Sreda, 01.02.2012.

15:37

Srbija sa Rusijom gradi nuklearku?

Ministar Milutin Mrkonjić razgovarao je sa delegacijom ruske korporacije za atomsku energiju Rosatom o učešću Srbije u izgradnji nuklearke Belene u Bugarskoj.

Izvor: Tanjug

Srbija sa Rusijom gradi nuklearku? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Marko,Pirot

pre 12 godina

Predlazem da se izgradi nuklearka u Srbiji blizu Beograda.Pobornici "sigurnosti" nuklearki bi time dobili vetar u ledja :)A,nije sigurno u slucaju havarije?Cek' onda,pa ako nije sigurno onda ne treba NIGDE da se gradi,dakle ili blizu Beograda ili nigde!Pa ionako Beogradu vise treba nego Pirotu,mi ovde imamo Hidroelektranu Zavoj i sasvim nam je dovoljna.

carapan

pre 12 godina

Do izbora ce stici vest da je Srbija u saradnji sa peijateljskim nam zemljama,odlicila da koridor 10 usmeri ka mesecu.Onda ce Srbi i prijateljsji nam narodi prvi ici na mesc automobilom.Zavrsetak radova se ocekuje za 3do5 vekova. pod uslovom da ministar i dalje bude Mrki.

D.Savic,Paris,FR

pre 12 godina

U Francuskoj postoji 66 atomskih centrala a struja je i dalje skupa!Znate li zasto?Zato sto prodaju jeftinije tu istu struju drugima u svetu i elita trpa lovu u svoje dzepove a to sto je obican i prost narod izrozen zracenju-nema to veze.Tako bi bilo i kod nas,Srbiji uopste ne treba nuklearka niti joj treba da ulaze u Bugarskoj.Uloziti novac u solarne elektrane i male mini hidro-elektrane sirom zemlje kao i u novu veliku hidroelektranu na Dunavu(dao Bog).

mali mikica

pre 12 godina

Po racunima strucnjaka, Srbija BACI energije u vrednosti GODISNJE proizvodnje DJERDAPA, kroz zidove i prozore, svih stambenih i drustvenih objekata, za istih godinu dana. NEMCI i ostali, su prvo uradili izolacije zidova, zamenu prozora, izolaciju krovova. milijarda evra u izolaciji je ISTO KAO 7,5 milijardi ulozeno u nove pogone (elektrane, hidro, termo, nuk) ULAGANJEM U IZOLACIJU, ANGAZUJE SE KOMPLETNA DOMACA GRADJEVINSKA INDUTRIJA. (ovde se proizvode materijali, radna snaga) DODATNI efekat ulaganja u OVO bi bio taj da 70% tih sredstava indirektno pokrenulo druge grane Srpske privrede. 20.000 do 40.000 radnika gradjevine angazovane na ovom projektu bi te pare trosili OVDE.

Vladimir

pre 12 godina

LJUDI NE TREBA DOZVOLITI NUKLEARKU BLIZU NAS - PA DA LI STE SVESNI OPASNOSTI ???!!!
MOLIM VAS - AJDE DA REAGUJEMO NEKAKO !!!
STA - MALO REKA I VETRA IMAMO I MI I BUGARI ???

TAP3AH

pre 12 godina

Znaci, samo sam cekao i to cudo!
Politicar ce pred izbore obecati sve i svasta, a narod pileceg pamcenja opet zagristi...

Ko se seca Juznog toka, kada je NIS prodat Rusima, za vrednost cca jedne Costa Concordije - istina, pre brodoloma? Ko se jos seca Slobine nafte iz Turije i Stiga?

I, sta ce nam nuklearka (sa Rusima, naravno), zasto ne naprave termoelektranu na one silne skriljce sto su pronasli neki dan?

Sloba

pre 12 godina

Nisam neki strucnjak za nuklearnu energiju ali evo par korisnih linkova da pogledate sta vodeci fizicari misle o energiji buducnosti. Ja verujem ovom liku jer je sigurno veci ekspert od Mrkonjica i cele bulumente zajedno. Posle ovoga ce vam biti jasno zasto nemci zatvaraju svoje elektrane uskoro. Nije svabo budala.

http://www.youtube.com/watch?v=JgfSx8Q_mDk&feature=related

A evo i par reci o sadasnjem stanju nuklearnih elektrana.

http://www.youtube.com/watch?v=5ufYVSpmrZQ&feature=related

ink-o-gnito znalac iz branze

pre 12 godina

Para vrti gde burgija nece - 1MW struje (proizvodnja) kosta: 3-4Eur iz nuklearke, 30-40Eur iz gasne elektrane. Hidro je 'jeftinija', ne znam tacno (izmedju 5-20Eur mislim). Veliki su rasponi jer puno zavisi od veka/godista, proizvodjaca i njegove lokacije, itd itd. Vetar/sunce/bio itd - je skupo napraviti ali pre svega nije pouzdano jer nema 'garancija' kad ce da duva/sija i dal' ce tada da treba struja... Tako da oces neces, nuklearke jesu buducnost za svet. Ukrainsko-Japanska katastrofa i reakcije zelenih / nemaca itd mogu to malo da uspore i otezaju ali to je sve. Evo sad kad je bilo suvo i frka za struju (pre par meseci) - EU je molila da se pokrene nuklearni reaktor u Bugarskoj...koji je na insistiranje/uslovljavanje EU zatvoren (zbog opasnosti) pred ulazak Bugarske u tu istu EU. Ne ulazim u to ko ce sta da unese u Rus-Bg-Srb joint venture ali malo smesno zvuci, jos i kad je 'mrki - aligator' u igri pogotovo....jos samo fali 'velja - selja'! Rezime: GAS i po koja nuklearka, hidro po mogucnostima

car dusan

pre 12 godina

Daj samo da mi zavrsimo vise taj akcelerator Nikola Tesla u Vinci. Prvo odredjeni izotopi dobijeni zahvaljujuci ovom akceleratoru se koriste u medicini prilikom lecenja od raka.
Drugo to bi bio najveci akcelerator tog tipa na svetu, kako sam shvatio dug cak 30 km kada se bude zavrsio a najveci zavrsen akcelerator ovog tipa je valjda u Svajcarskoj i dug je oko 2-3 km.
Inace osim toga sto ima koristi u medicini i sto je najjaci akcelerator tog tipa takodje ce i nasi strucnjaci iz tih oblasti imati priliku da usavrsavaju svoje znanje zahvaljujuci ovom akceleratoru!!!

Dimnjačar

pre 12 godina

Jesam rusofil ali kese nisu SESTRE
1. Kakva ulaganja po inostranstvu kada je toliko vodotokova neiskorišteno
samo ruglo od Novog Beograda oblepite stiroporom pa eto lova do
krova zimi plus netreba struja za hlađenje leti
2. neko će na tome zaraditi kori hljeba u Bugarskoj niko od nas
Mrkonjiču ako imaš svoje pare koti brani ali naradne neće moći
3. Nuklearke opale zagađenje prije ili posle,koliko košta uklanjanje kad prođe eksploatacioni vek

Stevan

pre 12 godina

Zeleni izvori su potrebni, medjutim oni nemogu biti nosioci energetskog sistema, a u svakpm slucaju pozeljno ih je imati.Isto, mogu prihvatiti da je ruska tehnologija jednaka americkoj ili nekoj drugoj (mada nerado).Ono sto ninakoji nacin nemogu da prihvatim je da u energetskom pogledu budemo vezani za jednu drzavu, a vec smo u tome pravcu debelo!!!Kojim slucajem da EPS predje u ruke Rusa, pa da i nuklearka bude sa njima u nekom vlasnistvu, tj.budemo u potpunosti u energetskom smislu u njihovim rukama, odosmo u ma**rinu.R.Srbija M O R A makar u jednom segmentu igrati na neku drugu nuklearnu kartu !!!!

Danny

pre 12 godina

Velika nuklearna postrojenja su se pokazala kao rizična i teška za kontrolisati i sanirati u slučaju havarija.BUDUĆNOST je u gradnji malih reaktora sposobnih da podmire potrebe recimo grada od 100 000 stanovnika..manja postrojenja manji rizici i lakša kontrola istih..fuzija ne fisija..

Rema

pre 12 godina

Ljudi ili ne citate ili pogresno tumacite. Bugari grade nuklearku, mi mozemo da ucestvujemo, a ne moramo. S obzirom da ce centrala biti tu u komsiliku, bolje da mi ucestvujemo i imamo korist od iste. Bugarska je u EU, dakle ovo spada i u domen dobrosusedske saradnje.

bumm

pre 12 godina

iskreno,strah me hvata od prosečnog srpskog aljkavog površnog, kontrolora u nuklearnoj elektrani,aka Homera Simpsona.Ili još gore,što je sada trend, da se svuda zapošljavaju žene s diplomicama preko veze.

brrr ajoj strah me.

mirko

pre 12 godina

ekolozi i slicni sledeci put kad krenu na put neka razapnu jedra, zivimo u atomsko doba i smesno bi bilo vracati se vetru posle hiljada godina razvoja nauke.

Predrag

pre 12 godina

Jel' moze Vlada Georgijev da kupi Mrki jednu barku, pa penzija,pa more,
pa Igalo...

Ajde bre Mrko,mici se vise.

Ne znas nista ni o sporetu , a bi nuklearku da pravis.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Kozmo, 1. februar 2012 16:38)

Samo da te informišem:
Černobilj je bio 1986 godine - od tada do 2011 SSSR/Rusija je izgradila još 9.000 MW, a u toku je izgradnja još 7.635MW koje će većinom biti gotove do kraja 2013god.

Černobilj je saniran, a RBMK tehnologija je inače pouzdana - Černobilj se desio zbog nepoštovanja procedura operisanja readom reaktora. Fukušima se desila usled greške u projektovanju, jer su je projektovali na obali mora, za slučaj da izdrži talase do 5m, a naišao je viši talas usled cunamija (a pre izgradnje istog su bili zabeleženi na toj lokaciji talasi preko 5m) - sve to imaš na sajtu Međunarodne Agencije za atomsku energije u Beču.

I da dodam: ja uopšte ne podržavam nukelarnu energiju.

Robespjer

pre 12 godina

@KOZMO Grešiš druže!Rusija ima gomilu nuklearki a gradi ih i u Kini,Kazahstanu i Indiji!Čak planiraju da izgrade desetak plutajućih na Pacifiku i Belom Moru!Taj koncept elektrana je otporan na zemljotres i cunami(brodovi na pučini i ne osete cunami a stradaju samo plovila blizu obale) a kako će sačuvati okean i živi svet nemam pojma!Valjda oni znaju!Činjenica je da je to najjeftiniji vid energije.Hidro potencijal nam je ograničen a šteta je zagarantovana ako se npr. na Drini izgradi 6 elektrana.Drina bi bila uništena jer bi postojalo samo 8 akumulacija(2 već postoje) a sve to košta više od nuklearke sa 3 reaktora(jedan košta oko 550 mil.dolara) a jedina opasnost je ljudska greška koja može biti preskupa!To je činjenica!Srbija bi učestvovala u izgradnji jednog bloka a predpostavljam da bi Rusi kreditirali jedan reaktor nama i dva Bugarima.Bugarska je u EU a ruski reaktori zadovoljavaju standarde tu nema spora!Černobil je posledica ljudske greške u društvu pred raspadom gde je krađa bila u prvom planu a ljudski životi nisu bili "prioritet".Možete naći na net-u podatke o više akcidenata u Američkim nuklearkama koje su takođe posledica ljudske greške!Ovo je tema za stručnjake i svakako će odlučiti bez nas običnih građana kao i za najveće evropsko skladište nuklearnog otpada u Vinči!Prvo ga izgradili pa ga tek onda pomenuli i pohvalili kao važnu investiciju na koju je vlast ponosna!(?)

Aristotel

pre 12 godina

"Srbija kao naš istorijski i osvedočeni prijetelj... - kazao je Komarov"

Ajdeeee?! Od kad to?! Od kad ste nasli nas da glumatamo kravu muzaru?!
Kad god im treba nesto od nas, onda smo "prijatelji"...

Proka

pre 12 godina

Zemlja koja nema sopstveno nuklearno gorivo ne treba da gradi nuklearne elektrane, jer automatski postanete zavisni od zemlje koja ih ima i mogu, a i obicno slede politicka i ekonomska ucenjivanja, bez obzira dal ce Rusi, Kinezi ili Amerikanci da je grade.

zika

pre 12 godina

istorija kaze da su jedine dve zemlje koje su bacile atomsku bombu amerika i sovjetski savez. amerika na japan a sovjetski savez sam na sebe u cernobilu. sovjetska elektrana u srbiji, srbi direktno prikljuceni na cernobil

CHUPAVI

pre 12 godina

Sada cemo da vidimo kako ce se EU neckati da nas prihvati. Zar su mislili da nas njihova okrutnost nece gurnuti drugome u zgrljaj? Kako cete sada Rusiji zabraniti da eksperimentise sa nuklearnim materijama i to jos vama u komsiluku?

erazmo beogradski

pre 12 godina

Vinca je decenijama sama proizvodila radioizotope za primenu u medicini, i kolko se secam, drzava je zatvorila tu proizvodnju i krenula sa uvozom istih...

CHUPAVI

pre 12 godina

Sada cemo da vidimo kako ce se EU neckati da nas prihvati. Zar su mislili da nas njihova okrutnost nece gurnuti drugome u zgrljaj? Kako cete sada Rusiji zabraniti da eksperimentise sa nuklearnim materijama i to jos vama u komsiluku? Sretno nam svima bilo, svi zivimo u istoj zgradi, a vi mozete slobodno mozete da nastavite da nas zakljucavate i otimate nase prostorije.

ALEKSICI 85

pre 12 godina

POCELI SU SE RASPLAMSAVATI VELIKI PROJEKTI ALI TO UVEK PRED IZBORE,MALO TI JE STO SECES VRPCU 10 PUTA NA ISTOM PUTU,SADA ZELIS I NA NUKLEARCI.

Дијаспорац- хоћу да једем дунавску рибу!

pre 12 godina

Очекује се око 100 дежурних коментара ових што све знају о алтернативним изворима. Подхитно вам треба увести дозволу бирања плаћања енергије, па када сте ЗЕЛЕНИ, плаћајте 5 пута скупље енергију из обновљивих извора.

Nenad

pre 12 godina

Ono nepominje se da je ministar Mrkonjic sa Rusima tajno dogovarao izgradnju svemirskog broda koji bi SVE srpske politicare odneo na sigurno van suncevog sistema kad se narod jednom digne.

stevica

pre 12 godina

Bolje i nuklearka nego one elektrane koje rade na preskup gas što su nedavno najavili!
(Nenad, 1. februar 2012 17:23)

Nuklearke inache najeftiniji izvir elektrichne energije i najmanje zagadjuju zivotnu okolinu dok se neshto ne desi a kad se desi onda postaju najskuplje, ne mora sutra ali moze za 2000god, tako da sam ja protiv njih.

dovla

pre 12 godina

"Postoje značajne perspektive srpsko-ruske saradnje u oblasti nuklearne energije..."

Hehe.. saradnje.. Kako li ce ta saradnja "u oblasti nuklearne energije" da izgleda? Rusi ce da investiraju pare (posto mi nemamo) i know-how (posto ni to nemamo), a nasi ce da mesaju malter.

satebriga

pre 12 godina

ako mrkonjic gradi, sagradice do 2027.godine. bolje dignite koju vetrenjacu ili hidrocentralu. puna nam zemlja svega, a u bugarskoj nalazite spas..ccccccc

BojanNS

pre 12 godina

Na stranu zagadjenje i ostalo sto uopste nije nebitno ali nesto mi ne uliva poverenje kada cujem da Rusi i mi treba da pravimo nuklearku i mnogo jednostavnije stvari zabrljamo, a kod ovoga se greske skupo placaju.

mr.key

pre 12 godina

Solarna energija, energija vetra i slicne (izuzimajuci hidro, ali sa njom postoje drugi problemi) je mnogo skuplja od energije koja se dobija u reaktorima. Kako to treba da se ugledamo na EU kad je sve ostalo u pitanju, ali kad je energija u pitanju onda cemo mi da gradimo vetrenjace i solarne panele.

srba

pre 12 godina

Da li ikome pada na pamet da se nuklearka gradi nekih 5 god i da kosta vise milijardi eura? Ovakvih gluposti kako ce Srbija graditi nuklearku sa Bugarima, sa Rusima sa ne znam kim vec, mi je vise dosta. Ako bar ministri ne mogu da prestanu ovako lupetati, mogu li bar novinari prestati prenositi lupetanja ovog tipa?

srx

pre 12 godina

@Berazumljivo

Nije sramota. Nuklearke su buducnost. Vjetar i sunce nisu dovoljni za nase potrebe a voda je vec iskoristena do skoro maksimuma. Dakle, mi trosimo gas i ugalj da bi proizvodili struju!

Nuklearne elektrane 4:te generacije koriste vec potrosene poluge tj. radioaktivni otpad i radi poluproizvoda nuklearne fizije povecavaju (!) masu poluga koje zatim markantno umanjuju period poluraspada. Za rashladjivanje se koristi mjesavina olova i drugih metala tako da se mogu graditi u zabitima i pod zemljom ako treba. Sasvim je normalno da Srbija ima takvu nuklearku za jedno 20-25 godina, ali se mora poceti sa jednom 3:ce generacije radi obrazovanja osoblja i stvaranja zaliha poluga.

www.bravenewclimate.com

clk dtm

pre 12 godina

(Berazumljivo, 1. februar 2012 16:14)
Mi kao zemlja jedino imamo hidro-energiju i biomasu, nikako solarnu, energiju vetra itd. To je cista laz, propaganda i rezultat lobiranja pojedinih privrednika koji bi da se dokopaju budzetskog novca (subvencionisane cene). A cak i da imamo, da ne pricamo o efikasnosti sto solarnih, sto vetro-elektrana (ne zna se koje su gore, sto po % sto po posledicama na celokupni energetski sistem/mrezu)

Berazumljivo

pre 12 godina

Sramota je da mi kao zemlja sa ogromnim potencijalom za obnovljive vrste dobijanja energije (vetrenjace, solarna energije, energija vetra itd.) gradimo nuklearku i rizikujemo zagadjenje...

dovla

pre 12 godina

"Postoje značajne perspektive srpsko-ruske saradnje u oblasti nuklearne energije..."

Hehe.. saradnje.. Kako li ce ta saradnja "u oblasti nuklearne energije" da izgleda? Rusi ce da investiraju pare (posto mi nemamo) i know-how (posto ni to nemamo), a nasi ce da mesaju malter.

Berazumljivo

pre 12 godina

Sramota je da mi kao zemlja sa ogromnim potencijalom za obnovljive vrste dobijanja energije (vetrenjace, solarna energije, energija vetra itd.) gradimo nuklearku i rizikujemo zagadjenje...

srba

pre 12 godina

Da li ikome pada na pamet da se nuklearka gradi nekih 5 god i da kosta vise milijardi eura? Ovakvih gluposti kako ce Srbija graditi nuklearku sa Bugarima, sa Rusima sa ne znam kim vec, mi je vise dosta. Ako bar ministri ne mogu da prestanu ovako lupetati, mogu li bar novinari prestati prenositi lupetanja ovog tipa?

satebriga

pre 12 godina

ako mrkonjic gradi, sagradice do 2027.godine. bolje dignite koju vetrenjacu ili hidrocentralu. puna nam zemlja svega, a u bugarskoj nalazite spas..ccccccc

srx

pre 12 godina

@Berazumljivo

Nije sramota. Nuklearke su buducnost. Vjetar i sunce nisu dovoljni za nase potrebe a voda je vec iskoristena do skoro maksimuma. Dakle, mi trosimo gas i ugalj da bi proizvodili struju!

Nuklearne elektrane 4:te generacije koriste vec potrosene poluge tj. radioaktivni otpad i radi poluproizvoda nuklearne fizije povecavaju (!) masu poluga koje zatim markantno umanjuju period poluraspada. Za rashladjivanje se koristi mjesavina olova i drugih metala tako da se mogu graditi u zabitima i pod zemljom ako treba. Sasvim je normalno da Srbija ima takvu nuklearku za jedno 20-25 godina, ali se mora poceti sa jednom 3:ce generacije radi obrazovanja osoblja i stvaranja zaliha poluga.

www.bravenewclimate.com

BojanNS

pre 12 godina

Na stranu zagadjenje i ostalo sto uopste nije nebitno ali nesto mi ne uliva poverenje kada cujem da Rusi i mi treba da pravimo nuklearku i mnogo jednostavnije stvari zabrljamo, a kod ovoga se greske skupo placaju.

mr.key

pre 12 godina

Solarna energija, energija vetra i slicne (izuzimajuci hidro, ali sa njom postoje drugi problemi) je mnogo skuplja od energije koja se dobija u reaktorima. Kako to treba da se ugledamo na EU kad je sve ostalo u pitanju, ali kad je energija u pitanju onda cemo mi da gradimo vetrenjace i solarne panele.

Robespjer

pre 12 godina

@KOZMO Grešiš druže!Rusija ima gomilu nuklearki a gradi ih i u Kini,Kazahstanu i Indiji!Čak planiraju da izgrade desetak plutajućih na Pacifiku i Belom Moru!Taj koncept elektrana je otporan na zemljotres i cunami(brodovi na pučini i ne osete cunami a stradaju samo plovila blizu obale) a kako će sačuvati okean i živi svet nemam pojma!Valjda oni znaju!Činjenica je da je to najjeftiniji vid energije.Hidro potencijal nam je ograničen a šteta je zagarantovana ako se npr. na Drini izgradi 6 elektrana.Drina bi bila uništena jer bi postojalo samo 8 akumulacija(2 već postoje) a sve to košta više od nuklearke sa 3 reaktora(jedan košta oko 550 mil.dolara) a jedina opasnost je ljudska greška koja može biti preskupa!To je činjenica!Srbija bi učestvovala u izgradnji jednog bloka a predpostavljam da bi Rusi kreditirali jedan reaktor nama i dva Bugarima.Bugarska je u EU a ruski reaktori zadovoljavaju standarde tu nema spora!Černobil je posledica ljudske greške u društvu pred raspadom gde je krađa bila u prvom planu a ljudski životi nisu bili "prioritet".Možete naći na net-u podatke o više akcidenata u Američkim nuklearkama koje su takođe posledica ljudske greške!Ovo je tema za stručnjake i svakako će odlučiti bez nas običnih građana kao i za najveće evropsko skladište nuklearnog otpada u Vinči!Prvo ga izgradili pa ga tek onda pomenuli i pohvalili kao važnu investiciju na koju je vlast ponosna!(?)

Aleksandar

pre 12 godina

za (Kozmo, 1. februar 2012 16:38)

Samo da te informišem:
Černobilj je bio 1986 godine - od tada do 2011 SSSR/Rusija je izgradila još 9.000 MW, a u toku je izgradnja još 7.635MW koje će većinom biti gotove do kraja 2013god.

Černobilj je saniran, a RBMK tehnologija je inače pouzdana - Černobilj se desio zbog nepoštovanja procedura operisanja readom reaktora. Fukušima se desila usled greške u projektovanju, jer su je projektovali na obali mora, za slučaj da izdrži talase do 5m, a naišao je viši talas usled cunamija (a pre izgradnje istog su bili zabeleženi na toj lokaciji talasi preko 5m) - sve to imaš na sajtu Međunarodne Agencije za atomsku energije u Beču.

I da dodam: ja uopšte ne podržavam nukelarnu energiju.

clk dtm

pre 12 godina

(Berazumljivo, 1. februar 2012 16:14)
Mi kao zemlja jedino imamo hidro-energiju i biomasu, nikako solarnu, energiju vetra itd. To je cista laz, propaganda i rezultat lobiranja pojedinih privrednika koji bi da se dokopaju budzetskog novca (subvencionisane cene). A cak i da imamo, da ne pricamo o efikasnosti sto solarnih, sto vetro-elektrana (ne zna se koje su gore, sto po % sto po posledicama na celokupni energetski sistem/mrezu)

Nenad

pre 12 godina

Ono nepominje se da je ministar Mrkonjic sa Rusima tajno dogovarao izgradnju svemirskog broda koji bi SVE srpske politicare odneo na sigurno van suncevog sistema kad se narod jednom digne.

bumm

pre 12 godina

iskreno,strah me hvata od prosečnog srpskog aljkavog površnog, kontrolora u nuklearnoj elektrani,aka Homera Simpsona.Ili još gore,što je sada trend, da se svuda zapošljavaju žene s diplomicama preko veze.

brrr ajoj strah me.

Predrag

pre 12 godina

Jel' moze Vlada Georgijev da kupi Mrki jednu barku, pa penzija,pa more,
pa Igalo...

Ajde bre Mrko,mici se vise.

Ne znas nista ni o sporetu , a bi nuklearku da pravis.

Aristotel

pre 12 godina

"Srbija kao naš istorijski i osvedočeni prijetelj... - kazao je Komarov"

Ajdeeee?! Od kad to?! Od kad ste nasli nas da glumatamo kravu muzaru?!
Kad god im treba nesto od nas, onda smo "prijatelji"...

Proka

pre 12 godina

Zemlja koja nema sopstveno nuklearno gorivo ne treba da gradi nuklearne elektrane, jer automatski postanete zavisni od zemlje koja ih ima i mogu, a i obicno slede politicka i ekonomska ucenjivanja, bez obzira dal ce Rusi, Kinezi ili Amerikanci da je grade.

erazmo beogradski

pre 12 godina

Vinca je decenijama sama proizvodila radioizotope za primenu u medicini, i kolko se secam, drzava je zatvorila tu proizvodnju i krenula sa uvozom istih...

mali mikica

pre 12 godina

Po racunima strucnjaka, Srbija BACI energije u vrednosti GODISNJE proizvodnje DJERDAPA, kroz zidove i prozore, svih stambenih i drustvenih objekata, za istih godinu dana. NEMCI i ostali, su prvo uradili izolacije zidova, zamenu prozora, izolaciju krovova. milijarda evra u izolaciji je ISTO KAO 7,5 milijardi ulozeno u nove pogone (elektrane, hidro, termo, nuk) ULAGANJEM U IZOLACIJU, ANGAZUJE SE KOMPLETNA DOMACA GRADJEVINSKA INDUTRIJA. (ovde se proizvode materijali, radna snaga) DODATNI efekat ulaganja u OVO bi bio taj da 70% tih sredstava indirektno pokrenulo druge grane Srpske privrede. 20.000 do 40.000 radnika gradjevine angazovane na ovom projektu bi te pare trosili OVDE.

stevica

pre 12 godina

Bolje i nuklearka nego one elektrane koje rade na preskup gas što su nedavno najavili!
(Nenad, 1. februar 2012 17:23)

Nuklearke inache najeftiniji izvir elektrichne energije i najmanje zagadjuju zivotnu okolinu dok se neshto ne desi a kad se desi onda postaju najskuplje, ne mora sutra ali moze za 2000god, tako da sam ja protiv njih.

ALEKSICI 85

pre 12 godina

POCELI SU SE RASPLAMSAVATI VELIKI PROJEKTI ALI TO UVEK PRED IZBORE,MALO TI JE STO SECES VRPCU 10 PUTA NA ISTOM PUTU,SADA ZELIS I NA NUKLEARCI.

zika

pre 12 godina

istorija kaze da su jedine dve zemlje koje su bacile atomsku bombu amerika i sovjetski savez. amerika na japan a sovjetski savez sam na sebe u cernobilu. sovjetska elektrana u srbiji, srbi direktno prikljuceni na cernobil

mirko

pre 12 godina

ekolozi i slicni sledeci put kad krenu na put neka razapnu jedra, zivimo u atomsko doba i smesno bi bilo vracati se vetru posle hiljada godina razvoja nauke.

Sloba

pre 12 godina

Nisam neki strucnjak za nuklearnu energiju ali evo par korisnih linkova da pogledate sta vodeci fizicari misle o energiji buducnosti. Ja verujem ovom liku jer je sigurno veci ekspert od Mrkonjica i cele bulumente zajedno. Posle ovoga ce vam biti jasno zasto nemci zatvaraju svoje elektrane uskoro. Nije svabo budala.

http://www.youtube.com/watch?v=JgfSx8Q_mDk&feature=related

A evo i par reci o sadasnjem stanju nuklearnih elektrana.

http://www.youtube.com/watch?v=5ufYVSpmrZQ&feature=related

Дијаспорац- хоћу да једем дунавску рибу!

pre 12 godina

Очекује се око 100 дежурних коментара ових што све знају о алтернативним изворима. Подхитно вам треба увести дозволу бирања плаћања енергије, па када сте ЗЕЛЕНИ, плаћајте 5 пута скупље енергију из обновљивих извора.

CHUPAVI

pre 12 godina

Sada cemo da vidimo kako ce se EU neckati da nas prihvati. Zar su mislili da nas njihova okrutnost nece gurnuti drugome u zgrljaj? Kako cete sada Rusiji zabraniti da eksperimentise sa nuklearnim materijama i to jos vama u komsiluku?

car dusan

pre 12 godina

Daj samo da mi zavrsimo vise taj akcelerator Nikola Tesla u Vinci. Prvo odredjeni izotopi dobijeni zahvaljujuci ovom akceleratoru se koriste u medicini prilikom lecenja od raka.
Drugo to bi bio najveci akcelerator tog tipa na svetu, kako sam shvatio dug cak 30 km kada se bude zavrsio a najveci zavrsen akcelerator ovog tipa je valjda u Svajcarskoj i dug je oko 2-3 km.
Inace osim toga sto ima koristi u medicini i sto je najjaci akcelerator tog tipa takodje ce i nasi strucnjaci iz tih oblasti imati priliku da usavrsavaju svoje znanje zahvaljujuci ovom akceleratoru!!!

Vladimir

pre 12 godina

LJUDI NE TREBA DOZVOLITI NUKLEARKU BLIZU NAS - PA DA LI STE SVESNI OPASNOSTI ???!!!
MOLIM VAS - AJDE DA REAGUJEMO NEKAKO !!!
STA - MALO REKA I VETRA IMAMO I MI I BUGARI ???

D.Savic,Paris,FR

pre 12 godina

U Francuskoj postoji 66 atomskih centrala a struja je i dalje skupa!Znate li zasto?Zato sto prodaju jeftinije tu istu struju drugima u svetu i elita trpa lovu u svoje dzepove a to sto je obican i prost narod izrozen zracenju-nema to veze.Tako bi bilo i kod nas,Srbiji uopste ne treba nuklearka niti joj treba da ulaze u Bugarskoj.Uloziti novac u solarne elektrane i male mini hidro-elektrane sirom zemlje kao i u novu veliku hidroelektranu na Dunavu(dao Bog).

CHUPAVI

pre 12 godina

Sada cemo da vidimo kako ce se EU neckati da nas prihvati. Zar su mislili da nas njihova okrutnost nece gurnuti drugome u zgrljaj? Kako cete sada Rusiji zabraniti da eksperimentise sa nuklearnim materijama i to jos vama u komsiluku? Sretno nam svima bilo, svi zivimo u istoj zgradi, a vi mozete slobodno mozete da nastavite da nas zakljucavate i otimate nase prostorije.

Rema

pre 12 godina

Ljudi ili ne citate ili pogresno tumacite. Bugari grade nuklearku, mi mozemo da ucestvujemo, a ne moramo. S obzirom da ce centrala biti tu u komsiliku, bolje da mi ucestvujemo i imamo korist od iste. Bugarska je u EU, dakle ovo spada i u domen dobrosusedske saradnje.

TAP3AH

pre 12 godina

Znaci, samo sam cekao i to cudo!
Politicar ce pred izbore obecati sve i svasta, a narod pileceg pamcenja opet zagristi...

Ko se seca Juznog toka, kada je NIS prodat Rusima, za vrednost cca jedne Costa Concordije - istina, pre brodoloma? Ko se jos seca Slobine nafte iz Turije i Stiga?

I, sta ce nam nuklearka (sa Rusima, naravno), zasto ne naprave termoelektranu na one silne skriljce sto su pronasli neki dan?

carapan

pre 12 godina

Do izbora ce stici vest da je Srbija u saradnji sa peijateljskim nam zemljama,odlicila da koridor 10 usmeri ka mesecu.Onda ce Srbi i prijateljsji nam narodi prvi ici na mesc automobilom.Zavrsetak radova se ocekuje za 3do5 vekova. pod uslovom da ministar i dalje bude Mrki.

ink-o-gnito znalac iz branze

pre 12 godina

Para vrti gde burgija nece - 1MW struje (proizvodnja) kosta: 3-4Eur iz nuklearke, 30-40Eur iz gasne elektrane. Hidro je 'jeftinija', ne znam tacno (izmedju 5-20Eur mislim). Veliki su rasponi jer puno zavisi od veka/godista, proizvodjaca i njegove lokacije, itd itd. Vetar/sunce/bio itd - je skupo napraviti ali pre svega nije pouzdano jer nema 'garancija' kad ce da duva/sija i dal' ce tada da treba struja... Tako da oces neces, nuklearke jesu buducnost za svet. Ukrainsko-Japanska katastrofa i reakcije zelenih / nemaca itd mogu to malo da uspore i otezaju ali to je sve. Evo sad kad je bilo suvo i frka za struju (pre par meseci) - EU je molila da se pokrene nuklearni reaktor u Bugarskoj...koji je na insistiranje/uslovljavanje EU zatvoren (zbog opasnosti) pred ulazak Bugarske u tu istu EU. Ne ulazim u to ko ce sta da unese u Rus-Bg-Srb joint venture ali malo smesno zvuci, jos i kad je 'mrki - aligator' u igri pogotovo....jos samo fali 'velja - selja'! Rezime: GAS i po koja nuklearka, hidro po mogucnostima

Marko,Pirot

pre 12 godina

Predlazem da se izgradi nuklearka u Srbiji blizu Beograda.Pobornici "sigurnosti" nuklearki bi time dobili vetar u ledja :)A,nije sigurno u slucaju havarije?Cek' onda,pa ako nije sigurno onda ne treba NIGDE da se gradi,dakle ili blizu Beograda ili nigde!Pa ionako Beogradu vise treba nego Pirotu,mi ovde imamo Hidroelektranu Zavoj i sasvim nam je dovoljna.

Dimnjačar

pre 12 godina

Jesam rusofil ali kese nisu SESTRE
1. Kakva ulaganja po inostranstvu kada je toliko vodotokova neiskorišteno
samo ruglo od Novog Beograda oblepite stiroporom pa eto lova do
krova zimi plus netreba struja za hlađenje leti
2. neko će na tome zaraditi kori hljeba u Bugarskoj niko od nas
Mrkonjiču ako imaš svoje pare koti brani ali naradne neće moći
3. Nuklearke opale zagađenje prije ili posle,koliko košta uklanjanje kad prođe eksploatacioni vek

Danny

pre 12 godina

Velika nuklearna postrojenja su se pokazala kao rizična i teška za kontrolisati i sanirati u slučaju havarija.BUDUĆNOST je u gradnji malih reaktora sposobnih da podmire potrebe recimo grada od 100 000 stanovnika..manja postrojenja manji rizici i lakša kontrola istih..fuzija ne fisija..

Stevan

pre 12 godina

Zeleni izvori su potrebni, medjutim oni nemogu biti nosioci energetskog sistema, a u svakpm slucaju pozeljno ih je imati.Isto, mogu prihvatiti da je ruska tehnologija jednaka americkoj ili nekoj drugoj (mada nerado).Ono sto ninakoji nacin nemogu da prihvatim je da u energetskom pogledu budemo vezani za jednu drzavu, a vec smo u tome pravcu debelo!!!Kojim slucajem da EPS predje u ruke Rusa, pa da i nuklearka bude sa njima u nekom vlasnistvu, tj.budemo u potpunosti u energetskom smislu u njihovim rukama, odosmo u ma**rinu.R.Srbija M O R A makar u jednom segmentu igrati na neku drugu nuklearnu kartu !!!!

Berazumljivo

pre 12 godina

Sramota je da mi kao zemlja sa ogromnim potencijalom za obnovljive vrste dobijanja energije (vetrenjace, solarna energije, energija vetra itd.) gradimo nuklearku i rizikujemo zagadjenje...

zika

pre 12 godina

istorija kaze da su jedine dve zemlje koje su bacile atomsku bombu amerika i sovjetski savez. amerika na japan a sovjetski savez sam na sebe u cernobilu. sovjetska elektrana u srbiji, srbi direktno prikljuceni na cernobil

srx

pre 12 godina

@Berazumljivo

Nije sramota. Nuklearke su buducnost. Vjetar i sunce nisu dovoljni za nase potrebe a voda je vec iskoristena do skoro maksimuma. Dakle, mi trosimo gas i ugalj da bi proizvodili struju!

Nuklearne elektrane 4:te generacije koriste vec potrosene poluge tj. radioaktivni otpad i radi poluproizvoda nuklearne fizije povecavaju (!) masu poluga koje zatim markantno umanjuju period poluraspada. Za rashladjivanje se koristi mjesavina olova i drugih metala tako da se mogu graditi u zabitima i pod zemljom ako treba. Sasvim je normalno da Srbija ima takvu nuklearku za jedno 20-25 godina, ali se mora poceti sa jednom 3:ce generacije radi obrazovanja osoblja i stvaranja zaliha poluga.

www.bravenewclimate.com

clk dtm

pre 12 godina

(Berazumljivo, 1. februar 2012 16:14)
Mi kao zemlja jedino imamo hidro-energiju i biomasu, nikako solarnu, energiju vetra itd. To je cista laz, propaganda i rezultat lobiranja pojedinih privrednika koji bi da se dokopaju budzetskog novca (subvencionisane cene). A cak i da imamo, da ne pricamo o efikasnosti sto solarnih, sto vetro-elektrana (ne zna se koje su gore, sto po % sto po posledicama na celokupni energetski sistem/mrezu)

mr.key

pre 12 godina

Solarna energija, energija vetra i slicne (izuzimajuci hidro, ali sa njom postoje drugi problemi) je mnogo skuplja od energije koja se dobija u reaktorima. Kako to treba da se ugledamo na EU kad je sve ostalo u pitanju, ali kad je energija u pitanju onda cemo mi da gradimo vetrenjace i solarne panele.

mirko

pre 12 godina

ekolozi i slicni sledeci put kad krenu na put neka razapnu jedra, zivimo u atomsko doba i smesno bi bilo vracati se vetru posle hiljada godina razvoja nauke.

srba

pre 12 godina

Da li ikome pada na pamet da se nuklearka gradi nekih 5 god i da kosta vise milijardi eura? Ovakvih gluposti kako ce Srbija graditi nuklearku sa Bugarima, sa Rusima sa ne znam kim vec, mi je vise dosta. Ako bar ministri ne mogu da prestanu ovako lupetati, mogu li bar novinari prestati prenositi lupetanja ovog tipa?

Дијаспорац- хоћу да једем дунавску рибу!

pre 12 godina

Очекује се око 100 дежурних коментара ових што све знају о алтернативним изворима. Подхитно вам треба увести дозволу бирања плаћања енергије, па када сте ЗЕЛЕНИ, плаћајте 5 пута скупље енергију из обновљивих извора.

bumm

pre 12 godina

iskreno,strah me hvata od prosečnog srpskog aljkavog površnog, kontrolora u nuklearnoj elektrani,aka Homera Simpsona.Ili još gore,što je sada trend, da se svuda zapošljavaju žene s diplomicama preko veze.

brrr ajoj strah me.

BojanNS

pre 12 godina

Na stranu zagadjenje i ostalo sto uopste nije nebitno ali nesto mi ne uliva poverenje kada cujem da Rusi i mi treba da pravimo nuklearku i mnogo jednostavnije stvari zabrljamo, a kod ovoga se greske skupo placaju.

Vladimir

pre 12 godina

LJUDI NE TREBA DOZVOLITI NUKLEARKU BLIZU NAS - PA DA LI STE SVESNI OPASNOSTI ???!!!
MOLIM VAS - AJDE DA REAGUJEMO NEKAKO !!!
STA - MALO REKA I VETRA IMAMO I MI I BUGARI ???

Aristotel

pre 12 godina

"Srbija kao naš istorijski i osvedočeni prijetelj... - kazao je Komarov"

Ajdeeee?! Od kad to?! Od kad ste nasli nas da glumatamo kravu muzaru?!
Kad god im treba nesto od nas, onda smo "prijatelji"...

CHUPAVI

pre 12 godina

Sada cemo da vidimo kako ce se EU neckati da nas prihvati. Zar su mislili da nas njihova okrutnost nece gurnuti drugome u zgrljaj? Kako cete sada Rusiji zabraniti da eksperimentise sa nuklearnim materijama i to jos vama u komsiluku? Sretno nam svima bilo, svi zivimo u istoj zgradi, a vi mozete slobodno mozete da nastavite da nas zakljucavate i otimate nase prostorije.

CHUPAVI

pre 12 godina

Sada cemo da vidimo kako ce se EU neckati da nas prihvati. Zar su mislili da nas njihova okrutnost nece gurnuti drugome u zgrljaj? Kako cete sada Rusiji zabraniti da eksperimentise sa nuklearnim materijama i to jos vama u komsiluku?

satebriga

pre 12 godina

ako mrkonjic gradi, sagradice do 2027.godine. bolje dignite koju vetrenjacu ili hidrocentralu. puna nam zemlja svega, a u bugarskoj nalazite spas..ccccccc

Proka

pre 12 godina

Zemlja koja nema sopstveno nuklearno gorivo ne treba da gradi nuklearne elektrane, jer automatski postanete zavisni od zemlje koja ih ima i mogu, a i obicno slede politicka i ekonomska ucenjivanja, bez obzira dal ce Rusi, Kinezi ili Amerikanci da je grade.

D.Savic,Paris,FR

pre 12 godina

U Francuskoj postoji 66 atomskih centrala a struja je i dalje skupa!Znate li zasto?Zato sto prodaju jeftinije tu istu struju drugima u svetu i elita trpa lovu u svoje dzepove a to sto je obican i prost narod izrozen zracenju-nema to veze.Tako bi bilo i kod nas,Srbiji uopste ne treba nuklearka niti joj treba da ulaze u Bugarskoj.Uloziti novac u solarne elektrane i male mini hidro-elektrane sirom zemlje kao i u novu veliku hidroelektranu na Dunavu(dao Bog).

stevica

pre 12 godina

Bolje i nuklearka nego one elektrane koje rade na preskup gas što su nedavno najavili!
(Nenad, 1. februar 2012 17:23)

Nuklearke inache najeftiniji izvir elektrichne energije i najmanje zagadjuju zivotnu okolinu dok se neshto ne desi a kad se desi onda postaju najskuplje, ne mora sutra ali moze za 2000god, tako da sam ja protiv njih.

carapan

pre 12 godina

Do izbora ce stici vest da je Srbija u saradnji sa peijateljskim nam zemljama,odlicila da koridor 10 usmeri ka mesecu.Onda ce Srbi i prijateljsji nam narodi prvi ici na mesc automobilom.Zavrsetak radova se ocekuje za 3do5 vekova. pod uslovom da ministar i dalje bude Mrki.

dovla

pre 12 godina

"Postoje značajne perspektive srpsko-ruske saradnje u oblasti nuklearne energije..."

Hehe.. saradnje.. Kako li ce ta saradnja "u oblasti nuklearne energije" da izgleda? Rusi ce da investiraju pare (posto mi nemamo) i know-how (posto ni to nemamo), a nasi ce da mesaju malter.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Kozmo, 1. februar 2012 16:38)

Samo da te informišem:
Černobilj je bio 1986 godine - od tada do 2011 SSSR/Rusija je izgradila još 9.000 MW, a u toku je izgradnja još 7.635MW koje će većinom biti gotove do kraja 2013god.

Černobilj je saniran, a RBMK tehnologija je inače pouzdana - Černobilj se desio zbog nepoštovanja procedura operisanja readom reaktora. Fukušima se desila usled greške u projektovanju, jer su je projektovali na obali mora, za slučaj da izdrži talase do 5m, a naišao je viši talas usled cunamija (a pre izgradnje istog su bili zabeleženi na toj lokaciji talasi preko 5m) - sve to imaš na sajtu Međunarodne Agencije za atomsku energije u Beču.

I da dodam: ja uopšte ne podržavam nukelarnu energiju.

Sloba

pre 12 godina

Nisam neki strucnjak za nuklearnu energiju ali evo par korisnih linkova da pogledate sta vodeci fizicari misle o energiji buducnosti. Ja verujem ovom liku jer je sigurno veci ekspert od Mrkonjica i cele bulumente zajedno. Posle ovoga ce vam biti jasno zasto nemci zatvaraju svoje elektrane uskoro. Nije svabo budala.

http://www.youtube.com/watch?v=JgfSx8Q_mDk&feature=related

A evo i par reci o sadasnjem stanju nuklearnih elektrana.

http://www.youtube.com/watch?v=5ufYVSpmrZQ&feature=related

Robespjer

pre 12 godina

@KOZMO Grešiš druže!Rusija ima gomilu nuklearki a gradi ih i u Kini,Kazahstanu i Indiji!Čak planiraju da izgrade desetak plutajućih na Pacifiku i Belom Moru!Taj koncept elektrana je otporan na zemljotres i cunami(brodovi na pučini i ne osete cunami a stradaju samo plovila blizu obale) a kako će sačuvati okean i živi svet nemam pojma!Valjda oni znaju!Činjenica je da je to najjeftiniji vid energije.Hidro potencijal nam je ograničen a šteta je zagarantovana ako se npr. na Drini izgradi 6 elektrana.Drina bi bila uništena jer bi postojalo samo 8 akumulacija(2 već postoje) a sve to košta više od nuklearke sa 3 reaktora(jedan košta oko 550 mil.dolara) a jedina opasnost je ljudska greška koja može biti preskupa!To je činjenica!Srbija bi učestvovala u izgradnji jednog bloka a predpostavljam da bi Rusi kreditirali jedan reaktor nama i dva Bugarima.Bugarska je u EU a ruski reaktori zadovoljavaju standarde tu nema spora!Černobil je posledica ljudske greške u društvu pred raspadom gde je krađa bila u prvom planu a ljudski životi nisu bili "prioritet".Možete naći na net-u podatke o više akcidenata u Američkim nuklearkama koje su takođe posledica ljudske greške!Ovo je tema za stručnjake i svakako će odlučiti bez nas običnih građana kao i za najveće evropsko skladište nuklearnog otpada u Vinči!Prvo ga izgradili pa ga tek onda pomenuli i pohvalili kao važnu investiciju na koju je vlast ponosna!(?)

car dusan

pre 12 godina

Daj samo da mi zavrsimo vise taj akcelerator Nikola Tesla u Vinci. Prvo odredjeni izotopi dobijeni zahvaljujuci ovom akceleratoru se koriste u medicini prilikom lecenja od raka.
Drugo to bi bio najveci akcelerator tog tipa na svetu, kako sam shvatio dug cak 30 km kada se bude zavrsio a najveci zavrsen akcelerator ovog tipa je valjda u Svajcarskoj i dug je oko 2-3 km.
Inace osim toga sto ima koristi u medicini i sto je najjaci akcelerator tog tipa takodje ce i nasi strucnjaci iz tih oblasti imati priliku da usavrsavaju svoje znanje zahvaljujuci ovom akceleratoru!!!

Predrag

pre 12 godina

Jel' moze Vlada Georgijev da kupi Mrki jednu barku, pa penzija,pa more,
pa Igalo...

Ajde bre Mrko,mici se vise.

Ne znas nista ni o sporetu , a bi nuklearku da pravis.

TAP3AH

pre 12 godina

Znaci, samo sam cekao i to cudo!
Politicar ce pred izbore obecati sve i svasta, a narod pileceg pamcenja opet zagristi...

Ko se seca Juznog toka, kada je NIS prodat Rusima, za vrednost cca jedne Costa Concordije - istina, pre brodoloma? Ko se jos seca Slobine nafte iz Turije i Stiga?

I, sta ce nam nuklearka (sa Rusima, naravno), zasto ne naprave termoelektranu na one silne skriljce sto su pronasli neki dan?

Marko,Pirot

pre 12 godina

Predlazem da se izgradi nuklearka u Srbiji blizu Beograda.Pobornici "sigurnosti" nuklearki bi time dobili vetar u ledja :)A,nije sigurno u slucaju havarije?Cek' onda,pa ako nije sigurno onda ne treba NIGDE da se gradi,dakle ili blizu Beograda ili nigde!Pa ionako Beogradu vise treba nego Pirotu,mi ovde imamo Hidroelektranu Zavoj i sasvim nam je dovoljna.

Nenad

pre 12 godina

Ono nepominje se da je ministar Mrkonjic sa Rusima tajno dogovarao izgradnju svemirskog broda koji bi SVE srpske politicare odneo na sigurno van suncevog sistema kad se narod jednom digne.

ALEKSICI 85

pre 12 godina

POCELI SU SE RASPLAMSAVATI VELIKI PROJEKTI ALI TO UVEK PRED IZBORE,MALO TI JE STO SECES VRPCU 10 PUTA NA ISTOM PUTU,SADA ZELIS I NA NUKLEARCI.

Stevan

pre 12 godina

Zeleni izvori su potrebni, medjutim oni nemogu biti nosioci energetskog sistema, a u svakpm slucaju pozeljno ih je imati.Isto, mogu prihvatiti da je ruska tehnologija jednaka americkoj ili nekoj drugoj (mada nerado).Ono sto ninakoji nacin nemogu da prihvatim je da u energetskom pogledu budemo vezani za jednu drzavu, a vec smo u tome pravcu debelo!!!Kojim slucajem da EPS predje u ruke Rusa, pa da i nuklearka bude sa njima u nekom vlasnistvu, tj.budemo u potpunosti u energetskom smislu u njihovim rukama, odosmo u ma**rinu.R.Srbija M O R A makar u jednom segmentu igrati na neku drugu nuklearnu kartu !!!!

ink-o-gnito znalac iz branze

pre 12 godina

Para vrti gde burgija nece - 1MW struje (proizvodnja) kosta: 3-4Eur iz nuklearke, 30-40Eur iz gasne elektrane. Hidro je 'jeftinija', ne znam tacno (izmedju 5-20Eur mislim). Veliki su rasponi jer puno zavisi od veka/godista, proizvodjaca i njegove lokacije, itd itd. Vetar/sunce/bio itd - je skupo napraviti ali pre svega nije pouzdano jer nema 'garancija' kad ce da duva/sija i dal' ce tada da treba struja... Tako da oces neces, nuklearke jesu buducnost za svet. Ukrainsko-Japanska katastrofa i reakcije zelenih / nemaca itd mogu to malo da uspore i otezaju ali to je sve. Evo sad kad je bilo suvo i frka za struju (pre par meseci) - EU je molila da se pokrene nuklearni reaktor u Bugarskoj...koji je na insistiranje/uslovljavanje EU zatvoren (zbog opasnosti) pred ulazak Bugarske u tu istu EU. Ne ulazim u to ko ce sta da unese u Rus-Bg-Srb joint venture ali malo smesno zvuci, jos i kad je 'mrki - aligator' u igri pogotovo....jos samo fali 'velja - selja'! Rezime: GAS i po koja nuklearka, hidro po mogucnostima

mali mikica

pre 12 godina

Po racunima strucnjaka, Srbija BACI energije u vrednosti GODISNJE proizvodnje DJERDAPA, kroz zidove i prozore, svih stambenih i drustvenih objekata, za istih godinu dana. NEMCI i ostali, su prvo uradili izolacije zidova, zamenu prozora, izolaciju krovova. milijarda evra u izolaciji je ISTO KAO 7,5 milijardi ulozeno u nove pogone (elektrane, hidro, termo, nuk) ULAGANJEM U IZOLACIJU, ANGAZUJE SE KOMPLETNA DOMACA GRADJEVINSKA INDUTRIJA. (ovde se proizvode materijali, radna snaga) DODATNI efekat ulaganja u OVO bi bio taj da 70% tih sredstava indirektno pokrenulo druge grane Srpske privrede. 20.000 do 40.000 radnika gradjevine angazovane na ovom projektu bi te pare trosili OVDE.

erazmo beogradski

pre 12 godina

Vinca je decenijama sama proizvodila radioizotope za primenu u medicini, i kolko se secam, drzava je zatvorila tu proizvodnju i krenula sa uvozom istih...

Rema

pre 12 godina

Ljudi ili ne citate ili pogresno tumacite. Bugari grade nuklearku, mi mozemo da ucestvujemo, a ne moramo. S obzirom da ce centrala biti tu u komsiliku, bolje da mi ucestvujemo i imamo korist od iste. Bugarska je u EU, dakle ovo spada i u domen dobrosusedske saradnje.

Dimnjačar

pre 12 godina

Jesam rusofil ali kese nisu SESTRE
1. Kakva ulaganja po inostranstvu kada je toliko vodotokova neiskorišteno
samo ruglo od Novog Beograda oblepite stiroporom pa eto lova do
krova zimi plus netreba struja za hlađenje leti
2. neko će na tome zaraditi kori hljeba u Bugarskoj niko od nas
Mrkonjiču ako imaš svoje pare koti brani ali naradne neće moći
3. Nuklearke opale zagađenje prije ili posle,koliko košta uklanjanje kad prođe eksploatacioni vek

Danny

pre 12 godina

Velika nuklearna postrojenja su se pokazala kao rizična i teška za kontrolisati i sanirati u slučaju havarija.BUDUĆNOST je u gradnji malih reaktora sposobnih da podmire potrebe recimo grada od 100 000 stanovnika..manja postrojenja manji rizici i lakša kontrola istih..fuzija ne fisija..