Utorak, 10.09.2013.

17:50

Zašto našem 2-3, a strancu 10.000€?

Domaći investitori ne bi trebalo da budu u podređenom položaju u odnosu na inostrane kada je reč o otvaranju novih radnih mesta, smatra predsednik Nikolić.

Izvor: Beta

Zašto našem 2-3, a strancu 10.000€? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

105 Komentari

Sortiraj po:

SladjaRa

pre 10 godina

Ko kaze da ljudi ili mladi su srbiji nece da rade. Da imaju posao i platu, sigurnost, naravno da bi im zivot imao vise smisla. Naravno ako bi i videli da se rad vrednuje i nagradjuje. A do sada je bilo - radi za dzabe bolje nego da sedis kuci, to je bila filozofija proslog rezima. Napravili su robove od pola dradjanstva.

ANA - VOLI - MILOVANA

pre 10 godina

Svaka cast predsedniku Srbije Tomislavu Nikolicu na ovoj veoma vaznoj za sve gradjane Srbije izjavom. Konacno da neko i u Srbiji povede racuna prema obicnom radniku, svi treba da budu jednaki da i radnik barem malo pristojnije zivi nego sto je to slucaj danas. Uvek radnik steze kajIs a nikad ne popusta, rupa na kajsu vise nema, stigosmo do kopce.

La Luna

pre 10 godina

E to svi cekaju, a politicke pretumbacije i partijske svadje rekla - kazala nikoda ne znaimaju. Ljude zanima kada ce oni iznaci resenja za svoje probleme! Ocekujem da tako i bude!

Miki

pre 10 godina

Od 2006 u Srbiji imam firmu koja se bavi IT uslugama koje prodajemo klijenteli u inostranstvu sto znaci da smo izvozna firma. U zadnjih 3 godine moja firma je zaposlila 10 radnika sa biroa i obzirom da smo locirani u slabo razvijenoj opstini Srbije trebali smo da dobijemo na osnovu subvencija 300.000 dinara po zaposlenom radniku sa obavezom da ga drzimo 2 godine zaposlenog, ili u slucaju da ga otpustimo da zaposlimo u roku od 2 meseca novog na njegovo radno mesto. I sve smo to ispunili, od zaposlenih do sada nijedan radnik nije dobio otkaz, ali opet i pored toga drzava ne ispunjava svoje obaveze prema nama veec duze od 3 godine. Kada odem da pitam u zavod za zaposljavanje kada mozemo da ocekujemo da dobijemo novac oni nam odgovore da nemaju para i da ne znaju. I tako tri godine. Istovremeno drugi poslodavci povezani sa vladajucim strankama pare dobijaju bez problema. Kao i stranci 10.000 evra po radnom mestu i ako smo mi ti koji ovde placamo porez a ne oni. Najveci problem u Srbiji nije nedostatak investicija , vec kriminalizovanost drzavne uprave i preveliki obim iste.

utf08

pre 10 godina

pa zato što bi domaći investitor to odmah prosledio na svoj račun u švici, kajmanskim ostrvima ...kupio novi bentli......novu jahtu..... novu klinku sponzorušu...a stranac bi kako tako pokrenuo neku proizvodnju pa bi se državi vratilo kroz pdv i ostale dažbine ...kroz opremu koja bi valjda ostala u srbiji...jaoooooo sačuvaj me bože glupih ljudi .....nema ovde sreće samo put pod noge i ostajte mi zdravo sa ovakvim "genijalcima "što vode državu mi sigurno propadamo !!!!jedino da eu potpuno preuzme svu vlast jer ni žuti ni ovi nacionalisti nisu za vođenje stada ovaca a ne nečeg ozbiljnijeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

stevan

pre 10 godina

Ovde je stranac maksimalno zasticen i dobija sve dzabe a nasi posteni investitori nista ne mogu dobiti i od njih se iznudhuju pare na svakom koraku. Strancu niko ne sme da trazi nista jer su oni zasticeni svojim predstavnicima koji se ne ustrucavaju da kucaju direktno na vrh i traze objasnjenje. Domace investitore niko nema da zastiti od korumpirane administracije

vlada

pre 10 godina

A je l? ajde nikolić da mi caluješ odma 9000e. U zadnjih godinu dana sam zaposlio 4 radnika a jednog otpustio i nikakve pare nisam dobio! Inače se moja firma bavi verovali ili ne PROIZVODNJOM a ne maglom (trgovinom)!

Gde su pare!

Nikola

pre 10 godina

# neko iz mase
u pravu si, donekle. Ipak, kada bi malo sredili zakone i sve što ide uz to, ne bi bilo pitanje dobre volje domaćeg poslodavca kako će upotrebiti novac. Dobijao bi samo onaj ko će ga i upotrebiti za ono za šta je i namenjen. Onda bi sve imalo smisla, a ja bih rekao da je Nikolić potpuno u pravu. Ovolike subvencije stranim investitorima zaista nisu rešenje.

Cindirela

pre 10 godina

Zato je kod nasih ljudi pocela da cveta siva ekonomija,a stranci su drzali radnike sve dok su od tih para imali za plate.Pod hitno promeniti ovaj Dinkicev nacin rada.

vosa

pre 10 godina

... svaka cast tomo ... svi treba da budu jednaki ali i radnik da barem malo pristojnije zivi ... uvek radnik steze kajs a nikad ne popusta ... rupa na kajsu vise nema ... stigosmo do kopce.

realna

pre 10 godina

Sad se kao svi nesto cude,a tako je vec godinama,strasno,uvek su kod nas stranci imali prednost,a nama mrvice!Isto tako nek se vlada zapita koliko mi dana u mesecu mozemo da prezivimo od njihovog minimalca,vreme je da povecate minimalac ne mozemo da prezivimo!

Ice kream

pre 10 godina

To je Dinkicevo maslo da gura strancima tolike pare,a nasi nisu mogli da opstanu na trzistu gde su u podredjenom polozaju u odnosu na sve ostale. Treba ukinuti taj vid finasiranja ako ne vazi isto za strane i domace investitore.

placenik

pre 10 godina

Jednostavno Nikolicu, neko nas uzima velike pare da njih dovede a nase da unisti. Otvori bre fabriku kojoj ce Srbija biti vlasnik, videcete koliko mozete da zaradite i koliko cete vise novca imati i za penzionere i za vase plate. Od ubiranja poreza se nemoze ziveti jer vas svaki vlasnik zavrne za po koji milion da smanji Pdv. Nebiste da proizvodite kao drzava ali bi ste da vam se slije u kasu od poreza, a porez vam svako izbegne ili umanji. Svaka firma, radnja to radi. Te pare sto dajete njima otvorite drzavne firme pod strogom kontrolom vlade i videcete da ce drzava da procveta a narod ce biti prezadovoljan i imace svoj socijalni mir. Mislite o tome, stavite na papir pa digitron u ruke pa saberite

Neko iz mase

pre 10 godina

...gospodine Nikoliću...ne razumete vi to...ostavite se mudrovanja i bolje idite pecite rakiju, tu ste ekspert...a ja ću vam objasniti zašto stranci dobijaju mnogo više, (nisam ni ja ekspert za ekonomiju, ali bar znam kako ovaj narod razmišlja) (ja se ne slažem da stranci dobijaju bilo kakvu subvenciju, čisto da ne bude zabune). Prvo, očigledno je da vi ne poznajete mentalitet svog naroda a posebno onih što su poslodavci u Srbiji. Kada bi država dala 10000 eura nekom našem privatniku on bi te pare iskoristio za svoje lične potrebe, niti bi zaposlio ljude niti bi im povećao plate, drugim rečima to bi bile bačene pare. Stranci bar naprave fabriku i uposle ljude i daju koliko toliko pristojne plate, mada su i one više nego bedne. Svaka čast poštenim privatnicima u Srbiji, ali takvih je nažalost malo. E sad, nek me neko ubedi da nisam u pravu. Većina neuspešnih privatizacija je vezana za domaće "bizmismene" koji su rasprodali imovinu fabrike, a radnike najurili na ulicu, isto bi bilo i sa subvencijama. Eto zato stranci dobijaju više, jer imaju poštenja, morala, i nivo svesti im je na mnogo većem nivou od našeg.

DarkoSRB

pre 10 godina

Bas divno... Neko otvori fantomsku firmu da opere novac a za uzvrat mu drzava da radnika i jos mu plati 2000evra, sto mu dodje da se radnik kilavi za novac drzave a vlasnik firme niti placa porez, niti od svojih para placa radnika... Lepota za lopovluk!

aca

pre 10 godina

Po meni treba ukinuti bilo kakve subvencija za zaposljavanje, dobijanje lokacija za fabrike ili pravljenje infrastrukture o drzavnom trosku. Ovako za 9000e fabrika ima dve godine bruto platu za radnika koji ima dzabe radi a taj isti radnik tj svi mi smo duzni MMFu ili stranim fondovima tih 9000e. Ova zemlja je bankrot. Doduse moze ova drzava da smanji pdve sa 18% na 10% tokom 5 godina na proizvode neke fabrike ukoliko se tu ne radi o dvadeset srafova i srafcigeru ugradjenih u ves masini ciji su delovi stigli iz inostranstva. Mnogo srpski privrednici su kupili plac od hektar i grcaju u kreditima koje su uzeli za izgradnju objekta, nabavku alata ili pokretanje proizvodnje a zauzvrat dobili da hrane opstinske cinovnike po kafanama i inspekciju za vratom te atribute lopova u svom kraju. Pa neka drzava bude prema svima ista nema para za nikoga a moze se stvoriti samo ambijent u smislu recimo povrata dela pdv-a u nekom ogranicenom vremenu.

Citizen

pre 10 godina

Koja demagogija čoveče! Ali dobro navikli smo na to od gosn predsednika...ne želim da branim zakon i Dinkića, ali čovek je lepo objasnio, uslovi su isti za sve, samo naše firme nemaju kapacitet(bankarske garancije) da izguraju velike projekte do kraja. Zato dobijaju manje, isto bi dobile i strane firme, ako rade poslove manjeg obima. Jednostavno postoji tabela i odredjeni uslovi koje firme moraju da ispune da bi dobili 10000 gospodine predsedniče!

Bojan

pre 10 godina

Zato sto su nasi kvarni do zla boga.Uvedu stecaj,pokupe pare,radnici na ulicu bez plata i otpremnina i do vidjenja.Jos i kroje novi zakon o radu kako njima odgovara,bez otpremnina.Eto prosto receno zbog takvih slucajeva ja nasima ne bi dao ni tih 2-3000 eura.I to je mnogo.

poslodavac

pre 10 godina

zato sto ste vi politicari korumpirani. zato sto primate proviziju od stranih firmi. zato sto na ovaj nacin unistavate srpsku privredu i jos ono malo postenih poslodavaca.

Ludvig Van Betoven

pre 10 godina

Treba podsticati seljaka jer poljoprivreda je buducnost Srbije.Ali,treba i poljoprivrednici da budu razumni,ne moze drzava da dotira cenu koja se njima ne svidja,ako je to po uslovima trzisne ekonomije. Sto se tice investitora,treba jednako podsticati i domace i strane,nije bitno cije su pare,bitno je da se ulazu u Srbiju.Ali,koliko se secam,to je cuvena Dinkiceva ideja.

Gale

pre 10 godina

Ti studenti sa prosekom preko 9 nisu ništa bolji od studenata iz mog vremena (pre 20ak godina) sa prosekom preko 7. Čisto da se zna. Pišem jer znam.

Star Ned

pre 10 godina

O cemu ovaj covek prica? Iz kog je on filma? Videli smo kako su domace privatizacije prosle do sada...sve je propalo. Moze da konsultuje Kostunicu za savet

trt mrt

pre 10 godina

ima li neko ko ce ovog coveka da podseti da je on predsednik drzave, a da je njegova stranka u vladi glavna. ovo pitanje je logicno sa stanovista jednog opozicionara. znaci, cisto dodvoravanje.

čika velja

pre 10 godina

To pitanje postavite Vašem koalicionom partneru iz URS-a, mada ste imali za to godinu i po dana vremena!? Imali ste vremena do sada "to" i da promenite!?

mikin

pre 10 godina

"Predsednik Srbije Tomislav Nikolić ocenio je i da paralelno sa zapošaljvanjem treba razvijati odnos prema moralu i poštenju koji je pomalo izgubljen."
-----------------------------------------------------------
E, gosp. Nikolicu, moral i postenje "pomalo izgubljeni"? Na zalost, u Srbiji nema ni pocetnog slova od toga sto je za vas "malo izgubljeno".

Mara

pre 10 godina

Mi smo jedna rupa od zemlje ovo sto mi radimo svom narodu to nema nigde,strancima 10.000e a ministar finasija ce rezati plate ponovo, ovo je strasno.Vlada je katastofa Vucic nemam reci taj covek kao da je dosao da bi nas skroz dokrajcio.Tadic je zapoceo proces a Vucic ga zarsava znaci covek da place i de se smeje od muke :( UZAS KRATKO RECENO, UZAS!!!

Nikola

pre 10 godina

Jel on ovo razmišlja naglas? Pa zato što smo bana država! Što ne daju pare zadruzi koja posluje pozitivno da naprave hladnjaču, ili privatniku da kupi mašine, pa zato što ne odgovara onima kod kojih se ide pred izbore za blagoslov.

Swedenonline

pre 10 godina

zato sto domaci pretezno razmisljaju kako smuvati drzavu za kintu, ugasiti firmu a radnicima kako bude. Stranci dolaze sa investicijsma, novim friskom parama. Sta je sad tu cudno?

Dušan B.

pre 10 godina

Mnogo je mladih ljudi sa završenim fakultetom koji sede kući, rade posao van svoje struke, ili odlaze u druge države u potrazi za istim. Potrebno je raditi na tome da se obezbede uslovi za njihovo zapošlajavanje u okviru naše zemlje, a predsednik Nikolić je na dobrom putu da to ostvari.

sevarlica

pre 10 godina

Ne znam koliko je sve ovo politikanstvo a koliko iskrena izjava, ali se sa istom potpuno slažem.
Evo već godinu dana radim u Rusiji (da ne zalazimo u društveno odgovornije države zapane evrope), i ovde je situacija ovakva:
Ruski radnici su ZAŠTIĆENI!
Imaju veće plate od nas, bolje uslove, inostrane firme su dužne da zapošljavaju Ruse, itd. itd.

MUKNAVI

pre 10 godina

Pa reci gospar Vucku,sta cekas, da im da iz onog dzaka od sto milijardi evra svakom,nemoj da zaborvis i svoj Trgomen iz Kraljeva,po deset hiljada evra!

MISIONAR

pre 10 godina

Bravo Tomo pravo zboriš što strancu davati veće subvencije nego nekom našem domaćem poslodavcu.Ja čak mislim da ni jednim,a ni drugim ne treba davati ništa.Ko hoće neka posluje ko neće,pa ne mora,takvi investitori su kvazi.

Nenad

pre 10 godina

To da se strancima daju pare da dolaze nema nigde na svetu! Stranci samo hoce stabilnost drzave i pravnu sigurnost. Ostalo su samo Dinkiceve mufljuzarije.

Srbin 100%

pre 10 godina

Rekonstruisana vlada mora raditi na izjednacavanju uslova i subvencija za strane i domace investitore jer samo tako mozemo napraviti neophodan balans potreban za nastavak privrednog razvoja drzave

Panda

pre 10 godina

Ovo je dobra namera, samo se mora realizovati tako da stvarno bude fer organizovano. Videcemo kako se sve bude razvijalo, mozda od ovoga i ispadne nesto korisno.

CIPIRIPI

pre 10 godina

Tako je Nikolicu! U srbiji je neophodno zaposljavanje mladih, obrazovanih ljudi... Nazalost, vecina mladih sa fakultetima sedi kuci, ili iscrpno radi kod privatnika kako bi jedva prezivela... Cini mi se da je fakultet danas potpuno izgubio vrednost...! Ali ja verujem Nikolicu da ces ti stati tome na put, i da ces pomoci u zaposljavanju mladih!

Inter nos

pre 10 godina

Nikoga ne treba da bude sramota to sto je seljak,mislim da treba podsticati poljoprivredu jer je to ono po cemu je Srbija poznata i sto nam moze donesti dosta prihoda.Gori su mi oni seljaci po raznim gradovima.Drago mi je sto je i predsednik obisao jug Srbije,da ne bude da smo zaboravljeni,a drago mi je sto i to nije u toku neke predizborne kampanje ili snimanja predizbornih spotova,tada nas se svi sete.

otac makarije

pre 10 godina

zato sto je nasa zemlja tu gde je, a zapadne tamo gde mi mozemo samo da sanjamo. stoga je ta razlika u plati cak i smesna u odnosu na rezultate koje su ostvarili strani strucnjaci u odnosu na domace "strucnjake".

Pomorandza

pre 10 godina

Sramota je samo krasti,a ne nekog ko se bavi postenim radom,pa bio on i seljak.Treba podrzati seljake i pomoci im u proizvodnji ,kao i to iskoristiti za stvaranje srpskih brendova.
Treba ulagati u mlade ljude u Srbiji,a ne da pustimo mnoge da odu posle zavrsenih fakulteta.Neka se i predsednik malo zalozi za pomoc studentima,ali i onim mladima koji se nisu odlucili na ovaj korak.potrebna nam je mladost ,mi smo stara nacija.

vldjuka

pre 10 godina

Odgovor je jednostavan, naši će da naprave halu, kupe polovne mašine, zaposle ljude ali sve sa računicom da im ostane pola para. Posle odu u stečaj, a onu polovinu odnesu kući.
Za domaće firme prvo da se uvede brz i efikasan stečaj za sve koji duguju radnicima, drugim firmama i državi. Da te firme brzo promene vlasnika. I tako jedno tri godine dok se ne prečisti postojeće stanje. Danas imamo primere da firma duguje plate za zadnja tri meseca, a vlasnik kupuje sinu najnoviji model automobila. Po Srbiji je gomila takvih preduzeća koja se otežu već petnaest godnina i to sve na račun radnika i dobavljača sirovina.
Strane firme imaju tehnologiju iskustvo u proizvodnji i tržište i kada obećaju 800 radnih mesta toliko i ostvare.

justicia

pre 10 godina

Domaći investitori? Pa oni su i svoje "ivesticije" već dobili na poklon (oteli) od ove države i svih njenih građana. Da možda nisu zaradili to što investiraju? Pa to je gomila prevaranata koja je u ovih 20-30 godina izmuzla i zadnji cvonjak iz džepova ovog naroda. I sad bi kao bilo pravedno da im još svi dajemo beneficije da investiraju to što su nam oteli?! Al' ako je Toma kazao, onda mora da je tako.

sova sovajdžer

pre 10 godina

Ne razumem vas, komentatori! Toma lepo pitao, a niko da mu odgovori. Pa, evo, ja ću: Znaš Tomo, zato što su pare koje će naš uložiti u preduzeće pokradene od istog ovog naroda koji treba da se zaposli. Otkud znam? Pa, kome je to tajkunu u Srbiji deda bio kapitalista, pa mu ostavio nasleđe? Nenadu Popoviću? Ma, hajde, on je dete prosvetnih radnika, ali pametan dečko, pa za par godina - milioni! Eto, Tomo, to ti je, kad pitaš.

ja

pre 10 godina

Tomu Nikolica ne priznajem za predsednika zbog lazi oko pokradenih listica i zbog falsifikovane diplome.
Ali sto se ovoga tice 100% je u pravu.

Maki

pre 10 godina

Ja vec drugu godinu zaredom dobijam subvenciju za samozaposljavanje,samo sto pare jos uvek nisam dobio.I to je u pitanju manje od 1500 e.
Tomo,pitaj Dinkica gde su pare!!!!

levi spoljni

pre 10 godina

Apelovao bih na urednistvo B92 da vesti o PreCedniku i Prvom Potpredsetniku Vlade objavljuju za vreme radnog vremena ne bi li svi oni koji su dobili posao kada su pomenuti dosli na vlast imali mogucnosti da pisu ode i hvalospeve o rukovodstvu SNS-a i mudroj politici PreCednika nam.
A o neravnopravnosti izmedju domacih i stranih privrednika-razumem. Ovi stranci su tezi i nepristupacniji za donacije (reket) za kampanje i fondaciju Prve Dame...

Vlada vicic

pre 10 godina

Investicije su neophodne i smatram da su najbolje one koje bi gradile od temelja,bez kupovina objekata,vec podizanje novih fabrika i nove proizvodnje i industrije.

ADAM

pre 10 godina

Ja mislio 2-3 gola :)
(BVB, 10. septembar 2013 18:07)
I ja časna reč. Nego što to nije pitao Dinkića kada su sastavljali Vladu nego su gledali samo da dodju na vlast...

sone

pre 10 godina

Zato sto je bisvi predsednik koji je bio i premijer,ministar i glas naroda tako uredio birokratiju,pa sad je na drugima da isparvljaju sve greske bivse vlade.

Darko

pre 10 godina

http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=752159#k10547003

Evo slike i prilike SNS botova. Covek lepo napise da su penzije bedne, oko 200 eura, a da partijski poslusnici koji se se godinama uvaljivali u drzavna preduzeca po partijskoj liniji (i to cine i dalje) imaju po 1000.... I, 70 botova mu nalupa minuse!!!! Jel covek nesto slagao???? A ne, vazno je da je njihov preCednik rekao nesto i ko smo mi da pominjemo sad neke male penzije....
Sramotite se ljigavci jedni,...mada kad bolje razmislim, pa vi svi u stvari pretendujete na te penzije od 1.000 Eura, a pametniji nacin od ovog botovanja za stranku nemate...

munZ

pre 10 godina

Zamislite koliko bi bilo zloupotreba...
(Proka, 10. septembar 2013 18:06)
Inače, nema zloupotreba sa dotiranjem stranaca? Šta bi sa Benetonom u Nišu - milioni evra su "oprani", a Benetona nigde. Dinkić je godinama unazad koristio ovaj državni mehanizam, koji nije u nekoj osnovi loš, da i nahrani svoje kadrove, da se malo lapne tu i tamo, da nađu uhlebljenje Ovi i Oni URS kadrovi... a kada se postavljalo pitanje da se pomogne srpskim firmama u problemu, da "premoste" kratkoročnim i srednjoročnim državnim kreditima problem i zadrže zaposlene, onda je URS-Dinkićev sistem davao odgovor da "za to ne postoji odobren mehanizam". Nisam pristalica SNS-a, ali je Nikolić u ovom slučaju potpuno u pravu!

Mladen

pre 10 godina

Demagogija, kao po običaju. Zato što stranci zaposle 500-600 ljudi odjedanput, a naši bi da zaposljavaju 10-20. Takodje je pogrešno mišljenje da tih 10000 eura neko uzme na ruke. Država ih oslobadja obaveza u tom iznosu. Postoje i za domće privrednike takodje subvencije preko nacionalne službe za zapošljavanje, samo ih mali broj koristi.

Demetra

pre 10 godina

Drago mi je da Tomislav Nikolić zaista radi na jačanju poljoprivrede. Leskovački kraj je poznat po proizvodnji povrća. Opštine i treba da pomognu pri zapošljavanju mladih ljudi. Cilj posete Tomislava Nikolića je bio podsticaj poljoprivrednika da zapošljavaju ljude. Tomislav Nikolić će na sve moguće načine raditi za interes naroda i države.

rema

pre 10 godina

Ljudi nikako da shvate da od stranih investicija nema mnogo vajde. Stranci uzmu o države 10k po radnom mestu, a onda zaposlenima podele po 200e platu, ti radnici sa tim paramam ne mogu da kupe ništa,i ne mogu da dignu tražnju... na kratak period par stotina ljudi je dobilo posao, na duži rok standard stanovništva je ostao bedan. Pa Srbija je u FIAT uložila blizu jedne milijarde evra? U prevodu zadužuju CELU SRBIJU kako bi 1,700 radnika imalo posao? Logike nigde. Prava investicija je "green field", gde stranac dolazi kako sama reč kaže na zeleno polje i kreće da gradnjom fabrike. Mi smo banana država.

aleksa

pre 10 godina

wow !!!
pa ti si ...
apsolutno nemamo svi istu vrednost na trzistu !!!!!
to sto si ti nepismen ne znaci da je to standard...

jadan narod...koje mu sve budale kroje sudbinu

joe

pre 10 godina

Doktor Tomo, zato sto:
- kada dovedes Fiat, Gorenje i Mercedes, to nije isto ko da si kumi Spaseniji iz Vlasotinca otvorio kiosk na Cvetkovoj pijaci. Drugi investitori to prate kao kao i firme koje kotiraju zemlje po ekonomskim parametrima
- zato sto stranci obicno dolaze da investiraju, zaposle, ostvare profit i plate porez, dok je motiv vecine domacih 'privrednika' da se utale s nekim iz Ministarstva ili opstinom, dobiju pare ili zemljiste gradjana, a potom bratski podele bez da se zamaraju oko radnika, plata - sta ce im to u zivotu.

Verovatno jos ima razloga Doktore, ali mrzi me da tipkam. Uostalom pitaj junose Vucica, Krstica, Radulovica, pa nek te posavetuju... Toliko

Vučić (mali vuk)

pre 10 godina

Još jedan neobavešten... a predsednik...
Dragi Tomo, dvojca najjačih članova vlade, ministri privrede i finansija su rekla, naredila... kako li se to već kaže, da će se subvencije UKINUTI.
Dakle iz priloženog se vidi da pričaš praznu priču.
NEMA više SUBVENCIJA!

Siromah

pre 10 godina

Pa zato si na vlasti. Da nam das odgovor na to pitanje i da promenis nesto na bolje a ne samo da pricas. Svi vi samo pricate i pravite se blesavi. A sledece godine ces da pricas istu pricu... I nemoj o moralu i postenju kad i sam znas da nisi cvecka!

dragoon

pre 10 godina

Ovde je uveden novi oblik fašizma. Imamo manje prava od stranaca u sopstvenoj državi. Brat i ja imamo firmu i mnogo boli kada stranci dobijaju 10.000e po radniku, a mi praktično ništa!

Marko Lazovic

pre 10 godina

Jer kod nas firme traju godinu-dve, dok se operu pare zaradjeno na crno...strane investicije traju decenijama i daleko su ozbiljnije pa su i ta radna mesta stabilnija

Ekonomist

pre 10 godina

Nije sve tako jednostavno...Para realno nema mnogo,ako das domacem onda ce on uloziti svoj profit u reprodukciju tj u proizvodnju ali ako das stranom onda ce i njegove strane pare uci u Srbiju.Nazalost zato sto svi obozavaju da kupuju strane proizvode,nas uvoz-izvoz nam ne dozvoljava period bez ulaska stranih para,drugim recima treba nam svez strani kesh jer nas odlazi kroz supermarkete napolje i tacka.Bez patetike plizz

Mister-Economist

pre 10 godina

Posto nam Tomislav daje populisticke izjave evo da pojasnim ZASTO.
Zato sto nije isto dati 10000 evra po radniku potencijalnoj firmi npr kao sto je FIAT, BMW, TOYOTA ili koja vec potencijalna svetska firma, jer takve firme kada dodju na trziste planiraju da ostanu decenijama i sa kapitalom koji stoji iza njih i trzistem.

I kako to da poredimo sa nekom potencijalnom frizerkom Cacom, Cecom, Jacikom, ili Micikom koja zeli da otvori frizerski salon u iznajmljenom lokalu.
Koje su sanse da frizerka Micika opstane u poslu?

Ili druga jos gora opcija da cifre od 10000 eura po coveku dobijaju povlascena deca i unuci Udbinih generala i pukovnika za "razvoj njihovih cuvenih firmi"
Pa jel malo sto nas je UDBA unistila i opljackala zadnjih 20 i kusur godina, jel treba kao slag na tortu jos da dajemo Udbasima 10000 ekstra po zaposlenom pride.
Jer da se ne lazemo ovo je drzava Srbija tj Udbasnistan gde bi samo "povlascena deca i saradnici sluzbe" dobijali te cifre, to nikad ne bi dobio niti jedan posteni gradjanin Srbije iz Srbije za osnivanje preduzeca.
A ako vec hocete da dajete te pare za novosnivane firme , onda otvorite dosijea UDBE, pa hapsenja Udbasa i saradnika Udbe po Srbiji, zaplena celokupne imovine Udbasa i onda od tih para da se pomaze srpskoj privredi.
Ionako UDBA duguje gradjanima Srbije par desetina milijardi eura koje su oteli na silu pocev od 45-e godine kada je Udbaska druzina dosla na silu u Srbiju uz pomoc Crvene Armije.

Milan

pre 10 godina

To je Dinkic uveo, a DS odobrio, da bi se slikao kako stizu investicije a nema veze sto smo u stvari to platili. Tako da pitaj Dinkica Vucicevog zamenika on ce ti objasniti.

Bob Rock

pre 10 godina

lako je otvoriti posao sa 10 hiljada po radniku.imas da ga placas tri godine sa sve doprinosima .isplati se bilo sta.
(sasa, 10. septembar 2013 18:09)

Tacno tako... A masine, oprema, repromaterijal, trziste, razvoj proizvoda, ideja i dizajn, reklama i slicne gluposti koje nisu bitne za proizvodnju, padaju sa neba...

Na tih 10.000 (najvise 10.000, a uglavnom je to 4-5.000) evra koje drzava daje, investitor ulaze najmanje 3 puta toliko...

Radica

pre 10 godina

Slazem se Nikolicu citiralabi jednu recenicu svima namapoznatu "Budimo ljudi" i jos jednu takodje prepoznatljivu: "I istok i zapad" samo tako mozemo pokrnuti Srbiju.

Raspletin

pre 10 godina

Onaj ko je uveo subvencije samo za strance umesto i za domaće poslodavce/investitore je politički već kažnjen. Na ovo vladi je da ono malo preostalog novca u teškoj situaciji rasporedi na najbolji mogući način.

đukan

pre 10 godina

(nikola, 10. septembar 2013 18:00)
Predsednik Nikolić samo radi svoj posao, i to poprilično dobro, i ne meša se u ono što nije u njegovoj nadležnosti, za razliku od svog prethodnika koji je bio i preCednik, i premijer, i ministar, i to što se predsednik Nikolić strogo drži svojih ustavnih ovlašćenja izgleda nekom smeta, ali nedobronamernim ljudima se ne može ugoditi, i oni uvek nađu neki razlog da kritikuju.

zoran1965

pre 10 godina

tvoji su na vlasti, niste vise u opoziciji ! samo jos da uzmes stiropor i da odes da strajkujes protiv vlasti...
ili pravite semu, kako na brzaka da pokupite lovu ?

nigg

pre 10 godina

strani investitor moze da bira gde ce da ulaze novac i zato mu se daje toliko novca. Domaci mora da ulozi ovde i potrebno mu je samo pomoci. Tako se dolazi do te razlike

munZ

pre 10 godina

Zamislite koliko bi bilo zloupotreba...
(Proka, 10. septembar 2013 18:06)
Inače, nema zloupotreba sa dotiranjem stranaca? Šta bi sa Benetonom u Nišu - milioni evra su "oprani", a Benetona nigde. Dinkić je godinama unazad koristio ovaj državni mehanizam, koji nije u nekoj osnovi loš, da i nahrani svoje kadrove, da se malo lapne tu i tamo, da nađu uhlebljenje Ovi i Oni URS kadrovi... a kada se postavljalo pitanje da se pomogne srpskim firmama u problemu, da "premoste" kratkoročnim i srednjoročnim državnim kreditima problem i zadrže zaposlene, onda je URS-Dinkićev sistem davao odgovor da "za to ne postoji odobren mehanizam". Nisam pristalica SNS-a, ali je Nikolić u ovom slučaju potpuno u pravu!

Siromah

pre 10 godina

Pa zato si na vlasti. Da nam das odgovor na to pitanje i da promenis nesto na bolje a ne samo da pricas. Svi vi samo pricate i pravite se blesavi. A sledece godine ces da pricas istu pricu... I nemoj o moralu i postenju kad i sam znas da nisi cvecka!

Radica

pre 10 godina

Slazem se Nikolicu citiralabi jednu recenicu svima namapoznatu "Budimo ljudi" i jos jednu takodje prepoznatljivu: "I istok i zapad" samo tako mozemo pokrnuti Srbiju.

joe

pre 10 godina

Doktor Tomo, zato sto:
- kada dovedes Fiat, Gorenje i Mercedes, to nije isto ko da si kumi Spaseniji iz Vlasotinca otvorio kiosk na Cvetkovoj pijaci. Drugi investitori to prate kao kao i firme koje kotiraju zemlje po ekonomskim parametrima
- zato sto stranci obicno dolaze da investiraju, zaposle, ostvare profit i plate porez, dok je motiv vecine domacih 'privrednika' da se utale s nekim iz Ministarstva ili opstinom, dobiju pare ili zemljiste gradjana, a potom bratski podele bez da se zamaraju oko radnika, plata - sta ce im to u zivotu.

Verovatno jos ima razloga Doktore, ali mrzi me da tipkam. Uostalom pitaj junose Vucica, Krstica, Radulovica, pa nek te posavetuju... Toliko

Raspletin

pre 10 godina

Onaj ko je uveo subvencije samo za strance umesto i za domaće poslodavce/investitore je politički već kažnjen. Na ovo vladi je da ono malo preostalog novca u teškoj situaciji rasporedi na najbolji mogući način.

levi spoljni

pre 10 godina

Apelovao bih na urednistvo B92 da vesti o PreCedniku i Prvom Potpredsetniku Vlade objavljuju za vreme radnog vremena ne bi li svi oni koji su dobili posao kada su pomenuti dosli na vlast imali mogucnosti da pisu ode i hvalospeve o rukovodstvu SNS-a i mudroj politici PreCednika nam.
A o neravnopravnosti izmedju domacih i stranih privrednika-razumem. Ovi stranci su tezi i nepristupacniji za donacije (reket) za kampanje i fondaciju Prve Dame...

Maki

pre 10 godina

Ja vec drugu godinu zaredom dobijam subvenciju za samozaposljavanje,samo sto pare jos uvek nisam dobio.I to je u pitanju manje od 1500 e.
Tomo,pitaj Dinkica gde su pare!!!!

đukan

pre 10 godina

(nikola, 10. septembar 2013 18:00)
Predsednik Nikolić samo radi svoj posao, i to poprilično dobro, i ne meša se u ono što nije u njegovoj nadležnosti, za razliku od svog prethodnika koji je bio i preCednik, i premijer, i ministar, i to što se predsednik Nikolić strogo drži svojih ustavnih ovlašćenja izgleda nekom smeta, ali nedobronamernim ljudima se ne može ugoditi, i oni uvek nađu neki razlog da kritikuju.

Darko

pre 10 godina

http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=752159#k10547003

Evo slike i prilike SNS botova. Covek lepo napise da su penzije bedne, oko 200 eura, a da partijski poslusnici koji se se godinama uvaljivali u drzavna preduzeca po partijskoj liniji (i to cine i dalje) imaju po 1000.... I, 70 botova mu nalupa minuse!!!! Jel covek nesto slagao???? A ne, vazno je da je njihov preCednik rekao nesto i ko smo mi da pominjemo sad neke male penzije....
Sramotite se ljigavci jedni,...mada kad bolje razmislim, pa vi svi u stvari pretendujete na te penzije od 1.000 Eura, a pametniji nacin od ovog botovanja za stranku nemate...

dragoon

pre 10 godina

Ovde je uveden novi oblik fašizma. Imamo manje prava od stranaca u sopstvenoj državi. Brat i ja imamo firmu i mnogo boli kada stranci dobijaju 10.000e po radniku, a mi praktično ništa!

rema

pre 10 godina

Ljudi nikako da shvate da od stranih investicija nema mnogo vajde. Stranci uzmu o države 10k po radnom mestu, a onda zaposlenima podele po 200e platu, ti radnici sa tim paramam ne mogu da kupe ništa,i ne mogu da dignu tražnju... na kratak period par stotina ljudi je dobilo posao, na duži rok standard stanovništva je ostao bedan. Pa Srbija je u FIAT uložila blizu jedne milijarde evra? U prevodu zadužuju CELU SRBIJU kako bi 1,700 radnika imalo posao? Logike nigde. Prava investicija je "green field", gde stranac dolazi kako sama reč kaže na zeleno polje i kreće da gradnjom fabrike. Mi smo banana država.

Demetra

pre 10 godina

Drago mi je da Tomislav Nikolić zaista radi na jačanju poljoprivrede. Leskovački kraj je poznat po proizvodnji povrća. Opštine i treba da pomognu pri zapošljavanju mladih ljudi. Cilj posete Tomislava Nikolića je bio podsticaj poljoprivrednika da zapošljavaju ljude. Tomislav Nikolić će na sve moguće načine raditi za interes naroda i države.

aleksa

pre 10 godina

wow !!!
pa ti si ...
apsolutno nemamo svi istu vrednost na trzistu !!!!!
to sto si ti nepismen ne znaci da je to standard...

jadan narod...koje mu sve budale kroje sudbinu

sone

pre 10 godina

Zato sto je bisvi predsednik koji je bio i premijer,ministar i glas naroda tako uredio birokratiju,pa sad je na drugima da isparvljaju sve greske bivse vlade.

zoran1965

pre 10 godina

tvoji su na vlasti, niste vise u opoziciji ! samo jos da uzmes stiropor i da odes da strajkujes protiv vlasti...
ili pravite semu, kako na brzaka da pokupite lovu ?

Mister-Economist

pre 10 godina

Posto nam Tomislav daje populisticke izjave evo da pojasnim ZASTO.
Zato sto nije isto dati 10000 evra po radniku potencijalnoj firmi npr kao sto je FIAT, BMW, TOYOTA ili koja vec potencijalna svetska firma, jer takve firme kada dodju na trziste planiraju da ostanu decenijama i sa kapitalom koji stoji iza njih i trzistem.

I kako to da poredimo sa nekom potencijalnom frizerkom Cacom, Cecom, Jacikom, ili Micikom koja zeli da otvori frizerski salon u iznajmljenom lokalu.
Koje su sanse da frizerka Micika opstane u poslu?

Ili druga jos gora opcija da cifre od 10000 eura po coveku dobijaju povlascena deca i unuci Udbinih generala i pukovnika za "razvoj njihovih cuvenih firmi"
Pa jel malo sto nas je UDBA unistila i opljackala zadnjih 20 i kusur godina, jel treba kao slag na tortu jos da dajemo Udbasima 10000 ekstra po zaposlenom pride.
Jer da se ne lazemo ovo je drzava Srbija tj Udbasnistan gde bi samo "povlascena deca i saradnici sluzbe" dobijali te cifre, to nikad ne bi dobio niti jedan posteni gradjanin Srbije iz Srbije za osnivanje preduzeca.
A ako vec hocete da dajete te pare za novosnivane firme , onda otvorite dosijea UDBE, pa hapsenja Udbasa i saradnika Udbe po Srbiji, zaplena celokupne imovine Udbasa i onda od tih para da se pomaze srpskoj privredi.
Ionako UDBA duguje gradjanima Srbije par desetina milijardi eura koje su oteli na silu pocev od 45-e godine kada je Udbaska druzina dosla na silu u Srbiju uz pomoc Crvene Armije.

ja

pre 10 godina

Tomu Nikolica ne priznajem za predsednika zbog lazi oko pokradenih listica i zbog falsifikovane diplome.
Ali sto se ovoga tice 100% je u pravu.

vldjuka

pre 10 godina

Odgovor je jednostavan, naši će da naprave halu, kupe polovne mašine, zaposle ljude ali sve sa računicom da im ostane pola para. Posle odu u stečaj, a onu polovinu odnesu kući.
Za domaće firme prvo da se uvede brz i efikasan stečaj za sve koji duguju radnicima, drugim firmama i državi. Da te firme brzo promene vlasnika. I tako jedno tri godine dok se ne prečisti postojeće stanje. Danas imamo primere da firma duguje plate za zadnja tri meseca, a vlasnik kupuje sinu najnoviji model automobila. Po Srbiji je gomila takvih preduzeća koja se otežu već petnaest godnina i to sve na račun radnika i dobavljača sirovina.
Strane firme imaju tehnologiju iskustvo u proizvodnji i tržište i kada obećaju 800 radnih mesta toliko i ostvare.

Vučić (mali vuk)

pre 10 godina

Još jedan neobavešten... a predsednik...
Dragi Tomo, dvojca najjačih članova vlade, ministri privrede i finansija su rekla, naredila... kako li se to već kaže, da će se subvencije UKINUTI.
Dakle iz priloženog se vidi da pričaš praznu priču.
NEMA više SUBVENCIJA!

Bob Rock

pre 10 godina

lako je otvoriti posao sa 10 hiljada po radniku.imas da ga placas tri godine sa sve doprinosima .isplati se bilo sta.
(sasa, 10. septembar 2013 18:09)

Tacno tako... A masine, oprema, repromaterijal, trziste, razvoj proizvoda, ideja i dizajn, reklama i slicne gluposti koje nisu bitne za proizvodnju, padaju sa neba...

Na tih 10.000 (najvise 10.000, a uglavnom je to 4-5.000) evra koje drzava daje, investitor ulaze najmanje 3 puta toliko...

justicia

pre 10 godina

Domaći investitori? Pa oni su i svoje "ivesticije" već dobili na poklon (oteli) od ove države i svih njenih građana. Da možda nisu zaradili to što investiraju? Pa to je gomila prevaranata koja je u ovih 20-30 godina izmuzla i zadnji cvonjak iz džepova ovog naroda. I sad bi kao bilo pravedno da im još svi dajemo beneficije da investiraju to što su nam oteli?! Al' ako je Toma kazao, onda mora da je tako.

ADAM

pre 10 godina

Ja mislio 2-3 gola :)
(BVB, 10. septembar 2013 18:07)
I ja časna reč. Nego što to nije pitao Dinkića kada su sastavljali Vladu nego su gledali samo da dodju na vlast...

Marko Lazovic

pre 10 godina

Jer kod nas firme traju godinu-dve, dok se operu pare zaradjeno na crno...strane investicije traju decenijama i daleko su ozbiljnije pa su i ta radna mesta stabilnija

Mladen

pre 10 godina

Demagogija, kao po običaju. Zato što stranci zaposle 500-600 ljudi odjedanput, a naši bi da zaposljavaju 10-20. Takodje je pogrešno mišljenje da tih 10000 eura neko uzme na ruke. Država ih oslobadja obaveza u tom iznosu. Postoje i za domće privrednike takodje subvencije preko nacionalne službe za zapošljavanje, samo ih mali broj koristi.

sova sovajdžer

pre 10 godina

Ne razumem vas, komentatori! Toma lepo pitao, a niko da mu odgovori. Pa, evo, ja ću: Znaš Tomo, zato što su pare koje će naš uložiti u preduzeće pokradene od istog ovog naroda koji treba da se zaposli. Otkud znam? Pa, kome je to tajkunu u Srbiji deda bio kapitalista, pa mu ostavio nasleđe? Nenadu Popoviću? Ma, hajde, on je dete prosvetnih radnika, ali pametan dečko, pa za par godina - milioni! Eto, Tomo, to ti je, kad pitaš.

Vlada vicic

pre 10 godina

Investicije su neophodne i smatram da su najbolje one koje bi gradile od temelja,bez kupovina objekata,vec podizanje novih fabrika i nove proizvodnje i industrije.

otac makarije

pre 10 godina

zato sto je nasa zemlja tu gde je, a zapadne tamo gde mi mozemo samo da sanjamo. stoga je ta razlika u plati cak i smesna u odnosu na rezultate koje su ostvarili strani strucnjaci u odnosu na domace "strucnjake".

Milan

pre 10 godina

To je Dinkic uveo, a DS odobrio, da bi se slikao kako stizu investicije a nema veze sto smo u stvari to platili. Tako da pitaj Dinkica Vucicevog zamenika on ce ti objasniti.

nigg

pre 10 godina

strani investitor moze da bira gde ce da ulaze novac i zato mu se daje toliko novca. Domaci mora da ulozi ovde i potrebno mu je samo pomoci. Tako se dolazi do te razlike

Neko iz mase

pre 10 godina

...gospodine Nikoliću...ne razumete vi to...ostavite se mudrovanja i bolje idite pecite rakiju, tu ste ekspert...a ja ću vam objasniti zašto stranci dobijaju mnogo više, (nisam ni ja ekspert za ekonomiju, ali bar znam kako ovaj narod razmišlja) (ja se ne slažem da stranci dobijaju bilo kakvu subvenciju, čisto da ne bude zabune). Prvo, očigledno je da vi ne poznajete mentalitet svog naroda a posebno onih što su poslodavci u Srbiji. Kada bi država dala 10000 eura nekom našem privatniku on bi te pare iskoristio za svoje lične potrebe, niti bi zaposlio ljude niti bi im povećao plate, drugim rečima to bi bile bačene pare. Stranci bar naprave fabriku i uposle ljude i daju koliko toliko pristojne plate, mada su i one više nego bedne. Svaka čast poštenim privatnicima u Srbiji, ali takvih je nažalost malo. E sad, nek me neko ubedi da nisam u pravu. Većina neuspešnih privatizacija je vezana za domaće "bizmismene" koji su rasprodali imovinu fabrike, a radnike najurili na ulicu, isto bi bilo i sa subvencijama. Eto zato stranci dobijaju više, jer imaju poštenja, morala, i nivo svesti im je na mnogo većem nivou od našeg.

Ekonomist

pre 10 godina

Nije sve tako jednostavno...Para realno nema mnogo,ako das domacem onda ce on uloziti svoj profit u reprodukciju tj u proizvodnju ali ako das stranom onda ce i njegove strane pare uci u Srbiju.Nazalost zato sto svi obozavaju da kupuju strane proizvode,nas uvoz-izvoz nam ne dozvoljava period bez ulaska stranih para,drugim recima treba nam svez strani kesh jer nas odlazi kroz supermarkete napolje i tacka.Bez patetike plizz

Inter nos

pre 10 godina

Nikoga ne treba da bude sramota to sto je seljak,mislim da treba podsticati poljoprivredu jer je to ono po cemu je Srbija poznata i sto nam moze donesti dosta prihoda.Gori su mi oni seljaci po raznim gradovima.Drago mi je sto je i predsednik obisao jug Srbije,da ne bude da smo zaboravljeni,a drago mi je sto i to nije u toku neke predizborne kampanje ili snimanja predizbornih spotova,tada nas se svi sete.

Pomorandza

pre 10 godina

Sramota je samo krasti,a ne nekog ko se bavi postenim radom,pa bio on i seljak.Treba podrzati seljake i pomoci im u proizvodnji ,kao i to iskoristiti za stvaranje srpskih brendova.
Treba ulagati u mlade ljude u Srbiji,a ne da pustimo mnoge da odu posle zavrsenih fakulteta.Neka se i predsednik malo zalozi za pomoc studentima,ali i onim mladima koji se nisu odlucili na ovaj korak.potrebna nam je mladost ,mi smo stara nacija.

CIPIRIPI

pre 10 godina

Tako je Nikolicu! U srbiji je neophodno zaposljavanje mladih, obrazovanih ljudi... Nazalost, vecina mladih sa fakultetima sedi kuci, ili iscrpno radi kod privatnika kako bi jedva prezivela... Cini mi se da je fakultet danas potpuno izgubio vrednost...! Ali ja verujem Nikolicu da ces ti stati tome na put, i da ces pomoci u zaposljavanju mladih!

Citizen

pre 10 godina

Koja demagogija čoveče! Ali dobro navikli smo na to od gosn predsednika...ne želim da branim zakon i Dinkića, ali čovek je lepo objasnio, uslovi su isti za sve, samo naše firme nemaju kapacitet(bankarske garancije) da izguraju velike projekte do kraja. Zato dobijaju manje, isto bi dobile i strane firme, ako rade poslove manjeg obima. Jednostavno postoji tabela i odredjeni uslovi koje firme moraju da ispune da bi dobili 10000 gospodine predsedniče!

Panda

pre 10 godina

Ovo je dobra namera, samo se mora realizovati tako da stvarno bude fer organizovano. Videcemo kako se sve bude razvijalo, mozda od ovoga i ispadne nesto korisno.

aca

pre 10 godina

Po meni treba ukinuti bilo kakve subvencija za zaposljavanje, dobijanje lokacija za fabrike ili pravljenje infrastrukture o drzavnom trosku. Ovako za 9000e fabrika ima dve godine bruto platu za radnika koji ima dzabe radi a taj isti radnik tj svi mi smo duzni MMFu ili stranim fondovima tih 9000e. Ova zemlja je bankrot. Doduse moze ova drzava da smanji pdve sa 18% na 10% tokom 5 godina na proizvode neke fabrike ukoliko se tu ne radi o dvadeset srafova i srafcigeru ugradjenih u ves masini ciji su delovi stigli iz inostranstva. Mnogo srpski privrednici su kupili plac od hektar i grcaju u kreditima koje su uzeli za izgradnju objekta, nabavku alata ili pokretanje proizvodnje a zauzvrat dobili da hrane opstinske cinovnike po kafanama i inspekciju za vratom te atribute lopova u svom kraju. Pa neka drzava bude prema svima ista nema para za nikoga a moze se stvoriti samo ambijent u smislu recimo povrata dela pdv-a u nekom ogranicenom vremenu.

trt mrt

pre 10 godina

ima li neko ko ce ovog coveka da podseti da je on predsednik drzave, a da je njegova stranka u vladi glavna. ovo pitanje je logicno sa stanovista jednog opozicionara. znaci, cisto dodvoravanje.

MUKNAVI

pre 10 godina

Pa reci gospar Vucku,sta cekas, da im da iz onog dzaka od sto milijardi evra svakom,nemoj da zaborvis i svoj Trgomen iz Kraljeva,po deset hiljada evra!

Gale

pre 10 godina

Ti studenti sa prosekom preko 9 nisu ništa bolji od studenata iz mog vremena (pre 20ak godina) sa prosekom preko 7. Čisto da se zna. Pišem jer znam.

DarkoSRB

pre 10 godina

Bas divno... Neko otvori fantomsku firmu da opere novac a za uzvrat mu drzava da radnika i jos mu plati 2000evra, sto mu dodje da se radnik kilavi za novac drzave a vlasnik firme niti placa porez, niti od svojih para placa radnika... Lepota za lopovluk!

vlada

pre 10 godina

A je l? ajde nikolić da mi caluješ odma 9000e. U zadnjih godinu dana sam zaposlio 4 radnika a jednog otpustio i nikakve pare nisam dobio! Inače se moja firma bavi verovali ili ne PROIZVODNJOM a ne maglom (trgovinom)!

Gde su pare!

Miki

pre 10 godina

Od 2006 u Srbiji imam firmu koja se bavi IT uslugama koje prodajemo klijenteli u inostranstvu sto znaci da smo izvozna firma. U zadnjih 3 godine moja firma je zaposlila 10 radnika sa biroa i obzirom da smo locirani u slabo razvijenoj opstini Srbije trebali smo da dobijemo na osnovu subvencija 300.000 dinara po zaposlenom radniku sa obavezom da ga drzimo 2 godine zaposlenog, ili u slucaju da ga otpustimo da zaposlimo u roku od 2 meseca novog na njegovo radno mesto. I sve smo to ispunili, od zaposlenih do sada nijedan radnik nije dobio otkaz, ali opet i pored toga drzava ne ispunjava svoje obaveze prema nama veec duze od 3 godine. Kada odem da pitam u zavod za zaposljavanje kada mozemo da ocekujemo da dobijemo novac oni nam odgovore da nemaju para i da ne znaju. I tako tri godine. Istovremeno drugi poslodavci povezani sa vladajucim strankama pare dobijaju bez problema. Kao i stranci 10.000 evra po radnom mestu i ako smo mi ti koji ovde placamo porez a ne oni. Najveci problem u Srbiji nije nedostatak investicija , vec kriminalizovanost drzavne uprave i preveliki obim iste.

Star Ned

pre 10 godina

O cemu ovaj covek prica? Iz kog je on filma? Videli smo kako su domace privatizacije prosle do sada...sve je propalo. Moze da konsultuje Kostunicu za savet

placenik

pre 10 godina

Jednostavno Nikolicu, neko nas uzima velike pare da njih dovede a nase da unisti. Otvori bre fabriku kojoj ce Srbija biti vlasnik, videcete koliko mozete da zaradite i koliko cete vise novca imati i za penzionere i za vase plate. Od ubiranja poreza se nemoze ziveti jer vas svaki vlasnik zavrne za po koji milion da smanji Pdv. Nebiste da proizvodite kao drzava ali bi ste da vam se slije u kasu od poreza, a porez vam svako izbegne ili umanji. Svaka firma, radnja to radi. Te pare sto dajete njima otvorite drzavne firme pod strogom kontrolom vlade i videcete da ce drzava da procveta a narod ce biti prezadovoljan i imace svoj socijalni mir. Mislite o tome, stavite na papir pa digitron u ruke pa saberite

utf08

pre 10 godina

pa zato što bi domaći investitor to odmah prosledio na svoj račun u švici, kajmanskim ostrvima ...kupio novi bentli......novu jahtu..... novu klinku sponzorušu...a stranac bi kako tako pokrenuo neku proizvodnju pa bi se državi vratilo kroz pdv i ostale dažbine ...kroz opremu koja bi valjda ostala u srbiji...jaoooooo sačuvaj me bože glupih ljudi .....nema ovde sreće samo put pod noge i ostajte mi zdravo sa ovakvim "genijalcima "što vode državu mi sigurno propadamo !!!!jedino da eu potpuno preuzme svu vlast jer ni žuti ni ovi nacionalisti nisu za vođenje stada ovaca a ne nečeg ozbiljnijeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nenad

pre 10 godina

To da se strancima daju pare da dolaze nema nigde na svetu! Stranci samo hoce stabilnost drzave i pravnu sigurnost. Ostalo su samo Dinkiceve mufljuzarije.

Swedenonline

pre 10 godina

zato sto domaci pretezno razmisljaju kako smuvati drzavu za kintu, ugasiti firmu a radnicima kako bude. Stranci dolaze sa investicijsma, novim friskom parama. Sta je sad tu cudno?

Nikola

pre 10 godina

Jel on ovo razmišlja naglas? Pa zato što smo bana država! Što ne daju pare zadruzi koja posluje pozitivno da naprave hladnjaču, ili privatniku da kupi mašine, pa zato što ne odgovara onima kod kojih se ide pred izbore za blagoslov.

Cindirela

pre 10 godina

Zato je kod nasih ljudi pocela da cveta siva ekonomija,a stranci su drzali radnike sve dok su od tih para imali za plate.Pod hitno promeniti ovaj Dinkicev nacin rada.

mikin

pre 10 godina

"Predsednik Srbije Tomislav Nikolić ocenio je i da paralelno sa zapošaljvanjem treba razvijati odnos prema moralu i poštenju koji je pomalo izgubljen."
-----------------------------------------------------------
E, gosp. Nikolicu, moral i postenje "pomalo izgubljeni"? Na zalost, u Srbiji nema ni pocetnog slova od toga sto je za vas "malo izgubljeno".

Ice kream

pre 10 godina

To je Dinkicevo maslo da gura strancima tolike pare,a nasi nisu mogli da opstanu na trzistu gde su u podredjenom polozaju u odnosu na sve ostale. Treba ukinuti taj vid finasiranja ako ne vazi isto za strane i domace investitore.

MISIONAR

pre 10 godina

Bravo Tomo pravo zboriš što strancu davati veće subvencije nego nekom našem domaćem poslodavcu.Ja čak mislim da ni jednim,a ni drugim ne treba davati ništa.Ko hoće neka posluje ko neće,pa ne mora,takvi investitori su kvazi.

Mara

pre 10 godina

Mi smo jedna rupa od zemlje ovo sto mi radimo svom narodu to nema nigde,strancima 10.000e a ministar finasija ce rezati plate ponovo, ovo je strasno.Vlada je katastofa Vucic nemam reci taj covek kao da je dosao da bi nas skroz dokrajcio.Tadic je zapoceo proces a Vucic ga zarsava znaci covek da place i de se smeje od muke :( UZAS KRATKO RECENO, UZAS!!!

Bojan

pre 10 godina

Zato sto su nasi kvarni do zla boga.Uvedu stecaj,pokupe pare,radnici na ulicu bez plata i otpremnina i do vidjenja.Jos i kroje novi zakon o radu kako njima odgovara,bez otpremnina.Eto prosto receno zbog takvih slucajeva ja nasima ne bi dao ni tih 2-3000 eura.I to je mnogo.

poslodavac

pre 10 godina

zato sto ste vi politicari korumpirani. zato sto primate proviziju od stranih firmi. zato sto na ovaj nacin unistavate srpsku privredu i jos ono malo postenih poslodavaca.

stevan

pre 10 godina

Ovde je stranac maksimalno zasticen i dobija sve dzabe a nasi posteni investitori nista ne mogu dobiti i od njih se iznudhuju pare na svakom koraku. Strancu niko ne sme da trazi nista jer su oni zasticeni svojim predstavnicima koji se ne ustrucavaju da kucaju direktno na vrh i traze objasnjenje. Domace investitore niko nema da zastiti od korumpirane administracije

Ludvig Van Betoven

pre 10 godina

Treba podsticati seljaka jer poljoprivreda je buducnost Srbije.Ali,treba i poljoprivrednici da budu razumni,ne moze drzava da dotira cenu koja se njima ne svidja,ako je to po uslovima trzisne ekonomije. Sto se tice investitora,treba jednako podsticati i domace i strane,nije bitno cije su pare,bitno je da se ulazu u Srbiju.Ali,koliko se secam,to je cuvena Dinkiceva ideja.

sevarlica

pre 10 godina

Ne znam koliko je sve ovo politikanstvo a koliko iskrena izjava, ali se sa istom potpuno slažem.
Evo već godinu dana radim u Rusiji (da ne zalazimo u društveno odgovornije države zapane evrope), i ovde je situacija ovakva:
Ruski radnici su ZAŠTIĆENI!
Imaju veće plate od nas, bolje uslove, inostrane firme su dužne da zapošljavaju Ruse, itd. itd.

realna

pre 10 godina

Sad se kao svi nesto cude,a tako je vec godinama,strasno,uvek su kod nas stranci imali prednost,a nama mrvice!Isto tako nek se vlada zapita koliko mi dana u mesecu mozemo da prezivimo od njihovog minimalca,vreme je da povecate minimalac ne mozemo da prezivimo!

Srbin 100%

pre 10 godina

Rekonstruisana vlada mora raditi na izjednacavanju uslova i subvencija za strane i domace investitore jer samo tako mozemo napraviti neophodan balans potreban za nastavak privrednog razvoja drzave

čika velja

pre 10 godina

To pitanje postavite Vašem koalicionom partneru iz URS-a, mada ste imali za to godinu i po dana vremena!? Imali ste vremena do sada "to" i da promenite!?

vosa

pre 10 godina

... svaka cast tomo ... svi treba da budu jednaki ali i radnik da barem malo pristojnije zivi ... uvek radnik steze kajs a nikad ne popusta ... rupa na kajsu vise nema ... stigosmo do kopce.

La Luna

pre 10 godina

E to svi cekaju, a politicke pretumbacije i partijske svadje rekla - kazala nikoda ne znaimaju. Ljude zanima kada ce oni iznaci resenja za svoje probleme! Ocekujem da tako i bude!

Dušan B.

pre 10 godina

Mnogo je mladih ljudi sa završenim fakultetom koji sede kući, rade posao van svoje struke, ili odlaze u druge države u potrazi za istim. Potrebno je raditi na tome da se obezbede uslovi za njihovo zapošlajavanje u okviru naše zemlje, a predsednik Nikolić je na dobrom putu da to ostvari.

Nikola

pre 10 godina

# neko iz mase
u pravu si, donekle. Ipak, kada bi malo sredili zakone i sve što ide uz to, ne bi bilo pitanje dobre volje domaćeg poslodavca kako će upotrebiti novac. Dobijao bi samo onaj ko će ga i upotrebiti za ono za šta je i namenjen. Onda bi sve imalo smisla, a ja bih rekao da je Nikolić potpuno u pravu. Ovolike subvencije stranim investitorima zaista nisu rešenje.

ANA - VOLI - MILOVANA

pre 10 godina

Svaka cast predsedniku Srbije Tomislavu Nikolicu na ovoj veoma vaznoj za sve gradjane Srbije izjavom. Konacno da neko i u Srbiji povede racuna prema obicnom radniku, svi treba da budu jednaki da i radnik barem malo pristojnije zivi nego sto je to slucaj danas. Uvek radnik steze kajIs a nikad ne popusta, rupa na kajsu vise nema, stigosmo do kopce.

SladjaRa

pre 10 godina

Ko kaze da ljudi ili mladi su srbiji nece da rade. Da imaju posao i platu, sigurnost, naravno da bi im zivot imao vise smisla. Naravno ako bi i videli da se rad vrednuje i nagradjuje. A do sada je bilo - radi za dzabe bolje nego da sedis kuci, to je bila filozofija proslog rezima. Napravili su robove od pola dradjanstva.

ja

pre 10 godina

Tomu Nikolica ne priznajem za predsednika zbog lazi oko pokradenih listica i zbog falsifikovane diplome.
Ali sto se ovoga tice 100% je u pravu.

Siromah

pre 10 godina

Pa zato si na vlasti. Da nam das odgovor na to pitanje i da promenis nesto na bolje a ne samo da pricas. Svi vi samo pricate i pravite se blesavi. A sledece godine ces da pricas istu pricu... I nemoj o moralu i postenju kad i sam znas da nisi cvecka!

rema

pre 10 godina

Ljudi nikako da shvate da od stranih investicija nema mnogo vajde. Stranci uzmu o države 10k po radnom mestu, a onda zaposlenima podele po 200e platu, ti radnici sa tim paramam ne mogu da kupe ništa,i ne mogu da dignu tražnju... na kratak period par stotina ljudi je dobilo posao, na duži rok standard stanovništva je ostao bedan. Pa Srbija je u FIAT uložila blizu jedne milijarde evra? U prevodu zadužuju CELU SRBIJU kako bi 1,700 radnika imalo posao? Logike nigde. Prava investicija je "green field", gde stranac dolazi kako sama reč kaže na zeleno polje i kreće da gradnjom fabrike. Mi smo banana država.

Vučić (mali vuk)

pre 10 godina

Još jedan neobavešten... a predsednik...
Dragi Tomo, dvojca najjačih članova vlade, ministri privrede i finansija su rekla, naredila... kako li se to već kaže, da će se subvencije UKINUTI.
Dakle iz priloženog se vidi da pričaš praznu priču.
NEMA više SUBVENCIJA!

levi spoljni

pre 10 godina

Apelovao bih na urednistvo B92 da vesti o PreCedniku i Prvom Potpredsetniku Vlade objavljuju za vreme radnog vremena ne bi li svi oni koji su dobili posao kada su pomenuti dosli na vlast imali mogucnosti da pisu ode i hvalospeve o rukovodstvu SNS-a i mudroj politici PreCednika nam.
A o neravnopravnosti izmedju domacih i stranih privrednika-razumem. Ovi stranci su tezi i nepristupacniji za donacije (reket) za kampanje i fondaciju Prve Dame...

joe

pre 10 godina

Doktor Tomo, zato sto:
- kada dovedes Fiat, Gorenje i Mercedes, to nije isto ko da si kumi Spaseniji iz Vlasotinca otvorio kiosk na Cvetkovoj pijaci. Drugi investitori to prate kao kao i firme koje kotiraju zemlje po ekonomskim parametrima
- zato sto stranci obicno dolaze da investiraju, zaposle, ostvare profit i plate porez, dok je motiv vecine domacih 'privrednika' da se utale s nekim iz Ministarstva ili opstinom, dobiju pare ili zemljiste gradjana, a potom bratski podele bez da se zamaraju oko radnika, plata - sta ce im to u zivotu.

Verovatno jos ima razloga Doktore, ali mrzi me da tipkam. Uostalom pitaj junose Vucica, Krstica, Radulovica, pa nek te posavetuju... Toliko

Demetra

pre 10 godina

Drago mi je da Tomislav Nikolić zaista radi na jačanju poljoprivrede. Leskovački kraj je poznat po proizvodnji povrća. Opštine i treba da pomognu pri zapošljavanju mladih ljudi. Cilj posete Tomislava Nikolića je bio podsticaj poljoprivrednika da zapošljavaju ljude. Tomislav Nikolić će na sve moguće načine raditi za interes naroda i države.

đukan

pre 10 godina

(nikola, 10. septembar 2013 18:00)
Predsednik Nikolić samo radi svoj posao, i to poprilično dobro, i ne meša se u ono što nije u njegovoj nadležnosti, za razliku od svog prethodnika koji je bio i preCednik, i premijer, i ministar, i to što se predsednik Nikolić strogo drži svojih ustavnih ovlašćenja izgleda nekom smeta, ali nedobronamernim ljudima se ne može ugoditi, i oni uvek nađu neki razlog da kritikuju.

zoran1965

pre 10 godina

tvoji su na vlasti, niste vise u opoziciji ! samo jos da uzmes stiropor i da odes da strajkujes protiv vlasti...
ili pravite semu, kako na brzaka da pokupite lovu ?

Darko

pre 10 godina

http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=752159#k10547003

Evo slike i prilike SNS botova. Covek lepo napise da su penzije bedne, oko 200 eura, a da partijski poslusnici koji se se godinama uvaljivali u drzavna preduzeca po partijskoj liniji (i to cine i dalje) imaju po 1000.... I, 70 botova mu nalupa minuse!!!! Jel covek nesto slagao???? A ne, vazno je da je njihov preCednik rekao nesto i ko smo mi da pominjemo sad neke male penzije....
Sramotite se ljigavci jedni,...mada kad bolje razmislim, pa vi svi u stvari pretendujete na te penzije od 1.000 Eura, a pametniji nacin od ovog botovanja za stranku nemate...

Radica

pre 10 godina

Slazem se Nikolicu citiralabi jednu recenicu svima namapoznatu "Budimo ljudi" i jos jednu takodje prepoznatljivu: "I istok i zapad" samo tako mozemo pokrnuti Srbiju.

CIPIRIPI

pre 10 godina

Tako je Nikolicu! U srbiji je neophodno zaposljavanje mladih, obrazovanih ljudi... Nazalost, vecina mladih sa fakultetima sedi kuci, ili iscrpno radi kod privatnika kako bi jedva prezivela... Cini mi se da je fakultet danas potpuno izgubio vrednost...! Ali ja verujem Nikolicu da ces ti stati tome na put, i da ces pomoci u zaposljavanju mladih!

Mister-Economist

pre 10 godina

Posto nam Tomislav daje populisticke izjave evo da pojasnim ZASTO.
Zato sto nije isto dati 10000 evra po radniku potencijalnoj firmi npr kao sto je FIAT, BMW, TOYOTA ili koja vec potencijalna svetska firma, jer takve firme kada dodju na trziste planiraju da ostanu decenijama i sa kapitalom koji stoji iza njih i trzistem.

I kako to da poredimo sa nekom potencijalnom frizerkom Cacom, Cecom, Jacikom, ili Micikom koja zeli da otvori frizerski salon u iznajmljenom lokalu.
Koje su sanse da frizerka Micika opstane u poslu?

Ili druga jos gora opcija da cifre od 10000 eura po coveku dobijaju povlascena deca i unuci Udbinih generala i pukovnika za "razvoj njihovih cuvenih firmi"
Pa jel malo sto nas je UDBA unistila i opljackala zadnjih 20 i kusur godina, jel treba kao slag na tortu jos da dajemo Udbasima 10000 ekstra po zaposlenom pride.
Jer da se ne lazemo ovo je drzava Srbija tj Udbasnistan gde bi samo "povlascena deca i saradnici sluzbe" dobijali te cifre, to nikad ne bi dobio niti jedan posteni gradjanin Srbije iz Srbije za osnivanje preduzeca.
A ako vec hocete da dajete te pare za novosnivane firme , onda otvorite dosijea UDBE, pa hapsenja Udbasa i saradnika Udbe po Srbiji, zaplena celokupne imovine Udbasa i onda od tih para da se pomaze srpskoj privredi.
Ionako UDBA duguje gradjanima Srbije par desetina milijardi eura koje su oteli na silu pocev od 45-e godine kada je Udbaska druzina dosla na silu u Srbiju uz pomoc Crvene Armije.

aleksa

pre 10 godina

wow !!!
pa ti si ...
apsolutno nemamo svi istu vrednost na trzistu !!!!!
to sto si ti nepismen ne znaci da je to standard...

jadan narod...koje mu sve budale kroje sudbinu

Mladen

pre 10 godina

Demagogija, kao po običaju. Zato što stranci zaposle 500-600 ljudi odjedanput, a naši bi da zaposljavaju 10-20. Takodje je pogrešno mišljenje da tih 10000 eura neko uzme na ruke. Država ih oslobadja obaveza u tom iznosu. Postoje i za domće privrednike takodje subvencije preko nacionalne službe za zapošljavanje, samo ih mali broj koristi.

ADAM

pre 10 godina

Ja mislio 2-3 gola :)
(BVB, 10. septembar 2013 18:07)
I ja časna reč. Nego što to nije pitao Dinkića kada su sastavljali Vladu nego su gledali samo da dodju na vlast...

dragoon

pre 10 godina

Ovde je uveden novi oblik fašizma. Imamo manje prava od stranaca u sopstvenoj državi. Brat i ja imamo firmu i mnogo boli kada stranci dobijaju 10.000e po radniku, a mi praktično ništa!

Milan

pre 10 godina

To je Dinkic uveo, a DS odobrio, da bi se slikao kako stizu investicije a nema veze sto smo u stvari to platili. Tako da pitaj Dinkica Vucicevog zamenika on ce ti objasniti.

sone

pre 10 godina

Zato sto je bisvi predsednik koji je bio i premijer,ministar i glas naroda tako uredio birokratiju,pa sad je na drugima da isparvljaju sve greske bivse vlade.

Marko Lazovic

pre 10 godina

Jer kod nas firme traju godinu-dve, dok se operu pare zaradjeno na crno...strane investicije traju decenijama i daleko su ozbiljnije pa su i ta radna mesta stabilnija

Raspletin

pre 10 godina

Onaj ko je uveo subvencije samo za strance umesto i za domaće poslodavce/investitore je politički već kažnjen. Na ovo vladi je da ono malo preostalog novca u teškoj situaciji rasporedi na najbolji mogući način.

nigg

pre 10 godina

strani investitor moze da bira gde ce da ulaze novac i zato mu se daje toliko novca. Domaci mora da ulozi ovde i potrebno mu je samo pomoci. Tako se dolazi do te razlike

munZ

pre 10 godina

Zamislite koliko bi bilo zloupotreba...
(Proka, 10. septembar 2013 18:06)
Inače, nema zloupotreba sa dotiranjem stranaca? Šta bi sa Benetonom u Nišu - milioni evra su "oprani", a Benetona nigde. Dinkić je godinama unazad koristio ovaj državni mehanizam, koji nije u nekoj osnovi loš, da i nahrani svoje kadrove, da se malo lapne tu i tamo, da nađu uhlebljenje Ovi i Oni URS kadrovi... a kada se postavljalo pitanje da se pomogne srpskim firmama u problemu, da "premoste" kratkoročnim i srednjoročnim državnim kreditima problem i zadrže zaposlene, onda je URS-Dinkićev sistem davao odgovor da "za to ne postoji odobren mehanizam". Nisam pristalica SNS-a, ali je Nikolić u ovom slučaju potpuno u pravu!

Panda

pre 10 godina

Ovo je dobra namera, samo se mora realizovati tako da stvarno bude fer organizovano. Videcemo kako se sve bude razvijalo, mozda od ovoga i ispadne nesto korisno.

Ekonomist

pre 10 godina

Nije sve tako jednostavno...Para realno nema mnogo,ako das domacem onda ce on uloziti svoj profit u reprodukciju tj u proizvodnju ali ako das stranom onda ce i njegove strane pare uci u Srbiju.Nazalost zato sto svi obozavaju da kupuju strane proizvode,nas uvoz-izvoz nam ne dozvoljava period bez ulaska stranih para,drugim recima treba nam svez strani kesh jer nas odlazi kroz supermarkete napolje i tacka.Bez patetike plizz

Bob Rock

pre 10 godina

lako je otvoriti posao sa 10 hiljada po radniku.imas da ga placas tri godine sa sve doprinosima .isplati se bilo sta.
(sasa, 10. septembar 2013 18:09)

Tacno tako... A masine, oprema, repromaterijal, trziste, razvoj proizvoda, ideja i dizajn, reklama i slicne gluposti koje nisu bitne za proizvodnju, padaju sa neba...

Na tih 10.000 (najvise 10.000, a uglavnom je to 4-5.000) evra koje drzava daje, investitor ulaze najmanje 3 puta toliko...

Vlada vicic

pre 10 godina

Investicije su neophodne i smatram da su najbolje one koje bi gradile od temelja,bez kupovina objekata,vec podizanje novih fabrika i nove proizvodnje i industrije.

vosa

pre 10 godina

... svaka cast tomo ... svi treba da budu jednaki ali i radnik da barem malo pristojnije zivi ... uvek radnik steze kajs a nikad ne popusta ... rupa na kajsu vise nema ... stigosmo do kopce.

Maki

pre 10 godina

Ja vec drugu godinu zaredom dobijam subvenciju za samozaposljavanje,samo sto pare jos uvek nisam dobio.I to je u pitanju manje od 1500 e.
Tomo,pitaj Dinkica gde su pare!!!!

Inter nos

pre 10 godina

Nikoga ne treba da bude sramota to sto je seljak,mislim da treba podsticati poljoprivredu jer je to ono po cemu je Srbija poznata i sto nam moze donesti dosta prihoda.Gori su mi oni seljaci po raznim gradovima.Drago mi je sto je i predsednik obisao jug Srbije,da ne bude da smo zaboravljeni,a drago mi je sto i to nije u toku neke predizborne kampanje ili snimanja predizbornih spotova,tada nas se svi sete.

otac makarije

pre 10 godina

zato sto je nasa zemlja tu gde je, a zapadne tamo gde mi mozemo samo da sanjamo. stoga je ta razlika u plati cak i smesna u odnosu na rezultate koje su ostvarili strani strucnjaci u odnosu na domace "strucnjake".

Ice kream

pre 10 godina

To je Dinkicevo maslo da gura strancima tolike pare,a nasi nisu mogli da opstanu na trzistu gde su u podredjenom polozaju u odnosu na sve ostale. Treba ukinuti taj vid finasiranja ako ne vazi isto za strane i domace investitore.

stevan

pre 10 godina

Ovde je stranac maksimalno zasticen i dobija sve dzabe a nasi posteni investitori nista ne mogu dobiti i od njih se iznudhuju pare na svakom koraku. Strancu niko ne sme da trazi nista jer su oni zasticeni svojim predstavnicima koji se ne ustrucavaju da kucaju direktno na vrh i traze objasnjenje. Domace investitore niko nema da zastiti od korumpirane administracije

Srbin 100%

pre 10 godina

Rekonstruisana vlada mora raditi na izjednacavanju uslova i subvencija za strane i domace investitore jer samo tako mozemo napraviti neophodan balans potreban za nastavak privrednog razvoja drzave

justicia

pre 10 godina

Domaći investitori? Pa oni su i svoje "ivesticije" već dobili na poklon (oteli) od ove države i svih njenih građana. Da možda nisu zaradili to što investiraju? Pa to je gomila prevaranata koja je u ovih 20-30 godina izmuzla i zadnji cvonjak iz džepova ovog naroda. I sad bi kao bilo pravedno da im još svi dajemo beneficije da investiraju to što su nam oteli?! Al' ako je Toma kazao, onda mora da je tako.

vldjuka

pre 10 godina

Odgovor je jednostavan, naši će da naprave halu, kupe polovne mašine, zaposle ljude ali sve sa računicom da im ostane pola para. Posle odu u stečaj, a onu polovinu odnesu kući.
Za domaće firme prvo da se uvede brz i efikasan stečaj za sve koji duguju radnicima, drugim firmama i državi. Da te firme brzo promene vlasnika. I tako jedno tri godine dok se ne prečisti postojeće stanje. Danas imamo primere da firma duguje plate za zadnja tri meseca, a vlasnik kupuje sinu najnoviji model automobila. Po Srbiji je gomila takvih preduzeća koja se otežu već petnaest godnina i to sve na račun radnika i dobavljača sirovina.
Strane firme imaju tehnologiju iskustvo u proizvodnji i tržište i kada obećaju 800 radnih mesta toliko i ostvare.

Pomorandza

pre 10 godina

Sramota je samo krasti,a ne nekog ko se bavi postenim radom,pa bio on i seljak.Treba podrzati seljake i pomoci im u proizvodnji ,kao i to iskoristiti za stvaranje srpskih brendova.
Treba ulagati u mlade ljude u Srbiji,a ne da pustimo mnoge da odu posle zavrsenih fakulteta.Neka se i predsednik malo zalozi za pomoc studentima,ali i onim mladima koji se nisu odlucili na ovaj korak.potrebna nam je mladost ,mi smo stara nacija.

realna

pre 10 godina

Sad se kao svi nesto cude,a tako je vec godinama,strasno,uvek su kod nas stranci imali prednost,a nama mrvice!Isto tako nek se vlada zapita koliko mi dana u mesecu mozemo da prezivimo od njihovog minimalca,vreme je da povecate minimalac ne mozemo da prezivimo!

placenik

pre 10 godina

Jednostavno Nikolicu, neko nas uzima velike pare da njih dovede a nase da unisti. Otvori bre fabriku kojoj ce Srbija biti vlasnik, videcete koliko mozete da zaradite i koliko cete vise novca imati i za penzionere i za vase plate. Od ubiranja poreza se nemoze ziveti jer vas svaki vlasnik zavrne za po koji milion da smanji Pdv. Nebiste da proizvodite kao drzava ali bi ste da vam se slije u kasu od poreza, a porez vam svako izbegne ili umanji. Svaka firma, radnja to radi. Te pare sto dajete njima otvorite drzavne firme pod strogom kontrolom vlade i videcete da ce drzava da procveta a narod ce biti prezadovoljan i imace svoj socijalni mir. Mislite o tome, stavite na papir pa digitron u ruke pa saberite

Neko iz mase

pre 10 godina

...gospodine Nikoliću...ne razumete vi to...ostavite se mudrovanja i bolje idite pecite rakiju, tu ste ekspert...a ja ću vam objasniti zašto stranci dobijaju mnogo više, (nisam ni ja ekspert za ekonomiju, ali bar znam kako ovaj narod razmišlja) (ja se ne slažem da stranci dobijaju bilo kakvu subvenciju, čisto da ne bude zabune). Prvo, očigledno je da vi ne poznajete mentalitet svog naroda a posebno onih što su poslodavci u Srbiji. Kada bi država dala 10000 eura nekom našem privatniku on bi te pare iskoristio za svoje lične potrebe, niti bi zaposlio ljude niti bi im povećao plate, drugim rečima to bi bile bačene pare. Stranci bar naprave fabriku i uposle ljude i daju koliko toliko pristojne plate, mada su i one više nego bedne. Svaka čast poštenim privatnicima u Srbiji, ali takvih je nažalost malo. E sad, nek me neko ubedi da nisam u pravu. Većina neuspešnih privatizacija je vezana za domaće "bizmismene" koji su rasprodali imovinu fabrike, a radnike najurili na ulicu, isto bi bilo i sa subvencijama. Eto zato stranci dobijaju više, jer imaju poštenja, morala, i nivo svesti im je na mnogo većem nivou od našeg.

MISIONAR

pre 10 godina

Bravo Tomo pravo zboriš što strancu davati veće subvencije nego nekom našem domaćem poslodavcu.Ja čak mislim da ni jednim,a ni drugim ne treba davati ništa.Ko hoće neka posluje ko neće,pa ne mora,takvi investitori su kvazi.

sova sovajdžer

pre 10 godina

Ne razumem vas, komentatori! Toma lepo pitao, a niko da mu odgovori. Pa, evo, ja ću: Znaš Tomo, zato što su pare koje će naš uložiti u preduzeće pokradene od istog ovog naroda koji treba da se zaposli. Otkud znam? Pa, kome je to tajkunu u Srbiji deda bio kapitalista, pa mu ostavio nasleđe? Nenadu Popoviću? Ma, hajde, on je dete prosvetnih radnika, ali pametan dečko, pa za par godina - milioni! Eto, Tomo, to ti je, kad pitaš.

Nenad

pre 10 godina

To da se strancima daju pare da dolaze nema nigde na svetu! Stranci samo hoce stabilnost drzave i pravnu sigurnost. Ostalo su samo Dinkiceve mufljuzarije.

Dušan B.

pre 10 godina

Mnogo je mladih ljudi sa završenim fakultetom koji sede kući, rade posao van svoje struke, ili odlaze u druge države u potrazi za istim. Potrebno je raditi na tome da se obezbede uslovi za njihovo zapošlajavanje u okviru naše zemlje, a predsednik Nikolić je na dobrom putu da to ostvari.

Gale

pre 10 godina

Ti studenti sa prosekom preko 9 nisu ništa bolji od studenata iz mog vremena (pre 20ak godina) sa prosekom preko 7. Čisto da se zna. Pišem jer znam.

Ludvig Van Betoven

pre 10 godina

Treba podsticati seljaka jer poljoprivreda je buducnost Srbije.Ali,treba i poljoprivrednici da budu razumni,ne moze drzava da dotira cenu koja se njima ne svidja,ako je to po uslovima trzisne ekonomije. Sto se tice investitora,treba jednako podsticati i domace i strane,nije bitno cije su pare,bitno je da se ulazu u Srbiju.Ali,koliko se secam,to je cuvena Dinkiceva ideja.

Cindirela

pre 10 godina

Zato je kod nasih ljudi pocela da cveta siva ekonomija,a stranci su drzali radnike sve dok su od tih para imali za plate.Pod hitno promeniti ovaj Dinkicev nacin rada.

Nikola

pre 10 godina

# neko iz mase
u pravu si, donekle. Ipak, kada bi malo sredili zakone i sve što ide uz to, ne bi bilo pitanje dobre volje domaćeg poslodavca kako će upotrebiti novac. Dobijao bi samo onaj ko će ga i upotrebiti za ono za šta je i namenjen. Onda bi sve imalo smisla, a ja bih rekao da je Nikolić potpuno u pravu. Ovolike subvencije stranim investitorima zaista nisu rešenje.

utf08

pre 10 godina

pa zato što bi domaći investitor to odmah prosledio na svoj račun u švici, kajmanskim ostrvima ...kupio novi bentli......novu jahtu..... novu klinku sponzorušu...a stranac bi kako tako pokrenuo neku proizvodnju pa bi se državi vratilo kroz pdv i ostale dažbine ...kroz opremu koja bi valjda ostala u srbiji...jaoooooo sačuvaj me bože glupih ljudi .....nema ovde sreće samo put pod noge i ostajte mi zdravo sa ovakvim "genijalcima "što vode državu mi sigurno propadamo !!!!jedino da eu potpuno preuzme svu vlast jer ni žuti ni ovi nacionalisti nisu za vođenje stada ovaca a ne nečeg ozbiljnijeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sevarlica

pre 10 godina

Ne znam koliko je sve ovo politikanstvo a koliko iskrena izjava, ali se sa istom potpuno slažem.
Evo već godinu dana radim u Rusiji (da ne zalazimo u društveno odgovornije države zapane evrope), i ovde je situacija ovakva:
Ruski radnici su ZAŠTIĆENI!
Imaju veće plate od nas, bolje uslove, inostrane firme su dužne da zapošljavaju Ruse, itd. itd.

Star Ned

pre 10 godina

O cemu ovaj covek prica? Iz kog je on filma? Videli smo kako su domace privatizacije prosle do sada...sve je propalo. Moze da konsultuje Kostunicu za savet

Bojan

pre 10 godina

Zato sto su nasi kvarni do zla boga.Uvedu stecaj,pokupe pare,radnici na ulicu bez plata i otpremnina i do vidjenja.Jos i kroje novi zakon o radu kako njima odgovara,bez otpremnina.Eto prosto receno zbog takvih slucajeva ja nasima ne bi dao ni tih 2-3000 eura.I to je mnogo.

trt mrt

pre 10 godina

ima li neko ko ce ovog coveka da podseti da je on predsednik drzave, a da je njegova stranka u vladi glavna. ovo pitanje je logicno sa stanovista jednog opozicionara. znaci, cisto dodvoravanje.

vlada

pre 10 godina

A je l? ajde nikolić da mi caluješ odma 9000e. U zadnjih godinu dana sam zaposlio 4 radnika a jednog otpustio i nikakve pare nisam dobio! Inače se moja firma bavi verovali ili ne PROIZVODNJOM a ne maglom (trgovinom)!

Gde su pare!

Miki

pre 10 godina

Od 2006 u Srbiji imam firmu koja se bavi IT uslugama koje prodajemo klijenteli u inostranstvu sto znaci da smo izvozna firma. U zadnjih 3 godine moja firma je zaposlila 10 radnika sa biroa i obzirom da smo locirani u slabo razvijenoj opstini Srbije trebali smo da dobijemo na osnovu subvencija 300.000 dinara po zaposlenom radniku sa obavezom da ga drzimo 2 godine zaposlenog, ili u slucaju da ga otpustimo da zaposlimo u roku od 2 meseca novog na njegovo radno mesto. I sve smo to ispunili, od zaposlenih do sada nijedan radnik nije dobio otkaz, ali opet i pored toga drzava ne ispunjava svoje obaveze prema nama veec duze od 3 godine. Kada odem da pitam u zavod za zaposljavanje kada mozemo da ocekujemo da dobijemo novac oni nam odgovore da nemaju para i da ne znaju. I tako tri godine. Istovremeno drugi poslodavci povezani sa vladajucim strankama pare dobijaju bez problema. Kao i stranci 10.000 evra po radnom mestu i ako smo mi ti koji ovde placamo porez a ne oni. Najveci problem u Srbiji nije nedostatak investicija , vec kriminalizovanost drzavne uprave i preveliki obim iste.

La Luna

pre 10 godina

E to svi cekaju, a politicke pretumbacije i partijske svadje rekla - kazala nikoda ne znaimaju. Ljude zanima kada ce oni iznaci resenja za svoje probleme! Ocekujem da tako i bude!

Swedenonline

pre 10 godina

zato sto domaci pretezno razmisljaju kako smuvati drzavu za kintu, ugasiti firmu a radnicima kako bude. Stranci dolaze sa investicijsma, novim friskom parama. Sta je sad tu cudno?

MUKNAVI

pre 10 godina

Pa reci gospar Vucku,sta cekas, da im da iz onog dzaka od sto milijardi evra svakom,nemoj da zaborvis i svoj Trgomen iz Kraljeva,po deset hiljada evra!

Nikola

pre 10 godina

Jel on ovo razmišlja naglas? Pa zato što smo bana država! Što ne daju pare zadruzi koja posluje pozitivno da naprave hladnjaču, ili privatniku da kupi mašine, pa zato što ne odgovara onima kod kojih se ide pred izbore za blagoslov.

Mara

pre 10 godina

Mi smo jedna rupa od zemlje ovo sto mi radimo svom narodu to nema nigde,strancima 10.000e a ministar finasija ce rezati plate ponovo, ovo je strasno.Vlada je katastofa Vucic nemam reci taj covek kao da je dosao da bi nas skroz dokrajcio.Tadic je zapoceo proces a Vucic ga zarsava znaci covek da place i de se smeje od muke :( UZAS KRATKO RECENO, UZAS!!!

mikin

pre 10 godina

"Predsednik Srbije Tomislav Nikolić ocenio je i da paralelno sa zapošaljvanjem treba razvijati odnos prema moralu i poštenju koji je pomalo izgubljen."
-----------------------------------------------------------
E, gosp. Nikolicu, moral i postenje "pomalo izgubljeni"? Na zalost, u Srbiji nema ni pocetnog slova od toga sto je za vas "malo izgubljeno".

čika velja

pre 10 godina

To pitanje postavite Vašem koalicionom partneru iz URS-a, mada ste imali za to godinu i po dana vremena!? Imali ste vremena do sada "to" i da promenite!?

poslodavac

pre 10 godina

zato sto ste vi politicari korumpirani. zato sto primate proviziju od stranih firmi. zato sto na ovaj nacin unistavate srpsku privredu i jos ono malo postenih poslodavaca.

Citizen

pre 10 godina

Koja demagogija čoveče! Ali dobro navikli smo na to od gosn predsednika...ne želim da branim zakon i Dinkića, ali čovek je lepo objasnio, uslovi su isti za sve, samo naše firme nemaju kapacitet(bankarske garancije) da izguraju velike projekte do kraja. Zato dobijaju manje, isto bi dobile i strane firme, ako rade poslove manjeg obima. Jednostavno postoji tabela i odredjeni uslovi koje firme moraju da ispune da bi dobili 10000 gospodine predsedniče!

aca

pre 10 godina

Po meni treba ukinuti bilo kakve subvencija za zaposljavanje, dobijanje lokacija za fabrike ili pravljenje infrastrukture o drzavnom trosku. Ovako za 9000e fabrika ima dve godine bruto platu za radnika koji ima dzabe radi a taj isti radnik tj svi mi smo duzni MMFu ili stranim fondovima tih 9000e. Ova zemlja je bankrot. Doduse moze ova drzava da smanji pdve sa 18% na 10% tokom 5 godina na proizvode neke fabrike ukoliko se tu ne radi o dvadeset srafova i srafcigeru ugradjenih u ves masini ciji su delovi stigli iz inostranstva. Mnogo srpski privrednici su kupili plac od hektar i grcaju u kreditima koje su uzeli za izgradnju objekta, nabavku alata ili pokretanje proizvodnje a zauzvrat dobili da hrane opstinske cinovnike po kafanama i inspekciju za vratom te atribute lopova u svom kraju. Pa neka drzava bude prema svima ista nema para za nikoga a moze se stvoriti samo ambijent u smislu recimo povrata dela pdv-a u nekom ogranicenom vremenu.

DarkoSRB

pre 10 godina

Bas divno... Neko otvori fantomsku firmu da opere novac a za uzvrat mu drzava da radnika i jos mu plati 2000evra, sto mu dodje da se radnik kilavi za novac drzave a vlasnik firme niti placa porez, niti od svojih para placa radnika... Lepota za lopovluk!

ANA - VOLI - MILOVANA

pre 10 godina

Svaka cast predsedniku Srbije Tomislavu Nikolicu na ovoj veoma vaznoj za sve gradjane Srbije izjavom. Konacno da neko i u Srbiji povede racuna prema obicnom radniku, svi treba da budu jednaki da i radnik barem malo pristojnije zivi nego sto je to slucaj danas. Uvek radnik steze kajIs a nikad ne popusta, rupa na kajsu vise nema, stigosmo do kopce.

SladjaRa

pre 10 godina

Ko kaze da ljudi ili mladi su srbiji nece da rade. Da imaju posao i platu, sigurnost, naravno da bi im zivot imao vise smisla. Naravno ako bi i videli da se rad vrednuje i nagradjuje. A do sada je bilo - radi za dzabe bolje nego da sedis kuci, to je bila filozofija proslog rezima. Napravili su robove od pola dradjanstva.