Subota, 22.09.2012.

14:24

Svetu tek predstoji ekonomska kriza

Svetska ekonomija je dospela u "ciklus sudnjeg dana" - kada joj nikakav rast neće pomoći da se razračuna s dugovima i počne novi život, upozorili su ekonomisti.

Izvor: Tanjug

Svetu tek predstoji ekonomska kriza IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

GOGA

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.

Oba svetska rata kao i mnoge druge ratove je prethodila ekonomska kriza. Sva ziva bica na planeti se sukobljavaju i sukobima resavaju probleme. Ako vec ljudska svest u globalu ne moze da se podigne na jedan veci nivo onda ne vidim drugo resenje nego rat.
(mikicar, 22. septembar 2012 17:26)

MIki mozda je tebi racionalno resenje rat, meni nije. Nemas poima o cemu pricas . Horor i strava uzasa takav rat donosi . Meni je dobro i sa margarinom i suvim hlebom samo da svi budemo zivi sad sto su nam napunili glave da nemoze da se zivi bez ifona i luksuza to je druga prica. Svet je prelep samo treba otvoriti oci. Ljudi su zaboravili prave vrednosti i to je to al nam netreba nekakvo samounistenje zbog toga.

kiza

pre 11 godina

Na primer, izvesni Petar bi deponovao 20 funti zlata i za to uzeo priznanicu na 20 funti. Ali prošlo bi i godinu dana kako se ne bi pojavio da podigne svoje zlato. Jednostavno trgovao je samo sa priznanicom. Za to vreme njegovo zlato je stajalo. Kod zlatara se u medjuvremenu pojavio Toma i pitao da li može da pozajmi 20 funti zlata na 6 meseci i tu pozajmicu plati sa kamatom. Kao garanciju da će platiti ponudio je svoju kuću.
Zlatar je tada procenio da bi to mogao da uradi, jer se Petar već godinu dana ne pojavljuje da podigne svoje zlato, pa se možda se neće pojaviti ni narednih šest meseci. Tako je odlučio da rizikuje i pozajmi Petrovo zlato Tomi.
Ali, nije mu ga dao fizički, već je samo izdao potvrdu da Toma kod njega ima založeno 20 funti zlata. Realno stanje je sada bilo takvo da su u opticaju bile dve potvrde kao garancija za postojanje 40 funti zlata, iako je zlata bilo samo 20 funti.

To je bila čista prevara, jer je zlatar znao da jednu priznanicu izdaje na nepostojeće zlato. I ne samo to. Toma je verovao da od tog trenutka zaista ima kod zlatara 20 funti zlata, a ne samo priznanicu.

Ali, glavni deo prevare tek sledi. Izdavanjem druge priznanice, Tomi na 20 funti, kreirana je nova zamena za vrednost, zapravo stavljena je u opticaj potvrda o postojanju vrednosti koje realno NEMA. Ta vrednost se vodila kao DUG, koji je stavljen Tomi na teret, a koji će postati stvarna vrednost onda kada on taj dug otplati stvarnim radom i stvarnom robom koju bude morao da proda.

Igor

pre 11 godina

Mozda je vreme da se vrati obaveza sluzenja vojnog roka i da drzava hitno pokrene proizvodnju u namenskoj industriji. Nacionalizovati kompanije koje su kupile nase izvore vode, nafte, gasa i ostalih kljucnih resursa. Jednako mi smetaju i Ameri i Rusi. Stavimo prst na celo dok imamo prst i dok imamo celo.

Mare

pre 11 godina

Mene impresionira da su apoklipticni naslovi i textovi hit u Srbiji. U zapadnoj evropi se ljudi opterecuju gde ce na zimovanje i da li ce sneg ove godine lepo da napada. Svako ima svoj izvor zabave.
Mada je nauzasnije sto ljudima u Srbiji prodje zivot na iscekivanje tudje propasti a da ne shvataju da sta god da bude na zapadu evrope, opet ce na balkanu biti pet puta gore. Ako zapad ima mnogo para, nesto ce se preliti i na balkan, ako zapad nema para za nova kola i godisnje odmore, na balkanu ce ljudi jesti korov.

Cak i Pezo partner

pre 11 godina

@123
"Bar polovinu ovoga sto si nabrojao Evropljanin se JESTE odrekao. "

Nije istina ! Kada budem video da u Nemackoj neko, na autobanu, vozi sporije od 150 km/h znacu da je dosla kriza i da stedi benzin. Ovako jedini koji tamo na taj nacin stedi bio sam ja !

Zoki

pre 11 godina

@Igor

Ovo sa hranom i gorivom je vrzino kolo. Da bi se proizvela hrana, potrebno je gorivo. Ako raste cena goriva, onda raste i cena hrane. Ako je cena goriva tolika da se isplati proizvodnja biogoriva, onda će deo hrane odlaziti na biogoriva. Ako država strahuje da njeno snabdevanje gorivom može biti ugroženo, onda će stimulisati domaću proizvodnju biogoriva.

Neću da budem advokat SAD, ali pogledaj malo iz njihovog ugla - ali i iz ugla zemalja proizvođača hrane uopšte.
Bitka protiv gladi u svetu nije i ne može biti jedino briga zemalja koje imaju razvijenu poljoprivrednu proizvodnju. U njoj moraju učestvovati i zemlje koje su bogate fosilnim gorivima.

Što se tiče etanola iz kukuruza, par detalja. Koristi se kukuruz koji dodosi velike prinose (genetski modifikovan?) i koji se normalno koristi za ishranu stoke. Samo skrob odlazi u gorivo, a ulje i proteini mogu da se koriste za proizvodnju hrane.

Američki galon je manji od imperijalnog (3.8L).

klenga

pre 11 godina

bay-10:52...moram da te ispravim...japan...i on je u krizi...više od 2o g....i tamo je pukao investicioni balon...mi smo tamo našu staru ambasadu i plac prodali pre više od 2o g. za oko pola milijarde dolara...to je bilo plačeno posle rata oko 1o.ooo$...nekretnine su otišle u nebo i kad je balon pukao ,japan je doživeo nešto najgore što može da zadesi jednu ekonomiju...deflaciju...kao amerika 3o.tih .g....e.to.je prava kriza...niko nema para,cene padaju ,proizvodnja prestaje...zato su u ovoj krizi svi štampali(i još štampaju) pare...da preduprede deflaciju...od nečeg lošeg uvek ima nešto još gore...

klenga

pre 11 godina

u prirodi je sve ciklično...sve raste i opada...ekonomija nemože pobeći od toga...oscilacije su nezbežne...treba samo težiti da ne budu prevelike...kad ste u plusu ,spremati se za minus...nemci su izuzetan primer tog oscilatornog ciklusa...i zato danas imaju prosečnu štednju od oko 12o.ooo € po glavi stanovnika...

Aleksandar

pre 11 godina

za (sova1965, 23. septembar 2012 04:58)

Da si pročitao članak, video bi da su govornici sa dve obrazovne institutcije koje su u vrhu u svetu, svaka u svojoj oblasti: LSE (London school of Economics) i MIT (Massachusetts Institute of Technology).

Nikakvi Rusi ovde ne učestvuju.

Djordje

pre 11 godina

Pa zar se ne ponavlja svaka lose naucena lekcija? Kada se namnoze eksperti bez ikakvog minulog rezultata pa se kreditira to trziste sarlatana s obveznicama loseg poslovanja i decenijskih kradja... Dobija se recept za gradjanske ratove. Ali valjda ima onih koji tu vide najvece trziste pa idemo jos jedan krug. Pa jos jedan. I ovako u svim sistemima pojedinac nije bitan pa se lako trosi.

mmk-usa

pre 11 godina

ekonomska kriza nije prirodna nepogoda
nego vestacka 'tvorevina'...drzave/ narod plase koje kakvim naslovima o 'krizi'..najbolje bi bilo da svi bankrotiraju i pocnu iznova...to su samo gluposti i za stvaranje trauma po svetu umesto da ih obican narod nadmudri i zaboravi na 'moral' o kome njavise govore oni koji ga nemaju i koji kradu ,bez rada, do bezsvesti.

bay

pre 11 godina

Japan imao nuklaernih eksplozija i zemljotresa sto ubise milione ljudi i porusise im i kuce i stanove...ali japan i dalje nije pao u krizu, oni ce da se vrate cak i jaci iz ovoga nego pre ovih katastrofa sto su bili...a kad bi se to kod nas desilo mi se nikad nebi oporavili iz toga, a i ako nam je zemlja super(nema zemljotresa,vulkana,uragana i sl.) mi smo u krizi jos od milosevica, pa sve gore i gore...

Igor

pre 11 godina

@Pera

Postoji jos jedan nacin potrosnje kukuruza u USA, o kome se ne prica toliko. Proizvodnja etanola. USA proizvodi godisnje 13.9 milijardi galona(4.5L) etanola, s obzirom da je za proizvodnju 1 galona potrebno 12kg zita, dolazi se do cifre od 166 milijardi kg zita koje se potrosi samo za gorivo. Koliko ljudi bi se moglo nahraniti sa ovolikom kolicinom hrane? Kriza je vestacka, i ide se na rat da se smanji populacija. Na zapadu ce se promovisati homoseksualnost kao jedan od nacina kontrole populacije, a tamo gde se to ne promovise, ti ljudi su "skinuti sa spiska".

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_the_United_States

http://www.ethanolrfa.org/pages/statistics#B

Zoki

pre 11 godina

Sa klimatskim promenama, skupljim energentima, porastom populacije na planeti ... hrana će biti sve skuplja. Pored toga, dobar broj zemalja će se suočiti i sa nestašicama vode za piće.

Vladimir Dž

pre 11 godina

“Gledajući na duži period, to je kraj 300 godina stare Ponzijeve sheme. Bukvalno sav naš novac stvaraju banke kao pozajmice, a da pritom banke prave samo glavnicu ne i kamatu potrebnu da bi ceo kredit vratio. Uvek se više duguje nego što se stvori na početku, novi dužnici se uvek moraju stvarati sa čijim pozajmicama bi se vraćali stari krediti. Posle 300 godina ceo svet se zaglavio u dugu, parazitska piramida je ostala bez izvora hrane.“ – Ellen Brown.

“Budućnost donosi totalnu katastrofu, potpuni kolaps našeg kapitalističkog sistema kakvog ga danas poznajemo, ratove, masovna bankrotstva vlada i veliku bedu u velikom delu zapadnog sveta.” – Marc Faber, The Gloom Boom and Doom Report (Sep 2009)

sova1965

pre 11 godina

ma kada rusi javljaju, sigurno je istina ! ?
imaju oni odlicne ekonomske strucnjake?
kolko ja znam SSSR se i raspao, zbog loseg vodjenja ekonomije, tako da. . .
bolje da cute

Obican covek

pre 11 godina

Nemam vise ni volje ni zelje da citam ovakve tekstove, jer ne mora niko da me podseca kako tesko zivim.
Sto se krize tice, svi znamo da je izazvana vestackim putem od strane svetskih mocnika koji kontrolisu sve pa i finansije, jer nelogicno je da je svima lose.

Александар Џунић

pre 11 godina

Предлажем да банкротирају зајмодавци, због лоших пословних потеза, па да лепо кренемо из почетка и нема зиме.

Зоран

pre 11 godina

Dajte vise da i mi osetimo tu krizu!
(kriza, 22. septembar 2012 19:21)

Данас сам тестирао:

BMW 528 и X5
Мерцедес Е350 и ГЛК350 чини ми се
Lexus E350 и RX350

Само 528 по удобности је бољи од мог кросовера Бјуика, али мали гепек. Разочарење, не могу да нађем удобан ауто. У САД, наравно. Не може ово још дуго овако, мора да буде рат.

Unity3D

pre 11 godina

@bojan zr

E, vala! Samo da mi budemo (jednom u zivotu) pametni pa da, zajedno sa Australijom i tako tim zemljama, kupimo kokice, sednemo u treći-četvrti red i gledamo šou. Samo... :-/

tajkun

pre 11 godina

samo kod nas sve stima. mi smo vec 3 puta izaslu iz krize od 2009. sve sami strucnjaci nam vode drzavu. Uskoro ce i u Beogradu koji se jos drzi zaigrati mecka.

Bojan

pre 11 godina

Kinezi strasno puno stede,ovde narod radi kontra,strasno puno se zaduzuje i realno trosi mnogo vise nego sto stvarno privredjuje...U zemlji u kojoj je prosecna plata 250 evra i nezaposlenost 25 % pricati o ajfonu 5 ili galaksiju 3 je smesno,tragicno smesno ....Najgore je to sto je razlika u platama u drzavnom sektoru i privatno cak tri ili cetri puta u koris drzavne sluzbe,pa to je neodrzivo,totalni kolaps.

Pera

pre 11 godina

(bojan zr, 22. septembar 2012 21:57) Nisi bas u pravu. Posejes jedno zrno zita u zemlju i iznikne 50 novih (u klasu). Hrane bi bilo sasvim dovoljno za sve ljude, i duplo vise od toga. Problem je raspodela, odnosno ko upravlja zalihama. E taj koji upravlja zalihama, umesto da prodaje zito ljudima za hleb, on hrani krave od kojih pravi hamburgere i prodaje ih samo zato sto se to vise isplati. I naravno, koliko onih zrna zita sa pocetka je potrebno za jedan hamburger ? Daaaaleko vise od 50. Hrane ima, ali se trosi na pogresan nacin

noisy43

pre 11 godina

Sve se odvija po planu. A cilj je ta zlatna milijarda.
Samo ovi komentatori ovde zaboravljaju da njih niko nije računao u tu milijardu. Tu su englezi i amerikanci i možda pokoji norvežanin.

Groeteshell

pre 11 godina

Dokle više sa negativnom radijacijom, pesimizmom, depresijom... Sve je crno, sve je propalo, katastrofa, kataklizma... Ajde lepo jedan Svetski rat pa da krenemo ispočetka ko 1946 sa "Maršalovim planom".

bojan zr

pre 11 godina

@Marko

gresis Marko, nije potrebna propaganda i niko od nas ne zeli rat.
istorija nas sama uci da posle ovakih stvari neminovno dolazi rat.
on ce samo biti kulminacija krize.
i naravno da ce ga izazvati "vladari".
Mesa Selimovic lepo pise u "Tvrdjavi".
svaka pametna carevina, s vremena na vreme izazove neki rat.
da bi pustila zlu krv koja se nakupila protiv nje tokom mira.
ovo pametna shvati kao pametna za sebe, za te vladare, ne za narod.
problem je sto su ljudi ovce i lako ih je zatrovati.
pa pogledaj svuda se raspiruje nacionalizam i nacionalni identitet + naravno religijski. kako su muslimani samo zapenili na par karikatura i neki tamo trece razredni amaterski film. u evropi su sve netrpeljiviji prema imigranata, a ameri su vec poslovicno hipnotisani zastavom i strahom od terorista. plus naravno rusi koji nikad nisu ni prestajali sa svojim imperijaliskim namerama. eno koskaju se kina i japan oko nekog PUSTOG ostrva.
miiiislim, dajte...
to su "tema" ovog trenutka i to ce biti "zvanicni" razlozi rata, to je propaganda, a ne da je rat resenje krize.
dakle, ne mislimo pera, paja i ja da je rat resenje, vec tako misle ti vladari koje pominjes i zato ce ga i biti.
mi cemo samo biti kolateralna steta.
pametni ljudi mozda i imaju druga resenja, ali ona sigurno ne odgovaraju "vladarima", a kako god okrenes ovi ipak odlucuju, nisu dzaba "vladari" :D

vlajko

pre 11 godina

Svetska kriza se lako resava.
U principu, kao i uvek do sada, postoje dva pristupa.

1. Potrebno je samo obrisati sve Excel tabele u bankama.
Posle toga opet sve po starom, ali ovog puta se racuna od nule.

2. Prvo jedan sveopsti rat kao "reset", posle koga ce se obrisati sve Excel tabele po bankama. Posle toga opet sve po starom i u ovom slucaju sve se racuna od nule.

Nekako do sada, kroz istoriju, uvek smo, kao ljudska vrsta primenjvali pristup broj 2. Ako je svest uznapredovala (u sta sumnjam) mozda primenimo i pristup broj.1

draganbb

pre 11 godina

Ovo je dobro: Po Bun i Džonsonu, evrozona sada predstavlja glavnu pretnju svetskom finansijskom sistemu.
A mi grlom u jagode želimo u evrozonu, barem deklarativno.

Boki

pre 11 godina

Odusevljen sam komentarima!!!!Bravo za Srbe koji su borci,optimisti i koji ne dozvoljavaju da im ovakvi manipulatorni tekstovi jos vise zagorcaju zivot.Sto neko dole rece mi smo i dalje zivi a od kad znamo za sebe kod nas je KRIZA!Uskoro ce svi kod nas dolaziti na casove iz snalazenja i prezivljavanja.....ukljucujuci i onog Bear Grils-a sto hasa bube!!!!

mmmm

pre 11 godina

PRVO DA SE UTEŠIMO NAKON KUBANSKE KRIZE POSTALO JE JASNO DA SE OVA NAJVEĆA DEPRESIJA U SVETSKOJ PRIVREDI POSLE ONE 1829-1933 NEĆE I NE MOŽE ZAVRŠITI i razrešiti SLIČNO TO JEST velikim svetskim ratom i oružanim sukobom što ne znači da manjih ratova i sukoba neće biti oni u stvari nikad nisu ni prestajali nakon 1945,pa čak neki kažu da je usa ekonomija u stlnom raturadi profita velikog tzv namenske.Hvala bogu naš region je ispunio svoju kvotu za jedan vek i treba razmišljati o razvoju drednjoročno i dugoročno.Takodje nekontrolisano štampanje novca i drugih hartija bez pokriča u realnoj ekonomiji velike berzanske spekulacijevelikih svetskih financijskih institucija enormno zaduživanje i davanje kredita i nekretnine za hipoteke preduvalo je balon i prvi udar odigrao se 2008 u SAD i doveo do domino efekta u svetu.Takodje hiperprodukcija roba i zasićenje tržišta razvijenih zemalja skupa radna snaga itd prebacilo je rast ekonomije u svetu u azijski region i zemlje brika.Medjutim i tu dolazi do usporenja zbog lančane reakcije i 2012 dolazi drugo duplo dno W krize posebno zbog krize u euro zoni i velike prezaduženosti GRČKE,ITALIJE,ŠPANIJE I OSTALIH ZEMALJA što dovodi do velikog pada rasta BDŠ u mnogim zemljama i do recesije.Veliki razlog ovome je enormna budžetska potrošnja u mnogim zemljama posebno mediterana.EU je pred velikim iskušenjem i izazovom dali da suzi krug zemalja evrozone na zemlje sa jačom privredom i disciplinovanijom državom i ekonomijom. Izlaz se nazire iza 2014.

Marko

pre 11 godina

Propaganda je tako dobro odradila posao, da ljudi veruju da je resenje nuklearni rat!!! Hiljadu puta ponovljena laz postaje istina. Ljudi su pod mashipnozom. Meni se cini da mnogi stvarno veruju da je resenje u nuklearnom ratu. Zar stvarno niko nije mucnuo glavom i video da postoje mnogo prostiji mehanizmi. Ljudi su ubedjeni da je covek coveku vuk, narocito ako dodje do krizne situacije. Zaboravljaju da je tokom bombardovanja Srbije jedinstvo medju ljudima bilo nikad vece. Zaboravlja se da je 90-tih rezim dozovlio procvat kriminala, jer mu je odgovarao (sam rezim je bio jos veci kriminal od boranije koja se ubijala po ulicama).

Ljudi su dobri, zele dobro i sebi i drugima. Riba smrdi od glave. Kad god je vladar omogucio fer uslove za svoje podanike, drustvo je cvetalo. S druge strane drustvo je propadalo samo kada je vladar odlucio da forsira korupciju. Ako mislite da nemamo vladara/vladare grdno se varate. To sto im ne znamo imena, i to sto nam se na vladajucim funkcijama u zemlji vec decenijama vrte njihovi pioni, to ne znaci da oni ne postoje. A kad se neko otrgne od njihove kontrole, zna se sta sledi, drugi pioni ga sklone.

bojan zr

pre 11 godina

@dfl
potpuno si upravu.
nuklerno oruzje nije resenje. ako se upotrebi to ce biti i kraj nase vrste.
medjutim druga stvar ce smanjiti populaciju.
a to je GLAD ilite nedostatak hrane.

realno ovih 7 milijardi ljudi postoji na planeti samo zbog nafte i zemnog gasa.
i oni su omogucili ovoliko povecanje proizvodnje hrane.
kad nestane nafte, nece vise moci da se prave i koriste poljoprivredne masine,
a zemni gas je potreban za pravljenje vestackog djubriva.
izbacite te 2 kljucne komponente i nema vise hrane za sve.
pa makar svi radili rucno na njivi, necemo moci da imamo potrebne prinose.
glad je ta koja ce nam presuditi i vratiti nas u realne okvire.

Morača

pre 11 godina

U 21. veku svako domaćinstvo u Srbiji treba da spremi komad zemlje, bunar i pušku. Ko se dobro spremi, ima šanse i da preživi. Ohrabrujuće je to što se povečava prodaja legendarnih "smederevaca", što znači da su Srbi naučili istorijsku lekciju. Povratak prirodi donosi spas.

Slobodan-Bg

pre 11 godina

Zato će lepo ameri i družina da dovrše posao u Siriji, izrokaju Iran i verovatno još neku zemlju i eto pokretanja ekonomija. I to već u januaru 2013.
A Srbija? Krećemo uzlaznom linijom jer počinjemo da iskorištavamo potencijale zbog borbe Nemačke i Rusije za poziciju u Srbiji po pitanju energetike, uz to i polako ali sigurno kapiramo značaj poljoprivrede.

au

pre 11 godina

@Bojan - tacno tako - seljaci ce i dalje sejati psenicu i kukuruz ali cde im trbati motika, seme, sipele i odelo te usluge ce placati u natguri ili u kesu ili u zlatu stagod se ljudi na tom prostoru dogovore. Onda ce se pojaviti neko ko zaradjuje vise nego sto trosi pa ce poceti da zelenasi tj da daje novac pod kamatu (kao banak)/ U svakom slucaju ova drama ekonomista je vezana za lepe bonuse i plate na Wall Streetu , Londonskom Cityju gde su se spekulacijama, odvojeno od realne osnove, zaradjivale i delile milijarde. Tome mora i uskoro ce doci kraj!

o cemu ti?

pre 11 godina

mikicar-e, da li si voljan da umesto mene pogineš u tom svetskom ratu? - hteo bih da budem deo te milijarde koja ce da preživi... meni se bas živi u miru...

paket aranzman

pre 11 godina

Ajde, ne dramite. Spekulacije, virtuelni novac, zastrasivanje ljudi, ...OTPISITE sve dugove svim drzavama a najpre obicnim ljudima pa da vidis kako ce da krene potrosnja a samim tim i proizvodnja i zaposljavanje. Bankari i spekulanti dosta ste se nakrali! Nema vise, igrajte monopol malo a smrtnike pustite da se oporave od vasih "paketa" i "aranzmana".
Mislite da ne bih vise trosio kada bi mi otpisali ratu od 450 eur?
Pozdrav iz Spanije.

dfl

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.
(mikicar, 22. septembar 2012 17:26)

Lepa ideja u teoriju, samo sto u praksi ako izbije treci svetski rat bez ogranicenja, bice srece ako opstane milijarda bubasvaba a ne milijarda ljudi. Trenutni nuklearni kapacitet ima sposobnost da pretvori Zemlju u nuklearnu pustinju godinama, decenijama ako ne i vekovima.

bojan zr

pre 11 godina

stvar je vrlo jednostavna i lako resiva.
sto je najgore, cak ni kapitalizam nije kriv u ovom slucaju :)
treba vratiti globalnu ekonomiju na normalne prirodne ekonomske zakonitosti. kao sto vaze zakoni u fizici tako vaze i u ekonomiji, na zalost njih je lakse zaobici i to su i uradili.
treba resetovati celo svetsko trziste, ali ne ici opet istim putem, nego krenuti onim koji zagovara Austrijska skola ekonomije.
oni lepo kazu. proizvodnja i produktivnost su ti koji podizu ekonomski rast, a ne ko sto se trenutno gleda da je to potrosnja (Kenzijeva teorija).
dakle treba se otkaciti od svega sto zagovaraju Kenzijci i neo-liberalni ekonomisti (kod poslednjih i moze nesto da se zadrzi, ali samo ponesto) i siriti se i trositi koliko realno imas, a ne koliko bi ti zeleo ili pomocu trikova sebi omogucavao.
nazalost put Austrijske skole je znatno tezi i sto je najgore politicki nepopularniji i neprihvatljiviji. tada politicari ne bi mogli da obecavaju kule i gradove i pritom ostavljali dugove za kasnije generacije.
tako da na kraju od svega toga nece biti nista i 2018 WWIII a posle Mad Max :D

ps
slazem se i podrzavam jedan od prethodnih komentara, mnogo nas je!
zlatna milijarda je odavno odredjena kao realna granica koju planeta moze da izdrzi. strasno, brutalno i tragicno, ali to nam je sto nam je.
u ovom slucaju covek ipak nece moci da zezne prirodu i njene zakonitosti.
jer ipak smo mi samo sisari, a ne virusi i moracemo da se povinujemo ili nas nece ni biti.

Raja

pre 11 godina

Kljucna stvar je da nije u pitanju stvarni novac kome je podloga zlato ili prodktivnost, vec samoproklamovano pravo da se uzme komad papira na kojem se napise iznos koji svakog ko ga primi stavlja u duznicko ropstvo. Iza tog novca nema nista osim brutalne sile koja sebi daje za pravo da "duzniku" postavlja kakve god hoce uslove.

mikicar

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.

Oba svetska rata kao i mnoge druge ratove je prethodila ekonomska kriza. Sva ziva bica na planeti se sukobljavaju i sukobima resavaju probleme. Ako vec ljudska svest u globalu ne moze da se podigne na jedan veci nivo onda ne vidim drugo resenje nego rat.

123

pre 11 godina

(car... kralj..., 22. septembar 2012 15:39)

Bar polovinu ovoga sto si nabrojao Evropljanin se JESTE odrekao.
I kad kazes Evropljanin ,jel mislis na Sever ili Jug?Razlika je velika mada se i ona topi u niciju korist.
Ovo sto se desava danas u svetu, moze da se nazove III svetski rat.Tesko je reci kada je poceo i da li je poceo ili su ovo samo pripreme,tesko ga je prepoznati, ali treba biti zaista slep pa ne videti da se iza brda valja nesto mnogo veliko.
Trenutno na zemlji na prvom mestu je novac,pa robot koji pravi novac.....pa jos par stavki i tek onda covek.Ne prirodno ali istinito.
Stvari moraju da dodju na svoje mesto i to nece biti mirnim putem bar dok je kapitalizma tj fasizma.

Petar A

pre 11 godina

Haotican tekst kao uostalom u vecini slucajeva kada se na brzinu prevodi. "Japan ima najveci dug na svijetu, u Americi je sasvim drugacije, ali ipak je scenario smaka svijeta". Ono sto se provlaci kroz citav tekst i sto jeste njegova poruk, je da ekonomisti kukaju, a politicari sire optimizam. Da, djeluje cudno, ali - i jedni i drugi su u pravu! Kakav je to ekonomista ako ne zna da je lavovski dio ekonomskog problema zapravo psihloske prirode? I politicari probaju da taj negativni trend psihologije okrenu na drugu stranu. Na primjer, vecina bogatih Evropljana (ne mislim da vlasnika HM-a) u ovakvim trenucima ceka i drzi pare "u slamarici". Njih treba ubijediti da je sve ok i tako mobilisati njihova sredstva, a ne stampati nova.

car... kralj...

pre 11 godina

Uradite anketu ili objavite vest cega se to tacno odrekao jedan evropljanin,amerikanac,japanac zbog tzv krize...
Da nije smanjio potrosnju benzina
da nije smanji brzinu interneta
da nije smanjio hranu
da nije smanjio paket na mobilnom tel.
da nije kupio jeftina polovna kola
da nije poceo da ide peske
da nije poceo da zivi sa roditeljima
da nije otisao preko da radi
da nije ukinuo gas ,nego kupio drva i ugalj
da nije mozda prestao da letuje,zimuje,putuje
da nije mozda....Ma neee nije,vec sam se zabrinuo da treba da im posaljemo neku pomoc samo dok se snadju u toj ludnici,
u kojo mi zivimo vec 300 god....

Bojan

pre 11 godina

Nekako mi se cini da su ljudi zaboravili da je zivot na zemlji postojao mnogo pre ekonomije i da ce postojati i nakon njenog globalnog raspada.Cinjenica je da ce se ljudi snaci i zivot ce ici dalje i to je to tako da ove "apokalipticne" najave sloma euro zone,mene,obicnog gradjanina sa platom od 300 aura ne pogadjaju...snalazio sam se i do sada,snaci cu se i ubuduce...cini mi se da bi najvise trebalo da se zabrinu megabogatsi ciji se ceo svet vrti oko novca.

car... kralj...

pre 11 godina

Uradite anketu ili objavite vest cega se to tacno odrekao jedan evropljanin,amerikanac,japanac zbog tzv krize...
Da nije smanjio potrosnju benzina
da nije smanji brzinu interneta
da nije smanjio hranu
da nije smanjio paket na mobilnom tel.
da nije kupio jeftina polovna kola
da nije poceo da ide peske
da nije poceo da zivi sa roditeljima
da nije otisao preko da radi
da nije ukinuo gas ,nego kupio drva i ugalj
da nije mozda prestao da letuje,zimuje,putuje
da nije mozda....Ma neee nije,vec sam se zabrinuo da treba da im posaljemo neku pomoc samo dok se snadju u toj ludnici,
u kojo mi zivimo vec 300 god....

Bojan

pre 11 godina

Nekako mi se cini da su ljudi zaboravili da je zivot na zemlji postojao mnogo pre ekonomije i da ce postojati i nakon njenog globalnog raspada.Cinjenica je da ce se ljudi snaci i zivot ce ici dalje i to je to tako da ove "apokalipticne" najave sloma euro zone,mene,obicnog gradjanina sa platom od 300 aura ne pogadjaju...snalazio sam se i do sada,snaci cu se i ubuduce...cini mi se da bi najvise trebalo da se zabrinu megabogatsi ciji se ceo svet vrti oko novca.

123

pre 11 godina

(car... kralj..., 22. septembar 2012 15:39)

Bar polovinu ovoga sto si nabrojao Evropljanin se JESTE odrekao.
I kad kazes Evropljanin ,jel mislis na Sever ili Jug?Razlika je velika mada se i ona topi u niciju korist.
Ovo sto se desava danas u svetu, moze da se nazove III svetski rat.Tesko je reci kada je poceo i da li je poceo ili su ovo samo pripreme,tesko ga je prepoznati, ali treba biti zaista slep pa ne videti da se iza brda valja nesto mnogo veliko.
Trenutno na zemlji na prvom mestu je novac,pa robot koji pravi novac.....pa jos par stavki i tek onda covek.Ne prirodno ali istinito.
Stvari moraju da dodju na svoje mesto i to nece biti mirnim putem bar dok je kapitalizma tj fasizma.

Morača

pre 11 godina

U 21. veku svako domaćinstvo u Srbiji treba da spremi komad zemlje, bunar i pušku. Ko se dobro spremi, ima šanse i da preživi. Ohrabrujuće je to što se povečava prodaja legendarnih "smederevaca", što znači da su Srbi naučili istorijsku lekciju. Povratak prirodi donosi spas.

paket aranzman

pre 11 godina

Ajde, ne dramite. Spekulacije, virtuelni novac, zastrasivanje ljudi, ...OTPISITE sve dugove svim drzavama a najpre obicnim ljudima pa da vidis kako ce da krene potrosnja a samim tim i proizvodnja i zaposljavanje. Bankari i spekulanti dosta ste se nakrali! Nema vise, igrajte monopol malo a smrtnike pustite da se oporave od vasih "paketa" i "aranzmana".
Mislite da ne bih vise trosio kada bi mi otpisali ratu od 450 eur?
Pozdrav iz Spanije.

dfl

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.
(mikicar, 22. septembar 2012 17:26)

Lepa ideja u teoriju, samo sto u praksi ako izbije treci svetski rat bez ogranicenja, bice srece ako opstane milijarda bubasvaba a ne milijarda ljudi. Trenutni nuklearni kapacitet ima sposobnost da pretvori Zemlju u nuklearnu pustinju godinama, decenijama ako ne i vekovima.

vlajko

pre 11 godina

Svetska kriza se lako resava.
U principu, kao i uvek do sada, postoje dva pristupa.

1. Potrebno je samo obrisati sve Excel tabele u bankama.
Posle toga opet sve po starom, ali ovog puta se racuna od nule.

2. Prvo jedan sveopsti rat kao "reset", posle koga ce se obrisati sve Excel tabele po bankama. Posle toga opet sve po starom i u ovom slucaju sve se racuna od nule.

Nekako do sada, kroz istoriju, uvek smo, kao ljudska vrsta primenjvali pristup broj 2. Ako je svest uznapredovala (u sta sumnjam) mozda primenimo i pristup broj.1

Pera

pre 11 godina

(bojan zr, 22. septembar 2012 21:57) Nisi bas u pravu. Posejes jedno zrno zita u zemlju i iznikne 50 novih (u klasu). Hrane bi bilo sasvim dovoljno za sve ljude, i duplo vise od toga. Problem je raspodela, odnosno ko upravlja zalihama. E taj koji upravlja zalihama, umesto da prodaje zito ljudima za hleb, on hrani krave od kojih pravi hamburgere i prodaje ih samo zato sto se to vise isplati. I naravno, koliko onih zrna zita sa pocetka je potrebno za jedan hamburger ? Daaaaleko vise od 50. Hrane ima, ali se trosi na pogresan nacin

bojan zr

pre 11 godina

@Marko

gresis Marko, nije potrebna propaganda i niko od nas ne zeli rat.
istorija nas sama uci da posle ovakih stvari neminovno dolazi rat.
on ce samo biti kulminacija krize.
i naravno da ce ga izazvati "vladari".
Mesa Selimovic lepo pise u "Tvrdjavi".
svaka pametna carevina, s vremena na vreme izazove neki rat.
da bi pustila zlu krv koja se nakupila protiv nje tokom mira.
ovo pametna shvati kao pametna za sebe, za te vladare, ne za narod.
problem je sto su ljudi ovce i lako ih je zatrovati.
pa pogledaj svuda se raspiruje nacionalizam i nacionalni identitet + naravno religijski. kako su muslimani samo zapenili na par karikatura i neki tamo trece razredni amaterski film. u evropi su sve netrpeljiviji prema imigranata, a ameri su vec poslovicno hipnotisani zastavom i strahom od terorista. plus naravno rusi koji nikad nisu ni prestajali sa svojim imperijaliskim namerama. eno koskaju se kina i japan oko nekog PUSTOG ostrva.
miiiislim, dajte...
to su "tema" ovog trenutka i to ce biti "zvanicni" razlozi rata, to je propaganda, a ne da je rat resenje krize.
dakle, ne mislimo pera, paja i ja da je rat resenje, vec tako misle ti vladari koje pominjes i zato ce ga i biti.
mi cemo samo biti kolateralna steta.
pametni ljudi mozda i imaju druga resenja, ali ona sigurno ne odgovaraju "vladarima", a kako god okrenes ovi ipak odlucuju, nisu dzaba "vladari" :D

Unity3D

pre 11 godina

@bojan zr

E, vala! Samo da mi budemo (jednom u zivotu) pametni pa da, zajedno sa Australijom i tako tim zemljama, kupimo kokice, sednemo u treći-četvrti red i gledamo šou. Samo... :-/

Boki

pre 11 godina

Odusevljen sam komentarima!!!!Bravo za Srbe koji su borci,optimisti i koji ne dozvoljavaju da im ovakvi manipulatorni tekstovi jos vise zagorcaju zivot.Sto neko dole rece mi smo i dalje zivi a od kad znamo za sebe kod nas je KRIZA!Uskoro ce svi kod nas dolaziti na casove iz snalazenja i prezivljavanja.....ukljucujuci i onog Bear Grils-a sto hasa bube!!!!

Marko

pre 11 godina

Propaganda je tako dobro odradila posao, da ljudi veruju da je resenje nuklearni rat!!! Hiljadu puta ponovljena laz postaje istina. Ljudi su pod mashipnozom. Meni se cini da mnogi stvarno veruju da je resenje u nuklearnom ratu. Zar stvarno niko nije mucnuo glavom i video da postoje mnogo prostiji mehanizmi. Ljudi su ubedjeni da je covek coveku vuk, narocito ako dodje do krizne situacije. Zaboravljaju da je tokom bombardovanja Srbije jedinstvo medju ljudima bilo nikad vece. Zaboravlja se da je 90-tih rezim dozovlio procvat kriminala, jer mu je odgovarao (sam rezim je bio jos veci kriminal od boranije koja se ubijala po ulicama).

Ljudi su dobri, zele dobro i sebi i drugima. Riba smrdi od glave. Kad god je vladar omogucio fer uslove za svoje podanike, drustvo je cvetalo. S druge strane drustvo je propadalo samo kada je vladar odlucio da forsira korupciju. Ako mislite da nemamo vladara/vladare grdno se varate. To sto im ne znamo imena, i to sto nam se na vladajucim funkcijama u zemlji vec decenijama vrte njihovi pioni, to ne znaci da oni ne postoje. A kad se neko otrgne od njihove kontrole, zna se sta sledi, drugi pioni ga sklone.

mikicar

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.

Oba svetska rata kao i mnoge druge ratove je prethodila ekonomska kriza. Sva ziva bica na planeti se sukobljavaju i sukobima resavaju probleme. Ako vec ljudska svest u globalu ne moze da se podigne na jedan veci nivo onda ne vidim drugo resenje nego rat.

o cemu ti?

pre 11 godina

mikicar-e, da li si voljan da umesto mene pogineš u tom svetskom ratu? - hteo bih da budem deo te milijarde koja ce da preživi... meni se bas živi u miru...

Petar A

pre 11 godina

Haotican tekst kao uostalom u vecini slucajeva kada se na brzinu prevodi. "Japan ima najveci dug na svijetu, u Americi je sasvim drugacije, ali ipak je scenario smaka svijeta". Ono sto se provlaci kroz citav tekst i sto jeste njegova poruk, je da ekonomisti kukaju, a politicari sire optimizam. Da, djeluje cudno, ali - i jedni i drugi su u pravu! Kakav je to ekonomista ako ne zna da je lavovski dio ekonomskog problema zapravo psihloske prirode? I politicari probaju da taj negativni trend psihologije okrenu na drugu stranu. Na primjer, vecina bogatih Evropljana (ne mislim da vlasnika HM-a) u ovakvim trenucima ceka i drzi pare "u slamarici". Njih treba ubijediti da je sve ok i tako mobilisati njihova sredstva, a ne stampati nova.

noisy43

pre 11 godina

Sve se odvija po planu. A cilj je ta zlatna milijarda.
Samo ovi komentatori ovde zaboravljaju da njih niko nije računao u tu milijardu. Tu su englezi i amerikanci i možda pokoji norvežanin.

Raja

pre 11 godina

Kljucna stvar je da nije u pitanju stvarni novac kome je podloga zlato ili prodktivnost, vec samoproklamovano pravo da se uzme komad papira na kojem se napise iznos koji svakog ko ga primi stavlja u duznicko ropstvo. Iza tog novca nema nista osim brutalne sile koja sebi daje za pravo da "duzniku" postavlja kakve god hoce uslove.

Bojan

pre 11 godina

Kinezi strasno puno stede,ovde narod radi kontra,strasno puno se zaduzuje i realno trosi mnogo vise nego sto stvarno privredjuje...U zemlji u kojoj je prosecna plata 250 evra i nezaposlenost 25 % pricati o ajfonu 5 ili galaksiju 3 je smesno,tragicno smesno ....Najgore je to sto je razlika u platama u drzavnom sektoru i privatno cak tri ili cetri puta u koris drzavne sluzbe,pa to je neodrzivo,totalni kolaps.

Slobodan-Bg

pre 11 godina

Zato će lepo ameri i družina da dovrše posao u Siriji, izrokaju Iran i verovatno još neku zemlju i eto pokretanja ekonomija. I to već u januaru 2013.
A Srbija? Krećemo uzlaznom linijom jer počinjemo da iskorištavamo potencijale zbog borbe Nemačke i Rusije za poziciju u Srbiji po pitanju energetike, uz to i polako ali sigurno kapiramo značaj poljoprivrede.

Groeteshell

pre 11 godina

Dokle više sa negativnom radijacijom, pesimizmom, depresijom... Sve je crno, sve je propalo, katastrofa, kataklizma... Ajde lepo jedan Svetski rat pa da krenemo ispočetka ko 1946 sa "Maršalovim planom".

au

pre 11 godina

@Bojan - tacno tako - seljaci ce i dalje sejati psenicu i kukuruz ali cde im trbati motika, seme, sipele i odelo te usluge ce placati u natguri ili u kesu ili u zlatu stagod se ljudi na tom prostoru dogovore. Onda ce se pojaviti neko ko zaradjuje vise nego sto trosi pa ce poceti da zelenasi tj da daje novac pod kamatu (kao banak)/ U svakom slucaju ova drama ekonomista je vezana za lepe bonuse i plate na Wall Streetu , Londonskom Cityju gde su se spekulacijama, odvojeno od realne osnove, zaradjivale i delile milijarde. Tome mora i uskoro ce doci kraj!

Vladimir Dž

pre 11 godina

“Gledajući na duži period, to je kraj 300 godina stare Ponzijeve sheme. Bukvalno sav naš novac stvaraju banke kao pozajmice, a da pritom banke prave samo glavnicu ne i kamatu potrebnu da bi ceo kredit vratio. Uvek se više duguje nego što se stvori na početku, novi dužnici se uvek moraju stvarati sa čijim pozajmicama bi se vraćali stari krediti. Posle 300 godina ceo svet se zaglavio u dugu, parazitska piramida je ostala bez izvora hrane.“ – Ellen Brown.

“Budućnost donosi totalnu katastrofu, potpuni kolaps našeg kapitalističkog sistema kakvog ga danas poznajemo, ratove, masovna bankrotstva vlada i veliku bedu u velikom delu zapadnog sveta.” – Marc Faber, The Gloom Boom and Doom Report (Sep 2009)

Obican covek

pre 11 godina

Nemam vise ni volje ni zelje da citam ovakve tekstove, jer ne mora niko da me podseca kako tesko zivim.
Sto se krize tice, svi znamo da je izazvana vestackim putem od strane svetskih mocnika koji kontrolisu sve pa i finansije, jer nelogicno je da je svima lose.

bojan zr

pre 11 godina

stvar je vrlo jednostavna i lako resiva.
sto je najgore, cak ni kapitalizam nije kriv u ovom slucaju :)
treba vratiti globalnu ekonomiju na normalne prirodne ekonomske zakonitosti. kao sto vaze zakoni u fizici tako vaze i u ekonomiji, na zalost njih je lakse zaobici i to su i uradili.
treba resetovati celo svetsko trziste, ali ne ici opet istim putem, nego krenuti onim koji zagovara Austrijska skola ekonomije.
oni lepo kazu. proizvodnja i produktivnost su ti koji podizu ekonomski rast, a ne ko sto se trenutno gleda da je to potrosnja (Kenzijeva teorija).
dakle treba se otkaciti od svega sto zagovaraju Kenzijci i neo-liberalni ekonomisti (kod poslednjih i moze nesto da se zadrzi, ali samo ponesto) i siriti se i trositi koliko realno imas, a ne koliko bi ti zeleo ili pomocu trikova sebi omogucavao.
nazalost put Austrijske skole je znatno tezi i sto je najgore politicki nepopularniji i neprihvatljiviji. tada politicari ne bi mogli da obecavaju kule i gradove i pritom ostavljali dugove za kasnije generacije.
tako da na kraju od svega toga nece biti nista i 2018 WWIII a posle Mad Max :D

ps
slazem se i podrzavam jedan od prethodnih komentara, mnogo nas je!
zlatna milijarda je odavno odredjena kao realna granica koju planeta moze da izdrzi. strasno, brutalno i tragicno, ali to nam je sto nam je.
u ovom slucaju covek ipak nece moci da zezne prirodu i njene zakonitosti.
jer ipak smo mi samo sisari, a ne virusi i moracemo da se povinujemo ili nas nece ni biti.

draganbb

pre 11 godina

Ovo je dobro: Po Bun i Džonsonu, evrozona sada predstavlja glavnu pretnju svetskom finansijskom sistemu.
A mi grlom u jagode želimo u evrozonu, barem deklarativno.

Igor

pre 11 godina

@Pera

Postoji jos jedan nacin potrosnje kukuruza u USA, o kome se ne prica toliko. Proizvodnja etanola. USA proizvodi godisnje 13.9 milijardi galona(4.5L) etanola, s obzirom da je za proizvodnju 1 galona potrebno 12kg zita, dolazi se do cifre od 166 milijardi kg zita koje se potrosi samo za gorivo. Koliko ljudi bi se moglo nahraniti sa ovolikom kolicinom hrane? Kriza je vestacka, i ide se na rat da se smanji populacija. Na zapadu ce se promovisati homoseksualnost kao jedan od nacina kontrole populacije, a tamo gde se to ne promovise, ti ljudi su "skinuti sa spiska".

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_the_United_States

http://www.ethanolrfa.org/pages/statistics#B

Александар Џунић

pre 11 godina

Предлажем да банкротирају зајмодавци, због лоших пословних потеза, па да лепо кренемо из почетка и нема зиме.

Zoki

pre 11 godina

Sa klimatskim promenama, skupljim energentima, porastom populacije na planeti ... hrana će biti sve skuplja. Pored toga, dobar broj zemalja će se suočiti i sa nestašicama vode za piće.

Зоран

pre 11 godina

Dajte vise da i mi osetimo tu krizu!
(kriza, 22. septembar 2012 19:21)

Данас сам тестирао:

BMW 528 и X5
Мерцедес Е350 и ГЛК350 чини ми се
Lexus E350 и RX350

Само 528 по удобности је бољи од мог кросовера Бјуика, али мали гепек. Разочарење, не могу да нађем удобан ауто. У САД, наравно. Не може ово још дуго овако, мора да буде рат.

bojan zr

pre 11 godina

@dfl
potpuno si upravu.
nuklerno oruzje nije resenje. ako se upotrebi to ce biti i kraj nase vrste.
medjutim druga stvar ce smanjiti populaciju.
a to je GLAD ilite nedostatak hrane.

realno ovih 7 milijardi ljudi postoji na planeti samo zbog nafte i zemnog gasa.
i oni su omogucili ovoliko povecanje proizvodnje hrane.
kad nestane nafte, nece vise moci da se prave i koriste poljoprivredne masine,
a zemni gas je potreban za pravljenje vestackog djubriva.
izbacite te 2 kljucne komponente i nema vise hrane za sve.
pa makar svi radili rucno na njivi, necemo moci da imamo potrebne prinose.
glad je ta koja ce nam presuditi i vratiti nas u realne okvire.

Mare

pre 11 godina

Mene impresionira da su apoklipticni naslovi i textovi hit u Srbiji. U zapadnoj evropi se ljudi opterecuju gde ce na zimovanje i da li ce sneg ove godine lepo da napada. Svako ima svoj izvor zabave.
Mada je nauzasnije sto ljudima u Srbiji prodje zivot na iscekivanje tudje propasti a da ne shvataju da sta god da bude na zapadu evrope, opet ce na balkanu biti pet puta gore. Ako zapad ima mnogo para, nesto ce se preliti i na balkan, ako zapad nema para za nova kola i godisnje odmore, na balkanu ce ljudi jesti korov.

kiza

pre 11 godina

Na primer, izvesni Petar bi deponovao 20 funti zlata i za to uzeo priznanicu na 20 funti. Ali prošlo bi i godinu dana kako se ne bi pojavio da podigne svoje zlato. Jednostavno trgovao je samo sa priznanicom. Za to vreme njegovo zlato je stajalo. Kod zlatara se u medjuvremenu pojavio Toma i pitao da li može da pozajmi 20 funti zlata na 6 meseci i tu pozajmicu plati sa kamatom. Kao garanciju da će platiti ponudio je svoju kuću.
Zlatar je tada procenio da bi to mogao da uradi, jer se Petar već godinu dana ne pojavljuje da podigne svoje zlato, pa se možda se neće pojaviti ni narednih šest meseci. Tako je odlučio da rizikuje i pozajmi Petrovo zlato Tomi.
Ali, nije mu ga dao fizički, već je samo izdao potvrdu da Toma kod njega ima založeno 20 funti zlata. Realno stanje je sada bilo takvo da su u opticaju bile dve potvrde kao garancija za postojanje 40 funti zlata, iako je zlata bilo samo 20 funti.

To je bila čista prevara, jer je zlatar znao da jednu priznanicu izdaje na nepostojeće zlato. I ne samo to. Toma je verovao da od tog trenutka zaista ima kod zlatara 20 funti zlata, a ne samo priznanicu.

Ali, glavni deo prevare tek sledi. Izdavanjem druge priznanice, Tomi na 20 funti, kreirana je nova zamena za vrednost, zapravo stavljena je u opticaj potvrda o postojanju vrednosti koje realno NEMA. Ta vrednost se vodila kao DUG, koji je stavljen Tomi na teret, a koji će postati stvarna vrednost onda kada on taj dug otplati stvarnim radom i stvarnom robom koju bude morao da proda.

mmk-usa

pre 11 godina

ekonomska kriza nije prirodna nepogoda
nego vestacka 'tvorevina'...drzave/ narod plase koje kakvim naslovima o 'krizi'..najbolje bi bilo da svi bankrotiraju i pocnu iznova...to su samo gluposti i za stvaranje trauma po svetu umesto da ih obican narod nadmudri i zaboravi na 'moral' o kome njavise govore oni koji ga nemaju i koji kradu ,bez rada, do bezsvesti.

mmmm

pre 11 godina

PRVO DA SE UTEŠIMO NAKON KUBANSKE KRIZE POSTALO JE JASNO DA SE OVA NAJVEĆA DEPRESIJA U SVETSKOJ PRIVREDI POSLE ONE 1829-1933 NEĆE I NE MOŽE ZAVRŠITI i razrešiti SLIČNO TO JEST velikim svetskim ratom i oružanim sukobom što ne znači da manjih ratova i sukoba neće biti oni u stvari nikad nisu ni prestajali nakon 1945,pa čak neki kažu da je usa ekonomija u stlnom raturadi profita velikog tzv namenske.Hvala bogu naš region je ispunio svoju kvotu za jedan vek i treba razmišljati o razvoju drednjoročno i dugoročno.Takodje nekontrolisano štampanje novca i drugih hartija bez pokriča u realnoj ekonomiji velike berzanske spekulacijevelikih svetskih financijskih institucija enormno zaduživanje i davanje kredita i nekretnine za hipoteke preduvalo je balon i prvi udar odigrao se 2008 u SAD i doveo do domino efekta u svetu.Takodje hiperprodukcija roba i zasićenje tržišta razvijenih zemalja skupa radna snaga itd prebacilo je rast ekonomije u svetu u azijski region i zemlje brika.Medjutim i tu dolazi do usporenja zbog lančane reakcije i 2012 dolazi drugo duplo dno W krize posebno zbog krize u euro zoni i velike prezaduženosti GRČKE,ITALIJE,ŠPANIJE I OSTALIH ZEMALJA što dovodi do velikog pada rasta BDŠ u mnogim zemljama i do recesije.Veliki razlog ovome je enormna budžetska potrošnja u mnogim zemljama posebno mediterana.EU je pred velikim iskušenjem i izazovom dali da suzi krug zemalja evrozone na zemlje sa jačom privredom i disciplinovanijom državom i ekonomijom. Izlaz se nazire iza 2014.

GOGA

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.

Oba svetska rata kao i mnoge druge ratove je prethodila ekonomska kriza. Sva ziva bica na planeti se sukobljavaju i sukobima resavaju probleme. Ako vec ljudska svest u globalu ne moze da se podigne na jedan veci nivo onda ne vidim drugo resenje nego rat.
(mikicar, 22. septembar 2012 17:26)

MIki mozda je tebi racionalno resenje rat, meni nije. Nemas poima o cemu pricas . Horor i strava uzasa takav rat donosi . Meni je dobro i sa margarinom i suvim hlebom samo da svi budemo zivi sad sto su nam napunili glave da nemoze da se zivi bez ifona i luksuza to je druga prica. Svet je prelep samo treba otvoriti oci. Ljudi su zaboravili prave vrednosti i to je to al nam netreba nekakvo samounistenje zbog toga.

tajkun

pre 11 godina

samo kod nas sve stima. mi smo vec 3 puta izaslu iz krize od 2009. sve sami strucnjaci nam vode drzavu. Uskoro ce i u Beogradu koji se jos drzi zaigrati mecka.

Igor

pre 11 godina

Mozda je vreme da se vrati obaveza sluzenja vojnog roka i da drzava hitno pokrene proizvodnju u namenskoj industriji. Nacionalizovati kompanije koje su kupile nase izvore vode, nafte, gasa i ostalih kljucnih resursa. Jednako mi smetaju i Ameri i Rusi. Stavimo prst na celo dok imamo prst i dok imamo celo.

Aleksandar

pre 11 godina

za (sova1965, 23. septembar 2012 04:58)

Da si pročitao članak, video bi da su govornici sa dve obrazovne institutcije koje su u vrhu u svetu, svaka u svojoj oblasti: LSE (London school of Economics) i MIT (Massachusetts Institute of Technology).

Nikakvi Rusi ovde ne učestvuju.

Djordje

pre 11 godina

Pa zar se ne ponavlja svaka lose naucena lekcija? Kada se namnoze eksperti bez ikakvog minulog rezultata pa se kreditira to trziste sarlatana s obveznicama loseg poslovanja i decenijskih kradja... Dobija se recept za gradjanske ratove. Ali valjda ima onih koji tu vide najvece trziste pa idemo jos jedan krug. Pa jos jedan. I ovako u svim sistemima pojedinac nije bitan pa se lako trosi.

sova1965

pre 11 godina

ma kada rusi javljaju, sigurno je istina ! ?
imaju oni odlicne ekonomske strucnjake?
kolko ja znam SSSR se i raspao, zbog loseg vodjenja ekonomije, tako da. . .
bolje da cute

bay

pre 11 godina

Japan imao nuklaernih eksplozija i zemljotresa sto ubise milione ljudi i porusise im i kuce i stanove...ali japan i dalje nije pao u krizu, oni ce da se vrate cak i jaci iz ovoga nego pre ovih katastrofa sto su bili...a kad bi se to kod nas desilo mi se nikad nebi oporavili iz toga, a i ako nam je zemlja super(nema zemljotresa,vulkana,uragana i sl.) mi smo u krizi jos od milosevica, pa sve gore i gore...

klenga

pre 11 godina

bay-10:52...moram da te ispravim...japan...i on je u krizi...više od 2o g....i tamo je pukao investicioni balon...mi smo tamo našu staru ambasadu i plac prodali pre više od 2o g. za oko pola milijarde dolara...to je bilo plačeno posle rata oko 1o.ooo$...nekretnine su otišle u nebo i kad je balon pukao ,japan je doživeo nešto najgore što može da zadesi jednu ekonomiju...deflaciju...kao amerika 3o.tih .g....e.to.je prava kriza...niko nema para,cene padaju ,proizvodnja prestaje...zato su u ovoj krizi svi štampali(i još štampaju) pare...da preduprede deflaciju...od nečeg lošeg uvek ima nešto još gore...

klenga

pre 11 godina

u prirodi je sve ciklično...sve raste i opada...ekonomija nemože pobeći od toga...oscilacije su nezbežne...treba samo težiti da ne budu prevelike...kad ste u plusu ,spremati se za minus...nemci su izuzetan primer tog oscilatornog ciklusa...i zato danas imaju prosečnu štednju od oko 12o.ooo € po glavi stanovnika...

Cak i Pezo partner

pre 11 godina

@123
"Bar polovinu ovoga sto si nabrojao Evropljanin se JESTE odrekao. "

Nije istina ! Kada budem video da u Nemackoj neko, na autobanu, vozi sporije od 150 km/h znacu da je dosla kriza i da stedi benzin. Ovako jedini koji tamo na taj nacin stedi bio sam ja !

Zoki

pre 11 godina

@Igor

Ovo sa hranom i gorivom je vrzino kolo. Da bi se proizvela hrana, potrebno je gorivo. Ako raste cena goriva, onda raste i cena hrane. Ako je cena goriva tolika da se isplati proizvodnja biogoriva, onda će deo hrane odlaziti na biogoriva. Ako država strahuje da njeno snabdevanje gorivom može biti ugroženo, onda će stimulisati domaću proizvodnju biogoriva.

Neću da budem advokat SAD, ali pogledaj malo iz njihovog ugla - ali i iz ugla zemalja proizvođača hrane uopšte.
Bitka protiv gladi u svetu nije i ne može biti jedino briga zemalja koje imaju razvijenu poljoprivrednu proizvodnju. U njoj moraju učestvovati i zemlje koje su bogate fosilnim gorivima.

Što se tiče etanola iz kukuruza, par detalja. Koristi se kukuruz koji dodosi velike prinose (genetski modifikovan?) i koji se normalno koristi za ishranu stoke. Samo skrob odlazi u gorivo, a ulje i proteini mogu da se koriste za proizvodnju hrane.

Američki galon je manji od imperijalnog (3.8L).

mikicar

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.

Oba svetska rata kao i mnoge druge ratove je prethodila ekonomska kriza. Sva ziva bica na planeti se sukobljavaju i sukobima resavaju probleme. Ako vec ljudska svest u globalu ne moze da se podigne na jedan veci nivo onda ne vidim drugo resenje nego rat.

sova1965

pre 11 godina

ma kada rusi javljaju, sigurno je istina ! ?
imaju oni odlicne ekonomske strucnjake?
kolko ja znam SSSR se i raspao, zbog loseg vodjenja ekonomije, tako da. . .
bolje da cute

car... kralj...

pre 11 godina

Uradite anketu ili objavite vest cega se to tacno odrekao jedan evropljanin,amerikanac,japanac zbog tzv krize...
Da nije smanjio potrosnju benzina
da nije smanji brzinu interneta
da nije smanjio hranu
da nije smanjio paket na mobilnom tel.
da nije kupio jeftina polovna kola
da nije poceo da ide peske
da nije poceo da zivi sa roditeljima
da nije otisao preko da radi
da nije ukinuo gas ,nego kupio drva i ugalj
da nije mozda prestao da letuje,zimuje,putuje
da nije mozda....Ma neee nije,vec sam se zabrinuo da treba da im posaljemo neku pomoc samo dok se snadju u toj ludnici,
u kojo mi zivimo vec 300 god....

Bojan

pre 11 godina

Nekako mi se cini da su ljudi zaboravili da je zivot na zemlji postojao mnogo pre ekonomije i da ce postojati i nakon njenog globalnog raspada.Cinjenica je da ce se ljudi snaci i zivot ce ici dalje i to je to tako da ove "apokalipticne" najave sloma euro zone,mene,obicnog gradjanina sa platom od 300 aura ne pogadjaju...snalazio sam se i do sada,snaci cu se i ubuduce...cini mi se da bi najvise trebalo da se zabrinu megabogatsi ciji se ceo svet vrti oko novca.

paket aranzman

pre 11 godina

Ajde, ne dramite. Spekulacije, virtuelni novac, zastrasivanje ljudi, ...OTPISITE sve dugove svim drzavama a najpre obicnim ljudima pa da vidis kako ce da krene potrosnja a samim tim i proizvodnja i zaposljavanje. Bankari i spekulanti dosta ste se nakrali! Nema vise, igrajte monopol malo a smrtnike pustite da se oporave od vasih "paketa" i "aranzmana".
Mislite da ne bih vise trosio kada bi mi otpisali ratu od 450 eur?
Pozdrav iz Spanije.

bojan zr

pre 11 godina

stvar je vrlo jednostavna i lako resiva.
sto je najgore, cak ni kapitalizam nije kriv u ovom slucaju :)
treba vratiti globalnu ekonomiju na normalne prirodne ekonomske zakonitosti. kao sto vaze zakoni u fizici tako vaze i u ekonomiji, na zalost njih je lakse zaobici i to su i uradili.
treba resetovati celo svetsko trziste, ali ne ici opet istim putem, nego krenuti onim koji zagovara Austrijska skola ekonomije.
oni lepo kazu. proizvodnja i produktivnost su ti koji podizu ekonomski rast, a ne ko sto se trenutno gleda da je to potrosnja (Kenzijeva teorija).
dakle treba se otkaciti od svega sto zagovaraju Kenzijci i neo-liberalni ekonomisti (kod poslednjih i moze nesto da se zadrzi, ali samo ponesto) i siriti se i trositi koliko realno imas, a ne koliko bi ti zeleo ili pomocu trikova sebi omogucavao.
nazalost put Austrijske skole je znatno tezi i sto je najgore politicki nepopularniji i neprihvatljiviji. tada politicari ne bi mogli da obecavaju kule i gradove i pritom ostavljali dugove za kasnije generacije.
tako da na kraju od svega toga nece biti nista i 2018 WWIII a posle Mad Max :D

ps
slazem se i podrzavam jedan od prethodnih komentara, mnogo nas je!
zlatna milijarda je odavno odredjena kao realna granica koju planeta moze da izdrzi. strasno, brutalno i tragicno, ali to nam je sto nam je.
u ovom slucaju covek ipak nece moci da zezne prirodu i njene zakonitosti.
jer ipak smo mi samo sisari, a ne virusi i moracemo da se povinujemo ili nas nece ni biti.

bojan zr

pre 11 godina

@dfl
potpuno si upravu.
nuklerno oruzje nije resenje. ako se upotrebi to ce biti i kraj nase vrste.
medjutim druga stvar ce smanjiti populaciju.
a to je GLAD ilite nedostatak hrane.

realno ovih 7 milijardi ljudi postoji na planeti samo zbog nafte i zemnog gasa.
i oni su omogucili ovoliko povecanje proizvodnje hrane.
kad nestane nafte, nece vise moci da se prave i koriste poljoprivredne masine,
a zemni gas je potreban za pravljenje vestackog djubriva.
izbacite te 2 kljucne komponente i nema vise hrane za sve.
pa makar svi radili rucno na njivi, necemo moci da imamo potrebne prinose.
glad je ta koja ce nam presuditi i vratiti nas u realne okvire.

draganbb

pre 11 godina

Ovo je dobro: Po Bun i Džonsonu, evrozona sada predstavlja glavnu pretnju svetskom finansijskom sistemu.
A mi grlom u jagode želimo u evrozonu, barem deklarativno.

Зоран

pre 11 godina

Dajte vise da i mi osetimo tu krizu!
(kriza, 22. septembar 2012 19:21)

Данас сам тестирао:

BMW 528 и X5
Мерцедес Е350 и ГЛК350 чини ми се
Lexus E350 и RX350

Само 528 по удобности је бољи од мог кросовера Бјуика, али мали гепек. Разочарење, не могу да нађем удобан ауто. У САД, наравно. Не може ово још дуго овако, мора да буде рат.

Groeteshell

pre 11 godina

Dokle više sa negativnom radijacijom, pesimizmom, depresijom... Sve je crno, sve je propalo, katastrofa, kataklizma... Ajde lepo jedan Svetski rat pa da krenemo ispočetka ko 1946 sa "Maršalovim planom".

Petar A

pre 11 godina

Haotican tekst kao uostalom u vecini slucajeva kada se na brzinu prevodi. "Japan ima najveci dug na svijetu, u Americi je sasvim drugacije, ali ipak je scenario smaka svijeta". Ono sto se provlaci kroz citav tekst i sto jeste njegova poruk, je da ekonomisti kukaju, a politicari sire optimizam. Da, djeluje cudno, ali - i jedni i drugi su u pravu! Kakav je to ekonomista ako ne zna da je lavovski dio ekonomskog problema zapravo psihloske prirode? I politicari probaju da taj negativni trend psihologije okrenu na drugu stranu. Na primjer, vecina bogatih Evropljana (ne mislim da vlasnika HM-a) u ovakvim trenucima ceka i drzi pare "u slamarici". Njih treba ubijediti da je sve ok i tako mobilisati njihova sredstva, a ne stampati nova.

Igor

pre 11 godina

@Pera

Postoji jos jedan nacin potrosnje kukuruza u USA, o kome se ne prica toliko. Proizvodnja etanola. USA proizvodi godisnje 13.9 milijardi galona(4.5L) etanola, s obzirom da je za proizvodnju 1 galona potrebno 12kg zita, dolazi se do cifre od 166 milijardi kg zita koje se potrosi samo za gorivo. Koliko ljudi bi se moglo nahraniti sa ovolikom kolicinom hrane? Kriza je vestacka, i ide se na rat da se smanji populacija. Na zapadu ce se promovisati homoseksualnost kao jedan od nacina kontrole populacije, a tamo gde se to ne promovise, ti ljudi su "skinuti sa spiska".

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_the_United_States

http://www.ethanolrfa.org/pages/statistics#B

123

pre 11 godina

(car... kralj..., 22. septembar 2012 15:39)

Bar polovinu ovoga sto si nabrojao Evropljanin se JESTE odrekao.
I kad kazes Evropljanin ,jel mislis na Sever ili Jug?Razlika je velika mada se i ona topi u niciju korist.
Ovo sto se desava danas u svetu, moze da se nazove III svetski rat.Tesko je reci kada je poceo i da li je poceo ili su ovo samo pripreme,tesko ga je prepoznati, ali treba biti zaista slep pa ne videti da se iza brda valja nesto mnogo veliko.
Trenutno na zemlji na prvom mestu je novac,pa robot koji pravi novac.....pa jos par stavki i tek onda covek.Ne prirodno ali istinito.
Stvari moraju da dodju na svoje mesto i to nece biti mirnim putem bar dok je kapitalizma tj fasizma.

Morača

pre 11 godina

U 21. veku svako domaćinstvo u Srbiji treba da spremi komad zemlje, bunar i pušku. Ko se dobro spremi, ima šanse i da preživi. Ohrabrujuće je to što se povečava prodaja legendarnih "smederevaca", što znači da su Srbi naučili istorijsku lekciju. Povratak prirodi donosi spas.

Marko

pre 11 godina

Propaganda je tako dobro odradila posao, da ljudi veruju da je resenje nuklearni rat!!! Hiljadu puta ponovljena laz postaje istina. Ljudi su pod mashipnozom. Meni se cini da mnogi stvarno veruju da je resenje u nuklearnom ratu. Zar stvarno niko nije mucnuo glavom i video da postoje mnogo prostiji mehanizmi. Ljudi su ubedjeni da je covek coveku vuk, narocito ako dodje do krizne situacije. Zaboravljaju da je tokom bombardovanja Srbije jedinstvo medju ljudima bilo nikad vece. Zaboravlja se da je 90-tih rezim dozovlio procvat kriminala, jer mu je odgovarao (sam rezim je bio jos veci kriminal od boranije koja se ubijala po ulicama).

Ljudi su dobri, zele dobro i sebi i drugima. Riba smrdi od glave. Kad god je vladar omogucio fer uslove za svoje podanike, drustvo je cvetalo. S druge strane drustvo je propadalo samo kada je vladar odlucio da forsira korupciju. Ako mislite da nemamo vladara/vladare grdno se varate. To sto im ne znamo imena, i to sto nam se na vladajucim funkcijama u zemlji vec decenijama vrte njihovi pioni, to ne znaci da oni ne postoje. A kad se neko otrgne od njihove kontrole, zna se sta sledi, drugi pioni ga sklone.

Mare

pre 11 godina

Mene impresionira da su apoklipticni naslovi i textovi hit u Srbiji. U zapadnoj evropi se ljudi opterecuju gde ce na zimovanje i da li ce sneg ove godine lepo da napada. Svako ima svoj izvor zabave.
Mada je nauzasnije sto ljudima u Srbiji prodje zivot na iscekivanje tudje propasti a da ne shvataju da sta god da bude na zapadu evrope, opet ce na balkanu biti pet puta gore. Ako zapad ima mnogo para, nesto ce se preliti i na balkan, ako zapad nema para za nova kola i godisnje odmore, na balkanu ce ljudi jesti korov.

o cemu ti?

pre 11 godina

mikicar-e, da li si voljan da umesto mene pogineš u tom svetskom ratu? - hteo bih da budem deo te milijarde koja ce da preživi... meni se bas živi u miru...

mmmm

pre 11 godina

PRVO DA SE UTEŠIMO NAKON KUBANSKE KRIZE POSTALO JE JASNO DA SE OVA NAJVEĆA DEPRESIJA U SVETSKOJ PRIVREDI POSLE ONE 1829-1933 NEĆE I NE MOŽE ZAVRŠITI i razrešiti SLIČNO TO JEST velikim svetskim ratom i oružanim sukobom što ne znači da manjih ratova i sukoba neće biti oni u stvari nikad nisu ni prestajali nakon 1945,pa čak neki kažu da je usa ekonomija u stlnom raturadi profita velikog tzv namenske.Hvala bogu naš region je ispunio svoju kvotu za jedan vek i treba razmišljati o razvoju drednjoročno i dugoročno.Takodje nekontrolisano štampanje novca i drugih hartija bez pokriča u realnoj ekonomiji velike berzanske spekulacijevelikih svetskih financijskih institucija enormno zaduživanje i davanje kredita i nekretnine za hipoteke preduvalo je balon i prvi udar odigrao se 2008 u SAD i doveo do domino efekta u svetu.Takodje hiperprodukcija roba i zasićenje tržišta razvijenih zemalja skupa radna snaga itd prebacilo je rast ekonomije u svetu u azijski region i zemlje brika.Medjutim i tu dolazi do usporenja zbog lančane reakcije i 2012 dolazi drugo duplo dno W krize posebno zbog krize u euro zoni i velike prezaduženosti GRČKE,ITALIJE,ŠPANIJE I OSTALIH ZEMALJA što dovodi do velikog pada rasta BDŠ u mnogim zemljama i do recesije.Veliki razlog ovome je enormna budžetska potrošnja u mnogim zemljama posebno mediterana.EU je pred velikim iskušenjem i izazovom dali da suzi krug zemalja evrozone na zemlje sa jačom privredom i disciplinovanijom državom i ekonomijom. Izlaz se nazire iza 2014.

Slobodan-Bg

pre 11 godina

Zato će lepo ameri i družina da dovrše posao u Siriji, izrokaju Iran i verovatno još neku zemlju i eto pokretanja ekonomija. I to već u januaru 2013.
A Srbija? Krećemo uzlaznom linijom jer počinjemo da iskorištavamo potencijale zbog borbe Nemačke i Rusije za poziciju u Srbiji po pitanju energetike, uz to i polako ali sigurno kapiramo značaj poljoprivrede.

Pera

pre 11 godina

(bojan zr, 22. septembar 2012 21:57) Nisi bas u pravu. Posejes jedno zrno zita u zemlju i iznikne 50 novih (u klasu). Hrane bi bilo sasvim dovoljno za sve ljude, i duplo vise od toga. Problem je raspodela, odnosno ko upravlja zalihama. E taj koji upravlja zalihama, umesto da prodaje zito ljudima za hleb, on hrani krave od kojih pravi hamburgere i prodaje ih samo zato sto se to vise isplati. I naravno, koliko onih zrna zita sa pocetka je potrebno za jedan hamburger ? Daaaaleko vise od 50. Hrane ima, ali se trosi na pogresan nacin

Igor

pre 11 godina

Mozda je vreme da se vrati obaveza sluzenja vojnog roka i da drzava hitno pokrene proizvodnju u namenskoj industriji. Nacionalizovati kompanije koje su kupile nase izvore vode, nafte, gasa i ostalih kljucnih resursa. Jednako mi smetaju i Ameri i Rusi. Stavimo prst na celo dok imamo prst i dok imamo celo.

vlajko

pre 11 godina

Svetska kriza se lako resava.
U principu, kao i uvek do sada, postoje dva pristupa.

1. Potrebno je samo obrisati sve Excel tabele u bankama.
Posle toga opet sve po starom, ali ovog puta se racuna od nule.

2. Prvo jedan sveopsti rat kao "reset", posle koga ce se obrisati sve Excel tabele po bankama. Posle toga opet sve po starom i u ovom slucaju sve se racuna od nule.

Nekako do sada, kroz istoriju, uvek smo, kao ljudska vrsta primenjvali pristup broj 2. Ako je svest uznapredovala (u sta sumnjam) mozda primenimo i pristup broj.1

bay

pre 11 godina

Japan imao nuklaernih eksplozija i zemljotresa sto ubise milione ljudi i porusise im i kuce i stanove...ali japan i dalje nije pao u krizu, oni ce da se vrate cak i jaci iz ovoga nego pre ovih katastrofa sto su bili...a kad bi se to kod nas desilo mi se nikad nebi oporavili iz toga, a i ako nam je zemlja super(nema zemljotresa,vulkana,uragana i sl.) mi smo u krizi jos od milosevica, pa sve gore i gore...

Raja

pre 11 godina

Kljucna stvar je da nije u pitanju stvarni novac kome je podloga zlato ili prodktivnost, vec samoproklamovano pravo da se uzme komad papira na kojem se napise iznos koji svakog ko ga primi stavlja u duznicko ropstvo. Iza tog novca nema nista osim brutalne sile koja sebi daje za pravo da "duzniku" postavlja kakve god hoce uslove.

Boki

pre 11 godina

Odusevljen sam komentarima!!!!Bravo za Srbe koji su borci,optimisti i koji ne dozvoljavaju da im ovakvi manipulatorni tekstovi jos vise zagorcaju zivot.Sto neko dole rece mi smo i dalje zivi a od kad znamo za sebe kod nas je KRIZA!Uskoro ce svi kod nas dolaziti na casove iz snalazenja i prezivljavanja.....ukljucujuci i onog Bear Grils-a sto hasa bube!!!!

Unity3D

pre 11 godina

@bojan zr

E, vala! Samo da mi budemo (jednom u zivotu) pametni pa da, zajedno sa Australijom i tako tim zemljama, kupimo kokice, sednemo u treći-četvrti red i gledamo šou. Samo... :-/

dfl

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.
(mikicar, 22. septembar 2012 17:26)

Lepa ideja u teoriju, samo sto u praksi ako izbije treci svetski rat bez ogranicenja, bice srece ako opstane milijarda bubasvaba a ne milijarda ljudi. Trenutni nuklearni kapacitet ima sposobnost da pretvori Zemlju u nuklearnu pustinju godinama, decenijama ako ne i vekovima.

klenga

pre 11 godina

u prirodi je sve ciklično...sve raste i opada...ekonomija nemože pobeći od toga...oscilacije su nezbežne...treba samo težiti da ne budu prevelike...kad ste u plusu ,spremati se za minus...nemci su izuzetan primer tog oscilatornog ciklusa...i zato danas imaju prosečnu štednju od oko 12o.ooo € po glavi stanovnika...

au

pre 11 godina

@Bojan - tacno tako - seljaci ce i dalje sejati psenicu i kukuruz ali cde im trbati motika, seme, sipele i odelo te usluge ce placati u natguri ili u kesu ili u zlatu stagod se ljudi na tom prostoru dogovore. Onda ce se pojaviti neko ko zaradjuje vise nego sto trosi pa ce poceti da zelenasi tj da daje novac pod kamatu (kao banak)/ U svakom slucaju ova drama ekonomista je vezana za lepe bonuse i plate na Wall Streetu , Londonskom Cityju gde su se spekulacijama, odvojeno od realne osnove, zaradjivale i delile milijarde. Tome mora i uskoro ce doci kraj!

bojan zr

pre 11 godina

@Marko

gresis Marko, nije potrebna propaganda i niko od nas ne zeli rat.
istorija nas sama uci da posle ovakih stvari neminovno dolazi rat.
on ce samo biti kulminacija krize.
i naravno da ce ga izazvati "vladari".
Mesa Selimovic lepo pise u "Tvrdjavi".
svaka pametna carevina, s vremena na vreme izazove neki rat.
da bi pustila zlu krv koja se nakupila protiv nje tokom mira.
ovo pametna shvati kao pametna za sebe, za te vladare, ne za narod.
problem je sto su ljudi ovce i lako ih je zatrovati.
pa pogledaj svuda se raspiruje nacionalizam i nacionalni identitet + naravno religijski. kako su muslimani samo zapenili na par karikatura i neki tamo trece razredni amaterski film. u evropi su sve netrpeljiviji prema imigranata, a ameri su vec poslovicno hipnotisani zastavom i strahom od terorista. plus naravno rusi koji nikad nisu ni prestajali sa svojim imperijaliskim namerama. eno koskaju se kina i japan oko nekog PUSTOG ostrva.
miiiislim, dajte...
to su "tema" ovog trenutka i to ce biti "zvanicni" razlozi rata, to je propaganda, a ne da je rat resenje krize.
dakle, ne mislimo pera, paja i ja da je rat resenje, vec tako misle ti vladari koje pominjes i zato ce ga i biti.
mi cemo samo biti kolateralna steta.
pametni ljudi mozda i imaju druga resenja, ali ona sigurno ne odgovaraju "vladarima", a kako god okrenes ovi ipak odlucuju, nisu dzaba "vladari" :D

tajkun

pre 11 godina

samo kod nas sve stima. mi smo vec 3 puta izaslu iz krize od 2009. sve sami strucnjaci nam vode drzavu. Uskoro ce i u Beogradu koji se jos drzi zaigrati mecka.

Obican covek

pre 11 godina

Nemam vise ni volje ni zelje da citam ovakve tekstove, jer ne mora niko da me podseca kako tesko zivim.
Sto se krize tice, svi znamo da je izazvana vestackim putem od strane svetskih mocnika koji kontrolisu sve pa i finansije, jer nelogicno je da je svima lose.

noisy43

pre 11 godina

Sve se odvija po planu. A cilj je ta zlatna milijarda.
Samo ovi komentatori ovde zaboravljaju da njih niko nije računao u tu milijardu. Tu su englezi i amerikanci i možda pokoji norvežanin.

Bojan

pre 11 godina

Kinezi strasno puno stede,ovde narod radi kontra,strasno puno se zaduzuje i realno trosi mnogo vise nego sto stvarno privredjuje...U zemlji u kojoj je prosecna plata 250 evra i nezaposlenost 25 % pricati o ajfonu 5 ili galaksiju 3 je smesno,tragicno smesno ....Najgore je to sto je razlika u platama u drzavnom sektoru i privatno cak tri ili cetri puta u koris drzavne sluzbe,pa to je neodrzivo,totalni kolaps.

Zoki

pre 11 godina

@Igor

Ovo sa hranom i gorivom je vrzino kolo. Da bi se proizvela hrana, potrebno je gorivo. Ako raste cena goriva, onda raste i cena hrane. Ako je cena goriva tolika da se isplati proizvodnja biogoriva, onda će deo hrane odlaziti na biogoriva. Ako država strahuje da njeno snabdevanje gorivom može biti ugroženo, onda će stimulisati domaću proizvodnju biogoriva.

Neću da budem advokat SAD, ali pogledaj malo iz njihovog ugla - ali i iz ugla zemalja proizvođača hrane uopšte.
Bitka protiv gladi u svetu nije i ne može biti jedino briga zemalja koje imaju razvijenu poljoprivrednu proizvodnju. U njoj moraju učestvovati i zemlje koje su bogate fosilnim gorivima.

Što se tiče etanola iz kukuruza, par detalja. Koristi se kukuruz koji dodosi velike prinose (genetski modifikovan?) i koji se normalno koristi za ishranu stoke. Samo skrob odlazi u gorivo, a ulje i proteini mogu da se koriste za proizvodnju hrane.

Američki galon je manji od imperijalnog (3.8L).

Zoki

pre 11 godina

Sa klimatskim promenama, skupljim energentima, porastom populacije na planeti ... hrana će biti sve skuplja. Pored toga, dobar broj zemalja će se suočiti i sa nestašicama vode za piće.

Aleksandar

pre 11 godina

za (sova1965, 23. septembar 2012 04:58)

Da si pročitao članak, video bi da su govornici sa dve obrazovne institutcije koje su u vrhu u svetu, svaka u svojoj oblasti: LSE (London school of Economics) i MIT (Massachusetts Institute of Technology).

Nikakvi Rusi ovde ne učestvuju.

Cak i Pezo partner

pre 11 godina

@123
"Bar polovinu ovoga sto si nabrojao Evropljanin se JESTE odrekao. "

Nije istina ! Kada budem video da u Nemackoj neko, na autobanu, vozi sporije od 150 km/h znacu da je dosla kriza i da stedi benzin. Ovako jedini koji tamo na taj nacin stedi bio sam ja !

GOGA

pre 11 godina

Jedan lep i veliki svetski rat je najracionalnije resenje. Da se lepo potamanimo, smanjimo populaciju na planeti na 1 milijardu maks i onda da se lepo krene u novu izgradnju. Stroga kontrola banaka, stroga kontrola nataliteta da se odrzi sve to na jednoj milijardi i molim lepo.

Oba svetska rata kao i mnoge druge ratove je prethodila ekonomska kriza. Sva ziva bica na planeti se sukobljavaju i sukobima resavaju probleme. Ako vec ljudska svest u globalu ne moze da se podigne na jedan veci nivo onda ne vidim drugo resenje nego rat.
(mikicar, 22. septembar 2012 17:26)

MIki mozda je tebi racionalno resenje rat, meni nije. Nemas poima o cemu pricas . Horor i strava uzasa takav rat donosi . Meni je dobro i sa margarinom i suvim hlebom samo da svi budemo zivi sad sto su nam napunili glave da nemoze da se zivi bez ifona i luksuza to je druga prica. Svet je prelep samo treba otvoriti oci. Ljudi su zaboravili prave vrednosti i to je to al nam netreba nekakvo samounistenje zbog toga.

Александар Џунић

pre 11 godina

Предлажем да банкротирају зајмодавци, због лоших пословних потеза, па да лепо кренемо из почетка и нема зиме.

Vladimir Dž

pre 11 godina

“Gledajući na duži period, to je kraj 300 godina stare Ponzijeve sheme. Bukvalno sav naš novac stvaraju banke kao pozajmice, a da pritom banke prave samo glavnicu ne i kamatu potrebnu da bi ceo kredit vratio. Uvek se više duguje nego što se stvori na početku, novi dužnici se uvek moraju stvarati sa čijim pozajmicama bi se vraćali stari krediti. Posle 300 godina ceo svet se zaglavio u dugu, parazitska piramida je ostala bez izvora hrane.“ – Ellen Brown.

“Budućnost donosi totalnu katastrofu, potpuni kolaps našeg kapitalističkog sistema kakvog ga danas poznajemo, ratove, masovna bankrotstva vlada i veliku bedu u velikom delu zapadnog sveta.” – Marc Faber, The Gloom Boom and Doom Report (Sep 2009)

kiza

pre 11 godina

Na primer, izvesni Petar bi deponovao 20 funti zlata i za to uzeo priznanicu na 20 funti. Ali prošlo bi i godinu dana kako se ne bi pojavio da podigne svoje zlato. Jednostavno trgovao je samo sa priznanicom. Za to vreme njegovo zlato je stajalo. Kod zlatara se u medjuvremenu pojavio Toma i pitao da li može da pozajmi 20 funti zlata na 6 meseci i tu pozajmicu plati sa kamatom. Kao garanciju da će platiti ponudio je svoju kuću.
Zlatar je tada procenio da bi to mogao da uradi, jer se Petar već godinu dana ne pojavljuje da podigne svoje zlato, pa se možda se neće pojaviti ni narednih šest meseci. Tako je odlučio da rizikuje i pozajmi Petrovo zlato Tomi.
Ali, nije mu ga dao fizički, već je samo izdao potvrdu da Toma kod njega ima založeno 20 funti zlata. Realno stanje je sada bilo takvo da su u opticaju bile dve potvrde kao garancija za postojanje 40 funti zlata, iako je zlata bilo samo 20 funti.

To je bila čista prevara, jer je zlatar znao da jednu priznanicu izdaje na nepostojeće zlato. I ne samo to. Toma je verovao da od tog trenutka zaista ima kod zlatara 20 funti zlata, a ne samo priznanicu.

Ali, glavni deo prevare tek sledi. Izdavanjem druge priznanice, Tomi na 20 funti, kreirana je nova zamena za vrednost, zapravo stavljena je u opticaj potvrda o postojanju vrednosti koje realno NEMA. Ta vrednost se vodila kao DUG, koji je stavljen Tomi na teret, a koji će postati stvarna vrednost onda kada on taj dug otplati stvarnim radom i stvarnom robom koju bude morao da proda.

mmk-usa

pre 11 godina

ekonomska kriza nije prirodna nepogoda
nego vestacka 'tvorevina'...drzave/ narod plase koje kakvim naslovima o 'krizi'..najbolje bi bilo da svi bankrotiraju i pocnu iznova...to su samo gluposti i za stvaranje trauma po svetu umesto da ih obican narod nadmudri i zaboravi na 'moral' o kome njavise govore oni koji ga nemaju i koji kradu ,bez rada, do bezsvesti.

Djordje

pre 11 godina

Pa zar se ne ponavlja svaka lose naucena lekcija? Kada se namnoze eksperti bez ikakvog minulog rezultata pa se kreditira to trziste sarlatana s obveznicama loseg poslovanja i decenijskih kradja... Dobija se recept za gradjanske ratove. Ali valjda ima onih koji tu vide najvece trziste pa idemo jos jedan krug. Pa jos jedan. I ovako u svim sistemima pojedinac nije bitan pa se lako trosi.

klenga

pre 11 godina

bay-10:52...moram da te ispravim...japan...i on je u krizi...više od 2o g....i tamo je pukao investicioni balon...mi smo tamo našu staru ambasadu i plac prodali pre više od 2o g. za oko pola milijarde dolara...to je bilo plačeno posle rata oko 1o.ooo$...nekretnine su otišle u nebo i kad je balon pukao ,japan je doživeo nešto najgore što može da zadesi jednu ekonomiju...deflaciju...kao amerika 3o.tih .g....e.to.je prava kriza...niko nema para,cene padaju ,proizvodnja prestaje...zato su u ovoj krizi svi štampali(i još štampaju) pare...da preduprede deflaciju...od nečeg lošeg uvek ima nešto još gore...