Ponedeljak, 19.12.2011.

00:05

Aleksinac leži na 180 mlrd. $ nafte

Srbija bi tokom nekoliko decenija eksploatacije uljnih škriljaca u Aleksincu mogla da ostvari dobit od oko 60 milijardi dolara prodajući naftu.

Izvor: Blic

Aleksinac leži na 180 mlrd. $ nafte IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Slobodan Radulović

pre 12 godina

Ovakve vesti pokazuju da se bliže novi izbori.

Naravno, podaci o rudnom blagu Srbije nisu nikada bili nešto nepoznato našoj vlasti. Iznošenje ovakvih podataka pred izbore pokazuje da prethodne vlasti nisu bile dobar domaćin Srbije, jer da jesu ne bi zarad svojih ličnih provizija rasprodali društvene firme za male pare (naprimer, šećerane su prodavane za 1-3 evra, tj. za 1-3 kg. šečera za jednu šećeranu), niti bi bile dozvoljene eksploatacije rudnog blaga bez naplate državnih taksi ili uz neke mizerne naplate.

Dakle, da bi rudno blago u Srbiji bilo eksploatisano na "domaćinski način" u korist naroda i države potrebno je da se na izborima ne glasa više za one koji su bili birani kao državni predstavnici bilo sa pozicija svojih stranaka bilo sa pozicija postizbornih stranačkih koalicija.

Promene naziva stranke ili koalicije, kao i predizborne fraze ne bi trebalo više nikoga da prevare. Svaki birač bi pre zaokruživanja kandidata trebao da se seti šta mu je ko do sada obećavao, a šta je od toga ispunio. Nikome ne treba davati alibi i oproštaj za neispunjena obećanja zato što je bio u koaliciji sa strankama, koje su imale drugačije programe.

Isto tako ne treba glasati ni za one koji će samostalno izaći na izbore, a nakon izbora će se opredeliti sa kim će sastavljati vladu nakon izbora. Takve treba u startu otpisati, jer će zarad vlasti posle izbora biti spremni na koaliciju i sa samim đavolom.

Bolje je učiniti listić nevažećim nego glasati za nekog ko nas je prevario u ime bilo koje stranke ili koalicije.

Na taj način birači bi odbranili svoju čast i dostojanstvo i pokazali da ne boluju od "kratkog pamćenja" niti više nasedaju na "primamljiva obećanja".733M5

mirko

pre 12 godina

Cuj sada ovo 180 milijardi evra od skriljaca,ovoliko od onoga, ovoliko od ovoga..imamo sve samo nemamo tehnologiju..pa kupite tehnologiju..nisu se ni Estonci rodili sa tehnologijom....ako je istina pola od ovoga sto ste naveli ja da sam neko u ovoj drzavi i da mogu da odlucim dao bi zadnji cent iz kase da se nabavi to sto treba da bi se pocela eksploatacija a ne pisljivih 700 miliona ili 1 milijarda ...nemate 1 milijardu da ulozite u nesto za sta bi za 5-10 godina imali 180 milijardi ..pa vi ljudi niste normalni majke mi ..za vas su samo zlatibor i cuvanje ovaca a ne vodjenje drzavne ekonomije.

Nije mi jasno to da bi vi umesto da sve uzme ova drzava i da bude svima bolje u njoj vi dali nekoj stranoj kompaniji da ona uzme sve a da nama da mrvice od "skriljaca" mislim nema reci kojom bi vas ispljuvao u najgorem smislu.Mada znam zasto bi vi to da bi pojedinci napunili svoje dzepove ..ko i uvek i ko za sve.

Troml

pre 12 godina

Aleksinac leži na 180 mlrd. $ nafte.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....koja svaki dan propadne pedeset metara
dublje, dok Srbi veselo planiraju /dolje/...

""Srbija bi mogla da ostvari....,
Ukoliko bi je prerađivala......,
profit bi mogao da bude.........,
kojih bi nekoliko decenija mogle da budu......,
mogu da se očekuju.......,
planira sa se izgradi....., gde je moguća izgradnja....,
da povećaju ......, i donesu veće.....,
smatramo da bi trebalo da bude......,
mogla bi da počne proizvodnja.......,
da možemo sami da radimo......, da bi zaživele eksploatacija .....,
povećati proizvodnju....., otvoriti novi rudnik......,
tu podići termoelektranu......., ukupno bi proizvodnja.....,
partneri moći da budu......, tu ćemo prihode ostvarivati......,
ako dođe do eksploatacije.......,
daje mogućnost da država utvrdi......, kada ćemo imati mogućnost.....,
da razgovaramo o našoj poziciji....., država može da utvrdi......,
Srbija bi mogla da ima......., da će biti potrebno......,
Ostaje da se vidi......, biće lakše......, tu je potrebna......, ""

Jelena S.

pre 12 godina

Da li su nama potrebni izbori i izborna kampanja da bi se saznalo koliko rudnih bogatstava ima naša zemlja! I umesto da izvozimo, celog života smo se bavili uvozom! Napravite idejni projekat gde bi zaposlili hiljade radnika, novčano obezbedili hiljade porodica, i ne bi smo bili ni gladni ni žedni! Kada se pričalo o rudnim bogatstvima niko nije ni obraćao pažnju...sada ste se setili!!!

Djordje Radic

pre 12 godina

Ma i to ce ovi stocari da pokradu...jagnjetina, prasetina itd kosta bato! Ja opet kazem...hvatam prvi avion kuci cim se narod digne do tada...svaku srecu vasem preduzecu. Brutalna revolucija je jedino resenje... Na zalost sve vise sam ubedjen da je narod suvise glup za svoje dobro.

Nikola

pre 12 godina

@ U doba vladavine SM i njegovog SPS je "pronadjena nafta" u Turiji! Isto smo bili u krizi, bili su izbori i ONI su pobedili... Da li se ovde, u Srbiji, ista pamti ili se svima veruje na rec?!
(ona, 19. decembar 2011 09:46)

Jel ti uošte znaš gde je Turija? Da znaš i da si nekada tamo bila ne bi tako pričala, znači pojma nemaš. U Vojvodini su naftna polja oko Turije i Srbobrana, Kikinde i Iđoša, Sente i Tornjoša i na granici sa mađarskom kod Kelebije i u blizini Palića.
Nemam nameru da branim Slobu i SPS, čak šta više SPS-u bi želeo da vidim leđa što pre, a zajedno sa njima i još nekome, ali svašta pisati , a pri tome ne znati stvarno nema smisla.

Jovan

pre 12 godina

a sta nam to znaci? sve te pare ce otici u necije dzepove... narod od toga nece imati nikakve koristi... Potrebni su novi ljudi! *****

P R E O K R E T je pocetak!

pre 12 godina

ako treba i da se zaduzimo nije problem, bolje za ovo nego za nesto drugo, ono sto se treba spreciti to je da se ne ponovi jos jedna Kolubara, a sadasnja postavka itekako zna kako da se ugradi... Ako se sve odradi kako treba, i niko ne krade, Srbija moze da se razvija.

veseljko

pre 12 godina

Kako li su uspeli da nadju to skladiste,pa to je jos za vreme TITA bilo zakopano..ili je seda bio pravi trenutak da se ova"ISTORIJSKA"vest objavi bas pred izbore!CCC,da mi je znati ko plasira ovakve gluposti"Ma,odmah bi mu dao PULICERA"!Ipak je ovo istrazivacko novinarstvo,jel'tako..pa da?!

ivan top

pre 12 godina

hahaha pa mi u Aleksincu imamo nafte za narednih 50 godina samo to nismo znali,ali to nista ne vredi ako ovi iz DS ne budu na vlasti narednih 50 godina ,jer ako oni nisu na vlast ta nafta ce nekako da iscezne hahahaha

M012Z

pre 12 godina

O tome se decenijama prica u Aleksincu, sada treba poverovati da ce to biti zaista. Ljudi u Aleksincu i okolini decenijama se nadaju u ispunjenje njihovog sna, radnim mestima i eksploataciji neceg vaznog ispod zemlje, jedino sto su mestani pricali da se radi o zlatu, ali izgleda da je u pitanju crno zlato, no do izbora ne treba ocekivati nista sem davanja prava na eksploataciju protiv cega se treba boriti.

marsovac

pre 12 godina

@swoon
@samo polako

slazem se sa vama, ja sam ovo pre par meseci vec postavio ovde kao jedan od komentara.
evo i sta kaze Wiki za Rio Tinto Group (koja je iz Australije)...

http://en.wikipedia.org/wiki/Rio_Tinto_Group

- kompanija koja posluje kao investitor a ujedno i istrazuje nove rude.

Drzava nema pare za ovakve investicije???
Izleda da su nasi ministri prodavali semenke pre stupanja u vladu.

Narod je nazalost glup i lud pa sve proguta !!!!

SlobodanBG

pre 12 godina

Ukinite nepotrebne agencije, otpustite neradnike i prekobrojne iz javnih preduzeca, ne kradite kroz javne nabavke i eto para da Srbija investira i bude vlasnik 100% a i kusur ce ostati, taman za ekologiju, jer ova prerada ima posledice.

moze biti stvarno da su izbori tu,iza coska

pre 12 godina

Te rezerve nafte i ako postoje mozemo da okacimo macku o rep.jednostavno vise se energije potrosi nego sto se dobije ako se "cedi" iz peska ili cega vec.
Zato verovatno nikad nece ni biti eksploatisana.

Vlađa

pre 12 godina

Država pošto nema para za ovu investiciju ona će da ponudi da kupe pola Mišković pola Kostić i to za tri evra.A ova dvojica genija će za uzvrat od države dobiti 10.000 po zaposlenom radniku.

dzan

pre 12 godina

Nervira me sto nadlezni ljudi u ovoj oblasti gledaju samo svoj interes a na stetu gradjana, jer ne znaju kako da uposle radnu snagu koju su upropastili. E sad, nafta... pa ugalj.... ma dajte kao da nismo dovoljno zatrovani i mi i nasa deca. Svuda u svetu se ulaze u obnovljive izvore energije, a mi cemo da se trujemo i dalje. Samo da podsetim da u Srbiji postoje izvori tople, pa i vrele vode, koja bi se mogla idealno koristiti za zagrevanje mnogih domova, a opet bez ekoloskih posledica, kako niko ne razmislja o tome... ili o postavljanju vetrenjaca u vetrovitoj vojvodini...

Ja

pre 12 godina

Zna se ko ce eksploatisati sva rudna bogatstva Srbije. Vrh piramide "Kruna" ili "City of London". Znaju oni dobro gde se sta nalazi pa ce preko svojih kompanija ili podkompanija ili cerki firmi, polako vremenom, postati vecinski vlasnici svih rudnih bogatstava Srbije.

Sajo

pre 12 godina

Sve to sto ste nasli je nasao odavno S.Milosevic i to vise puta...heheh...PREOKRET...ako je moguce u opste i ako je verovati Cedi i Vuku...al nekom se mora...

Lala iz Banata

pre 12 godina

Ne pola, nego tri četvrtine bacite u vodu.
Tako da će eksploatacija (možda) jedva biti isplativa.

Pristajem da popijem, na javnoj TV, uživo, prvu litru nafte iz aleksinačkih škriljaca dobijenu u INDUSTRIJSKIM (ne laboratorijskim!) uslovima. ;)

moj glasacki listic ce biti nevazeci

pre 12 godina

Auuuu,je..te,pa mi cemo biti evropski Kuvajt ahahahahhhaa

Jos samo da izglasamo sadasnju vlast ponovo,jel da :-)

******

Srki

pre 12 godina

Dzabe sve, prodali smo NIS rusima sa sve naftnim nalazistima za 350 miliona.. koji lopovluk u ovoj zemlji, voleo bih da insajder malo istrazi NIS i kaze po neku rec o lopovima koji su ga vodili.. NIS u trenutku prodaje nema profit i posluje u minusu, a nakon dve godine poslovanja pod rusima ima godisnji profit 160 miliona.. sto ce reci isplatice ga za dve godine a pritom uz NIS smo im prodali i svu naftu koju nadju u srbiji.. uzas..
(milos, 19. decembar 2011 09:19)
Bolje i njima nego crnim djavolima Amerikancima!

Deki

pre 12 godina

Molim b92 da malo istrazi isplativost celog projekta odnosno koji su troskoi eksploatacije takve nafte i kakav je ekoloski ucinak na reon u kome se ekspoloatacija desava.
Ako tu zasita ima nafte za 100+ milijardi $$ najmanji problem je naci jednu milijardu da se zapocne ciklus.
Neka vlada osnuje kompaniju na berzi, siguran sam da bi mnogi gradjani zeleli da kupe akcije jednog dugorocno profitabilnog preduzeca.

maraton

pre 12 godina

Znamo mi kakve sve resurse ima Srbija. Naša aktuelna vlast ih tek otkriva. Samo da se ne desi i novootkrivenim da ih zadesi ista sudbina sa već privatizovanim. Nije ovoj vlasti verovati, s obzirom na iskustva iz provede privatizacije.

Boban S.

pre 12 godina

Sada je jasno zasto su svetski mocnici prvo rasturili Jugoslaviju a sada to cine sa Srbijom.Velika rudna bogatstva,samo Bog zna sta sve ima na Kosovu kada ga tako otimaju,a sve na malom prostoru.
Ako mi ne mozemo da pokrenemo proizvodnju mogu Kinezi,Estonci... samo ne kauboji.Dakle welcome Kinezi, pa to su prorekli i vidoviti Tarabici -DOCI CE ZUTA RASA...samo NE ameri i ova trula lazljiva evropa.

DS-ov ekvivalent price o 100 milijardi evra investicija

pre 12 godina

1) I u Poljskoj postoje velike zalihe tih skriljaca, ali je tamo lokalno stanovnistvo probalo (ne znam da li su uspeli) da spreci eksploataciju zbog uzasnih posledica koje ona ima na zivotnu sredinu.
2) Kada smo na faxu ucili o zalihama energenata u Srbiji, o skriljcima je receno da zalihe postoje, ali da nije isplativo eksploatisati ih jer je ruda siromasna. E, sad, ili je cena nafte skocila, ili su pronasli novu, efikasniju tehnologiju eksploatacije, ili ce uskoro izbori, pa treba da se "siri optimizam". Meni se cini da je treca opcija u pitanju.

TAP3AH

pre 12 godina

Ne tako davno je Sloba otvarao naftna polja po Stigu, a bome i u Turiji...
Presek busotine je pokazao da je dole cucao Radoman (zuluf) Bozovovic _ secate li se tog lika? - i pumpao istu iz bureta.

Ne znam sta se ovi sekiraju za novce i tehnologiju. Nemamo nijedno, a nemamo ni naftu, ako je ima. Natrcili smo se Rusima za sitne pare, dacemo im i skriljce, samo da predsednici opstina nastave da nam kroje kapu, i da mi ne damo nesto sto odavno nije nase, da bismo dobili nesto sto nam ne daju...

ded

pre 12 godina

U babušničkoj opštini u blizini Zvonačke banje postoji rudnik antracita, najkaloričnijeg uglja od kojeg se dobija koks koji se koristi za visoke peći. Rudnik je zatvoren davnih dana zbog nehumanih uslova rada. Radnici su masovno oboljevali od plućnih bolesti. Postoje i velike rezerve uljnih škriljaca, ali eksploatacija ovog fosilnog goriva spada u najprljavije tehnologije za dobijanje energenata. Naša zemlja može postati preko svake mere zagađena. Ne mora novčana korist da bude uvek na prvom mestu.

matko

pre 12 godina

Siromasna opstina Aleksinac odmah da stavi pod hipoteku ovih 179 mlrd i da ih polako krcka kao sto Arapi rade. Tamo ce uskoro da osvane novi Dubai, vozice se dzipovi visoke klase a devojke iz cele Srbije pohrlice da budu hostese u Aleksincu. Treba napraviti sto pre i najvisu zgradu na svetu, tunel do Beograda da bi beogradjani lakse izvalicili pare. Ovim novcem otkupiti nazad sva prodata srpska imanja na Kosovu i otpoceti pravednu borbu za ispravljanje svih istorijskih nepravdi. Onu jednu mlrd koja fali sa pocetka teksta mozemo da potrosimo na proslave toga sto imamo te uljne skriljce.

aco

pre 12 godina

Ali najaci su mi ovi koji pisu nemojte molim vas da pisete da imamo nafte sad ce mo da procemo kao Irak ili Libija.Sad ce nam Amerikanci uvesti demokratiju.
Da budem iskren ako bih birao izmedju Rusa i Amera izabrao bih Mr.Amera.
Da budem iskran iako smo braca sa rusima posto ta braca placaju u svoju zemlju rudnu rentu 110$,a u mojoj zemlji placaju 10$.I sto im je prakticno poklonjen NIS i sva nalazista u tom trenutku,dosta im je(i previse).
Mada od toga nema nista!!!
Ali kad bih birao izabrao bih AMERIKANCA

mandraxx

pre 12 godina

ovako je i sloba nalazio naftu po vojvodjanskim salasima.da covek ne poveruje da neko nakon 15 godina, koristi iste predizborne fore.

NekoIzMase

pre 12 godina

Zlato, nafta ... Ihaj ...
Svega imamo, samo na Kosovo i Metohiju da zaboravimo ...

NIS je prodat sa sadašnjim nalazištima nafte, ne novim, pa bih molio antirusku gospodu da ne lupetaju gluposti. Nek razmišljaju da li je železara Sartid protada po realnoj ceni, recimo ... Da li je Duvanska industrija Niš? Ili Duvanska industrija Vranje? Na kraju, neka se pozabave otimanjem Kosova i Metohije od strane SAD i njenih saveznika, otimanje Trepče, insfrastrukture Telekoma Srbije na Kosovu i Metohiji, velikog broja preduzeća i firmi i infrastrukture u koju su poreski obveznici cele Srbije ulagali, itd ...

Vladimir Dž

pre 12 godina

Pod hitno poslati marince šeste flote u taj kako bi sklonuli ne narodski režim i stabilizovali situaciju. Update-tovi evropske organizacije, tipa Preokret, sa novim tačnim podacima da ceo region zapravo nikada i nije bio deo srpske istorije, stvoriti, izmisliti novu naciju na terenu koja će shvatiti svu lepotu evropskih vrednosti tako da ekstrakcija nafte bude pristipačna zapadnim kompanijama. Lokalne političare ubediti da će dobiti lepu svoticu i neku novu evropsku titulu. Državne organe paralizovati novim primamljivim ponudama, naprimer: sklopiti desetak standby aranžmana sa ugodnom kamatom od 10-15%. Narod ubediti da će se obećana plata od 1000€ povećati za duplo u odnosu na evropski prosek.

Sve one koji su opiru ovim demokratskim procesima demonizovati u medijima, optužiti ih da su Miloševićevi sledbenici, da su za stvaranje ruske gubernije na Balkanu, da su teoretičari zavere, smarači, luzeri und hejteri …jednostavno da su protiv naše lepe evropske perspektive.

CG

pre 12 godina

Sada ce jos malo na CNN-u o " diskriminaciji" aleksinackog naroda u sopstvenoj zemlji od zlih Srba te kako je potrebno osloboditi ga u humanitarne svrhe...

Transparentno

pre 12 godina

Pogledajte na šta liči Alberta ,Kanada, na površini većoj od Velike Britanije nema žive duše, pogledajte samo kolika je emisija carbon dioksida , 4x veća nego svih automobila u celoj kanadi, znate li koliko je vode potrebno da bi se dobio samo 1 litar sirove nafte, da li znate da je 90% od ukupne prerade bitumen , a samo 10 % nafta, da cena koštanja jednog barela je preko 50$ , da u krugu od 200 kilometara zaboravite na poljoprvredu, stočarstvo, da ne pričam kolika bi to bila ekološka katastrofa za celu Srbiju , ovu priču ko god da je pokrenuo radi izbora , trebalo bi zajedno sa njegovom porodicom , vladinom uredbom po službenoj dužnosti, narediti da godinu dana živi u Alberti , pa kad se vrati , nek donese odluku da li Srbiji treba bitumen ili ne .

Mare

pre 12 godina

Molim boga da samo ovi DS-ovi ili Mladjini nista ne ugovaraju niti prodaju bilo kome ... placacemo jos nekome da proizvodi naftu, mozda 10.000 eur-a po radniku?

ona

pre 12 godina

U doba vladavine SM i njegovog SPS je "pronadjena nafta" u Turiji! Isto smo bili u krizi, bili su izbori i ONI su pobedili... Da li se ovde, u Srbiji, ista pamti ili se svima veruje na rec?!

Glas iz Palmoticeve

pre 12 godina

Nazalost presusice nam nafta odmah posle izbora!

O rudniku Bor i njegovoj vrednosti izrazenoj u "bilionima" govori "uspesna privatizacija". I njegova vrednost ce opasti dramaticno posle izbora.

Jožef

pre 12 godina

I da ,,leži ,, - čemu frka ?
Možda Vi iz Aleksinca ležite na naftnom polju al jao Vama ako je to tako .Vas onda prete opasni experti koji će Vam stručno objasniti kako ćete vi od toga imati samo malo morgen baš kao vojvođani imaju isto - malo tumor-gen od poljopriv...
Al na kraju krajeva bar da polovina toga imamo što nam stručnjaci pronalaze - bar pola .....hm.

mm

pre 12 godina

@Goran
gospodine rusima su britanci, nemci, ameri i druge sile partneri a mi smo im predmet podsmeha i usput ako nesto ima da se ocerupa, super.
Samo ne sa rusima!

Dzaba...

pre 12 godina

Ma svega ima, ali dzaba...
Pored ovoliko velikog broja korumpiranih politicara i raznih drzavnih sluzbenika pocev od salterskog radnika u opstini pa sve do ministra, dzaba nama i da imamo vise nafte i od Kuvajta i vise dijamanta i od Juzne Afrike.

Marko

pre 12 godina

Kolko ja znam, a znam, najveci proizvodjac nafte iz skriljaca (pesak natopljen naftom) je Kanada... :)

E sad, kakve su posledice ove vrste eksploatacije po zivotnu sredinu, o tome bi moglo dugo da se razlgaba.

Ja nisam naivan, a vi?

pre 12 godina

Kako to, nema novca za eksploataciju? Kažu, potrebno je 700 miliona evra. Pa na most u Beogradu je potrošeno 500 miliona. Za to ima? Da su dodali tih 200 mil., uložili u preradu, za koju godinu su mogli da naprave tri takva mosta.
Sve u svemu, nek' lažu nekog drugog.

milos

pre 12 godina

Dzabe sve, prodali smo NIS rusima sa sve naftnim nalazistima za 350 miliona.. koji lopovluk u ovoj zemlji, voleo bih da insajder malo istrazi NIS i kaze po neku rec o lopovima koji su ga vodili.. NIS u trenutku prodaje nema profit i posluje u minusu, a nakon dve godine poslovanja pod rusima ima godisnji profit 160 miliona.. sto ce reci isplatice ga za dve godine a pritom uz NIS smo im prodali i svu naftu koju nadju u srbiji.. uzas..

MRV

pre 12 godina

@Marko
Да се разумемо, песак натопљен нафтом о коме ти причаш и шкриљци (не само алексиначки) су две поприлично различите ствари.

swoon

pre 12 godina

Sto imam neki osecaj da ce ovo prirodno bogatstvo pokloniti nekoj firmi ili drzavi,koja ce tu izvrsiti nalaze i onda napraviti dzentlmenski dogovor da oni ipak to sve uzmu,a onda ce nama ponuditi povoljne kredite.

Goran

pre 12 godina

Volim ovaj Svet! Britansko-Ruski Konzorcijum!!! Dok u Srbiji prebrojavaju četnike i partizane, euronatofanatike i rusofile, Britanija i Rusija zajedno jure naftu po svetu! Dok Čeda pljuje Ruse i govori da moramo u NATO, Rusija i Nemačka grade severni tok zajedno... Naši političari žive u kamenom dobu a ne hladnom ratu.

Rambo

pre 12 godina

''Sto mu gromova, jelenskih mi rogova, karamba karambita
Predsednik biračima odobrava volju,
slika se, gle, na naftonosnom polju,
pred izbore evo je bogami prevara nova,....??

milan

pre 12 godina

Znaci g. Toma je tu namirisao 100 milijardi za plovni put prema Egeju. Nema sta sve lepse od lepseg ovo sve lici na Soica u tesnoj kozi kada prica poslovnim prijateljima sa istoka,, mi imamo sve: znanje,ljudstvo,..... ali nemamo pare, pare nam fale,,. SRBIJOOOOOOO
Milan juzna pruga

samo polako

pre 12 godina

"U dokumentima Ministarstva prostornog planiranja, rudarstva i životne sredine, kao najčešća prepreka u realizaciji svih mogućih projekata u rudarstvu navodi se nedostatak novca."

Од свих расправа и вести на тему новца изгубили смо здрав разум. Новац је измишљен као мера вредности, баш као што су центиметри или миље мера дужине. На страну еколошки и политички аспекти ове вести, рецимо да је нафта заиста ту. Ту су и инжењери, ту су заинтересоване стране компаније које би добиле проценат добити, ту су радници, ту су књиге, ту је Интернет. Све је већ ту. Рећи да не можемо да кренемо у реализацију због "недостатка новца" је као и када би се једног јутра радницима на грађевини рекло "не можемо данас да радимо, остали смо без центиметара".
Једини којима таква неуроза одговара су банкари који контролишу производњу и коришћење новца као мере вредности, па су нас убедили да док не позајмимо од њих уз камату ништа не можемо да урадимо. Држава, нажалост, не постоји у 21. веку.

mirko

pre 12 godina

Ovo, a i mnogi drugi "kapitalni projekti", moze i treba da se odradi bez zajmova. Ideja se osniva na strategiji ICIS (International Center for Integrative Studies New York, July 1990) ( http://www.itk.ntnu.no/ansatte/Andresen_Trond/finans/others/interest-free-money.txt )

- Prvo nekoliko citata:

John Maynard Keynes: "dodavanje novca u opticaj nece stvoriti inflaciju ako je novac koristen za nova... NOVA dobra ili usluge." ( http://www.thejakartapost.com/news/2008/06/20/print-money-build-infrastructure.html )

"Primena Gisell-ovog modela cirkulacije novca ce izvesti naciju iz depresije u dve do tri nedelje" Prof Irvin Fisher Yale University, "najveci ekonomista Amerike" ( http://opengov.ideascale.com/akira/dtd/4904-4049 )

Kako je Nemacka izasla iz hiperinflacije pise danas B92: Krajem 1923. vlada je uvela novu Rentemarku, čija je vrednost imala pokriće u zemljištima i industrijskim postrojenjima, za razliku od Papiermarke, koja nije imala nikakvog pokrića. ( http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2011&mm=12&dd=19&nav_id=566784 )

- Ideja/predlog je za valutu koja se osniva na kombinaciji dva koncepta "stamp scrip" i valuti sa pokricem "korpe artikala". "Stamp scrip" zbaci da novcanica ostaje vazeca samo ako se na nju primeni mesecna markica koja je 1-2% vrednosti novcanice i koja opravdava troskove skladistenja/drzanja pozicija robnih zaliha koje su joj pokrice - "korpa artikala" tj rude i "dobra" kojih je Srbija izvoznik.

Primenom "Stamp scrip" se, istorijski gledano, ubrzava cirkulaciju novca 14 puta jer umesto da se sam novac drzi kao skladiste vednosti (poseci sumu i stavi novac u banku da primis kamatu) osnovna funkcija novca je promet roba i usluga i ulaganje (potrosi pre nego treba da platis markicu, zasadi sumu da ostvaris zaradu). Naplata poreza drasticno povecava, nezaposlenost drasticno smanjuje itd.

Jos jedna prednost je sto ova valuta moze da se koristi lokalno, bez da zameni glavnu. Ne mora da bude konvertibilna vec kao hitna/posebna valuta za pojedinacne projekte. U konkretnom primeru cela investicija za "eksploataciju" naftnih skriljaca bi bila financirana novo nastampanim novcem koji bi kao podlogu imao buducu vrednost "eksploatisane" rude koja bi bila "monetizovana" (nastampane pare za tu svrhu) i cime bi bili placena neophodna infrastuktura i rad za pocetak proizvodnje.

Ovo je historijski uspesno koristeno u proslosti ( Od Biblijskih vremena u Egiptu, Nemacka, USA, Austrija - Wörgl) a i danas ( Iran, Kina).

A sad ko danas ima m..@ da to uradi a da ga centralne banke ne zaustave... to je vec druga prica. Ja sam ovo vec poslao na adrese vlade kad su trazili "alternativna resenja". Pogledacu da posaljem ponovo.

Cela poenta je da se kapitalne investicije placaju iz nove emisije tj. parama stampanim tj. ubacenim u promet kao nadoknada za rad i dobra proizvedena za drzavu od strane njenih gradjana a ne od strane banke sa kamatom za profit. Naravno te kapitalne investicije moraju da budu profitabilne, da taj buduci profit bude garant za nastampane pare i da se koriste namenski a ne gde zatreba.

Idu izbori

pre 12 godina

Čist, ali čist predizborni marketing.

Nigde i još jednom NIGDE u svetu se nafta ne eksploatiše iz škriljaca jer je takva nafta VEOMA SKUPA. Neće ni skoro.

Dule NS

pre 12 godina

Значи можемо да очекујемо Америчку инвазију у скорије време.
(., 19. decembar 2011 03:06)

-Da da... i spašavaće Aleksinčane od represije zlotvorskog srpskog režima!
hahaha i biće prinuđeni da spreče humanitarnu katastrofu plemenitih Aleksinčana, a priznavanje nezavisnost Aleksinca će da bude novi uslov za ulazak Srbije u EU! :)

djuro

pre 12 godina

Ova 'Vlast' ima i gace da rasproda. Tako da narod i preduzetnici iz Srbije nece dobiti NISTA! Gadna nam je vlast nema sta! Kad god nesto treba da se radi oni kazu 'Nemamo Tehnologiju ni para!' Ta budale jedne NIKO nije ni imao na gotovo ni pare ni tehnologiju! Nego se naruci od vlade ili companija fakultet Tehnoloskih nauka ili Rudarskom ili ko moze. I oni NADJU strucnjake koji im fale da se to razvije! Tako rade fakulteti na zapadu! Zar vam nije jasno da se tehnologija RAZVIJA NA UNIVERSITETIMA po narugbi drzave ili privatnog biznisa! NE KUPUJE se TO je VIC skolstva na zapadu. Sto ce vam Universiteti ako im ne dajete pare i ne trazite da razviju dragocene tehnologije! Ne bre da kupujete tehnologije i rasprodajete narodno bogatstvo! Kako znam? Pa zena mi radi na Univerzitetu na zapadu gde se to radi!

ekonomista

pre 12 godina

Mesto vlada da se rasipa na najveci birokratski sistem na Balkanu, bolje da naprave specijalni fond za pokretanje ove investicije i tako da mi, nasa deca i unuci budemo u jakoj pregovarackoj poziciji sa onima koji su izumeli tehnologiju za preradu. Zasto bi nekome poklonili 80% nasih prirodnih resursa ako poziciju mozemo da preokrenemo u nasu korist? Moze da se investira i fazno pa da se dobrim delom samofinansira razvoj, a ne odma bub 700 miliona evra? Tako su **** poklonili NIS i brojne druge privredne subjekte strancima za sicu lovu. Da li to planiraju da budemo vecni robovi stranog kapitala a sebi ulogu vecne garniture korumpirane vlasti?

Зоран

pre 12 godina

(Srba, 19. decembar 2011 03:17), е, брате, ти се озбиљно бацио на анализу? Па то нафтно богатство Србије има да траје још 3 месеца. После пауза 4 године, ако не и мање, па опет око 3, 4 месеца. Значи, то се експлоатише сваке 4. године по 3, 4 месеца.

anne

pre 12 godina

Vadjenje ulja iz skriljaca se vrsi postupkom koji se zove Hydraulic Fracturing, i to je jedan od najprljavijih metoda kopanja ruda, nafte ili gasa... Totalno unistenje pozemnih voda (sto donosi trovanje lokalnog stanovnistva) i ogromna opasnost od zemljotresa su samo neke od posledica. U US drzave polako zabranjuju tu vrstu vadjenja ulja, ali izgleda da ce kod nas uspeti da zarade neke pare, jer su losi ljudi na vlasti odlucili da zarade na zivotima ostalih.

mmk-usa

pre 12 godina

ja sve mislim prestat ce da nas maltretiraju kad a ono:nafta..ko god da je nasao trebao je da cuti nije vreme za takve pronalsake ..tesko nama

branimir cosic

pre 12 godina

Odlicna vest, uz ruske rakete s 300 i teslin stit, sada smo lider na ovom delu mlecnog puta. A Sloba i Arkan gledaju sve to na rts satelitu na rajskom ostrvu i smeju se kako su zeznuli galaksiju...Beogradskim metroom japanci idu na posao od ustanicke do batajnice, a Srpski domacin tlaci hrvatske i albanske ugostitelje na primorju sa svojim novcem, a autoputem sa deset traka iz Kragujevca ka Baru i u svet idu Fijati bez fabricke greske ka Americi, Vojvodina ne samo da hrani evropu vec i u Africi deca jedu hleb od srpskog zita i to za 3 din po vekni. Kosovo se samovoljnim ukazom proglasilo za Srbiju i Kostunicu su proglasili za dozivotnog guvernera te srpske pokrajine. E sad pazite sta zaokruzujete kad vam neko da listic i naprska prst....

Srba

pre 12 godina

Ako bi moglo malo da se pojasne ove cifre iz teksta.
Da li je 180 milijardi ukupna suma koja moze da se obrne iz aleksinackih nalazista uljnih skriljaca ili je to suma koju Srbija, kao tek jedan od partnera u poslu, moze da zaradi? Ako je pomenuta lokacija samo jedna u Srbiji, da li je ukupan potencijal 450 milijardi dolara od nafte?
Posto Srbija uvozi naftu, uglavnom iz Rusije, da li ce ta domaca nafta da zameni uvoznu naftu? Ili ce mozda biti namenjena izvozu, a uvoz da se nastavi kao i do sada?
Slazem se sa ostalim komentarima da bi Aleksincani trebali da imaju glavnu rec u ovom projektu i da dobar deo profita ostane lokalnom stanovnistvu. Na kraju krajeva, oni bi zrtvovali svoju zdravu prirodnu okolinu i cist vazduh, kako bi Srbiji doneli znacajnu zaradu primenom necistih i po zdravlje riskantnih tehnologija.
Takodje se nadam da ce stvari da se pokrenu sa mrtve tacke a ne kao do sada da ponavljamo kako postoje mogucnosti velikih zarada tamo negde u dalekoj svetloj buducnosti...

Vojvodjanin

pre 12 godina

Daaa, a i sutra se ocekuje do 35 C, bez vetra. Toplo vreme ce trajati sve do pocetka leta, kada ce biti jos toplije... Kisa ce padati samo nocu, tako da ne smeta, ali da dopunjava hidrosisteme...

Gazda Djoka

pre 12 godina

Bas lepo ako je iole tacno sad ce granicu *** da traze do Aleksinca da dodju da bi ispunili zahteve Amera,posto njima samo profit odgovara ujedno mozda se desi da ovi sto danas vladaju S rbijom i to prodaju.Ko bi ga znao.

Dokle?

pre 12 godina

Recimo da je ovo tacno,imamo sledeci tok misli domacih politicara "hmm kako ja ovde da se ugradim,hmm mogli bi mi to da prodamo rusima pa da na tu rade,a mi uzmemo nesto u dzep na foru da niko ne zna,a onda cemo da kazemo narodu kako su sada tu nasa braca rusi da eksploatisu naftu i da nas da caste sa nekih 5 miliona evra..hmm da odlican plan"..

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

'Ajd' malo batalite aleksinačku naftu iz sledeće decenije i kažite šta ste uradili juče, šta radite danas i šta ćete raditi sutra (ali da to ne bude odgovor tipa "sutra ćemo pričati o aleksinačkoj nafti iz naredne decenije"). Uostalom, ja ni malo nisam ubeđen da će Srbija imati ikakve koristi od aleksinačke nafte, čak ni kroz deset godina. Ako je pameti, korist od te nafte će imati Aleksinac a Srbija nek se snađe drugde.

Robespjer

pre 12 godina

Za pokretanje prerade 700 miliona do 1 milijardu dolara!?....850 miliona ukradu lopovske agencije i ko zna koliko fiktivna radna mesta u javnim preduzećima itd.!I zato nema para!

milinko

pre 12 godina

sve i da ta nafta postoji, necemo je mi eksploatisati jer ce, kao i uvek, na vlasti biti neko kratkovid, koji ce samo da puni svoj i stranacki dzep, dok ce naftu uzimati "demokratski svet"

mitja

pre 12 godina

Nije bitno na koliko tona nafde lezi Aleksinac vec ko ce u i kojoj meri profitirati od toga.
Prica je uvek ista drzava propala, zastarela tehnologija, traze se parteri, drzava se stiti "zlatnim akcijama"
u Boru ovoliko u kovinu toliko... Jel smo to tek DANAS otkrili ako NE koja nam je STRATEGIJA bila pocevsi od cuvenog petog Oktobra??

Mozda je to" Insajder" slikovito opisao i objasnio u slucaju "Kolubara" ustvari da petog Oktobra nije ni bilo, jer krivica se prebacuje od jednog na drugog.Nista se ne menja u glavi samo su razliciti u fotelji!!
Novca za investicije nema a kamate na dug samo rastu, jer je svako zloupotrebljavao i iskoriscavao sto je moguce vise i domaca garnitura predatora je sada otvorila vrata onim iz inostranstva,
Sto bi Krkobabic reko "Socijalno odgovorna vlada"!? znaci svi predatori su zbrinuti i dobrodosli a kamate i dalje rastu i stvarno nema drugog resenja nego prodaj i procenat dodaj.

BOLJE NAS NASLI

branimir cosic

pre 12 godina

Odlicna vest, uz ruske rakete s 300 i teslin stit, sada smo lider na ovom delu mlecnog puta. A Sloba i Arkan gledaju sve to na rts satelitu na rajskom ostrvu i smeju se kako su zeznuli galaksiju...Beogradskim metroom japanci idu na posao od ustanicke do batajnice, a Srpski domacin tlaci hrvatske i albanske ugostitelje na primorju sa svojim novcem, a autoputem sa deset traka iz Kragujevca ka Baru i u svet idu Fijati bez fabricke greske ka Americi, Vojvodina ne samo da hrani evropu vec i u Africi deca jedu hleb od srpskog zita i to za 3 din po vekni. Kosovo se samovoljnim ukazom proglasilo za Srbiju i Kostunicu su proglasili za dozivotnog guvernera te srpske pokrajine. E sad pazite sta zaokruzujete kad vam neko da listic i naprska prst....

Robespjer

pre 12 godina

Za pokretanje prerade 700 miliona do 1 milijardu dolara!?....850 miliona ukradu lopovske agencije i ko zna koliko fiktivna radna mesta u javnim preduzećima itd.!I zato nema para!

Vojvodjanin

pre 12 godina

Daaa, a i sutra se ocekuje do 35 C, bez vetra. Toplo vreme ce trajati sve do pocetka leta, kada ce biti jos toplije... Kisa ce padati samo nocu, tako da ne smeta, ali da dopunjava hidrosisteme...

anne

pre 12 godina

Vadjenje ulja iz skriljaca se vrsi postupkom koji se zove Hydraulic Fracturing, i to je jedan od najprljavijih metoda kopanja ruda, nafte ili gasa... Totalno unistenje pozemnih voda (sto donosi trovanje lokalnog stanovnistva) i ogromna opasnost od zemljotresa su samo neke od posledica. U US drzave polako zabranjuju tu vrstu vadjenja ulja, ali izgleda da ce kod nas uspeti da zarade neke pare, jer su losi ljudi na vlasti odlucili da zarade na zivotima ostalih.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

'Ajd' malo batalite aleksinačku naftu iz sledeće decenije i kažite šta ste uradili juče, šta radite danas i šta ćete raditi sutra (ali da to ne bude odgovor tipa "sutra ćemo pričati o aleksinačkoj nafti iz naredne decenije"). Uostalom, ja ni malo nisam ubeđen da će Srbija imati ikakve koristi od aleksinačke nafte, čak ni kroz deset godina. Ako je pameti, korist od te nafte će imati Aleksinac a Srbija nek se snađe drugde.

Goran

pre 12 godina

Volim ovaj Svet! Britansko-Ruski Konzorcijum!!! Dok u Srbiji prebrojavaju četnike i partizane, euronatofanatike i rusofile, Britanija i Rusija zajedno jure naftu po svetu! Dok Čeda pljuje Ruse i govori da moramo u NATO, Rusija i Nemačka grade severni tok zajedno... Naši političari žive u kamenom dobu a ne hladnom ratu.

Rambo

pre 12 godina

''Sto mu gromova, jelenskih mi rogova, karamba karambita
Predsednik biračima odobrava volju,
slika se, gle, na naftonosnom polju,
pred izbore evo je bogami prevara nova,....??

Dokle?

pre 12 godina

Recimo da je ovo tacno,imamo sledeci tok misli domacih politicara "hmm kako ja ovde da se ugradim,hmm mogli bi mi to da prodamo rusima pa da na tu rade,a mi uzmemo nesto u dzep na foru da niko ne zna,a onda cemo da kazemo narodu kako su sada tu nasa braca rusi da eksploatisu naftu i da nas da caste sa nekih 5 miliona evra..hmm da odlican plan"..

mitja

pre 12 godina

Nije bitno na koliko tona nafde lezi Aleksinac vec ko ce u i kojoj meri profitirati od toga.
Prica je uvek ista drzava propala, zastarela tehnologija, traze se parteri, drzava se stiti "zlatnim akcijama"
u Boru ovoliko u kovinu toliko... Jel smo to tek DANAS otkrili ako NE koja nam je STRATEGIJA bila pocevsi od cuvenog petog Oktobra??

Mozda je to" Insajder" slikovito opisao i objasnio u slucaju "Kolubara" ustvari da petog Oktobra nije ni bilo, jer krivica se prebacuje od jednog na drugog.Nista se ne menja u glavi samo su razliciti u fotelji!!
Novca za investicije nema a kamate na dug samo rastu, jer je svako zloupotrebljavao i iskoriscavao sto je moguce vise i domaca garnitura predatora je sada otvorila vrata onim iz inostranstva,
Sto bi Krkobabic reko "Socijalno odgovorna vlada"!? znaci svi predatori su zbrinuti i dobrodosli a kamate i dalje rastu i stvarno nema drugog resenja nego prodaj i procenat dodaj.

BOLJE NAS NASLI

milos

pre 12 godina

Dzabe sve, prodali smo NIS rusima sa sve naftnim nalazistima za 350 miliona.. koji lopovluk u ovoj zemlji, voleo bih da insajder malo istrazi NIS i kaze po neku rec o lopovima koji su ga vodili.. NIS u trenutku prodaje nema profit i posluje u minusu, a nakon dve godine poslovanja pod rusima ima godisnji profit 160 miliona.. sto ce reci isplatice ga za dve godine a pritom uz NIS smo im prodali i svu naftu koju nadju u srbiji.. uzas..

Зоран

pre 12 godina

(Srba, 19. decembar 2011 03:17), е, брате, ти се озбиљно бацио на анализу? Па то нафтно богатство Србије има да траје још 3 месеца. После пауза 4 године, ако не и мање, па опет око 3, 4 месеца. Значи, то се експлоатише сваке 4. године по 3, 4 месеца.

Glas iz Palmoticeve

pre 12 godina

Nazalost presusice nam nafta odmah posle izbora!

O rudniku Bor i njegovoj vrednosti izrazenoj u "bilionima" govori "uspesna privatizacija". I njegova vrednost ce opasti dramaticno posle izbora.

milinko

pre 12 godina

sve i da ta nafta postoji, necemo je mi eksploatisati jer ce, kao i uvek, na vlasti biti neko kratkovid, koji ce samo da puni svoj i stranacki dzep, dok ce naftu uzimati "demokratski svet"

Dule NS

pre 12 godina

Значи можемо да очекујемо Америчку инвазију у скорије време.
(., 19. decembar 2011 03:06)

-Da da... i spašavaće Aleksinčane od represije zlotvorskog srpskog režima!
hahaha i biće prinuđeni da spreče humanitarnu katastrofu plemenitih Aleksinčana, a priznavanje nezavisnost Aleksinca će da bude novi uslov za ulazak Srbije u EU! :)

swoon

pre 12 godina

Sto imam neki osecaj da ce ovo prirodno bogatstvo pokloniti nekoj firmi ili drzavi,koja ce tu izvrsiti nalaze i onda napraviti dzentlmenski dogovor da oni ipak to sve uzmu,a onda ce nama ponuditi povoljne kredite.

samo polako

pre 12 godina

"U dokumentima Ministarstva prostornog planiranja, rudarstva i životne sredine, kao najčešća prepreka u realizaciji svih mogućih projekata u rudarstvu navodi se nedostatak novca."

Од свих расправа и вести на тему новца изгубили смо здрав разум. Новац је измишљен као мера вредности, баш као што су центиметри или миље мера дужине. На страну еколошки и политички аспекти ове вести, рецимо да је нафта заиста ту. Ту су и инжењери, ту су заинтересоване стране компаније које би добиле проценат добити, ту су радници, ту су књиге, ту је Интернет. Све је већ ту. Рећи да не можемо да кренемо у реализацију због "недостатка новца" је као и када би се једног јутра радницима на грађевини рекло "не можемо данас да радимо, остали смо без центиметара".
Једини којима таква неуроза одговара су банкари који контролишу производњу и коришћење новца као мере вредности, па су нас убедили да док не позајмимо од њих уз камату ништа не можемо да урадимо. Држава, нажалост, не постоји у 21. веку.

Gazda Djoka

pre 12 godina

Bas lepo ako je iole tacno sad ce granicu *** da traze do Aleksinca da dodju da bi ispunili zahteve Amera,posto njima samo profit odgovara ujedno mozda se desi da ovi sto danas vladaju S rbijom i to prodaju.Ko bi ga znao.

Marko

pre 12 godina

Kolko ja znam, a znam, najveci proizvodjac nafte iz skriljaca (pesak natopljen naftom) je Kanada... :)

E sad, kakve su posledice ove vrste eksploatacije po zivotnu sredinu, o tome bi moglo dugo da se razlgaba.

Srba

pre 12 godina

Ako bi moglo malo da se pojasne ove cifre iz teksta.
Da li je 180 milijardi ukupna suma koja moze da se obrne iz aleksinackih nalazista uljnih skriljaca ili je to suma koju Srbija, kao tek jedan od partnera u poslu, moze da zaradi? Ako je pomenuta lokacija samo jedna u Srbiji, da li je ukupan potencijal 450 milijardi dolara od nafte?
Posto Srbija uvozi naftu, uglavnom iz Rusije, da li ce ta domaca nafta da zameni uvoznu naftu? Ili ce mozda biti namenjena izvozu, a uvoz da se nastavi kao i do sada?
Slazem se sa ostalim komentarima da bi Aleksincani trebali da imaju glavnu rec u ovom projektu i da dobar deo profita ostane lokalnom stanovnistvu. Na kraju krajeva, oni bi zrtvovali svoju zdravu prirodnu okolinu i cist vazduh, kako bi Srbiji doneli znacajnu zaradu primenom necistih i po zdravlje riskantnih tehnologija.
Takodje se nadam da ce stvari da se pokrenu sa mrtve tacke a ne kao do sada da ponavljamo kako postoje mogucnosti velikih zarada tamo negde u dalekoj svetloj buducnosti...

Idu izbori

pre 12 godina

Čist, ali čist predizborni marketing.

Nigde i još jednom NIGDE u svetu se nafta ne eksploatiše iz škriljaca jer je takva nafta VEOMA SKUPA. Neće ni skoro.

Jožef

pre 12 godina

I da ,,leži ,, - čemu frka ?
Možda Vi iz Aleksinca ležite na naftnom polju al jao Vama ako je to tako .Vas onda prete opasni experti koji će Vam stručno objasniti kako ćete vi od toga imati samo malo morgen baš kao vojvođani imaju isto - malo tumor-gen od poljopriv...
Al na kraju krajeva bar da polovina toga imamo što nam stručnjaci pronalaze - bar pola .....hm.

milan

pre 12 godina

Znaci g. Toma je tu namirisao 100 milijardi za plovni put prema Egeju. Nema sta sve lepse od lepseg ovo sve lici na Soica u tesnoj kozi kada prica poslovnim prijateljima sa istoka,, mi imamo sve: znanje,ljudstvo,..... ali nemamo pare, pare nam fale,,. SRBIJOOOOOOO
Milan juzna pruga

Vlađa

pre 12 godina

Država pošto nema para za ovu investiciju ona će da ponudi da kupe pola Mišković pola Kostić i to za tri evra.A ova dvojica genija će za uzvrat od države dobiti 10.000 po zaposlenom radniku.

moj glasacki listic ce biti nevazeci

pre 12 godina

Auuuu,je..te,pa mi cemo biti evropski Kuvajt ahahahahhhaa

Jos samo da izglasamo sadasnju vlast ponovo,jel da :-)

******

mmk-usa

pre 12 godina

ja sve mislim prestat ce da nas maltretiraju kad a ono:nafta..ko god da je nasao trebao je da cuti nije vreme za takve pronalsake ..tesko nama

mirko

pre 12 godina

Ovo, a i mnogi drugi "kapitalni projekti", moze i treba da se odradi bez zajmova. Ideja se osniva na strategiji ICIS (International Center for Integrative Studies New York, July 1990) ( http://www.itk.ntnu.no/ansatte/Andresen_Trond/finans/others/interest-free-money.txt )

- Prvo nekoliko citata:

John Maynard Keynes: "dodavanje novca u opticaj nece stvoriti inflaciju ako je novac koristen za nova... NOVA dobra ili usluge." ( http://www.thejakartapost.com/news/2008/06/20/print-money-build-infrastructure.html )

"Primena Gisell-ovog modela cirkulacije novca ce izvesti naciju iz depresije u dve do tri nedelje" Prof Irvin Fisher Yale University, "najveci ekonomista Amerike" ( http://opengov.ideascale.com/akira/dtd/4904-4049 )

Kako je Nemacka izasla iz hiperinflacije pise danas B92: Krajem 1923. vlada je uvela novu Rentemarku, čija je vrednost imala pokriće u zemljištima i industrijskim postrojenjima, za razliku od Papiermarke, koja nije imala nikakvog pokrića. ( http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2011&mm=12&dd=19&nav_id=566784 )

- Ideja/predlog je za valutu koja se osniva na kombinaciji dva koncepta "stamp scrip" i valuti sa pokricem "korpe artikala". "Stamp scrip" zbaci da novcanica ostaje vazeca samo ako se na nju primeni mesecna markica koja je 1-2% vrednosti novcanice i koja opravdava troskove skladistenja/drzanja pozicija robnih zaliha koje su joj pokrice - "korpa artikala" tj rude i "dobra" kojih je Srbija izvoznik.

Primenom "Stamp scrip" se, istorijski gledano, ubrzava cirkulaciju novca 14 puta jer umesto da se sam novac drzi kao skladiste vednosti (poseci sumu i stavi novac u banku da primis kamatu) osnovna funkcija novca je promet roba i usluga i ulaganje (potrosi pre nego treba da platis markicu, zasadi sumu da ostvaris zaradu). Naplata poreza drasticno povecava, nezaposlenost drasticno smanjuje itd.

Jos jedna prednost je sto ova valuta moze da se koristi lokalno, bez da zameni glavnu. Ne mora da bude konvertibilna vec kao hitna/posebna valuta za pojedinacne projekte. U konkretnom primeru cela investicija za "eksploataciju" naftnih skriljaca bi bila financirana novo nastampanim novcem koji bi kao podlogu imao buducu vrednost "eksploatisane" rude koja bi bila "monetizovana" (nastampane pare za tu svrhu) i cime bi bili placena neophodna infrastuktura i rad za pocetak proizvodnje.

Ovo je historijski uspesno koristeno u proslosti ( Od Biblijskih vremena u Egiptu, Nemacka, USA, Austrija - Wörgl) a i danas ( Iran, Kina).

A sad ko danas ima m..@ da to uradi a da ga centralne banke ne zaustave... to je vec druga prica. Ja sam ovo vec poslao na adrese vlade kad su trazili "alternativna resenja". Pogledacu da posaljem ponovo.

Cela poenta je da se kapitalne investicije placaju iz nove emisije tj. parama stampanim tj. ubacenim u promet kao nadoknada za rad i dobra proizvedena za drzavu od strane njenih gradjana a ne od strane banke sa kamatom za profit. Naravno te kapitalne investicije moraju da budu profitabilne, da taj buduci profit bude garant za nastampane pare i da se koriste namenski a ne gde zatreba.

Lala iz Banata

pre 12 godina

Ne pola, nego tri četvrtine bacite u vodu.
Tako da će eksploatacija (možda) jedva biti isplativa.

Pristajem da popijem, na javnoj TV, uživo, prvu litru nafte iz aleksinačkih škriljaca dobijenu u INDUSTRIJSKIM (ne laboratorijskim!) uslovima. ;)

SlobodanBG

pre 12 godina

Ukinite nepotrebne agencije, otpustite neradnike i prekobrojne iz javnih preduzeca, ne kradite kroz javne nabavke i eto para da Srbija investira i bude vlasnik 100% a i kusur ce ostati, taman za ekologiju, jer ova prerada ima posledice.

djuro

pre 12 godina

Ova 'Vlast' ima i gace da rasproda. Tako da narod i preduzetnici iz Srbije nece dobiti NISTA! Gadna nam je vlast nema sta! Kad god nesto treba da se radi oni kazu 'Nemamo Tehnologiju ni para!' Ta budale jedne NIKO nije ni imao na gotovo ni pare ni tehnologiju! Nego se naruci od vlade ili companija fakultet Tehnoloskih nauka ili Rudarskom ili ko moze. I oni NADJU strucnjake koji im fale da se to razvije! Tako rade fakulteti na zapadu! Zar vam nije jasno da se tehnologija RAZVIJA NA UNIVERSITETIMA po narugbi drzave ili privatnog biznisa! NE KUPUJE se TO je VIC skolstva na zapadu. Sto ce vam Universiteti ako im ne dajete pare i ne trazite da razviju dragocene tehnologije! Ne bre da kupujete tehnologije i rasprodajete narodno bogatstvo! Kako znam? Pa zena mi radi na Univerzitetu na zapadu gde se to radi!

mirko

pre 12 godina

Cuj sada ovo 180 milijardi evra od skriljaca,ovoliko od onoga, ovoliko od ovoga..imamo sve samo nemamo tehnologiju..pa kupite tehnologiju..nisu se ni Estonci rodili sa tehnologijom....ako je istina pola od ovoga sto ste naveli ja da sam neko u ovoj drzavi i da mogu da odlucim dao bi zadnji cent iz kase da se nabavi to sto treba da bi se pocela eksploatacija a ne pisljivih 700 miliona ili 1 milijarda ...nemate 1 milijardu da ulozite u nesto za sta bi za 5-10 godina imali 180 milijardi ..pa vi ljudi niste normalni majke mi ..za vas su samo zlatibor i cuvanje ovaca a ne vodjenje drzavne ekonomije.

Nije mi jasno to da bi vi umesto da sve uzme ova drzava i da bude svima bolje u njoj vi dali nekoj stranoj kompaniji da ona uzme sve a da nama da mrvice od "skriljaca" mislim nema reci kojom bi vas ispljuvao u najgorem smislu.Mada znam zasto bi vi to da bi pojedinci napunili svoje dzepove ..ko i uvek i ko za sve.

Transparentno

pre 12 godina

Pogledajte na šta liči Alberta ,Kanada, na površini većoj od Velike Britanije nema žive duše, pogledajte samo kolika je emisija carbon dioksida , 4x veća nego svih automobila u celoj kanadi, znate li koliko je vode potrebno da bi se dobio samo 1 litar sirove nafte, da li znate da je 90% od ukupne prerade bitumen , a samo 10 % nafta, da cena koštanja jednog barela je preko 50$ , da u krugu od 200 kilometara zaboravite na poljoprvredu, stočarstvo, da ne pričam kolika bi to bila ekološka katastrofa za celu Srbiju , ovu priču ko god da je pokrenuo radi izbora , trebalo bi zajedno sa njegovom porodicom , vladinom uredbom po službenoj dužnosti, narediti da godinu dana živi u Alberti , pa kad se vrati , nek donese odluku da li Srbiji treba bitumen ili ne .

Srki

pre 12 godina

Dzabe sve, prodali smo NIS rusima sa sve naftnim nalazistima za 350 miliona.. koji lopovluk u ovoj zemlji, voleo bih da insajder malo istrazi NIS i kaze po neku rec o lopovima koji su ga vodili.. NIS u trenutku prodaje nema profit i posluje u minusu, a nakon dve godine poslovanja pod rusima ima godisnji profit 160 miliona.. sto ce reci isplatice ga za dve godine a pritom uz NIS smo im prodali i svu naftu koju nadju u srbiji.. uzas..
(milos, 19. decembar 2011 09:19)
Bolje i njima nego crnim djavolima Amerikancima!

DS-ov ekvivalent price o 100 milijardi evra investicija

pre 12 godina

1) I u Poljskoj postoje velike zalihe tih skriljaca, ali je tamo lokalno stanovnistvo probalo (ne znam da li su uspeli) da spreci eksploataciju zbog uzasnih posledica koje ona ima na zivotnu sredinu.
2) Kada smo na faxu ucili o zalihama energenata u Srbiji, o skriljcima je receno da zalihe postoje, ali da nije isplativo eksploatisati ih jer je ruda siromasna. E, sad, ili je cena nafte skocila, ili su pronasli novu, efikasniju tehnologiju eksploatacije, ili ce uskoro izbori, pa treba da se "siri optimizam". Meni se cini da je treca opcija u pitanju.

NekoIzMase

pre 12 godina

Zlato, nafta ... Ihaj ...
Svega imamo, samo na Kosovo i Metohiju da zaboravimo ...

NIS je prodat sa sadašnjim nalazištima nafte, ne novim, pa bih molio antirusku gospodu da ne lupetaju gluposti. Nek razmišljaju da li je železara Sartid protada po realnoj ceni, recimo ... Da li je Duvanska industrija Niš? Ili Duvanska industrija Vranje? Na kraju, neka se pozabave otimanjem Kosova i Metohije od strane SAD i njenih saveznika, otimanje Trepče, insfrastrukture Telekoma Srbije na Kosovu i Metohiji, velikog broja preduzeća i firmi i infrastrukture u koju su poreski obveznici cele Srbije ulagali, itd ...

Deki

pre 12 godina

Molim b92 da malo istrazi isplativost celog projekta odnosno koji su troskoi eksploatacije takve nafte i kakav je ekoloski ucinak na reon u kome se ekspoloatacija desava.
Ako tu zasita ima nafte za 100+ milijardi $$ najmanji problem je naci jednu milijardu da se zapocne ciklus.
Neka vlada osnuje kompaniju na berzi, siguran sam da bi mnogi gradjani zeleli da kupe akcije jednog dugorocno profitabilnog preduzeca.

Djordje Radic

pre 12 godina

Ma i to ce ovi stocari da pokradu...jagnjetina, prasetina itd kosta bato! Ja opet kazem...hvatam prvi avion kuci cim se narod digne do tada...svaku srecu vasem preduzecu. Brutalna revolucija je jedino resenje... Na zalost sve vise sam ubedjen da je narod suvise glup za svoje dobro.

Troml

pre 12 godina

Aleksinac leži na 180 mlrd. $ nafte.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....koja svaki dan propadne pedeset metara
dublje, dok Srbi veselo planiraju /dolje/...

""Srbija bi mogla da ostvari....,
Ukoliko bi je prerađivala......,
profit bi mogao da bude.........,
kojih bi nekoliko decenija mogle da budu......,
mogu da se očekuju.......,
planira sa se izgradi....., gde je moguća izgradnja....,
da povećaju ......, i donesu veće.....,
smatramo da bi trebalo da bude......,
mogla bi da počne proizvodnja.......,
da možemo sami da radimo......, da bi zaživele eksploatacija .....,
povećati proizvodnju....., otvoriti novi rudnik......,
tu podići termoelektranu......., ukupno bi proizvodnja.....,
partneri moći da budu......, tu ćemo prihode ostvarivati......,
ako dođe do eksploatacije.......,
daje mogućnost da država utvrdi......, kada ćemo imati mogućnost.....,
da razgovaramo o našoj poziciji....., država može da utvrdi......,
Srbija bi mogla da ima......., da će biti potrebno......,
Ostaje da se vidi......, biće lakše......, tu je potrebna......, ""

ekonomista

pre 12 godina

Mesto vlada da se rasipa na najveci birokratski sistem na Balkanu, bolje da naprave specijalni fond za pokretanje ove investicije i tako da mi, nasa deca i unuci budemo u jakoj pregovarackoj poziciji sa onima koji su izumeli tehnologiju za preradu. Zasto bi nekome poklonili 80% nasih prirodnih resursa ako poziciju mozemo da preokrenemo u nasu korist? Moze da se investira i fazno pa da se dobrim delom samofinansira razvoj, a ne odma bub 700 miliona evra? Tako su **** poklonili NIS i brojne druge privredne subjekte strancima za sicu lovu. Da li to planiraju da budemo vecni robovi stranog kapitala a sebi ulogu vecne garniture korumpirane vlasti?

Nikola

pre 12 godina

@ U doba vladavine SM i njegovog SPS je "pronadjena nafta" u Turiji! Isto smo bili u krizi, bili su izbori i ONI su pobedili... Da li se ovde, u Srbiji, ista pamti ili se svima veruje na rec?!
(ona, 19. decembar 2011 09:46)

Jel ti uošte znaš gde je Turija? Da znaš i da si nekada tamo bila ne bi tako pričala, znači pojma nemaš. U Vojvodini su naftna polja oko Turije i Srbobrana, Kikinde i Iđoša, Sente i Tornjoša i na granici sa mađarskom kod Kelebije i u blizini Palića.
Nemam nameru da branim Slobu i SPS, čak šta više SPS-u bi želeo da vidim leđa što pre, a zajedno sa njima i još nekome, ali svašta pisati , a pri tome ne znati stvarno nema smisla.

Jelena S.

pre 12 godina

Da li su nama potrebni izbori i izborna kampanja da bi se saznalo koliko rudnih bogatstava ima naša zemlja! I umesto da izvozimo, celog života smo se bavili uvozom! Napravite idejni projekat gde bi zaposlili hiljade radnika, novčano obezbedili hiljade porodica, i ne bi smo bili ni gladni ni žedni! Kada se pričalo o rudnim bogatstvima niko nije ni obraćao pažnju...sada ste se setili!!!

ded

pre 12 godina

U babušničkoj opštini u blizini Zvonačke banje postoji rudnik antracita, najkaloričnijeg uglja od kojeg se dobija koks koji se koristi za visoke peći. Rudnik je zatvoren davnih dana zbog nehumanih uslova rada. Radnici su masovno oboljevali od plućnih bolesti. Postoje i velike rezerve uljnih škriljaca, ali eksploatacija ovog fosilnog goriva spada u najprljavije tehnologije za dobijanje energenata. Naša zemlja može postati preko svake mere zagađena. Ne mora novčana korist da bude uvek na prvom mestu.

Boban S.

pre 12 godina

Sada je jasno zasto su svetski mocnici prvo rasturili Jugoslaviju a sada to cine sa Srbijom.Velika rudna bogatstva,samo Bog zna sta sve ima na Kosovu kada ga tako otimaju,a sve na malom prostoru.
Ako mi ne mozemo da pokrenemo proizvodnju mogu Kinezi,Estonci... samo ne kauboji.Dakle welcome Kinezi, pa to su prorekli i vidoviti Tarabici -DOCI CE ZUTA RASA...samo NE ameri i ova trula lazljiva evropa.

matko

pre 12 godina

Siromasna opstina Aleksinac odmah da stavi pod hipoteku ovih 179 mlrd i da ih polako krcka kao sto Arapi rade. Tamo ce uskoro da osvane novi Dubai, vozice se dzipovi visoke klase a devojke iz cele Srbije pohrlice da budu hostese u Aleksincu. Treba napraviti sto pre i najvisu zgradu na svetu, tunel do Beograda da bi beogradjani lakse izvalicili pare. Ovim novcem otkupiti nazad sva prodata srpska imanja na Kosovu i otpoceti pravednu borbu za ispravljanje svih istorijskih nepravdi. Onu jednu mlrd koja fali sa pocetka teksta mozemo da potrosimo na proslave toga sto imamo te uljne skriljce.

mandraxx

pre 12 godina

ovako je i sloba nalazio naftu po vojvodjanskim salasima.da covek ne poveruje da neko nakon 15 godina, koristi iste predizborne fore.

Vladimir Dž

pre 12 godina

Pod hitno poslati marince šeste flote u taj kako bi sklonuli ne narodski režim i stabilizovali situaciju. Update-tovi evropske organizacije, tipa Preokret, sa novim tačnim podacima da ceo region zapravo nikada i nije bio deo srpske istorije, stvoriti, izmisliti novu naciju na terenu koja će shvatiti svu lepotu evropskih vrednosti tako da ekstrakcija nafte bude pristipačna zapadnim kompanijama. Lokalne političare ubediti da će dobiti lepu svoticu i neku novu evropsku titulu. Državne organe paralizovati novim primamljivim ponudama, naprimer: sklopiti desetak standby aranžmana sa ugodnom kamatom od 10-15%. Narod ubediti da će se obećana plata od 1000€ povećati za duplo u odnosu na evropski prosek.

Sve one koji su opiru ovim demokratskim procesima demonizovati u medijima, optužiti ih da su Miloševićevi sledbenici, da su za stvaranje ruske gubernije na Balkanu, da su teoretičari zavere, smarači, luzeri und hejteri …jednostavno da su protiv naše lepe evropske perspektive.

aco

pre 12 godina

Ali najaci su mi ovi koji pisu nemojte molim vas da pisete da imamo nafte sad ce mo da procemo kao Irak ili Libija.Sad ce nam Amerikanci uvesti demokratiju.
Da budem iskren ako bih birao izmedju Rusa i Amera izabrao bih Mr.Amera.
Da budem iskran iako smo braca sa rusima posto ta braca placaju u svoju zemlju rudnu rentu 110$,a u mojoj zemlji placaju 10$.I sto im je prakticno poklonjen NIS i sva nalazista u tom trenutku,dosta im je(i previse).
Mada od toga nema nista!!!
Ali kad bih birao izabrao bih AMERIKANCA

Sajo

pre 12 godina

Sve to sto ste nasli je nasao odavno S.Milosevic i to vise puta...heheh...PREOKRET...ako je moguce u opste i ako je verovati Cedi i Vuku...al nekom se mora...

Jovan

pre 12 godina

a sta nam to znaci? sve te pare ce otici u necije dzepove... narod od toga nece imati nikakve koristi... Potrebni su novi ljudi! *****

Ja nisam naivan, a vi?

pre 12 godina

Kako to, nema novca za eksploataciju? Kažu, potrebno je 700 miliona evra. Pa na most u Beogradu je potrošeno 500 miliona. Za to ima? Da su dodali tih 200 mil., uložili u preradu, za koju godinu su mogli da naprave tri takva mosta.
Sve u svemu, nek' lažu nekog drugog.

Dzaba...

pre 12 godina

Ma svega ima, ali dzaba...
Pored ovoliko velikog broja korumpiranih politicara i raznih drzavnih sluzbenika pocev od salterskog radnika u opstini pa sve do ministra, dzaba nama i da imamo vise nafte i od Kuvajta i vise dijamanta i od Juzne Afrike.

Ja

pre 12 godina

Zna se ko ce eksploatisati sva rudna bogatstva Srbije. Vrh piramide "Kruna" ili "City of London". Znaju oni dobro gde se sta nalazi pa ce preko svojih kompanija ili podkompanija ili cerki firmi, polako vremenom, postati vecinski vlasnici svih rudnih bogatstava Srbije.

dzan

pre 12 godina

Nervira me sto nadlezni ljudi u ovoj oblasti gledaju samo svoj interes a na stetu gradjana, jer ne znaju kako da uposle radnu snagu koju su upropastili. E sad, nafta... pa ugalj.... ma dajte kao da nismo dovoljno zatrovani i mi i nasa deca. Svuda u svetu se ulaze u obnovljive izvore energije, a mi cemo da se trujemo i dalje. Samo da podsetim da u Srbiji postoje izvori tople, pa i vrele vode, koja bi se mogla idealno koristiti za zagrevanje mnogih domova, a opet bez ekoloskih posledica, kako niko ne razmislja o tome... ili o postavljanju vetrenjaca u vetrovitoj vojvodini...

ivan top

pre 12 godina

hahaha pa mi u Aleksincu imamo nafte za narednih 50 godina samo to nismo znali,ali to nista ne vredi ako ovi iz DS ne budu na vlasti narednih 50 godina ,jer ako oni nisu na vlast ta nafta ce nekako da iscezne hahahaha

TAP3AH

pre 12 godina

Ne tako davno je Sloba otvarao naftna polja po Stigu, a bome i u Turiji...
Presek busotine je pokazao da je dole cucao Radoman (zuluf) Bozovovic _ secate li se tog lika? - i pumpao istu iz bureta.

Ne znam sta se ovi sekiraju za novce i tehnologiju. Nemamo nijedno, a nemamo ni naftu, ako je ima. Natrcili smo se Rusima za sitne pare, dacemo im i skriljce, samo da predsednici opstina nastave da nam kroje kapu, i da mi ne damo nesto sto odavno nije nase, da bismo dobili nesto sto nam ne daju...

M012Z

pre 12 godina

O tome se decenijama prica u Aleksincu, sada treba poverovati da ce to biti zaista. Ljudi u Aleksincu i okolini decenijama se nadaju u ispunjenje njihovog sna, radnim mestima i eksploataciji neceg vaznog ispod zemlje, jedino sto su mestani pricali da se radi o zlatu, ali izgleda da je u pitanju crno zlato, no do izbora ne treba ocekivati nista sem davanja prava na eksploataciju protiv cega se treba boriti.

Mare

pre 12 godina

Molim boga da samo ovi DS-ovi ili Mladjini nista ne ugovaraju niti prodaju bilo kome ... placacemo jos nekome da proizvodi naftu, mozda 10.000 eur-a po radniku?

marsovac

pre 12 godina

@swoon
@samo polako

slazem se sa vama, ja sam ovo pre par meseci vec postavio ovde kao jedan od komentara.
evo i sta kaze Wiki za Rio Tinto Group (koja je iz Australije)...

http://en.wikipedia.org/wiki/Rio_Tinto_Group

- kompanija koja posluje kao investitor a ujedno i istrazuje nove rude.

Drzava nema pare za ovakve investicije???
Izleda da su nasi ministri prodavali semenke pre stupanja u vladu.

Narod je nazalost glup i lud pa sve proguta !!!!

veseljko

pre 12 godina

Kako li su uspeli da nadju to skladiste,pa to je jos za vreme TITA bilo zakopano..ili je seda bio pravi trenutak da se ova"ISTORIJSKA"vest objavi bas pred izbore!CCC,da mi je znati ko plasira ovakve gluposti"Ma,odmah bi mu dao PULICERA"!Ipak je ovo istrazivacko novinarstvo,jel'tako..pa da?!

ona

pre 12 godina

U doba vladavine SM i njegovog SPS je "pronadjena nafta" u Turiji! Isto smo bili u krizi, bili su izbori i ONI su pobedili... Da li se ovde, u Srbiji, ista pamti ili se svima veruje na rec?!

mm

pre 12 godina

@Goran
gospodine rusima su britanci, nemci, ameri i druge sile partneri a mi smo im predmet podsmeha i usput ako nesto ima da se ocerupa, super.
Samo ne sa rusima!

CG

pre 12 godina

Sada ce jos malo na CNN-u o " diskriminaciji" aleksinackog naroda u sopstvenoj zemlji od zlih Srba te kako je potrebno osloboditi ga u humanitarne svrhe...

maraton

pre 12 godina

Znamo mi kakve sve resurse ima Srbija. Naša aktuelna vlast ih tek otkriva. Samo da se ne desi i novootkrivenim da ih zadesi ista sudbina sa već privatizovanim. Nije ovoj vlasti verovati, s obzirom na iskustva iz provede privatizacije.

MRV

pre 12 godina

@Marko
Да се разумемо, песак натопљен нафтом о коме ти причаш и шкриљци (не само алексиначки) су две поприлично различите ствари.

moze biti stvarno da su izbori tu,iza coska

pre 12 godina

Te rezerve nafte i ako postoje mozemo da okacimo macku o rep.jednostavno vise se energije potrosi nego sto se dobije ako se "cedi" iz peska ili cega vec.
Zato verovatno nikad nece ni biti eksploatisana.

P R E O K R E T je pocetak!

pre 12 godina

ako treba i da se zaduzimo nije problem, bolje za ovo nego za nesto drugo, ono sto se treba spreciti to je da se ne ponovi jos jedna Kolubara, a sadasnja postavka itekako zna kako da se ugradi... Ako se sve odradi kako treba, i niko ne krade, Srbija moze da se razvija.

Slobodan Radulović

pre 12 godina

Ovakve vesti pokazuju da se bliže novi izbori.

Naravno, podaci o rudnom blagu Srbije nisu nikada bili nešto nepoznato našoj vlasti. Iznošenje ovakvih podataka pred izbore pokazuje da prethodne vlasti nisu bile dobar domaćin Srbije, jer da jesu ne bi zarad svojih ličnih provizija rasprodali društvene firme za male pare (naprimer, šećerane su prodavane za 1-3 evra, tj. za 1-3 kg. šečera za jednu šećeranu), niti bi bile dozvoljene eksploatacije rudnog blaga bez naplate državnih taksi ili uz neke mizerne naplate.

Dakle, da bi rudno blago u Srbiji bilo eksploatisano na "domaćinski način" u korist naroda i države potrebno je da se na izborima ne glasa više za one koji su bili birani kao državni predstavnici bilo sa pozicija svojih stranaka bilo sa pozicija postizbornih stranačkih koalicija.

Promene naziva stranke ili koalicije, kao i predizborne fraze ne bi trebalo više nikoga da prevare. Svaki birač bi pre zaokruživanja kandidata trebao da se seti šta mu je ko do sada obećavao, a šta je od toga ispunio. Nikome ne treba davati alibi i oproštaj za neispunjena obećanja zato što je bio u koaliciji sa strankama, koje su imale drugačije programe.

Isto tako ne treba glasati ni za one koji će samostalno izaći na izbore, a nakon izbora će se opredeliti sa kim će sastavljati vladu nakon izbora. Takve treba u startu otpisati, jer će zarad vlasti posle izbora biti spremni na koaliciju i sa samim đavolom.

Bolje je učiniti listić nevažećim nego glasati za nekog ko nas je prevario u ime bilo koje stranke ili koalicije.

Na taj način birači bi odbranili svoju čast i dostojanstvo i pokazali da ne boluju od "kratkog pamćenja" niti više nasedaju na "primamljiva obećanja".733M5

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

'Ajd' malo batalite aleksinačku naftu iz sledeće decenije i kažite šta ste uradili juče, šta radite danas i šta ćete raditi sutra (ali da to ne bude odgovor tipa "sutra ćemo pričati o aleksinačkoj nafti iz naredne decenije"). Uostalom, ja ni malo nisam ubeđen da će Srbija imati ikakve koristi od aleksinačke nafte, čak ni kroz deset godina. Ako je pameti, korist od te nafte će imati Aleksinac a Srbija nek se snađe drugde.

branimir cosic

pre 12 godina

Odlicna vest, uz ruske rakete s 300 i teslin stit, sada smo lider na ovom delu mlecnog puta. A Sloba i Arkan gledaju sve to na rts satelitu na rajskom ostrvu i smeju se kako su zeznuli galaksiju...Beogradskim metroom japanci idu na posao od ustanicke do batajnice, a Srpski domacin tlaci hrvatske i albanske ugostitelje na primorju sa svojim novcem, a autoputem sa deset traka iz Kragujevca ka Baru i u svet idu Fijati bez fabricke greske ka Americi, Vojvodina ne samo da hrani evropu vec i u Africi deca jedu hleb od srpskog zita i to za 3 din po vekni. Kosovo se samovoljnim ukazom proglasilo za Srbiju i Kostunicu su proglasili za dozivotnog guvernera te srpske pokrajine. E sad pazite sta zaokruzujete kad vam neko da listic i naprska prst....

Vojvodjanin

pre 12 godina

Daaa, a i sutra se ocekuje do 35 C, bez vetra. Toplo vreme ce trajati sve do pocetka leta, kada ce biti jos toplije... Kisa ce padati samo nocu, tako da ne smeta, ali da dopunjava hidrosisteme...

Gazda Djoka

pre 12 godina

Bas lepo ako je iole tacno sad ce granicu *** da traze do Aleksinca da dodju da bi ispunili zahteve Amera,posto njima samo profit odgovara ujedno mozda se desi da ovi sto danas vladaju S rbijom i to prodaju.Ko bi ga znao.

Idu izbori

pre 12 godina

Čist, ali čist predizborni marketing.

Nigde i još jednom NIGDE u svetu se nafta ne eksploatiše iz škriljaca jer je takva nafta VEOMA SKUPA. Neće ni skoro.

anne

pre 12 godina

Vadjenje ulja iz skriljaca se vrsi postupkom koji se zove Hydraulic Fracturing, i to je jedan od najprljavijih metoda kopanja ruda, nafte ili gasa... Totalno unistenje pozemnih voda (sto donosi trovanje lokalnog stanovnistva) i ogromna opasnost od zemljotresa su samo neke od posledica. U US drzave polako zabranjuju tu vrstu vadjenja ulja, ali izgleda da ce kod nas uspeti da zarade neke pare, jer su losi ljudi na vlasti odlucili da zarade na zivotima ostalih.

Boban S.

pre 12 godina

Sada je jasno zasto su svetski mocnici prvo rasturili Jugoslaviju a sada to cine sa Srbijom.Velika rudna bogatstva,samo Bog zna sta sve ima na Kosovu kada ga tako otimaju,a sve na malom prostoru.
Ako mi ne mozemo da pokrenemo proizvodnju mogu Kinezi,Estonci... samo ne kauboji.Dakle welcome Kinezi, pa to su prorekli i vidoviti Tarabici -DOCI CE ZUTA RASA...samo NE ameri i ova trula lazljiva evropa.

Sajo

pre 12 godina

Sve to sto ste nasli je nasao odavno S.Milosevic i to vise puta...heheh...PREOKRET...ako je moguce u opste i ako je verovati Cedi i Vuku...al nekom se mora...

mirko

pre 12 godina

Ovo, a i mnogi drugi "kapitalni projekti", moze i treba da se odradi bez zajmova. Ideja se osniva na strategiji ICIS (International Center for Integrative Studies New York, July 1990) ( http://www.itk.ntnu.no/ansatte/Andresen_Trond/finans/others/interest-free-money.txt )

- Prvo nekoliko citata:

John Maynard Keynes: "dodavanje novca u opticaj nece stvoriti inflaciju ako je novac koristen za nova... NOVA dobra ili usluge." ( http://www.thejakartapost.com/news/2008/06/20/print-money-build-infrastructure.html )

"Primena Gisell-ovog modela cirkulacije novca ce izvesti naciju iz depresije u dve do tri nedelje" Prof Irvin Fisher Yale University, "najveci ekonomista Amerike" ( http://opengov.ideascale.com/akira/dtd/4904-4049 )

Kako je Nemacka izasla iz hiperinflacije pise danas B92: Krajem 1923. vlada je uvela novu Rentemarku, čija je vrednost imala pokriće u zemljištima i industrijskim postrojenjima, za razliku od Papiermarke, koja nije imala nikakvog pokrića. ( http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2011&mm=12&dd=19&nav_id=566784 )

- Ideja/predlog je za valutu koja se osniva na kombinaciji dva koncepta "stamp scrip" i valuti sa pokricem "korpe artikala". "Stamp scrip" zbaci da novcanica ostaje vazeca samo ako se na nju primeni mesecna markica koja je 1-2% vrednosti novcanice i koja opravdava troskove skladistenja/drzanja pozicija robnih zaliha koje su joj pokrice - "korpa artikala" tj rude i "dobra" kojih je Srbija izvoznik.

Primenom "Stamp scrip" se, istorijski gledano, ubrzava cirkulaciju novca 14 puta jer umesto da se sam novac drzi kao skladiste vednosti (poseci sumu i stavi novac u banku da primis kamatu) osnovna funkcija novca je promet roba i usluga i ulaganje (potrosi pre nego treba da platis markicu, zasadi sumu da ostvaris zaradu). Naplata poreza drasticno povecava, nezaposlenost drasticno smanjuje itd.

Jos jedna prednost je sto ova valuta moze da se koristi lokalno, bez da zameni glavnu. Ne mora da bude konvertibilna vec kao hitna/posebna valuta za pojedinacne projekte. U konkretnom primeru cela investicija za "eksploataciju" naftnih skriljaca bi bila financirana novo nastampanim novcem koji bi kao podlogu imao buducu vrednost "eksploatisane" rude koja bi bila "monetizovana" (nastampane pare za tu svrhu) i cime bi bili placena neophodna infrastuktura i rad za pocetak proizvodnje.

Ovo je historijski uspesno koristeno u proslosti ( Od Biblijskih vremena u Egiptu, Nemacka, USA, Austrija - Wörgl) a i danas ( Iran, Kina).

A sad ko danas ima m..@ da to uradi a da ga centralne banke ne zaustave... to je vec druga prica. Ja sam ovo vec poslao na adrese vlade kad su trazili "alternativna resenja". Pogledacu da posaljem ponovo.

Cela poenta je da se kapitalne investicije placaju iz nove emisije tj. parama stampanim tj. ubacenim u promet kao nadoknada za rad i dobra proizvedena za drzavu od strane njenih gradjana a ne od strane banke sa kamatom za profit. Naravno te kapitalne investicije moraju da budu profitabilne, da taj buduci profit bude garant za nastampane pare i da se koriste namenski a ne gde zatreba.

aco

pre 12 godina

Ali najaci su mi ovi koji pisu nemojte molim vas da pisete da imamo nafte sad ce mo da procemo kao Irak ili Libija.Sad ce nam Amerikanci uvesti demokratiju.
Da budem iskren ako bih birao izmedju Rusa i Amera izabrao bih Mr.Amera.
Da budem iskran iako smo braca sa rusima posto ta braca placaju u svoju zemlju rudnu rentu 110$,a u mojoj zemlji placaju 10$.I sto im je prakticno poklonjen NIS i sva nalazista u tom trenutku,dosta im je(i previse).
Mada od toga nema nista!!!
Ali kad bih birao izabrao bih AMERIKANCA

Srki

pre 12 godina

Dzabe sve, prodali smo NIS rusima sa sve naftnim nalazistima za 350 miliona.. koji lopovluk u ovoj zemlji, voleo bih da insajder malo istrazi NIS i kaze po neku rec o lopovima koji su ga vodili.. NIS u trenutku prodaje nema profit i posluje u minusu, a nakon dve godine poslovanja pod rusima ima godisnji profit 160 miliona.. sto ce reci isplatice ga za dve godine a pritom uz NIS smo im prodali i svu naftu koju nadju u srbiji.. uzas..
(milos, 19. decembar 2011 09:19)
Bolje i njima nego crnim djavolima Amerikancima!

milinko

pre 12 godina

sve i da ta nafta postoji, necemo je mi eksploatisati jer ce, kao i uvek, na vlasti biti neko kratkovid, koji ce samo da puni svoj i stranacki dzep, dok ce naftu uzimati "demokratski svet"

swoon

pre 12 godina

Sto imam neki osecaj da ce ovo prirodno bogatstvo pokloniti nekoj firmi ili drzavi,koja ce tu izvrsiti nalaze i onda napraviti dzentlmenski dogovor da oni ipak to sve uzmu,a onda ce nama ponuditi povoljne kredite.

milos

pre 12 godina

Dzabe sve, prodali smo NIS rusima sa sve naftnim nalazistima za 350 miliona.. koji lopovluk u ovoj zemlji, voleo bih da insajder malo istrazi NIS i kaze po neku rec o lopovima koji su ga vodili.. NIS u trenutku prodaje nema profit i posluje u minusu, a nakon dve godine poslovanja pod rusima ima godisnji profit 160 miliona.. sto ce reci isplatice ga za dve godine a pritom uz NIS smo im prodali i svu naftu koju nadju u srbiji.. uzas..

Dule NS

pre 12 godina

Значи можемо да очекујемо Америчку инвазију у скорије време.
(., 19. decembar 2011 03:06)

-Da da... i spašavaće Aleksinčane od represije zlotvorskog srpskog režima!
hahaha i biće prinuđeni da spreče humanitarnu katastrofu plemenitih Aleksinčana, a priznavanje nezavisnost Aleksinca će da bude novi uslov za ulazak Srbije u EU! :)

Goran

pre 12 godina

Volim ovaj Svet! Britansko-Ruski Konzorcijum!!! Dok u Srbiji prebrojavaju četnike i partizane, euronatofanatike i rusofile, Britanija i Rusija zajedno jure naftu po svetu! Dok Čeda pljuje Ruse i govori da moramo u NATO, Rusija i Nemačka grade severni tok zajedno... Naši političari žive u kamenom dobu a ne hladnom ratu.

NekoIzMase

pre 12 godina

Zlato, nafta ... Ihaj ...
Svega imamo, samo na Kosovo i Metohiju da zaboravimo ...

NIS je prodat sa sadašnjim nalazištima nafte, ne novim, pa bih molio antirusku gospodu da ne lupetaju gluposti. Nek razmišljaju da li je železara Sartid protada po realnoj ceni, recimo ... Da li je Duvanska industrija Niš? Ili Duvanska industrija Vranje? Na kraju, neka se pozabave otimanjem Kosova i Metohije od strane SAD i njenih saveznika, otimanje Trepče, insfrastrukture Telekoma Srbije na Kosovu i Metohiji, velikog broja preduzeća i firmi i infrastrukture u koju su poreski obveznici cele Srbije ulagali, itd ...

Dokle?

pre 12 godina

Recimo da je ovo tacno,imamo sledeci tok misli domacih politicara "hmm kako ja ovde da se ugradim,hmm mogli bi mi to da prodamo rusima pa da na tu rade,a mi uzmemo nesto u dzep na foru da niko ne zna,a onda cemo da kazemo narodu kako su sada tu nasa braca rusi da eksploatisu naftu i da nas da caste sa nekih 5 miliona evra..hmm da odlican plan"..

Srba

pre 12 godina

Ako bi moglo malo da se pojasne ove cifre iz teksta.
Da li je 180 milijardi ukupna suma koja moze da se obrne iz aleksinackih nalazista uljnih skriljaca ili je to suma koju Srbija, kao tek jedan od partnera u poslu, moze da zaradi? Ako je pomenuta lokacija samo jedna u Srbiji, da li je ukupan potencijal 450 milijardi dolara od nafte?
Posto Srbija uvozi naftu, uglavnom iz Rusije, da li ce ta domaca nafta da zameni uvoznu naftu? Ili ce mozda biti namenjena izvozu, a uvoz da se nastavi kao i do sada?
Slazem se sa ostalim komentarima da bi Aleksincani trebali da imaju glavnu rec u ovom projektu i da dobar deo profita ostane lokalnom stanovnistvu. Na kraju krajeva, oni bi zrtvovali svoju zdravu prirodnu okolinu i cist vazduh, kako bi Srbiji doneli znacajnu zaradu primenom necistih i po zdravlje riskantnih tehnologija.
Takodje se nadam da ce stvari da se pokrenu sa mrtve tacke a ne kao do sada da ponavljamo kako postoje mogucnosti velikih zarada tamo negde u dalekoj svetloj buducnosti...

Jožef

pre 12 godina

I da ,,leži ,, - čemu frka ?
Možda Vi iz Aleksinca ležite na naftnom polju al jao Vama ako je to tako .Vas onda prete opasni experti koji će Vam stručno objasniti kako ćete vi od toga imati samo malo morgen baš kao vojvođani imaju isto - malo tumor-gen od poljopriv...
Al na kraju krajeva bar da polovina toga imamo što nam stručnjaci pronalaze - bar pola .....hm.

Vladimir Dž

pre 12 godina

Pod hitno poslati marince šeste flote u taj kako bi sklonuli ne narodski režim i stabilizovali situaciju. Update-tovi evropske organizacije, tipa Preokret, sa novim tačnim podacima da ceo region zapravo nikada i nije bio deo srpske istorije, stvoriti, izmisliti novu naciju na terenu koja će shvatiti svu lepotu evropskih vrednosti tako da ekstrakcija nafte bude pristipačna zapadnim kompanijama. Lokalne političare ubediti da će dobiti lepu svoticu i neku novu evropsku titulu. Državne organe paralizovati novim primamljivim ponudama, naprimer: sklopiti desetak standby aranžmana sa ugodnom kamatom od 10-15%. Narod ubediti da će se obećana plata od 1000€ povećati za duplo u odnosu na evropski prosek.

Sve one koji su opiru ovim demokratskim procesima demonizovati u medijima, optužiti ih da su Miloševićevi sledbenici, da su za stvaranje ruske gubernije na Balkanu, da su teoretičari zavere, smarači, luzeri und hejteri …jednostavno da su protiv naše lepe evropske perspektive.

ekonomista

pre 12 godina

Mesto vlada da se rasipa na najveci birokratski sistem na Balkanu, bolje da naprave specijalni fond za pokretanje ove investicije i tako da mi, nasa deca i unuci budemo u jakoj pregovarackoj poziciji sa onima koji su izumeli tehnologiju za preradu. Zasto bi nekome poklonili 80% nasih prirodnih resursa ako poziciju mozemo da preokrenemo u nasu korist? Moze da se investira i fazno pa da se dobrim delom samofinansira razvoj, a ne odma bub 700 miliona evra? Tako su **** poklonili NIS i brojne druge privredne subjekte strancima za sicu lovu. Da li to planiraju da budemo vecni robovi stranog kapitala a sebi ulogu vecne garniture korumpirane vlasti?

P R E O K R E T je pocetak!

pre 12 godina

ako treba i da se zaduzimo nije problem, bolje za ovo nego za nesto drugo, ono sto se treba spreciti to je da se ne ponovi jos jedna Kolubara, a sadasnja postavka itekako zna kako da se ugradi... Ako se sve odradi kako treba, i niko ne krade, Srbija moze da se razvija.

mm

pre 12 godina

@Goran
gospodine rusima su britanci, nemci, ameri i druge sile partneri a mi smo im predmet podsmeha i usput ako nesto ima da se ocerupa, super.
Samo ne sa rusima!

Robespjer

pre 12 godina

Za pokretanje prerade 700 miliona do 1 milijardu dolara!?....850 miliona ukradu lopovske agencije i ko zna koliko fiktivna radna mesta u javnim preduzećima itd.!I zato nema para!

milan

pre 12 godina

Znaci g. Toma je tu namirisao 100 milijardi za plovni put prema Egeju. Nema sta sve lepse od lepseg ovo sve lici na Soica u tesnoj kozi kada prica poslovnim prijateljima sa istoka,, mi imamo sve: znanje,ljudstvo,..... ali nemamo pare, pare nam fale,,. SRBIJOOOOOOO
Milan juzna pruga

samo polako

pre 12 godina

"U dokumentima Ministarstva prostornog planiranja, rudarstva i životne sredine, kao najčešća prepreka u realizaciji svih mogućih projekata u rudarstvu navodi se nedostatak novca."

Од свих расправа и вести на тему новца изгубили смо здрав разум. Новац је измишљен као мера вредности, баш као што су центиметри или миље мера дужине. На страну еколошки и политички аспекти ове вести, рецимо да је нафта заиста ту. Ту су и инжењери, ту су заинтересоване стране компаније које би добиле проценат добити, ту су радници, ту су књиге, ту је Интернет. Све је већ ту. Рећи да не можемо да кренемо у реализацију због "недостатка новца" је као и када би се једног јутра радницима на грађевини рекло "не можемо данас да радимо, остали смо без центиметара".
Једини којима таква неуроза одговара су банкари који контролишу производњу и коришћење новца као мере вредности, па су нас убедили да док не позајмимо од њих уз камату ништа не можемо да урадимо. Држава, нажалост, не постоји у 21. веку.

Rambo

pre 12 godina

''Sto mu gromova, jelenskih mi rogova, karamba karambita
Predsednik biračima odobrava volju,
slika se, gle, na naftonosnom polju,
pred izbore evo je bogami prevara nova,....??

mitja

pre 12 godina

Nije bitno na koliko tona nafde lezi Aleksinac vec ko ce u i kojoj meri profitirati od toga.
Prica je uvek ista drzava propala, zastarela tehnologija, traze se parteri, drzava se stiti "zlatnim akcijama"
u Boru ovoliko u kovinu toliko... Jel smo to tek DANAS otkrili ako NE koja nam je STRATEGIJA bila pocevsi od cuvenog petog Oktobra??

Mozda je to" Insajder" slikovito opisao i objasnio u slucaju "Kolubara" ustvari da petog Oktobra nije ni bilo, jer krivica se prebacuje od jednog na drugog.Nista se ne menja u glavi samo su razliciti u fotelji!!
Novca za investicije nema a kamate na dug samo rastu, jer je svako zloupotrebljavao i iskoriscavao sto je moguce vise i domaca garnitura predatora je sada otvorila vrata onim iz inostranstva,
Sto bi Krkobabic reko "Socijalno odgovorna vlada"!? znaci svi predatori su zbrinuti i dobrodosli a kamate i dalje rastu i stvarno nema drugog resenja nego prodaj i procenat dodaj.

BOLJE NAS NASLI

djuro

pre 12 godina

Ova 'Vlast' ima i gace da rasproda. Tako da narod i preduzetnici iz Srbije nece dobiti NISTA! Gadna nam je vlast nema sta! Kad god nesto treba da se radi oni kazu 'Nemamo Tehnologiju ni para!' Ta budale jedne NIKO nije ni imao na gotovo ni pare ni tehnologiju! Nego se naruci od vlade ili companija fakultet Tehnoloskih nauka ili Rudarskom ili ko moze. I oni NADJU strucnjake koji im fale da se to razvije! Tako rade fakulteti na zapadu! Zar vam nije jasno da se tehnologija RAZVIJA NA UNIVERSITETIMA po narugbi drzave ili privatnog biznisa! NE KUPUJE se TO je VIC skolstva na zapadu. Sto ce vam Universiteti ako im ne dajete pare i ne trazite da razviju dragocene tehnologije! Ne bre da kupujete tehnologije i rasprodajete narodno bogatstvo! Kako znam? Pa zena mi radi na Univerzitetu na zapadu gde se to radi!

Marko

pre 12 godina

Kolko ja znam, a znam, najveci proizvodjac nafte iz skriljaca (pesak natopljen naftom) je Kanada... :)

E sad, kakve su posledice ove vrste eksploatacije po zivotnu sredinu, o tome bi moglo dugo da se razlgaba.

mandraxx

pre 12 godina

ovako je i sloba nalazio naftu po vojvodjanskim salasima.da covek ne poveruje da neko nakon 15 godina, koristi iste predizborne fore.

moze biti stvarno da su izbori tu,iza coska

pre 12 godina

Te rezerve nafte i ako postoje mozemo da okacimo macku o rep.jednostavno vise se energije potrosi nego sto se dobije ako se "cedi" iz peska ili cega vec.
Zato verovatno nikad nece ni biti eksploatisana.

ivan top

pre 12 godina

hahaha pa mi u Aleksincu imamo nafte za narednih 50 godina samo to nismo znali,ali to nista ne vredi ako ovi iz DS ne budu na vlasti narednih 50 godina ,jer ako oni nisu na vlast ta nafta ce nekako da iscezne hahahaha

Jovan

pre 12 godina

a sta nam to znaci? sve te pare ce otici u necije dzepove... narod od toga nece imati nikakve koristi... Potrebni su novi ljudi! *****

Djordje Radic

pre 12 godina

Ma i to ce ovi stocari da pokradu...jagnjetina, prasetina itd kosta bato! Ja opet kazem...hvatam prvi avion kuci cim se narod digne do tada...svaku srecu vasem preduzecu. Brutalna revolucija je jedino resenje... Na zalost sve vise sam ubedjen da je narod suvise glup za svoje dobro.

Glas iz Palmoticeve

pre 12 godina

Nazalost presusice nam nafta odmah posle izbora!

O rudniku Bor i njegovoj vrednosti izrazenoj u "bilionima" govori "uspesna privatizacija". I njegova vrednost ce opasti dramaticno posle izbora.

maraton

pre 12 godina

Znamo mi kakve sve resurse ima Srbija. Naša aktuelna vlast ih tek otkriva. Samo da se ne desi i novootkrivenim da ih zadesi ista sudbina sa već privatizovanim. Nije ovoj vlasti verovati, s obzirom na iskustva iz provede privatizacije.

Nikola

pre 12 godina

@ U doba vladavine SM i njegovog SPS je "pronadjena nafta" u Turiji! Isto smo bili u krizi, bili su izbori i ONI su pobedili... Da li se ovde, u Srbiji, ista pamti ili se svima veruje na rec?!
(ona, 19. decembar 2011 09:46)

Jel ti uošte znaš gde je Turija? Da znaš i da si nekada tamo bila ne bi tako pričala, znači pojma nemaš. U Vojvodini su naftna polja oko Turije i Srbobrana, Kikinde i Iđoša, Sente i Tornjoša i na granici sa mađarskom kod Kelebije i u blizini Palića.
Nemam nameru da branim Slobu i SPS, čak šta više SPS-u bi želeo da vidim leđa što pre, a zajedno sa njima i još nekome, ali svašta pisati , a pri tome ne znati stvarno nema smisla.

Зоран

pre 12 godina

(Srba, 19. decembar 2011 03:17), е, брате, ти се озбиљно бацио на анализу? Па то нафтно богатство Србије има да траје још 3 месеца. После пауза 4 године, ако не и мање, па опет око 3, 4 месеца. Значи, то се експлоатише сваке 4. године по 3, 4 месеца.

mmk-usa

pre 12 godina

ja sve mislim prestat ce da nas maltretiraju kad a ono:nafta..ko god da je nasao trebao je da cuti nije vreme za takve pronalsake ..tesko nama

Ja nisam naivan, a vi?

pre 12 godina

Kako to, nema novca za eksploataciju? Kažu, potrebno je 700 miliona evra. Pa na most u Beogradu je potrošeno 500 miliona. Za to ima? Da su dodali tih 200 mil., uložili u preradu, za koju godinu su mogli da naprave tri takva mosta.
Sve u svemu, nek' lažu nekog drugog.

ded

pre 12 godina

U babušničkoj opštini u blizini Zvonačke banje postoji rudnik antracita, najkaloričnijeg uglja od kojeg se dobija koks koji se koristi za visoke peći. Rudnik je zatvoren davnih dana zbog nehumanih uslova rada. Radnici su masovno oboljevali od plućnih bolesti. Postoje i velike rezerve uljnih škriljaca, ali eksploatacija ovog fosilnog goriva spada u najprljavije tehnologije za dobijanje energenata. Naša zemlja može postati preko svake mere zagađena. Ne mora novčana korist da bude uvek na prvom mestu.

DS-ov ekvivalent price o 100 milijardi evra investicija

pre 12 godina

1) I u Poljskoj postoje velike zalihe tih skriljaca, ali je tamo lokalno stanovnistvo probalo (ne znam da li su uspeli) da spreci eksploataciju zbog uzasnih posledica koje ona ima na zivotnu sredinu.
2) Kada smo na faxu ucili o zalihama energenata u Srbiji, o skriljcima je receno da zalihe postoje, ali da nije isplativo eksploatisati ih jer je ruda siromasna. E, sad, ili je cena nafte skocila, ili su pronasli novu, efikasniju tehnologiju eksploatacije, ili ce uskoro izbori, pa treba da se "siri optimizam". Meni se cini da je treca opcija u pitanju.

SlobodanBG

pre 12 godina

Ukinite nepotrebne agencije, otpustite neradnike i prekobrojne iz javnih preduzeca, ne kradite kroz javne nabavke i eto para da Srbija investira i bude vlasnik 100% a i kusur ce ostati, taman za ekologiju, jer ova prerada ima posledice.

marsovac

pre 12 godina

@swoon
@samo polako

slazem se sa vama, ja sam ovo pre par meseci vec postavio ovde kao jedan od komentara.
evo i sta kaze Wiki za Rio Tinto Group (koja je iz Australije)...

http://en.wikipedia.org/wiki/Rio_Tinto_Group

- kompanija koja posluje kao investitor a ujedno i istrazuje nove rude.

Drzava nema pare za ovakve investicije???
Izleda da su nasi ministri prodavali semenke pre stupanja u vladu.

Narod je nazalost glup i lud pa sve proguta !!!!

Jelena S.

pre 12 godina

Da li su nama potrebni izbori i izborna kampanja da bi se saznalo koliko rudnih bogatstava ima naša zemlja! I umesto da izvozimo, celog života smo se bavili uvozom! Napravite idejni projekat gde bi zaposlili hiljade radnika, novčano obezbedili hiljade porodica, i ne bi smo bili ni gladni ni žedni! Kada se pričalo o rudnim bogatstvima niko nije ni obraćao pažnju...sada ste se setili!!!

MRV

pre 12 godina

@Marko
Да се разумемо, песак натопљен нафтом о коме ти причаш и шкриљци (не само алексиначки) су две поприлично различите ствари.

CG

pre 12 godina

Sada ce jos malo na CNN-u o " diskriminaciji" aleksinackog naroda u sopstvenoj zemlji od zlih Srba te kako je potrebno osloboditi ga u humanitarne svrhe...

Transparentno

pre 12 godina

Pogledajte na šta liči Alberta ,Kanada, na površini većoj od Velike Britanije nema žive duše, pogledajte samo kolika je emisija carbon dioksida , 4x veća nego svih automobila u celoj kanadi, znate li koliko je vode potrebno da bi se dobio samo 1 litar sirove nafte, da li znate da je 90% od ukupne prerade bitumen , a samo 10 % nafta, da cena koštanja jednog barela je preko 50$ , da u krugu od 200 kilometara zaboravite na poljoprvredu, stočarstvo, da ne pričam kolika bi to bila ekološka katastrofa za celu Srbiju , ovu priču ko god da je pokrenuo radi izbora , trebalo bi zajedno sa njegovom porodicom , vladinom uredbom po službenoj dužnosti, narediti da godinu dana živi u Alberti , pa kad se vrati , nek donese odluku da li Srbiji treba bitumen ili ne .

TAP3AH

pre 12 godina

Ne tako davno je Sloba otvarao naftna polja po Stigu, a bome i u Turiji...
Presek busotine je pokazao da je dole cucao Radoman (zuluf) Bozovovic _ secate li se tog lika? - i pumpao istu iz bureta.

Ne znam sta se ovi sekiraju za novce i tehnologiju. Nemamo nijedno, a nemamo ni naftu, ako je ima. Natrcili smo se Rusima za sitne pare, dacemo im i skriljce, samo da predsednici opstina nastave da nam kroje kapu, i da mi ne damo nesto sto odavno nije nase, da bismo dobili nesto sto nam ne daju...

matko

pre 12 godina

Siromasna opstina Aleksinac odmah da stavi pod hipoteku ovih 179 mlrd i da ih polako krcka kao sto Arapi rade. Tamo ce uskoro da osvane novi Dubai, vozice se dzipovi visoke klase a devojke iz cele Srbije pohrlice da budu hostese u Aleksincu. Treba napraviti sto pre i najvisu zgradu na svetu, tunel do Beograda da bi beogradjani lakse izvalicili pare. Ovim novcem otkupiti nazad sva prodata srpska imanja na Kosovu i otpoceti pravednu borbu za ispravljanje svih istorijskih nepravdi. Onu jednu mlrd koja fali sa pocetka teksta mozemo da potrosimo na proslave toga sto imamo te uljne skriljce.

Ja

pre 12 godina

Zna se ko ce eksploatisati sva rudna bogatstva Srbije. Vrh piramide "Kruna" ili "City of London". Znaju oni dobro gde se sta nalazi pa ce preko svojih kompanija ili podkompanija ili cerki firmi, polako vremenom, postati vecinski vlasnici svih rudnih bogatstava Srbije.

Deki

pre 12 godina

Molim b92 da malo istrazi isplativost celog projekta odnosno koji su troskoi eksploatacije takve nafte i kakav je ekoloski ucinak na reon u kome se ekspoloatacija desava.
Ako tu zasita ima nafte za 100+ milijardi $$ najmanji problem je naci jednu milijardu da se zapocne ciklus.
Neka vlada osnuje kompaniju na berzi, siguran sam da bi mnogi gradjani zeleli da kupe akcije jednog dugorocno profitabilnog preduzeca.

moj glasacki listic ce biti nevazeci

pre 12 godina

Auuuu,je..te,pa mi cemo biti evropski Kuvajt ahahahahhhaa

Jos samo da izglasamo sadasnju vlast ponovo,jel da :-)

******

Slobodan Radulović

pre 12 godina

Ovakve vesti pokazuju da se bliže novi izbori.

Naravno, podaci o rudnom blagu Srbije nisu nikada bili nešto nepoznato našoj vlasti. Iznošenje ovakvih podataka pred izbore pokazuje da prethodne vlasti nisu bile dobar domaćin Srbije, jer da jesu ne bi zarad svojih ličnih provizija rasprodali društvene firme za male pare (naprimer, šećerane su prodavane za 1-3 evra, tj. za 1-3 kg. šečera za jednu šećeranu), niti bi bile dozvoljene eksploatacije rudnog blaga bez naplate državnih taksi ili uz neke mizerne naplate.

Dakle, da bi rudno blago u Srbiji bilo eksploatisano na "domaćinski način" u korist naroda i države potrebno je da se na izborima ne glasa više za one koji su bili birani kao državni predstavnici bilo sa pozicija svojih stranaka bilo sa pozicija postizbornih stranačkih koalicija.

Promene naziva stranke ili koalicije, kao i predizborne fraze ne bi trebalo više nikoga da prevare. Svaki birač bi pre zaokruživanja kandidata trebao da se seti šta mu je ko do sada obećavao, a šta je od toga ispunio. Nikome ne treba davati alibi i oproštaj za neispunjena obećanja zato što je bio u koaliciji sa strankama, koje su imale drugačije programe.

Isto tako ne treba glasati ni za one koji će samostalno izaći na izbore, a nakon izbora će se opredeliti sa kim će sastavljati vladu nakon izbora. Takve treba u startu otpisati, jer će zarad vlasti posle izbora biti spremni na koaliciju i sa samim đavolom.

Bolje je učiniti listić nevažećim nego glasati za nekog ko nas je prevario u ime bilo koje stranke ili koalicije.

Na taj način birači bi odbranili svoju čast i dostojanstvo i pokazali da ne boluju od "kratkog pamćenja" niti više nasedaju na "primamljiva obećanja".733M5

Mare

pre 12 godina

Molim boga da samo ovi DS-ovi ili Mladjini nista ne ugovaraju niti prodaju bilo kome ... placacemo jos nekome da proizvodi naftu, mozda 10.000 eur-a po radniku?

Dzaba...

pre 12 godina

Ma svega ima, ali dzaba...
Pored ovoliko velikog broja korumpiranih politicara i raznih drzavnih sluzbenika pocev od salterskog radnika u opstini pa sve do ministra, dzaba nama i da imamo vise nafte i od Kuvajta i vise dijamanta i od Juzne Afrike.

ona

pre 12 godina

U doba vladavine SM i njegovog SPS je "pronadjena nafta" u Turiji! Isto smo bili u krizi, bili su izbori i ONI su pobedili... Da li se ovde, u Srbiji, ista pamti ili se svima veruje na rec?!

dzan

pre 12 godina

Nervira me sto nadlezni ljudi u ovoj oblasti gledaju samo svoj interes a na stetu gradjana, jer ne znaju kako da uposle radnu snagu koju su upropastili. E sad, nafta... pa ugalj.... ma dajte kao da nismo dovoljno zatrovani i mi i nasa deca. Svuda u svetu se ulaze u obnovljive izvore energije, a mi cemo da se trujemo i dalje. Samo da podsetim da u Srbiji postoje izvori tople, pa i vrele vode, koja bi se mogla idealno koristiti za zagrevanje mnogih domova, a opet bez ekoloskih posledica, kako niko ne razmislja o tome... ili o postavljanju vetrenjaca u vetrovitoj vojvodini...

Lala iz Banata

pre 12 godina

Ne pola, nego tri četvrtine bacite u vodu.
Tako da će eksploatacija (možda) jedva biti isplativa.

Pristajem da popijem, na javnoj TV, uživo, prvu litru nafte iz aleksinačkih škriljaca dobijenu u INDUSTRIJSKIM (ne laboratorijskim!) uslovima. ;)

Vlađa

pre 12 godina

Država pošto nema para za ovu investiciju ona će da ponudi da kupe pola Mišković pola Kostić i to za tri evra.A ova dvojica genija će za uzvrat od države dobiti 10.000 po zaposlenom radniku.

M012Z

pre 12 godina

O tome se decenijama prica u Aleksincu, sada treba poverovati da ce to biti zaista. Ljudi u Aleksincu i okolini decenijama se nadaju u ispunjenje njihovog sna, radnim mestima i eksploataciji neceg vaznog ispod zemlje, jedino sto su mestani pricali da se radi o zlatu, ali izgleda da je u pitanju crno zlato, no do izbora ne treba ocekivati nista sem davanja prava na eksploataciju protiv cega se treba boriti.

veseljko

pre 12 godina

Kako li su uspeli da nadju to skladiste,pa to je jos za vreme TITA bilo zakopano..ili je seda bio pravi trenutak da se ova"ISTORIJSKA"vest objavi bas pred izbore!CCC,da mi je znati ko plasira ovakve gluposti"Ma,odmah bi mu dao PULICERA"!Ipak je ovo istrazivacko novinarstvo,jel'tako..pa da?!

Troml

pre 12 godina

Aleksinac leži na 180 mlrd. $ nafte.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....koja svaki dan propadne pedeset metara
dublje, dok Srbi veselo planiraju /dolje/...

""Srbija bi mogla da ostvari....,
Ukoliko bi je prerađivala......,
profit bi mogao da bude.........,
kojih bi nekoliko decenija mogle da budu......,
mogu da se očekuju.......,
planira sa se izgradi....., gde je moguća izgradnja....,
da povećaju ......, i donesu veće.....,
smatramo da bi trebalo da bude......,
mogla bi da počne proizvodnja.......,
da možemo sami da radimo......, da bi zaživele eksploatacija .....,
povećati proizvodnju....., otvoriti novi rudnik......,
tu podići termoelektranu......., ukupno bi proizvodnja.....,
partneri moći da budu......, tu ćemo prihode ostvarivati......,
ako dođe do eksploatacije.......,
daje mogućnost da država utvrdi......, kada ćemo imati mogućnost.....,
da razgovaramo o našoj poziciji....., država može da utvrdi......,
Srbija bi mogla da ima......., da će biti potrebno......,
Ostaje da se vidi......, biće lakše......, tu je potrebna......, ""

mirko

pre 12 godina

Cuj sada ovo 180 milijardi evra od skriljaca,ovoliko od onoga, ovoliko od ovoga..imamo sve samo nemamo tehnologiju..pa kupite tehnologiju..nisu se ni Estonci rodili sa tehnologijom....ako je istina pola od ovoga sto ste naveli ja da sam neko u ovoj drzavi i da mogu da odlucim dao bi zadnji cent iz kase da se nabavi to sto treba da bi se pocela eksploatacija a ne pisljivih 700 miliona ili 1 milijarda ...nemate 1 milijardu da ulozite u nesto za sta bi za 5-10 godina imali 180 milijardi ..pa vi ljudi niste normalni majke mi ..za vas su samo zlatibor i cuvanje ovaca a ne vodjenje drzavne ekonomije.

Nije mi jasno to da bi vi umesto da sve uzme ova drzava i da bude svima bolje u njoj vi dali nekoj stranoj kompaniji da ona uzme sve a da nama da mrvice od "skriljaca" mislim nema reci kojom bi vas ispljuvao u najgorem smislu.Mada znam zasto bi vi to da bi pojedinci napunili svoje dzepove ..ko i uvek i ko za sve.