Subota, 09.11.2013.

12:51

Kako to da već nismo u EU?

Naš viševekovni put ka Evropi započeo je vrlo davno, pa je tim pre veliko čudo kako tamo već uveliko nismo stigli.

Izvor: Novosti

Kako to da veæ nismo u EU? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

bre bre

pre 10 godina

@(andreas, 9. novembar 2013 19:24)
Kritikuj prvo situaciju u hrvatskom dvorištu pa tek onda pričaj nešto van toga. Srbija budi mržnju hrvata i srba zato što koristi ćirilicu jel da? Pa šta treba da ukinemo ćirilicu kao pismo da nebi budili mržnju između hrvata i srba. Svašta. vi hrvati ste se toliko odomaćili na srpskim portalima kao da se osećate da ste kod kuće. Još da vam poslažemo meze. Kakav bezobrazluk žulja vas trn u tuđem oku , a balvan u vašem vam ne smeta.

prelo

pre 10 godina

Najvise zbog toga sto sve prethodne Vlade nisu ispunile ni minimum uslova za pocinjanje pregovora,sto je tekuca u kratkom roku uradila.

Mrmac

pre 10 godina

Kao prvo samo mala digresija,Prva pruga na teritoriji sadasnje srbije napravljena je i proradila,pogodite gde?U Vojvodini,tako da bi clankopisac mogao prvo malo da se edukuje ili bar pokusa da pokaze da mu je stalo do verodostojnosti onog o cemu zbori.Cinjenice:
Godina 1854. bitna je za istoriju Jugoslovenskih železnica. Naime, 20. avgusta 1854. godine puštena je u saobraćaj pruga Lisava–Oravica–Bazijaš s konjskom, a novembra 1856. godine i s parnom vučom. Posle Prvog svetskog rata na našoj teritoriji ostao je deo ove pruge u dužini od 27 km, od državne granice kod Jama, preko Jasenova i Bele Crkve do državne granice između Vračevog Gaja i Bazijaša. S vremenom su pojedini delovi pruge demontirani i danas je u eksploataciji samo deo pruge između Jasenova i Bele Crkve. Sve kasnije izgrađene glavne pruge u Vojvodini položene su u smeru ka Pešti.
A to da li meni treba papir da bih znao da sam u Evropi je vise nego smesno.Mi taj papir trenutno nemamo ali to vam je ustvari kao vanbracna zajednica sa Evropom.Dosta sam putovao bas tom Evropom i shvatio da smo mi u Srbiji "evropskiji" od mnogih tamo preko crte.Da ne pricam o onima koji su primljeni poslednjih godina.Sad sto oni nas kao ucenjuju a mi im se bas zato kao inatimo druga je prica.Gledajuci malo unapred ko zna da li ce oni kao Unija i postojati tamo negde 2025-te godine,bar u ovom obliku.Zato treba prvenstveno da se okrenemo sebi,da uredjujemo normalnu i moralnu drzavu.Da sa svima zivimo i saradjujemo posteno i odgovorno.

Crazy-Milojko

pre 10 godina

Pa do 1918 smo postojali kao mala seljacka ali vrelo progresivna drzava koja je 2 puta pustala skoro pa najliberalnije ustave u Evropi.Onda je dosla Jugoslavija pa smo vise energije troslili na ocuvanje te kvazi drzave nego na boljitak. A posle komunuzam i opet ista prica.

šampion

pre 10 godina

Zato što našim političarima to ne odgovara, bez obzira šta pričaju.
Nama je jasno da onda ne bi mogli da rade to što sada rade

suvišni građanin

pre 10 godina

@ObiWanKenobi
Činjenice i vrhunska današnja istraživanja kazuju sledeće:

1) Povezivanje Istočne i Južne Evrope železnicom tokom XIX veka svugde je predstavljano kao uključivanje u ''civilizaciju'' i glavni korak u ''modernizaciji'' i ostvarivanju ''napredka''.

2) Cena koju je Srbija platila za Železnicu - Oriont ekspres - daleko je podbacila u onosu na sve koristi koje je tokom decenija (1884-1914) ostvarila od tog transportnog koridora.

3) Korist je ostvarena za aktere moderne tadašnje Evrope, pre svega bankare a onda i razne privredne trustove. Krediti koja je Srbija uzela (uzimala tokom decenija) za Železnicu, bili su najskuplji u Evropi. Oni su od strane Srbije sve vreme uredno plaćani, iako je država praktično bila u dužničkom ropstvu (25 godina). Epizoda u kojoj neki bankar Francuz u Parizu pljačka fond za srpske železnice je samo delić troškova koje je Srbija snosila tokom 3 decenije. Srbija se razdužila dolaskom Karadjordjevića, uvodjenjem maksimalne štednje i stimulisanjem razvoja domaće prvirede uz isključenje posrednika iz Austro-Ugarske (carinski ili svinjski rat kada Srbija pod embargom uvećava izvoz).

Zaključak: niko sa strane ne može da zemlji napravi stepenice njenog razvoja, one se prave iznutra u samoj državi, društvu i privredi isključivo kroz uspostavljanje komparativne prednosti u odnosu na okruženje (to se zove ''Listove merdevine'' razvoja).

Sasa

pre 10 godina

Srbija, meni najdraza zemlja je tako daleko od EU. To govorim jer sam toliko proputovao, a to znaju i oni koji putuju u zemlje EU. Upravo sam se vratio sa jednog putovanja gde sam imao prilike da obidjem par gradova EU. Dragi moji zemljaci, to je jedna druga dimenzija zivota. Nema tenzije, buke, na licima gradjana mir, uredjenost celokupnog okruzenja... Zamislite, slobodno se obilazi Vlada jedne zemlje, dvoriste vlade...a predsednik prolazi ppred gradjana, na prednjem sedistu automobila i pozdravlja ih. To sve na 900 km od Beograda. A u Beogradu silna obezbedjenja, Audi, rotacije... Eh...
Opet, nije ni EU neka opcija... Madjarska je u njoj od 2004. i sa standardom koji je dosta veci od naseg ljudi su dosta nezadovoljni. Penzioneri su najvise pogodjeni sa prosecnom penzijom od oko 200 eur...drustveni sektor u proseku ima oko 500 eur...a oni koji imaju zavrsen fakultete, govore engleski jezik, rade na racunaru i imaju posao u privatnoj firmi, imaju platu od 700 do 1000 eur... i predstavljaju srednji sloj.
Koliko im je dobro prosudite sami.

kurjak

pre 10 godina

Ni u jednom komentaru ne vidim da se neko setio Djindjica. E zemljaci, da znate da nije ubijen bili bismo u toj Uniji. E zato je i ubijen, da ne bismo slucajno usli. Ali nikom ne zameram; prvo zbog neznanja, a drugo zbog vec opstopznate kolektivne amnezije.

mesni narezak

pre 10 godina

@andreas

Zamolio bih za objasnjenje jedne recenice....Sta znaci da su drzave prisilno usle u sastav Jugoslavije? Koje drzave? Makedonija? Hrvatska? Slovenija? Crna Gora? Bosna? Na ovoj teritoriji je bila jedna drzava,koja se vekovima borila da to i ostane, a gospodinu Brozu mozete zahvaliti za sve ratove u poslednjih dvadeset godina, a albanci bogami mogu da mu zahvale na mnogo cemu.

Respector

pre 10 godina

U EZ ćemo sigurno ući jednog dana kada ispunimo niz napisanih i nenapisanih uslova. Kada će to biti to ni sveti Bog ne zna. Što se tiče početka pregovora to će se sigurno uskoro dogoditi kada definitivno na vidiku bude konačno rešenje za Kosovo. Tu je potpuno nebitno da li ćemo ga mi priznati ili ne, ali ćemo mu morati omogućiti da funkcioniše kao država. Siguran sam da zapadnjaci nisu oduševljeni ni Dačićem ni Vučićem (druge da ne spominjem), ali su svesni da jedino preko njih mogu postići na Kosovu ono što su zamislili. Kada se taj posao završi tek onda ćemo videti pravi stav EZ prema svemu što se kod nas događa i šta to sve još treba da uradimo.Za to vreme pregovori će trajati, trajati....

Sir Giles

pre 10 godina

U EU ne bi kamioni u Kolubari mogli da rade 25 sati dnevno, ne bi Žika predsednik mogao da bude sopotski kmet preko 20 godina, ne bi popovi mogli da imaju bolji vozni park od vlade, ne bi se uopšte postavljalo pitanje da li je možda trebalo s' Nemcima 1941, ili da li da se zabrani gay parada zato što će neko da polupa grad. Ne bi ni direktor železnice ručavao sa familijom za sve pare, putevi ne bi ličili na makadamske, niti bi Beograd ličio na palanku a Srbija na Bugarsku od pre 20 godina. Uostalom, kad ste zadnji put popili kafu na velikoj terasi vaše zgrade? Ni nećete jer su ilegalno nadzidani stanovi pa vam zgrada izgleda kao bolesnik sa oblogom na glavi. Kolektori se malo malo pa grade samo da bi se zatrpali a kanalizacija se i dalje uliva u lokalni potočić. I dobro je dok vas narko dileri samo mrko gledaju. Možda počnu da lupaju reket. Nije da toga nema u EU. Ali ovde je to izgleda metastaziralo. Bojite se za pečenje rakije i klanje prasića?! Te civilizacijske tekovine bi trebalo da branimo makar još jednom pokrali sve patike po centru Beograda.

Acinjo

pre 10 godina

Austrougarska je podrzala Srbiju oko sirenja juznih granica, uz obavezu Srbije da izgradi prugu ka Turskoj u roku od 3 godine, pa se zbog toga zurilo. Tender za izgradnu pruge je dobila francuska kompanija, posle se ispostavlo da je tenderska komisija bila korumpirana. Sve isto kao danas.

Srbin iz Čikaga

pre 10 godina

Pa mi smo rodjeni kao lideri regiona a i sire a Beograd je regionalni centar a i sire. Jasno je da EU vidi konkurenciju u Srbiji i njenom geografskom polozaju i zato se uzasno boji Srbije kao punopravne clanice EU.

T&T

pre 10 godina

"Da smo Katolici bili bi u Evropi, zar nije to jasno?"
@ (SASA, 09. novembar 2013 18:02)


Ne, nije uopste jasno.
I Grci, Bugari, Rumuni i Kiprani su pravoslavci pa su deo EU odavno....

andreas

pre 10 godina

Da Srbija nije prihvatila komunizam kao državnu politiku ona bi odavna bila sastavni dio Europske obitelji. Komunizam je unazadio i ostale države koje su prisilno ušle u sastav Jugoslavije.Sada smo ni na nebu ni na zemlji i živimo virtualno a hranimo se nogometnim utakmicama i nacionalnim pitanjima za doručak, a za ručak i večeru budimo mržnju između Hrvata i Srba, a Srbi još i s Kosovarima. Vidim da je i u Srbiji narod uvjeren da ako ne prizna Srbija Kosovo da Kosovo nije država iako su je priznale sve Europske države plus Amerika i ostale države svijeta. I dok narod bije bitke s nacionalnim i teritorijalnim pitanjem političarima polako prolazi mandat i već sada pripremaju laži za slijedeće izbore. Psi laju a karavane prolaze. Trebalo bi ukinuti politiku i političare, a umjesto njih uvesti natječaje za prikladne struke i stručnjake. Prije svega decentralizacija vlasti i uvođenje regija.

aleksandar

pre 10 godina

Jao, koliko su se Litvanci, Estonci, Cesi i Poljaci Bugari i Rumuni borili da pobegnu ispod sovjetske cizme, pa kad su uspeli, pohrlili su ka Evropi i sad su bogami na dobrom putu. Znam, i to iz prve ruke. A mi to nismo osetili, Srbe je disciplinovao Titi i Goli otok, zato se zamajavamo jos uvek. I Tajland, i Egipat, i Namibija odose napred, samo nece Srbija.

goran

pre 10 godina

Mi smo u Evropi, samo ovi evrofanatici hoce da nas ubede da smo u Aziji, Africi ili mozda na Marsu. U EU nismo, i nikada necemo biti! Tamo nas mrze i samo koriste kako bi smo priznali nezavisnost KiM i odrekli se svoje teritorije i dela naroda koji na njoj zivi. Ni pismo (cirilicu) ne mogu da nam smisle, pa Hrvatsku niko nije cak ni opomenuo zbog krsenja prava jednog naroda na slobodu jezika, pisma i izrazavanja. Kazu u EU da nece da se mesaju u to.

zoran

pre 10 godina

juce sam se vratio iz Bugarske, e ono je Evropa, da mi je znati da li Brisel zna gde se na karti nalazi, Srbija ovako trenutno jadna je i Svajcarska i Svedska zajedno za tu jadnu i bednu Evropu, pa se pitam sto nam unija uopste treba.

sumorni

pre 10 godina

"Naš viševekovni put ka Evropi započeo je vrlo davno, pa je tim pre veliko čudo kako tamo već uveliko nismo stigli."

Možda bi smo i bili, da Milošević, Dačić, Šešelj, Vučić i Nikolić nisu rešili da nas Evropi primaknu kopnenim putem, makar do Karlobag-Karlovac... linije.

Usput su uspeli da prekinu veze sa svim našim tradicionalnim saveznicima i od njih stvore naše neprijatelje, te nas tako vratili decenijama unazad
ekonomski, duhovno, moralno i na svaki drugi način, i ispunili snove naših najcrnjih dušmana.

Surcinac

pre 10 godina

"Prvi voz krenuo je u 8.35 ujutro, a u Niš je stigao u 6.23, dok se drugi voz pokvario u Aleksincu, pa je na odredište stigao tek posle deset sati uveče."
Sve je isto :)

voz u noc

pre 10 godina

Hvala ne lepom istorijskom clanku! Lepo je to sto je istorijska zgrada sacuvana ali ne zavoravimo da zbog te pruge i te iste stanice Beograd nikako da 'izadje' na Savu. Prugu premestiti, istorijsku zgradu pretvoriti u muzej a na obali Save napraviti stanove i sve sto ide sa novim naseljem. A za Evropu cemo lako...

Nikola

pre 10 godina

Mi smo geografski u Evropi već odavno...Zar to nije dovoljno, šta fali Neutralnosti, Nezavisnosti...mislite o tome - biti svoj na svome...

ObiWanKenobi

pre 10 godina

Nas put bez kraja ka EU poceo je kada je istrebljena dinastija Obrenovic koja je "vukla" Srbiju ka zapadu, dok su nas Karadjordjevici, a kasnije i komunisti decenijama vukli ka "macehi" Rusiji. Toliko.

bane

pre 10 godina

Preporucujem svima igricu Railroad Tycoon 3. U jednom od scenarija mozete da povezete Bec sa Istanbulom preko Srbije. Ja licno sam obozavao da preradjujem mapu Srbije i da krenem kao tajkun 1830 ili 1878 u izgradnju zemlje. Da samo znate kako je Srbija izgledala pred I svetski rat, koliko je tu bilo fabrika i vozova, ne bi Austrougarska smela da nas napadne nikako (Aleksinac, Nis i Leskovac spojeni u jedan grad sa ogromniom industrijskom zonom) :). Steta sto je sve ovo samo u igrici...

crna rupa na svilenom tepihu

pre 10 godina

(Inzenjer, 9. novembar 2013 14:01)

naravno da ne zelite jer onda ne biste mogli da lapate i sisate "ovce" kao sad

mnogo je ljudi ovde kojima ne odgovara srbija kao moderna i uredjena zemlja jer bi onda oni i njihova rodbina izgubili sve privilegije (a posebno onu da otimaju novce poreskih obveznika) a vecina bi onda zavrsila i u corci..

veza s vezom

pre 10 godina

tuzno je da se prema zemlji osnivacu mnogobrojnih medjunarodnih organizacija (un,unesco,pokret nesvrstanih...) tako odnose u danasnje vreme
razumem da sfrj vise nema...ali se prema svih 7 novonastalih zemalja CEO SVET odnosi kao prema zemljama treceg sveta bez ikakvog postovanja
mada...za sve to smo sami krivi

vk

pre 10 godina

Trebalo je da skrenemo levo kod Albukerkija...

Srbija je oduvek bila deo Evropske civilizacije, u svakom mogucem smislu, sto nema nikakve veze sa Unijom. Oni koji poistovecuju EU sa "Evropom" ili "Evropskom kulturom/civilizacijom" ne zele dobro niti Srbiji niti ostalim narodima Evrope.

Bojan

pre 10 godina

Da nije ubijen premijer Zoran Djindjic odavno bi Srbija usla u EU i to verujem pre Hrvata. Sa ovom vlascu, bojim se da smo zauvek zatvorili vrata EU.

nsdule

pre 10 godina

1884 voz se pokvario? Stigao posle "10 sati uvece"
2013 voz se pokvario? Stigao do Bara posle 65 sati
E koliko smo jadni pa to je strasno.
Kako nismo u EU? Bas se cudim?!?!...

Inzenjer

pre 10 godina

Ne znam gde se nalazi pisac ovih redova, ali ja sam u Beogradu, u Evropi, na sred Evropskog kontinenta.
A u Evropskoj uniji nismo zato sto ne zelimo.

nsdule

pre 10 godina

1884 voz se pokvario? Stigao posle "10 sati uvece"
2013 voz se pokvario? Stigao do Bara posle 65 sati
E koliko smo jadni pa to je strasno.
Kako nismo u EU? Bas se cudim?!?!...

Surcinac

pre 10 godina

"Prvi voz krenuo je u 8.35 ujutro, a u Niš je stigao u 6.23, dok se drugi voz pokvario u Aleksincu, pa je na odredište stigao tek posle deset sati uveče."
Sve je isto :)

sumorni

pre 10 godina

"Naš viševekovni put ka Evropi započeo je vrlo davno, pa je tim pre veliko čudo kako tamo već uveliko nismo stigli."

Možda bi smo i bili, da Milošević, Dačić, Šešelj, Vučić i Nikolić nisu rešili da nas Evropi primaknu kopnenim putem, makar do Karlobag-Karlovac... linije.

Usput su uspeli da prekinu veze sa svim našim tradicionalnim saveznicima i od njih stvore naše neprijatelje, te nas tako vratili decenijama unazad
ekonomski, duhovno, moralno i na svaki drugi način, i ispunili snove naših najcrnjih dušmana.

T&T

pre 10 godina

"Da smo Katolici bili bi u Evropi, zar nije to jasno?"
@ (SASA, 09. novembar 2013 18:02)


Ne, nije uopste jasno.
I Grci, Bugari, Rumuni i Kiprani su pravoslavci pa su deo EU odavno....

ObiWanKenobi

pre 10 godina

Nas put bez kraja ka EU poceo je kada je istrebljena dinastija Obrenovic koja je "vukla" Srbiju ka zapadu, dok su nas Karadjordjevici, a kasnije i komunisti decenijama vukli ka "macehi" Rusiji. Toliko.

bane

pre 10 godina

Preporucujem svima igricu Railroad Tycoon 3. U jednom od scenarija mozete da povezete Bec sa Istanbulom preko Srbije. Ja licno sam obozavao da preradjujem mapu Srbije i da krenem kao tajkun 1830 ili 1878 u izgradnju zemlje. Da samo znate kako je Srbija izgledala pred I svetski rat, koliko je tu bilo fabrika i vozova, ne bi Austrougarska smela da nas napadne nikako (Aleksinac, Nis i Leskovac spojeni u jedan grad sa ogromniom industrijskom zonom) :). Steta sto je sve ovo samo u igrici...

crna rupa na svilenom tepihu

pre 10 godina

(Inzenjer, 9. novembar 2013 14:01)

naravno da ne zelite jer onda ne biste mogli da lapate i sisate "ovce" kao sad

mnogo je ljudi ovde kojima ne odgovara srbija kao moderna i uredjena zemlja jer bi onda oni i njihova rodbina izgubili sve privilegije (a posebno onu da otimaju novce poreskih obveznika) a vecina bi onda zavrsila i u corci..

Inzenjer

pre 10 godina

Ne znam gde se nalazi pisac ovih redova, ali ja sam u Beogradu, u Evropi, na sred Evropskog kontinenta.
A u Evropskoj uniji nismo zato sto ne zelimo.

Bojan

pre 10 godina

Da nije ubijen premijer Zoran Djindjic odavno bi Srbija usla u EU i to verujem pre Hrvata. Sa ovom vlascu, bojim se da smo zauvek zatvorili vrata EU.

Sir Giles

pre 10 godina

U EU ne bi kamioni u Kolubari mogli da rade 25 sati dnevno, ne bi Žika predsednik mogao da bude sopotski kmet preko 20 godina, ne bi popovi mogli da imaju bolji vozni park od vlade, ne bi se uopšte postavljalo pitanje da li je možda trebalo s' Nemcima 1941, ili da li da se zabrani gay parada zato što će neko da polupa grad. Ne bi ni direktor železnice ručavao sa familijom za sve pare, putevi ne bi ličili na makadamske, niti bi Beograd ličio na palanku a Srbija na Bugarsku od pre 20 godina. Uostalom, kad ste zadnji put popili kafu na velikoj terasi vaše zgrade? Ni nećete jer su ilegalno nadzidani stanovi pa vam zgrada izgleda kao bolesnik sa oblogom na glavi. Kolektori se malo malo pa grade samo da bi se zatrpali a kanalizacija se i dalje uliva u lokalni potočić. I dobro je dok vas narko dileri samo mrko gledaju. Možda počnu da lupaju reket. Nije da toga nema u EU. Ali ovde je to izgleda metastaziralo. Bojite se za pečenje rakije i klanje prasića?! Te civilizacijske tekovine bi trebalo da branimo makar još jednom pokrali sve patike po centru Beograda.

andreas

pre 10 godina

Da Srbija nije prihvatila komunizam kao državnu politiku ona bi odavna bila sastavni dio Europske obitelji. Komunizam je unazadio i ostale države koje su prisilno ušle u sastav Jugoslavije.Sada smo ni na nebu ni na zemlji i živimo virtualno a hranimo se nogometnim utakmicama i nacionalnim pitanjima za doručak, a za ručak i večeru budimo mržnju između Hrvata i Srba, a Srbi još i s Kosovarima. Vidim da je i u Srbiji narod uvjeren da ako ne prizna Srbija Kosovo da Kosovo nije država iako su je priznale sve Europske države plus Amerika i ostale države svijeta. I dok narod bije bitke s nacionalnim i teritorijalnim pitanjem političarima polako prolazi mandat i već sada pripremaju laži za slijedeće izbore. Psi laju a karavane prolaze. Trebalo bi ukinuti politiku i političare, a umjesto njih uvesti natječaje za prikladne struke i stručnjake. Prije svega decentralizacija vlasti i uvođenje regija.

Nikola

pre 10 godina

Mi smo geografski u Evropi već odavno...Zar to nije dovoljno, šta fali Neutralnosti, Nezavisnosti...mislite o tome - biti svoj na svome...

vk

pre 10 godina

Trebalo je da skrenemo levo kod Albukerkija...

Srbija je oduvek bila deo Evropske civilizacije, u svakom mogucem smislu, sto nema nikakve veze sa Unijom. Oni koji poistovecuju EU sa "Evropom" ili "Evropskom kulturom/civilizacijom" ne zele dobro niti Srbiji niti ostalim narodima Evrope.

veza s vezom

pre 10 godina

tuzno je da se prema zemlji osnivacu mnogobrojnih medjunarodnih organizacija (un,unesco,pokret nesvrstanih...) tako odnose u danasnje vreme
razumem da sfrj vise nema...ali se prema svih 7 novonastalih zemalja CEO SVET odnosi kao prema zemljama treceg sveta bez ikakvog postovanja
mada...za sve to smo sami krivi

mesni narezak

pre 10 godina

@andreas

Zamolio bih za objasnjenje jedne recenice....Sta znaci da su drzave prisilno usle u sastav Jugoslavije? Koje drzave? Makedonija? Hrvatska? Slovenija? Crna Gora? Bosna? Na ovoj teritoriji je bila jedna drzava,koja se vekovima borila da to i ostane, a gospodinu Brozu mozete zahvaliti za sve ratove u poslednjih dvadeset godina, a albanci bogami mogu da mu zahvale na mnogo cemu.

goran

pre 10 godina

Mi smo u Evropi, samo ovi evrofanatici hoce da nas ubede da smo u Aziji, Africi ili mozda na Marsu. U EU nismo, i nikada necemo biti! Tamo nas mrze i samo koriste kako bi smo priznali nezavisnost KiM i odrekli se svoje teritorije i dela naroda koji na njoj zivi. Ni pismo (cirilicu) ne mogu da nam smisle, pa Hrvatsku niko nije cak ni opomenuo zbog krsenja prava jednog naroda na slobodu jezika, pisma i izrazavanja. Kazu u EU da nece da se mesaju u to.

aleksandar

pre 10 godina

Jao, koliko su se Litvanci, Estonci, Cesi i Poljaci Bugari i Rumuni borili da pobegnu ispod sovjetske cizme, pa kad su uspeli, pohrlili su ka Evropi i sad su bogami na dobrom putu. Znam, i to iz prve ruke. A mi to nismo osetili, Srbe je disciplinovao Titi i Goli otok, zato se zamajavamo jos uvek. I Tajland, i Egipat, i Namibija odose napred, samo nece Srbija.

Acinjo

pre 10 godina

Austrougarska je podrzala Srbiju oko sirenja juznih granica, uz obavezu Srbije da izgradi prugu ka Turskoj u roku od 3 godine, pa se zbog toga zurilo. Tender za izgradnu pruge je dobila francuska kompanija, posle se ispostavlo da je tenderska komisija bila korumpirana. Sve isto kao danas.

zoran

pre 10 godina

juce sam se vratio iz Bugarske, e ono je Evropa, da mi je znati da li Brisel zna gde se na karti nalazi, Srbija ovako trenutno jadna je i Svajcarska i Svedska zajedno za tu jadnu i bednu Evropu, pa se pitam sto nam unija uopste treba.

voz u noc

pre 10 godina

Hvala ne lepom istorijskom clanku! Lepo je to sto je istorijska zgrada sacuvana ali ne zavoravimo da zbog te pruge i te iste stanice Beograd nikako da 'izadje' na Savu. Prugu premestiti, istorijsku zgradu pretvoriti u muzej a na obali Save napraviti stanove i sve sto ide sa novim naseljem. A za Evropu cemo lako...

kurjak

pre 10 godina

Ni u jednom komentaru ne vidim da se neko setio Djindjica. E zemljaci, da znate da nije ubijen bili bismo u toj Uniji. E zato je i ubijen, da ne bismo slucajno usli. Ali nikom ne zameram; prvo zbog neznanja, a drugo zbog vec opstopznate kolektivne amnezije.

Respector

pre 10 godina

U EZ ćemo sigurno ući jednog dana kada ispunimo niz napisanih i nenapisanih uslova. Kada će to biti to ni sveti Bog ne zna. Što se tiče početka pregovora to će se sigurno uskoro dogoditi kada definitivno na vidiku bude konačno rešenje za Kosovo. Tu je potpuno nebitno da li ćemo ga mi priznati ili ne, ali ćemo mu morati omogućiti da funkcioniše kao država. Siguran sam da zapadnjaci nisu oduševljeni ni Dačićem ni Vučićem (druge da ne spominjem), ali su svesni da jedino preko njih mogu postići na Kosovu ono što su zamislili. Kada se taj posao završi tek onda ćemo videti pravi stav EZ prema svemu što se kod nas događa i šta to sve još treba da uradimo.Za to vreme pregovori će trajati, trajati....

Srbin iz Čikaga

pre 10 godina

Pa mi smo rodjeni kao lideri regiona a i sire a Beograd je regionalni centar a i sire. Jasno je da EU vidi konkurenciju u Srbiji i njenom geografskom polozaju i zato se uzasno boji Srbije kao punopravne clanice EU.

Mrmac

pre 10 godina

Kao prvo samo mala digresija,Prva pruga na teritoriji sadasnje srbije napravljena je i proradila,pogodite gde?U Vojvodini,tako da bi clankopisac mogao prvo malo da se edukuje ili bar pokusa da pokaze da mu je stalo do verodostojnosti onog o cemu zbori.Cinjenice:
Godina 1854. bitna je za istoriju Jugoslovenskih železnica. Naime, 20. avgusta 1854. godine puštena je u saobraćaj pruga Lisava–Oravica–Bazijaš s konjskom, a novembra 1856. godine i s parnom vučom. Posle Prvog svetskog rata na našoj teritoriji ostao je deo ove pruge u dužini od 27 km, od državne granice kod Jama, preko Jasenova i Bele Crkve do državne granice između Vračevog Gaja i Bazijaša. S vremenom su pojedini delovi pruge demontirani i danas je u eksploataciji samo deo pruge između Jasenova i Bele Crkve. Sve kasnije izgrađene glavne pruge u Vojvodini položene su u smeru ka Pešti.
A to da li meni treba papir da bih znao da sam u Evropi je vise nego smesno.Mi taj papir trenutno nemamo ali to vam je ustvari kao vanbracna zajednica sa Evropom.Dosta sam putovao bas tom Evropom i shvatio da smo mi u Srbiji "evropskiji" od mnogih tamo preko crte.Da ne pricam o onima koji su primljeni poslednjih godina.Sad sto oni nas kao ucenjuju a mi im se bas zato kao inatimo druga je prica.Gledajuci malo unapred ko zna da li ce oni kao Unija i postojati tamo negde 2025-te godine,bar u ovom obliku.Zato treba prvenstveno da se okrenemo sebi,da uredjujemo normalnu i moralnu drzavu.Da sa svima zivimo i saradjujemo posteno i odgovorno.

Crazy-Milojko

pre 10 godina

Pa do 1918 smo postojali kao mala seljacka ali vrelo progresivna drzava koja je 2 puta pustala skoro pa najliberalnije ustave u Evropi.Onda je dosla Jugoslavija pa smo vise energije troslili na ocuvanje te kvazi drzave nego na boljitak. A posle komunuzam i opet ista prica.

bre bre

pre 10 godina

@(andreas, 9. novembar 2013 19:24)
Kritikuj prvo situaciju u hrvatskom dvorištu pa tek onda pričaj nešto van toga. Srbija budi mržnju hrvata i srba zato što koristi ćirilicu jel da? Pa šta treba da ukinemo ćirilicu kao pismo da nebi budili mržnju između hrvata i srba. Svašta. vi hrvati ste se toliko odomaćili na srpskim portalima kao da se osećate da ste kod kuće. Još da vam poslažemo meze. Kakav bezobrazluk žulja vas trn u tuđem oku , a balvan u vašem vam ne smeta.

suvišni građanin

pre 10 godina

@ObiWanKenobi
Činjenice i vrhunska današnja istraživanja kazuju sledeće:

1) Povezivanje Istočne i Južne Evrope železnicom tokom XIX veka svugde je predstavljano kao uključivanje u ''civilizaciju'' i glavni korak u ''modernizaciji'' i ostvarivanju ''napredka''.

2) Cena koju je Srbija platila za Železnicu - Oriont ekspres - daleko je podbacila u onosu na sve koristi koje je tokom decenija (1884-1914) ostvarila od tog transportnog koridora.

3) Korist je ostvarena za aktere moderne tadašnje Evrope, pre svega bankare a onda i razne privredne trustove. Krediti koja je Srbija uzela (uzimala tokom decenija) za Železnicu, bili su najskuplji u Evropi. Oni su od strane Srbije sve vreme uredno plaćani, iako je država praktično bila u dužničkom ropstvu (25 godina). Epizoda u kojoj neki bankar Francuz u Parizu pljačka fond za srpske železnice je samo delić troškova koje je Srbija snosila tokom 3 decenije. Srbija se razdužila dolaskom Karadjordjevića, uvodjenjem maksimalne štednje i stimulisanjem razvoja domaće prvirede uz isključenje posrednika iz Austro-Ugarske (carinski ili svinjski rat kada Srbija pod embargom uvećava izvoz).

Zaključak: niko sa strane ne može da zemlji napravi stepenice njenog razvoja, one se prave iznutra u samoj državi, društvu i privredi isključivo kroz uspostavljanje komparativne prednosti u odnosu na okruženje (to se zove ''Listove merdevine'' razvoja).

Sasa

pre 10 godina

Srbija, meni najdraza zemlja je tako daleko od EU. To govorim jer sam toliko proputovao, a to znaju i oni koji putuju u zemlje EU. Upravo sam se vratio sa jednog putovanja gde sam imao prilike da obidjem par gradova EU. Dragi moji zemljaci, to je jedna druga dimenzija zivota. Nema tenzije, buke, na licima gradjana mir, uredjenost celokupnog okruzenja... Zamislite, slobodno se obilazi Vlada jedne zemlje, dvoriste vlade...a predsednik prolazi ppred gradjana, na prednjem sedistu automobila i pozdravlja ih. To sve na 900 km od Beograda. A u Beogradu silna obezbedjenja, Audi, rotacije... Eh...
Opet, nije ni EU neka opcija... Madjarska je u njoj od 2004. i sa standardom koji je dosta veci od naseg ljudi su dosta nezadovoljni. Penzioneri su najvise pogodjeni sa prosecnom penzijom od oko 200 eur...drustveni sektor u proseku ima oko 500 eur...a oni koji imaju zavrsen fakultete, govore engleski jezik, rade na racunaru i imaju posao u privatnoj firmi, imaju platu od 700 do 1000 eur... i predstavljaju srednji sloj.
Koliko im je dobro prosudite sami.

šampion

pre 10 godina

Zato što našim političarima to ne odgovara, bez obzira šta pričaju.
Nama je jasno da onda ne bi mogli da rade to što sada rade

prelo

pre 10 godina

Najvise zbog toga sto sve prethodne Vlade nisu ispunile ni minimum uslova za pocinjanje pregovora,sto je tekuca u kratkom roku uradila.

Inzenjer

pre 10 godina

Ne znam gde se nalazi pisac ovih redova, ali ja sam u Beogradu, u Evropi, na sred Evropskog kontinenta.
A u Evropskoj uniji nismo zato sto ne zelimo.

Bojan

pre 10 godina

Da nije ubijen premijer Zoran Djindjic odavno bi Srbija usla u EU i to verujem pre Hrvata. Sa ovom vlascu, bojim se da smo zauvek zatvorili vrata EU.

Srbin iz Čikaga

pre 10 godina

Pa mi smo rodjeni kao lideri regiona a i sire a Beograd je regionalni centar a i sire. Jasno je da EU vidi konkurenciju u Srbiji i njenom geografskom polozaju i zato se uzasno boji Srbije kao punopravne clanice EU.

goran

pre 10 godina

Mi smo u Evropi, samo ovi evrofanatici hoce da nas ubede da smo u Aziji, Africi ili mozda na Marsu. U EU nismo, i nikada necemo biti! Tamo nas mrze i samo koriste kako bi smo priznali nezavisnost KiM i odrekli se svoje teritorije i dela naroda koji na njoj zivi. Ni pismo (cirilicu) ne mogu da nam smisle, pa Hrvatsku niko nije cak ni opomenuo zbog krsenja prava jednog naroda na slobodu jezika, pisma i izrazavanja. Kazu u EU da nece da se mesaju u to.

zoran

pre 10 godina

juce sam se vratio iz Bugarske, e ono je Evropa, da mi je znati da li Brisel zna gde se na karti nalazi, Srbija ovako trenutno jadna je i Svajcarska i Svedska zajedno za tu jadnu i bednu Evropu, pa se pitam sto nam unija uopste treba.

Nikola

pre 10 godina

Mi smo geografski u Evropi već odavno...Zar to nije dovoljno, šta fali Neutralnosti, Nezavisnosti...mislite o tome - biti svoj na svome...

vk

pre 10 godina

Trebalo je da skrenemo levo kod Albukerkija...

Srbija je oduvek bila deo Evropske civilizacije, u svakom mogucem smislu, sto nema nikakve veze sa Unijom. Oni koji poistovecuju EU sa "Evropom" ili "Evropskom kulturom/civilizacijom" ne zele dobro niti Srbiji niti ostalim narodima Evrope.

sumorni

pre 10 godina

"Naš viševekovni put ka Evropi započeo je vrlo davno, pa je tim pre veliko čudo kako tamo već uveliko nismo stigli."

Možda bi smo i bili, da Milošević, Dačić, Šešelj, Vučić i Nikolić nisu rešili da nas Evropi primaknu kopnenim putem, makar do Karlobag-Karlovac... linije.

Usput su uspeli da prekinu veze sa svim našim tradicionalnim saveznicima i od njih stvore naše neprijatelje, te nas tako vratili decenijama unazad
ekonomski, duhovno, moralno i na svaki drugi način, i ispunili snove naših najcrnjih dušmana.

andreas

pre 10 godina

Da Srbija nije prihvatila komunizam kao državnu politiku ona bi odavna bila sastavni dio Europske obitelji. Komunizam je unazadio i ostale države koje su prisilno ušle u sastav Jugoslavije.Sada smo ni na nebu ni na zemlji i živimo virtualno a hranimo se nogometnim utakmicama i nacionalnim pitanjima za doručak, a za ručak i večeru budimo mržnju između Hrvata i Srba, a Srbi još i s Kosovarima. Vidim da je i u Srbiji narod uvjeren da ako ne prizna Srbija Kosovo da Kosovo nije država iako su je priznale sve Europske države plus Amerika i ostale države svijeta. I dok narod bije bitke s nacionalnim i teritorijalnim pitanjem političarima polako prolazi mandat i već sada pripremaju laži za slijedeće izbore. Psi laju a karavane prolaze. Trebalo bi ukinuti politiku i političare, a umjesto njih uvesti natječaje za prikladne struke i stručnjake. Prije svega decentralizacija vlasti i uvođenje regija.

kurjak

pre 10 godina

Ni u jednom komentaru ne vidim da se neko setio Djindjica. E zemljaci, da znate da nije ubijen bili bismo u toj Uniji. E zato je i ubijen, da ne bismo slucajno usli. Ali nikom ne zameram; prvo zbog neznanja, a drugo zbog vec opstopznate kolektivne amnezije.

ObiWanKenobi

pre 10 godina

Nas put bez kraja ka EU poceo je kada je istrebljena dinastija Obrenovic koja je "vukla" Srbiju ka zapadu, dok su nas Karadjordjevici, a kasnije i komunisti decenijama vukli ka "macehi" Rusiji. Toliko.

mesni narezak

pre 10 godina

@andreas

Zamolio bih za objasnjenje jedne recenice....Sta znaci da su drzave prisilno usle u sastav Jugoslavije? Koje drzave? Makedonija? Hrvatska? Slovenija? Crna Gora? Bosna? Na ovoj teritoriji je bila jedna drzava,koja se vekovima borila da to i ostane, a gospodinu Brozu mozete zahvaliti za sve ratove u poslednjih dvadeset godina, a albanci bogami mogu da mu zahvale na mnogo cemu.

veza s vezom

pre 10 godina

tuzno je da se prema zemlji osnivacu mnogobrojnih medjunarodnih organizacija (un,unesco,pokret nesvrstanih...) tako odnose u danasnje vreme
razumem da sfrj vise nema...ali se prema svih 7 novonastalih zemalja CEO SVET odnosi kao prema zemljama treceg sveta bez ikakvog postovanja
mada...za sve to smo sami krivi

bane

pre 10 godina

Preporucujem svima igricu Railroad Tycoon 3. U jednom od scenarija mozete da povezete Bec sa Istanbulom preko Srbije. Ja licno sam obozavao da preradjujem mapu Srbije i da krenem kao tajkun 1830 ili 1878 u izgradnju zemlje. Da samo znate kako je Srbija izgledala pred I svetski rat, koliko je tu bilo fabrika i vozova, ne bi Austrougarska smela da nas napadne nikako (Aleksinac, Nis i Leskovac spojeni u jedan grad sa ogromniom industrijskom zonom) :). Steta sto je sve ovo samo u igrici...

voz u noc

pre 10 godina

Hvala ne lepom istorijskom clanku! Lepo je to sto je istorijska zgrada sacuvana ali ne zavoravimo da zbog te pruge i te iste stanice Beograd nikako da 'izadje' na Savu. Prugu premestiti, istorijsku zgradu pretvoriti u muzej a na obali Save napraviti stanove i sve sto ide sa novim naseljem. A za Evropu cemo lako...

aleksandar

pre 10 godina

Jao, koliko su se Litvanci, Estonci, Cesi i Poljaci Bugari i Rumuni borili da pobegnu ispod sovjetske cizme, pa kad su uspeli, pohrlili su ka Evropi i sad su bogami na dobrom putu. Znam, i to iz prve ruke. A mi to nismo osetili, Srbe je disciplinovao Titi i Goli otok, zato se zamajavamo jos uvek. I Tajland, i Egipat, i Namibija odose napred, samo nece Srbija.

nsdule

pre 10 godina

1884 voz se pokvario? Stigao posle "10 sati uvece"
2013 voz se pokvario? Stigao do Bara posle 65 sati
E koliko smo jadni pa to je strasno.
Kako nismo u EU? Bas se cudim?!?!...

T&T

pre 10 godina

"Da smo Katolici bili bi u Evropi, zar nije to jasno?"
@ (SASA, 09. novembar 2013 18:02)


Ne, nije uopste jasno.
I Grci, Bugari, Rumuni i Kiprani su pravoslavci pa su deo EU odavno....

crna rupa na svilenom tepihu

pre 10 godina

(Inzenjer, 9. novembar 2013 14:01)

naravno da ne zelite jer onda ne biste mogli da lapate i sisate "ovce" kao sad

mnogo je ljudi ovde kojima ne odgovara srbija kao moderna i uredjena zemlja jer bi onda oni i njihova rodbina izgubili sve privilegije (a posebno onu da otimaju novce poreskih obveznika) a vecina bi onda zavrsila i u corci..

Sir Giles

pre 10 godina

U EU ne bi kamioni u Kolubari mogli da rade 25 sati dnevno, ne bi Žika predsednik mogao da bude sopotski kmet preko 20 godina, ne bi popovi mogli da imaju bolji vozni park od vlade, ne bi se uopšte postavljalo pitanje da li je možda trebalo s' Nemcima 1941, ili da li da se zabrani gay parada zato što će neko da polupa grad. Ne bi ni direktor železnice ručavao sa familijom za sve pare, putevi ne bi ličili na makadamske, niti bi Beograd ličio na palanku a Srbija na Bugarsku od pre 20 godina. Uostalom, kad ste zadnji put popili kafu na velikoj terasi vaše zgrade? Ni nećete jer su ilegalno nadzidani stanovi pa vam zgrada izgleda kao bolesnik sa oblogom na glavi. Kolektori se malo malo pa grade samo da bi se zatrpali a kanalizacija se i dalje uliva u lokalni potočić. I dobro je dok vas narko dileri samo mrko gledaju. Možda počnu da lupaju reket. Nije da toga nema u EU. Ali ovde je to izgleda metastaziralo. Bojite se za pečenje rakije i klanje prasića?! Te civilizacijske tekovine bi trebalo da branimo makar još jednom pokrali sve patike po centru Beograda.

Mrmac

pre 10 godina

Kao prvo samo mala digresija,Prva pruga na teritoriji sadasnje srbije napravljena je i proradila,pogodite gde?U Vojvodini,tako da bi clankopisac mogao prvo malo da se edukuje ili bar pokusa da pokaze da mu je stalo do verodostojnosti onog o cemu zbori.Cinjenice:
Godina 1854. bitna je za istoriju Jugoslovenskih železnica. Naime, 20. avgusta 1854. godine puštena je u saobraćaj pruga Lisava–Oravica–Bazijaš s konjskom, a novembra 1856. godine i s parnom vučom. Posle Prvog svetskog rata na našoj teritoriji ostao je deo ove pruge u dužini od 27 km, od državne granice kod Jama, preko Jasenova i Bele Crkve do državne granice između Vračevog Gaja i Bazijaša. S vremenom su pojedini delovi pruge demontirani i danas je u eksploataciji samo deo pruge između Jasenova i Bele Crkve. Sve kasnije izgrađene glavne pruge u Vojvodini položene su u smeru ka Pešti.
A to da li meni treba papir da bih znao da sam u Evropi je vise nego smesno.Mi taj papir trenutno nemamo ali to vam je ustvari kao vanbracna zajednica sa Evropom.Dosta sam putovao bas tom Evropom i shvatio da smo mi u Srbiji "evropskiji" od mnogih tamo preko crte.Da ne pricam o onima koji su primljeni poslednjih godina.Sad sto oni nas kao ucenjuju a mi im se bas zato kao inatimo druga je prica.Gledajuci malo unapred ko zna da li ce oni kao Unija i postojati tamo negde 2025-te godine,bar u ovom obliku.Zato treba prvenstveno da se okrenemo sebi,da uredjujemo normalnu i moralnu drzavu.Da sa svima zivimo i saradjujemo posteno i odgovorno.

Surcinac

pre 10 godina

"Prvi voz krenuo je u 8.35 ujutro, a u Niš je stigao u 6.23, dok se drugi voz pokvario u Aleksincu, pa je na odredište stigao tek posle deset sati uveče."
Sve je isto :)

Sasa

pre 10 godina

Srbija, meni najdraza zemlja je tako daleko od EU. To govorim jer sam toliko proputovao, a to znaju i oni koji putuju u zemlje EU. Upravo sam se vratio sa jednog putovanja gde sam imao prilike da obidjem par gradova EU. Dragi moji zemljaci, to je jedna druga dimenzija zivota. Nema tenzije, buke, na licima gradjana mir, uredjenost celokupnog okruzenja... Zamislite, slobodno se obilazi Vlada jedne zemlje, dvoriste vlade...a predsednik prolazi ppred gradjana, na prednjem sedistu automobila i pozdravlja ih. To sve na 900 km od Beograda. A u Beogradu silna obezbedjenja, Audi, rotacije... Eh...
Opet, nije ni EU neka opcija... Madjarska je u njoj od 2004. i sa standardom koji je dosta veci od naseg ljudi su dosta nezadovoljni. Penzioneri su najvise pogodjeni sa prosecnom penzijom od oko 200 eur...drustveni sektor u proseku ima oko 500 eur...a oni koji imaju zavrsen fakultete, govore engleski jezik, rade na racunaru i imaju posao u privatnoj firmi, imaju platu od 700 do 1000 eur... i predstavljaju srednji sloj.
Koliko im je dobro prosudite sami.

šampion

pre 10 godina

Zato što našim političarima to ne odgovara, bez obzira šta pričaju.
Nama je jasno da onda ne bi mogli da rade to što sada rade

Crazy-Milojko

pre 10 godina

Pa do 1918 smo postojali kao mala seljacka ali vrelo progresivna drzava koja je 2 puta pustala skoro pa najliberalnije ustave u Evropi.Onda je dosla Jugoslavija pa smo vise energije troslili na ocuvanje te kvazi drzave nego na boljitak. A posle komunuzam i opet ista prica.

prelo

pre 10 godina

Najvise zbog toga sto sve prethodne Vlade nisu ispunile ni minimum uslova za pocinjanje pregovora,sto je tekuca u kratkom roku uradila.

Respector

pre 10 godina

U EZ ćemo sigurno ući jednog dana kada ispunimo niz napisanih i nenapisanih uslova. Kada će to biti to ni sveti Bog ne zna. Što se tiče početka pregovora to će se sigurno uskoro dogoditi kada definitivno na vidiku bude konačno rešenje za Kosovo. Tu je potpuno nebitno da li ćemo ga mi priznati ili ne, ali ćemo mu morati omogućiti da funkcioniše kao država. Siguran sam da zapadnjaci nisu oduševljeni ni Dačićem ni Vučićem (druge da ne spominjem), ali su svesni da jedino preko njih mogu postići na Kosovu ono što su zamislili. Kada se taj posao završi tek onda ćemo videti pravi stav EZ prema svemu što se kod nas događa i šta to sve još treba da uradimo.Za to vreme pregovori će trajati, trajati....

bre bre

pre 10 godina

@(andreas, 9. novembar 2013 19:24)
Kritikuj prvo situaciju u hrvatskom dvorištu pa tek onda pričaj nešto van toga. Srbija budi mržnju hrvata i srba zato što koristi ćirilicu jel da? Pa šta treba da ukinemo ćirilicu kao pismo da nebi budili mržnju između hrvata i srba. Svašta. vi hrvati ste se toliko odomaćili na srpskim portalima kao da se osećate da ste kod kuće. Još da vam poslažemo meze. Kakav bezobrazluk žulja vas trn u tuđem oku , a balvan u vašem vam ne smeta.

Acinjo

pre 10 godina

Austrougarska je podrzala Srbiju oko sirenja juznih granica, uz obavezu Srbije da izgradi prugu ka Turskoj u roku od 3 godine, pa se zbog toga zurilo. Tender za izgradnu pruge je dobila francuska kompanija, posle se ispostavlo da je tenderska komisija bila korumpirana. Sve isto kao danas.

suvišni građanin

pre 10 godina

@ObiWanKenobi
Činjenice i vrhunska današnja istraživanja kazuju sledeće:

1) Povezivanje Istočne i Južne Evrope železnicom tokom XIX veka svugde je predstavljano kao uključivanje u ''civilizaciju'' i glavni korak u ''modernizaciji'' i ostvarivanju ''napredka''.

2) Cena koju je Srbija platila za Železnicu - Oriont ekspres - daleko je podbacila u onosu na sve koristi koje je tokom decenija (1884-1914) ostvarila od tog transportnog koridora.

3) Korist je ostvarena za aktere moderne tadašnje Evrope, pre svega bankare a onda i razne privredne trustove. Krediti koja je Srbija uzela (uzimala tokom decenija) za Železnicu, bili su najskuplji u Evropi. Oni su od strane Srbije sve vreme uredno plaćani, iako je država praktično bila u dužničkom ropstvu (25 godina). Epizoda u kojoj neki bankar Francuz u Parizu pljačka fond za srpske železnice je samo delić troškova koje je Srbija snosila tokom 3 decenije. Srbija se razdužila dolaskom Karadjordjevića, uvodjenjem maksimalne štednje i stimulisanjem razvoja domaće prvirede uz isključenje posrednika iz Austro-Ugarske (carinski ili svinjski rat kada Srbija pod embargom uvećava izvoz).

Zaključak: niko sa strane ne može da zemlji napravi stepenice njenog razvoja, one se prave iznutra u samoj državi, društvu i privredi isključivo kroz uspostavljanje komparativne prednosti u odnosu na okruženje (to se zove ''Listove merdevine'' razvoja).