Nedelja, 25.01.2015.

16:11

Krah ekonomskog čuda: Kina posrće

Sve češći štrajkovi, kašnjenje ili neisplaćivanje plata, preduzetnici u raljama sve težih tržišnih uslova - nova je realnost Kine.

Izvor: Jutarnji list

Krah ekonomskog èuda: Kina posræe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Sahista

pre 9 godina

Ovde u Australiji najbogatiji su kinezi...skoro 70 posto zgrada i zemljista u Sidneju je Kinesko a mi se smejemo onima u 70om bloku... e Srbijo
(saki makedonski, 26. januar 2015 00:54)

Da, "ovde u Australiji". Nego kakve to veze ima sa kineskom ekonomijom?

Mislim, osim sto ukazuje na to da im sistem dozvoljava enormno bogacenje 1% elite dok im 80% stanovnistva zivi u bedi koju Srbi u zivotu nisu ni videli?

mujcinovic salih

pre 9 godina

Naslov je nespretno izabran,Kina je u previranjima.To ne izgleda tako ali treba razumeti da rast od 7% za Kinu nije dovoljan.Otprilike kao kad bi za Nemacku rekli da ima rast od 0,7%.Svi znamo da nije moguce samo izvoziti i da je tome dosao kraj.Postoje i druge zemlje koje zele razvoj poput kineskog a imaju sve sto ima Kina?

asteroid

pre 9 godina

@Americka propaganda.
(Saor Alba, 25. januar 2015 23:58)
ne znam bas da li je americka propaganda, ali znam da je kineska proizvodnja tesno vezana za zapadnu potrosnju. svako smanjenje kupovne moci na zapadu se itetako reflektuje na kinu.

dzonikg

pre 9 godina

Svaki dan na B92 po jedna placena prozapadna propaganda (koja nema veze sa mozgom) i pazljivo birani komentari koji moraju da budu "prozapadni" ..nemate vi veze sa mozgom sta je Kina..smesni ste..da ne kazem jadni...ali propaganda nista promeniti nece..za 30 godina pola svetske proizvodnje i potrosnje ce biti U KINI.

Urac

pre 9 godina

Svidja mi se sto ima različitih mišljenja i pametnih komentara. i ja smatram da je pitanje vremena kada ce kineska ekonomija da padne u veliki problem. smatram da je to američki projekat od početka (koji je počeo osamdesetih) , a cilj je bio rušenje svetske odnosno evropske ekonomije. hiper produkcijom sve je obezvređeno to smo i mi osetili , a sa druge strane oruđe odnosno Kina se dovodi u veliki problem jer nakon tolikog uspona mora doci kraj tolikim potrebama za hiper proizvodnjom. Tada nastaju unutarnji problemi i urušavanje sistema. posledice celokupne ekonomske krize su veće mnogo više nego da je bio treći svetski rat.

ID

pre 9 godina

Usporio rasta na 7,4% godišnje i propast?!?
Pa ne može stalno 10% jer je osnovica neuporedivo veća, valjda bi o tome trebalo razmišljati. Kineski BDP je prestigao američki, a imaju toliki rast? Da li iko razmišlja koliko je 1% kineske privrede, a na 7%.
Pošto se juan sve bolje kotira u međunarodnim okvirima i počinje da istiskuje dolar, onda se pojavljuju ovakve "zebnje".
Sve u svemu s....

brzo hodanje

pre 9 godina

Početkom ovog veka stručnjaci medjunarodnih ekonomskih institucija su predvidjali ekonomsku krizu u Kini sredinom druge decenije ovog veka.Odlično se sećam kada sam čitao predvidjanja ovih stručnjaka.Njihova poredvidjanja su se obistinila.Predvidjali su i krah ekonomije Kine,jer se ne zasniva na ekonomskim zakonima,ali to se neće dogoditi naglo već postepeno Sigurno da ne može opstati ovakav koncept ekonomije Kine.Verujem tim ekonomskim stručnjacima,jer se profesionalno bave pitanjima svetske ekonomije.Kina je ušla i stagnaciju,a to je korak od krize, u ekonomsku krizu iz koje neće izaći dok ne promeni sistem ekonomije ali to povlači i promeni sistema vlasti tj.silazak Komunističke partije sa vlasti.

molele

pre 9 godina

Da li je moguce da ima pokusaja destabilizacije najvece,najmnogoljudnije zajednice na svetu,gde je obrt kapitala i osnovnih sredstava na svetu najveci,da ne postoji milioniti-mikrometar destabilizacije zemlje,zemlja koja drzi u duznickoj krizi SAD u saci,a kamoli ostale sitne zemlje.

Dioloma

pre 9 godina

Šta su mislili da će Ameri bez globalnog rata dopustiti nekome da ih pretekne? Molite se da Wall street ne bude primoran na poslednju kartu ponovo (ww1 i ww2). Ovaj put možda se odluče i na pandemiju (dve muve jednom akcijom).

Nucky Thompson

pre 9 godina

Citam komentare; sve sami ekonomisti, strucnjaci i poznavaoci makro i geo ekonomije! A zemlja nam u cabru! Za nepovjerovati!

miroslav

pre 9 godina

Ma Jok bre,zezaju se kinezi sa amerima. Pitajte koliko Kina duguje amerima a koliko ameri duguju kinezima pa cete da vidite ko je u recesiji.

Van.

pre 9 godina

Nerealno je očekivati da se tako visoke stope rasta kakve je Kina ostvarivala od početka prošle decenije održe deceniju i po, pa je bilo za očekivati da dođe do usporavanja privrednog rasta. Dakle, rast i dalje postoji, samo je iz godine u godinu manji, sa tendencijom da se drži negde oko 6.5'7%, što nikako ne može da se nazove krahom. To što neki izvlače podatke iz konteksta i pokušavaju da njima manipulišu neukom masom, to je druga stvar.

Dusan

pre 9 godina

Iako podrzavam to sto je vecina ljudi najbolje ocenjenih komentara napisala i ja sam vecini lupio pluseve mora se nesto dodati. Da, naslov je prejak, daleko je ovo od kraha. Ali morate uzeti u obzir ono sto je neminovno. Oni ne mogu ovoliko da rastu vise. Najveca podrska kineskom rastu je potrosacka kultura Zapada. U atmosferi izuetno niske traznje i deflacije evra bas zbog niske potrosnje nema vise potrebe za tolikom proizvodnjim u Kini. Pogledajte poslednjih 10 godina. Zapadni strucnjaci su upozoravali Kinu da uspore rast zbog tgoga. Ovde su svi govorili da je to zapadna propaganda, ali nije tako. Ako se Evropa (kao najveci uvoznik kineske robe zasiti) onda nema ko da je kupi, jer niko nema toliko visoki standard. Odmah zatim se stvara visak proizvodnih kapaciteta. Dolazi do zatvaranja firmi i fabrika. Otpustanja radnika. A u istom trenutku se, hteli oni to ili ne, prirodno tezi povecanju standarda u Kini. To moze biti izuyetno destabilizarajuce po drustvo koje vecinom ne uziva ni minimum sloboda koje su na Zapadu. Socijalni polozaj 80% Kineza je ocajan, uopste nemojte sumnjati. Oni dalje ne mogu bez velikih socijalnih reformi, na koje mislim da nisu spremni. Zivi bili pa videli.

aaaa?

pre 9 godina

@sasa jokic
A u stvarnom svetu: Kina ima najmocniju ekonomiju na svetu i privredni rast 4 puta veci od americkog, uz to imaju i najvece devizne rezerve na svetu, Rusija ima druge po velicini devizne rezerve na svetu i ekonomski rast vecinod americkog ili evropskog, dok su SAD NAJZADUZENIJA drzava sveta, rezerve nemaju i svake godine se grcevito bore da izbegnu bankrot.

Bojan

pre 9 godina

(Ivan son of Miodrag, 25. januar 2015 18:29)
zato sto je komunizam u formi u kojoj je zamisljen realan kao i zmajevi.
Sto se tice teksta, mislim da je malo nategnut i da je pad rasta ocekivan, Kina prelazi u red srednje razvijenih zemalja i nemoguce je ocekivati da rastu sa 10+ posto, a za razvijene zemlje je 2-3% super i retko je koja zemlja na tom nivou.

Dalje, sto se tice kine, postoje tu neke nestabilnosti na unutrasnjem planu o kojima treba voditi racuna u buducnosti. Sa napretkom standarda stanovnistvo teze prihvata apsolutnu vlast, gradjani zele da misle da se nesto pitaju i tu treba videti kako ce se stvari menjati.

Ljubisa

pre 9 godina

Citam komentare i vidim da mnogi i ne znaju da je amerika glavni krivac za rast kineske ekonomije. Licno znam koliko je kompanija napustilo ameriku i preselilo se u kinu tokom 90tih godina zbog jeftine radne snage. Posle 20 godina dolazi do poskupljenja radne snage u kini i povratak americkih kompanija nazad u ameriku i samim time rast americke ekonomije.

saki makedonski

pre 9 godina

Ne lupetajte ljudi.
Ovde u Australiji najbogatiji su kinezi...skoro 70 posto zgrada i zemljista u Sidneju je Kinesko a mi se smejemo onima u 70om bloku... e Srbijo

Europa

pre 9 godina

To je nebitno sta ceka Kinu tek, kao i svaka diktatura, Kineska je posebno brutalna. Dakle, kao i svaka diktatura, pada, pitanje vremena kad! Neke traju 5 godina, neke 50, neke 90. A kada padne diktatura...tada nastaje ubijanje i rasulo.

Gazda Cvetko

pre 9 godina

Jao sta ce sada Kinezi, da prodaju sve svoje americke obveznice. Ali iza svega stoji zbog toga sta Kine vise nece da koristi dolar kao sigurnu valutu, vec zlato...

brana

pre 9 godina

Svima ide nizbrdo a Amerika prekjuce zvanicni izasla iz recesije???Pa sta i kome oni to rade,prave,prodaju?Otvorili nove fabrike,stare rade punom psrom,nema ne zaposlenih?Isti su ko mi samo malo veci al za razliku od nas njihove stamparije rade 24 h i stizu da nastancuju para za sve.

B

pre 9 godina

Odkud vam ideja da kriza Kine pogoduje USA ili bilo kome? Ekonomija je povezana kao creva i kriza Kine je i globalna kriza. Pojedinci posmatraju svet kao fudbalsku utakmicu 2 tima a timova je 180 i svaki pametni tim igra za sebe , samo mi uvek za drugoga jer imamo neskolovane i kradljive ljude na vlasti.

He

pre 9 godina

Opet Ameri umesali prste...
(Vibor, 25. januar 2015 18:06)
Mozemo ih mrzeti, mozemo ih voleti, ali mora im se priznati da znaju znanje. Rusima su lupili bananu na inteligenciju.

sasa jokic

pre 9 godina

Ameri bacili kosku svima, a na kraju Evropa u haosu, Rusija bankropt, Kina posustaje.....
Suvise su jaki i organizovani, da bi im bilo ko parirao.

Uros

pre 9 godina

@Srbija:
Nije ni d od demokratije ali su sila broj 1. U Skandinaviji jeste najveca demokratija al su se uplasili jedne ruske podmornice. Ne mozes i jare i pare.

okrece se

pre 9 godina

ko drugome jamu kopa sam u nju pada. Uveliko raste trend da se fabrike izmestaju iz Kine, i kod nas su prosecne plate u proizvodnji 30% do 50% nize nego u kini. Skoro je bio dokumetarni film da kinezi otvaraju fabrike tekstila u USA jer im je tamo jeftinije da proizvode.

st

pre 9 godina

(svasta)

drug, ako misliš na nominalnu vrednost, Kina je dosegla 10 000 milijardi dolara ove godine.

a tekst...zavisi iz koje pozicije se gleda. i jeste i nije krah. kako za koga i koju granu ekonomije i kakvu perspektivu iste...

za 10 godina cemo videti hoce li Kina uspeti ili ne. sva navijanja do tada su protokolarno adolescentska.

Zoran

pre 9 godina

Ovaj tekst o Kini i posrtanju njene privrede kao da je, glavom i bradom, pisao Srećko Šojić ! Eto našta je spala propaganda SAD i njenih lobista ! Na moju veliku žalost, moram da kažem !

cinik

pre 9 godina

Treba da se preorijentisu na delimicno prebacivanje proizvodnje gde je jeftinija radna snaga. Verujem da se po tom pitanju Srbija kotira jako visoko.

aha

pre 9 godina

Rast od 7.3% ali neki "drugi pokazatelji" pokazuju nekakav krah?
A sta reci za one koji imaju jedva pozitivan rast? SAD, FRA, UK?
Kakvi su tamo pokazatelji?
Nema otpustanja jel tako, nema kresanja budzeta, nema gasenja kompanije, ekonomske krize?
Blago Amerima koji su najzaduzenija drzava sveta, prakticno bez drzavnih rezervi, a jada je Kina sa najvecim rezervama novca na svetu i ekonomskim rastom od 7.3 odsto....
Zato se skoro sve americke firme sele u Kinu i otpustaju americke radnike, hoce nacisto da propadnu.

dzoni

pre 9 godina

Rast od 7.4% je krah.. Koje parce propagande ceo tekst.. Sve neki tzv eksperti na zapadu za Kinu.. Rast od 7% mozete samo da sanjate.. Jedna po jedna poznata zapadna firma pada u Kinesko vlasnistvo i to je ono sto vas boli

piksla od kristala

pre 9 godina

cim je presisala Ameriku na svim portalima krecu ovakve vesti. Amerika je najveci zli protivnik covecanatvu. Cisto sumnjam da ce objaviti komentar posto me uvek cenzurisu na politickim temama. :)

akrivija

pre 9 godina

Važno je da mi ne krahiramo.
Samo da se dočepamo EU i onda će sve biti lakše. Evo sad će EU svakog meseca da štampa 700 milijardi evra. Živećemo kao lordovi. Jupiiiiiiii

Nenad

pre 9 godina

Svakome ko je iole upoznat sa ekonomijom i medjunarodnom politikom nakon ovog clanka dodje samo da place. Ne mogu bukvalno da verujem sta citam.

svasta

pre 9 godina

Sve bi ovo bilo tacno da ne zaboravljate da je Kina 2. ekonomija sveta. Rast od 7+ procenata na 14000 milijardi dolara godisnje je nesto sto ostatak sveta moze samo da sanja - za one kojima racun lose ide, to je preko 1000 milijardi dolara za godinu dana - uporedite ovu cifru sa rastom u EU, SAD ili bilo kojoj drugoj drzavi pa onda ponovo procitajte sta ste napisali...

Nikola Brkic

pre 9 godina

Nemaju jako potrosacko društvo. To je kljuc jake ekonomije. Zato su Amerika i Zapadna Evropa na prvom mestu. Imaju jake plate samim tim i jako potrosacko društvo.

Srbija

pre 9 godina

Ovo je uglavnom tacno. Kina je dosta nestabilna zato sto sa jedne strane imate imate komunisticki sistem a sa druge komunisticke politicare milionere koji skoluju decu na Harvardu a dok se obracaju gradjanima na ruci imaju svajcarski sat od 50.000 dolara.

Da ne ispadne da sam protiv komunizma, lepo rece kineski predsednik da su sve sisteme probali i komunizam im se najbolje pokazao i u pravu je. Dok je demokratija lepo zamisljena u teoriji ali je u praksi jedino ostvariva u Svajcarskoj i Skandinaviji posto imaju pametan narod. Ovo sto imate u Americi to nije ni D od demokratije.

Srbija

pre 9 godina

Ovo je uglavnom tacno. Kina je dosta nestabilna zato sto sa jedne strane imate imate komunisticki sistem a sa druge komunisticke politicare milionere koji skoluju decu na Harvardu a dok se obracaju gradjanima na ruci imaju svajcarski sat od 50.000 dolara.

Da ne ispadne da sam protiv komunizma, lepo rece kineski predsednik da su sve sisteme probali i komunizam im se najbolje pokazao i u pravu je. Dok je demokratija lepo zamisljena u teoriji ali je u praksi jedino ostvariva u Svajcarskoj i Skandinaviji posto imaju pametan narod. Ovo sto imate u Americi to nije ni D od demokratije.

dzoni

pre 9 godina

Rast od 7.4% je krah.. Koje parce propagande ceo tekst.. Sve neki tzv eksperti na zapadu za Kinu.. Rast od 7% mozete samo da sanjate.. Jedna po jedna poznata zapadna firma pada u Kinesko vlasnistvo i to je ono sto vas boli

svasta

pre 9 godina

Sve bi ovo bilo tacno da ne zaboravljate da je Kina 2. ekonomija sveta. Rast od 7+ procenata na 14000 milijardi dolara godisnje je nesto sto ostatak sveta moze samo da sanja - za one kojima racun lose ide, to je preko 1000 milijardi dolara za godinu dana - uporedite ovu cifru sa rastom u EU, SAD ili bilo kojoj drugoj drzavi pa onda ponovo procitajte sta ste napisali...

Zoran

pre 9 godina

Ovaj tekst o Kini i posrtanju njene privrede kao da je, glavom i bradom, pisao Srećko Šojić ! Eto našta je spala propaganda SAD i njenih lobista ! Na moju veliku žalost, moram da kažem !

Nikola Brkic

pre 9 godina

Nemaju jako potrosacko društvo. To je kljuc jake ekonomije. Zato su Amerika i Zapadna Evropa na prvom mestu. Imaju jake plate samim tim i jako potrosacko društvo.

Nenad

pre 9 godina

Svakome ko je iole upoznat sa ekonomijom i medjunarodnom politikom nakon ovog clanka dodje samo da place. Ne mogu bukvalno da verujem sta citam.

piksla od kristala

pre 9 godina

cim je presisala Ameriku na svim portalima krecu ovakve vesti. Amerika je najveci zli protivnik covecanatvu. Cisto sumnjam da ce objaviti komentar posto me uvek cenzurisu na politickim temama. :)

aha

pre 9 godina

Rast od 7.3% ali neki "drugi pokazatelji" pokazuju nekakav krah?
A sta reci za one koji imaju jedva pozitivan rast? SAD, FRA, UK?
Kakvi su tamo pokazatelji?
Nema otpustanja jel tako, nema kresanja budzeta, nema gasenja kompanije, ekonomske krize?
Blago Amerima koji su najzaduzenija drzava sveta, prakticno bez drzavnih rezervi, a jada je Kina sa najvecim rezervama novca na svetu i ekonomskim rastom od 7.3 odsto....
Zato se skoro sve americke firme sele u Kinu i otpustaju americke radnike, hoce nacisto da propadnu.

akrivija

pre 9 godina

Važno je da mi ne krahiramo.
Samo da se dočepamo EU i onda će sve biti lakše. Evo sad će EU svakog meseca da štampa 700 milijardi evra. Živećemo kao lordovi. Jupiiiiiiii

B

pre 9 godina

Odkud vam ideja da kriza Kine pogoduje USA ili bilo kome? Ekonomija je povezana kao creva i kriza Kine je i globalna kriza. Pojedinci posmatraju svet kao fudbalsku utakmicu 2 tima a timova je 180 i svaki pametni tim igra za sebe , samo mi uvek za drugoga jer imamo neskolovane i kradljive ljude na vlasti.

He

pre 9 godina

Opet Ameri umesali prste...
(Vibor, 25. januar 2015 18:06)
Mozemo ih mrzeti, mozemo ih voleti, ali mora im se priznati da znaju znanje. Rusima su lupili bananu na inteligenciju.

st

pre 9 godina

(svasta)

drug, ako misliš na nominalnu vrednost, Kina je dosegla 10 000 milijardi dolara ove godine.

a tekst...zavisi iz koje pozicije se gleda. i jeste i nije krah. kako za koga i koju granu ekonomije i kakvu perspektivu iste...

za 10 godina cemo videti hoce li Kina uspeti ili ne. sva navijanja do tada su protokolarno adolescentska.

cinik

pre 9 godina

Treba da se preorijentisu na delimicno prebacivanje proizvodnje gde je jeftinija radna snaga. Verujem da se po tom pitanju Srbija kotira jako visoko.

okrece se

pre 9 godina

ko drugome jamu kopa sam u nju pada. Uveliko raste trend da se fabrike izmestaju iz Kine, i kod nas su prosecne plate u proizvodnji 30% do 50% nize nego u kini. Skoro je bio dokumetarni film da kinezi otvaraju fabrike tekstila u USA jer im je tamo jeftinije da proizvode.

sasa jokic

pre 9 godina

Ameri bacili kosku svima, a na kraju Evropa u haosu, Rusija bankropt, Kina posustaje.....
Suvise su jaki i organizovani, da bi im bilo ko parirao.

brana

pre 9 godina

Svima ide nizbrdo a Amerika prekjuce zvanicni izasla iz recesije???Pa sta i kome oni to rade,prave,prodaju?Otvorili nove fabrike,stare rade punom psrom,nema ne zaposlenih?Isti su ko mi samo malo veci al za razliku od nas njihove stamparije rade 24 h i stizu da nastancuju para za sve.

Uros

pre 9 godina

@Srbija:
Nije ni d od demokratije ali su sila broj 1. U Skandinaviji jeste najveca demokratija al su se uplasili jedne ruske podmornice. Ne mozes i jare i pare.

Gazda Cvetko

pre 9 godina

Jao sta ce sada Kinezi, da prodaju sve svoje americke obveznice. Ali iza svega stoji zbog toga sta Kine vise nece da koristi dolar kao sigurnu valutu, vec zlato...

Europa

pre 9 godina

To je nebitno sta ceka Kinu tek, kao i svaka diktatura, Kineska je posebno brutalna. Dakle, kao i svaka diktatura, pada, pitanje vremena kad! Neke traju 5 godina, neke 50, neke 90. A kada padne diktatura...tada nastaje ubijanje i rasulo.

asteroid

pre 9 godina

@Americka propaganda.
(Saor Alba, 25. januar 2015 23:58)
ne znam bas da li je americka propaganda, ali znam da je kineska proizvodnja tesno vezana za zapadnu potrosnju. svako smanjenje kupovne moci na zapadu se itetako reflektuje na kinu.

dzonikg

pre 9 godina

Svaki dan na B92 po jedna placena prozapadna propaganda (koja nema veze sa mozgom) i pazljivo birani komentari koji moraju da budu "prozapadni" ..nemate vi veze sa mozgom sta je Kina..smesni ste..da ne kazem jadni...ali propaganda nista promeniti nece..za 30 godina pola svetske proizvodnje i potrosnje ce biti U KINI.

ID

pre 9 godina

Usporio rasta na 7,4% godišnje i propast?!?
Pa ne može stalno 10% jer je osnovica neuporedivo veća, valjda bi o tome trebalo razmišljati. Kineski BDP je prestigao američki, a imaju toliki rast? Da li iko razmišlja koliko je 1% kineske privrede, a na 7%.
Pošto se juan sve bolje kotira u međunarodnim okvirima i počinje da istiskuje dolar, onda se pojavljuju ovakve "zebnje".
Sve u svemu s....

Ljubisa

pre 9 godina

Citam komentare i vidim da mnogi i ne znaju da je amerika glavni krivac za rast kineske ekonomije. Licno znam koliko je kompanija napustilo ameriku i preselilo se u kinu tokom 90tih godina zbog jeftine radne snage. Posle 20 godina dolazi do poskupljenja radne snage u kini i povratak americkih kompanija nazad u ameriku i samim time rast americke ekonomije.

Dusan

pre 9 godina

Iako podrzavam to sto je vecina ljudi najbolje ocenjenih komentara napisala i ja sam vecini lupio pluseve mora se nesto dodati. Da, naslov je prejak, daleko je ovo od kraha. Ali morate uzeti u obzir ono sto je neminovno. Oni ne mogu ovoliko da rastu vise. Najveca podrska kineskom rastu je potrosacka kultura Zapada. U atmosferi izuetno niske traznje i deflacije evra bas zbog niske potrosnje nema vise potrebe za tolikom proizvodnjim u Kini. Pogledajte poslednjih 10 godina. Zapadni strucnjaci su upozoravali Kinu da uspore rast zbog tgoga. Ovde su svi govorili da je to zapadna propaganda, ali nije tako. Ako se Evropa (kao najveci uvoznik kineske robe zasiti) onda nema ko da je kupi, jer niko nema toliko visoki standard. Odmah zatim se stvara visak proizvodnih kapaciteta. Dolazi do zatvaranja firmi i fabrika. Otpustanja radnika. A u istom trenutku se, hteli oni to ili ne, prirodno tezi povecanju standarda u Kini. To moze biti izuyetno destabilizarajuce po drustvo koje vecinom ne uziva ni minimum sloboda koje su na Zapadu. Socijalni polozaj 80% Kineza je ocajan, uopste nemojte sumnjati. Oni dalje ne mogu bez velikih socijalnih reformi, na koje mislim da nisu spremni. Zivi bili pa videli.

Nucky Thompson

pre 9 godina

Citam komentare; sve sami ekonomisti, strucnjaci i poznavaoci makro i geo ekonomije! A zemlja nam u cabru! Za nepovjerovati!

brzo hodanje

pre 9 godina

Početkom ovog veka stručnjaci medjunarodnih ekonomskih institucija su predvidjali ekonomsku krizu u Kini sredinom druge decenije ovog veka.Odlično se sećam kada sam čitao predvidjanja ovih stručnjaka.Njihova poredvidjanja su se obistinila.Predvidjali su i krah ekonomije Kine,jer se ne zasniva na ekonomskim zakonima,ali to se neće dogoditi naglo već postepeno Sigurno da ne može opstati ovakav koncept ekonomije Kine.Verujem tim ekonomskim stručnjacima,jer se profesionalno bave pitanjima svetske ekonomije.Kina je ušla i stagnaciju,a to je korak od krize, u ekonomsku krizu iz koje neće izaći dok ne promeni sistem ekonomije ali to povlači i promeni sistema vlasti tj.silazak Komunističke partije sa vlasti.

Sahista

pre 9 godina

Ovde u Australiji najbogatiji su kinezi...skoro 70 posto zgrada i zemljista u Sidneju je Kinesko a mi se smejemo onima u 70om bloku... e Srbijo
(saki makedonski, 26. januar 2015 00:54)

Da, "ovde u Australiji". Nego kakve to veze ima sa kineskom ekonomijom?

Mislim, osim sto ukazuje na to da im sistem dozvoljava enormno bogacenje 1% elite dok im 80% stanovnistva zivi u bedi koju Srbi u zivotu nisu ni videli?

Urac

pre 9 godina

Svidja mi se sto ima različitih mišljenja i pametnih komentara. i ja smatram da je pitanje vremena kada ce kineska ekonomija da padne u veliki problem. smatram da je to američki projekat od početka (koji je počeo osamdesetih) , a cilj je bio rušenje svetske odnosno evropske ekonomije. hiper produkcijom sve je obezvređeno to smo i mi osetili , a sa druge strane oruđe odnosno Kina se dovodi u veliki problem jer nakon tolikog uspona mora doci kraj tolikim potrebama za hiper proizvodnjom. Tada nastaju unutarnji problemi i urušavanje sistema. posledice celokupne ekonomske krize su veće mnogo više nego da je bio treći svetski rat.

mujcinovic salih

pre 9 godina

Naslov je nespretno izabran,Kina je u previranjima.To ne izgleda tako ali treba razumeti da rast od 7% za Kinu nije dovoljan.Otprilike kao kad bi za Nemacku rekli da ima rast od 0,7%.Svi znamo da nije moguce samo izvoziti i da je tome dosao kraj.Postoje i druge zemlje koje zele razvoj poput kineskog a imaju sve sto ima Kina?

Dioloma

pre 9 godina

Šta su mislili da će Ameri bez globalnog rata dopustiti nekome da ih pretekne? Molite se da Wall street ne bude primoran na poslednju kartu ponovo (ww1 i ww2). Ovaj put možda se odluče i na pandemiju (dve muve jednom akcijom).

miroslav

pre 9 godina

Ma Jok bre,zezaju se kinezi sa amerima. Pitajte koliko Kina duguje amerima a koliko ameri duguju kinezima pa cete da vidite ko je u recesiji.

aaaa?

pre 9 godina

@sasa jokic
A u stvarnom svetu: Kina ima najmocniju ekonomiju na svetu i privredni rast 4 puta veci od americkog, uz to imaju i najvece devizne rezerve na svetu, Rusija ima druge po velicini devizne rezerve na svetu i ekonomski rast vecinod americkog ili evropskog, dok su SAD NAJZADUZENIJA drzava sveta, rezerve nemaju i svake godine se grcevito bore da izbegnu bankrot.

Bojan

pre 9 godina

(Ivan son of Miodrag, 25. januar 2015 18:29)
zato sto je komunizam u formi u kojoj je zamisljen realan kao i zmajevi.
Sto se tice teksta, mislim da je malo nategnut i da je pad rasta ocekivan, Kina prelazi u red srednje razvijenih zemalja i nemoguce je ocekivati da rastu sa 10+ posto, a za razvijene zemlje je 2-3% super i retko je koja zemlja na tom nivou.

Dalje, sto se tice kine, postoje tu neke nestabilnosti na unutrasnjem planu o kojima treba voditi racuna u buducnosti. Sa napretkom standarda stanovnistvo teze prihvata apsolutnu vlast, gradjani zele da misle da se nesto pitaju i tu treba videti kako ce se stvari menjati.

saki makedonski

pre 9 godina

Ne lupetajte ljudi.
Ovde u Australiji najbogatiji su kinezi...skoro 70 posto zgrada i zemljista u Sidneju je Kinesko a mi se smejemo onima u 70om bloku... e Srbijo

Van.

pre 9 godina

Nerealno je očekivati da se tako visoke stope rasta kakve je Kina ostvarivala od početka prošle decenije održe deceniju i po, pa je bilo za očekivati da dođe do usporavanja privrednog rasta. Dakle, rast i dalje postoji, samo je iz godine u godinu manji, sa tendencijom da se drži negde oko 6.5'7%, što nikako ne može da se nazove krahom. To što neki izvlače podatke iz konteksta i pokušavaju da njima manipulišu neukom masom, to je druga stvar.

molele

pre 9 godina

Da li je moguce da ima pokusaja destabilizacije najvece,najmnogoljudnije zajednice na svetu,gde je obrt kapitala i osnovnih sredstava na svetu najveci,da ne postoji milioniti-mikrometar destabilizacije zemlje,zemlja koja drzi u duznickoj krizi SAD u saci,a kamoli ostale sitne zemlje.

Srbija

pre 9 godina

Ovo je uglavnom tacno. Kina je dosta nestabilna zato sto sa jedne strane imate imate komunisticki sistem a sa druge komunisticke politicare milionere koji skoluju decu na Harvardu a dok se obracaju gradjanima na ruci imaju svajcarski sat od 50.000 dolara.

Da ne ispadne da sam protiv komunizma, lepo rece kineski predsednik da su sve sisteme probali i komunizam im se najbolje pokazao i u pravu je. Dok je demokratija lepo zamisljena u teoriji ali je u praksi jedino ostvariva u Svajcarskoj i Skandinaviji posto imaju pametan narod. Ovo sto imate u Americi to nije ni D od demokratije.

piksla od kristala

pre 9 godina

cim je presisala Ameriku na svim portalima krecu ovakve vesti. Amerika je najveci zli protivnik covecanatvu. Cisto sumnjam da ce objaviti komentar posto me uvek cenzurisu na politickim temama. :)

He

pre 9 godina

Opet Ameri umesali prste...
(Vibor, 25. januar 2015 18:06)
Mozemo ih mrzeti, mozemo ih voleti, ali mora im se priznati da znaju znanje. Rusima su lupili bananu na inteligenciju.

dzoni

pre 9 godina

Rast od 7.4% je krah.. Koje parce propagande ceo tekst.. Sve neki tzv eksperti na zapadu za Kinu.. Rast od 7% mozete samo da sanjate.. Jedna po jedna poznata zapadna firma pada u Kinesko vlasnistvo i to je ono sto vas boli

sasa jokic

pre 9 godina

Ameri bacili kosku svima, a na kraju Evropa u haosu, Rusija bankropt, Kina posustaje.....
Suvise su jaki i organizovani, da bi im bilo ko parirao.

Zoran

pre 9 godina

Ovaj tekst o Kini i posrtanju njene privrede kao da je, glavom i bradom, pisao Srećko Šojić ! Eto našta je spala propaganda SAD i njenih lobista ! Na moju veliku žalost, moram da kažem !

Europa

pre 9 godina

To je nebitno sta ceka Kinu tek, kao i svaka diktatura, Kineska je posebno brutalna. Dakle, kao i svaka diktatura, pada, pitanje vremena kad! Neke traju 5 godina, neke 50, neke 90. A kada padne diktatura...tada nastaje ubijanje i rasulo.

aha

pre 9 godina

Rast od 7.3% ali neki "drugi pokazatelji" pokazuju nekakav krah?
A sta reci za one koji imaju jedva pozitivan rast? SAD, FRA, UK?
Kakvi su tamo pokazatelji?
Nema otpustanja jel tako, nema kresanja budzeta, nema gasenja kompanije, ekonomske krize?
Blago Amerima koji su najzaduzenija drzava sveta, prakticno bez drzavnih rezervi, a jada je Kina sa najvecim rezervama novca na svetu i ekonomskim rastom od 7.3 odsto....
Zato se skoro sve americke firme sele u Kinu i otpustaju americke radnike, hoce nacisto da propadnu.

Nikola Brkic

pre 9 godina

Nemaju jako potrosacko društvo. To je kljuc jake ekonomije. Zato su Amerika i Zapadna Evropa na prvom mestu. Imaju jake plate samim tim i jako potrosacko društvo.

okrece se

pre 9 godina

ko drugome jamu kopa sam u nju pada. Uveliko raste trend da se fabrike izmestaju iz Kine, i kod nas su prosecne plate u proizvodnji 30% do 50% nize nego u kini. Skoro je bio dokumetarni film da kinezi otvaraju fabrike tekstila u USA jer im je tamo jeftinije da proizvode.

Uros

pre 9 godina

@Srbija:
Nije ni d od demokratije ali su sila broj 1. U Skandinaviji jeste najveca demokratija al su se uplasili jedne ruske podmornice. Ne mozes i jare i pare.

svasta

pre 9 godina

Sve bi ovo bilo tacno da ne zaboravljate da je Kina 2. ekonomija sveta. Rast od 7+ procenata na 14000 milijardi dolara godisnje je nesto sto ostatak sveta moze samo da sanja - za one kojima racun lose ide, to je preko 1000 milijardi dolara za godinu dana - uporedite ovu cifru sa rastom u EU, SAD ili bilo kojoj drugoj drzavi pa onda ponovo procitajte sta ste napisali...

brana

pre 9 godina

Svima ide nizbrdo a Amerika prekjuce zvanicni izasla iz recesije???Pa sta i kome oni to rade,prave,prodaju?Otvorili nove fabrike,stare rade punom psrom,nema ne zaposlenih?Isti su ko mi samo malo veci al za razliku od nas njihove stamparije rade 24 h i stizu da nastancuju para za sve.

Nenad

pre 9 godina

Svakome ko je iole upoznat sa ekonomijom i medjunarodnom politikom nakon ovog clanka dodje samo da place. Ne mogu bukvalno da verujem sta citam.

Gazda Cvetko

pre 9 godina

Jao sta ce sada Kinezi, da prodaju sve svoje americke obveznice. Ali iza svega stoji zbog toga sta Kine vise nece da koristi dolar kao sigurnu valutu, vec zlato...

akrivija

pre 9 godina

Važno je da mi ne krahiramo.
Samo da se dočepamo EU i onda će sve biti lakše. Evo sad će EU svakog meseca da štampa 700 milijardi evra. Živećemo kao lordovi. Jupiiiiiiii

dzonikg

pre 9 godina

Svaki dan na B92 po jedna placena prozapadna propaganda (koja nema veze sa mozgom) i pazljivo birani komentari koji moraju da budu "prozapadni" ..nemate vi veze sa mozgom sta je Kina..smesni ste..da ne kazem jadni...ali propaganda nista promeniti nece..za 30 godina pola svetske proizvodnje i potrosnje ce biti U KINI.

aaaa?

pre 9 godina

@sasa jokic
A u stvarnom svetu: Kina ima najmocniju ekonomiju na svetu i privredni rast 4 puta veci od americkog, uz to imaju i najvece devizne rezerve na svetu, Rusija ima druge po velicini devizne rezerve na svetu i ekonomski rast vecinod americkog ili evropskog, dok su SAD NAJZADUZENIJA drzava sveta, rezerve nemaju i svake godine se grcevito bore da izbegnu bankrot.

st

pre 9 godina

(svasta)

drug, ako misliš na nominalnu vrednost, Kina je dosegla 10 000 milijardi dolara ove godine.

a tekst...zavisi iz koje pozicije se gleda. i jeste i nije krah. kako za koga i koju granu ekonomije i kakvu perspektivu iste...

za 10 godina cemo videti hoce li Kina uspeti ili ne. sva navijanja do tada su protokolarno adolescentska.

brzo hodanje

pre 9 godina

Početkom ovog veka stručnjaci medjunarodnih ekonomskih institucija su predvidjali ekonomsku krizu u Kini sredinom druge decenije ovog veka.Odlično se sećam kada sam čitao predvidjanja ovih stručnjaka.Njihova poredvidjanja su se obistinila.Predvidjali su i krah ekonomije Kine,jer se ne zasniva na ekonomskim zakonima,ali to se neće dogoditi naglo već postepeno Sigurno da ne može opstati ovakav koncept ekonomije Kine.Verujem tim ekonomskim stručnjacima,jer se profesionalno bave pitanjima svetske ekonomije.Kina je ušla i stagnaciju,a to je korak od krize, u ekonomsku krizu iz koje neće izaći dok ne promeni sistem ekonomije ali to povlači i promeni sistema vlasti tj.silazak Komunističke partije sa vlasti.

molele

pre 9 godina

Da li je moguce da ima pokusaja destabilizacije najvece,najmnogoljudnije zajednice na svetu,gde je obrt kapitala i osnovnih sredstava na svetu najveci,da ne postoji milioniti-mikrometar destabilizacije zemlje,zemlja koja drzi u duznickoj krizi SAD u saci,a kamoli ostale sitne zemlje.

mujcinovic salih

pre 9 godina

Naslov je nespretno izabran,Kina je u previranjima.To ne izgleda tako ali treba razumeti da rast od 7% za Kinu nije dovoljan.Otprilike kao kad bi za Nemacku rekli da ima rast od 0,7%.Svi znamo da nije moguce samo izvoziti i da je tome dosao kraj.Postoje i druge zemlje koje zele razvoj poput kineskog a imaju sve sto ima Kina?

saki makedonski

pre 9 godina

Ne lupetajte ljudi.
Ovde u Australiji najbogatiji su kinezi...skoro 70 posto zgrada i zemljista u Sidneju je Kinesko a mi se smejemo onima u 70om bloku... e Srbijo

ID

pre 9 godina

Usporio rasta na 7,4% godišnje i propast?!?
Pa ne može stalno 10% jer je osnovica neuporedivo veća, valjda bi o tome trebalo razmišljati. Kineski BDP je prestigao američki, a imaju toliki rast? Da li iko razmišlja koliko je 1% kineske privrede, a na 7%.
Pošto se juan sve bolje kotira u međunarodnim okvirima i počinje da istiskuje dolar, onda se pojavljuju ovakve "zebnje".
Sve u svemu s....

miroslav

pre 9 godina

Ma Jok bre,zezaju se kinezi sa amerima. Pitajte koliko Kina duguje amerima a koliko ameri duguju kinezima pa cete da vidite ko je u recesiji.

cinik

pre 9 godina

Treba da se preorijentisu na delimicno prebacivanje proizvodnje gde je jeftinija radna snaga. Verujem da se po tom pitanju Srbija kotira jako visoko.

B

pre 9 godina

Odkud vam ideja da kriza Kine pogoduje USA ili bilo kome? Ekonomija je povezana kao creva i kriza Kine je i globalna kriza. Pojedinci posmatraju svet kao fudbalsku utakmicu 2 tima a timova je 180 i svaki pametni tim igra za sebe , samo mi uvek za drugoga jer imamo neskolovane i kradljive ljude na vlasti.

Urac

pre 9 godina

Svidja mi se sto ima različitih mišljenja i pametnih komentara. i ja smatram da je pitanje vremena kada ce kineska ekonomija da padne u veliki problem. smatram da je to američki projekat od početka (koji je počeo osamdesetih) , a cilj je bio rušenje svetske odnosno evropske ekonomije. hiper produkcijom sve je obezvređeno to smo i mi osetili , a sa druge strane oruđe odnosno Kina se dovodi u veliki problem jer nakon tolikog uspona mora doci kraj tolikim potrebama za hiper proizvodnjom. Tada nastaju unutarnji problemi i urušavanje sistema. posledice celokupne ekonomske krize su veće mnogo više nego da je bio treći svetski rat.

Dioloma

pre 9 godina

Šta su mislili da će Ameri bez globalnog rata dopustiti nekome da ih pretekne? Molite se da Wall street ne bude primoran na poslednju kartu ponovo (ww1 i ww2). Ovaj put možda se odluče i na pandemiju (dve muve jednom akcijom).

asteroid

pre 9 godina

@Americka propaganda.
(Saor Alba, 25. januar 2015 23:58)
ne znam bas da li je americka propaganda, ali znam da je kineska proizvodnja tesno vezana za zapadnu potrosnju. svako smanjenje kupovne moci na zapadu se itetako reflektuje na kinu.

Sahista

pre 9 godina

Ovde u Australiji najbogatiji su kinezi...skoro 70 posto zgrada i zemljista u Sidneju je Kinesko a mi se smejemo onima u 70om bloku... e Srbijo
(saki makedonski, 26. januar 2015 00:54)

Da, "ovde u Australiji". Nego kakve to veze ima sa kineskom ekonomijom?

Mislim, osim sto ukazuje na to da im sistem dozvoljava enormno bogacenje 1% elite dok im 80% stanovnistva zivi u bedi koju Srbi u zivotu nisu ni videli?

Ljubisa

pre 9 godina

Citam komentare i vidim da mnogi i ne znaju da je amerika glavni krivac za rast kineske ekonomije. Licno znam koliko je kompanija napustilo ameriku i preselilo se u kinu tokom 90tih godina zbog jeftine radne snage. Posle 20 godina dolazi do poskupljenja radne snage u kini i povratak americkih kompanija nazad u ameriku i samim time rast americke ekonomije.

Van.

pre 9 godina

Nerealno je očekivati da se tako visoke stope rasta kakve je Kina ostvarivala od početka prošle decenije održe deceniju i po, pa je bilo za očekivati da dođe do usporavanja privrednog rasta. Dakle, rast i dalje postoji, samo je iz godine u godinu manji, sa tendencijom da se drži negde oko 6.5'7%, što nikako ne može da se nazove krahom. To što neki izvlače podatke iz konteksta i pokušavaju da njima manipulišu neukom masom, to je druga stvar.

Nucky Thompson

pre 9 godina

Citam komentare; sve sami ekonomisti, strucnjaci i poznavaoci makro i geo ekonomije! A zemlja nam u cabru! Za nepovjerovati!

Dusan

pre 9 godina

Iako podrzavam to sto je vecina ljudi najbolje ocenjenih komentara napisala i ja sam vecini lupio pluseve mora se nesto dodati. Da, naslov je prejak, daleko je ovo od kraha. Ali morate uzeti u obzir ono sto je neminovno. Oni ne mogu ovoliko da rastu vise. Najveca podrska kineskom rastu je potrosacka kultura Zapada. U atmosferi izuetno niske traznje i deflacije evra bas zbog niske potrosnje nema vise potrebe za tolikom proizvodnjim u Kini. Pogledajte poslednjih 10 godina. Zapadni strucnjaci su upozoravali Kinu da uspore rast zbog tgoga. Ovde su svi govorili da je to zapadna propaganda, ali nije tako. Ako se Evropa (kao najveci uvoznik kineske robe zasiti) onda nema ko da je kupi, jer niko nema toliko visoki standard. Odmah zatim se stvara visak proizvodnih kapaciteta. Dolazi do zatvaranja firmi i fabrika. Otpustanja radnika. A u istom trenutku se, hteli oni to ili ne, prirodno tezi povecanju standarda u Kini. To moze biti izuyetno destabilizarajuce po drustvo koje vecinom ne uziva ni minimum sloboda koje su na Zapadu. Socijalni polozaj 80% Kineza je ocajan, uopste nemojte sumnjati. Oni dalje ne mogu bez velikih socijalnih reformi, na koje mislim da nisu spremni. Zivi bili pa videli.

Bojan

pre 9 godina

(Ivan son of Miodrag, 25. januar 2015 18:29)
zato sto je komunizam u formi u kojoj je zamisljen realan kao i zmajevi.
Sto se tice teksta, mislim da je malo nategnut i da je pad rasta ocekivan, Kina prelazi u red srednje razvijenih zemalja i nemoguce je ocekivati da rastu sa 10+ posto, a za razvijene zemlje je 2-3% super i retko je koja zemlja na tom nivou.

Dalje, sto se tice kine, postoje tu neke nestabilnosti na unutrasnjem planu o kojima treba voditi racuna u buducnosti. Sa napretkom standarda stanovnistvo teze prihvata apsolutnu vlast, gradjani zele da misle da se nesto pitaju i tu treba videti kako ce se stvari menjati.