Sreda, 29.07.2015.

12:35

Izetbegović: Dodik bi olovkom što nije topom

Destruktivna i konfliktna politika Milorada Dodika je ključni problem Federacije koji se zatim prenosi na BiH, pa i na region, izjavio je Bakir Izetbegović.

Izvor: Beta

Izetbegoviæ: Dodik bi olovkom što nije topom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Falkon

pre 8 godina

E pravnici pravnicevi mozete se vi naklapati do sutra ali Benditerova komisja
koja je bila sastavljena od najvecih europskih pravnih autoriteta (predsjednici Ustavnih sudova Francuske, Njemacke, Spanjolske, Italije i Belgije) utvrdila prava republika (kao nosioca suvereniteta) na otcepljenje.

Uostalom jasno je da je Srbija bila ta koja je PRVA rusila saveznu drzavu jer je prva od svih republika bivse SFRJ donijela novi Ustav kojeg je stavila IZNAD saveznog Ustava i u kojem je PROTIVNO SAVEZNOM USTAVU svojim autonomnim pokrajinama, Kosovu i Vojvodini, ukinula autonomiju. To je bio direktni atak na Ustav SFRJ koji u članku 5. kaze:
Quote:
Teritorija republike ne može se mjenjati bez pristanka republike, a teritorija autonomne pokrajine — ni bez pristanka autonomne pokrajine.

Komsija

pre 8 godina

@mlekadzija, cinjenica da je broj pripadnika ARBiH procesuiranih od strane Haskog tribunala manji od broja Hrvata i Srba. Objektivnom to znaci da je broj zlocina pocinjen od strane ARBiH manji broja i prirode zlocina pocinjenog od strane VRS i HVO. Ja sam naveo samo one zlocine nad Bosnjacima koji su bili izuzetno teski, brutalni ili koji pokazuju da je postojao sistem koji je za cilj imao ubijanje i protjerivanje pripadnika drugih etniciteta od strane organizovane vojne i civilne vlasti. Zlocina koje su pocinili Bosnjaci je bilo i to je sporim i toga se kao Bosnjak stidim, ali ti zlocini su djela pojedinaca ili grupa nad kojima vojna ili civilna vlast nije imala efektivnu kontrolu, sto ne opravdava te zlocine. Ja se nadam da ce Sud i Tuzilastvo BiH procesuirati sve te zlocine bez obzira ko ih je pocinio i da ce zlocince stici zasluzena kazna. Nije mi namjera pobrajati zlocine jer se od proslosti ne zivi, no treba biti posten i ne dozvoliti nikome da tvrdi da smo svi isti. Kao primjer, zamoliti cu svakog da navede gdje je to unistena pravoslavna crkva na prostoru koji je bio pod efektivnom kontrolom ARBiH i nabroj te koliko je dzamija ostalo netaknutomna prostoru koji je bio pod efektivnom kontrolom VRS.

pravnik pravniku

pre 8 godina

(pravnik)

I jos jedan dodatak: Vi govorite o pravu na otcepljnje i pominjete bivse SFRJ republike. U Ustavu jasno pise da su pravo na samoopredeljenje i otcepljenje imali narodi (izvod iz Ustava kopiran ispod), sto ce reci da su se pitali narodi, a ne Republike... ovo cisto kao dodatak na moju tezu iz clana 5. o nemenjanju granica SFRJ.
OSNOVNA NACELA:
Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izražene volje u zajedničkoj borbi svih naroda i narodnosti u
narodnooslobodilačkom ratu i socijalističkoj revoluciji, a u skladu sa svojim istorijskim težnjama, svesni da je dalje učvršćivanje njihovog bratstva i jedinstva u zajedničkom interesu, zajedno sa narodnostima sa kojima žive, ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti i stvorili socijalističku federativnu zajednicu radnih ljudi — Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju...

pravnik pravniku

pre 8 godina

Pa pravnice sve si pobrkao...ovo sto si naveo ne odnosi se na pravo na otcepljenje, granice republika se nisu ni menjale a ni granice Jugoslavije prema drugim drzavama....republike su izasle iz Jugoslavije na osnovu ustavnog prava na otcepljenje (u ovom slucaju svi su pobegli)...
kada smo kod toga-ko je jednostrano
ukinuo pokrajine koje su bile konstitutivni dio Jugoslavije.
(Pravnik, 29. jul 2015 20:08)

Clan 5. Ustava SFRJ je jasno rekao da nema menjanja spoljnih granica (SFRJ) bez odobrenja svih, to je jasno. Nakon odlaska Slovenije, i njenog priznanja, SFRJ je i dalje pravno postojala, ali je njena granica bila promenjena (sto znaci da je narusen Ustav). Ovo je nepobitna cinjenica ciji smo bili svedoci, ali mozda Vi nesto znate sto ja ne znam.

mlekadzija

pre 8 godina

KOmsija ajde konkretno kad vec toliko pises o srpskim zlocincima, ko je odgovarao za zlocine nad Srbima u BiH? Hag je pun necasnih Srba i oni treba da odgovaraju za nepocinstva koja su pocinili. NO koliko je osudjeno u Hagu a koliko u BiH ubica Srba???

Pravnik

pre 8 godina

pravnik pravniku,

Pa pravnice sve si pobrkao...ovo sto si naveo ne odnosi se na pravo na otcepljenje, granice republika se nisu ni menjale a ni granice Jugoslavije prema drugim drzavama....republike su izasle iz Jugoslavije na osnovu ustavnog prava na otcepljenje (u ovom slucaju svi su pobegli)...
kada smo kod toga-ko je jednostrano
ukinuo pokrajine koje su bile konstitutivni dio Jugoslavije.

Inace medjunarodni pravnici (znam sve sami zaverenici) su utvrdili da je sve po ustavu)...

Komsija

pre 8 godina

Da li je covjek rekao i jednu da nije istina? Nije. BiH se mora kretati ka EU, ja bih volio i prema NATOli moje komsije Srbi to ne zele i to treba postovati. Postujem premda zaista ne vidim opravdanost tog straha. Ulazak u EU i NATO podrazumijeva prihvata je pravnih stecevina EU kao i civilizacijskih normi. U takvom okruzenju ne bi postojao strah od pristrasnosti sudova i politickog utjecaja na sudove. Dodik svojim upornim pravljenjem nestabilne atmosfere koci taj proces, u tome mu pomazu i tzv lideri druga dva etniciteta. Takvima ulazak u EU ne odgovara jer bi se morali suociti sa recimo institutom porijekla imovine, pa bi recimo morali objasniti otkud im 200000 Evra za svadbu nezaposlenog sina. Ili nedaj Boze da ih neko pita od kuda im pare za nebrojene kuce, imanja u zemlji i u inozemstvu. Takva pitanja bi vjerovatno bila postavljena i ljudima iz njihovog sireg i uzeg kruga. Takvi ljudi su spremni druge baciti u ambis rata, gladi i smrti za rad ocuvanja svog povlastenog statusa. Ja zivim u BiH i sanjam dan kad ce svako biti ravnopravan i zaista suveren na svakom pedlju te zemlje. Kad cemo biti svi jednaki pred svim sudijama kao Bosnjak sanjam da svi Srbi zive bez granica kao i svi Bosnjaci i svi Hrvati i Albanci, da zivimo u EU. Dodik je po meni zreo da ode i pridruzi se Miri i Marku i neka sa sobom ponese sve sto ima a da nas pusti da u miru odgajamo svoju djecu u protivnom u BiH vise nece biti ni Srba ni Hrvata ni Bosnjaka. Ostace samo stari i nesposobni.

Komsija

pre 8 godina

Evo jos jednog mog komentara. nadam se da ce te objaviti oba. Na ovom portalu i na vecini drugihniz Srbije i RS uporno se potura neistina da sud BiH ne sudi zlocine koji su nacinjeni nad Srbima. Pritom se zaboravlja da je odnos zlocina koji su pocinili Srbi i onih koji su pocinjeni nad Srbima oko 10:1 Stvarno nemam zelju umanjiti broj i tezinu zlocina nad Srbima ali ono sto se desilo u Prijedoru, Bijeljini, Zvorniku, Rogatici, Srebrenicii drugim mjestima hvala Bogu nije se desilo Srbima nigdje. Zlocina i zlotvora je bilo ali nigdje u tom obimu. U Prijedoru su Bosnjaci i Hrvati morali nositi bijele trake, poput Jevreja u nacistickoj Njemackoj. U Visegradu su u kuci spaljene zene s djecom itd itd. Mnogi spominju Aliju kao krivca za raspad Jugoslavije ali ne znaju ili nece da znaju da je Alija bio najveci zagovornik Jugoslavije mozda u formi labavije federacije ili konferacije ali bar neke Jugoslavije. sto se tice mladjeg Izetbegovica ja na njegovom mjestu nikad ne bih dozvolio da se u njegovom prisustvu napadne bilo ko a najmanje A.V. Ali nikad i ne bih dozvolio da me A.V. vodi po BG kao provinijskog nacelnika. Da bi mir bio trajan svi moramo osuditi zlocince iz svojih redova i pogledati sebe u oci i preispitati svoju ulogu. Moja je bila casna, to ce posvjedociti moji Zvezdan, Marko i Ana a ko ce za vas svjedociti?

abc

pre 8 godina

Tera Dodik investitore i ne da Bosni da ide napred a vehabijski kampovi, teroristi, tekbiranje i kamenovanje i jedan clanak nedeljno u nemackim ili britanskim novinama o Bosni kao kolevci dzihadizma i pretnji po bezbednost mame investicije i grade zajednicku buducnost sa Srbima i Hrvatima. To vam je multikulturalizam na sarajevski nacin. Ublehasi, sto bi se reklo

Gradjanska opcija

pre 8 godina

A sada pitanje za tebe. Kako bi reagovao kada bi neki region u Srbiji referendumom odlucivao o primjeni nekog drzavnog zakona na tom podrucju ili recimo ne provodjene reformi koje je Srbija potpisala sa EU.

Molim odgovor a ne nekakva poredjenja.
(komentator, 29. jul 2015 17:35)

Molim odgovor a ne poredjenja a moj argument su poredjenja... Mkay... 1. Srbija je UNITARNA DRZAVA za razliku od BIH koja je drzava 3 KONSTITUTIVNA NARODA (svaki sa pravom samoopredelkenja koje se iskljucivo Srbima negira a Bosnjaci su to pravo iskoristili 1992.) 2. Koliko me pamcenje sluzi tipovi slozenih drzava su personalna unija, konfederacija I federacija.... Ah da I Bosna? to je neki novi tip ocigledno...

IzbeglicaizBiH

pre 8 godina

Ako zelimo mir na ovim prostorima na duze vreme, mislim da bi najpametnije bilo da sednemo za sto - Bosnjaci, Srbi i Hrvati. Bosna kao unitarna drzava je nemoguca, Bosnu nisu i nikada nece prihvatiti Srbi i Hrvati. Svako sa svakim bi trebao medjusobno da se dogovori (to je i predvidjeno dejtonom). Hrvati neka daju nesto Bosnjacima zarad Bosnjackog priznavanja Herceg Bosne i pripajanja Hrvatskoj - recimo neka im daju koridor do Neuma i koridor do Bihaca. Srbi neka daju Bosnjacima Srebrenicu i mozda Istocno Sarajevo ili Mrkonjic grad zarad priznavanja nezavisnosti Republike Srpske. Hrvati neka daju Republici Srpskoj more izmedju Dubrovnika i Herceg Novog zarad priznavanja Herceg Bosne. Neki Srbi ce sigurno reci zasto da dajemo nase teritorije za koje smo krv dali ali, da li vam je vrednije 49 procenata Bosne ili 40-45 procenata Bosne kao nezavisne RS? Da smo ovako razmisljali na vreme mnoge glave bi bile sacuvane ...

Milosav

pre 8 godina

Gospodine Izetbegovicu, da je vas otac hteo, krvoprolica u BiH ne bi bilo ili ga ne bi bilo kao sto je bilo. Mozete sada da filozofirate i ne volite Dokika (i ja ga nesto ne simpatisem) ali Republika Srpska je tu i ostace gde jeste mada kiloko to vama i vasim mentorima smetalo.
Pozdrav za nasu bracu preko Drine!
Zivela Republika Srpska!

Franklin

pre 8 godina

Ako zapocnu opet sra*a, samo ovaj put demokratskim putem sto je svakako bolje, ali me brine kako niko ne racuna na Sandzak i Vojvodinu koji bi posli istim putem.. mislim da bi manje bolno bilo da se svi skupimo, umjesto sto bi se dijelili

pravnik pravniku

pre 8 godina

Član I
Bosna i Hercegovina
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", ...
(Pravnik, 29. jul 2015 15:29)
# Link komentara

Hajde kada potezemo Ustave da i ja postavim Clana 5. Ustava SFRJ iz 1974.godine.
Član 5.
Teritorija Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije je jedinstvena i sačinjavaju je teritorije socijalističkih republika.
Teritorija republike ne može se menjati bez pristanka republike, a teritorija autonomne pokrajine — ni bez pristanka autonomne pokrajine.
Granica Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina.
Granica između republika može se menjati samo na osnovu njihovog sporazuma, a ako se radi o granici autonomne pokrajine — i na osnovu njene saglasnosti.

DAKLE, Ustav je jasno rekao da se granice SFRJ ne mogu menjati bez saglasnosti svih, sto ce reci da je svako ko se otcepio i time promenio spoljne granice drzave prekrsio Ustav SFRJ!!! Ovo treba da je jednom za svagda jasno, narocito onima koji su se otcepili, a sada se redovno pozivaju na isti.

Tex

pre 8 godina

(andy, 29. jul 2015 16:10)

Ala vi pisete istoriju kako vama odgovara. Hajde lepo priznajte da smatrate da Srbija ima pravo da raspolaze I Cronom Gorom I Krajinom I Bosnom pa da zavrsimo vise sa ovim baljezgarijama. Zato je rat I poceo jer su Srbi mislili da imaju prava na Jugoslaviju.

Takodje verujem da sve ovo sto ste nabrojali onda ne vazi za Kosovo jer je tu neka druga istorija u pitanju.

komentator

pre 8 godina

re Gradjanska opcija

Ipak mislim da trebas procitati Ustav SFRJ da bi shvatio polozaj svake Republike u toj drzavi te prava koja su imale.

Sadasnja BiH nije federacija dva entiteta, vec je po definiciji slozena drzava koja se sastoji od dva entiteta i cija su prava drugacija od onih koje je SRBiH imala u Jugoslaviji.

Ukoliko se pise po zeljama i ukoliko si iskljuciv, ne zelis prihvatiti drugaciji argument dodje se u situaciji da smatras da si samo ti u pravu, kao sto komentatori ovdje govore da je Bakir (nisam ga ljubitelj) rekao da je Dodik bio iza topova, a da su pazljivije procitali vidjeli bi da je smisao sasvim drugaciji, ali njima je bilo dovoljno da procitaju naslov i odmah po komentarima sto je u najmanju ruku nekorektno.

A sada pitanje za tebe. Kako bi reagovao kada bi neki region u Srbiji referendumom odlucivao o primjeni nekog drzavnog zakona na tom podrucju ili recimo ne provodjene reformi koje je Srbija potpisala sa EU.

Molim odgovor a ne nekakva poredjenja.

Капетан Немо

pre 8 godina

Наравно да је БиХ страна која прави проблеме јер не жели да се процесуирају злочини над Србима. Ако би то почело да се процесуира, брзо би слика о Бошњацима као ,,добрим момцима'' почела да се мења. На жалост, злочина је било на свим странама. Чиними се да су само Срби у региону постали свесни злочина које су починили припадници њеног народа. Свима осталима предстоји процес болног отрежњења и спознаје да су за ратове у бившој Југославији криви сви подједнако а не само и искључиво Срби.

Sta-da

pre 8 godina

andy @ ne baljezgaj Yugoslavija je bila podjeljena na republike i na jednu autonomnu pokrajinu i svaka od tih republika je imala ustavom Juge pravo na samostalnost ako bi to isto htjela ,a ovo ostalo su samo slobina propaganda i izmisljanje i pisanje vlastite historije .Nije postojala nikakva republika srpska .samo republike.... Hrva,Srbij,Bosna i Her,Crna gora , Makedonia i Slovenija a Kosovo je bila autobomna pokrajina .Nemoj te izmisljat pobjest .

Milutin

pre 8 godina

Kakve veze Dodik ima sa Federacijom i što ljudi tamo nemaju leba da jedu. Pa on tamo ni nos nepomalja, a kamoli da ima neki uticaj. To bi isto bilo kao da ja optužim komšiju Peru što moja njiva nije uzorana.

slavko

pre 8 godina

Sve što je rekao za gosp. Dodika odnosi se na njega.
Duboko verujem da rep. Srpska treba da izađe iz BiH i egzistira kao samostalna državna tvorevina.Eto toliko to ja mislim a ovi stručnjaci iz federacije BiH mrze sve što je srbsko-sve.!!

andy

pre 8 godina

Da samo uspostavimo neke cinjenice, jer vidim da pojedinci u komentarima ne poznaju ni elementarnu istoriju:

1. Nikakva 'Bosna' ili 'BiH' nije postojala kao drzava pre stvaranja SFRJ.

2. Jedino su Srbija i Crna Gora bile nezavisne drzave koje su usle u sastav prvobitne Jugoslavije 1918. godine. 'Bosna' je postojala jedino kao teritorija koja je presla iz kontrole Turske pod kontrolu Austrije, i onda nakon toga usla u Jugoslaviju (odnosno u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca, kasnije preimenovanu u Jugoslaviju).

3. SRBI, HRVATI i SLOVENCI koji su prethodno ziveli u okviru Austro-Ugarske su 1918. odlucili da se pripoje Srbiji i Crnoj Gori. To je bila kolektivna odluka sva tri naroda.

4. Obzirom da nikakva 'BiH' nije postojala pre stvaranja Jugoslavije kao nezavisna drzava i obzirom da su Srbi, Hrvati, i kasnije priznati Muslimani odnosno Bosnjaci ravnopravni narodi koji su svojevoljno, kao NARODI odlucili da oforme zajednicku drzavu sa Srbojom i Crnom Gorom 1918. godine, ti pojedinacni narodi imaju pravo da iz te unije i istupe, ili da u njoj ostanu. To je uostalom i komunisticki ustav utemeljio.Srbi su u BiH bili KONSTITUTIVAN NAROD.

5. Svaki pokusaj Bosnjaka da negiraju Srbima pravo na samoopredeljenje je dakle nelegalan i svaki pokusaj da se Srbi nateraju da zive kao manjina u nekakvoj 'BiH' u kojoj bi Bosnjaci dominirali apsolutno nema nikakvo ni istorijsko, ni legalno, ni moralno opravdanje.

seljadin

pre 8 godina

izgleda da Bakir jos uvek zivi u 1990tim godinama, sad je olovka na potezu, a ne top, zaboravi Bakire topove koje nemas, Srbija sigurno sada ne bi ostala po strani da pocnete pogrme Srba u Bosni.
A sto se tice Bosne, ne zaboravite da Srbi drze 49%, a Muslimani 29%, prema tome Srbi kao vlasnici 49% Bosne imaju i pravo da odluce sta ce sa svojih 49%, a vi imate pravo na vasih 29%.

Alexa

pre 8 godina

Zrelo je za razdruzivanje u Bosni. Zajedno ne ide zato svaki konstirutivni narod na svoju stranu. Ako nije mogla Jugoslavija da prezivi jasno je da ni Bosna ne moze. Muslimani treba da shvate da ne mogu da vladaju nad drugim narodima u Bosni. To je u osnovi svih konflikata ali i pokazatelj resenja.

rusofob

pre 8 godina

Izetbegovic=Dodik, isti ste, sve radite u dogovoru pricate o ratu, nacionalizmu itd... da narod drzite u strahu jer vam je tako lakse upravljati sa ovcama...
Samo ne pricate o ekonmiji o katastrifalnoj situaciji u BiH i RS-u. Imali sanse da o tome malo progovorite, da vidite pravu sliku RS i BiH!!
Bagro lopovska, svi ste isti!!

Banja Luka

pre 8 godina

I Juga je postojala prije BIH pa nestade Juge a ostade BiH.Niko ne poziva na nezavisnost(bar ne još)samo na poštovanje izvornog Dejtona.Živjele Srpska i majka Srbija!!!

Ja sam za mir, a vi???

pre 8 godina

Bosnjaci na celu sa Izetbegovicem uporno odbijaju da vide realnost na terenu, lijepe srpskom narodu sve moguce etikete (zlocinaca, genocidnog naroda) a kao zelili bi da zive u zajednickoj drzavi u miru sa zlotvorima (kako nas zovu).

Gospodo slijepci, zivjeli smo skupa i nije islo, vrijeme je da svako ide svojim putem. Dobili ste vise teritorije nego sto ste trebali ma koliko vam se to cinilo malo i zadovoljite se time.
Srpski narod u Bosni ne zeli vise da nosi breme "tamnog vilajeta" i vrijeme je za rastanak (politicki i drzavni), a teritorijalno cemo biti povezani htjeli mi to ili ne i nadam se zivjeti kao dobri susjedi i suradjivati na pitanjima od vitalnog znacaja za nase drzave (autoputevi, pruge, ekonomija, suzbijanje kriminala etc.)
I Bakire vrijeme je da i Srbi olovkom i u miru dobiju svoje jednom i zauvijek.

Efendi-Efendi

pre 8 godina

E Bakire Bakire, nista ti nisi cuo sta ti je Vucic u Beogradu pricao. Uskoro ces shvatiti. Pravo svakoga je da organizuje referendum, ovde se radi samo o referendumu kojim bi se povratio red u haos koji je nastao i ne prestaje u BiH. U Sarajevu nikako da shvate da je teritorija BiH svacija, toj svih koji u njoj zive i da svi imaju pravo da odluce kako ce ziveti. Ako se to ne postuje nema napretka i preti novi rat. Zbog ovakvog ludiranja ovakvih poput Bakira je i izbio rat, naravno podrzan od dela zapada. Samo od dela zapada, to je bitno reci.

Pravnik

pre 8 godina

Sta pricas ti? SRBiH je bila federalna jedinica unutar Jugoslavije, isto kao sto je RS federalna jedinica BIH ( BiH je federacija ako nisi upucen)... Tvoj komentar je analogan ovome "za izlazak SRBiH iz SFRJ nije raspisan referendum na teritoriji cele Jugoslavije" ... Jasnije?
(Gradjanska opcija)

Gospodine "upuceni" BiH nije federacija i entitet nije federalna jedinica niti je RS usla nekim pridruzivanjem ili dogovorom u BiH jer nije ni postojala za razliku od prethodnih republika koje su bile drzave prije stvaranja Jugoslovije (znaci cela BiH).

Cl. 1 ustava BIH:

Član I
Bosna i Hercegovina
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", nastavlja svoje pravno postojanje po međunarodnom pravu kao država, sa unutrašnjom strukturom modificiranom ovim Ustavom, i sa postojećim međunarodno priznatim granicama. Ona ostaje država članica Ujedinjenih naroda i može kao Bosna i Hercegovina zadržati članstvo ili zatražiti prijem u organizacijama unutar sistema Ujedinjenih naroda, kao i u drugim međunarodnim organizacijama.

Kvazimodo Sorabius

pre 8 godina

"Srbin" mu je bio i vrhovni komandant muslimanske vojske (Divjak), "Srbin" je i clan predsednistva, koji gusla svoju politiku a ne stiti interese Srpske.
Ako Dodik hoce olovkom.., a muslimani hoce preko "visokog predstvanika"!
Federacija se raspada, hteli bi da Srpska puni fondove za penzije "alahovih boraca", da se i dalje krive Srbi, pa se pomene Srebrenica i ujdurma, a ne sta je uzrokovalo Srebrenicu, ne pomene se Tarcin, Teocak, silosi, logori po Sarajevu; Caco, Naser, Dudakovic...
I treba Srbija da natera Dodika i Srbe da prihvate "muslimansku deklaraciju" Bakirovog babe???
Mozda ce sve biti drugacije kad bi "Beograd" pobrojao muslimanima kao oni Srbima!
Svakako i uvek iznova citirati Karadzicevo upozorenje da ne krecu u rat, i Alijino priznanje da rata ne bi bilo da ga muslimani nisu htjeli!

Bosnjak

pre 8 godina

RS je teritorij Bosne i Hercegovine, RS je entitet u BiH.BIH je postojala mnogo prije RS i neće se dozvolit bilo kakvo teritorijalno narušavanje granica BIH.Ko krene u tu avanturu neka zna da ide u rat.Meni je drago da Vučić vodi region u drugom smjeru i svaka mu čast

analiticar

pre 8 godina

Pa i u braku ako ne ide,treba se rastati, ali kulturno, a ne ici glavom kroz zid i pustiti da problem stoji. Tako je i sa BiH. Ako se nacije medjusobno ne slazu, pa brate, sta ce im jedna nategnuta drzava. E sad oni, Bosnjaci se mozda plase vece mrznje prema drugima (Srbima, Hrvatima) ako bi se ta BiH rasparcala, a to je sad njihov problem. Izgleda, makar po mom nekom misljenju, problem na tom podrucju ce biti kako god da bude.

Bosnjak, jednom je bilo dosta...

pre 8 godina

Bakire ba dosta je vise, ako ti se ratuje ovaj put ces ti da vodis brigade. Pusti Srbe ba okreni se onome sto je u nasim rukama i radi nesto.
Ljudi ba nemaju ljeba da jedu, fabrike zatvorene, sve propalo, kriminal i lopovi svuda oko nas. Djeca nam bjeze na Zapad, kome ti to ba pravis neku fol drzavu, starcima i kriminalcima.
E pa ja necu da zivim u starackom domu okruzen kriminalom koji ti zasticujes dok moje dijete sa diplomom nema posla. Otidji u Hercegovinu pa reci Hrvatima da je to Bosna to jest federacija i neces se ziv vratiti garant. Mi imamo svoje, Srbi svoje, Hrvati svoje raspad i podjela je neminovna i konacna Bakire. Zar si slijep kod ociju ili mozda zelis opet da idem u rov ko za tvog oca. E ovaj put necu meni je ovo Bosne muslimanske sto imamo dovoljno a i ostalim koje poznajem, okani se i radi za svoj narod a ne protiv.
Toliko od mene, jes opsirno al je vala tako i mir svima na ovoj planeti a narocito nama u Bosni, vrijeme je.

On meni nema Bosne..

pre 8 godina

Za ove što se boje da ne dođe do građanskog rata: Mirno spavajte, neće biti građanskog rata, iz Laktaša može krenuti samo seljačka buna.

seljadin

pre 8 godina

RS se nikada ne bi htela odvojiti od Federacije da Federacija sudi zlocincima iz rata, medjutim Federacija slavi zlocince, to je problem, covek koji je vadio ljudima oci danas je zasticen u Federaciji, i ko onda zeli da zivi sa zlocincima koji slobodno setaju Sarajevom koje je etnicki ocisceno ?

Da ti ja kazem prevarantu

pre 8 godina

Problem u BiH je stvorio tvoj otac a ti se i danas ne odrices "Islamske deklaracije". Dodik nikada nije prijetio oruzjem vec demokratijom a ti i tebi slicni hocete preko medjunarodne zajednice da ostvarite ratne ciljeve koje niste mogli za cetiri godine rata koji ste vi muslimani poceli,pa kada ste vidjeli da ciljeve ne mozete ostvariti raskukali se po cijelom svijetu i zrtvovali svjesno i proracunato svoj narod sve radi svjetske propagande. Sve sto ste dobili,dobili ste placuci i kukajuci a to i dalje pokusavate.Objavite dejtonski sporazum pa da vidimo sta to u njemu pise. Gadite mi se vise,licemjeri.

komentator

pre 8 godina

u BiH 1992. godine nije bio referendum organizovan samo u Hercegovini ili Srednjoj Bosni sa pitanjem o nezavisnosti cijele BiH za razliku od ovog entitetskog referenduma o pitanjima važnim za cijelu BiH i kojeg pokušavaš opravdati nekakvim poređenjem SRBiH i današnjeg BH entiteta RS.

Milutin

pre 8 godina

Pre bih rekao da bi Izetbegović topom (novim ratom ) ono što nije uspeo olovkom ( Dejtonom ).Ovde se stalno zamenjuju teze.Prvo intitucionalna dugogodišnja kriza u BIH je iz razloga što Bošnjaci ne žele da sprovode ono što su potpisali u Dejtonu,a ne zato što postoji republika Srpska.I još nešto,Bošnjaci su za pravo i pravdu samo dok im odgovara.Srbi imaju pravo na referendum isto onako kako su ga Bošnjaci imali u Jugoslaviji kada su odlučivali o ostanku.E ali sada Bošnjacima izgleda takvo pravo više ne odgovara.Pazi molim te....

Fer bi bilo

pre 8 godina

Svasta protiv Dodika moze da se kaze ali, on nikad nije stajao iza topa i to je svima poznato.A iza kojih oruzja je Izetbegovic bio, to bi trebalo sami Bosnjaci da kazu.

Falkon

pre 8 godina

Izetbegović: Dodik bi olovkom što nije topom. Za razliku od tebe koji bi zgleda najradije topom što nisi topom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Boske)

odakle izvlacis te zakljucke, tvorci RS na najvisem nivou su skoro svi optuzeni ili osudjeni za najgore zlocine i udruzenu zlocinacko udruzivanje, i to ne svi nego probrani (mnogi su svedoci u korist optuzenih ali ih ne diraju) planiranje i izvrsenje etnickog ciscenja. Poneki POJEDINAC iz reda Bosnjackih politicara mda se mi upinjemo da dokazemo suprotno ali ne ide i to ne zbog svetske zavere nego zbog cinjenica.

gagi

pre 8 godina

zasto izetbegovic menja teze, nije dodik proglasio referendum o otcepljenju RS nego o sudu BiH koji sudi samo srbima. taj sud kontrolise izetbegoviceva nacionalisticka SDA, a pustanje ratnog zlocinca iz podrinja orica, je bio samo povod xa referendum. ili izetbegovic i slicni misle da su se srbi sami ubijali u ratu?

Gradjanska opcija

pre 8 godina

u BiH 1992. godine nije bio referendum organizovan samo u Hercegovini ili Srednjoj Bosni sa pitanjem o nezavisnosti cijele BiH za razliku od ovog entitetskog referenduma o pitanjima važnim za cijelu BiH i kojeg pokušavaš opravdati nekakvim poređenjem SRBiH i današnjeg BH entiteta RS.
(komentator, 29. jul 2015 14:17)
Sta pricas ti? SRBiH je bila federalna jedinica unutar Jugoslavije, isto kao sto je RS federalna jedinica BIH ( BiH je federacija ako nisi upucen)... Tvoj komentar je analogan ovome "za izlazak SRBiH iz SFRJ nije raspisan referendum na teritoriji cele Jugoslavije" ... Jasnije?

miki

pre 8 godina

za razliku od izetbegovića koji je sin zločinca iz 90, Dodik nema rodbinske veze sa Karadžićem, niti je rukovodio topovima kao njegov tata.

Zlatko

pre 8 godina

A znači tvoj entitet je legalan, a srbi nemaju pravo na entitet?
Šta bi dodik olovkom što nije topom? Topom je dobijeno preko 70% Bosne, a upravo olovkom zahvaljujući slobi poklonjeno tvome babu da bi nam ti prodavao priču o destruktivnim faktorima regiona, ti i tači ste glavni faktori stabilnosti, ne znamo šta bismo bez vas...

Abdulah Bošnjak

pre 8 godina

Ma samo referendum, do kraja! Zar Srbi u BiH da nemaju isto pravo kao svi? Nego ići lijepo na referendum, narod je spreman na sve sankcije, izolaciju, itd. ka čemu ga Dodik vodi. Pa nije Dodik svako, to je jedini pravi srpski vođa danas, odvažan, hrabar, s vizijom. Ne osvrtati se na ovakve izjave i samo pravo!

Drucker

pre 8 godina

Sta prica ovaj covek,svima sem Srbima i Rusima nije dozvoljen referendum?
A sa vama "Bosnjacima" mislim se nema napredka za Srbe iz Rep.Srpske!
Sto gubite vreme,kada ionako ne zelite jedni sa drugima,odvojte se pa nek svako svoju politiku vodi,a naravno i ekonomiju.

mrki

pre 8 godina

Smešan argument Izmetbegovića da Srbi hoće jednostrano uticati na sud takozvane BiH kad se o tom pitanju nije niko pitao već je visoki predstavnik to odredio. Trenutno to odgovara Bošnjacima ali sutra?

Гојко, Република Српска

pre 8 godina

Знаћи за сва она силна прољећа у ФБиХ од прошле године је крив Додик?

kolee

pre 8 godina

Kakvo lazno predstavljanje stvari! Nisam ga ni jednom cuo da je pomenuo srpske zrtve, i stradanja Srba, to i jeste sporno kod tog suda koji vi necete da reformisete! Niko i nigdje nije odgovarao ni za jedan zlocin pocinjen nad srbima u BiH!

dejan-minhen

pre 8 godina

Republika Srpska zeli olovkom ono sto ste vi ostvarili topom, posto niste postovali ustav koji je tada bio vazeci!

Ne spominjite pojedince i prihvatite da sada Srbi zele nezavisnost!
Slavili ste odvajanje od Jugoslavije, slavili bombardovanje 1995 R. Srpsk, 1999. bombardovanje Srbije..
Pricam samo o novijoj istoriji, ne bih da se vracam na vase "ponasanje" u Macvi i slicno.

za R. Srpsku nezavisnost a vi nakon toga od Federacije napravite ekstra drzavu, da R. Srpska tuguje sto se odovojila od vas!

Roko

pre 8 godina

Onda se neko pita zasto se ovde na balkanu stalno ratuje . Na balkanu treba napraviti knjigu ponasanja ili uputstvo posebno da vazi za sve politicare sta su njihova prava i duznosti. Svako ima svoju pravdu a da pritom ne razme drugu stranu prava koja vaze za jednu stranu ne vaze za drugu. Ne razumem zasto sluze UN i dali oni znaju da naprave takvo uputstvo ili su sukobi pozeljni radi ratvojha vojne industrije.

dzo

pre 8 godina

A kada su 1992. u BiH napravili referendum o promjeni statusa te federalne jedinice SFRJ bez ustavnog dogovora - onda je mogalo? Valjda zato što je to odradio Bakirov otac. A taj referendum nas je i doveo ovdje gdje smo sada. BiH ne rusi Federacija BiH i vjecni sukob Bosnjaka i hrvata i kriza koja tamo traje 20 godina, a rusi je, navodno, rasprava oko nadležnosti Suda BiH i pravosuđa? Gdje to u Dejtonu postoji Sud BiH? Gdje postoji pravodusni sitem na nivou BiH? Koja je to tčka ustava? Neka je citiraju zagovornici Bakirove i briselske politike. Pravosuđe niej navedeno među oblastima koje pripadaju BiH. Moglo je da bude sutanovljeno samo "dogovorom entiteta". A Sud BiH je NAMETNUO Pedi Ešdaun. Tačka. Kaže IZetbegović - ne mogu Srebrenica i druga stradlišta muslimana da idu nigdje? A šta bi sa 80 odsto kompleksa Jaseniovac i onolikim jamama iz NDH koji "odoše" u nezavisnu Hrvatsku? pa i najveći dio sarajevskih startišta Srba nije u Republici Srpskoj. Izgleda, za Bošnjake, kao i hrvate i Albance , kada su Srbi u pitanju, postoje ne dupli nego trodupli arsini.

Zonjo

pre 8 godina

Republika Srpska će biti nezavisna. Kad je mogla Srbiji da se otme pokrajina Kosovo, bombama NATO agresora, može i srpski narod olovkom i demokratski osamostaliti svoju republiku. Veli Alijin sin, Dodik i Srbi ih koče. Valjda na putu u turski zagrljaj. Pa odvojte se od Srpske i onda neće niko da vas koči. A dok je Srpska na silu u Bosni, biće sve kako Srbi kažu, pa kome se dosadi.

madus

pre 8 godina

Tatino dijete. Sto ne potpisaste mirovne ugovore da se rat zavrsi 1993. a ne da traje do 1995. Srebrenice ne bi ni bili kao i mnogih smrti poslije 93'. Rat ste htjeli, Rat ste dobili. Sad opet hocete Rat, pa cete opet kukati pred MZ, genocid, ovo-ono, mi nevini, itd.

Gonzo

pre 8 godina

Izetbegovicu tvoj otac je 1970 napisao Islamsku deklaraciju i tu pise kako "Islam nemoze da zivi u miru sa drugim verama i da Islam jasno iskljucuje postojanje i delovanje svih ne islamskih politickih institucija na svojoj teritoriji".
I sad Izetbegovic mladji izgleda nastavlja tu politiku, referendum je samo da se narod izjasni sta misli i nemenja nista i zasto je to pogresno.

Dusko

pre 8 godina

A kada ste odvajali BiH od Jugoslavije na referendumu zanemarujuci volju isto tako konstitutivnog naroda onda je u redu? A da, da bi to opravdali pricacemo da su Srbi krivi za to i da je to bilo i proslo, pa cemo sad kad smo BiH odvojili pricati i drzati se konstitutivnosti! Glupavo i ne odrzivo na duze staze!

aca

pre 8 godina

Koliko god oni negodovali, referendum, pa i onaj koji svi očekujemo, je demokratsko i neotuđivo pravo jednog naroda. Nije problem RS, ona je politički i ekonomski stabilna. Problem su kantončići u "federaciji" i njihovi nezajažljivi alaj-begovi. Problem je što muslimani jednom treba da se pomire sa činjenicom: Nema unitarne Bosne, nikada je nije bilo, neće je ni biti. Ili po Dejtonu, ili razlaz. Demokratski.

sima

pre 8 godina

Bravo, Izetbegovicu, samo si potvrdio da vam je suzivot nemoguc. Pa ti ospi i drvlje i kamenje po Dodiku. Samo mu ides na ruku. Mada realno gledano, sta god radio, ne mozes na duge staze ocuvati drzavu naroda koji se medjusobno ne podnose. BiH je kao republika imala smisla u komunistickoj Jugoslaviji - barem po komunistickoj, antisrpskoj logici odrzavanja balansa medju narodima u okviru federacije. Ali kad je nestala Jugoslavija, onda je i ta logika nestala. BiH opstaje zbog internacionalnog pritiska, kao i zbog teznji muslimana da jednog dana ostvare ono sto ratom nisu uspeli: da zavladaju Republikom Srpskom. Zaista ne vidim svetlu buducnost za bilo koga dokle god BiH bude opstajala na takvoj osnovi. Nasilje i pretnje nikad nisu stvorili uspesnu zajednicu, a cak su i najveci optimisti odavno digli ruke od ideje pomirenja. Pomirenje eventualno moze da se ostvari jedino ako prvo dodje do razgranicenja. Kako moze biti pomirenja ako muslimani i dalje negiraju pravo Srbima na samoopredeljenje i otvoreno izrazavaju teznje da se muslimanski uticaj prosiri nad celom BiH, a RS unisti?

Da ti ja kazem prevarantu

pre 8 godina

Problem u BiH je stvorio tvoj otac a ti se i danas ne odrices "Islamske deklaracije". Dodik nikada nije prijetio oruzjem vec demokratijom a ti i tebi slicni hocete preko medjunarodne zajednice da ostvarite ratne ciljeve koje niste mogli za cetiri godine rata koji ste vi muslimani poceli,pa kada ste vidjeli da ciljeve ne mozete ostvariti raskukali se po cijelom svijetu i zrtvovali svjesno i proracunato svoj narod sve radi svjetske propagande. Sve sto ste dobili,dobili ste placuci i kukajuci a to i dalje pokusavate.Objavite dejtonski sporazum pa da vidimo sta to u njemu pise. Gadite mi se vise,licemjeri.

Fer bi bilo

pre 8 godina

Svasta protiv Dodika moze da se kaze ali, on nikad nije stajao iza topa i to je svima poznato.A iza kojih oruzja je Izetbegovic bio, to bi trebalo sami Bosnjaci da kazu.

gagi

pre 8 godina

zasto izetbegovic menja teze, nije dodik proglasio referendum o otcepljenju RS nego o sudu BiH koji sudi samo srbima. taj sud kontrolise izetbegoviceva nacionalisticka SDA, a pustanje ratnog zlocinca iz podrinja orica, je bio samo povod xa referendum. ili izetbegovic i slicni misle da su se srbi sami ubijali u ratu?

aca

pre 8 godina

Koliko god oni negodovali, referendum, pa i onaj koji svi očekujemo, je demokratsko i neotuđivo pravo jednog naroda. Nije problem RS, ona je politički i ekonomski stabilna. Problem su kantončići u "federaciji" i njihovi nezajažljivi alaj-begovi. Problem je što muslimani jednom treba da se pomire sa činjenicom: Nema unitarne Bosne, nikada je nije bilo, neće je ni biti. Ili po Dejtonu, ili razlaz. Demokratski.

Zlatko

pre 8 godina

A znači tvoj entitet je legalan, a srbi nemaju pravo na entitet?
Šta bi dodik olovkom što nije topom? Topom je dobijeno preko 70% Bosne, a upravo olovkom zahvaljujući slobi poklonjeno tvome babu da bi nam ti prodavao priču o destruktivnim faktorima regiona, ti i tači ste glavni faktori stabilnosti, ne znamo šta bismo bez vas...

madus

pre 8 godina

Tatino dijete. Sto ne potpisaste mirovne ugovore da se rat zavrsi 1993. a ne da traje do 1995. Srebrenice ne bi ni bili kao i mnogih smrti poslije 93'. Rat ste htjeli, Rat ste dobili. Sad opet hocete Rat, pa cete opet kukati pred MZ, genocid, ovo-ono, mi nevini, itd.

dzo

pre 8 godina

A kada su 1992. u BiH napravili referendum o promjeni statusa te federalne jedinice SFRJ bez ustavnog dogovora - onda je mogalo? Valjda zato što je to odradio Bakirov otac. A taj referendum nas je i doveo ovdje gdje smo sada. BiH ne rusi Federacija BiH i vjecni sukob Bosnjaka i hrvata i kriza koja tamo traje 20 godina, a rusi je, navodno, rasprava oko nadležnosti Suda BiH i pravosuđa? Gdje to u Dejtonu postoji Sud BiH? Gdje postoji pravodusni sitem na nivou BiH? Koja je to tčka ustava? Neka je citiraju zagovornici Bakirove i briselske politike. Pravosuđe niej navedeno među oblastima koje pripadaju BiH. Moglo je da bude sutanovljeno samo "dogovorom entiteta". A Sud BiH je NAMETNUO Pedi Ešdaun. Tačka. Kaže IZetbegović - ne mogu Srebrenica i druga stradlišta muslimana da idu nigdje? A šta bi sa 80 odsto kompleksa Jaseniovac i onolikim jamama iz NDH koji "odoše" u nezavisnu Hrvatsku? pa i najveći dio sarajevskih startišta Srba nije u Republici Srpskoj. Izgleda, za Bošnjake, kao i hrvate i Albance , kada su Srbi u pitanju, postoje ne dupli nego trodupli arsini.

Gonzo

pre 8 godina

Izetbegovicu tvoj otac je 1970 napisao Islamsku deklaraciju i tu pise kako "Islam nemoze da zivi u miru sa drugim verama i da Islam jasno iskljucuje postojanje i delovanje svih ne islamskih politickih institucija na svojoj teritoriji".
I sad Izetbegovic mladji izgleda nastavlja tu politiku, referendum je samo da se narod izjasni sta misli i nemenja nista i zasto je to pogresno.

miki

pre 8 godina

za razliku od izetbegovića koji je sin zločinca iz 90, Dodik nema rodbinske veze sa Karadžićem, niti je rukovodio topovima kao njegov tata.

Dusko

pre 8 godina

A kada ste odvajali BiH od Jugoslavije na referendumu zanemarujuci volju isto tako konstitutivnog naroda onda je u redu? A da, da bi to opravdali pricacemo da su Srbi krivi za to i da je to bilo i proslo, pa cemo sad kad smo BiH odvojili pricati i drzati se konstitutivnosti! Glupavo i ne odrzivo na duze staze!

seljadin

pre 8 godina

RS se nikada ne bi htela odvojiti od Federacije da Federacija sudi zlocincima iz rata, medjutim Federacija slavi zlocince, to je problem, covek koji je vadio ljudima oci danas je zasticen u Federaciji, i ko onda zeli da zivi sa zlocincima koji slobodno setaju Sarajevom koje je etnicki ocisceno ?

sima

pre 8 godina

Bravo, Izetbegovicu, samo si potvrdio da vam je suzivot nemoguc. Pa ti ospi i drvlje i kamenje po Dodiku. Samo mu ides na ruku. Mada realno gledano, sta god radio, ne mozes na duge staze ocuvati drzavu naroda koji se medjusobno ne podnose. BiH je kao republika imala smisla u komunistickoj Jugoslaviji - barem po komunistickoj, antisrpskoj logici odrzavanja balansa medju narodima u okviru federacije. Ali kad je nestala Jugoslavija, onda je i ta logika nestala. BiH opstaje zbog internacionalnog pritiska, kao i zbog teznji muslimana da jednog dana ostvare ono sto ratom nisu uspeli: da zavladaju Republikom Srpskom. Zaista ne vidim svetlu buducnost za bilo koga dokle god BiH bude opstajala na takvoj osnovi. Nasilje i pretnje nikad nisu stvorili uspesnu zajednicu, a cak su i najveci optimisti odavno digli ruke od ideje pomirenja. Pomirenje eventualno moze da se ostvari jedino ako prvo dodje do razgranicenja. Kako moze biti pomirenja ako muslimani i dalje negiraju pravo Srbima na samoopredeljenje i otvoreno izrazavaju teznje da se muslimanski uticaj prosiri nad celom BiH, a RS unisti?

dejan-minhen

pre 8 godina

Republika Srpska zeli olovkom ono sto ste vi ostvarili topom, posto niste postovali ustav koji je tada bio vazeci!

Ne spominjite pojedince i prihvatite da sada Srbi zele nezavisnost!
Slavili ste odvajanje od Jugoslavije, slavili bombardovanje 1995 R. Srpsk, 1999. bombardovanje Srbije..
Pricam samo o novijoj istoriji, ne bih da se vracam na vase "ponasanje" u Macvi i slicno.

za R. Srpsku nezavisnost a vi nakon toga od Federacije napravite ekstra drzavu, da R. Srpska tuguje sto se odovojila od vas!

Zonjo

pre 8 godina

Republika Srpska će biti nezavisna. Kad je mogla Srbiji da se otme pokrajina Kosovo, bombama NATO agresora, može i srpski narod olovkom i demokratski osamostaliti svoju republiku. Veli Alijin sin, Dodik i Srbi ih koče. Valjda na putu u turski zagrljaj. Pa odvojte se od Srpske i onda neće niko da vas koči. A dok je Srpska na silu u Bosni, biće sve kako Srbi kažu, pa kome se dosadi.

Гојко, Република Српска

pre 8 godina

Знаћи за сва она силна прољећа у ФБиХ од прошле године је крив Додик?

Abdulah Bošnjak

pre 8 godina

Ma samo referendum, do kraja! Zar Srbi u BiH da nemaju isto pravo kao svi? Nego ići lijepo na referendum, narod je spreman na sve sankcije, izolaciju, itd. ka čemu ga Dodik vodi. Pa nije Dodik svako, to je jedini pravi srpski vođa danas, odvažan, hrabar, s vizijom. Ne osvrtati se na ovakve izjave i samo pravo!

kolee

pre 8 godina

Kakvo lazno predstavljanje stvari! Nisam ga ni jednom cuo da je pomenuo srpske zrtve, i stradanja Srba, to i jeste sporno kod tog suda koji vi necete da reformisete! Niko i nigdje nije odgovarao ni za jedan zlocin pocinjen nad srbima u BiH!

Drucker

pre 8 godina

Sta prica ovaj covek,svima sem Srbima i Rusima nije dozvoljen referendum?
A sa vama "Bosnjacima" mislim se nema napredka za Srbe iz Rep.Srpske!
Sto gubite vreme,kada ionako ne zelite jedni sa drugima,odvojte se pa nek svako svoju politiku vodi,a naravno i ekonomiju.

mrki

pre 8 godina

Smešan argument Izmetbegovića da Srbi hoće jednostrano uticati na sud takozvane BiH kad se o tom pitanju nije niko pitao već je visoki predstavnik to odredio. Trenutno to odgovara Bošnjacima ali sutra?

Banja Luka

pre 8 godina

I Juga je postojala prije BIH pa nestade Juge a ostade BiH.Niko ne poziva na nezavisnost(bar ne još)samo na poštovanje izvornog Dejtona.Živjele Srpska i majka Srbija!!!

Bosnjak, jednom je bilo dosta...

pre 8 godina

Bakire ba dosta je vise, ako ti se ratuje ovaj put ces ti da vodis brigade. Pusti Srbe ba okreni se onome sto je u nasim rukama i radi nesto.
Ljudi ba nemaju ljeba da jedu, fabrike zatvorene, sve propalo, kriminal i lopovi svuda oko nas. Djeca nam bjeze na Zapad, kome ti to ba pravis neku fol drzavu, starcima i kriminalcima.
E pa ja necu da zivim u starackom domu okruzen kriminalom koji ti zasticujes dok moje dijete sa diplomom nema posla. Otidji u Hercegovinu pa reci Hrvatima da je to Bosna to jest federacija i neces se ziv vratiti garant. Mi imamo svoje, Srbi svoje, Hrvati svoje raspad i podjela je neminovna i konacna Bakire. Zar si slijep kod ociju ili mozda zelis opet da idem u rov ko za tvog oca. E ovaj put necu meni je ovo Bosne muslimanske sto imamo dovoljno a i ostalim koje poznajem, okani se i radi za svoj narod a ne protiv.
Toliko od mene, jes opsirno al je vala tako i mir svima na ovoj planeti a narocito nama u Bosni, vrijeme je.

Milutin

pre 8 godina

Pre bih rekao da bi Izetbegović topom (novim ratom ) ono što nije uspeo olovkom ( Dejtonom ).Ovde se stalno zamenjuju teze.Prvo intitucionalna dugogodišnja kriza u BIH je iz razloga što Bošnjaci ne žele da sprovode ono što su potpisali u Dejtonu,a ne zato što postoji republika Srpska.I još nešto,Bošnjaci su za pravo i pravdu samo dok im odgovara.Srbi imaju pravo na referendum isto onako kako su ga Bošnjaci imali u Jugoslaviji kada su odlučivali o ostanku.E ali sada Bošnjacima izgleda takvo pravo više ne odgovara.Pazi molim te....

Alexa

pre 8 godina

Zrelo je za razdruzivanje u Bosni. Zajedno ne ide zato svaki konstirutivni narod na svoju stranu. Ako nije mogla Jugoslavija da prezivi jasno je da ni Bosna ne moze. Muslimani treba da shvate da ne mogu da vladaju nad drugim narodima u Bosni. To je u osnovi svih konflikata ali i pokazatelj resenja.

Ja sam za mir, a vi???

pre 8 godina

Bosnjaci na celu sa Izetbegovicem uporno odbijaju da vide realnost na terenu, lijepe srpskom narodu sve moguce etikete (zlocinaca, genocidnog naroda) a kao zelili bi da zive u zajednickoj drzavi u miru sa zlotvorima (kako nas zovu).

Gospodo slijepci, zivjeli smo skupa i nije islo, vrijeme je da svako ide svojim putem. Dobili ste vise teritorije nego sto ste trebali ma koliko vam se to cinilo malo i zadovoljite se time.
Srpski narod u Bosni ne zeli vise da nosi breme "tamnog vilajeta" i vrijeme je za rastanak (politicki i drzavni), a teritorijalno cemo biti povezani htjeli mi to ili ne i nadam se zivjeti kao dobri susjedi i suradjivati na pitanjima od vitalnog znacaja za nase drzave (autoputevi, pruge, ekonomija, suzbijanje kriminala etc.)
I Bakire vrijeme je da i Srbi olovkom i u miru dobiju svoje jednom i zauvijek.

andy

pre 8 godina

Da samo uspostavimo neke cinjenice, jer vidim da pojedinci u komentarima ne poznaju ni elementarnu istoriju:

1. Nikakva 'Bosna' ili 'BiH' nije postojala kao drzava pre stvaranja SFRJ.

2. Jedino su Srbija i Crna Gora bile nezavisne drzave koje su usle u sastav prvobitne Jugoslavije 1918. godine. 'Bosna' je postojala jedino kao teritorija koja je presla iz kontrole Turske pod kontrolu Austrije, i onda nakon toga usla u Jugoslaviju (odnosno u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca, kasnije preimenovanu u Jugoslaviju).

3. SRBI, HRVATI i SLOVENCI koji su prethodno ziveli u okviru Austro-Ugarske su 1918. odlucili da se pripoje Srbiji i Crnoj Gori. To je bila kolektivna odluka sva tri naroda.

4. Obzirom da nikakva 'BiH' nije postojala pre stvaranja Jugoslavije kao nezavisna drzava i obzirom da su Srbi, Hrvati, i kasnije priznati Muslimani odnosno Bosnjaci ravnopravni narodi koji su svojevoljno, kao NARODI odlucili da oforme zajednicku drzavu sa Srbojom i Crnom Gorom 1918. godine, ti pojedinacni narodi imaju pravo da iz te unije i istupe, ili da u njoj ostanu. To je uostalom i komunisticki ustav utemeljio.Srbi su u BiH bili KONSTITUTIVAN NAROD.

5. Svaki pokusaj Bosnjaka da negiraju Srbima pravo na samoopredeljenje je dakle nelegalan i svaki pokusaj da se Srbi nateraju da zive kao manjina u nekakvoj 'BiH' u kojoj bi Bosnjaci dominirali apsolutno nema nikakvo ni istorijsko, ni legalno, ni moralno opravdanje.

Kvazimodo Sorabius

pre 8 godina

"Srbin" mu je bio i vrhovni komandant muslimanske vojske (Divjak), "Srbin" je i clan predsednistva, koji gusla svoju politiku a ne stiti interese Srpske.
Ako Dodik hoce olovkom.., a muslimani hoce preko "visokog predstvanika"!
Federacija se raspada, hteli bi da Srpska puni fondove za penzije "alahovih boraca", da se i dalje krive Srbi, pa se pomene Srebrenica i ujdurma, a ne sta je uzrokovalo Srebrenicu, ne pomene se Tarcin, Teocak, silosi, logori po Sarajevu; Caco, Naser, Dudakovic...
I treba Srbija da natera Dodika i Srbe da prihvate "muslimansku deklaraciju" Bakirovog babe???
Mozda ce sve biti drugacije kad bi "Beograd" pobrojao muslimanima kao oni Srbima!
Svakako i uvek iznova citirati Karadzicevo upozorenje da ne krecu u rat, i Alijino priznanje da rata ne bi bilo da ga muslimani nisu htjeli!

Milutin

pre 8 godina

Kakve veze Dodik ima sa Federacijom i što ljudi tamo nemaju leba da jedu. Pa on tamo ni nos nepomalja, a kamoli da ima neki uticaj. To bi isto bilo kao da ja optužim komšiju Peru što moja njiva nije uzorana.

seljadin

pre 8 godina

izgleda da Bakir jos uvek zivi u 1990tim godinama, sad je olovka na potezu, a ne top, zaboravi Bakire topove koje nemas, Srbija sigurno sada ne bi ostala po strani da pocnete pogrme Srba u Bosni.
A sto se tice Bosne, ne zaboravite da Srbi drze 49%, a Muslimani 29%, prema tome Srbi kao vlasnici 49% Bosne imaju i pravo da odluce sta ce sa svojih 49%, a vi imate pravo na vasih 29%.

slavko

pre 8 godina

Sve što je rekao za gosp. Dodika odnosi se na njega.
Duboko verujem da rep. Srpska treba da izađe iz BiH i egzistira kao samostalna državna tvorevina.Eto toliko to ja mislim a ovi stručnjaci iz federacije BiH mrze sve što je srbsko-sve.!!

Bosnjak

pre 8 godina

RS je teritorij Bosne i Hercegovine, RS je entitet u BiH.BIH je postojala mnogo prije RS i neće se dozvolit bilo kakvo teritorijalno narušavanje granica BIH.Ko krene u tu avanturu neka zna da ide u rat.Meni je drago da Vučić vodi region u drugom smjeru i svaka mu čast

komentator

pre 8 godina

u BiH 1992. godine nije bio referendum organizovan samo u Hercegovini ili Srednjoj Bosni sa pitanjem o nezavisnosti cijele BiH za razliku od ovog entitetskog referenduma o pitanjima važnim za cijelu BiH i kojeg pokušavaš opravdati nekakvim poređenjem SRBiH i današnjeg BH entiteta RS.

Gradjanska opcija

pre 8 godina

u BiH 1992. godine nije bio referendum organizovan samo u Hercegovini ili Srednjoj Bosni sa pitanjem o nezavisnosti cijele BiH za razliku od ovog entitetskog referenduma o pitanjima važnim za cijelu BiH i kojeg pokušavaš opravdati nekakvim poređenjem SRBiH i današnjeg BH entiteta RS.
(komentator, 29. jul 2015 14:17)
Sta pricas ti? SRBiH je bila federalna jedinica unutar Jugoslavije, isto kao sto je RS federalna jedinica BIH ( BiH je federacija ako nisi upucen)... Tvoj komentar je analogan ovome "za izlazak SRBiH iz SFRJ nije raspisan referendum na teritoriji cele Jugoslavije" ... Jasnije?

Efendi-Efendi

pre 8 godina

E Bakire Bakire, nista ti nisi cuo sta ti je Vucic u Beogradu pricao. Uskoro ces shvatiti. Pravo svakoga je da organizuje referendum, ovde se radi samo o referendumu kojim bi se povratio red u haos koji je nastao i ne prestaje u BiH. U Sarajevu nikako da shvate da je teritorija BiH svacija, toj svih koji u njoj zive i da svi imaju pravo da odluce kako ce ziveti. Ako se to ne postuje nema napretka i preti novi rat. Zbog ovakvog ludiranja ovakvih poput Bakira je i izbio rat, naravno podrzan od dela zapada. Samo od dela zapada, to je bitno reci.

On meni nema Bosne..

pre 8 godina

Za ove što se boje da ne dođe do građanskog rata: Mirno spavajte, neće biti građanskog rata, iz Laktaša može krenuti samo seljačka buna.

Falkon

pre 8 godina

Izetbegović: Dodik bi olovkom što nije topom. Za razliku od tebe koji bi zgleda najradije topom što nisi topom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Boske)

odakle izvlacis te zakljucke, tvorci RS na najvisem nivou su skoro svi optuzeni ili osudjeni za najgore zlocine i udruzenu zlocinacko udruzivanje, i to ne svi nego probrani (mnogi su svedoci u korist optuzenih ali ih ne diraju) planiranje i izvrsenje etnickog ciscenja. Poneki POJEDINAC iz reda Bosnjackih politicara mda se mi upinjemo da dokazemo suprotno ali ne ide i to ne zbog svetske zavere nego zbog cinjenica.

rusofob

pre 8 godina

Izetbegovic=Dodik, isti ste, sve radite u dogovoru pricate o ratu, nacionalizmu itd... da narod drzite u strahu jer vam je tako lakse upravljati sa ovcama...
Samo ne pricate o ekonmiji o katastrifalnoj situaciji u BiH i RS-u. Imali sanse da o tome malo progovorite, da vidite pravu sliku RS i BiH!!
Bagro lopovska, svi ste isti!!

Pravnik

pre 8 godina

Sta pricas ti? SRBiH je bila federalna jedinica unutar Jugoslavije, isto kao sto je RS federalna jedinica BIH ( BiH je federacija ako nisi upucen)... Tvoj komentar je analogan ovome "za izlazak SRBiH iz SFRJ nije raspisan referendum na teritoriji cele Jugoslavije" ... Jasnije?
(Gradjanska opcija)

Gospodine "upuceni" BiH nije federacija i entitet nije federalna jedinica niti je RS usla nekim pridruzivanjem ili dogovorom u BiH jer nije ni postojala za razliku od prethodnih republika koje su bile drzave prije stvaranja Jugoslovije (znaci cela BiH).

Cl. 1 ustava BIH:

Član I
Bosna i Hercegovina
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", nastavlja svoje pravno postojanje po međunarodnom pravu kao država, sa unutrašnjom strukturom modificiranom ovim Ustavom, i sa postojećim međunarodno priznatim granicama. Ona ostaje država članica Ujedinjenih naroda i može kao Bosna i Hercegovina zadržati članstvo ili zatražiti prijem u organizacijama unutar sistema Ujedinjenih naroda, kao i u drugim međunarodnim organizacijama.

analiticar

pre 8 godina

Pa i u braku ako ne ide,treba se rastati, ali kulturno, a ne ici glavom kroz zid i pustiti da problem stoji. Tako je i sa BiH. Ako se nacije medjusobno ne slazu, pa brate, sta ce im jedna nategnuta drzava. E sad oni, Bosnjaci se mozda plase vece mrznje prema drugima (Srbima, Hrvatima) ako bi se ta BiH rasparcala, a to je sad njihov problem. Izgleda, makar po mom nekom misljenju, problem na tom podrucju ce biti kako god da bude.

pravnik pravniku

pre 8 godina

Član I
Bosna i Hercegovina
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", ...
(Pravnik, 29. jul 2015 15:29)
# Link komentara

Hajde kada potezemo Ustave da i ja postavim Clana 5. Ustava SFRJ iz 1974.godine.
Član 5.
Teritorija Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije je jedinstvena i sačinjavaju je teritorije socijalističkih republika.
Teritorija republike ne može se menjati bez pristanka republike, a teritorija autonomne pokrajine — ni bez pristanka autonomne pokrajine.
Granica Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina.
Granica između republika može se menjati samo na osnovu njihovog sporazuma, a ako se radi o granici autonomne pokrajine — i na osnovu njene saglasnosti.

DAKLE, Ustav je jasno rekao da se granice SFRJ ne mogu menjati bez saglasnosti svih, sto ce reci da je svako ko se otcepio i time promenio spoljne granice drzave prekrsio Ustav SFRJ!!! Ovo treba da je jednom za svagda jasno, narocito onima koji su se otcepili, a sada se redovno pozivaju na isti.

Milosav

pre 8 godina

Gospodine Izetbegovicu, da je vas otac hteo, krvoprolica u BiH ne bi bilo ili ga ne bi bilo kao sto je bilo. Mozete sada da filozofirate i ne volite Dokika (i ja ga nesto ne simpatisem) ali Republika Srpska je tu i ostace gde jeste mada kiloko to vama i vasim mentorima smetalo.
Pozdrav za nasu bracu preko Drine!
Zivela Republika Srpska!

Капетан Немо

pre 8 godina

Наравно да је БиХ страна која прави проблеме јер не жели да се процесуирају злочини над Србима. Ако би то почело да се процесуира, брзо би слика о Бошњацима као ,,добрим момцима'' почела да се мења. На жалост, злочина је било на свим странама. Чиними се да су само Срби у региону постали свесни злочина које су починили припадници њеног народа. Свима осталима предстоји процес болног отрежњења и спознаје да су за ратове у бившој Југославији криви сви подједнако а не само и искључиво Срби.

abc

pre 8 godina

Tera Dodik investitore i ne da Bosni da ide napred a vehabijski kampovi, teroristi, tekbiranje i kamenovanje i jedan clanak nedeljno u nemackim ili britanskim novinama o Bosni kao kolevci dzihadizma i pretnji po bezbednost mame investicije i grade zajednicku buducnost sa Srbima i Hrvatima. To vam je multikulturalizam na sarajevski nacin. Ublehasi, sto bi se reklo

Tex

pre 8 godina

(andy, 29. jul 2015 16:10)

Ala vi pisete istoriju kako vama odgovara. Hajde lepo priznajte da smatrate da Srbija ima pravo da raspolaze I Cronom Gorom I Krajinom I Bosnom pa da zavrsimo vise sa ovim baljezgarijama. Zato je rat I poceo jer su Srbi mislili da imaju prava na Jugoslaviju.

Takodje verujem da sve ovo sto ste nabrojali onda ne vazi za Kosovo jer je tu neka druga istorija u pitanju.

Roko

pre 8 godina

Onda se neko pita zasto se ovde na balkanu stalno ratuje . Na balkanu treba napraviti knjigu ponasanja ili uputstvo posebno da vazi za sve politicare sta su njihova prava i duznosti. Svako ima svoju pravdu a da pritom ne razme drugu stranu prava koja vaze za jednu stranu ne vaze za drugu. Ne razumem zasto sluze UN i dali oni znaju da naprave takvo uputstvo ili su sukobi pozeljni radi ratvojha vojne industrije.

Komsija

pre 8 godina

Evo jos jednog mog komentara. nadam se da ce te objaviti oba. Na ovom portalu i na vecini drugihniz Srbije i RS uporno se potura neistina da sud BiH ne sudi zlocine koji su nacinjeni nad Srbima. Pritom se zaboravlja da je odnos zlocina koji su pocinili Srbi i onih koji su pocinjeni nad Srbima oko 10:1 Stvarno nemam zelju umanjiti broj i tezinu zlocina nad Srbima ali ono sto se desilo u Prijedoru, Bijeljini, Zvorniku, Rogatici, Srebrenicii drugim mjestima hvala Bogu nije se desilo Srbima nigdje. Zlocina i zlotvora je bilo ali nigdje u tom obimu. U Prijedoru su Bosnjaci i Hrvati morali nositi bijele trake, poput Jevreja u nacistickoj Njemackoj. U Visegradu su u kuci spaljene zene s djecom itd itd. Mnogi spominju Aliju kao krivca za raspad Jugoslavije ali ne znaju ili nece da znaju da je Alija bio najveci zagovornik Jugoslavije mozda u formi labavije federacije ili konferacije ali bar neke Jugoslavije. sto se tice mladjeg Izetbegovica ja na njegovom mjestu nikad ne bih dozvolio da se u njegovom prisustvu napadne bilo ko a najmanje A.V. Ali nikad i ne bih dozvolio da me A.V. vodi po BG kao provinijskog nacelnika. Da bi mir bio trajan svi moramo osuditi zlocince iz svojih redova i pogledati sebe u oci i preispitati svoju ulogu. Moja je bila casna, to ce posvjedociti moji Zvezdan, Marko i Ana a ko ce za vas svjedociti?

Franklin

pre 8 godina

Ako zapocnu opet sra*a, samo ovaj put demokratskim putem sto je svakako bolje, ali me brine kako niko ne racuna na Sandzak i Vojvodinu koji bi posli istim putem.. mislim da bi manje bolno bilo da se svi skupimo, umjesto sto bi se dijelili

Gradjanska opcija

pre 8 godina

A sada pitanje za tebe. Kako bi reagovao kada bi neki region u Srbiji referendumom odlucivao o primjeni nekog drzavnog zakona na tom podrucju ili recimo ne provodjene reformi koje je Srbija potpisala sa EU.

Molim odgovor a ne nekakva poredjenja.
(komentator, 29. jul 2015 17:35)

Molim odgovor a ne poredjenja a moj argument su poredjenja... Mkay... 1. Srbija je UNITARNA DRZAVA za razliku od BIH koja je drzava 3 KONSTITUTIVNA NARODA (svaki sa pravom samoopredelkenja koje se iskljucivo Srbima negira a Bosnjaci su to pravo iskoristili 1992.) 2. Koliko me pamcenje sluzi tipovi slozenih drzava su personalna unija, konfederacija I federacija.... Ah da I Bosna? to je neki novi tip ocigledno...

Sta-da

pre 8 godina

andy @ ne baljezgaj Yugoslavija je bila podjeljena na republike i na jednu autonomnu pokrajinu i svaka od tih republika je imala ustavom Juge pravo na samostalnost ako bi to isto htjela ,a ovo ostalo su samo slobina propaganda i izmisljanje i pisanje vlastite historije .Nije postojala nikakva republika srpska .samo republike.... Hrva,Srbij,Bosna i Her,Crna gora , Makedonia i Slovenija a Kosovo je bila autobomna pokrajina .Nemoj te izmisljat pobjest .

IzbeglicaizBiH

pre 8 godina

Ako zelimo mir na ovim prostorima na duze vreme, mislim da bi najpametnije bilo da sednemo za sto - Bosnjaci, Srbi i Hrvati. Bosna kao unitarna drzava je nemoguca, Bosnu nisu i nikada nece prihvatiti Srbi i Hrvati. Svako sa svakim bi trebao medjusobno da se dogovori (to je i predvidjeno dejtonom). Hrvati neka daju nesto Bosnjacima zarad Bosnjackog priznavanja Herceg Bosne i pripajanja Hrvatskoj - recimo neka im daju koridor do Neuma i koridor do Bihaca. Srbi neka daju Bosnjacima Srebrenicu i mozda Istocno Sarajevo ili Mrkonjic grad zarad priznavanja nezavisnosti Republike Srpske. Hrvati neka daju Republici Srpskoj more izmedju Dubrovnika i Herceg Novog zarad priznavanja Herceg Bosne. Neki Srbi ce sigurno reci zasto da dajemo nase teritorije za koje smo krv dali ali, da li vam je vrednije 49 procenata Bosne ili 40-45 procenata Bosne kao nezavisne RS? Da smo ovako razmisljali na vreme mnoge glave bi bile sacuvane ...

Komsija

pre 8 godina

Da li je covjek rekao i jednu da nije istina? Nije. BiH se mora kretati ka EU, ja bih volio i prema NATOli moje komsije Srbi to ne zele i to treba postovati. Postujem premda zaista ne vidim opravdanost tog straha. Ulazak u EU i NATO podrazumijeva prihvata je pravnih stecevina EU kao i civilizacijskih normi. U takvom okruzenju ne bi postojao strah od pristrasnosti sudova i politickog utjecaja na sudove. Dodik svojim upornim pravljenjem nestabilne atmosfere koci taj proces, u tome mu pomazu i tzv lideri druga dva etniciteta. Takvima ulazak u EU ne odgovara jer bi se morali suociti sa recimo institutom porijekla imovine, pa bi recimo morali objasniti otkud im 200000 Evra za svadbu nezaposlenog sina. Ili nedaj Boze da ih neko pita od kuda im pare za nebrojene kuce, imanja u zemlji i u inozemstvu. Takva pitanja bi vjerovatno bila postavljena i ljudima iz njihovog sireg i uzeg kruga. Takvi ljudi su spremni druge baciti u ambis rata, gladi i smrti za rad ocuvanja svog povlastenog statusa. Ja zivim u BiH i sanjam dan kad ce svako biti ravnopravan i zaista suveren na svakom pedlju te zemlje. Kad cemo biti svi jednaki pred svim sudijama kao Bosnjak sanjam da svi Srbi zive bez granica kao i svi Bosnjaci i svi Hrvati i Albanci, da zivimo u EU. Dodik je po meni zreo da ode i pridruzi se Miri i Marku i neka sa sobom ponese sve sto ima a da nas pusti da u miru odgajamo svoju djecu u protivnom u BiH vise nece biti ni Srba ni Hrvata ni Bosnjaka. Ostace samo stari i nesposobni.

Komsija

pre 8 godina

@mlekadzija, cinjenica da je broj pripadnika ARBiH procesuiranih od strane Haskog tribunala manji od broja Hrvata i Srba. Objektivnom to znaci da je broj zlocina pocinjen od strane ARBiH manji broja i prirode zlocina pocinjenog od strane VRS i HVO. Ja sam naveo samo one zlocine nad Bosnjacima koji su bili izuzetno teski, brutalni ili koji pokazuju da je postojao sistem koji je za cilj imao ubijanje i protjerivanje pripadnika drugih etniciteta od strane organizovane vojne i civilne vlasti. Zlocina koje su pocinili Bosnjaci je bilo i to je sporim i toga se kao Bosnjak stidim, ali ti zlocini su djela pojedinaca ili grupa nad kojima vojna ili civilna vlast nije imala efektivnu kontrolu, sto ne opravdava te zlocine. Ja se nadam da ce Sud i Tuzilastvo BiH procesuirati sve te zlocine bez obzira ko ih je pocinio i da ce zlocince stici zasluzena kazna. Nije mi namjera pobrajati zlocine jer se od proslosti ne zivi, no treba biti posten i ne dozvoliti nikome da tvrdi da smo svi isti. Kao primjer, zamoliti cu svakog da navede gdje je to unistena pravoslavna crkva na prostoru koji je bio pod efektivnom kontrolom ARBiH i nabroj te koliko je dzamija ostalo netaknutomna prostoru koji je bio pod efektivnom kontrolom VRS.

Falkon

pre 8 godina

E pravnici pravnicevi mozete se vi naklapati do sutra ali Benditerova komisja
koja je bila sastavljena od najvecih europskih pravnih autoriteta (predsjednici Ustavnih sudova Francuske, Njemacke, Spanjolske, Italije i Belgije) utvrdila prava republika (kao nosioca suvereniteta) na otcepljenje.

Uostalom jasno je da je Srbija bila ta koja je PRVA rusila saveznu drzavu jer je prva od svih republika bivse SFRJ donijela novi Ustav kojeg je stavila IZNAD saveznog Ustava i u kojem je PROTIVNO SAVEZNOM USTAVU svojim autonomnim pokrajinama, Kosovu i Vojvodini, ukinula autonomiju. To je bio direktni atak na Ustav SFRJ koji u članku 5. kaze:
Quote:
Teritorija republike ne može se mjenjati bez pristanka republike, a teritorija autonomne pokrajine — ni bez pristanka autonomne pokrajine.

komentator

pre 8 godina

re Gradjanska opcija

Ipak mislim da trebas procitati Ustav SFRJ da bi shvatio polozaj svake Republike u toj drzavi te prava koja su imale.

Sadasnja BiH nije federacija dva entiteta, vec je po definiciji slozena drzava koja se sastoji od dva entiteta i cija su prava drugacija od onih koje je SRBiH imala u Jugoslaviji.

Ukoliko se pise po zeljama i ukoliko si iskljuciv, ne zelis prihvatiti drugaciji argument dodje se u situaciji da smatras da si samo ti u pravu, kao sto komentatori ovdje govore da je Bakir (nisam ga ljubitelj) rekao da je Dodik bio iza topova, a da su pazljivije procitali vidjeli bi da je smisao sasvim drugaciji, ali njima je bilo dovoljno da procitaju naslov i odmah po komentarima sto je u najmanju ruku nekorektno.

A sada pitanje za tebe. Kako bi reagovao kada bi neki region u Srbiji referendumom odlucivao o primjeni nekog drzavnog zakona na tom podrucju ili recimo ne provodjene reformi koje je Srbija potpisala sa EU.

Molim odgovor a ne nekakva poredjenja.

Pravnik

pre 8 godina

pravnik pravniku,

Pa pravnice sve si pobrkao...ovo sto si naveo ne odnosi se na pravo na otcepljenje, granice republika se nisu ni menjale a ni granice Jugoslavije prema drugim drzavama....republike su izasle iz Jugoslavije na osnovu ustavnog prava na otcepljenje (u ovom slucaju svi su pobegli)...
kada smo kod toga-ko je jednostrano
ukinuo pokrajine koje su bile konstitutivni dio Jugoslavije.

Inace medjunarodni pravnici (znam sve sami zaverenici) su utvrdili da je sve po ustavu)...

mlekadzija

pre 8 godina

KOmsija ajde konkretno kad vec toliko pises o srpskim zlocincima, ko je odgovarao za zlocine nad Srbima u BiH? Hag je pun necasnih Srba i oni treba da odgovaraju za nepocinstva koja su pocinili. NO koliko je osudjeno u Hagu a koliko u BiH ubica Srba???

pravnik pravniku

pre 8 godina

(pravnik)

I jos jedan dodatak: Vi govorite o pravu na otcepljnje i pominjete bivse SFRJ republike. U Ustavu jasno pise da su pravo na samoopredeljenje i otcepljenje imali narodi (izvod iz Ustava kopiran ispod), sto ce reci da su se pitali narodi, a ne Republike... ovo cisto kao dodatak na moju tezu iz clana 5. o nemenjanju granica SFRJ.
OSNOVNA NACELA:
Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izražene volje u zajedničkoj borbi svih naroda i narodnosti u
narodnooslobodilačkom ratu i socijalističkoj revoluciji, a u skladu sa svojim istorijskim težnjama, svesni da je dalje učvršćivanje njihovog bratstva i jedinstva u zajedničkom interesu, zajedno sa narodnostima sa kojima žive, ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti i stvorili socijalističku federativnu zajednicu radnih ljudi — Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju...

pravnik pravniku

pre 8 godina

Pa pravnice sve si pobrkao...ovo sto si naveo ne odnosi se na pravo na otcepljenje, granice republika se nisu ni menjale a ni granice Jugoslavije prema drugim drzavama....republike su izasle iz Jugoslavije na osnovu ustavnog prava na otcepljenje (u ovom slucaju svi su pobegli)...
kada smo kod toga-ko je jednostrano
ukinuo pokrajine koje su bile konstitutivni dio Jugoslavije.
(Pravnik, 29. jul 2015 20:08)

Clan 5. Ustava SFRJ je jasno rekao da nema menjanja spoljnih granica (SFRJ) bez odobrenja svih, to je jasno. Nakon odlaska Slovenije, i njenog priznanja, SFRJ je i dalje pravno postojala, ali je njena granica bila promenjena (sto znaci da je narusen Ustav). Ovo je nepobitna cinjenica ciji smo bili svedoci, ali mozda Vi nesto znate sto ja ne znam.

Bosnjak

pre 8 godina

RS je teritorij Bosne i Hercegovine, RS je entitet u BiH.BIH je postojala mnogo prije RS i neće se dozvolit bilo kakvo teritorijalno narušavanje granica BIH.Ko krene u tu avanturu neka zna da ide u rat.Meni je drago da Vučić vodi region u drugom smjeru i svaka mu čast

Falkon

pre 8 godina

Izetbegović: Dodik bi olovkom što nije topom. Za razliku od tebe koji bi zgleda najradije topom što nisi topom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Boske)

odakle izvlacis te zakljucke, tvorci RS na najvisem nivou su skoro svi optuzeni ili osudjeni za najgore zlocine i udruzenu zlocinacko udruzivanje, i to ne svi nego probrani (mnogi su svedoci u korist optuzenih ali ih ne diraju) planiranje i izvrsenje etnickog ciscenja. Poneki POJEDINAC iz reda Bosnjackih politicara mda se mi upinjemo da dokazemo suprotno ali ne ide i to ne zbog svetske zavere nego zbog cinjenica.

Da ti ja kazem prevarantu

pre 8 godina

Problem u BiH je stvorio tvoj otac a ti se i danas ne odrices "Islamske deklaracije". Dodik nikada nije prijetio oruzjem vec demokratijom a ti i tebi slicni hocete preko medjunarodne zajednice da ostvarite ratne ciljeve koje niste mogli za cetiri godine rata koji ste vi muslimani poceli,pa kada ste vidjeli da ciljeve ne mozete ostvariti raskukali se po cijelom svijetu i zrtvovali svjesno i proracunato svoj narod sve radi svjetske propagande. Sve sto ste dobili,dobili ste placuci i kukajuci a to i dalje pokusavate.Objavite dejtonski sporazum pa da vidimo sta to u njemu pise. Gadite mi se vise,licemjeri.

Kvazimodo Sorabius

pre 8 godina

"Srbin" mu je bio i vrhovni komandant muslimanske vojske (Divjak), "Srbin" je i clan predsednistva, koji gusla svoju politiku a ne stiti interese Srpske.
Ako Dodik hoce olovkom.., a muslimani hoce preko "visokog predstvanika"!
Federacija se raspada, hteli bi da Srpska puni fondove za penzije "alahovih boraca", da se i dalje krive Srbi, pa se pomene Srebrenica i ujdurma, a ne sta je uzrokovalo Srebrenicu, ne pomene se Tarcin, Teocak, silosi, logori po Sarajevu; Caco, Naser, Dudakovic...
I treba Srbija da natera Dodika i Srbe da prihvate "muslimansku deklaraciju" Bakirovog babe???
Mozda ce sve biti drugacije kad bi "Beograd" pobrojao muslimanima kao oni Srbima!
Svakako i uvek iznova citirati Karadzicevo upozorenje da ne krecu u rat, i Alijino priznanje da rata ne bi bilo da ga muslimani nisu htjeli!

Fer bi bilo

pre 8 godina

Svasta protiv Dodika moze da se kaze ali, on nikad nije stajao iza topa i to je svima poznato.A iza kojih oruzja je Izetbegovic bio, to bi trebalo sami Bosnjaci da kazu.

madus

pre 8 godina

Tatino dijete. Sto ne potpisaste mirovne ugovore da se rat zavrsi 1993. a ne da traje do 1995. Srebrenice ne bi ni bili kao i mnogih smrti poslije 93'. Rat ste htjeli, Rat ste dobili. Sad opet hocete Rat, pa cete opet kukati pred MZ, genocid, ovo-ono, mi nevini, itd.

Banja Luka

pre 8 godina

I Juga je postojala prije BIH pa nestade Juge a ostade BiH.Niko ne poziva na nezavisnost(bar ne još)samo na poštovanje izvornog Dejtona.Živjele Srpska i majka Srbija!!!

Zlatko

pre 8 godina

A znači tvoj entitet je legalan, a srbi nemaju pravo na entitet?
Šta bi dodik olovkom što nije topom? Topom je dobijeno preko 70% Bosne, a upravo olovkom zahvaljujući slobi poklonjeno tvome babu da bi nam ti prodavao priču o destruktivnim faktorima regiona, ti i tači ste glavni faktori stabilnosti, ne znamo šta bismo bez vas...

Abdulah Bošnjak

pre 8 godina

Ma samo referendum, do kraja! Zar Srbi u BiH da nemaju isto pravo kao svi? Nego ići lijepo na referendum, narod je spreman na sve sankcije, izolaciju, itd. ka čemu ga Dodik vodi. Pa nije Dodik svako, to je jedini pravi srpski vođa danas, odvažan, hrabar, s vizijom. Ne osvrtati se na ovakve izjave i samo pravo!

Zonjo

pre 8 godina

Republika Srpska će biti nezavisna. Kad je mogla Srbiji da se otme pokrajina Kosovo, bombama NATO agresora, može i srpski narod olovkom i demokratski osamostaliti svoju republiku. Veli Alijin sin, Dodik i Srbi ih koče. Valjda na putu u turski zagrljaj. Pa odvojte se od Srpske i onda neće niko da vas koči. A dok je Srpska na silu u Bosni, biće sve kako Srbi kažu, pa kome se dosadi.

Alexa

pre 8 godina

Zrelo je za razdruzivanje u Bosni. Zajedno ne ide zato svaki konstirutivni narod na svoju stranu. Ako nije mogla Jugoslavija da prezivi jasno je da ni Bosna ne moze. Muslimani treba da shvate da ne mogu da vladaju nad drugim narodima u Bosni. To je u osnovi svih konflikata ali i pokazatelj resenja.

miki

pre 8 godina

za razliku od izetbegovića koji je sin zločinca iz 90, Dodik nema rodbinske veze sa Karadžićem, niti je rukovodio topovima kao njegov tata.

andy

pre 8 godina

Da samo uspostavimo neke cinjenice, jer vidim da pojedinci u komentarima ne poznaju ni elementarnu istoriju:

1. Nikakva 'Bosna' ili 'BiH' nije postojala kao drzava pre stvaranja SFRJ.

2. Jedino su Srbija i Crna Gora bile nezavisne drzave koje su usle u sastav prvobitne Jugoslavije 1918. godine. 'Bosna' je postojala jedino kao teritorija koja je presla iz kontrole Turske pod kontrolu Austrije, i onda nakon toga usla u Jugoslaviju (odnosno u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca, kasnije preimenovanu u Jugoslaviju).

3. SRBI, HRVATI i SLOVENCI koji su prethodno ziveli u okviru Austro-Ugarske su 1918. odlucili da se pripoje Srbiji i Crnoj Gori. To je bila kolektivna odluka sva tri naroda.

4. Obzirom da nikakva 'BiH' nije postojala pre stvaranja Jugoslavije kao nezavisna drzava i obzirom da su Srbi, Hrvati, i kasnije priznati Muslimani odnosno Bosnjaci ravnopravni narodi koji su svojevoljno, kao NARODI odlucili da oforme zajednicku drzavu sa Srbojom i Crnom Gorom 1918. godine, ti pojedinacni narodi imaju pravo da iz te unije i istupe, ili da u njoj ostanu. To je uostalom i komunisticki ustav utemeljio.Srbi su u BiH bili KONSTITUTIVAN NAROD.

5. Svaki pokusaj Bosnjaka da negiraju Srbima pravo na samoopredeljenje je dakle nelegalan i svaki pokusaj da se Srbi nateraju da zive kao manjina u nekakvoj 'BiH' u kojoj bi Bosnjaci dominirali apsolutno nema nikakvo ni istorijsko, ni legalno, ni moralno opravdanje.

Gonzo

pre 8 godina

Izetbegovicu tvoj otac je 1970 napisao Islamsku deklaraciju i tu pise kako "Islam nemoze da zivi u miru sa drugim verama i da Islam jasno iskljucuje postojanje i delovanje svih ne islamskih politickih institucija na svojoj teritoriji".
I sad Izetbegovic mladji izgleda nastavlja tu politiku, referendum je samo da se narod izjasni sta misli i nemenja nista i zasto je to pogresno.

Pravnik

pre 8 godina

Sta pricas ti? SRBiH je bila federalna jedinica unutar Jugoslavije, isto kao sto je RS federalna jedinica BIH ( BiH je federacija ako nisi upucen)... Tvoj komentar je analogan ovome "za izlazak SRBiH iz SFRJ nije raspisan referendum na teritoriji cele Jugoslavije" ... Jasnije?
(Gradjanska opcija)

Gospodine "upuceni" BiH nije federacija i entitet nije federalna jedinica niti je RS usla nekim pridruzivanjem ili dogovorom u BiH jer nije ni postojala za razliku od prethodnih republika koje su bile drzave prije stvaranja Jugoslovije (znaci cela BiH).

Cl. 1 ustava BIH:

Član I
Bosna i Hercegovina
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", nastavlja svoje pravno postojanje po međunarodnom pravu kao država, sa unutrašnjom strukturom modificiranom ovim Ustavom, i sa postojećim međunarodno priznatim granicama. Ona ostaje država članica Ujedinjenih naroda i može kao Bosna i Hercegovina zadržati članstvo ili zatražiti prijem u organizacijama unutar sistema Ujedinjenih naroda, kao i u drugim međunarodnim organizacijama.

seljadin

pre 8 godina

RS se nikada ne bi htela odvojiti od Federacije da Federacija sudi zlocincima iz rata, medjutim Federacija slavi zlocince, to je problem, covek koji je vadio ljudima oci danas je zasticen u Federaciji, i ko onda zeli da zivi sa zlocincima koji slobodno setaju Sarajevom koje je etnicki ocisceno ?

Bosnjak, jednom je bilo dosta...

pre 8 godina

Bakire ba dosta je vise, ako ti se ratuje ovaj put ces ti da vodis brigade. Pusti Srbe ba okreni se onome sto je u nasim rukama i radi nesto.
Ljudi ba nemaju ljeba da jedu, fabrike zatvorene, sve propalo, kriminal i lopovi svuda oko nas. Djeca nam bjeze na Zapad, kome ti to ba pravis neku fol drzavu, starcima i kriminalcima.
E pa ja necu da zivim u starackom domu okruzen kriminalom koji ti zasticujes dok moje dijete sa diplomom nema posla. Otidji u Hercegovinu pa reci Hrvatima da je to Bosna to jest federacija i neces se ziv vratiti garant. Mi imamo svoje, Srbi svoje, Hrvati svoje raspad i podjela je neminovna i konacna Bakire. Zar si slijep kod ociju ili mozda zelis opet da idem u rov ko za tvog oca. E ovaj put necu meni je ovo Bosne muslimanske sto imamo dovoljno a i ostalim koje poznajem, okani se i radi za svoj narod a ne protiv.
Toliko od mene, jes opsirno al je vala tako i mir svima na ovoj planeti a narocito nama u Bosni, vrijeme je.

aca

pre 8 godina

Koliko god oni negodovali, referendum, pa i onaj koji svi očekujemo, je demokratsko i neotuđivo pravo jednog naroda. Nije problem RS, ona je politički i ekonomski stabilna. Problem su kantončići u "federaciji" i njihovi nezajažljivi alaj-begovi. Problem je što muslimani jednom treba da se pomire sa činjenicom: Nema unitarne Bosne, nikada je nije bilo, neće je ni biti. Ili po Dejtonu, ili razlaz. Demokratski.

gagi

pre 8 godina

zasto izetbegovic menja teze, nije dodik proglasio referendum o otcepljenju RS nego o sudu BiH koji sudi samo srbima. taj sud kontrolise izetbegoviceva nacionalisticka SDA, a pustanje ratnog zlocinca iz podrinja orica, je bio samo povod xa referendum. ili izetbegovic i slicni misle da su se srbi sami ubijali u ratu?

Ja sam za mir, a vi???

pre 8 godina

Bosnjaci na celu sa Izetbegovicem uporno odbijaju da vide realnost na terenu, lijepe srpskom narodu sve moguce etikete (zlocinaca, genocidnog naroda) a kao zelili bi da zive u zajednickoj drzavi u miru sa zlotvorima (kako nas zovu).

Gospodo slijepci, zivjeli smo skupa i nije islo, vrijeme je da svako ide svojim putem. Dobili ste vise teritorije nego sto ste trebali ma koliko vam se to cinilo malo i zadovoljite se time.
Srpski narod u Bosni ne zeli vise da nosi breme "tamnog vilajeta" i vrijeme je za rastanak (politicki i drzavni), a teritorijalno cemo biti povezani htjeli mi to ili ne i nadam se zivjeti kao dobri susjedi i suradjivati na pitanjima od vitalnog znacaja za nase drzave (autoputevi, pruge, ekonomija, suzbijanje kriminala etc.)
I Bakire vrijeme je da i Srbi olovkom i u miru dobiju svoje jednom i zauvijek.

Tex

pre 8 godina

(andy, 29. jul 2015 16:10)

Ala vi pisete istoriju kako vama odgovara. Hajde lepo priznajte da smatrate da Srbija ima pravo da raspolaze I Cronom Gorom I Krajinom I Bosnom pa da zavrsimo vise sa ovim baljezgarijama. Zato je rat I poceo jer su Srbi mislili da imaju prava na Jugoslaviju.

Takodje verujem da sve ovo sto ste nabrojali onda ne vazi za Kosovo jer je tu neka druga istorija u pitanju.

seljadin

pre 8 godina

izgleda da Bakir jos uvek zivi u 1990tim godinama, sad je olovka na potezu, a ne top, zaboravi Bakire topove koje nemas, Srbija sigurno sada ne bi ostala po strani da pocnete pogrme Srba u Bosni.
A sto se tice Bosne, ne zaboravite da Srbi drze 49%, a Muslimani 29%, prema tome Srbi kao vlasnici 49% Bosne imaju i pravo da odluce sta ce sa svojih 49%, a vi imate pravo na vasih 29%.

slavko

pre 8 godina

Sve što je rekao za gosp. Dodika odnosi se na njega.
Duboko verujem da rep. Srpska treba da izađe iz BiH i egzistira kao samostalna državna tvorevina.Eto toliko to ja mislim a ovi stručnjaci iz federacije BiH mrze sve što je srbsko-sve.!!

Dusko

pre 8 godina

A kada ste odvajali BiH od Jugoslavije na referendumu zanemarujuci volju isto tako konstitutivnog naroda onda je u redu? A da, da bi to opravdali pricacemo da su Srbi krivi za to i da je to bilo i proslo, pa cemo sad kad smo BiH odvojili pricati i drzati se konstitutivnosti! Glupavo i ne odrzivo na duze staze!

Efendi-Efendi

pre 8 godina

E Bakire Bakire, nista ti nisi cuo sta ti je Vucic u Beogradu pricao. Uskoro ces shvatiti. Pravo svakoga je da organizuje referendum, ovde se radi samo o referendumu kojim bi se povratio red u haos koji je nastao i ne prestaje u BiH. U Sarajevu nikako da shvate da je teritorija BiH svacija, toj svih koji u njoj zive i da svi imaju pravo da odluce kako ce ziveti. Ako se to ne postuje nema napretka i preti novi rat. Zbog ovakvog ludiranja ovakvih poput Bakira je i izbio rat, naravno podrzan od dela zapada. Samo od dela zapada, to je bitno reci.

dejan-minhen

pre 8 godina

Republika Srpska zeli olovkom ono sto ste vi ostvarili topom, posto niste postovali ustav koji je tada bio vazeci!

Ne spominjite pojedince i prihvatite da sada Srbi zele nezavisnost!
Slavili ste odvajanje od Jugoslavije, slavili bombardovanje 1995 R. Srpsk, 1999. bombardovanje Srbije..
Pricam samo o novijoj istoriji, ne bih da se vracam na vase "ponasanje" u Macvi i slicno.

za R. Srpsku nezavisnost a vi nakon toga od Federacije napravite ekstra drzavu, da R. Srpska tuguje sto se odovojila od vas!

komentator

pre 8 godina

u BiH 1992. godine nije bio referendum organizovan samo u Hercegovini ili Srednjoj Bosni sa pitanjem o nezavisnosti cijele BiH za razliku od ovog entitetskog referenduma o pitanjima važnim za cijelu BiH i kojeg pokušavaš opravdati nekakvim poređenjem SRBiH i današnjeg BH entiteta RS.

analiticar

pre 8 godina

Pa i u braku ako ne ide,treba se rastati, ali kulturno, a ne ici glavom kroz zid i pustiti da problem stoji. Tako je i sa BiH. Ako se nacije medjusobno ne slazu, pa brate, sta ce im jedna nategnuta drzava. E sad oni, Bosnjaci se mozda plase vece mrznje prema drugima (Srbima, Hrvatima) ako bi se ta BiH rasparcala, a to je sad njihov problem. Izgleda, makar po mom nekom misljenju, problem na tom podrucju ce biti kako god da bude.

Roko

pre 8 godina

Onda se neko pita zasto se ovde na balkanu stalno ratuje . Na balkanu treba napraviti knjigu ponasanja ili uputstvo posebno da vazi za sve politicare sta su njihova prava i duznosti. Svako ima svoju pravdu a da pritom ne razme drugu stranu prava koja vaze za jednu stranu ne vaze za drugu. Ne razumem zasto sluze UN i dali oni znaju da naprave takvo uputstvo ili su sukobi pozeljni radi ratvojha vojne industrije.

On meni nema Bosne..

pre 8 godina

Za ove što se boje da ne dođe do građanskog rata: Mirno spavajte, neće biti građanskog rata, iz Laktaša može krenuti samo seljačka buna.

mrki

pre 8 godina

Smešan argument Izmetbegovića da Srbi hoće jednostrano uticati na sud takozvane BiH kad se o tom pitanju nije niko pitao već je visoki predstavnik to odredio. Trenutno to odgovara Bošnjacima ali sutra?

kolee

pre 8 godina

Kakvo lazno predstavljanje stvari! Nisam ga ni jednom cuo da je pomenuo srpske zrtve, i stradanja Srba, to i jeste sporno kod tog suda koji vi necete da reformisete! Niko i nigdje nije odgovarao ni za jedan zlocin pocinjen nad srbima u BiH!

dzo

pre 8 godina

A kada su 1992. u BiH napravili referendum o promjeni statusa te federalne jedinice SFRJ bez ustavnog dogovora - onda je mogalo? Valjda zato što je to odradio Bakirov otac. A taj referendum nas je i doveo ovdje gdje smo sada. BiH ne rusi Federacija BiH i vjecni sukob Bosnjaka i hrvata i kriza koja tamo traje 20 godina, a rusi je, navodno, rasprava oko nadležnosti Suda BiH i pravosuđa? Gdje to u Dejtonu postoji Sud BiH? Gdje postoji pravodusni sitem na nivou BiH? Koja je to tčka ustava? Neka je citiraju zagovornici Bakirove i briselske politike. Pravosuđe niej navedeno među oblastima koje pripadaju BiH. Moglo je da bude sutanovljeno samo "dogovorom entiteta". A Sud BiH je NAMETNUO Pedi Ešdaun. Tačka. Kaže IZetbegović - ne mogu Srebrenica i druga stradlišta muslimana da idu nigdje? A šta bi sa 80 odsto kompleksa Jaseniovac i onolikim jamama iz NDH koji "odoše" u nezavisnu Hrvatsku? pa i najveći dio sarajevskih startišta Srba nije u Republici Srpskoj. Izgleda, za Bošnjake, kao i hrvate i Albance , kada su Srbi u pitanju, postoje ne dupli nego trodupli arsini.

Gradjanska opcija

pre 8 godina

u BiH 1992. godine nije bio referendum organizovan samo u Hercegovini ili Srednjoj Bosni sa pitanjem o nezavisnosti cijele BiH za razliku od ovog entitetskog referenduma o pitanjima važnim za cijelu BiH i kojeg pokušavaš opravdati nekakvim poređenjem SRBiH i današnjeg BH entiteta RS.
(komentator, 29. jul 2015 14:17)
Sta pricas ti? SRBiH je bila federalna jedinica unutar Jugoslavije, isto kao sto je RS federalna jedinica BIH ( BiH je federacija ako nisi upucen)... Tvoj komentar je analogan ovome "za izlazak SRBiH iz SFRJ nije raspisan referendum na teritoriji cele Jugoslavije" ... Jasnije?

sima

pre 8 godina

Bravo, Izetbegovicu, samo si potvrdio da vam je suzivot nemoguc. Pa ti ospi i drvlje i kamenje po Dodiku. Samo mu ides na ruku. Mada realno gledano, sta god radio, ne mozes na duge staze ocuvati drzavu naroda koji se medjusobno ne podnose. BiH je kao republika imala smisla u komunistickoj Jugoslaviji - barem po komunistickoj, antisrpskoj logici odrzavanja balansa medju narodima u okviru federacije. Ali kad je nestala Jugoslavija, onda je i ta logika nestala. BiH opstaje zbog internacionalnog pritiska, kao i zbog teznji muslimana da jednog dana ostvare ono sto ratom nisu uspeli: da zavladaju Republikom Srpskom. Zaista ne vidim svetlu buducnost za bilo koga dokle god BiH bude opstajala na takvoj osnovi. Nasilje i pretnje nikad nisu stvorili uspesnu zajednicu, a cak su i najveci optimisti odavno digli ruke od ideje pomirenja. Pomirenje eventualno moze da se ostvari jedino ako prvo dodje do razgranicenja. Kako moze biti pomirenja ako muslimani i dalje negiraju pravo Srbima na samoopredeljenje i otvoreno izrazavaju teznje da se muslimanski uticaj prosiri nad celom BiH, a RS unisti?

Гојко, Република Српска

pre 8 godina

Знаћи за сва она силна прољећа у ФБиХ од прошле године је крив Додик?

Drucker

pre 8 godina

Sta prica ovaj covek,svima sem Srbima i Rusima nije dozvoljen referendum?
A sa vama "Bosnjacima" mislim se nema napredka za Srbe iz Rep.Srpske!
Sto gubite vreme,kada ionako ne zelite jedni sa drugima,odvojte se pa nek svako svoju politiku vodi,a naravno i ekonomiju.

Sta-da

pre 8 godina

andy @ ne baljezgaj Yugoslavija je bila podjeljena na republike i na jednu autonomnu pokrajinu i svaka od tih republika je imala ustavom Juge pravo na samostalnost ako bi to isto htjela ,a ovo ostalo su samo slobina propaganda i izmisljanje i pisanje vlastite historije .Nije postojala nikakva republika srpska .samo republike.... Hrva,Srbij,Bosna i Her,Crna gora , Makedonia i Slovenija a Kosovo je bila autobomna pokrajina .Nemoj te izmisljat pobjest .

rusofob

pre 8 godina

Izetbegovic=Dodik, isti ste, sve radite u dogovoru pricate o ratu, nacionalizmu itd... da narod drzite u strahu jer vam je tako lakse upravljati sa ovcama...
Samo ne pricate o ekonmiji o katastrifalnoj situaciji u BiH i RS-u. Imali sanse da o tome malo progovorite, da vidite pravu sliku RS i BiH!!
Bagro lopovska, svi ste isti!!

Franklin

pre 8 godina

Ako zapocnu opet sra*a, samo ovaj put demokratskim putem sto je svakako bolje, ali me brine kako niko ne racuna na Sandzak i Vojvodinu koji bi posli istim putem.. mislim da bi manje bolno bilo da se svi skupimo, umjesto sto bi se dijelili

Milutin

pre 8 godina

Pre bih rekao da bi Izetbegović topom (novim ratom ) ono što nije uspeo olovkom ( Dejtonom ).Ovde se stalno zamenjuju teze.Prvo intitucionalna dugogodišnja kriza u BIH je iz razloga što Bošnjaci ne žele da sprovode ono što su potpisali u Dejtonu,a ne zato što postoji republika Srpska.I još nešto,Bošnjaci su za pravo i pravdu samo dok im odgovara.Srbi imaju pravo na referendum isto onako kako su ga Bošnjaci imali u Jugoslaviji kada su odlučivali o ostanku.E ali sada Bošnjacima izgleda takvo pravo više ne odgovara.Pazi molim te....

IzbeglicaizBiH

pre 8 godina

Ako zelimo mir na ovim prostorima na duze vreme, mislim da bi najpametnije bilo da sednemo za sto - Bosnjaci, Srbi i Hrvati. Bosna kao unitarna drzava je nemoguca, Bosnu nisu i nikada nece prihvatiti Srbi i Hrvati. Svako sa svakim bi trebao medjusobno da se dogovori (to je i predvidjeno dejtonom). Hrvati neka daju nesto Bosnjacima zarad Bosnjackog priznavanja Herceg Bosne i pripajanja Hrvatskoj - recimo neka im daju koridor do Neuma i koridor do Bihaca. Srbi neka daju Bosnjacima Srebrenicu i mozda Istocno Sarajevo ili Mrkonjic grad zarad priznavanja nezavisnosti Republike Srpske. Hrvati neka daju Republici Srpskoj more izmedju Dubrovnika i Herceg Novog zarad priznavanja Herceg Bosne. Neki Srbi ce sigurno reci zasto da dajemo nase teritorije za koje smo krv dali ali, da li vam je vrednije 49 procenata Bosne ili 40-45 procenata Bosne kao nezavisne RS? Da smo ovako razmisljali na vreme mnoge glave bi bile sacuvane ...

Milutin

pre 8 godina

Kakve veze Dodik ima sa Federacijom i što ljudi tamo nemaju leba da jedu. Pa on tamo ni nos nepomalja, a kamoli da ima neki uticaj. To bi isto bilo kao da ja optužim komšiju Peru što moja njiva nije uzorana.

Milosav

pre 8 godina

Gospodine Izetbegovicu, da je vas otac hteo, krvoprolica u BiH ne bi bilo ili ga ne bi bilo kao sto je bilo. Mozete sada da filozofirate i ne volite Dokika (i ja ga nesto ne simpatisem) ali Republika Srpska je tu i ostace gde jeste mada kiloko to vama i vasim mentorima smetalo.
Pozdrav za nasu bracu preko Drine!
Zivela Republika Srpska!

Komsija

pre 8 godina

Da li je covjek rekao i jednu da nije istina? Nije. BiH se mora kretati ka EU, ja bih volio i prema NATOli moje komsije Srbi to ne zele i to treba postovati. Postujem premda zaista ne vidim opravdanost tog straha. Ulazak u EU i NATO podrazumijeva prihvata je pravnih stecevina EU kao i civilizacijskih normi. U takvom okruzenju ne bi postojao strah od pristrasnosti sudova i politickog utjecaja na sudove. Dodik svojim upornim pravljenjem nestabilne atmosfere koci taj proces, u tome mu pomazu i tzv lideri druga dva etniciteta. Takvima ulazak u EU ne odgovara jer bi se morali suociti sa recimo institutom porijekla imovine, pa bi recimo morali objasniti otkud im 200000 Evra za svadbu nezaposlenog sina. Ili nedaj Boze da ih neko pita od kuda im pare za nebrojene kuce, imanja u zemlji i u inozemstvu. Takva pitanja bi vjerovatno bila postavljena i ljudima iz njihovog sireg i uzeg kruga. Takvi ljudi su spremni druge baciti u ambis rata, gladi i smrti za rad ocuvanja svog povlastenog statusa. Ja zivim u BiH i sanjam dan kad ce svako biti ravnopravan i zaista suveren na svakom pedlju te zemlje. Kad cemo biti svi jednaki pred svim sudijama kao Bosnjak sanjam da svi Srbi zive bez granica kao i svi Bosnjaci i svi Hrvati i Albanci, da zivimo u EU. Dodik je po meni zreo da ode i pridruzi se Miri i Marku i neka sa sobom ponese sve sto ima a da nas pusti da u miru odgajamo svoju djecu u protivnom u BiH vise nece biti ni Srba ni Hrvata ni Bosnjaka. Ostace samo stari i nesposobni.

Komsija

pre 8 godina

Evo jos jednog mog komentara. nadam se da ce te objaviti oba. Na ovom portalu i na vecini drugihniz Srbije i RS uporno se potura neistina da sud BiH ne sudi zlocine koji su nacinjeni nad Srbima. Pritom se zaboravlja da je odnos zlocina koji su pocinili Srbi i onih koji su pocinjeni nad Srbima oko 10:1 Stvarno nemam zelju umanjiti broj i tezinu zlocina nad Srbima ali ono sto se desilo u Prijedoru, Bijeljini, Zvorniku, Rogatici, Srebrenicii drugim mjestima hvala Bogu nije se desilo Srbima nigdje. Zlocina i zlotvora je bilo ali nigdje u tom obimu. U Prijedoru su Bosnjaci i Hrvati morali nositi bijele trake, poput Jevreja u nacistickoj Njemackoj. U Visegradu su u kuci spaljene zene s djecom itd itd. Mnogi spominju Aliju kao krivca za raspad Jugoslavije ali ne znaju ili nece da znaju da je Alija bio najveci zagovornik Jugoslavije mozda u formi labavije federacije ili konferacije ali bar neke Jugoslavije. sto se tice mladjeg Izetbegovica ja na njegovom mjestu nikad ne bih dozvolio da se u njegovom prisustvu napadne bilo ko a najmanje A.V. Ali nikad i ne bih dozvolio da me A.V. vodi po BG kao provinijskog nacelnika. Da bi mir bio trajan svi moramo osuditi zlocince iz svojih redova i pogledati sebe u oci i preispitati svoju ulogu. Moja je bila casna, to ce posvjedociti moji Zvezdan, Marko i Ana a ko ce za vas svjedociti?

komentator

pre 8 godina

re Gradjanska opcija

Ipak mislim da trebas procitati Ustav SFRJ da bi shvatio polozaj svake Republike u toj drzavi te prava koja su imale.

Sadasnja BiH nije federacija dva entiteta, vec je po definiciji slozena drzava koja se sastoji od dva entiteta i cija su prava drugacija od onih koje je SRBiH imala u Jugoslaviji.

Ukoliko se pise po zeljama i ukoliko si iskljuciv, ne zelis prihvatiti drugaciji argument dodje se u situaciji da smatras da si samo ti u pravu, kao sto komentatori ovdje govore da je Bakir (nisam ga ljubitelj) rekao da je Dodik bio iza topova, a da su pazljivije procitali vidjeli bi da je smisao sasvim drugaciji, ali njima je bilo dovoljno da procitaju naslov i odmah po komentarima sto je u najmanju ruku nekorektno.

A sada pitanje za tebe. Kako bi reagovao kada bi neki region u Srbiji referendumom odlucivao o primjeni nekog drzavnog zakona na tom podrucju ili recimo ne provodjene reformi koje je Srbija potpisala sa EU.

Molim odgovor a ne nekakva poredjenja.

Gradjanska opcija

pre 8 godina

A sada pitanje za tebe. Kako bi reagovao kada bi neki region u Srbiji referendumom odlucivao o primjeni nekog drzavnog zakona na tom podrucju ili recimo ne provodjene reformi koje je Srbija potpisala sa EU.

Molim odgovor a ne nekakva poredjenja.
(komentator, 29. jul 2015 17:35)

Molim odgovor a ne poredjenja a moj argument su poredjenja... Mkay... 1. Srbija je UNITARNA DRZAVA za razliku od BIH koja je drzava 3 KONSTITUTIVNA NARODA (svaki sa pravom samoopredelkenja koje se iskljucivo Srbima negira a Bosnjaci su to pravo iskoristili 1992.) 2. Koliko me pamcenje sluzi tipovi slozenih drzava su personalna unija, konfederacija I federacija.... Ah da I Bosna? to je neki novi tip ocigledno...

abc

pre 8 godina

Tera Dodik investitore i ne da Bosni da ide napred a vehabijski kampovi, teroristi, tekbiranje i kamenovanje i jedan clanak nedeljno u nemackim ili britanskim novinama o Bosni kao kolevci dzihadizma i pretnji po bezbednost mame investicije i grade zajednicku buducnost sa Srbima i Hrvatima. To vam je multikulturalizam na sarajevski nacin. Ublehasi, sto bi se reklo

Капетан Немо

pre 8 godina

Наравно да је БиХ страна која прави проблеме јер не жели да се процесуирају злочини над Србима. Ако би то почело да се процесуира, брзо би слика о Бошњацима као ,,добрим момцима'' почела да се мења. На жалост, злочина је било на свим странама. Чиними се да су само Срби у региону постали свесни злочина које су починили припадници њеног народа. Свима осталима предстоји процес болног отрежњења и спознаје да су за ратове у бившој Југославији криви сви подједнако а не само и искључиво Срби.

pravnik pravniku

pre 8 godina

Član I
Bosna i Hercegovina
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", ...
(Pravnik, 29. jul 2015 15:29)
# Link komentara

Hajde kada potezemo Ustave da i ja postavim Clana 5. Ustava SFRJ iz 1974.godine.
Član 5.
Teritorija Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije je jedinstvena i sačinjavaju je teritorije socijalističkih republika.
Teritorija republike ne može se menjati bez pristanka republike, a teritorija autonomne pokrajine — ni bez pristanka autonomne pokrajine.
Granica Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina.
Granica između republika može se menjati samo na osnovu njihovog sporazuma, a ako se radi o granici autonomne pokrajine — i na osnovu njene saglasnosti.

DAKLE, Ustav je jasno rekao da se granice SFRJ ne mogu menjati bez saglasnosti svih, sto ce reci da je svako ko se otcepio i time promenio spoljne granice drzave prekrsio Ustav SFRJ!!! Ovo treba da je jednom za svagda jasno, narocito onima koji su se otcepili, a sada se redovno pozivaju na isti.

Falkon

pre 8 godina

E pravnici pravnicevi mozete se vi naklapati do sutra ali Benditerova komisja
koja je bila sastavljena od najvecih europskih pravnih autoriteta (predsjednici Ustavnih sudova Francuske, Njemacke, Spanjolske, Italije i Belgije) utvrdila prava republika (kao nosioca suvereniteta) na otcepljenje.

Uostalom jasno je da je Srbija bila ta koja je PRVA rusila saveznu drzavu jer je prva od svih republika bivse SFRJ donijela novi Ustav kojeg je stavila IZNAD saveznog Ustava i u kojem je PROTIVNO SAVEZNOM USTAVU svojim autonomnim pokrajinama, Kosovu i Vojvodini, ukinula autonomiju. To je bio direktni atak na Ustav SFRJ koji u članku 5. kaze:
Quote:
Teritorija republike ne može se mjenjati bez pristanka republike, a teritorija autonomne pokrajine — ni bez pristanka autonomne pokrajine.

pravnik pravniku

pre 8 godina

Pa pravnice sve si pobrkao...ovo sto si naveo ne odnosi se na pravo na otcepljenje, granice republika se nisu ni menjale a ni granice Jugoslavije prema drugim drzavama....republike su izasle iz Jugoslavije na osnovu ustavnog prava na otcepljenje (u ovom slucaju svi su pobegli)...
kada smo kod toga-ko je jednostrano
ukinuo pokrajine koje su bile konstitutivni dio Jugoslavije.
(Pravnik, 29. jul 2015 20:08)

Clan 5. Ustava SFRJ je jasno rekao da nema menjanja spoljnih granica (SFRJ) bez odobrenja svih, to je jasno. Nakon odlaska Slovenije, i njenog priznanja, SFRJ je i dalje pravno postojala, ali je njena granica bila promenjena (sto znaci da je narusen Ustav). Ovo je nepobitna cinjenica ciji smo bili svedoci, ali mozda Vi nesto znate sto ja ne znam.

Komsija

pre 8 godina

@mlekadzija, cinjenica da je broj pripadnika ARBiH procesuiranih od strane Haskog tribunala manji od broja Hrvata i Srba. Objektivnom to znaci da je broj zlocina pocinjen od strane ARBiH manji broja i prirode zlocina pocinjenog od strane VRS i HVO. Ja sam naveo samo one zlocine nad Bosnjacima koji su bili izuzetno teski, brutalni ili koji pokazuju da je postojao sistem koji je za cilj imao ubijanje i protjerivanje pripadnika drugih etniciteta od strane organizovane vojne i civilne vlasti. Zlocina koje su pocinili Bosnjaci je bilo i to je sporim i toga se kao Bosnjak stidim, ali ti zlocini su djela pojedinaca ili grupa nad kojima vojna ili civilna vlast nije imala efektivnu kontrolu, sto ne opravdava te zlocine. Ja se nadam da ce Sud i Tuzilastvo BiH procesuirati sve te zlocine bez obzira ko ih je pocinio i da ce zlocince stici zasluzena kazna. Nije mi namjera pobrajati zlocine jer se od proslosti ne zivi, no treba biti posten i ne dozvoliti nikome da tvrdi da smo svi isti. Kao primjer, zamoliti cu svakog da navede gdje je to unistena pravoslavna crkva na prostoru koji je bio pod efektivnom kontrolom ARBiH i nabroj te koliko je dzamija ostalo netaknutomna prostoru koji je bio pod efektivnom kontrolom VRS.

mlekadzija

pre 8 godina

KOmsija ajde konkretno kad vec toliko pises o srpskim zlocincima, ko je odgovarao za zlocine nad Srbima u BiH? Hag je pun necasnih Srba i oni treba da odgovaraju za nepocinstva koja su pocinili. NO koliko je osudjeno u Hagu a koliko u BiH ubica Srba???

pravnik pravniku

pre 8 godina

(pravnik)

I jos jedan dodatak: Vi govorite o pravu na otcepljnje i pominjete bivse SFRJ republike. U Ustavu jasno pise da su pravo na samoopredeljenje i otcepljenje imali narodi (izvod iz Ustava kopiran ispod), sto ce reci da su se pitali narodi, a ne Republike... ovo cisto kao dodatak na moju tezu iz clana 5. o nemenjanju granica SFRJ.
OSNOVNA NACELA:
Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izražene volje u zajedničkoj borbi svih naroda i narodnosti u
narodnooslobodilačkom ratu i socijalističkoj revoluciji, a u skladu sa svojim istorijskim težnjama, svesni da je dalje učvršćivanje njihovog bratstva i jedinstva u zajedničkom interesu, zajedno sa narodnostima sa kojima žive, ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti i stvorili socijalističku federativnu zajednicu radnih ljudi — Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju...

Pravnik

pre 8 godina

pravnik pravniku,

Pa pravnice sve si pobrkao...ovo sto si naveo ne odnosi se na pravo na otcepljenje, granice republika se nisu ni menjale a ni granice Jugoslavije prema drugim drzavama....republike su izasle iz Jugoslavije na osnovu ustavnog prava na otcepljenje (u ovom slucaju svi su pobegli)...
kada smo kod toga-ko je jednostrano
ukinuo pokrajine koje su bile konstitutivni dio Jugoslavije.

Inace medjunarodni pravnici (znam sve sami zaverenici) su utvrdili da je sve po ustavu)...