Petak, 31.10.2014.

12:01

"Nema sa Rusima puj pike ne važi"

Srbija mora da plati dug za gas koji je potrošen i sada smo sa još nekim zemljama na tapetu kod Rusije, kaže urednica Balkan magazina Jelica Putniković.

Izvor: B92

"Nema sa Rusima puj pike ne važi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

aki

pre 9 godina

Problem je to što se gas nije placao Rusima, da li bi Srbija bila ravnodušna da je situacija obrnuta, tj. da Srbija gleda kroz prste Ruskim dugovima.

Atreides

pre 9 godina

Pa dobro cemu cudjenje. To je samo ovde u Srbiji normalno da se ne placa nista. Napolju nema toga...sa parama nema zezanja.
A sad sto su nasi nesposobni politicari rasprodali sve ukljucujuci i NIS za to bi trebali na dozivotnu robiju posto na zalost smrtne kazne nema.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Pa naravno da treba da se plati a ako nemas da platis ima da slusas. Tako vam je I na zapadu I na istoku. Stalno govorim onima koji vrece na Rusiju, znaju li oni koliko smo mi njima duzni.

Vesna

pre 9 godina

Povod ovom tekstu je clanak "Danasa". Taj clanak je nekorektan. Premijer se ne buni zbog niske cene vec sto NIS eksploatse nase rezerve gasa uz bezobraznu nisku proviziju od 3% Zahvaljujuci tome zaradjuju 1 milijardu evra godisnje i trose nase rezerve koje nisi neogranicene.Ako je procitao clanak u Danasu Vucic se sigurno narogusi. I to sravom.
(Zoran Milosavljevic

Rudna renta ne donosi milijardu dolara godisnje.Srbija godisnje ispumpa 1 milion kubnih metara gasa godisnje a rudna rentaje 30 evra po metru kubnom i to je 30 miliona.Ovde nije problem duga za isporuceni gas a neplaceni.Ovde je tih 200 miliona za ugovoreni a ne povuceni gas.Srbija je ugovorila 5 miliona metara kubnih na godinu dana

Vana

pre 9 godina

A secate se nastupa premijera u razgovoru sa Putinom, u smislu, da predjemo mi na stvar, uz izjavu "ja sam komplikovan čovek"...mislio na Putinu da zaradi jeftine političke poene...hahaha

beba

pre 9 godina

"Naravno da nema, nisu Rusi jajare kao ova naša boranija. Da smo im pravi saveznici i braća poput Belorusa dobijali bismo gas skoro za džabe, odlične kredite za sve i svašta, naoružanje na kredit od X godina".
U pravu si, Mihailo, samo si zaboravio da dodas sledece: ako im neki nas politicar, ili odluka, slucajno ne bi bili po volji, ili ako bi, kao sad, pocele da ih stezu sankcije i ekonomska kriza, odmah bi zavrnuli sve slavine, ukinuli kredite i ucenjivali na sto nacina, a mozda i otcepljivali delove teritorije itd itd. Tolika zavisnost od jednog izvora je isto sto i ropstvo.

poklonu se gleda u zube

pre 9 godina

A sa Amerikancima i Zelezarom smo prosli odlicno. Nju nismo poklonili
(Ivica, 31. oktobar 2014 14:08)

Pa nudili smo je mi i na poklon i plus da doplatimo, i to rusima, pa nesto nisu bili raspolozeni da uzmu taj poklon.

Perica

pre 9 godina

(Kvazimodo Sorabius, 31. oktobar 2014 13:57)

Mozda si stariji, ali ovako mali Perica zamislja medjunarodnu politiku, zakone i ekonomiju. Svojevremeno su experti kao ti predlagali resenje kosovske krize tko sto cemo bez naknade dati bazu Amerikancima u Srbiji (na Kosovu), a oni ce navodno za uzvrat podrzati srpsku politiku. U intervjuu bivseg predsednika Milutinovica govori se da u jednom trenutku nasa delegacija pita Vorena Kristofera da li zele da naprave vojnu bazu u Srbiji i da li Srbija treba da postane clan NATO pakta. Takodje pitaju koje sve uslove treba Srbija da ispuni kako ne bi doslo do bombardovanja. Voren Kristofer na to odgovara da ne postoji konacna lista uslova te da Srbija mora ispuniti svaki sledeci uslov koji ce biti postavljen pred nju.
Da li ti stvarno mislis da Srbija moze sebe da proglasi 51. USA drzavom (npr) i da bi to USA kongres ratifikovao?

Anarhista

pre 9 godina

Па добро која је сврха нашег плаћања струје, грејања ако те се тим парама не плаћа дуг?!

Zoran Milosavljevic

pre 9 godina

Povod ovom tekstu je clanak "Danasa". Taj clanak je nekorektan. Premijer se ne buni zbog niske cene vec sto NIS eksploatse nase rezerve gasa uz bezobraznu nisku proviziju od 3% Zahvaljujuci tome zaradjuju 1 milijardu evra godisnje i trose nase rezerve koje nisi neogranicene.Ako je procitao clanak u Danasu Vucic se sigurno narogusi. I to sravom.

zapadnaprogamndapici

pre 9 godina

Srbija se obavezala da ce da plati do aprila i to ove godine.. Rok prosao odavno.. Jel treba da daju gas dzabe da se ovi na vlasti bahate a iz usta im EU ne izlazi.. Nek im da EU dzabe gas.. Ja gas placam a pare zavrse u srpkim dzepovima.

rade

pre 9 godina

meni ovde nesto nije jasno... ja koristim centralno grejanje iz toplane koja koristi gas. ja to grejanje PLACAM svakog meseca. cele godine. to radi i velika vecina ljudi u srbiji. znam puno ljudi koji se greju na gas. oni gas PLACAJU svakog meseca, jer ako ne plate, iskljucice im ga. znaci velika vecina gradjana placa svoje obaveze za gas, a srbija ne placa rusiji. GDE SU PARE???

StormShadow

pre 9 godina

Niko ne kaze da treba da nam poklanjaju gas zato sto smo nepovoljno prodali NIS, nego se kaze da ne mora "Daj sve pare do marta".
(Milan, 31. oktobar 2014 14:37)

Milane, pomenuta usaglašananja, odnosno pomenuti memorandum se u poslovnom svetu ne iznose na sto ako se postuje tzv. "valuta" odnosno vremenska odrednica fakture/racuna. Ne mogu biti siguran, naravno, ali me sve ovo asocira na prilično kašnjenje u dinamici ugovorenog plaćanja, a siguran sam da je roba isporučena. Mislim da je sve jasno.

Naveo bih primer nekih domaćih kompanija koje su kasnile sa izmirivanjem obaveza preko 200 dana. Onda se cela javnost sablažnjavala nad takvom poslovnom politikom, a sad je cool kada mi to kao država radimo.

Rekoh da nemam informacije, pa ne bih dalje analizirao. Zamislimo jednu zivotnu situaciju, da nekom isporučite konkretnu robu recimo jedan kilogram jabuka, i da se dogovorite da vam se plati u sledećih mesec dana. Kupac jabuke pojede, i dođe vam i kaže: Vidi, ne mogu da platim ni za tri meseca sve.

Gaga

pre 9 godina

Gas je citam preuzet i sta je sada sporno kad je racun dosao na naplatu.To je cak i normalno naime onaj ko nesto prodaje toradi da bi isto i naplatio. A dali se oni vole ili ne to moze ali nemora da bude vazno..Ima jedna stara knjiga o sahu koja kaze nikad nema odstupanja od pravila jer kad se to jednom uradi sldi i drugi ,treci put i na kraju to nebude ozbiljna partija vec neka decija igra.Ovo sam rekao jer postoji izreka da je sah kao i zivot.Pogresis jednom i obicno ne dobijes sansu za ispravku.

StormShadow

pre 9 godina

Kako Srbi razmisljaju, to je za neverovati. Da rezimiram, Rusi su dobili dzaba NIS, pa ne moramo da platimo račun za gas. Bože dragi...

1.Ugovor je sklopljen, povoljno ili ne, on važi i to je to. Adendumi ugovora se rade uz obostranu saglasnost. Do overe adenduma ugovora, važe stavke osnovnog ugovora. Dakle imamo obaveze i to je to.

2. Stavke ugovora ne sadrže , niti mogu da sadrže, političku podršku priznavanje/nepriznavanje Krima, uvođenje/neuvođenje sankcija. Besmisleno je pričati o tome.

3. Ugovor su potpisale legitimne vlade RS i RF, na legitimitet i vrednost ugovora ne utiče promena vlasti. Obaveze su države Srbije.

4. Vrednost NIS-a koja je procenjena, odnopsno novac koji su Rusi platili je procenio Deloitte Touche, sustinski zapadna kompanija.

5. O tački 5. je bespredmetno i diskutovati bez analize ugovora. Postoji i neki kao dug iz 90. Tada smo bili i pod sankcijama, ako se meko seca. Niko ovde i primecuje u kom je stanju bio NIS pre kupovine, koji je deo opreme bio amortizovan i slično. Baratati pausalno sa vrednoscu NIS je smesno.

6. Koliko vidim Rusi su ispunili sve stavke ugovora na vreme.

7. Ima na zapadu nesto sto se zove poslovna etika. Ko padne na tom polju, nije dobar partner. Dakle sve obaveze se moraju ispunjavati dok se ne postigne novi ugovor. Bilo kakav nenetički pritisak na stranu u ugovoru se smatra nedopustivim.

Dakle, imamo ugovor i saglasne obaveze, sve je jasno. Da li je ceo svet naopačke ili mi dubimo na glavi?

Kvazimodo Sorabius

pre 9 godina

Kao zakleti prorus, zapanjen sam ovom vešću! Ne, ne zbog duga, već zbog procenta kojim nas kažnjavaju jedna trećina!
Zrelo je da se dvoličnoj ruskoj VLASTI stavi do znanja da ovako više ne ide: mi stariji (i obavešteniji), znamo kako je teško išlo plaćanje nasleđenog duga (Srpskog dela) SFRJ od SSSR-a, tj naslednice duga - Rusije. Ne verujem ni da je sve do kraja naplaćeno. Nudili su nam traktore i mašine koje i sami proizvodimo, nudili poslove za koje na tenderu smo mogli jeftinije proći... Ponudili "kredit" pod uslovima koji ni danas nisu ostvarivi. Bestidno su se dokopali NIS-a, i naftnih i gasnih polja, pa taj isti benzin i gas nam prodaju kao da dolazi sa Kamčatke. Prosto, sramotno je što se nabeđeni stručnjaci ne late papira i olovke i takksativno nabroje ko koga pljačka!
Sada kada je Putin izjednačio Krim i Kosovo, nema smisla više očekivati ikakvu podršku.
Da je pameti, hitno zakazati Skupštinu, u prisustvu cele vlade - pozvati upućene iz svih sfera, ostati na zasedanju sve dok postoji iko sa razumnim obrazloženjem "pro et kontra", i potom objaviti prekid SVIH odnosa sa Rusijom. Isplatiti dug iz deviznih rezervi, prizemljiti rashodovane avione i helikoptere, a zatražiti od NATO pakta njihove rashodovane - sigurno će biti bolji od ovih "bez akumulatora".
Zatražiti od Nemačke ekonomsku zaštitu, pozvati njihove stručnjake za ustav, pravo, i za tri meseca usvojiti, BEZ IZMENA, nemačke zakone - i za godinu dana ući u EU!
S Kosovom ili bez njega - neka Nemačka odluči.

dolazi zima, duga i hladna

pre 9 godina

Kakvi su isprani mozgovi ovi ljubitelji Rusije. Citam komentare duze vreme, i ne verujem. Mi i kada trpimo stetu u tim srpsko-ruskim odnosima, oni iskoce sa pricom kako smo mi u stvari sami krivi za to. Lizemo se za zapadom pa nas zato kaznjavaju, a Bugarska usla i u NATO i u EU, pa opet ne trpi bilo kakve sankcije od Rusije.
Jel to bese onaj Stokholmski sindrom o kome ste nam pisali ovde? Izgleda ste upravo vi oboleli od te boljke...
Zovite sada Lazanskog, Vukadinovica i ostale nase vajne geopoliticare i analiticare, nek vam sada objasne kako se izlazi iz ove situacije.

Ex Energogas

pre 9 godina

Pazi sada "bezobrazne" Ruse nasu "bracu" koji nesto traze a traze svoje. Nije kriv Srbijagas vec je kriva drzava. Ne odredjuje cenu gasa Srbijagas vec agencija za energetiku tj drzava. Ne moze se gas kupiti za sto dolara a prodavati gradjanima za 50 dolara.Na kraju godine Rus ispostavi racun za isporuceni gas.Povlascenu cenu gasa imaju samo Ukrajina i Belorusija

mislilac

pre 9 godina

Sto se tice NIS -a firma je bila gubitas, kralo se na sve strane a postrojenja su bila zrela za otpad. O zagadjenju i trovanju gradjana da ne pricam. Rusi su od te ruine napravili najmoderniju rafineriju na balkanu, firma je najveca i najprofitabilnija firma u ovom delu evrope i puni budzet srbije. Sa druge strane imamo srbija gas koji je najveci gubitas, preko miljardu USD, i velikog maga Bajatovica koji prima preko 30000 evrica i placa silne penale sudovima jer nikom ne zeli da dostvi podatke o poslovanju fime. Brankica Stankovic je napravila fenomenalnu seriju o malverzacijama i puj pik nikom nista, krade se dzakovima i dalje. Rusi se ponasaju krajnje profesionalno. Robu si dobio, molim plati. Obecali smo da cemo platiti do aprila, nista. Nas obraz nasa sramota. Da je sreca da se privatizuje srbija gas, gradjani bi imali bolju uslugu a dugova ne bi bilo, jer privatnik ne bi uzimao garancije od drzave Srbije za svoje poslovanje. Cak bi drzava kroz porez i takse imala dosta novca u budzetu koje sada izdvaja da pokriva dubioze a la Bajatovic & Co.
Na kraju naravoucenije, sta god da se desi na..bu penzioneri.

jelena

pre 9 godina

Ono sto na mene ostavlja najjaci utisak su komentari ljudi koji sebe smatraju velikim srpskim patriotama; ljudi koji često za mene i one koji misle kao ja, koji ne zaboravljaju, na prvom mestu, vlastite krivice u svim dogadjajima od 1988. naovamo, kažu da nisam prava Srpkinja, da sam zapadni plaćenik i tome slično. E, ti isti ljudi, patriote, likuju, pozivaju Ruse da nas još više pritegnu, žale što nas već ranije nisu okupirali, mole ih da nas tretiraju na što gori mogući način. Ne znam da li se radi o nekom ličnom mazohizmu ili je u pitanju jedino mentalni sklop mediokriteta ispranih mozgova, ali šta god da je, vrlo je loše za Srbiju to što takvih ima mnogo više nego što bi trebalo.

dzo

pre 9 godina

A svi se uhvatili sto se Ruska firma drznula da od gubitasa napravi firmu sa profitom i od zardjalih pumpi napravi svetske a niko se ne pita da vam taj isti Vucic uzima vise od 100 dinara PO LITRU GORIVA na akcize plus poreze!I jos napravi 300 MILIJARDI dinara deficita!I jos stiti zapadne a srpke interesi ga ne zanimaju.

Schh..

pre 9 godina

To sto je neko sklopio stetan ugovor sa rusima oko prodaje Nis~a nisu oni krivi pa da nam sad popustaju i to moramo da shvatimo . Ali od sa rusima samo bahato oko novih prodaja ako oni mogu sa svojom takozvanom bracom bahato i mi mozemo sa svima pa i sa njima
Niko nam ne poklanja nista dzaba pa necemo ni mi i takva politika treba da se forsira !

Realista

pre 9 godina

1. Odma da se "otrezni" ovaj nas napaceni narod i da shvatimo da nam Rusi nisu nikakva "braca", vec samo gledaju u svoj dzak.

2. Isti sekund da se vrati Putinu demarš da nećemo da radimo "Južni tok" (nakon onakve "parade" u Beogradu i "uvlacenja") udario nam je samarcinu gde pokazuje koliko nas ceni i kolika smo braća (nemci jeftinije placaju gas od nas)

3. Pod hitno da se "dogovorimo" sa EU, jer je svima jasno da nemožemo sami da opstanemo.

4. Nakon svega ovoga će "baćuška" možda da promeni stav i "odvrne slavine", jer neće više da ima "marionete" na Balkanu.

Kakva god da je veličina i "mangup" nesmemo da dozvolimo da se sa Srbijom razgovara na pomenuti način!

A vi sad PATRIJOTE koji volite Srbiju (ali malo više "majku Rusiju") udarajte minuse koliko vam Bog dao!

P.S. Ne smarajte me glupostima:"Rusija jedina brani Kosovo"....Odavno je ON "baćuška Putin" upazario Kosovo za svoj (ruski) račun, a to se vidi iz priložene situacije u Ukrajini (dobio Krim na račun Kosova)!

ha

pre 9 godina

@sasa jokic: Ponovicu pitanje koje je ovde postavio jedan komentator pre par dana: Posto je sada rudna renta postala glavna fora u hajci protiv NIS-a, kazite koliko biste hteli da ta 1 kompanija puni budzet zemlje? Ako je 12-13% malo, da li biste da to bude 50% ili mozda 100%?
370 nemackih kompanija u Srbiji uzetih zajedno ne pune budzet zemlje koliko ova 1, ali za njihov rad po direktivi moraju da se cuju samo hvalospevi, bez obzira sto je za zemlju i narod korist od njihovog rada minimalna. Znam da su ljudi podlozni manipulaciji i povodljivi, ali je ipak narod u Srbiji u tom pogledu jedan od najmanje otpornih i zaista izuzetno povodljiv.

spaceman

pre 9 godina

Moji sunarodnici, dok smo živeli na američkoj sisi u vreme SFRJ, falilo nam je mnogo toga, ali mnogo manje nego danas kad se sami lepimo na rusku sisu, a ona nas kao maćeha pastorku odbaci.Ok, Americi ne možemo devedesete da oprostimo, ali budimo realni, sami smo krivi za devedesete, sami smo birali šizofrenike za vođe, nisu nama ni Nemci, ni Amerikanci neprijatelji, najveći neprijatelji smo mi sebi.

Mihailo

pre 9 godina

Naravno da nema, nisu Rusi jajare kao ova naša boranija. Da smo im pravi saveznici i braća poput Belorusa dobijali bismo gas skoro za džabe, odlične kredite za sve i svašta, naoružanje na kredit od X godina... Ali ne, mi se ližemo sa onima koji su u posldnjih dvesta godina neprestano pokušavali da nas istrebe i onda se još bunimo što nam Rusi ne veruju i ne žele da finansiraju one koji sarađuju sa njihovim neprijateljima.
Najdraže bi mi bilo da Rusi zavrnu gas i da se bar par desetina hiljada ljudi smrzne, a fabrike (ovo malo što nam je preostalo) skoro u potpunosti stanu. Tek tada će (možda) ovaj maloumni narod shvatiti sa kim treba da ima bliske odnose i koliku štetu sebi pravi pokušavajući da se svrsta na stranu Zapada.

Šteta što nas nisu okupirali '48 i sklonili ono smeće Tita.

nasa posla

pre 9 godina

Isti smo kao i Ukrajina. Mnogi ovde trezveno kritikuju Ukrajinu zbog neplacanja za energente a mi to isto cinimo. Nit volim Putina ni Rusiju ali u ovom slucaju su u pravu ma koliko se to nama ne svidjalo. Iako su Rusi dobili NIS za dzabaluk ne mozemo tek samo tako da ne platimo racun.

dijaspora

pre 9 godina

Kako je moguce da je do ove situacije uopste doslo? Zar firme i domacinstva koje trose plin u Srbiji isti ne placaju ili sta? Ako placaju gdje su pare? Da li moze neko da nam to ovde objasni?

A dug se uvijek morao platiti. Pokusajte zamisliti situaciju da Vucic tako nesto rekne predstavnicima MMF, kao, US Steel su dobili Zeljezaru u Smederevu za bagatelu pa vam mi necemo vracati rate kredita zbog toga. Jednostavno nemoguce ja tako nesto i zamisliti.

ukrajinski scenario za Srbiju

pre 9 godina

Niko od nas nije ni pomislio da potroseno ne treba da se plati. Problem je u sledecem. Jedna ogromna grupa ljudi (politicari, kojekakvi analiticar, javne licnosti... neki od njih najverovatnije na liniji sa Moskvom), je stvarala lazan utisak da cemo mi od rusa dobiti jeftinije energente i da cemo imati nekakav povlascen status u tim energetskim odnosima sa Rusima. Za to vreme, rusima su poklonjene neke stvari u ime toga, gas se trosio, a drzava to subvencionisala racunajuci da cemo stvarno biti povlasceni. U medjuvremenu nastali su ogromni dugovi i omca oko naseg vrata. Ti ljudi koji su sirili taj lazni utisak, i dalje parazitiraju u javnom zivotu bez ikakve kazne, medijska sfera zagadjena nevidjenom rusofilijom (bez ikakvog pokrica), a nama se danas bas kada pocinje grejna sezona (vidi slucajnosti!) zavrce gas. Sto je zanimljivo, pogledajte neke druge medije, oni ovu vest nisu ni objavili.
Da nisu sirena ta nerealna ocekivanja, da ce rusi nama nesto pokloniti, oprostiti, niko ne bi bio lud da ne izmiruje tolike dugove. Da li ce neko uopste, od svih tih ljudi, da polozi racun za to sto su nas doveli u situaciju da nas Rusi napenale?

srbIN

pre 9 godina

Citam razne gluposti ovde. Rusi traze da im se plati dug kao sto mi trazimo da nam se plati za jabuke i maline koje izvozimo ili mozda mislite da hranu treba da im damao dzabe jer su nam "braca". Sto se tice NIS-a ljudi zboravljaju da je pre privatizacije ono bilo sinonim za pljacku i politicko zaposljavanje. Upravo zbog losih, politickih kadrova je belezila samo gubitke poput JAT-a. Da ga Rusi nisu uzeli on bi nacisto propao.

racErx

pre 9 godina

@(tamni vilajet, 31. oktobar 2014 11:10)

Objasni mi molime te, o veliki geostrateski magu, odakle bi ti da se uvozi gas? Za tvoju informaciju Rusija ima najbolje, najbrze i NAJJEFTINIJE energente za Evropu. Svi ostali su ili dalji, samim tim i skuplji ili manje kvalitetni.

goran

pre 9 godina

G-đa ministarka zamagljuje stvari, jer odlično zna da su se EU, Ukrajina i Rusija dogovorile oko plaćanja i nesmetane i nesmanjene isporuke gasa tokom predstojeće zime. Stara radikalska politika muljarenja. Samo džabe, ovo nećete objaviti, zar ne?

v

pre 9 godina

Ja redovno placam svoj racun za gas, ali izgleda da neko u Srbijagasu nije prosledio te pare Gaspromu, nego ih stavljao u dzep svih ovih godina.

A sad ce drzava, tj. narod da PONOVO placa isti racun.... Domace lopovcine.

Jasna

pre 9 godina

Citat: ""Kakav je to cinizam, crpr nam gasne i naftne rezerve besplatno (8 milijsrdi €) a pritiskaju nas da platimo 200 miliona?!""

Bravo za ovo... suština je objašnjena u par reči.

A odgovor je, po meni, stisle ih sankcije, pada cena energenata, rublja tone iz dana u dan... pa rešili da uteruju dugove na sve strane ne bi li se povratili...

Samo da vidimo šta će da se desi kada "uteraju" sve dugove i kad više ne budu imali odakle da daju sebi infuziju... baš me zanima šta će onda da se desi..

BVN

pre 9 godina

Pa tako nam i treba kad neplacamo dugove i nismo fer a ocekujemo neku milost, da sam ja Rus ja bi prekinuo sve odnose sa Srbijom zbog ovakve izdaje.

dzo

pre 9 godina

Cestitam Vucicu..za manje od x meseci je pokazao da je gori i od Tadica..znao je i Putin da je Vucic zapadni potrcko ali verovatno nije ocekivao da mu premijer neke zemlje kaze necemo da placamo neku robu zato sto Ruska firma ima veliki profit (a 30% profita daje Srbiji + ogroman porez) ..sto ne kaze Italijanima..e dali smo vam dzabe Zastavu ,oslobodili svih poreza na 10 godina ,cak i placali vam radnike 5 godina uzimacemo FIAT automobile dzabe a necemo da ih placamo.

Analiticar bez emocija

pre 9 godina

Nama je izgleda svaki Rus brat dok ne zatraži da mu vratimo dug. I kako se uopšte moglo očekivati a vidimo da jeste, da nam Rusi nastave isporuke bez da smo izmirili dugovanja. I što bi rekli naši ljudi : Gde su bre pare ?

seljak mladji

pre 9 godina

cekaj malo potrosaci platili gas po vecoj ceni to jest tuse ugradio i srbijagas u cenu i nisu rusima platili gas gdesu im te pare koje to pokrao ko sad treba da plati gas rusima drzava od poreza od gradjana alo bre ja nekoristim gas i necu od mojih para dase placa gas koje uzo pare od portosaca taj neka i plati gas ili ide u corku a srbija gas na tender i dase proda ili pokloni rusima pa oni nekla naplaciju sami gas od potrosaca biobi mnogo jeftiniji jerse nebi jos mar njih ugradjivali u cenu gasa !!!!

tamni vilajet

pre 9 godina

Zbog toga što je međudržavni sporazum sklopljen i što su ga podržali tadašnja Vlada i Skupština, Srbija nema izbora.

Tako ti je to kad nasi politicari vise vole Rusiju, nego sopstvenu zemlju!!!

sasa jokic

pre 9 godina

Rusi bi bili u pravu, da nije onog kriminalnog ugovora sa NIS-om. Srbija nikada nece biti nezavisna ukoliko taj ugovor ne promeni. Mnogimkazu to je nemoguce, ali to jednostavno nije tacno.
Samo treba procesljati odluke tadasnje Vlade na celu sa Kostunicom,, proveriti ustavnost istih, i videce c sec da su neustavne.
Drugo, koliko javnost zna, NIS je proda (poklonjen) bez tendera, a kao glavni razlog navedeno je da ce Rusi izgraditi Juzni tok od cega ce Srbija imati velike koristi. Ja verujem da u ugovoru kora da postoji klauzula (penal) ukoliko se to ne desi. Ako ne postoji, onda je to (najblaze receno) nesavesno poslovanje i podrivanje ekonomske stbilnosti zemlje sa namerom.
Trece i najbitnije. Nije NIS jedina krivica Kostujice i DSS-a, poklojili su onini C Market, Novosti, Luku Beograd tajkunima. Opljackali Kolubaru, pare za Kosovo, umesani u ubistvo Zorana Djindjica.....da ne nabrajam vise.
Tako da prvo treba procesuirati ovu bandu, a tokom procesa bi isplivalo mnogo toga, sto bi nam otkrilo kako su rasprodavali drzavu, pa i prljavstine iz ugovora za NIS.
To bi bio slagvort za proveru ustsvnosti tog ugovora i povracaj NIS-a. Raspisivanje tendera, pa onda ravnopravna trzisna borba.
Na taj nacin bi imali dovoljnompara da splatimo sve obveze. Kakav je to cinizam, crpr nam gasne i naftne rezerve besplatno (8 milijsrdi €) a pritiskaju nas da platimo 200 miliona?! Toliko su samo "ustedeli" na kriminalnoj rudnoj renti od 3%.

drago

pre 9 godina

pa naravno kad je politicka elita kroz rusiju opjackala srbiju,,,,kroz razne nepovol;jne ugovore z srbiju,,,,,e srbijo jadna li se,,,,,,kad je tvoja manipulasticka elita takva,,,,,,,,

my way

pre 9 godina

Поштено, боље да нам смање испоруку кад већ не плаћамо, него да гомиламо дуг. Ало, 200 милиона смо накарикали, па за то неко мора да одговара! Да смо паметни и одговорни, сами би то тражили. Само да нам нико не поклања бомбе бесплатно и не црта границе, а то нам Руси, за разлику од неких других, нису радили! Русофобични мозгићи који су умислили да су добили неки аргумент сад за нешто су посебна прича. Најбоље сами показују свој интелектуални и морални капацитет.

glupson

pre 9 godina

Nešto vam "nije jasno" ? A zaboravljate kako vi kinjite ovde "vaš" narod sa uterivačima i ostalim korbačlijama, banksterskim izvršiteljima, kako nemilosrdno gospodarite nad malim ljudima. Putin bi trebao sve da vas počisti iz naših života, sram vas bilo, bednici

nesa

pre 9 godina

Poklonite deo srbijegasa,em nebi platili dug em bi rusi tu firmu doveli u plus.Sa nasim kvazi stručnjacima samo cemo potpuno upropastiti srbijagas.

Kokos

pre 9 godina

da nam bar Rusi uzmu teritoriju ko Ukrajini nego nismo im interesantni.. od sve priče kako je to povoljno za nas kako ćemo da imamo jeftini gas, kosovo, gasovod, osta samo račun da se plati, i to ne oni što su trošili taj gas nego će da plati narod, a ovi naši ne smeju ni da pisnu Putinu nego će još nešto da mu daju da se ne naljuti

tamni vilajet

pre 9 godina

Zbog toga što je međudržavni sporazum sklopljen i što su ga podržali tadašnja Vlada i Skupština, Srbija nema izbora.

Tako ti je to kad nasi politicari vise vole Rusiju, nego sopstvenu zemlju!!!

dzo

pre 9 godina

Cestitam Vucicu..za manje od x meseci je pokazao da je gori i od Tadica..znao je i Putin da je Vucic zapadni potrcko ali verovatno nije ocekivao da mu premijer neke zemlje kaze necemo da placamo neku robu zato sto Ruska firma ima veliki profit (a 30% profita daje Srbiji + ogroman porez) ..sto ne kaze Italijanima..e dali smo vam dzabe Zastavu ,oslobodili svih poreza na 10 godina ,cak i placali vam radnike 5 godina uzimacemo FIAT automobile dzabe a necemo da ih placamo.

Jasna

pre 9 godina

Citat: ""Kakav je to cinizam, crpr nam gasne i naftne rezerve besplatno (8 milijsrdi €) a pritiskaju nas da platimo 200 miliona?!""

Bravo za ovo... suština je objašnjena u par reči.

A odgovor je, po meni, stisle ih sankcije, pada cena energenata, rublja tone iz dana u dan... pa rešili da uteruju dugove na sve strane ne bi li se povratili...

Samo da vidimo šta će da se desi kada "uteraju" sve dugove i kad više ne budu imali odakle da daju sebi infuziju... baš me zanima šta će onda da se desi..

sasa jokic

pre 9 godina

Rusi bi bili u pravu, da nije onog kriminalnog ugovora sa NIS-om. Srbija nikada nece biti nezavisna ukoliko taj ugovor ne promeni. Mnogimkazu to je nemoguce, ali to jednostavno nije tacno.
Samo treba procesljati odluke tadasnje Vlade na celu sa Kostunicom,, proveriti ustavnost istih, i videce c sec da su neustavne.
Drugo, koliko javnost zna, NIS je proda (poklonjen) bez tendera, a kao glavni razlog navedeno je da ce Rusi izgraditi Juzni tok od cega ce Srbija imati velike koristi. Ja verujem da u ugovoru kora da postoji klauzula (penal) ukoliko se to ne desi. Ako ne postoji, onda je to (najblaze receno) nesavesno poslovanje i podrivanje ekonomske stbilnosti zemlje sa namerom.
Trece i najbitnije. Nije NIS jedina krivica Kostujice i DSS-a, poklojili su onini C Market, Novosti, Luku Beograd tajkunima. Opljackali Kolubaru, pare za Kosovo, umesani u ubistvo Zorana Djindjica.....da ne nabrajam vise.
Tako da prvo treba procesuirati ovu bandu, a tokom procesa bi isplivalo mnogo toga, sto bi nam otkrilo kako su rasprodavali drzavu, pa i prljavstine iz ugovora za NIS.
To bi bio slagvort za proveru ustsvnosti tog ugovora i povracaj NIS-a. Raspisivanje tendera, pa onda ravnopravna trzisna borba.
Na taj nacin bi imali dovoljnompara da splatimo sve obveze. Kakav je to cinizam, crpr nam gasne i naftne rezerve besplatno (8 milijsrdi €) a pritiskaju nas da platimo 200 miliona?! Toliko su samo "ustedeli" na kriminalnoj rudnoj renti od 3%.

v

pre 9 godina

Ja redovno placam svoj racun za gas, ali izgleda da neko u Srbijagasu nije prosledio te pare Gaspromu, nego ih stavljao u dzep svih ovih godina.

A sad ce drzava, tj. narod da PONOVO placa isti racun.... Domace lopovcine.

my way

pre 9 godina

Поштено, боље да нам смање испоруку кад већ не плаћамо, него да гомиламо дуг. Ало, 200 милиона смо накарикали, па за то неко мора да одговара! Да смо паметни и одговорни, сами би то тражили. Само да нам нико не поклања бомбе бесплатно и не црта границе, а то нам Руси, за разлику од неких других, нису радили! Русофобични мозгићи који су умислили да су добили неки аргумент сад за нешто су посебна прича. Најбоље сами показују свој интелектуални и морални капацитет.

nasa posla

pre 9 godina

Isti smo kao i Ukrajina. Mnogi ovde trezveno kritikuju Ukrajinu zbog neplacanja za energente a mi to isto cinimo. Nit volim Putina ni Rusiju ali u ovom slucaju su u pravu ma koliko se to nama ne svidjalo. Iako su Rusi dobili NIS za dzabaluk ne mozemo tek samo tako da ne platimo racun.

StormShadow

pre 9 godina

Kako Srbi razmisljaju, to je za neverovati. Da rezimiram, Rusi su dobili dzaba NIS, pa ne moramo da platimo račun za gas. Bože dragi...

1.Ugovor je sklopljen, povoljno ili ne, on važi i to je to. Adendumi ugovora se rade uz obostranu saglasnost. Do overe adenduma ugovora, važe stavke osnovnog ugovora. Dakle imamo obaveze i to je to.

2. Stavke ugovora ne sadrže , niti mogu da sadrže, političku podršku priznavanje/nepriznavanje Krima, uvođenje/neuvođenje sankcija. Besmisleno je pričati o tome.

3. Ugovor su potpisale legitimne vlade RS i RF, na legitimitet i vrednost ugovora ne utiče promena vlasti. Obaveze su države Srbije.

4. Vrednost NIS-a koja je procenjena, odnopsno novac koji su Rusi platili je procenio Deloitte Touche, sustinski zapadna kompanija.

5. O tački 5. je bespredmetno i diskutovati bez analize ugovora. Postoji i neki kao dug iz 90. Tada smo bili i pod sankcijama, ako se meko seca. Niko ovde i primecuje u kom je stanju bio NIS pre kupovine, koji je deo opreme bio amortizovan i slično. Baratati pausalno sa vrednoscu NIS je smesno.

6. Koliko vidim Rusi su ispunili sve stavke ugovora na vreme.

7. Ima na zapadu nesto sto se zove poslovna etika. Ko padne na tom polju, nije dobar partner. Dakle sve obaveze se moraju ispunjavati dok se ne postigne novi ugovor. Bilo kakav nenetički pritisak na stranu u ugovoru se smatra nedopustivim.

Dakle, imamo ugovor i saglasne obaveze, sve je jasno. Da li je ceo svet naopačke ili mi dubimo na glavi?

Zoran Milosavljevic

pre 9 godina

Povod ovom tekstu je clanak "Danasa". Taj clanak je nekorektan. Premijer se ne buni zbog niske cene vec sto NIS eksploatse nase rezerve gasa uz bezobraznu nisku proviziju od 3% Zahvaljujuci tome zaradjuju 1 milijardu evra godisnje i trose nase rezerve koje nisi neogranicene.Ako je procitao clanak u Danasu Vucic se sigurno narogusi. I to sravom.

Kvazimodo Sorabius

pre 9 godina

Kao zakleti prorus, zapanjen sam ovom vešću! Ne, ne zbog duga, već zbog procenta kojim nas kažnjavaju jedna trećina!
Zrelo je da se dvoličnoj ruskoj VLASTI stavi do znanja da ovako više ne ide: mi stariji (i obavešteniji), znamo kako je teško išlo plaćanje nasleđenog duga (Srpskog dela) SFRJ od SSSR-a, tj naslednice duga - Rusije. Ne verujem ni da je sve do kraja naplaćeno. Nudili su nam traktore i mašine koje i sami proizvodimo, nudili poslove za koje na tenderu smo mogli jeftinije proći... Ponudili "kredit" pod uslovima koji ni danas nisu ostvarivi. Bestidno su se dokopali NIS-a, i naftnih i gasnih polja, pa taj isti benzin i gas nam prodaju kao da dolazi sa Kamčatke. Prosto, sramotno je što se nabeđeni stručnjaci ne late papira i olovke i takksativno nabroje ko koga pljačka!
Sada kada je Putin izjednačio Krim i Kosovo, nema smisla više očekivati ikakvu podršku.
Da je pameti, hitno zakazati Skupštinu, u prisustvu cele vlade - pozvati upućene iz svih sfera, ostati na zasedanju sve dok postoji iko sa razumnim obrazloženjem "pro et kontra", i potom objaviti prekid SVIH odnosa sa Rusijom. Isplatiti dug iz deviznih rezervi, prizemljiti rashodovane avione i helikoptere, a zatražiti od NATO pakta njihove rashodovane - sigurno će biti bolji od ovih "bez akumulatora".
Zatražiti od Nemačke ekonomsku zaštitu, pozvati njihove stručnjake za ustav, pravo, i za tri meseca usvojiti, BEZ IZMENA, nemačke zakone - i za godinu dana ući u EU!
S Kosovom ili bez njega - neka Nemačka odluči.

Schh..

pre 9 godina

To sto je neko sklopio stetan ugovor sa rusima oko prodaje Nis~a nisu oni krivi pa da nam sad popustaju i to moramo da shvatimo . Ali od sa rusima samo bahato oko novih prodaja ako oni mogu sa svojom takozvanom bracom bahato i mi mozemo sa svima pa i sa njima
Niko nam ne poklanja nista dzaba pa necemo ni mi i takva politika treba da se forsira !

jelena

pre 9 godina

Ono sto na mene ostavlja najjaci utisak su komentari ljudi koji sebe smatraju velikim srpskim patriotama; ljudi koji često za mene i one koji misle kao ja, koji ne zaboravljaju, na prvom mestu, vlastite krivice u svim dogadjajima od 1988. naovamo, kažu da nisam prava Srpkinja, da sam zapadni plaćenik i tome slično. E, ti isti ljudi, patriote, likuju, pozivaju Ruse da nas još više pritegnu, žale što nas već ranije nisu okupirali, mole ih da nas tretiraju na što gori mogući način. Ne znam da li se radi o nekom ličnom mazohizmu ili je u pitanju jedino mentalni sklop mediokriteta ispranih mozgova, ali šta god da je, vrlo je loše za Srbiju to što takvih ima mnogo više nego što bi trebalo.

dolazi zima, duga i hladna

pre 9 godina

Kakvi su isprani mozgovi ovi ljubitelji Rusije. Citam komentare duze vreme, i ne verujem. Mi i kada trpimo stetu u tim srpsko-ruskim odnosima, oni iskoce sa pricom kako smo mi u stvari sami krivi za to. Lizemo se za zapadom pa nas zato kaznjavaju, a Bugarska usla i u NATO i u EU, pa opet ne trpi bilo kakve sankcije od Rusije.
Jel to bese onaj Stokholmski sindrom o kome ste nam pisali ovde? Izgleda ste upravo vi oboleli od te boljke...
Zovite sada Lazanskog, Vukadinovica i ostale nase vajne geopoliticare i analiticare, nek vam sada objasne kako se izlazi iz ove situacije.

Mihailo

pre 9 godina

Naravno da nema, nisu Rusi jajare kao ova naša boranija. Da smo im pravi saveznici i braća poput Belorusa dobijali bismo gas skoro za džabe, odlične kredite za sve i svašta, naoružanje na kredit od X godina... Ali ne, mi se ližemo sa onima koji su u posldnjih dvesta godina neprestano pokušavali da nas istrebe i onda se još bunimo što nam Rusi ne veruju i ne žele da finansiraju one koji sarađuju sa njihovim neprijateljima.
Najdraže bi mi bilo da Rusi zavrnu gas i da se bar par desetina hiljada ljudi smrzne, a fabrike (ovo malo što nam je preostalo) skoro u potpunosti stanu. Tek tada će (možda) ovaj maloumni narod shvatiti sa kim treba da ima bliske odnose i koliku štetu sebi pravi pokušavajući da se svrsta na stranu Zapada.

Šteta što nas nisu okupirali '48 i sklonili ono smeće Tita.

mislilac

pre 9 godina

Sto se tice NIS -a firma je bila gubitas, kralo se na sve strane a postrojenja su bila zrela za otpad. O zagadjenju i trovanju gradjana da ne pricam. Rusi su od te ruine napravili najmoderniju rafineriju na balkanu, firma je najveca i najprofitabilnija firma u ovom delu evrope i puni budzet srbije. Sa druge strane imamo srbija gas koji je najveci gubitas, preko miljardu USD, i velikog maga Bajatovica koji prima preko 30000 evrica i placa silne penale sudovima jer nikom ne zeli da dostvi podatke o poslovanju fime. Brankica Stankovic je napravila fenomenalnu seriju o malverzacijama i puj pik nikom nista, krade se dzakovima i dalje. Rusi se ponasaju krajnje profesionalno. Robu si dobio, molim plati. Obecali smo da cemo platiti do aprila, nista. Nas obraz nasa sramota. Da je sreca da se privatizuje srbija gas, gradjani bi imali bolju uslugu a dugova ne bi bilo, jer privatnik ne bi uzimao garancije od drzave Srbije za svoje poslovanje. Cak bi drzava kroz porez i takse imala dosta novca u budzetu koje sada izdvaja da pokriva dubioze a la Bajatovic & Co.
Na kraju naravoucenije, sta god da se desi na..bu penzioneri.

seljak mladji

pre 9 godina

cekaj malo potrosaci platili gas po vecoj ceni to jest tuse ugradio i srbijagas u cenu i nisu rusima platili gas gdesu im te pare koje to pokrao ko sad treba da plati gas rusima drzava od poreza od gradjana alo bre ja nekoristim gas i necu od mojih para dase placa gas koje uzo pare od portosaca taj neka i plati gas ili ide u corku a srbija gas na tender i dase proda ili pokloni rusima pa oni nekla naplaciju sami gas od potrosaca biobi mnogo jeftiniji jerse nebi jos mar njih ugradjivali u cenu gasa !!!!

glupson

pre 9 godina

Nešto vam "nije jasno" ? A zaboravljate kako vi kinjite ovde "vaš" narod sa uterivačima i ostalim korbačlijama, banksterskim izvršiteljima, kako nemilosrdno gospodarite nad malim ljudima. Putin bi trebao sve da vas počisti iz naših života, sram vas bilo, bednici

dijaspora

pre 9 godina

Kako je moguce da je do ove situacije uopste doslo? Zar firme i domacinstva koje trose plin u Srbiji isti ne placaju ili sta? Ako placaju gdje su pare? Da li moze neko da nam to ovde objasni?

A dug se uvijek morao platiti. Pokusajte zamisliti situaciju da Vucic tako nesto rekne predstavnicima MMF, kao, US Steel su dobili Zeljezaru u Smederevu za bagatelu pa vam mi necemo vracati rate kredita zbog toga. Jednostavno nemoguce ja tako nesto i zamisliti.

Analiticar bez emocija

pre 9 godina

Nama je izgleda svaki Rus brat dok ne zatraži da mu vratimo dug. I kako se uopšte moglo očekivati a vidimo da jeste, da nam Rusi nastave isporuke bez da smo izmirili dugovanja. I što bi rekli naši ljudi : Gde su bre pare ?

rade

pre 9 godina

meni ovde nesto nije jasno... ja koristim centralno grejanje iz toplane koja koristi gas. ja to grejanje PLACAM svakog meseca. cele godine. to radi i velika vecina ljudi u srbiji. znam puno ljudi koji se greju na gas. oni gas PLACAJU svakog meseca, jer ako ne plate, iskljucice im ga. znaci velika vecina gradjana placa svoje obaveze za gas, a srbija ne placa rusiji. GDE SU PARE???

drago

pre 9 godina

pa naravno kad je politicka elita kroz rusiju opjackala srbiju,,,,kroz razne nepovol;jne ugovore z srbiju,,,,,e srbijo jadna li se,,,,,,kad je tvoja manipulasticka elita takva,,,,,,,,

srbIN

pre 9 godina

Citam razne gluposti ovde. Rusi traze da im se plati dug kao sto mi trazimo da nam se plati za jabuke i maline koje izvozimo ili mozda mislite da hranu treba da im damao dzabe jer su nam "braca". Sto se tice NIS-a ljudi zboravljaju da je pre privatizacije ono bilo sinonim za pljacku i politicko zaposljavanje. Upravo zbog losih, politickih kadrova je belezila samo gubitke poput JAT-a. Da ga Rusi nisu uzeli on bi nacisto propao.

BVN

pre 9 godina

Pa tako nam i treba kad neplacamo dugove i nismo fer a ocekujemo neku milost, da sam ja Rus ja bi prekinuo sve odnose sa Srbijom zbog ovakve izdaje.

spaceman

pre 9 godina

Moji sunarodnici, dok smo živeli na američkoj sisi u vreme SFRJ, falilo nam je mnogo toga, ali mnogo manje nego danas kad se sami lepimo na rusku sisu, a ona nas kao maćeha pastorku odbaci.Ok, Americi ne možemo devedesete da oprostimo, ali budimo realni, sami smo krivi za devedesete, sami smo birali šizofrenike za vođe, nisu nama ni Nemci, ni Amerikanci neprijatelji, najveći neprijatelji smo mi sebi.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Pa naravno da treba da se plati a ako nemas da platis ima da slusas. Tako vam je I na zapadu I na istoku. Stalno govorim onima koji vrece na Rusiju, znaju li oni koliko smo mi njima duzni.

zapadnaprogamndapici

pre 9 godina

Srbija se obavezala da ce da plati do aprila i to ove godine.. Rok prosao odavno.. Jel treba da daju gas dzabe da se ovi na vlasti bahate a iz usta im EU ne izlazi.. Nek im da EU dzabe gas.. Ja gas placam a pare zavrse u srpkim dzepovima.

nesa

pre 9 godina

Poklonite deo srbijegasa,em nebi platili dug em bi rusi tu firmu doveli u plus.Sa nasim kvazi stručnjacima samo cemo potpuno upropastiti srbijagas.

Atreides

pre 9 godina

Pa dobro cemu cudjenje. To je samo ovde u Srbiji normalno da se ne placa nista. Napolju nema toga...sa parama nema zezanja.
A sad sto su nasi nesposobni politicari rasprodali sve ukljucujuci i NIS za to bi trebali na dozivotnu robiju posto na zalost smrtne kazne nema.

Realista

pre 9 godina

1. Odma da se "otrezni" ovaj nas napaceni narod i da shvatimo da nam Rusi nisu nikakva "braca", vec samo gledaju u svoj dzak.

2. Isti sekund da se vrati Putinu demarš da nećemo da radimo "Južni tok" (nakon onakve "parade" u Beogradu i "uvlacenja") udario nam je samarcinu gde pokazuje koliko nas ceni i kolika smo braća (nemci jeftinije placaju gas od nas)

3. Pod hitno da se "dogovorimo" sa EU, jer je svima jasno da nemožemo sami da opstanemo.

4. Nakon svega ovoga će "baćuška" možda da promeni stav i "odvrne slavine", jer neće više da ima "marionete" na Balkanu.

Kakva god da je veličina i "mangup" nesmemo da dozvolimo da se sa Srbijom razgovara na pomenuti način!

A vi sad PATRIJOTE koji volite Srbiju (ali malo više "majku Rusiju") udarajte minuse koliko vam Bog dao!

P.S. Ne smarajte me glupostima:"Rusija jedina brani Kosovo"....Odavno je ON "baćuška Putin" upazario Kosovo za svoj (ruski) račun, a to se vidi iz priložene situacije u Ukrajini (dobio Krim na račun Kosova)!

beba

pre 9 godina

"Naravno da nema, nisu Rusi jajare kao ova naša boranija. Da smo im pravi saveznici i braća poput Belorusa dobijali bismo gas skoro za džabe, odlične kredite za sve i svašta, naoružanje na kredit od X godina".
U pravu si, Mihailo, samo si zaboravio da dodas sledece: ako im neki nas politicar, ili odluka, slucajno ne bi bili po volji, ili ako bi, kao sad, pocele da ih stezu sankcije i ekonomska kriza, odmah bi zavrnuli sve slavine, ukinuli kredite i ucenjivali na sto nacina, a mozda i otcepljivali delove teritorije itd itd. Tolika zavisnost od jednog izvora je isto sto i ropstvo.

Kokos

pre 9 godina

da nam bar Rusi uzmu teritoriju ko Ukrajini nego nismo im interesantni.. od sve priče kako je to povoljno za nas kako ćemo da imamo jeftini gas, kosovo, gasovod, osta samo račun da se plati, i to ne oni što su trošili taj gas nego će da plati narod, a ovi naši ne smeju ni da pisnu Putinu nego će još nešto da mu daju da se ne naljuti

Ex Energogas

pre 9 godina

Pazi sada "bezobrazne" Ruse nasu "bracu" koji nesto traze a traze svoje. Nije kriv Srbijagas vec je kriva drzava. Ne odredjuje cenu gasa Srbijagas vec agencija za energetiku tj drzava. Ne moze se gas kupiti za sto dolara a prodavati gradjanima za 50 dolara.Na kraju godine Rus ispostavi racun za isporuceni gas.Povlascenu cenu gasa imaju samo Ukrajina i Belorusija

dzo

pre 9 godina

A svi se uhvatili sto se Ruska firma drznula da od gubitasa napravi firmu sa profitom i od zardjalih pumpi napravi svetske a niko se ne pita da vam taj isti Vucic uzima vise od 100 dinara PO LITRU GORIVA na akcize plus poreze!I jos napravi 300 MILIJARDI dinara deficita!I jos stiti zapadne a srpke interesi ga ne zanimaju.

ha

pre 9 godina

@sasa jokic: Ponovicu pitanje koje je ovde postavio jedan komentator pre par dana: Posto je sada rudna renta postala glavna fora u hajci protiv NIS-a, kazite koliko biste hteli da ta 1 kompanija puni budzet zemlje? Ako je 12-13% malo, da li biste da to bude 50% ili mozda 100%?
370 nemackih kompanija u Srbiji uzetih zajedno ne pune budzet zemlje koliko ova 1, ali za njihov rad po direktivi moraju da se cuju samo hvalospevi, bez obzira sto je za zemlju i narod korist od njihovog rada minimalna. Znam da su ljudi podlozni manipulaciji i povodljivi, ali je ipak narod u Srbiji u tom pogledu jedan od najmanje otpornih i zaista izuzetno povodljiv.

Gaga

pre 9 godina

Gas je citam preuzet i sta je sada sporno kad je racun dosao na naplatu.To je cak i normalno naime onaj ko nesto prodaje toradi da bi isto i naplatio. A dali se oni vole ili ne to moze ali nemora da bude vazno..Ima jedna stara knjiga o sahu koja kaze nikad nema odstupanja od pravila jer kad se to jednom uradi sldi i drugi ,treci put i na kraju to nebude ozbiljna partija vec neka decija igra.Ovo sam rekao jer postoji izreka da je sah kao i zivot.Pogresis jednom i obicno ne dobijes sansu za ispravku.

Anarhista

pre 9 godina

Па добро која је сврха нашег плаћања струје, грејања ако те се тим парама не плаћа дуг?!

Vana

pre 9 godina

A secate se nastupa premijera u razgovoru sa Putinom, u smislu, da predjemo mi na stvar, uz izjavu "ja sam komplikovan čovek"...mislio na Putinu da zaradi jeftine političke poene...hahaha

goran

pre 9 godina

G-đa ministarka zamagljuje stvari, jer odlično zna da su se EU, Ukrajina i Rusija dogovorile oko plaćanja i nesmetane i nesmanjene isporuke gasa tokom predstojeće zime. Stara radikalska politika muljarenja. Samo džabe, ovo nećete objaviti, zar ne?

ukrajinski scenario za Srbiju

pre 9 godina

Niko od nas nije ni pomislio da potroseno ne treba da se plati. Problem je u sledecem. Jedna ogromna grupa ljudi (politicari, kojekakvi analiticar, javne licnosti... neki od njih najverovatnije na liniji sa Moskvom), je stvarala lazan utisak da cemo mi od rusa dobiti jeftinije energente i da cemo imati nekakav povlascen status u tim energetskim odnosima sa Rusima. Za to vreme, rusima su poklonjene neke stvari u ime toga, gas se trosio, a drzava to subvencionisala racunajuci da cemo stvarno biti povlasceni. U medjuvremenu nastali su ogromni dugovi i omca oko naseg vrata. Ti ljudi koji su sirili taj lazni utisak, i dalje parazitiraju u javnom zivotu bez ikakve kazne, medijska sfera zagadjena nevidjenom rusofilijom (bez ikakvog pokrica), a nama se danas bas kada pocinje grejna sezona (vidi slucajnosti!) zavrce gas. Sto je zanimljivo, pogledajte neke druge medije, oni ovu vest nisu ni objavili.
Da nisu sirena ta nerealna ocekivanja, da ce rusi nama nesto pokloniti, oprostiti, niko ne bi bio lud da ne izmiruje tolike dugove. Da li ce neko uopste, od svih tih ljudi, da polozi racun za to sto su nas doveli u situaciju da nas Rusi napenale?

racErx

pre 9 godina

@(tamni vilajet, 31. oktobar 2014 11:10)

Objasni mi molime te, o veliki geostrateski magu, odakle bi ti da se uvozi gas? Za tvoju informaciju Rusija ima najbolje, najbrze i NAJJEFTINIJE energente za Evropu. Svi ostali su ili dalji, samim tim i skuplji ili manje kvalitetni.

poklonu se gleda u zube

pre 9 godina

A sa Amerikancima i Zelezarom smo prosli odlicno. Nju nismo poklonili
(Ivica, 31. oktobar 2014 14:08)

Pa nudili smo je mi i na poklon i plus da doplatimo, i to rusima, pa nesto nisu bili raspolozeni da uzmu taj poklon.

StormShadow

pre 9 godina

Niko ne kaze da treba da nam poklanjaju gas zato sto smo nepovoljno prodali NIS, nego se kaze da ne mora "Daj sve pare do marta".
(Milan, 31. oktobar 2014 14:37)

Milane, pomenuta usaglašananja, odnosno pomenuti memorandum se u poslovnom svetu ne iznose na sto ako se postuje tzv. "valuta" odnosno vremenska odrednica fakture/racuna. Ne mogu biti siguran, naravno, ali me sve ovo asocira na prilično kašnjenje u dinamici ugovorenog plaćanja, a siguran sam da je roba isporučena. Mislim da je sve jasno.

Naveo bih primer nekih domaćih kompanija koje su kasnile sa izmirivanjem obaveza preko 200 dana. Onda se cela javnost sablažnjavala nad takvom poslovnom politikom, a sad je cool kada mi to kao država radimo.

Rekoh da nemam informacije, pa ne bih dalje analizirao. Zamislimo jednu zivotnu situaciju, da nekom isporučite konkretnu robu recimo jedan kilogram jabuka, i da se dogovorite da vam se plati u sledećih mesec dana. Kupac jabuke pojede, i dođe vam i kaže: Vidi, ne mogu da platim ni za tri meseca sve.

Perica

pre 9 godina

(Kvazimodo Sorabius, 31. oktobar 2014 13:57)

Mozda si stariji, ali ovako mali Perica zamislja medjunarodnu politiku, zakone i ekonomiju. Svojevremeno su experti kao ti predlagali resenje kosovske krize tko sto cemo bez naknade dati bazu Amerikancima u Srbiji (na Kosovu), a oni ce navodno za uzvrat podrzati srpsku politiku. U intervjuu bivseg predsednika Milutinovica govori se da u jednom trenutku nasa delegacija pita Vorena Kristofera da li zele da naprave vojnu bazu u Srbiji i da li Srbija treba da postane clan NATO pakta. Takodje pitaju koje sve uslove treba Srbija da ispuni kako ne bi doslo do bombardovanja. Voren Kristofer na to odgovara da ne postoji konacna lista uslova te da Srbija mora ispuniti svaki sledeci uslov koji ce biti postavljen pred nju.
Da li ti stvarno mislis da Srbija moze sebe da proglasi 51. USA drzavom (npr) i da bi to USA kongres ratifikovao?

Vesna

pre 9 godina

Povod ovom tekstu je clanak "Danasa". Taj clanak je nekorektan. Premijer se ne buni zbog niske cene vec sto NIS eksploatse nase rezerve gasa uz bezobraznu nisku proviziju od 3% Zahvaljujuci tome zaradjuju 1 milijardu evra godisnje i trose nase rezerve koje nisi neogranicene.Ako je procitao clanak u Danasu Vucic se sigurno narogusi. I to sravom.
(Zoran Milosavljevic

Rudna renta ne donosi milijardu dolara godisnje.Srbija godisnje ispumpa 1 milion kubnih metara gasa godisnje a rudna rentaje 30 evra po metru kubnom i to je 30 miliona.Ovde nije problem duga za isporuceni gas a neplaceni.Ovde je tih 200 miliona za ugovoreni a ne povuceni gas.Srbija je ugovorila 5 miliona metara kubnih na godinu dana

aki

pre 9 godina

Problem je to što se gas nije placao Rusima, da li bi Srbija bila ravnodušna da je situacija obrnuta, tj. da Srbija gleda kroz prste Ruskim dugovima.

Mihailo

pre 9 godina

Naravno da nema, nisu Rusi jajare kao ova naša boranija. Da smo im pravi saveznici i braća poput Belorusa dobijali bismo gas skoro za džabe, odlične kredite za sve i svašta, naoružanje na kredit od X godina... Ali ne, mi se ližemo sa onima koji su u posldnjih dvesta godina neprestano pokušavali da nas istrebe i onda se još bunimo što nam Rusi ne veruju i ne žele da finansiraju one koji sarađuju sa njihovim neprijateljima.
Najdraže bi mi bilo da Rusi zavrnu gas i da se bar par desetina hiljada ljudi smrzne, a fabrike (ovo malo što nam je preostalo) skoro u potpunosti stanu. Tek tada će (možda) ovaj maloumni narod shvatiti sa kim treba da ima bliske odnose i koliku štetu sebi pravi pokušavajući da se svrsta na stranu Zapada.

Šteta što nas nisu okupirali '48 i sklonili ono smeće Tita.

dzo

pre 9 godina

Cestitam Vucicu..za manje od x meseci je pokazao da je gori i od Tadica..znao je i Putin da je Vucic zapadni potrcko ali verovatno nije ocekivao da mu premijer neke zemlje kaze necemo da placamo neku robu zato sto Ruska firma ima veliki profit (a 30% profita daje Srbiji + ogroman porez) ..sto ne kaze Italijanima..e dali smo vam dzabe Zastavu ,oslobodili svih poreza na 10 godina ,cak i placali vam radnike 5 godina uzimacemo FIAT automobile dzabe a necemo da ih placamo.

tamni vilajet

pre 9 godina

Zbog toga što je međudržavni sporazum sklopljen i što su ga podržali tadašnja Vlada i Skupština, Srbija nema izbora.

Tako ti je to kad nasi politicari vise vole Rusiju, nego sopstvenu zemlju!!!

BVN

pre 9 godina

Pa tako nam i treba kad neplacamo dugove i nismo fer a ocekujemo neku milost, da sam ja Rus ja bi prekinuo sve odnose sa Srbijom zbog ovakve izdaje.

zapadnaprogamndapici

pre 9 godina

Srbija se obavezala da ce da plati do aprila i to ove godine.. Rok prosao odavno.. Jel treba da daju gas dzabe da se ovi na vlasti bahate a iz usta im EU ne izlazi.. Nek im da EU dzabe gas.. Ja gas placam a pare zavrse u srpkim dzepovima.

nesa

pre 9 godina

Poklonite deo srbijegasa,em nebi platili dug em bi rusi tu firmu doveli u plus.Sa nasim kvazi stručnjacima samo cemo potpuno upropastiti srbijagas.

my way

pre 9 godina

Поштено, боље да нам смање испоруку кад већ не плаћамо, него да гомиламо дуг. Ало, 200 милиона смо накарикали, па за то неко мора да одговара! Да смо паметни и одговорни, сами би то тражили. Само да нам нико не поклања бомбе бесплатно и не црта границе, а то нам Руси, за разлику од неких других, нису радили! Русофобични мозгићи који су умислили да су добили неки аргумент сад за нешто су посебна прича. Најбоље сами показују свој интелектуални и морални капацитет.

dijaspora

pre 9 godina

Kako je moguce da je do ove situacije uopste doslo? Zar firme i domacinstva koje trose plin u Srbiji isti ne placaju ili sta? Ako placaju gdje su pare? Da li moze neko da nam to ovde objasni?

A dug se uvijek morao platiti. Pokusajte zamisliti situaciju da Vucic tako nesto rekne predstavnicima MMF, kao, US Steel su dobili Zeljezaru u Smederevu za bagatelu pa vam mi necemo vracati rate kredita zbog toga. Jednostavno nemoguce ja tako nesto i zamisliti.

rade

pre 9 godina

meni ovde nesto nije jasno... ja koristim centralno grejanje iz toplane koja koristi gas. ja to grejanje PLACAM svakog meseca. cele godine. to radi i velika vecina ljudi u srbiji. znam puno ljudi koji se greju na gas. oni gas PLACAJU svakog meseca, jer ako ne plate, iskljucice im ga. znaci velika vecina gradjana placa svoje obaveze za gas, a srbija ne placa rusiji. GDE SU PARE???

drago

pre 9 godina

pa naravno kad je politicka elita kroz rusiju opjackala srbiju,,,,kroz razne nepovol;jne ugovore z srbiju,,,,,e srbijo jadna li se,,,,,,kad je tvoja manipulasticka elita takva,,,,,,,,

glupson

pre 9 godina

Nešto vam "nije jasno" ? A zaboravljate kako vi kinjite ovde "vaš" narod sa uterivačima i ostalim korbačlijama, banksterskim izvršiteljima, kako nemilosrdno gospodarite nad malim ljudima. Putin bi trebao sve da vas počisti iz naših života, sram vas bilo, bednici

Analiticar bez emocija

pre 9 godina

Nama je izgleda svaki Rus brat dok ne zatraži da mu vratimo dug. I kako se uopšte moglo očekivati a vidimo da jeste, da nam Rusi nastave isporuke bez da smo izmirili dugovanja. I što bi rekli naši ljudi : Gde su bre pare ?

v

pre 9 godina

Ja redovno placam svoj racun za gas, ali izgleda da neko u Srbijagasu nije prosledio te pare Gaspromu, nego ih stavljao u dzep svih ovih godina.

A sad ce drzava, tj. narod da PONOVO placa isti racun.... Domace lopovcine.

Vana

pre 9 godina

A secate se nastupa premijera u razgovoru sa Putinom, u smislu, da predjemo mi na stvar, uz izjavu "ja sam komplikovan čovek"...mislio na Putinu da zaradi jeftine političke poene...hahaha

Ex Energogas

pre 9 godina

Pazi sada "bezobrazne" Ruse nasu "bracu" koji nesto traze a traze svoje. Nije kriv Srbijagas vec je kriva drzava. Ne odredjuje cenu gasa Srbijagas vec agencija za energetiku tj drzava. Ne moze se gas kupiti za sto dolara a prodavati gradjanima za 50 dolara.Na kraju godine Rus ispostavi racun za isporuceni gas.Povlascenu cenu gasa imaju samo Ukrajina i Belorusija

sasa jokic

pre 9 godina

Rusi bi bili u pravu, da nije onog kriminalnog ugovora sa NIS-om. Srbija nikada nece biti nezavisna ukoliko taj ugovor ne promeni. Mnogimkazu to je nemoguce, ali to jednostavno nije tacno.
Samo treba procesljati odluke tadasnje Vlade na celu sa Kostunicom,, proveriti ustavnost istih, i videce c sec da su neustavne.
Drugo, koliko javnost zna, NIS je proda (poklonjen) bez tendera, a kao glavni razlog navedeno je da ce Rusi izgraditi Juzni tok od cega ce Srbija imati velike koristi. Ja verujem da u ugovoru kora da postoji klauzula (penal) ukoliko se to ne desi. Ako ne postoji, onda je to (najblaze receno) nesavesno poslovanje i podrivanje ekonomske stbilnosti zemlje sa namerom.
Trece i najbitnije. Nije NIS jedina krivica Kostujice i DSS-a, poklojili su onini C Market, Novosti, Luku Beograd tajkunima. Opljackali Kolubaru, pare za Kosovo, umesani u ubistvo Zorana Djindjica.....da ne nabrajam vise.
Tako da prvo treba procesuirati ovu bandu, a tokom procesa bi isplivalo mnogo toga, sto bi nam otkrilo kako su rasprodavali drzavu, pa i prljavstine iz ugovora za NIS.
To bi bio slagvort za proveru ustsvnosti tog ugovora i povracaj NIS-a. Raspisivanje tendera, pa onda ravnopravna trzisna borba.
Na taj nacin bi imali dovoljnompara da splatimo sve obveze. Kakav je to cinizam, crpr nam gasne i naftne rezerve besplatno (8 milijsrdi €) a pritiskaju nas da platimo 200 miliona?! Toliko su samo "ustedeli" na kriminalnoj rudnoj renti od 3%.

Anarhista

pre 9 godina

Па добро која је сврха нашег плаћања струје, грејања ако те се тим парама не плаћа дуг?!

dolazi zima, duga i hladna

pre 9 godina

Kakvi su isprani mozgovi ovi ljubitelji Rusije. Citam komentare duze vreme, i ne verujem. Mi i kada trpimo stetu u tim srpsko-ruskim odnosima, oni iskoce sa pricom kako smo mi u stvari sami krivi za to. Lizemo se za zapadom pa nas zato kaznjavaju, a Bugarska usla i u NATO i u EU, pa opet ne trpi bilo kakve sankcije od Rusije.
Jel to bese onaj Stokholmski sindrom o kome ste nam pisali ovde? Izgleda ste upravo vi oboleli od te boljke...
Zovite sada Lazanskog, Vukadinovica i ostale nase vajne geopoliticare i analiticare, nek vam sada objasne kako se izlazi iz ove situacije.

nasa posla

pre 9 godina

Isti smo kao i Ukrajina. Mnogi ovde trezveno kritikuju Ukrajinu zbog neplacanja za energente a mi to isto cinimo. Nit volim Putina ni Rusiju ali u ovom slucaju su u pravu ma koliko se to nama ne svidjalo. Iako su Rusi dobili NIS za dzabaluk ne mozemo tek samo tako da ne platimo racun.

Realista

pre 9 godina

1. Odma da se "otrezni" ovaj nas napaceni narod i da shvatimo da nam Rusi nisu nikakva "braca", vec samo gledaju u svoj dzak.

2. Isti sekund da se vrati Putinu demarš da nećemo da radimo "Južni tok" (nakon onakve "parade" u Beogradu i "uvlacenja") udario nam je samarcinu gde pokazuje koliko nas ceni i kolika smo braća (nemci jeftinije placaju gas od nas)

3. Pod hitno da se "dogovorimo" sa EU, jer je svima jasno da nemožemo sami da opstanemo.

4. Nakon svega ovoga će "baćuška" možda da promeni stav i "odvrne slavine", jer neće više da ima "marionete" na Balkanu.

Kakva god da je veličina i "mangup" nesmemo da dozvolimo da se sa Srbijom razgovara na pomenuti način!

A vi sad PATRIJOTE koji volite Srbiju (ali malo više "majku Rusiju") udarajte minuse koliko vam Bog dao!

P.S. Ne smarajte me glupostima:"Rusija jedina brani Kosovo"....Odavno je ON "baćuška Putin" upazario Kosovo za svoj (ruski) račun, a to se vidi iz priložene situacije u Ukrajini (dobio Krim na račun Kosova)!

goran

pre 9 godina

G-đa ministarka zamagljuje stvari, jer odlično zna da su se EU, Ukrajina i Rusija dogovorile oko plaćanja i nesmetane i nesmanjene isporuke gasa tokom predstojeće zime. Stara radikalska politika muljarenja. Samo džabe, ovo nećete objaviti, zar ne?

beba

pre 9 godina

"Naravno da nema, nisu Rusi jajare kao ova naša boranija. Da smo im pravi saveznici i braća poput Belorusa dobijali bismo gas skoro za džabe, odlične kredite za sve i svašta, naoružanje na kredit od X godina".
U pravu si, Mihailo, samo si zaboravio da dodas sledece: ako im neki nas politicar, ili odluka, slucajno ne bi bili po volji, ili ako bi, kao sad, pocele da ih stezu sankcije i ekonomska kriza, odmah bi zavrnuli sve slavine, ukinuli kredite i ucenjivali na sto nacina, a mozda i otcepljivali delove teritorije itd itd. Tolika zavisnost od jednog izvora je isto sto i ropstvo.

dzo

pre 9 godina

A svi se uhvatili sto se Ruska firma drznula da od gubitasa napravi firmu sa profitom i od zardjalih pumpi napravi svetske a niko se ne pita da vam taj isti Vucic uzima vise od 100 dinara PO LITRU GORIVA na akcize plus poreze!I jos napravi 300 MILIJARDI dinara deficita!I jos stiti zapadne a srpke interesi ga ne zanimaju.

ha

pre 9 godina

@sasa jokic: Ponovicu pitanje koje je ovde postavio jedan komentator pre par dana: Posto je sada rudna renta postala glavna fora u hajci protiv NIS-a, kazite koliko biste hteli da ta 1 kompanija puni budzet zemlje? Ako je 12-13% malo, da li biste da to bude 50% ili mozda 100%?
370 nemackih kompanija u Srbiji uzetih zajedno ne pune budzet zemlje koliko ova 1, ali za njihov rad po direktivi moraju da se cuju samo hvalospevi, bez obzira sto je za zemlju i narod korist od njihovog rada minimalna. Znam da su ljudi podlozni manipulaciji i povodljivi, ali je ipak narod u Srbiji u tom pogledu jedan od najmanje otpornih i zaista izuzetno povodljiv.

Vesna

pre 9 godina

Povod ovom tekstu je clanak "Danasa". Taj clanak je nekorektan. Premijer se ne buni zbog niske cene vec sto NIS eksploatse nase rezerve gasa uz bezobraznu nisku proviziju od 3% Zahvaljujuci tome zaradjuju 1 milijardu evra godisnje i trose nase rezerve koje nisi neogranicene.Ako je procitao clanak u Danasu Vucic se sigurno narogusi. I to sravom.
(Zoran Milosavljevic

Rudna renta ne donosi milijardu dolara godisnje.Srbija godisnje ispumpa 1 milion kubnih metara gasa godisnje a rudna rentaje 30 evra po metru kubnom i to je 30 miliona.Ovde nije problem duga za isporuceni gas a neplaceni.Ovde je tih 200 miliona za ugovoreni a ne povuceni gas.Srbija je ugovorila 5 miliona metara kubnih na godinu dana

Kokos

pre 9 godina

da nam bar Rusi uzmu teritoriju ko Ukrajini nego nismo im interesantni.. od sve priče kako je to povoljno za nas kako ćemo da imamo jeftini gas, kosovo, gasovod, osta samo račun da se plati, i to ne oni što su trošili taj gas nego će da plati narod, a ovi naši ne smeju ni da pisnu Putinu nego će još nešto da mu daju da se ne naljuti

StormShadow

pre 9 godina

Kako Srbi razmisljaju, to je za neverovati. Da rezimiram, Rusi su dobili dzaba NIS, pa ne moramo da platimo račun za gas. Bože dragi...

1.Ugovor je sklopljen, povoljno ili ne, on važi i to je to. Adendumi ugovora se rade uz obostranu saglasnost. Do overe adenduma ugovora, važe stavke osnovnog ugovora. Dakle imamo obaveze i to je to.

2. Stavke ugovora ne sadrže , niti mogu da sadrže, političku podršku priznavanje/nepriznavanje Krima, uvođenje/neuvođenje sankcija. Besmisleno je pričati o tome.

3. Ugovor su potpisale legitimne vlade RS i RF, na legitimitet i vrednost ugovora ne utiče promena vlasti. Obaveze su države Srbije.

4. Vrednost NIS-a koja je procenjena, odnopsno novac koji su Rusi platili je procenio Deloitte Touche, sustinski zapadna kompanija.

5. O tački 5. je bespredmetno i diskutovati bez analize ugovora. Postoji i neki kao dug iz 90. Tada smo bili i pod sankcijama, ako se meko seca. Niko ovde i primecuje u kom je stanju bio NIS pre kupovine, koji je deo opreme bio amortizovan i slično. Baratati pausalno sa vrednoscu NIS je smesno.

6. Koliko vidim Rusi su ispunili sve stavke ugovora na vreme.

7. Ima na zapadu nesto sto se zove poslovna etika. Ko padne na tom polju, nije dobar partner. Dakle sve obaveze se moraju ispunjavati dok se ne postigne novi ugovor. Bilo kakav nenetički pritisak na stranu u ugovoru se smatra nedopustivim.

Dakle, imamo ugovor i saglasne obaveze, sve je jasno. Da li je ceo svet naopačke ili mi dubimo na glavi?

jelena

pre 9 godina

Ono sto na mene ostavlja najjaci utisak su komentari ljudi koji sebe smatraju velikim srpskim patriotama; ljudi koji često za mene i one koji misle kao ja, koji ne zaboravljaju, na prvom mestu, vlastite krivice u svim dogadjajima od 1988. naovamo, kažu da nisam prava Srpkinja, da sam zapadni plaćenik i tome slično. E, ti isti ljudi, patriote, likuju, pozivaju Ruse da nas još više pritegnu, žale što nas već ranije nisu okupirali, mole ih da nas tretiraju na što gori mogući način. Ne znam da li se radi o nekom ličnom mazohizmu ili je u pitanju jedino mentalni sklop mediokriteta ispranih mozgova, ali šta god da je, vrlo je loše za Srbiju to što takvih ima mnogo više nego što bi trebalo.

Kvazimodo Sorabius

pre 9 godina

Kao zakleti prorus, zapanjen sam ovom vešću! Ne, ne zbog duga, već zbog procenta kojim nas kažnjavaju jedna trećina!
Zrelo je da se dvoličnoj ruskoj VLASTI stavi do znanja da ovako više ne ide: mi stariji (i obavešteniji), znamo kako je teško išlo plaćanje nasleđenog duga (Srpskog dela) SFRJ od SSSR-a, tj naslednice duga - Rusije. Ne verujem ni da je sve do kraja naplaćeno. Nudili su nam traktore i mašine koje i sami proizvodimo, nudili poslove za koje na tenderu smo mogli jeftinije proći... Ponudili "kredit" pod uslovima koji ni danas nisu ostvarivi. Bestidno su se dokopali NIS-a, i naftnih i gasnih polja, pa taj isti benzin i gas nam prodaju kao da dolazi sa Kamčatke. Prosto, sramotno je što se nabeđeni stručnjaci ne late papira i olovke i takksativno nabroje ko koga pljačka!
Sada kada je Putin izjednačio Krim i Kosovo, nema smisla više očekivati ikakvu podršku.
Da je pameti, hitno zakazati Skupštinu, u prisustvu cele vlade - pozvati upućene iz svih sfera, ostati na zasedanju sve dok postoji iko sa razumnim obrazloženjem "pro et kontra", i potom objaviti prekid SVIH odnosa sa Rusijom. Isplatiti dug iz deviznih rezervi, prizemljiti rashodovane avione i helikoptere, a zatražiti od NATO pakta njihove rashodovane - sigurno će biti bolji od ovih "bez akumulatora".
Zatražiti od Nemačke ekonomsku zaštitu, pozvati njihove stručnjake za ustav, pravo, i za tri meseca usvojiti, BEZ IZMENA, nemačke zakone - i za godinu dana ući u EU!
S Kosovom ili bez njega - neka Nemačka odluči.

StormShadow

pre 9 godina

Niko ne kaze da treba da nam poklanjaju gas zato sto smo nepovoljno prodali NIS, nego se kaze da ne mora "Daj sve pare do marta".
(Milan, 31. oktobar 2014 14:37)

Milane, pomenuta usaglašananja, odnosno pomenuti memorandum se u poslovnom svetu ne iznose na sto ako se postuje tzv. "valuta" odnosno vremenska odrednica fakture/racuna. Ne mogu biti siguran, naravno, ali me sve ovo asocira na prilično kašnjenje u dinamici ugovorenog plaćanja, a siguran sam da je roba isporučena. Mislim da je sve jasno.

Naveo bih primer nekih domaćih kompanija koje su kasnile sa izmirivanjem obaveza preko 200 dana. Onda se cela javnost sablažnjavala nad takvom poslovnom politikom, a sad je cool kada mi to kao država radimo.

Rekoh da nemam informacije, pa ne bih dalje analizirao. Zamislimo jednu zivotnu situaciju, da nekom isporučite konkretnu robu recimo jedan kilogram jabuka, i da se dogovorite da vam se plati u sledećih mesec dana. Kupac jabuke pojede, i dođe vam i kaže: Vidi, ne mogu da platim ni za tri meseca sve.

Gaga

pre 9 godina

Gas je citam preuzet i sta je sada sporno kad je racun dosao na naplatu.To je cak i normalno naime onaj ko nesto prodaje toradi da bi isto i naplatio. A dali se oni vole ili ne to moze ali nemora da bude vazno..Ima jedna stara knjiga o sahu koja kaze nikad nema odstupanja od pravila jer kad se to jednom uradi sldi i drugi ,treci put i na kraju to nebude ozbiljna partija vec neka decija igra.Ovo sam rekao jer postoji izreka da je sah kao i zivot.Pogresis jednom i obicno ne dobijes sansu za ispravku.

srbIN

pre 9 godina

Citam razne gluposti ovde. Rusi traze da im se plati dug kao sto mi trazimo da nam se plati za jabuke i maline koje izvozimo ili mozda mislite da hranu treba da im damao dzabe jer su nam "braca". Sto se tice NIS-a ljudi zboravljaju da je pre privatizacije ono bilo sinonim za pljacku i politicko zaposljavanje. Upravo zbog losih, politickih kadrova je belezila samo gubitke poput JAT-a. Da ga Rusi nisu uzeli on bi nacisto propao.

Atreides

pre 9 godina

Pa dobro cemu cudjenje. To je samo ovde u Srbiji normalno da se ne placa nista. Napolju nema toga...sa parama nema zezanja.
A sad sto su nasi nesposobni politicari rasprodali sve ukljucujuci i NIS za to bi trebali na dozivotnu robiju posto na zalost smrtne kazne nema.

seljak mladji

pre 9 godina

cekaj malo potrosaci platili gas po vecoj ceni to jest tuse ugradio i srbijagas u cenu i nisu rusima platili gas gdesu im te pare koje to pokrao ko sad treba da plati gas rusima drzava od poreza od gradjana alo bre ja nekoristim gas i necu od mojih para dase placa gas koje uzo pare od portosaca taj neka i plati gas ili ide u corku a srbija gas na tender i dase proda ili pokloni rusima pa oni nekla naplaciju sami gas od potrosaca biobi mnogo jeftiniji jerse nebi jos mar njih ugradjivali u cenu gasa !!!!

Jasna

pre 9 godina

Citat: ""Kakav je to cinizam, crpr nam gasne i naftne rezerve besplatno (8 milijsrdi €) a pritiskaju nas da platimo 200 miliona?!""

Bravo za ovo... suština je objašnjena u par reči.

A odgovor je, po meni, stisle ih sankcije, pada cena energenata, rublja tone iz dana u dan... pa rešili da uteruju dugove na sve strane ne bi li se povratili...

Samo da vidimo šta će da se desi kada "uteraju" sve dugove i kad više ne budu imali odakle da daju sebi infuziju... baš me zanima šta će onda da se desi..

poklonu se gleda u zube

pre 9 godina

A sa Amerikancima i Zelezarom smo prosli odlicno. Nju nismo poklonili
(Ivica, 31. oktobar 2014 14:08)

Pa nudili smo je mi i na poklon i plus da doplatimo, i to rusima, pa nesto nisu bili raspolozeni da uzmu taj poklon.

spaceman

pre 9 godina

Moji sunarodnici, dok smo živeli na američkoj sisi u vreme SFRJ, falilo nam je mnogo toga, ali mnogo manje nego danas kad se sami lepimo na rusku sisu, a ona nas kao maćeha pastorku odbaci.Ok, Americi ne možemo devedesete da oprostimo, ali budimo realni, sami smo krivi za devedesete, sami smo birali šizofrenike za vođe, nisu nama ni Nemci, ni Amerikanci neprijatelji, najveći neprijatelji smo mi sebi.

mislilac

pre 9 godina

Sto se tice NIS -a firma je bila gubitas, kralo se na sve strane a postrojenja su bila zrela za otpad. O zagadjenju i trovanju gradjana da ne pricam. Rusi su od te ruine napravili najmoderniju rafineriju na balkanu, firma je najveca i najprofitabilnija firma u ovom delu evrope i puni budzet srbije. Sa druge strane imamo srbija gas koji je najveci gubitas, preko miljardu USD, i velikog maga Bajatovica koji prima preko 30000 evrica i placa silne penale sudovima jer nikom ne zeli da dostvi podatke o poslovanju fime. Brankica Stankovic je napravila fenomenalnu seriju o malverzacijama i puj pik nikom nista, krade se dzakovima i dalje. Rusi se ponasaju krajnje profesionalno. Robu si dobio, molim plati. Obecali smo da cemo platiti do aprila, nista. Nas obraz nasa sramota. Da je sreca da se privatizuje srbija gas, gradjani bi imali bolju uslugu a dugova ne bi bilo, jer privatnik ne bi uzimao garancije od drzave Srbije za svoje poslovanje. Cak bi drzava kroz porez i takse imala dosta novca u budzetu koje sada izdvaja da pokriva dubioze a la Bajatovic & Co.
Na kraju naravoucenije, sta god da se desi na..bu penzioneri.

ukrajinski scenario za Srbiju

pre 9 godina

Niko od nas nije ni pomislio da potroseno ne treba da se plati. Problem je u sledecem. Jedna ogromna grupa ljudi (politicari, kojekakvi analiticar, javne licnosti... neki od njih najverovatnije na liniji sa Moskvom), je stvarala lazan utisak da cemo mi od rusa dobiti jeftinije energente i da cemo imati nekakav povlascen status u tim energetskim odnosima sa Rusima. Za to vreme, rusima su poklonjene neke stvari u ime toga, gas se trosio, a drzava to subvencionisala racunajuci da cemo stvarno biti povlasceni. U medjuvremenu nastali su ogromni dugovi i omca oko naseg vrata. Ti ljudi koji su sirili taj lazni utisak, i dalje parazitiraju u javnom zivotu bez ikakve kazne, medijska sfera zagadjena nevidjenom rusofilijom (bez ikakvog pokrica), a nama se danas bas kada pocinje grejna sezona (vidi slucajnosti!) zavrce gas. Sto je zanimljivo, pogledajte neke druge medije, oni ovu vest nisu ni objavili.
Da nisu sirena ta nerealna ocekivanja, da ce rusi nama nesto pokloniti, oprostiti, niko ne bi bio lud da ne izmiruje tolike dugove. Da li ce neko uopste, od svih tih ljudi, da polozi racun za to sto su nas doveli u situaciju da nas Rusi napenale?

Zoran Milosavljevic

pre 9 godina

Povod ovom tekstu je clanak "Danasa". Taj clanak je nekorektan. Premijer se ne buni zbog niske cene vec sto NIS eksploatse nase rezerve gasa uz bezobraznu nisku proviziju od 3% Zahvaljujuci tome zaradjuju 1 milijardu evra godisnje i trose nase rezerve koje nisi neogranicene.Ako je procitao clanak u Danasu Vucic se sigurno narogusi. I to sravom.

racErx

pre 9 godina

@(tamni vilajet, 31. oktobar 2014 11:10)

Objasni mi molime te, o veliki geostrateski magu, odakle bi ti da se uvozi gas? Za tvoju informaciju Rusija ima najbolje, najbrze i NAJJEFTINIJE energente za Evropu. Svi ostali su ili dalji, samim tim i skuplji ili manje kvalitetni.

Schh..

pre 9 godina

To sto je neko sklopio stetan ugovor sa rusima oko prodaje Nis~a nisu oni krivi pa da nam sad popustaju i to moramo da shvatimo . Ali od sa rusima samo bahato oko novih prodaja ako oni mogu sa svojom takozvanom bracom bahato i mi mozemo sa svima pa i sa njima
Niko nam ne poklanja nista dzaba pa necemo ni mi i takva politika treba da se forsira !

Perica

pre 9 godina

(Kvazimodo Sorabius, 31. oktobar 2014 13:57)

Mozda si stariji, ali ovako mali Perica zamislja medjunarodnu politiku, zakone i ekonomiju. Svojevremeno su experti kao ti predlagali resenje kosovske krize tko sto cemo bez naknade dati bazu Amerikancima u Srbiji (na Kosovu), a oni ce navodno za uzvrat podrzati srpsku politiku. U intervjuu bivseg predsednika Milutinovica govori se da u jednom trenutku nasa delegacija pita Vorena Kristofera da li zele da naprave vojnu bazu u Srbiji i da li Srbija treba da postane clan NATO pakta. Takodje pitaju koje sve uslove treba Srbija da ispuni kako ne bi doslo do bombardovanja. Voren Kristofer na to odgovara da ne postoji konacna lista uslova te da Srbija mora ispuniti svaki sledeci uslov koji ce biti postavljen pred nju.
Da li ti stvarno mislis da Srbija moze sebe da proglasi 51. USA drzavom (npr) i da bi to USA kongres ratifikovao?

Kralj Ibi

pre 9 godina

Pa naravno da treba da se plati a ako nemas da platis ima da slusas. Tako vam je I na zapadu I na istoku. Stalno govorim onima koji vrece na Rusiju, znaju li oni koliko smo mi njima duzni.

aki

pre 9 godina

Problem je to što se gas nije placao Rusima, da li bi Srbija bila ravnodušna da je situacija obrnuta, tj. da Srbija gleda kroz prste Ruskim dugovima.