Nedelja, 21.08.2011.

00:02

"Bivša braća" odmakla sa zaradama

Prosečnim zaradama Srbija već duže vreme ne prkosi skoro nikome iz okruženja. Prosečan Slovenac sa oko 1.000 evra, prima koju stotinu manje od tri naša proseka.

Izvor: Novosti

"Bivša braæa" odmakla sa zaradama IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

gradjanin Srbije iz Srbije

pre 12 godina

Ali zato oni NEMAJU KOSOVO,nemaju PatriJote,dveri, obraz,1389,SNS,DSS,SPC,Amfilohiju,Filareta,Bećkovića,Djoga i Noga a šta tek reći što nemaju Koštunicu,Guču,Velimira Ilića,nemaju ni KONUZINA.Vidite koliko su oni ustvari siromašni.

Trojanski konj

pre 12 godina

Srbija je odlicno prosla. Kada bi placali ratnu odstetu za genocid i naneseno zlo po okruzenju plate bi bile -350 eura.

nije sve tako crno

pre 12 godina

Nemojte tako braca, mi srbi uvek smo bili motor i lideri pa tako imamo najbogatije tajkune u regionu i nasi politicari imaju najvise racuna.

Tulip

pre 12 godina

Previše ostrašćenih i netačnih komentara rekao bih. Članak rekao bih pomalo tendeciozan ali ipak istinit. U Srbiji je mnogo lošije nego u yemljama bivše SFRJ sa kojima se poredi u tekstu, to je evidentno. Za to ima mnogo razloga. Jedan od onih koji niko nije pomenuo ni u tekstu ni u komentarima je broj zaposlenih u odnosu na populaciju. Slovenija 2 miliona stanovnika prema 820.000 zaposlenih. Srbija 7.5 miliona stanovnika prema 1.75 miliona zaposlenih. To je jedan od ključnih razloga za niži GDP. A zašto je to tako? Jeste i država je kriva, to je prvo što će svi reći. Ali... Od tih milion nezaposlenih 70% ima osnovnu školu ili manje. Te ljude nijedna država, ni političari ijedne zemlje mogu sve da zaposle. Tako da krivi smo i svi mi.
Krive su i političke okolnosti u kojima se Srbija nalazi, a koje susedne zemlje nemaju. Zašto je to tako ne bih se upuštao u donošenje zaključaka, ali je evidentno.
I na kraju, tek zbog onih koji bi se pozvali na netačne podatke koji su navedeni u komentarima, NIJE TAČNO da je slovenački dug veći/nepovoljniji od hrvatskog. Hrvatska ima značajno veće zaduženje u odnosu na GDP u poredjenju sa Slovenijom i Srbijom. Ovo linka: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_public_debt

Slovenec

pre 12 godina

Bio sam ovog ljeta u Srbiji (i Hrvatskoj, Crnoj gori, BiH), prvi put nakon 90. godina. Moja "turistička" zapažanja: bio sam iznenadjen zaista lošim "autoparkom" u Srbiji (lošijim nego u BiH, recimo) ... U Srbiji je razlika izmedju većih i manjih gradova(koju može uočiti turist) mnogo izraženija nego kod nas u Sloveniji. To važi za uredjenost gradova kao i za cene (recimo u kafićima i restoranima). Na jednoj strani recimo Beograd i Novi Sad sa "europskom" ponudom za samo nešto manje novca nego u Italiji, Austriji ili kod nas. Na drugoj strani su manja mesta gde izgleda kao da se vreme zaustavilo u 80. godinama. A istini za volju i cene su vrlo povoljne (niske). Ali šta me recimo iznenadilo odnosno razočaralo (možda nije najbitnije, ali ipak): dodjem u lep restoran - dobra hrana, prihvatljive cene, ljubazni konobar ... A onda idem u WC i odmah promenim mišljenje. I to mi se dogodilo nekoliko puta u deset dana. Ili još jedan primer - unapred dogovorim najam apartmana, vlasnik mi garantira kako ima wireless internet ... A kad dodjem tamo - nema! Ili u Prijepolju - dodjem u market (utorak, 1 sat popodne) i na kasi čekam doslovce 35 minuta. E to se kod nas ne dešava ni pre božićnih odnosno novogodišnjih praznika. A s druge strane - vrlo mi se svidjela Vrnjačka Banja. Neiskvareni turizam, lepo mesto, dobar apartma za povoljnu cenu. Ali ipak - WC-ji na otvorenom bazenu su užasni. A možda bi turist u "prvoj banji Srbije" očekivao i neki akvapark ili nešto slično ... Mogao bi još mnogo toga da napišem, ali nije ovo prostor za to. Možda još zaključak: Srbija me od ovih bivših republika najviše oduševila. U Crnoj Gori su cene mnogo više a (turistička) usluga nije bolja. BiH ima slične cene kao Srbija, a Hrvatska je - naravno - skupa a i ljudi se ponašaju kao: "daj pare i idi kući".

Dragan

pre 12 godina

I mi u Srbiji da nemamo sve ove upravne odbore, savete, odbore, agencije i ostale ..... - palce, imali bi dvosytruko vecu platu od ove.

Ante

pre 12 godina

U realnosti,u Sloveniji se zivi 50% bolje nego u Hrvatskoj a u Hrvatskoj 50% bolje nego u Srbiji.
Tako je bilo i u vrijeme bivse nam zajednicke drzave.
Samo prividno prosjek Srbije tada su dizala vojna lica,policija i zaposleni u drzavnoj administraciji i velikim drzavnim kompanijama jer su njihove zarade bile iznad YU-prosjeka a Srbi su bili nesrazmjerno zastupljeni u tim institucijama.Ovdje treba izdvojiti Vojvodinu koja je bila u rangu sa Hrvatskom ali je zato Kosovo rusilo srbijanski prosjek.
Ove nevedene brojke o dvostruko odnosno trostruko boljem standardu u Hrvatskoj odnosno Sloveniji od onog u Srbiji drze vodu samo onda ako se otidje van granica tih drzava i trosi taj novac.
Znaci,broj zaradjenih eura po stanovniku trebamo razdvojiti od KUPOVNE MOCI po stanovniku u toj istoj zemlji da bi dobili pravu sliku standarda u pojedinim zemljama a ona je otprilike onakva kakvu sam naveo na pocetku ovog komentara.
Znaci prosjecni gradjanin Hrvatske sa svojom placom moze kupiti duplo vise od prosjecnog gradjanina Srbije SAMO ONDA ako oboje kupuju u npr. Njemackoj ali ako taj novac trose u svojim maticnim drzavama onda je kupovna moc hrvatskog gradjanina veca samo 50% od onog u Srbiji.
O ostalim drzavama ex-Yu ne mogu diskutirati jer tamo nisam nikad bio i nisam dovoljno upoznat sa njihovom situacijom dok Sloveniju,Hrvatsku i Srbiju redovno obilazim i vrlo dobro sam upoznat sa stanjem.

Alfabeta

pre 12 godina

Ja imam dosta dobrih poznanika iz Hrvatske, stekao sam ih u zadnjih nekoliko godina usred posla kojim se bavim a hvala bogu um mi nisu poremetili tokom 90-ih tako da sam u to poznanstvo i saradnju usao sto bi rekli cista srca i bez ikakve zelje da pominjem one strahote iz proslosti, nisu pak ni oni, jer budimo realni za svadju je potrebno dvoje, a kako smo bili tad jos deca sta bi mi i znali o tome.
Ono sto sam ja zakljucio je da su ljudi bas kao i ovde zadovoljni nekim a nezadovoljni drugim stvarima, svugde toga ima, hvala bogu pa su neki gardovi spusteni, ali mi treba u svoj atar da gledamo, da nase smece pospremimo i da sa svima imamo korektan odnos.
To sto smo nekad ziveli zajedno je stvar proslosti, mi treba da iz te proslosti naucimo samo svoje greske a ne tudje, i da grabimo da nama bude bolje, sta komsija radi je njegova stvar.

Ekonomista

pre 12 godina

(kiki, 21. avgust 2011 16:51)
Naravno da je standard nabijen kreditima,jer se sve gleda kroz kupovnu moc,koja se povecava sa mogucnostima kreditnih zaduzivanja.
Standard u Hrvatskoj realno jeste veci nego u Srbiji,ali vrlo malo-ne duplo,s obzirom na vase i nase cene i vasu i nasu zaduzenost,s tim sto ne smes da zaboravis da je Srbija bila 10 godina pod sankcijama i 1999.bombardovana(gde je unistena skoro sva infrastruktura privredna),tako da smo mi sada 5 godina iza vas.
Od eks Ju zemalja jedino je uvek Slovenija i bila iznad drugih,kao sto i sada jeste,sve ostalo je katastrofa.

jasminko

pre 12 godina

Nemojte ljudi da pricamo sta mi mozemo da kupimo u Srbiji za platu.Evo moj primer ,dvoje dece u vrtici 100 eu mesecno,infostan u proseku 100 eu mesecno,telefoni ,struja i ostalo mesecno 50 eu.Hrana kosta kao u Salcburgu a benzin kao u Tokiju a plata kao u Surinamu ,to sam procitao negde da imamo isti prosek .Ako zelis internet platices ga duplo skuplje nego u Rumuniji ,gledao reklamu na kablovskoj.I tako sve sa platom 40000 hiljada ja i jos toliko žena.Kad mi se ženio brat uzeo sam kredit za poklon i oblacenje pa vi recite kako je lepo u Srbiji .

Pozdrav od Makedonija

pre 12 godina

A da li se bilo ko ovde potrudio da uporedi troskove zivota u SLO, HR i Srbiji?Relano gledajuci ako je kod njih vekna hleba recimo 2 eura a kod nas 1 onda dvostruko vece plate ti obezbedjuju istu potrosacku korpu kao kod nas. Prema tone nije sustina u tome kolike su plate nego sta mozes da kupis za taj novac!!!
(sale, 21. avgust 2011 14:43)
Makedonija ima nesto vise od 300 evra proseka, al ako dvoje supruznici uzimaju tu istu, mogu ziveti solidno.Hrana je najeftinija od svih bivsih ex-yu.Putarina i prevoz su skoro badava.Benzin je isto tako najeftiniji.Udzbenici su besplatni od prvog razreda do kraja mature.Svaki apsolvent dobija od drzave po 200 eura vaucer za PC ili lap top, ostalo nadoknadjuje sam.Evro je 61,5 denara vec 8-9 godina.Kako god da je, nije nam gore nego da smo ostali sa Srbijom,naprotiv. Barem nas nisu bombardovali( garant bi nas, zatoa sto bi vajna "JNA" ili kako se posle zvala VJ namerno prenela oruzje po nasim kasarnama da nam razore i gradove).Zvali bi nas i na mobilizacije da branimo "Jugoslaviju" u Kninu.Vidim da nam ne bi "pomogli" kako da zivimo i sa nasim gradjanima albanske nacionalnosti, jer da su to znali i kosovari bi ostli u Srbiji...Pozdrav svim bivsim "bracama", nikad nismo ni bili braca, vec samo komsije...

e moj druze ex beogradski

pre 12 godina

@Stalno cujem od nasih politicara,"Srbija kao lider u regionu..." mozda se misli na liderstvo prema najnizim placama i penzijama?!

Juraj

pre 12 godina

(Ekonomista, 21. avgust 2011 11:46)
"Ekonomisto" dug Hrvatske nije ni blizu onoga najzaduženijih zemalja Europe, a ta zaduženja su danas vidljiva na svakom koraku, počevši od izgrađenih autocesta, preko obnovljene infrastrukture, do obnove svega onoga što je porušeno u ratu. Hrvatski standard je daleko iznad srpskog, jer ne očituje se standard samo u tome koliku tko ima plaću i što može za nju kupiti, nego i u tome u kakvoj sredini živi, kvaliteti škola, bolnica, fakulteta, čistoći i uređenosti gradova, parkova, ulica, povezanosti s ostatkom svijeta, cestama, autocestama, željeznici, pomorskim i zračnim lukama i slično. Ti bi kao "ekonomista" morao znati i to da je godišnja zarada od turizma u Hrvatskoj odavno premašila 6 mld eura i približila se prosjeku od 7 mld. Uzmemo li u obzir da je Hrvatska zbog rata bila skoro 12 godina bez turističkih prihoda, onda nije problem izračunati da je ostala uskraćena za bruto zaradu od oko 80 milijardi eura. Hrvatska će se izvući iz dugova, ja u to nimalo ne sumnjam, a Srbiju tek očekuju razna zaduženja. Želite li dovesti Srbiju na današnji stupanj razvijenosti Hrvatske ili Slovenije, koje još uvijek nisu razvijene zemlje ali su na dobrom putu da to postanu, to će vas koštati toliko da će vaš dug biti barem 50% viši nego što je naš. Jer, logično, veća zemlja zahtjeva veću infrastrukturu, pa samim tim i veća zaduženja.

tuzlak

pre 12 godina

Prosjecna plata u BIH je 410 eura. U tuzli sva bitna industrija radi i plate su redovne. ko ne vjeruje neka provjeri. Telecom i svi drugi veliki sistemi u fbih nisu privatizovani. dug cijele bih je 3,5 milijardi eura. samo se nasladjujte sa “propascu“ bih, taj film necete gledati.

MiKi

pre 12 godina

U Srbiji samo Bg. zaradjuje neku lovu .. daleko ispod su ns. i ostali gradovi a da ne spominjemo jug Srbije. Dakako da su vece plate u Hr i Sl. cak i u BiH. U navedenim zemljama sve osim mozda nekretnina ima cenu kao i Srbiji. ili mozda cak i jeftinije!!! Znam to jer zivim u Hr. na granici sa BiH a zavrsio sam skolu u Bg-u tako da znam sta i kako je u kojim zemljama osim u Sl. .... BiH,. Sl,.Hr,. .. pogledajte im opstu uredjenost .. putevi , zgrade , parkove , reke , mora .. kulturu ljudi .. vozni park... mogucnost odklaska svake god na odmore .. itd. al ajd bice bolje samo da rata ne bude :D

Koper

pre 12 godina

Ko o cemu, Srbi o hlebu. U Kopru gde zivim vekna hleba kosta 70 centi, ako vam to ista znaci. A plata medicinske sestre iznosi 1600eur u bolnici. Cist osvrt na neke prethodne postove.

fakti

pre 12 godina

Sale - u pravu si, jedino mjerilo je koliko možeš kušiti za plaću. A stvarnost je da u HR štruca (vekna) kruha nije 2 eura, ima i takvog, ali to su oni najskuplji za izbirljive, prosječna cijena je 1 euro, a ima i jeftinijieg. Ljudi u Srbiji uopće nisu svjesni koliko je HR (i SLO naravno) 20 godina nakon raspada YU otišli ispred Srbije. Ne radi se samo o prosječnoj plaći i GDP per capita već o svim ostalim parametrima životnog standarda. Hrvat za svoju prosječnu plaću može kupiti nekoliko puta više brašna, ulja, šećera, mesa, kruha, benzina, struje, vode, odjeće, obuće itd. Maloprodajne cijene su iste ili gotovo iste, a konkurencija trgovačkih lanaca je takva da oni koji imaju vremena i volje mogu svaki dan naći stotine prehrambenih proizvoda s popustom. Krediti u HR su mnogo povoljniji, a kamate mnogo niže nego u SR, kuna je stabilna, a dinar ode u ponor; velik broj Hrvata može ljetovati besplatno jer mnog imaju nekoga tko ima kuću ili apartman na moru; benzin je jeftiniji, a kvalitetniji, Hrvat cijena radnog sata u HR je 3 puta veća nego u SR itd itd. E sad na to sve još i podatak i prosječnoj plaći (HR 750e, SR 300) i eto pravg stanja!

Ekonomista - Slovenija je zaduženija od HR, kao i 90% zemalja Europe, to bar nije teško provjeriti na internetu. Po tebi se onda raspadaju i Francuska, Austrija, Njemačka, Češka, Poljska... sve su to zaduženije zemlje od HR. Pitanje je zašto je neka zemlja zadužena, je li se novac dijelio ili ulagao, Hrvatska je uložila milijarde u auto ceste, infrastrukturu, poratnu obnovu zemlje itd. I kralo se naravno, nije tajna, ali to je kap u moru zaduženja. Srbija se svjetlosnom brzinom približava visoko zaduženim zemljama (po mnogim parametrima ona to već i je), a istovremeno nema ekonomskog i infrastrukturnog napretka, životni standard građana pada, dinar je najslabija europska valuta, godišnja inflacija je među najvišim u Europu, zemlja je udaljena od EU najmanje 10 godina, a politička situacija je takva da guši svaki tračak nade u bolje. To je realno stanje Srbije, a ne priče internet patriota i onih tipa "bio ja u SLO i HR, ne vidim da žive bolje od nas...". Tako nešto može reći samo slijepac. Doslovno i metaforički.

Stefan

pre 12 godina

Dragi moji Srbi, shvatite da smo sami sebi krivi za sve sto se desava nama. Nisu nam krivi ni amerikanci, ni evropa, ni hrvati i ko zna koji drugi. Da smo se mi bolje ponasali, ne bi smo ovde bili.

kiki

pre 12 godina

(Ekonomista, 21. avgust 2011 11:46)
Ma da svagdje je sve vještački napuhano daj molim te jedino u Srbiji nije ništa veštački ili možda jeste i ovaj prosjek plata veštački.
Kad pričaš o dugovima onda prvo provjeri sa što su sve dugovi potrošeni samo pogledaj infrastrukturu pojedine ExYu republike.
Znači i GDP je veštački podignut kreditima?

Inače uspoređivati hotelijerstvo HR i Srbije nije za usporedbu nikako niti se može uspoređivati.

VHS

pre 12 godina

Statistika je bajka i nista drugo,znam troje ljudi u Hrvatskoj koj imaju oko 4000 kuna platu i kazu mi da je plata od 4-5.000 kuna sasvim solidna plata u Hrvatskoj,zatim u Sloveniji mi zivi brat koji radi u Telekomu Slovenije i ima mesecno 920 evra platu,njegova supruga kao medicinska sestra prima 870 evra,ja u Srbiji kao graficki dizajner imam mesecno 70.000 a moja supruga kao takodje graficki dizajner 50.000 dakle kao sto sam reka statistika je bajka i nista vise....

sale

pre 12 godina

A da li se bilo ko ovde potrudio da uporedi troskove zivota u SLO, HR i Srbiji?Relano gledajuci ako je kod njih vekna hleba recimo 2 eura a kod nas 1 onda dvostruko vece plate ti obezbedjuju istu potrosacku korpu kao kod nas. Prema tone nije sustina u tome kolike su plate nego sta mozes da kupis za taj novac!!!

tuzla

pre 12 godina

sto se tice Bosne, cak i ovakva kakva je sa (bl)entitetima kao kamenjem oko vrata, zaposleni u njoj imaju vece place nego "bivsa braca" u Srbiji. Ko ne vjeruje nek' provjeri.

aca

pre 12 godina

S vremenom se ideja Slovenaca i Hrvata sa kraja osamdesetih, da ce bolje ici bez Srbije pokazuje kao sve tacnija.
(cole, 21. avgust 2011 03:20)

e moj cole možda im sada jeste bolje nego sto je nama, ali veruj mi sad im je mnogo losije nego sto im je bilo u SFRJ, ma koliko oni to ne hteli da priznaju!
Ali na kraju krajeva i Hrv i Slo su sada dosta skuplje za život nego Srb, a i oni sami kukaju na sva usta kako je krize! ima i tamo mnogo ljudi koji se bore za goli život, i takvih je mnoooogo više nego što naši i njihovi mediji to prikazaju. Ne dozvolite ljudi da vam ovakvi članci stvore neku sliku nekog bajnog života u Bratskim Republikama, been there znam o čemu pričam...


I da u celoj priči niko ne pominje našu bratsku BiH u kojoj je prosečna penzija 140 KM, tj malo više od 70 evra... a prosečna plata 40-50% niže nego kod nas...

izbavitelj

pre 12 godina

Slovenija 950, Hrvatska 750, netto, nije tako teško provjeriti podatke, javni su. Srbija iz više razloga nikada neće imati takav standard, ali da može bolje nego sada može. Do tada će -na žalost njezinih građana - proći još mnogo vremena jer se BG bavi svime osim ekonomijom, poboljšanjem standarda života, općim napretkom u društvu i približvanju EU.

Dusan

pre 12 godina

Sta smo trazili to smo i dobili. Svi se dobro secamo rata i koliko je Srbija imala udela u njemu i ko ga je zakuvao. Nismo se svi najbolje slagali ali smo bolje ziveli dok smo bili slozni. Sada ispastamo zbog toga kao najveci krivci, sto mozda i jesmo.

Secer1.15 E din. Ulje 1.40 E Ritter cokolada 1.8 E

pre 12 godina

U kojoj od bivsih Yu republika je pretplata na telefon otisla devet puta za tri godine ? U kojoj je porez na imovinu otisao pet puta za tri godine ? A tek ce da ide. Samo u Lopovskoj republici Srbiji. U kojoj od bivsih Yu republika je izgradjeno manje auto puta po ravnici nego u Svajcarskoj u tunelu ? U kojoj republici ortoped upravlja gradjevinarstvom a brat mu ima gradjevinsku firmu ? U kojoj republici je devalvacija 15% kao i devalvacija Evra skoro 20 % ?
Izgleda da da su narodi bivse SFRJ Srbiju videli u neiskrivljenom svetlu a mi smo se zavaravali da smo drugaciji nego sto u stvari jesmo.

Petar

pre 12 godina

@Upravo je i u BiH veci prosek zarada nego u Srbiji, barem tako pokazuju sva statisticka istrazivanja, sto zacudjuje s obzirom da su oni imali razorni rat, pa i Crna Gora sa unistenom privredom i u stecaju svih velikih kombinata

800

pre 12 godina

@Nikola

Kad se Slovenija odvojila imala je prosek plata tik iznad Vojvođana, ali i dosta više od Srbije. Tamo je prosek bio, u današnjim parama, oko 400 €, odnosno 800 DEM. Danas su na preko 1000 € odnosno 2000 DEM. Ako to tebi nije rast, onda nekako slabo stojiš s računom.

Drugo, nije sve u proseku plata. Pitanje je kolike su opšte cene, uslovi za život, uređenost okoline, itd. Mnogo faktora bi moglo da se pogleda. Čak i one sitnice na koje niko ne obraća pažnju: čistoća javnih površina, opranost saobraćajnih znakova, pokošenost trave, cveće po banderama, da li za 15 minuta registruješ auto ili za dva dana... U tom slučaju je Slovenija daaaaleko bolja i od Srbije i Hrvatske zajedno. Sve to ne dolazi iz ničega, već se sve to finansira iz zarada koje naprave radnici.

Malo je naporna ta priča o Sloveniji kako će eto, oni jadni da propadnu bez nas i kako je tamo loše iako svi pokazatelji pokazuju drugačije i kako je tamo loše a taj što to piše nija izašao iz Srbije.

Dzoni

pre 12 godina

Moja baba je imala 80tih penziju 700 maraka sto mu dodje kao danas 1000 eura.. a kolika joj je danas ista penzija 19000 iliti manje manje od 190 eura, kad isplati racune ne ostaje joj dovoljno ni za hranu. Moj cale kao dipl el. Inzinjer je imao platu 1200-1500 maraka, dovoljno da u mojim godinama sagradi veliku kucu i da idemo 2 puta godisnje na more a zimi na planinu,da nas vodi redovno u restoran na vecere.. danas ja u njegovim godinama sa istim faksom ne bi mogao sa sagradim ni 1 m kvadratni supe jer ono sto primim nije dovoljno ni za osnovne stvari.

Josip Hr

pre 12 godina

Mislim da je Hrvatska kao zemlja jako loše prošla zbog korumpiranih političara (čitaj KRADEZE), koji su totalno upropastili zemlju. Da nam nije turizma bili bi ko Bosna. Turizam izvlači zemlju da ne propadne.
Korupcija je glavni problem, a nije samo kod političara već i na lokalnim razinama i u mjestima. Narod je navikao da svugdje podmićuje. Recimo da dođeš u bolnici na red, moraš dati doktoru lovu. Pa gdje to ima?
To je sve produkt socijalizma i komunizma gdje je PODOBNOST a ne znanje i stručnost iznjedrila ovakav narod.
Da nije korupcije i da je narod malo pametniji, bili bi ko Švicarci, ma i bolje od toga, u to sam 100% uvjeren, jer imamo takve prirodne resurse da se milijarde mogu zavrtiti samo na tome.
Jučer šetam po Splitu i turistima sve besplatno. Da je to recimo u Švicarskoj, svugdje bi im naplatili, 10€ ovdje pa 10€ tamo...
Valjda će nas EU dovest u red.
Neke stvari su se ovdje ipak popravile. Narod jedino razumije kad ga se po džepu udari. Recimo prije 5 godina se divljalo s automobilima na cestama. Otkad su uveli jake kazne, recimo za brzu vožnju 500€, ne sjećam se kad sam vidio da neko nekog pretekne na cesti (osim na autocestama). Dakle, s novčanim kaznama se da puno napraviti samo ih treba provoditi.
Još nam jedino preostaje da sve lopove u zatvor spremimo.
Problem socijalizma je što narod nije navikao da radi i stvara, da bude kreativan.
Nadam se da ćete i vi popraviti standard. Rješenje vam je edukacija ljudi i specijalizacija na nekim područjima djelatnosti.

Johnny Quid

pre 12 godina

Da se razumemo, ono što si mogao u sfrj osamdesetih za platu od 1000-1500 maraka, to ne možeš sad ni sa 3 slovenačke plate. Bili mi za ili protiv Tite, moramo priznati da se proizvodilo više stvari nego danas u svih 6 republika zajedno. Slovenija jeste 3x bolja od srbije, ali je to ništa kakva smo mogli biti sila svi zajedno da nismo ovako glupavi.

zoran

pre 12 godina

Pa dali moze jednom vas novinar ili redakcija da napise i zasto postoji tolika razlika u primanjima umesto da samo iznosi cifre i nervira ljude ?
Slovenija proizvodi 3 puta vise robe i usluga po glavi stanovnika nego Srbija pa onda imaju i 3 puta vece plate. To se vidi iz bruto nacionalnog dohotka po glavi stanovnika (GDP per capita PPP) - Slovenija ima 30,000 USD a Srbija 10,000 USD. Dragi moji Srbi, morate da proizvodite i prodajete robu u inostranstvo 3 puta vise nego danas ako zelite Slovenacke plate.

Milos

pre 12 godina

Ispravi bih prvi komentar prosjecna plata u Crnoj Gori je 500€, ali cudno je daxse u tekstu nigdje to ne pominje, izgleda da sve lakse moze da se proguta osim podaci koji pokazuju dacse u Crnoj Gori bolje zivi od kad nijesmo zajedno... Uostalom to je pravilo ali Srbija i dalje gura svoje!! Pa sa srecom!!

Nije sve u duhovnosti, ima nešto i u novcu

pre 12 godina

Ja licno mogu da budem srecan i sa 100 € manjom platom od 'najbogatijih' komsija...
(Eh, 21. avgust 2011 02:24)

Ali nemaš platu 100 evra manje nego najbogatiji komšija. Imaš mnogo manju.

Ekonomista

pre 12 godina

Volim kad B92 objavljuje ovakve tekstove sa ciljem ocrnjavanja svega i sa ovim neistinama.Stvarno ne razumem poentu.
Naime,ovako je pravo stanje za zapadni Balkan,GDP per capita:
Slovenia: $23,009
Croatia: $13,720
Serbia: $6,178
Bosnia: $4,702
Macedonia: $4,431
Montenegro: $6,025
Albania: $3,677

Stoga,vidimo da je jedino bolji standard u Sloveniji i Hrvatskoj(s tim sto je hrvatski standard vestacki podignut kreditima,zbog koga je sada ona najzaduzenija zemlja regije i jedna od najzaduzenijih u Evropi,sto ce biti i slucaj sa nama ako budemo pratili njihov primer).
Ovo sam sve napisao jer mi je vise muka da iz dana u dan citam kako je ovde najgore,kako su svi iz eks JU ispred nas,valjda mi Srbi uzivamo u tom osecanju apatije i samosazaljenju.
Realno stanje je kako je gore navedeno,svidjalo se to nekome ili ne...

postoji i deda i mraz, ali posebno !

pre 12 godina

"Bivša braća" oslobodila se "Velikog brata" i gle poceli za sebe da ostvaruju koju Lipu i Euro Cent. U cemu je problem ako jos uvek ne u glava ljudi koji ne umeju da shvate gde zive.!?

koviljka

pre 12 godina

Nije istina. Nasi radnici, seljaci, ucitelji, policija, nizi zdravstveni delatnici i ostala buranija imaju tri do cetiri puta manje plate od plata istih kod bivse brace. Nasa partijska elita i ostali paraziti imaju vise od pandana kod bivse brace. To je istina.

Zoran Jovanic

pre 12 godina

Koliko se secam, kada je kralj prostih, neukih, glupih i lenjih dosao devedesetih na vlast, svi smo se busali da su nam slovenci, hrvati i ostali krivi sto nama nije dobro. Sad ispada da kada njih nema, da nam opet nije dobro? Dobili ste sta ste zasluzili, *************

Posmatrac

pre 12 godina

Bice Srbija duuuugo na tih 300 EUR proseka. Srbiju nasi "pametni" politicari promovisu kao "poljoprivrednu" zemlju!? A sto Srbija ne bi mogla da informatiku proglasi religijom kao sto je Estonija uradila? Dakle od prvog razreda osnovne najvazniji predmet je INFORMATIKA! I tako Estonci prodadose Skype Microsoft-u za 8 milijardi dolara. A koliko Srbija sljive i paradajza treba da izveze za tih 8 milijardi????

Goxy

pre 12 godina

1,75 miliona gradjana je prijavljeno, a sta je sa ostatkom?
Djelic i Cvetkovic su duzni na ovo pitanje da nam odgovore!
Koliko ima radnog sposobnog stanovnistva, nije valjda da niko nece da radi?!?!
Sta je problem?

Poslednji Mohikanac

pre 12 godina

Drugari to sto imamo bedne plate je samo kap u moru bednog zivota u Srbiji!!!

Ko je imao nesrecu da mora da oseti na svojoj kozi rad korumpiranog sudstva, policije, zdravstva, administracije, nocnog izivljavanja maminih i tatinih sinova kojima niko ne moze, zna o cemu pricam!!!

Da ne pominjem medijski mrak i pojmove, poput ustedjevina, osiguranje, letovanje i zimovanje, sigurnost imovine(dok se imovina starih valasnika prodaje bez pardona imovina Marka Milosevica je svetinja koju niko ne sme da dira - SRAMOTA), koji za 95% nasih porodica ne postoje u recniku!

precanin

pre 12 godina

Sta im vrede vece plate kada dolaze kod Nas da se najedu i napiju ! Da li imaju Gucu,splavove,kobasicijade, slaninijade, kupusijade, pihtijade, pasuljijade itd ? Nemaju, a tako bi voleli da imaju ! A, Mi presrecni, jeste da nemamo neki standard, prezivljava kako se ko snadje, ali imamo toplinu srca, imamo dusu za razliku od njih, a to je najvaznije, zar ne ? Sta ce ti pare kada nemas dusu ?

Nemanja

pre 12 godina

Sad mi je tek u potpunosti jasno koliko su Slovenci i Hrvati bili u pravu kada su hteli da se odvoje i pobegnu što dalje od uticaja Srbije, pa mi bi i Nemačku il Švedsku upropaštavali da im sudjelujemo u vlasti sa tako genijalnim politikama kakve vodimo zadnjih 30ak godina, kamo li manju "braću"...Kad će više kod nas profunkcionisati pravna država i pojaviti se netko pošten i normalan na funkciji, kad će kod nas ministri da se hapse ?

Marijana

pre 12 godina

Slovenci nisu stagnirali,kao sto je neko napisao. Ne znam ko je kad bio zadnji put, ali meni je majka iz Slo., tako da sam vrlo dobro upoznata kako njima ide. Hrvatsko hotelijerstvo ne moze da se uporedjuje sa nasim, pa koliko samo mora i ostrva imaju...

jerry

pre 12 godina

Nominalna plata i nije neki pokazatelj. Evo u Slovackoj su na primer manje plate nego u Hrvatskoj sto ne znaci da se tamo losije zivi ili da su ne razvijeniji od Hrvatske. U Portugaliji su vece plate nego u Sloveniji a Slovenija je daleko ispred u svakom pogledu u odnosu na Portugaliju... Danska i Austrija imaju gotovo iste ekonomske performanse i zivotni standard stanovnista a u Danskoj su nominalno plate skoro duplo vece nego u Austriji.

srdjan

pre 12 godina

pa ne moze se terati strategija i Kina i Kosovo i Rusija i Amerika i ocekivati da se zivi normalno ili dobro. Sve ima svoju cenu, glupost je najcesce najskuplja.

Nikola

pre 12 godina

Ali sto je interesantno u svemu ovome je da cak I Slovenci primaju manje nego sto su primali u SFRJ. Niko nije otisao dalje, nego su ili stagnirali ili pali.

Eh

pre 12 godina

Hrvatska, ovo, Hrvatska, ono...
Da nemaju lopove kao i mi, davno bi Sloveniju presisali (makar nije imala rat). Mi moramo da iskoristimo najbolje sto mozemo od onoga sto imamo. Svako poredjenje s drugima nema smisla. Ako to uradimo Srbija ce biti lepo mesto za zivot. Nece biti bogata kao Hrvatska, ali nije niti Nemacka kao Norveska, ali moze lepo da se zivi. Na kraju krajeva, nije bogatstvo drzave neko merilo, vec koliko su ljudi srecni. Ja licno mogu da budem srecan i sa 100 € manjom platom od 'najbogatijih' komsija...

Tekelija

pre 12 godina

Da li se namjerno izbjeglo spominjanje Bosne da bi se Srbija prikazala užasnom?
Ako želite baš tugu i jad, uporedite Srbiju sa BiH, pa ćete vidjeti da i niste TOLIKO loši :)

U svakom slučaju, ovdje nije ništa alarmantno. Mi smo prošli 'alarmantni period' i u konstantnom smo trendu depresije bez bilo kakvih naznaka ekonomskog oporavka.
Sve što smo imali smo ili uništili ili prodali. Tzv. međunarodne investicije bacamo ili pokrademo(političari kradu a političare bira ko?)...

srdjan

pre 12 godina

pa ne moze se terati strategija i Kina i Kosovo i Rusija i Amerika i ocekivati da se zivi normalno ili dobro. Sve ima svoju cenu, glupost je najcesce najskuplja.

fakti

pre 12 godina

Sale - u pravu si, jedino mjerilo je koliko možeš kušiti za plaću. A stvarnost je da u HR štruca (vekna) kruha nije 2 eura, ima i takvog, ali to su oni najskuplji za izbirljive, prosječna cijena je 1 euro, a ima i jeftinijieg. Ljudi u Srbiji uopće nisu svjesni koliko je HR (i SLO naravno) 20 godina nakon raspada YU otišli ispred Srbije. Ne radi se samo o prosječnoj plaći i GDP per capita već o svim ostalim parametrima životnog standarda. Hrvat za svoju prosječnu plaću može kupiti nekoliko puta više brašna, ulja, šećera, mesa, kruha, benzina, struje, vode, odjeće, obuće itd. Maloprodajne cijene su iste ili gotovo iste, a konkurencija trgovačkih lanaca je takva da oni koji imaju vremena i volje mogu svaki dan naći stotine prehrambenih proizvoda s popustom. Krediti u HR su mnogo povoljniji, a kamate mnogo niže nego u SR, kuna je stabilna, a dinar ode u ponor; velik broj Hrvata može ljetovati besplatno jer mnog imaju nekoga tko ima kuću ili apartman na moru; benzin je jeftiniji, a kvalitetniji, Hrvat cijena radnog sata u HR je 3 puta veća nego u SR itd itd. E sad na to sve još i podatak i prosječnoj plaći (HR 750e, SR 300) i eto pravg stanja!

Ekonomista - Slovenija je zaduženija od HR, kao i 90% zemalja Europe, to bar nije teško provjeriti na internetu. Po tebi se onda raspadaju i Francuska, Austrija, Njemačka, Češka, Poljska... sve su to zaduženije zemlje od HR. Pitanje je zašto je neka zemlja zadužena, je li se novac dijelio ili ulagao, Hrvatska je uložila milijarde u auto ceste, infrastrukturu, poratnu obnovu zemlje itd. I kralo se naravno, nije tajna, ali to je kap u moru zaduženja. Srbija se svjetlosnom brzinom približava visoko zaduženim zemljama (po mnogim parametrima ona to već i je), a istovremeno nema ekonomskog i infrastrukturnog napretka, životni standard građana pada, dinar je najslabija europska valuta, godišnja inflacija je među najvišim u Europu, zemlja je udaljena od EU najmanje 10 godina, a politička situacija je takva da guši svaki tračak nade u bolje. To je realno stanje Srbije, a ne priče internet patriota i onih tipa "bio ja u SLO i HR, ne vidim da žive bolje od nas...". Tako nešto može reći samo slijepac. Doslovno i metaforički.

Tekelija

pre 12 godina

Da li se namjerno izbjeglo spominjanje Bosne da bi se Srbija prikazala užasnom?
Ako želite baš tugu i jad, uporedite Srbiju sa BiH, pa ćete vidjeti da i niste TOLIKO loši :)

U svakom slučaju, ovdje nije ništa alarmantno. Mi smo prošli 'alarmantni period' i u konstantnom smo trendu depresije bez bilo kakvih naznaka ekonomskog oporavka.
Sve što smo imali smo ili uništili ili prodali. Tzv. međunarodne investicije bacamo ili pokrademo(političari kradu a političare bira ko?)...

Eh

pre 12 godina

Hrvatska, ovo, Hrvatska, ono...
Da nemaju lopove kao i mi, davno bi Sloveniju presisali (makar nije imala rat). Mi moramo da iskoristimo najbolje sto mozemo od onoga sto imamo. Svako poredjenje s drugima nema smisla. Ako to uradimo Srbija ce biti lepo mesto za zivot. Nece biti bogata kao Hrvatska, ali nije niti Nemacka kao Norveska, ali moze lepo da se zivi. Na kraju krajeva, nije bogatstvo drzave neko merilo, vec koliko su ljudi srecni. Ja licno mogu da budem srecan i sa 100 € manjom platom od 'najbogatijih' komsija...

Secer1.15 E din. Ulje 1.40 E Ritter cokolada 1.8 E

pre 12 godina

U kojoj od bivsih Yu republika je pretplata na telefon otisla devet puta za tri godine ? U kojoj je porez na imovinu otisao pet puta za tri godine ? A tek ce da ide. Samo u Lopovskoj republici Srbiji. U kojoj od bivsih Yu republika je izgradjeno manje auto puta po ravnici nego u Svajcarskoj u tunelu ? U kojoj republici ortoped upravlja gradjevinarstvom a brat mu ima gradjevinsku firmu ? U kojoj republici je devalvacija 15% kao i devalvacija Evra skoro 20 % ?
Izgleda da da su narodi bivse SFRJ Srbiju videli u neiskrivljenom svetlu a mi smo se zavaravali da smo drugaciji nego sto u stvari jesmo.

Zoran Jovanic

pre 12 godina

Koliko se secam, kada je kralj prostih, neukih, glupih i lenjih dosao devedesetih na vlast, svi smo se busali da su nam slovenci, hrvati i ostali krivi sto nama nije dobro. Sad ispada da kada njih nema, da nam opet nije dobro? Dobili ste sta ste zasluzili, *************

Nikola

pre 12 godina

Ali sto je interesantno u svemu ovome je da cak I Slovenci primaju manje nego sto su primali u SFRJ. Niko nije otisao dalje, nego su ili stagnirali ili pali.

Nemanja

pre 12 godina

Sad mi je tek u potpunosti jasno koliko su Slovenci i Hrvati bili u pravu kada su hteli da se odvoje i pobegnu što dalje od uticaja Srbije, pa mi bi i Nemačku il Švedsku upropaštavali da im sudjelujemo u vlasti sa tako genijalnim politikama kakve vodimo zadnjih 30ak godina, kamo li manju "braću"...Kad će više kod nas profunkcionisati pravna država i pojaviti se netko pošten i normalan na funkciji, kad će kod nas ministri da se hapse ?

Koper

pre 12 godina

Ko o cemu, Srbi o hlebu. U Kopru gde zivim vekna hleba kosta 70 centi, ako vam to ista znaci. A plata medicinske sestre iznosi 1600eur u bolnici. Cist osvrt na neke prethodne postove.

Juraj

pre 12 godina

(Ekonomista, 21. avgust 2011 11:46)
"Ekonomisto" dug Hrvatske nije ni blizu onoga najzaduženijih zemalja Europe, a ta zaduženja su danas vidljiva na svakom koraku, počevši od izgrađenih autocesta, preko obnovljene infrastrukture, do obnove svega onoga što je porušeno u ratu. Hrvatski standard je daleko iznad srpskog, jer ne očituje se standard samo u tome koliku tko ima plaću i što može za nju kupiti, nego i u tome u kakvoj sredini živi, kvaliteti škola, bolnica, fakulteta, čistoći i uređenosti gradova, parkova, ulica, povezanosti s ostatkom svijeta, cestama, autocestama, željeznici, pomorskim i zračnim lukama i slično. Ti bi kao "ekonomista" morao znati i to da je godišnja zarada od turizma u Hrvatskoj odavno premašila 6 mld eura i približila se prosjeku od 7 mld. Uzmemo li u obzir da je Hrvatska zbog rata bila skoro 12 godina bez turističkih prihoda, onda nije problem izračunati da je ostala uskraćena za bruto zaradu od oko 80 milijardi eura. Hrvatska će se izvući iz dugova, ja u to nimalo ne sumnjam, a Srbiju tek očekuju razna zaduženja. Želite li dovesti Srbiju na današnji stupanj razvijenosti Hrvatske ili Slovenije, koje još uvijek nisu razvijene zemlje ali su na dobrom putu da to postanu, to će vas koštati toliko da će vaš dug biti barem 50% viši nego što je naš. Jer, logično, veća zemlja zahtjeva veću infrastrukturu, pa samim tim i veća zaduženja.

Dzoni

pre 12 godina

Moja baba je imala 80tih penziju 700 maraka sto mu dodje kao danas 1000 eura.. a kolika joj je danas ista penzija 19000 iliti manje manje od 190 eura, kad isplati racune ne ostaje joj dovoljno ni za hranu. Moj cale kao dipl el. Inzinjer je imao platu 1200-1500 maraka, dovoljno da u mojim godinama sagradi veliku kucu i da idemo 2 puta godisnje na more a zimi na planinu,da nas vodi redovno u restoran na vecere.. danas ja u njegovim godinama sa istim faksom ne bi mogao sa sagradim ni 1 m kvadratni supe jer ono sto primim nije dovoljno ni za osnovne stvari.

800

pre 12 godina

@Nikola

Kad se Slovenija odvojila imala je prosek plata tik iznad Vojvođana, ali i dosta više od Srbije. Tamo je prosek bio, u današnjim parama, oko 400 €, odnosno 800 DEM. Danas su na preko 1000 € odnosno 2000 DEM. Ako to tebi nije rast, onda nekako slabo stojiš s računom.

Drugo, nije sve u proseku plata. Pitanje je kolike su opšte cene, uslovi za život, uređenost okoline, itd. Mnogo faktora bi moglo da se pogleda. Čak i one sitnice na koje niko ne obraća pažnju: čistoća javnih površina, opranost saobraćajnih znakova, pokošenost trave, cveće po banderama, da li za 15 minuta registruješ auto ili za dva dana... U tom slučaju je Slovenija daaaaleko bolja i od Srbije i Hrvatske zajedno. Sve to ne dolazi iz ničega, već se sve to finansira iz zarada koje naprave radnici.

Malo je naporna ta priča o Sloveniji kako će eto, oni jadni da propadnu bez nas i kako je tamo loše iako svi pokazatelji pokazuju drugačije i kako je tamo loše a taj što to piše nija izašao iz Srbije.

Stefan

pre 12 godina

Dragi moji Srbi, shvatite da smo sami sebi krivi za sve sto se desava nama. Nisu nam krivi ni amerikanci, ni evropa, ni hrvati i ko zna koji drugi. Da smo se mi bolje ponasali, ne bi smo ovde bili.

Dusan

pre 12 godina

Sta smo trazili to smo i dobili. Svi se dobro secamo rata i koliko je Srbija imala udela u njemu i ko ga je zakuvao. Nismo se svi najbolje slagali ali smo bolje ziveli dok smo bili slozni. Sada ispastamo zbog toga kao najveci krivci, sto mozda i jesmo.

Josip Hr

pre 12 godina

Mislim da je Hrvatska kao zemlja jako loše prošla zbog korumpiranih političara (čitaj KRADEZE), koji su totalno upropastili zemlju. Da nam nije turizma bili bi ko Bosna. Turizam izvlači zemlju da ne propadne.
Korupcija je glavni problem, a nije samo kod političara već i na lokalnim razinama i u mjestima. Narod je navikao da svugdje podmićuje. Recimo da dođeš u bolnici na red, moraš dati doktoru lovu. Pa gdje to ima?
To je sve produkt socijalizma i komunizma gdje je PODOBNOST a ne znanje i stručnost iznjedrila ovakav narod.
Da nije korupcije i da je narod malo pametniji, bili bi ko Švicarci, ma i bolje od toga, u to sam 100% uvjeren, jer imamo takve prirodne resurse da se milijarde mogu zavrtiti samo na tome.
Jučer šetam po Splitu i turistima sve besplatno. Da je to recimo u Švicarskoj, svugdje bi im naplatili, 10€ ovdje pa 10€ tamo...
Valjda će nas EU dovest u red.
Neke stvari su se ovdje ipak popravile. Narod jedino razumije kad ga se po džepu udari. Recimo prije 5 godina se divljalo s automobilima na cestama. Otkad su uveli jake kazne, recimo za brzu vožnju 500€, ne sjećam se kad sam vidio da neko nekog pretekne na cesti (osim na autocestama). Dakle, s novčanim kaznama se da puno napraviti samo ih treba provoditi.
Još nam jedino preostaje da sve lopove u zatvor spremimo.
Problem socijalizma je što narod nije navikao da radi i stvara, da bude kreativan.
Nadam se da ćete i vi popraviti standard. Rješenje vam je edukacija ljudi i specijalizacija na nekim područjima djelatnosti.

jasminko

pre 12 godina

Nemojte ljudi da pricamo sta mi mozemo da kupimo u Srbiji za platu.Evo moj primer ,dvoje dece u vrtici 100 eu mesecno,infostan u proseku 100 eu mesecno,telefoni ,struja i ostalo mesecno 50 eu.Hrana kosta kao u Salcburgu a benzin kao u Tokiju a plata kao u Surinamu ,to sam procitao negde da imamo isti prosek .Ako zelis internet platices ga duplo skuplje nego u Rumuniji ,gledao reklamu na kablovskoj.I tako sve sa platom 40000 hiljada ja i jos toliko žena.Kad mi se ženio brat uzeo sam kredit za poklon i oblacenje pa vi recite kako je lepo u Srbiji .

Posmatrac

pre 12 godina

Bice Srbija duuuugo na tih 300 EUR proseka. Srbiju nasi "pametni" politicari promovisu kao "poljoprivrednu" zemlju!? A sto Srbija ne bi mogla da informatiku proglasi religijom kao sto je Estonija uradila? Dakle od prvog razreda osnovne najvazniji predmet je INFORMATIKA! I tako Estonci prodadose Skype Microsoft-u za 8 milijardi dolara. A koliko Srbija sljive i paradajza treba da izveze za tih 8 milijardi????

tuzla

pre 12 godina

sto se tice Bosne, cak i ovakva kakva je sa (bl)entitetima kao kamenjem oko vrata, zaposleni u njoj imaju vece place nego "bivsa braca" u Srbiji. Ko ne vjeruje nek' provjeri.

izbavitelj

pre 12 godina

Slovenija 950, Hrvatska 750, netto, nije tako teško provjeriti podatke, javni su. Srbija iz više razloga nikada neće imati takav standard, ali da može bolje nego sada može. Do tada će -na žalost njezinih građana - proći još mnogo vremena jer se BG bavi svime osim ekonomijom, poboljšanjem standarda života, općim napretkom u društvu i približvanju EU.

kiki

pre 12 godina

(Ekonomista, 21. avgust 2011 11:46)
Ma da svagdje je sve vještački napuhano daj molim te jedino u Srbiji nije ništa veštački ili možda jeste i ovaj prosjek plata veštački.
Kad pričaš o dugovima onda prvo provjeri sa što su sve dugovi potrošeni samo pogledaj infrastrukturu pojedine ExYu republike.
Znači i GDP je veštački podignut kreditima?

Inače uspoređivati hotelijerstvo HR i Srbije nije za usporedbu nikako niti se može uspoređivati.

Johnny Quid

pre 12 godina

Da se razumemo, ono što si mogao u sfrj osamdesetih za platu od 1000-1500 maraka, to ne možeš sad ni sa 3 slovenačke plate. Bili mi za ili protiv Tite, moramo priznati da se proizvodilo više stvari nego danas u svih 6 republika zajedno. Slovenija jeste 3x bolja od srbije, ali je to ništa kakva smo mogli biti sila svi zajedno da nismo ovako glupavi.

postoji i deda i mraz, ali posebno !

pre 12 godina

"Bivša braća" oslobodila se "Velikog brata" i gle poceli za sebe da ostvaruju koju Lipu i Euro Cent. U cemu je problem ako jos uvek ne u glava ljudi koji ne umeju da shvate gde zive.!?

Poslednji Mohikanac

pre 12 godina

Drugari to sto imamo bedne plate je samo kap u moru bednog zivota u Srbiji!!!

Ko je imao nesrecu da mora da oseti na svojoj kozi rad korumpiranog sudstva, policije, zdravstva, administracije, nocnog izivljavanja maminih i tatinih sinova kojima niko ne moze, zna o cemu pricam!!!

Da ne pominjem medijski mrak i pojmove, poput ustedjevina, osiguranje, letovanje i zimovanje, sigurnost imovine(dok se imovina starih valasnika prodaje bez pardona imovina Marka Milosevica je svetinja koju niko ne sme da dira - SRAMOTA), koji za 95% nasih porodica ne postoje u recniku!

Nije sve u duhovnosti, ima nešto i u novcu

pre 12 godina

Ja licno mogu da budem srecan i sa 100 € manjom platom od 'najbogatijih' komsija...
(Eh, 21. avgust 2011 02:24)

Ali nemaš platu 100 evra manje nego najbogatiji komšija. Imaš mnogo manju.

zoran

pre 12 godina

Pa dali moze jednom vas novinar ili redakcija da napise i zasto postoji tolika razlika u primanjima umesto da samo iznosi cifre i nervira ljude ?
Slovenija proizvodi 3 puta vise robe i usluga po glavi stanovnika nego Srbija pa onda imaju i 3 puta vece plate. To se vidi iz bruto nacionalnog dohotka po glavi stanovnika (GDP per capita PPP) - Slovenija ima 30,000 USD a Srbija 10,000 USD. Dragi moji Srbi, morate da proizvodite i prodajete robu u inostranstvo 3 puta vise nego danas ako zelite Slovenacke plate.

koviljka

pre 12 godina

Nije istina. Nasi radnici, seljaci, ucitelji, policija, nizi zdravstveni delatnici i ostala buranija imaju tri do cetiri puta manje plate od plata istih kod bivse brace. Nasa partijska elita i ostali paraziti imaju vise od pandana kod bivse brace. To je istina.

Marijana

pre 12 godina

Slovenci nisu stagnirali,kao sto je neko napisao. Ne znam ko je kad bio zadnji put, ali meni je majka iz Slo., tako da sam vrlo dobro upoznata kako njima ide. Hrvatsko hotelijerstvo ne moze da se uporedjuje sa nasim, pa koliko samo mora i ostrva imaju...

Petar

pre 12 godina

@Upravo je i u BiH veci prosek zarada nego u Srbiji, barem tako pokazuju sva statisticka istrazivanja, sto zacudjuje s obzirom da su oni imali razorni rat, pa i Crna Gora sa unistenom privredom i u stecaju svih velikih kombinata

MiKi

pre 12 godina

U Srbiji samo Bg. zaradjuje neku lovu .. daleko ispod su ns. i ostali gradovi a da ne spominjemo jug Srbije. Dakako da su vece plate u Hr i Sl. cak i u BiH. U navedenim zemljama sve osim mozda nekretnina ima cenu kao i Srbiji. ili mozda cak i jeftinije!!! Znam to jer zivim u Hr. na granici sa BiH a zavrsio sam skolu u Bg-u tako da znam sta i kako je u kojim zemljama osim u Sl. .... BiH,. Sl,.Hr,. .. pogledajte im opstu uredjenost .. putevi , zgrade , parkove , reke , mora .. kulturu ljudi .. vozni park... mogucnost odklaska svake god na odmore .. itd. al ajd bice bolje samo da rata ne bude :D

Milos

pre 12 godina

Ispravi bih prvi komentar prosjecna plata u Crnoj Gori je 500€, ali cudno je daxse u tekstu nigdje to ne pominje, izgleda da sve lakse moze da se proguta osim podaci koji pokazuju dacse u Crnoj Gori bolje zivi od kad nijesmo zajedno... Uostalom to je pravilo ali Srbija i dalje gura svoje!! Pa sa srecom!!

Ekonomista

pre 12 godina

Volim kad B92 objavljuje ovakve tekstove sa ciljem ocrnjavanja svega i sa ovim neistinama.Stvarno ne razumem poentu.
Naime,ovako je pravo stanje za zapadni Balkan,GDP per capita:
Slovenia: $23,009
Croatia: $13,720
Serbia: $6,178
Bosnia: $4,702
Macedonia: $4,431
Montenegro: $6,025
Albania: $3,677

Stoga,vidimo da je jedino bolji standard u Sloveniji i Hrvatskoj(s tim sto je hrvatski standard vestacki podignut kreditima,zbog koga je sada ona najzaduzenija zemlja regije i jedna od najzaduzenijih u Evropi,sto ce biti i slucaj sa nama ako budemo pratili njihov primer).
Ovo sam sve napisao jer mi je vise muka da iz dana u dan citam kako je ovde najgore,kako su svi iz eks JU ispred nas,valjda mi Srbi uzivamo u tom osecanju apatije i samosazaljenju.
Realno stanje je kako je gore navedeno,svidjalo se to nekome ili ne...

VHS

pre 12 godina

Statistika je bajka i nista drugo,znam troje ljudi u Hrvatskoj koj imaju oko 4000 kuna platu i kazu mi da je plata od 4-5.000 kuna sasvim solidna plata u Hrvatskoj,zatim u Sloveniji mi zivi brat koji radi u Telekomu Slovenije i ima mesecno 920 evra platu,njegova supruga kao medicinska sestra prima 870 evra,ja u Srbiji kao graficki dizajner imam mesecno 70.000 a moja supruga kao takodje graficki dizajner 50.000 dakle kao sto sam reka statistika je bajka i nista vise....

Goxy

pre 12 godina

1,75 miliona gradjana je prijavljeno, a sta je sa ostatkom?
Djelic i Cvetkovic su duzni na ovo pitanje da nam odgovore!
Koliko ima radnog sposobnog stanovnistva, nije valjda da niko nece da radi?!?!
Sta je problem?

jerry

pre 12 godina

Nominalna plata i nije neki pokazatelj. Evo u Slovackoj su na primer manje plate nego u Hrvatskoj sto ne znaci da se tamo losije zivi ili da su ne razvijeniji od Hrvatske. U Portugaliji su vece plate nego u Sloveniji a Slovenija je daleko ispred u svakom pogledu u odnosu na Portugaliju... Danska i Austrija imaju gotovo iste ekonomske performanse i zivotni standard stanovnista a u Danskoj su nominalno plate skoro duplo vece nego u Austriji.

sale

pre 12 godina

A da li se bilo ko ovde potrudio da uporedi troskove zivota u SLO, HR i Srbiji?Relano gledajuci ako je kod njih vekna hleba recimo 2 eura a kod nas 1 onda dvostruko vece plate ti obezbedjuju istu potrosacku korpu kao kod nas. Prema tone nije sustina u tome kolike su plate nego sta mozes da kupis za taj novac!!!

precanin

pre 12 godina

Sta im vrede vece plate kada dolaze kod Nas da se najedu i napiju ! Da li imaju Gucu,splavove,kobasicijade, slaninijade, kupusijade, pihtijade, pasuljijade itd ? Nemaju, a tako bi voleli da imaju ! A, Mi presrecni, jeste da nemamo neki standard, prezivljava kako se ko snadje, ali imamo toplinu srca, imamo dusu za razliku od njih, a to je najvaznije, zar ne ? Sta ce ti pare kada nemas dusu ?

Ante

pre 12 godina

U realnosti,u Sloveniji se zivi 50% bolje nego u Hrvatskoj a u Hrvatskoj 50% bolje nego u Srbiji.
Tako je bilo i u vrijeme bivse nam zajednicke drzave.
Samo prividno prosjek Srbije tada su dizala vojna lica,policija i zaposleni u drzavnoj administraciji i velikim drzavnim kompanijama jer su njihove zarade bile iznad YU-prosjeka a Srbi su bili nesrazmjerno zastupljeni u tim institucijama.Ovdje treba izdvojiti Vojvodinu koja je bila u rangu sa Hrvatskom ali je zato Kosovo rusilo srbijanski prosjek.
Ove nevedene brojke o dvostruko odnosno trostruko boljem standardu u Hrvatskoj odnosno Sloveniji od onog u Srbiji drze vodu samo onda ako se otidje van granica tih drzava i trosi taj novac.
Znaci,broj zaradjenih eura po stanovniku trebamo razdvojiti od KUPOVNE MOCI po stanovniku u toj istoj zemlji da bi dobili pravu sliku standarda u pojedinim zemljama a ona je otprilike onakva kakvu sam naveo na pocetku ovog komentara.
Znaci prosjecni gradjanin Hrvatske sa svojom placom moze kupiti duplo vise od prosjecnog gradjanina Srbije SAMO ONDA ako oboje kupuju u npr. Njemackoj ali ako taj novac trose u svojim maticnim drzavama onda je kupovna moc hrvatskog gradjanina veca samo 50% od onog u Srbiji.
O ostalim drzavama ex-Yu ne mogu diskutirati jer tamo nisam nikad bio i nisam dovoljno upoznat sa njihovom situacijom dok Sloveniju,Hrvatsku i Srbiju redovno obilazim i vrlo dobro sam upoznat sa stanjem.

aca

pre 12 godina

S vremenom se ideja Slovenaca i Hrvata sa kraja osamdesetih, da ce bolje ici bez Srbije pokazuje kao sve tacnija.
(cole, 21. avgust 2011 03:20)

e moj cole možda im sada jeste bolje nego sto je nama, ali veruj mi sad im je mnogo losije nego sto im je bilo u SFRJ, ma koliko oni to ne hteli da priznaju!
Ali na kraju krajeva i Hrv i Slo su sada dosta skuplje za život nego Srb, a i oni sami kukaju na sva usta kako je krize! ima i tamo mnogo ljudi koji se bore za goli život, i takvih je mnoooogo više nego što naši i njihovi mediji to prikazaju. Ne dozvolite ljudi da vam ovakvi članci stvore neku sliku nekog bajnog života u Bratskim Republikama, been there znam o čemu pričam...


I da u celoj priči niko ne pominje našu bratsku BiH u kojoj je prosečna penzija 140 KM, tj malo više od 70 evra... a prosečna plata 40-50% niže nego kod nas...

Pozdrav od Makedonija

pre 12 godina

A da li se bilo ko ovde potrudio da uporedi troskove zivota u SLO, HR i Srbiji?Relano gledajuci ako je kod njih vekna hleba recimo 2 eura a kod nas 1 onda dvostruko vece plate ti obezbedjuju istu potrosacku korpu kao kod nas. Prema tone nije sustina u tome kolike su plate nego sta mozes da kupis za taj novac!!!
(sale, 21. avgust 2011 14:43)
Makedonija ima nesto vise od 300 evra proseka, al ako dvoje supruznici uzimaju tu istu, mogu ziveti solidno.Hrana je najeftinija od svih bivsih ex-yu.Putarina i prevoz su skoro badava.Benzin je isto tako najeftiniji.Udzbenici su besplatni od prvog razreda do kraja mature.Svaki apsolvent dobija od drzave po 200 eura vaucer za PC ili lap top, ostalo nadoknadjuje sam.Evro je 61,5 denara vec 8-9 godina.Kako god da je, nije nam gore nego da smo ostali sa Srbijom,naprotiv. Barem nas nisu bombardovali( garant bi nas, zatoa sto bi vajna "JNA" ili kako se posle zvala VJ namerno prenela oruzje po nasim kasarnama da nam razore i gradove).Zvali bi nas i na mobilizacije da branimo "Jugoslaviju" u Kninu.Vidim da nam ne bi "pomogli" kako da zivimo i sa nasim gradjanima albanske nacionalnosti, jer da su to znali i kosovari bi ostli u Srbiji...Pozdrav svim bivsim "bracama", nikad nismo ni bili braca, vec samo komsije...

Slovenec

pre 12 godina

Bio sam ovog ljeta u Srbiji (i Hrvatskoj, Crnoj gori, BiH), prvi put nakon 90. godina. Moja "turistička" zapažanja: bio sam iznenadjen zaista lošim "autoparkom" u Srbiji (lošijim nego u BiH, recimo) ... U Srbiji je razlika izmedju većih i manjih gradova(koju može uočiti turist) mnogo izraženija nego kod nas u Sloveniji. To važi za uredjenost gradova kao i za cene (recimo u kafićima i restoranima). Na jednoj strani recimo Beograd i Novi Sad sa "europskom" ponudom za samo nešto manje novca nego u Italiji, Austriji ili kod nas. Na drugoj strani su manja mesta gde izgleda kao da se vreme zaustavilo u 80. godinama. A istini za volju i cene su vrlo povoljne (niske). Ali šta me recimo iznenadilo odnosno razočaralo (možda nije najbitnije, ali ipak): dodjem u lep restoran - dobra hrana, prihvatljive cene, ljubazni konobar ... A onda idem u WC i odmah promenim mišljenje. I to mi se dogodilo nekoliko puta u deset dana. Ili još jedan primer - unapred dogovorim najam apartmana, vlasnik mi garantira kako ima wireless internet ... A kad dodjem tamo - nema! Ili u Prijepolju - dodjem u market (utorak, 1 sat popodne) i na kasi čekam doslovce 35 minuta. E to se kod nas ne dešava ni pre božićnih odnosno novogodišnjih praznika. A s druge strane - vrlo mi se svidjela Vrnjačka Banja. Neiskvareni turizam, lepo mesto, dobar apartma za povoljnu cenu. Ali ipak - WC-ji na otvorenom bazenu su užasni. A možda bi turist u "prvoj banji Srbije" očekivao i neki akvapark ili nešto slično ... Mogao bi još mnogo toga da napišem, ali nije ovo prostor za to. Možda još zaključak: Srbija me od ovih bivših republika najviše oduševila. U Crnoj Gori su cene mnogo više a (turistička) usluga nije bolja. BiH ima slične cene kao Srbija, a Hrvatska je - naravno - skupa a i ljudi se ponašaju kao: "daj pare i idi kući".

nije sve tako crno

pre 12 godina

Nemojte tako braca, mi srbi uvek smo bili motor i lideri pa tako imamo najbogatije tajkune u regionu i nasi politicari imaju najvise racuna.

tuzlak

pre 12 godina

Prosjecna plata u BIH je 410 eura. U tuzli sva bitna industrija radi i plate su redovne. ko ne vjeruje neka provjeri. Telecom i svi drugi veliki sistemi u fbih nisu privatizovani. dug cijele bih je 3,5 milijardi eura. samo se nasladjujte sa “propascu“ bih, taj film necete gledati.

e moj druze ex beogradski

pre 12 godina

@Stalno cujem od nasih politicara,"Srbija kao lider u regionu..." mozda se misli na liderstvo prema najnizim placama i penzijama?!

Trojanski konj

pre 12 godina

Srbija je odlicno prosla. Kada bi placali ratnu odstetu za genocid i naneseno zlo po okruzenju plate bi bile -350 eura.

Alfabeta

pre 12 godina

Ja imam dosta dobrih poznanika iz Hrvatske, stekao sam ih u zadnjih nekoliko godina usred posla kojim se bavim a hvala bogu um mi nisu poremetili tokom 90-ih tako da sam u to poznanstvo i saradnju usao sto bi rekli cista srca i bez ikakve zelje da pominjem one strahote iz proslosti, nisu pak ni oni, jer budimo realni za svadju je potrebno dvoje, a kako smo bili tad jos deca sta bi mi i znali o tome.
Ono sto sam ja zakljucio je da su ljudi bas kao i ovde zadovoljni nekim a nezadovoljni drugim stvarima, svugde toga ima, hvala bogu pa su neki gardovi spusteni, ali mi treba u svoj atar da gledamo, da nase smece pospremimo i da sa svima imamo korektan odnos.
To sto smo nekad ziveli zajedno je stvar proslosti, mi treba da iz te proslosti naucimo samo svoje greske a ne tudje, i da grabimo da nama bude bolje, sta komsija radi je njegova stvar.

Dragan

pre 12 godina

I mi u Srbiji da nemamo sve ove upravne odbore, savete, odbore, agencije i ostale ..... - palce, imali bi dvosytruko vecu platu od ove.

gradjanin Srbije iz Srbije

pre 12 godina

Ali zato oni NEMAJU KOSOVO,nemaju PatriJote,dveri, obraz,1389,SNS,DSS,SPC,Amfilohiju,Filareta,Bećkovića,Djoga i Noga a šta tek reći što nemaju Koštunicu,Guču,Velimira Ilića,nemaju ni KONUZINA.Vidite koliko su oni ustvari siromašni.

Tulip

pre 12 godina

Previše ostrašćenih i netačnih komentara rekao bih. Članak rekao bih pomalo tendeciozan ali ipak istinit. U Srbiji je mnogo lošije nego u yemljama bivše SFRJ sa kojima se poredi u tekstu, to je evidentno. Za to ima mnogo razloga. Jedan od onih koji niko nije pomenuo ni u tekstu ni u komentarima je broj zaposlenih u odnosu na populaciju. Slovenija 2 miliona stanovnika prema 820.000 zaposlenih. Srbija 7.5 miliona stanovnika prema 1.75 miliona zaposlenih. To je jedan od ključnih razloga za niži GDP. A zašto je to tako? Jeste i država je kriva, to je prvo što će svi reći. Ali... Od tih milion nezaposlenih 70% ima osnovnu školu ili manje. Te ljude nijedna država, ni političari ijedne zemlje mogu sve da zaposle. Tako da krivi smo i svi mi.
Krive su i političke okolnosti u kojima se Srbija nalazi, a koje susedne zemlje nemaju. Zašto je to tako ne bih se upuštao u donošenje zaključaka, ali je evidentno.
I na kraju, tek zbog onih koji bi se pozvali na netačne podatke koji su navedeni u komentarima, NIJE TAČNO da je slovenački dug veći/nepovoljniji od hrvatskog. Hrvatska ima značajno veće zaduženje u odnosu na GDP u poredjenju sa Slovenijom i Srbijom. Ovo linka: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_public_debt

Ekonomista

pre 12 godina

(kiki, 21. avgust 2011 16:51)
Naravno da je standard nabijen kreditima,jer se sve gleda kroz kupovnu moc,koja se povecava sa mogucnostima kreditnih zaduzivanja.
Standard u Hrvatskoj realno jeste veci nego u Srbiji,ali vrlo malo-ne duplo,s obzirom na vase i nase cene i vasu i nasu zaduzenost,s tim sto ne smes da zaboravis da je Srbija bila 10 godina pod sankcijama i 1999.bombardovana(gde je unistena skoro sva infrastruktura privredna),tako da smo mi sada 5 godina iza vas.
Od eks Ju zemalja jedino je uvek Slovenija i bila iznad drugih,kao sto i sada jeste,sve ostalo je katastrofa.

Nikola

pre 12 godina

Ali sto je interesantno u svemu ovome je da cak I Slovenci primaju manje nego sto su primali u SFRJ. Niko nije otisao dalje, nego su ili stagnirali ili pali.

Eh

pre 12 godina

Hrvatska, ovo, Hrvatska, ono...
Da nemaju lopove kao i mi, davno bi Sloveniju presisali (makar nije imala rat). Mi moramo da iskoristimo najbolje sto mozemo od onoga sto imamo. Svako poredjenje s drugima nema smisla. Ako to uradimo Srbija ce biti lepo mesto za zivot. Nece biti bogata kao Hrvatska, ali nije niti Nemacka kao Norveska, ali moze lepo da se zivi. Na kraju krajeva, nije bogatstvo drzave neko merilo, vec koliko su ljudi srecni. Ja licno mogu da budem srecan i sa 100 € manjom platom od 'najbogatijih' komsija...

precanin

pre 12 godina

Sta im vrede vece plate kada dolaze kod Nas da se najedu i napiju ! Da li imaju Gucu,splavove,kobasicijade, slaninijade, kupusijade, pihtijade, pasuljijade itd ? Nemaju, a tako bi voleli da imaju ! A, Mi presrecni, jeste da nemamo neki standard, prezivljava kako se ko snadje, ali imamo toplinu srca, imamo dusu za razliku od njih, a to je najvaznije, zar ne ? Sta ce ti pare kada nemas dusu ?

aca

pre 12 godina

S vremenom se ideja Slovenaca i Hrvata sa kraja osamdesetih, da ce bolje ici bez Srbije pokazuje kao sve tacnija.
(cole, 21. avgust 2011 03:20)

e moj cole možda im sada jeste bolje nego sto je nama, ali veruj mi sad im je mnogo losije nego sto im je bilo u SFRJ, ma koliko oni to ne hteli da priznaju!
Ali na kraju krajeva i Hrv i Slo su sada dosta skuplje za život nego Srb, a i oni sami kukaju na sva usta kako je krize! ima i tamo mnogo ljudi koji se bore za goli život, i takvih je mnoooogo više nego što naši i njihovi mediji to prikazaju. Ne dozvolite ljudi da vam ovakvi članci stvore neku sliku nekog bajnog života u Bratskim Republikama, been there znam o čemu pričam...


I da u celoj priči niko ne pominje našu bratsku BiH u kojoj je prosečna penzija 140 KM, tj malo više od 70 evra... a prosečna plata 40-50% niže nego kod nas...

Ekonomista

pre 12 godina

Volim kad B92 objavljuje ovakve tekstove sa ciljem ocrnjavanja svega i sa ovim neistinama.Stvarno ne razumem poentu.
Naime,ovako je pravo stanje za zapadni Balkan,GDP per capita:
Slovenia: $23,009
Croatia: $13,720
Serbia: $6,178
Bosnia: $4,702
Macedonia: $4,431
Montenegro: $6,025
Albania: $3,677

Stoga,vidimo da je jedino bolji standard u Sloveniji i Hrvatskoj(s tim sto je hrvatski standard vestacki podignut kreditima,zbog koga je sada ona najzaduzenija zemlja regije i jedna od najzaduzenijih u Evropi,sto ce biti i slucaj sa nama ako budemo pratili njihov primer).
Ovo sam sve napisao jer mi je vise muka da iz dana u dan citam kako je ovde najgore,kako su svi iz eks JU ispred nas,valjda mi Srbi uzivamo u tom osecanju apatije i samosazaljenju.
Realno stanje je kako je gore navedeno,svidjalo se to nekome ili ne...

sale

pre 12 godina

A da li se bilo ko ovde potrudio da uporedi troskove zivota u SLO, HR i Srbiji?Relano gledajuci ako je kod njih vekna hleba recimo 2 eura a kod nas 1 onda dvostruko vece plate ti obezbedjuju istu potrosacku korpu kao kod nas. Prema tone nije sustina u tome kolike su plate nego sta mozes da kupis za taj novac!!!

VHS

pre 12 godina

Statistika je bajka i nista drugo,znam troje ljudi u Hrvatskoj koj imaju oko 4000 kuna platu i kazu mi da je plata od 4-5.000 kuna sasvim solidna plata u Hrvatskoj,zatim u Sloveniji mi zivi brat koji radi u Telekomu Slovenije i ima mesecno 920 evra platu,njegova supruga kao medicinska sestra prima 870 evra,ja u Srbiji kao graficki dizajner imam mesecno 70.000 a moja supruga kao takodje graficki dizajner 50.000 dakle kao sto sam reka statistika je bajka i nista vise....

Tekelija

pre 12 godina

Da li se namjerno izbjeglo spominjanje Bosne da bi se Srbija prikazala užasnom?
Ako želite baš tugu i jad, uporedite Srbiju sa BiH, pa ćete vidjeti da i niste TOLIKO loši :)

U svakom slučaju, ovdje nije ništa alarmantno. Mi smo prošli 'alarmantni period' i u konstantnom smo trendu depresije bez bilo kakvih naznaka ekonomskog oporavka.
Sve što smo imali smo ili uništili ili prodali. Tzv. međunarodne investicije bacamo ili pokrademo(političari kradu a političare bira ko?)...

srdjan

pre 12 godina

pa ne moze se terati strategija i Kina i Kosovo i Rusija i Amerika i ocekivati da se zivi normalno ili dobro. Sve ima svoju cenu, glupost je najcesce najskuplja.

Johnny Quid

pre 12 godina

Da se razumemo, ono što si mogao u sfrj osamdesetih za platu od 1000-1500 maraka, to ne možeš sad ni sa 3 slovenačke plate. Bili mi za ili protiv Tite, moramo priznati da se proizvodilo više stvari nego danas u svih 6 republika zajedno. Slovenija jeste 3x bolja od srbije, ali je to ništa kakva smo mogli biti sila svi zajedno da nismo ovako glupavi.

jerry

pre 12 godina

Nominalna plata i nije neki pokazatelj. Evo u Slovackoj su na primer manje plate nego u Hrvatskoj sto ne znaci da se tamo losije zivi ili da su ne razvijeniji od Hrvatske. U Portugaliji su vece plate nego u Sloveniji a Slovenija je daleko ispred u svakom pogledu u odnosu na Portugaliju... Danska i Austrija imaju gotovo iste ekonomske performanse i zivotni standard stanovnista a u Danskoj su nominalno plate skoro duplo vece nego u Austriji.

Milos

pre 12 godina

Ispravi bih prvi komentar prosjecna plata u Crnoj Gori je 500€, ali cudno je daxse u tekstu nigdje to ne pominje, izgleda da sve lakse moze da se proguta osim podaci koji pokazuju dacse u Crnoj Gori bolje zivi od kad nijesmo zajedno... Uostalom to je pravilo ali Srbija i dalje gura svoje!! Pa sa srecom!!

Josip Hr

pre 12 godina

Mislim da je Hrvatska kao zemlja jako loše prošla zbog korumpiranih političara (čitaj KRADEZE), koji su totalno upropastili zemlju. Da nam nije turizma bili bi ko Bosna. Turizam izvlači zemlju da ne propadne.
Korupcija je glavni problem, a nije samo kod političara već i na lokalnim razinama i u mjestima. Narod je navikao da svugdje podmićuje. Recimo da dođeš u bolnici na red, moraš dati doktoru lovu. Pa gdje to ima?
To je sve produkt socijalizma i komunizma gdje je PODOBNOST a ne znanje i stručnost iznjedrila ovakav narod.
Da nije korupcije i da je narod malo pametniji, bili bi ko Švicarci, ma i bolje od toga, u to sam 100% uvjeren, jer imamo takve prirodne resurse da se milijarde mogu zavrtiti samo na tome.
Jučer šetam po Splitu i turistima sve besplatno. Da je to recimo u Švicarskoj, svugdje bi im naplatili, 10€ ovdje pa 10€ tamo...
Valjda će nas EU dovest u red.
Neke stvari su se ovdje ipak popravile. Narod jedino razumije kad ga se po džepu udari. Recimo prije 5 godina se divljalo s automobilima na cestama. Otkad su uveli jake kazne, recimo za brzu vožnju 500€, ne sjećam se kad sam vidio da neko nekog pretekne na cesti (osim na autocestama). Dakle, s novčanim kaznama se da puno napraviti samo ih treba provoditi.
Još nam jedino preostaje da sve lopove u zatvor spremimo.
Problem socijalizma je što narod nije navikao da radi i stvara, da bude kreativan.
Nadam se da ćete i vi popraviti standard. Rješenje vam je edukacija ljudi i specijalizacija na nekim područjima djelatnosti.

Dusan

pre 12 godina

Sta smo trazili to smo i dobili. Svi se dobro secamo rata i koliko je Srbija imala udela u njemu i ko ga je zakuvao. Nismo se svi najbolje slagali ali smo bolje ziveli dok smo bili slozni. Sada ispastamo zbog toga kao najveci krivci, sto mozda i jesmo.

Ekonomista

pre 12 godina

(kiki, 21. avgust 2011 16:51)
Naravno da je standard nabijen kreditima,jer se sve gleda kroz kupovnu moc,koja se povecava sa mogucnostima kreditnih zaduzivanja.
Standard u Hrvatskoj realno jeste veci nego u Srbiji,ali vrlo malo-ne duplo,s obzirom na vase i nase cene i vasu i nasu zaduzenost,s tim sto ne smes da zaboravis da je Srbija bila 10 godina pod sankcijama i 1999.bombardovana(gde je unistena skoro sva infrastruktura privredna),tako da smo mi sada 5 godina iza vas.
Od eks Ju zemalja jedino je uvek Slovenija i bila iznad drugih,kao sto i sada jeste,sve ostalo je katastrofa.

Tulip

pre 12 godina

Previše ostrašćenih i netačnih komentara rekao bih. Članak rekao bih pomalo tendeciozan ali ipak istinit. U Srbiji je mnogo lošije nego u yemljama bivše SFRJ sa kojima se poredi u tekstu, to je evidentno. Za to ima mnogo razloga. Jedan od onih koji niko nije pomenuo ni u tekstu ni u komentarima je broj zaposlenih u odnosu na populaciju. Slovenija 2 miliona stanovnika prema 820.000 zaposlenih. Srbija 7.5 miliona stanovnika prema 1.75 miliona zaposlenih. To je jedan od ključnih razloga za niži GDP. A zašto je to tako? Jeste i država je kriva, to je prvo što će svi reći. Ali... Od tih milion nezaposlenih 70% ima osnovnu školu ili manje. Te ljude nijedna država, ni političari ijedne zemlje mogu sve da zaposle. Tako da krivi smo i svi mi.
Krive su i političke okolnosti u kojima se Srbija nalazi, a koje susedne zemlje nemaju. Zašto je to tako ne bih se upuštao u donošenje zaključaka, ali je evidentno.
I na kraju, tek zbog onih koji bi se pozvali na netačne podatke koji su navedeni u komentarima, NIJE TAČNO da je slovenački dug veći/nepovoljniji od hrvatskog. Hrvatska ima značajno veće zaduženje u odnosu na GDP u poredjenju sa Slovenijom i Srbijom. Ovo linka: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_public_debt

Koper

pre 12 godina

Ko o cemu, Srbi o hlebu. U Kopru gde zivim vekna hleba kosta 70 centi, ako vam to ista znaci. A plata medicinske sestre iznosi 1600eur u bolnici. Cist osvrt na neke prethodne postove.

Slovenec

pre 12 godina

Bio sam ovog ljeta u Srbiji (i Hrvatskoj, Crnoj gori, BiH), prvi put nakon 90. godina. Moja "turistička" zapažanja: bio sam iznenadjen zaista lošim "autoparkom" u Srbiji (lošijim nego u BiH, recimo) ... U Srbiji je razlika izmedju većih i manjih gradova(koju može uočiti turist) mnogo izraženija nego kod nas u Sloveniji. To važi za uredjenost gradova kao i za cene (recimo u kafićima i restoranima). Na jednoj strani recimo Beograd i Novi Sad sa "europskom" ponudom za samo nešto manje novca nego u Italiji, Austriji ili kod nas. Na drugoj strani su manja mesta gde izgleda kao da se vreme zaustavilo u 80. godinama. A istini za volju i cene su vrlo povoljne (niske). Ali šta me recimo iznenadilo odnosno razočaralo (možda nije najbitnije, ali ipak): dodjem u lep restoran - dobra hrana, prihvatljive cene, ljubazni konobar ... A onda idem u WC i odmah promenim mišljenje. I to mi se dogodilo nekoliko puta u deset dana. Ili još jedan primer - unapred dogovorim najam apartmana, vlasnik mi garantira kako ima wireless internet ... A kad dodjem tamo - nema! Ili u Prijepolju - dodjem u market (utorak, 1 sat popodne) i na kasi čekam doslovce 35 minuta. E to se kod nas ne dešava ni pre božićnih odnosno novogodišnjih praznika. A s druge strane - vrlo mi se svidjela Vrnjačka Banja. Neiskvareni turizam, lepo mesto, dobar apartma za povoljnu cenu. Ali ipak - WC-ji na otvorenom bazenu su užasni. A možda bi turist u "prvoj banji Srbije" očekivao i neki akvapark ili nešto slično ... Mogao bi još mnogo toga da napišem, ali nije ovo prostor za to. Možda još zaključak: Srbija me od ovih bivših republika najviše oduševila. U Crnoj Gori su cene mnogo više a (turistička) usluga nije bolja. BiH ima slične cene kao Srbija, a Hrvatska je - naravno - skupa a i ljudi se ponašaju kao: "daj pare i idi kući".

Nemanja

pre 12 godina

Sad mi je tek u potpunosti jasno koliko su Slovenci i Hrvati bili u pravu kada su hteli da se odvoje i pobegnu što dalje od uticaja Srbije, pa mi bi i Nemačku il Švedsku upropaštavali da im sudjelujemo u vlasti sa tako genijalnim politikama kakve vodimo zadnjih 30ak godina, kamo li manju "braću"...Kad će više kod nas profunkcionisati pravna država i pojaviti se netko pošten i normalan na funkciji, kad će kod nas ministri da se hapse ?

tuzla

pre 12 godina

sto se tice Bosne, cak i ovakva kakva je sa (bl)entitetima kao kamenjem oko vrata, zaposleni u njoj imaju vece place nego "bivsa braca" u Srbiji. Ko ne vjeruje nek' provjeri.

fakti

pre 12 godina

Sale - u pravu si, jedino mjerilo je koliko možeš kušiti za plaću. A stvarnost je da u HR štruca (vekna) kruha nije 2 eura, ima i takvog, ali to su oni najskuplji za izbirljive, prosječna cijena je 1 euro, a ima i jeftinijieg. Ljudi u Srbiji uopće nisu svjesni koliko je HR (i SLO naravno) 20 godina nakon raspada YU otišli ispred Srbije. Ne radi se samo o prosječnoj plaći i GDP per capita već o svim ostalim parametrima životnog standarda. Hrvat za svoju prosječnu plaću može kupiti nekoliko puta više brašna, ulja, šećera, mesa, kruha, benzina, struje, vode, odjeće, obuće itd. Maloprodajne cijene su iste ili gotovo iste, a konkurencija trgovačkih lanaca je takva da oni koji imaju vremena i volje mogu svaki dan naći stotine prehrambenih proizvoda s popustom. Krediti u HR su mnogo povoljniji, a kamate mnogo niže nego u SR, kuna je stabilna, a dinar ode u ponor; velik broj Hrvata može ljetovati besplatno jer mnog imaju nekoga tko ima kuću ili apartman na moru; benzin je jeftiniji, a kvalitetniji, Hrvat cijena radnog sata u HR je 3 puta veća nego u SR itd itd. E sad na to sve još i podatak i prosječnoj plaći (HR 750e, SR 300) i eto pravg stanja!

Ekonomista - Slovenija je zaduženija od HR, kao i 90% zemalja Europe, to bar nije teško provjeriti na internetu. Po tebi se onda raspadaju i Francuska, Austrija, Njemačka, Češka, Poljska... sve su to zaduženije zemlje od HR. Pitanje je zašto je neka zemlja zadužena, je li se novac dijelio ili ulagao, Hrvatska je uložila milijarde u auto ceste, infrastrukturu, poratnu obnovu zemlje itd. I kralo se naravno, nije tajna, ali to je kap u moru zaduženja. Srbija se svjetlosnom brzinom približava visoko zaduženim zemljama (po mnogim parametrima ona to već i je), a istovremeno nema ekonomskog i infrastrukturnog napretka, životni standard građana pada, dinar je najslabija europska valuta, godišnja inflacija je među najvišim u Europu, zemlja je udaljena od EU najmanje 10 godina, a politička situacija je takva da guši svaki tračak nade u bolje. To je realno stanje Srbije, a ne priče internet patriota i onih tipa "bio ja u SLO i HR, ne vidim da žive bolje od nas...". Tako nešto može reći samo slijepac. Doslovno i metaforički.

MiKi

pre 12 godina

U Srbiji samo Bg. zaradjuje neku lovu .. daleko ispod su ns. i ostali gradovi a da ne spominjemo jug Srbije. Dakako da su vece plate u Hr i Sl. cak i u BiH. U navedenim zemljama sve osim mozda nekretnina ima cenu kao i Srbiji. ili mozda cak i jeftinije!!! Znam to jer zivim u Hr. na granici sa BiH a zavrsio sam skolu u Bg-u tako da znam sta i kako je u kojim zemljama osim u Sl. .... BiH,. Sl,.Hr,. .. pogledajte im opstu uredjenost .. putevi , zgrade , parkove , reke , mora .. kulturu ljudi .. vozni park... mogucnost odklaska svake god na odmore .. itd. al ajd bice bolje samo da rata ne bude :D

Juraj

pre 12 godina

(Ekonomista, 21. avgust 2011 11:46)
"Ekonomisto" dug Hrvatske nije ni blizu onoga najzaduženijih zemalja Europe, a ta zaduženja su danas vidljiva na svakom koraku, počevši od izgrađenih autocesta, preko obnovljene infrastrukture, do obnove svega onoga što je porušeno u ratu. Hrvatski standard je daleko iznad srpskog, jer ne očituje se standard samo u tome koliku tko ima plaću i što može za nju kupiti, nego i u tome u kakvoj sredini živi, kvaliteti škola, bolnica, fakulteta, čistoći i uređenosti gradova, parkova, ulica, povezanosti s ostatkom svijeta, cestama, autocestama, željeznici, pomorskim i zračnim lukama i slično. Ti bi kao "ekonomista" morao znati i to da je godišnja zarada od turizma u Hrvatskoj odavno premašila 6 mld eura i približila se prosjeku od 7 mld. Uzmemo li u obzir da je Hrvatska zbog rata bila skoro 12 godina bez turističkih prihoda, onda nije problem izračunati da je ostala uskraćena za bruto zaradu od oko 80 milijardi eura. Hrvatska će se izvući iz dugova, ja u to nimalo ne sumnjam, a Srbiju tek očekuju razna zaduženja. Želite li dovesti Srbiju na današnji stupanj razvijenosti Hrvatske ili Slovenije, koje još uvijek nisu razvijene zemlje ali su na dobrom putu da to postanu, to će vas koštati toliko da će vaš dug biti barem 50% viši nego što je naš. Jer, logično, veća zemlja zahtjeva veću infrastrukturu, pa samim tim i veća zaduženja.

Posmatrac

pre 12 godina

Bice Srbija duuuugo na tih 300 EUR proseka. Srbiju nasi "pametni" politicari promovisu kao "poljoprivrednu" zemlju!? A sto Srbija ne bi mogla da informatiku proglasi religijom kao sto je Estonija uradila? Dakle od prvog razreda osnovne najvazniji predmet je INFORMATIKA! I tako Estonci prodadose Skype Microsoft-u za 8 milijardi dolara. A koliko Srbija sljive i paradajza treba da izveze za tih 8 milijardi????

Dzoni

pre 12 godina

Moja baba je imala 80tih penziju 700 maraka sto mu dodje kao danas 1000 eura.. a kolika joj je danas ista penzija 19000 iliti manje manje od 190 eura, kad isplati racune ne ostaje joj dovoljno ni za hranu. Moj cale kao dipl el. Inzinjer je imao platu 1200-1500 maraka, dovoljno da u mojim godinama sagradi veliku kucu i da idemo 2 puta godisnje na more a zimi na planinu,da nas vodi redovno u restoran na vecere.. danas ja u njegovim godinama sa istim faksom ne bi mogao sa sagradim ni 1 m kvadratni supe jer ono sto primim nije dovoljno ni za osnovne stvari.

Stefan

pre 12 godina

Dragi moji Srbi, shvatite da smo sami sebi krivi za sve sto se desava nama. Nisu nam krivi ni amerikanci, ni evropa, ni hrvati i ko zna koji drugi. Da smo se mi bolje ponasali, ne bi smo ovde bili.

kiki

pre 12 godina

(Ekonomista, 21. avgust 2011 11:46)
Ma da svagdje je sve vještački napuhano daj molim te jedino u Srbiji nije ništa veštački ili možda jeste i ovaj prosjek plata veštački.
Kad pričaš o dugovima onda prvo provjeri sa što su sve dugovi potrošeni samo pogledaj infrastrukturu pojedine ExYu republike.
Znači i GDP je veštački podignut kreditima?

Inače uspoređivati hotelijerstvo HR i Srbije nije za usporedbu nikako niti se može uspoređivati.

jasminko

pre 12 godina

Nemojte ljudi da pricamo sta mi mozemo da kupimo u Srbiji za platu.Evo moj primer ,dvoje dece u vrtici 100 eu mesecno,infostan u proseku 100 eu mesecno,telefoni ,struja i ostalo mesecno 50 eu.Hrana kosta kao u Salcburgu a benzin kao u Tokiju a plata kao u Surinamu ,to sam procitao negde da imamo isti prosek .Ako zelis internet platices ga duplo skuplje nego u Rumuniji ,gledao reklamu na kablovskoj.I tako sve sa platom 40000 hiljada ja i jos toliko žena.Kad mi se ženio brat uzeo sam kredit za poklon i oblacenje pa vi recite kako je lepo u Srbiji .

Ante

pre 12 godina

U realnosti,u Sloveniji se zivi 50% bolje nego u Hrvatskoj a u Hrvatskoj 50% bolje nego u Srbiji.
Tako je bilo i u vrijeme bivse nam zajednicke drzave.
Samo prividno prosjek Srbije tada su dizala vojna lica,policija i zaposleni u drzavnoj administraciji i velikim drzavnim kompanijama jer su njihove zarade bile iznad YU-prosjeka a Srbi su bili nesrazmjerno zastupljeni u tim institucijama.Ovdje treba izdvojiti Vojvodinu koja je bila u rangu sa Hrvatskom ali je zato Kosovo rusilo srbijanski prosjek.
Ove nevedene brojke o dvostruko odnosno trostruko boljem standardu u Hrvatskoj odnosno Sloveniji od onog u Srbiji drze vodu samo onda ako se otidje van granica tih drzava i trosi taj novac.
Znaci,broj zaradjenih eura po stanovniku trebamo razdvojiti od KUPOVNE MOCI po stanovniku u toj istoj zemlji da bi dobili pravu sliku standarda u pojedinim zemljama a ona je otprilike onakva kakvu sam naveo na pocetku ovog komentara.
Znaci prosjecni gradjanin Hrvatske sa svojom placom moze kupiti duplo vise od prosjecnog gradjanina Srbije SAMO ONDA ako oboje kupuju u npr. Njemackoj ali ako taj novac trose u svojim maticnim drzavama onda je kupovna moc hrvatskog gradjanina veca samo 50% od onog u Srbiji.
O ostalim drzavama ex-Yu ne mogu diskutirati jer tamo nisam nikad bio i nisam dovoljno upoznat sa njihovom situacijom dok Sloveniju,Hrvatsku i Srbiju redovno obilazim i vrlo dobro sam upoznat sa stanjem.

Zoran Jovanic

pre 12 godina

Koliko se secam, kada je kralj prostih, neukih, glupih i lenjih dosao devedesetih na vlast, svi smo se busali da su nam slovenci, hrvati i ostali krivi sto nama nije dobro. Sad ispada da kada njih nema, da nam opet nije dobro? Dobili ste sta ste zasluzili, *************

800

pre 12 godina

@Nikola

Kad se Slovenija odvojila imala je prosek plata tik iznad Vojvođana, ali i dosta više od Srbije. Tamo je prosek bio, u današnjim parama, oko 400 €, odnosno 800 DEM. Danas su na preko 1000 € odnosno 2000 DEM. Ako to tebi nije rast, onda nekako slabo stojiš s računom.

Drugo, nije sve u proseku plata. Pitanje je kolike su opšte cene, uslovi za život, uređenost okoline, itd. Mnogo faktora bi moglo da se pogleda. Čak i one sitnice na koje niko ne obraća pažnju: čistoća javnih površina, opranost saobraćajnih znakova, pokošenost trave, cveće po banderama, da li za 15 minuta registruješ auto ili za dva dana... U tom slučaju je Slovenija daaaaleko bolja i od Srbije i Hrvatske zajedno. Sve to ne dolazi iz ničega, već se sve to finansira iz zarada koje naprave radnici.

Malo je naporna ta priča o Sloveniji kako će eto, oni jadni da propadnu bez nas i kako je tamo loše iako svi pokazatelji pokazuju drugačije i kako je tamo loše a taj što to piše nija izašao iz Srbije.

Goxy

pre 12 godina

1,75 miliona gradjana je prijavljeno, a sta je sa ostatkom?
Djelic i Cvetkovic su duzni na ovo pitanje da nam odgovore!
Koliko ima radnog sposobnog stanovnistva, nije valjda da niko nece da radi?!?!
Sta je problem?

Poslednji Mohikanac

pre 12 godina

Drugari to sto imamo bedne plate je samo kap u moru bednog zivota u Srbiji!!!

Ko je imao nesrecu da mora da oseti na svojoj kozi rad korumpiranog sudstva, policije, zdravstva, administracije, nocnog izivljavanja maminih i tatinih sinova kojima niko ne moze, zna o cemu pricam!!!

Da ne pominjem medijski mrak i pojmove, poput ustedjevina, osiguranje, letovanje i zimovanje, sigurnost imovine(dok se imovina starih valasnika prodaje bez pardona imovina Marka Milosevica je svetinja koju niko ne sme da dira - SRAMOTA), koji za 95% nasih porodica ne postoje u recniku!

koviljka

pre 12 godina

Nije istina. Nasi radnici, seljaci, ucitelji, policija, nizi zdravstveni delatnici i ostala buranija imaju tri do cetiri puta manje plate od plata istih kod bivse brace. Nasa partijska elita i ostali paraziti imaju vise od pandana kod bivse brace. To je istina.

postoji i deda i mraz, ali posebno !

pre 12 godina

"Bivša braća" oslobodila se "Velikog brata" i gle poceli za sebe da ostvaruju koju Lipu i Euro Cent. U cemu je problem ako jos uvek ne u glava ljudi koji ne umeju da shvate gde zive.!?

Nije sve u duhovnosti, ima nešto i u novcu

pre 12 godina

Ja licno mogu da budem srecan i sa 100 € manjom platom od 'najbogatijih' komsija...
(Eh, 21. avgust 2011 02:24)

Ali nemaš platu 100 evra manje nego najbogatiji komšija. Imaš mnogo manju.

tuzlak

pre 12 godina

Prosjecna plata u BIH je 410 eura. U tuzli sva bitna industrija radi i plate su redovne. ko ne vjeruje neka provjeri. Telecom i svi drugi veliki sistemi u fbih nisu privatizovani. dug cijele bih je 3,5 milijardi eura. samo se nasladjujte sa “propascu“ bih, taj film necete gledati.

Petar

pre 12 godina

@Upravo je i u BiH veci prosek zarada nego u Srbiji, barem tako pokazuju sva statisticka istrazivanja, sto zacudjuje s obzirom da su oni imali razorni rat, pa i Crna Gora sa unistenom privredom i u stecaju svih velikih kombinata

izbavitelj

pre 12 godina

Slovenija 950, Hrvatska 750, netto, nije tako teško provjeriti podatke, javni su. Srbija iz više razloga nikada neće imati takav standard, ali da može bolje nego sada može. Do tada će -na žalost njezinih građana - proći još mnogo vremena jer se BG bavi svime osim ekonomijom, poboljšanjem standarda života, općim napretkom u društvu i približvanju EU.

Secer1.15 E din. Ulje 1.40 E Ritter cokolada 1.8 E

pre 12 godina

U kojoj od bivsih Yu republika je pretplata na telefon otisla devet puta za tri godine ? U kojoj je porez na imovinu otisao pet puta za tri godine ? A tek ce da ide. Samo u Lopovskoj republici Srbiji. U kojoj od bivsih Yu republika je izgradjeno manje auto puta po ravnici nego u Svajcarskoj u tunelu ? U kojoj republici ortoped upravlja gradjevinarstvom a brat mu ima gradjevinsku firmu ? U kojoj republici je devalvacija 15% kao i devalvacija Evra skoro 20 % ?
Izgleda da da su narodi bivse SFRJ Srbiju videli u neiskrivljenom svetlu a mi smo se zavaravali da smo drugaciji nego sto u stvari jesmo.

Alfabeta

pre 12 godina

Ja imam dosta dobrih poznanika iz Hrvatske, stekao sam ih u zadnjih nekoliko godina usred posla kojim se bavim a hvala bogu um mi nisu poremetili tokom 90-ih tako da sam u to poznanstvo i saradnju usao sto bi rekli cista srca i bez ikakve zelje da pominjem one strahote iz proslosti, nisu pak ni oni, jer budimo realni za svadju je potrebno dvoje, a kako smo bili tad jos deca sta bi mi i znali o tome.
Ono sto sam ja zakljucio je da su ljudi bas kao i ovde zadovoljni nekim a nezadovoljni drugim stvarima, svugde toga ima, hvala bogu pa su neki gardovi spusteni, ali mi treba u svoj atar da gledamo, da nase smece pospremimo i da sa svima imamo korektan odnos.
To sto smo nekad ziveli zajedno je stvar proslosti, mi treba da iz te proslosti naucimo samo svoje greske a ne tudje, i da grabimo da nama bude bolje, sta komsija radi je njegova stvar.

Dragan

pre 12 godina

I mi u Srbiji da nemamo sve ove upravne odbore, savete, odbore, agencije i ostale ..... - palce, imali bi dvosytruko vecu platu od ove.

Trojanski konj

pre 12 godina

Srbija je odlicno prosla. Kada bi placali ratnu odstetu za genocid i naneseno zlo po okruzenju plate bi bile -350 eura.

Marijana

pre 12 godina

Slovenci nisu stagnirali,kao sto je neko napisao. Ne znam ko je kad bio zadnji put, ali meni je majka iz Slo., tako da sam vrlo dobro upoznata kako njima ide. Hrvatsko hotelijerstvo ne moze da se uporedjuje sa nasim, pa koliko samo mora i ostrva imaju...

zoran

pre 12 godina

Pa dali moze jednom vas novinar ili redakcija da napise i zasto postoji tolika razlika u primanjima umesto da samo iznosi cifre i nervira ljude ?
Slovenija proizvodi 3 puta vise robe i usluga po glavi stanovnika nego Srbija pa onda imaju i 3 puta vece plate. To se vidi iz bruto nacionalnog dohotka po glavi stanovnika (GDP per capita PPP) - Slovenija ima 30,000 USD a Srbija 10,000 USD. Dragi moji Srbi, morate da proizvodite i prodajete robu u inostranstvo 3 puta vise nego danas ako zelite Slovenacke plate.

Pozdrav od Makedonija

pre 12 godina

A da li se bilo ko ovde potrudio da uporedi troskove zivota u SLO, HR i Srbiji?Relano gledajuci ako je kod njih vekna hleba recimo 2 eura a kod nas 1 onda dvostruko vece plate ti obezbedjuju istu potrosacku korpu kao kod nas. Prema tone nije sustina u tome kolike su plate nego sta mozes da kupis za taj novac!!!
(sale, 21. avgust 2011 14:43)
Makedonija ima nesto vise od 300 evra proseka, al ako dvoje supruznici uzimaju tu istu, mogu ziveti solidno.Hrana je najeftinija od svih bivsih ex-yu.Putarina i prevoz su skoro badava.Benzin je isto tako najeftiniji.Udzbenici su besplatni od prvog razreda do kraja mature.Svaki apsolvent dobija od drzave po 200 eura vaucer za PC ili lap top, ostalo nadoknadjuje sam.Evro je 61,5 denara vec 8-9 godina.Kako god da je, nije nam gore nego da smo ostali sa Srbijom,naprotiv. Barem nas nisu bombardovali( garant bi nas, zatoa sto bi vajna "JNA" ili kako se posle zvala VJ namerno prenela oruzje po nasim kasarnama da nam razore i gradove).Zvali bi nas i na mobilizacije da branimo "Jugoslaviju" u Kninu.Vidim da nam ne bi "pomogli" kako da zivimo i sa nasim gradjanima albanske nacionalnosti, jer da su to znali i kosovari bi ostli u Srbiji...Pozdrav svim bivsim "bracama", nikad nismo ni bili braca, vec samo komsije...

e moj druze ex beogradski

pre 12 godina

@Stalno cujem od nasih politicara,"Srbija kao lider u regionu..." mozda se misli na liderstvo prema najnizim placama i penzijama?!

nije sve tako crno

pre 12 godina

Nemojte tako braca, mi srbi uvek smo bili motor i lideri pa tako imamo najbogatije tajkune u regionu i nasi politicari imaju najvise racuna.

gradjanin Srbije iz Srbije

pre 12 godina

Ali zato oni NEMAJU KOSOVO,nemaju PatriJote,dveri, obraz,1389,SNS,DSS,SPC,Amfilohiju,Filareta,Bećkovića,Djoga i Noga a šta tek reći što nemaju Koštunicu,Guču,Velimira Ilića,nemaju ni KONUZINA.Vidite koliko su oni ustvari siromašni.