Ponedeljak, 06.02.2012.

17:12

Mrkonjić: Razmišljamo i o nuklearki

Ministar za infrastrukturu i energetiku Srbije Milutin Mrkonjić kaže da je Srbija zainteresovana za učešće u <a href="http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&amp;mm=02&amp;dd=01&amp;nav_id=579056" class="text-link" target= "_blank">gradnji Nuklearne elektrane Belene</a> u Bugarskoj.

Izvor: Beta

Mrkonjiæ: Razmišljamo i o nuklearki IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

voša

pre 10 godina

Ja jesam zastupnik zelene ili eko energije ... znači solarni ili vetro parkovi kao i hidro elektrane ali bez nuklearne elektrane električna energija ne može biti jeftina ..a mala količina energenta daje velike količine jeftine struje.

Mijajlovic

pre 10 godina

Da li neko u Srbiji zna da razmislja ili vam novac oko nuklearki udario u glavu i samo mislite kako da se ugradite u cenu.Proizvesti elektricnu energiju je moguce,bez negativnih proizvoda.Nisam dobio dozvolu da vam okrijem kako ali nadam se uskoro.Razmisljajte malo o alternativnm izvorima.

OLIVEROLIVER

pre 11 godina

Protiv Belana a i Nuklearki u Srbiji
evo zasto:
cena urana raste ( moramo uvoziti ) jer je ogranicena resursa
sta ce mo sa nuklearnim otpadom iz nuklearki
( koja opstina u Srbiji ce ga zakopati, gde je na sigurnom? )
izgradnja nuklearke u Srbiji bi kostala milijarde
i za deset godina izgradnje tad bi cena urana jos veca bila
( jer Kinez, Rusi, Indijci grade trenutno preko 30 nuklearki a imaju jos planova, dizu cenu uranu )
Ogromna posledica za ionako malu i jedinu zemlju koja je nam
preostala ( za prirodu i ljude ).
Za alternativnu energiju: Sunce, Voda, Vetar

U-92-238

pre 11 godina

Nuklearne elektrane su daleko čistije od termoelektrana - nema emisije CO2 - ugljen-dioksida koji uništava ozonski omotač. U Francuskoj 3/4 (75%) energije se proizvodi u nuklearnim elektranama, a nema nikakvih problema sa povećanom radijacijom. nuklearni otpad se deponuje u specijalnu burad koja se smeštaju u napuštene rudnike. Termoelektrane su zlo, nuklearke nisu.

Elektricar

pre 11 godina

Ne gradi se u Srbiji nego u Bugarskoj. Jasno je o cemu se radi, Bugari nemaju para a Rusi hoce da prodaju pa traze nekoga da udje u deal. Bas me zanima sta bi bilo sa odlaganjem otpada, da li bi Srbija i tu morala da participira? A da li Srbiji treba struje? Pa industrija skoro ne postoji, zar nisu sadasnji kapaciteti dovoljni? Ono za reverzibilne hidroelektrane je naravno totalno nejasno i pogresno preneseno. Da li ima smisla na Balkanu ne znam, na zapadu ima! Ako imate reverzibilnu hidroelektranu kupite nevece struju iz nuklearke (kada nikome ne treba i na berzi je cena ponekad cak u minusu), napumpate vodu u akumulaciju do jutra i onda prodate u podne visestruko skuplje (kad je potrosnja najveca). Pri tome reklamirate kako je to ekoloska struja jer je iz hidroelektrane (slucaj iz Austrije).

Nenad

pre 11 godina

Vi kolege komentatori, kao da niste procitali celu vest. Nije nuklearka u Srbiji, vec u Bugarskoj, Srbija bi samo ucestvovala u izgradnji i posle uzimala svoj deo kolaca. To isto radimo i sa Rumunijom i Djerdapom.

Inace, bugarska nuklearka Kozloduj je ionako vec na 12 (dvanaest) kilometara od nase granice. A kada "ode" takav nuklearni objekat, to se odrazi na ceo kontinent, ne samo gradic pored. Da se propusti ovakva sansa za energiju, bilo bi suludo.

Dragan

pre 12 godina

I dalje sam"ljuti"protivnik da se u Srbiji grade nuklearne elektrane, molio bih Sve od struke i onih u vlasti da se okrenu domaćoj pameti, a posebno da konačno pokrenu izučavanje i istraživanja na osnovama dela Veličanstvenog NIKOLE TESLE. Konsultujte Dr.Ajdačića, Dr.Abramovića i ostale autoritete na ovom polju. Angažujte mlade naučnike i istraživače, obezbedite im uslove za to i biće rezultata vrlo brzo.
S'poštovanjem!

Mildovan

pre 12 godina

Nesporno je pravo na komentar kao i pravo Mrkog na Nuklearku.
Mi smo ustanju da Severni pol i Sibir prenesemo na nase tlo i da se sa takvim prirodnim nepogodama u kostac hvatamo mesec dana.Proglasavamo Vanredno stanje jer Redovne sluzbe NE.... svoje obaveze.E sad mogu zamisliti i struju iz nase Nuklearke sa koliko osiromasenog i cistog Uranijuma bi tekla kroz Srbiju.
Uz svo postovanje, informacije i protok znanja kao i napredak teh. dostignuca omogucava upravljanje i citanje misli. Nezelimo da se prilagodimo redukovanim mogucnostima ali pokolenjima moramo da ostavimo nekontaminiranu teritoriju.

Neko spolja

pre 12 godina

Dobro, pustimo Mrku, koji ionako ne radi ništa drugo nego samo nešto lupeta. Ali uz njega najviše volim ove koji "misle svojom glavom". Elektrane na vetar zauzimaju ogromno prostora, stradaju šume i livade, njihovo postavljanje je moguće samo na određenim mestima, a struja koju proizvode je tri puta skuplja od klasičnih elektrana. Uslovno, možda u istočnoj Srbiji, uz promenu regulative, fantastična ulaganja i subvencionisane cene (koje pokrivamo poreski obveznici i industrija). Za elektrane na sunce takođe treba ogromno mesta, energiju koja košta otprilike kao i ona dobivena vetrom proizvode samo na mestima gde ima dovoljno sunčevih sati. Postoji analiza hrvatskog HEP-a, koja jasno pokazuje da je u Dalmaciji smisleno postaviti solarne elektrane isključivo na pet, šest mesta, ako se dobro sećam, potrebno je minimalno 2500 sati sunca godišnje. Hidro elektrane u potpunosti menjaju mikro klimu određenog područja i nose nesagledive posledice, što ćemo i sami jednom doživeti, npr. na Drini, kada nas kroz koju godinu dolete poplave, kakve još nismo videli.

Sledećih petnaest godina će svet potrebnu električnu energiju dobijati iz dva, uslovno tri izvora. Prvi su termoelektrane, drugi nuklearne elektrane i uslovno velike hidroelektrane, kakve imaju u Kini ili Brazilu (ne dao bog, da popuste brane...). Na žalost, ugalj je najjeftiniji, uz pročišćavanje, savremene termo elektrane danas neuporedivo manje zagađuju okolinu. Slično važi za nuklearnu energiju, koja ima dve negativne strane. Strah pred havarijom i problem skladištenja otpada.

Uslov za razmišljanje svojom glavom je razumevanje činjenica. Nemojte da se palite alternativnim izvorima energije, jer to oni bar do 2030 neće biti. Da imamo državu i vlast kakve nemamo, napravili bi strategiju iz koje bi se jasno videlo, koliko ćemo struje potrošiti 2020. a koliko 2030 godine. E, kad bi videli te cifre, mislim da se ne bi dvoumili oko ulaganja u bugarsku NE, već bi verovatno razmišlajli o tome gde da je postavimo sami.

Jan Klinko

pre 12 godina

Nekada smo bili perjanica nuklearnih nauka na Balkanu.Akademiku Pavlu Saviću, za dlaku je izmakla N.nagrada u timu I. Žolio za otkriće nuklearne fisije.Prvi nuklearni reaktor na Balkanu u Vinči 1958, Najveći eksperimentalni reaktor na Balkanu 1959 u Vinči.Energoinvest-Sarajevo isporučivao krupne komponente za ruske nuklearke, u fabrici R.Končar razvijana izgradnja generatora snage 600 MW...Danas? Uvoz električne energije, lutanje na polju energetike bez jasne strategije, Ginisov rekord u dužini bez izgrađene i jedne nove elektrane, zakon o zabrani izgradnje nuklearki(1989 g.), glava u pesku. Bez kadrova, bez sredstava za reprodukciju u elektroenergetici, diletantatizam, Mrkonjić, pa baš i NE Belene, potpuno promašen projekat-siroče koje traži majku.Primajući Nobelovu nagradu, čuvena Marija Kiri:U životu nema ničeg čega se treba plašiti, treba samo razumeti...Ipak, rekao bih, nije nuklearna energija za nas i nismo mi za nju. Neka to grade naše komšije, koje su nekada učile od nas.

Mirko

pre 12 godina

Mnogi su veoma uspešno pokušavali i uspevali da nas satru, ali naš premijer će nas konačno potamaniti. Površina Srbije i broj stavnovnika ne bi preživeli ni deseti deo Černobila ili Fukušime. A sve zbog čega? Da bi političarima bilo široko oko guše i da bi bilo više para za nove izbore, političare i ostale besposličare i štetočine.

Gospodine premijeru, za to što hoćete, treba da promenite zakone, Ustav i slične trice i kučine, a i javno mnjenje u Srbiji, što će biti teško izvodljivo, jer Vi i Vaši na vlasti sigurno idete pod led.

Šekspir

pre 12 godina

*** Najveća rak rana ove vlade su ministri sps-a. Mrka nije izgradio kilometar puta; ministar za energetiku poskupljuje cenu enegenata tri godine , a četvrtu preizbornu ćuti; ministar prosvete uvodi sramote kriterijume u škole i odbije da reformiše školstvo kakvo je svugde u svetu; potpredsednik vlade se jedino izvinio trezan, a pijan je non stop; uvode vanrednu situaciju na prosečnu zimu; i dozvoljavaju sebi da pričaju o nuklearki, gde su vam švedska sela? Brze pruge Srbije? Gde Vam je južni tok? ******

nuklearke nikada

pre 12 godina

Nikola sedi JEDAN, idi ponovo zavrsi faks samo ces morati da naucis i nesto sto se tamo ne uci, ako hoces malo da prosiris pogled na svet. Verovatno pises po zadatku i pratis ovu tematiku za NE lobi. Hvala bogu da ima dosta razumnih ljudi koji misle svojom glavom.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Protiv nuklearke, 6. februar 2012 19:31)

Od Černobilja u Rusiji je izgrađeno 9.000MW u nuklearnim elektranama, a do 2013 godine se završava još 7.350MW.
Imaš na sajtu Agencije za atomsku energiju u Beču.

Марко

pre 12 godina

Мени се чини да пвде скоро нико ништа не зна о нуклеарним електранам. Где сте само могли чути да се електране гасе! Немци су највљивали тако нешто али постоје многе недоумице шта ће после јер ће постати још више зависни о увозним енергентима првенствено уз Русије. Француска ума око 80 nuklearnih elektrana,Rusija pedesetak... У свету данас постоје само три земље које граде нуклеарне електране а то су: САД, Русија и Француска и четврте нема. знам да Руси граде тренутни 4 у Индији и о још додатне 4 се преговара. граде још неколико у Кини а једна ултра модерна је отворена прошле године ако се не варам. Невидим у чему је разлика, ако је електрана у Словенији,Бугарској,Мађарској или некој другој земљи у региону. Ако би нешто било недај боже како не треба онда би нам свеједно било,једнако би страдали. Зато је боље да се налази на нашој територији па да пд великог увозника постанемо велики извозник.

Protiv nuklearke

pre 12 godina

@Nikola, 6. februar 2012 17:40
Rusi nemaju nuklearke posle Cernobilja i sve su hidro,solarne centrale.
A Mrka ****,ne bi li dobio 0,2%glasova vise od ukupno sadacnjih 3%.

Nikola

pre 12 godina

Da, treba da se gradi zasto da ne ? To treba da igradi pouzdana firma, inace ako je lepo sagradjena ne moze se desiti Cernobilj (kao sto neki neobrazovani ovde kaze) Zavrsio sam elektrotehniku energetike, pa se i razumem u ovo. Nuklearna elektrana je bezbednija i manji je zagadjivac od termo E. Proizvodi 400 puta vecu kolicinu struje nego Termo. Izgradnjom nuklearne elektrane Srbija bi imala ogromnu kolicinu struje koju ne bi mogla da potrosi, i samim tim bi se ona izvozila. Nuklearna elektrana se moze isplatiti za najvise 15 godina (naravno ako se njome vodi kako treba).
Podrzavam ovo, iako znam da od toga nema nista.
PS: Zamolio bih ljude koji pojma nemaju o elektrotehnici, i koji sede ispred TVa i pune glavu kojeraznim klupostima da ne ostavljaju ovde komentar.

smederevac

pre 12 godina

Kad smo već kod struje , da li neko moze da da odgovor zasto u Smederevu jos uvek radi novogodisnja rasveta uprkos pozivima na stednju struje .... Domaćinski zar ne ?

perica

pre 12 godina

Da kupimo odma dve, jednu da damo njegovima u CG u paketu sa lukom,prugom i autoputem,mozda i zelezarom i tri tacke posto je njihov spisak zelja bez kraja.

Vladan Grujić

pre 12 godina

Ako svečano potpisivanje ugovora o nuklearnoj saradnji Srbije i Bugarske bude organizovano u bugarskoj skupštini, obe zemlje će zauvek rešiti svoje energetske probleme.

Dr. Marko

pre 12 godina

Reversibilna, nuklearna, hidro... Sta sad? Ovo vam je malo preopteretilo veze!? Kosa tanka, uspravna debela! :))))

Pesnik je hteo da kaze:"... reversibilne hidroelektrane koje mogu da se koriste za privremeno skladistenje elektricne energije dobijene iz nuklearnih elektrana u okruzenju..."

To formalno ima smisla, a da li i realno ima smisla... E to ne znam ni ja. :)

Branislav S

pre 12 godina

A sta sve necu procitati ovde i sta sve ne lupaju. Ako vam je stalo do kapanje, a vidim da jeste, no pogresne, bolje se okrenite sirotinji, njih je i previse.

ex demokrata 1

pre 12 godina

A zašto mi ne bismo pravili nuklearku,sigurnija je od termoelektrana a pitanje el.energije je strateško pitanje,pa ne vidim uopšte razloga da se ne napravi par nuklearki u Srbiji,i naravno,praviti ih na jugu Srbije,na adm.liniji ili blizu.

Бугарин

pre 12 godina

Никола, који је гори од вас? Бугарска има нуклеарну електрану од 1974. До сада није било озбиљних проблема са овом технологијом. Бугарски нуклеарни специјалисти имају високу стручност и дугогодишње искуство. Да ли постоји основа за поређења између вас и нас у овој области?

Nikola

pre 12 godina

Do pocetka izbora imacemo osim nuklearnog i svemirski program!
(Milan, 6. februar 2012 18:06)

Ne samo to, mozda prokopaju i tunel do sredista zemlje pa onda produze do Kine i to autoputem sa 1000000000000 traka i naravno brza pruge do Brazila.

Mildovan

pre 12 godina

Nije davno i nezaboravno.Krsko i Vinca su pored ostalog pravljeni da se smanje troskovi skolovanja tog profila strucnjaka .Resavanje #remanentnih# resusa tog materijala kostao je Srbiju velike kolicine u novcu koje je narod platio.
Primena reversibilne energije na daljinu kao i aktiviranje # hidraulicnog ovna# mogu da se analiziraju po projektu UNIJE Bilansa , hidro i termo elektrana, elektrane na vetar kao i elektrane pogonjene fosilnim gorivom.
Srbija je isuvise teritorijalno mala za bilo kakve Nukleatne probe!

Бугарин

pre 12 godina

Мора да обавести ту особу да постоји један мали проблем. Бугарска влада је блокирала пројекат за нуклеарне електране "Белене".

elektricar

pre 12 godina

Slazem se ja da Mrkonjic nije kompetentan, nema tu price, ali hteli mi ili ne hteli, nuklearke su jedini odgovor na sve vise rastuci trend potrosnje elektricne energije. Sve ostale alternativne tehnologije, a tu mislim na solarne elektrane, vetrogeneratore i slicno, su daleko od mogucnosti da obezbede i delic postojece potrosnje.
Mogu svetski politicari da najavljuju gasenje nuklearki, ali mislim da se to nece dogoditi, vec ce se graditi nove bezbednije a gasiti stare.

Nuklearka u Srbiji? Za sada ni pod razno! Nedostaje nam disciplina i odgovornost (cast izuzecima). Mnogo smo navikli da se oslanjamo na srecu (ona cuvena "ma nece valjda nama da se desi"). Sve dok se ne uozbiljimo, nadam se da nuklearki nece biti. A u medjuvremenu, vise stedimo struju, pa cemo malo odloziti potrebu za nuklearkama.

Nikola

pre 12 godina

Nuklearna centrala u blizini Srbije ne dolazi u obzir!

Pogotovo ne u smislu petljanja sa propalom ruskom švercerskom logikom "ja tebi (polovnu raspalu nuklearku sa kojom ne znam šta ću), a ti meni..." i bugarima kojima se ništa ne može verovati kada je u pitanju bilo kakvo poslovanje (gori su od nas).

Predizborno loženje neobrazovanih - "rešićemo sve vaše probleme brzo, za džabe i najnovijom tehnologijom".

EGOCENTRIK

pre 12 godina

Dok citav svet gasi postojece nuklearke, nas ministar razmislja o pravljenju nuklearke?! Teza da kasnimo 20 godina za razvcijenim zemljama, ovde pada u vodu! Kasnimo barem 50 godina!

Nikola

pre 12 godina

Nuklearna centrala u blizini Srbije ne dolazi u obzir!

Pogotovo ne u smislu petljanja sa propalom ruskom švercerskom logikom "ja tebi (polovnu raspalu nuklearku sa kojom ne znam šta ću), a ti meni..." i bugarima kojima se ništa ne može verovati kada je u pitanju bilo kakvo poslovanje (gori su od nas).

Predizborno loženje neobrazovanih - "rešićemo sve vaše probleme brzo, za džabe i najnovijom tehnologijom".

Nikola

pre 12 godina

Da, treba da se gradi zasto da ne ? To treba da igradi pouzdana firma, inace ako je lepo sagradjena ne moze se desiti Cernobilj (kao sto neki neobrazovani ovde kaze) Zavrsio sam elektrotehniku energetike, pa se i razumem u ovo. Nuklearna elektrana je bezbednija i manji je zagadjivac od termo E. Proizvodi 400 puta vecu kolicinu struje nego Termo. Izgradnjom nuklearne elektrane Srbija bi imala ogromnu kolicinu struje koju ne bi mogla da potrosi, i samim tim bi se ona izvozila. Nuklearna elektrana se moze isplatiti za najvise 15 godina (naravno ako se njome vodi kako treba).
Podrzavam ovo, iako znam da od toga nema nista.
PS: Zamolio bih ljude koji pojma nemaju o elektrotehnici, i koji sede ispred TVa i pune glavu kojeraznim klupostima da ne ostavljaju ovde komentar.

Dr. Marko

pre 12 godina

Reversibilna, nuklearna, hidro... Sta sad? Ovo vam je malo preopteretilo veze!? Kosa tanka, uspravna debela! :))))

Pesnik je hteo da kaze:"... reversibilne hidroelektrane koje mogu da se koriste za privremeno skladistenje elektricne energije dobijene iz nuklearnih elektrana u okruzenju..."

To formalno ima smisla, a da li i realno ima smisla... E to ne znam ni ja. :)

Бугарин

pre 12 godina

Мора да обавести ту особу да постоји један мали проблем. Бугарска влада је блокирала пројекат за нуклеарне електране "Белене".

smederevac

pre 12 godina

Kad smo već kod struje , da li neko moze da da odgovor zasto u Smederevu jos uvek radi novogodisnja rasveta uprkos pozivima na stednju struje .... Domaćinski zar ne ?

EGOCENTRIK

pre 12 godina

Dok citav svet gasi postojece nuklearke, nas ministar razmislja o pravljenju nuklearke?! Teza da kasnimo 20 godina za razvcijenim zemljama, ovde pada u vodu! Kasnimo barem 50 godina!

Бугарин

pre 12 godina

Никола, који је гори од вас? Бугарска има нуклеарну електрану од 1974. До сада није било озбиљних проблема са овом технологијом. Бугарски нуклеарни специјалисти имају високу стручност и дугогодишње искуство. Да ли постоји основа за поређења између вас и нас у овој области?

Jan Klinko

pre 12 godina

Nekada smo bili perjanica nuklearnih nauka na Balkanu.Akademiku Pavlu Saviću, za dlaku je izmakla N.nagrada u timu I. Žolio za otkriće nuklearne fisije.Prvi nuklearni reaktor na Balkanu u Vinči 1958, Najveći eksperimentalni reaktor na Balkanu 1959 u Vinči.Energoinvest-Sarajevo isporučivao krupne komponente za ruske nuklearke, u fabrici R.Končar razvijana izgradnja generatora snage 600 MW...Danas? Uvoz električne energije, lutanje na polju energetike bez jasne strategije, Ginisov rekord u dužini bez izgrađene i jedne nove elektrane, zakon o zabrani izgradnje nuklearki(1989 g.), glava u pesku. Bez kadrova, bez sredstava za reprodukciju u elektroenergetici, diletantatizam, Mrkonjić, pa baš i NE Belene, potpuno promašen projekat-siroče koje traži majku.Primajući Nobelovu nagradu, čuvena Marija Kiri:U životu nema ničeg čega se treba plašiti, treba samo razumeti...Ipak, rekao bih, nije nuklearna energija za nas i nismo mi za nju. Neka to grade naše komšije, koje su nekada učile od nas.

elektricar

pre 12 godina

Slazem se ja da Mrkonjic nije kompetentan, nema tu price, ali hteli mi ili ne hteli, nuklearke su jedini odgovor na sve vise rastuci trend potrosnje elektricne energije. Sve ostale alternativne tehnologije, a tu mislim na solarne elektrane, vetrogeneratore i slicno, su daleko od mogucnosti da obezbede i delic postojece potrosnje.
Mogu svetski politicari da najavljuju gasenje nuklearki, ali mislim da se to nece dogoditi, vec ce se graditi nove bezbednije a gasiti stare.

Nuklearka u Srbiji? Za sada ni pod razno! Nedostaje nam disciplina i odgovornost (cast izuzecima). Mnogo smo navikli da se oslanjamo na srecu (ona cuvena "ma nece valjda nama da se desi"). Sve dok se ne uozbiljimo, nadam se da nuklearki nece biti. A u medjuvremenu, vise stedimo struju, pa cemo malo odloziti potrebu za nuklearkama.

Марко

pre 12 godina

Мени се чини да пвде скоро нико ништа не зна о нуклеарним електранам. Где сте само могли чути да се електране гасе! Немци су највљивали тако нешто али постоје многе недоумице шта ће после јер ће постати још више зависни о увозним енергентима првенствено уз Русије. Француска ума око 80 nuklearnih elektrana,Rusija pedesetak... У свету данас постоје само три земље које граде нуклеарне електране а то су: САД, Русија и Француска и четврте нема. знам да Руси граде тренутни 4 у Индији и о још додатне 4 се преговара. граде још неколико у Кини а једна ултра модерна је отворена прошле године ако се не варам. Невидим у чему је разлика, ако је електрана у Словенији,Бугарској,Мађарској или некој другој земљи у региону. Ако би нешто било недај боже како не треба онда би нам свеједно било,једнако би страдали. Зато је боље да се налази на нашој територији па да пд великог увозника постанемо велики извозник.

Nikola

pre 12 godina

Do pocetka izbora imacemo osim nuklearnog i svemirski program!
(Milan, 6. februar 2012 18:06)

Ne samo to, mozda prokopaju i tunel do sredista zemlje pa onda produze do Kine i to autoputem sa 1000000000000 traka i naravno brza pruge do Brazila.

OLIVEROLIVER

pre 11 godina

Protiv Belana a i Nuklearki u Srbiji
evo zasto:
cena urana raste ( moramo uvoziti ) jer je ogranicena resursa
sta ce mo sa nuklearnim otpadom iz nuklearki
( koja opstina u Srbiji ce ga zakopati, gde je na sigurnom? )
izgradnja nuklearke u Srbiji bi kostala milijarde
i za deset godina izgradnje tad bi cena urana jos veca bila
( jer Kinez, Rusi, Indijci grade trenutno preko 30 nuklearki a imaju jos planova, dizu cenu uranu )
Ogromna posledica za ionako malu i jedinu zemlju koja je nam
preostala ( za prirodu i ljude ).
Za alternativnu energiju: Sunce, Voda, Vetar

ex demokrata 1

pre 12 godina

A zašto mi ne bismo pravili nuklearku,sigurnija je od termoelektrana a pitanje el.energije je strateško pitanje,pa ne vidim uopšte razloga da se ne napravi par nuklearki u Srbiji,i naravno,praviti ih na jugu Srbije,na adm.liniji ili blizu.

Šekspir

pre 12 godina

*** Najveća rak rana ove vlade su ministri sps-a. Mrka nije izgradio kilometar puta; ministar za energetiku poskupljuje cenu enegenata tri godine , a četvrtu preizbornu ćuti; ministar prosvete uvodi sramote kriterijume u škole i odbije da reformiše školstvo kakvo je svugde u svetu; potpredsednik vlade se jedino izvinio trezan, a pijan je non stop; uvode vanrednu situaciju na prosečnu zimu; i dozvoljavaju sebi da pričaju o nuklearki, gde su vam švedska sela? Brze pruge Srbije? Gde Vam je južni tok? ******

Neko spolja

pre 12 godina

Dobro, pustimo Mrku, koji ionako ne radi ništa drugo nego samo nešto lupeta. Ali uz njega najviše volim ove koji "misle svojom glavom". Elektrane na vetar zauzimaju ogromno prostora, stradaju šume i livade, njihovo postavljanje je moguće samo na određenim mestima, a struja koju proizvode je tri puta skuplja od klasičnih elektrana. Uslovno, možda u istočnoj Srbiji, uz promenu regulative, fantastična ulaganja i subvencionisane cene (koje pokrivamo poreski obveznici i industrija). Za elektrane na sunce takođe treba ogromno mesta, energiju koja košta otprilike kao i ona dobivena vetrom proizvode samo na mestima gde ima dovoljno sunčevih sati. Postoji analiza hrvatskog HEP-a, koja jasno pokazuje da je u Dalmaciji smisleno postaviti solarne elektrane isključivo na pet, šest mesta, ako se dobro sećam, potrebno je minimalno 2500 sati sunca godišnje. Hidro elektrane u potpunosti menjaju mikro klimu određenog područja i nose nesagledive posledice, što ćemo i sami jednom doživeti, npr. na Drini, kada nas kroz koju godinu dolete poplave, kakve još nismo videli.

Sledećih petnaest godina će svet potrebnu električnu energiju dobijati iz dva, uslovno tri izvora. Prvi su termoelektrane, drugi nuklearne elektrane i uslovno velike hidroelektrane, kakve imaju u Kini ili Brazilu (ne dao bog, da popuste brane...). Na žalost, ugalj je najjeftiniji, uz pročišćavanje, savremene termo elektrane danas neuporedivo manje zagađuju okolinu. Slično važi za nuklearnu energiju, koja ima dve negativne strane. Strah pred havarijom i problem skladištenja otpada.

Uslov za razmišljanje svojom glavom je razumevanje činjenica. Nemojte da se palite alternativnim izvorima energije, jer to oni bar do 2030 neće biti. Da imamo državu i vlast kakve nemamo, napravili bi strategiju iz koje bi se jasno videlo, koliko ćemo struje potrošiti 2020. a koliko 2030 godine. E, kad bi videli te cifre, mislim da se ne bi dvoumili oko ulaganja u bugarsku NE, već bi verovatno razmišlajli o tome gde da je postavimo sami.

Dragan

pre 12 godina

I dalje sam"ljuti"protivnik da se u Srbiji grade nuklearne elektrane, molio bih Sve od struke i onih u vlasti da se okrenu domaćoj pameti, a posebno da konačno pokrenu izučavanje i istraživanja na osnovama dela Veličanstvenog NIKOLE TESLE. Konsultujte Dr.Ajdačića, Dr.Abramovića i ostale autoritete na ovom polju. Angažujte mlade naučnike i istraživače, obezbedite im uslove za to i biće rezultata vrlo brzo.
S'poštovanjem!

Vladan Grujić

pre 12 godina

Ako svečano potpisivanje ugovora o nuklearnoj saradnji Srbije i Bugarske bude organizovano u bugarskoj skupštini, obe zemlje će zauvek rešiti svoje energetske probleme.

Protiv nuklearke

pre 12 godina

@Nikola, 6. februar 2012 17:40
Rusi nemaju nuklearke posle Cernobilja i sve su hidro,solarne centrale.
A Mrka ****,ne bi li dobio 0,2%glasova vise od ukupno sadacnjih 3%.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Protiv nuklearke, 6. februar 2012 19:31)

Od Černobilja u Rusiji je izgrađeno 9.000MW u nuklearnim elektranama, a do 2013 godine se završava još 7.350MW.
Imaš na sajtu Agencije za atomsku energiju u Beču.

Mildovan

pre 12 godina

Nije davno i nezaboravno.Krsko i Vinca su pored ostalog pravljeni da se smanje troskovi skolovanja tog profila strucnjaka .Resavanje #remanentnih# resusa tog materijala kostao je Srbiju velike kolicine u novcu koje je narod platio.
Primena reversibilne energije na daljinu kao i aktiviranje # hidraulicnog ovna# mogu da se analiziraju po projektu UNIJE Bilansa , hidro i termo elektrana, elektrane na vetar kao i elektrane pogonjene fosilnim gorivom.
Srbija je isuvise teritorijalno mala za bilo kakve Nukleatne probe!

perica

pre 12 godina

Da kupimo odma dve, jednu da damo njegovima u CG u paketu sa lukom,prugom i autoputem,mozda i zelezarom i tri tacke posto je njihov spisak zelja bez kraja.

U-92-238

pre 11 godina

Nuklearne elektrane su daleko čistije od termoelektrana - nema emisije CO2 - ugljen-dioksida koji uništava ozonski omotač. U Francuskoj 3/4 (75%) energije se proizvodi u nuklearnim elektranama, a nema nikakvih problema sa povećanom radijacijom. nuklearni otpad se deponuje u specijalnu burad koja se smeštaju u napuštene rudnike. Termoelektrane su zlo, nuklearke nisu.

Branislav S

pre 12 godina

A sta sve necu procitati ovde i sta sve ne lupaju. Ako vam je stalo do kapanje, a vidim da jeste, no pogresne, bolje se okrenite sirotinji, njih je i previse.

Mildovan

pre 12 godina

Nesporno je pravo na komentar kao i pravo Mrkog na Nuklearku.
Mi smo ustanju da Severni pol i Sibir prenesemo na nase tlo i da se sa takvim prirodnim nepogodama u kostac hvatamo mesec dana.Proglasavamo Vanredno stanje jer Redovne sluzbe NE.... svoje obaveze.E sad mogu zamisliti i struju iz nase Nuklearke sa koliko osiromasenog i cistog Uranijuma bi tekla kroz Srbiju.
Uz svo postovanje, informacije i protok znanja kao i napredak teh. dostignuca omogucava upravljanje i citanje misli. Nezelimo da se prilagodimo redukovanim mogucnostima ali pokolenjima moramo da ostavimo nekontaminiranu teritoriju.

Mijajlovic

pre 10 godina

Da li neko u Srbiji zna da razmislja ili vam novac oko nuklearki udario u glavu i samo mislite kako da se ugradite u cenu.Proizvesti elektricnu energiju je moguce,bez negativnih proizvoda.Nisam dobio dozvolu da vam okrijem kako ali nadam se uskoro.Razmisljajte malo o alternativnm izvorima.

Elektricar

pre 11 godina

Ne gradi se u Srbiji nego u Bugarskoj. Jasno je o cemu se radi, Bugari nemaju para a Rusi hoce da prodaju pa traze nekoga da udje u deal. Bas me zanima sta bi bilo sa odlaganjem otpada, da li bi Srbija i tu morala da participira? A da li Srbiji treba struje? Pa industrija skoro ne postoji, zar nisu sadasnji kapaciteti dovoljni? Ono za reverzibilne hidroelektrane je naravno totalno nejasno i pogresno preneseno. Da li ima smisla na Balkanu ne znam, na zapadu ima! Ako imate reverzibilnu hidroelektranu kupite nevece struju iz nuklearke (kada nikome ne treba i na berzi je cena ponekad cak u minusu), napumpate vodu u akumulaciju do jutra i onda prodate u podne visestruko skuplje (kad je potrosnja najveca). Pri tome reklamirate kako je to ekoloska struja jer je iz hidroelektrane (slucaj iz Austrije).

Nenad

pre 11 godina

Vi kolege komentatori, kao da niste procitali celu vest. Nije nuklearka u Srbiji, vec u Bugarskoj, Srbija bi samo ucestvovala u izgradnji i posle uzimala svoj deo kolaca. To isto radimo i sa Rumunijom i Djerdapom.

Inace, bugarska nuklearka Kozloduj je ionako vec na 12 (dvanaest) kilometara od nase granice. A kada "ode" takav nuklearni objekat, to se odrazi na ceo kontinent, ne samo gradic pored. Da se propusti ovakva sansa za energiju, bilo bi suludo.

voša

pre 10 godina

Ja jesam zastupnik zelene ili eko energije ... znači solarni ili vetro parkovi kao i hidro elektrane ali bez nuklearne elektrane električna energija ne može biti jeftina ..a mala količina energenta daje velike količine jeftine struje.

Mirko

pre 12 godina

Mnogi su veoma uspešno pokušavali i uspevali da nas satru, ali naš premijer će nas konačno potamaniti. Površina Srbije i broj stavnovnika ne bi preživeli ni deseti deo Černobila ili Fukušime. A sve zbog čega? Da bi političarima bilo široko oko guše i da bi bilo više para za nove izbore, političare i ostale besposličare i štetočine.

Gospodine premijeru, za to što hoćete, treba da promenite zakone, Ustav i slične trice i kučine, a i javno mnjenje u Srbiji, što će biti teško izvodljivo, jer Vi i Vaši na vlasti sigurno idete pod led.

nuklearke nikada

pre 12 godina

Nikola sedi JEDAN, idi ponovo zavrsi faks samo ces morati da naucis i nesto sto se tamo ne uci, ako hoces malo da prosiris pogled na svet. Verovatno pises po zadatku i pratis ovu tematiku za NE lobi. Hvala bogu da ima dosta razumnih ljudi koji misle svojom glavom.

ex demokrata 1

pre 12 godina

A zašto mi ne bismo pravili nuklearku,sigurnija je od termoelektrana a pitanje el.energije je strateško pitanje,pa ne vidim uopšte razloga da se ne napravi par nuklearki u Srbiji,i naravno,praviti ih na jugu Srbije,na adm.liniji ili blizu.

EGOCENTRIK

pre 12 godina

Dok citav svet gasi postojece nuklearke, nas ministar razmislja o pravljenju nuklearke?! Teza da kasnimo 20 godina za razvcijenim zemljama, ovde pada u vodu! Kasnimo barem 50 godina!

Nikola

pre 12 godina

Da, treba da se gradi zasto da ne ? To treba da igradi pouzdana firma, inace ako je lepo sagradjena ne moze se desiti Cernobilj (kao sto neki neobrazovani ovde kaze) Zavrsio sam elektrotehniku energetike, pa se i razumem u ovo. Nuklearna elektrana je bezbednija i manji je zagadjivac od termo E. Proizvodi 400 puta vecu kolicinu struje nego Termo. Izgradnjom nuklearne elektrane Srbija bi imala ogromnu kolicinu struje koju ne bi mogla da potrosi, i samim tim bi se ona izvozila. Nuklearna elektrana se moze isplatiti za najvise 15 godina (naravno ako se njome vodi kako treba).
Podrzavam ovo, iako znam da od toga nema nista.
PS: Zamolio bih ljude koji pojma nemaju o elektrotehnici, i koji sede ispred TVa i pune glavu kojeraznim klupostima da ne ostavljaju ovde komentar.

Protiv nuklearke

pre 12 godina

@Nikola, 6. februar 2012 17:40
Rusi nemaju nuklearke posle Cernobilja i sve su hidro,solarne centrale.
A Mrka ****,ne bi li dobio 0,2%glasova vise od ukupno sadacnjih 3%.

Dragan

pre 12 godina

I dalje sam"ljuti"protivnik da se u Srbiji grade nuklearne elektrane, molio bih Sve od struke i onih u vlasti da se okrenu domaćoj pameti, a posebno da konačno pokrenu izučavanje i istraživanja na osnovama dela Veličanstvenog NIKOLE TESLE. Konsultujte Dr.Ajdačića, Dr.Abramovića i ostale autoritete na ovom polju. Angažujte mlade naučnike i istraživače, obezbedite im uslove za to i biće rezultata vrlo brzo.
S'poštovanjem!

Nikola

pre 12 godina

Nuklearna centrala u blizini Srbije ne dolazi u obzir!

Pogotovo ne u smislu petljanja sa propalom ruskom švercerskom logikom "ja tebi (polovnu raspalu nuklearku sa kojom ne znam šta ću), a ti meni..." i bugarima kojima se ništa ne može verovati kada je u pitanju bilo kakvo poslovanje (gori su od nas).

Predizborno loženje neobrazovanih - "rešićemo sve vaše probleme brzo, za džabe i najnovijom tehnologijom".

nuklearke nikada

pre 12 godina

Nikola sedi JEDAN, idi ponovo zavrsi faks samo ces morati da naucis i nesto sto se tamo ne uci, ako hoces malo da prosiris pogled na svet. Verovatno pises po zadatku i pratis ovu tematiku za NE lobi. Hvala bogu da ima dosta razumnih ljudi koji misle svojom glavom.

U-92-238

pre 11 godina

Nuklearne elektrane su daleko čistije od termoelektrana - nema emisije CO2 - ugljen-dioksida koji uništava ozonski omotač. U Francuskoj 3/4 (75%) energije se proizvodi u nuklearnim elektranama, a nema nikakvih problema sa povećanom radijacijom. nuklearni otpad se deponuje u specijalnu burad koja se smeštaju u napuštene rudnike. Termoelektrane su zlo, nuklearke nisu.

Mirko

pre 12 godina

Mnogi su veoma uspešno pokušavali i uspevali da nas satru, ali naš premijer će nas konačno potamaniti. Površina Srbije i broj stavnovnika ne bi preživeli ni deseti deo Černobila ili Fukušime. A sve zbog čega? Da bi političarima bilo široko oko guše i da bi bilo više para za nove izbore, političare i ostale besposličare i štetočine.

Gospodine premijeru, za to što hoćete, treba da promenite zakone, Ustav i slične trice i kučine, a i javno mnjenje u Srbiji, što će biti teško izvodljivo, jer Vi i Vaši na vlasti sigurno idete pod led.

Марко

pre 12 godina

Мени се чини да пвде скоро нико ништа не зна о нуклеарним електранам. Где сте само могли чути да се електране гасе! Немци су највљивали тако нешто али постоје многе недоумице шта ће после јер ће постати још више зависни о увозним енергентима првенствено уз Русије. Француска ума око 80 nuklearnih elektrana,Rusija pedesetak... У свету данас постоје само три земље које граде нуклеарне електране а то су: САД, Русија и Француска и четврте нема. знам да Руси граде тренутни 4 у Индији и о још додатне 4 се преговара. граде још неколико у Кини а једна ултра модерна је отворена прошле године ако се не варам. Невидим у чему је разлика, ако је електрана у Словенији,Бугарској,Мађарској или некој другој земљи у региону. Ако би нешто било недај боже како не треба онда би нам свеједно било,једнако би страдали. Зато је боље да се налази на нашој територији па да пд великог увозника постанемо велики извозник.

Nenad

pre 11 godina

Vi kolege komentatori, kao da niste procitali celu vest. Nije nuklearka u Srbiji, vec u Bugarskoj, Srbija bi samo ucestvovala u izgradnji i posle uzimala svoj deo kolaca. To isto radimo i sa Rumunijom i Djerdapom.

Inace, bugarska nuklearka Kozloduj je ionako vec na 12 (dvanaest) kilometara od nase granice. A kada "ode" takav nuklearni objekat, to se odrazi na ceo kontinent, ne samo gradic pored. Da se propusti ovakva sansa za energiju, bilo bi suludo.

elektricar

pre 12 godina

Slazem se ja da Mrkonjic nije kompetentan, nema tu price, ali hteli mi ili ne hteli, nuklearke su jedini odgovor na sve vise rastuci trend potrosnje elektricne energije. Sve ostale alternativne tehnologije, a tu mislim na solarne elektrane, vetrogeneratore i slicno, su daleko od mogucnosti da obezbede i delic postojece potrosnje.
Mogu svetski politicari da najavljuju gasenje nuklearki, ali mislim da se to nece dogoditi, vec ce se graditi nove bezbednije a gasiti stare.

Nuklearka u Srbiji? Za sada ni pod razno! Nedostaje nam disciplina i odgovornost (cast izuzecima). Mnogo smo navikli da se oslanjamo na srecu (ona cuvena "ma nece valjda nama da se desi"). Sve dok se ne uozbiljimo, nadam se da nuklearki nece biti. A u medjuvremenu, vise stedimo struju, pa cemo malo odloziti potrebu za nuklearkama.

Бугарин

pre 12 godina

Никола, који је гори од вас? Бугарска има нуклеарну електрану од 1974. До сада није било озбиљних проблема са овом технологијом. Бугарски нуклеарни специјалисти имају високу стручност и дугогодишње искуство. Да ли постоји основа за поређења између вас и нас у овој области?

Mildovan

pre 12 godina

Nije davno i nezaboravno.Krsko i Vinca su pored ostalog pravljeni da se smanje troskovi skolovanja tog profila strucnjaka .Resavanje #remanentnih# resusa tog materijala kostao je Srbiju velike kolicine u novcu koje je narod platio.
Primena reversibilne energije na daljinu kao i aktiviranje # hidraulicnog ovna# mogu da se analiziraju po projektu UNIJE Bilansa , hidro i termo elektrana, elektrane na vetar kao i elektrane pogonjene fosilnim gorivom.
Srbija je isuvise teritorijalno mala za bilo kakve Nukleatne probe!

Branislav S

pre 12 godina

A sta sve necu procitati ovde i sta sve ne lupaju. Ako vam je stalo do kapanje, a vidim da jeste, no pogresne, bolje se okrenite sirotinji, njih je i previse.

perica

pre 12 godina

Da kupimo odma dve, jednu da damo njegovima u CG u paketu sa lukom,prugom i autoputem,mozda i zelezarom i tri tacke posto je njihov spisak zelja bez kraja.

Neko spolja

pre 12 godina

Dobro, pustimo Mrku, koji ionako ne radi ništa drugo nego samo nešto lupeta. Ali uz njega najviše volim ove koji "misle svojom glavom". Elektrane na vetar zauzimaju ogromno prostora, stradaju šume i livade, njihovo postavljanje je moguće samo na određenim mestima, a struja koju proizvode je tri puta skuplja od klasičnih elektrana. Uslovno, možda u istočnoj Srbiji, uz promenu regulative, fantastična ulaganja i subvencionisane cene (koje pokrivamo poreski obveznici i industrija). Za elektrane na sunce takođe treba ogromno mesta, energiju koja košta otprilike kao i ona dobivena vetrom proizvode samo na mestima gde ima dovoljno sunčevih sati. Postoji analiza hrvatskog HEP-a, koja jasno pokazuje da je u Dalmaciji smisleno postaviti solarne elektrane isključivo na pet, šest mesta, ako se dobro sećam, potrebno je minimalno 2500 sati sunca godišnje. Hidro elektrane u potpunosti menjaju mikro klimu određenog područja i nose nesagledive posledice, što ćemo i sami jednom doživeti, npr. na Drini, kada nas kroz koju godinu dolete poplave, kakve još nismo videli.

Sledećih petnaest godina će svet potrebnu električnu energiju dobijati iz dva, uslovno tri izvora. Prvi su termoelektrane, drugi nuklearne elektrane i uslovno velike hidroelektrane, kakve imaju u Kini ili Brazilu (ne dao bog, da popuste brane...). Na žalost, ugalj je najjeftiniji, uz pročišćavanje, savremene termo elektrane danas neuporedivo manje zagađuju okolinu. Slično važi za nuklearnu energiju, koja ima dve negativne strane. Strah pred havarijom i problem skladištenja otpada.

Uslov za razmišljanje svojom glavom je razumevanje činjenica. Nemojte da se palite alternativnim izvorima energije, jer to oni bar do 2030 neće biti. Da imamo državu i vlast kakve nemamo, napravili bi strategiju iz koje bi se jasno videlo, koliko ćemo struje potrošiti 2020. a koliko 2030 godine. E, kad bi videli te cifre, mislim da se ne bi dvoumili oko ulaganja u bugarsku NE, već bi verovatno razmišlajli o tome gde da je postavimo sami.

OLIVEROLIVER

pre 11 godina

Protiv Belana a i Nuklearki u Srbiji
evo zasto:
cena urana raste ( moramo uvoziti ) jer je ogranicena resursa
sta ce mo sa nuklearnim otpadom iz nuklearki
( koja opstina u Srbiji ce ga zakopati, gde je na sigurnom? )
izgradnja nuklearke u Srbiji bi kostala milijarde
i za deset godina izgradnje tad bi cena urana jos veca bila
( jer Kinez, Rusi, Indijci grade trenutno preko 30 nuklearki a imaju jos planova, dizu cenu uranu )
Ogromna posledica za ionako malu i jedinu zemlju koja je nam
preostala ( za prirodu i ljude ).
Za alternativnu energiju: Sunce, Voda, Vetar

voša

pre 10 godina

Ja jesam zastupnik zelene ili eko energije ... znači solarni ili vetro parkovi kao i hidro elektrane ali bez nuklearne elektrane električna energija ne može biti jeftina ..a mala količina energenta daje velike količine jeftine struje.

Nikola

pre 12 godina

Do pocetka izbora imacemo osim nuklearnog i svemirski program!
(Milan, 6. februar 2012 18:06)

Ne samo to, mozda prokopaju i tunel do sredista zemlje pa onda produze do Kine i to autoputem sa 1000000000000 traka i naravno brza pruge do Brazila.

Mijajlovic

pre 10 godina

Da li neko u Srbiji zna da razmislja ili vam novac oko nuklearki udario u glavu i samo mislite kako da se ugradite u cenu.Proizvesti elektricnu energiju je moguce,bez negativnih proizvoda.Nisam dobio dozvolu da vam okrijem kako ali nadam se uskoro.Razmisljajte malo o alternativnm izvorima.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Protiv nuklearke, 6. februar 2012 19:31)

Od Černobilja u Rusiji je izgrađeno 9.000MW u nuklearnim elektranama, a do 2013 godine se završava još 7.350MW.
Imaš na sajtu Agencije za atomsku energiju u Beču.

Vladan Grujić

pre 12 godina

Ako svečano potpisivanje ugovora o nuklearnoj saradnji Srbije i Bugarske bude organizovano u bugarskoj skupštini, obe zemlje će zauvek rešiti svoje energetske probleme.

Mildovan

pre 12 godina

Nesporno je pravo na komentar kao i pravo Mrkog na Nuklearku.
Mi smo ustanju da Severni pol i Sibir prenesemo na nase tlo i da se sa takvim prirodnim nepogodama u kostac hvatamo mesec dana.Proglasavamo Vanredno stanje jer Redovne sluzbe NE.... svoje obaveze.E sad mogu zamisliti i struju iz nase Nuklearke sa koliko osiromasenog i cistog Uranijuma bi tekla kroz Srbiju.
Uz svo postovanje, informacije i protok znanja kao i napredak teh. dostignuca omogucava upravljanje i citanje misli. Nezelimo da se prilagodimo redukovanim mogucnostima ali pokolenjima moramo da ostavimo nekontaminiranu teritoriju.

smederevac

pre 12 godina

Kad smo već kod struje , da li neko moze da da odgovor zasto u Smederevu jos uvek radi novogodisnja rasveta uprkos pozivima na stednju struje .... Domaćinski zar ne ?

Бугарин

pre 12 godina

Мора да обавести ту особу да постоји један мали проблем. Бугарска влада је блокирала пројекат за нуклеарне електране "Белене".

Dr. Marko

pre 12 godina

Reversibilna, nuklearna, hidro... Sta sad? Ovo vam je malo preopteretilo veze!? Kosa tanka, uspravna debela! :))))

Pesnik je hteo da kaze:"... reversibilne hidroelektrane koje mogu da se koriste za privremeno skladistenje elektricne energije dobijene iz nuklearnih elektrana u okruzenju..."

To formalno ima smisla, a da li i realno ima smisla... E to ne znam ni ja. :)

Šekspir

pre 12 godina

*** Najveća rak rana ove vlade su ministri sps-a. Mrka nije izgradio kilometar puta; ministar za energetiku poskupljuje cenu enegenata tri godine , a četvrtu preizbornu ćuti; ministar prosvete uvodi sramote kriterijume u škole i odbije da reformiše školstvo kakvo je svugde u svetu; potpredsednik vlade se jedino izvinio trezan, a pijan je non stop; uvode vanrednu situaciju na prosečnu zimu; i dozvoljavaju sebi da pričaju o nuklearki, gde su vam švedska sela? Brze pruge Srbije? Gde Vam je južni tok? ******

Jan Klinko

pre 12 godina

Nekada smo bili perjanica nuklearnih nauka na Balkanu.Akademiku Pavlu Saviću, za dlaku je izmakla N.nagrada u timu I. Žolio za otkriće nuklearne fisije.Prvi nuklearni reaktor na Balkanu u Vinči 1958, Najveći eksperimentalni reaktor na Balkanu 1959 u Vinči.Energoinvest-Sarajevo isporučivao krupne komponente za ruske nuklearke, u fabrici R.Končar razvijana izgradnja generatora snage 600 MW...Danas? Uvoz električne energije, lutanje na polju energetike bez jasne strategije, Ginisov rekord u dužini bez izgrađene i jedne nove elektrane, zakon o zabrani izgradnje nuklearki(1989 g.), glava u pesku. Bez kadrova, bez sredstava za reprodukciju u elektroenergetici, diletantatizam, Mrkonjić, pa baš i NE Belene, potpuno promašen projekat-siroče koje traži majku.Primajući Nobelovu nagradu, čuvena Marija Kiri:U životu nema ničeg čega se treba plašiti, treba samo razumeti...Ipak, rekao bih, nije nuklearna energija za nas i nismo mi za nju. Neka to grade naše komšije, koje su nekada učile od nas.

Elektricar

pre 11 godina

Ne gradi se u Srbiji nego u Bugarskoj. Jasno je o cemu se radi, Bugari nemaju para a Rusi hoce da prodaju pa traze nekoga da udje u deal. Bas me zanima sta bi bilo sa odlaganjem otpada, da li bi Srbija i tu morala da participira? A da li Srbiji treba struje? Pa industrija skoro ne postoji, zar nisu sadasnji kapaciteti dovoljni? Ono za reverzibilne hidroelektrane je naravno totalno nejasno i pogresno preneseno. Da li ima smisla na Balkanu ne znam, na zapadu ima! Ako imate reverzibilnu hidroelektranu kupite nevece struju iz nuklearke (kada nikome ne treba i na berzi je cena ponekad cak u minusu), napumpate vodu u akumulaciju do jutra i onda prodate u podne visestruko skuplje (kad je potrosnja najveca). Pri tome reklamirate kako je to ekoloska struja jer je iz hidroelektrane (slucaj iz Austrije).