Četvrtak, 09.08.2012.

11:48

Srpski fića košta 13.490 evra

Za kupce u Srbiji cena bazne verzije sa Euro 6 benzinskim motorom 1.4 16V FIRE (95 KS), šestostepenim menjačem iznosi samo 13.490 EUR, objavio je FAS.

Izvor: Beta

Srpski fiæa košta 13.490 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Potencijalni kupac

pre 13 godina

@Frki Niš
Pozdrav, kamate na oročenu deviznu štednju su u rasponu
od 2,75% do 5,50%, najčešće malo ispod 5% godišnje,
evo linka: http://www.kamatica.com/stanovnistvo-devizna-stednja
Možda nisam dobro objasnio, ali nije poenta koliku kamatu
plaća kupac, već koliku MESEČNU RATU MOŽE DA PRIUŠTI.
Npr: 150e rata + 80e gorivo +20e pros.tr.održavanja
(registracija, servisi, itd.)= 250e mesečno te košta da
imaš i voziš auto. Ako možeš da od mesečnih primanja odvojiš
toliko, ti si potencijalni kupac auta u ovom cenovnom razredu.
Ko ima u šteku 13.500e, verovatno ima i pristojna mesečna
primanja. Zašto bi odmah sebi odsekao tolike pare, kada može
da po plaćanju učešća za kredit/lizing, ostatak uloži u nešto,
makar i samo da oroči kod banke?

pero

pre 13 godina

Bas lepo. Sa nasom skromnom platom od 332 evra mesecno imacemo mogucnost da za 5 godina, pod uslovom da ne jedemo i pijemo, a da kamata ne bude veca od 20 procenata na godisnjem nivou u evrima, kupimo jedan ovakav automobil. Pravi auto za domace trziste ! Sve pohvale za Vladu i ministarstva koja su nam pruzila jednu ovakvu zivotnu priliku da obnovimo svoj vozni park.

Frki Niš

pre 13 godina

@potencijalni kupac...gde daju kamatu 5% na 10k evra? i kolika je kamata kad "digneš" kredit, ja koliko gledah oko 23%. Čudna ti je računica, ili ja nisam obavešten.

Hr1

pre 13 godina

@Nećeš dugo

Naravno da hrvatske tvrtke i pojedinci otvaraju tvrtke u Srbiji. Imaju kapital i zele jos vise zaraditi i prosiriti trziste, pogotovo sto je radna snaga puno jeftinija nego u Hrvatskoj. Ne razumijem zasto bi to bilo negativno?

Potencijalni kupac

pre 13 godina

@student
Lepo si poentirao, bravo!
Uzgred, normalni ljudi kupuju kola na kredit, ne troše odmah
13.500eura u cugu, to niko normalan na zapadu ne radi, nego dignu
kredit/lizing. Razlika između 10.000 i 13.500 u smislu
rate za otplatu je cirka 20-30 eura. Ovaj auto neće kupiti
neko ko radi za 200eura, već kreditno sposobni kupci, dakle
neko ko mesečno zaradi 1000 i više eura, tj. može da otplaćuje
po 100-150eura mesečno.
Ne uzbuđuj se zbog komentara dečurlije koja voze tatine automobile
ili ovih što pljunu u cugu po 10 soma, umesto da ih ulože u nešto
ili stave na kamatu u banku: 10.000 x 5% = 5oo eur godišnje, dakle
3-4 rate za nov auto...

marko c.

pre 13 godina

A meni je jezivo ruzan auto! Kao sporet sa tockovima.
I ko lud zeli da plati 13.000 eura kad moze kupiti bolje automobile za manje para? Ford je u odnosu na Fiat 500 kao Bog i sesirdzija. I jos je jeftiniji. Pa ko je lud onda?

Darko

pre 13 godina

Kada bi Apple razmišljao tom filozofijom da napravi najjeftini iPhone, danas ne bi bio na vrhu. Hoću da kažem da je ovo možda zaista auto više klase, nisu Ameri glupi da bacaju 16k EUR tek tako...

dzigi

pre 13 godina

Skuplji je od konkurencije (ix20, Venga, C3 Pikaso, Note) taman koliko ima više dodatne opreme tako da je cena generalno dobro odmerena. Nadam se da će kasnije krenuti i neke akcije i evo dobre prilike.
E sad, potpuno je druga stvar što nam je standard nizak ali sama cena je objektivno dobra.

student

pre 13 godina

sta je patriote sad pljujete po Srbiji i njenom autu, sto ovaj auto nije domaci moj cale ga sklapa??? Srbija ima 30 posto udela u njegovom profitu i troskovima, jel audi, reno ili tako neki strani auto imaju to????

da li se kupovinom ovog automobila mozda finansira Nemac ili Rumun, FINANSIRA SE NAS COVEK!!! JA OD OVOG AUTA ZIVIM!!!!

Ako smo pametni kupovacemo ovaj auto, jer je bitno da nas covek dobija platu!!!

Vladimir

pre 13 godina

Cestitam sto je konacno iz fabrike u KG izasao novi automobil. Voleo ga ili ne voleo, vozili ga ili ne u Srbiji, nadam se da ce se proizvoditi u stotinama hiljada primeraka i prodavati. Prvo zato sto ce to ipak biti dobra referenca kojih zaista nemamo mnogo, a drugo sto od svakog napravljenog i prodatog automobila korist ce imati mnogi u Srbiji, radnici kroz platu, svi zajedno kroz porez, KG kroz biznis turizam. Ako mislite da ce od ove fabrike da lagodno zivi ceo Kragujevac, Sumadija ili cela Srbija, to je nemoguce i da je fabrika 100% nasa...
Investicije su nas jedini spas, moramo da dovodimo strani kapital, pa makar i da dodju, naprave fabriku, zaposle 200 radnika na minimalac i uzmu sav kajmak, opet treba da dodju, jer je i to mnogo bolje nego da ne dodju.
Ja ne moram da volim Gucu, ili Exit, ali moram da postujem cinjenicu da "seljoberska Guca" ili "drogirani exitovci" donose milione.
FAS je samo fabrika, hiljade radnih mesta za Kragujevcane.
Da li ce automobil iz KG da bude konkurentan, verovatno ce biti...

Aleks

pre 13 godina

kupio sam mercedesa c klasu avantgarde (w203) 2007 god. sa automatikom, 163 konja, klimaautomatikom, park distance control, polu kozna i elektr. sedista, navigacijom i jos mnogo vise za 13.500€ (pre pola godine) direktno kod mercedesa sa 1 god garancijom i predjenih 97.500km. Pa bio bi lud da sam te pare dao za neki FIAT. Realna cena je negde oko 10.000€.

maxy

pre 13 godina

za sve ove što pričaju da za te pare ima da se kupi audi, ford, junadi... pa šta čekate, kupite, niko vam ne brani. mada mislim da nećete kupiti ni jedan od njih jer nemate para. ne krivim vas zbog toga. ali održavanje jednog audija i fijata nije ni za porediti. za cca 13500 može da se kupi i BMW 750 star 10 godina samo ne znam kako bi ga održavali i šta bi sipali u njega. ako vam i dalje nije jasno ko će da kupi ovaj auto po ovoj ceni, odgovor je onaj ko ima pare, a ne onaj što pametuje kako za te pare može da kupi audi, polovan mercedes, setra sa 55 sedišta...

Dr Hary

pre 13 godina

@Dino Radja--Realno to je to. Za nov auto sa novim motorima i dizajnom i nije skupo. A da li je za vas iz europske unije ili nas balkance? Mi balkanci imamo izreku za takve i glasi "svako prase ima svoje veselje" uzivaj u koktelima na istri.

Dragan

pre 13 godina

ABS, ESP, servo, vazdusni jastuci i zavese, centralno zakljucavanje ... OK, bez svega toga automobil danas je nezamisliv pre svega zbog bezbednosti. Ali, prema onome sto sam procitao ova osnovna verzija ne ukljucuje radio/CD, zvucnike i (manuelani ili automatski) klima uredjaj. Da li je neko cuo da je u poslednjih 5 godina u Srbiji kupljen novi automobil bez ovih komponenata? Ako je i kupljen, sigurno nije placen vise od 6000 eura (osnovna verzija automobila Zastava 10 tj. Punto) Drugim recima, svako ko bude kupio ovaj automobil platice jos 1200-2000 eura za opremu koja nije u osnovnoj verziji i dolazimo do onih 16000 eura. I pored toga, cena je niza nego kod konkurentnih vozila u toj klasi. Videcemo kakav ce mu biti kvalitet.

miki

pre 13 godina

Previše para za narod. Plate su krajem 80-ih bile oko 1000 KM, fića je bio 5600 maraka 1986. Treba se nači auto ispod 8000 maraka ( 4000 evra) da može biti narodni. Iskorištavaju našu jevtinu radnu snagu, plate u "Fiat" Srbija su 4 puta niže nego u Italiji...

Zlatko

pre 13 godina

1.“ Za kupce u Srbiji cena bazne verzije sa Euro 6 benzinskim motorom 1.4 16V FIRE (95 KS), šestostepenim menjačem iznosi samo 13.490 EUR, objavio je FAS.“
„Inače, menadžment FAS-a i Fijata namenila je ovaj model više za prodaju u inostranstvu, naročito na američkom i evropskom tržištu, a po ranijim najavama cene osnovnog modela na tim tržištima bi trebalo da iznosi 16.000 evra.“
Dakle, tih 13.500 jeste cena za naše tržište.
2. U koju god kategoriju da ga svrstamo, za te pare ima mnogo boljih izbora. Za početak 2 x Punto, 2 x Logan, 2 x Sandero, Duster, i20, i30, Astra, Korsa, Fokus, Fiesta, Fabia, Oktavia, Megan, Fluence, Clio, Polo, Cruze, Aveo, 207, 308, A3, Yaris, C3, C4, Ibica, SX4, Linea... Neka neko slobodno nastavi niz.

Amos

pre 13 godina

Auto ko auto, ima mana i dobrih stvari. Cena nije strasna.
Ali sta je strasno - to je bezuman pokusaj FIATa da ovaj auto proda pod ficu!
I to ne govorim zbog toga sto je fica fiat 500, 600 ili 750, vec zbog toga sto je fica MALI auto.
Tako da sad imamo pametnjakovice u komentarima koji kazu - kupicu golf, jer je u vecoj klasi!? :)

Ljudi, nije ovo fica, ovo je auto u klasi ford c-max, opel meriva, eventualno renault scenic. Od slicnosti sa ficom ima samo istog gazdu sa cudnim rezonovanjem i okruglaste farove.

I da - predlazem svima onima kojima je skup, a uz to i ne vole FIAT - da ga ne kupe, cisto iz protesta :)

Inace, ne volim ni ja FIAT, pa kakve to veze ima s ovom vescu?

Nećeš dugo

pre 13 godina

@Dino Radja
Ej Dinče, tvoji 'rvati europejci masovno otvaraju firme u Srbiji samo da te uputim. Misli malo o tome uz kaficu...

Ivan

pre 13 godina

Odličan porodični automobil. Pristojno medjuosovinsko rastojanje ( čak i malo veće kao Stilo recimo ). Pristojan prtljažnik. Pristojna oprema i cena. Ovo je jednu klasu veće od Fabie, C3 Picasso, i tako dalje. Približne veličine je kao Focus, C-Max. Ima veći prtljažnik od Golfa!

Lično ne vidim ništa loše a i cena je konkurentna s obzirom na veličinu i opremu. Kao zanimljivost. Ima veće medjuosovinsko rastojanje nego Octavia.

Sve u svemu zanimljiv automobil, malo drugačiji - perfektan za mladu porodicu sa dvoje dece. Za po gradu i za na put.

iskustvo iz mene govori

pre 13 godina

Za te pare da kupis BMW 520d u extra stanju, star nekoliko godina.... Btw, Srbin voli Cofi ;-)
(Glasac, 9. avgust 2012 13:57)

Tako je.I onda radis za odrzavanje tog polovnjaka u "extra stanju".
Najbolji auto je NOV AUTO!

vozi misko

pre 13 godina

Da bi mu bila sto niza marketinska cena reklamira se model bez klime. Ne znam kako danas, ali pre desetak godina, ovde na Floridi, Honda je reklamirala cene svojih modela bez klime i bez automatskog menjaca. Kod dilera nisi ni mogao naci takav model. Poenta je da su mogli da stave na reklame "Honda Acord, pocinje vec sa $14,999.99." To je model bez klime i automatskog menjaca kojeg i nemaju na lageru, ali zato imaju drugi, sa klimom i autoamtskim, ali eto uz automatski najmanje dolazi i cruise control. Sve to sada za preko $18,000. Kad bi to bilo sve, ali auti sa klimom i automatskim dolaze sa jos kojom poslasticom. Najjeftiniji auto koji diler ima na lageru, sada kosta $19,000 i navise. Citajuci u novinama, slusajuci na radiju, ili gledajuci na TV, samo zato sta smo videli da je $14,999.99, mi smo odlucili otici kod dilera, pogledati auto, a mozda i kupiti ga ako je vec te pare. To je njihov marketinski tim i hteo. Samo da im dodjete. Evo Vam auto vozite ga kuci probajte ga. Oni znaju da ce Vam se novi auto dopasti, narocito sada ovaj sa dodatnom opremom. Vi uvidjate da to nisu one pare zbog cega ste dosli, primili ste se, pa kazete, ma ko ga je**, dobar je, vredi, ili sta vec da bi opravdali svoj potez, kupovinu. Na kraju godine, marketinski tim Honde radi statistiku i zakljucuje, "najreklamiraniji auto je bio Acord od $14,999.99, a najprodavaniji onaj od $19,999.99". Oko mene su sve ljudi koji su platili 30%-50% auto vise nego sta su videli cenu na reklami.

Malo realnosti, molim

pre 13 godina

ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30)."
Pakao. Samlece ih ovaj ritam sve za mesec-dva dana.
(Mika, 9. avgust 2012 14:59)

Miko, osim da se svi zaposle u "drzavnim organima" isto bi radili i kod nekog nadobudnog srpskog BIZMISMENA, samo 7 dana u nedelji, bez godisnjeg odmora i uplate penzionog i socijalnog, zar ne? Ovako imaju i posao i 3 (tri) dana nedeljno da eventualno porade i na svojim njivama, a od volje im da li zele to cuvaju, jer ako nece oni, doci ce drugi koji ce hteti, zar ne?

A sto se tice ovih sto zakukavaju da je "Fica" skup, pa nisam primetila da u clanku pise da svaki gradjanin Srbije MORA da kupi bar po jedan. A sto se tice tih modela sto pominjete da se mogu kupiti za iste ili manje pare, e bas me zanima koliko ce kol'ko ovih dana skociti prodaja tih automobila kad svi vi zagrebete po slamaricama i nagrnete na prodavnice!

vozac

pre 13 godina

Ovaj sto je napisao da treba da budemo "patriote" pa da kupujemo "nas" auto,treba da zna da ovaj krs nije "nas" auto,nego FIAT..Made in Italy..
Srafljen u Srbiji,od nasih delova tu je vazduh u gumama i...ne mogu da se setim sta jos..
Nasi automobili su bili KEC,YUGO,SKALA...Bili...
Znate cuvenu Nemacku izreku vezanu za FIAT - Greske u svim delovima...
Moj prijatelju,ti sa svojim parama budi "patriota" koliko hoces...
Ja sam za 14000 EURO kupio VOLVO S60 star 4 godine,a on je za ovaj FIAT Bugati Vejron...
Nemam nista protiv da se u Srbiji proda 100000 komada ovog auta,jer bi to znacilo da smo konacno postali normalna,bogata zemlja sa jakom srednjom klasom...
Ali nismo,a kada cemo,ne znam...
U svakom slucaju,zelim uspeh Kragujevackoj fabrici,da im prodaja ovog modela odlicno ide,naravno u inostranstvu,jer ce svima nama biti bolje..
I ovakvima kao ja,i Vama,laznim "patriotama"...

Slovenac

pre 13 godina

@JA a bogami i @B92: Fića je Fiat 600, u YU Zastava 600 (D), 750 ili 850. I nikakvi Fiat 500. I nije se proizvodio od 1957, nego od 1955. I nije se ponovo proizvodio 2007e, jer je to opet Fiat 500, ne Fića, to je Fiat 600. Oćete li shvatiti polako? Godinama vas ljudi upozoravaju, da pišete naopako, a vi ko konj sa onim ne znam kako se kaže na srpskom, oko oči, da gleda samo ravno.

Alexa

pre 13 godina

mora da uz tu cenu ide i francuska sobarica.... ili mozda gresim? kupujem ipak nekog polovnog stranca u upola cene i duplo kvalitetnijeg.

Vlada pn

pre 13 godina

Vi očigledno ne znate da čitate. Auto i nije namenjen za domaće tržište. Tako da što veća cena to boljeć veći priliv evrića od izvoza. Ne zaboravite da je trećina fabrike u nasem vlasnišvu, tako da deo zarade ostaje i ovde ma koliko ona bila. Prosecan srbin nema ni za polovnjaka od 2000e, tako da i da kosta 8000e isto se hvata.

Conrad

pre 13 godina

Iskreno se trudim da me ne zaboli glava čitajući ovaj tekst i cenu koju traže za ovaj funky auto. Dodaj još 1K ojra i imaš oktaviju diesel... Opušteno.

Antraxxx

pre 13 godina

Tko je ovdje lud? Pa ja sam prije dvije godine kupio Ford Focus 1.6 karavan sa serijskom opremom ( auto radio, zračni jastuci, ABS, metalic boja, centralna brava, elektro podizači...) za 15.000 Eura !!!!

ajde

pre 13 godina

@gruvani
Tih istih 10000 radnika su GODINAMA primali plate iako NIŠTA nisu radili. To jest, mi smo ih sve plaćali, jer oni svoju platu nisu zaradili.
Ja HOĆU da kupim domaće, ali neću da me šišaju kao ovcu. Da bi država podstakla kupovinu domaćih proizvoda mora pre svega da nas stimuliše da kupujemo naše proizvode, a ne samo da pričaju o tome kako je to dobro.
Ja bih voleo da znam zbog čega je ovaj domaći auto skuplji za 6000 evra od uvozne Dacie?

veljko

pre 13 godina

Sudeci po komentarima vecina je na nivou vozaca freze a ne automobila. Pa sta hocete da srcete kafucino pored abs, usb, asp, ips i jbm sistema uz to da zakljucavate vrata na dugme i zatvarate prozor na dugme a opet sve to da kupite kad prodate prikolicu bostana. Aha oce to al JUCE. Nije zvaka... zato je i namenjena za izvoz. A vi se vozite u golfu 2 i mastajte kako nikada bolja freza nije napravljena.

pablo

pre 13 godina

Prava cena, nadam se da je i pravi auto i da ce dobro proci na inostranim trzistima da smanjimo spoljno trgovinski deficit koji imamo zbog ocajne privrede. Taj auto i nije projektovan za nase trziste, ko je jos lud da projektuje novi auto po meri gradjana Srbije, koji nemaju ni za hleb (taj ce sigurno da bankrotira, kao zastava)! Bitno je da mi izvezemo sto veci broj automobila, a onih 10ak novih sto se u Srbiji kupi mesecno ne moraju biti iz KG.
Puno srece fiatu sa 500L, da i iz nase zemlje izadje na inostrano trziste, nesto kvalitetno i luksuzno.

montenegrino

pre 13 godina

I onda se cude u Fijat-u sto ih nece :D Pa Opel Astra za te pare... Ja bi licno kupio neki polovan Golf 5,6 tds 145ks 2009,10,11 godiste sa full opermom koju savremeni automobil ima. Em veca klasa,em djelovi jeftiniji,a leti auto i ne trosi previse...ma bilo koji polovnjak za ove pare da biras tu dvije,tri god star a bolji od ovoga. Jos je i ruzan ovaj :-/

sova1965

pre 13 godina

zar zastava nije mogla da pravi kola od 5000 eura
koliko vidim prodaja kola po toj ceni sasvim lepo ide u evropi, koju je pogodila recesija

vreme će pokazati

pre 13 godina

Kao i obično zaključke donosimo prerano,vreme će pokazati sa kakvim uspehom će se prodavati 500L a tržište će odrediti konačnu cenu.Auto je upotrebljiv a da li je skup ili ne...?

Zaza

pre 13 godina

Evra 16000 sa klimom na cestu.Umesto garsonjere,mladi narastaju kupite talijanskog ficu i omogucite Markijoniju da obezbedi praunucice sa vasom gluposcu,a Mladji i Borisu da kupe vile na Dedinju,odakle su im preci potekli.

sreten

pre 13 godina

1978 fica je kostao 52726.6 dinara, t.j. 3910 americkih dolara. 4000 dolara 1978. je danas ekvivalent oko 14-18000 dolara prema raznim parametrima, neka je 16000 dolara ili, oko 13000 evra. E sad, sto smo mi sirotinja, to je druga prica. (novi Honda Civic 15000)

gruvani

pre 13 godina

Ovo je odlicno za Srpsku ekonomiju. Jos da vlada ponudi subvencije po sistemu staro za novo od nekih 1500 e bicu jako blizu odluke da pazarim ovaj auto. Druga stvar dezurnim pljuvacima, u pravu ste da postoji jeftiniji automobil i bolji kvalitetom, (citaj imenom) ali kada kupite taj auto bukvalno svaki dinar osim zarade domaceg dilera ide van zemlje. U ovoj situaciji oko 10.000 radnika ( gruba procena ukljucujuci kooperante) primice platu, porez ce ostati u zemlji plus kes od izvoza. U vremenu u kojem zivimo, malo li je. treba malo pribranosti. U francuskoj 80 procenata ljudi voze francuske automobile, u Nemackoj Nemacke, malo manji odnos je sa italijom. Sad du svi oni glupi, mi pametni, punimo im dzepove a posle se pitamo sto imaju vise od nas. Ekonomski patriotizam. Zao mi je sto je kampanja kupujmo domace ukinuta posle pritisaka tajkuna uvoznika.

KUPUJMO DOMACE

pre 13 godina

Lepo je neko rekao, Nemci kupuju nemacka kola, Francuzi francuska itd, ljudi su svesni da svako drugo resenje povecava spoljnotrgovinski deficit. Ljudi u Srbiji nikako da shvate da ne zasluzuju da voze bolji auto od onoga koji se tu proizivodi(kad to kazem milsim na neku srednju klasu), mi svi kao narod treba da se pogledamo u ogledalo i postavimo pitanje sebi da li zasluzujemo da vozimo bolja kola,ovako je trenutno stanje, bice bolje naravno i vozicemo bolja kola jednog dana, ali moramo mnogo da radimo, da zaradimo i naravno ne rasipamo, tj da pametno trosimo.
Milsim da je ovo pomak, ovaj novi fijat je bolji od punta, za par godina doci ce josh bolji itd, mora se ici korak po korak. Sad bi vi svi odjednom da vozite dobre automobile a privreda se urusava konstantno sve ovo vereme, pa ne moze ljudi, zapitajte se malo, da li je to normalno.
Elem, treba kupovati domace, jedino tako ova zemlja moze da stane na noge. Pogotovo se to odnosi na hranu i namirnice siroke potrosnje. Ceo narod naseda ne neke markentiske poruke i iluziju o boljem zivotu koja se poistovecuje sa nekim proizvodom sa zapadnog trzista, sta sad kao meni je lepo isto kao nekom u zapadnoj evropi zato sto jedem istu hranu kao on/ona ili vozim ista kola,ajte molim vas, to je trabunjanje.
Onaj ko novac zaradjuje u inostanstvu, taj moze slobodno da kupuje inostrana kola, onaj ko ga zaradjuje u Srbiji, neka kupuje domaca.
Jedino kupovinom domacih artikala mozemo da ubrzamo razvoj domace privrede.
KUPUJMO DOMACE

miki

pre 13 godina

ja radim u fiatu a radio sam najteze fizicke poslove do sad i mogu da kazem da radnici jedva izdrzavaju,inace ta druga smena je ustvari treca i to od 8 uvece do 6 ujutro,ljudi cesto daju otkaze jer ne mogu da izdrze,narocito ko radi trecu a onda treba da spava po danu kad je gotovo nemoguce zaspati od ovih tropskih temperatura,a ovaj sindikalac mora da radi dopingovan ili nije u proizvodnji

Zuba

pre 13 godina

Realnost je da ce za nase trziste biti 5% proizvedenih modela (mislim da ce i to biti puno).Ko bude hteo da ga kupi on ce ga kupiti ali da pocetni model sa silnim mehanizmima pocev od ABS-a pa nadalje nema klimu je stvarno smesno (izgleda da im je ta "navika" ostala jos od prodaje ogoljenog Punta). Licno cak i kad bi imao dovoljno para( da resim da kupim nova kokla) kupio bi eventualno Skodu Fabiu sa nekim TSI motorom.

Branko Jovanovic

pre 13 godina

@ajde da vidimo sta sledi

Nisu razumeo. U pitanju su ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30). Videcemo kako ce se radnici osecati posle nekoliko meseci takvih promena.

JA

pre 13 godina

@Lauda, gresis,asocijacija sa Ficom nije nesto sto je proisteklo iz medija i naroda kako kazes, vec je 500L zvanicni nastavak Fice. Istog onog Fice koji je prvi put izasao 1957, zatim redizajniran 2007. i sada 2012. izlazi treca generacija Fice pod imenom 500L...on jeste evoluirao,porastao...i jedna od definicija 500L-a koja dolazi iz Fiata jeste da je Fica porastao....

b0c4

pre 13 godina

@Dino Radja
pa naravno da nije auto za nas vec za vas iz "europske" unije sa "plaćama" od par hiljada evra.
to je auto za vas, medjutim kad stanete negde sa tim autom u nekoj nedodjiji bez GSM pokrivenosti, seti se ovog komentara :)

Milos

pre 13 godina

Pod 1) Cena se izrazava u evrima, jer se tako lakse prati. Zamislite cenu u dinarima u trenutku kada dinar slabi svaki dan. Nikad ne bi znao koliko ti para treba.
pod 2) Ovaj auto ne spada u klasu I30, Megana i slicnih. Spada u klasu Scenic-a, C-max, Mini Countryman i sl. Njihove cene su tu negde, hiljadu gore ili dole, zavisi od proizvodjaca. Trece, oko ovog auta se ljudi ne bi raspravljali da se ne pravi kod nas. Da su nam ovo predstavili i rekli da dolazi iz Poljske, mi bismo rekli: Sladak auto, samo da mu je cena malo niza. Ovako, govorimo: "Ovu krsinu iz Srbije nemam nameru da kupujem". Budite malo pozitivni, dobra prodaja ovog modela u svetu moze pomoci nama.

Mika

pre 13 godina

"ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30)."

Pakao. Samlece ih ovaj ritam sve za mesec-dva dana.

misty

pre 13 godina

Za iste pare Opel Astra!!! Za 2000e polovan NISSAN limuzina koju ce te voyiti godinama. Nevalja to sto rade godinama vec idu glavom kroz zid!!

Dino Radja

pre 13 godina

Ljudi iz Srbije, pa nije to auto za vas.za vas su auto od par hiljada eura.
ovo je za nas iz Europske Unije i za nas koji imamo plaće od tisuću i vise eura.
Pozdrav iz europske unije (znate one sto se raspada i sto je u krizi), evo me na plazi na Istri pijem koktel i pisem vam.
Pozdrav balkanci!

Lauda

pre 13 godina

Ne razumem medijsko insistiranje na terminu "Fica" kada ovaj auto nema blage veza sa tom asocijacijom... sprema se model 500XL koji ce biti samo za 15 cm duzi od 500L i imace 3. red sedista! U kog se to Ficu produzenog za 15 cm moze ubaciti 3. red sedista? Ovaj auto ni gabaritima, ni po kvalitetu, ni po dizajnu nema veze sa tom konstantno upotrebljavanom asocijacijom. Zasto u narodu postoji potreba da se sve pljune i zgazi? Mozda da bi mi sami izgledali malo cistiji i veci?

fiatworker

pre 13 godina

hahaha rade deset sati bez problema pa nek dodje dotični sindikalac da samo stoji pored nas nemora ništa da da radi pa da vidi da li je taj rad kako on kaže bez problema...

ajde da vidimo sta sledi

pre 13 godina

@ Branko Jovanovic

sa cetiri puta po 10 sati padali u nesvest... ma daj... ja znam ljude koji rade sest puta po deset/jedanaest sati pa su zivi i zdravi... pusti tu pricu uvek nam nesto smeta.

Sto se auto tice, mislim da postoje malo jeftiniji automobili manje vise istog kvaliteta, ali ako bude povoljnog finansiranja kupicu 500 L. Mislim da je to nacin da pomognemo jedni drugima. Kad sam bio u Nemackoj i Austriji svi voze Nemacka kola, kad sam bio u Francuskoj i Belgiji, svi voze Francuska, mislim da je krajnje vreme da i mi na delu pokazemo kolike smo zaista potriote. Takodje mislim da bi vlada trebala da nalozi svim javnim preduzecima da prilikom kupovine automobila, a u slucaju da ulazi u odobreni cenovni raspon, prednost daju ovom automobilu....
PS nisam clan ni jedne stranke, niti sam glasao na izborima, ali mislim da je ovaj projekat veoma bitan za Srbiju

crni domino

pre 13 godina

Ko ce tolike pare da da za kola montirana u Srbiji?
Pitam zasto policija prati konvoje ovih fiata?
Da ih usput ne cerupaju!
Ovo su neoborive cinjenice!

Nemanja

pre 13 godina

Mnogo je to, za te pare moze srBin da kupi 5 golfa dvojke (4 ako su dizel, 3 ako imaju petora vrata) i da se vozi do kraja zivota (na loz ulje ako je dizel)... Takodje, za te pare moze srBin da kupi mercedes, bar za klasu veci nego sto je komsijin...

Inace, izgleda 500l kao fin autic, i za par godina, kad polupa do kraja atos prime, eto mojoj zeni novog polovnjaka...

Branko Jovanovic

pre 13 godina

Tu rotirajucu smenu (10 sati dan/noc) Fiat je uveo i u Americi, ali kad su desetine radnika zavrsili u bolnici, pod pritiskom sindikata su ukinute pa neki radnici rade samo dnevne smene, a drugi samo nocne.

Videcemo koliko ce Srbi da izdrze.

Uroš

pre 13 godina

U rečenici : "cena iznosi samo 13.490 evra", reč samo se stavlja pod navodnike. Za te pare može da se kupi c3 pikasa ili megan sa ful opremom i carinom.
Drugo, kobojagi domaći prozvod se prodaje u evrima ?!?

Mrki

pre 13 godina

E ovi ga preterase ima vozila boljih i lepsih za istu cenu. Pinto grande 9000 Linea 9500 a ovaj fica 13500. Dzabe im proizvodnja kao da su planirali samo za izvoz jer ih nase trziste ne interesuje a mi cemo opet uvoziti polovnjake za 3-4 hiljade evra

Nemanja

pre 13 godina

Mnogo je to, za te pare moze srBin da kupi 5 golfa dvojke (4 ako su dizel, 3 ako imaju petora vrata) i da se vozi do kraja zivota (na loz ulje ako je dizel)... Takodje, za te pare moze srBin da kupi mercedes, bar za klasu veci nego sto je komsijin...

Inace, izgleda 500l kao fin autic, i za par godina, kad polupa do kraja atos prime, eto mojoj zeni novog polovnjaka...

ajde da vidimo sta sledi

pre 13 godina

@ Branko Jovanovic

sa cetiri puta po 10 sati padali u nesvest... ma daj... ja znam ljude koji rade sest puta po deset/jedanaest sati pa su zivi i zdravi... pusti tu pricu uvek nam nesto smeta.

Sto se auto tice, mislim da postoje malo jeftiniji automobili manje vise istog kvaliteta, ali ako bude povoljnog finansiranja kupicu 500 L. Mislim da je to nacin da pomognemo jedni drugima. Kad sam bio u Nemackoj i Austriji svi voze Nemacka kola, kad sam bio u Francuskoj i Belgiji, svi voze Francuska, mislim da je krajnje vreme da i mi na delu pokazemo kolike smo zaista potriote. Takodje mislim da bi vlada trebala da nalozi svim javnim preduzecima da prilikom kupovine automobila, a u slucaju da ulazi u odobreni cenovni raspon, prednost daju ovom automobilu....
PS nisam clan ni jedne stranke, niti sam glasao na izborima, ali mislim da je ovaj projekat veoma bitan za Srbiju

gruvani

pre 13 godina

Ovo je odlicno za Srpsku ekonomiju. Jos da vlada ponudi subvencije po sistemu staro za novo od nekih 1500 e bicu jako blizu odluke da pazarim ovaj auto. Druga stvar dezurnim pljuvacima, u pravu ste da postoji jeftiniji automobil i bolji kvalitetom, (citaj imenom) ali kada kupite taj auto bukvalno svaki dinar osim zarade domaceg dilera ide van zemlje. U ovoj situaciji oko 10.000 radnika ( gruba procena ukljucujuci kooperante) primice platu, porez ce ostati u zemlji plus kes od izvoza. U vremenu u kojem zivimo, malo li je. treba malo pribranosti. U francuskoj 80 procenata ljudi voze francuske automobile, u Nemackoj Nemacke, malo manji odnos je sa italijom. Sad du svi oni glupi, mi pametni, punimo im dzepove a posle se pitamo sto imaju vise od nas. Ekonomski patriotizam. Zao mi je sto je kampanja kupujmo domace ukinuta posle pritisaka tajkuna uvoznika.

Dino Radja

pre 13 godina

Ljudi iz Srbije, pa nije to auto za vas.za vas su auto od par hiljada eura.
ovo je za nas iz Europske Unije i za nas koji imamo plaće od tisuću i vise eura.
Pozdrav iz europske unije (znate one sto se raspada i sto je u krizi), evo me na plazi na Istri pijem koktel i pisem vam.
Pozdrav balkanci!

Milos

pre 13 godina

Pod 1) Cena se izrazava u evrima, jer se tako lakse prati. Zamislite cenu u dinarima u trenutku kada dinar slabi svaki dan. Nikad ne bi znao koliko ti para treba.
pod 2) Ovaj auto ne spada u klasu I30, Megana i slicnih. Spada u klasu Scenic-a, C-max, Mini Countryman i sl. Njihove cene su tu negde, hiljadu gore ili dole, zavisi od proizvodjaca. Trece, oko ovog auta se ljudi ne bi raspravljali da se ne pravi kod nas. Da su nam ovo predstavili i rekli da dolazi iz Poljske, mi bismo rekli: Sladak auto, samo da mu je cena malo niza. Ovako, govorimo: "Ovu krsinu iz Srbije nemam nameru da kupujem". Budite malo pozitivni, dobra prodaja ovog modela u svetu moze pomoci nama.

veljko

pre 13 godina

Sudeci po komentarima vecina je na nivou vozaca freze a ne automobila. Pa sta hocete da srcete kafucino pored abs, usb, asp, ips i jbm sistema uz to da zakljucavate vrata na dugme i zatvarate prozor na dugme a opet sve to da kupite kad prodate prikolicu bostana. Aha oce to al JUCE. Nije zvaka... zato je i namenjena za izvoz. A vi se vozite u golfu 2 i mastajte kako nikada bolja freza nije napravljena.

Branko Jovanovic

pre 13 godina

Tu rotirajucu smenu (10 sati dan/noc) Fiat je uveo i u Americi, ali kad su desetine radnika zavrsili u bolnici, pod pritiskom sindikata su ukinute pa neki radnici rade samo dnevne smene, a drugi samo nocne.

Videcemo koliko ce Srbi da izdrze.

Lauda

pre 13 godina

Ne razumem medijsko insistiranje na terminu "Fica" kada ovaj auto nema blage veza sa tom asocijacijom... sprema se model 500XL koji ce biti samo za 15 cm duzi od 500L i imace 3. red sedista! U kog se to Ficu produzenog za 15 cm moze ubaciti 3. red sedista? Ovaj auto ni gabaritima, ni po kvalitetu, ni po dizajnu nema veze sa tom konstantno upotrebljavanom asocijacijom. Zasto u narodu postoji potreba da se sve pljune i zgazi? Mozda da bi mi sami izgledali malo cistiji i veci?

KUPUJMO DOMACE

pre 13 godina

Lepo je neko rekao, Nemci kupuju nemacka kola, Francuzi francuska itd, ljudi su svesni da svako drugo resenje povecava spoljnotrgovinski deficit. Ljudi u Srbiji nikako da shvate da ne zasluzuju da voze bolji auto od onoga koji se tu proizivodi(kad to kazem milsim na neku srednju klasu), mi svi kao narod treba da se pogledamo u ogledalo i postavimo pitanje sebi da li zasluzujemo da vozimo bolja kola,ovako je trenutno stanje, bice bolje naravno i vozicemo bolja kola jednog dana, ali moramo mnogo da radimo, da zaradimo i naravno ne rasipamo, tj da pametno trosimo.
Milsim da je ovo pomak, ovaj novi fijat je bolji od punta, za par godina doci ce josh bolji itd, mora se ici korak po korak. Sad bi vi svi odjednom da vozite dobre automobile a privreda se urusava konstantno sve ovo vereme, pa ne moze ljudi, zapitajte se malo, da li je to normalno.
Elem, treba kupovati domace, jedino tako ova zemlja moze da stane na noge. Pogotovo se to odnosi na hranu i namirnice siroke potrosnje. Ceo narod naseda ne neke markentiske poruke i iluziju o boljem zivotu koja se poistovecuje sa nekim proizvodom sa zapadnog trzista, sta sad kao meni je lepo isto kao nekom u zapadnoj evropi zato sto jedem istu hranu kao on/ona ili vozim ista kola,ajte molim vas, to je trabunjanje.
Onaj ko novac zaradjuje u inostanstvu, taj moze slobodno da kupuje inostrana kola, onaj ko ga zaradjuje u Srbiji, neka kupuje domaca.
Jedino kupovinom domacih artikala mozemo da ubrzamo razvoj domace privrede.
KUPUJMO DOMACE

Uroš

pre 13 godina

U rečenici : "cena iznosi samo 13.490 evra", reč samo se stavlja pod navodnike. Za te pare može da se kupi c3 pikasa ili megan sa ful opremom i carinom.
Drugo, kobojagi domaći prozvod se prodaje u evrima ?!?

Mrki

pre 13 godina

E ovi ga preterase ima vozila boljih i lepsih za istu cenu. Pinto grande 9000 Linea 9500 a ovaj fica 13500. Dzabe im proizvodnja kao da su planirali samo za izvoz jer ih nase trziste ne interesuje a mi cemo opet uvoziti polovnjake za 3-4 hiljade evra

miki

pre 13 godina

ja radim u fiatu a radio sam najteze fizicke poslove do sad i mogu da kazem da radnici jedva izdrzavaju,inace ta druga smena je ustvari treca i to od 8 uvece do 6 ujutro,ljudi cesto daju otkaze jer ne mogu da izdrze,narocito ko radi trecu a onda treba da spava po danu kad je gotovo nemoguce zaspati od ovih tropskih temperatura,a ovaj sindikalac mora da radi dopingovan ili nije u proizvodnji

iskustvo iz mene govori

pre 13 godina

Za te pare da kupis BMW 520d u extra stanju, star nekoliko godina.... Btw, Srbin voli Cofi ;-)
(Glasac, 9. avgust 2012 13:57)

Tako je.I onda radis za odrzavanje tog polovnjaka u "extra stanju".
Najbolji auto je NOV AUTO!

vozi misko

pre 13 godina

Da bi mu bila sto niza marketinska cena reklamira se model bez klime. Ne znam kako danas, ali pre desetak godina, ovde na Floridi, Honda je reklamirala cene svojih modela bez klime i bez automatskog menjaca. Kod dilera nisi ni mogao naci takav model. Poenta je da su mogli da stave na reklame "Honda Acord, pocinje vec sa $14,999.99." To je model bez klime i automatskog menjaca kojeg i nemaju na lageru, ali zato imaju drugi, sa klimom i autoamtskim, ali eto uz automatski najmanje dolazi i cruise control. Sve to sada za preko $18,000. Kad bi to bilo sve, ali auti sa klimom i automatskim dolaze sa jos kojom poslasticom. Najjeftiniji auto koji diler ima na lageru, sada kosta $19,000 i navise. Citajuci u novinama, slusajuci na radiju, ili gledajuci na TV, samo zato sta smo videli da je $14,999.99, mi smo odlucili otici kod dilera, pogledati auto, a mozda i kupiti ga ako je vec te pare. To je njihov marketinski tim i hteo. Samo da im dodjete. Evo Vam auto vozite ga kuci probajte ga. Oni znaju da ce Vam se novi auto dopasti, narocito sada ovaj sa dodatnom opremom. Vi uvidjate da to nisu one pare zbog cega ste dosli, primili ste se, pa kazete, ma ko ga je**, dobar je, vredi, ili sta vec da bi opravdali svoj potez, kupovinu. Na kraju godine, marketinski tim Honde radi statistiku i zakljucuje, "najreklamiraniji auto je bio Acord od $14,999.99, a najprodavaniji onaj od $19,999.99". Oko mene su sve ljudi koji su platili 30%-50% auto vise nego sta su videli cenu na reklami.

fiatworker

pre 13 godina

hahaha rade deset sati bez problema pa nek dodje dotični sindikalac da samo stoji pored nas nemora ništa da da radi pa da vidi da li je taj rad kako on kaže bez problema...

student

pre 13 godina

sta je patriote sad pljujete po Srbiji i njenom autu, sto ovaj auto nije domaci moj cale ga sklapa??? Srbija ima 30 posto udela u njegovom profitu i troskovima, jel audi, reno ili tako neki strani auto imaju to????

da li se kupovinom ovog automobila mozda finansira Nemac ili Rumun, FINANSIRA SE NAS COVEK!!! JA OD OVOG AUTA ZIVIM!!!!

Ako smo pametni kupovacemo ovaj auto, jer je bitno da nas covek dobija platu!!!

crni domino

pre 13 godina

Ko ce tolike pare da da za kola montirana u Srbiji?
Pitam zasto policija prati konvoje ovih fiata?
Da ih usput ne cerupaju!
Ovo su neoborive cinjenice!

Branko Jovanovic

pre 13 godina

@ajde da vidimo sta sledi

Nisu razumeo. U pitanju su ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30). Videcemo kako ce se radnici osecati posle nekoliko meseci takvih promena.

Conrad

pre 13 godina

Iskreno se trudim da me ne zaboli glava čitajući ovaj tekst i cenu koju traže za ovaj funky auto. Dodaj još 1K ojra i imaš oktaviju diesel... Opušteno.

JA

pre 13 godina

@Lauda, gresis,asocijacija sa Ficom nije nesto sto je proisteklo iz medija i naroda kako kazes, vec je 500L zvanicni nastavak Fice. Istog onog Fice koji je prvi put izasao 1957, zatim redizajniran 2007. i sada 2012. izlazi treca generacija Fice pod imenom 500L...on jeste evoluirao,porastao...i jedna od definicija 500L-a koja dolazi iz Fiata jeste da je Fica porastao....

Ivan

pre 13 godina

Odličan porodični automobil. Pristojno medjuosovinsko rastojanje ( čak i malo veće kao Stilo recimo ). Pristojan prtljažnik. Pristojna oprema i cena. Ovo je jednu klasu veće od Fabie, C3 Picasso, i tako dalje. Približne veličine je kao Focus, C-Max. Ima veći prtljažnik od Golfa!

Lično ne vidim ništa loše a i cena je konkurentna s obzirom na veličinu i opremu. Kao zanimljivost. Ima veće medjuosovinsko rastojanje nego Octavia.

Sve u svemu zanimljiv automobil, malo drugačiji - perfektan za mladu porodicu sa dvoje dece. Za po gradu i za na put.

maxy

pre 13 godina

za sve ove što pričaju da za te pare ima da se kupi audi, ford, junadi... pa šta čekate, kupite, niko vam ne brani. mada mislim da nećete kupiti ni jedan od njih jer nemate para. ne krivim vas zbog toga. ali održavanje jednog audija i fijata nije ni za porediti. za cca 13500 može da se kupi i BMW 750 star 10 godina samo ne znam kako bi ga održavali i šta bi sipali u njega. ako vam i dalje nije jasno ko će da kupi ovaj auto po ovoj ceni, odgovor je onaj ko ima pare, a ne onaj što pametuje kako za te pare može da kupi audi, polovan mercedes, setra sa 55 sedišta...

vozac

pre 13 godina

Ovaj sto je napisao da treba da budemo "patriote" pa da kupujemo "nas" auto,treba da zna da ovaj krs nije "nas" auto,nego FIAT..Made in Italy..
Srafljen u Srbiji,od nasih delova tu je vazduh u gumama i...ne mogu da se setim sta jos..
Nasi automobili su bili KEC,YUGO,SKALA...Bili...
Znate cuvenu Nemacku izreku vezanu za FIAT - Greske u svim delovima...
Moj prijatelju,ti sa svojim parama budi "patriota" koliko hoces...
Ja sam za 14000 EURO kupio VOLVO S60 star 4 godine,a on je za ovaj FIAT Bugati Vejron...
Nemam nista protiv da se u Srbiji proda 100000 komada ovog auta,jer bi to znacilo da smo konacno postali normalna,bogata zemlja sa jakom srednjom klasom...
Ali nismo,a kada cemo,ne znam...
U svakom slucaju,zelim uspeh Kragujevackoj fabrici,da im prodaja ovog modela odlicno ide,naravno u inostranstvu,jer ce svima nama biti bolje..
I ovakvima kao ja,i Vama,laznim "patriotama"...

Vlada pn

pre 13 godina

Vi očigledno ne znate da čitate. Auto i nije namenjen za domaće tržište. Tako da što veća cena to boljeć veći priliv evrića od izvoza. Ne zaboravite da je trećina fabrike u nasem vlasnišvu, tako da deo zarade ostaje i ovde ma koliko ona bila. Prosecan srbin nema ni za polovnjaka od 2000e, tako da i da kosta 8000e isto se hvata.

Mika

pre 13 godina

"ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30)."

Pakao. Samlece ih ovaj ritam sve za mesec-dva dana.

Zuba

pre 13 godina

Realnost je da ce za nase trziste biti 5% proizvedenih modela (mislim da ce i to biti puno).Ko bude hteo da ga kupi on ce ga kupiti ali da pocetni model sa silnim mehanizmima pocev od ABS-a pa nadalje nema klimu je stvarno smesno (izgleda da im je ta "navika" ostala jos od prodaje ogoljenog Punta). Licno cak i kad bi imao dovoljno para( da resim da kupim nova kokla) kupio bi eventualno Skodu Fabiu sa nekim TSI motorom.

b0c4

pre 13 godina

@Dino Radja
pa naravno da nije auto za nas vec za vas iz "europske" unije sa "plaćama" od par hiljada evra.
to je auto za vas, medjutim kad stanete negde sa tim autom u nekoj nedodjiji bez GSM pokrivenosti, seti se ovog komentara :)

Malo realnosti, molim

pre 13 godina

ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30)."
Pakao. Samlece ih ovaj ritam sve za mesec-dva dana.
(Mika, 9. avgust 2012 14:59)

Miko, osim da se svi zaposle u "drzavnim organima" isto bi radili i kod nekog nadobudnog srpskog BIZMISMENA, samo 7 dana u nedelji, bez godisnjeg odmora i uplate penzionog i socijalnog, zar ne? Ovako imaju i posao i 3 (tri) dana nedeljno da eventualno porade i na svojim njivama, a od volje im da li zele to cuvaju, jer ako nece oni, doci ce drugi koji ce hteti, zar ne?

A sto se tice ovih sto zakukavaju da je "Fica" skup, pa nisam primetila da u clanku pise da svaki gradjanin Srbije MORA da kupi bar po jedan. A sto se tice tih modela sto pominjete da se mogu kupiti za iste ili manje pare, e bas me zanima koliko ce kol'ko ovih dana skociti prodaja tih automobila kad svi vi zagrebete po slamaricama i nagrnete na prodavnice!

Slovenac

pre 13 godina

@JA a bogami i @B92: Fića je Fiat 600, u YU Zastava 600 (D), 750 ili 850. I nikakvi Fiat 500. I nije se proizvodio od 1957, nego od 1955. I nije se ponovo proizvodio 2007e, jer je to opet Fiat 500, ne Fića, to je Fiat 600. Oćete li shvatiti polako? Godinama vas ljudi upozoravaju, da pišete naopako, a vi ko konj sa onim ne znam kako se kaže na srpskom, oko oči, da gleda samo ravno.

sova1965

pre 13 godina

zar zastava nije mogla da pravi kola od 5000 eura
koliko vidim prodaja kola po toj ceni sasvim lepo ide u evropi, koju je pogodila recesija

Zaza

pre 13 godina

Evra 16000 sa klimom na cestu.Umesto garsonjere,mladi narastaju kupite talijanskog ficu i omogucite Markijoniju da obezbedi praunucice sa vasom gluposcu,a Mladji i Borisu da kupe vile na Dedinju,odakle su im preci potekli.

Vladimir

pre 13 godina

Cestitam sto je konacno iz fabrike u KG izasao novi automobil. Voleo ga ili ne voleo, vozili ga ili ne u Srbiji, nadam se da ce se proizvoditi u stotinama hiljada primeraka i prodavati. Prvo zato sto ce to ipak biti dobra referenca kojih zaista nemamo mnogo, a drugo sto od svakog napravljenog i prodatog automobila korist ce imati mnogi u Srbiji, radnici kroz platu, svi zajedno kroz porez, KG kroz biznis turizam. Ako mislite da ce od ove fabrike da lagodno zivi ceo Kragujevac, Sumadija ili cela Srbija, to je nemoguce i da je fabrika 100% nasa...
Investicije su nas jedini spas, moramo da dovodimo strani kapital, pa makar i da dodju, naprave fabriku, zaposle 200 radnika na minimalac i uzmu sav kajmak, opet treba da dodju, jer je i to mnogo bolje nego da ne dodju.
Ja ne moram da volim Gucu, ili Exit, ali moram da postujem cinjenicu da "seljoberska Guca" ili "drogirani exitovci" donose milione.
FAS je samo fabrika, hiljade radnih mesta za Kragujevcane.
Da li ce automobil iz KG da bude konkurentan, verovatno ce biti...

Alexa

pre 13 godina

mora da uz tu cenu ide i francuska sobarica.... ili mozda gresim? kupujem ipak nekog polovnog stranca u upola cene i duplo kvalitetnijeg.

Dr Hary

pre 13 godina

@Dino Radja--Realno to je to. Za nov auto sa novim motorima i dizajnom i nije skupo. A da li je za vas iz europske unije ili nas balkance? Mi balkanci imamo izreku za takve i glasi "svako prase ima svoje veselje" uzivaj u koktelima na istri.

sreten

pre 13 godina

1978 fica je kostao 52726.6 dinara, t.j. 3910 americkih dolara. 4000 dolara 1978. je danas ekvivalent oko 14-18000 dolara prema raznim parametrima, neka je 16000 dolara ili, oko 13000 evra. E sad, sto smo mi sirotinja, to je druga prica. (novi Honda Civic 15000)

pablo

pre 13 godina

Prava cena, nadam se da je i pravi auto i da ce dobro proci na inostranim trzistima da smanjimo spoljno trgovinski deficit koji imamo zbog ocajne privrede. Taj auto i nije projektovan za nase trziste, ko je jos lud da projektuje novi auto po meri gradjana Srbije, koji nemaju ni za hleb (taj ce sigurno da bankrotira, kao zastava)! Bitno je da mi izvezemo sto veci broj automobila, a onih 10ak novih sto se u Srbiji kupi mesecno ne moraju biti iz KG.
Puno srece fiatu sa 500L, da i iz nase zemlje izadje na inostrano trziste, nesto kvalitetno i luksuzno.

ajde

pre 13 godina

@gruvani
Tih istih 10000 radnika su GODINAMA primali plate iako NIŠTA nisu radili. To jest, mi smo ih sve plaćali, jer oni svoju platu nisu zaradili.
Ja HOĆU da kupim domaće, ali neću da me šišaju kao ovcu. Da bi država podstakla kupovinu domaćih proizvoda mora pre svega da nas stimuliše da kupujemo naše proizvode, a ne samo da pričaju o tome kako je to dobro.
Ja bih voleo da znam zbog čega je ovaj domaći auto skuplji za 6000 evra od uvozne Dacie?

Aleks

pre 13 godina

kupio sam mercedesa c klasu avantgarde (w203) 2007 god. sa automatikom, 163 konja, klimaautomatikom, park distance control, polu kozna i elektr. sedista, navigacijom i jos mnogo vise za 13.500€ (pre pola godine) direktno kod mercedesa sa 1 god garancijom i predjenih 97.500km. Pa bio bi lud da sam te pare dao za neki FIAT. Realna cena je negde oko 10.000€.

Zlatko

pre 13 godina

1.“ Za kupce u Srbiji cena bazne verzije sa Euro 6 benzinskim motorom 1.4 16V FIRE (95 KS), šestostepenim menjačem iznosi samo 13.490 EUR, objavio je FAS.“
„Inače, menadžment FAS-a i Fijata namenila je ovaj model više za prodaju u inostranstvu, naročito na američkom i evropskom tržištu, a po ranijim najavama cene osnovnog modela na tim tržištima bi trebalo da iznosi 16.000 evra.“
Dakle, tih 13.500 jeste cena za naše tržište.
2. U koju god kategoriju da ga svrstamo, za te pare ima mnogo boljih izbora. Za početak 2 x Punto, 2 x Logan, 2 x Sandero, Duster, i20, i30, Astra, Korsa, Fokus, Fiesta, Fabia, Oktavia, Megan, Fluence, Clio, Polo, Cruze, Aveo, 207, 308, A3, Yaris, C3, C4, Ibica, SX4, Linea... Neka neko slobodno nastavi niz.

dzigi

pre 13 godina

Skuplji je od konkurencije (ix20, Venga, C3 Pikaso, Note) taman koliko ima više dodatne opreme tako da je cena generalno dobro odmerena. Nadam se da će kasnije krenuti i neke akcije i evo dobre prilike.
E sad, potpuno je druga stvar što nam je standard nizak ali sama cena je objektivno dobra.

vreme će pokazati

pre 13 godina

Kao i obično zaključke donosimo prerano,vreme će pokazati sa kakvim uspehom će se prodavati 500L a tržište će odrediti konačnu cenu.Auto je upotrebljiv a da li je skup ili ne...?

Amos

pre 13 godina

Auto ko auto, ima mana i dobrih stvari. Cena nije strasna.
Ali sta je strasno - to je bezuman pokusaj FIATa da ovaj auto proda pod ficu!
I to ne govorim zbog toga sto je fica fiat 500, 600 ili 750, vec zbog toga sto je fica MALI auto.
Tako da sad imamo pametnjakovice u komentarima koji kazu - kupicu golf, jer je u vecoj klasi!? :)

Ljudi, nije ovo fica, ovo je auto u klasi ford c-max, opel meriva, eventualno renault scenic. Od slicnosti sa ficom ima samo istog gazdu sa cudnim rezonovanjem i okruglaste farove.

I da - predlazem svima onima kojima je skup, a uz to i ne vole FIAT - da ga ne kupe, cisto iz protesta :)

Inace, ne volim ni ja FIAT, pa kakve to veze ima s ovom vescu?

Dragan

pre 13 godina

ABS, ESP, servo, vazdusni jastuci i zavese, centralno zakljucavanje ... OK, bez svega toga automobil danas je nezamisliv pre svega zbog bezbednosti. Ali, prema onome sto sam procitao ova osnovna verzija ne ukljucuje radio/CD, zvucnike i (manuelani ili automatski) klima uredjaj. Da li je neko cuo da je u poslednjih 5 godina u Srbiji kupljen novi automobil bez ovih komponenata? Ako je i kupljen, sigurno nije placen vise od 6000 eura (osnovna verzija automobila Zastava 10 tj. Punto) Drugim recima, svako ko bude kupio ovaj automobil platice jos 1200-2000 eura za opremu koja nije u osnovnoj verziji i dolazimo do onih 16000 eura. I pored toga, cena je niza nego kod konkurentnih vozila u toj klasi. Videcemo kakav ce mu biti kvalitet.

misty

pre 13 godina

Za iste pare Opel Astra!!! Za 2000e polovan NISSAN limuzina koju ce te voyiti godinama. Nevalja to sto rade godinama vec idu glavom kroz zid!!

Nećeš dugo

pre 13 godina

@Dino Radja
Ej Dinče, tvoji 'rvati europejci masovno otvaraju firme u Srbiji samo da te uputim. Misli malo o tome uz kaficu...

miki

pre 13 godina

Previše para za narod. Plate su krajem 80-ih bile oko 1000 KM, fića je bio 5600 maraka 1986. Treba se nači auto ispod 8000 maraka ( 4000 evra) da može biti narodni. Iskorištavaju našu jevtinu radnu snagu, plate u "Fiat" Srbija su 4 puta niže nego u Italiji...

Darko

pre 13 godina

Kada bi Apple razmišljao tom filozofijom da napravi najjeftini iPhone, danas ne bi bio na vrhu. Hoću da kažem da je ovo možda zaista auto više klase, nisu Ameri glupi da bacaju 16k EUR tek tako...

marko c.

pre 13 godina

A meni je jezivo ruzan auto! Kao sporet sa tockovima.
I ko lud zeli da plati 13.000 eura kad moze kupiti bolje automobile za manje para? Ford je u odnosu na Fiat 500 kao Bog i sesirdzija. I jos je jeftiniji. Pa ko je lud onda?

montenegrino

pre 13 godina

I onda se cude u Fijat-u sto ih nece :D Pa Opel Astra za te pare... Ja bi licno kupio neki polovan Golf 5,6 tds 145ks 2009,10,11 godiste sa full opermom koju savremeni automobil ima. Em veca klasa,em djelovi jeftiniji,a leti auto i ne trosi previse...ma bilo koji polovnjak za ove pare da biras tu dvije,tri god star a bolji od ovoga. Jos je i ruzan ovaj :-/

Antraxxx

pre 13 godina

Tko je ovdje lud? Pa ja sam prije dvije godine kupio Ford Focus 1.6 karavan sa serijskom opremom ( auto radio, zračni jastuci, ABS, metalic boja, centralna brava, elektro podizači...) za 15.000 Eura !!!!

Potencijalni kupac

pre 13 godina

@student
Lepo si poentirao, bravo!
Uzgred, normalni ljudi kupuju kola na kredit, ne troše odmah
13.500eura u cugu, to niko normalan na zapadu ne radi, nego dignu
kredit/lizing. Razlika između 10.000 i 13.500 u smislu
rate za otplatu je cirka 20-30 eura. Ovaj auto neće kupiti
neko ko radi za 200eura, već kreditno sposobni kupci, dakle
neko ko mesečno zaradi 1000 i više eura, tj. može da otplaćuje
po 100-150eura mesečno.
Ne uzbuđuj se zbog komentara dečurlije koja voze tatine automobile
ili ovih što pljunu u cugu po 10 soma, umesto da ih ulože u nešto
ili stave na kamatu u banku: 10.000 x 5% = 5oo eur godišnje, dakle
3-4 rate za nov auto...

Hr1

pre 13 godina

@Nećeš dugo

Naravno da hrvatske tvrtke i pojedinci otvaraju tvrtke u Srbiji. Imaju kapital i zele jos vise zaraditi i prosiriti trziste, pogotovo sto je radna snaga puno jeftinija nego u Hrvatskoj. Ne razumijem zasto bi to bilo negativno?

Potencijalni kupac

pre 13 godina

@Frki Niš
Pozdrav, kamate na oročenu deviznu štednju su u rasponu
od 2,75% do 5,50%, najčešće malo ispod 5% godišnje,
evo linka: http://www.kamatica.com/stanovnistvo-devizna-stednja
Možda nisam dobro objasnio, ali nije poenta koliku kamatu
plaća kupac, već koliku MESEČNU RATU MOŽE DA PRIUŠTI.
Npr: 150e rata + 80e gorivo +20e pros.tr.održavanja
(registracija, servisi, itd.)= 250e mesečno te košta da
imaš i voziš auto. Ako možeš da od mesečnih primanja odvojiš
toliko, ti si potencijalni kupac auta u ovom cenovnom razredu.
Ko ima u šteku 13.500e, verovatno ima i pristojna mesečna
primanja. Zašto bi odmah sebi odsekao tolike pare, kada može
da po plaćanju učešća za kredit/lizing, ostatak uloži u nešto,
makar i samo da oroči kod banke?

Frki Niš

pre 13 godina

@potencijalni kupac...gde daju kamatu 5% na 10k evra? i kolika je kamata kad "digneš" kredit, ja koliko gledah oko 23%. Čudna ti je računica, ili ja nisam obavešten.

pero

pre 13 godina

Bas lepo. Sa nasom skromnom platom od 332 evra mesecno imacemo mogucnost da za 5 godina, pod uslovom da ne jedemo i pijemo, a da kamata ne bude veca od 20 procenata na godisnjem nivou u evrima, kupimo jedan ovakav automobil. Pravi auto za domace trziste ! Sve pohvale za Vladu i ministarstva koja su nam pruzila jednu ovakvu zivotnu priliku da obnovimo svoj vozni park.

Dino Radja

pre 13 godina

Ljudi iz Srbije, pa nije to auto za vas.za vas su auto od par hiljada eura.
ovo je za nas iz Europske Unije i za nas koji imamo plaće od tisuću i vise eura.
Pozdrav iz europske unije (znate one sto se raspada i sto je u krizi), evo me na plazi na Istri pijem koktel i pisem vam.
Pozdrav balkanci!

Nemanja

pre 13 godina

Mnogo je to, za te pare moze srBin da kupi 5 golfa dvojke (4 ako su dizel, 3 ako imaju petora vrata) i da se vozi do kraja zivota (na loz ulje ako je dizel)... Takodje, za te pare moze srBin da kupi mercedes, bar za klasu veci nego sto je komsijin...

Inace, izgleda 500l kao fin autic, i za par godina, kad polupa do kraja atos prime, eto mojoj zeni novog polovnjaka...

crni domino

pre 13 godina

Ko ce tolike pare da da za kola montirana u Srbiji?
Pitam zasto policija prati konvoje ovih fiata?
Da ih usput ne cerupaju!
Ovo su neoborive cinjenice!

misty

pre 13 godina

Za iste pare Opel Astra!!! Za 2000e polovan NISSAN limuzina koju ce te voyiti godinama. Nevalja to sto rade godinama vec idu glavom kroz zid!!

Uroš

pre 13 godina

U rečenici : "cena iznosi samo 13.490 evra", reč samo se stavlja pod navodnike. Za te pare može da se kupi c3 pikasa ili megan sa ful opremom i carinom.
Drugo, kobojagi domaći prozvod se prodaje u evrima ?!?

Mrki

pre 13 godina

E ovi ga preterase ima vozila boljih i lepsih za istu cenu. Pinto grande 9000 Linea 9500 a ovaj fica 13500. Dzabe im proizvodnja kao da su planirali samo za izvoz jer ih nase trziste ne interesuje a mi cemo opet uvoziti polovnjake za 3-4 hiljade evra

Conrad

pre 13 godina

Iskreno se trudim da me ne zaboli glava čitajući ovaj tekst i cenu koju traže za ovaj funky auto. Dodaj još 1K ojra i imaš oktaviju diesel... Opušteno.

miki

pre 13 godina

ja radim u fiatu a radio sam najteze fizicke poslove do sad i mogu da kazem da radnici jedva izdrzavaju,inace ta druga smena je ustvari treca i to od 8 uvece do 6 ujutro,ljudi cesto daju otkaze jer ne mogu da izdrze,narocito ko radi trecu a onda treba da spava po danu kad je gotovo nemoguce zaspati od ovih tropskih temperatura,a ovaj sindikalac mora da radi dopingovan ili nije u proizvodnji

Mika

pre 13 godina

"ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30)."

Pakao. Samlece ih ovaj ritam sve za mesec-dva dana.

ajde da vidimo sta sledi

pre 13 godina

@ Branko Jovanovic

sa cetiri puta po 10 sati padali u nesvest... ma daj... ja znam ljude koji rade sest puta po deset/jedanaest sati pa su zivi i zdravi... pusti tu pricu uvek nam nesto smeta.

Sto se auto tice, mislim da postoje malo jeftiniji automobili manje vise istog kvaliteta, ali ako bude povoljnog finansiranja kupicu 500 L. Mislim da je to nacin da pomognemo jedni drugima. Kad sam bio u Nemackoj i Austriji svi voze Nemacka kola, kad sam bio u Francuskoj i Belgiji, svi voze Francuska, mislim da je krajnje vreme da i mi na delu pokazemo kolike smo zaista potriote. Takodje mislim da bi vlada trebala da nalozi svim javnim preduzecima da prilikom kupovine automobila, a u slucaju da ulazi u odobreni cenovni raspon, prednost daju ovom automobilu....
PS nisam clan ni jedne stranke, niti sam glasao na izborima, ali mislim da je ovaj projekat veoma bitan za Srbiju

Zuba

pre 13 godina

Realnost je da ce za nase trziste biti 5% proizvedenih modela (mislim da ce i to biti puno).Ko bude hteo da ga kupi on ce ga kupiti ali da pocetni model sa silnim mehanizmima pocev od ABS-a pa nadalje nema klimu je stvarno smesno (izgleda da im je ta "navika" ostala jos od prodaje ogoljenog Punta). Licno cak i kad bi imao dovoljno para( da resim da kupim nova kokla) kupio bi eventualno Skodu Fabiu sa nekim TSI motorom.

Branko Jovanovic

pre 13 godina

Tu rotirajucu smenu (10 sati dan/noc) Fiat je uveo i u Americi, ali kad su desetine radnika zavrsili u bolnici, pod pritiskom sindikata su ukinute pa neki radnici rade samo dnevne smene, a drugi samo nocne.

Videcemo koliko ce Srbi da izdrze.

gruvani

pre 13 godina

Ovo je odlicno za Srpsku ekonomiju. Jos da vlada ponudi subvencije po sistemu staro za novo od nekih 1500 e bicu jako blizu odluke da pazarim ovaj auto. Druga stvar dezurnim pljuvacima, u pravu ste da postoji jeftiniji automobil i bolji kvalitetom, (citaj imenom) ali kada kupite taj auto bukvalno svaki dinar osim zarade domaceg dilera ide van zemlje. U ovoj situaciji oko 10.000 radnika ( gruba procena ukljucujuci kooperante) primice platu, porez ce ostati u zemlji plus kes od izvoza. U vremenu u kojem zivimo, malo li je. treba malo pribranosti. U francuskoj 80 procenata ljudi voze francuske automobile, u Nemackoj Nemacke, malo manji odnos je sa italijom. Sad du svi oni glupi, mi pametni, punimo im dzepove a posle se pitamo sto imaju vise od nas. Ekonomski patriotizam. Zao mi je sto je kampanja kupujmo domace ukinuta posle pritisaka tajkuna uvoznika.

Alexa

pre 13 godina

mora da uz tu cenu ide i francuska sobarica.... ili mozda gresim? kupujem ipak nekog polovnog stranca u upola cene i duplo kvalitetnijeg.

veljko

pre 13 godina

Sudeci po komentarima vecina je na nivou vozaca freze a ne automobila. Pa sta hocete da srcete kafucino pored abs, usb, asp, ips i jbm sistema uz to da zakljucavate vrata na dugme i zatvarate prozor na dugme a opet sve to da kupite kad prodate prikolicu bostana. Aha oce to al JUCE. Nije zvaka... zato je i namenjena za izvoz. A vi se vozite u golfu 2 i mastajte kako nikada bolja freza nije napravljena.

Aleks

pre 13 godina

kupio sam mercedesa c klasu avantgarde (w203) 2007 god. sa automatikom, 163 konja, klimaautomatikom, park distance control, polu kozna i elektr. sedista, navigacijom i jos mnogo vise za 13.500€ (pre pola godine) direktno kod mercedesa sa 1 god garancijom i predjenih 97.500km. Pa bio bi lud da sam te pare dao za neki FIAT. Realna cena je negde oko 10.000€.

b0c4

pre 13 godina

@Dino Radja
pa naravno da nije auto za nas vec za vas iz "europske" unije sa "plaćama" od par hiljada evra.
to je auto za vas, medjutim kad stanete negde sa tim autom u nekoj nedodjiji bez GSM pokrivenosti, seti se ovog komentara :)

montenegrino

pre 13 godina

I onda se cude u Fijat-u sto ih nece :D Pa Opel Astra za te pare... Ja bi licno kupio neki polovan Golf 5,6 tds 145ks 2009,10,11 godiste sa full opermom koju savremeni automobil ima. Em veca klasa,em djelovi jeftiniji,a leti auto i ne trosi previse...ma bilo koji polovnjak za ove pare da biras tu dvije,tri god star a bolji od ovoga. Jos je i ruzan ovaj :-/

Branko Jovanovic

pre 13 godina

@ajde da vidimo sta sledi

Nisu razumeo. U pitanju su ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30). Videcemo kako ce se radnici osecati posle nekoliko meseci takvih promena.

Lauda

pre 13 godina

Ne razumem medijsko insistiranje na terminu "Fica" kada ovaj auto nema blage veza sa tom asocijacijom... sprema se model 500XL koji ce biti samo za 15 cm duzi od 500L i imace 3. red sedista! U kog se to Ficu produzenog za 15 cm moze ubaciti 3. red sedista? Ovaj auto ni gabaritima, ni po kvalitetu, ni po dizajnu nema veze sa tom konstantno upotrebljavanom asocijacijom. Zasto u narodu postoji potreba da se sve pljune i zgazi? Mozda da bi mi sami izgledali malo cistiji i veci?

KUPUJMO DOMACE

pre 13 godina

Lepo je neko rekao, Nemci kupuju nemacka kola, Francuzi francuska itd, ljudi su svesni da svako drugo resenje povecava spoljnotrgovinski deficit. Ljudi u Srbiji nikako da shvate da ne zasluzuju da voze bolji auto od onoga koji se tu proizivodi(kad to kazem milsim na neku srednju klasu), mi svi kao narod treba da se pogledamo u ogledalo i postavimo pitanje sebi da li zasluzujemo da vozimo bolja kola,ovako je trenutno stanje, bice bolje naravno i vozicemo bolja kola jednog dana, ali moramo mnogo da radimo, da zaradimo i naravno ne rasipamo, tj da pametno trosimo.
Milsim da je ovo pomak, ovaj novi fijat je bolji od punta, za par godina doci ce josh bolji itd, mora se ici korak po korak. Sad bi vi svi odjednom da vozite dobre automobile a privreda se urusava konstantno sve ovo vereme, pa ne moze ljudi, zapitajte se malo, da li je to normalno.
Elem, treba kupovati domace, jedino tako ova zemlja moze da stane na noge. Pogotovo se to odnosi na hranu i namirnice siroke potrosnje. Ceo narod naseda ne neke markentiske poruke i iluziju o boljem zivotu koja se poistovecuje sa nekim proizvodom sa zapadnog trzista, sta sad kao meni je lepo isto kao nekom u zapadnoj evropi zato sto jedem istu hranu kao on/ona ili vozim ista kola,ajte molim vas, to je trabunjanje.
Onaj ko novac zaradjuje u inostanstvu, taj moze slobodno da kupuje inostrana kola, onaj ko ga zaradjuje u Srbiji, neka kupuje domaca.
Jedino kupovinom domacih artikala mozemo da ubrzamo razvoj domace privrede.
KUPUJMO DOMACE

vozac

pre 13 godina

Ovaj sto je napisao da treba da budemo "patriote" pa da kupujemo "nas" auto,treba da zna da ovaj krs nije "nas" auto,nego FIAT..Made in Italy..
Srafljen u Srbiji,od nasih delova tu je vazduh u gumama i...ne mogu da se setim sta jos..
Nasi automobili su bili KEC,YUGO,SKALA...Bili...
Znate cuvenu Nemacku izreku vezanu za FIAT - Greske u svim delovima...
Moj prijatelju,ti sa svojim parama budi "patriota" koliko hoces...
Ja sam za 14000 EURO kupio VOLVO S60 star 4 godine,a on je za ovaj FIAT Bugati Vejron...
Nemam nista protiv da se u Srbiji proda 100000 komada ovog auta,jer bi to znacilo da smo konacno postali normalna,bogata zemlja sa jakom srednjom klasom...
Ali nismo,a kada cemo,ne znam...
U svakom slucaju,zelim uspeh Kragujevackoj fabrici,da im prodaja ovog modela odlicno ide,naravno u inostranstvu,jer ce svima nama biti bolje..
I ovakvima kao ja,i Vama,laznim "patriotama"...

Antraxxx

pre 13 godina

Tko je ovdje lud? Pa ja sam prije dvije godine kupio Ford Focus 1.6 karavan sa serijskom opremom ( auto radio, zračni jastuci, ABS, metalic boja, centralna brava, elektro podizači...) za 15.000 Eura !!!!

Zaza

pre 13 godina

Evra 16000 sa klimom na cestu.Umesto garsonjere,mladi narastaju kupite talijanskog ficu i omogucite Markijoniju da obezbedi praunucice sa vasom gluposcu,a Mladji i Borisu da kupe vile na Dedinju,odakle su im preci potekli.

Milos

pre 13 godina

Pod 1) Cena se izrazava u evrima, jer se tako lakse prati. Zamislite cenu u dinarima u trenutku kada dinar slabi svaki dan. Nikad ne bi znao koliko ti para treba.
pod 2) Ovaj auto ne spada u klasu I30, Megana i slicnih. Spada u klasu Scenic-a, C-max, Mini Countryman i sl. Njihove cene su tu negde, hiljadu gore ili dole, zavisi od proizvodjaca. Trece, oko ovog auta se ljudi ne bi raspravljali da se ne pravi kod nas. Da su nam ovo predstavili i rekli da dolazi iz Poljske, mi bismo rekli: Sladak auto, samo da mu je cena malo niza. Ovako, govorimo: "Ovu krsinu iz Srbije nemam nameru da kupujem". Budite malo pozitivni, dobra prodaja ovog modela u svetu moze pomoci nama.

student

pre 13 godina

sta je patriote sad pljujete po Srbiji i njenom autu, sto ovaj auto nije domaci moj cale ga sklapa??? Srbija ima 30 posto udela u njegovom profitu i troskovima, jel audi, reno ili tako neki strani auto imaju to????

da li se kupovinom ovog automobila mozda finansira Nemac ili Rumun, FINANSIRA SE NAS COVEK!!! JA OD OVOG AUTA ZIVIM!!!!

Ako smo pametni kupovacemo ovaj auto, jer je bitno da nas covek dobija platu!!!

JA

pre 13 godina

@Lauda, gresis,asocijacija sa Ficom nije nesto sto je proisteklo iz medija i naroda kako kazes, vec je 500L zvanicni nastavak Fice. Istog onog Fice koji je prvi put izasao 1957, zatim redizajniran 2007. i sada 2012. izlazi treca generacija Fice pod imenom 500L...on jeste evoluirao,porastao...i jedna od definicija 500L-a koja dolazi iz Fiata jeste da je Fica porastao....

Zlatko

pre 13 godina

1.“ Za kupce u Srbiji cena bazne verzije sa Euro 6 benzinskim motorom 1.4 16V FIRE (95 KS), šestostepenim menjačem iznosi samo 13.490 EUR, objavio je FAS.“
„Inače, menadžment FAS-a i Fijata namenila je ovaj model više za prodaju u inostranstvu, naročito na američkom i evropskom tržištu, a po ranijim najavama cene osnovnog modela na tim tržištima bi trebalo da iznosi 16.000 evra.“
Dakle, tih 13.500 jeste cena za naše tržište.
2. U koju god kategoriju da ga svrstamo, za te pare ima mnogo boljih izbora. Za početak 2 x Punto, 2 x Logan, 2 x Sandero, Duster, i20, i30, Astra, Korsa, Fokus, Fiesta, Fabia, Oktavia, Megan, Fluence, Clio, Polo, Cruze, Aveo, 207, 308, A3, Yaris, C3, C4, Ibica, SX4, Linea... Neka neko slobodno nastavi niz.

ajde

pre 13 godina

@gruvani
Tih istih 10000 radnika su GODINAMA primali plate iako NIŠTA nisu radili. To jest, mi smo ih sve plaćali, jer oni svoju platu nisu zaradili.
Ja HOĆU da kupim domaće, ali neću da me šišaju kao ovcu. Da bi država podstakla kupovinu domaćih proizvoda mora pre svega da nas stimuliše da kupujemo naše proizvode, a ne samo da pričaju o tome kako je to dobro.
Ja bih voleo da znam zbog čega je ovaj domaći auto skuplji za 6000 evra od uvozne Dacie?

marko c.

pre 13 godina

A meni je jezivo ruzan auto! Kao sporet sa tockovima.
I ko lud zeli da plati 13.000 eura kad moze kupiti bolje automobile za manje para? Ford je u odnosu na Fiat 500 kao Bog i sesirdzija. I jos je jeftiniji. Pa ko je lud onda?

Potencijalni kupac

pre 13 godina

@student
Lepo si poentirao, bravo!
Uzgred, normalni ljudi kupuju kola na kredit, ne troše odmah
13.500eura u cugu, to niko normalan na zapadu ne radi, nego dignu
kredit/lizing. Razlika između 10.000 i 13.500 u smislu
rate za otplatu je cirka 20-30 eura. Ovaj auto neće kupiti
neko ko radi za 200eura, već kreditno sposobni kupci, dakle
neko ko mesečno zaradi 1000 i više eura, tj. može da otplaćuje
po 100-150eura mesečno.
Ne uzbuđuj se zbog komentara dečurlije koja voze tatine automobile
ili ovih što pljunu u cugu po 10 soma, umesto da ih ulože u nešto
ili stave na kamatu u banku: 10.000 x 5% = 5oo eur godišnje, dakle
3-4 rate za nov auto...

iskustvo iz mene govori

pre 13 godina

Za te pare da kupis BMW 520d u extra stanju, star nekoliko godina.... Btw, Srbin voli Cofi ;-)
(Glasac, 9. avgust 2012 13:57)

Tako je.I onda radis za odrzavanje tog polovnjaka u "extra stanju".
Najbolji auto je NOV AUTO!

fiatworker

pre 13 godina

hahaha rade deset sati bez problema pa nek dodje dotični sindikalac da samo stoji pored nas nemora ništa da da radi pa da vidi da li je taj rad kako on kaže bez problema...

Ivan

pre 13 godina

Odličan porodični automobil. Pristojno medjuosovinsko rastojanje ( čak i malo veće kao Stilo recimo ). Pristojan prtljažnik. Pristojna oprema i cena. Ovo je jednu klasu veće od Fabie, C3 Picasso, i tako dalje. Približne veličine je kao Focus, C-Max. Ima veći prtljažnik od Golfa!

Lično ne vidim ništa loše a i cena je konkurentna s obzirom na veličinu i opremu. Kao zanimljivost. Ima veće medjuosovinsko rastojanje nego Octavia.

Sve u svemu zanimljiv automobil, malo drugačiji - perfektan za mladu porodicu sa dvoje dece. Za po gradu i za na put.

vozi misko

pre 13 godina

Da bi mu bila sto niza marketinska cena reklamira se model bez klime. Ne znam kako danas, ali pre desetak godina, ovde na Floridi, Honda je reklamirala cene svojih modela bez klime i bez automatskog menjaca. Kod dilera nisi ni mogao naci takav model. Poenta je da su mogli da stave na reklame "Honda Acord, pocinje vec sa $14,999.99." To je model bez klime i automatskog menjaca kojeg i nemaju na lageru, ali zato imaju drugi, sa klimom i autoamtskim, ali eto uz automatski najmanje dolazi i cruise control. Sve to sada za preko $18,000. Kad bi to bilo sve, ali auti sa klimom i automatskim dolaze sa jos kojom poslasticom. Najjeftiniji auto koji diler ima na lageru, sada kosta $19,000 i navise. Citajuci u novinama, slusajuci na radiju, ili gledajuci na TV, samo zato sta smo videli da je $14,999.99, mi smo odlucili otici kod dilera, pogledati auto, a mozda i kupiti ga ako je vec te pare. To je njihov marketinski tim i hteo. Samo da im dodjete. Evo Vam auto vozite ga kuci probajte ga. Oni znaju da ce Vam se novi auto dopasti, narocito sada ovaj sa dodatnom opremom. Vi uvidjate da to nisu one pare zbog cega ste dosli, primili ste se, pa kazete, ma ko ga je**, dobar je, vredi, ili sta vec da bi opravdali svoj potez, kupovinu. Na kraju godine, marketinski tim Honde radi statistiku i zakljucuje, "najreklamiraniji auto je bio Acord od $14,999.99, a najprodavaniji onaj od $19,999.99". Oko mene su sve ljudi koji su platili 30%-50% auto vise nego sta su videli cenu na reklami.

Nećeš dugo

pre 13 godina

@Dino Radja
Ej Dinče, tvoji 'rvati europejci masovno otvaraju firme u Srbiji samo da te uputim. Misli malo o tome uz kaficu...

sova1965

pre 13 godina

zar zastava nije mogla da pravi kola od 5000 eura
koliko vidim prodaja kola po toj ceni sasvim lepo ide u evropi, koju je pogodila recesija

Malo realnosti, molim

pre 13 godina

ROTIRAJUCE smene. Jedne nedelje radis 10 sati PO DANU (06:00-16:00), druge nedelje radis 10 sati PO NOCI (16:30-02:30)."
Pakao. Samlece ih ovaj ritam sve za mesec-dva dana.
(Mika, 9. avgust 2012 14:59)

Miko, osim da se svi zaposle u "drzavnim organima" isto bi radili i kod nekog nadobudnog srpskog BIZMISMENA, samo 7 dana u nedelji, bez godisnjeg odmora i uplate penzionog i socijalnog, zar ne? Ovako imaju i posao i 3 (tri) dana nedeljno da eventualno porade i na svojim njivama, a od volje im da li zele to cuvaju, jer ako nece oni, doci ce drugi koji ce hteti, zar ne?

A sto se tice ovih sto zakukavaju da je "Fica" skup, pa nisam primetila da u clanku pise da svaki gradjanin Srbije MORA da kupi bar po jedan. A sto se tice tih modela sto pominjete da se mogu kupiti za iste ili manje pare, e bas me zanima koliko ce kol'ko ovih dana skociti prodaja tih automobila kad svi vi zagrebete po slamaricama i nagrnete na prodavnice!

Vlada pn

pre 13 godina

Vi očigledno ne znate da čitate. Auto i nije namenjen za domaće tržište. Tako da što veća cena to boljeć veći priliv evrića od izvoza. Ne zaboravite da je trećina fabrike u nasem vlasnišvu, tako da deo zarade ostaje i ovde ma koliko ona bila. Prosecan srbin nema ni za polovnjaka od 2000e, tako da i da kosta 8000e isto se hvata.

Dr Hary

pre 13 godina

@Dino Radja--Realno to je to. Za nov auto sa novim motorima i dizajnom i nije skupo. A da li je za vas iz europske unije ili nas balkance? Mi balkanci imamo izreku za takve i glasi "svako prase ima svoje veselje" uzivaj u koktelima na istri.

Amos

pre 13 godina

Auto ko auto, ima mana i dobrih stvari. Cena nije strasna.
Ali sta je strasno - to je bezuman pokusaj FIATa da ovaj auto proda pod ficu!
I to ne govorim zbog toga sto je fica fiat 500, 600 ili 750, vec zbog toga sto je fica MALI auto.
Tako da sad imamo pametnjakovice u komentarima koji kazu - kupicu golf, jer je u vecoj klasi!? :)

Ljudi, nije ovo fica, ovo je auto u klasi ford c-max, opel meriva, eventualno renault scenic. Od slicnosti sa ficom ima samo istog gazdu sa cudnim rezonovanjem i okruglaste farove.

I da - predlazem svima onima kojima je skup, a uz to i ne vole FIAT - da ga ne kupe, cisto iz protesta :)

Inace, ne volim ni ja FIAT, pa kakve to veze ima s ovom vescu?

Hr1

pre 13 godina

@Nećeš dugo

Naravno da hrvatske tvrtke i pojedinci otvaraju tvrtke u Srbiji. Imaju kapital i zele jos vise zaraditi i prosiriti trziste, pogotovo sto je radna snaga puno jeftinija nego u Hrvatskoj. Ne razumijem zasto bi to bilo negativno?

Slovenac

pre 13 godina

@JA a bogami i @B92: Fića je Fiat 600, u YU Zastava 600 (D), 750 ili 850. I nikakvi Fiat 500. I nije se proizvodio od 1957, nego od 1955. I nije se ponovo proizvodio 2007e, jer je to opet Fiat 500, ne Fića, to je Fiat 600. Oćete li shvatiti polako? Godinama vas ljudi upozoravaju, da pišete naopako, a vi ko konj sa onim ne znam kako se kaže na srpskom, oko oči, da gleda samo ravno.

sreten

pre 13 godina

1978 fica je kostao 52726.6 dinara, t.j. 3910 americkih dolara. 4000 dolara 1978. je danas ekvivalent oko 14-18000 dolara prema raznim parametrima, neka je 16000 dolara ili, oko 13000 evra. E sad, sto smo mi sirotinja, to je druga prica. (novi Honda Civic 15000)

miki

pre 13 godina

Previše para za narod. Plate su krajem 80-ih bile oko 1000 KM, fića je bio 5600 maraka 1986. Treba se nači auto ispod 8000 maraka ( 4000 evra) da može biti narodni. Iskorištavaju našu jevtinu radnu snagu, plate u "Fiat" Srbija su 4 puta niže nego u Italiji...

pablo

pre 13 godina

Prava cena, nadam se da je i pravi auto i da ce dobro proci na inostranim trzistima da smanjimo spoljno trgovinski deficit koji imamo zbog ocajne privrede. Taj auto i nije projektovan za nase trziste, ko je jos lud da projektuje novi auto po meri gradjana Srbije, koji nemaju ni za hleb (taj ce sigurno da bankrotira, kao zastava)! Bitno je da mi izvezemo sto veci broj automobila, a onih 10ak novih sto se u Srbiji kupi mesecno ne moraju biti iz KG.
Puno srece fiatu sa 500L, da i iz nase zemlje izadje na inostrano trziste, nesto kvalitetno i luksuzno.

dzigi

pre 13 godina

Skuplji je od konkurencije (ix20, Venga, C3 Pikaso, Note) taman koliko ima više dodatne opreme tako da je cena generalno dobro odmerena. Nadam se da će kasnije krenuti i neke akcije i evo dobre prilike.
E sad, potpuno je druga stvar što nam je standard nizak ali sama cena je objektivno dobra.

maxy

pre 13 godina

za sve ove što pričaju da za te pare ima da se kupi audi, ford, junadi... pa šta čekate, kupite, niko vam ne brani. mada mislim da nećete kupiti ni jedan od njih jer nemate para. ne krivim vas zbog toga. ali održavanje jednog audija i fijata nije ni za porediti. za cca 13500 može da se kupi i BMW 750 star 10 godina samo ne znam kako bi ga održavali i šta bi sipali u njega. ako vam i dalje nije jasno ko će da kupi ovaj auto po ovoj ceni, odgovor je onaj ko ima pare, a ne onaj što pametuje kako za te pare može da kupi audi, polovan mercedes, setra sa 55 sedišta...

Dragan

pre 13 godina

ABS, ESP, servo, vazdusni jastuci i zavese, centralno zakljucavanje ... OK, bez svega toga automobil danas je nezamisliv pre svega zbog bezbednosti. Ali, prema onome sto sam procitao ova osnovna verzija ne ukljucuje radio/CD, zvucnike i (manuelani ili automatski) klima uredjaj. Da li je neko cuo da je u poslednjih 5 godina u Srbiji kupljen novi automobil bez ovih komponenata? Ako je i kupljen, sigurno nije placen vise od 6000 eura (osnovna verzija automobila Zastava 10 tj. Punto) Drugim recima, svako ko bude kupio ovaj automobil platice jos 1200-2000 eura za opremu koja nije u osnovnoj verziji i dolazimo do onih 16000 eura. I pored toga, cena je niza nego kod konkurentnih vozila u toj klasi. Videcemo kakav ce mu biti kvalitet.

Vladimir

pre 13 godina

Cestitam sto je konacno iz fabrike u KG izasao novi automobil. Voleo ga ili ne voleo, vozili ga ili ne u Srbiji, nadam se da ce se proizvoditi u stotinama hiljada primeraka i prodavati. Prvo zato sto ce to ipak biti dobra referenca kojih zaista nemamo mnogo, a drugo sto od svakog napravljenog i prodatog automobila korist ce imati mnogi u Srbiji, radnici kroz platu, svi zajedno kroz porez, KG kroz biznis turizam. Ako mislite da ce od ove fabrike da lagodno zivi ceo Kragujevac, Sumadija ili cela Srbija, to je nemoguce i da je fabrika 100% nasa...
Investicije su nas jedini spas, moramo da dovodimo strani kapital, pa makar i da dodju, naprave fabriku, zaposle 200 radnika na minimalac i uzmu sav kajmak, opet treba da dodju, jer je i to mnogo bolje nego da ne dodju.
Ja ne moram da volim Gucu, ili Exit, ali moram da postujem cinjenicu da "seljoberska Guca" ili "drogirani exitovci" donose milione.
FAS je samo fabrika, hiljade radnih mesta za Kragujevcane.
Da li ce automobil iz KG da bude konkurentan, verovatno ce biti...

Darko

pre 13 godina

Kada bi Apple razmišljao tom filozofijom da napravi najjeftini iPhone, danas ne bi bio na vrhu. Hoću da kažem da je ovo možda zaista auto više klase, nisu Ameri glupi da bacaju 16k EUR tek tako...

vreme će pokazati

pre 13 godina

Kao i obično zaključke donosimo prerano,vreme će pokazati sa kakvim uspehom će se prodavati 500L a tržište će odrediti konačnu cenu.Auto je upotrebljiv a da li je skup ili ne...?

Frki Niš

pre 13 godina

@potencijalni kupac...gde daju kamatu 5% na 10k evra? i kolika je kamata kad "digneš" kredit, ja koliko gledah oko 23%. Čudna ti je računica, ili ja nisam obavešten.

pero

pre 13 godina

Bas lepo. Sa nasom skromnom platom od 332 evra mesecno imacemo mogucnost da za 5 godina, pod uslovom da ne jedemo i pijemo, a da kamata ne bude veca od 20 procenata na godisnjem nivou u evrima, kupimo jedan ovakav automobil. Pravi auto za domace trziste ! Sve pohvale za Vladu i ministarstva koja su nam pruzila jednu ovakvu zivotnu priliku da obnovimo svoj vozni park.

Potencijalni kupac

pre 13 godina

@Frki Niš
Pozdrav, kamate na oročenu deviznu štednju su u rasponu
od 2,75% do 5,50%, najčešće malo ispod 5% godišnje,
evo linka: http://www.kamatica.com/stanovnistvo-devizna-stednja
Možda nisam dobro objasnio, ali nije poenta koliku kamatu
plaća kupac, već koliku MESEČNU RATU MOŽE DA PRIUŠTI.
Npr: 150e rata + 80e gorivo +20e pros.tr.održavanja
(registracija, servisi, itd.)= 250e mesečno te košta da
imaš i voziš auto. Ako možeš da od mesečnih primanja odvojiš
toliko, ti si potencijalni kupac auta u ovom cenovnom razredu.
Ko ima u šteku 13.500e, verovatno ima i pristojna mesečna
primanja. Zašto bi odmah sebi odsekao tolike pare, kada može
da po plaćanju učešća za kredit/lizing, ostatak uloži u nešto,
makar i samo da oroči kod banke?