Subota, 26.04.2014.

11:30

Putin spreman: Sledi dedolarizacija

Bliski saradnici predsednika Rusije Vladimira Putina užurbano razmatraju mere za zaštitu domaće privrede <a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=04&dd=26&nav_category=78&nav_id=840872" class="text-link" target= "_blank">od posledica mogućih novih, oštrijih zapadnih sankcija.</a>

Izvor: Tanjug

Putin spreman: Sledi dedolarizacija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

poznavaoc stanja

pre 9 godina

Rusi su pocetkom 90-tih imali mnogo vece zvezde nego JEZDA&DAFINA.U Rusiji se to zvalo MMM.Znam,posto tu zemlju poznajem u svim VARIJANTAMA.Pojavi ce se novi MMM.Nista u RUSIJI NE MOZE BEZ STRUKTURA KGB-A/FSB/.Takodje SrBcad ,konacno treba da shvate da je njihom omiljeni lik PUTIN,neka vrsta MODERATORA,Izmedju 8 VLADAJUCIH PORODICA.

only fools and horses

pre 9 godina

za sve vas koji prizeljkujete pad amerike i zapada niste ni svesni koliko su rusija i kina surove diktatorske zemlje. cak i ovakva kakva je, srbija je slobodarski raj za njih
(mile tranzicija, 26. april 2014 16:34)

Pa prosvetli nas. Jel to znači da si boravio u svim tim zemljama ili si možda čuo na CNN-u.
Jeste ovo liči na pokušaj Srbije kad su nam uveli one sankcije. Znamo koliko su trajale i kako se završilo. Ali zaboravljate da su morali da povedu pravi, vrlo surovi rat i posle toga izdašno finansiranje i obuku opozicije da bi slomili Miloševića. I da su po našu privredu, odnosno njeno uništavanje poraznije delovale tzv. reforme posle 5tog oktobra i lopovska privatizacija nego same sankcije.
I ne zaboravite da se ne mogu upoređivati Rusija i Srbija, i da je svet sad ipak mnogo drugačiji nego pre 20 godina.

namcor

pre 9 godina

Prvo i osnovno: Dolar je enormno precenjen. Amerikanci ga stampaju u neogranicenim kolicinama bez ikakvog realnog pokrica. Tim bezvrednim papirom kupuju vrednosti po svetu (a ko nece da proda, tu su "demokratske bombe" da promene misljenje). Kada bi bilo ko tako stampao novac, nazvali bi ga falsifikatorom.

darko

pre 9 godina

neutralan, 26. april 2014 23:47

slazem se sa tobom donekle, ali nisi uracunao neke faktore u svoju racunicu kao sto su vreme,populacija, trenutna globalna situacija, zaduzenost i ono sto je vrlo bitno u ovom trenutku a to je dostupnost resursa. ni ja nisam ni za jedne ni za druge, ali je cinjenica da je u ovom slucaju obrnuta situacija u odnosu na prosli "hladni rat" jer rusija nikad nije bila jaca, dok je amerika u odnosu na ono sto je bila mnogo nazadoval( zaduzenost,proizvodnja,ekonomski uslovi). da se razumemo, amerika je i dalje vojna supersila ali ona sama sada NE MOZE DA IZADJE NA KRAJ SA RUSIJOM. jedino resenje za ameriku je da igra na kartu toga da postane/ostane svetski policajac, tj da uvuce EU u ekonomski konflikt sa rusijom kako bi oni profitirali i zadrzali se na vrhu politickih desavanja. medjutim, iako deluje da je EU ujedinjena, ona je nikad razjedinjenija od svog postanka, zbog razlicitih ekonomskih i kulturnih faktora( mozes videti oprecne stavove razlicitih EU zvanicnika). e tu je sada velika prednost rusije. ja zivim i radim u kini, i svaki dan citam strane i kineske novine. iskreno mislim da se ovoga puta amerika malo preracunala i nije uracunala odlucnost rusa, zato mislim da ce iz ove situacije izvuci mnoooogo vise stete nego koristi iako su trljali ruke kada su zakuvali na majdanu. a sto se eu tice, ovo ce da bude jos jedan veliki korak nazad za nju i njenu sudbinu. EU bez rusije ne moze to moramo svi da shvatimo, kao i obrnuto.
pozdrav

kontrapunkt

pre 9 godina

Nazirem kraj ekonomske obnove Rusije. Sve je ovo zakuvano odavno od strane SAD, još od postavljanja raketnog štita. Strategija je nametnuti Rusima vojne troškove koje neće moći ekonomski da izdrže. SAD će još veoma dugo da ima primat u svetu. Sve imperije, počev od rimske, vladale su vekovima pa će tako biti i sa SAD, svidelo se to nekome ili ne.

Smrt fašizmu, .!. komunizmu!

pre 9 godina

Evo prilike i za nas da odemo u Rusiju i da dobro unovčimo naša iskustva iz devedesetih - devize, devize... Pall Mall, Bonda, Bonda...

Dejan

pre 9 godina

Joj bre. Oni stampaju dolar bez pokrica jos od 1984. Takav novac su ulagali u naoruzavanje i placali njime sirovine, usluge i sve ostalo po svetu. Kad su se dovoljno naoruzali, otimace zemlje da bi svetom zagospodarili. Prosto je ljudi, samo nemojte da verujete u vrednost kako dolara tako eura, i sve ce im propasti. Tu podvalu su smislili davno, prvo su Britansku funtu drzali kao plateznu valutu, a onda su prebacili u svoju koloniju Ameriku i dolar proglasili plateznom valutom.

dada

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.(deamerikanizacija sveta, 26. april 2014 12:31)

Kina ima 1,3 MILIJARDE stanovnika a bilion je u srpskom jeziku nesto sasvim drugo. Takodje, u srpskom decimalna mesta odvaja zarez a ne tacka. Neko ko se potpisuje sa "deamerikanizacija sveta" bi ove stvari trebalo da zna a ne da nam na mala vrata "amerikanizuje" jezik :-)

PS Pozdrav od JohnyJ-a iz Amerike! :-)
(JohnyJ, 26. april 2014 16:59)

Kinezi su izvoznici, izvoze ogromne količine u USA i EU i to su im glavni trgovinski partneri. Ako Kinezi budu morali birati (a to se neće desiti) izabrali bi zapad. EU je najveći uvoznik Ruskih energenata.
Naći će EU sa Rusijom nekakav sporazum koji će dozvoliti i Rusiji i EU da izađu kao pobjednici iz ovoga, ali dugoročno EU će smanjivati ovisnost o Rusiji.

Sada će ili Putin ovo pametno odigrati, ili će se sve ovo gadno zakuhati.

neutralan

pre 9 godina

Ne mogu da verujem koliko ljudi ovde misli da ce ponavljanjem hladnog rata Rusi ovog puta pobediti... To se nije desilo ni prethodni put, nece se desiti ni ovaj! Mozete da ih volite koliko hocete, ali to nista ne znaci kada se sagleda cinjenica da samo jedna americka drzava (npr. Texas) zaradi koliko i cela Rusija. Kapitalizam je jednostavno superiorniji sistem od kominizma / socijalizma i to je kraj.

P.S. Nisam neki obozavalac Amera, da se razumemo, samo pokusavam da budem realan.

joca

pre 9 godina

ne bi me na kraju zacudilo da je sve ovo zakuvala rusija, jednostavno imaju kupca za gas na istoku, zna se da dolar propada u toku ove godine a sa njim mozda i evro, funta i jen, tako da je ovo jednostavan nacin da zastiti rusku ekonomiju a razbuca zapad po pitanju energenata, putin od kad je na vlasti rusiju vodi nepogresivo i bez greske, zato ga i mrze na zapadu, cisto sumnjam da sve ovo nije planirao ili barem predvideo

nijemi svjedok

pre 9 godina

Mnogi komentatori zaborvljaju da zapad čine:USA,Njemačka,V.Britanija,Francuska,Italija,Holandija,Kanada,Australija... i mislim da dugoročno nijedna zemlja na svijetu nema šansu protiv ovog zapada naročito ekonomski.

biraz

pre 9 godina

(hijavata, 26. april 2014 20:35)
Ko je tebe druze priucio istorijom? Kina nikad nije bila ispred Evrope? Celo staro doba i srednji vek. Zatim Kad su Mongolske horde(u tom momentu Carska dinastija Juan) drzale sve od Beca do Japana... Ne znam sta da ti kazem. Za Rusiju ti i mozda stoji to poredjenje, ali ti zaboravljas da je Kina izvorna civilizacija kvazi-intelektualcu..

Mk3

pre 9 godina

Molite vi Boga da Kina ne uzme prevlast. Bicete svi kineski robovi bez razlike - Srbi , Rusi , Ameri ili Madjari. Oni dele ljude na Kineze i Ne- kineze.

blato

pre 9 godina

Zar nije to bio i Slobin plan, da trguje sa Rusijom i Kinom? Svi znamo kako se to zavrsilo.
(Goran, 26. april 2014 15:07)Jeste to bio Slobin plan,ali ne zato što je bio vizionar Kineskog ekonomskog buma,već zato što je verovao da je Kina komunistička zemlja.Sećam se kako su se građani,ali i neki analitičari,opozicionari sprdali sa sporazumom koji je Sloba potpisao sa Kinom.Milošević,na žalost,nije video rušenje Berlinskog zida i pad komunizma,zato je i podžao pučiste(komuniste) u neuspelom puču protiv Jeljcina,jer se nadao povratku u komunizam.Na žalost od 2000-te naše političare nije zanimao sporazum,koji je Milošević potpisao sa Pekingom,a to je mogla da bude velika razvojna šansa za Srbiju.Investicija sa zapada nema ili ih ima vrlo malo,a Kina je trenutno najveći svetski investitor,a uz to nema političkih i ekonomskih ucena,kakve dolaze sa zapada.

EU Citizen

pre 9 godina

Drugim rečima, jedna strogo kontrolisana privreda će postati još strože kontrolisana, a rezultat će, predvidljivo, biti hiperinflacija bezvrednih rublji, kao i u svim sličnim situacijama, uključujući i Miloševićev režim. Pošto su Rusi i Rusija učinili previše zla da bih mogao da im želim išta do što bržu propast, pozdravljam ove mere, i nadam se da će Putin što više slušati ovog senilnog majtora, a što manje razumne i liberalne ljude, jer tu nema lečenja, dok takav sistem ne bude bačen na kolena i potpuno uništen, stvari se u Rusiji neće istinski poboljšati.

hijavata

pre 9 godina

zapad,sta vise zapad cini samo mali ali jak deo sveta,kome rok trajanja istice,kina i istok su od kad postoji svet i ljudski rod uvek bili ispred zapada kulturno ekonomski vojno naucno,ovaj period dominacije zapada,je samo rezultat kolonizacije i eksploatacije siromasnih zemalja koji polako jenjava i sve se vraca onako kako treba da bude...
(jablan, 26. april 2014 12:20)
ako mislis na period od kad postoji ljudska civilizacija onda mozda jeste kratak. Rusija nikad nije bila ni kulturno ni ekonomski a ni vojno ispred onog sto ti zoves zapad. Verovatno nikad i nece biti. Isti slucaj i sa Kinom.

Bojan

pre 9 godina

Tri stvari:

1) Ono sto su nama radili to je priprema bila za Rusiju. Sada polako krecu na Rusiju da to izvedu.
2) Teziste ratovanja se prebacuje na ekonomiju i informaciono-psiholoski rat.
3) Znate kako je zavrsio carinski rat Srbije i Austrougarske? Tako ce i Rusija da izadje iz ovog nadmudrivanja a zapadne zemlje ce od sebe udaljiti dobrog partnera.

vozac

pre 9 godina

Ma nego dasta smo zaviasni od ruskih energenata. Drzava im je sve malte ne poklonila a oni to u ovoj zemlji debelo zloupotrebljavaju. Evo vam mog licnog primera sipao sam eurodizel na Nisovoj pumpi i posle predjenih 50Km crkla mi je pumpa dizna. Kada sam odneo auto u servis ta igranka me je kostala 300 EUR. U ovlascenom servisu su mi ispraznili rezervoar za gorivo. To istoceno gorivo na sve je licilo samo ne na eurodizel. A rusi pricaju da su popravili rafineriju u Pancevu. Od nekih ljudi iz Nisa sam cuo da uvoze bio dizel iz Brazila i mesaju ga sa eurodizelom. Da bi ih covek tuzio nije dovoljan samo fiskalni racun o kupovini vec je potrebno zvati neku autorizovanu laboratoriju da izvadi uzorak iz njihove cisterne. A posto im je drzava poklonila skoro ceo energetski sistem i ta lab je njihov. Vrana vrani nece vaditi oci. Mi obicni gradjani uopste nismo zasticeni od njihovih prevara. Tako nesto sa prodajom pokrstenog goriva nigde na zapadu se nebi moglo dogoditi. Oni nisu ni malo naivni ogromne pare su zaradili od ovog osiromasenog naroda

Miki

pre 9 godina

Krajem 1991., u vreme raspada Jugoslavije, Nemačka je požurila da prizna nezavisnost Hrvatske i Slovenije. SAD su oklevale i to učinile tek nekoliko meseci kasnije. Tokom tih meseci Jezdimir Vasiljević je pokušao da organizuje kampanju bojkota nemačke marke, i da se od deviza koristi samo dolar. Verovatno bi Jezda patriotama menjao marke u dolare i kupio proviziju. Od akcije nije bilo ništa, ali Jezda je već našao druge načine da šiša ovce...

CG

pre 9 godina

Sto su se uzjogunili domaci americki patriJoti...


1)Rusi ce izbaciti dolar/evro iz upotrebe kako na domacem trzistu tako i na stranom (gas i nafta ce se placati u rubljama ili kineskoj valuti)
2)Rusi ce zabraniti uvoz svake zapadnjacke robe,znaci sa 200 milijardi dolara uvoza iz EU/SAD isti ce spasti na 0,a sva roba se moze nabaviti stimulisajuci domacu proizvodnju + preusmjeriti uvoz iz Kine,Azije
3) U slucaju sankcija KOMPLETNA imovina Zapada u Rusiji,dali se radilo o likvidnim sredstvima i nelikvidnim sredstvima (fabrike,rudnike,servisi) ce biti konfiskovana!
Radi se tu o iznosima vrijednim nekoliko stotina milijardi dolara!
4)Rusi ce preusmjeriti izvoz gasa i nafte za Kinu,Transibirski pipeline se gradi a planirano je da se Kini umjesto ranije dogovorenih 35 milijardi kubika gasa godisnje isporuci duplo vise !
5)Uz to ce se napraviti istog dana finansijski sporazum sa Kinezima koji ce kineskim bankama i preduzecima dozvoliti lakse prisustvo u finasjiskom sistemu Rusije!
6)EU ce i dalje kupovati skupi ruski gas jer nemaju alternativu!
7)Rusi imaju opcije da pale vatru u Afganistanu,Iranu,Palestini,pomazu vojno Kinezima u Istocnoj Aziji koja se tamo suprostavlja americkoj agresiji i time ucine ogromnu stetu SAD-u u drugim regijama svijeta!
8)Nakon anektiranja Ukrajine prisvojice rudni centar Donbas i najplodnije ravnice na svijetu koje se nalaze u Ukrajini a cija se vrijednost ne moze ni procjeniti!Svi prihodi ce ici Kremlju!

AlekS

pre 9 godina

ovo što rusi rade liči mi koprcanje ribice koja je uhvaćena. samo vi pravite razne strategije na ekonomskom pitanju. ono što vi, a i ovi naši rusofili nemogu da shvate jeste da ove sankcije nisu na nivou mesec, dva tri... trajaće,trajaće i trajaće i posle toga će još da traju, a to će dovesti do mnogo čega nepovoljno po rusku privredu i državu. pa raspao vam se i varšavski pakt, a nećete i vi. i Kuba je do sada preživela sankcije ali po koju cenu, a i Srbija je preživela sankcije, ali nje za 200 godine neće biti... tako da sve to lepo saberite zajedno i zaključite sami gde idete.
(milutin m., 26. april 2014 16:58)

Kazes, "trajace, trajace, trajace, a posle ce jos trajati". A to ce verovatno biti ovako: pocece 1 maja, pa ce trajati do 1 juna, pa ce trajati do 1 jula, pa ce trajati do 1 avgusta. A onda ce se Evropa setiti da dolazi jesen posle koje svake godine dolazi zima. Treba struje za kuvanje i pokretanje svega na sta je "civilizovana" Evropa navikla a treba i upaliti radijatore kada sunce prestane da greje.

A sto se Kube tice, i cene koju je "platila" kazes, vidi se da nista ne znas osim verovatno da nemaju 58 Pink kanala i godisnje prajd parade. A to da na Kubi nema nepismenih, ne znas? Da spadaju medju najobrazovanije nacije, ne znas? Da imaju najefikasniju i najrasireniju medicinsku negu, ne znas ? Ima jos tog stone znas ali mi istice broj dozvoljenih reci pa cu da zavrsim.

nenad t

pre 9 godina

Sledi dedolarizacija.Donesite dolare i evre sve cu ja vam promenim u rublje-Putin?
(mujcinovic salih, 26. april 2014 15:40)

Cela istina. Tako su i Srbi bili varani od strane dragog nam Slobe, a preko Jezde, Dafine i zajma za prepood srbije. Pokupili devize i odneli na Kipar pa u rusiju, a narodu uvalili patriotske ratove i bezvredne novčanice sa mnogo nula.

Marko

pre 9 godina

Ne zelim da zivim ni u Rusiji ni u Kini, jos manje u Americi.

Meni ovo ne izgleda kao predstava za publiku, prvenstveno za zapadnu publiku. Ta predstava moze da se pretvori i u rat u Ukrajni, medjutim glavni cin predstave je dedolarizacija planete, za koju zapadu treba spoljni neprijatelj. Ljudi koji rade u Britanskom ministarstvu finansija su mi pre koju godinu govorili da im je ekonomija u bankrotu, da stampaju pare, da moraju da promene pravac ali da niko nece da ga uradi jer ce ispasti da vec 20 godina ne znaju sta rade. Zato im treba predstava, kako Britaniji tako i Americi i mnogima na zapadu. Njihovi prijatelji Rusi su spremni da odigraju ulogu zlikovca iako sami ne mogu da zamahnu dovoljno jako. Za to su tu Kina i ostali neevropski clanovi G20 (BRICS, Saudiska Arabija....). Vec su na poslednjem samitu (pre koji dan) zatrazili promenu statusa MMF-a, SAD je stavila veto na promenu a ovi najavili formiranje svoje svetske banke i MMF-a.

Hocu da kazem da je prica nema veze sa koprcanjem Rusije. Promena je u toku i iza nje stoji veci deo svetske populacije, a sada i ekonomije. Paradigma se menja, a predstava je tu da bi prosecan covek na zapadu ostao ovca za sisanje kojoj njeni politicari rade sta hoce. To nema nikakve veze sa represivnim rezimima u Kini i Rusiji i smesno ih je pominjati kao argument.

lozac

pre 9 godina

da, dedolarizacija, sve dolare drzavi a drzava vama rublje, ima da procvjeta crno trzistea i vrati se sverc robe sa zapada, opet ce narod platiti tvrdoglavost politicara...

pomorac

pre 9 godina

Zasto svi govore da smo zavisni od energenata? Imamo drva imamo ugalj. Druga je stvaf sto je mehanizacija nikakva pa je i eksploatacija skuplja nego da se uveze. Ja imam sume, livade i brda oko 50 000m2 pa me nije briga i da sve propadne. Bicu gazda i obradjivat zemlju ni sad mi posao nije mnogo laksi a cak je i prljaviji

Marko

pre 9 godina

Zasto svi govore da smo zavisni od energenata? Imamo drva imamo ugalj. Druga je stvaf sto je mehanizacija nikakva pa je i eksploatacija skuplja nego da se uveze. Ja imam sume, livade i brda oko 50 000m2 pa me nije briga i da sve propadne. Bicu gazda i obradjivat zemlju ni sad mi posao nije mnogo laksi a cak je i prljaviji
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pomorac, 26. april 2014 17:07)

Jeste, ti ces da se grejes a ostatak nacije da se smrzava. Sta mislis sta ce ostati od tvoje sume ako se desi energetska kriza?

Mislis da ces od drva da pravis plastiku, asfalt i hiljade drugih proizvoda koji se od nje prave.

Porediti drva sa naftom je isto sto i porediti bicikl sa zeleznicom. Nafta je superiorna u svakom pogledu.

Ovo ti sve pricam zato sto sam o tome razmisljao pre nekih 10 godina. Zakljucio sam da ce u Srbiji tesko da se normalno zivi u tom scenariju, pa sam sebi napravio rezervnu domovinu, i u njoj sam sledecih 5-10 godina dok evropa ne pukne i posledice toga ne prodju.

milutin m.

pre 9 godina

ovo što rusi rade liči mi koprcanje ribice koja je uhvaćena. samo vi pravite razne strategije na ekonomskom pitanju. ono što vi, a i ovi naši rusofili nemogu da shvate jeste da ove sankcije nisu na nivou mesec, dva tri... trajaće,trajaće i trajaće i posle toga će još da traju, a to će dovesti do mnogo čega nepovoljno po rusku privredu i državu. pa raspao vam se i varšavski pakt, a nećete i vi. i Kuba je do sada preživela sankcije ali po koju cenu, a i Srbija je preživela sankcije, ali nje za 200 godine neće biti... tako da sve to lepo saberite zajedno i zaključite sami gde idete.

JohnyJ

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.(deamerikanizacija sveta, 26. april 2014 12:31)

Kina ima 1,3 MILIJARDE stanovnika a bilion je u srpskom jeziku nesto sasvim drugo. Takodje, u srpskom decimalna mesta odvaja zarez a ne tacka. Neko ko se potpisuje sa "deamerikanizacija sveta" bi ove stvari trebalo da zna a ne da nam na mala vrata "amerikanizuje" jezik :-)

PS Pozdrav od JohnyJ-a iz Amerike! :-)

Sasa

pre 9 godina

(ghostface, 26. april 2014 11:46)

Zapravo tako. Ako Rusija udje u isti program, tesko Americi. Nema vise finasiranja lose ekonomije putem stampanja novcanica do mile volje. Inflacija ce biti nezabelezena na tlu SAD-a. Mnogi ce izgubiti posao. Zemlja nece nacisto propasti, ali ce definitivno izgubiti status supersile.

mile tranzicija

pre 9 godina

za sve vas koji prizeljkujete pad amerike i zapada niste ni svesni koliko su rusija i kina surove diktatorske zemlje. cak i ovakva kakva je, srbija je slobodarski raj za njih

Pred stranputicom

pre 9 godina

Ocajnicki potez gubitnika, podseca me na Miloseviceve ekonomske mere i kako je psenica rodila bolje nego ikada, rudnici puni rude a moral na nivou. Kad god jedna drzava mora da sprovodi radikalne mere da bi se odbranila od "pogresne vecine" to je dokaz da je kraj blizu. Obican narod ce da umre od gladi , Ruski milijarderi ce da pobegnu za London, uzmu UK drzavljanstvo i drze govore protiv Zapada i salju "moralnu" podrsku Rusima , vec vidjeno , vec dozivljeno. Neodgovorna licemerna vlast jedino to moze da proizvede

Kondor

pre 9 godina

Rusi su glogov kolac spremili,sad ga samo "silje".. Oni ce ga zabosti gdje treba,a dosta je onih koji ce ga pomalo gurnuti gdje treba-Kina,Indija,Brazil i dobar dio Juzne Amerike,Afrika i mi Srbi tu stojimo u redu,a cini mi se da od Evrope nece biti nista...

Перица

pre 9 godina

Јуан је друга валута по вредности која се користи за интернационално плаћање после долара. БРИКЈА су покренули свој систем плаћање који заобилази америчке и европске банке. Ако највећи светски произвођач гаса одбаци долар, економија више неће моћи да се базира на потрошњи. А Запад одавно нема толико добрих инжењера нити их довољно прави, зато је нама и било лако да нађемо послове.

п.с.
Коментар мог рођака Енглеза после летовања у Шпанији: „Знам да у Русији има пуно оних који су се накрали, али да их има толико да на сваких пар минута слети авион Аерофлота и да се сви одлично облаче, то нисам знао нити звучи логично." Руса је било много више од Енглеза и није у питању парадајз туризам. Толико о сиромашном средњем слоју у Русији, једној од ретких земаља на свету где средњи слој расте. У Америци се смањује.

underground

pre 9 godina

Jedno je sigurno, zapad kao takav tj. gradjani istog ce profitirati. Zasto? Zato ce se morati kompanije vise manje ponovo baviti sopstvenim potrosacem i trzistem. Neki vicu Kina pokupovala sve i jeste ali potrosaci zapada odredjuju sta ce zapravo kupovati. Kina ni slucajno ni sasava sa sledi Ruse, sta mislite da ce da rizikuje 700-800 milij. kupaca na zapadu naspram 150-170 mili. u carinskoj uniji Rusije!?

Goran

pre 9 godina

Ako je ta rublja stvarno toliko jaka, zasto Rusija nije najjaca na svijetu.Niko ne moze sam bez stranih kredita. Neko spomenuo Kinu i zapadne kompanije. Sta bi ta ista Kina bez stranih ulaganja I kapitala? Zar nije to bio i Slobin plan, da trguje sa Rusijom i Kinom? Svi znamo kako se to zavrsilo.

j

pre 9 godina

Mene ove mere podsećaju na mere Miloševića. Ako Rusiji uvedu sankcije vrednost rublje biće jednaka nuli. Rublja van Rusije nikome neće trebati jer se tim novcem više neće trgovati. Vrlo glup plan, ako im je ovaj akademik onda im je Akademija nauka kao naša devedesetih - na čelu je neki kalemar koji pojma nema o čemu priča. Samo ako se udruže Rusi, Kinezi, Indijci i Arapi mogu da urade nešto tim izbacivanjem dolara. Lično sumnjam da će iko od njih imati petlju da stanu jedni za druge. Zapadni blok će ih sve jedne po jedne vratiti na svoje mesto jer kontrolišu mišljenje javnog mnjenja. Propaganda je najbitnije oružje, Rusi su okarakterisani kao negativci i vrlo teško će moći bilo šta da urade jer niko neće hteti da im pruži ruku.

Bear Brown

pre 9 godina

Putin ovde tačno zna ko mu je protivnik i gde treba da udari, jedino je neizvesno kako će funkcionisati koalicija sa Kinom i Indijom s obzirom na velike demografske razlike.

iskustvo uci

pre 9 godina

A deevroizacija? Kada sam bio u drustvu sa rusima samo im je evro bio u ustima. Kao i ovim nasim bizmismenima. Imamo isti dupli valutni sistem. Evro za elitu a dinar(rublja)za boraniju.

Radnik

pre 9 godina

Sadam je to platio glavom, jer je prvi zagovarao da naftu ne obracunava samo u dolarima, vec u falutama drzava kojima prodaje, iz istog razloga je i Gadafi platio glavom. Sada to rade veci igraci. Bojim se da ce amerika u svojoj sumanutosti naprviti glupost i bice jedno veliko BUM!!!!

Da da

pre 9 godina

"Ha, ha ha, na kraju ce da trguju u naturi ko SSSR nekada. Ti meni prikolicu kuruza, ja tebi prikolicu repe, ti meni svinjce, ja tebi dvije curke...."
(Stefan, 26. april 2014 12:01

I dok je tako bilo imali smo posla, godisnjih odvora vrednih tog naziva, letovanja u firminim odmaralistima i bili cenjeni gradjani sveta, a ne k'o danas, otpadnici.

Agronom sa sela

pre 9 godina

Kratkoročno boli, na duži rok je skroz dobro!?
Boli kad sečeš nogu pod gangrenom, ali organizam ostaje zdrav!
U suprotnom znamo kakav je kraj!?
Dolar je planetarna gangrena?!

Stefan

pre 9 godina

Ha, ha ha, na kraju ce da trguju u naturi ko SSSR nekada. Ti meni prikolicu kuruza, ja tebi prikolicu repe, ti meni svinjce, ja tebi dvije curke. Ali, Putin ce svoje pare jos uvek drzati u dolarima i evrima.

Kole

pre 9 godina

Stampanje dolara je najvaznija privilegija USA, pa je svaki otpor dolaru neminovno nagovestaj rata. Rusija, Kina, Indija su mnogo vece od Iraka i Libije, pa ce rat protiv njih samim tim biti tezi, uz mnogo vece posledice na sve drzave. Prvo krenu ekonomski sukobi, protekcionizam, sankcije, ali oni moraju dovesti do rata na kraju. USA je carstvo u opadanju, kojem je status dolara najvazniji adut. Posto se nijedno carstvo ne odrice svoje moci, oni ce se boriti da zadrze primat, izazivajuci nestabilnost u konkurentskim ekonomijama (Rusija, Kina, Indija, Brazil), pa sve do ocajnickih poteza i konacno rata.

Spremajte se za to, vec je pocelo, a pitanje je vremena kada ce eskalirati i u ostatku Evrope i na globalnom nivou.
Treba razmisljati o kucama i vikendicama na selu i spremati se za zivot u jako skromnim uslovima, sa sopstvenom proizvodnjom hrane.
Ne ocekujte hranu od drzave, ne ocekujte posao ni bilo kakvu pomoc.

jablan

pre 9 godina

Imam i ja par ideja : kako bi bilo da se sarađuje sa civilizovanim svetom i da gleda da se poboljša standard građana za razliku od glupih ciljeva i razmišljanja u pravcu: kako potlačiti, uništiti, zarobiti, osvojiti nešto ili nekog !
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Baki, 26. april 2014 11:59)

Baki sine mnogo gledas filmove,pricas ko da si ruse video samo u filmu roki 4,ne funkcionise svet onako kako CNN kaze,niti je svet samo zapad,sta vise zapad cini samo mali ali jak deo sveta,kome rok trajanja istice,kina i istok su od kad postoji svet i ljudski rod uvek bili ispred zapada kulturno ekonomski vojno naucno,ovaj period dominacije zapada,je samo rezultat kolonizacije i eksploatacije siromasnih zemalja koji polako jenjava i sve se vraca onako kako treba da bude...

Miloje

pre 9 godina

Ja ne znam šta će biti,but...sad će se videti koliko su USA oštećene na globalnom nivou posle 8 godina vladavine Buša i 6 godina krpljenja ekonomskih rupa Obame. Drugo,videće se stvarna ekonomska snaga suparnika,u prvom redu Rusije,te spremnosti Kine da se igra sa svojih 1000 milijardi zapisa. To niko ne zna,ipak,ja mislim da će najdeblji kraj izvući Ukrajina,potom boranija poput nas zavisnih od dolara i energenata a onda i sama Rusija. Bumo videli...

dr.walentino

pre 9 godina

sa Kinom vec imaju trgovinu u rublji i juanu. Sa Iranom je postignut dogovor. jos par takvih i dolar ce polako da dozivi sudbinu naseg Dinara iz 91-92 god.

zoran

pre 9 godina

Rusija i Kina rushe zapadni svet i to vec traje. Nije to neshto novo ni to ima veze sa Ukrajinom. Zapadni svet zeli da kreira rat Rusije i Ukrajine ne bi li zaustavio taj proces koji je u toku, ali Rusi su mnogo pametniji.
Rusi drze zapadnjake u shaci svojim energetima i drugim resursima, dok Kina im je pokupila kompletni industriju. Zapad je samo jedan lav od papira, papet, ali preko medija neukoj masi predstavljaju svoju moc kroz razne madjionicharske trikove. No, sve shto ih vishe ponavljash masa ce na kraju shvatiti kako madjionichar izvodi trik i videti da je to iluzija, a ne stvarnost. Zapadu vreme otkucava, to je svakom normalnom jasno.

deamerikanizacija sveta

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.

Dobrosav

pre 9 godina

Detronizacija SAD nakon 30 godina suverenog vladanja i uspostavljanj multipolarnog sveta neće biti ni malo lak posao.
Ta pozicija se ne napušta tako lako i bez borbe.
Rusija će teško uspeti u tome ako ne bude imala pomoć velikih zemalja koje nisu u američkom bloku

Baki

pre 9 godina

Imam i ja par ideja : kako bi bilo da se sarađuje sa civilizovanim svetom i da gleda da se poboljša standard građana za razliku od glupih ciljeva i razmišljanja u pravcu: kako potlačiti, uništiti, zarobiti, osvojiti nešto ili nekog !

jablan

pre 9 godina

Imam i ja par ideja : kako bi bilo da se sarađuje sa civilizovanim svetom i da gleda da se poboljša standard građana za razliku od glupih ciljeva i razmišljanja u pravcu: kako potlačiti, uništiti, zarobiti, osvojiti nešto ili nekog !
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Baki, 26. april 2014 11:59)

Baki sine mnogo gledas filmove,pricas ko da si ruse video samo u filmu roki 4,ne funkcionise svet onako kako CNN kaze,niti je svet samo zapad,sta vise zapad cini samo mali ali jak deo sveta,kome rok trajanja istice,kina i istok su od kad postoji svet i ljudski rod uvek bili ispred zapada kulturno ekonomski vojno naucno,ovaj period dominacije zapada,je samo rezultat kolonizacije i eksploatacije siromasnih zemalja koji polako jenjava i sve se vraca onako kako treba da bude...

Kole

pre 9 godina

Stampanje dolara je najvaznija privilegija USA, pa je svaki otpor dolaru neminovno nagovestaj rata. Rusija, Kina, Indija su mnogo vece od Iraka i Libije, pa ce rat protiv njih samim tim biti tezi, uz mnogo vece posledice na sve drzave. Prvo krenu ekonomski sukobi, protekcionizam, sankcije, ali oni moraju dovesti do rata na kraju. USA je carstvo u opadanju, kojem je status dolara najvazniji adut. Posto se nijedno carstvo ne odrice svoje moci, oni ce se boriti da zadrze primat, izazivajuci nestabilnost u konkurentskim ekonomijama (Rusija, Kina, Indija, Brazil), pa sve do ocajnickih poteza i konacno rata.

Spremajte se za to, vec je pocelo, a pitanje je vremena kada ce eskalirati i u ostatku Evrope i na globalnom nivou.
Treba razmisljati o kucama i vikendicama na selu i spremati se za zivot u jako skromnim uslovima, sa sopstvenom proizvodnjom hrane.
Ne ocekujte hranu od drzave, ne ocekujte posao ni bilo kakvu pomoc.

Dobrosav

pre 9 godina

Detronizacija SAD nakon 30 godina suverenog vladanja i uspostavljanj multipolarnog sveta neće biti ni malo lak posao.
Ta pozicija se ne napušta tako lako i bez borbe.
Rusija će teško uspeti u tome ako ne bude imala pomoć velikih zemalja koje nisu u američkom bloku

zoran

pre 9 godina

Rusija i Kina rushe zapadni svet i to vec traje. Nije to neshto novo ni to ima veze sa Ukrajinom. Zapadni svet zeli da kreira rat Rusije i Ukrajine ne bi li zaustavio taj proces koji je u toku, ali Rusi su mnogo pametniji.
Rusi drze zapadnjake u shaci svojim energetima i drugim resursima, dok Kina im je pokupila kompletni industriju. Zapad je samo jedan lav od papira, papet, ali preko medija neukoj masi predstavljaju svoju moc kroz razne madjionicharske trikove. No, sve shto ih vishe ponavljash masa ce na kraju shvatiti kako madjionichar izvodi trik i videti da je to iluzija, a ne stvarnost. Zapadu vreme otkucava, to je svakom normalnom jasno.

dr.walentino

pre 9 godina

sa Kinom vec imaju trgovinu u rublji i juanu. Sa Iranom je postignut dogovor. jos par takvih i dolar ce polako da dozivi sudbinu naseg Dinara iz 91-92 god.

deamerikanizacija sveta

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.

Stefan

pre 9 godina

Ha, ha ha, na kraju ce da trguju u naturi ko SSSR nekada. Ti meni prikolicu kuruza, ja tebi prikolicu repe, ti meni svinjce, ja tebi dvije curke. Ali, Putin ce svoje pare jos uvek drzati u dolarima i evrima.

Da da

pre 9 godina

"Ha, ha ha, na kraju ce da trguju u naturi ko SSSR nekada. Ti meni prikolicu kuruza, ja tebi prikolicu repe, ti meni svinjce, ja tebi dvije curke...."
(Stefan, 26. april 2014 12:01

I dok je tako bilo imali smo posla, godisnjih odvora vrednih tog naziva, letovanja u firminim odmaralistima i bili cenjeni gradjani sveta, a ne k'o danas, otpadnici.

Miloje

pre 9 godina

Ja ne znam šta će biti,but...sad će se videti koliko su USA oštećene na globalnom nivou posle 8 godina vladavine Buša i 6 godina krpljenja ekonomskih rupa Obame. Drugo,videće se stvarna ekonomska snaga suparnika,u prvom redu Rusije,te spremnosti Kine da se igra sa svojih 1000 milijardi zapisa. To niko ne zna,ipak,ja mislim da će najdeblji kraj izvući Ukrajina,potom boranija poput nas zavisnih od dolara i energenata a onda i sama Rusija. Bumo videli...

Radnik

pre 9 godina

Sadam je to platio glavom, jer je prvi zagovarao da naftu ne obracunava samo u dolarima, vec u falutama drzava kojima prodaje, iz istog razloga je i Gadafi platio glavom. Sada to rade veci igraci. Bojim se da ce amerika u svojoj sumanutosti naprviti glupost i bice jedno veliko BUM!!!!

Agronom sa sela

pre 9 godina

Kratkoročno boli, na duži rok je skroz dobro!?
Boli kad sečeš nogu pod gangrenom, ali organizam ostaje zdrav!
U suprotnom znamo kakav je kraj!?
Dolar je planetarna gangrena?!

Baki

pre 9 godina

Imam i ja par ideja : kako bi bilo da se sarađuje sa civilizovanim svetom i da gleda da se poboljša standard građana za razliku od glupih ciljeva i razmišljanja u pravcu: kako potlačiti, uništiti, zarobiti, osvojiti nešto ili nekog !

iskustvo uci

pre 9 godina

A deevroizacija? Kada sam bio u drustvu sa rusima samo im je evro bio u ustima. Kao i ovim nasim bizmismenima. Imamo isti dupli valutni sistem. Evro za elitu a dinar(rublja)za boraniju.

Перица

pre 9 godina

Јуан је друга валута по вредности која се користи за интернационално плаћање после долара. БРИКЈА су покренули свој систем плаћање који заобилази америчке и европске банке. Ако највећи светски произвођач гаса одбаци долар, економија више неће моћи да се базира на потрошњи. А Запад одавно нема толико добрих инжењера нити их довољно прави, зато је нама и било лако да нађемо послове.

п.с.
Коментар мог рођака Енглеза после летовања у Шпанији: „Знам да у Русији има пуно оних који су се накрали, али да их има толико да на сваких пар минута слети авион Аерофлота и да се сви одлично облаче, то нисам знао нити звучи логично." Руса је било много више од Енглеза и није у питању парадајз туризам. Толико о сиромашном средњем слоју у Русији, једној од ретких земаља на свету где средњи слој расте. У Америци се смањује.

JohnyJ

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.(deamerikanizacija sveta, 26. april 2014 12:31)

Kina ima 1,3 MILIJARDE stanovnika a bilion je u srpskom jeziku nesto sasvim drugo. Takodje, u srpskom decimalna mesta odvaja zarez a ne tacka. Neko ko se potpisuje sa "deamerikanizacija sveta" bi ove stvari trebalo da zna a ne da nam na mala vrata "amerikanizuje" jezik :-)

PS Pozdrav od JohnyJ-a iz Amerike! :-)

mile tranzicija

pre 9 godina

za sve vas koji prizeljkujete pad amerike i zapada niste ni svesni koliko su rusija i kina surove diktatorske zemlje. cak i ovakva kakva je, srbija je slobodarski raj za njih

CG

pre 9 godina

Sto su se uzjogunili domaci americki patriJoti...


1)Rusi ce izbaciti dolar/evro iz upotrebe kako na domacem trzistu tako i na stranom (gas i nafta ce se placati u rubljama ili kineskoj valuti)
2)Rusi ce zabraniti uvoz svake zapadnjacke robe,znaci sa 200 milijardi dolara uvoza iz EU/SAD isti ce spasti na 0,a sva roba se moze nabaviti stimulisajuci domacu proizvodnju + preusmjeriti uvoz iz Kine,Azije
3) U slucaju sankcija KOMPLETNA imovina Zapada u Rusiji,dali se radilo o likvidnim sredstvima i nelikvidnim sredstvima (fabrike,rudnike,servisi) ce biti konfiskovana!
Radi se tu o iznosima vrijednim nekoliko stotina milijardi dolara!
4)Rusi ce preusmjeriti izvoz gasa i nafte za Kinu,Transibirski pipeline se gradi a planirano je da se Kini umjesto ranije dogovorenih 35 milijardi kubika gasa godisnje isporuci duplo vise !
5)Uz to ce se napraviti istog dana finansijski sporazum sa Kinezima koji ce kineskim bankama i preduzecima dozvoliti lakse prisustvo u finasjiskom sistemu Rusije!
6)EU ce i dalje kupovati skupi ruski gas jer nemaju alternativu!
7)Rusi imaju opcije da pale vatru u Afganistanu,Iranu,Palestini,pomazu vojno Kinezima u Istocnoj Aziji koja se tamo suprostavlja americkoj agresiji i time ucine ogromnu stetu SAD-u u drugim regijama svijeta!
8)Nakon anektiranja Ukrajine prisvojice rudni centar Donbas i najplodnije ravnice na svijetu koje se nalaze u Ukrajini a cija se vrijednost ne moze ni procjeniti!Svi prihodi ce ici Kremlju!

Mk3

pre 9 godina

Molite vi Boga da Kina ne uzme prevlast. Bicete svi kineski robovi bez razlike - Srbi , Rusi , Ameri ili Madjari. Oni dele ljude na Kineze i Ne- kineze.

AlekS

pre 9 godina

ovo što rusi rade liči mi koprcanje ribice koja je uhvaćena. samo vi pravite razne strategije na ekonomskom pitanju. ono što vi, a i ovi naši rusofili nemogu da shvate jeste da ove sankcije nisu na nivou mesec, dva tri... trajaće,trajaće i trajaće i posle toga će još da traju, a to će dovesti do mnogo čega nepovoljno po rusku privredu i državu. pa raspao vam se i varšavski pakt, a nećete i vi. i Kuba je do sada preživela sankcije ali po koju cenu, a i Srbija je preživela sankcije, ali nje za 200 godine neće biti... tako da sve to lepo saberite zajedno i zaključite sami gde idete.
(milutin m., 26. april 2014 16:58)

Kazes, "trajace, trajace, trajace, a posle ce jos trajati". A to ce verovatno biti ovako: pocece 1 maja, pa ce trajati do 1 juna, pa ce trajati do 1 jula, pa ce trajati do 1 avgusta. A onda ce se Evropa setiti da dolazi jesen posle koje svake godine dolazi zima. Treba struje za kuvanje i pokretanje svega na sta je "civilizovana" Evropa navikla a treba i upaliti radijatore kada sunce prestane da greje.

A sto se Kube tice, i cene koju je "platila" kazes, vidi se da nista ne znas osim verovatno da nemaju 58 Pink kanala i godisnje prajd parade. A to da na Kubi nema nepismenih, ne znas? Da spadaju medju najobrazovanije nacije, ne znas? Da imaju najefikasniju i najrasireniju medicinsku negu, ne znas ? Ima jos tog stone znas ali mi istice broj dozvoljenih reci pa cu da zavrsim.

Kondor

pre 9 godina

Rusi su glogov kolac spremili,sad ga samo "silje".. Oni ce ga zabosti gdje treba,a dosta je onih koji ce ga pomalo gurnuti gdje treba-Kina,Indija,Brazil i dobar dio Juzne Amerike,Afrika i mi Srbi tu stojimo u redu,a cini mi se da od Evrope nece biti nista...

Sasa

pre 9 godina

(ghostface, 26. april 2014 11:46)

Zapravo tako. Ako Rusija udje u isti program, tesko Americi. Nema vise finasiranja lose ekonomije putem stampanja novcanica do mile volje. Inflacija ce biti nezabelezena na tlu SAD-a. Mnogi ce izgubiti posao. Zemlja nece nacisto propasti, ali ce definitivno izgubiti status supersile.

blato

pre 9 godina

Zar nije to bio i Slobin plan, da trguje sa Rusijom i Kinom? Svi znamo kako se to zavrsilo.
(Goran, 26. april 2014 15:07)Jeste to bio Slobin plan,ali ne zato što je bio vizionar Kineskog ekonomskog buma,već zato što je verovao da je Kina komunistička zemlja.Sećam se kako su se građani,ali i neki analitičari,opozicionari sprdali sa sporazumom koji je Sloba potpisao sa Kinom.Milošević,na žalost,nije video rušenje Berlinskog zida i pad komunizma,zato je i podžao pučiste(komuniste) u neuspelom puču protiv Jeljcina,jer se nadao povratku u komunizam.Na žalost od 2000-te naše političare nije zanimao sporazum,koji je Milošević potpisao sa Pekingom,a to je mogla da bude velika razvojna šansa za Srbiju.Investicija sa zapada nema ili ih ima vrlo malo,a Kina je trenutno najveći svetski investitor,a uz to nema političkih i ekonomskih ucena,kakve dolaze sa zapada.

Marko

pre 9 godina

Ne zelim da zivim ni u Rusiji ni u Kini, jos manje u Americi.

Meni ovo ne izgleda kao predstava za publiku, prvenstveno za zapadnu publiku. Ta predstava moze da se pretvori i u rat u Ukrajni, medjutim glavni cin predstave je dedolarizacija planete, za koju zapadu treba spoljni neprijatelj. Ljudi koji rade u Britanskom ministarstvu finansija su mi pre koju godinu govorili da im je ekonomija u bankrotu, da stampaju pare, da moraju da promene pravac ali da niko nece da ga uradi jer ce ispasti da vec 20 godina ne znaju sta rade. Zato im treba predstava, kako Britaniji tako i Americi i mnogima na zapadu. Njihovi prijatelji Rusi su spremni da odigraju ulogu zlikovca iako sami ne mogu da zamahnu dovoljno jako. Za to su tu Kina i ostali neevropski clanovi G20 (BRICS, Saudiska Arabija....). Vec su na poslednjem samitu (pre koji dan) zatrazili promenu statusa MMF-a, SAD je stavila veto na promenu a ovi najavili formiranje svoje svetske banke i MMF-a.

Hocu da kazem da je prica nema veze sa koprcanjem Rusije. Promena je u toku i iza nje stoji veci deo svetske populacije, a sada i ekonomije. Paradigma se menja, a predstava je tu da bi prosecan covek na zapadu ostao ovca za sisanje kojoj njeni politicari rade sta hoce. To nema nikakve veze sa represivnim rezimima u Kini i Rusiji i smesno ih je pominjati kao argument.

Bear Brown

pre 9 godina

Putin ovde tačno zna ko mu je protivnik i gde treba da udari, jedino je neizvesno kako će funkcionisati koalicija sa Kinom i Indijom s obzirom na velike demografske razlike.

pomorac

pre 9 godina

Zasto svi govore da smo zavisni od energenata? Imamo drva imamo ugalj. Druga je stvaf sto je mehanizacija nikakva pa je i eksploatacija skuplja nego da se uveze. Ja imam sume, livade i brda oko 50 000m2 pa me nije briga i da sve propadne. Bicu gazda i obradjivat zemlju ni sad mi posao nije mnogo laksi a cak je i prljaviji

Bojan

pre 9 godina

Tri stvari:

1) Ono sto su nama radili to je priprema bila za Rusiju. Sada polako krecu na Rusiju da to izvedu.
2) Teziste ratovanja se prebacuje na ekonomiju i informaciono-psiholoski rat.
3) Znate kako je zavrsio carinski rat Srbije i Austrougarske? Tako ce i Rusija da izadje iz ovog nadmudrivanja a zapadne zemlje ce od sebe udaljiti dobrog partnera.

milutin m.

pre 9 godina

ovo što rusi rade liči mi koprcanje ribice koja je uhvaćena. samo vi pravite razne strategije na ekonomskom pitanju. ono što vi, a i ovi naši rusofili nemogu da shvate jeste da ove sankcije nisu na nivou mesec, dva tri... trajaće,trajaće i trajaće i posle toga će još da traju, a to će dovesti do mnogo čega nepovoljno po rusku privredu i državu. pa raspao vam se i varšavski pakt, a nećete i vi. i Kuba je do sada preživela sankcije ali po koju cenu, a i Srbija je preživela sankcije, ali nje za 200 godine neće biti... tako da sve to lepo saberite zajedno i zaključite sami gde idete.

neutralan

pre 9 godina

Ne mogu da verujem koliko ljudi ovde misli da ce ponavljanjem hladnog rata Rusi ovog puta pobediti... To se nije desilo ni prethodni put, nece se desiti ni ovaj! Mozete da ih volite koliko hocete, ali to nista ne znaci kada se sagleda cinjenica da samo jedna americka drzava (npr. Texas) zaradi koliko i cela Rusija. Kapitalizam je jednostavno superiorniji sistem od kominizma / socijalizma i to je kraj.

P.S. Nisam neki obozavalac Amera, da se razumemo, samo pokusavam da budem realan.

Pred stranputicom

pre 9 godina

Ocajnicki potez gubitnika, podseca me na Miloseviceve ekonomske mere i kako je psenica rodila bolje nego ikada, rudnici puni rude a moral na nivou. Kad god jedna drzava mora da sprovodi radikalne mere da bi se odbranila od "pogresne vecine" to je dokaz da je kraj blizu. Obican narod ce da umre od gladi , Ruski milijarderi ce da pobegnu za London, uzmu UK drzavljanstvo i drze govore protiv Zapada i salju "moralnu" podrsku Rusima , vec vidjeno , vec dozivljeno. Neodgovorna licemerna vlast jedino to moze da proizvede

biraz

pre 9 godina

(hijavata, 26. april 2014 20:35)
Ko je tebe druze priucio istorijom? Kina nikad nije bila ispred Evrope? Celo staro doba i srednji vek. Zatim Kad su Mongolske horde(u tom momentu Carska dinastija Juan) drzale sve od Beca do Japana... Ne znam sta da ti kazem. Za Rusiju ti i mozda stoji to poredjenje, ali ti zaboravljas da je Kina izvorna civilizacija kvazi-intelektualcu..

EU Citizen

pre 9 godina

Drugim rečima, jedna strogo kontrolisana privreda će postati još strože kontrolisana, a rezultat će, predvidljivo, biti hiperinflacija bezvrednih rublji, kao i u svim sličnim situacijama, uključujući i Miloševićev režim. Pošto su Rusi i Rusija učinili previše zla da bih mogao da im želim išta do što bržu propast, pozdravljam ove mere, i nadam se da će Putin što više slušati ovog senilnog majtora, a što manje razumne i liberalne ljude, jer tu nema lečenja, dok takav sistem ne bude bačen na kolena i potpuno uništen, stvari se u Rusiji neće istinski poboljšati.

nenad t

pre 9 godina

Sledi dedolarizacija.Donesite dolare i evre sve cu ja vam promenim u rublje-Putin?
(mujcinovic salih, 26. april 2014 15:40)

Cela istina. Tako su i Srbi bili varani od strane dragog nam Slobe, a preko Jezde, Dafine i zajma za prepood srbije. Pokupili devize i odneli na Kipar pa u rusiju, a narodu uvalili patriotske ratove i bezvredne novčanice sa mnogo nula.

vozac

pre 9 godina

Ma nego dasta smo zaviasni od ruskih energenata. Drzava im je sve malte ne poklonila a oni to u ovoj zemlji debelo zloupotrebljavaju. Evo vam mog licnog primera sipao sam eurodizel na Nisovoj pumpi i posle predjenih 50Km crkla mi je pumpa dizna. Kada sam odneo auto u servis ta igranka me je kostala 300 EUR. U ovlascenom servisu su mi ispraznili rezervoar za gorivo. To istoceno gorivo na sve je licilo samo ne na eurodizel. A rusi pricaju da su popravili rafineriju u Pancevu. Od nekih ljudi iz Nisa sam cuo da uvoze bio dizel iz Brazila i mesaju ga sa eurodizelom. Da bi ih covek tuzio nije dovoljan samo fiskalni racun o kupovini vec je potrebno zvati neku autorizovanu laboratoriju da izvadi uzorak iz njihove cisterne. A posto im je drzava poklonila skoro ceo energetski sistem i ta lab je njihov. Vrana vrani nece vaditi oci. Mi obicni gradjani uopste nismo zasticeni od njihovih prevara. Tako nesto sa prodajom pokrstenog goriva nigde na zapadu se nebi moglo dogoditi. Oni nisu ni malo naivni ogromne pare su zaradili od ovog osiromasenog naroda

joca

pre 9 godina

ne bi me na kraju zacudilo da je sve ovo zakuvala rusija, jednostavno imaju kupca za gas na istoku, zna se da dolar propada u toku ove godine a sa njim mozda i evro, funta i jen, tako da je ovo jednostavan nacin da zastiti rusku ekonomiju a razbuca zapad po pitanju energenata, putin od kad je na vlasti rusiju vodi nepogresivo i bez greske, zato ga i mrze na zapadu, cisto sumnjam da sve ovo nije planirao ili barem predvideo

j

pre 9 godina

Mene ove mere podsećaju na mere Miloševića. Ako Rusiji uvedu sankcije vrednost rublje biće jednaka nuli. Rublja van Rusije nikome neće trebati jer se tim novcem više neće trgovati. Vrlo glup plan, ako im je ovaj akademik onda im je Akademija nauka kao naša devedesetih - na čelu je neki kalemar koji pojma nema o čemu priča. Samo ako se udruže Rusi, Kinezi, Indijci i Arapi mogu da urade nešto tim izbacivanjem dolara. Lično sumnjam da će iko od njih imati petlju da stanu jedni za druge. Zapadni blok će ih sve jedne po jedne vratiti na svoje mesto jer kontrolišu mišljenje javnog mnjenja. Propaganda je najbitnije oružje, Rusi su okarakterisani kao negativci i vrlo teško će moći bilo šta da urade jer niko neće hteti da im pruži ruku.

nijemi svjedok

pre 9 godina

Mnogi komentatori zaborvljaju da zapad čine:USA,Njemačka,V.Britanija,Francuska,Italija,Holandija,Kanada,Australija... i mislim da dugoročno nijedna zemlja na svijetu nema šansu protiv ovog zapada naročito ekonomski.

hijavata

pre 9 godina

zapad,sta vise zapad cini samo mali ali jak deo sveta,kome rok trajanja istice,kina i istok su od kad postoji svet i ljudski rod uvek bili ispred zapada kulturno ekonomski vojno naucno,ovaj period dominacije zapada,je samo rezultat kolonizacije i eksploatacije siromasnih zemalja koji polako jenjava i sve se vraca onako kako treba da bude...
(jablan, 26. april 2014 12:20)
ako mislis na period od kad postoji ljudska civilizacija onda mozda jeste kratak. Rusija nikad nije bila ni kulturno ni ekonomski a ni vojno ispred onog sto ti zoves zapad. Verovatno nikad i nece biti. Isti slucaj i sa Kinom.

Goran

pre 9 godina

Ako je ta rublja stvarno toliko jaka, zasto Rusija nije najjaca na svijetu.Niko ne moze sam bez stranih kredita. Neko spomenuo Kinu i zapadne kompanije. Sta bi ta ista Kina bez stranih ulaganja I kapitala? Zar nije to bio i Slobin plan, da trguje sa Rusijom i Kinom? Svi znamo kako se to zavrsilo.

underground

pre 9 godina

Jedno je sigurno, zapad kao takav tj. gradjani istog ce profitirati. Zasto? Zato ce se morati kompanije vise manje ponovo baviti sopstvenim potrosacem i trzistem. Neki vicu Kina pokupovala sve i jeste ali potrosaci zapada odredjuju sta ce zapravo kupovati. Kina ni slucajno ni sasava sa sledi Ruse, sta mislite da ce da rizikuje 700-800 milij. kupaca na zapadu naspram 150-170 mili. u carinskoj uniji Rusije!?

dada

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.(deamerikanizacija sveta, 26. april 2014 12:31)

Kina ima 1,3 MILIJARDE stanovnika a bilion je u srpskom jeziku nesto sasvim drugo. Takodje, u srpskom decimalna mesta odvaja zarez a ne tacka. Neko ko se potpisuje sa "deamerikanizacija sveta" bi ove stvari trebalo da zna a ne da nam na mala vrata "amerikanizuje" jezik :-)

PS Pozdrav od JohnyJ-a iz Amerike! :-)
(JohnyJ, 26. april 2014 16:59)

Kinezi su izvoznici, izvoze ogromne količine u USA i EU i to su im glavni trgovinski partneri. Ako Kinezi budu morali birati (a to se neće desiti) izabrali bi zapad. EU je najveći uvoznik Ruskih energenata.
Naći će EU sa Rusijom nekakav sporazum koji će dozvoliti i Rusiji i EU da izađu kao pobjednici iz ovoga, ali dugoročno EU će smanjivati ovisnost o Rusiji.

Sada će ili Putin ovo pametno odigrati, ili će se sve ovo gadno zakuhati.

Miki

pre 9 godina

Krajem 1991., u vreme raspada Jugoslavije, Nemačka je požurila da prizna nezavisnost Hrvatske i Slovenije. SAD su oklevale i to učinile tek nekoliko meseci kasnije. Tokom tih meseci Jezdimir Vasiljević je pokušao da organizuje kampanju bojkota nemačke marke, i da se od deviza koristi samo dolar. Verovatno bi Jezda patriotama menjao marke u dolare i kupio proviziju. Od akcije nije bilo ništa, ali Jezda je već našao druge načine da šiša ovce...

namcor

pre 9 godina

Prvo i osnovno: Dolar je enormno precenjen. Amerikanci ga stampaju u neogranicenim kolicinama bez ikakvog realnog pokrica. Tim bezvrednim papirom kupuju vrednosti po svetu (a ko nece da proda, tu su "demokratske bombe" da promene misljenje). Kada bi bilo ko tako stampao novac, nazvali bi ga falsifikatorom.

only fools and horses

pre 9 godina

za sve vas koji prizeljkujete pad amerike i zapada niste ni svesni koliko su rusija i kina surove diktatorske zemlje. cak i ovakva kakva je, srbija je slobodarski raj za njih
(mile tranzicija, 26. april 2014 16:34)

Pa prosvetli nas. Jel to znači da si boravio u svim tim zemljama ili si možda čuo na CNN-u.
Jeste ovo liči na pokušaj Srbije kad su nam uveli one sankcije. Znamo koliko su trajale i kako se završilo. Ali zaboravljate da su morali da povedu pravi, vrlo surovi rat i posle toga izdašno finansiranje i obuku opozicije da bi slomili Miloševića. I da su po našu privredu, odnosno njeno uništavanje poraznije delovale tzv. reforme posle 5tog oktobra i lopovska privatizacija nego same sankcije.
I ne zaboravite da se ne mogu upoređivati Rusija i Srbija, i da je svet sad ipak mnogo drugačiji nego pre 20 godina.

Marko

pre 9 godina

Zasto svi govore da smo zavisni od energenata? Imamo drva imamo ugalj. Druga je stvaf sto je mehanizacija nikakva pa je i eksploatacija skuplja nego da se uveze. Ja imam sume, livade i brda oko 50 000m2 pa me nije briga i da sve propadne. Bicu gazda i obradjivat zemlju ni sad mi posao nije mnogo laksi a cak je i prljaviji
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pomorac, 26. april 2014 17:07)

Jeste, ti ces da se grejes a ostatak nacije da se smrzava. Sta mislis sta ce ostati od tvoje sume ako se desi energetska kriza?

Mislis da ces od drva da pravis plastiku, asfalt i hiljade drugih proizvoda koji se od nje prave.

Porediti drva sa naftom je isto sto i porediti bicikl sa zeleznicom. Nafta je superiorna u svakom pogledu.

Ovo ti sve pricam zato sto sam o tome razmisljao pre nekih 10 godina. Zakljucio sam da ce u Srbiji tesko da se normalno zivi u tom scenariju, pa sam sebi napravio rezervnu domovinu, i u njoj sam sledecih 5-10 godina dok evropa ne pukne i posledice toga ne prodju.

lozac

pre 9 godina

da, dedolarizacija, sve dolare drzavi a drzava vama rublje, ima da procvjeta crno trzistea i vrati se sverc robe sa zapada, opet ce narod platiti tvrdoglavost politicara...

darko

pre 9 godina

neutralan, 26. april 2014 23:47

slazem se sa tobom donekle, ali nisi uracunao neke faktore u svoju racunicu kao sto su vreme,populacija, trenutna globalna situacija, zaduzenost i ono sto je vrlo bitno u ovom trenutku a to je dostupnost resursa. ni ja nisam ni za jedne ni za druge, ali je cinjenica da je u ovom slucaju obrnuta situacija u odnosu na prosli "hladni rat" jer rusija nikad nije bila jaca, dok je amerika u odnosu na ono sto je bila mnogo nazadoval( zaduzenost,proizvodnja,ekonomski uslovi). da se razumemo, amerika je i dalje vojna supersila ali ona sama sada NE MOZE DA IZADJE NA KRAJ SA RUSIJOM. jedino resenje za ameriku je da igra na kartu toga da postane/ostane svetski policajac, tj da uvuce EU u ekonomski konflikt sa rusijom kako bi oni profitirali i zadrzali se na vrhu politickih desavanja. medjutim, iako deluje da je EU ujedinjena, ona je nikad razjedinjenija od svog postanka, zbog razlicitih ekonomskih i kulturnih faktora( mozes videti oprecne stavove razlicitih EU zvanicnika). e tu je sada velika prednost rusije. ja zivim i radim u kini, i svaki dan citam strane i kineske novine. iskreno mislim da se ovoga puta amerika malo preracunala i nije uracunala odlucnost rusa, zato mislim da ce iz ove situacije izvuci mnoooogo vise stete nego koristi iako su trljali ruke kada su zakuvali na majdanu. a sto se eu tice, ovo ce da bude jos jedan veliki korak nazad za nju i njenu sudbinu. EU bez rusije ne moze to moramo svi da shvatimo, kao i obrnuto.
pozdrav

Smrt fašizmu, .!. komunizmu!

pre 9 godina

Evo prilike i za nas da odemo u Rusiju i da dobro unovčimo naša iskustva iz devedesetih - devize, devize... Pall Mall, Bonda, Bonda...

Dejan

pre 9 godina

Joj bre. Oni stampaju dolar bez pokrica jos od 1984. Takav novac su ulagali u naoruzavanje i placali njime sirovine, usluge i sve ostalo po svetu. Kad su se dovoljno naoruzali, otimace zemlje da bi svetom zagospodarili. Prosto je ljudi, samo nemojte da verujete u vrednost kako dolara tako eura, i sve ce im propasti. Tu podvalu su smislili davno, prvo su Britansku funtu drzali kao plateznu valutu, a onda su prebacili u svoju koloniju Ameriku i dolar proglasili plateznom valutom.

kontrapunkt

pre 9 godina

Nazirem kraj ekonomske obnove Rusije. Sve je ovo zakuvano odavno od strane SAD, još od postavljanja raketnog štita. Strategija je nametnuti Rusima vojne troškove koje neće moći ekonomski da izdrže. SAD će još veoma dugo da ima primat u svetu. Sve imperije, počev od rimske, vladale su vekovima pa će tako biti i sa SAD, svidelo se to nekome ili ne.

poznavaoc stanja

pre 9 godina

Rusi su pocetkom 90-tih imali mnogo vece zvezde nego JEZDA&DAFINA.U Rusiji se to zvalo MMM.Znam,posto tu zemlju poznajem u svim VARIJANTAMA.Pojavi ce se novi MMM.Nista u RUSIJI NE MOZE BEZ STRUKTURA KGB-A/FSB/.Takodje SrBcad ,konacno treba da shvate da je njihom omiljeni lik PUTIN,neka vrsta MODERATORA,Izmedju 8 VLADAJUCIH PORODICA.

Stefan

pre 9 godina

Ha, ha ha, na kraju ce da trguju u naturi ko SSSR nekada. Ti meni prikolicu kuruza, ja tebi prikolicu repe, ti meni svinjce, ja tebi dvije curke. Ali, Putin ce svoje pare jos uvek drzati u dolarima i evrima.

Baki

pre 9 godina

Imam i ja par ideja : kako bi bilo da se sarađuje sa civilizovanim svetom i da gleda da se poboljša standard građana za razliku od glupih ciljeva i razmišljanja u pravcu: kako potlačiti, uništiti, zarobiti, osvojiti nešto ili nekog !

jablan

pre 9 godina

Imam i ja par ideja : kako bi bilo da se sarađuje sa civilizovanim svetom i da gleda da se poboljša standard građana za razliku od glupih ciljeva i razmišljanja u pravcu: kako potlačiti, uništiti, zarobiti, osvojiti nešto ili nekog !
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Baki, 26. april 2014 11:59)

Baki sine mnogo gledas filmove,pricas ko da si ruse video samo u filmu roki 4,ne funkcionise svet onako kako CNN kaze,niti je svet samo zapad,sta vise zapad cini samo mali ali jak deo sveta,kome rok trajanja istice,kina i istok su od kad postoji svet i ljudski rod uvek bili ispred zapada kulturno ekonomski vojno naucno,ovaj period dominacije zapada,je samo rezultat kolonizacije i eksploatacije siromasnih zemalja koji polako jenjava i sve se vraca onako kako treba da bude...

zoran

pre 9 godina

Rusija i Kina rushe zapadni svet i to vec traje. Nije to neshto novo ni to ima veze sa Ukrajinom. Zapadni svet zeli da kreira rat Rusije i Ukrajine ne bi li zaustavio taj proces koji je u toku, ali Rusi su mnogo pametniji.
Rusi drze zapadnjake u shaci svojim energetima i drugim resursima, dok Kina im je pokupila kompletni industriju. Zapad je samo jedan lav od papira, papet, ali preko medija neukoj masi predstavljaju svoju moc kroz razne madjionicharske trikove. No, sve shto ih vishe ponavljash masa ce na kraju shvatiti kako madjionichar izvodi trik i videti da je to iluzija, a ne stvarnost. Zapadu vreme otkucava, to je svakom normalnom jasno.

mile tranzicija

pre 9 godina

za sve vas koji prizeljkujete pad amerike i zapada niste ni svesni koliko su rusija i kina surove diktatorske zemlje. cak i ovakva kakva je, srbija je slobodarski raj za njih

EU Citizen

pre 9 godina

Drugim rečima, jedna strogo kontrolisana privreda će postati još strože kontrolisana, a rezultat će, predvidljivo, biti hiperinflacija bezvrednih rublji, kao i u svim sličnim situacijama, uključujući i Miloševićev režim. Pošto su Rusi i Rusija učinili previše zla da bih mogao da im želim išta do što bržu propast, pozdravljam ove mere, i nadam se da će Putin što više slušati ovog senilnog majtora, a što manje razumne i liberalne ljude, jer tu nema lečenja, dok takav sistem ne bude bačen na kolena i potpuno uništen, stvari se u Rusiji neće istinski poboljšati.

deamerikanizacija sveta

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.

dr.walentino

pre 9 godina

sa Kinom vec imaju trgovinu u rublji i juanu. Sa Iranom je postignut dogovor. jos par takvih i dolar ce polako da dozivi sudbinu naseg Dinara iz 91-92 god.

milutin m.

pre 9 godina

ovo što rusi rade liči mi koprcanje ribice koja je uhvaćena. samo vi pravite razne strategije na ekonomskom pitanju. ono što vi, a i ovi naši rusofili nemogu da shvate jeste da ove sankcije nisu na nivou mesec, dva tri... trajaće,trajaće i trajaće i posle toga će još da traju, a to će dovesti do mnogo čega nepovoljno po rusku privredu i državu. pa raspao vam se i varšavski pakt, a nećete i vi. i Kuba je do sada preživela sankcije ali po koju cenu, a i Srbija je preživela sankcije, ali nje za 200 godine neće biti... tako da sve to lepo saberite zajedno i zaključite sami gde idete.

hijavata

pre 9 godina

zapad,sta vise zapad cini samo mali ali jak deo sveta,kome rok trajanja istice,kina i istok su od kad postoji svet i ljudski rod uvek bili ispred zapada kulturno ekonomski vojno naucno,ovaj period dominacije zapada,je samo rezultat kolonizacije i eksploatacije siromasnih zemalja koji polako jenjava i sve se vraca onako kako treba da bude...
(jablan, 26. april 2014 12:20)
ako mislis na period od kad postoji ljudska civilizacija onda mozda jeste kratak. Rusija nikad nije bila ni kulturno ni ekonomski a ni vojno ispred onog sto ti zoves zapad. Verovatno nikad i nece biti. Isti slucaj i sa Kinom.

neutralan

pre 9 godina

Ne mogu da verujem koliko ljudi ovde misli da ce ponavljanjem hladnog rata Rusi ovog puta pobediti... To se nije desilo ni prethodni put, nece se desiti ni ovaj! Mozete da ih volite koliko hocete, ali to nista ne znaci kada se sagleda cinjenica da samo jedna americka drzava (npr. Texas) zaradi koliko i cela Rusija. Kapitalizam je jednostavno superiorniji sistem od kominizma / socijalizma i to je kraj.

P.S. Nisam neki obozavalac Amera, da se razumemo, samo pokusavam da budem realan.

Pred stranputicom

pre 9 godina

Ocajnicki potez gubitnika, podseca me na Miloseviceve ekonomske mere i kako je psenica rodila bolje nego ikada, rudnici puni rude a moral na nivou. Kad god jedna drzava mora da sprovodi radikalne mere da bi se odbranila od "pogresne vecine" to je dokaz da je kraj blizu. Obican narod ce da umre od gladi , Ruski milijarderi ce da pobegnu za London, uzmu UK drzavljanstvo i drze govore protiv Zapada i salju "moralnu" podrsku Rusima , vec vidjeno , vec dozivljeno. Neodgovorna licemerna vlast jedino to moze da proizvede

j

pre 9 godina

Mene ove mere podsećaju na mere Miloševića. Ako Rusiji uvedu sankcije vrednost rublje biće jednaka nuli. Rublja van Rusije nikome neće trebati jer se tim novcem više neće trgovati. Vrlo glup plan, ako im je ovaj akademik onda im je Akademija nauka kao naša devedesetih - na čelu je neki kalemar koji pojma nema o čemu priča. Samo ako se udruže Rusi, Kinezi, Indijci i Arapi mogu da urade nešto tim izbacivanjem dolara. Lično sumnjam da će iko od njih imati petlju da stanu jedni za druge. Zapadni blok će ih sve jedne po jedne vratiti na svoje mesto jer kontrolišu mišljenje javnog mnjenja. Propaganda je najbitnije oružje, Rusi su okarakterisani kao negativci i vrlo teško će moći bilo šta da urade jer niko neće hteti da im pruži ruku.

Kole

pre 9 godina

Stampanje dolara je najvaznija privilegija USA, pa je svaki otpor dolaru neminovno nagovestaj rata. Rusija, Kina, Indija su mnogo vece od Iraka i Libije, pa ce rat protiv njih samim tim biti tezi, uz mnogo vece posledice na sve drzave. Prvo krenu ekonomski sukobi, protekcionizam, sankcije, ali oni moraju dovesti do rata na kraju. USA je carstvo u opadanju, kojem je status dolara najvazniji adut. Posto se nijedno carstvo ne odrice svoje moci, oni ce se boriti da zadrze primat, izazivajuci nestabilnost u konkurentskim ekonomijama (Rusija, Kina, Indija, Brazil), pa sve do ocajnickih poteza i konacno rata.

Spremajte se za to, vec je pocelo, a pitanje je vremena kada ce eskalirati i u ostatku Evrope i na globalnom nivou.
Treba razmisljati o kucama i vikendicama na selu i spremati se za zivot u jako skromnim uslovima, sa sopstvenom proizvodnjom hrane.
Ne ocekujte hranu od drzave, ne ocekujte posao ni bilo kakvu pomoc.

Goran

pre 9 godina

Ako je ta rublja stvarno toliko jaka, zasto Rusija nije najjaca na svijetu.Niko ne moze sam bez stranih kredita. Neko spomenuo Kinu i zapadne kompanije. Sta bi ta ista Kina bez stranih ulaganja I kapitala? Zar nije to bio i Slobin plan, da trguje sa Rusijom i Kinom? Svi znamo kako se to zavrsilo.

nijemi svjedok

pre 9 godina

Mnogi komentatori zaborvljaju da zapad čine:USA,Njemačka,V.Britanija,Francuska,Italija,Holandija,Kanada,Australija... i mislim da dugoročno nijedna zemlja na svijetu nema šansu protiv ovog zapada naročito ekonomski.

Da da

pre 9 godina

"Ha, ha ha, na kraju ce da trguju u naturi ko SSSR nekada. Ti meni prikolicu kuruza, ja tebi prikolicu repe, ti meni svinjce, ja tebi dvije curke...."
(Stefan, 26. april 2014 12:01

I dok je tako bilo imali smo posla, godisnjih odvora vrednih tog naziva, letovanja u firminim odmaralistima i bili cenjeni gradjani sveta, a ne k'o danas, otpadnici.

Dobrosav

pre 9 godina

Detronizacija SAD nakon 30 godina suverenog vladanja i uspostavljanj multipolarnog sveta neće biti ni malo lak posao.
Ta pozicija se ne napušta tako lako i bez borbe.
Rusija će teško uspeti u tome ako ne bude imala pomoć velikih zemalja koje nisu u američkom bloku

Miloje

pre 9 godina

Ja ne znam šta će biti,but...sad će se videti koliko su USA oštećene na globalnom nivou posle 8 godina vladavine Buša i 6 godina krpljenja ekonomskih rupa Obame. Drugo,videće se stvarna ekonomska snaga suparnika,u prvom redu Rusije,te spremnosti Kine da se igra sa svojih 1000 milijardi zapisa. To niko ne zna,ipak,ja mislim da će najdeblji kraj izvući Ukrajina,potom boranija poput nas zavisnih od dolara i energenata a onda i sama Rusija. Bumo videli...

Agronom sa sela

pre 9 godina

Kratkoročno boli, na duži rok je skroz dobro!?
Boli kad sečeš nogu pod gangrenom, ali organizam ostaje zdrav!
U suprotnom znamo kakav je kraj!?
Dolar je planetarna gangrena?!

vozac

pre 9 godina

Ma nego dasta smo zaviasni od ruskih energenata. Drzava im je sve malte ne poklonila a oni to u ovoj zemlji debelo zloupotrebljavaju. Evo vam mog licnog primera sipao sam eurodizel na Nisovoj pumpi i posle predjenih 50Km crkla mi je pumpa dizna. Kada sam odneo auto u servis ta igranka me je kostala 300 EUR. U ovlascenom servisu su mi ispraznili rezervoar za gorivo. To istoceno gorivo na sve je licilo samo ne na eurodizel. A rusi pricaju da su popravili rafineriju u Pancevu. Od nekih ljudi iz Nisa sam cuo da uvoze bio dizel iz Brazila i mesaju ga sa eurodizelom. Da bi ih covek tuzio nije dovoljan samo fiskalni racun o kupovini vec je potrebno zvati neku autorizovanu laboratoriju da izvadi uzorak iz njihove cisterne. A posto im je drzava poklonila skoro ceo energetski sistem i ta lab je njihov. Vrana vrani nece vaditi oci. Mi obicni gradjani uopste nismo zasticeni od njihovih prevara. Tako nesto sa prodajom pokrstenog goriva nigde na zapadu se nebi moglo dogoditi. Oni nisu ni malo naivni ogromne pare su zaradili od ovog osiromasenog naroda

Radnik

pre 9 godina

Sadam je to platio glavom, jer je prvi zagovarao da naftu ne obracunava samo u dolarima, vec u falutama drzava kojima prodaje, iz istog razloga je i Gadafi platio glavom. Sada to rade veci igraci. Bojim se da ce amerika u svojoj sumanutosti naprviti glupost i bice jedno veliko BUM!!!!

Sasa

pre 9 godina

(ghostface, 26. april 2014 11:46)

Zapravo tako. Ako Rusija udje u isti program, tesko Americi. Nema vise finasiranja lose ekonomije putem stampanja novcanica do mile volje. Inflacija ce biti nezabelezena na tlu SAD-a. Mnogi ce izgubiti posao. Zemlja nece nacisto propasti, ali ce definitivno izgubiti status supersile.

AlekS

pre 9 godina

ovo što rusi rade liči mi koprcanje ribice koja je uhvaćena. samo vi pravite razne strategije na ekonomskom pitanju. ono što vi, a i ovi naši rusofili nemogu da shvate jeste da ove sankcije nisu na nivou mesec, dva tri... trajaće,trajaće i trajaće i posle toga će još da traju, a to će dovesti do mnogo čega nepovoljno po rusku privredu i državu. pa raspao vam se i varšavski pakt, a nećete i vi. i Kuba je do sada preživela sankcije ali po koju cenu, a i Srbija je preživela sankcije, ali nje za 200 godine neće biti... tako da sve to lepo saberite zajedno i zaključite sami gde idete.
(milutin m., 26. april 2014 16:58)

Kazes, "trajace, trajace, trajace, a posle ce jos trajati". A to ce verovatno biti ovako: pocece 1 maja, pa ce trajati do 1 juna, pa ce trajati do 1 jula, pa ce trajati do 1 avgusta. A onda ce se Evropa setiti da dolazi jesen posle koje svake godine dolazi zima. Treba struje za kuvanje i pokretanje svega na sta je "civilizovana" Evropa navikla a treba i upaliti radijatore kada sunce prestane da greje.

A sto se Kube tice, i cene koju je "platila" kazes, vidi se da nista ne znas osim verovatno da nemaju 58 Pink kanala i godisnje prajd parade. A to da na Kubi nema nepismenih, ne znas? Da spadaju medju najobrazovanije nacije, ne znas? Da imaju najefikasniju i najrasireniju medicinsku negu, ne znas ? Ima jos tog stone znas ali mi istice broj dozvoljenih reci pa cu da zavrsim.

CG

pre 9 godina

Sto su se uzjogunili domaci americki patriJoti...


1)Rusi ce izbaciti dolar/evro iz upotrebe kako na domacem trzistu tako i na stranom (gas i nafta ce se placati u rubljama ili kineskoj valuti)
2)Rusi ce zabraniti uvoz svake zapadnjacke robe,znaci sa 200 milijardi dolara uvoza iz EU/SAD isti ce spasti na 0,a sva roba se moze nabaviti stimulisajuci domacu proizvodnju + preusmjeriti uvoz iz Kine,Azije
3) U slucaju sankcija KOMPLETNA imovina Zapada u Rusiji,dali se radilo o likvidnim sredstvima i nelikvidnim sredstvima (fabrike,rudnike,servisi) ce biti konfiskovana!
Radi se tu o iznosima vrijednim nekoliko stotina milijardi dolara!
4)Rusi ce preusmjeriti izvoz gasa i nafte za Kinu,Transibirski pipeline se gradi a planirano je da se Kini umjesto ranije dogovorenih 35 milijardi kubika gasa godisnje isporuci duplo vise !
5)Uz to ce se napraviti istog dana finansijski sporazum sa Kinezima koji ce kineskim bankama i preduzecima dozvoliti lakse prisustvo u finasjiskom sistemu Rusije!
6)EU ce i dalje kupovati skupi ruski gas jer nemaju alternativu!
7)Rusi imaju opcije da pale vatru u Afganistanu,Iranu,Palestini,pomazu vojno Kinezima u Istocnoj Aziji koja se tamo suprostavlja americkoj agresiji i time ucine ogromnu stetu SAD-u u drugim regijama svijeta!
8)Nakon anektiranja Ukrajine prisvojice rudni centar Donbas i najplodnije ravnice na svijetu koje se nalaze u Ukrajini a cija se vrijednost ne moze ni procjeniti!Svi prihodi ce ici Kremlju!

joca

pre 9 godina

ne bi me na kraju zacudilo da je sve ovo zakuvala rusija, jednostavno imaju kupca za gas na istoku, zna se da dolar propada u toku ove godine a sa njim mozda i evro, funta i jen, tako da je ovo jednostavan nacin da zastiti rusku ekonomiju a razbuca zapad po pitanju energenata, putin od kad je na vlasti rusiju vodi nepogresivo i bez greske, zato ga i mrze na zapadu, cisto sumnjam da sve ovo nije planirao ili barem predvideo

Kondor

pre 9 godina

Rusi su glogov kolac spremili,sad ga samo "silje".. Oni ce ga zabosti gdje treba,a dosta je onih koji ce ga pomalo gurnuti gdje treba-Kina,Indija,Brazil i dobar dio Juzne Amerike,Afrika i mi Srbi tu stojimo u redu,a cini mi se da od Evrope nece biti nista...

lozac

pre 9 godina

da, dedolarizacija, sve dolare drzavi a drzava vama rublje, ima da procvjeta crno trzistea i vrati se sverc robe sa zapada, opet ce narod platiti tvrdoglavost politicara...

pomorac

pre 9 godina

Zasto svi govore da smo zavisni od energenata? Imamo drva imamo ugalj. Druga je stvaf sto je mehanizacija nikakva pa je i eksploatacija skuplja nego da se uveze. Ja imam sume, livade i brda oko 50 000m2 pa me nije briga i da sve propadne. Bicu gazda i obradjivat zemlju ni sad mi posao nije mnogo laksi a cak je i prljaviji

nenad t

pre 9 godina

Sledi dedolarizacija.Donesite dolare i evre sve cu ja vam promenim u rublje-Putin?
(mujcinovic salih, 26. april 2014 15:40)

Cela istina. Tako su i Srbi bili varani od strane dragog nam Slobe, a preko Jezde, Dafine i zajma za prepood srbije. Pokupili devize i odneli na Kipar pa u rusiju, a narodu uvalili patriotske ratove i bezvredne novčanice sa mnogo nula.

underground

pre 9 godina

Jedno je sigurno, zapad kao takav tj. gradjani istog ce profitirati. Zasto? Zato ce se morati kompanije vise manje ponovo baviti sopstvenim potrosacem i trzistem. Neki vicu Kina pokupovala sve i jeste ali potrosaci zapada odredjuju sta ce zapravo kupovati. Kina ni slucajno ni sasava sa sledi Ruse, sta mislite da ce da rizikuje 700-800 milij. kupaca na zapadu naspram 150-170 mili. u carinskoj uniji Rusije!?

iskustvo uci

pre 9 godina

A deevroizacija? Kada sam bio u drustvu sa rusima samo im je evro bio u ustima. Kao i ovim nasim bizmismenima. Imamo isti dupli valutni sistem. Evro za elitu a dinar(rublja)za boraniju.

kontrapunkt

pre 9 godina

Nazirem kraj ekonomske obnove Rusije. Sve je ovo zakuvano odavno od strane SAD, još od postavljanja raketnog štita. Strategija je nametnuti Rusima vojne troškove koje neće moći ekonomski da izdrže. SAD će još veoma dugo da ima primat u svetu. Sve imperije, počev od rimske, vladale su vekovima pa će tako biti i sa SAD, svidelo se to nekome ili ne.

JohnyJ

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.(deamerikanizacija sveta, 26. april 2014 12:31)

Kina ima 1,3 MILIJARDE stanovnika a bilion je u srpskom jeziku nesto sasvim drugo. Takodje, u srpskom decimalna mesta odvaja zarez a ne tacka. Neko ko se potpisuje sa "deamerikanizacija sveta" bi ove stvari trebalo da zna a ne da nam na mala vrata "amerikanizuje" jezik :-)

PS Pozdrav od JohnyJ-a iz Amerike! :-)

dada

pre 9 godina

U Maju Rusija potpisuje novi energetski ugovor sa Kinom, mozda ne naj povoljniji ali ugovor sa 1.351 biliona ljudi. Dok je EU 0.507890 biliona ljudi . A to je tacno 2.66 puta vise. Mozda Kinezi i nisu neki veliki potrosaci danas ali 2.66 x je 2.66 puta.(deamerikanizacija sveta, 26. april 2014 12:31)

Kina ima 1,3 MILIJARDE stanovnika a bilion je u srpskom jeziku nesto sasvim drugo. Takodje, u srpskom decimalna mesta odvaja zarez a ne tacka. Neko ko se potpisuje sa "deamerikanizacija sveta" bi ove stvari trebalo da zna a ne da nam na mala vrata "amerikanizuje" jezik :-)

PS Pozdrav od JohnyJ-a iz Amerike! :-)
(JohnyJ, 26. april 2014 16:59)

Kinezi su izvoznici, izvoze ogromne količine u USA i EU i to su im glavni trgovinski partneri. Ako Kinezi budu morali birati (a to se neće desiti) izabrali bi zapad. EU je najveći uvoznik Ruskih energenata.
Naći će EU sa Rusijom nekakav sporazum koji će dozvoliti i Rusiji i EU da izađu kao pobjednici iz ovoga, ali dugoročno EU će smanjivati ovisnost o Rusiji.

Sada će ili Putin ovo pametno odigrati, ili će se sve ovo gadno zakuhati.

blato

pre 9 godina

Zar nije to bio i Slobin plan, da trguje sa Rusijom i Kinom? Svi znamo kako se to zavrsilo.
(Goran, 26. april 2014 15:07)Jeste to bio Slobin plan,ali ne zato što je bio vizionar Kineskog ekonomskog buma,već zato što je verovao da je Kina komunistička zemlja.Sećam se kako su se građani,ali i neki analitičari,opozicionari sprdali sa sporazumom koji je Sloba potpisao sa Kinom.Milošević,na žalost,nije video rušenje Berlinskog zida i pad komunizma,zato je i podžao pučiste(komuniste) u neuspelom puču protiv Jeljcina,jer se nadao povratku u komunizam.Na žalost od 2000-te naše političare nije zanimao sporazum,koji je Milošević potpisao sa Pekingom,a to je mogla da bude velika razvojna šansa za Srbiju.Investicija sa zapada nema ili ih ima vrlo malo,a Kina je trenutno najveći svetski investitor,a uz to nema političkih i ekonomskih ucena,kakve dolaze sa zapada.

Bojan

pre 9 godina

Tri stvari:

1) Ono sto su nama radili to je priprema bila za Rusiju. Sada polako krecu na Rusiju da to izvedu.
2) Teziste ratovanja se prebacuje na ekonomiju i informaciono-psiholoski rat.
3) Znate kako je zavrsio carinski rat Srbije i Austrougarske? Tako ce i Rusija da izadje iz ovog nadmudrivanja a zapadne zemlje ce od sebe udaljiti dobrog partnera.

Mk3

pre 9 godina

Molite vi Boga da Kina ne uzme prevlast. Bicete svi kineski robovi bez razlike - Srbi , Rusi , Ameri ili Madjari. Oni dele ljude na Kineze i Ne- kineze.

Перица

pre 9 godina

Јуан је друга валута по вредности која се користи за интернационално плаћање после долара. БРИКЈА су покренули свој систем плаћање који заобилази америчке и европске банке. Ако највећи светски произвођач гаса одбаци долар, економија више неће моћи да се базира на потрошњи. А Запад одавно нема толико добрих инжењера нити их довољно прави, зато је нама и било лако да нађемо послове.

п.с.
Коментар мог рођака Енглеза после летовања у Шпанији: „Знам да у Русији има пуно оних који су се накрали, али да их има толико да на сваких пар минута слети авион Аерофлота и да се сви одлично облаче, то нисам знао нити звучи логично." Руса је било много више од Енглеза и није у питању парадајз туризам. Толико о сиромашном средњем слоју у Русији, једној од ретких земаља на свету где средњи слој расте. У Америци се смањује.

Bear Brown

pre 9 godina

Putin ovde tačno zna ko mu je protivnik i gde treba da udari, jedino je neizvesno kako će funkcionisati koalicija sa Kinom i Indijom s obzirom na velike demografske razlike.

Marko

pre 9 godina

Ne zelim da zivim ni u Rusiji ni u Kini, jos manje u Americi.

Meni ovo ne izgleda kao predstava za publiku, prvenstveno za zapadnu publiku. Ta predstava moze da se pretvori i u rat u Ukrajni, medjutim glavni cin predstave je dedolarizacija planete, za koju zapadu treba spoljni neprijatelj. Ljudi koji rade u Britanskom ministarstvu finansija su mi pre koju godinu govorili da im je ekonomija u bankrotu, da stampaju pare, da moraju da promene pravac ali da niko nece da ga uradi jer ce ispasti da vec 20 godina ne znaju sta rade. Zato im treba predstava, kako Britaniji tako i Americi i mnogima na zapadu. Njihovi prijatelji Rusi su spremni da odigraju ulogu zlikovca iako sami ne mogu da zamahnu dovoljno jako. Za to su tu Kina i ostali neevropski clanovi G20 (BRICS, Saudiska Arabija....). Vec su na poslednjem samitu (pre koji dan) zatrazili promenu statusa MMF-a, SAD je stavila veto na promenu a ovi najavili formiranje svoje svetske banke i MMF-a.

Hocu da kazem da je prica nema veze sa koprcanjem Rusije. Promena je u toku i iza nje stoji veci deo svetske populacije, a sada i ekonomije. Paradigma se menja, a predstava je tu da bi prosecan covek na zapadu ostao ovca za sisanje kojoj njeni politicari rade sta hoce. To nema nikakve veze sa represivnim rezimima u Kini i Rusiji i smesno ih je pominjati kao argument.

biraz

pre 9 godina

(hijavata, 26. april 2014 20:35)
Ko je tebe druze priucio istorijom? Kina nikad nije bila ispred Evrope? Celo staro doba i srednji vek. Zatim Kad su Mongolske horde(u tom momentu Carska dinastija Juan) drzale sve od Beca do Japana... Ne znam sta da ti kazem. Za Rusiju ti i mozda stoji to poredjenje, ali ti zaboravljas da je Kina izvorna civilizacija kvazi-intelektualcu..

Miki

pre 9 godina

Krajem 1991., u vreme raspada Jugoslavije, Nemačka je požurila da prizna nezavisnost Hrvatske i Slovenije. SAD su oklevale i to učinile tek nekoliko meseci kasnije. Tokom tih meseci Jezdimir Vasiljević je pokušao da organizuje kampanju bojkota nemačke marke, i da se od deviza koristi samo dolar. Verovatno bi Jezda patriotama menjao marke u dolare i kupio proviziju. Od akcije nije bilo ništa, ali Jezda je već našao druge načine da šiša ovce...

Smrt fašizmu, .!. komunizmu!

pre 9 godina

Evo prilike i za nas da odemo u Rusiju i da dobro unovčimo naša iskustva iz devedesetih - devize, devize... Pall Mall, Bonda, Bonda...

only fools and horses

pre 9 godina

za sve vas koji prizeljkujete pad amerike i zapada niste ni svesni koliko su rusija i kina surove diktatorske zemlje. cak i ovakva kakva je, srbija je slobodarski raj za njih
(mile tranzicija, 26. april 2014 16:34)

Pa prosvetli nas. Jel to znači da si boravio u svim tim zemljama ili si možda čuo na CNN-u.
Jeste ovo liči na pokušaj Srbije kad su nam uveli one sankcije. Znamo koliko su trajale i kako se završilo. Ali zaboravljate da su morali da povedu pravi, vrlo surovi rat i posle toga izdašno finansiranje i obuku opozicije da bi slomili Miloševića. I da su po našu privredu, odnosno njeno uništavanje poraznije delovale tzv. reforme posle 5tog oktobra i lopovska privatizacija nego same sankcije.
I ne zaboravite da se ne mogu upoređivati Rusija i Srbija, i da je svet sad ipak mnogo drugačiji nego pre 20 godina.

namcor

pre 9 godina

Prvo i osnovno: Dolar je enormno precenjen. Amerikanci ga stampaju u neogranicenim kolicinama bez ikakvog realnog pokrica. Tim bezvrednim papirom kupuju vrednosti po svetu (a ko nece da proda, tu su "demokratske bombe" da promene misljenje). Kada bi bilo ko tako stampao novac, nazvali bi ga falsifikatorom.

Marko

pre 9 godina

Zasto svi govore da smo zavisni od energenata? Imamo drva imamo ugalj. Druga je stvaf sto je mehanizacija nikakva pa je i eksploatacija skuplja nego da se uveze. Ja imam sume, livade i brda oko 50 000m2 pa me nije briga i da sve propadne. Bicu gazda i obradjivat zemlju ni sad mi posao nije mnogo laksi a cak je i prljaviji
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pomorac, 26. april 2014 17:07)

Jeste, ti ces da se grejes a ostatak nacije da se smrzava. Sta mislis sta ce ostati od tvoje sume ako se desi energetska kriza?

Mislis da ces od drva da pravis plastiku, asfalt i hiljade drugih proizvoda koji se od nje prave.

Porediti drva sa naftom je isto sto i porediti bicikl sa zeleznicom. Nafta je superiorna u svakom pogledu.

Ovo ti sve pricam zato sto sam o tome razmisljao pre nekih 10 godina. Zakljucio sam da ce u Srbiji tesko da se normalno zivi u tom scenariju, pa sam sebi napravio rezervnu domovinu, i u njoj sam sledecih 5-10 godina dok evropa ne pukne i posledice toga ne prodju.

Dejan

pre 9 godina

Joj bre. Oni stampaju dolar bez pokrica jos od 1984. Takav novac su ulagali u naoruzavanje i placali njime sirovine, usluge i sve ostalo po svetu. Kad su se dovoljno naoruzali, otimace zemlje da bi svetom zagospodarili. Prosto je ljudi, samo nemojte da verujete u vrednost kako dolara tako eura, i sve ce im propasti. Tu podvalu su smislili davno, prvo su Britansku funtu drzali kao plateznu valutu, a onda su prebacili u svoju koloniju Ameriku i dolar proglasili plateznom valutom.

darko

pre 9 godina

neutralan, 26. april 2014 23:47

slazem se sa tobom donekle, ali nisi uracunao neke faktore u svoju racunicu kao sto su vreme,populacija, trenutna globalna situacija, zaduzenost i ono sto je vrlo bitno u ovom trenutku a to je dostupnost resursa. ni ja nisam ni za jedne ni za druge, ali je cinjenica da je u ovom slucaju obrnuta situacija u odnosu na prosli "hladni rat" jer rusija nikad nije bila jaca, dok je amerika u odnosu na ono sto je bila mnogo nazadoval( zaduzenost,proizvodnja,ekonomski uslovi). da se razumemo, amerika je i dalje vojna supersila ali ona sama sada NE MOZE DA IZADJE NA KRAJ SA RUSIJOM. jedino resenje za ameriku je da igra na kartu toga da postane/ostane svetski policajac, tj da uvuce EU u ekonomski konflikt sa rusijom kako bi oni profitirali i zadrzali se na vrhu politickih desavanja. medjutim, iako deluje da je EU ujedinjena, ona je nikad razjedinjenija od svog postanka, zbog razlicitih ekonomskih i kulturnih faktora( mozes videti oprecne stavove razlicitih EU zvanicnika). e tu je sada velika prednost rusije. ja zivim i radim u kini, i svaki dan citam strane i kineske novine. iskreno mislim da se ovoga puta amerika malo preracunala i nije uracunala odlucnost rusa, zato mislim da ce iz ove situacije izvuci mnoooogo vise stete nego koristi iako su trljali ruke kada su zakuvali na majdanu. a sto se eu tice, ovo ce da bude jos jedan veliki korak nazad za nju i njenu sudbinu. EU bez rusije ne moze to moramo svi da shvatimo, kao i obrnuto.
pozdrav

poznavaoc stanja

pre 9 godina

Rusi su pocetkom 90-tih imali mnogo vece zvezde nego JEZDA&DAFINA.U Rusiji se to zvalo MMM.Znam,posto tu zemlju poznajem u svim VARIJANTAMA.Pojavi ce se novi MMM.Nista u RUSIJI NE MOZE BEZ STRUKTURA KGB-A/FSB/.Takodje SrBcad ,konacno treba da shvate da je njihom omiljeni lik PUTIN,neka vrsta MODERATORA,Izmedju 8 VLADAJUCIH PORODICA.