Petak, 10.02.2012.

00:15

Privreda neće preživeti pad dinara

Građani i privreda zbog drastičnog pada dinara od početka godine trenutno su dužni bankama čak 79 milijardi dinara više nego poslednjeg dana prošle godine.

Izvor: Press

Privreda neæe preživeti pad dinara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Jelena S.

pre 14 godina

Dinar se veštački održava, jer je on po mnogim procenama već trebao da bude preko 180 dinara!
Kod nas u našoj zemlji sve je veštačko!

simon 888

pre 14 godina

ka dosta su se gospoda iz vlade hvalila time kako dobijaju kredite bez pokrica
a srbijo ti sad vracaj a dal ce neko nekad odgovarati ko zna
bog ce im suditi...

Agathon

pre 14 godina

Pitanje koliko se može verovati ovakvim izjavama.
Jača valuta pogoduje uvoznicima, slabija izvoznicima.
Doduše, mi osim hrane nemamo šta da izvozimo.
Pa sad vidite.

Seljak

pre 14 godina

Zemlja moze da se pokrene ulaganjem prvenstveno u Poljoprivredu a ne u grad Beograd kako rade vec vise od decenije...
Bez Pokretanja proizvodnje mi smo kao drzava mrtvo slovo na papiru.
Ne mozemo mi evropi i svetu da prodamo nista sto oni vec nemaju 1000 puta bolje od nasih proizvoda ali zato Poljoprivredne proizvode mozemo da izvozimo svuda i svakoj zemlji sveta. Ulaganjem u Poljoprivrednu proizvodnju,Stocarstvo,Vocarstvo ozivece zemlja Srbija sva ostala ulaganja su promasena investicija...
Beogradizacija Srbije je dovela dotle da se cela Srbija seli u Beograd koji ce za koju godinu biti prebukiran veliki je to glavni grad za ovako malu zemlju ima mnogo gladnih usta za koje cela drzava daje pare.

Ralf

pre 14 godina

Privreda vec duze vremena ne prezivljava uopste a sada jos i pad dinara, ako nesto ne promenimo na izborima nista vise i nece preziveti

SrbinDelija

pre 14 godina

U ovako teskoj ekonomskoj situaciji ,izbori su neophodni. Mislim da bi vlada trebala da raspise izbore sto pre. Evro ce i narednih dana nastaviti vrtoglavi rast.

LabradorBoy

pre 14 godina

Vlada Srbije ce jos mnogo novca potrositi kako bi sprecila jos veci rast evra. Izbore raspisati pod hitno.Samo nova socijalno odgovorna vlada moze popraviti ekonomsku situaciju u zemlji.

MakOdred

pre 14 godina

Vlada je dokazala svima da ne zna da se nosi sa teskom ekonomskom situacijom u zemlji. Ova vlada je mnogo skupa i mislim da su izbori najbolji potezkoji vlada moze da napravi.

ArhitektA

pre 14 godina

Vladajuca koalicija je uspela da unisti srpsku privredu jos pre par godina, a ovaj pad dinara ce biti samo tacka na i, a ne razlog propasti, kao sto oni pokusavaju da nam nametnu pricu!

NikicaN

pre 14 godina

Necemo preziveti ni mi ni privreda! Omogucili ste bankama da daju kredite po deviznim kursevima gde se pojma nije imalo kako ce se kretati dinar i gde niko nije znao kolika ce mu rata biti!Kredite ste morali davati u dinarima,sa fiksnom ratom jer ste VI gospodo morali biti garant stabilnosti domace valute!

NikicaN

pre 14 godina

Necemo preziveti ni mi ni privreda! Omogucili ste bankama da daju kredite po deviznim kursevima gde se pojma nije imalo kako ce se kretati dinar i gde niko nije znao kolika ce mu rata biti!Kredite ste morali davati u dinarima,sa fiksnom ratom jer ste VI gospodo morali biti garant stabilnosti domace valute!

bogoljub

pre 14 godina

Napunili su oni dzepove, prilikom prodaje zelezare, pa sad misle opet ce.
Dokle god bude sedeo, i savetovao nas Jurij Bajec nece nam biti bolje. Sve ode u p..m.., a on sve bogatiji deli nam savete i pakuje, naravno svajcarce na svoj licni racun. To je radio i Jelasic i Djelic i Dinkic, oni ne smeju da odu, oni moraju odgovarati Narodu.

Xmen

pre 14 godina

Sa kursom od 109-110 Srbija je probila zaduzenost od 45% BDP-a sada smo na nivou od oko 49% zaduzenosti sa ubrzanom tendencijom pogorsanja.
Ova Vlada sa DS-om je izgleda skontala da nece dobiti izbore, pa ko veli da sledecoj ostavi sto vise "nereda"

manojlo

pre 14 godina

Kredit indeksiran u evrima je isto sto i "betonske cipele", a voda sve vise nadolazi.
Tesko ce Srbija izaci iz ovih problema, sto vlada javno ne objavi sta je MMF trazio da se uradi: da otpustimo zaposlene u javnom sektoru, da smanjimo penzije, za ukinemo agencije i finansiranje gubtasa (zeljezaru Sartid, Zeleznicu, JAT...)

BK

pre 14 godina

Toplica nije u pravu.
Za dve godine kurs dinara nije depresirao vise od 10 %
Inflacija za te dve godine , znatno je iznad promene kusrsa. O indeksu potrosackih cena da ne govorimo.
Privreda koja je uzela kredite indeksirane u eur-u umesto da proizvodi vise ona proizvodi manje ali su zato podizanjem svojih cena pokusali da smanje kreditnu zaduzenost.I gradjani vole slicno.Svako bi voleo da kurs bude recimo 100 a da plata skoci 20% i time se olaksa otplata duga . Samo ima jedan probem, nije realno.I onda smo tu gde jesmo.Mucimo se. Mi ne stampamo evre,imamo devizne rezerve ali su to prakticno tudje pare, svaki dan citam da emitujemo neke obveznice da bi se pokrivali, nismo efikasni,necemo nista da promenimo u javnom sektoru, trosimo previse i to na pogresne stvari,sladimo se tudjim problemima dok se mi duvamo bez pokrica. Imamo platno bilansni deficit, trgovinski deficit, budzetski deficit, inetelektualni deficit i moralni deficit na kraju krajeva.

ex demokrata 1

pre 14 godina

Najvažnije je da će Vlada da vlada 4 godine i da nam guverner uredno prima svoju teškom mukom zarađenu platu od cca 6 000 evra,sve ostalo je nebitno !

Sin Bludimir

pre 14 godina

@(LOL, 10. februar 2012 04:48)

Ma covece ovo je naivno razmisljanje. Kakva crna zelezara, ti radnici tamo i njihovi izdaci ne predstavljaju delic onih odliva koje ima nasha drzava.

Sad su izbori, svaka vlast je pred izbore uvek barem pokusavala da napravi neki privid. Koja je sad HAVARIJA kad ne moze da se napravi chak ni privid neke normalnosti mi nismo svesni... (!!)

Ne treba se plashiti onoga sto vidimo, nesto u pozadini ima sto ne vidimo i toga se treba plashiti.

Jezdimir

pre 14 godina

Posle kraha pregovora sa MMF-om, bice po onoj narodnoj:
"izgorece i nasa kuca i bice starih eksera".
Jezim se kako Vlada vodi drzavu.

krkix

pre 14 godina

Miletic, Spasojevic i slicni ce jednom morati da nauce americku lekciju. To je samo pitanje vremena i od toga ih ne mogu spasiti ni tri NBS. Nije privreda nesto sto neprekidno stvara gubitke koji se subvencionisu zaduzivanjem drzave. Svi se samo nadaju da ce "privreda" propasti za vreme neke sledece vlade, generacije... E pa dogurali ste do zida. Sarlatanska energetska politika nam se raspada danas, pred ocima, "privreda" ce propasti ove godine, a vi smisljajte sta cete i gde cete. Ja licno se nadam masovnim hapsenjima i prekim sudovima od strane revolucionarne vlade.

jos malo

pre 14 godina

U Srbiji je na snazi pocetak ekonomskog kolapsa. Voleo bih da nije tako, ali jeste. Ovo sto je Vlada uradila sa MMF-om je suicid, sve sa namerom da bez kontrole trosi pare do izbora.

posteno

pre 14 godina

Pojasnjenja koja je dala NBS je bez osnova. Da stvari tako stoje kako kaze BNS, kurs bi malo skocio, a ne dostigao istorijski rekord.
Danas kada imamo istorisku vrednost evra, znajte da se nesto bitno desava, a Vlada nece da saopsti javnosti.
Gde je javnost rada, gde je demokratija?

Branimir Crni

pre 14 godina

Kako kažu nema šanse u ovakvoj situaciji ,sa ovolikim spoljnjim dugom da dinar bude jak , pa ko je za to odgovoran ,jel Baba stana ili naša vlada ,dosta mi je više njihovih glupih opravdanja i izvinjenja .Neka više priznaju da su za nešto odgovorni i krivi !!!

zirafica

pre 14 godina

Ne samo privreda, ovo ce tesko preziveti svi oni sa prosecnim zaradama, i pre su jedva imali za potrosacku korpu, a sta ce tek sada biti. No nadam se i promeni ove vlade nece li kako biti bolje.

nikigi

pre 14 godina

Nemojte molim Vas pominjati privredu kad je vlast zaboravila da ona i postoji.Malo sad pred izbore neko se dosetio da treba i to pomenuti i održati neki skup privrednika , onako više reda radi.Ova vlast i njen glavni nosilac predsednik BORIS TADIĆ biće upamćeni kao grobari srpske privrede.

Branislav S

pre 14 godina

Ko prezivi, pricace. No nece nama samo privreda stradati, ima nas mnogo sa jedva prosecnim primanjima, pa kada stradamo i mi i privreda ne znam kako ce se vlada pozivati na to da radi za nas.

supermen

pre 14 godina

Bankrot je na vratima Srbije i uporno zvoni, a mi (Vlada Srbije) se krijemo u spaizu i pravimo se da nismo u stanu.
Mi nemamo gde da se sakrijemo, dugove moramo poceti placati, proslo je vreme zivota na kreditima.

Damjan19

pre 14 godina

Postavlja se pitanje: ako neće preživeti privreda, neće preživeti građani sa sve plićim novčanicima, ne mogu preživeti seljaci koji moraju sve da kupe za proizvodnju, ... ko će onda preživeti? Sada je problem jer nemamo deda Avrama da nas vadi iz bule. Milošević se mogao vaditi da je sve probleme imao zbog sankcija, na šta se sadašnja vlast vadi?

Raca Vračar

pre 14 godina

Kako kažu ,nema šanse da dinar bude jak uz ovoliku zaduženost i slabu privredu , ko je odgovoran za takvo stanje ,svaka iole moralna vlast bi odavno podnela ostavku i pustili sposobnije ,a ovi naši se drže fotelja ko da su im dedovina!

Ubi me, da se ne mucim

pre 14 godina

Pa privreda Srbije je, ako cemo realno, vec decenijama MRTVA! Dakle, nista novo. Sad jos samo ostaje da joj se i stanovnistvo pridruzi i sve ce biti u redu.

bole

pre 14 godina

Neko je ovde spomenuo Nemačku, ali oni nisu javašlije,vole svoju zemlju i rade. Kod njih i Srbi dobro rade, ali u Srbiji je javaš sistem i ono ..."radio ne radio, svira ti radio". Motike u ruke pa na poljoprivredu. Normalno ko ima, a ne špartati po asvaltu.

Realan

pre 14 godina

USS je bio nas najveci izvoznik.

To svakako ima uticaj na kurs. Plus neuspeh u razgovorima sa MMF-om, plus prekomerna javna potrosnja, plus koliko toliko snizavanje referentne kamatne stope, koja je i dalje previsoka.

Jedino resenje - drasticno smanjenje javne potrosnje uz dalje smanjenje referentne kamatne stope(ne sme biti veca od 5%) plus vece subvencije izvoznicima, poljoprivredi, maloj privredi, kao i za zaposljavanje. To ce dovesti do promene strukture privrede, kao i promene strukture zaposlenih uz veci GDP za isti broj zaposlenih. Za ovo je potrebno par godina. Osim toga, baza za dalji rast ce postojati, jer ce ljudi teziti tome da rade i uce, a ne da se udome u nekoj drzavnoj firmi.

Doc Holidaym

pre 14 godina

mislim da je ovo pocetak kraja.. Dolazi na naplatu sve ono sto je radjeno u proteklih 20 godina sa kulminirajucim efektom u ovih zadnjih 4. Raspad sistema je ocigledan. 93ca ce biti mala maca naspram ovoga. Tada je jos bilo nekakve makar poljoprivredne proizvodnje pa su delili polutke, brasno, secer, povrce... Sad vise nema ni toga. Svetska kriza je samo ogolila i ubrzala prirodni tok stvari u uslovima kada je privreda i proizvodnja skroz mrtva. Sa definitivnim silaska sa evropskog puta i odlaskom USS , otici ce i ovo malo stranih investitora novih nece biti i onda KRAJ !!!
Srbija KAPUT !!

bosh

pre 14 godina

Da bi se napunio budzet Srbije Vlada je pustila jacanje kursa kako bi bila postaknuta inflacija i kako bi time povecala prihode od PDV-a, carina i akciza. Takav scenario smo imali krajem 2010 i pocetkom 2011 godine.
Tako da je izvesno dalji pad dinara.

Pavle I. Premović

pre 14 godina

Većina istaknutih ekonomista i političara jadne i bedne Srbijice se ponašaju kao nojevi "zabadajući glavu u pesak iluzija". G-din Čanak je pre neki mesec rekao jasno i glasno da je najveće zlo Srbijice potpuna beogradizacija. Nijedna privreda na svetu nemože da izdržava grad od 2.2 miliona stanovnika sa desetak hiljada proizvodnih radnika. Pa, zar g-din Cvetković nije zadužio jadnu i bednu Srbijicu više nego sve njegove kolega zadnje dve decenije skupa!

Milan

pre 14 godina

Ne znam sta je drugo moglo da se ocekuje. Prosle godine smo imali ojacavanje dinara uprkos kretanjima u privredi. Ove godine, kada se privredni rast priblizava nuli, kada nemamo podrsku MMF i kada drzavne obveznice nisu vise toliko atraktivne, sve dolazi na naplatu. Naglo i neminovno, bas kao sto su i zakoni u ekonomiji.

preziveli

pre 14 godina

Ako se pod privredom podrazumeva monopolisticko uvoznicko tajkunski lobi onda me bas briga hoce li preziveti ili nece. Ono sto me brine su nasi gradjani koji izmuceni i izmaltertirani od svega najgoreg sto jedna zemlja svojim ljudima moze da priredi nemaju vise nikakvu nadu i strahuju da vec bedne zivote barem bednim odrze. Ovako odavno dizu ruke na sebe zbog zelenaskih kredita koje su u svojoj naivnosti i bezizlaznosti uzeli od lihvarskih banaka za koje drzava jedino brine i pomaze.

Želimir

pre 14 godina

"Volim beogradske ulice, volim beogradske novine, ujutro, kada još mirišu na svežu, tek otisnutu štamparsku boju. Prelistavam ih uz prvu kafu, pa ako su vesti loše (a obično jesu) i izgledi na budućnost - sumorni, ja natrag u krevet. Šta da radim u jednom takvom danu? Nisam neophodan!"

Laku noć Srbijo, probudite me pred izbore da izađem i ne glasam više nikad za Borisa Tadića i njegove eksperte!

kokeza

pre 14 godina

Narodna banka nece bitu u mogucnosti da ocuva stabilnost dinara jer svi pokazatelji govore da je dinar precenjen. Samo je pitanje do kojeg nivoa ce biti pad.

maja maja

pre 14 godina

Sta nas sve jos ceka. Eh da su ovi nasi malo i ulagali u nesto, ne bi nam privreda sada bila u pucanju. Kod nas je: pukao budzet, puca elektro-energetski sistem, sada sve na privredu, ma jos samo vlada da pukne i to je to, ionako nam je sa njom i bez nje isto. Bez nje bi samo bilo vise u budzetu. Uzas u sta smo dovedeni.

Dragan

pre 14 godina

Ako dođe do propadanja preduzeća, novih otpuštanja, pogoršaće se standard građana. Ne mogu opstajati samo javna preduzeća a sve ostalo je opterećeno kursom dinara, porezima, taksama. Socijalni nemiri se mogu izbeći jedino vođenjem stabilne ekonomske politike u kojoj se vlasnici preduzeća i zaposleni osećaju koliko-toliko sigurno.

stampar

pre 14 godina

Srbija u proteklom periodu nije izvrsila potrebne reforme, sada nam se sve vraca u vidu losih kretanja na trzistima, kako na valutnom tako i na trzistu rada.
U Srbiji se mnogo toga treba menjati.

Pcelica Maja

pre 14 godina

Vlada hoce samo da se "dovuce" do izbora, da nekako ocuva stabilnost. No kako stvari stoje biraci ce videti (i nove) posledice rada Vlade i pre izbora.

O B R A Z

pre 14 godina

KOJA PRIVREDA KAD JE ONA VEC UNISTENA , SVAKI DAN SVE VISE LJUDI OSTAJE BEZ POSLA DAKLE OVA DRZAVA JE ODAVNO PUKLA . TREBA NEKO DA BACI ATOMSKU BOMBU NA SRBIJU DA NAS SVE POBIJE NEGO DA NAS OVI NESPOSOBNI POLITICARI POLAKO UBIJAJU.

Privrednik

pre 14 godina

Ma koga u ovoj vladi zanima privreda i narod, bitni su samo oni i niko vise
Svakako sada u vladi svi zaradjuju na kusnoj razlici posto su oni to unapred pripremili. BRAVO ZA VLADU, NBS !!!!

broker

pre 14 godina

NBS je intervenisala prodajom deviza, na nivou od oko 109 dinara za 1 eur.
Iz ovoga mozemo zakljuciti da je NBS dala svoju saglasnost da kurs bude oko 110.
Ako trziste bude "pritiskalo" lako se moze desiti da kurs ode na 115, a sobzirom da smo ekonomski ugrozeni sa vise strana i da nam dolaze izbori, a Vlada je zainteresovana za vecu potrosnju, racunajte na kurs od 115.

Марина Б.

pre 14 godina

Е зато ова Влада мора да оде, да имају мало морала поднели би оставке на све функције и сами су свесни да су неспособни!Питала би ја њих да они треба да преживе са 20.000,00 месечно како би се снашли, а да притом остану нормални! Ово данас је борба за опстанак, али буквално! Како ствари стоје, биће нам само горе, нека оду док је време!

Гостовић

pre 14 godina

Наравно да нико од ових на власти ни не помишља да се осврне на овако нешто, не осећају ни трунку кривице и одговорности за ово! Надам се изборима чим пре да оду више у историју јер нас упропастише за век векова!

aleksa

pre 14 godina

1&1 popularne ekonomije: Ako ista potrosacka korpa u Nemackoj kosta 100 eura a u Srbiji 200eura, ali u dinarima, dok je prosek plata ca. 3-4 puta veci u Nemackoj, onda je (i vrapcima, odavno) jasno da je dinar (bio vec dugo) dobrano precenjen. Dogadjanja oko MMF-a su samo pokrenula otreznjenje, a prvi su reagovali oni koji znaju nabolje da cuvaju svoje pare - bankari na (poluotvorenom) deviznom trzistu. Moje privatno misljenje je da euro vredi najmanje 180 dinara.

V.D.

pre 14 godina

Upropastili su nam državu, dovoljno nam je samo to koliko smo prezaduženi, nezaposlene da ne pominjem bolje, korupciju, otkaze, poskupljenja, afere, pravosuđe, ne znam kako su smo uspeli sve to.

Tubi

pre 14 godina

Tako nam i treba! Mi smo ih birali, pa sad neka nam krv piju kad smo naivčine koje su im poverovale! Moje viđenje stvari je da u Srbiji neće biti bolje sve dok se ova vlast ne skloni sa političke scene, ništa nam dobro nisu doneli, a ovo sad je vrhunac kretenizma i igranje politike!

mf

pre 14 godina

ovaj narod se vise plasi scenarija iz '93. nego svih bombardovanja i ratova pa cak i smrti, zajedno, zato molim gospodu da se NE ZEZAJU SA LJUDIMA I NJIHOVIM NAJVECIM STRAHOVIMA JER MOZE DA BUDE SVASTA>>>>>>
TOLIKO od mene a vi vidite kojim ste putem krenuli!!!

Ljubomir

pre 14 godina

Ne slažem se da treba železara da ode u stečaj, samo mi je žao što je država uzela pod svoje dok ne dođe novi kupac, kojeg su mogli da nađu i dok je železara bila u vlasništvu US Steel-a. Dok ne dođe novi vlasnik može da prođe par godina za koje vreme će da padne vrednost, jer država ne može da održi proizvodnju, a vremenske (ne)prilike su došle u nezgodno vreme. Pitam se da li su Ameri znali da će Evropa biti okovana ledom?

sasa

pre 14 godina

Normalno je da valuta ne moze biti jaka ako je privreda slaba. Ali ima i to da mi,pa cak i drzavni organi, u Srbiji kada pricamo o novcu izrazavamo se u evrima. A kada vrsimo transakcije onda to radimo u dinarima. Fakticki nasa valuta je evro a dinar sluzi za to da drzava pokrije manjkove. Taman podignu platu a ne dugo zatim dinar devalvira tako da su vam uzeli ono sto su vam navodno dali. Da je evro i formalno nasa valuta kao u CG bilo bi jasno koliko je drzava sposobna da finansira javne rashode.
Nardo banka stalno izlazi sa saopstenjima da ima sredstva da odbrani kurs. Pa sto ga onda ne odbrani.

ROMAN

pre 14 godina

Da se nadovezem,da sam pisao da se zelezara na takav nacin ne spasava.Sada govore da traze partnera za nju!Pa da je bila dobra i profitabilna,nebi US STEEL otisao.Pricaju budalastine!Bankrotirana Srbija spasava socijalnim programom zaposlene.Pa imamo toliko gubitnickih firmi,da ih nebi mogla izdrzavati ni Svajcarska.Moje poredvidjanje je da se uskoro mora desiti raspad sistema u Srbiji.

STRUČNJAČIĆ

pre 14 godina

Pitam ove velike ekonomske stručnjake u Srbiji, kako to da u zemljama u okruženju, tipa BIH, Hrvatske, Makedonije i ostalih kurs već deceniju i više je fiksan ili je oslabio neznatno. Ako na naš kurs utiče i najezda komarca onda svi skupa i "veliki ekonomisti" i "nezamenljivi političari" ne izlazite na svetlo dana narednih 100 godina. Pa jel baš svi morate da branite ove tajkunčiće što se na ovim oscilacijama bogate a narod crkava.

Dejan

pre 14 godina

Neka padne dinar! Mislim da nas je odrzavanje vestacko visoke vrednosti dinara kostala 10 puta vise, nego da je devalviran na pocetku i da je izvrsena dinarizacija. Stitili smo uvoznike i ljude koji su se zaduzivali izvan svojih mogucnosti, a platila je privreda i najsiromasniji. I naravno ko se buni i vice kako nece izdrzati? Toplica Spasojevic, jedan od najvecih uvoznika u Srbiji! Sto se Srbije tice i ne trebate nam...

Oklinak

pre 14 godina

Milijardu dolara je dato prosle godine na nova kola. Koja prodica jos nije prosle godine nabavila novi model mobilnog detetu da ima, da vide drugovi? Dizu se krediti za slave i preslave. Otvaraju se molovi i supermega prodavnice uvozne bofl robe. Nista se ne isplati proizvoditi kod nas. Da bi se malo zafarbalo stanje uzme se inostrani kredit i napravi megamost tamo gde je Sava najsira. Lepo zivimo sa pozajmicama koje ce nasi unuci vracati. Dolar treba da bude 149 dinara. Tada ce nam doci valjda iz pozdine u glavu.

LOL

pre 14 godina

Koga ovo cudi? Drzava je kupila zelezaru za 1 dolar ili da budemo precizniji kupila je 200 miliona dolara duga plus tekuce obaveze. Sta ste kao ocekivali da ce dinar jacati? Sto pre zelezara ode u stecaj pre ce nam biti bolje. A da to neko kupi, pa ne budite naivni.

LOL

pre 14 godina

Koga ovo cudi? Drzava je kupila zelezaru za 1 dolar ili da budemo precizniji kupila je 200 miliona dolara duga plus tekuce obaveze. Sta ste kao ocekivali da ce dinar jacati? Sto pre zelezara ode u stecaj pre ce nam biti bolje. A da to neko kupi, pa ne budite naivni.

STRUČNJAČIĆ

pre 14 godina

Pitam ove velike ekonomske stručnjake u Srbiji, kako to da u zemljama u okruženju, tipa BIH, Hrvatske, Makedonije i ostalih kurs već deceniju i više je fiksan ili je oslabio neznatno. Ako na naš kurs utiče i najezda komarca onda svi skupa i "veliki ekonomisti" i "nezamenljivi političari" ne izlazite na svetlo dana narednih 100 godina. Pa jel baš svi morate da branite ove tajkunčiće što se na ovim oscilacijama bogate a narod crkava.

ROMAN

pre 14 godina

Da se nadovezem,da sam pisao da se zelezara na takav nacin ne spasava.Sada govore da traze partnera za nju!Pa da je bila dobra i profitabilna,nebi US STEEL otisao.Pricaju budalastine!Bankrotirana Srbija spasava socijalnim programom zaposlene.Pa imamo toliko gubitnickih firmi,da ih nebi mogla izdrzavati ni Svajcarska.Moje poredvidjanje je da se uskoro mora desiti raspad sistema u Srbiji.

Oklinak

pre 14 godina

Milijardu dolara je dato prosle godine na nova kola. Koja prodica jos nije prosle godine nabavila novi model mobilnog detetu da ima, da vide drugovi? Dizu se krediti za slave i preslave. Otvaraju se molovi i supermega prodavnice uvozne bofl robe. Nista se ne isplati proizvoditi kod nas. Da bi se malo zafarbalo stanje uzme se inostrani kredit i napravi megamost tamo gde je Sava najsira. Lepo zivimo sa pozajmicama koje ce nasi unuci vracati. Dolar treba da bude 149 dinara. Tada ce nam doci valjda iz pozdine u glavu.

Dejan

pre 14 godina

Neka padne dinar! Mislim da nas je odrzavanje vestacko visoke vrednosti dinara kostala 10 puta vise, nego da je devalviran na pocetku i da je izvrsena dinarizacija. Stitili smo uvoznike i ljude koji su se zaduzivali izvan svojih mogucnosti, a platila je privreda i najsiromasniji. I naravno ko se buni i vice kako nece izdrzati? Toplica Spasojevic, jedan od najvecih uvoznika u Srbiji! Sto se Srbije tice i ne trebate nam...

Марина Б.

pre 14 godina

Е зато ова Влада мора да оде, да имају мало морала поднели би оставке на све функције и сами су свесни да су неспособни!Питала би ја њих да они треба да преживе са 20.000,00 месечно како би се снашли, а да притом остану нормални! Ово данас је борба за опстанак, али буквално! Како ствари стоје, биће нам само горе, нека оду док је време!

sasa

pre 14 godina

Normalno je da valuta ne moze biti jaka ako je privreda slaba. Ali ima i to da mi,pa cak i drzavni organi, u Srbiji kada pricamo o novcu izrazavamo se u evrima. A kada vrsimo transakcije onda to radimo u dinarima. Fakticki nasa valuta je evro a dinar sluzi za to da drzava pokrije manjkove. Taman podignu platu a ne dugo zatim dinar devalvira tako da su vam uzeli ono sto su vam navodno dali. Da je evro i formalno nasa valuta kao u CG bilo bi jasno koliko je drzava sposobna da finansira javne rashode.
Nardo banka stalno izlazi sa saopstenjima da ima sredstva da odbrani kurs. Pa sto ga onda ne odbrani.

Tubi

pre 14 godina

Tako nam i treba! Mi smo ih birali, pa sad neka nam krv piju kad smo naivčine koje su im poverovale! Moje viđenje stvari je da u Srbiji neće biti bolje sve dok se ova vlast ne skloni sa političke scene, ništa nam dobro nisu doneli, a ovo sad je vrhunac kretenizma i igranje politike!

V.D.

pre 14 godina

Upropastili su nam državu, dovoljno nam je samo to koliko smo prezaduženi, nezaposlene da ne pominjem bolje, korupciju, otkaze, poskupljenja, afere, pravosuđe, ne znam kako su smo uspeli sve to.

mf

pre 14 godina

ovaj narod se vise plasi scenarija iz '93. nego svih bombardovanja i ratova pa cak i smrti, zajedno, zato molim gospodu da se NE ZEZAJU SA LJUDIMA I NJIHOVIM NAJVECIM STRAHOVIMA JER MOZE DA BUDE SVASTA>>>>>>
TOLIKO od mene a vi vidite kojim ste putem krenuli!!!

Гостовић

pre 14 godina

Наравно да нико од ових на власти ни не помишља да се осврне на овако нешто, не осећају ни трунку кривице и одговорности за ово! Надам се изборима чим пре да оду више у историју јер нас упропастише за век векова!

Damjan19

pre 14 godina

Postavlja se pitanje: ako neće preživeti privreda, neće preživeti građani sa sve plićim novčanicima, ne mogu preživeti seljaci koji moraju sve da kupe za proizvodnju, ... ko će onda preživeti? Sada je problem jer nemamo deda Avrama da nas vadi iz bule. Milošević se mogao vaditi da je sve probleme imao zbog sankcija, na šta se sadašnja vlast vadi?

aleksa

pre 14 godina

1&1 popularne ekonomije: Ako ista potrosacka korpa u Nemackoj kosta 100 eura a u Srbiji 200eura, ali u dinarima, dok je prosek plata ca. 3-4 puta veci u Nemackoj, onda je (i vrapcima, odavno) jasno da je dinar (bio vec dugo) dobrano precenjen. Dogadjanja oko MMF-a su samo pokrenula otreznjenje, a prvi su reagovali oni koji znaju nabolje da cuvaju svoje pare - bankari na (poluotvorenom) deviznom trzistu. Moje privatno misljenje je da euro vredi najmanje 180 dinara.

kokeza

pre 14 godina

Narodna banka nece bitu u mogucnosti da ocuva stabilnost dinara jer svi pokazatelji govore da je dinar precenjen. Samo je pitanje do kojeg nivoa ce biti pad.

Realan

pre 14 godina

USS je bio nas najveci izvoznik.

To svakako ima uticaj na kurs. Plus neuspeh u razgovorima sa MMF-om, plus prekomerna javna potrosnja, plus koliko toliko snizavanje referentne kamatne stope, koja je i dalje previsoka.

Jedino resenje - drasticno smanjenje javne potrosnje uz dalje smanjenje referentne kamatne stope(ne sme biti veca od 5%) plus vece subvencije izvoznicima, poljoprivredi, maloj privredi, kao i za zaposljavanje. To ce dovesti do promene strukture privrede, kao i promene strukture zaposlenih uz veci GDP za isti broj zaposlenih. Za ovo je potrebno par godina. Osim toga, baza za dalji rast ce postojati, jer ce ljudi teziti tome da rade i uce, a ne da se udome u nekoj drzavnoj firmi.

Privrednik

pre 14 godina

Ma koga u ovoj vladi zanima privreda i narod, bitni su samo oni i niko vise
Svakako sada u vladi svi zaradjuju na kusnoj razlici posto su oni to unapred pripremili. BRAVO ZA VLADU, NBS !!!!

preziveli

pre 14 godina

Ako se pod privredom podrazumeva monopolisticko uvoznicko tajkunski lobi onda me bas briga hoce li preziveti ili nece. Ono sto me brine su nasi gradjani koji izmuceni i izmaltertirani od svega najgoreg sto jedna zemlja svojim ljudima moze da priredi nemaju vise nikakvu nadu i strahuju da vec bedne zivote barem bednim odrze. Ovako odavno dizu ruke na sebe zbog zelenaskih kredita koje su u svojoj naivnosti i bezizlaznosti uzeli od lihvarskih banaka za koje drzava jedino brine i pomaze.

bole

pre 14 godina

Neko je ovde spomenuo Nemačku, ali oni nisu javašlije,vole svoju zemlju i rade. Kod njih i Srbi dobro rade, ali u Srbiji je javaš sistem i ono ..."radio ne radio, svira ti radio". Motike u ruke pa na poljoprivredu. Normalno ko ima, a ne špartati po asvaltu.

Želimir

pre 14 godina

"Volim beogradske ulice, volim beogradske novine, ujutro, kada još mirišu na svežu, tek otisnutu štamparsku boju. Prelistavam ih uz prvu kafu, pa ako su vesti loše (a obično jesu) i izgledi na budućnost - sumorni, ja natrag u krevet. Šta da radim u jednom takvom danu? Nisam neophodan!"

Laku noć Srbijo, probudite me pred izbore da izađem i ne glasam više nikad za Borisa Tadića i njegove eksperte!

Doc Holidaym

pre 14 godina

mislim da je ovo pocetak kraja.. Dolazi na naplatu sve ono sto je radjeno u proteklih 20 godina sa kulminirajucim efektom u ovih zadnjih 4. Raspad sistema je ocigledan. 93ca ce biti mala maca naspram ovoga. Tada je jos bilo nekakve makar poljoprivredne proizvodnje pa su delili polutke, brasno, secer, povrce... Sad vise nema ni toga. Svetska kriza je samo ogolila i ubrzala prirodni tok stvari u uslovima kada je privreda i proizvodnja skroz mrtva. Sa definitivnim silaska sa evropskog puta i odlaskom USS , otici ce i ovo malo stranih investitora novih nece biti i onda KRAJ !!!
Srbija KAPUT !!

Milan

pre 14 godina

Ne znam sta je drugo moglo da se ocekuje. Prosle godine smo imali ojacavanje dinara uprkos kretanjima u privredi. Ove godine, kada se privredni rast priblizava nuli, kada nemamo podrsku MMF i kada drzavne obveznice nisu vise toliko atraktivne, sve dolazi na naplatu. Naglo i neminovno, bas kao sto su i zakoni u ekonomiji.

BK

pre 14 godina

Toplica nije u pravu.
Za dve godine kurs dinara nije depresirao vise od 10 %
Inflacija za te dve godine , znatno je iznad promene kusrsa. O indeksu potrosackih cena da ne govorimo.
Privreda koja je uzela kredite indeksirane u eur-u umesto da proizvodi vise ona proizvodi manje ali su zato podizanjem svojih cena pokusali da smanje kreditnu zaduzenost.I gradjani vole slicno.Svako bi voleo da kurs bude recimo 100 a da plata skoci 20% i time se olaksa otplata duga . Samo ima jedan probem, nije realno.I onda smo tu gde jesmo.Mucimo se. Mi ne stampamo evre,imamo devizne rezerve ali su to prakticno tudje pare, svaki dan citam da emitujemo neke obveznice da bi se pokrivali, nismo efikasni,necemo nista da promenimo u javnom sektoru, trosimo previse i to na pogresne stvari,sladimo se tudjim problemima dok se mi duvamo bez pokrica. Imamo platno bilansni deficit, trgovinski deficit, budzetski deficit, inetelektualni deficit i moralni deficit na kraju krajeva.

Xmen

pre 14 godina

Sa kursom od 109-110 Srbija je probila zaduzenost od 45% BDP-a sada smo na nivou od oko 49% zaduzenosti sa ubrzanom tendencijom pogorsanja.
Ova Vlada sa DS-om je izgleda skontala da nece dobiti izbore, pa ko veli da sledecoj ostavi sto vise "nereda"

O B R A Z

pre 14 godina

KOJA PRIVREDA KAD JE ONA VEC UNISTENA , SVAKI DAN SVE VISE LJUDI OSTAJE BEZ POSLA DAKLE OVA DRZAVA JE ODAVNO PUKLA . TREBA NEKO DA BACI ATOMSKU BOMBU NA SRBIJU DA NAS SVE POBIJE NEGO DA NAS OVI NESPOSOBNI POLITICARI POLAKO UBIJAJU.

Pcelica Maja

pre 14 godina

Vlada hoce samo da se "dovuce" do izbora, da nekako ocuva stabilnost. No kako stvari stoje biraci ce videti (i nove) posledice rada Vlade i pre izbora.

Pavle I. Premović

pre 14 godina

Većina istaknutih ekonomista i političara jadne i bedne Srbijice se ponašaju kao nojevi "zabadajući glavu u pesak iluzija". G-din Čanak je pre neki mesec rekao jasno i glasno da je najveće zlo Srbijice potpuna beogradizacija. Nijedna privreda na svetu nemože da izdržava grad od 2.2 miliona stanovnika sa desetak hiljada proizvodnih radnika. Pa, zar g-din Cvetković nije zadužio jadnu i bednu Srbijicu više nego sve njegove kolega zadnje dve decenije skupa!

nikigi

pre 14 godina

Nemojte molim Vas pominjati privredu kad je vlast zaboravila da ona i postoji.Malo sad pred izbore neko se dosetio da treba i to pomenuti i održati neki skup privrednika , onako više reda radi.Ova vlast i njen glavni nosilac predsednik BORIS TADIĆ biće upamćeni kao grobari srpske privrede.

Ljubomir

pre 14 godina

Ne slažem se da treba železara da ode u stečaj, samo mi je žao što je država uzela pod svoje dok ne dođe novi kupac, kojeg su mogli da nađu i dok je železara bila u vlasništvu US Steel-a. Dok ne dođe novi vlasnik može da prođe par godina za koje vreme će da padne vrednost, jer država ne može da održi proizvodnju, a vremenske (ne)prilike su došle u nezgodno vreme. Pitam se da li su Ameri znali da će Evropa biti okovana ledom?

broker

pre 14 godina

NBS je intervenisala prodajom deviza, na nivou od oko 109 dinara za 1 eur.
Iz ovoga mozemo zakljuciti da je NBS dala svoju saglasnost da kurs bude oko 110.
Ako trziste bude "pritiskalo" lako se moze desiti da kurs ode na 115, a sobzirom da smo ekonomski ugrozeni sa vise strana i da nam dolaze izbori, a Vlada je zainteresovana za vecu potrosnju, racunajte na kurs od 115.

bosh

pre 14 godina

Da bi se napunio budzet Srbije Vlada je pustila jacanje kursa kako bi bila postaknuta inflacija i kako bi time povecala prihode od PDV-a, carina i akciza. Takav scenario smo imali krajem 2010 i pocetkom 2011 godine.
Tako da je izvesno dalji pad dinara.

maja maja

pre 14 godina

Sta nas sve jos ceka. Eh da su ovi nasi malo i ulagali u nesto, ne bi nam privreda sada bila u pucanju. Kod nas je: pukao budzet, puca elektro-energetski sistem, sada sve na privredu, ma jos samo vlada da pukne i to je to, ionako nam je sa njom i bez nje isto. Bez nje bi samo bilo vise u budzetu. Uzas u sta smo dovedeni.

Dragan

pre 14 godina

Ako dođe do propadanja preduzeća, novih otpuštanja, pogoršaće se standard građana. Ne mogu opstajati samo javna preduzeća a sve ostalo je opterećeno kursom dinara, porezima, taksama. Socijalni nemiri se mogu izbeći jedino vođenjem stabilne ekonomske politike u kojoj se vlasnici preduzeća i zaposleni osećaju koliko-toliko sigurno.

Jezdimir

pre 14 godina

Posle kraha pregovora sa MMF-om, bice po onoj narodnoj:
"izgorece i nasa kuca i bice starih eksera".
Jezim se kako Vlada vodi drzavu.

stampar

pre 14 godina

Srbija u proteklom periodu nije izvrsila potrebne reforme, sada nam se sve vraca u vidu losih kretanja na trzistima, kako na valutnom tako i na trzistu rada.
U Srbiji se mnogo toga treba menjati.

ex demokrata 1

pre 14 godina

Najvažnije je da će Vlada da vlada 4 godine i da nam guverner uredno prima svoju teškom mukom zarađenu platu od cca 6 000 evra,sve ostalo je nebitno !

manojlo

pre 14 godina

Kredit indeksiran u evrima je isto sto i "betonske cipele", a voda sve vise nadolazi.
Tesko ce Srbija izaci iz ovih problema, sto vlada javno ne objavi sta je MMF trazio da se uradi: da otpustimo zaposlene u javnom sektoru, da smanjimo penzije, za ukinemo agencije i finansiranje gubtasa (zeljezaru Sartid, Zeleznicu, JAT...)

bogoljub

pre 14 godina

Napunili su oni dzepove, prilikom prodaje zelezare, pa sad misle opet ce.
Dokle god bude sedeo, i savetovao nas Jurij Bajec nece nam biti bolje. Sve ode u p..m.., a on sve bogatiji deli nam savete i pakuje, naravno svajcarce na svoj licni racun. To je radio i Jelasic i Djelic i Dinkic, oni ne smeju da odu, oni moraju odgovarati Narodu.

posteno

pre 14 godina

Pojasnjenja koja je dala NBS je bez osnova. Da stvari tako stoje kako kaze BNS, kurs bi malo skocio, a ne dostigao istorijski rekord.
Danas kada imamo istorisku vrednost evra, znajte da se nesto bitno desava, a Vlada nece da saopsti javnosti.
Gde je javnost rada, gde je demokratija?

supermen

pre 14 godina

Bankrot je na vratima Srbije i uporno zvoni, a mi (Vlada Srbije) se krijemo u spaizu i pravimo se da nismo u stanu.
Mi nemamo gde da se sakrijemo, dugove moramo poceti placati, proslo je vreme zivota na kreditima.

jos malo

pre 14 godina

U Srbiji je na snazi pocetak ekonomskog kolapsa. Voleo bih da nije tako, ali jeste. Ovo sto je Vlada uradila sa MMF-om je suicid, sve sa namerom da bez kontrole trosi pare do izbora.

Ubi me, da se ne mucim

pre 14 godina

Pa privreda Srbije je, ako cemo realno, vec decenijama MRTVA! Dakle, nista novo. Sad jos samo ostaje da joj se i stanovnistvo pridruzi i sve ce biti u redu.

Raca Vračar

pre 14 godina

Kako kažu ,nema šanse da dinar bude jak uz ovoliku zaduženost i slabu privredu , ko je odgovoran za takvo stanje ,svaka iole moralna vlast bi odavno podnela ostavku i pustili sposobnije ,a ovi naši se drže fotelja ko da su im dedovina!

Sin Bludimir

pre 14 godina

@(LOL, 10. februar 2012 04:48)

Ma covece ovo je naivno razmisljanje. Kakva crna zelezara, ti radnici tamo i njihovi izdaci ne predstavljaju delic onih odliva koje ima nasha drzava.

Sad su izbori, svaka vlast je pred izbore uvek barem pokusavala da napravi neki privid. Koja je sad HAVARIJA kad ne moze da se napravi chak ni privid neke normalnosti mi nismo svesni... (!!)

Ne treba se plashiti onoga sto vidimo, nesto u pozadini ima sto ne vidimo i toga se treba plashiti.

Branislav S

pre 14 godina

Ko prezivi, pricace. No nece nama samo privreda stradati, ima nas mnogo sa jedva prosecnim primanjima, pa kada stradamo i mi i privreda ne znam kako ce se vlada pozivati na to da radi za nas.

zirafica

pre 14 godina

Ne samo privreda, ovo ce tesko preziveti svi oni sa prosecnim zaradama, i pre su jedva imali za potrosacku korpu, a sta ce tek sada biti. No nadam se i promeni ove vlade nece li kako biti bolje.

krkix

pre 14 godina

Miletic, Spasojevic i slicni ce jednom morati da nauce americku lekciju. To je samo pitanje vremena i od toga ih ne mogu spasiti ni tri NBS. Nije privreda nesto sto neprekidno stvara gubitke koji se subvencionisu zaduzivanjem drzave. Svi se samo nadaju da ce "privreda" propasti za vreme neke sledece vlade, generacije... E pa dogurali ste do zida. Sarlatanska energetska politika nam se raspada danas, pred ocima, "privreda" ce propasti ove godine, a vi smisljajte sta cete i gde cete. Ja licno se nadam masovnim hapsenjima i prekim sudovima od strane revolucionarne vlade.

NikicaN

pre 14 godina

Necemo preziveti ni mi ni privreda! Omogucili ste bankama da daju kredite po deviznim kursevima gde se pojma nije imalo kako ce se kretati dinar i gde niko nije znao kolika ce mu rata biti!Kredite ste morali davati u dinarima,sa fiksnom ratom jer ste VI gospodo morali biti garant stabilnosti domace valute!

Branimir Crni

pre 14 godina

Kako kažu nema šanse u ovakvoj situaciji ,sa ovolikim spoljnjim dugom da dinar bude jak , pa ko je za to odgovoran ,jel Baba stana ili naša vlada ,dosta mi je više njihovih glupih opravdanja i izvinjenja .Neka više priznaju da su za nešto odgovorni i krivi !!!

NikicaN

pre 14 godina

Necemo preziveti ni mi ni privreda! Omogucili ste bankama da daju kredite po deviznim kursevima gde se pojma nije imalo kako ce se kretati dinar i gde niko nije znao kolika ce mu rata biti!Kredite ste morali davati u dinarima,sa fiksnom ratom jer ste VI gospodo morali biti garant stabilnosti domace valute!

Seljak

pre 14 godina

Zemlja moze da se pokrene ulaganjem prvenstveno u Poljoprivredu a ne u grad Beograd kako rade vec vise od decenije...
Bez Pokretanja proizvodnje mi smo kao drzava mrtvo slovo na papiru.
Ne mozemo mi evropi i svetu da prodamo nista sto oni vec nemaju 1000 puta bolje od nasih proizvoda ali zato Poljoprivredne proizvode mozemo da izvozimo svuda i svakoj zemlji sveta. Ulaganjem u Poljoprivrednu proizvodnju,Stocarstvo,Vocarstvo ozivece zemlja Srbija sva ostala ulaganja su promasena investicija...
Beogradizacija Srbije je dovela dotle da se cela Srbija seli u Beograd koji ce za koju godinu biti prebukiran veliki je to glavni grad za ovako malu zemlju ima mnogo gladnih usta za koje cela drzava daje pare.

SrbinDelija

pre 14 godina

U ovako teskoj ekonomskoj situaciji ,izbori su neophodni. Mislim da bi vlada trebala da raspise izbore sto pre. Evro ce i narednih dana nastaviti vrtoglavi rast.

LabradorBoy

pre 14 godina

Vlada Srbije ce jos mnogo novca potrositi kako bi sprecila jos veci rast evra. Izbore raspisati pod hitno.Samo nova socijalno odgovorna vlada moze popraviti ekonomsku situaciju u zemlji.

ArhitektA

pre 14 godina

Vladajuca koalicija je uspela da unisti srpsku privredu jos pre par godina, a ovaj pad dinara ce biti samo tacka na i, a ne razlog propasti, kao sto oni pokusavaju da nam nametnu pricu!

MakOdred

pre 14 godina

Vlada je dokazala svima da ne zna da se nosi sa teskom ekonomskom situacijom u zemlji. Ova vlada je mnogo skupa i mislim da su izbori najbolji potezkoji vlada moze da napravi.

simon 888

pre 14 godina

ka dosta su se gospoda iz vlade hvalila time kako dobijaju kredite bez pokrica
a srbijo ti sad vracaj a dal ce neko nekad odgovarati ko zna
bog ce im suditi...

Ralf

pre 14 godina

Privreda vec duze vremena ne prezivljava uopste a sada jos i pad dinara, ako nesto ne promenimo na izborima nista vise i nece preziveti

Agathon

pre 14 godina

Pitanje koliko se može verovati ovakvim izjavama.
Jača valuta pogoduje uvoznicima, slabija izvoznicima.
Doduše, mi osim hrane nemamo šta da izvozimo.
Pa sad vidite.

Jelena S.

pre 14 godina

Dinar se veštački održava, jer je on po mnogim procenama već trebao da bude preko 180 dinara!
Kod nas u našoj zemlji sve je veštačko!

Ljubomir

pre 14 godina

Ne slažem se da treba železara da ode u stečaj, samo mi je žao što je država uzela pod svoje dok ne dođe novi kupac, kojeg su mogli da nađu i dok je železara bila u vlasništvu US Steel-a. Dok ne dođe novi vlasnik može da prođe par godina za koje vreme će da padne vrednost, jer država ne može da održi proizvodnju, a vremenske (ne)prilike su došle u nezgodno vreme. Pitam se da li su Ameri znali da će Evropa biti okovana ledom?

LOL

pre 14 godina

Koga ovo cudi? Drzava je kupila zelezaru za 1 dolar ili da budemo precizniji kupila je 200 miliona dolara duga plus tekuce obaveze. Sta ste kao ocekivali da ce dinar jacati? Sto pre zelezara ode u stecaj pre ce nam biti bolje. A da to neko kupi, pa ne budite naivni.

Dejan

pre 14 godina

Neka padne dinar! Mislim da nas je odrzavanje vestacko visoke vrednosti dinara kostala 10 puta vise, nego da je devalviran na pocetku i da je izvrsena dinarizacija. Stitili smo uvoznike i ljude koji su se zaduzivali izvan svojih mogucnosti, a platila je privreda i najsiromasniji. I naravno ko se buni i vice kako nece izdrzati? Toplica Spasojevic, jedan od najvecih uvoznika u Srbiji! Sto se Srbije tice i ne trebate nam...

aleksa

pre 14 godina

1&1 popularne ekonomije: Ako ista potrosacka korpa u Nemackoj kosta 100 eura a u Srbiji 200eura, ali u dinarima, dok je prosek plata ca. 3-4 puta veci u Nemackoj, onda je (i vrapcima, odavno) jasno da je dinar (bio vec dugo) dobrano precenjen. Dogadjanja oko MMF-a su samo pokrenula otreznjenje, a prvi su reagovali oni koji znaju nabolje da cuvaju svoje pare - bankari na (poluotvorenom) deviznom trzistu. Moje privatno misljenje je da euro vredi najmanje 180 dinara.

STRUČNJAČIĆ

pre 14 godina

Pitam ove velike ekonomske stručnjake u Srbiji, kako to da u zemljama u okruženju, tipa BIH, Hrvatske, Makedonije i ostalih kurs već deceniju i više je fiksan ili je oslabio neznatno. Ako na naš kurs utiče i najezda komarca onda svi skupa i "veliki ekonomisti" i "nezamenljivi političari" ne izlazite na svetlo dana narednih 100 godina. Pa jel baš svi morate da branite ove tajkunčiće što se na ovim oscilacijama bogate a narod crkava.

ROMAN

pre 14 godina

Da se nadovezem,da sam pisao da se zelezara na takav nacin ne spasava.Sada govore da traze partnera za nju!Pa da je bila dobra i profitabilna,nebi US STEEL otisao.Pricaju budalastine!Bankrotirana Srbija spasava socijalnim programom zaposlene.Pa imamo toliko gubitnickih firmi,da ih nebi mogla izdrzavati ni Svajcarska.Moje poredvidjanje je da se uskoro mora desiti raspad sistema u Srbiji.

sasa

pre 14 godina

Normalno je da valuta ne moze biti jaka ako je privreda slaba. Ali ima i to da mi,pa cak i drzavni organi, u Srbiji kada pricamo o novcu izrazavamo se u evrima. A kada vrsimo transakcije onda to radimo u dinarima. Fakticki nasa valuta je evro a dinar sluzi za to da drzava pokrije manjkove. Taman podignu platu a ne dugo zatim dinar devalvira tako da su vam uzeli ono sto su vam navodno dali. Da je evro i formalno nasa valuta kao u CG bilo bi jasno koliko je drzava sposobna da finansira javne rashode.
Nardo banka stalno izlazi sa saopstenjima da ima sredstva da odbrani kurs. Pa sto ga onda ne odbrani.

mf

pre 14 godina

ovaj narod se vise plasi scenarija iz '93. nego svih bombardovanja i ratova pa cak i smrti, zajedno, zato molim gospodu da se NE ZEZAJU SA LJUDIMA I NJIHOVIM NAJVECIM STRAHOVIMA JER MOZE DA BUDE SVASTA>>>>>>
TOLIKO od mene a vi vidite kojim ste putem krenuli!!!

O B R A Z

pre 14 godina

KOJA PRIVREDA KAD JE ONA VEC UNISTENA , SVAKI DAN SVE VISE LJUDI OSTAJE BEZ POSLA DAKLE OVA DRZAVA JE ODAVNO PUKLA . TREBA NEKO DA BACI ATOMSKU BOMBU NA SRBIJU DA NAS SVE POBIJE NEGO DA NAS OVI NESPOSOBNI POLITICARI POLAKO UBIJAJU.

Doc Holidaym

pre 14 godina

mislim da je ovo pocetak kraja.. Dolazi na naplatu sve ono sto je radjeno u proteklih 20 godina sa kulminirajucim efektom u ovih zadnjih 4. Raspad sistema je ocigledan. 93ca ce biti mala maca naspram ovoga. Tada je jos bilo nekakve makar poljoprivredne proizvodnje pa su delili polutke, brasno, secer, povrce... Sad vise nema ni toga. Svetska kriza je samo ogolila i ubrzala prirodni tok stvari u uslovima kada je privreda i proizvodnja skroz mrtva. Sa definitivnim silaska sa evropskog puta i odlaskom USS , otici ce i ovo malo stranih investitora novih nece biti i onda KRAJ !!!
Srbija KAPUT !!

kokeza

pre 14 godina

Narodna banka nece bitu u mogucnosti da ocuva stabilnost dinara jer svi pokazatelji govore da je dinar precenjen. Samo je pitanje do kojeg nivoa ce biti pad.

bole

pre 14 godina

Neko je ovde spomenuo Nemačku, ali oni nisu javašlije,vole svoju zemlju i rade. Kod njih i Srbi dobro rade, ali u Srbiji je javaš sistem i ono ..."radio ne radio, svira ti radio". Motike u ruke pa na poljoprivredu. Normalno ko ima, a ne špartati po asvaltu.

NikicaN

pre 14 godina

Necemo preziveti ni mi ni privreda! Omogucili ste bankama da daju kredite po deviznim kursevima gde se pojma nije imalo kako ce se kretati dinar i gde niko nije znao kolika ce mu rata biti!Kredite ste morali davati u dinarima,sa fiksnom ratom jer ste VI gospodo morali biti garant stabilnosti domace valute!

Oklinak

pre 14 godina

Milijardu dolara je dato prosle godine na nova kola. Koja prodica jos nije prosle godine nabavila novi model mobilnog detetu da ima, da vide drugovi? Dizu se krediti za slave i preslave. Otvaraju se molovi i supermega prodavnice uvozne bofl robe. Nista se ne isplati proizvoditi kod nas. Da bi se malo zafarbalo stanje uzme se inostrani kredit i napravi megamost tamo gde je Sava najsira. Lepo zivimo sa pozajmicama koje ce nasi unuci vracati. Dolar treba da bude 149 dinara. Tada ce nam doci valjda iz pozdine u glavu.

Tubi

pre 14 godina

Tako nam i treba! Mi smo ih birali, pa sad neka nam krv piju kad smo naivčine koje su im poverovale! Moje viđenje stvari je da u Srbiji neće biti bolje sve dok se ova vlast ne skloni sa političke scene, ništa nam dobro nisu doneli, a ovo sad je vrhunac kretenizma i igranje politike!

Pavle I. Premović

pre 14 godina

Većina istaknutih ekonomista i političara jadne i bedne Srbijice se ponašaju kao nojevi "zabadajući glavu u pesak iluzija". G-din Čanak je pre neki mesec rekao jasno i glasno da je najveće zlo Srbijice potpuna beogradizacija. Nijedna privreda na svetu nemože da izdržava grad od 2.2 miliona stanovnika sa desetak hiljada proizvodnih radnika. Pa, zar g-din Cvetković nije zadužio jadnu i bednu Srbijicu više nego sve njegove kolega zadnje dve decenije skupa!

Xmen

pre 14 godina

Sa kursom od 109-110 Srbija je probila zaduzenost od 45% BDP-a sada smo na nivou od oko 49% zaduzenosti sa ubrzanom tendencijom pogorsanja.
Ova Vlada sa DS-om je izgleda skontala da nece dobiti izbore, pa ko veli da sledecoj ostavi sto vise "nereda"

NikicaN

pre 14 godina

Necemo preziveti ni mi ni privreda! Omogucili ste bankama da daju kredite po deviznim kursevima gde se pojma nije imalo kako ce se kretati dinar i gde niko nije znao kolika ce mu rata biti!Kredite ste morali davati u dinarima,sa fiksnom ratom jer ste VI gospodo morali biti garant stabilnosti domace valute!

Марина Б.

pre 14 godina

Е зато ова Влада мора да оде, да имају мало морала поднели би оставке на све функције и сами су свесни да су неспособни!Питала би ја њих да они треба да преживе са 20.000,00 месечно како би се снашли, а да притом остану нормални! Ово данас је борба за опстанак, али буквално! Како ствари стоје, биће нам само горе, нека оду док је време!

Гостовић

pre 14 godina

Наравно да нико од ових на власти ни не помишља да се осврне на овако нешто, не осећају ни трунку кривице и одговорности за ово! Надам се изборима чим пре да оду више у историју јер нас упропастише за век векова!

V.D.

pre 14 godina

Upropastili su nam državu, dovoljno nam je samo to koliko smo prezaduženi, nezaposlene da ne pominjem bolje, korupciju, otkaze, poskupljenja, afere, pravosuđe, ne znam kako su smo uspeli sve to.

bosh

pre 14 godina

Da bi se napunio budzet Srbije Vlada je pustila jacanje kursa kako bi bila postaknuta inflacija i kako bi time povecala prihode od PDV-a, carina i akciza. Takav scenario smo imali krajem 2010 i pocetkom 2011 godine.
Tako da je izvesno dalji pad dinara.

Želimir

pre 14 godina

"Volim beogradske ulice, volim beogradske novine, ujutro, kada još mirišu na svežu, tek otisnutu štamparsku boju. Prelistavam ih uz prvu kafu, pa ako su vesti loše (a obično jesu) i izgledi na budućnost - sumorni, ja natrag u krevet. Šta da radim u jednom takvom danu? Nisam neophodan!"

Laku noć Srbijo, probudite me pred izbore da izađem i ne glasam više nikad za Borisa Tadića i njegove eksperte!

bogoljub

pre 14 godina

Napunili su oni dzepove, prilikom prodaje zelezare, pa sad misle opet ce.
Dokle god bude sedeo, i savetovao nas Jurij Bajec nece nam biti bolje. Sve ode u p..m.., a on sve bogatiji deli nam savete i pakuje, naravno svajcarce na svoj licni racun. To je radio i Jelasic i Djelic i Dinkic, oni ne smeju da odu, oni moraju odgovarati Narodu.

BK

pre 14 godina

Toplica nije u pravu.
Za dve godine kurs dinara nije depresirao vise od 10 %
Inflacija za te dve godine , znatno je iznad promene kusrsa. O indeksu potrosackih cena da ne govorimo.
Privreda koja je uzela kredite indeksirane u eur-u umesto da proizvodi vise ona proizvodi manje ali su zato podizanjem svojih cena pokusali da smanje kreditnu zaduzenost.I gradjani vole slicno.Svako bi voleo da kurs bude recimo 100 a da plata skoci 20% i time se olaksa otplata duga . Samo ima jedan probem, nije realno.I onda smo tu gde jesmo.Mucimo se. Mi ne stampamo evre,imamo devizne rezerve ali su to prakticno tudje pare, svaki dan citam da emitujemo neke obveznice da bi se pokrivali, nismo efikasni,necemo nista da promenimo u javnom sektoru, trosimo previse i to na pogresne stvari,sladimo se tudjim problemima dok se mi duvamo bez pokrica. Imamo platno bilansni deficit, trgovinski deficit, budzetski deficit, inetelektualni deficit i moralni deficit na kraju krajeva.

posteno

pre 14 godina

Pojasnjenja koja je dala NBS je bez osnova. Da stvari tako stoje kako kaze BNS, kurs bi malo skocio, a ne dostigao istorijski rekord.
Danas kada imamo istorisku vrednost evra, znajte da se nesto bitno desava, a Vlada nece da saopsti javnosti.
Gde je javnost rada, gde je demokratija?

nikigi

pre 14 godina

Nemojte molim Vas pominjati privredu kad je vlast zaboravila da ona i postoji.Malo sad pred izbore neko se dosetio da treba i to pomenuti i održati neki skup privrednika , onako više reda radi.Ova vlast i njen glavni nosilac predsednik BORIS TADIĆ biće upamćeni kao grobari srpske privrede.

stampar

pre 14 godina

Srbija u proteklom periodu nije izvrsila potrebne reforme, sada nam se sve vraca u vidu losih kretanja na trzistima, kako na valutnom tako i na trzistu rada.
U Srbiji se mnogo toga treba menjati.

Realan

pre 14 godina

USS je bio nas najveci izvoznik.

To svakako ima uticaj na kurs. Plus neuspeh u razgovorima sa MMF-om, plus prekomerna javna potrosnja, plus koliko toliko snizavanje referentne kamatne stope, koja je i dalje previsoka.

Jedino resenje - drasticno smanjenje javne potrosnje uz dalje smanjenje referentne kamatne stope(ne sme biti veca od 5%) plus vece subvencije izvoznicima, poljoprivredi, maloj privredi, kao i za zaposljavanje. To ce dovesti do promene strukture privrede, kao i promene strukture zaposlenih uz veci GDP za isti broj zaposlenih. Za ovo je potrebno par godina. Osim toga, baza za dalji rast ce postojati, jer ce ljudi teziti tome da rade i uce, a ne da se udome u nekoj drzavnoj firmi.

jos malo

pre 14 godina

U Srbiji je na snazi pocetak ekonomskog kolapsa. Voleo bih da nije tako, ali jeste. Ovo sto je Vlada uradila sa MMF-om je suicid, sve sa namerom da bez kontrole trosi pare do izbora.

Jezdimir

pre 14 godina

Posle kraha pregovora sa MMF-om, bice po onoj narodnoj:
"izgorece i nasa kuca i bice starih eksera".
Jezim se kako Vlada vodi drzavu.

maja maja

pre 14 godina

Sta nas sve jos ceka. Eh da su ovi nasi malo i ulagali u nesto, ne bi nam privreda sada bila u pucanju. Kod nas je: pukao budzet, puca elektro-energetski sistem, sada sve na privredu, ma jos samo vlada da pukne i to je to, ionako nam je sa njom i bez nje isto. Bez nje bi samo bilo vise u budzetu. Uzas u sta smo dovedeni.

Dragan

pre 14 godina

Ako dođe do propadanja preduzeća, novih otpuštanja, pogoršaće se standard građana. Ne mogu opstajati samo javna preduzeća a sve ostalo je opterećeno kursom dinara, porezima, taksama. Socijalni nemiri se mogu izbeći jedino vođenjem stabilne ekonomske politike u kojoj se vlasnici preduzeća i zaposleni osećaju koliko-toliko sigurno.

broker

pre 14 godina

NBS je intervenisala prodajom deviza, na nivou od oko 109 dinara za 1 eur.
Iz ovoga mozemo zakljuciti da je NBS dala svoju saglasnost da kurs bude oko 110.
Ako trziste bude "pritiskalo" lako se moze desiti da kurs ode na 115, a sobzirom da smo ekonomski ugrozeni sa vise strana i da nam dolaze izbori, a Vlada je zainteresovana za vecu potrosnju, racunajte na kurs od 115.

Pcelica Maja

pre 14 godina

Vlada hoce samo da se "dovuce" do izbora, da nekako ocuva stabilnost. No kako stvari stoje biraci ce videti (i nove) posledice rada Vlade i pre izbora.

preziveli

pre 14 godina

Ako se pod privredom podrazumeva monopolisticko uvoznicko tajkunski lobi onda me bas briga hoce li preziveti ili nece. Ono sto me brine su nasi gradjani koji izmuceni i izmaltertirani od svega najgoreg sto jedna zemlja svojim ljudima moze da priredi nemaju vise nikakvu nadu i strahuju da vec bedne zivote barem bednim odrze. Ovako odavno dizu ruke na sebe zbog zelenaskih kredita koje su u svojoj naivnosti i bezizlaznosti uzeli od lihvarskih banaka za koje drzava jedino brine i pomaze.

Milan

pre 14 godina

Ne znam sta je drugo moglo da se ocekuje. Prosle godine smo imali ojacavanje dinara uprkos kretanjima u privredi. Ove godine, kada se privredni rast priblizava nuli, kada nemamo podrsku MMF i kada drzavne obveznice nisu vise toliko atraktivne, sve dolazi na naplatu. Naglo i neminovno, bas kao sto su i zakoni u ekonomiji.

Privrednik

pre 14 godina

Ma koga u ovoj vladi zanima privreda i narod, bitni su samo oni i niko vise
Svakako sada u vladi svi zaradjuju na kusnoj razlici posto su oni to unapred pripremili. BRAVO ZA VLADU, NBS !!!!

Damjan19

pre 14 godina

Postavlja se pitanje: ako neće preživeti privreda, neće preživeti građani sa sve plićim novčanicima, ne mogu preživeti seljaci koji moraju sve da kupe za proizvodnju, ... ko će onda preživeti? Sada je problem jer nemamo deda Avrama da nas vadi iz bule. Milošević se mogao vaditi da je sve probleme imao zbog sankcija, na šta se sadašnja vlast vadi?

supermen

pre 14 godina

Bankrot je na vratima Srbije i uporno zvoni, a mi (Vlada Srbije) se krijemo u spaizu i pravimo se da nismo u stanu.
Mi nemamo gde da se sakrijemo, dugove moramo poceti placati, proslo je vreme zivota na kreditima.

Ubi me, da se ne mucim

pre 14 godina

Pa privreda Srbije je, ako cemo realno, vec decenijama MRTVA! Dakle, nista novo. Sad jos samo ostaje da joj se i stanovnistvo pridruzi i sve ce biti u redu.

Raca Vračar

pre 14 godina

Kako kažu ,nema šanse da dinar bude jak uz ovoliku zaduženost i slabu privredu , ko je odgovoran za takvo stanje ,svaka iole moralna vlast bi odavno podnela ostavku i pustili sposobnije ,a ovi naši se drže fotelja ko da su im dedovina!

Sin Bludimir

pre 14 godina

@(LOL, 10. februar 2012 04:48)

Ma covece ovo je naivno razmisljanje. Kakva crna zelezara, ti radnici tamo i njihovi izdaci ne predstavljaju delic onih odliva koje ima nasha drzava.

Sad su izbori, svaka vlast je pred izbore uvek barem pokusavala da napravi neki privid. Koja je sad HAVARIJA kad ne moze da se napravi chak ni privid neke normalnosti mi nismo svesni... (!!)

Ne treba se plashiti onoga sto vidimo, nesto u pozadini ima sto ne vidimo i toga se treba plashiti.

ex demokrata 1

pre 14 godina

Najvažnije je da će Vlada da vlada 4 godine i da nam guverner uredno prima svoju teškom mukom zarađenu platu od cca 6 000 evra,sve ostalo je nebitno !

Branimir Crni

pre 14 godina

Kako kažu nema šanse u ovakvoj situaciji ,sa ovolikim spoljnjim dugom da dinar bude jak , pa ko je za to odgovoran ,jel Baba stana ili naša vlada ,dosta mi je više njihovih glupih opravdanja i izvinjenja .Neka više priznaju da su za nešto odgovorni i krivi !!!

zirafica

pre 14 godina

Ne samo privreda, ovo ce tesko preziveti svi oni sa prosecnim zaradama, i pre su jedva imali za potrosacku korpu, a sta ce tek sada biti. No nadam se i promeni ove vlade nece li kako biti bolje.

krkix

pre 14 godina

Miletic, Spasojevic i slicni ce jednom morati da nauce americku lekciju. To je samo pitanje vremena i od toga ih ne mogu spasiti ni tri NBS. Nije privreda nesto sto neprekidno stvara gubitke koji se subvencionisu zaduzivanjem drzave. Svi se samo nadaju da ce "privreda" propasti za vreme neke sledece vlade, generacije... E pa dogurali ste do zida. Sarlatanska energetska politika nam se raspada danas, pred ocima, "privreda" ce propasti ove godine, a vi smisljajte sta cete i gde cete. Ja licno se nadam masovnim hapsenjima i prekim sudovima od strane revolucionarne vlade.

manojlo

pre 14 godina

Kredit indeksiran u evrima je isto sto i "betonske cipele", a voda sve vise nadolazi.
Tesko ce Srbija izaci iz ovih problema, sto vlada javno ne objavi sta je MMF trazio da se uradi: da otpustimo zaposlene u javnom sektoru, da smanjimo penzije, za ukinemo agencije i finansiranje gubtasa (zeljezaru Sartid, Zeleznicu, JAT...)

Branislav S

pre 14 godina

Ko prezivi, pricace. No nece nama samo privreda stradati, ima nas mnogo sa jedva prosecnim primanjima, pa kada stradamo i mi i privreda ne znam kako ce se vlada pozivati na to da radi za nas.

ArhitektA

pre 14 godina

Vladajuca koalicija je uspela da unisti srpsku privredu jos pre par godina, a ovaj pad dinara ce biti samo tacka na i, a ne razlog propasti, kao sto oni pokusavaju da nam nametnu pricu!

MakOdred

pre 14 godina

Vlada je dokazala svima da ne zna da se nosi sa teskom ekonomskom situacijom u zemlji. Ova vlada je mnogo skupa i mislim da su izbori najbolji potezkoji vlada moze da napravi.

SrbinDelija

pre 14 godina

U ovako teskoj ekonomskoj situaciji ,izbori su neophodni. Mislim da bi vlada trebala da raspise izbore sto pre. Evro ce i narednih dana nastaviti vrtoglavi rast.

LabradorBoy

pre 14 godina

Vlada Srbije ce jos mnogo novca potrositi kako bi sprecila jos veci rast evra. Izbore raspisati pod hitno.Samo nova socijalno odgovorna vlada moze popraviti ekonomsku situaciju u zemlji.

Ralf

pre 14 godina

Privreda vec duze vremena ne prezivljava uopste a sada jos i pad dinara, ako nesto ne promenimo na izborima nista vise i nece preziveti

Agathon

pre 14 godina

Pitanje koliko se može verovati ovakvim izjavama.
Jača valuta pogoduje uvoznicima, slabija izvoznicima.
Doduše, mi osim hrane nemamo šta da izvozimo.
Pa sad vidite.

Seljak

pre 14 godina

Zemlja moze da se pokrene ulaganjem prvenstveno u Poljoprivredu a ne u grad Beograd kako rade vec vise od decenije...
Bez Pokretanja proizvodnje mi smo kao drzava mrtvo slovo na papiru.
Ne mozemo mi evropi i svetu da prodamo nista sto oni vec nemaju 1000 puta bolje od nasih proizvoda ali zato Poljoprivredne proizvode mozemo da izvozimo svuda i svakoj zemlji sveta. Ulaganjem u Poljoprivrednu proizvodnju,Stocarstvo,Vocarstvo ozivece zemlja Srbija sva ostala ulaganja su promasena investicija...
Beogradizacija Srbije je dovela dotle da se cela Srbija seli u Beograd koji ce za koju godinu biti prebukiran veliki je to glavni grad za ovako malu zemlju ima mnogo gladnih usta za koje cela drzava daje pare.

simon 888

pre 14 godina

ka dosta su se gospoda iz vlade hvalila time kako dobijaju kredite bez pokrica
a srbijo ti sad vracaj a dal ce neko nekad odgovarati ko zna
bog ce im suditi...

Jelena S.

pre 14 godina

Dinar se veštački održava, jer je on po mnogim procenama već trebao da bude preko 180 dinara!
Kod nas u našoj zemlji sve je veštačko!