Utorak, 28.02.2012.

09:37

Prestonički tržni centri poluprazni

Izlozi u brojnim tržnim centrima u prestonici češće su oblepljeni oglasima za izdavanje lokala ili prekriveni zavesama i novinama, nego što su "ukrašeni" robom.

Izvor: Novosti

Prestonièki tržni centri poluprazni IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

Andreja

pre 12 godina

Ukrupnjavanje kapitala... bilo je za očekivati. Nas su zahvatile dve tranzicije: jedna ka kapitalizmu i druga ka održivoj ekonomiji, poznatija kao svetska kriza.

Nego razmišljam da li to ukrupnjavanje ima neke veze sa činjenicom da su privatnici u malim centrima bili masovno reketirani. Znam da policija nije mogla uvek da ih zaštiti, a pretpostavljam da sada u velikim šoping molovima nemaju baš toliko problema, jer tamo uvek ima puno ljudi, obezbeđenja, teško je neopaženo prići i pobeći... Sigurno je da i ugrađivanje reketaša ima uticaja na cenu robe.

Igor

pre 12 godina

Ja stalno idem u Usce i Deltu...navikao sam ziveci u Americi,to je tamo normalno.Primetio sam da je radnim danima manje ljudi,a vikendom guzva.Tako je to i napolju...oni sa parama imaju radno vreme,sto je normalno,pa dolaze ili posle 6 ili vikendom....eto razloga za takve oscilacije u posecenosti.
A mozda su i zakupnine u Uscu i Delti visoke,pa ih je tesko odrzati.Treba imati veliki promet da bi to mogao izdrzati.

Licno,obozavam trzne centre,mrzim buvljake i taj "buvljak"mentalitet...
Jedva cekam jos neki novi...volim sto se dolazi kolima,imas parking,zimi je toplo,dobro za decu,a leti klimatizovano.
A bogami i moze da se kupi povoljno...pogotovu kada je rasprodaja.
Uostalom,trzni centri se prave posle istrazivanja tzista,i da nemaju klijentelu koja je platezna,ne bi se ni gradili.
A druga je stvar sto se ta klijentela seli,iz novog u noviji i lepsi...to se desilo sa Merkatorom,iako i on ima svoju vernu klijentelu.

Jill St James

pre 12 godina

Zivela sam na zapadu 30+godina, i u "velikim" kosmp. gradovima sveta u shopping mall ide samo "niza klasa" ili vecina stanovnistva da se zabavi i jeftino provede vreme! Jer takve ljude ne zanima opera, balet, pozoriste itd.
Americu "elitu" necete NIKAD videti da kupuju po mall-ovima, ali u Srbiji Usce/Delta su stvari prestiza/moc. A nista na svetu ne mrzim vise nego upravo tamo da idem, smuci mi se kad vidim devojke ispeglanom kosom,napumpanim sisama,usnama,sa stiklama, beli kajis i fake "Louis Vuitton" torbama i jedino mogu da pazare u mall-u kad im sponzor daje dzeparac. Ili neke koje su tek stigle u Beograd iz provincije pa nabace neke kineske naocare, ijeftine izbledele tesne farmerke i misle da im niko nije ravan, a kamoli da se pomere da neko prodje...svet je njihov u shopping mallu na N.Bgdu!
Sto se tice cena jeste da su skuplje nego u USA, ali VERUJTE da je i razlika u robi...koristi se drugaciji kvalitet za Evropsko i US trziste za istu stvar. U USA je pointa da se samo jednom opere i kupi novo, u EU kvalitet na pranje je mozda 4-5puta. Ujedno ne volim sto te u Srbiji prodavci prate na svaki korak kao da ces nesto da krades, da svi u Srbi rade kao trgovci bili bi druga Svajcarska. Ali jednostavno mafija kontrolise cene, pa ljudi prestanite da kupujete pa onda cemo da vidimo gde ce sa robom !

Deki

pre 12 godina

Zao mi je sto se na sve strane prodaje tezak bofl, a iole kvalitetniji materijali (koza, vuna, pamuk) kostaju paprno, a repromaterijal nikad jeftiniji. Losa ponuda velicina takodje.
Zar me moze u Srbiji da se napraviji jedan kozorcijum proizvodjaca tekstila i obuce koji ce da ima quality control i otvore svoje trzne centre (ako treba uz pomoc drzave) gde se moze kupiti nesto lepo, kvalitetno sasiveno, domace i povoljno?

dusan

pre 12 godina

Zena i ja smo se odselili iz bg na frusku goru iako smo tamo bili rodjeni. Pobegli smo od "globalizma" koji je zahvatio grad sa dusom u kom smo rodjeni. Mislim da se dusa nece vratiti u umrlo telo. A dusu smo nasli u prirodi koja jos postoji i to ne tako daleko od oba najveca grada. E sad sto nismo u krugu dvojke...to smo ipak ostavili djeticima i njima slicnim. I da ne zaboravim imamo cetiri sina i oboje radimo po dva posla i uspevamo u ovoj "kukavnoj Srbiji" punoj kukavaca. Sve to bez nasledstva ili kradje od bilo koga.

Sloba,tranzicioni gubitnik

pre 12 godina

Mene mnogo vise brine atmosfera u velikim hipermarketima.Normalno da je garderoba bitna ali treba se i prehraniti.Trgovci nas ubise sa cenama pa zbog sve vece bede sumorno izgleda hiper market gde od 30-40 kasa radi samo pet-sest sa po nekoliko potrosaca.Vikendom je nesto veca guzva ali merilo nase bede se ogleda u padu prometa hrane i osnovnih sredstava za zivot.

ratko

pre 12 godina

ja sam nekad naj vise voleo da se setam bulevarom i da kupujem i gledam robu po tezgama i da se cenjkam sa prodavcima ali nekima je to smetalo pa danas u bulevaru nema nista, sta ces dosla demonkratija i oterala prodavce koji su hranili porodice prodavajuci robu po tezgama, sad ide narod u trzne centre samo da razgleda izloge valjda im to vise odgovara ? AJMO MINUSI SAMO NAPRED !

Alex

pre 12 godina

Ti trzni centri sa malim buticima su spomenik sverc ekonomiji iz devedesetih. Ne samo u Beogradu... im ih po celoj Srbiji. U Nisu imate TC Kalca najveci takvog tipa na Balkanu koji danas zvrji prazan u strogom centru grada. Kod mene u Prokuplju imate TC sa 50ak lokala koji zvrji prazan, iznajmljivanje lokala je 30-50evra, a lokali na poslednjem spratu nikada nisu ni radili, tj nikada u njima nista nije otvoreno. Kao sto rekoh svercovala se roba i onda prodavala u buticima.... to je bila ekonomija devedesetih. Hm... ko zna, ali na zalost tragicno je sto moram da izjavim da su mnogi ljudi koji danas nemaju za hleb tih devedesetih ziveli od tog sverca. Eto kod nas nikada ne moze da bude kako treba nego uvek zlo. Umesto da nam bude bolje mi se ponovo zaglavismo u blatu...

q

pre 12 godina

1- Segedin tamo i nazad, jedna kola 40e plafon
Sve jeftinije i kvalitetnije
2- Ko se snađe, na netu može povoljnije da kupuje. Na kuću mi stiže sve, a ne plaćam lanac lokalnih derikoža od države do uvoznika

Moja poruka za njih "Samo dižite cene, mi koji ne kupujemo kod vas sve je više"

Ljuba Valurijski

pre 12 godina

@madrile?aSupruga i ja smo sinu prošle godine u avgustu, u prodavnici u strogom centru Rima kupili stazu za autiće za 26€. Takvu istu stazu smo našli u prodavnici igračaka u TC Ušće za 45€. Otimačina! Nema tu ni T od trgovine.

Anoniman

pre 12 godina

tržni i trgovinski centri su jedini rezultat tranzicije. po rezultatima vrednujemo vlast. s obzirom na stanje, za zadnjih 10 god. ocena je - 0. sloba je imao keca...

mare

pre 12 godina

Na mestu TC Usce bi trebalo da bude veliki javni kulturni objekat ili sportski centar. A ne da bioskopi, citaj kultura, koji se unutra nalaze su u sluzbi conzumizma. Ovaj TC zauzima jedan od najvaznijih i najlepsih strateskih polozaja u gradu. Izgleda da je bitnije da omladina sopinguje nego da se obrazuje i provodi vreme na neki bolji nacin. Izgleda da u ovakvom sistemu 'ekonomski razvoj' podrazumeva duhovni raspad.

sas35bgd

pre 12 godina

Imam trgovinsku radnju u kome se prodaje roba domacih proizvodjaca . Radi se o pamucnim trenerkama , donjem vesu , majcama i duksevima. Na zalost, roba nije BRENDIRANA pa je posao sve gori, jer kupci traze Nike, Adidas itd. Kod ,mene je duks 1990 dinara, pamucni i natpis je NETT, a Nike veoma slican je od 6000-8000 dinara. Deca su nam naucena da sate provode po soping molovima , nose svi istu marku , jedu svi istu hranu(fast food) i svi isto izgledaju.

Ana

pre 12 godina

Kada biste otišli u Segedin, po veličini - jedno mađarsko mestašce, videli biste da njihov Arkad bolje izgleda i od Ušća i od Delte!
(mislim, srećna sam da imamo te lepe šoping molove ali još sam srećnija što mogu i da putujem).

I onda kad odete van zemlje, vidite da se ovi naši toliko ugrađuju u cenu, da im nije bitno i ako prodaju samo par stvari - čini mi se da tako razmišljaju.

Kupovina kod nas je - uvreda!

Sever

pre 12 godina

@pogledaj kasnije

Kakav, bre, spin?! Čovek govori o višestranačkom sistemu (1990- )! Sve je to ista banda. Ko to nije do sad shvatio, taj živi na drugoj planeti.

Jana

pre 12 godina

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.
(Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

demokrate 1996?!?
Nesto si zesce poremetio kontinuum tkanja vremena...

Eki

pre 12 godina

@Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

Au bre, ala se razlikuju vremenske zone ovde i preko bare. Kad je kod nas bila 2000-ta, vi ste jos uvek bili u 1996-oj!

realno

pre 12 godina

I da, u Uscu ni jedan proizvod od kifle do kaputa nece uteci porezu, da li ste ikad tamo ostali bez fiskalnog? Nema sanse, a ovi stariji znaci prevaranti sverceri i ostalo, vazi hvala, a kinezi fiskalnu ni ne pale, sahranili nam industriju i jos porez ne placaju, treba njima jedna finansijska da upadne! Oni vec godinama se prave ludi na kasi dodje mi da zasijem onu kineskinju koja ko svercer neki u dzepu buksa para i ona trguje!TRGOVKINJA GADNA! Ma pali bre!

Iz Zare

pre 12 godina

U vezi Zare - mogu ti reci da si puno dala za sako iz Zare ako si platila 45 EUR. Evo ja sam prosli vikend kupio 3 sakoa i zimsku jaknu, svaki artikal je kostao isto - 29$ na snizenju, a svaki od tih artikala je imao redovnu cenu 119$ pa na vise. I sve sam kupio u samom centru Toronta.

Slazem se da je EU jeftnija od Srbije, ali USA i Kanada su opet jeftinije od EU. Jeste Zara Spanska kompanija ali cene su ovde kod nas povoljnije. Trziste diktira cenu a ne odakle je roba.

Joca

pre 12 godina

Kamo srece da svi budu zavoreni pa da ovaj narod pocne i da proizvodi nesto a ne samo da se bavi trgovinom,kakvi smo mi ludaci od zapada i kapitalizma jedino smo za shodno nasli da preuzmemo soping molove i naviku da dizemo kredite za kojekakve gluposti a ono sto je dobro uopste nas ne zanima!

Uki

pre 12 godina

@Odgovor na komentar mlade dame ili mozda starije dame...Zar zaista mislis da ce sako u Zari, koji je kupljen u Spaniji (koji se tamo proizvodi?!) i kupljen kod nas kostati isto? A veruj mi, iz prve ruke ti mogu reci da nije tolika razlika u ceni...
(Alexxx, 28. februar 2012 14:20)

A sta cemo sa garderobom koja nije proizvedena u Spaniji a opet kosta duplo jeftinije nego u Srbiji? Pa bre, Imlekovo mleko i Plazma keks su jeftiniji u zemljama u okruzenju nego ovde?!?!? Ne mislis valjda da se u Srbistanu cene formiraju trzisno u sitiaciji kada svega dve firme uvoze kompletan asortiman garderobe koja se ovde prodaje? Jednostavno receno, pljackaju nas i to je to.I da, veruj i ti meni,onako iz prve ruke, razlika u ceni jeste tolika. Metoda je vrlo jednostavna-udjes u Spaniji u radnju, udjes u Srbiji i uporedis. Nema tu sta da se veruje ili ne veruje.

Milan

pre 12 godina

Shoping molovi su uzas, ali trzni centri su jos gori. Cumicevo sokace i Enjub su simboji sive ekonomije i treba da se ugase.
(Zoran, 28. februar 2012 11:04)

E jos nam objasni razliku izmedju "shoping mola" i trznog centra pa da idemo da radimo nesto.

Provincijalac (samo po geografiji)

pre 12 godina

A van Beograda su prazni odavno. Samo to se iz beogradske perspektive nije videlo. Sad je i njima dogorelo pa se žale :(

Alexxx

pre 12 godina

Odgovor na komentar mlade dame ili mozda starije dame...Zar zaista mislis da ce sako u Zari, koji je kupljen u Spaniji (koji se tamo proizvodi?!) i kupljen kod nas kostati isto? A veruj mi, iz prve ruke ti mogu reci da nije tolika razlika u ceni...

Погледај касније

pre 12 godina

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.
(Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

Kako su na vlast došle "demokrate" kada ste '96. zapalili? Nešto se ne sećam da su tad vladale demokrate.

Ni ja ne volim sadašnju vlast, ali nemoj tako bahato spinovati.

sevarlica

pre 12 godina

Samo vi idite u te hiper-mega-giga-centre koji prodaju krš na veliko. Svi se oblačite isto, slušajte istu mjuzu, gledajte iste filmove i jedite istu hranu. Još vam samo bar-kod fali i kompletni ste.

logicno

pre 12 godina

Pa ne mogu svi da zive od trgovine.A kad uzmemo u obzir cene i to da smo u zescoj finansijskoj ovo je sasvim logican sled stvari.
A i kirije su astronomske...

a

pre 12 godina

''Pre više od deceniju "Siti pasaž", "Milenijum", "Staklenac" i "Čumićevo sokače" bili su mesta gde su sugrađani hrlili da pazare garderobu i obuću po poslednjoj modi. ''

Navedeni trzni centri nikada nisu prodavali garderobu ''po poslednjoj modi'' vec kineske krpe, sto prodaju i sada... A ako autor ovog teksta smatra da je to bila ''poslednja moda'' toplo bih savetovala Vogue, Fashion Tv itd.

Gojko

pre 12 godina

@ljuljaske i klackalice

Da znaš da si u pravu.. Stalno se svađam sa trgovcima kada vidim sniženja a na polici samo S i M veličine...

Tik Tak

pre 12 godina

Zamisli provodjenje dana u tržanom centru,samo jednom sam otišao da hasam u jednom tržnom centru i ono puko sam 600 dinara ali ne za šta,uzeo neku bednu šniclu i još po nešto,a da li vi znate koliko košta kuglanje,bioskop,po tom vaše provodjenju dana jednon porodici treba brdo para.I zato ljudi nemoj da punite džepove tim butikašima,ne kupujte ništa u Srbiji skupite djuntu pa idite u Parndorf u Austriji na par dana jednom godišnje i ćao...

Stefan_Nis

pre 12 godina

Kako da ne! Pojedini butici, prodavnice itd. jesu poluprazni, ali Usce i DeltaSiti ne da su puni nego ne znam! To se zove konkurencija, jer u uscu posle 3-casovnog sopinga i PUNIH kesa treba da se sedne negde i potrosi jos jedan Djordje, a gle u sklopu Usca i Delte je i restoran, plus masive kafice imate u tim trznim centrima i normalno.... Kad god udjem tamo pitam se odakle bre ljudima ONOLIKE PARE, pa to je kao da se deli dz kod nas na jugu, strahota!!!

Aleksandar

pre 12 godina

za (dr, 28. februar 2012 10:22)

Ako nemate ništa protiv, apsolutno se slažem sa vama.

Čumićevo Sokače, Piramida i njima slični relikti 1990-tih, koje se odraz soc-realističkog dizajna malih radnji, da ne kažem radnjica i koje je neko projektovao, jer je bio "podoban", a ne stručnjak:

Oba tržna centra su razuđena, radnje razbacane na razna mesta i nivoe, pa da bi obišao sve radnje (za razliku od standardnog tržnog centra gde je sve što je na jednom nivou, jednim obilaskom u krug obiđete sve) morate da se tri puta vratite nazad, pa uz stepenice, pa niz stepenice, a ako nije u toj zgradi, onda moram u drugu zgradu, po razbijenim pločama, preko bara i po kiši (kao da sam krenuo na kros kantri) i sve je zgurano u radnjice 5 sa 4m plus WC.

Izuzetak su ENJUBovi centri (Blok 45 i Blok 70), koji imaju lokalnu namenu, i gde su ti principi poštovani (dva nivoa, u jednom krug obiđete sve).

Privatnik

pre 12 godina

Lokalne vlasti umesto da im izadju u susret kad je kriza, one traze jos vise! Treba za sva vremena ukinuti firmarinu, npr. Trajni podsticaj.

A kad je ovako jeziva situacija u privredi i kad ljudi skoro leba da nemaju da jedu, onda bi trebalo i cene zakupa korigovati. Jer bolje je uzeti 100e manje na zakupu od 500e nego izgubiti zakupca. Ne ocekujem da to Megatrend elita koja je zaposela opštine razume.

Lična priča...

Moji keva i cale su negde 1985. otvorili hamburgeriju. Bila je jedna od prvih u gradu jer su tu u neko vreme komunisti dozvolili privatne "firme" a da nisu zanatske radionice. Prvi smo prodavali cheeseburger i fishburger i imali kupus (!) kao prilog (konkurentkinja je jednom prilikom mojoj kevi rekla, Koji ce ti kupus?! Pa, ko ce to da jede?! vizionarka neka).

Da pređem na poentu...

Kao podsticaj privatnoj delatnosti, bez pompe, bilborda, slikanja, ljubljenja beba, lokalna samouprava je oslobodila moje roditelje SVIH poreza u trajanju od DVE GODINE, a plaćali smo samo struju i vodu.

Od tog kioska, za nepune 2 godine, zaradili su novac da otvore birc od 500m2 tj da od prethodne ruine i rugla naprave ekstra lokal koji je dugo vazio za br#1 mesto u gradu. I tu su imali podsticaj vlasti odnosno olaksice. Zaradili su toliko da su posle 2 godine iliti 2 sezone otvorili firmu za uvoz i izvoz (1991). I tu je odlicno krenulo.

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.

Ljubivoje I

pre 12 godina

Kakav je to trznu centar u koji se ne može doći automobilom. Mislim pritom i na one koji dovoze robu i one koji treba da je kupe. Pa ovi planeri koji razmišljaju o uredjenju Beograda i za to primaju platu su totalni dunsteri. U Beogradu ne postoji nijedan pijac u kome je obezbedjeno parkiranje. Pritom mislim i na novootvorene.
Pošto su godimama radili naopako sada su izbacili u gro plan Metro, koji ce sve da reši. Kome metro i za koje pare. Pa u Londonu karta za metro košta 4,5 Funti, iako je taj metro odavno izgradjen i otplaćen i samo se plaćaju troškovi eksploatacije. E sada zamislite mi treba da uznemo kredit i da se zadužimo i da otplaćujemo i kredit i održavanje i tu karta treba da bude 1.000 dinara.
Zaključak je da sve trgovinske centre treba dislocirati iz centra i obesmisliti potrebu odlaska u centar. Iseliti sve vladine sadržaje, generalštab, miliciju i ostalu birokratiju. Centar treba da ostane za turiste i besposlenu omladinu, koja ima za cilj da danima sedi i pijucka kafu i sanja svoju propast.
I tako.

realno

pre 12 godina

Pa naravno da ce da cvetaju veliki trzni centri, necu na -20 i + 40 da tumaram po gradu da bih nasao sta mi treba, presedne ti zivot na kupovina...
Ovi mali proizvodjaci se moraju udruziti i raditi zajedno da bi bili konkurenti ovim velikim... Pozdrav iz Usca ;)

Srce

pre 12 godina

U nedelju sam par sati provela u TC Ušće,lutajući po buticima, u potrazi za običnim farmericama(retko posecujem dato mesto) i gle čuda- gomile bofl robe,za koju ni dinar ne bih dala... Rke i krpe... I reših da kao i do sada kupujem domaće- pwl, exterra, pazarske farmerke i turske krpice koje su ok kvaliteta, mona, manual, italijanske čizme i cipele. Šta ce nam lažni sjaj i lažna sniženja??

Todor

pre 12 godina

Ne radi se o nedostatku novca (iskljucivo). Nama je defakto zivotni standard porastao, ukinuli su nam vize i ljudi malo vise idu u inostranstvo. Internet ima veliki broj ljudi, kompjuteri se prodaju 'dzabalesku'. Svako ko je bio u inostranstvu ili ima internet, zna da je kod nas roba skuplja i manje kvalitetna. Ljudima se isplati i iz Austrije i Nemacke da donose kucne potrepstine. Sto se tice garderobe mozda smo i medju najskupljima u Evropi. Zara, Timeout, Pull&Bear, Bershka i slicni brendovi su i do 50% jeftiniji u zemljama EU.
Internet kupovina itd. To su sve razlozi zasto propadaju 'trzni centri'.
P.S. U Pancevu se gradi druga lamela Aviv parka a jedini smo u ovom delu Evrope sa tim poznatim lancom retail parka!

Ivan

pre 12 godina

Citiram Zorana: "Shoping molovi su uzas, ali trzni centri su jos gori. Cumicevo sokace i Enjub su simboji sive ekonomije i treba da se ugase."
Zorane, ima li nesto sto nije uzas, i sto ne treba da se ugasi?
Da li je moguce da neko ovo napise? I da ga pritom podrzi 90%?
To su sigurno nezaposleni, i mladi koji su skloni ovako radikalnim stavovima. Ugasiti TC zato sto se nekad prodavalo na crno? E Zorane, Zorane, sta se sve radilo u nasoj drzavi, a tek u svetu, pa jel predlazes da ugasimo i drzavu, svet?
Tvoj komentar toliko nema smisla da je apsurdno sto ga ja uopste komentarisem, ali morao sam, samo da znas da tvoj stav nije zdrav.

electric_mojo

pre 12 godina

Poluprazna je i Srbija naroda, pa skoro niko o tome ne pise niti koga interesuje. Back to the roots, gospodo kvazi velegradjani, za plug i u bastu i u stalu, da se napuni Srbija narodom koji ce raditi i stvarati, da ima vajde i za onog u gradu, ali i onog i u palanci i na selu!
Otkrivate bre Ameriku, pa kako da drustvo u kome nema proizvodnje vec se samo presipa iz supljeg u prazno raznoraznim nazovi trgovackim metodama bude bogato i uspesno?

svi (ni)su isti

pre 12 godina

Sve sto je napisano je prilicno tacno, ali nesto nedostaje: uprkos maloj kupovnoj moci, nestasici para i ostalim problemima, preko Interneta se sve vise kupuje robe u inostranstvu, i to i jeftine i specijalne (skupe). Zasto i kako, kad narod "nema para" i slicno?

Ako ti nesto zaista i neodlozno treba, nadjes pare, ali kod nas tog neceg uglavnom NEMA. Drzavne trgovine uglavnom sve imaju istu robu, privatnici isti asortiman, za koji im se cini da se najbolje prodaje. Sve izvan toga - nema i tacka. I onda se petljas sa ebay, amazonom i slicno. Za masu proizvoda koje sam nasao na amazon.com i kupio, prodavci ovde nikad culi ni videli, a i kako bi kad nisu krocili nogom dalje od Beograda. Nije ovde samo materijalno siromastvo nego i duhovno - trzisno, na obe strane - i kod prodavaca i kod kupaca. Trgovina bi usput mogla i da obrazuje kupce, ne samo da im uvaljuje neke nebuloze.

Bokita

pre 12 godina

U mom mestu su Tržni centar ,,prekrstili,, u Tužni centar( sa razlogom) a koliko vidim u celoj Srbiji preovladavaju ,,Tužni centri,, i tek pokoji Tržni.

sirotinja

pre 12 godina

Dovoljno je da se prisetimo mudrosti : Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari , pa da kupujemo redje, ali kvalitetnije. To se odnosi i na hranu, i na obucu i na garderobu. Kad vidim ovaj narod kako pazari na raznoraznim ulicnim tezgama, buticima sa sumnjivom robom i kod Kineza, dodje mi da placem. Kinezi prodaju najlosiju, plasticnu i garderobu i obucu, veoma stetnu za zdravlje. Preporuka: kupujte redje, ali kvalitetno.

milos

pre 12 godina

Pa super sto su neposeceni. Moderni trzno centri su ruglo civilizacije. Ideja iza gomile stakla i betona radjene u "contemporary" stilu je PROFIT. Nista dobro, vredno niti lepo nema tamo. Koncept druzenja i socijalnog zivota i zabave je banalno uproscen. Trzni centri poput USCA i Delta City su napravljeni po uzoru na one u SAD, gde se u soping ide na jedno mesto, jednom u 10 dana.

Opet smo se upecali i uzeli ono najgore sa zapada.

s t v

pre 12 godina

Ovaj komentar pišem ogorčen i potpuno subjektivan pa kome se svidi, svidi.
Zanatlija sam već 16 godina i upravo gledam kako da rešim dugove i ugasim radnju jer sam dotakao dno.
Sve ove godine , ma kako to nekom zvučalo, uvoznici su bili privilegovani. Ja sam imao veće namete da uvezem repromaterijal nego uvoznici na gotov proizvod. Država je razvijala trgovinu , a "ubijala" proizvodnju i sada su nam drugi krivi.
Nije tajna da su se butikaši ugrađivali više od 300% i lepo su živeli. Država je više "šibala" po nama malim (sitnim) proizvođačima nego što su kontrolisali trgovinu. Ja sam morao da ispunim sve moguće standarde i da to jasno istaknem na deklaraciji ( sve to košta i stalno se nešto izmišlja ). Sa druge strane takav proizvod iz Kine, Turske, Bugarske inspekcije nisu kontrolisale i njihove deklaracije ih nisu interesovale. To su mi rekli prodavci mojih proizvoda !
I kako da se razvija proizvodnja ? Objasnite . Očajan sam.
Sada ću na biro, a perspektiva mi je da budem socijalni slučaj.

madrileña

pre 12 godina

Ja sam pre 10-ak dana kupila u madridskoj Zari sako za 45 evra. Juce navratim do Usca i zaintrigiram se da pogledam koja je cena kod nas. 80 evra. Skoro me nece videti nijedan oblik šoping centra u Srbiji.

Ivan

pre 12 godina

Veliki problem tih malih trznih centara je taj sto im je marketing nula. Tesko je 300 vlasnika lokala ubediti da je potrebno platiti da bi se uradilo nesto na marketingu trznog centra. Zbog te neorganizovanosti trpi posao. Moze da se uradi online i offline promocija TC-a, da se stave neke velike vidljive reklame, da svaki korisnik zna sta ima u TC-u i bez da ode u njega, da kada ide, bar zna da ce naci ono sto trazi, ovako neki potencijalni korisnici i ne znaju da neki trzni centri postoje, iako su 1 000 000 puta kolima prosli pored njih.

bat

pre 12 godina

Izgleda da je pisac ovog teksta tek početkom 2012. godine zakoračio u Čumićevo sokače i video da je prazno.

Ono je prazno sigurno barem 6-7 godina i to ne zbog para nego zbog drugih stvari.

Više se Nike patike ne kupuju u malom butiku nego kod zvaničnog distributera u velikoj radnji. Nema više butika - zbogom Čumićevo sokače i slični formati.

dr

pre 12 godina

Cumic je propao jos krajem devedesetih. Ja sam prestao tamo da zalazim iz dva prosta razloga puno djubreta i neodrzavanje.isto tako ljudi se okrecu ka novim sadrzajima. Na zapadu se trzni centri ruse i grade iznova sa novim sadrzajem i trenutnim trendom.Ako je neko ocekivao da ce neki trzni centar ostati vazda popularan sa istim sadrzajem taj se prevario.
A sto se tice onog na BB pa tamo ni ulazna vrata ne rade kako treba a kamoli da ima nesto drugo kako valja

Komsija

pre 12 godina

Zivim u blizini Delta City-ja i mogu slobodno da kazem da je i tamo sve manje i manje posetilaca. A i oni koji udju unutra, vise setaju i razgledaju nego sto trose pare.

ljuljaske i klackalice

pre 12 godina

ako jednom svratite u bilo koji trgovinski centar u okruzenju npr. BTC u Ljubljani i sl. u Madjarskoj... shvaticete koliko ovi nasi kvazi centri vredjaju inteligenciju. pored fejk snizenja gde je nemoguce pronaci adekvatnu i UOBICAJNU velicinu (L, XL), ponuda iz aktuelne kolekcije je ogranicena na max cetvrtinu. o ljubaznosti butikasica i da ne pricam... zivele krojacke radnje :)) ziveli parkici i igralista oko zgrada.

производња је кева

pre 12 godina

Боље је продати 50 фармерки за 20 евра него 10 за 100. Када Срби схвате ту рачуницу биће нам боље. Наравно да нема промета када су цене веће него у Немачкој, Мађарској, Британији ... Овде за 6 евра могу да се купе само кинези. А у Немачкој и маркиране мајице. Али наравно боље је да радник што мање шета по локалу. Зато су Срби лошије обучени јер купују 3 пута скупље, 3 пута лошије и нередовно.

s t v

pre 12 godina

Ovaj komentar pišem ogorčen i potpuno subjektivan pa kome se svidi, svidi.
Zanatlija sam već 16 godina i upravo gledam kako da rešim dugove i ugasim radnju jer sam dotakao dno.
Sve ove godine , ma kako to nekom zvučalo, uvoznici su bili privilegovani. Ja sam imao veće namete da uvezem repromaterijal nego uvoznici na gotov proizvod. Država je razvijala trgovinu , a "ubijala" proizvodnju i sada su nam drugi krivi.
Nije tajna da su se butikaši ugrađivali više od 300% i lepo su živeli. Država je više "šibala" po nama malim (sitnim) proizvođačima nego što su kontrolisali trgovinu. Ja sam morao da ispunim sve moguće standarde i da to jasno istaknem na deklaraciji ( sve to košta i stalno se nešto izmišlja ). Sa druge strane takav proizvod iz Kine, Turske, Bugarske inspekcije nisu kontrolisale i njihove deklaracije ih nisu interesovale. To su mi rekli prodavci mojih proizvoda !
I kako da se razvija proizvodnja ? Objasnite . Očajan sam.
Sada ću na biro, a perspektiva mi je da budem socijalni slučaj.

ljuljaske i klackalice

pre 12 godina

ako jednom svratite u bilo koji trgovinski centar u okruzenju npr. BTC u Ljubljani i sl. u Madjarskoj... shvaticete koliko ovi nasi kvazi centri vredjaju inteligenciju. pored fejk snizenja gde je nemoguce pronaci adekvatnu i UOBICAJNU velicinu (L, XL), ponuda iz aktuelne kolekcije je ogranicena na max cetvrtinu. o ljubaznosti butikasica i da ne pricam... zivele krojacke radnje :)) ziveli parkici i igralista oko zgrada.

производња је кева

pre 12 godina

Боље је продати 50 фармерки за 20 евра него 10 за 100. Када Срби схвате ту рачуницу биће нам боље. Наравно да нема промета када су цене веће него у Немачкој, Мађарској, Британији ... Овде за 6 евра могу да се купе само кинези. А у Немачкој и маркиране мајице. Али наравно боље је да радник што мање шета по локалу. Зато су Срби лошије обучени јер купују 3 пута скупље, 3 пута лошије и нередовно.

Komsija

pre 12 godina

Zivim u blizini Delta City-ja i mogu slobodno da kazem da je i tamo sve manje i manje posetilaca. A i oni koji udju unutra, vise setaju i razgledaju nego sto trose pare.

bat

pre 12 godina

Izgleda da je pisac ovog teksta tek početkom 2012. godine zakoračio u Čumićevo sokače i video da je prazno.

Ono je prazno sigurno barem 6-7 godina i to ne zbog para nego zbog drugih stvari.

Više se Nike patike ne kupuju u malom butiku nego kod zvaničnog distributera u velikoj radnji. Nema više butika - zbogom Čumićevo sokače i slični formati.

madrileña

pre 12 godina

Ja sam pre 10-ak dana kupila u madridskoj Zari sako za 45 evra. Juce navratim do Usca i zaintrigiram se da pogledam koja je cena kod nas. 80 evra. Skoro me nece videti nijedan oblik šoping centra u Srbiji.

sevarlica

pre 12 godina

Samo vi idite u te hiper-mega-giga-centre koji prodaju krš na veliko. Svi se oblačite isto, slušajte istu mjuzu, gledajte iste filmove i jedite istu hranu. Još vam samo bar-kod fali i kompletni ste.

dr

pre 12 godina

Cumic je propao jos krajem devedesetih. Ja sam prestao tamo da zalazim iz dva prosta razloga puno djubreta i neodrzavanje.isto tako ljudi se okrecu ka novim sadrzajima. Na zapadu se trzni centri ruse i grade iznova sa novim sadrzajem i trenutnim trendom.Ako je neko ocekivao da ce neki trzni centar ostati vazda popularan sa istim sadrzajem taj se prevario.
A sto se tice onog na BB pa tamo ni ulazna vrata ne rade kako treba a kamoli da ima nesto drugo kako valja

sirotinja

pre 12 godina

Dovoljno je da se prisetimo mudrosti : Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari , pa da kupujemo redje, ali kvalitetnije. To se odnosi i na hranu, i na obucu i na garderobu. Kad vidim ovaj narod kako pazari na raznoraznim ulicnim tezgama, buticima sa sumnjivom robom i kod Kineza, dodje mi da placem. Kinezi prodaju najlosiju, plasticnu i garderobu i obucu, veoma stetnu za zdravlje. Preporuka: kupujte redje, ali kvalitetno.

Ivan

pre 12 godina

Veliki problem tih malih trznih centara je taj sto im je marketing nula. Tesko je 300 vlasnika lokala ubediti da je potrebno platiti da bi se uradilo nesto na marketingu trznog centra. Zbog te neorganizovanosti trpi posao. Moze da se uradi online i offline promocija TC-a, da se stave neke velike vidljive reklame, da svaki korisnik zna sta ima u TC-u i bez da ode u njega, da kada ide, bar zna da ce naci ono sto trazi, ovako neki potencijalni korisnici i ne znaju da neki trzni centri postoje, iako su 1 000 000 puta kolima prosli pored njih.

milos

pre 12 godina

Pa super sto su neposeceni. Moderni trzno centri su ruglo civilizacije. Ideja iza gomile stakla i betona radjene u "contemporary" stilu je PROFIT. Nista dobro, vredno niti lepo nema tamo. Koncept druzenja i socijalnog zivota i zabave je banalno uproscen. Trzni centri poput USCA i Delta City su napravljeni po uzoru na one u SAD, gde se u soping ide na jedno mesto, jednom u 10 dana.

Opet smo se upecali i uzeli ono najgore sa zapada.

Bokita

pre 12 godina

U mom mestu su Tržni centar ,,prekrstili,, u Tužni centar( sa razlogom) a koliko vidim u celoj Srbiji preovladavaju ,,Tužni centri,, i tek pokoji Tržni.

q

pre 12 godina

1- Segedin tamo i nazad, jedna kola 40e plafon
Sve jeftinije i kvalitetnije
2- Ko se snađe, na netu može povoljnije da kupuje. Na kuću mi stiže sve, a ne plaćam lanac lokalnih derikoža od države do uvoznika

Moja poruka za njih "Samo dižite cene, mi koji ne kupujemo kod vas sve je više"

svi (ni)su isti

pre 12 godina

Sve sto je napisano je prilicno tacno, ali nesto nedostaje: uprkos maloj kupovnoj moci, nestasici para i ostalim problemima, preko Interneta se sve vise kupuje robe u inostranstvu, i to i jeftine i specijalne (skupe). Zasto i kako, kad narod "nema para" i slicno?

Ako ti nesto zaista i neodlozno treba, nadjes pare, ali kod nas tog neceg uglavnom NEMA. Drzavne trgovine uglavnom sve imaju istu robu, privatnici isti asortiman, za koji im se cini da se najbolje prodaje. Sve izvan toga - nema i tacka. I onda se petljas sa ebay, amazonom i slicno. Za masu proizvoda koje sam nasao na amazon.com i kupio, prodavci ovde nikad culi ni videli, a i kako bi kad nisu krocili nogom dalje od Beograda. Nije ovde samo materijalno siromastvo nego i duhovno - trzisno, na obe strane - i kod prodavaca i kod kupaca. Trgovina bi usput mogla i da obrazuje kupce, ne samo da im uvaljuje neke nebuloze.

Provincijalac (samo po geografiji)

pre 12 godina

A van Beograda su prazni odavno. Samo to se iz beogradske perspektive nije videlo. Sad je i njima dogorelo pa se žale :(

Stefan_Nis

pre 12 godina

Kako da ne! Pojedini butici, prodavnice itd. jesu poluprazni, ali Usce i DeltaSiti ne da su puni nego ne znam! To se zove konkurencija, jer u uscu posle 3-casovnog sopinga i PUNIH kesa treba da se sedne negde i potrosi jos jedan Djordje, a gle u sklopu Usca i Delte je i restoran, plus masive kafice imate u tim trznim centrima i normalno.... Kad god udjem tamo pitam se odakle bre ljudima ONOLIKE PARE, pa to je kao da se deli dz kod nas na jugu, strahota!!!

Tik Tak

pre 12 godina

Zamisli provodjenje dana u tržanom centru,samo jednom sam otišao da hasam u jednom tržnom centru i ono puko sam 600 dinara ali ne za šta,uzeo neku bednu šniclu i još po nešto,a da li vi znate koliko košta kuglanje,bioskop,po tom vaše provodjenju dana jednon porodici treba brdo para.I zato ljudi nemoj da punite džepove tim butikašima,ne kupujte ništa u Srbiji skupite djuntu pa idite u Parndorf u Austriji na par dana jednom godišnje i ćao...

Srce

pre 12 godina

U nedelju sam par sati provela u TC Ušće,lutajući po buticima, u potrazi za običnim farmericama(retko posecujem dato mesto) i gle čuda- gomile bofl robe,za koju ni dinar ne bih dala... Rke i krpe... I reših da kao i do sada kupujem domaće- pwl, exterra, pazarske farmerke i turske krpice koje su ok kvaliteta, mona, manual, italijanske čizme i cipele. Šta ce nam lažni sjaj i lažna sniženja??

Privatnik

pre 12 godina

Lokalne vlasti umesto da im izadju u susret kad je kriza, one traze jos vise! Treba za sva vremena ukinuti firmarinu, npr. Trajni podsticaj.

A kad je ovako jeziva situacija u privredi i kad ljudi skoro leba da nemaju da jedu, onda bi trebalo i cene zakupa korigovati. Jer bolje je uzeti 100e manje na zakupu od 500e nego izgubiti zakupca. Ne ocekujem da to Megatrend elita koja je zaposela opštine razume.

Lična priča...

Moji keva i cale su negde 1985. otvorili hamburgeriju. Bila je jedna od prvih u gradu jer su tu u neko vreme komunisti dozvolili privatne "firme" a da nisu zanatske radionice. Prvi smo prodavali cheeseburger i fishburger i imali kupus (!) kao prilog (konkurentkinja je jednom prilikom mojoj kevi rekla, Koji ce ti kupus?! Pa, ko ce to da jede?! vizionarka neka).

Da pređem na poentu...

Kao podsticaj privatnoj delatnosti, bez pompe, bilborda, slikanja, ljubljenja beba, lokalna samouprava je oslobodila moje roditelje SVIH poreza u trajanju od DVE GODINE, a plaćali smo samo struju i vodu.

Od tog kioska, za nepune 2 godine, zaradili su novac da otvore birc od 500m2 tj da od prethodne ruine i rugla naprave ekstra lokal koji je dugo vazio za br#1 mesto u gradu. I tu su imali podsticaj vlasti odnosno olaksice. Zaradili su toliko da su posle 2 godine iliti 2 sezone otvorili firmu za uvoz i izvoz (1991). I tu je odlicno krenulo.

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.

sas35bgd

pre 12 godina

Imam trgovinsku radnju u kome se prodaje roba domacih proizvodjaca . Radi se o pamucnim trenerkama , donjem vesu , majcama i duksevima. Na zalost, roba nije BRENDIRANA pa je posao sve gori, jer kupci traze Nike, Adidas itd. Kod ,mene je duks 1990 dinara, pamucni i natpis je NETT, a Nike veoma slican je od 6000-8000 dinara. Deca su nam naucena da sate provode po soping molovima , nose svi istu marku , jedu svi istu hranu(fast food) i svi isto izgledaju.

Ljuba Valurijski

pre 12 godina

@madrile?aSupruga i ja smo sinu prošle godine u avgustu, u prodavnici u strogom centru Rima kupili stazu za autiće za 26€. Takvu istu stazu smo našli u prodavnici igračaka u TC Ušće za 45€. Otimačina! Nema tu ni T od trgovine.

Milan

pre 12 godina

Shoping molovi su uzas, ali trzni centri su jos gori. Cumicevo sokace i Enjub su simboji sive ekonomije i treba da se ugase.
(Zoran, 28. februar 2012 11:04)

E jos nam objasni razliku izmedju "shoping mola" i trznog centra pa da idemo da radimo nesto.

electric_mojo

pre 12 godina

Poluprazna je i Srbija naroda, pa skoro niko o tome ne pise niti koga interesuje. Back to the roots, gospodo kvazi velegradjani, za plug i u bastu i u stalu, da se napuni Srbija narodom koji ce raditi i stvarati, da ima vajde i za onog u gradu, ali i onog i u palanci i na selu!
Otkrivate bre Ameriku, pa kako da drustvo u kome nema proizvodnje vec se samo presipa iz supljeg u prazno raznoraznim nazovi trgovackim metodama bude bogato i uspesno?

mare

pre 12 godina

Na mestu TC Usce bi trebalo da bude veliki javni kulturni objekat ili sportski centar. A ne da bioskopi, citaj kultura, koji se unutra nalaze su u sluzbi conzumizma. Ovaj TC zauzima jedan od najvaznijih i najlepsih strateskih polozaja u gradu. Izgleda da je bitnije da omladina sopinguje nego da se obrazuje i provodi vreme na neki bolji nacin. Izgleda da u ovakvom sistemu 'ekonomski razvoj' podrazumeva duhovni raspad.

a

pre 12 godina

''Pre više od deceniju "Siti pasaž", "Milenijum", "Staklenac" i "Čumićevo sokače" bili su mesta gde su sugrađani hrlili da pazare garderobu i obuću po poslednjoj modi. ''

Navedeni trzni centri nikada nisu prodavali garderobu ''po poslednjoj modi'' vec kineske krpe, sto prodaju i sada... A ako autor ovog teksta smatra da je to bila ''poslednja moda'' toplo bih savetovala Vogue, Fashion Tv itd.

dusan

pre 12 godina

Zena i ja smo se odselili iz bg na frusku goru iako smo tamo bili rodjeni. Pobegli smo od "globalizma" koji je zahvatio grad sa dusom u kom smo rodjeni. Mislim da se dusa nece vratiti u umrlo telo. A dusu smo nasli u prirodi koja jos postoji i to ne tako daleko od oba najveca grada. E sad sto nismo u krugu dvojke...to smo ipak ostavili djeticima i njima slicnim. I da ne zaboravim imamo cetiri sina i oboje radimo po dva posla i uspevamo u ovoj "kukavnoj Srbiji" punoj kukavaca. Sve to bez nasledstva ili kradje od bilo koga.

Ljubivoje I

pre 12 godina

Kakav je to trznu centar u koji se ne može doći automobilom. Mislim pritom i na one koji dovoze robu i one koji treba da je kupe. Pa ovi planeri koji razmišljaju o uredjenju Beograda i za to primaju platu su totalni dunsteri. U Beogradu ne postoji nijedan pijac u kome je obezbedjeno parkiranje. Pritom mislim i na novootvorene.
Pošto su godimama radili naopako sada su izbacili u gro plan Metro, koji ce sve da reši. Kome metro i za koje pare. Pa u Londonu karta za metro košta 4,5 Funti, iako je taj metro odavno izgradjen i otplaćen i samo se plaćaju troškovi eksploatacije. E sada zamislite mi treba da uznemo kredit i da se zadužimo i da otplaćujemo i kredit i održavanje i tu karta treba da bude 1.000 dinara.
Zaključak je da sve trgovinske centre treba dislocirati iz centra i obesmisliti potrebu odlaska u centar. Iseliti sve vladine sadržaje, generalštab, miliciju i ostalu birokratiju. Centar treba da ostane za turiste i besposlenu omladinu, koja ima za cilj da danima sedi i pijucka kafu i sanja svoju propast.
I tako.

Gojko

pre 12 godina

@ljuljaske i klackalice

Da znaš da si u pravu.. Stalno se svađam sa trgovcima kada vidim sniženja a na polici samo S i M veličine...

Ivan

pre 12 godina

Citiram Zorana: "Shoping molovi su uzas, ali trzni centri su jos gori. Cumicevo sokace i Enjub su simboji sive ekonomije i treba da se ugase."
Zorane, ima li nesto sto nije uzas, i sto ne treba da se ugasi?
Da li je moguce da neko ovo napise? I da ga pritom podrzi 90%?
To su sigurno nezaposleni, i mladi koji su skloni ovako radikalnim stavovima. Ugasiti TC zato sto se nekad prodavalo na crno? E Zorane, Zorane, sta se sve radilo u nasoj drzavi, a tek u svetu, pa jel predlazes da ugasimo i drzavu, svet?
Tvoj komentar toliko nema smisla da je apsurdno sto ga ja uopste komentarisem, ali morao sam, samo da znas da tvoj stav nije zdrav.

Uki

pre 12 godina

@Odgovor na komentar mlade dame ili mozda starije dame...Zar zaista mislis da ce sako u Zari, koji je kupljen u Spaniji (koji se tamo proizvodi?!) i kupljen kod nas kostati isto? A veruj mi, iz prve ruke ti mogu reci da nije tolika razlika u ceni...
(Alexxx, 28. februar 2012 14:20)

A sta cemo sa garderobom koja nije proizvedena u Spaniji a opet kosta duplo jeftinije nego u Srbiji? Pa bre, Imlekovo mleko i Plazma keks su jeftiniji u zemljama u okruzenju nego ovde?!?!? Ne mislis valjda da se u Srbistanu cene formiraju trzisno u sitiaciji kada svega dve firme uvoze kompletan asortiman garderobe koja se ovde prodaje? Jednostavno receno, pljackaju nas i to je to.I da, veruj i ti meni,onako iz prve ruke, razlika u ceni jeste tolika. Metoda je vrlo jednostavna-udjes u Spaniji u radnju, udjes u Srbiji i uporedis. Nema tu sta da se veruje ili ne veruje.

realno

pre 12 godina

I da, u Uscu ni jedan proizvod od kifle do kaputa nece uteci porezu, da li ste ikad tamo ostali bez fiskalnog? Nema sanse, a ovi stariji znaci prevaranti sverceri i ostalo, vazi hvala, a kinezi fiskalnu ni ne pale, sahranili nam industriju i jos porez ne placaju, treba njima jedna finansijska da upadne! Oni vec godinama se prave ludi na kasi dodje mi da zasijem onu kineskinju koja ko svercer neki u dzepu buksa para i ona trguje!TRGOVKINJA GADNA! Ma pali bre!

realno

pre 12 godina

Pa naravno da ce da cvetaju veliki trzni centri, necu na -20 i + 40 da tumaram po gradu da bih nasao sta mi treba, presedne ti zivot na kupovina...
Ovi mali proizvodjaci se moraju udruziti i raditi zajedno da bi bili konkurenti ovim velikim... Pozdrav iz Usca ;)

Погледај касније

pre 12 godina

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.
(Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

Kako su na vlast došle "demokrate" kada ste '96. zapalili? Nešto se ne sećam da su tad vladale demokrate.

Ni ja ne volim sadašnju vlast, ali nemoj tako bahato spinovati.

Aleksandar

pre 12 godina

za (dr, 28. februar 2012 10:22)

Ako nemate ništa protiv, apsolutno se slažem sa vama.

Čumićevo Sokače, Piramida i njima slični relikti 1990-tih, koje se odraz soc-realističkog dizajna malih radnji, da ne kažem radnjica i koje je neko projektovao, jer je bio "podoban", a ne stručnjak:

Oba tržna centra su razuđena, radnje razbacane na razna mesta i nivoe, pa da bi obišao sve radnje (za razliku od standardnog tržnog centra gde je sve što je na jednom nivou, jednim obilaskom u krug obiđete sve) morate da se tri puta vratite nazad, pa uz stepenice, pa niz stepenice, a ako nije u toj zgradi, onda moram u drugu zgradu, po razbijenim pločama, preko bara i po kiši (kao da sam krenuo na kros kantri) i sve je zgurano u radnjice 5 sa 4m plus WC.

Izuzetak su ENJUBovi centri (Blok 45 i Blok 70), koji imaju lokalnu namenu, i gde su ti principi poštovani (dva nivoa, u jednom krug obiđete sve).

Todor

pre 12 godina

Ne radi se o nedostatku novca (iskljucivo). Nama je defakto zivotni standard porastao, ukinuli su nam vize i ljudi malo vise idu u inostranstvo. Internet ima veliki broj ljudi, kompjuteri se prodaju 'dzabalesku'. Svako ko je bio u inostranstvu ili ima internet, zna da je kod nas roba skuplja i manje kvalitetna. Ljudima se isplati i iz Austrije i Nemacke da donose kucne potrepstine. Sto se tice garderobe mozda smo i medju najskupljima u Evropi. Zara, Timeout, Pull&Bear, Bershka i slicni brendovi su i do 50% jeftiniji u zemljama EU.
Internet kupovina itd. To su sve razlozi zasto propadaju 'trzni centri'.
P.S. U Pancevu se gradi druga lamela Aviv parka a jedini smo u ovom delu Evrope sa tim poznatim lancom retail parka!

Ana

pre 12 godina

Kada biste otišli u Segedin, po veličini - jedno mađarsko mestašce, videli biste da njihov Arkad bolje izgleda i od Ušća i od Delte!
(mislim, srećna sam da imamo te lepe šoping molove ali još sam srećnija što mogu i da putujem).

I onda kad odete van zemlje, vidite da se ovi naši toliko ugrađuju u cenu, da im nije bitno i ako prodaju samo par stvari - čini mi se da tako razmišljaju.

Kupovina kod nas je - uvreda!

Iz Zare

pre 12 godina

U vezi Zare - mogu ti reci da si puno dala za sako iz Zare ako si platila 45 EUR. Evo ja sam prosli vikend kupio 3 sakoa i zimsku jaknu, svaki artikal je kostao isto - 29$ na snizenju, a svaki od tih artikala je imao redovnu cenu 119$ pa na vise. I sve sam kupio u samom centru Toronta.

Slazem se da je EU jeftnija od Srbije, ali USA i Kanada su opet jeftinije od EU. Jeste Zara Spanska kompanija ali cene su ovde kod nas povoljnije. Trziste diktira cenu a ne odakle je roba.

Deki

pre 12 godina

Zao mi je sto se na sve strane prodaje tezak bofl, a iole kvalitetniji materijali (koza, vuna, pamuk) kostaju paprno, a repromaterijal nikad jeftiniji. Losa ponuda velicina takodje.
Zar me moze u Srbiji da se napraviji jedan kozorcijum proizvodjaca tekstila i obuce koji ce da ima quality control i otvore svoje trzne centre (ako treba uz pomoc drzave) gde se moze kupiti nesto lepo, kvalitetno sasiveno, domace i povoljno?

Sloba,tranzicioni gubitnik

pre 12 godina

Mene mnogo vise brine atmosfera u velikim hipermarketima.Normalno da je garderoba bitna ali treba se i prehraniti.Trgovci nas ubise sa cenama pa zbog sve vece bede sumorno izgleda hiper market gde od 30-40 kasa radi samo pet-sest sa po nekoliko potrosaca.Vikendom je nesto veca guzva ali merilo nase bede se ogleda u padu prometa hrane i osnovnih sredstava za zivot.

Sever

pre 12 godina

@pogledaj kasnije

Kakav, bre, spin?! Čovek govori o višestranačkom sistemu (1990- )! Sve je to ista banda. Ko to nije do sad shvatio, taj živi na drugoj planeti.

Anoniman

pre 12 godina

tržni i trgovinski centri su jedini rezultat tranzicije. po rezultatima vrednujemo vlast. s obzirom na stanje, za zadnjih 10 god. ocena je - 0. sloba je imao keca...

ratko

pre 12 godina

ja sam nekad naj vise voleo da se setam bulevarom i da kupujem i gledam robu po tezgama i da se cenjkam sa prodavcima ali nekima je to smetalo pa danas u bulevaru nema nista, sta ces dosla demonkratija i oterala prodavce koji su hranili porodice prodavajuci robu po tezgama, sad ide narod u trzne centre samo da razgleda izloge valjda im to vise odgovara ? AJMO MINUSI SAMO NAPRED !

logicno

pre 12 godina

Pa ne mogu svi da zive od trgovine.A kad uzmemo u obzir cene i to da smo u zescoj finansijskoj ovo je sasvim logican sled stvari.
A i kirije su astronomske...

Alex

pre 12 godina

Ti trzni centri sa malim buticima su spomenik sverc ekonomiji iz devedesetih. Ne samo u Beogradu... im ih po celoj Srbiji. U Nisu imate TC Kalca najveci takvog tipa na Balkanu koji danas zvrji prazan u strogom centru grada. Kod mene u Prokuplju imate TC sa 50ak lokala koji zvrji prazan, iznajmljivanje lokala je 30-50evra, a lokali na poslednjem spratu nikada nisu ni radili, tj nikada u njima nista nije otvoreno. Kao sto rekoh svercovala se roba i onda prodavala u buticima.... to je bila ekonomija devedesetih. Hm... ko zna, ali na zalost tragicno je sto moram da izjavim da su mnogi ljudi koji danas nemaju za hleb tih devedesetih ziveli od tog sverca. Eto kod nas nikada ne moze da bude kako treba nego uvek zlo. Umesto da nam bude bolje mi se ponovo zaglavismo u blatu...

Jana

pre 12 godina

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.
(Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

demokrate 1996?!?
Nesto si zesce poremetio kontinuum tkanja vremena...

Jill St James

pre 12 godina

Zivela sam na zapadu 30+godina, i u "velikim" kosmp. gradovima sveta u shopping mall ide samo "niza klasa" ili vecina stanovnistva da se zabavi i jeftino provede vreme! Jer takve ljude ne zanima opera, balet, pozoriste itd.
Americu "elitu" necete NIKAD videti da kupuju po mall-ovima, ali u Srbiji Usce/Delta su stvari prestiza/moc. A nista na svetu ne mrzim vise nego upravo tamo da idem, smuci mi se kad vidim devojke ispeglanom kosom,napumpanim sisama,usnama,sa stiklama, beli kajis i fake "Louis Vuitton" torbama i jedino mogu da pazare u mall-u kad im sponzor daje dzeparac. Ili neke koje su tek stigle u Beograd iz provincije pa nabace neke kineske naocare, ijeftine izbledele tesne farmerke i misle da im niko nije ravan, a kamoli da se pomere da neko prodje...svet je njihov u shopping mallu na N.Bgdu!
Sto se tice cena jeste da su skuplje nego u USA, ali VERUJTE da je i razlika u robi...koristi se drugaciji kvalitet za Evropsko i US trziste za istu stvar. U USA je pointa da se samo jednom opere i kupi novo, u EU kvalitet na pranje je mozda 4-5puta. Ujedno ne volim sto te u Srbiji prodavci prate na svaki korak kao da ces nesto da krades, da svi u Srbi rade kao trgovci bili bi druga Svajcarska. Ali jednostavno mafija kontrolise cene, pa ljudi prestanite da kupujete pa onda cemo da vidimo gde ce sa robom !

Joca

pre 12 godina

Kamo srece da svi budu zavoreni pa da ovaj narod pocne i da proizvodi nesto a ne samo da se bavi trgovinom,kakvi smo mi ludaci od zapada i kapitalizma jedino smo za shodno nasli da preuzmemo soping molove i naviku da dizemo kredite za kojekakve gluposti a ono sto je dobro uopste nas ne zanima!

Eki

pre 12 godina

@Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

Au bre, ala se razlikuju vremenske zone ovde i preko bare. Kad je kod nas bila 2000-ta, vi ste jos uvek bili u 1996-oj!

Alexxx

pre 12 godina

Odgovor na komentar mlade dame ili mozda starije dame...Zar zaista mislis da ce sako u Zari, koji je kupljen u Spaniji (koji se tamo proizvodi?!) i kupljen kod nas kostati isto? A veruj mi, iz prve ruke ti mogu reci da nije tolika razlika u ceni...

Igor

pre 12 godina

Ja stalno idem u Usce i Deltu...navikao sam ziveci u Americi,to je tamo normalno.Primetio sam da je radnim danima manje ljudi,a vikendom guzva.Tako je to i napolju...oni sa parama imaju radno vreme,sto je normalno,pa dolaze ili posle 6 ili vikendom....eto razloga za takve oscilacije u posecenosti.
A mozda su i zakupnine u Uscu i Delti visoke,pa ih je tesko odrzati.Treba imati veliki promet da bi to mogao izdrzati.

Licno,obozavam trzne centre,mrzim buvljake i taj "buvljak"mentalitet...
Jedva cekam jos neki novi...volim sto se dolazi kolima,imas parking,zimi je toplo,dobro za decu,a leti klimatizovano.
A bogami i moze da se kupi povoljno...pogotovu kada je rasprodaja.
Uostalom,trzni centri se prave posle istrazivanja tzista,i da nemaju klijentelu koja je platezna,ne bi se ni gradili.
A druga je stvar sto se ta klijentela seli,iz novog u noviji i lepsi...to se desilo sa Merkatorom,iako i on ima svoju vernu klijentelu.

Andreja

pre 12 godina

Ukrupnjavanje kapitala... bilo je za očekivati. Nas su zahvatile dve tranzicije: jedna ka kapitalizmu i druga ka održivoj ekonomiji, poznatija kao svetska kriza.

Nego razmišljam da li to ukrupnjavanje ima neke veze sa činjenicom da su privatnici u malim centrima bili masovno reketirani. Znam da policija nije mogla uvek da ih zaštiti, a pretpostavljam da sada u velikim šoping molovima nemaju baš toliko problema, jer tamo uvek ima puno ljudi, obezbeđenja, teško je neopaženo prići i pobeći... Sigurno je da i ugrađivanje reketaša ima uticaja na cenu robe.

Privatnik

pre 12 godina

Lokalne vlasti umesto da im izadju u susret kad je kriza, one traze jos vise! Treba za sva vremena ukinuti firmarinu, npr. Trajni podsticaj.

A kad je ovako jeziva situacija u privredi i kad ljudi skoro leba da nemaju da jedu, onda bi trebalo i cene zakupa korigovati. Jer bolje je uzeti 100e manje na zakupu od 500e nego izgubiti zakupca. Ne ocekujem da to Megatrend elita koja je zaposela opštine razume.

Lična priča...

Moji keva i cale su negde 1985. otvorili hamburgeriju. Bila je jedna od prvih u gradu jer su tu u neko vreme komunisti dozvolili privatne "firme" a da nisu zanatske radionice. Prvi smo prodavali cheeseburger i fishburger i imali kupus (!) kao prilog (konkurentkinja je jednom prilikom mojoj kevi rekla, Koji ce ti kupus?! Pa, ko ce to da jede?! vizionarka neka).

Da pređem na poentu...

Kao podsticaj privatnoj delatnosti, bez pompe, bilborda, slikanja, ljubljenja beba, lokalna samouprava je oslobodila moje roditelje SVIH poreza u trajanju od DVE GODINE, a plaćali smo samo struju i vodu.

Od tog kioska, za nepune 2 godine, zaradili su novac da otvore birc od 500m2 tj da od prethodne ruine i rugla naprave ekstra lokal koji je dugo vazio za br#1 mesto u gradu. I tu su imali podsticaj vlasti odnosno olaksice. Zaradili su toliko da su posle 2 godine iliti 2 sezone otvorili firmu za uvoz i izvoz (1991). I tu je odlicno krenulo.

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.

sevarlica

pre 12 godina

Samo vi idite u te hiper-mega-giga-centre koji prodaju krš na veliko. Svi se oblačite isto, slušajte istu mjuzu, gledajte iste filmove i jedite istu hranu. Još vam samo bar-kod fali i kompletni ste.

Alexxx

pre 12 godina

Odgovor na komentar mlade dame ili mozda starije dame...Zar zaista mislis da ce sako u Zari, koji je kupljen u Spaniji (koji se tamo proizvodi?!) i kupljen kod nas kostati isto? A veruj mi, iz prve ruke ti mogu reci da nije tolika razlika u ceni...

milos

pre 12 godina

Pa super sto su neposeceni. Moderni trzno centri su ruglo civilizacije. Ideja iza gomile stakla i betona radjene u "contemporary" stilu je PROFIT. Nista dobro, vredno niti lepo nema tamo. Koncept druzenja i socijalnog zivota i zabave je banalno uproscen. Trzni centri poput USCA i Delta City su napravljeni po uzoru na one u SAD, gde se u soping ide na jedno mesto, jednom u 10 dana.

Opet smo se upecali i uzeli ono najgore sa zapada.

sirotinja

pre 12 godina

Dovoljno je da se prisetimo mudrosti : Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari , pa da kupujemo redje, ali kvalitetnije. To se odnosi i na hranu, i na obucu i na garderobu. Kad vidim ovaj narod kako pazari na raznoraznim ulicnim tezgama, buticima sa sumnjivom robom i kod Kineza, dodje mi da placem. Kinezi prodaju najlosiju, plasticnu i garderobu i obucu, veoma stetnu za zdravlje. Preporuka: kupujte redje, ali kvalitetno.

Ivan

pre 12 godina

Citiram Zorana: "Shoping molovi su uzas, ali trzni centri su jos gori. Cumicevo sokace i Enjub su simboji sive ekonomije i treba da se ugase."
Zorane, ima li nesto sto nije uzas, i sto ne treba da se ugasi?
Da li je moguce da neko ovo napise? I da ga pritom podrzi 90%?
To su sigurno nezaposleni, i mladi koji su skloni ovako radikalnim stavovima. Ugasiti TC zato sto se nekad prodavalo na crno? E Zorane, Zorane, sta se sve radilo u nasoj drzavi, a tek u svetu, pa jel predlazes da ugasimo i drzavu, svet?
Tvoj komentar toliko nema smisla da je apsurdno sto ga ja uopste komentarisem, ali morao sam, samo da znas da tvoj stav nije zdrav.

a

pre 12 godina

''Pre više od deceniju "Siti pasaž", "Milenijum", "Staklenac" i "Čumićevo sokače" bili su mesta gde su sugrađani hrlili da pazare garderobu i obuću po poslednjoj modi. ''

Navedeni trzni centri nikada nisu prodavali garderobu ''po poslednjoj modi'' vec kineske krpe, sto prodaju i sada... A ako autor ovog teksta smatra da je to bila ''poslednja moda'' toplo bih savetovala Vogue, Fashion Tv itd.

ratko

pre 12 godina

ja sam nekad naj vise voleo da se setam bulevarom i da kupujem i gledam robu po tezgama i da se cenjkam sa prodavcima ali nekima je to smetalo pa danas u bulevaru nema nista, sta ces dosla demonkratija i oterala prodavce koji su hranili porodice prodavajuci robu po tezgama, sad ide narod u trzne centre samo da razgleda izloge valjda im to vise odgovara ? AJMO MINUSI SAMO NAPRED !

Igor

pre 12 godina

Ja stalno idem u Usce i Deltu...navikao sam ziveci u Americi,to je tamo normalno.Primetio sam da je radnim danima manje ljudi,a vikendom guzva.Tako je to i napolju...oni sa parama imaju radno vreme,sto je normalno,pa dolaze ili posle 6 ili vikendom....eto razloga za takve oscilacije u posecenosti.
A mozda su i zakupnine u Uscu i Delti visoke,pa ih je tesko odrzati.Treba imati veliki promet da bi to mogao izdrzati.

Licno,obozavam trzne centre,mrzim buvljake i taj "buvljak"mentalitet...
Jedva cekam jos neki novi...volim sto se dolazi kolima,imas parking,zimi je toplo,dobro za decu,a leti klimatizovano.
A bogami i moze da se kupi povoljno...pogotovu kada je rasprodaja.
Uostalom,trzni centri se prave posle istrazivanja tzista,i da nemaju klijentelu koja je platezna,ne bi se ni gradili.
A druga je stvar sto se ta klijentela seli,iz novog u noviji i lepsi...to se desilo sa Merkatorom,iako i on ima svoju vernu klijentelu.

mare

pre 12 godina

Na mestu TC Usce bi trebalo da bude veliki javni kulturni objekat ili sportski centar. A ne da bioskopi, citaj kultura, koji se unutra nalaze su u sluzbi conzumizma. Ovaj TC zauzima jedan od najvaznijih i najlepsih strateskih polozaja u gradu. Izgleda da je bitnije da omladina sopinguje nego da se obrazuje i provodi vreme na neki bolji nacin. Izgleda da u ovakvom sistemu 'ekonomski razvoj' podrazumeva duhovni raspad.

realno

pre 12 godina

Pa naravno da ce da cvetaju veliki trzni centri, necu na -20 i + 40 da tumaram po gradu da bih nasao sta mi treba, presedne ti zivot na kupovina...
Ovi mali proizvodjaci se moraju udruziti i raditi zajedno da bi bili konkurenti ovim velikim... Pozdrav iz Usca ;)

Provincijalac (samo po geografiji)

pre 12 godina

A van Beograda su prazni odavno. Samo to se iz beogradske perspektive nije videlo. Sad je i njima dogorelo pa se žale :(

Погледај касније

pre 12 godina

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.
(Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

Kako su na vlast došle "demokrate" kada ste '96. zapalili? Nešto se ne sećam da su tad vladale demokrate.

Ni ja ne volim sadašnju vlast, ali nemoj tako bahato spinovati.

realno

pre 12 godina

I da, u Uscu ni jedan proizvod od kifle do kaputa nece uteci porezu, da li ste ikad tamo ostali bez fiskalnog? Nema sanse, a ovi stariji znaci prevaranti sverceri i ostalo, vazi hvala, a kinezi fiskalnu ni ne pale, sahranili nam industriju i jos porez ne placaju, treba njima jedna finansijska da upadne! Oni vec godinama se prave ludi na kasi dodje mi da zasijem onu kineskinju koja ko svercer neki u dzepu buksa para i ona trguje!TRGOVKINJA GADNA! Ma pali bre!

производња је кева

pre 12 godina

Боље је продати 50 фармерки за 20 евра него 10 за 100. Када Срби схвате ту рачуницу биће нам боље. Наравно да нема промета када су цене веће него у Немачкој, Мађарској, Британији ... Овде за 6 евра могу да се купе само кинези. А у Немачкој и маркиране мајице. Али наравно боље је да радник што мање шета по локалу. Зато су Срби лошије обучени јер купују 3 пута скупље, 3 пута лошије и нередовно.

Tik Tak

pre 12 godina

Zamisli provodjenje dana u tržanom centru,samo jednom sam otišao da hasam u jednom tržnom centru i ono puko sam 600 dinara ali ne za šta,uzeo neku bednu šniclu i još po nešto,a da li vi znate koliko košta kuglanje,bioskop,po tom vaše provodjenju dana jednon porodici treba brdo para.I zato ljudi nemoj da punite džepove tim butikašima,ne kupujte ništa u Srbiji skupite djuntu pa idite u Parndorf u Austriji na par dana jednom godišnje i ćao...

Srce

pre 12 godina

U nedelju sam par sati provela u TC Ušće,lutajući po buticima, u potrazi za običnim farmericama(retko posecujem dato mesto) i gle čuda- gomile bofl robe,za koju ni dinar ne bih dala... Rke i krpe... I reših da kao i do sada kupujem domaće- pwl, exterra, pazarske farmerke i turske krpice koje su ok kvaliteta, mona, manual, italijanske čizme i cipele. Šta ce nam lažni sjaj i lažna sniženja??

Ivan

pre 12 godina

Veliki problem tih malih trznih centara je taj sto im je marketing nula. Tesko je 300 vlasnika lokala ubediti da je potrebno platiti da bi se uradilo nesto na marketingu trznog centra. Zbog te neorganizovanosti trpi posao. Moze da se uradi online i offline promocija TC-a, da se stave neke velike vidljive reklame, da svaki korisnik zna sta ima u TC-u i bez da ode u njega, da kada ide, bar zna da ce naci ono sto trazi, ovako neki potencijalni korisnici i ne znaju da neki trzni centri postoje, iako su 1 000 000 puta kolima prosli pored njih.

madrileña

pre 12 godina

Ja sam pre 10-ak dana kupila u madridskoj Zari sako za 45 evra. Juce navratim do Usca i zaintrigiram se da pogledam koja je cena kod nas. 80 evra. Skoro me nece videti nijedan oblik šoping centra u Srbiji.

Ljubivoje I

pre 12 godina

Kakav je to trznu centar u koji se ne može doći automobilom. Mislim pritom i na one koji dovoze robu i one koji treba da je kupe. Pa ovi planeri koji razmišljaju o uredjenju Beograda i za to primaju platu su totalni dunsteri. U Beogradu ne postoji nijedan pijac u kome je obezbedjeno parkiranje. Pritom mislim i na novootvorene.
Pošto su godimama radili naopako sada su izbacili u gro plan Metro, koji ce sve da reši. Kome metro i za koje pare. Pa u Londonu karta za metro košta 4,5 Funti, iako je taj metro odavno izgradjen i otplaćen i samo se plaćaju troškovi eksploatacije. E sada zamislite mi treba da uznemo kredit i da se zadužimo i da otplaćujemo i kredit i održavanje i tu karta treba da bude 1.000 dinara.
Zaključak je da sve trgovinske centre treba dislocirati iz centra i obesmisliti potrebu odlaska u centar. Iseliti sve vladine sadržaje, generalštab, miliciju i ostalu birokratiju. Centar treba da ostane za turiste i besposlenu omladinu, koja ima za cilj da danima sedi i pijucka kafu i sanja svoju propast.
I tako.

electric_mojo

pre 12 godina

Poluprazna je i Srbija naroda, pa skoro niko o tome ne pise niti koga interesuje. Back to the roots, gospodo kvazi velegradjani, za plug i u bastu i u stalu, da se napuni Srbija narodom koji ce raditi i stvarati, da ima vajde i za onog u gradu, ali i onog i u palanci i na selu!
Otkrivate bre Ameriku, pa kako da drustvo u kome nema proizvodnje vec se samo presipa iz supljeg u prazno raznoraznim nazovi trgovackim metodama bude bogato i uspesno?

Milan

pre 12 godina

Shoping molovi su uzas, ali trzni centri su jos gori. Cumicevo sokace i Enjub su simboji sive ekonomije i treba da se ugase.
(Zoran, 28. februar 2012 11:04)

E jos nam objasni razliku izmedju "shoping mola" i trznog centra pa da idemo da radimo nesto.

Sever

pre 12 godina

@pogledaj kasnije

Kakav, bre, spin?! Čovek govori o višestranačkom sistemu (1990- )! Sve je to ista banda. Ko to nije do sad shvatio, taj živi na drugoj planeti.

Anoniman

pre 12 godina

tržni i trgovinski centri su jedini rezultat tranzicije. po rezultatima vrednujemo vlast. s obzirom na stanje, za zadnjih 10 god. ocena je - 0. sloba je imao keca...

bat

pre 12 godina

Izgleda da je pisac ovog teksta tek početkom 2012. godine zakoračio u Čumićevo sokače i video da je prazno.

Ono je prazno sigurno barem 6-7 godina i to ne zbog para nego zbog drugih stvari.

Više se Nike patike ne kupuju u malom butiku nego kod zvaničnog distributera u velikoj radnji. Nema više butika - zbogom Čumićevo sokače i slični formati.

Komsija

pre 12 godina

Zivim u blizini Delta City-ja i mogu slobodno da kazem da je i tamo sve manje i manje posetilaca. A i oni koji udju unutra, vise setaju i razgledaju nego sto trose pare.

ljuljaske i klackalice

pre 12 godina

ako jednom svratite u bilo koji trgovinski centar u okruzenju npr. BTC u Ljubljani i sl. u Madjarskoj... shvaticete koliko ovi nasi kvazi centri vredjaju inteligenciju. pored fejk snizenja gde je nemoguce pronaci adekvatnu i UOBICAJNU velicinu (L, XL), ponuda iz aktuelne kolekcije je ogranicena na max cetvrtinu. o ljubaznosti butikasica i da ne pricam... zivele krojacke radnje :)) ziveli parkici i igralista oko zgrada.

svi (ni)su isti

pre 12 godina

Sve sto je napisano je prilicno tacno, ali nesto nedostaje: uprkos maloj kupovnoj moci, nestasici para i ostalim problemima, preko Interneta se sve vise kupuje robe u inostranstvu, i to i jeftine i specijalne (skupe). Zasto i kako, kad narod "nema para" i slicno?

Ako ti nesto zaista i neodlozno treba, nadjes pare, ali kod nas tog neceg uglavnom NEMA. Drzavne trgovine uglavnom sve imaju istu robu, privatnici isti asortiman, za koji im se cini da se najbolje prodaje. Sve izvan toga - nema i tacka. I onda se petljas sa ebay, amazonom i slicno. Za masu proizvoda koje sam nasao na amazon.com i kupio, prodavci ovde nikad culi ni videli, a i kako bi kad nisu krocili nogom dalje od Beograda. Nije ovde samo materijalno siromastvo nego i duhovno - trzisno, na obe strane - i kod prodavaca i kod kupaca. Trgovina bi usput mogla i da obrazuje kupce, ne samo da im uvaljuje neke nebuloze.

Stefan_Nis

pre 12 godina

Kako da ne! Pojedini butici, prodavnice itd. jesu poluprazni, ali Usce i DeltaSiti ne da su puni nego ne znam! To se zove konkurencija, jer u uscu posle 3-casovnog sopinga i PUNIH kesa treba da se sedne negde i potrosi jos jedan Djordje, a gle u sklopu Usca i Delte je i restoran, plus masive kafice imate u tim trznim centrima i normalno.... Kad god udjem tamo pitam se odakle bre ljudima ONOLIKE PARE, pa to je kao da se deli dz kod nas na jugu, strahota!!!

Todor

pre 12 godina

Ne radi se o nedostatku novca (iskljucivo). Nama je defakto zivotni standard porastao, ukinuli su nam vize i ljudi malo vise idu u inostranstvo. Internet ima veliki broj ljudi, kompjuteri se prodaju 'dzabalesku'. Svako ko je bio u inostranstvu ili ima internet, zna da je kod nas roba skuplja i manje kvalitetna. Ljudima se isplati i iz Austrije i Nemacke da donose kucne potrepstine. Sto se tice garderobe mozda smo i medju najskupljima u Evropi. Zara, Timeout, Pull&Bear, Bershka i slicni brendovi su i do 50% jeftiniji u zemljama EU.
Internet kupovina itd. To su sve razlozi zasto propadaju 'trzni centri'.
P.S. U Pancevu se gradi druga lamela Aviv parka a jedini smo u ovom delu Evrope sa tim poznatim lancom retail parka!

Eki

pre 12 godina

@Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

Au bre, ala se razlikuju vremenske zone ovde i preko bare. Kad je kod nas bila 2000-ta, vi ste jos uvek bili u 1996-oj!

Aleksandar

pre 12 godina

za (dr, 28. februar 2012 10:22)

Ako nemate ništa protiv, apsolutno se slažem sa vama.

Čumićevo Sokače, Piramida i njima slični relikti 1990-tih, koje se odraz soc-realističkog dizajna malih radnji, da ne kažem radnjica i koje je neko projektovao, jer je bio "podoban", a ne stručnjak:

Oba tržna centra su razuđena, radnje razbacane na razna mesta i nivoe, pa da bi obišao sve radnje (za razliku od standardnog tržnog centra gde je sve što je na jednom nivou, jednim obilaskom u krug obiđete sve) morate da se tri puta vratite nazad, pa uz stepenice, pa niz stepenice, a ako nije u toj zgradi, onda moram u drugu zgradu, po razbijenim pločama, preko bara i po kiši (kao da sam krenuo na kros kantri) i sve je zgurano u radnjice 5 sa 4m plus WC.

Izuzetak su ENJUBovi centri (Blok 45 i Blok 70), koji imaju lokalnu namenu, i gde su ti principi poštovani (dva nivoa, u jednom krug obiđete sve).

sas35bgd

pre 12 godina

Imam trgovinsku radnju u kome se prodaje roba domacih proizvodjaca . Radi se o pamucnim trenerkama , donjem vesu , majcama i duksevima. Na zalost, roba nije BRENDIRANA pa je posao sve gori, jer kupci traze Nike, Adidas itd. Kod ,mene je duks 1990 dinara, pamucni i natpis je NETT, a Nike veoma slican je od 6000-8000 dinara. Deca su nam naucena da sate provode po soping molovima , nose svi istu marku , jedu svi istu hranu(fast food) i svi isto izgledaju.

dusan

pre 12 godina

Zena i ja smo se odselili iz bg na frusku goru iako smo tamo bili rodjeni. Pobegli smo od "globalizma" koji je zahvatio grad sa dusom u kom smo rodjeni. Mislim da se dusa nece vratiti u umrlo telo. A dusu smo nasli u prirodi koja jos postoji i to ne tako daleko od oba najveca grada. E sad sto nismo u krugu dvojke...to smo ipak ostavili djeticima i njima slicnim. I da ne zaboravim imamo cetiri sina i oboje radimo po dva posla i uspevamo u ovoj "kukavnoj Srbiji" punoj kukavaca. Sve to bez nasledstva ili kradje od bilo koga.

Jill St James

pre 12 godina

Zivela sam na zapadu 30+godina, i u "velikim" kosmp. gradovima sveta u shopping mall ide samo "niza klasa" ili vecina stanovnistva da se zabavi i jeftino provede vreme! Jer takve ljude ne zanima opera, balet, pozoriste itd.
Americu "elitu" necete NIKAD videti da kupuju po mall-ovima, ali u Srbiji Usce/Delta su stvari prestiza/moc. A nista na svetu ne mrzim vise nego upravo tamo da idem, smuci mi se kad vidim devojke ispeglanom kosom,napumpanim sisama,usnama,sa stiklama, beli kajis i fake "Louis Vuitton" torbama i jedino mogu da pazare u mall-u kad im sponzor daje dzeparac. Ili neke koje su tek stigle u Beograd iz provincije pa nabace neke kineske naocare, ijeftine izbledele tesne farmerke i misle da im niko nije ravan, a kamoli da se pomere da neko prodje...svet je njihov u shopping mallu na N.Bgdu!
Sto se tice cena jeste da su skuplje nego u USA, ali VERUJTE da je i razlika u robi...koristi se drugaciji kvalitet za Evropsko i US trziste za istu stvar. U USA je pointa da se samo jednom opere i kupi novo, u EU kvalitet na pranje je mozda 4-5puta. Ujedno ne volim sto te u Srbiji prodavci prate na svaki korak kao da ces nesto da krades, da svi u Srbi rade kao trgovci bili bi druga Svajcarska. Ali jednostavno mafija kontrolise cene, pa ljudi prestanite da kupujete pa onda cemo da vidimo gde ce sa robom !

Jana

pre 12 godina

E, malo posle toga, vise nisu imali podsticaj vlasti jer su na vlast dosle "demokrate" koje gledate i danas. Zatvorili smo sve i otpalili preko bare 1996.
(Privatnik, 28. februar 2012 12:11)

demokrate 1996?!?
Nesto si zesce poremetio kontinuum tkanja vremena...

Iz Zare

pre 12 godina

U vezi Zare - mogu ti reci da si puno dala za sako iz Zare ako si platila 45 EUR. Evo ja sam prosli vikend kupio 3 sakoa i zimsku jaknu, svaki artikal je kostao isto - 29$ na snizenju, a svaki od tih artikala je imao redovnu cenu 119$ pa na vise. I sve sam kupio u samom centru Toronta.

Slazem se da je EU jeftnija od Srbije, ali USA i Kanada su opet jeftinije od EU. Jeste Zara Spanska kompanija ali cene su ovde kod nas povoljnije. Trziste diktira cenu a ne odakle je roba.

Alex

pre 12 godina

Ti trzni centri sa malim buticima su spomenik sverc ekonomiji iz devedesetih. Ne samo u Beogradu... im ih po celoj Srbiji. U Nisu imate TC Kalca najveci takvog tipa na Balkanu koji danas zvrji prazan u strogom centru grada. Kod mene u Prokuplju imate TC sa 50ak lokala koji zvrji prazan, iznajmljivanje lokala je 30-50evra, a lokali na poslednjem spratu nikada nisu ni radili, tj nikada u njima nista nije otvoreno. Kao sto rekoh svercovala se roba i onda prodavala u buticima.... to je bila ekonomija devedesetih. Hm... ko zna, ali na zalost tragicno je sto moram da izjavim da su mnogi ljudi koji danas nemaju za hleb tih devedesetih ziveli od tog sverca. Eto kod nas nikada ne moze da bude kako treba nego uvek zlo. Umesto da nam bude bolje mi se ponovo zaglavismo u blatu...

dr

pre 12 godina

Cumic je propao jos krajem devedesetih. Ja sam prestao tamo da zalazim iz dva prosta razloga puno djubreta i neodrzavanje.isto tako ljudi se okrecu ka novim sadrzajima. Na zapadu se trzni centri ruse i grade iznova sa novim sadrzajem i trenutnim trendom.Ako je neko ocekivao da ce neki trzni centar ostati vazda popularan sa istim sadrzajem taj se prevario.
A sto se tice onog na BB pa tamo ni ulazna vrata ne rade kako treba a kamoli da ima nesto drugo kako valja

s t v

pre 12 godina

Ovaj komentar pišem ogorčen i potpuno subjektivan pa kome se svidi, svidi.
Zanatlija sam već 16 godina i upravo gledam kako da rešim dugove i ugasim radnju jer sam dotakao dno.
Sve ove godine , ma kako to nekom zvučalo, uvoznici su bili privilegovani. Ja sam imao veće namete da uvezem repromaterijal nego uvoznici na gotov proizvod. Država je razvijala trgovinu , a "ubijala" proizvodnju i sada su nam drugi krivi.
Nije tajna da su se butikaši ugrađivali više od 300% i lepo su živeli. Država je više "šibala" po nama malim (sitnim) proizvođačima nego što su kontrolisali trgovinu. Ja sam morao da ispunim sve moguće standarde i da to jasno istaknem na deklaraciji ( sve to košta i stalno se nešto izmišlja ). Sa druge strane takav proizvod iz Kine, Turske, Bugarske inspekcije nisu kontrolisale i njihove deklaracije ih nisu interesovale. To su mi rekli prodavci mojih proizvoda !
I kako da se razvija proizvodnja ? Objasnite . Očajan sam.
Sada ću na biro, a perspektiva mi je da budem socijalni slučaj.

Bokita

pre 12 godina

U mom mestu su Tržni centar ,,prekrstili,, u Tužni centar( sa razlogom) a koliko vidim u celoj Srbiji preovladavaju ,,Tužni centri,, i tek pokoji Tržni.

Gojko

pre 12 godina

@ljuljaske i klackalice

Da znaš da si u pravu.. Stalno se svađam sa trgovcima kada vidim sniženja a na polici samo S i M veličine...

logicno

pre 12 godina

Pa ne mogu svi da zive od trgovine.A kad uzmemo u obzir cene i to da smo u zescoj finansijskoj ovo je sasvim logican sled stvari.
A i kirije su astronomske...

Uki

pre 12 godina

@Odgovor na komentar mlade dame ili mozda starije dame...Zar zaista mislis da ce sako u Zari, koji je kupljen u Spaniji (koji se tamo proizvodi?!) i kupljen kod nas kostati isto? A veruj mi, iz prve ruke ti mogu reci da nije tolika razlika u ceni...
(Alexxx, 28. februar 2012 14:20)

A sta cemo sa garderobom koja nije proizvedena u Spaniji a opet kosta duplo jeftinije nego u Srbiji? Pa bre, Imlekovo mleko i Plazma keks su jeftiniji u zemljama u okruzenju nego ovde?!?!? Ne mislis valjda da se u Srbistanu cene formiraju trzisno u sitiaciji kada svega dve firme uvoze kompletan asortiman garderobe koja se ovde prodaje? Jednostavno receno, pljackaju nas i to je to.I da, veruj i ti meni,onako iz prve ruke, razlika u ceni jeste tolika. Metoda je vrlo jednostavna-udjes u Spaniji u radnju, udjes u Srbiji i uporedis. Nema tu sta da se veruje ili ne veruje.

q

pre 12 godina

1- Segedin tamo i nazad, jedna kola 40e plafon
Sve jeftinije i kvalitetnije
2- Ko se snađe, na netu može povoljnije da kupuje. Na kuću mi stiže sve, a ne plaćam lanac lokalnih derikoža od države do uvoznika

Moja poruka za njih "Samo dižite cene, mi koji ne kupujemo kod vas sve je više"

Deki

pre 12 godina

Zao mi je sto se na sve strane prodaje tezak bofl, a iole kvalitetniji materijali (koza, vuna, pamuk) kostaju paprno, a repromaterijal nikad jeftiniji. Losa ponuda velicina takodje.
Zar me moze u Srbiji da se napraviji jedan kozorcijum proizvodjaca tekstila i obuce koji ce da ima quality control i otvore svoje trzne centre (ako treba uz pomoc drzave) gde se moze kupiti nesto lepo, kvalitetno sasiveno, domace i povoljno?

Sloba,tranzicioni gubitnik

pre 12 godina

Mene mnogo vise brine atmosfera u velikim hipermarketima.Normalno da je garderoba bitna ali treba se i prehraniti.Trgovci nas ubise sa cenama pa zbog sve vece bede sumorno izgleda hiper market gde od 30-40 kasa radi samo pet-sest sa po nekoliko potrosaca.Vikendom je nesto veca guzva ali merilo nase bede se ogleda u padu prometa hrane i osnovnih sredstava za zivot.

Ljuba Valurijski

pre 12 godina

@madrile?aSupruga i ja smo sinu prošle godine u avgustu, u prodavnici u strogom centru Rima kupili stazu za autiće za 26€. Takvu istu stazu smo našli u prodavnici igračaka u TC Ušće za 45€. Otimačina! Nema tu ni T od trgovine.

Joca

pre 12 godina

Kamo srece da svi budu zavoreni pa da ovaj narod pocne i da proizvodi nesto a ne samo da se bavi trgovinom,kakvi smo mi ludaci od zapada i kapitalizma jedino smo za shodno nasli da preuzmemo soping molove i naviku da dizemo kredite za kojekakve gluposti a ono sto je dobro uopste nas ne zanima!

Ana

pre 12 godina

Kada biste otišli u Segedin, po veličini - jedno mađarsko mestašce, videli biste da njihov Arkad bolje izgleda i od Ušća i od Delte!
(mislim, srećna sam da imamo te lepe šoping molove ali još sam srećnija što mogu i da putujem).

I onda kad odete van zemlje, vidite da se ovi naši toliko ugrađuju u cenu, da im nije bitno i ako prodaju samo par stvari - čini mi se da tako razmišljaju.

Kupovina kod nas je - uvreda!

Andreja

pre 12 godina

Ukrupnjavanje kapitala... bilo je za očekivati. Nas su zahvatile dve tranzicije: jedna ka kapitalizmu i druga ka održivoj ekonomiji, poznatija kao svetska kriza.

Nego razmišljam da li to ukrupnjavanje ima neke veze sa činjenicom da su privatnici u malim centrima bili masovno reketirani. Znam da policija nije mogla uvek da ih zaštiti, a pretpostavljam da sada u velikim šoping molovima nemaju baš toliko problema, jer tamo uvek ima puno ljudi, obezbeđenja, teško je neopaženo prići i pobeći... Sigurno je da i ugrađivanje reketaša ima uticaja na cenu robe.