Petak, 19.07.2013.

09:37

Ova zemlja je buduća ekonomska sila

Amerika je i dalje vodeća ekonomska sila, ali samo je pitanje vremena kada će Kina da je pretekne -smatra većina anketiranih u istraživanju američkog centra Pju

Izvor: Novosti

Ova zemlja je buduæa ekonomska sila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

inzenjer

pre 10 godina

@DPolitika

U nuklearnom ratu bi Kina bila pobednik ?!?
Izvini, ali koliko ti imas godina ?
U nuklearnom ratu ne bi bilo pobednika jer cela planeta bila zbrisana.

Sto se tice Lenova:
Radi se o bivsoj firmi IBM-a koja se bavila SKLAPANJEM i prodajom gotovih racunara i koju je IBM prodao Kinezima.
Navedi mi jednu jedinu komponentu u njihovim uredjajima koja je nastala kao proizvod kineskog znanja. Tehnologija procesora, chipset-ova, memorija, diskova, apsolutno svega elektronskog u tim uredjajima su u intelektualnom vlasnistvu americkih firmi. Jedino sto je tu istinski kinesko je plasticno kuciste.
Lenovo ne bi imao sta da proizvodi bez americke tehnologije.
Da li ti znas da je vrhunac kineske tehnologije mikroprocesor zvani "Loongson" koji zaostaje jedno par decenija za americkim, i ne ugradjuje se ni u nijedan jedini Lenovo racunar ?

NikNik

pre 10 godina

@Aleksandar
Kad bi Srbi jeli kao Kinezi ziveli bi mnogo duze i ne bi bili gojazni kako jesmo. Sreca nasa pa imamo cudotvorne gene nasih izmucenih ali izdrzivih predaka koji su vekovima prezivljavali samo prirodnom selekcijom od najezda raznoraznih sila. Preziveli su samo najjaci i najzdraviji, pa zato na ulicama vidjate manje vise normalne ljude koji usled krkanja bureka, prasetine, eurokrema, i pljeskavica u ogromnim kolicinama imaju pozamasne stomacice. Razmislite malo kako se hranite i koliko dugo hocete da zivite.

ekonomska sila

pre 10 godina

Ako je Kina ekonomska sila, onda je 2400 radnika zaposleno u Fiatu u Kragujevcu sa prosecnim platama od 34000 dinara, kada bi se po istom principu racunalo - klub milionera.
Koja crna ekonomska sila, mora da zbog toga dolaze Kinezi trbuhom za hleb cak i u Srbiju. Pa znate li vi uopste pod kakvim uslovima i za koje plate oni tamo rade ?

Istina

pre 10 godina

(DPolitika, 19. jul 2013 19:06)

Naprotiv. Sve sto sam ja izneo je puka cinjenica koja se lako da potvrditi.

To sto je Kina najveca zemlja na svetu (po broju populacije) ne znaci ama bas nista. Kina je gotovo od pamtiveka bila najveca zemlja na svetu ali je ipak bila okupirana od drugih, brojcano, mnogo manjih ali zato mnogo jacih drzava.

Ni Kina a ni Indija ne mogu ekonomski da prezive, zapamti, da prezive bez kapitala iz SAD-a, Evrope i Japana. Onog trenutka kada (ako) cena radne snage i poreza u Kini raste do nivoa da je neodrziv za te kompanije one ce se preseliti u neku drugu drzavu a Kina ce ponovo biti na kolenima.

To sto spominjes da je Kina brojcano najveca zemlja na svetu je u stvari njihov najveci problem. Svu tu populaciju mora neko da hrani, njima treba posao, pare i upravo zbog toga Kina je veoma fragilna drzava koja itekao zavisi od stranog kapitala koji dolazi iz razvijenih zemalja. Isto vazi i za Indiju.

Spomenuo si Lenovo a izgleda da si usput "zaboravio" da je upravo Americki IBM stavio Lenovo na mapi (pre toga je Lenovo bila jedna mala beznacajna kompanija) sto jos jednom potvrdjuje ono sto sam malopre rekao. A sto se Zopo-a tice pa to je tako nepoznato ime da sam morao googlati da bi saznao o cemu je rec a vazim za nekog koji dosta prati ove stvari. Toliko o tvojim "argumentima".

I za kraj, nadcenjivanje jedne nacije govori sve o takvim govornicima, a nista o naciji o kojoj govore.

chinorthodox

pre 10 godina

@(Ivana, 19. jul 2013 17:47)
Поштована стручњакињо, не знам какве сте ви дефиниције учили на курсевима које сте похађали и како сте их разумели. Ја сам, са моје стране, за GDP per capita, користио дефиницију коју користи Светска Банка ( http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD )

VLada

pre 10 godina

Kakva glupost! Jedino su oni (citaj Amerikanci) ocenili da je stanje ljudkih sloboda u njihovoj drzavi lose. A istovremeno vecina istih tih Amerikanaca misli da je Snouden pogresio sto je raskrinkao prljave akcije te iste Amerike koje upravo potiru ljudske slobode u toj drzavi. Pa ima li veceg dokaza koliko su isti ti Ameri u najmanju ruku neobavesteni, ako ne i glupi?

DPolitika

pre 10 godina

@Istina

Imas pogresnu percepciju sta je svet....

Ako malo samo pogledas Kina, Indija i Rusija su svet, a sve ostalo su njegovi ostaci...

Kina i Indija cine pola populacije poznatog sveta, a povrsinski im dodaj Rusiju i svatices sta je "svet" na planeti zemaljskoj.

Da li ti je poznato da u nuklearnom ratu gde ucestvuju Kina i SAD, SAD gubi bitku dok Kina opstaje o drugim stvarima ne treba pricati.

Pricas o svetskim poznatim brendovim navescu jedan "Lenovo" i to njega kao primer nepoznavanaja tokova kapitala i pogresne percepcije, a ti malo dalje razmisli o svom poimanju istine i da li je svet staticna ili dinamicka sredina.

O tome da li su Kineske marke poznate u SAD-u cu ti reci da na kraju i nije bitno ako oni svojim markama i uticajem osvajaju Indiju, Rusiju, ostatak Azije i Afriku gde te teritorije sa svojom populacijom zajedno cine vise od pola poznatog sveta planete Zemlje.

To sto nije neki Holandjanin, Belgijanac ili Srbin cuo za telefon marke Zopo boli koga uvo ako za njega cuje 1.2 milijarde ljudi u Indiji pored 1.3 milijarde ljudi u Kini i jos jedne milijarde u ostalim azijskim zemljama i jos kada pocne da se prodaje u Africi da li mislis da je bitna malecka Evropa ili malo trziste kao sto je postalo USA u globalnim razmerama. A dodacu da je Nemac cuo za Zopo telefone.

Govoriti potcenjivacki o najvecoj naciji na svetu govori sve o takvim govornicima, a nista o naciji o kojoj govore.

ivica

pre 10 godina

Istina, 12:00

Nije bas tako jer su Kinezi krali tehnologiju svo to vreme, tako da se nece vratiti pirincu. Mozda bi se vratili pre 20 god, sad je kasno.

Miroslav,12:21

Cime li se ti to bavis kad ti je u SAD toliko dobro? Kazu neki ovde u Nemackoj da je tamo dobro ali ne bas toliko.

Slavennoserbin, 12:35

Imaju i Kinezi svojih muka. Politika "jedno dete" ih je dovela do demografskog sloma. Njihovi strucnjaci predvidjaju da ce do 2030 biti nacija sa najvecim procentom staraca. Nista nije ni crno ni belo.

Vlajko, 12:35

Tacno,pogotovo Norveska.

Magla ali standard, 13:01

Kako neko moze da daje ovako glupe izjave? Sta to znaci "lezi stampa pare i boli ga uvce"? Pa ko brani Kinezima to da radi? Nije to bas tako, imaju i Ameri neku svoju proizvodnju samo mnogo manju nego nekad i zato su u krizi.

chinorthodox,16:37

Kakve veze mi imamo sa tim. Ljudi se u Srbiji mnogo loze na te USA-KIna price a kako god da okrenete mi cemo biti njihove sluge, jer su to gospodari. Jednog dana kad Kina dodje na mesto broj 1 nece se SAD srozati na mesto broj 101 nego ce biti uvek 2, 3, 4... A samim tim bice dovoljno jaka da moze da maltretira ceo arapski svet ili Balkan kao i do sada. Ovde se neki ljudi ponasaju kao da cim Kina postane broj 1 eto Kineza teraju Amere iz Bondstila i vracaju nam Kosovo. Dajte ljudi osvestite se, mi moramo da radimo na sebi, jer cemo i od Kineza (kad pocnu ovde vise da ulazu) dobijati plate 12000 din ako ostanemo ovako nesposobni.

Forest Gump

pre 10 godina

(facts, 19. jul 2013 16:09)

Pa oni su gori i od nas po toj listi.

Da, Ameri imaju dug u svojoj valuti, buduci da je dolar rezervna valuta, moraju da imaju ogroman dug jer je traznja za dolarom velika. Ali kao sto rekoh, u njihovoj valuti. Kina drzi rezerve u dolarima, a ne Ameri u juanima. :-)

Vidim kako mogu da kompenzuju, rast im sa 12% pao na 7,5%, od sledece se pasti ispod 7%, a 2015. ispod 6%. http://www.morningstar.com/topics/t/77808498/china-s-growth-bulls-capitulate-with-gavekal-s-arthur-kroeber-suggesting-gdp-growth-could-come-in-below-6-next-year-capital-economics-sees-7-next-year.htm

30% ekonomije je u potrosnji, Kinezi prosto ne mogu da imaju unutrasnju potrosnju, jer im je mentalitet takav. Oni su stedise, a ne potrosaci. A i ekonomija im je balon, pa i zato ne mogu, osim onih par procenta najbogatijih.

Kinezi su svesni da nikad nece biti broj 1 i kako vreme prolazi sve je vise ocigledno. http://www.reuters.com/article/2013/02/08/china-yuan-dollar-idUSL5N0B84XU20130208

Kina je novi Sovjetski Savez iz 50-ih ili novi Japan iz 80-tih, drzave koje su mogle, a nikad nisu uspele da prestignu SAD.

Ivana

pre 10 godina

(chinorthodox, 19. jul 2013 16:37)

Kolika količina zabluda. Da li vi znate da GDP per capita nije isto što i GDP per household income i da per capita NIJE isto što i /income/ primanje? Vi i prethodni komentator ste napravili identičnu grešku i pokazali elementarno neznanje.

Prosečan Kinez zarađuje svega $3 000 bruto.

Međutim,, kada se uzme podatak iz 2012 raspoloživog novca /neto/, na godišnjem nivou prosečan Kinez zaradi $24,565. Kada podelimo to sa 12 meseci, dobijemo $2047 neto mesečno.

http://www.tradingeconomics.com/china/disposable-personal-income

Naučiti ekonomiju za domaći.

chinorthodox

pre 10 godina

@"... u Americi prosene godisnje plate su oko $52,000 u Kini niti $3000. To sto oni imaju oko 1.3 MILIJARDE stanovnika i treba da imaju najveci GDP a Amerike svega 300 miliona stanovnika. Da bi prosecan Kinez dosao do prosecnog zivotnog standarda Amerike procise jos vekova.
(ostra realnost!!, 19. jul 2013 10:29) "

Тачности ради, у 2012-ој години, БДП по глави становника у САД - у је био $49000, а у Кини $6000. Ако је просечна стопа годишњег раста кинеског БДП-а око 7%, онда математика каже да ће просечан Кинез већ за 30 година достићи просечног Амера по приходима. То је много краћи период од неколико векова :) Ако се томе дода да је амерички БДП показује знак еопадања, могуће да ће Кинези и раније постати број 1.
Српска раја ће, као и обично, све схватити последња. Као што су Срби били последњи који су укапирали да је берлински зид срушен и да је Америка постала највећа глобална сила, тако ћемо и сада бити последњи који ћемо схватити да се ЕУ распада, а да је Кина збацила Америку са трона највеће светске силе.

facts

pre 10 godina

Za korektan komentar je potrebno najpre da se iznesu korektni podaci. Neko je izneo da Kina ima svega 3000 dolara po glavi, pa zato taj podatak treba prvo proveriti:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita
Po poslednjim podacima Svetske Banke (prva table levo), GDP po stanovniku je 9200 dolara, a ne 3000.
Drugi bitan podatak je visina spoljnog duga, a on za Kinu iznosi oko 770 milijarde, dok je za SAD isti preko 16.000 milijarde. Srazmerno broju stanovnika u odnosu na SAD, Kina bi znaci trebala da ima spoljni dug od preko 64.000 milijarde dolara.
Jos jedan bitan faktor je broj potrosaca u Kini i taj broj moze lako da apsorbuje pad izvoza i njihova vlada upravo tome u poslednje vreme posvecuje sve vecu paznju.
Ima tu jos mnogo faktora, ali mislim da su ovi najbitniji.

zoran1965

pre 10 godina

kako to da niko ne pominje Indiju, i njih ima preko milijardu ? a i ekonomija im bas nije slaba, bar kolko ja znam, mozda se varam ali ...

Iki

pre 10 godina

@donikg
Bio i u Kini i u Americi. To sto pricas nema veze sa vezom. Kina je po svemu bar 50 godina iza USA. O standardu prosecnog Kineza tek ne bih govorio. On je gori nego u Srbiji. Toliko o tome.

Aleksandar

pre 10 godina

za (Magomed, 19. jul 2013 11:22)

Nije održivo, jer prekomerna proizvodnja potrošnja svega i svačega i korisnih i beskorisnih stvari i ogromne količine hrane, koju i bacaju, ogromne količine sirovina ne može na duži rok da planeta izdrži.

Jedini razlog zašto će čovečanstvo, ako išta ostane od toga, da pređe na razumne mere i na alternativne izvore, to će biti ne zato što se opametio, već zato što će neće imati drugog izbora...

drugo, nemate pojma kolik kinezi malo jedu, kada bi vi radili i jeli kao kinezi, umrli bi brzo...

gile

pre 10 godina

Nemam reci za ove pro amere pa detroit im je bankrot simbol industrijske proizvodnje haha na redu su sve veci gradovi pa zbogom ta vasa usa . Normalno da ce evropske kompanije da presele svoje pogone u druge zemlje ali do tada ce kineske kompanije imati isto tako kvalitetne proizvode . I jos nesto kina moze vrlo lako da uvede zakon da nemoze da se kupuje roba koja nije proizvedena u kini i tako da sacuva svoj tesko steceni novac . Isto tako i moze da bombarduje te zemlje gde se seli proizvodnja jer ce do tada i vojno barem 10x biti jaca . Long live China

stn

pre 10 godina

@drvobradi: "Problem" se lako resava kada se zna da je Kina trziste sa 1.3 milijarde potrosaca i njihova vlada vec uveliko radi na povecanju domace potrosnje. Videcemo da li su odabrali pravi trenutak i da li ce to uspesno da odrade, ali Kina je ipak shvatila koliko je bitno razumeti u kojoj fazi razvoja se zemlja nalazi i da tome mora da prilagodjava svoju politiku. To je izgleda stvar koju mnoge zemlje ne razumeju, a Srbija je jedna tih zemalja koje vec godinama ne uspeva da shvati da svoju politiku mora da uskladi sa trenutni stanjem razvoja.

nesquik

pre 10 godina

"smatra većina anketiranih u istraživanju američkog centra Pju"

LoL
Anketirani ljudi misle da se u Rozvelu srušila vanzemaljska letilica, pa da svetom tajno vladaju ljudi koji koriste svevideće oko kao trademark. Dajte ozbiljno.

Na brzaka:

Prvi link: http://www.cnbc.com/id/100726172

Drugi link: http://www.nytimes.com/2013/07/19/opinion/krugman-hitting-chinas-wall.html?_r=1&

what

pre 10 godina

@Atideras U SAD 50 miliona ljudi gladuje, 1 od 4 tih ljudi su deca, uzmi u obzir da amerika ima 300 miliona ljudi, ne bih bas rekao da ne gladuju, pogledaj dokumentarac "A Place at the Table", da si skoro ukljucio BBC video bi reportaze o ljudima koji gladuju u SAD. To su uglavnom prezaduzeni ljudi, koji se stalno sele u sve manje i manje kuce pokusavajuci da ispate racune/dugove. Da ne spominjem njihov "Patriotic act" i druge zakone, koji im omogucava da naprave policijsku drzavu, zadrzavaju ljude bez razloga u zatvoru na neograniceno itd, sve to pod izgovorom lova na teroriste.

dzonikg

pre 10 godina

@ostra realnost!!
Reala si tako sto iznosis izmisljene podatke..kojih 3000$ kad Kina sad ima skoro 7000$..drugo 70% tih 52000$ u americi odpada na poreze I troskove stanovanja I zdravstva..u americi za bilo kakvu operaciju ti treba 10 godina da skupljas pare..Kinezi sad voze iste aute ako Amerikanci ,sad vec imaju bolju infrastrukturu od Amerike..americki vozovi jos idu 50 na sat dok Kineski idu 300 pa navise ,95% amerikanaca zivi u kucama od dasaka dok samo bogatiji imaju kuce od normalnih cvrstih materijala

flopidisk

pre 10 godina

Ostra realnost i ostali koji pricate o malim platam u Kini.Kinezi jednostavno ne zele da podignu standard ruralnog dela kine jer bi time izgubili jeftinu radnu snagu.Cista logika, odrzavace takvo stanje koliko god mogu.

Magla ali standard

pre 10 godina

Zamislite da Kina moze da stampa lovu kao Amerika, gde bi im bio kraj? Samo nebo bi bila granica. Zato Amer proizvodi lepo maglu i zivi fino i boli ga uvce.
Ali verovatno zivimo u vremenu ekonomskog previranja, nesto ce morati debelo da se promeni u ekonomskim odnosima u covecanstvu u buducnosti.
Prvenstveno na planu te imaginacione i halapljive ekonomije u korist oposteg dobra i realnosti, ili ce biti rata dragi gledaoci.

Atreides

pre 10 godina

Cuj Amerika hrani gradjane. Koliko miliona jadnih i bednih ima u toj Americi. Svaki veci grad ima kvartove koji su kao da si se preselio u Afriku ili Latinsku Ameriku gde ne sme policija ni da proviri gde je jad ,beda i kriminal.

ksenija

pre 10 godina

Jos samo da rese problem sa ugrozavanjem ljudskih prava. Koliko znam, u Kini su zabranjeni radnicki sindikati - kao u Engleskoj pre 200 godina.

Vlajko

pre 10 godina

Teska prevara su i jedna i druga zemlja.U Americi demoktratija a u Kini potrosacka moc i ljudska prava.Skandinavija je bila i ostala sila po svim pitanjima.Ekonomiji, ekologiji, ljudskim pravima i mnogim drugim stvarima.

Miroslav

pre 10 godina

Boze blagoslovi Ameriku, zemlju koja mi je omogucila zivot dostojan coveka! Budi uz nju i svojom rukom je vodi kroz sva iskusenja. Boze blagoslovi Ameriku moj dom, slatki dom!

drvobradi

pre 10 godina

@Istina
Pa nije ni to bas tako. Veza Kina-SAD je dvostrana i tesko raskidiva. U proslosti kada god se takva veza raskidala, dolazilo je do ratova. Kina je akumulirala ogroman kapital preko jeftine radne snage, ekonomski postala ekonomija br 2 i sada se postavlja pitanje kuda ce dalje. Da bi finansirali svoj rast, neko mora da kupuje njihove proizvode a taj neko je upravo zapadni svet, koji su oni davno poceli da kreditiraju.
Kada nastaje problem? Onda kada Amer vise ne bude mogao toliko da trosi a vec je prezaduzen, a Kinez ne bude sposoban da kupi sopstveni proizvod. Kada se na to doda potencijalna selidba proizvodnje na druga mesta ili potencijalni povratak kuci, za sta ce se sigurno buniti kineski investitori, dolazi se do ozbiljnog svetskog problema.

Istina

pre 10 godina

Kako su neki ljudi smesni. Uporediti jedinu svetsku velesilu sa Kinom je isto onoliko smesno koliko i uporediti srpski fiat sa nadmocnim mercedesom.

Ljudi su izgleda zaboravili odakle je dosao sav taj kapital u Kini i razlog zasto je tamo dosao (jeftina radna snaga). Neka mi neko nabraja, koliko je brendova poreklom iz Kine poznato u svetu? Nijedno? Pa naravno, sve sto se u Kini proizvodi a valja pripada upravo americkim a ostatak evropskim i japanskim brendovima.

Onog trenutka kada radna snaga (i druge poreske povlastice) u Kini poskupljuje do nivoa da je neodrziv za americke i evropske fabrike koje tamo rade onda ce se te fabrike jednostavno preseliti u neku drugu zemlju a Kina ce ponovo da se vrati svom pirincu. Tu je kraj cele te price o "velesili".

Slavennoserbin

pre 10 godina

Peking je odavno pretekao Vašington. SAD su svetska sila samo još na papiru, i to onima koji još u to veruju. Finansijski rezultati SAD-a su frizirani i sve je to farsa, SAD je u dubiozi već decenijama i samo tone i to sve brže i brže. Pitanje je samo kako će pući taj balon, odjednom uz prasak ili će se polako ispuvavati. Mislim da će biti ova druga varijanta s obzirom da se SAD balon već poprilično izduvao. Nije ni čudo što pripremaju svoje stanovništvo serijama kako preživeti kataklizmu, anarhiju i preživeti u prirodi. Crni scenario nema šta...

N2

pre 10 godina

Samo se interesi kapitala prate i on je jedino bitan. Sta boli uvo vlasnika nekog brenda (npr. Stiv Dzobs pokojni) gde mu se pravi Iphone, bitno je da in ima profit. Da li usput hrani Amera il Kineza manje je bitno. Takodje treba znati da je zapadni svet superiorniji od Kine samo zadnjih 300 godina, i to samo zahvaljujuci oruzju. Svu ostalu istoriju Kina je bila ispred. Jako dugi Evropljani su imali problem sto nisu imali sta sem zlata da ponude Kinezima u trgovini, toliko su zapravo kineski proizvodi bili superiorniji. I onda su dovezli topove....

expert

pre 10 godina

A sad zamislite šta bi se desilo kad bi Kina nahranila svoje gradjane i dala im US standard...
(Magomed, 19. jul 2013 11:22)

Desila bi se ekološka katastrofa, je Zemlja na jedvite jade podnosi izelištvo 300 miliona Amerikanaca, a kamoli još 1300 miliona Kineza.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Kolika je Kina sila govori podatak da po glavi stanovnika ima manji dohodak od Bugarske i Rumunije.Sve sto sad pisu pisalo je i o ondasnjem SSSR.Sta se dogodilo znamo.Kakva sila je u pitanju meni je jasno kad vidim da oni za srpsko drzavljanstvo placaju 10.000 eura.Pametnom dosta!

Magomed

pre 10 godina

A sad zamislite šta bi se desilo kad bi Kina nahranila svoje gradjane i dala im US standard...da li bi i dalje bila Ekonomska sila :D??? Amerika je em Sila, em hrani gradjane, em imaju najviši standard! Lako je biti džin sa gladnim narodom...ali dokle...? Buhahaha

jäger aus frankfurt

pre 10 godina

kina ekonomska sila? smesno. problem vode za pice i velika zagadjenost vazduha plus klimatske promene dovesce uskoro do sloma kineske privrede(ekonomije) i do velikih migracija. veoma lukavo i pametno odradjeno.

Igor

pre 10 godina

Kina je vec ekonomska sila. Samo je pitanje kada ce postati Br.1 ekonomska sila.

Sto se tice Kine u Africi, Gadafi je glavom platio svoju saradnju, a 30.000 Kineza radnika je isterano iz Libije. Takodje u Mali-ju Francuzi su isterali Kineze koji su hteli da preuzmu rudnike uranijuma. U oba slucaja se radilo o "humanitarnim" operacijama.

ostra realnost!!

pre 10 godina

Ne mesajte GDP jedne zemlje sa zivotnim standardom. u Americi prosene godisnje plate su oko $52,000 u Kini niti $3000. To sto oni imaju oko 1.3 MILIJARDE stanovnika i treba da imaju najveci GDP a Amerike svega 300 miliona stanovnika. Da bi prosecan Kinez dosao do prosecnog zivotnog standarda Amerike procise jos vekova.

ostra realnost!!

pre 10 godina

Ne mesajte GDP jedne zemlje sa zivotnim standardom. u Americi prosene godisnje plate su oko $52,000 u Kini niti $3000. To sto oni imaju oko 1.3 MILIJARDE stanovnika i treba da imaju najveci GDP a Amerike svega 300 miliona stanovnika. Da bi prosecan Kinez dosao do prosecnog zivotnog standarda Amerike procise jos vekova.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Kolika je Kina sila govori podatak da po glavi stanovnika ima manji dohodak od Bugarske i Rumunije.Sve sto sad pisu pisalo je i o ondasnjem SSSR.Sta se dogodilo znamo.Kakva sila je u pitanju meni je jasno kad vidim da oni za srpsko drzavljanstvo placaju 10.000 eura.Pametnom dosta!

Igor

pre 10 godina

Kina je vec ekonomska sila. Samo je pitanje kada ce postati Br.1 ekonomska sila.

Sto se tice Kine u Africi, Gadafi je glavom platio svoju saradnju, a 30.000 Kineza radnika je isterano iz Libije. Takodje u Mali-ju Francuzi su isterali Kineze koji su hteli da preuzmu rudnike uranijuma. U oba slucaja se radilo o "humanitarnim" operacijama.

Vlajko

pre 10 godina

Teska prevara su i jedna i druga zemlja.U Americi demoktratija a u Kini potrosacka moc i ljudska prava.Skandinavija je bila i ostala sila po svim pitanjima.Ekonomiji, ekologiji, ljudskim pravima i mnogim drugim stvarima.

expert

pre 10 godina

A sad zamislite šta bi se desilo kad bi Kina nahranila svoje gradjane i dala im US standard...
(Magomed, 19. jul 2013 11:22)

Desila bi se ekološka katastrofa, je Zemlja na jedvite jade podnosi izelištvo 300 miliona Amerikanaca, a kamoli još 1300 miliona Kineza.

Magomed

pre 10 godina

A sad zamislite šta bi se desilo kad bi Kina nahranila svoje gradjane i dala im US standard...da li bi i dalje bila Ekonomska sila :D??? Amerika je em Sila, em hrani gradjane, em imaju najviši standard! Lako je biti džin sa gladnim narodom...ali dokle...? Buhahaha

Istina

pre 10 godina

Kako su neki ljudi smesni. Uporediti jedinu svetsku velesilu sa Kinom je isto onoliko smesno koliko i uporediti srpski fiat sa nadmocnim mercedesom.

Ljudi su izgleda zaboravili odakle je dosao sav taj kapital u Kini i razlog zasto je tamo dosao (jeftina radna snaga). Neka mi neko nabraja, koliko je brendova poreklom iz Kine poznato u svetu? Nijedno? Pa naravno, sve sto se u Kini proizvodi a valja pripada upravo americkim a ostatak evropskim i japanskim brendovima.

Onog trenutka kada radna snaga (i druge poreske povlastice) u Kini poskupljuje do nivoa da je neodrziv za americke i evropske fabrike koje tamo rade onda ce se te fabrike jednostavno preseliti u neku drugu zemlju a Kina ce ponovo da se vrati svom pirincu. Tu je kraj cele te price o "velesili".

Atreides

pre 10 godina

Cuj Amerika hrani gradjane. Koliko miliona jadnih i bednih ima u toj Americi. Svaki veci grad ima kvartove koji su kao da si se preselio u Afriku ili Latinsku Ameriku gde ne sme policija ni da proviri gde je jad ,beda i kriminal.

Miroslav

pre 10 godina

Boze blagoslovi Ameriku, zemlju koja mi je omogucila zivot dostojan coveka! Budi uz nju i svojom rukom je vodi kroz sva iskusenja. Boze blagoslovi Ameriku moj dom, slatki dom!

ksenija

pre 10 godina

Jos samo da rese problem sa ugrozavanjem ljudskih prava. Koliko znam, u Kini su zabranjeni radnicki sindikati - kao u Engleskoj pre 200 godina.

jäger aus frankfurt

pre 10 godina

kina ekonomska sila? smesno. problem vode za pice i velika zagadjenost vazduha plus klimatske promene dovesce uskoro do sloma kineske privrede(ekonomije) i do velikih migracija. veoma lukavo i pametno odradjeno.

N2

pre 10 godina

Samo se interesi kapitala prate i on je jedino bitan. Sta boli uvo vlasnika nekog brenda (npr. Stiv Dzobs pokojni) gde mu se pravi Iphone, bitno je da in ima profit. Da li usput hrani Amera il Kineza manje je bitno. Takodje treba znati da je zapadni svet superiorniji od Kine samo zadnjih 300 godina, i to samo zahvaljujuci oruzju. Svu ostalu istoriju Kina je bila ispred. Jako dugi Evropljani su imali problem sto nisu imali sta sem zlata da ponude Kinezima u trgovini, toliko su zapravo kineski proizvodi bili superiorniji. I onda su dovezli topove....

dzonikg

pre 10 godina

@ostra realnost!!
Reala si tako sto iznosis izmisljene podatke..kojih 3000$ kad Kina sad ima skoro 7000$..drugo 70% tih 52000$ u americi odpada na poreze I troskove stanovanja I zdravstva..u americi za bilo kakvu operaciju ti treba 10 godina da skupljas pare..Kinezi sad voze iste aute ako Amerikanci ,sad vec imaju bolju infrastrukturu od Amerike..americki vozovi jos idu 50 na sat dok Kineski idu 300 pa navise ,95% amerikanaca zivi u kucama od dasaka dok samo bogatiji imaju kuce od normalnih cvrstih materijala

facts

pre 10 godina

Za korektan komentar je potrebno najpre da se iznesu korektni podaci. Neko je izneo da Kina ima svega 3000 dolara po glavi, pa zato taj podatak treba prvo proveriti:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita
Po poslednjim podacima Svetske Banke (prva table levo), GDP po stanovniku je 9200 dolara, a ne 3000.
Drugi bitan podatak je visina spoljnog duga, a on za Kinu iznosi oko 770 milijarde, dok je za SAD isti preko 16.000 milijarde. Srazmerno broju stanovnika u odnosu na SAD, Kina bi znaci trebala da ima spoljni dug od preko 64.000 milijarde dolara.
Jos jedan bitan faktor je broj potrosaca u Kini i taj broj moze lako da apsorbuje pad izvoza i njihova vlada upravo tome u poslednje vreme posvecuje sve vecu paznju.
Ima tu jos mnogo faktora, ali mislim da su ovi najbitniji.

Magla ali standard

pre 10 godina

Zamislite da Kina moze da stampa lovu kao Amerika, gde bi im bio kraj? Samo nebo bi bila granica. Zato Amer proizvodi lepo maglu i zivi fino i boli ga uvce.
Ali verovatno zivimo u vremenu ekonomskog previranja, nesto ce morati debelo da se promeni u ekonomskim odnosima u covecanstvu u buducnosti.
Prvenstveno na planu te imaginacione i halapljive ekonomije u korist oposteg dobra i realnosti, ili ce biti rata dragi gledaoci.

Slavennoserbin

pre 10 godina

Peking je odavno pretekao Vašington. SAD su svetska sila samo još na papiru, i to onima koji još u to veruju. Finansijski rezultati SAD-a su frizirani i sve je to farsa, SAD je u dubiozi već decenijama i samo tone i to sve brže i brže. Pitanje je samo kako će pući taj balon, odjednom uz prasak ili će se polako ispuvavati. Mislim da će biti ova druga varijanta s obzirom da se SAD balon već poprilično izduvao. Nije ni čudo što pripremaju svoje stanovništvo serijama kako preživeti kataklizmu, anarhiju i preživeti u prirodi. Crni scenario nema šta...

stn

pre 10 godina

@drvobradi: "Problem" se lako resava kada se zna da je Kina trziste sa 1.3 milijarde potrosaca i njihova vlada vec uveliko radi na povecanju domace potrosnje. Videcemo da li su odabrali pravi trenutak i da li ce to uspesno da odrade, ali Kina je ipak shvatila koliko je bitno razumeti u kojoj fazi razvoja se zemlja nalazi i da tome mora da prilagodjava svoju politiku. To je izgleda stvar koju mnoge zemlje ne razumeju, a Srbija je jedna tih zemalja koje vec godinama ne uspeva da shvati da svoju politiku mora da uskladi sa trenutni stanjem razvoja.

drvobradi

pre 10 godina

@Istina
Pa nije ni to bas tako. Veza Kina-SAD je dvostrana i tesko raskidiva. U proslosti kada god se takva veza raskidala, dolazilo je do ratova. Kina je akumulirala ogroman kapital preko jeftine radne snage, ekonomski postala ekonomija br 2 i sada se postavlja pitanje kuda ce dalje. Da bi finansirali svoj rast, neko mora da kupuje njihove proizvode a taj neko je upravo zapadni svet, koji su oni davno poceli da kreditiraju.
Kada nastaje problem? Onda kada Amer vise ne bude mogao toliko da trosi a vec je prezaduzen, a Kinez ne bude sposoban da kupi sopstveni proizvod. Kada se na to doda potencijalna selidba proizvodnje na druga mesta ili potencijalni povratak kuci, za sta ce se sigurno buniti kineski investitori, dolazi se do ozbiljnog svetskog problema.

Iki

pre 10 godina

@donikg
Bio i u Kini i u Americi. To sto pricas nema veze sa vezom. Kina je po svemu bar 50 godina iza USA. O standardu prosecnog Kineza tek ne bih govorio. On je gori nego u Srbiji. Toliko o tome.

ivica

pre 10 godina

Istina, 12:00

Nije bas tako jer su Kinezi krali tehnologiju svo to vreme, tako da se nece vratiti pirincu. Mozda bi se vratili pre 20 god, sad je kasno.

Miroslav,12:21

Cime li se ti to bavis kad ti je u SAD toliko dobro? Kazu neki ovde u Nemackoj da je tamo dobro ali ne bas toliko.

Slavennoserbin, 12:35

Imaju i Kinezi svojih muka. Politika "jedno dete" ih je dovela do demografskog sloma. Njihovi strucnjaci predvidjaju da ce do 2030 biti nacija sa najvecim procentom staraca. Nista nije ni crno ni belo.

Vlajko, 12:35

Tacno,pogotovo Norveska.

Magla ali standard, 13:01

Kako neko moze da daje ovako glupe izjave? Sta to znaci "lezi stampa pare i boli ga uvce"? Pa ko brani Kinezima to da radi? Nije to bas tako, imaju i Ameri neku svoju proizvodnju samo mnogo manju nego nekad i zato su u krizi.

chinorthodox,16:37

Kakve veze mi imamo sa tim. Ljudi se u Srbiji mnogo loze na te USA-KIna price a kako god da okrenete mi cemo biti njihove sluge, jer su to gospodari. Jednog dana kad Kina dodje na mesto broj 1 nece se SAD srozati na mesto broj 101 nego ce biti uvek 2, 3, 4... A samim tim bice dovoljno jaka da moze da maltretira ceo arapski svet ili Balkan kao i do sada. Ovde se neki ljudi ponasaju kao da cim Kina postane broj 1 eto Kineza teraju Amere iz Bondstila i vracaju nam Kosovo. Dajte ljudi osvestite se, mi moramo da radimo na sebi, jer cemo i od Kineza (kad pocnu ovde vise da ulazu) dobijati plate 12000 din ako ostanemo ovako nesposobni.

DPolitika

pre 10 godina

@Istina

Imas pogresnu percepciju sta je svet....

Ako malo samo pogledas Kina, Indija i Rusija su svet, a sve ostalo su njegovi ostaci...

Kina i Indija cine pola populacije poznatog sveta, a povrsinski im dodaj Rusiju i svatices sta je "svet" na planeti zemaljskoj.

Da li ti je poznato da u nuklearnom ratu gde ucestvuju Kina i SAD, SAD gubi bitku dok Kina opstaje o drugim stvarima ne treba pricati.

Pricas o svetskim poznatim brendovim navescu jedan "Lenovo" i to njega kao primer nepoznavanaja tokova kapitala i pogresne percepcije, a ti malo dalje razmisli o svom poimanju istine i da li je svet staticna ili dinamicka sredina.

O tome da li su Kineske marke poznate u SAD-u cu ti reci da na kraju i nije bitno ako oni svojim markama i uticajem osvajaju Indiju, Rusiju, ostatak Azije i Afriku gde te teritorije sa svojom populacijom zajedno cine vise od pola poznatog sveta planete Zemlje.

To sto nije neki Holandjanin, Belgijanac ili Srbin cuo za telefon marke Zopo boli koga uvo ako za njega cuje 1.2 milijarde ljudi u Indiji pored 1.3 milijarde ljudi u Kini i jos jedne milijarde u ostalim azijskim zemljama i jos kada pocne da se prodaje u Africi da li mislis da je bitna malecka Evropa ili malo trziste kao sto je postalo USA u globalnim razmerama. A dodacu da je Nemac cuo za Zopo telefone.

Govoriti potcenjivacki o najvecoj naciji na svetu govori sve o takvim govornicima, a nista o naciji o kojoj govore.

chinorthodox

pre 10 godina

@"... u Americi prosene godisnje plate su oko $52,000 u Kini niti $3000. To sto oni imaju oko 1.3 MILIJARDE stanovnika i treba da imaju najveci GDP a Amerike svega 300 miliona stanovnika. Da bi prosecan Kinez dosao do prosecnog zivotnog standarda Amerike procise jos vekova.
(ostra realnost!!, 19. jul 2013 10:29) "

Тачности ради, у 2012-ој години, БДП по глави становника у САД - у је био $49000, а у Кини $6000. Ако је просечна стопа годишњег раста кинеског БДП-а око 7%, онда математика каже да ће просечан Кинез већ за 30 година достићи просечног Амера по приходима. То је много краћи период од неколико векова :) Ако се томе дода да је амерички БДП показује знак еопадања, могуће да ће Кинези и раније постати број 1.
Српска раја ће, као и обично, све схватити последња. Као што су Срби били последњи који су укапирали да је берлински зид срушен и да је Америка постала највећа глобална сила, тако ћемо и сада бити последњи који ћемо схватити да се ЕУ распада, а да је Кина збацила Америку са трона највеће светске силе.

what

pre 10 godina

@Atideras U SAD 50 miliona ljudi gladuje, 1 od 4 tih ljudi su deca, uzmi u obzir da amerika ima 300 miliona ljudi, ne bih bas rekao da ne gladuju, pogledaj dokumentarac "A Place at the Table", da si skoro ukljucio BBC video bi reportaze o ljudima koji gladuju u SAD. To su uglavnom prezaduzeni ljudi, koji se stalno sele u sve manje i manje kuce pokusavajuci da ispate racune/dugove. Da ne spominjem njihov "Patriotic act" i druge zakone, koji im omogucava da naprave policijsku drzavu, zadrzavaju ljude bez razloga u zatvoru na neograniceno itd, sve to pod izgovorom lova na teroriste.

Aleksandar

pre 10 godina

za (Magomed, 19. jul 2013 11:22)

Nije održivo, jer prekomerna proizvodnja potrošnja svega i svačega i korisnih i beskorisnih stvari i ogromne količine hrane, koju i bacaju, ogromne količine sirovina ne može na duži rok da planeta izdrži.

Jedini razlog zašto će čovečanstvo, ako išta ostane od toga, da pređe na razumne mere i na alternativne izvore, to će biti ne zato što se opametio, već zato što će neće imati drugog izbora...

drugo, nemate pojma kolik kinezi malo jedu, kada bi vi radili i jeli kao kinezi, umrli bi brzo...

flopidisk

pre 10 godina

Ostra realnost i ostali koji pricate o malim platam u Kini.Kinezi jednostavno ne zele da podignu standard ruralnog dela kine jer bi time izgubili jeftinu radnu snagu.Cista logika, odrzavace takvo stanje koliko god mogu.

gile

pre 10 godina

Nemam reci za ove pro amere pa detroit im je bankrot simbol industrijske proizvodnje haha na redu su sve veci gradovi pa zbogom ta vasa usa . Normalno da ce evropske kompanije da presele svoje pogone u druge zemlje ali do tada ce kineske kompanije imati isto tako kvalitetne proizvode . I jos nesto kina moze vrlo lako da uvede zakon da nemoze da se kupuje roba koja nije proizvedena u kini i tako da sacuva svoj tesko steceni novac . Isto tako i moze da bombarduje te zemlje gde se seli proizvodnja jer ce do tada i vojno barem 10x biti jaca . Long live China

Forest Gump

pre 10 godina

(facts, 19. jul 2013 16:09)

Pa oni su gori i od nas po toj listi.

Da, Ameri imaju dug u svojoj valuti, buduci da je dolar rezervna valuta, moraju da imaju ogroman dug jer je traznja za dolarom velika. Ali kao sto rekoh, u njihovoj valuti. Kina drzi rezerve u dolarima, a ne Ameri u juanima. :-)

Vidim kako mogu da kompenzuju, rast im sa 12% pao na 7,5%, od sledece se pasti ispod 7%, a 2015. ispod 6%. http://www.morningstar.com/topics/t/77808498/china-s-growth-bulls-capitulate-with-gavekal-s-arthur-kroeber-suggesting-gdp-growth-could-come-in-below-6-next-year-capital-economics-sees-7-next-year.htm

30% ekonomije je u potrosnji, Kinezi prosto ne mogu da imaju unutrasnju potrosnju, jer im je mentalitet takav. Oni su stedise, a ne potrosaci. A i ekonomija im je balon, pa i zato ne mogu, osim onih par procenta najbogatijih.

Kinezi su svesni da nikad nece biti broj 1 i kako vreme prolazi sve je vise ocigledno. http://www.reuters.com/article/2013/02/08/china-yuan-dollar-idUSL5N0B84XU20130208

Kina je novi Sovjetski Savez iz 50-ih ili novi Japan iz 80-tih, drzave koje su mogle, a nikad nisu uspele da prestignu SAD.

VLada

pre 10 godina

Kakva glupost! Jedino su oni (citaj Amerikanci) ocenili da je stanje ljudkih sloboda u njihovoj drzavi lose. A istovremeno vecina istih tih Amerikanaca misli da je Snouden pogresio sto je raskrinkao prljave akcije te iste Amerike koje upravo potiru ljudske slobode u toj drzavi. Pa ima li veceg dokaza koliko su isti ti Ameri u najmanju ruku neobavesteni, ako ne i glupi?

zoran1965

pre 10 godina

kako to da niko ne pominje Indiju, i njih ima preko milijardu ? a i ekonomija im bas nije slaba, bar kolko ja znam, mozda se varam ali ...

Ivana

pre 10 godina

(chinorthodox, 19. jul 2013 16:37)

Kolika količina zabluda. Da li vi znate da GDP per capita nije isto što i GDP per household income i da per capita NIJE isto što i /income/ primanje? Vi i prethodni komentator ste napravili identičnu grešku i pokazali elementarno neznanje.

Prosečan Kinez zarađuje svega $3 000 bruto.

Međutim,, kada se uzme podatak iz 2012 raspoloživog novca /neto/, na godišnjem nivou prosečan Kinez zaradi $24,565. Kada podelimo to sa 12 meseci, dobijemo $2047 neto mesečno.

http://www.tradingeconomics.com/china/disposable-personal-income

Naučiti ekonomiju za domaći.

nesquik

pre 10 godina

"smatra većina anketiranih u istraživanju američkog centra Pju"

LoL
Anketirani ljudi misle da se u Rozvelu srušila vanzemaljska letilica, pa da svetom tajno vladaju ljudi koji koriste svevideće oko kao trademark. Dajte ozbiljno.

Na brzaka:

Prvi link: http://www.cnbc.com/id/100726172

Drugi link: http://www.nytimes.com/2013/07/19/opinion/krugman-hitting-chinas-wall.html?_r=1&

NikNik

pre 10 godina

@Aleksandar
Kad bi Srbi jeli kao Kinezi ziveli bi mnogo duze i ne bi bili gojazni kako jesmo. Sreca nasa pa imamo cudotvorne gene nasih izmucenih ali izdrzivih predaka koji su vekovima prezivljavali samo prirodnom selekcijom od najezda raznoraznih sila. Preziveli su samo najjaci i najzdraviji, pa zato na ulicama vidjate manje vise normalne ljude koji usled krkanja bureka, prasetine, eurokrema, i pljeskavica u ogromnim kolicinama imaju pozamasne stomacice. Razmislite malo kako se hranite i koliko dugo hocete da zivite.

Istina

pre 10 godina

(DPolitika, 19. jul 2013 19:06)

Naprotiv. Sve sto sam ja izneo je puka cinjenica koja se lako da potvrditi.

To sto je Kina najveca zemlja na svetu (po broju populacije) ne znaci ama bas nista. Kina je gotovo od pamtiveka bila najveca zemlja na svetu ali je ipak bila okupirana od drugih, brojcano, mnogo manjih ali zato mnogo jacih drzava.

Ni Kina a ni Indija ne mogu ekonomski da prezive, zapamti, da prezive bez kapitala iz SAD-a, Evrope i Japana. Onog trenutka kada (ako) cena radne snage i poreza u Kini raste do nivoa da je neodrziv za te kompanije one ce se preseliti u neku drugu drzavu a Kina ce ponovo biti na kolenima.

To sto spominjes da je Kina brojcano najveca zemlja na svetu je u stvari njihov najveci problem. Svu tu populaciju mora neko da hrani, njima treba posao, pare i upravo zbog toga Kina je veoma fragilna drzava koja itekao zavisi od stranog kapitala koji dolazi iz razvijenih zemalja. Isto vazi i za Indiju.

Spomenuo si Lenovo a izgleda da si usput "zaboravio" da je upravo Americki IBM stavio Lenovo na mapi (pre toga je Lenovo bila jedna mala beznacajna kompanija) sto jos jednom potvrdjuje ono sto sam malopre rekao. A sto se Zopo-a tice pa to je tako nepoznato ime da sam morao googlati da bi saznao o cemu je rec a vazim za nekog koji dosta prati ove stvari. Toliko o tvojim "argumentima".

I za kraj, nadcenjivanje jedne nacije govori sve o takvim govornicima, a nista o naciji o kojoj govore.

ekonomska sila

pre 10 godina

Ako je Kina ekonomska sila, onda je 2400 radnika zaposleno u Fiatu u Kragujevcu sa prosecnim platama od 34000 dinara, kada bi se po istom principu racunalo - klub milionera.
Koja crna ekonomska sila, mora da zbog toga dolaze Kinezi trbuhom za hleb cak i u Srbiju. Pa znate li vi uopste pod kakvim uslovima i za koje plate oni tamo rade ?

chinorthodox

pre 10 godina

@(Ivana, 19. jul 2013 17:47)
Поштована стручњакињо, не знам какве сте ви дефиниције учили на курсевима које сте похађали и како сте их разумели. Ја сам, са моје стране, за GDP per capita, користио дефиницију коју користи Светска Банка ( http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD )

inzenjer

pre 10 godina

@DPolitika

U nuklearnom ratu bi Kina bila pobednik ?!?
Izvini, ali koliko ti imas godina ?
U nuklearnom ratu ne bi bilo pobednika jer cela planeta bila zbrisana.

Sto se tice Lenova:
Radi se o bivsoj firmi IBM-a koja se bavila SKLAPANJEM i prodajom gotovih racunara i koju je IBM prodao Kinezima.
Navedi mi jednu jedinu komponentu u njihovim uredjajima koja je nastala kao proizvod kineskog znanja. Tehnologija procesora, chipset-ova, memorija, diskova, apsolutno svega elektronskog u tim uredjajima su u intelektualnom vlasnistvu americkih firmi. Jedino sto je tu istinski kinesko je plasticno kuciste.
Lenovo ne bi imao sta da proizvodi bez americke tehnologije.
Da li ti znas da je vrhunac kineske tehnologije mikroprocesor zvani "Loongson" koji zaostaje jedno par decenija za americkim, i ne ugradjuje se ni u nijedan jedini Lenovo racunar ?

Miroslav

pre 10 godina

Boze blagoslovi Ameriku, zemlju koja mi je omogucila zivot dostojan coveka! Budi uz nju i svojom rukom je vodi kroz sva iskusenja. Boze blagoslovi Ameriku moj dom, slatki dom!

Istina

pre 10 godina

Kako su neki ljudi smesni. Uporediti jedinu svetsku velesilu sa Kinom je isto onoliko smesno koliko i uporediti srpski fiat sa nadmocnim mercedesom.

Ljudi su izgleda zaboravili odakle je dosao sav taj kapital u Kini i razlog zasto je tamo dosao (jeftina radna snaga). Neka mi neko nabraja, koliko je brendova poreklom iz Kine poznato u svetu? Nijedno? Pa naravno, sve sto se u Kini proizvodi a valja pripada upravo americkim a ostatak evropskim i japanskim brendovima.

Onog trenutka kada radna snaga (i druge poreske povlastice) u Kini poskupljuje do nivoa da je neodrziv za americke i evropske fabrike koje tamo rade onda ce se te fabrike jednostavno preseliti u neku drugu zemlju a Kina ce ponovo da se vrati svom pirincu. Tu je kraj cele te price o "velesili".

Magomed

pre 10 godina

A sad zamislite šta bi se desilo kad bi Kina nahranila svoje gradjane i dala im US standard...da li bi i dalje bila Ekonomska sila :D??? Amerika je em Sila, em hrani gradjane, em imaju najviši standard! Lako je biti džin sa gladnim narodom...ali dokle...? Buhahaha

ostra realnost!!

pre 10 godina

Ne mesajte GDP jedne zemlje sa zivotnim standardom. u Americi prosene godisnje plate su oko $52,000 u Kini niti $3000. To sto oni imaju oko 1.3 MILIJARDE stanovnika i treba da imaju najveci GDP a Amerike svega 300 miliona stanovnika. Da bi prosecan Kinez dosao do prosecnog zivotnog standarda Amerike procise jos vekova.

jäger aus frankfurt

pre 10 godina

kina ekonomska sila? smesno. problem vode za pice i velika zagadjenost vazduha plus klimatske promene dovesce uskoro do sloma kineske privrede(ekonomije) i do velikih migracija. veoma lukavo i pametno odradjeno.

Slavennoserbin

pre 10 godina

Peking je odavno pretekao Vašington. SAD su svetska sila samo još na papiru, i to onima koji još u to veruju. Finansijski rezultati SAD-a su frizirani i sve je to farsa, SAD je u dubiozi već decenijama i samo tone i to sve brže i brže. Pitanje je samo kako će pući taj balon, odjednom uz prasak ili će se polako ispuvavati. Mislim da će biti ova druga varijanta s obzirom da se SAD balon već poprilično izduvao. Nije ni čudo što pripremaju svoje stanovništvo serijama kako preživeti kataklizmu, anarhiju i preživeti u prirodi. Crni scenario nema šta...

mujcinovic salih

pre 10 godina

Kolika je Kina sila govori podatak da po glavi stanovnika ima manji dohodak od Bugarske i Rumunije.Sve sto sad pisu pisalo je i o ondasnjem SSSR.Sta se dogodilo znamo.Kakva sila je u pitanju meni je jasno kad vidim da oni za srpsko drzavljanstvo placaju 10.000 eura.Pametnom dosta!

dzonikg

pre 10 godina

@ostra realnost!!
Reala si tako sto iznosis izmisljene podatke..kojih 3000$ kad Kina sad ima skoro 7000$..drugo 70% tih 52000$ u americi odpada na poreze I troskove stanovanja I zdravstva..u americi za bilo kakvu operaciju ti treba 10 godina da skupljas pare..Kinezi sad voze iste aute ako Amerikanci ,sad vec imaju bolju infrastrukturu od Amerike..americki vozovi jos idu 50 na sat dok Kineski idu 300 pa navise ,95% amerikanaca zivi u kucama od dasaka dok samo bogatiji imaju kuce od normalnih cvrstih materijala

ksenija

pre 10 godina

Jos samo da rese problem sa ugrozavanjem ljudskih prava. Koliko znam, u Kini su zabranjeni radnicki sindikati - kao u Engleskoj pre 200 godina.

Atreides

pre 10 godina

Cuj Amerika hrani gradjane. Koliko miliona jadnih i bednih ima u toj Americi. Svaki veci grad ima kvartove koji su kao da si se preselio u Afriku ili Latinsku Ameriku gde ne sme policija ni da proviri gde je jad ,beda i kriminal.

Ivana

pre 10 godina

(chinorthodox, 19. jul 2013 16:37)

Kolika količina zabluda. Da li vi znate da GDP per capita nije isto što i GDP per household income i da per capita NIJE isto što i /income/ primanje? Vi i prethodni komentator ste napravili identičnu grešku i pokazali elementarno neznanje.

Prosečan Kinez zarađuje svega $3 000 bruto.

Međutim,, kada se uzme podatak iz 2012 raspoloživog novca /neto/, na godišnjem nivou prosečan Kinez zaradi $24,565. Kada podelimo to sa 12 meseci, dobijemo $2047 neto mesečno.

http://www.tradingeconomics.com/china/disposable-personal-income

Naučiti ekonomiju za domaći.

Iki

pre 10 godina

@donikg
Bio i u Kini i u Americi. To sto pricas nema veze sa vezom. Kina je po svemu bar 50 godina iza USA. O standardu prosecnog Kineza tek ne bih govorio. On je gori nego u Srbiji. Toliko o tome.

gile

pre 10 godina

Nemam reci za ove pro amere pa detroit im je bankrot simbol industrijske proizvodnje haha na redu su sve veci gradovi pa zbogom ta vasa usa . Normalno da ce evropske kompanije da presele svoje pogone u druge zemlje ali do tada ce kineske kompanije imati isto tako kvalitetne proizvode . I jos nesto kina moze vrlo lako da uvede zakon da nemoze da se kupuje roba koja nije proizvedena u kini i tako da sacuva svoj tesko steceni novac . Isto tako i moze da bombarduje te zemlje gde se seli proizvodnja jer ce do tada i vojno barem 10x biti jaca . Long live China

Forest Gump

pre 10 godina

(facts, 19. jul 2013 16:09)

Pa oni su gori i od nas po toj listi.

Da, Ameri imaju dug u svojoj valuti, buduci da je dolar rezervna valuta, moraju da imaju ogroman dug jer je traznja za dolarom velika. Ali kao sto rekoh, u njihovoj valuti. Kina drzi rezerve u dolarima, a ne Ameri u juanima. :-)

Vidim kako mogu da kompenzuju, rast im sa 12% pao na 7,5%, od sledece se pasti ispod 7%, a 2015. ispod 6%. http://www.morningstar.com/topics/t/77808498/china-s-growth-bulls-capitulate-with-gavekal-s-arthur-kroeber-suggesting-gdp-growth-could-come-in-below-6-next-year-capital-economics-sees-7-next-year.htm

30% ekonomije je u potrosnji, Kinezi prosto ne mogu da imaju unutrasnju potrosnju, jer im je mentalitet takav. Oni su stedise, a ne potrosaci. A i ekonomija im je balon, pa i zato ne mogu, osim onih par procenta najbogatijih.

Kinezi su svesni da nikad nece biti broj 1 i kako vreme prolazi sve je vise ocigledno. http://www.reuters.com/article/2013/02/08/china-yuan-dollar-idUSL5N0B84XU20130208

Kina je novi Sovjetski Savez iz 50-ih ili novi Japan iz 80-tih, drzave koje su mogle, a nikad nisu uspele da prestignu SAD.

Igor

pre 10 godina

Kina je vec ekonomska sila. Samo je pitanje kada ce postati Br.1 ekonomska sila.

Sto se tice Kine u Africi, Gadafi je glavom platio svoju saradnju, a 30.000 Kineza radnika je isterano iz Libije. Takodje u Mali-ju Francuzi su isterali Kineze koji su hteli da preuzmu rudnike uranijuma. U oba slucaja se radilo o "humanitarnim" operacijama.

Vlajko

pre 10 godina

Teska prevara su i jedna i druga zemlja.U Americi demoktratija a u Kini potrosacka moc i ljudska prava.Skandinavija je bila i ostala sila po svim pitanjima.Ekonomiji, ekologiji, ljudskim pravima i mnogim drugim stvarima.

N2

pre 10 godina

Samo se interesi kapitala prate i on je jedino bitan. Sta boli uvo vlasnika nekog brenda (npr. Stiv Dzobs pokojni) gde mu se pravi Iphone, bitno je da in ima profit. Da li usput hrani Amera il Kineza manje je bitno. Takodje treba znati da je zapadni svet superiorniji od Kine samo zadnjih 300 godina, i to samo zahvaljujuci oruzju. Svu ostalu istoriju Kina je bila ispred. Jako dugi Evropljani su imali problem sto nisu imali sta sem zlata da ponude Kinezima u trgovini, toliko su zapravo kineski proizvodi bili superiorniji. I onda su dovezli topove....

chinorthodox

pre 10 godina

@"... u Americi prosene godisnje plate su oko $52,000 u Kini niti $3000. To sto oni imaju oko 1.3 MILIJARDE stanovnika i treba da imaju najveci GDP a Amerike svega 300 miliona stanovnika. Da bi prosecan Kinez dosao do prosecnog zivotnog standarda Amerike procise jos vekova.
(ostra realnost!!, 19. jul 2013 10:29) "

Тачности ради, у 2012-ој години, БДП по глави становника у САД - у је био $49000, а у Кини $6000. Ако је просечна стопа годишњег раста кинеског БДП-а око 7%, онда математика каже да ће просечан Кинез већ за 30 година достићи просечног Амера по приходима. То је много краћи период од неколико векова :) Ако се томе дода да је амерички БДП показује знак еопадања, могуће да ће Кинези и раније постати број 1.
Српска раја ће, као и обично, све схватити последња. Као што су Срби били последњи који су укапирали да је берлински зид срушен и да је Америка постала највећа глобална сила, тако ћемо и сада бити последњи који ћемо схватити да се ЕУ распада, а да је Кина збацила Америку са трона највеће светске силе.

DPolitika

pre 10 godina

@Istina

Imas pogresnu percepciju sta je svet....

Ako malo samo pogledas Kina, Indija i Rusija su svet, a sve ostalo su njegovi ostaci...

Kina i Indija cine pola populacije poznatog sveta, a povrsinski im dodaj Rusiju i svatices sta je "svet" na planeti zemaljskoj.

Da li ti je poznato da u nuklearnom ratu gde ucestvuju Kina i SAD, SAD gubi bitku dok Kina opstaje o drugim stvarima ne treba pricati.

Pricas o svetskim poznatim brendovim navescu jedan "Lenovo" i to njega kao primer nepoznavanaja tokova kapitala i pogresne percepcije, a ti malo dalje razmisli o svom poimanju istine i da li je svet staticna ili dinamicka sredina.

O tome da li su Kineske marke poznate u SAD-u cu ti reci da na kraju i nije bitno ako oni svojim markama i uticajem osvajaju Indiju, Rusiju, ostatak Azije i Afriku gde te teritorije sa svojom populacijom zajedno cine vise od pola poznatog sveta planete Zemlje.

To sto nije neki Holandjanin, Belgijanac ili Srbin cuo za telefon marke Zopo boli koga uvo ako za njega cuje 1.2 milijarde ljudi u Indiji pored 1.3 milijarde ljudi u Kini i jos jedne milijarde u ostalim azijskim zemljama i jos kada pocne da se prodaje u Africi da li mislis da je bitna malecka Evropa ili malo trziste kao sto je postalo USA u globalnim razmerama. A dodacu da je Nemac cuo za Zopo telefone.

Govoriti potcenjivacki o najvecoj naciji na svetu govori sve o takvim govornicima, a nista o naciji o kojoj govore.

drvobradi

pre 10 godina

@Istina
Pa nije ni to bas tako. Veza Kina-SAD je dvostrana i tesko raskidiva. U proslosti kada god se takva veza raskidala, dolazilo je do ratova. Kina je akumulirala ogroman kapital preko jeftine radne snage, ekonomski postala ekonomija br 2 i sada se postavlja pitanje kuda ce dalje. Da bi finansirali svoj rast, neko mora da kupuje njihove proizvode a taj neko je upravo zapadni svet, koji su oni davno poceli da kreditiraju.
Kada nastaje problem? Onda kada Amer vise ne bude mogao toliko da trosi a vec je prezaduzen, a Kinez ne bude sposoban da kupi sopstveni proizvod. Kada se na to doda potencijalna selidba proizvodnje na druga mesta ili potencijalni povratak kuci, za sta ce se sigurno buniti kineski investitori, dolazi se do ozbiljnog svetskog problema.

expert

pre 10 godina

A sad zamislite šta bi se desilo kad bi Kina nahranila svoje gradjane i dala im US standard...
(Magomed, 19. jul 2013 11:22)

Desila bi se ekološka katastrofa, je Zemlja na jedvite jade podnosi izelištvo 300 miliona Amerikanaca, a kamoli još 1300 miliona Kineza.

Istina

pre 10 godina

(DPolitika, 19. jul 2013 19:06)

Naprotiv. Sve sto sam ja izneo je puka cinjenica koja se lako da potvrditi.

To sto je Kina najveca zemlja na svetu (po broju populacije) ne znaci ama bas nista. Kina je gotovo od pamtiveka bila najveca zemlja na svetu ali je ipak bila okupirana od drugih, brojcano, mnogo manjih ali zato mnogo jacih drzava.

Ni Kina a ni Indija ne mogu ekonomski da prezive, zapamti, da prezive bez kapitala iz SAD-a, Evrope i Japana. Onog trenutka kada (ako) cena radne snage i poreza u Kini raste do nivoa da je neodrziv za te kompanije one ce se preseliti u neku drugu drzavu a Kina ce ponovo biti na kolenima.

To sto spominjes da je Kina brojcano najveca zemlja na svetu je u stvari njihov najveci problem. Svu tu populaciju mora neko da hrani, njima treba posao, pare i upravo zbog toga Kina je veoma fragilna drzava koja itekao zavisi od stranog kapitala koji dolazi iz razvijenih zemalja. Isto vazi i za Indiju.

Spomenuo si Lenovo a izgleda da si usput "zaboravio" da je upravo Americki IBM stavio Lenovo na mapi (pre toga je Lenovo bila jedna mala beznacajna kompanija) sto jos jednom potvrdjuje ono sto sam malopre rekao. A sto se Zopo-a tice pa to je tako nepoznato ime da sam morao googlati da bi saznao o cemu je rec a vazim za nekog koji dosta prati ove stvari. Toliko o tvojim "argumentima".

I za kraj, nadcenjivanje jedne nacije govori sve o takvim govornicima, a nista o naciji o kojoj govore.

ekonomska sila

pre 10 godina

Ako je Kina ekonomska sila, onda je 2400 radnika zaposleno u Fiatu u Kragujevcu sa prosecnim platama od 34000 dinara, kada bi se po istom principu racunalo - klub milionera.
Koja crna ekonomska sila, mora da zbog toga dolaze Kinezi trbuhom za hleb cak i u Srbiju. Pa znate li vi uopste pod kakvim uslovima i za koje plate oni tamo rade ?

what

pre 10 godina

@Atideras U SAD 50 miliona ljudi gladuje, 1 od 4 tih ljudi su deca, uzmi u obzir da amerika ima 300 miliona ljudi, ne bih bas rekao da ne gladuju, pogledaj dokumentarac "A Place at the Table", da si skoro ukljucio BBC video bi reportaze o ljudima koji gladuju u SAD. To su uglavnom prezaduzeni ljudi, koji se stalno sele u sve manje i manje kuce pokusavajuci da ispate racune/dugove. Da ne spominjem njihov "Patriotic act" i druge zakone, koji im omogucava da naprave policijsku drzavu, zadrzavaju ljude bez razloga u zatvoru na neograniceno itd, sve to pod izgovorom lova na teroriste.

zoran1965

pre 10 godina

kako to da niko ne pominje Indiju, i njih ima preko milijardu ? a i ekonomija im bas nije slaba, bar kolko ja znam, mozda se varam ali ...

Magla ali standard

pre 10 godina

Zamislite da Kina moze da stampa lovu kao Amerika, gde bi im bio kraj? Samo nebo bi bila granica. Zato Amer proizvodi lepo maglu i zivi fino i boli ga uvce.
Ali verovatno zivimo u vremenu ekonomskog previranja, nesto ce morati debelo da se promeni u ekonomskim odnosima u covecanstvu u buducnosti.
Prvenstveno na planu te imaginacione i halapljive ekonomije u korist oposteg dobra i realnosti, ili ce biti rata dragi gledaoci.

nesquik

pre 10 godina

"smatra većina anketiranih u istraživanju američkog centra Pju"

LoL
Anketirani ljudi misle da se u Rozvelu srušila vanzemaljska letilica, pa da svetom tajno vladaju ljudi koji koriste svevideće oko kao trademark. Dajte ozbiljno.

Na brzaka:

Prvi link: http://www.cnbc.com/id/100726172

Drugi link: http://www.nytimes.com/2013/07/19/opinion/krugman-hitting-chinas-wall.html?_r=1&

facts

pre 10 godina

Za korektan komentar je potrebno najpre da se iznesu korektni podaci. Neko je izneo da Kina ima svega 3000 dolara po glavi, pa zato taj podatak treba prvo proveriti:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita
Po poslednjim podacima Svetske Banke (prva table levo), GDP po stanovniku je 9200 dolara, a ne 3000.
Drugi bitan podatak je visina spoljnog duga, a on za Kinu iznosi oko 770 milijarde, dok je za SAD isti preko 16.000 milijarde. Srazmerno broju stanovnika u odnosu na SAD, Kina bi znaci trebala da ima spoljni dug od preko 64.000 milijarde dolara.
Jos jedan bitan faktor je broj potrosaca u Kini i taj broj moze lako da apsorbuje pad izvoza i njihova vlada upravo tome u poslednje vreme posvecuje sve vecu paznju.
Ima tu jos mnogo faktora, ali mislim da su ovi najbitniji.

flopidisk

pre 10 godina

Ostra realnost i ostali koji pricate o malim platam u Kini.Kinezi jednostavno ne zele da podignu standard ruralnog dela kine jer bi time izgubili jeftinu radnu snagu.Cista logika, odrzavace takvo stanje koliko god mogu.

VLada

pre 10 godina

Kakva glupost! Jedino su oni (citaj Amerikanci) ocenili da je stanje ljudkih sloboda u njihovoj drzavi lose. A istovremeno vecina istih tih Amerikanaca misli da je Snouden pogresio sto je raskrinkao prljave akcije te iste Amerike koje upravo potiru ljudske slobode u toj drzavi. Pa ima li veceg dokaza koliko su isti ti Ameri u najmanju ruku neobavesteni, ako ne i glupi?

ivica

pre 10 godina

Istina, 12:00

Nije bas tako jer su Kinezi krali tehnologiju svo to vreme, tako da se nece vratiti pirincu. Mozda bi se vratili pre 20 god, sad je kasno.

Miroslav,12:21

Cime li se ti to bavis kad ti je u SAD toliko dobro? Kazu neki ovde u Nemackoj da je tamo dobro ali ne bas toliko.

Slavennoserbin, 12:35

Imaju i Kinezi svojih muka. Politika "jedno dete" ih je dovela do demografskog sloma. Njihovi strucnjaci predvidjaju da ce do 2030 biti nacija sa najvecim procentom staraca. Nista nije ni crno ni belo.

Vlajko, 12:35

Tacno,pogotovo Norveska.

Magla ali standard, 13:01

Kako neko moze da daje ovako glupe izjave? Sta to znaci "lezi stampa pare i boli ga uvce"? Pa ko brani Kinezima to da radi? Nije to bas tako, imaju i Ameri neku svoju proizvodnju samo mnogo manju nego nekad i zato su u krizi.

chinorthodox,16:37

Kakve veze mi imamo sa tim. Ljudi se u Srbiji mnogo loze na te USA-KIna price a kako god da okrenete mi cemo biti njihove sluge, jer su to gospodari. Jednog dana kad Kina dodje na mesto broj 1 nece se SAD srozati na mesto broj 101 nego ce biti uvek 2, 3, 4... A samim tim bice dovoljno jaka da moze da maltretira ceo arapski svet ili Balkan kao i do sada. Ovde se neki ljudi ponasaju kao da cim Kina postane broj 1 eto Kineza teraju Amere iz Bondstila i vracaju nam Kosovo. Dajte ljudi osvestite se, mi moramo da radimo na sebi, jer cemo i od Kineza (kad pocnu ovde vise da ulazu) dobijati plate 12000 din ako ostanemo ovako nesposobni.

Aleksandar

pre 10 godina

za (Magomed, 19. jul 2013 11:22)

Nije održivo, jer prekomerna proizvodnja potrošnja svega i svačega i korisnih i beskorisnih stvari i ogromne količine hrane, koju i bacaju, ogromne količine sirovina ne može na duži rok da planeta izdrži.

Jedini razlog zašto će čovečanstvo, ako išta ostane od toga, da pređe na razumne mere i na alternativne izvore, to će biti ne zato što se opametio, već zato što će neće imati drugog izbora...

drugo, nemate pojma kolik kinezi malo jedu, kada bi vi radili i jeli kao kinezi, umrli bi brzo...

inzenjer

pre 10 godina

@DPolitika

U nuklearnom ratu bi Kina bila pobednik ?!?
Izvini, ali koliko ti imas godina ?
U nuklearnom ratu ne bi bilo pobednika jer cela planeta bila zbrisana.

Sto se tice Lenova:
Radi se o bivsoj firmi IBM-a koja se bavila SKLAPANJEM i prodajom gotovih racunara i koju je IBM prodao Kinezima.
Navedi mi jednu jedinu komponentu u njihovim uredjajima koja je nastala kao proizvod kineskog znanja. Tehnologija procesora, chipset-ova, memorija, diskova, apsolutno svega elektronskog u tim uredjajima su u intelektualnom vlasnistvu americkih firmi. Jedino sto je tu istinski kinesko je plasticno kuciste.
Lenovo ne bi imao sta da proizvodi bez americke tehnologije.
Da li ti znas da je vrhunac kineske tehnologije mikroprocesor zvani "Loongson" koji zaostaje jedno par decenija za americkim, i ne ugradjuje se ni u nijedan jedini Lenovo racunar ?

chinorthodox

pre 10 godina

@(Ivana, 19. jul 2013 17:47)
Поштована стручњакињо, не знам какве сте ви дефиниције учили на курсевима које сте похађали и како сте их разумели. Ја сам, са моје стране, за GDP per capita, користио дефиницију коју користи Светска Банка ( http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD )

stn

pre 10 godina

@drvobradi: "Problem" se lako resava kada se zna da je Kina trziste sa 1.3 milijarde potrosaca i njihova vlada vec uveliko radi na povecanju domace potrosnje. Videcemo da li su odabrali pravi trenutak i da li ce to uspesno da odrade, ali Kina je ipak shvatila koliko je bitno razumeti u kojoj fazi razvoja se zemlja nalazi i da tome mora da prilagodjava svoju politiku. To je izgleda stvar koju mnoge zemlje ne razumeju, a Srbija je jedna tih zemalja koje vec godinama ne uspeva da shvati da svoju politiku mora da uskladi sa trenutni stanjem razvoja.

NikNik

pre 10 godina

@Aleksandar
Kad bi Srbi jeli kao Kinezi ziveli bi mnogo duze i ne bi bili gojazni kako jesmo. Sreca nasa pa imamo cudotvorne gene nasih izmucenih ali izdrzivih predaka koji su vekovima prezivljavali samo prirodnom selekcijom od najezda raznoraznih sila. Preziveli su samo najjaci i najzdraviji, pa zato na ulicama vidjate manje vise normalne ljude koji usled krkanja bureka, prasetine, eurokrema, i pljeskavica u ogromnim kolicinama imaju pozamasne stomacice. Razmislite malo kako se hranite i koliko dugo hocete da zivite.