Subota, 02.11.2013.

10:48

Krstić: Budžet početak ozdravljenja

Budžet sa 2014 godinu prvi je korak ka oporavku srpske privrede, kaže za B92 ministar finansija Lazar Krstić.

Izvor: B92

Krstiæ: Budžet poèetak ozdravljenja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

Leks

pre 10 godina

Povećanje PDV-a sa 8 na 20% je kataklizma za turizam u Srbiji koju neće preživeti veći deo hotela. Biće otpuštanja radnika, smanjenja ionako bednih zarada i zatvaranja hotela zbog "genijalnog" plana popune budžeta.

Dragana Majkic

pre 10 godina

Budzet je napravljen kako se moglo u ovim uslovima. Samo se nadam da u izradi budzeta nije ucestvovao onaj genijalac Radulovic,jel covek nema pojma.

Ilija

pre 10 godina

Drago mi je da je na mesto ministra finansija dosao neko ko nece vuci stranu stranke u kojoj je i ko ce razmisljati na duze staze a ne samo kako da prezivimo narednu godinu. Mislim da je krsti dobro obavio svoj posao i ako je budzet u vezi sa merama stednje ja to podrzavam jer moramo danas ustedeti da bi nam sutra bilo bolje.

Zabrinut

pre 10 godina

Ako povecate PDV za Hotele na 20%, bice to kraj za srpsko hotelijerstvo!
Cg-7%, Makedonija-5%... Prosek EU 10,8%!!
Kako da budemo konkurentni, ako imamo vise nego duplo veci porez od svih ostalih u Evropi!?

knjigovocka

pre 10 godina

Mlad, lep, pametan i stvarno se trudi. Trebaju nam mladi ljudi, puni volje i elana da iznesu na svojim ledima sav teret koji ova zemlja za sobom vuce. Sto da ne, mozda ce i uspeti da nas dovede u red. Verujem da je Vucic doneo dobru odluku postavivsi Krstica za ministra.

Srbin 100%

pre 10 godina

Od velike je vaznosti da se svi privredni subjekti pridrzavaju propisanih mera vlade koje za cilj imaju drasticno smanjenje budetskog deficita i pokretanje privredne aktivnosti u zemlji

BRATAC - SACULATAC

pre 10 godina

Nas problem u Srbiji je sto imamo dosta onih koji vole samo da pametuju da dele savete a niko na konkretnom primeru to da i pokaze. Kako bi oni izvukli drzavu iz krize. Ministar finansija Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare. Sumnaju u sve i svasta, dajte ljudi stanite vec jednom, neka vreme sudi o necemu nemojte vi.

KraLLJ

pre 10 godina

Svi se nadaju da taj budzet bude koristan za sve nas, a ne politicki kakav je bio predhodnih godina, moglo se uzimati novca koliko hoces... Hocemo rezultate i napredak Srbije!

Janko

pre 10 godina

Slazem se sa ministrom Krsticem da budzet treba da bude realan. Dosta nam je budzeta koje su prethodne vlade pravile i odrzavale vestackim putem. Koliko imamo, toliko moramo i da trosimo.

Desimir

pre 10 godina

Mislim da je budzet dobar i da moramo pod hitno da narodski receno stanemo na noge. Jer propadanje Srbije definitivno odgovara nekim demokratskim opcijama ali ne smeno dozvoliti dalje propadanje zemlje.

Dejan

pre 10 godina

Mozda ministar Krstic jeste mlad covek ali se bolje pokazuje nego mnogo njegovih iskusnih, starijih predhodnima. Svaka cast i samo tako treba da nastavi.

Ekonomista

pre 10 godina

Mere vlade i ministarstva finansija moraju biti ostre, za takvo stanje mozemo da zahvalimo prethodnoj vlasti. Ali gde smo, tu smo i ne mozemo dalje bez ozbiljnih promena za sve.

ert

pre 10 godina

@ (lolo, 2. novembar 2013 14:50)
Ma jeste, sve je DS kriv. A sto nisu za godinu dana uhapsili bajatovica? Sve one iz Kolubare? Pa one silne banke opljackane, pa Bor i sve ostalo redom. Svi lopovi da su se pohapsili za tih godinu dana i zaplenila imovina po zakonu sada bi bili ihaha. Ali najlakse je okriviti drugoga za svoj neuspeh. Sa druge strane ovaj babuncic je ljudima smanjio plate pa ce sad zbog toga i privatnici imati manji priliv i tako dalje.

lepotani nas rasturili...

pre 10 godina

šta reći o čoveku, njegovom psihološkom profilu, koji ima 20 i kusur, nosi bradu, a nije nikakv umetnik...
(pera kojot genije, 2. novembar 2013 20:36)
Veoma stručan komentar! Stići će tebe ptica Dodo!

Zurigo

pre 10 godina

Treba uvesti porez na advokatske usluge po opstoj stopi od 20% kao sto svi ostali placaju, i porez na usluge obrazovanja (skolarine) i medicinske usluge po snizenoj stopi od 10%.

Drzavni fakulteti ne bi trebalo da povecavaju skolarine za isnos poreza vec da im se vraca kroz povecane dotacije iz budzeta, tako da to nema uticaja na studente drzavnih fakulteta. Sto se privatnih tice, ovo bi se prvenstveno odnosilo na Megadens i slicne fakultete, koje i treba oporezovati. Ne mogu oni da grade ogromne zgrade po Novom Beogradu a da ne placaju dinara poreza na svoje priode.

Srdacno

CIKA - SORE

pre 10 godina

Nas problem u Srbiji je sto imamo dosta onih koji vole samo da pametuju da dele savete a niko na konkretnom primeru to da i pokaze. Kako bi oni izvukli drzavu iz krize. Ministar finansija Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare. Sumnaju u sve i svasta, dajte ljudi stanite vec jednom, neka vreme sudi o necemu nemojte vi.

neko

pre 10 godina

Sustina je da smo do sada imali da jedno pise u budzetu, a da su skriveni troskovi realno daleko veci. Da li ce se sada nesto promeniti? Videcemo. Najpre treba videti budzet. Da li je ovih 1100 milijardi(i nesto preko) UKUPAN drzavni trosak ili cemo opet imati neke fondove ciji troskovi ne ulaze u budzet?

Za ove sto pisu da cemo opet da se zaduzimo sledi objasnjenje. Nije problem sto Srbija ima deficit. Problem je sto je taj deficit previsok. Jednostavno, svaka zemlja se zaduzuje, ali je bitno da deficit i zaduzivanje pospesuju rast GDP-a i da dug u relativnom smislu ne raste(nego ako je moguce i pada). Ako se to postigne, onda zaduzivanje nije problem, vec naprotiv, nesto pozitivno, jer GDP raste. Ali ako je kao kod nas zaduzivanje bacanje novca u bunar, onda naravno da takvo zaduzivanje nije dobro. Sada treba videti da li ce drzava napokon uraditi nesto korisno. Mislim da ako uspemo da imamo deficit do 5%, to ce biti pozitivna promena, jer manje od toga u ovom trenutku nije moguce. Sa druge strane mislim da je optimisticna izjava Krstica da cemo do 2017. preokrenuti rast duga. Mislim da ce pre biti 2018. ili 2019.

Olala

pre 10 godina

Evo potvrde za sve one koji su kritikovali ovu Vladu (pre svega, ekonomske i političke analitičare) da je moguće usvojiti predlog budžeta 1. novembra, a za narednu godinu. Jer se na pitanju usvajanja predloga budžeta pokazuje stabilnost Vlade, kao i njena ozbiljnost u pogledu ekonomske stabilnosti zemlje. A setite se koliko su samo kasnili predlozi budžeta za vreme mandata Mirka Cvetkovića...

Misha

pre 10 godina

Kod nas je deficit postao najnormalnija stvar. Dobro je čuti da je iz godine u godinu manji i da se polako privreda vraća u normalu.

ekonomista

pre 10 godina

Krstić se pokazao kao mlad ail veoma vešt ekonomista, koji je uspeo da napravi budžet koji će što manje operetiti najugroženiji sloj građana.

Aleksandar

pre 10 godina

Ovi uopste nemaju pojma o ekonomiji. Dazaba ovome i Jejl i svima ostalima silni fakulteti. Ekonomija je veoma prosta stvar koju najobicniji prodavac zna. Sve je zasnovano na ponudi i potraznji. Napravis odlicnu ponudu, ljudi ce je sve vise i vise traziti. Zauzvrat prodaja puni budzet PDV-om. Jos ako se izvozi i tamo je ogromna potraznja, unose se devize i opet se puni budzet na konto kapitala.
Evo vam par recenica za koje ne treba faks.

Izdaja

pre 10 godina

@Killer on the loose, 2. novembar 2013 19:02

Sad sam odgledao taj film na youtubu. Ono je strasno, a najstrasnije je da je sve samo copy-paste i da je nas slucaj samo ponavljanje istog argentinskog. Kao sto kazu u filmu: socijalni genocid.

Deda

pre 10 godina

Uvodjenjem dodatnog poreza na plate I povecanjem PDV-a konacno ces "zadaviti" nasu vec polumrtvu ekonomiju.
Dete nam se "malo zaigralo" a mozda mu je ipak to zadatak sa jejla pa je iz tog razloga I postavljen da obavi posao.
Ovde za oporavak ekonomije treba raditi bas suprotno-stimulisati potrosnju-to je jedini nacin da se problem resi.
Neces ti Jos dugo ...

R2D2

pre 10 godina

biće štrajkova....živi bili pa videli...prvo će prosveta pa zdravstvo pa sudstvo...i to je normalno...mere koje se preduzimaju nisu ekonimski već politički objašnjene a narodu sve teže i teže. ..a ovi nemaju ideju ni za šta. ..seku tamo gde jedino mogu a to je glupost decenije....sad ce još da zaposle po opštinama svoje...pa da otpuste tuđe i gde si bio nigde sta si radio ništa. ..ajde jovo na novo jos -20% profesorima doktorima i sudijama pa da uzmemo motke i na ulicu jer leba od ovih nema...

Labud jovic

pre 10 godina

Kako su se prestravili Hotelijeri!!
Juce sedim za večerom sa njih par, samo o tome pricaju...
PDV PDV PDV!!
Hahahaha haha

Vinetu

pre 10 godina

@Eh moj V: Primer ti nema nikakve veze sa temom. Da imam dug I da hocu da ga smanjujem godisnje za x dinara, onda bi moji rashodi bili jednaki (prihodi - x), tako da ukupan zbir bude 0. Ne kapiram kako prosta matematika nije jasna. Ako zaradjujem 500 evra mesecno, a trosim 550, kako je to put u bolje finansijsko stanje? Ja samo pitam racionalno. Kako?

dule

pre 10 godina

Veoma interesantno je to da je broj koliko je neki komentar koji podrzava Krstica preporucen ili neki drugi koji misli drugacije ne preporucen isti. Ispada da ljudi idu redom i svaki pozitivan stave plus a ako neko ima nesto negativno da kaze stave minus i tako redom, kroz sve komentare. I posle je nekome cudno kad vas zovu botovima...

posmatrac

pre 10 godina

Postovani,
Postalo je degutantno uopste citati i nesto pisati o ovom cirkusu od BUDZETA.
Budzetski deficit je mnogo veci i za ovu a pogotovo za narednu godinu jer namerno nisu spomenute obaveze za ino.kredite i kamate,tako da je deficit samo za 2013 6,7milijardi evra a iduce godine ce biti i veci posto za ovu godinu na ime kamata i otplata za dug iznosi 4,9milijardi evra kojih opet u budzetu nema a iduce godine obaveze ce biti preko 6 milijardi.KAKO TO NIKO NE SPOMINJE I IZ KOJIH SREDSTAVA CE TO BITI PLACENO VEROVATNO NOVIM OBVEZNICAMA SA VISOM KAMATOM PA CE SRAZMENO TOME I DUG BITI VECI......

Respector

pre 10 godina

Pažljivo slušam šta o ekonomiji pričaju Krstić, Radulović, Vučić, Dačić, Tabakovićka. Ne mogu nikako da ih uskladim, što znači da ne mogu da vidim ekonomski put koji nam trasiraju. Čini mi se da mnogo lutaju i bojim se da nas ne odvedu stramputicom. Po svemu sudeći jedini spas će biti neka nadoknada za Kosovo.

Немесис

pre 10 godina

Мислила сам да то никад нећу рећи али по минусима на здраворазумске коментаре видим да ботови стварно постоје.

Marko Kojic

pre 10 godina

Ne razumem bas sve sto Krstic prica ali me raduje sto konacno budzet nema politicke primese vec pokazuje realno stanje, obicno politicaru lazu i mazu,mi verujemo,na kraju ispastamo i tako sve u krug.

prokleta avlija

pre 10 godina

(lolo, 2. novembar 2013 14:50)

SPS je nasledio te probleme od Tita,a Tito od kralja,kralj je te probleme nasledio od Turaka,Turci od Vizantije,a Vizantija od Rimljana,kakav je to argument,mi ovde pričamo o projekciji budžeta za sledeću godinu...gde su SNS-ove najavljenje uštede od 600miliona evra zbog novog zakona o javnim nabavkama,zašto u 2013 Kosovo ima više stranih investicija nego Srbija,da li je i to krivica DS,zašto je samo ove godine 40.000 ljudi vise izgubilo posao nego sto ga je dobilo,zašto SNS vlada nije ništa uradila da to spreči,jel za to kriv DS,zašto se OVE godine država zadužila PET milijardi evra,a niko ne zna gde su pare,da li je DS kriva što je SNS zaposlila DESET HILJADA svojih clanova u republickoj,opstinskim administracijama,komunalnim preduzećima i državnim firmama,da li je DS kriv što je SNS rešio da spase Sartid,a samo Bog zna koliko će to koštati,zašto SNS nastavlja sa suludim subvencijama propalim drzavnim firmama,inflacija stoji jer je stala privreda i pala kupovna moć,dinar je i dalje precenjen i ubija izvoz,poreski i parafiskalni nameti ne da nisu smanjeni nego će se po svemu sudeći samo povećati,ovde pričamo o nečinjenu OVE vlade,imali su dovoljno vremena da urade nešto kreativno i preokrenu stvari,a rade isto što i DS

Steeler

pre 10 godina

Nas problem je sto svi vole da pametuju ,a niko na konkretnom primeru da pokaze ,kako bi oni izvukli drzavu iz krize.Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare.
(Evelin, 2. novembar 2013 19:29)


Nije tačno... Pametujem jer nam vređa inteligenciju. Ne treba ti mnogo pameti da vidiš da rade sitne poteze.

Još uvek se zapošljavaju ljudi preko veze...
U Novom Sadu je tuženo državno preduzeće za seksualno uznemiravanje koje je počinio direktor (individua), u prevodu izvukli su državni novac, nije direktor lično platio...
Privatizacija, u kojoj se nalazi spas Srbije (državne nekretnine i zemljište velike vrednosti), je služila da se podeli to sve "drugarima iz stranke", da li su pohapsili te lopove? ...
Imamo nerealno mnogo poslanika koji primaju sve moguće beneficije a ni ne dalaze u skupštinu...
Mnogi političari imaju nekoliko funkcija...
Bogataši i "ortaci" od političara ni struju ne plaćaju, a kamoli poreze...
I JOŠ MNOGO TOGA BITNIJEG OD KRSTIĆEVIH PREDLOGA...

Kada bi to rešili, da vidiš kako bi se popravio budžet!

Milos

pre 10 godina

Bilo bi krajnje poucno da objavite clanak sa izjavama odgovornih ljudi iz Vlade posle donosenja svakog budzeta, recimo10-ak god unazad.
Evo ja predlazem da pocnete sa izjavom Dinkica posle usvajanja proslog budzeta, "najboljeg ikada..." za koji re uvajan rebalans posle manje od 6 meseci.

Evelin

pre 10 godina

Nas problem je sto svi vole da pametuju ,a niko na konkretnom primeru da pokaze ,kako bi oni izvukli drzavu iz krize.Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare.

alex

pre 10 godina

za janu.s voleo bih kada bi nama glupima pojasnila "konačno odgo vorno ponašanje" šta je tu odgovorno, što plan privrednog "oporavka" da svi osim njih budemo jednako siromašni povećanje dažbina po džepu naroda, kakav odgovorni ekonomski genije, obitava medj srbljem, nisam slutio

radnik

pre 10 godina

Ja primam platu 27 000 dinara, planiram da potrosim mesecno 35 000 to je negde 4.6% vise nego sto imam.E sad problem je sto ja nemam 8000 dinara i plan mi se ne moze ostvariti, drzava taj plan ostvaruje bez problema.

BOKI

pre 10 godina

Bravo, Nislija : kog si djavola ucio skole kad si izveo racunicu da drzava ima deficit 20% budzeta, iliti 2 milijarde USD?
Bolje da si ostao u Americi, ovo znaju i studenti.

Marjan Nis

pre 10 godina

Sigurno ce biti ozdravljenja sa rastom PDV-a od 150%!!
Privredi trebaju predvidljivi uslovi poslovanja, naročito kada je u pitanju hotelijerstvo!

Betelgez80

pre 10 godina

Ministar Krstić odlično obavlja svoj posao. Vlada Srbije je na vreme usvojila Predlog zakona o Budzetu za 2014. Sve priče o neodgovornoj Vladi pokazale su se kao prazne i demantuju sve one koji su u predhodnim vremenima bili na vlasti a sada samo kritikuju...

milos

pre 10 godina

Cisto poredjenja radi Grcki vojno budzet je veci od naseg celokupnog. Cisto da znaju ove sto se pale na ovog klinca i Acu Prvog kada kazu da smo uz njihovu pomoc izbegli grcki scenario. Grcka je Las Vegas za nas.

mail

pre 10 godina

Dajte ljudima mogucnost da zaradjuju preko paypal-a. Nece vam drzavnicka kasta i robovlasnicke banke pokrenuti privredu, vec samo zdrava pamet, koja se jos moze naci van ovih "institucija". Inace kad i oni odu, mozete posle svi zajedno da radite samo kod kineza.

Slobodan

pre 10 godina

Malinari: "Malina je strateški važan proizvod za Srbiju, a država neće ništa da uradi da nam pomogne. Iskrčićemo malinjake."
Akcionari "Agrobanke: Opljačkani smo, u ovoj zemlji ne važe nikakvi zakoni. Tužićemo Srbiju u Strazburu."
IT sektor: "Nećemo da plaćamo ovolike poreze, država nas pljačka. Odlazimo iz zemlje."
Hotelijeri: "Svuda u svetu su porezi manji, hoćete da nas uništite."
Zaduženi po osnovu stambenih kredita: "Može li nama da se smanji porez na plate do visine rate za kredit? Zar je krov nad glavom luksuz?"

Ja

Malinarima: Ne sećam se kad sam poslednji put jeo maline. Bez kolača mogu, bez hleba teško. Iskrčite malinjake.

Akcionarima Agrobanke: Dok ste pljačkali i skidali kajmak bilo vam je lepo. Niste se žalili državi niti ste nudili poreskim obveznicima deo kolača. Šta ste skuvali, sami kusajte.

IT sektoru: Nećeš da poštuješ zakone države u kojoj živiš? Široko ti polje.

Hotelijerima: Ali zato hoćete da vozite nove mečke i bembare? Malo vam je, zar ne?

Onima koji imaju svoj stan, makar na kredit: Dakle, malo je što vam 90% stanovništva dotira kamatu, u vidu subvencija države, nego bi i manji porez na platu? Predlažem da se mi, nas 90%, odreknemo večere kako biste vi mogli da imate sopstvene stanove. Doručak i ručak smo već dali prethodnima u nizu.

Ćao, zdravo.

lolo

pre 10 godina

nadam se da su svi ovi koji komentarisu finansije drzave svesni da je trenutna vlada nasledila sve ove probleme od DS-ove vlasti, tako da mi nije jasno kako neko moze sada da krivi ovu vladu za stanje koje traje deceniju unazad i u koje su nas uvalile SPS, pa DS. Zar ne vidite da se i 100x jace ekonomije od nase bore protiv bankrota i inflacija a vi ocekujete bolje od jedne tako male i svetu neznacajne drzave? ponekad se pitam da li stvarno iko razmislja pre nego sto napise nesto ovde

dejan

pre 10 godina

Uporno se boje da otpuste viskove i smanje plate u javnom sektoru zbog toga sto bi onda pad potroshnje bio veci... da, slazem se, ali bi nakon tog pada ekonomija pocela da raste na zdravim osnovama.

Minus od 1.8M? Dobar start.

Biljana

pre 10 godina

Jakog ste ministra doveli.

Ja bih mogla za svega nekoliko meseci da napravim da imamo ne samo veliki plus i suficit vec da vratimo vecinu dugova i kamata jednostavnim merama koje Vi ne zelite da uradite jer Vam je namera da nas dovedete u duznicko ropstvo posto radite za MMF.

1. Ispitati poreklo imovine svih gradjana Srbije i oduzimanje i procesuiranje svih onih koji su prekrsili zakona. Samo od toga bi vratili pola duga !

2. Ispitivanje svih privatizacija i oduzimanje imovine gde god se pokaze da je bilo bilo kakvih krsenja zakona ili pravila narocito prema radnicima.

3. Unapredjenje turizma, trgovine, umetnosti, kulture i sporta koji bi se finansirao od ogromnog priliva koji bi mladi cele EU i sveta ostavljali kod nas posto legalizujemo i dozvolimo nasim gradjanima da gaje i prodaju zvanicnim prodavnicama i cofee shopovima organski gajenu marihuanu. Samo od ovoga bi se zaradilo oko 10tak milijardi dolara na godisnjem nivou i moglo da se ulozi u ostale sektore i naglo dizanje standarda nasih gradjana.

4. Dozvolite ljudima u IT sektoru da rade i imali bi priliv od poreza na usluge preko nekoliko milijardi.

Sve je ovo jako jednostavno i izvodjivo ali dobrobit gradjana Srbije i realnost koja se svodi na korist sacice stranaka i njihovih clanova je nesto sasvim drugo.

I nemojte vise da prodajete pricu da cinite nesto za nas. NE. Radite protiv naorda, gradjana i same zemlje Srbije iskljucivo za svoje sitne licne interese !

NARODNI PARLAMENT

pre 10 godina

Zasto konstantno lazete ljude ?

Kakav je to plan kada ste planirali vecu potrosnju od zarade?
Opet da punimo dzep drugim zemljama preko deficita u izvozu?

Umesto da omogucite malim privrednicima u IT sektoru da rade i izvoze svoje usluge, da omogucite malim privrednicima da posluju sa inostranstvom bez monopolistickih organizacija koje im to onemogucavaju poput Privredne komore Srbije, raznih asocijacija i udruzenja za otkup i sl. vi planirate sve da rasprodate, uzmete jos kredita i te kredite poklonite strancima kako bi mogli dodatno da se bogate na nama.

Takodje planirate izmenu zakona o radu kako bi ti isti stranci mogli da dobiju novac na ime zaposljavanja nasih ljudi a onda im posle mesec dana svima dali otkaze i poceli da iz nase zemlje izvoze na druga trzista robu koju kod nas samo prepakuju i time ostvare ekstra profit na racun naseg naroda i onoga sto su drzave sa kojima smo sklopili sporazum o bescarinskoj prodaji robe SAMO NASIM gradjanima omogucile.

Jel plan da se u javnom sektoru otpusti 200000 ljudi a ta usteda potrosila na megalomanske trovacke projekte poput gradnje kanala Morava, termoelektrane Stavalj u najocuvanijoj i najzdravijoj sredini Pestera gde imamo najzdraviju hranu, reverzibilne HE Djerdap 3 ?

Ako ste zamislili da na ovaj nacin upropastite zemlju i dovedete nas u duznicko ropstvo prema MMFu i Svetskoj Banci grdno ste se prevarili.
Zakonom cemo Vas sve zabraniti stetocine !

Zakonom zabraniti stranke i politicare !

Srđan

pre 10 godina

Krstiću imam jedno pitanje za tebe:

Država Srbija, godina 2012.
Prihodi:
a) poljoprivrede 5 milijardi dolara
b) struje i gasa 4 milijarde dolara
c) Svi ostali 1 milijarda doalra

Ukupni prihodi 10 milijardi dolara
Rashodi

a) Uvoz nafte i gasa 3 milijarde dolara
b) Plate činovnika, kažete da je 500 000 * 10 000 = 5 milijardi dolara

Ukupni Rashodi 8 miljardi dolara

===…==
Moje pitanje je sledeće: Gde je razlika od 10-8=2 milijarde dolara?
===…==

Ako Vi ne znate gde su vam ove dve milijarde kako onda možete da budete ministar?
(Sava Drugi, 2. novembar 2013 12:17)

g.Savo, vi kanda ste zaboravili da Srbija ima dug od 32.000.000.000 dolara (podatak iz decembra 2012.), a ja stavku kamate pomenutog duga na godišnjem nivou ne videh na vašem spisku.

prokleta avlija

pre 10 godina

predvidjeni deficit budzeta je VECI nego ove godine,predvidjeni rashodi su VECI nego ove godine,dok su predvidjeni prihodi MANJI nego ove godine,ovakav budzet ukazuje na sledece stvari...ne prestaju subvencije i garancije gubitaskim drzavnim preduzecima(Srbijagas,zeleznice,Resavica,Kolubara),ne prestaju subvencije za otvaranje novih radnih mesta od po 10.000evra,nece se resiti pitanje firmi u restrukturisanju i nastavlja se ranija politika o subvencionisanju takvih preduzeca,povezivanjima staza i slicnim nebulozama,nema nista od kredita iz arapskih emirata,nema nista od privatizacije telekoma,efekti povecanja nize stope PDV-a NULA,efekti smanjenja najvecih plata u javnom sektoru NULA,efekti suzbijanja sive ekonomije,a narocito sverca akcizne robe NULA,efekat novog zakona o objedinjenim javnim nabavkama NULA,i na sve to vlada ima gomilu novih troskova koje em nije imal prethodne gomile em nije imala stara vlada DS,koji su to troskovi jos treba da se vidi,kako sada stoje stvari vlada ne veruje da ce se ijedna njena mera ostvariti,u suprotnom trebali bi da imamo deficit duplo manji nego ovaj koji vlada predvidja
s obzirom da su izbori sigurni sledece godine to automatski znaci ili stagnaciju ili pad BDP-a,povecanje rashoda,rast inflacije preko zacrtanih linija,stagnaciju investicija zbog politicke nestabilnosti...sami zakljucite kako ce se to zavrsiti

ZokiTamnava

pre 10 godina

A kad ce vec jednom da stede na administraciji???

Srbija niti ima da ustedi koliko treba niti da poveca rast na nivo da moze da se povecaju prihodi.

Samo se odugovlaci bankrot koji ce sve tezi biti sto ga vise odugovlace.

smrtnik

pre 10 godina

Zbog cega se dizu penzije 0.5-1.0%? Tu razliku para koja je bizarna tako podijeljena bolje da se usmjeri na neko ulaganje, malo ulaganje ali ipak moze da se vrati. 1% je mizerija osim kada je na gomili

Sasa

pre 10 godina

Krstic se brzo naucio politickom novogovoru. Ovo je valjda 20. budzet po redu koji oznacavan kao prekretnica i baziran na realnim osnovama. Ali dokle god vidim da je rashodna strana veca od prihodne, samo mogu da konstatujem - novo zaduzivanje. I dokle tako?

obi van

pre 10 godina

slatko se nasmijah komentarima - svi pametniji od ministra finansija. cak su i neke kalkulacije predocene. mislim da je to najbolji pokazatelj zasto smo kao nacija tu gde smo

Кузман

pre 10 godina

вау! Инфлација 5.5%, а дизање пензија и зарада за 1%. То значи да ће се живети још горе следеће године. Да не помињем то да ћемо се још задужити да се покрије дефицит. Ала су вам мере, свака част!

Vracar

pre 10 godina

Alo ja necu da moja drzava bude u minusu!
Hocu da napravite budzet tako da bude makar na nuli. Ne trazim da zaradjujemo ali samo da prestanemo da se zaduzujemo!

Sava Drugi

pre 10 godina

Krstiću imam jedno pitanje za tebe:

Država Srbija, godina 2012.
Prihodi:
a) poljoprivrede 5 milijardi dolara
b) struje i gasa 4 milijarde dolara
c) Svi ostali 1 milijarda doalra

Ukupni prihodi 10 milijardi dolara
Rashodi

a) Uvoz nafte i gasa 3 milijarde dolara
b) Plate činovnika, kažete da je 500 000 * 10 000 = 5 milijardi dolara

Ukupni Rashodi 8 miljardi dolara

=====================================================================
Moje pitanje je sledeće: Gde je razlika od 10-8=2 milijarde dolara?
=====================================================================

Ako Vi ne znate gde su vam ove dve milijarde kako onda možete da budete ministar?

master

pre 10 godina

Na papiru je deficit 1,6 mlrd EUR.A u realonsti će ispasti da su se preračunali i da nisu očekivali pad prihoda od akciza,PDV-a,da su očekivali rodnu godinu,veći priliv doznaka iz inostranstva,stranih investicija pa će deficit biti 3,2 mlrd EUR.

Poruka građanima Srbije je da ne "lipšu dok ne dođe zelena trava" negde tamo 2016-2017,sigurno 2018.

Akai

pre 10 godina

#Ljudi moraju da shvate da se nasa "drzava" odavno otrgla svim demokratskim mehanizmima kontrole (ako ih je ikad u pravom smislu i imala), i da sada predstavlja entitet koji radi samo za sebe (poput kakve korporacije), gde se akcije dobijaju beskrupoloznom borbom stranaka (plemenskih i interesnih klanova) za vlast. Top menadzment naravno, ostaje isti, kao i vecinski vlasnik(ci) akcija.

Nazalost, "ozdravljenje" je odavno postalo nemoguce po svim mogucim ekonomskim parametrima, ali i zahvaljujuci samoj "drzavi" koja aktivno onemogucava obicnim ljudima da rade, stvaraju i privredjuju, vec tu privilegiju imaju samo tajkuni i strane korporacije (i to iskljucivo one bliske odr. interesnim krugovima).

Milan Krstic

pre 10 godina

Da postoji pravo tuzilastvo i pravi sud oduzeli bi imovinu svima koji su doveli do ovakvog stanja i kaznili bi ih a tajkunima isto tako i ne bi bilo problema...

Eh moj V da ti objasnim

pre 10 godina

@VINETU.

TO je samo prve godine a mozda i druge godine da je rshod manji jer da u pitanju jesu zaduzivanja i krediti ali je to korak ka pozitivnoj nuli pa i plusu za 3 godine....

Pa ne moze odmah plus, i vi kada imate dug za struju infostan od 100k dinara sigurno ne kesirate prvog meseca sve nego napravite dogovor da se to podeli pa ste i narednog meseca u minusu ali idete ka pozitivnoj nuli i plusu. NARAVNO SA DOBRIM PLANOM da se ne vualjujete u nove gugove a ko zna to da radi on to uspesno i sprovodi. (ono sto je bitno nisu DUGOVANJA vec da se novi racuni placaju na vreme a stari dugovi se namiruju planom....

Bravo LAzo samo napred!!!!!!!!!!!!

shomi.ni

pre 10 godina

Pa zasto su donosili mere stednje,ako je deficit u budzetu veci nego ove godine? I odakle ce da pokriju manjak u budzetu? Sveznajuci Vucic je pljuvao kada su se prethodne vlade zaduzivale,jer nije bilo para,gde ce on sada da nadje taj novac?! Nemoj samo opet da izadje u javnost sa pricom kako ce arapi da nam daju "povoljan kredit" i kako su nam to veeeliki prijatelji!!! Ako su nam stvarno prijatelji,onda neka nam daju pomoc,a ne kredit!!! Pa svako zna da se zaduzi,to je najlakse!!!

Vinetu

pre 10 godina

Prihodi 930 milijardi, a rashodi 1.114 milijardi. Koliko shvatam, time se zadužujemo za novih 186 milijardi, odnosno preko 1,6 milijardi evra. Da li je to odgovorna politika? Svake godine potrošiti oko 2 milijarde evra više nego što zaradiš? Koja bi porodica izdržala takav način života? Zašto se troši više nego što se zarađuje? Zašto ne mogu prihodi da se rasporede na rashode i to je to? Zašto?

Veliki brat

pre 10 godina

Budžet se ne radi tako što se rashodi usklađuju sa prihodima.

Uglavnom se rashodi izračunaju na osnovu prošlogodišnjih, uvećani za određene planirane troškove (rekonstrukcije, vraćanje dugovanja i sl.).

Prihodi se računaju prema prošlogodišnjim, uz uvećanje na osnovu procene rasta plata, trgovine, stranih investicija itd.


Može lako da se dogodi da prihodi budu značajno manji, ali se može dogoditi i da budu veći.

Takođe, zaboravljamo i odakle kriza budžeta koja se i ove godine nastavila na prošlogodišnju - pristigli su za naplatu krediti čije rate iznose blizu 2 milijarde evra godišnje.
Dakle, da nemamo tih dugova, budžet bi bio na "pozitivnoj nuli".

Da su ti krediti maka potrošeni kako treba, sad bi bilo mnogo manje problema.
Zato oni koji su neodgovorno trošili i krali treba da budu pohapšeni, da im se imovina oduzme, da nekim novima ne padne na pamet da tako nešto rade.
Da su svi kraduckali kao pre 30-40 godina gde bi nam bio kraj, nego što su mnogi krali nenormalno gurajući velike i uspšne firme u stečaj!

ZoYo

pre 10 godina

Gospodine Ministre Krsticu, da l ste u budzetu odvojili sredstva za obestecenje akcionara Agrobanke koje je drzava u prethodnom periodu brutalno opljackala?

Mladen Basic

pre 10 godina

Ako cete ozdravljenje temeljiti na povecanju PDV-a od 150%, onda mislim da ste bežali sa casova ekonomije!
U svakom slucaju, Hotele u Srbiji cete dovesti u užasnu situaciju!! Najveci porez u Evropi, ubedljivo!!!

Bojan

pre 10 godina

Stari recept obmane sa kliznim kursom: inflacija 5,5 - u stvarnosti bude i do 10 posto godišnje, penzije i plate podigneš za 1,5 što znači da si ih devizno/realno u stvari smanjio. Lepo se može reći da para dovoljno nema, nešto fiksno smanjiti penzionerima a u javnom sektoru napraviti otpuštanje viška i zadržati pristojne plate ostatku zaposlenih. Lepo to zvuči, ali to se radi samo u zemljama gde vlada razum, u Svrbiji će Krkokradić i MaliSlobačić srušiti vladu

Vinetu

pre 10 godina

Prihodi 930 milijardi, a rashodi 1.114 milijardi. Koliko shvatam, time se zadužujemo za novih 186 milijardi, odnosno preko 1,6 milijardi evra. Da li je to odgovorna politika? Svake godine potrošiti oko 2 milijarde evra više nego što zaradiš? Koja bi porodica izdržala takav način života? Zašto se troši više nego što se zarađuje? Zašto ne mogu prihodi da se rasporede na rashode i to je to? Zašto?

lolo

pre 10 godina

nadam se da su svi ovi koji komentarisu finansije drzave svesni da je trenutna vlada nasledila sve ove probleme od DS-ove vlasti, tako da mi nije jasno kako neko moze sada da krivi ovu vladu za stanje koje traje deceniju unazad i u koje su nas uvalile SPS, pa DS. Zar ne vidite da se i 100x jace ekonomije od nase bore protiv bankrota i inflacija a vi ocekujete bolje od jedne tako male i svetu neznacajne drzave? ponekad se pitam da li stvarno iko razmislja pre nego sto napise nesto ovde

Eh moj V da ti objasnim

pre 10 godina

@VINETU.

TO je samo prve godine a mozda i druge godine da je rshod manji jer da u pitanju jesu zaduzivanja i krediti ali je to korak ka pozitivnoj nuli pa i plusu za 3 godine....

Pa ne moze odmah plus, i vi kada imate dug za struju infostan od 100k dinara sigurno ne kesirate prvog meseca sve nego napravite dogovor da se to podeli pa ste i narednog meseca u minusu ali idete ka pozitivnoj nuli i plusu. NARAVNO SA DOBRIM PLANOM da se ne vualjujete u nove gugove a ko zna to da radi on to uspesno i sprovodi. (ono sto je bitno nisu DUGOVANJA vec da se novi racuni placaju na vreme a stari dugovi se namiruju planom....

Bravo LAzo samo napred!!!!!!!!!!!!

Mladen Basic

pre 10 godina

Ako cete ozdravljenje temeljiti na povecanju PDV-a od 150%, onda mislim da ste bežali sa casova ekonomije!
U svakom slucaju, Hotele u Srbiji cete dovesti u užasnu situaciju!! Najveci porez u Evropi, ubedljivo!!!

Veliki brat

pre 10 godina

Budžet se ne radi tako što se rashodi usklađuju sa prihodima.

Uglavnom se rashodi izračunaju na osnovu prošlogodišnjih, uvećani za određene planirane troškove (rekonstrukcije, vraćanje dugovanja i sl.).

Prihodi se računaju prema prošlogodišnjim, uz uvećanje na osnovu procene rasta plata, trgovine, stranih investicija itd.


Može lako da se dogodi da prihodi budu značajno manji, ali se može dogoditi i da budu veći.

Takođe, zaboravljamo i odakle kriza budžeta koja se i ove godine nastavila na prošlogodišnju - pristigli su za naplatu krediti čije rate iznose blizu 2 milijarde evra godišnje.
Dakle, da nemamo tih dugova, budžet bi bio na "pozitivnoj nuli".

Da su ti krediti maka potrošeni kako treba, sad bi bilo mnogo manje problema.
Zato oni koji su neodgovorno trošili i krali treba da budu pohapšeni, da im se imovina oduzme, da nekim novima ne padne na pamet da tako nešto rade.
Da su svi kraduckali kao pre 30-40 godina gde bi nam bio kraj, nego što su mnogi krali nenormalno gurajući velike i uspšne firme u stečaj!

Milan Krstic

pre 10 godina

Da postoji pravo tuzilastvo i pravi sud oduzeli bi imovinu svima koji su doveli do ovakvog stanja i kaznili bi ih a tajkunima isto tako i ne bi bilo problema...

Evelin

pre 10 godina

Nas problem je sto svi vole da pametuju ,a niko na konkretnom primeru da pokaze ,kako bi oni izvukli drzavu iz krize.Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare.

Bojan

pre 10 godina

Stari recept obmane sa kliznim kursom: inflacija 5,5 - u stvarnosti bude i do 10 posto godišnje, penzije i plate podigneš za 1,5 što znači da si ih devizno/realno u stvari smanjio. Lepo se može reći da para dovoljno nema, nešto fiksno smanjiti penzionerima a u javnom sektoru napraviti otpuštanje viška i zadržati pristojne plate ostatku zaposlenih. Lepo to zvuči, ali to se radi samo u zemljama gde vlada razum, u Svrbiji će Krkokradić i MaliSlobačić srušiti vladu

Vracar

pre 10 godina

Alo ja necu da moja drzava bude u minusu!
Hocu da napravite budzet tako da bude makar na nuli. Ne trazim da zaradjujemo ali samo da prestanemo da se zaduzujemo!

Betelgez80

pre 10 godina

Ministar Krstić odlično obavlja svoj posao. Vlada Srbije je na vreme usvojila Predlog zakona o Budzetu za 2014. Sve priče o neodgovornoj Vladi pokazale su se kao prazne i demantuju sve one koji su u predhodnim vremenima bili na vlasti a sada samo kritikuju...

Biljana

pre 10 godina

Jakog ste ministra doveli.

Ja bih mogla za svega nekoliko meseci da napravim da imamo ne samo veliki plus i suficit vec da vratimo vecinu dugova i kamata jednostavnim merama koje Vi ne zelite da uradite jer Vam je namera da nas dovedete u duznicko ropstvo posto radite za MMF.

1. Ispitati poreklo imovine svih gradjana Srbije i oduzimanje i procesuiranje svih onih koji su prekrsili zakona. Samo od toga bi vratili pola duga !

2. Ispitivanje svih privatizacija i oduzimanje imovine gde god se pokaze da je bilo bilo kakvih krsenja zakona ili pravila narocito prema radnicima.

3. Unapredjenje turizma, trgovine, umetnosti, kulture i sporta koji bi se finansirao od ogromnog priliva koji bi mladi cele EU i sveta ostavljali kod nas posto legalizujemo i dozvolimo nasim gradjanima da gaje i prodaju zvanicnim prodavnicama i cofee shopovima organski gajenu marihuanu. Samo od ovoga bi se zaradilo oko 10tak milijardi dolara na godisnjem nivou i moglo da se ulozi u ostale sektore i naglo dizanje standarda nasih gradjana.

4. Dozvolite ljudima u IT sektoru da rade i imali bi priliv od poreza na usluge preko nekoliko milijardi.

Sve je ovo jako jednostavno i izvodjivo ali dobrobit gradjana Srbije i realnost koja se svodi na korist sacice stranaka i njihovih clanova je nesto sasvim drugo.

I nemojte vise da prodajete pricu da cinite nesto za nas. NE. Radite protiv naorda, gradjana i same zemlje Srbije iskljucivo za svoje sitne licne interese !

Milos

pre 10 godina

Bilo bi krajnje poucno da objavite clanak sa izjavama odgovornih ljudi iz Vlade posle donosenja svakog budzeta, recimo10-ak god unazad.
Evo ja predlazem da pocnete sa izjavom Dinkica posle usvajanja proslog budzeta, "najboljeg ikada..." za koji re uvajan rebalans posle manje od 6 meseci.

Sasa

pre 10 godina

Krstic se brzo naucio politickom novogovoru. Ovo je valjda 20. budzet po redu koji oznacavan kao prekretnica i baziran na realnim osnovama. Ali dokle god vidim da je rashodna strana veca od prihodne, samo mogu da konstatujem - novo zaduzivanje. I dokle tako?

Кузман

pre 10 godina

вау! Инфлација 5.5%, а дизање пензија и зарада за 1%. То значи да ће се живети још горе следеће године. Да не помињем то да ћемо се још задужити да се покрије дефицит. Ала су вам мере, свака част!

master

pre 10 godina

Na papiru je deficit 1,6 mlrd EUR.A u realonsti će ispasti da su se preračunali i da nisu očekivali pad prihoda od akciza,PDV-a,da su očekivali rodnu godinu,veći priliv doznaka iz inostranstva,stranih investicija pa će deficit biti 3,2 mlrd EUR.

Poruka građanima Srbije je da ne "lipšu dok ne dođe zelena trava" negde tamo 2016-2017,sigurno 2018.

ZoYo

pre 10 godina

Gospodine Ministre Krsticu, da l ste u budzetu odvojili sredstva za obestecenje akcionara Agrobanke koje je drzava u prethodnom periodu brutalno opljackala?

shomi.ni

pre 10 godina

Pa zasto su donosili mere stednje,ako je deficit u budzetu veci nego ove godine? I odakle ce da pokriju manjak u budzetu? Sveznajuci Vucic je pljuvao kada su se prethodne vlade zaduzivale,jer nije bilo para,gde ce on sada da nadje taj novac?! Nemoj samo opet da izadje u javnost sa pricom kako ce arapi da nam daju "povoljan kredit" i kako su nam to veeeliki prijatelji!!! Ako su nam stvarno prijatelji,onda neka nam daju pomoc,a ne kredit!!! Pa svako zna da se zaduzi,to je najlakse!!!

NARODNI PARLAMENT

pre 10 godina

Zasto konstantno lazete ljude ?

Kakav je to plan kada ste planirali vecu potrosnju od zarade?
Opet da punimo dzep drugim zemljama preko deficita u izvozu?

Umesto da omogucite malim privrednicima u IT sektoru da rade i izvoze svoje usluge, da omogucite malim privrednicima da posluju sa inostranstvom bez monopolistickih organizacija koje im to onemogucavaju poput Privredne komore Srbije, raznih asocijacija i udruzenja za otkup i sl. vi planirate sve da rasprodate, uzmete jos kredita i te kredite poklonite strancima kako bi mogli dodatno da se bogate na nama.

Takodje planirate izmenu zakona o radu kako bi ti isti stranci mogli da dobiju novac na ime zaposljavanja nasih ljudi a onda im posle mesec dana svima dali otkaze i poceli da iz nase zemlje izvoze na druga trzista robu koju kod nas samo prepakuju i time ostvare ekstra profit na racun naseg naroda i onoga sto su drzave sa kojima smo sklopili sporazum o bescarinskoj prodaji robe SAMO NASIM gradjanima omogucile.

Jel plan da se u javnom sektoru otpusti 200000 ljudi a ta usteda potrosila na megalomanske trovacke projekte poput gradnje kanala Morava, termoelektrane Stavalj u najocuvanijoj i najzdravijoj sredini Pestera gde imamo najzdraviju hranu, reverzibilne HE Djerdap 3 ?

Ako ste zamislili da na ovaj nacin upropastite zemlju i dovedete nas u duznicko ropstvo prema MMFu i Svetskoj Banci grdno ste se prevarili.
Zakonom cemo Vas sve zabraniti stetocine !

Zakonom zabraniti stranke i politicare !

Slobodan

pre 10 godina

Malinari: "Malina je strateški važan proizvod za Srbiju, a država neće ništa da uradi da nam pomogne. Iskrčićemo malinjake."
Akcionari "Agrobanke: Opljačkani smo, u ovoj zemlji ne važe nikakvi zakoni. Tužićemo Srbiju u Strazburu."
IT sektor: "Nećemo da plaćamo ovolike poreze, država nas pljačka. Odlazimo iz zemlje."
Hotelijeri: "Svuda u svetu su porezi manji, hoćete da nas uništite."
Zaduženi po osnovu stambenih kredita: "Može li nama da se smanji porez na plate do visine rate za kredit? Zar je krov nad glavom luksuz?"

Ja

Malinarima: Ne sećam se kad sam poslednji put jeo maline. Bez kolača mogu, bez hleba teško. Iskrčite malinjake.

Akcionarima Agrobanke: Dok ste pljačkali i skidali kajmak bilo vam je lepo. Niste se žalili državi niti ste nudili poreskim obveznicima deo kolača. Šta ste skuvali, sami kusajte.

IT sektoru: Nećeš da poštuješ zakone države u kojoj živiš? Široko ti polje.

Hotelijerima: Ali zato hoćete da vozite nove mečke i bembare? Malo vam je, zar ne?

Onima koji imaju svoj stan, makar na kredit: Dakle, malo je što vam 90% stanovništva dotira kamatu, u vidu subvencija države, nego bi i manji porez na platu? Predlažem da se mi, nas 90%, odreknemo večere kako biste vi mogli da imate sopstvene stanove. Doručak i ručak smo već dali prethodnima u nizu.

Ćao, zdravo.

milos

pre 10 godina

Cisto poredjenja radi Grcki vojno budzet je veci od naseg celokupnog. Cisto da znaju ove sto se pale na ovog klinca i Acu Prvog kada kazu da smo uz njihovu pomoc izbegli grcki scenario. Grcka je Las Vegas za nas.

prokleta avlija

pre 10 godina

(lolo, 2. novembar 2013 14:50)

SPS je nasledio te probleme od Tita,a Tito od kralja,kralj je te probleme nasledio od Turaka,Turci od Vizantije,a Vizantija od Rimljana,kakav je to argument,mi ovde pričamo o projekciji budžeta za sledeću godinu...gde su SNS-ove najavljenje uštede od 600miliona evra zbog novog zakona o javnim nabavkama,zašto u 2013 Kosovo ima više stranih investicija nego Srbija,da li je i to krivica DS,zašto je samo ove godine 40.000 ljudi vise izgubilo posao nego sto ga je dobilo,zašto SNS vlada nije ništa uradila da to spreči,jel za to kriv DS,zašto se OVE godine država zadužila PET milijardi evra,a niko ne zna gde su pare,da li je DS kriva što je SNS zaposlila DESET HILJADA svojih clanova u republickoj,opstinskim administracijama,komunalnim preduzećima i državnim firmama,da li je DS kriv što je SNS rešio da spase Sartid,a samo Bog zna koliko će to koštati,zašto SNS nastavlja sa suludim subvencijama propalim drzavnim firmama,inflacija stoji jer je stala privreda i pala kupovna moć,dinar je i dalje precenjen i ubija izvoz,poreski i parafiskalni nameti ne da nisu smanjeni nego će se po svemu sudeći samo povećati,ovde pričamo o nečinjenu OVE vlade,imali su dovoljno vremena da urade nešto kreativno i preokrenu stvari,a rade isto što i DS

Akai

pre 10 godina

#Ljudi moraju da shvate da se nasa "drzava" odavno otrgla svim demokratskim mehanizmima kontrole (ako ih je ikad u pravom smislu i imala), i da sada predstavlja entitet koji radi samo za sebe (poput kakve korporacije), gde se akcije dobijaju beskrupoloznom borbom stranaka (plemenskih i interesnih klanova) za vlast. Top menadzment naravno, ostaje isti, kao i vecinski vlasnik(ci) akcija.

Nazalost, "ozdravljenje" je odavno postalo nemoguce po svim mogucim ekonomskim parametrima, ali i zahvaljujuci samoj "drzavi" koja aktivno onemogucava obicnim ljudima da rade, stvaraju i privredjuju, vec tu privilegiju imaju samo tajkuni i strane korporacije (i to iskljucivo one bliske odr. interesnim krugovima).

Немесис

pre 10 godina

Мислила сам да то никад нећу рећи али по минусима на здраворазумске коментаре видим да ботови стварно постоје.

ZokiTamnava

pre 10 godina

A kad ce vec jednom da stede na administraciji???

Srbija niti ima da ustedi koliko treba niti da poveca rast na nivo da moze da se povecaju prihodi.

Samo se odugovlaci bankrot koji ce sve tezi biti sto ga vise odugovlace.

radnik

pre 10 godina

Ja primam platu 27 000 dinara, planiram da potrosim mesecno 35 000 to je negde 4.6% vise nego sto imam.E sad problem je sto ja nemam 8000 dinara i plan mi se ne moze ostvariti, drzava taj plan ostvaruje bez problema.

Sava Drugi

pre 10 godina

Krstiću imam jedno pitanje za tebe:

Država Srbija, godina 2012.
Prihodi:
a) poljoprivrede 5 milijardi dolara
b) struje i gasa 4 milijarde dolara
c) Svi ostali 1 milijarda doalra

Ukupni prihodi 10 milijardi dolara
Rashodi

a) Uvoz nafte i gasa 3 milijarde dolara
b) Plate činovnika, kažete da je 500 000 * 10 000 = 5 milijardi dolara

Ukupni Rashodi 8 miljardi dolara

=====================================================================
Moje pitanje je sledeće: Gde je razlika od 10-8=2 milijarde dolara?
=====================================================================

Ako Vi ne znate gde su vam ove dve milijarde kako onda možete da budete ministar?

prokleta avlija

pre 10 godina

predvidjeni deficit budzeta je VECI nego ove godine,predvidjeni rashodi su VECI nego ove godine,dok su predvidjeni prihodi MANJI nego ove godine,ovakav budzet ukazuje na sledece stvari...ne prestaju subvencije i garancije gubitaskim drzavnim preduzecima(Srbijagas,zeleznice,Resavica,Kolubara),ne prestaju subvencije za otvaranje novih radnih mesta od po 10.000evra,nece se resiti pitanje firmi u restrukturisanju i nastavlja se ranija politika o subvencionisanju takvih preduzeca,povezivanjima staza i slicnim nebulozama,nema nista od kredita iz arapskih emirata,nema nista od privatizacije telekoma,efekti povecanja nize stope PDV-a NULA,efekti smanjenja najvecih plata u javnom sektoru NULA,efekti suzbijanja sive ekonomije,a narocito sverca akcizne robe NULA,efekat novog zakona o objedinjenim javnim nabavkama NULA,i na sve to vlada ima gomilu novih troskova koje em nije imal prethodne gomile em nije imala stara vlada DS,koji su to troskovi jos treba da se vidi,kako sada stoje stvari vlada ne veruje da ce se ijedna njena mera ostvariti,u suprotnom trebali bi da imamo deficit duplo manji nego ovaj koji vlada predvidja
s obzirom da su izbori sigurni sledece godine to automatski znaci ili stagnaciju ili pad BDP-a,povecanje rashoda,rast inflacije preko zacrtanih linija,stagnaciju investicija zbog politicke nestabilnosti...sami zakljucite kako ce se to zavrsiti

dejan

pre 10 godina

Uporno se boje da otpuste viskove i smanje plate u javnom sektoru zbog toga sto bi onda pad potroshnje bio veci... da, slazem se, ali bi nakon tog pada ekonomija pocela da raste na zdravim osnovama.

Minus od 1.8M? Dobar start.

Steeler

pre 10 godina

Nas problem je sto svi vole da pametuju ,a niko na konkretnom primeru da pokaze ,kako bi oni izvukli drzavu iz krize.Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare.
(Evelin, 2. novembar 2013 19:29)


Nije tačno... Pametujem jer nam vređa inteligenciju. Ne treba ti mnogo pameti da vidiš da rade sitne poteze.

Još uvek se zapošljavaju ljudi preko veze...
U Novom Sadu je tuženo državno preduzeće za seksualno uznemiravanje koje je počinio direktor (individua), u prevodu izvukli su državni novac, nije direktor lično platio...
Privatizacija, u kojoj se nalazi spas Srbije (državne nekretnine i zemljište velike vrednosti), je služila da se podeli to sve "drugarima iz stranke", da li su pohapsili te lopove? ...
Imamo nerealno mnogo poslanika koji primaju sve moguće beneficije a ni ne dalaze u skupštinu...
Mnogi političari imaju nekoliko funkcija...
Bogataši i "ortaci" od političara ni struju ne plaćaju, a kamoli poreze...
I JOŠ MNOGO TOGA BITNIJEG OD KRSTIĆEVIH PREDLOGA...

Kada bi to rešili, da vidiš kako bi se popravio budžet!

posmatrac

pre 10 godina

Postovani,
Postalo je degutantno uopste citati i nesto pisati o ovom cirkusu od BUDZETA.
Budzetski deficit je mnogo veci i za ovu a pogotovo za narednu godinu jer namerno nisu spomenute obaveze za ino.kredite i kamate,tako da je deficit samo za 2013 6,7milijardi evra a iduce godine ce biti i veci posto za ovu godinu na ime kamata i otplata za dug iznosi 4,9milijardi evra kojih opet u budzetu nema a iduce godine obaveze ce biti preko 6 milijardi.KAKO TO NIKO NE SPOMINJE I IZ KOJIH SREDSTAVA CE TO BITI PLACENO VEROVATNO NOVIM OBVEZNICAMA SA VISOM KAMATOM PA CE SRAZMENO TOME I DUG BITI VECI......

Vinetu

pre 10 godina

@Eh moj V: Primer ti nema nikakve veze sa temom. Da imam dug I da hocu da ga smanjujem godisnje za x dinara, onda bi moji rashodi bili jednaki (prihodi - x), tako da ukupan zbir bude 0. Ne kapiram kako prosta matematika nije jasna. Ako zaradjujem 500 evra mesecno, a trosim 550, kako je to put u bolje finansijsko stanje? Ja samo pitam racionalno. Kako?

Deda

pre 10 godina

Uvodjenjem dodatnog poreza na plate I povecanjem PDV-a konacno ces "zadaviti" nasu vec polumrtvu ekonomiju.
Dete nam se "malo zaigralo" a mozda mu je ipak to zadatak sa jejla pa je iz tog razloga I postavljen da obavi posao.
Ovde za oporavak ekonomije treba raditi bas suprotno-stimulisati potrosnju-to je jedini nacin da se problem resi.
Neces ti Jos dugo ...

alex

pre 10 godina

za janu.s voleo bih kada bi nama glupima pojasnila "konačno odgo vorno ponašanje" šta je tu odgovorno, što plan privrednog "oporavka" da svi osim njih budemo jednako siromašni povećanje dažbina po džepu naroda, kakav odgovorni ekonomski genije, obitava medj srbljem, nisam slutio

Respector

pre 10 godina

Pažljivo slušam šta o ekonomiji pričaju Krstić, Radulović, Vučić, Dačić, Tabakovićka. Ne mogu nikako da ih uskladim, što znači da ne mogu da vidim ekonomski put koji nam trasiraju. Čini mi se da mnogo lutaju i bojim se da nas ne odvedu stramputicom. Po svemu sudeći jedini spas će biti neka nadoknada za Kosovo.

BOKI

pre 10 godina

Bravo, Nislija : kog si djavola ucio skole kad si izveo racunicu da drzava ima deficit 20% budzeta, iliti 2 milijarde USD?
Bolje da si ostao u Americi, ovo znaju i studenti.

mail

pre 10 godina

Dajte ljudima mogucnost da zaradjuju preko paypal-a. Nece vam drzavnicka kasta i robovlasnicke banke pokrenuti privredu, vec samo zdrava pamet, koja se jos moze naci van ovih "institucija". Inace kad i oni odu, mozete posle svi zajedno da radite samo kod kineza.

Srđan

pre 10 godina

Krstiću imam jedno pitanje za tebe:

Država Srbija, godina 2012.
Prihodi:
a) poljoprivrede 5 milijardi dolara
b) struje i gasa 4 milijarde dolara
c) Svi ostali 1 milijarda doalra

Ukupni prihodi 10 milijardi dolara
Rashodi

a) Uvoz nafte i gasa 3 milijarde dolara
b) Plate činovnika, kažete da je 500 000 * 10 000 = 5 milijardi dolara

Ukupni Rashodi 8 miljardi dolara

===…==
Moje pitanje je sledeće: Gde je razlika od 10-8=2 milijarde dolara?
===…==

Ako Vi ne znate gde su vam ove dve milijarde kako onda možete da budete ministar?
(Sava Drugi, 2. novembar 2013 12:17)

g.Savo, vi kanda ste zaboravili da Srbija ima dug od 32.000.000.000 dolara (podatak iz decembra 2012.), a ja stavku kamate pomenutog duga na godišnjem nivou ne videh na vašem spisku.

Marjan Nis

pre 10 godina

Sigurno ce biti ozdravljenja sa rastom PDV-a od 150%!!
Privredi trebaju predvidljivi uslovi poslovanja, naročito kada je u pitanju hotelijerstvo!

dule

pre 10 godina

Veoma interesantno je to da je broj koliko je neki komentar koji podrzava Krstica preporucen ili neki drugi koji misli drugacije ne preporucen isti. Ispada da ljudi idu redom i svaki pozitivan stave plus a ako neko ima nesto negativno da kaze stave minus i tako redom, kroz sve komentare. I posle je nekome cudno kad vas zovu botovima...

smrtnik

pre 10 godina

Zbog cega se dizu penzije 0.5-1.0%? Tu razliku para koja je bizarna tako podijeljena bolje da se usmjeri na neko ulaganje, malo ulaganje ali ipak moze da se vrati. 1% je mizerija osim kada je na gomili

obi van

pre 10 godina

slatko se nasmijah komentarima - svi pametniji od ministra finansija. cak su i neke kalkulacije predocene. mislim da je to najbolji pokazatelj zasto smo kao nacija tu gde smo

Marko Kojic

pre 10 godina

Ne razumem bas sve sto Krstic prica ali me raduje sto konacno budzet nema politicke primese vec pokazuje realno stanje, obicno politicaru lazu i mazu,mi verujemo,na kraju ispastamo i tako sve u krug.

Zabrinut

pre 10 godina

Ako povecate PDV za Hotele na 20%, bice to kraj za srpsko hotelijerstvo!
Cg-7%, Makedonija-5%... Prosek EU 10,8%!!
Kako da budemo konkurentni, ako imamo vise nego duplo veci porez od svih ostalih u Evropi!?

Labud jovic

pre 10 godina

Kako su se prestravili Hotelijeri!!
Juce sedim za večerom sa njih par, samo o tome pricaju...
PDV PDV PDV!!
Hahahaha haha

R2D2

pre 10 godina

biće štrajkova....živi bili pa videli...prvo će prosveta pa zdravstvo pa sudstvo...i to je normalno...mere koje se preduzimaju nisu ekonimski već politički objašnjene a narodu sve teže i teže. ..a ovi nemaju ideju ni za šta. ..seku tamo gde jedino mogu a to je glupost decenije....sad ce još da zaposle po opštinama svoje...pa da otpuste tuđe i gde si bio nigde sta si radio ništa. ..ajde jovo na novo jos -20% profesorima doktorima i sudijama pa da uzmemo motke i na ulicu jer leba od ovih nema...

Aleksandar

pre 10 godina

Ovi uopste nemaju pojma o ekonomiji. Dazaba ovome i Jejl i svima ostalima silni fakulteti. Ekonomija je veoma prosta stvar koju najobicniji prodavac zna. Sve je zasnovano na ponudi i potraznji. Napravis odlicnu ponudu, ljudi ce je sve vise i vise traziti. Zauzvrat prodaja puni budzet PDV-om. Jos ako se izvozi i tamo je ogromna potraznja, unose se devize i opet se puni budzet na konto kapitala.
Evo vam par recenica za koje ne treba faks.

BRATAC - SACULATAC

pre 10 godina

Nas problem u Srbiji je sto imamo dosta onih koji vole samo da pametuju da dele savete a niko na konkretnom primeru to da i pokaze. Kako bi oni izvukli drzavu iz krize. Ministar finansija Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare. Sumnaju u sve i svasta, dajte ljudi stanite vec jednom, neka vreme sudi o necemu nemojte vi.

Srbin 100%

pre 10 godina

Od velike je vaznosti da se svi privredni subjekti pridrzavaju propisanih mera vlade koje za cilj imaju drasticno smanjenje budetskog deficita i pokretanje privredne aktivnosti u zemlji

Ilija

pre 10 godina

Drago mi je da je na mesto ministra finansija dosao neko ko nece vuci stranu stranke u kojoj je i ko ce razmisljati na duze staze a ne samo kako da prezivimo narednu godinu. Mislim da je krsti dobro obavio svoj posao i ako je budzet u vezi sa merama stednje ja to podrzavam jer moramo danas ustedeti da bi nam sutra bilo bolje.

Izdaja

pre 10 godina

@Killer on the loose, 2. novembar 2013 19:02

Sad sam odgledao taj film na youtubu. Ono je strasno, a najstrasnije je da je sve samo copy-paste i da je nas slucaj samo ponavljanje istog argentinskog. Kao sto kazu u filmu: socijalni genocid.

Olala

pre 10 godina

Evo potvrde za sve one koji su kritikovali ovu Vladu (pre svega, ekonomske i političke analitičare) da je moguće usvojiti predlog budžeta 1. novembra, a za narednu godinu. Jer se na pitanju usvajanja predloga budžeta pokazuje stabilnost Vlade, kao i njena ozbiljnost u pogledu ekonomske stabilnosti zemlje. A setite se koliko su samo kasnili predlozi budžeta za vreme mandata Mirka Cvetkovića...

Misha

pre 10 godina

Kod nas je deficit postao najnormalnija stvar. Dobro je čuti da je iz godine u godinu manji i da se polako privreda vraća u normalu.

Zurigo

pre 10 godina

Treba uvesti porez na advokatske usluge po opstoj stopi od 20% kao sto svi ostali placaju, i porez na usluge obrazovanja (skolarine) i medicinske usluge po snizenoj stopi od 10%.

Drzavni fakulteti ne bi trebalo da povecavaju skolarine za isnos poreza vec da im se vraca kroz povecane dotacije iz budzeta, tako da to nema uticaja na studente drzavnih fakulteta. Sto se privatnih tice, ovo bi se prvenstveno odnosilo na Megadens i slicne fakultete, koje i treba oporezovati. Ne mogu oni da grade ogromne zgrade po Novom Beogradu a da ne placaju dinara poreza na svoje priode.

Srdacno

ert

pre 10 godina

@ (lolo, 2. novembar 2013 14:50)
Ma jeste, sve je DS kriv. A sto nisu za godinu dana uhapsili bajatovica? Sve one iz Kolubare? Pa one silne banke opljackane, pa Bor i sve ostalo redom. Svi lopovi da su se pohapsili za tih godinu dana i zaplenila imovina po zakonu sada bi bili ihaha. Ali najlakse je okriviti drugoga za svoj neuspeh. Sa druge strane ovaj babuncic je ljudima smanjio plate pa ce sad zbog toga i privatnici imati manji priliv i tako dalje.

lepotani nas rasturili...

pre 10 godina

šta reći o čoveku, njegovom psihološkom profilu, koji ima 20 i kusur, nosi bradu, a nije nikakv umetnik...
(pera kojot genije, 2. novembar 2013 20:36)
Veoma stručan komentar! Stići će tebe ptica Dodo!

knjigovocka

pre 10 godina

Mlad, lep, pametan i stvarno se trudi. Trebaju nam mladi ljudi, puni volje i elana da iznesu na svojim ledima sav teret koji ova zemlja za sobom vuce. Sto da ne, mozda ce i uspeti da nas dovede u red. Verujem da je Vucic doneo dobru odluku postavivsi Krstica za ministra.

Dragana Majkic

pre 10 godina

Budzet je napravljen kako se moglo u ovim uslovima. Samo se nadam da u izradi budzeta nije ucestvovao onaj genijalac Radulovic,jel covek nema pojma.

ekonomista

pre 10 godina

Krstić se pokazao kao mlad ail veoma vešt ekonomista, koji je uspeo da napravi budžet koji će što manje operetiti najugroženiji sloj građana.

neko

pre 10 godina

Sustina je da smo do sada imali da jedno pise u budzetu, a da su skriveni troskovi realno daleko veci. Da li ce se sada nesto promeniti? Videcemo. Najpre treba videti budzet. Da li je ovih 1100 milijardi(i nesto preko) UKUPAN drzavni trosak ili cemo opet imati neke fondove ciji troskovi ne ulaze u budzet?

Za ove sto pisu da cemo opet da se zaduzimo sledi objasnjenje. Nije problem sto Srbija ima deficit. Problem je sto je taj deficit previsok. Jednostavno, svaka zemlja se zaduzuje, ali je bitno da deficit i zaduzivanje pospesuju rast GDP-a i da dug u relativnom smislu ne raste(nego ako je moguce i pada). Ako se to postigne, onda zaduzivanje nije problem, vec naprotiv, nesto pozitivno, jer GDP raste. Ali ako je kao kod nas zaduzivanje bacanje novca u bunar, onda naravno da takvo zaduzivanje nije dobro. Sada treba videti da li ce drzava napokon uraditi nesto korisno. Mislim da ako uspemo da imamo deficit do 5%, to ce biti pozitivna promena, jer manje od toga u ovom trenutku nije moguce. Sa druge strane mislim da je optimisticna izjava Krstica da cemo do 2017. preokrenuti rast duga. Mislim da ce pre biti 2018. ili 2019.

CIKA - SORE

pre 10 godina

Nas problem u Srbiji je sto imamo dosta onih koji vole samo da pametuju da dele savete a niko na konkretnom primeru to da i pokaze. Kako bi oni izvukli drzavu iz krize. Ministar finansija Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare. Sumnaju u sve i svasta, dajte ljudi stanite vec jednom, neka vreme sudi o necemu nemojte vi.

Ekonomista

pre 10 godina

Mere vlade i ministarstva finansija moraju biti ostre, za takvo stanje mozemo da zahvalimo prethodnoj vlasti. Ali gde smo, tu smo i ne mozemo dalje bez ozbiljnih promena za sve.

Desimir

pre 10 godina

Mislim da je budzet dobar i da moramo pod hitno da narodski receno stanemo na noge. Jer propadanje Srbije definitivno odgovara nekim demokratskim opcijama ali ne smeno dozvoliti dalje propadanje zemlje.

Janko

pre 10 godina

Slazem se sa ministrom Krsticem da budzet treba da bude realan. Dosta nam je budzeta koje su prethodne vlade pravile i odrzavale vestackim putem. Koliko imamo, toliko moramo i da trosimo.

Dejan

pre 10 godina

Mozda ministar Krstic jeste mlad covek ali se bolje pokazuje nego mnogo njegovih iskusnih, starijih predhodnima. Svaka cast i samo tako treba da nastavi.

KraLLJ

pre 10 godina

Svi se nadaju da taj budzet bude koristan za sve nas, a ne politicki kakav je bio predhodnih godina, moglo se uzimati novca koliko hoces... Hocemo rezultate i napredak Srbije!

Leks

pre 10 godina

Povećanje PDV-a sa 8 na 20% je kataklizma za turizam u Srbiji koju neće preživeti veći deo hotela. Biće otpuštanja radnika, smanjenja ionako bednih zarada i zatvaranja hotela zbog "genijalnog" plana popune budžeta.

Slobodan

pre 10 godina

Malinari: "Malina je strateški važan proizvod za Srbiju, a država neće ništa da uradi da nam pomogne. Iskrčićemo malinjake."
Akcionari "Agrobanke: Opljačkani smo, u ovoj zemlji ne važe nikakvi zakoni. Tužićemo Srbiju u Strazburu."
IT sektor: "Nećemo da plaćamo ovolike poreze, država nas pljačka. Odlazimo iz zemlje."
Hotelijeri: "Svuda u svetu su porezi manji, hoćete da nas uništite."
Zaduženi po osnovu stambenih kredita: "Može li nama da se smanji porez na plate do visine rate za kredit? Zar je krov nad glavom luksuz?"

Ja

Malinarima: Ne sećam se kad sam poslednji put jeo maline. Bez kolača mogu, bez hleba teško. Iskrčite malinjake.

Akcionarima Agrobanke: Dok ste pljačkali i skidali kajmak bilo vam je lepo. Niste se žalili državi niti ste nudili poreskim obveznicima deo kolača. Šta ste skuvali, sami kusajte.

IT sektoru: Nećeš da poštuješ zakone države u kojoj živiš? Široko ti polje.

Hotelijerima: Ali zato hoćete da vozite nove mečke i bembare? Malo vam je, zar ne?

Onima koji imaju svoj stan, makar na kredit: Dakle, malo je što vam 90% stanovništva dotira kamatu, u vidu subvencija države, nego bi i manji porez na platu? Predlažem da se mi, nas 90%, odreknemo večere kako biste vi mogli da imate sopstvene stanove. Doručak i ručak smo već dali prethodnima u nizu.

Ćao, zdravo.

Biljana

pre 10 godina

Jakog ste ministra doveli.

Ja bih mogla za svega nekoliko meseci da napravim da imamo ne samo veliki plus i suficit vec da vratimo vecinu dugova i kamata jednostavnim merama koje Vi ne zelite da uradite jer Vam je namera da nas dovedete u duznicko ropstvo posto radite za MMF.

1. Ispitati poreklo imovine svih gradjana Srbije i oduzimanje i procesuiranje svih onih koji su prekrsili zakona. Samo od toga bi vratili pola duga !

2. Ispitivanje svih privatizacija i oduzimanje imovine gde god se pokaze da je bilo bilo kakvih krsenja zakona ili pravila narocito prema radnicima.

3. Unapredjenje turizma, trgovine, umetnosti, kulture i sporta koji bi se finansirao od ogromnog priliva koji bi mladi cele EU i sveta ostavljali kod nas posto legalizujemo i dozvolimo nasim gradjanima da gaje i prodaju zvanicnim prodavnicama i cofee shopovima organski gajenu marihuanu. Samo od ovoga bi se zaradilo oko 10tak milijardi dolara na godisnjem nivou i moglo da se ulozi u ostale sektore i naglo dizanje standarda nasih gradjana.

4. Dozvolite ljudima u IT sektoru da rade i imali bi priliv od poreza na usluge preko nekoliko milijardi.

Sve je ovo jako jednostavno i izvodjivo ali dobrobit gradjana Srbije i realnost koja se svodi na korist sacice stranaka i njihovih clanova je nesto sasvim drugo.

I nemojte vise da prodajete pricu da cinite nesto za nas. NE. Radite protiv naorda, gradjana i same zemlje Srbije iskljucivo za svoje sitne licne interese !

ZoYo

pre 10 godina

Gospodine Ministre Krsticu, da l ste u budzetu odvojili sredstva za obestecenje akcionara Agrobanke koje je drzava u prethodnom periodu brutalno opljackala?

Sava Drugi

pre 10 godina

Krstiću imam jedno pitanje za tebe:

Država Srbija, godina 2012.
Prihodi:
a) poljoprivrede 5 milijardi dolara
b) struje i gasa 4 milijarde dolara
c) Svi ostali 1 milijarda doalra

Ukupni prihodi 10 milijardi dolara
Rashodi

a) Uvoz nafte i gasa 3 milijarde dolara
b) Plate činovnika, kažete da je 500 000 * 10 000 = 5 milijardi dolara

Ukupni Rashodi 8 miljardi dolara

=====================================================================
Moje pitanje je sledeće: Gde je razlika od 10-8=2 milijarde dolara?
=====================================================================

Ako Vi ne znate gde su vam ove dve milijarde kako onda možete da budete ministar?

Mladen Basic

pre 10 godina

Ako cete ozdravljenje temeljiti na povecanju PDV-a od 150%, onda mislim da ste bežali sa casova ekonomije!
U svakom slucaju, Hotele u Srbiji cete dovesti u užasnu situaciju!! Najveci porez u Evropi, ubedljivo!!!

Vinetu

pre 10 godina

Prihodi 930 milijardi, a rashodi 1.114 milijardi. Koliko shvatam, time se zadužujemo za novih 186 milijardi, odnosno preko 1,6 milijardi evra. Da li je to odgovorna politika? Svake godine potrošiti oko 2 milijarde evra više nego što zaradiš? Koja bi porodica izdržala takav način života? Zašto se troši više nego što se zarađuje? Zašto ne mogu prihodi da se rasporede na rashode i to je to? Zašto?

Кузман

pre 10 godina

вау! Инфлација 5.5%, а дизање пензија и зарада за 1%. То значи да ће се живети још горе следеће године. Да не помињем то да ћемо се још задужити да се покрије дефицит. Ала су вам мере, свака част!

NARODNI PARLAMENT

pre 10 godina

Zasto konstantno lazete ljude ?

Kakav je to plan kada ste planirali vecu potrosnju od zarade?
Opet da punimo dzep drugim zemljama preko deficita u izvozu?

Umesto da omogucite malim privrednicima u IT sektoru da rade i izvoze svoje usluge, da omogucite malim privrednicima da posluju sa inostranstvom bez monopolistickih organizacija koje im to onemogucavaju poput Privredne komore Srbije, raznih asocijacija i udruzenja za otkup i sl. vi planirate sve da rasprodate, uzmete jos kredita i te kredite poklonite strancima kako bi mogli dodatno da se bogate na nama.

Takodje planirate izmenu zakona o radu kako bi ti isti stranci mogli da dobiju novac na ime zaposljavanja nasih ljudi a onda im posle mesec dana svima dali otkaze i poceli da iz nase zemlje izvoze na druga trzista robu koju kod nas samo prepakuju i time ostvare ekstra profit na racun naseg naroda i onoga sto su drzave sa kojima smo sklopili sporazum o bescarinskoj prodaji robe SAMO NASIM gradjanima omogucile.

Jel plan da se u javnom sektoru otpusti 200000 ljudi a ta usteda potrosila na megalomanske trovacke projekte poput gradnje kanala Morava, termoelektrane Stavalj u najocuvanijoj i najzdravijoj sredini Pestera gde imamo najzdraviju hranu, reverzibilne HE Djerdap 3 ?

Ako ste zamislili da na ovaj nacin upropastite zemlju i dovedete nas u duznicko ropstvo prema MMFu i Svetskoj Banci grdno ste se prevarili.
Zakonom cemo Vas sve zabraniti stetocine !

Zakonom zabraniti stranke i politicare !

master

pre 10 godina

Na papiru je deficit 1,6 mlrd EUR.A u realonsti će ispasti da su se preračunali i da nisu očekivali pad prihoda od akciza,PDV-a,da su očekivali rodnu godinu,veći priliv doznaka iz inostranstva,stranih investicija pa će deficit biti 3,2 mlrd EUR.

Poruka građanima Srbije je da ne "lipšu dok ne dođe zelena trava" negde tamo 2016-2017,sigurno 2018.

Sasa

pre 10 godina

Krstic se brzo naucio politickom novogovoru. Ovo je valjda 20. budzet po redu koji oznacavan kao prekretnica i baziran na realnim osnovama. Ali dokle god vidim da je rashodna strana veca od prihodne, samo mogu da konstatujem - novo zaduzivanje. I dokle tako?

shomi.ni

pre 10 godina

Pa zasto su donosili mere stednje,ako je deficit u budzetu veci nego ove godine? I odakle ce da pokriju manjak u budzetu? Sveznajuci Vucic je pljuvao kada su se prethodne vlade zaduzivale,jer nije bilo para,gde ce on sada da nadje taj novac?! Nemoj samo opet da izadje u javnost sa pricom kako ce arapi da nam daju "povoljan kredit" i kako su nam to veeeliki prijatelji!!! Ako su nam stvarno prijatelji,onda neka nam daju pomoc,a ne kredit!!! Pa svako zna da se zaduzi,to je najlakse!!!

Akai

pre 10 godina

#Ljudi moraju da shvate da se nasa "drzava" odavno otrgla svim demokratskim mehanizmima kontrole (ako ih je ikad u pravom smislu i imala), i da sada predstavlja entitet koji radi samo za sebe (poput kakve korporacije), gde se akcije dobijaju beskrupoloznom borbom stranaka (plemenskih i interesnih klanova) za vlast. Top menadzment naravno, ostaje isti, kao i vecinski vlasnik(ci) akcija.

Nazalost, "ozdravljenje" je odavno postalo nemoguce po svim mogucim ekonomskim parametrima, ali i zahvaljujuci samoj "drzavi" koja aktivno onemogucava obicnim ljudima da rade, stvaraju i privredjuju, vec tu privilegiju imaju samo tajkuni i strane korporacije (i to iskljucivo one bliske odr. interesnim krugovima).

Bojan

pre 10 godina

Stari recept obmane sa kliznim kursom: inflacija 5,5 - u stvarnosti bude i do 10 posto godišnje, penzije i plate podigneš za 1,5 što znači da si ih devizno/realno u stvari smanjio. Lepo se može reći da para dovoljno nema, nešto fiksno smanjiti penzionerima a u javnom sektoru napraviti otpuštanje viška i zadržati pristojne plate ostatku zaposlenih. Lepo to zvuči, ali to se radi samo u zemljama gde vlada razum, u Svrbiji će Krkokradić i MaliSlobačić srušiti vladu

prokleta avlija

pre 10 godina

predvidjeni deficit budzeta je VECI nego ove godine,predvidjeni rashodi su VECI nego ove godine,dok su predvidjeni prihodi MANJI nego ove godine,ovakav budzet ukazuje na sledece stvari...ne prestaju subvencije i garancije gubitaskim drzavnim preduzecima(Srbijagas,zeleznice,Resavica,Kolubara),ne prestaju subvencije za otvaranje novih radnih mesta od po 10.000evra,nece se resiti pitanje firmi u restrukturisanju i nastavlja se ranija politika o subvencionisanju takvih preduzeca,povezivanjima staza i slicnim nebulozama,nema nista od kredita iz arapskih emirata,nema nista od privatizacije telekoma,efekti povecanja nize stope PDV-a NULA,efekti smanjenja najvecih plata u javnom sektoru NULA,efekti suzbijanja sive ekonomije,a narocito sverca akcizne robe NULA,efekat novog zakona o objedinjenim javnim nabavkama NULA,i na sve to vlada ima gomilu novih troskova koje em nije imal prethodne gomile em nije imala stara vlada DS,koji su to troskovi jos treba da se vidi,kako sada stoje stvari vlada ne veruje da ce se ijedna njena mera ostvariti,u suprotnom trebali bi da imamo deficit duplo manji nego ovaj koji vlada predvidja
s obzirom da su izbori sigurni sledece godine to automatski znaci ili stagnaciju ili pad BDP-a,povecanje rashoda,rast inflacije preko zacrtanih linija,stagnaciju investicija zbog politicke nestabilnosti...sami zakljucite kako ce se to zavrsiti

milos

pre 10 godina

Cisto poredjenja radi Grcki vojno budzet je veci od naseg celokupnog. Cisto da znaju ove sto se pale na ovog klinca i Acu Prvog kada kazu da smo uz njihovu pomoc izbegli grcki scenario. Grcka je Las Vegas za nas.

Srđan

pre 10 godina

Krstiću imam jedno pitanje za tebe:

Država Srbija, godina 2012.
Prihodi:
a) poljoprivrede 5 milijardi dolara
b) struje i gasa 4 milijarde dolara
c) Svi ostali 1 milijarda doalra

Ukupni prihodi 10 milijardi dolara
Rashodi

a) Uvoz nafte i gasa 3 milijarde dolara
b) Plate činovnika, kažete da je 500 000 * 10 000 = 5 milijardi dolara

Ukupni Rashodi 8 miljardi dolara

===…==
Moje pitanje je sledeće: Gde je razlika od 10-8=2 milijarde dolara?
===…==

Ako Vi ne znate gde su vam ove dve milijarde kako onda možete da budete ministar?
(Sava Drugi, 2. novembar 2013 12:17)

g.Savo, vi kanda ste zaboravili da Srbija ima dug od 32.000.000.000 dolara (podatak iz decembra 2012.), a ja stavku kamate pomenutog duga na godišnjem nivou ne videh na vašem spisku.

ZokiTamnava

pre 10 godina

A kad ce vec jednom da stede na administraciji???

Srbija niti ima da ustedi koliko treba niti da poveca rast na nivo da moze da se povecaju prihodi.

Samo se odugovlaci bankrot koji ce sve tezi biti sto ga vise odugovlace.

dejan

pre 10 godina

Uporno se boje da otpuste viskove i smanje plate u javnom sektoru zbog toga sto bi onda pad potroshnje bio veci... da, slazem se, ali bi nakon tog pada ekonomija pocela da raste na zdravim osnovama.

Minus od 1.8M? Dobar start.

Respector

pre 10 godina

Pažljivo slušam šta o ekonomiji pričaju Krstić, Radulović, Vučić, Dačić, Tabakovićka. Ne mogu nikako da ih uskladim, što znači da ne mogu da vidim ekonomski put koji nam trasiraju. Čini mi se da mnogo lutaju i bojim se da nas ne odvedu stramputicom. Po svemu sudeći jedini spas će biti neka nadoknada za Kosovo.

posmatrac

pre 10 godina

Postovani,
Postalo je degutantno uopste citati i nesto pisati o ovom cirkusu od BUDZETA.
Budzetski deficit je mnogo veci i za ovu a pogotovo za narednu godinu jer namerno nisu spomenute obaveze za ino.kredite i kamate,tako da je deficit samo za 2013 6,7milijardi evra a iduce godine ce biti i veci posto za ovu godinu na ime kamata i otplata za dug iznosi 4,9milijardi evra kojih opet u budzetu nema a iduce godine obaveze ce biti preko 6 milijardi.KAKO TO NIKO NE SPOMINJE I IZ KOJIH SREDSTAVA CE TO BITI PLACENO VEROVATNO NOVIM OBVEZNICAMA SA VISOM KAMATOM PA CE SRAZMENO TOME I DUG BITI VECI......

BOKI

pre 10 godina

Bravo, Nislija : kog si djavola ucio skole kad si izveo racunicu da drzava ima deficit 20% budzeta, iliti 2 milijarde USD?
Bolje da si ostao u Americi, ovo znaju i studenti.

prokleta avlija

pre 10 godina

(lolo, 2. novembar 2013 14:50)

SPS je nasledio te probleme od Tita,a Tito od kralja,kralj je te probleme nasledio od Turaka,Turci od Vizantije,a Vizantija od Rimljana,kakav je to argument,mi ovde pričamo o projekciji budžeta za sledeću godinu...gde su SNS-ove najavljenje uštede od 600miliona evra zbog novog zakona o javnim nabavkama,zašto u 2013 Kosovo ima više stranih investicija nego Srbija,da li je i to krivica DS,zašto je samo ove godine 40.000 ljudi vise izgubilo posao nego sto ga je dobilo,zašto SNS vlada nije ništa uradila da to spreči,jel za to kriv DS,zašto se OVE godine država zadužila PET milijardi evra,a niko ne zna gde su pare,da li je DS kriva što je SNS zaposlila DESET HILJADA svojih clanova u republickoj,opstinskim administracijama,komunalnim preduzećima i državnim firmama,da li je DS kriv što je SNS rešio da spase Sartid,a samo Bog zna koliko će to koštati,zašto SNS nastavlja sa suludim subvencijama propalim drzavnim firmama,inflacija stoji jer je stala privreda i pala kupovna moć,dinar je i dalje precenjen i ubija izvoz,poreski i parafiskalni nameti ne da nisu smanjeni nego će se po svemu sudeći samo povećati,ovde pričamo o nečinjenu OVE vlade,imali su dovoljno vremena da urade nešto kreativno i preokrenu stvari,a rade isto što i DS

alex

pre 10 godina

za janu.s voleo bih kada bi nama glupima pojasnila "konačno odgo vorno ponašanje" šta je tu odgovorno, što plan privrednog "oporavka" da svi osim njih budemo jednako siromašni povećanje dažbina po džepu naroda, kakav odgovorni ekonomski genije, obitava medj srbljem, nisam slutio

Steeler

pre 10 godina

Nas problem je sto svi vole da pametuju ,a niko na konkretnom primeru da pokaze ,kako bi oni izvukli drzavu iz krize.Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare.
(Evelin, 2. novembar 2013 19:29)


Nije tačno... Pametujem jer nam vređa inteligenciju. Ne treba ti mnogo pameti da vidiš da rade sitne poteze.

Još uvek se zapošljavaju ljudi preko veze...
U Novom Sadu je tuženo državno preduzeće za seksualno uznemiravanje koje je počinio direktor (individua), u prevodu izvukli su državni novac, nije direktor lično platio...
Privatizacija, u kojoj se nalazi spas Srbije (državne nekretnine i zemljište velike vrednosti), je služila da se podeli to sve "drugarima iz stranke", da li su pohapsili te lopove? ...
Imamo nerealno mnogo poslanika koji primaju sve moguće beneficije a ni ne dalaze u skupštinu...
Mnogi političari imaju nekoliko funkcija...
Bogataši i "ortaci" od političara ni struju ne plaćaju, a kamoli poreze...
I JOŠ MNOGO TOGA BITNIJEG OD KRSTIĆEVIH PREDLOGA...

Kada bi to rešili, da vidiš kako bi se popravio budžet!

mail

pre 10 godina

Dajte ljudima mogucnost da zaradjuju preko paypal-a. Nece vam drzavnicka kasta i robovlasnicke banke pokrenuti privredu, vec samo zdrava pamet, koja se jos moze naci van ovih "institucija". Inace kad i oni odu, mozete posle svi zajedno da radite samo kod kineza.

lolo

pre 10 godina

nadam se da su svi ovi koji komentarisu finansije drzave svesni da je trenutna vlada nasledila sve ove probleme od DS-ove vlasti, tako da mi nije jasno kako neko moze sada da krivi ovu vladu za stanje koje traje deceniju unazad i u koje su nas uvalile SPS, pa DS. Zar ne vidite da se i 100x jace ekonomije od nase bore protiv bankrota i inflacija a vi ocekujete bolje od jedne tako male i svetu neznacajne drzave? ponekad se pitam da li stvarno iko razmislja pre nego sto napise nesto ovde

smrtnik

pre 10 godina

Zbog cega se dizu penzije 0.5-1.0%? Tu razliku para koja je bizarna tako podijeljena bolje da se usmjeri na neko ulaganje, malo ulaganje ali ipak moze da se vrati. 1% je mizerija osim kada je na gomili

Marjan Nis

pre 10 godina

Sigurno ce biti ozdravljenja sa rastom PDV-a od 150%!!
Privredi trebaju predvidljivi uslovi poslovanja, naročito kada je u pitanju hotelijerstvo!

Eh moj V da ti objasnim

pre 10 godina

@VINETU.

TO je samo prve godine a mozda i druge godine da je rshod manji jer da u pitanju jesu zaduzivanja i krediti ali je to korak ka pozitivnoj nuli pa i plusu za 3 godine....

Pa ne moze odmah plus, i vi kada imate dug za struju infostan od 100k dinara sigurno ne kesirate prvog meseca sve nego napravite dogovor da se to podeli pa ste i narednog meseca u minusu ali idete ka pozitivnoj nuli i plusu. NARAVNO SA DOBRIM PLANOM da se ne vualjujete u nove gugove a ko zna to da radi on to uspesno i sprovodi. (ono sto je bitno nisu DUGOVANJA vec da se novi racuni placaju na vreme a stari dugovi se namiruju planom....

Bravo LAzo samo napred!!!!!!!!!!!!

obi van

pre 10 godina

slatko se nasmijah komentarima - svi pametniji od ministra finansija. cak su i neke kalkulacije predocene. mislim da je to najbolji pokazatelj zasto smo kao nacija tu gde smo

radnik

pre 10 godina

Ja primam platu 27 000 dinara, planiram da potrosim mesecno 35 000 to je negde 4.6% vise nego sto imam.E sad problem je sto ja nemam 8000 dinara i plan mi se ne moze ostvariti, drzava taj plan ostvaruje bez problema.

Betelgez80

pre 10 godina

Ministar Krstić odlično obavlja svoj posao. Vlada Srbije je na vreme usvojila Predlog zakona o Budzetu za 2014. Sve priče o neodgovornoj Vladi pokazale su se kao prazne i demantuju sve one koji su u predhodnim vremenima bili na vlasti a sada samo kritikuju...

Marko Kojic

pre 10 godina

Ne razumem bas sve sto Krstic prica ali me raduje sto konacno budzet nema politicke primese vec pokazuje realno stanje, obicno politicaru lazu i mazu,mi verujemo,na kraju ispastamo i tako sve u krug.

Evelin

pre 10 godina

Nas problem je sto svi vole da pametuju ,a niko na konkretnom primeru da pokaze ,kako bi oni izvukli drzavu iz krize.Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare.

Deda

pre 10 godina

Uvodjenjem dodatnog poreza na plate I povecanjem PDV-a konacno ces "zadaviti" nasu vec polumrtvu ekonomiju.
Dete nam se "malo zaigralo" a mozda mu je ipak to zadatak sa jejla pa je iz tog razloga I postavljen da obavi posao.
Ovde za oporavak ekonomije treba raditi bas suprotno-stimulisati potrosnju-to je jedini nacin da se problem resi.
Neces ti Jos dugo ...

Veliki brat

pre 10 godina

Budžet se ne radi tako što se rashodi usklađuju sa prihodima.

Uglavnom se rashodi izračunaju na osnovu prošlogodišnjih, uvećani za određene planirane troškove (rekonstrukcije, vraćanje dugovanja i sl.).

Prihodi se računaju prema prošlogodišnjim, uz uvećanje na osnovu procene rasta plata, trgovine, stranih investicija itd.


Može lako da se dogodi da prihodi budu značajno manji, ali se može dogoditi i da budu veći.

Takođe, zaboravljamo i odakle kriza budžeta koja se i ove godine nastavila na prošlogodišnju - pristigli su za naplatu krediti čije rate iznose blizu 2 milijarde evra godišnje.
Dakle, da nemamo tih dugova, budžet bi bio na "pozitivnoj nuli".

Da su ti krediti maka potrošeni kako treba, sad bi bilo mnogo manje problema.
Zato oni koji su neodgovorno trošili i krali treba da budu pohapšeni, da im se imovina oduzme, da nekim novima ne padne na pamet da tako nešto rade.
Da su svi kraduckali kao pre 30-40 godina gde bi nam bio kraj, nego što su mnogi krali nenormalno gurajući velike i uspšne firme u stečaj!

knjigovocka

pre 10 godina

Mlad, lep, pametan i stvarno se trudi. Trebaju nam mladi ljudi, puni volje i elana da iznesu na svojim ledima sav teret koji ova zemlja za sobom vuce. Sto da ne, mozda ce i uspeti da nas dovede u red. Verujem da je Vucic doneo dobru odluku postavivsi Krstica za ministra.

Vracar

pre 10 godina

Alo ja necu da moja drzava bude u minusu!
Hocu da napravite budzet tako da bude makar na nuli. Ne trazim da zaradjujemo ali samo da prestanemo da se zaduzujemo!

dule

pre 10 godina

Veoma interesantno je to da je broj koliko je neki komentar koji podrzava Krstica preporucen ili neki drugi koji misli drugacije ne preporucen isti. Ispada da ljudi idu redom i svaki pozitivan stave plus a ako neko ima nesto negativno da kaze stave minus i tako redom, kroz sve komentare. I posle je nekome cudno kad vas zovu botovima...

Milan Krstic

pre 10 godina

Da postoji pravo tuzilastvo i pravi sud oduzeli bi imovinu svima koji su doveli do ovakvog stanja i kaznili bi ih a tajkunima isto tako i ne bi bilo problema...

BRATAC - SACULATAC

pre 10 godina

Nas problem u Srbiji je sto imamo dosta onih koji vole samo da pametuju da dele savete a niko na konkretnom primeru to da i pokaze. Kako bi oni izvukli drzavu iz krize. Ministar finansija Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare. Sumnaju u sve i svasta, dajte ljudi stanite vec jednom, neka vreme sudi o necemu nemojte vi.

Ilija

pre 10 godina

Drago mi je da je na mesto ministra finansija dosao neko ko nece vuci stranu stranke u kojoj je i ko ce razmisljati na duze staze a ne samo kako da prezivimo narednu godinu. Mislim da je krsti dobro obavio svoj posao i ako je budzet u vezi sa merama stednje ja to podrzavam jer moramo danas ustedeti da bi nam sutra bilo bolje.

Немесис

pre 10 godina

Мислила сам да то никад нећу рећи али по минусима на здраворазумске коментаре видим да ботови стварно постоје.

Labud jovic

pre 10 godina

Kako su se prestravili Hotelijeri!!
Juce sedim za večerom sa njih par, samo o tome pricaju...
PDV PDV PDV!!
Hahahaha haha

ekonomista

pre 10 godina

Krstić se pokazao kao mlad ail veoma vešt ekonomista, koji je uspeo da napravi budžet koji će što manje operetiti najugroženiji sloj građana.

Ekonomista

pre 10 godina

Mere vlade i ministarstva finansija moraju biti ostre, za takvo stanje mozemo da zahvalimo prethodnoj vlasti. Ali gde smo, tu smo i ne mozemo dalje bez ozbiljnih promena za sve.

Desimir

pre 10 godina

Mislim da je budzet dobar i da moramo pod hitno da narodski receno stanemo na noge. Jer propadanje Srbije definitivno odgovara nekim demokratskim opcijama ali ne smeno dozvoliti dalje propadanje zemlje.

Dejan

pre 10 godina

Mozda ministar Krstic jeste mlad covek ali se bolje pokazuje nego mnogo njegovih iskusnih, starijih predhodnima. Svaka cast i samo tako treba da nastavi.

Srbin 100%

pre 10 godina

Od velike je vaznosti da se svi privredni subjekti pridrzavaju propisanih mera vlade koje za cilj imaju drasticno smanjenje budetskog deficita i pokretanje privredne aktivnosti u zemlji

R2D2

pre 10 godina

biće štrajkova....živi bili pa videli...prvo će prosveta pa zdravstvo pa sudstvo...i to je normalno...mere koje se preduzimaju nisu ekonimski već politički objašnjene a narodu sve teže i teže. ..a ovi nemaju ideju ni za šta. ..seku tamo gde jedino mogu a to je glupost decenije....sad ce još da zaposle po opštinama svoje...pa da otpuste tuđe i gde si bio nigde sta si radio ništa. ..ajde jovo na novo jos -20% profesorima doktorima i sudijama pa da uzmemo motke i na ulicu jer leba od ovih nema...

Janko

pre 10 godina

Slazem se sa ministrom Krsticem da budzet treba da bude realan. Dosta nam je budzeta koje su prethodne vlade pravile i odrzavale vestackim putem. Koliko imamo, toliko moramo i da trosimo.

KraLLJ

pre 10 godina

Svi se nadaju da taj budzet bude koristan za sve nas, a ne politicki kakav je bio predhodnih godina, moglo se uzimati novca koliko hoces... Hocemo rezultate i napredak Srbije!

Zabrinut

pre 10 godina

Ako povecate PDV za Hotele na 20%, bice to kraj za srpsko hotelijerstvo!
Cg-7%, Makedonija-5%... Prosek EU 10,8%!!
Kako da budemo konkurentni, ako imamo vise nego duplo veci porez od svih ostalih u Evropi!?

Dragana Majkic

pre 10 godina

Budzet je napravljen kako se moglo u ovim uslovima. Samo se nadam da u izradi budzeta nije ucestvovao onaj genijalac Radulovic,jel covek nema pojma.

Milos

pre 10 godina

Bilo bi krajnje poucno da objavite clanak sa izjavama odgovornih ljudi iz Vlade posle donosenja svakog budzeta, recimo10-ak god unazad.
Evo ja predlazem da pocnete sa izjavom Dinkica posle usvajanja proslog budzeta, "najboljeg ikada..." za koji re uvajan rebalans posle manje od 6 meseci.

Vinetu

pre 10 godina

@Eh moj V: Primer ti nema nikakve veze sa temom. Da imam dug I da hocu da ga smanjujem godisnje za x dinara, onda bi moji rashodi bili jednaki (prihodi - x), tako da ukupan zbir bude 0. Ne kapiram kako prosta matematika nije jasna. Ako zaradjujem 500 evra mesecno, a trosim 550, kako je to put u bolje finansijsko stanje? Ja samo pitam racionalno. Kako?

Izdaja

pre 10 godina

@Killer on the loose, 2. novembar 2013 19:02

Sad sam odgledao taj film na youtubu. Ono je strasno, a najstrasnije je da je sve samo copy-paste i da je nas slucaj samo ponavljanje istog argentinskog. Kao sto kazu u filmu: socijalni genocid.

Olala

pre 10 godina

Evo potvrde za sve one koji su kritikovali ovu Vladu (pre svega, ekonomske i političke analitičare) da je moguće usvojiti predlog budžeta 1. novembra, a za narednu godinu. Jer se na pitanju usvajanja predloga budžeta pokazuje stabilnost Vlade, kao i njena ozbiljnost u pogledu ekonomske stabilnosti zemlje. A setite se koliko su samo kasnili predlozi budžeta za vreme mandata Mirka Cvetkovića...

Aleksandar

pre 10 godina

Ovi uopste nemaju pojma o ekonomiji. Dazaba ovome i Jejl i svima ostalima silni fakulteti. Ekonomija je veoma prosta stvar koju najobicniji prodavac zna. Sve je zasnovano na ponudi i potraznji. Napravis odlicnu ponudu, ljudi ce je sve vise i vise traziti. Zauzvrat prodaja puni budzet PDV-om. Jos ako se izvozi i tamo je ogromna potraznja, unose se devize i opet se puni budzet na konto kapitala.
Evo vam par recenica za koje ne treba faks.

Misha

pre 10 godina

Kod nas je deficit postao najnormalnija stvar. Dobro je čuti da je iz godine u godinu manji i da se polako privreda vraća u normalu.

CIKA - SORE

pre 10 godina

Nas problem u Srbiji je sto imamo dosta onih koji vole samo da pametuju da dele savete a niko na konkretnom primeru to da i pokaze. Kako bi oni izvukli drzavu iz krize. Ministar finansija Lazar Krstic pokusava da spase sto se spasti moze ,ali se opet nadju neki koji pisu sarkasticne komentare. Sumnaju u sve i svasta, dajte ljudi stanite vec jednom, neka vreme sudi o necemu nemojte vi.

Leks

pre 10 godina

Povećanje PDV-a sa 8 na 20% je kataklizma za turizam u Srbiji koju neće preživeti veći deo hotela. Biće otpuštanja radnika, smanjenja ionako bednih zarada i zatvaranja hotela zbog "genijalnog" plana popune budžeta.

neko

pre 10 godina

Sustina je da smo do sada imali da jedno pise u budzetu, a da su skriveni troskovi realno daleko veci. Da li ce se sada nesto promeniti? Videcemo. Najpre treba videti budzet. Da li je ovih 1100 milijardi(i nesto preko) UKUPAN drzavni trosak ili cemo opet imati neke fondove ciji troskovi ne ulaze u budzet?

Za ove sto pisu da cemo opet da se zaduzimo sledi objasnjenje. Nije problem sto Srbija ima deficit. Problem je sto je taj deficit previsok. Jednostavno, svaka zemlja se zaduzuje, ali je bitno da deficit i zaduzivanje pospesuju rast GDP-a i da dug u relativnom smislu ne raste(nego ako je moguce i pada). Ako se to postigne, onda zaduzivanje nije problem, vec naprotiv, nesto pozitivno, jer GDP raste. Ali ako je kao kod nas zaduzivanje bacanje novca u bunar, onda naravno da takvo zaduzivanje nije dobro. Sada treba videti da li ce drzava napokon uraditi nesto korisno. Mislim da ako uspemo da imamo deficit do 5%, to ce biti pozitivna promena, jer manje od toga u ovom trenutku nije moguce. Sa druge strane mislim da je optimisticna izjava Krstica da cemo do 2017. preokrenuti rast duga. Mislim da ce pre biti 2018. ili 2019.

Zurigo

pre 10 godina

Treba uvesti porez na advokatske usluge po opstoj stopi od 20% kao sto svi ostali placaju, i porez na usluge obrazovanja (skolarine) i medicinske usluge po snizenoj stopi od 10%.

Drzavni fakulteti ne bi trebalo da povecavaju skolarine za isnos poreza vec da im se vraca kroz povecane dotacije iz budzeta, tako da to nema uticaja na studente drzavnih fakulteta. Sto se privatnih tice, ovo bi se prvenstveno odnosilo na Megadens i slicne fakultete, koje i treba oporezovati. Ne mogu oni da grade ogromne zgrade po Novom Beogradu a da ne placaju dinara poreza na svoje priode.

Srdacno

ert

pre 10 godina

@ (lolo, 2. novembar 2013 14:50)
Ma jeste, sve je DS kriv. A sto nisu za godinu dana uhapsili bajatovica? Sve one iz Kolubare? Pa one silne banke opljackane, pa Bor i sve ostalo redom. Svi lopovi da su se pohapsili za tih godinu dana i zaplenila imovina po zakonu sada bi bili ihaha. Ali najlakse je okriviti drugoga za svoj neuspeh. Sa druge strane ovaj babuncic je ljudima smanjio plate pa ce sad zbog toga i privatnici imati manji priliv i tako dalje.

lepotani nas rasturili...

pre 10 godina

šta reći o čoveku, njegovom psihološkom profilu, koji ima 20 i kusur, nosi bradu, a nije nikakv umetnik...
(pera kojot genije, 2. novembar 2013 20:36)
Veoma stručan komentar! Stići će tebe ptica Dodo!