Sreda, 23.11.2011.

12:24

Zec: Đavo je došao po svoje

Kriza u Srbiju nije došla spolja, sami smo je napravili. Žmurili smo pred činjenicama i zatrpavali probleme umesto da ih rešavamo, kaže eknomista Miodrag Zec.

Izvor: Magazin Biznis

Zec: Ðavo je došao po svoje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Predrag

pre 12 godina

Resenje je u agraru, treba obnoviti sela, uvesti moritoring nad kreditima koja bi se dala proizvodjacima hrane, drzava mora zajednickim naporima im pomoci da krenu u zdravu i kontrolisanu proizvodnju. Treba dramaticno smanjiti birokratiju, administraciju i kolicinu politicara (koji inace zive tako sto mute vodu ne radeci nista jer nista i ne znaju da rade, oni su u stvari nas najveci problem). Treba rasteretiti na taj nacin gradove koji su prenaduvani nepotrebno..eto, moj skromni predlog

DzoniKg

pre 12 godina

2000 Godine je narodu prodata prica kako nam proizvodnja zatarela i nije kvalitetna bla bla pa ajde da je zatvaramo i zivecemo od nekih viruelnih usluga.A istina je da ne prodaje robu samo kvalitet inace ne bi kina imala najveci izvoz na svetu , volvo propao a kineske prodavnice u kgu krcate kupcima i ako je kvalitet te robe ni 1/10 od one koja se proizvodila u SFRJ.I tako dolazimo do toga da zivimo na dug jer smo skoro sve fabrike sahranili i svakim danom zivimo sve bednije bez ikakve realne nade da moze nesto da se preokrene u eu ili neeu.

Ljubomir

pre 12 godina

Da li B92 moze da napravi posebnu rubriku u kojoj bi cenjeni srpski ekonomisti, pored "generalsik analiza posle bitke" predstavili njihovo vidjenje mera STA treba uraditi u buducem periodu da ne bi bilo tako, ali ozbiljno taksativno stavku po stavku uz obavezu da obrazloze kako bi i kojim merama to postibli.
Ovako je sve to mlacenje prazne slame. Svi znamo da ne valja, ali hajde neki ozbiljan predlog (ne tipa SNS: kad mi dodjemo na vlast bice ulaganja 100 milijardi evra), nego za svaku tvrdnju ozbiljna argumentacija, ali i kontraargumentacija novinara, koji poznaju ekonomiju. Challenge....pa to je cilj novinarstva, ne samo da se ulaguje sagovorniku i da mu se ide niz dlaku. Ne biti neuljudan i provokativan, ali pitati prava pitanja.

ZokiLi

pre 12 godina

Gospodin Zec je sve tacno rekao ,sto uostalom svako prosecne inteligencije vec zna.Ostaje samo dilema zasto gospodin Zec nije nista preduzimao i resavao ,s obzirom da je uvek bio u politici i uz aktuelnu vlast.Koje licemerje?

nije svejedno

pre 12 godina

kakve veze ima to što mu je sin bilo gde ako mu je svaka na mestu...
(prokleta avlija, 23. novembar 2011 20:53)

Čitao sam i slušao ga dosta puta, ali taj podatak nisam znao i mogu samo reći da je za mene taj podatak ako je tačan jako bitan. Zbog čega nas vaspitava da radimo jedno a svoju decu drugo? Malko mi je muka od ljudi koji se bore protiv korupcije i partokratije a lično čim im se ukaže prilika isprljaju ruke. Kao što se jedan visoki funkcioner DSS svojevremeno borio protiv EU a sina zaposlio da radi u kancelariji EU u Briselu, malko vređa inteligenciju. Takođe ne znam zvog čega nahvali Tadića što demagogiše umesto da snosi odgovornost? Imao sam do sada mnogo veće mišljenje o njemu, uz dužno poštovanje ovo mi deluje kao naručeno mišljenje.

Inferno

pre 12 godina

"Potpuna je iluzija tvrditi da ćete vi, kad se dočepate fondova Evropske unije, nešto dobiti."
Uopste nije tačno da je iluzija... Eksperti, sa projektima, kojim se pružila prilika da koriste fondove EU su to itekako iskoristili. Naravno za uzvrat uglavnom nisu ništa ostavili.

prokleta avlija

pre 12 godina

kakve veze ima to što mu je sin bilo gde ako mu je svaka na mestu...u pravu je za EU i naš odnos prema njoj...naravno da moramo da radimo i zaradimo i da nam EU neče ništa dati besplatno kao što nije ni do sada...ne vidim šta je tu sporno...a vi što spominjete njegovu profesorovanje,bolje razmislite o tome šta je čovek rekao pa će vam biti jasno tašto je on profesor a vi cinični,ogorčeni,zaludni,zajedljivi...

Vojvodjanin

pre 12 godina

Svako ko samo malo dublje razmislja,moze doci do istog zakljucka.
Ne mora biti porfesor,ekonomista itd.

Ova nasa kriza,nema veze sa onom spoljnom ili svetskom.
Ceo svet da zivi u raskosi i blagostanju,mi bismo ziveli isto ovako...nikako.

Dok god su kod nas ovakvi politicari,pravosudje i tajkuni,
nece nam biti bolje.

Godinama je vec dokazano,da u Srbiji nema politicke opcije,koja bi nas izvukla iz ovog. Svi su isti.
Nama opet treba neka revolucija i sve sto mora posle nje.
Jodnom smo pogresili,valjda necemo ponovo.

Ovde vlada drzava u drzavi,elita,
koja ima vlast i moc,i sve ce uraditi da tako i ostane.
Korumpirani smo do kostiju. Od nekog clana mesne zajednice,pa sve do vlade i pravosudja.

Dok se njih ne otarasimo,ne pise nam se nista dobro.

Gradjani grcaju za malu platu,a elita vrti milijarde evra koje zavrsavaju u njihove dzepove.


Ne bi me iznenadilo,da jednog dana,kada obican gradjanin dotakne dno,sto nije daleko,pa kad shvati da nema sta da izgubi,krene na one,koji su krivi za to.
Gradjanski rat izmedju postenih gradjana,koji vise nemaju sta da izgube,
i elite,tajkuna,politicara i njihovih clanova...a svi zajedno su se nelegalno bogatili na racun obicnih gradjana.

mikaradjevac

pre 12 godina

problem je to sto pojedini politicari iz vladajucih stranaka daju nerealna obecanja sa evropom i to koriste kao predizborni trik a za svoje uskostranacke interese,nijedan od nijh nije poceo da resava srz problema i zato ih treba menjati jer nerade ovh 10 kako treba

Bora

pre 12 godina

'Evropa traži da neko nešto i donese, a ne samo da uzme'.Da,razvijene zemlje prodaju svoju robu ovde,mi uzimamo kredite, ali dok sami ne pocnemo da proizvodimo,zaradjujemo, sve je uzalud,završićemo kao Grci.Tržište koje
na osnovu kredita funkcioniše nije pravo i zato je bolje i za nas i Evropu
da se prvo ljudi zaposle,podigne standard pa posle toga integracija.

to vec odavno znamo

pre 12 godina

pa to nas nasi politicari zamajavaju vec godinama......i sa tom EU....zar mislite da ce mo u EU biti ravnopravni sa Nemackom, Francuskom, Engleskom....to ne mozemo da budemo ni u jednom pogledu....a mi se palimo ko hepo kocke.....pa nece nemac da dodje da rinta za nas da nam bude bolje....

ajd u kolo devojcice, da poljubim usne tvoje medene...

pre 12 godina

Sta imamo od vase kritike osim sto je upucujete gluvim vlastodrscima i sto je ona vest na sajtu koja ce sutra vec pasti u zapecak?
Da li postoji i odgovornost vas intelektualaca koji ste pustili vase studente mediokritete da nas dovedu do ambisa?
Sutra da vam ponude ministarstvo ekonomije, da li biste se uhvatili u kostac sa problematikom, to je trebao novinar da pita profesora, jer me jako zanima da li ima zelju da radi nesto umesto sto samo prica. Dosta nam je prica, 20 godina samo price se pricaju, nista nije radjeno.

Pop

pre 12 godina

Interesantno je da se kod nas ne polemise s necijim stavom nego se uvek ta osoba napada na licnoj osnovi. Tako je, koliko vidim, dokaz da gospodin Zec ne govori istinu to sto predaje ekonomiju na filozofskom fakultetu, a ne na elitnom ekonomskom, i to sto mu je sin u semi s Dinkicem. Po toj logici, ako vam lekar koji pusi, kaze da je pusenje stetno, vi cete mu reci da laze.

Boris

pre 12 godina

Ekipu koja kritikuje Zeca jer mu sin negde radi ili ne radi podseticu da mu je sin punoletan pa moze i sam da odgovara za to sto radi,gde radi i kako radi , ako tu oupste i ima neceg spornog. Intervju je odlican i sve je tacno sto je rekao.
Retko jasan i pametan covek koji daje sliku neseg drustva od '45 do danas.

Nije ogledalo krivo sto smo mi musavi.

Bojan NS

pre 12 godina

Steta sto vlast nikada nece da slusa pametne ljude.

Stete sto pametni ljudi nece da se bave politikom.

Steta sto narod nece da nauci.

Steta, steta, steta...

mian

pre 12 godina

Opet jean iz niza nasih pametnjakovica kje cujem tek onda kada je dete palo u bunar. Nemi su izgubili rat ali su imali Marsalov plan i zapad na svojoj strani (kako j onaj deo Nemacke prosao koji je bio pod drugim plastom znamo svi), izraelci su nacija za sebe ali ni oni nisu na svome mada su oni sve smeli sto mi nismo smeli. Japanci su nacija za sebe i njih j moglo samo nesto nadljudsko da zakoci u njihovom razvoju. Zasto uvek uzimamo takve zemlje za primer kao od gosp. Zeca navedene, Nemacka je imala Krupp, Siemens, Bayer, Meredes itd. a mi Kosvo, embargo, Milosvica, zastarelu industriju i kada se citav svet razvija mi so stajali devedestih i ondaaaaneko ocekuje da sve to zahukti i mi praznih kasa sve obidjemo. Vidimo sta se danas dogadja sa zemljama koje su do nedavno bile u vrhu razvijenih i opet trazimo samo greske kod nas, kojih sigurno ima ali zna se kako je kada imate snop vetrova dobijete vrtlog.

Nikola

pre 12 godina

Gomila opštih mesta, ali ovo:
"Treća stvar koja trajno postoji i nikada nije zatvorena, a na dugi rok će pokopati srpsku privredu, jeste deficit između uvoza i izvoza."
zavređuje pažnju. Ovo jeste ključni problem, a jedino rešenje je depresijacija dinara što pre, to će poskupiti srvisiranje stranog duga, ali pto pre se suočimo s tim to bolje.

Marko Radosavljevic

pre 12 godina

Odnos broja komentara i preporuka sve govori. NEMA VISE STA DA SE KAZE!

Ocemo da vozimo mercedese i BMW a da proizvodimo sargarepu i krompir u kolicinama koje ni za nase potrebe nisu dovoljne. E PA NECE DA MOZE BRACO SRBI!

Sve ovo je toliko ocigledno da mi je zapravo muka. Muka mi je zato sto vidim da jednostavno nema sposobnih i cestitih ljudi koji bi mogli nesto da maknu u dobrom pravcu. A ako ih negde i ima, ovi dembeli i paraziti na pozicijama nece da im dozvole da dignu glavu ni u kom slucaju, jer gde ce oni onda sa svojim masnim i beskorisnom zadnjicama? BEZNADJE!

zbunjeni

pre 12 godina

M. Zec je potpuno u pravu, a narocito kad kaze da smo mi narod koji ocekuje samo da nesto dobije, da mu neko nesto pomogne. Odnosno da vise trosimo nego sto zaradjujemo. To je duboko u svesti naseg naroda i to je najteze prevazici.
Koja vlast bi mogla da kaze da ce u javnom sektoru smanjiti plate i otpustati ljude, a da dobije poverenje na izborima. Setimo se samo strajka prosvetnih radnika, zdravstvenih radnika, policajaca...
Dok to ne resimo (da trosimo koliko stvorimo) nikakve reforme ne pomazu.

hoćemo proizvodnju

pre 12 godina

Tadić i DS uz pomoć G17 plus, SPSa upropašćava proizvodnju od kako je na vlasti. A sada ga Zec hvali. Kako sam nekad sa zadovoljstvom slušala i čitala njegove intervjue.

Sada samo mogu da citiram Dijalog u paklu: "I mene da podrže, dojurili bi, bez duše, navrat nanos (i baš me to zasmejava), zapamtite dobro: najslavniji i najistrošeniji opozicionari - svi bi oni došli da se podeli plen. I svako sićušno opozicionarstvo preobraziće se u plamenu odanost. Sad bih nekog malog, svadljivog novinara postavio za državnog sekretara, sad bih nekom ništavnom, nepoznatom poslaniku osnovao ministarstvo književnosti, pozorišta i (konjušnica), poklonio bih položaje sinovima, unucima, nećacima svih ranijih mrzovoljnika."

E, kad ovo pročitam, onda komentari tipa sin mu radi u agenciji... dobijaju jasan smisao.

Pop

pre 12 godina

Interesantno je da se kod nas ne polemise s necijim stavom nego se uvek ta osoba napada na licnoj osnovi. Tako je, koliko vidim, dokaz da gospodin Zec ne govori istinu to sto predaje ekonomiju na filozofskom fakultetu, a ne na elitnom ekonomskom, i to sto mu je sin u semi s Dinkicem. Po toj logici, ako vam lekar koji pusi, kaze da je pusenje stetno, vi cete mu reci da laze.

MiIos

pre 12 godina

@(Svi ste vi demagozi, 23. novembar 2011 13:22),

nisam znao za Branislava Zeca, hvala Vam na informaciji... ali Vas nastup, i broj pluseva pokazuju koliko je ex-SRS spam poceo da gusi srpski deo interneta.

Kliker

pre 12 godina

@(Zare, 23. novembar 2011 13:56)
to ti je uvek mac sa dve ostrice. Ipak mislim da nisi u pravu. Slab dinar popravice izvoz, a na zalost dobra inflacija smanjice deficit, naravno pod uslovom da plate i penzije ne prate inflaciju. Ono sto je za ogromnu brigu je slab izvoz, odnosno realno malo sto mi mozemo da izvezemo. Mi smo se potpuno otvorili, stvorena je lazna srednja klasa, manje vise neproduktivnih ljudi, koji samo jedu pare, a ne prave ih, tu je sustina. To sto ti pominjes kredite, pa znas sta, ako je neko uzeo kredit, a nije mislio o tome kako da ga vrati njegov je problem. Ja kredit nikada ne bih uzeo, nikada, bar ne u nasim bankama. Isto vazi i za firme, uuzems kredit, cenis napravices profit, ne napravis profit, onda si tropa, nema tog dinara koji ce te spasiti, nema sanse da se izvadis. Dakle ako se ulazi u biznis ulazi se uvek sa jasno osmisljenim proracunom i zaledjinom, ako toga nema nema ni poslovanja. Kod nas su problemi toliko viseslojni da se ne zna odakle bi se pre pocelo. A da sam vlast sa dobrom batinom u rukama, poceo bih sa zavodjenjem sistema odgovornosti, ciscenjem javnih preduzeca, drasticnim smanjenjem birokratije, povecanjem PDV, i po svaku cenu, ali po svaku cenu privlacio investicije ma od kuda dolazile, bez obzira na zemlju porekla, to je totalno nebitno, ako Srbija od toga ima jasnu korist. Uporedo sa tim najhitnijim merama, procititi prosvetu, zdravstvo, uvesti promenljivu poresku stopu na plate, demonopolisati zdravstveno osiguranje, uvesti visestepeno zdravstveno osiguranje. Naravno uz sve to uvesti javnost rada, kontrolu tokova novca, pa bi samim tim lopovi i secikese prestali da imaju interes da se bave politikom ili da se oko politicara motaju. Trenutno ne vidim ko bi mogao da ima dovoljno snage da ovo pocne da sprovodi, smelo, nemilosrdno, sa batinom u strogoj ali pravednoj ruci. Videcemo posle izbora.

Jožef

pre 12 godina

Ja neznam ovog Gospodina ali je rekao kratko i jasno .
Tako je . Došo đavo po svoje . Svi smo tu krivi - ja najviše-misli za sebe ! Al ko sam ja ? E-tu počinje priča .
Sebični smo - samo da imamo a da ne košta e-ovakav je srbski Narod zajedno sa svim ostalim narodima . Sviđa mi se međutim da se juš uvek najlepše jede u Srbiji , da su naše Žene NAJLEPŠE NA SVETU i niko nezna tako lepo da Pva kao mi . Eto .....

Arbeit macht ?

pre 12 godina

"Narodu se mora reći da moraju da rade."

Možete vi da morate da kažete narodu šta god hoćete, ali u ovom sistemu rad se nimalo ne ceni, dok partitokratsko-poslovne strukture nipošto ne žele da se odreknu svog tala koji nema niakve veze sa uloženim radom, već isključivo sa monopolizacijom i kartelizacijom proisteklom iz sistemske korupcije.

BMW M Power

pre 12 godina

Izvinjavam se unapred doticnom gospodinu Zec koga veo postujem. PS. Probacu da objasnim kako sam shvatio celu ekonomsku situaciju u Srbiji, Evropi pa i u citavom svetu, pa tako: Madjionicar (bankari) vadi iz cilindra (bankarski sistemi) zeca (krediti) i pokazuje publici (korisnicima). Problem je nastao sred show-a kada je madjionicar dno cilindra brobusio, posto je jako ugurao ruku da bi dospeo do zeca. E sada, da li menjati velicinu cilindra ili madjionicaru skratiti ili produziti ruku ili kopletan show menjati to je vec pitanje veka.!?

Milan

pre 12 godina

Ja ne znam šta je po zanimanju sin dr.Zeca,ni kakvo je njegovo političko opredeljenje,možda čovek samo želi da ostane u okvirima neke političke pristojnosti,ali očigledno je da su njegove ekonomske analize najtačnije i najrealnije od svih koje se mogu čuti zvanično u javnosti.

gost

pre 12 godina

"Sledeća godina neće biti problematična jer smo već rezervisali sredstva da možemo da isplatimo deficite. Prodali smo državne obveznice po stopi koja je među najvećima u svetu, a to smo proglasili najvećim uspehom, i rezervisali smo pravo kod MMF-a „za ne daj bože“ i to je dovoljno za izbornu 2012. Problem nastaje 2013. godine, kada dugovi moraju da se vraćaju..."

E, ovo me brine a bojim se da je istina, a onda će da prodaju telekom ili eps ili neki deo i produžiće agoniju na 2013. Nastavljamo ka devetom krugu pakla dok se političari šepure i bogate, a narod propada i beži glavom bez obzira.

bravo

pre 12 godina

konacno je neko rekao ono sto je sustina. A sustina je da je elita uzrok sveg problema kod nas i to ne samo Sloba, Mira, Boris, Ivica, Voja koji su se vrteli i vrte po TV-u nego svi zajedno koji su sebe proglasili nekom elitom, od njih se nesto ocekuje, a oni pokazuju totalnu neodgovornost, nedoraslost, lenjost, kukavicluk i zaprepascujuci bezobrazluk. Dakle elita, politicka, ekonomska i kulturna su totalno zakazale. Kod nas stvari odavno ne stoje dobro, slag na tortu su bile devedesete, a agonija je pocela posle 2000, te gde se pojavila stara elita komunista, prerusena u plavo, ako ne oni samo, a ono i delimicno njihova deca. Dakle apsolutno nista nije preduzeto da se stanje temeljno promeni, ako imas kucu koja je trosna, pa menjaj je od temelja, a ne od fasade kako su krenuli bili, sminkanjem i pravljenjem totalno nepotrebne biroktarije i sirenje laznog optimizma, zamene teza, antikampanje pri svakim izborima. Srbija je rob 'losih djaka', a na zalost veoma bezobraznih, bucnih, a ti isti uspeli su da oteraju iz Srbije hiljade ljudi koji bi bili veoma korisni ako bi ih makar samo za savet neko pitao. Dakle kako rece gos'n zec sledi smena elite, prirodna ili spontana, ne mora se biti mnogo pametan da se primeti kako bi izgledala spontana smena. Vreme istice, nema ga jos mnogo do totalnog sloma, Grcki scenario nam se smesi svakako, a zaprepascuje kolicina neodgovornosti i indolentnosti u Srbiji. To ipak govori i o narodu koji sve to trpi, prihvata, glasa i pri tome tako i ucestvuje u celoj rasomonijadi. To bi moglo da znaci da kao narod nismo spremni na podvig, da ni iz cega stvorimo nesto, ne mozemo se mi meriti sa Jevrejima, Nemcima ili Japancima, poredjenje je neumesno, ali bi morali mnogo ozbilnije da se ponasamo i da konacno neko pocne da sprovodi jako bolne reforme i da se zavede strogi sistem odgovornosti. Da li je na pomolu neko takav? Ne verujem, bar ne za sada.

Stevan

pre 12 godina

Srbi su vaspitani da zive u blokadi, pod sankcijama, ogromnim inflacijama i u ratovima. To znaci da prezivljavaju tako sto drpaju jedni od drugih, bez trunke savesti i milosti. Vlast je u takvim uslovima drpala najvise, raskrmcila milijarde narodske stednje i nikome nije polozila racun. Sadasnja vlast je samo projekcija tadasnje vlasti, zato su se i udruzili sa starom vlascu da bolje nauce kako se to radi. Imamo premijera koji nas nemilice zaduzuje i jos gore trosi nasu buducnost i opet, niko nikome ne polaze racune. Kakva proizvodnja, kakvi bakraci, san svakog coveka u Srbiji je da se zaposli u neku budzetsku firmu, svi Srbi u cinovnike. Prosto, ne vidi se svetlo na kraju tunela, doci ce nova vlast i uzeti nekoga iz stare vlasti i nastaviti do kraja, vazno je samo nalapati se novca za neka buduca vremena.

čika lo

pre 12 godina

Znači, Mikelsone, svaka čast na komentaru. Od svega što je čovek rekao tebi je najvažnije to gde i šta mu rade članovi njegove porodice. Iskreno se čudim da je moderator sajta uopšte pustio takav komentar u javnost. Takvi "kontraargumenti" sasvim odgovaraju duhu SNS-a za koji si rekao da ćeš glasati

M. Н. Лазар

pre 12 godina

Prof.-есоре М. Зече, дуго времена сам уважавао твоје ставове и начин излагања (генијално к'о Бранко Ћопић) о економији.
Па те видим на прослави Печата, код Вучелића - и ти нам (иѕгледа), prof.- есоре продајеш маглу.
Неповратна штета!

Miodrag

pre 12 godina

Drug Zec,Titov komunista i pionir,očekuje da "djavo(Šešelj-njegov zemljak)tek dodje na svoje!Kako ga demokrate nisu predvidele za nešto konkretno,on bi,kao i mnogi(npr.novinar Marić i dr.)da budu nešto važno,pa nije bitno šta će biti sa Srbijom,ionako nisu neki Srbi,ali bi strašno voleli da se nešto oni pitaju!Primer je drug Zec,u emisiji na jednoj televiziji,kritikuje Most na Adi rečima"kod nas u selu(neka vuko..bina u Bosni,most se pravi na najužem delu reke!On bi valjda da to bude u okolini Šida,a most treba Beogradu,koji nema nikakve veze sa njegovim selom.Eto takav je to "stručnjak"(kaže on i mnoge stvari koje stoje),ali bi najviše voleo da na vlast dodju njegovi,Šešelj ili Nikolić,tada bi i za njegovu pamet bilo negde mesta!

laza

pre 12 godina

sve ste vi to u pravu profesore zec...i sve to znaju i oni koji se bar malo razumeju u ekonomiju
ali, veliko ALI, kako povećati proizvodnju i izvoz?
kako napraviti auto koji će se prodavati u milionima komada?
kako napraviti procesor ili ram memoriju koju će kupovati ceo svet?
kako napraviti najbolju čokoladu ili margarin, kako...KAKO KAD MI TO NE ZNA-MO!!!
dalje, kako dovesti ovde one koji to znaju kad mi već ništa ne znamo?
kako da dodju kad je ovde sve lopov do lopova
znači, kako sprečiti političara da krade, vara, obmanjuje? kako sprečiti korupciju, mito, prevaru kad je sve to odavno postalo deo sistema i deo našeg života. ne možemo pohapsiti pola naroda.
ni vi ni bilo ko ne zna odgovor na ova pitanja, zato nam i jeste ovako i zato se svako snalazi kako ume.

penzioner

pre 12 godina

Poštovani profesore, nama običnim laicima je jasno da bez rada nema napretka ali glasačka mašina želi da ih stranke zavaravaju i da im stvaraju iluziju boljeg života bez rada.Kasno se Tadić setio da je đavo došao po svoje, on je jedan od najodgovornijih za ovo stanje. Gotovo da smo u bezizlaznoj situaciji jer nam je i pozicija i opozicija loša.Jedno mi nije jasno, gde vi to vidite elitu u Srbiji?
Zemlja je spremna za protektorat, za tehnokratsku vladu sa uvezenim stručnjacima.

Mika

pre 12 godina

Ne razumem ove koji kažu: "Sin ti je kod Mladje". Pa šta ako mu je sin u ministarstvu!? To je jedan obrazovan mlad čovek koji je recimo rešio probleme u Pančevačkoj azotari i vrlo odgovorno obavlja posao. Pročitajte tekst o tome kod Dimitrija Boarova i biće vam jasno

Gljiva Ludara

pre 12 godina

Svaka rečenica gospodina Zeca je potpuno tačna, ali niko ne želi da razmisli šta on želi da kaže.
Slušajte komentatore; "njegov sin je zaposlen kod tog i tog... kakvi su to komentari na jedan vrlo ozbiljan članak!"
Ja sam čuo da je stric od tetke gospodina Zeca bio gaktilograf u UDBI u selu Babušnica, zato mu ne verujem ni jednu jedinu reč... zato ću da glasam za Tomu, Koštunicu, šešelja... oh, kakav narod!

гусар

pre 12 godina

Dusan Radovic - Kapeta Dzon Piplfoks:

Синови, тако вам истока и запада, знате ли како се треба борити против
седмоглавог чудо-вишта?
ГУСАРИ: Снагом, капетане!
КАПЕТАН: А питам ја вас, убојице и пробисвети, имамо ли ми снаге?
ГУСАРИ: Имамо, капетане!
КАПЕТАН: И шта нам још треба?
ГУСАРИ: Ветар!
КАПЕТАН: Ветар имамо, сто му громова!
КОРЊАЧА: Пушке!
КАПЕТАН: И пушке имамо, страшљивче!. ..
(Пауза, море, галебови).
Хајде, момци, шта нам још треба?
АРЧИБАЛД (бојажљиво): Памети!
(Тајац).
КАПЕТАН: Шта рече?
АРЧИБАЛД (несигурно): Кажем... Можда нам треба нешто мало памети ...
(Тајац).
КАПЕТАН (замишљено): Тачно . . . (Измењеним гласом). Добро, а питам ја
вас, слушајте ме добро, — имамо ли ми, гусари, памети?
(Само крик галебова).
КАПЕТАН: Но, Арчибалде?
АРЧИБАЛД (оклевајући): Не знам, капетане!
КАПЕТАН (повишено): Коновале?
КОНОВАЛ: Нисам приметио, оче наш!
КАПЕТАН: Корњачо, одговарај — имамо ли ми памети или не?
КОРЊАЧА (бојажљиво): Ја сам бедник. . . али шта ја знам... Некада, кад
сам био у основној школи, мислим да сам имао нешто тако . .. Али сада,
тако ми неба . . . не верујем ...
(Пауза).
КАПЕТАН: Према томе, ако ми гусари немамо памети, — а вероватно да је и
немамо — како ћемо савладати то чудовиште са седам глава?

Истинито???

čovek

pre 12 godina

Ne razumem kakve veze ima gde radi sin ovog čoveka?
On samo glasno kaže ono što je odavno poznato kao "Opelo za Srbiju".

Dajte da svi sebe pogledamo u ogledalo, pažljivo pročitamo ovaj tekst i vidimo da li smo i mi tu negde u toj priči.

Budimo realni, ovo je potpuno surovo, istinito i nepopravljivo...na žalost pre svega naše dece.

Aleksandar

pre 12 godina

Ti sto nam vode drzavo, mogu da budu nacitani i sa 3 fakulteta (drzavna), ali dzaba im sve to kada ne umeju da koriste logiku i najvecim delom se plase.

Aleksandar

pre 12 godina

@Mikelson

"...A onda cemo da vidimo sta ce da rade svi ti "strucnjaci", koji sada sede u upravnim odborima i na direktorskim pozicijama..."

Preći će kod Nikolića i ostati tu gde jesu.

Zare

pre 12 godina

Proizvodnja je sve manja i manja jer imamo skupe inpute zbog slabog dinara, tako se samo povecava nezaposlenost, a tu budalastinu koja je namerno plasirana da se srozavanjem vlastite valute nesto dobija, vidimo sada,inflacija je azdaja koji taj visak dinarski jednostavno anulira i pojede. Dinar je srozan od 2008 za 36%, a poslodavci zbog sve vecih rata za devizne kredite, smanjuju troskove i dele otkaze,povecava se broj nelikvidnih preduzeca tako da ako se hitno svim silama dinar ne ojaca, kompletna i privreda i gradjani idu u zivo blato, imacemo nova bankrotstva preduzeca i nove nazaposlene.

Krticnjak

pre 12 godina

Imamo previse kriticara a premalo postenih, vrednih i inventivnih ljudi na pravim mestima. Kod nas se recimo prica da nam poljoprivreda najveci adut a sa druge strane gde su te zadruge? Pa jel su toliko glupavi ti koji sede tamo po tim ministarstvima? Dobijanje pozicija po partjskim linijama je RAK RANA BROJ JEDAN u Srbiji. Ameri i Englezi mogu to sebi da dozvole jer imaju lovu, mi NE jer smo goli i bosi i treba da funkcionisemo kao Izrelska vojska. Rodjaci, kumovi i partijski drugovi ce doci glave onima koji su ih postavljali tamo di ne treba.

dejan novi

pre 12 godina

Sta kaze djavo dosao po svoje a Tadic lepo rekao,pa zar Tadic nema funkciju u Srbiji od 2004-te,i koliko se ja secam zar ti nisi njegov savetnik.Svaka ti cast.

e ovo jeste istina

pre 12 godina

Da, covek pogadja pravo u metu, i u clanku govori upravo o nasem najvecem problemu.Jedino sto me cudi je neslaganje kritike prema politici koju vode nasi politicari, sa pohvalama prema Tadicu koji je, eto, nesto iskreno rekao, pa je sad zasluzio hvalu?Po meni, Tadiceva a i Kostunicina vladavina je najzasluznija za ovu internu krizu u zemlji. Posle Milosevica ova zemlja je trebala da napreduje i ustane na noge, a umesto toga, losom politikom smo propali koliko pre 10 godina ni zamisljali nismo da je moguce.

Mikelson

pre 12 godina

Ooooooooooooo, pa ko se to nama razmahao. Gosn' profesore ekonomije na filozofiji (e, bas smesno zvuci).

Da li neko ovde zna, da je njegov sin jedan od glavnih ljudi u Agenciji za privatizaciju, a takodje i covek od poverenje kod naseg bajnog Mladje.

I kada mi ovaj "profesor" pocne da prica o tome da je djavo dosao po svoje, to je kao da mi Seselj prica o moralu.

Sve u svemu, jasno je da je u ovoj zemlji, ovakvo kako je, kada celom drzavom vladaju ljudi bez CV-a.

Na sledecim izborima cu da glasam za SNS, ne zato sto mislim da su bolji, nego da ovoj ekipi vidim ledja. A onda cemo da vidimo sta ce da rade svi ti "strucnjaci", koji sada sede u upravnim odborima i na direktorskim pozicijama...

Bgd

pre 12 godina

Termin "politička elita" bi trebao da bude rezervisan za ljude koji vode računa o nacionalnim i ekonomskim interesima zemlje. Kod nas ne postoji politička elita već pohlepni koji se rukovode isključivo ličnim interesima želeći da vreme koje provedu na vlasti iskoriste isključivo za realizovanje svojih ličnih planova. Njima je do nacionalnih interesa stalo koliko do lanjskog snega.

hajde da malo radimo, za promenu

pre 12 godina

Vi koji komentarisete izjavu prof. Zeca time ko mu je i sta mu je sin, jeste predmet njegove implicitne kritike, zapravo: deo ste iste drustvene svesti o kojoj govori. "Sin" i "otac" nije isto nigde osim u hriscanskoj teologiji i u parohijalnoj patrijarahalnoj svesti koja nije u stanju da coveka dozivi kao pojedinca, nego kao deo porodicnog preduzeca. A i sve da dva Zeca duvaju u istu tikvu, sta je netacno od onoga sto je stariji izneo i sto - budimo posteni - govori godinama unazad? Osvestite se, gradjani i gradjanke ove zemlje - dok se zamajavamo sa "besplatnim" obrazovanjem, zdravstvom, javnim prevozom itd, postajemo deo ekonomskog ne Treceg, nego Cetvrtog sveta - onog koji nema ni sirovine, ni proizvodnju, ni usluge, a ima dugove: kroz kredite pojedinaca, preduzeca i citave drzave. Sta mislite, kako ce se to zavrsiti, hepiendom u drzavi blagostanja?

e ovo jeste istina

pre 12 godina

Da, covek pogadja pravo u metu, i u clanku govori upravo o nasem najvecem problemu.Jedino sto me cudi je neslaganje kritike prema politici koju vode nasi politicari, sa pohvalama prema Tadicu koji je, eto, nesto iskreno rekao, pa je sad zasluzio hvalu?Po meni, Tadiceva a i Kostunicina vladavina je najzasluznija za ovu internu krizu u zemlji. Posle Milosevica ova zemlja je trebala da napreduje i ustane na noge, a umesto toga, losom politikom smo propali koliko pre 10 godina ni zamisljali nismo da je moguce.

Mikelson

pre 12 godina

Ooooooooooooo, pa ko se to nama razmahao. Gosn' profesore ekonomije na filozofiji (e, bas smesno zvuci).

Da li neko ovde zna, da je njegov sin jedan od glavnih ljudi u Agenciji za privatizaciju, a takodje i covek od poverenje kod naseg bajnog Mladje.

I kada mi ovaj "profesor" pocne da prica o tome da je djavo dosao po svoje, to je kao da mi Seselj prica o moralu.

Sve u svemu, jasno je da je u ovoj zemlji, ovakvo kako je, kada celom drzavom vladaju ljudi bez CV-a.

Na sledecim izborima cu da glasam za SNS, ne zato sto mislim da su bolji, nego da ovoj ekipi vidim ledja. A onda cemo da vidimo sta ce da rade svi ti "strucnjaci", koji sada sede u upravnim odborima i na direktorskim pozicijama...

Krticnjak

pre 12 godina

Imamo previse kriticara a premalo postenih, vrednih i inventivnih ljudi na pravim mestima. Kod nas se recimo prica da nam poljoprivreda najveci adut a sa druge strane gde su te zadruge? Pa jel su toliko glupavi ti koji sede tamo po tim ministarstvima? Dobijanje pozicija po partjskim linijama je RAK RANA BROJ JEDAN u Srbiji. Ameri i Englezi mogu to sebi da dozvole jer imaju lovu, mi NE jer smo goli i bosi i treba da funkcionisemo kao Izrelska vojska. Rodjaci, kumovi i partijski drugovi ce doci glave onima koji su ih postavljali tamo di ne treba.

Marko Radosavljevic

pre 12 godina

Odnos broja komentara i preporuka sve govori. NEMA VISE STA DA SE KAZE!

Ocemo da vozimo mercedese i BMW a da proizvodimo sargarepu i krompir u kolicinama koje ni za nase potrebe nisu dovoljne. E PA NECE DA MOZE BRACO SRBI!

Sve ovo je toliko ocigledno da mi je zapravo muka. Muka mi je zato sto vidim da jednostavno nema sposobnih i cestitih ljudi koji bi mogli nesto da maknu u dobrom pravcu. A ako ih negde i ima, ovi dembeli i paraziti na pozicijama nece da im dozvole da dignu glavu ni u kom slucaju, jer gde ce oni onda sa svojim masnim i beskorisnom zadnjicama? BEZNADJE!

Gljiva Ludara

pre 12 godina

Svaka rečenica gospodina Zeca je potpuno tačna, ali niko ne želi da razmisli šta on želi da kaže.
Slušajte komentatore; "njegov sin je zaposlen kod tog i tog... kakvi su to komentari na jedan vrlo ozbiljan članak!"
Ja sam čuo da je stric od tetke gospodina Zeca bio gaktilograf u UDBI u selu Babušnica, zato mu ne verujem ni jednu jedinu reč... zato ću da glasam za Tomu, Koštunicu, šešelja... oh, kakav narod!

Bojan NS

pre 12 godina

Steta sto vlast nikada nece da slusa pametne ljude.

Stete sto pametni ljudi nece da se bave politikom.

Steta sto narod nece da nauci.

Steta, steta, steta...

Pop

pre 12 godina

Interesantno je da se kod nas ne polemise s necijim stavom nego se uvek ta osoba napada na licnoj osnovi. Tako je, koliko vidim, dokaz da gospodin Zec ne govori istinu to sto predaje ekonomiju na filozofskom fakultetu, a ne na elitnom ekonomskom, i to sto mu je sin u semi s Dinkicem. Po toj logici, ako vam lekar koji pusi, kaze da je pusenje stetno, vi cete mu reci da laze.

hoćemo proizvodnju

pre 12 godina

Tadić i DS uz pomoć G17 plus, SPSa upropašćava proizvodnju od kako je na vlasti. A sada ga Zec hvali. Kako sam nekad sa zadovoljstvom slušala i čitala njegove intervjue.

Sada samo mogu da citiram Dijalog u paklu: "I mene da podrže, dojurili bi, bez duše, navrat nanos (i baš me to zasmejava), zapamtite dobro: najslavniji i najistrošeniji opozicionari - svi bi oni došli da se podeli plen. I svako sićušno opozicionarstvo preobraziće se u plamenu odanost. Sad bih nekog malog, svadljivog novinara postavio za državnog sekretara, sad bih nekom ništavnom, nepoznatom poslaniku osnovao ministarstvo književnosti, pozorišta i (konjušnica), poklonio bih položaje sinovima, unucima, nećacima svih ranijih mrzovoljnika."

E, kad ovo pročitam, onda komentari tipa sin mu radi u agenciji... dobijaju jasan smisao.

hajde da malo radimo, za promenu

pre 12 godina

Vi koji komentarisete izjavu prof. Zeca time ko mu je i sta mu je sin, jeste predmet njegove implicitne kritike, zapravo: deo ste iste drustvene svesti o kojoj govori. "Sin" i "otac" nije isto nigde osim u hriscanskoj teologiji i u parohijalnoj patrijarahalnoj svesti koja nije u stanju da coveka dozivi kao pojedinca, nego kao deo porodicnog preduzeca. A i sve da dva Zeca duvaju u istu tikvu, sta je netacno od onoga sto je stariji izneo i sto - budimo posteni - govori godinama unazad? Osvestite se, gradjani i gradjanke ove zemlje - dok se zamajavamo sa "besplatnim" obrazovanjem, zdravstvom, javnim prevozom itd, postajemo deo ekonomskog ne Treceg, nego Cetvrtog sveta - onog koji nema ni sirovine, ni proizvodnju, ni usluge, a ima dugove: kroz kredite pojedinaca, preduzeca i citave drzave. Sta mislite, kako ce se to zavrsiti, hepiendom u drzavi blagostanja?

zbunjeni

pre 12 godina

M. Zec je potpuno u pravu, a narocito kad kaze da smo mi narod koji ocekuje samo da nesto dobije, da mu neko nesto pomogne. Odnosno da vise trosimo nego sto zaradjujemo. To je duboko u svesti naseg naroda i to je najteze prevazici.
Koja vlast bi mogla da kaze da ce u javnom sektoru smanjiti plate i otpustati ljude, a da dobije poverenje na izborima. Setimo se samo strajka prosvetnih radnika, zdravstvenih radnika, policajaca...
Dok to ne resimo (da trosimo koliko stvorimo) nikakve reforme ne pomazu.

Vojvodjanin

pre 12 godina

Svako ko samo malo dublje razmislja,moze doci do istog zakljucka.
Ne mora biti porfesor,ekonomista itd.

Ova nasa kriza,nema veze sa onom spoljnom ili svetskom.
Ceo svet da zivi u raskosi i blagostanju,mi bismo ziveli isto ovako...nikako.

Dok god su kod nas ovakvi politicari,pravosudje i tajkuni,
nece nam biti bolje.

Godinama je vec dokazano,da u Srbiji nema politicke opcije,koja bi nas izvukla iz ovog. Svi su isti.
Nama opet treba neka revolucija i sve sto mora posle nje.
Jodnom smo pogresili,valjda necemo ponovo.

Ovde vlada drzava u drzavi,elita,
koja ima vlast i moc,i sve ce uraditi da tako i ostane.
Korumpirani smo do kostiju. Od nekog clana mesne zajednice,pa sve do vlade i pravosudja.

Dok se njih ne otarasimo,ne pise nam se nista dobro.

Gradjani grcaju za malu platu,a elita vrti milijarde evra koje zavrsavaju u njihove dzepove.


Ne bi me iznenadilo,da jednog dana,kada obican gradjanin dotakne dno,sto nije daleko,pa kad shvati da nema sta da izgubi,krene na one,koji su krivi za to.
Gradjanski rat izmedju postenih gradjana,koji vise nemaju sta da izgube,
i elite,tajkuna,politicara i njihovih clanova...a svi zajedno su se nelegalno bogatili na racun obicnih gradjana.

Kliker

pre 12 godina

@(Zare, 23. novembar 2011 13:56)
to ti je uvek mac sa dve ostrice. Ipak mislim da nisi u pravu. Slab dinar popravice izvoz, a na zalost dobra inflacija smanjice deficit, naravno pod uslovom da plate i penzije ne prate inflaciju. Ono sto je za ogromnu brigu je slab izvoz, odnosno realno malo sto mi mozemo da izvezemo. Mi smo se potpuno otvorili, stvorena je lazna srednja klasa, manje vise neproduktivnih ljudi, koji samo jedu pare, a ne prave ih, tu je sustina. To sto ti pominjes kredite, pa znas sta, ako je neko uzeo kredit, a nije mislio o tome kako da ga vrati njegov je problem. Ja kredit nikada ne bih uzeo, nikada, bar ne u nasim bankama. Isto vazi i za firme, uuzems kredit, cenis napravices profit, ne napravis profit, onda si tropa, nema tog dinara koji ce te spasiti, nema sanse da se izvadis. Dakle ako se ulazi u biznis ulazi se uvek sa jasno osmisljenim proracunom i zaledjinom, ako toga nema nema ni poslovanja. Kod nas su problemi toliko viseslojni da se ne zna odakle bi se pre pocelo. A da sam vlast sa dobrom batinom u rukama, poceo bih sa zavodjenjem sistema odgovornosti, ciscenjem javnih preduzeca, drasticnim smanjenjem birokratije, povecanjem PDV, i po svaku cenu, ali po svaku cenu privlacio investicije ma od kuda dolazile, bez obzira na zemlju porekla, to je totalno nebitno, ako Srbija od toga ima jasnu korist. Uporedo sa tim najhitnijim merama, procititi prosvetu, zdravstvo, uvesti promenljivu poresku stopu na plate, demonopolisati zdravstveno osiguranje, uvesti visestepeno zdravstveno osiguranje. Naravno uz sve to uvesti javnost rada, kontrolu tokova novca, pa bi samim tim lopovi i secikese prestali da imaju interes da se bave politikom ili da se oko politicara motaju. Trenutno ne vidim ko bi mogao da ima dovoljno snage da ovo pocne da sprovodi, smelo, nemilosrdno, sa batinom u strogoj ali pravednoj ruci. Videcemo posle izbora.

to vec odavno znamo

pre 12 godina

pa to nas nasi politicari zamajavaju vec godinama......i sa tom EU....zar mislite da ce mo u EU biti ravnopravni sa Nemackom, Francuskom, Engleskom....to ne mozemo da budemo ni u jednom pogledu....a mi se palimo ko hepo kocke.....pa nece nemac da dodje da rinta za nas da nam bude bolje....

Bgd

pre 12 godina

Termin "politička elita" bi trebao da bude rezervisan za ljude koji vode računa o nacionalnim i ekonomskim interesima zemlje. Kod nas ne postoji politička elita već pohlepni koji se rukovode isključivo ličnim interesima želeći da vreme koje provedu na vlasti iskoriste isključivo za realizovanje svojih ličnih planova. Njima je do nacionalnih interesa stalo koliko do lanjskog snega.

dejan novi

pre 12 godina

Sta kaze djavo dosao po svoje a Tadic lepo rekao,pa zar Tadic nema funkciju u Srbiji od 2004-te,i koliko se ja secam zar ti nisi njegov savetnik.Svaka ti cast.

Ljubomir

pre 12 godina

Da li B92 moze da napravi posebnu rubriku u kojoj bi cenjeni srpski ekonomisti, pored "generalsik analiza posle bitke" predstavili njihovo vidjenje mera STA treba uraditi u buducem periodu da ne bi bilo tako, ali ozbiljno taksativno stavku po stavku uz obavezu da obrazloze kako bi i kojim merama to postibli.
Ovako je sve to mlacenje prazne slame. Svi znamo da ne valja, ali hajde neki ozbiljan predlog (ne tipa SNS: kad mi dodjemo na vlast bice ulaganja 100 milijardi evra), nego za svaku tvrdnju ozbiljna argumentacija, ali i kontraargumentacija novinara, koji poznaju ekonomiju. Challenge....pa to je cilj novinarstva, ne samo da se ulaguje sagovorniku i da mu se ide niz dlaku. Ne biti neuljudan i provokativan, ali pitati prava pitanja.

ajd u kolo devojcice, da poljubim usne tvoje medene...

pre 12 godina

Sta imamo od vase kritike osim sto je upucujete gluvim vlastodrscima i sto je ona vest na sajtu koja ce sutra vec pasti u zapecak?
Da li postoji i odgovornost vas intelektualaca koji ste pustili vase studente mediokritete da nas dovedu do ambisa?
Sutra da vam ponude ministarstvo ekonomije, da li biste se uhvatili u kostac sa problematikom, to je trebao novinar da pita profesora, jer me jako zanima da li ima zelju da radi nesto umesto sto samo prica. Dosta nam je prica, 20 godina samo price se pricaju, nista nije radjeno.

prokleta avlija

pre 12 godina

kakve veze ima to što mu je sin bilo gde ako mu je svaka na mestu...u pravu je za EU i naš odnos prema njoj...naravno da moramo da radimo i zaradimo i da nam EU neče ništa dati besplatno kao što nije ni do sada...ne vidim šta je tu sporno...a vi što spominjete njegovu profesorovanje,bolje razmislite o tome šta je čovek rekao pa će vam biti jasno tašto je on profesor a vi cinični,ogorčeni,zaludni,zajedljivi...

Inferno

pre 12 godina

"Potpuna je iluzija tvrditi da ćete vi, kad se dočepate fondova Evropske unije, nešto dobiti."
Uopste nije tačno da je iluzija... Eksperti, sa projektima, kojim se pružila prilika da koriste fondove EU su to itekako iskoristili. Naravno za uzvrat uglavnom nisu ništa ostavili.

Zare

pre 12 godina

Proizvodnja je sve manja i manja jer imamo skupe inpute zbog slabog dinara, tako se samo povecava nezaposlenost, a tu budalastinu koja je namerno plasirana da se srozavanjem vlastite valute nesto dobija, vidimo sada,inflacija je azdaja koji taj visak dinarski jednostavno anulira i pojede. Dinar je srozan od 2008 za 36%, a poslodavci zbog sve vecih rata za devizne kredite, smanjuju troskove i dele otkaze,povecava se broj nelikvidnih preduzeca tako da ako se hitno svim silama dinar ne ojaca, kompletna i privreda i gradjani idu u zivo blato, imacemo nova bankrotstva preduzeca i nove nazaposlene.

DzoniKg

pre 12 godina

2000 Godine je narodu prodata prica kako nam proizvodnja zatarela i nije kvalitetna bla bla pa ajde da je zatvaramo i zivecemo od nekih viruelnih usluga.A istina je da ne prodaje robu samo kvalitet inace ne bi kina imala najveci izvoz na svetu , volvo propao a kineske prodavnice u kgu krcate kupcima i ako je kvalitet te robe ni 1/10 od one koja se proizvodila u SFRJ.I tako dolazimo do toga da zivimo na dug jer smo skoro sve fabrike sahranili i svakim danom zivimo sve bednije bez ikakve realne nade da moze nesto da se preokrene u eu ili neeu.

nije svejedno

pre 12 godina

kakve veze ima to što mu je sin bilo gde ako mu je svaka na mestu...
(prokleta avlija, 23. novembar 2011 20:53)

Čitao sam i slušao ga dosta puta, ali taj podatak nisam znao i mogu samo reći da je za mene taj podatak ako je tačan jako bitan. Zbog čega nas vaspitava da radimo jedno a svoju decu drugo? Malko mi je muka od ljudi koji se bore protiv korupcije i partokratije a lično čim im se ukaže prilika isprljaju ruke. Kao što se jedan visoki funkcioner DSS svojevremeno borio protiv EU a sina zaposlio da radi u kancelariji EU u Briselu, malko vređa inteligenciju. Takođe ne znam zvog čega nahvali Tadića što demagogiše umesto da snosi odgovornost? Imao sam do sada mnogo veće mišljenje o njemu, uz dužno poštovanje ovo mi deluje kao naručeno mišljenje.

Boris

pre 12 godina

Ekipu koja kritikuje Zeca jer mu sin negde radi ili ne radi podseticu da mu je sin punoletan pa moze i sam da odgovara za to sto radi,gde radi i kako radi , ako tu oupste i ima neceg spornog. Intervju je odlican i sve je tacno sto je rekao.
Retko jasan i pametan covek koji daje sliku neseg drustva od '45 do danas.

Nije ogledalo krivo sto smo mi musavi.

Nikola

pre 12 godina

Gomila opštih mesta, ali ovo:
"Treća stvar koja trajno postoji i nikada nije zatvorena, a na dugi rok će pokopati srpsku privredu, jeste deficit između uvoza i izvoza."
zavređuje pažnju. Ovo jeste ključni problem, a jedino rešenje je depresijacija dinara što pre, to će poskupiti srvisiranje stranog duga, ali pto pre se suočimo s tim to bolje.

Bora

pre 12 godina

'Evropa traži da neko nešto i donese, a ne samo da uzme'.Da,razvijene zemlje prodaju svoju robu ovde,mi uzimamo kredite, ali dok sami ne pocnemo da proizvodimo,zaradjujemo, sve je uzalud,završićemo kao Grci.Tržište koje
na osnovu kredita funkcioniše nije pravo i zato je bolje i za nas i Evropu
da se prvo ljudi zaposle,podigne standard pa posle toga integracija.

ZokiLi

pre 12 godina

Gospodin Zec je sve tacno rekao ,sto uostalom svako prosecne inteligencije vec zna.Ostaje samo dilema zasto gospodin Zec nije nista preduzimao i resavao ,s obzirom da je uvek bio u politici i uz aktuelnu vlast.Koje licemerje?

Aleksandar

pre 12 godina

@Mikelson

"...A onda cemo da vidimo sta ce da rade svi ti "strucnjaci", koji sada sede u upravnim odborima i na direktorskim pozicijama..."

Preći će kod Nikolića i ostati tu gde jesu.

bravo

pre 12 godina

konacno je neko rekao ono sto je sustina. A sustina je da je elita uzrok sveg problema kod nas i to ne samo Sloba, Mira, Boris, Ivica, Voja koji su se vrteli i vrte po TV-u nego svi zajedno koji su sebe proglasili nekom elitom, od njih se nesto ocekuje, a oni pokazuju totalnu neodgovornost, nedoraslost, lenjost, kukavicluk i zaprepascujuci bezobrazluk. Dakle elita, politicka, ekonomska i kulturna su totalno zakazale. Kod nas stvari odavno ne stoje dobro, slag na tortu su bile devedesete, a agonija je pocela posle 2000, te gde se pojavila stara elita komunista, prerusena u plavo, ako ne oni samo, a ono i delimicno njihova deca. Dakle apsolutno nista nije preduzeto da se stanje temeljno promeni, ako imas kucu koja je trosna, pa menjaj je od temelja, a ne od fasade kako su krenuli bili, sminkanjem i pravljenjem totalno nepotrebne biroktarije i sirenje laznog optimizma, zamene teza, antikampanje pri svakim izborima. Srbija je rob 'losih djaka', a na zalost veoma bezobraznih, bucnih, a ti isti uspeli su da oteraju iz Srbije hiljade ljudi koji bi bili veoma korisni ako bi ih makar samo za savet neko pitao. Dakle kako rece gos'n zec sledi smena elite, prirodna ili spontana, ne mora se biti mnogo pametan da se primeti kako bi izgledala spontana smena. Vreme istice, nema ga jos mnogo do totalnog sloma, Grcki scenario nam se smesi svakako, a zaprepascuje kolicina neodgovornosti i indolentnosti u Srbiji. To ipak govori i o narodu koji sve to trpi, prihvata, glasa i pri tome tako i ucestvuje u celoj rasomonijadi. To bi moglo da znaci da kao narod nismo spremni na podvig, da ni iz cega stvorimo nesto, ne mozemo se mi meriti sa Jevrejima, Nemcima ili Japancima, poredjenje je neumesno, ali bi morali mnogo ozbilnije da se ponasamo i da konacno neko pocne da sprovodi jako bolne reforme i da se zavede strogi sistem odgovornosti. Da li je na pomolu neko takav? Ne verujem, bar ne za sada.

Milan

pre 12 godina

Ja ne znam šta je po zanimanju sin dr.Zeca,ni kakvo je njegovo političko opredeljenje,možda čovek samo želi da ostane u okvirima neke političke pristojnosti,ali očigledno je da su njegove ekonomske analize najtačnije i najrealnije od svih koje se mogu čuti zvanično u javnosti.

Arbeit macht ?

pre 12 godina

"Narodu se mora reći da moraju da rade."

Možete vi da morate da kažete narodu šta god hoćete, ali u ovom sistemu rad se nimalo ne ceni, dok partitokratsko-poslovne strukture nipošto ne žele da se odreknu svog tala koji nema niakve veze sa uloženim radom, već isključivo sa monopolizacijom i kartelizacijom proisteklom iz sistemske korupcije.

gost

pre 12 godina

"Sledeća godina neće biti problematična jer smo već rezervisali sredstva da možemo da isplatimo deficite. Prodali smo državne obveznice po stopi koja je među najvećima u svetu, a to smo proglasili najvećim uspehom, i rezervisali smo pravo kod MMF-a „za ne daj bože“ i to je dovoljno za izbornu 2012. Problem nastaje 2013. godine, kada dugovi moraju da se vraćaju..."

E, ovo me brine a bojim se da je istina, a onda će da prodaju telekom ili eps ili neki deo i produžiće agoniju na 2013. Nastavljamo ka devetom krugu pakla dok se političari šepure i bogate, a narod propada i beži glavom bez obzira.

гусар

pre 12 godina

Dusan Radovic - Kapeta Dzon Piplfoks:

Синови, тако вам истока и запада, знате ли како се треба борити против
седмоглавог чудо-вишта?
ГУСАРИ: Снагом, капетане!
КАПЕТАН: А питам ја вас, убојице и пробисвети, имамо ли ми снаге?
ГУСАРИ: Имамо, капетане!
КАПЕТАН: И шта нам још треба?
ГУСАРИ: Ветар!
КАПЕТАН: Ветар имамо, сто му громова!
КОРЊАЧА: Пушке!
КАПЕТАН: И пушке имамо, страшљивче!. ..
(Пауза, море, галебови).
Хајде, момци, шта нам још треба?
АРЧИБАЛД (бојажљиво): Памети!
(Тајац).
КАПЕТАН: Шта рече?
АРЧИБАЛД (несигурно): Кажем... Можда нам треба нешто мало памети ...
(Тајац).
КАПЕТАН (замишљено): Тачно . . . (Измењеним гласом). Добро, а питам ја
вас, слушајте ме добро, — имамо ли ми, гусари, памети?
(Само крик галебова).
КАПЕТАН: Но, Арчибалде?
АРЧИБАЛД (оклевајући): Не знам, капетане!
КАПЕТАН (повишено): Коновале?
КОНОВАЛ: Нисам приметио, оче наш!
КАПЕТАН: Корњачо, одговарај — имамо ли ми памети или не?
КОРЊАЧА (бојажљиво): Ја сам бедник. . . али шта ја знам... Некада, кад
сам био у основној школи, мислим да сам имао нешто тако . .. Али сада,
тако ми неба . . . не верујем ...
(Пауза).
КАПЕТАН: Према томе, ако ми гусари немамо памети, — а вероватно да је и
немамо — како ћемо савладати то чудовиште са седам глава?

Истинито???

penzioner

pre 12 godina

Poštovani profesore, nama običnim laicima je jasno da bez rada nema napretka ali glasačka mašina želi da ih stranke zavaravaju i da im stvaraju iluziju boljeg života bez rada.Kasno se Tadić setio da je đavo došao po svoje, on je jedan od najodgovornijih za ovo stanje. Gotovo da smo u bezizlaznoj situaciji jer nam je i pozicija i opozicija loša.Jedno mi nije jasno, gde vi to vidite elitu u Srbiji?
Zemlja je spremna za protektorat, za tehnokratsku vladu sa uvezenim stručnjacima.

Stevan

pre 12 godina

Srbi su vaspitani da zive u blokadi, pod sankcijama, ogromnim inflacijama i u ratovima. To znaci da prezivljavaju tako sto drpaju jedni od drugih, bez trunke savesti i milosti. Vlast je u takvim uslovima drpala najvise, raskrmcila milijarde narodske stednje i nikome nije polozila racun. Sadasnja vlast je samo projekcija tadasnje vlasti, zato su se i udruzili sa starom vlascu da bolje nauce kako se to radi. Imamo premijera koji nas nemilice zaduzuje i jos gore trosi nasu buducnost i opet, niko nikome ne polaze racune. Kakva proizvodnja, kakvi bakraci, san svakog coveka u Srbiji je da se zaposli u neku budzetsku firmu, svi Srbi u cinovnike. Prosto, ne vidi se svetlo na kraju tunela, doci ce nova vlast i uzeti nekoga iz stare vlasti i nastaviti do kraja, vazno je samo nalapati se novca za neka buduca vremena.

Pop

pre 12 godina

Interesantno je da se kod nas ne polemise s necijim stavom nego se uvek ta osoba napada na licnoj osnovi. Tako je, koliko vidim, dokaz da gospodin Zec ne govori istinu to sto predaje ekonomiju na filozofskom fakultetu, a ne na elitnom ekonomskom, i to sto mu je sin u semi s Dinkicem. Po toj logici, ako vam lekar koji pusi, kaze da je pusenje stetno, vi cete mu reci da laze.

mikaradjevac

pre 12 godina

problem je to sto pojedini politicari iz vladajucih stranaka daju nerealna obecanja sa evropom i to koriste kao predizborni trik a za svoje uskostranacke interese,nijedan od nijh nije poceo da resava srz problema i zato ih treba menjati jer nerade ovh 10 kako treba

čika lo

pre 12 godina

Znači, Mikelsone, svaka čast na komentaru. Od svega što je čovek rekao tebi je najvažnije to gde i šta mu rade članovi njegove porodice. Iskreno se čudim da je moderator sajta uopšte pustio takav komentar u javnost. Takvi "kontraargumenti" sasvim odgovaraju duhu SNS-a za koji si rekao da ćeš glasati

čovek

pre 12 godina

Ne razumem kakve veze ima gde radi sin ovog čoveka?
On samo glasno kaže ono što je odavno poznato kao "Opelo za Srbiju".

Dajte da svi sebe pogledamo u ogledalo, pažljivo pročitamo ovaj tekst i vidimo da li smo i mi tu negde u toj priči.

Budimo realni, ovo je potpuno surovo, istinito i nepopravljivo...na žalost pre svega naše dece.

laza

pre 12 godina

sve ste vi to u pravu profesore zec...i sve to znaju i oni koji se bar malo razumeju u ekonomiju
ali, veliko ALI, kako povećati proizvodnju i izvoz?
kako napraviti auto koji će se prodavati u milionima komada?
kako napraviti procesor ili ram memoriju koju će kupovati ceo svet?
kako napraviti najbolju čokoladu ili margarin, kako...KAKO KAD MI TO NE ZNA-MO!!!
dalje, kako dovesti ovde one koji to znaju kad mi već ništa ne znamo?
kako da dodju kad je ovde sve lopov do lopova
znači, kako sprečiti političara da krade, vara, obmanjuje? kako sprečiti korupciju, mito, prevaru kad je sve to odavno postalo deo sistema i deo našeg života. ne možemo pohapsiti pola naroda.
ni vi ni bilo ko ne zna odgovor na ova pitanja, zato nam i jeste ovako i zato se svako snalazi kako ume.

BMW M Power

pre 12 godina

Izvinjavam se unapred doticnom gospodinu Zec koga veo postujem. PS. Probacu da objasnim kako sam shvatio celu ekonomsku situaciju u Srbiji, Evropi pa i u citavom svetu, pa tako: Madjionicar (bankari) vadi iz cilindra (bankarski sistemi) zeca (krediti) i pokazuje publici (korisnicima). Problem je nastao sred show-a kada je madjionicar dno cilindra brobusio, posto je jako ugurao ruku da bi dospeo do zeca. E sada, da li menjati velicinu cilindra ili madjionicaru skratiti ili produziti ruku ili kopletan show menjati to je vec pitanje veka.!?

MiIos

pre 12 godina

@(Svi ste vi demagozi, 23. novembar 2011 13:22),

nisam znao za Branislava Zeca, hvala Vam na informaciji... ali Vas nastup, i broj pluseva pokazuju koliko je ex-SRS spam poceo da gusi srpski deo interneta.

Jožef

pre 12 godina

Ja neznam ovog Gospodina ali je rekao kratko i jasno .
Tako je . Došo đavo po svoje . Svi smo tu krivi - ja najviše-misli za sebe ! Al ko sam ja ? E-tu počinje priča .
Sebični smo - samo da imamo a da ne košta e-ovakav je srbski Narod zajedno sa svim ostalim narodima . Sviđa mi se međutim da se juš uvek najlepše jede u Srbiji , da su naše Žene NAJLEPŠE NA SVETU i niko nezna tako lepo da Pva kao mi . Eto .....

Mika

pre 12 godina

Ne razumem ove koji kažu: "Sin ti je kod Mladje". Pa šta ako mu je sin u ministarstvu!? To je jedan obrazovan mlad čovek koji je recimo rešio probleme u Pančevačkoj azotari i vrlo odgovorno obavlja posao. Pročitajte tekst o tome kod Dimitrija Boarova i biće vam jasno

M. Н. Лазар

pre 12 godina

Prof.-есоре М. Зече, дуго времена сам уважавао твоје ставове и начин излагања (генијално к'о Бранко Ћопић) о економији.
Па те видим на прослави Печата, код Вучелића - и ти нам (иѕгледа), prof.- есоре продајеш маглу.
Неповратна штета!

Predrag

pre 12 godina

Resenje je u agraru, treba obnoviti sela, uvesti moritoring nad kreditima koja bi se dala proizvodjacima hrane, drzava mora zajednickim naporima im pomoci da krenu u zdravu i kontrolisanu proizvodnju. Treba dramaticno smanjiti birokratiju, administraciju i kolicinu politicara (koji inace zive tako sto mute vodu ne radeci nista jer nista i ne znaju da rade, oni su u stvari nas najveci problem). Treba rasteretiti na taj nacin gradove koji su prenaduvani nepotrebno..eto, moj skromni predlog

mian

pre 12 godina

Opet jean iz niza nasih pametnjakovica kje cujem tek onda kada je dete palo u bunar. Nemi su izgubili rat ali su imali Marsalov plan i zapad na svojoj strani (kako j onaj deo Nemacke prosao koji je bio pod drugim plastom znamo svi), izraelci su nacija za sebe ali ni oni nisu na svome mada su oni sve smeli sto mi nismo smeli. Japanci su nacija za sebe i njih j moglo samo nesto nadljudsko da zakoci u njihovom razvoju. Zasto uvek uzimamo takve zemlje za primer kao od gosp. Zeca navedene, Nemacka je imala Krupp, Siemens, Bayer, Meredes itd. a mi Kosvo, embargo, Milosvica, zastarelu industriju i kada se citav svet razvija mi so stajali devedestih i ondaaaaneko ocekuje da sve to zahukti i mi praznih kasa sve obidjemo. Vidimo sta se danas dogadja sa zemljama koje su do nedavno bile u vrhu razvijenih i opet trazimo samo greske kod nas, kojih sigurno ima ali zna se kako je kada imate snop vetrova dobijete vrtlog.

Aleksandar

pre 12 godina

Ti sto nam vode drzavo, mogu da budu nacitani i sa 3 fakulteta (drzavna), ali dzaba im sve to kada ne umeju da koriste logiku i najvecim delom se plase.

Miodrag

pre 12 godina

Drug Zec,Titov komunista i pionir,očekuje da "djavo(Šešelj-njegov zemljak)tek dodje na svoje!Kako ga demokrate nisu predvidele za nešto konkretno,on bi,kao i mnogi(npr.novinar Marić i dr.)da budu nešto važno,pa nije bitno šta će biti sa Srbijom,ionako nisu neki Srbi,ali bi strašno voleli da se nešto oni pitaju!Primer je drug Zec,u emisiji na jednoj televiziji,kritikuje Most na Adi rečima"kod nas u selu(neka vuko..bina u Bosni,most se pravi na najužem delu reke!On bi valjda da to bude u okolini Šida,a most treba Beogradu,koji nema nikakve veze sa njegovim selom.Eto takav je to "stručnjak"(kaže on i mnoge stvari koje stoje),ali bi najviše voleo da na vlast dodju njegovi,Šešelj ili Nikolić,tada bi i za njegovu pamet bilo negde mesta!

Mikelson

pre 12 godina

Ooooooooooooo, pa ko se to nama razmahao. Gosn' profesore ekonomije na filozofiji (e, bas smesno zvuci).

Da li neko ovde zna, da je njegov sin jedan od glavnih ljudi u Agenciji za privatizaciju, a takodje i covek od poverenje kod naseg bajnog Mladje.

I kada mi ovaj "profesor" pocne da prica o tome da je djavo dosao po svoje, to je kao da mi Seselj prica o moralu.

Sve u svemu, jasno je da je u ovoj zemlji, ovakvo kako je, kada celom drzavom vladaju ljudi bez CV-a.

Na sledecim izborima cu da glasam za SNS, ne zato sto mislim da su bolji, nego da ovoj ekipi vidim ledja. A onda cemo da vidimo sta ce da rade svi ti "strucnjaci", koji sada sede u upravnim odborima i na direktorskim pozicijama...

Gljiva Ludara

pre 12 godina

Svaka rečenica gospodina Zeca je potpuno tačna, ali niko ne želi da razmisli šta on želi da kaže.
Slušajte komentatore; "njegov sin je zaposlen kod tog i tog... kakvi su to komentari na jedan vrlo ozbiljan članak!"
Ja sam čuo da je stric od tetke gospodina Zeca bio gaktilograf u UDBI u selu Babušnica, zato mu ne verujem ni jednu jedinu reč... zato ću da glasam za Tomu, Koštunicu, šešelja... oh, kakav narod!

Pop

pre 12 godina

Interesantno je da se kod nas ne polemise s necijim stavom nego se uvek ta osoba napada na licnoj osnovi. Tako je, koliko vidim, dokaz da gospodin Zec ne govori istinu to sto predaje ekonomiju na filozofskom fakultetu, a ne na elitnom ekonomskom, i to sto mu je sin u semi s Dinkicem. Po toj logici, ako vam lekar koji pusi, kaze da je pusenje stetno, vi cete mu reci da laze.

Zare

pre 12 godina

Proizvodnja je sve manja i manja jer imamo skupe inpute zbog slabog dinara, tako se samo povecava nezaposlenost, a tu budalastinu koja je namerno plasirana da se srozavanjem vlastite valute nesto dobija, vidimo sada,inflacija je azdaja koji taj visak dinarski jednostavno anulira i pojede. Dinar je srozan od 2008 za 36%, a poslodavci zbog sve vecih rata za devizne kredite, smanjuju troskove i dele otkaze,povecava se broj nelikvidnih preduzeca tako da ako se hitno svim silama dinar ne ojaca, kompletna i privreda i gradjani idu u zivo blato, imacemo nova bankrotstva preduzeca i nove nazaposlene.

e ovo jeste istina

pre 12 godina

Da, covek pogadja pravo u metu, i u clanku govori upravo o nasem najvecem problemu.Jedino sto me cudi je neslaganje kritike prema politici koju vode nasi politicari, sa pohvalama prema Tadicu koji je, eto, nesto iskreno rekao, pa je sad zasluzio hvalu?Po meni, Tadiceva a i Kostunicina vladavina je najzasluznija za ovu internu krizu u zemlji. Posle Milosevica ova zemlja je trebala da napreduje i ustane na noge, a umesto toga, losom politikom smo propali koliko pre 10 godina ni zamisljali nismo da je moguce.

hajde da malo radimo, za promenu

pre 12 godina

Vi koji komentarisete izjavu prof. Zeca time ko mu je i sta mu je sin, jeste predmet njegove implicitne kritike, zapravo: deo ste iste drustvene svesti o kojoj govori. "Sin" i "otac" nije isto nigde osim u hriscanskoj teologiji i u parohijalnoj patrijarahalnoj svesti koja nije u stanju da coveka dozivi kao pojedinca, nego kao deo porodicnog preduzeca. A i sve da dva Zeca duvaju u istu tikvu, sta je netacno od onoga sto je stariji izneo i sto - budimo posteni - govori godinama unazad? Osvestite se, gradjani i gradjanke ove zemlje - dok se zamajavamo sa "besplatnim" obrazovanjem, zdravstvom, javnim prevozom itd, postajemo deo ekonomskog ne Treceg, nego Cetvrtog sveta - onog koji nema ni sirovine, ni proizvodnju, ni usluge, a ima dugove: kroz kredite pojedinaca, preduzeca i citave drzave. Sta mislite, kako ce se to zavrsiti, hepiendom u drzavi blagostanja?

Miodrag

pre 12 godina

Drug Zec,Titov komunista i pionir,očekuje da "djavo(Šešelj-njegov zemljak)tek dodje na svoje!Kako ga demokrate nisu predvidele za nešto konkretno,on bi,kao i mnogi(npr.novinar Marić i dr.)da budu nešto važno,pa nije bitno šta će biti sa Srbijom,ionako nisu neki Srbi,ali bi strašno voleli da se nešto oni pitaju!Primer je drug Zec,u emisiji na jednoj televiziji,kritikuje Most na Adi rečima"kod nas u selu(neka vuko..bina u Bosni,most se pravi na najužem delu reke!On bi valjda da to bude u okolini Šida,a most treba Beogradu,koji nema nikakve veze sa njegovim selom.Eto takav je to "stručnjak"(kaže on i mnoge stvari koje stoje),ali bi najviše voleo da na vlast dodju njegovi,Šešelj ili Nikolić,tada bi i za njegovu pamet bilo negde mesta!

ajd u kolo devojcice, da poljubim usne tvoje medene...

pre 12 godina

Sta imamo od vase kritike osim sto je upucujete gluvim vlastodrscima i sto je ona vest na sajtu koja ce sutra vec pasti u zapecak?
Da li postoji i odgovornost vas intelektualaca koji ste pustili vase studente mediokritete da nas dovedu do ambisa?
Sutra da vam ponude ministarstvo ekonomije, da li biste se uhvatili u kostac sa problematikom, to je trebao novinar da pita profesora, jer me jako zanima da li ima zelju da radi nesto umesto sto samo prica. Dosta nam je prica, 20 godina samo price se pricaju, nista nije radjeno.

hoćemo proizvodnju

pre 12 godina

Tadić i DS uz pomoć G17 plus, SPSa upropašćava proizvodnju od kako je na vlasti. A sada ga Zec hvali. Kako sam nekad sa zadovoljstvom slušala i čitala njegove intervjue.

Sada samo mogu da citiram Dijalog u paklu: "I mene da podrže, dojurili bi, bez duše, navrat nanos (i baš me to zasmejava), zapamtite dobro: najslavniji i najistrošeniji opozicionari - svi bi oni došli da se podeli plen. I svako sićušno opozicionarstvo preobraziće se u plamenu odanost. Sad bih nekog malog, svadljivog novinara postavio za državnog sekretara, sad bih nekom ništavnom, nepoznatom poslaniku osnovao ministarstvo književnosti, pozorišta i (konjušnica), poklonio bih položaje sinovima, unucima, nećacima svih ranijih mrzovoljnika."

E, kad ovo pročitam, onda komentari tipa sin mu radi u agenciji... dobijaju jasan smisao.

ZokiLi

pre 12 godina

Gospodin Zec je sve tacno rekao ,sto uostalom svako prosecne inteligencije vec zna.Ostaje samo dilema zasto gospodin Zec nije nista preduzimao i resavao ,s obzirom da je uvek bio u politici i uz aktuelnu vlast.Koje licemerje?

dejan novi

pre 12 godina

Sta kaze djavo dosao po svoje a Tadic lepo rekao,pa zar Tadic nema funkciju u Srbiji od 2004-te,i koliko se ja secam zar ti nisi njegov savetnik.Svaka ti cast.

Jožef

pre 12 godina

Ja neznam ovog Gospodina ali je rekao kratko i jasno .
Tako je . Došo đavo po svoje . Svi smo tu krivi - ja najviše-misli za sebe ! Al ko sam ja ? E-tu počinje priča .
Sebični smo - samo da imamo a da ne košta e-ovakav je srbski Narod zajedno sa svim ostalim narodima . Sviđa mi se međutim da se juš uvek najlepše jede u Srbiji , da su naše Žene NAJLEPŠE NA SVETU i niko nezna tako lepo da Pva kao mi . Eto .....

Inferno

pre 12 godina

"Potpuna je iluzija tvrditi da ćete vi, kad se dočepate fondova Evropske unije, nešto dobiti."
Uopste nije tačno da je iluzija... Eksperti, sa projektima, kojim se pružila prilika da koriste fondove EU su to itekako iskoristili. Naravno za uzvrat uglavnom nisu ništa ostavili.

M. Н. Лазар

pre 12 godina

Prof.-есоре М. Зече, дуго времена сам уважавао твоје ставове и начин излагања (генијално к'о Бранко Ћопић) о економији.
Па те видим на прослави Печата, код Вучелића - и ти нам (иѕгледа), prof.- есоре продајеш маглу.
Неповратна штета!

mian

pre 12 godina

Opet jean iz niza nasih pametnjakovica kje cujem tek onda kada je dete palo u bunar. Nemi su izgubili rat ali su imali Marsalov plan i zapad na svojoj strani (kako j onaj deo Nemacke prosao koji je bio pod drugim plastom znamo svi), izraelci su nacija za sebe ali ni oni nisu na svome mada su oni sve smeli sto mi nismo smeli. Japanci su nacija za sebe i njih j moglo samo nesto nadljudsko da zakoci u njihovom razvoju. Zasto uvek uzimamo takve zemlje za primer kao od gosp. Zeca navedene, Nemacka je imala Krupp, Siemens, Bayer, Meredes itd. a mi Kosvo, embargo, Milosvica, zastarelu industriju i kada se citav svet razvija mi so stajali devedestih i ondaaaaneko ocekuje da sve to zahukti i mi praznih kasa sve obidjemo. Vidimo sta se danas dogadja sa zemljama koje su do nedavno bile u vrhu razvijenih i opet trazimo samo greske kod nas, kojih sigurno ima ali zna se kako je kada imate snop vetrova dobijete vrtlog.

Nikola

pre 12 godina

Gomila opštih mesta, ali ovo:
"Treća stvar koja trajno postoji i nikada nije zatvorena, a na dugi rok će pokopati srpsku privredu, jeste deficit između uvoza i izvoza."
zavređuje pažnju. Ovo jeste ključni problem, a jedino rešenje je depresijacija dinara što pre, to će poskupiti srvisiranje stranog duga, ali pto pre se suočimo s tim to bolje.

nije svejedno

pre 12 godina

kakve veze ima to što mu je sin bilo gde ako mu je svaka na mestu...
(prokleta avlija, 23. novembar 2011 20:53)

Čitao sam i slušao ga dosta puta, ali taj podatak nisam znao i mogu samo reći da je za mene taj podatak ako je tačan jako bitan. Zbog čega nas vaspitava da radimo jedno a svoju decu drugo? Malko mi je muka od ljudi koji se bore protiv korupcije i partokratije a lično čim im se ukaže prilika isprljaju ruke. Kao što se jedan visoki funkcioner DSS svojevremeno borio protiv EU a sina zaposlio da radi u kancelariji EU u Briselu, malko vređa inteligenciju. Takođe ne znam zvog čega nahvali Tadića što demagogiše umesto da snosi odgovornost? Imao sam do sada mnogo veće mišljenje o njemu, uz dužno poštovanje ovo mi deluje kao naručeno mišljenje.

Aleksandar

pre 12 godina

Ti sto nam vode drzavo, mogu da budu nacitani i sa 3 fakulteta (drzavna), ali dzaba im sve to kada ne umeju da koriste logiku i najvecim delom se plase.

to vec odavno znamo

pre 12 godina

pa to nas nasi politicari zamajavaju vec godinama......i sa tom EU....zar mislite da ce mo u EU biti ravnopravni sa Nemackom, Francuskom, Engleskom....to ne mozemo da budemo ni u jednom pogledu....a mi se palimo ko hepo kocke.....pa nece nemac da dodje da rinta za nas da nam bude bolje....

MiIos

pre 12 godina

@(Svi ste vi demagozi, 23. novembar 2011 13:22),

nisam znao za Branislava Zeca, hvala Vam na informaciji... ali Vas nastup, i broj pluseva pokazuju koliko je ex-SRS spam poceo da gusi srpski deo interneta.

Krticnjak

pre 12 godina

Imamo previse kriticara a premalo postenih, vrednih i inventivnih ljudi na pravim mestima. Kod nas se recimo prica da nam poljoprivreda najveci adut a sa druge strane gde su te zadruge? Pa jel su toliko glupavi ti koji sede tamo po tim ministarstvima? Dobijanje pozicija po partjskim linijama je RAK RANA BROJ JEDAN u Srbiji. Ameri i Englezi mogu to sebi da dozvole jer imaju lovu, mi NE jer smo goli i bosi i treba da funkcionisemo kao Izrelska vojska. Rodjaci, kumovi i partijski drugovi ce doci glave onima koji su ih postavljali tamo di ne treba.

Milan

pre 12 godina

Ja ne znam šta je po zanimanju sin dr.Zeca,ni kakvo je njegovo političko opredeljenje,možda čovek samo želi da ostane u okvirima neke političke pristojnosti,ali očigledno je da su njegove ekonomske analize najtačnije i najrealnije od svih koje se mogu čuti zvanično u javnosti.

Mika

pre 12 godina

Ne razumem ove koji kažu: "Sin ti je kod Mladje". Pa šta ako mu je sin u ministarstvu!? To je jedan obrazovan mlad čovek koji je recimo rešio probleme u Pančevačkoj azotari i vrlo odgovorno obavlja posao. Pročitajte tekst o tome kod Dimitrija Boarova i biće vam jasno

čika lo

pre 12 godina

Znači, Mikelsone, svaka čast na komentaru. Od svega što je čovek rekao tebi je najvažnije to gde i šta mu rade članovi njegove porodice. Iskreno se čudim da je moderator sajta uopšte pustio takav komentar u javnost. Takvi "kontraargumenti" sasvim odgovaraju duhu SNS-a za koji si rekao da ćeš glasati

Boris

pre 12 godina

Ekipu koja kritikuje Zeca jer mu sin negde radi ili ne radi podseticu da mu je sin punoletan pa moze i sam da odgovara za to sto radi,gde radi i kako radi , ako tu oupste i ima neceg spornog. Intervju je odlican i sve je tacno sto je rekao.
Retko jasan i pametan covek koji daje sliku neseg drustva od '45 do danas.

Nije ogledalo krivo sto smo mi musavi.

Bojan NS

pre 12 godina

Steta sto vlast nikada nece da slusa pametne ljude.

Stete sto pametni ljudi nece da se bave politikom.

Steta sto narod nece da nauci.

Steta, steta, steta...

zbunjeni

pre 12 godina

M. Zec je potpuno u pravu, a narocito kad kaze da smo mi narod koji ocekuje samo da nesto dobije, da mu neko nesto pomogne. Odnosno da vise trosimo nego sto zaradjujemo. To je duboko u svesti naseg naroda i to je najteze prevazici.
Koja vlast bi mogla da kaze da ce u javnom sektoru smanjiti plate i otpustati ljude, a da dobije poverenje na izborima. Setimo se samo strajka prosvetnih radnika, zdravstvenih radnika, policajaca...
Dok to ne resimo (da trosimo koliko stvorimo) nikakve reforme ne pomazu.

Kliker

pre 12 godina

@(Zare, 23. novembar 2011 13:56)
to ti je uvek mac sa dve ostrice. Ipak mislim da nisi u pravu. Slab dinar popravice izvoz, a na zalost dobra inflacija smanjice deficit, naravno pod uslovom da plate i penzije ne prate inflaciju. Ono sto je za ogromnu brigu je slab izvoz, odnosno realno malo sto mi mozemo da izvezemo. Mi smo se potpuno otvorili, stvorena je lazna srednja klasa, manje vise neproduktivnih ljudi, koji samo jedu pare, a ne prave ih, tu je sustina. To sto ti pominjes kredite, pa znas sta, ako je neko uzeo kredit, a nije mislio o tome kako da ga vrati njegov je problem. Ja kredit nikada ne bih uzeo, nikada, bar ne u nasim bankama. Isto vazi i za firme, uuzems kredit, cenis napravices profit, ne napravis profit, onda si tropa, nema tog dinara koji ce te spasiti, nema sanse da se izvadis. Dakle ako se ulazi u biznis ulazi se uvek sa jasno osmisljenim proracunom i zaledjinom, ako toga nema nema ni poslovanja. Kod nas su problemi toliko viseslojni da se ne zna odakle bi se pre pocelo. A da sam vlast sa dobrom batinom u rukama, poceo bih sa zavodjenjem sistema odgovornosti, ciscenjem javnih preduzeca, drasticnim smanjenjem birokratije, povecanjem PDV, i po svaku cenu, ali po svaku cenu privlacio investicije ma od kuda dolazile, bez obzira na zemlju porekla, to je totalno nebitno, ako Srbija od toga ima jasnu korist. Uporedo sa tim najhitnijim merama, procititi prosvetu, zdravstvo, uvesti promenljivu poresku stopu na plate, demonopolisati zdravstveno osiguranje, uvesti visestepeno zdravstveno osiguranje. Naravno uz sve to uvesti javnost rada, kontrolu tokova novca, pa bi samim tim lopovi i secikese prestali da imaju interes da se bave politikom ili da se oko politicara motaju. Trenutno ne vidim ko bi mogao da ima dovoljno snage da ovo pocne da sprovodi, smelo, nemilosrdno, sa batinom u strogoj ali pravednoj ruci. Videcemo posle izbora.

prokleta avlija

pre 12 godina

kakve veze ima to što mu je sin bilo gde ako mu je svaka na mestu...u pravu je za EU i naš odnos prema njoj...naravno da moramo da radimo i zaradimo i da nam EU neče ništa dati besplatno kao što nije ni do sada...ne vidim šta je tu sporno...a vi što spominjete njegovu profesorovanje,bolje razmislite o tome šta je čovek rekao pa će vam biti jasno tašto je on profesor a vi cinični,ogorčeni,zaludni,zajedljivi...

Bgd

pre 12 godina

Termin "politička elita" bi trebao da bude rezervisan za ljude koji vode računa o nacionalnim i ekonomskim interesima zemlje. Kod nas ne postoji politička elita već pohlepni koji se rukovode isključivo ličnim interesima želeći da vreme koje provedu na vlasti iskoriste isključivo za realizovanje svojih ličnih planova. Njima je do nacionalnih interesa stalo koliko do lanjskog snega.

čovek

pre 12 godina

Ne razumem kakve veze ima gde radi sin ovog čoveka?
On samo glasno kaže ono što je odavno poznato kao "Opelo za Srbiju".

Dajte da svi sebe pogledamo u ogledalo, pažljivo pročitamo ovaj tekst i vidimo da li smo i mi tu negde u toj priči.

Budimo realni, ovo je potpuno surovo, istinito i nepopravljivo...na žalost pre svega naše dece.

Arbeit macht ?

pre 12 godina

"Narodu se mora reći da moraju da rade."

Možete vi da morate da kažete narodu šta god hoćete, ali u ovom sistemu rad se nimalo ne ceni, dok partitokratsko-poslovne strukture nipošto ne žele da se odreknu svog tala koji nema niakve veze sa uloženim radom, već isključivo sa monopolizacijom i kartelizacijom proisteklom iz sistemske korupcije.

DzoniKg

pre 12 godina

2000 Godine je narodu prodata prica kako nam proizvodnja zatarela i nije kvalitetna bla bla pa ajde da je zatvaramo i zivecemo od nekih viruelnih usluga.A istina je da ne prodaje robu samo kvalitet inace ne bi kina imala najveci izvoz na svetu , volvo propao a kineske prodavnice u kgu krcate kupcima i ako je kvalitet te robe ni 1/10 od one koja se proizvodila u SFRJ.I tako dolazimo do toga da zivimo na dug jer smo skoro sve fabrike sahranili i svakim danom zivimo sve bednije bez ikakve realne nade da moze nesto da se preokrene u eu ili neeu.

BMW M Power

pre 12 godina

Izvinjavam se unapred doticnom gospodinu Zec koga veo postujem. PS. Probacu da objasnim kako sam shvatio celu ekonomsku situaciju u Srbiji, Evropi pa i u citavom svetu, pa tako: Madjionicar (bankari) vadi iz cilindra (bankarski sistemi) zeca (krediti) i pokazuje publici (korisnicima). Problem je nastao sred show-a kada je madjionicar dno cilindra brobusio, posto je jako ugurao ruku da bi dospeo do zeca. E sada, da li menjati velicinu cilindra ili madjionicaru skratiti ili produziti ruku ili kopletan show menjati to je vec pitanje veka.!?

Pop

pre 12 godina

Interesantno je da se kod nas ne polemise s necijim stavom nego se uvek ta osoba napada na licnoj osnovi. Tako je, koliko vidim, dokaz da gospodin Zec ne govori istinu to sto predaje ekonomiju na filozofskom fakultetu, a ne na elitnom ekonomskom, i to sto mu je sin u semi s Dinkicem. Po toj logici, ako vam lekar koji pusi, kaze da je pusenje stetno, vi cete mu reci da laze.

Marko Radosavljevic

pre 12 godina

Odnos broja komentara i preporuka sve govori. NEMA VISE STA DA SE KAZE!

Ocemo da vozimo mercedese i BMW a da proizvodimo sargarepu i krompir u kolicinama koje ni za nase potrebe nisu dovoljne. E PA NECE DA MOZE BRACO SRBI!

Sve ovo je toliko ocigledno da mi je zapravo muka. Muka mi je zato sto vidim da jednostavno nema sposobnih i cestitih ljudi koji bi mogli nesto da maknu u dobrom pravcu. A ako ih negde i ima, ovi dembeli i paraziti na pozicijama nece da im dozvole da dignu glavu ni u kom slucaju, jer gde ce oni onda sa svojim masnim i beskorisnom zadnjicama? BEZNADJE!

Bora

pre 12 godina

'Evropa traži da neko nešto i donese, a ne samo da uzme'.Da,razvijene zemlje prodaju svoju robu ovde,mi uzimamo kredite, ali dok sami ne pocnemo da proizvodimo,zaradjujemo, sve je uzalud,završićemo kao Grci.Tržište koje
na osnovu kredita funkcioniše nije pravo i zato je bolje i za nas i Evropu
da se prvo ljudi zaposle,podigne standard pa posle toga integracija.

Ljubomir

pre 12 godina

Da li B92 moze da napravi posebnu rubriku u kojoj bi cenjeni srpski ekonomisti, pored "generalsik analiza posle bitke" predstavili njihovo vidjenje mera STA treba uraditi u buducem periodu da ne bi bilo tako, ali ozbiljno taksativno stavku po stavku uz obavezu da obrazloze kako bi i kojim merama to postibli.
Ovako je sve to mlacenje prazne slame. Svi znamo da ne valja, ali hajde neki ozbiljan predlog (ne tipa SNS: kad mi dodjemo na vlast bice ulaganja 100 milijardi evra), nego za svaku tvrdnju ozbiljna argumentacija, ali i kontraargumentacija novinara, koji poznaju ekonomiju. Challenge....pa to je cilj novinarstva, ne samo da se ulaguje sagovorniku i da mu se ide niz dlaku. Ne biti neuljudan i provokativan, ali pitati prava pitanja.

гусар

pre 12 godina

Dusan Radovic - Kapeta Dzon Piplfoks:

Синови, тако вам истока и запада, знате ли како се треба борити против
седмоглавог чудо-вишта?
ГУСАРИ: Снагом, капетане!
КАПЕТАН: А питам ја вас, убојице и пробисвети, имамо ли ми снаге?
ГУСАРИ: Имамо, капетане!
КАПЕТАН: И шта нам још треба?
ГУСАРИ: Ветар!
КАПЕТАН: Ветар имамо, сто му громова!
КОРЊАЧА: Пушке!
КАПЕТАН: И пушке имамо, страшљивче!. ..
(Пауза, море, галебови).
Хајде, момци, шта нам још треба?
АРЧИБАЛД (бојажљиво): Памети!
(Тајац).
КАПЕТАН: Шта рече?
АРЧИБАЛД (несигурно): Кажем... Можда нам треба нешто мало памети ...
(Тајац).
КАПЕТАН (замишљено): Тачно . . . (Измењеним гласом). Добро, а питам ја
вас, слушајте ме добро, — имамо ли ми, гусари, памети?
(Само крик галебова).
КАПЕТАН: Но, Арчибалде?
АРЧИБАЛД (оклевајући): Не знам, капетане!
КАПЕТАН (повишено): Коновале?
КОНОВАЛ: Нисам приметио, оче наш!
КАПЕТАН: Корњачо, одговарај — имамо ли ми памети или не?
КОРЊАЧА (бојажљиво): Ја сам бедник. . . али шта ја знам... Некада, кад
сам био у основној школи, мислим да сам имао нешто тако . .. Али сада,
тако ми неба . . . не верујем ...
(Пауза).
КАПЕТАН: Према томе, ако ми гусари немамо памети, — а вероватно да је и
немамо — како ћемо савладати то чудовиште са седам глава?

Истинито???

Vojvodjanin

pre 12 godina

Svako ko samo malo dublje razmislja,moze doci do istog zakljucka.
Ne mora biti porfesor,ekonomista itd.

Ova nasa kriza,nema veze sa onom spoljnom ili svetskom.
Ceo svet da zivi u raskosi i blagostanju,mi bismo ziveli isto ovako...nikako.

Dok god su kod nas ovakvi politicari,pravosudje i tajkuni,
nece nam biti bolje.

Godinama je vec dokazano,da u Srbiji nema politicke opcije,koja bi nas izvukla iz ovog. Svi su isti.
Nama opet treba neka revolucija i sve sto mora posle nje.
Jodnom smo pogresili,valjda necemo ponovo.

Ovde vlada drzava u drzavi,elita,
koja ima vlast i moc,i sve ce uraditi da tako i ostane.
Korumpirani smo do kostiju. Od nekog clana mesne zajednice,pa sve do vlade i pravosudja.

Dok se njih ne otarasimo,ne pise nam se nista dobro.

Gradjani grcaju za malu platu,a elita vrti milijarde evra koje zavrsavaju u njihove dzepove.


Ne bi me iznenadilo,da jednog dana,kada obican gradjanin dotakne dno,sto nije daleko,pa kad shvati da nema sta da izgubi,krene na one,koji su krivi za to.
Gradjanski rat izmedju postenih gradjana,koji vise nemaju sta da izgube,
i elite,tajkuna,politicara i njihovih clanova...a svi zajedno su se nelegalno bogatili na racun obicnih gradjana.

penzioner

pre 12 godina

Poštovani profesore, nama običnim laicima je jasno da bez rada nema napretka ali glasačka mašina želi da ih stranke zavaravaju i da im stvaraju iluziju boljeg života bez rada.Kasno se Tadić setio da je đavo došao po svoje, on je jedan od najodgovornijih za ovo stanje. Gotovo da smo u bezizlaznoj situaciji jer nam je i pozicija i opozicija loša.Jedno mi nije jasno, gde vi to vidite elitu u Srbiji?
Zemlja je spremna za protektorat, za tehnokratsku vladu sa uvezenim stručnjacima.

Aleksandar

pre 12 godina

@Mikelson

"...A onda cemo da vidimo sta ce da rade svi ti "strucnjaci", koji sada sede u upravnim odborima i na direktorskim pozicijama..."

Preći će kod Nikolića i ostati tu gde jesu.

laza

pre 12 godina

sve ste vi to u pravu profesore zec...i sve to znaju i oni koji se bar malo razumeju u ekonomiju
ali, veliko ALI, kako povećati proizvodnju i izvoz?
kako napraviti auto koji će se prodavati u milionima komada?
kako napraviti procesor ili ram memoriju koju će kupovati ceo svet?
kako napraviti najbolju čokoladu ili margarin, kako...KAKO KAD MI TO NE ZNA-MO!!!
dalje, kako dovesti ovde one koji to znaju kad mi već ništa ne znamo?
kako da dodju kad je ovde sve lopov do lopova
znači, kako sprečiti političara da krade, vara, obmanjuje? kako sprečiti korupciju, mito, prevaru kad je sve to odavno postalo deo sistema i deo našeg života. ne možemo pohapsiti pola naroda.
ni vi ni bilo ko ne zna odgovor na ova pitanja, zato nam i jeste ovako i zato se svako snalazi kako ume.

Stevan

pre 12 godina

Srbi su vaspitani da zive u blokadi, pod sankcijama, ogromnim inflacijama i u ratovima. To znaci da prezivljavaju tako sto drpaju jedni od drugih, bez trunke savesti i milosti. Vlast je u takvim uslovima drpala najvise, raskrmcila milijarde narodske stednje i nikome nije polozila racun. Sadasnja vlast je samo projekcija tadasnje vlasti, zato su se i udruzili sa starom vlascu da bolje nauce kako se to radi. Imamo premijera koji nas nemilice zaduzuje i jos gore trosi nasu buducnost i opet, niko nikome ne polaze racune. Kakva proizvodnja, kakvi bakraci, san svakog coveka u Srbiji je da se zaposli u neku budzetsku firmu, svi Srbi u cinovnike. Prosto, ne vidi se svetlo na kraju tunela, doci ce nova vlast i uzeti nekoga iz stare vlasti i nastaviti do kraja, vazno je samo nalapati se novca za neka buduca vremena.

gost

pre 12 godina

"Sledeća godina neće biti problematična jer smo već rezervisali sredstva da možemo da isplatimo deficite. Prodali smo državne obveznice po stopi koja je među najvećima u svetu, a to smo proglasili najvećim uspehom, i rezervisali smo pravo kod MMF-a „za ne daj bože“ i to je dovoljno za izbornu 2012. Problem nastaje 2013. godine, kada dugovi moraju da se vraćaju..."

E, ovo me brine a bojim se da je istina, a onda će da prodaju telekom ili eps ili neki deo i produžiće agoniju na 2013. Nastavljamo ka devetom krugu pakla dok se političari šepure i bogate, a narod propada i beži glavom bez obzira.

bravo

pre 12 godina

konacno je neko rekao ono sto je sustina. A sustina je da je elita uzrok sveg problema kod nas i to ne samo Sloba, Mira, Boris, Ivica, Voja koji su se vrteli i vrte po TV-u nego svi zajedno koji su sebe proglasili nekom elitom, od njih se nesto ocekuje, a oni pokazuju totalnu neodgovornost, nedoraslost, lenjost, kukavicluk i zaprepascujuci bezobrazluk. Dakle elita, politicka, ekonomska i kulturna su totalno zakazale. Kod nas stvari odavno ne stoje dobro, slag na tortu su bile devedesete, a agonija je pocela posle 2000, te gde se pojavila stara elita komunista, prerusena u plavo, ako ne oni samo, a ono i delimicno njihova deca. Dakle apsolutno nista nije preduzeto da se stanje temeljno promeni, ako imas kucu koja je trosna, pa menjaj je od temelja, a ne od fasade kako su krenuli bili, sminkanjem i pravljenjem totalno nepotrebne biroktarije i sirenje laznog optimizma, zamene teza, antikampanje pri svakim izborima. Srbija je rob 'losih djaka', a na zalost veoma bezobraznih, bucnih, a ti isti uspeli su da oteraju iz Srbije hiljade ljudi koji bi bili veoma korisni ako bi ih makar samo za savet neko pitao. Dakle kako rece gos'n zec sledi smena elite, prirodna ili spontana, ne mora se biti mnogo pametan da se primeti kako bi izgledala spontana smena. Vreme istice, nema ga jos mnogo do totalnog sloma, Grcki scenario nam se smesi svakako, a zaprepascuje kolicina neodgovornosti i indolentnosti u Srbiji. To ipak govori i o narodu koji sve to trpi, prihvata, glasa i pri tome tako i ucestvuje u celoj rasomonijadi. To bi moglo da znaci da kao narod nismo spremni na podvig, da ni iz cega stvorimo nesto, ne mozemo se mi meriti sa Jevrejima, Nemcima ili Japancima, poredjenje je neumesno, ali bi morali mnogo ozbilnije da se ponasamo i da konacno neko pocne da sprovodi jako bolne reforme i da se zavede strogi sistem odgovornosti. Da li je na pomolu neko takav? Ne verujem, bar ne za sada.

mikaradjevac

pre 12 godina

problem je to sto pojedini politicari iz vladajucih stranaka daju nerealna obecanja sa evropom i to koriste kao predizborni trik a za svoje uskostranacke interese,nijedan od nijh nije poceo da resava srz problema i zato ih treba menjati jer nerade ovh 10 kako treba

Predrag

pre 12 godina

Resenje je u agraru, treba obnoviti sela, uvesti moritoring nad kreditima koja bi se dala proizvodjacima hrane, drzava mora zajednickim naporima im pomoci da krenu u zdravu i kontrolisanu proizvodnju. Treba dramaticno smanjiti birokratiju, administraciju i kolicinu politicara (koji inace zive tako sto mute vodu ne radeci nista jer nista i ne znaju da rade, oni su u stvari nas najveci problem). Treba rasteretiti na taj nacin gradove koji su prenaduvani nepotrebno..eto, moj skromni predlog