Petak, 05.08.2011.

00:04

Deset dana na Egeju kao 5 u Pirotu

Deset dana letovanja u egzotičnom španskom letovalištu Kosta Bravi košta između 300 i 400 evra, koliko treba izdvojiti i za isti odmor u Zaječaru ili Pirotu.

Izvor: Danas

Deset dana na Egeju kao 5 u Pirotu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Franz Liszt

pre 12 godina

@Priroda zauvek!!!,
Razumem ovakve snobove!!!

Slabo ti momčino šta razumeš. Razumeo bi da si živeo i diplomirao u inostranstvu i da danas imaš prihode kao ja. Ako si mlađi, želim i tebi to od srca. Ako si stariji, probaj da razabereš snoba od kosmopolite. A i manje zavidi drugima, loše je za ten!

Priroda zauvek!!!

pre 12 godina

@Franc Liszt

"Inače razumem ljude koji poput ovih idu na odmor u Pirot ili gde već. To su ljudi koji obično nikada nisu putovali preko, ljudi koji ne znaju strane jezike i ljudi koji su civilizacijski i kulturološki svetlosnim godinama ispod jednog prosečnog građanina Evrope."

Razumem ovakve snobove!!!

BokiPirot

pre 12 godina

Sto se tice Pirota u pravu su i Aleksandar koji kaze da se za te pare u Pirotu mozes ozeniti i Pirke koji je naveo sve prednosti Pirota kao turisticke destinacije.Nije naveo samo da se na par kilometara od grada nalazi Dag banjica,izvor lekovite vode do koga se uglavnom stize pesice pa je samo dolazenje do njega dozivljaj jer se ide pored Gradasnicke reke koja je prelepa.
Jos nesto.Ako neko hoce da razvija turizam u Pirotu mora biti jasno da ovde dolazi u obzir samo izletnicki turizam.

Suboticanin

pre 12 godina

@Zoltan

"Jutros sam doruckovao sa prijateljem u kaficu, i tu smo platili Espreso EURO 0.80, Korasan 0.75, 100 % djus u stklenoj flasici EURO 1.00. "

Bas zanimljivo, vratiom sam se iz Rima pre 5 dana i ove navedene cene su smesne. Kafa u kaficima je kostala 4-8 evra , Krosani i takva peciva 2-3 evra , djus 7 evra. Na poznatim trgovima ako se sedne onda se cena uvecava jos 30-40%. Taj djus u staklenoj bocici je u supermarketu bio 2 evra tako da ne znam kako si mogao nabaviti u kaficu za 1 evro !?!?! U Rimu gde turiste sisaju najstrasnije.

Pozdrav

Ljubodrag

pre 12 godina

Nista kod nas i ne treba da cudi,da kojim god slucajem mi imamo more 100 evra ne bi zaleglo ni za naj obicniji smestaj,tesko da bi bilo te destinacije na svetu koje bi tako kostale!

Milan

pre 12 godina

Ovo je sve zbog toga što ne postoji svest kod nas koliko je turizam važna privredna grana u kojoj bismo mogli mnogo da se razvijamo, da privlačimo strane turiste i na taj način obezbedimo našoj zemlji konstantan devizni priliv, zaposlimo armiju nezaposlenih... Umesto toga Srbija leto dočekuje kao sezonu odmaranja i hvalisanja na kom ćemo se (belo)svetskom moru odmarati. Hrvati leto dočekuju da bi radili i zaradili, a Srbi da bi se odmarali - kao da smo kakva bogata zemlja! @Franc Liszt - čemu takav snobizam? Mislim da znate da su tih 900 evra dve prosečne mesečne plate u Srbiji i da takav luksuz ne mogu da priušte obični smrtnici. A u mnogim turističkim mestima u Srbiji ipak se može jeftino odsesti u privatnom smeštaju.

U medjuvremenu odo u Grcku

pre 12 godina

U članku su definitivno pomešane babe i žabe. Porediti Pirot i Zaječar sa Španijom i Grčkom u turističkom smislu je apsurdno. Pošto je u većini komentara cilj oblatiti domaći turizam moram beogradsku gospodu da priupitam zašto im je skup dnevni zakup apartmana na Tari od 20 eura a ladno plate prenoćište na Ibarskoj magistrali kada im se pokvari auto po krevetu 10 eura.
(Posmatač BB, 5. avgust 2011 17:11)

Pa kad mi se pokvari auto na Tari, platicu tamo apartman 20 eura.
U stvari necu, osiguranje mi pokriva slepovanje i pokrivanje troskova hotela ako se auto pokvari.

Vej

pre 12 godina

Sasvim je moguce da su platili nocenje u Pirotu 3500 dinara jer toliko kosta na Planinarskom domu. To nije normalno! Nocenje u Srbiji kosta kao da smo na Alpima. Definitvno smo najnenormalnija zemlja u Evropi.

veljko

pre 12 godina

zasto ne uporedite hotel u grckoj sa hotelom u pirotu?!

nadjite lepo hotel u julu-avgustu u grckoj za dve osobe za deset dana, sa prevozom za 150evra. to ne postoji ni u martu! to ne postoji ni u najcemernijoj paraliji, pa cak ni u najgoroj zabiti u kontinentalnom delu grcke.

nije isto apartman i hotel! ako nekome treba objasniti razliku izmedju sobe, apartmana i hotela sa brdom zaposlenih, ne treba se dalje ni truditi i objasnjavati, ali ja mislim da internet ipak koriste pismeni i razumni ljudi, te s toga:

ako hocete tako da poredite, za isti novac, istu kvadraturu u pirotu (iako nisam odatle) verovatno mozete iznajmiti (stan, soba, manja kuca) na bar mesec dana!

opremljen stan u centru beograda od 50-60kvm se mesecno iznajmljuje za 400-500e, dakle ~150e za 10 dana. o predgradju beograda, a kamoli o jugu srbije da ne pricamo. hotelska soba u beogradu kosta u proseku 100e za dvoje, a mi nemamo hotele od 5 zvezdica i oronuli hajat, koji ih jedini ima, kosta mnogo vise.

uz sve to, kad se ide na letovanje daju se veliki popusti agencijama, posto dovlace brdo turista koje vlasnik nikad ne bi nasao sam.

ima ljudi koji mogu da zive na lebu i vodi i nose salamu u autobusu da ustede. takvi mogu na kraj sveta i nazad za dzabe. oni koji nisu u toj nesrecnoj situaciji, ne vode racuna o svakom potrosenom evru. tu razlika pirot-katerini/paralija/grcki cemer, postaje osetna. ja doduse imam mnogo novca u poredjenju sa prosecnim srbinom, pa ne pijem kafu gde je jeftino vec gde mi je najlepse. u srbiji gde god da sednem (sem delova beograda) bolje cu proci od tuzne paralije. usput, da li ste proverili cene na mikonosu i santoriniju. pominjete "elitni turizam", ljudi pominju barsu za male pare i sl, ali vecera u prosecnom restoranu na grckom ostrvu ili u barsi (koja nije skupa kao svajcarska ili norveska) kosta 30-50evra po osobi. naravno, ako vam vecera podrazumeva pomfrit i nesto malo loseg mesa, a bez salate, soka, kafe, kolaca i sl, moze da se jede i giros za 3evra. to ima i u pirotu za 1.5evro i bude ukusnije!

srdjan

pre 12 godina

Na Halkidikiju, u sezoni, na Sitoniji 500 - 700e, sta 150-170?! Trenutno sam tu, a nisam ovca da smestaj placam 3-4 puta skuplje. Cene koje sam naveo su aktuelne.

Bura

pre 12 godina

@ kiki
O kakvom ti aranžmanu u Grčkoj od 1.000 € pričaš???
Prošlog sam leta za te novce (BRUTO) proveo 11 nezaboravnih dana sa devojkom na Zakintosu. I pritom smo svakog dana barem jedan obrok obedovali u restoranu, iznajljivali ležaljke na plaži, pili po nekoliko pića uz to, krstarili oko ostrva, iznajmili rent a car na par dana... Sve u svemu - provodili se mnogo bahatije nego što bi nam to ikada palo na pamet po Srbadiji. I opet smo sve to priuštili sa svega par meseci relativno skromnog odvajanja novca zarad letovanja.

Srpski turizam, kako da ne

pre 12 godina

Turizam u Srbiji? Pa jel' vi to pokusavate da budete duhoviti? Sto se mene tice, taj film nece da se gleda osim ako me neko angazuje da negde radim, pa mi na sve to jos i plati za angazman dok tamo boravim. Svoje pare RADOM zaradjujem i savrseno nemam nameru da njima pruzam socijalnu pomoc nesposobnima i bezobraznima. To je samo za one koji su toliko ksenofobicni da se ne usudjuju da odu u inostranstvo, pa se prave da su patri(J)ote, a takvi i treba da plate.

deolive

pre 12 godina

@Marija nas je isto toliko kostalo letovanje u Grckoj ( u sopstvenoj reziji i sa sopstvenim prevozom) u julu. A Grcku i Soko Banju ne vredi uporedjivati. Van sezone je jos jeftinije. Last minute ponude su jos jeftinije. Verujem da je clanak istinit jer upravo sam dosla sa jednog putovanja i videla slicne stvari. Npr. nocenje u rupama od hotela za 20eura za noc bez dorucka. Generalno gledano sve ono sto ismevamo kod Crnogoraca mi smo puta dva - nabedjeni, arogantni i prepotentni - umislili smo da smo najlepsi, najpametniji, da imamo najlepsu zemlju, da lezimo na nafti i da nas ceo svet mrzi...za sve to vreme ostatak sveta radi i gradi a nase njive leze u korovu a pola Srbije se sjatilo u Beograd gde studira u proseku po deset godina a onda se bavi politikom ostatak zivota. Bas smo fuj narod!!!

Majdanpek

pre 12 godina

U Donjem Milanovcu je nocenje u privatnom smestaju od 6-8 evra, a postoji puno lepih mesta za videti. Nalaziste Lepenski vir, Trajanova tabla (brodicem oko 10e), Miroc, Rajkova pecina...[link]
@ dragan

Od kada je Rajkova Pecina u Donjem Milanovcu?

Pozdrav za Pirketa, tako se reklamira svoj Grad!

deki

pre 12 godina

@Franc List:sada svi mi treba da ti zavidimo,jel tako? Uzgred,neko nema novaca da ode do Barcelone ili Balatona,nego mu je najpovoljniji nas turizam...A, verovatno si iz beograda,zar ne?

Realan

pre 12 godina

Jedan komentator se pita "koji to turizam u Pirotu"?
Pa dragi moj covece prepun kompleksa i predrasuda,ako budes imao malo vise vremena nego sto imas dobre volje,odi na sajt Turisticke organizacije Pirot http://www.topirot.com/TOP/TOP.HTM ili na par desetina drugih sajtova o Pirotu gde ces usred leta moci da se kupas u nezagadjenim rekama banjama,grtadskom kupalistu duzine 400(cetiristo) metara a sirine 60-80 metara koje nema nijedan grad u Srbiji,zimi da se skijas na Staroj Planini,da ides u manastire i vidis jedinstvene freske,cilime,sireve,spust (Rafting) niz Visocicu itd itd itd,ja se pa samo pitam koji je to "Turizam u Beogradu" i sta osim Hrama Svetog Save koji je nedovrsen imate vi gore da ponudite.Pogledaj centar Pirota i srednjevekovnu tvrdjavu,jednu od najocuvanijih u Srbiji,pogledaj Kucu Maloga Riste tj Pirotski muzej u moke su snimani filmovi Kosovski Boj,Zona Zamfirova i Ivkova SLava,da ne pricam o ljubaznosti domacina.PA tu je i obliznja Zvonacka Banja,ma sto uopste trosim reci na ljude koji ne poznaju vlastitu zemlju i sve im je tudje bolje.Jedini problem u Pirotu jeste smestaj jer je najveci Hotel u gradu,Hotel Pirot-bankrotirao i skoro da nema smestajnih kapaciteta pa je smestaj skup ali je opet manji nego u Niskoj Banji u kojoj osim malo tople vode koja tece kroz centra nemas ama bas NISTA da vidis.Dodjite ljudi u Pirot,bilo leti bilo zimi,imacete sta da vidite,da ne govorim o selima na Staroj Planini gde je ocuvana skoro srednjevekovna arhitektura,Stara Planina MIRISE svojim cvetovima,tu sujeleni,srne,divlje svinje,zecevi,Zavojsko jezero,PASTRMKE////

gh

pre 12 godina

Pa kako da ljudi srede grad,kada svi sredjujemo VAS Beograd!!!
(Dragan Kraljevo, 5. avgust 2011 11:26)

Da, vas najvise volim, sto vam je uvek Beograd kriv za sve u zivotu...

biljana

pre 12 godina

svaka cast citaocu na tekstu koji pokazuje sta ima da se vidi na jugu Srbije, i iniformacije o cenama...medjutim ukoliko neko nije zaljubljenik u prirodu ili nema prijatelje u Zajcaru, mislim da tamo nema sta da trazi, neosporno je to, da je jugoistok Srbije samo morfoloski bogat.

Nauci malo engleskog

pre 12 godina

Proputovao sam veci deo Europe i Azije turisticki, Srbije poslovno. Pravilo je sto siromasnija i turisticki nerazvijenija zemlja to je skuplje. Mi smo prvaci u sisanju sa cenama. Mozda moze jeftino kod nas, ako ti neko preporuci ko je odande da tamo ima neko ko povoljno izdaje sobu itd. Kompletnu organizaciju putovanja po svetu zavrsavam preko nekoliko sajtova npr www.booking.com ili www.tripadvisor.com i nekoliko za avio karte. Pogledajte cene avio prevoza kod www.airasia.com (3 godine uzastopno najbolja lowcost kompanija na svetu) i uporedite sa Bgd - Tivat. Valjda samo kod nas su cene po hotelima po osobi a ne po sobi. Za sad smo mrtva trka sa centralnom Azijom i nekim delovima Afrike.

Milan

pre 12 godina

Srbija ima svoje kvalitete koje vremenom moze dobro plasirati. Ali autor clanka nije preterivao, jednostavno je poredio cene, imajuci na umu da moguce neka poredjenja (turisticki rizorti i hoteli u gradovima) nisu laka. Ove godine sam sa familijom letovao u Spaniji u hotelu, pun pansion, koristeci strane web sajtove i za hotel i za avione, i veoma jeftino prosao, sa dosta nizim cenama nego sto autor teksta pominje, verovatno je on istrazivao cene u agencijama. Vanpasionske cene su takodje povoljne a da ne govorim o cenama u trznim centrima i robnim kucama sa neverovatnim snizenjima, kakva u Srbiji ne postoje. A usluga u Spaniji je na veoma visokom nivou daleko iznad balkanskih prostora, mesta, priroda i plaze su prelepi,i iduce godine naravno ponovo cu ici u Spaniju i to duze nego ove.

ana

pre 12 godina

zasto gospoda nisu otisli do Babinog zuba gde je cena nocenja bila prosle godine 400 din,a onda malo pesice prema Midzoru,Tada bi videli predeo kao u bajci,hodali bi kroz oblake ,videli divlje konje,osvezili bi se borovnicom koju bi ubralirali svojim rukama,sreli bi strance i nase planinare ,sreli mestane koji pricaju onim pirotskim jezikom i deluju kao sedativ kad s njima razgovarate.Steta bili su blizu.

Posmatač BB

pre 12 godina

U članku su definitivno pomešane babe i žabe. Porediti Pirot i Zaječar sa Španijom i Grčkom u turističkom smislu je apsurdno. Pošto je u većini komentara cilj oblatiti domaći turizam moram beogradsku gospodu da priupitam zašto im je skup dnevni zakup apartmana na Tari od 20 eura a ladno plate prenoćište na Ibarskoj magistrali kada im se pokvari auto po krevetu 10 eura.

Franz Liszt

pre 12 godina

Sa suprugom, 7 dana u Barceloni avionom, hotel 4* nd - prelepe plaže, par lepih večera i milion aktivnosti preko dana, sve ukupno 870 Eur. Odmor iz snova. Inače se spremamo na Balaton. 7 dana - 220 eur (vila sa bazenom i pratećim sadržajem) + oko 250 eur za sve ostalo uključujući tu i spa i kojekakve kerefeke za ženu. Inače razumem ljude koji poput ovih idu na odmor u Pirot ili gde već. To su ljudi koji obično nikada nisu putovali preko, ljudi koji ne znaju strane jezike i ljudi koji su civilizacijski i kulturološki svetlosnim godinama ispod jednog prosečnog građanina Evrope. Uzgred budi rečeno, zemlja u kojoj se ’Veseli spust’ (ždranje, lokanje i arlaukanje) predstavlja kao turistička manifestacija - i nema šta da traži na turističkim mapama sveta. Takvoj zemlji je pre mesto na TV-u. U NACIONALNOJ GEOGRAFIJI !!!

Uros

pre 12 godina

Da li je neko uopste procitao tekst?
"Branitelj" Pirota zvani Pirke, kazes najskuplji je 1800 din? Pa to je za njih dvoje znaci 3600 nocenje zar ne?! A u tekstu pise 3500.
Pritom, nije turizam da dodjes negde i onda se snalazis, to je avantura (koja je po meni odlicna i zaista dosta putujem po srbiji kolima i prelepo mi je svuda, ali ne brkajmo pojmove). Turizam je da odes negde i da za svoje pare dobijes odmor i zadovoljstvo u PONUDI. Da ti neko to pokaze/uputi te.
Tekst jeste malo naduvan, ali stoji cinjenica da je nocenje kod nas PRESKUPO i da zbog toga svi hoteli zvrje PRAZNI!

Pozdrav i putujte po Srbiji, vredi!

Zoltan

pre 12 godina

Ljudi, putujem po celoj Srbiji poslom, tako da vam mogu reci da se po nekada iznenadim cenama koje su napumpane do besvesti. U vranju ne moze covek da spava pristojno ispod 50 Eura, a pri tom tresti turbofolk na sve strane. Za iste pare spavam u Nis-u, necu da reklamiram hotel, i usluga mi je milion puta bolja. Itd, itd.

Sad sam u Rimu, pa sam hteo da prokomentarisem cene koje su bavedene u Pirotu: Kafici: espresso 70din, sokovi 90din, pivo 90-120din, zestoko 70-150din..

Jutros sam doruckovao sa prijateljem u kaficu, i tu smo platili Espreso EURO 0.80, Korasan 0.75, 100 % djus u stklenoj flasici EURO 1.00.

Ako se ugostiteljima u Rimu isplati da drze ovakve cene, zamilite onda koliko zaradjuju ugostitelji iz Pirota, a da ne spominjemo Beograd, gde u gradu ne mozes da popijes kafu ispod 120 - 150 dinara!!!

I dalje cemo mi u Srbiji biti ovce za sisanje, posto sami to dozvoljavamo!

Trotter

pre 12 godina

@Aca
Verovatno si mislio na ,,Nišekspres,, a oni su odvajkada poznati po neljubaznosti i bahatosti.U tom kraju i dalje važi izreka kad naletiš na nekog bahatog i neotesanog vozača:,,Ovaj ko da vozi za Nišekspres,,.
Mada, možda bi mogli i njih da uvrste u turističku ponudu jugoistočne Srbije posebno za ljubitelje ekstremnog i neobičnog pod sloganom: ,,Sa Nišekspresom ni jedna vožnja nije obična vožnja,avantura počinje čim kročite u bus. Nihovi neljubazni,bahati i neotesani vozači vam garantuju nesvakidašnji doživljaj.Atmosfera srednje Azije i Latinske Amerike u srcu Evrope itd.,,

Rumnija

pre 12 godina

Bio sam pre mesec dana u Rumuniji. Noćenje doručak i večera 15 EUR. Seoski turizam hrana sveže pripremljena (salata iz bašte, kokošku su zaklali pre kuvanja). Gostoljubivost možda nije bilo na najvišem nivou (kažu da su rumuni takvi), ali smeštaj, hrana i priroda je fantastičan. Kada pogledate ponudu u Srbiji za 15 EUR ni smečtaja nema kamoli doručak i večera.

duja spadi

pre 12 godina

bogdane pa shvati da ima ljudi kojima letovanje ne znaci automatski guzvanje na krcatim plazama,izlasci i boravci na 'in' mestima, pa jos ako je tu boravila i neka estradna zvezda da se moze hvaliti po povratku. veruj mi da bih radije otisao u taj pirot i sela u okolici nego u severnu grcku na tvoje 'letovanje'.
smatram da bih tih pet dana puno kvalitetnije proveo u pirotu nego u paraliji. usput,napomenuo bih da sam obisao grcku uzduz i popreko a zadnji put sam bio na peleponezu i zamisli-samo sam se jednom okupao i nisam obisao ni jedan nocni klub.
posmatrajte stvari iz sirog ugla, odmor je svakom odmor,razlika je samo u cemu ko uziva.
neko trosi pare na kreme po danu i ane nikolic navece, drugi trose na muzeje. meni je odmor,zamisli samo, cak i umaranje po durmitoru.

bogdan

pre 12 godina

Pošto je u tekstu reč o LETOVANJU ,mnogi su pobrkali lončiće.Prvo shvatanje pojma letovanje nije isto kod svih.Letovanjem smatram odlazak na more ,kupanje ,odmor obilazak znamenitosti/ako ih ima/ ane boravak u brdima ,obilazak kanjona ,bežanje od zmija itd.Jedan od nas u svom komentaru kaže da mu za letovanje na stranom moru treba 1000 e.E taj je naleteo na KON TIKI ili laže.U junu mescu se mogao uplatiti aranžman ALL INKLUZIV u Turskoj u hotelu sa 4* sa putom za 400 e po osobi.To je značajno različito od noćenja u motelu Predejane gde su mi tražili 20 e bez doručka-samo noćenje ili na Zlatiboru gde su tražili u junu za pun pansiob 40 e po osobi ne računajuči put.Naš turizam je kao i u CG.Daj pare a ti nemoraš ni doći.

Dejan

pre 12 godina

Uporedili ste BABE i ŽABE! I to NAJSKUPLJE žabe u hotelima u centru grada koji nisu turistički!!! Npr. toliko nije smeštaj u Vrnjačkoj Banji ili Ribarskoj ako malo samo prošetate i potražite a ne na prvi koji naletite. Kugla sladoleda u Pirotu 5-10din,Kolač u poslastičarnici(u centru grada) je 25din,espreso 45din... Dobro je da ne hvalite "jeftino" tako lepo a tako blizu primorje ;)))

???

pre 12 godina

(Dejan, 5. avgust 2011 07:53)

Pa, priroda je RESURS koji bi trebalo iskoristiti! Prošle godine sam imao prilike da razgovaram sa Švajcarcem koji došao sa porodicom da obiđe Istočnu Srbiju i oduševili su se prirodom. Najveći doživljaj im je bio kada ih je kod Poganova uhvatilo nevreme(!?) provala oblaka. Ali nisu mogli da ne primete đubre na sve strane, loše puteve i saobraćajno nepismene vozače i pešake. Naravno, hrana im se jako dopala ali ljudi nisu navikli da jedu toliko pa su naručivali po pola porcije

pop

pre 12 godina

Problem turizma u Srbiji bar sto se domacih turista tice je nerazvijena infrastruktura. Kada bi Srbija imala razvijenu zeleznicu, ja bih mogao da u petak poslepodne sednem na voz i za sat, dva budem u nekoj od banja ili na planini i vratim se u ponedeljak na posao, jer realno u svetu brzine od 100 ili 150 km/h za voz su nesto sasvim normalno. Jos ako imam produzeni vikend, uzivancija jos veca. Ovako treba par sati da izgubim u putu na losim putevima. Turisticki kapaciteti bi ovako bili popunjeni tokom cele godine i ne bi se cekalo na godisnje odmore, sto bi dovelo do manjih cena i jos vece pristupacnosti. Kada turisticka ponuda bude dovoljno razvijena, sagradi se mali lokalni aerodrom za low-cost aviokompanije koji bi dovozili turiste iz Evrope.

Homer Sapiens

pre 12 godina

Slazem se sa komentarima da je to zaista preterano skupo(i nerealno za pomenute gradove).

Uporediti more i planinu nije korektno jer ne vole svi ljudi more niti ce svi se opredeliti za odmor na moru(kao sto ne vole svi planinu).Letovao sam na Zlatiboru prosle godine i ove godine u Grckoj i mogu reci da me je letovanje na Zlatiboru manje umorilo, iako mnogo vise volim more.

Jos nesto, uporediti Pirot,Prokuplje ili bilo koji drugi nas grad sa Grckom je takodje nezahvalno.U Grckoj vi imate izgradjen turisticki sistem vec mnogo godina unazad, cak i u najmanjem mestu vi imate sta da vidite(arheoloske iskopine,itd),a i tu je more naravno.U Srbiji se turizam bazira na pojedinacne poduhvate privatnika.

Imam vikendicu na planini iznad Prokuplja, put koji je napravljen pre par godina sada ima vise rupa nego asfalta i morate se kretati do 20,30km/h ukoliko zelite da izbegnete sve rupe i da vas auto dodje citav do odredista.Kada je nevreme verovatnoca da cete ostati bez struje je 90%.Sa druge strane prirodne lepote oko nas su zadivljujuce, sume i mira koliko hoces.U blizini moje kuce pre par godine napravio je covek mali hotel u etno-stilu, zaista mnogo lep, sa bazenom, restoranom.Kad sam bio jednom na rucku(pre par godina) pitam ga koliko kosta smestaj.Na moje zaprepascenje covek je izustio ni manje ni vise nego 50evra nocenje!!! To je 500evra za 10 dana!!! Za tu cenu mogu da uplatim hotel "de lux" kategorije u Turskoj,Egiptu(sa avionskim prevozom i "all inclusive"), hotel 4 zvezdica(sa doruckom) u Spaniji ili Grckoj.Uz to priroda je na toj planini zaista fenomenalna ali ukoliko nemate preko 60,70 godina ne verujem da iko moze da izdrzi vise od 3 dana jer drugih sadrzaja jednostavno nema, ni tu kao ni u okolini(pa ni u Prokuplju).Na pocetku su u taj hotel dolazili Italijani(cuo sam da su dolazili da love po okolnim sumama), medjutim vremenom retko vidjam nekoga ko provodi noc tu, bazen se vise ne cisti tako cesto, jedan deo hotela je zatvoren...

aca

pre 12 godina

Koji ne kukaju na svaku sitnicu i ne idu na odmor ili putovanje da bi ga proveli u poredjenju cena vec uzivaju jer znaju gde su dosli!!!
(Pirke, 5. avgust 2011 08:38)

Kao prvo-"sitnice"
Mislim da Istočnoj Srbiji fali "malo" više od sitnica, je 'l da?

Drugo-prioritet turista
Nisu svi ljudi alavi na hranu pa da im to bude najbitnija stavka na odmoru.

Treće-cene i usluga
Ako upoređujemo cene i "sitnice", prošle nedelje sam bio u Francuskoj, od Nice do Montona (gradić na granici sa Italijom)ima 30-tak km, bus ide na svakih 15 minuta a karta u jednom pravcu košta 1(jedan)euro! Naravno, autobus besprekorno čist i klimatizovan, vozači ljubazni i govore engleski i italijanski. Pa sami uporedite naše cene i autobuse i vozače koji jedva da govore i maternji jezik.

Četvrto-ljubaznost:
Za drugaricu koja je inače Filipinka, pri ulasku u bus Niš-Sofija vozač najvećeg autobuskog prevoznika u Istočnoj Srbiji me pita: "Koja ti je ova?"

Peto-infrastruktura
Puteve neću da komentarišem.

Šesto-ekologija
Plastične flaše, kese i ostalo đubre u rekama, pored puteva...

Vlada j

pre 12 godina

Nasli ste sta da uporedjujete,to nije uredu !da niste mozda grk ili spanac,sta u paraliji mozes da vidis ...meduze,meduze!a pirot sa okolinom to ne moze da se uporedi da ste znali da zamolite nekoga pustili bi vas djabe!ljudi su vrlo gostoljubivi.

rampart

pre 12 godina

Pre nekoliko dana proveravao sam cene u nasim banjama i zaista je skuplje nego more. Mozete da proverite zvanican cenovnik u Prolom banji na linku http://www.prolombanja.com/cenovnik.php. Potpuno mi je nejasno kako misle da im neko dodje sa takvim cenama i na koji nacin moze domaci turizam da bude konkurentan.

ns

pre 12 godina

Ja sam pre par godina bio na nekoj svadbi u kikindi u hotelu u centru grada (socijalizam, beton, brkata teta i ljuti cika u ofucanom odelu na recepciji). Ostao sa suprugom do kasno i da ne bismo vozili nocu umorni, hajde da pitamo koliko bi kostalo da prespavamo u istom hotelu i sutra nastavimo put.

50e po osobi.

profesionalizam

pre 12 godina

Da nije novinar dobio neki popust za ovaj tekst? Smesno je porediti te dve destinacije i praviti neke paralele. Kod nas svako misli da moze da se bavi nekom profesijom, a kako ce to raditi je krajnje nebitno.

Momcilo

pre 12 godina

Gde su ovi ljudi u Pirotu nasli nocenje sa doruckom za 2800 din po osobi?! Ja sam proslog vikenda trebao da idem za Djavolju varos sa jos nekoliko ljudi, i da u povratku obidjemo vise mesta/gradova. Googlao sam i telefonirao, npr. u Prolom banji nocenje ima da se nadje za 500 din po osobi. Svaka cast Pirotu jer je u pitanju grad, ali Prolom banja je ipak posecenije turisticko mesto i jedna od najlepsih banja u Srbiji. Ne kazem da je ovo narucen clanak, ali mi se cini da su pomenuti turisti mnogo naivni i/ili mnogo neinformisani. Ono sto, po meni, predstavlja problem kada je u pitanju samo kretanje kroz Srbiju je svakako preskupo gorivo i visoke putarine, sto u startu zida cenu gde god da krenete. Inace, ima u Srbiji svasta lepo da se vidi, samo treba vremena i strpljenja, a more je ipak skroz drugaciji vid odmora/turizma i poredjenje u tom smislu je nemoguce.

Trotter

pre 12 godina

Svako ko poznaje prilike na jugoistoku Srbije može da zaključi samo dve stvari :ili je ovaj tekst totalna izmišljotina ili je ove ljude neko žestoko nasamario.

duja spadi

pre 12 godina

bravo pirke! tako se voli svoj grad i svoja zemlja! hvala ti za iscrpan tekst,vise je na mene delovao nego hiljadu placenih tekstova o hrvatskoj,egiptu,tunisu itd. ako nista drugo ako kad budem u prilici rado cu navratiti u pirot

Hogar

pre 12 godina

Upravo tako!...svake godine odsedam u Pirotu od malih nogu jer su moji roditelji poreklom odatle ali ne želeći da stvaram obavezu rođacima pokušao sam da nađem privatni smeštaj i naišao na neprijatno iznenađenje.Neverovatno je da se niko iz opštine nije dosetio i organizovao smeštaj po nekoj simboličnoj ceni jer je to jedini način da se turisti privuku.Smeštaj za deset do petnaest dana košta basnoslovno i imam utisak da nikome nije ni na kraj pameti da uradi bilo šta po tom pitanju.Bitno je samo jedno....da će te na nekoj "nebuloznoj" lokaciji naići na tablu sa nazivom lokaliteta bez vidljivo obeleženog pravca kretanja,ali bitno je da je "PROJEKAT" zaboden u zemlju pa kome je do čitanja neka čita.

deki

pre 12 godina

Preterali ste sa tekstom, ne znam zasto? Kazete da je jos skuplje u Vrnjackoj i Sokobanji. E pa nije! Ja sam bio sa porodicom u Sokobanji u julu i cena je bila 500 din po krevetu (nas apartman konkretno 1800 dnevno). Hrana je isto jeftinija (komplet rucak sa desertom izmedju 380 i 400 din, ako imate dvoje male dece, dovoljno je naruciti dve porcije jer su obimne).Zaboravili ste napisati da je u toj istoj Spaniji potrebno jos isti toliko,ako ne i vise novaca za ishranu, a gde su jos neke sitnice.

kiki

pre 12 godina

O čemu vi pričate,osim ako ovo nije plaćeni oglas turističkih agencija.
Ove godine sam tražio iole pristojniji aranžman za Grčku za dvoje i obrni okreni deset dana nisi mogao sastaviti bez 1000 eura.Tekst je čisti bezobrazluk!

voja

pre 12 godina

Takvi smo mi Srbi.
Kod nas je samo "elitni turizam".
Nas ne interesuje da li će kapaciteti da budu puni, samo da sa što manje rada i ulaganja zaradimo pare...
Pričamo nešto protiv Crnogoraca, ali smo na planu turizma: i po cenama i po usluzi, mnogo gori od njih (a tek od Bugara, Turaka...).

fun-da-mental

pre 12 godina

"Najveća prednost domaćeg turizma je što je sve blizu i što se lako i relativno jeftino stiže sopstvenim prevozom." Blizu jeste. Međutim, nije lako stići imajući u vidu kvalitet puteva. Nije ni jeftino jer će vas udarne rupe i policijske zasede prilično koštati.

Marija

pre 12 godina

Bilo bi lepo da nema ovako zluradih tekstova...
mozda u srpskim gradovima i destinacijama nije sve idealno, ali daleko od toga da je u Grčkoj - Paraliji i ostalim grčkim selima u kojima letuju uglavnom srpski turisti plićeg džepa mnoogo bolje...
cena od 170e je po osobi, smeštaj uglavnom ne bi zadovoljio kategorizaciju po našim zakonima, ali zaboga u pitanju je grčka....
apartmani se npr u Sokobanji za 4članu porodicu u jeku sezone mogu naći za 15-16e, što je 4e po osobi. Sopstveni prevoz iz Beograda sa putarinama, u oba smera, košta u proseku 10.000din, što je oko 25€ po osobi.
znači cena po osobi za 10 dana u Sokobanji sa prevozom je oko 65 e naspram 170e u paraliji...

Pirke

pre 12 godina

Hahaha! Gde je u Pirotu placeno nocenje 3500 din? Evo vam informacije iz prve ruke, ja zivim u Pirotu i od svih novootvorenih hotela najskuplji nudi nocenje sa doruckom za 1800 dinara! Dakle neko je duplo nabudzio cenu ovde! LOLchina!

Druga stvar, ja ne znam s kojim mozgom neko dolazi u gradove poput Pirota i Zajecara i ocekuje "turisticku ponudu" u vidu nekih organizovanih tura, i sl. Sorry, ali istok i jugoistok Srbije su najsiromasniji krajevi, pa se i novac iz lokalnih budzeta najmanje trosi na razvoj turizma, skoro trecina sela u Pi okrugu nema ni vode...

Treca stvar, kao lokal-patriota (u najpozitivnijem smislu) mogu pozvati sve ljude iz Srbije da posete moj grad, ALI znajte da niste posli na more. Moj grad i njegova okolina su upravo za ljubitelje prirode, ali u onom malo fizicki zahtevnijem smislu. U samom gradu ima nekoliko atrakcija, od kojih je po meni najlepsi kej pored Nisave (zelena oaza u centru grada).

Van grada na najvise 25 km od centra imate:
1. Zavojsko jezero
2. Reku jermu i njen prelepi kanjon
3. Planinarski dom, na Crnom vrhu na Staroj Planini
4. Vrelo, vikend naselje sa par restorana od kojih jedan ima i sopstveni ribnjak gde se sluzi uvek sveza riba i ostali autohtoni proizvodi iz Pirotskog kraja po smesnim cenama!!!
5. Preko 60 crkava i manastira u pirotskoj opstini, od kojih je vecina smestena u prelepim delovima prirode pored reka, kanjona, suma itd. (inace zbog ovolikog broja crkava i manastira Pirot je jos davno dobio naziv Mali Jerusalim).
6. Zvonacka banja, divan predeo smesten na oko 30km od grada u klisuri reke Jerme.

I jos mnooooogo mesta na koja mozete otici, kada ste u Pirotu samo pitajte lokalce, ljudi ce vas uputiti na najlepsa mesta...

I za kraj malo o cenama u Pirotu. Verovatno jedan od najjeftinijih gradova u Srbiji.

Primeri:
1. Sve vrste pljeskavica (obicna, leskovacka, gurmanska, meraklijska): od 100 do 150 dinara u zavisnosti od velicine
2. Pijacni proizvodi su takodje smesno jeftini, jer sve sto se prodaje dolazi sa njiva iz pirotske kotline
3. U bilo kojoj od mnogo gradskih kafana (restorana) dvoje ljudi mogu jesti kompletan obrok (predjelo, jelo, salate, dezert, pice) za ukupno 800-1000 dinara. O kvalitetu hrane necu ni pricati, nadaleko je poznat jug po kulinarstvu...
4. Kafici: espresso 70din, sokovi 90din, pivo 90-120din, zestoko 70-150din...

To je to! Ja zaista ne znam koji je to par koji je bio u mom gradu i gde su oni bili, sta su radili.... Ali zapamtite jedno, Pirot nije za fenseraj. To je grad koji je savrsen za samostalnije ljude koji vole prirodu i gostoprimljive ljude. Koji ne kukaju na svaku sitnicu i ne idu na odmor ili putovanje da bi ga proveli u poredjenju cena vec uzivaju jer znaju gde su dosli!!!

Dejan

pre 12 godina

Aman ljudi, dokle cemo da mastamo o proizvodnji aviona, kompjutera i turizmu a nemamo gace da obucemo? Kakav crni turizam u Pirotu, sta pricate vi??? Dosta je bilo glupih i grandioznih komunistickih projekata, dajte prvo da radimo nesto sto nam prilici i da iskoristimo resurse koje imamo, pa kad to razradimo i stanemo na svoje noge mozemo (ponovo) i avione da pravimo. Turizam u Pirotu. eeeeej bre

dragan

pre 12 godina

U Donjem Milanovcu je nocenje u privatnom smestaju od 6-8 evra, a postoji puno lepih mesta za videti. Nalaziste Lepenski vir, Trajanova tabla (brodicem oko 10e), Miroc, Rajkova pecina...www.donji-milanovac.info

Занатлија

pre 12 godina

У мом коментару на тему "Срби и даље радо иду у иностранство?" осврнуо сам се на цене домаћег туризма где су цене безобразне.

http://www.b92.net/putovanja/komentari.php?nav_id=529359

Оправдање наших хотелијера за овако високе цене је у чињеници да су цене за домаће и стране туристе изједначене.

Са оваквим небулозним оправдањем наши хотелијери су сами себи дали аутогол.
Па који просечан Србин може да буде платежно моћан као неки странац који долази из богате и развијене земље?

Такоће не разумем то да ће наши угоститељи радије да држе високе цене по цену тога им нико не дође, него да их спусте на разумни ниво како би сви били задовољни.

Волео бих да ми неко објасни зашто радимо против себе?

voja

pre 12 godina

Takvi smo mi Srbi.
Kod nas je samo "elitni turizam".
Nas ne interesuje da li će kapaciteti da budu puni, samo da sa što manje rada i ulaganja zaradimo pare...
Pričamo nešto protiv Crnogoraca, ali smo na planu turizma: i po cenama i po usluzi, mnogo gori od njih (a tek od Bugara, Turaka...).

Pirke

pre 12 godina

Hahaha! Gde je u Pirotu placeno nocenje 3500 din? Evo vam informacije iz prve ruke, ja zivim u Pirotu i od svih novootvorenih hotela najskuplji nudi nocenje sa doruckom za 1800 dinara! Dakle neko je duplo nabudzio cenu ovde! LOLchina!

Druga stvar, ja ne znam s kojim mozgom neko dolazi u gradove poput Pirota i Zajecara i ocekuje "turisticku ponudu" u vidu nekih organizovanih tura, i sl. Sorry, ali istok i jugoistok Srbije su najsiromasniji krajevi, pa se i novac iz lokalnih budzeta najmanje trosi na razvoj turizma, skoro trecina sela u Pi okrugu nema ni vode...

Treca stvar, kao lokal-patriota (u najpozitivnijem smislu) mogu pozvati sve ljude iz Srbije da posete moj grad, ALI znajte da niste posli na more. Moj grad i njegova okolina su upravo za ljubitelje prirode, ali u onom malo fizicki zahtevnijem smislu. U samom gradu ima nekoliko atrakcija, od kojih je po meni najlepsi kej pored Nisave (zelena oaza u centru grada).

Van grada na najvise 25 km od centra imate:
1. Zavojsko jezero
2. Reku jermu i njen prelepi kanjon
3. Planinarski dom, na Crnom vrhu na Staroj Planini
4. Vrelo, vikend naselje sa par restorana od kojih jedan ima i sopstveni ribnjak gde se sluzi uvek sveza riba i ostali autohtoni proizvodi iz Pirotskog kraja po smesnim cenama!!!
5. Preko 60 crkava i manastira u pirotskoj opstini, od kojih je vecina smestena u prelepim delovima prirode pored reka, kanjona, suma itd. (inace zbog ovolikog broja crkava i manastira Pirot je jos davno dobio naziv Mali Jerusalim).
6. Zvonacka banja, divan predeo smesten na oko 30km od grada u klisuri reke Jerme.

I jos mnooooogo mesta na koja mozete otici, kada ste u Pirotu samo pitajte lokalce, ljudi ce vas uputiti na najlepsa mesta...

I za kraj malo o cenama u Pirotu. Verovatno jedan od najjeftinijih gradova u Srbiji.

Primeri:
1. Sve vrste pljeskavica (obicna, leskovacka, gurmanska, meraklijska): od 100 do 150 dinara u zavisnosti od velicine
2. Pijacni proizvodi su takodje smesno jeftini, jer sve sto se prodaje dolazi sa njiva iz pirotske kotline
3. U bilo kojoj od mnogo gradskih kafana (restorana) dvoje ljudi mogu jesti kompletan obrok (predjelo, jelo, salate, dezert, pice) za ukupno 800-1000 dinara. O kvalitetu hrane necu ni pricati, nadaleko je poznat jug po kulinarstvu...
4. Kafici: espresso 70din, sokovi 90din, pivo 90-120din, zestoko 70-150din...

To je to! Ja zaista ne znam koji je to par koji je bio u mom gradu i gde su oni bili, sta su radili.... Ali zapamtite jedno, Pirot nije za fenseraj. To je grad koji je savrsen za samostalnije ljude koji vole prirodu i gostoprimljive ljude. Koji ne kukaju na svaku sitnicu i ne idu na odmor ili putovanje da bi ga proveli u poredjenju cena vec uzivaju jer znaju gde su dosli!!!

kiki

pre 12 godina

O čemu vi pričate,osim ako ovo nije plaćeni oglas turističkih agencija.
Ove godine sam tražio iole pristojniji aranžman za Grčku za dvoje i obrni okreni deset dana nisi mogao sastaviti bez 1000 eura.Tekst je čisti bezobrazluk!

deki

pre 12 godina

Preterali ste sa tekstom, ne znam zasto? Kazete da je jos skuplje u Vrnjackoj i Sokobanji. E pa nije! Ja sam bio sa porodicom u Sokobanji u julu i cena je bila 500 din po krevetu (nas apartman konkretno 1800 dnevno). Hrana je isto jeftinija (komplet rucak sa desertom izmedju 380 i 400 din, ako imate dvoje male dece, dovoljno je naruciti dve porcije jer su obimne).Zaboravili ste napisati da je u toj istoj Spaniji potrebno jos isti toliko,ako ne i vise novaca za ishranu, a gde su jos neke sitnice.

ns

pre 12 godina

Ja sam pre par godina bio na nekoj svadbi u kikindi u hotelu u centru grada (socijalizam, beton, brkata teta i ljuti cika u ofucanom odelu na recepciji). Ostao sa suprugom do kasno i da ne bismo vozili nocu umorni, hajde da pitamo koliko bi kostalo da prespavamo u istom hotelu i sutra nastavimo put.

50e po osobi.

Dejan

pre 12 godina

Aman ljudi, dokle cemo da mastamo o proizvodnji aviona, kompjutera i turizmu a nemamo gace da obucemo? Kakav crni turizam u Pirotu, sta pricate vi??? Dosta je bilo glupih i grandioznih komunistickih projekata, dajte prvo da radimo nesto sto nam prilici i da iskoristimo resurse koje imamo, pa kad to razradimo i stanemo na svoje noge mozemo (ponovo) i avione da pravimo. Turizam u Pirotu. eeeeej bre

aca

pre 12 godina

Koji ne kukaju na svaku sitnicu i ne idu na odmor ili putovanje da bi ga proveli u poredjenju cena vec uzivaju jer znaju gde su dosli!!!
(Pirke, 5. avgust 2011 08:38)

Kao prvo-"sitnice"
Mislim da Istočnoj Srbiji fali "malo" više od sitnica, je 'l da?

Drugo-prioritet turista
Nisu svi ljudi alavi na hranu pa da im to bude najbitnija stavka na odmoru.

Treće-cene i usluga
Ako upoređujemo cene i "sitnice", prošle nedelje sam bio u Francuskoj, od Nice do Montona (gradić na granici sa Italijom)ima 30-tak km, bus ide na svakih 15 minuta a karta u jednom pravcu košta 1(jedan)euro! Naravno, autobus besprekorno čist i klimatizovan, vozači ljubazni i govore engleski i italijanski. Pa sami uporedite naše cene i autobuse i vozače koji jedva da govore i maternji jezik.

Četvrto-ljubaznost:
Za drugaricu koja je inače Filipinka, pri ulasku u bus Niš-Sofija vozač najvećeg autobuskog prevoznika u Istočnoj Srbiji me pita: "Koja ti je ova?"

Peto-infrastruktura
Puteve neću da komentarišem.

Šesto-ekologija
Plastične flaše, kese i ostalo đubre u rekama, pored puteva...

Занатлија

pre 12 godina

У мом коментару на тему "Срби и даље радо иду у иностранство?" осврнуо сам се на цене домаћег туризма где су цене безобразне.

http://www.b92.net/putovanja/komentari.php?nav_id=529359

Оправдање наших хотелијера за овако високе цене је у чињеници да су цене за домаће и стране туристе изједначене.

Са оваквим небулозним оправдањем наши хотелијери су сами себи дали аутогол.
Па који просечан Србин може да буде платежно моћан као неки странац који долази из богате и развијене земље?

Такоће не разумем то да ће наши угоститељи радије да држе високе цене по цену тога им нико не дође, него да их спусте на разумни ниво како би сви били задовољни.

Волео бих да ми неко објасни зашто радимо против себе?

Zoltan

pre 12 godina

Ljudi, putujem po celoj Srbiji poslom, tako da vam mogu reci da se po nekada iznenadim cenama koje su napumpane do besvesti. U vranju ne moze covek da spava pristojno ispod 50 Eura, a pri tom tresti turbofolk na sve strane. Za iste pare spavam u Nis-u, necu da reklamiram hotel, i usluga mi je milion puta bolja. Itd, itd.

Sad sam u Rimu, pa sam hteo da prokomentarisem cene koje su bavedene u Pirotu: Kafici: espresso 70din, sokovi 90din, pivo 90-120din, zestoko 70-150din..

Jutros sam doruckovao sa prijateljem u kaficu, i tu smo platili Espreso EURO 0.80, Korasan 0.75, 100 % djus u stklenoj flasici EURO 1.00.

Ako se ugostiteljima u Rimu isplati da drze ovakve cene, zamilite onda koliko zaradjuju ugostitelji iz Pirota, a da ne spominjemo Beograd, gde u gradu ne mozes da popijes kafu ispod 120 - 150 dinara!!!

I dalje cemo mi u Srbiji biti ovce za sisanje, posto sami to dozvoljavamo!

duja spadi

pre 12 godina

bravo pirke! tako se voli svoj grad i svoja zemlja! hvala ti za iscrpan tekst,vise je na mene delovao nego hiljadu placenih tekstova o hrvatskoj,egiptu,tunisu itd. ako nista drugo ako kad budem u prilici rado cu navratiti u pirot

fun-da-mental

pre 12 godina

"Najveća prednost domaćeg turizma je što je sve blizu i što se lako i relativno jeftino stiže sopstvenim prevozom." Blizu jeste. Međutim, nije lako stići imajući u vidu kvalitet puteva. Nije ni jeftino jer će vas udarne rupe i policijske zasede prilično koštati.

Marija

pre 12 godina

Bilo bi lepo da nema ovako zluradih tekstova...
mozda u srpskim gradovima i destinacijama nije sve idealno, ali daleko od toga da je u Grčkoj - Paraliji i ostalim grčkim selima u kojima letuju uglavnom srpski turisti plićeg džepa mnoogo bolje...
cena od 170e je po osobi, smeštaj uglavnom ne bi zadovoljio kategorizaciju po našim zakonima, ali zaboga u pitanju je grčka....
apartmani se npr u Sokobanji za 4članu porodicu u jeku sezone mogu naći za 15-16e, što je 4e po osobi. Sopstveni prevoz iz Beograda sa putarinama, u oba smera, košta u proseku 10.000din, što je oko 25€ po osobi.
znači cena po osobi za 10 dana u Sokobanji sa prevozom je oko 65 e naspram 170e u paraliji...

Trotter

pre 12 godina

Svako ko poznaje prilike na jugoistoku Srbije može da zaključi samo dve stvari :ili je ovaj tekst totalna izmišljotina ili je ove ljude neko žestoko nasamario.

dragan

pre 12 godina

U Donjem Milanovcu je nocenje u privatnom smestaju od 6-8 evra, a postoji puno lepih mesta za videti. Nalaziste Lepenski vir, Trajanova tabla (brodicem oko 10e), Miroc, Rajkova pecina...www.donji-milanovac.info

bogdan

pre 12 godina

Pošto je u tekstu reč o LETOVANJU ,mnogi su pobrkali lončiće.Prvo shvatanje pojma letovanje nije isto kod svih.Letovanjem smatram odlazak na more ,kupanje ,odmor obilazak znamenitosti/ako ih ima/ ane boravak u brdima ,obilazak kanjona ,bežanje od zmija itd.Jedan od nas u svom komentaru kaže da mu za letovanje na stranom moru treba 1000 e.E taj je naleteo na KON TIKI ili laže.U junu mescu se mogao uplatiti aranžman ALL INKLUZIV u Turskoj u hotelu sa 4* sa putom za 400 e po osobi.To je značajno različito od noćenja u motelu Predejane gde su mi tražili 20 e bez doručka-samo noćenje ili na Zlatiboru gde su tražili u junu za pun pansiob 40 e po osobi ne računajuči put.Naš turizam je kao i u CG.Daj pare a ti nemoraš ni doći.

rampart

pre 12 godina

Pre nekoliko dana proveravao sam cene u nasim banjama i zaista je skuplje nego more. Mozete da proverite zvanican cenovnik u Prolom banji na linku http://www.prolombanja.com/cenovnik.php. Potpuno mi je nejasno kako misle da im neko dodje sa takvim cenama i na koji nacin moze domaci turizam da bude konkurentan.

Rumnija

pre 12 godina

Bio sam pre mesec dana u Rumuniji. Noćenje doručak i večera 15 EUR. Seoski turizam hrana sveže pripremljena (salata iz bašte, kokošku su zaklali pre kuvanja). Gostoljubivost možda nije bilo na najvišem nivou (kažu da su rumuni takvi), ali smeštaj, hrana i priroda je fantastičan. Kada pogledate ponudu u Srbiji za 15 EUR ni smečtaja nema kamoli doručak i večera.

???

pre 12 godina

(Dejan, 5. avgust 2011 07:53)

Pa, priroda je RESURS koji bi trebalo iskoristiti! Prošle godine sam imao prilike da razgovaram sa Švajcarcem koji došao sa porodicom da obiđe Istočnu Srbiju i oduševili su se prirodom. Najveći doživljaj im je bio kada ih je kod Poganova uhvatilo nevreme(!?) provala oblaka. Ali nisu mogli da ne primete đubre na sve strane, loše puteve i saobraćajno nepismene vozače i pešake. Naravno, hrana im se jako dopala ali ljudi nisu navikli da jedu toliko pa su naručivali po pola porcije

Franz Liszt

pre 12 godina

Sa suprugom, 7 dana u Barceloni avionom, hotel 4* nd - prelepe plaže, par lepih večera i milion aktivnosti preko dana, sve ukupno 870 Eur. Odmor iz snova. Inače se spremamo na Balaton. 7 dana - 220 eur (vila sa bazenom i pratećim sadržajem) + oko 250 eur za sve ostalo uključujući tu i spa i kojekakve kerefeke za ženu. Inače razumem ljude koji poput ovih idu na odmor u Pirot ili gde već. To su ljudi koji obično nikada nisu putovali preko, ljudi koji ne znaju strane jezike i ljudi koji su civilizacijski i kulturološki svetlosnim godinama ispod jednog prosečnog građanina Evrope. Uzgred budi rečeno, zemlja u kojoj se ’Veseli spust’ (ždranje, lokanje i arlaukanje) predstavlja kao turistička manifestacija - i nema šta da traži na turističkim mapama sveta. Takvoj zemlji je pre mesto na TV-u. U NACIONALNOJ GEOGRAFIJI !!!

Dejan

pre 12 godina

Uporedili ste BABE i ŽABE! I to NAJSKUPLJE žabe u hotelima u centru grada koji nisu turistički!!! Npr. toliko nije smeštaj u Vrnjačkoj Banji ili Ribarskoj ako malo samo prošetate i potražite a ne na prvi koji naletite. Kugla sladoleda u Pirotu 5-10din,Kolač u poslastičarnici(u centru grada) je 25din,espreso 45din... Dobro je da ne hvalite "jeftino" tako lepo a tako blizu primorje ;)))

pop

pre 12 godina

Problem turizma u Srbiji bar sto se domacih turista tice je nerazvijena infrastruktura. Kada bi Srbija imala razvijenu zeleznicu, ja bih mogao da u petak poslepodne sednem na voz i za sat, dva budem u nekoj od banja ili na planini i vratim se u ponedeljak na posao, jer realno u svetu brzine od 100 ili 150 km/h za voz su nesto sasvim normalno. Jos ako imam produzeni vikend, uzivancija jos veca. Ovako treba par sati da izgubim u putu na losim putevima. Turisticki kapaciteti bi ovako bili popunjeni tokom cele godine i ne bi se cekalo na godisnje odmore, sto bi dovelo do manjih cena i jos vece pristupacnosti. Kada turisticka ponuda bude dovoljno razvijena, sagradi se mali lokalni aerodrom za low-cost aviokompanije koji bi dovozili turiste iz Evrope.

Trotter

pre 12 godina

@Aca
Verovatno si mislio na ,,Nišekspres,, a oni su odvajkada poznati po neljubaznosti i bahatosti.U tom kraju i dalje važi izreka kad naletiš na nekog bahatog i neotesanog vozača:,,Ovaj ko da vozi za Nišekspres,,.
Mada, možda bi mogli i njih da uvrste u turističku ponudu jugoistočne Srbije posebno za ljubitelje ekstremnog i neobičnog pod sloganom: ,,Sa Nišekspresom ni jedna vožnja nije obična vožnja,avantura počinje čim kročite u bus. Nihovi neljubazni,bahati i neotesani vozači vam garantuju nesvakidašnji doživljaj.Atmosfera srednje Azije i Latinske Amerike u srcu Evrope itd.,,

Uros

pre 12 godina

Da li je neko uopste procitao tekst?
"Branitelj" Pirota zvani Pirke, kazes najskuplji je 1800 din? Pa to je za njih dvoje znaci 3600 nocenje zar ne?! A u tekstu pise 3500.
Pritom, nije turizam da dodjes negde i onda se snalazis, to je avantura (koja je po meni odlicna i zaista dosta putujem po srbiji kolima i prelepo mi je svuda, ali ne brkajmo pojmove). Turizam je da odes negde i da za svoje pare dobijes odmor i zadovoljstvo u PONUDI. Da ti neko to pokaze/uputi te.
Tekst jeste malo naduvan, ali stoji cinjenica da je nocenje kod nas PRESKUPO i da zbog toga svi hoteli zvrje PRAZNI!

Pozdrav i putujte po Srbiji, vredi!

Momcilo

pre 12 godina

Gde su ovi ljudi u Pirotu nasli nocenje sa doruckom za 2800 din po osobi?! Ja sam proslog vikenda trebao da idem za Djavolju varos sa jos nekoliko ljudi, i da u povratku obidjemo vise mesta/gradova. Googlao sam i telefonirao, npr. u Prolom banji nocenje ima da se nadje za 500 din po osobi. Svaka cast Pirotu jer je u pitanju grad, ali Prolom banja je ipak posecenije turisticko mesto i jedna od najlepsih banja u Srbiji. Ne kazem da je ovo narucen clanak, ali mi se cini da su pomenuti turisti mnogo naivni i/ili mnogo neinformisani. Ono sto, po meni, predstavlja problem kada je u pitanju samo kretanje kroz Srbiju je svakako preskupo gorivo i visoke putarine, sto u startu zida cenu gde god da krenete. Inace, ima u Srbiji svasta lepo da se vidi, samo treba vremena i strpljenja, a more je ipak skroz drugaciji vid odmora/turizma i poredjenje u tom smislu je nemoguce.

Homer Sapiens

pre 12 godina

Slazem se sa komentarima da je to zaista preterano skupo(i nerealno za pomenute gradove).

Uporediti more i planinu nije korektno jer ne vole svi ljudi more niti ce svi se opredeliti za odmor na moru(kao sto ne vole svi planinu).Letovao sam na Zlatiboru prosle godine i ove godine u Grckoj i mogu reci da me je letovanje na Zlatiboru manje umorilo, iako mnogo vise volim more.

Jos nesto, uporediti Pirot,Prokuplje ili bilo koji drugi nas grad sa Grckom je takodje nezahvalno.U Grckoj vi imate izgradjen turisticki sistem vec mnogo godina unazad, cak i u najmanjem mestu vi imate sta da vidite(arheoloske iskopine,itd),a i tu je more naravno.U Srbiji se turizam bazira na pojedinacne poduhvate privatnika.

Imam vikendicu na planini iznad Prokuplja, put koji je napravljen pre par godina sada ima vise rupa nego asfalta i morate se kretati do 20,30km/h ukoliko zelite da izbegnete sve rupe i da vas auto dodje citav do odredista.Kada je nevreme verovatnoca da cete ostati bez struje je 90%.Sa druge strane prirodne lepote oko nas su zadivljujuce, sume i mira koliko hoces.U blizini moje kuce pre par godine napravio je covek mali hotel u etno-stilu, zaista mnogo lep, sa bazenom, restoranom.Kad sam bio jednom na rucku(pre par godina) pitam ga koliko kosta smestaj.Na moje zaprepascenje covek je izustio ni manje ni vise nego 50evra nocenje!!! To je 500evra za 10 dana!!! Za tu cenu mogu da uplatim hotel "de lux" kategorije u Turskoj,Egiptu(sa avionskim prevozom i "all inclusive"), hotel 4 zvezdica(sa doruckom) u Spaniji ili Grckoj.Uz to priroda je na toj planini zaista fenomenalna ali ukoliko nemate preko 60,70 godina ne verujem da iko moze da izdrzi vise od 3 dana jer drugih sadrzaja jednostavno nema, ni tu kao ni u okolini(pa ni u Prokuplju).Na pocetku su u taj hotel dolazili Italijani(cuo sam da su dolazili da love po okolnim sumama), medjutim vremenom retko vidjam nekoga ko provodi noc tu, bazen se vise ne cisti tako cesto, jedan deo hotela je zatvoren...

duja spadi

pre 12 godina

bogdane pa shvati da ima ljudi kojima letovanje ne znaci automatski guzvanje na krcatim plazama,izlasci i boravci na 'in' mestima, pa jos ako je tu boravila i neka estradna zvezda da se moze hvaliti po povratku. veruj mi da bih radije otisao u taj pirot i sela u okolici nego u severnu grcku na tvoje 'letovanje'.
smatram da bih tih pet dana puno kvalitetnije proveo u pirotu nego u paraliji. usput,napomenuo bih da sam obisao grcku uzduz i popreko a zadnji put sam bio na peleponezu i zamisli-samo sam se jednom okupao i nisam obisao ni jedan nocni klub.
posmatrajte stvari iz sirog ugla, odmor je svakom odmor,razlika je samo u cemu ko uziva.
neko trosi pare na kreme po danu i ane nikolic navece, drugi trose na muzeje. meni je odmor,zamisli samo, cak i umaranje po durmitoru.

Posmatač BB

pre 12 godina

U članku su definitivno pomešane babe i žabe. Porediti Pirot i Zaječar sa Španijom i Grčkom u turističkom smislu je apsurdno. Pošto je u većini komentara cilj oblatiti domaći turizam moram beogradsku gospodu da priupitam zašto im je skup dnevni zakup apartmana na Tari od 20 eura a ladno plate prenoćište na Ibarskoj magistrali kada im se pokvari auto po krevetu 10 eura.

Hogar

pre 12 godina

Upravo tako!...svake godine odsedam u Pirotu od malih nogu jer su moji roditelji poreklom odatle ali ne želeći da stvaram obavezu rođacima pokušao sam da nađem privatni smeštaj i naišao na neprijatno iznenađenje.Neverovatno je da se niko iz opštine nije dosetio i organizovao smeštaj po nekoj simboličnoj ceni jer je to jedini način da se turisti privuku.Smeštaj za deset do petnaest dana košta basnoslovno i imam utisak da nikome nije ni na kraj pameti da uradi bilo šta po tom pitanju.Bitno je samo jedno....da će te na nekoj "nebuloznoj" lokaciji naići na tablu sa nazivom lokaliteta bez vidljivo obeleženog pravca kretanja,ali bitno je da je "PROJEKAT" zaboden u zemlju pa kome je do čitanja neka čita.

profesionalizam

pre 12 godina

Da nije novinar dobio neki popust za ovaj tekst? Smesno je porediti te dve destinacije i praviti neke paralele. Kod nas svako misli da moze da se bavi nekom profesijom, a kako ce to raditi je krajnje nebitno.

Vlada j

pre 12 godina

Nasli ste sta da uporedjujete,to nije uredu !da niste mozda grk ili spanac,sta u paraliji mozes da vidis ...meduze,meduze!a pirot sa okolinom to ne moze da se uporedi da ste znali da zamolite nekoga pustili bi vas djabe!ljudi su vrlo gostoljubivi.

veljko

pre 12 godina

zasto ne uporedite hotel u grckoj sa hotelom u pirotu?!

nadjite lepo hotel u julu-avgustu u grckoj za dve osobe za deset dana, sa prevozom za 150evra. to ne postoji ni u martu! to ne postoji ni u najcemernijoj paraliji, pa cak ni u najgoroj zabiti u kontinentalnom delu grcke.

nije isto apartman i hotel! ako nekome treba objasniti razliku izmedju sobe, apartmana i hotela sa brdom zaposlenih, ne treba se dalje ni truditi i objasnjavati, ali ja mislim da internet ipak koriste pismeni i razumni ljudi, te s toga:

ako hocete tako da poredite, za isti novac, istu kvadraturu u pirotu (iako nisam odatle) verovatno mozete iznajmiti (stan, soba, manja kuca) na bar mesec dana!

opremljen stan u centru beograda od 50-60kvm se mesecno iznajmljuje za 400-500e, dakle ~150e za 10 dana. o predgradju beograda, a kamoli o jugu srbije da ne pricamo. hotelska soba u beogradu kosta u proseku 100e za dvoje, a mi nemamo hotele od 5 zvezdica i oronuli hajat, koji ih jedini ima, kosta mnogo vise.

uz sve to, kad se ide na letovanje daju se veliki popusti agencijama, posto dovlace brdo turista koje vlasnik nikad ne bi nasao sam.

ima ljudi koji mogu da zive na lebu i vodi i nose salamu u autobusu da ustede. takvi mogu na kraj sveta i nazad za dzabe. oni koji nisu u toj nesrecnoj situaciji, ne vode racuna o svakom potrosenom evru. tu razlika pirot-katerini/paralija/grcki cemer, postaje osetna. ja doduse imam mnogo novca u poredjenju sa prosecnim srbinom, pa ne pijem kafu gde je jeftino vec gde mi je najlepse. u srbiji gde god da sednem (sem delova beograda) bolje cu proci od tuzne paralije. usput, da li ste proverili cene na mikonosu i santoriniju. pominjete "elitni turizam", ljudi pominju barsu za male pare i sl, ali vecera u prosecnom restoranu na grckom ostrvu ili u barsi (koja nije skupa kao svajcarska ili norveska) kosta 30-50evra po osobi. naravno, ako vam vecera podrazumeva pomfrit i nesto malo loseg mesa, a bez salate, soka, kafe, kolaca i sl, moze da se jede i giros za 3evra. to ima i u pirotu za 1.5evro i bude ukusnije!

deolive

pre 12 godina

@Marija nas je isto toliko kostalo letovanje u Grckoj ( u sopstvenoj reziji i sa sopstvenim prevozom) u julu. A Grcku i Soko Banju ne vredi uporedjivati. Van sezone je jos jeftinije. Last minute ponude su jos jeftinije. Verujem da je clanak istinit jer upravo sam dosla sa jednog putovanja i videla slicne stvari. Npr. nocenje u rupama od hotela za 20eura za noc bez dorucka. Generalno gledano sve ono sto ismevamo kod Crnogoraca mi smo puta dva - nabedjeni, arogantni i prepotentni - umislili smo da smo najlepsi, najpametniji, da imamo najlepsu zemlju, da lezimo na nafti i da nas ceo svet mrzi...za sve to vreme ostatak sveta radi i gradi a nase njive leze u korovu a pola Srbije se sjatilo u Beograd gde studira u proseku po deset godina a onda se bavi politikom ostatak zivota. Bas smo fuj narod!!!

Ljubodrag

pre 12 godina

Nista kod nas i ne treba da cudi,da kojim god slucajem mi imamo more 100 evra ne bi zaleglo ni za naj obicniji smestaj,tesko da bi bilo te destinacije na svetu koje bi tako kostale!

Vej

pre 12 godina

Sasvim je moguce da su platili nocenje u Pirotu 3500 dinara jer toliko kosta na Planinarskom domu. To nije normalno! Nocenje u Srbiji kosta kao da smo na Alpima. Definitvno smo najnenormalnija zemlja u Evropi.

Majdanpek

pre 12 godina

U Donjem Milanovcu je nocenje u privatnom smestaju od 6-8 evra, a postoji puno lepih mesta za videti. Nalaziste Lepenski vir, Trajanova tabla (brodicem oko 10e), Miroc, Rajkova pecina...[link]
@ dragan

Od kada je Rajkova Pecina u Donjem Milanovcu?

Pozdrav za Pirketa, tako se reklamira svoj Grad!

gh

pre 12 godina

Pa kako da ljudi srede grad,kada svi sredjujemo VAS Beograd!!!
(Dragan Kraljevo, 5. avgust 2011 11:26)

Da, vas najvise volim, sto vam je uvek Beograd kriv za sve u zivotu...

Srpski turizam, kako da ne

pre 12 godina

Turizam u Srbiji? Pa jel' vi to pokusavate da budete duhoviti? Sto se mene tice, taj film nece da se gleda osim ako me neko angazuje da negde radim, pa mi na sve to jos i plati za angazman dok tamo boravim. Svoje pare RADOM zaradjujem i savrseno nemam nameru da njima pruzam socijalnu pomoc nesposobnima i bezobraznima. To je samo za one koji su toliko ksenofobicni da se ne usudjuju da odu u inostranstvo, pa se prave da su patri(J)ote, a takvi i treba da plate.

ana

pre 12 godina

zasto gospoda nisu otisli do Babinog zuba gde je cena nocenja bila prosle godine 400 din,a onda malo pesice prema Midzoru,Tada bi videli predeo kao u bajci,hodali bi kroz oblake ,videli divlje konje,osvezili bi se borovnicom koju bi ubralirali svojim rukama,sreli bi strance i nase planinare ,sreli mestane koji pricaju onim pirotskim jezikom i deluju kao sedativ kad s njima razgovarate.Steta bili su blizu.

Realan

pre 12 godina

Jedan komentator se pita "koji to turizam u Pirotu"?
Pa dragi moj covece prepun kompleksa i predrasuda,ako budes imao malo vise vremena nego sto imas dobre volje,odi na sajt Turisticke organizacije Pirot http://www.topirot.com/TOP/TOP.HTM ili na par desetina drugih sajtova o Pirotu gde ces usred leta moci da se kupas u nezagadjenim rekama banjama,grtadskom kupalistu duzine 400(cetiristo) metara a sirine 60-80 metara koje nema nijedan grad u Srbiji,zimi da se skijas na Staroj Planini,da ides u manastire i vidis jedinstvene freske,cilime,sireve,spust (Rafting) niz Visocicu itd itd itd,ja se pa samo pitam koji je to "Turizam u Beogradu" i sta osim Hrama Svetog Save koji je nedovrsen imate vi gore da ponudite.Pogledaj centar Pirota i srednjevekovnu tvrdjavu,jednu od najocuvanijih u Srbiji,pogledaj Kucu Maloga Riste tj Pirotski muzej u moke su snimani filmovi Kosovski Boj,Zona Zamfirova i Ivkova SLava,da ne pricam o ljubaznosti domacina.PA tu je i obliznja Zvonacka Banja,ma sto uopste trosim reci na ljude koji ne poznaju vlastitu zemlju i sve im je tudje bolje.Jedini problem u Pirotu jeste smestaj jer je najveci Hotel u gradu,Hotel Pirot-bankrotirao i skoro da nema smestajnih kapaciteta pa je smestaj skup ali je opet manji nego u Niskoj Banji u kojoj osim malo tople vode koja tece kroz centra nemas ama bas NISTA da vidis.Dodjite ljudi u Pirot,bilo leti bilo zimi,imacete sta da vidite,da ne govorim o selima na Staroj Planini gde je ocuvana skoro srednjevekovna arhitektura,Stara Planina MIRISE svojim cvetovima,tu sujeleni,srne,divlje svinje,zecevi,Zavojsko jezero,PASTRMKE////

srdjan

pre 12 godina

Na Halkidikiju, u sezoni, na Sitoniji 500 - 700e, sta 150-170?! Trenutno sam tu, a nisam ovca da smestaj placam 3-4 puta skuplje. Cene koje sam naveo su aktuelne.

Nauci malo engleskog

pre 12 godina

Proputovao sam veci deo Europe i Azije turisticki, Srbije poslovno. Pravilo je sto siromasnija i turisticki nerazvijenija zemlja to je skuplje. Mi smo prvaci u sisanju sa cenama. Mozda moze jeftino kod nas, ako ti neko preporuci ko je odande da tamo ima neko ko povoljno izdaje sobu itd. Kompletnu organizaciju putovanja po svetu zavrsavam preko nekoliko sajtova npr www.booking.com ili www.tripadvisor.com i nekoliko za avio karte. Pogledajte cene avio prevoza kod www.airasia.com (3 godine uzastopno najbolja lowcost kompanija na svetu) i uporedite sa Bgd - Tivat. Valjda samo kod nas su cene po hotelima po osobi a ne po sobi. Za sad smo mrtva trka sa centralnom Azijom i nekim delovima Afrike.

Milan

pre 12 godina

Ovo je sve zbog toga što ne postoji svest kod nas koliko je turizam važna privredna grana u kojoj bismo mogli mnogo da se razvijamo, da privlačimo strane turiste i na taj način obezbedimo našoj zemlji konstantan devizni priliv, zaposlimo armiju nezaposlenih... Umesto toga Srbija leto dočekuje kao sezonu odmaranja i hvalisanja na kom ćemo se (belo)svetskom moru odmarati. Hrvati leto dočekuju da bi radili i zaradili, a Srbi da bi se odmarali - kao da smo kakva bogata zemlja! @Franc Liszt - čemu takav snobizam? Mislim da znate da su tih 900 evra dve prosečne mesečne plate u Srbiji i da takav luksuz ne mogu da priušte obični smrtnici. A u mnogim turističkim mestima u Srbiji ipak se može jeftino odsesti u privatnom smeštaju.

BokiPirot

pre 12 godina

Sto se tice Pirota u pravu su i Aleksandar koji kaze da se za te pare u Pirotu mozes ozeniti i Pirke koji je naveo sve prednosti Pirota kao turisticke destinacije.Nije naveo samo da se na par kilometara od grada nalazi Dag banjica,izvor lekovite vode do koga se uglavnom stize pesice pa je samo dolazenje do njega dozivljaj jer se ide pored Gradasnicke reke koja je prelepa.
Jos nesto.Ako neko hoce da razvija turizam u Pirotu mora biti jasno da ovde dolazi u obzir samo izletnicki turizam.

Milan

pre 12 godina

Srbija ima svoje kvalitete koje vremenom moze dobro plasirati. Ali autor clanka nije preterivao, jednostavno je poredio cene, imajuci na umu da moguce neka poredjenja (turisticki rizorti i hoteli u gradovima) nisu laka. Ove godine sam sa familijom letovao u Spaniji u hotelu, pun pansion, koristeci strane web sajtove i za hotel i za avione, i veoma jeftino prosao, sa dosta nizim cenama nego sto autor teksta pominje, verovatno je on istrazivao cene u agencijama. Vanpasionske cene su takodje povoljne a da ne govorim o cenama u trznim centrima i robnim kucama sa neverovatnim snizenjima, kakva u Srbiji ne postoje. A usluga u Spaniji je na veoma visokom nivou daleko iznad balkanskih prostora, mesta, priroda i plaze su prelepi,i iduce godine naravno ponovo cu ici u Spaniju i to duze nego ove.

U medjuvremenu odo u Grcku

pre 12 godina

U članku su definitivno pomešane babe i žabe. Porediti Pirot i Zaječar sa Španijom i Grčkom u turističkom smislu je apsurdno. Pošto je u većini komentara cilj oblatiti domaći turizam moram beogradsku gospodu da priupitam zašto im je skup dnevni zakup apartmana na Tari od 20 eura a ladno plate prenoćište na Ibarskoj magistrali kada im se pokvari auto po krevetu 10 eura.
(Posmatač BB, 5. avgust 2011 17:11)

Pa kad mi se pokvari auto na Tari, platicu tamo apartman 20 eura.
U stvari necu, osiguranje mi pokriva slepovanje i pokrivanje troskova hotela ako se auto pokvari.

Suboticanin

pre 12 godina

@Zoltan

"Jutros sam doruckovao sa prijateljem u kaficu, i tu smo platili Espreso EURO 0.80, Korasan 0.75, 100 % djus u stklenoj flasici EURO 1.00. "

Bas zanimljivo, vratiom sam se iz Rima pre 5 dana i ove navedene cene su smesne. Kafa u kaficima je kostala 4-8 evra , Krosani i takva peciva 2-3 evra , djus 7 evra. Na poznatim trgovima ako se sedne onda se cena uvecava jos 30-40%. Taj djus u staklenoj bocici je u supermarketu bio 2 evra tako da ne znam kako si mogao nabaviti u kaficu za 1 evro !?!?! U Rimu gde turiste sisaju najstrasnije.

Pozdrav

Priroda zauvek!!!

pre 12 godina

@Franc Liszt

"Inače razumem ljude koji poput ovih idu na odmor u Pirot ili gde već. To su ljudi koji obično nikada nisu putovali preko, ljudi koji ne znaju strane jezike i ljudi koji su civilizacijski i kulturološki svetlosnim godinama ispod jednog prosečnog građanina Evrope."

Razumem ovakve snobove!!!

biljana

pre 12 godina

svaka cast citaocu na tekstu koji pokazuje sta ima da se vidi na jugu Srbije, i iniformacije o cenama...medjutim ukoliko neko nije zaljubljenik u prirodu ili nema prijatelje u Zajcaru, mislim da tamo nema sta da trazi, neosporno je to, da je jugoistok Srbije samo morfoloski bogat.

Bura

pre 12 godina

@ kiki
O kakvom ti aranžmanu u Grčkoj od 1.000 € pričaš???
Prošlog sam leta za te novce (BRUTO) proveo 11 nezaboravnih dana sa devojkom na Zakintosu. I pritom smo svakog dana barem jedan obrok obedovali u restoranu, iznajljivali ležaljke na plaži, pili po nekoliko pića uz to, krstarili oko ostrva, iznajmili rent a car na par dana... Sve u svemu - provodili se mnogo bahatije nego što bi nam to ikada palo na pamet po Srbadiji. I opet smo sve to priuštili sa svega par meseci relativno skromnog odvajanja novca zarad letovanja.

deki

pre 12 godina

@Franc List:sada svi mi treba da ti zavidimo,jel tako? Uzgred,neko nema novaca da ode do Barcelone ili Balatona,nego mu je najpovoljniji nas turizam...A, verovatno si iz beograda,zar ne?

Franz Liszt

pre 12 godina

@Priroda zauvek!!!,
Razumem ovakve snobove!!!

Slabo ti momčino šta razumeš. Razumeo bi da si živeo i diplomirao u inostranstvu i da danas imaš prihode kao ja. Ako si mlađi, želim i tebi to od srca. Ako si stariji, probaj da razabereš snoba od kosmopolite. A i manje zavidi drugima, loše je za ten!

kiki

pre 12 godina

O čemu vi pričate,osim ako ovo nije plaćeni oglas turističkih agencija.
Ove godine sam tražio iole pristojniji aranžman za Grčku za dvoje i obrni okreni deset dana nisi mogao sastaviti bez 1000 eura.Tekst je čisti bezobrazluk!

Franz Liszt

pre 12 godina

Sa suprugom, 7 dana u Barceloni avionom, hotel 4* nd - prelepe plaže, par lepih večera i milion aktivnosti preko dana, sve ukupno 870 Eur. Odmor iz snova. Inače se spremamo na Balaton. 7 dana - 220 eur (vila sa bazenom i pratećim sadržajem) + oko 250 eur za sve ostalo uključujući tu i spa i kojekakve kerefeke za ženu. Inače razumem ljude koji poput ovih idu na odmor u Pirot ili gde već. To su ljudi koji obično nikada nisu putovali preko, ljudi koji ne znaju strane jezike i ljudi koji su civilizacijski i kulturološki svetlosnim godinama ispod jednog prosečnog građanina Evrope. Uzgred budi rečeno, zemlja u kojoj se ’Veseli spust’ (ždranje, lokanje i arlaukanje) predstavlja kao turistička manifestacija - i nema šta da traži na turističkim mapama sveta. Takvoj zemlji je pre mesto na TV-u. U NACIONALNOJ GEOGRAFIJI !!!

profesionalizam

pre 12 godina

Da nije novinar dobio neki popust za ovaj tekst? Smesno je porediti te dve destinacije i praviti neke paralele. Kod nas svako misli da moze da se bavi nekom profesijom, a kako ce to raditi je krajnje nebitno.

Dejan

pre 12 godina

Aman ljudi, dokle cemo da mastamo o proizvodnji aviona, kompjutera i turizmu a nemamo gace da obucemo? Kakav crni turizam u Pirotu, sta pricate vi??? Dosta je bilo glupih i grandioznih komunistickih projekata, dajte prvo da radimo nesto sto nam prilici i da iskoristimo resurse koje imamo, pa kad to razradimo i stanemo na svoje noge mozemo (ponovo) i avione da pravimo. Turizam u Pirotu. eeeeej bre

Marija

pre 12 godina

Bilo bi lepo da nema ovako zluradih tekstova...
mozda u srpskim gradovima i destinacijama nije sve idealno, ali daleko od toga da je u Grčkoj - Paraliji i ostalim grčkim selima u kojima letuju uglavnom srpski turisti plićeg džepa mnoogo bolje...
cena od 170e je po osobi, smeštaj uglavnom ne bi zadovoljio kategorizaciju po našim zakonima, ali zaboga u pitanju je grčka....
apartmani se npr u Sokobanji za 4članu porodicu u jeku sezone mogu naći za 15-16e, što je 4e po osobi. Sopstveni prevoz iz Beograda sa putarinama, u oba smera, košta u proseku 10.000din, što je oko 25€ po osobi.
znači cena po osobi za 10 dana u Sokobanji sa prevozom je oko 65 e naspram 170e u paraliji...

Posmatač BB

pre 12 godina

U članku su definitivno pomešane babe i žabe. Porediti Pirot i Zaječar sa Španijom i Grčkom u turističkom smislu je apsurdno. Pošto je u većini komentara cilj oblatiti domaći turizam moram beogradsku gospodu da priupitam zašto im je skup dnevni zakup apartmana na Tari od 20 eura a ladno plate prenoćište na Ibarskoj magistrali kada im se pokvari auto po krevetu 10 eura.

Vlada j

pre 12 godina

Nasli ste sta da uporedjujete,to nije uredu !da niste mozda grk ili spanac,sta u paraliji mozes da vidis ...meduze,meduze!a pirot sa okolinom to ne moze da se uporedi da ste znali da zamolite nekoga pustili bi vas djabe!ljudi su vrlo gostoljubivi.

deki

pre 12 godina

Preterali ste sa tekstom, ne znam zasto? Kazete da je jos skuplje u Vrnjackoj i Sokobanji. E pa nije! Ja sam bio sa porodicom u Sokobanji u julu i cena je bila 500 din po krevetu (nas apartman konkretno 1800 dnevno). Hrana je isto jeftinija (komplet rucak sa desertom izmedju 380 i 400 din, ako imate dvoje male dece, dovoljno je naruciti dve porcije jer su obimne).Zaboravili ste napisati da je u toj istoj Spaniji potrebno jos isti toliko,ako ne i vise novaca za ishranu, a gde su jos neke sitnice.

duja spadi

pre 12 godina

bogdane pa shvati da ima ljudi kojima letovanje ne znaci automatski guzvanje na krcatim plazama,izlasci i boravci na 'in' mestima, pa jos ako je tu boravila i neka estradna zvezda da se moze hvaliti po povratku. veruj mi da bih radije otisao u taj pirot i sela u okolici nego u severnu grcku na tvoje 'letovanje'.
smatram da bih tih pet dana puno kvalitetnije proveo u pirotu nego u paraliji. usput,napomenuo bih da sam obisao grcku uzduz i popreko a zadnji put sam bio na peleponezu i zamisli-samo sam se jednom okupao i nisam obisao ni jedan nocni klub.
posmatrajte stvari iz sirog ugla, odmor je svakom odmor,razlika je samo u cemu ko uziva.
neko trosi pare na kreme po danu i ane nikolic navece, drugi trose na muzeje. meni je odmor,zamisli samo, cak i umaranje po durmitoru.

voja

pre 12 godina

Takvi smo mi Srbi.
Kod nas je samo "elitni turizam".
Nas ne interesuje da li će kapaciteti da budu puni, samo da sa što manje rada i ulaganja zaradimo pare...
Pričamo nešto protiv Crnogoraca, ali smo na planu turizma: i po cenama i po usluzi, mnogo gori od njih (a tek od Bugara, Turaka...).

Pirke

pre 12 godina

Hahaha! Gde je u Pirotu placeno nocenje 3500 din? Evo vam informacije iz prve ruke, ja zivim u Pirotu i od svih novootvorenih hotela najskuplji nudi nocenje sa doruckom za 1800 dinara! Dakle neko je duplo nabudzio cenu ovde! LOLchina!

Druga stvar, ja ne znam s kojim mozgom neko dolazi u gradove poput Pirota i Zajecara i ocekuje "turisticku ponudu" u vidu nekih organizovanih tura, i sl. Sorry, ali istok i jugoistok Srbije su najsiromasniji krajevi, pa se i novac iz lokalnih budzeta najmanje trosi na razvoj turizma, skoro trecina sela u Pi okrugu nema ni vode...

Treca stvar, kao lokal-patriota (u najpozitivnijem smislu) mogu pozvati sve ljude iz Srbije da posete moj grad, ALI znajte da niste posli na more. Moj grad i njegova okolina su upravo za ljubitelje prirode, ali u onom malo fizicki zahtevnijem smislu. U samom gradu ima nekoliko atrakcija, od kojih je po meni najlepsi kej pored Nisave (zelena oaza u centru grada).

Van grada na najvise 25 km od centra imate:
1. Zavojsko jezero
2. Reku jermu i njen prelepi kanjon
3. Planinarski dom, na Crnom vrhu na Staroj Planini
4. Vrelo, vikend naselje sa par restorana od kojih jedan ima i sopstveni ribnjak gde se sluzi uvek sveza riba i ostali autohtoni proizvodi iz Pirotskog kraja po smesnim cenama!!!
5. Preko 60 crkava i manastira u pirotskoj opstini, od kojih je vecina smestena u prelepim delovima prirode pored reka, kanjona, suma itd. (inace zbog ovolikog broja crkava i manastira Pirot je jos davno dobio naziv Mali Jerusalim).
6. Zvonacka banja, divan predeo smesten na oko 30km od grada u klisuri reke Jerme.

I jos mnooooogo mesta na koja mozete otici, kada ste u Pirotu samo pitajte lokalce, ljudi ce vas uputiti na najlepsa mesta...

I za kraj malo o cenama u Pirotu. Verovatno jedan od najjeftinijih gradova u Srbiji.

Primeri:
1. Sve vrste pljeskavica (obicna, leskovacka, gurmanska, meraklijska): od 100 do 150 dinara u zavisnosti od velicine
2. Pijacni proizvodi su takodje smesno jeftini, jer sve sto se prodaje dolazi sa njiva iz pirotske kotline
3. U bilo kojoj od mnogo gradskih kafana (restorana) dvoje ljudi mogu jesti kompletan obrok (predjelo, jelo, salate, dezert, pice) za ukupno 800-1000 dinara. O kvalitetu hrane necu ni pricati, nadaleko je poznat jug po kulinarstvu...
4. Kafici: espresso 70din, sokovi 90din, pivo 90-120din, zestoko 70-150din...

To je to! Ja zaista ne znam koji je to par koji je bio u mom gradu i gde su oni bili, sta su radili.... Ali zapamtite jedno, Pirot nije za fenseraj. To je grad koji je savrsen za samostalnije ljude koji vole prirodu i gostoprimljive ljude. Koji ne kukaju na svaku sitnicu i ne idu na odmor ili putovanje da bi ga proveli u poredjenju cena vec uzivaju jer znaju gde su dosli!!!

aca

pre 12 godina

Koji ne kukaju na svaku sitnicu i ne idu na odmor ili putovanje da bi ga proveli u poredjenju cena vec uzivaju jer znaju gde su dosli!!!
(Pirke, 5. avgust 2011 08:38)

Kao prvo-"sitnice"
Mislim da Istočnoj Srbiji fali "malo" više od sitnica, je 'l da?

Drugo-prioritet turista
Nisu svi ljudi alavi na hranu pa da im to bude najbitnija stavka na odmoru.

Treće-cene i usluga
Ako upoređujemo cene i "sitnice", prošle nedelje sam bio u Francuskoj, od Nice do Montona (gradić na granici sa Italijom)ima 30-tak km, bus ide na svakih 15 minuta a karta u jednom pravcu košta 1(jedan)euro! Naravno, autobus besprekorno čist i klimatizovan, vozači ljubazni i govore engleski i italijanski. Pa sami uporedite naše cene i autobuse i vozače koji jedva da govore i maternji jezik.

Četvrto-ljubaznost:
Za drugaricu koja je inače Filipinka, pri ulasku u bus Niš-Sofija vozač najvećeg autobuskog prevoznika u Istočnoj Srbiji me pita: "Koja ti je ova?"

Peto-infrastruktura
Puteve neću da komentarišem.

Šesto-ekologija
Plastične flaše, kese i ostalo đubre u rekama, pored puteva...

bogdan

pre 12 godina

Pošto je u tekstu reč o LETOVANJU ,mnogi su pobrkali lončiće.Prvo shvatanje pojma letovanje nije isto kod svih.Letovanjem smatram odlazak na more ,kupanje ,odmor obilazak znamenitosti/ako ih ima/ ane boravak u brdima ,obilazak kanjona ,bežanje od zmija itd.Jedan od nas u svom komentaru kaže da mu za letovanje na stranom moru treba 1000 e.E taj je naleteo na KON TIKI ili laže.U junu mescu se mogao uplatiti aranžman ALL INKLUZIV u Turskoj u hotelu sa 4* sa putom za 400 e po osobi.To je značajno različito od noćenja u motelu Predejane gde su mi tražili 20 e bez doručka-samo noćenje ili na Zlatiboru gde su tražili u junu za pun pansiob 40 e po osobi ne računajuči put.Naš turizam je kao i u CG.Daj pare a ti nemoraš ni doći.

duja spadi

pre 12 godina

bravo pirke! tako se voli svoj grad i svoja zemlja! hvala ti za iscrpan tekst,vise je na mene delovao nego hiljadu placenih tekstova o hrvatskoj,egiptu,tunisu itd. ako nista drugo ako kad budem u prilici rado cu navratiti u pirot

Занатлија

pre 12 godina

У мом коментару на тему "Срби и даље радо иду у иностранство?" осврнуо сам се на цене домаћег туризма где су цене безобразне.

http://www.b92.net/putovanja/komentari.php?nav_id=529359

Оправдање наших хотелијера за овако високе цене је у чињеници да су цене за домаће и стране туристе изједначене.

Са оваквим небулозним оправдањем наши хотелијери су сами себи дали аутогол.
Па који просечан Србин може да буде платежно моћан као неки странац који долази из богате и развијене земље?

Такоће не разумем то да ће наши угоститељи радије да држе високе цене по цену тога им нико не дође, него да их спусте на разумни ниво како би сви били задовољни.

Волео бих да ми неко објасни зашто радимо против себе?

dragan

pre 12 godina

U Donjem Milanovcu je nocenje u privatnom smestaju od 6-8 evra, a postoji puno lepih mesta za videti. Nalaziste Lepenski vir, Trajanova tabla (brodicem oko 10e), Miroc, Rajkova pecina...www.donji-milanovac.info

Hogar

pre 12 godina

Upravo tako!...svake godine odsedam u Pirotu od malih nogu jer su moji roditelji poreklom odatle ali ne želeći da stvaram obavezu rođacima pokušao sam da nađem privatni smeštaj i naišao na neprijatno iznenađenje.Neverovatno je da se niko iz opštine nije dosetio i organizovao smeštaj po nekoj simboličnoj ceni jer je to jedini način da se turisti privuku.Smeštaj za deset do petnaest dana košta basnoslovno i imam utisak da nikome nije ni na kraj pameti da uradi bilo šta po tom pitanju.Bitno je samo jedno....da će te na nekoj "nebuloznoj" lokaciji naići na tablu sa nazivom lokaliteta bez vidljivo obeleženog pravca kretanja,ali bitno je da je "PROJEKAT" zaboden u zemlju pa kome je do čitanja neka čita.

Trotter

pre 12 godina

Svako ko poznaje prilike na jugoistoku Srbije može da zaključi samo dve stvari :ili je ovaj tekst totalna izmišljotina ili je ove ljude neko žestoko nasamario.

fun-da-mental

pre 12 godina

"Najveća prednost domaćeg turizma je što je sve blizu i što se lako i relativno jeftino stiže sopstvenim prevozom." Blizu jeste. Međutim, nije lako stići imajući u vidu kvalitet puteva. Nije ni jeftino jer će vas udarne rupe i policijske zasede prilično koštati.

Dejan

pre 12 godina

Uporedili ste BABE i ŽABE! I to NAJSKUPLJE žabe u hotelima u centru grada koji nisu turistički!!! Npr. toliko nije smeštaj u Vrnjačkoj Banji ili Ribarskoj ako malo samo prošetate i potražite a ne na prvi koji naletite. Kugla sladoleda u Pirotu 5-10din,Kolač u poslastičarnici(u centru grada) je 25din,espreso 45din... Dobro je da ne hvalite "jeftino" tako lepo a tako blizu primorje ;)))

Trotter

pre 12 godina

@Aca
Verovatno si mislio na ,,Nišekspres,, a oni su odvajkada poznati po neljubaznosti i bahatosti.U tom kraju i dalje važi izreka kad naletiš na nekog bahatog i neotesanog vozača:,,Ovaj ko da vozi za Nišekspres,,.
Mada, možda bi mogli i njih da uvrste u turističku ponudu jugoistočne Srbije posebno za ljubitelje ekstremnog i neobičnog pod sloganom: ,,Sa Nišekspresom ni jedna vožnja nije obična vožnja,avantura počinje čim kročite u bus. Nihovi neljubazni,bahati i neotesani vozači vam garantuju nesvakidašnji doživljaj.Atmosfera srednje Azije i Latinske Amerike u srcu Evrope itd.,,

Rumnija

pre 12 godina

Bio sam pre mesec dana u Rumuniji. Noćenje doručak i večera 15 EUR. Seoski turizam hrana sveže pripremljena (salata iz bašte, kokošku su zaklali pre kuvanja). Gostoljubivost možda nije bilo na najvišem nivou (kažu da su rumuni takvi), ali smeštaj, hrana i priroda je fantastičan. Kada pogledate ponudu u Srbiji za 15 EUR ni smečtaja nema kamoli doručak i večera.

Uros

pre 12 godina

Da li je neko uopste procitao tekst?
"Branitelj" Pirota zvani Pirke, kazes najskuplji je 1800 din? Pa to je za njih dvoje znaci 3600 nocenje zar ne?! A u tekstu pise 3500.
Pritom, nije turizam da dodjes negde i onda se snalazis, to je avantura (koja je po meni odlicna i zaista dosta putujem po srbiji kolima i prelepo mi je svuda, ali ne brkajmo pojmove). Turizam je da odes negde i da za svoje pare dobijes odmor i zadovoljstvo u PONUDI. Da ti neko to pokaze/uputi te.
Tekst jeste malo naduvan, ali stoji cinjenica da je nocenje kod nas PRESKUPO i da zbog toga svi hoteli zvrje PRAZNI!

Pozdrav i putujte po Srbiji, vredi!

gh

pre 12 godina

Pa kako da ljudi srede grad,kada svi sredjujemo VAS Beograd!!!
(Dragan Kraljevo, 5. avgust 2011 11:26)

Da, vas najvise volim, sto vam je uvek Beograd kriv za sve u zivotu...

Zoltan

pre 12 godina

Ljudi, putujem po celoj Srbiji poslom, tako da vam mogu reci da se po nekada iznenadim cenama koje su napumpane do besvesti. U vranju ne moze covek da spava pristojno ispod 50 Eura, a pri tom tresti turbofolk na sve strane. Za iste pare spavam u Nis-u, necu da reklamiram hotel, i usluga mi je milion puta bolja. Itd, itd.

Sad sam u Rimu, pa sam hteo da prokomentarisem cene koje su bavedene u Pirotu: Kafici: espresso 70din, sokovi 90din, pivo 90-120din, zestoko 70-150din..

Jutros sam doruckovao sa prijateljem u kaficu, i tu smo platili Espreso EURO 0.80, Korasan 0.75, 100 % djus u stklenoj flasici EURO 1.00.

Ako se ugostiteljima u Rimu isplati da drze ovakve cene, zamilite onda koliko zaradjuju ugostitelji iz Pirota, a da ne spominjemo Beograd, gde u gradu ne mozes da popijes kafu ispod 120 - 150 dinara!!!

I dalje cemo mi u Srbiji biti ovce za sisanje, posto sami to dozvoljavamo!

Homer Sapiens

pre 12 godina

Slazem se sa komentarima da je to zaista preterano skupo(i nerealno za pomenute gradove).

Uporediti more i planinu nije korektno jer ne vole svi ljudi more niti ce svi se opredeliti za odmor na moru(kao sto ne vole svi planinu).Letovao sam na Zlatiboru prosle godine i ove godine u Grckoj i mogu reci da me je letovanje na Zlatiboru manje umorilo, iako mnogo vise volim more.

Jos nesto, uporediti Pirot,Prokuplje ili bilo koji drugi nas grad sa Grckom je takodje nezahvalno.U Grckoj vi imate izgradjen turisticki sistem vec mnogo godina unazad, cak i u najmanjem mestu vi imate sta da vidite(arheoloske iskopine,itd),a i tu je more naravno.U Srbiji se turizam bazira na pojedinacne poduhvate privatnika.

Imam vikendicu na planini iznad Prokuplja, put koji je napravljen pre par godina sada ima vise rupa nego asfalta i morate se kretati do 20,30km/h ukoliko zelite da izbegnete sve rupe i da vas auto dodje citav do odredista.Kada je nevreme verovatnoca da cete ostati bez struje je 90%.Sa druge strane prirodne lepote oko nas su zadivljujuce, sume i mira koliko hoces.U blizini moje kuce pre par godine napravio je covek mali hotel u etno-stilu, zaista mnogo lep, sa bazenom, restoranom.Kad sam bio jednom na rucku(pre par godina) pitam ga koliko kosta smestaj.Na moje zaprepascenje covek je izustio ni manje ni vise nego 50evra nocenje!!! To je 500evra za 10 dana!!! Za tu cenu mogu da uplatim hotel "de lux" kategorije u Turskoj,Egiptu(sa avionskim prevozom i "all inclusive"), hotel 4 zvezdica(sa doruckom) u Spaniji ili Grckoj.Uz to priroda je na toj planini zaista fenomenalna ali ukoliko nemate preko 60,70 godina ne verujem da iko moze da izdrzi vise od 3 dana jer drugih sadrzaja jednostavno nema, ni tu kao ni u okolini(pa ni u Prokuplju).Na pocetku su u taj hotel dolazili Italijani(cuo sam da su dolazili da love po okolnim sumama), medjutim vremenom retko vidjam nekoga ko provodi noc tu, bazen se vise ne cisti tako cesto, jedan deo hotela je zatvoren...

???

pre 12 godina

(Dejan, 5. avgust 2011 07:53)

Pa, priroda je RESURS koji bi trebalo iskoristiti! Prošle godine sam imao prilike da razgovaram sa Švajcarcem koji došao sa porodicom da obiđe Istočnu Srbiju i oduševili su se prirodom. Najveći doživljaj im je bio kada ih je kod Poganova uhvatilo nevreme(!?) provala oblaka. Ali nisu mogli da ne primete đubre na sve strane, loše puteve i saobraćajno nepismene vozače i pešake. Naravno, hrana im se jako dopala ali ljudi nisu navikli da jedu toliko pa su naručivali po pola porcije

Bura

pre 12 godina

@ kiki
O kakvom ti aranžmanu u Grčkoj od 1.000 € pričaš???
Prošlog sam leta za te novce (BRUTO) proveo 11 nezaboravnih dana sa devojkom na Zakintosu. I pritom smo svakog dana barem jedan obrok obedovali u restoranu, iznajljivali ležaljke na plaži, pili po nekoliko pića uz to, krstarili oko ostrva, iznajmili rent a car na par dana... Sve u svemu - provodili se mnogo bahatije nego što bi nam to ikada palo na pamet po Srbadiji. I opet smo sve to priuštili sa svega par meseci relativno skromnog odvajanja novca zarad letovanja.

U medjuvremenu odo u Grcku

pre 12 godina

U članku su definitivno pomešane babe i žabe. Porediti Pirot i Zaječar sa Španijom i Grčkom u turističkom smislu je apsurdno. Pošto je u većini komentara cilj oblatiti domaći turizam moram beogradsku gospodu da priupitam zašto im je skup dnevni zakup apartmana na Tari od 20 eura a ladno plate prenoćište na Ibarskoj magistrali kada im se pokvari auto po krevetu 10 eura.
(Posmatač BB, 5. avgust 2011 17:11)

Pa kad mi se pokvari auto na Tari, platicu tamo apartman 20 eura.
U stvari necu, osiguranje mi pokriva slepovanje i pokrivanje troskova hotela ako se auto pokvari.

ns

pre 12 godina

Ja sam pre par godina bio na nekoj svadbi u kikindi u hotelu u centru grada (socijalizam, beton, brkata teta i ljuti cika u ofucanom odelu na recepciji). Ostao sa suprugom do kasno i da ne bismo vozili nocu umorni, hajde da pitamo koliko bi kostalo da prespavamo u istom hotelu i sutra nastavimo put.

50e po osobi.

rampart

pre 12 godina

Pre nekoliko dana proveravao sam cene u nasim banjama i zaista je skuplje nego more. Mozete da proverite zvanican cenovnik u Prolom banji na linku http://www.prolombanja.com/cenovnik.php. Potpuno mi je nejasno kako misle da im neko dodje sa takvim cenama i na koji nacin moze domaci turizam da bude konkurentan.

biljana

pre 12 godina

svaka cast citaocu na tekstu koji pokazuje sta ima da se vidi na jugu Srbije, i iniformacije o cenama...medjutim ukoliko neko nije zaljubljenik u prirodu ili nema prijatelje u Zajcaru, mislim da tamo nema sta da trazi, neosporno je to, da je jugoistok Srbije samo morfoloski bogat.

Realan

pre 12 godina

Jedan komentator se pita "koji to turizam u Pirotu"?
Pa dragi moj covece prepun kompleksa i predrasuda,ako budes imao malo vise vremena nego sto imas dobre volje,odi na sajt Turisticke organizacije Pirot http://www.topirot.com/TOP/TOP.HTM ili na par desetina drugih sajtova o Pirotu gde ces usred leta moci da se kupas u nezagadjenim rekama banjama,grtadskom kupalistu duzine 400(cetiristo) metara a sirine 60-80 metara koje nema nijedan grad u Srbiji,zimi da se skijas na Staroj Planini,da ides u manastire i vidis jedinstvene freske,cilime,sireve,spust (Rafting) niz Visocicu itd itd itd,ja se pa samo pitam koji je to "Turizam u Beogradu" i sta osim Hrama Svetog Save koji je nedovrsen imate vi gore da ponudite.Pogledaj centar Pirota i srednjevekovnu tvrdjavu,jednu od najocuvanijih u Srbiji,pogledaj Kucu Maloga Riste tj Pirotski muzej u moke su snimani filmovi Kosovski Boj,Zona Zamfirova i Ivkova SLava,da ne pricam o ljubaznosti domacina.PA tu je i obliznja Zvonacka Banja,ma sto uopste trosim reci na ljude koji ne poznaju vlastitu zemlju i sve im je tudje bolje.Jedini problem u Pirotu jeste smestaj jer je najveci Hotel u gradu,Hotel Pirot-bankrotirao i skoro da nema smestajnih kapaciteta pa je smestaj skup ali je opet manji nego u Niskoj Banji u kojoj osim malo tople vode koja tece kroz centra nemas ama bas NISTA da vidis.Dodjite ljudi u Pirot,bilo leti bilo zimi,imacete sta da vidite,da ne govorim o selima na Staroj Planini gde je ocuvana skoro srednjevekovna arhitektura,Stara Planina MIRISE svojim cvetovima,tu sujeleni,srne,divlje svinje,zecevi,Zavojsko jezero,PASTRMKE////

deki

pre 12 godina

@Franc List:sada svi mi treba da ti zavidimo,jel tako? Uzgred,neko nema novaca da ode do Barcelone ili Balatona,nego mu je najpovoljniji nas turizam...A, verovatno si iz beograda,zar ne?

veljko

pre 12 godina

zasto ne uporedite hotel u grckoj sa hotelom u pirotu?!

nadjite lepo hotel u julu-avgustu u grckoj za dve osobe za deset dana, sa prevozom za 150evra. to ne postoji ni u martu! to ne postoji ni u najcemernijoj paraliji, pa cak ni u najgoroj zabiti u kontinentalnom delu grcke.

nije isto apartman i hotel! ako nekome treba objasniti razliku izmedju sobe, apartmana i hotela sa brdom zaposlenih, ne treba se dalje ni truditi i objasnjavati, ali ja mislim da internet ipak koriste pismeni i razumni ljudi, te s toga:

ako hocete tako da poredite, za isti novac, istu kvadraturu u pirotu (iako nisam odatle) verovatno mozete iznajmiti (stan, soba, manja kuca) na bar mesec dana!

opremljen stan u centru beograda od 50-60kvm se mesecno iznajmljuje za 400-500e, dakle ~150e za 10 dana. o predgradju beograda, a kamoli o jugu srbije da ne pricamo. hotelska soba u beogradu kosta u proseku 100e za dvoje, a mi nemamo hotele od 5 zvezdica i oronuli hajat, koji ih jedini ima, kosta mnogo vise.

uz sve to, kad se ide na letovanje daju se veliki popusti agencijama, posto dovlace brdo turista koje vlasnik nikad ne bi nasao sam.

ima ljudi koji mogu da zive na lebu i vodi i nose salamu u autobusu da ustede. takvi mogu na kraj sveta i nazad za dzabe. oni koji nisu u toj nesrecnoj situaciji, ne vode racuna o svakom potrosenom evru. tu razlika pirot-katerini/paralija/grcki cemer, postaje osetna. ja doduse imam mnogo novca u poredjenju sa prosecnim srbinom, pa ne pijem kafu gde je jeftino vec gde mi je najlepse. u srbiji gde god da sednem (sem delova beograda) bolje cu proci od tuzne paralije. usput, da li ste proverili cene na mikonosu i santoriniju. pominjete "elitni turizam", ljudi pominju barsu za male pare i sl, ali vecera u prosecnom restoranu na grckom ostrvu ili u barsi (koja nije skupa kao svajcarska ili norveska) kosta 30-50evra po osobi. naravno, ako vam vecera podrazumeva pomfrit i nesto malo loseg mesa, a bez salate, soka, kafe, kolaca i sl, moze da se jede i giros za 3evra. to ima i u pirotu za 1.5evro i bude ukusnije!

Srpski turizam, kako da ne

pre 12 godina

Turizam u Srbiji? Pa jel' vi to pokusavate da budete duhoviti? Sto se mene tice, taj film nece da se gleda osim ako me neko angazuje da negde radim, pa mi na sve to jos i plati za angazman dok tamo boravim. Svoje pare RADOM zaradjujem i savrseno nemam nameru da njima pruzam socijalnu pomoc nesposobnima i bezobraznima. To je samo za one koji su toliko ksenofobicni da se ne usudjuju da odu u inostranstvo, pa se prave da su patri(J)ote, a takvi i treba da plate.

Suboticanin

pre 12 godina

@Zoltan

"Jutros sam doruckovao sa prijateljem u kaficu, i tu smo platili Espreso EURO 0.80, Korasan 0.75, 100 % djus u stklenoj flasici EURO 1.00. "

Bas zanimljivo, vratiom sam se iz Rima pre 5 dana i ove navedene cene su smesne. Kafa u kaficima je kostala 4-8 evra , Krosani i takva peciva 2-3 evra , djus 7 evra. Na poznatim trgovima ako se sedne onda se cena uvecava jos 30-40%. Taj djus u staklenoj bocici je u supermarketu bio 2 evra tako da ne znam kako si mogao nabaviti u kaficu za 1 evro !?!?! U Rimu gde turiste sisaju najstrasnije.

Pozdrav

Momcilo

pre 12 godina

Gde su ovi ljudi u Pirotu nasli nocenje sa doruckom za 2800 din po osobi?! Ja sam proslog vikenda trebao da idem za Djavolju varos sa jos nekoliko ljudi, i da u povratku obidjemo vise mesta/gradova. Googlao sam i telefonirao, npr. u Prolom banji nocenje ima da se nadje za 500 din po osobi. Svaka cast Pirotu jer je u pitanju grad, ali Prolom banja je ipak posecenije turisticko mesto i jedna od najlepsih banja u Srbiji. Ne kazem da je ovo narucen clanak, ali mi se cini da su pomenuti turisti mnogo naivni i/ili mnogo neinformisani. Ono sto, po meni, predstavlja problem kada je u pitanju samo kretanje kroz Srbiju je svakako preskupo gorivo i visoke putarine, sto u startu zida cenu gde god da krenete. Inace, ima u Srbiji svasta lepo da se vidi, samo treba vremena i strpljenja, a more je ipak skroz drugaciji vid odmora/turizma i poredjenje u tom smislu je nemoguce.

Vej

pre 12 godina

Sasvim je moguce da su platili nocenje u Pirotu 3500 dinara jer toliko kosta na Planinarskom domu. To nije normalno! Nocenje u Srbiji kosta kao da smo na Alpima. Definitvno smo najnenormalnija zemlja u Evropi.

Milan

pre 12 godina

Srbija ima svoje kvalitete koje vremenom moze dobro plasirati. Ali autor clanka nije preterivao, jednostavno je poredio cene, imajuci na umu da moguce neka poredjenja (turisticki rizorti i hoteli u gradovima) nisu laka. Ove godine sam sa familijom letovao u Spaniji u hotelu, pun pansion, koristeci strane web sajtove i za hotel i za avione, i veoma jeftino prosao, sa dosta nizim cenama nego sto autor teksta pominje, verovatno je on istrazivao cene u agencijama. Vanpasionske cene su takodje povoljne a da ne govorim o cenama u trznim centrima i robnim kucama sa neverovatnim snizenjima, kakva u Srbiji ne postoje. A usluga u Spaniji je na veoma visokom nivou daleko iznad balkanskih prostora, mesta, priroda i plaze su prelepi,i iduce godine naravno ponovo cu ici u Spaniju i to duze nego ove.

deolive

pre 12 godina

@Marija nas je isto toliko kostalo letovanje u Grckoj ( u sopstvenoj reziji i sa sopstvenim prevozom) u julu. A Grcku i Soko Banju ne vredi uporedjivati. Van sezone je jos jeftinije. Last minute ponude su jos jeftinije. Verujem da je clanak istinit jer upravo sam dosla sa jednog putovanja i videla slicne stvari. Npr. nocenje u rupama od hotela za 20eura za noc bez dorucka. Generalno gledano sve ono sto ismevamo kod Crnogoraca mi smo puta dva - nabedjeni, arogantni i prepotentni - umislili smo da smo najlepsi, najpametniji, da imamo najlepsu zemlju, da lezimo na nafti i da nas ceo svet mrzi...za sve to vreme ostatak sveta radi i gradi a nase njive leze u korovu a pola Srbije se sjatilo u Beograd gde studira u proseku po deset godina a onda se bavi politikom ostatak zivota. Bas smo fuj narod!!!

Milan

pre 12 godina

Ovo je sve zbog toga što ne postoji svest kod nas koliko je turizam važna privredna grana u kojoj bismo mogli mnogo da se razvijamo, da privlačimo strane turiste i na taj način obezbedimo našoj zemlji konstantan devizni priliv, zaposlimo armiju nezaposlenih... Umesto toga Srbija leto dočekuje kao sezonu odmaranja i hvalisanja na kom ćemo se (belo)svetskom moru odmarati. Hrvati leto dočekuju da bi radili i zaradili, a Srbi da bi se odmarali - kao da smo kakva bogata zemlja! @Franc Liszt - čemu takav snobizam? Mislim da znate da su tih 900 evra dve prosečne mesečne plate u Srbiji i da takav luksuz ne mogu da priušte obični smrtnici. A u mnogim turističkim mestima u Srbiji ipak se može jeftino odsesti u privatnom smeštaju.

Priroda zauvek!!!

pre 12 godina

@Franc Liszt

"Inače razumem ljude koji poput ovih idu na odmor u Pirot ili gde već. To su ljudi koji obično nikada nisu putovali preko, ljudi koji ne znaju strane jezike i ljudi koji su civilizacijski i kulturološki svetlosnim godinama ispod jednog prosečnog građanina Evrope."

Razumem ovakve snobove!!!

Franz Liszt

pre 12 godina

@Priroda zauvek!!!,
Razumem ovakve snobove!!!

Slabo ti momčino šta razumeš. Razumeo bi da si živeo i diplomirao u inostranstvu i da danas imaš prihode kao ja. Ako si mlađi, želim i tebi to od srca. Ako si stariji, probaj da razabereš snoba od kosmopolite. A i manje zavidi drugima, loše je za ten!

pop

pre 12 godina

Problem turizma u Srbiji bar sto se domacih turista tice je nerazvijena infrastruktura. Kada bi Srbija imala razvijenu zeleznicu, ja bih mogao da u petak poslepodne sednem na voz i za sat, dva budem u nekoj od banja ili na planini i vratim se u ponedeljak na posao, jer realno u svetu brzine od 100 ili 150 km/h za voz su nesto sasvim normalno. Jos ako imam produzeni vikend, uzivancija jos veca. Ovako treba par sati da izgubim u putu na losim putevima. Turisticki kapaciteti bi ovako bili popunjeni tokom cele godine i ne bi se cekalo na godisnje odmore, sto bi dovelo do manjih cena i jos vece pristupacnosti. Kada turisticka ponuda bude dovoljno razvijena, sagradi se mali lokalni aerodrom za low-cost aviokompanije koji bi dovozili turiste iz Evrope.

ana

pre 12 godina

zasto gospoda nisu otisli do Babinog zuba gde je cena nocenja bila prosle godine 400 din,a onda malo pesice prema Midzoru,Tada bi videli predeo kao u bajci,hodali bi kroz oblake ,videli divlje konje,osvezili bi se borovnicom koju bi ubralirali svojim rukama,sreli bi strance i nase planinare ,sreli mestane koji pricaju onim pirotskim jezikom i deluju kao sedativ kad s njima razgovarate.Steta bili su blizu.

Nauci malo engleskog

pre 12 godina

Proputovao sam veci deo Europe i Azije turisticki, Srbije poslovno. Pravilo je sto siromasnija i turisticki nerazvijenija zemlja to je skuplje. Mi smo prvaci u sisanju sa cenama. Mozda moze jeftino kod nas, ako ti neko preporuci ko je odande da tamo ima neko ko povoljno izdaje sobu itd. Kompletnu organizaciju putovanja po svetu zavrsavam preko nekoliko sajtova npr www.booking.com ili www.tripadvisor.com i nekoliko za avio karte. Pogledajte cene avio prevoza kod www.airasia.com (3 godine uzastopno najbolja lowcost kompanija na svetu) i uporedite sa Bgd - Tivat. Valjda samo kod nas su cene po hotelima po osobi a ne po sobi. Za sad smo mrtva trka sa centralnom Azijom i nekim delovima Afrike.

Majdanpek

pre 12 godina

U Donjem Milanovcu je nocenje u privatnom smestaju od 6-8 evra, a postoji puno lepih mesta za videti. Nalaziste Lepenski vir, Trajanova tabla (brodicem oko 10e), Miroc, Rajkova pecina...[link]
@ dragan

Od kada je Rajkova Pecina u Donjem Milanovcu?

Pozdrav za Pirketa, tako se reklamira svoj Grad!

srdjan

pre 12 godina

Na Halkidikiju, u sezoni, na Sitoniji 500 - 700e, sta 150-170?! Trenutno sam tu, a nisam ovca da smestaj placam 3-4 puta skuplje. Cene koje sam naveo su aktuelne.

Ljubodrag

pre 12 godina

Nista kod nas i ne treba da cudi,da kojim god slucajem mi imamo more 100 evra ne bi zaleglo ni za naj obicniji smestaj,tesko da bi bilo te destinacije na svetu koje bi tako kostale!

BokiPirot

pre 12 godina

Sto se tice Pirota u pravu su i Aleksandar koji kaze da se za te pare u Pirotu mozes ozeniti i Pirke koji je naveo sve prednosti Pirota kao turisticke destinacije.Nije naveo samo da se na par kilometara od grada nalazi Dag banjica,izvor lekovite vode do koga se uglavnom stize pesice pa je samo dolazenje do njega dozivljaj jer se ide pored Gradasnicke reke koja je prelepa.
Jos nesto.Ako neko hoce da razvija turizam u Pirotu mora biti jasno da ovde dolazi u obzir samo izletnicki turizam.