Petak, 10.08.2012.

10:37

Stočni fond nam se vraća u 19. vek

Već je svima poznato da se u Srbiji sve više smanjuju setvene površine, kao i prosečni prinosi po hektaru, i da će porasti cene poljoprivrednih proizvoda.

Izvor: B92

Stoèni fond nam se vraæa u 19. vek IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

sima

pre 11 godina

Irska ima 4 miliona stanovnika i 4 miliona stoke,Novi Zeland ima milione ovaca,Argentina milione krava...
Gledam ovog ministra Ilica,Mrkonjica...ko deca...dajte ,sta smeta da Srbija ima 2 miliona krava,3 miliona ovaca?Sta smeta ,ili ,KO SMETA???

dragutin

pre 11 godina

Čekaj bre malo...Pre neki dan ste mi pričali kako su vegetarijanci cool, kako su gomila vrhunskih olimpijaca i bodi bildera striktni vegetarijanci, kako nas takav način ishrane štiti od opakih bolesti itd, a sad...ne valja, nema mesa, mleka, propada stočni fond, vraćamo se u 19. vek itd. Šta da radim sad? Da budem vegetarijanac i da me boli uvo za stočni fond, ili da budem svaštožder pa da se debelo zabrinem jer je stoke sve manje? Please help me, I am confused...

www

pre 11 godina

@lorimer, 10. avgust 2012 20:18
O kakvoj velikoj Srbiji i sankcijama pricas?
Nema sankcija 12 godina. Za tih 12 godina stocni fond je desetkovan, prema tome ne mogu sankcije biti odgovorne za to, jer ih nema.
Posto vi to ne razumete, ne mozete razumeti nista.
Hleb jeste skup i treba da bude jeftiniji.
Mozes ti da prodajes kome hoces, ali i ja treba da kupujem od koga hocu, a ne drzava da me tera da kupujem od tebe robu koja je skuplja 30% zato sto je tolika carina.
Pri tome, ogromna je razlika u tretmanu koji drzava daje vojvodini i poljoprivredi ostalih krajeva. Ceo sistem carina, subvencija, ekonomkse politike, se pravi da se favorizuje proizvodnja vojvodine, da se vojvodina obogati na grbaci cele Srbije.
Zato je kod nas secer i ulje skuplji nego u EU.

mr.key

pre 11 godina

Prvo da razjasnimo nesto: pravljenje gubitasa od seljaka nije pocelo pre dvadeset godina, nego 1945. Uz prinudni otkup, koji je sam po sebi bio katastrofalan, uradjena je i tzv. "agrarna reforma" koja je za posledicu imala usitnjavanje poseda bas pred ulazak traktora u siru primenu (kod nas) dakle bas kad je poljoprivreda sa radno intezivne postajala kapitalno intezivna. Dalje ne radi se ovde o tome da niko nece da se bavi stocarstvom nego je to neisplativo. Pa i deca znaju: ako je neka grana profitabilna kapital se seli u tu granu. Iz stocarstva kapital ocigledno bezi, dakle nije profitabilno. Zasto nije profitabilno treba da pitamo ministre poljorpivrede, Petrovica prvo (uz "duzno postovanje" ostalima, on je ipak bio najgori). Treca stvar: kos Slobe je znaci stocni fond bio znacajno veci nego sto je danas?! Uz sve moguce nedace, ratove, sankcije, totalno nezanimanje drzave za poljoprivredu imali smo 250.000 krava i 400.000 svinja vise nego danas. To takodje dosta govori o post-Slobinim vladama. Mislim biti gori od Slobe je izvanredno "dostignuce" do kog nije moglo slucajno da dodje, iskljucivo namerom.

lorimer

pre 11 godina

"Kako smo mi uspeli od jedne inače profitabilne grane (uzimaš energiju od sunca i "rad" od životinja) da napravimo "gubitaša"?

Možda bi DS mogao nešto da nam gukne na tu temu. Imali su oni dosta svojih ministara u poljoprivredi? A ne da nam onaj iskolačeni Petrović otkriva navodnjavanje u 21. veku. To su izmislili još u Vavilonu.
(Mesožder, 10. avgust 2012 12:59) "

Ne treba Petrović da ti održi predavanje, ja ću.

Počeli ste da od seljaka pravite gubitaša još pre 20 godina, kad ste se zamlaćivali Velikom Srbijom. Kad su vam veliki lupili sankcije, rekli ste da vas baš zabole za to, jer će "za 'leba da bude" I bilo je, ima i danas.

Živeli ste 10 godina najmanje na grbači tog seljaka kome se i inače podsmevate svakom mogućom prilikom i od koga bežite ko djavo od krsta. Taj seljak vam i tako služi da vas hrani dok ne crkne.

Njegova deca su to videla, i naravno da nisu ludi da nastave sa tim. Zato ste se svi ponabijali u gradove, gde i onako ne radite ništa čestito, pijete kafu koja košta ko 5 vekni hleba, ali samo vam je hleb i dalje skup?

Puni kafići u radno vreme. Ulenjili ste se, filozofirate, neradnici ste, hoćete sve mukte...ne ide to.

Jedino što treba da se desi, to je da SVE poljoprivredne proizvode skinu sa liste strateških proizvoda. Pa da ja moju pšenicu podajrem kome hoću i pošto hoću. Tada ćete vi da plaćate veknu polubelog 300 dinara, ne zato što ona toliko vredi, već zato što vam je lakše da je kupite.

E, tada će biti i mladih na selu, i brakova, i porodica.

Milko

pre 11 godina

Ne može tostočarstvo da štrči.
U lečenju narkomana primenjuju se najpoznatiji srednevekovni ecepti, isterivanje djavola iz tela ašovom, lopatom a u težim slučajevima i metalnom šipkom.
Mora to da se izniveliše.
Znači sve u sredni vek, i stoku moliću lepo.
Dosta je ovde stoka štrčala.

Malinar

pre 11 godina

Hocete jednostavan odgovor na pitanje zasto je poljoprivreda a pogotovo stocarstvo propalo?
Zato sto sve manje mladih ljudi zeli da radi bilo sta sto ima veze sa poljoprivredom.
(Milan, 10. avgust 2012 13:49)


da, bas to je to. i nikakve subvencije i investicije nece pomoci jer svi hoce da budu menadzeri i bleje po uscu i delta city-ju. inace pola svajcarske i holandije smrdi na stoku i isto mogu od tog posla da kupe najnoviji lg 3d 55 incha al' nece srbin da bude seljak hehe...

SRDJAN

pre 11 godina

Bas me cudi kako na ovome polju nismo uspesni a direktor Agrobanke dobio bonus od 600 000 EURA?????Taman sam pomislio da je dobro plasirao drzavni kapital!Ma treba njega i njegovog sincica ugurati u farmu (najgoru) da malo vide kako se zaradjuje HLEB!!!

Kg

pre 11 godina

Od 2000 god stocni fond je vise nego duplo manji sto se moze proveriti i bazi zavoda za statistiku i sad je na nivou iz 1910 ..to je taj napredak.

realan

pre 11 godina

Posto sam iole sticajem okolnosti malo upoznat sa ovom tematikom,mogu samo reci da nije ni cudo sto nestaje stocni fond,jednostavno se ne isplati gajiti stoku...ove godine je i kukuruz zbog suse podbacio,sta mislite koliko ce biti stocna hrana koja je i sada preskupa...trava je takodje ove godine podbacila,bale se vec sada krecu od 2-2,5E po komadu...ne treba biti neki strucan ekonomista pa se presabrati i jednostavno doci do racunice da je neisplativo...svaki iole normalan covek naravno da nece ulagati u nesto gde ce ici u gubitak... za ovakvo stanje je definitivno kriva drzava koja je unistila poljoprivredu,stocarstvo i vocarstvo,a daj Boze da se nesto promeni,jer uskoro necemo imati hleba da jedemo!

јо

pre 11 godina

Хвала Душану Петровићу! Опаметио си нас са оних 2000 агронома у спејс оделима...

Bucko razmislja

pre 11 godina

Pa sta ima da proizvodimo meso kad se sve to moze uvesti iz EU, znatno kvalitetnije kao i sve drugo... (Hmm, ovo nesto ne stima, ali ne znam sta)

Milan

pre 11 godina

Hocete jednostavan odgovor na pitanje zasto je poljoprivreda a pogotovo stocarstvo propalo?
Zato sto sve manje mladih ljudi zeli da radi bilo sta sto ima veze sa poljoprivredom.
Do odlaska u JNA tj.do svoje 19-e godine sam ziveo na selu i vredno radio zajedno sa roditeljima i bracom na imanju.Od tog imanja svi smo se skolovali i svi skucili.Izbor mi je bio ili se iskolovati i ostati u gradu ili ostati na selu bez porodice i potomstva jer mlade zene nece da ostaju na selu.
Zamislite danasnje devojke iz Usca i Delta Cytija da se bave muzom krava?
Zamislite da im ponudite da se udaju za nekog ko ima samo 20-ak grla stoke?
Nema tu filozofiranja oko vlade, programa, subvencija mi smo posli putem sa kojeg nema povratka jer je sve manje domacina a sve vise mladezi koja bi prodala i poslednje parce zemlje samo da se domogne Samsunga Galaxy S3.Pogledajte malo po selima ko vozi traktore? Sve sede glave sa 60+ godina.Kada vidis mlada coveka zacudis se.
Tek cemo da kusamo kasu koju smo sami zakuvali i to zahvaljujuci uglavnom trendseterima i fensericima.

tuga_narode

pre 11 godina

Znate sta ljudi, dajem 200e onom ko mi kaze kad su statisticari resili neki problem, a ne samo ga objavili i obradili.

Pogledajte ovu molim vas ovu izjavu: "po izjavama stručnjaka iz te oblasti, bez razvijenog stočarstva ne može biti napretka".

UU, kakav genije je ovo rekao.

"Srpska poljoprivreda, orijentisana pre svega na ratarstvo i povrtarstvo, stoji na mestu ili bolje rečeno, konstantno nazaduje". Cek jel ona nazaduje zato sto je skonentrisana na ratarstvo i povrtarstvo ili zato sto nam je ratarstvo i povrtarstvo na nivou XV veka??

Pa dalje: "broj stoke je danas upola manji nego što je bio pre samo dve decenije, zato što se stočni fond u Srbiji u tom periodu svake godine smanjivao velikom brzinom, i to između 2 i 3%".

Hahah, pa jel se stocni fond gubi samo zbog te matematike, eto bezi stoka u sumu svake godine 2-3% ili je problem dublji??

Elem, nema u stocarstvu mnogo filozofije. Najnesrecniji deo teksta je upravo ovaj o tome da imamo izvoz na EU 10000 tona a ostvarili smo od toga 10%. I onda kad mi nesto pocnemo da lupamo: "mi hocemo sa Kinezima, hocemo sa Brazilom...". Ko ce bre nas ovako kljakave i nikakve?? Mi ako meso nismo u stanju da izvezemo u EU, a dozvolili nam, samo treba da ga proizvedemo, sta cemo onda mi jednim Kinezima (koji prave sve), jednim Brazilcima (koji imaju sve)... Kad mi ne mozemo da se nosimo sa II ligom zemalja kao sto su Poljska, Ceska... Sta onda mastamo o Dalekom Istoku.

eh

pre 11 godina

I tko nam je kriv za to ?!!? Verovatno opet EU, masoni, Vatikan, SAD, komsije... Samo ne ovi nasi koji vode i unistavaju drzavu. Drzava polako, ali sigurno unistava seljake. Kada je nestasica recimo psenice na svetu, onda lepo udri carinu na izvoz ili ga zabrani. Umesto da seljacima nadoknadi razliku koju su izgubili, evo im figa. Dok seljak recimo tamo u Poljskoj proda tu istu robu daleko skuplje, ima vecu zaradu koju ulaze u svoj razvoj. E pa ne moze tako. Slobodno trziste tako ne funkcionise, odnosno nemas buducnosti na njemu. A, ako cemo da se zatvorimo. Samo napred. Tek da vidis sta sledi. Kakav 19, pre 13 vek.

Mesožder

pre 11 godina

"Kao glavne razloge takvog tragičnog stanja u stočarstvu, obično se pominju: sve manja kupovna moć građana, smanjena sredstva u državnom budžetu, kao i neadekvatan sistem subvencionisanja."

Čekaj malo, zar nije poljoprivreda, kao primarna delatnost, samo-isplativa? Možda bi nam prinosi bili manji od EU, što je možda i bolje (ne volim Monsanto i njegova frankenštajn semena), ali može da se izdržava.

Kako smo mi uspeli od jedne inače profitabilne grane (uzimaš energiju od sunca i "rad" od životinja) da napravimo "gubitaša"?

Možda bi DS mogao nešto da nam gukne na tu temu. Imali su oni dosta svojih ministara u poljoprivredi? A ne da nam onaj iskolačeni Petrović otkriva navodnjavanje u 21. veku. To su izmislili još u Vavilonu.

Ljubivoje I

pre 11 godina

Pošto niko neće da navede razloge smanjenja stočnog fonda, ja ću navesti jedan, ali pravi. Po završetku II Svetskog rata i dolaska na vlast novih ljudi i nove vrste ekonomskog uređenja zemlje desile su se mnoge promene.Odmah na početku nastao je famozni prinudni otkup svih poljoprivrednih proizvoda koji je bio najpogubniji za stošarstvo. Hoću reći nije bilo isto uzeti seljaku džak krompita ili mu uzeti kravu. Kasnije su rađene razne kolektivizacije i stvaranje seljačkuh radnih zadruga. Sledeća faza su bile razne koperacije i razna udruživanja.
Suština je ostala ista kao i za vreme prinudnog otkupa. Izmena je samo u tome što je to zavijano u razne prevarantske oblande. Navodim samo neke klasične. Seljak preda državi toliko i toliko tovljenika a drzava njemu traktor. Ili njprostiji, predaš stoku kada je marka bila toliko i toliko a plate ti kada ona skoči šak i do 20%.
Hoću da kažem da prinudni otkup još uvek živi samo se tako ne zove.I svatite jednom kada se nešto smanjuje ima razloga. Bavio bi se narod stočarstvom kada bi mogao da pristojno živi od toga i da sutradan stekne sebi penziju koja je ravna drugim profesijama a ne kao danas 10 puta manja.

BOKI

pre 11 godina

Pominjete 2014-u kao godinu kada cemo morati da otvorimo trziste za robu iz EU (mleko, meso, poljoprivredni proizvodi...).
Srbija ce se iz ovako lose situacije lakse izvuci bez "evropkog puta", red je da gledamo svoja posla i zastitimo sebe.

Duki

pre 11 godina

Nažalost, sasvim očekivano. Godinama se nije ulagalo u stočarstvo, pa je sasvim logično da ono propada. Celokupna poljoprivreda je u katastrofalnom stanju zahvaljujući bivšoj vladi, koja nas je svojom nebrigom vratila u 19. vek. Nadam se da će se naporima nove vlade nešto učiniti po tom pitanju.

schorsch

pre 11 godina

ako i treba tako.
jedino u srbiji vlada misljenje da je seljak onaj ko ima dve krave u stali.
narod po gradovima ni ne zna sta ga ceka za par godina...
kilo junetine ce biti san kao i rolex na ruci nekog ko nije nista u zivotu ostvario.

lord_rahl

pre 11 godina

Nije meni zbog građana. Zbog ministara mi. Moraće ministri da oru i tove ako budu hteli da jedu. Neće moći ni da kupe u inostranstvu, jer ni porez neće imati od čega da uberu.

Srbenda od iskustva

pre 11 godina

Sta 19 vek.!7 bre.Svaki dan nam trubite preko TV kako su mangulice,pramenka i goveda sa ogromnom rogovima nas potencijal a to su Krkijevi vrsnjaci.

Srbenda

pre 11 godina

I onako uskoro necemo biti vlasnici svoje zemlje. Tako i treba. Valjda ce stranci umeti da iskoriste potencijal zemlje. Siguran sam da cemo biti vredniji na tudjoj zemlji nego na svojoj. Tako to biva, na zalost.

Srbenda

pre 11 godina

I onako uskoro necemo biti vlasnici svoje zemlje. Tako i treba. Valjda ce stranci umeti da iskoriste potencijal zemlje. Siguran sam da cemo biti vredniji na tudjoj zemlji nego na svojoj. Tako to biva, na zalost.

Milan

pre 11 godina

Hocete jednostavan odgovor na pitanje zasto je poljoprivreda a pogotovo stocarstvo propalo?
Zato sto sve manje mladih ljudi zeli da radi bilo sta sto ima veze sa poljoprivredom.
Do odlaska u JNA tj.do svoje 19-e godine sam ziveo na selu i vredno radio zajedno sa roditeljima i bracom na imanju.Od tog imanja svi smo se skolovali i svi skucili.Izbor mi je bio ili se iskolovati i ostati u gradu ili ostati na selu bez porodice i potomstva jer mlade zene nece da ostaju na selu.
Zamislite danasnje devojke iz Usca i Delta Cytija da se bave muzom krava?
Zamislite da im ponudite da se udaju za nekog ko ima samo 20-ak grla stoke?
Nema tu filozofiranja oko vlade, programa, subvencija mi smo posli putem sa kojeg nema povratka jer je sve manje domacina a sve vise mladezi koja bi prodala i poslednje parce zemlje samo da se domogne Samsunga Galaxy S3.Pogledajte malo po selima ko vozi traktore? Sve sede glave sa 60+ godina.Kada vidis mlada coveka zacudis se.
Tek cemo da kusamo kasu koju smo sami zakuvali i to zahvaljujuci uglavnom trendseterima i fensericima.

schorsch

pre 11 godina

ako i treba tako.
jedino u srbiji vlada misljenje da je seljak onaj ko ima dve krave u stali.
narod po gradovima ni ne zna sta ga ceka za par godina...
kilo junetine ce biti san kao i rolex na ruci nekog ko nije nista u zivotu ostvario.

Ljubivoje I

pre 11 godina

Pošto niko neće da navede razloge smanjenja stočnog fonda, ja ću navesti jedan, ali pravi. Po završetku II Svetskog rata i dolaska na vlast novih ljudi i nove vrste ekonomskog uređenja zemlje desile su se mnoge promene.Odmah na početku nastao je famozni prinudni otkup svih poljoprivrednih proizvoda koji je bio najpogubniji za stošarstvo. Hoću reći nije bilo isto uzeti seljaku džak krompita ili mu uzeti kravu. Kasnije su rađene razne kolektivizacije i stvaranje seljačkuh radnih zadruga. Sledeća faza su bile razne koperacije i razna udruživanja.
Suština je ostala ista kao i za vreme prinudnog otkupa. Izmena je samo u tome što je to zavijano u razne prevarantske oblande. Navodim samo neke klasične. Seljak preda državi toliko i toliko tovljenika a drzava njemu traktor. Ili njprostiji, predaš stoku kada je marka bila toliko i toliko a plate ti kada ona skoči šak i do 20%.
Hoću da kažem da prinudni otkup još uvek živi samo se tako ne zove.I svatite jednom kada se nešto smanjuje ima razloga. Bavio bi se narod stočarstvom kada bi mogao da pristojno živi od toga i da sutradan stekne sebi penziju koja je ravna drugim profesijama a ne kao danas 10 puta manja.

Srbenda od iskustva

pre 11 godina

Sta 19 vek.!7 bre.Svaki dan nam trubite preko TV kako su mangulice,pramenka i goveda sa ogromnom rogovima nas potencijal a to su Krkijevi vrsnjaci.

tuga_narode

pre 11 godina

Znate sta ljudi, dajem 200e onom ko mi kaze kad su statisticari resili neki problem, a ne samo ga objavili i obradili.

Pogledajte ovu molim vas ovu izjavu: "po izjavama stručnjaka iz te oblasti, bez razvijenog stočarstva ne može biti napretka".

UU, kakav genije je ovo rekao.

"Srpska poljoprivreda, orijentisana pre svega na ratarstvo i povrtarstvo, stoji na mestu ili bolje rečeno, konstantno nazaduje". Cek jel ona nazaduje zato sto je skonentrisana na ratarstvo i povrtarstvo ili zato sto nam je ratarstvo i povrtarstvo na nivou XV veka??

Pa dalje: "broj stoke je danas upola manji nego što je bio pre samo dve decenije, zato što se stočni fond u Srbiji u tom periodu svake godine smanjivao velikom brzinom, i to između 2 i 3%".

Hahah, pa jel se stocni fond gubi samo zbog te matematike, eto bezi stoka u sumu svake godine 2-3% ili je problem dublji??

Elem, nema u stocarstvu mnogo filozofije. Najnesrecniji deo teksta je upravo ovaj o tome da imamo izvoz na EU 10000 tona a ostvarili smo od toga 10%. I onda kad mi nesto pocnemo da lupamo: "mi hocemo sa Kinezima, hocemo sa Brazilom...". Ko ce bre nas ovako kljakave i nikakve?? Mi ako meso nismo u stanju da izvezemo u EU, a dozvolili nam, samo treba da ga proizvedemo, sta cemo onda mi jednim Kinezima (koji prave sve), jednim Brazilcima (koji imaju sve)... Kad mi ne mozemo da se nosimo sa II ligom zemalja kao sto su Poljska, Ceska... Sta onda mastamo o Dalekom Istoku.

BOKI

pre 11 godina

Pominjete 2014-u kao godinu kada cemo morati da otvorimo trziste za robu iz EU (mleko, meso, poljoprivredni proizvodi...).
Srbija ce se iz ovako lose situacije lakse izvuci bez "evropkog puta", red je da gledamo svoja posla i zastitimo sebe.

Mesožder

pre 11 godina

"Kao glavne razloge takvog tragičnog stanja u stočarstvu, obično se pominju: sve manja kupovna moć građana, smanjena sredstva u državnom budžetu, kao i neadekvatan sistem subvencionisanja."

Čekaj malo, zar nije poljoprivreda, kao primarna delatnost, samo-isplativa? Možda bi nam prinosi bili manji od EU, što je možda i bolje (ne volim Monsanto i njegova frankenštajn semena), ali može da se izdržava.

Kako smo mi uspeli od jedne inače profitabilne grane (uzimaš energiju od sunca i "rad" od životinja) da napravimo "gubitaša"?

Možda bi DS mogao nešto da nam gukne na tu temu. Imali su oni dosta svojih ministara u poljoprivredi? A ne da nam onaj iskolačeni Petrović otkriva navodnjavanje u 21. veku. To su izmislili još u Vavilonu.

realan

pre 11 godina

Posto sam iole sticajem okolnosti malo upoznat sa ovom tematikom,mogu samo reci da nije ni cudo sto nestaje stocni fond,jednostavno se ne isplati gajiti stoku...ove godine je i kukuruz zbog suse podbacio,sta mislite koliko ce biti stocna hrana koja je i sada preskupa...trava je takodje ove godine podbacila,bale se vec sada krecu od 2-2,5E po komadu...ne treba biti neki strucan ekonomista pa se presabrati i jednostavno doci do racunice da je neisplativo...svaki iole normalan covek naravno da nece ulagati u nesto gde ce ici u gubitak... za ovakvo stanje je definitivno kriva drzava koja je unistila poljoprivredu,stocarstvo i vocarstvo,a daj Boze da se nesto promeni,jer uskoro necemo imati hleba da jedemo!

lorimer

pre 11 godina

"Kako smo mi uspeli od jedne inače profitabilne grane (uzimaš energiju od sunca i "rad" od životinja) da napravimo "gubitaša"?

Možda bi DS mogao nešto da nam gukne na tu temu. Imali su oni dosta svojih ministara u poljoprivredi? A ne da nam onaj iskolačeni Petrović otkriva navodnjavanje u 21. veku. To su izmislili još u Vavilonu.
(Mesožder, 10. avgust 2012 12:59) "

Ne treba Petrović da ti održi predavanje, ja ću.

Počeli ste da od seljaka pravite gubitaša još pre 20 godina, kad ste se zamlaćivali Velikom Srbijom. Kad su vam veliki lupili sankcije, rekli ste da vas baš zabole za to, jer će "za 'leba da bude" I bilo je, ima i danas.

Živeli ste 10 godina najmanje na grbači tog seljaka kome se i inače podsmevate svakom mogućom prilikom i od koga bežite ko djavo od krsta. Taj seljak vam i tako služi da vas hrani dok ne crkne.

Njegova deca su to videla, i naravno da nisu ludi da nastave sa tim. Zato ste se svi ponabijali u gradove, gde i onako ne radite ništa čestito, pijete kafu koja košta ko 5 vekni hleba, ali samo vam je hleb i dalje skup?

Puni kafići u radno vreme. Ulenjili ste se, filozofirate, neradnici ste, hoćete sve mukte...ne ide to.

Jedino što treba da se desi, to je da SVE poljoprivredne proizvode skinu sa liste strateških proizvoda. Pa da ja moju pšenicu podajrem kome hoću i pošto hoću. Tada ćete vi da plaćate veknu polubelog 300 dinara, ne zato što ona toliko vredi, već zato što vam je lakše da je kupite.

E, tada će biti i mladih na selu, i brakova, i porodica.

lord_rahl

pre 11 godina

Nije meni zbog građana. Zbog ministara mi. Moraće ministri da oru i tove ako budu hteli da jedu. Neće moći ni da kupe u inostranstvu, jer ni porez neće imati od čega da uberu.

јо

pre 11 godina

Хвала Душану Петровићу! Опаметио си нас са оних 2000 агронома у спејс оделима...

Kg

pre 11 godina

Od 2000 god stocni fond je vise nego duplo manji sto se moze proveriti i bazi zavoda za statistiku i sad je na nivou iz 1910 ..to je taj napredak.

Bucko razmislja

pre 11 godina

Pa sta ima da proizvodimo meso kad se sve to moze uvesti iz EU, znatno kvalitetnije kao i sve drugo... (Hmm, ovo nesto ne stima, ali ne znam sta)

eh

pre 11 godina

I tko nam je kriv za to ?!!? Verovatno opet EU, masoni, Vatikan, SAD, komsije... Samo ne ovi nasi koji vode i unistavaju drzavu. Drzava polako, ali sigurno unistava seljake. Kada je nestasica recimo psenice na svetu, onda lepo udri carinu na izvoz ili ga zabrani. Umesto da seljacima nadoknadi razliku koju su izgubili, evo im figa. Dok seljak recimo tamo u Poljskoj proda tu istu robu daleko skuplje, ima vecu zaradu koju ulaze u svoj razvoj. E pa ne moze tako. Slobodno trziste tako ne funkcionise, odnosno nemas buducnosti na njemu. A, ako cemo da se zatvorimo. Samo napred. Tek da vidis sta sledi. Kakav 19, pre 13 vek.

SRDJAN

pre 11 godina

Bas me cudi kako na ovome polju nismo uspesni a direktor Agrobanke dobio bonus od 600 000 EURA?????Taman sam pomislio da je dobro plasirao drzavni kapital!Ma treba njega i njegovog sincica ugurati u farmu (najgoru) da malo vide kako se zaradjuje HLEB!!!

Malinar

pre 11 godina

Hocete jednostavan odgovor na pitanje zasto je poljoprivreda a pogotovo stocarstvo propalo?
Zato sto sve manje mladih ljudi zeli da radi bilo sta sto ima veze sa poljoprivredom.
(Milan, 10. avgust 2012 13:49)


da, bas to je to. i nikakve subvencije i investicije nece pomoci jer svi hoce da budu menadzeri i bleje po uscu i delta city-ju. inace pola svajcarske i holandije smrdi na stoku i isto mogu od tog posla da kupe najnoviji lg 3d 55 incha al' nece srbin da bude seljak hehe...

mr.key

pre 11 godina

Prvo da razjasnimo nesto: pravljenje gubitasa od seljaka nije pocelo pre dvadeset godina, nego 1945. Uz prinudni otkup, koji je sam po sebi bio katastrofalan, uradjena je i tzv. "agrarna reforma" koja je za posledicu imala usitnjavanje poseda bas pred ulazak traktora u siru primenu (kod nas) dakle bas kad je poljoprivreda sa radno intezivne postajala kapitalno intezivna. Dalje ne radi se ovde o tome da niko nece da se bavi stocarstvom nego je to neisplativo. Pa i deca znaju: ako je neka grana profitabilna kapital se seli u tu granu. Iz stocarstva kapital ocigledno bezi, dakle nije profitabilno. Zasto nije profitabilno treba da pitamo ministre poljorpivrede, Petrovica prvo (uz "duzno postovanje" ostalima, on je ipak bio najgori). Treca stvar: kos Slobe je znaci stocni fond bio znacajno veci nego sto je danas?! Uz sve moguce nedace, ratove, sankcije, totalno nezanimanje drzave za poljoprivredu imali smo 250.000 krava i 400.000 svinja vise nego danas. To takodje dosta govori o post-Slobinim vladama. Mislim biti gori od Slobe je izvanredno "dostignuce" do kog nije moglo slucajno da dodje, iskljucivo namerom.

Duki

pre 11 godina

Nažalost, sasvim očekivano. Godinama se nije ulagalo u stočarstvo, pa je sasvim logično da ono propada. Celokupna poljoprivreda je u katastrofalnom stanju zahvaljujući bivšoj vladi, koja nas je svojom nebrigom vratila u 19. vek. Nadam se da će se naporima nove vlade nešto učiniti po tom pitanju.

Milko

pre 11 godina

Ne može tostočarstvo da štrči.
U lečenju narkomana primenjuju se najpoznatiji srednevekovni ecepti, isterivanje djavola iz tela ašovom, lopatom a u težim slučajevima i metalnom šipkom.
Mora to da se izniveliše.
Znači sve u sredni vek, i stoku moliću lepo.
Dosta je ovde stoka štrčala.

www

pre 11 godina

@lorimer, 10. avgust 2012 20:18
O kakvoj velikoj Srbiji i sankcijama pricas?
Nema sankcija 12 godina. Za tih 12 godina stocni fond je desetkovan, prema tome ne mogu sankcije biti odgovorne za to, jer ih nema.
Posto vi to ne razumete, ne mozete razumeti nista.
Hleb jeste skup i treba da bude jeftiniji.
Mozes ti da prodajes kome hoces, ali i ja treba da kupujem od koga hocu, a ne drzava da me tera da kupujem od tebe robu koja je skuplja 30% zato sto je tolika carina.
Pri tome, ogromna je razlika u tretmanu koji drzava daje vojvodini i poljoprivredi ostalih krajeva. Ceo sistem carina, subvencija, ekonomkse politike, se pravi da se favorizuje proizvodnja vojvodine, da se vojvodina obogati na grbaci cele Srbije.
Zato je kod nas secer i ulje skuplji nego u EU.

dragutin

pre 11 godina

Čekaj bre malo...Pre neki dan ste mi pričali kako su vegetarijanci cool, kako su gomila vrhunskih olimpijaca i bodi bildera striktni vegetarijanci, kako nas takav način ishrane štiti od opakih bolesti itd, a sad...ne valja, nema mesa, mleka, propada stočni fond, vraćamo se u 19. vek itd. Šta da radim sad? Da budem vegetarijanac i da me boli uvo za stočni fond, ili da budem svaštožder pa da se debelo zabrinem jer je stoke sve manje? Please help me, I am confused...

sima

pre 11 godina

Irska ima 4 miliona stanovnika i 4 miliona stoke,Novi Zeland ima milione ovaca,Argentina milione krava...
Gledam ovog ministra Ilica,Mrkonjica...ko deca...dajte ,sta smeta da Srbija ima 2 miliona krava,3 miliona ovaca?Sta smeta ,ili ,KO SMETA???

BOKI

pre 11 godina

Pominjete 2014-u kao godinu kada cemo morati da otvorimo trziste za robu iz EU (mleko, meso, poljoprivredni proizvodi...).
Srbija ce se iz ovako lose situacije lakse izvuci bez "evropkog puta", red je da gledamo svoja posla i zastitimo sebe.

Srbenda

pre 11 godina

I onako uskoro necemo biti vlasnici svoje zemlje. Tako i treba. Valjda ce stranci umeti da iskoriste potencijal zemlje. Siguran sam da cemo biti vredniji na tudjoj zemlji nego na svojoj. Tako to biva, na zalost.

Bucko razmislja

pre 11 godina

Pa sta ima da proizvodimo meso kad se sve to moze uvesti iz EU, znatno kvalitetnije kao i sve drugo... (Hmm, ovo nesto ne stima, ali ne znam sta)

Ljubivoje I

pre 11 godina

Pošto niko neće da navede razloge smanjenja stočnog fonda, ja ću navesti jedan, ali pravi. Po završetku II Svetskog rata i dolaska na vlast novih ljudi i nove vrste ekonomskog uređenja zemlje desile su se mnoge promene.Odmah na početku nastao je famozni prinudni otkup svih poljoprivrednih proizvoda koji je bio najpogubniji za stošarstvo. Hoću reći nije bilo isto uzeti seljaku džak krompita ili mu uzeti kravu. Kasnije su rađene razne kolektivizacije i stvaranje seljačkuh radnih zadruga. Sledeća faza su bile razne koperacije i razna udruživanja.
Suština je ostala ista kao i za vreme prinudnog otkupa. Izmena je samo u tome što je to zavijano u razne prevarantske oblande. Navodim samo neke klasične. Seljak preda državi toliko i toliko tovljenika a drzava njemu traktor. Ili njprostiji, predaš stoku kada je marka bila toliko i toliko a plate ti kada ona skoči šak i do 20%.
Hoću da kažem da prinudni otkup još uvek živi samo se tako ne zove.I svatite jednom kada se nešto smanjuje ima razloga. Bavio bi se narod stočarstvom kada bi mogao da pristojno živi od toga i da sutradan stekne sebi penziju koja je ravna drugim profesijama a ne kao danas 10 puta manja.

Duki

pre 11 godina

Nažalost, sasvim očekivano. Godinama se nije ulagalo u stočarstvo, pa je sasvim logično da ono propada. Celokupna poljoprivreda je u katastrofalnom stanju zahvaljujući bivšoj vladi, koja nas je svojom nebrigom vratila u 19. vek. Nadam se da će se naporima nove vlade nešto učiniti po tom pitanju.

lorimer

pre 11 godina

"Kako smo mi uspeli od jedne inače profitabilne grane (uzimaš energiju od sunca i "rad" od životinja) da napravimo "gubitaša"?

Možda bi DS mogao nešto da nam gukne na tu temu. Imali su oni dosta svojih ministara u poljoprivredi? A ne da nam onaj iskolačeni Petrović otkriva navodnjavanje u 21. veku. To su izmislili još u Vavilonu.
(Mesožder, 10. avgust 2012 12:59) "

Ne treba Petrović da ti održi predavanje, ja ću.

Počeli ste da od seljaka pravite gubitaša još pre 20 godina, kad ste se zamlaćivali Velikom Srbijom. Kad su vam veliki lupili sankcije, rekli ste da vas baš zabole za to, jer će "za 'leba da bude" I bilo je, ima i danas.

Živeli ste 10 godina najmanje na grbači tog seljaka kome se i inače podsmevate svakom mogućom prilikom i od koga bežite ko djavo od krsta. Taj seljak vam i tako služi da vas hrani dok ne crkne.

Njegova deca su to videla, i naravno da nisu ludi da nastave sa tim. Zato ste se svi ponabijali u gradove, gde i onako ne radite ništa čestito, pijete kafu koja košta ko 5 vekni hleba, ali samo vam je hleb i dalje skup?

Puni kafići u radno vreme. Ulenjili ste se, filozofirate, neradnici ste, hoćete sve mukte...ne ide to.

Jedino što treba da se desi, to je da SVE poljoprivredne proizvode skinu sa liste strateških proizvoda. Pa da ja moju pšenicu podajrem kome hoću i pošto hoću. Tada ćete vi da plaćate veknu polubelog 300 dinara, ne zato što ona toliko vredi, već zato što vam je lakše da je kupite.

E, tada će biti i mladih na selu, i brakova, i porodica.

Milan

pre 11 godina

Hocete jednostavan odgovor na pitanje zasto je poljoprivreda a pogotovo stocarstvo propalo?
Zato sto sve manje mladih ljudi zeli da radi bilo sta sto ima veze sa poljoprivredom.
Do odlaska u JNA tj.do svoje 19-e godine sam ziveo na selu i vredno radio zajedno sa roditeljima i bracom na imanju.Od tog imanja svi smo se skolovali i svi skucili.Izbor mi je bio ili se iskolovati i ostati u gradu ili ostati na selu bez porodice i potomstva jer mlade zene nece da ostaju na selu.
Zamislite danasnje devojke iz Usca i Delta Cytija da se bave muzom krava?
Zamislite da im ponudite da se udaju za nekog ko ima samo 20-ak grla stoke?
Nema tu filozofiranja oko vlade, programa, subvencija mi smo posli putem sa kojeg nema povratka jer je sve manje domacina a sve vise mladezi koja bi prodala i poslednje parce zemlje samo da se domogne Samsunga Galaxy S3.Pogledajte malo po selima ko vozi traktore? Sve sede glave sa 60+ godina.Kada vidis mlada coveka zacudis se.
Tek cemo da kusamo kasu koju smo sami zakuvali i to zahvaljujuci uglavnom trendseterima i fensericima.

јо

pre 11 godina

Хвала Душану Петровићу! Опаметио си нас са оних 2000 агронома у спејс оделима...

Milko

pre 11 godina

Ne može tostočarstvo da štrči.
U lečenju narkomana primenjuju se najpoznatiji srednevekovni ecepti, isterivanje djavola iz tela ašovom, lopatom a u težim slučajevima i metalnom šipkom.
Mora to da se izniveliše.
Znači sve u sredni vek, i stoku moliću lepo.
Dosta je ovde stoka štrčala.

Srbenda od iskustva

pre 11 godina

Sta 19 vek.!7 bre.Svaki dan nam trubite preko TV kako su mangulice,pramenka i goveda sa ogromnom rogovima nas potencijal a to su Krkijevi vrsnjaci.

eh

pre 11 godina

I tko nam je kriv za to ?!!? Verovatno opet EU, masoni, Vatikan, SAD, komsije... Samo ne ovi nasi koji vode i unistavaju drzavu. Drzava polako, ali sigurno unistava seljake. Kada je nestasica recimo psenice na svetu, onda lepo udri carinu na izvoz ili ga zabrani. Umesto da seljacima nadoknadi razliku koju su izgubili, evo im figa. Dok seljak recimo tamo u Poljskoj proda tu istu robu daleko skuplje, ima vecu zaradu koju ulaze u svoj razvoj. E pa ne moze tako. Slobodno trziste tako ne funkcionise, odnosno nemas buducnosti na njemu. A, ako cemo da se zatvorimo. Samo napred. Tek da vidis sta sledi. Kakav 19, pre 13 vek.

schorsch

pre 11 godina

ako i treba tako.
jedino u srbiji vlada misljenje da je seljak onaj ko ima dve krave u stali.
narod po gradovima ni ne zna sta ga ceka za par godina...
kilo junetine ce biti san kao i rolex na ruci nekog ko nije nista u zivotu ostvario.

Mesožder

pre 11 godina

"Kao glavne razloge takvog tragičnog stanja u stočarstvu, obično se pominju: sve manja kupovna moć građana, smanjena sredstva u državnom budžetu, kao i neadekvatan sistem subvencionisanja."

Čekaj malo, zar nije poljoprivreda, kao primarna delatnost, samo-isplativa? Možda bi nam prinosi bili manji od EU, što je možda i bolje (ne volim Monsanto i njegova frankenštajn semena), ali može da se izdržava.

Kako smo mi uspeli od jedne inače profitabilne grane (uzimaš energiju od sunca i "rad" od životinja) da napravimo "gubitaša"?

Možda bi DS mogao nešto da nam gukne na tu temu. Imali su oni dosta svojih ministara u poljoprivredi? A ne da nam onaj iskolačeni Petrović otkriva navodnjavanje u 21. veku. To su izmislili još u Vavilonu.

mr.key

pre 11 godina

Prvo da razjasnimo nesto: pravljenje gubitasa od seljaka nije pocelo pre dvadeset godina, nego 1945. Uz prinudni otkup, koji je sam po sebi bio katastrofalan, uradjena je i tzv. "agrarna reforma" koja je za posledicu imala usitnjavanje poseda bas pred ulazak traktora u siru primenu (kod nas) dakle bas kad je poljoprivreda sa radno intezivne postajala kapitalno intezivna. Dalje ne radi se ovde o tome da niko nece da se bavi stocarstvom nego je to neisplativo. Pa i deca znaju: ako je neka grana profitabilna kapital se seli u tu granu. Iz stocarstva kapital ocigledno bezi, dakle nije profitabilno. Zasto nije profitabilno treba da pitamo ministre poljorpivrede, Petrovica prvo (uz "duzno postovanje" ostalima, on je ipak bio najgori). Treca stvar: kos Slobe je znaci stocni fond bio znacajno veci nego sto je danas?! Uz sve moguce nedace, ratove, sankcije, totalno nezanimanje drzave za poljoprivredu imali smo 250.000 krava i 400.000 svinja vise nego danas. To takodje dosta govori o post-Slobinim vladama. Mislim biti gori od Slobe je izvanredno "dostignuce" do kog nije moglo slucajno da dodje, iskljucivo namerom.

Malinar

pre 11 godina

Hocete jednostavan odgovor na pitanje zasto je poljoprivreda a pogotovo stocarstvo propalo?
Zato sto sve manje mladih ljudi zeli da radi bilo sta sto ima veze sa poljoprivredom.
(Milan, 10. avgust 2012 13:49)


da, bas to je to. i nikakve subvencije i investicije nece pomoci jer svi hoce da budu menadzeri i bleje po uscu i delta city-ju. inace pola svajcarske i holandije smrdi na stoku i isto mogu od tog posla da kupe najnoviji lg 3d 55 incha al' nece srbin da bude seljak hehe...

tuga_narode

pre 11 godina

Znate sta ljudi, dajem 200e onom ko mi kaze kad su statisticari resili neki problem, a ne samo ga objavili i obradili.

Pogledajte ovu molim vas ovu izjavu: "po izjavama stručnjaka iz te oblasti, bez razvijenog stočarstva ne može biti napretka".

UU, kakav genije je ovo rekao.

"Srpska poljoprivreda, orijentisana pre svega na ratarstvo i povrtarstvo, stoji na mestu ili bolje rečeno, konstantno nazaduje". Cek jel ona nazaduje zato sto je skonentrisana na ratarstvo i povrtarstvo ili zato sto nam je ratarstvo i povrtarstvo na nivou XV veka??

Pa dalje: "broj stoke je danas upola manji nego što je bio pre samo dve decenije, zato što se stočni fond u Srbiji u tom periodu svake godine smanjivao velikom brzinom, i to između 2 i 3%".

Hahah, pa jel se stocni fond gubi samo zbog te matematike, eto bezi stoka u sumu svake godine 2-3% ili je problem dublji??

Elem, nema u stocarstvu mnogo filozofije. Najnesrecniji deo teksta je upravo ovaj o tome da imamo izvoz na EU 10000 tona a ostvarili smo od toga 10%. I onda kad mi nesto pocnemo da lupamo: "mi hocemo sa Kinezima, hocemo sa Brazilom...". Ko ce bre nas ovako kljakave i nikakve?? Mi ako meso nismo u stanju da izvezemo u EU, a dozvolili nam, samo treba da ga proizvedemo, sta cemo onda mi jednim Kinezima (koji prave sve), jednim Brazilcima (koji imaju sve)... Kad mi ne mozemo da se nosimo sa II ligom zemalja kao sto su Poljska, Ceska... Sta onda mastamo o Dalekom Istoku.

lord_rahl

pre 11 godina

Nije meni zbog građana. Zbog ministara mi. Moraće ministri da oru i tove ako budu hteli da jedu. Neće moći ni da kupe u inostranstvu, jer ni porez neće imati od čega da uberu.

realan

pre 11 godina

Posto sam iole sticajem okolnosti malo upoznat sa ovom tematikom,mogu samo reci da nije ni cudo sto nestaje stocni fond,jednostavno se ne isplati gajiti stoku...ove godine je i kukuruz zbog suse podbacio,sta mislite koliko ce biti stocna hrana koja je i sada preskupa...trava je takodje ove godine podbacila,bale se vec sada krecu od 2-2,5E po komadu...ne treba biti neki strucan ekonomista pa se presabrati i jednostavno doci do racunice da je neisplativo...svaki iole normalan covek naravno da nece ulagati u nesto gde ce ici u gubitak... za ovakvo stanje je definitivno kriva drzava koja je unistila poljoprivredu,stocarstvo i vocarstvo,a daj Boze da se nesto promeni,jer uskoro necemo imati hleba da jedemo!

Kg

pre 11 godina

Od 2000 god stocni fond je vise nego duplo manji sto se moze proveriti i bazi zavoda za statistiku i sad je na nivou iz 1910 ..to je taj napredak.

SRDJAN

pre 11 godina

Bas me cudi kako na ovome polju nismo uspesni a direktor Agrobanke dobio bonus od 600 000 EURA?????Taman sam pomislio da je dobro plasirao drzavni kapital!Ma treba njega i njegovog sincica ugurati u farmu (najgoru) da malo vide kako se zaradjuje HLEB!!!

www

pre 11 godina

@lorimer, 10. avgust 2012 20:18
O kakvoj velikoj Srbiji i sankcijama pricas?
Nema sankcija 12 godina. Za tih 12 godina stocni fond je desetkovan, prema tome ne mogu sankcije biti odgovorne za to, jer ih nema.
Posto vi to ne razumete, ne mozete razumeti nista.
Hleb jeste skup i treba da bude jeftiniji.
Mozes ti da prodajes kome hoces, ali i ja treba da kupujem od koga hocu, a ne drzava da me tera da kupujem od tebe robu koja je skuplja 30% zato sto je tolika carina.
Pri tome, ogromna je razlika u tretmanu koji drzava daje vojvodini i poljoprivredi ostalih krajeva. Ceo sistem carina, subvencija, ekonomkse politike, se pravi da se favorizuje proizvodnja vojvodine, da se vojvodina obogati na grbaci cele Srbije.
Zato je kod nas secer i ulje skuplji nego u EU.

dragutin

pre 11 godina

Čekaj bre malo...Pre neki dan ste mi pričali kako su vegetarijanci cool, kako su gomila vrhunskih olimpijaca i bodi bildera striktni vegetarijanci, kako nas takav način ishrane štiti od opakih bolesti itd, a sad...ne valja, nema mesa, mleka, propada stočni fond, vraćamo se u 19. vek itd. Šta da radim sad? Da budem vegetarijanac i da me boli uvo za stočni fond, ili da budem svaštožder pa da se debelo zabrinem jer je stoke sve manje? Please help me, I am confused...

sima

pre 11 godina

Irska ima 4 miliona stanovnika i 4 miliona stoke,Novi Zeland ima milione ovaca,Argentina milione krava...
Gledam ovog ministra Ilica,Mrkonjica...ko deca...dajte ,sta smeta da Srbija ima 2 miliona krava,3 miliona ovaca?Sta smeta ,ili ,KO SMETA???