Ponedeljak, 29.06.2015.

15:15

Za nesreću na Adi Huji osam godina zatvora

Viši sud osudio je Dušana Jovanovića, koji je u novembru 2014. godine izazvao nesreću na Adi Huji u kojoj su poginule tri osobe na osam godina zatvora.

Izvor: Tanjug

Za nesreæu na Adi Huji osam godina zatvora IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Zaphod

pre 8 godina

Logički gledano, posledica je ista - neko je mrtav. Ali, pravno, situacija je mnogo drugačija (i složenija). Ne može odgovarati za ubistvo onaj ko nije imao nameru da ubije (umišljaj). Da, znam, postoji ubistvo iz nehata, ali kazna za to je od 6 meseci do 5 godina (ćak može i uslovna), a u tekstu piše koliko je propisano za ovo.

P.S. Baš me zanima da li bi ovoliko "stručnjaka" komentarisalo npr. operaciju na otvorenom srcu govoreći da oni znaju bolje i da to može samo onako kako su oni rekli, a ne kako lekar kaže i radi?
(Deni Krejn, 29. jun 2015 17:40)


Svako ko pijan sedne u kola jeste ubica, ili samoubica, oni koji su seli sa pijanim u auto su (samo) samoubice.

Ako lekar operiše pijan, takođe je ubica.

Svima koji ugroze ili oduzmu ljudski život, a bili su pod uticajem alkohola, bi trebalo suditi za ubistvo, odnosno pokušaj ubistva. Nema tu pravno gledano, rupa u zakonu ovde ili onde. Alkohol = ubistvo, bez mogućnosti smanjenja kazne...

Linč

pre 8 godina

Ovde je stradalo troje mladih ljudi. Nije ih niko namerno pobio, ali je delo izuzetno teško. Kazna nije mala, mogla je da bude i veća, ali to nije bitno. Sud se kretao u okviru zakona.

Mnogo je ljudi koji bi delili zatvor i šakom i kapom, ali saobraćajne nesreće nisu ubistvo, pa čak i kada je vožnja užasno neodgovorna.

Deni Krejn

pre 8 godina

(klempo, 29. jun 2015 20:32)

Da, on je sa umišljajem seo za volan, ali nikoga nije sa umišljajem ubio.
Na žalost ili na sreću, ne znam, ali to je jedino za šta si u pravu. Stvarno sam učio pravo.
Samo, jako me zanima koji to "mi"? U tome je koren svih problema, zakone donose oni koji o pravu nemaju pojma, pa onda svi umisle da se u pravo super razumeju (što i nije za čuđenje kad pogledam ko sedi među onih 250).
Zakone donosi Parlament, za koji si i ti glasao (i ako nisi dođe na isto), a ne mi koji smo "na žalost" učili "pravo".
Radi sebe stvorili zakone (mi koji smo učili pravo)??? Nemoj da me zasmejavaš...
Ovde neuporedivo veći značaj i uticaj na pisanje i donošenje zakona imaju razni "telepromptovani vazduplohovci" nego npr. doktor pravnih nauka sa 30
godina iskustva (ne, ne govorim o sebi, u pitanju je jedan profesor i slučaj gde takvi iz "vladajuće kaste" nisu hteli da slušaju njegov savet i preporuku, pa je posle svašta bilo - naravno, ne po one koji su zabrljali)
Toliko o tome da "mi" imamo bilo kakve veze sa "vladajućom kastom".
Možeš da se nerviraš, možeš da besniš, možeš da se svađaš, možeš da napišeš još 10 ovakvih komentara to ništa neće promeniti u činjenici da ne samo da ne razumeš pravo, nego ni da ne želiš da ga razumeš.

John

pre 8 godina

(pitanje, 29. jun 2015 19:18)

Godine, ranije neosuđivanost, držanje posle izvršenog dela...
Izgleda smešno/glupo/idiotski... ali zaista je tako. Sud je po zakonu dužan da sve ovo uzima u obzir prilikom odmeravanja kazne.
Uostalom, evo šta piše u zakonu:

"Sud će učiniocu krivičnog dela odmeriti kaznu u granicama koje su zakonom propisane za to delo, imajući u vidu svrhu kažnjavanja i uzimajući u obzir sve okolnosti koje utiču da kazna bude manja ili veća (olakšavajuće i otežavajuće okolnosti), a naročito: stepen krivice, pobude iz kojih je delo učinjeno, jačinu ugrožavanja ili povrede zaštićenog dobra, okolnosti pod kojima je delo učinjeno, raniji život učinioca, njegove lične prilike, njegovo držanje posle učinjenog krivičnog dela a naročito njegov odnos prema žrtvi krivičnog dela, kao i druge okolnosti koje se odnose na ličnost učinioca."

klempo

pre 8 godina

@ Deni Krejn, 29. jun 2015 19:36

Ko pijan i bez dozvole u kontinuitetu upravlja vozilom, pri tom biva upozoravan i prekrsajno kaznjavan, je to uradio sa umisljajem. Sta tu nije jasno?!

Izgleda da si na zalost ucio "pravo", pa da dodam i ovo: Zakone koje ste vi tamo stvorili, stvorili ste ih radi sebe i vladajuce kaste - ne radi pravde, prevencije ili tzv "ostecenih". Ucinili ste sve da zakonima opravdate pocinioce krivicnih dela i da sirom otvorite put korupciji u pravosudju.
Posledice svega toga zivite svaki dan, pa gledajte sta cete i srecno vam bilo.

Deni Krejn

pre 8 godina

(klempo, 29. jun 2015 18:54)

Du not miks grendmaz end frogz.
Naravno da i automobilom može da se ubije. Npr. namerno pregaziš nekoga na pešačkom prelazu ili sa kolovoza pređeš na trotoar i gaziš sve pred sobom. To jeste ubistvo. Takođe, u građanskom pravu automobil (i sva motorna vozila) se smatraju "opasnim sredstvom" kao i oružje.
Ali nije poenta u "sredstvu", već je poenta u "oduzimanju života". Kod svake saobraćajne nesreće ne postoji namera da se bilo ko ubije, jednostavno - desilo se. Iz raznih razloga za koje je obično kriv onaj ko je vozio, i zbog tih razloga mu se i odmerava kazna (pijan, crveno svetlo, brzina...), ali u te razloge ne spada namera. Kod svakog ubistva ta namera postoji.
Plastično prikazano, saobraćajna nesreća je kad Laki pregazi gospodina Rajkovića, a ubistvo je kad Mirko na kraju vozi i kaže "Prosuću mu creva."

Kako bi ti razlikovao npr. ubistvo i nanošenje teških telesnih povreda kvalifikovanih smrtnom posledicom? U oba slučaja je neko napadnut, neko povređen i neko je umro. To teorijski može da deluje vrlo jednostavno, a u praksi je muka živa dokazati da je u pitanju jedno, a ne drugo.

Pravo nije ni izdaleka tako jednostavna nauka kako mediji pokušavaju da predstave, a javnost misli.

Mirjana

pre 8 godina

Jao kako ste čudni ljudi kada pominjete ubistvo. Nije on izvadio pištolj i ubio ih ! U tom autu su svi bili u pijanom stanju, jedan je vozio. Na žalost završilo se kako se završilo. Potpuno neodgovorno od strane svih, naročito što su sígurno znali koliko je prekršaja imao osuđeni, a tu je zasigurno kriva država. Ne daj Bože nikada više otakve nesreće !

mica

pre 8 godina

ja bih samo da pitam sta je trebalo da uradi da dobije 12 god? ili drugim recima sta mu je uzeto kao olaksavajuca okolnost? mozda je trebalo 5ro da pogine pa da po proporciji dobije 12god?

gabrijela

pre 8 godina

Meni je zao tog momka jednako kao i poginulih. Upadljivo je da je ceo postupak sproveden ekstremno brzo. Nijedna slika optuzenog nije se pojavila u medijima. Njegov identitet uspesno je skriven od javnosti. Njegova porodica je, uprkos skrivanju njegovih prekrsaja o kojima je znala ostala u dubokoj senci anonimnosti. To me navodi na pomisao da je neko zurio da ceo slucaj sto pre posalje u zaborav i da se svi akteri sakriju i postede direktne javne osude. Za razliku od Petre na pr. cije su najruznije slike objavljivane, i nijedna vest nije objavljena bez slike, ovaj momak postedjen je svega toga. Ne znam da li je kazna adekvatna, ali tretman jeste povlascen.

No name

pre 8 godina

Ako je osuđenik, kako se navodi "više puta (!!!) napravo slična krivična dela", a jeste, i pri tom NI za jedno NIJE osuđen (!!!) onda je ova presuda PREBLAGA .
Maksimalna kazna je (stoji u tekstu) 12 a ne 8 godina.Zašto mu, uzimajući u obzir i sve ranije slične prekršaje, nije određena maksimalna kazna ?
Nije bliska zdravom razumu ni odluka suda da mu se upravljanje motornim vozilom zabranjuje na SAMO 2 godine.
Sve u svemu, presuda više liči na nagradu nego na osudu.

Nišlija

pre 8 godina

U saobraćajnoj nesreći koja se desila aprila 2009. godine u Nišu stradale su 4 mlade osobe. Jedino je preživeo 20-godišnji vozač, koji je bio pod dejstvom alkohola i koji je tom prilikom vozio prebrzo. Pravnosnažno je osuđen na 8 godina zatvora. Posle 5 i po godina provedenih u zatvoru pušten je na uslovni otpust zbog dobrog vladanja. Sada se šeta ulicama Niša bezbrižno, dok su 4 mlada života otišla u nepovrat, a njihove porodice zavijeno u crno. Isto će se desiti i u ovom slučaju. Odslužiće 2/3 kazne, a onda će nastaviti sa normalnim životom. Iz svega navedenog, izrečena kazna je preblaga. Trebalo je da dobije maksimalnih 12 godina zatvora. Sramota za srpsko pravosuđe!

Dragana

pre 8 godina

Samo se pitam kakvi bi bili komentari ovih ljudi koji toliko osudjuju vozaca,da je isti njihov brat,drug,komsija??? Cinjenica jeste da je decko neodgovoran i nepromisljen,ali koliko njih vozi u pijanom stanju,pa to je svakodnevnica...Kladim se da su vecina ljudi koji ga osudjuju vec vozili pijani ili sjeli s nekim pijanim u sutomobil,samo sto su bili te srece da ne dozive takvu nesrecu..Kad bi ljudi vise vodili racuna o sebi i tome kako vaspitati svoju djecu i nauciti ih da zivot mogu upropastiti u trenu,a ne samo osudjivati tudje postupke,svijet bi bio mnogo bolji...

Samo pitam

pre 8 godina

Pijan, bez dozvole, po setalistu 110 km/h sa covekom u gepeku. Troje ubio. Dvadesetak prijava pre toga. I? Osam godina? Pa jos za primer? 
Malo je i kao kazna a kamo li za primer. Izlazi za 5-6 maksimum.
(Zuki, 29. jun 2015 15:52)

Nije ih on kidnapovao i potrpao u kola. Svi su znali da je pijan, doduse i ta ostala deca su bila pijana. Mali je ocigledno "mangup", ali ja mislim da je kazna ok, mozda cak i visoka. Svi smo bili mladi i ludi, svi smo pili i napravili glupost (ne podrzavam da se pije i vozi). Nije neko opravdanje, ali mislim da ovaj decko ni ne razmislja o kazni, koliko o izgubljenim drugarima koje je ubio zbog gluposti. Tuga, ali eto bar primer za ostale...

Che

pre 8 godina

Cinjenica je da za tog momka nema vece kazne od te da ce do kraja zivota nositi na dusi tri osobe.
Pohvalio bih sudstvo na brzoj reakciji tj. brzoj presudi u ovom slucaju...nego... sta bi sa mladim Mitrovicem i gdjom Petrom? Kako to da takvi,JASNI slucajevi nisu zavrseni u razumnom roku i na pravedan nacin?

Lidija

pre 8 godina

"...mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom od dve godine..."

Da li je u medjuvremenu polozio vozacki ispit.ili ce to tek da uradi?!?

klempo

pre 8 godina

@ Deni Krejn, 29. jun 2015 17:40

Automobil je, bas kao i oruzje, sredstvo kojim se moze oduzeti ljudski zivot ako se njime (ne) rukuje kako treba. Ko toga nije svestan ne bi trebao da baca kamen, mase nozem ili upravlja vozilom.
Ovakvom kaznenom politikom srpsko pravosudje je sirom otvorilo vrata anarhiji i narod ce sve cesce uzimati pravdu u svoje ruke; imali ste primer pre par dana.

SF

pre 8 godina

A vi pričate o njima kao da su ne znam kakvi PRIJATELJI. Klinci od 16 -20 i nešto, pa PRIJATELJI. Pre su drugari, poznanici itd itd. To je ono što možemo da kažemo mi posmatrači, a oni sami medjusobno neka se sad teše da su bili nešto više. Takodje, zašto spominjete devojčicu od 16 god (čas je neka šesnaestogodišnjakinja devojčica, čas devojka, zavisi kako vam odgovara), šta je tražila noću. Nisam znala da ako izadješ noću i imaš 16 god, potpišeš sebi smrtnu kaznu. Mislim, šta vi spominjete.
On je takodje mogao da pregazi i nekog na tom šetalištu, zato je vožnja u pijanom stanju, pa još bez dozvole toliko opasna stvar, i svako ko vozi tako jeste potencijalni ubica, a kad se i desi ono najgore, on postaje ubica. Trebalo je da dobije maksimalnu kaznu (12) i doživotnu zabranu vožnje, a ne zabranu samo dve godine (koja glupost).

Deni Krejn

pre 8 godina

(neccko, 29. jun 2015 16:30)

2 godine pošto izađe iz zatvora.

Uzgred, (sad će gomila minusa) bilo bi lepo kada bi se prestalo sa nazivanjem onih koji skrive saobraćajku ubicama, a posebno sa traženjem da odgovaraju za ubistvo.
Ubistvo je kad uzmeš pištolj/nož i upucaš/izbodeš čoveka. Hoćeš da ga ubiješ, imaš nameru da ga ubiješ i ubio si ga.
Zar stvarno mislite da oni koji naprave saobraćajku imaju nameru nekog da ubiju kad sednu za volan.

Logički gledano, posledica je ista - neko je mrtav. Ali, pravno, situacija je mnogo drugačija (i složenija). Ne može odgovarati za ubistvo onaj ko nije imao nameru da ubije (umišljaj). Da, znam, postoji ubistvo iz nehata, ali kazna za to je od 6 meseci do 5 godina (ćak može i uslovna), a u tekstu piše koliko je propisano za ovo.

P.S. Baš me zanima da li bi ovoliko "stručnjaka" komentarisalo npr. operaciju na otvorenom srcu govoreći da oni znaju bolje i da to može samo onako kako su oni rekli, a ne kako lekar kaže i radi?

pera detlic

pre 8 godina

Po meni je ovo klasicno ubistvo iz nehata pa puta 3 dakle bar 40 godina zatvora? Je l' se ovo neko sprda sa nama? Celo ministarstvo pravde otkaz momentalno

Micho

pre 8 godina

Nije imao nameru da ih ubije, da je ubica dobio bi doživotnu .. ovako , gora mu kazna ne treba ... zatvor i njih troje na duši do kraja života.

Kadiluk

pre 8 godina

Onaj ubije devojcicu dobije 40 godina zatvora, ovaj ubije devojcicu od 16 godina, plus pride jos dva mladica, dobije 8 godina. E moji pravnici i AKS komore..

mare

pre 8 godina

To sa Mitrovicevim sinom je strasno! Neverovatno je kolika nejednakost vlada i koliko su neke porodice nedodirljive. Mislim da Srbija tu nije izuzetak. Neki americki Mitrovic isto ne podleze zemaljskoj pravdi.

miki7878

pre 8 godina

Pazi ovo, covek ubije troje ljudi i dobije 8 godina robije. Uz neko dobro vladanje moze izaci za 4 godine. Ispada da za malo covek dobije manji broj godina robije od broja zivota koji ej uzeo. E Srbijo medju sljivama......

Gaga021

pre 8 godina

Da treba da dobije duzu kaznu-TREBA, ali kriva su i ta deca sto su sela sa njim u auto i ako su pili zajedno celu noc, pa jos i u gepek, isto tako roditelji.Sta ce DEVOJCICA od 16god do tri ujutru na polju?!

LjutaKrajina

pre 8 godina

8 godina zatvora,a 2 godine zabrana upravljanja motornim vozilima !? Hoce li u zatvoru da vozi ili se vec zna da ce izaci nakon dvije godine!?

Janko

pre 8 godina

Niz loših odluka je doveo do ovoga. Roditelji su skroz podbacili, sudstvo i policija koji nisu dovoljno i na vreme sankcionisali ovog delikventa i najviše ova deca ova koja su poginula jer su bila krajnje neodgovorna prema svojim životima. Neozbiljnost, neinformisanost, neodgovornost, ignorisanje trenutnog stanja, bahatost, to neko glumljenje ludila i mangupiranje ih je koštalo života.
Svako od nas je sigurno barem jednom u životu seo sa pijanim vozačem u kola ili bio u prilici da tako nešto uradi. Poenta je biti karakter i reći NE. Pa makar po cenu da se kući vraćaš peške i budeš okarakterisan kao NEkul od strane "drugara". Znam da mudrost dolazi sa godinama ali neke stvari moraju biti urezane u glave dece i tinejdžera pre svega kao postulati kao jedino moguće ponašanje. Dok se to ne desi klinci će divljati i ovo će biti veoma učestala pojava.

Milosh

pre 8 godina

Samo?! Pa on kad izadje ostaje mu jos fino da provede zivota i verovatno da ubije jos nekoga jer i nije nesto strasno kaznjen. Pogotovo sa ovim da mu se oduzima mogucnost upravljanja vozilom na 2 godine, a njemu ta kazna vec vise puta izrecena i nije je postovano ni jednom, valjda onda ide dozivotna zabrana upravljanja i registrovana bilo kod vida prevoznog sredstva, pa i bicikla. Nase sudstvo salje predivne poruke ubicama, onima koji beze sa mesta udesa, onima koji se odvale od alkohola i droge, ...

Djed od Tradicionaliste

pre 8 godina

Ovde ljudi pisu kao da je taj decko namerno ubio troje ljudi. Ja licno mislim da je to previse, a sada cu to i obrazloziti. Kao prvo, on treba plati za sve svoje prekrsaje (vozio u pijanom stanju, prekoracio brzinu itd itd) ali ne mislim da treba da bude tretiran kao ubica. Tih pet ljudi je sjelo u njegov auto znajuci da su svi pijani. Ako su vec drugovi, znali su i sami da decko vozi kao budala. Znaci oni su sami izabrali da sa idiotom sednu u kola. Oni su za ovo odgovorni u istoj meri kao i vozac. Ali kao i sve drugo u Srbiji za sve je neko drugi kriv, jer to je mnogo lakse nego da se prizna onako kako jeste.

zekan

pre 8 godina

Kao pravnik da vam pojasnim ovu presudu. Koliko god ona izgledala nepravicno,ovo je maksimalna kazna predvidjena za ovi krivicno delo. Od 1-8godina. Nije stvar sudija vec zakonodavca sto su ovako male kazne. Stoga treba menjati zakon pod hitno.

Branislav

pre 8 godina

Kazna je visoka s obzirom da su svi znali da je on bio pijan i DOBROVOLJNO se vozili sa njim takodje pijani. Pri tom oni su svi (i zivi i mrtvi) bili prijatelji. Na to kada se doda priznanje i iskreno kajanje, kao i to da ce celi zivot ziveti sa tim, a uzimajuci u obzir da su se svi dobrovoljno vozili te kobne noci svesni da su pijani itd... realno je 4 godine, sa pustanjem nakon 2/3 odsluzene kazne i trajno oduzimanje vozačke dozvole.

neccko

pre 8 godina

Prvo... kanza je takva kakva je suduja odredio... ali mi nije bas jasno, da li je dve godine ne sme da vozi "sada" dok je u zatvoru, ili kada izadje iz zatvora? .... Ja licno takvim ljudima ne bih dao da vozi berem do 60 godine zivota - valjda ce do tada da se uozbilji...

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

za tri ugashena mlada zzivota OSAM!?!?!??????! godina....pa ja mislim da je "sudstvo" ozbiljnije i u Dzibutiju i Lesotu!!!.....Marijo,Majko Bozzja!....(da li vidish shta rade sa tvojom decom.....)

Nikola

pre 8 godina

Znaci oprilike 2.5 godine po unistenom zivotu? Toliko vredi zivot u Srbiji. Ovo je zamo jedan od milion razloga zasto ljudi masovno napustaju zemlju. Ko god ceni ljudski život, odlazi tamo negde gde taj život vredi malo više. Onako usput me zanima sta bi s malim Mitrovicem? Ceka se zastara, umro tuzitelj? Preokret u istrazi, pojavio se novi svedok, devojcica se bacila pod kola? Javite da saznamo... ono sto vec znamo.

Zuki

pre 8 godina

Pijan, bez dozvole, po setalistu 110 km/h sa covekom u gepeku. Troje ubio. Dvadesetak prijava pre toga. I? Osam godina? Pa jos za primer?
Malo je i kao kazna a kamo li za primer. Izlazi za 5-6 maksimum.

Zuki

pre 8 godina

Pijan, bez dozvole, po setalistu 110 km/h sa covekom u gepeku. Troje ubio. Dvadesetak prijava pre toga. I? Osam godina? Pa jos za primer?
Malo je i kao kazna a kamo li za primer. Izlazi za 5-6 maksimum.

zekan

pre 8 godina

Kao pravnik da vam pojasnim ovu presudu. Koliko god ona izgledala nepravicno,ovo je maksimalna kazna predvidjena za ovi krivicno delo. Od 1-8godina. Nije stvar sudija vec zakonodavca sto su ovako male kazne. Stoga treba menjati zakon pod hitno.

Nikola

pre 8 godina

Znaci oprilike 2.5 godine po unistenom zivotu? Toliko vredi zivot u Srbiji. Ovo je zamo jedan od milion razloga zasto ljudi masovno napustaju zemlju. Ko god ceni ljudski život, odlazi tamo negde gde taj život vredi malo više. Onako usput me zanima sta bi s malim Mitrovicem? Ceka se zastara, umro tuzitelj? Preokret u istrazi, pojavio se novi svedok, devojcica se bacila pod kola? Javite da saznamo... ono sto vec znamo.

Gaga021

pre 8 godina

Da treba da dobije duzu kaznu-TREBA, ali kriva su i ta deca sto su sela sa njim u auto i ako su pili zajedno celu noc, pa jos i u gepek, isto tako roditelji.Sta ce DEVOJCICA od 16god do tri ujutru na polju?!

neccko

pre 8 godina

Prvo... kanza je takva kakva je suduja odredio... ali mi nije bas jasno, da li je dve godine ne sme da vozi "sada" dok je u zatvoru, ili kada izadje iz zatvora? .... Ja licno takvim ljudima ne bih dao da vozi berem do 60 godine zivota - valjda ce do tada da se uozbilji...

Milosh

pre 8 godina

Samo?! Pa on kad izadje ostaje mu jos fino da provede zivota i verovatno da ubije jos nekoga jer i nije nesto strasno kaznjen. Pogotovo sa ovim da mu se oduzima mogucnost upravljanja vozilom na 2 godine, a njemu ta kazna vec vise puta izrecena i nije je postovano ni jednom, valjda onda ide dozivotna zabrana upravljanja i registrovana bilo kod vida prevoznog sredstva, pa i bicikla. Nase sudstvo salje predivne poruke ubicama, onima koji beze sa mesta udesa, onima koji se odvale od alkohola i droge, ...

LjutaKrajina

pre 8 godina

8 godina zatvora,a 2 godine zabrana upravljanja motornim vozilima !? Hoce li u zatvoru da vozi ili se vec zna da ce izaci nakon dvije godine!?

mare

pre 8 godina

To sa Mitrovicevim sinom je strasno! Neverovatno je kolika nejednakost vlada i koliko su neke porodice nedodirljive. Mislim da Srbija tu nije izuzetak. Neki americki Mitrovic isto ne podleze zemaljskoj pravdi.

Janko

pre 8 godina

Niz loših odluka je doveo do ovoga. Roditelji su skroz podbacili, sudstvo i policija koji nisu dovoljno i na vreme sankcionisali ovog delikventa i najviše ova deca ova koja su poginula jer su bila krajnje neodgovorna prema svojim životima. Neozbiljnost, neinformisanost, neodgovornost, ignorisanje trenutnog stanja, bahatost, to neko glumljenje ludila i mangupiranje ih je koštalo života.
Svako od nas je sigurno barem jednom u životu seo sa pijanim vozačem u kola ili bio u prilici da tako nešto uradi. Poenta je biti karakter i reći NE. Pa makar po cenu da se kući vraćaš peške i budeš okarakterisan kao NEkul od strane "drugara". Znam da mudrost dolazi sa godinama ali neke stvari moraju biti urezane u glave dece i tinejdžera pre svega kao postulati kao jedino moguće ponašanje. Dok se to ne desi klinci će divljati i ovo će biti veoma učestala pojava.

SF

pre 8 godina

A vi pričate o njima kao da su ne znam kakvi PRIJATELJI. Klinci od 16 -20 i nešto, pa PRIJATELJI. Pre su drugari, poznanici itd itd. To je ono što možemo da kažemo mi posmatrači, a oni sami medjusobno neka se sad teše da su bili nešto više. Takodje, zašto spominjete devojčicu od 16 god (čas je neka šesnaestogodišnjakinja devojčica, čas devojka, zavisi kako vam odgovara), šta je tražila noću. Nisam znala da ako izadješ noću i imaš 16 god, potpišeš sebi smrtnu kaznu. Mislim, šta vi spominjete.
On je takodje mogao da pregazi i nekog na tom šetalištu, zato je vožnja u pijanom stanju, pa još bez dozvole toliko opasna stvar, i svako ko vozi tako jeste potencijalni ubica, a kad se i desi ono najgore, on postaje ubica. Trebalo je da dobije maksimalnu kaznu (12) i doživotnu zabranu vožnje, a ne zabranu samo dve godine (koja glupost).

Branislav

pre 8 godina

Kazna je visoka s obzirom da su svi znali da je on bio pijan i DOBROVOLJNO se vozili sa njim takodje pijani. Pri tom oni su svi (i zivi i mrtvi) bili prijatelji. Na to kada se doda priznanje i iskreno kajanje, kao i to da ce celi zivot ziveti sa tim, a uzimajuci u obzir da su se svi dobrovoljno vozili te kobne noci svesni da su pijani itd... realno je 4 godine, sa pustanjem nakon 2/3 odsluzene kazne i trajno oduzimanje vozačke dozvole.

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

za tri ugashena mlada zzivota OSAM!?!?!??????! godina....pa ja mislim da je "sudstvo" ozbiljnije i u Dzibutiju i Lesotu!!!.....Marijo,Majko Bozzja!....(da li vidish shta rade sa tvojom decom.....)

Djed od Tradicionaliste

pre 8 godina

Ovde ljudi pisu kao da je taj decko namerno ubio troje ljudi. Ja licno mislim da je to previse, a sada cu to i obrazloziti. Kao prvo, on treba plati za sve svoje prekrsaje (vozio u pijanom stanju, prekoracio brzinu itd itd) ali ne mislim da treba da bude tretiran kao ubica. Tih pet ljudi je sjelo u njegov auto znajuci da su svi pijani. Ako su vec drugovi, znali su i sami da decko vozi kao budala. Znaci oni su sami izabrali da sa idiotom sednu u kola. Oni su za ovo odgovorni u istoj meri kao i vozac. Ali kao i sve drugo u Srbiji za sve je neko drugi kriv, jer to je mnogo lakse nego da se prizna onako kako jeste.

pera detlic

pre 8 godina

Po meni je ovo klasicno ubistvo iz nehata pa puta 3 dakle bar 40 godina zatvora? Je l' se ovo neko sprda sa nama? Celo ministarstvo pravde otkaz momentalno

No name

pre 8 godina

Ako je osuđenik, kako se navodi "više puta (!!!) napravo slična krivična dela", a jeste, i pri tom NI za jedno NIJE osuđen (!!!) onda je ova presuda PREBLAGA .
Maksimalna kazna je (stoji u tekstu) 12 a ne 8 godina.Zašto mu, uzimajući u obzir i sve ranije slične prekršaje, nije određena maksimalna kazna ?
Nije bliska zdravom razumu ni odluka suda da mu se upravljanje motornim vozilom zabranjuje na SAMO 2 godine.
Sve u svemu, presuda više liči na nagradu nego na osudu.

mica

pre 8 godina

ja bih samo da pitam sta je trebalo da uradi da dobije 12 god? ili drugim recima sta mu je uzeto kao olaksavajuca okolnost? mozda je trebalo 5ro da pogine pa da po proporciji dobije 12god?

Micho

pre 8 godina

Nije imao nameru da ih ubije, da je ubica dobio bi doživotnu .. ovako , gora mu kazna ne treba ... zatvor i njih troje na duši do kraja života.

Che

pre 8 godina

Cinjenica je da za tog momka nema vece kazne od te da ce do kraja zivota nositi na dusi tri osobe.
Pohvalio bih sudstvo na brzoj reakciji tj. brzoj presudi u ovom slucaju...nego... sta bi sa mladim Mitrovicem i gdjom Petrom? Kako to da takvi,JASNI slucajevi nisu zavrseni u razumnom roku i na pravedan nacin?

Lidija

pre 8 godina

"...mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom od dve godine..."

Da li je u medjuvremenu polozio vozacki ispit.ili ce to tek da uradi?!?

gabrijela

pre 8 godina

Meni je zao tog momka jednako kao i poginulih. Upadljivo je da je ceo postupak sproveden ekstremno brzo. Nijedna slika optuzenog nije se pojavila u medijima. Njegov identitet uspesno je skriven od javnosti. Njegova porodica je, uprkos skrivanju njegovih prekrsaja o kojima je znala ostala u dubokoj senci anonimnosti. To me navodi na pomisao da je neko zurio da ceo slucaj sto pre posalje u zaborav i da se svi akteri sakriju i postede direktne javne osude. Za razliku od Petre na pr. cije su najruznije slike objavljivane, i nijedna vest nije objavljena bez slike, ovaj momak postedjen je svega toga. Ne znam da li je kazna adekvatna, ali tretman jeste povlascen.

Kadiluk

pre 8 godina

Onaj ubije devojcicu dobije 40 godina zatvora, ovaj ubije devojcicu od 16 godina, plus pride jos dva mladica, dobije 8 godina. E moji pravnici i AKS komore..

Deni Krejn

pre 8 godina

(neccko, 29. jun 2015 16:30)

2 godine pošto izađe iz zatvora.

Uzgred, (sad će gomila minusa) bilo bi lepo kada bi se prestalo sa nazivanjem onih koji skrive saobraćajku ubicama, a posebno sa traženjem da odgovaraju za ubistvo.
Ubistvo je kad uzmeš pištolj/nož i upucaš/izbodeš čoveka. Hoćeš da ga ubiješ, imaš nameru da ga ubiješ i ubio si ga.
Zar stvarno mislite da oni koji naprave saobraćajku imaju nameru nekog da ubiju kad sednu za volan.

Logički gledano, posledica je ista - neko je mrtav. Ali, pravno, situacija je mnogo drugačija (i složenija). Ne može odgovarati za ubistvo onaj ko nije imao nameru da ubije (umišljaj). Da, znam, postoji ubistvo iz nehata, ali kazna za to je od 6 meseci do 5 godina (ćak može i uslovna), a u tekstu piše koliko je propisano za ovo.

P.S. Baš me zanima da li bi ovoliko "stručnjaka" komentarisalo npr. operaciju na otvorenom srcu govoreći da oni znaju bolje i da to može samo onako kako su oni rekli, a ne kako lekar kaže i radi?

miki7878

pre 8 godina

Pazi ovo, covek ubije troje ljudi i dobije 8 godina robije. Uz neko dobro vladanje moze izaci za 4 godine. Ispada da za malo covek dobije manji broj godina robije od broja zivota koji ej uzeo. E Srbijo medju sljivama......

Nišlija

pre 8 godina

U saobraćajnoj nesreći koja se desila aprila 2009. godine u Nišu stradale su 4 mlade osobe. Jedino je preživeo 20-godišnji vozač, koji je bio pod dejstvom alkohola i koji je tom prilikom vozio prebrzo. Pravnosnažno je osuđen na 8 godina zatvora. Posle 5 i po godina provedenih u zatvoru pušten je na uslovni otpust zbog dobrog vladanja. Sada se šeta ulicama Niša bezbrižno, dok su 4 mlada života otišla u nepovrat, a njihove porodice zavijeno u crno. Isto će se desiti i u ovom slučaju. Odslužiće 2/3 kazne, a onda će nastaviti sa normalnim životom. Iz svega navedenog, izrečena kazna je preblaga. Trebalo je da dobije maksimalnih 12 godina zatvora. Sramota za srpsko pravosuđe!

klempo

pre 8 godina

@ Deni Krejn, 29. jun 2015 19:36

Ko pijan i bez dozvole u kontinuitetu upravlja vozilom, pri tom biva upozoravan i prekrsajno kaznjavan, je to uradio sa umisljajem. Sta tu nije jasno?!

Izgleda da si na zalost ucio "pravo", pa da dodam i ovo: Zakone koje ste vi tamo stvorili, stvorili ste ih radi sebe i vladajuce kaste - ne radi pravde, prevencije ili tzv "ostecenih". Ucinili ste sve da zakonima opravdate pocinioce krivicnih dela i da sirom otvorite put korupciji u pravosudju.
Posledice svega toga zivite svaki dan, pa gledajte sta cete i srecno vam bilo.

klempo

pre 8 godina

@ Deni Krejn, 29. jun 2015 17:40

Automobil je, bas kao i oruzje, sredstvo kojim se moze oduzeti ljudski zivot ako se njime (ne) rukuje kako treba. Ko toga nije svestan ne bi trebao da baca kamen, mase nozem ili upravlja vozilom.
Ovakvom kaznenom politikom srpsko pravosudje je sirom otvorilo vrata anarhiji i narod ce sve cesce uzimati pravdu u svoje ruke; imali ste primer pre par dana.

Mirjana

pre 8 godina

Jao kako ste čudni ljudi kada pominjete ubistvo. Nije on izvadio pištolj i ubio ih ! U tom autu su svi bili u pijanom stanju, jedan je vozio. Na žalost završilo se kako se završilo. Potpuno neodgovorno od strane svih, naročito što su sígurno znali koliko je prekršaja imao osuđeni, a tu je zasigurno kriva država. Ne daj Bože nikada više otakve nesreće !

Samo pitam

pre 8 godina

Pijan, bez dozvole, po setalistu 110 km/h sa covekom u gepeku. Troje ubio. Dvadesetak prijava pre toga. I? Osam godina? Pa jos za primer? 
Malo je i kao kazna a kamo li za primer. Izlazi za 5-6 maksimum.
(Zuki, 29. jun 2015 15:52)

Nije ih on kidnapovao i potrpao u kola. Svi su znali da je pijan, doduse i ta ostala deca su bila pijana. Mali je ocigledno "mangup", ali ja mislim da je kazna ok, mozda cak i visoka. Svi smo bili mladi i ludi, svi smo pili i napravili glupost (ne podrzavam da se pije i vozi). Nije neko opravdanje, ali mislim da ovaj decko ni ne razmislja o kazni, koliko o izgubljenim drugarima koje je ubio zbog gluposti. Tuga, ali eto bar primer za ostale...

Dragana

pre 8 godina

Samo se pitam kakvi bi bili komentari ovih ljudi koji toliko osudjuju vozaca,da je isti njihov brat,drug,komsija??? Cinjenica jeste da je decko neodgovoran i nepromisljen,ali koliko njih vozi u pijanom stanju,pa to je svakodnevnica...Kladim se da su vecina ljudi koji ga osudjuju vec vozili pijani ili sjeli s nekim pijanim u sutomobil,samo sto su bili te srece da ne dozive takvu nesrecu..Kad bi ljudi vise vodili racuna o sebi i tome kako vaspitati svoju djecu i nauciti ih da zivot mogu upropastiti u trenu,a ne samo osudjivati tudje postupke,svijet bi bio mnogo bolji...

Deni Krejn

pre 8 godina

(klempo, 29. jun 2015 18:54)

Du not miks grendmaz end frogz.
Naravno da i automobilom može da se ubije. Npr. namerno pregaziš nekoga na pešačkom prelazu ili sa kolovoza pređeš na trotoar i gaziš sve pred sobom. To jeste ubistvo. Takođe, u građanskom pravu automobil (i sva motorna vozila) se smatraju "opasnim sredstvom" kao i oružje.
Ali nije poenta u "sredstvu", već je poenta u "oduzimanju života". Kod svake saobraćajne nesreće ne postoji namera da se bilo ko ubije, jednostavno - desilo se. Iz raznih razloga za koje je obično kriv onaj ko je vozio, i zbog tih razloga mu se i odmerava kazna (pijan, crveno svetlo, brzina...), ali u te razloge ne spada namera. Kod svakog ubistva ta namera postoji.
Plastično prikazano, saobraćajna nesreća je kad Laki pregazi gospodina Rajkovića, a ubistvo je kad Mirko na kraju vozi i kaže "Prosuću mu creva."

Kako bi ti razlikovao npr. ubistvo i nanošenje teških telesnih povreda kvalifikovanih smrtnom posledicom? U oba slučaja je neko napadnut, neko povređen i neko je umro. To teorijski može da deluje vrlo jednostavno, a u praksi je muka živa dokazati da je u pitanju jedno, a ne drugo.

Pravo nije ni izdaleka tako jednostavna nauka kako mediji pokušavaju da predstave, a javnost misli.

Deni Krejn

pre 8 godina

(klempo, 29. jun 2015 20:32)

Da, on je sa umišljajem seo za volan, ali nikoga nije sa umišljajem ubio.
Na žalost ili na sreću, ne znam, ali to je jedino za šta si u pravu. Stvarno sam učio pravo.
Samo, jako me zanima koji to "mi"? U tome je koren svih problema, zakone donose oni koji o pravu nemaju pojma, pa onda svi umisle da se u pravo super razumeju (što i nije za čuđenje kad pogledam ko sedi među onih 250).
Zakone donosi Parlament, za koji si i ti glasao (i ako nisi dođe na isto), a ne mi koji smo "na žalost" učili "pravo".
Radi sebe stvorili zakone (mi koji smo učili pravo)??? Nemoj da me zasmejavaš...
Ovde neuporedivo veći značaj i uticaj na pisanje i donošenje zakona imaju razni "telepromptovani vazduplohovci" nego npr. doktor pravnih nauka sa 30
godina iskustva (ne, ne govorim o sebi, u pitanju je jedan profesor i slučaj gde takvi iz "vladajuće kaste" nisu hteli da slušaju njegov savet i preporuku, pa je posle svašta bilo - naravno, ne po one koji su zabrljali)
Toliko o tome da "mi" imamo bilo kakve veze sa "vladajućom kastom".
Možeš da se nerviraš, možeš da besniš, možeš da se svađaš, možeš da napišeš još 10 ovakvih komentara to ništa neće promeniti u činjenici da ne samo da ne razumeš pravo, nego ni da ne želiš da ga razumeš.

John

pre 8 godina

(pitanje, 29. jun 2015 19:18)

Godine, ranije neosuđivanost, držanje posle izvršenog dela...
Izgleda smešno/glupo/idiotski... ali zaista je tako. Sud je po zakonu dužan da sve ovo uzima u obzir prilikom odmeravanja kazne.
Uostalom, evo šta piše u zakonu:

"Sud će učiniocu krivičnog dela odmeriti kaznu u granicama koje su zakonom propisane za to delo, imajući u vidu svrhu kažnjavanja i uzimajući u obzir sve okolnosti koje utiču da kazna bude manja ili veća (olakšavajuće i otežavajuće okolnosti), a naročito: stepen krivice, pobude iz kojih je delo učinjeno, jačinu ugrožavanja ili povrede zaštićenog dobra, okolnosti pod kojima je delo učinjeno, raniji život učinioca, njegove lične prilike, njegovo držanje posle učinjenog krivičnog dela a naročito njegov odnos prema žrtvi krivičnog dela, kao i druge okolnosti koje se odnose na ličnost učinioca."

Zaphod

pre 8 godina

Logički gledano, posledica je ista - neko je mrtav. Ali, pravno, situacija je mnogo drugačija (i složenija). Ne može odgovarati za ubistvo onaj ko nije imao nameru da ubije (umišljaj). Da, znam, postoji ubistvo iz nehata, ali kazna za to je od 6 meseci do 5 godina (ćak može i uslovna), a u tekstu piše koliko je propisano za ovo.

P.S. Baš me zanima da li bi ovoliko "stručnjaka" komentarisalo npr. operaciju na otvorenom srcu govoreći da oni znaju bolje i da to može samo onako kako su oni rekli, a ne kako lekar kaže i radi?
(Deni Krejn, 29. jun 2015 17:40)


Svako ko pijan sedne u kola jeste ubica, ili samoubica, oni koji su seli sa pijanim u auto su (samo) samoubice.

Ako lekar operiše pijan, takođe je ubica.

Svima koji ugroze ili oduzmu ljudski život, a bili su pod uticajem alkohola, bi trebalo suditi za ubistvo, odnosno pokušaj ubistva. Nema tu pravno gledano, rupa u zakonu ovde ili onde. Alkohol = ubistvo, bez mogućnosti smanjenja kazne...

Linč

pre 8 godina

Ovde je stradalo troje mladih ljudi. Nije ih niko namerno pobio, ali je delo izuzetno teško. Kazna nije mala, mogla je da bude i veća, ali to nije bitno. Sud se kretao u okviru zakona.

Mnogo je ljudi koji bi delili zatvor i šakom i kapom, ali saobraćajne nesreće nisu ubistvo, pa čak i kada je vožnja užasno neodgovorna.

Branislav

pre 8 godina

Kazna je visoka s obzirom da su svi znali da je on bio pijan i DOBROVOLJNO se vozili sa njim takodje pijani. Pri tom oni su svi (i zivi i mrtvi) bili prijatelji. Na to kada se doda priznanje i iskreno kajanje, kao i to da ce celi zivot ziveti sa tim, a uzimajuci u obzir da su se svi dobrovoljno vozili te kobne noci svesni da su pijani itd... realno je 4 godine, sa pustanjem nakon 2/3 odsluzene kazne i trajno oduzimanje vozačke dozvole.

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

za tri ugashena mlada zzivota OSAM!?!?!??????! godina....pa ja mislim da je "sudstvo" ozbiljnije i u Dzibutiju i Lesotu!!!.....Marijo,Majko Bozzja!....(da li vidish shta rade sa tvojom decom.....)

Djed od Tradicionaliste

pre 8 godina

Ovde ljudi pisu kao da je taj decko namerno ubio troje ljudi. Ja licno mislim da je to previse, a sada cu to i obrazloziti. Kao prvo, on treba plati za sve svoje prekrsaje (vozio u pijanom stanju, prekoracio brzinu itd itd) ali ne mislim da treba da bude tretiran kao ubica. Tih pet ljudi je sjelo u njegov auto znajuci da su svi pijani. Ako su vec drugovi, znali su i sami da decko vozi kao budala. Znaci oni su sami izabrali da sa idiotom sednu u kola. Oni su za ovo odgovorni u istoj meri kao i vozac. Ali kao i sve drugo u Srbiji za sve je neko drugi kriv, jer to je mnogo lakse nego da se prizna onako kako jeste.

Kadiluk

pre 8 godina

Onaj ubije devojcicu dobije 40 godina zatvora, ovaj ubije devojcicu od 16 godina, plus pride jos dva mladica, dobije 8 godina. E moji pravnici i AKS komore..

Milosh

pre 8 godina

Samo?! Pa on kad izadje ostaje mu jos fino da provede zivota i verovatno da ubije jos nekoga jer i nije nesto strasno kaznjen. Pogotovo sa ovim da mu se oduzima mogucnost upravljanja vozilom na 2 godine, a njemu ta kazna vec vise puta izrecena i nije je postovano ni jednom, valjda onda ide dozivotna zabrana upravljanja i registrovana bilo kod vida prevoznog sredstva, pa i bicikla. Nase sudstvo salje predivne poruke ubicama, onima koji beze sa mesta udesa, onima koji se odvale od alkohola i droge, ...

Micho

pre 8 godina

Nije imao nameru da ih ubije, da je ubica dobio bi doživotnu .. ovako , gora mu kazna ne treba ... zatvor i njih troje na duši do kraja života.

pera detlic

pre 8 godina

Po meni je ovo klasicno ubistvo iz nehata pa puta 3 dakle bar 40 godina zatvora? Je l' se ovo neko sprda sa nama? Celo ministarstvo pravde otkaz momentalno

Nikola

pre 8 godina

Znaci oprilike 2.5 godine po unistenom zivotu? Toliko vredi zivot u Srbiji. Ovo je zamo jedan od milion razloga zasto ljudi masovno napustaju zemlju. Ko god ceni ljudski život, odlazi tamo negde gde taj život vredi malo više. Onako usput me zanima sta bi s malim Mitrovicem? Ceka se zastara, umro tuzitelj? Preokret u istrazi, pojavio se novi svedok, devojcica se bacila pod kola? Javite da saznamo... ono sto vec znamo.

zekan

pre 8 godina

Kao pravnik da vam pojasnim ovu presudu. Koliko god ona izgledala nepravicno,ovo je maksimalna kazna predvidjena za ovi krivicno delo. Od 1-8godina. Nije stvar sudija vec zakonodavca sto su ovako male kazne. Stoga treba menjati zakon pod hitno.

Samo pitam

pre 8 godina

Pijan, bez dozvole, po setalistu 110 km/h sa covekom u gepeku. Troje ubio. Dvadesetak prijava pre toga. I? Osam godina? Pa jos za primer? 
Malo je i kao kazna a kamo li za primer. Izlazi za 5-6 maksimum.
(Zuki, 29. jun 2015 15:52)

Nije ih on kidnapovao i potrpao u kola. Svi su znali da je pijan, doduse i ta ostala deca su bila pijana. Mali je ocigledno "mangup", ali ja mislim da je kazna ok, mozda cak i visoka. Svi smo bili mladi i ludi, svi smo pili i napravili glupost (ne podrzavam da se pije i vozi). Nije neko opravdanje, ali mislim da ovaj decko ni ne razmislja o kazni, koliko o izgubljenim drugarima koje je ubio zbog gluposti. Tuga, ali eto bar primer za ostale...

Deni Krejn

pre 8 godina

(neccko, 29. jun 2015 16:30)

2 godine pošto izađe iz zatvora.

Uzgred, (sad će gomila minusa) bilo bi lepo kada bi se prestalo sa nazivanjem onih koji skrive saobraćajku ubicama, a posebno sa traženjem da odgovaraju za ubistvo.
Ubistvo je kad uzmeš pištolj/nož i upucaš/izbodeš čoveka. Hoćeš da ga ubiješ, imaš nameru da ga ubiješ i ubio si ga.
Zar stvarno mislite da oni koji naprave saobraćajku imaju nameru nekog da ubiju kad sednu za volan.

Logički gledano, posledica je ista - neko je mrtav. Ali, pravno, situacija je mnogo drugačija (i složenija). Ne može odgovarati za ubistvo onaj ko nije imao nameru da ubije (umišljaj). Da, znam, postoji ubistvo iz nehata, ali kazna za to je od 6 meseci do 5 godina (ćak može i uslovna), a u tekstu piše koliko je propisano za ovo.

P.S. Baš me zanima da li bi ovoliko "stručnjaka" komentarisalo npr. operaciju na otvorenom srcu govoreći da oni znaju bolje i da to može samo onako kako su oni rekli, a ne kako lekar kaže i radi?

Zuki

pre 8 godina

Pijan, bez dozvole, po setalistu 110 km/h sa covekom u gepeku. Troje ubio. Dvadesetak prijava pre toga. I? Osam godina? Pa jos za primer?
Malo je i kao kazna a kamo li za primer. Izlazi za 5-6 maksimum.

Dragana

pre 8 godina

Samo se pitam kakvi bi bili komentari ovih ljudi koji toliko osudjuju vozaca,da je isti njihov brat,drug,komsija??? Cinjenica jeste da je decko neodgovoran i nepromisljen,ali koliko njih vozi u pijanom stanju,pa to je svakodnevnica...Kladim se da su vecina ljudi koji ga osudjuju vec vozili pijani ili sjeli s nekim pijanim u sutomobil,samo sto su bili te srece da ne dozive takvu nesrecu..Kad bi ljudi vise vodili racuna o sebi i tome kako vaspitati svoju djecu i nauciti ih da zivot mogu upropastiti u trenu,a ne samo osudjivati tudje postupke,svijet bi bio mnogo bolji...

LjutaKrajina

pre 8 godina

8 godina zatvora,a 2 godine zabrana upravljanja motornim vozilima !? Hoce li u zatvoru da vozi ili se vec zna da ce izaci nakon dvije godine!?

Gaga021

pre 8 godina

Da treba da dobije duzu kaznu-TREBA, ali kriva su i ta deca sto su sela sa njim u auto i ako su pili zajedno celu noc, pa jos i u gepek, isto tako roditelji.Sta ce DEVOJCICA od 16god do tri ujutru na polju?!

miki7878

pre 8 godina

Pazi ovo, covek ubije troje ljudi i dobije 8 godina robije. Uz neko dobro vladanje moze izaci za 4 godine. Ispada da za malo covek dobije manji broj godina robije od broja zivota koji ej uzeo. E Srbijo medju sljivama......

Janko

pre 8 godina

Niz loših odluka je doveo do ovoga. Roditelji su skroz podbacili, sudstvo i policija koji nisu dovoljno i na vreme sankcionisali ovog delikventa i najviše ova deca ova koja su poginula jer su bila krajnje neodgovorna prema svojim životima. Neozbiljnost, neinformisanost, neodgovornost, ignorisanje trenutnog stanja, bahatost, to neko glumljenje ludila i mangupiranje ih je koštalo života.
Svako od nas je sigurno barem jednom u životu seo sa pijanim vozačem u kola ili bio u prilici da tako nešto uradi. Poenta je biti karakter i reći NE. Pa makar po cenu da se kući vraćaš peške i budeš okarakterisan kao NEkul od strane "drugara". Znam da mudrost dolazi sa godinama ali neke stvari moraju biti urezane u glave dece i tinejdžera pre svega kao postulati kao jedino moguće ponašanje. Dok se to ne desi klinci će divljati i ovo će biti veoma učestala pojava.

Mirjana

pre 8 godina

Jao kako ste čudni ljudi kada pominjete ubistvo. Nije on izvadio pištolj i ubio ih ! U tom autu su svi bili u pijanom stanju, jedan je vozio. Na žalost završilo se kako se završilo. Potpuno neodgovorno od strane svih, naročito što su sígurno znali koliko je prekršaja imao osuđeni, a tu je zasigurno kriva država. Ne daj Bože nikada više otakve nesreće !

Deni Krejn

pre 8 godina

(klempo, 29. jun 2015 18:54)

Du not miks grendmaz end frogz.
Naravno da i automobilom može da se ubije. Npr. namerno pregaziš nekoga na pešačkom prelazu ili sa kolovoza pređeš na trotoar i gaziš sve pred sobom. To jeste ubistvo. Takođe, u građanskom pravu automobil (i sva motorna vozila) se smatraju "opasnim sredstvom" kao i oružje.
Ali nije poenta u "sredstvu", već je poenta u "oduzimanju života". Kod svake saobraćajne nesreće ne postoji namera da se bilo ko ubije, jednostavno - desilo se. Iz raznih razloga za koje je obično kriv onaj ko je vozio, i zbog tih razloga mu se i odmerava kazna (pijan, crveno svetlo, brzina...), ali u te razloge ne spada namera. Kod svakog ubistva ta namera postoji.
Plastično prikazano, saobraćajna nesreća je kad Laki pregazi gospodina Rajkovića, a ubistvo je kad Mirko na kraju vozi i kaže "Prosuću mu creva."

Kako bi ti razlikovao npr. ubistvo i nanošenje teških telesnih povreda kvalifikovanih smrtnom posledicom? U oba slučaja je neko napadnut, neko povređen i neko je umro. To teorijski može da deluje vrlo jednostavno, a u praksi je muka živa dokazati da je u pitanju jedno, a ne drugo.

Pravo nije ni izdaleka tako jednostavna nauka kako mediji pokušavaju da predstave, a javnost misli.

Deni Krejn

pre 8 godina

(klempo, 29. jun 2015 20:32)

Da, on je sa umišljajem seo za volan, ali nikoga nije sa umišljajem ubio.
Na žalost ili na sreću, ne znam, ali to je jedino za šta si u pravu. Stvarno sam učio pravo.
Samo, jako me zanima koji to "mi"? U tome je koren svih problema, zakone donose oni koji o pravu nemaju pojma, pa onda svi umisle da se u pravo super razumeju (što i nije za čuđenje kad pogledam ko sedi među onih 250).
Zakone donosi Parlament, za koji si i ti glasao (i ako nisi dođe na isto), a ne mi koji smo "na žalost" učili "pravo".
Radi sebe stvorili zakone (mi koji smo učili pravo)??? Nemoj da me zasmejavaš...
Ovde neuporedivo veći značaj i uticaj na pisanje i donošenje zakona imaju razni "telepromptovani vazduplohovci" nego npr. doktor pravnih nauka sa 30
godina iskustva (ne, ne govorim o sebi, u pitanju je jedan profesor i slučaj gde takvi iz "vladajuće kaste" nisu hteli da slušaju njegov savet i preporuku, pa je posle svašta bilo - naravno, ne po one koji su zabrljali)
Toliko o tome da "mi" imamo bilo kakve veze sa "vladajućom kastom".
Možeš da se nerviraš, možeš da besniš, možeš da se svađaš, možeš da napišeš još 10 ovakvih komentara to ništa neće promeniti u činjenici da ne samo da ne razumeš pravo, nego ni da ne želiš da ga razumeš.

SF

pre 8 godina

A vi pričate o njima kao da su ne znam kakvi PRIJATELJI. Klinci od 16 -20 i nešto, pa PRIJATELJI. Pre su drugari, poznanici itd itd. To je ono što možemo da kažemo mi posmatrači, a oni sami medjusobno neka se sad teše da su bili nešto više. Takodje, zašto spominjete devojčicu od 16 god (čas je neka šesnaestogodišnjakinja devojčica, čas devojka, zavisi kako vam odgovara), šta je tražila noću. Nisam znala da ako izadješ noću i imaš 16 god, potpišeš sebi smrtnu kaznu. Mislim, šta vi spominjete.
On je takodje mogao da pregazi i nekog na tom šetalištu, zato je vožnja u pijanom stanju, pa još bez dozvole toliko opasna stvar, i svako ko vozi tako jeste potencijalni ubica, a kad se i desi ono najgore, on postaje ubica. Trebalo je da dobije maksimalnu kaznu (12) i doživotnu zabranu vožnje, a ne zabranu samo dve godine (koja glupost).

Che

pre 8 godina

Cinjenica je da za tog momka nema vece kazne od te da ce do kraja zivota nositi na dusi tri osobe.
Pohvalio bih sudstvo na brzoj reakciji tj. brzoj presudi u ovom slucaju...nego... sta bi sa mladim Mitrovicem i gdjom Petrom? Kako to da takvi,JASNI slucajevi nisu zavrseni u razumnom roku i na pravedan nacin?

neccko

pre 8 godina

Prvo... kanza je takva kakva je suduja odredio... ali mi nije bas jasno, da li je dve godine ne sme da vozi "sada" dok je u zatvoru, ili kada izadje iz zatvora? .... Ja licno takvim ljudima ne bih dao da vozi berem do 60 godine zivota - valjda ce do tada da se uozbilji...

mare

pre 8 godina

To sa Mitrovicevim sinom je strasno! Neverovatno je kolika nejednakost vlada i koliko su neke porodice nedodirljive. Mislim da Srbija tu nije izuzetak. Neki americki Mitrovic isto ne podleze zemaljskoj pravdi.

Nišlija

pre 8 godina

U saobraćajnoj nesreći koja se desila aprila 2009. godine u Nišu stradale su 4 mlade osobe. Jedino je preživeo 20-godišnji vozač, koji je bio pod dejstvom alkohola i koji je tom prilikom vozio prebrzo. Pravnosnažno je osuđen na 8 godina zatvora. Posle 5 i po godina provedenih u zatvoru pušten je na uslovni otpust zbog dobrog vladanja. Sada se šeta ulicama Niša bezbrižno, dok su 4 mlada života otišla u nepovrat, a njihove porodice zavijeno u crno. Isto će se desiti i u ovom slučaju. Odslužiće 2/3 kazne, a onda će nastaviti sa normalnim životom. Iz svega navedenog, izrečena kazna je preblaga. Trebalo je da dobije maksimalnih 12 godina zatvora. Sramota za srpsko pravosuđe!

mica

pre 8 godina

ja bih samo da pitam sta je trebalo da uradi da dobije 12 god? ili drugim recima sta mu je uzeto kao olaksavajuca okolnost? mozda je trebalo 5ro da pogine pa da po proporciji dobije 12god?

klempo

pre 8 godina

@ Deni Krejn, 29. jun 2015 17:40

Automobil je, bas kao i oruzje, sredstvo kojim se moze oduzeti ljudski zivot ako se njime (ne) rukuje kako treba. Ko toga nije svestan ne bi trebao da baca kamen, mase nozem ili upravlja vozilom.
Ovakvom kaznenom politikom srpsko pravosudje je sirom otvorilo vrata anarhiji i narod ce sve cesce uzimati pravdu u svoje ruke; imali ste primer pre par dana.

gabrijela

pre 8 godina

Meni je zao tog momka jednako kao i poginulih. Upadljivo je da je ceo postupak sproveden ekstremno brzo. Nijedna slika optuzenog nije se pojavila u medijima. Njegov identitet uspesno je skriven od javnosti. Njegova porodica je, uprkos skrivanju njegovih prekrsaja o kojima je znala ostala u dubokoj senci anonimnosti. To me navodi na pomisao da je neko zurio da ceo slucaj sto pre posalje u zaborav i da se svi akteri sakriju i postede direktne javne osude. Za razliku od Petre na pr. cije su najruznije slike objavljivane, i nijedna vest nije objavljena bez slike, ovaj momak postedjen je svega toga. Ne znam da li je kazna adekvatna, ali tretman jeste povlascen.

John

pre 8 godina

(pitanje, 29. jun 2015 19:18)

Godine, ranije neosuđivanost, držanje posle izvršenog dela...
Izgleda smešno/glupo/idiotski... ali zaista je tako. Sud je po zakonu dužan da sve ovo uzima u obzir prilikom odmeravanja kazne.
Uostalom, evo šta piše u zakonu:

"Sud će učiniocu krivičnog dela odmeriti kaznu u granicama koje su zakonom propisane za to delo, imajući u vidu svrhu kažnjavanja i uzimajući u obzir sve okolnosti koje utiču da kazna bude manja ili veća (olakšavajuće i otežavajuće okolnosti), a naročito: stepen krivice, pobude iz kojih je delo učinjeno, jačinu ugrožavanja ili povrede zaštićenog dobra, okolnosti pod kojima je delo učinjeno, raniji život učinioca, njegove lične prilike, njegovo držanje posle učinjenog krivičnog dela a naročito njegov odnos prema žrtvi krivičnog dela, kao i druge okolnosti koje se odnose na ličnost učinioca."

klempo

pre 8 godina

@ Deni Krejn, 29. jun 2015 19:36

Ko pijan i bez dozvole u kontinuitetu upravlja vozilom, pri tom biva upozoravan i prekrsajno kaznjavan, je to uradio sa umisljajem. Sta tu nije jasno?!

Izgleda da si na zalost ucio "pravo", pa da dodam i ovo: Zakone koje ste vi tamo stvorili, stvorili ste ih radi sebe i vladajuce kaste - ne radi pravde, prevencije ili tzv "ostecenih". Ucinili ste sve da zakonima opravdate pocinioce krivicnih dela i da sirom otvorite put korupciji u pravosudju.
Posledice svega toga zivite svaki dan, pa gledajte sta cete i srecno vam bilo.

Linč

pre 8 godina

Ovde je stradalo troje mladih ljudi. Nije ih niko namerno pobio, ali je delo izuzetno teško. Kazna nije mala, mogla je da bude i veća, ali to nije bitno. Sud se kretao u okviru zakona.

Mnogo je ljudi koji bi delili zatvor i šakom i kapom, ali saobraćajne nesreće nisu ubistvo, pa čak i kada je vožnja užasno neodgovorna.

Zaphod

pre 8 godina

Logički gledano, posledica je ista - neko je mrtav. Ali, pravno, situacija je mnogo drugačija (i složenija). Ne može odgovarati za ubistvo onaj ko nije imao nameru da ubije (umišljaj). Da, znam, postoji ubistvo iz nehata, ali kazna za to je od 6 meseci do 5 godina (ćak može i uslovna), a u tekstu piše koliko je propisano za ovo.

P.S. Baš me zanima da li bi ovoliko "stručnjaka" komentarisalo npr. operaciju na otvorenom srcu govoreći da oni znaju bolje i da to može samo onako kako su oni rekli, a ne kako lekar kaže i radi?
(Deni Krejn, 29. jun 2015 17:40)


Svako ko pijan sedne u kola jeste ubica, ili samoubica, oni koji su seli sa pijanim u auto su (samo) samoubice.

Ako lekar operiše pijan, takođe je ubica.

Svima koji ugroze ili oduzmu ljudski život, a bili su pod uticajem alkohola, bi trebalo suditi za ubistvo, odnosno pokušaj ubistva. Nema tu pravno gledano, rupa u zakonu ovde ili onde. Alkohol = ubistvo, bez mogućnosti smanjenja kazne...

Lidija

pre 8 godina

"...mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom od dve godine..."

Da li je u medjuvremenu polozio vozacki ispit.ili ce to tek da uradi?!?

No name

pre 8 godina

Ako je osuđenik, kako se navodi "više puta (!!!) napravo slična krivična dela", a jeste, i pri tom NI za jedno NIJE osuđen (!!!) onda je ova presuda PREBLAGA .
Maksimalna kazna je (stoji u tekstu) 12 a ne 8 godina.Zašto mu, uzimajući u obzir i sve ranije slične prekršaje, nije određena maksimalna kazna ?
Nije bliska zdravom razumu ni odluka suda da mu se upravljanje motornim vozilom zabranjuje na SAMO 2 godine.
Sve u svemu, presuda više liči na nagradu nego na osudu.