Utorak, 20.12.2011.

19:27

"Nema druge, evrozona će propasti"

Američki ekonomisti Andres Oslund i Džon Vilijamson, iz Instituta za međunardonu privredu Piter Peterson tvrde da je raspad evrozone "neminovan".

Izvor: Tanjug

"Nema druge, evrozona æe propasti" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

laki

pre 12 godina

Ne panicite,nece evro propasti,brinite se vise o vasem dolaru tu je malo ozbiljniji problem.Znam da vam je to zelja ali EU vam nece izaci u susret,dosta ste muvali.

Posmatrac, NL

pre 12 godina

Da li ce evro propasti ili ne, to niko sa sigurnoscu ne moze da kaze, a druga stvar je sto bi Amerikanci zeleli da se to desi. Ne, ovo je prvi veliki test za evro, i ako ga prezivi, a najverovatnije hoce (mozda uz eventualno smanjenje evro-zone, tj. izlazak nekih zemalja), evro ce postati dominantna obracunska valuta, a Amerika ce na duzi rok pretrpeti velike gubitke, jer ce dolar biti potisnut u drugi plan. Zivi bili pa videli.

Banko

pre 12 godina

"Kamatne stope centralnih banaka moraju da budu konkurentne, i veće od kamata američke Uprave federalnih rezervi, kako bi se privukla sredstva investicionih fondova i obuzdala inflacija. U suprotnom, stanovništvo će štedeti u američkim dolarima, koji će ostati vodeća rezervna valuta."

Izgleda da su Banksteri su mislili na sve! U obe varijante imaju kontrolu preko dolara ...

Lignjoslav Pipak

pre 12 godina

Ko americkim ekonomistama veruje, koji imaju valutu bez pokrica i berzu gde se nista ne kupuje i ne prodaje (u stvari), ti su sami krivi.

bokir

pre 12 godina

Evro zona NECE propasti. Pustite "babske price" Americkih "strucnjaka". Naravno da im jaka Evropa tj. Nemacka ne odgovara. Raspadom, drzave tipa Grcka , Portugalija... bi svoje novcane rezerve drzale u (pogodi kojoj valuti) , sto cini jos jedan razlog. Takodje, dosta drzava van evropskog kontinenta presle su na evro.

Ivan S:

pre 12 godina

Desiće se srednje rešenje: Neke članice će napustiti Evro zonu, a Evrom će upravljati najrazvijenije ekonomije Evropske unije.
Neki će tvrditi da je to raspad, a Evro će opstati i od tog momenta dobiti na svojoj snazi.
Vi procenite.

Euroman

pre 12 godina

heh, "da se vlasi ne dosete"... Ovo svetski mocnici namerno plase narod i stvaraju paniku, sve dok neko od njihovih placenih "genijalca" ne ponudi "genijalno" resenje - jednu centralnu svetsku valutu.

eh

pre 12 godina

Još jedno mišljenje. Svakog dana pa jedno iskoči iz vreće. Danas će propasti, sutra neće, pa onda opet hoće.

Možda hoće, možda i neće, kako god bilo nitko od nas na to nemože utjecati.
Mi ćemo uvijek plesati kako oni budu svirali jer smo svi zajedno njima nebitni. Uglavnom nas vide kao smetnju koju moraju trpjeti.

maks021

pre 12 godina

Kao prvo, Americi jako odogovara ova situacija, jer bi onda znacajno porasla cena dolara na svetskom trzistu! Kao drugo, budzet jednog SIEMENS-a je kao budzet RS. E sad pomnozite broj firmi takvih samo u Nemackoj, a gde je ostatak iz evro zone? Do the math... Uopste ne treba pridavati znacaj ovakvim izjavama dvojice random ekonomiste iz Amerike.

Jožef

pre 12 godina

Imamo CHF ! Navalite narode još malo pa nestalo !
Sled. nedelje menjamo traku na -Imamo EUR navalite narode .
Ps. Samo dve trake imamo !!!

krle27

pre 12 godina

Izgleda da samo americki strucnjaci predvidjaju krah evrozone i evra. Gde god se pojavi vest o propasti neceg , to predvidja ili ti prognozira neki amerikanac. Evo i ona prethodna vest o kolapsu Kine prognozira isto amerikanac... Mnogo bre americkih prognozera ima... Nesto to kod njih nije ok pa prebacuju loptu na EU teren.

mile marinkovic

pre 12 godina

Odakle vam samo te konstantne teorije zavera. Pa SAD uopshte nemaju interesa da Evrozona skikne. Ekonomije su im suvishe povezane, a i kako neko reche pad bi izazvao i haos kod njih i to je poslednje shto im treba. Pogotovu u izbornoj godini. Sem toga veze izmedju glavnih Evropskih drzava i SAD nisu od juche. I pored toga shto ima izvesnih razlika u gledishtima, najnormalnija stvar medju civilizovanima, njihovi strateshki ciljevi su i dalje isti.

Jovan

pre 12 godina

Volelei bi oni to ako ne milom onda silom. Zivi bili pa videli. Vezbali su se oni na bivsoj Jugoslaviji. Sad vec prete.
A kod njih je rasulo.

djuza

pre 12 godina

Evro zona ce propasti. Zemlje clanice su neravnomerno razvijene sa razlicitom ekonomskom politikom. Prosto ko pasulj. Mogu jedino opstati da se uvede Centralna Vlada za sve zemlje clanice! I to samo neko vreme dok se ne probude nacionalni i radnicki interesi, i onda ce propasti.

aleks

pre 12 godina

Dolar je tek propao i ovo su poslednji trzaji kojima pokusavaju da oporave dolar. Ipak ce za nekoliko godina umesto dolara euro biti svetska valuta.
Good buy $

elektricar

pre 12 godina

Prvo, to je misljenje dva strucnjaka a ne opste misljenje jedne zemlje.
Drugo, Americi u stvari u mnogome ne odgovara raspad Evrope jer su te dve ekonomije prilicno vezane.
Trece, ako se i to mozda desi nece biti jer su ih Amerikanci podrivali vec prevashodno zbog same Evrope i njenih clanica.

Zasto se tako primate na ove kataklizmicne naslove?

YYZ

pre 12 godina

Dva Amerikanca dala svoje misljenje. Amerika ima populaciju od blizu 320 miliona ljudi. A potom sa javilo mnostvo Srba da okrivi drzavu Ameriku za raspad Evra. ****. Zar vi jos uvek zivite u kolektivnom mraku.

papillon

pre 12 godina

@Prestanite vise!!, 20. decembar 2011 19:43
Ne slazem se sa tobom i mnogobrojnim istomisljenicima. Najava dogadjaja, analize, u koje naravno niko sa imalo mozga ne veruje bezrezervno, nikako ne mogu biti stetne. Ne verujem da bi voleo da ti se samo jednog dana recimo objavi da ".. evro kao takav vise ne postoji a o tome nismo pricali jer smo hteli da sacuvamo Vase zivce ..".
Svakako B92 treba da prati i prenosi najrazlicitije analize pa sad svako dalje neka ocenjuje validnost na osnovu svog znanja i iskustva.
Moje vidjenje je da je vecini u monetarnoj uniji jasno da ovako vise ne moze. Kada bi postojao carobni stapic koji bi "damage control" sveo na vrednost blisku nuli rastali bi se za par dana. Jasno je da se mora platiti sta se "pojelo i popilo" nego je problem da oni koji su najveci ceh napravili nemaju ni cvonjka u dzepu. Ovi sto imaju ne "zovu" racun jer je isti pozamasan, a boje se i da nije poslednji koji ce morati platiti. Jos uvek se sedi u kafani, vodi se rasprava da nisu svi smeli da porucuju viski i sampanjac iako sede za istim stolom i svi se nadaju da ce na vrata da bane neciji bogati ujak i podmiri ceh, samo je verovatnoca za tako nesto upravo potpuno bliska nuli. Dogovori sporo idu jer svako mora dobiti odobrenje kod svoje kuce za svaki naredni korak a zajednicka kontrola novcanika ocigledno prija tek malobrojnima ali istovremeno i najjacima.
Zato verujem da treba pratiti sve analize jer ipak, bar ove sto se na ovom sajtu prenose, nisu potpisane od anonimusa. U ovom slucaju neznanje nije blazenstvo jer svako od nas moze izabrati sta ce, kako i kada uraditi ako ima dovoljno raspolozivih informacija.

sto je babi milo ...

pre 12 godina

"Puste zelje pusti snovi Americki,nece se raspasti Evro zona,cak je evro ojacao u par zadnjih dana u odnosu na dolar.Izvolite pa proverite.(D.Savic.Paris.FR, 20. decembar 2011 19:47) "

Evo proverio: oslabio 3 % u poslednjih 7 dana, tako da ne znam o kakvom jacanju pricas.

Zlikovci objavite mi komentar neki put

pre 12 godina

@ Prestanite vise
Da brate , bravo , odlican stav ... ja to pokusavam da prenesem na ljude u svojoj okolini ali mi ne ide , svi nesto panice i u strahu su , a sta ce biti s onim , a sta ce biti s ovim blablabla sta bude bice , nase je da se trudimo da bude najbolje ali ako ne moze , uvek je dobro onako kako jeste ... a mediji su samo alat mocnika koji nas sprecavaju da zivimo zdravo i bez straha.

Mislim da

pre 12 godina

Kada bi se dolari koje su amerikanci stampali, makar jednim delom,vratili iz sveta u jednom kracem vremenskom periodu,dolar bi propao.Strah da euro ne postane svetska valuta verovatno inspirise ove eksperte koji se nadaju propasti eurozone.

Ratko Penzioner

pre 12 godina

Ocigledno je da evro tone sve dublje i dublje , sve je veci porast nezadovoljstva i narod trazi da im se vrate svoje nacionalne monete!!!!

Rista

pre 12 godina

To je misljenje dva 'strucnjaka', mada za njih neznam, svi su oni isti - svi su savetovali da se kupuju akcije 2008-e...

Ameri (sa pravom) pustaju Evropu da se bori sa svojim mukama (jer za sada mogu, imaju Nemci i Francuzi para za to) i IMF - ali ako treba Ameri nece dozvoliti propast Eurozone (panika na berzama bi ih kostala puno vise nego direktna investicija u 'bail-out')...

Rememer, Too Big To Fail?

VladimirC

pre 12 godina

Svi cemo se vratiti na zlatni standard. A, amerikanci bolje da brinu o zajednickoj aktivi federalne drzave USA kad im se raspadne zemlja. Kad OPEC cenu nafte nebi obracunavao u americkim dolarima odavno bi se oni "proveli".

Dorijan

pre 12 godina

Poštovana gospodo američki ekonomisti,

Molim vas da prvo sredite sopstveno dvorište, pa onda da virite u naše.

S ljubavlju,

Evropska Unija

Zoran-Nemac

pre 12 godina

Sto USA radi na tome da i razumemo, oni imaju interes,ali zasto se vi kukavci radujete to valjda ni vama nije jasno!
Hoce li vama onda bolje biti? Verujete li u tu glupost?
Jos cudnije,znam ovde nase ljude,koji se tome raduju!? Luda kuca! Zloba!

Dexterijus

pre 12 godina

Eeee a nama ovde u ex YU nije odgovarala SFRJ, pa smo je lepo rasparcali.
Imali smo nesto, cemu danas cela Evropa,ona u koju piljimo kao zaljubljeni, tezi i pokushava da stvori.
A danas bi im "drzali" casove kako se moze ziveti zajedno sa jednom monetom i pod istom zastavom.... i jos plus, imali bi bar oko 1500e prosek,bar kako pricaju ekonomisti!!!!
Nisam Yugo-nostalgik,ali vreme pokazuje da smo se malo zeznuli pocetkom 90tih.....Svi redom!!!

Djordje

pre 12 godina

U panici su velike oci kaze nas narod. Mislim da su amerikancima oci prevelike a posebno sto ne mogu da smire onaj narod na wall street-u.

nenad

pre 12 godina

Mozda su ovi bolji od ovoga strucnjaka (doduse ima jos fore nekih 5 dana). http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2011&mm=11&dd=26&nav_id=560923

Jelena S.

pre 12 godina

Treba da sledimo primer Švajcarske! Ona je nezavisna, jaka i niko joj ne može ništa! Sve što se grupiše z brda zdola mora kad tad da pukne!

Mario Bros

pre 12 godina

Nemoguće je sada reći da li će da propadne Evro ili neće. Verujem da to još niko ne zna niti može da odluči u ovom momentu. Kretanje kurseva govori da nikakvo propadanje nije u najavi.
A i da propadne sutra Evro, mi imamo u Srbiji Dinar i svi koji rade će dobiti svoju platu u dinarima. Štedeće u dolarima ili francima ili u Dinarima. Život neće stati, kada nije stao 1993 neće ni sada.

Veks

pre 12 godina

Moju Europu ne dozvoljavam nikom da dira.
PS. Savetujem Amerima neka se odreku svetske monetarne unije i onda su samnom kvit. ;)
Nas, kad' ce to uraditi? Nikad, pa cak ni posle.!
(BMW M Power, 20. decembar 2011 19:41)


Buhahahahahahahaha smiješno al žalosno...

i treba

pre 12 godina

malo je simptomaticno od koga( iz kojih drzava) stizu te najave...ali neka.meni je drago.nek zaigra mecka i u njihovom dvoristu...p.s. Evropa nema alternativu?da li?

Verterdegete

pre 12 godina

Da li sam jedini koji primecuje da vesti o raspadu evrozone i EU uvek djuture dolaze kada se Srbija nadje u skripcu sa evrointegracijama ?

putnik

pre 12 godina

Ako EU nece mene, ne zelim ni ja EU, a sto se tice evrope kao kontinenta, te na osnovu elementarnih znanja iz geografije, pa ja sam mnogo vise u Evropi i Evropljanin nego neke severne zemlje, ili krajnje juzne i da ne duzim. Ni evropsko ponasanje te nametanje tamo neke njihove kulture ili demokratije bila bi posebna prica. A sto se tica evra ima se nesto malo odlozeno, oroceno, ali izgleda da neki dusebriznici vise vode brigu za evro nego za dinar. Meni je do evra kao do lanjskog snega, pa neka propadne, propade i marka u koju smo se kleli pre desetak godina, u Чесницу је бре domacice za bozic stavljale i ode marka i nista preyivesmo. Neka se vise ovi smorovi koji svasta lupetaju i plase narod sa kvazi analizama preorjentisu na nas dinar pa neka ga analiziraju, a evro nasa valuta nikada nece biti itd.

Pappy

pre 12 godina

Ma kakav Čehoslovački model...predlažem da iskoriste iskustva SFRJ. Podela je bila možda malo bolnija i duža, ali su rezultati višestruko...višestruki. Mislim da im primena modela neće biti problem jer sasvim dobro znaju materiju...sami su ga projektovali i sproveli u delo. I eto nama od 17 članica evrozone 586 novih.

brainwash

pre 12 godina

Sto babi-dolaru milo, to joj se snilo!@ U to ime, placeni 'eksperti' sire paniku znajuci da ako narod pohrli da podize evre iz banaka i kupuje zlato i druge valute, kolaps je neizbezan!
Ovu vest treba razumeti imajuci u vidu jednu od pre par dana: "SAD odbijaju da pomognu spasavanje evra"!

radovan

pre 12 godina

Rekose americki ekonomisti,cija drzava moze da stampa dolare bez ikakvog pokrica i da ih plasira na bilo koje trziste jer su ga sami proglasili svetskim novcem....i niko im nista ne moze.E to je americka ekonomija.....

Dragan, Nemacka

pre 12 godina

Pa ovo je smesno. :)
Zivim u Nemackoj i mogu da potvrdim sa "licinog mesta" da ovde krize jednostavno NEMA. Privreda nikad jaca, raspolozenje odlicno, Bozicne kupovine takve da se od guzvi jedva prolazi ulicom...
Naravno, Nemci su mudar narod i racunaju na sve mogucnosti, ali posle susreta Merkelove i Sarkozija (Merkozi, kako ih ovde zovu), sa ostalim clanicama evro-zone, i posle donetih promena, sve govori da ce Evropa iz ovoga izaci kao mnogo jaca i stabilnija. Da, trebace decenije da se sve stabilizuje (jer su dugovi Grcke, Italije, Portugalije, Spanije) veliki. Ali nema sumnje da ce to Evropa sve da sredi, i da bude vrlo konkurentna sa svima u svetu.
Razumem da Ameri i Rusi imaju drugacije interese (sto je sasvim normalno), ali tu im ne mozemo pomoci. :)

nepotrebno sirenje panike

pre 12 godina

Mislim da se kod nas smisljeno siri panika. Razgovarao sam sa ljudima koji zive u Austriji i Nemackoj na ovu temu. Kazu da se polako oseti da kriza slabi, ima novih zaposljavanja a pred praznike je i potrosnja povecana. U medijima se ne siri panika na temu krize i propasti evra. Zakljucujem da neko ima interes u Srbiji da plasira ovakve informacije. Na prvom mestu sumnjam na drzavu, jer u nedostatku realne proizvodnje, narod treba podstaknuti da izvadi novac i krene u potrosnju. Pored toga, vec dve godine trziste nepokretnosti je potpuno mrtvo i treba ga bar malo prodrmati. Sa pricom o propasti evra svi ce krenuti u pretvaranja ustedjevine u nekretnine.

mill

pre 12 godina

Mislim da bi trebalo osnovati novu valutu umjesto eura a zemlje koje nemogu prihvatiti stroze kriterije nove valute vratile bi se svojim starima ili bi ostavili euro.

seljadin

pre 12 godina

kad je sve vec bilo gotovo, Nemacka porazena, opkoljena armija i Berlin, Adolfa iz obruca nisu dosli da spasavaju Nemci, vec su to bili SS dobrovoljci Litvanci, Francuzi, Danci, probijali su se u ruski obruc kako bi dosli do svog vodje i spasli ga.
Tako i danas, Evro ne spasava Nemac, vec Evro-fanatici iz istocne Evrope.

propaganda

pre 12 godina

Kad ce bre vise da propadne?!Dosadiliu su i raznorazni eksperti,analiticari,istrazivaci,revizori.A i vi sa B(@ ste debelo dosadili sa ovakivm naslovim i tekstovima.Na sta ovo lici?!

Prenosite reci eksperata iz zemlje koja je i izazvala ceo ovaj problem,koji preti da preraste u totalni kolaps.Neka kazu eksperi ko im stoji iza centralne banke u USA!Neka kazu ko je vecinski vlasnik Federalnih rezervi.Ako zanju,tj. ako smeju.

Морава и брда

pre 12 godina

Ето како раде анлгло-американци, поступно топло-хладно!
Човек још саветује како безбедно да се поделе, а ми хрлимо у такву Јевропу. :-)))

Чим рече "Федералне резерве"- САД (прим. приватна организација финансијских олигарха),све је јасно ко је иза плана о краху Евра, и спасавања Долара на уштрб других!

pesimisti

pre 12 godina

Zanimljivo da sva pesimisticka predvidjanja u vezi Eura dolaze iz zemlje americkog dolara i britanske funte......Puka slucajnost? Ne bih rekao.

iv@n

pre 12 godina

Pa sto ne naprave uniju kao sto je sad, jedan ustav, jedna moneya koju vec imamo, jedna vojska i neka se svi proglase evropljanima i eto :) a nas neka ne diraju jos.

D.Savic.Paris.FR

pre 12 godina

Puste zelje pusti snovi Americki,nece se raspasti Evro zona,cak je evro ojacao u par zadnjih dana u odnosu na dolar.Izvolite pa proverite.Ja pre mislim da ce propasti dolar.

wall st

pre 12 godina

pametno.

postoje dve opcije. ili moze da se fiskalno ujedine, i nacine snazniju zajednicu, ili treba da se razilaze.

ocigledno da ne postoji koncenzus jace fiskalne kontrole. prema tome jedina opcija je deljenje.

a nama, pamet u glavu da se vidi gde radno vreme od 9am do 930am u javnom sektoru vodi.

Prestanite vise!!

pre 12 godina

Odlicno, i sta da radim ja sad zbog toga? Prestanite, bre, da plasite narod, ako ce da propadne, propasce. Ako ce da bude i rat, bice, to od naroda ne zavisi, pogotovo ne od nas ovde. Prema tome, sjasite vise sa tim naslovima!
Uostalom, preziveli smo svasta, prezivecemo i propast evra, EU, i ne znam ja cega vise. Evo, radim za stranu kompaniju, odlicno zaradjujem, ali opet ako ostanem bez posla, necu moci da otplacujem ratu za kola. Pa? Mogu i bez kola, zabole me bas. Citava ta prica je servirana za potrosacka drustva, nestace nacin zivota kakav imamo, izobilje i sl. Nije nego...pa ovde je oduvek kriza, otkad znam za sebe, poslednjih 30 i kusur godina. Ovo malo sto sam stekao ce da propadne? Ok, neka bude tako. Bas sam se potresao...

BMW M Power

pre 12 godina

Moju Europu ne dozvoljavam nikom da dira.
PS. Savetujem Amerima neka se odreku svetske monetarne unije i onda su samnom kvit. ;)
Nas, kad' ce to uraditi? Nikad, pa cak ni posle.!

Prestanite vise!!

pre 12 godina

Odlicno, i sta da radim ja sad zbog toga? Prestanite, bre, da plasite narod, ako ce da propadne, propasce. Ako ce da bude i rat, bice, to od naroda ne zavisi, pogotovo ne od nas ovde. Prema tome, sjasite vise sa tim naslovima!
Uostalom, preziveli smo svasta, prezivecemo i propast evra, EU, i ne znam ja cega vise. Evo, radim za stranu kompaniju, odlicno zaradjujem, ali opet ako ostanem bez posla, necu moci da otplacujem ratu za kola. Pa? Mogu i bez kola, zabole me bas. Citava ta prica je servirana za potrosacka drustva, nestace nacin zivota kakav imamo, izobilje i sl. Nije nego...pa ovde je oduvek kriza, otkad znam za sebe, poslednjih 30 i kusur godina. Ovo malo sto sam stekao ce da propadne? Ok, neka bude tako. Bas sam se potresao...

D.Savic.Paris.FR

pre 12 godina

Puste zelje pusti snovi Americki,nece se raspasti Evro zona,cak je evro ojacao u par zadnjih dana u odnosu na dolar.Izvolite pa proverite.Ja pre mislim da ce propasti dolar.

BMW M Power

pre 12 godina

Moju Europu ne dozvoljavam nikom da dira.
PS. Savetujem Amerima neka se odreku svetske monetarne unije i onda su samnom kvit. ;)
Nas, kad' ce to uraditi? Nikad, pa cak ni posle.!

wall st

pre 12 godina

pametno.

postoje dve opcije. ili moze da se fiskalno ujedine, i nacine snazniju zajednicu, ili treba da se razilaze.

ocigledno da ne postoji koncenzus jace fiskalne kontrole. prema tome jedina opcija je deljenje.

a nama, pamet u glavu da se vidi gde radno vreme od 9am do 930am u javnom sektoru vodi.

Dexterijus

pre 12 godina

Eeee a nama ovde u ex YU nije odgovarala SFRJ, pa smo je lepo rasparcali.
Imali smo nesto, cemu danas cela Evropa,ona u koju piljimo kao zaljubljeni, tezi i pokushava da stvori.
A danas bi im "drzali" casove kako se moze ziveti zajedno sa jednom monetom i pod istom zastavom.... i jos plus, imali bi bar oko 1500e prosek,bar kako pricaju ekonomisti!!!!
Nisam Yugo-nostalgik,ali vreme pokazuje da smo se malo zeznuli pocetkom 90tih.....Svi redom!!!

Mislim da

pre 12 godina

Kada bi se dolari koje su amerikanci stampali, makar jednim delom,vratili iz sveta u jednom kracem vremenskom periodu,dolar bi propao.Strah da euro ne postane svetska valuta verovatno inspirise ove eksperte koji se nadaju propasti eurozone.

Dragan, Nemacka

pre 12 godina

Pa ovo je smesno. :)
Zivim u Nemackoj i mogu da potvrdim sa "licinog mesta" da ovde krize jednostavno NEMA. Privreda nikad jaca, raspolozenje odlicno, Bozicne kupovine takve da se od guzvi jedva prolazi ulicom...
Naravno, Nemci su mudar narod i racunaju na sve mogucnosti, ali posle susreta Merkelove i Sarkozija (Merkozi, kako ih ovde zovu), sa ostalim clanicama evro-zone, i posle donetih promena, sve govori da ce Evropa iz ovoga izaci kao mnogo jaca i stabilnija. Da, trebace decenije da se sve stabilizuje (jer su dugovi Grcke, Italije, Portugalije, Spanije) veliki. Ali nema sumnje da ce to Evropa sve da sredi, i da bude vrlo konkurentna sa svima u svetu.
Razumem da Ameri i Rusi imaju drugacije interese (sto je sasvim normalno), ali tu im ne mozemo pomoci. :)

pesimisti

pre 12 godina

Zanimljivo da sva pesimisticka predvidjanja u vezi Eura dolaze iz zemlje americkog dolara i britanske funte......Puka slucajnost? Ne bih rekao.

aleks

pre 12 godina

Dolar je tek propao i ovo su poslednji trzaji kojima pokusavaju da oporave dolar. Ipak ce za nekoliko godina umesto dolara euro biti svetska valuta.
Good buy $

nepotrebno sirenje panike

pre 12 godina

Mislim da se kod nas smisljeno siri panika. Razgovarao sam sa ljudima koji zive u Austriji i Nemackoj na ovu temu. Kazu da se polako oseti da kriza slabi, ima novih zaposljavanja a pred praznike je i potrosnja povecana. U medijima se ne siri panika na temu krize i propasti evra. Zakljucujem da neko ima interes u Srbiji da plasira ovakve informacije. Na prvom mestu sumnjam na drzavu, jer u nedostatku realne proizvodnje, narod treba podstaknuti da izvadi novac i krene u potrosnju. Pored toga, vec dve godine trziste nepokretnosti je potpuno mrtvo i treba ga bar malo prodrmati. Sa pricom o propasti evra svi ce krenuti u pretvaranja ustedjevine u nekretnine.

papillon

pre 12 godina

@Prestanite vise!!, 20. decembar 2011 19:43
Ne slazem se sa tobom i mnogobrojnim istomisljenicima. Najava dogadjaja, analize, u koje naravno niko sa imalo mozga ne veruje bezrezervno, nikako ne mogu biti stetne. Ne verujem da bi voleo da ti se samo jednog dana recimo objavi da ".. evro kao takav vise ne postoji a o tome nismo pricali jer smo hteli da sacuvamo Vase zivce ..".
Svakako B92 treba da prati i prenosi najrazlicitije analize pa sad svako dalje neka ocenjuje validnost na osnovu svog znanja i iskustva.
Moje vidjenje je da je vecini u monetarnoj uniji jasno da ovako vise ne moze. Kada bi postojao carobni stapic koji bi "damage control" sveo na vrednost blisku nuli rastali bi se za par dana. Jasno je da se mora platiti sta se "pojelo i popilo" nego je problem da oni koji su najveci ceh napravili nemaju ni cvonjka u dzepu. Ovi sto imaju ne "zovu" racun jer je isti pozamasan, a boje se i da nije poslednji koji ce morati platiti. Jos uvek se sedi u kafani, vodi se rasprava da nisu svi smeli da porucuju viski i sampanjac iako sede za istim stolom i svi se nadaju da ce na vrata da bane neciji bogati ujak i podmiri ceh, samo je verovatnoca za tako nesto upravo potpuno bliska nuli. Dogovori sporo idu jer svako mora dobiti odobrenje kod svoje kuce za svaki naredni korak a zajednicka kontrola novcanika ocigledno prija tek malobrojnima ali istovremeno i najjacima.
Zato verujem da treba pratiti sve analize jer ipak, bar ove sto se na ovom sajtu prenose, nisu potpisane od anonimusa. U ovom slucaju neznanje nije blazenstvo jer svako od nas moze izabrati sta ce, kako i kada uraditi ako ima dovoljno raspolozivih informacija.

elektricar

pre 12 godina

Prvo, to je misljenje dva strucnjaka a ne opste misljenje jedne zemlje.
Drugo, Americi u stvari u mnogome ne odgovara raspad Evrope jer su te dve ekonomije prilicno vezane.
Trece, ako se i to mozda desi nece biti jer su ih Amerikanci podrivali vec prevashodno zbog same Evrope i njenih clanica.

Zasto se tako primate na ove kataklizmicne naslove?

Verterdegete

pre 12 godina

Da li sam jedini koji primecuje da vesti o raspadu evrozone i EU uvek djuture dolaze kada se Srbija nadje u skripcu sa evrointegracijama ?

radovan

pre 12 godina

Rekose americki ekonomisti,cija drzava moze da stampa dolare bez ikakvog pokrica i da ih plasira na bilo koje trziste jer su ga sami proglasili svetskim novcem....i niko im nista ne moze.E to je americka ekonomija.....

Zoran-Nemac

pre 12 godina

Sto USA radi na tome da i razumemo, oni imaju interes,ali zasto se vi kukavci radujete to valjda ni vama nije jasno!
Hoce li vama onda bolje biti? Verujete li u tu glupost?
Jos cudnije,znam ovde nase ljude,koji se tome raduju!? Luda kuca! Zloba!

YYZ

pre 12 godina

Dva Amerikanca dala svoje misljenje. Amerika ima populaciju od blizu 320 miliona ljudi. A potom sa javilo mnostvo Srba da okrivi drzavu Ameriku za raspad Evra. ****. Zar vi jos uvek zivite u kolektivnom mraku.

djuza

pre 12 godina

Evro zona ce propasti. Zemlje clanice su neravnomerno razvijene sa razlicitom ekonomskom politikom. Prosto ko pasulj. Mogu jedino opstati da se uvede Centralna Vlada za sve zemlje clanice! I to samo neko vreme dok se ne probude nacionalni i radnicki interesi, i onda ce propasti.

Pappy

pre 12 godina

Ma kakav Čehoslovački model...predlažem da iskoriste iskustva SFRJ. Podela je bila možda malo bolnija i duža, ali su rezultati višestruko...višestruki. Mislim da im primena modela neće biti problem jer sasvim dobro znaju materiju...sami su ga projektovali i sproveli u delo. I eto nama od 17 članica evrozone 586 novih.

Mario Bros

pre 12 godina

Nemoguće je sada reći da li će da propadne Evro ili neće. Verujem da to još niko ne zna niti može da odluči u ovom momentu. Kretanje kurseva govori da nikakvo propadanje nije u najavi.
A i da propadne sutra Evro, mi imamo u Srbiji Dinar i svi koji rade će dobiti svoju platu u dinarima. Štedeće u dolarima ili francima ili u Dinarima. Život neće stati, kada nije stao 1993 neće ni sada.

brainwash

pre 12 godina

Sto babi-dolaru milo, to joj se snilo!@ U to ime, placeni 'eksperti' sire paniku znajuci da ako narod pohrli da podize evre iz banaka i kupuje zlato i druge valute, kolaps je neizbezan!
Ovu vest treba razumeti imajuci u vidu jednu od pre par dana: "SAD odbijaju da pomognu spasavanje evra"!

Dorijan

pre 12 godina

Poštovana gospodo američki ekonomisti,

Molim vas da prvo sredite sopstveno dvorište, pa onda da virite u naše.

S ljubavlju,

Evropska Unija

Zlikovci objavite mi komentar neki put

pre 12 godina

@ Prestanite vise
Da brate , bravo , odlican stav ... ja to pokusavam da prenesem na ljude u svojoj okolini ali mi ne ide , svi nesto panice i u strahu su , a sta ce biti s onim , a sta ce biti s ovim blablabla sta bude bice , nase je da se trudimo da bude najbolje ali ako ne moze , uvek je dobro onako kako jeste ... a mediji su samo alat mocnika koji nas sprecavaju da zivimo zdravo i bez straha.

sto je babi milo ...

pre 12 godina

"Puste zelje pusti snovi Americki,nece se raspasti Evro zona,cak je evro ojacao u par zadnjih dana u odnosu na dolar.Izvolite pa proverite.(D.Savic.Paris.FR, 20. decembar 2011 19:47) "

Evo proverio: oslabio 3 % u poslednjih 7 dana, tako da ne znam o kakvom jacanju pricas.

propaganda

pre 12 godina

Kad ce bre vise da propadne?!Dosadiliu su i raznorazni eksperti,analiticari,istrazivaci,revizori.A i vi sa B(@ ste debelo dosadili sa ovakivm naslovim i tekstovima.Na sta ovo lici?!

Prenosite reci eksperata iz zemlje koja je i izazvala ceo ovaj problem,koji preti da preraste u totalni kolaps.Neka kazu eksperi ko im stoji iza centralne banke u USA!Neka kazu ko je vecinski vlasnik Federalnih rezervi.Ako zanju,tj. ako smeju.

VladimirC

pre 12 godina

Svi cemo se vratiti na zlatni standard. A, amerikanci bolje da brinu o zajednickoj aktivi federalne drzave USA kad im se raspadne zemlja. Kad OPEC cenu nafte nebi obracunavao u americkim dolarima odavno bi se oni "proveli".

Морава и брда

pre 12 godina

Ето како раде анлгло-американци, поступно топло-хладно!
Човек још саветује како безбедно да се поделе, а ми хрлимо у такву Јевропу. :-)))

Чим рече "Федералне резерве"- САД (прим. приватна организација финансијских олигарха),све је јасно ко је иза плана о краху Евра, и спасавања Долара на уштрб других!

Djordje

pre 12 godina

U panici su velike oci kaze nas narod. Mislim da su amerikancima oci prevelike a posebno sto ne mogu da smire onaj narod na wall street-u.

krle27

pre 12 godina

Izgleda da samo americki strucnjaci predvidjaju krah evrozone i evra. Gde god se pojavi vest o propasti neceg , to predvidja ili ti prognozira neki amerikanac. Evo i ona prethodna vest o kolapsu Kine prognozira isto amerikanac... Mnogo bre americkih prognozera ima... Nesto to kod njih nije ok pa prebacuju loptu na EU teren.

i treba

pre 12 godina

malo je simptomaticno od koga( iz kojih drzava) stizu te najave...ali neka.meni je drago.nek zaigra mecka i u njihovom dvoristu...p.s. Evropa nema alternativu?da li?

seljadin

pre 12 godina

kad je sve vec bilo gotovo, Nemacka porazena, opkoljena armija i Berlin, Adolfa iz obruca nisu dosli da spasavaju Nemci, vec su to bili SS dobrovoljci Litvanci, Francuzi, Danci, probijali su se u ruski obruc kako bi dosli do svog vodje i spasli ga.
Tako i danas, Evro ne spasava Nemac, vec Evro-fanatici iz istocne Evrope.

Euroman

pre 12 godina

heh, "da se vlasi ne dosete"... Ovo svetski mocnici namerno plase narod i stvaraju paniku, sve dok neko od njihovih placenih "genijalca" ne ponudi "genijalno" resenje - jednu centralnu svetsku valutu.

iv@n

pre 12 godina

Pa sto ne naprave uniju kao sto je sad, jedan ustav, jedna moneya koju vec imamo, jedna vojska i neka se svi proglase evropljanima i eto :) a nas neka ne diraju jos.

putnik

pre 12 godina

Ako EU nece mene, ne zelim ni ja EU, a sto se tice evrope kao kontinenta, te na osnovu elementarnih znanja iz geografije, pa ja sam mnogo vise u Evropi i Evropljanin nego neke severne zemlje, ili krajnje juzne i da ne duzim. Ni evropsko ponasanje te nametanje tamo neke njihove kulture ili demokratije bila bi posebna prica. A sto se tica evra ima se nesto malo odlozeno, oroceno, ali izgleda da neki dusebriznici vise vode brigu za evro nego za dinar. Meni je do evra kao do lanjskog snega, pa neka propadne, propade i marka u koju smo se kleli pre desetak godina, u Чесницу је бре domacice za bozic stavljale i ode marka i nista preyivesmo. Neka se vise ovi smorovi koji svasta lupetaju i plase narod sa kvazi analizama preorjentisu na nas dinar pa neka ga analiziraju, a evro nasa valuta nikada nece biti itd.

Ratko Penzioner

pre 12 godina

Ocigledno je da evro tone sve dublje i dublje , sve je veci porast nezadovoljstva i narod trazi da im se vrate svoje nacionalne monete!!!!

Ivan S:

pre 12 godina

Desiće se srednje rešenje: Neke članice će napustiti Evro zonu, a Evrom će upravljati najrazvijenije ekonomije Evropske unije.
Neki će tvrditi da je to raspad, a Evro će opstati i od tog momenta dobiti na svojoj snazi.
Vi procenite.

Posmatrac, NL

pre 12 godina

Da li ce evro propasti ili ne, to niko sa sigurnoscu ne moze da kaze, a druga stvar je sto bi Amerikanci zeleli da se to desi. Ne, ovo je prvi veliki test za evro, i ako ga prezivi, a najverovatnije hoce (mozda uz eventualno smanjenje evro-zone, tj. izlazak nekih zemalja), evro ce postati dominantna obracunska valuta, a Amerika ce na duzi rok pretrpeti velike gubitke, jer ce dolar biti potisnut u drugi plan. Zivi bili pa videli.

Veks

pre 12 godina

Moju Europu ne dozvoljavam nikom da dira.
PS. Savetujem Amerima neka se odreku svetske monetarne unije i onda su samnom kvit. ;)
Nas, kad' ce to uraditi? Nikad, pa cak ni posle.!
(BMW M Power, 20. decembar 2011 19:41)


Buhahahahahahahaha smiješno al žalosno...

Jelena S.

pre 12 godina

Treba da sledimo primer Švajcarske! Ona je nezavisna, jaka i niko joj ne može ništa! Sve što se grupiše z brda zdola mora kad tad da pukne!

Rista

pre 12 godina

To je misljenje dva 'strucnjaka', mada za njih neznam, svi su oni isti - svi su savetovali da se kupuju akcije 2008-e...

Ameri (sa pravom) pustaju Evropu da se bori sa svojim mukama (jer za sada mogu, imaju Nemci i Francuzi para za to) i IMF - ali ako treba Ameri nece dozvoliti propast Eurozone (panika na berzama bi ih kostala puno vise nego direktna investicija u 'bail-out')...

Rememer, Too Big To Fail?

Jovan

pre 12 godina

Volelei bi oni to ako ne milom onda silom. Zivi bili pa videli. Vezbali su se oni na bivsoj Jugoslaviji. Sad vec prete.
A kod njih je rasulo.

maks021

pre 12 godina

Kao prvo, Americi jako odogovara ova situacija, jer bi onda znacajno porasla cena dolara na svetskom trzistu! Kao drugo, budzet jednog SIEMENS-a je kao budzet RS. E sad pomnozite broj firmi takvih samo u Nemackoj, a gde je ostatak iz evro zone? Do the math... Uopste ne treba pridavati znacaj ovakvim izjavama dvojice random ekonomiste iz Amerike.

bokir

pre 12 godina

Evro zona NECE propasti. Pustite "babske price" Americkih "strucnjaka". Naravno da im jaka Evropa tj. Nemacka ne odgovara. Raspadom, drzave tipa Grcka , Portugalija... bi svoje novcane rezerve drzale u (pogodi kojoj valuti) , sto cini jos jedan razlog. Takodje, dosta drzava van evropskog kontinenta presle su na evro.

eh

pre 12 godina

Još jedno mišljenje. Svakog dana pa jedno iskoči iz vreće. Danas će propasti, sutra neće, pa onda opet hoće.

Možda hoće, možda i neće, kako god bilo nitko od nas na to nemože utjecati.
Mi ćemo uvijek plesati kako oni budu svirali jer smo svi zajedno njima nebitni. Uglavnom nas vide kao smetnju koju moraju trpjeti.

Lignjoslav Pipak

pre 12 godina

Ko americkim ekonomistama veruje, koji imaju valutu bez pokrica i berzu gde se nista ne kupuje i ne prodaje (u stvari), ti su sami krivi.

mill

pre 12 godina

Mislim da bi trebalo osnovati novu valutu umjesto eura a zemlje koje nemogu prihvatiti stroze kriterije nove valute vratile bi se svojim starima ili bi ostavili euro.

Jožef

pre 12 godina

Imamo CHF ! Navalite narode još malo pa nestalo !
Sled. nedelje menjamo traku na -Imamo EUR navalite narode .
Ps. Samo dve trake imamo !!!

mile marinkovic

pre 12 godina

Odakle vam samo te konstantne teorije zavera. Pa SAD uopshte nemaju interesa da Evrozona skikne. Ekonomije su im suvishe povezane, a i kako neko reche pad bi izazvao i haos kod njih i to je poslednje shto im treba. Pogotovu u izbornoj godini. Sem toga veze izmedju glavnih Evropskih drzava i SAD nisu od juche. I pored toga shto ima izvesnih razlika u gledishtima, najnormalnija stvar medju civilizovanima, njihovi strateshki ciljevi su i dalje isti.

Banko

pre 12 godina

"Kamatne stope centralnih banaka moraju da budu konkurentne, i veće od kamata američke Uprave federalnih rezervi, kako bi se privukla sredstva investicionih fondova i obuzdala inflacija. U suprotnom, stanovništvo će štedeti u američkim dolarima, koji će ostati vodeća rezervna valuta."

Izgleda da su Banksteri su mislili na sve! U obe varijante imaju kontrolu preko dolara ...

laki

pre 12 godina

Ne panicite,nece evro propasti,brinite se vise o vasem dolaru tu je malo ozbiljniji problem.Znam da vam je to zelja ali EU vam nece izaci u susret,dosta ste muvali.

nenad

pre 12 godina

Mozda su ovi bolji od ovoga strucnjaka (doduse ima jos fore nekih 5 dana). http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2011&mm=11&dd=26&nav_id=560923

D.Savic.Paris.FR

pre 12 godina

Puste zelje pusti snovi Americki,nece se raspasti Evro zona,cak je evro ojacao u par zadnjih dana u odnosu na dolar.Izvolite pa proverite.Ja pre mislim da ce propasti dolar.

BMW M Power

pre 12 godina

Moju Europu ne dozvoljavam nikom da dira.
PS. Savetujem Amerima neka se odreku svetske monetarne unije i onda su samnom kvit. ;)
Nas, kad' ce to uraditi? Nikad, pa cak ni posle.!

wall st

pre 12 godina

pametno.

postoje dve opcije. ili moze da se fiskalno ujedine, i nacine snazniju zajednicu, ili treba da se razilaze.

ocigledno da ne postoji koncenzus jace fiskalne kontrole. prema tome jedina opcija je deljenje.

a nama, pamet u glavu da se vidi gde radno vreme od 9am do 930am u javnom sektoru vodi.

Ratko Penzioner

pre 12 godina

Ocigledno je da evro tone sve dublje i dublje , sve je veci porast nezadovoljstva i narod trazi da im se vrate svoje nacionalne monete!!!!

Jelena S.

pre 12 godina

Treba da sledimo primer Švajcarske! Ona je nezavisna, jaka i niko joj ne može ništa! Sve što se grupiše z brda zdola mora kad tad da pukne!

YYZ

pre 12 godina

Dva Amerikanca dala svoje misljenje. Amerika ima populaciju od blizu 320 miliona ljudi. A potom sa javilo mnostvo Srba da okrivi drzavu Ameriku za raspad Evra. ****. Zar vi jos uvek zivite u kolektivnom mraku.

djuza

pre 12 godina

Evro zona ce propasti. Zemlje clanice su neravnomerno razvijene sa razlicitom ekonomskom politikom. Prosto ko pasulj. Mogu jedino opstati da se uvede Centralna Vlada za sve zemlje clanice! I to samo neko vreme dok se ne probude nacionalni i radnicki interesi, i onda ce propasti.

aleks

pre 12 godina

Dolar je tek propao i ovo su poslednji trzaji kojima pokusavaju da oporave dolar. Ipak ce za nekoliko godina umesto dolara euro biti svetska valuta.
Good buy $

putnik

pre 12 godina

Ako EU nece mene, ne zelim ni ja EU, a sto se tice evrope kao kontinenta, te na osnovu elementarnih znanja iz geografije, pa ja sam mnogo vise u Evropi i Evropljanin nego neke severne zemlje, ili krajnje juzne i da ne duzim. Ni evropsko ponasanje te nametanje tamo neke njihove kulture ili demokratije bila bi posebna prica. A sto se tica evra ima se nesto malo odlozeno, oroceno, ali izgleda da neki dusebriznici vise vode brigu za evro nego za dinar. Meni je do evra kao do lanjskog snega, pa neka propadne, propade i marka u koju smo se kleli pre desetak godina, u Чесницу је бре domacice za bozic stavljale i ode marka i nista preyivesmo. Neka se vise ovi smorovi koji svasta lupetaju i plase narod sa kvazi analizama preorjentisu na nas dinar pa neka ga analiziraju, a evro nasa valuta nikada nece biti itd.

Prestanite vise!!

pre 12 godina

Odlicno, i sta da radim ja sad zbog toga? Prestanite, bre, da plasite narod, ako ce da propadne, propasce. Ako ce da bude i rat, bice, to od naroda ne zavisi, pogotovo ne od nas ovde. Prema tome, sjasite vise sa tim naslovima!
Uostalom, preziveli smo svasta, prezivecemo i propast evra, EU, i ne znam ja cega vise. Evo, radim za stranu kompaniju, odlicno zaradjujem, ali opet ako ostanem bez posla, necu moci da otplacujem ratu za kola. Pa? Mogu i bez kola, zabole me bas. Citava ta prica je servirana za potrosacka drustva, nestace nacin zivota kakav imamo, izobilje i sl. Nije nego...pa ovde je oduvek kriza, otkad znam za sebe, poslednjih 30 i kusur godina. Ovo malo sto sam stekao ce da propadne? Ok, neka bude tako. Bas sam se potresao...

i treba

pre 12 godina

malo je simptomaticno od koga( iz kojih drzava) stizu te najave...ali neka.meni je drago.nek zaigra mecka i u njihovom dvoristu...p.s. Evropa nema alternativu?da li?

Dragan, Nemacka

pre 12 godina

Pa ovo je smesno. :)
Zivim u Nemackoj i mogu da potvrdim sa "licinog mesta" da ovde krize jednostavno NEMA. Privreda nikad jaca, raspolozenje odlicno, Bozicne kupovine takve da se od guzvi jedva prolazi ulicom...
Naravno, Nemci su mudar narod i racunaju na sve mogucnosti, ali posle susreta Merkelove i Sarkozija (Merkozi, kako ih ovde zovu), sa ostalim clanicama evro-zone, i posle donetih promena, sve govori da ce Evropa iz ovoga izaci kao mnogo jaca i stabilnija. Da, trebace decenije da se sve stabilizuje (jer su dugovi Grcke, Italije, Portugalije, Spanije) veliki. Ali nema sumnje da ce to Evropa sve da sredi, i da bude vrlo konkurentna sa svima u svetu.
Razumem da Ameri i Rusi imaju drugacije interese (sto je sasvim normalno), ali tu im ne mozemo pomoci. :)

papillon

pre 12 godina

@Prestanite vise!!, 20. decembar 2011 19:43
Ne slazem se sa tobom i mnogobrojnim istomisljenicima. Najava dogadjaja, analize, u koje naravno niko sa imalo mozga ne veruje bezrezervno, nikako ne mogu biti stetne. Ne verujem da bi voleo da ti se samo jednog dana recimo objavi da ".. evro kao takav vise ne postoji a o tome nismo pricali jer smo hteli da sacuvamo Vase zivce ..".
Svakako B92 treba da prati i prenosi najrazlicitije analize pa sad svako dalje neka ocenjuje validnost na osnovu svog znanja i iskustva.
Moje vidjenje je da je vecini u monetarnoj uniji jasno da ovako vise ne moze. Kada bi postojao carobni stapic koji bi "damage control" sveo na vrednost blisku nuli rastali bi se za par dana. Jasno je da se mora platiti sta se "pojelo i popilo" nego je problem da oni koji su najveci ceh napravili nemaju ni cvonjka u dzepu. Ovi sto imaju ne "zovu" racun jer je isti pozamasan, a boje se i da nije poslednji koji ce morati platiti. Jos uvek se sedi u kafani, vodi se rasprava da nisu svi smeli da porucuju viski i sampanjac iako sede za istim stolom i svi se nadaju da ce na vrata da bane neciji bogati ujak i podmiri ceh, samo je verovatnoca za tako nesto upravo potpuno bliska nuli. Dogovori sporo idu jer svako mora dobiti odobrenje kod svoje kuce za svaki naredni korak a zajednicka kontrola novcanika ocigledno prija tek malobrojnima ali istovremeno i najjacima.
Zato verujem da treba pratiti sve analize jer ipak, bar ove sto se na ovom sajtu prenose, nisu potpisane od anonimusa. U ovom slucaju neznanje nije blazenstvo jer svako od nas moze izabrati sta ce, kako i kada uraditi ako ima dovoljno raspolozivih informacija.

seljadin

pre 12 godina

kad je sve vec bilo gotovo, Nemacka porazena, opkoljena armija i Berlin, Adolfa iz obruca nisu dosli da spasavaju Nemci, vec su to bili SS dobrovoljci Litvanci, Francuzi, Danci, probijali su se u ruski obruc kako bi dosli do svog vodje i spasli ga.
Tako i danas, Evro ne spasava Nemac, vec Evro-fanatici iz istocne Evrope.

Dorijan

pre 12 godina

Poštovana gospodo američki ekonomisti,

Molim vas da prvo sredite sopstveno dvorište, pa onda da virite u naše.

S ljubavlju,

Evropska Unija

Zoran-Nemac

pre 12 godina

Sto USA radi na tome da i razumemo, oni imaju interes,ali zasto se vi kukavci radujete to valjda ni vama nije jasno!
Hoce li vama onda bolje biti? Verujete li u tu glupost?
Jos cudnije,znam ovde nase ljude,koji se tome raduju!? Luda kuca! Zloba!

Veks

pre 12 godina

Moju Europu ne dozvoljavam nikom da dira.
PS. Savetujem Amerima neka se odreku svetske monetarne unije i onda su samnom kvit. ;)
Nas, kad' ce to uraditi? Nikad, pa cak ni posle.!
(BMW M Power, 20. decembar 2011 19:41)


Buhahahahahahahaha smiješno al žalosno...

mile marinkovic

pre 12 godina

Odakle vam samo te konstantne teorije zavera. Pa SAD uopshte nemaju interesa da Evrozona skikne. Ekonomije su im suvishe povezane, a i kako neko reche pad bi izazvao i haos kod njih i to je poslednje shto im treba. Pogotovu u izbornoj godini. Sem toga veze izmedju glavnih Evropskih drzava i SAD nisu od juche. I pored toga shto ima izvesnih razlika u gledishtima, najnormalnija stvar medju civilizovanima, njihovi strateshki ciljevi su i dalje isti.

elektricar

pre 12 godina

Prvo, to je misljenje dva strucnjaka a ne opste misljenje jedne zemlje.
Drugo, Americi u stvari u mnogome ne odgovara raspad Evrope jer su te dve ekonomije prilicno vezane.
Trece, ako se i to mozda desi nece biti jer su ih Amerikanci podrivali vec prevashodno zbog same Evrope i njenih clanica.

Zasto se tako primate na ove kataklizmicne naslove?

Морава и брда

pre 12 godina

Ето како раде анлгло-американци, поступно топло-хладно!
Човек још саветује како безбедно да се поделе, а ми хрлимо у такву Јевропу. :-)))

Чим рече "Федералне резерве"- САД (прим. приватна организација финансијских олигарха),све је јасно ко је иза плана о краху Евра, и спасавања Долара на уштрб других!

sto je babi milo ...

pre 12 godina

"Puste zelje pusti snovi Americki,nece se raspasti Evro zona,cak je evro ojacao u par zadnjih dana u odnosu na dolar.Izvolite pa proverite.(D.Savic.Paris.FR, 20. decembar 2011 19:47) "

Evo proverio: oslabio 3 % u poslednjih 7 dana, tako da ne znam o kakvom jacanju pricas.

Dexterijus

pre 12 godina

Eeee a nama ovde u ex YU nije odgovarala SFRJ, pa smo je lepo rasparcali.
Imali smo nesto, cemu danas cela Evropa,ona u koju piljimo kao zaljubljeni, tezi i pokushava da stvori.
A danas bi im "drzali" casove kako se moze ziveti zajedno sa jednom monetom i pod istom zastavom.... i jos plus, imali bi bar oko 1500e prosek,bar kako pricaju ekonomisti!!!!
Nisam Yugo-nostalgik,ali vreme pokazuje da smo se malo zeznuli pocetkom 90tih.....Svi redom!!!

Zlikovci objavite mi komentar neki put

pre 12 godina

@ Prestanite vise
Da brate , bravo , odlican stav ... ja to pokusavam da prenesem na ljude u svojoj okolini ali mi ne ide , svi nesto panice i u strahu su , a sta ce biti s onim , a sta ce biti s ovim blablabla sta bude bice , nase je da se trudimo da bude najbolje ali ako ne moze , uvek je dobro onako kako jeste ... a mediji su samo alat mocnika koji nas sprecavaju da zivimo zdravo i bez straha.

laki

pre 12 godina

Ne panicite,nece evro propasti,brinite se vise o vasem dolaru tu je malo ozbiljniji problem.Znam da vam je to zelja ali EU vam nece izaci u susret,dosta ste muvali.

nepotrebno sirenje panike

pre 12 godina

Mislim da se kod nas smisljeno siri panika. Razgovarao sam sa ljudima koji zive u Austriji i Nemackoj na ovu temu. Kazu da se polako oseti da kriza slabi, ima novih zaposljavanja a pred praznike je i potrosnja povecana. U medijima se ne siri panika na temu krize i propasti evra. Zakljucujem da neko ima interes u Srbiji da plasira ovakve informacije. Na prvom mestu sumnjam na drzavu, jer u nedostatku realne proizvodnje, narod treba podstaknuti da izvadi novac i krene u potrosnju. Pored toga, vec dve godine trziste nepokretnosti je potpuno mrtvo i treba ga bar malo prodrmati. Sa pricom o propasti evra svi ce krenuti u pretvaranja ustedjevine u nekretnine.

radovan

pre 12 godina

Rekose americki ekonomisti,cija drzava moze da stampa dolare bez ikakvog pokrica i da ih plasira na bilo koje trziste jer su ga sami proglasili svetskim novcem....i niko im nista ne moze.E to je americka ekonomija.....

Mislim da

pre 12 godina

Kada bi se dolari koje su amerikanci stampali, makar jednim delom,vratili iz sveta u jednom kracem vremenskom periodu,dolar bi propao.Strah da euro ne postane svetska valuta verovatno inspirise ove eksperte koji se nadaju propasti eurozone.

maks021

pre 12 godina

Kao prvo, Americi jako odogovara ova situacija, jer bi onda znacajno porasla cena dolara na svetskom trzistu! Kao drugo, budzet jednog SIEMENS-a je kao budzet RS. E sad pomnozite broj firmi takvih samo u Nemackoj, a gde je ostatak iz evro zone? Do the math... Uopste ne treba pridavati znacaj ovakvim izjavama dvojice random ekonomiste iz Amerike.

Djordje

pre 12 godina

U panici su velike oci kaze nas narod. Mislim da su amerikancima oci prevelike a posebno sto ne mogu da smire onaj narod na wall street-u.

Verterdegete

pre 12 godina

Da li sam jedini koji primecuje da vesti o raspadu evrozone i EU uvek djuture dolaze kada se Srbija nadje u skripcu sa evrointegracijama ?

Pappy

pre 12 godina

Ma kakav Čehoslovački model...predlažem da iskoriste iskustva SFRJ. Podela je bila možda malo bolnija i duža, ali su rezultati višestruko...višestruki. Mislim da im primena modela neće biti problem jer sasvim dobro znaju materiju...sami su ga projektovali i sproveli u delo. I eto nama od 17 članica evrozone 586 novih.

VladimirC

pre 12 godina

Svi cemo se vratiti na zlatni standard. A, amerikanci bolje da brinu o zajednickoj aktivi federalne drzave USA kad im se raspadne zemlja. Kad OPEC cenu nafte nebi obracunavao u americkim dolarima odavno bi se oni "proveli".

Rista

pre 12 godina

To je misljenje dva 'strucnjaka', mada za njih neznam, svi su oni isti - svi su savetovali da se kupuju akcije 2008-e...

Ameri (sa pravom) pustaju Evropu da se bori sa svojim mukama (jer za sada mogu, imaju Nemci i Francuzi para za to) i IMF - ali ako treba Ameri nece dozvoliti propast Eurozone (panika na berzama bi ih kostala puno vise nego direktna investicija u 'bail-out')...

Rememer, Too Big To Fail?

bokir

pre 12 godina

Evro zona NECE propasti. Pustite "babske price" Americkih "strucnjaka". Naravno da im jaka Evropa tj. Nemacka ne odgovara. Raspadom, drzave tipa Grcka , Portugalija... bi svoje novcane rezerve drzale u (pogodi kojoj valuti) , sto cini jos jedan razlog. Takodje, dosta drzava van evropskog kontinenta presle su na evro.

pesimisti

pre 12 godina

Zanimljivo da sva pesimisticka predvidjanja u vezi Eura dolaze iz zemlje americkog dolara i britanske funte......Puka slucajnost? Ne bih rekao.

propaganda

pre 12 godina

Kad ce bre vise da propadne?!Dosadiliu su i raznorazni eksperti,analiticari,istrazivaci,revizori.A i vi sa B(@ ste debelo dosadili sa ovakivm naslovim i tekstovima.Na sta ovo lici?!

Prenosite reci eksperata iz zemlje koja je i izazvala ceo ovaj problem,koji preti da preraste u totalni kolaps.Neka kazu eksperi ko im stoji iza centralne banke u USA!Neka kazu ko je vecinski vlasnik Federalnih rezervi.Ako zanju,tj. ako smeju.

iv@n

pre 12 godina

Pa sto ne naprave uniju kao sto je sad, jedan ustav, jedna moneya koju vec imamo, jedna vojska i neka se svi proglase evropljanima i eto :) a nas neka ne diraju jos.

Ivan S:

pre 12 godina

Desiće se srednje rešenje: Neke članice će napustiti Evro zonu, a Evrom će upravljati najrazvijenije ekonomije Evropske unije.
Neki će tvrditi da je to raspad, a Evro će opstati i od tog momenta dobiti na svojoj snazi.
Vi procenite.

Posmatrac, NL

pre 12 godina

Da li ce evro propasti ili ne, to niko sa sigurnoscu ne moze da kaze, a druga stvar je sto bi Amerikanci zeleli da se to desi. Ne, ovo je prvi veliki test za evro, i ako ga prezivi, a najverovatnije hoce (mozda uz eventualno smanjenje evro-zone, tj. izlazak nekih zemalja), evro ce postati dominantna obracunska valuta, a Amerika ce na duzi rok pretrpeti velike gubitke, jer ce dolar biti potisnut u drugi plan. Zivi bili pa videli.

Mario Bros

pre 12 godina

Nemoguće je sada reći da li će da propadne Evro ili neće. Verujem da to još niko ne zna niti može da odluči u ovom momentu. Kretanje kurseva govori da nikakvo propadanje nije u najavi.
A i da propadne sutra Evro, mi imamo u Srbiji Dinar i svi koji rade će dobiti svoju platu u dinarima. Štedeće u dolarima ili francima ili u Dinarima. Život neće stati, kada nije stao 1993 neće ni sada.

Jovan

pre 12 godina

Volelei bi oni to ako ne milom onda silom. Zivi bili pa videli. Vezbali su se oni na bivsoj Jugoslaviji. Sad vec prete.
A kod njih je rasulo.

eh

pre 12 godina

Još jedno mišljenje. Svakog dana pa jedno iskoči iz vreće. Danas će propasti, sutra neće, pa onda opet hoće.

Možda hoće, možda i neće, kako god bilo nitko od nas na to nemože utjecati.
Mi ćemo uvijek plesati kako oni budu svirali jer smo svi zajedno njima nebitni. Uglavnom nas vide kao smetnju koju moraju trpjeti.

mill

pre 12 godina

Mislim da bi trebalo osnovati novu valutu umjesto eura a zemlje koje nemogu prihvatiti stroze kriterije nove valute vratile bi se svojim starima ili bi ostavili euro.

brainwash

pre 12 godina

Sto babi-dolaru milo, to joj se snilo!@ U to ime, placeni 'eksperti' sire paniku znajuci da ako narod pohrli da podize evre iz banaka i kupuje zlato i druge valute, kolaps je neizbezan!
Ovu vest treba razumeti imajuci u vidu jednu od pre par dana: "SAD odbijaju da pomognu spasavanje evra"!

nenad

pre 12 godina

Mozda su ovi bolji od ovoga strucnjaka (doduse ima jos fore nekih 5 dana). http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2011&mm=11&dd=26&nav_id=560923

krle27

pre 12 godina

Izgleda da samo americki strucnjaci predvidjaju krah evrozone i evra. Gde god se pojavi vest o propasti neceg , to predvidja ili ti prognozira neki amerikanac. Evo i ona prethodna vest o kolapsu Kine prognozira isto amerikanac... Mnogo bre americkih prognozera ima... Nesto to kod njih nije ok pa prebacuju loptu na EU teren.

Jožef

pre 12 godina

Imamo CHF ! Navalite narode još malo pa nestalo !
Sled. nedelje menjamo traku na -Imamo EUR navalite narode .
Ps. Samo dve trake imamo !!!

Euroman

pre 12 godina

heh, "da se vlasi ne dosete"... Ovo svetski mocnici namerno plase narod i stvaraju paniku, sve dok neko od njihovih placenih "genijalca" ne ponudi "genijalno" resenje - jednu centralnu svetsku valutu.

Lignjoslav Pipak

pre 12 godina

Ko americkim ekonomistama veruje, koji imaju valutu bez pokrica i berzu gde se nista ne kupuje i ne prodaje (u stvari), ti su sami krivi.

Banko

pre 12 godina

"Kamatne stope centralnih banaka moraju da budu konkurentne, i veće od kamata američke Uprave federalnih rezervi, kako bi se privukla sredstva investicionih fondova i obuzdala inflacija. U suprotnom, stanovništvo će štedeti u američkim dolarima, koji će ostati vodeća rezervna valuta."

Izgleda da su Banksteri su mislili na sve! U obe varijante imaju kontrolu preko dolara ...