Sreda, 10.07.2013.

20:43

S diplomom ili bez nje, posla nema

Svaki četvrti radno sposoban u zemlji nije zaposlen, a među mlađima od 25 godina čak svaki drugi nema posao.

Izvor: RTS

S diplomom ili bez nje, posla nema IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

laki

pre 10 godina

(neko iz mase, 11. jul 2013 11:45)

ti dakle radis moj posao, iako si potpuno nestrucan i nekvalifikovan bio na pocetku... eto dokaza kako funkcionise ova drzava... sticajem kakvih okolnosti si ti upao na posao nekog drugog???? inace te tvoje youtubove i knjige sam ja izucio za istih tih 9 semestara, po starom programu, ali eto, nisam imao tvoje okolnosti... dok si ti ucio, ja sam napravio alat za karnex pastetu.... pozzz

Bane

pre 10 godina

Samo diplomo ili bez nje mozes samo da se slikas.
Stoga nije vise bitno sta covek ima od skole,moze da ima osnovnu, srednju ili fakultet.Dzabe opet nece uspeti nigde da se zaposli,jedino ako neko nema poznastvo,vezu,da ga neko negde ubaci da radi na neko dobro mesto.Ali sa obzirom da vecina ljudima nemaju to,ostane im jedino da se snalaze kako znaju,bilo da imaju skolu ili da nemaju.

istina

pre 10 godina

(RealnoBre, 22:34)

Zao mi je tvoje situacije, ali mi je drago sto jos imas zelje da se boris. Pokusaj da pobegnes.

(Milos, 23:14)

To sto pricas jeste tacno za pravnike, ekonomiste i sl. ali nije za medicinare. Covek koji upise medicinu ocekuje da ce dobiti sansu za zaposlenje jer u bolnicama sirom Srbije ima manjak lekara ali zato visak administracije. I svaki mlad covek koji to upise ocekuje da se to promeni ali zezne se. A sto se tice programiranja, ne znam u kojoj to zemlji na svetu svi imaju talenta za to.


Elem, ja sam zavrsio masinski fakultet, i trazio 4 god posao po Srbiji, usput nesto radkao ali sve je to bila beda. I svi su mi tako govorili "sto nisi ucio programske jezike, sto nisi ovo sto nisi ono, omasio si faks". I odem u Nemacku i nadjem posao BAS BAS U STRUCI, evo me vec 4 god tu. E sad ja mogu da tvrdim iz ove perspektive, da sta god ucite ili studirate u toj zemlji Srbiji, mala sansa je da cete uspeti jer je zemlja lopovska (sanse su oko 5-10%). Jedino ako imate dara za neko muljanje, neki export import, e onda je Srbija raj na zemlji. I naravno imate veliku sansu da uspete ako upisete SI ili RTI na ETF, ili Racunarski Fakultet ili PMF ili FON ili tako nesto... Sve drugo je veliki znak pitanja. A lepota u Nemackoj je ta sto ovde prodjete lepo i ako ste studirali biologiju, hemiju, fiziku, ETF, masinski, poljoprivredni, farmaciju, medicinu itd itd. Svaka zemlja (pa i Srbija) je beda ako ti u njoj mozes da se bavis samo sa 2-3 struke uspesno.

laki

pre 10 godina

Posla ima, ali svi čekaju na gotovo i moraju da rade samo ono za šta imaju diplome, pa će radije da kukaju, nego da se pokrenu i rade ono šta ima, dok im se ne ukaže prilika za posao koji žele...
(IstinaM, 10. jul 2013 23:05)

a zasto su studirali, nego da rade posao koji vole??? ti sto malterises i stavljas fasade, a fax nisi video, nisi merodavan da pricas o poslu... radis ono sto ne volis i to je tvoja odluka... ali govoriti nekom da kuka za ono sto se skolovao, nije uredu... zasto postoje ovde fakulteti ako ne moze drzava da filtrira diplome i fangle?

mrmlj

pre 10 godina

@(RealnoBre, 10. jul 2013 22:34)
koji si faks zavrsio? to je jako bitan podatak koji si zaboravio da pomenes.

@(jedan iz gomile, 10. jul 2013 22:37)
a zasto ti treba neko napolju? bilo bi ti lakse da imas nekoga, naravno, ali da zaista zelis da odes, otisao bi i bez toga. ovako, samo koristis izgovor.

@(mia i torbica, 10. jul 2013 21:12)
to sto koristis izraz da CEKAS posao govori dosta. posao se ne CEKA nego se TRAZI.
ko nema posao, posao mu/joj je da trazi posao.

@(Milos, 10. jul 2013 23:03)
uze mi reci iz tastature.

@(Milos, 10. jul 2013 23:14)
velika je zabluda da se programeri rasturaju od para.
da, imamo dosta vece plate od proseka i mozemo od njih solidno da zivimo ali daleko je to od nekog rasturanja od para.
na kraju krajeva, niko ne uzima u obzir ulozen trud, rad i vreme koji stoje iza toga da dodjes u poziciju da imas tu (za nase uslove) dobru platu vec misle da to pada s neba.

@(from kraljevo, 11. jul 2013 01:01)
koji je fakultet on zavrsio i koji fakutlet ti zavrsavas?
zasto si upisivao taj fakultet ako sa njegovom diplomom mozes samo da se slikas?

@(Poslodavac, 11. jul 2013 09:04)
zaposli se negde gde "placaju po ucinku" i bice ti jasno zasto ti se ljudi nikada ne jave kad cuju da "placas po ucinku" ;)

neko iz mase

pre 10 godina

Ja tvrdim da svako ko iole vredi u ovoj zemlji radi. Naravno, ne mislim na ove vezare po drzavnim firmama i institucijama. Sediti kod kuce i tupiti “ja sam zavrsio to i to, strucnjak sam, tralala,...“ je ravno utopiji. Zavrsio sam biotehnologiju po starom programu(9 semestara), ali od te struke kiflu nisam pojeo. Sticaj zivotnih okolnosti me odveo u masinsku industriju, te konstruisem alate za levanje,obrezivanje i stancanje(honorar 6 eura/h), a na poslu redovnom radim kao tehnolog kvalitete(450 eura plata na 184h). Sve sam to postigao krvavim ucenjem, sati i sati provedeni na youtube uz tutorijale, hiljade stranica knjiga itd. Danas me sramota u firmi i reci da sam neki dipl.ing.tehn. Poruka nezaposlenim, ucite i usvajajte sto siri spektar znanja, inace vas nema ni u romingu. Ili trk u stranku, pa pocnite karijeru da gradite od lepljenja plakata, preko vozanja baba i dedova na izbore, pa do kakvog vratara na zeleznickoj stanici. poz

T.

pre 10 godina

@Milena "Ja sam 3 godina Fakulteta za inzenjerski menadzment (...) kvalitetni ljudi sa dobrim fakultetom su uvek trazeni."

To se, dakle, ne odnosi na tebe?

Munja

pre 10 godina

@baka

Vidi se da ti nemas blage veze kako funkcionise trziste i principi poslovanja kad tako lupetas. Kontrola rada zaposlenih? To cine sefovi. Komisije koje ce se time baviti?!

NY

pre 10 godina

Srbiju ce da ubiju zavicajno rodbinske i partijske veze.I naravno svi hoce u Beograd. Zavrsio sam u Beogradu jedan tehnicki fakultet sa visokim prosekom. Bio stipendista norveske vlade u to vreme dobijao hiljadu maraka. Bio na specijalizaciji u inostranstvu. Vratio se u Srbiju i sada sam jedan od rukovodilaca jedne strane telekomunikacione kuce. I kada se primaju novi ispit iz znanja je presudan. Ugovor na dve godine pa onda provera sta si do sada radio pa jovo nanovo.Isto vazi i za mene.Ali iz kontakta sa ljudima najezda kosovara u sve sluzbe. Od policije, zdravstva,prosvete. Bilo je i kod mene pritisaka da se odredjeni uguraju.Ali nije proslo. Mpj rodjak zavrsio u Londonu master LSE (London School of Economic). Znanje cetiri jezika.Hteo je da se vrati u Srbiju da ovde pravi porodicu. Bio konkurs za ministarstvo finansija. Konkurisao i nije ni pozvan bio. Kasnije saznam da je na tri trazena mesta primljen kadar politickih stranaka na vlasti. Jedan zavrsi Singidunum, drugi Megatrend i treci Ekonomski fakultet

Cista analitika

pre 10 godina

Mi smo neverovatna zemlja.Svako hoce na studije.Ako ne moze na drzavni fakultet na budzet onda se bacaju pare na neke privatne fakultete. Ja da sam neko i nesto nikada ne bih dao prednost privatnom u odnosu na drzavni fakultet. Megatrend je do sada upisao 27 hiljada studenata. Prolaznost i zavrsenost iznad 50%. Zavrsava se na puskice i bubice.Kazu nije tesko ali je kostalo. Decko ispod mene koji je promenio tri srednje skole, ni pprostu recenicu nije umeo da sastavi,engleski pisao na cirilici zavrsio jedan privatni fakultet.I jos hoce na master.U ovoj zemlji je izgleda sramota biti majstor, prodavac, automehanicar, poljoprivrednik. Na fakulte treba da idu samo najtalentovaniji i oni koji imaju para, da plate realnu cenu studija.Da se ne upisuje na Prvni , Ekonomski po 1000 novih svake godine, Medicina 600 itd

baka

pre 10 godina

Mozda bi ipak trebalo da se uvedu inspekcije (bez oznaka da su inspekcije samo sa legitimacijama) pa da se utvrdi ko radi ono za sta je placen tj ne radi. Da se uvede sistem plata "na procenat" pa ko se bude bunio znace se da je neradnik i fino sut karta. Toliko ljudi koji zele da rade a toliko neradnika koji primaju platu. E to je problem nase zemlje!

ID

pre 10 godina

Ja nemam pojma.Svi pricamo o nekom za posljavanju a gradimo dva auto puta,a u planu je i trevi sa nekakvim tunelom.
Problem je taj sto necemo moci da ga otplatimo pa ce mo ga prodavati kao hrvati.
Nama ne trebaju prodavnice namestaja,robe i usluga vec fabrike i proizvodnja.
Drzava je zamislila da nema vlasnistvo i da zivi od poreza koji je 20%.
U HR bila tetka Angela u setnji.Gleda,Gleda svi na ulicama,a na pitanje zasto ne rade,kaze da nema posla.
"gospodo moracete stare fabrike da pokrenete",a politicki piz*eci domaci ne smeju da kazu da su sve opljackali po americkim sistemu

Poslodavac

pre 10 godina

Potpuno razumem sve frustracije mladih ljudi koji se školuju 12-18 godina a onda čekaju godinama bez nade za posao.
Samo bih voleo da mi neko objasni kako to da ja ne mogu da nađem radnike (kancelarijski posao) već 6 meseci. Desetine mladih ljudi "menadžera" (koje raznorazni fakulteti štancuju i za koje objektivno nema posla u Srbiji) mi je bilo na razgovoru i onog trenutka kada im kažem da moraju da preuzmu punu odogovornost za posao i da će biti plaćeni prema učinku, više se nikada ne jave?

Markovic Petar

pre 10 godina

Ja sam "mali privrednik" godinama. Sem kazni i nameta drzava mi ama bas nista drugo nije dala dok je Gorenju, Fijatu i ostalima dala i to dosta (ironicno, dala je moje i meni slicnima pare placene od poreza). Em nas ubijaju nametima em pare koje damo za te namete finansiraju stranu konkurenciju. Izvinite, al to tako vise ne moze. Pogledajte malo kako Rumuni stimulisu njuhovu domacu privredu. Problem je jedino sto politicari mogu da se slikaju sa Fijatom a samnom i meni slicnima ne, jer to nije politicki korisno. Zamazuju oci narodu - kao investicije iz inostranstva a kada se malo zagrebe po povrsini vidi se da mi to sve placamo (ne vole nas stranci, ovi vole svoj novcanik). Da daju podsticaj domacoj maloj privredi (proizvodnji, ne trgovini), ali pravi i realni a ne po partijskoj i rodbinskoj liniji, procvetala bi Srbija samo tako.

Ona

pre 10 godina

Prosek nezaposlenosti mladih u Evropi je zavisno od zemlje i do 25%. Da ne analiziramo uzroke sada. Srbija nema sanse da bude bolja od ostatka i neki problemi koji se pojavljuju kod nas se primecuju i napolju.
Ja vam ne kazem da bezite, ali probajte u svakom slucaju. Nista nije zakovano i ljudi menjaju kontinente u toku zivota, a ne drzave, mozda opet budete ziveli tu gde jeste jednoga dana. Nemojte korake u zivotu zasnivati na iskustvima vasih roditelja, ne vaze vise, svet se menja.
Najvaznije je ne dajte da vam vreme prolazi u cekanju i znanje rdja. Obrazovanje je jedno, iskustvo mora da se stice. Najvecu prepreku covek ima u glavi sa svojim strahovima, kada to savlada sve ostalo je manje vise OK.

Iako se slazem cinjenicom da je za dobar posao u medicini vaznije bilo od cijih si kuca, nego sta imas u indeksu i pre dvadesetak godina, ako je decko bio talentovan za medicinu, a to bas nije "neprakticno" zanimanje, ne mora da studira ETF. U Srbiji za dobre pozicije i sa ETFom posle nekog vremena postane vazno ciji si.
Pravi te "sasave" korake u zivotu dok ste mladi> lakse je i isplati se vise.

Ana

pre 10 godina

ZNate li vi koliko sam dugo ja trazila posao, magistar sam, a onda sam pocela da radim kao sekretarica. Pare mi daju na ruke. Da, na ruke, dakle nisam prijavljena. Morala sam i na to da pristanem, jer stvarno ne mogu doveka da ne radim. I ne znam kuda da krenem? U inostranstvo da radim kao cistacica ili sta?

ZokiTamnava

pre 10 godina

Kao covek koji ne zivi u Srbiji nije mi jasno kako na pijacama nije jeftinije ako su marze toliko nenormalne u prodavnim lancima.

Ali ne cak je jeftinije u ideji nego na pijaci. Inace je paradoksno da ovde u Becu mozes da nadjes eurocrem ali je skuplji nego bilo koja druga cokolada. Osim onih delikatesnih.

veljko

pre 10 godina

evo ja sam pobego i zovem drugare da mi se pridruze...tuc muc ovo ono...i tu vidim da u srbiji i nije tako lose. samo se mnogo kuka...

Milena

pre 10 godina

Ja sam 3 godina Fakulteta za inzenjerski menadzment i posle drugog ciklusa staziranja ponudjen mi je posao. Od oktobra radim i studiram. Ovaj clanak je zamena teze: kvalitetni ljudi sa dobrim fakultetom su uvek trazeni. Problem je sto danas i drzavni i privatni fakulteti stancuju desetine hiljada ljudi koji niti ikom trebaju niti realno nesto znaju. Pa kome realno treba diplomirani bezbednjak ili turizmolog!? Evo njihovog umeca: jedni kazu ne idi u Egipat drugi kazu idi. Pa se onda ljute kad ih zovu diplomiranim turistima...

Nikola

pre 10 godina

Nije vam dovoljno sto milijardi dolara koje je Toma obećao za četri godine? Pa već je leglo na račun 25 milijardi, malo vam je nezahvalnici?

Marko

pre 10 godina

Ja stvarno ne razumem.Ja radim dva posla,kao recepcioner 15 dana mesečno u hotelu i takodje kao recepcioner u jednom hostelu standardno.Diplomirao sam na ekonomskom fakultetu i nije me sramota da radim van svoje struke.Mesečno izadjem preko 50 hilj.,ali zato radim 320 sati mesečno.Evo sada vam pišem sa posla.

CistaSreca

pre 10 godina

Zavrsila Ekonomski u Bg (prosek 9,71). Potom strane Master studije. Igrom slucaja i u inostranstvu radila i sa familijom se vratila u BG. Dve godine isla na milion intervjua i bez rezultata. Neki su bili arogantni, drugima je smetalo ako imam iskustvo ili previse diploma. Velika vecina cak ne da nikakav feedback o rezultatu selekcije pa cak i kad sam do zadnjeg kruga dolazila (to mi je najvise fascinantno bilo?!). Potom kad sam se najmanje nadala dobijem posao u jednoj od relativno jacih firmi. Cista sreca. Naravoucenije - nekad i ne mora veza (kao sto je ja nikad nisam imala) ali ako konkurisete sami sa svojim know-how onda vam treba samo sreca.

saki

pre 10 godina

Ruzno,ali moram da kazem.Odavde treba pobeci,a ne otici. Jadna je zemlja kojoj nisu potrebni ni lekari ni inzenjeri ni drugi fakultetski obrazovani ljudi. Poneseni nekim pogresnim vrednostima u prvi plan nam je iskocilo nekakvo privatno preduzetnistvo,nekakva mala i i srednja preduzeca jer je to ovim nasim politicarima ugurano u glavu na nekakvom seminaru za obaranje vlasti u Budimpesti ili Becu. Ne razmisljajuci dalje od svog nosa krenuli su na zdusno urusavanje i prodavanje svega sto je vredelo. Naravno da su tu u prvi plan izbili "snalazljivi" (za nas obicne to su lopovcine, skupljeni s konopca i konca i slicni). Kad se drzava rasprodala ostadose ojadjeni gradjani. Ko god da dodje na vlast vidi u kom grmu lezi zec,ali pomoci vise nema. Jedni zadnje karte bacaju na EU i pricaju nama gradjanima ono sto bi oni voleli da bude,a ne istinu. I tako ostadosmo da gledamo negde preko grane da se odnekuda pojavi Mesija koji ce sve da nas spase. Nazalost nema ga.I sto bi kod Djekne rekli ..A kad ce da dodje, ne znamo.
(Omladina, 10. jul 2013 23:16)

Pa izadjite na ulice i borite se za bolje...a da, zaboravio sam, ovo nije vaša zemlja, vi ste ovde samo u prolazu.

from kraljevo

pre 10 godina

Drug zavrsio fakultet 2008, jos uvek nije radio ni u jednoj firmi, dan radnog staza nema, sta da ocekuju ostali??? Srbijo zemljo?!
A ja zavrsavam u avgustu, mogu da se slikam sa diplomom!

Pera ložač

pre 10 godina

Ama zašto svi moraju da studiraju?
Današnje visokoobrazovanje u Srbiji (osim Etf-a,Mašinca i Medicine)nema nikakav kredibilitet.zašto sede sa diplomom na zavodu,zato što bi svi da budu manageri,rukovodioci,direektori,savetnioci,pr-ovi.Alo rođaci ko će vas da zaposli kad jedino šro znate je da kukate.Zašto bih ja zaposleio mekoga sa diplomom koji ne može da nađe posao već 3 godine.Rođaci radite na sebi,učite nove stvari,postavljajte sebi izazove...Koće da vas zaposli kad samo kukate i nemate ni malo pozitivne energije,volje,htenja pored te diplome.A krivo vam je što ima posle za'snalažljive i one preko veze',a što vi nemate vezu?Nikog niste upoznali za vreme studija?Nisakim se niste družili?Nikada niste volontirali?Nikada niste bili deo neke organizacije?NA zapadu te niko ne pita koju školu si završio nego šta znaš da radiš i šta si radio,šta nudiš firmi pored te diplome.Zapalite malo preko i ovako nemate posao u Srbiji,šta možete da izgubite.Učinite nešto za sebe.Šta milite da će država da vam nađe posao?

ex demokrata 1

pre 10 godina

Radno mesto moze ali samo preko stranke ili ako platis. Naravno,mislim na radno mesto na drzavnim jaslama,u nekoj opstini,komunalnom preduzecu itd.

Dejan

pre 10 godina

Imamo vise problema. Jedno je to sto su politicari od pamtiveka koruptni i spremni da zarad svojih tajnih racuna upropaste sve u rodjenoj zemlji. S druge strane treba nam veca selekcija na fakultetima, nije normalno da imamo toliko studenata, apsolvenata i diplomaca sto na drzavnim sto na privatnim fakultetima. Ovako je tesko razdvojiti one mucenike koji su ucenjem i znanjem dosli do diplome i onih koji su istu kupili...

Patrijota

pre 10 godina

Nemojte da vas Vucic cuje, bice velike frke? Njemu su rekli da je ostalo jos par hiljada nezaposlenih a i to ce ubrzo biti reseno, jer napustaju zemlju!?
He,he,he... neka neko objavi podatak koliko je medju nezaposlenima clanova vladajucih, a i ostalih sranaka? Zanemarljiv broj, pa vi saberite 2+2?

Aj blago meni

pre 10 godina

Pobeci, dabome, danas su me oduvali za rad u prodavnici telefona u jednom vecem trznom centru, sa obrazlozenjem da sam sa visom skolom i fakultetom za njih prekfalifikovan te da se necu dugo zadrzati...a ja se pitam ko ce se zadrzati za platu od 22.000 din, pa to nije ni 200 €

IstinaM

pre 10 godina

Posla ima, ali svi čekaju na gotovo i moraju da rade samo ono za šta imaju diplome, pa će radije da kukaju, nego da se pokrenu i rade ono šta ima, dok im se ne ukaže prilika za posao koji žele...

Omladina

pre 10 godina

Ruzno,ali moram da kazem.Odavde treba pobeci,a ne otici. Jadna je zemlja kojoj nisu potrebni ni lekari ni inzenjeri ni drugi fakultetski obrazovani ljudi. Poneseni nekim pogresnim vrednostima u prvi plan nam je iskocilo nekakvo privatno preduzetnistvo,nekakva mala i i srednja preduzeca jer je to ovim nasim politicarima ugurano u glavu na nekakvom seminaru za obaranje vlasti u Budimpesti ili Becu. Ne razmisljajuci dalje od svog nosa krenuli su na zdusno urusavanje i prodavanje svega sto je vredelo. Naravno da su tu u prvi plan izbili "snalazljivi" (za nas obicne to su lopovcine, skupljeni s konopca i konca i slicni). Kad se drzava rasprodala ostadose ojadjeni gradjani. Ko god da dodje na vlast vidi u kom grmu lezi zec,ali pomoci vise nema. Jedni zadnje karte bacaju na EU i pricaju nama gradjanima ono sto bi oni voleli da bude,a ne istinu. I tako ostadosmo da gledamo negde preko grane da se odnekuda pojavi Mesija koji ce sve da nas spase. Nazalost nema ga.I sto bi kod Djekne rekli ..A kad ce da dodje, ne znamo.

Milos

pre 10 godina

Previse se ljudi zale na politicare, nema te vlasti i politicara koji ce da pucnu prstima i svima da poraste plata ili da pronadju posao.
Otvorite oci i pogledajte koji se fakulteti i srednje/osnovne skole upisuju, da li one sto izbacuju strucnjake i imaju perspektivu, ili one koje se lakse zavrsavaju? A onda posle nemam posao. I ja sam voleo istoriju umetnosti pa sam znao da ne treba to da upisem ako planiram da se zaposlim.
Znam da cu dobiti 1000 minusa, ali najlakse je pljuvati drzavu (koja je katastrofalna). Ako znate da je losa, evo makar neka novi klinci upisuju nesto sto je perspektivno, a ne da prava, ekonomiju i privatne faksove upisuje beskonacni broj ljudi od kojih ce 3% naci posao. To prosto mora da bude tako, makar nam i Putin (ili koga god zamisljate da je najbolji politicar na svetu) dosao na vlast.

Milos

pre 10 godina

@Rob
A kazi mi nesto...pre 6 godina (dakle kada si se odlucio da upises to) se u medicini nije zaposljavalo preko veze i bilo je praznih mesta u svakom medicinskom centru u Sribji? Jedva su cekali nove, mlade strucnjake?... Pre 10 godina se nije zaposljavalo preko veze? Pre 20 godina? Zadnjih 20 godina postoji deficit doktora? Na osnovu kojih podataka si se ikada nadao da ces se lako zaposliti u dragoj nam zemlji Srbiji u medicinskoj struci? I verovatno si znao da ce ti trebati bar 6 godina da zavrsis, jos x godina za specijalizaciju itd. Meni jeste zao sto je situacija u zemlji takva, da ljudi ne mogu da upisu to sto vole i od toga normalno zive, ali prosto tako je...i bice tako bar jos 20 godina. I kapiram da ces sada pre 3-4 godine da ne radis nista i kukas kako nemas posao, nego da uzmes i recimo upises kurs programiranje/racunara/upises ETF/FON i rasturas se od para kroz 4 godine.

Mića

pre 10 godina

Za zapošljavanje mladih ni pet banki a za subvencije fijata šakom i kapom.
Nema potrebe da govore "nažalost" i da rade "sve u svojoj moći", to su laži, kad uskoro promene zakon o radu svi radni ljudi i zvanično postaće robovi bogatih gazda. Ja to da trpim neću a isto želim i vama, vidimo se na ulici na sledećem OPŠTEM NARODNOM REVOLTU !

Aleksa

pre 10 godina

Treba razlikovati termine "raditi" i "biti zaposlen". Ja sam na birou kao nezaposlen, ali me to ne sprečava da radim. Imam zdravstveno, a sam sebi uplaćujem staž (a ako me direktor primi, biću i zaposlen).

Rob

pre 10 godina

Zavrsio u roku medicinu, sigurno u top 10 studenata bio. Posao da nadjem nema sanse sve veza zavrsava. Posla ima ali samo za izabrane, obicno su mnogo losi studenti da ti se zeludac prevrne ali nema veze bitno je da se ima veza... A onda lose zdrastvo pitam se zasto.

pedja

pre 10 godina

zar ste u tako losem stanju? evo ja sam iz cg i ova nasa zemlja polako tone, katastrofa jedino taj turizam nas nesto spasava, sjever totalno zapusten, ocaj, ali opet koliko citam vi ste masu gori od nas sto je ta muka. Ovamo kod nas konobara/ica i gradjevinskih radnika iz Srbije kolko oces. Nikako nisam vjerovao svi pricaju da je u srb lose ali se polako uvjeravam

Džoni

pre 10 godina

Uporno se priča o onima koji nemaju posao ali sam ja mišljenja da je u ovoj zemlji veći problem što i većina zaposlenih rade za 15-20 hiljada tako da je tu mrtva trka ko je tu u goroj poziciji! Ovi ne rade te ne rade ali kada radiš pa ti poslodavac (čitaj: privatnik) udeli petnaestak hiljada i još te posmatra kao da ti je dao bogatstvo?!?!?!! To je ponižavajuće i poražavajuće, tako da uvek iznova dovodiš sebe u dilemu da li da daš otkaz i sediš kući, ali kada je tu porodica opet i ta ponižavajuća cifra bi nedostajala! Jadni smo i bedni do bola!

RealnoBre

pre 10 godina

Zavrsio cetvrtu godinu srednje i iste godine u decembru otisao u vojsku... kada sam se vratio poceo sam da radim u jednoj privatnoj firmi.. nije bilo lose neko vreme dok se sef nije promenio, a onda duplo vise posla za jos manje pare... resih da studiram u 24 godini, zavrsim faks na vreme i evo godinu ne mogu da nadjem posao... Ssta vise trazim bilo kakav posao, a verovali ili ne gotovo da nigde ne mogu da se zaposlim... pokusao sam i kao perac kola, ali su me i tamo odbili sa obazlozenjem da traze klince koji nisu fakultetski obrazovani... A da stvar bude jos teza, zena mi je zatrudnela pre tri meseca a poslu ni traga... poceo sam da preprodajem stare stvari preko neta kako bih eto imao bar za osnovne potrebstine... Mislim da je stvarno doslo jako tesko vreme, tesko se mozemo izbaviti iz ovakve situacije sa ovakvim politicarima (mislim na sve politicare u zanjih 20-ak godina) .... Kako li je tek pesimistima, jer sam ja jos uvek neki otpimista...

jedan iz gomile

pre 10 godina

Ja diplomirao pre 4 godine, a posla ni za lek. Ali zato svi ostali sa srednjim frizerskim i mesarskim školama dobiše poslove u JKPovima preko partijskih veza. Ja niti imam partijsku vezu niti bilo kakvu drugu. O inostranstvu mogu samo da sanjam, jer ni tamo nemam nikoga...

Nikola

pre 10 godina

"U višku nezaposlenih ljudi pada cena rada i stvara se mogućnost zapošljavanja drugih ljudi"
Poslodavci izgleda ne znaju šta je downward nominal wage rigidity.

japanac

pre 10 godina

Ko kaze da pada? Bas danas je bio neki skup na kome su se strucnjaci iz vlade i iz ostalih sektora slozili da je rast nezaposlenosti zaustavljen.
Ne bi nas vlada lagala...to su sve divni ljudi.

mia i torbica

pre 10 godina

Spadam u ovu vecinu,imam diplomu i 26god. Nazalost jos uvek cekam posao,ali ipak jos imam nadu da ce stvari u ovoj zemlji uskoro krenuti nabolje.

bežati odavde

pre 10 godina

Sramota neviđena. Ubili su sve u pojam. Sve su upropastili. Ljudi nervozni, ujedaju, strasno se oseca. Naši mladi stručnjaci beže odavde jer bi pre radili bilo šta u Americi nego ovde sa diplomom radili za minimalac (i to ako su srećni i da imaju podsao uopšte) Ovde treba jedan rat. Ali niko se ne buni. jedini što se bune smo mi koji ovde ostavljamo komentare. A od toga ništa...

Rob

pre 10 godina

Zavrsio u roku medicinu, sigurno u top 10 studenata bio. Posao da nadjem nema sanse sve veza zavrsava. Posla ima ali samo za izabrane, obicno su mnogo losi studenti da ti se zeludac prevrne ali nema veze bitno je da se ima veza... A onda lose zdrastvo pitam se zasto.

bežati odavde

pre 10 godina

Sramota neviđena. Ubili su sve u pojam. Sve su upropastili. Ljudi nervozni, ujedaju, strasno se oseca. Naši mladi stručnjaci beže odavde jer bi pre radili bilo šta u Americi nego ovde sa diplomom radili za minimalac (i to ako su srećni i da imaju podsao uopšte) Ovde treba jedan rat. Ali niko se ne buni. jedini što se bune smo mi koji ovde ostavljamo komentare. A od toga ništa...

RealnoBre

pre 10 godina

Zavrsio cetvrtu godinu srednje i iste godine u decembru otisao u vojsku... kada sam se vratio poceo sam da radim u jednoj privatnoj firmi.. nije bilo lose neko vreme dok se sef nije promenio, a onda duplo vise posla za jos manje pare... resih da studiram u 24 godini, zavrsim faks na vreme i evo godinu ne mogu da nadjem posao... Ssta vise trazim bilo kakav posao, a verovali ili ne gotovo da nigde ne mogu da se zaposlim... pokusao sam i kao perac kola, ali su me i tamo odbili sa obazlozenjem da traze klince koji nisu fakultetski obrazovani... A da stvar bude jos teza, zena mi je zatrudnela pre tri meseca a poslu ni traga... poceo sam da preprodajem stare stvari preko neta kako bih eto imao bar za osnovne potrebstine... Mislim da je stvarno doslo jako tesko vreme, tesko se mozemo izbaviti iz ovakve situacije sa ovakvim politicarima (mislim na sve politicare u zanjih 20-ak godina) .... Kako li je tek pesimistima, jer sam ja jos uvek neki otpimista...

japanac

pre 10 godina

Ko kaze da pada? Bas danas je bio neki skup na kome su se strucnjaci iz vlade i iz ostalih sektora slozili da je rast nezaposlenosti zaustavljen.
Ne bi nas vlada lagala...to su sve divni ljudi.

Džoni

pre 10 godina

Uporno se priča o onima koji nemaju posao ali sam ja mišljenja da je u ovoj zemlji veći problem što i većina zaposlenih rade za 15-20 hiljada tako da je tu mrtva trka ko je tu u goroj poziciji! Ovi ne rade te ne rade ali kada radiš pa ti poslodavac (čitaj: privatnik) udeli petnaestak hiljada i još te posmatra kao da ti je dao bogatstvo?!?!?!! To je ponižavajuće i poražavajuće, tako da uvek iznova dovodiš sebe u dilemu da li da daš otkaz i sediš kući, ali kada je tu porodica opet i ta ponižavajuća cifra bi nedostajala! Jadni smo i bedni do bola!

jedan iz gomile

pre 10 godina

Ja diplomirao pre 4 godine, a posla ni za lek. Ali zato svi ostali sa srednjim frizerskim i mesarskim školama dobiše poslove u JKPovima preko partijskih veza. Ja niti imam partijsku vezu niti bilo kakvu drugu. O inostranstvu mogu samo da sanjam, jer ni tamo nemam nikoga...

Omladina

pre 10 godina

Ruzno,ali moram da kazem.Odavde treba pobeci,a ne otici. Jadna je zemlja kojoj nisu potrebni ni lekari ni inzenjeri ni drugi fakultetski obrazovani ljudi. Poneseni nekim pogresnim vrednostima u prvi plan nam je iskocilo nekakvo privatno preduzetnistvo,nekakva mala i i srednja preduzeca jer je to ovim nasim politicarima ugurano u glavu na nekakvom seminaru za obaranje vlasti u Budimpesti ili Becu. Ne razmisljajuci dalje od svog nosa krenuli su na zdusno urusavanje i prodavanje svega sto je vredelo. Naravno da su tu u prvi plan izbili "snalazljivi" (za nas obicne to su lopovcine, skupljeni s konopca i konca i slicni). Kad se drzava rasprodala ostadose ojadjeni gradjani. Ko god da dodje na vlast vidi u kom grmu lezi zec,ali pomoci vise nema. Jedni zadnje karte bacaju na EU i pricaju nama gradjanima ono sto bi oni voleli da bude,a ne istinu. I tako ostadosmo da gledamo negde preko grane da se odnekuda pojavi Mesija koji ce sve da nas spase. Nazalost nema ga.I sto bi kod Djekne rekli ..A kad ce da dodje, ne znamo.

Mića

pre 10 godina

Za zapošljavanje mladih ni pet banki a za subvencije fijata šakom i kapom.
Nema potrebe da govore "nažalost" i da rade "sve u svojoj moći", to su laži, kad uskoro promene zakon o radu svi radni ljudi i zvanično postaće robovi bogatih gazda. Ja to da trpim neću a isto želim i vama, vidimo se na ulici na sledećem OPŠTEM NARODNOM REVOLTU !

pedja

pre 10 godina

zar ste u tako losem stanju? evo ja sam iz cg i ova nasa zemlja polako tone, katastrofa jedino taj turizam nas nesto spasava, sjever totalno zapusten, ocaj, ali opet koliko citam vi ste masu gori od nas sto je ta muka. Ovamo kod nas konobara/ica i gradjevinskih radnika iz Srbije kolko oces. Nikako nisam vjerovao svi pricaju da je u srb lose ali se polako uvjeravam

mia i torbica

pre 10 godina

Spadam u ovu vecinu,imam diplomu i 26god. Nazalost jos uvek cekam posao,ali ipak jos imam nadu da ce stvari u ovoj zemlji uskoro krenuti nabolje.

Milos

pre 10 godina

Previse se ljudi zale na politicare, nema te vlasti i politicara koji ce da pucnu prstima i svima da poraste plata ili da pronadju posao.
Otvorite oci i pogledajte koji se fakulteti i srednje/osnovne skole upisuju, da li one sto izbacuju strucnjake i imaju perspektivu, ili one koje se lakse zavrsavaju? A onda posle nemam posao. I ja sam voleo istoriju umetnosti pa sam znao da ne treba to da upisem ako planiram da se zaposlim.
Znam da cu dobiti 1000 minusa, ali najlakse je pljuvati drzavu (koja je katastrofalna). Ako znate da je losa, evo makar neka novi klinci upisuju nesto sto je perspektivno, a ne da prava, ekonomiju i privatne faksove upisuje beskonacni broj ljudi od kojih ce 3% naci posao. To prosto mora da bude tako, makar nam i Putin (ili koga god zamisljate da je najbolji politicar na svetu) dosao na vlast.

Milos

pre 10 godina

@Rob
A kazi mi nesto...pre 6 godina (dakle kada si se odlucio da upises to) se u medicini nije zaposljavalo preko veze i bilo je praznih mesta u svakom medicinskom centru u Sribji? Jedva su cekali nove, mlade strucnjake?... Pre 10 godina se nije zaposljavalo preko veze? Pre 20 godina? Zadnjih 20 godina postoji deficit doktora? Na osnovu kojih podataka si se ikada nadao da ces se lako zaposliti u dragoj nam zemlji Srbiji u medicinskoj struci? I verovatno si znao da ce ti trebati bar 6 godina da zavrsis, jos x godina za specijalizaciju itd. Meni jeste zao sto je situacija u zemlji takva, da ljudi ne mogu da upisu to sto vole i od toga normalno zive, ali prosto tako je...i bice tako bar jos 20 godina. I kapiram da ces sada pre 3-4 godine da ne radis nista i kukas kako nemas posao, nego da uzmes i recimo upises kurs programiranje/racunara/upises ETF/FON i rasturas se od para kroz 4 godine.

IstinaM

pre 10 godina

Posla ima, ali svi čekaju na gotovo i moraju da rade samo ono za šta imaju diplome, pa će radije da kukaju, nego da se pokrenu i rade ono šta ima, dok im se ne ukaže prilika za posao koji žele...

Nikola

pre 10 godina

"U višku nezaposlenih ljudi pada cena rada i stvara se mogućnost zapošljavanja drugih ljudi"
Poslodavci izgleda ne znaju šta je downward nominal wage rigidity.

from kraljevo

pre 10 godina

Drug zavrsio fakultet 2008, jos uvek nije radio ni u jednoj firmi, dan radnog staza nema, sta da ocekuju ostali??? Srbijo zemljo?!
A ja zavrsavam u avgustu, mogu da se slikam sa diplomom!

Aj blago meni

pre 10 godina

Pobeci, dabome, danas su me oduvali za rad u prodavnici telefona u jednom vecem trznom centru, sa obrazlozenjem da sam sa visom skolom i fakultetom za njih prekfalifikovan te da se necu dugo zadrzati...a ja se pitam ko ce se zadrzati za platu od 22.000 din, pa to nije ni 200 €

ID

pre 10 godina

Ja nemam pojma.Svi pricamo o nekom za posljavanju a gradimo dva auto puta,a u planu je i trevi sa nekakvim tunelom.
Problem je taj sto necemo moci da ga otplatimo pa ce mo ga prodavati kao hrvati.
Nama ne trebaju prodavnice namestaja,robe i usluga vec fabrike i proizvodnja.
Drzava je zamislila da nema vlasnistvo i da zivi od poreza koji je 20%.
U HR bila tetka Angela u setnji.Gleda,Gleda svi na ulicama,a na pitanje zasto ne rade,kaze da nema posla.
"gospodo moracete stare fabrike da pokrenete",a politicki piz*eci domaci ne smeju da kazu da su sve opljackali po americkim sistemu

NY

pre 10 godina

Srbiju ce da ubiju zavicajno rodbinske i partijske veze.I naravno svi hoce u Beograd. Zavrsio sam u Beogradu jedan tehnicki fakultet sa visokim prosekom. Bio stipendista norveske vlade u to vreme dobijao hiljadu maraka. Bio na specijalizaciji u inostranstvu. Vratio se u Srbiju i sada sam jedan od rukovodilaca jedne strane telekomunikacione kuce. I kada se primaju novi ispit iz znanja je presudan. Ugovor na dve godine pa onda provera sta si do sada radio pa jovo nanovo.Isto vazi i za mene.Ali iz kontakta sa ljudima najezda kosovara u sve sluzbe. Od policije, zdravstva,prosvete. Bilo je i kod mene pritisaka da se odredjeni uguraju.Ali nije proslo. Mpj rodjak zavrsio u Londonu master LSE (London School of Economic). Znanje cetiri jezika.Hteo je da se vrati u Srbiju da ovde pravi porodicu. Bio konkurs za ministarstvo finansija. Konkurisao i nije ni pozvan bio. Kasnije saznam da je na tri trazena mesta primljen kadar politickih stranaka na vlasti. Jedan zavrsi Singidunum, drugi Megatrend i treci Ekonomski fakultet

Aleksa

pre 10 godina

Treba razlikovati termine "raditi" i "biti zaposlen". Ja sam na birou kao nezaposlen, ali me to ne sprečava da radim. Imam zdravstveno, a sam sebi uplaćujem staž (a ako me direktor primi, biću i zaposlen).

CistaSreca

pre 10 godina

Zavrsila Ekonomski u Bg (prosek 9,71). Potom strane Master studije. Igrom slucaja i u inostranstvu radila i sa familijom se vratila u BG. Dve godine isla na milion intervjua i bez rezultata. Neki su bili arogantni, drugima je smetalo ako imam iskustvo ili previse diploma. Velika vecina cak ne da nikakav feedback o rezultatu selekcije pa cak i kad sam do zadnjeg kruga dolazila (to mi je najvise fascinantno bilo?!). Potom kad sam se najmanje nadala dobijem posao u jednoj od relativno jacih firmi. Cista sreca. Naravoucenije - nekad i ne mora veza (kao sto je ja nikad nisam imala) ali ako konkurisete sami sa svojim know-how onda vam treba samo sreca.

ex demokrata 1

pre 10 godina

Radno mesto moze ali samo preko stranke ili ako platis. Naravno,mislim na radno mesto na drzavnim jaslama,u nekoj opstini,komunalnom preduzecu itd.

Ana

pre 10 godina

ZNate li vi koliko sam dugo ja trazila posao, magistar sam, a onda sam pocela da radim kao sekretarica. Pare mi daju na ruke. Da, na ruke, dakle nisam prijavljena. Morala sam i na to da pristanem, jer stvarno ne mogu doveka da ne radim. I ne znam kuda da krenem? U inostranstvo da radim kao cistacica ili sta?

baka

pre 10 godina

Mozda bi ipak trebalo da se uvedu inspekcije (bez oznaka da su inspekcije samo sa legitimacijama) pa da se utvrdi ko radi ono za sta je placen tj ne radi. Da se uvede sistem plata "na procenat" pa ko se bude bunio znace se da je neradnik i fino sut karta. Toliko ljudi koji zele da rade a toliko neradnika koji primaju platu. E to je problem nase zemlje!

Patrijota

pre 10 godina

Nemojte da vas Vucic cuje, bice velike frke? Njemu su rekli da je ostalo jos par hiljada nezaposlenih a i to ce ubrzo biti reseno, jer napustaju zemlju!?
He,he,he... neka neko objavi podatak koliko je medju nezaposlenima clanova vladajucih, a i ostalih sranaka? Zanemarljiv broj, pa vi saberite 2+2?

Markovic Petar

pre 10 godina

Ja sam "mali privrednik" godinama. Sem kazni i nameta drzava mi ama bas nista drugo nije dala dok je Gorenju, Fijatu i ostalima dala i to dosta (ironicno, dala je moje i meni slicnima pare placene od poreza). Em nas ubijaju nametima em pare koje damo za te namete finansiraju stranu konkurenciju. Izvinite, al to tako vise ne moze. Pogledajte malo kako Rumuni stimulisu njuhovu domacu privredu. Problem je jedino sto politicari mogu da se slikaju sa Fijatom a samnom i meni slicnima ne, jer to nije politicki korisno. Zamazuju oci narodu - kao investicije iz inostranstva a kada se malo zagrebe po povrsini vidi se da mi to sve placamo (ne vole nas stranci, ovi vole svoj novcanik). Da daju podsticaj domacoj maloj privredi (proizvodnji, ne trgovini), ali pravi i realni a ne po partijskoj i rodbinskoj liniji, procvetala bi Srbija samo tako.

Cista analitika

pre 10 godina

Mi smo neverovatna zemlja.Svako hoce na studije.Ako ne moze na drzavni fakultet na budzet onda se bacaju pare na neke privatne fakultete. Ja da sam neko i nesto nikada ne bih dao prednost privatnom u odnosu na drzavni fakultet. Megatrend je do sada upisao 27 hiljada studenata. Prolaznost i zavrsenost iznad 50%. Zavrsava se na puskice i bubice.Kazu nije tesko ali je kostalo. Decko ispod mene koji je promenio tri srednje skole, ni pprostu recenicu nije umeo da sastavi,engleski pisao na cirilici zavrsio jedan privatni fakultet.I jos hoce na master.U ovoj zemlji je izgleda sramota biti majstor, prodavac, automehanicar, poljoprivrednik. Na fakulte treba da idu samo najtalentovaniji i oni koji imaju para, da plate realnu cenu studija.Da se ne upisuje na Prvni , Ekonomski po 1000 novih svake godine, Medicina 600 itd

Ona

pre 10 godina

Prosek nezaposlenosti mladih u Evropi je zavisno od zemlje i do 25%. Da ne analiziramo uzroke sada. Srbija nema sanse da bude bolja od ostatka i neki problemi koji se pojavljuju kod nas se primecuju i napolju.
Ja vam ne kazem da bezite, ali probajte u svakom slucaju. Nista nije zakovano i ljudi menjaju kontinente u toku zivota, a ne drzave, mozda opet budete ziveli tu gde jeste jednoga dana. Nemojte korake u zivotu zasnivati na iskustvima vasih roditelja, ne vaze vise, svet se menja.
Najvaznije je ne dajte da vam vreme prolazi u cekanju i znanje rdja. Obrazovanje je jedno, iskustvo mora da se stice. Najvecu prepreku covek ima u glavi sa svojim strahovima, kada to savlada sve ostalo je manje vise OK.

Iako se slazem cinjenicom da je za dobar posao u medicini vaznije bilo od cijih si kuca, nego sta imas u indeksu i pre dvadesetak godina, ako je decko bio talentovan za medicinu, a to bas nije "neprakticno" zanimanje, ne mora da studira ETF. U Srbiji za dobre pozicije i sa ETFom posle nekog vremena postane vazno ciji si.
Pravi te "sasave" korake u zivotu dok ste mladi> lakse je i isplati se vise.

T.

pre 10 godina

@Milena "Ja sam 3 godina Fakulteta za inzenjerski menadzment (...) kvalitetni ljudi sa dobrim fakultetom su uvek trazeni."

To se, dakle, ne odnosi na tebe?

laki

pre 10 godina

Posla ima, ali svi čekaju na gotovo i moraju da rade samo ono za šta imaju diplome, pa će radije da kukaju, nego da se pokrenu i rade ono šta ima, dok im se ne ukaže prilika za posao koji žele...
(IstinaM, 10. jul 2013 23:05)

a zasto su studirali, nego da rade posao koji vole??? ti sto malterises i stavljas fasade, a fax nisi video, nisi merodavan da pricas o poslu... radis ono sto ne volis i to je tvoja odluka... ali govoriti nekom da kuka za ono sto se skolovao, nije uredu... zasto postoje ovde fakulteti ako ne moze drzava da filtrira diplome i fangle?

istina

pre 10 godina

(RealnoBre, 22:34)

Zao mi je tvoje situacije, ali mi je drago sto jos imas zelje da se boris. Pokusaj da pobegnes.

(Milos, 23:14)

To sto pricas jeste tacno za pravnike, ekonomiste i sl. ali nije za medicinare. Covek koji upise medicinu ocekuje da ce dobiti sansu za zaposlenje jer u bolnicama sirom Srbije ima manjak lekara ali zato visak administracije. I svaki mlad covek koji to upise ocekuje da se to promeni ali zezne se. A sto se tice programiranja, ne znam u kojoj to zemlji na svetu svi imaju talenta za to.


Elem, ja sam zavrsio masinski fakultet, i trazio 4 god posao po Srbiji, usput nesto radkao ali sve je to bila beda. I svi su mi tako govorili "sto nisi ucio programske jezike, sto nisi ovo sto nisi ono, omasio si faks". I odem u Nemacku i nadjem posao BAS BAS U STRUCI, evo me vec 4 god tu. E sad ja mogu da tvrdim iz ove perspektive, da sta god ucite ili studirate u toj zemlji Srbiji, mala sansa je da cete uspeti jer je zemlja lopovska (sanse su oko 5-10%). Jedino ako imate dara za neko muljanje, neki export import, e onda je Srbija raj na zemlji. I naravno imate veliku sansu da uspete ako upisete SI ili RTI na ETF, ili Racunarski Fakultet ili PMF ili FON ili tako nesto... Sve drugo je veliki znak pitanja. A lepota u Nemackoj je ta sto ovde prodjete lepo i ako ste studirali biologiju, hemiju, fiziku, ETF, masinski, poljoprivredni, farmaciju, medicinu itd itd. Svaka zemlja (pa i Srbija) je beda ako ti u njoj mozes da se bavis samo sa 2-3 struke uspesno.

saki

pre 10 godina

Ruzno,ali moram da kazem.Odavde treba pobeci,a ne otici. Jadna je zemlja kojoj nisu potrebni ni lekari ni inzenjeri ni drugi fakultetski obrazovani ljudi. Poneseni nekim pogresnim vrednostima u prvi plan nam je iskocilo nekakvo privatno preduzetnistvo,nekakva mala i i srednja preduzeca jer je to ovim nasim politicarima ugurano u glavu na nekakvom seminaru za obaranje vlasti u Budimpesti ili Becu. Ne razmisljajuci dalje od svog nosa krenuli su na zdusno urusavanje i prodavanje svega sto je vredelo. Naravno da su tu u prvi plan izbili "snalazljivi" (za nas obicne to su lopovcine, skupljeni s konopca i konca i slicni). Kad se drzava rasprodala ostadose ojadjeni gradjani. Ko god da dodje na vlast vidi u kom grmu lezi zec,ali pomoci vise nema. Jedni zadnje karte bacaju na EU i pricaju nama gradjanima ono sto bi oni voleli da bude,a ne istinu. I tako ostadosmo da gledamo negde preko grane da se odnekuda pojavi Mesija koji ce sve da nas spase. Nazalost nema ga.I sto bi kod Djekne rekli ..A kad ce da dodje, ne znamo.
(Omladina, 10. jul 2013 23:16)

Pa izadjite na ulice i borite se za bolje...a da, zaboravio sam, ovo nije vaša zemlja, vi ste ovde samo u prolazu.

Dejan

pre 10 godina

Imamo vise problema. Jedno je to sto su politicari od pamtiveka koruptni i spremni da zarad svojih tajnih racuna upropaste sve u rodjenoj zemlji. S druge strane treba nam veca selekcija na fakultetima, nije normalno da imamo toliko studenata, apsolvenata i diplomaca sto na drzavnim sto na privatnim fakultetima. Ovako je tesko razdvojiti one mucenike koji su ucenjem i znanjem dosli do diplome i onih koji su istu kupili...

Nikola

pre 10 godina

Nije vam dovoljno sto milijardi dolara koje je Toma obećao za četri godine? Pa već je leglo na račun 25 milijardi, malo vam je nezahvalnici?

Pera ložač

pre 10 godina

Ama zašto svi moraju da studiraju?
Današnje visokoobrazovanje u Srbiji (osim Etf-a,Mašinca i Medicine)nema nikakav kredibilitet.zašto sede sa diplomom na zavodu,zato što bi svi da budu manageri,rukovodioci,direektori,savetnioci,pr-ovi.Alo rođaci ko će vas da zaposli kad jedino šro znate je da kukate.Zašto bih ja zaposleio mekoga sa diplomom koji ne može da nađe posao već 3 godine.Rođaci radite na sebi,učite nove stvari,postavljajte sebi izazove...Koće da vas zaposli kad samo kukate i nemate ni malo pozitivne energije,volje,htenja pored te diplome.A krivo vam je što ima posle za'snalažljive i one preko veze',a što vi nemate vezu?Nikog niste upoznali za vreme studija?Nisakim se niste družili?Nikada niste volontirali?Nikada niste bili deo neke organizacije?NA zapadu te niko ne pita koju školu si završio nego šta znaš da radiš i šta si radio,šta nudiš firmi pored te diplome.Zapalite malo preko i ovako nemate posao u Srbiji,šta možete da izgubite.Učinite nešto za sebe.Šta milite da će država da vam nađe posao?

mrmlj

pre 10 godina

@(RealnoBre, 10. jul 2013 22:34)
koji si faks zavrsio? to je jako bitan podatak koji si zaboravio da pomenes.

@(jedan iz gomile, 10. jul 2013 22:37)
a zasto ti treba neko napolju? bilo bi ti lakse da imas nekoga, naravno, ali da zaista zelis da odes, otisao bi i bez toga. ovako, samo koristis izgovor.

@(mia i torbica, 10. jul 2013 21:12)
to sto koristis izraz da CEKAS posao govori dosta. posao se ne CEKA nego se TRAZI.
ko nema posao, posao mu/joj je da trazi posao.

@(Milos, 10. jul 2013 23:03)
uze mi reci iz tastature.

@(Milos, 10. jul 2013 23:14)
velika je zabluda da se programeri rasturaju od para.
da, imamo dosta vece plate od proseka i mozemo od njih solidno da zivimo ali daleko je to od nekog rasturanja od para.
na kraju krajeva, niko ne uzima u obzir ulozen trud, rad i vreme koji stoje iza toga da dodjes u poziciju da imas tu (za nase uslove) dobru platu vec misle da to pada s neba.

@(from kraljevo, 11. jul 2013 01:01)
koji je fakultet on zavrsio i koji fakutlet ti zavrsavas?
zasto si upisivao taj fakultet ako sa njegovom diplomom mozes samo da se slikas?

@(Poslodavac, 11. jul 2013 09:04)
zaposli se negde gde "placaju po ucinku" i bice ti jasno zasto ti se ljudi nikada ne jave kad cuju da "placas po ucinku" ;)

neko iz mase

pre 10 godina

Ja tvrdim da svako ko iole vredi u ovoj zemlji radi. Naravno, ne mislim na ove vezare po drzavnim firmama i institucijama. Sediti kod kuce i tupiti “ja sam zavrsio to i to, strucnjak sam, tralala,...“ je ravno utopiji. Zavrsio sam biotehnologiju po starom programu(9 semestara), ali od te struke kiflu nisam pojeo. Sticaj zivotnih okolnosti me odveo u masinsku industriju, te konstruisem alate za levanje,obrezivanje i stancanje(honorar 6 eura/h), a na poslu redovnom radim kao tehnolog kvalitete(450 eura plata na 184h). Sve sam to postigao krvavim ucenjem, sati i sati provedeni na youtube uz tutorijale, hiljade stranica knjiga itd. Danas me sramota u firmi i reci da sam neki dipl.ing.tehn. Poruka nezaposlenim, ucite i usvajajte sto siri spektar znanja, inace vas nema ni u romingu. Ili trk u stranku, pa pocnite karijeru da gradite od lepljenja plakata, preko vozanja baba i dedova na izbore, pa do kakvog vratara na zeleznickoj stanici. poz

veljko

pre 10 godina

evo ja sam pobego i zovem drugare da mi se pridruze...tuc muc ovo ono...i tu vidim da u srbiji i nije tako lose. samo se mnogo kuka...

ZokiTamnava

pre 10 godina

Kao covek koji ne zivi u Srbiji nije mi jasno kako na pijacama nije jeftinije ako su marze toliko nenormalne u prodavnim lancima.

Ali ne cak je jeftinije u ideji nego na pijaci. Inace je paradoksno da ovde u Becu mozes da nadjes eurocrem ali je skuplji nego bilo koja druga cokolada. Osim onih delikatesnih.

Bane

pre 10 godina

Samo diplomo ili bez nje mozes samo da se slikas.
Stoga nije vise bitno sta covek ima od skole,moze da ima osnovnu, srednju ili fakultet.Dzabe opet nece uspeti nigde da se zaposli,jedino ako neko nema poznastvo,vezu,da ga neko negde ubaci da radi na neko dobro mesto.Ali sa obzirom da vecina ljudima nemaju to,ostane im jedino da se snalaze kako znaju,bilo da imaju skolu ili da nemaju.

Milena

pre 10 godina

Ja sam 3 godina Fakulteta za inzenjerski menadzment i posle drugog ciklusa staziranja ponudjen mi je posao. Od oktobra radim i studiram. Ovaj clanak je zamena teze: kvalitetni ljudi sa dobrim fakultetom su uvek trazeni. Problem je sto danas i drzavni i privatni fakulteti stancuju desetine hiljada ljudi koji niti ikom trebaju niti realno nesto znaju. Pa kome realno treba diplomirani bezbednjak ili turizmolog!? Evo njihovog umeca: jedni kazu ne idi u Egipat drugi kazu idi. Pa se onda ljute kad ih zovu diplomiranim turistima...

Poslodavac

pre 10 godina

Potpuno razumem sve frustracije mladih ljudi koji se školuju 12-18 godina a onda čekaju godinama bez nade za posao.
Samo bih voleo da mi neko objasni kako to da ja ne mogu da nađem radnike (kancelarijski posao) već 6 meseci. Desetine mladih ljudi "menadžera" (koje raznorazni fakulteti štancuju i za koje objektivno nema posla u Srbiji) mi je bilo na razgovoru i onog trenutka kada im kažem da moraju da preuzmu punu odogovornost za posao i da će biti plaćeni prema učinku, više se nikada ne jave?

Munja

pre 10 godina

@baka

Vidi se da ti nemas blage veze kako funkcionise trziste i principi poslovanja kad tako lupetas. Kontrola rada zaposlenih? To cine sefovi. Komisije koje ce se time baviti?!

Marko

pre 10 godina

Ja stvarno ne razumem.Ja radim dva posla,kao recepcioner 15 dana mesečno u hotelu i takodje kao recepcioner u jednom hostelu standardno.Diplomirao sam na ekonomskom fakultetu i nije me sramota da radim van svoje struke.Mesečno izadjem preko 50 hilj.,ali zato radim 320 sati mesečno.Evo sada vam pišem sa posla.

laki

pre 10 godina

(neko iz mase, 11. jul 2013 11:45)

ti dakle radis moj posao, iako si potpuno nestrucan i nekvalifikovan bio na pocetku... eto dokaza kako funkcionise ova drzava... sticajem kakvih okolnosti si ti upao na posao nekog drugog???? inace te tvoje youtubove i knjige sam ja izucio za istih tih 9 semestara, po starom programu, ali eto, nisam imao tvoje okolnosti... dok si ti ucio, ja sam napravio alat za karnex pastetu.... pozzz

Milos

pre 10 godina

@Rob
A kazi mi nesto...pre 6 godina (dakle kada si se odlucio da upises to) se u medicini nije zaposljavalo preko veze i bilo je praznih mesta u svakom medicinskom centru u Sribji? Jedva su cekali nove, mlade strucnjake?... Pre 10 godina se nije zaposljavalo preko veze? Pre 20 godina? Zadnjih 20 godina postoji deficit doktora? Na osnovu kojih podataka si se ikada nadao da ces se lako zaposliti u dragoj nam zemlji Srbiji u medicinskoj struci? I verovatno si znao da ce ti trebati bar 6 godina da zavrsis, jos x godina za specijalizaciju itd. Meni jeste zao sto je situacija u zemlji takva, da ljudi ne mogu da upisu to sto vole i od toga normalno zive, ali prosto tako je...i bice tako bar jos 20 godina. I kapiram da ces sada pre 3-4 godine da ne radis nista i kukas kako nemas posao, nego da uzmes i recimo upises kurs programiranje/racunara/upises ETF/FON i rasturas se od para kroz 4 godine.

IstinaM

pre 10 godina

Posla ima, ali svi čekaju na gotovo i moraju da rade samo ono za šta imaju diplome, pa će radije da kukaju, nego da se pokrenu i rade ono šta ima, dok im se ne ukaže prilika za posao koji žele...

mia i torbica

pre 10 godina

Spadam u ovu vecinu,imam diplomu i 26god. Nazalost jos uvek cekam posao,ali ipak jos imam nadu da ce stvari u ovoj zemlji uskoro krenuti nabolje.

Aleksa

pre 10 godina

Treba razlikovati termine "raditi" i "biti zaposlen". Ja sam na birou kao nezaposlen, ali me to ne sprečava da radim. Imam zdravstveno, a sam sebi uplaćujem staž (a ako me direktor primi, biću i zaposlen).

Milos

pre 10 godina

Previse se ljudi zale na politicare, nema te vlasti i politicara koji ce da pucnu prstima i svima da poraste plata ili da pronadju posao.
Otvorite oci i pogledajte koji se fakulteti i srednje/osnovne skole upisuju, da li one sto izbacuju strucnjake i imaju perspektivu, ili one koje se lakse zavrsavaju? A onda posle nemam posao. I ja sam voleo istoriju umetnosti pa sam znao da ne treba to da upisem ako planiram da se zaposlim.
Znam da cu dobiti 1000 minusa, ali najlakse je pljuvati drzavu (koja je katastrofalna). Ako znate da je losa, evo makar neka novi klinci upisuju nesto sto je perspektivno, a ne da prava, ekonomiju i privatne faksove upisuje beskonacni broj ljudi od kojih ce 3% naci posao. To prosto mora da bude tako, makar nam i Putin (ili koga god zamisljate da je najbolji politicar na svetu) dosao na vlast.

Milena

pre 10 godina

Ja sam 3 godina Fakulteta za inzenjerski menadzment i posle drugog ciklusa staziranja ponudjen mi je posao. Od oktobra radim i studiram. Ovaj clanak je zamena teze: kvalitetni ljudi sa dobrim fakultetom su uvek trazeni. Problem je sto danas i drzavni i privatni fakulteti stancuju desetine hiljada ljudi koji niti ikom trebaju niti realno nesto znaju. Pa kome realno treba diplomirani bezbednjak ili turizmolog!? Evo njihovog umeca: jedni kazu ne idi u Egipat drugi kazu idi. Pa se onda ljute kad ih zovu diplomiranim turistima...

Pera ložač

pre 10 godina

Ama zašto svi moraju da studiraju?
Današnje visokoobrazovanje u Srbiji (osim Etf-a,Mašinca i Medicine)nema nikakav kredibilitet.zašto sede sa diplomom na zavodu,zato što bi svi da budu manageri,rukovodioci,direektori,savetnioci,pr-ovi.Alo rođaci ko će vas da zaposli kad jedino šro znate je da kukate.Zašto bih ja zaposleio mekoga sa diplomom koji ne može da nađe posao već 3 godine.Rođaci radite na sebi,učite nove stvari,postavljajte sebi izazove...Koće da vas zaposli kad samo kukate i nemate ni malo pozitivne energije,volje,htenja pored te diplome.A krivo vam je što ima posle za'snalažljive i one preko veze',a što vi nemate vezu?Nikog niste upoznali za vreme studija?Nisakim se niste družili?Nikada niste volontirali?Nikada niste bili deo neke organizacije?NA zapadu te niko ne pita koju školu si završio nego šta znaš da radiš i šta si radio,šta nudiš firmi pored te diplome.Zapalite malo preko i ovako nemate posao u Srbiji,šta možete da izgubite.Učinite nešto za sebe.Šta milite da će država da vam nađe posao?

Marko

pre 10 godina

Ja stvarno ne razumem.Ja radim dva posla,kao recepcioner 15 dana mesečno u hotelu i takodje kao recepcioner u jednom hostelu standardno.Diplomirao sam na ekonomskom fakultetu i nije me sramota da radim van svoje struke.Mesečno izadjem preko 50 hilj.,ali zato radim 320 sati mesečno.Evo sada vam pišem sa posla.

Poslodavac

pre 10 godina

Potpuno razumem sve frustracije mladih ljudi koji se školuju 12-18 godina a onda čekaju godinama bez nade za posao.
Samo bih voleo da mi neko objasni kako to da ja ne mogu da nađem radnike (kancelarijski posao) već 6 meseci. Desetine mladih ljudi "menadžera" (koje raznorazni fakulteti štancuju i za koje objektivno nema posla u Srbiji) mi je bilo na razgovoru i onog trenutka kada im kažem da moraju da preuzmu punu odogovornost za posao i da će biti plaćeni prema učinku, više se nikada ne jave?

bežati odavde

pre 10 godina

Sramota neviđena. Ubili su sve u pojam. Sve su upropastili. Ljudi nervozni, ujedaju, strasno se oseca. Naši mladi stručnjaci beže odavde jer bi pre radili bilo šta u Americi nego ovde sa diplomom radili za minimalac (i to ako su srećni i da imaju podsao uopšte) Ovde treba jedan rat. Ali niko se ne buni. jedini što se bune smo mi koji ovde ostavljamo komentare. A od toga ništa...

neko iz mase

pre 10 godina

Ja tvrdim da svako ko iole vredi u ovoj zemlji radi. Naravno, ne mislim na ove vezare po drzavnim firmama i institucijama. Sediti kod kuce i tupiti “ja sam zavrsio to i to, strucnjak sam, tralala,...“ je ravno utopiji. Zavrsio sam biotehnologiju po starom programu(9 semestara), ali od te struke kiflu nisam pojeo. Sticaj zivotnih okolnosti me odveo u masinsku industriju, te konstruisem alate za levanje,obrezivanje i stancanje(honorar 6 eura/h), a na poslu redovnom radim kao tehnolog kvalitete(450 eura plata na 184h). Sve sam to postigao krvavim ucenjem, sati i sati provedeni na youtube uz tutorijale, hiljade stranica knjiga itd. Danas me sramota u firmi i reci da sam neki dipl.ing.tehn. Poruka nezaposlenim, ucite i usvajajte sto siri spektar znanja, inace vas nema ni u romingu. Ili trk u stranku, pa pocnite karijeru da gradite od lepljenja plakata, preko vozanja baba i dedova na izbore, pa do kakvog vratara na zeleznickoj stanici. poz

pedja

pre 10 godina

zar ste u tako losem stanju? evo ja sam iz cg i ova nasa zemlja polako tone, katastrofa jedino taj turizam nas nesto spasava, sjever totalno zapusten, ocaj, ali opet koliko citam vi ste masu gori od nas sto je ta muka. Ovamo kod nas konobara/ica i gradjevinskih radnika iz Srbije kolko oces. Nikako nisam vjerovao svi pricaju da je u srb lose ali se polako uvjeravam

Rob

pre 10 godina

Zavrsio u roku medicinu, sigurno u top 10 studenata bio. Posao da nadjem nema sanse sve veza zavrsava. Posla ima ali samo za izabrane, obicno su mnogo losi studenti da ti se zeludac prevrne ali nema veze bitno je da se ima veza... A onda lose zdrastvo pitam se zasto.

Omladina

pre 10 godina

Ruzno,ali moram da kazem.Odavde treba pobeci,a ne otici. Jadna je zemlja kojoj nisu potrebni ni lekari ni inzenjeri ni drugi fakultetski obrazovani ljudi. Poneseni nekim pogresnim vrednostima u prvi plan nam je iskocilo nekakvo privatno preduzetnistvo,nekakva mala i i srednja preduzeca jer je to ovim nasim politicarima ugurano u glavu na nekakvom seminaru za obaranje vlasti u Budimpesti ili Becu. Ne razmisljajuci dalje od svog nosa krenuli su na zdusno urusavanje i prodavanje svega sto je vredelo. Naravno da su tu u prvi plan izbili "snalazljivi" (za nas obicne to su lopovcine, skupljeni s konopca i konca i slicni). Kad se drzava rasprodala ostadose ojadjeni gradjani. Ko god da dodje na vlast vidi u kom grmu lezi zec,ali pomoci vise nema. Jedni zadnje karte bacaju na EU i pricaju nama gradjanima ono sto bi oni voleli da bude,a ne istinu. I tako ostadosmo da gledamo negde preko grane da se odnekuda pojavi Mesija koji ce sve da nas spase. Nazalost nema ga.I sto bi kod Djekne rekli ..A kad ce da dodje, ne znamo.

Mića

pre 10 godina

Za zapošljavanje mladih ni pet banki a za subvencije fijata šakom i kapom.
Nema potrebe da govore "nažalost" i da rade "sve u svojoj moći", to su laži, kad uskoro promene zakon o radu svi radni ljudi i zvanično postaće robovi bogatih gazda. Ja to da trpim neću a isto želim i vama, vidimo se na ulici na sledećem OPŠTEM NARODNOM REVOLTU !

veljko

pre 10 godina

evo ja sam pobego i zovem drugare da mi se pridruze...tuc muc ovo ono...i tu vidim da u srbiji i nije tako lose. samo se mnogo kuka...

saki

pre 10 godina

Ruzno,ali moram da kazem.Odavde treba pobeci,a ne otici. Jadna je zemlja kojoj nisu potrebni ni lekari ni inzenjeri ni drugi fakultetski obrazovani ljudi. Poneseni nekim pogresnim vrednostima u prvi plan nam je iskocilo nekakvo privatno preduzetnistvo,nekakva mala i i srednja preduzeca jer je to ovim nasim politicarima ugurano u glavu na nekakvom seminaru za obaranje vlasti u Budimpesti ili Becu. Ne razmisljajuci dalje od svog nosa krenuli su na zdusno urusavanje i prodavanje svega sto je vredelo. Naravno da su tu u prvi plan izbili "snalazljivi" (za nas obicne to su lopovcine, skupljeni s konopca i konca i slicni). Kad se drzava rasprodala ostadose ojadjeni gradjani. Ko god da dodje na vlast vidi u kom grmu lezi zec,ali pomoci vise nema. Jedni zadnje karte bacaju na EU i pricaju nama gradjanima ono sto bi oni voleli da bude,a ne istinu. I tako ostadosmo da gledamo negde preko grane da se odnekuda pojavi Mesija koji ce sve da nas spase. Nazalost nema ga.I sto bi kod Djekne rekli ..A kad ce da dodje, ne znamo.
(Omladina, 10. jul 2013 23:16)

Pa izadjite na ulice i borite se za bolje...a da, zaboravio sam, ovo nije vaša zemlja, vi ste ovde samo u prolazu.

baka

pre 10 godina

Mozda bi ipak trebalo da se uvedu inspekcije (bez oznaka da su inspekcije samo sa legitimacijama) pa da se utvrdi ko radi ono za sta je placen tj ne radi. Da se uvede sistem plata "na procenat" pa ko se bude bunio znace se da je neradnik i fino sut karta. Toliko ljudi koji zele da rade a toliko neradnika koji primaju platu. E to je problem nase zemlje!

RealnoBre

pre 10 godina

Zavrsio cetvrtu godinu srednje i iste godine u decembru otisao u vojsku... kada sam se vratio poceo sam da radim u jednoj privatnoj firmi.. nije bilo lose neko vreme dok se sef nije promenio, a onda duplo vise posla za jos manje pare... resih da studiram u 24 godini, zavrsim faks na vreme i evo godinu ne mogu da nadjem posao... Ssta vise trazim bilo kakav posao, a verovali ili ne gotovo da nigde ne mogu da se zaposlim... pokusao sam i kao perac kola, ali su me i tamo odbili sa obazlozenjem da traze klince koji nisu fakultetski obrazovani... A da stvar bude jos teza, zena mi je zatrudnela pre tri meseca a poslu ni traga... poceo sam da preprodajem stare stvari preko neta kako bih eto imao bar za osnovne potrebstine... Mislim da je stvarno doslo jako tesko vreme, tesko se mozemo izbaviti iz ovakve situacije sa ovakvim politicarima (mislim na sve politicare u zanjih 20-ak godina) .... Kako li je tek pesimistima, jer sam ja jos uvek neki otpimista...

jedan iz gomile

pre 10 godina

Ja diplomirao pre 4 godine, a posla ni za lek. Ali zato svi ostali sa srednjim frizerskim i mesarskim školama dobiše poslove u JKPovima preko partijskih veza. Ja niti imam partijsku vezu niti bilo kakvu drugu. O inostranstvu mogu samo da sanjam, jer ni tamo nemam nikoga...

Džoni

pre 10 godina

Uporno se priča o onima koji nemaju posao ali sam ja mišljenja da je u ovoj zemlji veći problem što i većina zaposlenih rade za 15-20 hiljada tako da je tu mrtva trka ko je tu u goroj poziciji! Ovi ne rade te ne rade ali kada radiš pa ti poslodavac (čitaj: privatnik) udeli petnaestak hiljada i još te posmatra kao da ti je dao bogatstvo?!?!?!! To je ponižavajuće i poražavajuće, tako da uvek iznova dovodiš sebe u dilemu da li da daš otkaz i sediš kući, ali kada je tu porodica opet i ta ponižavajuća cifra bi nedostajala! Jadni smo i bedni do bola!

Dejan

pre 10 godina

Imamo vise problema. Jedno je to sto su politicari od pamtiveka koruptni i spremni da zarad svojih tajnih racuna upropaste sve u rodjenoj zemlji. S druge strane treba nam veca selekcija na fakultetima, nije normalno da imamo toliko studenata, apsolvenata i diplomaca sto na drzavnim sto na privatnim fakultetima. Ovako je tesko razdvojiti one mucenike koji su ucenjem i znanjem dosli do diplome i onih koji su istu kupili...

laki

pre 10 godina

Posla ima, ali svi čekaju na gotovo i moraju da rade samo ono za šta imaju diplome, pa će radije da kukaju, nego da se pokrenu i rade ono šta ima, dok im se ne ukaže prilika za posao koji žele...
(IstinaM, 10. jul 2013 23:05)

a zasto su studirali, nego da rade posao koji vole??? ti sto malterises i stavljas fasade, a fax nisi video, nisi merodavan da pricas o poslu... radis ono sto ne volis i to je tvoja odluka... ali govoriti nekom da kuka za ono sto se skolovao, nije uredu... zasto postoje ovde fakulteti ako ne moze drzava da filtrira diplome i fangle?

Ana

pre 10 godina

ZNate li vi koliko sam dugo ja trazila posao, magistar sam, a onda sam pocela da radim kao sekretarica. Pare mi daju na ruke. Da, na ruke, dakle nisam prijavljena. Morala sam i na to da pristanem, jer stvarno ne mogu doveka da ne radim. I ne znam kuda da krenem? U inostranstvo da radim kao cistacica ili sta?

Cista analitika

pre 10 godina

Mi smo neverovatna zemlja.Svako hoce na studije.Ako ne moze na drzavni fakultet na budzet onda se bacaju pare na neke privatne fakultete. Ja da sam neko i nesto nikada ne bih dao prednost privatnom u odnosu na drzavni fakultet. Megatrend je do sada upisao 27 hiljada studenata. Prolaznost i zavrsenost iznad 50%. Zavrsava se na puskice i bubice.Kazu nije tesko ali je kostalo. Decko ispod mene koji je promenio tri srednje skole, ni pprostu recenicu nije umeo da sastavi,engleski pisao na cirilici zavrsio jedan privatni fakultet.I jos hoce na master.U ovoj zemlji je izgleda sramota biti majstor, prodavac, automehanicar, poljoprivrednik. Na fakulte treba da idu samo najtalentovaniji i oni koji imaju para, da plate realnu cenu studija.Da se ne upisuje na Prvni , Ekonomski po 1000 novih svake godine, Medicina 600 itd

japanac

pre 10 godina

Ko kaze da pada? Bas danas je bio neki skup na kome su se strucnjaci iz vlade i iz ostalih sektora slozili da je rast nezaposlenosti zaustavljen.
Ne bi nas vlada lagala...to su sve divni ljudi.

Nikola

pre 10 godina

"U višku nezaposlenih ljudi pada cena rada i stvara se mogućnost zapošljavanja drugih ljudi"
Poslodavci izgleda ne znaju šta je downward nominal wage rigidity.

from kraljevo

pre 10 godina

Drug zavrsio fakultet 2008, jos uvek nije radio ni u jednoj firmi, dan radnog staza nema, sta da ocekuju ostali??? Srbijo zemljo?!
A ja zavrsavam u avgustu, mogu da se slikam sa diplomom!

Nikola

pre 10 godina

Nije vam dovoljno sto milijardi dolara koje je Toma obećao za četri godine? Pa već je leglo na račun 25 milijardi, malo vam je nezahvalnici?

mrmlj

pre 10 godina

@(RealnoBre, 10. jul 2013 22:34)
koji si faks zavrsio? to je jako bitan podatak koji si zaboravio da pomenes.

@(jedan iz gomile, 10. jul 2013 22:37)
a zasto ti treba neko napolju? bilo bi ti lakse da imas nekoga, naravno, ali da zaista zelis da odes, otisao bi i bez toga. ovako, samo koristis izgovor.

@(mia i torbica, 10. jul 2013 21:12)
to sto koristis izraz da CEKAS posao govori dosta. posao se ne CEKA nego se TRAZI.
ko nema posao, posao mu/joj je da trazi posao.

@(Milos, 10. jul 2013 23:03)
uze mi reci iz tastature.

@(Milos, 10. jul 2013 23:14)
velika je zabluda da se programeri rasturaju od para.
da, imamo dosta vece plate od proseka i mozemo od njih solidno da zivimo ali daleko je to od nekog rasturanja od para.
na kraju krajeva, niko ne uzima u obzir ulozen trud, rad i vreme koji stoje iza toga da dodjes u poziciju da imas tu (za nase uslove) dobru platu vec misle da to pada s neba.

@(from kraljevo, 11. jul 2013 01:01)
koji je fakultet on zavrsio i koji fakutlet ti zavrsavas?
zasto si upisivao taj fakultet ako sa njegovom diplomom mozes samo da se slikas?

@(Poslodavac, 11. jul 2013 09:04)
zaposli se negde gde "placaju po ucinku" i bice ti jasno zasto ti se ljudi nikada ne jave kad cuju da "placas po ucinku" ;)

Aj blago meni

pre 10 godina

Pobeci, dabome, danas su me oduvali za rad u prodavnici telefona u jednom vecem trznom centru, sa obrazlozenjem da sam sa visom skolom i fakultetom za njih prekfalifikovan te da se necu dugo zadrzati...a ja se pitam ko ce se zadrzati za platu od 22.000 din, pa to nije ni 200 €

ex demokrata 1

pre 10 godina

Radno mesto moze ali samo preko stranke ili ako platis. Naravno,mislim na radno mesto na drzavnim jaslama,u nekoj opstini,komunalnom preduzecu itd.

CistaSreca

pre 10 godina

Zavrsila Ekonomski u Bg (prosek 9,71). Potom strane Master studije. Igrom slucaja i u inostranstvu radila i sa familijom se vratila u BG. Dve godine isla na milion intervjua i bez rezultata. Neki su bili arogantni, drugima je smetalo ako imam iskustvo ili previse diploma. Velika vecina cak ne da nikakav feedback o rezultatu selekcije pa cak i kad sam do zadnjeg kruga dolazila (to mi je najvise fascinantno bilo?!). Potom kad sam se najmanje nadala dobijem posao u jednoj od relativno jacih firmi. Cista sreca. Naravoucenije - nekad i ne mora veza (kao sto je ja nikad nisam imala) ali ako konkurisete sami sa svojim know-how onda vam treba samo sreca.

Markovic Petar

pre 10 godina

Ja sam "mali privrednik" godinama. Sem kazni i nameta drzava mi ama bas nista drugo nije dala dok je Gorenju, Fijatu i ostalima dala i to dosta (ironicno, dala je moje i meni slicnima pare placene od poreza). Em nas ubijaju nametima em pare koje damo za te namete finansiraju stranu konkurenciju. Izvinite, al to tako vise ne moze. Pogledajte malo kako Rumuni stimulisu njuhovu domacu privredu. Problem je jedino sto politicari mogu da se slikaju sa Fijatom a samnom i meni slicnima ne, jer to nije politicki korisno. Zamazuju oci narodu - kao investicije iz inostranstva a kada se malo zagrebe po povrsini vidi se da mi to sve placamo (ne vole nas stranci, ovi vole svoj novcanik). Da daju podsticaj domacoj maloj privredi (proizvodnji, ne trgovini), ali pravi i realni a ne po partijskoj i rodbinskoj liniji, procvetala bi Srbija samo tako.

ID

pre 10 godina

Ja nemam pojma.Svi pricamo o nekom za posljavanju a gradimo dva auto puta,a u planu je i trevi sa nekakvim tunelom.
Problem je taj sto necemo moci da ga otplatimo pa ce mo ga prodavati kao hrvati.
Nama ne trebaju prodavnice namestaja,robe i usluga vec fabrike i proizvodnja.
Drzava je zamislila da nema vlasnistvo i da zivi od poreza koji je 20%.
U HR bila tetka Angela u setnji.Gleda,Gleda svi na ulicama,a na pitanje zasto ne rade,kaze da nema posla.
"gospodo moracete stare fabrike da pokrenete",a politicki piz*eci domaci ne smeju da kazu da su sve opljackali po americkim sistemu

Munja

pre 10 godina

@baka

Vidi se da ti nemas blage veze kako funkcionise trziste i principi poslovanja kad tako lupetas. Kontrola rada zaposlenih? To cine sefovi. Komisije koje ce se time baviti?!

NY

pre 10 godina

Srbiju ce da ubiju zavicajno rodbinske i partijske veze.I naravno svi hoce u Beograd. Zavrsio sam u Beogradu jedan tehnicki fakultet sa visokim prosekom. Bio stipendista norveske vlade u to vreme dobijao hiljadu maraka. Bio na specijalizaciji u inostranstvu. Vratio se u Srbiju i sada sam jedan od rukovodilaca jedne strane telekomunikacione kuce. I kada se primaju novi ispit iz znanja je presudan. Ugovor na dve godine pa onda provera sta si do sada radio pa jovo nanovo.Isto vazi i za mene.Ali iz kontakta sa ljudima najezda kosovara u sve sluzbe. Od policije, zdravstva,prosvete. Bilo je i kod mene pritisaka da se odredjeni uguraju.Ali nije proslo. Mpj rodjak zavrsio u Londonu master LSE (London School of Economic). Znanje cetiri jezika.Hteo je da se vrati u Srbiju da ovde pravi porodicu. Bio konkurs za ministarstvo finansija. Konkurisao i nije ni pozvan bio. Kasnije saznam da je na tri trazena mesta primljen kadar politickih stranaka na vlasti. Jedan zavrsi Singidunum, drugi Megatrend i treci Ekonomski fakultet

T.

pre 10 godina

@Milena "Ja sam 3 godina Fakulteta za inzenjerski menadzment (...) kvalitetni ljudi sa dobrim fakultetom su uvek trazeni."

To se, dakle, ne odnosi na tebe?

laki

pre 10 godina

(neko iz mase, 11. jul 2013 11:45)

ti dakle radis moj posao, iako si potpuno nestrucan i nekvalifikovan bio na pocetku... eto dokaza kako funkcionise ova drzava... sticajem kakvih okolnosti si ti upao na posao nekog drugog???? inace te tvoje youtubove i knjige sam ja izucio za istih tih 9 semestara, po starom programu, ali eto, nisam imao tvoje okolnosti... dok si ti ucio, ja sam napravio alat za karnex pastetu.... pozzz

Patrijota

pre 10 godina

Nemojte da vas Vucic cuje, bice velike frke? Njemu su rekli da je ostalo jos par hiljada nezaposlenih a i to ce ubrzo biti reseno, jer napustaju zemlju!?
He,he,he... neka neko objavi podatak koliko je medju nezaposlenima clanova vladajucih, a i ostalih sranaka? Zanemarljiv broj, pa vi saberite 2+2?

ZokiTamnava

pre 10 godina

Kao covek koji ne zivi u Srbiji nije mi jasno kako na pijacama nije jeftinije ako su marze toliko nenormalne u prodavnim lancima.

Ali ne cak je jeftinije u ideji nego na pijaci. Inace je paradoksno da ovde u Becu mozes da nadjes eurocrem ali je skuplji nego bilo koja druga cokolada. Osim onih delikatesnih.

Ona

pre 10 godina

Prosek nezaposlenosti mladih u Evropi je zavisno od zemlje i do 25%. Da ne analiziramo uzroke sada. Srbija nema sanse da bude bolja od ostatka i neki problemi koji se pojavljuju kod nas se primecuju i napolju.
Ja vam ne kazem da bezite, ali probajte u svakom slucaju. Nista nije zakovano i ljudi menjaju kontinente u toku zivota, a ne drzave, mozda opet budete ziveli tu gde jeste jednoga dana. Nemojte korake u zivotu zasnivati na iskustvima vasih roditelja, ne vaze vise, svet se menja.
Najvaznije je ne dajte da vam vreme prolazi u cekanju i znanje rdja. Obrazovanje je jedno, iskustvo mora da se stice. Najvecu prepreku covek ima u glavi sa svojim strahovima, kada to savlada sve ostalo je manje vise OK.

Iako se slazem cinjenicom da je za dobar posao u medicini vaznije bilo od cijih si kuca, nego sta imas u indeksu i pre dvadesetak godina, ako je decko bio talentovan za medicinu, a to bas nije "neprakticno" zanimanje, ne mora da studira ETF. U Srbiji za dobre pozicije i sa ETFom posle nekog vremena postane vazno ciji si.
Pravi te "sasave" korake u zivotu dok ste mladi> lakse je i isplati se vise.

istina

pre 10 godina

(RealnoBre, 22:34)

Zao mi je tvoje situacije, ali mi je drago sto jos imas zelje da se boris. Pokusaj da pobegnes.

(Milos, 23:14)

To sto pricas jeste tacno za pravnike, ekonomiste i sl. ali nije za medicinare. Covek koji upise medicinu ocekuje da ce dobiti sansu za zaposlenje jer u bolnicama sirom Srbije ima manjak lekara ali zato visak administracije. I svaki mlad covek koji to upise ocekuje da se to promeni ali zezne se. A sto se tice programiranja, ne znam u kojoj to zemlji na svetu svi imaju talenta za to.


Elem, ja sam zavrsio masinski fakultet, i trazio 4 god posao po Srbiji, usput nesto radkao ali sve je to bila beda. I svi su mi tako govorili "sto nisi ucio programske jezike, sto nisi ovo sto nisi ono, omasio si faks". I odem u Nemacku i nadjem posao BAS BAS U STRUCI, evo me vec 4 god tu. E sad ja mogu da tvrdim iz ove perspektive, da sta god ucite ili studirate u toj zemlji Srbiji, mala sansa je da cete uspeti jer je zemlja lopovska (sanse su oko 5-10%). Jedino ako imate dara za neko muljanje, neki export import, e onda je Srbija raj na zemlji. I naravno imate veliku sansu da uspete ako upisete SI ili RTI na ETF, ili Racunarski Fakultet ili PMF ili FON ili tako nesto... Sve drugo je veliki znak pitanja. A lepota u Nemackoj je ta sto ovde prodjete lepo i ako ste studirali biologiju, hemiju, fiziku, ETF, masinski, poljoprivredni, farmaciju, medicinu itd itd. Svaka zemlja (pa i Srbija) je beda ako ti u njoj mozes da se bavis samo sa 2-3 struke uspesno.

Bane

pre 10 godina

Samo diplomo ili bez nje mozes samo da se slikas.
Stoga nije vise bitno sta covek ima od skole,moze da ima osnovnu, srednju ili fakultet.Dzabe opet nece uspeti nigde da se zaposli,jedino ako neko nema poznastvo,vezu,da ga neko negde ubaci da radi na neko dobro mesto.Ali sa obzirom da vecina ljudima nemaju to,ostane im jedino da se snalaze kako znaju,bilo da imaju skolu ili da nemaju.