Petak, 29.11.2013.

11:19

Nema zapošljavanja u javnom sektoru

Vlada Srbije uvešće zabranu zapošljavanja novih radnika u javnom sektoru, koja će važiti do kraja 2015. godine.

Izvor: Beta

Nema zapošljavanja u javnom sektoru IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

diplomirani ekonomista

pre 10 godina

Da da,kako da ne-zabrana! A ovo ne vazi za funkcionere,postavljena i imenovana lica?! Oni mogu da se sire, daj boze da imaju i srednju skolu a kao funkcioneri imaju vece plata od nas,sa zavrsenim fakultetom.

Ozlojedjena

pre 10 godina

Mere izostravanja? "Nasli na nama da se izostravaju?" Zavrsavam Pravni fakultet do kraja godine i gde da se zaposlim??? U sudu gde cu da volontiram 2 godine bez dinara, a onda da mi plata bude 40 000? To je genijalan plan Lazara Krstica. Pa skresi vama plate, skresi onima koji dzabalebare u Skupstini, a ne da zabranis zaposljavanje onima koji zavise od bilo kakve plate. Prezivljavamo sa 30 000 mesecno, a oni bi da pune budzet na teret sirotinje. Prvom prilikom odlazim iz Srbije, a vi se, draga gospodo, zapitajte zasto je toliki odliv mladih iz nase divne Srbije. Svasta bih jos napisala ali ne smem da vredjam, ali zasluzili ste i mnogo vise. Sramota.

Smiljana Braeuler

pre 10 godina

www.stat.gov.rs Statisticki godisnjak Republike Srbije strana 20.
"5.13 Diplomirani studenti prema vrsti i stepenu studija i nacinu finansiranja 2011
Republika Srbija svega 47523, budzet 24538 samofinansiranje 22985"
Ovo su nasa deca kojoj ce Zakonom biti uskracena mogucnost konkursa. Priblizan broj studenata diplomira svake godine. Trojanski konj?

Mr "X"

pre 10 godina

Ovo je totalno nerealno. Sta ako npr. autobus zgazi kardio-hirurga ili anesteziologa iz neke ustanove ? Sta onda ? Novi se ne primaju a operaciju i uspavljivanje ne sme da rade nestrucne osobe. Sta ako se desi da bude lancani sudar i par vozaca nekog javnog autotransport preduzeca bude povredjeno da nije u stanju da vozi ? Nije valjda da nece te linije da rade dok ti ljudi ne ozdrave.

Da li su uopste svesni koliko strucnog kadra je potrebno zaposliti u zdravstvu ako ne zelimo da budemo na zadnjem mestu u Evropi.

Treba pocistiti pregomilanu administraciju i pomocno osoblje. Treba uvesti kontrolu placanja po strucnoj spremi radnika uz jasno ogranicena odstupanja u zavisnosti od vrste posla i radnog mesta istog.

Ne moze kursista pandur-saobracajac da ima vecu platu od profesora matematike. Hoces vecu platu , izvoli , bavi se privatnim biznisom .

Ne moze vozac jkp-a da ima vecu platu od radiologa sa visom skolom.

Mora jasno da se klasifikuje i stepenuje zarada u drzavnim preduzecima. Pa ko ne zeli da radi , ne bitno da li je pandur, profesor , doktor , direktor skole ili direktor jkp-a... lepo neka uzme da se bavi privatnim biznisom i zaradi koliko misli da moze.

U osnovnoj skoli iz mog mesta , ima 7 cistacica i 4 "majstora" na 300 ucenika. Kad sam ja isao u tu skolu , bilo je 4 cistacice i 3 majstora na 550 ucenika.

Sekretara , pravnika , daktilografa , lozaca , cistacica , majstora i slicnih ima barem 3 puta vise.

ColdCaseLove

pre 10 godina

Najbitnija nam je podrška Rusije i Nemačke, dakle sirovina, tehnologija, organizacija i disciplina. Poučno je, ali jako dobro da i mi imamo minimalnu satnicu rada od 8,5 evra kao i u Nemačkoj. Prava je tragedija što smo istorijski sa Nemačkom morali biti suprostavljeni. Uvek nam treba više rada i reda a to možemo da naučimo samo ako prihvatimo nemačku sistematičnost.

Mirjana

pre 10 godina

Bilo bi dobro da svako ko postavi komentar napiše koliko ima godina, šta je po struci, da li je zaposlen ili ne. Volela bi da znam koja "vrsta" podržava ovu meru.
I još nešto: možda bi bilo uputno da vlada zatvori srednje škole i fakultete do kraja 2015. godine ili bar da zabrani upis novih srednjoškolaca i studenata.
35 godina, psiholog, zaposlena na određeno vreme

Aleksa

pre 10 godina

Ne samo da treba ograničiti zapošljavanje u javnom sektoru, već bi, nažalost, trebalo i značajno smanjiti broj već zaposlenih. Neracionalno i neodgovorno zapošljavanje u ovom sektoru dovelo je do toga da se veliki deo budžetskih sredstava odvaja za njihove plate. Možda je najbolje rešenje odobravanje stimulativnih otpremnina i podsticanje na samozapošljavanje. Time bi se smanjio glomazni državni aparat i izbegla velika socijalna kriza.

zzbuu

pre 10 godina

oni stopiraju zaposljavanje i struke i administracije, a nema veze to sto u struci postoji znacajan manjak radnika dok je administracija u debelom visku. vidi se da su nasi ministri pravi vizionari...

Rudi Lazarevski- Skopje

pre 10 godina

Ovo je dobar pocetak. Ali ni priblizno dovoljno. Imam utisak da se i nova vlada(citaj Ministar finansija,koji je najmlagi,ali po mom ubegenju i profesionalno najkompetentniji) shokirala sta je videla u realnom zivotu i profesionalnoj praksi danasnje Srbije. Ne treba stati. U interesu buducih mladih generacija. Srbija je ekonomska prica koja se razvija,za razliku od Makedonije,Hrvatske i Slovenije. To su zombirane ekonomije. Na tom putu bice mnogo patnji i stradanja. I normalno nema mesta za sve u bolji zivot. To je realnost. Sve je u rukama ove vlade. Zasto nije ni priblizno dovoljno? Zato sto domino efekat moze biti i negativan i porazavajuci bez kompletinh mera,kao na primer:
Oporezivanje dividende za odregeni period
Oporezivanje bankarskih depozita
Oporezivanje bankarskih provizija i ostalih troshkova
Skinuti maksimalno referentnu stopu Narodne Banke Srbije
Amnestiju ,prvo domaceg novca koji je ispod "banaka i u jastucima",pa onda novca koji je u stranskim depozitima. To je iznos koji je verovatno na istom nivou kao i zvanicnih depozita
Javna preduzeca moraju imati etablirani controlling i reporting. To se ne resava u aktuelnim tv emisijama
Kurs dinara ne sme se zombirati i treba uvesti "kalendaskii kurs". Narocito kad najmanje pola milion gragana letuje po jeftinom kursu dinara u inostransvu na kreditnim karticama.
I mnogo drugih malih i prakticnih mera koji zivot znace....-:)
Samo mali komentar na neke druge tekstove: ne moze se dobiti ulaz u EU pre ulaska u NATO.

mija

pre 10 godina

Hm, sve super, ali cista demagogija... Pogledajte izmenjene dopune, poslednji clan - zabrana se NE odnosi na imenova i postavljena lica, a to zu vam svi savetnici, pomocnici i zamenici, kao ni na direktore javnih preduzeca i agencija... Vazi, bas ste uradili posao. Prevara, kao i sve do sada, mazanje ociju, a njima puni dzepovi.

planet of the apes

pre 10 godina

Slazem se i pozdravljam ovu meru Vlade, ali moram da kazem da drzavna uprava funkcionise na ledjima ugovoraca. Ako se njima ne produze ugovori ne znam ko ce da radi.
(Nidza, 29. novembar 2013 16:46)
hvala ti Nidzo, da se i nas neko seti, ja sam ugovorac vec pet godina, bez dana godisnjeg odmora i radim vise poslova istovremeno, kada posle podne dodjem kuci ja ne znam gde se nalazim i sve to za 200 evra, ne mogu vise, danima razmisljam da dam otkaz, dok ostali stalno zaposleni kako ko, neko radi neko hvata krivine

sasa jokic

pre 10 godina

Posle godinu ipo dana, kada ste zaposlili jos par hiljada svojih ljudi, uvodite zabranu zaposljavanja? Sto to odmah niste uradili, posle preuzimanja vlasti? I kada planirate da smanjite broj zaposlenih?

izvolite

pre 10 godina

Ljudi,mislim na sve NORMALNE I NE CLANOVE PARTIJA,mi ne mozemo vise dozvoljavati ovakve stvari!Dokle ce vise neki gluvarosi i lencuge da dobijaju posao samo zato sto su "clanovi",ja ne znam vise jel svaka vlast misli da je narod jedna ovca i da smo mi svi idioti koji ce samo da placaju i da daju,ali nikad necemo dobiti nista zauzvrat!

Dalibor

pre 10 godina

Dao bih jedan predlog Vladi. Da se prvo sprovede provera postojecih radnih mesta i da li ima realne potrebe za istim. Jer mislim da kada bi ovog trenutka otpistili 5000 ljudi u drzavnim ustanovama, niko to ne bi ni primetio. Previse je onih koji sede na grbaci svima nama, primaju velike plate, ne pojavljuju se na poslu, samo zato sto su partijski kadar koji je partijskim delovanjem to zasluzio.

zaposleni u zdravstvu kome je muka od razmazenih medicinara

pre 10 godina

Polako tapsaci, samo da vam objasnim kako to funkcionise u zdravstvu. Ovde je vec na snazi zabrana zaposljavanja ako nekom iz ministarstva ne prdne da moze samo visoki kadar. Ovako, posto nema zaposljavanja, angazuje se servis koji obavlja posao. Racun je veci, dobro je samo gazdi servisa.

Vojkan

pre 10 godina

Cisto sumnjam da ce Vlada stvarno uraditi ovo o cemu se prica. Imacemo priliku da vidimo jacinu Vlade na delu do kraja 2015. godine.

Bojan

pre 10 godina

Podrzavam zabranu zaposljavanja u javnom sektoru, ali pored ove mere, Vlada mora da nadje nacin da se prepolovi broj zaposlenih u javnim preduzecima. DS je godinama zaposljavala kadrove i pravila fantomska mesta na kojima su plate visoke.

Z

pre 10 godina

Vučić je rekao i da nema više stranačkih zapošljavanja,pa koliko je samo sns-ovaca dobilo posao!A,šta je sa novozaposlenima u skupštini i to bez javnog konkursa?!Batalite to,ako ne znate i ako ne umete da igrate kolo niste trebali ni da se hvatate u isto,samo ćete nas nabiti u glib još dublje!P.S. Ala će mi sns-ovci nalupati minusa!

ne lazite

pre 10 godina

Kakva laz, da drzava izjavljuje kako smo u krizi, a tolike godine se krade na milione i jos uvek ima odakle da se ukrade. I jos nam to redovno serviraju kroz vesti. Onda ih hapsimo, pa pustamo, ali se nista ne vraca. To daje signal da treba nastaviti krasti, jer nikome nista ne bude oduzeto.

Ja bih rado odlezao par godina, za par miliona evra.

A vi?

Nidza

pre 10 godina

Slazem se i pozdravljam ovu meru Vlade, ali moram da kazem da drzavna uprava funkcionise na ledjima ugovoraca. Ako se njima ne produze ugovori ne znam ko ce da radi.

marko

pre 10 godina

Važno je da se u proteklim godinama zaposlila kamarila trutova! Da li neko razmišlja da otpusti neradnike koji su se uvalili u protekle četiri godine i zaposli mlade i obrazovane?

zoi

pre 10 godina

To se od 2001 prica, to nije istina, u svaku kancelariju po 3 do 4 apsolutno kafenisanje, kao sluzba ova, kao sluzba ona, dajte fabrike fabrike fabrike, a ne sve daj u opstinu nemoze u kancelarije da se udje od dokonih opstinara u politici je problem, narodu je dosta svega!

mažu do sledećih izbora

pre 10 godina

Ma čak i da ne bude zapošljavanja neće biti ni otpuštanja koliko vidim. Ova država se opasno zadužuje da bi davala plate ovim neradnicima u državnom sektoru. Oni će srozati celu zemlju zbog belih medveda. Ovo samo u propast može da ide. Srbija je za 10 godina zakasnila u promene.

e zemljo

pre 10 godina

zavrshio sam drzavni fakultet pre 2 i po godine , dobrovoljno bio u vojsci, za sta? da bih zaradjivao tako sto ljudima struzem drva i za do sada jedan razgovor za posao na kome su mi rekli da mi treba veza, kakav bre patriotizam, da bih voleo svoju zemlju mora i ona mene, PALIM JA ODAVDE!!!!

od te fele

pre 10 godina

Veliki broj fakulteta za većinu stručnih predmeta ima samo po jednog profesora. Kada se penzioniše (ili umre) neko od tih profesora, ko će da drži njihove predmete? Mladi ministar?

Milica

pre 10 godina

@ Milos
nikako da se penzionerima smanjuju penzije! kako cemo onda mi ostali nezaposleni ili nikako placeni da zivimo, ako baba i deda nemaju da dodaju unucima za obucu, odecu, sveske i knjige???!!!

Konstatujem

pre 10 godina

Ovo je samo prica.Ministarstvo ino poslova je za proteklih godinu dana zaposlilo oko 50 ljudi bez konkursa.I vecina sa Megatrenda i Singidunuma. Parlament Srbije je takodje bez konkursa zaposli 30 ljudi. U telekomu se svaki dan takodje bez konkursa zaposljava po neko. U dnevnim novinama skoro svaki dan neko Ministarstvo postavi oglas za popunjavanje izvrsilackih mesta

insajder

pre 10 godina

Vlada donosi odluku a direktor javnog gradskog preduzeca u kom radim prosle nedelje i juce primio 10 novih stalno zaposleonih koji su naravno dosli preko njega i njegove partije, odnosno za zadnjih godinu i po koliko je direktor broj novoprimljenih je oko 25% svih zaposlenih. Gde sps prodje tu ni trava vise ne raste..

Steva

pre 10 godina

Bitno je da ste se vi zaposlili u javnom sektoru od Vucica, Dacica pa na dalje, a mi nezaposleni mozemo da crnemo od gladi...ili da radimo na crno za 20000 din.
Nasa vlada se prodrzavava sledece izreke : POSLE MENE POTOP !!!

Oikonom

pre 10 godina

Propast, propast.

Umesto da lepo vide gde ima viškova i koliko, ko je višak i zašto, i da onda otpuste te rođake, kumove i sve ostale, oni šatro ograniče zapošljavanje. I zabrane angažman na određeno vreme. Javna je tajna da u državnoj upravi često najviše rade baš ti radnici sa ugovorima na određeno, pošto nisu zaštićeni. Ko se dokopao ugovora za stalno, tome isto da li radio ili ne. Logično je da bira da ne radi...

smeju nam se u lice

pre 10 godina

Unazad nedeljama svakog cetvrtka u Politici je objavljivan konkurs za nova radna mesta u nekoliko ministarstava, otp. 30-40 ljudi "po oglasu" gore-dole. I to sve u vreme najvece price o ogromnom broju zaposlenih u drzavnoj administraciji! pa ko je tu lud, pricaju jedno, a rade drugo. kad se lepo "popune" sva ta mesta sa njihovim partijskim kadrovima onda ce tek stopirati nova zaposljavanja. neverovatno je sta se desava i kako sve to prolazi a niko nista o tome osim Insajdera i mozda jos nekih novina(ra) ne prica o tome. pa gde su sada svi ti novinari "istrazivaci" kad ovako ocigledne stvari prolaze u istim tim konkurentskim stampanim i elektronskim medijima?!

trifun

pre 10 godina

A sta cemo sa RTS? Tek danas je sunce ogrejalo mnoge koji su godinama radili preko DUP "Dedinje" bez priznatih kvalifikacija i sa mizernim platama, preuzeo ih je RTS na uigovor od tri meseca. A sta je sa ostalima koji su honorarno zaposleni na budjave ugovore vec godinama? Sta je sa tom optimizacijom koju je Tijanic trebao da sprovede odavno, a tek sd Mirkov uhvati da sredjuje? Pa ne mozemo sad stati.
Da ste videli samo danas u RTSu gomila servisnog osoblja, mahom kuvarice, cistacice, one koje imaju platu jedva 15 000 kako placu od srece, sto ce napokon imati za koju hiljadu vecu platu, jer su napokon primljene. Ili osoblje tehnike koje je godinama radilo sa nepriznatim fakultetima odgovorne poslove za minimalne plate... I kad ce vise taj penizoni program da kolege koje su ispunile uslov za penziju (a ne umeju ni kompjuter da ukljuce), odu u penziju a mi mladji dobijemo sansu za stalan posao dok nam deca nisu posla na fakultet...
Znam ja, svakom je njegova muka najveca.
Plus me ne kaci to smanjenje plata, da imam 60 000 dao bih sam i 1500 a ne 400 din koliko treba.

RH+

pre 10 godina

Ha ha ha...pa samo u Leskovcu pogledajte zaposljenja u javnom sektoru u zadnjih godinu-dve dana. (dom zdravlja, bolnica, apoteka, muzej, pozoriste, hala sportova, razne inspekcijske sluzbe.......), i sve kadrovi SNS-a, i vladajucih partija u koaliciji. Sramota ! I sve rodbina, prijatelji, kumovi, pobratimi, braca od striceva, braca od ujaka, ujni, strina, tetki...I sve izmisljena radna mesta. Pola njih pije kaficu u lokalnim kaficima u centru grada. Ponasaju se kao da su u nekoj sekti, a ne u politickoj partiji. Smeju se postenom coveku u lice, jer su posao dobili na politickoj osnovi, a ne na osnovu strucnosti ili znanja. Samo obezbedjuju glasove - kao glasacka masina. I verujem da je u svakom gradu tako. E to se sve treba otpustiti, i eto ustede !

Hoću 150 pluseva

pre 10 godina

Ne odnosi se na imenovana i postavljena lica?! Pa upravo ti raznorazni savetnici, načelnici i ostali partijski kadrovi svojim ogromnim platama najviše opterećuju budžet ...

logitech

pre 10 godina

Mislim da će ove mere zaista doprineti izlasku zemlje iz krize. Dugoročno gledano, ostvarićemo ogromne uštede, što nije mala stvar (s obzirom u kakvoj se katastrofalnoj situaciji nalazimo).

Dušan

pre 10 godina

Napredno, baaas napredno ?!
Ma puca Srbistan po svim savovima...uzas koji gledamo kao ovce !
Izvinjavam se plemenitim ovcama.
Kud ne odoh 1988. kad mi je nudjeno ! Necu ja da idem iz svoje zemlje...e
Pa radio i na crno 10 godina za bolje sutra drzave...
Sad j... sam sebi mater svaki dan po 100 puta.

lol

pre 10 godina

Da mi treba da postanemo IT regionalni centar. Kako to da izvedemo. Podignemo PDV sa 8 na 20%. Uskladjivanje sa EU, hm cista laz.
Lepo su ovde ljudi iz IT-a rekli: Mi smo uspeesni u srbiju zato sto nam drzava ne pomaze. Drugim recima nisu ih ni videli kao potencijalne ovce za sisanje. Sad kad su uocili da je to jedina zdrava privredna grana krenuli su u najavljenu pomoc. Ona ide ovako: njih nismo jos ogulili do gole koze... To je ta pomoc.

expert

pre 10 godina

Znači, poruka ljudima koji upravo završavaju fakultete, ili su ih završili, a još ne mogu da nađu posao - ne nadajte se poslu pre 2016. Ako je do štednje, onda se to rešava otpuštanjem viška nekvalitetnih kadrova i dovođenjem na njihova mesta novih mladih ljudi spremnih da rade kvalitetno. A ne onemogućavanjem ljudima koji zaslužuju posao da rade.

milan

pre 10 godina

Ovaj zakon treba da se zove skraćeno - SSSS, što u prevodu znači:

Skućih Sve Svoje Strine.

Dakle zaposlio sam sve svoje strine i umesto da otpustam nesposobne strine ja cu sad da zatvorim ulaz za nove sposobne radnike koji bi mogli da budu birani na postenim i javnim konkursima. Ako se stalno prica da je nama javni sektor preglomazan i neefikasan, valjda je onda logicno da se polako isteruju nesposobni a ubacuju sposobni. Ovako ce se vlada zastititi da ne mora da izbacuje svoju rodbinu, a trpece mladi lekari, profesori, pravnici, itd itd. Ako imate mladog pravnika koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne pripravnicki u sudu? Jer ne zaboravite stalno se prica o manju sudija i da su sudije pretrpani predmetima. Ako imate mladog lekara koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne da radi posle staziranja? Jer ne zaboravite stalno se prica o manjku lekara a o visku birokratije u zdravstvu. Ako imate mladog elektroinzenjera koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne da radi u EPS-u? Jer ne zaboravite stalno se prica o manjku inzenjera u EPS-u a da je onaj katastrofalan visak zapravo zbog administracije a ne zbog inzenjera.

Ova vlada je drugacija od proslih vlada samo po tome sto kad ministri izadju na televiziju, pricaju dosta konkretnije od svojih prethodnika, najavljuju neke mere, neke korake u pravcu poboljsanja, ali kad to treba realizovati i doneti neki zakon ili meru, zapravo pokazu da su isti ako ne i gori dunsteri nego prethodnici.

slobo

pre 10 godina

non stop o zabrani zapošljavanja ali izgleda samo za medije i naivne, mediji proverite ako vas baš interesuje istina u Pećkoj opštini koja je izmeštena u Goraždevcu i živi isključivo od budžeta pitajte dea li ima novih zapošljenja ili to možda ne važi za pripadnike vladajuće koalicije

Jasna

pre 10 godina

Meni lici kao da su zaposlili sve rodjake,prijatelje i komsije pa im pnestalo kadrova pa sad kao nema vise zaposljavanja.Kako radite nece se vise nigde niko u ovoj drzavi ni zaposliti.

zekonja

pre 10 godina

U NS prave mesta za "decembarsku klasu" lezilebovića i socijalaca, ima naglavačke i lopatom da ih ubacuju... Specijalne operacije tipa "osvanuo na radnom mestu" ne računam, to je već standardno - tokom cele godine.

Чика Шапке

pre 10 godina

Свиђа ми се онај део о опорезивању плата у Јавном сектору. Баш да видимо колико ће њих враћати плате у буџет Србије и ко ће бити санкционисан. јер повраћај новца се за само један минут одради у банци и нико не мора да стоји у реду и да уплаћује новац на рачун државне касе.

;)

pre 10 godina

Hoće li zakon zabraniti da neko ima status v.d.direktora u javnom preduzeću skoro čitav mandat, da penzioner ne može da postane direktor javnog preduzeća, agencije, fonda, ministar, savetnik...da se osećao radnosposobnim ne bi otišao u penziju. Neka penzioneri stručnost dokazuju i neka prihoduju u privatnom sektoru ukoliko mogu da unovče tamo svoje znanje. Hoće li zakon onemogućiti budžetlijama da zauzimaju više budžetskih radnih mesta, neka svoje znanje unovče u privatnom sektoru. Ako zakon vidi sukob interesa da osnivač firme bude istovremeno direktor firme i političar kako taj isti sukob ne vidi kod budžetlija koje sede u par stolica i troše naše pare dok neuopošljenima uskraćuju mogućnost da se uposle na tim budžetskim radnim mestima koja drže političari.

Milos

pre 10 godina

Pa da, trebalo im je nešto više od godinu dana da zaposle sve svoje članove i njihove rođake, prijatelje i kumove i sad kad su se svi udomili na državnoj (narodnoj) grbači, e sad kao nema više zapošljavanja!! Ista stvar kao sa penzionerima, njima se ne smanjuje penzija iako je preko 60.000, kao da jednom penzioneru treba više nego mladom čoveku koji tek treba da stvara porodicu!!! Sramota! Ali, to je glasačko telo koje se ne ispušta! Zato ćemo da propadnemo! I treba da propadnemo, i to što pre, pa da ovaj životni prostor i prirodne resurse damo nekom narodu koji ima neku šansu da postigne minumalni nivo civilizacije!! Nama nema spasa, sve direktor do direktora i sve gubitaš do gubitaša... E, dođe mi da se upucam što sam se rodio u ovoj bednoj državi i što sam pripadnik ovog bednog naroda...

bravo

pre 10 godina

(Jasna, 29. novembar 2013 13:15)
Bravo za komentar.
Nista drugo nisu ni uradili od kad su dosli na vlast, nego ubacivali svoje ljude i smenjivali politicke protivnike.

Amos

pre 10 godina

Cini mi se da ce za opstinare i mnoge druge najjaci udarac biti ovih maksimalnih 10% dozvoljenih ugovoraca od broja ukupnih radnika.
Nego, sta biva kad se 1.1.2014 zatekne nelegalno stanje?

Ana

pre 10 godina

Sta mi da radimo koji smo zavrsili fakultet pre nekoliko godina i jos cekamo da se zaposlimo'Kako vas nije sramota?Najeli ste se i napili,vase plate su 1000 evra,a od cega mi da zivimo?Sram da vas bude!

ozbiljno mislim i radite hitno

pre 10 godina

Ne gubite vreme, nego:
Javna preduzeca na minimalac 12 meseci.
Javni sektor na prosek plata u privredi zauvek
Hitno usaglasite regulativu!
Stupa na snagu: 01.01.2014.
Onda nije problem, mozete i zaposliti nekog svog.

Da li treba da obrazlozim delotvornost i svrsishodnost ovih mera? Da li treba da vam obrazlozim i izracunam kako na taj nacin dobijate razvojni budzet da bi drzava konacno stala na zdrave noge? Da li vam je jasno da se na taj nacin prekida sa besomucnim zaduzivanjem drzave? Da li vam je jasno da ovim merama dobijate lojalne i profesionalne drzavne cinovnike koji su posveceni svojoj drzavi i kad je u problemima? Da li vam je jasno da na taj nacin u ova teska vremena na najbolji nacin podsticete preduzetnistvo?

Aleksandar UE

pre 10 godina

Obicna demagogija..Zabrana bi imala smisla da je primenjena pre 10 godina,sada pomaze samo otpustanje.Minimum 300000 budzetlija treba da leti sa poslova koje su dosli zahvaljujuci rodjacko-politicko-svalerskoj podobnosti.To svi znamo i zmurenje pred tim problemom nece nista resiti.Realan sektor(privatne firme) je unisten placanjem nameta iz kojih se pokriva placanje nerada,tako da hteli ili ne para vise nema.Samo je pitanje da li ce bez posla ostati oni koji nezasluzeno i korupcijom dosli do njega ili cemo propasti svi..

majmuni

pre 10 godina

Ma koga ovi z........u!??? Da li ovi ljudi u vladi imaju mozga?? Isti su kao i predhodni! Pa oni trebaju da kazu koliko neradnika u administraciji ce otpustiti, a ne da nece biti zaposljavanja! Trebaju da naprave reformu javne uprave po principu 1 cinovnik na 1000 stanovnika. Trebaju da naprave reformu u skolstvu, zdravstvu,...Dokle vise demagogije i lazi?! Zadnjih 13 godina samo slusamo o reformama. A u stvari sve su sami "politicki majmuni", kao sto neko rece.

pokušaj tumačenja Predloga

pre 10 godina

Sad sam čitala Predlog zakona o budžetskom sistemu... Meni se čini da nigde ne piše kazna ukoliko se neko zaposli. Izmena koja je navedena jeste ta da traže da se napravi registar sa imanima zaposlenih (na neodređeno, preko pp ugovora, ugovora o delu i sl.)i tu stoji da ukoliko u predviđenom roku ne dostave podatke, subjekti će biti kažnjen. Opet, ja ne videh i tačan datum dostavljanja podataka. Ono što me je zbunilo jeste to da se sada priča o ovome u medijima, a u tekstu Predloga jedan od članova je:

Akt Vlade iz člana 15. ovog zakona (član 93a stav 5) doneće se do 31. jula 2013. godine.

Jul je davno iza nas, počinje decembar. Ne znam, možda je ovo samo mala priprema pred izbore, da se plasira ovako divna priča, kako se neće zaposliti niko u javnom sektoru... i, ako sam ja pogrešila u tumačenju Predloga, slobodno nek' me neko ispravi, da svi mi ipak znamo malo više.

MUNGOS

pre 10 godina

Sada to uvodite, kada je Simonovic zaposlio ceo Vrcin i Grocku kao i siru familiju sram vas bilo i SNS cuti?Vucicu zbog njega i Knezevica gubite glasacko telo a izvedite ih pred lice pravde i ispitajte malverzacije kao i nanetu stetu gradjanima i preduzecu!

pop

pre 10 godina

hahahaha... dok ne zatreba Dacicevoj baba-tetkinoj sestri od kumine rodjake drugo koleno kumice jer ce zavrsiti Megatrendu u prvom sledecem ispitnom roku u 2014. godini...

hajde da se malo uozbiljimo ljudi...

milan

pre 10 godina

(Niko i ništa, 29. novembar 2013 12:51)

Ti si nnogo naivan ako si uopste ocekivao da se zaposlis u struci cak i da se ne donesu ove mere o nezaposljavanju do 2015. Nego prijatelju moj, pravac skola jezika, ako nemas para za caove zagrej kuci stolicu, rokaj nemacki jedno god dana, taman dok oni pocnu da ponovo 2016. zaposljavaju ti ces vec biti negde u Svabiji. A njih posle neka lece vidovite Zorke i Milojke.

Dejan L

pre 10 godina

Drug, kum i ja, konkurisali u Kolubari, prvo nas pošalju da se učlanimo u SNS, pa da dođemo za 2 meseca da molimo za posao opet!
E neću, e zato mrzim SNS. Demagogija i Populizam. Ne gospodo!
A direktor zaposlio ujaka, babu, strinu, snajku, sinovca, sestričinu, kumu, kuma, dedu i ceo komšiluk, a da nisu podneli ni MOLBU koju smo svi mi morali da predamo u 3 kopije.
Ma kakvi, ovi su pošteni, imaju obraza, ma gore nismo imali!

dr Manhattan

pre 10 godina

Jedino sto moze da pomogne serbistanu je da vanzemaljci slete bas kod nas I da podele sa nama svoju tehnologiju. Mislite da je to nemoguce? U svakom slucaju je verovatnije nego da nema zaposljavanja do 2015.

Milan

pre 10 godina

"Vlada Srbije uvešće zabranu zapošljavanja novih radnika u javnom sektoru koja će važiti do kraja 2015. godine."

Ovo je tema za Nušića i Domanovića zajedno :)

To je dobar potez i nadam se da će dati pozitivan rezultat,samo trebalo bi,isto tako,i otpustiti jedan značajan procenat zaposlenih.

xyxy

pre 10 godina

A gde ce se u natednih par godina zaposliti apsolventi medicine i buduci profesori ili studenti vojne akademije i rudarski inzenjeri ( da otvore privatan rudnik???)

Niko i ništa

pre 10 godina

Dakle, da sumiramo, ja sam studirao 7 godina (redovno trajanje studija 6, plus 6 meseci stažiranja, plus mesec dana za polaganje državnog ispita, medicina je u pitanju) samo da bi mi neko na samom kraju, kada sam sve završio, rekao da neću moći da se zaposlim u naredne dve godine???
Nemam vezu, niti pare, nisam stranački opredeljen, imam samo diplomu koju mogu da pojedem i zadavim se njome. Hvala.

daca

pre 10 godina

U javnom sektoru toliko je zaposlenih da na jednom radnom mestu ima vise izvrsioca nego sto sam obim posla zahteva, tako da ova mera mozda i urodi plodom.

ex panda

pre 10 godina

Onda bi bilo potrebno zabraniti upis srednjoskolskih i visokoobrazovnih profila, osim onih koji bi posle strucne prakse i bili zaposleni u privredi. Kolika bi to tek usteda bila za drzavu raspustanjem profesora koji skoluju tehnoloske viskove, da bi oni(profesori) "krkali"plate od 200.000 din, plus bonusi za "predavanjima" na fabusima i megatrend kvazi fakultetima.

Britanski ekonomista

pre 10 godina

Za poslednjih 12 godina se navuklo kusog i repatog u državnimi javnim ustanovama i preduzećima i to strogo po rođačkoj ili partijskoj liniji.Nijedna privreda na svetu ne bi mogla ovo da podnese i finasira a kamloi naša ko ja je od 2000. do dana današnjeg na kolenima.

neko

pre 10 godina

Potpuno je jasno da ni narod, a ni vlast, nemaju pojma u koliko smo mi teskoj situaciji kada su u pitanju javne finansije, privreda i stanovnistvo.

Ovo su sve odvojene teme, a sve tri su katastrofalne.

Medjutim, mora se krenuti od javnih finansija, pa onda da se nastavi sa privredom i na kraju ce rezultate osetiti stanovnistvo.

Zemlja naseg nivoa razvoja, ne sme imati javnu potrosnju vecu od 30% GDP-a, jer toliko imaju recimo balticke zemlje ili Bugarska, Rumunija, a nesto vecu razvijenije Slovacka, Ceska, Poljska. Javnu potrosnju od 50% GDP-a imaju samo najrazvijenije zemlje u Evropi.

Dakle, mi imamo javnu potrosnju kao da smo Nemacka ili Svedska, a ustvari smo gori od Bugara i Rumuna. Javna potrosnja mora biti manja da bi privreda prodisala.

Na kamate nam je do sada odlazilo oko 2,5% GDP-a, sto znaci da je prava javna potrosnja oko 47,5%.

Uskoro cemo na kamate placati preko 5% GDP-a(mozda i vise), sto znaci da javna potrosnja bez kamata ne sme biti veca od 25%. Sta to znaci? Svi rashodi moraju biti makar duplo manji. Kazem makar duplo manji, jer je dobar deo naseg GDP-a zasnovan na nerealnoj javnoj potrosnji. Kada se smanji GDP, videce se da je javna potrosnja cak 2,5 do 3 puta veca nego sto bi smela da bude.

Ova mera nezaposljavanja je, naravno, nebulozna, jer zatvarate vrata lekarima, profesorima, a sa druge strane imamo ogromne viskove. Sustina je da se treba eliminisati parazitsko tkivo. A nisu svi u javnom sektoru paraziti.

goran

pre 10 godina

usput bi mogao zakon da zabrani zapošljavanje u javnom sektoru onim ljudima kojima oba roditelja rade u javnom sektoru. oni se smenjuju a mi gledamo i plaćamo

Aca

pre 10 godina

Plate u JP smanjiti sa ... na 200 evra, i primiti sve sa biroa, pa nek onda svi rade i imaju 200 evrića da prežive, a ko zeli bolje da živi, nek radi i privatno.
Preći što pre na € !

Dragan

pre 10 godina

A otpustanja prekobrojnih jel ce biti??? A da da idu izbori pa nesmemo nikoga da otpustimo da bi glasali za nas! Zato dizi porez i namete privredi da bi popunili rupu u budzetu zbog prekobrojnih u javnom sektoru zarad opstanka na vlasti!

Guslar

pre 10 godina

Odličan potez. Svakako će doprineti stabilizaciji i izlasku zemlje iz krize. Bravo ministri, dugoročno gledano, konačno nešto zaista pozitivno.

privrednik sa iskustvom

pre 10 godina

Price za malu decu.Juce na konferenciji za novinare prijatelj Bacevic na pitanje da li je tacno da zaposljava 22 pomocnika,kratko rekao da je konkurs raspisan.

E,motko,motko,u....a

pre 10 godina

"Navodi se i da se izuzetno novi radnici mogu zaposliti uz saglasnost tela Vlade Srbije na predlog ministarstva ili drugog nadležnog organa."

Pa tako je i do sada bilo.Da niste možda uzimali sa biroa.Al ne vredi bato,pun lonac,kipi na sve strane,nema mesta.A rodbine,prijatelja i švalerki kolko hoćeš.
Ovi nas žestoko z........

E,motko,motko,u....a

pre 10 godina

"Navodi se i da se izuzetno novi radnici mogu zaposliti uz saglasnost tela Vlade Srbije na predlog ministarstva ili drugog nadležnog organa."

Pa tako je i do sada bilo.Da niste možda uzimali sa biroa.Al ne vredi bato,pun lonac,kipi na sve strane,nema mesta.A rodbine,prijatelja i švalerki kolko hoćeš.
Ovi nas žestoko z........

Niko i ništa

pre 10 godina

Dakle, da sumiramo, ja sam studirao 7 godina (redovno trajanje studija 6, plus 6 meseci stažiranja, plus mesec dana za polaganje državnog ispita, medicina je u pitanju) samo da bi mi neko na samom kraju, kada sam sve završio, rekao da neću moći da se zaposlim u naredne dve godine???
Nemam vezu, niti pare, nisam stranački opredeljen, imam samo diplomu koju mogu da pojedem i zadavim se njome. Hvala.

privrednik sa iskustvom

pre 10 godina

Price za malu decu.Juce na konferenciji za novinare prijatelj Bacevic na pitanje da li je tacno da zaposljava 22 pomocnika,kratko rekao da je konkurs raspisan.

Dragan

pre 10 godina

A otpustanja prekobrojnih jel ce biti??? A da da idu izbori pa nesmemo nikoga da otpustimo da bi glasali za nas! Zato dizi porez i namete privredi da bi popunili rupu u budzetu zbog prekobrojnih u javnom sektoru zarad opstanka na vlasti!

xyxy

pre 10 godina

A gde ce se u natednih par godina zaposliti apsolventi medicine i buduci profesori ili studenti vojne akademije i rudarski inzenjeri ( da otvore privatan rudnik???)

goran

pre 10 godina

usput bi mogao zakon da zabrani zapošljavanje u javnom sektoru onim ljudima kojima oba roditelja rade u javnom sektoru. oni se smenjuju a mi gledamo i plaćamo

Dejan L

pre 10 godina

Drug, kum i ja, konkurisali u Kolubari, prvo nas pošalju da se učlanimo u SNS, pa da dođemo za 2 meseca da molimo za posao opet!
E neću, e zato mrzim SNS. Demagogija i Populizam. Ne gospodo!
A direktor zaposlio ujaka, babu, strinu, snajku, sinovca, sestričinu, kumu, kuma, dedu i ceo komšiluk, a da nisu podneli ni MOLBU koju smo svi mi morali da predamo u 3 kopije.
Ma kakvi, ovi su pošteni, imaju obraza, ma gore nismo imali!

ex panda

pre 10 godina

Onda bi bilo potrebno zabraniti upis srednjoskolskih i visokoobrazovnih profila, osim onih koji bi posle strucne prakse i bili zaposleni u privredi. Kolika bi to tek usteda bila za drzavu raspustanjem profesora koji skoluju tehnoloske viskove, da bi oni(profesori) "krkali"plate od 200.000 din, plus bonusi za "predavanjima" na fabusima i megatrend kvazi fakultetima.

Dušan

pre 10 godina

Napredno, baaas napredno ?!
Ma puca Srbistan po svim savovima...uzas koji gledamo kao ovce !
Izvinjavam se plemenitim ovcama.
Kud ne odoh 1988. kad mi je nudjeno ! Necu ja da idem iz svoje zemlje...e
Pa radio i na crno 10 godina za bolje sutra drzave...
Sad j... sam sebi mater svaki dan po 100 puta.

Britanski ekonomista

pre 10 godina

Za poslednjih 12 godina se navuklo kusog i repatog u državnimi javnim ustanovama i preduzećima i to strogo po rođačkoj ili partijskoj liniji.Nijedna privreda na svetu ne bi mogla ovo da podnese i finasira a kamloi naša ko ja je od 2000. do dana današnjeg na kolenima.

Ana

pre 10 godina

Sta mi da radimo koji smo zavrsili fakultet pre nekoliko godina i jos cekamo da se zaposlimo'Kako vas nije sramota?Najeli ste se i napili,vase plate su 1000 evra,a od cega mi da zivimo?Sram da vas bude!

neko

pre 10 godina

Potpuno je jasno da ni narod, a ni vlast, nemaju pojma u koliko smo mi teskoj situaciji kada su u pitanju javne finansije, privreda i stanovnistvo.

Ovo su sve odvojene teme, a sve tri su katastrofalne.

Medjutim, mora se krenuti od javnih finansija, pa onda da se nastavi sa privredom i na kraju ce rezultate osetiti stanovnistvo.

Zemlja naseg nivoa razvoja, ne sme imati javnu potrosnju vecu od 30% GDP-a, jer toliko imaju recimo balticke zemlje ili Bugarska, Rumunija, a nesto vecu razvijenije Slovacka, Ceska, Poljska. Javnu potrosnju od 50% GDP-a imaju samo najrazvijenije zemlje u Evropi.

Dakle, mi imamo javnu potrosnju kao da smo Nemacka ili Svedska, a ustvari smo gori od Bugara i Rumuna. Javna potrosnja mora biti manja da bi privreda prodisala.

Na kamate nam je do sada odlazilo oko 2,5% GDP-a, sto znaci da je prava javna potrosnja oko 47,5%.

Uskoro cemo na kamate placati preko 5% GDP-a(mozda i vise), sto znaci da javna potrosnja bez kamata ne sme biti veca od 25%. Sta to znaci? Svi rashodi moraju biti makar duplo manji. Kazem makar duplo manji, jer je dobar deo naseg GDP-a zasnovan na nerealnoj javnoj potrosnji. Kada se smanji GDP, videce se da je javna potrosnja cak 2,5 do 3 puta veca nego sto bi smela da bude.

Ova mera nezaposljavanja je, naravno, nebulozna, jer zatvarate vrata lekarima, profesorima, a sa druge strane imamo ogromne viskove. Sustina je da se treba eliminisati parazitsko tkivo. A nisu svi u javnom sektoru paraziti.

dr Manhattan

pre 10 godina

Jedino sto moze da pomogne serbistanu je da vanzemaljci slete bas kod nas I da podele sa nama svoju tehnologiju. Mislite da je to nemoguce? U svakom slucaju je verovatnije nego da nema zaposljavanja do 2015.

pop

pre 10 godina

hahahaha... dok ne zatreba Dacicevoj baba-tetkinoj sestri od kumine rodjake drugo koleno kumice jer ce zavrsiti Megatrendu u prvom sledecem ispitnom roku u 2014. godini...

hajde da se malo uozbiljimo ljudi...

RH+

pre 10 godina

Ha ha ha...pa samo u Leskovcu pogledajte zaposljenja u javnom sektoru u zadnjih godinu-dve dana. (dom zdravlja, bolnica, apoteka, muzej, pozoriste, hala sportova, razne inspekcijske sluzbe.......), i sve kadrovi SNS-a, i vladajucih partija u koaliciji. Sramota ! I sve rodbina, prijatelji, kumovi, pobratimi, braca od striceva, braca od ujaka, ujni, strina, tetki...I sve izmisljena radna mesta. Pola njih pije kaficu u lokalnim kaficima u centru grada. Ponasaju se kao da su u nekoj sekti, a ne u politickoj partiji. Smeju se postenom coveku u lice, jer su posao dobili na politickoj osnovi, a ne na osnovu strucnosti ili znanja. Samo obezbedjuju glasove - kao glasacka masina. I verujem da je u svakom gradu tako. E to se sve treba otpustiti, i eto ustede !

zekonja

pre 10 godina

U NS prave mesta za "decembarsku klasu" lezilebovića i socijalaca, ima naglavačke i lopatom da ih ubacuju... Specijalne operacije tipa "osvanuo na radnom mestu" ne računam, to je već standardno - tokom cele godine.

Aca

pre 10 godina

Plate u JP smanjiti sa ... na 200 evra, i primiti sve sa biroa, pa nek onda svi rade i imaju 200 evrića da prežive, a ko zeli bolje da živi, nek radi i privatno.
Preći što pre na € !

Jasna

pre 10 godina

Meni lici kao da su zaposlili sve rodjake,prijatelje i komsije pa im pnestalo kadrova pa sad kao nema vise zaposljavanja.Kako radite nece se vise nigde niko u ovoj drzavi ni zaposliti.

milan

pre 10 godina

Ovaj zakon treba da se zove skraćeno - SSSS, što u prevodu znači:

Skućih Sve Svoje Strine.

Dakle zaposlio sam sve svoje strine i umesto da otpustam nesposobne strine ja cu sad da zatvorim ulaz za nove sposobne radnike koji bi mogli da budu birani na postenim i javnim konkursima. Ako se stalno prica da je nama javni sektor preglomazan i neefikasan, valjda je onda logicno da se polako isteruju nesposobni a ubacuju sposobni. Ovako ce se vlada zastititi da ne mora da izbacuje svoju rodbinu, a trpece mladi lekari, profesori, pravnici, itd itd. Ako imate mladog pravnika koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne pripravnicki u sudu? Jer ne zaboravite stalno se prica o manju sudija i da su sudije pretrpani predmetima. Ako imate mladog lekara koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne da radi posle staziranja? Jer ne zaboravite stalno se prica o manjku lekara a o visku birokratije u zdravstvu. Ako imate mladog elektroinzenjera koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne da radi u EPS-u? Jer ne zaboravite stalno se prica o manjku inzenjera u EPS-u a da je onaj katastrofalan visak zapravo zbog administracije a ne zbog inzenjera.

Ova vlada je drugacija od proslih vlada samo po tome sto kad ministri izadju na televiziju, pricaju dosta konkretnije od svojih prethodnika, najavljuju neke mere, neke korake u pravcu poboljsanja, ali kad to treba realizovati i doneti neki zakon ili meru, zapravo pokazu da su isti ako ne i gori dunsteri nego prethodnici.

Steva

pre 10 godina

Bitno je da ste se vi zaposlili u javnom sektoru od Vucica, Dacica pa na dalje, a mi nezaposleni mozemo da crnemo od gladi...ili da radimo na crno za 20000 din.
Nasa vlada se prodrzavava sledece izreke : POSLE MENE POTOP !!!

Hoću 150 pluseva

pre 10 godina

Ne odnosi se na imenovana i postavljena lica?! Pa upravo ti raznorazni savetnici, načelnici i ostali partijski kadrovi svojim ogromnim platama najviše opterećuju budžet ...

Milos

pre 10 godina

Pa da, trebalo im je nešto više od godinu dana da zaposle sve svoje članove i njihove rođake, prijatelje i kumove i sad kad su se svi udomili na državnoj (narodnoj) grbači, e sad kao nema više zapošljavanja!! Ista stvar kao sa penzionerima, njima se ne smanjuje penzija iako je preko 60.000, kao da jednom penzioneru treba više nego mladom čoveku koji tek treba da stvara porodicu!!! Sramota! Ali, to je glasačko telo koje se ne ispušta! Zato ćemo da propadnemo! I treba da propadnemo, i to što pre, pa da ovaj životni prostor i prirodne resurse damo nekom narodu koji ima neku šansu da postigne minumalni nivo civilizacije!! Nama nema spasa, sve direktor do direktora i sve gubitaš do gubitaša... E, dođe mi da se upucam što sam se rodio u ovoj bednoj državi i što sam pripadnik ovog bednog naroda...

Konstatujem

pre 10 godina

Ovo je samo prica.Ministarstvo ino poslova je za proteklih godinu dana zaposlilo oko 50 ljudi bez konkursa.I vecina sa Megatrenda i Singidunuma. Parlament Srbije je takodje bez konkursa zaposli 30 ljudi. U telekomu se svaki dan takodje bez konkursa zaposljava po neko. U dnevnim novinama skoro svaki dan neko Ministarstvo postavi oglas za popunjavanje izvrsilackih mesta

milan

pre 10 godina

(Niko i ništa, 29. novembar 2013 12:51)

Ti si nnogo naivan ako si uopste ocekivao da se zaposlis u struci cak i da se ne donesu ove mere o nezaposljavanju do 2015. Nego prijatelju moj, pravac skola jezika, ako nemas para za caove zagrej kuci stolicu, rokaj nemacki jedno god dana, taman dok oni pocnu da ponovo 2016. zaposljavaju ti ces vec biti negde u Svabiji. A njih posle neka lece vidovite Zorke i Milojke.

Aleksandar UE

pre 10 godina

Obicna demagogija..Zabrana bi imala smisla da je primenjena pre 10 godina,sada pomaze samo otpustanje.Minimum 300000 budzetlija treba da leti sa poslova koje su dosli zahvaljujuci rodjacko-politicko-svalerskoj podobnosti.To svi znamo i zmurenje pred tim problemom nece nista resiti.Realan sektor(privatne firme) je unisten placanjem nameta iz kojih se pokriva placanje nerada,tako da hteli ili ne para vise nema.Samo je pitanje da li ce bez posla ostati oni koji nezasluzeno i korupcijom dosli do njega ili cemo propasti svi..

od te fele

pre 10 godina

Veliki broj fakulteta za većinu stručnih predmeta ima samo po jednog profesora. Kada se penzioniše (ili umre) neko od tih profesora, ko će da drži njihove predmete? Mladi ministar?

insajder

pre 10 godina

Vlada donosi odluku a direktor javnog gradskog preduzeca u kom radim prosle nedelje i juce primio 10 novih stalno zaposleonih koji su naravno dosli preko njega i njegove partije, odnosno za zadnjih godinu i po koliko je direktor broj novoprimljenih je oko 25% svih zaposlenih. Gde sps prodje tu ni trava vise ne raste..

Oikonom

pre 10 godina

Propast, propast.

Umesto da lepo vide gde ima viškova i koliko, ko je višak i zašto, i da onda otpuste te rođake, kumove i sve ostale, oni šatro ograniče zapošljavanje. I zabrane angažman na određeno vreme. Javna je tajna da u državnoj upravi često najviše rade baš ti radnici sa ugovorima na određeno, pošto nisu zaštićeni. Ko se dokopao ugovora za stalno, tome isto da li radio ili ne. Logično je da bira da ne radi...

majmuni

pre 10 godina

Ma koga ovi z........u!??? Da li ovi ljudi u vladi imaju mozga?? Isti su kao i predhodni! Pa oni trebaju da kazu koliko neradnika u administraciji ce otpustiti, a ne da nece biti zaposljavanja! Trebaju da naprave reformu javne uprave po principu 1 cinovnik na 1000 stanovnika. Trebaju da naprave reformu u skolstvu, zdravstvu,...Dokle vise demagogije i lazi?! Zadnjih 13 godina samo slusamo o reformama. A u stvari sve su sami "politicki majmuni", kao sto neko rece.

bravo

pre 10 godina

(Jasna, 29. novembar 2013 13:15)
Bravo za komentar.
Nista drugo nisu ni uradili od kad su dosli na vlast, nego ubacivali svoje ljude i smenjivali politicke protivnike.

smeju nam se u lice

pre 10 godina

Unazad nedeljama svakog cetvrtka u Politici je objavljivan konkurs za nova radna mesta u nekoliko ministarstava, otp. 30-40 ljudi "po oglasu" gore-dole. I to sve u vreme najvece price o ogromnom broju zaposlenih u drzavnoj administraciji! pa ko je tu lud, pricaju jedno, a rade drugo. kad se lepo "popune" sva ta mesta sa njihovim partijskim kadrovima onda ce tek stopirati nova zaposljavanja. neverovatno je sta se desava i kako sve to prolazi a niko nista o tome osim Insajdera i mozda jos nekih novina(ra) ne prica o tome. pa gde su sada svi ti novinari "istrazivaci" kad ovako ocigledne stvari prolaze u istim tim konkurentskim stampanim i elektronskim medijima?!

expert

pre 10 godina

Znači, poruka ljudima koji upravo završavaju fakultete, ili su ih završili, a još ne mogu da nađu posao - ne nadajte se poslu pre 2016. Ako je do štednje, onda se to rešava otpuštanjem viška nekvalitetnih kadrova i dovođenjem na njihova mesta novih mladih ljudi spremnih da rade kvalitetno. A ne onemogućavanjem ljudima koji zaslužuju posao da rade.

;)

pre 10 godina

Hoće li zakon zabraniti da neko ima status v.d.direktora u javnom preduzeću skoro čitav mandat, da penzioner ne može da postane direktor javnog preduzeća, agencije, fonda, ministar, savetnik...da se osećao radnosposobnim ne bi otišao u penziju. Neka penzioneri stručnost dokazuju i neka prihoduju u privatnom sektoru ukoliko mogu da unovče tamo svoje znanje. Hoće li zakon onemogućiti budžetlijama da zauzimaju više budžetskih radnih mesta, neka svoje znanje unovče u privatnom sektoru. Ako zakon vidi sukob interesa da osnivač firme bude istovremeno direktor firme i političar kako taj isti sukob ne vidi kod budžetlija koje sede u par stolica i troše naše pare dok neuopošljenima uskraćuju mogućnost da se uposle na tim budžetskim radnim mestima koja drže političari.

MUNGOS

pre 10 godina

Sada to uvodite, kada je Simonovic zaposlio ceo Vrcin i Grocku kao i siru familiju sram vas bilo i SNS cuti?Vucicu zbog njega i Knezevica gubite glasacko telo a izvedite ih pred lice pravde i ispitajte malverzacije kao i nanetu stetu gradjanima i preduzecu!

sasa jokic

pre 10 godina

Posle godinu ipo dana, kada ste zaposlili jos par hiljada svojih ljudi, uvodite zabranu zaposljavanja? Sto to odmah niste uradili, posle preuzimanja vlasti? I kada planirate da smanjite broj zaposlenih?

lol

pre 10 godina

Da mi treba da postanemo IT regionalni centar. Kako to da izvedemo. Podignemo PDV sa 8 na 20%. Uskladjivanje sa EU, hm cista laz.
Lepo su ovde ljudi iz IT-a rekli: Mi smo uspeesni u srbiju zato sto nam drzava ne pomaze. Drugim recima nisu ih ni videli kao potencijalne ovce za sisanje. Sad kad su uocili da je to jedina zdrava privredna grana krenuli su u najavljenu pomoc. Ona ide ovako: njih nismo jos ogulili do gole koze... To je ta pomoc.

e zemljo

pre 10 godina

zavrshio sam drzavni fakultet pre 2 i po godine , dobrovoljno bio u vojsci, za sta? da bih zaradjivao tako sto ljudima struzem drva i za do sada jedan razgovor za posao na kome su mi rekli da mi treba veza, kakav bre patriotizam, da bih voleo svoju zemlju mora i ona mene, PALIM JA ODAVDE!!!!

Amos

pre 10 godina

Cini mi se da ce za opstinare i mnoge druge najjaci udarac biti ovih maksimalnih 10% dozvoljenih ugovoraca od broja ukupnih radnika.
Nego, sta biva kad se 1.1.2014 zatekne nelegalno stanje?

daca

pre 10 godina

U javnom sektoru toliko je zaposlenih da na jednom radnom mestu ima vise izvrsioca nego sto sam obim posla zahteva, tako da ova mera mozda i urodi plodom.

ne lazite

pre 10 godina

Kakva laz, da drzava izjavljuje kako smo u krizi, a tolike godine se krade na milione i jos uvek ima odakle da se ukrade. I jos nam to redovno serviraju kroz vesti. Onda ih hapsimo, pa pustamo, ali se nista ne vraca. To daje signal da treba nastaviti krasti, jer nikome nista ne bude oduzeto.

Ja bih rado odlezao par godina, za par miliona evra.

A vi?

Milica

pre 10 godina

@ Milos
nikako da se penzionerima smanjuju penzije! kako cemo onda mi ostali nezaposleni ili nikako placeni da zivimo, ako baba i deda nemaju da dodaju unucima za obucu, odecu, sveske i knjige???!!!

Dalibor

pre 10 godina

Dao bih jedan predlog Vladi. Da se prvo sprovede provera postojecih radnih mesta i da li ima realne potrebe za istim. Jer mislim da kada bi ovog trenutka otpistili 5000 ljudi u drzavnim ustanovama, niko to ne bi ni primetio. Previse je onih koji sede na grbaci svima nama, primaju velike plate, ne pojavljuju se na poslu, samo zato sto su partijski kadar koji je partijskim delovanjem to zasluzio.

Z

pre 10 godina

Vučić je rekao i da nema više stranačkih zapošljavanja,pa koliko je samo sns-ovaca dobilo posao!A,šta je sa novozaposlenima u skupštini i to bez javnog konkursa?!Batalite to,ako ne znate i ako ne umete da igrate kolo niste trebali ni da se hvatate u isto,samo ćete nas nabiti u glib još dublje!P.S. Ala će mi sns-ovci nalupati minusa!

zaposleni u zdravstvu kome je muka od razmazenih medicinara

pre 10 godina

Polako tapsaci, samo da vam objasnim kako to funkcionise u zdravstvu. Ovde je vec na snazi zabrana zaposljavanja ako nekom iz ministarstva ne prdne da moze samo visoki kadar. Ovako, posto nema zaposljavanja, angazuje se servis koji obavlja posao. Racun je veci, dobro je samo gazdi servisa.

ozbiljno mislim i radite hitno

pre 10 godina

Ne gubite vreme, nego:
Javna preduzeca na minimalac 12 meseci.
Javni sektor na prosek plata u privredi zauvek
Hitno usaglasite regulativu!
Stupa na snagu: 01.01.2014.
Onda nije problem, mozete i zaposliti nekog svog.

Da li treba da obrazlozim delotvornost i svrsishodnost ovih mera? Da li treba da vam obrazlozim i izracunam kako na taj nacin dobijate razvojni budzet da bi drzava konacno stala na zdrave noge? Da li vam je jasno da se na taj nacin prekida sa besomucnim zaduzivanjem drzave? Da li vam je jasno da ovim merama dobijate lojalne i profesionalne drzavne cinovnike koji su posveceni svojoj drzavi i kad je u problemima? Da li vam je jasno da na taj nacin u ova teska vremena na najbolji nacin podsticete preduzetnistvo?

mažu do sledećih izbora

pre 10 godina

Ma čak i da ne bude zapošljavanja neće biti ni otpuštanja koliko vidim. Ova država se opasno zadužuje da bi davala plate ovim neradnicima u državnom sektoru. Oni će srozati celu zemlju zbog belih medveda. Ovo samo u propast može da ide. Srbija je za 10 godina zakasnila u promene.

zoi

pre 10 godina

To se od 2001 prica, to nije istina, u svaku kancelariju po 3 do 4 apsolutno kafenisanje, kao sluzba ova, kao sluzba ona, dajte fabrike fabrike fabrike, a ne sve daj u opstinu nemoze u kancelarije da se udje od dokonih opstinara u politici je problem, narodu je dosta svega!

Guslar

pre 10 godina

Odličan potez. Svakako će doprineti stabilizaciji i izlasku zemlje iz krize. Bravo ministri, dugoročno gledano, konačno nešto zaista pozitivno.

Milan

pre 10 godina

"Vlada Srbije uvešće zabranu zapošljavanja novih radnika u javnom sektoru koja će važiti do kraja 2015. godine."

Ovo je tema za Nušića i Domanovića zajedno :)

To je dobar potez i nadam se da će dati pozitivan rezultat,samo trebalo bi,isto tako,i otpustiti jedan značajan procenat zaposlenih.

mija

pre 10 godina

Hm, sve super, ali cista demagogija... Pogledajte izmenjene dopune, poslednji clan - zabrana se NE odnosi na imenova i postavljena lica, a to zu vam svi savetnici, pomocnici i zamenici, kao ni na direktore javnih preduzeca i agencija... Vazi, bas ste uradili posao. Prevara, kao i sve do sada, mazanje ociju, a njima puni dzepovi.

Nidza

pre 10 godina

Slazem se i pozdravljam ovu meru Vlade, ali moram da kazem da drzavna uprava funkcionise na ledjima ugovoraca. Ako se njima ne produze ugovori ne znam ko ce da radi.

izvolite

pre 10 godina

Ljudi,mislim na sve NORMALNE I NE CLANOVE PARTIJA,mi ne mozemo vise dozvoljavati ovakve stvari!Dokle ce vise neki gluvarosi i lencuge da dobijaju posao samo zato sto su "clanovi",ja ne znam vise jel svaka vlast misli da je narod jedna ovca i da smo mi svi idioti koji ce samo da placaju i da daju,ali nikad necemo dobiti nista zauzvrat!

pokušaj tumačenja Predloga

pre 10 godina

Sad sam čitala Predlog zakona o budžetskom sistemu... Meni se čini da nigde ne piše kazna ukoliko se neko zaposli. Izmena koja je navedena jeste ta da traže da se napravi registar sa imanima zaposlenih (na neodređeno, preko pp ugovora, ugovora o delu i sl.)i tu stoji da ukoliko u predviđenom roku ne dostave podatke, subjekti će biti kažnjen. Opet, ja ne videh i tačan datum dostavljanja podataka. Ono što me je zbunilo jeste to da se sada priča o ovome u medijima, a u tekstu Predloga jedan od članova je:

Akt Vlade iz člana 15. ovog zakona (član 93a stav 5) doneće se do 31. jula 2013. godine.

Jul je davno iza nas, počinje decembar. Ne znam, možda je ovo samo mala priprema pred izbore, da se plasira ovako divna priča, kako se neće zaposliti niko u javnom sektoru... i, ako sam ja pogrešila u tumačenju Predloga, slobodno nek' me neko ispravi, da svi mi ipak znamo malo više.

marko

pre 10 godina

Važno je da se u proteklim godinama zaposlila kamarila trutova! Da li neko razmišlja da otpusti neradnike koji su se uvalili u protekle četiri godine i zaposli mlade i obrazovane?

slobo

pre 10 godina

non stop o zabrani zapošljavanja ali izgleda samo za medije i naivne, mediji proverite ako vas baš interesuje istina u Pećkoj opštini koja je izmeštena u Goraždevcu i živi isključivo od budžeta pitajte dea li ima novih zapošljenja ili to možda ne važi za pripadnike vladajuće koalicije

Чика Шапке

pre 10 godina

Свиђа ми се онај део о опорезивању плата у Јавном сектору. Баш да видимо колико ће њих враћати плате у буџет Србије и ко ће бити санкционисан. јер повраћај новца се за само један минут одради у банци и нико не мора да стоји у реду и да уплаћује новац на рачун државне касе.

trifun

pre 10 godina

A sta cemo sa RTS? Tek danas je sunce ogrejalo mnoge koji su godinama radili preko DUP "Dedinje" bez priznatih kvalifikacija i sa mizernim platama, preuzeo ih je RTS na uigovor od tri meseca. A sta je sa ostalima koji su honorarno zaposleni na budjave ugovore vec godinama? Sta je sa tom optimizacijom koju je Tijanic trebao da sprovede odavno, a tek sd Mirkov uhvati da sredjuje? Pa ne mozemo sad stati.
Da ste videli samo danas u RTSu gomila servisnog osoblja, mahom kuvarice, cistacice, one koje imaju platu jedva 15 000 kako placu od srece, sto ce napokon imati za koju hiljadu vecu platu, jer su napokon primljene. Ili osoblje tehnike koje je godinama radilo sa nepriznatim fakultetima odgovorne poslove za minimalne plate... I kad ce vise taj penizoni program da kolege koje su ispunile uslov za penziju (a ne umeju ni kompjuter da ukljuce), odu u penziju a mi mladji dobijemo sansu za stalan posao dok nam deca nisu posla na fakultet...
Znam ja, svakom je njegova muka najveca.
Plus me ne kaci to smanjenje plata, da imam 60 000 dao bih sam i 1500 a ne 400 din koliko treba.

Vojkan

pre 10 godina

Cisto sumnjam da ce Vlada stvarno uraditi ovo o cemu se prica. Imacemo priliku da vidimo jacinu Vlade na delu do kraja 2015. godine.

Bojan

pre 10 godina

Podrzavam zabranu zaposljavanja u javnom sektoru, ali pored ove mere, Vlada mora da nadje nacin da se prepolovi broj zaposlenih u javnim preduzecima. DS je godinama zaposljavala kadrove i pravila fantomska mesta na kojima su plate visoke.

Mr "X"

pre 10 godina

Ovo je totalno nerealno. Sta ako npr. autobus zgazi kardio-hirurga ili anesteziologa iz neke ustanove ? Sta onda ? Novi se ne primaju a operaciju i uspavljivanje ne sme da rade nestrucne osobe. Sta ako se desi da bude lancani sudar i par vozaca nekog javnog autotransport preduzeca bude povredjeno da nije u stanju da vozi ? Nije valjda da nece te linije da rade dok ti ljudi ne ozdrave.

Da li su uopste svesni koliko strucnog kadra je potrebno zaposliti u zdravstvu ako ne zelimo da budemo na zadnjem mestu u Evropi.

Treba pocistiti pregomilanu administraciju i pomocno osoblje. Treba uvesti kontrolu placanja po strucnoj spremi radnika uz jasno ogranicena odstupanja u zavisnosti od vrste posla i radnog mesta istog.

Ne moze kursista pandur-saobracajac da ima vecu platu od profesora matematike. Hoces vecu platu , izvoli , bavi se privatnim biznisom .

Ne moze vozac jkp-a da ima vecu platu od radiologa sa visom skolom.

Mora jasno da se klasifikuje i stepenuje zarada u drzavnim preduzecima. Pa ko ne zeli da radi , ne bitno da li je pandur, profesor , doktor , direktor skole ili direktor jkp-a... lepo neka uzme da se bavi privatnim biznisom i zaradi koliko misli da moze.

U osnovnoj skoli iz mog mesta , ima 7 cistacica i 4 "majstora" na 300 ucenika. Kad sam ja isao u tu skolu , bilo je 4 cistacice i 3 majstora na 550 ucenika.

Sekretara , pravnika , daktilografa , lozaca , cistacica , majstora i slicnih ima barem 3 puta vise.

planet of the apes

pre 10 godina

Slazem se i pozdravljam ovu meru Vlade, ali moram da kazem da drzavna uprava funkcionise na ledjima ugovoraca. Ako se njima ne produze ugovori ne znam ko ce da radi.
(Nidza, 29. novembar 2013 16:46)
hvala ti Nidzo, da se i nas neko seti, ja sam ugovorac vec pet godina, bez dana godisnjeg odmora i radim vise poslova istovremeno, kada posle podne dodjem kuci ja ne znam gde se nalazim i sve to za 200 evra, ne mogu vise, danima razmisljam da dam otkaz, dok ostali stalno zaposleni kako ko, neko radi neko hvata krivine

Mirjana

pre 10 godina

Bilo bi dobro da svako ko postavi komentar napiše koliko ima godina, šta je po struci, da li je zaposlen ili ne. Volela bi da znam koja "vrsta" podržava ovu meru.
I još nešto: možda bi bilo uputno da vlada zatvori srednje škole i fakultete do kraja 2015. godine ili bar da zabrani upis novih srednjoškolaca i studenata.
35 godina, psiholog, zaposlena na određeno vreme

zzbuu

pre 10 godina

oni stopiraju zaposljavanje i struke i administracije, a nema veze to sto u struci postoji znacajan manjak radnika dok je administracija u debelom visku. vidi se da su nasi ministri pravi vizionari...

Ozlojedjena

pre 10 godina

Mere izostravanja? "Nasli na nama da se izostravaju?" Zavrsavam Pravni fakultet do kraja godine i gde da se zaposlim??? U sudu gde cu da volontiram 2 godine bez dinara, a onda da mi plata bude 40 000? To je genijalan plan Lazara Krstica. Pa skresi vama plate, skresi onima koji dzabalebare u Skupstini, a ne da zabranis zaposljavanje onima koji zavise od bilo kakve plate. Prezivljavamo sa 30 000 mesecno, a oni bi da pune budzet na teret sirotinje. Prvom prilikom odlazim iz Srbije, a vi se, draga gospodo, zapitajte zasto je toliki odliv mladih iz nase divne Srbije. Svasta bih jos napisala ali ne smem da vredjam, ali zasluzili ste i mnogo vise. Sramota.

logitech

pre 10 godina

Mislim da će ove mere zaista doprineti izlasku zemlje iz krize. Dugoročno gledano, ostvarićemo ogromne uštede, što nije mala stvar (s obzirom u kakvoj se katastrofalnoj situaciji nalazimo).

Smiljana Braeuler

pre 10 godina

www.stat.gov.rs Statisticki godisnjak Republike Srbije strana 20.
"5.13 Diplomirani studenti prema vrsti i stepenu studija i nacinu finansiranja 2011
Republika Srbija svega 47523, budzet 24538 samofinansiranje 22985"
Ovo su nasa deca kojoj ce Zakonom biti uskracena mogucnost konkursa. Priblizan broj studenata diplomira svake godine. Trojanski konj?

Rudi Lazarevski- Skopje

pre 10 godina

Ovo je dobar pocetak. Ali ni priblizno dovoljno. Imam utisak da se i nova vlada(citaj Ministar finansija,koji je najmlagi,ali po mom ubegenju i profesionalno najkompetentniji) shokirala sta je videla u realnom zivotu i profesionalnoj praksi danasnje Srbije. Ne treba stati. U interesu buducih mladih generacija. Srbija je ekonomska prica koja se razvija,za razliku od Makedonije,Hrvatske i Slovenije. To su zombirane ekonomije. Na tom putu bice mnogo patnji i stradanja. I normalno nema mesta za sve u bolji zivot. To je realnost. Sve je u rukama ove vlade. Zasto nije ni priblizno dovoljno? Zato sto domino efekat moze biti i negativan i porazavajuci bez kompletinh mera,kao na primer:
Oporezivanje dividende za odregeni period
Oporezivanje bankarskih depozita
Oporezivanje bankarskih provizija i ostalih troshkova
Skinuti maksimalno referentnu stopu Narodne Banke Srbije
Amnestiju ,prvo domaceg novca koji je ispod "banaka i u jastucima",pa onda novca koji je u stranskim depozitima. To je iznos koji je verovatno na istom nivou kao i zvanicnih depozita
Javna preduzeca moraju imati etablirani controlling i reporting. To se ne resava u aktuelnim tv emisijama
Kurs dinara ne sme se zombirati i treba uvesti "kalendaskii kurs". Narocito kad najmanje pola milion gragana letuje po jeftinom kursu dinara u inostransvu na kreditnim karticama.
I mnogo drugih malih i prakticnih mera koji zivot znace....-:)
Samo mali komentar na neke druge tekstove: ne moze se dobiti ulaz u EU pre ulaska u NATO.

Aleksa

pre 10 godina

Ne samo da treba ograničiti zapošljavanje u javnom sektoru, već bi, nažalost, trebalo i značajno smanjiti broj već zaposlenih. Neracionalno i neodgovorno zapošljavanje u ovom sektoru dovelo je do toga da se veliki deo budžetskih sredstava odvaja za njihove plate. Možda je najbolje rešenje odobravanje stimulativnih otpremnina i podsticanje na samozapošljavanje. Time bi se smanjio glomazni državni aparat i izbegla velika socijalna kriza.

ColdCaseLove

pre 10 godina

Najbitnija nam je podrška Rusije i Nemačke, dakle sirovina, tehnologija, organizacija i disciplina. Poučno je, ali jako dobro da i mi imamo minimalnu satnicu rada od 8,5 evra kao i u Nemačkoj. Prava je tragedija što smo istorijski sa Nemačkom morali biti suprostavljeni. Uvek nam treba više rada i reda a to možemo da naučimo samo ako prihvatimo nemačku sistematičnost.

diplomirani ekonomista

pre 10 godina

Da da,kako da ne-zabrana! A ovo ne vazi za funkcionere,postavljena i imenovana lica?! Oni mogu da se sire, daj boze da imaju i srednju skolu a kao funkcioneri imaju vece plata od nas,sa zavrsenim fakultetom.

Guslar

pre 10 godina

Odličan potez. Svakako će doprineti stabilizaciji i izlasku zemlje iz krize. Bravo ministri, dugoročno gledano, konačno nešto zaista pozitivno.

logitech

pre 10 godina

Mislim da će ove mere zaista doprineti izlasku zemlje iz krize. Dugoročno gledano, ostvarićemo ogromne uštede, što nije mala stvar (s obzirom u kakvoj se katastrofalnoj situaciji nalazimo).

Bojan

pre 10 godina

Podrzavam zabranu zaposljavanja u javnom sektoru, ali pored ove mere, Vlada mora da nadje nacin da se prepolovi broj zaposlenih u javnim preduzecima. DS je godinama zaposljavala kadrove i pravila fantomska mesta na kojima su plate visoke.

daca

pre 10 godina

U javnom sektoru toliko je zaposlenih da na jednom radnom mestu ima vise izvrsioca nego sto sam obim posla zahteva, tako da ova mera mozda i urodi plodom.

ozbiljno mislim i radite hitno

pre 10 godina

Ne gubite vreme, nego:
Javna preduzeca na minimalac 12 meseci.
Javni sektor na prosek plata u privredi zauvek
Hitno usaglasite regulativu!
Stupa na snagu: 01.01.2014.
Onda nije problem, mozete i zaposliti nekog svog.

Da li treba da obrazlozim delotvornost i svrsishodnost ovih mera? Da li treba da vam obrazlozim i izracunam kako na taj nacin dobijate razvojni budzet da bi drzava konacno stala na zdrave noge? Da li vam je jasno da se na taj nacin prekida sa besomucnim zaduzivanjem drzave? Da li vam je jasno da ovim merama dobijate lojalne i profesionalne drzavne cinovnike koji su posveceni svojoj drzavi i kad je u problemima? Da li vam je jasno da na taj nacin u ova teska vremena na najbolji nacin podsticete preduzetnistvo?

Aca

pre 10 godina

Plate u JP smanjiti sa ... na 200 evra, i primiti sve sa biroa, pa nek onda svi rade i imaju 200 evrića da prežive, a ko zeli bolje da živi, nek radi i privatno.
Preći što pre na € !

goran

pre 10 godina

usput bi mogao zakon da zabrani zapošljavanje u javnom sektoru onim ljudima kojima oba roditelja rade u javnom sektoru. oni se smenjuju a mi gledamo i plaćamo

Milan

pre 10 godina

"Vlada Srbije uvešće zabranu zapošljavanja novih radnika u javnom sektoru koja će važiti do kraja 2015. godine."

Ovo je tema za Nušića i Domanovića zajedno :)

To je dobar potez i nadam se da će dati pozitivan rezultat,samo trebalo bi,isto tako,i otpustiti jedan značajan procenat zaposlenih.

trifun

pre 10 godina

A sta cemo sa RTS? Tek danas je sunce ogrejalo mnoge koji su godinama radili preko DUP "Dedinje" bez priznatih kvalifikacija i sa mizernim platama, preuzeo ih je RTS na uigovor od tri meseca. A sta je sa ostalima koji su honorarno zaposleni na budjave ugovore vec godinama? Sta je sa tom optimizacijom koju je Tijanic trebao da sprovede odavno, a tek sd Mirkov uhvati da sredjuje? Pa ne mozemo sad stati.
Da ste videli samo danas u RTSu gomila servisnog osoblja, mahom kuvarice, cistacice, one koje imaju platu jedva 15 000 kako placu od srece, sto ce napokon imati za koju hiljadu vecu platu, jer su napokon primljene. Ili osoblje tehnike koje je godinama radilo sa nepriznatim fakultetima odgovorne poslove za minimalne plate... I kad ce vise taj penizoni program da kolege koje su ispunile uslov za penziju (a ne umeju ni kompjuter da ukljuce), odu u penziju a mi mladji dobijemo sansu za stalan posao dok nam deca nisu posla na fakultet...
Znam ja, svakom je njegova muka najveca.
Plus me ne kaci to smanjenje plata, da imam 60 000 dao bih sam i 1500 a ne 400 din koliko treba.

Rudi Lazarevski- Skopje

pre 10 godina

Ovo je dobar pocetak. Ali ni priblizno dovoljno. Imam utisak da se i nova vlada(citaj Ministar finansija,koji je najmlagi,ali po mom ubegenju i profesionalno najkompetentniji) shokirala sta je videla u realnom zivotu i profesionalnoj praksi danasnje Srbije. Ne treba stati. U interesu buducih mladih generacija. Srbija je ekonomska prica koja se razvija,za razliku od Makedonije,Hrvatske i Slovenije. To su zombirane ekonomije. Na tom putu bice mnogo patnji i stradanja. I normalno nema mesta za sve u bolji zivot. To je realnost. Sve je u rukama ove vlade. Zasto nije ni priblizno dovoljno? Zato sto domino efekat moze biti i negativan i porazavajuci bez kompletinh mera,kao na primer:
Oporezivanje dividende za odregeni period
Oporezivanje bankarskih depozita
Oporezivanje bankarskih provizija i ostalih troshkova
Skinuti maksimalno referentnu stopu Narodne Banke Srbije
Amnestiju ,prvo domaceg novca koji je ispod "banaka i u jastucima",pa onda novca koji je u stranskim depozitima. To je iznos koji je verovatno na istom nivou kao i zvanicnih depozita
Javna preduzeca moraju imati etablirani controlling i reporting. To se ne resava u aktuelnim tv emisijama
Kurs dinara ne sme se zombirati i treba uvesti "kalendaskii kurs". Narocito kad najmanje pola milion gragana letuje po jeftinom kursu dinara u inostransvu na kreditnim karticama.
I mnogo drugih malih i prakticnih mera koji zivot znace....-:)
Samo mali komentar na neke druge tekstove: ne moze se dobiti ulaz u EU pre ulaska u NATO.

planet of the apes

pre 10 godina

Slazem se i pozdravljam ovu meru Vlade, ali moram da kazem da drzavna uprava funkcionise na ledjima ugovoraca. Ako se njima ne produze ugovori ne znam ko ce da radi.
(Nidza, 29. novembar 2013 16:46)
hvala ti Nidzo, da se i nas neko seti, ja sam ugovorac vec pet godina, bez dana godisnjeg odmora i radim vise poslova istovremeno, kada posle podne dodjem kuci ja ne znam gde se nalazim i sve to za 200 evra, ne mogu vise, danima razmisljam da dam otkaz, dok ostali stalno zaposleni kako ko, neko radi neko hvata krivine

privrednik sa iskustvom

pre 10 godina

Price za malu decu.Juce na konferenciji za novinare prijatelj Bacevic na pitanje da li je tacno da zaposljava 22 pomocnika,kratko rekao da je konkurs raspisan.

E,motko,motko,u....a

pre 10 godina

"Navodi se i da se izuzetno novi radnici mogu zaposliti uz saglasnost tela Vlade Srbije na predlog ministarstva ili drugog nadležnog organa."

Pa tako je i do sada bilo.Da niste možda uzimali sa biroa.Al ne vredi bato,pun lonac,kipi na sve strane,nema mesta.A rodbine,prijatelja i švalerki kolko hoćeš.
Ovi nas žestoko z........

Niko i ništa

pre 10 godina

Dakle, da sumiramo, ja sam studirao 7 godina (redovno trajanje studija 6, plus 6 meseci stažiranja, plus mesec dana za polaganje državnog ispita, medicina je u pitanju) samo da bi mi neko na samom kraju, kada sam sve završio, rekao da neću moći da se zaposlim u naredne dve godine???
Nemam vezu, niti pare, nisam stranački opredeljen, imam samo diplomu koju mogu da pojedem i zadavim se njome. Hvala.

Чика Шапке

pre 10 godina

Свиђа ми се онај део о опорезивању плата у Јавном сектору. Баш да видимо колико ће њих враћати плате у буџет Србије и ко ће бити санкционисан. јер повраћај новца се за само један минут одради у банци и нико не мора да стоји у реду и да уплаћује новац на рачун државне касе.

Dejan L

pre 10 godina

Drug, kum i ja, konkurisali u Kolubari, prvo nas pošalju da se učlanimo u SNS, pa da dođemo za 2 meseca da molimo za posao opet!
E neću, e zato mrzim SNS. Demagogija i Populizam. Ne gospodo!
A direktor zaposlio ujaka, babu, strinu, snajku, sinovca, sestričinu, kumu, kuma, dedu i ceo komšiluk, a da nisu podneli ni MOLBU koju smo svi mi morali da predamo u 3 kopije.
Ma kakvi, ovi su pošteni, imaju obraza, ma gore nismo imali!

ex panda

pre 10 godina

Onda bi bilo potrebno zabraniti upis srednjoskolskih i visokoobrazovnih profila, osim onih koji bi posle strucne prakse i bili zaposleni u privredi. Kolika bi to tek usteda bila za drzavu raspustanjem profesora koji skoluju tehnoloske viskove, da bi oni(profesori) "krkali"plate od 200.000 din, plus bonusi za "predavanjima" na fabusima i megatrend kvazi fakultetima.

Ana

pre 10 godina

Sta mi da radimo koji smo zavrsili fakultet pre nekoliko godina i jos cekamo da se zaposlimo'Kako vas nije sramota?Najeli ste se i napili,vase plate su 1000 evra,a od cega mi da zivimo?Sram da vas bude!

Dalibor

pre 10 godina

Dao bih jedan predlog Vladi. Da se prvo sprovede provera postojecih radnih mesta i da li ima realne potrebe za istim. Jer mislim da kada bi ovog trenutka otpistili 5000 ljudi u drzavnim ustanovama, niko to ne bi ni primetio. Previse je onih koji sede na grbaci svima nama, primaju velike plate, ne pojavljuju se na poslu, samo zato sto su partijski kadar koji je partijskim delovanjem to zasluzio.

Aleksa

pre 10 godina

Ne samo da treba ograničiti zapošljavanje u javnom sektoru, već bi, nažalost, trebalo i značajno smanjiti broj već zaposlenih. Neracionalno i neodgovorno zapošljavanje u ovom sektoru dovelo je do toga da se veliki deo budžetskih sredstava odvaja za njihove plate. Možda je najbolje rešenje odobravanje stimulativnih otpremnina i podsticanje na samozapošljavanje. Time bi se smanjio glomazni državni aparat i izbegla velika socijalna kriza.

Dragan

pre 10 godina

A otpustanja prekobrojnih jel ce biti??? A da da idu izbori pa nesmemo nikoga da otpustimo da bi glasali za nas! Zato dizi porez i namete privredi da bi popunili rupu u budzetu zbog prekobrojnih u javnom sektoru zarad opstanka na vlasti!

dr Manhattan

pre 10 godina

Jedino sto moze da pomogne serbistanu je da vanzemaljci slete bas kod nas I da podele sa nama svoju tehnologiju. Mislite da je to nemoguce? U svakom slucaju je verovatnije nego da nema zaposljavanja do 2015.

Jasna

pre 10 godina

Meni lici kao da su zaposlili sve rodjake,prijatelje i komsije pa im pnestalo kadrova pa sad kao nema vise zaposljavanja.Kako radite nece se vise nigde niko u ovoj drzavi ni zaposliti.

lol

pre 10 godina

Da mi treba da postanemo IT regionalni centar. Kako to da izvedemo. Podignemo PDV sa 8 na 20%. Uskladjivanje sa EU, hm cista laz.
Lepo su ovde ljudi iz IT-a rekli: Mi smo uspeesni u srbiju zato sto nam drzava ne pomaze. Drugim recima nisu ih ni videli kao potencijalne ovce za sisanje. Sad kad su uocili da je to jedina zdrava privredna grana krenuli su u najavljenu pomoc. Ona ide ovako: njih nismo jos ogulili do gole koze... To je ta pomoc.

expert

pre 10 godina

Znači, poruka ljudima koji upravo završavaju fakultete, ili su ih završili, a još ne mogu da nađu posao - ne nadajte se poslu pre 2016. Ako je do štednje, onda se to rešava otpuštanjem viška nekvalitetnih kadrova i dovođenjem na njihova mesta novih mladih ljudi spremnih da rade kvalitetno. A ne onemogućavanjem ljudima koji zaslužuju posao da rade.

mažu do sledećih izbora

pre 10 godina

Ma čak i da ne bude zapošljavanja neće biti ni otpuštanja koliko vidim. Ova država se opasno zadužuje da bi davala plate ovim neradnicima u državnom sektoru. Oni će srozati celu zemlju zbog belih medveda. Ovo samo u propast može da ide. Srbija je za 10 godina zakasnila u promene.

Britanski ekonomista

pre 10 godina

Za poslednjih 12 godina se navuklo kusog i repatog u državnimi javnim ustanovama i preduzećima i to strogo po rođačkoj ili partijskoj liniji.Nijedna privreda na svetu ne bi mogla ovo da podnese i finasira a kamloi naša ko ja je od 2000. do dana današnjeg na kolenima.

neko

pre 10 godina

Potpuno je jasno da ni narod, a ni vlast, nemaju pojma u koliko smo mi teskoj situaciji kada su u pitanju javne finansije, privreda i stanovnistvo.

Ovo su sve odvojene teme, a sve tri su katastrofalne.

Medjutim, mora se krenuti od javnih finansija, pa onda da se nastavi sa privredom i na kraju ce rezultate osetiti stanovnistvo.

Zemlja naseg nivoa razvoja, ne sme imati javnu potrosnju vecu od 30% GDP-a, jer toliko imaju recimo balticke zemlje ili Bugarska, Rumunija, a nesto vecu razvijenije Slovacka, Ceska, Poljska. Javnu potrosnju od 50% GDP-a imaju samo najrazvijenije zemlje u Evropi.

Dakle, mi imamo javnu potrosnju kao da smo Nemacka ili Svedska, a ustvari smo gori od Bugara i Rumuna. Javna potrosnja mora biti manja da bi privreda prodisala.

Na kamate nam je do sada odlazilo oko 2,5% GDP-a, sto znaci da je prava javna potrosnja oko 47,5%.

Uskoro cemo na kamate placati preko 5% GDP-a(mozda i vise), sto znaci da javna potrosnja bez kamata ne sme biti veca od 25%. Sta to znaci? Svi rashodi moraju biti makar duplo manji. Kazem makar duplo manji, jer je dobar deo naseg GDP-a zasnovan na nerealnoj javnoj potrosnji. Kada se smanji GDP, videce se da je javna potrosnja cak 2,5 do 3 puta veca nego sto bi smela da bude.

Ova mera nezaposljavanja je, naravno, nebulozna, jer zatvarate vrata lekarima, profesorima, a sa druge strane imamo ogromne viskove. Sustina je da se treba eliminisati parazitsko tkivo. A nisu svi u javnom sektoru paraziti.

Milos

pre 10 godina

Pa da, trebalo im je nešto više od godinu dana da zaposle sve svoje članove i njihove rođake, prijatelje i kumove i sad kad su se svi udomili na državnoj (narodnoj) grbači, e sad kao nema više zapošljavanja!! Ista stvar kao sa penzionerima, njima se ne smanjuje penzija iako je preko 60.000, kao da jednom penzioneru treba više nego mladom čoveku koji tek treba da stvara porodicu!!! Sramota! Ali, to je glasačko telo koje se ne ispušta! Zato ćemo da propadnemo! I treba da propadnemo, i to što pre, pa da ovaj životni prostor i prirodne resurse damo nekom narodu koji ima neku šansu da postigne minumalni nivo civilizacije!! Nama nema spasa, sve direktor do direktora i sve gubitaš do gubitaša... E, dođe mi da se upucam što sam se rodio u ovoj bednoj državi i što sam pripadnik ovog bednog naroda...

pokušaj tumačenja Predloga

pre 10 godina

Sad sam čitala Predlog zakona o budžetskom sistemu... Meni se čini da nigde ne piše kazna ukoliko se neko zaposli. Izmena koja je navedena jeste ta da traže da se napravi registar sa imanima zaposlenih (na neodređeno, preko pp ugovora, ugovora o delu i sl.)i tu stoji da ukoliko u predviđenom roku ne dostave podatke, subjekti će biti kažnjen. Opet, ja ne videh i tačan datum dostavljanja podataka. Ono što me je zbunilo jeste to da se sada priča o ovome u medijima, a u tekstu Predloga jedan od članova je:

Akt Vlade iz člana 15. ovog zakona (član 93a stav 5) doneće se do 31. jula 2013. godine.

Jul je davno iza nas, počinje decembar. Ne znam, možda je ovo samo mala priprema pred izbore, da se plasira ovako divna priča, kako se neće zaposliti niko u javnom sektoru... i, ako sam ja pogrešila u tumačenju Predloga, slobodno nek' me neko ispravi, da svi mi ipak znamo malo više.

Steva

pre 10 godina

Bitno je da ste se vi zaposlili u javnom sektoru od Vucica, Dacica pa na dalje, a mi nezaposleni mozemo da crnemo od gladi...ili da radimo na crno za 20000 din.
Nasa vlada se prodrzavava sledece izreke : POSLE MENE POTOP !!!

Dušan

pre 10 godina

Napredno, baaas napredno ?!
Ma puca Srbistan po svim savovima...uzas koji gledamo kao ovce !
Izvinjavam se plemenitim ovcama.
Kud ne odoh 1988. kad mi je nudjeno ! Necu ja da idem iz svoje zemlje...e
Pa radio i na crno 10 godina za bolje sutra drzave...
Sad j... sam sebi mater svaki dan po 100 puta.

RH+

pre 10 godina

Ha ha ha...pa samo u Leskovcu pogledajte zaposljenja u javnom sektoru u zadnjih godinu-dve dana. (dom zdravlja, bolnica, apoteka, muzej, pozoriste, hala sportova, razne inspekcijske sluzbe.......), i sve kadrovi SNS-a, i vladajucih partija u koaliciji. Sramota ! I sve rodbina, prijatelji, kumovi, pobratimi, braca od striceva, braca od ujaka, ujni, strina, tetki...I sve izmisljena radna mesta. Pola njih pije kaficu u lokalnim kaficima u centru grada. Ponasaju se kao da su u nekoj sekti, a ne u politickoj partiji. Smeju se postenom coveku u lice, jer su posao dobili na politickoj osnovi, a ne na osnovu strucnosti ili znanja. Samo obezbedjuju glasove - kao glasacka masina. I verujem da je u svakom gradu tako. E to se sve treba otpustiti, i eto ustede !

Milica

pre 10 godina

@ Milos
nikako da se penzionerima smanjuju penzije! kako cemo onda mi ostali nezaposleni ili nikako placeni da zivimo, ako baba i deda nemaju da dodaju unucima za obucu, odecu, sveske i knjige???!!!

e zemljo

pre 10 godina

zavrshio sam drzavni fakultet pre 2 i po godine , dobrovoljno bio u vojsci, za sta? da bih zaradjivao tako sto ljudima struzem drva i za do sada jedan razgovor za posao na kome su mi rekli da mi treba veza, kakav bre patriotizam, da bih voleo svoju zemlju mora i ona mene, PALIM JA ODAVDE!!!!

Nidza

pre 10 godina

Slazem se i pozdravljam ovu meru Vlade, ali moram da kazem da drzavna uprava funkcionise na ledjima ugovoraca. Ako se njima ne produze ugovori ne znam ko ce da radi.

marko

pre 10 godina

Važno je da se u proteklim godinama zaposlila kamarila trutova! Da li neko razmišlja da otpusti neradnike koji su se uvalili u protekle četiri godine i zaposli mlade i obrazovane?

sasa jokic

pre 10 godina

Posle godinu ipo dana, kada ste zaposlili jos par hiljada svojih ljudi, uvodite zabranu zaposljavanja? Sto to odmah niste uradili, posle preuzimanja vlasti? I kada planirate da smanjite broj zaposlenih?

zzbuu

pre 10 godina

oni stopiraju zaposljavanje i struke i administracije, a nema veze to sto u struci postoji znacajan manjak radnika dok je administracija u debelom visku. vidi se da su nasi ministri pravi vizionari...

xyxy

pre 10 godina

A gde ce se u natednih par godina zaposliti apsolventi medicine i buduci profesori ili studenti vojne akademije i rudarski inzenjeri ( da otvore privatan rudnik???)

Amos

pre 10 godina

Cini mi se da ce za opstinare i mnoge druge najjaci udarac biti ovih maksimalnih 10% dozvoljenih ugovoraca od broja ukupnih radnika.
Nego, sta biva kad se 1.1.2014 zatekne nelegalno stanje?

;)

pre 10 godina

Hoće li zakon zabraniti da neko ima status v.d.direktora u javnom preduzeću skoro čitav mandat, da penzioner ne može da postane direktor javnog preduzeća, agencije, fonda, ministar, savetnik...da se osećao radnosposobnim ne bi otišao u penziju. Neka penzioneri stručnost dokazuju i neka prihoduju u privatnom sektoru ukoliko mogu da unovče tamo svoje znanje. Hoće li zakon onemogućiti budžetlijama da zauzimaju više budžetskih radnih mesta, neka svoje znanje unovče u privatnom sektoru. Ako zakon vidi sukob interesa da osnivač firme bude istovremeno direktor firme i političar kako taj isti sukob ne vidi kod budžetlija koje sede u par stolica i troše naše pare dok neuopošljenima uskraćuju mogućnost da se uposle na tim budžetskim radnim mestima koja drže političari.

bravo

pre 10 godina

(Jasna, 29. novembar 2013 13:15)
Bravo za komentar.
Nista drugo nisu ni uradili od kad su dosli na vlast, nego ubacivali svoje ljude i smenjivali politicke protivnike.

Aleksandar UE

pre 10 godina

Obicna demagogija..Zabrana bi imala smisla da je primenjena pre 10 godina,sada pomaze samo otpustanje.Minimum 300000 budzetlija treba da leti sa poslova koje su dosli zahvaljujuci rodjacko-politicko-svalerskoj podobnosti.To svi znamo i zmurenje pred tim problemom nece nista resiti.Realan sektor(privatne firme) je unisten placanjem nameta iz kojih se pokriva placanje nerada,tako da hteli ili ne para vise nema.Samo je pitanje da li ce bez posla ostati oni koji nezasluzeno i korupcijom dosli do njega ili cemo propasti svi..

majmuni

pre 10 godina

Ma koga ovi z........u!??? Da li ovi ljudi u vladi imaju mozga?? Isti su kao i predhodni! Pa oni trebaju da kazu koliko neradnika u administraciji ce otpustiti, a ne da nece biti zaposljavanja! Trebaju da naprave reformu javne uprave po principu 1 cinovnik na 1000 stanovnika. Trebaju da naprave reformu u skolstvu, zdravstvu,...Dokle vise demagogije i lazi?! Zadnjih 13 godina samo slusamo o reformama. A u stvari sve su sami "politicki majmuni", kao sto neko rece.

Oikonom

pre 10 godina

Propast, propast.

Umesto da lepo vide gde ima viškova i koliko, ko je višak i zašto, i da onda otpuste te rođake, kumove i sve ostale, oni šatro ograniče zapošljavanje. I zabrane angažman na određeno vreme. Javna je tajna da u državnoj upravi često najviše rade baš ti radnici sa ugovorima na određeno, pošto nisu zaštićeni. Ko se dokopao ugovora za stalno, tome isto da li radio ili ne. Logično je da bira da ne radi...

insajder

pre 10 godina

Vlada donosi odluku a direktor javnog gradskog preduzeca u kom radim prosle nedelje i juce primio 10 novih stalno zaposleonih koji su naravno dosli preko njega i njegove partije, odnosno za zadnjih godinu i po koliko je direktor broj novoprimljenih je oko 25% svih zaposlenih. Gde sps prodje tu ni trava vise ne raste..

od te fele

pre 10 godina

Veliki broj fakulteta za većinu stručnih predmeta ima samo po jednog profesora. Kada se penzioniše (ili umre) neko od tih profesora, ko će da drži njihove predmete? Mladi ministar?

Konstatujem

pre 10 godina

Ovo je samo prica.Ministarstvo ino poslova je za proteklih godinu dana zaposlilo oko 50 ljudi bez konkursa.I vecina sa Megatrenda i Singidunuma. Parlament Srbije je takodje bez konkursa zaposli 30 ljudi. U telekomu se svaki dan takodje bez konkursa zaposljava po neko. U dnevnim novinama skoro svaki dan neko Ministarstvo postavi oglas za popunjavanje izvrsilackih mesta

zoi

pre 10 godina

To se od 2001 prica, to nije istina, u svaku kancelariju po 3 do 4 apsolutno kafenisanje, kao sluzba ova, kao sluzba ona, dajte fabrike fabrike fabrike, a ne sve daj u opstinu nemoze u kancelarije da se udje od dokonih opstinara u politici je problem, narodu je dosta svega!

Z

pre 10 godina

Vučić je rekao i da nema više stranačkih zapošljavanja,pa koliko je samo sns-ovaca dobilo posao!A,šta je sa novozaposlenima u skupštini i to bez javnog konkursa?!Batalite to,ako ne znate i ako ne umete da igrate kolo niste trebali ni da se hvatate u isto,samo ćete nas nabiti u glib još dublje!P.S. Ala će mi sns-ovci nalupati minusa!

Mirjana

pre 10 godina

Bilo bi dobro da svako ko postavi komentar napiše koliko ima godina, šta je po struci, da li je zaposlen ili ne. Volela bi da znam koja "vrsta" podržava ovu meru.
I još nešto: možda bi bilo uputno da vlada zatvori srednje škole i fakultete do kraja 2015. godine ili bar da zabrani upis novih srednjoškolaca i studenata.
35 godina, psiholog, zaposlena na određeno vreme

ColdCaseLove

pre 10 godina

Najbitnija nam je podrška Rusije i Nemačke, dakle sirovina, tehnologija, organizacija i disciplina. Poučno je, ali jako dobro da i mi imamo minimalnu satnicu rada od 8,5 evra kao i u Nemačkoj. Prava je tragedija što smo istorijski sa Nemačkom morali biti suprostavljeni. Uvek nam treba više rada i reda a to možemo da naučimo samo ako prihvatimo nemačku sistematičnost.

Ozlojedjena

pre 10 godina

Mere izostravanja? "Nasli na nama da se izostravaju?" Zavrsavam Pravni fakultet do kraja godine i gde da se zaposlim??? U sudu gde cu da volontiram 2 godine bez dinara, a onda da mi plata bude 40 000? To je genijalan plan Lazara Krstica. Pa skresi vama plate, skresi onima koji dzabalebare u Skupstini, a ne da zabranis zaposljavanje onima koji zavise od bilo kakve plate. Prezivljavamo sa 30 000 mesecno, a oni bi da pune budzet na teret sirotinje. Prvom prilikom odlazim iz Srbije, a vi se, draga gospodo, zapitajte zasto je toliki odliv mladih iz nase divne Srbije. Svasta bih jos napisala ali ne smem da vredjam, ali zasluzili ste i mnogo vise. Sramota.

zekonja

pre 10 godina

U NS prave mesta za "decembarsku klasu" lezilebovića i socijalaca, ima naglavačke i lopatom da ih ubacuju... Specijalne operacije tipa "osvanuo na radnom mestu" ne računam, to je već standardno - tokom cele godine.

pop

pre 10 godina

hahahaha... dok ne zatreba Dacicevoj baba-tetkinoj sestri od kumine rodjake drugo koleno kumice jer ce zavrsiti Megatrendu u prvom sledecem ispitnom roku u 2014. godini...

hajde da se malo uozbiljimo ljudi...

slobo

pre 10 godina

non stop o zabrani zapošljavanja ali izgleda samo za medije i naivne, mediji proverite ako vas baš interesuje istina u Pećkoj opštini koja je izmeštena u Goraždevcu i živi isključivo od budžeta pitajte dea li ima novih zapošljenja ili to možda ne važi za pripadnike vladajuće koalicije

MUNGOS

pre 10 godina

Sada to uvodite, kada je Simonovic zaposlio ceo Vrcin i Grocku kao i siru familiju sram vas bilo i SNS cuti?Vucicu zbog njega i Knezevica gubite glasacko telo a izvedite ih pred lice pravde i ispitajte malverzacije kao i nanetu stetu gradjanima i preduzecu!

milan

pre 10 godina

(Niko i ništa, 29. novembar 2013 12:51)

Ti si nnogo naivan ako si uopste ocekivao da se zaposlis u struci cak i da se ne donesu ove mere o nezaposljavanju do 2015. Nego prijatelju moj, pravac skola jezika, ako nemas para za caove zagrej kuci stolicu, rokaj nemacki jedno god dana, taman dok oni pocnu da ponovo 2016. zaposljavaju ti ces vec biti negde u Svabiji. A njih posle neka lece vidovite Zorke i Milojke.

milan

pre 10 godina

Ovaj zakon treba da se zove skraćeno - SSSS, što u prevodu znači:

Skućih Sve Svoje Strine.

Dakle zaposlio sam sve svoje strine i umesto da otpustam nesposobne strine ja cu sad da zatvorim ulaz za nove sposobne radnike koji bi mogli da budu birani na postenim i javnim konkursima. Ako se stalno prica da je nama javni sektor preglomazan i neefikasan, valjda je onda logicno da se polako isteruju nesposobni a ubacuju sposobni. Ovako ce se vlada zastititi da ne mora da izbacuje svoju rodbinu, a trpece mladi lekari, profesori, pravnici, itd itd. Ako imate mladog pravnika koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne pripravnicki u sudu? Jer ne zaboravite stalno se prica o manju sudija i da su sudije pretrpani predmetima. Ako imate mladog lekara koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne da radi posle staziranja? Jer ne zaboravite stalno se prica o manjku lekara a o visku birokratije u zdravstvu. Ako imate mladog elektroinzenjera koji je bio izuzetan student, kako on sada da pocne da radi u EPS-u? Jer ne zaboravite stalno se prica o manjku inzenjera u EPS-u a da je onaj katastrofalan visak zapravo zbog administracije a ne zbog inzenjera.

Ova vlada je drugacija od proslih vlada samo po tome sto kad ministri izadju na televiziju, pricaju dosta konkretnije od svojih prethodnika, najavljuju neke mere, neke korake u pravcu poboljsanja, ali kad to treba realizovati i doneti neki zakon ili meru, zapravo pokazu da su isti ako ne i gori dunsteri nego prethodnici.

smeju nam se u lice

pre 10 godina

Unazad nedeljama svakog cetvrtka u Politici je objavljivan konkurs za nova radna mesta u nekoliko ministarstava, otp. 30-40 ljudi "po oglasu" gore-dole. I to sve u vreme najvece price o ogromnom broju zaposlenih u drzavnoj administraciji! pa ko je tu lud, pricaju jedno, a rade drugo. kad se lepo "popune" sva ta mesta sa njihovim partijskim kadrovima onda ce tek stopirati nova zaposljavanja. neverovatno je sta se desava i kako sve to prolazi a niko nista o tome osim Insajdera i mozda jos nekih novina(ra) ne prica o tome. pa gde su sada svi ti novinari "istrazivaci" kad ovako ocigledne stvari prolaze u istim tim konkurentskim stampanim i elektronskim medijima?!

Hoću 150 pluseva

pre 10 godina

Ne odnosi se na imenovana i postavljena lica?! Pa upravo ti raznorazni savetnici, načelnici i ostali partijski kadrovi svojim ogromnim platama najviše opterećuju budžet ...

ne lazite

pre 10 godina

Kakva laz, da drzava izjavljuje kako smo u krizi, a tolike godine se krade na milione i jos uvek ima odakle da se ukrade. I jos nam to redovno serviraju kroz vesti. Onda ih hapsimo, pa pustamo, ali se nista ne vraca. To daje signal da treba nastaviti krasti, jer nikome nista ne bude oduzeto.

Ja bih rado odlezao par godina, za par miliona evra.

A vi?

izvolite

pre 10 godina

Ljudi,mislim na sve NORMALNE I NE CLANOVE PARTIJA,mi ne mozemo vise dozvoljavati ovakve stvari!Dokle ce vise neki gluvarosi i lencuge da dobijaju posao samo zato sto su "clanovi",ja ne znam vise jel svaka vlast misli da je narod jedna ovca i da smo mi svi idioti koji ce samo da placaju i da daju,ali nikad necemo dobiti nista zauzvrat!

Vojkan

pre 10 godina

Cisto sumnjam da ce Vlada stvarno uraditi ovo o cemu se prica. Imacemo priliku da vidimo jacinu Vlade na delu do kraja 2015. godine.

zaposleni u zdravstvu kome je muka od razmazenih medicinara

pre 10 godina

Polako tapsaci, samo da vam objasnim kako to funkcionise u zdravstvu. Ovde je vec na snazi zabrana zaposljavanja ako nekom iz ministarstva ne prdne da moze samo visoki kadar. Ovako, posto nema zaposljavanja, angazuje se servis koji obavlja posao. Racun je veci, dobro je samo gazdi servisa.

mija

pre 10 godina

Hm, sve super, ali cista demagogija... Pogledajte izmenjene dopune, poslednji clan - zabrana se NE odnosi na imenova i postavljena lica, a to zu vam svi savetnici, pomocnici i zamenici, kao ni na direktore javnih preduzeca i agencija... Vazi, bas ste uradili posao. Prevara, kao i sve do sada, mazanje ociju, a njima puni dzepovi.

Mr "X"

pre 10 godina

Ovo je totalno nerealno. Sta ako npr. autobus zgazi kardio-hirurga ili anesteziologa iz neke ustanove ? Sta onda ? Novi se ne primaju a operaciju i uspavljivanje ne sme da rade nestrucne osobe. Sta ako se desi da bude lancani sudar i par vozaca nekog javnog autotransport preduzeca bude povredjeno da nije u stanju da vozi ? Nije valjda da nece te linije da rade dok ti ljudi ne ozdrave.

Da li su uopste svesni koliko strucnog kadra je potrebno zaposliti u zdravstvu ako ne zelimo da budemo na zadnjem mestu u Evropi.

Treba pocistiti pregomilanu administraciju i pomocno osoblje. Treba uvesti kontrolu placanja po strucnoj spremi radnika uz jasno ogranicena odstupanja u zavisnosti od vrste posla i radnog mesta istog.

Ne moze kursista pandur-saobracajac da ima vecu platu od profesora matematike. Hoces vecu platu , izvoli , bavi se privatnim biznisom .

Ne moze vozac jkp-a da ima vecu platu od radiologa sa visom skolom.

Mora jasno da se klasifikuje i stepenuje zarada u drzavnim preduzecima. Pa ko ne zeli da radi , ne bitno da li je pandur, profesor , doktor , direktor skole ili direktor jkp-a... lepo neka uzme da se bavi privatnim biznisom i zaradi koliko misli da moze.

U osnovnoj skoli iz mog mesta , ima 7 cistacica i 4 "majstora" na 300 ucenika. Kad sam ja isao u tu skolu , bilo je 4 cistacice i 3 majstora na 550 ucenika.

Sekretara , pravnika , daktilografa , lozaca , cistacica , majstora i slicnih ima barem 3 puta vise.

Smiljana Braeuler

pre 10 godina

www.stat.gov.rs Statisticki godisnjak Republike Srbije strana 20.
"5.13 Diplomirani studenti prema vrsti i stepenu studija i nacinu finansiranja 2011
Republika Srbija svega 47523, budzet 24538 samofinansiranje 22985"
Ovo su nasa deca kojoj ce Zakonom biti uskracena mogucnost konkursa. Priblizan broj studenata diplomira svake godine. Trojanski konj?

diplomirani ekonomista

pre 10 godina

Da da,kako da ne-zabrana! A ovo ne vazi za funkcionere,postavljena i imenovana lica?! Oni mogu da se sire, daj boze da imaju i srednju skolu a kao funkcioneri imaju vece plata od nas,sa zavrsenim fakultetom.