Posle Banovine Hrvatske pre komunista, pa u Brozovoj Jugoslaviji komunistička Hrvatska je imala svoje definisane granice. Srbi u Hr u takvoj situaciji nisu mogli da dobiju ništa, nisu imali ni autonomnu pokrajinuh(AP), a uvek su kao maticu gledali Beograd , a ne Zagreb, većina Krajišnika je navijala za Crvenu zvezdu- logično. U takvoj poziciji našli su se u 'nebrabom grožđu', rat je morao da se desi. Ne žele da prihvate Hrvatsku državu posle raspada Jugoslavije, i ne prihvataju je kao svoju, žele državu u državi, svoju državu. Normalno, da 99% Hrvata ne podržava RSK. A iz RSK su proterani svi malobrojni Hrvati koji su tu živeli svi do jednog, to je bilo isto etničko čišćenje u ratu u Hrvatskoj ali manjeg inteziteta. Ide se u rat, svako za svoju stvar, na kraju smo mi izgubili. I srpski cilj opstanka na vekovnim teritorijama je bio donekle legitiman, kao što je bio i legitiman hrvatski stav da neće da dozvole državu u državi. Stvari treba gedati realno. I sad ne treba očekivati empatiju sa hrvatske strane za srpske žrtve, za njih je RSK bila neprijsteljska i ćao zdravo. Mi možemo da kukamo ali džabe nam. Svako ima svoje gledanje na istoriju i to se ne menja, i to se neće promeniti. Samo ne treba forsirati bratstvo i jedinstvo kad je to samo iluzija, i govoriti kako smo mi 'braća', isti narod, kad to ne pije vodu. Na kraju: dobro je što smo se razišli.

Evropo ....... te gluvu!

pre 8 godina

(Komsijina Krava, 29. jul 2015 23:08)
Nikome to još nije palo na pamet.
Ali zato jeste novo-ustašama da organizuju skup protiv proslave godišnjice ustanka u Hrvatskoj! Sa sve blagoslovom crkve i policije!
Nije sve crno-belo...
JEDNO POLUOSTRVO... DVA UNIVERZUMA...
NISMO ISTI!!!

Deda Pera

pre 8 godina

Srbi i Hravti jesu braća, jedan narod, starosedeoci Balkana, narod koji je tu od pamtiveka.

Nezgoda je što su se na nama sukobili tadašnji centri moći, Rim i Carigrad. Carigrad je cak vekovima bio bitniji od Rima za Hriscanstvo. Kroz izmisljanje naziva Hrvata, Rim cini vekovima sve da spreci prodor uticaja Carigradskog "tipa hriscanstva".

Rimljani su SVE koji su ziveli na Balkanu nazivali "servi", sto ce reci sluge i tvrdiki da pricaju jednim jezikom jos pre Hrista.

Vrlo verovatno da je od tog Servi, nastalo Serbi pa ga Srbi prekrstili u "Srbi".

Dakle, isti princip koji se koristi vekovima: izaberes grupu ljudi koji zive npr. u Zagrebu. Pocnes da ih trujes, menjas reci jezika, izgovor, ajo treba promenis im veru i sta vec. I posle nekog vremena, eto, vise nisu Hrvati nego "Zagrepcani". To se dogodilo sa Srbima i Hrvatima (mogli bi svi komotno da se zovemo i Hrvati). Skorije se to dogodilo sa Crnogorcima i Bošnjacima. A sada se radi na tome da se to uradi sa "Vojvodjanima", "Kosovarima" (da, da bi ih odvojili od Albanije), a sve je to po principu "Zavadi pa vladaj". Samo su ljudi neobrazovani i ne vide dalje od svog dvorista pa ih je lako izmanipulisati. Kako kazu sveštenici: to je naše stado, naše ovčice a mi smo njihovi pastiri. I ti neobrazovani najradije i idu u rat.

nekad bilo

pre 8 godina

najsmješnije je kad srbi počnu pričati o hrvatskom nacionalizmu. a kod vas na čelu države Vučić i Nikolić , znamo tko su oni i šta su radili u prošlosti,, pa ko njih izabra, daj se malo pogledajte u ogledalo

Dusan

pre 8 godina

Realno da su srbi ostali posle oluje bili bi ubijeni. Kuce su paljene da se ne vrate. To je realnost, ali treba da gledamo u buducnost ljudi jer od mrznje nema nista.

marija

pre 8 godina

Pa evo sada mogu mirno pecati na moru bez da čujem granate koje padaju po gradu koje ispaljuju ti protjerani ljudi. Ili barem uz njihovu podršku. Ja čak i ne slavim, samo i dalje pecam.
(place your bet, 30. jul 2015 12:18)

Kakva ljudska pokvarenost.
Da, ona mrsava baka ti je ispaljivala granate na nekakve gradove, neka si je se resio da bi ti mirno pecao.
Nekad je bolje cutati.

Krtica

pre 8 godina

@komsijina krava
uporedjujes isteravanje nemacke vojske iz francuske i srpskih baba iz krajine (gde su i rodjene). wow.
treba te prijaviti drustvu za zastitu zivotinja - vredjas krave time sto sebe tako nazivas
(Shamu, 30. jul 2015 08:04)



Činjenica je da su Srbi Krajinu napustili po naredbi vodstva tkz. Republike Srpske Krajine a sve to po naređenju iz Beograda.
Isto tako je činjenica da su otišli prije same akcije Oluja,znači nisu protjerani nego su dobrovoljno napustili svoja ognjišta vjerujući srbijanskim vlastima...

lejla

pre 8 godina

Nije bitno ko je više ubijao, klao i silovao. Radile su TO i jedne i druga strana. Bili smo i 500 godina pod Turcima, pa opet gledamo turske serije, idemo u Tursku na more. A nekada smo živeli sa Hrvatima u istoj zemlji i bili SFRJ. Ja nisam nacionalista, niti ću ikada biti. Imam prijatelej i Hrvate i Muslimane. I drago mi je zbog toga!!!!

FRANK

pre 8 godina

Sta mi radimo u XXI i oko cega se zamajavamo!!!? Ceo svet ode u buducnost,salju sonde na Pluton,Mars i daleki svemir a mi kao homosapiensi. Neka slave sta me briga. Mi smo ti koji smo slali vojsku i svoju omladinu na tudje teritorije da ratuju! Tada ste cutali,svi! Davili se u medijima koje nam servirao SPS i JUL... Kad se propusti sansa za lustraciju,stari se vrate. Srecno ali ja idem negde gde su ljudi u XXI veku.

Dokoni kum

pre 8 godina

Hrvati i Srbi nisu braca. Mi idemo desno, vi lijevo.
Nikad se nismo voljeli. Nikad ni necemo.
Ne valja gurati i forsirati neko lazno bratstvo. Svatko na svoju stranu, tak ce biti mira za sve...

Gledajuvi od gore iz perspektive Boga ili Google Eartha , meni se cini da svi vatate levo ka Njemackoj a Srbi vise desno ka Rusiji.
Drugo, Oliver je provokator ? Pa to je koncpet. To je nacin kako se izrazava. Ovo je kao da kazes Barsa je jaka u fudbalu jer igra extra igrace i igra brz fudbal. Da samo to.

place your bet

pre 8 godina

Neka mi odgovore komentatori iz Hrvatske: šta se slavi povodom " Oluje"? Da li slave vojnu pobjedu( 250 000 vojnika napalo 250 000 svojih stanovnika- i nije neka čast), da li slave hiljade praznih sela, desetine praznih gradića, da li slave čišćenje države od DOMICILNOG stanovništva, da li slave naseljavanje Hrvata iz Bosne u Srpske etničke prostore, da li slave progon ili nemogućnost povratka Srba? Da li je sve to razlog za slavlje? Mada, mislim da mi to treba i da oplakujemo ali i slavimo, prvi put u modernoj istoriji nismo izginuli već sačuvali glave od Hrvatskog terora, nije bilo jama i logira, sačuvali smo živote, a to valjda vredi najviše!
(Uskok, 30. jul 2015 07:54)

Pa evo sada mogu mirno pecati na moru bez da čujem granate koje padaju po gradu koje ispaljuju ti protjerani ljudi. Ili barem uz njihovu podršku. Ja čak i ne slavim, samo i dalje pecam.

Bojan Ilić

pre 8 godina

Krtica,
da nije tuzno, bilo bi smesno sta si napisao/la!
Lepo rece gospodja Rudan "ko nije isao u koloni , obezglavljen je i bačen u bunar"....

Duci0167

pre 8 godina

Da ne filozofiram za doticni dogadjaj i desavanje ali da nije bilo Milosevica,Seselja,Nikolica,Vucica itd. na jednoj strani i istih zadrtih nacionalista na drugoj, nikakvog RATA NE BI BILO. Sad bi da se zabiju glave u pesak. Tesko,vrlo tesko jer ne ide to tako. 20+ god su isti blokirali Srbiju i Srbe koji su hteli mir,dogovor i komunikaciju sa celim svetom. Posle 20+ godina nacionalisticke politike pricaju mi o pomirenju. Znate li vi gospodo uopste kako se mire zaraceni narodi? Naravno da ne znate.

Леонардо

pre 8 godina

Иако Фрљићу одговарају овакве ( покушаћу да ублажим) " шкакљиве " ситуцаије, по систему "види што сам храбар", " сам против свих" и "опет п... уз ветар", вршећи на тај начин личну промоцију и хранећи свој увек гладан его, морам признати да је овај пут показао да има кохонес и да га у потпуности подржавам. Организовати овакав догађај у јединој етнички очишћеној земљи у Европи, где су Срби сведени на статистичку грешку, и где им је ускраћено темељно право да се служе сопственим писмом!?!, покушај је вредан пажње. Свестан сам да ово неће тамошњим Србима поправити положај ( напротив), али бар представља мали гласић да постоји и друга истина ( осим званичне Хрватске), која полако, али сигурно крчи свој пут и излази на видело.

Rijeka

pre 8 godina

Frljića će uskoro maknuti, politički je štetan za SDP. Probao je on i napraviti na riječkom Korzu parodiju braniteljskog šatora iz Savske 66 u Zagrebu, neslavno je propao taj projekt, ljudi ga uopće nisu doživljavali :) Na nedavnom performansu ispred kazališta nije se skupilo 50 ljudi, toliko o tome koliko Riječani podržavaju Frljića. Ja živim u Rijeci i toga tipa nitko ne doživljava, najobičniji provokator iz niskih pobuda, nema on poštovanje za žrtve, one mu služe kao sredstvo promocije, najobičniji lažni humanist.

djura022

pre 8 godina

Strasti treba smirivati i uciti ljude istini i da svi treba da zive i puate druge da zive. Akciju s tom namerom ljudski je podrzati, ali stotine hiljada koje slusaju Thompsona su nepopravljivi, nazalost izgubljeni slucajevi.

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

Srbi i Hravti jesu braća, jedan narod, starosedeoci Balkana, narod koji je tu od pamtiveka.

Nezgoda je što su se na nama sukobili tadašnji centri moći, Rim i Carigrad. Carigrad je cak vekovima bio bitniji od Rima za Hriscanstvo. Kroz izmisljanje naziva Hrvata, Rim cini vekovima sve da spreci prodor uticaja Carigradskog "tipa hriscanstva".

Rimljani su SVE koji su ziveli na Balkanu nazivali "servi", sto ce reci sluge i tvrdiki da pricaju jednim jezikom jos pre Hrista

Prestani istoriju da uchish sa sumnjivih internet kvazisajtova,i uchlani se u Univerzitetsku biblioteku,pa prochitaj recimo Vladimira Ccorovicca ili Konstantina Jirecheka!....mnoge stvari cce ti se razbistriti u tim tvojim "konfuznim" novokomponovanim saznanjima o istoriji naroda!...

mario

pre 8 godina

(well done, 29. jul 2015 22:20)
A onda ga vi plačajte,a ne poreski obveznici RH.
Čemu se to on odupire?Baš ničemu jer da se njega pita Hrvatske ne bi ni bilo jer ne može prežaliti ExYu.
Bolje da napravi kontra balvan pobunu,ali to mu valjda nije sporno.

hogahhh

pre 8 godina

Hrvati i Srbi nisu braca. Mi idemo desno, vi lijevo.
Nikad se nismo voljeli. Nikad ni necemo.
Ne valja gurati i forsirati neko lazno bratstvo. Svatko na svoju stranu, tak ce biti mira za sve...

Frljic je jedan veliki provokator. Ne radi on nista ak nece imati veliku paznju u medijima. Takve su mu sve predstave. Onda se danima samo o njemu prica. To je njegova "hrana".
Svugdje gdje ide, sam provocira, Poljaci su ga otjerali, kod vas je imao neku predstavu o Djindjicu i Srebrenici, u Bosni je provocirao, U RH konstantno nest s njim...
Uostalom on je jugoslaven, on govori kako ne priznaje Hrvatsku (al priznaje hrvatsku kunu), ni Srbiju, ni Bosnu... Jugo-nostalgicari ga obozavaju.
Da se netko drugi sjetio ovo napraviti, ne bih nista rekla, ali Frljic... Nekak ne vjerujem da to radi iz pravih razloga. A ako se to neradi iz pravih razloga...
Shvacam tugu s vase strane.
Uvazavam i tudju patnju.

well done

pre 8 godina

Svaka cast, covek ce, u ovom trenutku napraviti ovako nesto i odupreti se hrvatskom klero-fashistickom drustvu, treba hrabrosti. Jos jednom, svaka cast!

Krotiteljka tigrova

pre 8 godina

@ Južni Sloven

Ne zaluđuj se. Imamo isto poreklo, ali nismo nikakva braća i krajnje je vreme da se prestane s tim infantilnim, pojednostavljenim i naivnim pokušajima predstavljanja ex-yu naroda koja nemaju nikakvo pokriće. Kao što ni Zapadni Sloveni, Česi i Poljaci, nisu jedan narod, a oni čak pripadaju istoj konfesiji i kao što ni Francuzi i frankofoni Švajcarci nisu jedan narod. Primera je bezbroj.

CZRS

pre 8 godina

Stvarno mi je nevjerovatno kako Hrvati slave progon 200 hiljada Srba i posle daju sebi za pravo komentarisati Srebrenicu i sl. Svaka čast Oliveru, Istrani i jesu druga priča.

Dusan

pre 8 godina

Podrska za divan grad i ljude u Rijeci. Hrvatska treba da slavi svoju drzavnost ali treba da pogleda istini u oci da je proterano vise od 200.000 ljudi iz svojih kuca. To je etnicko ciscenje, priznali to ili ne.

Juzni Sloven

pre 8 godina

"Neke od njih svedoče i o epizodama ratne humanosti i hrabrosti koje takođe odudaraju od nacionalnih stereotipa i koje se ne prepričava ni na pravoslavnim opelima ni na katoličkim misama za domovinu. Jedan od primera goovri o tome kako su pojedini drniški Srbi i Hrvati, kad je bilo najgore, jedni drugima spasavali živote"

Jako lepo opazanje. Ovde se radi o onome sto svi dobro znamo, a niko ne sme javno da kaze, a to je:

Da na Balkanu postoji samo jedan narod-Juzni Sloveni, kome skoro svi mi iz "regiona" pripadamo. Zar ste zaboravili onu cuvenu pesmu, bila je veliki svetski hit!? Zove se "Hej Sloveni".

To sto su nam kroz istoriju nametnute razlicite religije, ne znaci da smo postali pripadnici razlicitih naroda. Pored Hrvata i Srba, tu mislim i na Bosance, Crnogorce i ne znam koga sve jos.

Koliko god se svi mi iz petnih zila upinjali da imamo nacionalne drzavice mesne zajednice, te popove, hodze i zupnike, zauvek cemo ostati pripadnici jednog slovenskog naroda, koji govori isti jezik. Ako nas filolozi ne mogu u to ubediti, ubedice nas trenutno najegzaktnija nauka-genetika.


Sve mi se nesto cini da smo imali, ne cak ni gradjanski, vec pravi bratoubilacki rat inspirisan i podstican prvenstveno religijskom komponentom i nasom nesposobnoscu da realno percipiramo svet oko nas. Mnogo smo jadni.

nex

pre 8 godina

Nisam sujeveran,nisam ni preveliki vernik,ali nekoga ko je onako nesto ucinio stotinama hiljada ljudi,zena,beba,dece,bespomocnim stsrcima,mora stici neka kazna. Spora,ali ce stici. Kad se setim samo dece koja voze traktore i kola. Ljude sa ugasenim pogledima i jedino sto ziv covek treba da ima,nadu,oni ni to nisu imali! Voleo bih da ovaj pokusaj da neki doprinos.

gledajte

pre 8 godina

Minoran pokušaj koji nažalost predstavlja 0,000001 Hrvata. Ako ne prođe već neopaženo u Hrvatskoj dobiće po glavi u nekom incidentu, u sred EU.

Ant

pre 8 godina

Sve dok je ovih hrvata koji su zaljubljeni u svoje hrvatstvo iz kog iznedrise klero fasizam i ndh, zatim oluju itd...nece biti prijateljstva i mira medju nama. Oni ni danas ne misle da je ndh nesto lose a kamo li oluja. Zao mi je jer imam puno dobrih poznanika a i prijatelja u RH koji su zaista odlicni ljudi. Medjutim neko im je tu nacionalnu problematiku uzdigao na nivo dijagnoze. Srbi nemaju to, mi smo narod siguran u sebe, star, dokazan i podvizima i pojedincima, ne radimo sumanuto na svojoj promociji i ne mrzimo nikoga. Uzasno se zapad ogresio od nas 90 tih jer bili smo nosioci YU ideje koja znaci i nezavisnost, mir, proizvodnju, standard. A nakon toga se patimo sa budalama na vlasti sve vreme a standard i ostalo i kod nas a i kod njih sve vise je nula. Mi trebamo kao srbi biti svesni svoga ja jer kod nas je moguce gradjansko drustvo sa nama vecinskim narodom i raditi na pravnoj drzavi, vredno i mudro, pozitivna selekcija opet ce nas staviti na noge. Hrvati ne bi bili sto jesu da ne prave agresivan otklon od srba, nema potrebe svojatati ih, njima necemo nista dobiti. Ja cu se uvek tog njihovog primitivizma gnusati a cast pojedincima koji jesu i sve vise ce biti normalni i dobrobamerni ljudi. Ali zbog svega sto su uradili vecina hrvata u 20 veku uvek cu ih smatrati primitivnim srbima i nikada necu imati nameru da se povezujem ideoloski i nacionalno sa njima. I u ovim najtezim vremenima za nas mi smo za njih istorijski i kao narod na visoj civilizacijskoj lestvici.

veerghoen

pre 8 godina

Хрватско друштво је жешстоко затровано клеро-фашизмом у спрези са Католичком црквом која добија подршку Ватикана. Ипак, то није разлог да мрзимо нормалне људе који желе само мир. Слава свим жртватама на свих страна.

antikontra

pre 8 godina

@mario
momak, a da malo bolje proučiš povjest. Da nije bilo ExYu sasvim sigurno ne bi bilo Hrvatske. Osim toga i u ExYu je Hrvatska bila jedna od ravnopravnih republika, dakle postojala je a dodao bih, verovatno imala više dostojanstva i nezavisnosti nego što je danas ima.

Marki

pre 8 godina

Ovo je moguce samo u Rijeci. Rijeka je mala Jugoslavija. Ovdje ima srba, albanaca, makedonaca, bosanaca itd ko u prici. Ja zivim u Rijeci, hrvat sam i nesmeta mi sta je tako.

nekad bilo

pre 8 godina

najsmješnije je kad srbi počnu pričati o hrvatskom nacionalizmu. a kod vas na čelu države Vučić i Nikolić , znamo tko su oni i šta su radili u prošlosti,, pa ko njih izabra, daj se malo pogledajte u ogledalo

dejan

pre 8 godina

Lepo da to rade u Rijeci, a bilo bi lepo da povremeno u Srbiji spomenu i zlocine koje je pocinila srpska strana u Hrvatskoj

Naime iz popisa samog RSK se vidi da su pre toga srpske vlasti proterale 90% Hrvata iz Krajine, to jest stotina hiljada ljudi.

A mnoge od tih koje nisu proterali ili koji nisu sami pobegli, su pobili u zlocinima koje je presudio Hag. Dakle i srpska strana je pobila na stotine hrvatskih civila, takodje vecinom staraca i starica, u Skrabnji, Saborskom, Dalju, Lovasu , Bacinu, Tovarniku i na drugim mestima o kojima si svako moze procitati na wikipediji

Ajde da budemo ljudi i da se poklonimo svim nevinim zrtvama na sve strane, a ne samo da oplakujemo zrtve na nasoj strani, dok sve zlocine koje prouzrokovala nasa strana ignoriramo il negiramo

Krtica

pre 8 godina

@komsijina krava
uporedjujes isteravanje nemacke vojske iz francuske i srpskih baba iz krajine (gde su i rodjene). wow.
treba te prijaviti drustvu za zastitu zivotinja - vredjas krave time sto sebe tako nazivas
(Shamu, 30. jul 2015 08:04)



Činjenica je da su Srbi Krajinu napustili po naredbi vodstva tkz. Republike Srpske Krajine a sve to po naređenju iz Beograda.
Isto tako je činjenica da su otišli prije same akcije Oluja,znači nisu protjerani nego su dobrovoljno napustili svoja ognjišta vjerujući srbijanskim vlastima...

Tex

pre 8 godina

@mario Eto u tome je Vas problem, pa nisu svi poreski obveznici RH Hrvati ... ima i Srba i muslimana i ostalih nacija. Kako nikako to da razumete vec 60 godina ... Covek Vam cini uslugu.

ko vas ne zna

pre 8 godina

(hogahhh, 29. jul 2015 23:36)

Ne radi se ovde o tome ko je levo, a ko desno. Radi se o stotinama hiljada ljudi, zena i dece iz II svetskog rata koje ste poklali i pobili maljevima, i strahu prezivelih i potomaka prezivelih prilikom dolaska HDZ-a na vlast. Ova prica pokazuje da je strah bio opravdan i da je pobuna Srba protiv neoustaske vlasti bila legitimna.

Takodje radi se o tome koji se narod borio protiv Hitlera, a koji za njega. Da ne pominjem I sv. rat, ko je oslobodio Hrvatsku od Austrougara, te da je Dalmacija bila posebna oblast pre prisajedinjenja Kraljevini Srbiji

Uskok

pre 8 godina

Neka mi odgovore komentatori iz Hrvatske: šta se slavi povodom " Oluje"? Da li slave vojnu pobjedu( 250 000 vojnika napalo 250 000 svojih stanovnika- i nije neka čast), da li slave hiljade praznih sela, desetine praznih gradića, da li slave čišćenje države od DOMICILNOG stanovništva, da li slave naseljavanje Hrvata iz Bosne u Srpske etničke prostore, da li slave progon ili nemogućnost povratka Srba? Da li je sve to razlog za slavlje? Mada, mislim da mi to treba i da oplakujemo ali i slavimo, prvi put u modernoj istoriji nismo izginuli već sačuvali glave od Hrvatskog terora, nije bilo jama i logira, sačuvali smo živote, a to valjda vredi najviše!

Deda Pera

pre 8 godina

Srbi i Hravti jesu braća, jedan narod, starosedeoci Balkana, narod koji je tu od pamtiveka.

Nezgoda je što su se na nama sukobili tadašnji centri moći, Rim i Carigrad. Carigrad je cak vekovima bio bitniji od Rima za Hriscanstvo. Kroz izmisljanje naziva Hrvata, Rim cini vekovima sve da spreci prodor uticaja Carigradskog "tipa hriscanstva".

Rimljani su SVE koji su ziveli na Balkanu nazivali "servi", sto ce reci sluge i tvrdiki da pricaju jednim jezikom jos pre Hrista.

Vrlo verovatno da je od tog Servi, nastalo Serbi pa ga Srbi prekrstili u "Srbi".

Dakle, isti princip koji se koristi vekovima: izaberes grupu ljudi koji zive npr. u Zagrebu. Pocnes da ih trujes, menjas reci jezika, izgovor, ajo treba promenis im veru i sta vec. I posle nekog vremena, eto, vise nisu Hrvati nego "Zagrepcani". To se dogodilo sa Srbima i Hrvatima (mogli bi svi komotno da se zovemo i Hrvati). Skorije se to dogodilo sa Crnogorcima i Bošnjacima. A sada se radi na tome da se to uradi sa "Vojvodjanima", "Kosovarima" (da, da bi ih odvojili od Albanije), a sve je to po principu "Zavadi pa vladaj". Samo su ljudi neobrazovani i ne vide dalje od svog dvorista pa ih je lako izmanipulisati. Kako kazu sveštenici: to je naše stado, naše ovčice a mi smo njihovi pastiri. I ti neobrazovani najradije i idu u rat.

raja babeja

pre 8 godina

Jel tko organizira proslavu kontra desanta na Normandiju ? ...
(Komsijina Krava, 29. jul 2015 23:08)
Pazi, molim te, megalomana; poređenje "Oluje" čak sa Normandijom?! Pa zar su Srbi neki novi nacisti, zar nisu bili svoji na svome i zar nisu oterani odatle? Ako se ovako nastavi prekrajati istorija, još će i ustaše postati najveći antifašisti u lijepj njihovoj.

Dokoni kum

pre 8 godina

Hrvati i Srbi nisu braca. Mi idemo desno, vi lijevo.
Nikad se nismo voljeli. Nikad ni necemo.
Ne valja gurati i forsirati neko lazno bratstvo. Svatko na svoju stranu, tak ce biti mira za sve...

Gledajuvi od gore iz perspektive Boga ili Google Eartha , meni se cini da svi vatate levo ka Njemackoj a Srbi vise desno ka Rusiji.
Drugo, Oliver je provokator ? Pa to je koncpet. To je nacin kako se izrazava. Ovo je kao da kazes Barsa je jaka u fudbalu jer igra extra igrace i igra brz fudbal. Da samo to.

place your bet

pre 8 godina

Neka mi odgovore komentatori iz Hrvatske: šta se slavi povodom " Oluje"? Da li slave vojnu pobjedu( 250 000 vojnika napalo 250 000 svojih stanovnika- i nije neka čast), da li slave hiljade praznih sela, desetine praznih gradića, da li slave čišćenje države od DOMICILNOG stanovništva, da li slave naseljavanje Hrvata iz Bosne u Srpske etničke prostore, da li slave progon ili nemogućnost povratka Srba? Da li je sve to razlog za slavlje? Mada, mislim da mi to treba i da oplakujemo ali i slavimo, prvi put u modernoj istoriji nismo izginuli već sačuvali glave od Hrvatskog terora, nije bilo jama i logira, sačuvali smo živote, a to valjda vredi najviše!
(Uskok, 30. jul 2015 07:54)

Pa evo sada mogu mirno pecati na moru bez da čujem granate koje padaju po gradu koje ispaljuju ti protjerani ljudi. Ili barem uz njihovu podršku. Ja čak i ne slavim, samo i dalje pecam.

mmmmm

pre 8 godina

Mislim da je MNOGO bitno što rade ovi ljudi. Da se ne zaboravi. Al opet mi smo izgubili, drugi su bolje izlobirali, povezali se i to je to. Bez dece i boljih plata izgubicemo i ostalo. Moramo dalje.

Shamu

pre 8 godina

@komsijina krava
uporedjujes isteravanje nemacke vojske iz francuske i srpskih baba iz krajine (gde su i rodjene). wow.
treba te prijaviti drustvu za zastitu zivotinja - vredjas krave time sto sebe tako nazivas

Evropo ....... te gluvu!

pre 8 godina

(Komsijina Krava, 29. jul 2015 23:08)
Nikome to još nije palo na pamet.
Ali zato jeste novo-ustašama da organizuju skup protiv proslave godišnjice ustanka u Hrvatskoj! Sa sve blagoslovom crkve i policije!
Nije sve crno-belo...
JEDNO POLUOSTRVO... DVA UNIVERZUMA...
NISMO ISTI!!!

marija

pre 8 godina

Pa evo sada mogu mirno pecati na moru bez da čujem granate koje padaju po gradu koje ispaljuju ti protjerani ljudi. Ili barem uz njihovu podršku. Ja čak i ne slavim, samo i dalje pecam.
(place your bet, 30. jul 2015 12:18)

Kakva ljudska pokvarenost.
Da, ona mrsava baka ti je ispaljivala granate na nekakve gradove, neka si je se resio da bi ti mirno pecao.
Nekad je bolje cutati.

Dusan

pre 8 godina

Realno da su srbi ostali posle oluje bili bi ubijeni. Kuce su paljene da se ne vrate. To je realnost, ali treba da gledamo u buducnost ljudi jer od mrznje nema nista.

lejla

pre 8 godina

Nije bitno ko je više ubijao, klao i silovao. Radile su TO i jedne i druga strana. Bili smo i 500 godina pod Turcima, pa opet gledamo turske serije, idemo u Tursku na more. A nekada smo živeli sa Hrvatima u istoj zemlji i bili SFRJ. Ja nisam nacionalista, niti ću ikada biti. Imam prijatelej i Hrvate i Muslimane. I drago mi je zbog toga!!!!

FRANK

pre 8 godina

Sta mi radimo u XXI i oko cega se zamajavamo!!!? Ceo svet ode u buducnost,salju sonde na Pluton,Mars i daleki svemir a mi kao homosapiensi. Neka slave sta me briga. Mi smo ti koji smo slali vojsku i svoju omladinu na tudje teritorije da ratuju! Tada ste cutali,svi! Davili se u medijima koje nam servirao SPS i JUL... Kad se propusti sansa za lustraciju,stari se vrate. Srecno ali ja idem negde gde su ljudi u XXI veku.

djura022

pre 8 godina

Strasti treba smirivati i uciti ljude istini i da svi treba da zive i puate druge da zive. Akciju s tom namerom ljudski je podrzati, ali stotine hiljada koje slusaju Thompsona su nepopravljivi, nazalost izgubljeni slucajevi.

Bojan Ilić

pre 8 godina

Krtica,
da nije tuzno, bilo bi smesno sta si napisao/la!
Lepo rece gospodja Rudan "ko nije isao u koloni , obezglavljen je i bačen u bunar"....

Rijeka

pre 8 godina

Frljića će uskoro maknuti, politički je štetan za SDP. Probao je on i napraviti na riječkom Korzu parodiju braniteljskog šatora iz Savske 66 u Zagrebu, neslavno je propao taj projekt, ljudi ga uopće nisu doživljavali :) Na nedavnom performansu ispred kazališta nije se skupilo 50 ljudi, toliko o tome koliko Riječani podržavaju Frljića. Ja živim u Rijeci i toga tipa nitko ne doživljava, najobičniji provokator iz niskih pobuda, nema on poštovanje za žrtve, one mu služe kao sredstvo promocije, najobičniji lažni humanist.

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

Srbi i Hravti jesu braća, jedan narod, starosedeoci Balkana, narod koji je tu od pamtiveka.

Nezgoda je što su se na nama sukobili tadašnji centri moći, Rim i Carigrad. Carigrad je cak vekovima bio bitniji od Rima za Hriscanstvo. Kroz izmisljanje naziva Hrvata, Rim cini vekovima sve da spreci prodor uticaja Carigradskog "tipa hriscanstva".

Rimljani su SVE koji su ziveli na Balkanu nazivali "servi", sto ce reci sluge i tvrdiki da pricaju jednim jezikom jos pre Hrista

Prestani istoriju da uchish sa sumnjivih internet kvazisajtova,i uchlani se u Univerzitetsku biblioteku,pa prochitaj recimo Vladimira Ccorovicca ili Konstantina Jirecheka!....mnoge stvari cce ti se razbistriti u tim tvojim "konfuznim" novokomponovanim saznanjima o istoriji naroda!...

Duci0167

pre 8 godina

Da ne filozofiram za doticni dogadjaj i desavanje ali da nije bilo Milosevica,Seselja,Nikolica,Vucica itd. na jednoj strani i istih zadrtih nacionalista na drugoj, nikakvog RATA NE BI BILO. Sad bi da se zabiju glave u pesak. Tesko,vrlo tesko jer ne ide to tako. 20+ god su isti blokirali Srbiju i Srbe koji su hteli mir,dogovor i komunikaciju sa celim svetom. Posle 20+ godina nacionalisticke politike pricaju mi o pomirenju. Znate li vi gospodo uopste kako se mire zaraceni narodi? Naravno da ne znate.

MareBGD

pre 8 godina

Godina, 1990g Tudđman dolazi na vlast ukida Srbima konstitutivnost, srpski odgovor je bio RSK država u državi.RSK je presecala Hrvatsku na dva dela. Posle Banovine Hrvatske pre komunista, pa u Brozovoj Jugoslaviji komunistička Hrvatska je imala svoje definisane granice. Srbi u Hr u takvoj situaciji nisu mogli da dobiju ništa, nisu imali ni autonomnu pokrajinuh(AP), a uvek su kao maticu gledali Beograd , a ne Zagreb, većina Krajišnika je navijala za Crvenu zvezdu- logično. U takvoj poziciji našli su se u 'nebrabom grožđu', rat je morao da se desi. Ne žele da prihvate Hrvatsku državu posle raspada Jugoslavije, i ne prihvataju je kao svoju, žele državu u državi, svoju državu. Normalno, da 99% Hrvata ne podržava RSK. A iz RSK su proterani svi malobrojni Hrvati koji su tu živeli svi do jednog, to je bilo isto etničko čišćenje u ratu u Hrvatskoj ali manjeg inteziteta. Ide se u rat, svako za svoju stvar, na kraju smo mi izgubili. I srpski cilj opstanka na vekovnim teritorijama je bio donekle legitiman, kao što je bio i legitiman hrvatski stav da neće da dozvole državu u državi. Stvari treba gedati realno. I sad ne treba očekivati empatiju sa hrvatske strane za srpske žrtve, za njih je RSK bila neprijsteljska i ćao zdravo. Mi možemo da kukamo ali džabe nam. Svako ima svoje gledanje na istoriju i to se ne menja, i to se neće promeniti. Samo ne treba forsirati bratstvo i jedinstvo kad je to samo iluzija, i govoriti kako smo mi 'braća', isti narod, kad to ne pije vodu. Na kraju: dobro je što smo se razišli.

Леонардо

pre 8 godina

Иако Фрљићу одговарају овакве ( покушаћу да ублажим) " шкакљиве " ситуцаије, по систему "види што сам храбар", " сам против свих" и "опет п... уз ветар", вршећи на тај начин личну промоцију и хранећи свој увек гладан его, морам признати да је овај пут показао да има кохонес и да га у потпуности подржавам. Организовати овакав догађај у јединој етнички очишћеној земљи у Европи, где су Срби сведени на статистичку грешку, и где им је ускраћено темељно право да се служе сопственим писмом!?!, покушај је вредан пажње. Свестан сам да ово неће тамошњим Србима поправити положај ( напротив), али бар представља мали гласић да постоји и друга истина ( осим званичне Хрватске), која полако, али сигурно крчи свој пут и излази на видело.